Četvrtak, 18.08.2022.

12:45

Kineska kupe-limuzina sa britanskim korenima: Debitovao MG7 FOTO

Izvor: B92

Kineska kupe-limuzina sa britanskim korenima: Debitovao MG7 FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Lord of the Flies

pre 1 godinu

Takodje, kada za desetak godina trziste automobila vecinski bude orjentisano ka struji, tvrdim da ce kinezi da pojedu i evropske i americke proizvodjace, kao sto su jeftini kineski android telefoni pojeli ajfon.

Dakle spremite se, Xiaomi stize, doduse pod nekim drugim imenom i u auto industiju ;)
(Doktor, 19. avgust 2022 11:01)

Taj isti iphone je i dalje broj 1 na vecini razvijenih i platezno sposobnih trzista. U autoindustriji je mnogo teze napraviti vrhunski proizvod nego u industriji mobilnih telefona...

neversummer

pre 1 godinu

(Doktor, 19. avgust 2022 11:01)
Niti su Kinezi pojeli ajfon niti ce ti auti da imaju ono nesto sto ima neka fabrika sa zapada koja je decenijama gradila brend i tradiciju. Isto kao i shaomi, i sve ostalo kinesko, to su samo kopije necega, a ljudi ce uvek zeleti da imaju 'original'. Kratak je zivot da bi se trosio na ove gluposti, radi pa zaradi za pravu stvar.

Doktor

pre 1 godinu

Imao je MG stand na beogradskom sajmu automobila ove godine.

Ja sam odusevljen kisneskim MG brendom i tvrdim da su u klasi sa BMW-om sto se tice dizajna i enterijera, samo duplo jeftiniji!

Unutra kozna sedista prostepana, to se vidja u brendovima kao sto su Bentli! Krem naravno nist ovo farbano crno :) A to sto su prikazali prodavalo se za tridesetak hiljada evra! I svi su bili hibridi!

Nema to vise nikakve veze sa englezima, verujem da mozda samo bedzeve lepe u UK.

Takodje, kada za desetak godina trziste automobila vecinski bude orjentisano ka struji, tvrdim da ce kinezi da pojedu i evropske i americke proizvodjace, kao sto su jeftini kineski android telefoni pojeli ajfon.

Dakle spremite se, Xiaomi stize, doduse pod nekim drugim imenom i u auto industiju ;)

Milan

pre 1 godinu

@mg
Tako je, upravo zato kinezi i kupuje brendove. Gde će automobil posle biti proizveden manje je bitno. Većina Toyota prodata u evropi napravljena je u evropi, većina fordova prodata u evropi napravljena je u evropi itd. Jedino je svaka Mazda napravljena u japanu.
Kinezi su počeli prodaju mg baš u UK jer su tamo ljudi još uvek vezani za mg. Problem sa mg je što brend nije aktivan dve decenije, za razliku od volvoa koji ima kontinuitet pa ga je lakše eksploatisati.

Milan

pre 1 godinu

@Borko
Ja ne tvrdim da je Volvo prepakovani Geely, ja tvrdim da sve važne odluke o volvou donose kinezi. Kinezi odlučuju i o broju modela i o njihovom izgledu i tehnici, ostali samo sprovode odluke. Da su šveđani znali da vode volvo, isti ne bi propao i dospeo u kineske ruke. Očigledno je da kinezi to rade bolje.

mg

pre 1 godinu

Zapravo Volvo jeste u vlasnistvu Kineske kompanije. Takodje ima proizvodnju i u Kini.

--
Proizvodnja u Kini je za Kinu. Vozila za evropsko tržište proizvode se u Evropi i Americi. U Evropi još uvijek niko normalan neće dati 50.000+ eura za vozilo proizvedeno u Kini.

i tako u krug

pre 1 godinu

Volvo ipak proda skoro duplo vise automobila u Evropi nego u Kini ili Americi. Evropa je njihovo najvece trziste. Inace svi import brendovi da bi uopste prodavali u Kini moraju da imaju kineskog partnera tj kineskog proizvodjaca automobila kao partnera a mnogi imaju i fabrike u Kini kako bi izbegli ogromne carine. Takodje mnogi imaju i R&D centre i to nista nije sporno jer je Kina ogromno i bogato trziste. Pa BMW i Mercedes su ceo svoj dizajn super premijum modela prilagodili kineskom ukusu; EQS je tipican primer kineskog uticaja, nova 7ica takodje itd.

Ovde se vodi polemika ko vuce konce u dizajnu i inžinjerstvu tehnologije i samih automobila a to se radi iz Evropskih kancelarija i ljudi koji su tamo zaposleni a ne nekih likova iz Kine samo zato sto su ugruvali lovu. Geely sigurno ima uticaj na kompletnu viziju gde vidi Volvo Cars i sta od njega ocekuje ali sam razvoj puta do tog cilja rade evropske kancelarije. Ovaj MG7 ciju vest smo hijackovali je 100% kineski proizvod za razliku od Volvoa. SAIC drzavni kineski proizvodjac koji poseduje MG trademark je takodje partner americkom GM, nemackim VW i Iveco u Kini preko koga oni prodaju svoje modele na kinesko trziste. SAIC je ogromna firma za razliku od Geely.

Podbrend Volvo-a Polestar je kinesko-svedski projekat gde zajedno saradjuju i dele sa kinezima know-how u elektrifikaciji. Zato je i izmilsjen taj novi brend kao prototip kako prodaja/zakup i usluga u buducnosti treba da izgleda.

Logo

pre 1 godinu

@Kako MG može biti premijum brend, kad ni kad je bio na vrhuncu na Ostrvu to nije bio! Imao je isključivo sportski imidž i nikad nije imao četvora vrata. GlavnI modeli bili u MG B i MG B GT... Mali sportski dvosed sa čvrstim krovom i konvertibl...
(Čika Boško, 19. avgust 2022 00:04)

A zasto ne moze?
Od stare fabrike ostalo je samo ime. Novi vlasnici, novi kapital, nove ideje.
Po tvojoj logici kako je onda Tesla uspeo da postane broj 1 u proizvodnji elektricnih vozila pored giganta kao sto su VW, Toyota i drugi, kada nisu ni postojali do 2003 ili koje vec godine?

Vremena se jednostavno menjaju. Kao sto ni npr Mercedes i BMW nemaju veze sa kvalitetom od pre 30 godina, tako ni Alfa nije vise krs kao pre 30 godina, a isto tako i Nokia koja je bila broj 1 u mob telefonima vise ne postoji.

S21

pre 1 godinu

Samo nesto malo primerenije od "Ferari" felni i odlično. I zadnji ili 4x4 pogon. U ovoj klasi ne sme da se zakida, konkurencija je zeznuta.

alavi zapadnjaci

pre 1 godinu

Zapadnjacima ce alavost doci glave. Volvo su prodali Kinezima, Za BMW motocikle dijelove prave u Kini a sklapaju ih u Njemackoj da mogu staviti stiker "made in Germany" ali velik broj reklamacija govori da
su ipak "made in China". otklonice se nedostaci ali BMW nikad vise nece imati reputaciju kao ranije kao ni Volvo a tako je i u drugim bransama.

Nenad

pre 1 godinu

@Borko

Zapravo Volvo jeste u vlasnistvu Kineske kompanije. Takodje ima proizvodnju i u Kini.
Mada ne kapiram zasto na to ljudi tako lose gledaju. Pa mnogi proizvodjaci u Kini imaju fabrike.
I to ne samo u auto industriji.
Drugo, Volvo je jedan premium brend koji je to i ostao i preuzimanjem kineza.

Zok1

pre 1 godinu

(Borko, 18. avgust 2022 17:35) Volvo ima 2 fabrike i 1 R&D centar u Evropi, 3 fabrike i 1 R&D centra u Kini, a 1 fabriku i 2 R&D centra u Americi. Volvo više proda u Americi i Kini nego u EU. Volvo će na kraju ostati samo ime.

Veliki brat

pre 1 godinu

Svi šveđani se šale kako voze kineski auto. Te priče kako će neko da investira novac a da se ne pita ništa može da proguta samo neko ko nije radio u multinacionalnoj kompaniji. Onaj čiji je novac pita se sve, druga je stvar što kompanije rade na imidžu u pojedinim zemljama da bi podišle kupcima. Konkretno znaju kinezi da će zapadu lakše prodati "švedski" auto nego "kineski", zato su i investirali novac u brend, inače bi prodavali geely, ali to ne menja poentu: volvo je kineski auto
(Milan, 18. avgust 2022 20:42)

Ne, kinezi ne prave Volvo. Kineska firma Geely je investirala u Volvo a jedan od uslova je bio da Volvo bude nezavistan i da radi po svom bez upliva Geely-ja tj da ne budu pod istim krovom. Naravno da je kinezima u interesu sto brze da dodje do spajanja maticne firma i Volvo-a ali tu se nesto pita i EU i vrlo lako mogu to da neodobre takav potez.
(Borko, 18. avgust 2022 17:35)


Sve je predviđeno preciznim UGOVORIMA, a jedan od najvažnijih delova ili čak posebnog ugovora je to da kineski investitor ne može tehnologiju Volvo automobila (da, Volvo Cars je posebna firma, prodata kinezima, bila deo nekadašnjeg Volvo AB, od koga su kasnije odvojeni delovi za proizvodnju kamiona, autobusa i građevinskih mašina), dakle Geely u Kini ne može da koristi ništa od ključnih patentiranih tehnologija iz Volo automobila. Da li se to poštuje u Kini posebna je priča, ali ako se ne poštuje, Geely ne može takve automobile prodavati u Evropi pod kineskim brendom.

Borko

pre 1 godinu

@(Milan, 18. avgust 2022 20:42)

U vasem komentaru vi tvrdite da su Volvo prepakovani kineski Geely automobili jer ce kinez lakse prodati evropsku marku nego kinesku. Ja se izvinjavam ali to nema veze sa zivotom i sada cete videti zasto.

1) Geely je kupio Volvo da bi mogao da primeni tehnologiju Volvoa na svoje automobile sto je uzelo maha od pre par godina kao na primer 2.0 turbo motor i CMA zajednicka platforma (nastala od Volvo SPA platofrme). Na toj platformi se voze samo tri Volvoa: XC40 i dva BEVa C40 i Polestar 2.

2) Nema strucnih ljudi iz Geelyja u Volvo timu na kljucnim pozicijama za razvoj automobila. Volvo automobili i njegove komponente se i dalje razvijaju, dizajniraju i proizvode tamo gde se to oduvek radilo.

3) Da, jedan od uslova da Geely preuzme Volvo Cars je nezavisnost te podgrupe. To je bio uslov velike Volvo grupe u kojoj Geely takodje ima drugi po velicini udeo ali nema najvise glasackih prava.

U ostalom Volvo je vec spremio novu platformu za novu generaciju BEV automobila a svoju poslednju ICE platformu SPA prepusta kineskim partnerima pa tako od ove godine imate Lynk SUV na SPA platformi sa I4 PHEV opcijom direktno iz 2016 XC90. Kineskim partnerima je trebalo sest godina da implementiraju Volvo platformu i PHEV motorizaciju. Obe stvari su razvili Volvo inzinjeri bez bilo kakvog uplitanja Geely kineskih inzinjera.

Čika Boško

pre 1 godinu

Kako MG može biti premijum brend, kad ni kad je bio na vrhuncu na Ostrvu to nije bio! Imao je isključivo sportski imidž i nikad nije imao četvora vrata. GlavnI modeli bili u MG B i MG B GT... Mali sportski dvosed sa čvrstim krovom i konvertibl...

Milan

pre 1 godinu

@Borko
Svi šveđani se šale kako voze kineski auto. Te priče kako će neko da investira novac a da se ne pita ništa može da proguta samo neko ko nije radio u multinacionalnoj kompaniji. Onaj čiji je novac pita se sve, druga je stvar što kompanije rade na imidžu u pojedinim zemljama da bi podišle kupcima. Konkretno znaju kinezi da će zapadu lakše prodati "švedski" auto nego "kineski", zato su i investirali novac u brend, inače bi prodavali geely, ali to ne menja poentu: volvo je kineski auto

Borko

pre 1 godinu

Ne znaju kinezi?
Uostalom već prave volvo
(Milan, 18. avgust 2022 15:50)

Ne, kinezi ne prave Volvo. Kineska firma Geely je investirala u Volvo a jedan od uslova je bio da Volvo bude nezavistan i da radi po svom bez upliva Geely-ja tj da ne budu pod istim krovom. Naravno da je kinezima u interesu sto brze da dodje do spajanja maticne firma i Volvo-a ali tu se nesto pita i EU i vrlo lako mogu to da neodobre takav potez.

Coyote

pre 1 godinu

Vrhunski dizajn, stvarno prelepo izgleda. Kvari ga prednji pogon i mogao bi da ima jace motore. Po dimenzijama se vidi da je gotovo kao Audi A6.

Čeki opinionista del cazzo

pre 1 godinu

To je ta boja , BRG ( british racing green )...

Inače, imam ovde neke Pakistance koji su dovezli neke MG modele iz ko- zna-gde...
Svi su sa 7 godina garancije i imaju više nego pristojnu cenu.

Plus, izgledaju odlično...

Čeki opinionista del cazzo

pre 1 godinu

To je ta boja , BRG ( british racing green )...

Inače, imam ovde neke Pakistance koji su dovezli neke MG modele iz ko- zna-gde...
Svi su sa 7 godina garancije i imaju više nego pristojnu cenu.

Plus, izgledaju odlično...

Milan

pre 1 godinu

@Borko
Svi šveđani se šale kako voze kineski auto. Te priče kako će neko da investira novac a da se ne pita ništa može da proguta samo neko ko nije radio u multinacionalnoj kompaniji. Onaj čiji je novac pita se sve, druga je stvar što kompanije rade na imidžu u pojedinim zemljama da bi podišle kupcima. Konkretno znaju kinezi da će zapadu lakše prodati "švedski" auto nego "kineski", zato su i investirali novac u brend, inače bi prodavali geely, ali to ne menja poentu: volvo je kineski auto

Coyote

pre 1 godinu

Vrhunski dizajn, stvarno prelepo izgleda. Kvari ga prednji pogon i mogao bi da ima jace motore. Po dimenzijama se vidi da je gotovo kao Audi A6.

Borko

pre 1 godinu

Ne znaju kinezi?
Uostalom već prave volvo
(Milan, 18. avgust 2022 15:50)

Ne, kinezi ne prave Volvo. Kineska firma Geely je investirala u Volvo a jedan od uslova je bio da Volvo bude nezavistan i da radi po svom bez upliva Geely-ja tj da ne budu pod istim krovom. Naravno da je kinezima u interesu sto brze da dodje do spajanja maticne firma i Volvo-a ali tu se nesto pita i EU i vrlo lako mogu to da neodobre takav potez.

Logo

pre 1 godinu

@Kako MG može biti premijum brend, kad ni kad je bio na vrhuncu na Ostrvu to nije bio! Imao je isključivo sportski imidž i nikad nije imao četvora vrata. GlavnI modeli bili u MG B i MG B GT... Mali sportski dvosed sa čvrstim krovom i konvertibl...
(Čika Boško, 19. avgust 2022 00:04)

A zasto ne moze?
Od stare fabrike ostalo je samo ime. Novi vlasnici, novi kapital, nove ideje.
Po tvojoj logici kako je onda Tesla uspeo da postane broj 1 u proizvodnji elektricnih vozila pored giganta kao sto su VW, Toyota i drugi, kada nisu ni postojali do 2003 ili koje vec godine?

Vremena se jednostavno menjaju. Kao sto ni npr Mercedes i BMW nemaju veze sa kvalitetom od pre 30 godina, tako ni Alfa nije vise krs kao pre 30 godina, a isto tako i Nokia koja je bila broj 1 u mob telefonima vise ne postoji.

Čika Boško

pre 1 godinu

Kako MG može biti premijum brend, kad ni kad je bio na vrhuncu na Ostrvu to nije bio! Imao je isključivo sportski imidž i nikad nije imao četvora vrata. GlavnI modeli bili u MG B i MG B GT... Mali sportski dvosed sa čvrstim krovom i konvertibl...

alavi zapadnjaci

pre 1 godinu

Zapadnjacima ce alavost doci glave. Volvo su prodali Kinezima, Za BMW motocikle dijelove prave u Kini a sklapaju ih u Njemackoj da mogu staviti stiker "made in Germany" ali velik broj reklamacija govori da
su ipak "made in China". otklonice se nedostaci ali BMW nikad vise nece imati reputaciju kao ranije kao ni Volvo a tako je i u drugim bransama.

Nenad

pre 1 godinu

@Borko

Zapravo Volvo jeste u vlasnistvu Kineske kompanije. Takodje ima proizvodnju i u Kini.
Mada ne kapiram zasto na to ljudi tako lose gledaju. Pa mnogi proizvodjaci u Kini imaju fabrike.
I to ne samo u auto industriji.
Drugo, Volvo je jedan premium brend koji je to i ostao i preuzimanjem kineza.

S21

pre 1 godinu

Samo nesto malo primerenije od "Ferari" felni i odlično. I zadnji ili 4x4 pogon. U ovoj klasi ne sme da se zakida, konkurencija je zeznuta.

Milan

pre 1 godinu

@Borko
Ja ne tvrdim da je Volvo prepakovani Geely, ja tvrdim da sve važne odluke o volvou donose kinezi. Kinezi odlučuju i o broju modela i o njihovom izgledu i tehnici, ostali samo sprovode odluke. Da su šveđani znali da vode volvo, isti ne bi propao i dospeo u kineske ruke. Očigledno je da kinezi to rade bolje.

Zok1

pre 1 godinu

(Borko, 18. avgust 2022 17:35) Volvo ima 2 fabrike i 1 R&D centar u Evropi, 3 fabrike i 1 R&D centra u Kini, a 1 fabriku i 2 R&D centra u Americi. Volvo više proda u Americi i Kini nego u EU. Volvo će na kraju ostati samo ime.

mg

pre 1 godinu

Zapravo Volvo jeste u vlasnistvu Kineske kompanije. Takodje ima proizvodnju i u Kini.

--
Proizvodnja u Kini je za Kinu. Vozila za evropsko tržište proizvode se u Evropi i Americi. U Evropi još uvijek niko normalan neće dati 50.000+ eura za vozilo proizvedeno u Kini.

Milan

pre 1 godinu

@mg
Tako je, upravo zato kinezi i kupuje brendove. Gde će automobil posle biti proizveden manje je bitno. Većina Toyota prodata u evropi napravljena je u evropi, većina fordova prodata u evropi napravljena je u evropi itd. Jedino je svaka Mazda napravljena u japanu.
Kinezi su počeli prodaju mg baš u UK jer su tamo ljudi još uvek vezani za mg. Problem sa mg je što brend nije aktivan dve decenije, za razliku od volvoa koji ima kontinuitet pa ga je lakše eksploatisati.

i tako u krug

pre 1 godinu

Volvo ipak proda skoro duplo vise automobila u Evropi nego u Kini ili Americi. Evropa je njihovo najvece trziste. Inace svi import brendovi da bi uopste prodavali u Kini moraju da imaju kineskog partnera tj kineskog proizvodjaca automobila kao partnera a mnogi imaju i fabrike u Kini kako bi izbegli ogromne carine. Takodje mnogi imaju i R&D centre i to nista nije sporno jer je Kina ogromno i bogato trziste. Pa BMW i Mercedes su ceo svoj dizajn super premijum modela prilagodili kineskom ukusu; EQS je tipican primer kineskog uticaja, nova 7ica takodje itd.

Ovde se vodi polemika ko vuce konce u dizajnu i inžinjerstvu tehnologije i samih automobila a to se radi iz Evropskih kancelarija i ljudi koji su tamo zaposleni a ne nekih likova iz Kine samo zato sto su ugruvali lovu. Geely sigurno ima uticaj na kompletnu viziju gde vidi Volvo Cars i sta od njega ocekuje ali sam razvoj puta do tog cilja rade evropske kancelarije. Ovaj MG7 ciju vest smo hijackovali je 100% kineski proizvod za razliku od Volvoa. SAIC drzavni kineski proizvodjac koji poseduje MG trademark je takodje partner americkom GM, nemackim VW i Iveco u Kini preko koga oni prodaju svoje modele na kinesko trziste. SAIC je ogromna firma za razliku od Geely.

Podbrend Volvo-a Polestar je kinesko-svedski projekat gde zajedno saradjuju i dele sa kinezima know-how u elektrifikaciji. Zato je i izmilsjen taj novi brend kao prototip kako prodaja/zakup i usluga u buducnosti treba da izgleda.

neversummer

pre 1 godinu

(Doktor, 19. avgust 2022 11:01)
Niti su Kinezi pojeli ajfon niti ce ti auti da imaju ono nesto sto ima neka fabrika sa zapada koja je decenijama gradila brend i tradiciju. Isto kao i shaomi, i sve ostalo kinesko, to su samo kopije necega, a ljudi ce uvek zeleti da imaju 'original'. Kratak je zivot da bi se trosio na ove gluposti, radi pa zaradi za pravu stvar.

Veliki brat

pre 1 godinu

Svi šveđani se šale kako voze kineski auto. Te priče kako će neko da investira novac a da se ne pita ništa može da proguta samo neko ko nije radio u multinacionalnoj kompaniji. Onaj čiji je novac pita se sve, druga je stvar što kompanije rade na imidžu u pojedinim zemljama da bi podišle kupcima. Konkretno znaju kinezi da će zapadu lakše prodati "švedski" auto nego "kineski", zato su i investirali novac u brend, inače bi prodavali geely, ali to ne menja poentu: volvo je kineski auto
(Milan, 18. avgust 2022 20:42)

Ne, kinezi ne prave Volvo. Kineska firma Geely je investirala u Volvo a jedan od uslova je bio da Volvo bude nezavistan i da radi po svom bez upliva Geely-ja tj da ne budu pod istim krovom. Naravno da je kinezima u interesu sto brze da dodje do spajanja maticne firma i Volvo-a ali tu se nesto pita i EU i vrlo lako mogu to da neodobre takav potez.
(Borko, 18. avgust 2022 17:35)


Sve je predviđeno preciznim UGOVORIMA, a jedan od najvažnijih delova ili čak posebnog ugovora je to da kineski investitor ne može tehnologiju Volvo automobila (da, Volvo Cars je posebna firma, prodata kinezima, bila deo nekadašnjeg Volvo AB, od koga su kasnije odvojeni delovi za proizvodnju kamiona, autobusa i građevinskih mašina), dakle Geely u Kini ne može da koristi ništa od ključnih patentiranih tehnologija iz Volo automobila. Da li se to poštuje u Kini posebna je priča, ali ako se ne poštuje, Geely ne može takve automobile prodavati u Evropi pod kineskim brendom.

Borko

pre 1 godinu

@(Milan, 18. avgust 2022 20:42)

U vasem komentaru vi tvrdite da su Volvo prepakovani kineski Geely automobili jer ce kinez lakse prodati evropsku marku nego kinesku. Ja se izvinjavam ali to nema veze sa zivotom i sada cete videti zasto.

1) Geely je kupio Volvo da bi mogao da primeni tehnologiju Volvoa na svoje automobile sto je uzelo maha od pre par godina kao na primer 2.0 turbo motor i CMA zajednicka platforma (nastala od Volvo SPA platofrme). Na toj platformi se voze samo tri Volvoa: XC40 i dva BEVa C40 i Polestar 2.

2) Nema strucnih ljudi iz Geelyja u Volvo timu na kljucnim pozicijama za razvoj automobila. Volvo automobili i njegove komponente se i dalje razvijaju, dizajniraju i proizvode tamo gde se to oduvek radilo.

3) Da, jedan od uslova da Geely preuzme Volvo Cars je nezavisnost te podgrupe. To je bio uslov velike Volvo grupe u kojoj Geely takodje ima drugi po velicini udeo ali nema najvise glasackih prava.

U ostalom Volvo je vec spremio novu platformu za novu generaciju BEV automobila a svoju poslednju ICE platformu SPA prepusta kineskim partnerima pa tako od ove godine imate Lynk SUV na SPA platformi sa I4 PHEV opcijom direktno iz 2016 XC90. Kineskim partnerima je trebalo sest godina da implementiraju Volvo platformu i PHEV motorizaciju. Obe stvari su razvili Volvo inzinjeri bez bilo kakvog uplitanja Geely kineskih inzinjera.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

Takodje, kada za desetak godina trziste automobila vecinski bude orjentisano ka struji, tvrdim da ce kinezi da pojedu i evropske i americke proizvodjace, kao sto su jeftini kineski android telefoni pojeli ajfon.

Dakle spremite se, Xiaomi stize, doduse pod nekim drugim imenom i u auto industiju ;)
(Doktor, 19. avgust 2022 11:01)

Taj isti iphone je i dalje broj 1 na vecini razvijenih i platezno sposobnih trzista. U autoindustriji je mnogo teze napraviti vrhunski proizvod nego u industriji mobilnih telefona...

Doktor

pre 1 godinu

Imao je MG stand na beogradskom sajmu automobila ove godine.

Ja sam odusevljen kisneskim MG brendom i tvrdim da su u klasi sa BMW-om sto se tice dizajna i enterijera, samo duplo jeftiniji!

Unutra kozna sedista prostepana, to se vidja u brendovima kao sto su Bentli! Krem naravno nist ovo farbano crno :) A to sto su prikazali prodavalo se za tridesetak hiljada evra! I svi su bili hibridi!

Nema to vise nikakve veze sa englezima, verujem da mozda samo bedzeve lepe u UK.

Takodje, kada za desetak godina trziste automobila vecinski bude orjentisano ka struji, tvrdim da ce kinezi da pojedu i evropske i americke proizvodjace, kao sto su jeftini kineski android telefoni pojeli ajfon.

Dakle spremite se, Xiaomi stize, doduse pod nekim drugim imenom i u auto industiju ;)

Borko

pre 1 godinu

Ne znaju kinezi?
Uostalom već prave volvo
(Milan, 18. avgust 2022 15:50)

Ne, kinezi ne prave Volvo. Kineska firma Geely je investirala u Volvo a jedan od uslova je bio da Volvo bude nezavistan i da radi po svom bez upliva Geely-ja tj da ne budu pod istim krovom. Naravno da je kinezima u interesu sto brze da dodje do spajanja maticne firma i Volvo-a ali tu se nesto pita i EU i vrlo lako mogu to da neodobre takav potez.

Coyote

pre 1 godinu

Vrhunski dizajn, stvarno prelepo izgleda. Kvari ga prednji pogon i mogao bi da ima jace motore. Po dimenzijama se vidi da je gotovo kao Audi A6.

Čeki opinionista del cazzo

pre 1 godinu

To je ta boja , BRG ( british racing green )...

Inače, imam ovde neke Pakistance koji su dovezli neke MG modele iz ko- zna-gde...
Svi su sa 7 godina garancije i imaju više nego pristojnu cenu.

Plus, izgledaju odlično...

mg

pre 1 godinu

Zapravo Volvo jeste u vlasnistvu Kineske kompanije. Takodje ima proizvodnju i u Kini.

--
Proizvodnja u Kini je za Kinu. Vozila za evropsko tržište proizvode se u Evropi i Americi. U Evropi još uvijek niko normalan neće dati 50.000+ eura za vozilo proizvedeno u Kini.

Borko

pre 1 godinu

@(Milan, 18. avgust 2022 20:42)

U vasem komentaru vi tvrdite da su Volvo prepakovani kineski Geely automobili jer ce kinez lakse prodati evropsku marku nego kinesku. Ja se izvinjavam ali to nema veze sa zivotom i sada cete videti zasto.

1) Geely je kupio Volvo da bi mogao da primeni tehnologiju Volvoa na svoje automobile sto je uzelo maha od pre par godina kao na primer 2.0 turbo motor i CMA zajednicka platforma (nastala od Volvo SPA platofrme). Na toj platformi se voze samo tri Volvoa: XC40 i dva BEVa C40 i Polestar 2.

2) Nema strucnih ljudi iz Geelyja u Volvo timu na kljucnim pozicijama za razvoj automobila. Volvo automobili i njegove komponente se i dalje razvijaju, dizajniraju i proizvode tamo gde se to oduvek radilo.

3) Da, jedan od uslova da Geely preuzme Volvo Cars je nezavisnost te podgrupe. To je bio uslov velike Volvo grupe u kojoj Geely takodje ima drugi po velicini udeo ali nema najvise glasackih prava.

U ostalom Volvo je vec spremio novu platformu za novu generaciju BEV automobila a svoju poslednju ICE platformu SPA prepusta kineskim partnerima pa tako od ove godine imate Lynk SUV na SPA platformi sa I4 PHEV opcijom direktno iz 2016 XC90. Kineskim partnerima je trebalo sest godina da implementiraju Volvo platformu i PHEV motorizaciju. Obe stvari su razvili Volvo inzinjeri bez bilo kakvog uplitanja Geely kineskih inzinjera.

neversummer

pre 1 godinu

(Doktor, 19. avgust 2022 11:01)
Niti su Kinezi pojeli ajfon niti ce ti auti da imaju ono nesto sto ima neka fabrika sa zapada koja je decenijama gradila brend i tradiciju. Isto kao i shaomi, i sve ostalo kinesko, to su samo kopije necega, a ljudi ce uvek zeleti da imaju 'original'. Kratak je zivot da bi se trosio na ove gluposti, radi pa zaradi za pravu stvar.

Veliki brat

pre 1 godinu

Svi šveđani se šale kako voze kineski auto. Te priče kako će neko da investira novac a da se ne pita ništa može da proguta samo neko ko nije radio u multinacionalnoj kompaniji. Onaj čiji je novac pita se sve, druga je stvar što kompanije rade na imidžu u pojedinim zemljama da bi podišle kupcima. Konkretno znaju kinezi da će zapadu lakše prodati "švedski" auto nego "kineski", zato su i investirali novac u brend, inače bi prodavali geely, ali to ne menja poentu: volvo je kineski auto
(Milan, 18. avgust 2022 20:42)

Ne, kinezi ne prave Volvo. Kineska firma Geely je investirala u Volvo a jedan od uslova je bio da Volvo bude nezavistan i da radi po svom bez upliva Geely-ja tj da ne budu pod istim krovom. Naravno da je kinezima u interesu sto brze da dodje do spajanja maticne firma i Volvo-a ali tu se nesto pita i EU i vrlo lako mogu to da neodobre takav potez.
(Borko, 18. avgust 2022 17:35)


Sve je predviđeno preciznim UGOVORIMA, a jedan od najvažnijih delova ili čak posebnog ugovora je to da kineski investitor ne može tehnologiju Volvo automobila (da, Volvo Cars je posebna firma, prodata kinezima, bila deo nekadašnjeg Volvo AB, od koga su kasnije odvojeni delovi za proizvodnju kamiona, autobusa i građevinskih mašina), dakle Geely u Kini ne može da koristi ništa od ključnih patentiranih tehnologija iz Volo automobila. Da li se to poštuje u Kini posebna je priča, ali ako se ne poštuje, Geely ne može takve automobile prodavati u Evropi pod kineskim brendom.

alavi zapadnjaci

pre 1 godinu

Zapadnjacima ce alavost doci glave. Volvo su prodali Kinezima, Za BMW motocikle dijelove prave u Kini a sklapaju ih u Njemackoj da mogu staviti stiker "made in Germany" ali velik broj reklamacija govori da
su ipak "made in China". otklonice se nedostaci ali BMW nikad vise nece imati reputaciju kao ranije kao ni Volvo a tako je i u drugim bransama.

Doktor

pre 1 godinu

Imao je MG stand na beogradskom sajmu automobila ove godine.

Ja sam odusevljen kisneskim MG brendom i tvrdim da su u klasi sa BMW-om sto se tice dizajna i enterijera, samo duplo jeftiniji!

Unutra kozna sedista prostepana, to se vidja u brendovima kao sto su Bentli! Krem naravno nist ovo farbano crno :) A to sto su prikazali prodavalo se za tridesetak hiljada evra! I svi su bili hibridi!

Nema to vise nikakve veze sa englezima, verujem da mozda samo bedzeve lepe u UK.

Takodje, kada za desetak godina trziste automobila vecinski bude orjentisano ka struji, tvrdim da ce kinezi da pojedu i evropske i americke proizvodjace, kao sto su jeftini kineski android telefoni pojeli ajfon.

Dakle spremite se, Xiaomi stize, doduse pod nekim drugim imenom i u auto industiju ;)

Milan

pre 1 godinu

@Borko
Svi šveđani se šale kako voze kineski auto. Te priče kako će neko da investira novac a da se ne pita ništa može da proguta samo neko ko nije radio u multinacionalnoj kompaniji. Onaj čiji je novac pita se sve, druga je stvar što kompanije rade na imidžu u pojedinim zemljama da bi podišle kupcima. Konkretno znaju kinezi da će zapadu lakše prodati "švedski" auto nego "kineski", zato su i investirali novac u brend, inače bi prodavali geely, ali to ne menja poentu: volvo je kineski auto

Čika Boško

pre 1 godinu

Kako MG može biti premijum brend, kad ni kad je bio na vrhuncu na Ostrvu to nije bio! Imao je isključivo sportski imidž i nikad nije imao četvora vrata. GlavnI modeli bili u MG B i MG B GT... Mali sportski dvosed sa čvrstim krovom i konvertibl...

S21

pre 1 godinu

Samo nesto malo primerenije od "Ferari" felni i odlično. I zadnji ili 4x4 pogon. U ovoj klasi ne sme da se zakida, konkurencija je zeznuta.

Nenad

pre 1 godinu

@Borko

Zapravo Volvo jeste u vlasnistvu Kineske kompanije. Takodje ima proizvodnju i u Kini.
Mada ne kapiram zasto na to ljudi tako lose gledaju. Pa mnogi proizvodjaci u Kini imaju fabrike.
I to ne samo u auto industriji.
Drugo, Volvo je jedan premium brend koji je to i ostao i preuzimanjem kineza.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

Takodje, kada za desetak godina trziste automobila vecinski bude orjentisano ka struji, tvrdim da ce kinezi da pojedu i evropske i americke proizvodjace, kao sto su jeftini kineski android telefoni pojeli ajfon.

Dakle spremite se, Xiaomi stize, doduse pod nekim drugim imenom i u auto industiju ;)
(Doktor, 19. avgust 2022 11:01)

Taj isti iphone je i dalje broj 1 na vecini razvijenih i platezno sposobnih trzista. U autoindustriji je mnogo teze napraviti vrhunski proizvod nego u industriji mobilnih telefona...

Zok1

pre 1 godinu

(Borko, 18. avgust 2022 17:35) Volvo ima 2 fabrike i 1 R&D centar u Evropi, 3 fabrike i 1 R&D centra u Kini, a 1 fabriku i 2 R&D centra u Americi. Volvo više proda u Americi i Kini nego u EU. Volvo će na kraju ostati samo ime.

i tako u krug

pre 1 godinu

Volvo ipak proda skoro duplo vise automobila u Evropi nego u Kini ili Americi. Evropa je njihovo najvece trziste. Inace svi import brendovi da bi uopste prodavali u Kini moraju da imaju kineskog partnera tj kineskog proizvodjaca automobila kao partnera a mnogi imaju i fabrike u Kini kako bi izbegli ogromne carine. Takodje mnogi imaju i R&D centre i to nista nije sporno jer je Kina ogromno i bogato trziste. Pa BMW i Mercedes su ceo svoj dizajn super premijum modela prilagodili kineskom ukusu; EQS je tipican primer kineskog uticaja, nova 7ica takodje itd.

Ovde se vodi polemika ko vuce konce u dizajnu i inžinjerstvu tehnologije i samih automobila a to se radi iz Evropskih kancelarija i ljudi koji su tamo zaposleni a ne nekih likova iz Kine samo zato sto su ugruvali lovu. Geely sigurno ima uticaj na kompletnu viziju gde vidi Volvo Cars i sta od njega ocekuje ali sam razvoj puta do tog cilja rade evropske kancelarije. Ovaj MG7 ciju vest smo hijackovali je 100% kineski proizvod za razliku od Volvoa. SAIC drzavni kineski proizvodjac koji poseduje MG trademark je takodje partner americkom GM, nemackim VW i Iveco u Kini preko koga oni prodaju svoje modele na kinesko trziste. SAIC je ogromna firma za razliku od Geely.

Podbrend Volvo-a Polestar je kinesko-svedski projekat gde zajedno saradjuju i dele sa kinezima know-how u elektrifikaciji. Zato je i izmilsjen taj novi brend kao prototip kako prodaja/zakup i usluga u buducnosti treba da izgleda.

Logo

pre 1 godinu

@Kako MG može biti premijum brend, kad ni kad je bio na vrhuncu na Ostrvu to nije bio! Imao je isključivo sportski imidž i nikad nije imao četvora vrata. GlavnI modeli bili u MG B i MG B GT... Mali sportski dvosed sa čvrstim krovom i konvertibl...
(Čika Boško, 19. avgust 2022 00:04)

A zasto ne moze?
Od stare fabrike ostalo je samo ime. Novi vlasnici, novi kapital, nove ideje.
Po tvojoj logici kako je onda Tesla uspeo da postane broj 1 u proizvodnji elektricnih vozila pored giganta kao sto su VW, Toyota i drugi, kada nisu ni postojali do 2003 ili koje vec godine?

Vremena se jednostavno menjaju. Kao sto ni npr Mercedes i BMW nemaju veze sa kvalitetom od pre 30 godina, tako ni Alfa nije vise krs kao pre 30 godina, a isto tako i Nokia koja je bila broj 1 u mob telefonima vise ne postoji.

Milan

pre 1 godinu

@Borko
Ja ne tvrdim da je Volvo prepakovani Geely, ja tvrdim da sve važne odluke o volvou donose kinezi. Kinezi odlučuju i o broju modela i o njihovom izgledu i tehnici, ostali samo sprovode odluke. Da su šveđani znali da vode volvo, isti ne bi propao i dospeo u kineske ruke. Očigledno je da kinezi to rade bolje.

Milan

pre 1 godinu

@mg
Tako je, upravo zato kinezi i kupuje brendove. Gde će automobil posle biti proizveden manje je bitno. Većina Toyota prodata u evropi napravljena je u evropi, većina fordova prodata u evropi napravljena je u evropi itd. Jedino je svaka Mazda napravljena u japanu.
Kinezi su počeli prodaju mg baš u UK jer su tamo ljudi još uvek vezani za mg. Problem sa mg je što brend nije aktivan dve decenije, za razliku od volvoa koji ima kontinuitet pa ga je lakše eksploatisati.