Utorak, 26.04.2022.

13:50

Kako se najekonomičnije vozi na auto-putu?

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Kako se najekonomiènije vozi na auto-putu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Igor

pre 1 godinu

Tacno. Vozim starijeg dizela koji ima 75 konja i maksimalna brzina mu je tu negde, 150-155km/h. Na 110 trosi oko 6-6.5l a na 130 ide lagano na 7.5, mozda i vise. Na relaciji BG-NI, razlika u trajanju puta je nekih 15tak min, verovatno i manje jer se ne vozi svuda na max a razlika u ceni goriva skoro 500din.

Optimista pripravnik

pre 1 godinu

Evo i od mene par saveta:
1. Ispolirajte auto nekim preparatom na bazi voska da vazduh bolje klizi: 2-5% ustede na gorivu kod vecih brzina (autoput). Dokazano.
2. Napumpajte dobro gume. Naravno, za pun auto plus pun gepek mora svejedno uvek da se dopumpa. Ovo smanjuje potrosnju isto 3-4%, zavisno od brzine i sirine guma. Kod nekih modela ide i do 7%.
3. Ne nosite bespotrebne stvari u gepeku
4. Ne otvarajte prozore u voznji
5. Ako neki veci/duzi teret na vecu daljinu mozete da stavite u auto (sa oborenim sedistima i sl.) uradite to, mnogo je bolje za potrosnju nego da se stavi na krovni nosac. To ubija dinamiku.
6. Oduzimajte gas na vreme. Svako bespotrebno kocenje je gubljenje energije (osim hibrida, naravno, koji se tako i pune).
Takozvana 'teska noga' moze bes problema da ubije svih 5 prethodno navedenih stavki koje sam naveo.
Srecno!

Neko iz naroda

pre 1 godinu

Testirao novu Astru K 1.6 cdti, pri 130km/h troši 5.3L/100km. Videću kad siđem sa auto-puta kako će se ponaœati. Sa starom Astrom H 1.7 cdti pri 120km/h na auto-putu trošila 4.6L/100km, a na običnom putu pri 90-100km/h 3.8L/100km.
(Milan, 3. maj 2022 17:49)

Uzivajmo, braco Srbi dok mozemo da vozimo dizelase!!
A, kako vidim i cujem, imacemo narednih godina u ponudi jako lepo ocuvane dizel polovnjake koja EU vise nece. Glupaci!!
Kao neki izduvni gasovi, neke price, samo marketing da se sto vise proguraju elektricari.
Brate: na struju se pegla, na gas se kuva, a vozi se na DIZEL !!!
Posto smo zadnjih decenija, (a i ostacemo) Ruska kolonija, necemo imati nikakvih problema narednih 100 godina, dok se ne potrose fosilna goriva.
E, a onda cemo na struju.

Koma

pre 1 godinu

Isti auto može da troši i 5 ali i 8 litara. Ako vozi iskompleksirani kreten željan publike i dokazivanja sve je jasno. Normalnom vozaču je zahvalan i motor,i kvačilo, i dpf i karoserija.

Gulliver

pre 1 godinu

"...Automobil čija je maksimalna brzina 150 km/h trebalo bi da se vozi u rasponu između 105 i 120 km/h...."

Optimalna brzina na autputu za vecinu vozila je izmedju 90 i 105 km/h, naravno ako se krecu konstantnom brzinom.

Kolika ja maksimalna brzina datog vozila uopste nije bitno. Bitan je otpor sredine, odnosno vazduha, i vrlo malim delom otopr podloge na kotrljanje tockova.

Milan

pre 1 godinu

Testirao novu Astru K 1.6 cdti, pri 130km/h troši 5.3L/100km. Videću kad siđem sa auto-puta kako će se ponaœati. Sa starom Astrom H 1.7 cdti pri 120km/h na auto-putu trošila 4.6L/100km, a na običnom putu pri 90-100km/h 3.8L/100km.

qwerty

pre 1 godinu

Najekonomičnije je provesti najkraće moguće vreme na auto putu, jer vreme je novac. Znači, postati neki uhleb, dovoljono visokog nivoa koji omogućava službeni auto. Tada nema troškova ničega, jedino je brzina ograničena na 250 km/h.
(A mi koji sami plaćamo, mi ćemo da štedimo, 26. april 2022 15:32)

Sto to mislis? Ja putujem po Vojvodini i Srbiji sa sluzbenim autom (privatna firma) i pazim na njega kao sto pazim i na svoj privatni automobil zato sto se JA vozim u tom automobilu, a ne Pera, Paja, Mika ili neko peti.

X

pre 1 godinu

A na kom autoputu?

Sigurno nije ista potrosnja iz BG ka Nisu i iz BG ka Batrovcima.

I ja sad ovde treba da citam tekst strucnjaka i da se raspravljam sa jos vecim strucnjacima - komentatorima?

Inace, Alfa Romeo ima najmanju potrosnju. Pola potrosnje joj odlazi na slep!!!

Balkan boy

pre 1 godinu

Vožnja autoputem generalno nije ekonomična zbog prevelikog otpora vazduha generisanog velikom brzinom kretanja. Od kako je otvoren Miloš Veliki nekoliko puta sam upoređivao potrošnju i razlika je drastična u odnosu na vožnju Ibarskom, u korist Ibarske. Da ne spominjem buku pri 130 km/h. Neki moj zaključak: prednost vožnje autoputem je da brže stigneš na odredište pod uslovom da nema zadržavanja na naplatnim rampama i to je to. Bezbednost je, baš zbog većih brzina i vozačke (ne)kulture, slična vožnji magistralom. Čak je i kvalitet asfalta već upitan na pojedinim deonicama. S druge strane, vožnjom magistralom se potroši osetno manje goriva zbog manje prosečne brzine, nema buke i barem meni je zanimljivije zbog okoline. Uvek mogu da se zaustavim na bezbednom mestu i proteglim noge ili kupim osveženje. Takođe, nema ni troška putarine. Vreme putovanja je možda do 25% duže ali za relacije do 200 km meni nije problem.

Blaster

pre 1 godinu

Kada vozim 130 na levoj strani auto-puta nema potrebe da mi blicaju da im se sklonim. Neću. Imam pravo da se krećem levom trakom za preticanje dokle god ispred mene sa moje desne strane ima sporijih vozila.
(Sima)

Da li si svestan da je ovo što radiš prekršaj. To se zove preticanje kolone vozila. Kazna za ovaj prekršaj je od 15 do 30k dinara. Toliko o tvojoj "bezbednoj" vožnji i velikom vozačkom iskustvu! Ista ste opasnost na putu i ti i ovaj što vozi 200. Ti ubeđen da možeš da voziš u levoj traci 130, on ubeđen da može da vozi u levoj traci 200, i eto tragedije. Simo druže pamet u glavu i knjigu u šake. Naravno, pohvalno je to što poštuješ makar ograničenje brzine, ali je tragedija to što si ubeđen da imaš pravo da voziš u levoj traci dokle god su u desnoj sporija vozila od tebe i tvrdiš da si iskusan i odgovoran vozač!

nikola

pre 1 godinu

Pade li nekome na pamet da je ipak najekonomičnije kupiti autobusku kartu jer ko razmišlja ekonomično taj kupuje kartu ne plaća servis i registraciju.
(Sd, 28. april 2022 09:09)
MOzda za samca, a i tad je nekad na granici. Za dvoje je retko isplativo a za porodicu je jeftinije auto nego bus.
O komforu da ne pricamo.
O tome da autobusi primaju ljude da stoje i da ne pocinjem...

Sd

pre 1 godinu

Pade li nekome na pamet da je ipak najekonomičnije kupiti autobusku kartu jer ko razmišlja ekonomično taj kupuje kartu ne plaća servis i registraciju.

Milan

pre 1 godinu

@ljud
Da ste pročitali tekst videli bi da piše" ubrzavanje do željene brzine za što kraće vreme štedi gorivo", a to znači da tempomat radi ispravno. Vama je intuitivno da ukoliko polako i dugo ubrzavate štedite gorivo ali je pogrešno.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

Zapazio sam da zvuk aerodinamike (šum vazduha) dok vozim na autoputu dosta govori o aerodinamici auta, odnosno čim postane glasan, znači da je neefikasna brzina kretanja. Za obične gradske automobile je to obično oko 130kmh.
(haralampije, 26. april 2022 16:41)

Mnogo zavisi i od izolacije enterijera - npr kockast auto koji ima dobru zvucnu izolaciju iako ima veci otpor vazduha kompenzuje apsorpcijom zvukova

DaLanik

pre 1 godinu

Istina.. Focus Tdci. kad vozim oko 110-120 troši neverovatno manje... ali onda ne bih nikad nigde stigao. Vozim tako 140-170 jeste da troši 8,5 litara ali nemam živaca da puzim...

Goxy

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.
(da, 27. april 2022 10:01)

Litar goriva je vredniji od života, novi standard.

cicija

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.
(da, 27. april 2022 10:01)

ne, ne, mi to ozbiljno - najozbiljnije;)

ljud

pre 1 godinu

Tempomat ne štedi gorivo. On samo rasterećuje nogu vozača. Zašto ne štedi?
Iz 2 raloga:
- Tempomat sistem nema predviđanje, nema sposobnost sagledavanja situacije u kojoj se nalazi vozilo. Tako, tamo gde bi vozač odložio ubrzavanje pošto vidi da je potreba privremena, tempomat svom snagom ubrzava i na tako kratkoj deonici i za to potroši dosta goriva nepotrebno.
- Tempomatu su samo 2 ulazna podatka: stvarna brzina i željena brzina, i on uvek teži dostizanju izjednačavanja ove 2 brzine bez obzira na okolnosti.

da

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.

ljud

pre 1 godinu

Vožnja iza kamiona / autobusa, veoma štedi gorivo. Što bliže to jače štedi. I do 50% ide ušteda. A naravno da je to rizična vožnja. Zato kamiondžije koje se poznaju idu u konvojima, tamo gde smeju.

Комша

pre 1 godinu

Зависи шта возите. Ја возим Астру Ј караван 1.6 16v са 116кс. Далеко је од ракете. Може и до 200 да извуче, али то сам пробао само једном кад сам је узео и никад више. Пошто Опелов мотор кад пређе 3500 обртаја почиње да вуче гориво као луд, ја увек ставим на темпомат на 125кмч што је нешто мало мање од 3500 обртаја. Мање је бучан онда и мање троши. Лети на равном аутопуту троши око 5,8л. Зими скоро литар више. Ако подигнем за само 5кмч троши скоро две литре више. Тако да смо лаганица и стигнем увек где сам намерио. Коме се жури нек крене раније.

ljud

pre 1 godinu

...Nema to veze sa klimom ili brojem putnika...
Srećno.
(Sima, 26. april 2022 20:12)

Srećno i Tebi, legendo.
&
Ali se evo ovde na Tvom primeru vidi koliko mogu biti jako ukorenjene neke zablude.

Na potrošnju vozila veoma utiče masa vozila (broj putnika i masa tereta) - 10% veća masa, 9% veća potrošnja.
A klima može da oduzima i do 10 kW snage motora.
Pa Ti vidi koje zablude.

valerij

pre 1 godinu

@Pera
auto je 2008-mo godiste, ne bruji nimalo ni na 200, klizi po auto putu, verovatno zato sto se sve menja na najmanji znak pohabanosti, pocev od guma, preko trapa, svega.
@Sima
pa majstore, ja sam prešao negde oko milion i po km u životu, vozeći na našim auto-putevima brizinama koje sam napisao, bez ijednog ekscesa, jedine probleme sam imao kad neki kao ti voze levom trakom 130, pretičući nekog ko ide srednjom 120.
Pošto pominješ disciplinovanost, meni to ne smeta, dok me ne ugrožavaš, a vozeći tako kako voziš ugrožavaš sebe i sve oko sebe, jer ti si dužan da ee vratiš u srednju traku odmah a ne da voziš stalno zato što su u srednjoj neki kamioni autobusi i tako kilometrima unapred. Ne treba tebe da interesuje koliko neko drugi vozi ako te ne ugrožava, tvoje je da se skloniš. Koliko god si prešao, malo si prešao jer nisi osnove naučio.

nikola

pre 1 godinu

Meni je lakse da na autoputu vozim 130 i trosim 1.5 litar vise, nego 110. Razlog: slab auto, 1.4 95KS. Ako bih vozio 110, imao bih potrebu da cesto obilazim, a sa ovakvim autom je to mucenje pri brzini od 110, ili bih morao cesto da spustam na 80 dok se ne ocisti leva traka ili bih ugrozio bezbednost jer sporo ubrzava na toj brzini.
Zato mi je bezbednije da idem 130 iako bih radije isao 110 pa povremeno ubrzao da obidjem, jer na deonici koju cesto idem(oko 35km autoputa) ne pravi neku razliku u vremenu dal cu ici 130 ili 110

mile rizik

pre 1 godinu

Potrošnja zavisi od mnogo faktora. Po uslovom da su gume pravilno napumpani, ne široke, da je motor u redu, da ne gazimo u visoke obrtaje, ovom 20, drugom do 40, trećom najviše do 60, petom od 80 sa manjim gasom ...potrošnja na auto putu mnogo zavisi od aerodinamike auta! Ali i pravca vetra, ako ga ima. Jednom mi se sa sitroen om AX 60 ks na putu za Novi Sad dogodilo da nije hteo ni punom gasom iznad 120 na sat, a kazaljka za benzin je primetno padala. Kod skretanja sa Maradik sam izašao iz auta i umalo me vetar nije oborio! Vozio sam sve vreme uz jak severac i potrošio pola rezervoara! Sitroen ds 20 hdi (163 ks) na 170 troši 7, 5 do 8 litara, a Alfa gt jtd 180 ks (visoka samo malo iznad 130 cm) na 170 km izmedju 6 i 7 litara. I što je brzina veća faktor aerodinamike je sve značajniji. Zato SUV vozila pri vožnji preko 120 km. nema šanse ispod 12 litara. Ko tvrdi suprotno baš laže. Audi Q7 dok ne predje 30 na satu pije preko 20 litara, kao i kad predje brzinu od 160...Lend kruzer na 110 km trošio mi 12 litara... I to sve dizeli... Težina i aerodinamika uzimaju danak.
(Stojan, 26. april 2022 17:42)


Pa neće biti baš tako Stojane. XC 90 D5 185 KS na 130-140 troši mi okruglo 10 litara, vozim taj model već godinama i to je to. Merena potrošnja od čepa do čepa više desetina puta, nikakvi bord kompjuteri, dizne u savršenom stanju. Odstupanje do pola litra na dole moguće jedino ako mu u inostranstvu sipam Shell V-Power ili slično kvalitetno gorivo. A opet poznajem vlasnike istog modela, iste snage, koji tvrde da im auto u tim uslovima troši 7 do 8 litara. E to su lažovi i ribolovci, moj Stojane. Poenta priče je da ne možeš generalizovati, neki motori su štedljivi, ima i do kubikaže, do veličine i širine guma, mase vozila, Lend kruzer je u odnosu na XC90 potpuno neaerodinamičan, ima i veći klirens, ali je van asfalta u velikoj prednosti.

Silvester

pre 1 godinu

Isti auto (mazda 626 12v 2.0), isti put (odlazak/povratak) moja potrošnja 16,5 litara plina, ženina povratak 6,5 litara. Okruglo 10 litara razlike. Moja vožnja prosek iznad 170, njena 90km/h. Neverovatno ali istinito.

pera

pre 1 godinu

Ne znam da li si cuo, ima jedno bar 20 godina kako je izmisljen tempomat, da ne moras da vezes nogu za menjac da se ne bi slucajno mrdnula i poremetila konstantnost gasa.
(alex, 26. april 2022 23:14)

Ima, ali ne voze svi vozila koja imaju tempomat.Ja vozim auto iz 2003. i nema ga..prosek automobola u Srbiji ne 17..tako da se moze reci da ogroman broj vozila nema tempomat, al ti si pametnjakovic...

pera

pre 1 godinu

(Valerij, 26. april 2022 19:13)

Koje ti je godiste Ford?
Imam isto iz 2003., po gradu mi trosi 11.5l, a na putu kako kad..al negde od 6 do 9..idealno mi je da idem oko 120kmh..najmanje bruji..ide glatko...probao sam i na 170, i dalje ide glatko ali trosi daleko vise.

alex

pre 1 godinu

Kako god voznja na autoputu moze cak duplo da smanji potrosnju od gradske voznje. Bitna je samo konstantnost. Dostignes lepo 100 km/h u najvecoj brzini i onda bukvalno blokiras stopalo u mestu i ne mrdas ni 1km/h vise ili manje sve dok mozes. Naravno reagujes ako bas moras. Nema potrebe za preticanjem i time naglim vecim upumpavanjem goriva. Probao jednom veoma disciplinovano i neverovatno spustio potrosnju. Moj auto bi trebalo da na otvorenom putu trosi 5 litara na 100 km a potrosio samo 3 litara. Motor je neverovatna sprava. Najvise trosi dodavanje gasa. Kako svi znaju u gradskoj voznji se dodaje gas nekoliko puta u minuti.
(milan, 26. april 2022 18:34)


Ne znam da li si cuo, ima jedno bar 20 godina kako je izmisljen tempomat, da ne moras da vezes nogu za menjac da se ne bi slucajno mrdnula i poremetila konstantnost gasa.

alex

pre 1 godinu

Potrošnja goriva pri odredjenoj brzini je čista fizika - otpor vazduha pri toj brzini, koeficijent otpora karoserije i unutrašnji mehanički otpori u motoru. Da bi se svi ovi otpori savladali potrebna je energija - gorivo. Na otpor vazduha ne možete uticati osim smanjenjem brzine. Šta ostaje - oblik auta i energetska efikasnost samog motora.

Sima

pre 1 godinu

Nekim autorima komentara svaka čast. Opet nekim koji se hvale da voze po auto-putu (ban)-da se pohvali kako je viša klasa preko 200km/h moram da im poručim da sam se slika takvih vozača nagledao pored puta a nažalost i onih nevinih koje su odveli sa sobom. Brzinom od 130km/h voze vozači koji su disciplinovani i odgovorni a ne vakcinisani. Pošto sam ja vozač amater koji je mnogo kilometara pregazio da kažem nešto i o potrošnji i vožnji. Na auto-putu vozim 130, potrošnja je između 4,8-5,2 litra. Nema to veze sa klimom ili brojem putnika nego je važno održavati što je god moguće više brzinu konstantnom. Ako ima tempomat problem je rešen. Sad, možda i smetam ovima koji vole da prže po auto-putu 200 ali ja imam više pređenih kilometara vozeći u rikverc nego oni što su prešli vozeći napred. I još nešto da im poručim. Kada vozim 130 na levoj strani auto-puta nema potrebe da mi blicaju da im se sklonim. Neću. Imam pravo da se krećem levom trakom za preticanje dokle god ispred mene sa moje desne strane ima sporijih vozila. Ne pada mi napamet da kočim i bežim desno ili ubrzavam da bi pojedini mogli da leče svoje komplekse tako što voze brzo. Mogu samo da poručim mojim mladim kolegama. Volim i ja da pritisnem pedalu gasa i vozim dosta brzo. Obično u ranim jutarnjim satima kada nema nikog oko mene. Ipak važnije je koliko si prešao nego koliko si brzo vozio. Srećno.

Janko

pre 1 godinu

Benzinac 1.4 170 auto put 10l prosek. Ćumuraš golf 5 1.9 ni bog nezna koliko ima km 170 prosek 7. Samo poterao ga do 200 posle 1 minuta samo što nije eksplodirala turbina,sreća samo se poremetila geometrija nije bilo fizičkog kvara. Matori su ovi naši ćumuraši da bi se to vozilo 200 i više bar 30-40 minuta u kontinuitetu

Za stojana

pre 1 godinu

@stojan-covece pa uzeo sam novog Kaskaija, na autoputu pri 140 trosi 7 litara. I sta, nije SUV?
Do sad (na predjenih 10.000 km) prosecna potrosnja 5.9 litara/100 km. Hibrid je cudo

Mix

pre 1 godinu

Sudeci po nekim komentarima automobili jedva da trose gorivo. Neki 3 neki 4 litre sto je realno koliko i reci politicara. Jos malopa ce poceti da stvaraju umesto trose gorivo.

Valerij

pre 1 godinu

Tekst i stručnjaci koji su ga pisali je izrazito glup i netačan, a većina komentara je smešna bruka. Svi se hvataju za brzinu 130 km/h jer im je to toliko upumpano u glavu kao da su im vakcine davali.
Po ovim stručnjacima moj auto (Ford Mondeo 2,0 TDCI 110ks, karavan) koji može da ide tačno 200 km/h je najekoničniji kad se vozi 160 km/h, a to je besmislica jer sam ga testirao u svim režimima vožnje.
Na 80/90 km/h u šestoj troši nekih 3,5-4l, na 130-140 km/h troši 5,5-6,5 l, na brzinama preko 170 km/h troši 8-9 l. Razlika od/do se pojavljuje upravo zbog okolnosti na putu, vetra, nizbrdica/uzbrdica, frekvencija saobraćaja.
Meni lično najviše prija brzina od 160-180 km/h kad nema velike gužve.
Na 130 ili nižim brzinama na auto-putu mi se odmah prispava, duža vožnja u punoj brzini kod nas nije moguća jer ima mnogo ovih vakcinisanih u glavu što voze 130 km/h levom(preticajnom) trakom.

southpark

pre 1 godinu

Evo konkretan primer od juče.
200 km autoputa mahom, tri osobe i prtljag potrošnja sa upaljenom klimom 6.5 l/100 km pri 125 do 130 km/h
200 km u povratku samo vozač sa upaljenom klimom 7.5 pri 140 do 150 km/h. Benzinac je u pitanju

aca

pre 1 godinu

Najekonomičnije je ako se vozite pola metra iza nekog autobusa ili kamiona.
(Slobodan, 26. april 2022 15:35)

ko tako vozi moze lako da se desi da nikada vise ne trosi novac na gorivo.

milan

pre 1 godinu

Kako god voznja na autoputu moze cak duplo da smanji potrosnju od gradske voznje. Bitna je samo konstantnost. Dostignes lepo 100 km/h u najvecoj brzini i onda bukvalno blokiras stopalo u mestu i ne mrdas ni 1km/h vise ili manje sve dok mozes. Naravno reagujes ako bas moras. Nema potrebe za preticanjem i time naglim vecim upumpavanjem goriva. Probao jednom veoma disciplinovano i neverovatno spustio potrosnju. Moj auto bi trebalo da na otvorenom putu trosi 5 litara na 100 km a potrosio samo 3 litara. Motor je neverovatna sprava. Najvise trosi dodavanje gasa. Kako svi znaju u gradskoj voznji se dodaje gas nekoliko puta u minuti.

Momir

pre 1 godinu

Pa novija vozila imaju kompjuter koji izracunava trenutnu potrosnju pri voznji. Najpozeljnije je voziti izmedju 2-2.5 obrtaja a to je na vecini porodicnih automobila nekih 110-120km/h. I samo da znate, voznjom od 150-170km/h gubite prednost na naplatnim rampama ili pauzama na pumpama a znatno više goriva trosite i ugrozavate svoju i bezbednost drugih u saobraćaju bez obzira na to koliko dobar auto vozite. Na kraju stignete u 5min razlike,zato polako i oci na put i srecno nam.

Stojan

pre 1 godinu

Potrošnja zavisi od mnogo faktora. Po uslovom da su gume pravilno napumpani, ne široke, da je motor u redu, da ne gazimo u visoke obrtaje, ovom 20, drugom do 40, trećom najviše do 60, petom od 80 sa manjim gasom ...potrošnja na auto putu mnogo zavisi od aerodinamike auta! Ali i pravca vetra, ako ga ima. Jednom mi se sa sitroen om AX 60 ks na putu za Novi Sad dogodilo da nije hteo ni punom gasom iznad 120 na sat, a kazaljka za benzin je primetno padala. Kod skretanja sa Maradik sam izašao iz auta i umalo me vetar nije oborio! Vozio sam sve vreme uz jak severac i potrošio pola rezervoara! Sitroen ds 20 hdi (163 ks) na 170 troši 7, 5 do 8 litara, a Alfa gt jtd 180 ks (visoka samo malo iznad 130 cm) na 170 km izmedju 6 i 7 litara. I što je brzina veća faktor aerodinamike je sve značajniji. Zato SUV vozila pri vožnji preko 120 km. nema šanse ispod 12 litara. Ko tvrdi suprotno baš laže. Audi Q7 dok ne predje 30 na satu pije preko 20 litara, kao i kad predje brzinu od 160...Lend kruzer na 110 km trošio mi 12 litara... I to sve dizeli... Težina i aerodinamika uzimaju danak.

haralampije

pre 1 godinu

Zapazio sam da zvuk aerodinamike (šum vazduha) dok vozim na autoputu dosta govori o aerodinamici auta, odnosno čim postane glasan, znači da je neefikasna brzina kretanja. Za obične gradske automobile je to obično oko 130kmh.

andrej

pre 1 godinu

Suština je da preko 120 rapidno raste otpor vazduha i potrošnja raste 1 litar na 10 km/h. Naravno kod slabijih auta kojima je to blizu maksimalne brzine je taj rast potrošnje jos izraženiji.

A mi koji sami plaćamo, mi ćemo da štedimo

pre 1 godinu

Najekonomičnije je provesti najkraće moguće vreme na auto putu, jer vreme je novac. Znači, postati neki uhleb, dovoljono visokog nivoa koji omogućava službeni auto. Tada nema troškova ničega, jedino je brzina ograničena na 250 km/h.

aca

pre 1 godinu

Najekonomičnije je ako se vozite pola metra iza nekog autobusa ili kamiona.
(Slobodan, 26. april 2022 15:35)

ko tako vozi moze lako da se desi da nikada vise ne trosi novac na gorivo.

Momir

pre 1 godinu

Pa novija vozila imaju kompjuter koji izracunava trenutnu potrosnju pri voznji. Najpozeljnije je voziti izmedju 2-2.5 obrtaja a to je na vecini porodicnih automobila nekih 110-120km/h. I samo da znate, voznjom od 150-170km/h gubite prednost na naplatnim rampama ili pauzama na pumpama a znatno više goriva trosite i ugrozavate svoju i bezbednost drugih u saobraćaju bez obzira na to koliko dobar auto vozite. Na kraju stignete u 5min razlike,zato polako i oci na put i srecno nam.

Mix

pre 1 godinu

Sudeci po nekim komentarima automobili jedva da trose gorivo. Neki 3 neki 4 litre sto je realno koliko i reci politicara. Jos malopa ce poceti da stvaraju umesto trose gorivo.

andrej

pre 1 godinu

Suština je da preko 120 rapidno raste otpor vazduha i potrošnja raste 1 litar na 10 km/h. Naravno kod slabijih auta kojima je to blizu maksimalne brzine je taj rast potrošnje jos izraženiji.

A mi koji sami plaćamo, mi ćemo da štedimo

pre 1 godinu

Najekonomičnije je provesti najkraće moguće vreme na auto putu, jer vreme je novac. Znači, postati neki uhleb, dovoljono visokog nivoa koji omogućava službeni auto. Tada nema troškova ničega, jedino je brzina ograničena na 250 km/h.

haralampije

pre 1 godinu

Zapazio sam da zvuk aerodinamike (šum vazduha) dok vozim na autoputu dosta govori o aerodinamici auta, odnosno čim postane glasan, znači da je neefikasna brzina kretanja. Za obične gradske automobile je to obično oko 130kmh.

Sima

pre 1 godinu

Nekim autorima komentara svaka čast. Opet nekim koji se hvale da voze po auto-putu (ban)-da se pohvali kako je viša klasa preko 200km/h moram da im poručim da sam se slika takvih vozača nagledao pored puta a nažalost i onih nevinih koje su odveli sa sobom. Brzinom od 130km/h voze vozači koji su disciplinovani i odgovorni a ne vakcinisani. Pošto sam ja vozač amater koji je mnogo kilometara pregazio da kažem nešto i o potrošnji i vožnji. Na auto-putu vozim 130, potrošnja je između 4,8-5,2 litra. Nema to veze sa klimom ili brojem putnika nego je važno održavati što je god moguće više brzinu konstantnom. Ako ima tempomat problem je rešen. Sad, možda i smetam ovima koji vole da prže po auto-putu 200 ali ja imam više pređenih kilometara vozeći u rikverc nego oni što su prešli vozeći napred. I još nešto da im poručim. Kada vozim 130 na levoj strani auto-puta nema potrebe da mi blicaju da im se sklonim. Neću. Imam pravo da se krećem levom trakom za preticanje dokle god ispred mene sa moje desne strane ima sporijih vozila. Ne pada mi napamet da kočim i bežim desno ili ubrzavam da bi pojedini mogli da leče svoje komplekse tako što voze brzo. Mogu samo da poručim mojim mladim kolegama. Volim i ja da pritisnem pedalu gasa i vozim dosta brzo. Obično u ranim jutarnjim satima kada nema nikog oko mene. Ipak važnije je koliko si prešao nego koliko si brzo vozio. Srećno.

Stojan

pre 1 godinu

Potrošnja zavisi od mnogo faktora. Po uslovom da su gume pravilno napumpani, ne široke, da je motor u redu, da ne gazimo u visoke obrtaje, ovom 20, drugom do 40, trećom najviše do 60, petom od 80 sa manjim gasom ...potrošnja na auto putu mnogo zavisi od aerodinamike auta! Ali i pravca vetra, ako ga ima. Jednom mi se sa sitroen om AX 60 ks na putu za Novi Sad dogodilo da nije hteo ni punom gasom iznad 120 na sat, a kazaljka za benzin je primetno padala. Kod skretanja sa Maradik sam izašao iz auta i umalo me vetar nije oborio! Vozio sam sve vreme uz jak severac i potrošio pola rezervoara! Sitroen ds 20 hdi (163 ks) na 170 troši 7, 5 do 8 litara, a Alfa gt jtd 180 ks (visoka samo malo iznad 130 cm) na 170 km izmedju 6 i 7 litara. I što je brzina veća faktor aerodinamike je sve značajniji. Zato SUV vozila pri vožnji preko 120 km. nema šanse ispod 12 litara. Ko tvrdi suprotno baš laže. Audi Q7 dok ne predje 30 na satu pije preko 20 litara, kao i kad predje brzinu od 160...Lend kruzer na 110 km trošio mi 12 litara... I to sve dizeli... Težina i aerodinamika uzimaju danak.

Blaster

pre 1 godinu

Kada vozim 130 na levoj strani auto-puta nema potrebe da mi blicaju da im se sklonim. Neću. Imam pravo da se krećem levom trakom za preticanje dokle god ispred mene sa moje desne strane ima sporijih vozila.
(Sima)

Da li si svestan da je ovo što radiš prekršaj. To se zove preticanje kolone vozila. Kazna za ovaj prekršaj je od 15 do 30k dinara. Toliko o tvojoj "bezbednoj" vožnji i velikom vozačkom iskustvu! Ista ste opasnost na putu i ti i ovaj što vozi 200. Ti ubeđen da možeš da voziš u levoj traci 130, on ubeđen da može da vozi u levoj traci 200, i eto tragedije. Simo druže pamet u glavu i knjigu u šake. Naravno, pohvalno je to što poštuješ makar ograničenje brzine, ali je tragedija to što si ubeđen da imaš pravo da voziš u levoj traci dokle god su u desnoj sporija vozila od tebe i tvrdiš da si iskusan i odgovoran vozač!

milan

pre 1 godinu

Kako god voznja na autoputu moze cak duplo da smanji potrosnju od gradske voznje. Bitna je samo konstantnost. Dostignes lepo 100 km/h u najvecoj brzini i onda bukvalno blokiras stopalo u mestu i ne mrdas ni 1km/h vise ili manje sve dok mozes. Naravno reagujes ako bas moras. Nema potrebe za preticanjem i time naglim vecim upumpavanjem goriva. Probao jednom veoma disciplinovano i neverovatno spustio potrosnju. Moj auto bi trebalo da na otvorenom putu trosi 5 litara na 100 km a potrosio samo 3 litara. Motor je neverovatna sprava. Najvise trosi dodavanje gasa. Kako svi znaju u gradskoj voznji se dodaje gas nekoliko puta u minuti.

Goxy

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.
(da, 27. april 2022 10:01)

Litar goriva je vredniji od života, novi standard.

Комша

pre 1 godinu

Зависи шта возите. Ја возим Астру Ј караван 1.6 16v са 116кс. Далеко је од ракете. Може и до 200 да извуче, али то сам пробао само једном кад сам је узео и никад више. Пошто Опелов мотор кад пређе 3500 обртаја почиње да вуче гориво као луд, ја увек ставим на темпомат на 125кмч што је нешто мало мање од 3500 обртаја. Мање је бучан онда и мање троши. Лети на равном аутопуту троши око 5,8л. Зими скоро литар више. Ако подигнем за само 5кмч троши скоро две литре више. Тако да смо лаганица и стигнем увек где сам намерио. Коме се жури нек крене раније.

alex

pre 1 godinu

Potrošnja goriva pri odredjenoj brzini je čista fizika - otpor vazduha pri toj brzini, koeficijent otpora karoserije i unutrašnji mehanički otpori u motoru. Da bi se svi ovi otpori savladali potrebna je energija - gorivo. Na otpor vazduha ne možete uticati osim smanjenjem brzine. Šta ostaje - oblik auta i energetska efikasnost samog motora.

pera

pre 1 godinu

Ne znam da li si cuo, ima jedno bar 20 godina kako je izmisljen tempomat, da ne moras da vezes nogu za menjac da se ne bi slucajno mrdnula i poremetila konstantnost gasa.
(alex, 26. april 2022 23:14)

Ima, ali ne voze svi vozila koja imaju tempomat.Ja vozim auto iz 2003. i nema ga..prosek automobola u Srbiji ne 17..tako da se moze reci da ogroman broj vozila nema tempomat, al ti si pametnjakovic...

ljud

pre 1 godinu

Tempomat ne štedi gorivo. On samo rasterećuje nogu vozača. Zašto ne štedi?
Iz 2 raloga:
- Tempomat sistem nema predviđanje, nema sposobnost sagledavanja situacije u kojoj se nalazi vozilo. Tako, tamo gde bi vozač odložio ubrzavanje pošto vidi da je potreba privremena, tempomat svom snagom ubrzava i na tako kratkoj deonici i za to potroši dosta goriva nepotrebno.
- Tempomatu su samo 2 ulazna podatka: stvarna brzina i željena brzina, i on uvek teži dostizanju izjednačavanja ove 2 brzine bez obzira na okolnosti.

nikola

pre 1 godinu

Pade li nekome na pamet da je ipak najekonomičnije kupiti autobusku kartu jer ko razmišlja ekonomično taj kupuje kartu ne plaća servis i registraciju.
(Sd, 28. april 2022 09:09)
MOzda za samca, a i tad je nekad na granici. Za dvoje je retko isplativo a za porodicu je jeftinije auto nego bus.
O komforu da ne pricamo.
O tome da autobusi primaju ljude da stoje i da ne pocinjem...

southpark

pre 1 godinu

Evo konkretan primer od juče.
200 km autoputa mahom, tri osobe i prtljag potrošnja sa upaljenom klimom 6.5 l/100 km pri 125 do 130 km/h
200 km u povratku samo vozač sa upaljenom klimom 7.5 pri 140 do 150 km/h. Benzinac je u pitanju

alex

pre 1 godinu

Kako god voznja na autoputu moze cak duplo da smanji potrosnju od gradske voznje. Bitna je samo konstantnost. Dostignes lepo 100 km/h u najvecoj brzini i onda bukvalno blokiras stopalo u mestu i ne mrdas ni 1km/h vise ili manje sve dok mozes. Naravno reagujes ako bas moras. Nema potrebe za preticanjem i time naglim vecim upumpavanjem goriva. Probao jednom veoma disciplinovano i neverovatno spustio potrosnju. Moj auto bi trebalo da na otvorenom putu trosi 5 litara na 100 km a potrosio samo 3 litara. Motor je neverovatna sprava. Najvise trosi dodavanje gasa. Kako svi znaju u gradskoj voznji se dodaje gas nekoliko puta u minuti.
(milan, 26. april 2022 18:34)


Ne znam da li si cuo, ima jedno bar 20 godina kako je izmisljen tempomat, da ne moras da vezes nogu za menjac da se ne bi slucajno mrdnula i poremetila konstantnost gasa.

cicija

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.
(da, 27. april 2022 10:01)

ne, ne, mi to ozbiljno - najozbiljnije;)

Janko

pre 1 godinu

Benzinac 1.4 170 auto put 10l prosek. Ćumuraš golf 5 1.9 ni bog nezna koliko ima km 170 prosek 7. Samo poterao ga do 200 posle 1 minuta samo što nije eksplodirala turbina,sreća samo se poremetila geometrija nije bilo fizičkog kvara. Matori su ovi naši ćumuraši da bi se to vozilo 200 i više bar 30-40 minuta u kontinuitetu

ljud

pre 1 godinu

Vožnja iza kamiona / autobusa, veoma štedi gorivo. Što bliže to jače štedi. I do 50% ide ušteda. A naravno da je to rizična vožnja. Zato kamiondžije koje se poznaju idu u konvojima, tamo gde smeju.

valerij

pre 1 godinu

@Pera
auto je 2008-mo godiste, ne bruji nimalo ni na 200, klizi po auto putu, verovatno zato sto se sve menja na najmanji znak pohabanosti, pocev od guma, preko trapa, svega.
@Sima
pa majstore, ja sam prešao negde oko milion i po km u životu, vozeći na našim auto-putevima brizinama koje sam napisao, bez ijednog ekscesa, jedine probleme sam imao kad neki kao ti voze levom trakom 130, pretičući nekog ko ide srednjom 120.
Pošto pominješ disciplinovanost, meni to ne smeta, dok me ne ugrožavaš, a vozeći tako kako voziš ugrožavaš sebe i sve oko sebe, jer ti si dužan da ee vratiš u srednju traku odmah a ne da voziš stalno zato što su u srednjoj neki kamioni autobusi i tako kilometrima unapred. Ne treba tebe da interesuje koliko neko drugi vozi ako te ne ugrožava, tvoje je da se skloniš. Koliko god si prešao, malo si prešao jer nisi osnove naučio.

Silvester

pre 1 godinu

Isti auto (mazda 626 12v 2.0), isti put (odlazak/povratak) moja potrošnja 16,5 litara plina, ženina povratak 6,5 litara. Okruglo 10 litara razlike. Moja vožnja prosek iznad 170, njena 90km/h. Neverovatno ali istinito.

da

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

Zapazio sam da zvuk aerodinamike (šum vazduha) dok vozim na autoputu dosta govori o aerodinamici auta, odnosno čim postane glasan, znači da je neefikasna brzina kretanja. Za obične gradske automobile je to obično oko 130kmh.
(haralampije, 26. april 2022 16:41)

Mnogo zavisi i od izolacije enterijera - npr kockast auto koji ima dobru zvucnu izolaciju iako ima veci otpor vazduha kompenzuje apsorpcijom zvukova

Valerij

pre 1 godinu

Tekst i stručnjaci koji su ga pisali je izrazito glup i netačan, a većina komentara je smešna bruka. Svi se hvataju za brzinu 130 km/h jer im je to toliko upumpano u glavu kao da su im vakcine davali.
Po ovim stručnjacima moj auto (Ford Mondeo 2,0 TDCI 110ks, karavan) koji može da ide tačno 200 km/h je najekoničniji kad se vozi 160 km/h, a to je besmislica jer sam ga testirao u svim režimima vožnje.
Na 80/90 km/h u šestoj troši nekih 3,5-4l, na 130-140 km/h troši 5,5-6,5 l, na brzinama preko 170 km/h troši 8-9 l. Razlika od/do se pojavljuje upravo zbog okolnosti na putu, vetra, nizbrdica/uzbrdica, frekvencija saobraćaja.
Meni lično najviše prija brzina od 160-180 km/h kad nema velike gužve.
Na 130 ili nižim brzinama na auto-putu mi se odmah prispava, duža vožnja u punoj brzini kod nas nije moguća jer ima mnogo ovih vakcinisanih u glavu što voze 130 km/h levom(preticajnom) trakom.

nikola

pre 1 godinu

Meni je lakse da na autoputu vozim 130 i trosim 1.5 litar vise, nego 110. Razlog: slab auto, 1.4 95KS. Ako bih vozio 110, imao bih potrebu da cesto obilazim, a sa ovakvim autom je to mucenje pri brzini od 110, ili bih morao cesto da spustam na 80 dok se ne ocisti leva traka ili bih ugrozio bezbednost jer sporo ubrzava na toj brzini.
Zato mi je bezbednije da idem 130 iako bih radije isao 110 pa povremeno ubrzao da obidjem, jer na deonici koju cesto idem(oko 35km autoputa) ne pravi neku razliku u vremenu dal cu ici 130 ili 110

ljud

pre 1 godinu

...Nema to veze sa klimom ili brojem putnika...
Srećno.
(Sima, 26. april 2022 20:12)

Srećno i Tebi, legendo.
&
Ali se evo ovde na Tvom primeru vidi koliko mogu biti jako ukorenjene neke zablude.

Na potrošnju vozila veoma utiče masa vozila (broj putnika i masa tereta) - 10% veća masa, 9% veća potrošnja.
A klima može da oduzima i do 10 kW snage motora.
Pa Ti vidi koje zablude.

mile rizik

pre 1 godinu

Potrošnja zavisi od mnogo faktora. Po uslovom da su gume pravilno napumpani, ne široke, da je motor u redu, da ne gazimo u visoke obrtaje, ovom 20, drugom do 40, trećom najviše do 60, petom od 80 sa manjim gasom ...potrošnja na auto putu mnogo zavisi od aerodinamike auta! Ali i pravca vetra, ako ga ima. Jednom mi se sa sitroen om AX 60 ks na putu za Novi Sad dogodilo da nije hteo ni punom gasom iznad 120 na sat, a kazaljka za benzin je primetno padala. Kod skretanja sa Maradik sam izašao iz auta i umalo me vetar nije oborio! Vozio sam sve vreme uz jak severac i potrošio pola rezervoara! Sitroen ds 20 hdi (163 ks) na 170 troši 7, 5 do 8 litara, a Alfa gt jtd 180 ks (visoka samo malo iznad 130 cm) na 170 km izmedju 6 i 7 litara. I što je brzina veća faktor aerodinamike je sve značajniji. Zato SUV vozila pri vožnji preko 120 km. nema šanse ispod 12 litara. Ko tvrdi suprotno baš laže. Audi Q7 dok ne predje 30 na satu pije preko 20 litara, kao i kad predje brzinu od 160...Lend kruzer na 110 km trošio mi 12 litara... I to sve dizeli... Težina i aerodinamika uzimaju danak.
(Stojan, 26. april 2022 17:42)


Pa neće biti baš tako Stojane. XC 90 D5 185 KS na 130-140 troši mi okruglo 10 litara, vozim taj model već godinama i to je to. Merena potrošnja od čepa do čepa više desetina puta, nikakvi bord kompjuteri, dizne u savršenom stanju. Odstupanje do pola litra na dole moguće jedino ako mu u inostranstvu sipam Shell V-Power ili slično kvalitetno gorivo. A opet poznajem vlasnike istog modela, iste snage, koji tvrde da im auto u tim uslovima troši 7 do 8 litara. E to su lažovi i ribolovci, moj Stojane. Poenta priče je da ne možeš generalizovati, neki motori su štedljivi, ima i do kubikaže, do veličine i širine guma, mase vozila, Lend kruzer je u odnosu na XC90 potpuno neaerodinamičan, ima i veći klirens, ali je van asfalta u velikoj prednosti.

Milan

pre 1 godinu

@ljud
Da ste pročitali tekst videli bi da piše" ubrzavanje do željene brzine za što kraće vreme štedi gorivo", a to znači da tempomat radi ispravno. Vama je intuitivno da ukoliko polako i dugo ubrzavate štedite gorivo ali je pogrešno.

pera

pre 1 godinu

(Valerij, 26. april 2022 19:13)

Koje ti je godiste Ford?
Imam isto iz 2003., po gradu mi trosi 11.5l, a na putu kako kad..al negde od 6 do 9..idealno mi je da idem oko 120kmh..najmanje bruji..ide glatko...probao sam i na 170, i dalje ide glatko ali trosi daleko vise.

qwerty

pre 1 godinu

Najekonomičnije je provesti najkraće moguće vreme na auto putu, jer vreme je novac. Znači, postati neki uhleb, dovoljono visokog nivoa koji omogućava službeni auto. Tada nema troškova ničega, jedino je brzina ograničena na 250 km/h.
(A mi koji sami plaćamo, mi ćemo da štedimo, 26. april 2022 15:32)

Sto to mislis? Ja putujem po Vojvodini i Srbiji sa sluzbenim autom (privatna firma) i pazim na njega kao sto pazim i na svoj privatni automobil zato sto se JA vozim u tom automobilu, a ne Pera, Paja, Mika ili neko peti.

Balkan boy

pre 1 godinu

Vožnja autoputem generalno nije ekonomična zbog prevelikog otpora vazduha generisanog velikom brzinom kretanja. Od kako je otvoren Miloš Veliki nekoliko puta sam upoređivao potrošnju i razlika je drastična u odnosu na vožnju Ibarskom, u korist Ibarske. Da ne spominjem buku pri 130 km/h. Neki moj zaključak: prednost vožnje autoputem je da brže stigneš na odredište pod uslovom da nema zadržavanja na naplatnim rampama i to je to. Bezbednost je, baš zbog većih brzina i vozačke (ne)kulture, slična vožnji magistralom. Čak je i kvalitet asfalta već upitan na pojedinim deonicama. S druge strane, vožnjom magistralom se potroši osetno manje goriva zbog manje prosečne brzine, nema buke i barem meni je zanimljivije zbog okoline. Uvek mogu da se zaustavim na bezbednom mestu i proteglim noge ili kupim osveženje. Takođe, nema ni troška putarine. Vreme putovanja je možda do 25% duže ali za relacije do 200 km meni nije problem.

Za stojana

pre 1 godinu

@stojan-covece pa uzeo sam novog Kaskaija, na autoputu pri 140 trosi 7 litara. I sta, nije SUV?
Do sad (na predjenih 10.000 km) prosecna potrosnja 5.9 litara/100 km. Hibrid je cudo

DaLanik

pre 1 godinu

Istina.. Focus Tdci. kad vozim oko 110-120 troši neverovatno manje... ali onda ne bih nikad nigde stigao. Vozim tako 140-170 jeste da troši 8,5 litara ali nemam živaca da puzim...

Gulliver

pre 1 godinu

"...Automobil čija je maksimalna brzina 150 km/h trebalo bi da se vozi u rasponu između 105 i 120 km/h...."

Optimalna brzina na autputu za vecinu vozila je izmedju 90 i 105 km/h, naravno ako se krecu konstantnom brzinom.

Kolika ja maksimalna brzina datog vozila uopste nije bitno. Bitan je otpor sredine, odnosno vazduha, i vrlo malim delom otopr podloge na kotrljanje tockova.

Sd

pre 1 godinu

Pade li nekome na pamet da je ipak najekonomičnije kupiti autobusku kartu jer ko razmišlja ekonomično taj kupuje kartu ne plaća servis i registraciju.

X

pre 1 godinu

A na kom autoputu?

Sigurno nije ista potrosnja iz BG ka Nisu i iz BG ka Batrovcima.

I ja sad ovde treba da citam tekst strucnjaka i da se raspravljam sa jos vecim strucnjacima - komentatorima?

Inace, Alfa Romeo ima najmanju potrosnju. Pola potrosnje joj odlazi na slep!!!

Optimista pripravnik

pre 1 godinu

Evo i od mene par saveta:
1. Ispolirajte auto nekim preparatom na bazi voska da vazduh bolje klizi: 2-5% ustede na gorivu kod vecih brzina (autoput). Dokazano.
2. Napumpajte dobro gume. Naravno, za pun auto plus pun gepek mora svejedno uvek da se dopumpa. Ovo smanjuje potrosnju isto 3-4%, zavisno od brzine i sirine guma. Kod nekih modela ide i do 7%.
3. Ne nosite bespotrebne stvari u gepeku
4. Ne otvarajte prozore u voznji
5. Ako neki veci/duzi teret na vecu daljinu mozete da stavite u auto (sa oborenim sedistima i sl.) uradite to, mnogo je bolje za potrosnju nego da se stavi na krovni nosac. To ubija dinamiku.
6. Oduzimajte gas na vreme. Svako bespotrebno kocenje je gubljenje energije (osim hibrida, naravno, koji se tako i pune).
Takozvana 'teska noga' moze bes problema da ubije svih 5 prethodno navedenih stavki koje sam naveo.
Srecno!

Milan

pre 1 godinu

Testirao novu Astru K 1.6 cdti, pri 130km/h troši 5.3L/100km. Videću kad siđem sa auto-puta kako će se ponaœati. Sa starom Astrom H 1.7 cdti pri 120km/h na auto-putu trošila 4.6L/100km, a na običnom putu pri 90-100km/h 3.8L/100km.

Koma

pre 1 godinu

Isti auto može da troši i 5 ali i 8 litara. Ako vozi iskompleksirani kreten željan publike i dokazivanja sve je jasno. Normalnom vozaču je zahvalan i motor,i kvačilo, i dpf i karoserija.

Neko iz naroda

pre 1 godinu

Testirao novu Astru K 1.6 cdti, pri 130km/h troši 5.3L/100km. Videću kad siđem sa auto-puta kako će se ponaœati. Sa starom Astrom H 1.7 cdti pri 120km/h na auto-putu trošila 4.6L/100km, a na običnom putu pri 90-100km/h 3.8L/100km.
(Milan, 3. maj 2022 17:49)

Uzivajmo, braco Srbi dok mozemo da vozimo dizelase!!
A, kako vidim i cujem, imacemo narednih godina u ponudi jako lepo ocuvane dizel polovnjake koja EU vise nece. Glupaci!!
Kao neki izduvni gasovi, neke price, samo marketing da se sto vise proguraju elektricari.
Brate: na struju se pegla, na gas se kuva, a vozi se na DIZEL !!!
Posto smo zadnjih decenija, (a i ostacemo) Ruska kolonija, necemo imati nikakvih problema narednih 100 godina, dok se ne potrose fosilna goriva.
E, a onda cemo na struju.

Igor

pre 1 godinu

Tacno. Vozim starijeg dizela koji ima 75 konja i maksimalna brzina mu je tu negde, 150-155km/h. Na 110 trosi oko 6-6.5l a na 130 ide lagano na 7.5, mozda i vise. Na relaciji BG-NI, razlika u trajanju puta je nekih 15tak min, verovatno i manje jer se ne vozi svuda na max a razlika u ceni goriva skoro 500din.

Valerij

pre 1 godinu

Tekst i stručnjaci koji su ga pisali je izrazito glup i netačan, a većina komentara je smešna bruka. Svi se hvataju za brzinu 130 km/h jer im je to toliko upumpano u glavu kao da su im vakcine davali.
Po ovim stručnjacima moj auto (Ford Mondeo 2,0 TDCI 110ks, karavan) koji može da ide tačno 200 km/h je najekoničniji kad se vozi 160 km/h, a to je besmislica jer sam ga testirao u svim režimima vožnje.
Na 80/90 km/h u šestoj troši nekih 3,5-4l, na 130-140 km/h troši 5,5-6,5 l, na brzinama preko 170 km/h troši 8-9 l. Razlika od/do se pojavljuje upravo zbog okolnosti na putu, vetra, nizbrdica/uzbrdica, frekvencija saobraćaja.
Meni lično najviše prija brzina od 160-180 km/h kad nema velike gužve.
Na 130 ili nižim brzinama na auto-putu mi se odmah prispava, duža vožnja u punoj brzini kod nas nije moguća jer ima mnogo ovih vakcinisanih u glavu što voze 130 km/h levom(preticajnom) trakom.

Sima

pre 1 godinu

Nekim autorima komentara svaka čast. Opet nekim koji se hvale da voze po auto-putu (ban)-da se pohvali kako je viša klasa preko 200km/h moram da im poručim da sam se slika takvih vozača nagledao pored puta a nažalost i onih nevinih koje su odveli sa sobom. Brzinom od 130km/h voze vozači koji su disciplinovani i odgovorni a ne vakcinisani. Pošto sam ja vozač amater koji je mnogo kilometara pregazio da kažem nešto i o potrošnji i vožnji. Na auto-putu vozim 130, potrošnja je između 4,8-5,2 litra. Nema to veze sa klimom ili brojem putnika nego je važno održavati što je god moguće više brzinu konstantnom. Ako ima tempomat problem je rešen. Sad, možda i smetam ovima koji vole da prže po auto-putu 200 ali ja imam više pređenih kilometara vozeći u rikverc nego oni što su prešli vozeći napred. I još nešto da im poručim. Kada vozim 130 na levoj strani auto-puta nema potrebe da mi blicaju da im se sklonim. Neću. Imam pravo da se krećem levom trakom za preticanje dokle god ispred mene sa moje desne strane ima sporijih vozila. Ne pada mi napamet da kočim i bežim desno ili ubrzavam da bi pojedini mogli da leče svoje komplekse tako što voze brzo. Mogu samo da poručim mojim mladim kolegama. Volim i ja da pritisnem pedalu gasa i vozim dosta brzo. Obično u ranim jutarnjim satima kada nema nikog oko mene. Ipak važnije je koliko si prešao nego koliko si brzo vozio. Srećno.

DaLanik

pre 1 godinu

Istina.. Focus Tdci. kad vozim oko 110-120 troši neverovatno manje... ali onda ne bih nikad nigde stigao. Vozim tako 140-170 jeste da troši 8,5 litara ali nemam živaca da puzim...

Blaster

pre 1 godinu

Kada vozim 130 na levoj strani auto-puta nema potrebe da mi blicaju da im se sklonim. Neću. Imam pravo da se krećem levom trakom za preticanje dokle god ispred mene sa moje desne strane ima sporijih vozila.
(Sima)

Da li si svestan da je ovo što radiš prekršaj. To se zove preticanje kolone vozila. Kazna za ovaj prekršaj je od 15 do 30k dinara. Toliko o tvojoj "bezbednoj" vožnji i velikom vozačkom iskustvu! Ista ste opasnost na putu i ti i ovaj što vozi 200. Ti ubeđen da možeš da voziš u levoj traci 130, on ubeđen da može da vozi u levoj traci 200, i eto tragedije. Simo druže pamet u glavu i knjigu u šake. Naravno, pohvalno je to što poštuješ makar ograničenje brzine, ali je tragedija to što si ubeđen da imaš pravo da voziš u levoj traci dokle god su u desnoj sporija vozila od tebe i tvrdiš da si iskusan i odgovoran vozač!

valerij

pre 1 godinu

@Pera
auto je 2008-mo godiste, ne bruji nimalo ni na 200, klizi po auto putu, verovatno zato sto se sve menja na najmanji znak pohabanosti, pocev od guma, preko trapa, svega.
@Sima
pa majstore, ja sam prešao negde oko milion i po km u životu, vozeći na našim auto-putevima brizinama koje sam napisao, bez ijednog ekscesa, jedine probleme sam imao kad neki kao ti voze levom trakom 130, pretičući nekog ko ide srednjom 120.
Pošto pominješ disciplinovanost, meni to ne smeta, dok me ne ugrožavaš, a vozeći tako kako voziš ugrožavaš sebe i sve oko sebe, jer ti si dužan da ee vratiš u srednju traku odmah a ne da voziš stalno zato što su u srednjoj neki kamioni autobusi i tako kilometrima unapred. Ne treba tebe da interesuje koliko neko drugi vozi ako te ne ugrožava, tvoje je da se skloniš. Koliko god si prešao, malo si prešao jer nisi osnove naučio.

Sd

pre 1 godinu

Pade li nekome na pamet da je ipak najekonomičnije kupiti autobusku kartu jer ko razmišlja ekonomično taj kupuje kartu ne plaća servis i registraciju.

alex

pre 1 godinu

Kako god voznja na autoputu moze cak duplo da smanji potrosnju od gradske voznje. Bitna je samo konstantnost. Dostignes lepo 100 km/h u najvecoj brzini i onda bukvalno blokiras stopalo u mestu i ne mrdas ni 1km/h vise ili manje sve dok mozes. Naravno reagujes ako bas moras. Nema potrebe za preticanjem i time naglim vecim upumpavanjem goriva. Probao jednom veoma disciplinovano i neverovatno spustio potrosnju. Moj auto bi trebalo da na otvorenom putu trosi 5 litara na 100 km a potrosio samo 3 litara. Motor je neverovatna sprava. Najvise trosi dodavanje gasa. Kako svi znaju u gradskoj voznji se dodaje gas nekoliko puta u minuti.
(milan, 26. april 2022 18:34)


Ne znam da li si cuo, ima jedno bar 20 godina kako je izmisljen tempomat, da ne moras da vezes nogu za menjac da se ne bi slucajno mrdnula i poremetila konstantnost gasa.

ljud

pre 1 godinu

Tempomat ne štedi gorivo. On samo rasterećuje nogu vozača. Zašto ne štedi?
Iz 2 raloga:
- Tempomat sistem nema predviđanje, nema sposobnost sagledavanja situacije u kojoj se nalazi vozilo. Tako, tamo gde bi vozač odložio ubrzavanje pošto vidi da je potreba privremena, tempomat svom snagom ubrzava i na tako kratkoj deonici i za to potroši dosta goriva nepotrebno.
- Tempomatu su samo 2 ulazna podatka: stvarna brzina i željena brzina, i on uvek teži dostizanju izjednačavanja ove 2 brzine bez obzira na okolnosti.

Za stojana

pre 1 godinu

@stojan-covece pa uzeo sam novog Kaskaija, na autoputu pri 140 trosi 7 litara. I sta, nije SUV?
Do sad (na predjenih 10.000 km) prosecna potrosnja 5.9 litara/100 km. Hibrid je cudo

A mi koji sami plaćamo, mi ćemo da štedimo

pre 1 godinu

Najekonomičnije je provesti najkraće moguće vreme na auto putu, jer vreme je novac. Znači, postati neki uhleb, dovoljono visokog nivoa koji omogućava službeni auto. Tada nema troškova ničega, jedino je brzina ograničena na 250 km/h.

Janko

pre 1 godinu

Benzinac 1.4 170 auto put 10l prosek. Ćumuraš golf 5 1.9 ni bog nezna koliko ima km 170 prosek 7. Samo poterao ga do 200 posle 1 minuta samo što nije eksplodirala turbina,sreća samo se poremetila geometrija nije bilo fizičkog kvara. Matori su ovi naši ćumuraši da bi se to vozilo 200 i više bar 30-40 minuta u kontinuitetu

andrej

pre 1 godinu

Suština je da preko 120 rapidno raste otpor vazduha i potrošnja raste 1 litar na 10 km/h. Naravno kod slabijih auta kojima je to blizu maksimalne brzine je taj rast potrošnje jos izraženiji.

Momir

pre 1 godinu

Pa novija vozila imaju kompjuter koji izracunava trenutnu potrosnju pri voznji. Najpozeljnije je voziti izmedju 2-2.5 obrtaja a to je na vecini porodicnih automobila nekih 110-120km/h. I samo da znate, voznjom od 150-170km/h gubite prednost na naplatnim rampama ili pauzama na pumpama a znatno više goriva trosite i ugrozavate svoju i bezbednost drugih u saobraćaju bez obzira na to koliko dobar auto vozite. Na kraju stignete u 5min razlike,zato polako i oci na put i srecno nam.

milan

pre 1 godinu

Kako god voznja na autoputu moze cak duplo da smanji potrosnju od gradske voznje. Bitna je samo konstantnost. Dostignes lepo 100 km/h u najvecoj brzini i onda bukvalno blokiras stopalo u mestu i ne mrdas ni 1km/h vise ili manje sve dok mozes. Naravno reagujes ako bas moras. Nema potrebe za preticanjem i time naglim vecim upumpavanjem goriva. Probao jednom veoma disciplinovano i neverovatno spustio potrosnju. Moj auto bi trebalo da na otvorenom putu trosi 5 litara na 100 km a potrosio samo 3 litara. Motor je neverovatna sprava. Najvise trosi dodavanje gasa. Kako svi znaju u gradskoj voznji se dodaje gas nekoliko puta u minuti.

ljud

pre 1 godinu

Vožnja iza kamiona / autobusa, veoma štedi gorivo. Što bliže to jače štedi. I do 50% ide ušteda. A naravno da je to rizična vožnja. Zato kamiondžije koje se poznaju idu u konvojima, tamo gde smeju.

X

pre 1 godinu

A na kom autoputu?

Sigurno nije ista potrosnja iz BG ka Nisu i iz BG ka Batrovcima.

I ja sad ovde treba da citam tekst strucnjaka i da se raspravljam sa jos vecim strucnjacima - komentatorima?

Inace, Alfa Romeo ima najmanju potrosnju. Pola potrosnje joj odlazi na slep!!!

southpark

pre 1 godinu

Evo konkretan primer od juče.
200 km autoputa mahom, tri osobe i prtljag potrošnja sa upaljenom klimom 6.5 l/100 km pri 125 do 130 km/h
200 km u povratku samo vozač sa upaljenom klimom 7.5 pri 140 do 150 km/h. Benzinac je u pitanju

Silvester

pre 1 godinu

Isti auto (mazda 626 12v 2.0), isti put (odlazak/povratak) moja potrošnja 16,5 litara plina, ženina povratak 6,5 litara. Okruglo 10 litara razlike. Moja vožnja prosek iznad 170, njena 90km/h. Neverovatno ali istinito.

Milan

pre 1 godinu

@ljud
Da ste pročitali tekst videli bi da piše" ubrzavanje do željene brzine za što kraće vreme štedi gorivo", a to znači da tempomat radi ispravno. Vama je intuitivno da ukoliko polako i dugo ubrzavate štedite gorivo ali je pogrešno.

Stojan

pre 1 godinu

Potrošnja zavisi od mnogo faktora. Po uslovom da su gume pravilno napumpani, ne široke, da je motor u redu, da ne gazimo u visoke obrtaje, ovom 20, drugom do 40, trećom najviše do 60, petom od 80 sa manjim gasom ...potrošnja na auto putu mnogo zavisi od aerodinamike auta! Ali i pravca vetra, ako ga ima. Jednom mi se sa sitroen om AX 60 ks na putu za Novi Sad dogodilo da nije hteo ni punom gasom iznad 120 na sat, a kazaljka za benzin je primetno padala. Kod skretanja sa Maradik sam izašao iz auta i umalo me vetar nije oborio! Vozio sam sve vreme uz jak severac i potrošio pola rezervoara! Sitroen ds 20 hdi (163 ks) na 170 troši 7, 5 do 8 litara, a Alfa gt jtd 180 ks (visoka samo malo iznad 130 cm) na 170 km izmedju 6 i 7 litara. I što je brzina veća faktor aerodinamike je sve značajniji. Zato SUV vozila pri vožnji preko 120 km. nema šanse ispod 12 litara. Ko tvrdi suprotno baš laže. Audi Q7 dok ne predje 30 na satu pije preko 20 litara, kao i kad predje brzinu od 160...Lend kruzer na 110 km trošio mi 12 litara... I to sve dizeli... Težina i aerodinamika uzimaju danak.

nikola

pre 1 godinu

Meni je lakse da na autoputu vozim 130 i trosim 1.5 litar vise, nego 110. Razlog: slab auto, 1.4 95KS. Ako bih vozio 110, imao bih potrebu da cesto obilazim, a sa ovakvim autom je to mucenje pri brzini od 110, ili bih morao cesto da spustam na 80 dok se ne ocisti leva traka ili bih ugrozio bezbednost jer sporo ubrzava na toj brzini.
Zato mi je bezbednije da idem 130 iako bih radije isao 110 pa povremeno ubrzao da obidjem, jer na deonici koju cesto idem(oko 35km autoputa) ne pravi neku razliku u vremenu dal cu ici 130 ili 110

da

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.

nikola

pre 1 godinu

Pade li nekome na pamet da je ipak najekonomičnije kupiti autobusku kartu jer ko razmišlja ekonomično taj kupuje kartu ne plaća servis i registraciju.
(Sd, 28. april 2022 09:09)
MOzda za samca, a i tad je nekad na granici. Za dvoje je retko isplativo a za porodicu je jeftinije auto nego bus.
O komforu da ne pricamo.
O tome da autobusi primaju ljude da stoje i da ne pocinjem...

haralampije

pre 1 godinu

Zapazio sam da zvuk aerodinamike (šum vazduha) dok vozim na autoputu dosta govori o aerodinamici auta, odnosno čim postane glasan, znači da je neefikasna brzina kretanja. Za obične gradske automobile je to obično oko 130kmh.

Mix

pre 1 godinu

Sudeci po nekim komentarima automobili jedva da trose gorivo. Neki 3 neki 4 litre sto je realno koliko i reci politicara. Jos malopa ce poceti da stvaraju umesto trose gorivo.

mile rizik

pre 1 godinu

Potrošnja zavisi od mnogo faktora. Po uslovom da su gume pravilno napumpani, ne široke, da je motor u redu, da ne gazimo u visoke obrtaje, ovom 20, drugom do 40, trećom najviše do 60, petom od 80 sa manjim gasom ...potrošnja na auto putu mnogo zavisi od aerodinamike auta! Ali i pravca vetra, ako ga ima. Jednom mi se sa sitroen om AX 60 ks na putu za Novi Sad dogodilo da nije hteo ni punom gasom iznad 120 na sat, a kazaljka za benzin je primetno padala. Kod skretanja sa Maradik sam izašao iz auta i umalo me vetar nije oborio! Vozio sam sve vreme uz jak severac i potrošio pola rezervoara! Sitroen ds 20 hdi (163 ks) na 170 troši 7, 5 do 8 litara, a Alfa gt jtd 180 ks (visoka samo malo iznad 130 cm) na 170 km izmedju 6 i 7 litara. I što je brzina veća faktor aerodinamike je sve značajniji. Zato SUV vozila pri vožnji preko 120 km. nema šanse ispod 12 litara. Ko tvrdi suprotno baš laže. Audi Q7 dok ne predje 30 na satu pije preko 20 litara, kao i kad predje brzinu od 160...Lend kruzer na 110 km trošio mi 12 litara... I to sve dizeli... Težina i aerodinamika uzimaju danak.
(Stojan, 26. april 2022 17:42)


Pa neće biti baš tako Stojane. XC 90 D5 185 KS na 130-140 troši mi okruglo 10 litara, vozim taj model već godinama i to je to. Merena potrošnja od čepa do čepa više desetina puta, nikakvi bord kompjuteri, dizne u savršenom stanju. Odstupanje do pola litra na dole moguće jedino ako mu u inostranstvu sipam Shell V-Power ili slično kvalitetno gorivo. A opet poznajem vlasnike istog modela, iste snage, koji tvrde da im auto u tim uslovima troši 7 do 8 litara. E to su lažovi i ribolovci, moj Stojane. Poenta priče je da ne možeš generalizovati, neki motori su štedljivi, ima i do kubikaže, do veličine i širine guma, mase vozila, Lend kruzer je u odnosu na XC90 potpuno neaerodinamičan, ima i veći klirens, ali je van asfalta u velikoj prednosti.

Комша

pre 1 godinu

Зависи шта возите. Ја возим Астру Ј караван 1.6 16v са 116кс. Далеко је од ракете. Може и до 200 да извуче, али то сам пробао само једном кад сам је узео и никад више. Пошто Опелов мотор кад пређе 3500 обртаја почиње да вуче гориво као луд, ја увек ставим на темпомат на 125кмч што је нешто мало мање од 3500 обртаја. Мање је бучан онда и мање троши. Лети на равном аутопуту троши око 5,8л. Зими скоро литар више. Ако подигнем за само 5кмч троши скоро две литре више. Тако да смо лаганица и стигнем увек где сам намерио. Коме се жури нек крене раније.

aca

pre 1 godinu

Najekonomičnije je ako se vozite pola metra iza nekog autobusa ili kamiona.
(Slobodan, 26. april 2022 15:35)

ko tako vozi moze lako da se desi da nikada vise ne trosi novac na gorivo.

cicija

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.
(da, 27. april 2022 10:01)

ne, ne, mi to ozbiljno - najozbiljnije;)

Goxy

pre 1 godinu

Da li se ovi ljudi zezaju za voznju iza kamiona ili stvarno to rade manijaci? Ko voli da se vozi iza bilo cega visokog i da nema apsolutno nikakav pregled na put ispred? Pusti me potrosnje.
(da, 27. april 2022 10:01)

Litar goriva je vredniji od života, novi standard.

Balkan boy

pre 1 godinu

Vožnja autoputem generalno nije ekonomična zbog prevelikog otpora vazduha generisanog velikom brzinom kretanja. Od kako je otvoren Miloš Veliki nekoliko puta sam upoređivao potrošnju i razlika je drastična u odnosu na vožnju Ibarskom, u korist Ibarske. Da ne spominjem buku pri 130 km/h. Neki moj zaključak: prednost vožnje autoputem je da brže stigneš na odredište pod uslovom da nema zadržavanja na naplatnim rampama i to je to. Bezbednost je, baš zbog većih brzina i vozačke (ne)kulture, slična vožnji magistralom. Čak je i kvalitet asfalta već upitan na pojedinim deonicama. S druge strane, vožnjom magistralom se potroši osetno manje goriva zbog manje prosečne brzine, nema buke i barem meni je zanimljivije zbog okoline. Uvek mogu da se zaustavim na bezbednom mestu i proteglim noge ili kupim osveženje. Takođe, nema ni troška putarine. Vreme putovanja je možda do 25% duže ali za relacije do 200 km meni nije problem.

pera

pre 1 godinu

Ne znam da li si cuo, ima jedno bar 20 godina kako je izmisljen tempomat, da ne moras da vezes nogu za menjac da se ne bi slucajno mrdnula i poremetila konstantnost gasa.
(alex, 26. april 2022 23:14)

Ima, ali ne voze svi vozila koja imaju tempomat.Ja vozim auto iz 2003. i nema ga..prosek automobola u Srbiji ne 17..tako da se moze reci da ogroman broj vozila nema tempomat, al ti si pametnjakovic...

Neko iz naroda

pre 1 godinu

Testirao novu Astru K 1.6 cdti, pri 130km/h troši 5.3L/100km. Videću kad siđem sa auto-puta kako će se ponaœati. Sa starom Astrom H 1.7 cdti pri 120km/h na auto-putu trošila 4.6L/100km, a na običnom putu pri 90-100km/h 3.8L/100km.
(Milan, 3. maj 2022 17:49)

Uzivajmo, braco Srbi dok mozemo da vozimo dizelase!!
A, kako vidim i cujem, imacemo narednih godina u ponudi jako lepo ocuvane dizel polovnjake koja EU vise nece. Glupaci!!
Kao neki izduvni gasovi, neke price, samo marketing da se sto vise proguraju elektricari.
Brate: na struju se pegla, na gas se kuva, a vozi se na DIZEL !!!
Posto smo zadnjih decenija, (a i ostacemo) Ruska kolonija, necemo imati nikakvih problema narednih 100 godina, dok se ne potrose fosilna goriva.
E, a onda cemo na struju.

ljud

pre 1 godinu

...Nema to veze sa klimom ili brojem putnika...
Srećno.
(Sima, 26. april 2022 20:12)

Srećno i Tebi, legendo.
&
Ali se evo ovde na Tvom primeru vidi koliko mogu biti jako ukorenjene neke zablude.

Na potrošnju vozila veoma utiče masa vozila (broj putnika i masa tereta) - 10% veća masa, 9% veća potrošnja.
A klima može da oduzima i do 10 kW snage motora.
Pa Ti vidi koje zablude.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

Zapazio sam da zvuk aerodinamike (šum vazduha) dok vozim na autoputu dosta govori o aerodinamici auta, odnosno čim postane glasan, znači da je neefikasna brzina kretanja. Za obične gradske automobile je to obično oko 130kmh.
(haralampije, 26. april 2022 16:41)

Mnogo zavisi i od izolacije enterijera - npr kockast auto koji ima dobru zvucnu izolaciju iako ima veci otpor vazduha kompenzuje apsorpcijom zvukova

qwerty

pre 1 godinu

Najekonomičnije je provesti najkraće moguće vreme na auto putu, jer vreme je novac. Znači, postati neki uhleb, dovoljono visokog nivoa koji omogućava službeni auto. Tada nema troškova ničega, jedino je brzina ograničena na 250 km/h.
(A mi koji sami plaćamo, mi ćemo da štedimo, 26. april 2022 15:32)

Sto to mislis? Ja putujem po Vojvodini i Srbiji sa sluzbenim autom (privatna firma) i pazim na njega kao sto pazim i na svoj privatni automobil zato sto se JA vozim u tom automobilu, a ne Pera, Paja, Mika ili neko peti.

Milan

pre 1 godinu

Testirao novu Astru K 1.6 cdti, pri 130km/h troši 5.3L/100km. Videću kad siđem sa auto-puta kako će se ponaœati. Sa starom Astrom H 1.7 cdti pri 120km/h na auto-putu trošila 4.6L/100km, a na običnom putu pri 90-100km/h 3.8L/100km.

Gulliver

pre 1 godinu

"...Automobil čija je maksimalna brzina 150 km/h trebalo bi da se vozi u rasponu između 105 i 120 km/h...."

Optimalna brzina na autputu za vecinu vozila je izmedju 90 i 105 km/h, naravno ako se krecu konstantnom brzinom.

Kolika ja maksimalna brzina datog vozila uopste nije bitno. Bitan je otpor sredine, odnosno vazduha, i vrlo malim delom otopr podloge na kotrljanje tockova.

Koma

pre 1 godinu

Isti auto može da troši i 5 ali i 8 litara. Ako vozi iskompleksirani kreten željan publike i dokazivanja sve je jasno. Normalnom vozaču je zahvalan i motor,i kvačilo, i dpf i karoserija.

alex

pre 1 godinu

Potrošnja goriva pri odredjenoj brzini je čista fizika - otpor vazduha pri toj brzini, koeficijent otpora karoserije i unutrašnji mehanički otpori u motoru. Da bi se svi ovi otpori savladali potrebna je energija - gorivo. Na otpor vazduha ne možete uticati osim smanjenjem brzine. Šta ostaje - oblik auta i energetska efikasnost samog motora.

pera

pre 1 godinu

(Valerij, 26. april 2022 19:13)

Koje ti je godiste Ford?
Imam isto iz 2003., po gradu mi trosi 11.5l, a na putu kako kad..al negde od 6 do 9..idealno mi je da idem oko 120kmh..najmanje bruji..ide glatko...probao sam i na 170, i dalje ide glatko ali trosi daleko vise.

Optimista pripravnik

pre 1 godinu

Evo i od mene par saveta:
1. Ispolirajte auto nekim preparatom na bazi voska da vazduh bolje klizi: 2-5% ustede na gorivu kod vecih brzina (autoput). Dokazano.
2. Napumpajte dobro gume. Naravno, za pun auto plus pun gepek mora svejedno uvek da se dopumpa. Ovo smanjuje potrosnju isto 3-4%, zavisno od brzine i sirine guma. Kod nekih modela ide i do 7%.
3. Ne nosite bespotrebne stvari u gepeku
4. Ne otvarajte prozore u voznji
5. Ako neki veci/duzi teret na vecu daljinu mozete da stavite u auto (sa oborenim sedistima i sl.) uradite to, mnogo je bolje za potrosnju nego da se stavi na krovni nosac. To ubija dinamiku.
6. Oduzimajte gas na vreme. Svako bespotrebno kocenje je gubljenje energije (osim hibrida, naravno, koji se tako i pune).
Takozvana 'teska noga' moze bes problema da ubije svih 5 prethodno navedenih stavki koje sam naveo.
Srecno!

Igor

pre 1 godinu

Tacno. Vozim starijeg dizela koji ima 75 konja i maksimalna brzina mu je tu negde, 150-155km/h. Na 110 trosi oko 6-6.5l a na 130 ide lagano na 7.5, mozda i vise. Na relaciji BG-NI, razlika u trajanju puta je nekih 15tak min, verovatno i manje jer se ne vozi svuda na max a razlika u ceni goriva skoro 500din.