Četvrtak, 18.12.2014.

10:46

Da li treba zabraniti pušenje u automobilu zbog dece?

Izvor: B92

Da li treba zabraniti pušenje u automobilu zbog dece? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

zoran

pre 9 godina

Evo ih svi silni dusebriznici izmilese ispod kamenja lupajuci se u grudi i cupajuci kosu uz krik: 'NEEEEEE... JADNA DECA!'

Stavite onda deci maske na lice kada idu ulicom zbog izduvnih gasova, nemojte slucajno nikada da budete sa njima u blizni nekog rostilja ne daj Boze...ali pre svega nastavite da budete sto veci licemeri!
(SIlvija, 19. decembar 2014 01:36)

U tako malo teksta, toliko mnogo gluposti.

Stefke

pre 9 godina

Odgovorno tvrdim da su pusaci najsebicnije osobe na svetu!!!Sto se tice njihovog poroka,naravno. Ne postoji pusac koji ce prihvatiti kritiku u vezi njegovog poroka,ako mu se kaze da taj porok narusava zdravlje ljudi u njegovoj okolini i da nekome jako smeta. Skoro svaki ce "skociti" i poceti da navodi primere drugih poroka kako bi se opravdao ili neke nebuloze poput izduvnih gasova i smoga. A oni koji ne "skoce" i upuste u svadju ce cutati i psovati vas u sebi. Sebicnost ce se pokazati i po br minusa na ovom kom.:P:))ili po br.pluseva jer ce,pusaci, terati inat...:P:))u svakom slucaju nista se ne menja. Samo je strasno gledati nekog kako narusava sopstveno zdravlje sa takvom strascu.Cigarete su klasicna droga. Samo legalizovana.

Ulepsali ste mi jutro......

pre 9 godina

@ Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?
(Leo, 18. decembar 2014 14:23)
Pa ovako, deca su po definiciji maloletna i stvarno nema potrebe to da gledaju {makar do 18.} A sto se tice emocija prema osobama koje to ne rade.....Koliko ljudi toliko cudi. Imam puno saosecanje sa onima koji nisu ljubitelji. Ne valja nikako....da,da....nikako....pred publikom.

Baki

pre 9 godina

Leo, zato što duvanski dim mnogo više šteti deci koja su u razvoju nego odraslim osobama. I zato što deca nemaju znanje i autoritet da se ozbiljno suprotstave odraslima.

Djenka

pre 9 godina

Da. Zar je potreba bilo kakva rasprava? A uz to ce se povecati sigurnost u saobracaju, nema vise pikavaca kroz prozor, voznje jednom rukom, nepaznje kod paljenja pljuge. Boze zar ovo nije jasno kao dan?

SIlvija

pre 9 godina

Evo ih svi silni dusebriznici izmilese ispod kamenja lupajuci se u grudi i cupajuci kosu uz krik: 'NEEEEEE... JADNA DECA!'

Stavite onda deci maske na lice kada idu ulicom zbog izduvnih gasova, nemojte slucajno nikada da budete sa njima u blizni nekog rostilja ne daj Boze...ali pre svega nastavite da budete sto veci licemeri!

Marko

pre 9 godina

Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?
(Leo, 18. decembar 2014 14:23)

Dragi Leo, logika je sledeca: Stavi dete od 3 godine na jednu stranu, a na drugu osobu koja nije dete i daj im da popiju po pola litra rakije. Ili zapali ti jednu i daj bebi od 10 meseci da zapali jednu, moze i lajt. Mislim da neko od njih nece da prezivi, a ti odgovori ko. Eto ti logike. Mala pluca, manji kapacitet, tako da jedna cigareta za matorog konja nije isto sto i za dete. Veoma mi je zbunjujuce da se jos i pitas u cemu je razlika. To sto ne razumes je za mene znak da si pusac koji nije svestan stetnosti cigareta, jer da si svestan ne bi ti na pamet pala ovakva pitanja. Pozdrav

Mirko

pre 9 godina

@Leo

Zato sto decija pluca rastu, i dok rastu ne treba ih trovati.
Drugi razlog je taj sto odrasli mogu da uzmu taksi, a deca najcesce ne mogu.
Treci razlog je taj sto deca retko samovoljno ulaze u automobil, uglavnom ih odrasli vode negde .

sima

pre 9 godina

pusenje u automobilu je opasnije nego upotreba mobilnog telefona. Pusenje tokom voznje treba zabraniti iz prvenstveno bezbedonosnih razloga,a takodje i zdravstvenih. Voznja javnim putem je javna a ne privatna stvar pa ima osnova za zabranu i ogranicenje. Ko hoce da uziva u duvanu neka to radi u svojoj dnevnoj sobi , bez akakvih ogranicenja.

Marko Kraljević

pre 9 godina

DA, treba zabraniti pušenje u automobilu, jer je pored štetnog uticaja na zdravlje problem i sa bezbednošću saobraćaja, jer pušač kao i kad telefonira mora da drži cigaretu u ruci...

DM

pre 9 godina

Ma naravno. A onda da se zabrani pusenje u stanu sa decom. Pa da se uvedu telefonske linije da komsije i prolaznici mogu da prijave prekrsioce itd. Samo ne znam da li me ovo vise podseca na Hakslija, Orvela ili Staljina, odnosno u kakvom svetu cemo na kraju zavrsiti.

cer

pre 9 godina

(Leo, 18. decembar 2014 14:23)
Ne. Zato sto odrasla osoba sama odgovara za svoje postupke, pa ako joj ne prija voznja pored pusaca, onda neka ide peske ili autobusom. Jer ja, kao vlasnik vozila i finansijer puta, imam apsolutnu vlast u svom vozilu i saputnici mogu samo da se prilagode mojim potrebama, ako zele da budu vozeni. U protivnom neka potraze drugi vid transporta. Sto se tice dece, njihov izbor transporta je znatno uzi nego nas i cesto su igrom slucaja prinudjeni da budu nasi saputnici. Pa ako vec deca ne mogu odlucivati hoce li se voziti pored nas ili ne, onda je na nama da im izadjemo u susret tako sto cemo im bar obezbediti cist vazduh.

Novosadjanin

pre 9 godina

Moji roditelji su strastveni pusaci, imam 35godina i kad smo bili mladji ja i brat smo se davili u dimu u stanu nasih roditelja, u stanu je bila takva magla svakodnevno da kada bi se uslo spolja unutra mislili bi da se nesto zapalilo, a o pusenju u kolima da ne govorimo, oci su nas pekle i suzile nam kolika je to bila koncentracija dima bila, kad smo malo odrasli jedva smo ih ubedili kroz svadje da ne puse dok smo mi u kolima ... I dan danas kada odemo kod njih u stan cim se vrata otvore krene napolje dim iz stana, neizlecivi su ... Danas i ja i brat ne podnosimo cigare, nema pusenja u nasim stanovima, kada se dodje kod nas u goste zna se da se kod nas ne pusi, nemamo cak ni pepeljare u stanovima, eto koliko su nam se zgadile cigarete ... Mogu slobodno da kazem da su nas zlostavljali sa tim odvratnim dimom dok se nismo odselili ...

O daa

pre 9 godina

Ovo je prvo pitanje kulture, zabraniti pušenje u kolima pod hitno! Drugo stvar zdravlja, ne samo dece nego i ostalih. Treće bezbednost u vožnji, jednu bitnu stvar vidim da niko nije iskomentarisao, a to je da je pušenje ozbiljno ometanje tokom vožnje, još 2002-e sam čuo za istraživanje da je prilikom sudara u kolima na podu nađeno 40% automobila u kojima je bila upaljena cigareta!!!!! Toliko ..

Branislav

pre 9 godina

Pušač sam i imam decu. Ne pušim u stanu, pušim na terasi. Ne pušim ni u kolima čak ni kada ne vozim decu. A to da li će neko da puši u kolima dok vozi decu ili ne, to je njegova stvar. Postoji 105 miliona drugih načina da roditelj ugrozi zdravlje svog deteta svaki božji dan.
Države su počele da se mešaju u neke stvari u koje se nisu mešali ni autoritativni režimi. Da li će nam uskoro država propisivati šta deca smeju da jedu ili šta smeju da obuku ili da li je zabranjeno ići po kuću u gaćama pred decom, čega deca smeju da se igraju a čega ne?
Ovo je zamlaćivanje sekundarnim stvarima kako bi se skrenula pažnja da se svet kreće u po nas "ostale" vrlo nepovoljnom pravcu. Kao radimo nešto korisno i mislimo na vas, a u stvari nas ukalupljuju da bi nas sutra pretvorili u robove.

Jack

pre 9 godina

Ne treba! Treba zabraniti automombile. Ako deca budu pesacila bice jos zdravija. Odrasli nece biti debeli i bice bolje raspolozeni i naravno zdraviji. Okolina nece biti zagadjivana izduvnim gasovima...…..
(Marina, 18. decembar 2014 12:12)

Prosto obozavam genijalce sa ovakvim jednostavnim resenjima. Danas popodne vodim svoje dete na Novi Beograd. Autoputem je to nekih 10 kilometara, a pesice barem 12. Dakle, tvrdite da treba da nateram svoje trogodisnje dete da prepesaci 25 kilometara, jer je to zdravo za njega? Pa bravo!

Mufljuz

pre 9 godina

Mislim da je pusiti u kolima ili ne dok su u njima deca (do 15 godina) stvar kulture. I nicega vise. Svakako da to ne bi trebalo ciniti u prisustvu dece. Ali da mi se tu odmah nadje drzava da mi to "regulise" ... hvala NE. Jer drzava bi tu samo uzimala harac a nista se bitno za decu ne bi ucinilo. Opet bi se sve svelo na kulturu roditelja. Jasno ko dan. Zasto sam ubedjen da je tako? Pa drzava dozvoljava (pored svih zakona kojima se to zabranjuje) trovanje vlastitih gradjana: genetski modifikovanom hranom, aflatoksinima, povecanom dozom aditiva u hrani, antibiotika, zatrovanom hranom fekalnim vodama i da ne nabrajam dalje. I? Sta je drzava uradila po tom pitanju? Podigla granicu na aflatoksin 10 puta! To mu dodje kao kada bi otisli kod lekara da vam izmeri secer u krvi i aparat pokaze 17! A lekar izvadi nove tablice i pokaze vam da je sve ispod 20 ... u normali. E, zato mi ne treba drzava da mi regulise ponasanje u mom autu. Ako ja nisam svestan svega toga, drzava to sigurno nece uciniti. Vidi se iz prilozenog.

Leo

pre 9 godina

Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?

A da zabranite pušačima da se žene/udaju?

pre 9 godina

U Grčkoj je zabranjeno pušenje u kolima ako se u njima voze deca. Ne verujem da je to slučajno, jer sam primetio da u toj zemlji, leti, kad su velike vrućine, postoji jedna čudna navika. Kad uđu u automobil koji je stajao na suncu, ne otvaraju prozore, već uključe klimu do daske (naravno na "recycle" režim, da bi štedeli energiju) i odmah kreću. Pri tome, naravno, ako bi neko pušio u kolima, sav dim od cigarete ostao bi u kabini.

Dakle, ako, kao roditelj, pušite u kolima dok vozite decu, otvorite prozore da bi se kabina dobro provetravala. Ako sami ne umete da dođete do takvog zaključka, neće vam pomoći ni pretnja smrtnom kaznom. Isto važi i za pravilnu upotrebu dečjeg sedišta, kao i za sigurnosne pojaseve na svim sedištima u automobilu. Ne može zakonom toliko da se kažnjava koliko su ljudi u stanju da krše zakon, ako ne shvataju neke osnovne stvari koje se tiču bezbednosti i dobrobiti sebe, svoje porodice i okruženja. Možete i zakonom da zabranite pušačima da prevoze svoju decu automobilom, jer, potencijalno, makar ponekad, doći će u iskušenje da puše u kolima u prisustvu svoje dece. Isto tako, možete da zabranite posetiocima kafana, kafića i restorana da voze automobil, jer, kad-tad, sešće za volan pod dejstvom alkohola. Najbolje bi bilo da potpuno zabranite i cigarete, i automobile i alkoholna pića, i noć...

Andrej

pre 9 godina

kao (na žalost) dugogodišnji pušač mogu da odgovorim na to pitanje isključivo sa DA. to što sam ja napravio grešku ne znači da drugi treba da pate zbog toga, a ponajmanje deca. iz kuće smo već izbacili pušenje, samo je dozvoljeno na terasi i nigde drugde. u kolima nemamo pepeljaru, pa tu ne pušimo iz da kažem praktičnih razloga. em što manje pušim, em što ne trujem nikoga oko sebe.

goran

pre 9 godina

Daaaa!!!! A ne kao moja ex zena koja na moje pitanje zasto pusi u sobi gde nam je 6-ogodisnje dete odgovori da ne moze on da odrasta pod staklenim zvonom... Najsebicniji ljudi, ti pusaci...

Stevan

pre 9 godina

Ja sam nepušač. Moje gledanje na cigarete nije cinično. Ali, pušači molim Vas, ne svi ali većina koje znam umrećete za cigaretom. Ko Vam skrene pažnju što pušite, odmah ste spremni na svađu. Dajte ljudi u kolima je toliko skučeno da kad se zapali jedna cigareta to je kao gasna komora. Da otvorite prozor malo da vuče dim napolje, ali da ne možete da se strpite bez cigarete u kolima to ne mogu da razumem. Za decu koja su u kolima u kojima se puši stvarno ne treba komentarisati. Protiv sam apsolutne zabrane pušenja u restoranima, kafićim isl. ali treba imati meru. Mi očigledno meru nemamo zato nam i treba ograničiti neke stvari pa i pušenje u kolima u kojima se prevoze deca.

Marina

pre 9 godina

Ne treba! Treba zabraniti automombile. Ako deca budu pesacila bice jos zdravija. Odrasli nece biti debeli i bice bolje raspolozeni i naravno zdraviji. Okolina nece biti zagadjivana izduvnim gasovima..............

michele

pre 9 godina

Pa moglo bi se reci..."Mi kao drzava imamo pravo da trujemo tebe i tvoju djecu ali ti sa cigaretom si terorista!" A ovi sto se zale na kafice i klubove...ako je u nekim dozvoljeno pusenje kako bi bilo da vi zaobidjete te lokale! Ne pricam o drzavnim i privatnim ustanovama ili radnim mjestima gdje nekada moras biti...samo o izlascima.

Gradimir

pre 9 godina

Da, Da, DA!!! Naježim se kada vidim odrasle kako puše napred, a pozadi sedi jedno ili više male dece. Kakva god da je ventilacija, tako mali prostor je gasna komora.

VladaNBGD

pre 9 godina

Ja bih za pocetak bio vrlo srecan kada bi uveli zabranu pusenja u zatvorenim prostorima kao sto su restorani i kafici! A ono sto bi me makar malo obradovalo je da kad odem u Sansu na Tasmajdanu i kad ih pitam da li ima mesta u nepusackom delu (dosao sam bas tamo sa detetom, jer znam da imaju nepusacki deo), da mi ne kazu - danas je nepusacki deo u stvari pusacki...

Beozagadjen

pre 9 godina

Kratko i jasno DA! Pusac sam, u kolima nikada ne zapalim, pogotovo ne sa decom u njima, a kod kuce pusim na terasi. Deca ne treba da budu izlozena toj gluposti sa kojom se borim da batalim. Postedite decu otvorva, nemojte biti sebicni.

Beozagadjen

pre 9 godina

Kratko i jasno DA! Pusac sam, u kolima nikada ne zapalim, pogotovo ne sa decom u njima, a kod kuce pusim na terasi. Deca ne treba da budu izlozena toj gluposti sa kojom se borim da batalim. Postedite decu otvorva, nemojte biti sebicni.

Gradimir

pre 9 godina

Da, Da, DA!!! Naježim se kada vidim odrasle kako puše napred, a pozadi sedi jedno ili više male dece. Kakva god da je ventilacija, tako mali prostor je gasna komora.

goran

pre 9 godina

Daaaa!!!! A ne kao moja ex zena koja na moje pitanje zasto pusi u sobi gde nam je 6-ogodisnje dete odgovori da ne moze on da odrasta pod staklenim zvonom... Najsebicniji ljudi, ti pusaci...

VladaNBGD

pre 9 godina

Ja bih za pocetak bio vrlo srecan kada bi uveli zabranu pusenja u zatvorenim prostorima kao sto su restorani i kafici! A ono sto bi me makar malo obradovalo je da kad odem u Sansu na Tasmajdanu i kad ih pitam da li ima mesta u nepusackom delu (dosao sam bas tamo sa detetom, jer znam da imaju nepusacki deo), da mi ne kazu - danas je nepusacki deo u stvari pusacki...

Marina

pre 9 godina

Ne treba! Treba zabraniti automombile. Ako deca budu pesacila bice jos zdravija. Odrasli nece biti debeli i bice bolje raspolozeni i naravno zdraviji. Okolina nece biti zagadjivana izduvnim gasovima..............

Andrej

pre 9 godina

kao (na žalost) dugogodišnji pušač mogu da odgovorim na to pitanje isključivo sa DA. to što sam ja napravio grešku ne znači da drugi treba da pate zbog toga, a ponajmanje deca. iz kuće smo već izbacili pušenje, samo je dozvoljeno na terasi i nigde drugde. u kolima nemamo pepeljaru, pa tu ne pušimo iz da kažem praktičnih razloga. em što manje pušim, em što ne trujem nikoga oko sebe.

Leo

pre 9 godina

Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?

Stevan

pre 9 godina

Ja sam nepušač. Moje gledanje na cigarete nije cinično. Ali, pušači molim Vas, ne svi ali većina koje znam umrećete za cigaretom. Ko Vam skrene pažnju što pušite, odmah ste spremni na svađu. Dajte ljudi u kolima je toliko skučeno da kad se zapali jedna cigareta to je kao gasna komora. Da otvorite prozor malo da vuče dim napolje, ali da ne možete da se strpite bez cigarete u kolima to ne mogu da razumem. Za decu koja su u kolima u kojima se puši stvarno ne treba komentarisati. Protiv sam apsolutne zabrane pušenja u restoranima, kafićim isl. ali treba imati meru. Mi očigledno meru nemamo zato nam i treba ograničiti neke stvari pa i pušenje u kolima u kojima se prevoze deca.

Branislav

pre 9 godina

Pušač sam i imam decu. Ne pušim u stanu, pušim na terasi. Ne pušim ni u kolima čak ni kada ne vozim decu. A to da li će neko da puši u kolima dok vozi decu ili ne, to je njegova stvar. Postoji 105 miliona drugih načina da roditelj ugrozi zdravlje svog deteta svaki božji dan.
Države su počele da se mešaju u neke stvari u koje se nisu mešali ni autoritativni režimi. Da li će nam uskoro država propisivati šta deca smeju da jedu ili šta smeju da obuku ili da li je zabranjeno ići po kuću u gaćama pred decom, čega deca smeju da se igraju a čega ne?
Ovo je zamlaćivanje sekundarnim stvarima kako bi se skrenula pažnja da se svet kreće u po nas "ostale" vrlo nepovoljnom pravcu. Kao radimo nešto korisno i mislimo na vas, a u stvari nas ukalupljuju da bi nas sutra pretvorili u robove.

Mufljuz

pre 9 godina

Mislim da je pusiti u kolima ili ne dok su u njima deca (do 15 godina) stvar kulture. I nicega vise. Svakako da to ne bi trebalo ciniti u prisustvu dece. Ali da mi se tu odmah nadje drzava da mi to "regulise" ... hvala NE. Jer drzava bi tu samo uzimala harac a nista se bitno za decu ne bi ucinilo. Opet bi se sve svelo na kulturu roditelja. Jasno ko dan. Zasto sam ubedjen da je tako? Pa drzava dozvoljava (pored svih zakona kojima se to zabranjuje) trovanje vlastitih gradjana: genetski modifikovanom hranom, aflatoksinima, povecanom dozom aditiva u hrani, antibiotika, zatrovanom hranom fekalnim vodama i da ne nabrajam dalje. I? Sta je drzava uradila po tom pitanju? Podigla granicu na aflatoksin 10 puta! To mu dodje kao kada bi otisli kod lekara da vam izmeri secer u krvi i aparat pokaze 17! A lekar izvadi nove tablice i pokaze vam da je sve ispod 20 ... u normali. E, zato mi ne treba drzava da mi regulise ponasanje u mom autu. Ako ja nisam svestan svega toga, drzava to sigurno nece uciniti. Vidi se iz prilozenog.

Jack

pre 9 godina

Ne treba! Treba zabraniti automombile. Ako deca budu pesacila bice jos zdravija. Odrasli nece biti debeli i bice bolje raspolozeni i naravno zdraviji. Okolina nece biti zagadjivana izduvnim gasovima...…..
(Marina, 18. decembar 2014 12:12)

Prosto obozavam genijalce sa ovakvim jednostavnim resenjima. Danas popodne vodim svoje dete na Novi Beograd. Autoputem je to nekih 10 kilometara, a pesice barem 12. Dakle, tvrdite da treba da nateram svoje trogodisnje dete da prepesaci 25 kilometara, jer je to zdravo za njega? Pa bravo!

michele

pre 9 godina

Pa moglo bi se reci..."Mi kao drzava imamo pravo da trujemo tebe i tvoju djecu ali ti sa cigaretom si terorista!" A ovi sto se zale na kafice i klubove...ako je u nekim dozvoljeno pusenje kako bi bilo da vi zaobidjete te lokale! Ne pricam o drzavnim i privatnim ustanovama ili radnim mjestima gdje nekada moras biti...samo o izlascima.

A da zabranite pušačima da se žene/udaju?

pre 9 godina

U Grčkoj je zabranjeno pušenje u kolima ako se u njima voze deca. Ne verujem da je to slučajno, jer sam primetio da u toj zemlji, leti, kad su velike vrućine, postoji jedna čudna navika. Kad uđu u automobil koji je stajao na suncu, ne otvaraju prozore, već uključe klimu do daske (naravno na "recycle" režim, da bi štedeli energiju) i odmah kreću. Pri tome, naravno, ako bi neko pušio u kolima, sav dim od cigarete ostao bi u kabini.

Dakle, ako, kao roditelj, pušite u kolima dok vozite decu, otvorite prozore da bi se kabina dobro provetravala. Ako sami ne umete da dođete do takvog zaključka, neće vam pomoći ni pretnja smrtnom kaznom. Isto važi i za pravilnu upotrebu dečjeg sedišta, kao i za sigurnosne pojaseve na svim sedištima u automobilu. Ne može zakonom toliko da se kažnjava koliko su ljudi u stanju da krše zakon, ako ne shvataju neke osnovne stvari koje se tiču bezbednosti i dobrobiti sebe, svoje porodice i okruženja. Možete i zakonom da zabranite pušačima da prevoze svoju decu automobilom, jer, potencijalno, makar ponekad, doći će u iskušenje da puše u kolima u prisustvu svoje dece. Isto tako, možete da zabranite posetiocima kafana, kafića i restorana da voze automobil, jer, kad-tad, sešće za volan pod dejstvom alkohola. Najbolje bi bilo da potpuno zabranite i cigarete, i automobile i alkoholna pića, i noć...

Stefke

pre 9 godina

Odgovorno tvrdim da su pusaci najsebicnije osobe na svetu!!!Sto se tice njihovog poroka,naravno. Ne postoji pusac koji ce prihvatiti kritiku u vezi njegovog poroka,ako mu se kaze da taj porok narusava zdravlje ljudi u njegovoj okolini i da nekome jako smeta. Skoro svaki ce "skociti" i poceti da navodi primere drugih poroka kako bi se opravdao ili neke nebuloze poput izduvnih gasova i smoga. A oni koji ne "skoce" i upuste u svadju ce cutati i psovati vas u sebi. Sebicnost ce se pokazati i po br minusa na ovom kom.:P:))ili po br.pluseva jer ce,pusaci, terati inat...:P:))u svakom slucaju nista se ne menja. Samo je strasno gledati nekog kako narusava sopstveno zdravlje sa takvom strascu.Cigarete su klasicna droga. Samo legalizovana.

Mirko

pre 9 godina

@Leo

Zato sto decija pluca rastu, i dok rastu ne treba ih trovati.
Drugi razlog je taj sto odrasli mogu da uzmu taksi, a deca najcesce ne mogu.
Treci razlog je taj sto deca retko samovoljno ulaze u automobil, uglavnom ih odrasli vode negde .

Marko

pre 9 godina

Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?
(Leo, 18. decembar 2014 14:23)

Dragi Leo, logika je sledeca: Stavi dete od 3 godine na jednu stranu, a na drugu osobu koja nije dete i daj im da popiju po pola litra rakije. Ili zapali ti jednu i daj bebi od 10 meseci da zapali jednu, moze i lajt. Mislim da neko od njih nece da prezivi, a ti odgovori ko. Eto ti logike. Mala pluca, manji kapacitet, tako da jedna cigareta za matorog konja nije isto sto i za dete. Veoma mi je zbunjujuce da se jos i pitas u cemu je razlika. To sto ne razumes je za mene znak da si pusac koji nije svestan stetnosti cigareta, jer da si svestan ne bi ti na pamet pala ovakva pitanja. Pozdrav

SIlvija

pre 9 godina

Evo ih svi silni dusebriznici izmilese ispod kamenja lupajuci se u grudi i cupajuci kosu uz krik: 'NEEEEEE... JADNA DECA!'

Stavite onda deci maske na lice kada idu ulicom zbog izduvnih gasova, nemojte slucajno nikada da budete sa njima u blizni nekog rostilja ne daj Boze...ali pre svega nastavite da budete sto veci licemeri!

zoran

pre 9 godina

Evo ih svi silni dusebriznici izmilese ispod kamenja lupajuci se u grudi i cupajuci kosu uz krik: 'NEEEEEE... JADNA DECA!'

Stavite onda deci maske na lice kada idu ulicom zbog izduvnih gasova, nemojte slucajno nikada da budete sa njima u blizni nekog rostilja ne daj Boze...ali pre svega nastavite da budete sto veci licemeri!
(SIlvija, 19. decembar 2014 01:36)

U tako malo teksta, toliko mnogo gluposti.

Novosadjanin

pre 9 godina

Moji roditelji su strastveni pusaci, imam 35godina i kad smo bili mladji ja i brat smo se davili u dimu u stanu nasih roditelja, u stanu je bila takva magla svakodnevno da kada bi se uslo spolja unutra mislili bi da se nesto zapalilo, a o pusenju u kolima da ne govorimo, oci su nas pekle i suzile nam kolika je to bila koncentracija dima bila, kad smo malo odrasli jedva smo ih ubedili kroz svadje da ne puse dok smo mi u kolima ... I dan danas kada odemo kod njih u stan cim se vrata otvore krene napolje dim iz stana, neizlecivi su ... Danas i ja i brat ne podnosimo cigare, nema pusenja u nasim stanovima, kada se dodje kod nas u goste zna se da se kod nas ne pusi, nemamo cak ni pepeljare u stanovima, eto koliko su nam se zgadile cigarete ... Mogu slobodno da kazem da su nas zlostavljali sa tim odvratnim dimom dok se nismo odselili ...

DM

pre 9 godina

Ma naravno. A onda da se zabrani pusenje u stanu sa decom. Pa da se uvedu telefonske linije da komsije i prolaznici mogu da prijave prekrsioce itd. Samo ne znam da li me ovo vise podseca na Hakslija, Orvela ili Staljina, odnosno u kakvom svetu cemo na kraju zavrsiti.

sima

pre 9 godina

pusenje u automobilu je opasnije nego upotreba mobilnog telefona. Pusenje tokom voznje treba zabraniti iz prvenstveno bezbedonosnih razloga,a takodje i zdravstvenih. Voznja javnim putem je javna a ne privatna stvar pa ima osnova za zabranu i ogranicenje. Ko hoce da uziva u duvanu neka to radi u svojoj dnevnoj sobi , bez akakvih ogranicenja.

Djenka

pre 9 godina

Da. Zar je potreba bilo kakva rasprava? A uz to ce se povecati sigurnost u saobracaju, nema vise pikavaca kroz prozor, voznje jednom rukom, nepaznje kod paljenja pljuge. Boze zar ovo nije jasno kao dan?

Baki

pre 9 godina

Leo, zato što duvanski dim mnogo više šteti deci koja su u razvoju nego odraslim osobama. I zato što deca nemaju znanje i autoritet da se ozbiljno suprotstave odraslima.

Marko Kraljević

pre 9 godina

DA, treba zabraniti pušenje u automobilu, jer je pored štetnog uticaja na zdravlje problem i sa bezbednošću saobraćaja, jer pušač kao i kad telefonira mora da drži cigaretu u ruci...

cer

pre 9 godina

(Leo, 18. decembar 2014 14:23)
Ne. Zato sto odrasla osoba sama odgovara za svoje postupke, pa ako joj ne prija voznja pored pusaca, onda neka ide peske ili autobusom. Jer ja, kao vlasnik vozila i finansijer puta, imam apsolutnu vlast u svom vozilu i saputnici mogu samo da se prilagode mojim potrebama, ako zele da budu vozeni. U protivnom neka potraze drugi vid transporta. Sto se tice dece, njihov izbor transporta je znatno uzi nego nas i cesto su igrom slucaja prinudjeni da budu nasi saputnici. Pa ako vec deca ne mogu odlucivati hoce li se voziti pored nas ili ne, onda je na nama da im izadjemo u susret tako sto cemo im bar obezbediti cist vazduh.

Ulepsali ste mi jutro......

pre 9 godina

@ Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?
(Leo, 18. decembar 2014 14:23)
Pa ovako, deca su po definiciji maloletna i stvarno nema potrebe to da gledaju {makar do 18.} A sto se tice emocija prema osobama koje to ne rade.....Koliko ljudi toliko cudi. Imam puno saosecanje sa onima koji nisu ljubitelji. Ne valja nikako....da,da....nikako....pred publikom.

O daa

pre 9 godina

Ovo je prvo pitanje kulture, zabraniti pušenje u kolima pod hitno! Drugo stvar zdravlja, ne samo dece nego i ostalih. Treće bezbednost u vožnji, jednu bitnu stvar vidim da niko nije iskomentarisao, a to je da je pušenje ozbiljno ometanje tokom vožnje, još 2002-e sam čuo za istraživanje da je prilikom sudara u kolima na podu nađeno 40% automobila u kojima je bila upaljena cigareta!!!!! Toliko ..

Marina

pre 9 godina

Ne treba! Treba zabraniti automombile. Ako deca budu pesacila bice jos zdravija. Odrasli nece biti debeli i bice bolje raspolozeni i naravno zdraviji. Okolina nece biti zagadjivana izduvnim gasovima..............

Leo

pre 9 godina

Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?

Jack

pre 9 godina

Ne treba! Treba zabraniti automombile. Ako deca budu pesacila bice jos zdravija. Odrasli nece biti debeli i bice bolje raspolozeni i naravno zdraviji. Okolina nece biti zagadjivana izduvnim gasovima...…..
(Marina, 18. decembar 2014 12:12)

Prosto obozavam genijalce sa ovakvim jednostavnim resenjima. Danas popodne vodim svoje dete na Novi Beograd. Autoputem je to nekih 10 kilometara, a pesice barem 12. Dakle, tvrdite da treba da nateram svoje trogodisnje dete da prepesaci 25 kilometara, jer je to zdravo za njega? Pa bravo!

michele

pre 9 godina

Pa moglo bi se reci..."Mi kao drzava imamo pravo da trujemo tebe i tvoju djecu ali ti sa cigaretom si terorista!" A ovi sto se zale na kafice i klubove...ako je u nekim dozvoljeno pusenje kako bi bilo da vi zaobidjete te lokale! Ne pricam o drzavnim i privatnim ustanovama ili radnim mjestima gdje nekada moras biti...samo o izlascima.

VladaNBGD

pre 9 godina

Ja bih za pocetak bio vrlo srecan kada bi uveli zabranu pusenja u zatvorenim prostorima kao sto su restorani i kafici! A ono sto bi me makar malo obradovalo je da kad odem u Sansu na Tasmajdanu i kad ih pitam da li ima mesta u nepusackom delu (dosao sam bas tamo sa detetom, jer znam da imaju nepusacki deo), da mi ne kazu - danas je nepusacki deo u stvari pusacki...

goran

pre 9 godina

Daaaa!!!! A ne kao moja ex zena koja na moje pitanje zasto pusi u sobi gde nam je 6-ogodisnje dete odgovori da ne moze on da odrasta pod staklenim zvonom... Najsebicniji ljudi, ti pusaci...

Mufljuz

pre 9 godina

Mislim da je pusiti u kolima ili ne dok su u njima deca (do 15 godina) stvar kulture. I nicega vise. Svakako da to ne bi trebalo ciniti u prisustvu dece. Ali da mi se tu odmah nadje drzava da mi to "regulise" ... hvala NE. Jer drzava bi tu samo uzimala harac a nista se bitno za decu ne bi ucinilo. Opet bi se sve svelo na kulturu roditelja. Jasno ko dan. Zasto sam ubedjen da je tako? Pa drzava dozvoljava (pored svih zakona kojima se to zabranjuje) trovanje vlastitih gradjana: genetski modifikovanom hranom, aflatoksinima, povecanom dozom aditiva u hrani, antibiotika, zatrovanom hranom fekalnim vodama i da ne nabrajam dalje. I? Sta je drzava uradila po tom pitanju? Podigla granicu na aflatoksin 10 puta! To mu dodje kao kada bi otisli kod lekara da vam izmeri secer u krvi i aparat pokaze 17! A lekar izvadi nove tablice i pokaze vam da je sve ispod 20 ... u normali. E, zato mi ne treba drzava da mi regulise ponasanje u mom autu. Ako ja nisam svestan svega toga, drzava to sigurno nece uciniti. Vidi se iz prilozenog.

Gradimir

pre 9 godina

Da, Da, DA!!! Naježim se kada vidim odrasle kako puše napred, a pozadi sedi jedno ili više male dece. Kakva god da je ventilacija, tako mali prostor je gasna komora.

Branislav

pre 9 godina

Pušač sam i imam decu. Ne pušim u stanu, pušim na terasi. Ne pušim ni u kolima čak ni kada ne vozim decu. A to da li će neko da puši u kolima dok vozi decu ili ne, to je njegova stvar. Postoji 105 miliona drugih načina da roditelj ugrozi zdravlje svog deteta svaki božji dan.
Države su počele da se mešaju u neke stvari u koje se nisu mešali ni autoritativni režimi. Da li će nam uskoro država propisivati šta deca smeju da jedu ili šta smeju da obuku ili da li je zabranjeno ići po kuću u gaćama pred decom, čega deca smeju da se igraju a čega ne?
Ovo je zamlaćivanje sekundarnim stvarima kako bi se skrenula pažnja da se svet kreće u po nas "ostale" vrlo nepovoljnom pravcu. Kao radimo nešto korisno i mislimo na vas, a u stvari nas ukalupljuju da bi nas sutra pretvorili u robove.

A da zabranite pušačima da se žene/udaju?

pre 9 godina

U Grčkoj je zabranjeno pušenje u kolima ako se u njima voze deca. Ne verujem da je to slučajno, jer sam primetio da u toj zemlji, leti, kad su velike vrućine, postoji jedna čudna navika. Kad uđu u automobil koji je stajao na suncu, ne otvaraju prozore, već uključe klimu do daske (naravno na "recycle" režim, da bi štedeli energiju) i odmah kreću. Pri tome, naravno, ako bi neko pušio u kolima, sav dim od cigarete ostao bi u kabini.

Dakle, ako, kao roditelj, pušite u kolima dok vozite decu, otvorite prozore da bi se kabina dobro provetravala. Ako sami ne umete da dođete do takvog zaključka, neće vam pomoći ni pretnja smrtnom kaznom. Isto važi i za pravilnu upotrebu dečjeg sedišta, kao i za sigurnosne pojaseve na svim sedištima u automobilu. Ne može zakonom toliko da se kažnjava koliko su ljudi u stanju da krše zakon, ako ne shvataju neke osnovne stvari koje se tiču bezbednosti i dobrobiti sebe, svoje porodice i okruženja. Možete i zakonom da zabranite pušačima da prevoze svoju decu automobilom, jer, potencijalno, makar ponekad, doći će u iskušenje da puše u kolima u prisustvu svoje dece. Isto tako, možete da zabranite posetiocima kafana, kafića i restorana da voze automobil, jer, kad-tad, sešće za volan pod dejstvom alkohola. Najbolje bi bilo da potpuno zabranite i cigarete, i automobile i alkoholna pića, i noć...

SIlvija

pre 9 godina

Evo ih svi silni dusebriznici izmilese ispod kamenja lupajuci se u grudi i cupajuci kosu uz krik: 'NEEEEEE... JADNA DECA!'

Stavite onda deci maske na lice kada idu ulicom zbog izduvnih gasova, nemojte slucajno nikada da budete sa njima u blizni nekog rostilja ne daj Boze...ali pre svega nastavite da budete sto veci licemeri!

Beozagadjen

pre 9 godina

Kratko i jasno DA! Pusac sam, u kolima nikada ne zapalim, pogotovo ne sa decom u njima, a kod kuce pusim na terasi. Deca ne treba da budu izlozena toj gluposti sa kojom se borim da batalim. Postedite decu otvorva, nemojte biti sebicni.

Stevan

pre 9 godina

Ja sam nepušač. Moje gledanje na cigarete nije cinično. Ali, pušači molim Vas, ne svi ali većina koje znam umrećete za cigaretom. Ko Vam skrene pažnju što pušite, odmah ste spremni na svađu. Dajte ljudi u kolima je toliko skučeno da kad se zapali jedna cigareta to je kao gasna komora. Da otvorite prozor malo da vuče dim napolje, ali da ne možete da se strpite bez cigarete u kolima to ne mogu da razumem. Za decu koja su u kolima u kojima se puši stvarno ne treba komentarisati. Protiv sam apsolutne zabrane pušenja u restoranima, kafićim isl. ali treba imati meru. Mi očigledno meru nemamo zato nam i treba ograničiti neke stvari pa i pušenje u kolima u kojima se prevoze deca.

sima

pre 9 godina

pusenje u automobilu je opasnije nego upotreba mobilnog telefona. Pusenje tokom voznje treba zabraniti iz prvenstveno bezbedonosnih razloga,a takodje i zdravstvenih. Voznja javnim putem je javna a ne privatna stvar pa ima osnova za zabranu i ogranicenje. Ko hoce da uziva u duvanu neka to radi u svojoj dnevnoj sobi , bez akakvih ogranicenja.

Andrej

pre 9 godina

kao (na žalost) dugogodišnji pušač mogu da odgovorim na to pitanje isključivo sa DA. to što sam ja napravio grešku ne znači da drugi treba da pate zbog toga, a ponajmanje deca. iz kuće smo već izbacili pušenje, samo je dozvoljeno na terasi i nigde drugde. u kolima nemamo pepeljaru, pa tu ne pušimo iz da kažem praktičnih razloga. em što manje pušim, em što ne trujem nikoga oko sebe.

Djenka

pre 9 godina

Da. Zar je potreba bilo kakva rasprava? A uz to ce se povecati sigurnost u saobracaju, nema vise pikavaca kroz prozor, voznje jednom rukom, nepaznje kod paljenja pljuge. Boze zar ovo nije jasno kao dan?

DM

pre 9 godina

Ma naravno. A onda da se zabrani pusenje u stanu sa decom. Pa da se uvedu telefonske linije da komsije i prolaznici mogu da prijave prekrsioce itd. Samo ne znam da li me ovo vise podseca na Hakslija, Orvela ili Staljina, odnosno u kakvom svetu cemo na kraju zavrsiti.

Stefke

pre 9 godina

Odgovorno tvrdim da su pusaci najsebicnije osobe na svetu!!!Sto se tice njihovog poroka,naravno. Ne postoji pusac koji ce prihvatiti kritiku u vezi njegovog poroka,ako mu se kaze da taj porok narusava zdravlje ljudi u njegovoj okolini i da nekome jako smeta. Skoro svaki ce "skociti" i poceti da navodi primere drugih poroka kako bi se opravdao ili neke nebuloze poput izduvnih gasova i smoga. A oni koji ne "skoce" i upuste u svadju ce cutati i psovati vas u sebi. Sebicnost ce se pokazati i po br minusa na ovom kom.:P:))ili po br.pluseva jer ce,pusaci, terati inat...:P:))u svakom slucaju nista se ne menja. Samo je strasno gledati nekog kako narusava sopstveno zdravlje sa takvom strascu.Cigarete su klasicna droga. Samo legalizovana.

O daa

pre 9 godina

Ovo je prvo pitanje kulture, zabraniti pušenje u kolima pod hitno! Drugo stvar zdravlja, ne samo dece nego i ostalih. Treće bezbednost u vožnji, jednu bitnu stvar vidim da niko nije iskomentarisao, a to je da je pušenje ozbiljno ometanje tokom vožnje, još 2002-e sam čuo za istraživanje da je prilikom sudara u kolima na podu nađeno 40% automobila u kojima je bila upaljena cigareta!!!!! Toliko ..

Novosadjanin

pre 9 godina

Moji roditelji su strastveni pusaci, imam 35godina i kad smo bili mladji ja i brat smo se davili u dimu u stanu nasih roditelja, u stanu je bila takva magla svakodnevno da kada bi se uslo spolja unutra mislili bi da se nesto zapalilo, a o pusenju u kolima da ne govorimo, oci su nas pekle i suzile nam kolika je to bila koncentracija dima bila, kad smo malo odrasli jedva smo ih ubedili kroz svadje da ne puse dok smo mi u kolima ... I dan danas kada odemo kod njih u stan cim se vrata otvore krene napolje dim iz stana, neizlecivi su ... Danas i ja i brat ne podnosimo cigare, nema pusenja u nasim stanovima, kada se dodje kod nas u goste zna se da se kod nas ne pusi, nemamo cak ni pepeljare u stanovima, eto koliko su nam se zgadile cigarete ... Mogu slobodno da kazem da su nas zlostavljali sa tim odvratnim dimom dok se nismo odselili ...

Marko Kraljević

pre 9 godina

DA, treba zabraniti pušenje u automobilu, jer je pored štetnog uticaja na zdravlje problem i sa bezbednošću saobraćaja, jer pušač kao i kad telefonira mora da drži cigaretu u ruci...

Baki

pre 9 godina

Leo, zato što duvanski dim mnogo više šteti deci koja su u razvoju nego odraslim osobama. I zato što deca nemaju znanje i autoritet da se ozbiljno suprotstave odraslima.

Marko

pre 9 godina

Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?
(Leo, 18. decembar 2014 14:23)

Dragi Leo, logika je sledeca: Stavi dete od 3 godine na jednu stranu, a na drugu osobu koja nije dete i daj im da popiju po pola litra rakije. Ili zapali ti jednu i daj bebi od 10 meseci da zapali jednu, moze i lajt. Mislim da neko od njih nece da prezivi, a ti odgovori ko. Eto ti logike. Mala pluca, manji kapacitet, tako da jedna cigareta za matorog konja nije isto sto i za dete. Veoma mi je zbunjujuce da se jos i pitas u cemu je razlika. To sto ne razumes je za mene znak da si pusac koji nije svestan stetnosti cigareta, jer da si svestan ne bi ti na pamet pala ovakva pitanja. Pozdrav

zoran

pre 9 godina

Evo ih svi silni dusebriznici izmilese ispod kamenja lupajuci se u grudi i cupajuci kosu uz krik: 'NEEEEEE... JADNA DECA!'

Stavite onda deci maske na lice kada idu ulicom zbog izduvnih gasova, nemojte slucajno nikada da budete sa njima u blizni nekog rostilja ne daj Boze...ali pre svega nastavite da budete sto veci licemeri!
(SIlvija, 19. decembar 2014 01:36)

U tako malo teksta, toliko mnogo gluposti.

cer

pre 9 godina

(Leo, 18. decembar 2014 14:23)
Ne. Zato sto odrasla osoba sama odgovara za svoje postupke, pa ako joj ne prija voznja pored pusaca, onda neka ide peske ili autobusom. Jer ja, kao vlasnik vozila i finansijer puta, imam apsolutnu vlast u svom vozilu i saputnici mogu samo da se prilagode mojim potrebama, ako zele da budu vozeni. U protivnom neka potraze drugi vid transporta. Sto se tice dece, njihov izbor transporta je znatno uzi nego nas i cesto su igrom slucaja prinudjeni da budu nasi saputnici. Pa ako vec deca ne mogu odlucivati hoce li se voziti pored nas ili ne, onda je na nama da im izadjemo u susret tako sto cemo im bar obezbediti cist vazduh.

Ulepsali ste mi jutro......

pre 9 godina

@ Moze li neko da mi objasni logiku zasto je ok da se pusi u kolima sa nekom drugom osobom (koja nije dete), a nije ok da se pusi u kolima sa detetom?
Da li to znaci da je osoba koja nije dete - manje vredna od deteta?
Zar nije logicno da ljudi koji puse osete istu emociju (saosecanje) i prema drugim osobama koje nisu deca i ne puse pred njima i u njihovom prisustvu?
(Leo, 18. decembar 2014 14:23)
Pa ovako, deca su po definiciji maloletna i stvarno nema potrebe to da gledaju {makar do 18.} A sto se tice emocija prema osobama koje to ne rade.....Koliko ljudi toliko cudi. Imam puno saosecanje sa onima koji nisu ljubitelji. Ne valja nikako....da,da....nikako....pred publikom.

Mirko

pre 9 godina

@Leo

Zato sto decija pluca rastu, i dok rastu ne treba ih trovati.
Drugi razlog je taj sto odrasli mogu da uzmu taksi, a deca najcesce ne mogu.
Treci razlog je taj sto deca retko samovoljno ulaze u automobil, uglavnom ih odrasli vode negde .