Dejan
pre 11 godina
Dizel. Mada to moze da se poredi i da tim da li volite vise crnke ili plavuse... Ponekad se to stvar ukusa.
Četvrtak, 16.08.2012.
22:06
Izvor: B92
pre 11 godina
Dizel. Mada to moze da se poredi i da tim da li volite vise crnke ili plavuse... Ponekad se to stvar ukusa.
pre 11 godina
Ako vam nije do trke, i euro-4 benzinci mogu da se voze kao dizeli, na malim obrtajima. Dizele u svetu ne kupuju zbog ustede, nego osecaja koji pruza veci obrtni momenat. Sudeci po nekim komentarima o servisu, nisam pogresio sto sam u zadnjem momentu kupovinu Ceed-a zamenio sa i30 1.4 cvvt, cinilo mi se da su Hyundai dileri nesto bolji (na njihov servis se ni u cetvrtoj godini ne zalim). Prica o stednji me zasmejava, moja dva prijatelja voze dizele, na papiru sporije, ali mnogo vise potrose nego ja - istina je da vise vole trke nego ja. Rentirao sam Kia Picanto (na odmoru u Grckoj), kao mali auto me je odusevio i voznjom i potrosnjom, pomislih koji bi bio idiotizam napraviti Picanto sa dizel motorom.
pre 11 godina
Tako je nažalost u svim ovlašćenim servisima u Beogradu! Cenu pravdaju time što šatro garantuju za svoj rad, i time što navodno ugradjuju originalne elemete, a u većini slučajeva na prvom servisu skinu filter za vazduh, produvaju ga na kompresoru vrate ga i naplate kao nov original filter vazduha! zato ja recimo nikada ne bih kupio kiu ili bar ne bih išao u njihov servis svih 7 godina garancije nego eventualno 2 godine i zdravo dovidjenja, što je htelo da rikne riknulo bi za 2 godine!
pre 11 godina
Evo mog skromnog iskustva sa markom KIA.
Rio 1,4 97ks, benzinac, kupljen nov 2007.
Pouzdanost odlicna, za 5 godina zamenjena samo jedna H4 sijalica i 2 male ubodne.
Potrosnja, 6,5 na otvorenom pri brzinama od 80-90, od 8,5 do 9,2 u gradu uz Evropremijum benzin.
Servisi u garantnom roku od 3 godine ( samo za prethodni model ) na Ugrinovackom putu papreno skupi.Za primer, prosle godine, bez obzira sto je istekla garancija tamo sam radio servis na 40.000.Castrol ulje,filteri klime,vazduha,ulja,2 male sijalice,zamena rashladne tecnosti,rad, ukupno 21000.dinara.
Ove godine prvi put kod kod privatnika radio servis na 50.000, zamena ulja,svih filtera,svih PK kaiseva (klime,alternatora,serva)zamena prednjih plocica i kocionog ulja, sve sa njihovim delovima i radom 13500.dinara !!Pa vidite !
Zvanicni servis u Beogradu se ocigledno ugradjuje 300% na delove, jer kod privatnog majstora filter klime je 850.dinara a u servisu je 2400.din, dok je komplet plocica (prednje,zadnje) kod privatnika 4500.din dok su u servisu 17500.din !!!!!!!!!
Sve u svemu, auto vredi sve pare ali cene servisa u garantnom roku su nebulozne, i to na zalost ocekuje sve nove kupce.
pre 11 godina
(Zuki, 19. avgust 2012 12:09)
To zasto si ti pobegao tamo nekom badži sa audijem 3.0tdi na Tjentištu nema veze sa diskusijem nego sa njegovim nepoznavanjem puta, a tvojim poznavanjem puta. Meni daš tog audija 3.0 tdi ili ne mora ni taj audi, dovoljna mi je moja Honda 2.0 benzinac sa 140konja, i da krenemo u isto vreme iz Foče, dok ti stigneš do obilaznice oko Čemerna, ja ću već piti kafu u Gacku! zašto? pretpostavimo da podjednako dobro poznajemo taj put(Foča-Gacko) i naša vozila, Audi ima više snage,a Honda ima verovatno bolji balans u krivinama od tvoje 1.6 mašine
Mada ajde da ne trčim baš pred rudu nisi mi rekao u kojoj karoseriji je ta tvoja mašina od 1600
No nije svrha ovog komentara da te ja zovem na dvoboj ili šta već nego da u toj prici mnogo zavisi od poznavanja puta pa i samog auta, jer je potpuno normalno da na toj deonici puta ja pretičem te besne audije i bembare u preglednim krivinama (na pravcu ne mogu ako me ne puste):-)
A sto se tice uživanja u vožnji sve si sam rekao - neko uživa u automatskim menjačima da ne mora da se muči da šalta, neko uživa u dizelima i njihovim medju ubrzanjima i turbo rupama, dok je meni recimo to nespojivo sa uživanjem. dok nije benzinac i dok se ne zavrti na 7000obrtaja nema zabave!
pre 11 godina
O tome koliko cu uzivati u voznji najmanje je bitno da li je dizel ili benzinac. Menjac, upravljanje, kocnice, preglednost, unutrasnjost sve to utice na uzivanje u voznji gotovo isto koliko i izbor motora. Manjak obrtnog momenta se kompenzuje cescim promenama brzina. Ako ne volis da "saltas" onda kupi automatika.
Cak i to koji je startniji ili ima bolja medju-ubrzanja je vrlo diskutabilno. Prekjuce ostavih iza sebe Audi A6 3.0 TDI preko Tjentista i Cemernog. Primio se lik pa krenuo da me juri po krivinama i uskom putu gde je maksimalna brzina 60-70 km/h i naravno nije bio ni blizu da me stigne. Ja vozim benzinca (TNG) od 1.6 l i 120 ks. Dok nismo dosli na ravan put nije mi ni u retrovizoru bio. Tako da je sve relativno. :) Mali benzinac po nekim putevima je bolji od velikog turbo-dizela.
Vozio sam sve i svasta i moram vam reci da ovde hvaljeni turbo benzinci su mi doneli najmanje uzivanja a najvise stresa. Vozis automobil koji ubrzava ko metak a u stvari se vuces po gradu 30-50 km/h. Nema ni "u" od uzivanja. Turbo benzinci su za trke odlicni, za svakodnevnu voznju, neka hvala. Nikakvu realnu prednost ne pruzaju osim ko ce prvi do sledeceg semafora, uz povecano habanje kozionih plocica i guma.
pre 11 godina
Dizel ili peške. Ostalo nije uživanje
pre 11 godina
@ Sparky
Sutra najverovatnije idem u salon da kupim TAJ Sport Sedan, samo ja sam razmisljao da kupim ipak taj sa 1.4 motorom, racunam malo ce biti slabasan sa 85 konjskih snaga. Medjutim sad kad sam procitao tvoj komentar ne znam sta da mislim...Kazes trosi 7,8 litara po gradu ? Pa u specifikaciji stoji da trosi 6 ! Zar je moguce da toliko lazu ?? Koliko onda trosi tek taj sa 1.4 motorom ?!
O dizelasu nisam ni razmisljao, posto "kao" benzinac trosi tako malo.
p.s. Vozio bi ga 80 % vremena po gradu i ne prelazim vise od 5000 km godisnje.
pre 11 godina
@IgorI
A zašto je problem svratiti na pumpu svakih 200-250km? I koliko ljudi dnevno prelazi preko 200-250 km?
Moj primer: auto ima 60 l rezervoar za benzin i 43 l rezervoar za plin, što kad se izračuna ispada oko 850 km na benzin (prosek 7 l) i oko 450 km na plin (prosek 9 l) - ukupno 1300 km bez odlaska na pumpu.
I šta se svi ložite na emisiju CO2 kad to ništa ne znači, gde su ostali otrovi? Koristite malo svoju glavu a ne šta vam serviraju. To su izmislili da bi uveli idiotski porez na CO2 odnosno da bi prevarom konstantno uzimali $$$... A dalje šta je konačni cilj te budalaštine, koga zanima nek traži na netu.
pre 11 godina
samo da dodam nesto na temu dizel ili tng:
tacno je da dizelasi pogotovo u uslovima naseg loseg (ocajnog) goriva zahtevaju mnoooogo skuplje odrzavanje (vec pomenute turbine, zamajci, pumpe, dizne, itd) sto se na primer u nemackoj desava tek na mnogo vecim kilometrazama nego ovde upravo zbog katastrofalnog goriva
e sad, sto se tice benzin-tng, tacno je da su benzinci neuporedivo laksi za odrzavanje (starter, i ostali potrosni materijali kao sto su svecice itd...) ali ugradnja tng uredjaja ne prija bas svim benzincima, kod nekih se mogu javiti problemi u vidu zacepljenja ventila stradanja pumpe i ostalih delova koji trpe prekidom dovoda benzina sto je nije mala stvar...
licno smatram da je i u slucaju kie kao i u ostalim slucajevima bolji izbor dizelas jedino ako se prelaze velike kilometraze i ako se ne planira dugo zadrzavanje auta (npr do 5 godina) jer se u tom slucaju izbegavaju skupi kvarovi kod dizela koji dolaze sa kilometrazom...
jedna stvar mi bode oci kod kije a to su skupi servisi, kao i cene pojedinih potrosnih delova koje su za tu klasu skuplje...
pre 11 godina
@(Ivan, 17. avgust 2012 04:34)
U tekstu je, pored ostalog, reč o novom dizelašu, a ne o raspalim golfovima.
pre 11 godina
Benzin vs. dizel je jako stari izvor diskusija (namjerno ne zelim reci rasprava), ali u danasnje vrijeme nije bas mjerodavno porediti benzinca i turbo-dizela sa nekog uopstenog aspekta i onda favorizavati nekog od njih.
Naprimjer, ako posmatramo finansije (prvenstveno mislim na troskove popravki, odrzavanja i potrosnje goriva), onda su danasnji benzinci i turbo-dizeli uporedivi, tj. svako ima potpuno pravo kada se u skladu sa svojim mogucnostima odluci za neku od ponudjenih opcija.
Ali ako pricamo o ugodjaju u voznji (startnost, elasticnost, snaga...), onda ne treba mijesati babe i zabe - turbo-dizelima na megdan je jedino smisleno staviti turbo-benzinca, i sa tim mislim da bi se vecina razumnih ljudi/vozaca trebala sloziti! E sad, to sto turbo-benzinci jos nisu zastupljeni u znacajnoj mjeri je druga prica, ali svakako mislim da je na njima buducnost, pogotovo kada ih jos dodatno usavrse i cijenu svedu na razuman nivo.
Dakle, dizel vs. benzin, turbo-dizel vs. turbo-benzin, onda je to rvnopravna igra bez pravila.
pre 11 godina
Točak boca je oko 42l obično stane 38l. Autonomija 500km, cena 2600din. I kao što nekoliko komentatora reče, nema boš pumpe, dizni, turbina ili plivajućeg zamajca... Dakle, po pitanju cene i samo cene izbor broj jedan, u ostale afinitete ne bih ulazio.
pre 11 godina
Vozim Yarisa 2008 god. 998ccm vvt-i motor.
Trosi jako malo obzirom na snagu i kapacitete.
Ne znam koliko bi mi Yaris dizel trosio ali ovaj malisa od Uzica do Bgda 4.1 litara potrosnja. Vozio sam nocu i bez guzve na Ibarskoj i prosecnom brzinom od 70 do 90 km/h...
U gradu ide do 5.5 l ako se vozi mesovito (stanujem van bg).
Samo grad 5.7-8 l.
Tehnika voznje i sve je ok.
Verovatno bi sa dizelom prosao jos bolje ali je servis skuplji i sama dizel vozila su skuplja.
Sve u svemu benzinac je za sada OK.
pre 11 godina
Šteta što niste bar neki kratki video snimili. Odličan i koristan tekst!
pre 11 godina
par meseci vec obilazim salone i trazim nov auto, medju probanim je bio i rio 1,4 od 109 ks. lepo izgleda, lep enterijer, sve na svom mestu.. motor me nije odusevio, iako ima toliko konja nema zustrine na nizim obrtajima, iskljucivo na visim, samim tim mu raste potrosnja, u 6. stepenu prenosa, na 120km/h broj obrtaja mu je 3000. previse za 6. brzinu i tu snagu motora, u tom trenutku potrosnja je bila skoro 8l/100km, previse! Druga stvar koja mi se nije dopala da kia uopste nije predvidela tempomat za ovakav auto. Treca stvar je cena redovnog servisa, jednom godisnje ili na 15.000km,a to je 18000 din. Previse za ovakav auto i za ulje i 3 filtera. Vozim benzince i ne ugradjujem plin, iako dizelasi mnogo bolje vuku, ipak je dizelas za ljude koji prelaze minimum 30000km godisnje.
pre 11 godina
@(vlada, 16. avgust 2012 22:03) , (Miki, 16. avgust 2012 22:21)
da, da, čisti dizel. Kad bi duvao samo co2....
pre 11 godina
@ (@Igor, 16. avgust 2012 21:43)
Pa to je jos gore. Ubacis bocu od 30l u koju staje 25 i na svakih 200-250km ides na pumpu. Glupost nevidjena.
Skoro svaki dizel ima autonomiju skoro 1000km a po gradu oko 800. Dok sam radio za platu na pamet mi nije padalo da se zezam i da 5 puta mesecno idem na pumpu. Natocim lepo full 50l dizela i s tim gorivom predjem 700-800km.
pre 11 godina
Ugradis plin u benzinca i nema vise dileme! i jeftinije i cistije za voznju!
Dragi vozaci nije samo CO2 merilo potrosnje ima nesto i u ostalim oxidima (npr azotnim). Mnogo je to dublja i skrivenija tema od one koja je pretstavljena u medijima!
pre 11 godina
Jasno je kao dan da je finansijski benzinac na prvom mestu....
ali pri tome treba uzeti u obzir i da su dizelasi dugovecniji(veca rasterecenost motora u toku voznje) realno kada je ovaj model u pitanju razlika u potrosnji je oko 1l ... u praxi 1.25 6.5l 1.4 crdi 5.5l u istom rezimu voznje(2 : 1 u korist otvorenog puta) sa ugradnjom gasa situacija se znatno menja jer je prosecna potrosnja 1.25 na gas oko 8 - 8.5 l plina sto je ekvivalent 4-4,5 l dizela...
MOJ IZBOR JE DIZEL ,ISKLJUCIVO ZBOG LEPSEG OSECAJA U VOZNJI,KOJI JE PO MENI NEOBORIV
pre 11 godina
@(Ivan, 16. avgust 2012 20:20)
Benzinac više zagađuje.
Emisija CO2 (g/km):
- 1,2 CVVT - 114
- 1,4 CRDi - 109
pre 11 godina
@Ivan, Ivane najmanju emisiju izduvnih gasova u B segmentu ima Rio 1,1 DIZEL sa 85 g/km, a u C segmentu ceed 1,6 DIZEL sa 97 g/km. Kod svih proizvođača dizeli imaju manju emisiju CO2 od benzinaca. Jeste da "smrduckaju" al ne zagađuju okolinu :)))
pre 11 godina
Točak boca + sprej za naduvavanje guma + "invalid" točak u futroli. Ako je gas ugrađen profesionalno, zaboraviš da postoji u automobilu. E sad' druga je priča što ovde svako ugrađuje i što ljudi stavljaju boce od 80 litara a da obično nemaju para da napune ni polovinu...
pre 11 godina
Treba nabiti takse za dizel. Zagadjuju nenormalno. Neko vreme su Japanci i zabranjivali automobile sa dizelom. Valjda zato što su glupi? Ma da.
Novi mali benzinski motori od 1.0, 1.2, 1.3 sa turbinom ili bez su sasvim adekvatni u manjim automobilima. U većim imaš v6 i v8 - benzinac naravno.
U glavnom. Dizeli zagadjuju i tu cenu bi trebalo vlasniki da plate. Smrde bre mnogo.
pre 11 godina
Ja nikako ne mogu da razumem ljude koji kupe mali auto pa onda brze bolje da ubace bocu u gepek. A posle u gepeku ima taman mesta za prvu pomoc i mozda alat. Znam da postoje i boce u obliku tocka ali kada vam se jednom desi ono sto i meni, tj. da mora da se menja ceo tocak takva boca ce vam se zgaditi za ceo zivot.
Moja filozofija kod automobila je da mora da ima pristojan gepek. Ako je gepek mali to onda nije auto, a ako jos ima i bocu... pa vozicu se biciklom onda. To je nesto sto jedino dizel moze da priusti.
pre 11 godina
Za mene je jedini logican izbor dizel.... vlasnik sam Ria 1.5 CRDI predhodne generacije,kupljen 2008.godine,i to je odlican auto.TAj motor ima 110ks,i prava je zver u tom autu.190kmh na autobahnu,a 6l potrosnja pri 140kmh....tako da ne kapiram zasto su uradili korak unazad sa ovim 1.4 dizelom sa 90ks.To je meni bezveze.
Inace,kao sluzbeni auto imam benzinca 1.6 na gas,i moram reci da je KESA!
niti vuce lepo,na autoputu je spor,a usteda u odnosu na dizel samo 10%,do je za mene nista kada uporedis sa performansama dizela.
A u isto vreme,sa dizelom zaboravim kada sam bio na pumpi,a na gas svaki drugi dan....
pre 11 godina
optimalna snaga za ovaj rio bi bila nekih 140-150ks iz turbo benzinca/dizela... sve ostalo je "zivahno"... right...
pre 11 godina
Vozim i benzinca 1,6 i dizelasa 1,9 TDI skoro svaki dan. Osim lakoce sa kojom ubzava dizel ima i aspekt klima uredjaja. Dok dizel ni ne oseti da radi klima, na benzincu sam ponekad morao da gasim klimu usred obilazenja.
I o tome se cesto ne razmislja prilikom kupovine a itekako znaci.
pre 11 godina
vama kojima je "uzivanje u voznji" jurcanje po putu i potezanje od semafora do semafora kao i opasna nepotrebna preticanja - naravno da je potreban dizel sa sto vecim snagom, obrtnim momentom...
nama koji nemamo nikakve komplekse i koji vozimo opustenu (tj znamo kako se uziva u voznji) dovoljan je benzinac i u D segmentu!
vozim vec vise godina kiu ceed 1.4 i nikada nisam osetio neki nedostatak snage ili da mi je nesto zasmetalo u voznji: kada se penjem presaltam u nizi prenos isto kao i kada preticem a naravno preticem kada je bezbedno, sa semafora lagano krecem, a jurcam samo na auto putu...
ovaj rio 1.2 benzinac je svakako bolji i pametniji izbor od dizela za nekog ko ne planira da ga zadrzi duze od 5 godina pa sve i da prelazi preko 20k godisnje pogotovo po gradu, a ako je prioritet otvoreni put onda 1.4 benz gde je razlika u potrosnji na otvorenom izmedju 1.4 i 1.2 neznatna (mada za otvoreni put se bira i visi segment)
koliko je narod otisao sa mozgom govori i kolicina glupiranja i nezgoda izazvanih glupiranjem u voznji, sve neki shumaheri, obilaze na otvorenom putu vozilo koje se krece 100 na sat (znaci iznad ogranicenja), po gradu niko ne vozi 50 na sat, itd...ali takve neretko ni dizel od 200konja ne moze da spase...
pre 11 godina
Ja sam vlasnik ovog modela sa 1.25motorom ( proizvodjac ga vodi kao 1.2 ali ima 1248 kubika) u sport sedan varijanti. To mi je prvi novi auto i ja sam odusevljen sa njime od gepeka koji je skoro 400l dakle veci od 90% C klase do motora koji iako ima 85 konja ide odlicno i sa pravovremenim saltanjem zaista moze da pruzi i zadovoljstvo u voznji. Imam ga tri meseca i presao sam 6000 kilometara. Na putu za grcku sa nas troje i punim gepekom bez problema je isao 150km/h a bogami i preko. Auto je udoban ali takodje ne i premekan tacno je negde na sredini podesen po meni savrseno. Za te pare koje kosta ne mozete uzeti bolji auto. Ovaj 1.25 ima 5 brzina dok 1.4 ima 6 pa ko hoce da doplati jos hiljdarku dobija nesto jaci motor i 6-tu brzinu. Inace potrosnja po gradu sada po letnjim vrucinama i non stop klimom je oko 7.8 litara u gradu dok na otvorenom putu na ibarskoj i brzinom do 90km/h pada do 4.4l/100km !!!
Na otvorenom putu i brzini od 140km/h i ukljucenom klimom vozi se na oko 4000 obrtaja i potrosnja je oko 6l/100km po bord kompu gledajuci trenutnu potrosnju. Inace motor je zaista savremen nije vvt-i jedino sto je bitno dosta novina su korejci uveli koga zanima vise neka pogleda na http://indianautosblog.com/2008/08/kappa-the-byword-for-latest-tech
pre 11 godina
Zaboravili su da spomenu da je u benzincu menjac sa 5 stepeni prenosa, a u dizelu sa 6. To znacajno menja stvari i mislim da ne moze da se poredi.
Radakcija:
Podatak o vrsti i broju stepeni prenosa nalazi se u priloženoj tabeli na kraju teksta.
Pozdrav
pre 11 godina
A Suzuki SX4 za manje od 10000 €?
pre 11 godina
Moja merenja za Rio sedan benzin 1.2 - potrosnja u gradu (100 km ekonomicne voznje iskljucivo u gradu) 8 lit/100 km. Voznja na otvorenom 4.5 lit/100 km. Uglavnom posle 1400 km voznje meni prosek stoji na 6.5 litara i ne mrda.
pre 11 godina
Ja sam vozio benzinca pa sam onda presao na dizel. Preporodio sam se. Nije samo stednja u pitanju vec sama voznja, obrtni momenat, ubrzanja preko 80 km na sat. Posle dizela kad sednete u benzinca kao da pijete mlako pivo.
pre 11 godina
Stvar je prosta...ako prelazite manju kilometražu uzmite benzinac,a ako prelazite veće kilometraže,dizela;)
(Mita, 16. avgust 2012 14:00)
Nije baš tako prosta. Ja vozim paralelno dizele i benzince istih kubikaža na istim relacijama. Dizel sa kubikažom manjom od 2,0l na autoputu je manje ekonomičan od ekvivalentnog benzinca čim se pređe granica od 120km/h. Dizel (koji je manji od 2,0) je ekonomičniji od benzinca samo pri brzinama 80-120km/h. Na 130km/h već je pola litre razlike, na 150km/h razlika je već negde oko litre u korist benzinca.
Dakle mali dizelaši se generalno ne isplate ni u gradu ni na autoputu. Mali dizel se isplati uzeti jedino ako najveću kilometražu pravite na putevima na kojima su ograničenja 80-100km/h.
pre 11 godina
Stvar je prosta...ako prelazite manju kilometražu uzmite benzinac,a ako prelazite veće kilometraže,dizela;)
pre 11 godina
Ne znam za vas, ali ja sam video novi Rio Sport Sedan i odmah se zaljubio. Razmišljam da počnem da štedim za njega po principu kad bude - biće.
pre 11 godina
@Dikh tu kava: O tome sam i ja pisao ali o tome ili niko ne misli ili nikome nije važno, pogledaj minuse.
Izgleda da se sve svelo na svaki dinar a niko ne razmišlja o uživanju u vožnji. Koje slabašni benzinci ne mogu nikako da pruže (osim naravno turbo, koji su i jači).
pre 11 godina
Stara dilema benzinac vs dizel. Celog zivota sam vozio benzince (Yugo, Vartburg (vw motor), Koreja, Japan, Golf, Audi...) i jeste, benzinci su laksi, jednostavniji za odrzavanje, jeftiniji u nabavci...
Medjutim, cinjenica je da savremeni dizeli su vrlo efikasni, obrtni moment je fantastican (sto je u kriznim situacijama daleko bitnije od KS), prodaja kasnije je daleko jednostavnija. Posebno ako govorimo o vozilima iz D segmenta. Tu benzinci definitivno nemaju prodju. Zamislite da treba da prodate nekog Sitroena C5 od 2.0 benzinca. Em Francuz, em benzinac. Tu vise nije pitanje za koliko para vec da li uopste mozete da ga prodate. Nemam nista licno protiv Sitroena, ali imam protiv da se mucim mesecima da prodam polovno vozilo koje nakon 5 godina vredi jedva cetvrtinu pocetne cene.
Zakljucak, za male automobile benzinac je zakon i ne vidim potrebu da se uzima dizel, ali vec od golf klase pa na dalje, situacija je obrnuta. Za SUV klasu necu ni da pricam. CR-V je sjajan auto, ali ako trosi 13 litara po gradu...
Cenim Klarksona, stavise obozavam da gledam Top Gear, ali on vozi Aston Martin i Range Rover, zaradjuje milionce godisnje i moze da prosipa filozofije o dizelu, jer mu je aspekat posmatranja drugaciji. Kod nas (i ne samo kod nas) cak i kad ljudi kupe BMW od 40 hiljada evra, gleda se potrosnja i koliko ce kostati kao polovan...
pre 11 godina
U okruženju u kome se svaka polemika dizel vs. benzin skoro isključivo svodi na kalkulaciju koliko je dizelaš skuplji (cena, servis, eksploatacija..) i koliko km treba da se pređe da bi se dizelaš isplatio, sva drugačija argumentacija pada u vodu po automatizmu, jer se o njoj praktično i ne razmišlja. A ona itekako postoji. Bar u mom slučaju. Meni realno apsolutno nije prioritet potrošnja (a neću da kažem ni da je nebitna). Ono što bi mene opredelilo jedan vs. drugi je isključivo kvalitet vožnje, a on je skoro po definiciji na strani dizela (uz dobar odnos kw(kg/Nm). Dakle, ja zaista veći deo vožnje obavljam po gradu, i najbitnija mi je vožnja što manje opterećena stresom. To mi pruža dizel, najviše zbog obrtnog momenta, odnosno postizanja maksimalne vučne sile na što manjem broju obrtaja. Drugim rečima, želim da na semaforu krenem bez probijanja poda automobila stiskanjem gasa do daske, ne bi li mi se benzinac probudio. Kod dizela, malo sitsnem gas, i on vuče kao kod benzinca kad ga nagazim do kraja. A to, verovali ili ne, zaista umanjuje stres.
A ako je nečiji argument to što je, npr., Rio dizelaš skuplji za cca EUR 2000, i pri tom mu je bitno da mu auto manje troši, uvek može da kupi dizelaš druge marke / klase, koji će koštati kao Rio benzinac, ukoliko je problem u parama (a obično jeste).
Naravno da i benzinci imaju svojih evidentnih prednosti, ja ovde samo želim da ukažem na drugačiji pristup polemici benzin vs. dizel u odnosu na ovaj mainstream-ovski.
Uživajte!
pre 11 godina
Vlasnik sam prethodne generacije Ria. Kupio sam dizel (1.5, 110ks, 235Nm) pre svega zbog obrtnog momenta, odn. zbog komforne i bezbedne vožnje koju omogućuje. Manja potrošnja mi je bila praktično gratis. Nažalost, novi dizel je slabiji i sporiji a benzinac još slabiji tako da bih pre sačekao novi Kijin 1.2 turbo-benzinac predviđen za iduću godinu (sa 110-120ks) nego što bih se odlučio za ovako anemičnog dizelaša.
pre 11 godina
Još jedna se stvar mora uzeti u obzir pri kupovini:
2000€ nije 2000€
Ako uzimaš kredit to je 2000 + kamata.
Ako keširaš to je 2000€ + kamata (ili zarada koju bi mogao u datom periodu da imaš na te pare da ih nisi potrošio na kola)
pre 11 godina
@Vladimir
Vidi, ja Polo 1.2 12V vozim na gas. Mladenovac-Beograd i nazad svakog dana. U proteklih 8 godina na razlici u gorivu ostalo 12.000€ (slobodno izračunaj sam). Grejem se na struju. Pozdrav.
pre 11 godina
nema preterano veze sa dilemom benz - dizel, ali da kazem zainteresovanima. malo je falilo da kupim belog benzinca u top opremi. nisam iz razloga koji su nebitni za pricu. ali, ovaj auto je jedini koji me je apsolutno impresionirao dizajnom i eksterijera i enterijera. obicno negde nesto fali, negde je supalj, negde visak, negde kockast, negde okrugao. ovaj je perfektno dizajniran. isao sam na 2probne voznje. prvo, nije istina ovo o izolaciji, malo je bucniji unutra od onoga sto sam ja navikao. i jedina stvar koja mi se nije svidela je sto je sve iskljucivo plasticno unutra. nisam siguran kako ce plastika da se ponasa posle par godina eksploatacije, da li ce da "zvace", "cvili" i da li se lako grebe i sl. benzinac je vrlo zivahan za kubikazu i auto se vrlo lepo ponasa na putu. takodje, sve pohvale za menjac i kocnice. takodje, audio i klima uredjaji su vrlo "intuitivni" tako da ih je lako koristiti bez skretanja paznje s puta od samog starta.
toliko od mene, ako je nekome interesantan auto, nadam se da ce mu koristiti moje iskustvo. da, dizela nisam probao, ja sam fan benzinaca.
p.s.
kada sam ja gledao rija, nije postojala mogucnost ugradnje gasa a da se zadrzi garancija... steta:-(
pre 11 godina
Vozim ovog dizela. Odlican auto! presao 8k km za 3 meseca, sad cemo da vidimo servis.. Najekonomicniji je zapravo u medjugradskoj voznji ali do 100-120km/h, preko te brzine prestaje ekonomicnost! I tada trosi malo u odnosu na neke druge automobile, ali oko 100ke trosi i manje od 4l. Nameravam da menjam ovog za koju godinu za novog tada aktuelnog kiu ove klase.
pozdrav, odo na put
pre 11 godina
Interesantna komparacija, nema šta!
Kolko vidim i u ovom poredjenju je "pobedio" benzinac i ako taj CVVT motor baš i nije poslednja reč tehnike, TOYOTA je VVT motore pravila još pre 15 god. i više! Prema tome, zamislite u tom benzincu, kad je već reč o kubikaži od 1,2cm, zamislite poslednji RENAULT-ov 1,2 TCEe ili WOLKSVAGEN-ov 1,2 TSI, tek onda ne bi bilo reči o dilemi "pobednika"!
Mislim da poslednje generacije benzinaca sa turbinom i kompresorom opasno prete comonrail dizelašima da im preotmu "tron"! Ko vozi benzinca poslednje generacije, npr. TSI, znače o čemu govorim!
pre 11 godina
Мој Голф двица дизел је боље ауто од свега овога...
pre 11 godina
KIA se lako vozi i jednostavna je za vozače, pa čak i za "macane".
Oseća se koliko auto služi vama, a ne vi njemu.
pre 11 godina
Po stoti put, da citiram velikog gurua Dž.Klarksona:
Na gas se greje,
Na dizel se ore,
Na benzin se vozi.
pre 11 godina
Pohvale za preciznu računicu kod cena eksploatacije ova dva modela, ali srbi vole dizele i tu je kraj.
Na svakom semaforu u Beogradu kad su mi otvoreni prozori oko mene bruje dizeli kao da je karneval u Riu.
To što je srbinu auto bučan na leru, škripi kaiš, nešto cvili, krcka, njemu ne smeta na lešini tipa Audi, Reno, Pežo, VW staroj više od 7 godina. Srbe i dalje nije sramota da bude pola komšiluka zimi ujutru raspalim pumpa dizna traktorima iz VW grupacije.
Smatram da je Rio odličan auto, uz Fiestu i Polo u samom vrhu klase. Nije kvalitetan iznutra kao Polo niti se dobro vozi kao Fiesta ali je odličan kompromis, prostran i veoma lep auto ako ne i najlepši u klasi, po meni, najveća mana mu je preglednost ali je to cena sjajnog dizajna.
Prednost naravno dajem benzincu, uvek i zauvek. Jednostavnija koncepcija, manja masa, povoljnije održavanje i daleko viša kultura rada u ovoj klasi.
Savet za ljubitelje dizela, ako kupujete novu GL klasu Mercedesa, kupite obavezno dizel jer ćete vući jahtu od tri tone i prelaziti godišnje puno kilometara ali u malom gradskom autu, kao što je Rio, osim benzina ništa drugo nema smisla.
pre 11 godina
A ukoliko ugradite gas u benzinca onda je tek prednost na strani istog. Pored toga održavanje dizela u smislu pumpi goriva, dizni, turbine ili seta kvačila (plivajući zamajac) je neuporedivo skuplje. Uglavnom, dobar tekst sa jasnim smernicama.
pre 11 godina
Kad je u pitanju kupovina novog auta, svaki kupac koji malo razmišlja, lako će izračunati koji mu se model istog vozila više isplati (pod uslovom da raspolaže novcem i za dizel varijantu). Uzme se razlika u deklarisanoj potrošnji, gleda se koliko se godišnje prelazi u kojim uslovima, razlika u cijeni goriva, cijene redovnog servisa.... i to je to. Na kraju se uglavnom sve svede na neko klasično pravilo da ako prelaziš do 20000 godišnje onda benzin... a preko 20000 dizel.
Tako kaže novčanik.
pre 11 godina
Pohvale za preciznu računicu kod cena eksploatacije ova dva modela, ali srbi vole dizele i tu je kraj.
Na svakom semaforu u Beogradu kad su mi otvoreni prozori oko mene bruje dizeli kao da je karneval u Riu.
To što je srbinu auto bučan na leru, škripi kaiš, nešto cvili, krcka, njemu ne smeta na lešini tipa Audi, Reno, Pežo, VW staroj više od 7 godina. Srbe i dalje nije sramota da bude pola komšiluka zimi ujutru raspalim pumpa dizna traktorima iz VW grupacije.
Smatram da je Rio odličan auto, uz Fiestu i Polo u samom vrhu klase. Nije kvalitetan iznutra kao Polo niti se dobro vozi kao Fiesta ali je odličan kompromis, prostran i veoma lep auto ako ne i najlepši u klasi, po meni, najveća mana mu je preglednost ali je to cena sjajnog dizajna.
Prednost naravno dajem benzincu, uvek i zauvek. Jednostavnija koncepcija, manja masa, povoljnije održavanje i daleko viša kultura rada u ovoj klasi.
Savet za ljubitelje dizela, ako kupujete novu GL klasu Mercedesa, kupite obavezno dizel jer ćete vući jahtu od tri tone i prelaziti godišnje puno kilometara ali u malom gradskom autu, kao što je Rio, osim benzina ništa drugo nema smisla.
pre 11 godina
Po stoti put, da citiram velikog gurua Dž.Klarksona:
Na gas se greje,
Na dizel se ore,
Na benzin se vozi.
pre 11 godina
A ukoliko ugradite gas u benzinca onda je tek prednost na strani istog. Pored toga održavanje dizela u smislu pumpi goriva, dizni, turbine ili seta kvačila (plivajući zamajac) je neuporedivo skuplje. Uglavnom, dobar tekst sa jasnim smernicama.
pre 11 godina
Kad je u pitanju kupovina novog auta, svaki kupac koji malo razmišlja, lako će izračunati koji mu se model istog vozila više isplati (pod uslovom da raspolaže novcem i za dizel varijantu). Uzme se razlika u deklarisanoj potrošnji, gleda se koliko se godišnje prelazi u kojim uslovima, razlika u cijeni goriva, cijene redovnog servisa.... i to je to. Na kraju se uglavnom sve svede na neko klasično pravilo da ako prelaziš do 20000 godišnje onda benzin... a preko 20000 dizel.
Tako kaže novčanik.
pre 11 godina
Stara dilema benzinac vs dizel. Celog zivota sam vozio benzince (Yugo, Vartburg (vw motor), Koreja, Japan, Golf, Audi...) i jeste, benzinci su laksi, jednostavniji za odrzavanje, jeftiniji u nabavci...
Medjutim, cinjenica je da savremeni dizeli su vrlo efikasni, obrtni moment je fantastican (sto je u kriznim situacijama daleko bitnije od KS), prodaja kasnije je daleko jednostavnija. Posebno ako govorimo o vozilima iz D segmenta. Tu benzinci definitivno nemaju prodju. Zamislite da treba da prodate nekog Sitroena C5 od 2.0 benzinca. Em Francuz, em benzinac. Tu vise nije pitanje za koliko para vec da li uopste mozete da ga prodate. Nemam nista licno protiv Sitroena, ali imam protiv da se mucim mesecima da prodam polovno vozilo koje nakon 5 godina vredi jedva cetvrtinu pocetne cene.
Zakljucak, za male automobile benzinac je zakon i ne vidim potrebu da se uzima dizel, ali vec od golf klase pa na dalje, situacija je obrnuta. Za SUV klasu necu ni da pricam. CR-V je sjajan auto, ali ako trosi 13 litara po gradu...
Cenim Klarksona, stavise obozavam da gledam Top Gear, ali on vozi Aston Martin i Range Rover, zaradjuje milionce godisnje i moze da prosipa filozofije o dizelu, jer mu je aspekat posmatranja drugaciji. Kod nas (i ne samo kod nas) cak i kad ljudi kupe BMW od 40 hiljada evra, gleda se potrosnja i koliko ce kostati kao polovan...
pre 11 godina
@Vladimir
Vidi, ja Polo 1.2 12V vozim na gas. Mladenovac-Beograd i nazad svakog dana. U proteklih 8 godina na razlici u gorivu ostalo 12.000€ (slobodno izračunaj sam). Grejem se na struju. Pozdrav.
pre 11 godina
vama kojima je "uzivanje u voznji" jurcanje po putu i potezanje od semafora do semafora kao i opasna nepotrebna preticanja - naravno da je potreban dizel sa sto vecim snagom, obrtnim momentom...
nama koji nemamo nikakve komplekse i koji vozimo opustenu (tj znamo kako se uziva u voznji) dovoljan je benzinac i u D segmentu!
vozim vec vise godina kiu ceed 1.4 i nikada nisam osetio neki nedostatak snage ili da mi je nesto zasmetalo u voznji: kada se penjem presaltam u nizi prenos isto kao i kada preticem a naravno preticem kada je bezbedno, sa semafora lagano krecem, a jurcam samo na auto putu...
ovaj rio 1.2 benzinac je svakako bolji i pametniji izbor od dizela za nekog ko ne planira da ga zadrzi duze od 5 godina pa sve i da prelazi preko 20k godisnje pogotovo po gradu, a ako je prioritet otvoreni put onda 1.4 benz gde je razlika u potrosnji na otvorenom izmedju 1.4 i 1.2 neznatna (mada za otvoreni put se bira i visi segment)
koliko je narod otisao sa mozgom govori i kolicina glupiranja i nezgoda izazvanih glupiranjem u voznji, sve neki shumaheri, obilaze na otvorenom putu vozilo koje se krece 100 na sat (znaci iznad ogranicenja), po gradu niko ne vozi 50 na sat, itd...ali takve neretko ni dizel od 200konja ne moze da spase...
pre 11 godina
Мој Голф двица дизел је боље ауто од свега овога...
pre 11 godina
Još jedna se stvar mora uzeti u obzir pri kupovini:
2000€ nije 2000€
Ako uzimaš kredit to je 2000 + kamata.
Ako keširaš to je 2000€ + kamata (ili zarada koju bi mogao u datom periodu da imaš na te pare da ih nisi potrošio na kola)
pre 11 godina
U okruženju u kome se svaka polemika dizel vs. benzin skoro isključivo svodi na kalkulaciju koliko je dizelaš skuplji (cena, servis, eksploatacija..) i koliko km treba da se pređe da bi se dizelaš isplatio, sva drugačija argumentacija pada u vodu po automatizmu, jer se o njoj praktično i ne razmišlja. A ona itekako postoji. Bar u mom slučaju. Meni realno apsolutno nije prioritet potrošnja (a neću da kažem ni da je nebitna). Ono što bi mene opredelilo jedan vs. drugi je isključivo kvalitet vožnje, a on je skoro po definiciji na strani dizela (uz dobar odnos kw(kg/Nm). Dakle, ja zaista veći deo vožnje obavljam po gradu, i najbitnija mi je vožnja što manje opterećena stresom. To mi pruža dizel, najviše zbog obrtnog momenta, odnosno postizanja maksimalne vučne sile na što manjem broju obrtaja. Drugim rečima, želim da na semaforu krenem bez probijanja poda automobila stiskanjem gasa do daske, ne bi li mi se benzinac probudio. Kod dizela, malo sitsnem gas, i on vuče kao kod benzinca kad ga nagazim do kraja. A to, verovali ili ne, zaista umanjuje stres.
A ako je nečiji argument to što je, npr., Rio dizelaš skuplji za cca EUR 2000, i pri tom mu je bitno da mu auto manje troši, uvek može da kupi dizelaš druge marke / klase, koji će koštati kao Rio benzinac, ukoliko je problem u parama (a obično jeste).
Naravno da i benzinci imaju svojih evidentnih prednosti, ja ovde samo želim da ukažem na drugačiji pristup polemici benzin vs. dizel u odnosu na ovaj mainstream-ovski.
Uživajte!
pre 11 godina
Ja sam vlasnik ovog modela sa 1.25motorom ( proizvodjac ga vodi kao 1.2 ali ima 1248 kubika) u sport sedan varijanti. To mi je prvi novi auto i ja sam odusevljen sa njime od gepeka koji je skoro 400l dakle veci od 90% C klase do motora koji iako ima 85 konja ide odlicno i sa pravovremenim saltanjem zaista moze da pruzi i zadovoljstvo u voznji. Imam ga tri meseca i presao sam 6000 kilometara. Na putu za grcku sa nas troje i punim gepekom bez problema je isao 150km/h a bogami i preko. Auto je udoban ali takodje ne i premekan tacno je negde na sredini podesen po meni savrseno. Za te pare koje kosta ne mozete uzeti bolji auto. Ovaj 1.25 ima 5 brzina dok 1.4 ima 6 pa ko hoce da doplati jos hiljdarku dobija nesto jaci motor i 6-tu brzinu. Inace potrosnja po gradu sada po letnjim vrucinama i non stop klimom je oko 7.8 litara u gradu dok na otvorenom putu na ibarskoj i brzinom do 90km/h pada do 4.4l/100km !!!
Na otvorenom putu i brzini od 140km/h i ukljucenom klimom vozi se na oko 4000 obrtaja i potrosnja je oko 6l/100km po bord kompu gledajuci trenutnu potrosnju. Inace motor je zaista savremen nije vvt-i jedino sto je bitno dosta novina su korejci uveli koga zanima vise neka pogleda na http://indianautosblog.com/2008/08/kappa-the-byword-for-latest-tech
pre 11 godina
Vozim ovog dizela. Odlican auto! presao 8k km za 3 meseca, sad cemo da vidimo servis.. Najekonomicniji je zapravo u medjugradskoj voznji ali do 100-120km/h, preko te brzine prestaje ekonomicnost! I tada trosi malo u odnosu na neke druge automobile, ali oko 100ke trosi i manje od 4l. Nameravam da menjam ovog za koju godinu za novog tada aktuelnog kiu ove klase.
pozdrav, odo na put
pre 11 godina
Vozim i benzinca 1,6 i dizelasa 1,9 TDI skoro svaki dan. Osim lakoce sa kojom ubzava dizel ima i aspekt klima uredjaja. Dok dizel ni ne oseti da radi klima, na benzincu sam ponekad morao da gasim klimu usred obilazenja.
I o tome se cesto ne razmislja prilikom kupovine a itekako znaci.
pre 11 godina
Benzin vs. dizel je jako stari izvor diskusija (namjerno ne zelim reci rasprava), ali u danasnje vrijeme nije bas mjerodavno porediti benzinca i turbo-dizela sa nekog uopstenog aspekta i onda favorizavati nekog od njih.
Naprimjer, ako posmatramo finansije (prvenstveno mislim na troskove popravki, odrzavanja i potrosnje goriva), onda su danasnji benzinci i turbo-dizeli uporedivi, tj. svako ima potpuno pravo kada se u skladu sa svojim mogucnostima odluci za neku od ponudjenih opcija.
Ali ako pricamo o ugodjaju u voznji (startnost, elasticnost, snaga...), onda ne treba mijesati babe i zabe - turbo-dizelima na megdan je jedino smisleno staviti turbo-benzinca, i sa tim mislim da bi se vecina razumnih ljudi/vozaca trebala sloziti! E sad, to sto turbo-benzinci jos nisu zastupljeni u znacajnoj mjeri je druga prica, ali svakako mislim da je na njima buducnost, pogotovo kada ih jos dodatno usavrse i cijenu svedu na razuman nivo.
Dakle, dizel vs. benzin, turbo-dizel vs. turbo-benzin, onda je to rvnopravna igra bez pravila.
pre 11 godina
KIA se lako vozi i jednostavna je za vozače, pa čak i za "macane".
Oseća se koliko auto služi vama, a ne vi njemu.
pre 11 godina
Stvar je prosta...ako prelazite manju kilometražu uzmite benzinac,a ako prelazite veće kilometraže,dizela;)
pre 11 godina
nema preterano veze sa dilemom benz - dizel, ali da kazem zainteresovanima. malo je falilo da kupim belog benzinca u top opremi. nisam iz razloga koji su nebitni za pricu. ali, ovaj auto je jedini koji me je apsolutno impresionirao dizajnom i eksterijera i enterijera. obicno negde nesto fali, negde je supalj, negde visak, negde kockast, negde okrugao. ovaj je perfektno dizajniran. isao sam na 2probne voznje. prvo, nije istina ovo o izolaciji, malo je bucniji unutra od onoga sto sam ja navikao. i jedina stvar koja mi se nije svidela je sto je sve iskljucivo plasticno unutra. nisam siguran kako ce plastika da se ponasa posle par godina eksploatacije, da li ce da "zvace", "cvili" i da li se lako grebe i sl. benzinac je vrlo zivahan za kubikazu i auto se vrlo lepo ponasa na putu. takodje, sve pohvale za menjac i kocnice. takodje, audio i klima uredjaji su vrlo "intuitivni" tako da ih je lako koristiti bez skretanja paznje s puta od samog starta.
toliko od mene, ako je nekome interesantan auto, nadam se da ce mu koristiti moje iskustvo. da, dizela nisam probao, ja sam fan benzinaca.
p.s.
kada sam ja gledao rija, nije postojala mogucnost ugradnje gasa a da se zadrzi garancija... steta:-(
pre 11 godina
Ja sam vozio benzinca pa sam onda presao na dizel. Preporodio sam se. Nije samo stednja u pitanju vec sama voznja, obrtni momenat, ubrzanja preko 80 km na sat. Posle dizela kad sednete u benzinca kao da pijete mlako pivo.
pre 11 godina
Stvar je prosta...ako prelazite manju kilometražu uzmite benzinac,a ako prelazite veće kilometraže,dizela;)
(Mita, 16. avgust 2012 14:00)
Nije baš tako prosta. Ja vozim paralelno dizele i benzince istih kubikaža na istim relacijama. Dizel sa kubikažom manjom od 2,0l na autoputu je manje ekonomičan od ekvivalentnog benzinca čim se pređe granica od 120km/h. Dizel (koji je manji od 2,0) je ekonomičniji od benzinca samo pri brzinama 80-120km/h. Na 130km/h već je pola litre razlike, na 150km/h razlika je već negde oko litre u korist benzinca.
Dakle mali dizelaši se generalno ne isplate ni u gradu ni na autoputu. Mali dizel se isplati uzeti jedino ako najveću kilometražu pravite na putevima na kojima su ograničenja 80-100km/h.
pre 11 godina
Treba nabiti takse za dizel. Zagadjuju nenormalno. Neko vreme su Japanci i zabranjivali automobile sa dizelom. Valjda zato što su glupi? Ma da.
Novi mali benzinski motori od 1.0, 1.2, 1.3 sa turbinom ili bez su sasvim adekvatni u manjim automobilima. U većim imaš v6 i v8 - benzinac naravno.
U glavnom. Dizeli zagadjuju i tu cenu bi trebalo vlasniki da plate. Smrde bre mnogo.
pre 11 godina
Ja nikako ne mogu da razumem ljude koji kupe mali auto pa onda brze bolje da ubace bocu u gepek. A posle u gepeku ima taman mesta za prvu pomoc i mozda alat. Znam da postoje i boce u obliku tocka ali kada vam se jednom desi ono sto i meni, tj. da mora da se menja ceo tocak takva boca ce vam se zgaditi za ceo zivot.
Moja filozofija kod automobila je da mora da ima pristojan gepek. Ako je gepek mali to onda nije auto, a ako jos ima i bocu... pa vozicu se biciklom onda. To je nesto sto jedino dizel moze da priusti.
pre 11 godina
Vozim Yarisa 2008 god. 998ccm vvt-i motor.
Trosi jako malo obzirom na snagu i kapacitete.
Ne znam koliko bi mi Yaris dizel trosio ali ovaj malisa od Uzica do Bgda 4.1 litara potrosnja. Vozio sam nocu i bez guzve na Ibarskoj i prosecnom brzinom od 70 do 90 km/h...
U gradu ide do 5.5 l ako se vozi mesovito (stanujem van bg).
Samo grad 5.7-8 l.
Tehnika voznje i sve je ok.
Verovatno bi sa dizelom prosao jos bolje ali je servis skuplji i sama dizel vozila su skuplja.
Sve u svemu benzinac je za sada OK.
pre 11 godina
Ne znam za vas, ali ja sam video novi Rio Sport Sedan i odmah se zaljubio. Razmišljam da počnem da štedim za njega po principu kad bude - biće.
pre 11 godina
A Suzuki SX4 za manje od 10000 €?
pre 11 godina
Moja merenja za Rio sedan benzin 1.2 - potrosnja u gradu (100 km ekonomicne voznje iskljucivo u gradu) 8 lit/100 km. Voznja na otvorenom 4.5 lit/100 km. Uglavnom posle 1400 km voznje meni prosek stoji na 6.5 litara i ne mrda.
pre 11 godina
@(Ivan, 16. avgust 2012 20:20)
Benzinac više zagađuje.
Emisija CO2 (g/km):
- 1,2 CVVT - 114
- 1,4 CRDi - 109
pre 11 godina
Interesantna komparacija, nema šta!
Kolko vidim i u ovom poredjenju je "pobedio" benzinac i ako taj CVVT motor baš i nije poslednja reč tehnike, TOYOTA je VVT motore pravila još pre 15 god. i više! Prema tome, zamislite u tom benzincu, kad je već reč o kubikaži od 1,2cm, zamislite poslednji RENAULT-ov 1,2 TCEe ili WOLKSVAGEN-ov 1,2 TSI, tek onda ne bi bilo reči o dilemi "pobednika"!
Mislim da poslednje generacije benzinaca sa turbinom i kompresorom opasno prete comonrail dizelašima da im preotmu "tron"! Ko vozi benzinca poslednje generacije, npr. TSI, znače o čemu govorim!
pre 11 godina
Točak boca + sprej za naduvavanje guma + "invalid" točak u futroli. Ako je gas ugrađen profesionalno, zaboraviš da postoji u automobilu. E sad' druga je priča što ovde svako ugrađuje i što ljudi stavljaju boce od 80 litara a da obično nemaju para da napune ni polovinu...
pre 11 godina
Točak boca je oko 42l obično stane 38l. Autonomija 500km, cena 2600din. I kao što nekoliko komentatora reče, nema boš pumpe, dizni, turbina ili plivajućeg zamajca... Dakle, po pitanju cene i samo cene izbor broj jedan, u ostale afinitete ne bih ulazio.
pre 11 godina
Ugradis plin u benzinca i nema vise dileme! i jeftinije i cistije za voznju!
Dragi vozaci nije samo CO2 merilo potrosnje ima nesto i u ostalim oxidima (npr azotnim). Mnogo je to dublja i skrivenija tema od one koja je pretstavljena u medijima!
pre 11 godina
par meseci vec obilazim salone i trazim nov auto, medju probanim je bio i rio 1,4 od 109 ks. lepo izgleda, lep enterijer, sve na svom mestu.. motor me nije odusevio, iako ima toliko konja nema zustrine na nizim obrtajima, iskljucivo na visim, samim tim mu raste potrosnja, u 6. stepenu prenosa, na 120km/h broj obrtaja mu je 3000. previse za 6. brzinu i tu snagu motora, u tom trenutku potrosnja je bila skoro 8l/100km, previse! Druga stvar koja mi se nije dopala da kia uopste nije predvidela tempomat za ovakav auto. Treca stvar je cena redovnog servisa, jednom godisnje ili na 15.000km,a to je 18000 din. Previse za ovakav auto i za ulje i 3 filtera. Vozim benzince i ne ugradjujem plin, iako dizelasi mnogo bolje vuku, ipak je dizelas za ljude koji prelaze minimum 30000km godisnje.
pre 11 godina
samo da dodam nesto na temu dizel ili tng:
tacno je da dizelasi pogotovo u uslovima naseg loseg (ocajnog) goriva zahtevaju mnoooogo skuplje odrzavanje (vec pomenute turbine, zamajci, pumpe, dizne, itd) sto se na primer u nemackoj desava tek na mnogo vecim kilometrazama nego ovde upravo zbog katastrofalnog goriva
e sad, sto se tice benzin-tng, tacno je da su benzinci neuporedivo laksi za odrzavanje (starter, i ostali potrosni materijali kao sto su svecice itd...) ali ugradnja tng uredjaja ne prija bas svim benzincima, kod nekih se mogu javiti problemi u vidu zacepljenja ventila stradanja pumpe i ostalih delova koji trpe prekidom dovoda benzina sto je nije mala stvar...
licno smatram da je i u slucaju kie kao i u ostalim slucajevima bolji izbor dizelas jedino ako se prelaze velike kilometraze i ako se ne planira dugo zadrzavanje auta (npr do 5 godina) jer se u tom slucaju izbegavaju skupi kvarovi kod dizela koji dolaze sa kilometrazom...
jedna stvar mi bode oci kod kije a to su skupi servisi, kao i cene pojedinih potrosnih delova koje su za tu klasu skuplje...
pre 11 godina
@Ivan, Ivane najmanju emisiju izduvnih gasova u B segmentu ima Rio 1,1 DIZEL sa 85 g/km, a u C segmentu ceed 1,6 DIZEL sa 97 g/km. Kod svih proizvođača dizeli imaju manju emisiju CO2 od benzinaca. Jeste da "smrduckaju" al ne zagađuju okolinu :)))
pre 11 godina
@(Ivan, 17. avgust 2012 04:34)
U tekstu je, pored ostalog, reč o novom dizelašu, a ne o raspalim golfovima.
pre 11 godina
Vlasnik sam prethodne generacije Ria. Kupio sam dizel (1.5, 110ks, 235Nm) pre svega zbog obrtnog momenta, odn. zbog komforne i bezbedne vožnje koju omogućuje. Manja potrošnja mi je bila praktično gratis. Nažalost, novi dizel je slabiji i sporiji a benzinac još slabiji tako da bih pre sačekao novi Kijin 1.2 turbo-benzinac predviđen za iduću godinu (sa 110-120ks) nego što bih se odlučio za ovako anemičnog dizelaša.
pre 11 godina
@IgorI
A zašto je problem svratiti na pumpu svakih 200-250km? I koliko ljudi dnevno prelazi preko 200-250 km?
Moj primer: auto ima 60 l rezervoar za benzin i 43 l rezervoar za plin, što kad se izračuna ispada oko 850 km na benzin (prosek 7 l) i oko 450 km na plin (prosek 9 l) - ukupno 1300 km bez odlaska na pumpu.
I šta se svi ložite na emisiju CO2 kad to ništa ne znači, gde su ostali otrovi? Koristite malo svoju glavu a ne šta vam serviraju. To su izmislili da bi uveli idiotski porez na CO2 odnosno da bi prevarom konstantno uzimali $$$... A dalje šta je konačni cilj te budalaštine, koga zanima nek traži na netu.
pre 11 godina
Zaboravili su da spomenu da je u benzincu menjac sa 5 stepeni prenosa, a u dizelu sa 6. To znacajno menja stvari i mislim da ne moze da se poredi.
Radakcija:
Podatak o vrsti i broju stepeni prenosa nalazi se u priloženoj tabeli na kraju teksta.
Pozdrav
pre 11 godina
Za mene je jedini logican izbor dizel.... vlasnik sam Ria 1.5 CRDI predhodne generacije,kupljen 2008.godine,i to je odlican auto.TAj motor ima 110ks,i prava je zver u tom autu.190kmh na autobahnu,a 6l potrosnja pri 140kmh....tako da ne kapiram zasto su uradili korak unazad sa ovim 1.4 dizelom sa 90ks.To je meni bezveze.
Inace,kao sluzbeni auto imam benzinca 1.6 na gas,i moram reci da je KESA!
niti vuce lepo,na autoputu je spor,a usteda u odnosu na dizel samo 10%,do je za mene nista kada uporedis sa performansama dizela.
A u isto vreme,sa dizelom zaboravim kada sam bio na pumpi,a na gas svaki drugi dan....
pre 11 godina
Jasno je kao dan da je finansijski benzinac na prvom mestu....
ali pri tome treba uzeti u obzir i da su dizelasi dugovecniji(veca rasterecenost motora u toku voznje) realno kada je ovaj model u pitanju razlika u potrosnji je oko 1l ... u praxi 1.25 6.5l 1.4 crdi 5.5l u istom rezimu voznje(2 : 1 u korist otvorenog puta) sa ugradnjom gasa situacija se znatno menja jer je prosecna potrosnja 1.25 na gas oko 8 - 8.5 l plina sto je ekvivalent 4-4,5 l dizela...
MOJ IZBOR JE DIZEL ,ISKLJUCIVO ZBOG LEPSEG OSECAJA U VOZNJI,KOJI JE PO MENI NEOBORIV
pre 11 godina
@(vlada, 16. avgust 2012 22:03) , (Miki, 16. avgust 2012 22:21)
da, da, čisti dizel. Kad bi duvao samo co2....
pre 11 godina
Evo mog skromnog iskustva sa markom KIA.
Rio 1,4 97ks, benzinac, kupljen nov 2007.
Pouzdanost odlicna, za 5 godina zamenjena samo jedna H4 sijalica i 2 male ubodne.
Potrosnja, 6,5 na otvorenom pri brzinama od 80-90, od 8,5 do 9,2 u gradu uz Evropremijum benzin.
Servisi u garantnom roku od 3 godine ( samo za prethodni model ) na Ugrinovackom putu papreno skupi.Za primer, prosle godine, bez obzira sto je istekla garancija tamo sam radio servis na 40.000.Castrol ulje,filteri klime,vazduha,ulja,2 male sijalice,zamena rashladne tecnosti,rad, ukupno 21000.dinara.
Ove godine prvi put kod kod privatnika radio servis na 50.000, zamena ulja,svih filtera,svih PK kaiseva (klime,alternatora,serva)zamena prednjih plocica i kocionog ulja, sve sa njihovim delovima i radom 13500.dinara !!Pa vidite !
Zvanicni servis u Beogradu se ocigledno ugradjuje 300% na delove, jer kod privatnog majstora filter klime je 850.dinara a u servisu je 2400.din, dok je komplet plocica (prednje,zadnje) kod privatnika 4500.din dok su u servisu 17500.din !!!!!!!!!
Sve u svemu, auto vredi sve pare ali cene servisa u garantnom roku su nebulozne, i to na zalost ocekuje sve nove kupce.
pre 11 godina
@Dikh tu kava: O tome sam i ja pisao ali o tome ili niko ne misli ili nikome nije važno, pogledaj minuse.
Izgleda da se sve svelo na svaki dinar a niko ne razmišlja o uživanju u vožnji. Koje slabašni benzinci ne mogu nikako da pruže (osim naravno turbo, koji su i jači).
pre 11 godina
@ (@Igor, 16. avgust 2012 21:43)
Pa to je jos gore. Ubacis bocu od 30l u koju staje 25 i na svakih 200-250km ides na pumpu. Glupost nevidjena.
Skoro svaki dizel ima autonomiju skoro 1000km a po gradu oko 800. Dok sam radio za platu na pamet mi nije padalo da se zezam i da 5 puta mesecno idem na pumpu. Natocim lepo full 50l dizela i s tim gorivom predjem 700-800km.
pre 11 godina
@ Sparky
Sutra najverovatnije idem u salon da kupim TAJ Sport Sedan, samo ja sam razmisljao da kupim ipak taj sa 1.4 motorom, racunam malo ce biti slabasan sa 85 konjskih snaga. Medjutim sad kad sam procitao tvoj komentar ne znam sta da mislim...Kazes trosi 7,8 litara po gradu ? Pa u specifikaciji stoji da trosi 6 ! Zar je moguce da toliko lazu ?? Koliko onda trosi tek taj sa 1.4 motorom ?!
O dizelasu nisam ni razmisljao, posto "kao" benzinac trosi tako malo.
p.s. Vozio bi ga 80 % vremena po gradu i ne prelazim vise od 5000 km godisnje.
pre 11 godina
Šteta što niste bar neki kratki video snimili. Odličan i koristan tekst!
pre 11 godina
Dizel ili peške. Ostalo nije uživanje
pre 11 godina
O tome koliko cu uzivati u voznji najmanje je bitno da li je dizel ili benzinac. Menjac, upravljanje, kocnice, preglednost, unutrasnjost sve to utice na uzivanje u voznji gotovo isto koliko i izbor motora. Manjak obrtnog momenta se kompenzuje cescim promenama brzina. Ako ne volis da "saltas" onda kupi automatika.
Cak i to koji je startniji ili ima bolja medju-ubrzanja je vrlo diskutabilno. Prekjuce ostavih iza sebe Audi A6 3.0 TDI preko Tjentista i Cemernog. Primio se lik pa krenuo da me juri po krivinama i uskom putu gde je maksimalna brzina 60-70 km/h i naravno nije bio ni blizu da me stigne. Ja vozim benzinca (TNG) od 1.6 l i 120 ks. Dok nismo dosli na ravan put nije mi ni u retrovizoru bio. Tako da je sve relativno. :) Mali benzinac po nekim putevima je bolji od velikog turbo-dizela.
Vozio sam sve i svasta i moram vam reci da ovde hvaljeni turbo benzinci su mi doneli najmanje uzivanja a najvise stresa. Vozis automobil koji ubrzava ko metak a u stvari se vuces po gradu 30-50 km/h. Nema ni "u" od uzivanja. Turbo benzinci su za trke odlicni, za svakodnevnu voznju, neka hvala. Nikakvu realnu prednost ne pruzaju osim ko ce prvi do sledeceg semafora, uz povecano habanje kozionih plocica i guma.
pre 11 godina
(Zuki, 19. avgust 2012 12:09)
To zasto si ti pobegao tamo nekom badži sa audijem 3.0tdi na Tjentištu nema veze sa diskusijem nego sa njegovim nepoznavanjem puta, a tvojim poznavanjem puta. Meni daš tog audija 3.0 tdi ili ne mora ni taj audi, dovoljna mi je moja Honda 2.0 benzinac sa 140konja, i da krenemo u isto vreme iz Foče, dok ti stigneš do obilaznice oko Čemerna, ja ću već piti kafu u Gacku! zašto? pretpostavimo da podjednako dobro poznajemo taj put(Foča-Gacko) i naša vozila, Audi ima više snage,a Honda ima verovatno bolji balans u krivinama od tvoje 1.6 mašine
Mada ajde da ne trčim baš pred rudu nisi mi rekao u kojoj karoseriji je ta tvoja mašina od 1600
No nije svrha ovog komentara da te ja zovem na dvoboj ili šta već nego da u toj prici mnogo zavisi od poznavanja puta pa i samog auta, jer je potpuno normalno da na toj deonici puta ja pretičem te besne audije i bembare u preglednim krivinama (na pravcu ne mogu ako me ne puste):-)
A sto se tice uživanja u vožnji sve si sam rekao - neko uživa u automatskim menjačima da ne mora da se muči da šalta, neko uživa u dizelima i njihovim medju ubrzanjima i turbo rupama, dok je meni recimo to nespojivo sa uživanjem. dok nije benzinac i dok se ne zavrti na 7000obrtaja nema zabave!
pre 11 godina
Dizel. Mada to moze da se poredi i da tim da li volite vise crnke ili plavuse... Ponekad se to stvar ukusa.
pre 11 godina
optimalna snaga za ovaj rio bi bila nekih 140-150ks iz turbo benzinca/dizela... sve ostalo je "zivahno"... right...
pre 11 godina
Ako vam nije do trke, i euro-4 benzinci mogu da se voze kao dizeli, na malim obrtajima. Dizele u svetu ne kupuju zbog ustede, nego osecaja koji pruza veci obrtni momenat. Sudeci po nekim komentarima o servisu, nisam pogresio sto sam u zadnjem momentu kupovinu Ceed-a zamenio sa i30 1.4 cvvt, cinilo mi se da su Hyundai dileri nesto bolji (na njihov servis se ni u cetvrtoj godini ne zalim). Prica o stednji me zasmejava, moja dva prijatelja voze dizele, na papiru sporije, ali mnogo vise potrose nego ja - istina je da vise vole trke nego ja. Rentirao sam Kia Picanto (na odmoru u Grckoj), kao mali auto me je odusevio i voznjom i potrosnjom, pomislih koji bi bio idiotizam napraviti Picanto sa dizel motorom.
pre 11 godina
Tako je nažalost u svim ovlašćenim servisima u Beogradu! Cenu pravdaju time što šatro garantuju za svoj rad, i time što navodno ugradjuju originalne elemete, a u većini slučajeva na prvom servisu skinu filter za vazduh, produvaju ga na kompresoru vrate ga i naplate kao nov original filter vazduha! zato ja recimo nikada ne bih kupio kiu ili bar ne bih išao u njihov servis svih 7 godina garancije nego eventualno 2 godine i zdravo dovidjenja, što je htelo da rikne riknulo bi za 2 godine!
pre 11 godina
Мој Голф двица дизел је боље ауто од свега овога...
pre 11 godina
optimalna snaga za ovaj rio bi bila nekih 140-150ks iz turbo benzinca/dizela... sve ostalo je "zivahno"... right...
pre 11 godina
Po stoti put, da citiram velikog gurua Dž.Klarksona:
Na gas se greje,
Na dizel se ore,
Na benzin se vozi.
pre 11 godina
Treba nabiti takse za dizel. Zagadjuju nenormalno. Neko vreme su Japanci i zabranjivali automobile sa dizelom. Valjda zato što su glupi? Ma da.
Novi mali benzinski motori od 1.0, 1.2, 1.3 sa turbinom ili bez su sasvim adekvatni u manjim automobilima. U većim imaš v6 i v8 - benzinac naravno.
U glavnom. Dizeli zagadjuju i tu cenu bi trebalo vlasniki da plate. Smrde bre mnogo.
pre 11 godina
Dizel ili peške. Ostalo nije uživanje
pre 11 godina
U okruženju u kome se svaka polemika dizel vs. benzin skoro isključivo svodi na kalkulaciju koliko je dizelaš skuplji (cena, servis, eksploatacija..) i koliko km treba da se pređe da bi se dizelaš isplatio, sva drugačija argumentacija pada u vodu po automatizmu, jer se o njoj praktično i ne razmišlja. A ona itekako postoji. Bar u mom slučaju. Meni realno apsolutno nije prioritet potrošnja (a neću da kažem ni da je nebitna). Ono što bi mene opredelilo jedan vs. drugi je isključivo kvalitet vožnje, a on je skoro po definiciji na strani dizela (uz dobar odnos kw(kg/Nm). Dakle, ja zaista veći deo vožnje obavljam po gradu, i najbitnija mi je vožnja što manje opterećena stresom. To mi pruža dizel, najviše zbog obrtnog momenta, odnosno postizanja maksimalne vučne sile na što manjem broju obrtaja. Drugim rečima, želim da na semaforu krenem bez probijanja poda automobila stiskanjem gasa do daske, ne bi li mi se benzinac probudio. Kod dizela, malo sitsnem gas, i on vuče kao kod benzinca kad ga nagazim do kraja. A to, verovali ili ne, zaista umanjuje stres.
A ako je nečiji argument to što je, npr., Rio dizelaš skuplji za cca EUR 2000, i pri tom mu je bitno da mu auto manje troši, uvek može da kupi dizelaš druge marke / klase, koji će koštati kao Rio benzinac, ukoliko je problem u parama (a obično jeste).
Naravno da i benzinci imaju svojih evidentnih prednosti, ja ovde samo želim da ukažem na drugačiji pristup polemici benzin vs. dizel u odnosu na ovaj mainstream-ovski.
Uživajte!
pre 11 godina
Ja nikako ne mogu da razumem ljude koji kupe mali auto pa onda brze bolje da ubace bocu u gepek. A posle u gepeku ima taman mesta za prvu pomoc i mozda alat. Znam da postoje i boce u obliku tocka ali kada vam se jednom desi ono sto i meni, tj. da mora da se menja ceo tocak takva boca ce vam se zgaditi za ceo zivot.
Moja filozofija kod automobila je da mora da ima pristojan gepek. Ako je gepek mali to onda nije auto, a ako jos ima i bocu... pa vozicu se biciklom onda. To je nesto sto jedino dizel moze da priusti.
pre 11 godina
Interesantna komparacija, nema šta!
Kolko vidim i u ovom poredjenju je "pobedio" benzinac i ako taj CVVT motor baš i nije poslednja reč tehnike, TOYOTA je VVT motore pravila još pre 15 god. i više! Prema tome, zamislite u tom benzincu, kad je već reč o kubikaži od 1,2cm, zamislite poslednji RENAULT-ov 1,2 TCEe ili WOLKSVAGEN-ov 1,2 TSI, tek onda ne bi bilo reči o dilemi "pobednika"!
Mislim da poslednje generacije benzinaca sa turbinom i kompresorom opasno prete comonrail dizelašima da im preotmu "tron"! Ko vozi benzinca poslednje generacije, npr. TSI, znače o čemu govorim!
pre 11 godina
Ja sam vozio benzinca pa sam onda presao na dizel. Preporodio sam se. Nije samo stednja u pitanju vec sama voznja, obrtni momenat, ubrzanja preko 80 km na sat. Posle dizela kad sednete u benzinca kao da pijete mlako pivo.
pre 11 godina
Za mene je jedini logican izbor dizel.... vlasnik sam Ria 1.5 CRDI predhodne generacije,kupljen 2008.godine,i to je odlican auto.TAj motor ima 110ks,i prava je zver u tom autu.190kmh na autobahnu,a 6l potrosnja pri 140kmh....tako da ne kapiram zasto su uradili korak unazad sa ovim 1.4 dizelom sa 90ks.To je meni bezveze.
Inace,kao sluzbeni auto imam benzinca 1.6 na gas,i moram reci da je KESA!
niti vuce lepo,na autoputu je spor,a usteda u odnosu na dizel samo 10%,do je za mene nista kada uporedis sa performansama dizela.
A u isto vreme,sa dizelom zaboravim kada sam bio na pumpi,a na gas svaki drugi dan....
pre 11 godina
@Dikh tu kava: O tome sam i ja pisao ali o tome ili niko ne misli ili nikome nije važno, pogledaj minuse.
Izgleda da se sve svelo na svaki dinar a niko ne razmišlja o uživanju u vožnji. Koje slabašni benzinci ne mogu nikako da pruže (osim naravno turbo, koji su i jači).
pre 11 godina
Pohvale za preciznu računicu kod cena eksploatacije ova dva modela, ali srbi vole dizele i tu je kraj.
Na svakom semaforu u Beogradu kad su mi otvoreni prozori oko mene bruje dizeli kao da je karneval u Riu.
To što je srbinu auto bučan na leru, škripi kaiš, nešto cvili, krcka, njemu ne smeta na lešini tipa Audi, Reno, Pežo, VW staroj više od 7 godina. Srbe i dalje nije sramota da bude pola komšiluka zimi ujutru raspalim pumpa dizna traktorima iz VW grupacije.
Smatram da je Rio odličan auto, uz Fiestu i Polo u samom vrhu klase. Nije kvalitetan iznutra kao Polo niti se dobro vozi kao Fiesta ali je odličan kompromis, prostran i veoma lep auto ako ne i najlepši u klasi, po meni, najveća mana mu je preglednost ali je to cena sjajnog dizajna.
Prednost naravno dajem benzincu, uvek i zauvek. Jednostavnija koncepcija, manja masa, povoljnije održavanje i daleko viša kultura rada u ovoj klasi.
Savet za ljubitelje dizela, ako kupujete novu GL klasu Mercedesa, kupite obavezno dizel jer ćete vući jahtu od tri tone i prelaziti godišnje puno kilometara ali u malom gradskom autu, kao što je Rio, osim benzina ništa drugo nema smisla.
pre 11 godina
vama kojima je "uzivanje u voznji" jurcanje po putu i potezanje od semafora do semafora kao i opasna nepotrebna preticanja - naravno da je potreban dizel sa sto vecim snagom, obrtnim momentom...
nama koji nemamo nikakve komplekse i koji vozimo opustenu (tj znamo kako se uziva u voznji) dovoljan je benzinac i u D segmentu!
vozim vec vise godina kiu ceed 1.4 i nikada nisam osetio neki nedostatak snage ili da mi je nesto zasmetalo u voznji: kada se penjem presaltam u nizi prenos isto kao i kada preticem a naravno preticem kada je bezbedno, sa semafora lagano krecem, a jurcam samo na auto putu...
ovaj rio 1.2 benzinac je svakako bolji i pametniji izbor od dizela za nekog ko ne planira da ga zadrzi duze od 5 godina pa sve i da prelazi preko 20k godisnje pogotovo po gradu, a ako je prioritet otvoreni put onda 1.4 benz gde je razlika u potrosnji na otvorenom izmedju 1.4 i 1.2 neznatna (mada za otvoreni put se bira i visi segment)
koliko je narod otisao sa mozgom govori i kolicina glupiranja i nezgoda izazvanih glupiranjem u voznji, sve neki shumaheri, obilaze na otvorenom putu vozilo koje se krece 100 na sat (znaci iznad ogranicenja), po gradu niko ne vozi 50 na sat, itd...ali takve neretko ni dizel od 200konja ne moze da spase...
pre 11 godina
@IgorI
A zašto je problem svratiti na pumpu svakih 200-250km? I koliko ljudi dnevno prelazi preko 200-250 km?
Moj primer: auto ima 60 l rezervoar za benzin i 43 l rezervoar za plin, što kad se izračuna ispada oko 850 km na benzin (prosek 7 l) i oko 450 km na plin (prosek 9 l) - ukupno 1300 km bez odlaska na pumpu.
I šta se svi ložite na emisiju CO2 kad to ništa ne znači, gde su ostali otrovi? Koristite malo svoju glavu a ne šta vam serviraju. To su izmislili da bi uveli idiotski porez na CO2 odnosno da bi prevarom konstantno uzimali $$$... A dalje šta je konačni cilj te budalaštine, koga zanima nek traži na netu.
pre 11 godina
@ (@Igor, 16. avgust 2012 21:43)
Pa to je jos gore. Ubacis bocu od 30l u koju staje 25 i na svakih 200-250km ides na pumpu. Glupost nevidjena.
Skoro svaki dizel ima autonomiju skoro 1000km a po gradu oko 800. Dok sam radio za platu na pamet mi nije padalo da se zezam i da 5 puta mesecno idem na pumpu. Natocim lepo full 50l dizela i s tim gorivom predjem 700-800km.
pre 11 godina
Vlasnik sam prethodne generacije Ria. Kupio sam dizel (1.5, 110ks, 235Nm) pre svega zbog obrtnog momenta, odn. zbog komforne i bezbedne vožnje koju omogućuje. Manja potrošnja mi je bila praktično gratis. Nažalost, novi dizel je slabiji i sporiji a benzinac još slabiji tako da bih pre sačekao novi Kijin 1.2 turbo-benzinac predviđen za iduću godinu (sa 110-120ks) nego što bih se odlučio za ovako anemičnog dizelaša.
pre 11 godina
O tome koliko cu uzivati u voznji najmanje je bitno da li je dizel ili benzinac. Menjac, upravljanje, kocnice, preglednost, unutrasnjost sve to utice na uzivanje u voznji gotovo isto koliko i izbor motora. Manjak obrtnog momenta se kompenzuje cescim promenama brzina. Ako ne volis da "saltas" onda kupi automatika.
Cak i to koji je startniji ili ima bolja medju-ubrzanja je vrlo diskutabilno. Prekjuce ostavih iza sebe Audi A6 3.0 TDI preko Tjentista i Cemernog. Primio se lik pa krenuo da me juri po krivinama i uskom putu gde je maksimalna brzina 60-70 km/h i naravno nije bio ni blizu da me stigne. Ja vozim benzinca (TNG) od 1.6 l i 120 ks. Dok nismo dosli na ravan put nije mi ni u retrovizoru bio. Tako da je sve relativno. :) Mali benzinac po nekim putevima je bolji od velikog turbo-dizela.
Vozio sam sve i svasta i moram vam reci da ovde hvaljeni turbo benzinci su mi doneli najmanje uzivanja a najvise stresa. Vozis automobil koji ubrzava ko metak a u stvari se vuces po gradu 30-50 km/h. Nema ni "u" od uzivanja. Turbo benzinci su za trke odlicni, za svakodnevnu voznju, neka hvala. Nikakvu realnu prednost ne pruzaju osim ko ce prvi do sledeceg semafora, uz povecano habanje kozionih plocica i guma.
pre 11 godina
Još jedna se stvar mora uzeti u obzir pri kupovini:
2000€ nije 2000€
Ako uzimaš kredit to je 2000 + kamata.
Ako keširaš to je 2000€ + kamata (ili zarada koju bi mogao u datom periodu da imaš na te pare da ih nisi potrošio na kola)
pre 11 godina
A Suzuki SX4 za manje od 10000 €?
pre 11 godina
Vozim i benzinca 1,6 i dizelasa 1,9 TDI skoro svaki dan. Osim lakoce sa kojom ubzava dizel ima i aspekt klima uredjaja. Dok dizel ni ne oseti da radi klima, na benzincu sam ponekad morao da gasim klimu usred obilazenja.
I o tome se cesto ne razmislja prilikom kupovine a itekako znaci.
pre 11 godina
@(Ivan, 16. avgust 2012 20:20)
Benzinac više zagađuje.
Emisija CO2 (g/km):
- 1,2 CVVT - 114
- 1,4 CRDi - 109
pre 11 godina
@Ivan, Ivane najmanju emisiju izduvnih gasova u B segmentu ima Rio 1,1 DIZEL sa 85 g/km, a u C segmentu ceed 1,6 DIZEL sa 97 g/km. Kod svih proizvođača dizeli imaju manju emisiju CO2 od benzinaca. Jeste da "smrduckaju" al ne zagađuju okolinu :)))
pre 11 godina
Stvar je prosta...ako prelazite manju kilometražu uzmite benzinac,a ako prelazite veće kilometraže,dizela;)
(Mita, 16. avgust 2012 14:00)
Nije baš tako prosta. Ja vozim paralelno dizele i benzince istih kubikaža na istim relacijama. Dizel sa kubikažom manjom od 2,0l na autoputu je manje ekonomičan od ekvivalentnog benzinca čim se pređe granica od 120km/h. Dizel (koji je manji od 2,0) je ekonomičniji od benzinca samo pri brzinama 80-120km/h. Na 130km/h već je pola litre razlike, na 150km/h razlika je već negde oko litre u korist benzinca.
Dakle mali dizelaši se generalno ne isplate ni u gradu ni na autoputu. Mali dizel se isplati uzeti jedino ako najveću kilometražu pravite na putevima na kojima su ograničenja 80-100km/h.
pre 11 godina
Jasno je kao dan da je finansijski benzinac na prvom mestu....
ali pri tome treba uzeti u obzir i da su dizelasi dugovecniji(veca rasterecenost motora u toku voznje) realno kada je ovaj model u pitanju razlika u potrosnji je oko 1l ... u praxi 1.25 6.5l 1.4 crdi 5.5l u istom rezimu voznje(2 : 1 u korist otvorenog puta) sa ugradnjom gasa situacija se znatno menja jer je prosecna potrosnja 1.25 na gas oko 8 - 8.5 l plina sto je ekvivalent 4-4,5 l dizela...
MOJ IZBOR JE DIZEL ,ISKLJUCIVO ZBOG LEPSEG OSECAJA U VOZNJI,KOJI JE PO MENI NEOBORIV
pre 11 godina
Ugradis plin u benzinca i nema vise dileme! i jeftinije i cistije za voznju!
Dragi vozaci nije samo CO2 merilo potrosnje ima nesto i u ostalim oxidima (npr azotnim). Mnogo je to dublja i skrivenija tema od one koja je pretstavljena u medijima!
pre 11 godina
Tako je nažalost u svim ovlašćenim servisima u Beogradu! Cenu pravdaju time što šatro garantuju za svoj rad, i time što navodno ugradjuju originalne elemete, a u većini slučajeva na prvom servisu skinu filter za vazduh, produvaju ga na kompresoru vrate ga i naplate kao nov original filter vazduha! zato ja recimo nikada ne bih kupio kiu ili bar ne bih išao u njihov servis svih 7 godina garancije nego eventualno 2 godine i zdravo dovidjenja, što je htelo da rikne riknulo bi za 2 godine!
pre 11 godina
A ukoliko ugradite gas u benzinca onda je tek prednost na strani istog. Pored toga održavanje dizela u smislu pumpi goriva, dizni, turbine ili seta kvačila (plivajući zamajac) je neuporedivo skuplje. Uglavnom, dobar tekst sa jasnim smernicama.
pre 11 godina
par meseci vec obilazim salone i trazim nov auto, medju probanim je bio i rio 1,4 od 109 ks. lepo izgleda, lep enterijer, sve na svom mestu.. motor me nije odusevio, iako ima toliko konja nema zustrine na nizim obrtajima, iskljucivo na visim, samim tim mu raste potrosnja, u 6. stepenu prenosa, na 120km/h broj obrtaja mu je 3000. previse za 6. brzinu i tu snagu motora, u tom trenutku potrosnja je bila skoro 8l/100km, previse! Druga stvar koja mi se nije dopala da kia uopste nije predvidela tempomat za ovakav auto. Treca stvar je cena redovnog servisa, jednom godisnje ili na 15.000km,a to je 18000 din. Previse za ovakav auto i za ulje i 3 filtera. Vozim benzince i ne ugradjujem plin, iako dizelasi mnogo bolje vuku, ipak je dizelas za ljude koji prelaze minimum 30000km godisnje.
pre 11 godina
(Zuki, 19. avgust 2012 12:09)
To zasto si ti pobegao tamo nekom badži sa audijem 3.0tdi na Tjentištu nema veze sa diskusijem nego sa njegovim nepoznavanjem puta, a tvojim poznavanjem puta. Meni daš tog audija 3.0 tdi ili ne mora ni taj audi, dovoljna mi je moja Honda 2.0 benzinac sa 140konja, i da krenemo u isto vreme iz Foče, dok ti stigneš do obilaznice oko Čemerna, ja ću već piti kafu u Gacku! zašto? pretpostavimo da podjednako dobro poznajemo taj put(Foča-Gacko) i naša vozila, Audi ima više snage,a Honda ima verovatno bolji balans u krivinama od tvoje 1.6 mašine
Mada ajde da ne trčim baš pred rudu nisi mi rekao u kojoj karoseriji je ta tvoja mašina od 1600
No nije svrha ovog komentara da te ja zovem na dvoboj ili šta već nego da u toj prici mnogo zavisi od poznavanja puta pa i samog auta, jer je potpuno normalno da na toj deonici puta ja pretičem te besne audije i bembare u preglednim krivinama (na pravcu ne mogu ako me ne puste):-)
A sto se tice uživanja u vožnji sve si sam rekao - neko uživa u automatskim menjačima da ne mora da se muči da šalta, neko uživa u dizelima i njihovim medju ubrzanjima i turbo rupama, dok je meni recimo to nespojivo sa uživanjem. dok nije benzinac i dok se ne zavrti na 7000obrtaja nema zabave!
pre 11 godina
Stvar je prosta...ako prelazite manju kilometražu uzmite benzinac,a ako prelazite veće kilometraže,dizela;)
pre 11 godina
Vozim Yarisa 2008 god. 998ccm vvt-i motor.
Trosi jako malo obzirom na snagu i kapacitete.
Ne znam koliko bi mi Yaris dizel trosio ali ovaj malisa od Uzica do Bgda 4.1 litara potrosnja. Vozio sam nocu i bez guzve na Ibarskoj i prosecnom brzinom od 70 do 90 km/h...
U gradu ide do 5.5 l ako se vozi mesovito (stanujem van bg).
Samo grad 5.7-8 l.
Tehnika voznje i sve je ok.
Verovatno bi sa dizelom prosao jos bolje ali je servis skuplji i sama dizel vozila su skuplja.
Sve u svemu benzinac je za sada OK.
pre 11 godina
Stara dilema benzinac vs dizel. Celog zivota sam vozio benzince (Yugo, Vartburg (vw motor), Koreja, Japan, Golf, Audi...) i jeste, benzinci su laksi, jednostavniji za odrzavanje, jeftiniji u nabavci...
Medjutim, cinjenica je da savremeni dizeli su vrlo efikasni, obrtni moment je fantastican (sto je u kriznim situacijama daleko bitnije od KS), prodaja kasnije je daleko jednostavnija. Posebno ako govorimo o vozilima iz D segmenta. Tu benzinci definitivno nemaju prodju. Zamislite da treba da prodate nekog Sitroena C5 od 2.0 benzinca. Em Francuz, em benzinac. Tu vise nije pitanje za koliko para vec da li uopste mozete da ga prodate. Nemam nista licno protiv Sitroena, ali imam protiv da se mucim mesecima da prodam polovno vozilo koje nakon 5 godina vredi jedva cetvrtinu pocetne cene.
Zakljucak, za male automobile benzinac je zakon i ne vidim potrebu da se uzima dizel, ali vec od golf klase pa na dalje, situacija je obrnuta. Za SUV klasu necu ni da pricam. CR-V je sjajan auto, ali ako trosi 13 litara po gradu...
Cenim Klarksona, stavise obozavam da gledam Top Gear, ali on vozi Aston Martin i Range Rover, zaradjuje milionce godisnje i moze da prosipa filozofije o dizelu, jer mu je aspekat posmatranja drugaciji. Kod nas (i ne samo kod nas) cak i kad ljudi kupe BMW od 40 hiljada evra, gleda se potrosnja i koliko ce kostati kao polovan...
pre 11 godina
@(vlada, 16. avgust 2012 22:03) , (Miki, 16. avgust 2012 22:21)
da, da, čisti dizel. Kad bi duvao samo co2....
pre 11 godina
Ja sam vlasnik ovog modela sa 1.25motorom ( proizvodjac ga vodi kao 1.2 ali ima 1248 kubika) u sport sedan varijanti. To mi je prvi novi auto i ja sam odusevljen sa njime od gepeka koji je skoro 400l dakle veci od 90% C klase do motora koji iako ima 85 konja ide odlicno i sa pravovremenim saltanjem zaista moze da pruzi i zadovoljstvo u voznji. Imam ga tri meseca i presao sam 6000 kilometara. Na putu za grcku sa nas troje i punim gepekom bez problema je isao 150km/h a bogami i preko. Auto je udoban ali takodje ne i premekan tacno je negde na sredini podesen po meni savrseno. Za te pare koje kosta ne mozete uzeti bolji auto. Ovaj 1.25 ima 5 brzina dok 1.4 ima 6 pa ko hoce da doplati jos hiljdarku dobija nesto jaci motor i 6-tu brzinu. Inace potrosnja po gradu sada po letnjim vrucinama i non stop klimom je oko 7.8 litara u gradu dok na otvorenom putu na ibarskoj i brzinom do 90km/h pada do 4.4l/100km !!!
Na otvorenom putu i brzini od 140km/h i ukljucenom klimom vozi se na oko 4000 obrtaja i potrosnja je oko 6l/100km po bord kompu gledajuci trenutnu potrosnju. Inace motor je zaista savremen nije vvt-i jedino sto je bitno dosta novina su korejci uveli koga zanima vise neka pogleda na http://indianautosblog.com/2008/08/kappa-the-byword-for-latest-tech
pre 11 godina
Točak boca + sprej za naduvavanje guma + "invalid" točak u futroli. Ako je gas ugrađen profesionalno, zaboraviš da postoji u automobilu. E sad' druga je priča što ovde svako ugrađuje i što ljudi stavljaju boce od 80 litara a da obično nemaju para da napune ni polovinu...
pre 11 godina
Točak boca je oko 42l obično stane 38l. Autonomija 500km, cena 2600din. I kao što nekoliko komentatora reče, nema boš pumpe, dizni, turbina ili plivajućeg zamajca... Dakle, po pitanju cene i samo cene izbor broj jedan, u ostale afinitete ne bih ulazio.
pre 11 godina
@ Sparky
Sutra najverovatnije idem u salon da kupim TAJ Sport Sedan, samo ja sam razmisljao da kupim ipak taj sa 1.4 motorom, racunam malo ce biti slabasan sa 85 konjskih snaga. Medjutim sad kad sam procitao tvoj komentar ne znam sta da mislim...Kazes trosi 7,8 litara po gradu ? Pa u specifikaciji stoji da trosi 6 ! Zar je moguce da toliko lazu ?? Koliko onda trosi tek taj sa 1.4 motorom ?!
O dizelasu nisam ni razmisljao, posto "kao" benzinac trosi tako malo.
p.s. Vozio bi ga 80 % vremena po gradu i ne prelazim vise od 5000 km godisnje.
pre 11 godina
Kad je u pitanju kupovina novog auta, svaki kupac koji malo razmišlja, lako će izračunati koji mu se model istog vozila više isplati (pod uslovom da raspolaže novcem i za dizel varijantu). Uzme se razlika u deklarisanoj potrošnji, gleda se koliko se godišnje prelazi u kojim uslovima, razlika u cijeni goriva, cijene redovnog servisa.... i to je to. Na kraju se uglavnom sve svede na neko klasično pravilo da ako prelaziš do 20000 godišnje onda benzin... a preko 20000 dizel.
Tako kaže novčanik.
pre 11 godina
@Vladimir
Vidi, ja Polo 1.2 12V vozim na gas. Mladenovac-Beograd i nazad svakog dana. U proteklih 8 godina na razlici u gorivu ostalo 12.000€ (slobodno izračunaj sam). Grejem se na struju. Pozdrav.
pre 11 godina
KIA se lako vozi i jednostavna je za vozače, pa čak i za "macane".
Oseća se koliko auto služi vama, a ne vi njemu.
pre 11 godina
Ne znam za vas, ali ja sam video novi Rio Sport Sedan i odmah se zaljubio. Razmišljam da počnem da štedim za njega po principu kad bude - biće.
pre 11 godina
@(Ivan, 17. avgust 2012 04:34)
U tekstu je, pored ostalog, reč o novom dizelašu, a ne o raspalim golfovima.
pre 11 godina
Benzin vs. dizel je jako stari izvor diskusija (namjerno ne zelim reci rasprava), ali u danasnje vrijeme nije bas mjerodavno porediti benzinca i turbo-dizela sa nekog uopstenog aspekta i onda favorizavati nekog od njih.
Naprimjer, ako posmatramo finansije (prvenstveno mislim na troskove popravki, odrzavanja i potrosnje goriva), onda su danasnji benzinci i turbo-dizeli uporedivi, tj. svako ima potpuno pravo kada se u skladu sa svojim mogucnostima odluci za neku od ponudjenih opcija.
Ali ako pricamo o ugodjaju u voznji (startnost, elasticnost, snaga...), onda ne treba mijesati babe i zabe - turbo-dizelima na megdan je jedino smisleno staviti turbo-benzinca, i sa tim mislim da bi se vecina razumnih ljudi/vozaca trebala sloziti! E sad, to sto turbo-benzinci jos nisu zastupljeni u znacajnoj mjeri je druga prica, ali svakako mislim da je na njima buducnost, pogotovo kada ih jos dodatno usavrse i cijenu svedu na razuman nivo.
Dakle, dizel vs. benzin, turbo-dizel vs. turbo-benzin, onda je to rvnopravna igra bez pravila.
pre 11 godina
Vozim ovog dizela. Odlican auto! presao 8k km za 3 meseca, sad cemo da vidimo servis.. Najekonomicniji je zapravo u medjugradskoj voznji ali do 100-120km/h, preko te brzine prestaje ekonomicnost! I tada trosi malo u odnosu na neke druge automobile, ali oko 100ke trosi i manje od 4l. Nameravam da menjam ovog za koju godinu za novog tada aktuelnog kiu ove klase.
pozdrav, odo na put
pre 11 godina
nema preterano veze sa dilemom benz - dizel, ali da kazem zainteresovanima. malo je falilo da kupim belog benzinca u top opremi. nisam iz razloga koji su nebitni za pricu. ali, ovaj auto je jedini koji me je apsolutno impresionirao dizajnom i eksterijera i enterijera. obicno negde nesto fali, negde je supalj, negde visak, negde kockast, negde okrugao. ovaj je perfektno dizajniran. isao sam na 2probne voznje. prvo, nije istina ovo o izolaciji, malo je bucniji unutra od onoga sto sam ja navikao. i jedina stvar koja mi se nije svidela je sto je sve iskljucivo plasticno unutra. nisam siguran kako ce plastika da se ponasa posle par godina eksploatacije, da li ce da "zvace", "cvili" i da li se lako grebe i sl. benzinac je vrlo zivahan za kubikazu i auto se vrlo lepo ponasa na putu. takodje, sve pohvale za menjac i kocnice. takodje, audio i klima uredjaji su vrlo "intuitivni" tako da ih je lako koristiti bez skretanja paznje s puta od samog starta.
toliko od mene, ako je nekome interesantan auto, nadam se da ce mu koristiti moje iskustvo. da, dizela nisam probao, ja sam fan benzinaca.
p.s.
kada sam ja gledao rija, nije postojala mogucnost ugradnje gasa a da se zadrzi garancija... steta:-(
pre 11 godina
Zaboravili su da spomenu da je u benzincu menjac sa 5 stepeni prenosa, a u dizelu sa 6. To znacajno menja stvari i mislim da ne moze da se poredi.
Radakcija:
Podatak o vrsti i broju stepeni prenosa nalazi se u priloženoj tabeli na kraju teksta.
Pozdrav
pre 11 godina
Šteta što niste bar neki kratki video snimili. Odličan i koristan tekst!
pre 11 godina
Evo mog skromnog iskustva sa markom KIA.
Rio 1,4 97ks, benzinac, kupljen nov 2007.
Pouzdanost odlicna, za 5 godina zamenjena samo jedna H4 sijalica i 2 male ubodne.
Potrosnja, 6,5 na otvorenom pri brzinama od 80-90, od 8,5 do 9,2 u gradu uz Evropremijum benzin.
Servisi u garantnom roku od 3 godine ( samo za prethodni model ) na Ugrinovackom putu papreno skupi.Za primer, prosle godine, bez obzira sto je istekla garancija tamo sam radio servis na 40.000.Castrol ulje,filteri klime,vazduha,ulja,2 male sijalice,zamena rashladne tecnosti,rad, ukupno 21000.dinara.
Ove godine prvi put kod kod privatnika radio servis na 50.000, zamena ulja,svih filtera,svih PK kaiseva (klime,alternatora,serva)zamena prednjih plocica i kocionog ulja, sve sa njihovim delovima i radom 13500.dinara !!Pa vidite !
Zvanicni servis u Beogradu se ocigledno ugradjuje 300% na delove, jer kod privatnog majstora filter klime je 850.dinara a u servisu je 2400.din, dok je komplet plocica (prednje,zadnje) kod privatnika 4500.din dok su u servisu 17500.din !!!!!!!!!
Sve u svemu, auto vredi sve pare ali cene servisa u garantnom roku su nebulozne, i to na zalost ocekuje sve nove kupce.
pre 11 godina
Ako vam nije do trke, i euro-4 benzinci mogu da se voze kao dizeli, na malim obrtajima. Dizele u svetu ne kupuju zbog ustede, nego osecaja koji pruza veci obrtni momenat. Sudeci po nekim komentarima o servisu, nisam pogresio sto sam u zadnjem momentu kupovinu Ceed-a zamenio sa i30 1.4 cvvt, cinilo mi se da su Hyundai dileri nesto bolji (na njihov servis se ni u cetvrtoj godini ne zalim). Prica o stednji me zasmejava, moja dva prijatelja voze dizele, na papiru sporije, ali mnogo vise potrose nego ja - istina je da vise vole trke nego ja. Rentirao sam Kia Picanto (na odmoru u Grckoj), kao mali auto me je odusevio i voznjom i potrosnjom, pomislih koji bi bio idiotizam napraviti Picanto sa dizel motorom.
pre 11 godina
Moja merenja za Rio sedan benzin 1.2 - potrosnja u gradu (100 km ekonomicne voznje iskljucivo u gradu) 8 lit/100 km. Voznja na otvorenom 4.5 lit/100 km. Uglavnom posle 1400 km voznje meni prosek stoji na 6.5 litara i ne mrda.
pre 11 godina
samo da dodam nesto na temu dizel ili tng:
tacno je da dizelasi pogotovo u uslovima naseg loseg (ocajnog) goriva zahtevaju mnoooogo skuplje odrzavanje (vec pomenute turbine, zamajci, pumpe, dizne, itd) sto se na primer u nemackoj desava tek na mnogo vecim kilometrazama nego ovde upravo zbog katastrofalnog goriva
e sad, sto se tice benzin-tng, tacno je da su benzinci neuporedivo laksi za odrzavanje (starter, i ostali potrosni materijali kao sto su svecice itd...) ali ugradnja tng uredjaja ne prija bas svim benzincima, kod nekih se mogu javiti problemi u vidu zacepljenja ventila stradanja pumpe i ostalih delova koji trpe prekidom dovoda benzina sto je nije mala stvar...
licno smatram da je i u slucaju kie kao i u ostalim slucajevima bolji izbor dizelas jedino ako se prelaze velike kilometraze i ako se ne planira dugo zadrzavanje auta (npr do 5 godina) jer se u tom slucaju izbegavaju skupi kvarovi kod dizela koji dolaze sa kilometrazom...
jedna stvar mi bode oci kod kije a to su skupi servisi, kao i cene pojedinih potrosnih delova koje su za tu klasu skuplje...
pre 11 godina
Dizel. Mada to moze da se poredi i da tim da li volite vise crnke ili plavuse... Ponekad se to stvar ukusa.
52 Komentari
Sortiraj po: