Petak, 05.04.2019.

12:58

Opsada Sarajeva: Život pod granatama 1423 dana

Izvor: BBC

Opsada Sarajeva: Život pod granatama 1423 dana IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

Baki

pre 4 godine

A majko sveta i draga. Ova prva fotografija sa starcem i tandzarom u ruci je nastala prilikom prvog muslimanskog napada na Ilidzu 22.4.1992. godine. i Oba dva covjeka su SRBI! Da ne bude da izmisljam imate na youtubeu snimke tog napada gdje cete potvrditi ono sto pricam. Dalje, u tom istom snimku se vidi kako muslimanski snajperista pogadja engleskog kamermana a zatim ga Srbi vade i previjaju. U ovom dokumentarcu nijednom to nije naglaseno. Sramota kako se prekraja istorija!

Јабучило

pre 4 godine

Tako da, pre nešto što počnete sa ''a šta je sa našim žrtvama?!'' (a već ste počeli), sagledajte stvari objektivno, a to je da su slike iz Sarajeva jedne od najpotresnijih nakon slika iz 2. Svetskog rata. Ne ponovilo se nikad.
(Gorgonzola, 06. april 2019 16:04)

Зато што ми се смучило да су сви жртве, само Срби нису. Нарочито у западним медијима. Срби рат нису почели. Срби су рат завршили протерани.

Јабучило

pre 4 godine

Жао ми је деце. Остало, како се коме заломило. Гинуло се и по српским земљама, али британским медијима то није занимљиво.

bucko razmisljam

pre 4 godine

@Tintin P. kada pogledas procente, muslimana oko 50% srba 32% i hrvata 17% broj zrtava dodje izjednacen, tako da tvoj argument pada u vodu.

Stojko

pre 4 godine

Ako na internet portalu citate da je Sarajevo bilo pod opsadom, to je sigurno istina. Kao i to da su Srbi naoravili Markale. I posto mlasje generacije ne znaju za drugu istinu i oni ce to prihvatiti i vas cilj je ispunjen. Napravili ste istinu. A Srbi, ko i pre 30 godina cute.

Bosanac

pre 4 godine

Tuga je što i nakon toliko godina poslije rata većina Srba i dalje vjeruje u Miloševićevu verziju priče o Bosanskom ratu. Džaba presude za ratne zločine, džaba svjedočanstva stotina novinara iz svih krajeva svijeta, džaba video snimci, fotografije, svjedočansta ... Za Srbe, Muslimani u Sarajevu i Bosni pobili su sami sebe, sami se zatvarali u logore ... I Sarajevo su granatirali Muslimani samo da prevare svijet i uz put istjeraju Srbe iz njega. I milion Srba je živjelo u Sarajevu prije rata, ostalo ih je 17, sve su ih istjerali i pobili Muslimani, niko od njih nije otišao od straha od svakodnevnog bombardiranja, gladi, očaja ili možda sramote. Ni Krajišnik im nije naredio poslije rata da napuste Sarajevo već Alija.

Gorgonzola

pre 4 godine

Realno, Beograd '90ih sa sve inflacijom i NATO bombardovanjem nije preživeo ni deo onoga što se dogodilo Sarajevu. Ovde mislim na uništenje materijalne imovine i tekovine kulture kao i SVE oduzete ljudske živote (bez obzira kojoj strani pripadali). Tako da kad čujem kako neko od mojih Beograđana kuka o strahotama u Beogradu, setim se slika raščerečenih ljudi u demoliranom Sarajevu. Užas Beograda ne može da se meri sa užasom Sarajeva - Sarajevo je bilo pod opsadom! Čak i užas neizvesne budućnosti nije svuda isti - neki smo se krili po skloništima u Beogradu, neki su izgubili sve što su imali na Kosovu ili u Sarajevu. Tako da, pre nešto što počnete sa ''a šta je sa našim žrtvama?!'' (a već ste počeli), sagledajte stvari objektivno, a to je da su slike iz Sarajeva jedne od najpotresnijih nakon slika iz 2. Svetskog rata. Ne ponovilo se nikad.

Franko

pre 4 godine

Po vecini komentara tu, izgleda da su se svi narodi u Jugoslavije urotili protiv jadnih nevinih Srba, cak i taj zli NATO koji je na kraju i samu Srbiju bombardirao. Evo neko i spomenuo kako su bosnjaci sami svoje ubijali snajperima i minobacacima, eno i u Srberenici sami sebe poklali, ma sve samo da napakoste Srbima.

Kriva Drina

pre 4 godine

Ovi šta kukaju koliko je prije u Sarajevu bilo Srba, pa ko je skoro 4 godine sa svih strana rokao po gradu i ubio preko 10.000 civila, Tibetanci ili Marsovci?!
Započeli ste rat s izgovorom da su u Sarajevu ubili nekog Srbina, pa otkad je ubistvo razlog da se započne rat, nisu ubili Franza Ferdinanda, a osim toga DVA mjeseca ranije ste proglasili nekakvu Srpsku republiku Bosnu i Hercegovinu na koju jednako ko ni na Krajinu ne polažete apsolutno nikakvo istorijsko pravo, prije rata u BiH je bilo nekih 30% Srba a u Krajini 45% Srba, na području današnje Republike Srpske je prije rata bilo 50% Srba a danas ih ima preko 90% što znači da ste "počistili", pobili i protjerali 90% nesrpskog stanovništva, a u Krajini i Slavaoniji je početkom '92. broj Srba s 45% skočio na 100%, pola miliona Hrvata ste protjerali!

Boa II

pre 4 godine

A naslikama čiča sa puškom u ruci i muslimanski vojnik koji drži ručni raketni bacač.... To su ti civili koje smo mi zli Srbi gađali granatama....
(marinko, 5. april 2019 17:32) # Link komentara

Ironija je sto su na slici Srbi sa Ilidze (ako se ne varam). Znaju im se imena. Ako se ne varam slikano je tokom bosnjackog napada na Ilidzu '92. Poenta i uskladjenost teksta i slike je nesvesno postignuta umetanjem dva stradanja. Tekst je iz bosnjackog ugla i ne treba zameriti. Tesko je, a mozda i nepotrebno, balansirati i pokusavati da pokrijes sve aspekte rata. Svako ima svoju pricu i sve su tacne.

Pragmatic

pre 4 godine

Ljudska istorija je pokazala vise puta da je dovoljna jedna "trula jabuka" da pokvari sve ostale u gomili. Ne bih da krivim ni jednu stranu posebno jer su svi krivi. Ali oni na koje sam ljut je celokupna jedna generacija sirom cele ex YU koja je dozvolila ovo ludilo. Dozvolili su psihopatama da zagospodare. Ne razumem odakle tolika mrznja moze da se generise. Umesto da svaki narod ugusi svoje trule jabuke, dozvolili smo da se njihov smrad prosiri na sve. Danas umesto da smo najrazvijenija zemlja jugoistocne Evrope mi smo jad boziji. Cemu sve, sta smo zapravo svi zajedno dobili.

achitwn

pre 4 godine

Srbi krivci, a od najveceg grada sa srpskim zivljem sveo se na statisticku gresku sa brojem Srba...
(Porec, 05. april 2019 15:05)
naravno. da smo bili upravu imali bi razlog da ostanemo. a ovako...

Svaba tra la la

pre 4 godine

Kada ste vec objavili pricu o opsadi, mogli ste ukratko uputiti ove koji licitiraju sa brojem Srba u predratnom Sarajevu, kakvu je to ulogu imao Krajisnik u iseljavanju njih 120 000 tek nakon zavrsetka rata.
Cisto da ne ponavljaju vise gluposti poput onog milosrdnog andjela i sl.

seljadin

pre 4 godine

a kako je izgledao zivot u srpskom delu Sarajeva tokom 1400 dana opsade, koliko su dece ubili Muslimani i koliko Srba i Hriscana uopste danas zivi posle etnickog ciscenja Hriscana u Sarajevu

vr

pre 4 godine

Hoće li iko ikad napisati nešto o stradanjima stanovništva srpskih dijelova grada gdje su muslimanski snajperisti ubijali sve što se miče. Izgelda da su neki uvjereni da muslimani ratovali tako što su bacali karanfile umjesto granata.
Što se tiče gospođe koja pita koji je to mozak mogao ubijati snajperima djecu, odgovor je onaj isti mozak koji je prije 22 godine pobio Milicu Lalović i Nataša Učur, dvije srpske djevojčice u sarajevskom naselju Grbavica.
Snajeristi su prvi put zapucali na Sarajlije 6. aprila 1992. Sutra godišnjica. Javnosti je tada saopšteno da su pucali srpski snajperisti iz čista mira na okupljen narod što je priča koja je obišla svijet. Tek mnogo godina kasnije jedan policijski funkcioner koji je rat proveo na strani Armije BIH, Zoran Čegar (Hrvat po nacionalnosti) je objasnio u izjavi sarajevskim medijima ko je zapravo tada pucao na Sarajlije:
"Juka Prazina je 1992. pucao na mitingaše pred Skupštinom BiH"
http://depo.ba/clanak/71643/juka-prazina-je-1992-pucao-na-mitingase-pred-skupstinom-bih
"Bivši zamjenik komandanta Specijalne jedinice MUP-a Republike BiH Zoran Čegar tvrdi da je predratni sarajevski kriminalac Juka Prazina u proljeće 1992. godine pucao na mitingaše pred Skupštinom BiH, za šta su kasnije optuženi Srbi."

Isti zlikovci koji su tada snajperim pucali na okupljen narod i svoj zločin poturili drugoj strani su snajperisali i tokom čitavog rata u oba dijela grada. Sarajevo je skupo platilo muslimansku pobjedu u propagandnom ratu.

маки

pre 4 godine

Вуче не знам колико имаш година ,али видиш можда има народа,људи који не желе да се предају,а има и оних који потпишу капитулацију па се убеђују да су победили.Србија није била опкољена јер су грађани могли да путују а за Сарајлије ма које вере и нације били то се не би могло рећи.

Bobans

pre 4 godine

Pa mi Srbi oko Sarajeva smo bili opkoljeni cijeli rat,drzali smo liniju fronta od Vogosce,Ilidze,Nedzarica i Grbavice prema gradu a sa ledja smo opkoljeni bili od Igmana,Kiseljaka,Visokog,Breze do Nisicke visoravni i Olova,imali smo cijeli rat jedan put prema Palama preko Vogosce koji je bio u dometu PAM i snajpera i vecinom zatvoren i preko Semizovca i Srednjeg a taj put je vise puta gubljen,non stop su putevi bili napadani tako da je izginulo dosta civila na oba puta i cesto smo bili na ivici totalnog okruzenja,bilo je bolje biti u rovu nego ici tim putem,ima li iko normalan da kaze da smo bili vecina na Ilidzi i u Ilijasu i da smo zbog toga ostali tu.

Milos

pre 4 godine

Članak sa ovom tematikom treba objavljivati na svaku godišnjicu NATO bombardovanja Srbije. Možda, vremenom, u Srbiji shvate do koje je mere neprimereno vajkanje oko "NATO agresije" kada su ovo radili godinama bez ikakvih posledica. Ja sam iz Beograda, ali mislim da su Miloševićev režim i ta politika koja se još uvek provodi odgovorni za bombardovanje Srbije.

bojan

pre 4 godine

Teško je nekome skinuti osećaj krivice, kada se točak istorije okreće u jednom smeru već četvrt veka i sa srbima je to tako. Isto tako treba reći da tu istu krivicu možemo pripisati nekome drugome ukoliko se ispostavi da takav užasan teret zaslužuje. U tom smislu, sigurno bi imalo šta da se kaže o sudbinama 7.428 srba iz Sarajeva koji su u to isto vreme stradali ili nestali. Sve je to dokumentovano i skoro objavljeno, a krajnje je vreme da neko za to snosi odgovornost.

Kriva je Drina

pre 4 godine

E moja Penzionerka, vidi se iz aviona da nemaš ni dvaes i kusur godina, a lupaš svašta po tastaturi. Moj pradeda, deda i otac su odrasli i gradili to Sarajevo, deda je ubijen iz snajpera ali ne srpskog, nego gle čuda-muslimanskog, ja sam lično kao dete bio na 500 metara sa majkom kad su granatirali Markale, i zna se i ko i odakle, a svi ćute i prave se blesavi i ponavljaju istu laž kao mantru. Žrtvovali su svoj narod da bi optuživali Srbe, pucali iz snajpera na svoju decu, e to je pravo njihovo lice, a ti slobodno gutaj ovu BBC propagandu. Nismo mi Srbi sveci, niti ja pravdam zločine, daleko od toga, ali nismo ni prineti Alijinim monstrumima.

mostarac

pre 4 godine

@Arch Enemy: Slažem se sa tobom da Sarajevo nije više ono što je bilo ali ipak pretjeruješ. Tačno je da ima novih džamija. Ni meni se to ne sviđa ali je to odraz seoskog mentaliteta ljudi iz istočne Bosne koji su se sada naselili u Sarajevu. Šta misliš, ko je kriv za to? Što se tiče pokrivenih žena, tačno je da ih ima više nego prije rata. Ali je ulica gdje sam ih najviše vidio Mariahilferstrasse u Beču. Ima ih više nego što sam ikad vidio u Sarajevu. Je li zbog toga sad Beč kao Teheran?

Pera Srbin

pre 4 godine

Da nisu išli kao ovce za Alijom, odnosno da su bili strpljivi mirno bi imali celu BIH. Ali narod voli jake reči, populizam, velika obećanja. U stvari bekrupuloznim ološima je rat trebao da bi se dokopali državne imovine.

Arch Enemy

pre 4 godine

Stvarno mi je ove patetike prema Sarajevu više preko glave,u Sarajevu sam sedmično 2 a nekad i 3 puta tjedno (zbog posla) i mogu samo da kažem da je Sarajevo jedna velika kasaba puna mržnje umotane u hidžab i prezira prema svemu što je kršćansko a ne zaboravite da je u Sarajevu prije 1991.živjelo više od 50% Kršćana,a sad evo odite dole pa će te se sami uvjerit,minareta i ezana preko stotinu a zamotanih osoba arapskog podrijetla na svakom koraku,iako oni kažu da je Sarajevo multietnička sredina a što se tiče rata,meni se čini da je rat u Sarajevu počeo pucnjavom i ubistvom po svatovima koji su bili Srbi i što je nekomu zasmetala srpska zastava koju su nosili, je'l da da je sve ovo točno ali uvijek je nekomu pa i vama sladja sećijska jednostrana priča iz fildžan kasabe,znam vrlo dobro što pričam,pa eto objavite,siguran sam da će se ogromna većina ljudi složiti sa mnom,inače Sarajevo ne mrzim niti mogu da ga mrzim,ono je danas to što jeste,produkt instant politike bošnjačkih elita koji su u roku od 20-ak godina revidirali istoriju i svom narodu nametnuli obrazac kolektivne percepcije o glavnim krivcima za sve njihove neuspjehe a oni su Srbi i manjim dijelom Hrvati!

Dragan

pre 4 godine

lepo je jedan pametan covek jednom rekao...cuvajte bratstvo i jedinstvo ko zenicu oka svoga. Nije izgleda imao ko da ga slusa. Srbin sam, sramota me je naravno kada ovako nesto procitam. Ali postoji samo jedna najveca istina ovde, a to je da smo svi krivi, neko direktno neko indirektno, neko vise neko manje ali krivicu snosimo svi, pa i oni sto su se sklanjali, sto su cutali, sto su pobegli, sto su samo na svoje d... mislili i slicni....znate onu Djoletovu...krivi smo mi sto smo ih pustili, krivi smo mi sto smo se sklanjali...

marinko

pre 4 godine

A naslikama čiča sa puškom u ruci i muslimanski vojnik koji drži ručni raketni bacač.... To su ti civili koje smo mi zli Srbi gađali granatama....

adi

pre 4 godine

Prvo da se zahvalim B92 na ovom textu , veoma hrabro od vas da ste ovo objavili , zivot u Sarajevu pod opsadom je bio vjerovatno najtezi I najgori dio moderne istorije Balkana , nesto nezamislivo I najvecim neprijateljima to ne bi preporucio , u Srbiji se malo zna o opsadi Sarajeva zahvaljujuci milosevicevoj propgandi ali opkruziti grad sa 250 tenkova I 120 minobacaca i unistavati ga 4 godine u 21 vijeku u srcu evrope je nesto nepojmljivo

asdf

pre 4 godine

Nek zahvale Aliji,koji nije hteo dogovor i miran razlaz nego je resio da izignorise milion Srba u BiH i svesno uvede svoj narod u rat.Svi oni koji se pozivaju na odrzani referendum 1992 da znaju da su Srbi tim referendumom protivzakonito preglasani,dakle prekrsili su zakon da bi doveli do rata,a sad kukaju kako su nastradali(kao da su samo oni stradali u ratu) i krive Srbe zato sto nisu pristali na preglasavanje i podjarmljivanje!

Demokrata

pre 4 godine

Građanski rat sam pratio kao maloletnik iz inostranstva.
Koliko mi je poznato,Srbi su zauzeli sarajevske opštine sa srpskom vežinom, muslimani sa muslimanskom. Jedino Srbima nije uspelo u Pofalićima i Nedžarićima. Što je neobično, ako je izgledalo da je u unutrašnjem prstanu Sarajevo bilo opkoljeno od Srpske vojske, u vanjskom prstanu bilo je opkoljeno od muslimanske vojske. Voda i struja išle su preko obe teritorije i postojao je dogovor da se ne uskraćuje što je bilo više manje ispoštovano. Jeste, bilo je restrikcija. Realnu sliku iz ratnog Sarajeva nije moguće dobiti od CNN ili BBC. Knjige i izveštaji komandanata i oficira unprofora Mkkenzija, Morijona, Karlos Branko, Mur oko snajperista, granatiranja i zločina bliža su istini.

penzionerka

pre 4 godine

Zvali su me prijatelji bez broj puta da dodjem u Sarajevo.
Ne mogu sramota me je .
Neki Srbi su u moje ime bombardovali grad,pucali iz snajpera,a danas žive i uživaju u "zasluženoj penziji".
Ne sme se zaboraviti,kao ni NATO bombardovanje(96 dana) kao ni Oluja kao ni mnogi drugi zločini

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Penzionerka. ....u tom Sarajevu su Srbi i Zidovi doneli kulturu muziku film novine humor....Od crnog vilajeta napravili su grad.Srbi su 1914 ubijani i proganjani zatim 1941 i na kraju su ih isterali 1995.
U tom Sarajevu i okolo njega živelo je dvesta hiljada Srba.Imovina koju su imali je u procentima bila 70posto.I onda su nestali.Sramota šta sve nece tzv.Srbi da progutaju!?Naivni i glupi.Zasto se ne informišete?Grad koji je bio više srpski je nasilno podeljen a onda kroz teroriste cia narod zamrzio. Da li znate da je prva bomba u ulici Vase Miskina ubila uglavnom Srbe?Da li znate da su odmah skinuli stope od Gavrila jer je bio Srbin?Nikad mi nisu bili jasni ljudi koji nasedaju dezinformacijma.Odnosno zaključuju da je istina.Ako je tako fino tamo pa zašto se ne vrate Srbi oni poznati i nepoznati?
Sarajevo je bio vilajet kasaba i mahala.Zahvaljujuci Srbima postao je grad.Danas bez Srba je opet vilajet ali onaj arapski.

veber

pre 4 godine

Prosto je neverovatno da BBC i ostali zapadni mediji,čast izuzecima, 25 godina nakon završetka rata, i dalje nisu nisu odmakli od antisrpske medijske kampanje, koju su tada vodili i još uvek nisu spremni da priznaju da je i druga strana patila, da su i Srbi bili žrtve, a ne samo zločinci. A onda kritikuju Srbe zašto se ne suočavljaju sa svojim zločinima,kao da nisu svesni svog doprinosa ratovima 90-ih. Doduše zapadne sile ni vekovima nakon što su uništili narode i civilizacije na prostoru Amerike, Afrike i Azije nisu priznali krivicu. Možda je ovo u svetlu aktuelne antiruske histerije, koja vlada u britanskim medijima,jer Srbe smatraju malim Rusima.

jasta

pre 4 godine

Strasno. Strasne price, zalosne sudbine, bezumlje. Verujem da ce se hiljadu likova naci da opravda ovo nenormalno ponasanje bosanskih srba tih godina rata, ali opravdanja nema niti ga moze biti. Zivot jednog deteta je neizreciva tragedija ali deca kao legitimne mete u ratu i to od svojih prvih komsija, pa kako to nazvati. Znam da ce neko reci oni su ubijali nasu decu. Jesu i za te bolesne likove sa druge strane mislim isto kao i za bolesne likove sa nase strane. Vise me brinu oni koji ce pokusati da nadju razlog da opravdaju uzimanje zivota nekom detetu.

SašaBL

pre 4 godine

Čitajući ove "ispovijesti" stekao bi se dojam da su u Sarajevu živjeli sve sami dobročinitelji i umjetnici, a eto opkolili ih neki divljaci (čitaj Srbi). Rođen sam i odrastao u Sarajevu, a i učesnik sam rata u koji sam otišao bukvalno iz školske klupe. Niko ne spomenu prijaratno naoružavanje preko "patriotske lige" i "zelenih beretki", ubijanje srpskog svata na Baščaršiji, napad na kolonu u Dobrovoljačkoj, hiljade ubijenih sarajevskih Srba koji su ostali na muslimanskoj strani, kao i hiljade srpskih civilnih žrtava u našim dijelovima grada... To je za njih herojstvo. A svaki srpski snajper ili granata je teror, genocid, etničko čišćenje... I sve to suptilno umotano u antiratno djelovanje. Uporedite samo popis stanovništva iz 1981. ili 1991. sa 2013. pa vidite koliko ima Srba u tom "multietničkom, multikulturnom i demokratskom" Sarajevu. Rat nikom nije donio dobro, ali konstantni dvostruki aršini da su jedni samo dobri, a drugi samo loši i 25 godina nakon rata ne nosi dobru poruku.

Romanija

pre 4 godine

Kada ćete pitati srbe iz Sarajeva kako je bilo pod "opsadom"? Kako im je bilo u dijelu grada pod muslimanskom kontrolom? Kako im je bilo u srpskom dijelu? Mislite da srpski dio nije bio pod opsadom? Koliko je djece ubijeno snajperom na Grbavici, Nedžarićima...? Jesmo li mi imali struje i vode? Je li neko naš poginuo? Jesu li nas ubijali samo metkom ili i nožem? Pola mog razreda nije živo! BBC? Stavio bih smajlija ali ne priliči zbog pobuđenog sjećanja!

Vuk

pre 4 godine

nikako mi nije jasno šta je sporno kad si u ratu da opkoliš neprijatelja. to je u istoriji ratovamja česta pojava. srbija je recimo bila opkoljena sa svih strana, a onda raketirana sa 600 kilometara udaljenosti. ako hoćeš da neko prekine opsadu moraš da se predaš. znaci sarajlije nisu bile opkoljene nego nisu hteli da se predaju. šta sad kukaju.

SašaBL

pre 4 godine

Čitajući ove "ispovijesti" stekao bi se dojam da su u Sarajevu živjeli sve sami dobročinitelji i umjetnici, a eto opkolili ih neki divljaci (čitaj Srbi). Rođen sam i odrastao u Sarajevu, a i učesnik sam rata u koji sam otišao bukvalno iz školske klupe. Niko ne spomenu prijaratno naoružavanje preko "patriotske lige" i "zelenih beretki", ubijanje srpskog svata na Baščaršiji, napad na kolonu u Dobrovoljačkoj, hiljade ubijenih sarajevskih Srba koji su ostali na muslimanskoj strani, kao i hiljade srpskih civilnih žrtava u našim dijelovima grada... To je za njih herojstvo. A svaki srpski snajper ili granata je teror, genocid, etničko čišćenje... I sve to suptilno umotano u antiratno djelovanje. Uporedite samo popis stanovništva iz 1981. ili 1991. sa 2013. pa vidite koliko ima Srba u tom "multietničkom, multikulturnom i demokratskom" Sarajevu. Rat nikom nije donio dobro, ali konstantni dvostruki aršini da su jedni samo dobri, a drugi samo loši i 25 godina nakon rata ne nosi dobru poruku.

Romanija

pre 4 godine

Kada ćete pitati srbe iz Sarajeva kako je bilo pod "opsadom"? Kako im je bilo u dijelu grada pod muslimanskom kontrolom? Kako im je bilo u srpskom dijelu? Mislite da srpski dio nije bio pod opsadom? Koliko je djece ubijeno snajperom na Grbavici, Nedžarićima...? Jesmo li mi imali struje i vode? Je li neko naš poginuo? Jesu li nas ubijali samo metkom ili i nožem? Pola mog razreda nije živo! BBC? Stavio bih smajlija ali ne priliči zbog pobuđenog sjećanja!

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Penzionerka. ....u tom Sarajevu su Srbi i Zidovi doneli kulturu muziku film novine humor....Od crnog vilajeta napravili su grad.Srbi su 1914 ubijani i proganjani zatim 1941 i na kraju su ih isterali 1995.
U tom Sarajevu i okolo njega živelo je dvesta hiljada Srba.Imovina koju su imali je u procentima bila 70posto.I onda su nestali.Sramota šta sve nece tzv.Srbi da progutaju!?Naivni i glupi.Zasto se ne informišete?Grad koji je bio više srpski je nasilno podeljen a onda kroz teroriste cia narod zamrzio. Da li znate da je prva bomba u ulici Vase Miskina ubila uglavnom Srbe?Da li znate da su odmah skinuli stope od Gavrila jer je bio Srbin?Nikad mi nisu bili jasni ljudi koji nasedaju dezinformacijma.Odnosno zaključuju da je istina.Ako je tako fino tamo pa zašto se ne vrate Srbi oni poznati i nepoznati?
Sarajevo je bio vilajet kasaba i mahala.Zahvaljujuci Srbima postao je grad.Danas bez Srba je opet vilajet ali onaj arapski.

Arch Enemy

pre 4 godine

Stvarno mi je ove patetike prema Sarajevu više preko glave,u Sarajevu sam sedmično 2 a nekad i 3 puta tjedno (zbog posla) i mogu samo da kažem da je Sarajevo jedna velika kasaba puna mržnje umotane u hidžab i prezira prema svemu što je kršćansko a ne zaboravite da je u Sarajevu prije 1991.živjelo više od 50% Kršćana,a sad evo odite dole pa će te se sami uvjerit,minareta i ezana preko stotinu a zamotanih osoba arapskog podrijetla na svakom koraku,iako oni kažu da je Sarajevo multietnička sredina a što se tiče rata,meni se čini da je rat u Sarajevu počeo pucnjavom i ubistvom po svatovima koji su bili Srbi i što je nekomu zasmetala srpska zastava koju su nosili, je'l da da je sve ovo točno ali uvijek je nekomu pa i vama sladja sećijska jednostrana priča iz fildžan kasabe,znam vrlo dobro što pričam,pa eto objavite,siguran sam da će se ogromna većina ljudi složiti sa mnom,inače Sarajevo ne mrzim niti mogu da ga mrzim,ono je danas to što jeste,produkt instant politike bošnjačkih elita koji su u roku od 20-ak godina revidirali istoriju i svom narodu nametnuli obrazac kolektivne percepcije o glavnim krivcima za sve njihove neuspjehe a oni su Srbi i manjim dijelom Hrvati!

seljadin

pre 4 godine

a kako je izgledao zivot u srpskom delu Sarajeva tokom 1400 dana opsade, koliko su dece ubili Muslimani i koliko Srba i Hriscana uopste danas zivi posle etnickog ciscenja Hriscana u Sarajevu

vr

pre 4 godine

Hoće li iko ikad napisati nešto o stradanjima stanovništva srpskih dijelova grada gdje su muslimanski snajperisti ubijali sve što se miče. Izgelda da su neki uvjereni da muslimani ratovali tako što su bacali karanfile umjesto granata.
Što se tiče gospođe koja pita koji je to mozak mogao ubijati snajperima djecu, odgovor je onaj isti mozak koji je prije 22 godine pobio Milicu Lalović i Nataša Učur, dvije srpske djevojčice u sarajevskom naselju Grbavica.
Snajeristi su prvi put zapucali na Sarajlije 6. aprila 1992. Sutra godišnjica. Javnosti je tada saopšteno da su pucali srpski snajperisti iz čista mira na okupljen narod što je priča koja je obišla svijet. Tek mnogo godina kasnije jedan policijski funkcioner koji je rat proveo na strani Armije BIH, Zoran Čegar (Hrvat po nacionalnosti) je objasnio u izjavi sarajevskim medijima ko je zapravo tada pucao na Sarajlije:
"Juka Prazina je 1992. pucao na mitingaše pred Skupštinom BiH"
http://depo.ba/clanak/71643/juka-prazina-je-1992-pucao-na-mitingase-pred-skupstinom-bih
"Bivši zamjenik komandanta Specijalne jedinice MUP-a Republike BiH Zoran Čegar tvrdi da je predratni sarajevski kriminalac Juka Prazina u proljeće 1992. godine pucao na mitingaše pred Skupštinom BiH, za šta su kasnije optuženi Srbi."

Isti zlikovci koji su tada snajperim pucali na okupljen narod i svoj zločin poturili drugoj strani su snajperisali i tokom čitavog rata u oba dijela grada. Sarajevo je skupo platilo muslimansku pobjedu u propagandnom ratu.

marinko

pre 4 godine

A naslikama čiča sa puškom u ruci i muslimanski vojnik koji drži ručni raketni bacač.... To su ti civili koje smo mi zli Srbi gađali granatama....

Kriva je Drina

pre 4 godine

E moja Penzionerka, vidi se iz aviona da nemaš ni dvaes i kusur godina, a lupaš svašta po tastaturi. Moj pradeda, deda i otac su odrasli i gradili to Sarajevo, deda je ubijen iz snajpera ali ne srpskog, nego gle čuda-muslimanskog, ja sam lično kao dete bio na 500 metara sa majkom kad su granatirali Markale, i zna se i ko i odakle, a svi ćute i prave se blesavi i ponavljaju istu laž kao mantru. Žrtvovali su svoj narod da bi optuživali Srbe, pucali iz snajpera na svoju decu, e to je pravo njihovo lice, a ti slobodno gutaj ovu BBC propagandu. Nismo mi Srbi sveci, niti ja pravdam zločine, daleko od toga, ali nismo ni prineti Alijinim monstrumima.

Bobans

pre 4 godine

Pa mi Srbi oko Sarajeva smo bili opkoljeni cijeli rat,drzali smo liniju fronta od Vogosce,Ilidze,Nedzarica i Grbavice prema gradu a sa ledja smo opkoljeni bili od Igmana,Kiseljaka,Visokog,Breze do Nisicke visoravni i Olova,imali smo cijeli rat jedan put prema Palama preko Vogosce koji je bio u dometu PAM i snajpera i vecinom zatvoren i preko Semizovca i Srednjeg a taj put je vise puta gubljen,non stop su putevi bili napadani tako da je izginulo dosta civila na oba puta i cesto smo bili na ivici totalnog okruzenja,bilo je bolje biti u rovu nego ici tim putem,ima li iko normalan da kaze da smo bili vecina na Ilidzi i u Ilijasu i da smo zbog toga ostali tu.

asdf

pre 4 godine

Nek zahvale Aliji,koji nije hteo dogovor i miran razlaz nego je resio da izignorise milion Srba u BiH i svesno uvede svoj narod u rat.Svi oni koji se pozivaju na odrzani referendum 1992 da znaju da su Srbi tim referendumom protivzakonito preglasani,dakle prekrsili su zakon da bi doveli do rata,a sad kukaju kako su nastradali(kao da su samo oni stradali u ratu) i krive Srbe zato sto nisu pristali na preglasavanje i podjarmljivanje!

veber

pre 4 godine

Prosto je neverovatno da BBC i ostali zapadni mediji,čast izuzecima, 25 godina nakon završetka rata, i dalje nisu nisu odmakli od antisrpske medijske kampanje, koju su tada vodili i još uvek nisu spremni da priznaju da je i druga strana patila, da su i Srbi bili žrtve, a ne samo zločinci. A onda kritikuju Srbe zašto se ne suočavljaju sa svojim zločinima,kao da nisu svesni svog doprinosa ratovima 90-ih. Doduše zapadne sile ni vekovima nakon što su uništili narode i civilizacije na prostoru Amerike, Afrike i Azije nisu priznali krivicu. Možda je ovo u svetlu aktuelne antiruske histerije, koja vlada u britanskim medijima,jer Srbe smatraju malim Rusima.

adi

pre 4 godine

Prvo da se zahvalim B92 na ovom textu , veoma hrabro od vas da ste ovo objavili , zivot u Sarajevu pod opsadom je bio vjerovatno najtezi I najgori dio moderne istorije Balkana , nesto nezamislivo I najvecim neprijateljima to ne bi preporucio , u Srbiji se malo zna o opsadi Sarajeva zahvaljujuci milosevicevoj propgandi ali opkruziti grad sa 250 tenkova I 120 minobacaca i unistavati ga 4 godine u 21 vijeku u srcu evrope je nesto nepojmljivo

Vuk

pre 4 godine

nikako mi nije jasno šta je sporno kad si u ratu da opkoliš neprijatelja. to je u istoriji ratovamja česta pojava. srbija je recimo bila opkoljena sa svih strana, a onda raketirana sa 600 kilometara udaljenosti. ako hoćeš da neko prekine opsadu moraš da se predaš. znaci sarajlije nisu bile opkoljene nego nisu hteli da se predaju. šta sad kukaju.

Milos

pre 4 godine

Članak sa ovom tematikom treba objavljivati na svaku godišnjicu NATO bombardovanja Srbije. Možda, vremenom, u Srbiji shvate do koje je mere neprimereno vajkanje oko "NATO agresije" kada su ovo radili godinama bez ikakvih posledica. Ja sam iz Beograda, ali mislim da su Miloševićev režim i ta politika koja se još uvek provodi odgovorni za bombardovanje Srbije.

Demokrata

pre 4 godine

Građanski rat sam pratio kao maloletnik iz inostranstva.
Koliko mi je poznato,Srbi su zauzeli sarajevske opštine sa srpskom vežinom, muslimani sa muslimanskom. Jedino Srbima nije uspelo u Pofalićima i Nedžarićima. Što je neobično, ako je izgledalo da je u unutrašnjem prstanu Sarajevo bilo opkoljeno od Srpske vojske, u vanjskom prstanu bilo je opkoljeno od muslimanske vojske. Voda i struja išle su preko obe teritorije i postojao je dogovor da se ne uskraćuje što je bilo više manje ispoštovano. Jeste, bilo je restrikcija. Realnu sliku iz ratnog Sarajeva nije moguće dobiti od CNN ili BBC. Knjige i izveštaji komandanata i oficira unprofora Mkkenzija, Morijona, Karlos Branko, Mur oko snajperista, granatiranja i zločina bliža su istini.

jasta

pre 4 godine

Strasno. Strasne price, zalosne sudbine, bezumlje. Verujem da ce se hiljadu likova naci da opravda ovo nenormalno ponasanje bosanskih srba tih godina rata, ali opravdanja nema niti ga moze biti. Zivot jednog deteta je neizreciva tragedija ali deca kao legitimne mete u ratu i to od svojih prvih komsija, pa kako to nazvati. Znam da ce neko reci oni su ubijali nasu decu. Jesu i za te bolesne likove sa druge strane mislim isto kao i za bolesne likove sa nase strane. Vise me brinu oni koji ce pokusati da nadju razlog da opravdaju uzimanje zivota nekom detetu.

penzionerka

pre 4 godine

Zvali su me prijatelji bez broj puta da dodjem u Sarajevo.
Ne mogu sramota me je .
Neki Srbi su u moje ime bombardovali grad,pucali iz snajpera,a danas žive i uživaju u "zasluženoj penziji".
Ne sme se zaboraviti,kao ni NATO bombardovanje(96 dana) kao ni Oluja kao ni mnogi drugi zločini

Gorgonzola

pre 4 godine

Realno, Beograd '90ih sa sve inflacijom i NATO bombardovanjem nije preživeo ni deo onoga što se dogodilo Sarajevu. Ovde mislim na uništenje materijalne imovine i tekovine kulture kao i SVE oduzete ljudske živote (bez obzira kojoj strani pripadali). Tako da kad čujem kako neko od mojih Beograđana kuka o strahotama u Beogradu, setim se slika raščerečenih ljudi u demoliranom Sarajevu. Užas Beograda ne može da se meri sa užasom Sarajeva - Sarajevo je bilo pod opsadom! Čak i užas neizvesne budućnosti nije svuda isti - neki smo se krili po skloništima u Beogradu, neki su izgubili sve što su imali na Kosovu ili u Sarajevu. Tako da, pre nešto što počnete sa ''a šta je sa našim žrtvama?!'' (a već ste počeli), sagledajte stvari objektivno, a to je da su slike iz Sarajeva jedne od najpotresnijih nakon slika iz 2. Svetskog rata. Ne ponovilo se nikad.

Svaba tra la la

pre 4 godine

Kada ste vec objavili pricu o opsadi, mogli ste ukratko uputiti ove koji licitiraju sa brojem Srba u predratnom Sarajevu, kakvu je to ulogu imao Krajisnik u iseljavanju njih 120 000 tek nakon zavrsetka rata.
Cisto da ne ponavljaju vise gluposti poput onog milosrdnog andjela i sl.

bojan

pre 4 godine

Teško je nekome skinuti osećaj krivice, kada se točak istorije okreće u jednom smeru već četvrt veka i sa srbima je to tako. Isto tako treba reći da tu istu krivicu možemo pripisati nekome drugome ukoliko se ispostavi da takav užasan teret zaslužuje. U tom smislu, sigurno bi imalo šta da se kaže o sudbinama 7.428 srba iz Sarajeva koji su u to isto vreme stradali ili nestali. Sve je to dokumentovano i skoro objavljeno, a krajnje je vreme da neko za to snosi odgovornost.

Dragan

pre 4 godine

lepo je jedan pametan covek jednom rekao...cuvajte bratstvo i jedinstvo ko zenicu oka svoga. Nije izgleda imao ko da ga slusa. Srbin sam, sramota me je naravno kada ovako nesto procitam. Ali postoji samo jedna najveca istina ovde, a to je da smo svi krivi, neko direktno neko indirektno, neko vise neko manje ali krivicu snosimo svi, pa i oni sto su se sklanjali, sto su cutali, sto su pobegli, sto su samo na svoje d... mislili i slicni....znate onu Djoletovu...krivi smo mi sto smo ih pustili, krivi smo mi sto smo se sklanjali...

Pera Srbin

pre 4 godine

Da nisu išli kao ovce za Alijom, odnosno da su bili strpljivi mirno bi imali celu BIH. Ali narod voli jake reči, populizam, velika obećanja. U stvari bekrupuloznim ološima je rat trebao da bi se dokopali državne imovine.

Franko

pre 4 godine

Po vecini komentara tu, izgleda da su se svi narodi u Jugoslavije urotili protiv jadnih nevinih Srba, cak i taj zli NATO koji je na kraju i samu Srbiju bombardirao. Evo neko i spomenuo kako su bosnjaci sami svoje ubijali snajperima i minobacacima, eno i u Srberenici sami sebe poklali, ma sve samo da napakoste Srbima.

Bosanac

pre 4 godine

Tuga je što i nakon toliko godina poslije rata većina Srba i dalje vjeruje u Miloševićevu verziju priče o Bosanskom ratu. Džaba presude za ratne zločine, džaba svjedočanstva stotina novinara iz svih krajeva svijeta, džaba video snimci, fotografije, svjedočansta ... Za Srbe, Muslimani u Sarajevu i Bosni pobili su sami sebe, sami se zatvarali u logore ... I Sarajevo su granatirali Muslimani samo da prevare svijet i uz put istjeraju Srbe iz njega. I milion Srba je živjelo u Sarajevu prije rata, ostalo ih je 17, sve su ih istjerali i pobili Muslimani, niko od njih nije otišao od straha od svakodnevnog bombardiranja, gladi, očaja ili možda sramote. Ni Krajišnik im nije naredio poslije rata da napuste Sarajevo već Alija.

mostarac

pre 4 godine

@Arch Enemy: Slažem se sa tobom da Sarajevo nije više ono što je bilo ali ipak pretjeruješ. Tačno je da ima novih džamija. Ni meni se to ne sviđa ali je to odraz seoskog mentaliteta ljudi iz istočne Bosne koji su se sada naselili u Sarajevu. Šta misliš, ko je kriv za to? Što se tiče pokrivenih žena, tačno je da ih ima više nego prije rata. Ali je ulica gdje sam ih najviše vidio Mariahilferstrasse u Beču. Ima ih više nego što sam ikad vidio u Sarajevu. Je li zbog toga sad Beč kao Teheran?

маки

pre 4 godine

Вуче не знам колико имаш година ,али видиш можда има народа,људи који не желе да се предају,а има и оних који потпишу капитулацију па се убеђују да су победили.Србија није била опкољена јер су грађани могли да путују а за Сарајлије ма које вере и нације били то се не би могло рећи.

Kriva Drina

pre 4 godine

Ovi šta kukaju koliko je prije u Sarajevu bilo Srba, pa ko je skoro 4 godine sa svih strana rokao po gradu i ubio preko 10.000 civila, Tibetanci ili Marsovci?!
Započeli ste rat s izgovorom da su u Sarajevu ubili nekog Srbina, pa otkad je ubistvo razlog da se započne rat, nisu ubili Franza Ferdinanda, a osim toga DVA mjeseca ranije ste proglasili nekakvu Srpsku republiku Bosnu i Hercegovinu na koju jednako ko ni na Krajinu ne polažete apsolutno nikakvo istorijsko pravo, prije rata u BiH je bilo nekih 30% Srba a u Krajini 45% Srba, na području današnje Republike Srpske je prije rata bilo 50% Srba a danas ih ima preko 90% što znači da ste "počistili", pobili i protjerali 90% nesrpskog stanovništva, a u Krajini i Slavaoniji je početkom '92. broj Srba s 45% skočio na 100%, pola miliona Hrvata ste protjerali!

Pragmatic

pre 4 godine

Ljudska istorija je pokazala vise puta da je dovoljna jedna "trula jabuka" da pokvari sve ostale u gomili. Ne bih da krivim ni jednu stranu posebno jer su svi krivi. Ali oni na koje sam ljut je celokupna jedna generacija sirom cele ex YU koja je dozvolila ovo ludilo. Dozvolili su psihopatama da zagospodare. Ne razumem odakle tolika mrznja moze da se generise. Umesto da svaki narod ugusi svoje trule jabuke, dozvolili smo da se njihov smrad prosiri na sve. Danas umesto da smo najrazvijenija zemlja jugoistocne Evrope mi smo jad boziji. Cemu sve, sta smo zapravo svi zajedno dobili.

Boa II

pre 4 godine

A naslikama čiča sa puškom u ruci i muslimanski vojnik koji drži ručni raketni bacač.... To su ti civili koje smo mi zli Srbi gađali granatama....
(marinko, 5. april 2019 17:32) # Link komentara

Ironija je sto su na slici Srbi sa Ilidze (ako se ne varam). Znaju im se imena. Ako se ne varam slikano je tokom bosnjackog napada na Ilidzu '92. Poenta i uskladjenost teksta i slike je nesvesno postignuta umetanjem dva stradanja. Tekst je iz bosnjackog ugla i ne treba zameriti. Tesko je, a mozda i nepotrebno, balansirati i pokusavati da pokrijes sve aspekte rata. Svako ima svoju pricu i sve su tacne.

Јабучило

pre 4 godine

Tako da, pre nešto što počnete sa ''a šta je sa našim žrtvama?!'' (a već ste počeli), sagledajte stvari objektivno, a to je da su slike iz Sarajeva jedne od najpotresnijih nakon slika iz 2. Svetskog rata. Ne ponovilo se nikad.
(Gorgonzola, 06. april 2019 16:04)

Зато што ми се смучило да су сви жртве, само Срби нису. Нарочито у западним медијима. Срби рат нису почели. Срби су рат завршили протерани.

Stojko

pre 4 godine

Ako na internet portalu citate da je Sarajevo bilo pod opsadom, to je sigurno istina. Kao i to da su Srbi naoravili Markale. I posto mlasje generacije ne znaju za drugu istinu i oni ce to prihvatiti i vas cilj je ispunjen. Napravili ste istinu. A Srbi, ko i pre 30 godina cute.

Јабучило

pre 4 godine

Жао ми је деце. Остало, како се коме заломило. Гинуло се и по српским земљама, али британским медијима то није занимљиво.

achitwn

pre 4 godine

Srbi krivci, a od najveceg grada sa srpskim zivljem sveo se na statisticku gresku sa brojem Srba...
(Porec, 05. april 2019 15:05)
naravno. da smo bili upravu imali bi razlog da ostanemo. a ovako...

bucko razmisljam

pre 4 godine

@Tintin P. kada pogledas procente, muslimana oko 50% srba 32% i hrvata 17% broj zrtava dodje izjednacen, tako da tvoj argument pada u vodu.

Baki

pre 4 godine

A majko sveta i draga. Ova prva fotografija sa starcem i tandzarom u ruci je nastala prilikom prvog muslimanskog napada na Ilidzu 22.4.1992. godine. i Oba dva covjeka su SRBI! Da ne bude da izmisljam imate na youtubeu snimke tog napada gdje cete potvrditi ono sto pricam. Dalje, u tom istom snimku se vidi kako muslimanski snajperista pogadja engleskog kamermana a zatim ga Srbi vade i previjaju. U ovom dokumentarcu nijednom to nije naglaseno. Sramota kako se prekraja istorija!

penzionerka

pre 4 godine

Zvali su me prijatelji bez broj puta da dodjem u Sarajevo.
Ne mogu sramota me je .
Neki Srbi su u moje ime bombardovali grad,pucali iz snajpera,a danas žive i uživaju u "zasluženoj penziji".
Ne sme se zaboraviti,kao ni NATO bombardovanje(96 dana) kao ni Oluja kao ni mnogi drugi zločini

adi

pre 4 godine

Prvo da se zahvalim B92 na ovom textu , veoma hrabro od vas da ste ovo objavili , zivot u Sarajevu pod opsadom je bio vjerovatno najtezi I najgori dio moderne istorije Balkana , nesto nezamislivo I najvecim neprijateljima to ne bi preporucio , u Srbiji se malo zna o opsadi Sarajeva zahvaljujuci milosevicevoj propgandi ali opkruziti grad sa 250 tenkova I 120 minobacaca i unistavati ga 4 godine u 21 vijeku u srcu evrope je nesto nepojmljivo

Milos

pre 4 godine

Članak sa ovom tematikom treba objavljivati na svaku godišnjicu NATO bombardovanja Srbije. Možda, vremenom, u Srbiji shvate do koje je mere neprimereno vajkanje oko "NATO agresije" kada su ovo radili godinama bez ikakvih posledica. Ja sam iz Beograda, ali mislim da su Miloševićev režim i ta politika koja se još uvek provodi odgovorni za bombardovanje Srbije.

Vuk

pre 4 godine

nikako mi nije jasno šta je sporno kad si u ratu da opkoliš neprijatelja. to je u istoriji ratovamja česta pojava. srbija je recimo bila opkoljena sa svih strana, a onda raketirana sa 600 kilometara udaljenosti. ako hoćeš da neko prekine opsadu moraš da se predaš. znaci sarajlije nisu bile opkoljene nego nisu hteli da se predaju. šta sad kukaju.

SašaBL

pre 4 godine

Čitajući ove "ispovijesti" stekao bi se dojam da su u Sarajevu živjeli sve sami dobročinitelji i umjetnici, a eto opkolili ih neki divljaci (čitaj Srbi). Rođen sam i odrastao u Sarajevu, a i učesnik sam rata u koji sam otišao bukvalno iz školske klupe. Niko ne spomenu prijaratno naoružavanje preko "patriotske lige" i "zelenih beretki", ubijanje srpskog svata na Baščaršiji, napad na kolonu u Dobrovoljačkoj, hiljade ubijenih sarajevskih Srba koji su ostali na muslimanskoj strani, kao i hiljade srpskih civilnih žrtava u našim dijelovima grada... To je za njih herojstvo. A svaki srpski snajper ili granata je teror, genocid, etničko čišćenje... I sve to suptilno umotano u antiratno djelovanje. Uporedite samo popis stanovništva iz 1981. ili 1991. sa 2013. pa vidite koliko ima Srba u tom "multietničkom, multikulturnom i demokratskom" Sarajevu. Rat nikom nije donio dobro, ali konstantni dvostruki aršini da su jedni samo dobri, a drugi samo loši i 25 godina nakon rata ne nosi dobru poruku.

seljadin

pre 4 godine

a kako je izgledao zivot u srpskom delu Sarajeva tokom 1400 dana opsade, koliko su dece ubili Muslimani i koliko Srba i Hriscana uopste danas zivi posle etnickog ciscenja Hriscana u Sarajevu

Kriva Drina

pre 4 godine

Ovi šta kukaju koliko je prije u Sarajevu bilo Srba, pa ko je skoro 4 godine sa svih strana rokao po gradu i ubio preko 10.000 civila, Tibetanci ili Marsovci?!
Započeli ste rat s izgovorom da su u Sarajevu ubili nekog Srbina, pa otkad je ubistvo razlog da se započne rat, nisu ubili Franza Ferdinanda, a osim toga DVA mjeseca ranije ste proglasili nekakvu Srpsku republiku Bosnu i Hercegovinu na koju jednako ko ni na Krajinu ne polažete apsolutno nikakvo istorijsko pravo, prije rata u BiH je bilo nekih 30% Srba a u Krajini 45% Srba, na području današnje Republike Srpske je prije rata bilo 50% Srba a danas ih ima preko 90% što znači da ste "počistili", pobili i protjerali 90% nesrpskog stanovništva, a u Krajini i Slavaoniji je početkom '92. broj Srba s 45% skočio na 100%, pola miliona Hrvata ste protjerali!

Bosanac

pre 4 godine

Tuga je što i nakon toliko godina poslije rata većina Srba i dalje vjeruje u Miloševićevu verziju priče o Bosanskom ratu. Džaba presude za ratne zločine, džaba svjedočanstva stotina novinara iz svih krajeva svijeta, džaba video snimci, fotografije, svjedočansta ... Za Srbe, Muslimani u Sarajevu i Bosni pobili su sami sebe, sami se zatvarali u logore ... I Sarajevo su granatirali Muslimani samo da prevare svijet i uz put istjeraju Srbe iz njega. I milion Srba je živjelo u Sarajevu prije rata, ostalo ih je 17, sve su ih istjerali i pobili Muslimani, niko od njih nije otišao od straha od svakodnevnog bombardiranja, gladi, očaja ili možda sramote. Ni Krajišnik im nije naredio poslije rata da napuste Sarajevo već Alija.

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Penzionerka. ....u tom Sarajevu su Srbi i Zidovi doneli kulturu muziku film novine humor....Od crnog vilajeta napravili su grad.Srbi su 1914 ubijani i proganjani zatim 1941 i na kraju su ih isterali 1995.
U tom Sarajevu i okolo njega živelo je dvesta hiljada Srba.Imovina koju su imali je u procentima bila 70posto.I onda su nestali.Sramota šta sve nece tzv.Srbi da progutaju!?Naivni i glupi.Zasto se ne informišete?Grad koji je bio više srpski je nasilno podeljen a onda kroz teroriste cia narod zamrzio. Da li znate da je prva bomba u ulici Vase Miskina ubila uglavnom Srbe?Da li znate da su odmah skinuli stope od Gavrila jer je bio Srbin?Nikad mi nisu bili jasni ljudi koji nasedaju dezinformacijma.Odnosno zaključuju da je istina.Ako je tako fino tamo pa zašto se ne vrate Srbi oni poznati i nepoznati?
Sarajevo je bio vilajet kasaba i mahala.Zahvaljujuci Srbima postao je grad.Danas bez Srba je opet vilajet ali onaj arapski.

marinko

pre 4 godine

A naslikama čiča sa puškom u ruci i muslimanski vojnik koji drži ručni raketni bacač.... To su ti civili koje smo mi zli Srbi gađali granatama....

Arch Enemy

pre 4 godine

Stvarno mi je ove patetike prema Sarajevu više preko glave,u Sarajevu sam sedmično 2 a nekad i 3 puta tjedno (zbog posla) i mogu samo da kažem da je Sarajevo jedna velika kasaba puna mržnje umotane u hidžab i prezira prema svemu što je kršćansko a ne zaboravite da je u Sarajevu prije 1991.živjelo više od 50% Kršćana,a sad evo odite dole pa će te se sami uvjerit,minareta i ezana preko stotinu a zamotanih osoba arapskog podrijetla na svakom koraku,iako oni kažu da je Sarajevo multietnička sredina a što se tiče rata,meni se čini da je rat u Sarajevu počeo pucnjavom i ubistvom po svatovima koji su bili Srbi i što je nekomu zasmetala srpska zastava koju su nosili, je'l da da je sve ovo točno ali uvijek je nekomu pa i vama sladja sećijska jednostrana priča iz fildžan kasabe,znam vrlo dobro što pričam,pa eto objavite,siguran sam da će se ogromna većina ljudi složiti sa mnom,inače Sarajevo ne mrzim niti mogu da ga mrzim,ono je danas to što jeste,produkt instant politike bošnjačkih elita koji su u roku od 20-ak godina revidirali istoriju i svom narodu nametnuli obrazac kolektivne percepcije o glavnim krivcima za sve njihove neuspjehe a oni su Srbi i manjim dijelom Hrvati!

Kriva je Drina

pre 4 godine

E moja Penzionerka, vidi se iz aviona da nemaš ni dvaes i kusur godina, a lupaš svašta po tastaturi. Moj pradeda, deda i otac su odrasli i gradili to Sarajevo, deda je ubijen iz snajpera ali ne srpskog, nego gle čuda-muslimanskog, ja sam lično kao dete bio na 500 metara sa majkom kad su granatirali Markale, i zna se i ko i odakle, a svi ćute i prave se blesavi i ponavljaju istu laž kao mantru. Žrtvovali su svoj narod da bi optuživali Srbe, pucali iz snajpera na svoju decu, e to je pravo njihovo lice, a ti slobodno gutaj ovu BBC propagandu. Nismo mi Srbi sveci, niti ja pravdam zločine, daleko od toga, ali nismo ni prineti Alijinim monstrumima.

Franko

pre 4 godine

Po vecini komentara tu, izgleda da su se svi narodi u Jugoslavije urotili protiv jadnih nevinih Srba, cak i taj zli NATO koji je na kraju i samu Srbiju bombardirao. Evo neko i spomenuo kako su bosnjaci sami svoje ubijali snajperima i minobacacima, eno i u Srberenici sami sebe poklali, ma sve samo da napakoste Srbima.

Romanija

pre 4 godine

Kada ćete pitati srbe iz Sarajeva kako je bilo pod "opsadom"? Kako im je bilo u dijelu grada pod muslimanskom kontrolom? Kako im je bilo u srpskom dijelu? Mislite da srpski dio nije bio pod opsadom? Koliko je djece ubijeno snajperom na Grbavici, Nedžarićima...? Jesmo li mi imali struje i vode? Je li neko naš poginuo? Jesu li nas ubijali samo metkom ili i nožem? Pola mog razreda nije živo! BBC? Stavio bih smajlija ali ne priliči zbog pobuđenog sjećanja!

asdf

pre 4 godine

Nek zahvale Aliji,koji nije hteo dogovor i miran razlaz nego je resio da izignorise milion Srba u BiH i svesno uvede svoj narod u rat.Svi oni koji se pozivaju na odrzani referendum 1992 da znaju da su Srbi tim referendumom protivzakonito preglasani,dakle prekrsili su zakon da bi doveli do rata,a sad kukaju kako su nastradali(kao da su samo oni stradali u ratu) i krive Srbe zato sto nisu pristali na preglasavanje i podjarmljivanje!

vr

pre 4 godine

Hoće li iko ikad napisati nešto o stradanjima stanovništva srpskih dijelova grada gdje su muslimanski snajperisti ubijali sve što se miče. Izgelda da su neki uvjereni da muslimani ratovali tako što su bacali karanfile umjesto granata.
Što se tiče gospođe koja pita koji je to mozak mogao ubijati snajperima djecu, odgovor je onaj isti mozak koji je prije 22 godine pobio Milicu Lalović i Nataša Učur, dvije srpske djevojčice u sarajevskom naselju Grbavica.
Snajeristi su prvi put zapucali na Sarajlije 6. aprila 1992. Sutra godišnjica. Javnosti je tada saopšteno da su pucali srpski snajperisti iz čista mira na okupljen narod što je priča koja je obišla svijet. Tek mnogo godina kasnije jedan policijski funkcioner koji je rat proveo na strani Armije BIH, Zoran Čegar (Hrvat po nacionalnosti) je objasnio u izjavi sarajevskim medijima ko je zapravo tada pucao na Sarajlije:
"Juka Prazina je 1992. pucao na mitingaše pred Skupštinom BiH"
http://depo.ba/clanak/71643/juka-prazina-je-1992-pucao-na-mitingase-pred-skupstinom-bih
"Bivši zamjenik komandanta Specijalne jedinice MUP-a Republike BiH Zoran Čegar tvrdi da je predratni sarajevski kriminalac Juka Prazina u proljeće 1992. godine pucao na mitingaše pred Skupštinom BiH, za šta su kasnije optuženi Srbi."

Isti zlikovci koji su tada snajperim pucali na okupljen narod i svoj zločin poturili drugoj strani su snajperisali i tokom čitavog rata u oba dijela grada. Sarajevo je skupo platilo muslimansku pobjedu u propagandnom ratu.

Svaba tra la la

pre 4 godine

Kada ste vec objavili pricu o opsadi, mogli ste ukratko uputiti ove koji licitiraju sa brojem Srba u predratnom Sarajevu, kakvu je to ulogu imao Krajisnik u iseljavanju njih 120 000 tek nakon zavrsetka rata.
Cisto da ne ponavljaju vise gluposti poput onog milosrdnog andjela i sl.

veber

pre 4 godine

Prosto je neverovatno da BBC i ostali zapadni mediji,čast izuzecima, 25 godina nakon završetka rata, i dalje nisu nisu odmakli od antisrpske medijske kampanje, koju su tada vodili i još uvek nisu spremni da priznaju da je i druga strana patila, da su i Srbi bili žrtve, a ne samo zločinci. A onda kritikuju Srbe zašto se ne suočavljaju sa svojim zločinima,kao da nisu svesni svog doprinosa ratovima 90-ih. Doduše zapadne sile ni vekovima nakon što su uništili narode i civilizacije na prostoru Amerike, Afrike i Azije nisu priznali krivicu. Možda je ovo u svetlu aktuelne antiruske histerije, koja vlada u britanskim medijima,jer Srbe smatraju malim Rusima.

Bobans

pre 4 godine

Pa mi Srbi oko Sarajeva smo bili opkoljeni cijeli rat,drzali smo liniju fronta od Vogosce,Ilidze,Nedzarica i Grbavice prema gradu a sa ledja smo opkoljeni bili od Igmana,Kiseljaka,Visokog,Breze do Nisicke visoravni i Olova,imali smo cijeli rat jedan put prema Palama preko Vogosce koji je bio u dometu PAM i snajpera i vecinom zatvoren i preko Semizovca i Srednjeg a taj put je vise puta gubljen,non stop su putevi bili napadani tako da je izginulo dosta civila na oba puta i cesto smo bili na ivici totalnog okruzenja,bilo je bolje biti u rovu nego ici tim putem,ima li iko normalan da kaze da smo bili vecina na Ilidzi i u Ilijasu i da smo zbog toga ostali tu.

маки

pre 4 godine

Вуче не знам колико имаш година ,али видиш можда има народа,људи који не желе да се предају,а има и оних који потпишу капитулацију па се убеђују да су победили.Србија није била опкољена јер су грађани могли да путују а за Сарајлије ма које вере и нације били то се не би могло рећи.

jasta

pre 4 godine

Strasno. Strasne price, zalosne sudbine, bezumlje. Verujem da ce se hiljadu likova naci da opravda ovo nenormalno ponasanje bosanskih srba tih godina rata, ali opravdanja nema niti ga moze biti. Zivot jednog deteta je neizreciva tragedija ali deca kao legitimne mete u ratu i to od svojih prvih komsija, pa kako to nazvati. Znam da ce neko reci oni su ubijali nasu decu. Jesu i za te bolesne likove sa druge strane mislim isto kao i za bolesne likove sa nase strane. Vise me brinu oni koji ce pokusati da nadju razlog da opravdaju uzimanje zivota nekom detetu.

Pera Srbin

pre 4 godine

Da nisu išli kao ovce za Alijom, odnosno da su bili strpljivi mirno bi imali celu BIH. Ali narod voli jake reči, populizam, velika obećanja. U stvari bekrupuloznim ološima je rat trebao da bi se dokopali državne imovine.

mostarac

pre 4 godine

@Arch Enemy: Slažem se sa tobom da Sarajevo nije više ono što je bilo ali ipak pretjeruješ. Tačno je da ima novih džamija. Ni meni se to ne sviđa ali je to odraz seoskog mentaliteta ljudi iz istočne Bosne koji su se sada naselili u Sarajevu. Šta misliš, ko je kriv za to? Što se tiče pokrivenih žena, tačno je da ih ima više nego prije rata. Ali je ulica gdje sam ih najviše vidio Mariahilferstrasse u Beču. Ima ih više nego što sam ikad vidio u Sarajevu. Je li zbog toga sad Beč kao Teheran?

Gorgonzola

pre 4 godine

Realno, Beograd '90ih sa sve inflacijom i NATO bombardovanjem nije preživeo ni deo onoga što se dogodilo Sarajevu. Ovde mislim na uništenje materijalne imovine i tekovine kulture kao i SVE oduzete ljudske živote (bez obzira kojoj strani pripadali). Tako da kad čujem kako neko od mojih Beograđana kuka o strahotama u Beogradu, setim se slika raščerečenih ljudi u demoliranom Sarajevu. Užas Beograda ne može da se meri sa užasom Sarajeva - Sarajevo je bilo pod opsadom! Čak i užas neizvesne budućnosti nije svuda isti - neki smo se krili po skloništima u Beogradu, neki su izgubili sve što su imali na Kosovu ili u Sarajevu. Tako da, pre nešto što počnete sa ''a šta je sa našim žrtvama?!'' (a već ste počeli), sagledajte stvari objektivno, a to je da su slike iz Sarajeva jedne od najpotresnijih nakon slika iz 2. Svetskog rata. Ne ponovilo se nikad.

Dragan

pre 4 godine

lepo je jedan pametan covek jednom rekao...cuvajte bratstvo i jedinstvo ko zenicu oka svoga. Nije izgleda imao ko da ga slusa. Srbin sam, sramota me je naravno kada ovako nesto procitam. Ali postoji samo jedna najveca istina ovde, a to je da smo svi krivi, neko direktno neko indirektno, neko vise neko manje ali krivicu snosimo svi, pa i oni sto su se sklanjali, sto su cutali, sto su pobegli, sto su samo na svoje d... mislili i slicni....znate onu Djoletovu...krivi smo mi sto smo ih pustili, krivi smo mi sto smo se sklanjali...

achitwn

pre 4 godine

Srbi krivci, a od najveceg grada sa srpskim zivljem sveo se na statisticku gresku sa brojem Srba...
(Porec, 05. april 2019 15:05)
naravno. da smo bili upravu imali bi razlog da ostanemo. a ovako...

Demokrata

pre 4 godine

Građanski rat sam pratio kao maloletnik iz inostranstva.
Koliko mi je poznato,Srbi su zauzeli sarajevske opštine sa srpskom vežinom, muslimani sa muslimanskom. Jedino Srbima nije uspelo u Pofalićima i Nedžarićima. Što je neobično, ako je izgledalo da je u unutrašnjem prstanu Sarajevo bilo opkoljeno od Srpske vojske, u vanjskom prstanu bilo je opkoljeno od muslimanske vojske. Voda i struja išle su preko obe teritorije i postojao je dogovor da se ne uskraćuje što je bilo više manje ispoštovano. Jeste, bilo je restrikcija. Realnu sliku iz ratnog Sarajeva nije moguće dobiti od CNN ili BBC. Knjige i izveštaji komandanata i oficira unprofora Mkkenzija, Morijona, Karlos Branko, Mur oko snajperista, granatiranja i zločina bliža su istini.

bojan

pre 4 godine

Teško je nekome skinuti osećaj krivice, kada se točak istorije okreće u jednom smeru već četvrt veka i sa srbima je to tako. Isto tako treba reći da tu istu krivicu možemo pripisati nekome drugome ukoliko se ispostavi da takav užasan teret zaslužuje. U tom smislu, sigurno bi imalo šta da se kaže o sudbinama 7.428 srba iz Sarajeva koji su u to isto vreme stradali ili nestali. Sve je to dokumentovano i skoro objavljeno, a krajnje je vreme da neko za to snosi odgovornost.

Јабучило

pre 4 godine

Tako da, pre nešto što počnete sa ''a šta je sa našim žrtvama?!'' (a već ste počeli), sagledajte stvari objektivno, a to je da su slike iz Sarajeva jedne od najpotresnijih nakon slika iz 2. Svetskog rata. Ne ponovilo se nikad.
(Gorgonzola, 06. april 2019 16:04)

Зато што ми се смучило да су сви жртве, само Срби нису. Нарочито у западним медијима. Срби рат нису почели. Срби су рат завршили протерани.

Boa II

pre 4 godine

A naslikama čiča sa puškom u ruci i muslimanski vojnik koji drži ručni raketni bacač.... To su ti civili koje smo mi zli Srbi gađali granatama....
(marinko, 5. april 2019 17:32) # Link komentara

Ironija je sto su na slici Srbi sa Ilidze (ako se ne varam). Znaju im se imena. Ako se ne varam slikano je tokom bosnjackog napada na Ilidzu '92. Poenta i uskladjenost teksta i slike je nesvesno postignuta umetanjem dva stradanja. Tekst je iz bosnjackog ugla i ne treba zameriti. Tesko je, a mozda i nepotrebno, balansirati i pokusavati da pokrijes sve aspekte rata. Svako ima svoju pricu i sve su tacne.

Stojko

pre 4 godine

Ako na internet portalu citate da je Sarajevo bilo pod opsadom, to je sigurno istina. Kao i to da su Srbi naoravili Markale. I posto mlasje generacije ne znaju za drugu istinu i oni ce to prihvatiti i vas cilj je ispunjen. Napravili ste istinu. A Srbi, ko i pre 30 godina cute.

Јабучило

pre 4 godine

Жао ми је деце. Остало, како се коме заломило. Гинуло се и по српским земљама, али британским медијима то није занимљиво.

bucko razmisljam

pre 4 godine

@Tintin P. kada pogledas procente, muslimana oko 50% srba 32% i hrvata 17% broj zrtava dodje izjednacen, tako da tvoj argument pada u vodu.

Pragmatic

pre 4 godine

Ljudska istorija je pokazala vise puta da je dovoljna jedna "trula jabuka" da pokvari sve ostale u gomili. Ne bih da krivim ni jednu stranu posebno jer su svi krivi. Ali oni na koje sam ljut je celokupna jedna generacija sirom cele ex YU koja je dozvolila ovo ludilo. Dozvolili su psihopatama da zagospodare. Ne razumem odakle tolika mrznja moze da se generise. Umesto da svaki narod ugusi svoje trule jabuke, dozvolili smo da se njihov smrad prosiri na sve. Danas umesto da smo najrazvijenija zemlja jugoistocne Evrope mi smo jad boziji. Cemu sve, sta smo zapravo svi zajedno dobili.

Baki

pre 4 godine

A majko sveta i draga. Ova prva fotografija sa starcem i tandzarom u ruci je nastala prilikom prvog muslimanskog napada na Ilidzu 22.4.1992. godine. i Oba dva covjeka su SRBI! Da ne bude da izmisljam imate na youtubeu snimke tog napada gdje cete potvrditi ono sto pricam. Dalje, u tom istom snimku se vidi kako muslimanski snajperista pogadja engleskog kamermana a zatim ga Srbi vade i previjaju. U ovom dokumentarcu nijednom to nije naglaseno. Sramota kako se prekraja istorija!