Ponedeljak, 11.02.2013.

07:23

Toyota Prius Executive

Izvor: B92

Toyota Prius Executive IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Driver

pre 11 godina

Nemanja, da li si vozio na auto putu brzinama vecim od 130 Km/h? Zanima me potrosnja pri vecim brzinama, tipa 150-160.

Redakcija:
Nisam :( Na medjunarodnim putovanjima uglavnom sam tempomat drzao na 135kmh. Da li ima poente voziti brze, imajuci na umu cesce zaustavljanje na pumpama. Na 700-800 km voznje uglavnom me jedni te isti vozaci koji voze oko 160 prestizu po dva puta.

Дејан

pre 11 godina

ДА оставимо на страну причу о технологији. Ауто је накрцан са њоме као Спејс Шатл. И то је у реду. Технологија развијена са циљем да уштеди гориво и мање загађује. Међутим такав аутомобил има и свој ценовни разред па сагласно ценовном разреду и остали сегменти возила морају бити адекватни цени. Пластични тапацир врата од тврде пластике која се лако оштећује? Остали елементи ентеријера од исте? То је први моменат на који би мене одбио од овог аутомобила. Ја волим Тојоте (Ја возим Авенсис, супруга Аурис). Тачно је да имају мало досадан дизајн, и не изазивају неке емоције (које руку на срце мени нису толико важне), јер аутомобил сматрам превозним средстовом од А до Б, и очекујем да има разумне трошкове експлоатације, али за цену коју плаћам захтевам и подразумевани општи квалитет возила (па и опреме самог салона аута)сагласно ценовном рангу. Код осталих модела Тојота је то лепо избалансирала, са Пријусом то сигурно није случај!Назив Executive и тврда пластика не иде једно уз друго!

Oxymoron

pre 11 godina

Detaljno sam procitao ovaj test. Ok, lepo napisano. Za pocetak, neverovatno da u teksnu nigde ne pise koliko je potrebno da se baterije napune? Navedeno je samo kako se sila kocenja konvertuje u elektricnu energiju, ali nigde ne stoji sta kad se baterije isprazne. Mora da se dopuni? Ako je tako auto je potpuno neupotrebljiv za sve koji nemaju garazu ili kucu. Kako najveci deo stanovnika Srbije zivi u stanovima, razvlacenje produznog sa npr. II sprata do ulice (pod uslovom da ste uopste nasli mesto za parking u blizini) je neizvodljivo.

Dalje, ako solidno opremljen Prius kosta skoro 30 KEUR, onda neminovno mora da se pogleda sta moze da se dobije za te pare. Ne vidim zasto je jeres porediti Prius sa npr BMW-om. Eto recimo 316d sa nesto boljim performansama ali neuporedivo boljim voznim karatkeristikama kosta 27 KEUR. Kataloska potrosnja tek nesto veca od Priusa, posebno ako se vozi onako kako je autor teksta sugerisao za Priusa. I to bez produznog kabla sa terase. Da ne govorim o opciji dalje prodaje. Ok, servis za Prius nije skup, ali kod ovako slozenog i naprednog automobila pre ili kasnije pocece da crkavaju pojedine komponenete. Popravka toga u Srbiji moze da bude nocna mora, gde se vecina servisera jos bori da ukapira EGR ventil.

Hocu da kazem nisu nasi ljudi nekulturni i ekoloski nes(a)vesni pa ne kupuju Priusa, vec je to auto potpuno promasen za srpske uslove. Sa potrosnjama koje nude novi dizel, pa polako i benzinski motori, slozeni i skupi hibridi gube

Redakcija:
Najbolji nacin da se informisete o procesu punjenja baterije na Priusu sa elektricne mreze je da procitate tekst o Priusu Plug-in. Ovo je strandardni Prius bez te funkcije.

krle

pre 11 godina

"U Priusu se sedi visoko što doprinosi prostoru za kolena putnika. Cenu plaća vozač jer se upravljač nalazi niže u kabini od onoga što je po mom mišljenju optimalno. Na dužim putovanjima pozicija upravljača doprinosi zamoru u predelu ramena."

Ne znam sta je autor mislio pod "upravljacem", ali pretpostavljam da se odnosi na volan. Ako je volan u pitanju, na Prius-u se volan moze namestiti prema visini vozaca. Znaci moze da se izvuce, i podigne gore-dole. Imam Prius 2013 sa navigacijom i kamerom za rikverc, i moram reci da je auto velicanstveno.

igorpl

pre 11 godina

Tehnologiju ću ostaviti po strani jer tu TOJOTI retko ko može da parira.
Ali brate izgled je takav da ozbiljno može da naruši reputaciju MULITPLE, JUKE-a, LOGGY-a kao najružnijih automobila!
Amerikance neću svrstavati u ovu konkurenciju jer im je ogromna većina modela RUŽNA

Darko

pre 11 godina

Imao sam priliku da vozim Priusa, Amperu i Outlandera PHEV-a.
Prius mi je među ovim hibridima bio baš razočarenje, u svakom pogledu. Od toga kako vuče pa do ergonomije i kvaliteta materijala. To je delimično i razumljivo jer se prvi pojavio na tržištu. Sada svakako ne bi ušao u uži izbor.

Što se tiče hibrida i električnih vozila, bez obzira što je struja u Srbiji izuzetno jeftina dokle god država ne da značajnije subvencije i podsticaje, takva vozila su neisplativa za kupovinu u poređenju sa sličnima koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

LPG BRE

pre 11 godina

Svima je jasno da je ovde ekonomija glavna, pa tek ekologija.

Ako cemo tako, imaju neka dva lika u Bukurestu koja su stavila LPG u svoje prijuse, pa onda odradite racunicu. LPG ovde zadovoljava obe reci na EKO
:D

Ove paljevine koje porede cifru prijusa sa cifrom BMWa su stvarno zalutali
medju ove komentare. Onaj ko se lozi na vožnju i zvuk 5000 RPMa taj ce svakako gledati BMW.

I sta su reklji, medju najprodavanijima u svetu prosle godine?!
Lepo.
A sad svi prst na čelo (ne vi sto volite high RPM vi ne, vec samo ovi sto znaju sta ce sa parama od goriva da urade)!!

Jedva cekam da drzava da neke olaksice znacajnije za ovu proču!

vlada

pre 11 godina

Svaka čast Nemanja, odličan text, posebno mi se svidja prva rečenica ovog texta:
"Jedna od najvećih prednost posedovanja hibrida u našoj zemlji je ta što psi lutalice ne jure za vama dok vozite niz ulicu."

malisa

pre 11 godina

@Milorad - pokusaj da nadjes polovan auto. drasticno je manja cena.
@man - samo napred!

inace, zelim da se zahvalim redakciji na tekstovima o hibridnim vozilima kojih, generalno ima i suvise malo kod nas (i tekstova i vozila). takodje, da li postoji ikakva mogucnost da radite test plug in priusa? imam ga u vidu u nekoj perspektivi, ali trenutna cena je, blago receno uzas.

man

pre 11 godina

pa ja sa pazljivom voznjom ljig bg 1.9 tdi/chip skoda octavia uspeo sam da ostvarim 3.2l. Uzgred jeftinija je upola. Mislim da je prijuseva jedina prednost kreni stani tj. gradska voznja gde moguce da stedi ali kada se malo bolje iskalkulise mislim da se ek ne isplati em je auto izuzetno ruzan

Milorad

pre 11 godina

Sjajan auto, sjajan tekst. Žao mi je što košta toliko puno, jer je moj limit tačno na 12000 evra i to ako imam sreće da dobro prodam stari auto. Znači - verovatno nikad neću uspeti da kupim Priusa.

Tadju

pre 11 godina

I ja sam vlasnik Priusa (od 2008), kao i neki od komentatora. Zato mi je jasno o čemu pišu. Nemanja je dobro predstavio automobil. Međutim, nema potenciranja uživanja u vožnji koje i dalje imam i koje je i on imao. Šta dalje pisati? Svi proizvođači konstruišu automobile koji su alternativa klasičnom benzinskom/dizel motoru i to je nemonovnost. Odlaze u istoriju...I dalje me zanima mogućnost organizovanja vlasnika hibridnih vozila u Beogradu ili Srbiji.

Vlada

pre 11 godina

Dok prilazite Priusu sa ključem u džepu, čim vas sistem detektuje, uključiće svetla u kabini kao znak pozdrava. Dovoljno je da dodirnete bravu i auto će se otključati.

Nije to neka novina ni luksuz. To cak moze i moj Yaris II. Za sve ostalo mogu da kazem: super.

Redakcija:
Vlado, super za Yaris. O ovom sistemu pisemo po ko zna koji put pa nije predstavljen kao novina vec kao deo dozivljaja automobila.
Pozdrav.

dudule

pre 11 godina

Primecujem veliku slicnost u komentarima za prius i iphone, uz ogromnu kolicinu fanbojizma i snobizma, dolazi i nezaobilazno vredjanje svih koji koji za iste pare kupe auto koji "trosi naftu", dok oni iz auspuha izbacuju oblacice i vanilu. Niko od njih se ne zapita odakle dolaze baterije, kako se proizvode i najvaznije kako se posle upotrebe skladiste.

cucic

pre 11 godina

OK, ajde da uslovno (ali samo uslovno) razumijem ove eko-paljevine, što im se sviđa Prius. Ali 30-35 hiljada evra za to.... Ali, kad već daješ tolike novce na eko-budaliještinu, za 53.000 evra BMW nudi trojku u Active E varijanti, sa 340 KS - zadnji pogon, sigurno dobro opremljen kao i ovo čudo, snaga kao M3 prije jedne generacije... a treba da daš 30-35 hiljada za plastični kompakt od 100 KS.

Medju prvima

pre 11 godina

Ja sam jedan od prvih vlasnika Priusa u Srbiji, modela iz 2007. godine. Priusa sam prvi put video u Kaliforniji i 2005. godine moram da priznam da sam se odmah odusevio tehnologijom. Izgled mi je bio pasolutno nevazan ali pomak u razvoju industrije bio je presudan za mene. Zeleo sam da budem deo toga.
Kada sam kupovao auto nisam kalkulisao kada ce mi se isplatiti kupovina. Kasko u prvoj godini je kostao ravno 1000EUR.
Bilo mi je sjajno da imam auto koji malo trosi na dnevnom nivou, koji pruza nevidjeno uzivanje tokom voznje u gradu (kada moras da se mucis kroz guzve u kreni-stani uslovima). Zimi, u koloni izgleda zanimljivo kada svima osim vama izglaze dim i para iz auspuha.
Za ovaj novac ne postoji automobil koji pruza tako visok nivo luksuza u voznji po gradu. Daleko je od savrsenog, posebno po snegu, u krivinama.
Na autoputu sam uvek drzao 140kmh na tempomatu i potrosnja je uvek iznosila 6.0L.
Prius, kao ni Ampera nije za svakoga, svakako ne za onoga ko ga uporedjuje sa proizvodima iz proslosti. U Srbiji mogu da ga priuste samo ljudi koji zaradjuju daleko iznad proseka, a takvi ljudi cesto biraju marke automobila, garderobe ili ko zna cega koje ostavljaju drugaciji utisak kod ljudi sa kojima dolaze u susret.

ghost

pre 11 godina

svako kupuje auto prema svojem ukusu i potrebama,ako vec dajem 31000+evra onda imam para i za gorivo i bas me briga koliko trosi,a u tom cenovnom rangu mogu se kupiti dobri sportasi koji su milion puta bolji u voznji od ovoga hibrida,i uzivas u voznji i ne mislis non-stop koliko sam potrosio od super marketa do kuce,vozis neku zver ko frajer a ne nekog hibrida ko neka Bakica,bojeci se da das gas jer mozda povuce "mnogo" struje ili benzina i bojis se mozda si potrosio pola litre goriva vise...ja ne mogu da vozim neki auto ako mi on ubija uzivanje u voznji,pa makar isao na vazduh

Konstantin

pre 11 godina

Ovo je savrsen auto da mi neko pokloni. Poklon je skup i lep plus Eksluzivan a jeftin za odrzavanje i svakako udoban.
Pravda za Priusa!

dzoni

pre 11 godina

Da imam para uzeo bi samo plugin hubrid tj da moze da se napuni za 60 km voznje samo elektromotorom a posle ide kao klasicni hibrid (shewrolet volt) ..tako bi potpuno eliminisao potrosnju goriva u gradu gde najcesce se i vozi..ovako toliko tehnologije i razmlisljanja kako da vozis a potrosnja kao moj mnogo jeftiniji clio 1.5dci.

PetaR

pre 11 godina

Iako sam ljubitelj druge vrste vozila pa i vozim jedan stariji sportski kabriolet, uvek na ulici kazem, svaka cast osobi koja je ovo kupila jer sto se mene tice,pokazuje da je ispred zatucanog balkanskog mentaliteta. Da imam novca za ovo,siguran sam da bi ga vozio ili bi mi bio barem drugi automobil. Postovaoci i ljubitelji tehnike i razvoja sigurno cene nesto ovako.

Zoran SM

pre 11 godina

Istina da je to neka vrsta budućnosti, elektro motor je boji zbog same iskorišćenosti snage koji iskoristi nekih 99% inputa a SUS motori tek možda 60-70%. Kao što je u mnogim emisijama debelo istaknuto da pravljenje automobila na baterije je veoma prljav i opasan posao što znaju stanovnici blizu nikl rudnika. Tako da preterana priča o ekologiji tu gubi prilično na smislu. Pa i sama potrošnja dotičnog modela koja je 10-20% manja od klasičnih modernih SUS motora nije nešto preterano ohrabrujuća ne govori mu u prilog kupovine u odnosu na obična vozila recimo Mondea, C5 ili Pasata a uzevši u obzir razliku cene. Hajde da je neki dizajn nego kao što neko reče jesu pogledali malo Teslu ili Alfu, Citroena, Mercedesa svejedno ovo je na dnu dizajna pa čak ne bih rekao ni vrhu aero dinamičnosti. Šta mu je prednost, tih je?! Pa više mana nego prednost čak se priča da su vrlo opasni u gradskim sredinama jel imaju tendenciju da pogaze pešake koji nisu uopšte upozoreni na njegovu prisutnost na putu. Naravno treba ti priručnik ako hočeš da upravljaš sa njim i znanje dipl. ekonomiste/relivozača da prostigneš 3 litre. Ovo je neki prelaz gde se u principu gubi ali ostalim govoriš da ti je svejedno i da te briga za sve ovo gore nabrojano. SUS nije budućnost ali nije ni ovo.

zeljko

pre 11 godina

Potpuno je razumljivo da u Srbiji ovaj automobil nema sanse. ne zbog kupaca nego zbog same drzave. kupiti prius niko nece samo zbog ekoloske svesti. na prvom mestu je racun. ja ne zivim u srbiji ali zivim u zemlji koja OBICNOM priusu ne nudi nikakve olaksice kod kupovine, elektro automobilima ili onima kojima se baterija puni spolja da ali Hybridima ne. posto vozim Toyotu Corollu nisam bio lenj pa sam malo izracunao sta bih dobio kupnjom Priusa bez ikakve nadoknade drzave. dosao sam do racunice da bih za nekih 10g nadoknadio razliku u ceni a znamo da je Corolla jako stedljiv i kvalitetan auto za tu klasu. i sta cu uraditi? pa kupit cu Priusa, naravno. Zasto? Pa zato sto se za tih deset godina vozim u boljem, TISEM, luksuznijem automobilu a ionako Corollu vozim vec 10g. tako da to nije problem. e sada zamislite kad bi vam drzava dala nazad tih 1,000 do 6,000 eura kao u Evropi. Vecina nas kilometre pravi u gradu gde je Prius kod kuce a svi ostali trose ko ludi. gradska voznaj je obicno od 7.5 do 10-12L zavisnosti od auta a to je cena koja se svakodnevno placa. Ja bih je kupio samo zato sto je tiha, ako nista drugo. Ukusi su razliciti.

Nemanja

pre 11 godina

@(Milan, 11. februar 2013 16:34)
Svi ti koje si naveo su stvarno lepsi od Priusa. E sad,uzmi pa pogledaj drugacije. Ko ima najmanji optor vazduha od njih? Prius. Ako razumes imalo znacenje reci aerodinamika znaces da je Prius takoreci dizajniran u tunelu kako bi se maksimalno smanjio optpor vazduha. A to je potpuno ok ako hoces da napravis vozilo koje najmanje trosi.
A za kvalitet plastike. Ako si citao tekst do kraja, video bi da je plastika napravljena od reciklirane plastike. I zato je takvog kvaliteta. To je i u vecini ostalih Toyotinih vozila jer oni vaze za jedan od brandova koji najvise ulaze na planu ekologije. Da li stvarno mislis da oni ne mogu da stave neku kvalitetniju plastiku? Jednostavno, nece, hoce da se reciklira i da imaju epitet ekoloskog proizodjaca i to je to. Pa ti uzmi ili ostavi, aocigledno mnogo ljudi uzima. To ti je isto kao i za njihov sat. Mogu da naprave hologramski, mogu da ga projektuju na staklo, ali ne, oni ga hoce na centralnoj konzoli i to je to.

igi

pre 11 godina

Verujem da je kvalitetan i napredan automobil...ali...meni se licno unutrasnji dizajnt toyota,pogotovu yarisa,uopste ne svidja.ni dizajn,ni kvalitet,koji deluje pomalo jeftino.
A za hibrid,ja jos nisam na tim talasnim duzina...volim zvuk motora,pa to ti je...

X

pre 11 godina

@Marko
Vi ga preteraste, ali stvarno. I jos neki pre Vas sto su komentarisali, takodje. Nije ovaj automobil nikakav vrhunski dokaz ekoloske svesti. Ovo je jednostavno proizvod kao i svaki drugi. Kao takav ima svoju cenu i ona odgovara ili ne. Nekome da, a nekome ne. Neko moze da se pronadje u celoj prici o ekoloskoj svesti i zagadjenju a neko ne moze. Kao kupca mene ekologija ne interesuje. Slazem se sa tim da auto treba malo da zagadjuje ali se nikako ne slazem sa tim da razliku u ceni treba ja da platim. Mozda deo cene, a mozda ni deo. Neka se drzava odrekne dela dazbina. Kad se podvuce crta ostaje samo gola sustina: da li se posle deset (ili koliko vec) godina ovaj auto isplati u odnosu na auto sa klasicnim (benzinskim/dizel) agregatom. Ta prica sa osecanjima, kao ekologija, kao da ostavimo nasoj deci cistiju planetu, je cista glupost. Da se razumemo, sve je to OK samo se radi o tome ko ce da plati ceh i da li se to isplati ili ne. Kratkorocno gledano zaista me ne interesuje sto auto sa Rajca do Bgd-a trosi 3.3 litra. Recimo bilo bi zanimljivo koliko trosi na autoputu pri konstantnih 120 km/h. Interesuje me zavrsni racun posle bar 5-10 godina.

Na temu diskvalifikacije onih koji bi ovim autom na more, do Soluna ili gde vec, ne znam sta da kazem. Ovo nije auto samo za odlazak u pozoriste ili operu tako da je put do Soluna jednako relevantan kao put do neke druge destinacije koja je vise prijemcljiva za skorojevice koji su "korisnici sluzbenog".

To je sada default

pre 11 godina

Ne znam zasto se autor cudi sto motor pocinje da se oseca samim podizanjem noge sa kocnice. Tako su radili stari mehanicki automatici, i to se sada simulira i kod drugih automatika (CVT, hibridi...) iako tamo zapravo ne postoji razlog za takvo ponasanje.

(Ja bih stavio da to moze da se promeni kada kliknes desnim dugmetom pa izaberes "Properties".)

Redakcija:
Default, hvala za komentar. Zao mi je nisam dobro objasnio taj deo prikaza. Ne cudim se, to je vise savet da se ne popusta kocnica jer se trosi struja bez bilo kakve koristi a auto se ne pomera.

Milan

pre 11 godina

@Ivan
Zaista ne znam tu misteriju velike prodaje Toyota automobila, ali znam, i to zna svako ko je ikad seo u neki bilo koji drugi auto da je daaaleko kvalitetniji i NAPREDNIJI u svakom smislu, od kvaliteta plastike, do naprednih benzinskih i dizel motora, pa do samog dizajna.
Ne razumem zasto mi ljudi lupaju minuse kad sam rekao da je kvalitet plastike KRIMINALAN, pa sta sam slagao? Svako ko je sedeo u ovom modelu moga je da pipne bilo koji deo u unutrasnjosti i uveri se da je to tvrdo kao beton, tu nema onog prijatnog dodira kad vam pola prsta ulegne u sundjerastu plastiku. Dizajn je takodje kriminalan, pa ljudi jel vi vidite kakve lepe automobile sad izbacuje konkurencija Mazda 6, KIA Ceed, i30, Focus, pa dolazeci Mondeo, Optima...itd..itd. Toyota kasni najmanje 30 godina za ostalima u svemu.

Marko

pre 11 godina

@Roll

Potrošnja, turbo dizel, BMW, Alfa, ubrzanje... Prius definitivno nije namenjen Vama, a rekao bi i većini nas odavde.

Moje skromno mišljenje je da potreba za ovakvim modelima zahteva viši stepen svesti o društvu u kojem živimo. Saobraćaj u metropoli podrazumeva ogromna zagađenja, nivoe buke, gužve, skupe parkinge, registracije u zavisnosti od izduva CO2...

Prius je tu pobednik u svakom smislu. Subvencionisana kupovina, beneficirana registracija, besplatan parking i još štošta već ranije rečeno. O ekološkoj svesti da i ne pričamo koja je kod nas nažalost na jako niskom nivou.

malisa

pre 11 godina

ljudi stvarno svasta komentarisu, duboko verujem iz neznanja. Mi koji vozimo priuse (moj je 2010) spadamo u nekakvu "egzotiku" (najblaze receno - a cuo sam i "foliranti", "sminkeri", naravno "budale" i sl.). Ali to vazi samo ovde i verovatno u ostalim zabitima na ovoj planeti. Konkretno u Becu svaki drugi taksista vozi ovaj ili prethodni model. odkud to? Ljudi, kolicina hibridnih vozila je merilo da li ste banana drzava ili ne! zvuci uzasno ali razmislite samo malo o beneficijama koje daju druge drzave (ne znam tacno, popravite me ali sam cuo za odbitak od 3000-6000 evra), a beplatan parking, jevtinija registracija, i prolazak kroz centar grada gde je ostalima zabrnjeno, dodju mu kao bonus... nama su ovde davali 100k dinara a, ako sam dobro shavtio sada ni to.

inace, ja sam mojim vozilom izuzetno zadovoljan.. ne slazem se bas sa svim detaljima iz teksta, al me mrzi sad da pisem :)
cao.

Roll

pre 11 godina

Izgled na stranu... Po mom mišljenju hibrid ovog tipa nema smisla! Zašto? Čak iako zažmurimo na cenu, ne možemo na činjenice. Moderan turbo dizel zapremine 1.6L će umerenom vožnjom u gradu takođe teošiti tih 4.5 do 5 litara koje prius troši. I u slučaju, recimo BMW-a 116d ili Giuliette sa 1.6 jtdm motorom, imaće i nešto bolje performanse (od 0-100 za 9.8 sekundi). O nižoj ceni i lepšem dizajnu pomenutih primera da i ne pričamo. Hibrid NEMA praktičnog SMISLA. Kad izađe pravi kompletni električni automobil limuzina koji može da se odveze od Beograda do Soluna sa jednim charge-om, biću prvi u redu da ga kupim. A ne ova žvaka za ludaka koja ništa dobro ne donosi i kao da je rad na temu zašto jednostavno kad može komplikovano...

korisnik sluzbenog

pre 11 godina

@ahahahaha, e stvarno svašta!
Automobil o kojem smo dosli da citamo sam proizvodi struju. Ne moras ga loziti ugljem dok ga vozis.
Bilo bo dobro da se informisemo o temi kojom se bavimo pre nego sto krenemo sa komentarisanjem. U ovom slucaju to nije tesko jer se pregrst informacija nalazi iznad linka za slanje komentara :)

Poredjenje?

pre 11 godina

@roll
Koliko kosta BMW serije 1 sa alu felnama, posebnom bojom, siberom, koznim sedistima, navigacijom, premium audio sistemom, kamerom za voznju u rikverc, xenonima, tempomatom, automatskim farovima i brisacima?
Osnovni model sa ED sistemom startuje sa cenom od 22.790 eur.
Bmw ne moze da ima solarni panel i led farove. Bmw je mnogo bolji za voznju ali i skuplji za odrzavanje.
Zakljucak je da su neuporedivi. Svako bira ono sto mu odgovara.

korisnik sluzbenog

pre 11 godina

@Roll
BMW i Alfa koje ste naveli su manji automobili od Priusa. Takodje, ne mogu da trose toliko malo u Beogradu, gde je u gradu prosecna brzina kretanja izmedju 20 i 22 km/h. Iznosite neistine. Modeli koje ste naveli pre su u rangu Aurisa hibrid.

Takodje, informacija da vam je Solun destinacija govori nam da ne spadate u ciljnu grupu kojoj su ovi automobili namenjeni.

Savetujem da malo proverite stavove koje iznosite i apdejtujete ih. Dosadno je godinama citati iste komentare za razlicite proizvode koji se itekako razvijaju.

Iako to mozda ne znate, vase reci, kada su procitane ovde, mogu da postanu neciji stav. To nosi odredjenu dozu odgovornosti.

Nemanja

pre 11 godina

Cinjeice za ljude koji kritikuju proizvod>
Prius je jedan od najprodavanijih automobila na svetu, veoma pouzdan, udoban i tih. Ima svoje mane, nije dobar za voznju kao BMW ili Mazda ili Honda.
Zbog nacina na koji radi, veliki broj delova mnogo se redje menja.
Baterija je nepoznanica, ali posle 5 ili 8 godina veoma malog laganja, 2500 evra za beteriju nije veliki iznos.

LJudi, moramo da shvatimo da postoji veliki izbor proizvoda za svaku sferu zivota, tako je i sa automobilima. Nemoguce je da svi znamo sve.

Zato bi bilo sjajno da komentatori koji se nisu potrudili da procitaju tekst, a kamoli da odu na probnu voznju jednostavno ne troluju i ne kvare ovu temu.

cucic

pre 11 godina

Hvala, ali ne hvala. Auto na baterije samo s antenom i daljinskim u razmjeru 1:18 npr.

Za mene, za te novce... radije nešto sa 6+ cilindara.

Pozdrav,

ahahahaha, e stvarno svašta!

pre 11 godina

Na stranu to što mi i inače nije jasno kako elektro-automobili uopšte mogu da budu ekološki, kada koriste struju koja se pravi sagorevanjem uglja u termo-elektranama (a zna se koliko je to zagađivački proces), ali 35.000 EVRA ZA OVAJ?! Pa i da je subvencija ne od 1.000, nego od 10.000 E opet bi bilo suludo preskupo!

Bojan

pre 11 godina

@faca
ovog puta necu komentaristai Prius sa vise reci od toga da mislim da je odlican izbor.
ono sto me zanima je zasto se desava da ljudi retko salju komentare na nove tehnologije? zar je moguce da umemo da prenosimo tudja misljenja vezane za izgled alfe, vagena i bmw-a?
kada nesto ne znamo ili ne razumemo, dobro je da pitamo, ne moramo da cutimo ili da kritikujemo bez argumenata.

pozdrav

Aца

pre 11 godina

Ипак Смо различити, али колико? Више од свега на свету волим да возим бицикл лети кроз природу и шумским брдовитим стазама, једном на празном локалном путу у даљини сам приметио аутомобил који је имао сам утисак клизи према мени, помислио сам какво фино модерно ауто, ускоро сам се уверио да нисам погрешио, беше то нова Тојота Приус, "чудо" у нашој сеоској средини. Ето за мене је Она хај тек врх и не бих се двоумио ни секунда да отрчим до салона и купим је да имам довољно у џепу. Иначе волим тојоте и њихов дизајн. Да су у свему врх за новац који се за њих тражи говори тржиште, вредност акција а и на листи брендова су годинама први у класи аутомобила, ( зато што су ружне, шта би тек било да су лепе? )то у Србији се мало теже прихвата јер, ето Шкода прода 4,5 пута више аутомобила од Тојоте у годину дана. Можда свет греши? Мораће свет још пуно тога да научи од Нас. Цене хибрида се иначе уравнотежују са ценама дизелаша у истој класи, да није тако ни један хибрид не би ни дошао у дућан. Једном приликом сам питао власника Приуса како је задовољан са аутићем? Врло је задовољан са свим и дуго ми је са поносом причао о њему, а у свом возном парку поред њега има још и Меце и Лексус сувове...много скупља аута а ето ипак није гадљив на Приуса...

Gane

pre 11 godina

Sacica ljudi u Srbiji spremna je i sposobna da odabere ovaj automobil. ali to je vise problem nespremnosti drzave da se ponasa na nivouostatka razvijenog sveta. Takodje, problem je ljudi koji ne mogu da priuste nesto drugacije ili da sami isprobaju alternativu "svemocnom dizelu".
Meni bi jedan ovakav legao savrseno. Jos kada bi te drzava pomogla sa par hiljada evra i mogucnoscu da zaradis pristojnu platu, banka sa povoljnim uslovima finansiranja... TReba da e probudim i da se vratim na posao.

Milan

pre 11 godina

Ovaj model je sampion u kolicini nekvalitetne tvrde plastike od koje prst poplavi, a boga mi moze i da se polomi ukoliko malo jace kucnete po tom betonu gde god da pokusate da se uverite u "mekocu". Sto se tice dizajna, pa to je vec dokazana stara skola ruznoce kod Toyote. Ja ne znam, jel prate oni auto industriju i vide sta konkurencija radi vec godinama? Pre bi ostao celog zivota na biciklu, nego vozio ovu rugobu.

Nemanja

pre 11 godina

@(faca, 11. februar 2013 09:34)
Tako se vozi i svaki klasican automatik...
Auto je stvarno maestralan, ima toliko tehnologije, a sve to funkcionise tako da i ne primetite... U gradu 4,5l benzina u realnoj voznji je odlicno. A cak je ovaj auto i sasvim praktican za svakodnevnu upotrebu i pruza udobno putovanje. Elektromotor u gradu daje odlicne performanse (pri gradskim brzinama) jer ima karakteristiku da uvek raspolaze maksimalanim obrtnim momentom i to na nivou najjacih dizelasa.
Sto se tice cene, mislim da je skroz ok kada se pogleda kojom tehnologijom raspolaze. Ovakvu tehnologiju nemaju ni Nemacke kompanije, a cak i delovi opreme koje ovaj automobil ima kao standar i koje nisu vezane za hibridnu tehnologiju (kao sto je HUD, stakla optorna na vodu...) su paprene kod ostalih proizvodjaca. A cak su i plastiku stavili od recikliranih materijala a negde sam procitao da se cak oko 80-90 posto automobila moze reciklirati. Slazem se da cena nije za nase trziste kompetentna, ali samo uzmite bilo koji auto sa istom opremljenoscu kao ovaj testirani i videcete, da cak i bez hibridne tehnologije, kosta mnogo vise.

maxy

pre 11 godina

Odličan tekst i odlično predstavljanje načina na koji se vozi hibrid. Cena je ono što kvari ugođaj ovakvom vozilu, a posebno izražen problem jer se radi o srpskom tržištu. Uz dobru subvenciju predstavlja dobru kupovinu posebno za ljubitelje ekologije i novih tehnologija, ali i kao lifestyle automobil.

kele

pre 11 godina

Me znam šta više reći nego fantastično. O dizajnu možemo diskutovati, ali o tehnologiji ne. Pa ovo je svetlosnim godinama daleko od svih ostalih proizvođača.

faca

pre 11 godina

sve sve ali ranije davanje gasa prilikom preticanja da bi se anticipirali kasnije dobijanje snage i sigurno preticalo je nesto zbog cega nikada ne bih ovo vozio...to je cak i opasno da se pusti u saobracaj!

kele

pre 11 godina

Me znam šta više reći nego fantastično. O dizajnu možemo diskutovati, ali o tehnologiji ne. Pa ovo je svetlosnim godinama daleko od svih ostalih proizvođača.

maxy

pre 11 godina

Odličan tekst i odlično predstavljanje načina na koji se vozi hibrid. Cena je ono što kvari ugođaj ovakvom vozilu, a posebno izražen problem jer se radi o srpskom tržištu. Uz dobru subvenciju predstavlja dobru kupovinu posebno za ljubitelje ekologije i novih tehnologija, ali i kao lifestyle automobil.

malisa

pre 11 godina

ljudi stvarno svasta komentarisu, duboko verujem iz neznanja. Mi koji vozimo priuse (moj je 2010) spadamo u nekakvu "egzotiku" (najblaze receno - a cuo sam i "foliranti", "sminkeri", naravno "budale" i sl.). Ali to vazi samo ovde i verovatno u ostalim zabitima na ovoj planeti. Konkretno u Becu svaki drugi taksista vozi ovaj ili prethodni model. odkud to? Ljudi, kolicina hibridnih vozila je merilo da li ste banana drzava ili ne! zvuci uzasno ali razmislite samo malo o beneficijama koje daju druge drzave (ne znam tacno, popravite me ali sam cuo za odbitak od 3000-6000 evra), a beplatan parking, jevtinija registracija, i prolazak kroz centar grada gde je ostalima zabrnjeno, dodju mu kao bonus... nama su ovde davali 100k dinara a, ako sam dobro shavtio sada ni to.

inace, ja sam mojim vozilom izuzetno zadovoljan.. ne slazem se bas sa svim detaljima iz teksta, al me mrzi sad da pisem :)
cao.

Nemanja

pre 11 godina

@(faca, 11. februar 2013 09:34)
Tako se vozi i svaki klasican automatik...
Auto je stvarno maestralan, ima toliko tehnologije, a sve to funkcionise tako da i ne primetite... U gradu 4,5l benzina u realnoj voznji je odlicno. A cak je ovaj auto i sasvim praktican za svakodnevnu upotrebu i pruza udobno putovanje. Elektromotor u gradu daje odlicne performanse (pri gradskim brzinama) jer ima karakteristiku da uvek raspolaze maksimalanim obrtnim momentom i to na nivou najjacih dizelasa.
Sto se tice cene, mislim da je skroz ok kada se pogleda kojom tehnologijom raspolaze. Ovakvu tehnologiju nemaju ni Nemacke kompanije, a cak i delovi opreme koje ovaj automobil ima kao standar i koje nisu vezane za hibridnu tehnologiju (kao sto je HUD, stakla optorna na vodu...) su paprene kod ostalih proizvodjaca. A cak su i plastiku stavili od recikliranih materijala a negde sam procitao da se cak oko 80-90 posto automobila moze reciklirati. Slazem se da cena nije za nase trziste kompetentna, ali samo uzmite bilo koji auto sa istom opremljenoscu kao ovaj testirani i videcete, da cak i bez hibridne tehnologije, kosta mnogo vise.

Medju prvima

pre 11 godina

Ja sam jedan od prvih vlasnika Priusa u Srbiji, modela iz 2007. godine. Priusa sam prvi put video u Kaliforniji i 2005. godine moram da priznam da sam se odmah odusevio tehnologijom. Izgled mi je bio pasolutno nevazan ali pomak u razvoju industrije bio je presudan za mene. Zeleo sam da budem deo toga.
Kada sam kupovao auto nisam kalkulisao kada ce mi se isplatiti kupovina. Kasko u prvoj godini je kostao ravno 1000EUR.
Bilo mi je sjajno da imam auto koji malo trosi na dnevnom nivou, koji pruza nevidjeno uzivanje tokom voznje u gradu (kada moras da se mucis kroz guzve u kreni-stani uslovima). Zimi, u koloni izgleda zanimljivo kada svima osim vama izglaze dim i para iz auspuha.
Za ovaj novac ne postoji automobil koji pruza tako visok nivo luksuza u voznji po gradu. Daleko je od savrsenog, posebno po snegu, u krivinama.
Na autoputu sam uvek drzao 140kmh na tempomatu i potrosnja je uvek iznosila 6.0L.
Prius, kao ni Ampera nije za svakoga, svakako ne za onoga ko ga uporedjuje sa proizvodima iz proslosti. U Srbiji mogu da ga priuste samo ljudi koji zaradjuju daleko iznad proseka, a takvi ljudi cesto biraju marke automobila, garderobe ili ko zna cega koje ostavljaju drugaciji utisak kod ljudi sa kojima dolaze u susret.

Gane

pre 11 godina

Sacica ljudi u Srbiji spremna je i sposobna da odabere ovaj automobil. ali to je vise problem nespremnosti drzave da se ponasa na nivouostatka razvijenog sveta. Takodje, problem je ljudi koji ne mogu da priuste nesto drugacije ili da sami isprobaju alternativu "svemocnom dizelu".
Meni bi jedan ovakav legao savrseno. Jos kada bi te drzava pomogla sa par hiljada evra i mogucnoscu da zaradis pristojnu platu, banka sa povoljnim uslovima finansiranja... TReba da e probudim i da se vratim na posao.

korisnik sluzbenog

pre 11 godina

@Roll
BMW i Alfa koje ste naveli su manji automobili od Priusa. Takodje, ne mogu da trose toliko malo u Beogradu, gde je u gradu prosecna brzina kretanja izmedju 20 i 22 km/h. Iznosite neistine. Modeli koje ste naveli pre su u rangu Aurisa hibrid.

Takodje, informacija da vam je Solun destinacija govori nam da ne spadate u ciljnu grupu kojoj su ovi automobili namenjeni.

Savetujem da malo proverite stavove koje iznosite i apdejtujete ih. Dosadno je godinama citati iste komentare za razlicite proizvode koji se itekako razvijaju.

Iako to mozda ne znate, vase reci, kada su procitane ovde, mogu da postanu neciji stav. To nosi odredjenu dozu odgovornosti.

Marko

pre 11 godina

@Roll

Potrošnja, turbo dizel, BMW, Alfa, ubrzanje... Prius definitivno nije namenjen Vama, a rekao bi i većini nas odavde.

Moje skromno mišljenje je da potreba za ovakvim modelima zahteva viši stepen svesti o društvu u kojem živimo. Saobraćaj u metropoli podrazumeva ogromna zagađenja, nivoe buke, gužve, skupe parkinge, registracije u zavisnosti od izduva CO2...

Prius je tu pobednik u svakom smislu. Subvencionisana kupovina, beneficirana registracija, besplatan parking i još štošta već ranije rečeno. O ekološkoj svesti da i ne pričamo koja je kod nas nažalost na jako niskom nivou.

Poredjenje?

pre 11 godina

@roll
Koliko kosta BMW serije 1 sa alu felnama, posebnom bojom, siberom, koznim sedistima, navigacijom, premium audio sistemom, kamerom za voznju u rikverc, xenonima, tempomatom, automatskim farovima i brisacima?
Osnovni model sa ED sistemom startuje sa cenom od 22.790 eur.
Bmw ne moze da ima solarni panel i led farove. Bmw je mnogo bolji za voznju ali i skuplji za odrzavanje.
Zakljucak je da su neuporedivi. Svako bira ono sto mu odgovara.

PetaR

pre 11 godina

Iako sam ljubitelj druge vrste vozila pa i vozim jedan stariji sportski kabriolet, uvek na ulici kazem, svaka cast osobi koja je ovo kupila jer sto se mene tice,pokazuje da je ispred zatucanog balkanskog mentaliteta. Da imam novca za ovo,siguran sam da bi ga vozio ili bi mi bio barem drugi automobil. Postovaoci i ljubitelji tehnike i razvoja sigurno cene nesto ovako.

zeljko

pre 11 godina

Potpuno je razumljivo da u Srbiji ovaj automobil nema sanse. ne zbog kupaca nego zbog same drzave. kupiti prius niko nece samo zbog ekoloske svesti. na prvom mestu je racun. ja ne zivim u srbiji ali zivim u zemlji koja OBICNOM priusu ne nudi nikakve olaksice kod kupovine, elektro automobilima ili onima kojima se baterija puni spolja da ali Hybridima ne. posto vozim Toyotu Corollu nisam bio lenj pa sam malo izracunao sta bih dobio kupnjom Priusa bez ikakve nadoknade drzave. dosao sam do racunice da bih za nekih 10g nadoknadio razliku u ceni a znamo da je Corolla jako stedljiv i kvalitetan auto za tu klasu. i sta cu uraditi? pa kupit cu Priusa, naravno. Zasto? Pa zato sto se za tih deset godina vozim u boljem, TISEM, luksuznijem automobilu a ionako Corollu vozim vec 10g. tako da to nije problem. e sada zamislite kad bi vam drzava dala nazad tih 1,000 do 6,000 eura kao u Evropi. Vecina nas kilometre pravi u gradu gde je Prius kod kuce a svi ostali trose ko ludi. gradska voznaj je obicno od 7.5 do 10-12L zavisnosti od auta a to je cena koja se svakodnevno placa. Ja bih je kupio samo zato sto je tiha, ako nista drugo. Ukusi su razliciti.

Aца

pre 11 godina

Ипак Смо различити, али колико? Више од свега на свету волим да возим бицикл лети кроз природу и шумским брдовитим стазама, једном на празном локалном путу у даљини сам приметио аутомобил који је имао сам утисак клизи према мени, помислио сам какво фино модерно ауто, ускоро сам се уверио да нисам погрешио, беше то нова Тојота Приус, "чудо" у нашој сеоској средини. Ето за мене је Она хај тек врх и не бих се двоумио ни секунда да отрчим до салона и купим је да имам довољно у џепу. Иначе волим тојоте и њихов дизајн. Да су у свему врх за новац који се за њих тражи говори тржиште, вредност акција а и на листи брендова су годинама први у класи аутомобила, ( зато што су ружне, шта би тек било да су лепе? )то у Србији се мало теже прихвата јер, ето Шкода прода 4,5 пута више аутомобила од Тојоте у годину дана. Можда свет греши? Мораће свет још пуно тога да научи од Нас. Цене хибрида се иначе уравнотежују са ценама дизелаша у истој класи, да није тако ни један хибрид не би ни дошао у дућан. Једном приликом сам питао власника Приуса како је задовољан са аутићем? Врло је задовољан са свим и дуго ми је са поносом причао о њему, а у свом возном парку поред њега има још и Меце и Лексус сувове...много скупља аута а ето ипак није гадљив на Приуса...

Nemanja

pre 11 godina

@(Milan, 11. februar 2013 16:34)
Svi ti koje si naveo su stvarno lepsi od Priusa. E sad,uzmi pa pogledaj drugacije. Ko ima najmanji optor vazduha od njih? Prius. Ako razumes imalo znacenje reci aerodinamika znaces da je Prius takoreci dizajniran u tunelu kako bi se maksimalno smanjio optpor vazduha. A to je potpuno ok ako hoces da napravis vozilo koje najmanje trosi.
A za kvalitet plastike. Ako si citao tekst do kraja, video bi da je plastika napravljena od reciklirane plastike. I zato je takvog kvaliteta. To je i u vecini ostalih Toyotinih vozila jer oni vaze za jedan od brandova koji najvise ulaze na planu ekologije. Da li stvarno mislis da oni ne mogu da stave neku kvalitetniju plastiku? Jednostavno, nece, hoce da se reciklira i da imaju epitet ekoloskog proizodjaca i to je to. Pa ti uzmi ili ostavi, aocigledno mnogo ljudi uzima. To ti je isto kao i za njihov sat. Mogu da naprave hologramski, mogu da ga projektuju na staklo, ali ne, oni ga hoce na centralnoj konzoli i to je to.

Nemanja

pre 11 godina

Cinjeice za ljude koji kritikuju proizvod>
Prius je jedan od najprodavanijih automobila na svetu, veoma pouzdan, udoban i tih. Ima svoje mane, nije dobar za voznju kao BMW ili Mazda ili Honda.
Zbog nacina na koji radi, veliki broj delova mnogo se redje menja.
Baterija je nepoznanica, ali posle 5 ili 8 godina veoma malog laganja, 2500 evra za beteriju nije veliki iznos.

LJudi, moramo da shvatimo da postoji veliki izbor proizvoda za svaku sferu zivota, tako je i sa automobilima. Nemoguce je da svi znamo sve.

Zato bi bilo sjajno da komentatori koji se nisu potrudili da procitaju tekst, a kamoli da odu na probnu voznju jednostavno ne troluju i ne kvare ovu temu.

korisnik sluzbenog

pre 11 godina

@ahahahaha, e stvarno svašta!
Automobil o kojem smo dosli da citamo sam proizvodi struju. Ne moras ga loziti ugljem dok ga vozis.
Bilo bo dobro da se informisemo o temi kojom se bavimo pre nego sto krenemo sa komentarisanjem. U ovom slucaju to nije tesko jer se pregrst informacija nalazi iznad linka za slanje komentara :)

Konstantin

pre 11 godina

Ovo je savrsen auto da mi neko pokloni. Poklon je skup i lep plus Eksluzivan a jeftin za odrzavanje i svakako udoban.
Pravda za Priusa!

Bojan

pre 11 godina

@faca
ovog puta necu komentaristai Prius sa vise reci od toga da mislim da je odlican izbor.
ono sto me zanima je zasto se desava da ljudi retko salju komentare na nove tehnologije? zar je moguce da umemo da prenosimo tudja misljenja vezane za izgled alfe, vagena i bmw-a?
kada nesto ne znamo ili ne razumemo, dobro je da pitamo, ne moramo da cutimo ili da kritikujemo bez argumenata.

pozdrav

Vlada

pre 11 godina

Dok prilazite Priusu sa ključem u džepu, čim vas sistem detektuje, uključiće svetla u kabini kao znak pozdrava. Dovoljno je da dodirnete bravu i auto će se otključati.

Nije to neka novina ni luksuz. To cak moze i moj Yaris II. Za sve ostalo mogu da kazem: super.

Redakcija:
Vlado, super za Yaris. O ovom sistemu pisemo po ko zna koji put pa nije predstavljen kao novina vec kao deo dozivljaja automobila.
Pozdrav.

Roll

pre 11 godina

Izgled na stranu... Po mom mišljenju hibrid ovog tipa nema smisla! Zašto? Čak iako zažmurimo na cenu, ne možemo na činjenice. Moderan turbo dizel zapremine 1.6L će umerenom vožnjom u gradu takođe teošiti tih 4.5 do 5 litara koje prius troši. I u slučaju, recimo BMW-a 116d ili Giuliette sa 1.6 jtdm motorom, imaće i nešto bolje performanse (od 0-100 za 9.8 sekundi). O nižoj ceni i lepšem dizajnu pomenutih primera da i ne pričamo. Hibrid NEMA praktičnog SMISLA. Kad izađe pravi kompletni električni automobil limuzina koji može da se odveze od Beograda do Soluna sa jednim charge-om, biću prvi u redu da ga kupim. A ne ova žvaka za ludaka koja ništa dobro ne donosi i kao da je rad na temu zašto jednostavno kad može komplikovano...

Milorad

pre 11 godina

Sjajan auto, sjajan tekst. Žao mi je što košta toliko puno, jer je moj limit tačno na 12000 evra i to ako imam sreće da dobro prodam stari auto. Znači - verovatno nikad neću uspeti da kupim Priusa.

Milan

pre 11 godina

Ovaj model je sampion u kolicini nekvalitetne tvrde plastike od koje prst poplavi, a boga mi moze i da se polomi ukoliko malo jace kucnete po tom betonu gde god da pokusate da se uverite u "mekocu". Sto se tice dizajna, pa to je vec dokazana stara skola ruznoce kod Toyote. Ja ne znam, jel prate oni auto industriju i vide sta konkurencija radi vec godinama? Pre bi ostao celog zivota na biciklu, nego vozio ovu rugobu.

dzoni

pre 11 godina

Da imam para uzeo bi samo plugin hubrid tj da moze da se napuni za 60 km voznje samo elektromotorom a posle ide kao klasicni hibrid (shewrolet volt) ..tako bi potpuno eliminisao potrosnju goriva u gradu gde najcesce se i vozi..ovako toliko tehnologije i razmlisljanja kako da vozis a potrosnja kao moj mnogo jeftiniji clio 1.5dci.

Driver

pre 11 godina

Nemanja, da li si vozio na auto putu brzinama vecim od 130 Km/h? Zanima me potrosnja pri vecim brzinama, tipa 150-160.

Redakcija:
Nisam :( Na medjunarodnim putovanjima uglavnom sam tempomat drzao na 135kmh. Da li ima poente voziti brze, imajuci na umu cesce zaustavljanje na pumpama. Na 700-800 km voznje uglavnom me jedni te isti vozaci koji voze oko 160 prestizu po dva puta.

krle

pre 11 godina

"U Priusu se sedi visoko što doprinosi prostoru za kolena putnika. Cenu plaća vozač jer se upravljač nalazi niže u kabini od onoga što je po mom mišljenju optimalno. Na dužim putovanjima pozicija upravljača doprinosi zamoru u predelu ramena."

Ne znam sta je autor mislio pod "upravljacem", ali pretpostavljam da se odnosi na volan. Ako je volan u pitanju, na Prius-u se volan moze namestiti prema visini vozaca. Znaci moze da se izvuce, i podigne gore-dole. Imam Prius 2013 sa navigacijom i kamerom za rikverc, i moram reci da je auto velicanstveno.

X

pre 11 godina

@Marko
Vi ga preteraste, ali stvarno. I jos neki pre Vas sto su komentarisali, takodje. Nije ovaj automobil nikakav vrhunski dokaz ekoloske svesti. Ovo je jednostavno proizvod kao i svaki drugi. Kao takav ima svoju cenu i ona odgovara ili ne. Nekome da, a nekome ne. Neko moze da se pronadje u celoj prici o ekoloskoj svesti i zagadjenju a neko ne moze. Kao kupca mene ekologija ne interesuje. Slazem se sa tim da auto treba malo da zagadjuje ali se nikako ne slazem sa tim da razliku u ceni treba ja da platim. Mozda deo cene, a mozda ni deo. Neka se drzava odrekne dela dazbina. Kad se podvuce crta ostaje samo gola sustina: da li se posle deset (ili koliko vec) godina ovaj auto isplati u odnosu na auto sa klasicnim (benzinskim/dizel) agregatom. Ta prica sa osecanjima, kao ekologija, kao da ostavimo nasoj deci cistiju planetu, je cista glupost. Da se razumemo, sve je to OK samo se radi o tome ko ce da plati ceh i da li se to isplati ili ne. Kratkorocno gledano zaista me ne interesuje sto auto sa Rajca do Bgd-a trosi 3.3 litra. Recimo bilo bi zanimljivo koliko trosi na autoputu pri konstantnih 120 km/h. Interesuje me zavrsni racun posle bar 5-10 godina.

Na temu diskvalifikacije onih koji bi ovim autom na more, do Soluna ili gde vec, ne znam sta da kazem. Ovo nije auto samo za odlazak u pozoriste ili operu tako da je put do Soluna jednako relevantan kao put do neke druge destinacije koja je vise prijemcljiva za skorojevice koji su "korisnici sluzbenog".

vlada

pre 11 godina

Svaka čast Nemanja, odličan text, posebno mi se svidja prva rečenica ovog texta:
"Jedna od najvećih prednost posedovanja hibrida u našoj zemlji je ta što psi lutalice ne jure za vama dok vozite niz ulicu."

ahahahaha, e stvarno svašta!

pre 11 godina

Na stranu to što mi i inače nije jasno kako elektro-automobili uopšte mogu da budu ekološki, kada koriste struju koja se pravi sagorevanjem uglja u termo-elektranama (a zna se koliko je to zagađivački proces), ali 35.000 EVRA ZA OVAJ?! Pa i da je subvencija ne od 1.000, nego od 10.000 E opet bi bilo suludo preskupo!

dudule

pre 11 godina

Primecujem veliku slicnost u komentarima za prius i iphone, uz ogromnu kolicinu fanbojizma i snobizma, dolazi i nezaobilazno vredjanje svih koji koji za iste pare kupe auto koji "trosi naftu", dok oni iz auspuha izbacuju oblacice i vanilu. Niko od njih se ne zapita odakle dolaze baterije, kako se proizvode i najvaznije kako se posle upotrebe skladiste.

Дејан

pre 11 godina

ДА оставимо на страну причу о технологији. Ауто је накрцан са њоме као Спејс Шатл. И то је у реду. Технологија развијена са циљем да уштеди гориво и мање загађује. Међутим такав аутомобил има и свој ценовни разред па сагласно ценовном разреду и остали сегменти возила морају бити адекватни цени. Пластични тапацир врата од тврде пластике која се лако оштећује? Остали елементи ентеријера од исте? То је први моменат на који би мене одбио од овог аутомобила. Ја волим Тојоте (Ја возим Авенсис, супруга Аурис). Тачно је да имају мало досадан дизајн, и не изазивају неке емоције (које руку на срце мени нису толико важне), јер аутомобил сматрам превозним средстовом од А до Б, и очекујем да има разумне трошкове експлоатације, али за цену коју плаћам захтевам и подразумевани општи квалитет возила (па и опреме самог салона аута)сагласно ценовном рангу. Код осталих модела Тојота је то лепо избалансирала, са Пријусом то сигурно није случај!Назив Executive и тврда пластика не иде једно уз друго!

Tadju

pre 11 godina

I ja sam vlasnik Priusa (od 2008), kao i neki od komentatora. Zato mi je jasno o čemu pišu. Nemanja je dobro predstavio automobil. Međutim, nema potenciranja uživanja u vožnji koje i dalje imam i koje je i on imao. Šta dalje pisati? Svi proizvođači konstruišu automobile koji su alternativa klasičnom benzinskom/dizel motoru i to je nemonovnost. Odlaze u istoriju...I dalje me zanima mogućnost organizovanja vlasnika hibridnih vozila u Beogradu ili Srbiji.

LPG BRE

pre 11 godina

Svima je jasno da je ovde ekonomija glavna, pa tek ekologija.

Ako cemo tako, imaju neka dva lika u Bukurestu koja su stavila LPG u svoje prijuse, pa onda odradite racunicu. LPG ovde zadovoljava obe reci na EKO
:D

Ove paljevine koje porede cifru prijusa sa cifrom BMWa su stvarno zalutali
medju ove komentare. Onaj ko se lozi na vožnju i zvuk 5000 RPMa taj ce svakako gledati BMW.

I sta su reklji, medju najprodavanijima u svetu prosle godine?!
Lepo.
A sad svi prst na čelo (ne vi sto volite high RPM vi ne, vec samo ovi sto znaju sta ce sa parama od goriva da urade)!!

Jedva cekam da drzava da neke olaksice znacajnije za ovu proču!

Darko

pre 11 godina

Imao sam priliku da vozim Priusa, Amperu i Outlandera PHEV-a.
Prius mi je među ovim hibridima bio baš razočarenje, u svakom pogledu. Od toga kako vuče pa do ergonomije i kvaliteta materijala. To je delimično i razumljivo jer se prvi pojavio na tržištu. Sada svakako ne bi ušao u uži izbor.

Što se tiče hibrida i električnih vozila, bez obzira što je struja u Srbiji izuzetno jeftina dokle god država ne da značajnije subvencije i podsticaje, takva vozila su neisplativa za kupovinu u poređenju sa sličnima koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

cucic

pre 11 godina

Hvala, ali ne hvala. Auto na baterije samo s antenom i daljinskim u razmjeru 1:18 npr.

Za mene, za te novce... radije nešto sa 6+ cilindara.

Pozdrav,

faca

pre 11 godina

sve sve ali ranije davanje gasa prilikom preticanja da bi se anticipirali kasnije dobijanje snage i sigurno preticalo je nesto zbog cega nikada ne bih ovo vozio...to je cak i opasno da se pusti u saobracaj!

Zoran SM

pre 11 godina

Istina da je to neka vrsta budućnosti, elektro motor je boji zbog same iskorišćenosti snage koji iskoristi nekih 99% inputa a SUS motori tek možda 60-70%. Kao što je u mnogim emisijama debelo istaknuto da pravljenje automobila na baterije je veoma prljav i opasan posao što znaju stanovnici blizu nikl rudnika. Tako da preterana priča o ekologiji tu gubi prilično na smislu. Pa i sama potrošnja dotičnog modela koja je 10-20% manja od klasičnih modernih SUS motora nije nešto preterano ohrabrujuća ne govori mu u prilog kupovine u odnosu na obična vozila recimo Mondea, C5 ili Pasata a uzevši u obzir razliku cene. Hajde da je neki dizajn nego kao što neko reče jesu pogledali malo Teslu ili Alfu, Citroena, Mercedesa svejedno ovo je na dnu dizajna pa čak ne bih rekao ni vrhu aero dinamičnosti. Šta mu je prednost, tih je?! Pa više mana nego prednost čak se priča da su vrlo opasni u gradskim sredinama jel imaju tendenciju da pogaze pešake koji nisu uopšte upozoreni na njegovu prisutnost na putu. Naravno treba ti priručnik ako hočeš da upravljaš sa njim i znanje dipl. ekonomiste/relivozača da prostigneš 3 litre. Ovo je neki prelaz gde se u principu gubi ali ostalim govoriš da ti je svejedno i da te briga za sve ovo gore nabrojano. SUS nije budućnost ali nije ni ovo.

Milan

pre 11 godina

@Ivan
Zaista ne znam tu misteriju velike prodaje Toyota automobila, ali znam, i to zna svako ko je ikad seo u neki bilo koji drugi auto da je daaaleko kvalitetniji i NAPREDNIJI u svakom smislu, od kvaliteta plastike, do naprednih benzinskih i dizel motora, pa do samog dizajna.
Ne razumem zasto mi ljudi lupaju minuse kad sam rekao da je kvalitet plastike KRIMINALAN, pa sta sam slagao? Svako ko je sedeo u ovom modelu moga je da pipne bilo koji deo u unutrasnjosti i uveri se da je to tvrdo kao beton, tu nema onog prijatnog dodira kad vam pola prsta ulegne u sundjerastu plastiku. Dizajn je takodje kriminalan, pa ljudi jel vi vidite kakve lepe automobile sad izbacuje konkurencija Mazda 6, KIA Ceed, i30, Focus, pa dolazeci Mondeo, Optima...itd..itd. Toyota kasni najmanje 30 godina za ostalima u svemu.

malisa

pre 11 godina

@Milorad - pokusaj da nadjes polovan auto. drasticno je manja cena.
@man - samo napred!

inace, zelim da se zahvalim redakciji na tekstovima o hibridnim vozilima kojih, generalno ima i suvise malo kod nas (i tekstova i vozila). takodje, da li postoji ikakva mogucnost da radite test plug in priusa? imam ga u vidu u nekoj perspektivi, ali trenutna cena je, blago receno uzas.

Oxymoron

pre 11 godina

Detaljno sam procitao ovaj test. Ok, lepo napisano. Za pocetak, neverovatno da u teksnu nigde ne pise koliko je potrebno da se baterije napune? Navedeno je samo kako se sila kocenja konvertuje u elektricnu energiju, ali nigde ne stoji sta kad se baterije isprazne. Mora da se dopuni? Ako je tako auto je potpuno neupotrebljiv za sve koji nemaju garazu ili kucu. Kako najveci deo stanovnika Srbije zivi u stanovima, razvlacenje produznog sa npr. II sprata do ulice (pod uslovom da ste uopste nasli mesto za parking u blizini) je neizvodljivo.

Dalje, ako solidno opremljen Prius kosta skoro 30 KEUR, onda neminovno mora da se pogleda sta moze da se dobije za te pare. Ne vidim zasto je jeres porediti Prius sa npr BMW-om. Eto recimo 316d sa nesto boljim performansama ali neuporedivo boljim voznim karatkeristikama kosta 27 KEUR. Kataloska potrosnja tek nesto veca od Priusa, posebno ako se vozi onako kako je autor teksta sugerisao za Priusa. I to bez produznog kabla sa terase. Da ne govorim o opciji dalje prodaje. Ok, servis za Prius nije skup, ali kod ovako slozenog i naprednog automobila pre ili kasnije pocece da crkavaju pojedine komponenete. Popravka toga u Srbiji moze da bude nocna mora, gde se vecina servisera jos bori da ukapira EGR ventil.

Hocu da kazem nisu nasi ljudi nekulturni i ekoloski nes(a)vesni pa ne kupuju Priusa, vec je to auto potpuno promasen za srpske uslove. Sa potrosnjama koje nude novi dizel, pa polako i benzinski motori, slozeni i skupi hibridi gube

Redakcija:
Najbolji nacin da se informisete o procesu punjenja baterije na Priusu sa elektricne mreze je da procitate tekst o Priusu Plug-in. Ovo je strandardni Prius bez te funkcije.

To je sada default

pre 11 godina

Ne znam zasto se autor cudi sto motor pocinje da se oseca samim podizanjem noge sa kocnice. Tako su radili stari mehanicki automatici, i to se sada simulira i kod drugih automatika (CVT, hibridi...) iako tamo zapravo ne postoji razlog za takvo ponasanje.

(Ja bih stavio da to moze da se promeni kada kliknes desnim dugmetom pa izaberes "Properties".)

Redakcija:
Default, hvala za komentar. Zao mi je nisam dobro objasnio taj deo prikaza. Ne cudim se, to je vise savet da se ne popusta kocnica jer se trosi struja bez bilo kakve koristi a auto se ne pomera.

cucic

pre 11 godina

OK, ajde da uslovno (ali samo uslovno) razumijem ove eko-paljevine, što im se sviđa Prius. Ali 30-35 hiljada evra za to.... Ali, kad već daješ tolike novce na eko-budaliještinu, za 53.000 evra BMW nudi trojku u Active E varijanti, sa 340 KS - zadnji pogon, sigurno dobro opremljen kao i ovo čudo, snaga kao M3 prije jedne generacije... a treba da daš 30-35 hiljada za plastični kompakt od 100 KS.

man

pre 11 godina

pa ja sa pazljivom voznjom ljig bg 1.9 tdi/chip skoda octavia uspeo sam da ostvarim 3.2l. Uzgred jeftinija je upola. Mislim da je prijuseva jedina prednost kreni stani tj. gradska voznja gde moguce da stedi ali kada se malo bolje iskalkulise mislim da se ek ne isplati em je auto izuzetno ruzan

ghost

pre 11 godina

svako kupuje auto prema svojem ukusu i potrebama,ako vec dajem 31000+evra onda imam para i za gorivo i bas me briga koliko trosi,a u tom cenovnom rangu mogu se kupiti dobri sportasi koji su milion puta bolji u voznji od ovoga hibrida,i uzivas u voznji i ne mislis non-stop koliko sam potrosio od super marketa do kuce,vozis neku zver ko frajer a ne nekog hibrida ko neka Bakica,bojeci se da das gas jer mozda povuce "mnogo" struje ili benzina i bojis se mozda si potrosio pola litre goriva vise...ja ne mogu da vozim neki auto ako mi on ubija uzivanje u voznji,pa makar isao na vazduh

igorpl

pre 11 godina

Tehnologiju ću ostaviti po strani jer tu TOJOTI retko ko može da parira.
Ali brate izgled je takav da ozbiljno može da naruši reputaciju MULITPLE, JUKE-a, LOGGY-a kao najružnijih automobila!
Amerikance neću svrstavati u ovu konkurenciju jer im je ogromna većina modela RUŽNA

igi

pre 11 godina

Verujem da je kvalitetan i napredan automobil...ali...meni se licno unutrasnji dizajnt toyota,pogotovu yarisa,uopste ne svidja.ni dizajn,ni kvalitet,koji deluje pomalo jeftino.
A za hibrid,ja jos nisam na tim talasnim duzina...volim zvuk motora,pa to ti je...

Milan

pre 11 godina

Ovaj model je sampion u kolicini nekvalitetne tvrde plastike od koje prst poplavi, a boga mi moze i da se polomi ukoliko malo jace kucnete po tom betonu gde god da pokusate da se uverite u "mekocu". Sto se tice dizajna, pa to je vec dokazana stara skola ruznoce kod Toyote. Ja ne znam, jel prate oni auto industriju i vide sta konkurencija radi vec godinama? Pre bi ostao celog zivota na biciklu, nego vozio ovu rugobu.

faca

pre 11 godina

sve sve ali ranije davanje gasa prilikom preticanja da bi se anticipirali kasnije dobijanje snage i sigurno preticalo je nesto zbog cega nikada ne bih ovo vozio...to je cak i opasno da se pusti u saobracaj!

ahahahaha, e stvarno svašta!

pre 11 godina

Na stranu to što mi i inače nije jasno kako elektro-automobili uopšte mogu da budu ekološki, kada koriste struju koja se pravi sagorevanjem uglja u termo-elektranama (a zna se koliko je to zagađivački proces), ali 35.000 EVRA ZA OVAJ?! Pa i da je subvencija ne od 1.000, nego od 10.000 E opet bi bilo suludo preskupo!

ghost

pre 11 godina

svako kupuje auto prema svojem ukusu i potrebama,ako vec dajem 31000+evra onda imam para i za gorivo i bas me briga koliko trosi,a u tom cenovnom rangu mogu se kupiti dobri sportasi koji su milion puta bolji u voznji od ovoga hibrida,i uzivas u voznji i ne mislis non-stop koliko sam potrosio od super marketa do kuce,vozis neku zver ko frajer a ne nekog hibrida ko neka Bakica,bojeci se da das gas jer mozda povuce "mnogo" struje ili benzina i bojis se mozda si potrosio pola litre goriva vise...ja ne mogu da vozim neki auto ako mi on ubija uzivanje u voznji,pa makar isao na vazduh

Milan

pre 11 godina

@Ivan
Zaista ne znam tu misteriju velike prodaje Toyota automobila, ali znam, i to zna svako ko je ikad seo u neki bilo koji drugi auto da je daaaleko kvalitetniji i NAPREDNIJI u svakom smislu, od kvaliteta plastike, do naprednih benzinskih i dizel motora, pa do samog dizajna.
Ne razumem zasto mi ljudi lupaju minuse kad sam rekao da je kvalitet plastike KRIMINALAN, pa sta sam slagao? Svako ko je sedeo u ovom modelu moga je da pipne bilo koji deo u unutrasnjosti i uveri se da je to tvrdo kao beton, tu nema onog prijatnog dodira kad vam pola prsta ulegne u sundjerastu plastiku. Dizajn je takodje kriminalan, pa ljudi jel vi vidite kakve lepe automobile sad izbacuje konkurencija Mazda 6, KIA Ceed, i30, Focus, pa dolazeci Mondeo, Optima...itd..itd. Toyota kasni najmanje 30 godina za ostalima u svemu.

cucic

pre 11 godina

Hvala, ali ne hvala. Auto na baterije samo s antenom i daljinskim u razmjeru 1:18 npr.

Za mene, za te novce... radije nešto sa 6+ cilindara.

Pozdrav,

Roll

pre 11 godina

Izgled na stranu... Po mom mišljenju hibrid ovog tipa nema smisla! Zašto? Čak iako zažmurimo na cenu, ne možemo na činjenice. Moderan turbo dizel zapremine 1.6L će umerenom vožnjom u gradu takođe teošiti tih 4.5 do 5 litara koje prius troši. I u slučaju, recimo BMW-a 116d ili Giuliette sa 1.6 jtdm motorom, imaće i nešto bolje performanse (od 0-100 za 9.8 sekundi). O nižoj ceni i lepšem dizajnu pomenutih primera da i ne pričamo. Hibrid NEMA praktičnog SMISLA. Kad izađe pravi kompletni električni automobil limuzina koji može da se odveze od Beograda do Soluna sa jednim charge-om, biću prvi u redu da ga kupim. A ne ova žvaka za ludaka koja ništa dobro ne donosi i kao da je rad na temu zašto jednostavno kad može komplikovano...

cucic

pre 11 godina

OK, ajde da uslovno (ali samo uslovno) razumijem ove eko-paljevine, što im se sviđa Prius. Ali 30-35 hiljada evra za to.... Ali, kad već daješ tolike novce na eko-budaliještinu, za 53.000 evra BMW nudi trojku u Active E varijanti, sa 340 KS - zadnji pogon, sigurno dobro opremljen kao i ovo čudo, snaga kao M3 prije jedne generacije... a treba da daš 30-35 hiljada za plastični kompakt od 100 KS.

man

pre 11 godina

pa ja sa pazljivom voznjom ljig bg 1.9 tdi/chip skoda octavia uspeo sam da ostvarim 3.2l. Uzgred jeftinija je upola. Mislim da je prijuseva jedina prednost kreni stani tj. gradska voznja gde moguce da stedi ali kada se malo bolje iskalkulise mislim da se ek ne isplati em je auto izuzetno ruzan

Zoran SM

pre 11 godina

Istina da je to neka vrsta budućnosti, elektro motor je boji zbog same iskorišćenosti snage koji iskoristi nekih 99% inputa a SUS motori tek možda 60-70%. Kao što je u mnogim emisijama debelo istaknuto da pravljenje automobila na baterije je veoma prljav i opasan posao što znaju stanovnici blizu nikl rudnika. Tako da preterana priča o ekologiji tu gubi prilično na smislu. Pa i sama potrošnja dotičnog modela koja je 10-20% manja od klasičnih modernih SUS motora nije nešto preterano ohrabrujuća ne govori mu u prilog kupovine u odnosu na obična vozila recimo Mondea, C5 ili Pasata a uzevši u obzir razliku cene. Hajde da je neki dizajn nego kao što neko reče jesu pogledali malo Teslu ili Alfu, Citroena, Mercedesa svejedno ovo je na dnu dizajna pa čak ne bih rekao ni vrhu aero dinamičnosti. Šta mu je prednost, tih je?! Pa više mana nego prednost čak se priča da su vrlo opasni u gradskim sredinama jel imaju tendenciju da pogaze pešake koji nisu uopšte upozoreni na njegovu prisutnost na putu. Naravno treba ti priručnik ako hočeš da upravljaš sa njim i znanje dipl. ekonomiste/relivozača da prostigneš 3 litre. Ovo je neki prelaz gde se u principu gubi ali ostalim govoriš da ti je svejedno i da te briga za sve ovo gore nabrojano. SUS nije budućnost ali nije ni ovo.

igi

pre 11 godina

Verujem da je kvalitetan i napredan automobil...ali...meni se licno unutrasnji dizajnt toyota,pogotovu yarisa,uopste ne svidja.ni dizajn,ni kvalitet,koji deluje pomalo jeftino.
A za hibrid,ja jos nisam na tim talasnim duzina...volim zvuk motora,pa to ti je...

igorpl

pre 11 godina

Tehnologiju ću ostaviti po strani jer tu TOJOTI retko ko može da parira.
Ali brate izgled je takav da ozbiljno može da naruši reputaciju MULITPLE, JUKE-a, LOGGY-a kao najružnijih automobila!
Amerikance neću svrstavati u ovu konkurenciju jer im je ogromna većina modela RUŽNA

dudule

pre 11 godina

Primecujem veliku slicnost u komentarima za prius i iphone, uz ogromnu kolicinu fanbojizma i snobizma, dolazi i nezaobilazno vredjanje svih koji koji za iste pare kupe auto koji "trosi naftu", dok oni iz auspuha izbacuju oblacice i vanilu. Niko od njih se ne zapita odakle dolaze baterije, kako se proizvode i najvaznije kako se posle upotrebe skladiste.

X

pre 11 godina

@Marko
Vi ga preteraste, ali stvarno. I jos neki pre Vas sto su komentarisali, takodje. Nije ovaj automobil nikakav vrhunski dokaz ekoloske svesti. Ovo je jednostavno proizvod kao i svaki drugi. Kao takav ima svoju cenu i ona odgovara ili ne. Nekome da, a nekome ne. Neko moze da se pronadje u celoj prici o ekoloskoj svesti i zagadjenju a neko ne moze. Kao kupca mene ekologija ne interesuje. Slazem se sa tim da auto treba malo da zagadjuje ali se nikako ne slazem sa tim da razliku u ceni treba ja da platim. Mozda deo cene, a mozda ni deo. Neka se drzava odrekne dela dazbina. Kad se podvuce crta ostaje samo gola sustina: da li se posle deset (ili koliko vec) godina ovaj auto isplati u odnosu na auto sa klasicnim (benzinskim/dizel) agregatom. Ta prica sa osecanjima, kao ekologija, kao da ostavimo nasoj deci cistiju planetu, je cista glupost. Da se razumemo, sve je to OK samo se radi o tome ko ce da plati ceh i da li se to isplati ili ne. Kratkorocno gledano zaista me ne interesuje sto auto sa Rajca do Bgd-a trosi 3.3 litra. Recimo bilo bi zanimljivo koliko trosi na autoputu pri konstantnih 120 km/h. Interesuje me zavrsni racun posle bar 5-10 godina.

Na temu diskvalifikacije onih koji bi ovim autom na more, do Soluna ili gde vec, ne znam sta da kazem. Ovo nije auto samo za odlazak u pozoriste ili operu tako da je put do Soluna jednako relevantan kao put do neke druge destinacije koja je vise prijemcljiva za skorojevice koji su "korisnici sluzbenog".

Oxymoron

pre 11 godina

Detaljno sam procitao ovaj test. Ok, lepo napisano. Za pocetak, neverovatno da u teksnu nigde ne pise koliko je potrebno da se baterije napune? Navedeno je samo kako se sila kocenja konvertuje u elektricnu energiju, ali nigde ne stoji sta kad se baterije isprazne. Mora da se dopuni? Ako je tako auto je potpuno neupotrebljiv za sve koji nemaju garazu ili kucu. Kako najveci deo stanovnika Srbije zivi u stanovima, razvlacenje produznog sa npr. II sprata do ulice (pod uslovom da ste uopste nasli mesto za parking u blizini) je neizvodljivo.

Dalje, ako solidno opremljen Prius kosta skoro 30 KEUR, onda neminovno mora da se pogleda sta moze da se dobije za te pare. Ne vidim zasto je jeres porediti Prius sa npr BMW-om. Eto recimo 316d sa nesto boljim performansama ali neuporedivo boljim voznim karatkeristikama kosta 27 KEUR. Kataloska potrosnja tek nesto veca od Priusa, posebno ako se vozi onako kako je autor teksta sugerisao za Priusa. I to bez produznog kabla sa terase. Da ne govorim o opciji dalje prodaje. Ok, servis za Prius nije skup, ali kod ovako slozenog i naprednog automobila pre ili kasnije pocece da crkavaju pojedine komponenete. Popravka toga u Srbiji moze da bude nocna mora, gde se vecina servisera jos bori da ukapira EGR ventil.

Hocu da kazem nisu nasi ljudi nekulturni i ekoloski nes(a)vesni pa ne kupuju Priusa, vec je to auto potpuno promasen za srpske uslove. Sa potrosnjama koje nude novi dizel, pa polako i benzinski motori, slozeni i skupi hibridi gube

Redakcija:
Najbolji nacin da se informisete o procesu punjenja baterije na Priusu sa elektricne mreze je da procitate tekst o Priusu Plug-in. Ovo je strandardni Prius bez te funkcije.

kele

pre 11 godina

Me znam šta više reći nego fantastično. O dizajnu možemo diskutovati, ali o tehnologiji ne. Pa ovo je svetlosnim godinama daleko od svih ostalih proizvođača.

Nemanja

pre 11 godina

Cinjeice za ljude koji kritikuju proizvod>
Prius je jedan od najprodavanijih automobila na svetu, veoma pouzdan, udoban i tih. Ima svoje mane, nije dobar za voznju kao BMW ili Mazda ili Honda.
Zbog nacina na koji radi, veliki broj delova mnogo se redje menja.
Baterija je nepoznanica, ali posle 5 ili 8 godina veoma malog laganja, 2500 evra za beteriju nije veliki iznos.

LJudi, moramo da shvatimo da postoji veliki izbor proizvoda za svaku sferu zivota, tako je i sa automobilima. Nemoguce je da svi znamo sve.

Zato bi bilo sjajno da komentatori koji se nisu potrudili da procitaju tekst, a kamoli da odu na probnu voznju jednostavno ne troluju i ne kvare ovu temu.

korisnik sluzbenog

pre 11 godina

@Roll
BMW i Alfa koje ste naveli su manji automobili od Priusa. Takodje, ne mogu da trose toliko malo u Beogradu, gde je u gradu prosecna brzina kretanja izmedju 20 i 22 km/h. Iznosite neistine. Modeli koje ste naveli pre su u rangu Aurisa hibrid.

Takodje, informacija da vam je Solun destinacija govori nam da ne spadate u ciljnu grupu kojoj su ovi automobili namenjeni.

Savetujem da malo proverite stavove koje iznosite i apdejtujete ih. Dosadno je godinama citati iste komentare za razlicite proizvode koji se itekako razvijaju.

Iako to mozda ne znate, vase reci, kada su procitane ovde, mogu da postanu neciji stav. To nosi odredjenu dozu odgovornosti.

dzoni

pre 11 godina

Da imam para uzeo bi samo plugin hubrid tj da moze da se napuni za 60 km voznje samo elektromotorom a posle ide kao klasicni hibrid (shewrolet volt) ..tako bi potpuno eliminisao potrosnju goriva u gradu gde najcesce se i vozi..ovako toliko tehnologije i razmlisljanja kako da vozis a potrosnja kao moj mnogo jeftiniji clio 1.5dci.

Darko

pre 11 godina

Imao sam priliku da vozim Priusa, Amperu i Outlandera PHEV-a.
Prius mi je među ovim hibridima bio baš razočarenje, u svakom pogledu. Od toga kako vuče pa do ergonomije i kvaliteta materijala. To je delimično i razumljivo jer se prvi pojavio na tržištu. Sada svakako ne bi ušao u uži izbor.

Što se tiče hibrida i električnih vozila, bez obzira što je struja u Srbiji izuzetno jeftina dokle god država ne da značajnije subvencije i podsticaje, takva vozila su neisplativa za kupovinu u poređenju sa sličnima koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Aца

pre 11 godina

Ипак Смо различити, али колико? Више од свега на свету волим да возим бицикл лети кроз природу и шумским брдовитим стазама, једном на празном локалном путу у даљини сам приметио аутомобил који је имао сам утисак клизи према мени, помислио сам какво фино модерно ауто, ускоро сам се уверио да нисам погрешио, беше то нова Тојота Приус, "чудо" у нашој сеоској средини. Ето за мене је Она хај тек врх и не бих се двоумио ни секунда да отрчим до салона и купим је да имам довољно у џепу. Иначе волим тојоте и њихов дизајн. Да су у свему врх за новац који се за њих тражи говори тржиште, вредност акција а и на листи брендова су годинама први у класи аутомобила, ( зато што су ружне, шта би тек било да су лепе? )то у Србији се мало теже прихвата јер, ето Шкода прода 4,5 пута више аутомобила од Тојоте у годину дана. Можда свет греши? Мораће свет још пуно тога да научи од Нас. Цене хибрида се иначе уравнотежују са ценама дизелаша у истој класи, да није тако ни један хибрид не би ни дошао у дућан. Једном приликом сам питао власника Приуса како је задовољан са аутићем? Врло је задовољан са свим и дуго ми је са поносом причао о њему, а у свом возном парку поред њега има још и Меце и Лексус сувове...много скупља аута а ето ипак није гадљив на Приуса...

krle

pre 11 godina

"U Priusu se sedi visoko što doprinosi prostoru za kolena putnika. Cenu plaća vozač jer se upravljač nalazi niže u kabini od onoga što je po mom mišljenju optimalno. Na dužim putovanjima pozicija upravljača doprinosi zamoru u predelu ramena."

Ne znam sta je autor mislio pod "upravljacem", ali pretpostavljam da se odnosi na volan. Ako je volan u pitanju, na Prius-u se volan moze namestiti prema visini vozaca. Znaci moze da se izvuce, i podigne gore-dole. Imam Prius 2013 sa navigacijom i kamerom za rikverc, i moram reci da je auto velicanstveno.

maxy

pre 11 godina

Odličan tekst i odlično predstavljanje načina na koji se vozi hibrid. Cena je ono što kvari ugođaj ovakvom vozilu, a posebno izražen problem jer se radi o srpskom tržištu. Uz dobru subvenciju predstavlja dobru kupovinu posebno za ljubitelje ekologije i novih tehnologija, ali i kao lifestyle automobil.

korisnik sluzbenog

pre 11 godina

@ahahahaha, e stvarno svašta!
Automobil o kojem smo dosli da citamo sam proizvodi struju. Ne moras ga loziti ugljem dok ga vozis.
Bilo bo dobro da se informisemo o temi kojom se bavimo pre nego sto krenemo sa komentarisanjem. U ovom slucaju to nije tesko jer se pregrst informacija nalazi iznad linka za slanje komentara :)

PetaR

pre 11 godina

Iako sam ljubitelj druge vrste vozila pa i vozim jedan stariji sportski kabriolet, uvek na ulici kazem, svaka cast osobi koja je ovo kupila jer sto se mene tice,pokazuje da je ispred zatucanog balkanskog mentaliteta. Da imam novca za ovo,siguran sam da bi ga vozio ili bi mi bio barem drugi automobil. Postovaoci i ljubitelji tehnike i razvoja sigurno cene nesto ovako.

Nemanja

pre 11 godina

@(faca, 11. februar 2013 09:34)
Tako se vozi i svaki klasican automatik...
Auto je stvarno maestralan, ima toliko tehnologije, a sve to funkcionise tako da i ne primetite... U gradu 4,5l benzina u realnoj voznji je odlicno. A cak je ovaj auto i sasvim praktican za svakodnevnu upotrebu i pruza udobno putovanje. Elektromotor u gradu daje odlicne performanse (pri gradskim brzinama) jer ima karakteristiku da uvek raspolaze maksimalanim obrtnim momentom i to na nivou najjacih dizelasa.
Sto se tice cene, mislim da je skroz ok kada se pogleda kojom tehnologijom raspolaze. Ovakvu tehnologiju nemaju ni Nemacke kompanije, a cak i delovi opreme koje ovaj automobil ima kao standar i koje nisu vezane za hibridnu tehnologiju (kao sto je HUD, stakla optorna na vodu...) su paprene kod ostalih proizvodjaca. A cak su i plastiku stavili od recikliranih materijala a negde sam procitao da se cak oko 80-90 posto automobila moze reciklirati. Slazem se da cena nije za nase trziste kompetentna, ali samo uzmite bilo koji auto sa istom opremljenoscu kao ovaj testirani i videcete, da cak i bez hibridne tehnologije, kosta mnogo vise.

Poredjenje?

pre 11 godina

@roll
Koliko kosta BMW serije 1 sa alu felnama, posebnom bojom, siberom, koznim sedistima, navigacijom, premium audio sistemom, kamerom za voznju u rikverc, xenonima, tempomatom, automatskim farovima i brisacima?
Osnovni model sa ED sistemom startuje sa cenom od 22.790 eur.
Bmw ne moze da ima solarni panel i led farove. Bmw je mnogo bolji za voznju ali i skuplji za odrzavanje.
Zakljucak je da su neuporedivi. Svako bira ono sto mu odgovara.

Medju prvima

pre 11 godina

Ja sam jedan od prvih vlasnika Priusa u Srbiji, modela iz 2007. godine. Priusa sam prvi put video u Kaliforniji i 2005. godine moram da priznam da sam se odmah odusevio tehnologijom. Izgled mi je bio pasolutno nevazan ali pomak u razvoju industrije bio je presudan za mene. Zeleo sam da budem deo toga.
Kada sam kupovao auto nisam kalkulisao kada ce mi se isplatiti kupovina. Kasko u prvoj godini je kostao ravno 1000EUR.
Bilo mi je sjajno da imam auto koji malo trosi na dnevnom nivou, koji pruza nevidjeno uzivanje tokom voznje u gradu (kada moras da se mucis kroz guzve u kreni-stani uslovima). Zimi, u koloni izgleda zanimljivo kada svima osim vama izglaze dim i para iz auspuha.
Za ovaj novac ne postoji automobil koji pruza tako visok nivo luksuza u voznji po gradu. Daleko je od savrsenog, posebno po snegu, u krivinama.
Na autoputu sam uvek drzao 140kmh na tempomatu i potrosnja je uvek iznosila 6.0L.
Prius, kao ni Ampera nije za svakoga, svakako ne za onoga ko ga uporedjuje sa proizvodima iz proslosti. U Srbiji mogu da ga priuste samo ljudi koji zaradjuju daleko iznad proseka, a takvi ljudi cesto biraju marke automobila, garderobe ili ko zna cega koje ostavljaju drugaciji utisak kod ljudi sa kojima dolaze u susret.

malisa

pre 11 godina

ljudi stvarno svasta komentarisu, duboko verujem iz neznanja. Mi koji vozimo priuse (moj je 2010) spadamo u nekakvu "egzotiku" (najblaze receno - a cuo sam i "foliranti", "sminkeri", naravno "budale" i sl.). Ali to vazi samo ovde i verovatno u ostalim zabitima na ovoj planeti. Konkretno u Becu svaki drugi taksista vozi ovaj ili prethodni model. odkud to? Ljudi, kolicina hibridnih vozila je merilo da li ste banana drzava ili ne! zvuci uzasno ali razmislite samo malo o beneficijama koje daju druge drzave (ne znam tacno, popravite me ali sam cuo za odbitak od 3000-6000 evra), a beplatan parking, jevtinija registracija, i prolazak kroz centar grada gde je ostalima zabrnjeno, dodju mu kao bonus... nama su ovde davali 100k dinara a, ako sam dobro shavtio sada ni to.

inace, ja sam mojim vozilom izuzetno zadovoljan.. ne slazem se bas sa svim detaljima iz teksta, al me mrzi sad da pisem :)
cao.

Marko

pre 11 godina

@Roll

Potrošnja, turbo dizel, BMW, Alfa, ubrzanje... Prius definitivno nije namenjen Vama, a rekao bi i većini nas odavde.

Moje skromno mišljenje je da potreba za ovakvim modelima zahteva viši stepen svesti o društvu u kojem živimo. Saobraćaj u metropoli podrazumeva ogromna zagađenja, nivoe buke, gužve, skupe parkinge, registracije u zavisnosti od izduva CO2...

Prius je tu pobednik u svakom smislu. Subvencionisana kupovina, beneficirana registracija, besplatan parking i još štošta već ranije rečeno. O ekološkoj svesti da i ne pričamo koja je kod nas nažalost na jako niskom nivou.

Nemanja

pre 11 godina

@(Milan, 11. februar 2013 16:34)
Svi ti koje si naveo su stvarno lepsi od Priusa. E sad,uzmi pa pogledaj drugacije. Ko ima najmanji optor vazduha od njih? Prius. Ako razumes imalo znacenje reci aerodinamika znaces da je Prius takoreci dizajniran u tunelu kako bi se maksimalno smanjio optpor vazduha. A to je potpuno ok ako hoces da napravis vozilo koje najmanje trosi.
A za kvalitet plastike. Ako si citao tekst do kraja, video bi da je plastika napravljena od reciklirane plastike. I zato je takvog kvaliteta. To je i u vecini ostalih Toyotinih vozila jer oni vaze za jedan od brandova koji najvise ulaze na planu ekologije. Da li stvarno mislis da oni ne mogu da stave neku kvalitetniju plastiku? Jednostavno, nece, hoce da se reciklira i da imaju epitet ekoloskog proizodjaca i to je to. Pa ti uzmi ili ostavi, aocigledno mnogo ljudi uzima. To ti je isto kao i za njihov sat. Mogu da naprave hologramski, mogu da ga projektuju na staklo, ali ne, oni ga hoce na centralnoj konzoli i to je to.

Дејан

pre 11 godina

ДА оставимо на страну причу о технологији. Ауто је накрцан са њоме као Спејс Шатл. И то је у реду. Технологија развијена са циљем да уштеди гориво и мање загађује. Међутим такав аутомобил има и свој ценовни разред па сагласно ценовном разреду и остали сегменти возила морају бити адекватни цени. Пластични тапацир врата од тврде пластике која се лако оштећује? Остали елементи ентеријера од исте? То је први моменат на који би мене одбио од овог аутомобила. Ја волим Тојоте (Ја возим Авенсис, супруга Аурис). Тачно је да имају мало досадан дизајн, и не изазивају неке емоције (које руку на срце мени нису толико важне), јер аутомобил сматрам превозним средстовом од А до Б, и очекујем да има разумне трошкове експлоатације, али за цену коју плаћам захтевам и подразумевани општи квалитет возила (па и опреме самог салона аута)сагласно ценовном рангу. Код осталих модела Тојота је то лепо избалансирала, са Пријусом то сигурно није случај!Назив Executive и тврда пластика не иде једно уз друго!

Bojan

pre 11 godina

@faca
ovog puta necu komentaristai Prius sa vise reci od toga da mislim da je odlican izbor.
ono sto me zanima je zasto se desava da ljudi retko salju komentare na nove tehnologije? zar je moguce da umemo da prenosimo tudja misljenja vezane za izgled alfe, vagena i bmw-a?
kada nesto ne znamo ili ne razumemo, dobro je da pitamo, ne moramo da cutimo ili da kritikujemo bez argumenata.

pozdrav

Konstantin

pre 11 godina

Ovo je savrsen auto da mi neko pokloni. Poklon je skup i lep plus Eksluzivan a jeftin za odrzavanje i svakako udoban.
Pravda za Priusa!

LPG BRE

pre 11 godina

Svima je jasno da je ovde ekonomija glavna, pa tek ekologija.

Ako cemo tako, imaju neka dva lika u Bukurestu koja su stavila LPG u svoje prijuse, pa onda odradite racunicu. LPG ovde zadovoljava obe reci na EKO
:D

Ove paljevine koje porede cifru prijusa sa cifrom BMWa su stvarno zalutali
medju ove komentare. Onaj ko se lozi na vožnju i zvuk 5000 RPMa taj ce svakako gledati BMW.

I sta su reklji, medju najprodavanijima u svetu prosle godine?!
Lepo.
A sad svi prst na čelo (ne vi sto volite high RPM vi ne, vec samo ovi sto znaju sta ce sa parama od goriva da urade)!!

Jedva cekam da drzava da neke olaksice znacajnije za ovu proču!

zeljko

pre 11 godina

Potpuno je razumljivo da u Srbiji ovaj automobil nema sanse. ne zbog kupaca nego zbog same drzave. kupiti prius niko nece samo zbog ekoloske svesti. na prvom mestu je racun. ja ne zivim u srbiji ali zivim u zemlji koja OBICNOM priusu ne nudi nikakve olaksice kod kupovine, elektro automobilima ili onima kojima se baterija puni spolja da ali Hybridima ne. posto vozim Toyotu Corollu nisam bio lenj pa sam malo izracunao sta bih dobio kupnjom Priusa bez ikakve nadoknade drzave. dosao sam do racunice da bih za nekih 10g nadoknadio razliku u ceni a znamo da je Corolla jako stedljiv i kvalitetan auto za tu klasu. i sta cu uraditi? pa kupit cu Priusa, naravno. Zasto? Pa zato sto se za tih deset godina vozim u boljem, TISEM, luksuznijem automobilu a ionako Corollu vozim vec 10g. tako da to nije problem. e sada zamislite kad bi vam drzava dala nazad tih 1,000 do 6,000 eura kao u Evropi. Vecina nas kilometre pravi u gradu gde je Prius kod kuce a svi ostali trose ko ludi. gradska voznaj je obicno od 7.5 do 10-12L zavisnosti od auta a to je cena koja se svakodnevno placa. Ja bih je kupio samo zato sto je tiha, ako nista drugo. Ukusi su razliciti.

Tadju

pre 11 godina

I ja sam vlasnik Priusa (od 2008), kao i neki od komentatora. Zato mi je jasno o čemu pišu. Nemanja je dobro predstavio automobil. Međutim, nema potenciranja uživanja u vožnji koje i dalje imam i koje je i on imao. Šta dalje pisati? Svi proizvođači konstruišu automobile koji su alternativa klasičnom benzinskom/dizel motoru i to je nemonovnost. Odlaze u istoriju...I dalje me zanima mogućnost organizovanja vlasnika hibridnih vozila u Beogradu ili Srbiji.

Gane

pre 11 godina

Sacica ljudi u Srbiji spremna je i sposobna da odabere ovaj automobil. ali to je vise problem nespremnosti drzave da se ponasa na nivouostatka razvijenog sveta. Takodje, problem je ljudi koji ne mogu da priuste nesto drugacije ili da sami isprobaju alternativu "svemocnom dizelu".
Meni bi jedan ovakav legao savrseno. Jos kada bi te drzava pomogla sa par hiljada evra i mogucnoscu da zaradis pristojnu platu, banka sa povoljnim uslovima finansiranja... TReba da e probudim i da se vratim na posao.

To je sada default

pre 11 godina

Ne znam zasto se autor cudi sto motor pocinje da se oseca samim podizanjem noge sa kocnice. Tako su radili stari mehanicki automatici, i to se sada simulira i kod drugih automatika (CVT, hibridi...) iako tamo zapravo ne postoji razlog za takvo ponasanje.

(Ja bih stavio da to moze da se promeni kada kliknes desnim dugmetom pa izaberes "Properties".)

Redakcija:
Default, hvala za komentar. Zao mi je nisam dobro objasnio taj deo prikaza. Ne cudim se, to je vise savet da se ne popusta kocnica jer se trosi struja bez bilo kakve koristi a auto se ne pomera.

Vlada

pre 11 godina

Dok prilazite Priusu sa ključem u džepu, čim vas sistem detektuje, uključiće svetla u kabini kao znak pozdrava. Dovoljno je da dodirnete bravu i auto će se otključati.

Nije to neka novina ni luksuz. To cak moze i moj Yaris II. Za sve ostalo mogu da kazem: super.

Redakcija:
Vlado, super za Yaris. O ovom sistemu pisemo po ko zna koji put pa nije predstavljen kao novina vec kao deo dozivljaja automobila.
Pozdrav.

Milorad

pre 11 godina

Sjajan auto, sjajan tekst. Žao mi je što košta toliko puno, jer je moj limit tačno na 12000 evra i to ako imam sreće da dobro prodam stari auto. Znači - verovatno nikad neću uspeti da kupim Priusa.

malisa

pre 11 godina

@Milorad - pokusaj da nadjes polovan auto. drasticno je manja cena.
@man - samo napred!

inace, zelim da se zahvalim redakciji na tekstovima o hibridnim vozilima kojih, generalno ima i suvise malo kod nas (i tekstova i vozila). takodje, da li postoji ikakva mogucnost da radite test plug in priusa? imam ga u vidu u nekoj perspektivi, ali trenutna cena je, blago receno uzas.

vlada

pre 11 godina

Svaka čast Nemanja, odličan text, posebno mi se svidja prva rečenica ovog texta:
"Jedna od najvećih prednost posedovanja hibrida u našoj zemlji je ta što psi lutalice ne jure za vama dok vozite niz ulicu."

Driver

pre 11 godina

Nemanja, da li si vozio na auto putu brzinama vecim od 130 Km/h? Zanima me potrosnja pri vecim brzinama, tipa 150-160.

Redakcija:
Nisam :( Na medjunarodnim putovanjima uglavnom sam tempomat drzao na 135kmh. Da li ima poente voziti brze, imajuci na umu cesce zaustavljanje na pumpama. Na 700-800 km voznje uglavnom me jedni te isti vozaci koji voze oko 160 prestizu po dva puta.