Četvrtak, 09.06.2022.

13:15

Kako je rat u Ukrajini uticao na tržište polovnih automobila u Srbiji

Izvor: B92

Kako je rat u Ukrajini uticao na tržište polovnih automobila u Srbiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

ns ja

pre 1 godinu

Agent Smith, 10. jun 2022 11:34, koliko SADA košta novi megan sa identičnim motorom kao taj 4 godine star?? Znači nemojte da mi poredite 4 god star 1,5dCi od 115ks, sa novim ali klot i sa tCe motorićem! OK?

Umesto vašeg odgovora: nov megane sa 1.5dCi, je SADA oko 22.000eur a polovan 4 god star, upola jeftiniji, ne treba da vas zanima koliko je plaćen PRE, nego koliko SADA košta!

Takođe i kadjar ako ga i ima u ponudi jer je model završio ciklus, sada bi koštao oko 30.000-34.000, pa otuda i cena za 4 godine star- oko pola pune cene.

Teško Srblje može da shvati da je evro DANAS, isto što i DINAR 1993. godine...tu je problem

ns ja

pre 1 godinu

"Znači proročanstvo se ispunjava: Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.Nego mene brine da to kamenje ne padne najviše po nama. Po starom dobrom srpskom običaju.(Goxy, 10. jun 2022 10:15)"

Pa OK ako je tebi svaka država ili proleterska ili kabadahijsko kolonijalna tiranija!

Svetski siledžija pada i biće neprijatno svima, pa i nama takođe, a to sa proleterijatom nema nikakve veze - više sa međunarodnim pravom i pravdom! (ne vodi Rusija rat u zoni meksičkog zaliva, nego ovi divni ameri "štite svoje interese" pazi, baš na granici sa Rusijom, ma nemoj!?)

Osim za miševe koji slepo veruju da je Amerika država a svi mi sluge i izvor sirovina i roblja.. kao i mesto za odlaganje američkog smeća i otpada

Ponovo, ko je učio istoriju zna o čemu se radi, ko nije nema veze, sa diplomom megadensa sve će mu biti jasno, ne može se istina izbeći u ovom slučaju.
Kao i sam članak, ni komentar nema nikakve veze sa automobilima - osim da će oni koštati više u bilo kojoj valuti - baš kao i u svako predratno stanje kroz istoriju.

Agent Smith

pre 1 godinu

Ја сам 2012 купио мегана 4 године старог са оригиналних 147.000 км. за 5700 евра. Данас меган 4 године стар кошта преко 11 - 12000.
Другар скоро купио новог кађара из салона, изашао га око 22500 евра. Половни кађар око 6 година стар и који је прешао преко 180000 км кошта између 15 и 16000 евра.
Ово су само два примера тренутног хаоса и лудила које влада на тржишту половних аутомобила.

Radijator

pre 1 godinu

Koliko kosta:
Ford Focus III 2013.
1.6i/105ks 4cilindra, aut.klima, metalik, 57000km, kupljen i odrzavan u GrandMotorsu?
(Kobaja Grande, 09. jun 2022 22:49)

4000 max.
Al prvo treba naći onoga ko ce sa kupi taj zastareli atmo 1.6. koji ide kao mrtav, a trosi kao podmornica, a drugo.. treba nekog i da poveruje u tu kilometražu.
Takav bi možda i dao 4 soma za taj auto..

Goxy

pre 1 godinu

pad novog Rimskog carstva se sprema, kada tresne, pašće jako, biće puno prašine, srči i kamenja..
(ns ja, 10. jun 2022 09:31)

Znači proročanstvo se ispunjava: Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.

Nego mene brine da to kamenje ne padne najviše po nama. Po starom dobrom srpskom običaju.

ns ja

pre 1 godinu

Deco, ulazimo u krizu izazvanu nezajažljivom pohlepom za energentima - krizu koju je krupnim buljavim očima na rusku naftu i gas izazvao zapadni svet - jer dalje ne ide, odnosno ako ovako nastavi, njima jako smeta razvoj situacije u kojoj je Rusija jaka a zapad, sa SAD gazdom na čelu, gubi primat prvog siledžije i eksploatatora sveta...zato su i izazvali situaciju u kojoj su naivnom i ograničenom konzumentu-potrošaču Rusi krivi što ne može da kupuje, troši i putuje..

Sve ovo implicira strmoglavi pad valuta, sada pričam i o EUR, pa nemojte da ste naivni, bila je ovde 1993-setite se, ne poskupljuje ništa- počela je inflacija!!!

Ono što nije veselo je da je inflacija tek - počela!! Zapadni kolonijalisti će da pričaju svakakve ekonomske nebuloze na globalnom nivou - i da objavljuju razne "studije slučaja" što duže budu mogli...do trenutka dok im gaće ne padnu dole!!! Skroz! Tada će i najzatucanijem pojedincu biti sve jasno..

Tek će da budu poremećeni i lanci logistike, a bogami i oskudica realne proizvodnje - trenutno ima svega i to u izobilju!!!

Znači kupujte auto ali samo kao potrebno sredstvo, ne za k.rčenje, nego da bude upotrebljivo i moguće za održavanje, a prema svojim mogućnostima! Idu "zanimljiva" vremena, pad novog Rimskog carstva se sprema, kada tresne, pašće jako, biće puno prašine, srči i kamenja..

1

pre 1 godinu

Hajde jednom napišite NORMALAN članak- prvo -gde to u svetu polovnjaci "poskupljuju" ,zašto bi poskupljivali kad stoje na lageru po dve tri godine bar ono što vidim Novi Sad i okolina, valjda što imaju "više godina" treba da su jeftiniji ,pojedini specijalizovani časopisi TVRDE da novi auto posle dve godine IZGUBI bar 40-50% od cene novog
Napišite NORMALAN članak a ne o mešetarima, lopovima i bitangama a naročito o autu koje je vozila baba do pijace i tržnog centra ili deda i ima 75 godina , to više ne pije vode ni kod budala

bole

pre 1 godinu

Neće mi kruna pasti sa glave ako pričekam još godinu dve i ako se stabilizuje tržište kupim novi automobil po realnoj ceni. Ove polovnjake za malo bogatstvo može samo da kupuje onaj ko nije zaradio te novce

SlinaV

pre 1 godinu

... ponuda je jadna, cene su besmisleno nerealne, a o lažno prikazanom stanju vozila da i ne govorimo... Opet, situacija na polju novih vozila je tužna, preskupa, a ponajviše upitnog nivoa kvaliteta i opreme u odnosu na vreme pre korone, ze neverovatne novce.... nema ovog porodičnog automobila sa motorima od preko 1.6l, da košta manje od 10k EUR... šta li je to toliko poskupelo, ako znamo da radnici rade za iste plate kao i ranije? Ko će da kupuje te neove automobile?

maxi

pre 1 godinu

Kupio sam auto i po mojoj proceni preplatio 2000e. Nema to veze sa ukrainom nego su prodavaci culi da se stvari skuplje i digli cenu. Ponudite jim svoj auto staro za novo pa će te da vidie kao od jednom su cene niske.

Samo fali da pročitam zbog rata u Ukrajini frizeri digli cenu.

Bojan

pre 1 godinu

Ljudi poskupeli su energija i sirovine a i radna snaga. Novi automobili imaju sve stroze zahteve po pitanju sigurnosti i emisije stetnih gasova. Takodje proizvodjaci moraju mnogo da ulazu u elektrifikaciju svojih modela. Zbog toga su poskupeli novi automobili drastično. Kada su novi automobili skuplji logicno je da su skupi i dobri polovni. Nisu skupi samo oni koji su jako stari ili puno presli ili udareni ili pokvareni pa popravljani.

Bane

pre 1 godinu

Koliko sam ja zakljucio ovde postoji dvostruki problem. Prvi je rast cena novih automobila.....a drugi je, mozda i gori, nestasica istih.

Kada raste cena novima....prati je u nekoj meri i rast cena polovnih. Medjutim, usled jos i nestasice novih, cene polovnih su narasle van svake mere.

Po meni, na ovo je delom uticala inflacija, tako da tesko da mozemo ocekivati da ce se cene vratiti na staro, ali u onom delu u kome je na ovakve cene uticala nestasica verujem da ce se smanjti kada se lanci isporuke ponovi uspostave.

Misko

pre 1 godinu

Imam auto 2009-to, pocetkom godine planirao sam da ga prodam i da kupim nov, medjutim ovo galopiranje cena me zaustavilo pa sam hteo da kupim polovan do max 3-4 god starosti. Kada sam video cene resio sam da odustanem, da ulozim 1000-1500e u moj auto da mi promene sve sto smatraju da moze da popusti i vozicu ga bar jos godinu-dve. Svaka roba ima svog kupca ali po sadasnjim uslovima kupovina novog pa i novijeg polovnog auta je cist mazohizam.

ja

pre 1 godinu

Moj primer.
Prodajem već mesec dana Fokusa 2017. sa 53.000 km. Kupljen nov u Srbiji, održavan isključivo u ovlašćenom servisu. Cena, kao najjeftiniji takav model na mobile.de
Nisam imao niti jedan poziv.
Da li ljudi zaista misle da će kupiti polovnjaka iz DE, kojme je cena min 50% niža od najniže na mobile.de za identičan model i da neće biti prevareni????

sim

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.
(milan, 9. jun 2022 14:25)
Zato što ultrabogati nadnacionalni fondovi koji poseduju skoro sve odlučuju o cenama života. A rat vide kao dobar razlog da opravdaju poskupljenje. Amerika ne uvozi ni rusku ni ukrainsku naftu pa je ipak poskupelo gorivo, a cena barela ne raste. Rat ibija onda kada bogati shvate da od njega mogu da profitiraju.

neversummer

pre 1 godinu

Trazim dobrog polovnjaka 5 - 6 godina starog vec pola godine i ne mogu da ga nadjem, zelim i dobro da ga platim ali je u Srbiji vrlo slaba ponuda dobrih automobila, narocito uvezenih iz Nemacke koji me i jedino interesuju
(Jako slaba ponuda, 09. jun 2022 22:22)
Odes na mobile.de, istikliras sve opcije koje zelis, nadjes auto, dogovoris se sa prodavcem, platis agenciji ovde da ti ga dotera. Postoje agencije koje odavde i kontaktiraju vlasnika, ti im platis 30% avans, ostatak za 15 dana kad doteraju auto. Tako sam kupio poslednja 2 i pokazalo se kao apsolutno ispravan nacin. Pogotovo ovaj uzet 2020te koji sad kosta isto kao i pre dve godine.

Avaya

pre 1 godinu

Заборавили сте још нешто - Украјина је укинула привремено царине и порезе на део робе из ЕУ, укључујучи и аута - сада су на границама Украјиние поново гужве, али у супротном правцу, шлепери са половним аутима су главни разлог, купују се на велико...

Jako slaba ponuda

pre 1 godinu

Trazim dobrog polovnjaka 5 - 6 godina starog vec pola godine i ne mogu da ga nadjem, zelim i dobro da ga platim ali je u Srbiji vrlo slaba ponuda dobrih automobila, narocito uvezenih iz Nemacke koji me i jedino interesuju

vladimir

pre 1 godinu

A ja mislim da se sva ova poskupljenja i "nestašice"ne dešavaju zbog Ukrajine,nego zbog toga što su prevaranti odlučili da se dodatno obogate!!!
Jbt.do ovog rata nismo ni znali da je Ukrajina najvažnija zemlja na svetu.
Bez Ukrajine sve ode do vraga!!!
Ma 'ajte molim vas....

Moje iskustvo

pre 1 godinu

Hvala prodavcima polovnih koji za par godina star traže skoro kao za nov. Rešili su me dileme vrlo brzo. Lakše je platiti kamatu banci nego trčati svaki čas kod majstora. Novac se zaradi, ali vreme ne može.

Pohlepa

pre 1 godinu

Zasto uopste poskupljuju automobili, koji inace dugo stoje na prodaju? Niko ih ne vozi,i cekaju pravog kupca. Sta bi to rat trebao da promeni? Niti ih iko vozi, ne sipa gorivo, ne menja delove... jednostavno cekaju da ih neko kupi. Jednostavno, pohlepa je jedini razlog povecanih cena. Kao, imam vozila koje vec dugo prodajem, pa cu sad zbog rata, da im podignem cene... zbog lezarine. Gluposti.

Denny Crane

pre 1 godinu

Pre neki dan čitam kako je situacija sa mikročipovima sredjena i kako je krenula proizvodnja novih automobila. To znači samo jedno - cena polovnjaka uskoro kreće da pada. Kada zapadnjaci krenu da kupuju nove automobile, ponovo ce prodavati svoje stare a mi smo tržište za baš te... Kroz 3-6 meseci ide pad cena. Živi bili, videli.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Prodaja polovnjaka trenutno....na nivou statističke greške.....
(Borisav, 09. jun 2022 18:29)
samo ću vam reći - mnoooogo grešite !

Zer01

pre 1 godinu

Samo novo na kredu sa velikim ucescem, malom ratom i prevremenom otplatom. Kod polovnjaka sam se jednom opekao i nikad vise. Pre cu da skupljam pare godinu dana za ucesce i da prodam trenutno vozilo za 5000 pa da otplatim nekih 15.000 na rate i eto ga nov SUV sa Kaskom. Taman dok istekne probna dozvola.

stevadjubre

pre 1 godinu

aloo ljudi pa te su cene zato sto ne mozes da kupis nov auto u 90% slucajeva se ceka od godinu do dve dana. Prijatelju je cak jedna firma i vratila kaparu jer su rekli da ne mogu da isporuce nov auto. A u Nemackoj sada imate slucajeve da je mlad polovnjak sa bas malom km skuplji od istog tog novog automobila....

nesha

pre 1 godinu

Još jedna u nizu fake vesti.Rusija i Ukrajina su uvozile pre rata više od 50% polovnih,nego cela Istočna Evropa- uključujući HR i SL.U Srbiji,auto do 3500 evra je kupio i vozi svako- početnici,devojke,žene,soc.slučajevi,studenti.Svaki 4-ti auto u saobraćaju je sa znakom "P".A kako voze - vidimo svakodnevno.Više od 50% su uvezeni iz CH i uglavnom gradska kola.Cene - kao i za ostalo na tržištu(stanovi,hrana,odeća)- previsoki.Ali narod za motorizaciju i gorivo daje poslednje pare.Kuće bez izolacije,pokvareni zubi,stara bela tehnika,ali za krševe od po 12-15 god.stare se ne žali.Min.zarada na takvom automobilu je čisto 1000 evra.Mnogi dileri kupuju kola po placevima u Srbiji po komadu,a i tada imaju zaradu.Tržište polov.kola,uostalom kao i svega je odraz ekonomije ove zemlje.Opisuje se sa dve reči- šizofreno i bez zdrave tržišne logike.Automehaničari i valjatori delova-pozivi budućnosti u Srbiji.

x2

pre 1 godinu

Prodavao X1 2011 1,8 D sdrive (zadnji pogon) pre 18 meseci, kupio u međuvremenu X1 2016.. Odem na sajt polovni automobili, najniža cena 8400€. I ja stavim 8500€. Niko me nije pozvao mesec dana, u vremenu pre ovog haosa. Spustim na 7800 i prodam za dva dana, finom starijem gospodinu iz BGD...
Eto moje iskustvo, možda sam mogao još ga "prodajem" i da nazidam na jedno 12000€...

Veliki brat

pre 1 godinu

I tekako ima veze, npr. Francuska je najveci proizvodjac psenice u EU sa 4,5 mil hektara zasadjenih, dok je Ukraina 2019 god imala 30 mil hektara. Rusija i Ukraina cine 25% globalnog izvoza psenice. Dakle kada u jednom trenutku bez najave i pripreme odseces lanac snabdevanja za cetvrtinu, svakog zacese tamo gde se nikada nije cesao. Infona netu je besplatan.
(dushko, 9. jun 2022 18:04)

Proveri ti malo bolje te informacije, Francuska proizvede oko 30 miliona tona, a Ukrajina oko 25 miliona tona pšenice, nemoguće je da je u Ukrajini 6-7 puta veća površina pod pšenicom nego u Francuskoj :)


Inače, na prvom mestu je Kina sa 134 miliona, Indija sa 107, Rusija sa 86, SAD sa oko 50, a potom Kanada sa 35 i Francuska sa 30 miliona. Iza je Pakistan sa oko 25 miliona, potom Ukrajina sa 25, Nemačka sa 22 i Turska sa oko 20 miliona tona.

Međutim, nije bitno ko koliko proizvodi, već koliko izvozi i u kom procentu učestvuje u svetskom izvozu (tj. koliki % pšenice čini zvoz te zemlje u ukupnoj količini pšenice na međunarodnom tržištu, tj. u ukupnom izvozu svih zemalja), problem je što tu Rusija i Ukrajina čine oko 30% svetskog izvoza.
Rusija pod sankcijama Zapada, što je poremetilo trgovačke rute i za pšenicu (rusima bilo lakše da pšenicu prodaju na nekoj evropskoj berzi, pa kupac neka dalje distribuira po Africi ili gde već), potom je moguće da Rusija odluči da uveća državne rezerve, tako da poprilično smanji izvoz, plus Ukrajini onemogućen normalan izvoz.

gorski

pre 1 godinu

Pa ne kupujemo polovne tenkove iz Ukraine, nego polovne krševe iz Nemačke, francuske, Holandije, italije.... Kakve veze to ima sa ratom u Ukraini????!!!

Djorke

pre 1 godinu

@
Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.
(milan, 9. jun 2022 14:25)

Jedna od najvecih tragedija je smrt od gladi miliona ljudi u Bangladesu i Indiji pre nekih 100 godina, a nije nastala zbog nedostatka pirinca (pirinca je bilo) nego zbog mesetarenja na berzi i laznih informacija da pirinca nece biti. To je s’ jedne strane naguralo cenu pirinca u nebesa, a sa druge motivisalo trgovce da ga ne prodaju odmah i da cekaju da cena jos malo poraste. Savrsen recept da izazoves glad.

Hocu reci - ne potcenjuj to sta rade, moze ozbiljan krs da napravi, kako po africi tako i nama koji kao imamo hrane.

Goxy

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
(milan, 09. jun 2022 14:25)

Realno, zna čovek. Ne može ga niko prevariti. Osim što je prevara to što zove svojim životom.

Atreides

pre 1 godinu

Totalni debilizam.Pratim dosta automobila na sajtu i bukvalno se ni jedan ne prodaje. Svaki 23 dan mi dodje mejl da je nekom spustena cena.Lik za kia rio star 6g trazi 10300 alooo! Pa dacu jos 3-4000 i uzeti nov. Smejurija.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Ukrajina proizvodi samo 1 % pšenice proizvedene u svetu. Čak i da ništa ne izveze to sigurno neće izazvati glad. Stvar je u tome da se svetska kriza iz 2008. ponavlja ali u većem obimu. Samo sada svi krive rat (lokalni rat na obodu Evrope) pa to koriste kao izgovor da bi digli cene svega i svačega, i kukaju na glad, jer ostali veliki proizvođači čuvaju i prodaju po malo.

dushko

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
(milan, 09. jun 2022 14:25)

I tekako ima veze, npr. Francuska je najveci proizvodjac psenice u EU sa 4,5 mil hektara zasadjenih, dok je Ukraina 2019 god imala 30 mil hektara. Rusija i Ukraina cine 25% globalnog izvoza psenice. Dakle kada u jednom trenutku bez najave i pripreme odseces lanac snabdevanja za cetvrtinu, svakog zacese tamo gde se nikada nije cesao. Infona netu je besplatan.

Nikola

pre 1 godinu

Privatni automobili polako postaju apsurd. U razvijenim zemljama se sve vise koriste bicikli, javni (dobro organizovan) prevoz, car share, taksi, rent a car po potrebi. U siromasnim zemljama- ogromne guzve u velikim gradovima, veliko zagadjenje od neispravnih vozila, drzavna pljacka kroz razne namete, ogromne akcize na gorivo, svake godine ponovna registracija itd.

Poznavalac

pre 1 godinu

Smanjen uvoz, smanjena tražnja, povećane cene, prodaja i novih i polovnih pala.
Promeniti kola u neko bolje vreme, razmišlja većina.

Marko

pre 1 godinu

Evo moja situacija koja u velikoj meri potvrđuje rezultate ankete.

Supruga i ja imamo solidno plaćene i relativno sigurne poslove za ovo vreme i pristojnu ušteđevinu. Takođe, u stambenom kreditu sa ne velikom ratom.

Ozbiljno smo razmišljali da promenimo auto početkom godine. Sada smo međutim odlučili da dodatno doteramo šta još ima na starom i sačekamo bar još godinu ili dve.

Euribor ide gore, možda prevremeno otplaćivati stan. Možda dalje štedeti. Cene polovnjaka i novih vozila za neke modele već i bezobrazano visoke. Izbor dosta sužen, rokovi za nove predugački.

Sve u svemu, kome ne gori - kao i za nekretnine i za auto bolje sačekati da se situacija stabilizuje. Ne znači da će cene nužno ići dole, ali će rizik sigurno biti manji.

Zbunjen

pre 1 godinu

Najveci problem nasih uvoznika polovnih automobila bili su upravo ruski i ukrajinski trgovci. Secam se, citao sam bas na ovom portalu, bila je kuknjava nasih trgovaca da od gore pomenutih ne mogu nikako da izlicitiraju dobru cenu, jer ovi sve sto je dobro uzese. Ovim nasim ostaju skartovi, po ne mnogo boljoj ceni.

To trziste (Ru i Ukr ) zbog rata i sankcija trenutno ne postoji. Sa druge strane ponuda polovnjaka realno raste: zbog neizvesne ekonomske situacije disciplinovan zapad prelazi na mere stednje - intenzivira se koriscenje gradskog prevoza, povecava se broj onih koji prodaju automobil jer im je ekonomski balast.

Elementarna logika kaze da kad raste ponuda, a potraznja pada, cene u tom slucaju idu dole.

Lep pokusaj trgovaca da zarade na kuknjavi...

Djorke

pre 1 godinu

Bukvalno stagod da se desi na svetu, polovnjaci u Srbiji poskupe. Isto kao za nase verske praznike - stagod da se desilo Isusu, mi je prejedemo i napijemo.
Nije do Njega - do nas je.

milan

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.

milan

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.

Djorke

pre 1 godinu

Bukvalno stagod da se desi na svetu, polovnjaci u Srbiji poskupe. Isto kao za nase verske praznike - stagod da se desilo Isusu, mi je prejedemo i napijemo.
Nije do Njega - do nas je.

Atreides

pre 1 godinu

Totalni debilizam.Pratim dosta automobila na sajtu i bukvalno se ni jedan ne prodaje. Svaki 23 dan mi dodje mejl da je nekom spustena cena.Lik za kia rio star 6g trazi 10300 alooo! Pa dacu jos 3-4000 i uzeti nov. Smejurija.

Marko

pre 1 godinu

Evo moja situacija koja u velikoj meri potvrđuje rezultate ankete.

Supruga i ja imamo solidno plaćene i relativno sigurne poslove za ovo vreme i pristojnu ušteđevinu. Takođe, u stambenom kreditu sa ne velikom ratom.

Ozbiljno smo razmišljali da promenimo auto početkom godine. Sada smo međutim odlučili da dodatno doteramo šta još ima na starom i sačekamo bar još godinu ili dve.

Euribor ide gore, možda prevremeno otplaćivati stan. Možda dalje štedeti. Cene polovnjaka i novih vozila za neke modele već i bezobrazano visoke. Izbor dosta sužen, rokovi za nove predugački.

Sve u svemu, kome ne gori - kao i za nekretnine i za auto bolje sačekati da se situacija stabilizuje. Ne znači da će cene nužno ići dole, ali će rizik sigurno biti manji.

vladimir

pre 1 godinu

A ja mislim da se sva ova poskupljenja i "nestašice"ne dešavaju zbog Ukrajine,nego zbog toga što su prevaranti odlučili da se dodatno obogate!!!
Jbt.do ovog rata nismo ni znali da je Ukrajina najvažnija zemlja na svetu.
Bez Ukrajine sve ode do vraga!!!
Ma 'ajte molim vas....

gorski

pre 1 godinu

Pa ne kupujemo polovne tenkove iz Ukraine, nego polovne krševe iz Nemačke, francuske, Holandije, italije.... Kakve veze to ima sa ratom u Ukraini????!!!

Djorke

pre 1 godinu

@
Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.
(milan, 9. jun 2022 14:25)

Jedna od najvecih tragedija je smrt od gladi miliona ljudi u Bangladesu i Indiji pre nekih 100 godina, a nije nastala zbog nedostatka pirinca (pirinca je bilo) nego zbog mesetarenja na berzi i laznih informacija da pirinca nece biti. To je s’ jedne strane naguralo cenu pirinca u nebesa, a sa druge motivisalo trgovce da ga ne prodaju odmah i da cekaju da cena jos malo poraste. Savrsen recept da izazoves glad.

Hocu reci - ne potcenjuj to sta rade, moze ozbiljan krs da napravi, kako po africi tako i nama koji kao imamo hrane.

Pohlepa

pre 1 godinu

Zasto uopste poskupljuju automobili, koji inace dugo stoje na prodaju? Niko ih ne vozi,i cekaju pravog kupca. Sta bi to rat trebao da promeni? Niti ih iko vozi, ne sipa gorivo, ne menja delove... jednostavno cekaju da ih neko kupi. Jednostavno, pohlepa je jedini razlog povecanih cena. Kao, imam vozila koje vec dugo prodajem, pa cu sad zbog rata, da im podignem cene... zbog lezarine. Gluposti.

nesha

pre 1 godinu

Još jedna u nizu fake vesti.Rusija i Ukrajina su uvozile pre rata više od 50% polovnih,nego cela Istočna Evropa- uključujući HR i SL.U Srbiji,auto do 3500 evra je kupio i vozi svako- početnici,devojke,žene,soc.slučajevi,studenti.Svaki 4-ti auto u saobraćaju je sa znakom "P".A kako voze - vidimo svakodnevno.Više od 50% su uvezeni iz CH i uglavnom gradska kola.Cene - kao i za ostalo na tržištu(stanovi,hrana,odeća)- previsoki.Ali narod za motorizaciju i gorivo daje poslednje pare.Kuće bez izolacije,pokvareni zubi,stara bela tehnika,ali za krševe od po 12-15 god.stare se ne žali.Min.zarada na takvom automobilu je čisto 1000 evra.Mnogi dileri kupuju kola po placevima u Srbiji po komadu,a i tada imaju zaradu.Tržište polov.kola,uostalom kao i svega je odraz ekonomije ove zemlje.Opisuje se sa dve reči- šizofreno i bez zdrave tržišne logike.Automehaničari i valjatori delova-pozivi budućnosti u Srbiji.

Moje iskustvo

pre 1 godinu

Hvala prodavcima polovnih koji za par godina star traže skoro kao za nov. Rešili su me dileme vrlo brzo. Lakše je platiti kamatu banci nego trčati svaki čas kod majstora. Novac se zaradi, ali vreme ne može.

x2

pre 1 godinu

Prodavao X1 2011 1,8 D sdrive (zadnji pogon) pre 18 meseci, kupio u međuvremenu X1 2016.. Odem na sajt polovni automobili, najniža cena 8400€. I ja stavim 8500€. Niko me nije pozvao mesec dana, u vremenu pre ovog haosa. Spustim na 7800 i prodam za dva dana, finom starijem gospodinu iz BGD...
Eto moje iskustvo, možda sam mogao još ga "prodajem" i da nazidam na jedno 12000€...

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Ukrajina proizvodi samo 1 % pšenice proizvedene u svetu. Čak i da ništa ne izveze to sigurno neće izazvati glad. Stvar je u tome da se svetska kriza iz 2008. ponavlja ali u većem obimu. Samo sada svi krive rat (lokalni rat na obodu Evrope) pa to koriste kao izgovor da bi digli cene svega i svačega, i kukaju na glad, jer ostali veliki proizvođači čuvaju i prodaju po malo.

Poznavalac

pre 1 godinu

Smanjen uvoz, smanjena tražnja, povećane cene, prodaja i novih i polovnih pala.
Promeniti kola u neko bolje vreme, razmišlja većina.

neversummer

pre 1 godinu

Trazim dobrog polovnjaka 5 - 6 godina starog vec pola godine i ne mogu da ga nadjem, zelim i dobro da ga platim ali je u Srbiji vrlo slaba ponuda dobrih automobila, narocito uvezenih iz Nemacke koji me i jedino interesuju
(Jako slaba ponuda, 09. jun 2022 22:22)
Odes na mobile.de, istikliras sve opcije koje zelis, nadjes auto, dogovoris se sa prodavcem, platis agenciji ovde da ti ga dotera. Postoje agencije koje odavde i kontaktiraju vlasnika, ti im platis 30% avans, ostatak za 15 dana kad doteraju auto. Tako sam kupio poslednja 2 i pokazalo se kao apsolutno ispravan nacin. Pogotovo ovaj uzet 2020te koji sad kosta isto kao i pre dve godine.

Veliki brat

pre 1 godinu

I tekako ima veze, npr. Francuska je najveci proizvodjac psenice u EU sa 4,5 mil hektara zasadjenih, dok je Ukraina 2019 god imala 30 mil hektara. Rusija i Ukraina cine 25% globalnog izvoza psenice. Dakle kada u jednom trenutku bez najave i pripreme odseces lanac snabdevanja za cetvrtinu, svakog zacese tamo gde se nikada nije cesao. Infona netu je besplatan.
(dushko, 9. jun 2022 18:04)

Proveri ti malo bolje te informacije, Francuska proizvede oko 30 miliona tona, a Ukrajina oko 25 miliona tona pšenice, nemoguće je da je u Ukrajini 6-7 puta veća površina pod pšenicom nego u Francuskoj :)


Inače, na prvom mestu je Kina sa 134 miliona, Indija sa 107, Rusija sa 86, SAD sa oko 50, a potom Kanada sa 35 i Francuska sa 30 miliona. Iza je Pakistan sa oko 25 miliona, potom Ukrajina sa 25, Nemačka sa 22 i Turska sa oko 20 miliona tona.

Međutim, nije bitno ko koliko proizvodi, već koliko izvozi i u kom procentu učestvuje u svetskom izvozu (tj. koliki % pšenice čini zvoz te zemlje u ukupnoj količini pšenice na međunarodnom tržištu, tj. u ukupnom izvozu svih zemalja), problem je što tu Rusija i Ukrajina čine oko 30% svetskog izvoza.
Rusija pod sankcijama Zapada, što je poremetilo trgovačke rute i za pšenicu (rusima bilo lakše da pšenicu prodaju na nekoj evropskoj berzi, pa kupac neka dalje distribuira po Africi ili gde već), potom je moguće da Rusija odluči da uveća državne rezerve, tako da poprilično smanji izvoz, plus Ukrajini onemogućen normalan izvoz.

dushko

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
(milan, 09. jun 2022 14:25)

I tekako ima veze, npr. Francuska je najveci proizvodjac psenice u EU sa 4,5 mil hektara zasadjenih, dok je Ukraina 2019 god imala 30 mil hektara. Rusija i Ukraina cine 25% globalnog izvoza psenice. Dakle kada u jednom trenutku bez najave i pripreme odseces lanac snabdevanja za cetvrtinu, svakog zacese tamo gde se nikada nije cesao. Infona netu je besplatan.

Zbunjen

pre 1 godinu

Najveci problem nasih uvoznika polovnih automobila bili su upravo ruski i ukrajinski trgovci. Secam se, citao sam bas na ovom portalu, bila je kuknjava nasih trgovaca da od gore pomenutih ne mogu nikako da izlicitiraju dobru cenu, jer ovi sve sto je dobro uzese. Ovim nasim ostaju skartovi, po ne mnogo boljoj ceni.

To trziste (Ru i Ukr ) zbog rata i sankcija trenutno ne postoji. Sa druge strane ponuda polovnjaka realno raste: zbog neizvesne ekonomske situacije disciplinovan zapad prelazi na mere stednje - intenzivira se koriscenje gradskog prevoza, povecava se broj onih koji prodaju automobil jer im je ekonomski balast.

Elementarna logika kaze da kad raste ponuda, a potraznja pada, cene u tom slucaju idu dole.

Lep pokusaj trgovaca da zarade na kuknjavi...

Nikola

pre 1 godinu

Privatni automobili polako postaju apsurd. U razvijenim zemljama se sve vise koriste bicikli, javni (dobro organizovan) prevoz, car share, taksi, rent a car po potrebi. U siromasnim zemljama- ogromne guzve u velikim gradovima, veliko zagadjenje od neispravnih vozila, drzavna pljacka kroz razne namete, ogromne akcize na gorivo, svake godine ponovna registracija itd.

stevadjubre

pre 1 godinu

aloo ljudi pa te su cene zato sto ne mozes da kupis nov auto u 90% slucajeva se ceka od godinu do dve dana. Prijatelju je cak jedna firma i vratila kaparu jer su rekli da ne mogu da isporuce nov auto. A u Nemackoj sada imate slucajeve da je mlad polovnjak sa bas malom km skuplji od istog tog novog automobila....

Denny Crane

pre 1 godinu

Pre neki dan čitam kako je situacija sa mikročipovima sredjena i kako je krenula proizvodnja novih automobila. To znači samo jedno - cena polovnjaka uskoro kreće da pada. Kada zapadnjaci krenu da kupuju nove automobile, ponovo ce prodavati svoje stare a mi smo tržište za baš te... Kroz 3-6 meseci ide pad cena. Živi bili, videli.

Avaya

pre 1 godinu

Заборавили сте још нешто - Украјина је укинула привремено царине и порезе на део робе из ЕУ, укључујучи и аута - сада су на границама Украјиние поново гужве, али у супротном правцу, шлепери са половним аутима су главни разлог, купују се на велико...

Zer01

pre 1 godinu

Samo novo na kredu sa velikim ucescem, malom ratom i prevremenom otplatom. Kod polovnjaka sam se jednom opekao i nikad vise. Pre cu da skupljam pare godinu dana za ucesce i da prodam trenutno vozilo za 5000 pa da otplatim nekih 15.000 na rate i eto ga nov SUV sa Kaskom. Taman dok istekne probna dozvola.

Misko

pre 1 godinu

Imam auto 2009-to, pocetkom godine planirao sam da ga prodam i da kupim nov, medjutim ovo galopiranje cena me zaustavilo pa sam hteo da kupim polovan do max 3-4 god starosti. Kada sam video cene resio sam da odustanem, da ulozim 1000-1500e u moj auto da mi promene sve sto smatraju da moze da popusti i vozicu ga bar jos godinu-dve. Svaka roba ima svog kupca ali po sadasnjim uslovima kupovina novog pa i novijeg polovnog auta je cist mazohizam.

maxi

pre 1 godinu

Kupio sam auto i po mojoj proceni preplatio 2000e. Nema to veze sa ukrainom nego su prodavaci culi da se stvari skuplje i digli cenu. Ponudite jim svoj auto staro za novo pa će te da vidie kao od jednom su cene niske.

Samo fali da pročitam zbog rata u Ukrajini frizeri digli cenu.

bole

pre 1 godinu

Neće mi kruna pasti sa glave ako pričekam još godinu dve i ako se stabilizuje tržište kupim novi automobil po realnoj ceni. Ove polovnjake za malo bogatstvo može samo da kupuje onaj ko nije zaradio te novce

1

pre 1 godinu

Hajde jednom napišite NORMALAN članak- prvo -gde to u svetu polovnjaci "poskupljuju" ,zašto bi poskupljivali kad stoje na lageru po dve tri godine bar ono što vidim Novi Sad i okolina, valjda što imaju "više godina" treba da su jeftiniji ,pojedini specijalizovani časopisi TVRDE da novi auto posle dve godine IZGUBI bar 40-50% od cene novog
Napišite NORMALAN članak a ne o mešetarima, lopovima i bitangama a naročito o autu koje je vozila baba do pijace i tržnog centra ili deda i ima 75 godina , to više ne pije vode ni kod budala

ja

pre 1 godinu

Moj primer.
Prodajem već mesec dana Fokusa 2017. sa 53.000 km. Kupljen nov u Srbiji, održavan isključivo u ovlašćenom servisu. Cena, kao najjeftiniji takav model na mobile.de
Nisam imao niti jedan poziv.
Da li ljudi zaista misle da će kupiti polovnjaka iz DE, kojme je cena min 50% niža od najniže na mobile.de za identičan model i da neće biti prevareni????

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Prodaja polovnjaka trenutno....na nivou statističke greške.....
(Borisav, 09. jun 2022 18:29)
samo ću vam reći - mnoooogo grešite !

sim

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.
(milan, 9. jun 2022 14:25)
Zato što ultrabogati nadnacionalni fondovi koji poseduju skoro sve odlučuju o cenama života. A rat vide kao dobar razlog da opravdaju poskupljenje. Amerika ne uvozi ni rusku ni ukrainsku naftu pa je ipak poskupelo gorivo, a cena barela ne raste. Rat ibija onda kada bogati shvate da od njega mogu da profitiraju.

ns ja

pre 1 godinu

Deco, ulazimo u krizu izazvanu nezajažljivom pohlepom za energentima - krizu koju je krupnim buljavim očima na rusku naftu i gas izazvao zapadni svet - jer dalje ne ide, odnosno ako ovako nastavi, njima jako smeta razvoj situacije u kojoj je Rusija jaka a zapad, sa SAD gazdom na čelu, gubi primat prvog siledžije i eksploatatora sveta...zato su i izazvali situaciju u kojoj su naivnom i ograničenom konzumentu-potrošaču Rusi krivi što ne može da kupuje, troši i putuje..

Sve ovo implicira strmoglavi pad valuta, sada pričam i o EUR, pa nemojte da ste naivni, bila je ovde 1993-setite se, ne poskupljuje ništa- počela je inflacija!!!

Ono što nije veselo je da je inflacija tek - počela!! Zapadni kolonijalisti će da pričaju svakakve ekonomske nebuloze na globalnom nivou - i da objavljuju razne "studije slučaja" što duže budu mogli...do trenutka dok im gaće ne padnu dole!!! Skroz! Tada će i najzatucanijem pojedincu biti sve jasno..

Tek će da budu poremećeni i lanci logistike, a bogami i oskudica realne proizvodnje - trenutno ima svega i to u izobilju!!!

Znači kupujte auto ali samo kao potrebno sredstvo, ne za k.rčenje, nego da bude upotrebljivo i moguće za održavanje, a prema svojim mogućnostima! Idu "zanimljiva" vremena, pad novog Rimskog carstva se sprema, kada tresne, pašće jako, biće puno prašine, srči i kamenja..

Goxy

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
(milan, 09. jun 2022 14:25)

Realno, zna čovek. Ne može ga niko prevariti. Osim što je prevara to što zove svojim životom.

Goxy

pre 1 godinu

pad novog Rimskog carstva se sprema, kada tresne, pašće jako, biće puno prašine, srči i kamenja..
(ns ja, 10. jun 2022 09:31)

Znači proročanstvo se ispunjava: Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.

Nego mene brine da to kamenje ne padne najviše po nama. Po starom dobrom srpskom običaju.

Jako slaba ponuda

pre 1 godinu

Trazim dobrog polovnjaka 5 - 6 godina starog vec pola godine i ne mogu da ga nadjem, zelim i dobro da ga platim ali je u Srbiji vrlo slaba ponuda dobrih automobila, narocito uvezenih iz Nemacke koji me i jedino interesuju

Agent Smith

pre 1 godinu

Ја сам 2012 купио мегана 4 године старог са оригиналних 147.000 км. за 5700 евра. Данас меган 4 године стар кошта преко 11 - 12000.
Другар скоро купио новог кађара из салона, изашао га око 22500 евра. Половни кађар око 6 година стар и који је прешао преко 180000 км кошта између 15 и 16000 евра.
Ово су само два примера тренутног хаоса и лудила које влада на тржишту половних аутомобила.

SlinaV

pre 1 godinu

... ponuda je jadna, cene su besmisleno nerealne, a o lažno prikazanom stanju vozila da i ne govorimo... Opet, situacija na polju novih vozila je tužna, preskupa, a ponajviše upitnog nivoa kvaliteta i opreme u odnosu na vreme pre korone, ze neverovatne novce.... nema ovog porodičnog automobila sa motorima od preko 1.6l, da košta manje od 10k EUR... šta li je to toliko poskupelo, ako znamo da radnici rade za iste plate kao i ranije? Ko će da kupuje te neove automobile?

ns ja

pre 1 godinu

"Znači proročanstvo se ispunjava: Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.Nego mene brine da to kamenje ne padne najviše po nama. Po starom dobrom srpskom običaju.(Goxy, 10. jun 2022 10:15)"

Pa OK ako je tebi svaka država ili proleterska ili kabadahijsko kolonijalna tiranija!

Svetski siledžija pada i biće neprijatno svima, pa i nama takođe, a to sa proleterijatom nema nikakve veze - više sa međunarodnim pravom i pravdom! (ne vodi Rusija rat u zoni meksičkog zaliva, nego ovi divni ameri "štite svoje interese" pazi, baš na granici sa Rusijom, ma nemoj!?)

Osim za miševe koji slepo veruju da je Amerika država a svi mi sluge i izvor sirovina i roblja.. kao i mesto za odlaganje američkog smeća i otpada

Ponovo, ko je učio istoriju zna o čemu se radi, ko nije nema veze, sa diplomom megadensa sve će mu biti jasno, ne može se istina izbeći u ovom slučaju.
Kao i sam članak, ni komentar nema nikakve veze sa automobilima - osim da će oni koštati više u bilo kojoj valuti - baš kao i u svako predratno stanje kroz istoriju.

Bane

pre 1 godinu

Koliko sam ja zakljucio ovde postoji dvostruki problem. Prvi je rast cena novih automobila.....a drugi je, mozda i gori, nestasica istih.

Kada raste cena novima....prati je u nekoj meri i rast cena polovnih. Medjutim, usled jos i nestasice novih, cene polovnih su narasle van svake mere.

Po meni, na ovo je delom uticala inflacija, tako da tesko da mozemo ocekivati da ce se cene vratiti na staro, ali u onom delu u kome je na ovakve cene uticala nestasica verujem da ce se smanjti kada se lanci isporuke ponovi uspostave.

Bojan

pre 1 godinu

Ljudi poskupeli su energija i sirovine a i radna snaga. Novi automobili imaju sve stroze zahteve po pitanju sigurnosti i emisije stetnih gasova. Takodje proizvodjaci moraju mnogo da ulazu u elektrifikaciju svojih modela. Zbog toga su poskupeli novi automobili drastično. Kada su novi automobili skuplji logicno je da su skupi i dobri polovni. Nisu skupi samo oni koji su jako stari ili puno presli ili udareni ili pokvareni pa popravljani.

Radijator

pre 1 godinu

Koliko kosta:
Ford Focus III 2013.
1.6i/105ks 4cilindra, aut.klima, metalik, 57000km, kupljen i odrzavan u GrandMotorsu?
(Kobaja Grande, 09. jun 2022 22:49)

4000 max.
Al prvo treba naći onoga ko ce sa kupi taj zastareli atmo 1.6. koji ide kao mrtav, a trosi kao podmornica, a drugo.. treba nekog i da poveruje u tu kilometražu.
Takav bi možda i dao 4 soma za taj auto..

ns ja

pre 1 godinu

Agent Smith, 10. jun 2022 11:34, koliko SADA košta novi megan sa identičnim motorom kao taj 4 godine star?? Znači nemojte da mi poredite 4 god star 1,5dCi od 115ks, sa novim ali klot i sa tCe motorićem! OK?

Umesto vašeg odgovora: nov megane sa 1.5dCi, je SADA oko 22.000eur a polovan 4 god star, upola jeftiniji, ne treba da vas zanima koliko je plaćen PRE, nego koliko SADA košta!

Takođe i kadjar ako ga i ima u ponudi jer je model završio ciklus, sada bi koštao oko 30.000-34.000, pa otuda i cena za 4 godine star- oko pola pune cene.

Teško Srblje može da shvati da je evro DANAS, isto što i DINAR 1993. godine...tu je problem

Nikola

pre 1 godinu

Privatni automobili polako postaju apsurd. U razvijenim zemljama se sve vise koriste bicikli, javni (dobro organizovan) prevoz, car share, taksi, rent a car po potrebi. U siromasnim zemljama- ogromne guzve u velikim gradovima, veliko zagadjenje od neispravnih vozila, drzavna pljacka kroz razne namete, ogromne akcize na gorivo, svake godine ponovna registracija itd.

Zer01

pre 1 godinu

Samo novo na kredu sa velikim ucescem, malom ratom i prevremenom otplatom. Kod polovnjaka sam se jednom opekao i nikad vise. Pre cu da skupljam pare godinu dana za ucesce i da prodam trenutno vozilo za 5000 pa da otplatim nekih 15.000 na rate i eto ga nov SUV sa Kaskom. Taman dok istekne probna dozvola.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Prodaja polovnjaka trenutno....na nivou statističke greške.....
(Borisav, 09. jun 2022 18:29)
samo ću vam reći - mnoooogo grešite !

milan

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.

Goxy

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
(milan, 09. jun 2022 14:25)

Realno, zna čovek. Ne može ga niko prevariti. Osim što je prevara to što zove svojim životom.

Jako slaba ponuda

pre 1 godinu

Trazim dobrog polovnjaka 5 - 6 godina starog vec pola godine i ne mogu da ga nadjem, zelim i dobro da ga platim ali je u Srbiji vrlo slaba ponuda dobrih automobila, narocito uvezenih iz Nemacke koji me i jedino interesuju

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Ukrajina proizvodi samo 1 % pšenice proizvedene u svetu. Čak i da ništa ne izveze to sigurno neće izazvati glad. Stvar je u tome da se svetska kriza iz 2008. ponavlja ali u većem obimu. Samo sada svi krive rat (lokalni rat na obodu Evrope) pa to koriste kao izgovor da bi digli cene svega i svačega, i kukaju na glad, jer ostali veliki proizvođači čuvaju i prodaju po malo.

Denny Crane

pre 1 godinu

Pre neki dan čitam kako je situacija sa mikročipovima sredjena i kako je krenula proizvodnja novih automobila. To znači samo jedno - cena polovnjaka uskoro kreće da pada. Kada zapadnjaci krenu da kupuju nove automobile, ponovo ce prodavati svoje stare a mi smo tržište za baš te... Kroz 3-6 meseci ide pad cena. Živi bili, videli.

dushko

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
(milan, 09. jun 2022 14:25)

I tekako ima veze, npr. Francuska je najveci proizvodjac psenice u EU sa 4,5 mil hektara zasadjenih, dok je Ukraina 2019 god imala 30 mil hektara. Rusija i Ukraina cine 25% globalnog izvoza psenice. Dakle kada u jednom trenutku bez najave i pripreme odseces lanac snabdevanja za cetvrtinu, svakog zacese tamo gde se nikada nije cesao. Infona netu je besplatan.

ns ja

pre 1 godinu

Deco, ulazimo u krizu izazvanu nezajažljivom pohlepom za energentima - krizu koju je krupnim buljavim očima na rusku naftu i gas izazvao zapadni svet - jer dalje ne ide, odnosno ako ovako nastavi, njima jako smeta razvoj situacije u kojoj je Rusija jaka a zapad, sa SAD gazdom na čelu, gubi primat prvog siledžije i eksploatatora sveta...zato su i izazvali situaciju u kojoj su naivnom i ograničenom konzumentu-potrošaču Rusi krivi što ne može da kupuje, troši i putuje..

Sve ovo implicira strmoglavi pad valuta, sada pričam i o EUR, pa nemojte da ste naivni, bila je ovde 1993-setite se, ne poskupljuje ništa- počela je inflacija!!!

Ono što nije veselo je da je inflacija tek - počela!! Zapadni kolonijalisti će da pričaju svakakve ekonomske nebuloze na globalnom nivou - i da objavljuju razne "studije slučaja" što duže budu mogli...do trenutka dok im gaće ne padnu dole!!! Skroz! Tada će i najzatucanijem pojedincu biti sve jasno..

Tek će da budu poremećeni i lanci logistike, a bogami i oskudica realne proizvodnje - trenutno ima svega i to u izobilju!!!

Znači kupujte auto ali samo kao potrebno sredstvo, ne za k.rčenje, nego da bude upotrebljivo i moguće za održavanje, a prema svojim mogućnostima! Idu "zanimljiva" vremena, pad novog Rimskog carstva se sprema, kada tresne, pašće jako, biće puno prašine, srči i kamenja..

Marko

pre 1 godinu

Evo moja situacija koja u velikoj meri potvrđuje rezultate ankete.

Supruga i ja imamo solidno plaćene i relativno sigurne poslove za ovo vreme i pristojnu ušteđevinu. Takođe, u stambenom kreditu sa ne velikom ratom.

Ozbiljno smo razmišljali da promenimo auto početkom godine. Sada smo međutim odlučili da dodatno doteramo šta još ima na starom i sačekamo bar još godinu ili dve.

Euribor ide gore, možda prevremeno otplaćivati stan. Možda dalje štedeti. Cene polovnjaka i novih vozila za neke modele već i bezobrazano visoke. Izbor dosta sužen, rokovi za nove predugački.

Sve u svemu, kome ne gori - kao i za nekretnine i za auto bolje sačekati da se situacija stabilizuje. Ne znači da će cene nužno ići dole, ali će rizik sigurno biti manji.

Djorke

pre 1 godinu

Bukvalno stagod da se desi na svetu, polovnjaci u Srbiji poskupe. Isto kao za nase verske praznike - stagod da se desilo Isusu, mi je prejedemo i napijemo.
Nije do Njega - do nas je.

Atreides

pre 1 godinu

Totalni debilizam.Pratim dosta automobila na sajtu i bukvalno se ni jedan ne prodaje. Svaki 23 dan mi dodje mejl da je nekom spustena cena.Lik za kia rio star 6g trazi 10300 alooo! Pa dacu jos 3-4000 i uzeti nov. Smejurija.

gorski

pre 1 godinu

Pa ne kupujemo polovne tenkove iz Ukraine, nego polovne krševe iz Nemačke, francuske, Holandije, italije.... Kakve veze to ima sa ratom u Ukraini????!!!

stevadjubre

pre 1 godinu

aloo ljudi pa te su cene zato sto ne mozes da kupis nov auto u 90% slucajeva se ceka od godinu do dve dana. Prijatelju je cak jedna firma i vratila kaparu jer su rekli da ne mogu da isporuce nov auto. A u Nemackoj sada imate slucajeve da je mlad polovnjak sa bas malom km skuplji od istog tog novog automobila....

neversummer

pre 1 godinu

Trazim dobrog polovnjaka 5 - 6 godina starog vec pola godine i ne mogu da ga nadjem, zelim i dobro da ga platim ali je u Srbiji vrlo slaba ponuda dobrih automobila, narocito uvezenih iz Nemacke koji me i jedino interesuju
(Jako slaba ponuda, 09. jun 2022 22:22)
Odes na mobile.de, istikliras sve opcije koje zelis, nadjes auto, dogovoris se sa prodavcem, platis agenciji ovde da ti ga dotera. Postoje agencije koje odavde i kontaktiraju vlasnika, ti im platis 30% avans, ostatak za 15 dana kad doteraju auto. Tako sam kupio poslednja 2 i pokazalo se kao apsolutno ispravan nacin. Pogotovo ovaj uzet 2020te koji sad kosta isto kao i pre dve godine.

vladimir

pre 1 godinu

A ja mislim da se sva ova poskupljenja i "nestašice"ne dešavaju zbog Ukrajine,nego zbog toga što su prevaranti odlučili da se dodatno obogate!!!
Jbt.do ovog rata nismo ni znali da je Ukrajina najvažnija zemlja na svetu.
Bez Ukrajine sve ode do vraga!!!
Ma 'ajte molim vas....

Radijator

pre 1 godinu

Koliko kosta:
Ford Focus III 2013.
1.6i/105ks 4cilindra, aut.klima, metalik, 57000km, kupljen i odrzavan u GrandMotorsu?
(Kobaja Grande, 09. jun 2022 22:49)

4000 max.
Al prvo treba naći onoga ko ce sa kupi taj zastareli atmo 1.6. koji ide kao mrtav, a trosi kao podmornica, a drugo.. treba nekog i da poveruje u tu kilometražu.
Takav bi možda i dao 4 soma za taj auto..

x2

pre 1 godinu

Prodavao X1 2011 1,8 D sdrive (zadnji pogon) pre 18 meseci, kupio u međuvremenu X1 2016.. Odem na sajt polovni automobili, najniža cena 8400€. I ja stavim 8500€. Niko me nije pozvao mesec dana, u vremenu pre ovog haosa. Spustim na 7800 i prodam za dva dana, finom starijem gospodinu iz BGD...
Eto moje iskustvo, možda sam mogao još ga "prodajem" i da nazidam na jedno 12000€...

Zbunjen

pre 1 godinu

Najveci problem nasih uvoznika polovnih automobila bili su upravo ruski i ukrajinski trgovci. Secam se, citao sam bas na ovom portalu, bila je kuknjava nasih trgovaca da od gore pomenutih ne mogu nikako da izlicitiraju dobru cenu, jer ovi sve sto je dobro uzese. Ovim nasim ostaju skartovi, po ne mnogo boljoj ceni.

To trziste (Ru i Ukr ) zbog rata i sankcija trenutno ne postoji. Sa druge strane ponuda polovnjaka realno raste: zbog neizvesne ekonomske situacije disciplinovan zapad prelazi na mere stednje - intenzivira se koriscenje gradskog prevoza, povecava se broj onih koji prodaju automobil jer im je ekonomski balast.

Elementarna logika kaze da kad raste ponuda, a potraznja pada, cene u tom slucaju idu dole.

Lep pokusaj trgovaca da zarade na kuknjavi...

Djorke

pre 1 godinu

@
Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.
(milan, 9. jun 2022 14:25)

Jedna od najvecih tragedija je smrt od gladi miliona ljudi u Bangladesu i Indiji pre nekih 100 godina, a nije nastala zbog nedostatka pirinca (pirinca je bilo) nego zbog mesetarenja na berzi i laznih informacija da pirinca nece biti. To je s’ jedne strane naguralo cenu pirinca u nebesa, a sa druge motivisalo trgovce da ga ne prodaju odmah i da cekaju da cena jos malo poraste. Savrsen recept da izazoves glad.

Hocu reci - ne potcenjuj to sta rade, moze ozbiljan krs da napravi, kako po africi tako i nama koji kao imamo hrane.

Moje iskustvo

pre 1 godinu

Hvala prodavcima polovnih koji za par godina star traže skoro kao za nov. Rešili su me dileme vrlo brzo. Lakše je platiti kamatu banci nego trčati svaki čas kod majstora. Novac se zaradi, ali vreme ne može.

nesha

pre 1 godinu

Još jedna u nizu fake vesti.Rusija i Ukrajina su uvozile pre rata više od 50% polovnih,nego cela Istočna Evropa- uključujući HR i SL.U Srbiji,auto do 3500 evra je kupio i vozi svako- početnici,devojke,žene,soc.slučajevi,studenti.Svaki 4-ti auto u saobraćaju je sa znakom "P".A kako voze - vidimo svakodnevno.Više od 50% su uvezeni iz CH i uglavnom gradska kola.Cene - kao i za ostalo na tržištu(stanovi,hrana,odeća)- previsoki.Ali narod za motorizaciju i gorivo daje poslednje pare.Kuće bez izolacije,pokvareni zubi,stara bela tehnika,ali za krševe od po 12-15 god.stare se ne žali.Min.zarada na takvom automobilu je čisto 1000 evra.Mnogi dileri kupuju kola po placevima u Srbiji po komadu,a i tada imaju zaradu.Tržište polov.kola,uostalom kao i svega je odraz ekonomije ove zemlje.Opisuje se sa dve reči- šizofreno i bez zdrave tržišne logike.Automehaničari i valjatori delova-pozivi budućnosti u Srbiji.

Pohlepa

pre 1 godinu

Zasto uopste poskupljuju automobili, koji inace dugo stoje na prodaju? Niko ih ne vozi,i cekaju pravog kupca. Sta bi to rat trebao da promeni? Niti ih iko vozi, ne sipa gorivo, ne menja delove... jednostavno cekaju da ih neko kupi. Jednostavno, pohlepa je jedini razlog povecanih cena. Kao, imam vozila koje vec dugo prodajem, pa cu sad zbog rata, da im podignem cene... zbog lezarine. Gluposti.

Goxy

pre 1 godinu

pad novog Rimskog carstva se sprema, kada tresne, pašće jako, biće puno prašine, srči i kamenja..
(ns ja, 10. jun 2022 09:31)

Znači proročanstvo se ispunjava: Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.

Nego mene brine da to kamenje ne padne najviše po nama. Po starom dobrom srpskom običaju.

1

pre 1 godinu

Hajde jednom napišite NORMALAN članak- prvo -gde to u svetu polovnjaci "poskupljuju" ,zašto bi poskupljivali kad stoje na lageru po dve tri godine bar ono što vidim Novi Sad i okolina, valjda što imaju "više godina" treba da su jeftiniji ,pojedini specijalizovani časopisi TVRDE da novi auto posle dve godine IZGUBI bar 40-50% od cene novog
Napišite NORMALAN članak a ne o mešetarima, lopovima i bitangama a naročito o autu koje je vozila baba do pijace i tržnog centra ili deda i ima 75 godina , to više ne pije vode ni kod budala

Bojan

pre 1 godinu

Ljudi poskupeli su energija i sirovine a i radna snaga. Novi automobili imaju sve stroze zahteve po pitanju sigurnosti i emisije stetnih gasova. Takodje proizvodjaci moraju mnogo da ulazu u elektrifikaciju svojih modela. Zbog toga su poskupeli novi automobili drastično. Kada su novi automobili skuplji logicno je da su skupi i dobri polovni. Nisu skupi samo oni koji su jako stari ili puno presli ili udareni ili pokvareni pa popravljani.

SlinaV

pre 1 godinu

... ponuda je jadna, cene su besmisleno nerealne, a o lažno prikazanom stanju vozila da i ne govorimo... Opet, situacija na polju novih vozila je tužna, preskupa, a ponajviše upitnog nivoa kvaliteta i opreme u odnosu na vreme pre korone, ze neverovatne novce.... nema ovog porodičnog automobila sa motorima od preko 1.6l, da košta manje od 10k EUR... šta li je to toliko poskupelo, ako znamo da radnici rade za iste plate kao i ranije? Ko će da kupuje te neove automobile?

Poznavalac

pre 1 godinu

Smanjen uvoz, smanjena tražnja, povećane cene, prodaja i novih i polovnih pala.
Promeniti kola u neko bolje vreme, razmišlja većina.

Veliki brat

pre 1 godinu

I tekako ima veze, npr. Francuska je najveci proizvodjac psenice u EU sa 4,5 mil hektara zasadjenih, dok je Ukraina 2019 god imala 30 mil hektara. Rusija i Ukraina cine 25% globalnog izvoza psenice. Dakle kada u jednom trenutku bez najave i pripreme odseces lanac snabdevanja za cetvrtinu, svakog zacese tamo gde se nikada nije cesao. Infona netu je besplatan.
(dushko, 9. jun 2022 18:04)

Proveri ti malo bolje te informacije, Francuska proizvede oko 30 miliona tona, a Ukrajina oko 25 miliona tona pšenice, nemoguće je da je u Ukrajini 6-7 puta veća površina pod pšenicom nego u Francuskoj :)


Inače, na prvom mestu je Kina sa 134 miliona, Indija sa 107, Rusija sa 86, SAD sa oko 50, a potom Kanada sa 35 i Francuska sa 30 miliona. Iza je Pakistan sa oko 25 miliona, potom Ukrajina sa 25, Nemačka sa 22 i Turska sa oko 20 miliona tona.

Međutim, nije bitno ko koliko proizvodi, već koliko izvozi i u kom procentu učestvuje u svetskom izvozu (tj. koliki % pšenice čini zvoz te zemlje u ukupnoj količini pšenice na međunarodnom tržištu, tj. u ukupnom izvozu svih zemalja), problem je što tu Rusija i Ukrajina čine oko 30% svetskog izvoza.
Rusija pod sankcijama Zapada, što je poremetilo trgovačke rute i za pšenicu (rusima bilo lakše da pšenicu prodaju na nekoj evropskoj berzi, pa kupac neka dalje distribuira po Africi ili gde već), potom je moguće da Rusija odluči da uveća državne rezerve, tako da poprilično smanji izvoz, plus Ukrajini onemogućen normalan izvoz.

Avaya

pre 1 godinu

Заборавили сте још нешто - Украјина је укинула привремено царине и порезе на део робе из ЕУ, укључујучи и аута - сада су на границама Украјиние поново гужве, али у супротном правцу, шлепери са половним аутима су главни разлог, купују се на велико...

sim

pre 1 godinu

Ovo ato je izneto je cista glupost. Da li neko stvarno veruje da rat koji je na istoku utice na globalno snabdevanje hranom, energentima…..?!
Cinjenica je da utice na drzave u okruzenju ratne zone, ali zasto citave J. Amerike npr, ili bolje receno zasto i Kanade i USA.
(milan, 9. jun 2022 14:25)
Zato što ultrabogati nadnacionalni fondovi koji poseduju skoro sve odlučuju o cenama života. A rat vide kao dobar razlog da opravdaju poskupljenje. Amerika ne uvozi ni rusku ni ukrainsku naftu pa je ipak poskupelo gorivo, a cena barela ne raste. Rat ibija onda kada bogati shvate da od njega mogu da profitiraju.

maxi

pre 1 godinu

Kupio sam auto i po mojoj proceni preplatio 2000e. Nema to veze sa ukrainom nego su prodavaci culi da se stvari skuplje i digli cenu. Ponudite jim svoj auto staro za novo pa će te da vidie kao od jednom su cene niske.

Samo fali da pročitam zbog rata u Ukrajini frizeri digli cenu.

Agent Smith

pre 1 godinu

Ја сам 2012 купио мегана 4 године старог са оригиналних 147.000 км. за 5700 евра. Данас меган 4 године стар кошта преко 11 - 12000.
Другар скоро купио новог кађара из салона, изашао га око 22500 евра. Половни кађар око 6 година стар и који је прешао преко 180000 км кошта између 15 и 16000 евра.
Ово су само два примера тренутног хаоса и лудила које влада на тржишту половних аутомобила.

ns ja

pre 1 godinu

"Znači proročanstvo se ispunjava: Amerika i Engleska biće zemlja proleterska.Nego mene brine da to kamenje ne padne najviše po nama. Po starom dobrom srpskom običaju.(Goxy, 10. jun 2022 10:15)"

Pa OK ako je tebi svaka država ili proleterska ili kabadahijsko kolonijalna tiranija!

Svetski siledžija pada i biće neprijatno svima, pa i nama takođe, a to sa proleterijatom nema nikakve veze - više sa međunarodnim pravom i pravdom! (ne vodi Rusija rat u zoni meksičkog zaliva, nego ovi divni ameri "štite svoje interese" pazi, baš na granici sa Rusijom, ma nemoj!?)

Osim za miševe koji slepo veruju da je Amerika država a svi mi sluge i izvor sirovina i roblja.. kao i mesto za odlaganje američkog smeća i otpada

Ponovo, ko je učio istoriju zna o čemu se radi, ko nije nema veze, sa diplomom megadensa sve će mu biti jasno, ne može se istina izbeći u ovom slučaju.
Kao i sam članak, ni komentar nema nikakve veze sa automobilima - osim da će oni koštati više u bilo kojoj valuti - baš kao i u svako predratno stanje kroz istoriju.

Misko

pre 1 godinu

Imam auto 2009-to, pocetkom godine planirao sam da ga prodam i da kupim nov, medjutim ovo galopiranje cena me zaustavilo pa sam hteo da kupim polovan do max 3-4 god starosti. Kada sam video cene resio sam da odustanem, da ulozim 1000-1500e u moj auto da mi promene sve sto smatraju da moze da popusti i vozicu ga bar jos godinu-dve. Svaka roba ima svog kupca ali po sadasnjim uslovima kupovina novog pa i novijeg polovnog auta je cist mazohizam.

ja

pre 1 godinu

Moj primer.
Prodajem već mesec dana Fokusa 2017. sa 53.000 km. Kupljen nov u Srbiji, održavan isključivo u ovlašćenom servisu. Cena, kao najjeftiniji takav model na mobile.de
Nisam imao niti jedan poziv.
Da li ljudi zaista misle da će kupiti polovnjaka iz DE, kojme je cena min 50% niža od najniže na mobile.de za identičan model i da neće biti prevareni????

Bane

pre 1 godinu

Koliko sam ja zakljucio ovde postoji dvostruki problem. Prvi je rast cena novih automobila.....a drugi je, mozda i gori, nestasica istih.

Kada raste cena novima....prati je u nekoj meri i rast cena polovnih. Medjutim, usled jos i nestasice novih, cene polovnih su narasle van svake mere.

Po meni, na ovo je delom uticala inflacija, tako da tesko da mozemo ocekivati da ce se cene vratiti na staro, ali u onom delu u kome je na ovakve cene uticala nestasica verujem da ce se smanjti kada se lanci isporuke ponovi uspostave.

bole

pre 1 godinu

Neće mi kruna pasti sa glave ako pričekam još godinu dve i ako se stabilizuje tržište kupim novi automobil po realnoj ceni. Ove polovnjake za malo bogatstvo može samo da kupuje onaj ko nije zaradio te novce

ns ja

pre 1 godinu

Agent Smith, 10. jun 2022 11:34, koliko SADA košta novi megan sa identičnim motorom kao taj 4 godine star?? Znači nemojte da mi poredite 4 god star 1,5dCi od 115ks, sa novim ali klot i sa tCe motorićem! OK?

Umesto vašeg odgovora: nov megane sa 1.5dCi, je SADA oko 22.000eur a polovan 4 god star, upola jeftiniji, ne treba da vas zanima koliko je plaćen PRE, nego koliko SADA košta!

Takođe i kadjar ako ga i ima u ponudi jer je model završio ciklus, sada bi koštao oko 30.000-34.000, pa otuda i cena za 4 godine star- oko pola pune cene.

Teško Srblje može da shvati da je evro DANAS, isto što i DINAR 1993. godine...tu je problem