Četvrtak, 06.10.2022.

14:30

Ovo su najprodavaniji električni automobili na svetu

Izvor: B92

Ovo su najprodavaniji elektrièni automobili na svetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

HanSolo

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji
(dzoco, 6. oktobar 2022 15:22)

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.
(Goxy, 06. oktobar 2022 16:21).

Neće da se kupuje samo Evropska.. Pogledaj šta se prodaje u Norveškoj.. Svašta.

Ja vozim na primer XC40 Recharge, a žena mi vozi Kia Soul EV.. Volvo(kineski) jeste
dobar i udoban i iz tog razloga je malo bolji od Kije.. Brže i puni.. Ali u svim drugim segmentima je Kija bolja.. I ako ima manje konja(201) ima ogroman obrtni momenat.. Po papirima ide 0-100 za 7,8s.. Ali kad je sa svim puna batterija to razvije za 6s.. A mnogo je efikastniji od Volvoa.
Sad Soul EV je stara platforma Kije/Houndaja.. Novi Ionic i Ev su iz nekih pogleda izpred i Tesle(mislim sistem 800v)..
Koreanci su sad u zaletu.
Tesla još uvek ima prednost u svojoj infrastrukturi punjača.. Ali ništa više specijalno od tog.. Autonomna vožnja nikad neće biti za mene i većina ljudi.
Punimo kola kod kuće u Beogradu i nejdemo nikad na benzinsku pumpu.. Milina..

Филипинац

pre 1 godinu

(Milan, 08. oktobar 2022 15:16)
Милане период отплате је тренутно око 7-8 година не знам детаље те фирме али све фирме којима смо урадили електране имају у плану проширење јер се резултати одмах виде кроз софтвер и рачуница им је јасна. Нови уговори полако стижу са наравно повећаном ценом за индустрију.

Milan

pre 1 godinu

@CATAPA
Vašem iskrivljenom pogledu na svet nama pomoći, putinofili u američkoj firmi? Kako niste primetili da je evropa postala zavisna od putinovog gasa upravo za vreme forsiranja zelene energije? Za 2021 iz vetra je proizvedeno 28% manje energije nego 2020, ne na jednom mestu nego na teritoriji cele nemačke. Vetrovi zavise od prirode ne od čoveka, zašto je to toliko teško prihvatiti? Možda vi imate neko genijalno rešenje da peglate razliku u proizvodnji pa nastojte da to dobro unovčite, eto svi ostali za sada nisu smislili ništa pametnije od gasa.
@Joca
Vaš pogled je očigledno ograničen na industrije koje poznajete. Da toplotne pumpe su dobro rešenje, čak i odlično da se kombinuje sa solarnim panelima ako se proizvodnja odvija samo tokom dana. Sasvim je druga priča kada je proizvodnja 24h, tu se krije odgovor o neisplativosti panela, kao i u načinu obračuna potrošene energije. I ne brinite, svaka ozbiljna firma je već odavno opremila hale LED osvetljenjem i senzorima da ne troše energiju ako nije neophodno

Joca

pre 1 godinu

Da li stvarno mislite da firma nije želela da smanji svoje troškove za energiju da je to isplativo?
(Milan, 8. oktobar 2022 15:16)

Možda nisu razmišljali na pravi način? Umesto da ulažu u povećanje proizvodnje, trebalo je da razmišljaju o smanjenju potrošnje električne energije. Trenutno najisplativiji način je ugradnja toplotnih pumpi kojima se drastično smanjuje račun za utrošenu struju, kako na grejanju, tako i na hlađenju.

Ne znam kakva i koja "firma" je u pitanju, ali osim ako je u nekom soliteru ili planinskoj čuki, gotovo sigurno ima mogućnost korišćenja geotermalne energije. Kada bi se makar polovina grejanja na struju klasičnim sistemom (grejačima) supstituisala geotermalnim, toplotnim pumpama, vrlo moguće uopšte ne bi bilo potrebe za spaljivanjem fosilnih goriva. Pa ni za još skupim PV izvorima. Pogotovo što se godišnji troškovi hlađenja polako bliže onima za grejanje. Poređenje klasičnih uređaja i sistema za grejanje i hlađenje prema geotermalnim je otprilike isto i slično zameni klasičnih sijalica LED lampama. Ušteda je enormna. Grejanje na geotermalnu energiju bez obzira što se time i dalje troši struja je ubedljivo najjeftiniji vid grejanja danas bilo gde gde je izvodivo. Grejanje "na struju" ne samo da je najzdravije i najčistije, nego i najisplativije! Nažalost, ne i u Srbiji gde je i dalje najisplativije krasti ili ne plaćati struju. U Srbiji ništa pametno i legalno nije isplativo.

Milan

pre 1 godinu

@Gradimir
Delujete mi kao idealista, nemate loše namere, ali nikada niste ništa praktično radili oko stvari o kojima pišete. Teoretski neke stvari lepo zvuče, ali malčice je drugčije u praksi.
Još prošle godine sam radio na projektu ugradnje solarnih panela za jednu veliku firmu.Projekat je na kraju odbačen kao neisplativ, period otplate od skoro 30 godina nije prihvatljiv. Da li stvarno mislite da firma nije želela da smanji svoje troškove za energiju da je to isplativo? Deo problema je jeftna struja u Srbiji, ali zar stvarno mislite da treba da bude skupa da bismo morali da investiramo u panele?Sa druge strane juče sam montirao solarne panele na svojoj kući, znači nisam protiv solarne energije, samo svaka tehnologija ima svoja ograničenja. Solarna energija može da bude pomoćni izvor energije, ali nikako ne može da bude primarni izvor energije za elektro distributivne mreže. Zatucani političari koji guraju kojekakve zelene agende protivno ekonomskoj logici jedino uspevaju da poskupe energiju za krajnjeg potrošača. Dugoročno izazivaju ogromnu štetu. Ne treba silovati primenu neke tehnologije, onoga trenutka kada je isplativa svako će investirati u nju. Opet nijedna nije savršena i najisplativija u svim situacijama, takva još nije izmišljena.

CATAPA

pre 1 godinu

Evo ja ću da vam kažem. Vetrom i suncem ne može da se upravlja i kada opadne proizvodnja, a to može biti naglo, jedini način da se održi sistem je iz elektrana koje mogu brzo da podižu i spuštaju proizvodnju, a to mogu samo elektrane na gas. Pošteno je cenu struje računati iz oba izvora zajedno jer ne mogu da rade jedno bez drugog.
(Milan, 8. oktobar 2022 01:15)

Vama putinofilima samo gas u glavi. Vetar NIKADA ne može da stane. Nije stao otkad ova planeta ima atmosferu. Ako bi vetar stao, vrlo verovatno bi najveći deo živog sveta na kopnu i u vodi izumro, ne bi bilo ni kiše ni površinskih tokova vode. Kraj.

Ako vetar ne duva na jednom mestu, znači da duva na drugom. Na kontinentalnom nivou (na primer Evrope) vetar UVEK duva. Ali to zahteva ne samo da i vetrogeneratori budu podignuti svuda gde je pogodno, nego da i elektroenergetski sistem obuhvati sve tako raštrkane "plantaže". Srećom, već u velikoj meri jeste, što je urađeno i pre kampanje vetrogeneratora. U Evropi više nema ni jednog "nacionalnog", izolovanog elektroenergetskog sistema, Evropa je jedan sistem izvan kog je kao i izvan svega normalnog jedino Rusija. Putinova fosilna Rusija.

Elektrane na vetar na jednom mestu, pa i na moru, nemaju puno svrhe i smisla. Kao kad bi telefon imalo par kuća. Podizanje vetroparkova u inostranstvu nije "usluga" tim zemljama. To je nužnost da bi i domaći vetroparkovi imali svrhe. To je zajednički, odnosno opšti, tj. civilizacioni interes. Ali nije ruski, tojest Putinov.

Gradimir

pre 1 godinu

@Milan
Kao što rekoh: potražite po netu. Evo, i sinoć, pošto sam ostavio poruku, naišao sam na poređenja cena izgradnje postrojenja i održavanja tokom proizvodnje.

https://www.e-education.psu.edu/eme801/node/530

Vetar i sunce, ukratko. Što se tiče količine sunca i vetra, verovao ili ne, na godišnjem nivou na određenoj lokaciji vrlo malo varira osunčanost ili količina vetra. Možeš imati par dana nedostatka sunca, ali na nivou od godinu dana varijacije se mere u procentima. Zato se i radi na skladištenju. Voda, kompresovani vazduh, tečne soli, zamajci, baterije... Ima više načina za skladištenje. Zašto je struja skupa u zemljama u kojima ima vetrenjača i dolara? Možda zato što cena proizvodnje konstantno pada, ali u prodajnoj ceni učestvuju i prethodne investicije a ne samo najsvežije ili proizvođači koriste mogućnosti na tržištu da više zarade. A možda je to odokativna procena.

Milan

pre 1 godinu

@Gradimir
Kad selektivno delite informacije onda je jeftino, kad pogledate cene struje a ono najskuplje u zemljama sa najviše vetroparkova. Imate li objašnjenje?
Evo ja ću da vam kažem. Vetrom i suncem ne može da se upravlja i kada opadne proizvodnja, a to može biti naglo, jedini način da se održi sistem je iz elektrana koje mogu brzo da podižu i spuštaju proizvodnju, a to mogu samo elektrane na gas. Pošteno je cenu struje računati iz oba izvora zajedno jer ne mogu da rade jedno bez drugog.

Milan

pre 1 godinu

@Bole
Svi jedva čekaju da ti prodaju auto nešto što im više nikada nećeš platiti?
Baš zato su radni vek kućnih aparata sveli sa 20 na 5 godina? Svaka priča o ekologiji, jeftinoj energiji itd je šarena laža dok god se sistem zasniva na što većoj potrošnji.

Gradimir

pre 1 godinu

@Bojan
Bojane, struja iz vetroparkova i solarnih elektrana odavno nije skuplja od drugih vidova proizvodnje. Potraži po Internetu svežije informacije. Najjeftinija struja je iz vetroparkova na pučini, pa na kopnu, pa iz solarnih parkove. Termoelektrane i hidroelektrane su skuplje od toga.

BDj

pre 1 godinu

Da, moći ćeš. Mnoga kola će dolaziti sa preinstaliranim panelima na krovu. Zamisli, puni se sam besplatno. radujte se.
(Goxy, 07. oktobar 2022 09:32)

Jeste sine...
I još kad bi na svima, kao tebi, 500 m dnevno u autu zadovoljilo sve potrebe, gde bi nam bio kraj!
Onda bi I mi mogli da pričamo bajke. Al' svejedno, raduj se, bajke su za decu poput tebe

Bole

pre 1 godinu

kad se konacno razvije i baterija- mini nuklearni reaktor, sa SUS motorima je prica zauvek zavrsena. A to ce biti veoma brzo, max 10 godina.

Goxy

pre 1 godinu

da li ces moci tek tako da instaliras solarne panele, i da punis vozilo bez davanja drzavi?
(NS oldtajmer, 7. oktobar 2022 07:39)

Da, moći ćeš. Mnoga kola će dolaziti sa preinstaliranim panelima na krovu. Zamisli, puni se sam besplatno. radujte se.

Bojan

pre 1 godinu

Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.
(Za Jasminu, 6. oktobar 2022 20:59)

Zbog toga što je ova energija drastično skuplja od one iz hidro i termo elektrana, kao i nuklearne. Solarna energija je koštala 7x više od hidro/nuklearne. Energija vetra 2-3 puta više. Razlika se polako smanjuje, ali privreda koja koristi skupu energiju je nekonkurentna a društvo stagnira.

duke nukem

pre 1 godinu

@ ovome za jasminu, jel znas da gorivo mozes da stavis u podrum, u bure, kanister i da se prevezes tih 300km sipajuci isto celih 2 minuta. Solarni panel moras da cekas 3 dana da ti napuni bateriju za toliko km, plus ako pada kisa nedelju dana, ode ti racunica.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

#(Za Jasminu, 06. oktobar 2022 20:59)
Sve lepo obrazlozeno, ALI, sta mislis kada drzave ostanu bez prihoda od akciza, poreza, razreza itd od nafte/goriva da li ce struja koja ide u vozilo biti tako jeftina, da li ces moci tek tako da instaliras solarne panele, i da punis vozilo bez davanja drzavi?. Seti se samo kako je bilo sa naftom pre 100 i kusur godina kada je pocinjala SUS era. Najbolji primer je gas za vozila, kada su ljudi poceli masovno da prelaze na gas, uz inace vecu potrosnju, a on skoro duplo skuplji + obavezni atest svake 5te godine. Dok je dizel bio jeftiniji od benzina, ljudi masovno kupovali dizel vozila. Posto je sada dizel-gorivo ? koliko kosta servis i odrzavanje takvih vozila? ....

kimi R

pre 1 godinu

@za Jasminu
Kapiraš ti da nema svako svoj krov i da je ta vaša EV priča i previše romantična. Stvarnost baš i nije ružičasta. Nema je doduše ni ova trenutna, ali EV još manje.

Neko iz mase

pre 1 godinu

...Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.
(Za Jasminu, 06. oktobar 2022 20:59)

Zato što je mnogo skupo izgraditi sve te vetroparkove i solarna polja. Govoriš o tome kao da se to pravi u pekari, pa naručiš 100 komada i posadiš 'de 'oćeš. Da je tako jednostavno i jeftino, pa svi bi samo u to gradili. U obnovljive izvore energije se odavno ulaže i izrađuju se projekti. Treba samo neko da investira i to je to. Pa pošto vidim da si pun elana i ideja, izvadi novce iz slamarice i investiraj. Kroz 20-30 godina ima da živiš kao šeik.

Marko

pre 1 godinu

BYD je najprodavanija marka automobila u Norveskoj, a Tesla je evo vec dve godine na drugom mestu.

On ,BYD, toliko brzo gazi konkurenciju isto kao sto u mobilnoj telefoniji je XIAOMI.
(Ceske zahlade, 6. oktobar 2022 21:47)

Ma sta pricate vi? BYD Tang je najprodavaniji BYD model u Norveskoj koji se do sada u 2022. godini prodao u celih 1332 primeraka. Mustang Mach-E se prodao u duplo vise primeraka recimo a da ne govorimo o Audiju, Polestaru, BMW i naravno Tesli. Skoda Enyaq se prodala cetiri puta vise nego BYD Tang.

T

pre 1 godinu

Električni automobil nije nikakva posebno napredna tehnologija. Sve se vrti oko baterija. Koja zemlja bude imala najviše baterija, proizvodiće najviše automobila. Evropa kasni, ali planira se dosta fabrika. Nije kasno za Evropu niti za bilo koga drugog. Ali svaka čast Kinezima.

realno

pre 1 godinu

Znaci Evropski proizvodjaci polako odlaze u istoriju, pregazice ih vreme i nemogucnost prilagodjavanja novim tehnologijama. Zvuci neverovatno ali ce proci kao Nokia, Bluberi, Erikson, Sagem i drugi u mobilnoj industriji. Jednostavno nisu mogli da se takmice sa Aple, Samsung, a sada opet njih Kinezi gaze. Isto ce se desiti i u automobilskoj industriji.

Ceske zahlade

pre 1 godinu

BYD je najprodavanija marka automobila u Norveskoj, a Tesla je evo vec dve godine na drugom mestu.

On ,BYD, toliko brzo gazi konkurenciju isto kao sto u mobilnoj telefoniji je XIAOMI.

nikos

pre 1 godinu

Ovo je najbolji primer koliko je Zapad zaista "dominantan" u ovoj oblasti. Svi znaju i svi su culi za elektricne automobile Tesla, poneko i za Folksvagen ili Ford. Oni su zajedno prodali 4 modela u ukupnom broju od 828.862 komada! Impresivno.
No, "kosooki" su za to vreme prodali svojih 16 modela u ukupnom broju od 1.728.797 komada! Vise nego duplo!
Toliko o premoci zapadne tehnologije i o pravcu u kome se krece svet.

Au Kinezi

pre 1 godinu

Au Kinezi sta radite auto industriju au svaka vam cast.
Od 20 modela 18 se sklapa u Kini. Neverovatno.
Od sklapaca i proizvodjaca akdrljavih SUS auta dosli su do proizvodjaca i sklapaca najboljih EV.
Udeo EV u prodaji u Kini preko 30% ove godine. Hej bre, 30%!

Goxy

pre 1 godinu

Znas za onu izreku,bolje cutati da drugi misle da si g... nego progovoriti i to dokazati?
U tvom slucaju napisati.

Za samo jedan mesec u Kini se proda mnogo više automobila nego što se na najvećim evropskim tržištima proda u periodu od godinu dana. A samo u januaru ove godine Kina je prodala više električnih automobila nego što je ukupna mesečna prodaja svih novih vozila u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke.
(gasman, 6. oktobar 2022 17:05)

Ti stvarno misliš da će USA dozvoliti da Kina dominira u tako važnoj industriji? Zar ništa niste uspeli načiti u poslednjih 220 dana? Kako uspevate biti tako nadareni? Zapamti, biće onako kako Ankl Sem kaže. Utuvite to već jednom i živećete kao ljudi.

pedra

pre 1 godinu

Pa mogli ste da stavite i cjene za pojedinacne modele ! Mislim da se jedino isplati kineski MG koji kosta manje od 30K Fiat 500 igracka oko 30K ,Moka od 35K pa vise. Ioniq 5 i Toyota Bz4x nema nista ispod 50 K
Preterali su sa cenama EV kostaju puno sa malom autonomijom sto je preterano i za srednju klasu. Kupis auto od 40-50 hiljada pa moras da ga punis svakih 400km . Tako da moj glas ide za MG sa povoljnom cjenom 🖖🏻

Za Jasminu

pre 1 godinu

@Jasmina-a gde ces sipati gorivo ako nema struje? :) Na pumpi? Jel znas da pumpi, da bi pumpala gorivo, treba struja? Nema struje=nema goriva.
Za razliku od SUS auta koja su zavisna od nafte iz Rusije/Katara/Amerike...ti EV mozes (teoretski) puniti sa nekoliko solarnih panela na svom krovu.
Stavis 5 kW mini solarnu elektranu (koja radi u off-grid rezimu) i mozes svaki dan dopuniti preko 300 km dometa struje.
E to je najveca razlika SUS-EV. EV dovodi do potpune decentralizacije energetske zavisnosti.
Imas EV? Imas solare? Ti si sam svoj "arapin sa naftom". Kapiras?
Zamisli da se kod nas vozi 2 miliona EV? Pa mislis da bi se tangirali sto nam EU preti zabranom uvoza nafte? Pa jedino bi "patili" Petrohemija kojoj nafta treba kao sirovina. Ostali?
Zamisli da su svi GSP u Srbiji na struju? Da su sva auta na struju?
Jel znas da nam, za milion EV, treba dodatnih 700 MW kapaciteta struje? Znas koliko je to? To je 100 dodatnih vetrenjaca kao ove sto su sad po Banatu. I to je to!
Znaci nama, teoretski, treba oko 2 GW dodatnih kapaciteta za proizvodnju struje pa da budemo "energetski nezavisni". Da nas savrseno ne interesuje ko ratuje, gde ratuje, s kim ratuje, da li je blokiran Suec, da li je Merkur u Saturnu, da li je Dunav zaledjen ili presusio.
Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.

Ms

pre 1 godinu

Najvise kineza, sto znaci da se najvise vozi na ugalj. Dobro je da nema zagadjenja...Nece biti ni tog uglja beskonacno,samo polako.Jedino resenje je razvijati male turbo motore sa nekim hibridnim sistemom, uz malu potrosnju da se razvuce eksploatacija nafte sto duze.Ja ne vidim buducnost ovih igracki na struju,najvise zato sto struje nema dovoljno.

Cinique

pre 1 godinu

Lada ide na biomasu, tj jestivo ulje iz prodavnice…a može i na lož ulje…a može i na ugalj…
(tako, 6. oktobar 2022 17:28)

A može i u presu. Koga briga. Ovde je reč o automobilima, a ne sekundarnim sirovinama.

marković

pre 1 godinu

U top 20, 13 kineskih proizvođača i onda nas natovci ubedjuju kako ovi nisu sila, nego sta nego su sila ima da dominiraju u svakoj narednoj tehnološkoj revoluciji a od 2100 da bude nedostizna industrijska i tehnoloska sila!!!!

јоој

pre 1 godinu

Електрични Мустанг постоји већ годину дана и више. И да бржи је и јачи од Мустанга са сус мотором.

ZokiNS

pre 1 godinu

Muscle cars neces vidjeti sa baterijama, ali nece ni svaka tetka ili komso penzioner voziti Mustang. Od 100 automobila, bice jedan nabildovani auto sa SUS motorom, ali za one koji vode porodicu na piknik i kupovinu, elektricni auto ce biti sasvim dovoljan.
(Toni, 06. oktobar 2022 16:36)

Bas naprotiv, i oni najzagrizeniji za "muscle cars" su shvarili da ih skoro svaka Tesla ofleka na semaforu i sve se vise okrecu EV. Skoro je najveci Americki proizvodjac takvih automobila Dodge objavio prekid proizvodje cuvenih Charger i Challenger automobila na gas i od 2025 ce iskljucivo praviti EV.

Dragan EV

pre 1 godinu

@Dragan SUS:"prijatelju nisi u toku, kod nas će se praviti/sklapati električni Citroen C3"

NE. Praviće se Fiat Panda koja će deliti platformu sa Citroenom C3 elektro. Ili niste dobro čuli vest ili je niste pročitali kako treba.

Bojan

pre 1 godinu

Po ovoj listi, najveća elektro marka automobila je BYD sa 860 hiljada prodatih vozila. Druga je Tesla, sa 677 hiljada. Kinezi su zaključili da su zakasnili za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i fokurirali su se na električne automobile, gde potpuno preuzimaju primat.

tako

pre 1 godinu

A Lada?
(Volim i ja vas, 06. oktobar 2022 15:35)

Lada ide na biomasu, tj jestivo ulje iz prodavnice…a može i na lož ulje…a može i na ugalj…

gasman

pre 1 godinu

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.
(Goxy, 06. oktobar 2022 16:21)


Znas za onu izreku,bolje cutati da drugi misle da si g... nego progovoriti i to dokazati?
U tvom slucaju napisati.

Za samo jedan mesec u Kini se proda mnogo više automobila nego što se na najvećim evropskim tržištima proda u periodu od godinu dana. A samo u januaru ove godine Kina je prodala više električnih automobila nego što je ukupna mesečna prodaja svih novih vozila u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke.

Stranac

pre 1 godinu

Da si ti nama zivi i zdrav, ali Mustang je vec odavno na baterije. I sam sam ga umalo kupio, ali prevagnulo je ipak na Model 3.
Zivim u Norveskoj, ali sam bez problema vozio i u Srbiji, a i u Crnoj Gori.

Za Dragan SUS

pre 1 godinu

Po sedamdeset i peti put, Stellantis Kragujevac NECE praviti elektricni C3 vec novu elektro Fiat Pandu na zajedničkoj šasiji koju koristi i nova C3.
Vest nije dobro preneta to jest prevedena je rogobatno.

Meni

pre 1 godinu

A kada nastupi-nastupa energetska kriza kako puniti te automobile. Mislim da znam kako-nikako.
(Jasmina, 6. oktobar 2022 16:06)
Sreco mala, puni se sam od sebe na polarne ploce. Bolje pogledaj sminku da li nedostaje nesto.

Goxy

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji
(dzoco, 6. oktobar 2022 15:22)

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.

Dragan SUS

pre 1 godinu

@Dragan EV; prijatelju nisi u toku, kod nas će se praviti/sklapati električni Citroen C3, bila je skoro vest o tome, tako je odlučila Stelantis grupa. I ne znam kakav regionalni lider mi to postajemo, pa više od 5 godina smo pravili Fiat 500 L i ne postadosmo nikakvi lideri, auto ko auto, pravio se, nikakav poseban uspeh nije ostvario, uostalom profit ide zna se kome, ne bi džabe radnici bili u štrajku nakon gašenja proizvodnje.

Toni

pre 1 godinu

Zamisljam Mustanga na batt...
(Desa, 6. oktobar 2022 15:38)

Muscle cars neces vidjeti sa baterijama, ali nece ni svaka tetka ili komso penzioner voziti Mustang. Od 100 automobila, bice jedan nabildovani auto sa SUS motorom, ali za one koji vode porodicu na piknik i kupovinu, elektricni auto ce biti sasvim dovoljan.

Dragan EV

pre 1 godinu

Kod nas još misle da električni automobili nisu ni za šta, da je to jedna prevara i da će sve to uskoro propasti.

Međutim, svi tržišni pokazatelji i ovakav rast prodaje koji ne postoji ni za jedan drugi proizvod na svetu ukazuju na to da je to budućnost auto industrije.

Za nešto više od godinu dana i Srbija se uključuje i postaje regionalni lider u ovoj oblasti proizvodnjom električne Fiat Pande u Kragujevcu.

Laki M

pre 1 godinu

Kinezi dominiraju sa 13 modela od prvih 20, ukupno nešto manje od 1.570.000 vozila, ostalih 7 proizvodi oko 950.000 vozila.
Tek je početak, razvaliće Kinezi.

mirko sv

pre 1 godinu

ugasice klasicne aute brze nego mislimo???
mada po meni hibrid ali sa motorom povezanim na generator, za dopunu bat ili kao dodatni pogon preko em.

dzoco

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji i dobro sam upoznat npr sa Kineakim automobilima i vjerujte da to sto oni nude za pristupacnu cijenu to rijetko ko nudi za suplo vise novca...

Laki M

pre 1 godinu

Kinezi dominiraju sa 13 modela od prvih 20, ukupno nešto manje od 1.570.000 vozila, ostalih 7 proizvodi oko 950.000 vozila.
Tek je početak, razvaliće Kinezi.

Dragan SUS

pre 1 godinu

@Dragan EV; prijatelju nisi u toku, kod nas će se praviti/sklapati električni Citroen C3, bila je skoro vest o tome, tako je odlučila Stelantis grupa. I ne znam kakav regionalni lider mi to postajemo, pa više od 5 godina smo pravili Fiat 500 L i ne postadosmo nikakvi lideri, auto ko auto, pravio se, nikakav poseban uspeh nije ostvario, uostalom profit ide zna se kome, ne bi džabe radnici bili u štrajku nakon gašenja proizvodnje.

dzoco

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji i dobro sam upoznat npr sa Kineakim automobilima i vjerujte da to sto oni nude za pristupacnu cijenu to rijetko ko nudi za suplo vise novca...

јоој

pre 1 godinu

Електрични Мустанг постоји већ годину дана и више. И да бржи је и јачи од Мустанга са сус мотором.

Za Jasminu

pre 1 godinu

@Jasmina-a gde ces sipati gorivo ako nema struje? :) Na pumpi? Jel znas da pumpi, da bi pumpala gorivo, treba struja? Nema struje=nema goriva.
Za razliku od SUS auta koja su zavisna od nafte iz Rusije/Katara/Amerike...ti EV mozes (teoretski) puniti sa nekoliko solarnih panela na svom krovu.
Stavis 5 kW mini solarnu elektranu (koja radi u off-grid rezimu) i mozes svaki dan dopuniti preko 300 km dometa struje.
E to je najveca razlika SUS-EV. EV dovodi do potpune decentralizacije energetske zavisnosti.
Imas EV? Imas solare? Ti si sam svoj "arapin sa naftom". Kapiras?
Zamisli da se kod nas vozi 2 miliona EV? Pa mislis da bi se tangirali sto nam EU preti zabranom uvoza nafte? Pa jedino bi "patili" Petrohemija kojoj nafta treba kao sirovina. Ostali?
Zamisli da su svi GSP u Srbiji na struju? Da su sva auta na struju?
Jel znas da nam, za milion EV, treba dodatnih 700 MW kapaciteta struje? Znas koliko je to? To je 100 dodatnih vetrenjaca kao ove sto su sad po Banatu. I to je to!
Znaci nama, teoretski, treba oko 2 GW dodatnih kapaciteta za proizvodnju struje pa da budemo "energetski nezavisni". Da nas savrseno ne interesuje ko ratuje, gde ratuje, s kim ratuje, da li je blokiran Suec, da li je Merkur u Saturnu, da li je Dunav zaledjen ili presusio.
Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.

Za Dragan SUS

pre 1 godinu

Po sedamdeset i peti put, Stellantis Kragujevac NECE praviti elektricni C3 vec novu elektro Fiat Pandu na zajedničkoj šasiji koju koristi i nova C3.
Vest nije dobro preneta to jest prevedena je rogobatno.

ZokiNS

pre 1 godinu

Muscle cars neces vidjeti sa baterijama, ali nece ni svaka tetka ili komso penzioner voziti Mustang. Od 100 automobila, bice jedan nabildovani auto sa SUS motorom, ali za one koji vode porodicu na piknik i kupovinu, elektricni auto ce biti sasvim dovoljan.
(Toni, 06. oktobar 2022 16:36)

Bas naprotiv, i oni najzagrizeniji za "muscle cars" su shvarili da ih skoro svaka Tesla ofleka na semaforu i sve se vise okrecu EV. Skoro je najveci Americki proizvodjac takvih automobila Dodge objavio prekid proizvodje cuvenih Charger i Challenger automobila na gas i od 2025 ce iskljucivo praviti EV.

Goxy

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji
(dzoco, 6. oktobar 2022 15:22)

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.

Bojan

pre 1 godinu

Po ovoj listi, najveća elektro marka automobila je BYD sa 860 hiljada prodatih vozila. Druga je Tesla, sa 677 hiljada. Kinezi su zaključili da su zakasnili za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i fokurirali su se na električne automobile, gde potpuno preuzimaju primat.

Stranac

pre 1 godinu

Da si ti nama zivi i zdrav, ali Mustang je vec odavno na baterije. I sam sam ga umalo kupio, ali prevagnulo je ipak na Model 3.
Zivim u Norveskoj, ali sam bez problema vozio i u Srbiji, a i u Crnoj Gori.

tako

pre 1 godinu

A Lada?
(Volim i ja vas, 06. oktobar 2022 15:35)

Lada ide na biomasu, tj jestivo ulje iz prodavnice…a može i na lož ulje…a može i na ugalj…

Dragan EV

pre 1 godinu

@Dragan SUS:"prijatelju nisi u toku, kod nas će se praviti/sklapati električni Citroen C3"

NE. Praviće se Fiat Panda koja će deliti platformu sa Citroenom C3 elektro. Ili niste dobro čuli vest ili je niste pročitali kako treba.

gasman

pre 1 godinu

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.
(Goxy, 06. oktobar 2022 16:21)


Znas za onu izreku,bolje cutati da drugi misle da si g... nego progovoriti i to dokazati?
U tvom slucaju napisati.

Za samo jedan mesec u Kini se proda mnogo više automobila nego što se na najvećim evropskim tržištima proda u periodu od godinu dana. A samo u januaru ove godine Kina je prodala više električnih automobila nego što je ukupna mesečna prodaja svih novih vozila u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke.

nikos

pre 1 godinu

Ovo je najbolji primer koliko je Zapad zaista "dominantan" u ovoj oblasti. Svi znaju i svi su culi za elektricne automobile Tesla, poneko i za Folksvagen ili Ford. Oni su zajedno prodali 4 modela u ukupnom broju od 828.862 komada! Impresivno.
No, "kosooki" su za to vreme prodali svojih 16 modela u ukupnom broju od 1.728.797 komada! Vise nego duplo!
Toliko o premoci zapadne tehnologije i o pravcu u kome se krece svet.

Meni

pre 1 godinu

A kada nastupi-nastupa energetska kriza kako puniti te automobile. Mislim da znam kako-nikako.
(Jasmina, 6. oktobar 2022 16:06)
Sreco mala, puni se sam od sebe na polarne ploce. Bolje pogledaj sminku da li nedostaje nesto.

Au Kinezi

pre 1 godinu

Au Kinezi sta radite auto industriju au svaka vam cast.
Od 20 modela 18 se sklapa u Kini. Neverovatno.
Od sklapaca i proizvodjaca akdrljavih SUS auta dosli su do proizvodjaca i sklapaca najboljih EV.
Udeo EV u prodaji u Kini preko 30% ove godine. Hej bre, 30%!

Dragan EV

pre 1 godinu

Kod nas još misle da električni automobili nisu ni za šta, da je to jedna prevara i da će sve to uskoro propasti.

Međutim, svi tržišni pokazatelji i ovakav rast prodaje koji ne postoji ni za jedan drugi proizvod na svetu ukazuju na to da je to budućnost auto industrije.

Za nešto više od godinu dana i Srbija se uključuje i postaje regionalni lider u ovoj oblasti proizvodnjom električne Fiat Pande u Kragujevcu.

Toni

pre 1 godinu

Zamisljam Mustanga na batt...
(Desa, 6. oktobar 2022 15:38)

Muscle cars neces vidjeti sa baterijama, ali nece ni svaka tetka ili komso penzioner voziti Mustang. Od 100 automobila, bice jedan nabildovani auto sa SUS motorom, ali za one koji vode porodicu na piknik i kupovinu, elektricni auto ce biti sasvim dovoljan.

marković

pre 1 godinu

U top 20, 13 kineskih proizvođača i onda nas natovci ubedjuju kako ovi nisu sila, nego sta nego su sila ima da dominiraju u svakoj narednoj tehnološkoj revoluciji a od 2100 da bude nedostizna industrijska i tehnoloska sila!!!!

Ceske zahlade

pre 1 godinu

BYD je najprodavanija marka automobila u Norveskoj, a Tesla je evo vec dve godine na drugom mestu.

On ,BYD, toliko brzo gazi konkurenciju isto kao sto u mobilnoj telefoniji je XIAOMI.

Bojan

pre 1 godinu

Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.
(Za Jasminu, 6. oktobar 2022 20:59)

Zbog toga što je ova energija drastično skuplja od one iz hidro i termo elektrana, kao i nuklearne. Solarna energija je koštala 7x više od hidro/nuklearne. Energija vetra 2-3 puta više. Razlika se polako smanjuje, ali privreda koja koristi skupu energiju je nekonkurentna a društvo stagnira.

Cinique

pre 1 godinu

Lada ide na biomasu, tj jestivo ulje iz prodavnice…a može i na lož ulje…a može i na ugalj…
(tako, 6. oktobar 2022 17:28)

A može i u presu. Koga briga. Ovde je reč o automobilima, a ne sekundarnim sirovinama.

duke nukem

pre 1 godinu

@ ovome za jasminu, jel znas da gorivo mozes da stavis u podrum, u bure, kanister i da se prevezes tih 300km sipajuci isto celih 2 minuta. Solarni panel moras da cekas 3 dana da ti napuni bateriju za toliko km, plus ako pada kisa nedelju dana, ode ti racunica.

mirko sv

pre 1 godinu

ugasice klasicne aute brze nego mislimo???
mada po meni hibrid ali sa motorom povezanim na generator, za dopunu bat ili kao dodatni pogon preko em.

pedra

pre 1 godinu

Pa mogli ste da stavite i cjene za pojedinacne modele ! Mislim da se jedino isplati kineski MG koji kosta manje od 30K Fiat 500 igracka oko 30K ,Moka od 35K pa vise. Ioniq 5 i Toyota Bz4x nema nista ispod 50 K
Preterali su sa cenama EV kostaju puno sa malom autonomijom sto je preterano i za srednju klasu. Kupis auto od 40-50 hiljada pa moras da ga punis svakih 400km . Tako da moj glas ide za MG sa povoljnom cjenom 🖖🏻

Marko

pre 1 godinu

BYD je najprodavanija marka automobila u Norveskoj, a Tesla je evo vec dve godine na drugom mestu.

On ,BYD, toliko brzo gazi konkurenciju isto kao sto u mobilnoj telefoniji je XIAOMI.
(Ceske zahlade, 6. oktobar 2022 21:47)

Ma sta pricate vi? BYD Tang je najprodavaniji BYD model u Norveskoj koji se do sada u 2022. godini prodao u celih 1332 primeraka. Mustang Mach-E se prodao u duplo vise primeraka recimo a da ne govorimo o Audiju, Polestaru, BMW i naravno Tesli. Skoda Enyaq se prodala cetiri puta vise nego BYD Tang.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

#(Za Jasminu, 06. oktobar 2022 20:59)
Sve lepo obrazlozeno, ALI, sta mislis kada drzave ostanu bez prihoda od akciza, poreza, razreza itd od nafte/goriva da li ce struja koja ide u vozilo biti tako jeftina, da li ces moci tek tako da instaliras solarne panele, i da punis vozilo bez davanja drzavi?. Seti se samo kako je bilo sa naftom pre 100 i kusur godina kada je pocinjala SUS era. Najbolji primer je gas za vozila, kada su ljudi poceli masovno da prelaze na gas, uz inace vecu potrosnju, a on skoro duplo skuplji + obavezni atest svake 5te godine. Dok je dizel bio jeftiniji od benzina, ljudi masovno kupovali dizel vozila. Posto je sada dizel-gorivo ? koliko kosta servis i odrzavanje takvih vozila? ....

Goxy

pre 1 godinu

Znas za onu izreku,bolje cutati da drugi misle da si g... nego progovoriti i to dokazati?
U tvom slucaju napisati.

Za samo jedan mesec u Kini se proda mnogo više automobila nego što se na najvećim evropskim tržištima proda u periodu od godinu dana. A samo u januaru ove godine Kina je prodala više električnih automobila nego što je ukupna mesečna prodaja svih novih vozila u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke.
(gasman, 6. oktobar 2022 17:05)

Ti stvarno misliš da će USA dozvoliti da Kina dominira u tako važnoj industriji? Zar ništa niste uspeli načiti u poslednjih 220 dana? Kako uspevate biti tako nadareni? Zapamti, biće onako kako Ankl Sem kaže. Utuvite to već jednom i živećete kao ljudi.

T

pre 1 godinu

Električni automobil nije nikakva posebno napredna tehnologija. Sve se vrti oko baterija. Koja zemlja bude imala najviše baterija, proizvodiće najviše automobila. Evropa kasni, ali planira se dosta fabrika. Nije kasno za Evropu niti za bilo koga drugog. Ali svaka čast Kinezima.

BDj

pre 1 godinu

Da, moći ćeš. Mnoga kola će dolaziti sa preinstaliranim panelima na krovu. Zamisli, puni se sam besplatno. radujte se.
(Goxy, 07. oktobar 2022 09:32)

Jeste sine...
I još kad bi na svima, kao tebi, 500 m dnevno u autu zadovoljilo sve potrebe, gde bi nam bio kraj!
Onda bi I mi mogli da pričamo bajke. Al' svejedno, raduj se, bajke su za decu poput tebe

Neko iz mase

pre 1 godinu

...Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.
(Za Jasminu, 06. oktobar 2022 20:59)

Zato što je mnogo skupo izgraditi sve te vetroparkove i solarna polja. Govoriš o tome kao da se to pravi u pekari, pa naručiš 100 komada i posadiš 'de 'oćeš. Da je tako jednostavno i jeftino, pa svi bi samo u to gradili. U obnovljive izvore energije se odavno ulaže i izrađuju se projekti. Treba samo neko da investira i to je to. Pa pošto vidim da si pun elana i ideja, izvadi novce iz slamarice i investiraj. Kroz 20-30 godina ima da živiš kao šeik.

kimi R

pre 1 godinu

@za Jasminu
Kapiraš ti da nema svako svoj krov i da je ta vaša EV priča i previše romantična. Stvarnost baš i nije ružičasta. Nema je doduše ni ova trenutna, ali EV još manje.

realno

pre 1 godinu

Znaci Evropski proizvodjaci polako odlaze u istoriju, pregazice ih vreme i nemogucnost prilagodjavanja novim tehnologijama. Zvuci neverovatno ali ce proci kao Nokia, Bluberi, Erikson, Sagem i drugi u mobilnoj industriji. Jednostavno nisu mogli da se takmice sa Aple, Samsung, a sada opet njih Kinezi gaze. Isto ce se desiti i u automobilskoj industriji.

Ms

pre 1 godinu

Najvise kineza, sto znaci da se najvise vozi na ugalj. Dobro je da nema zagadjenja...Nece biti ni tog uglja beskonacno,samo polako.Jedino resenje je razvijati male turbo motore sa nekim hibridnim sistemom, uz malu potrosnju da se razvuce eksploatacija nafte sto duze.Ja ne vidim buducnost ovih igracki na struju,najvise zato sto struje nema dovoljno.

Gradimir

pre 1 godinu

@Bojan
Bojane, struja iz vetroparkova i solarnih elektrana odavno nije skuplja od drugih vidova proizvodnje. Potraži po Internetu svežije informacije. Najjeftinija struja je iz vetroparkova na pučini, pa na kopnu, pa iz solarnih parkove. Termoelektrane i hidroelektrane su skuplje od toga.

Goxy

pre 1 godinu

da li ces moci tek tako da instaliras solarne panele, i da punis vozilo bez davanja drzavi?
(NS oldtajmer, 7. oktobar 2022 07:39)

Da, moći ćeš. Mnoga kola će dolaziti sa preinstaliranim panelima na krovu. Zamisli, puni se sam besplatno. radujte se.

Milan

pre 1 godinu

@Gradimir
Delujete mi kao idealista, nemate loše namere, ali nikada niste ništa praktično radili oko stvari o kojima pišete. Teoretski neke stvari lepo zvuče, ali malčice je drugčije u praksi.
Još prošle godine sam radio na projektu ugradnje solarnih panela za jednu veliku firmu.Projekat je na kraju odbačen kao neisplativ, period otplate od skoro 30 godina nije prihvatljiv. Da li stvarno mislite da firma nije želela da smanji svoje troškove za energiju da je to isplativo? Deo problema je jeftna struja u Srbiji, ali zar stvarno mislite da treba da bude skupa da bismo morali da investiramo u panele?Sa druge strane juče sam montirao solarne panele na svojoj kući, znači nisam protiv solarne energije, samo svaka tehnologija ima svoja ograničenja. Solarna energija može da bude pomoćni izvor energije, ali nikako ne može da bude primarni izvor energije za elektro distributivne mreže. Zatucani političari koji guraju kojekakve zelene agende protivno ekonomskoj logici jedino uspevaju da poskupe energiju za krajnjeg potrošača. Dugoročno izazivaju ogromnu štetu. Ne treba silovati primenu neke tehnologije, onoga trenutka kada je isplativa svako će investirati u nju. Opet nijedna nije savršena i najisplativija u svim situacijama, takva još nije izmišljena.

Gradimir

pre 1 godinu

@Milan
Kao što rekoh: potražite po netu. Evo, i sinoć, pošto sam ostavio poruku, naišao sam na poređenja cena izgradnje postrojenja i održavanja tokom proizvodnje.

https://www.e-education.psu.edu/eme801/node/530

Vetar i sunce, ukratko. Što se tiče količine sunca i vetra, verovao ili ne, na godišnjem nivou na određenoj lokaciji vrlo malo varira osunčanost ili količina vetra. Možeš imati par dana nedostatka sunca, ali na nivou od godinu dana varijacije se mere u procentima. Zato se i radi na skladištenju. Voda, kompresovani vazduh, tečne soli, zamajci, baterije... Ima više načina za skladištenje. Zašto je struja skupa u zemljama u kojima ima vetrenjača i dolara? Možda zato što cena proizvodnje konstantno pada, ali u prodajnoj ceni učestvuju i prethodne investicije a ne samo najsvežije ili proizvođači koriste mogućnosti na tržištu da više zarade. A možda je to odokativna procena.

Milan

pre 1 godinu

@Gradimir
Kad selektivno delite informacije onda je jeftino, kad pogledate cene struje a ono najskuplje u zemljama sa najviše vetroparkova. Imate li objašnjenje?
Evo ja ću da vam kažem. Vetrom i suncem ne može da se upravlja i kada opadne proizvodnja, a to može biti naglo, jedini način da se održi sistem je iz elektrana koje mogu brzo da podižu i spuštaju proizvodnju, a to mogu samo elektrane na gas. Pošteno je cenu struje računati iz oba izvora zajedno jer ne mogu da rade jedno bez drugog.

Milan

pre 1 godinu

@CATAPA
Vašem iskrivljenom pogledu na svet nama pomoći, putinofili u američkoj firmi? Kako niste primetili da je evropa postala zavisna od putinovog gasa upravo za vreme forsiranja zelene energije? Za 2021 iz vetra je proizvedeno 28% manje energije nego 2020, ne na jednom mestu nego na teritoriji cele nemačke. Vetrovi zavise od prirode ne od čoveka, zašto je to toliko teško prihvatiti? Možda vi imate neko genijalno rešenje da peglate razliku u proizvodnji pa nastojte da to dobro unovčite, eto svi ostali za sada nisu smislili ništa pametnije od gasa.
@Joca
Vaš pogled je očigledno ograničen na industrije koje poznajete. Da toplotne pumpe su dobro rešenje, čak i odlično da se kombinuje sa solarnim panelima ako se proizvodnja odvija samo tokom dana. Sasvim je druga priča kada je proizvodnja 24h, tu se krije odgovor o neisplativosti panela, kao i u načinu obračuna potrošene energije. I ne brinite, svaka ozbiljna firma je već odavno opremila hale LED osvetljenjem i senzorima da ne troše energiju ako nije neophodno

CATAPA

pre 1 godinu

Evo ja ću da vam kažem. Vetrom i suncem ne može da se upravlja i kada opadne proizvodnja, a to može biti naglo, jedini način da se održi sistem je iz elektrana koje mogu brzo da podižu i spuštaju proizvodnju, a to mogu samo elektrane na gas. Pošteno je cenu struje računati iz oba izvora zajedno jer ne mogu da rade jedno bez drugog.
(Milan, 8. oktobar 2022 01:15)

Vama putinofilima samo gas u glavi. Vetar NIKADA ne može da stane. Nije stao otkad ova planeta ima atmosferu. Ako bi vetar stao, vrlo verovatno bi najveći deo živog sveta na kopnu i u vodi izumro, ne bi bilo ni kiše ni površinskih tokova vode. Kraj.

Ako vetar ne duva na jednom mestu, znači da duva na drugom. Na kontinentalnom nivou (na primer Evrope) vetar UVEK duva. Ali to zahteva ne samo da i vetrogeneratori budu podignuti svuda gde je pogodno, nego da i elektroenergetski sistem obuhvati sve tako raštrkane "plantaže". Srećom, već u velikoj meri jeste, što je urađeno i pre kampanje vetrogeneratora. U Evropi više nema ni jednog "nacionalnog", izolovanog elektroenergetskog sistema, Evropa je jedan sistem izvan kog je kao i izvan svega normalnog jedino Rusija. Putinova fosilna Rusija.

Elektrane na vetar na jednom mestu, pa i na moru, nemaju puno svrhe i smisla. Kao kad bi telefon imalo par kuća. Podizanje vetroparkova u inostranstvu nije "usluga" tim zemljama. To je nužnost da bi i domaći vetroparkovi imali svrhe. To je zajednički, odnosno opšti, tj. civilizacioni interes. Ali nije ruski, tojest Putinov.

HanSolo

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji
(dzoco, 6. oktobar 2022 15:22)

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.
(Goxy, 06. oktobar 2022 16:21).

Neće da se kupuje samo Evropska.. Pogledaj šta se prodaje u Norveškoj.. Svašta.

Ja vozim na primer XC40 Recharge, a žena mi vozi Kia Soul EV.. Volvo(kineski) jeste
dobar i udoban i iz tog razloga je malo bolji od Kije.. Brže i puni.. Ali u svim drugim segmentima je Kija bolja.. I ako ima manje konja(201) ima ogroman obrtni momenat.. Po papirima ide 0-100 za 7,8s.. Ali kad je sa svim puna batterija to razvije za 6s.. A mnogo je efikastniji od Volvoa.
Sad Soul EV je stara platforma Kije/Houndaja.. Novi Ionic i Ev su iz nekih pogleda izpred i Tesle(mislim sistem 800v)..
Koreanci su sad u zaletu.
Tesla još uvek ima prednost u svojoj infrastrukturi punjača.. Ali ništa više specijalno od tog.. Autonomna vožnja nikad neće biti za mene i većina ljudi.
Punimo kola kod kuće u Beogradu i nejdemo nikad na benzinsku pumpu.. Milina..

Bole

pre 1 godinu

kad se konacno razvije i baterija- mini nuklearni reaktor, sa SUS motorima je prica zauvek zavrsena. A to ce biti veoma brzo, max 10 godina.

Milan

pre 1 godinu

@Bole
Svi jedva čekaju da ti prodaju auto nešto što im više nikada nećeš platiti?
Baš zato su radni vek kućnih aparata sveli sa 20 na 5 godina? Svaka priča o ekologiji, jeftinoj energiji itd je šarena laža dok god se sistem zasniva na što većoj potrošnji.

Филипинац

pre 1 godinu

(Milan, 08. oktobar 2022 15:16)
Милане период отплате је тренутно око 7-8 година не знам детаље те фирме али све фирме којима смо урадили електране имају у плану проширење јер се резултати одмах виде кроз софтвер и рачуница им је јасна. Нови уговори полако стижу са наравно повећаном ценом за индустрију.

Joca

pre 1 godinu

Da li stvarno mislite da firma nije želela da smanji svoje troškove za energiju da je to isplativo?
(Milan, 8. oktobar 2022 15:16)

Možda nisu razmišljali na pravi način? Umesto da ulažu u povećanje proizvodnje, trebalo je da razmišljaju o smanjenju potrošnje električne energije. Trenutno najisplativiji način je ugradnja toplotnih pumpi kojima se drastično smanjuje račun za utrošenu struju, kako na grejanju, tako i na hlađenju.

Ne znam kakva i koja "firma" je u pitanju, ali osim ako je u nekom soliteru ili planinskoj čuki, gotovo sigurno ima mogućnost korišćenja geotermalne energije. Kada bi se makar polovina grejanja na struju klasičnim sistemom (grejačima) supstituisala geotermalnim, toplotnim pumpama, vrlo moguće uopšte ne bi bilo potrebe za spaljivanjem fosilnih goriva. Pa ni za još skupim PV izvorima. Pogotovo što se godišnji troškovi hlađenja polako bliže onima za grejanje. Poređenje klasičnih uređaja i sistema za grejanje i hlađenje prema geotermalnim je otprilike isto i slično zameni klasičnih sijalica LED lampama. Ušteda je enormna. Grejanje na geotermalnu energiju bez obzira što se time i dalje troši struja je ubedljivo najjeftiniji vid grejanja danas bilo gde gde je izvodivo. Grejanje "na struju" ne samo da je najzdravije i najčistije, nego i najisplativije! Nažalost, ne i u Srbiji gde je i dalje najisplativije krasti ili ne plaćati struju. U Srbiji ništa pametno i legalno nije isplativo.

Goxy

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji
(dzoco, 6. oktobar 2022 15:22)

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.

Meni

pre 1 godinu

A kada nastupi-nastupa energetska kriza kako puniti te automobile. Mislim da znam kako-nikako.
(Jasmina, 6. oktobar 2022 16:06)
Sreco mala, puni se sam od sebe na polarne ploce. Bolje pogledaj sminku da li nedostaje nesto.

Goxy

pre 1 godinu

Znas za onu izreku,bolje cutati da drugi misle da si g... nego progovoriti i to dokazati?
U tvom slucaju napisati.

Za samo jedan mesec u Kini se proda mnogo više automobila nego što se na najvećim evropskim tržištima proda u periodu od godinu dana. A samo u januaru ove godine Kina je prodala više električnih automobila nego što je ukupna mesečna prodaja svih novih vozila u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke.
(gasman, 6. oktobar 2022 17:05)

Ti stvarno misliš da će USA dozvoliti da Kina dominira u tako važnoj industriji? Zar ništa niste uspeli načiti u poslednjih 220 dana? Kako uspevate biti tako nadareni? Zapamti, biće onako kako Ankl Sem kaže. Utuvite to već jednom i živećete kao ljudi.

Dragan EV

pre 1 godinu

Kod nas još misle da električni automobili nisu ni za šta, da je to jedna prevara i da će sve to uskoro propasti.

Međutim, svi tržišni pokazatelji i ovakav rast prodaje koji ne postoji ni za jedan drugi proizvod na svetu ukazuju na to da je to budućnost auto industrije.

Za nešto više od godinu dana i Srbija se uključuje i postaje regionalni lider u ovoj oblasti proizvodnjom električne Fiat Pande u Kragujevcu.

marković

pre 1 godinu

U top 20, 13 kineskih proizvođača i onda nas natovci ubedjuju kako ovi nisu sila, nego sta nego su sila ima da dominiraju u svakoj narednoj tehnološkoj revoluciji a od 2100 da bude nedostizna industrijska i tehnoloska sila!!!!

Za Jasminu

pre 1 godinu

@Jasmina-a gde ces sipati gorivo ako nema struje? :) Na pumpi? Jel znas da pumpi, da bi pumpala gorivo, treba struja? Nema struje=nema goriva.
Za razliku od SUS auta koja su zavisna od nafte iz Rusije/Katara/Amerike...ti EV mozes (teoretski) puniti sa nekoliko solarnih panela na svom krovu.
Stavis 5 kW mini solarnu elektranu (koja radi u off-grid rezimu) i mozes svaki dan dopuniti preko 300 km dometa struje.
E to je najveca razlika SUS-EV. EV dovodi do potpune decentralizacije energetske zavisnosti.
Imas EV? Imas solare? Ti si sam svoj "arapin sa naftom". Kapiras?
Zamisli da se kod nas vozi 2 miliona EV? Pa mislis da bi se tangirali sto nam EU preti zabranom uvoza nafte? Pa jedino bi "patili" Petrohemija kojoj nafta treba kao sirovina. Ostali?
Zamisli da su svi GSP u Srbiji na struju? Da su sva auta na struju?
Jel znas da nam, za milion EV, treba dodatnih 700 MW kapaciteta struje? Znas koliko je to? To je 100 dodatnih vetrenjaca kao ove sto su sad po Banatu. I to je to!
Znaci nama, teoretski, treba oko 2 GW dodatnih kapaciteta za proizvodnju struje pa da budemo "energetski nezavisni". Da nas savrseno ne interesuje ko ratuje, gde ratuje, s kim ratuje, da li je blokiran Suec, da li je Merkur u Saturnu, da li je Dunav zaledjen ili presusio.
Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.

dzoco

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji i dobro sam upoznat npr sa Kineakim automobilima i vjerujte da to sto oni nude za pristupacnu cijenu to rijetko ko nudi za suplo vise novca...

nikos

pre 1 godinu

Ovo je najbolji primer koliko je Zapad zaista "dominantan" u ovoj oblasti. Svi znaju i svi su culi za elektricne automobile Tesla, poneko i za Folksvagen ili Ford. Oni su zajedno prodali 4 modela u ukupnom broju od 828.862 komada! Impresivno.
No, "kosooki" su za to vreme prodali svojih 16 modela u ukupnom broju od 1.728.797 komada! Vise nego duplo!
Toliko o premoci zapadne tehnologije i o pravcu u kome se krece svet.

Toni

pre 1 godinu

Zamisljam Mustanga na batt...
(Desa, 6. oktobar 2022 15:38)

Muscle cars neces vidjeti sa baterijama, ali nece ni svaka tetka ili komso penzioner voziti Mustang. Od 100 automobila, bice jedan nabildovani auto sa SUS motorom, ali za one koji vode porodicu na piknik i kupovinu, elektricni auto ce biti sasvim dovoljan.

Ms

pre 1 godinu

Najvise kineza, sto znaci da se najvise vozi na ugalj. Dobro je da nema zagadjenja...Nece biti ni tog uglja beskonacno,samo polako.Jedino resenje je razvijati male turbo motore sa nekim hibridnim sistemom, uz malu potrosnju da se razvuce eksploatacija nafte sto duze.Ja ne vidim buducnost ovih igracki na struju,najvise zato sto struje nema dovoljno.

Au Kinezi

pre 1 godinu

Au Kinezi sta radite auto industriju au svaka vam cast.
Od 20 modela 18 se sklapa u Kini. Neverovatno.
Od sklapaca i proizvodjaca akdrljavih SUS auta dosli su do proizvodjaca i sklapaca najboljih EV.
Udeo EV u prodaji u Kini preko 30% ove godine. Hej bre, 30%!

Ceske zahlade

pre 1 godinu

BYD je najprodavanija marka automobila u Norveskoj, a Tesla je evo vec dve godine na drugom mestu.

On ,BYD, toliko brzo gazi konkurenciju isto kao sto u mobilnoj telefoniji je XIAOMI.

mirko sv

pre 1 godinu

ugasice klasicne aute brze nego mislimo???
mada po meni hibrid ali sa motorom povezanim na generator, za dopunu bat ili kao dodatni pogon preko em.

ZokiNS

pre 1 godinu

Muscle cars neces vidjeti sa baterijama, ali nece ni svaka tetka ili komso penzioner voziti Mustang. Od 100 automobila, bice jedan nabildovani auto sa SUS motorom, ali za one koji vode porodicu na piknik i kupovinu, elektricni auto ce biti sasvim dovoljan.
(Toni, 06. oktobar 2022 16:36)

Bas naprotiv, i oni najzagrizeniji za "muscle cars" su shvarili da ih skoro svaka Tesla ofleka na semaforu i sve se vise okrecu EV. Skoro je najveci Americki proizvodjac takvih automobila Dodge objavio prekid proizvodje cuvenih Charger i Challenger automobila na gas i od 2025 ce iskljucivo praviti EV.

Bojan

pre 1 godinu

Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.
(Za Jasminu, 6. oktobar 2022 20:59)

Zbog toga što je ova energija drastično skuplja od one iz hidro i termo elektrana, kao i nuklearne. Solarna energija je koštala 7x više od hidro/nuklearne. Energija vetra 2-3 puta više. Razlika se polako smanjuje, ali privreda koja koristi skupu energiju je nekonkurentna a društvo stagnira.

Goxy

pre 1 godinu

da li ces moci tek tako da instaliras solarne panele, i da punis vozilo bez davanja drzavi?
(NS oldtajmer, 7. oktobar 2022 07:39)

Da, moći ćeš. Mnoga kola će dolaziti sa preinstaliranim panelima na krovu. Zamisli, puni se sam besplatno. radujte se.

Laki M

pre 1 godinu

Kinezi dominiraju sa 13 modela od prvih 20, ukupno nešto manje od 1.570.000 vozila, ostalih 7 proizvodi oko 950.000 vozila.
Tek je početak, razvaliće Kinezi.

realno

pre 1 godinu

Znaci Evropski proizvodjaci polako odlaze u istoriju, pregazice ih vreme i nemogucnost prilagodjavanja novim tehnologijama. Zvuci neverovatno ali ce proci kao Nokia, Bluberi, Erikson, Sagem i drugi u mobilnoj industriji. Jednostavno nisu mogli da se takmice sa Aple, Samsung, a sada opet njih Kinezi gaze. Isto ce se desiti i u automobilskoj industriji.

Dragan SUS

pre 1 godinu

@Dragan EV; prijatelju nisi u toku, kod nas će se praviti/sklapati električni Citroen C3, bila je skoro vest o tome, tako je odlučila Stelantis grupa. I ne znam kakav regionalni lider mi to postajemo, pa više od 5 godina smo pravili Fiat 500 L i ne postadosmo nikakvi lideri, auto ko auto, pravio se, nikakav poseban uspeh nije ostvario, uostalom profit ide zna se kome, ne bi džabe radnici bili u štrajku nakon gašenja proizvodnje.

duke nukem

pre 1 godinu

@ ovome za jasminu, jel znas da gorivo mozes da stavis u podrum, u bure, kanister i da se prevezes tih 300km sipajuci isto celih 2 minuta. Solarni panel moras da cekas 3 dana da ti napuni bateriju za toliko km, plus ako pada kisa nedelju dana, ode ti racunica.

gasman

pre 1 godinu

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.
(Goxy, 06. oktobar 2022 16:21)


Znas za onu izreku,bolje cutati da drugi misle da si g... nego progovoriti i to dokazati?
U tvom slucaju napisati.

Za samo jedan mesec u Kini se proda mnogo više automobila nego što se na najvećim evropskim tržištima proda u periodu od godinu dana. A samo u januaru ove godine Kina je prodala više električnih automobila nego što je ukupna mesečna prodaja svih novih vozila u zemljama poput Velike Britanije i Nemačke.

Dragan EV

pre 1 godinu

@Dragan SUS:"prijatelju nisi u toku, kod nas će se praviti/sklapati električni Citroen C3"

NE. Praviće se Fiat Panda koja će deliti platformu sa Citroenom C3 elektro. Ili niste dobro čuli vest ili je niste pročitali kako treba.

Neko iz mase

pre 1 godinu

...Zasto se ne ide u tom pravcu? Zasto ne forsiramo solare+vetar+baterije+reverzibilne HE? Ne znam. I nikad mi nece biti jasno.
(Za Jasminu, 06. oktobar 2022 20:59)

Zato što je mnogo skupo izgraditi sve te vetroparkove i solarna polja. Govoriš o tome kao da se to pravi u pekari, pa naručiš 100 komada i posadiš 'de 'oćeš. Da je tako jednostavno i jeftino, pa svi bi samo u to gradili. U obnovljive izvore energije se odavno ulaže i izrađuju se projekti. Treba samo neko da investira i to je to. Pa pošto vidim da si pun elana i ideja, izvadi novce iz slamarice i investiraj. Kroz 20-30 godina ima da živiš kao šeik.

Cinique

pre 1 godinu

Lada ide na biomasu, tj jestivo ulje iz prodavnice…a može i na lož ulje…a može i na ugalj…
(tako, 6. oktobar 2022 17:28)

A može i u presu. Koga briga. Ovde je reč o automobilima, a ne sekundarnim sirovinama.

Bojan

pre 1 godinu

Po ovoj listi, najveća elektro marka automobila je BYD sa 860 hiljada prodatih vozila. Druga je Tesla, sa 677 hiljada. Kinezi su zaključili da su zakasnili za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i fokurirali su se na električne automobile, gde potpuno preuzimaju primat.

pedra

pre 1 godinu

Pa mogli ste da stavite i cjene za pojedinacne modele ! Mislim da se jedino isplati kineski MG koji kosta manje od 30K Fiat 500 igracka oko 30K ,Moka od 35K pa vise. Ioniq 5 i Toyota Bz4x nema nista ispod 50 K
Preterali su sa cenama EV kostaju puno sa malom autonomijom sto je preterano i za srednju klasu. Kupis auto od 40-50 hiljada pa moras da ga punis svakih 400km . Tako da moj glas ide za MG sa povoljnom cjenom 🖖🏻

NS oldtajmer

pre 1 godinu

#(Za Jasminu, 06. oktobar 2022 20:59)
Sve lepo obrazlozeno, ALI, sta mislis kada drzave ostanu bez prihoda od akciza, poreza, razreza itd od nafte/goriva da li ce struja koja ide u vozilo biti tako jeftina, da li ces moci tek tako da instaliras solarne panele, i da punis vozilo bez davanja drzavi?. Seti se samo kako je bilo sa naftom pre 100 i kusur godina kada je pocinjala SUS era. Najbolji primer je gas za vozila, kada su ljudi poceli masovno da prelaze na gas, uz inace vecu potrosnju, a on skoro duplo skuplji + obavezni atest svake 5te godine. Dok je dizel bio jeftiniji od benzina, ljudi masovno kupovali dizel vozila. Posto je sada dizel-gorivo ? koliko kosta servis i odrzavanje takvih vozila? ....

BDj

pre 1 godinu

Da, moći ćeš. Mnoga kola će dolaziti sa preinstaliranim panelima na krovu. Zamisli, puni se sam besplatno. radujte se.
(Goxy, 07. oktobar 2022 09:32)

Jeste sine...
I još kad bi na svima, kao tebi, 500 m dnevno u autu zadovoljilo sve potrebe, gde bi nam bio kraj!
Onda bi I mi mogli da pričamo bajke. Al' svejedno, raduj se, bajke su za decu poput tebe

Milan

pre 1 godinu

@Gradimir
Kad selektivno delite informacije onda je jeftino, kad pogledate cene struje a ono najskuplje u zemljama sa najviše vetroparkova. Imate li objašnjenje?
Evo ja ću da vam kažem. Vetrom i suncem ne može da se upravlja i kada opadne proizvodnja, a to može biti naglo, jedini način da se održi sistem je iz elektrana koje mogu brzo da podižu i spuštaju proizvodnju, a to mogu samo elektrane na gas. Pošteno je cenu struje računati iz oba izvora zajedno jer ne mogu da rade jedno bez drugog.

Stranac

pre 1 godinu

Da si ti nama zivi i zdrav, ali Mustang je vec odavno na baterije. I sam sam ga umalo kupio, ali prevagnulo je ipak na Model 3.
Zivim u Norveskoj, ali sam bez problema vozio i u Srbiji, a i u Crnoj Gori.

tako

pre 1 godinu

A Lada?
(Volim i ja vas, 06. oktobar 2022 15:35)

Lada ide na biomasu, tj jestivo ulje iz prodavnice…a može i na lož ulje…a može i na ugalj…

јоој

pre 1 godinu

Електрични Мустанг постоји већ годину дана и више. И да бржи је и јачи од Мустанга са сус мотором.

Milan

pre 1 godinu

@Gradimir
Delujete mi kao idealista, nemate loše namere, ali nikada niste ništa praktično radili oko stvari o kojima pišete. Teoretski neke stvari lepo zvuče, ali malčice je drugčije u praksi.
Još prošle godine sam radio na projektu ugradnje solarnih panela za jednu veliku firmu.Projekat je na kraju odbačen kao neisplativ, period otplate od skoro 30 godina nije prihvatljiv. Da li stvarno mislite da firma nije želela da smanji svoje troškove za energiju da je to isplativo? Deo problema je jeftna struja u Srbiji, ali zar stvarno mislite da treba da bude skupa da bismo morali da investiramo u panele?Sa druge strane juče sam montirao solarne panele na svojoj kući, znači nisam protiv solarne energije, samo svaka tehnologija ima svoja ograničenja. Solarna energija može da bude pomoćni izvor energije, ali nikako ne može da bude primarni izvor energije za elektro distributivne mreže. Zatucani političari koji guraju kojekakve zelene agende protivno ekonomskoj logici jedino uspevaju da poskupe energiju za krajnjeg potrošača. Dugoročno izazivaju ogromnu štetu. Ne treba silovati primenu neke tehnologije, onoga trenutka kada je isplativa svako će investirati u nju. Opet nijedna nije savršena i najisplativija u svim situacijama, takva još nije izmišljena.

kimi R

pre 1 godinu

@za Jasminu
Kapiraš ti da nema svako svoj krov i da je ta vaša EV priča i previše romantična. Stvarnost baš i nije ružičasta. Nema je doduše ni ova trenutna, ali EV još manje.

Bole

pre 1 godinu

kad se konacno razvije i baterija- mini nuklearni reaktor, sa SUS motorima je prica zauvek zavrsena. A to ce biti veoma brzo, max 10 godina.

Joca

pre 1 godinu

Da li stvarno mislite da firma nije želela da smanji svoje troškove za energiju da je to isplativo?
(Milan, 8. oktobar 2022 15:16)

Možda nisu razmišljali na pravi način? Umesto da ulažu u povećanje proizvodnje, trebalo je da razmišljaju o smanjenju potrošnje električne energije. Trenutno najisplativiji način je ugradnja toplotnih pumpi kojima se drastično smanjuje račun za utrošenu struju, kako na grejanju, tako i na hlađenju.

Ne znam kakva i koja "firma" je u pitanju, ali osim ako je u nekom soliteru ili planinskoj čuki, gotovo sigurno ima mogućnost korišćenja geotermalne energije. Kada bi se makar polovina grejanja na struju klasičnim sistemom (grejačima) supstituisala geotermalnim, toplotnim pumpama, vrlo moguće uopšte ne bi bilo potrebe za spaljivanjem fosilnih goriva. Pa ni za još skupim PV izvorima. Pogotovo što se godišnji troškovi hlađenja polako bliže onima za grejanje. Poređenje klasičnih uređaja i sistema za grejanje i hlađenje prema geotermalnim je otprilike isto i slično zameni klasičnih sijalica LED lampama. Ušteda je enormna. Grejanje na geotermalnu energiju bez obzira što se time i dalje troši struja je ubedljivo najjeftiniji vid grejanja danas bilo gde gde je izvodivo. Grejanje "na struju" ne samo da je najzdravije i najčistije, nego i najisplativije! Nažalost, ne i u Srbiji gde je i dalje najisplativije krasti ili ne plaćati struju. U Srbiji ništa pametno i legalno nije isplativo.

Za Dragan SUS

pre 1 godinu

Po sedamdeset i peti put, Stellantis Kragujevac NECE praviti elektricni C3 vec novu elektro Fiat Pandu na zajedničkoj šasiji koju koristi i nova C3.
Vest nije dobro preneta to jest prevedena je rogobatno.

Gradimir

pre 1 godinu

@Milan
Kao što rekoh: potražite po netu. Evo, i sinoć, pošto sam ostavio poruku, naišao sam na poređenja cena izgradnje postrojenja i održavanja tokom proizvodnje.

https://www.e-education.psu.edu/eme801/node/530

Vetar i sunce, ukratko. Što se tiče količine sunca i vetra, verovao ili ne, na godišnjem nivou na određenoj lokaciji vrlo malo varira osunčanost ili količina vetra. Možeš imati par dana nedostatka sunca, ali na nivou od godinu dana varijacije se mere u procentima. Zato se i radi na skladištenju. Voda, kompresovani vazduh, tečne soli, zamajci, baterije... Ima više načina za skladištenje. Zašto je struja skupa u zemljama u kojima ima vetrenjača i dolara? Možda zato što cena proizvodnje konstantno pada, ali u prodajnoj ceni učestvuju i prethodne investicije a ne samo najsvežije ili proizvođači koriste mogućnosti na tržištu da više zarade. A možda je to odokativna procena.

CATAPA

pre 1 godinu

Evo ja ću da vam kažem. Vetrom i suncem ne može da se upravlja i kada opadne proizvodnja, a to može biti naglo, jedini način da se održi sistem je iz elektrana koje mogu brzo da podižu i spuštaju proizvodnju, a to mogu samo elektrane na gas. Pošteno je cenu struje računati iz oba izvora zajedno jer ne mogu da rade jedno bez drugog.
(Milan, 8. oktobar 2022 01:15)

Vama putinofilima samo gas u glavi. Vetar NIKADA ne može da stane. Nije stao otkad ova planeta ima atmosferu. Ako bi vetar stao, vrlo verovatno bi najveći deo živog sveta na kopnu i u vodi izumro, ne bi bilo ni kiše ni površinskih tokova vode. Kraj.

Ako vetar ne duva na jednom mestu, znači da duva na drugom. Na kontinentalnom nivou (na primer Evrope) vetar UVEK duva. Ali to zahteva ne samo da i vetrogeneratori budu podignuti svuda gde je pogodno, nego da i elektroenergetski sistem obuhvati sve tako raštrkane "plantaže". Srećom, već u velikoj meri jeste, što je urađeno i pre kampanje vetrogeneratora. U Evropi više nema ni jednog "nacionalnog", izolovanog elektroenergetskog sistema, Evropa je jedan sistem izvan kog je kao i izvan svega normalnog jedino Rusija. Putinova fosilna Rusija.

Elektrane na vetar na jednom mestu, pa i na moru, nemaju puno svrhe i smisla. Kao kad bi telefon imalo par kuća. Podizanje vetroparkova u inostranstvu nije "usluga" tim zemljama. To je nužnost da bi i domaći vetroparkovi imali svrhe. To je zajednički, odnosno opšti, tj. civilizacioni interes. Ali nije ruski, tojest Putinov.

Gradimir

pre 1 godinu

@Bojan
Bojane, struja iz vetroparkova i solarnih elektrana odavno nije skuplja od drugih vidova proizvodnje. Potraži po Internetu svežije informacije. Najjeftinija struja je iz vetroparkova na pučini, pa na kopnu, pa iz solarnih parkove. Termoelektrane i hidroelektrane su skuplje od toga.

Milan

pre 1 godinu

@Bole
Svi jedva čekaju da ti prodaju auto nešto što im više nikada nećeš platiti?
Baš zato su radni vek kućnih aparata sveli sa 20 na 5 godina? Svaka priča o ekologiji, jeftinoj energiji itd je šarena laža dok god se sistem zasniva na što većoj potrošnji.

T

pre 1 godinu

Električni automobil nije nikakva posebno napredna tehnologija. Sve se vrti oko baterija. Koja zemlja bude imala najviše baterija, proizvodiće najviše automobila. Evropa kasni, ali planira se dosta fabrika. Nije kasno za Evropu niti za bilo koga drugog. Ali svaka čast Kinezima.

Marko

pre 1 godinu

BYD je najprodavanija marka automobila u Norveskoj, a Tesla je evo vec dve godine na drugom mestu.

On ,BYD, toliko brzo gazi konkurenciju isto kao sto u mobilnoj telefoniji je XIAOMI.
(Ceske zahlade, 6. oktobar 2022 21:47)

Ma sta pricate vi? BYD Tang je najprodavaniji BYD model u Norveskoj koji se do sada u 2022. godini prodao u celih 1332 primeraka. Mustang Mach-E se prodao u duplo vise primeraka recimo a da ne govorimo o Audiju, Polestaru, BMW i naravno Tesli. Skoda Enyaq se prodala cetiri puta vise nego BYD Tang.

Milan

pre 1 godinu

@CATAPA
Vašem iskrivljenom pogledu na svet nama pomoći, putinofili u američkoj firmi? Kako niste primetili da je evropa postala zavisna od putinovog gasa upravo za vreme forsiranja zelene energije? Za 2021 iz vetra je proizvedeno 28% manje energije nego 2020, ne na jednom mestu nego na teritoriji cele nemačke. Vetrovi zavise od prirode ne od čoveka, zašto je to toliko teško prihvatiti? Možda vi imate neko genijalno rešenje da peglate razliku u proizvodnji pa nastojte da to dobro unovčite, eto svi ostali za sada nisu smislili ništa pametnije od gasa.
@Joca
Vaš pogled je očigledno ograničen na industrije koje poznajete. Da toplotne pumpe su dobro rešenje, čak i odlično da se kombinuje sa solarnim panelima ako se proizvodnja odvija samo tokom dana. Sasvim je druga priča kada je proizvodnja 24h, tu se krije odgovor o neisplativosti panela, kao i u načinu obračuna potrošene energije. I ne brinite, svaka ozbiljna firma je već odavno opremila hale LED osvetljenjem i senzorima da ne troše energiju ako nije neophodno

Филипинац

pre 1 godinu

(Milan, 08. oktobar 2022 15:16)
Милане период отплате је тренутно око 7-8 година не знам детаље те фирме али све фирме којима смо урадили електране имају у плану проширење јер се резултати одмах виде кроз софтвер и рачуница им је јасна. Нови уговори полако стижу са наравно повећаном ценом за индустрију.

HanSolo

pre 1 godinu

za manje od 10 godina azijati preuzimaju tron auto industrije...,zivim u Rusiji
(dzoco, 6. oktobar 2022 15:22)

Hoće, preuzeće primat ali u toj Rusiji. Sa prodatih 1 000 mesečno jer ćete jedva toliko EV kupovati.

Ovde će se voziti Evropska + Tesle u 70% slučajeva.
(Goxy, 06. oktobar 2022 16:21).

Neće da se kupuje samo Evropska.. Pogledaj šta se prodaje u Norveškoj.. Svašta.

Ja vozim na primer XC40 Recharge, a žena mi vozi Kia Soul EV.. Volvo(kineski) jeste
dobar i udoban i iz tog razloga je malo bolji od Kije.. Brže i puni.. Ali u svim drugim segmentima je Kija bolja.. I ako ima manje konja(201) ima ogroman obrtni momenat.. Po papirima ide 0-100 za 7,8s.. Ali kad je sa svim puna batterija to razvije za 6s.. A mnogo je efikastniji od Volvoa.
Sad Soul EV je stara platforma Kije/Houndaja.. Novi Ionic i Ev su iz nekih pogleda izpred i Tesle(mislim sistem 800v)..
Koreanci su sad u zaletu.
Tesla još uvek ima prednost u svojoj infrastrukturi punjača.. Ali ništa više specijalno od tog.. Autonomna vožnja nikad neće biti za mene i većina ljudi.
Punimo kola kod kuće u Beogradu i nejdemo nikad na benzinsku pumpu.. Milina..