Sreda, 25.02.2015.

12:00

Ilon Mask: Automobili na vodonik su besmislica

Izvor: B92

Ilon Mask: Automobili na vodonik su besmislica IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Jovan Stojiljkovic

pre 5 meseci

Bez vodonika nema budućnosti za automobile. Litijumo baterije ne znate kako eksplodiraju i upale celo vozilo. A sa vodonikom ne može koliko se proizvede tolio se potroši.Apsolutno sigurno.
Moj način sa svojim izvorom energije daje za sva prevozna sretstva pa može i za brodove, avione,vozove, šlepere.

Jovan Stojiljkovic

pre 5 meseci

Napuniš bateriju i ona ide dok ima struje a šta ćeš posle da ga guraš. Sa ovim ne. Kad nestane gorivo mokri u njega on će da ide i dalje. Ne ostavlja te na putu.

misa

pre 9 godina

pa kada bi energija sunca koje obasjava vozilo bilo dovoljno da proizvede od obicne vode dovoljno h2, auto bi isao na vodu! s obzirom da to radi HLOROFIL u biljkama a nesto slicno tome radi HEMOGLOBIN u zivotinjama ... treba da se napravi neki AUTOGLOBIN :-)
(zasto, 25. februar 2015 17:45)
tuzno je da neko napise da hlorofil I hemoglobin rade slicnu stvar I dobije pluseve za to

realno

pre 9 godina

kad autonomija auta na struju bude min 1000 km po zimskim uslovima (grejanje) i kad se baterije budu punile za 1 minut, a njihovo trajanje bude min 10 godina onda možemo pričati o AUTU.
do tada ovo su samo fensi igračke za parajlije.

Brane212

pre 9 godina

@da da:

Pre će biti da lupetaš ti.
Vodika ima, ali ti je nedostižan. Velika većina je već "sagorela" i vezala se na kiseonik i sad je voda. Da bi iz nje opet dobio vodik, treba ti mnogo energije a proces nije ni priblino efikasan kao što je punjenje LiIon baterije.

Da o problemima skladištenja, prenosa i korištenja ne govorimo.

Nenad

pre 9 godina

Ako se savlada hladna fuzija i dobijemo elektrane koje rade na ovom principu, elektricna energija ce biti energent broj jedan u svemu pa i u vozilima.

NEMATE POJMA A PISETE KOMENTARE

pre 9 godina

Toyota i Tesla su PARTNERI!!!!!!!!! Zajedno prave baterije. Dele tehnologiju. Vodonik nije bilo moguce zadrzati ni u kakavom sudu do pronalaska grafena. A i zapalji je jako. Covek je u pravu sto ne znaci da ko ima para ne mora da razvija drugu tehnologiju. STRUJU svako moze da puni kod kuce za DZ.
http://www.lacarguy.com/green/article/tesla-toyota

tito

pre 9 godina

suludo je imati motor pod haubom i menjac, kada tockovi ujedno mogu biti i motori i kocnice i regeneratori...svaka transmisija je gubljenje energije..covek zna sta prica..

да да

pre 9 godina

Наравно да је безвезе када је у питању конкурентна технологија. А да ли је у лошија од батерија,тешко. Водоника има највише у универзуму а не само око нас. Пуњење је пар секунди до пар минута. Безбедност се да довести до нивоа када би било сигурније него на бензин, итд. Дакле, човек лупета !

Mirko

pre 9 godina

Jednog dana cemo se smejati elektricnim automobilima... Ovo sto je izjavio je cista glupost, da li je u pitanju strah ili jednostavno ne zeli da prihvati da od klasicnog elektronskog automobila postoji nesto bolje? Jedno je sigurno da dok ima nafte ljudi ce na nju i da se voze, razlog je to sto to naravno ide nekom u korist.

Equilibrium

pre 9 godina

U pravu je čovjek. Znači trošimo struju da bi proizveli vodoonik, pa njega pretvaramo u struju. Stvarno nepotrebna komplikacija. Struje ima na svakom ćošku. Nije mi jasno zašto ulažu toliko u vodoonik. Recimo da posle stotine miliona uloženih u ovu tehnologiju, neko sa druge strane napravi jeftine baterija sa jačim kapacitetom i odmah je game over za vodoonik. Veoma rizično.

phreak

pre 9 godina

ni Mask,Ni Tojota ne rade na onom sto je najbitnije,a to je kako proizvesti struju bez fosilnih goriva
(Surovi, 25. februar 2015 12:31)

Khm, Solar City

zasto

pre 9 godina

pa kada bi energija sunca koje obasjava vozilo bilo dovoljno da proizvede od obicne vode dovoljno h2, auto bi isao na vodu! s obzirom da to radi HLOROFIL u biljkama a nesto slicno tome radi HEMOGLOBIN u zivotinjama ... treba da se napravi neki AUTOGLOBIN :-)

Doktor

pre 9 godina

@analiticar amater
U procesu voda -elektroliza- vodonik - pa struja iz gorivnih ćelija dobija se samo 5% električne energije utrošene za elektrolizu. Vodonik se dobija uglavnom iz plina jer je tako najlakše izdvaja, a iskorišćenost energije je max 50%. Elektricni automobila su efikasniji jer baterije sačuvaju preko 95% energije utrošene za punjenje ali mana im je težina.

maki

pre 9 godina

Elektroautomobili su budućnost, samo još treba poraditi na povećanju kapaciteta akumulatora.povecajte kapatitet 10 puta u istom volumenu pa cete vidjeti revoluciju ne samo u oblasti automobila.Možda to postoji ali se čeka.
.

asdf

pre 9 godina

Rece covek TOYOTI! Jeza brate mili!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (LazaSD, 25. februar 2015 14:52)

Da, Toyoti koja je i sama napustila tu tehnologiju i poklonila svoje patente. Oni su na istoj strani.

uk

pre 9 godina

Zanimljiv projekat u Norveskoj, koji je zaziveo pre nekoliko godina. Hydrogen highway.
Autoput, 580 km dugacak, sa nekoliko stanica za punjenje a sav hidrogen kojima se stanice snabdevaju se dobija iz obnovljivih izvora energije.

http://hynor.no/en/about-hynor

analiticar amater

pre 9 godina

Za proizvodnju vodonika treba vam voda i energija za elektrolizom/
Nisam hemicar, ali ovoliko znam, elektrolizom voda se razdvaja na kiseonik i vodonik, znaci sam proces je cist.
Energija za elektrolizu moze da se obezbedi iz energije sunca
Dakle da bi imali apsolutno cist proces dobijanja vodonika, treba vam jako puno vode i jako puno sunca, sto moze da se nadje.
Dalje gorive celije oslobadjaju samo vodu, prema tome i tu je sve cisto.

Dakle voda - sunce - struja iz gorive celije - voda

Ovo cini ciklus idealno zatvorenim posto smatramo da ej sunceva energija neogranicena.

Dakle neko treba da u nekoj pustinji napravi solarne panele za peoizvodnju struje, tu struju dovede do nekog postrojenja za elektrolizu blizu okeana i to je to...da je skupo - verovatno jeste, ali kao i svkak nova tehnologija vrmenom bi postala jeftinija.
Ja vidim problem u tome sto bi vodonik zamenio naftu, svako ko ima iole vode i sunca bi mogao to da pravi za svoje potrebe (mislim na drzave), te bi ukratkom periodu trziste nafte bilo dosta redukovano, a to bi za mnoge imalo krupne posledice.
Nije daleko od pameti da se u vozilo sipa voda a da krov na primer bude efikasni solarni panel koji bi pokretao proces elektrolize.

asdf

pre 9 godina

"Pitamo se šta o svemu ovome misli Toyota koja trenutno ulaže velike napore u pravcu propagiranja i omasovljenja proizvodnje automobila na vodonik i koja je ponudila drugim proizvođačima besplatne patente za tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija. "

Evo ja mogu da odgovorim novinaru. Tojota ne ulaže velike napore čim je dala besplatno tehnologiju i patente. Da ulaže napore radili bi sami i očekivali da im se isplati. Ovako su to zapravo dali drugima da razviju tehnologiju a oni će praviti kola kad dođe vreme.

Joker

pre 9 godina

Svaka njemu čast za sve ovo što je uradio sa Teslom, ali ovo što je sad izjavio je glupost neviđena. Teško je proizvoditi vodonik i skladištiti? A naftu izvlačimo sa dna mora, gde dno zna da bude nekoliko kilometara duboko. I zapaljiv je? Pa i nafta je zapaljiva. Ne bismo je koristili da nije. A bogami i tvoje dragocene baterije znaju da se zapale. I znači bolje je da kopamo litijum širom planete nego da proizvodimo vodonik (inače najrasprostranjeniji gas u... svemiru). Hajde da sagledamo i nuspojave. Kod baterija - toksični otpad, kod vodonika - VODA... Razočarao me je ovaj čovek. Ova izjava je klasičan odraz sujete malog čoveka... Ako ništa drugo, zna se ko je Toyota u autoindustriji.

Ivan

pre 9 godina

"vodonik nije izvor energije u pravom smislu te reči već samo mehanizam za skladištenje energije" što je ujedno i definicija baterije! S tim što svih 5-6 hiljada baterija u automobilu ima masu veću od 1 tone pa se efikasnost baterija nikada ne može meriti samo po apsolutnoj količini energije koja se dobije iz gorivne ćelije i baterije. Da ne govorim da se i ta el. energija koja se samo SKLADIŠTI u bateriji mora dobiti na neki način (termoelektrane, hidroelektrane, nuklearne elektrane, vetro parkovi itd.), tako da se neto zagađenje ne smanjuje drastično upotrebom automobila sa baterijama. O (samo)zapalivosti Li-jonskih baterija koje se koriste u Tesla automobilima takođe ima dosta informacija.

Naravno da onaj ko ulaže ogromna sredstva za proizvodnju automobila sa el. baterijama mora da odradi i kratki negativni marketing glavnih konkurenata. Međutim, mislim da bi mu bilo bolje da shvati da je zajednički nastup mnogo efikasniji. Pogotovo ako bude razumeo da se određeni tipovi gorivnih ćelija mogu koristiti u elektranama kao glavni izvori el. energije kojom se posle mogu puniti baterije Tesle.

Brane212

pre 9 godina

Stara vest. Kao i to, da je u pravu.

Kad je to rekao, izneo je i detaljno obrazloženje.
Dok ta pitanja industrija ne reši, nema ništa od vodika na cesti.

A do sada nije ponuđen ni jedan konkretan odgovor pa zato vodik praktički stoji u mestu.

s mile

pre 9 godina

Velika prednost vodonika je što ga možemo imati u izoblju.
Velika mana vodonika je proizvodna cena i skladištenje.

Ukratko, kada se reše nedostaci, postaće najpovoljnije i naj ekološkije gorivo. Ali do tada . . . alternative

Radovan

pre 9 godina

I jeste i nije u pravu.
Ili ti "svaki ciga svoga konja hvali".

Prvi patentirani motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električnim paljenjem, bio je na hidrogen(vodonik), a napravio ga je Francuz Francois Isaac de Rivaz 1807. Godine 1808. patentirao je i prvi auto na svetu, sa ovim motorom, ali nije pokrenuta komercijalna proizvodnja.
Karburator za pripremu benzinske smeše patentirao je Italijan 1870. i motore odveli u pravcu naftnih energenata.

Meni nije čudno što su Francuzi ujedinili snage sa Japancima u auto industriji, jer su Francuzi napravili Japancima prvi auto.

Videćemo ko će uz "upotrebu raznih sila" izaći kao pobednik, Ameri ili Francuzi/Japanci, ili Nemci sasvim namerno tuđom voljom.

Westinghouse

pre 9 godina

Slican stav je I Edison imao prema konkurenciji (Tesli). Vodoonik je pravo resenje a ovaj njihov auto na baterije se puni na struju koju dobijamo odakle??? Sta ce mi mi auto kome se baterija isprazni posle 60 milja a kosta skoro 100 soma???

zj

pre 9 godina

Ovaj čovek iskreno i iz dubine duše ne razume kako rade gorivne ćelije. U njima se vodonik PROIZVODI na licu mesta od drugih materijala (npr. etanola) taman u onolikoj količini kolika je potrebna za rad motora. Nema tu nikakvih rezervoara sa vodonikom, cevovoda i sličnih rizičnih elemenata, pa ni šanse za požar ili eksploziju. Zapravo su litijum jonske baterije kakve se koriste za elektromobile trenutno dramatično opasnije (pre svega zapaljive). Dodatno, oko 30% energije za elektromobile gubi se u električnoj mreži dok dođe do punjača, a proizvodi se na konvencionalan način (u Srbiji recimo to je uglavnom na ugalj) što svejedno doprinosi zagađenju, dok gorivne ćelije na izduvnoj cevi imaju čistu vodu.
Ali jasno je da čovek oduševljeno hvali svoje rešenje i pljuje druga, makar i bolja... razumite ga... ipak njegov profit direktno zavisi od toga...

Marko

pre 9 godina

@lupetajmo zajedno
Jos niko nije poginuo u Tesli, niti su se desile eksplozije. Nekad se posle sudara zapali i obican auto, ovde je rec o potencijalnim jakim eksplozijama.
Cena jeste visoka posto je u pitanju auto visoke klase, a Toyota na vodonik nije mnogo jeftinija i pripada mnogo nizoj klasi.

Surovi

pre 9 godina

Tesko je priznati,ali je Mask u pravu.Vodonik se dobija elektrolizom iz obicne vode,ali se pri tome koristi velika kolicina struje,sto nije isplativo.
Svaka tehnologija ima svoje dobre i lose strane,ali ni Mask,Ni Tojota ne rade na onom sto je najbitnije,a to je kako proizvesti struju bez fosilnih goriva,a da to bude jeftino,isplativo i da radi.
Vodonik je opasan.Veoma je zapaljiv,a vozilo sa rezervoarom punim vodonika je bomba na tockovima.Istina danas ima puno vozila koja se voze na plin,ali ne treba zaboraviti da je lpg ili metan,znacajno manje zapaljiv i kalorican nego vodonik.
Sa druge strane el.automobili imaju baterije koje su jezivo skupe,sa kratkim vekom trajanja i malim kapacitetom.Dugo se pune ,a brzo prazne,ali zato imaju iskoriscenje preko 90%.
Mislim da bi napori trebalo da se usmere ka pronalazenju potpuno cistih izvora energije,a vozicemo se lako posle,posto je tehnologija tu.
Ono sto je paradoks je upravo to da je danas najcistiji poznati i komercijalni izvor energije,upravo nuklearna energija.Solarna energija je daleko od isplative,bas kao i energija dobijena od vetra ,talasa ....i sve zajedno mogu da pokriju svega nekoliko procenata ukupnih potreba.

Marko

pre 9 godina

Imace smisla jedino ako se pronadje nacin za mnogo efikasnije izdvajanje vodonika. Zbog napretka nano tehnologije curenje iz rezervoara uskoro nece biti problem.

Joker

pre 9 godina

Svaka njemu čast za sve ovo što je uradio sa Teslom, ali ovo što je sad izjavio je glupost neviđena. Teško je proizvoditi vodonik i skladištiti? A naftu izvlačimo sa dna mora, gde dno zna da bude nekoliko kilometara duboko. I zapaljiv je? Pa i nafta je zapaljiva. Ne bismo je koristili da nije. A bogami i tvoje dragocene baterije znaju da se zapale. I znači bolje je da kopamo litijum širom planete nego da proizvodimo vodonik (inače najrasprostranjeniji gas u... svemiru). Hajde da sagledamo i nuspojave. Kod baterija - toksični otpad, kod vodonika - VODA... Razočarao me je ovaj čovek. Ova izjava je klasičan odraz sujete malog čoveka... Ako ništa drugo, zna se ko je Toyota u autoindustriji.

s mile

pre 9 godina

Velika prednost vodonika je što ga možemo imati u izoblju.
Velika mana vodonika je proizvodna cena i skladištenje.

Ukratko, kada se reše nedostaci, postaće najpovoljnije i naj ekološkije gorivo. Ali do tada . . . alternative

Westinghouse

pre 9 godina

Slican stav je I Edison imao prema konkurenciji (Tesli). Vodoonik je pravo resenje a ovaj njihov auto na baterije se puni na struju koju dobijamo odakle??? Sta ce mi mi auto kome se baterija isprazni posle 60 milja a kosta skoro 100 soma???

zj

pre 9 godina

Ovaj čovek iskreno i iz dubine duše ne razume kako rade gorivne ćelije. U njima se vodonik PROIZVODI na licu mesta od drugih materijala (npr. etanola) taman u onolikoj količini kolika je potrebna za rad motora. Nema tu nikakvih rezervoara sa vodonikom, cevovoda i sličnih rizičnih elemenata, pa ni šanse za požar ili eksploziju. Zapravo su litijum jonske baterije kakve se koriste za elektromobile trenutno dramatično opasnije (pre svega zapaljive). Dodatno, oko 30% energije za elektromobile gubi se u električnoj mreži dok dođe do punjača, a proizvodi se na konvencionalan način (u Srbiji recimo to je uglavnom na ugalj) što svejedno doprinosi zagađenju, dok gorivne ćelije na izduvnoj cevi imaju čistu vodu.
Ali jasno je da čovek oduševljeno hvali svoje rešenje i pljuje druga, makar i bolja... razumite ga... ipak njegov profit direktno zavisi od toga...

Surovi

pre 9 godina

Tesko je priznati,ali je Mask u pravu.Vodonik se dobija elektrolizom iz obicne vode,ali se pri tome koristi velika kolicina struje,sto nije isplativo.
Svaka tehnologija ima svoje dobre i lose strane,ali ni Mask,Ni Tojota ne rade na onom sto je najbitnije,a to je kako proizvesti struju bez fosilnih goriva,a da to bude jeftino,isplativo i da radi.
Vodonik je opasan.Veoma je zapaljiv,a vozilo sa rezervoarom punim vodonika je bomba na tockovima.Istina danas ima puno vozila koja se voze na plin,ali ne treba zaboraviti da je lpg ili metan,znacajno manje zapaljiv i kalorican nego vodonik.
Sa druge strane el.automobili imaju baterije koje su jezivo skupe,sa kratkim vekom trajanja i malim kapacitetom.Dugo se pune ,a brzo prazne,ali zato imaju iskoriscenje preko 90%.
Mislim da bi napori trebalo da se usmere ka pronalazenju potpuno cistih izvora energije,a vozicemo se lako posle,posto je tehnologija tu.
Ono sto je paradoks je upravo to da je danas najcistiji poznati i komercijalni izvor energije,upravo nuklearna energija.Solarna energija je daleko od isplative,bas kao i energija dobijena od vetra ,talasa ....i sve zajedno mogu da pokriju svega nekoliko procenata ukupnih potreba.

Marko

pre 9 godina

@lupetajmo zajedno
Jos niko nije poginuo u Tesli, niti su se desile eksplozije. Nekad se posle sudara zapali i obican auto, ovde je rec o potencijalnim jakim eksplozijama.
Cena jeste visoka posto je u pitanju auto visoke klase, a Toyota na vodonik nije mnogo jeftinija i pripada mnogo nizoj klasi.

asdf

pre 9 godina

"Pitamo se šta o svemu ovome misli Toyota koja trenutno ulaže velike napore u pravcu propagiranja i omasovljenja proizvodnje automobila na vodonik i koja je ponudila drugim proizvođačima besplatne patente za tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija. "

Evo ja mogu da odgovorim novinaru. Tojota ne ulaže velike napore čim je dala besplatno tehnologiju i patente. Da ulaže napore radili bi sami i očekivali da im se isplati. Ovako su to zapravo dali drugima da razviju tehnologiju a oni će praviti kola kad dođe vreme.

да да

pre 9 godina

Наравно да је безвезе када је у питању конкурентна технологија. А да ли је у лошија од батерија,тешко. Водоника има највише у универзуму а не само око нас. Пуњење је пар секунди до пар минута. Безбедност се да довести до нивоа када би било сигурније него на бензин, итд. Дакле, човек лупета !

Ivan

pre 9 godina

"vodonik nije izvor energije u pravom smislu te reči već samo mehanizam za skladištenje energije" što je ujedno i definicija baterije! S tim što svih 5-6 hiljada baterija u automobilu ima masu veću od 1 tone pa se efikasnost baterija nikada ne može meriti samo po apsolutnoj količini energije koja se dobije iz gorivne ćelije i baterije. Da ne govorim da se i ta el. energija koja se samo SKLADIŠTI u bateriji mora dobiti na neki način (termoelektrane, hidroelektrane, nuklearne elektrane, vetro parkovi itd.), tako da se neto zagađenje ne smanjuje drastično upotrebom automobila sa baterijama. O (samo)zapalivosti Li-jonskih baterija koje se koriste u Tesla automobilima takođe ima dosta informacija.

Naravno da onaj ko ulaže ogromna sredstva za proizvodnju automobila sa el. baterijama mora da odradi i kratki negativni marketing glavnih konkurenata. Međutim, mislim da bi mu bilo bolje da shvati da je zajednički nastup mnogo efikasniji. Pogotovo ako bude razumeo da se određeni tipovi gorivnih ćelija mogu koristiti u elektranama kao glavni izvori el. energije kojom se posle mogu puniti baterije Tesle.

uk

pre 9 godina

Zanimljiv projekat u Norveskoj, koji je zaziveo pre nekoliko godina. Hydrogen highway.
Autoput, 580 km dugacak, sa nekoliko stanica za punjenje a sav hidrogen kojima se stanice snabdevaju se dobija iz obnovljivih izvora energije.

http://hynor.no/en/about-hynor

analiticar amater

pre 9 godina

Za proizvodnju vodonika treba vam voda i energija za elektrolizom/
Nisam hemicar, ali ovoliko znam, elektrolizom voda se razdvaja na kiseonik i vodonik, znaci sam proces je cist.
Energija za elektrolizu moze da se obezbedi iz energije sunca
Dakle da bi imali apsolutno cist proces dobijanja vodonika, treba vam jako puno vode i jako puno sunca, sto moze da se nadje.
Dalje gorive celije oslobadjaju samo vodu, prema tome i tu je sve cisto.

Dakle voda - sunce - struja iz gorive celije - voda

Ovo cini ciklus idealno zatvorenim posto smatramo da ej sunceva energija neogranicena.

Dakle neko treba da u nekoj pustinji napravi solarne panele za peoizvodnju struje, tu struju dovede do nekog postrojenja za elektrolizu blizu okeana i to je to...da je skupo - verovatno jeste, ali kao i svkak nova tehnologija vrmenom bi postala jeftinija.
Ja vidim problem u tome sto bi vodonik zamenio naftu, svako ko ima iole vode i sunca bi mogao to da pravi za svoje potrebe (mislim na drzave), te bi ukratkom periodu trziste nafte bilo dosta redukovano, a to bi za mnoge imalo krupne posledice.
Nije daleko od pameti da se u vozilo sipa voda a da krov na primer bude efikasni solarni panel koji bi pokretao proces elektrolize.

Marko

pre 9 godina

Imace smisla jedino ako se pronadje nacin za mnogo efikasnije izdvajanje vodonika. Zbog napretka nano tehnologije curenje iz rezervoara uskoro nece biti problem.

maki

pre 9 godina

Elektroautomobili su budućnost, samo još treba poraditi na povećanju kapaciteta akumulatora.povecajte kapatitet 10 puta u istom volumenu pa cete vidjeti revoluciju ne samo u oblasti automobila.Možda to postoji ali se čeka.
.

Doktor

pre 9 godina

@analiticar amater
U procesu voda -elektroliza- vodonik - pa struja iz gorivnih ćelija dobija se samo 5% električne energije utrošene za elektrolizu. Vodonik se dobija uglavnom iz plina jer je tako najlakše izdvaja, a iskorišćenost energije je max 50%. Elektricni automobila su efikasniji jer baterije sačuvaju preko 95% energije utrošene za punjenje ali mana im je težina.

Radovan

pre 9 godina

I jeste i nije u pravu.
Ili ti "svaki ciga svoga konja hvali".

Prvi patentirani motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električnim paljenjem, bio je na hidrogen(vodonik), a napravio ga je Francuz Francois Isaac de Rivaz 1807. Godine 1808. patentirao je i prvi auto na svetu, sa ovim motorom, ali nije pokrenuta komercijalna proizvodnja.
Karburator za pripremu benzinske smeše patentirao je Italijan 1870. i motore odveli u pravcu naftnih energenata.

Meni nije čudno što su Francuzi ujedinili snage sa Japancima u auto industriji, jer su Francuzi napravili Japancima prvi auto.

Videćemo ko će uz "upotrebu raznih sila" izaći kao pobednik, Ameri ili Francuzi/Japanci, ili Nemci sasvim namerno tuđom voljom.

asdf

pre 9 godina

Rece covek TOYOTI! Jeza brate mili!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (LazaSD, 25. februar 2015 14:52)

Da, Toyoti koja je i sama napustila tu tehnologiju i poklonila svoje patente. Oni su na istoj strani.

zasto

pre 9 godina

pa kada bi energija sunca koje obasjava vozilo bilo dovoljno da proizvede od obicne vode dovoljno h2, auto bi isao na vodu! s obzirom da to radi HLOROFIL u biljkama a nesto slicno tome radi HEMOGLOBIN u zivotinjama ... treba da se napravi neki AUTOGLOBIN :-)

phreak

pre 9 godina

ni Mask,Ni Tojota ne rade na onom sto je najbitnije,a to je kako proizvesti struju bez fosilnih goriva
(Surovi, 25. februar 2015 12:31)

Khm, Solar City

Brane212

pre 9 godina

Stara vest. Kao i to, da je u pravu.

Kad je to rekao, izneo je i detaljno obrazloženje.
Dok ta pitanja industrija ne reši, nema ništa od vodika na cesti.

A do sada nije ponuđen ni jedan konkretan odgovor pa zato vodik praktički stoji u mestu.

realno

pre 9 godina

kad autonomija auta na struju bude min 1000 km po zimskim uslovima (grejanje) i kad se baterije budu punile za 1 minut, a njihovo trajanje bude min 10 godina onda možemo pričati o AUTU.
do tada ovo su samo fensi igračke za parajlije.

Mirko

pre 9 godina

Jednog dana cemo se smejati elektricnim automobilima... Ovo sto je izjavio je cista glupost, da li je u pitanju strah ili jednostavno ne zeli da prihvati da od klasicnog elektronskog automobila postoji nesto bolje? Jedno je sigurno da dok ima nafte ljudi ce na nju i da se voze, razlog je to sto to naravno ide nekom u korist.

Equilibrium

pre 9 godina

U pravu je čovjek. Znači trošimo struju da bi proizveli vodoonik, pa njega pretvaramo u struju. Stvarno nepotrebna komplikacija. Struje ima na svakom ćošku. Nije mi jasno zašto ulažu toliko u vodoonik. Recimo da posle stotine miliona uloženih u ovu tehnologiju, neko sa druge strane napravi jeftine baterija sa jačim kapacitetom i odmah je game over za vodoonik. Veoma rizično.

tito

pre 9 godina

suludo je imati motor pod haubom i menjac, kada tockovi ujedno mogu biti i motori i kocnice i regeneratori...svaka transmisija je gubljenje energije..covek zna sta prica..

misa

pre 9 godina

pa kada bi energija sunca koje obasjava vozilo bilo dovoljno da proizvede od obicne vode dovoljno h2, auto bi isao na vodu! s obzirom da to radi HLOROFIL u biljkama a nesto slicno tome radi HEMOGLOBIN u zivotinjama ... treba da se napravi neki AUTOGLOBIN :-)
(zasto, 25. februar 2015 17:45)
tuzno je da neko napise da hlorofil I hemoglobin rade slicnu stvar I dobije pluseve za to

NEMATE POJMA A PISETE KOMENTARE

pre 9 godina

Toyota i Tesla su PARTNERI!!!!!!!!! Zajedno prave baterije. Dele tehnologiju. Vodonik nije bilo moguce zadrzati ni u kakavom sudu do pronalaska grafena. A i zapalji je jako. Covek je u pravu sto ne znaci da ko ima para ne mora da razvija drugu tehnologiju. STRUJU svako moze da puni kod kuce za DZ.
http://www.lacarguy.com/green/article/tesla-toyota

Brane212

pre 9 godina

@da da:

Pre će biti da lupetaš ti.
Vodika ima, ali ti je nedostižan. Velika većina je već "sagorela" i vezala se na kiseonik i sad je voda. Da bi iz nje opet dobio vodik, treba ti mnogo energije a proces nije ni priblino efikasan kao što je punjenje LiIon baterije.

Da o problemima skladištenja, prenosa i korištenja ne govorimo.

Nenad

pre 9 godina

Ako se savlada hladna fuzija i dobijemo elektrane koje rade na ovom principu, elektricna energija ce biti energent broj jedan u svemu pa i u vozilima.

Jovan Stojiljkovic

pre 5 meseci

Bez vodonika nema budućnosti za automobile. Litijumo baterije ne znate kako eksplodiraju i upale celo vozilo. A sa vodonikom ne može koliko se proizvede tolio se potroši.Apsolutno sigurno.
Moj način sa svojim izvorom energije daje za sva prevozna sretstva pa može i za brodove, avione,vozove, šlepere.

Jovan Stojiljkovic

pre 5 meseci

Napuniš bateriju i ona ide dok ima struje a šta ćeš posle da ga guraš. Sa ovim ne. Kad nestane gorivo mokri u njega on će da ide i dalje. Ne ostavlja te na putu.

Joker

pre 9 godina

Svaka njemu čast za sve ovo što je uradio sa Teslom, ali ovo što je sad izjavio je glupost neviđena. Teško je proizvoditi vodonik i skladištiti? A naftu izvlačimo sa dna mora, gde dno zna da bude nekoliko kilometara duboko. I zapaljiv je? Pa i nafta je zapaljiva. Ne bismo je koristili da nije. A bogami i tvoje dragocene baterije znaju da se zapale. I znači bolje je da kopamo litijum širom planete nego da proizvodimo vodonik (inače najrasprostranjeniji gas u... svemiru). Hajde da sagledamo i nuspojave. Kod baterija - toksični otpad, kod vodonika - VODA... Razočarao me je ovaj čovek. Ova izjava je klasičan odraz sujete malog čoveka... Ako ništa drugo, zna se ko je Toyota u autoindustriji.

Westinghouse

pre 9 godina

Slican stav je I Edison imao prema konkurenciji (Tesli). Vodoonik je pravo resenje a ovaj njihov auto na baterije se puni na struju koju dobijamo odakle??? Sta ce mi mi auto kome se baterija isprazni posle 60 milja a kosta skoro 100 soma???

zj

pre 9 godina

Ovaj čovek iskreno i iz dubine duše ne razume kako rade gorivne ćelije. U njima se vodonik PROIZVODI na licu mesta od drugih materijala (npr. etanola) taman u onolikoj količini kolika je potrebna za rad motora. Nema tu nikakvih rezervoara sa vodonikom, cevovoda i sličnih rizičnih elemenata, pa ni šanse za požar ili eksploziju. Zapravo su litijum jonske baterije kakve se koriste za elektromobile trenutno dramatično opasnije (pre svega zapaljive). Dodatno, oko 30% energije za elektromobile gubi se u električnoj mreži dok dođe do punjača, a proizvodi se na konvencionalan način (u Srbiji recimo to je uglavnom na ugalj) što svejedno doprinosi zagađenju, dok gorivne ćelije na izduvnoj cevi imaju čistu vodu.
Ali jasno je da čovek oduševljeno hvali svoje rešenje i pljuje druga, makar i bolja... razumite ga... ipak njegov profit direktno zavisi od toga...

Equilibrium

pre 9 godina

U pravu je čovjek. Znači trošimo struju da bi proizveli vodoonik, pa njega pretvaramo u struju. Stvarno nepotrebna komplikacija. Struje ima na svakom ćošku. Nije mi jasno zašto ulažu toliko u vodoonik. Recimo da posle stotine miliona uloženih u ovu tehnologiju, neko sa druge strane napravi jeftine baterija sa jačim kapacitetom i odmah je game over za vodoonik. Veoma rizično.

Brane212

pre 9 godina

Stara vest. Kao i to, da je u pravu.

Kad je to rekao, izneo je i detaljno obrazloženje.
Dok ta pitanja industrija ne reši, nema ništa od vodika na cesti.

A do sada nije ponuđen ni jedan konkretan odgovor pa zato vodik praktički stoji u mestu.

Surovi

pre 9 godina

Tesko je priznati,ali je Mask u pravu.Vodonik se dobija elektrolizom iz obicne vode,ali se pri tome koristi velika kolicina struje,sto nije isplativo.
Svaka tehnologija ima svoje dobre i lose strane,ali ni Mask,Ni Tojota ne rade na onom sto je najbitnije,a to je kako proizvesti struju bez fosilnih goriva,a da to bude jeftino,isplativo i da radi.
Vodonik je opasan.Veoma je zapaljiv,a vozilo sa rezervoarom punim vodonika je bomba na tockovima.Istina danas ima puno vozila koja se voze na plin,ali ne treba zaboraviti da je lpg ili metan,znacajno manje zapaljiv i kalorican nego vodonik.
Sa druge strane el.automobili imaju baterije koje su jezivo skupe,sa kratkim vekom trajanja i malim kapacitetom.Dugo se pune ,a brzo prazne,ali zato imaju iskoriscenje preko 90%.
Mislim da bi napori trebalo da se usmere ka pronalazenju potpuno cistih izvora energije,a vozicemo se lako posle,posto je tehnologija tu.
Ono sto je paradoks je upravo to da je danas najcistiji poznati i komercijalni izvor energije,upravo nuklearna energija.Solarna energija je daleko od isplative,bas kao i energija dobijena od vetra ,talasa ....i sve zajedno mogu da pokriju svega nekoliko procenata ukupnih potreba.

да да

pre 9 godina

Наравно да је безвезе када је у питању конкурентна технологија. А да ли је у лошија од батерија,тешко. Водоника има највише у универзуму а не само око нас. Пуњење је пар секунди до пар минута. Безбедност се да довести до нивоа када би било сигурније него на бензин, итд. Дакле, човек лупета !

asdf

pre 9 godina

Rece covek TOYOTI! Jeza brate mili!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (LazaSD, 25. februar 2015 14:52)

Da, Toyoti koja je i sama napustila tu tehnologiju i poklonila svoje patente. Oni su na istoj strani.

analiticar amater

pre 9 godina

Za proizvodnju vodonika treba vam voda i energija za elektrolizom/
Nisam hemicar, ali ovoliko znam, elektrolizom voda se razdvaja na kiseonik i vodonik, znaci sam proces je cist.
Energija za elektrolizu moze da se obezbedi iz energije sunca
Dakle da bi imali apsolutno cist proces dobijanja vodonika, treba vam jako puno vode i jako puno sunca, sto moze da se nadje.
Dalje gorive celije oslobadjaju samo vodu, prema tome i tu je sve cisto.

Dakle voda - sunce - struja iz gorive celije - voda

Ovo cini ciklus idealno zatvorenim posto smatramo da ej sunceva energija neogranicena.

Dakle neko treba da u nekoj pustinji napravi solarne panele za peoizvodnju struje, tu struju dovede do nekog postrojenja za elektrolizu blizu okeana i to je to...da je skupo - verovatno jeste, ali kao i svkak nova tehnologija vrmenom bi postala jeftinija.
Ja vidim problem u tome sto bi vodonik zamenio naftu, svako ko ima iole vode i sunca bi mogao to da pravi za svoje potrebe (mislim na drzave), te bi ukratkom periodu trziste nafte bilo dosta redukovano, a to bi za mnoge imalo krupne posledice.
Nije daleko od pameti da se u vozilo sipa voda a da krov na primer bude efikasni solarni panel koji bi pokretao proces elektrolize.

Mirko

pre 9 godina

Jednog dana cemo se smejati elektricnim automobilima... Ovo sto je izjavio je cista glupost, da li je u pitanju strah ili jednostavno ne zeli da prihvati da od klasicnog elektronskog automobila postoji nesto bolje? Jedno je sigurno da dok ima nafte ljudi ce na nju i da se voze, razlog je to sto to naravno ide nekom u korist.

Marko

pre 9 godina

@lupetajmo zajedno
Jos niko nije poginuo u Tesli, niti su se desile eksplozije. Nekad se posle sudara zapali i obican auto, ovde je rec o potencijalnim jakim eksplozijama.
Cena jeste visoka posto je u pitanju auto visoke klase, a Toyota na vodonik nije mnogo jeftinija i pripada mnogo nizoj klasi.

maki

pre 9 godina

Elektroautomobili su budućnost, samo još treba poraditi na povećanju kapaciteta akumulatora.povecajte kapatitet 10 puta u istom volumenu pa cete vidjeti revoluciju ne samo u oblasti automobila.Možda to postoji ali se čeka.
.

asdf

pre 9 godina

"Pitamo se šta o svemu ovome misli Toyota koja trenutno ulaže velike napore u pravcu propagiranja i omasovljenja proizvodnje automobila na vodonik i koja je ponudila drugim proizvođačima besplatne patente za tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija. "

Evo ja mogu da odgovorim novinaru. Tojota ne ulaže velike napore čim je dala besplatno tehnologiju i patente. Da ulaže napore radili bi sami i očekivali da im se isplati. Ovako su to zapravo dali drugima da razviju tehnologiju a oni će praviti kola kad dođe vreme.

Ivan

pre 9 godina

"vodonik nije izvor energije u pravom smislu te reči već samo mehanizam za skladištenje energije" što je ujedno i definicija baterije! S tim što svih 5-6 hiljada baterija u automobilu ima masu veću od 1 tone pa se efikasnost baterija nikada ne može meriti samo po apsolutnoj količini energije koja se dobije iz gorivne ćelije i baterije. Da ne govorim da se i ta el. energija koja se samo SKLADIŠTI u bateriji mora dobiti na neki način (termoelektrane, hidroelektrane, nuklearne elektrane, vetro parkovi itd.), tako da se neto zagađenje ne smanjuje drastično upotrebom automobila sa baterijama. O (samo)zapalivosti Li-jonskih baterija koje se koriste u Tesla automobilima takođe ima dosta informacija.

Naravno da onaj ko ulaže ogromna sredstva za proizvodnju automobila sa el. baterijama mora da odradi i kratki negativni marketing glavnih konkurenata. Međutim, mislim da bi mu bilo bolje da shvati da je zajednički nastup mnogo efikasniji. Pogotovo ako bude razumeo da se određeni tipovi gorivnih ćelija mogu koristiti u elektranama kao glavni izvori el. energije kojom se posle mogu puniti baterije Tesle.

NEMATE POJMA A PISETE KOMENTARE

pre 9 godina

Toyota i Tesla su PARTNERI!!!!!!!!! Zajedno prave baterije. Dele tehnologiju. Vodonik nije bilo moguce zadrzati ni u kakavom sudu do pronalaska grafena. A i zapalji je jako. Covek je u pravu sto ne znaci da ko ima para ne mora da razvija drugu tehnologiju. STRUJU svako moze da puni kod kuce za DZ.
http://www.lacarguy.com/green/article/tesla-toyota

zasto

pre 9 godina

pa kada bi energija sunca koje obasjava vozilo bilo dovoljno da proizvede od obicne vode dovoljno h2, auto bi isao na vodu! s obzirom da to radi HLOROFIL u biljkama a nesto slicno tome radi HEMOGLOBIN u zivotinjama ... treba da se napravi neki AUTOGLOBIN :-)

realno

pre 9 godina

kad autonomija auta na struju bude min 1000 km po zimskim uslovima (grejanje) i kad se baterije budu punile za 1 minut, a njihovo trajanje bude min 10 godina onda možemo pričati o AUTU.
do tada ovo su samo fensi igračke za parajlije.

Radovan

pre 9 godina

I jeste i nije u pravu.
Ili ti "svaki ciga svoga konja hvali".

Prvi patentirani motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električnim paljenjem, bio je na hidrogen(vodonik), a napravio ga je Francuz Francois Isaac de Rivaz 1807. Godine 1808. patentirao je i prvi auto na svetu, sa ovim motorom, ali nije pokrenuta komercijalna proizvodnja.
Karburator za pripremu benzinske smeše patentirao je Italijan 1870. i motore odveli u pravcu naftnih energenata.

Meni nije čudno što su Francuzi ujedinili snage sa Japancima u auto industriji, jer su Francuzi napravili Japancima prvi auto.

Videćemo ko će uz "upotrebu raznih sila" izaći kao pobednik, Ameri ili Francuzi/Japanci, ili Nemci sasvim namerno tuđom voljom.

s mile

pre 9 godina

Velika prednost vodonika je što ga možemo imati u izoblju.
Velika mana vodonika je proizvodna cena i skladištenje.

Ukratko, kada se reše nedostaci, postaće najpovoljnije i naj ekološkije gorivo. Ali do tada . . . alternative

Brane212

pre 9 godina

@da da:

Pre će biti da lupetaš ti.
Vodika ima, ali ti je nedostižan. Velika većina je već "sagorela" i vezala se na kiseonik i sad je voda. Da bi iz nje opet dobio vodik, treba ti mnogo energije a proces nije ni priblino efikasan kao što je punjenje LiIon baterije.

Da o problemima skladištenja, prenosa i korištenja ne govorimo.

tito

pre 9 godina

suludo je imati motor pod haubom i menjac, kada tockovi ujedno mogu biti i motori i kocnice i regeneratori...svaka transmisija je gubljenje energije..covek zna sta prica..

Nenad

pre 9 godina

Ako se savlada hladna fuzija i dobijemo elektrane koje rade na ovom principu, elektricna energija ce biti energent broj jedan u svemu pa i u vozilima.

Marko

pre 9 godina

Imace smisla jedino ako se pronadje nacin za mnogo efikasnije izdvajanje vodonika. Zbog napretka nano tehnologije curenje iz rezervoara uskoro nece biti problem.

Doktor

pre 9 godina

@analiticar amater
U procesu voda -elektroliza- vodonik - pa struja iz gorivnih ćelija dobija se samo 5% električne energije utrošene za elektrolizu. Vodonik se dobija uglavnom iz plina jer je tako najlakše izdvaja, a iskorišćenost energije je max 50%. Elektricni automobila su efikasniji jer baterije sačuvaju preko 95% energije utrošene za punjenje ali mana im je težina.

phreak

pre 9 godina

ni Mask,Ni Tojota ne rade na onom sto je najbitnije,a to je kako proizvesti struju bez fosilnih goriva
(Surovi, 25. februar 2015 12:31)

Khm, Solar City

uk

pre 9 godina

Zanimljiv projekat u Norveskoj, koji je zaziveo pre nekoliko godina. Hydrogen highway.
Autoput, 580 km dugacak, sa nekoliko stanica za punjenje a sav hidrogen kojima se stanice snabdevaju se dobija iz obnovljivih izvora energije.

http://hynor.no/en/about-hynor

misa

pre 9 godina

pa kada bi energija sunca koje obasjava vozilo bilo dovoljno da proizvede od obicne vode dovoljno h2, auto bi isao na vodu! s obzirom da to radi HLOROFIL u biljkama a nesto slicno tome radi HEMOGLOBIN u zivotinjama ... treba da se napravi neki AUTOGLOBIN :-)
(zasto, 25. februar 2015 17:45)
tuzno je da neko napise da hlorofil I hemoglobin rade slicnu stvar I dobije pluseve za to

Jovan Stojiljkovic

pre 5 meseci

Bez vodonika nema budućnosti za automobile. Litijumo baterije ne znate kako eksplodiraju i upale celo vozilo. A sa vodonikom ne može koliko se proizvede tolio se potroši.Apsolutno sigurno.
Moj način sa svojim izvorom energije daje za sva prevozna sretstva pa može i za brodove, avione,vozove, šlepere.

Jovan Stojiljkovic

pre 5 meseci

Napuniš bateriju i ona ide dok ima struje a šta ćeš posle da ga guraš. Sa ovim ne. Kad nestane gorivo mokri u njega on će da ide i dalje. Ne ostavlja te na putu.