Subota, 04.02.2012.

16:17

Kako da isparkiram automobil?

Izvor: B92

Kako da isparkiram automobil? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Driver

pre 11 godina

Evo jednog praktičnog saveta iz malopređašnjeg iskustva: Ako vam se zaglavi auto u snegu pa točkovi vrte u mestu, uzmite posip za mačke (onaj "pesak" u koji mačka kaki i piški) pa sipajte šaku-dve ispred i iza svakog točka. Sačekajte par minuta, dok posip prodeluje, a onda laganim gasom izađite iz snežne klopke :)

Ja

pre 11 godina

Samo da odgovorim na temu vezano za gume. Pogledajte malo testove na net i videcete gde je wintera a gde michelin alpin. Testove koji vrse nemacki strucnjaci svake god. pokazuju da wintera NIJE prosla nijedan test. Test se odnosio na 15-16 velicinu. Prvo mesto dele goodyear i michelin alpin a4. E sad moram da pohvalim iz svog iskusttva alpin a4. Guma jeste skupaa ali vredi svaku paru. Ranije sam na proslom autu imao savine eskimo 13 velicina i mogu vam reci da sam se cudio koliko je savina guma dobra. Posle 3 god. nigde nisam zaglavio sa njima. Sava i wintera su dobre ukoliko su velicine tocka 13-14. Za sve ostalo 15-16-17 preporuka je samo Michelin lil Goodyear!

sErGiO

pre 12 godina

Za ove što se prepucavaju koja zimska guma je bolja da napomenem da nije neka mudrost napraviti zimsku gumu koja će da bude dobra po snegu, nego koja će da bude podjednako dobra po svim vremenskim uslovima koji mogu da vas zadese u zimskim mesecima. To znači da guma mora da bude dobra i na suvom i na vlažnom i na potpuno mokrom asfaltu a tu do izražaja upravo dolaze skuplje gume kao što je A4 ili GoodYear Ultra Grip 8 ili Dunlop WinterSport 3D u odnosu na Tigar, Savu i slične brendove. Osim toga da bi guma bila dobra po snegu veoma je važno da je što je moguće uža jer široka guma, pa makar i Michelin, neće moći da se probija po snegu kao bilo koja uska. Imao sam i Tigar gume na prethodnom autu i to od 13", uske kao na jugu ali sam prolazio po snegu kao da vozim terenca. Sad imam Michelin na mnogo većem i snažnijem autu pa samim tim i šire gume (najuže meoguće za taj auto) i ne prolazim baš tako lako. Druga strana medalje je to što sam osetio na svom autu koliko Wintera leži na mokrom asfaltu i koliko ima akvaplaninga (iako je bila glanc nova, sve 4, vozio umerenom brzinom) a kako besprekorno leži auto na Alpin gumama po autoputu koji pliva u vodi pri brzini od 120 km/h.

dragan

pre 12 godina

@Aleksandar

ulice u koje sam izlazio sa winterama, sa alpin ne mogu ni da pogledam... - ovo je opasno razmisljanje.

Prvog puta sam pre vise godina od stanovnika sela gde cesto idem cuo nesto sto nisam tada razumeo, ali svodi se da postoje razne vrste snega, leda, ni sada ne razumem potpuno ali imam iskustvo da temperatura i jos ponesto dosta utice na nekakve vrlo, vrlo, cudne nacine. Ukratko, ulicu od prosle i ove godine nema smisla porediti i zakljucivati da je winter bolji od michelin, ili obratno. Ja licno imam na starim kolima 4x winter, na novijim 4x Sava, zadovoljan sam sa obe, tesko je porediti, sa Savom imam i ABS na neuporedivo stabilnijem automobilu... Sebe ubedjujem da Sava nije toliko losija od Michelin koliko je jeftinija. Imao sam na starim kolima dok su bila nova Michelin all season i stvarno sam bio prezadovoljan zimi - posle nisam nikada video racunicu/mogucnosti za kupovinu skupih guma pa michelin nisam kupovao.

Aleksandar

pre 12 godina

(Marko, 14. februar 2012 20:09)
ne znam u kom je ovo kontekstu receno - da je bolja sava ili miselin? u svakom slucaju, moram da prenesem svoje iskustvo. imam oktaviju a5, sa kontrolama i tim zevzevatima. pre nje sam imao prethodnu verziju, opet sa esp. izmenjao sam sve zimske gume, uvek sam imao sve 4. dakle, probao sam i savu i winteru i sada imam nove novcijate alpin a4. verujem da svako ima svoje iskustvo i misljenje, ali za mene je wintera izmislila zimsku gumu. po snegu blaga prednost za savu, ali ukupni utisak i najbolje ocene bez razmisljanja za winteru. ne znam sta ljudi vide u alpinu, osobito oni koji su probali sve vrste zimskih. ja na prolece ove prodajem i kupujem opet wintere. ulice u koje sam izlazio sa winterama, sa alpin ne mogu ni da pogledam... ljudi, nemojte se loziti i bacati pare, wintera je fantasticna guma.

Danilo iz Bobote

pre 12 godina

Ni Osijek nije ništa bolji po pitanju sporednih ulica. A i na glavnim bi se moglo očistiti za gradski autobus i tramvaje. Ništa nije očišćeno, u sporednim ulicama, parkirališta puna snijega i leda. Nešto se malo oko zgrada očisti da ljudi mogu hodati a automobilom možeš voziti bez ruku jer i kada želiš izaći iz trake to ćeš jedva postići. Dodatna oprema mi je LOPATA zadnjih nekoliko dana.

Krunoslav

pre 12 godina

A koji to noviji automobili još osim Mercedesa i BMW-a imaju zadnji pogon? OK, Lexus. A ovi stariji, Lade, Moskviči, Omege..., točno je da nemaju idealan raspored težine, ali u to vrijeme to podjednako nisu imali ni Mercedes i BMW. Da ne bude zabune, ja volim pogon na zadnje kotače i drago mi je žto ovaj njemački dvojac to ne napušta, ali ne volim predrasude i slijepo robovanje brandovima.

dragan

pre 12 godina

Ma gledao sam komsijske Mercedese, uvek mi je bilo neshvatljivo kako auto sa zadnjom vucom tako dobro ide i parkira/isparkira na snegu.
Nego, nije glavna razlika u odnosu tezina, nego u tome sto prednji pogon ima mogucnost upravljanja pravcem sile koja pokrece auto, a zadnja vuca to nema.
Sto se tice motora pozadi i zadnje vuce, to bi kao ljubiteljima zadnje vuce trebalo da bude najbolje. Nekada davno, na svoga ficu sam stavio lance i da isprobam u dubokom snegu na parkinzima Ade Ciganlije. Fica nije mogao da se zaglavi, ali, ni ja nisam mogao volanom da upravljam gde ce on da ide.

maki

pre 12 godina

@Marko

Ne sumnjam u kvalitet Michelin-a.Ziveo sam u Francuskoj 6 godina.
Svi voze Michelin !!

ali.....

Sava Eskimo S3 175/70/14 5080.din (imam ih vec trecu sezonu-odlicne)
Michelin Alpin 3 175/70/14 8300.din ( Alpin 4 nema u toj dimenziji )

Za 4 gume razlika preko 12,000 din - stvarno nije svejedno :)

Mira

pre 12 godina

Zadnja vuča - ne dao Bog nikome po ovom vremenu. Kakve god gume da imate, koliko god da opteretite zadnji deo auta, rep će vam uvek šetati levo desno tokom vožnje, a o isparkiravanju i uparkiravanju bolje da vam i ne pričam - muka živa. Imali smo Mečku par godina, mučili se zimi po snegu i ledu, leti na prašnjavim i peskovitim podlogama. Svanulo nam je kad smo je prodali. Sada imamo Škodu Octavia i u svim vremenskim uslovima uživamo u vožnji, ma ko terenac je.

Djordje

pre 12 godina

Slazem se da treba kaznjavati one koji ne ociste u potpunosti auto od snega. Da ne nabrajam koliko njih vozi sa neodledjenom zadnjom sofersajbom jer im grejaci ne rade u staklu. Po 3 kubika snega voze na krovu, haubi i slicno.A sto se guma tiche MICHELIN ALPIN A4 je ZAKON. Zadnja vuca Mercedes, nove 4 Michelin gume i prazan auto i gazi gde pozelim. Ove price o prednjoj vuci i tezem motoru su smesne... Zadnja vuca sama po sebi ima veci pritisak na tlo od prednje jer kad dodate gas on potisne pozadi, a kod prednje digne prednji kraj i dzaba i najtezi motor! Samo sto ljudi imaju predrasude i nisu umešni u voznji... Ja prednju vucu ne umem da vozim po ovom vremenu. Zadnja vuca je ZAKON ali samo Mercedesova i BMW-ova, ostale su lose zbog odnosa opterecenja na osovinama. Mercedes i Bmw imaju odnos 51%/49% osovinskog opterećenja!!! B-)

Momcilo

pre 12 godina

Pre nego pocnete da cistite sneg sa vozila treba startovati motor i ukljuciti grejac zadnjeg stakla kao i ventilator.Dok vi cistite sneg motor postigne radnu temperaturu a kabina vozila se prijatno zagreje tako da nije potrebno mnogo truda da se ocisti led sa stakala.Zimske gume nisu obaveza vec logicna potreba a cuvaju i glavu svih ucesnika u saobracaju.

Ljutko

pre 12 godina

Hvala što nas podsećate na bitne stvari u saobraćaju. Međutim, kod mene u ulici postoji problem što jednostavno nema mesta gde da se odloži očišćeni sneg. Ili ja bacam pred komšijin auto, ili on pred moj. A svaki dan prođe grtalica i nabaci novih 30cm snega na bedem koji odvaja put od parkinga.

X

pre 12 godina

Dobri su ovi sto sa zimskim gumama sve resavaju. Sneg je prosto previse dubok da bi mogao da sa bilo kog mesta normalno izadjes ili se normalno uparkiras bez lopate. Letnje gume sada nemaju nikakvog smisla. Ali, ako cemo iskreno, ni zimske bas mnogo ne pomazu kad se treba uparkirati. U mojoj ulici ima koliko hoces otkinutih suh plehova, automobila sa odvaljenim branicima itd. Valjda ljudi voze sluzbena kola pa im nije zao da divljaju. Jutros sam gledao jednog u ITM-ovom sluzbenom autu. Nije ga mrzelo da pola sata salta iz prve u rikverc i obrnuto i to na svakih 5 sekundi. Izmedju dva saltanja gas do daske a auto se ne pomera ni milimetar. Onda se smilovao jedan sa lopatom i otkopao ga a on ni da izadje. Jaka mustra.
Najbolji auto je sluzbeni auto ;)

Milun

pre 12 godina

Zimske gume pod obavezno ili bar M+S na priču o letnjim gumama stvarno više ne vredi trošiti reči. Ja vozim na novim Tigar Wintera M+S ali ni gume nisu svemoguće. Vozim sa Kosmaja do Beograda svakog dana 10 godina unazad, i jedno sam u gradu imao situaciju da ne mogu da krenem. Najgora je bljuzga koja nastane kada pospu so na nedovoljno očišćenu ulicu, na temperaturi koja je ispod -7C. Daleko je lakše krenuti sa snega nego sa takve podloge. Dodatni problem u gradu često predstavlja što u uskim ulicama nema mesta za mimoilaženje a da se neko ne uglavi u sneg. E kad naiđe neka dama, ja upadnem u situaciju gde ne umem da guram sneg kao neki. Pozdrav i pamet u glavu.

Laki Bg

pre 12 godina

Sta da se napise a da nekome ne zasmeta.Kako se isparkirati.Hajde ovako ja sam ovih dana ocistio 8 parking mesta da bih se uparkirao.Primetio sam komsiju koji se tri puta uparkirao na mesto sa kog sam ja izasao.I nije sporno - covek ima dobar tajming.Pitao sam ga onako usput koliko je mesta on ocistio , rekao mi je nijedno.Malo sam jedanput cistio oko svojih kola i ostatak i sleti dok se spustim kroz dve tri ulice a onda stanem i cekam da se uparkiram kad neki strucnjak kao ti izadje i ja se uvalim.Cuvena Bg solidarnost.Nekako bih tog lika i preskocio ali iz jedne pozante poliklinike koja mi je u komsiluku sav uobrazeni portir- ministar mi je dvaputa cisteci trotoar zatrpao auto do pola pa sam morao da ulazim sa druge strane i otkopavam auto.I konacno kada sam poceo da se sklanjam od te klinike i ministra sa vrata sledece jutro naidjem na haos jer su rucni cistaci zasuli auto sa jedne strane a ovaj sa masinu sa druge strane.Ja uzmem da cistim ovo sto su ovi iz studentske zadruge natovarili na moj auto a onda dodje komunalni policajac da me opomene da ne bacam sneg na trotoar.Kad sam mu reako da su ovi klinci sa trotoara bacali na moj auto - on mi rece pa nisu imali gde.Onda ga ja pitam pa gde cu ja nemam ni ja gde , covek odgovori to je vas problem.I sto onda da spominjemo vrstu guma , dok dodjem do guma treba da promenim mozak u nekoliko slucajeva.A dok to uradim sneg ce da okopni pa ...

czbgd

pre 12 godina

Najveći problem je ipak kako i gde se parkirati kao i kad se vratiš kući učiniti to isto!Pogotovo što smo krajnje netolerantan i nesolidaran narod.A tek čišćenje snega u sporednim ulicama,bolje da ne počinjem,nervira me i sama pomisao na sve to!

Mladen

pre 12 godina

Imam Hyundai-Atos , malu gradsku zujalicu . I prolazim svuda po brdovitom Mladenovcu bez ikakvih problema sa najobicnijim i najjeftinijim , ali zimskim Wintera Tigar gumama . Secam se pre neki dan da sam morao da prodjem kroz nepocisceni deo ulice , jer se komsija parkirao ispred prodavnice na pocisceni deo . Ali nije poenta u tome . Kad sam parkirao auto i poceo da cistim parking (zivim 20 metara iznad), jedan je se zaglavio na istom dubokom snegu kud sam ja prosao (ovaj u prodavnici se nije isparkirao) . Auto koji je vozio je Lada Niva . Ne znam zasto je stao , ali on vise nije mogao da krene . Umesto da blokira diferencijal , on je pod punim gasom slajfovao zadnji desni tocak . Prolaznici su mu sugerisali sta da radi , a on nije hteo da pusti gas . Kada su ga izgurali , na pravoj krivini je se okrenuo i zamalo zakucao u jedan parkiran auto . Prosto , nije mi jasno kako mu je to uspelo . Imao je zimske gume .

major JNA

pre 12 godina

Meni nije problem da ocistim sneg koji je napadao oko auta i dostigao odredjenu visinu,ali jeste kada mi bager sa puta na parking natrpa ogromnu kolicinu snega,tako da sada iza auta imam 3 puta vise snega nego od normalne visine

Igor

pre 12 godina

Sava Eskimo S3. Fantasticna zimska guma koja resava sve probleme. Prednja vuca i malo tezi dizel motor napred. Iz ovakvih i gorih situacija sa prve slike izilazim bez rasciscavanja i bez ikakvih problema i kojekakvih klackanja automobila. Mali gas, malo veci od ler gara, i gume grabe i kopaju sve sto je ispod njih, ali auto ne staje. Prolazim kroz sneg bilo koje dubine. Kad vise nece napred, onda metar u rikverc pa uz mali zalet guram sve pred sobom. Jedino kroz sta ne mogu da prodjem je sneg koji je pre par dana raonik sklonio s puta pa se stvrdnuo. Nije postojala ni jedna jedina situacija u kojoj je bilo bilo kakvih naznaka da cu da se zaglavim. Garantujem da su za 90% situacija tipa "poguraj me da izadjem" krive letnje ili dotrajale zimske gume. Prethodih zima sam vozio s letnjim gumama vodeci se mislju da su nove i da imaju dobru saru. To su bila opasna nerviranja kada sam i po 15 minuta lopatom cistio sneg da bih mogao da udjem ili izadjem s parkinga. Sa zimskim gumama je razlika drasticna i sto se bezbednosti voznje tice i definitivno nije hir proizvodjaca ili drzave sto insistiraju na njima.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dgbn, 14. februar 2012 15:16)

Ako si pročitao na početku članka, ovaj tekst ima svrhu da podseti iskusnije i nauči manje iskusne vozače za vožnju i ponašanje kada padne sneg.
Inače ovakvi članci izađu svake godine kada padne jači sneg, bilo je čak i u zagrebačkom "Sam svoj majstor".

To što tebi deluje kao preterivanje, razumem te, jer su saveti logični i svako ko malo razmisli o onome što radi, može sam lepo da se seti i da to uradi.

Ono što vidim na ulicama ovih dana, izgleda da ne ide mnogim ljudima to u glavu.

Marko

pre 12 godina

Ako citate clanak jer ne znate kako da isparkirate auto,molim vas ostanite kuci ili idite svuda peske i ne ugrozavajte bezbednost drugih ljudi.Toliko je prosto.

Džaba ste krečili

pre 12 godina

Kod mene u centru Beograda, u Jug Bogdanovoj ulici stvar je znatno komplikovanija. Mesta za parkiranje su kraća od propisanih, tek oko 20 cm od branika do branika. Tu je uz uzbrdicu i (pre)visok trotoar i stubići sa strane koji prete limu automobila i kad ih vidimo a kamoli kad se od snega ne vide!
To nije sve. Kad očistite sneg da bi ste ušli na parking mesto ujuro vidite da je prošla "grtalica" koja čisti ulicu i prljave smrznute ploče (koje su nekad bile sneg) navalila do polovine vrata i točkova na parkirane automobile.
Tu sada ne pomaže plastična lopata-igračka kakva je na vašoj slici, nego sekirica, prava metalna lopata, snaga i jaka kičma pa lopataj ako možeš. A parking mesto su ti naplatili unapred (u pretplati), platio si kod registracije sijaset raznih dažbina za puteve, gradsku taksu, i razne druge domišljate namete.
Slažem se da treba očistiti sneg sa auta, to i radim, imam metalnu lopatu u gepeku i lopatam ali sam omatorio, teško mi je.

Nikola

pre 12 godina

Bravo majstore!

Ovakvi tekstovi izgleda trebaju nasem narodu da ga uce osnovnim civilizacijskim normama kroz pricu o svakodnevnim problemima koji sve muce. Mnogo se zla uvuklo u narod u ova sumorna vremena u kojima nas uce sa svih strana da razmisljamo kako liberalno-kapitalisticka makjavelisticka ideologija nalaze. Izgubio se kolektivni duh, osecaj za zajednicu i svako samo svoje dooope gleda. Tako da je zaista lepo videti clanak, naizgled o benignoj ali veoma aktuelnoj temi, koji na suptilan nacin u sustini vise savetuje ljude da ne budu sebicni i da misle i na druge, nego sto nas uci kako da se izborimo sa snegom u saobracaju. Tako da pre nego sto izadjete iz kuce danas razmislite o savetima iz teksta:

- ocistite krov i haubu kako ne bi stvarali probleme onima koji voze iza vas
- ocistite krov i haubu kako sneg ne bi odleteo na pesake ispred vas dok kocite
- imajte na umu da dok vozite, bljuzgavica leti na sve strane i usporite ako prolazite pored pesaka da ih ne bi isprskali
- kada cistite kola na parkingu ne bacajte gromade po ulici jer i nju neko mora da ocisti, a dok se to ne dogodi pravite opasnost za ostale vozace
- kada cistite kola na parkingu ne bacajte sneg na trotoar jer ce to na kraju komsija morati da pocisti a dok se to ne dogodi neko moze da se oklizne i padne.

Borite se za sebe ali mislite i o drugima!

"Compassion is the chief law of human existence" - Dostoyevsky
"Сострадание есть высочайшая форма человеческого существования" - Достоевский

G*nesh

pre 12 godina

Ne znam koliko je pametno ali ja kad se zaglavim u snegu, "klackam auto". Primetio sam to radi dosta ljudi.

Znaci ako auto ne moze da izadje dok dajete gas, pustite da se vrati i ne dajete gas, kako ponovo krece da se vraca date gas, pa pustite i klackate auto. Na taj nacin gazite prepreku i skoro je 100% sigurno da cete se izvuci.

maki

pre 12 godina

Od pocetka ovog " ludila " svaki dan vozim.Auto je sa prednjom vucom i odlicnim zimskim gumama ( Eskimo S3 )U bloku 37 gde stanujem, velika vecina, koliko vidim, ne vozi, te je prava tombola naci neko prazno parking mesto.Kolotrag od snega i leda se napravio,sredisnji deo je visok oko 25cm, mesta u pravcu ima samo za jedno vozilo, te ukoliko Vam neko dolazi u susret nastaje veliki problem.Jutros je covek krenuo nakon nekoliko dana stajanja sa LETNJIM gumama, i naravno se zaglavio i napravio kolaps.Moralo je nas troje u koloni da izadje i izgura ga jedno 50 metara.Molim komsije i ostale koji imaju cak i 2 zimske gume da ostave auto za neke bolje dane.A oni koji krenu i imaju pola metra snega na krovu,njih ne zelim da komentarisem !!

Nenad Lukic

pre 12 godina

Hvala tekstopiscu. Ali ako je doslo do toga da mora da se pise da je potrebno ocistiti sneg sa sopstvenog vozila onda ova zemlja ne zasluzuje bolja vremena a ni lepse vreme - dok se neki ne nauce redu.
....Ko ima automobil sa pogonom na svim točkovima, biće mu duplo lakše da se isparkira..... to je tacno ali treba pomenuti i to da je 70-80% na nasim ulicam sa 4 letnje gume i to "celave" zato se sve ovo sto gledamo i desava.

Celestonke na ledu

pre 12 godina

Gledao sam juce coveka koji je 45 minuta otkopavao rupu u snegu da bi se tamo parkirao. Takodje u dva dana uzastopce, na istom mestu, sam gurao coveka sa celavim letnjim gumama. Sta je to u ljudskom bicu da mora da vozi po snegu ? Nedostatak avanture, rata nije bilo odavno ? Sta imaju u glavi 1000 vozaca koji se slivaju u centar grada u kome ima stotinak mesta za parkiranje ? Da oni time ne dokazuju sebi nesto ? Neko psihicko oboljenje ?

sale

pre 12 godina

@(slavko, 14. februar 2012 14:36)

ja sa zadnjom vucom stavim zenu i decu u gepek.. izlazi uz bilo kakav ivicnjak bez problema :)

salim se... za zadnju vucu, jedino resenje je opterecenje i kvalitetne zimske gume...

dax

pre 12 godina

nema potrebe davati gas..posebno ako se radi o dizelu...vec vrlo polako pustati kvacilo i sa dobrim zimskim gumama bez problema ce te se isparkirati zbog tezi dezil motora na prednjoj osovini...sa zadnjom vucom nisma imao iskustva...osim malo veceg tereta u na pr gepeku...vec godinama vozim po tom snegu i neikada nisamimao problema...najvece problem prave ili losi vozaci tj plasljivi ili vozaci sa losim gumama...

Lemi

pre 12 godina

Dobro - fin, lep, tacan, odmeren, 'na mestu' ... tekst.

Lose - sumnjam da se vise od 15-20% danasnjih vozaca po Beogradu ovako ponasa.

1. Fenomen 1 - borno vozilo/tenk. Vozac razgrne 20x20cm snega sa sofersajbne i krene u avanturu. Ne vidi nista sa bilo koje strane, a napred vidi samo strogo ispred, kao konj sa ularom. Takve bih momentalno iskljucivao iz saobracaja i oduzimao dozvolu na po 6 meseci, momentalno.

2. Fenomen 2. - potrude se da ociste sva stakla, ali ne i resto auta. Prvi jaci gas - sav sneg sa haube im odleti u soferku i automatski postanu slepi ... jos ako nisu odledili brisace - zicer za nesrecu. Svako jace kocenje - sneg sa krova im se strovali na soferku, i opet ista situacija.

3. Fenomen br. 3 - ciscenje snega. Izumrla disciplina. U zgradi sa 14 stanova, niti jedan jedini komsija, ali bas niti jedan, nije izasao ispred ulaza da ocisti, a kamoli da zajednicki ocistimo (podjednako) zajedicki parking. Meni neobjasnjivo. Vrhunac idiotluka je objasnjenje 'Ne isplati mi se da uopste cistim parking mesto jer ce neko drugi tu da stane kada se ja isparkiram'!?!? Nikome ne dopire do mozga da ako svako ocisti oko svog auta (dakle - jedno jedino parking mesto) - svima ce biti bolje jer ce sva parking mesta biti ociscena, pa onda nema ni veze ko gde parkira.

4. Fenomen br. 4 - ciscenje da bi se isparkirali. Obozavam ovaj fenomen da ugledam sa prozora. Izadje se napolje i po poimanju da se mora rascistiti da bi se auto isparkirao, dohvati se lopata i onda se sav sneg koji smeta, na brzinu (da komsiluk ne vidi), nabaca tacno iza prvog automobila sa leve i desne strane ... brigo moja, predji na drugoga. Kada sam pitao komsiju 'A kako bi se vi osecali da se isprakiravate posle komsije i da vidite da je on sav sneg sa i oko auta nabacao iza i oko vaseg?' ... samo me je tupo pogledao blagotelecim, zbunjenim pogledom.

5. Fenomen br. 5 - kako se odglaviti kada 'zaslajfuju' u mestu. Umesto da izadju iz auta i malo otkopaju prostor ispred i iza tockova da mogu da uhvate taj mali 'zalet' - gro genija krece da turira masinu ... i po dobrih 10ak minuta. Nemaju alatku u kolima, a nece ni da 'habaju' gumirane patosnice podvlacenjem izmedju tockova. I onda turiraj, turiraj, turiraj ...
Naravo, pitao sam komsiju da li oseca taj divan smrad koji je zagolicao nase nozdrve u toj situaciji, a kada me je zblanuto pogledao rekao sam mu da je to njegova lamela, i da mozda nije zgoreg da pita u servisu posto je nova, jer uskoro ce mu trebati (cenim, nakon 20ak takvih isparkiravanja/uparkiravanja).

6. Fenomen br. 6 - gume. E, ovaj je omiljeni. Jedan komsija se po 10ak minuta, barem 5-6 puta dnevno isparkirava i uparkirava. Prvih 5-6 puta sam mu pomogao, sve dok nisam provalio da tip ima letnje gume, pa jos dobrano celave. Naravno, samo je rekao 'Znas li ti posto zimska guma?'. Rekoh mu da znam, da ih imam sve cetiri na autu i da me sledeci put zaobidje sa 'Komsija, moze pomoc da me malo gurnete da se isparkiram?' pitanjem. Naravno, za pomenute maltrete rivi su mu klimatsko otopljavanje, meteorolozi, oblaci, cia (snajka, cia), mosad, masoni, Milka Canic ... svi i sve, samo ne on.

Navedene situacije iznad mi, nekako, najvise bodu oci, ali ima jos bar pola tuceta idiotluka kojima su ljudi iz nekog razloga skloni. Potpuna degradacija (vozacke) kulture pracena odsustvom socijalne inteligencije i kulture zajednickog zivljenja u zgradi. Ali, to smo 'mi'.

Dgbn

pre 12 godina

Stvarno se vise previše drami i filozofira sa ovim tekstovima. Aman ljudi jel vam 10 metra snega pisali ispred kuće? Pa i ja živim u istoj zemlji i vozim na istom snegu i pa ne glumim sa vozim na Himalajima. Stvarno preterujete, da ne živim ovde mislio bih da je napolju kao na onim slikama iz Japana sa 15m snega.

dp

pre 12 godina

I naravno pri čišćenju vozila i oko njega voditi računa da drugo vozilo parkirano pored ne udariš lopatom u zamahu. A mom komšiji izgleda bilo teško pripaziti!

Зоран

pre 12 godina

Стакла на колима од снега а посебно леда, најлакше се очисте тако што понесете једну кофу млаке воде и је једну већу чашу. Само полијете и однешено у тренутку, не треба пуно воде. Ако је мраз пустите и брисаче да поново не би заледило воду коју сипате. Нема гребања, а иде врло брзо. Остало само да скинете снег, довољно је. Е сад ако испадне неки грумен леда...испадне, али ако га силом скидате зна да одлепи и боју ако је баш на обојеном делу каросерије, а не око точкова или испод. на исти начин и лед са фарова скидате, млака вода.

misa

pre 12 godina

sta da kazem meni je veci problem uparkiravanje ovih dana nego isparkiravanje. Jedva nadjem mesto, a i kad ga nadjem puno je snega. Onda zaletim auto dok ga buvalno ne uguram u brdo.

realista

pre 12 godina

Sa ovoliko soli na ulicama ja neću auto da vozim, sneg nije neki problem (auto je 4x4 + oko 2 tone), morao bi da ga perem ispod posle svake vožnje!!! 3-4-5 kilometara može i peške da se ide na posao, treba se navići sledeće godine će biti još gore :)

markonibre

pre 12 godina

svaka cast na tekstu......puno podrzavam ovakve inicijative nasih novinara da malo posavetuju gradjane i da gradjani pocnu da komuniciraju jedni sa drugima. To ce nam sigurno pomoci da postanemo bolji.....

jos jednom svaka cast i samo napred sa takvim tekstovima i nemoj te se samo zadrzavati na ovome.......

sto se zadnje vuce na snegu tice.....
ja sam dosta dugo nosio ogroman i tezak kamen u gepeku.....
izgleda sasavo, ali pomaze da se auto manje zanosi.....

veliki pozdrav i samo polako po ovakvom vremenu

slavko

pre 12 godina

Tacno je to za ustajanje ranije kada se promene uslovi, kad mora jos jedna stvar da se uradi pre polaska na posao.

Ja sam se mucio ovih dana sa zadnjom vucom jer mi je zadnji deo nekontrolisano klizao, posebno kada krenem na ivicnjak da se parkiram. Tada obicno savetujem zeni i da odvede decu kuci, a ja ostanem i cistim sneg da bih se parkirao.

Nije lako, al proci ce i ovo. Pozdrav svima.

Steeler

pre 12 godina

Sviđa mi se tekst. A i oni raniji koje je napisao vaš novinar Nemanja Pantelić, izgleda da je više talentovan od onog drugog Pantelića. :)

Bane

pre 12 godina

Hvala vam na savetima. Ne znam dokle cemo svi biti taoci nekih prostaka i divljaka koji se u civilizaciji ponasaju kao na njivi. Ako ne morate, nemojte voziti ovih dana.

Lemi

pre 12 godina

Dobro - fin, lep, tacan, odmeren, 'na mestu' ... tekst.

Lose - sumnjam da se vise od 15-20% danasnjih vozaca po Beogradu ovako ponasa.

1. Fenomen 1 - borno vozilo/tenk. Vozac razgrne 20x20cm snega sa sofersajbne i krene u avanturu. Ne vidi nista sa bilo koje strane, a napred vidi samo strogo ispred, kao konj sa ularom. Takve bih momentalno iskljucivao iz saobracaja i oduzimao dozvolu na po 6 meseci, momentalno.

2. Fenomen 2. - potrude se da ociste sva stakla, ali ne i resto auta. Prvi jaci gas - sav sneg sa haube im odleti u soferku i automatski postanu slepi ... jos ako nisu odledili brisace - zicer za nesrecu. Svako jace kocenje - sneg sa krova im se strovali na soferku, i opet ista situacija.

3. Fenomen br. 3 - ciscenje snega. Izumrla disciplina. U zgradi sa 14 stanova, niti jedan jedini komsija, ali bas niti jedan, nije izasao ispred ulaza da ocisti, a kamoli da zajednicki ocistimo (podjednako) zajedicki parking. Meni neobjasnjivo. Vrhunac idiotluka je objasnjenje 'Ne isplati mi se da uopste cistim parking mesto jer ce neko drugi tu da stane kada se ja isparkiram'!?!? Nikome ne dopire do mozga da ako svako ocisti oko svog auta (dakle - jedno jedino parking mesto) - svima ce biti bolje jer ce sva parking mesta biti ociscena, pa onda nema ni veze ko gde parkira.

4. Fenomen br. 4 - ciscenje da bi se isparkirali. Obozavam ovaj fenomen da ugledam sa prozora. Izadje se napolje i po poimanju da se mora rascistiti da bi se auto isparkirao, dohvati se lopata i onda se sav sneg koji smeta, na brzinu (da komsiluk ne vidi), nabaca tacno iza prvog automobila sa leve i desne strane ... brigo moja, predji na drugoga. Kada sam pitao komsiju 'A kako bi se vi osecali da se isprakiravate posle komsije i da vidite da je on sav sneg sa i oko auta nabacao iza i oko vaseg?' ... samo me je tupo pogledao blagotelecim, zbunjenim pogledom.

5. Fenomen br. 5 - kako se odglaviti kada 'zaslajfuju' u mestu. Umesto da izadju iz auta i malo otkopaju prostor ispred i iza tockova da mogu da uhvate taj mali 'zalet' - gro genija krece da turira masinu ... i po dobrih 10ak minuta. Nemaju alatku u kolima, a nece ni da 'habaju' gumirane patosnice podvlacenjem izmedju tockova. I onda turiraj, turiraj, turiraj ...
Naravo, pitao sam komsiju da li oseca taj divan smrad koji je zagolicao nase nozdrve u toj situaciji, a kada me je zblanuto pogledao rekao sam mu da je to njegova lamela, i da mozda nije zgoreg da pita u servisu posto je nova, jer uskoro ce mu trebati (cenim, nakon 20ak takvih isparkiravanja/uparkiravanja).

6. Fenomen br. 6 - gume. E, ovaj je omiljeni. Jedan komsija se po 10ak minuta, barem 5-6 puta dnevno isparkirava i uparkirava. Prvih 5-6 puta sam mu pomogao, sve dok nisam provalio da tip ima letnje gume, pa jos dobrano celave. Naravno, samo je rekao 'Znas li ti posto zimska guma?'. Rekoh mu da znam, da ih imam sve cetiri na autu i da me sledeci put zaobidje sa 'Komsija, moze pomoc da me malo gurnete da se isparkiram?' pitanjem. Naravno, za pomenute maltrete rivi su mu klimatsko otopljavanje, meteorolozi, oblaci, cia (snajka, cia), mosad, masoni, Milka Canic ... svi i sve, samo ne on.

Navedene situacije iznad mi, nekako, najvise bodu oci, ali ima jos bar pola tuceta idiotluka kojima su ljudi iz nekog razloga skloni. Potpuna degradacija (vozacke) kulture pracena odsustvom socijalne inteligencije i kulture zajednickog zivljenja u zgradi. Ali, to smo 'mi'.

Bane

pre 12 godina

Hvala vam na savetima. Ne znam dokle cemo svi biti taoci nekih prostaka i divljaka koji se u civilizaciji ponasaju kao na njivi. Ako ne morate, nemojte voziti ovih dana.

Marko

pre 12 godina

Ako citate clanak jer ne znate kako da isparkirate auto,molim vas ostanite kuci ili idite svuda peske i ne ugrozavajte bezbednost drugih ljudi.Toliko je prosto.

maki

pre 12 godina

Od pocetka ovog " ludila " svaki dan vozim.Auto je sa prednjom vucom i odlicnim zimskim gumama ( Eskimo S3 )U bloku 37 gde stanujem, velika vecina, koliko vidim, ne vozi, te je prava tombola naci neko prazno parking mesto.Kolotrag od snega i leda se napravio,sredisnji deo je visok oko 25cm, mesta u pravcu ima samo za jedno vozilo, te ukoliko Vam neko dolazi u susret nastaje veliki problem.Jutros je covek krenuo nakon nekoliko dana stajanja sa LETNJIM gumama, i naravno se zaglavio i napravio kolaps.Moralo je nas troje u koloni da izadje i izgura ga jedno 50 metara.Molim komsije i ostale koji imaju cak i 2 zimske gume da ostave auto za neke bolje dane.A oni koji krenu i imaju pola metra snega na krovu,njih ne zelim da komentarisem !!

Džaba ste krečili

pre 12 godina

Kod mene u centru Beograda, u Jug Bogdanovoj ulici stvar je znatno komplikovanija. Mesta za parkiranje su kraća od propisanih, tek oko 20 cm od branika do branika. Tu je uz uzbrdicu i (pre)visok trotoar i stubići sa strane koji prete limu automobila i kad ih vidimo a kamoli kad se od snega ne vide!
To nije sve. Kad očistite sneg da bi ste ušli na parking mesto ujuro vidite da je prošla "grtalica" koja čisti ulicu i prljave smrznute ploče (koje su nekad bile sneg) navalila do polovine vrata i točkova na parkirane automobile.
Tu sada ne pomaže plastična lopata-igračka kakva je na vašoj slici, nego sekirica, prava metalna lopata, snaga i jaka kičma pa lopataj ako možeš. A parking mesto su ti naplatili unapred (u pretplati), platio si kod registracije sijaset raznih dažbina za puteve, gradsku taksu, i razne druge domišljate namete.
Slažem se da treba očistiti sneg sa auta, to i radim, imam metalnu lopatu u gepeku i lopatam ali sam omatorio, teško mi je.

slavko

pre 12 godina

Tacno je to za ustajanje ranije kada se promene uslovi, kad mora jos jedna stvar da se uradi pre polaska na posao.

Ja sam se mucio ovih dana sa zadnjom vucom jer mi je zadnji deo nekontrolisano klizao, posebno kada krenem na ivicnjak da se parkiram. Tada obicno savetujem zeni i da odvede decu kuci, a ja ostanem i cistim sneg da bih se parkirao.

Nije lako, al proci ce i ovo. Pozdrav svima.

sale

pre 12 godina

@(slavko, 14. februar 2012 14:36)

ja sa zadnjom vucom stavim zenu i decu u gepek.. izlazi uz bilo kakav ivicnjak bez problema :)

salim se... za zadnju vucu, jedino resenje je opterecenje i kvalitetne zimske gume...

Celestonke na ledu

pre 12 godina

Gledao sam juce coveka koji je 45 minuta otkopavao rupu u snegu da bi se tamo parkirao. Takodje u dva dana uzastopce, na istom mestu, sam gurao coveka sa celavim letnjim gumama. Sta je to u ljudskom bicu da mora da vozi po snegu ? Nedostatak avanture, rata nije bilo odavno ? Sta imaju u glavi 1000 vozaca koji se slivaju u centar grada u kome ima stotinak mesta za parkiranje ? Da oni time ne dokazuju sebi nesto ? Neko psihicko oboljenje ?

G*nesh

pre 12 godina

Ne znam koliko je pametno ali ja kad se zaglavim u snegu, "klackam auto". Primetio sam to radi dosta ljudi.

Znaci ako auto ne moze da izadje dok dajete gas, pustite da se vrati i ne dajete gas, kako ponovo krece da se vraca date gas, pa pustite i klackate auto. Na taj nacin gazite prepreku i skoro je 100% sigurno da cete se izvuci.

dp

pre 12 godina

I naravno pri čišćenju vozila i oko njega voditi računa da drugo vozilo parkirano pored ne udariš lopatom u zamahu. A mom komšiji izgleda bilo teško pripaziti!

misa

pre 12 godina

sta da kazem meni je veci problem uparkiravanje ovih dana nego isparkiravanje. Jedva nadjem mesto, a i kad ga nadjem puno je snega. Onda zaletim auto dok ga buvalno ne uguram u brdo.

Nenad Lukic

pre 12 godina

Hvala tekstopiscu. Ali ako je doslo do toga da mora da se pise da je potrebno ocistiti sneg sa sopstvenog vozila onda ova zemlja ne zasluzuje bolja vremena a ni lepse vreme - dok se neki ne nauce redu.
....Ko ima automobil sa pogonom na svim točkovima, biće mu duplo lakše da se isparkira..... to je tacno ali treba pomenuti i to da je 70-80% na nasim ulicam sa 4 letnje gume i to "celave" zato se sve ovo sto gledamo i desava.

Steeler

pre 12 godina

Sviđa mi se tekst. A i oni raniji koje je napisao vaš novinar Nemanja Pantelić, izgleda da je više talentovan od onog drugog Pantelića. :)

Nikola

pre 12 godina

Bravo majstore!

Ovakvi tekstovi izgleda trebaju nasem narodu da ga uce osnovnim civilizacijskim normama kroz pricu o svakodnevnim problemima koji sve muce. Mnogo se zla uvuklo u narod u ova sumorna vremena u kojima nas uce sa svih strana da razmisljamo kako liberalno-kapitalisticka makjavelisticka ideologija nalaze. Izgubio se kolektivni duh, osecaj za zajednicu i svako samo svoje dooope gleda. Tako da je zaista lepo videti clanak, naizgled o benignoj ali veoma aktuelnoj temi, koji na suptilan nacin u sustini vise savetuje ljude da ne budu sebicni i da misle i na druge, nego sto nas uci kako da se izborimo sa snegom u saobracaju. Tako da pre nego sto izadjete iz kuce danas razmislite o savetima iz teksta:

- ocistite krov i haubu kako ne bi stvarali probleme onima koji voze iza vas
- ocistite krov i haubu kako sneg ne bi odleteo na pesake ispred vas dok kocite
- imajte na umu da dok vozite, bljuzgavica leti na sve strane i usporite ako prolazite pored pesaka da ih ne bi isprskali
- kada cistite kola na parkingu ne bacajte gromade po ulici jer i nju neko mora da ocisti, a dok se to ne dogodi pravite opasnost za ostale vozace
- kada cistite kola na parkingu ne bacajte sneg na trotoar jer ce to na kraju komsija morati da pocisti a dok se to ne dogodi neko moze da se oklizne i padne.

Borite se za sebe ali mislite i o drugima!

"Compassion is the chief law of human existence" - Dostoyevsky
"Сострадание есть высочайшая форма человеческого существования" - Достоевский

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dgbn, 14. februar 2012 15:16)

Ako si pročitao na početku članka, ovaj tekst ima svrhu da podseti iskusnije i nauči manje iskusne vozače za vožnju i ponašanje kada padne sneg.
Inače ovakvi članci izađu svake godine kada padne jači sneg, bilo je čak i u zagrebačkom "Sam svoj majstor".

To što tebi deluje kao preterivanje, razumem te, jer su saveti logični i svako ko malo razmisli o onome što radi, može sam lepo da se seti i da to uradi.

Ono što vidim na ulicama ovih dana, izgleda da ne ide mnogim ljudima to u glavu.

X

pre 12 godina

Dobri su ovi sto sa zimskim gumama sve resavaju. Sneg je prosto previse dubok da bi mogao da sa bilo kog mesta normalno izadjes ili se normalno uparkiras bez lopate. Letnje gume sada nemaju nikakvog smisla. Ali, ako cemo iskreno, ni zimske bas mnogo ne pomazu kad se treba uparkirati. U mojoj ulici ima koliko hoces otkinutih suh plehova, automobila sa odvaljenim branicima itd. Valjda ljudi voze sluzbena kola pa im nije zao da divljaju. Jutros sam gledao jednog u ITM-ovom sluzbenom autu. Nije ga mrzelo da pola sata salta iz prve u rikverc i obrnuto i to na svakih 5 sekundi. Izmedju dva saltanja gas do daske a auto se ne pomera ni milimetar. Onda se smilovao jedan sa lopatom i otkopao ga a on ni da izadje. Jaka mustra.
Najbolji auto je sluzbeni auto ;)

dax

pre 12 godina

nema potrebe davati gas..posebno ako se radi o dizelu...vec vrlo polako pustati kvacilo i sa dobrim zimskim gumama bez problema ce te se isparkirati zbog tezi dezil motora na prednjoj osovini...sa zadnjom vucom nisma imao iskustva...osim malo veceg tereta u na pr gepeku...vec godinama vozim po tom snegu i neikada nisamimao problema...najvece problem prave ili losi vozaci tj plasljivi ili vozaci sa losim gumama...

Laki Bg

pre 12 godina

Sta da se napise a da nekome ne zasmeta.Kako se isparkirati.Hajde ovako ja sam ovih dana ocistio 8 parking mesta da bih se uparkirao.Primetio sam komsiju koji se tri puta uparkirao na mesto sa kog sam ja izasao.I nije sporno - covek ima dobar tajming.Pitao sam ga onako usput koliko je mesta on ocistio , rekao mi je nijedno.Malo sam jedanput cistio oko svojih kola i ostatak i sleti dok se spustim kroz dve tri ulice a onda stanem i cekam da se uparkiram kad neki strucnjak kao ti izadje i ja se uvalim.Cuvena Bg solidarnost.Nekako bih tog lika i preskocio ali iz jedne pozante poliklinike koja mi je u komsiluku sav uobrazeni portir- ministar mi je dvaputa cisteci trotoar zatrpao auto do pola pa sam morao da ulazim sa druge strane i otkopavam auto.I konacno kada sam poceo da se sklanjam od te klinike i ministra sa vrata sledece jutro naidjem na haos jer su rucni cistaci zasuli auto sa jedne strane a ovaj sa masinu sa druge strane.Ja uzmem da cistim ovo sto su ovi iz studentske zadruge natovarili na moj auto a onda dodje komunalni policajac da me opomene da ne bacam sneg na trotoar.Kad sam mu reako da su ovi klinci sa trotoara bacali na moj auto - on mi rece pa nisu imali gde.Onda ga ja pitam pa gde cu ja nemam ni ja gde , covek odgovori to je vas problem.I sto onda da spominjemo vrstu guma , dok dodjem do guma treba da promenim mozak u nekoliko slucajeva.A dok to uradim sneg ce da okopni pa ...

markonibre

pre 12 godina

svaka cast na tekstu......puno podrzavam ovakve inicijative nasih novinara da malo posavetuju gradjane i da gradjani pocnu da komuniciraju jedni sa drugima. To ce nam sigurno pomoci da postanemo bolji.....

jos jednom svaka cast i samo napred sa takvim tekstovima i nemoj te se samo zadrzavati na ovome.......

sto se zadnje vuce na snegu tice.....
ja sam dosta dugo nosio ogroman i tezak kamen u gepeku.....
izgleda sasavo, ali pomaze da se auto manje zanosi.....

veliki pozdrav i samo polako po ovakvom vremenu

Igor

pre 12 godina

Sava Eskimo S3. Fantasticna zimska guma koja resava sve probleme. Prednja vuca i malo tezi dizel motor napred. Iz ovakvih i gorih situacija sa prve slike izilazim bez rasciscavanja i bez ikakvih problema i kojekakvih klackanja automobila. Mali gas, malo veci od ler gara, i gume grabe i kopaju sve sto je ispod njih, ali auto ne staje. Prolazim kroz sneg bilo koje dubine. Kad vise nece napred, onda metar u rikverc pa uz mali zalet guram sve pred sobom. Jedino kroz sta ne mogu da prodjem je sneg koji je pre par dana raonik sklonio s puta pa se stvrdnuo. Nije postojala ni jedna jedina situacija u kojoj je bilo bilo kakvih naznaka da cu da se zaglavim. Garantujem da su za 90% situacija tipa "poguraj me da izadjem" krive letnje ili dotrajale zimske gume. Prethodih zima sam vozio s letnjim gumama vodeci se mislju da su nove i da imaju dobru saru. To su bila opasna nerviranja kada sam i po 15 minuta lopatom cistio sneg da bih mogao da udjem ili izadjem s parkinga. Sa zimskim gumama je razlika drasticna i sto se bezbednosti voznje tice i definitivno nije hir proizvodjaca ili drzave sto insistiraju na njima.

Mira

pre 12 godina

Zadnja vuča - ne dao Bog nikome po ovom vremenu. Kakve god gume da imate, koliko god da opteretite zadnji deo auta, rep će vam uvek šetati levo desno tokom vožnje, a o isparkiravanju i uparkiravanju bolje da vam i ne pričam - muka živa. Imali smo Mečku par godina, mučili se zimi po snegu i ledu, leti na prašnjavim i peskovitim podlogama. Svanulo nam je kad smo je prodali. Sada imamo Škodu Octavia i u svim vremenskim uslovima uživamo u vožnji, ma ko terenac je.

Ljutko

pre 12 godina

Hvala što nas podsećate na bitne stvari u saobraćaju. Međutim, kod mene u ulici postoji problem što jednostavno nema mesta gde da se odloži očišćeni sneg. Ili ja bacam pred komšijin auto, ili on pred moj. A svaki dan prođe grtalica i nabaci novih 30cm snega na bedem koji odvaja put od parkinga.

major JNA

pre 12 godina

Meni nije problem da ocistim sneg koji je napadao oko auta i dostigao odredjenu visinu,ali jeste kada mi bager sa puta na parking natrpa ogromnu kolicinu snega,tako da sada iza auta imam 3 puta vise snega nego od normalne visine

Dgbn

pre 12 godina

Stvarno se vise previše drami i filozofira sa ovim tekstovima. Aman ljudi jel vam 10 metra snega pisali ispred kuće? Pa i ja živim u istoj zemlji i vozim na istom snegu i pa ne glumim sa vozim na Himalajima. Stvarno preterujete, da ne živim ovde mislio bih da je napolju kao na onim slikama iz Japana sa 15m snega.

maki

pre 12 godina

@Marko

Ne sumnjam u kvalitet Michelin-a.Ziveo sam u Francuskoj 6 godina.
Svi voze Michelin !!

ali.....

Sava Eskimo S3 175/70/14 5080.din (imam ih vec trecu sezonu-odlicne)
Michelin Alpin 3 175/70/14 8300.din ( Alpin 4 nema u toj dimenziji )

Za 4 gume razlika preko 12,000 din - stvarno nije svejedno :)

Momcilo

pre 12 godina

Pre nego pocnete da cistite sneg sa vozila treba startovati motor i ukljuciti grejac zadnjeg stakla kao i ventilator.Dok vi cistite sneg motor postigne radnu temperaturu a kabina vozila se prijatno zagreje tako da nije potrebno mnogo truda da se ocisti led sa stakala.Zimske gume nisu obaveza vec logicna potreba a cuvaju i glavu svih ucesnika u saobracaju.

czbgd

pre 12 godina

Najveći problem je ipak kako i gde se parkirati kao i kad se vratiš kući učiniti to isto!Pogotovo što smo krajnje netolerantan i nesolidaran narod.A tek čišćenje snega u sporednim ulicama,bolje da ne počinjem,nervira me i sama pomisao na sve to!

realista

pre 12 godina

Sa ovoliko soli na ulicama ja neću auto da vozim, sneg nije neki problem (auto je 4x4 + oko 2 tone), morao bi da ga perem ispod posle svake vožnje!!! 3-4-5 kilometara može i peške da se ide na posao, treba se navići sledeće godine će biti još gore :)

Milun

pre 12 godina

Zimske gume pod obavezno ili bar M+S na priču o letnjim gumama stvarno više ne vredi trošiti reči. Ja vozim na novim Tigar Wintera M+S ali ni gume nisu svemoguće. Vozim sa Kosmaja do Beograda svakog dana 10 godina unazad, i jedno sam u gradu imao situaciju da ne mogu da krenem. Najgora je bljuzga koja nastane kada pospu so na nedovoljno očišćenu ulicu, na temperaturi koja je ispod -7C. Daleko je lakše krenuti sa snega nego sa takve podloge. Dodatni problem u gradu često predstavlja što u uskim ulicama nema mesta za mimoilaženje a da se neko ne uglavi u sneg. E kad naiđe neka dama, ja upadnem u situaciju gde ne umem da guram sneg kao neki. Pozdrav i pamet u glavu.

Зоран

pre 12 godina

Стакла на колима од снега а посебно леда, најлакше се очисте тако што понесете једну кофу млаке воде и је једну већу чашу. Само полијете и однешено у тренутку, не треба пуно воде. Ако је мраз пустите и брисаче да поново не би заледило воду коју сипате. Нема гребања, а иде врло брзо. Остало само да скинете снег, довољно је. Е сад ако испадне неки грумен леда...испадне, али ако га силом скидате зна да одлепи и боју ако је баш на обојеном делу каросерије, а не око точкова или испод. на исти начин и лед са фарова скидате, млака вода.

Mladen

pre 12 godina

Imam Hyundai-Atos , malu gradsku zujalicu . I prolazim svuda po brdovitom Mladenovcu bez ikakvih problema sa najobicnijim i najjeftinijim , ali zimskim Wintera Tigar gumama . Secam se pre neki dan da sam morao da prodjem kroz nepocisceni deo ulice , jer se komsija parkirao ispred prodavnice na pocisceni deo . Ali nije poenta u tome . Kad sam parkirao auto i poceo da cistim parking (zivim 20 metara iznad), jedan je se zaglavio na istom dubokom snegu kud sam ja prosao (ovaj u prodavnici se nije isparkirao) . Auto koji je vozio je Lada Niva . Ne znam zasto je stao , ali on vise nije mogao da krene . Umesto da blokira diferencijal , on je pod punim gasom slajfovao zadnji desni tocak . Prolaznici su mu sugerisali sta da radi , a on nije hteo da pusti gas . Kada su ga izgurali , na pravoj krivini je se okrenuo i zamalo zakucao u jedan parkiran auto . Prosto , nije mi jasno kako mu je to uspelo . Imao je zimske gume .

Krunoslav

pre 12 godina

A koji to noviji automobili još osim Mercedesa i BMW-a imaju zadnji pogon? OK, Lexus. A ovi stariji, Lade, Moskviči, Omege..., točno je da nemaju idealan raspored težine, ali u to vrijeme to podjednako nisu imali ni Mercedes i BMW. Da ne bude zabune, ja volim pogon na zadnje kotače i drago mi je žto ovaj njemački dvojac to ne napušta, ali ne volim predrasude i slijepo robovanje brandovima.

Danilo iz Bobote

pre 12 godina

Ni Osijek nije ništa bolji po pitanju sporednih ulica. A i na glavnim bi se moglo očistiti za gradski autobus i tramvaje. Ništa nije očišćeno, u sporednim ulicama, parkirališta puna snijega i leda. Nešto se malo oko zgrada očisti da ljudi mogu hodati a automobilom možeš voziti bez ruku jer i kada želiš izaći iz trake to ćeš jedva postići. Dodatna oprema mi je LOPATA zadnjih nekoliko dana.

Djordje

pre 12 godina

Slazem se da treba kaznjavati one koji ne ociste u potpunosti auto od snega. Da ne nabrajam koliko njih vozi sa neodledjenom zadnjom sofersajbom jer im grejaci ne rade u staklu. Po 3 kubika snega voze na krovu, haubi i slicno.A sto se guma tiche MICHELIN ALPIN A4 je ZAKON. Zadnja vuca Mercedes, nove 4 Michelin gume i prazan auto i gazi gde pozelim. Ove price o prednjoj vuci i tezem motoru su smesne... Zadnja vuca sama po sebi ima veci pritisak na tlo od prednje jer kad dodate gas on potisne pozadi, a kod prednje digne prednji kraj i dzaba i najtezi motor! Samo sto ljudi imaju predrasude i nisu umešni u voznji... Ja prednju vucu ne umem da vozim po ovom vremenu. Zadnja vuca je ZAKON ali samo Mercedesova i BMW-ova, ostale su lose zbog odnosa opterecenja na osovinama. Mercedes i Bmw imaju odnos 51%/49% osovinskog opterećenja!!! B-)

Aleksandar

pre 12 godina

(Marko, 14. februar 2012 20:09)
ne znam u kom je ovo kontekstu receno - da je bolja sava ili miselin? u svakom slucaju, moram da prenesem svoje iskustvo. imam oktaviju a5, sa kontrolama i tim zevzevatima. pre nje sam imao prethodnu verziju, opet sa esp. izmenjao sam sve zimske gume, uvek sam imao sve 4. dakle, probao sam i savu i winteru i sada imam nove novcijate alpin a4. verujem da svako ima svoje iskustvo i misljenje, ali za mene je wintera izmislila zimsku gumu. po snegu blaga prednost za savu, ali ukupni utisak i najbolje ocene bez razmisljanja za winteru. ne znam sta ljudi vide u alpinu, osobito oni koji su probali sve vrste zimskih. ja na prolece ove prodajem i kupujem opet wintere. ulice u koje sam izlazio sa winterama, sa alpin ne mogu ni da pogledam... ljudi, nemojte se loziti i bacati pare, wintera je fantasticna guma.

dragan

pre 12 godina

Ma gledao sam komsijske Mercedese, uvek mi je bilo neshvatljivo kako auto sa zadnjom vucom tako dobro ide i parkira/isparkira na snegu.
Nego, nije glavna razlika u odnosu tezina, nego u tome sto prednji pogon ima mogucnost upravljanja pravcem sile koja pokrece auto, a zadnja vuca to nema.
Sto se tice motora pozadi i zadnje vuce, to bi kao ljubiteljima zadnje vuce trebalo da bude najbolje. Nekada davno, na svoga ficu sam stavio lance i da isprobam u dubokom snegu na parkinzima Ade Ciganlije. Fica nije mogao da se zaglavi, ali, ni ja nisam mogao volanom da upravljam gde ce on da ide.

sErGiO

pre 12 godina

Za ove što se prepucavaju koja zimska guma je bolja da napomenem da nije neka mudrost napraviti zimsku gumu koja će da bude dobra po snegu, nego koja će da bude podjednako dobra po svim vremenskim uslovima koji mogu da vas zadese u zimskim mesecima. To znači da guma mora da bude dobra i na suvom i na vlažnom i na potpuno mokrom asfaltu a tu do izražaja upravo dolaze skuplje gume kao što je A4 ili GoodYear Ultra Grip 8 ili Dunlop WinterSport 3D u odnosu na Tigar, Savu i slične brendove. Osim toga da bi guma bila dobra po snegu veoma je važno da je što je moguće uža jer široka guma, pa makar i Michelin, neće moći da se probija po snegu kao bilo koja uska. Imao sam i Tigar gume na prethodnom autu i to od 13", uske kao na jugu ali sam prolazio po snegu kao da vozim terenca. Sad imam Michelin na mnogo većem i snažnijem autu pa samim tim i šire gume (najuže meoguće za taj auto) i ne prolazim baš tako lako. Druga strana medalje je to što sam osetio na svom autu koliko Wintera leži na mokrom asfaltu i koliko ima akvaplaninga (iako je bila glanc nova, sve 4, vozio umerenom brzinom) a kako besprekorno leži auto na Alpin gumama po autoputu koji pliva u vodi pri brzini od 120 km/h.

Ja

pre 11 godina

Samo da odgovorim na temu vezano za gume. Pogledajte malo testove na net i videcete gde je wintera a gde michelin alpin. Testove koji vrse nemacki strucnjaci svake god. pokazuju da wintera NIJE prosla nijedan test. Test se odnosio na 15-16 velicinu. Prvo mesto dele goodyear i michelin alpin a4. E sad moram da pohvalim iz svog iskusttva alpin a4. Guma jeste skupaa ali vredi svaku paru. Ranije sam na proslom autu imao savine eskimo 13 velicina i mogu vam reci da sam se cudio koliko je savina guma dobra. Posle 3 god. nigde nisam zaglavio sa njima. Sava i wintera su dobre ukoliko su velicine tocka 13-14. Za sve ostalo 15-16-17 preporuka je samo Michelin lil Goodyear!

Driver

pre 11 godina

Evo jednog praktičnog saveta iz malopređašnjeg iskustva: Ako vam se zaglavi auto u snegu pa točkovi vrte u mestu, uzmite posip za mačke (onaj "pesak" u koji mačka kaki i piški) pa sipajte šaku-dve ispred i iza svakog točka. Sačekajte par minuta, dok posip prodeluje, a onda laganim gasom izađite iz snežne klopke :)

dragan

pre 12 godina

@Aleksandar

ulice u koje sam izlazio sa winterama, sa alpin ne mogu ni da pogledam... - ovo je opasno razmisljanje.

Prvog puta sam pre vise godina od stanovnika sela gde cesto idem cuo nesto sto nisam tada razumeo, ali svodi se da postoje razne vrste snega, leda, ni sada ne razumem potpuno ali imam iskustvo da temperatura i jos ponesto dosta utice na nekakve vrlo, vrlo, cudne nacine. Ukratko, ulicu od prosle i ove godine nema smisla porediti i zakljucivati da je winter bolji od michelin, ili obratno. Ja licno imam na starim kolima 4x winter, na novijim 4x Sava, zadovoljan sam sa obe, tesko je porediti, sa Savom imam i ABS na neuporedivo stabilnijem automobilu... Sebe ubedjujem da Sava nije toliko losija od Michelin koliko je jeftinija. Imao sam na starim kolima dok su bila nova Michelin all season i stvarno sam bio prezadovoljan zimi - posle nisam nikada video racunicu/mogucnosti za kupovinu skupih guma pa michelin nisam kupovao.

Dgbn

pre 12 godina

Stvarno se vise previše drami i filozofira sa ovim tekstovima. Aman ljudi jel vam 10 metra snega pisali ispred kuće? Pa i ja živim u istoj zemlji i vozim na istom snegu i pa ne glumim sa vozim na Himalajima. Stvarno preterujete, da ne živim ovde mislio bih da je napolju kao na onim slikama iz Japana sa 15m snega.

Djordje

pre 12 godina

Slazem se da treba kaznjavati one koji ne ociste u potpunosti auto od snega. Da ne nabrajam koliko njih vozi sa neodledjenom zadnjom sofersajbom jer im grejaci ne rade u staklu. Po 3 kubika snega voze na krovu, haubi i slicno.A sto se guma tiche MICHELIN ALPIN A4 je ZAKON. Zadnja vuca Mercedes, nove 4 Michelin gume i prazan auto i gazi gde pozelim. Ove price o prednjoj vuci i tezem motoru su smesne... Zadnja vuca sama po sebi ima veci pritisak na tlo od prednje jer kad dodate gas on potisne pozadi, a kod prednje digne prednji kraj i dzaba i najtezi motor! Samo sto ljudi imaju predrasude i nisu umešni u voznji... Ja prednju vucu ne umem da vozim po ovom vremenu. Zadnja vuca je ZAKON ali samo Mercedesova i BMW-ova, ostale su lose zbog odnosa opterecenja na osovinama. Mercedes i Bmw imaju odnos 51%/49% osovinskog opterećenja!!! B-)

Зоран

pre 12 godina

Стакла на колима од снега а посебно леда, најлакше се очисте тако што понесете једну кофу млаке воде и је једну већу чашу. Само полијете и однешено у тренутку, не треба пуно воде. Ако је мраз пустите и брисаче да поново не би заледило воду коју сипате. Нема гребања, а иде врло брзо. Остало само да скинете снег, довољно је. Е сад ако испадне неки грумен леда...испадне, али ако га силом скидате зна да одлепи и боју ако је баш на обојеном делу каросерије, а не око точкова или испод. на исти начин и лед са фарова скидате, млака вода.

realista

pre 12 godina

Sa ovoliko soli na ulicama ja neću auto da vozim, sneg nije neki problem (auto je 4x4 + oko 2 tone), morao bi da ga perem ispod posle svake vožnje!!! 3-4-5 kilometara može i peške da se ide na posao, treba se navići sledeće godine će biti još gore :)

Marko

pre 12 godina

Ako citate clanak jer ne znate kako da isparkirate auto,molim vas ostanite kuci ili idite svuda peske i ne ugrozavajte bezbednost drugih ljudi.Toliko je prosto.

Celestonke na ledu

pre 12 godina

Gledao sam juce coveka koji je 45 minuta otkopavao rupu u snegu da bi se tamo parkirao. Takodje u dva dana uzastopce, na istom mestu, sam gurao coveka sa celavim letnjim gumama. Sta je to u ljudskom bicu da mora da vozi po snegu ? Nedostatak avanture, rata nije bilo odavno ? Sta imaju u glavi 1000 vozaca koji se slivaju u centar grada u kome ima stotinak mesta za parkiranje ? Da oni time ne dokazuju sebi nesto ? Neko psihicko oboljenje ?

Igor

pre 12 godina

Sava Eskimo S3. Fantasticna zimska guma koja resava sve probleme. Prednja vuca i malo tezi dizel motor napred. Iz ovakvih i gorih situacija sa prve slike izilazim bez rasciscavanja i bez ikakvih problema i kojekakvih klackanja automobila. Mali gas, malo veci od ler gara, i gume grabe i kopaju sve sto je ispod njih, ali auto ne staje. Prolazim kroz sneg bilo koje dubine. Kad vise nece napred, onda metar u rikverc pa uz mali zalet guram sve pred sobom. Jedino kroz sta ne mogu da prodjem je sneg koji je pre par dana raonik sklonio s puta pa se stvrdnuo. Nije postojala ni jedna jedina situacija u kojoj je bilo bilo kakvih naznaka da cu da se zaglavim. Garantujem da su za 90% situacija tipa "poguraj me da izadjem" krive letnje ili dotrajale zimske gume. Prethodih zima sam vozio s letnjim gumama vodeci se mislju da su nove i da imaju dobru saru. To su bila opasna nerviranja kada sam i po 15 minuta lopatom cistio sneg da bih mogao da udjem ili izadjem s parkinga. Sa zimskim gumama je razlika drasticna i sto se bezbednosti voznje tice i definitivno nije hir proizvodjaca ili drzave sto insistiraju na njima.

dax

pre 12 godina

nema potrebe davati gas..posebno ako se radi o dizelu...vec vrlo polako pustati kvacilo i sa dobrim zimskim gumama bez problema ce te se isparkirati zbog tezi dezil motora na prednjoj osovini...sa zadnjom vucom nisma imao iskustva...osim malo veceg tereta u na pr gepeku...vec godinama vozim po tom snegu i neikada nisamimao problema...najvece problem prave ili losi vozaci tj plasljivi ili vozaci sa losim gumama...

Bane

pre 12 godina

Hvala vam na savetima. Ne znam dokle cemo svi biti taoci nekih prostaka i divljaka koji se u civilizaciji ponasaju kao na njivi. Ako ne morate, nemojte voziti ovih dana.

Lemi

pre 12 godina

Dobro - fin, lep, tacan, odmeren, 'na mestu' ... tekst.

Lose - sumnjam da se vise od 15-20% danasnjih vozaca po Beogradu ovako ponasa.

1. Fenomen 1 - borno vozilo/tenk. Vozac razgrne 20x20cm snega sa sofersajbne i krene u avanturu. Ne vidi nista sa bilo koje strane, a napred vidi samo strogo ispred, kao konj sa ularom. Takve bih momentalno iskljucivao iz saobracaja i oduzimao dozvolu na po 6 meseci, momentalno.

2. Fenomen 2. - potrude se da ociste sva stakla, ali ne i resto auta. Prvi jaci gas - sav sneg sa haube im odleti u soferku i automatski postanu slepi ... jos ako nisu odledili brisace - zicer za nesrecu. Svako jace kocenje - sneg sa krova im se strovali na soferku, i opet ista situacija.

3. Fenomen br. 3 - ciscenje snega. Izumrla disciplina. U zgradi sa 14 stanova, niti jedan jedini komsija, ali bas niti jedan, nije izasao ispred ulaza da ocisti, a kamoli da zajednicki ocistimo (podjednako) zajedicki parking. Meni neobjasnjivo. Vrhunac idiotluka je objasnjenje 'Ne isplati mi se da uopste cistim parking mesto jer ce neko drugi tu da stane kada se ja isparkiram'!?!? Nikome ne dopire do mozga da ako svako ocisti oko svog auta (dakle - jedno jedino parking mesto) - svima ce biti bolje jer ce sva parking mesta biti ociscena, pa onda nema ni veze ko gde parkira.

4. Fenomen br. 4 - ciscenje da bi se isparkirali. Obozavam ovaj fenomen da ugledam sa prozora. Izadje se napolje i po poimanju da se mora rascistiti da bi se auto isparkirao, dohvati se lopata i onda se sav sneg koji smeta, na brzinu (da komsiluk ne vidi), nabaca tacno iza prvog automobila sa leve i desne strane ... brigo moja, predji na drugoga. Kada sam pitao komsiju 'A kako bi se vi osecali da se isprakiravate posle komsije i da vidite da je on sav sneg sa i oko auta nabacao iza i oko vaseg?' ... samo me je tupo pogledao blagotelecim, zbunjenim pogledom.

5. Fenomen br. 5 - kako se odglaviti kada 'zaslajfuju' u mestu. Umesto da izadju iz auta i malo otkopaju prostor ispred i iza tockova da mogu da uhvate taj mali 'zalet' - gro genija krece da turira masinu ... i po dobrih 10ak minuta. Nemaju alatku u kolima, a nece ni da 'habaju' gumirane patosnice podvlacenjem izmedju tockova. I onda turiraj, turiraj, turiraj ...
Naravo, pitao sam komsiju da li oseca taj divan smrad koji je zagolicao nase nozdrve u toj situaciji, a kada me je zblanuto pogledao rekao sam mu da je to njegova lamela, i da mozda nije zgoreg da pita u servisu posto je nova, jer uskoro ce mu trebati (cenim, nakon 20ak takvih isparkiravanja/uparkiravanja).

6. Fenomen br. 6 - gume. E, ovaj je omiljeni. Jedan komsija se po 10ak minuta, barem 5-6 puta dnevno isparkirava i uparkirava. Prvih 5-6 puta sam mu pomogao, sve dok nisam provalio da tip ima letnje gume, pa jos dobrano celave. Naravno, samo je rekao 'Znas li ti posto zimska guma?'. Rekoh mu da znam, da ih imam sve cetiri na autu i da me sledeci put zaobidje sa 'Komsija, moze pomoc da me malo gurnete da se isparkiram?' pitanjem. Naravno, za pomenute maltrete rivi su mu klimatsko otopljavanje, meteorolozi, oblaci, cia (snajka, cia), mosad, masoni, Milka Canic ... svi i sve, samo ne on.

Navedene situacije iznad mi, nekako, najvise bodu oci, ali ima jos bar pola tuceta idiotluka kojima su ljudi iz nekog razloga skloni. Potpuna degradacija (vozacke) kulture pracena odsustvom socijalne inteligencije i kulture zajednickog zivljenja u zgradi. Ali, to smo 'mi'.

Nikola

pre 12 godina

Bravo majstore!

Ovakvi tekstovi izgleda trebaju nasem narodu da ga uce osnovnim civilizacijskim normama kroz pricu o svakodnevnim problemima koji sve muce. Mnogo se zla uvuklo u narod u ova sumorna vremena u kojima nas uce sa svih strana da razmisljamo kako liberalno-kapitalisticka makjavelisticka ideologija nalaze. Izgubio se kolektivni duh, osecaj za zajednicu i svako samo svoje dooope gleda. Tako da je zaista lepo videti clanak, naizgled o benignoj ali veoma aktuelnoj temi, koji na suptilan nacin u sustini vise savetuje ljude da ne budu sebicni i da misle i na druge, nego sto nas uci kako da se izborimo sa snegom u saobracaju. Tako da pre nego sto izadjete iz kuce danas razmislite o savetima iz teksta:

- ocistite krov i haubu kako ne bi stvarali probleme onima koji voze iza vas
- ocistite krov i haubu kako sneg ne bi odleteo na pesake ispred vas dok kocite
- imajte na umu da dok vozite, bljuzgavica leti na sve strane i usporite ako prolazite pored pesaka da ih ne bi isprskali
- kada cistite kola na parkingu ne bacajte gromade po ulici jer i nju neko mora da ocisti, a dok se to ne dogodi pravite opasnost za ostale vozace
- kada cistite kola na parkingu ne bacajte sneg na trotoar jer ce to na kraju komsija morati da pocisti a dok se to ne dogodi neko moze da se oklizne i padne.

Borite se za sebe ali mislite i o drugima!

"Compassion is the chief law of human existence" - Dostoyevsky
"Сострадание есть высочайшая форма человеческого существования" - Достоевский

G*nesh

pre 12 godina

Ne znam koliko je pametno ali ja kad se zaglavim u snegu, "klackam auto". Primetio sam to radi dosta ljudi.

Znaci ako auto ne moze da izadje dok dajete gas, pustite da se vrati i ne dajete gas, kako ponovo krece da se vraca date gas, pa pustite i klackate auto. Na taj nacin gazite prepreku i skoro je 100% sigurno da cete se izvuci.

major JNA

pre 12 godina

Meni nije problem da ocistim sneg koji je napadao oko auta i dostigao odredjenu visinu,ali jeste kada mi bager sa puta na parking natrpa ogromnu kolicinu snega,tako da sada iza auta imam 3 puta vise snega nego od normalne visine

Momcilo

pre 12 godina

Pre nego pocnete da cistite sneg sa vozila treba startovati motor i ukljuciti grejac zadnjeg stakla kao i ventilator.Dok vi cistite sneg motor postigne radnu temperaturu a kabina vozila se prijatno zagreje tako da nije potrebno mnogo truda da se ocisti led sa stakala.Zimske gume nisu obaveza vec logicna potreba a cuvaju i glavu svih ucesnika u saobracaju.

sale

pre 12 godina

@(slavko, 14. februar 2012 14:36)

ja sa zadnjom vucom stavim zenu i decu u gepek.. izlazi uz bilo kakav ivicnjak bez problema :)

salim se... za zadnju vucu, jedino resenje je opterecenje i kvalitetne zimske gume...

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dgbn, 14. februar 2012 15:16)

Ako si pročitao na početku članka, ovaj tekst ima svrhu da podseti iskusnije i nauči manje iskusne vozače za vožnju i ponašanje kada padne sneg.
Inače ovakvi članci izađu svake godine kada padne jači sneg, bilo je čak i u zagrebačkom "Sam svoj majstor".

To što tebi deluje kao preterivanje, razumem te, jer su saveti logični i svako ko malo razmisli o onome što radi, može sam lepo da se seti i da to uradi.

Ono što vidim na ulicama ovih dana, izgleda da ne ide mnogim ljudima to u glavu.

Steeler

pre 12 godina

Sviđa mi se tekst. A i oni raniji koje je napisao vaš novinar Nemanja Pantelić, izgleda da je više talentovan od onog drugog Pantelića. :)

misa

pre 12 godina

sta da kazem meni je veci problem uparkiravanje ovih dana nego isparkiravanje. Jedva nadjem mesto, a i kad ga nadjem puno je snega. Onda zaletim auto dok ga buvalno ne uguram u brdo.

Džaba ste krečili

pre 12 godina

Kod mene u centru Beograda, u Jug Bogdanovoj ulici stvar je znatno komplikovanija. Mesta za parkiranje su kraća od propisanih, tek oko 20 cm od branika do branika. Tu je uz uzbrdicu i (pre)visok trotoar i stubići sa strane koji prete limu automobila i kad ih vidimo a kamoli kad se od snega ne vide!
To nije sve. Kad očistite sneg da bi ste ušli na parking mesto ujuro vidite da je prošla "grtalica" koja čisti ulicu i prljave smrznute ploče (koje su nekad bile sneg) navalila do polovine vrata i točkova na parkirane automobile.
Tu sada ne pomaže plastična lopata-igračka kakva je na vašoj slici, nego sekirica, prava metalna lopata, snaga i jaka kičma pa lopataj ako možeš. A parking mesto su ti naplatili unapred (u pretplati), platio si kod registracije sijaset raznih dažbina za puteve, gradsku taksu, i razne druge domišljate namete.
Slažem se da treba očistiti sneg sa auta, to i radim, imam metalnu lopatu u gepeku i lopatam ali sam omatorio, teško mi je.

Aleksandar

pre 12 godina

(Marko, 14. februar 2012 20:09)
ne znam u kom je ovo kontekstu receno - da je bolja sava ili miselin? u svakom slucaju, moram da prenesem svoje iskustvo. imam oktaviju a5, sa kontrolama i tim zevzevatima. pre nje sam imao prethodnu verziju, opet sa esp. izmenjao sam sve zimske gume, uvek sam imao sve 4. dakle, probao sam i savu i winteru i sada imam nove novcijate alpin a4. verujem da svako ima svoje iskustvo i misljenje, ali za mene je wintera izmislila zimsku gumu. po snegu blaga prednost za savu, ali ukupni utisak i najbolje ocene bez razmisljanja za winteru. ne znam sta ljudi vide u alpinu, osobito oni koji su probali sve vrste zimskih. ja na prolece ove prodajem i kupujem opet wintere. ulice u koje sam izlazio sa winterama, sa alpin ne mogu ni da pogledam... ljudi, nemojte se loziti i bacati pare, wintera je fantasticna guma.

Laki Bg

pre 12 godina

Sta da se napise a da nekome ne zasmeta.Kako se isparkirati.Hajde ovako ja sam ovih dana ocistio 8 parking mesta da bih se uparkirao.Primetio sam komsiju koji se tri puta uparkirao na mesto sa kog sam ja izasao.I nije sporno - covek ima dobar tajming.Pitao sam ga onako usput koliko je mesta on ocistio , rekao mi je nijedno.Malo sam jedanput cistio oko svojih kola i ostatak i sleti dok se spustim kroz dve tri ulice a onda stanem i cekam da se uparkiram kad neki strucnjak kao ti izadje i ja se uvalim.Cuvena Bg solidarnost.Nekako bih tog lika i preskocio ali iz jedne pozante poliklinike koja mi je u komsiluku sav uobrazeni portir- ministar mi je dvaputa cisteci trotoar zatrpao auto do pola pa sam morao da ulazim sa druge strane i otkopavam auto.I konacno kada sam poceo da se sklanjam od te klinike i ministra sa vrata sledece jutro naidjem na haos jer su rucni cistaci zasuli auto sa jedne strane a ovaj sa masinu sa druge strane.Ja uzmem da cistim ovo sto su ovi iz studentske zadruge natovarili na moj auto a onda dodje komunalni policajac da me opomene da ne bacam sneg na trotoar.Kad sam mu reako da su ovi klinci sa trotoara bacali na moj auto - on mi rece pa nisu imali gde.Onda ga ja pitam pa gde cu ja nemam ni ja gde , covek odgovori to je vas problem.I sto onda da spominjemo vrstu guma , dok dodjem do guma treba da promenim mozak u nekoliko slucajeva.A dok to uradim sneg ce da okopni pa ...

Nenad Lukic

pre 12 godina

Hvala tekstopiscu. Ali ako je doslo do toga da mora da se pise da je potrebno ocistiti sneg sa sopstvenog vozila onda ova zemlja ne zasluzuje bolja vremena a ni lepse vreme - dok se neki ne nauce redu.
....Ko ima automobil sa pogonom na svim točkovima, biće mu duplo lakše da se isparkira..... to je tacno ali treba pomenuti i to da je 70-80% na nasim ulicam sa 4 letnje gume i to "celave" zato se sve ovo sto gledamo i desava.

slavko

pre 12 godina

Tacno je to za ustajanje ranije kada se promene uslovi, kad mora jos jedna stvar da se uradi pre polaska na posao.

Ja sam se mucio ovih dana sa zadnjom vucom jer mi je zadnji deo nekontrolisano klizao, posebno kada krenem na ivicnjak da se parkiram. Tada obicno savetujem zeni i da odvede decu kuci, a ja ostanem i cistim sneg da bih se parkirao.

Nije lako, al proci ce i ovo. Pozdrav svima.

maki

pre 12 godina

Od pocetka ovog " ludila " svaki dan vozim.Auto je sa prednjom vucom i odlicnim zimskim gumama ( Eskimo S3 )U bloku 37 gde stanujem, velika vecina, koliko vidim, ne vozi, te je prava tombola naci neko prazno parking mesto.Kolotrag od snega i leda se napravio,sredisnji deo je visok oko 25cm, mesta u pravcu ima samo za jedno vozilo, te ukoliko Vam neko dolazi u susret nastaje veliki problem.Jutros je covek krenuo nakon nekoliko dana stajanja sa LETNJIM gumama, i naravno se zaglavio i napravio kolaps.Moralo je nas troje u koloni da izadje i izgura ga jedno 50 metara.Molim komsije i ostale koji imaju cak i 2 zimske gume da ostave auto za neke bolje dane.A oni koji krenu i imaju pola metra snega na krovu,njih ne zelim da komentarisem !!

Mira

pre 12 godina

Zadnja vuča - ne dao Bog nikome po ovom vremenu. Kakve god gume da imate, koliko god da opteretite zadnji deo auta, rep će vam uvek šetati levo desno tokom vožnje, a o isparkiravanju i uparkiravanju bolje da vam i ne pričam - muka živa. Imali smo Mečku par godina, mučili se zimi po snegu i ledu, leti na prašnjavim i peskovitim podlogama. Svanulo nam je kad smo je prodali. Sada imamo Škodu Octavia i u svim vremenskim uslovima uživamo u vožnji, ma ko terenac je.

X

pre 12 godina

Dobri su ovi sto sa zimskim gumama sve resavaju. Sneg je prosto previse dubok da bi mogao da sa bilo kog mesta normalno izadjes ili se normalno uparkiras bez lopate. Letnje gume sada nemaju nikakvog smisla. Ali, ako cemo iskreno, ni zimske bas mnogo ne pomazu kad se treba uparkirati. U mojoj ulici ima koliko hoces otkinutih suh plehova, automobila sa odvaljenim branicima itd. Valjda ljudi voze sluzbena kola pa im nije zao da divljaju. Jutros sam gledao jednog u ITM-ovom sluzbenom autu. Nije ga mrzelo da pola sata salta iz prve u rikverc i obrnuto i to na svakih 5 sekundi. Izmedju dva saltanja gas do daske a auto se ne pomera ni milimetar. Onda se smilovao jedan sa lopatom i otkopao ga a on ni da izadje. Jaka mustra.
Najbolji auto je sluzbeni auto ;)

markonibre

pre 12 godina

svaka cast na tekstu......puno podrzavam ovakve inicijative nasih novinara da malo posavetuju gradjane i da gradjani pocnu da komuniciraju jedni sa drugima. To ce nam sigurno pomoci da postanemo bolji.....

jos jednom svaka cast i samo napred sa takvim tekstovima i nemoj te se samo zadrzavati na ovome.......

sto se zadnje vuce na snegu tice.....
ja sam dosta dugo nosio ogroman i tezak kamen u gepeku.....
izgleda sasavo, ali pomaze da se auto manje zanosi.....

veliki pozdrav i samo polako po ovakvom vremenu

Driver

pre 11 godina

Evo jednog praktičnog saveta iz malopređašnjeg iskustva: Ako vam se zaglavi auto u snegu pa točkovi vrte u mestu, uzmite posip za mačke (onaj "pesak" u koji mačka kaki i piški) pa sipajte šaku-dve ispred i iza svakog točka. Sačekajte par minuta, dok posip prodeluje, a onda laganim gasom izađite iz snežne klopke :)

Ljutko

pre 12 godina

Hvala što nas podsećate na bitne stvari u saobraćaju. Međutim, kod mene u ulici postoji problem što jednostavno nema mesta gde da se odloži očišćeni sneg. Ili ja bacam pred komšijin auto, ili on pred moj. A svaki dan prođe grtalica i nabaci novih 30cm snega na bedem koji odvaja put od parkinga.

sErGiO

pre 12 godina

Za ove što se prepucavaju koja zimska guma je bolja da napomenem da nije neka mudrost napraviti zimsku gumu koja će da bude dobra po snegu, nego koja će da bude podjednako dobra po svim vremenskim uslovima koji mogu da vas zadese u zimskim mesecima. To znači da guma mora da bude dobra i na suvom i na vlažnom i na potpuno mokrom asfaltu a tu do izražaja upravo dolaze skuplje gume kao što je A4 ili GoodYear Ultra Grip 8 ili Dunlop WinterSport 3D u odnosu na Tigar, Savu i slične brendove. Osim toga da bi guma bila dobra po snegu veoma je važno da je što je moguće uža jer široka guma, pa makar i Michelin, neće moći da se probija po snegu kao bilo koja uska. Imao sam i Tigar gume na prethodnom autu i to od 13", uske kao na jugu ali sam prolazio po snegu kao da vozim terenca. Sad imam Michelin na mnogo većem i snažnijem autu pa samim tim i šire gume (najuže meoguće za taj auto) i ne prolazim baš tako lako. Druga strana medalje je to što sam osetio na svom autu koliko Wintera leži na mokrom asfaltu i koliko ima akvaplaninga (iako je bila glanc nova, sve 4, vozio umerenom brzinom) a kako besprekorno leži auto na Alpin gumama po autoputu koji pliva u vodi pri brzini od 120 km/h.

dp

pre 12 godina

I naravno pri čišćenju vozila i oko njega voditi računa da drugo vozilo parkirano pored ne udariš lopatom u zamahu. A mom komšiji izgleda bilo teško pripaziti!

Mladen

pre 12 godina

Imam Hyundai-Atos , malu gradsku zujalicu . I prolazim svuda po brdovitom Mladenovcu bez ikakvih problema sa najobicnijim i najjeftinijim , ali zimskim Wintera Tigar gumama . Secam se pre neki dan da sam morao da prodjem kroz nepocisceni deo ulice , jer se komsija parkirao ispred prodavnice na pocisceni deo . Ali nije poenta u tome . Kad sam parkirao auto i poceo da cistim parking (zivim 20 metara iznad), jedan je se zaglavio na istom dubokom snegu kud sam ja prosao (ovaj u prodavnici se nije isparkirao) . Auto koji je vozio je Lada Niva . Ne znam zasto je stao , ali on vise nije mogao da krene . Umesto da blokira diferencijal , on je pod punim gasom slajfovao zadnji desni tocak . Prolaznici su mu sugerisali sta da radi , a on nije hteo da pusti gas . Kada su ga izgurali , na pravoj krivini je se okrenuo i zamalo zakucao u jedan parkiran auto . Prosto , nije mi jasno kako mu je to uspelo . Imao je zimske gume .

Milun

pre 12 godina

Zimske gume pod obavezno ili bar M+S na priču o letnjim gumama stvarno više ne vredi trošiti reči. Ja vozim na novim Tigar Wintera M+S ali ni gume nisu svemoguće. Vozim sa Kosmaja do Beograda svakog dana 10 godina unazad, i jedno sam u gradu imao situaciju da ne mogu da krenem. Najgora je bljuzga koja nastane kada pospu so na nedovoljno očišćenu ulicu, na temperaturi koja je ispod -7C. Daleko je lakše krenuti sa snega nego sa takve podloge. Dodatni problem u gradu često predstavlja što u uskim ulicama nema mesta za mimoilaženje a da se neko ne uglavi u sneg. E kad naiđe neka dama, ja upadnem u situaciju gde ne umem da guram sneg kao neki. Pozdrav i pamet u glavu.

Ja

pre 11 godina

Samo da odgovorim na temu vezano za gume. Pogledajte malo testove na net i videcete gde je wintera a gde michelin alpin. Testove koji vrse nemacki strucnjaci svake god. pokazuju da wintera NIJE prosla nijedan test. Test se odnosio na 15-16 velicinu. Prvo mesto dele goodyear i michelin alpin a4. E sad moram da pohvalim iz svog iskusttva alpin a4. Guma jeste skupaa ali vredi svaku paru. Ranije sam na proslom autu imao savine eskimo 13 velicina i mogu vam reci da sam se cudio koliko je savina guma dobra. Posle 3 god. nigde nisam zaglavio sa njima. Sava i wintera su dobre ukoliko su velicine tocka 13-14. Za sve ostalo 15-16-17 preporuka je samo Michelin lil Goodyear!

Krunoslav

pre 12 godina

A koji to noviji automobili još osim Mercedesa i BMW-a imaju zadnji pogon? OK, Lexus. A ovi stariji, Lade, Moskviči, Omege..., točno je da nemaju idealan raspored težine, ali u to vrijeme to podjednako nisu imali ni Mercedes i BMW. Da ne bude zabune, ja volim pogon na zadnje kotače i drago mi je žto ovaj njemački dvojac to ne napušta, ali ne volim predrasude i slijepo robovanje brandovima.

dragan

pre 12 godina

@Aleksandar

ulice u koje sam izlazio sa winterama, sa alpin ne mogu ni da pogledam... - ovo je opasno razmisljanje.

Prvog puta sam pre vise godina od stanovnika sela gde cesto idem cuo nesto sto nisam tada razumeo, ali svodi se da postoje razne vrste snega, leda, ni sada ne razumem potpuno ali imam iskustvo da temperatura i jos ponesto dosta utice na nekakve vrlo, vrlo, cudne nacine. Ukratko, ulicu od prosle i ove godine nema smisla porediti i zakljucivati da je winter bolji od michelin, ili obratno. Ja licno imam na starim kolima 4x winter, na novijim 4x Sava, zadovoljan sam sa obe, tesko je porediti, sa Savom imam i ABS na neuporedivo stabilnijem automobilu... Sebe ubedjujem da Sava nije toliko losija od Michelin koliko je jeftinija. Imao sam na starim kolima dok su bila nova Michelin all season i stvarno sam bio prezadovoljan zimi - posle nisam nikada video racunicu/mogucnosti za kupovinu skupih guma pa michelin nisam kupovao.

maki

pre 12 godina

@Marko

Ne sumnjam u kvalitet Michelin-a.Ziveo sam u Francuskoj 6 godina.
Svi voze Michelin !!

ali.....

Sava Eskimo S3 175/70/14 5080.din (imam ih vec trecu sezonu-odlicne)
Michelin Alpin 3 175/70/14 8300.din ( Alpin 4 nema u toj dimenziji )

Za 4 gume razlika preko 12,000 din - stvarno nije svejedno :)

dragan

pre 12 godina

Ma gledao sam komsijske Mercedese, uvek mi je bilo neshvatljivo kako auto sa zadnjom vucom tako dobro ide i parkira/isparkira na snegu.
Nego, nije glavna razlika u odnosu tezina, nego u tome sto prednji pogon ima mogucnost upravljanja pravcem sile koja pokrece auto, a zadnja vuca to nema.
Sto se tice motora pozadi i zadnje vuce, to bi kao ljubiteljima zadnje vuce trebalo da bude najbolje. Nekada davno, na svoga ficu sam stavio lance i da isprobam u dubokom snegu na parkinzima Ade Ciganlije. Fica nije mogao da se zaglavi, ali, ni ja nisam mogao volanom da upravljam gde ce on da ide.

czbgd

pre 12 godina

Najveći problem je ipak kako i gde se parkirati kao i kad se vratiš kući učiniti to isto!Pogotovo što smo krajnje netolerantan i nesolidaran narod.A tek čišćenje snega u sporednim ulicama,bolje da ne počinjem,nervira me i sama pomisao na sve to!

Danilo iz Bobote

pre 12 godina

Ni Osijek nije ništa bolji po pitanju sporednih ulica. A i na glavnim bi se moglo očistiti za gradski autobus i tramvaje. Ništa nije očišćeno, u sporednim ulicama, parkirališta puna snijega i leda. Nešto se malo oko zgrada očisti da ljudi mogu hodati a automobilom možeš voziti bez ruku jer i kada želiš izaći iz trake to ćeš jedva postići. Dodatna oprema mi je LOPATA zadnjih nekoliko dana.