Četvrtak, 24.01.2013.

11:22

Držanje odstojanja nije samo fraza

Izvor: B92

Držanje odstojanja nije samo fraza IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

dragan

pre 11 godina

Pokusavao sam i sa prikocavanjem levom nogom, i sa ablendovanjem onom kojega sam propustio jedno mesto napred, mislim da niko ne shvata poentu i sada propustam sve, drzim odstojanje i kljucham u sebi.
Malo pre, "autoput" kroz Bgd, mladi cvikeras u Jugo Floridi, obilazi zaustavnom trakom, sece prikljucnu traku na autoput. Dobro da se niko nije ukljucivao, prelazi u levu traku i koci da bi naucio pameti zenu u Mercedesu koja nije htela/mogla da mu se skloni na vreme. Lik znaci nigde ne zuri, a sada i cela kolona za njim u "preticajnoj" traci.
Da se razumemo, sto se tice onog "cvikeras": i sam imam korekciju vida, prilagodio sam se tome.
Jos nesto, u naselju, za prekoracenje preko 20kmh, obavezno je oduzimanje dozvole. I dok vozim 65-69 kmh (da ne bi "provocirao" sa 50)Iarskom do izlaza iz Stepojevca, sve vreme mi je neko na braniku uz ablend i sirenu. A i da nema zakona i policije, ipak je cinjenica da vozite ulicom, a ne magistralom.

pera kojot

pre 11 godina

Evo situacije od pre neki dan.... idem levom trakom od gazele ka plavom mostu 120km/h, ispred mene dosta automobila koji se krecu istom brzinom... dakle i da hocu brze ne mogu da ih preskocim niti ima potrebe za vecom brzinom jer je ogranicenje na tom delu puta 80kmh, ALI meni se u branik nabila zena sa 206-icom koja ne prestaje da blica, u jednom momentu se sklonim u desnu traku ona prodje i naravno nije mogla daleko nego do sledeceg vozila, e onda sam ja krenuo za njom pa poceo njoj da blicam PITANJE DA LI JE SHVATILA POENTU ?a ima i drugo resenje lepo lagano stati izaci i sutnuti je u branik da otpadne od one kante od auta, vratiti se u kola i nastaviti dalje, a ona nek stoji tu i ceka pomoc...

Tile

pre 11 godina

Slažem se da treba držati odstojanje uvek baš u tolikoj meri da i za naglo zaustavljanje vozila ispred (najgori slučaj je baš lančani sudar) da se BLAGOVREMENO vozilo zaustavi. Mnogi nisu primetili da je nekoliko vozača prenaglo zakočilo - ostavilo mesta i do 20-30m ispred i time DODATNO OTEŽALO kočenje vozilu iza sebe. Druga krajnost je da treba ostaviti bar 2-3 m ispred ako možemo da čim dodjemo do svesti brže bolje se izgubimo odatle a ne da osatnemo i blejimo čekajući da nas neko lupi, ako ne vozilo iza onda onaj iza njega, ako ne taj onda onaj dva-tri iza njega..

sedi-razmisli

pre 11 godina

Tekst, video i ove komentare staviti kao uvod u novom zakonu o saobraćaju.
Mislim da je ovaj video uz dobro izanalizirano kretanje i ponašanje svakog vozila pola vozačke obuke u delu ponašanja u saobraćaju. Ovde ima skoro sve što teorijski treba da se zna o tome.

Aleksandar

pre 11 godina

Fraza "prilagoditi brzinu uslovima i stanju na putevima" je izuzetno pametna i korisna, ali postoji problem zloupotrebe fraze u nasem sistemu. To u praksi znaci da si idiot ako u ovakvim uslovima vozis 120 i ne drzis odstojanje, a ne da si vidovit i da, iako je ogranicenje 80, ti vozis 40km/h, jer iza krivine ima rupa metar sa metar!
Drugo, ima divno i prakticno resenja za retarde sa mobilnim koji se "nabijaju na branik", i zatim bez migavca koriste svaki metar da se ubace ispred. Za ovo prvo, resenje koje apsolutno preporucujem je - ne oduzimajuci gas i ne smanjujuci brzinu, levom nogom samo blago pritisnuti papucicu kocnice. Toliko da auto ne koci, ali se upale stop svetla. To kod pomenuntih izaziva gotovo do besmisla naglo kocenje i utisak da ste ludi, sto ce ih na dalje odvratiti od nabadanja na branik. A i resicete drugi problem, jer zbog njihove pretpostavke da ste vi ludi, a ne on, krenuce u obilazenje kao da vuce gliser za sobom i plus, otici ce jedno 2-3 auta dalje da se ubaci.
U Srbiji u saobracaju treba biti smiren, domisljat i sto rece ova devojka voziti ne 1, nego 6 automobila odjednom, i sve ce biti u redu...
Da, ako su oko vas bahati to ne znaci da u vama treba da prorade isti porivi... Sem ako vam ugroze pravo na zivot!
Srecan put!

Milan

pre 11 godina

U Rusiji svi voze kao nenormalni. Licno sam samo jednom provozao kola tamo i to na otvorenom putu Moskva - Kaluga (Kievskoe shosse) leti, i rekao sam nikada vise. Inace na zimskim gumama imaju eksere koji su super za kontrolu vozila na snegu i omogucavaju postizanje velikih brzina na snegu i ledu, ali imaju tu nezgodnu osobinu da produzavaju put kocenja sigurno bar za 50% (ispravite me ako gresim).

Sto se tice saobracajne kulture u Srbiji, moze se reci da je na vrlo niskom nivou, narocito u vecim gradovima, ali je i dalje bolja nego u Rusiji. Kod nas se vozaci zabijaju u rep, upadaju u razmak koji si ostavio do vozila ispred sebe, i jos ti trube i ablenduju ako vozis brzinom koja je naznacena na saobracajnim znakovima. Makazice i preticanje preko pune (a boga mi i preko duple pune na Ibarskoj) su sasvim normalna pojava. Kakvi su nam putevi, kakve krseve vozimo i kako ih vozimo, jos i imamo srece sa brojem saobracajki.

Vatrogasac

pre 11 godina

Vozac kombija u levoj traci je na vreme snimio situaciju i odmah ukljucio sva 4 da se ovaj iza spremi, jasno je da se nesto desava i nije ni kocio naglo, samo sta vredi kad je iza bio konj.

.

pre 11 godina

@logika Nije snimao mobilnim, u Rusiji skoro svaki automobil ima kameru ugradjenu u retrovizor, jer se dešavaju nevjerovatne stvari na putu, pa moraš u osiguravajuću kuću donijeti i takav dokaz da bi ukapirali što se tu izdešavalo.

vet

pre 11 godina

Zato ja postujem prvi savet mog instruktora, pre petnaestak godina: kad sednes u auto, ti vozis 6 automobila! Svoj, onaj iza, onaj levo, desno i dva ispred sebe! Tako sam spasila svoj auto na semaforu. Stojim i gledam budalu u retrovizoru koji se zalece u mene. Prodjem napred i sklonim se sa semafora. Lik je stao 100m dalje sa potpuno celavim gumama! On je sve vreme kocio!???? Dobro je da nije bilo pesaka na prelazu, morala bih da drzim noznu, rucnu, volan i da glumim stub...

Bojan RF

pre 11 godina

Ljudi ovo je snimano u Rusiji. U Rusiji je sve drugacije. Ne opravdavam nikog ali cisto da vam objasnim postpo ovde zivim vise od 15 godina.
1. Snega ima oko 5 meseci, u nekim delovima i 9 meseci. Kad vozis stalno po suvom pa nekad padne sneg onda si tih par dana izusetno oprezan. Kad vozis 3 meseca svaki dan po snegu onda se naviknes pa se opustis.
2. U Rusiji su dozvoljene gime sa ekserima. Polovina vozi sa ekserima, polovina bez eksera. Ko ima eksere, zaustavice se mnogo brze nego neko bez eksera. Zato svako ko ima eksere treba da ima nalepnicu na zadnjem staklu da bi drugi znali. Prema tome ko je imao eksere verovatno se zaustavio ko nije taj se isto zaustavio ali na drugi nacin.
3. Rusi su definitvno, manje oprezni vozaci
4. Ne zaboravite da je Rusija ogromna zemlja sa ogromnom kolicinom automobila i sa fantasticnim brojem malih i velikih kamiona. Kad bi svi u takvim uslovima vozili 40km/h i drzali distancu 80m, zemlja bi stala.

Strumf

pre 11 godina

@Realista- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju.


Mehanicke prepreke? Da li ti upravljas vozilom ili vozilo upravlja tobom? Koliko ja znam automobil nema mozak i on, ako je u ispravnom stanju, se krece samo onim pravicama kojim ga vozac upravlja. Kada ce se auto zaustaviti zavisi od znanja i vestina vozaca da prilagodi svoju voznju uslovima na putu. Za to nije potrebna nauka niti fizika, vec osecaj procene. Ne treba ti da fizika i preracunavanje da ti kaze da ces ako ides 190km na sat i ispred tebe se na pet metara pojavi prereperka gotovo sigurno udariti u istu. A tu smo kod vizuelinih utisaka, za to Realisto sluze oci. Nema tu nikakvih kompleksnih proracunua, vec opet osecaja za rastojanje od objekata, velicinu vozila i mogucnosti vozila koje se vozi. I postoji nesto sto se zovu refleksi, koji su jako korisni ako se pridrzavas propisa u saobracaju.

PS Vecina nas ne poznaje ni deseti deo fukncionisanja naseg tela, pa ono funkcionise mimo naseg znanja. Ono se krece kuda mi zelimo, zdravo je onoliko koliko ga mi odrzavamo, ali mi ne razmisljamo mnogo o njegovoj mehanici. Isto je sa kolima.Mi upravljamo, mi odrzavamo, ali se ne bavimo svi mehanikom niti proracunima prostora.

Dusan!

pre 11 godina

Vazno je pomenuti da su kombi i kamion koji su se zaustavili iza pokvarenog kamiona to ucinili iskusno sa odsnojanjem jedan od drugog. Na autoputu pogotovu kad je sneg, ako neko ispred stane ne stajes odmah iza njega, vec sa odstojanjem, jer ako te odpozadi neko udari nece te uterati u sendvic i spljostiti vozilo sto moze biti opasno po zivot (!)

Gargantua

pre 11 godina

Svakako me raduje kad procitam vecinu komentara ovde - pozivi na razumno razmisljanje nisu svakodnevnica u ovom drustvu. Hvala ljudi!

(Saldzo, 24. januar 2013 15:43) objasnio!

@ fantasticar
"Knjiga "Saobraćaj" ("Traffic") Toma Vanderbilta pominje holandski gradić Drahten u kome su poboljšali bezbednost i protok uklanajnjem ne samo semafora, već i sve druge signalizacije sa glavnog trga."

Ovo bi u Srbiji bilo istovetno otvaranju kaveza sa divljim, krvolocnim zivotinjama i njihovim slobodnim kretanjem.

zoran

pre 11 godina

@ Realista

Ne bih te voleo ni ispred ni iza sebe na putu. Genijalac, ti si spreman da napraviš neki pičvajz i misli o tome kad god otključavaš leva vrata na tvom (ćaletovom) automobilu da se ne bi, u najboljem slučaju kajao zbog nastale materijalne štete a ono drugo da ne spominjem.

rew

pre 11 godina

jbt, Rusi su moroni na kvadrat, koliko nerazumnih likova koji misle da su najpametniji.

Meni je hit ovaj idiot koji je poslednji uleteo sa leve strane, pun gas, svima bi preko glave da prodje.

Samo kod mene nema tolerancije, taj bi dobio porciju samara, pre nego sto stignu panduri, pa neka im on posle objasnjava...

logika

pre 11 godina

kako je autor snimka uspeo da snima video i da vozi. Ako je to radio sa svojim mobilnim to je izuzetno opasno i trebalo bi da bude kaznjen.

m.

pre 11 godina

bilo je divno gledati ove vozace koji lepo i stabilno usporavaju. i onda nekoliko amatera nalete i pokvare sliku. na srecu ne volim vw pa necu kupiti ovako slupanig golfa koji je lupao neki mlad vozac pa kasnije popravljen i pusten u promet

Кг- Стара варош

pre 11 godina

Siguran sam da vecina komentatora nije presla ni 30-40000 km, a dele neke savete! Ima i veoma pametnih komentara, ali ima i onih sto idu peske, a pricaju kako treba da se vozi!

duga

pre 11 godina

ono sto je zapanjujuce kod ovih Rusa je to da svedok iz kola nije ni pomislio da stane , ponudi svoje detalje, pita dal treba pomoc, ... oni kamioni prolaze pored deteta mora da su bas svi u toj Rusiji krenuli da spasu svet pa ne mogu da stanu ni minut jer se jako zure ili vide samo svoje male potrebe i nista drugo.
Realista porucujem ti da proguglas koliko duzina kola odstojanja pri kojoj brzini i pri kojim uslovima, i koliko je dug hod kocenja pri istima, ako vec ne razumes jednu prostu recenicu.

Ilija

pre 11 godina

Sta meni vredi sto ja drzim odstojanje kad neki drugi vozac uvek misli da sam taj prostor izmedju mene i onog ispred ostavio da se on ugura. . .

@ Realista

Zamisli situaciju da je lep suncan dan i da si na autoputu i da je ogranicenje 120, svi voze 120 a tu je jedan pametnjakovic koji vozi 30, sta ces onda da radis? Ili da si na putu gde je ogranicenje 80, a svi voze 120? E u takvim situacijama moras da se prilagodis onome sto je oko tebe i da vozis kao i drugi (bez obzira da li tada vozis brze ili sporije od ogranicenja) jer ako se ponasas drugacije od ostalih ti si opasnost na putu i zbog TEBE nesreca moze da se dogodi, a ne zbog ostalih.

Ili opet da su na autoputu, ogranicenje 120 a pada kisa i klizav je kolovoz, sta ces onda? Ili pljusti kisa i ne vidis prst pred okom da li ces i onda da vozis 120 ili ces da usporis?
E to ti je "prolagodjavanje voznje uslovima na putu" i u svakom udzbeniku za saobracaj bilo gde u svetu to je prva recenica koju ces procitati.

Naučni fantastičar

pre 11 godina

@(Realista, 24. januar 2013 13:19)

Na putu nisu prosečni vozači, već pojedinci; prosek se formira, kao što to moj učeni kolega sigurno zna is fizike (frikcije itd.), usrednjavanjem individualnih vrednosti *po posmatranom skupu*.

Kada se određuju zakoni, to se radi imajući u vidu prosečne vozače u datoj zemlji, regiji ili drugoj administrativnoj oblasti; bar uglavnom, sobzirom da birokratija to sve malo pomeša.

Taj proces nije ni jednosmeran ni statičan.

U kulturama baziranim najpre na propisima, računajući na to da je sve regulisano, učesnici u saobraćaju se manje oslanjaju na svoj razum. Kao posledica, sposobnosti pomenute na početku komentara se ne razvijaju aktivno - i prosek pada. Onda se donose novi zakoni i propisi, na koje se ljudi još više oslanjaju...

U Meksiku (gradu), pak, čovek se isprva uplaši od prividnog haosa koji se kreće prilišnom brzinom; strah ne stane posle dan-dva, kad uvidi da vozači (i pešaci) znaju šta rade - i znaju šta drugi učesnici u saobraćaju rade.

Knjiga "Saobraćaj" ("Traffic") Toma Vanderbilta pominje holandski gradić Drahten u kome su poboljšali bezbednost i protok uklanajnjem ne samo semafora, već i sve druge signalizacije sa glavnog trga.

Propisi i zakoni ne mogu zameniti zdrav razum, mada to svesrdno pokušavaju.

Naučni fantastičar

pre 11 godina

@(Realista, 24. januar 2013 13:19)
Realista kaže:
- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju

Zato postoje zakoni koji definisu ponasanje ucesnika u saobracaju...

Potpuno promašena tema.

Prvo i najvažnije: svaki vozač je u izvesnoj meri sposoban da proceni sve tri stavke (prepreke, ponašanje drugih, klizavost). Fraza "prilagoditi brzinu uslovima na putu" se jednostavno odnosi na tu meru, različitu za svakog pojedinca: ako se ne osećaš sigurnim, uspori.

Drugo je pitanje, takođe interesantno, kolika je ta individualna mera.

Saldzo

pre 11 godina

Kod nas velika vecina vozaca smatra da prostor koji ostavis prilikom drzanja odstojanja sluzi da oni mogu da se bez zmigavca ubace izmedju vas i vozila ispred. Da li vas preteknu ili se ubacuju iz susedne trake nije bitno. Takodje velika vecina vozaca voli da vam se zavuce "u zadnjicu". Kakav je to ludacki obicaj i ko ih je tome ucio meni je nepoznato. Jer zaboga, ako ne stignu 2-3 minuta ranije na svoju destinaciju propadose im milijarde eura od njihovih investicija i biznisa na svetskim berzama, a planeta Zemlja bi mogla da implodira i ceo svemir bi se urusio.

Petrolhead

pre 11 godina

Re: Realista
Bravo za komentar. Samo da dodam: održavanje rastojanja u špicu u Beogradu, gde se "baje" lagano sa mobilnim za uvom, ubacuju u svaki prazan prostor veći od metra izmedju dva automobila. Put od posla do kuće se svodi na onaj matematički paradoks: ako svakim korakom predješ polovinu puta, nikada neeš stići na željeno odredište.

Dušan

pre 11 godina

@realista Ne pametuj. Voziti po snegu bez odstojanja znači siguran udar. Voziti po snegu držanjem odstojanja znači da ti radiš svoj deo posla da se sudar ne dogodi. Po snegu, na loko, koristim gradski prevoz zbog takvih kao ti, a na otvorenom držim odstojanje bar 80 metara. Ako neko uleti ispred mene, takodje takav kao ti, ja ga opet pustim toliko, pa neka on koči, meni je dovoljno da pustim gas. I stvarno je prelepo voziti drzeci odstojanje. Ako prestizem, onda prestizem tako da se odmaknem od auta koje sam prestizao a ne da samo uletim ispod njega. U takvim situacijama ni ne prestizem, ne isplati se. Je li ovo nekome zvuci kao naučna fantastika kao ovom realisti?

Atina

pre 11 godina

Alo Realista!

Ti to napisa svega nešto, ali ne reče ono najbitnije što znači uz "prilagoditi vožnju uslovima puta" NISI NA RELIJU, NISI SOLBERG, LEB ... SMANJI GAS I POLAKO VOZI

kiki

pre 11 godina

@realista
prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju

Pa bas zbog svega sto si napisao je pametno drzati rastojanje.E moj Realisto, lepo razmisljas al slabo povezujes

Bgd

pre 11 godina

Kako ovo objasniti retardima koji se zalepe na pola metra udaljenosti? Da mi nije žao kola, sa zadovoljstvom bih malo pritisnuo kočnicu...

Vule

pre 11 godina

@Realista
Ti se bas pravis pametan.
"Prilagoditi brzinu uslovima puta" ima sasvim jasno i konkretno znacenje:
Voziti znacajno SPORIJE nego u normalnim uslovima. To je sva filozofija. Naravno da ne mozes da citas misli ostalih ucesnika u saobracaju, ali ako vozis sporije verovatnoca desavanja udesa ce biti znacajno smanjena, kao sto ce i pravovremenost reakcije biti poboljsana.

Realista

pre 11 godina

Fraza "prilagoti brzinu uslovima puta" moze da kaze samo osoba koja je:
- korumpirana na bilo koji nacin da to izjavi
- koja nikad nije sela za volan ili nema pojma kako se to radi
- imala izuzetno lose ocene iz fizike i matematike tokom skolovanja
Zasto?
- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju
Zato postoje zakoni koji definisu ponasanje ucesnika u saobracaju i zakone koji odredjuju nacin odrzavanja puteva kao i ponasanje ucesnika u saobracaju u svim vremenskim prilikama.
Sve mimo toga je naucna fantastika.

blablaphone

pre 11 godina

Slazem se u potpunosti, smatram da drzanje propisne udaljenosti od vozila ispred treba da se postuje bez obzira na vremenske uslove. Meni je ta promena ulepsala voznju a i mojim saputnicima jer mi govore da im je prijatno kada ih vozim.

blablaphone

pre 11 godina

Slazem se u potpunosti, smatram da drzanje propisne udaljenosti od vozila ispred treba da se postuje bez obzira na vremenske uslove. Meni je ta promena ulepsala voznju a i mojim saputnicima jer mi govore da im je prijatno kada ih vozim.

Saldzo

pre 11 godina

Kod nas velika vecina vozaca smatra da prostor koji ostavis prilikom drzanja odstojanja sluzi da oni mogu da se bez zmigavca ubace izmedju vas i vozila ispred. Da li vas preteknu ili se ubacuju iz susedne trake nije bitno. Takodje velika vecina vozaca voli da vam se zavuce "u zadnjicu". Kakav je to ludacki obicaj i ko ih je tome ucio meni je nepoznato. Jer zaboga, ako ne stignu 2-3 minuta ranije na svoju destinaciju propadose im milijarde eura od njihovih investicija i biznisa na svetskim berzama, a planeta Zemlja bi mogla da implodira i ceo svemir bi se urusio.

kiki

pre 11 godina

@realista
prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju

Pa bas zbog svega sto si napisao je pametno drzati rastojanje.E moj Realisto, lepo razmisljas al slabo povezujes

Dušan

pre 11 godina

@realista Ne pametuj. Voziti po snegu bez odstojanja znači siguran udar. Voziti po snegu držanjem odstojanja znači da ti radiš svoj deo posla da se sudar ne dogodi. Po snegu, na loko, koristim gradski prevoz zbog takvih kao ti, a na otvorenom držim odstojanje bar 80 metara. Ako neko uleti ispred mene, takodje takav kao ti, ja ga opet pustim toliko, pa neka on koči, meni je dovoljno da pustim gas. I stvarno je prelepo voziti drzeci odstojanje. Ako prestizem, onda prestizem tako da se odmaknem od auta koje sam prestizao a ne da samo uletim ispod njega. U takvim situacijama ni ne prestizem, ne isplati se. Je li ovo nekome zvuci kao naučna fantastika kao ovom realisti?

Bgd

pre 11 godina

Kako ovo objasniti retardima koji se zalepe na pola metra udaljenosti? Da mi nije žao kola, sa zadovoljstvom bih malo pritisnuo kočnicu...

Atina

pre 11 godina

Alo Realista!

Ti to napisa svega nešto, ali ne reče ono najbitnije što znači uz "prilagoditi vožnju uslovima puta" NISI NA RELIJU, NISI SOLBERG, LEB ... SMANJI GAS I POLAKO VOZI

Vule

pre 11 godina

@Realista
Ti se bas pravis pametan.
"Prilagoditi brzinu uslovima puta" ima sasvim jasno i konkretno znacenje:
Voziti znacajno SPORIJE nego u normalnim uslovima. To je sva filozofija. Naravno da ne mozes da citas misli ostalih ucesnika u saobracaju, ali ako vozis sporije verovatnoca desavanja udesa ce biti znacajno smanjena, kao sto ce i pravovremenost reakcije biti poboljsana.

Ilija

pre 11 godina

Sta meni vredi sto ja drzim odstojanje kad neki drugi vozac uvek misli da sam taj prostor izmedju mene i onog ispred ostavio da se on ugura. . .

@ Realista

Zamisli situaciju da je lep suncan dan i da si na autoputu i da je ogranicenje 120, svi voze 120 a tu je jedan pametnjakovic koji vozi 30, sta ces onda da radis? Ili da si na putu gde je ogranicenje 80, a svi voze 120? E u takvim situacijama moras da se prilagodis onome sto je oko tebe i da vozis kao i drugi (bez obzira da li tada vozis brze ili sporije od ogranicenja) jer ako se ponasas drugacije od ostalih ti si opasnost na putu i zbog TEBE nesreca moze da se dogodi, a ne zbog ostalih.

Ili opet da su na autoputu, ogranicenje 120 a pada kisa i klizav je kolovoz, sta ces onda? Ili pljusti kisa i ne vidis prst pred okom da li ces i onda da vozis 120 ili ces da usporis?
E to ti je "prolagodjavanje voznje uslovima na putu" i u svakom udzbeniku za saobracaj bilo gde u svetu to je prva recenica koju ces procitati.

Dusan!

pre 11 godina

Vazno je pomenuti da su kombi i kamion koji su se zaustavili iza pokvarenog kamiona to ucinili iskusno sa odsnojanjem jedan od drugog. Na autoputu pogotovu kad je sneg, ako neko ispred stane ne stajes odmah iza njega, vec sa odstojanjem, jer ako te odpozadi neko udari nece te uterati u sendvic i spljostiti vozilo sto moze biti opasno po zivot (!)

zoran

pre 11 godina

@ Realista

Ne bih te voleo ni ispred ni iza sebe na putu. Genijalac, ti si spreman da napraviš neki pičvajz i misli o tome kad god otključavaš leva vrata na tvom (ćaletovom) automobilu da se ne bi, u najboljem slučaju kajao zbog nastale materijalne štete a ono drugo da ne spominjem.

Gargantua

pre 11 godina

Svakako me raduje kad procitam vecinu komentara ovde - pozivi na razumno razmisljanje nisu svakodnevnica u ovom drustvu. Hvala ljudi!

(Saldzo, 24. januar 2013 15:43) objasnio!

@ fantasticar
"Knjiga "Saobraćaj" ("Traffic") Toma Vanderbilta pominje holandski gradić Drahten u kome su poboljšali bezbednost i protok uklanajnjem ne samo semafora, već i sve druge signalizacije sa glavnog trga."

Ovo bi u Srbiji bilo istovetno otvaranju kaveza sa divljim, krvolocnim zivotinjama i njihovim slobodnim kretanjem.

Naučni fantastičar

pre 11 godina

@(Realista, 24. januar 2013 13:19)
Realista kaže:
- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju

Zato postoje zakoni koji definisu ponasanje ucesnika u saobracaju...

Potpuno promašena tema.

Prvo i najvažnije: svaki vozač je u izvesnoj meri sposoban da proceni sve tri stavke (prepreke, ponašanje drugih, klizavost). Fraza "prilagoditi brzinu uslovima na putu" se jednostavno odnosi na tu meru, različitu za svakog pojedinca: ako se ne osećaš sigurnim, uspori.

Drugo je pitanje, takođe interesantno, kolika je ta individualna mera.

Naučni fantastičar

pre 11 godina

@(Realista, 24. januar 2013 13:19)

Na putu nisu prosečni vozači, već pojedinci; prosek se formira, kao što to moj učeni kolega sigurno zna is fizike (frikcije itd.), usrednjavanjem individualnih vrednosti *po posmatranom skupu*.

Kada se određuju zakoni, to se radi imajući u vidu prosečne vozače u datoj zemlji, regiji ili drugoj administrativnoj oblasti; bar uglavnom, sobzirom da birokratija to sve malo pomeša.

Taj proces nije ni jednosmeran ni statičan.

U kulturama baziranim najpre na propisima, računajući na to da je sve regulisano, učesnici u saobraćaju se manje oslanjaju na svoj razum. Kao posledica, sposobnosti pomenute na početku komentara se ne razvijaju aktivno - i prosek pada. Onda se donose novi zakoni i propisi, na koje se ljudi još više oslanjaju...

U Meksiku (gradu), pak, čovek se isprva uplaši od prividnog haosa koji se kreće prilišnom brzinom; strah ne stane posle dan-dva, kad uvidi da vozači (i pešaci) znaju šta rade - i znaju šta drugi učesnici u saobraćaju rade.

Knjiga "Saobraćaj" ("Traffic") Toma Vanderbilta pominje holandski gradić Drahten u kome su poboljšali bezbednost i protok uklanajnjem ne samo semafora, već i sve druge signalizacije sa glavnog trga.

Propisi i zakoni ne mogu zameniti zdrav razum, mada to svesrdno pokušavaju.

Petrolhead

pre 11 godina

Re: Realista
Bravo za komentar. Samo da dodam: održavanje rastojanja u špicu u Beogradu, gde se "baje" lagano sa mobilnim za uvom, ubacuju u svaki prazan prostor veći od metra izmedju dva automobila. Put od posla do kuće se svodi na onaj matematički paradoks: ako svakim korakom predješ polovinu puta, nikada neeš stići na željeno odredište.

Кг- Стара варош

pre 11 godina

Siguran sam da vecina komentatora nije presla ni 30-40000 km, a dele neke savete! Ima i veoma pametnih komentara, ali ima i onih sto idu peske, a pricaju kako treba da se vozi!

Realista

pre 11 godina

Fraza "prilagoti brzinu uslovima puta" moze da kaze samo osoba koja je:
- korumpirana na bilo koji nacin da to izjavi
- koja nikad nije sela za volan ili nema pojma kako se to radi
- imala izuzetno lose ocene iz fizike i matematike tokom skolovanja
Zasto?
- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju
Zato postoje zakoni koji definisu ponasanje ucesnika u saobracaju i zakone koji odredjuju nacin odrzavanja puteva kao i ponasanje ucesnika u saobracaju u svim vremenskim prilikama.
Sve mimo toga je naucna fantastika.

vet

pre 11 godina

Zato ja postujem prvi savet mog instruktora, pre petnaestak godina: kad sednes u auto, ti vozis 6 automobila! Svoj, onaj iza, onaj levo, desno i dva ispred sebe! Tako sam spasila svoj auto na semaforu. Stojim i gledam budalu u retrovizoru koji se zalece u mene. Prodjem napred i sklonim se sa semafora. Lik je stao 100m dalje sa potpuno celavim gumama! On je sve vreme kocio!???? Dobro je da nije bilo pesaka na prelazu, morala bih da drzim noznu, rucnu, volan i da glumim stub...

Vatrogasac

pre 11 godina

Vozac kombija u levoj traci je na vreme snimio situaciju i odmah ukljucio sva 4 da se ovaj iza spremi, jasno je da se nesto desava i nije ni kocio naglo, samo sta vredi kad je iza bio konj.

duga

pre 11 godina

ono sto je zapanjujuce kod ovih Rusa je to da svedok iz kola nije ni pomislio da stane , ponudi svoje detalje, pita dal treba pomoc, ... oni kamioni prolaze pored deteta mora da su bas svi u toj Rusiji krenuli da spasu svet pa ne mogu da stanu ni minut jer se jako zure ili vide samo svoje male potrebe i nista drugo.
Realista porucujem ti da proguglas koliko duzina kola odstojanja pri kojoj brzini i pri kojim uslovima, i koliko je dug hod kocenja pri istima, ako vec ne razumes jednu prostu recenicu.

m.

pre 11 godina

bilo je divno gledati ove vozace koji lepo i stabilno usporavaju. i onda nekoliko amatera nalete i pokvare sliku. na srecu ne volim vw pa necu kupiti ovako slupanig golfa koji je lupao neki mlad vozac pa kasnije popravljen i pusten u promet

Bojan RF

pre 11 godina

Ljudi ovo je snimano u Rusiji. U Rusiji je sve drugacije. Ne opravdavam nikog ali cisto da vam objasnim postpo ovde zivim vise od 15 godina.
1. Snega ima oko 5 meseci, u nekim delovima i 9 meseci. Kad vozis stalno po suvom pa nekad padne sneg onda si tih par dana izusetno oprezan. Kad vozis 3 meseca svaki dan po snegu onda se naviknes pa se opustis.
2. U Rusiji su dozvoljene gime sa ekserima. Polovina vozi sa ekserima, polovina bez eksera. Ko ima eksere, zaustavice se mnogo brze nego neko bez eksera. Zato svako ko ima eksere treba da ima nalepnicu na zadnjem staklu da bi drugi znali. Prema tome ko je imao eksere verovatno se zaustavio ko nije taj se isto zaustavio ali na drugi nacin.
3. Rusi su definitvno, manje oprezni vozaci
4. Ne zaboravite da je Rusija ogromna zemlja sa ogromnom kolicinom automobila i sa fantasticnim brojem malih i velikih kamiona. Kad bi svi u takvim uslovima vozili 40km/h i drzali distancu 80m, zemlja bi stala.

.

pre 11 godina

@logika Nije snimao mobilnim, u Rusiji skoro svaki automobil ima kameru ugradjenu u retrovizor, jer se dešavaju nevjerovatne stvari na putu, pa moraš u osiguravajuću kuću donijeti i takav dokaz da bi ukapirali što se tu izdešavalo.

Milan

pre 11 godina

U Rusiji svi voze kao nenormalni. Licno sam samo jednom provozao kola tamo i to na otvorenom putu Moskva - Kaluga (Kievskoe shosse) leti, i rekao sam nikada vise. Inace na zimskim gumama imaju eksere koji su super za kontrolu vozila na snegu i omogucavaju postizanje velikih brzina na snegu i ledu, ali imaju tu nezgodnu osobinu da produzavaju put kocenja sigurno bar za 50% (ispravite me ako gresim).

Sto se tice saobracajne kulture u Srbiji, moze se reci da je na vrlo niskom nivou, narocito u vecim gradovima, ali je i dalje bolja nego u Rusiji. Kod nas se vozaci zabijaju u rep, upadaju u razmak koji si ostavio do vozila ispred sebe, i jos ti trube i ablenduju ako vozis brzinom koja je naznacena na saobracajnim znakovima. Makazice i preticanje preko pune (a boga mi i preko duple pune na Ibarskoj) su sasvim normalna pojava. Kakvi su nam putevi, kakve krseve vozimo i kako ih vozimo, jos i imamo srece sa brojem saobracajki.

rew

pre 11 godina

jbt, Rusi su moroni na kvadrat, koliko nerazumnih likova koji misle da su najpametniji.

Meni je hit ovaj idiot koji je poslednji uleteo sa leve strane, pun gas, svima bi preko glave da prodje.

Samo kod mene nema tolerancije, taj bi dobio porciju samara, pre nego sto stignu panduri, pa neka im on posle objasnjava...

Aleksandar

pre 11 godina

Fraza "prilagoditi brzinu uslovima i stanju na putevima" je izuzetno pametna i korisna, ali postoji problem zloupotrebe fraze u nasem sistemu. To u praksi znaci da si idiot ako u ovakvim uslovima vozis 120 i ne drzis odstojanje, a ne da si vidovit i da, iako je ogranicenje 80, ti vozis 40km/h, jer iza krivine ima rupa metar sa metar!
Drugo, ima divno i prakticno resenja za retarde sa mobilnim koji se "nabijaju na branik", i zatim bez migavca koriste svaki metar da se ubace ispred. Za ovo prvo, resenje koje apsolutno preporucujem je - ne oduzimajuci gas i ne smanjujuci brzinu, levom nogom samo blago pritisnuti papucicu kocnice. Toliko da auto ne koci, ali se upale stop svetla. To kod pomenuntih izaziva gotovo do besmisla naglo kocenje i utisak da ste ludi, sto ce ih na dalje odvratiti od nabadanja na branik. A i resicete drugi problem, jer zbog njihove pretpostavke da ste vi ludi, a ne on, krenuce u obilazenje kao da vuce gliser za sobom i plus, otici ce jedno 2-3 auta dalje da se ubaci.
U Srbiji u saobracaju treba biti smiren, domisljat i sto rece ova devojka voziti ne 1, nego 6 automobila odjednom, i sve ce biti u redu...
Da, ako su oko vas bahati to ne znaci da u vama treba da prorade isti porivi... Sem ako vam ugroze pravo na zivot!
Srecan put!

Strumf

pre 11 godina

@Realista- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju.


Mehanicke prepreke? Da li ti upravljas vozilom ili vozilo upravlja tobom? Koliko ja znam automobil nema mozak i on, ako je u ispravnom stanju, se krece samo onim pravicama kojim ga vozac upravlja. Kada ce se auto zaustaviti zavisi od znanja i vestina vozaca da prilagodi svoju voznju uslovima na putu. Za to nije potrebna nauka niti fizika, vec osecaj procene. Ne treba ti da fizika i preracunavanje da ti kaze da ces ako ides 190km na sat i ispred tebe se na pet metara pojavi prereperka gotovo sigurno udariti u istu. A tu smo kod vizuelinih utisaka, za to Realisto sluze oci. Nema tu nikakvih kompleksnih proracunua, vec opet osecaja za rastojanje od objekata, velicinu vozila i mogucnosti vozila koje se vozi. I postoji nesto sto se zovu refleksi, koji su jako korisni ako se pridrzavas propisa u saobracaju.

PS Vecina nas ne poznaje ni deseti deo fukncionisanja naseg tela, pa ono funkcionise mimo naseg znanja. Ono se krece kuda mi zelimo, zdravo je onoliko koliko ga mi odrzavamo, ali mi ne razmisljamo mnogo o njegovoj mehanici. Isto je sa kolima.Mi upravljamo, mi odrzavamo, ali se ne bavimo svi mehanikom niti proracunima prostora.

sedi-razmisli

pre 11 godina

Tekst, video i ove komentare staviti kao uvod u novom zakonu o saobraćaju.
Mislim da je ovaj video uz dobro izanalizirano kretanje i ponašanje svakog vozila pola vozačke obuke u delu ponašanja u saobraćaju. Ovde ima skoro sve što teorijski treba da se zna o tome.

logika

pre 11 godina

kako je autor snimka uspeo da snima video i da vozi. Ako je to radio sa svojim mobilnim to je izuzetno opasno i trebalo bi da bude kaznjen.

pera kojot

pre 11 godina

Evo situacije od pre neki dan.... idem levom trakom od gazele ka plavom mostu 120km/h, ispred mene dosta automobila koji se krecu istom brzinom... dakle i da hocu brze ne mogu da ih preskocim niti ima potrebe za vecom brzinom jer je ogranicenje na tom delu puta 80kmh, ALI meni se u branik nabila zena sa 206-icom koja ne prestaje da blica, u jednom momentu se sklonim u desnu traku ona prodje i naravno nije mogla daleko nego do sledeceg vozila, e onda sam ja krenuo za njom pa poceo njoj da blicam PITANJE DA LI JE SHVATILA POENTU ?a ima i drugo resenje lepo lagano stati izaci i sutnuti je u branik da otpadne od one kante od auta, vratiti se u kola i nastaviti dalje, a ona nek stoji tu i ceka pomoc...

Tile

pre 11 godina

Slažem se da treba držati odstojanje uvek baš u tolikoj meri da i za naglo zaustavljanje vozila ispred (najgori slučaj je baš lančani sudar) da se BLAGOVREMENO vozilo zaustavi. Mnogi nisu primetili da je nekoliko vozača prenaglo zakočilo - ostavilo mesta i do 20-30m ispred i time DODATNO OTEŽALO kočenje vozilu iza sebe. Druga krajnost je da treba ostaviti bar 2-3 m ispred ako možemo da čim dodjemo do svesti brže bolje se izgubimo odatle a ne da osatnemo i blejimo čekajući da nas neko lupi, ako ne vozilo iza onda onaj iza njega, ako ne taj onda onaj dva-tri iza njega..

dragan

pre 11 godina

Pokusavao sam i sa prikocavanjem levom nogom, i sa ablendovanjem onom kojega sam propustio jedno mesto napred, mislim da niko ne shvata poentu i sada propustam sve, drzim odstojanje i kljucham u sebi.
Malo pre, "autoput" kroz Bgd, mladi cvikeras u Jugo Floridi, obilazi zaustavnom trakom, sece prikljucnu traku na autoput. Dobro da se niko nije ukljucivao, prelazi u levu traku i koci da bi naucio pameti zenu u Mercedesu koja nije htela/mogla da mu se skloni na vreme. Lik znaci nigde ne zuri, a sada i cela kolona za njim u "preticajnoj" traci.
Da se razumemo, sto se tice onog "cvikeras": i sam imam korekciju vida, prilagodio sam se tome.
Jos nesto, u naselju, za prekoracenje preko 20kmh, obavezno je oduzimanje dozvole. I dok vozim 65-69 kmh (da ne bi "provocirao" sa 50)Iarskom do izlaza iz Stepojevca, sve vreme mi je neko na braniku uz ablend i sirenu. A i da nema zakona i policije, ipak je cinjenica da vozite ulicom, a ne magistralom.

Realista

pre 11 godina

Fraza "prilagoti brzinu uslovima puta" moze da kaze samo osoba koja je:
- korumpirana na bilo koji nacin da to izjavi
- koja nikad nije sela za volan ili nema pojma kako se to radi
- imala izuzetno lose ocene iz fizike i matematike tokom skolovanja
Zasto?
- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju
Zato postoje zakoni koji definisu ponasanje ucesnika u saobracaju i zakone koji odredjuju nacin odrzavanja puteva kao i ponasanje ucesnika u saobracaju u svim vremenskim prilikama.
Sve mimo toga je naucna fantastika.

logika

pre 11 godina

kako je autor snimka uspeo da snima video i da vozi. Ako je to radio sa svojim mobilnim to je izuzetno opasno i trebalo bi da bude kaznjen.

rew

pre 11 godina

jbt, Rusi su moroni na kvadrat, koliko nerazumnih likova koji misle da su najpametniji.

Meni je hit ovaj idiot koji je poslednji uleteo sa leve strane, pun gas, svima bi preko glave da prodje.

Samo kod mene nema tolerancije, taj bi dobio porciju samara, pre nego sto stignu panduri, pa neka im on posle objasnjava...

Ilija

pre 11 godina

Sta meni vredi sto ja drzim odstojanje kad neki drugi vozac uvek misli da sam taj prostor izmedju mene i onog ispred ostavio da se on ugura. . .

@ Realista

Zamisli situaciju da je lep suncan dan i da si na autoputu i da je ogranicenje 120, svi voze 120 a tu je jedan pametnjakovic koji vozi 30, sta ces onda da radis? Ili da si na putu gde je ogranicenje 80, a svi voze 120? E u takvim situacijama moras da se prilagodis onome sto je oko tebe i da vozis kao i drugi (bez obzira da li tada vozis brze ili sporije od ogranicenja) jer ako se ponasas drugacije od ostalih ti si opasnost na putu i zbog TEBE nesreca moze da se dogodi, a ne zbog ostalih.

Ili opet da su na autoputu, ogranicenje 120 a pada kisa i klizav je kolovoz, sta ces onda? Ili pljusti kisa i ne vidis prst pred okom da li ces i onda da vozis 120 ili ces da usporis?
E to ti je "prolagodjavanje voznje uslovima na putu" i u svakom udzbeniku za saobracaj bilo gde u svetu to je prva recenica koju ces procitati.

blablaphone

pre 11 godina

Slazem se u potpunosti, smatram da drzanje propisne udaljenosti od vozila ispred treba da se postuje bez obzira na vremenske uslove. Meni je ta promena ulepsala voznju a i mojim saputnicima jer mi govore da im je prijatno kada ih vozim.

Saldzo

pre 11 godina

Kod nas velika vecina vozaca smatra da prostor koji ostavis prilikom drzanja odstojanja sluzi da oni mogu da se bez zmigavca ubace izmedju vas i vozila ispred. Da li vas preteknu ili se ubacuju iz susedne trake nije bitno. Takodje velika vecina vozaca voli da vam se zavuce "u zadnjicu". Kakav je to ludacki obicaj i ko ih je tome ucio meni je nepoznato. Jer zaboga, ako ne stignu 2-3 minuta ranije na svoju destinaciju propadose im milijarde eura od njihovih investicija i biznisa na svetskim berzama, a planeta Zemlja bi mogla da implodira i ceo svemir bi se urusio.

Naučni fantastičar

pre 11 godina

@(Realista, 24. januar 2013 13:19)

Na putu nisu prosečni vozači, već pojedinci; prosek se formira, kao što to moj učeni kolega sigurno zna is fizike (frikcije itd.), usrednjavanjem individualnih vrednosti *po posmatranom skupu*.

Kada se određuju zakoni, to se radi imajući u vidu prosečne vozače u datoj zemlji, regiji ili drugoj administrativnoj oblasti; bar uglavnom, sobzirom da birokratija to sve malo pomeša.

Taj proces nije ni jednosmeran ni statičan.

U kulturama baziranim najpre na propisima, računajući na to da je sve regulisano, učesnici u saobraćaju se manje oslanjaju na svoj razum. Kao posledica, sposobnosti pomenute na početku komentara se ne razvijaju aktivno - i prosek pada. Onda se donose novi zakoni i propisi, na koje se ljudi još više oslanjaju...

U Meksiku (gradu), pak, čovek se isprva uplaši od prividnog haosa koji se kreće prilišnom brzinom; strah ne stane posle dan-dva, kad uvidi da vozači (i pešaci) znaju šta rade - i znaju šta drugi učesnici u saobraćaju rade.

Knjiga "Saobraćaj" ("Traffic") Toma Vanderbilta pominje holandski gradić Drahten u kome su poboljšali bezbednost i protok uklanajnjem ne samo semafora, već i sve druge signalizacije sa glavnog trga.

Propisi i zakoni ne mogu zameniti zdrav razum, mada to svesrdno pokušavaju.

Кг- Стара варош

pre 11 godina

Siguran sam da vecina komentatora nije presla ni 30-40000 km, a dele neke savete! Ima i veoma pametnih komentara, ali ima i onih sto idu peske, a pricaju kako treba da se vozi!

Tile

pre 11 godina

Slažem se da treba držati odstojanje uvek baš u tolikoj meri da i za naglo zaustavljanje vozila ispred (najgori slučaj je baš lančani sudar) da se BLAGOVREMENO vozilo zaustavi. Mnogi nisu primetili da je nekoliko vozača prenaglo zakočilo - ostavilo mesta i do 20-30m ispred i time DODATNO OTEŽALO kočenje vozilu iza sebe. Druga krajnost je da treba ostaviti bar 2-3 m ispred ako možemo da čim dodjemo do svesti brže bolje se izgubimo odatle a ne da osatnemo i blejimo čekajući da nas neko lupi, ako ne vozilo iza onda onaj iza njega, ako ne taj onda onaj dva-tri iza njega..

Dušan

pre 11 godina

@realista Ne pametuj. Voziti po snegu bez odstojanja znači siguran udar. Voziti po snegu držanjem odstojanja znači da ti radiš svoj deo posla da se sudar ne dogodi. Po snegu, na loko, koristim gradski prevoz zbog takvih kao ti, a na otvorenom držim odstojanje bar 80 metara. Ako neko uleti ispred mene, takodje takav kao ti, ja ga opet pustim toliko, pa neka on koči, meni je dovoljno da pustim gas. I stvarno je prelepo voziti drzeci odstojanje. Ako prestizem, onda prestizem tako da se odmaknem od auta koje sam prestizao a ne da samo uletim ispod njega. U takvim situacijama ni ne prestizem, ne isplati se. Je li ovo nekome zvuci kao naučna fantastika kao ovom realisti?

Petrolhead

pre 11 godina

Re: Realista
Bravo za komentar. Samo da dodam: održavanje rastojanja u špicu u Beogradu, gde se "baje" lagano sa mobilnim za uvom, ubacuju u svaki prazan prostor veći od metra izmedju dva automobila. Put od posla do kuće se svodi na onaj matematički paradoks: ako svakim korakom predješ polovinu puta, nikada neeš stići na željeno odredište.

Vule

pre 11 godina

@Realista
Ti se bas pravis pametan.
"Prilagoditi brzinu uslovima puta" ima sasvim jasno i konkretno znacenje:
Voziti znacajno SPORIJE nego u normalnim uslovima. To je sva filozofija. Naravno da ne mozes da citas misli ostalih ucesnika u saobracaju, ali ako vozis sporije verovatnoca desavanja udesa ce biti znacajno smanjena, kao sto ce i pravovremenost reakcije biti poboljsana.

Milan

pre 11 godina

U Rusiji svi voze kao nenormalni. Licno sam samo jednom provozao kola tamo i to na otvorenom putu Moskva - Kaluga (Kievskoe shosse) leti, i rekao sam nikada vise. Inace na zimskim gumama imaju eksere koji su super za kontrolu vozila na snegu i omogucavaju postizanje velikih brzina na snegu i ledu, ali imaju tu nezgodnu osobinu da produzavaju put kocenja sigurno bar za 50% (ispravite me ako gresim).

Sto se tice saobracajne kulture u Srbiji, moze se reci da je na vrlo niskom nivou, narocito u vecim gradovima, ali je i dalje bolja nego u Rusiji. Kod nas se vozaci zabijaju u rep, upadaju u razmak koji si ostavio do vozila ispred sebe, i jos ti trube i ablenduju ako vozis brzinom koja je naznacena na saobracajnim znakovima. Makazice i preticanje preko pune (a boga mi i preko duple pune na Ibarskoj) su sasvim normalna pojava. Kakvi su nam putevi, kakve krseve vozimo i kako ih vozimo, jos i imamo srece sa brojem saobracajki.

Bgd

pre 11 godina

Kako ovo objasniti retardima koji se zalepe na pola metra udaljenosti? Da mi nije žao kola, sa zadovoljstvom bih malo pritisnuo kočnicu...

Naučni fantastičar

pre 11 godina

@(Realista, 24. januar 2013 13:19)
Realista kaže:
- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju

Zato postoje zakoni koji definisu ponasanje ucesnika u saobracaju...

Potpuno promašena tema.

Prvo i najvažnije: svaki vozač je u izvesnoj meri sposoban da proceni sve tri stavke (prepreke, ponašanje drugih, klizavost). Fraza "prilagoditi brzinu uslovima na putu" se jednostavno odnosi na tu meru, različitu za svakog pojedinca: ako se ne osećaš sigurnim, uspori.

Drugo je pitanje, takođe interesantno, kolika je ta individualna mera.

duga

pre 11 godina

ono sto je zapanjujuce kod ovih Rusa je to da svedok iz kola nije ni pomislio da stane , ponudi svoje detalje, pita dal treba pomoc, ... oni kamioni prolaze pored deteta mora da su bas svi u toj Rusiji krenuli da spasu svet pa ne mogu da stanu ni minut jer se jako zure ili vide samo svoje male potrebe i nista drugo.
Realista porucujem ti da proguglas koliko duzina kola odstojanja pri kojoj brzini i pri kojim uslovima, i koliko je dug hod kocenja pri istima, ako vec ne razumes jednu prostu recenicu.

Gargantua

pre 11 godina

Svakako me raduje kad procitam vecinu komentara ovde - pozivi na razumno razmisljanje nisu svakodnevnica u ovom drustvu. Hvala ljudi!

(Saldzo, 24. januar 2013 15:43) objasnio!

@ fantasticar
"Knjiga "Saobraćaj" ("Traffic") Toma Vanderbilta pominje holandski gradić Drahten u kome su poboljšali bezbednost i protok uklanajnjem ne samo semafora, već i sve druge signalizacije sa glavnog trga."

Ovo bi u Srbiji bilo istovetno otvaranju kaveza sa divljim, krvolocnim zivotinjama i njihovim slobodnim kretanjem.

Aleksandar

pre 11 godina

Fraza "prilagoditi brzinu uslovima i stanju na putevima" je izuzetno pametna i korisna, ali postoji problem zloupotrebe fraze u nasem sistemu. To u praksi znaci da si idiot ako u ovakvim uslovima vozis 120 i ne drzis odstojanje, a ne da si vidovit i da, iako je ogranicenje 80, ti vozis 40km/h, jer iza krivine ima rupa metar sa metar!
Drugo, ima divno i prakticno resenja za retarde sa mobilnim koji se "nabijaju na branik", i zatim bez migavca koriste svaki metar da se ubace ispred. Za ovo prvo, resenje koje apsolutno preporucujem je - ne oduzimajuci gas i ne smanjujuci brzinu, levom nogom samo blago pritisnuti papucicu kocnice. Toliko da auto ne koci, ali se upale stop svetla. To kod pomenuntih izaziva gotovo do besmisla naglo kocenje i utisak da ste ludi, sto ce ih na dalje odvratiti od nabadanja na branik. A i resicete drugi problem, jer zbog njihove pretpostavke da ste vi ludi, a ne on, krenuce u obilazenje kao da vuce gliser za sobom i plus, otici ce jedno 2-3 auta dalje da se ubaci.
U Srbiji u saobracaju treba biti smiren, domisljat i sto rece ova devojka voziti ne 1, nego 6 automobila odjednom, i sve ce biti u redu...
Da, ako su oko vas bahati to ne znaci da u vama treba da prorade isti porivi... Sem ako vam ugroze pravo na zivot!
Srecan put!

kiki

pre 11 godina

@realista
prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju

Pa bas zbog svega sto si napisao je pametno drzati rastojanje.E moj Realisto, lepo razmisljas al slabo povezujes

Atina

pre 11 godina

Alo Realista!

Ti to napisa svega nešto, ali ne reče ono najbitnije što znači uz "prilagoditi vožnju uslovima puta" NISI NA RELIJU, NISI SOLBERG, LEB ... SMANJI GAS I POLAKO VOZI

m.

pre 11 godina

bilo je divno gledati ove vozace koji lepo i stabilno usporavaju. i onda nekoliko amatera nalete i pokvare sliku. na srecu ne volim vw pa necu kupiti ovako slupanig golfa koji je lupao neki mlad vozac pa kasnije popravljen i pusten u promet

Dusan!

pre 11 godina

Vazno je pomenuti da su kombi i kamion koji su se zaustavili iza pokvarenog kamiona to ucinili iskusno sa odsnojanjem jedan od drugog. Na autoputu pogotovu kad je sneg, ako neko ispred stane ne stajes odmah iza njega, vec sa odstojanjem, jer ako te odpozadi neko udari nece te uterati u sendvic i spljostiti vozilo sto moze biti opasno po zivot (!)

Bojan RF

pre 11 godina

Ljudi ovo je snimano u Rusiji. U Rusiji je sve drugacije. Ne opravdavam nikog ali cisto da vam objasnim postpo ovde zivim vise od 15 godina.
1. Snega ima oko 5 meseci, u nekim delovima i 9 meseci. Kad vozis stalno po suvom pa nekad padne sneg onda si tih par dana izusetno oprezan. Kad vozis 3 meseca svaki dan po snegu onda se naviknes pa se opustis.
2. U Rusiji su dozvoljene gime sa ekserima. Polovina vozi sa ekserima, polovina bez eksera. Ko ima eksere, zaustavice se mnogo brze nego neko bez eksera. Zato svako ko ima eksere treba da ima nalepnicu na zadnjem staklu da bi drugi znali. Prema tome ko je imao eksere verovatno se zaustavio ko nije taj se isto zaustavio ali na drugi nacin.
3. Rusi su definitvno, manje oprezni vozaci
4. Ne zaboravite da je Rusija ogromna zemlja sa ogromnom kolicinom automobila i sa fantasticnim brojem malih i velikih kamiona. Kad bi svi u takvim uslovima vozili 40km/h i drzali distancu 80m, zemlja bi stala.

Vatrogasac

pre 11 godina

Vozac kombija u levoj traci je na vreme snimio situaciju i odmah ukljucio sva 4 da se ovaj iza spremi, jasno je da se nesto desava i nije ni kocio naglo, samo sta vredi kad je iza bio konj.

pera kojot

pre 11 godina

Evo situacije od pre neki dan.... idem levom trakom od gazele ka plavom mostu 120km/h, ispred mene dosta automobila koji se krecu istom brzinom... dakle i da hocu brze ne mogu da ih preskocim niti ima potrebe za vecom brzinom jer je ogranicenje na tom delu puta 80kmh, ALI meni se u branik nabila zena sa 206-icom koja ne prestaje da blica, u jednom momentu se sklonim u desnu traku ona prodje i naravno nije mogla daleko nego do sledeceg vozila, e onda sam ja krenuo za njom pa poceo njoj da blicam PITANJE DA LI JE SHVATILA POENTU ?a ima i drugo resenje lepo lagano stati izaci i sutnuti je u branik da otpadne od one kante od auta, vratiti se u kola i nastaviti dalje, a ona nek stoji tu i ceka pomoc...

zoran

pre 11 godina

@ Realista

Ne bih te voleo ni ispred ni iza sebe na putu. Genijalac, ti si spreman da napraviš neki pičvajz i misli o tome kad god otključavaš leva vrata na tvom (ćaletovom) automobilu da se ne bi, u najboljem slučaju kajao zbog nastale materijalne štete a ono drugo da ne spominjem.

Strumf

pre 11 godina

@Realista- prosecan vozac nije vidovit da predvidi mehanicke prepreke
- isto tako ne moze da cita misli drugih ucesnika u saobracaju
- ne poznaje zakone frikcije (fizika) da moze na osnovu vizuelnih utisaka da sprovodi kompleksne proracune u glavi dok upravlja vozilom i koriguje pravac i brzinu kao i silu kocenja da bi izbegao neku situaciju.


Mehanicke prepreke? Da li ti upravljas vozilom ili vozilo upravlja tobom? Koliko ja znam automobil nema mozak i on, ako je u ispravnom stanju, se krece samo onim pravicama kojim ga vozac upravlja. Kada ce se auto zaustaviti zavisi od znanja i vestina vozaca da prilagodi svoju voznju uslovima na putu. Za to nije potrebna nauka niti fizika, vec osecaj procene. Ne treba ti da fizika i preracunavanje da ti kaze da ces ako ides 190km na sat i ispred tebe se na pet metara pojavi prereperka gotovo sigurno udariti u istu. A tu smo kod vizuelinih utisaka, za to Realisto sluze oci. Nema tu nikakvih kompleksnih proracunua, vec opet osecaja za rastojanje od objekata, velicinu vozila i mogucnosti vozila koje se vozi. I postoji nesto sto se zovu refleksi, koji su jako korisni ako se pridrzavas propisa u saobracaju.

PS Vecina nas ne poznaje ni deseti deo fukncionisanja naseg tela, pa ono funkcionise mimo naseg znanja. Ono se krece kuda mi zelimo, zdravo je onoliko koliko ga mi odrzavamo, ali mi ne razmisljamo mnogo o njegovoj mehanici. Isto je sa kolima.Mi upravljamo, mi odrzavamo, ali se ne bavimo svi mehanikom niti proracunima prostora.

vet

pre 11 godina

Zato ja postujem prvi savet mog instruktora, pre petnaestak godina: kad sednes u auto, ti vozis 6 automobila! Svoj, onaj iza, onaj levo, desno i dva ispred sebe! Tako sam spasila svoj auto na semaforu. Stojim i gledam budalu u retrovizoru koji se zalece u mene. Prodjem napred i sklonim se sa semafora. Lik je stao 100m dalje sa potpuno celavim gumama! On je sve vreme kocio!???? Dobro je da nije bilo pesaka na prelazu, morala bih da drzim noznu, rucnu, volan i da glumim stub...

.

pre 11 godina

@logika Nije snimao mobilnim, u Rusiji skoro svaki automobil ima kameru ugradjenu u retrovizor, jer se dešavaju nevjerovatne stvari na putu, pa moraš u osiguravajuću kuću donijeti i takav dokaz da bi ukapirali što se tu izdešavalo.

sedi-razmisli

pre 11 godina

Tekst, video i ove komentare staviti kao uvod u novom zakonu o saobraćaju.
Mislim da je ovaj video uz dobro izanalizirano kretanje i ponašanje svakog vozila pola vozačke obuke u delu ponašanja u saobraćaju. Ovde ima skoro sve što teorijski treba da se zna o tome.

dragan

pre 11 godina

Pokusavao sam i sa prikocavanjem levom nogom, i sa ablendovanjem onom kojega sam propustio jedno mesto napred, mislim da niko ne shvata poentu i sada propustam sve, drzim odstojanje i kljucham u sebi.
Malo pre, "autoput" kroz Bgd, mladi cvikeras u Jugo Floridi, obilazi zaustavnom trakom, sece prikljucnu traku na autoput. Dobro da se niko nije ukljucivao, prelazi u levu traku i koci da bi naucio pameti zenu u Mercedesu koja nije htela/mogla da mu se skloni na vreme. Lik znaci nigde ne zuri, a sada i cela kolona za njim u "preticajnoj" traci.
Da se razumemo, sto se tice onog "cvikeras": i sam imam korekciju vida, prilagodio sam se tome.
Jos nesto, u naselju, za prekoracenje preko 20kmh, obavezno je oduzimanje dozvole. I dok vozim 65-69 kmh (da ne bi "provocirao" sa 50)Iarskom do izlaza iz Stepojevca, sve vreme mi je neko na braniku uz ablend i sirenu. A i da nema zakona i policije, ipak je cinjenica da vozite ulicom, a ne magistralom.