Sreda, 23.10.2013.

10:23

Na kakvim gumama ćemo se voziti ove zime?

Izvor: B92

Na kakvim gumama æemo se voziti ove zime? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Jeti

pre 10 godina

Wintere su super gume.
Ajde bre nemoj da spinujete za strane gume - nista ne fali Tigar gumama ni na mojem - inace jacem - autu.
Super idu - kopaju.

vlada

pre 10 godina

(Buna protiv (kaba) dahija, 25. oktobar 2013 16:39)

U suštini ti sigurnosni šrafovi su više po sistemu da odbiju lopove. Lopovi , oni koji to rade profi, imaju sve te ključeve i ako su pikirali baš Vaše felne, neće im trebati više od 15 minuta da vam auto ostave na klocnama, doćiće jedno veče da vide koji ključ paše na vaše felne sutradan će doći i demontirati vam točkove. To vam je siguracija više onako da ovi randum lopovčići koji idu redom, odustanu od vaših točkova da se ne bi mnogo zezali sa time...

Buna protiv (kaba) dahija

pre 10 godina

A šta ako i lopovi imaju taj ključ ?
Ili se pravi ključ prema svakom šrafu ?
(Jer ja sam samo nežna žena..., 23. oktobar 2013 14:31)

Sigurnosni šrafovi (KOMPLET PAKOVANJE) imaju svoj ključ, koji može da odvije samo njih.
Jedan ključ, četiri šrafa. Za svaku gumu po jedan(dovoljno). Lopovi ih nemaju jer ne znaju koji ključ odgovara kojem šrafu.(svi su različiti)
Kupite ih nećete pogrešiti.

shone

pre 10 godina

(Ivan, 24. oktobar 2013 10:17)
za voznji po snegu je najvaznija šara, tj.oblik i dubina iste, jer ona je ta koja "grabi" sneg i "cisti" put ispred sebe gazeci po snegu.
ako je ne potrosis, nema sanse da za dve, tri godine moras da ih menjas. ja cu sada cetvrtu sezonu da vozim na istim kleber kristal hp2. istina je da su na mokrom malo losije, ali samo pri vecim brzinama. Istina je i da letnja guma bude tvrdja kada je hladno, ali samo do prvih par km, jer se onda zagreje, tako da je dobra letnja guma odlicna i zimi kada nema snega ili leda na asfaltu, bolja od vecine jeftinijih zimskih. a po ledu je svejedno koja je guma, ne valja ni najbolja zimska...onaj ko prvi put stavi zimske, videce razliku samo po snegu, tj.koliko je lakse voziti, a za ostalo, nema nikakve razlike pri normalnim(120kmh) brzinam...

Igor

pre 10 godina

@(Smučilo mi se!, 23. oktobar 2013 18:50)

"A ako voze i naprave neko čudo, loše gume će im biti samo otežavajuća okolnost, kao alkohol.
Zašto se ljudima ne daje izbor?"

Svaki zakon u kome se nekome pruza izbor nije zakon. Zakon mora precizno da definise sva pitanja da bi bio zakon.
Sansa da po snegu neko napravi neko cudo sa letnjim gumama je mnogo veca nego sa zimskim. Cinjenica. Druga stvar, ako ti sa letnjim gumama napravis neko cudo i time povredis ne daj boze nekog iz mog automobila ja sam ti otezavajuca okolnost. Od zakona ces se mozda izvuci ali od mene neces. Ne postoji zakon ili osiguravajuca kuca koja ce ti vise naplatiti od mene.

Vi takvi ste mi se smucili, vi kojima nije zao da mesecno date i po 50e za cigare i pivo a mnogo vam je 200e godisnje za gume.

Ivan

pre 10 godina

@(vlada, 23. oktobar 2013 19:09)

Ponašaće se isto jer fiziku i hemiju ne možeš promeniti. Nešto što većina ljudi ne zna je to, da zimske gume već posle par meseci upotrebe gube svoja svojstva. Tako su drugu godinu već lošija 50% a treću godinu su čak lošija od novih letnjih guma. Zato je najbolje gume menjati na 2-3 godine bez obzira koliko kilometara pređemo. Najbolje bi bilo menjati gume svake godine. Kupiš all season gume svakog 15. Novembra i ne razmišljaš. E sad ako su to neke velike gume od 17" na nekom polovnom automobilu Nemačke trojke koji košta isto ko novi set guma to je problem. Ako imate 14" ili 15" onda 200 evra godišnje nije puno i može se menjati.

shone

pre 10 godina

(Ivan, 23. oktobar 2013 19:32)
da, zaboravih da ima vozila i sa zadnjom vucom :) u tom slucaju, sve cetiri gume moraju biti dobre, nema kompromisa :)

Dejo

pre 10 godina

Zar je nekom savesnom coveku, koji brine za sebe i porodicu potreban Zakon ili Damir, da bi znao kako treba izaci u saobracaj kada je sneg na putu. Mislim da nije poceo da pada sneg od pojave novog Zakona i ljudi koji su ga pisali. A ovo kaze Damir za B 92, /////"Zimske gume ipak nam ne dozvoljavaju da se vozimo kao u avgustu, zato vozač koji ima sve zimske gume mora u zimskim uslovima da bude posebno oprezan i da poštuje trenutne uslove na putu", dodaje Okanović.

Zoran

pre 10 godina

Da nam "strucnjaci" pisu Zakon, vidi se po tome da nisu uneli clan koji bi obavezivao voznju leti...na letnjim gumama!!!
Zasto zimi moram da vozim na zimskim gumama, a nisam obavezan da leti vozim na letnjim gumama?
Leti voznja na zimskim gumama je isto opasna kao i zimi voznja na letnjim gumama!

PRC

pre 10 godina

Ukoliko nema snega, leda i poledice u tom periodu mogu da se koriste i letnje gume na svim točkovima, ali šara na gazećem sloju, takođe, mora biti najmanje četiri milimetara, kao i kod zimskih guma", dodaje Jovanović.

HA, HA, HA - ovo sve govori o drzavi, postovanju propisa i razmizsljanju "odgovornih"...

ludak

pre 10 godina

za neupucene vozace, klizanje prednjih tockova moze da se resi pravilnim dodavanjem ili oduzimanjem gasa i pravilnim rukovanjem volanom, da ne duzim ako kliza u levo namotajte blago desno i dajte lagano gas auto ce krenuti desno tad namotajte vrlo malo levo da se zaustavi kretanje desno i onda ispravite tockove...

Muzafer

pre 10 godina

Na dobrim letnjim gumama, koje su bolje od losih zimskih. Da ne govorim da je voznja na autoputu sa zimskim gumama mnoooogo rizicnije nego voznja 40km/h sa celavim gumama. Citava prica sa zimskim gumama je spinovana od politicki uticajnih preduzetnika koji nam sad prodaju zimske gume. POGLEDAJTE ZAKONE ZEMALJA EU!

UltraEra

pre 10 godina

Ja ću voziti na 4 nove gume.Nisam u početku verovao baš u razliku izmedju zimskih i letnjih guma,sve dok sa letnjim nisam mogao ni po ravnom da krenem.A jednom sam se ,sa tri zimske i samo jednom letnjom zadnjom gumom,pri 40 km na sat okrenuo u krivini.inače,ovaj zakon,ili uredba je čista budalaština.Daje za pravo ljudima da voze na letnjim, i kad padne sneg-kolaps! Samo jedan " stručnjak" sa letnjim gumama,na bilo kojoj benignoj uzbrdici u gradu izaziva haos.
Mišljenja sam da kazne za nemanje zimskih guma treba da budu u četvorostrukoj vrednosti jedne prosečne zimske gume, kako ljudi ne bi imali rezon " bolje i 5000 din kazne nego gume za 16000".
Takodje, osiguravajuće kuće treba da ne priznaju ni jednu štetu vozilu koje nije imalo zimske gume.

vlada

pre 10 godina

(Saldzo, 23. oktobar 2013 16:48)

Prve zime su jako dobre na snegu i loše na mokrom kolovozu.
Druge zime su dosta lošije po snegu, ali i dalje sasvim korektne i upotrebljive. Na mokrom kolovozu je već navuci nategni
Treće zime su baš loše na snegu, a po mokrom će vas biti strah da vozite brže od 40 na sat
Četvrte zime ćete kupiti nove gume jer će vas biti strah da stavljate Tigruše iako na oko ima mesa na njima.

To su moja iskustva sa winter 1 gumama, a vozio sam ih samo zimi, leti stoje u garaži na felnama (imam dva seta felni), i prešle su za tri zime možda nekih 15000km kada sam ih bacio. Za ovu zimu kupljene Fulda Kristal montero pa da vidimo kako se one ponašaju na kolima!

vlada

pre 10 godina

na +7 kada pada kisa, oseca se velika razlika u voznji sa zimskim i bez zimskih guma
(zoran1965, 23. oktobar 2013 13:00)

Upravo! Na +7 i po kiši je skoro svaka letnja guma bolja od Tigar winter 1 gume! Za ostale zimske neznam ali sam winteru bacio u djubre zbog ovoga!
U suštini sve zimske gume su lošije na kiši od letnjih, ali ih na kola ne stavljamo zbog kiše nego zbog snega!

Ivan

pre 10 godina

@(shone, 23. oktobar 2013 16:31)

Zavisi i od vuče. Da li prednja ili zadnja. Inače je bolje uvek na prednjoj vuči imati bolje gume pozadi jer kad ode zadnji kraj nema više pomoći dok kad klizi prednji to se još može korigovati sa gasom, itd...

Pri većim brzinama sile odu na zadnji kraj pa tako i tu onda dolazi do toga da dobre gume pozadi....ima tu još stvari.

Smučilo mi se!

pre 10 godina

Sve 4 zimske. Jedan par star jednu a drugi dve sezone.
Ljudi, nemojte se igrati vasim i tudjim zivotima zbog 150-200e. Jednostavno nije vredno toga.
(Igor, 23. oktobar 2013 12:20)

Ej, može li bez tih fora "ne igrajte se životima"?!

Ne sporim da su zimske gume - u zimskim uslovima - dobre i korisne jer to svakako jesu.

Ali koliko i da li opravdavaju sve ovo zaje...anje?! Gde se mogu naći pouzdane statistike o broju udesa s težim povredama ili smrtnim ishodom, čiji su uzrok bile pogrešne gume u pogrešno vreme? Pri tome, ko može da kaže koji deo otpada na gume, a koji na manjak veštine/iskustva vozača, odnosno njegov višak bahatosti i potcenjivanje problema vožnje u zimskim uslovima?
Siguran sam da takve statistike ne postoje i da ih niko ne pravi, nego je cela priča sa zimskim gumama u stilu "dobro je imati ih". Slažem sa da je dobro, ali isplativo je samo za onog ko mnogo vozi i ko u zimskim uslovima ne može ili neće da se odrekne vožnje, dok drugima preostaje da tada jednostavno ne voze.

Ako može AMSS ili policija da obaveštava da je za Kopanik tada i tada obavezna zimska oprema, zašto to ne može da se organizuje i za gradove, pa ako su uslovi takvi da MORA zismka oprema, montiraće je oni koji moraju da voze (a oni koji neće da se smaraju imaće je montiranu još od jeseni). Ostali jednostavno neće voziti i tačka. A ako voze i naprave neko čudo, loše gume će im biti samo otežavajuća okolnost, kao alkohol.

Zašto se ljudima ne daje izbor?

JJ

pre 10 godina

Imam 4 zimske i 4 letnje na felnama tako da se i ne družim mnogo sa vulkanizerima. Dva puta godišnje po pola sata zabave i sve je spremno za promenu sezone.

borislav

pre 10 godina

Po svim medijima postoji ovaj izvestaj, ali svi su zakazali u bitnoj motivaciji - dugorocno je isplativije imati dva kompletna seta guma - letnje i zimske, jer ce oba trajati duze!

medjed

pre 10 godina

dve od pretposle bacam, dve od prosle godine mi idu na zadnje tockove i dve nove napred. Naravno vec 11 godina vozim Sava Eskimo sa odlicnim odnosom cene i kvakiteta. Da ne bude zabune zivim izmedju Tare, Povlena i Kadinjace. Lance ne koristim!

Kobajashi

pre 10 godina

Uvek treba imati set zimskih i set letnjih guma. Duže traju, bezbednije i sigurnije. I naravno, uvek treba kupovati nove. Imam Kleber zimske od prosle zime i sad su u planu Fulda. Sa Kleberom sam prezadovoljan.

Dikh tu kava

pre 10 godina

Re: stranac, ja baš takve jurim da kupim kao zimske, otprilike su cca 8800 RSD sa ugradnjom i balansiranjem. To mu dođe cca 50 Eur skuplje nego kod tebe (gde god da si). Nije loše, s obzirom da sam danas video da se prodaje npr. Lenovo P780, mobilni za cca 45000 RSD, svega 160 Eur više nego u zemlji porekla..

SUMP

pre 10 godina

Ne vozim puno, a imam strah od klizanja po snegu, kako mog auta tako i ostalih u saobracaju. Ne stavljam zimske gume i ne vozim po snegu.

Saldzo

pre 10 godina

stranac, 23. oktobar 2013 13:38)

Tigar Winter 1 istih dimenzija, namontirane. Prosle zime sam ih kupio po prvi put, prezadovoljan sam. Nisu ni skupe za gumu te klase.

tako jeeeee!!!

pre 10 godina

(Vojvodinac, 23. oktobar 2013 13:22

A ciscenje i soljenje saobracajnica i ulica to prepustiti vanzemaljcima! (Oni odlicno znaju kako se to radi.)

shone

pre 10 godina

(Sinbad, 23. oktobar 2013 14:00)

ovaj savet je skrooooz pogresan. ako ti proklizaju prednje, mozes da okreces volan koliko hoces auto ce ici kuda hoce. a ako ti proklizaju zadnje, prednjim mozes da korigujes, ako imas dobre gume napred...

Dejan

pre 10 godina

Iznajmiti penzionisane, formula mehanicare, pa gde ima leda ili snega montaza za par sekundi! Kao da zimi nemoze najedamput da padne sneg! Ko pise zakone bez da razmislja, ili mu lose prevedu strani zakonik!

seljadin

pre 10 godina

kad je sneg, poledica, ne treba uopste voziti ako nije neophodno, ja zimi kad pada sneg, poledica, bljuzgavica idem autobusom, taksijem, peske, i smanjim uopste kretanje na minimum. Srecom to traje svega par nedelja, tako da za mene je samo opterecenje menjati gume, placati i skladistiti ih...

Deki

pre 10 godina

Zamenicu samo prednje gume,pogonske,sada su dve letnje, za zimske stare jednu sezonu.Zadnje gume su mi M+S i one su stare vec trecu godinu i guraju.Inace nemam set felni premontirace vulkanizer zimske na istim alu felnama.Iskreno mislim da treba svako da ima set zimskih,letnjih guma sa felnama.U principu u startu vise kostaju ali isto toliko duze traju.Bez obzira na zakon o bezbednosti u saobracaju koji nema veze sa realnoscu.

Jer ja sam samo nežna žena...

pre 10 godina

@(Sinbad, 23. oktobar 2013 14:00)
A šta ako i lopovi imaju taj ključ ?
Ili se pravi ključ prema svakom šrafu ?

Sinbad

pre 10 godina

Uvek treba bolje gume staviti pozadi zbog sprecavanja bocnog preoklizavanja. Na zadnjim gumama nemate kontrolu, a prednje ako proklizaju mozete iskontrolisati volanom. Protiv kradje postoje takozvani sigurnosni stafovi. Prodaju se u svim prodavnicama autodelova i opreme. Kupite 4 sigurnosna srafa i poseban kljuc za skidanje i stavite po jedan na svaki tocak, kostaju od 1000 do 2000 din.

Vojvodinac

pre 10 godina

Princip letnji i zimski set guma odavno postoji, i mnogi u Srbiji ga se pridržavaju već neko vreme (pre 2012) uključujući i mene.
Da li su gume nove, polovne, ovog ili onog proizvođača... utiče na ponašanje auta, ali najviše utiče vozač svojom vožnjom.
Uputio bih apel svim vozačima, molim vas za dodatan oprez i pažnju, posebno sa prvim snegom. I najmanja greška prouzrokuje štetu veću od para guma, a o ozbiljnijim povredama i gorim ishodima ne bih govorio.
Zimske gume nisu rešenje za sneg na putu, ali omogućavaju bolju kontrolu i upravljivost vozila nego na letnjim gumama.
Inače svake zime lako je uočiti sve vozače koji voze i dalje na letnjim gumama po snegu, kako ispravljaju krivine, klize unazad na usponitim raskrsnicama, prilikom zaustavljanja se sankaju...... Policija treba pooštriti kontrole usmerene protiv takvih učesnika u saobraćaju (Ne sa prvim snegom da bi namlatili što više novca, već...znaju oni odlično kako!).

xox

pre 10 godina

U Sloveniji (znate, to je ona Alpska država), zimi je obavezno imati gume sa šarom ne plićom od 3 mm. Otkud to da nama trebaju dublje šare od 4 mm O_o

Igor

pre 10 godina

Sve 4 zimske. Jedan par star jednu a drugi dve sezone.
Ljudi, nemojte se igrati vasim i tudjim zivotima zbog 150-200e. Jednostavno nije vredno toga.

Aleks

pre 10 godina

A sta da radimo mi koji zivimo u zgradama? Kada je ovaj zakon poceo da se primenjuje pre godinu dve svi bolji auti kod mene su dobili nove zimske gume da bi pola njih ostalo i bez tockova i guma u roku od mesec dana. I sta sad? Mislite kako je muguce da ti neko skine sve 4 gume po noci i ostane auto na klocnama? Evo ja svedocim da je moguce, ne samo jednom nego 4-5 puta za prvih mesec dva. A u blizini nema garaza nigde, a da parkiras 15 min daleko i ides peske to slozicete se nema smisla. Nazalost sada i oni koji mogu da priuste nove gume uglavnom voze na starim... poz

Bocardo

pre 10 godina

Moje iskustvo: 50000 pa navise za 4 gume od 17 inca, ali sam sam hteo velike lepe felne i znao da je ta cena guma. Samo mi nisu jasne cene u odnosu na velicinu, izmedju npr. 14,15 i 16 razlika oko 2000 dinara a izmedju 16 i 17 5000 dinara?!

opet ja

pre 10 godina

@Mladen Michelin je dao preporuku da se stare stavljaju napred, a nove nazad ako zelite kontrolu (kada su u pitanju zimske gume). Mada je uvek najbolje sve 4 nove i cao :)

Igor

pre 10 godina

Sve 4 zimske. Jedan par star jednu a drugi dve sezone.
Ljudi, nemojte se igrati vasim i tudjim zivotima zbog 150-200e. Jednostavno nije vredno toga.

Aleks

pre 10 godina

A sta da radimo mi koji zivimo u zgradama? Kada je ovaj zakon poceo da se primenjuje pre godinu dve svi bolji auti kod mene su dobili nove zimske gume da bi pola njih ostalo i bez tockova i guma u roku od mesec dana. I sta sad? Mislite kako je muguce da ti neko skine sve 4 gume po noci i ostane auto na klocnama? Evo ja svedocim da je moguce, ne samo jednom nego 4-5 puta za prvih mesec dva. A u blizini nema garaza nigde, a da parkiras 15 min daleko i ides peske to slozicete se nema smisla. Nazalost sada i oni koji mogu da priuste nove gume uglavnom voze na starim... poz

xox

pre 10 godina

U Sloveniji (znate, to je ona Alpska država), zimi je obavezno imati gume sa šarom ne plićom od 3 mm. Otkud to da nama trebaju dublje šare od 4 mm O_o

Vojvodinac

pre 10 godina

Princip letnji i zimski set guma odavno postoji, i mnogi u Srbiji ga se pridržavaju već neko vreme (pre 2012) uključujući i mene.
Da li su gume nove, polovne, ovog ili onog proizvođača... utiče na ponašanje auta, ali najviše utiče vozač svojom vožnjom.
Uputio bih apel svim vozačima, molim vas za dodatan oprez i pažnju, posebno sa prvim snegom. I najmanja greška prouzrokuje štetu veću od para guma, a o ozbiljnijim povredama i gorim ishodima ne bih govorio.
Zimske gume nisu rešenje za sneg na putu, ali omogućavaju bolju kontrolu i upravljivost vozila nego na letnjim gumama.
Inače svake zime lako je uočiti sve vozače koji voze i dalje na letnjim gumama po snegu, kako ispravljaju krivine, klize unazad na usponitim raskrsnicama, prilikom zaustavljanja se sankaju...... Policija treba pooštriti kontrole usmerene protiv takvih učesnika u saobraćaju (Ne sa prvim snegom da bi namlatili što više novca, već...znaju oni odlično kako!).

Bocardo

pre 10 godina

Moje iskustvo: 50000 pa navise za 4 gume od 17 inca, ali sam sam hteo velike lepe felne i znao da je ta cena guma. Samo mi nisu jasne cene u odnosu na velicinu, izmedju npr. 14,15 i 16 razlika oko 2000 dinara a izmedju 16 i 17 5000 dinara?!

tako jeeeee!!!

pre 10 godina

(Vojvodinac, 23. oktobar 2013 13:22

A ciscenje i soljenje saobracajnica i ulica to prepustiti vanzemaljcima! (Oni odlicno znaju kako se to radi.)

opet ja

pre 10 godina

@Mladen Michelin je dao preporuku da se stare stavljaju napred, a nove nazad ako zelite kontrolu (kada su u pitanju zimske gume). Mada je uvek najbolje sve 4 nove i cao :)

shone

pre 10 godina

(Sinbad, 23. oktobar 2013 14:00)

ovaj savet je skrooooz pogresan. ako ti proklizaju prednje, mozes da okreces volan koliko hoces auto ce ici kuda hoce. a ako ti proklizaju zadnje, prednjim mozes da korigujes, ako imas dobre gume napred...

seljadin

pre 10 godina

kad je sneg, poledica, ne treba uopste voziti ako nije neophodno, ja zimi kad pada sneg, poledica, bljuzgavica idem autobusom, taksijem, peske, i smanjim uopste kretanje na minimum. Srecom to traje svega par nedelja, tako da za mene je samo opterecenje menjati gume, placati i skladistiti ih...

Saldzo

pre 10 godina

stranac, 23. oktobar 2013 13:38)

Tigar Winter 1 istih dimenzija, namontirane. Prosle zime sam ih kupio po prvi put, prezadovoljan sam. Nisu ni skupe za gumu te klase.

Sinbad

pre 10 godina

Uvek treba bolje gume staviti pozadi zbog sprecavanja bocnog preoklizavanja. Na zadnjim gumama nemate kontrolu, a prednje ako proklizaju mozete iskontrolisati volanom. Protiv kradje postoje takozvani sigurnosni stafovi. Prodaju se u svim prodavnicama autodelova i opreme. Kupite 4 sigurnosna srafa i poseban kljuc za skidanje i stavite po jedan na svaki tocak, kostaju od 1000 do 2000 din.

UltraEra

pre 10 godina

Ja ću voziti na 4 nove gume.Nisam u početku verovao baš u razliku izmedju zimskih i letnjih guma,sve dok sa letnjim nisam mogao ni po ravnom da krenem.A jednom sam se ,sa tri zimske i samo jednom letnjom zadnjom gumom,pri 40 km na sat okrenuo u krivini.inače,ovaj zakon,ili uredba je čista budalaština.Daje za pravo ljudima da voze na letnjim, i kad padne sneg-kolaps! Samo jedan " stručnjak" sa letnjim gumama,na bilo kojoj benignoj uzbrdici u gradu izaziva haos.
Mišljenja sam da kazne za nemanje zimskih guma treba da budu u četvorostrukoj vrednosti jedne prosečne zimske gume, kako ljudi ne bi imali rezon " bolje i 5000 din kazne nego gume za 16000".
Takodje, osiguravajuće kuće treba da ne priznaju ni jednu štetu vozilu koje nije imalo zimske gume.

SUMP

pre 10 godina

Ne vozim puno, a imam strah od klizanja po snegu, kako mog auta tako i ostalih u saobracaju. Ne stavljam zimske gume i ne vozim po snegu.

Igor

pre 10 godina

@(Smučilo mi se!, 23. oktobar 2013 18:50)

"A ako voze i naprave neko čudo, loše gume će im biti samo otežavajuća okolnost, kao alkohol.
Zašto se ljudima ne daje izbor?"

Svaki zakon u kome se nekome pruza izbor nije zakon. Zakon mora precizno da definise sva pitanja da bi bio zakon.
Sansa da po snegu neko napravi neko cudo sa letnjim gumama je mnogo veca nego sa zimskim. Cinjenica. Druga stvar, ako ti sa letnjim gumama napravis neko cudo i time povredis ne daj boze nekog iz mog automobila ja sam ti otezavajuca okolnost. Od zakona ces se mozda izvuci ali od mene neces. Ne postoji zakon ili osiguravajuca kuca koja ce ti vise naplatiti od mene.

Vi takvi ste mi se smucili, vi kojima nije zao da mesecno date i po 50e za cigare i pivo a mnogo vam je 200e godisnje za gume.

Dikh tu kava

pre 10 godina

Re: stranac, ja baš takve jurim da kupim kao zimske, otprilike su cca 8800 RSD sa ugradnjom i balansiranjem. To mu dođe cca 50 Eur skuplje nego kod tebe (gde god da si). Nije loše, s obzirom da sam danas video da se prodaje npr. Lenovo P780, mobilni za cca 45000 RSD, svega 160 Eur više nego u zemlji porekla..

JJ

pre 10 godina

Imam 4 zimske i 4 letnje na felnama tako da se i ne družim mnogo sa vulkanizerima. Dva puta godišnje po pola sata zabave i sve je spremno za promenu sezone.

ludak

pre 10 godina

za neupucene vozace, klizanje prednjih tockova moze da se resi pravilnim dodavanjem ili oduzimanjem gasa i pravilnim rukovanjem volanom, da ne duzim ako kliza u levo namotajte blago desno i dajte lagano gas auto ce krenuti desno tad namotajte vrlo malo levo da se zaustavi kretanje desno i onda ispravite tockove...

Zoran

pre 10 godina

Da nam "strucnjaci" pisu Zakon, vidi se po tome da nisu uneli clan koji bi obavezivao voznju leti...na letnjim gumama!!!
Zasto zimi moram da vozim na zimskim gumama, a nisam obavezan da leti vozim na letnjim gumama?
Leti voznja na zimskim gumama je isto opasna kao i zimi voznja na letnjim gumama!

Jer ja sam samo nežna žena...

pre 10 godina

@(Sinbad, 23. oktobar 2013 14:00)
A šta ako i lopovi imaju taj ključ ?
Ili se pravi ključ prema svakom šrafu ?

Deki

pre 10 godina

Zamenicu samo prednje gume,pogonske,sada su dve letnje, za zimske stare jednu sezonu.Zadnje gume su mi M+S i one su stare vec trecu godinu i guraju.Inace nemam set felni premontirace vulkanizer zimske na istim alu felnama.Iskreno mislim da treba svako da ima set zimskih,letnjih guma sa felnama.U principu u startu vise kostaju ali isto toliko duze traju.Bez obzira na zakon o bezbednosti u saobracaju koji nema veze sa realnoscu.

Dejan

pre 10 godina

Iznajmiti penzionisane, formula mehanicare, pa gde ima leda ili snega montaza za par sekundi! Kao da zimi nemoze najedamput da padne sneg! Ko pise zakone bez da razmislja, ili mu lose prevedu strani zakonik!

borislav

pre 10 godina

Po svim medijima postoji ovaj izvestaj, ali svi su zakazali u bitnoj motivaciji - dugorocno je isplativije imati dva kompletna seta guma - letnje i zimske, jer ce oba trajati duze!

medjed

pre 10 godina

dve od pretposle bacam, dve od prosle godine mi idu na zadnje tockove i dve nove napred. Naravno vec 11 godina vozim Sava Eskimo sa odlicnim odnosom cene i kvakiteta. Da ne bude zabune zivim izmedju Tare, Povlena i Kadinjace. Lance ne koristim!

vlada

pre 10 godina

(Saldzo, 23. oktobar 2013 16:48)

Prve zime su jako dobre na snegu i loše na mokrom kolovozu.
Druge zime su dosta lošije po snegu, ali i dalje sasvim korektne i upotrebljive. Na mokrom kolovozu je već navuci nategni
Treće zime su baš loše na snegu, a po mokrom će vas biti strah da vozite brže od 40 na sat
Četvrte zime ćete kupiti nove gume jer će vas biti strah da stavljate Tigruše iako na oko ima mesa na njima.

To su moja iskustva sa winter 1 gumama, a vozio sam ih samo zimi, leti stoje u garaži na felnama (imam dva seta felni), i prešle su za tri zime možda nekih 15000km kada sam ih bacio. Za ovu zimu kupljene Fulda Kristal montero pa da vidimo kako se one ponašaju na kolima!

Muzafer

pre 10 godina

Na dobrim letnjim gumama, koje su bolje od losih zimskih. Da ne govorim da je voznja na autoputu sa zimskim gumama mnoooogo rizicnije nego voznja 40km/h sa celavim gumama. Citava prica sa zimskim gumama je spinovana od politicki uticajnih preduzetnika koji nam sad prodaju zimske gume. POGLEDAJTE ZAKONE ZEMALJA EU!

Kobajashi

pre 10 godina

Uvek treba imati set zimskih i set letnjih guma. Duže traju, bezbednije i sigurnije. I naravno, uvek treba kupovati nove. Imam Kleber zimske od prosle zime i sad su u planu Fulda. Sa Kleberom sam prezadovoljan.

Ivan

pre 10 godina

@(shone, 23. oktobar 2013 16:31)

Zavisi i od vuče. Da li prednja ili zadnja. Inače je bolje uvek na prednjoj vuči imati bolje gume pozadi jer kad ode zadnji kraj nema više pomoći dok kad klizi prednji to se još može korigovati sa gasom, itd...

Pri većim brzinama sile odu na zadnji kraj pa tako i tu onda dolazi do toga da dobre gume pozadi....ima tu još stvari.

Dejo

pre 10 godina

Zar je nekom savesnom coveku, koji brine za sebe i porodicu potreban Zakon ili Damir, da bi znao kako treba izaci u saobracaj kada je sneg na putu. Mislim da nije poceo da pada sneg od pojave novog Zakona i ljudi koji su ga pisali. A ovo kaze Damir za B 92, /////"Zimske gume ipak nam ne dozvoljavaju da se vozimo kao u avgustu, zato vozač koji ima sve zimske gume mora u zimskim uslovima da bude posebno oprezan i da poštuje trenutne uslove na putu", dodaje Okanović.

vlada

pre 10 godina

na +7 kada pada kisa, oseca se velika razlika u voznji sa zimskim i bez zimskih guma
(zoran1965, 23. oktobar 2013 13:00)

Upravo! Na +7 i po kiši je skoro svaka letnja guma bolja od Tigar winter 1 gume! Za ostale zimske neznam ali sam winteru bacio u djubre zbog ovoga!
U suštini sve zimske gume su lošije na kiši od letnjih, ali ih na kola ne stavljamo zbog kiše nego zbog snega!

Smučilo mi se!

pre 10 godina

Sve 4 zimske. Jedan par star jednu a drugi dve sezone.
Ljudi, nemojte se igrati vasim i tudjim zivotima zbog 150-200e. Jednostavno nije vredno toga.
(Igor, 23. oktobar 2013 12:20)

Ej, može li bez tih fora "ne igrajte se životima"?!

Ne sporim da su zimske gume - u zimskim uslovima - dobre i korisne jer to svakako jesu.

Ali koliko i da li opravdavaju sve ovo zaje...anje?! Gde se mogu naći pouzdane statistike o broju udesa s težim povredama ili smrtnim ishodom, čiji su uzrok bile pogrešne gume u pogrešno vreme? Pri tome, ko može da kaže koji deo otpada na gume, a koji na manjak veštine/iskustva vozača, odnosno njegov višak bahatosti i potcenjivanje problema vožnje u zimskim uslovima?
Siguran sam da takve statistike ne postoje i da ih niko ne pravi, nego je cela priča sa zimskim gumama u stilu "dobro je imati ih". Slažem sa da je dobro, ali isplativo je samo za onog ko mnogo vozi i ko u zimskim uslovima ne može ili neće da se odrekne vožnje, dok drugima preostaje da tada jednostavno ne voze.

Ako može AMSS ili policija da obaveštava da je za Kopanik tada i tada obavezna zimska oprema, zašto to ne može da se organizuje i za gradove, pa ako su uslovi takvi da MORA zismka oprema, montiraće je oni koji moraju da voze (a oni koji neće da se smaraju imaće je montiranu još od jeseni). Ostali jednostavno neće voziti i tačka. A ako voze i naprave neko čudo, loše gume će im biti samo otežavajuća okolnost, kao alkohol.

Zašto se ljudima ne daje izbor?

shone

pre 10 godina

(Ivan, 23. oktobar 2013 19:32)
da, zaboravih da ima vozila i sa zadnjom vucom :) u tom slucaju, sve cetiri gume moraju biti dobre, nema kompromisa :)

vlada

pre 10 godina

(Buna protiv (kaba) dahija, 25. oktobar 2013 16:39)

U suštini ti sigurnosni šrafovi su više po sistemu da odbiju lopove. Lopovi , oni koji to rade profi, imaju sve te ključeve i ako su pikirali baš Vaše felne, neće im trebati više od 15 minuta da vam auto ostave na klocnama, doćiće jedno veče da vide koji ključ paše na vaše felne sutradan će doći i demontirati vam točkove. To vam je siguracija više onako da ovi randum lopovčići koji idu redom, odustanu od vaših točkova da se ne bi mnogo zezali sa time...

Jeti

pre 10 godina

Wintere su super gume.
Ajde bre nemoj da spinujete za strane gume - nista ne fali Tigar gumama ni na mojem - inace jacem - autu.
Super idu - kopaju.

Ivan

pre 10 godina

@(vlada, 23. oktobar 2013 19:09)

Ponašaće se isto jer fiziku i hemiju ne možeš promeniti. Nešto što većina ljudi ne zna je to, da zimske gume već posle par meseci upotrebe gube svoja svojstva. Tako su drugu godinu već lošija 50% a treću godinu su čak lošija od novih letnjih guma. Zato je najbolje gume menjati na 2-3 godine bez obzira koliko kilometara pređemo. Najbolje bi bilo menjati gume svake godine. Kupiš all season gume svakog 15. Novembra i ne razmišljaš. E sad ako su to neke velike gume od 17" na nekom polovnom automobilu Nemačke trojke koji košta isto ko novi set guma to je problem. Ako imate 14" ili 15" onda 200 evra godišnje nije puno i može se menjati.

Buna protiv (kaba) dahija

pre 10 godina

A šta ako i lopovi imaju taj ključ ?
Ili se pravi ključ prema svakom šrafu ?
(Jer ja sam samo nežna žena..., 23. oktobar 2013 14:31)

Sigurnosni šrafovi (KOMPLET PAKOVANJE) imaju svoj ključ, koji može da odvije samo njih.
Jedan ključ, četiri šrafa. Za svaku gumu po jedan(dovoljno). Lopovi ih nemaju jer ne znaju koji ključ odgovara kojem šrafu.(svi su različiti)
Kupite ih nećete pogrešiti.

PRC

pre 10 godina

Ukoliko nema snega, leda i poledice u tom periodu mogu da se koriste i letnje gume na svim točkovima, ali šara na gazećem sloju, takođe, mora biti najmanje četiri milimetara, kao i kod zimskih guma", dodaje Jovanović.

HA, HA, HA - ovo sve govori o drzavi, postovanju propisa i razmizsljanju "odgovornih"...

shone

pre 10 godina

(Ivan, 24. oktobar 2013 10:17)
za voznji po snegu je najvaznija šara, tj.oblik i dubina iste, jer ona je ta koja "grabi" sneg i "cisti" put ispred sebe gazeci po snegu.
ako je ne potrosis, nema sanse da za dve, tri godine moras da ih menjas. ja cu sada cetvrtu sezonu da vozim na istim kleber kristal hp2. istina je da su na mokrom malo losije, ali samo pri vecim brzinama. Istina je i da letnja guma bude tvrdja kada je hladno, ali samo do prvih par km, jer se onda zagreje, tako da je dobra letnja guma odlicna i zimi kada nema snega ili leda na asfaltu, bolja od vecine jeftinijih zimskih. a po ledu je svejedno koja je guma, ne valja ni najbolja zimska...onaj ko prvi put stavi zimske, videce razliku samo po snegu, tj.koliko je lakse voziti, a za ostalo, nema nikakve razlike pri normalnim(120kmh) brzinam...

xox

pre 10 godina

U Sloveniji (znate, to je ona Alpska država), zimi je obavezno imati gume sa šarom ne plićom od 3 mm. Otkud to da nama trebaju dublje šare od 4 mm O_o

Muzafer

pre 10 godina

Na dobrim letnjim gumama, koje su bolje od losih zimskih. Da ne govorim da je voznja na autoputu sa zimskim gumama mnoooogo rizicnije nego voznja 40km/h sa celavim gumama. Citava prica sa zimskim gumama je spinovana od politicki uticajnih preduzetnika koji nam sad prodaju zimske gume. POGLEDAJTE ZAKONE ZEMALJA EU!

Sinbad

pre 10 godina

Uvek treba bolje gume staviti pozadi zbog sprecavanja bocnog preoklizavanja. Na zadnjim gumama nemate kontrolu, a prednje ako proklizaju mozete iskontrolisati volanom. Protiv kradje postoje takozvani sigurnosni stafovi. Prodaju se u svim prodavnicama autodelova i opreme. Kupite 4 sigurnosna srafa i poseban kljuc za skidanje i stavite po jedan na svaki tocak, kostaju od 1000 do 2000 din.

Ivan

pre 10 godina

@(vlada, 23. oktobar 2013 19:09)

Ponašaće se isto jer fiziku i hemiju ne možeš promeniti. Nešto što većina ljudi ne zna je to, da zimske gume već posle par meseci upotrebe gube svoja svojstva. Tako su drugu godinu već lošija 50% a treću godinu su čak lošija od novih letnjih guma. Zato je najbolje gume menjati na 2-3 godine bez obzira koliko kilometara pređemo. Najbolje bi bilo menjati gume svake godine. Kupiš all season gume svakog 15. Novembra i ne razmišljaš. E sad ako su to neke velike gume od 17" na nekom polovnom automobilu Nemačke trojke koji košta isto ko novi set guma to je problem. Ako imate 14" ili 15" onda 200 evra godišnje nije puno i može se menjati.

Aleks

pre 10 godina

A sta da radimo mi koji zivimo u zgradama? Kada je ovaj zakon poceo da se primenjuje pre godinu dve svi bolji auti kod mene su dobili nove zimske gume da bi pola njih ostalo i bez tockova i guma u roku od mesec dana. I sta sad? Mislite kako je muguce da ti neko skine sve 4 gume po noci i ostane auto na klocnama? Evo ja svedocim da je moguce, ne samo jednom nego 4-5 puta za prvih mesec dva. A u blizini nema garaza nigde, a da parkiras 15 min daleko i ides peske to slozicete se nema smisla. Nazalost sada i oni koji mogu da priuste nove gume uglavnom voze na starim... poz

Dejan

pre 10 godina

Iznajmiti penzionisane, formula mehanicare, pa gde ima leda ili snega montaza za par sekundi! Kao da zimi nemoze najedamput da padne sneg! Ko pise zakone bez da razmislja, ili mu lose prevedu strani zakonik!

SUMP

pre 10 godina

Ne vozim puno, a imam strah od klizanja po snegu, kako mog auta tako i ostalih u saobracaju. Ne stavljam zimske gume i ne vozim po snegu.

shone

pre 10 godina

(Sinbad, 23. oktobar 2013 14:00)

ovaj savet je skrooooz pogresan. ako ti proklizaju prednje, mozes da okreces volan koliko hoces auto ce ici kuda hoce. a ako ti proklizaju zadnje, prednjim mozes da korigujes, ako imas dobre gume napred...

opet ja

pre 10 godina

@Mladen Michelin je dao preporuku da se stare stavljaju napred, a nove nazad ako zelite kontrolu (kada su u pitanju zimske gume). Mada je uvek najbolje sve 4 nove i cao :)

Igor

pre 10 godina

Sve 4 zimske. Jedan par star jednu a drugi dve sezone.
Ljudi, nemojte se igrati vasim i tudjim zivotima zbog 150-200e. Jednostavno nije vredno toga.

Jer ja sam samo nežna žena...

pre 10 godina

@(Sinbad, 23. oktobar 2013 14:00)
A šta ako i lopovi imaju taj ključ ?
Ili se pravi ključ prema svakom šrafu ?

Deki

pre 10 godina

Zamenicu samo prednje gume,pogonske,sada su dve letnje, za zimske stare jednu sezonu.Zadnje gume su mi M+S i one su stare vec trecu godinu i guraju.Inace nemam set felni premontirace vulkanizer zimske na istim alu felnama.Iskreno mislim da treba svako da ima set zimskih,letnjih guma sa felnama.U principu u startu vise kostaju ali isto toliko duze traju.Bez obzira na zakon o bezbednosti u saobracaju koji nema veze sa realnoscu.

Bocardo

pre 10 godina

Moje iskustvo: 50000 pa navise za 4 gume od 17 inca, ali sam sam hteo velike lepe felne i znao da je ta cena guma. Samo mi nisu jasne cene u odnosu na velicinu, izmedju npr. 14,15 i 16 razlika oko 2000 dinara a izmedju 16 i 17 5000 dinara?!

Smučilo mi se!

pre 10 godina

Sve 4 zimske. Jedan par star jednu a drugi dve sezone.
Ljudi, nemojte se igrati vasim i tudjim zivotima zbog 150-200e. Jednostavno nije vredno toga.
(Igor, 23. oktobar 2013 12:20)

Ej, može li bez tih fora "ne igrajte se životima"?!

Ne sporim da su zimske gume - u zimskim uslovima - dobre i korisne jer to svakako jesu.

Ali koliko i da li opravdavaju sve ovo zaje...anje?! Gde se mogu naći pouzdane statistike o broju udesa s težim povredama ili smrtnim ishodom, čiji su uzrok bile pogrešne gume u pogrešno vreme? Pri tome, ko može da kaže koji deo otpada na gume, a koji na manjak veštine/iskustva vozača, odnosno njegov višak bahatosti i potcenjivanje problema vožnje u zimskim uslovima?
Siguran sam da takve statistike ne postoje i da ih niko ne pravi, nego je cela priča sa zimskim gumama u stilu "dobro je imati ih". Slažem sa da je dobro, ali isplativo je samo za onog ko mnogo vozi i ko u zimskim uslovima ne može ili neće da se odrekne vožnje, dok drugima preostaje da tada jednostavno ne voze.

Ako može AMSS ili policija da obaveštava da je za Kopanik tada i tada obavezna zimska oprema, zašto to ne može da se organizuje i za gradove, pa ako su uslovi takvi da MORA zismka oprema, montiraće je oni koji moraju da voze (a oni koji neće da se smaraju imaće je montiranu još od jeseni). Ostali jednostavno neće voziti i tačka. A ako voze i naprave neko čudo, loše gume će im biti samo otežavajuća okolnost, kao alkohol.

Zašto se ljudima ne daje izbor?

Vojvodinac

pre 10 godina

Princip letnji i zimski set guma odavno postoji, i mnogi u Srbiji ga se pridržavaju već neko vreme (pre 2012) uključujući i mene.
Da li su gume nove, polovne, ovog ili onog proizvođača... utiče na ponašanje auta, ali najviše utiče vozač svojom vožnjom.
Uputio bih apel svim vozačima, molim vas za dodatan oprez i pažnju, posebno sa prvim snegom. I najmanja greška prouzrokuje štetu veću od para guma, a o ozbiljnijim povredama i gorim ishodima ne bih govorio.
Zimske gume nisu rešenje za sneg na putu, ali omogućavaju bolju kontrolu i upravljivost vozila nego na letnjim gumama.
Inače svake zime lako je uočiti sve vozače koji voze i dalje na letnjim gumama po snegu, kako ispravljaju krivine, klize unazad na usponitim raskrsnicama, prilikom zaustavljanja se sankaju...... Policija treba pooštriti kontrole usmerene protiv takvih učesnika u saobraćaju (Ne sa prvim snegom da bi namlatili što više novca, već...znaju oni odlično kako!).

seljadin

pre 10 godina

kad je sneg, poledica, ne treba uopste voziti ako nije neophodno, ja zimi kad pada sneg, poledica, bljuzgavica idem autobusom, taksijem, peske, i smanjim uopste kretanje na minimum. Srecom to traje svega par nedelja, tako da za mene je samo opterecenje menjati gume, placati i skladistiti ih...

Saldzo

pre 10 godina

stranac, 23. oktobar 2013 13:38)

Tigar Winter 1 istih dimenzija, namontirane. Prosle zime sam ih kupio po prvi put, prezadovoljan sam. Nisu ni skupe za gumu te klase.

Zoran

pre 10 godina

Da nam "strucnjaci" pisu Zakon, vidi se po tome da nisu uneli clan koji bi obavezivao voznju leti...na letnjim gumama!!!
Zasto zimi moram da vozim na zimskim gumama, a nisam obavezan da leti vozim na letnjim gumama?
Leti voznja na zimskim gumama je isto opasna kao i zimi voznja na letnjim gumama!

vlada

pre 10 godina

na +7 kada pada kisa, oseca se velika razlika u voznji sa zimskim i bez zimskih guma
(zoran1965, 23. oktobar 2013 13:00)

Upravo! Na +7 i po kiši je skoro svaka letnja guma bolja od Tigar winter 1 gume! Za ostale zimske neznam ali sam winteru bacio u djubre zbog ovoga!
U suštini sve zimske gume su lošije na kiši od letnjih, ali ih na kola ne stavljamo zbog kiše nego zbog snega!

shone

pre 10 godina

(Ivan, 24. oktobar 2013 10:17)
za voznji po snegu je najvaznija šara, tj.oblik i dubina iste, jer ona je ta koja "grabi" sneg i "cisti" put ispred sebe gazeci po snegu.
ako je ne potrosis, nema sanse da za dve, tri godine moras da ih menjas. ja cu sada cetvrtu sezonu da vozim na istim kleber kristal hp2. istina je da su na mokrom malo losije, ali samo pri vecim brzinama. Istina je i da letnja guma bude tvrdja kada je hladno, ali samo do prvih par km, jer se onda zagreje, tako da je dobra letnja guma odlicna i zimi kada nema snega ili leda na asfaltu, bolja od vecine jeftinijih zimskih. a po ledu je svejedno koja je guma, ne valja ni najbolja zimska...onaj ko prvi put stavi zimske, videce razliku samo po snegu, tj.koliko je lakse voziti, a za ostalo, nema nikakve razlike pri normalnim(120kmh) brzinam...

Dikh tu kava

pre 10 godina

Re: stranac, ja baš takve jurim da kupim kao zimske, otprilike su cca 8800 RSD sa ugradnjom i balansiranjem. To mu dođe cca 50 Eur skuplje nego kod tebe (gde god da si). Nije loše, s obzirom da sam danas video da se prodaje npr. Lenovo P780, mobilni za cca 45000 RSD, svega 160 Eur više nego u zemlji porekla..

tako jeeeee!!!

pre 10 godina

(Vojvodinac, 23. oktobar 2013 13:22

A ciscenje i soljenje saobracajnica i ulica to prepustiti vanzemaljcima! (Oni odlicno znaju kako se to radi.)

UltraEra

pre 10 godina

Ja ću voziti na 4 nove gume.Nisam u početku verovao baš u razliku izmedju zimskih i letnjih guma,sve dok sa letnjim nisam mogao ni po ravnom da krenem.A jednom sam se ,sa tri zimske i samo jednom letnjom zadnjom gumom,pri 40 km na sat okrenuo u krivini.inače,ovaj zakon,ili uredba je čista budalaština.Daje za pravo ljudima da voze na letnjim, i kad padne sneg-kolaps! Samo jedan " stručnjak" sa letnjim gumama,na bilo kojoj benignoj uzbrdici u gradu izaziva haos.
Mišljenja sam da kazne za nemanje zimskih guma treba da budu u četvorostrukoj vrednosti jedne prosečne zimske gume, kako ljudi ne bi imali rezon " bolje i 5000 din kazne nego gume za 16000".
Takodje, osiguravajuće kuće treba da ne priznaju ni jednu štetu vozilu koje nije imalo zimske gume.

ludak

pre 10 godina

za neupucene vozace, klizanje prednjih tockova moze da se resi pravilnim dodavanjem ili oduzimanjem gasa i pravilnim rukovanjem volanom, da ne duzim ako kliza u levo namotajte blago desno i dajte lagano gas auto ce krenuti desno tad namotajte vrlo malo levo da se zaustavi kretanje desno i onda ispravite tockove...

Ivan

pre 10 godina

@(shone, 23. oktobar 2013 16:31)

Zavisi i od vuče. Da li prednja ili zadnja. Inače je bolje uvek na prednjoj vuči imati bolje gume pozadi jer kad ode zadnji kraj nema više pomoći dok kad klizi prednji to se još može korigovati sa gasom, itd...

Pri većim brzinama sile odu na zadnji kraj pa tako i tu onda dolazi do toga da dobre gume pozadi....ima tu još stvari.

Jeti

pre 10 godina

Wintere su super gume.
Ajde bre nemoj da spinujete za strane gume - nista ne fali Tigar gumama ni na mojem - inace jacem - autu.
Super idu - kopaju.

Buna protiv (kaba) dahija

pre 10 godina

A šta ako i lopovi imaju taj ključ ?
Ili se pravi ključ prema svakom šrafu ?
(Jer ja sam samo nežna žena..., 23. oktobar 2013 14:31)

Sigurnosni šrafovi (KOMPLET PAKOVANJE) imaju svoj ključ, koji može da odvije samo njih.
Jedan ključ, četiri šrafa. Za svaku gumu po jedan(dovoljno). Lopovi ih nemaju jer ne znaju koji ključ odgovara kojem šrafu.(svi su različiti)
Kupite ih nećete pogrešiti.

vlada

pre 10 godina

(Buna protiv (kaba) dahija, 25. oktobar 2013 16:39)

U suštini ti sigurnosni šrafovi su više po sistemu da odbiju lopove. Lopovi , oni koji to rade profi, imaju sve te ključeve i ako su pikirali baš Vaše felne, neće im trebati više od 15 minuta da vam auto ostave na klocnama, doćiće jedno veče da vide koji ključ paše na vaše felne sutradan će doći i demontirati vam točkove. To vam je siguracija više onako da ovi randum lopovčići koji idu redom, odustanu od vaših točkova da se ne bi mnogo zezali sa time...

Kobajashi

pre 10 godina

Uvek treba imati set zimskih i set letnjih guma. Duže traju, bezbednije i sigurnije. I naravno, uvek treba kupovati nove. Imam Kleber zimske od prosle zime i sad su u planu Fulda. Sa Kleberom sam prezadovoljan.

JJ

pre 10 godina

Imam 4 zimske i 4 letnje na felnama tako da se i ne družim mnogo sa vulkanizerima. Dva puta godišnje po pola sata zabave i sve je spremno za promenu sezone.

vlada

pre 10 godina

(Saldzo, 23. oktobar 2013 16:48)

Prve zime su jako dobre na snegu i loše na mokrom kolovozu.
Druge zime su dosta lošije po snegu, ali i dalje sasvim korektne i upotrebljive. Na mokrom kolovozu je već navuci nategni
Treće zime su baš loše na snegu, a po mokrom će vas biti strah da vozite brže od 40 na sat
Četvrte zime ćete kupiti nove gume jer će vas biti strah da stavljate Tigruše iako na oko ima mesa na njima.

To su moja iskustva sa winter 1 gumama, a vozio sam ih samo zimi, leti stoje u garaži na felnama (imam dva seta felni), i prešle su za tri zime možda nekih 15000km kada sam ih bacio. Za ovu zimu kupljene Fulda Kristal montero pa da vidimo kako se one ponašaju na kolima!

PRC

pre 10 godina

Ukoliko nema snega, leda i poledice u tom periodu mogu da se koriste i letnje gume na svim točkovima, ali šara na gazećem sloju, takođe, mora biti najmanje četiri milimetara, kao i kod zimskih guma", dodaje Jovanović.

HA, HA, HA - ovo sve govori o drzavi, postovanju propisa i razmizsljanju "odgovornih"...

Dejo

pre 10 godina

Zar je nekom savesnom coveku, koji brine za sebe i porodicu potreban Zakon ili Damir, da bi znao kako treba izaci u saobracaj kada je sneg na putu. Mislim da nije poceo da pada sneg od pojave novog Zakona i ljudi koji su ga pisali. A ovo kaze Damir za B 92, /////"Zimske gume ipak nam ne dozvoljavaju da se vozimo kao u avgustu, zato vozač koji ima sve zimske gume mora u zimskim uslovima da bude posebno oprezan i da poštuje trenutne uslove na putu", dodaje Okanović.

Igor

pre 10 godina

@(Smučilo mi se!, 23. oktobar 2013 18:50)

"A ako voze i naprave neko čudo, loše gume će im biti samo otežavajuća okolnost, kao alkohol.
Zašto se ljudima ne daje izbor?"

Svaki zakon u kome se nekome pruza izbor nije zakon. Zakon mora precizno da definise sva pitanja da bi bio zakon.
Sansa da po snegu neko napravi neko cudo sa letnjim gumama je mnogo veca nego sa zimskim. Cinjenica. Druga stvar, ako ti sa letnjim gumama napravis neko cudo i time povredis ne daj boze nekog iz mog automobila ja sam ti otezavajuca okolnost. Od zakona ces se mozda izvuci ali od mene neces. Ne postoji zakon ili osiguravajuca kuca koja ce ti vise naplatiti od mene.

Vi takvi ste mi se smucili, vi kojima nije zao da mesecno date i po 50e za cigare i pivo a mnogo vam je 200e godisnje za gume.

medjed

pre 10 godina

dve od pretposle bacam, dve od prosle godine mi idu na zadnje tockove i dve nove napred. Naravno vec 11 godina vozim Sava Eskimo sa odlicnim odnosom cene i kvakiteta. Da ne bude zabune zivim izmedju Tare, Povlena i Kadinjace. Lance ne koristim!

borislav

pre 10 godina

Po svim medijima postoji ovaj izvestaj, ali svi su zakazali u bitnoj motivaciji - dugorocno je isplativije imati dva kompletna seta guma - letnje i zimske, jer ce oba trajati duze!

shone

pre 10 godina

(Ivan, 23. oktobar 2013 19:32)
da, zaboravih da ima vozila i sa zadnjom vucom :) u tom slucaju, sve cetiri gume moraju biti dobre, nema kompromisa :)