Ponedeljak, 04.07.2022.

10:05

Šta je pokazao test sudara dva ista modela za dva različita tržišta VIDEO

Izvor: Izvor: B92, Index.hr

Šta je pokazao test sudara dva ista modela za dva razlièita tržišta VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

blicko

pre 1 godinu

Postoji nekoliko razloga zasto se roba slabijeg kvaliteta prodaje u Srbiji i drugim siromasnijim zemljama po svetu:
1. Zakon o propisanom kvalitetu i ispitivanja proizvoda nadleznih institucija. Tu zapadni svet prednjaci a mi smo na zacelju.
2. Narudzbine uvoznika. Gotovo svi proizvodjaci mogu da proizvedu i robu nizeg kvaliteta. Ako uvozim automobile i narucim vozila sa manje airobagova i jeftinije izrade, npr. losija sedista, manje zvucne izolacije, bice mi udovoljeno. Isto vazi i za uvoznike prehrambenih i bilo kojih drugih proizvoda.
3. Nasa kupovna moc je toliko slaba da pojedine proizvode ne mozemo masovno kupovati u najvecem kvalitetu po najvecoj ceni. Odnosno, kada bi svi proizvodjaci prodavali robu najboljeg kvaliteta na nasem trzistu, onda bi se tek videlo koliko smo siromasni.
(Siromasni potrosac iz Srbije, 04. jul 2022 19:41)

1. Ne nuzno tacno. Zavisi od oblasti. Yus standardi su bili jaci od eu. Korupcija nas tu ubi.

2. Verovatno

3. Potpuno netacno. Primer nutela koja je kod nas skuplja ali je zato drasticno losija od one u eu.

Bre!

pre 1 godinu

Tekst price kaze da su dva ista automobila napravljena za dva razlicita trzista. Ukratko da kazem ono sto se vidi na prvih 30 sekundi videa: NISU ISTI MODELI AUTOMOBILA. Jesu Hjondai ali da bi se uporedjivao kvalitet istog tipa za razlicita trzista trebali su da uzmu i iste tipove vozila. Ovde cak ni klase nisu iste.

Auto.BOY

pre 1 godinu

@Ivan ZG: Nije problem ako volis EU, ali nije normalno lagati. Sve istocne clanice EU (bivse komunisticke drzave) su imale robu nizeg kvaliteta. Zbog toga je bio i citav skandal. Cak su se i europoslanici iz hrvatske bunilli zbog toga u EU parlamentu. I onda nakon svega, ti dodjes ovde nama lagati. Eto koji ti je nivo.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Tu se opet pokazuje prednost članstva u EU. Kada se donese propis važi za sve zemlje EU pa tako i Hrvatsku. Onda nema "uvaljivanja".
Inače u istoj tvornici se ne rade vozila bolje i lošije kvalitete.
Rade se samo sa više i manje opreme.
Ali zato se iz pojedinih tvornica na istoku (obično Turska, Indija, Malezija) šalju auti na manje zahtjevna tržišta (čitaj nižih tehničkih zahtjeva i siromašnija) dok se isti auti proizvode i u EU ili USA za zapadna tržišta.

ljud

pre 1 godinu

Evo samo 1 primer:
Kupi ovde komšija nov SUV. I... posle samo 5.000 km, otkaže ležaj točka. Reklamira on (komentarišući sebi u bradu da na YUGU ležaj traje bar 10-struko duže), i uredno mu zamene ležaj. Uzme on stari ležaj i na njemu pročita made in Pakistan. A bilo je još i drugih neočekivanih kvarova, tako da on brže bolje proda to vozilo.
Ponavljam @jaretini: bolje je uvesti polovno vozilo sa krštenog evropskog tržišta, starog 6 meseci, pa makar ga platio više nego novog ovde.

Veliki brat

pre 1 godinu

"Zaključak je jasan, u verziji koja se prodaje u Meksiku veća je verovatnoća da ćete nastradati."

Ne znam za automobile u SAD i Meksiku, ali znam da je vrlo tesno da li je veća verovatnoća da u Meksiku stradate kao prolaznik u obračunu narko kartela ili u SAD od strane nekog mentola koji je rešio da svoje frustracije iskali pucajući na nedužnje ljude na ulici ili čak decu u školi.


A za automobile... sećam se teksta o tome kako je neki nemac tužio Mercedes, jer mu je uvalio veštačku kožu umesto prirodne iako je on doplatio za prirodnu kožu, pošto je alergičan na veštačku. Na sudu "dobio" tako što je presuđeno da mu Mercedes vrati doplatu za "prirodnu kožu", ništa vraćanje auta Mercedesu i da se njemu vrati pun iznos plaćen za auto!

Mda

pre 1 godinu

Ma pričajte vi sta hoćete ali u BMW fabrici sedi baja iz Švajcarske i bira automobil po automobil koji ide za švajcarsko tržište.
Švajcarci ni nemcima ne veruju.

Siromasni potrosac iz Srbije

pre 1 godinu

Postoji nekoliko razloga zasto se roba slabijeg kvaliteta prodaje u Srbiji i drugim siromasnijim zemljama po svetu:
1. Zakon o propisanom kvalitetu i ispitivanja proizvoda nadleznih institucija. Tu zapadni svet prednjaci a mi smo na zacelju.
2. Narudzbine uvoznika. Gotovo svi proizvodjaci mogu da proizvedu i robu nizeg kvaliteta. Ako uvozim automobile i narucim vozila sa manje airobagova i jeftinije izrade, npr. losija sedista, manje zvucne izolacije, bice mi udovoljeno. Isto vazi i za uvoznike prehrambenih i bilo kojih drugih proizvoda.
3. Nasa kupovna moc je toliko slaba da pojedine proizvode ne mozemo masovno kupovati u najvecem kvalitetu po najvecoj ceni. Odnosno, kada bi svi proizvodjaci prodavali robu najboljeg kvaliteta na nasem trzistu, onda bi se tek videlo koliko smo siromasni.

nowave7

pre 1 godinu

@(Pantelija, 04. jul 2022 15:36)

Istina. Ali, kolika je prosečna plata u Nemačkoj, a kolika, recimo, u Rumuniji. Da su proizvodi istog kvaliteta, koliko bi komada uspeli po istoj ceni da prodaju u Rumuniji, nebitno o kom se proizvodu radi? Stvar je zaista propisa, tj. regulatornih tela i kupovne moći ciljne grupe potrošača. Tužno, ali to je kapitalizm.

m

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.
(nekoizmase, 04. jul 2022 11:56)

a jel ti znas da postoje razlicite fabrike za razlicite modele i trzista !? mercedes ima fabrike u Rusiji, Nemackoj, USA, Juznoj Americi i mislim Juznoj Africi ali tu nisam siguran. I sad ti meni reci da stvarno mislis da svi imaju iste standarde i kvalitet proizvodnje ? mogu ti samo reci da mecka koja izadje iz fabrike u Rusiji I Nemackoj sigurno ne ide na trziste Balkana, Afrike, Juzne Amerike i sl. Mislis da je njima beli veliko trosak da posalju npr 5000 kola za ceo balkan iz Afrike ili J. Amerike pogotovo ako oh naplate isto kao da je uzasao iz Nemacke a kvalitet 20% gori. uzmi pa onako pausalno sracunaj kolika je to zarada pa pricaj o naivnosti.

Pantelija

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.
(nekoizmase, 4. jul 2022 11:56)

Nisi u pravu. Skoljka ce biti ista, verovatno i motor ali mnoge komponente (gume, kablovi, procesor, kvalitet stofa, plasticne komponente...) ce biti jeftinije. Ne radi se o Srbiji vec o celoj istocnoj Evropi, dakle Rumuniji, Bugarskoj, Poljskoj, bivsoj Jugoslaviji, Moldaviji, Ukrajini.. Ves masina za nase trziste i trziste Nemacke nisu iste.

DC

pre 1 godinu

Neverovatno glup test bez ikakvog smisla. Zasto nisu uporedili Accent sa americkog trzista sa Accentom za Meksicko trziste pa da vidimo razliku. Ona sigurno postoji zbog broja airbagova ali bi deformacija skoljke bila identicna. Ovako su uporedili Grand i10 (vozilo 3,8 metara duzine koje pripada A segmentu) sa vozilom bezmalo 4,5 metara duzine i iz potpuno drugog segmenta. Mogli su da urade test sudara VW Up i Golf ili Accent i Ford F150 pick-up, rezultati bi bili drasticniji iako su vozila sa istih trzista.

Inace, automobili se prodaju tako da zadovolje regulativu koja postoji na trzistu. Ako regulativnom telu, odn indirektno vlastima neke zemlje (nebitno da li se radi o Meksiku, Brazilu, Indiji ili Srbiji) nisu bitni zivoti i zdravlje svojih ljudi, opet, nebitno da li se radi o aspektu bezbednosti ili ekologije, pa zasto bi to bilo vaznije funkcionerima tamo neke firme koja se nalazi u Ceskoj ili na skroz drugoj strani planete - funkcionerima koji su placeni da bi razmisljali o tome sta je najbolje za njihovu firmu. Njihov posao je da njihov proizvod zadovolji propise na trzistima na kojim se prodaju. Ukoliko idu iznad toga - utoliko bolje ali nije obaveza. Posao regulativnih tela je da obezbede odredjenu crtu ispod koje proizvodjaci ne smeju ici, a ako ta crta nije dovoljno visoka - za to nisu krivi proizvodjaci vec zna se ko.

Ludi Radule

pre 1 godinu

Odlican test, samo sto ne govori nista, nisu isti modeli.
"Najmanji sedan na trzistu" ne znaci nista. Accent je B segment, Grand i10 je A segment, ovaj prvi ima oko 300 kila gvozdja vise.

To sto "najmanji sedan na trzistu" nije isto za Ameriku i Meksiko, samo pokzuje da je u Meksiku veca sirotinja, inace test je cisto senzacionalisticki, i nista drugo.

Asembler

pre 1 godinu

@Nekoizmase

Ne zna presa ali se zna u karoseriji koji su delovi "višak" i koliko tačaka zavarivanja ima školjka u zavisnosti od opcionala i tžišta kojem je namenjana.

dzigi

pre 1 godinu

Sada bar ima dosta naših ljudi koji rade u fabrikama u Slovačkoj pa mogu i iz prve ruke da nam jave kojim danima sklapaju krševe za Balkan. Ili je u pitanju samo mit?
Inače, ne možemo kao fizička lica da uvezemo nov automobil, mora da bude bar 6 meseci star. Što može da se reši fakturom sa datumom prodaje od pre 6 meseci.

maxy

pre 1 godinu

А шта ћемо са Нутелом?
(кукурику, 04. jul 2022 10:22)

Dok ti postavljaš takva pitanja, drugi ćute i mažu.

Doktor

pre 1 godinu

Lepo ljudi sproveli testiranje, kažu ista fabrika u kojoj se proizvode, i onda se nađe neki pametan stručnjak, koji je proizvodnju automobila posmatrao na TESLA televizoru kada je gledao Discovery channel. Naravno da će postojati 5. i 6. klasa i da će kod nas dolaziti fuš, pogledajte samo šta se prodaje po supermarketima koji su u vlasništvu stranaca i šta uvoznički lobi dovlači u Srbiju. Jel ste zaboravili Matijevića?
Meni je sumanuto platiti premium cenu za proizvod, pogotovu u ovom slučaju kada vas može koštati glave, a dobiti fuš!

Goxy

pre 1 godinu

polovan od par meseci starosti.
(ljud, 4. jul 2022 11:05)

Mitologija u Srba. Na zapadu kupuju nova kola da bi Srbima prodali posle par meseci i to za 30% niže.

ljud

pre 1 godinu

Na naše i slična tržišta odavno već dolazi II ili III klasa kvaliteta vozila. Većina brendova ovde šalje svoj falš, falš iz svoje proizvodnje.
Tako da je uputnije kupiti nov auto na zapadnom tržištu i uvesti ga samostalno, ili polovan od par meseci starosti.

nekoizmase

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.

Goxy

pre 1 godinu

polovan od par meseci starosti.
(ljud, 4. jul 2022 11:05)

Mitologija u Srba. Na zapadu kupuju nova kola da bi Srbima prodali posle par meseci i to za 30% niže.

nekoizmase

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.

DC

pre 1 godinu

Neverovatno glup test bez ikakvog smisla. Zasto nisu uporedili Accent sa americkog trzista sa Accentom za Meksicko trziste pa da vidimo razliku. Ona sigurno postoji zbog broja airbagova ali bi deformacija skoljke bila identicna. Ovako su uporedili Grand i10 (vozilo 3,8 metara duzine koje pripada A segmentu) sa vozilom bezmalo 4,5 metara duzine i iz potpuno drugog segmenta. Mogli su da urade test sudara VW Up i Golf ili Accent i Ford F150 pick-up, rezultati bi bili drasticniji iako su vozila sa istih trzista.

Inace, automobili se prodaju tako da zadovolje regulativu koja postoji na trzistu. Ako regulativnom telu, odn indirektno vlastima neke zemlje (nebitno da li se radi o Meksiku, Brazilu, Indiji ili Srbiji) nisu bitni zivoti i zdravlje svojih ljudi, opet, nebitno da li se radi o aspektu bezbednosti ili ekologije, pa zasto bi to bilo vaznije funkcionerima tamo neke firme koja se nalazi u Ceskoj ili na skroz drugoj strani planete - funkcionerima koji su placeni da bi razmisljali o tome sta je najbolje za njihovu firmu. Njihov posao je da njihov proizvod zadovolji propise na trzistima na kojim se prodaju. Ukoliko idu iznad toga - utoliko bolje ali nije obaveza. Posao regulativnih tela je da obezbede odredjenu crtu ispod koje proizvodjaci ne smeju ici, a ako ta crta nije dovoljno visoka - za to nisu krivi proizvodjaci vec zna se ko.

Ludi Radule

pre 1 godinu

Odlican test, samo sto ne govori nista, nisu isti modeli.
"Najmanji sedan na trzistu" ne znaci nista. Accent je B segment, Grand i10 je A segment, ovaj prvi ima oko 300 kila gvozdja vise.

To sto "najmanji sedan na trzistu" nije isto za Ameriku i Meksiko, samo pokzuje da je u Meksiku veca sirotinja, inace test je cisto senzacionalisticki, i nista drugo.

ljud

pre 1 godinu

Na naše i slična tržišta odavno već dolazi II ili III klasa kvaliteta vozila. Većina brendova ovde šalje svoj falš, falš iz svoje proizvodnje.
Tako da je uputnije kupiti nov auto na zapadnom tržištu i uvesti ga samostalno, ili polovan od par meseci starosti.

maxy

pre 1 godinu

А шта ћемо са Нутелом?
(кукурику, 04. jul 2022 10:22)

Dok ti postavljaš takva pitanja, drugi ćute i mažu.

Pantelija

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.
(nekoizmase, 4. jul 2022 11:56)

Nisi u pravu. Skoljka ce biti ista, verovatno i motor ali mnoge komponente (gume, kablovi, procesor, kvalitet stofa, plasticne komponente...) ce biti jeftinije. Ne radi se o Srbiji vec o celoj istocnoj Evropi, dakle Rumuniji, Bugarskoj, Poljskoj, bivsoj Jugoslaviji, Moldaviji, Ukrajini.. Ves masina za nase trziste i trziste Nemacke nisu iste.

Asembler

pre 1 godinu

@Nekoizmase

Ne zna presa ali se zna u karoseriji koji su delovi "višak" i koliko tačaka zavarivanja ima školjka u zavisnosti od opcionala i tžišta kojem je namenjana.

dzigi

pre 1 godinu

Sada bar ima dosta naših ljudi koji rade u fabrikama u Slovačkoj pa mogu i iz prve ruke da nam jave kojim danima sklapaju krševe za Balkan. Ili je u pitanju samo mit?
Inače, ne možemo kao fizička lica da uvezemo nov automobil, mora da bude bar 6 meseci star. Što može da se reši fakturom sa datumom prodaje od pre 6 meseci.

Siromasni potrosac iz Srbije

pre 1 godinu

Postoji nekoliko razloga zasto se roba slabijeg kvaliteta prodaje u Srbiji i drugim siromasnijim zemljama po svetu:
1. Zakon o propisanom kvalitetu i ispitivanja proizvoda nadleznih institucija. Tu zapadni svet prednjaci a mi smo na zacelju.
2. Narudzbine uvoznika. Gotovo svi proizvodjaci mogu da proizvedu i robu nizeg kvaliteta. Ako uvozim automobile i narucim vozila sa manje airobagova i jeftinije izrade, npr. losija sedista, manje zvucne izolacije, bice mi udovoljeno. Isto vazi i za uvoznike prehrambenih i bilo kojih drugih proizvoda.
3. Nasa kupovna moc je toliko slaba da pojedine proizvode ne mozemo masovno kupovati u najvecem kvalitetu po najvecoj ceni. Odnosno, kada bi svi proizvodjaci prodavali robu najboljeg kvaliteta na nasem trzistu, onda bi se tek videlo koliko smo siromasni.

Doktor

pre 1 godinu

Lepo ljudi sproveli testiranje, kažu ista fabrika u kojoj se proizvode, i onda se nađe neki pametan stručnjak, koji je proizvodnju automobila posmatrao na TESLA televizoru kada je gledao Discovery channel. Naravno da će postojati 5. i 6. klasa i da će kod nas dolaziti fuš, pogledajte samo šta se prodaje po supermarketima koji su u vlasništvu stranaca i šta uvoznički lobi dovlači u Srbiju. Jel ste zaboravili Matijevića?
Meni je sumanuto platiti premium cenu za proizvod, pogotovu u ovom slučaju kada vas može koštati glave, a dobiti fuš!

m

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.
(nekoizmase, 04. jul 2022 11:56)

a jel ti znas da postoje razlicite fabrike za razlicite modele i trzista !? mercedes ima fabrike u Rusiji, Nemackoj, USA, Juznoj Americi i mislim Juznoj Africi ali tu nisam siguran. I sad ti meni reci da stvarno mislis da svi imaju iste standarde i kvalitet proizvodnje ? mogu ti samo reci da mecka koja izadje iz fabrike u Rusiji I Nemackoj sigurno ne ide na trziste Balkana, Afrike, Juzne Amerike i sl. Mislis da je njima beli veliko trosak da posalju npr 5000 kola za ceo balkan iz Afrike ili J. Amerike pogotovo ako oh naplate isto kao da je uzasao iz Nemacke a kvalitet 20% gori. uzmi pa onako pausalno sracunaj kolika je to zarada pa pricaj o naivnosti.

nowave7

pre 1 godinu

@(Pantelija, 04. jul 2022 15:36)

Istina. Ali, kolika je prosečna plata u Nemačkoj, a kolika, recimo, u Rumuniji. Da su proizvodi istog kvaliteta, koliko bi komada uspeli po istoj ceni da prodaju u Rumuniji, nebitno o kom se proizvodu radi? Stvar je zaista propisa, tj. regulatornih tela i kupovne moći ciljne grupe potrošača. Tužno, ali to je kapitalizm.

ljud

pre 1 godinu

Evo samo 1 primer:
Kupi ovde komšija nov SUV. I... posle samo 5.000 km, otkaže ležaj točka. Reklamira on (komentarišući sebi u bradu da na YUGU ležaj traje bar 10-struko duže), i uredno mu zamene ležaj. Uzme on stari ležaj i na njemu pročita made in Pakistan. A bilo je još i drugih neočekivanih kvarova, tako da on brže bolje proda to vozilo.
Ponavljam @jaretini: bolje je uvesti polovno vozilo sa krštenog evropskog tržišta, starog 6 meseci, pa makar ga platio više nego novog ovde.

Mda

pre 1 godinu

Ma pričajte vi sta hoćete ali u BMW fabrici sedi baja iz Švajcarske i bira automobil po automobil koji ide za švajcarsko tržište.
Švajcarci ni nemcima ne veruju.

Veliki brat

pre 1 godinu

"Zaključak je jasan, u verziji koja se prodaje u Meksiku veća je verovatnoća da ćete nastradati."

Ne znam za automobile u SAD i Meksiku, ali znam da je vrlo tesno da li je veća verovatnoća da u Meksiku stradate kao prolaznik u obračunu narko kartela ili u SAD od strane nekog mentola koji je rešio da svoje frustracije iskali pucajući na nedužnje ljude na ulici ili čak decu u školi.


A za automobile... sećam se teksta o tome kako je neki nemac tužio Mercedes, jer mu je uvalio veštačku kožu umesto prirodne iako je on doplatio za prirodnu kožu, pošto je alergičan na veštačku. Na sudu "dobio" tako što je presuđeno da mu Mercedes vrati doplatu za "prirodnu kožu", ništa vraćanje auta Mercedesu i da se njemu vrati pun iznos plaćen za auto!

Ivan ZG

pre 1 godinu

Tu se opet pokazuje prednost članstva u EU. Kada se donese propis važi za sve zemlje EU pa tako i Hrvatsku. Onda nema "uvaljivanja".
Inače u istoj tvornici se ne rade vozila bolje i lošije kvalitete.
Rade se samo sa više i manje opreme.
Ali zato se iz pojedinih tvornica na istoku (obično Turska, Indija, Malezija) šalju auti na manje zahtjevna tržišta (čitaj nižih tehničkih zahtjeva i siromašnija) dok se isti auti proizvode i u EU ili USA za zapadna tržišta.

Auto.BOY

pre 1 godinu

@Ivan ZG: Nije problem ako volis EU, ali nije normalno lagati. Sve istocne clanice EU (bivse komunisticke drzave) su imale robu nizeg kvaliteta. Zbog toga je bio i citav skandal. Cak su se i europoslanici iz hrvatske bunilli zbog toga u EU parlamentu. I onda nakon svega, ti dodjes ovde nama lagati. Eto koji ti je nivo.

blicko

pre 1 godinu

Postoji nekoliko razloga zasto se roba slabijeg kvaliteta prodaje u Srbiji i drugim siromasnijim zemljama po svetu:
1. Zakon o propisanom kvalitetu i ispitivanja proizvoda nadleznih institucija. Tu zapadni svet prednjaci a mi smo na zacelju.
2. Narudzbine uvoznika. Gotovo svi proizvodjaci mogu da proizvedu i robu nizeg kvaliteta. Ako uvozim automobile i narucim vozila sa manje airobagova i jeftinije izrade, npr. losija sedista, manje zvucne izolacije, bice mi udovoljeno. Isto vazi i za uvoznike prehrambenih i bilo kojih drugih proizvoda.
3. Nasa kupovna moc je toliko slaba da pojedine proizvode ne mozemo masovno kupovati u najvecem kvalitetu po najvecoj ceni. Odnosno, kada bi svi proizvodjaci prodavali robu najboljeg kvaliteta na nasem trzistu, onda bi se tek videlo koliko smo siromasni.
(Siromasni potrosac iz Srbije, 04. jul 2022 19:41)

1. Ne nuzno tacno. Zavisi od oblasti. Yus standardi su bili jaci od eu. Korupcija nas tu ubi.

2. Verovatno

3. Potpuno netacno. Primer nutela koja je kod nas skuplja ali je zato drasticno losija od one u eu.

Bre!

pre 1 godinu

Tekst price kaze da su dva ista automobila napravljena za dva razlicita trzista. Ukratko da kazem ono sto se vidi na prvih 30 sekundi videa: NISU ISTI MODELI AUTOMOBILA. Jesu Hjondai ali da bi se uporedjivao kvalitet istog tipa za razlicita trzista trebali su da uzmu i iste tipove vozila. Ovde cak ni klase nisu iste.

ljud

pre 1 godinu

Na naše i slična tržišta odavno već dolazi II ili III klasa kvaliteta vozila. Većina brendova ovde šalje svoj falš, falš iz svoje proizvodnje.
Tako da je uputnije kupiti nov auto na zapadnom tržištu i uvesti ga samostalno, ili polovan od par meseci starosti.

nekoizmase

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.

Goxy

pre 1 godinu

polovan od par meseci starosti.
(ljud, 4. jul 2022 11:05)

Mitologija u Srba. Na zapadu kupuju nova kola da bi Srbima prodali posle par meseci i to za 30% niže.

Pantelija

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.
(nekoizmase, 4. jul 2022 11:56)

Nisi u pravu. Skoljka ce biti ista, verovatno i motor ali mnoge komponente (gume, kablovi, procesor, kvalitet stofa, plasticne komponente...) ce biti jeftinije. Ne radi se o Srbiji vec o celoj istocnoj Evropi, dakle Rumuniji, Bugarskoj, Poljskoj, bivsoj Jugoslaviji, Moldaviji, Ukrajini.. Ves masina za nase trziste i trziste Nemacke nisu iste.

Doktor

pre 1 godinu

Lepo ljudi sproveli testiranje, kažu ista fabrika u kojoj se proizvode, i onda se nađe neki pametan stručnjak, koji je proizvodnju automobila posmatrao na TESLA televizoru kada je gledao Discovery channel. Naravno da će postojati 5. i 6. klasa i da će kod nas dolaziti fuš, pogledajte samo šta se prodaje po supermarketima koji su u vlasništvu stranaca i šta uvoznički lobi dovlači u Srbiju. Jel ste zaboravili Matijevića?
Meni je sumanuto platiti premium cenu za proizvod, pogotovu u ovom slučaju kada vas može koštati glave, a dobiti fuš!

Ivan ZG

pre 1 godinu

Tu se opet pokazuje prednost članstva u EU. Kada se donese propis važi za sve zemlje EU pa tako i Hrvatsku. Onda nema "uvaljivanja".
Inače u istoj tvornici se ne rade vozila bolje i lošije kvalitete.
Rade se samo sa više i manje opreme.
Ali zato se iz pojedinih tvornica na istoku (obično Turska, Indija, Malezija) šalju auti na manje zahtjevna tržišta (čitaj nižih tehničkih zahtjeva i siromašnija) dok se isti auti proizvode i u EU ili USA za zapadna tržišta.

Mda

pre 1 godinu

Ma pričajte vi sta hoćete ali u BMW fabrici sedi baja iz Švajcarske i bira automobil po automobil koji ide za švajcarsko tržište.
Švajcarci ni nemcima ne veruju.

Asembler

pre 1 godinu

@Nekoizmase

Ne zna presa ali se zna u karoseriji koji su delovi "višak" i koliko tačaka zavarivanja ima školjka u zavisnosti od opcionala i tžišta kojem je namenjana.

ljud

pre 1 godinu

Evo samo 1 primer:
Kupi ovde komšija nov SUV. I... posle samo 5.000 km, otkaže ležaj točka. Reklamira on (komentarišući sebi u bradu da na YUGU ležaj traje bar 10-struko duže), i uredno mu zamene ležaj. Uzme on stari ležaj i na njemu pročita made in Pakistan. A bilo je još i drugih neočekivanih kvarova, tako da on brže bolje proda to vozilo.
Ponavljam @jaretini: bolje je uvesti polovno vozilo sa krštenog evropskog tržišta, starog 6 meseci, pa makar ga platio više nego novog ovde.

Siromasni potrosac iz Srbije

pre 1 godinu

Postoji nekoliko razloga zasto se roba slabijeg kvaliteta prodaje u Srbiji i drugim siromasnijim zemljama po svetu:
1. Zakon o propisanom kvalitetu i ispitivanja proizvoda nadleznih institucija. Tu zapadni svet prednjaci a mi smo na zacelju.
2. Narudzbine uvoznika. Gotovo svi proizvodjaci mogu da proizvedu i robu nizeg kvaliteta. Ako uvozim automobile i narucim vozila sa manje airobagova i jeftinije izrade, npr. losija sedista, manje zvucne izolacije, bice mi udovoljeno. Isto vazi i za uvoznike prehrambenih i bilo kojih drugih proizvoda.
3. Nasa kupovna moc je toliko slaba da pojedine proizvode ne mozemo masovno kupovati u najvecem kvalitetu po najvecoj ceni. Odnosno, kada bi svi proizvodjaci prodavali robu najboljeg kvaliteta na nasem trzistu, onda bi se tek videlo koliko smo siromasni.

dzigi

pre 1 godinu

Sada bar ima dosta naših ljudi koji rade u fabrikama u Slovačkoj pa mogu i iz prve ruke da nam jave kojim danima sklapaju krševe za Balkan. Ili je u pitanju samo mit?
Inače, ne možemo kao fizička lica da uvezemo nov automobil, mora da bude bar 6 meseci star. Što može da se reši fakturom sa datumom prodaje od pre 6 meseci.

maxy

pre 1 godinu

А шта ћемо са Нутелом?
(кукурику, 04. jul 2022 10:22)

Dok ti postavljaš takva pitanja, drugi ćute i mažu.

DC

pre 1 godinu

Neverovatno glup test bez ikakvog smisla. Zasto nisu uporedili Accent sa americkog trzista sa Accentom za Meksicko trziste pa da vidimo razliku. Ona sigurno postoji zbog broja airbagova ali bi deformacija skoljke bila identicna. Ovako su uporedili Grand i10 (vozilo 3,8 metara duzine koje pripada A segmentu) sa vozilom bezmalo 4,5 metara duzine i iz potpuno drugog segmenta. Mogli su da urade test sudara VW Up i Golf ili Accent i Ford F150 pick-up, rezultati bi bili drasticniji iako su vozila sa istih trzista.

Inace, automobili se prodaju tako da zadovolje regulativu koja postoji na trzistu. Ako regulativnom telu, odn indirektno vlastima neke zemlje (nebitno da li se radi o Meksiku, Brazilu, Indiji ili Srbiji) nisu bitni zivoti i zdravlje svojih ljudi, opet, nebitno da li se radi o aspektu bezbednosti ili ekologije, pa zasto bi to bilo vaznije funkcionerima tamo neke firme koja se nalazi u Ceskoj ili na skroz drugoj strani planete - funkcionerima koji su placeni da bi razmisljali o tome sta je najbolje za njihovu firmu. Njihov posao je da njihov proizvod zadovolji propise na trzistima na kojim se prodaju. Ukoliko idu iznad toga - utoliko bolje ali nije obaveza. Posao regulativnih tela je da obezbede odredjenu crtu ispod koje proizvodjaci ne smeju ici, a ako ta crta nije dovoljno visoka - za to nisu krivi proizvodjaci vec zna se ko.

m

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju sta dolazi na trziste,nikad u zivotu nisu prisli fabrci automobila. Razlika u opremama i bezbednosnim funkcijama vozila je jedna stvar a u kvalitetu nesto drugo sasvim. Presa ne zna gde ide auto i reze lim koji je isti za sve,limarija se radi sa specijalnim kadama u kojima nema prakticno ni vazduha a kamoli da se neko zamajava da salje u srb losije sklopljen auto. Jel razumete sta porazumeva proizvodni proces od 1000 vozila na dan? Kod nas se proda 25000 novih vozila sto znaci da proizvodjaci rukom prakticno biraju koji ce krs da sklope i da posalji kod nas,nemojte da ste najivni,nije to nutela.
(nekoizmase, 04. jul 2022 11:56)

a jel ti znas da postoje razlicite fabrike za razlicite modele i trzista !? mercedes ima fabrike u Rusiji, Nemackoj, USA, Juznoj Americi i mislim Juznoj Africi ali tu nisam siguran. I sad ti meni reci da stvarno mislis da svi imaju iste standarde i kvalitet proizvodnje ? mogu ti samo reci da mecka koja izadje iz fabrike u Rusiji I Nemackoj sigurno ne ide na trziste Balkana, Afrike, Juzne Amerike i sl. Mislis da je njima beli veliko trosak da posalju npr 5000 kola za ceo balkan iz Afrike ili J. Amerike pogotovo ako oh naplate isto kao da je uzasao iz Nemacke a kvalitet 20% gori. uzmi pa onako pausalno sracunaj kolika je to zarada pa pricaj o naivnosti.

nowave7

pre 1 godinu

@(Pantelija, 04. jul 2022 15:36)

Istina. Ali, kolika je prosečna plata u Nemačkoj, a kolika, recimo, u Rumuniji. Da su proizvodi istog kvaliteta, koliko bi komada uspeli po istoj ceni da prodaju u Rumuniji, nebitno o kom se proizvodu radi? Stvar je zaista propisa, tj. regulatornih tela i kupovne moći ciljne grupe potrošača. Tužno, ali to je kapitalizm.

Auto.BOY

pre 1 godinu

@Ivan ZG: Nije problem ako volis EU, ali nije normalno lagati. Sve istocne clanice EU (bivse komunisticke drzave) su imale robu nizeg kvaliteta. Zbog toga je bio i citav skandal. Cak su se i europoslanici iz hrvatske bunilli zbog toga u EU parlamentu. I onda nakon svega, ti dodjes ovde nama lagati. Eto koji ti je nivo.

Veliki brat

pre 1 godinu

"Zaključak je jasan, u verziji koja se prodaje u Meksiku veća je verovatnoća da ćete nastradati."

Ne znam za automobile u SAD i Meksiku, ali znam da je vrlo tesno da li je veća verovatnoća da u Meksiku stradate kao prolaznik u obračunu narko kartela ili u SAD od strane nekog mentola koji je rešio da svoje frustracije iskali pucajući na nedužnje ljude na ulici ili čak decu u školi.


A za automobile... sećam se teksta o tome kako je neki nemac tužio Mercedes, jer mu je uvalio veštačku kožu umesto prirodne iako je on doplatio za prirodnu kožu, pošto je alergičan na veštačku. Na sudu "dobio" tako što je presuđeno da mu Mercedes vrati doplatu za "prirodnu kožu", ništa vraćanje auta Mercedesu i da se njemu vrati pun iznos plaćen za auto!

Ludi Radule

pre 1 godinu

Odlican test, samo sto ne govori nista, nisu isti modeli.
"Najmanji sedan na trzistu" ne znaci nista. Accent je B segment, Grand i10 je A segment, ovaj prvi ima oko 300 kila gvozdja vise.

To sto "najmanji sedan na trzistu" nije isto za Ameriku i Meksiko, samo pokzuje da je u Meksiku veca sirotinja, inace test je cisto senzacionalisticki, i nista drugo.

blicko

pre 1 godinu

Postoji nekoliko razloga zasto se roba slabijeg kvaliteta prodaje u Srbiji i drugim siromasnijim zemljama po svetu:
1. Zakon o propisanom kvalitetu i ispitivanja proizvoda nadleznih institucija. Tu zapadni svet prednjaci a mi smo na zacelju.
2. Narudzbine uvoznika. Gotovo svi proizvodjaci mogu da proizvedu i robu nizeg kvaliteta. Ako uvozim automobile i narucim vozila sa manje airobagova i jeftinije izrade, npr. losija sedista, manje zvucne izolacije, bice mi udovoljeno. Isto vazi i za uvoznike prehrambenih i bilo kojih drugih proizvoda.
3. Nasa kupovna moc je toliko slaba da pojedine proizvode ne mozemo masovno kupovati u najvecem kvalitetu po najvecoj ceni. Odnosno, kada bi svi proizvodjaci prodavali robu najboljeg kvaliteta na nasem trzistu, onda bi se tek videlo koliko smo siromasni.
(Siromasni potrosac iz Srbije, 04. jul 2022 19:41)

1. Ne nuzno tacno. Zavisi od oblasti. Yus standardi su bili jaci od eu. Korupcija nas tu ubi.

2. Verovatno

3. Potpuno netacno. Primer nutela koja je kod nas skuplja ali je zato drasticno losija od one u eu.

Bre!

pre 1 godinu

Tekst price kaze da su dva ista automobila napravljena za dva razlicita trzista. Ukratko da kazem ono sto se vidi na prvih 30 sekundi videa: NISU ISTI MODELI AUTOMOBILA. Jesu Hjondai ali da bi se uporedjivao kvalitet istog tipa za razlicita trzista trebali su da uzmu i iste tipove vozila. Ovde cak ni klase nisu iste.