Petak, 13.01.2023.

17:00

"Električni automobili će uništiti SUV"

Izvor: B92

"Elektrièni automobili æe uništiti SUV" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

Coyote

pre 1 godinu

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?
(Alex, 14. januar 2023 10:15) Jel shvatas ti da je nekom avio prevoz neprihvatljiv?! Ja ga na primer ne volim ni malo. Radije bih se vozio dva dana nego isao po aerodromima i vozio se sa 200 dusa u tubi. A takvih kao ja ima mnogo.

toota boogarin

pre 1 godinu

Ma bila je fora da svima prodaju SUV a sada sve te ljude treba ubediti da im treba mali auto sa velikom baterijom jer.. aerodinamika :D

Automobilske kompanije moraju da prodaju nova vozila... a stara će se polako slati na Balkan i slična mesta.

Srboljub

pre 1 godinu

Otpor vazduha je problem na autoputu, ali je zanemarljiv po gradu. Težina vozila ne igra toliko bitnu ulogu po gradu jer energija koja se potroši na ubrzanju (koja je proporcionalna težini vozila) se delom nadoknadi pri kočenju (takođe proporcionalno težini).
(Aca, 14. januar 2023 01:36)
Da, ali za pokretanje tolikog vozila trebaju snažniji motori, tj.veće baterije nego za mali gradski auto. A veće baterije znače više struje.
Otpor nije samo otpor vazduha.
Rekuperacija u (beo)gradskoj kreni-stani vožnji je zanemarljiva. Za to je potreban duži pravac gde se laganim ubrzanjem na početku i kotrljanjem manjom brzinom postiže punjenje baterije, ali to u Beogradu retko gde može da se postigne zbog semafora na svakih 200-300 metara, gužve i nervoze drugih vozača.
I šta ćemo sa time da je neko upucao skoro 2 tone materijala/resursa u takvo vozilo?

Nikola

pre 1 godinu

Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?
(Alex, 14. januar 2023 10:15)

Pa kako ne, naravno da putuju...to ti je seljana mentalitet ali u Kanadi ,kod tetke!

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

(Dragan Nis, 13. januar 2023 20:14)

I sta je poenta tvog komentara? Da ne treba nista voziti? Da od Nisa do Beograda idemo pesice, ali da ne prdimo, jer to unistava ozonski omotac?
(Nik, 14. januar 2023 07:17)

Hahaha, ti mora da voziš SUV zbog nekih kompleksa ili nedostataka koje je čovek naveo, a i koje nije naveo.

Joca

pre 1 godinu

Iskreno, ja ne vidim nikakvu vezu. Fascinacija, pa i revolucija električnih automobila jeste počela naopako, sportskim roadsterom, a ne malim gradskim automobilom (kakav je bio pionirski EV-1, brutalno ugušen). Paralelno, ali sasvim nezavisno je išla epidemija SUV vozila, u početku kao demonstracija prednosti SUS motora, ali sad je već i taj prvobitni motiv potpuno zaboravljen. Danas bi kupci SUV sa performansama električnog roadstera, tojest sve to je već potpuno u sferi iracionalnog. Ovakvi SUV više nisu terenska vozila bez obzira kakav pogon da imaju, nego prosto ogromni i teški. Kada se takvim tenkom prevozi američka prosečna porodica (znači cirka pola tone) to i ima nekog smisla, ali sve više za volanom takvog tenka se vidi ženica od 50-tak kilograma. Amerikanci NIKADA nisu vozili automobile kakvi i koji su se vozili u Evropi ili Aziji. U Americi su evropske i azijske automobile vozili samo najbogatiji i najsiromašniji. Izgleda da je na Kinezima da prave automobile za one između.

Alex

pre 1 godinu

Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?

Nemanja

pre 1 godinu

@ Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25)

3700 km prelazite kolima u jednom smeru? Da li ste vi culi za prevozno sredstvo zvano avion, koje takodje danas nije uopste skupo? Probajte da koristite avion i rent a car opciju (ako je neophodan automobil na destinaciji) i videcete sta je komfor.

Gradimir

pre 1 godinu

Citroen OLI je koncept koji pokazuje out.
Mala masa trazi malo energije za pokretanje, a ona manju i laksu bateriju.
Mada, resice sve to Kinezi, ne uzdam se vise u Evropu.
BYD je moj favorit.
(Kobaja Grande, 13. januar 2023 22:37)

Ne mogu da tvrdim, jer ne čuvam arhivu poruka i ne vodim statistiku, ali mi se čini da si od poluskeptika prešao put do priličnog vernika u EV. Varam se?
Ja po prirodi volim nove tehnologije i da imam para sve novo bih odmah probao. Mislim i da sam uglavnom optimista po svim pitanjima, pa mi je nekako sasvim normalno da će EV prevladati. Biće i SUS i SUV, ali EV će preuzeti najveći deo tržišta, prosto zbog matematike, odnosno cene koštanja tokom celog perioda korišćenja.

SUV ali ne za bahate

pre 1 godinu

Naravno da SUV vozila pokazuju svu bahatost, licemernost, bezobzirnost ljudskog roda.

Ljudi sa SUV vozilima pokazuju mnoge komplekse i slabosti.
Da sede za volanom velikog automobila (u sve tri dimenzije), da sede na povišenoj poziciji, da su prilično gojazni pa ne mogu da lako koriste standardne limuzine, da poseduje velike-masivne reštke, ...



Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.

Nik

pre 1 godinu

(Dragan Nis, 13. januar 2023 20:14)

I sta je poenta tvog komentara? Da ne treba nista voziti? Da od Nisa do Beograda idemo pesice, ali da ne prdimo, jer to unistava ozonski omotac?

Aca

pre 1 godinu

Otpor vazduha je problem na autoputu, ali je zanemarljiv po gradu. Težina vozila ne igra toliko bitnu ulogu po gradu jer energija koja se potroši na ubrzanju (koja je proporcionalna težini vozila) se delom nadoknadi pri kočenju (takođe proporcionalno težini).

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Citroen OLI je koncept koji pokazuje out.
Mala masa trazi malo energije za pokretanje, a ona manju i laksu bateriju.
Mada, resice sve to Kinezi, ne uzdam se vise u Evropu.
BYD je moj favorit.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

ako je ovo budućnost onda ću da naručim nov motor da mi dostave na kućnu adresu pa ga neka u garaži da stoji kad mu dođe vreme i 2 nova plivajuća , ostalo se nađe.

i onda ne razmišljam o budućnosti do svoje 85g.

Dragan Nis

pre 1 godinu

Naravno da SUV vozila pokazuju svu bahatost, licemernost, bezobzirnost ljudskog roda.

Ljudi sa SUV vozilima pokazuju mnoge komplekse i slabosti.
Da sede za volanom velikog automobila (u sve tri dimenzije), da sede na povišenoj poziciji, da su prilično gojazni pa ne mogu da lako koriste standardne limuzine, da poseduje velike-masivne reštke, ...

žele da se osećaju moćno, važno, da je njima lako bez obzira na posledice.
A posledice su da se za proizvodnju SUV vozila u odnosu na hatchback/limuzinu na istoj platformi potroši više materijala, tako da je taj auto teži, onda više troši goriva, više uništava puteve, više zagadjuje životnu sredinu (jer više i troši goriva, brže troši gume čije trošenje takodje zagadjuje, kočnice takodje više zagadjuju jer je auto teži), ...

Ali ljudi su sebični, nije ih briga za generacije koje dolaze, žele da se pokažu, i budu važni jer voze džip.

E sada sa EV sve će to da košta kroz domet vozila.
A domet je na 60% od onoga šta se reklamira. Ispod 20% i preko 80% baterija ne bi trebala da se koristi.
Tako da kada se napiše i da neki auto ima domet i od 500km, to je zapravo 300km i to u idelanim uslovima.
Ako se vozi 4'oro, gep je pun i uključena je klima, i vozi se bar 130km/h, to teško da može da predje 250km/h. Znači od BG do NI.

Srđan BL

pre 1 godinu

Auto industrija je najbolji dokaz da su kupci ovce koje šišaju kako im se htjedne... Bilo bi dobro da je to samo u autoindustriji...

Ivan ZG

pre 1 godinu

Ovo je neki jadni pokušaj da se opravda činjenica da Citroen i cijela PSA grupacija nema bateriju veću od 50 kWh zbog čega su mnogi odustali od kupnje njihovih el. automobila.
Samo nastavite sa takvom politikom sve do propasti.
Baterije će biti lakše kada stigne nova generacija baterija, a ne kada vi kažete.

Goxy Grande

pre 1 godinu

ja se posle SUV-a ne vraćam u limuzinu, iz hiljadu razloga od kojih je najvažniji što ne želim više da ležim dok se vozim i parkiram

dzigi

pre 1 godinu

A da se ona vratite na male gradske automobile sa dizel motorima? Poslednje generacije tih motora su postale čistije od turbo-benzinaca, lakši su, manje troše, manje zagađuju.

Budućnost

pre 1 godinu

Potpuno logično. Pa agenda sa uvođenjem EV je da se stanovništvo utori u mega-gradove i protera iz prirode. Čemu onda terenska vozila i visok klirens?

Al

pre 1 godinu

Mudrica...
Bolje je, a i verovatnije, da propadne Citroen. Kome bi on falio, ovakav kakav je danas?
Mogli su da zatvore radnju posle C6, kamo sreće i da su.

Alex

pre 1 godinu

Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?

Dragan Nis

pre 1 godinu

Naravno da SUV vozila pokazuju svu bahatost, licemernost, bezobzirnost ljudskog roda.

Ljudi sa SUV vozilima pokazuju mnoge komplekse i slabosti.
Da sede za volanom velikog automobila (u sve tri dimenzije), da sede na povišenoj poziciji, da su prilično gojazni pa ne mogu da lako koriste standardne limuzine, da poseduje velike-masivne reštke, ...

žele da se osećaju moćno, važno, da je njima lako bez obzira na posledice.
A posledice su da se za proizvodnju SUV vozila u odnosu na hatchback/limuzinu na istoj platformi potroši više materijala, tako da je taj auto teži, onda više troši goriva, više uništava puteve, više zagadjuje životnu sredinu (jer više i troši goriva, brže troši gume čije trošenje takodje zagadjuje, kočnice takodje više zagadjuju jer je auto teži), ...

Ali ljudi su sebični, nije ih briga za generacije koje dolaze, žele da se pokažu, i budu važni jer voze džip.

E sada sa EV sve će to da košta kroz domet vozila.
A domet je na 60% od onoga šta se reklamira. Ispod 20% i preko 80% baterija ne bi trebala da se koristi.
Tako da kada se napiše i da neki auto ima domet i od 500km, to je zapravo 300km i to u idelanim uslovima.
Ako se vozi 4'oro, gep je pun i uključena je klima, i vozi se bar 130km/h, to teško da može da predje 250km/h. Znači od BG do NI.

Nemanja

pre 1 godinu

@ Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25)

3700 km prelazite kolima u jednom smeru? Da li ste vi culi za prevozno sredstvo zvano avion, koje takodje danas nije uopste skupo? Probajte da koristite avion i rent a car opciju (ako je neophodan automobil na destinaciji) i videcete sta je komfor.

Budućnost

pre 1 godinu

Potpuno logično. Pa agenda sa uvođenjem EV je da se stanovništvo utori u mega-gradove i protera iz prirode. Čemu onda terenska vozila i visok klirens?

dzigi

pre 1 godinu

A da se ona vratite na male gradske automobile sa dizel motorima? Poslednje generacije tih motora su postale čistije od turbo-benzinaca, lakši su, manje troše, manje zagađuju.

Goxy Grande

pre 1 godinu

ja se posle SUV-a ne vraćam u limuzinu, iz hiljadu razloga od kojih je najvažniji što ne želim više da ležim dok se vozim i parkiram

Srđan BL

pre 1 godinu

Auto industrija je najbolji dokaz da su kupci ovce koje šišaju kako im se htjedne... Bilo bi dobro da je to samo u autoindustriji...

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Citroen OLI je koncept koji pokazuje out.
Mala masa trazi malo energije za pokretanje, a ona manju i laksu bateriju.
Mada, resice sve to Kinezi, ne uzdam se vise u Evropu.
BYD je moj favorit.

SUV ali ne za bahate

pre 1 godinu

Naravno da SUV vozila pokazuju svu bahatost, licemernost, bezobzirnost ljudskog roda.

Ljudi sa SUV vozilima pokazuju mnoge komplekse i slabosti.
Da sede za volanom velikog automobila (u sve tri dimenzije), da sede na povišenoj poziciji, da su prilično gojazni pa ne mogu da lako koriste standardne limuzine, da poseduje velike-masivne reštke, ...



Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.

Nik

pre 1 godinu

(Dragan Nis, 13. januar 2023 20:14)

I sta je poenta tvog komentara? Da ne treba nista voziti? Da od Nisa do Beograda idemo pesice, ali da ne prdimo, jer to unistava ozonski omotac?

Ivan ZG

pre 1 godinu

Ovo je neki jadni pokušaj da se opravda činjenica da Citroen i cijela PSA grupacija nema bateriju veću od 50 kWh zbog čega su mnogi odustali od kupnje njihovih el. automobila.
Samo nastavite sa takvom politikom sve do propasti.
Baterije će biti lakše kada stigne nova generacija baterija, a ne kada vi kažete.

Al

pre 1 godinu

Mudrica...
Bolje je, a i verovatnije, da propadne Citroen. Kome bi on falio, ovakav kakav je danas?
Mogli su da zatvore radnju posle C6, kamo sreće i da su.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

ako je ovo budućnost onda ću da naručim nov motor da mi dostave na kućnu adresu pa ga neka u garaži da stoji kad mu dođe vreme i 2 nova plivajuća , ostalo se nađe.

i onda ne razmišljam o budućnosti do svoje 85g.

Gradimir

pre 1 godinu

Citroen OLI je koncept koji pokazuje out.
Mala masa trazi malo energije za pokretanje, a ona manju i laksu bateriju.
Mada, resice sve to Kinezi, ne uzdam se vise u Evropu.
BYD je moj favorit.
(Kobaja Grande, 13. januar 2023 22:37)

Ne mogu da tvrdim, jer ne čuvam arhivu poruka i ne vodim statistiku, ali mi se čini da si od poluskeptika prešao put do priličnog vernika u EV. Varam se?
Ja po prirodi volim nove tehnologije i da imam para sve novo bih odmah probao. Mislim i da sam uglavnom optimista po svim pitanjima, pa mi je nekako sasvim normalno da će EV prevladati. Biće i SUS i SUV, ali EV će preuzeti najveći deo tržišta, prosto zbog matematike, odnosno cene koštanja tokom celog perioda korišćenja.

Nikola

pre 1 godinu

Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?
(Alex, 14. januar 2023 10:15)

Pa kako ne, naravno da putuju...to ti je seljana mentalitet ali u Kanadi ,kod tetke!

Aca

pre 1 godinu

Otpor vazduha je problem na autoputu, ali je zanemarljiv po gradu. Težina vozila ne igra toliko bitnu ulogu po gradu jer energija koja se potroši na ubrzanju (koja je proporcionalna težini vozila) se delom nadoknadi pri kočenju (takođe proporcionalno težini).

Srboljub

pre 1 godinu

Otpor vazduha je problem na autoputu, ali je zanemarljiv po gradu. Težina vozila ne igra toliko bitnu ulogu po gradu jer energija koja se potroši na ubrzanju (koja je proporcionalna težini vozila) se delom nadoknadi pri kočenju (takođe proporcionalno težini).
(Aca, 14. januar 2023 01:36)
Da, ali za pokretanje tolikog vozila trebaju snažniji motori, tj.veće baterije nego za mali gradski auto. A veće baterije znače više struje.
Otpor nije samo otpor vazduha.
Rekuperacija u (beo)gradskoj kreni-stani vožnji je zanemarljiva. Za to je potreban duži pravac gde se laganim ubrzanjem na početku i kotrljanjem manjom brzinom postiže punjenje baterije, ali to u Beogradu retko gde može da se postigne zbog semafora na svakih 200-300 metara, gužve i nervoze drugih vozača.
I šta ćemo sa time da je neko upucao skoro 2 tone materijala/resursa u takvo vozilo?

toota boogarin

pre 1 godinu

Ma bila je fora da svima prodaju SUV a sada sve te ljude treba ubediti da im treba mali auto sa velikom baterijom jer.. aerodinamika :D

Automobilske kompanije moraju da prodaju nova vozila... a stara će se polako slati na Balkan i slična mesta.

Joca

pre 1 godinu

Iskreno, ja ne vidim nikakvu vezu. Fascinacija, pa i revolucija električnih automobila jeste počela naopako, sportskim roadsterom, a ne malim gradskim automobilom (kakav je bio pionirski EV-1, brutalno ugušen). Paralelno, ali sasvim nezavisno je išla epidemija SUV vozila, u početku kao demonstracija prednosti SUS motora, ali sad je već i taj prvobitni motiv potpuno zaboravljen. Danas bi kupci SUV sa performansama električnog roadstera, tojest sve to je već potpuno u sferi iracionalnog. Ovakvi SUV više nisu terenska vozila bez obzira kakav pogon da imaju, nego prosto ogromni i teški. Kada se takvim tenkom prevozi američka prosečna porodica (znači cirka pola tone) to i ima nekog smisla, ali sve više za volanom takvog tenka se vidi ženica od 50-tak kilograma. Amerikanci NIKADA nisu vozili automobile kakvi i koji su se vozili u Evropi ili Aziji. U Americi su evropske i azijske automobile vozili samo najbogatiji i najsiromašniji. Izgleda da je na Kinezima da prave automobile za one između.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

(Dragan Nis, 13. januar 2023 20:14)

I sta je poenta tvog komentara? Da ne treba nista voziti? Da od Nisa do Beograda idemo pesice, ali da ne prdimo, jer to unistava ozonski omotac?
(Nik, 14. januar 2023 07:17)

Hahaha, ti mora da voziš SUV zbog nekih kompleksa ili nedostataka koje je čovek naveo, a i koje nije naveo.

Coyote

pre 1 godinu

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?
(Alex, 14. januar 2023 10:15) Jel shvatas ti da je nekom avio prevoz neprihvatljiv?! Ja ga na primer ne volim ni malo. Radije bih se vozio dva dana nego isao po aerodromima i vozio se sa 200 dusa u tubi. A takvih kao ja ima mnogo.

Al

pre 1 godinu

Mudrica...
Bolje je, a i verovatnije, da propadne Citroen. Kome bi on falio, ovakav kakav je danas?
Mogli su da zatvore radnju posle C6, kamo sreće i da su.

dzigi

pre 1 godinu

A da se ona vratite na male gradske automobile sa dizel motorima? Poslednje generacije tih motora su postale čistije od turbo-benzinaca, lakši su, manje troše, manje zagađuju.

Goxy Grande

pre 1 godinu

ja se posle SUV-a ne vraćam u limuzinu, iz hiljadu razloga od kojih je najvažniji što ne želim više da ležim dok se vozim i parkiram

Dragan Nis

pre 1 godinu

Naravno da SUV vozila pokazuju svu bahatost, licemernost, bezobzirnost ljudskog roda.

Ljudi sa SUV vozilima pokazuju mnoge komplekse i slabosti.
Da sede za volanom velikog automobila (u sve tri dimenzije), da sede na povišenoj poziciji, da su prilično gojazni pa ne mogu da lako koriste standardne limuzine, da poseduje velike-masivne reštke, ...

žele da se osećaju moćno, važno, da je njima lako bez obzira na posledice.
A posledice su da se za proizvodnju SUV vozila u odnosu na hatchback/limuzinu na istoj platformi potroši više materijala, tako da je taj auto teži, onda više troši goriva, više uništava puteve, više zagadjuje životnu sredinu (jer više i troši goriva, brže troši gume čije trošenje takodje zagadjuje, kočnice takodje više zagadjuju jer je auto teži), ...

Ali ljudi su sebični, nije ih briga za generacije koje dolaze, žele da se pokažu, i budu važni jer voze džip.

E sada sa EV sve će to da košta kroz domet vozila.
A domet je na 60% od onoga šta se reklamira. Ispod 20% i preko 80% baterija ne bi trebala da se koristi.
Tako da kada se napiše i da neki auto ima domet i od 500km, to je zapravo 300km i to u idelanim uslovima.
Ako se vozi 4'oro, gep je pun i uključena je klima, i vozi se bar 130km/h, to teško da može da predje 250km/h. Znači od BG do NI.

Budućnost

pre 1 godinu

Potpuno logično. Pa agenda sa uvođenjem EV je da se stanovništvo utori u mega-gradove i protera iz prirode. Čemu onda terenska vozila i visok klirens?

Profesor Dušan

pre 1 godinu

ako je ovo budućnost onda ću da naručim nov motor da mi dostave na kućnu adresu pa ga neka u garaži da stoji kad mu dođe vreme i 2 nova plivajuća , ostalo se nađe.

i onda ne razmišljam o budućnosti do svoje 85g.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Ovo je neki jadni pokušaj da se opravda činjenica da Citroen i cijela PSA grupacija nema bateriju veću od 50 kWh zbog čega su mnogi odustali od kupnje njihovih el. automobila.
Samo nastavite sa takvom politikom sve do propasti.
Baterije će biti lakše kada stigne nova generacija baterija, a ne kada vi kažete.

Aca

pre 1 godinu

Otpor vazduha je problem na autoputu, ali je zanemarljiv po gradu. Težina vozila ne igra toliko bitnu ulogu po gradu jer energija koja se potroši na ubrzanju (koja je proporcionalna težini vozila) se delom nadoknadi pri kočenju (takođe proporcionalno težini).

SUV ali ne za bahate

pre 1 godinu

Naravno da SUV vozila pokazuju svu bahatost, licemernost, bezobzirnost ljudskog roda.

Ljudi sa SUV vozilima pokazuju mnoge komplekse i slabosti.
Da sede za volanom velikog automobila (u sve tri dimenzije), da sede na povišenoj poziciji, da su prilično gojazni pa ne mogu da lako koriste standardne limuzine, da poseduje velike-masivne reštke, ...



Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.

Alex

pre 1 godinu

Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?

Nik

pre 1 godinu

(Dragan Nis, 13. januar 2023 20:14)

I sta je poenta tvog komentara? Da ne treba nista voziti? Da od Nisa do Beograda idemo pesice, ali da ne prdimo, jer to unistava ozonski omotac?

Nemanja

pre 1 godinu

@ Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25)

3700 km prelazite kolima u jednom smeru? Da li ste vi culi za prevozno sredstvo zvano avion, koje takodje danas nije uopste skupo? Probajte da koristite avion i rent a car opciju (ako je neophodan automobil na destinaciji) i videcete sta je komfor.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

(Dragan Nis, 13. januar 2023 20:14)

I sta je poenta tvog komentara? Da ne treba nista voziti? Da od Nisa do Beograda idemo pesice, ali da ne prdimo, jer to unistava ozonski omotac?
(Nik, 14. januar 2023 07:17)

Hahaha, ti mora da voziš SUV zbog nekih kompleksa ili nedostataka koje je čovek naveo, a i koje nije naveo.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Citroen OLI je koncept koji pokazuje out.
Mala masa trazi malo energije za pokretanje, a ona manju i laksu bateriju.
Mada, resice sve to Kinezi, ne uzdam se vise u Evropu.
BYD je moj favorit.

Gradimir

pre 1 godinu

Citroen OLI je koncept koji pokazuje out.
Mala masa trazi malo energije za pokretanje, a ona manju i laksu bateriju.
Mada, resice sve to Kinezi, ne uzdam se vise u Evropu.
BYD je moj favorit.
(Kobaja Grande, 13. januar 2023 22:37)

Ne mogu da tvrdim, jer ne čuvam arhivu poruka i ne vodim statistiku, ali mi se čini da si od poluskeptika prešao put do priličnog vernika u EV. Varam se?
Ja po prirodi volim nove tehnologije i da imam para sve novo bih odmah probao. Mislim i da sam uglavnom optimista po svim pitanjima, pa mi je nekako sasvim normalno da će EV prevladati. Biće i SUS i SUV, ali EV će preuzeti najveći deo tržišta, prosto zbog matematike, odnosno cene koštanja tokom celog perioda korišćenja.

Srđan BL

pre 1 godinu

Auto industrija je najbolji dokaz da su kupci ovce koje šišaju kako im se htjedne... Bilo bi dobro da je to samo u autoindustriji...

Nikola

pre 1 godinu

Aha izgleda da je za tebe najveća distanca od Beograda do Niša. A šta za nas koji živimo na velikim prostorima kao na primer Kanada? Ja na primer često sa porodicom putujem od Toronta do Kalgarija (3700 km).
Koji komfor bi ja imao u recimo Puntu ?
A nije svugde benzin skup.
(SUV ali ne za bahate, 14. januar 2023 07:25

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?
(Alex, 14. januar 2023 10:15)

Pa kako ne, naravno da putuju...to ti je seljana mentalitet ali u Kanadi ,kod tetke!

Srboljub

pre 1 godinu

Otpor vazduha je problem na autoputu, ali je zanemarljiv po gradu. Težina vozila ne igra toliko bitnu ulogu po gradu jer energija koja se potroši na ubrzanju (koja je proporcionalna težini vozila) se delom nadoknadi pri kočenju (takođe proporcionalno težini).
(Aca, 14. januar 2023 01:36)
Da, ali za pokretanje tolikog vozila trebaju snažniji motori, tj.veće baterije nego za mali gradski auto. A veće baterije znače više struje.
Otpor nije samo otpor vazduha.
Rekuperacija u (beo)gradskoj kreni-stani vožnji je zanemarljiva. Za to je potreban duži pravac gde se laganim ubrzanjem na početku i kotrljanjem manjom brzinom postiže punjenje baterije, ali to u Beogradu retko gde može da se postigne zbog semafora na svakih 200-300 metara, gužve i nervoze drugih vozača.
I šta ćemo sa time da je neko upucao skoro 2 tone materijala/resursa u takvo vozilo?

Coyote

pre 1 godinu

Za takve daljine postoji avio-prevoz. Ne putujete valjda 3.5k km u automobilu?
(Alex, 14. januar 2023 10:15) Jel shvatas ti da je nekom avio prevoz neprihvatljiv?! Ja ga na primer ne volim ni malo. Radije bih se vozio dva dana nego isao po aerodromima i vozio se sa 200 dusa u tubi. A takvih kao ja ima mnogo.

Joca

pre 1 godinu

Iskreno, ja ne vidim nikakvu vezu. Fascinacija, pa i revolucija električnih automobila jeste počela naopako, sportskim roadsterom, a ne malim gradskim automobilom (kakav je bio pionirski EV-1, brutalno ugušen). Paralelno, ali sasvim nezavisno je išla epidemija SUV vozila, u početku kao demonstracija prednosti SUS motora, ali sad je već i taj prvobitni motiv potpuno zaboravljen. Danas bi kupci SUV sa performansama električnog roadstera, tojest sve to je već potpuno u sferi iracionalnog. Ovakvi SUV više nisu terenska vozila bez obzira kakav pogon da imaju, nego prosto ogromni i teški. Kada se takvim tenkom prevozi američka prosečna porodica (znači cirka pola tone) to i ima nekog smisla, ali sve više za volanom takvog tenka se vidi ženica od 50-tak kilograma. Amerikanci NIKADA nisu vozili automobile kakvi i koji su se vozili u Evropi ili Aziji. U Americi su evropske i azijske automobile vozili samo najbogatiji i najsiromašniji. Izgleda da je na Kinezima da prave automobile za one između.

toota boogarin

pre 1 godinu

Ma bila je fora da svima prodaju SUV a sada sve te ljude treba ubediti da im treba mali auto sa velikom baterijom jer.. aerodinamika :D

Automobilske kompanije moraju da prodaju nova vozila... a stara će se polako slati na Balkan i slična mesta.