Četvrtak, 26.11.2015.

12:44

Da bude obaveza: Prvi posao - štednja za penziju

Srbija bi trebalo da uvede kao obavezu da se pri prvom zapošljavanju svaki radnik uvodi u sistem kapitalizovane štednje, smatra Snežana Ristanović.

Izvor: B92

Da bude obaveza: Prvi posao - štednja za penziju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

@Lala

pre 8 godina

Mogao si da se potpises kao zaposleni u Penzijskom fondu, onda bi matematika bila jos jasnija.

Prinosi penzijskih fondova u zadnjih 10 godina jesu bili 8% ali NOMINALNO, kada se oduzme inflacija koja je bila pozamasna u poslednjih 10 godina, realni prinosi su bili manji od 2%. Vise ti se isplati da si orocavao para u banci (na dinarsku) stednju nego da si uplacivao u privatni penzijski fond. A razlog sto su prinosi penzijskih fondova toliko niski je jer naplacuju OGROMNE naknade. Tako penzijski fond uzme od tebe pare, ulozi ih u drzavne obveznice od 6% kamate, a naplati ti 2% proviziju i ti dobijes 4% kamate. Razmisli sada, ako vec mozes i zelis da stedis, zar ti nije isplativije da ti sam direktno kupujes drzavne obveznice, ili ti se isplati da ti trecinu profita pojede penzijski fond?

Lala

pre 8 godina

Ja imam malu privatnu firmu poslednjih 15 godina. Ako želim sebi da dam prosečnu srpsku platu od 45000 dinara za penziono i doprinose moram da izdvojim oko 25000 dinara. Posle 40 godina uplata imaću državnu penziju oko 30000 dinara. Zato sam odlučio da za penziju odvajam mesečno 36000 dinara 12000 za minimalac državni, 100e za životno osiguranje (ugovor na 25godina) i 12000 u privatni penzioni fond( prosečan godišnji prinos je oko 8%). Kada sa 65 odem u penziju imaću oko 15000-20000 dinara državne penzije, životno osiguranje oko 35000 evra i privatni penzioni fond(posle 25 godina uplata) oko 90.000 dinara 20 godina. Ako umrem i ne uspem da podignem sve penzije za tih 20 godina sve će naslediti moje dete.
Matematika je jasna.

muuuuu...

pre 8 godina

Pre izmišljanja novih "obaveznih" stvari, mogli bi se malo pozabaviti funkcionisanjem postojećih...
Na primer, postojeći Fond za PIO, momentalno pretvoriti u Penziono Štedno Društvo, a sve uplaćene doprinose tretirati kao penzionu ušteđevinu, za koju garantuje država u 100% realnom iznosu.
Takvo Društvo bi imalo pravo da koristi uplaćena sredstva, da ih plasira i ulaže radi sticanja profita, a u interesu održanja realne vrednosti uloga.
Šta bi to konkretno značilo? Pa evo otprilike šta:
Ceo radni vek sam uplaćivao mesečne iznose doprinosa (u Fond za PIO - kao neizbežnu zakonsku obavezu!), uvek na nivou od ~50 eura (nekada je odnos bio prema ~100 nemačkih maraka, ili odgovarajući broj američkih dolara - sasvim svejedno)...
To je 40 godina x 12 meseci = 480 meseci x 50 eura = 24.000 eura...
Na uplaćene iznose se obračunava i nekakva kamata, kao na svaku štednju.
Ako se ide u penziju sa (recimo) 63 godine i punim radnim stažom, to je najmanje 10 godina pristojne penzije!
Malo je danas ljudi koji dožive 72-75 godina, i mnogi ni ne dožive penziju za koju su uplaćivali doprinose. To je nekakav "čist prihod" Fonda za PIO, bez ikakvih obaveza!
Kada bi Fond funkcionisao kao Penziono Štedno Društvo, štedni ulog bi uvek imao svog vlasnika - ili uplatioca, ili njegove naslednike... Isto kao što se tretira svaki štedni ulog, u bilo kojoj banci.
I naravno, ne bi mogla Vlada i izvesni A.Vučić, da odlučuje koliki će iznos mesečno da se isplati vlasniku ušteđevine...

Nidza

pre 8 godina

Ja stedim, ali ovo je totalno nelogicno. Svaki covek mora da ima slobodu da odluci da li ce privatno da uplacuje penziju ili ne. Manite me drzave i obaveznog. Da bih stedeo kod Rajfajzen, morate da mi pokazete profit. Npr. kamata na stednju je 0,16%, sto je smesno. Stedim, ali ne kod njih.

bolle.bgd

pre 8 godina

1. nezaposlenost
2. posao
3. pristojna plata da se živi
4. štednja
5. dobrovoljni penzioni fondovi

osim toga, gde naši dobrovoljni fondovi to ulažu akumulirani novac , i gde je taj neki ostvareni profit od tih ulaganja?

mnogo pitanja, mnogo uslova, a koliko je odgovora?

Gradjanin opasnih namera

pre 8 godina

Mislite da ozakonimo Vas kriminal?
..kad god pomislim da nas SNS ne moze dovesti nize i poniziti,oni iznadju nove nacine.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

Mi treba sve vas dobrovoljno i trajno da uklonimo kada uvodite iz EU samo ono što vama odgovara. Očigledno ne znate šta radite, bitno je da imate diplome, a to što ste krajnje nestručni nema veze.

Protos

pre 8 godina

Neoliberalni kapitalizam,liberali ce unistiti svet,Srbija je ekonomska kolonija zapada i bice jos dugo vremena...Gradjani Srbije ce postati robovi i radice za kapitalisticke strukture i plutokratiju.Opljackali su penzioni fond,odredjene strukture drzave i sve ce prodati stranim kapitalistickim strukturama,koji ce odredjivati sudbinu ojadjenog naroda.Crno nam se pise,ko ce vladati zemljom i sta nas ceka,bolje da ne razmisljam.

maki

pre 8 godina

ispada da je nas narod lud jer ne stedi, prvo moras imati posao, a drugo da primas platu, i trece da ti od te plate mozes da izdvojis, u srbiji nezaposlenost je problem broj jedan, dosta zaposlenih i ne prima redovno plate, i trece plate su mizerne tako da je pravo cudo kako ljudi i prezivljavaju, i mante ta osiguranja i dobrovoljne penzijske fondove, sve je to stvarno super, ali u srbiji je to sada luksuz

NS

pre 8 godina

Ko danas ima viska para da placa privatne fondove? Ovi samo sebi prave posao bas njih briga da li narod ima. Takodje me bas zanima kolika je gospodjicina plata jel 300, 400 evra ili fali jos koja nula?

jedva cekam izbore ...

pre 8 godina

slazem se, pod uslovom da redovno dobijas platu i da od te plate mozes sa zivis. Za sada su oba ova udlova mislena imenica ali kada krene Vucicev bolji zivot koji se syalno odlaze ....

Mr. Realno

pre 8 godina

Penzijski sistem je sam po sebi prevara veka. Zamislite nekog ko radi 35 godina, 12 meseci godišnje i od plate mu se odbija po 250€ za državnu penziju. Ukupno 105.000€. I daleko bilo razboli se, ne može te pare da podigne i umre i, i, i nikom ništa. Te pare niko ne vidi osim države.
A da je odvajao sa strane ili stavljao u banku, imao bi možda i više. I mogao bi da se leči možda sa tim novcem, ostavi familiji....

Zeleni

pre 8 godina

Privatni penzioni fond je lose ime i ne odgovara stvarnosti. Drzavna penzija je zagarantovana, ali privatni penzioni fond kako ga zovu ako bankrotira vi nemate nista od vasih para koje ste npr. 25 godina uplacivali. Nazovite stvari pravim imenom. Super investicioni fond, a pare se mogu podici nakon 65. god! Jasno svima i nema prevare!

Nenad

pre 8 godina

Ako nas država tera da uplaćujemo svoj novac u "dobrovolje" penzijske fondove, onda ti "dobrovoljni" fondovi više neće biti dobrovoljni

Kadija te tuži, kadija ti sudi

pre 8 godina

Ja vec godinama, pored obavezno drzavnog, uplacujem sebi i privatno penzisko osiguranje.
(Milos, 26. novembar 2015 14:11)

Super! Ti si moj idol.

Rajfajzen fjučr...??

pre 8 godina

Imam 30 godina, zavrsen fakultet, 5 godina radnog iskustva u razlicitim poslovima i 0 godina radnog staza...pa se pitam, ako ikada nadjem posao u struci...da li cu docekati tu penziju?

Yoyo

pre 8 godina

Da, obavezan dobrovoljni fond je genijalna ideja. Gospođa (koja je u blagom "u sukobu interesa") ne kaže šta se dešava kad privatni fond bankrotira, a štediše ostanu bez novca, jel` i to država (narod) treba da nadoknadi štedišama, kao u slučaju Agrobanke i sličnih?

Kara Djordje

pre 8 godina

Sjajno.koliko cete provizija dati politicarima da to uvedu? I to kao obavezu,naravno. A onda jednog dana taj fond pokradete,iako je privatno osiguranje,proglasite bankrot,sto je uvek vrlo moguce,i mi se pozdravimo sa nasim novcem iz tzv.dobrovoljnog penzionog fonda. Dobar vam je plan,a imate i sa kim i nad kim da ga sprovedete.

Ugovor o dozivotnom izdrzavanju sa narodom

pre 8 godina

A da uvedemo komunizam ? Nema plata, svako da radi koliko moze a da dobija koliko mu treba ? Vec sada svaki radnik vise daje drzavi nego sto njemu ostaje(bruto-neto+pdv+akcize+raznorazni specificni porezi(imovina, oruzje, kola...)), pa ne mora ni ta sica da mu ostane !

semalirane pufne

pre 8 godina

Kao dizajner, ja verujem da drzava treba da uvede zakonsku obavezu da svaki zaposleni u zemlji svake godine dodje kod mene da mu dizajniram vizit kartu.

blistava fjucr

pre 8 godina

pri prvom zapošljavanju svaki radnik bi trebalo da bude bicevan i da polozi zakletvu Rajfajzenu da ce sve sto zaradi dobrovoljno dati Rajfajzenu.

sumadinac

pre 8 godina

Pa kad su mogli da poveceju osiguranje za kola 40%, sto ne bu mogli i da nam uvedu da im obavezno moramo uplacivati "dobrovoljno penziono".
Cudo su te osiguravajuce kuce, uzimaju sve, a ni zasta nisu odgovorni.

Zoran

pre 8 godina

Radni vek produžen. genetika moje porodice dobacuje do 65 god. Zašto bih ja bio izuzetak? Meni ne treba penzija. Neću je dočekati

Dejan Kostic

pre 8 godina

Da ali potpuno ukinuti obavezno drzavno penzijsko osiguranje i prepustiti zaposlenima sa dobrovoljno uplacuju sredstva u penzijske fondove po izboru. Neko ce se opredeliti za drzavni a neko za privatni, zavisno od ponudjenih uslova.

samo pitam

pre 8 godina

Da država uvede da svi zaposleni budu obavezni da uplaćuju privatnom osiguranju? Ala ste pametni vi srpski neoliberali. Za vas komunizam, za nas ostale surovi kapitalizam.

maja

pre 8 godina

Jao nemojte samo vi molim vas da me uvodite u bilo sta, neka hvala, sama cu da brinem o svojoj penziji uopste mi ne trebate i drzite se podalje od mojih para!

Milan

pre 8 godina

Bolje da država prisili sve novozaposlene da uplaćuju doprinos meni. Ja ću voditi računao sredstvima i zaradu od ulaganja ću isplaćivati kao penziju. Obećavam.

Onako

pre 8 godina

Pitao bih gospođu kako je moguće da nešto što je dobrovoljno bude obavezno? A šta ako ne želim da plaćam ni jednom drugom penzionom fondu osim državnom? Mnogo ste naivni vi bankari, kao francuske sobarice...

nismo svi slepi

pre 8 godina

moze i tako ali da se i nama radnicima da pravo da i ne uplacujemo penziono.Svuda u svetu zivotni vek ljudi se produzuje a stim se donose zakoni koji produzavaju radni vek.U Srbiji se takodje dize starosna granica ali zivotni vek ljudi je isti kao pre 50 godina ako ne i kraci.Nije bitno toliko kolika je penzija vec koliko se vremena prima.

Mufljuz

pre 8 godina

"Srbija bi trebalo da uvede kao obavezu da se pri prvom zapošljavanju svaki radnik uvodi u sistem kapitalizovane štednje, smatra Snežana Ristanović."
Drzavni Penzioni fond je pokraden a vi hocete da uvedete privatni kao obavezu! DOSTA vise sa OBAVEZAMA - idite u Severnu Koreju ako mislite da tako treba.

Ivan

pre 8 godina

Dajte mi mogućnost da više ne uplaćujem u državni, vratite mi sve što sam do sada uplatio i sa zadovolstvom ću početi da uplaćujem u privatni fond!

nn

pre 8 godina

znaci...primam 20000 od toga drzavi ide za zdravstveno i obavezno penzijsko 5000...grejanje mi je 6500 preko cele godine, struja 3000, internet,tel i kablovska i par stotina za zajednicek troskove za zgradu ukupno 3000...znaci ostaje mi 7500...sa obaveznom taksom za rts, za najavljene kontrolore zgrada, najavljeno povecanje akciza, suska se povecanje pdv pa sad jos i obavezno dobrovoljno (?) penzijsko, ostace mi maximum 3000 za ceo mesec za apsolutno sve...i jos mi niko ne garantuje da drzava nece da mi smanji penziju zato sto joj se moze iako nije po ustavu...nadam se da ce narod da se probudi i vidi da je u toku jedna od najvecih pljacki naroda jos od vremena Milosevica

nema

pre 8 godina

Da država uplaćuje u privatne fondove? Mudro nema šta , pa da se i vi svalite na državne jasle. Koliko vas to bre ima, ima li kraja? Hajde da lepo vratimo socijalizam, svi da radimo za državu , ovako nije fer. Znači ko radi za državu da ima i dodatnu penziju, a oni koji finansraju sistem da pune još jednu kasu?

Zigmund

pre 8 godina

Zove se dobrovoljni a treba da bude obavezan? Sve bi to bilo lepo kada bi radnik mogao da bira, privatni ili državni. A ovo, malo drzavi, malo privatni... To je bezveze.

Zigmund

pre 8 godina

Zove se dobrovoljni a treba da bude obavezan? Sve bi to bilo lepo kada bi radnik mogao da bira, privatni ili državni. A ovo, malo drzavi, malo privatni... To je bezveze.

Onako

pre 8 godina

Pitao bih gospođu kako je moguće da nešto što je dobrovoljno bude obavezno? A šta ako ne želim da plaćam ni jednom drugom penzionom fondu osim državnom? Mnogo ste naivni vi bankari, kao francuske sobarice...

Milan

pre 8 godina

Bolje da država prisili sve novozaposlene da uplaćuju doprinos meni. Ja ću voditi računao sredstvima i zaradu od ulaganja ću isplaćivati kao penziju. Obećavam.

nn

pre 8 godina

znaci...primam 20000 od toga drzavi ide za zdravstveno i obavezno penzijsko 5000...grejanje mi je 6500 preko cele godine, struja 3000, internet,tel i kablovska i par stotina za zajednicek troskove za zgradu ukupno 3000...znaci ostaje mi 7500...sa obaveznom taksom za rts, za najavljene kontrolore zgrada, najavljeno povecanje akciza, suska se povecanje pdv pa sad jos i obavezno dobrovoljno (?) penzijsko, ostace mi maximum 3000 za ceo mesec za apsolutno sve...i jos mi niko ne garantuje da drzava nece da mi smanji penziju zato sto joj se moze iako nije po ustavu...nadam se da ce narod da se probudi i vidi da je u toku jedna od najvecih pljacki naroda jos od vremena Milosevica

Ivan

pre 8 godina

Dajte mi mogućnost da više ne uplaćujem u državni, vratite mi sve što sam do sada uplatio i sa zadovolstvom ću početi da uplaćujem u privatni fond!

Mufljuz

pre 8 godina

"Srbija bi trebalo da uvede kao obavezu da se pri prvom zapošljavanju svaki radnik uvodi u sistem kapitalizovane štednje, smatra Snežana Ristanović."
Drzavni Penzioni fond je pokraden a vi hocete da uvedete privatni kao obavezu! DOSTA vise sa OBAVEZAMA - idite u Severnu Koreju ako mislite da tako treba.

nema

pre 8 godina

Da država uplaćuje u privatne fondove? Mudro nema šta , pa da se i vi svalite na državne jasle. Koliko vas to bre ima, ima li kraja? Hajde da lepo vratimo socijalizam, svi da radimo za državu , ovako nije fer. Znači ko radi za državu da ima i dodatnu penziju, a oni koji finansraju sistem da pune još jednu kasu?

nismo svi slepi

pre 8 godina

moze i tako ali da se i nama radnicima da pravo da i ne uplacujemo penziono.Svuda u svetu zivotni vek ljudi se produzuje a stim se donose zakoni koji produzavaju radni vek.U Srbiji se takodje dize starosna granica ali zivotni vek ljudi je isti kao pre 50 godina ako ne i kraci.Nije bitno toliko kolika je penzija vec koliko se vremena prima.

Yoyo

pre 8 godina

Da, obavezan dobrovoljni fond je genijalna ideja. Gospođa (koja je u blagom "u sukobu interesa") ne kaže šta se dešava kad privatni fond bankrotira, a štediše ostanu bez novca, jel` i to država (narod) treba da nadoknadi štedišama, kao u slučaju Agrobanke i sličnih?

Nenad

pre 8 godina

Ako nas država tera da uplaćujemo svoj novac u "dobrovolje" penzijske fondove, onda ti "dobrovoljni" fondovi više neće biti dobrovoljni

maja

pre 8 godina

Jao nemojte samo vi molim vas da me uvodite u bilo sta, neka hvala, sama cu da brinem o svojoj penziji uopste mi ne trebate i drzite se podalje od mojih para!

Kadija te tuži, kadija ti sudi

pre 8 godina

Ja vec godinama, pored obavezno drzavnog, uplacujem sebi i privatno penzisko osiguranje.
(Milos, 26. novembar 2015 14:11)

Super! Ti si moj idol.

Ugovor o dozivotnom izdrzavanju sa narodom

pre 8 godina

A da uvedemo komunizam ? Nema plata, svako da radi koliko moze a da dobija koliko mu treba ? Vec sada svaki radnik vise daje drzavi nego sto njemu ostaje(bruto-neto+pdv+akcize+raznorazni specificni porezi(imovina, oruzje, kola...)), pa ne mora ni ta sica da mu ostane !

maki

pre 8 godina

ispada da je nas narod lud jer ne stedi, prvo moras imati posao, a drugo da primas platu, i trece da ti od te plate mozes da izdvojis, u srbiji nezaposlenost je problem broj jedan, dosta zaposlenih i ne prima redovno plate, i trece plate su mizerne tako da je pravo cudo kako ljudi i prezivljavaju, i mante ta osiguranja i dobrovoljne penzijske fondove, sve je to stvarno super, ali u srbiji je to sada luksuz

semalirane pufne

pre 8 godina

Kao dizajner, ja verujem da drzava treba da uvede zakonsku obavezu da svaki zaposleni u zemlji svake godine dodje kod mene da mu dizajniram vizit kartu.

blistava fjucr

pre 8 godina

pri prvom zapošljavanju svaki radnik bi trebalo da bude bicevan i da polozi zakletvu Rajfajzenu da ce sve sto zaradi dobrovoljno dati Rajfajzenu.

Mr. Realno

pre 8 godina

Penzijski sistem je sam po sebi prevara veka. Zamislite nekog ko radi 35 godina, 12 meseci godišnje i od plate mu se odbija po 250€ za državnu penziju. Ukupno 105.000€. I daleko bilo razboli se, ne može te pare da podigne i umre i, i, i nikom ništa. Te pare niko ne vidi osim države.
A da je odvajao sa strane ili stavljao u banku, imao bi možda i više. I mogao bi da se leči možda sa tim novcem, ostavi familiji....

Zeleni

pre 8 godina

Privatni penzioni fond je lose ime i ne odgovara stvarnosti. Drzavna penzija je zagarantovana, ali privatni penzioni fond kako ga zovu ako bankrotira vi nemate nista od vasih para koje ste npr. 25 godina uplacivali. Nazovite stvari pravim imenom. Super investicioni fond, a pare se mogu podici nakon 65. god! Jasno svima i nema prevare!

Rajfajzen fjučr...??

pre 8 godina

Imam 30 godina, zavrsen fakultet, 5 godina radnog iskustva u razlicitim poslovima i 0 godina radnog staza...pa se pitam, ako ikada nadjem posao u struci...da li cu docekati tu penziju?

NS

pre 8 godina

Ko danas ima viska para da placa privatne fondove? Ovi samo sebi prave posao bas njih briga da li narod ima. Takodje me bas zanima kolika je gospodjicina plata jel 300, 400 evra ili fali jos koja nula?

samo pitam

pre 8 godina

Da država uvede da svi zaposleni budu obavezni da uplaćuju privatnom osiguranju? Ala ste pametni vi srpski neoliberali. Za vas komunizam, za nas ostale surovi kapitalizam.

Dejan Kostic

pre 8 godina

Da ali potpuno ukinuti obavezno drzavno penzijsko osiguranje i prepustiti zaposlenima sa dobrovoljno uplacuju sredstva u penzijske fondove po izboru. Neko ce se opredeliti za drzavni a neko za privatni, zavisno od ponudjenih uslova.

jedva cekam izbore ...

pre 8 godina

slazem se, pod uslovom da redovno dobijas platu i da od te plate mozes sa zivis. Za sada su oba ova udlova mislena imenica ali kada krene Vucicev bolji zivot koji se syalno odlaze ....

Zoran

pre 8 godina

Radni vek produžen. genetika moje porodice dobacuje do 65 god. Zašto bih ja bio izuzetak? Meni ne treba penzija. Neću je dočekati

Kara Djordje

pre 8 godina

Sjajno.koliko cete provizija dati politicarima da to uvedu? I to kao obavezu,naravno. A onda jednog dana taj fond pokradete,iako je privatno osiguranje,proglasite bankrot,sto je uvek vrlo moguce,i mi se pozdravimo sa nasim novcem iz tzv.dobrovoljnog penzionog fonda. Dobar vam je plan,a imate i sa kim i nad kim da ga sprovedete.

sumadinac

pre 8 godina

Pa kad su mogli da poveceju osiguranje za kola 40%, sto ne bu mogli i da nam uvedu da im obavezno moramo uplacivati "dobrovoljno penziono".
Cudo su te osiguravajuce kuce, uzimaju sve, a ni zasta nisu odgovorni.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

Mi treba sve vas dobrovoljno i trajno da uklonimo kada uvodite iz EU samo ono što vama odgovara. Očigledno ne znate šta radite, bitno je da imate diplome, a to što ste krajnje nestručni nema veze.

Gradjanin opasnih namera

pre 8 godina

Mislite da ozakonimo Vas kriminal?
..kad god pomislim da nas SNS ne moze dovesti nize i poniziti,oni iznadju nove nacine.

muuuuu...

pre 8 godina

Pre izmišljanja novih "obaveznih" stvari, mogli bi se malo pozabaviti funkcionisanjem postojećih...
Na primer, postojeći Fond za PIO, momentalno pretvoriti u Penziono Štedno Društvo, a sve uplaćene doprinose tretirati kao penzionu ušteđevinu, za koju garantuje država u 100% realnom iznosu.
Takvo Društvo bi imalo pravo da koristi uplaćena sredstva, da ih plasira i ulaže radi sticanja profita, a u interesu održanja realne vrednosti uloga.
Šta bi to konkretno značilo? Pa evo otprilike šta:
Ceo radni vek sam uplaćivao mesečne iznose doprinosa (u Fond za PIO - kao neizbežnu zakonsku obavezu!), uvek na nivou od ~50 eura (nekada je odnos bio prema ~100 nemačkih maraka, ili odgovarajući broj američkih dolara - sasvim svejedno)...
To je 40 godina x 12 meseci = 480 meseci x 50 eura = 24.000 eura...
Na uplaćene iznose se obračunava i nekakva kamata, kao na svaku štednju.
Ako se ide u penziju sa (recimo) 63 godine i punim radnim stažom, to je najmanje 10 godina pristojne penzije!
Malo je danas ljudi koji dožive 72-75 godina, i mnogi ni ne dožive penziju za koju su uplaćivali doprinose. To je nekakav "čist prihod" Fonda za PIO, bez ikakvih obaveza!
Kada bi Fond funkcionisao kao Penziono Štedno Društvo, štedni ulog bi uvek imao svog vlasnika - ili uplatioca, ili njegove naslednike... Isto kao što se tretira svaki štedni ulog, u bilo kojoj banci.
I naravno, ne bi mogla Vlada i izvesni A.Vučić, da odlučuje koliki će iznos mesečno da se isplati vlasniku ušteđevine...

bolle.bgd

pre 8 godina

1. nezaposlenost
2. posao
3. pristojna plata da se živi
4. štednja
5. dobrovoljni penzioni fondovi

osim toga, gde naši dobrovoljni fondovi to ulažu akumulirani novac , i gde je taj neki ostvareni profit od tih ulaganja?

mnogo pitanja, mnogo uslova, a koliko je odgovora?

Nidza

pre 8 godina

Ja stedim, ali ovo je totalno nelogicno. Svaki covek mora da ima slobodu da odluci da li ce privatno da uplacuje penziju ili ne. Manite me drzave i obaveznog. Da bih stedeo kod Rajfajzen, morate da mi pokazete profit. Npr. kamata na stednju je 0,16%, sto je smesno. Stedim, ali ne kod njih.

Protos

pre 8 godina

Neoliberalni kapitalizam,liberali ce unistiti svet,Srbija je ekonomska kolonija zapada i bice jos dugo vremena...Gradjani Srbije ce postati robovi i radice za kapitalisticke strukture i plutokratiju.Opljackali su penzioni fond,odredjene strukture drzave i sve ce prodati stranim kapitalistickim strukturama,koji ce odredjivati sudbinu ojadjenog naroda.Crno nam se pise,ko ce vladati zemljom i sta nas ceka,bolje da ne razmisljam.

Lala

pre 8 godina

Ja imam malu privatnu firmu poslednjih 15 godina. Ako želim sebi da dam prosečnu srpsku platu od 45000 dinara za penziono i doprinose moram da izdvojim oko 25000 dinara. Posle 40 godina uplata imaću državnu penziju oko 30000 dinara. Zato sam odlučio da za penziju odvajam mesečno 36000 dinara 12000 za minimalac državni, 100e za životno osiguranje (ugovor na 25godina) i 12000 u privatni penzioni fond( prosečan godišnji prinos je oko 8%). Kada sa 65 odem u penziju imaću oko 15000-20000 dinara državne penzije, životno osiguranje oko 35000 evra i privatni penzioni fond(posle 25 godina uplata) oko 90.000 dinara 20 godina. Ako umrem i ne uspem da podignem sve penzije za tih 20 godina sve će naslediti moje dete.
Matematika je jasna.

@Lala

pre 8 godina

Mogao si da se potpises kao zaposleni u Penzijskom fondu, onda bi matematika bila jos jasnija.

Prinosi penzijskih fondova u zadnjih 10 godina jesu bili 8% ali NOMINALNO, kada se oduzme inflacija koja je bila pozamasna u poslednjih 10 godina, realni prinosi su bili manji od 2%. Vise ti se isplati da si orocavao para u banci (na dinarsku) stednju nego da si uplacivao u privatni penzijski fond. A razlog sto su prinosi penzijskih fondova toliko niski je jer naplacuju OGROMNE naknade. Tako penzijski fond uzme od tebe pare, ulozi ih u drzavne obveznice od 6% kamate, a naplati ti 2% proviziju i ti dobijes 4% kamate. Razmisli sada, ako vec mozes i zelis da stedis, zar ti nije isplativije da ti sam direktno kupujes drzavne obveznice, ili ti se isplati da ti trecinu profita pojede penzijski fond?

Onako

pre 8 godina

Pitao bih gospođu kako je moguće da nešto što je dobrovoljno bude obavezno? A šta ako ne želim da plaćam ni jednom drugom penzionom fondu osim državnom? Mnogo ste naivni vi bankari, kao francuske sobarice...

Kadija te tuži, kadija ti sudi

pre 8 godina

Ja vec godinama, pored obavezno drzavnog, uplacujem sebi i privatno penzisko osiguranje.
(Milos, 26. novembar 2015 14:11)

Super! Ti si moj idol.

Zigmund

pre 8 godina

Zove se dobrovoljni a treba da bude obavezan? Sve bi to bilo lepo kada bi radnik mogao da bira, privatni ili državni. A ovo, malo drzavi, malo privatni... To je bezveze.

Zeleni

pre 8 godina

Privatni penzioni fond je lose ime i ne odgovara stvarnosti. Drzavna penzija je zagarantovana, ali privatni penzioni fond kako ga zovu ako bankrotira vi nemate nista od vasih para koje ste npr. 25 godina uplacivali. Nazovite stvari pravim imenom. Super investicioni fond, a pare se mogu podici nakon 65. god! Jasno svima i nema prevare!

nn

pre 8 godina

znaci...primam 20000 od toga drzavi ide za zdravstveno i obavezno penzijsko 5000...grejanje mi je 6500 preko cele godine, struja 3000, internet,tel i kablovska i par stotina za zajednicek troskove za zgradu ukupno 3000...znaci ostaje mi 7500...sa obaveznom taksom za rts, za najavljene kontrolore zgrada, najavljeno povecanje akciza, suska se povecanje pdv pa sad jos i obavezno dobrovoljno (?) penzijsko, ostace mi maximum 3000 za ceo mesec za apsolutno sve...i jos mi niko ne garantuje da drzava nece da mi smanji penziju zato sto joj se moze iako nije po ustavu...nadam se da ce narod da se probudi i vidi da je u toku jedna od najvecih pljacki naroda jos od vremena Milosevica

Milan

pre 8 godina

Bolje da država prisili sve novozaposlene da uplaćuju doprinos meni. Ja ću voditi računao sredstvima i zaradu od ulaganja ću isplaćivati kao penziju. Obećavam.

Mufljuz

pre 8 godina

"Srbija bi trebalo da uvede kao obavezu da se pri prvom zapošljavanju svaki radnik uvodi u sistem kapitalizovane štednje, smatra Snežana Ristanović."
Drzavni Penzioni fond je pokraden a vi hocete da uvedete privatni kao obavezu! DOSTA vise sa OBAVEZAMA - idite u Severnu Koreju ako mislite da tako treba.

sumadinac

pre 8 godina

Pa kad su mogli da poveceju osiguranje za kola 40%, sto ne bu mogli i da nam uvedu da im obavezno moramo uplacivati "dobrovoljno penziono".
Cudo su te osiguravajuce kuce, uzimaju sve, a ni zasta nisu odgovorni.

Nenad

pre 8 godina

Ako nas država tera da uplaćujemo svoj novac u "dobrovolje" penzijske fondove, onda ti "dobrovoljni" fondovi više neće biti dobrovoljni

Ivan

pre 8 godina

Dajte mi mogućnost da više ne uplaćujem u državni, vratite mi sve što sam do sada uplatio i sa zadovolstvom ću početi da uplaćujem u privatni fond!

samo pitam

pre 8 godina

Da država uvede da svi zaposleni budu obavezni da uplaćuju privatnom osiguranju? Ala ste pametni vi srpski neoliberali. Za vas komunizam, za nas ostale surovi kapitalizam.

Mr. Realno

pre 8 godina

Penzijski sistem je sam po sebi prevara veka. Zamislite nekog ko radi 35 godina, 12 meseci godišnje i od plate mu se odbija po 250€ za državnu penziju. Ukupno 105.000€. I daleko bilo razboli se, ne može te pare da podigne i umre i, i, i nikom ništa. Te pare niko ne vidi osim države.
A da je odvajao sa strane ili stavljao u banku, imao bi možda i više. I mogao bi da se leči možda sa tim novcem, ostavi familiji....

Rajfajzen fjučr...??

pre 8 godina

Imam 30 godina, zavrsen fakultet, 5 godina radnog iskustva u razlicitim poslovima i 0 godina radnog staza...pa se pitam, ako ikada nadjem posao u struci...da li cu docekati tu penziju?

NS

pre 8 godina

Ko danas ima viska para da placa privatne fondove? Ovi samo sebi prave posao bas njih briga da li narod ima. Takodje me bas zanima kolika je gospodjicina plata jel 300, 400 evra ili fali jos koja nula?

jedva cekam izbore ...

pre 8 godina

slazem se, pod uslovom da redovno dobijas platu i da od te plate mozes sa zivis. Za sada su oba ova udlova mislena imenica ali kada krene Vucicev bolji zivot koji se syalno odlaze ....

maki

pre 8 godina

ispada da je nas narod lud jer ne stedi, prvo moras imati posao, a drugo da primas platu, i trece da ti od te plate mozes da izdvojis, u srbiji nezaposlenost je problem broj jedan, dosta zaposlenih i ne prima redovno plate, i trece plate su mizerne tako da je pravo cudo kako ljudi i prezivljavaju, i mante ta osiguranja i dobrovoljne penzijske fondove, sve je to stvarno super, ali u srbiji je to sada luksuz

Protos

pre 8 godina

Neoliberalni kapitalizam,liberali ce unistiti svet,Srbija je ekonomska kolonija zapada i bice jos dugo vremena...Gradjani Srbije ce postati robovi i radice za kapitalisticke strukture i plutokratiju.Opljackali su penzioni fond,odredjene strukture drzave i sve ce prodati stranim kapitalistickim strukturama,koji ce odredjivati sudbinu ojadjenog naroda.Crno nam se pise,ko ce vladati zemljom i sta nas ceka,bolje da ne razmisljam.

bolle.bgd

pre 8 godina

1. nezaposlenost
2. posao
3. pristojna plata da se živi
4. štednja
5. dobrovoljni penzioni fondovi

osim toga, gde naši dobrovoljni fondovi to ulažu akumulirani novac , i gde je taj neki ostvareni profit od tih ulaganja?

mnogo pitanja, mnogo uslova, a koliko je odgovora?

Yoyo

pre 8 godina

Da, obavezan dobrovoljni fond je genijalna ideja. Gospođa (koja je u blagom "u sukobu interesa") ne kaže šta se dešava kad privatni fond bankrotira, a štediše ostanu bez novca, jel` i to država (narod) treba da nadoknadi štedišama, kao u slučaju Agrobanke i sličnih?

maja

pre 8 godina

Jao nemojte samo vi molim vas da me uvodite u bilo sta, neka hvala, sama cu da brinem o svojoj penziji uopste mi ne trebate i drzite se podalje od mojih para!

Ugovor o dozivotnom izdrzavanju sa narodom

pre 8 godina

A da uvedemo komunizam ? Nema plata, svako da radi koliko moze a da dobija koliko mu treba ? Vec sada svaki radnik vise daje drzavi nego sto njemu ostaje(bruto-neto+pdv+akcize+raznorazni specificni porezi(imovina, oruzje, kola...)), pa ne mora ni ta sica da mu ostane !

Dejan Kostic

pre 8 godina

Da ali potpuno ukinuti obavezno drzavno penzijsko osiguranje i prepustiti zaposlenima sa dobrovoljno uplacuju sredstva u penzijske fondove po izboru. Neko ce se opredeliti za drzavni a neko za privatni, zavisno od ponudjenih uslova.

blistava fjucr

pre 8 godina

pri prvom zapošljavanju svaki radnik bi trebalo da bude bicevan i da polozi zakletvu Rajfajzenu da ce sve sto zaradi dobrovoljno dati Rajfajzenu.

Zoran

pre 8 godina

Radni vek produžen. genetika moje porodice dobacuje do 65 god. Zašto bih ja bio izuzetak? Meni ne treba penzija. Neću je dočekati

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

Mi treba sve vas dobrovoljno i trajno da uklonimo kada uvodite iz EU samo ono što vama odgovara. Očigledno ne znate šta radite, bitno je da imate diplome, a to što ste krajnje nestručni nema veze.

Gradjanin opasnih namera

pre 8 godina

Mislite da ozakonimo Vas kriminal?
..kad god pomislim da nas SNS ne moze dovesti nize i poniziti,oni iznadju nove nacine.

nismo svi slepi

pre 8 godina

moze i tako ali da se i nama radnicima da pravo da i ne uplacujemo penziono.Svuda u svetu zivotni vek ljudi se produzuje a stim se donose zakoni koji produzavaju radni vek.U Srbiji se takodje dize starosna granica ali zivotni vek ljudi je isti kao pre 50 godina ako ne i kraci.Nije bitno toliko kolika je penzija vec koliko se vremena prima.

nema

pre 8 godina

Da država uplaćuje u privatne fondove? Mudro nema šta , pa da se i vi svalite na državne jasle. Koliko vas to bre ima, ima li kraja? Hajde da lepo vratimo socijalizam, svi da radimo za državu , ovako nije fer. Znači ko radi za državu da ima i dodatnu penziju, a oni koji finansraju sistem da pune još jednu kasu?

muuuuu...

pre 8 godina

Pre izmišljanja novih "obaveznih" stvari, mogli bi se malo pozabaviti funkcionisanjem postojećih...
Na primer, postojeći Fond za PIO, momentalno pretvoriti u Penziono Štedno Društvo, a sve uplaćene doprinose tretirati kao penzionu ušteđevinu, za koju garantuje država u 100% realnom iznosu.
Takvo Društvo bi imalo pravo da koristi uplaćena sredstva, da ih plasira i ulaže radi sticanja profita, a u interesu održanja realne vrednosti uloga.
Šta bi to konkretno značilo? Pa evo otprilike šta:
Ceo radni vek sam uplaćivao mesečne iznose doprinosa (u Fond za PIO - kao neizbežnu zakonsku obavezu!), uvek na nivou od ~50 eura (nekada je odnos bio prema ~100 nemačkih maraka, ili odgovarajući broj američkih dolara - sasvim svejedno)...
To je 40 godina x 12 meseci = 480 meseci x 50 eura = 24.000 eura...
Na uplaćene iznose se obračunava i nekakva kamata, kao na svaku štednju.
Ako se ide u penziju sa (recimo) 63 godine i punim radnim stažom, to je najmanje 10 godina pristojne penzije!
Malo je danas ljudi koji dožive 72-75 godina, i mnogi ni ne dožive penziju za koju su uplaćivali doprinose. To je nekakav "čist prihod" Fonda za PIO, bez ikakvih obaveza!
Kada bi Fond funkcionisao kao Penziono Štedno Društvo, štedni ulog bi uvek imao svog vlasnika - ili uplatioca, ili njegove naslednike... Isto kao što se tretira svaki štedni ulog, u bilo kojoj banci.
I naravno, ne bi mogla Vlada i izvesni A.Vučić, da odlučuje koliki će iznos mesečno da se isplati vlasniku ušteđevine...

Lala

pre 8 godina

Ja imam malu privatnu firmu poslednjih 15 godina. Ako želim sebi da dam prosečnu srpsku platu od 45000 dinara za penziono i doprinose moram da izdvojim oko 25000 dinara. Posle 40 godina uplata imaću državnu penziju oko 30000 dinara. Zato sam odlučio da za penziju odvajam mesečno 36000 dinara 12000 za minimalac državni, 100e za životno osiguranje (ugovor na 25godina) i 12000 u privatni penzioni fond( prosečan godišnji prinos je oko 8%). Kada sa 65 odem u penziju imaću oko 15000-20000 dinara državne penzije, životno osiguranje oko 35000 evra i privatni penzioni fond(posle 25 godina uplata) oko 90.000 dinara 20 godina. Ako umrem i ne uspem da podignem sve penzije za tih 20 godina sve će naslediti moje dete.
Matematika je jasna.

semalirane pufne

pre 8 godina

Kao dizajner, ja verujem da drzava treba da uvede zakonsku obavezu da svaki zaposleni u zemlji svake godine dodje kod mene da mu dizajniram vizit kartu.

Kara Djordje

pre 8 godina

Sjajno.koliko cete provizija dati politicarima da to uvedu? I to kao obavezu,naravno. A onda jednog dana taj fond pokradete,iako je privatno osiguranje,proglasite bankrot,sto je uvek vrlo moguce,i mi se pozdravimo sa nasim novcem iz tzv.dobrovoljnog penzionog fonda. Dobar vam je plan,a imate i sa kim i nad kim da ga sprovedete.

Nidza

pre 8 godina

Ja stedim, ali ovo je totalno nelogicno. Svaki covek mora da ima slobodu da odluci da li ce privatno da uplacuje penziju ili ne. Manite me drzave i obaveznog. Da bih stedeo kod Rajfajzen, morate da mi pokazete profit. Npr. kamata na stednju je 0,16%, sto je smesno. Stedim, ali ne kod njih.

@Lala

pre 8 godina

Mogao si da se potpises kao zaposleni u Penzijskom fondu, onda bi matematika bila jos jasnija.

Prinosi penzijskih fondova u zadnjih 10 godina jesu bili 8% ali NOMINALNO, kada se oduzme inflacija koja je bila pozamasna u poslednjih 10 godina, realni prinosi su bili manji od 2%. Vise ti se isplati da si orocavao para u banci (na dinarsku) stednju nego da si uplacivao u privatni penzijski fond. A razlog sto su prinosi penzijskih fondova toliko niski je jer naplacuju OGROMNE naknade. Tako penzijski fond uzme od tebe pare, ulozi ih u drzavne obveznice od 6% kamate, a naplati ti 2% proviziju i ti dobijes 4% kamate. Razmisli sada, ako vec mozes i zelis da stedis, zar ti nije isplativije da ti sam direktno kupujes drzavne obveznice, ili ti se isplati da ti trecinu profita pojede penzijski fond?