Subota, 31.08.2013.

10:25

Bengl: "Dizajn savremenih automobila je neinventivan"

Izvor: B92

Bengl: "Dizajn savremenih automobila je neinventivan" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Boske

pre 10 godina

Čovjek koji mi je zgadio moju prvu automobilsku ljubav: BMW!

Svak može unijeti promjene, to nije nikakva umjetnost. Ali samo božanstveno nadareni sposobni su da nešto promijene NABOLJE, pogotovu kad je to nešto već jako, jako dobro.

Nadobudni Amerikanac, koji je odrastao u zemlji neopjevano ružno obučenih ljudi i predimenzionisanih, sandučastih automobila, kome je Bog podario neizmjerno puno poslovne sreće, ali zato oduzeo i poslednje tračke dizajnerskog talenta i dobrog ukusa, na volšeban, neobjašnjiv način je uspio da godinama oblikuje do tada skoro besprijekorno dizajnirane proizvode jedne od najvećih evropskih automobilskih legendi.

Jedina dobra, zapravo genijalna stvar koju je napravio, bila je njegovo povlačenje ne samo sa mjesta šef-dizajnera u BMW-u, nego uopšte iz te branše. Za taj potez ima od mene duboki naklon i vječnu zahvalnost. Ako uopšte postoji neko ko je spasio svijet, za mene nema sumnje ko bi to mogao biti. Thank you!

DaLanik

pre 10 godina

Napokon da neko kaze istinu. Mene niko ne razume kada kazem da mi se danas ni jedan automobil ne svidja. Svi su isti. Predugo traje ovaj trend u dizajnu, ajde da je trajao 10 godina, ali ovo je previse. A najgore su velike firme poput BMW, Mercedesa i Audija. One cak nisu ni uspesno ispratile postojeci trend. Koliko dugo je Merecedes imao zastareli dizajn, da bi deceniju kasnije poceo da stidljivo sledi trendove. Isto i Audi. Jedino sta se MALKICE izdvaja danas su Pezo, Mistubishi i naravno, firma koja je i zapocela ceo ovaj trend, Ford. Volvo ima lepo odradjen zadnji deo. Sve ostalo je ODVRATNO, SUVOPARNO i ISTO. Koliko su automobili bili lepsi i dizajn inventivniji sedamdesetih godina proslog veka... Ali to je cena konzumerizma. Sve se pravi za PROSECNE ljude, koji imaju PROSECAN ukus... zasto ciljati na 5% populacije sa ukusom kad mozete da imate trziste od 95% mediokriteta.

bole

pre 10 godina

peugeot 206 je po meni bio u skorije vreme jedini hrabar dizajnerski proboj, ne mogu da se setim neceg inventivnijeg u skorije vreme. a i od 206ice je proslo dosta vremena jel da

rupa na saksiji

pre 10 godina

u kom smislu neinventivni? Mislim da bi bilo super staviti faove i volan nazad, da bi bilo invetivno!!! forma je odredjena funkcijom (kako je neko vec rekao), a dizajn je stvar ukusa..

Turbo Benzina

pre 10 godina

Bangle je u svojoj karijeri imao neka kontroverzna rešenja koja će uvek deliti mišljenja i oko čijeg kvaliteta će vreme dati konačan sud. Nije svaki njegov model pretarano lep, ali je imao i izuzetno dobra rešenja koja su vizuelno BMW podigla na jedan nov nivo. Po mom skromnom mišljenju njegova serija 5 je do sada ubedljivo najuspešnije rešenje od svih "petica" i daleko mi je atraktivnija od ove sadašnje.
Što se mene tiče, čovek je obeležio jednu epohu u BMW-u i nemam ništa da mu zamerim po tom pitanju.
A što se tiče kasnijeg angažovanja u FIAT grupaciji, ne znam tačno koliki je njegov udeo i zasluga u celoj priči, ali kolika god da je izuzetno sam mu zahvalan što moja Alfa MiTo izgleda baš ovako kako izgleda. Sjajan posao, mada je dizajn MiTo radio tim na čijem čelu se nalazio Argentinac Juan Manuel Diaz...

Slobodan

pre 10 godina

Човек који је потписао дизајн неких од најружнијих аутомобила у историји, не би требао да даје овако смеле изјаве.

Skeptik

pre 10 godina

Automobili sa dušom su prestali da se prave tamo negde krajem sedamdesetih godina prošlog veka. Što vreme više prolazi, to je sve manje hrabrosti kod auto dizajnera, sve manje odstupanja od nekih jednoobraznih šablona, niko nema petlju da napravi automobil koji je zaista drugačiji, koji se radikalno razlikuje od aktuelnih "standarda" u dizajnu, tako da i koncepti, u kojima se ponekad nazire malo dizajnerske hrabrosti, dok stignu u serijske modele uglavnom bivaju do bola zatupljeni i izgube sve ono što je zaista bilo vredno i originalno na njima. Krivica za to je pre svega na marketingu proizvođača automobila, odnosno strahu da sve ono što značajnije odstupa od proseka i neke uobičajene percepcije automobila kod savremenih kupaca može da privuče samo mali broj ekscentrika koji imaju hrabrosti da neguju neke svoje individualne estetske kriterijume, tako da je svaki prepoznatljiv i bitno različit automobil praktično unapred osuđen na marginalnost i katastrofalne prodajne rezultate (po kriterijumima savremenih korporacija). Krajnji ishod takvih kretanja je da ćemo za jedno 50 godina imati samo 3-4 modela automobila na planeti (koji će imati različite logoe u zavisnosti od toga u kojoj se fabrici prave), i ljudi će se opredeljivati na osnovu strogo funkcionalnih kriterijuma koji im je od njih potreban, potpuno zanemarujući estetiku i stil kao nešto "iracionalno".

Preddy Baer

pre 10 godina

Licno mislim da je Bangle najveca posast koja je napala automobilsku industriju.

Njegova 6ca je"lepa" samo iz par uglova. Z4ku je spreda unistio. 5ca je bila spolja (po meni) najlepsa do sada, ali ju je ukopao sa unutrasnjoscu (gde u autu od skoro 5m covek ima manje mesta nego u jednom Smartu). Na zalost, trend skucenih unutrasnjosti je nastavljen i posle Bangle-a.

Kada sam cuo da ga je Alfa Romeo uzeo pod svoje, hteo sam da izvrsim harakiri! Rezultati su se videli u bumbarastom MiTo-u i neinventivnoj unutrasnjosti Giuliette. Scudetto na Giulietti nije mogao biti ruzniji.

Tako da, gdine Bangle, MOLIM VAS ostanite sto dalje od auto industrije!

U pravu ste da dizajn vecine automobila nije inventivan, cak ni provokativan, ALI hteti biti drugaciji po svaku cenu ne znaci napraviti auto dobrog dizajna!

stexsa

pre 10 godina

Meni se bas svidja Bangle dizajn. Ali ok ukusi su razliciti. Uvek bih pree vozio E90 vfl nego aktuelne modele. Caka je u motorima...

Milan

pre 10 godina

Da li je ovaj lik dizajnirao seriju 5 2008. godište?
To je najlepši dizajn BMW-a u poslednjih zilion godina.
Svi pokušaji posle toga su sve ružniji od ružnijeg.
Kupio bih da ima nov da se kupi, pošto me polovnjaci ne zanimaju.

Nemanja

pre 10 godina

@(lale, 31. avgust 2013 13:14)
Tacno tako. Serija 7 koja je prethodila njegovoj (E38) je bila daleko lepsa od njegove. Trojka E90 pre i posle redizajna- dva automobila. Toliko je zeznuo onu trojku sa zadnjim svetlosnim grupama, kao i prednji deo automobila da je efektivnim redizajnom auto postao odlican. Samo jedan auto koji je dizajnirao u BMW-u mi se svidja a to je prethodna serija 6...

Urke

pre 10 godina

Da parafraziram stari vic, definicija dizajnera: "Nije bio dovoljno pametan da bi postao inzenjer, nije bio dovoljno gay da bi postao umetnik".

BMW freak

pre 10 godina

Smesni su oni bmw fanovi koji kritikuju Bengla a upravo njegova serija 3, serija 5 i 6 su zasluzni za nikad vecu prodaju bmw-a od 2005 god. To je realno stanje. Inace, ja licno ne volim bmw samo zato sto su po mojem ukusu ruznjikavi, sa uglavnom jadnim enterijerima, takodje nepouzdabost posle 7-10 god (to zna vecina) i 90% njihovih vozaca su neki veoma "cudni ljudi" (ne smem da se izrazavam drugacije da mi ne bi izbrisali kom). Pozz

Vazno je da ti nisi cudan?!?! Bmw automobili su ruzni a vozaci su im cudni a ti ostvljas komentar ovde? po kom osnovu ako te bmw ne interesuje a ovi sto ovde citaju (vozaci bmw-a) cudni???
A sad da ti odgovorim na predhodni post,tacno Bmw je najprodavaniji u preiodu koji si naveo ali za to sigurno nije odgovoran samo dizajn vec performase auta klaitetna obrada marketing itd... pogledaj nove serije bmw-a odkada ovaj lik nije tu i uporedi sa njegovoim serijama neverujem da ce ti aktuelna sedmica bas biti ruznjikava...

Radovan

pre 10 godina

Dizajneri su najobičniji dekorateri. Nisu to nekakvi veliki stručnjaci.
Jer oduvek važi dizajnerska izreka - "funkcija određuje oblik".
Ali su inženjeri mašinstva u auto-industriji ti koji određuju funkciju.

Kris Bangl nije najveći krivac za svoje kreacije, ali pošto je veoma umišljen kao i svi dekorateri, ljudi koji obavljaju niže razredne poslove, uzeo je tuđe rezultate za svoje.
Ljudi koji su oblikovali karoseriju zovu se "inženjeri aerodinamike". Sva istraživanja i rezultate koji su oni dobili, primenjeni su na karoseriju, a Kris je samo to likovno-estetski oblikovao i obrazložio dizajnerski, a ne inženjerski da se konkurencija ne bi obavestila. Jedno od veoma važnih novih oblika karoserije jesu bočne linije karoserije koje su aerodinamičari BMW doveli do savršenstva, radi boljeg opstrujavanja vazduha, popularno nazvane "faltice".
Tako da je Kris u pravu kada kaže da je dizajn automobila neinventivan, zahvaljujući "funkciji koja određuje oblik".

Mickey

pre 10 godina

Znam da cu sada doziveti blagi linc i ozbiljan broj negativnih ocena, ali BMW serije 1 je 2004 bio potpuna avangarda u dizajnu, pravo dizajnersko remek delo, a i do dan danas ostao jedan od najlepsih automobila u klasi. Uporedite ga sa konkurentima te 2004. godine a onda pogledajte iste te konkurente 2010...
O Z4 ne vredi trositi reci, samo cutati sa spustenom vilicom.
Po meni je Kris uradio sjajan posao u BMWu. Da li je imao promasaje, naravno da jeste, ali je izbacio i prava dizajnerska remek rela. E sada, kome je dizajnersko remek delo lepo a kome ruzno, to je vec stvar licnog ukusa a kroz tu prizmu se ni jedan proizvod ne moze posmatrati niti generalizovati.

Bob

pre 10 godina

Bangle ma ajde nemoj da si pametan ti si otac cuvene Fiat Multiple slazem se bila je nesto novo ali lepa? heh ne bas...inace Bangle dobro radi ako nije sef recimo prvi BMW X5 ili Mini (2003) ali kad je postao sef onda je doslo cudo od BMW 7 koja je je bila tako dobra da su vec nakon 2 godine radili redizajn a bangle dobio po usima cak su se Nemci sprdali sa zadnjim delom sedmice onda se malo smirio i ajde prosla BMW 5 bila vise manje OK ....A to da bangle ne radi vise ni kod jednog (vratio se na kratko u Fiat Alfa Mi-To je i njegova) govori dovoljno

Unknown

pre 10 godina

@FX,
Lancia? Lancia danas prodaje re-badged Chryslere (200, 300 i Town & Country kao Lancia Flavia, Thema i Grand Voyager) i jos jedan model na bazi Fiata 500 (Ypsilon).

Ilija

pre 10 godina

Covek je sve u pravu, danas svaki proizvodjac kao da ima jedan kalup i onda na osnovu tog kalupa pravu sve ostale modele samo u razlicitim velicinama. Uvode raznorazne glupave klase i podklase automobila nebili prosirili ponodu i povecali prodaju, a sustinski i dizajnerski valjaju samo jedan model u ko zna koliko razlicitih varijanti i to je ono gde zapravo stvari treba da budu drugacije. Ako se vec ne menja platforma, onda bar da se dizajn modela iz osnove menja, pa da kupac zaista ima izbor modela, a ne da svi lice jedan na drugi pa da moramo u znacku da gledamo da bi ih razlikovali. . .

bako

pre 10 godina

Covek legenda svaka mu cast. Svi su ga kritikovali a posle kopirali. Ipak njegova zelja za inovacijama je ponekad preveliki rizik za velike kompanije.

Duka

pre 10 godina

Delimicno je u pravu. Malo sam upucen u problematiku pa da pojasnim. Nisu dizajneri krivi vec menadzment koji odobrava projekte. U jednom koncernu moze biti 100 izvanrednih dizajnera sa brilijantnim idejama, al ako oni u sivim odelima kazu "to ne moze", te skice ostaju u racunaru. I postoji jos jedno pravilo, sto je visi menadzment veci i "pipeline" duzi, automobili su uniformniji. A kupci, ko kupci, dokle god vecina kupuje automobile "na metar i na kilo", bice i nekvalitetnih sivih kutija sa izduzenim farovima i velikim amblemima. Pamnetnome dosta.

lale

pre 10 godina

Ima istine u tone sto kaze ali dizajn prethodne bmw serije 7 debela berta je bio promasaj cak model pre nje je daleko lepsi! I predhodba serija 3 je najlosije dizajnirana ali su je spasili sa restajlom... inace veliki sam fan bmw

Elektricna ovca

pre 10 godina

Bangl je bio bar 10 godina ispred ostalih... Uneo je pomak u dizajnu... Z4 bi i danas kao premijera bio atraktivan i svez... A da li mi se svidja ili ne? - to je subjektivno...

bgd

pre 10 godina

Volim automobile ali ne bavim se nešto preterano njima. Po mom mišljenju svi automobili sada liče jedan na drugi. Jedino Volvo što ostaje negde dosledan sebi, govorim o automobilima šire potrošnje. Saab takodje, bio dosledan. Audi, mercedes, bmw to mi sve bezveze.

Replay

pre 10 godina

Smesni su oni bmw fanovi koji kritikuju Bengla a upravo njegova serija 3, serija 5 i 6 su zasluzni za nikad vecu prodaju bmw-a od 2005 god. To je realno stanje. Inace, ja licno ne volim bmw samo zato sto su po mojem ukusu ruznjikavi, sa uglavnom jadnim enterijerima, takodje nepouzdabost posle 7-10 god (to zna vecina) i 90% njihovih vozaca su neki veoma "cudni ljudi" (ne smem da se izrazavam drugacije da mi ne bi izbrisali kom). Pozz

Dejan L

pre 10 godina

Bangle je uveo new life.
Bangle je inspirisao mnoge, njegova serija 6 je 5x lepsa od danasnje.
On ume da pomiri old school i avangardu.
Trojku je zeznuo, ali trojku kupe je lansirao u vrh.
Sta je danasnja serija 5, pa serija 5 iz 2000. god sa jace izrazenim falticama. Iz daljine kopija.
Audi bar menja masku i farove.
Mercedes je otisao 3 koraka napred, oslobodio se klasike, ali je zadrzao savrsene proporcije

BMW freak

pre 10 godina

Pod ovim likom BMW je pravio strasno ruzne atomobile... uporedite F10 i E60 i sve ce vam biti jasno.... tako da svaki njegov komentar nema nikakvu tezinu... Ovo pricam kao neko ko je posedovao E28 E34 E39....

Bocardo

pre 10 godina

Postujem izjavu, ali se meni dizajn auta koje je Bangl dizajnirao dok je bio u BMW nikad nije svideo, na pocetku su mi bili ruzni vremenom sam se navikao na njih ali i dalje su ostali hladni. Bukvalno svi modeli koje je on dizajnirao: Serija 3 e90, serija 5 e60, serija 7 e65 njihovi prethodnici i naslednici su daleko lepsi od Banglovih dok je on bio sef.

nestranacka licnost

pre 10 godina

"Čak i konceptni automobili danas služe samo kao predviđanje i najava serijskog modela koji će uslediti, a ne kao prilika da se unesu prave inovacije."
Apsolutno se slazem.
http://1.bp.blogspot.com/-OzfCbWy2xBY/UHWgt412jNI/AAAAAAAAAH0/d2GeVrGtFgU/s640/bmw-i3-2.jpg
i
http://www.dexigner.com/news/image/23080/BMW_i3_Concept_Coupe_02

realno

pre 10 godina

Ja stvarno ne znam sto je on bio uticajan,kada su BMW automobili iz poslednje decenije 20tog veka pa sad i ovi od 2010te godine mnogo lepsi nego oni BMW automobili koji su nastali za vreme njegovog sefovanja dizajnom....njegova 7ica je ubeljivo najruznija,mislim na 7icu koja je debitovala 2004 valjda...enterijere necu ni da komentarisem

Mirko

pre 10 godina

Covek je u pravu, ova dva BMW-a na slikama su iz 1999 I 2003 !!!! izgleda da BMW nije nista uradio na dizajnu vise od 10 godina... Audi vise od 20, a Mercedes nazaduje po mom skromnom misljenju...

Bocardo

pre 10 godina

Postujem izjavu, ali se meni dizajn auta koje je Bangl dizajnirao dok je bio u BMW nikad nije svideo, na pocetku su mi bili ruzni vremenom sam se navikao na njih ali i dalje su ostali hladni. Bukvalno svi modeli koje je on dizajnirao: Serija 3 e90, serija 5 e60, serija 7 e65 njihovi prethodnici i naslednici su daleko lepsi od Banglovih dok je on bio sef.

realno

pre 10 godina

Ja stvarno ne znam sto je on bio uticajan,kada su BMW automobili iz poslednje decenije 20tog veka pa sad i ovi od 2010te godine mnogo lepsi nego oni BMW automobili koji su nastali za vreme njegovog sefovanja dizajnom....njegova 7ica je ubeljivo najruznija,mislim na 7icu koja je debitovala 2004 valjda...enterijere necu ni da komentarisem

Mirko

pre 10 godina

Covek je u pravu, ova dva BMW-a na slikama su iz 1999 I 2003 !!!! izgleda da BMW nije nista uradio na dizajnu vise od 10 godina... Audi vise od 20, a Mercedes nazaduje po mom skromnom misljenju...

Elektricna ovca

pre 10 godina

Bangl je bio bar 10 godina ispred ostalih... Uneo je pomak u dizajnu... Z4 bi i danas kao premijera bio atraktivan i svez... A da li mi se svidja ili ne? - to je subjektivno...

Duka

pre 10 godina

Delimicno je u pravu. Malo sam upucen u problematiku pa da pojasnim. Nisu dizajneri krivi vec menadzment koji odobrava projekte. U jednom koncernu moze biti 100 izvanrednih dizajnera sa brilijantnim idejama, al ako oni u sivim odelima kazu "to ne moze", te skice ostaju u racunaru. I postoji jos jedno pravilo, sto je visi menadzment veci i "pipeline" duzi, automobili su uniformniji. A kupci, ko kupci, dokle god vecina kupuje automobile "na metar i na kilo", bice i nekvalitetnih sivih kutija sa izduzenim farovima i velikim amblemima. Pamnetnome dosta.

bako

pre 10 godina

Covek legenda svaka mu cast. Svi su ga kritikovali a posle kopirali. Ipak njegova zelja za inovacijama je ponekad preveliki rizik za velike kompanije.

lale

pre 10 godina

Ima istine u tone sto kaze ali dizajn prethodne bmw serije 7 debela berta je bio promasaj cak model pre nje je daleko lepsi! I predhodba serija 3 je najlosije dizajnirana ali su je spasili sa restajlom... inace veliki sam fan bmw

bgd

pre 10 godina

Volim automobile ali ne bavim se nešto preterano njima. Po mom mišljenju svi automobili sada liče jedan na drugi. Jedino Volvo što ostaje negde dosledan sebi, govorim o automobilima šire potrošnje. Saab takodje, bio dosledan. Audi, mercedes, bmw to mi sve bezveze.

nestranacka licnost

pre 10 godina

"Čak i konceptni automobili danas služe samo kao predviđanje i najava serijskog modela koji će uslediti, a ne kao prilika da se unesu prave inovacije."
Apsolutno se slazem.
http://1.bp.blogspot.com/-OzfCbWy2xBY/UHWgt412jNI/AAAAAAAAAH0/d2GeVrGtFgU/s640/bmw-i3-2.jpg
i
http://www.dexigner.com/news/image/23080/BMW_i3_Concept_Coupe_02

Mickey

pre 10 godina

Znam da cu sada doziveti blagi linc i ozbiljan broj negativnih ocena, ali BMW serije 1 je 2004 bio potpuna avangarda u dizajnu, pravo dizajnersko remek delo, a i do dan danas ostao jedan od najlepsih automobila u klasi. Uporedite ga sa konkurentima te 2004. godine a onda pogledajte iste te konkurente 2010...
O Z4 ne vredi trositi reci, samo cutati sa spustenom vilicom.
Po meni je Kris uradio sjajan posao u BMWu. Da li je imao promasaje, naravno da jeste, ali je izbacio i prava dizajnerska remek rela. E sada, kome je dizajnersko remek delo lepo a kome ruzno, to je vec stvar licnog ukusa a kroz tu prizmu se ni jedan proizvod ne moze posmatrati niti generalizovati.

Dejan L

pre 10 godina

Bangle je uveo new life.
Bangle je inspirisao mnoge, njegova serija 6 je 5x lepsa od danasnje.
On ume da pomiri old school i avangardu.
Trojku je zeznuo, ali trojku kupe je lansirao u vrh.
Sta je danasnja serija 5, pa serija 5 iz 2000. god sa jace izrazenim falticama. Iz daljine kopija.
Audi bar menja masku i farove.
Mercedes je otisao 3 koraka napred, oslobodio se klasike, ali je zadrzao savrsene proporcije

Urke

pre 10 godina

Da parafraziram stari vic, definicija dizajnera: "Nije bio dovoljno pametan da bi postao inzenjer, nije bio dovoljno gay da bi postao umetnik".

Replay

pre 10 godina

Smesni su oni bmw fanovi koji kritikuju Bengla a upravo njegova serija 3, serija 5 i 6 su zasluzni za nikad vecu prodaju bmw-a od 2005 god. To je realno stanje. Inace, ja licno ne volim bmw samo zato sto su po mojem ukusu ruznjikavi, sa uglavnom jadnim enterijerima, takodje nepouzdabost posle 7-10 god (to zna vecina) i 90% njihovih vozaca su neki veoma "cudni ljudi" (ne smem da se izrazavam drugacije da mi ne bi izbrisali kom). Pozz

Bob

pre 10 godina

Bangle ma ajde nemoj da si pametan ti si otac cuvene Fiat Multiple slazem se bila je nesto novo ali lepa? heh ne bas...inace Bangle dobro radi ako nije sef recimo prvi BMW X5 ili Mini (2003) ali kad je postao sef onda je doslo cudo od BMW 7 koja je je bila tako dobra da su vec nakon 2 godine radili redizajn a bangle dobio po usima cak su se Nemci sprdali sa zadnjim delom sedmice onda se malo smirio i ajde prosla BMW 5 bila vise manje OK ....A to da bangle ne radi vise ni kod jednog (vratio se na kratko u Fiat Alfa Mi-To je i njegova) govori dovoljno

Preddy Baer

pre 10 godina

Licno mislim da je Bangle najveca posast koja je napala automobilsku industriju.

Njegova 6ca je"lepa" samo iz par uglova. Z4ku je spreda unistio. 5ca je bila spolja (po meni) najlepsa do sada, ali ju je ukopao sa unutrasnjoscu (gde u autu od skoro 5m covek ima manje mesta nego u jednom Smartu). Na zalost, trend skucenih unutrasnjosti je nastavljen i posle Bangle-a.

Kada sam cuo da ga je Alfa Romeo uzeo pod svoje, hteo sam da izvrsim harakiri! Rezultati su se videli u bumbarastom MiTo-u i neinventivnoj unutrasnjosti Giuliette. Scudetto na Giulietti nije mogao biti ruzniji.

Tako da, gdine Bangle, MOLIM VAS ostanite sto dalje od auto industrije!

U pravu ste da dizajn vecine automobila nije inventivan, cak ni provokativan, ALI hteti biti drugaciji po svaku cenu ne znaci napraviti auto dobrog dizajna!

BMW freak

pre 10 godina

Pod ovim likom BMW je pravio strasno ruzne atomobile... uporedite F10 i E60 i sve ce vam biti jasno.... tako da svaki njegov komentar nema nikakvu tezinu... Ovo pricam kao neko ko je posedovao E28 E34 E39....

Ilija

pre 10 godina

Covek je sve u pravu, danas svaki proizvodjac kao da ima jedan kalup i onda na osnovu tog kalupa pravu sve ostale modele samo u razlicitim velicinama. Uvode raznorazne glupave klase i podklase automobila nebili prosirili ponodu i povecali prodaju, a sustinski i dizajnerski valjaju samo jedan model u ko zna koliko razlicitih varijanti i to je ono gde zapravo stvari treba da budu drugacije. Ako se vec ne menja platforma, onda bar da se dizajn modela iz osnove menja, pa da kupac zaista ima izbor modela, a ne da svi lice jedan na drugi pa da moramo u znacku da gledamo da bi ih razlikovali. . .

Skeptik

pre 10 godina

Automobili sa dušom su prestali da se prave tamo negde krajem sedamdesetih godina prošlog veka. Što vreme više prolazi, to je sve manje hrabrosti kod auto dizajnera, sve manje odstupanja od nekih jednoobraznih šablona, niko nema petlju da napravi automobil koji je zaista drugačiji, koji se radikalno razlikuje od aktuelnih "standarda" u dizajnu, tako da i koncepti, u kojima se ponekad nazire malo dizajnerske hrabrosti, dok stignu u serijske modele uglavnom bivaju do bola zatupljeni i izgube sve ono što je zaista bilo vredno i originalno na njima. Krivica za to je pre svega na marketingu proizvođača automobila, odnosno strahu da sve ono što značajnije odstupa od proseka i neke uobičajene percepcije automobila kod savremenih kupaca može da privuče samo mali broj ekscentrika koji imaju hrabrosti da neguju neke svoje individualne estetske kriterijume, tako da je svaki prepoznatljiv i bitno različit automobil praktično unapred osuđen na marginalnost i katastrofalne prodajne rezultate (po kriterijumima savremenih korporacija). Krajnji ishod takvih kretanja je da ćemo za jedno 50 godina imati samo 3-4 modela automobila na planeti (koji će imati različite logoe u zavisnosti od toga u kojoj se fabrici prave), i ljudi će se opredeljivati na osnovu strogo funkcionalnih kriterijuma koji im je od njih potreban, potpuno zanemarujući estetiku i stil kao nešto "iracionalno".

Radovan

pre 10 godina

Dizajneri su najobičniji dekorateri. Nisu to nekakvi veliki stručnjaci.
Jer oduvek važi dizajnerska izreka - "funkcija određuje oblik".
Ali su inženjeri mašinstva u auto-industriji ti koji određuju funkciju.

Kris Bangl nije najveći krivac za svoje kreacije, ali pošto je veoma umišljen kao i svi dekorateri, ljudi koji obavljaju niže razredne poslove, uzeo je tuđe rezultate za svoje.
Ljudi koji su oblikovali karoseriju zovu se "inženjeri aerodinamike". Sva istraživanja i rezultate koji su oni dobili, primenjeni su na karoseriju, a Kris je samo to likovno-estetski oblikovao i obrazložio dizajnerski, a ne inženjerski da se konkurencija ne bi obavestila. Jedno od veoma važnih novih oblika karoserije jesu bočne linije karoserije koje su aerodinamičari BMW doveli do savršenstva, radi boljeg opstrujavanja vazduha, popularno nazvane "faltice".
Tako da je Kris u pravu kada kaže da je dizajn automobila neinventivan, zahvaljujući "funkciji koja određuje oblik".

Nemanja

pre 10 godina

@(lale, 31. avgust 2013 13:14)
Tacno tako. Serija 7 koja je prethodila njegovoj (E38) je bila daleko lepsa od njegove. Trojka E90 pre i posle redizajna- dva automobila. Toliko je zeznuo onu trojku sa zadnjim svetlosnim grupama, kao i prednji deo automobila da je efektivnim redizajnom auto postao odlican. Samo jedan auto koji je dizajnirao u BMW-u mi se svidja a to je prethodna serija 6...

Unknown

pre 10 godina

@FX,
Lancia? Lancia danas prodaje re-badged Chryslere (200, 300 i Town & Country kao Lancia Flavia, Thema i Grand Voyager) i jos jedan model na bazi Fiata 500 (Ypsilon).

Turbo Benzina

pre 10 godina

Bangle je u svojoj karijeri imao neka kontroverzna rešenja koja će uvek deliti mišljenja i oko čijeg kvaliteta će vreme dati konačan sud. Nije svaki njegov model pretarano lep, ali je imao i izuzetno dobra rešenja koja su vizuelno BMW podigla na jedan nov nivo. Po mom skromnom mišljenju njegova serija 5 je do sada ubedljivo najuspešnije rešenje od svih "petica" i daleko mi je atraktivnija od ove sadašnje.
Što se mene tiče, čovek je obeležio jednu epohu u BMW-u i nemam ništa da mu zamerim po tom pitanju.
A što se tiče kasnijeg angažovanja u FIAT grupaciji, ne znam tačno koliki je njegov udeo i zasluga u celoj priči, ali kolika god da je izuzetno sam mu zahvalan što moja Alfa MiTo izgleda baš ovako kako izgleda. Sjajan posao, mada je dizajn MiTo radio tim na čijem čelu se nalazio Argentinac Juan Manuel Diaz...

rupa na saksiji

pre 10 godina

u kom smislu neinventivni? Mislim da bi bilo super staviti faove i volan nazad, da bi bilo invetivno!!! forma je odredjena funkcijom (kako je neko vec rekao), a dizajn je stvar ukusa..

stexsa

pre 10 godina

Meni se bas svidja Bangle dizajn. Ali ok ukusi su razliciti. Uvek bih pree vozio E90 vfl nego aktuelne modele. Caka je u motorima...

bole

pre 10 godina

peugeot 206 je po meni bio u skorije vreme jedini hrabar dizajnerski proboj, ne mogu da se setim neceg inventivnijeg u skorije vreme. a i od 206ice je proslo dosta vremena jel da

Slobodan

pre 10 godina

Човек који је потписао дизајн неких од најружнијих аутомобила у историји, не би требао да даје овако смеле изјаве.

Boske

pre 10 godina

Čovjek koji mi je zgadio moju prvu automobilsku ljubav: BMW!

Svak može unijeti promjene, to nije nikakva umjetnost. Ali samo božanstveno nadareni sposobni su da nešto promijene NABOLJE, pogotovu kad je to nešto već jako, jako dobro.

Nadobudni Amerikanac, koji je odrastao u zemlji neopjevano ružno obučenih ljudi i predimenzionisanih, sandučastih automobila, kome je Bog podario neizmjerno puno poslovne sreće, ali zato oduzeo i poslednje tračke dizajnerskog talenta i dobrog ukusa, na volšeban, neobjašnjiv način je uspio da godinama oblikuje do tada skoro besprijekorno dizajnirane proizvode jedne od najvećih evropskih automobilskih legendi.

Jedina dobra, zapravo genijalna stvar koju je napravio, bila je njegovo povlačenje ne samo sa mjesta šef-dizajnera u BMW-u, nego uopšte iz te branše. Za taj potez ima od mene duboki naklon i vječnu zahvalnost. Ako uopšte postoji neko ko je spasio svijet, za mene nema sumnje ko bi to mogao biti. Thank you!

Milan

pre 10 godina

Da li je ovaj lik dizajnirao seriju 5 2008. godište?
To je najlepši dizajn BMW-a u poslednjih zilion godina.
Svi pokušaji posle toga su sve ružniji od ružnijeg.
Kupio bih da ima nov da se kupi, pošto me polovnjaci ne zanimaju.

BMW freak

pre 10 godina

Smesni su oni bmw fanovi koji kritikuju Bengla a upravo njegova serija 3, serija 5 i 6 su zasluzni za nikad vecu prodaju bmw-a od 2005 god. To je realno stanje. Inace, ja licno ne volim bmw samo zato sto su po mojem ukusu ruznjikavi, sa uglavnom jadnim enterijerima, takodje nepouzdabost posle 7-10 god (to zna vecina) i 90% njihovih vozaca su neki veoma "cudni ljudi" (ne smem da se izrazavam drugacije da mi ne bi izbrisali kom). Pozz

Vazno je da ti nisi cudan?!?! Bmw automobili su ruzni a vozaci su im cudni a ti ostvljas komentar ovde? po kom osnovu ako te bmw ne interesuje a ovi sto ovde citaju (vozaci bmw-a) cudni???
A sad da ti odgovorim na predhodni post,tacno Bmw je najprodavaniji u preiodu koji si naveo ali za to sigurno nije odgovoran samo dizajn vec performase auta klaitetna obrada marketing itd... pogledaj nove serije bmw-a odkada ovaj lik nije tu i uporedi sa njegovoim serijama neverujem da ce ti aktuelna sedmica bas biti ruznjikava...

DaLanik

pre 10 godina

Napokon da neko kaze istinu. Mene niko ne razume kada kazem da mi se danas ni jedan automobil ne svidja. Svi su isti. Predugo traje ovaj trend u dizajnu, ajde da je trajao 10 godina, ali ovo je previse. A najgore su velike firme poput BMW, Mercedesa i Audija. One cak nisu ni uspesno ispratile postojeci trend. Koliko dugo je Merecedes imao zastareli dizajn, da bi deceniju kasnije poceo da stidljivo sledi trendove. Isto i Audi. Jedino sta se MALKICE izdvaja danas su Pezo, Mistubishi i naravno, firma koja je i zapocela ceo ovaj trend, Ford. Volvo ima lepo odradjen zadnji deo. Sve ostalo je ODVRATNO, SUVOPARNO i ISTO. Koliko su automobili bili lepsi i dizajn inventivniji sedamdesetih godina proslog veka... Ali to je cena konzumerizma. Sve se pravi za PROSECNE ljude, koji imaju PROSECAN ukus... zasto ciljati na 5% populacije sa ukusom kad mozete da imate trziste od 95% mediokriteta.

Mirko

pre 10 godina

Covek je u pravu, ova dva BMW-a na slikama su iz 1999 I 2003 !!!! izgleda da BMW nije nista uradio na dizajnu vise od 10 godina... Audi vise od 20, a Mercedes nazaduje po mom skromnom misljenju...

realno

pre 10 godina

Ja stvarno ne znam sto je on bio uticajan,kada su BMW automobili iz poslednje decenije 20tog veka pa sad i ovi od 2010te godine mnogo lepsi nego oni BMW automobili koji su nastali za vreme njegovog sefovanja dizajnom....njegova 7ica je ubeljivo najruznija,mislim na 7icu koja je debitovala 2004 valjda...enterijere necu ni da komentarisem

Bocardo

pre 10 godina

Postujem izjavu, ali se meni dizajn auta koje je Bangl dizajnirao dok je bio u BMW nikad nije svideo, na pocetku su mi bili ruzni vremenom sam se navikao na njih ali i dalje su ostali hladni. Bukvalno svi modeli koje je on dizajnirao: Serija 3 e90, serija 5 e60, serija 7 e65 njihovi prethodnici i naslednici su daleko lepsi od Banglovih dok je on bio sef.

BMW freak

pre 10 godina

Pod ovim likom BMW je pravio strasno ruzne atomobile... uporedite F10 i E60 i sve ce vam biti jasno.... tako da svaki njegov komentar nema nikakvu tezinu... Ovo pricam kao neko ko je posedovao E28 E34 E39....

Mickey

pre 10 godina

Znam da cu sada doziveti blagi linc i ozbiljan broj negativnih ocena, ali BMW serije 1 je 2004 bio potpuna avangarda u dizajnu, pravo dizajnersko remek delo, a i do dan danas ostao jedan od najlepsih automobila u klasi. Uporedite ga sa konkurentima te 2004. godine a onda pogledajte iste te konkurente 2010...
O Z4 ne vredi trositi reci, samo cutati sa spustenom vilicom.
Po meni je Kris uradio sjajan posao u BMWu. Da li je imao promasaje, naravno da jeste, ali je izbacio i prava dizajnerska remek rela. E sada, kome je dizajnersko remek delo lepo a kome ruzno, to je vec stvar licnog ukusa a kroz tu prizmu se ni jedan proizvod ne moze posmatrati niti generalizovati.

BMW freak

pre 10 godina

Smesni su oni bmw fanovi koji kritikuju Bengla a upravo njegova serija 3, serija 5 i 6 su zasluzni za nikad vecu prodaju bmw-a od 2005 god. To je realno stanje. Inace, ja licno ne volim bmw samo zato sto su po mojem ukusu ruznjikavi, sa uglavnom jadnim enterijerima, takodje nepouzdabost posle 7-10 god (to zna vecina) i 90% njihovih vozaca su neki veoma "cudni ljudi" (ne smem da se izrazavam drugacije da mi ne bi izbrisali kom). Pozz

Vazno je da ti nisi cudan?!?! Bmw automobili su ruzni a vozaci su im cudni a ti ostvljas komentar ovde? po kom osnovu ako te bmw ne interesuje a ovi sto ovde citaju (vozaci bmw-a) cudni???
A sad da ti odgovorim na predhodni post,tacno Bmw je najprodavaniji u preiodu koji si naveo ali za to sigurno nije odgovoran samo dizajn vec performase auta klaitetna obrada marketing itd... pogledaj nove serije bmw-a odkada ovaj lik nije tu i uporedi sa njegovoim serijama neverujem da ce ti aktuelna sedmica bas biti ruznjikava...

Dejan L

pre 10 godina

Bangle je uveo new life.
Bangle je inspirisao mnoge, njegova serija 6 je 5x lepsa od danasnje.
On ume da pomiri old school i avangardu.
Trojku je zeznuo, ali trojku kupe je lansirao u vrh.
Sta je danasnja serija 5, pa serija 5 iz 2000. god sa jace izrazenim falticama. Iz daljine kopija.
Audi bar menja masku i farove.
Mercedes je otisao 3 koraka napred, oslobodio se klasike, ali je zadrzao savrsene proporcije

Milan

pre 10 godina

Da li je ovaj lik dizajnirao seriju 5 2008. godište?
To je najlepši dizajn BMW-a u poslednjih zilion godina.
Svi pokušaji posle toga su sve ružniji od ružnijeg.
Kupio bih da ima nov da se kupi, pošto me polovnjaci ne zanimaju.

bgd

pre 10 godina

Volim automobile ali ne bavim se nešto preterano njima. Po mom mišljenju svi automobili sada liče jedan na drugi. Jedino Volvo što ostaje negde dosledan sebi, govorim o automobilima šire potrošnje. Saab takodje, bio dosledan. Audi, mercedes, bmw to mi sve bezveze.

Radovan

pre 10 godina

Dizajneri su najobičniji dekorateri. Nisu to nekakvi veliki stručnjaci.
Jer oduvek važi dizajnerska izreka - "funkcija određuje oblik".
Ali su inženjeri mašinstva u auto-industriji ti koji određuju funkciju.

Kris Bangl nije najveći krivac za svoje kreacije, ali pošto je veoma umišljen kao i svi dekorateri, ljudi koji obavljaju niže razredne poslove, uzeo je tuđe rezultate za svoje.
Ljudi koji su oblikovali karoseriju zovu se "inženjeri aerodinamike". Sva istraživanja i rezultate koji su oni dobili, primenjeni su na karoseriju, a Kris je samo to likovno-estetski oblikovao i obrazložio dizajnerski, a ne inženjerski da se konkurencija ne bi obavestila. Jedno od veoma važnih novih oblika karoserije jesu bočne linije karoserije koje su aerodinamičari BMW doveli do savršenstva, radi boljeg opstrujavanja vazduha, popularno nazvane "faltice".
Tako da je Kris u pravu kada kaže da je dizajn automobila neinventivan, zahvaljujući "funkciji koja određuje oblik".

Bob

pre 10 godina

Bangle ma ajde nemoj da si pametan ti si otac cuvene Fiat Multiple slazem se bila je nesto novo ali lepa? heh ne bas...inace Bangle dobro radi ako nije sef recimo prvi BMW X5 ili Mini (2003) ali kad je postao sef onda je doslo cudo od BMW 7 koja je je bila tako dobra da su vec nakon 2 godine radili redizajn a bangle dobio po usima cak su se Nemci sprdali sa zadnjim delom sedmice onda se malo smirio i ajde prosla BMW 5 bila vise manje OK ....A to da bangle ne radi vise ni kod jednog (vratio se na kratko u Fiat Alfa Mi-To je i njegova) govori dovoljno

Urke

pre 10 godina

Da parafraziram stari vic, definicija dizajnera: "Nije bio dovoljno pametan da bi postao inzenjer, nije bio dovoljno gay da bi postao umetnik".

Elektricna ovca

pre 10 godina

Bangl je bio bar 10 godina ispred ostalih... Uneo je pomak u dizajnu... Z4 bi i danas kao premijera bio atraktivan i svez... A da li mi se svidja ili ne? - to je subjektivno...

Slobodan

pre 10 godina

Човек који је потписао дизајн неких од најружнијих аутомобила у историји, не би требао да даје овако смеле изјаве.

Preddy Baer

pre 10 godina

Licno mislim da je Bangle najveca posast koja je napala automobilsku industriju.

Njegova 6ca je"lepa" samo iz par uglova. Z4ku je spreda unistio. 5ca je bila spolja (po meni) najlepsa do sada, ali ju je ukopao sa unutrasnjoscu (gde u autu od skoro 5m covek ima manje mesta nego u jednom Smartu). Na zalost, trend skucenih unutrasnjosti je nastavljen i posle Bangle-a.

Kada sam cuo da ga je Alfa Romeo uzeo pod svoje, hteo sam da izvrsim harakiri! Rezultati su se videli u bumbarastom MiTo-u i neinventivnoj unutrasnjosti Giuliette. Scudetto na Giulietti nije mogao biti ruzniji.

Tako da, gdine Bangle, MOLIM VAS ostanite sto dalje od auto industrije!

U pravu ste da dizajn vecine automobila nije inventivan, cak ni provokativan, ALI hteti biti drugaciji po svaku cenu ne znaci napraviti auto dobrog dizajna!

bako

pre 10 godina

Covek legenda svaka mu cast. Svi su ga kritikovali a posle kopirali. Ipak njegova zelja za inovacijama je ponekad preveliki rizik za velike kompanije.

Nemanja

pre 10 godina

@(lale, 31. avgust 2013 13:14)
Tacno tako. Serija 7 koja je prethodila njegovoj (E38) je bila daleko lepsa od njegove. Trojka E90 pre i posle redizajna- dva automobila. Toliko je zeznuo onu trojku sa zadnjim svetlosnim grupama, kao i prednji deo automobila da je efektivnim redizajnom auto postao odlican. Samo jedan auto koji je dizajnirao u BMW-u mi se svidja a to je prethodna serija 6...

Replay

pre 10 godina

Smesni su oni bmw fanovi koji kritikuju Bengla a upravo njegova serija 3, serija 5 i 6 su zasluzni za nikad vecu prodaju bmw-a od 2005 god. To je realno stanje. Inace, ja licno ne volim bmw samo zato sto su po mojem ukusu ruznjikavi, sa uglavnom jadnim enterijerima, takodje nepouzdabost posle 7-10 god (to zna vecina) i 90% njihovih vozaca su neki veoma "cudni ljudi" (ne smem da se izrazavam drugacije da mi ne bi izbrisali kom). Pozz

Duka

pre 10 godina

Delimicno je u pravu. Malo sam upucen u problematiku pa da pojasnim. Nisu dizajneri krivi vec menadzment koji odobrava projekte. U jednom koncernu moze biti 100 izvanrednih dizajnera sa brilijantnim idejama, al ako oni u sivim odelima kazu "to ne moze", te skice ostaju u racunaru. I postoji jos jedno pravilo, sto je visi menadzment veci i "pipeline" duzi, automobili su uniformniji. A kupci, ko kupci, dokle god vecina kupuje automobile "na metar i na kilo", bice i nekvalitetnih sivih kutija sa izduzenim farovima i velikim amblemima. Pamnetnome dosta.

stexsa

pre 10 godina

Meni se bas svidja Bangle dizajn. Ali ok ukusi su razliciti. Uvek bih pree vozio E90 vfl nego aktuelne modele. Caka je u motorima...

Skeptik

pre 10 godina

Automobili sa dušom su prestali da se prave tamo negde krajem sedamdesetih godina prošlog veka. Što vreme više prolazi, to je sve manje hrabrosti kod auto dizajnera, sve manje odstupanja od nekih jednoobraznih šablona, niko nema petlju da napravi automobil koji je zaista drugačiji, koji se radikalno razlikuje od aktuelnih "standarda" u dizajnu, tako da i koncepti, u kojima se ponekad nazire malo dizajnerske hrabrosti, dok stignu u serijske modele uglavnom bivaju do bola zatupljeni i izgube sve ono što je zaista bilo vredno i originalno na njima. Krivica za to je pre svega na marketingu proizvođača automobila, odnosno strahu da sve ono što značajnije odstupa od proseka i neke uobičajene percepcije automobila kod savremenih kupaca može da privuče samo mali broj ekscentrika koji imaju hrabrosti da neguju neke svoje individualne estetske kriterijume, tako da je svaki prepoznatljiv i bitno različit automobil praktično unapred osuđen na marginalnost i katastrofalne prodajne rezultate (po kriterijumima savremenih korporacija). Krajnji ishod takvih kretanja je da ćemo za jedno 50 godina imati samo 3-4 modela automobila na planeti (koji će imati različite logoe u zavisnosti od toga u kojoj se fabrici prave), i ljudi će se opredeljivati na osnovu strogo funkcionalnih kriterijuma koji im je od njih potreban, potpuno zanemarujući estetiku i stil kao nešto "iracionalno".

DaLanik

pre 10 godina

Napokon da neko kaze istinu. Mene niko ne razume kada kazem da mi se danas ni jedan automobil ne svidja. Svi su isti. Predugo traje ovaj trend u dizajnu, ajde da je trajao 10 godina, ali ovo je previse. A najgore su velike firme poput BMW, Mercedesa i Audija. One cak nisu ni uspesno ispratile postojeci trend. Koliko dugo je Merecedes imao zastareli dizajn, da bi deceniju kasnije poceo da stidljivo sledi trendove. Isto i Audi. Jedino sta se MALKICE izdvaja danas su Pezo, Mistubishi i naravno, firma koja je i zapocela ceo ovaj trend, Ford. Volvo ima lepo odradjen zadnji deo. Sve ostalo je ODVRATNO, SUVOPARNO i ISTO. Koliko su automobili bili lepsi i dizajn inventivniji sedamdesetih godina proslog veka... Ali to je cena konzumerizma. Sve se pravi za PROSECNE ljude, koji imaju PROSECAN ukus... zasto ciljati na 5% populacije sa ukusom kad mozete da imate trziste od 95% mediokriteta.

nestranacka licnost

pre 10 godina

"Čak i konceptni automobili danas služe samo kao predviđanje i najava serijskog modela koji će uslediti, a ne kao prilika da se unesu prave inovacije."
Apsolutno se slazem.
http://1.bp.blogspot.com/-OzfCbWy2xBY/UHWgt412jNI/AAAAAAAAAH0/d2GeVrGtFgU/s640/bmw-i3-2.jpg
i
http://www.dexigner.com/news/image/23080/BMW_i3_Concept_Coupe_02

Ilija

pre 10 godina

Covek je sve u pravu, danas svaki proizvodjac kao da ima jedan kalup i onda na osnovu tog kalupa pravu sve ostale modele samo u razlicitim velicinama. Uvode raznorazne glupave klase i podklase automobila nebili prosirili ponodu i povecali prodaju, a sustinski i dizajnerski valjaju samo jedan model u ko zna koliko razlicitih varijanti i to je ono gde zapravo stvari treba da budu drugacije. Ako se vec ne menja platforma, onda bar da se dizajn modela iz osnove menja, pa da kupac zaista ima izbor modela, a ne da svi lice jedan na drugi pa da moramo u znacku da gledamo da bi ih razlikovali. . .

Unknown

pre 10 godina

@FX,
Lancia? Lancia danas prodaje re-badged Chryslere (200, 300 i Town & Country kao Lancia Flavia, Thema i Grand Voyager) i jos jedan model na bazi Fiata 500 (Ypsilon).

Turbo Benzina

pre 10 godina

Bangle je u svojoj karijeri imao neka kontroverzna rešenja koja će uvek deliti mišljenja i oko čijeg kvaliteta će vreme dati konačan sud. Nije svaki njegov model pretarano lep, ali je imao i izuzetno dobra rešenja koja su vizuelno BMW podigla na jedan nov nivo. Po mom skromnom mišljenju njegova serija 5 je do sada ubedljivo najuspešnije rešenje od svih "petica" i daleko mi je atraktivnija od ove sadašnje.
Što se mene tiče, čovek je obeležio jednu epohu u BMW-u i nemam ništa da mu zamerim po tom pitanju.
A što se tiče kasnijeg angažovanja u FIAT grupaciji, ne znam tačno koliki je njegov udeo i zasluga u celoj priči, ali kolika god da je izuzetno sam mu zahvalan što moja Alfa MiTo izgleda baš ovako kako izgleda. Sjajan posao, mada je dizajn MiTo radio tim na čijem čelu se nalazio Argentinac Juan Manuel Diaz...

rupa na saksiji

pre 10 godina

u kom smislu neinventivni? Mislim da bi bilo super staviti faove i volan nazad, da bi bilo invetivno!!! forma je odredjena funkcijom (kako je neko vec rekao), a dizajn je stvar ukusa..

bole

pre 10 godina

peugeot 206 je po meni bio u skorije vreme jedini hrabar dizajnerski proboj, ne mogu da se setim neceg inventivnijeg u skorije vreme. a i od 206ice je proslo dosta vremena jel da

Boske

pre 10 godina

Čovjek koji mi je zgadio moju prvu automobilsku ljubav: BMW!

Svak može unijeti promjene, to nije nikakva umjetnost. Ali samo božanstveno nadareni sposobni su da nešto promijene NABOLJE, pogotovu kad je to nešto već jako, jako dobro.

Nadobudni Amerikanac, koji je odrastao u zemlji neopjevano ružno obučenih ljudi i predimenzionisanih, sandučastih automobila, kome je Bog podario neizmjerno puno poslovne sreće, ali zato oduzeo i poslednje tračke dizajnerskog talenta i dobrog ukusa, na volšeban, neobjašnjiv način je uspio da godinama oblikuje do tada skoro besprijekorno dizajnirane proizvode jedne od najvećih evropskih automobilskih legendi.

Jedina dobra, zapravo genijalna stvar koju je napravio, bila je njegovo povlačenje ne samo sa mjesta šef-dizajnera u BMW-u, nego uopšte iz te branše. Za taj potez ima od mene duboki naklon i vječnu zahvalnost. Ako uopšte postoji neko ko je spasio svijet, za mene nema sumnje ko bi to mogao biti. Thank you!

lale

pre 10 godina

Ima istine u tone sto kaze ali dizajn prethodne bmw serije 7 debela berta je bio promasaj cak model pre nje je daleko lepsi! I predhodba serija 3 je najlosije dizajnirana ali su je spasili sa restajlom... inace veliki sam fan bmw