Petak, 22.10.2021.

10:49

Kako se voli život na italijanski način: Alfa Romeo Giulia i Stelvio GT Junior FOTO/VIDEO

Izvor: B92

Kako se voli život na italijanski naèin: Alfa Romeo Giulia i Stelvio GT Junior FOTO/VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Da

pre 2 godine

@(Alex, 23. oktobar 2021 09:09)

Fiat ne moze kako ti kazes da prefarbas i prodajes kao Alfu / Lanciju, ali zato VW mozes da zamazes i prodajes kao Audi/Seat/Skodu?
Svasta.

Fiat se pogubio i za sebe 90ih, a kamoli za Alfu i Lanciu.
Sa Lanciom je napravio gresku 92god kada su odlucivali u kom pravcu ce ici brendovi jer nisu mogli da imaju pod istom kapom dva sportska brenda (citaj: trosak uvek veci od prihoda). U tom periodu Alfa je dominirala na DTMu sa 155, a Delta u Reliju, ali prodaja je opet bila losa, a takmicenje u tim sportovima izuzetno skupo. Cak i fabrike u mnogo boljoj finansijskoj situaciji se nisu "igrale" toliko u tim sportovima.
Pala je odluka da Alfa ostaje sportak, a Lancia ide u premium jer im je falio premium brend da popuni cenovnu rupu izmedju Fiata i Maseratija.
Ostalo je istorija.

rihthofen

pre 2 godine

@Radovan
Da ti išta znaš, znao bi da nisu rat izgubili zbog toga šta su pravili nego drugih faktora. A kad već prosipaš umotvorine ima i ona"da su valjali ne bi propali"alfa.

Radovan I

pre 2 godine

Za mene , Alfa je vrh , hoce da trosi malo vise , al lezanje, kocenje i upravljivost je za svaku pohvalu ! Za ljubitelje nemackih auta imam poruku : da nemci znaju nesto da naprave , nebi izgubili 2 (dva) rata . Sve receno ! Lep pozdrav i dobro zdravlje svima !

Lancia Delta

pre 2 godine

@alex, takav recnik je uvek posledica odsustva argumenata i mozes da ga zaboravis. Alfa 155 uopste ne deli platformu sa Fiat Tipom, nego sa Temprom i Lanciom Deltom Integrale. Da tom Deltom Integrale. Alfa i Lancia nose duple viljuske napred, dok Tempra ima MacPherson. Isti slucaj sa 156, Mareom i Lybrom. Sve 3 imaju drugacije vesanje, 156 naravno duple viljuske, mnogo agresivniji steering ratio od druge dve. 159 je na sopstvenoj platformi, koja od GM ima samo ime. Taj Saab koji spominjes je na Epsylon platformi koju deli sa Cromom, Vectrom i kasnije Insigniom. Razlika u odnosu na 159 je oped prednje MacPherson oslanjanje u odnosu na duple viljuske, i zadnji multilink sa 2 spone, dok 159 ima 3. Naravno 159 ima preciznije upravljanje. O njenoj upravljivosti u odnosu na BMW i Mercedes svedoci i ovaj test: https://youtu.be/o5zzwuiJLD0 . Masa 159 nije bila nista veca od konkurencije, ali je zato imala najvecu krutost sasije u segmentu, isto kao 156 pre nje, i Giulia posle. 166 je na sopstvenoj Type E platformi. Twin spark je tehnologija razvijena u AR odeljenju, isto kao i Busso V6. Zamena JTS motorima nije bila najsrecnija, ali 3.2 iako nema tu dusu kao Busso, snazniji je i nista manje pouzdan. Alfa je razvila i 1.75 TBi motor, ugradjivan u 159, Giuliettu i 4C. Platforma na kojoj su Giulia i Stelvio se zove Giorgio, razvijena je specijalno za ova dva modela, i trenutno je najbolja platforma C segmenta u industriji. Ta Stellantis platforma koju spominjes jos uvek ne postoji, ali ce biti izvedena iz Giorgio, odnosno prilagodjena automobilima na baterije. Ne znam odakle ti podaci koje si naveo, ali svi do jednog su netacni. Imas potpuno pogresnu percepciju o tehnickim karakteristikama Alfi u poslednjih 20ak godina, a dozvoljavas sebi da tako nastupas. Tuzno...

Kad on duvne i Giugaro sune

pre 2 godine

Čak i Giulia nije dobila alfa / Giugaro platformu (koja je bila predvidjena) već STLA platformu. Namam ja ništa protiv univerzalnih platformi, danas su neophodne da bi preživeo, jer su troškovi razvoja ogromni, ali nemoj da me mazes da je to nešto specijalno.
(Alex, 24. oktobar 2021 00:52)

Vatra samo pršti po komentaru. Ali platforma Giorgio ostaje platforma Giorgio. Da se na njoj do poslednjeg prave Giulia i Stelvio.
STLA može da bude Giugaro, a i ne mora. To je već scifi u glavi temperamentnog komentatora

Alex

pre 2 godine

@alex, taj neko sam ja, i upravo sam napisao objektivne cinjenice, za koje se pravite slepi. Prodaja Alfi nije stala sa preuzimanjem od strane Fiata (da, verovali ili ne, i dalje bez j). Lancia je proizvela najbolje reli automobile upravo pod Fiatom. Alfa nikada nije bila 'prefarbani Fiat'. Uvek je imala svoje motore, drugacije upravljanje sa agresivnijom geometrijom, i drugacije vesanje, mnogo sofisticiranije i podeseno za bolje lezanje na putu. To su sistemi koji cine sustinu jednog automobila, i koji prave znacajnu razliku u ponasanju u voznji u odnosu na Fiate. Alfa nudi ono sto je uvek nudila: stabilane, upravljive automobile, zanimljive za voznju i lepe na oko. To sto se tebi vise dopada neki drugi brend je tvoje pravo, i niko te nece zbog toga napadati. Uzivaj u svom BMW/Audi/Mercedesu, nema potrebe da pljujes druge brendove
(Lancia Delta, 23. oktobar 2021 12:54)

Ne lupaj! Već na 155 delove na prednjem vešanju si mogao da menjaš izmedju 155 i Tipo-a. Od twin spark tehnike je ostala samo glava motora, aluminijumski blok iz 75-a više nije bio ugrađivan u njih. 156 je bio mix svega i svačega. 159 - katastrofa, GM platforma razvijana za Saab 9-5 i Alfu 166. Blok benzinskih motora - Holden. Zbog prevelike platforme i sama 159 je bila preteska za bilo kakvu sportsku vožnju. BMW i poneki mercedes su bili pojam sportskog vozila za 159. Čak i Giulia nije dobila alfa / Giugaro platformu (koja je bila predvidjena) već STLA platformu. Namam ja ništa protiv univerzalnih platformi, danas su neophodne da bi preživeo, jer su troškovi razvoja ogromni, ali nemoj da me mazes da je to nešto specijalno.

Sibirac

pre 2 godine

Koliko god mi se Alfa Romeo kao marka i Stelvio kao model sviđali, zar je normalno za model koji se pet godina proizvodi da ima samo 7 primeraka u oglasima, od čega 4 nova?

Hercegovac

pre 2 godine

Vozio sam francuze, njemce, italijane i japance. Svako ima neki svoj adut, ali najzabavniji voznju sam dozivljavao za volanom Alfa Romeo. Stelvio i Djulija su dizajnerski i mehanicki biseri u svojim klasama i prava je steta sto to ljudi ne shvataju. Da je cijena malo pristpacnija Stelvio bi bio u najuzem izboru za sljedecu kupovinu, a opet i ne moze biti jeftiniji kada se vidi kako je mehanika rijesena, kako se vozi i kako plijeni svojom pojavom. Respect!

Ali nije strašno

pre 2 godine

@Svaka roba pronađe svog kupca
Neka ponekad, a neka nikad.
(kimi R, 23. oktobar 2021 11:54)

Ako ste razumeli komentar onda je pošalica malo

Lancia Delta

pre 2 godine

@alex, taj neko sam ja, i upravo sam napisao objektivne cinjenice, za koje se pravite slepi. Prodaja Alfi nije stala sa preuzimanjem od strane Fiata (da, verovali ili ne, i dalje bez j). Lancia je proizvela najbolje reli automobile upravo pod Fiatom. Alfa nikada nije bila 'prefarbani Fiat'. Uvek je imala svoje motore, drugacije upravljanje sa agresivnijom geometrijom, i drugacije vesanje, mnogo sofisticiranije i podeseno za bolje lezanje na putu. To su sistemi koji cine sustinu jednog automobila, i koji prave znacajnu razliku u ponasanju u voznji u odnosu na Fiate. Alfa nudi ono sto je uvek nudila: stabilane, upravljive automobile, zanimljive za voznju i lepe na oko. To sto se tebi vise dopada neki drugi brend je tvoje pravo, i niko te nece zbog toga napadati. Uzivaj u svom BMW/Audi/Mercedesu, nema potrebe da pljujes druge brendove

Svaka roba pronađe svog kupca

pre 2 godine

Mislim da gubis vreme pokušavajući da ovde dokazes nekom objektivne činjenice. Posle Alfasud-a, 33-ke i 75-ice, za mene je stalo sa alfom kod 155-ice. Jednostavno to više nije bilo to. Ne možeš fijata (Tipo) da malo prefarbas i prodaješ kao Alfu. Trebalo im je 20 godina da to shvate i tek zadnja dva modela su uopšte vredna pažnje da čovek stane i razmisli. Suviše malo, suviše kasno. Ja zaista ne vidim šta mi Alfa danas može ponuditi a sto recimo BMW/ Audi / Mercedes ne mogu. Mozda i samo možda bih ponovo razmislio o Alfi samo pod jednim uslovom - da nema apsolutno nikakve veze sa Fijatom.
(Alex, 23. oktobar 2021 09:09)

Trttrtrtrtrt

Mnogo priče napamet i premalo prave vožnje.

Audi i Alfa...pa makar i prerađeni FIAT, AUDI je dve klase dizajnom i upravljivošću ispod.
Osim ako su jedinstveni doživljaj finiture i kič displejada ono što vozaču imponuje

Alex

pre 2 godine

Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru
(Lancia Delta, 22. oktobar 2021 13:37)

u pravu si, fiat ih nije upropastio. propast je počela ranije.

ali kako su 1986 proizvodili 10 (slovima: deset) puta više nego danas, mogu slobodno da kažem da ih je fiat: DOKUSURIO.
(samo jaretina, 22. oktobar 2021 15:32)

Mislim da gubis vreme pokušavajući da ovde dokazes nekom objektivne činjenice. Posle Alfasud-a, 33-ke i 75-ice, za mene je stalo sa alfom kod 155-ice. Jednostavno to više nije bilo to. Ne možeš fijata (Tipo) da malo prefarbas i prodaješ kao Alfu. Trebalo im je 20 godina da to shvate i tek zadnja dva modela su uopšte vredna pažnje da čovek stane i razmisli. Suviše malo, suviše kasno. Ja zaista ne vidim šta mi Alfa danas može ponuditi a sto recimo BMW/ Audi / Mercedes ne mogu. Mozda i samo možda bih ponovo razmislio o Alfi samo pod jednim uslovom - da nema apsolutno nikakve veze sa Fijatom.

Svaka roba pronađe svog kupca

pre 2 godine

Pa naravno da je limitirana serija, jer samo toliko i mogu da isporuce...AlfaRomeo skriva informaciju da je proizvodnja modela Giulia vec 2 meseca prekinuta.
(Kobaja Grande, 22. oktobar 2021 11:38)

Giulia u srži stoji superiorno u odnosu na BMW i slabo se prodaje. Greška nije u proizvodu. Greška je kod vas, kupaca.

Subotom pre podne Italijom šetaju savršeno doterani muškarci, svi moderni a dobar deo i sa stilom. Merkaju se međusobno dok njihove zarozane žene jure decu, osmehuju se jedna drugoj i ponašaju prirodno.

U Italiji se vrhom ponude smatraju nemački automobili. Kupuju ih muškarci koji se međusobno odmeravaju.

Malo ste redom postali ženskobanjasti i nesigurni

Sasa

pre 2 godine

Alfa je lepsa od para a inace 80ih sam vozio gt junior 1600ccm fenomebalan auto ali trosi ko moskvic ali brate i ide a sad za dusu jedna 164td i uzivancija poz svima

La la iz Banata

pre 2 godine

Izvinuće me ljubitelji alfi, ali na slikama je ipak najlepša Duomo di Milano. Koga put nanese u Milano, pod obavezno je videti katedralu.

Lancia Delta

pre 2 godine

@jare, Lancia je dominirala relijem 70ih i 80ih pod Fiatom (preuzeta 1969), kada su projektovani pravi biseri autoindustrije. Od najprodavanijih Alfi u istoriji, prve dve su se proizvodile delom nakon preuzimanja od Fiata 1986: Alfasud (1971-1989) i njena naslednica 33 (1983-1995); dok su druge dve kompletno projektovane pod Fiatom: 156 i 147. Ne tvrdim da Fiat nije mogao bolje, ne tvrdim ni da su se Alfa i Lancia raspadale pre preuzimanja, ali ajde da budemo realni. Ovo pljuvanje i sirenje dezinformacije jeste hronicno kada su ovi brendovi u pitanju, ali svakako nije pozeljno.
@Giulietta, pokupio sam svasta tokom rada u autoindustriji, uglavnom tehnicke prirode, ali pomalo i istorije... Ostavio sam meil redakciji

samo jaretina

pre 2 godine

Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru
(Lancia Delta, 22. oktobar 2021 13:37)

u pravu si, fiat ih nije upropastio. propast je počela ranije.

ali kako su 1986 proizvodili 10 (slovima: deset) puta više nego danas, mogu slobodno da kažem da ih je fiat: DOKUSURIO.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

Alfe zaista prelepa auta...
Dugo sam se razmišljao dal da uzmem Stelvio Veloce ili Lexus ES, na kraju sam uzeo Lexusa, al meni lično Alfa pravi najlepša auta...
(Kuliša, 22. oktobar 2021 14:42)

Puno sreće s Lexusom ali "grešku u koracima" si napravio baš zato što si dugo razmišljao jer Alfa se ne kupuje razumom nego srcem, odma i na prvu, bez razmišljanja, ljubav na prvi pogled, to je to, kapiraš.

blake

pre 2 godine

Boze koliko smaraju ovi lokalni pljuvaci Italijana.
Gori od sendvicara. Ovi bar rade za pare, ovi samo ispoljavaju svoje zivotne frustracije. I u ovoj vesti oni su nasli nesto ruzno i negativno. Bravo, al mi vas je zao.

Kuliša

pre 2 godine

Alfe zaista prelepa auta...
Dugo sam se razmišljao dal da uzmem Stelvio Veloce ili Lexus ES, na kraju sam uzeo Lexusa, al meni lično Alfa pravi najlepša auta...

Lancia Delta

pre 2 godine

@brigate, da li mozemo da saznamo od jednog eksperta poput tebe u kakvom su to tacno stanju bile kompanije Alfa Romeo i Lancia (izgovara se Lanča, bez i) u trenutku preuzimanja? Prodaja cvetala? Profit na sve strane? I onda dodje zli Fiat (bez j) i upropasti ih? Nego kako je Fiat (da, i dalje bez j) uspeo da kupi tako uspesne kompanije? Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru

Preddy Baer

pre 2 godine

Ja bih na mestu AR-a ipak izbegao da stavljam u isti kadar GT Junior i nekakav SUV, a oni kako hoce. to ide nekako jedno sa drugim ko piletu sise.

Brigate Rosse

pre 2 godine

Лепо, али не може се живети од успомена или продатих 1000 комада.
Треба снимити филм о томе како је Фијат успео да упропасти Алфу и Ланчиу. На крају и себе самог.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Pa naravno da je limitirana serija, jer samo toliko i mogu da isporuce...AlfaRomeo skriva informaciju da je proizvodnja modela Giulia vec 2 meseca prekinuta.

blake

pre 2 godine

Boze koliko smaraju ovi lokalni pljuvaci Italijana.
Gori od sendvicara. Ovi bar rade za pare, ovi samo ispoljavaju svoje zivotne frustracije. I u ovoj vesti oni su nasli nesto ruzno i negativno. Bravo, al mi vas je zao.

Brigate Rosse

pre 2 godine

Лепо, али не може се живети од успомена или продатих 1000 комада.
Треба снимити филм о томе како је Фијат успео да упропасти Алфу и Ланчиу. На крају и себе самог.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

Alfe zaista prelepa auta...
Dugo sam se razmišljao dal da uzmem Stelvio Veloce ili Lexus ES, na kraju sam uzeo Lexusa, al meni lično Alfa pravi najlepša auta...
(Kuliša, 22. oktobar 2021 14:42)

Puno sreće s Lexusom ali "grešku u koracima" si napravio baš zato što si dugo razmišljao jer Alfa se ne kupuje razumom nego srcem, odma i na prvu, bez razmišljanja, ljubav na prvi pogled, to je to, kapiraš.

Preddy Baer

pre 2 godine

Ja bih na mestu AR-a ipak izbegao da stavljam u isti kadar GT Junior i nekakav SUV, a oni kako hoce. to ide nekako jedno sa drugim ko piletu sise.

Lancia Delta

pre 2 godine

@brigate, da li mozemo da saznamo od jednog eksperta poput tebe u kakvom su to tacno stanju bile kompanije Alfa Romeo i Lancia (izgovara se Lanča, bez i) u trenutku preuzimanja? Prodaja cvetala? Profit na sve strane? I onda dodje zli Fiat (bez j) i upropasti ih? Nego kako je Fiat (da, i dalje bez j) uspeo da kupi tako uspesne kompanije? Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru

Lancia Delta

pre 2 godine

@alex, taj neko sam ja, i upravo sam napisao objektivne cinjenice, za koje se pravite slepi. Prodaja Alfi nije stala sa preuzimanjem od strane Fiata (da, verovali ili ne, i dalje bez j). Lancia je proizvela najbolje reli automobile upravo pod Fiatom. Alfa nikada nije bila 'prefarbani Fiat'. Uvek je imala svoje motore, drugacije upravljanje sa agresivnijom geometrijom, i drugacije vesanje, mnogo sofisticiranije i podeseno za bolje lezanje na putu. To su sistemi koji cine sustinu jednog automobila, i koji prave znacajnu razliku u ponasanju u voznji u odnosu na Fiate. Alfa nudi ono sto je uvek nudila: stabilane, upravljive automobile, zanimljive za voznju i lepe na oko. To sto se tebi vise dopada neki drugi brend je tvoje pravo, i niko te nece zbog toga napadati. Uzivaj u svom BMW/Audi/Mercedesu, nema potrebe da pljujes druge brendove

Kuliša

pre 2 godine

Alfe zaista prelepa auta...
Dugo sam se razmišljao dal da uzmem Stelvio Veloce ili Lexus ES, na kraju sam uzeo Lexusa, al meni lično Alfa pravi najlepša auta...

Lancia Delta

pre 2 godine

@jare, Lancia je dominirala relijem 70ih i 80ih pod Fiatom (preuzeta 1969), kada su projektovani pravi biseri autoindustrije. Od najprodavanijih Alfi u istoriji, prve dve su se proizvodile delom nakon preuzimanja od Fiata 1986: Alfasud (1971-1989) i njena naslednica 33 (1983-1995); dok su druge dve kompletno projektovane pod Fiatom: 156 i 147. Ne tvrdim da Fiat nije mogao bolje, ne tvrdim ni da su se Alfa i Lancia raspadale pre preuzimanja, ali ajde da budemo realni. Ovo pljuvanje i sirenje dezinformacije jeste hronicno kada su ovi brendovi u pitanju, ali svakako nije pozeljno.
@Giulietta, pokupio sam svasta tokom rada u autoindustriji, uglavnom tehnicke prirode, ali pomalo i istorije... Ostavio sam meil redakciji

samo jaretina

pre 2 godine

Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru
(Lancia Delta, 22. oktobar 2021 13:37)

u pravu si, fiat ih nije upropastio. propast je počela ranije.

ali kako su 1986 proizvodili 10 (slovima: deset) puta više nego danas, mogu slobodno da kažem da ih je fiat: DOKUSURIO.

Sasa

pre 2 godine

Alfa je lepsa od para a inace 80ih sam vozio gt junior 1600ccm fenomebalan auto ali trosi ko moskvic ali brate i ide a sad za dusu jedna 164td i uzivancija poz svima

La la iz Banata

pre 2 godine

Izvinuće me ljubitelji alfi, ali na slikama je ipak najlepša Duomo di Milano. Koga put nanese u Milano, pod obavezno je videti katedralu.

Lancia Delta

pre 2 godine

@alex, takav recnik je uvek posledica odsustva argumenata i mozes da ga zaboravis. Alfa 155 uopste ne deli platformu sa Fiat Tipom, nego sa Temprom i Lanciom Deltom Integrale. Da tom Deltom Integrale. Alfa i Lancia nose duple viljuske napred, dok Tempra ima MacPherson. Isti slucaj sa 156, Mareom i Lybrom. Sve 3 imaju drugacije vesanje, 156 naravno duple viljuske, mnogo agresivniji steering ratio od druge dve. 159 je na sopstvenoj platformi, koja od GM ima samo ime. Taj Saab koji spominjes je na Epsylon platformi koju deli sa Cromom, Vectrom i kasnije Insigniom. Razlika u odnosu na 159 je oped prednje MacPherson oslanjanje u odnosu na duple viljuske, i zadnji multilink sa 2 spone, dok 159 ima 3. Naravno 159 ima preciznije upravljanje. O njenoj upravljivosti u odnosu na BMW i Mercedes svedoci i ovaj test: https://youtu.be/o5zzwuiJLD0 . Masa 159 nije bila nista veca od konkurencije, ali je zato imala najvecu krutost sasije u segmentu, isto kao 156 pre nje, i Giulia posle. 166 je na sopstvenoj Type E platformi. Twin spark je tehnologija razvijena u AR odeljenju, isto kao i Busso V6. Zamena JTS motorima nije bila najsrecnija, ali 3.2 iako nema tu dusu kao Busso, snazniji je i nista manje pouzdan. Alfa je razvila i 1.75 TBi motor, ugradjivan u 159, Giuliettu i 4C. Platforma na kojoj su Giulia i Stelvio se zove Giorgio, razvijena je specijalno za ova dva modela, i trenutno je najbolja platforma C segmenta u industriji. Ta Stellantis platforma koju spominjes jos uvek ne postoji, ali ce biti izvedena iz Giorgio, odnosno prilagodjena automobilima na baterije. Ne znam odakle ti podaci koje si naveo, ali svi do jednog su netacni. Imas potpuno pogresnu percepciju o tehnickim karakteristikama Alfi u poslednjih 20ak godina, a dozvoljavas sebi da tako nastupas. Tuzno...

Svaka roba pronađe svog kupca

pre 2 godine

Mislim da gubis vreme pokušavajući da ovde dokazes nekom objektivne činjenice. Posle Alfasud-a, 33-ke i 75-ice, za mene je stalo sa alfom kod 155-ice. Jednostavno to više nije bilo to. Ne možeš fijata (Tipo) da malo prefarbas i prodaješ kao Alfu. Trebalo im je 20 godina da to shvate i tek zadnja dva modela su uopšte vredna pažnje da čovek stane i razmisli. Suviše malo, suviše kasno. Ja zaista ne vidim šta mi Alfa danas može ponuditi a sto recimo BMW/ Audi / Mercedes ne mogu. Mozda i samo možda bih ponovo razmislio o Alfi samo pod jednim uslovom - da nema apsolutno nikakve veze sa Fijatom.
(Alex, 23. oktobar 2021 09:09)

Trttrtrtrtrt

Mnogo priče napamet i premalo prave vožnje.

Audi i Alfa...pa makar i prerađeni FIAT, AUDI je dve klase dizajnom i upravljivošću ispod.
Osim ako su jedinstveni doživljaj finiture i kič displejada ono što vozaču imponuje

Hercegovac

pre 2 godine

Vozio sam francuze, njemce, italijane i japance. Svako ima neki svoj adut, ali najzabavniji voznju sam dozivljavao za volanom Alfa Romeo. Stelvio i Djulija su dizajnerski i mehanicki biseri u svojim klasama i prava je steta sto to ljudi ne shvataju. Da je cijena malo pristpacnija Stelvio bi bio u najuzem izboru za sljedecu kupovinu, a opet i ne moze biti jeftiniji kada se vidi kako je mehanika rijesena, kako se vozi i kako plijeni svojom pojavom. Respect!

Svaka roba pronađe svog kupca

pre 2 godine

Pa naravno da je limitirana serija, jer samo toliko i mogu da isporuce...AlfaRomeo skriva informaciju da je proizvodnja modela Giulia vec 2 meseca prekinuta.
(Kobaja Grande, 22. oktobar 2021 11:38)

Giulia u srži stoji superiorno u odnosu na BMW i slabo se prodaje. Greška nije u proizvodu. Greška je kod vas, kupaca.

Subotom pre podne Italijom šetaju savršeno doterani muškarci, svi moderni a dobar deo i sa stilom. Merkaju se međusobno dok njihove zarozane žene jure decu, osmehuju se jedna drugoj i ponašaju prirodno.

U Italiji se vrhom ponude smatraju nemački automobili. Kupuju ih muškarci koji se međusobno odmeravaju.

Malo ste redom postali ženskobanjasti i nesigurni

Kobaja Grande

pre 2 godine

Pa naravno da je limitirana serija, jer samo toliko i mogu da isporuce...AlfaRomeo skriva informaciju da je proizvodnja modela Giulia vec 2 meseca prekinuta.

Kad on duvne i Giugaro sune

pre 2 godine

Čak i Giulia nije dobila alfa / Giugaro platformu (koja je bila predvidjena) već STLA platformu. Namam ja ništa protiv univerzalnih platformi, danas su neophodne da bi preživeo, jer su troškovi razvoja ogromni, ali nemoj da me mazes da je to nešto specijalno.
(Alex, 24. oktobar 2021 00:52)

Vatra samo pršti po komentaru. Ali platforma Giorgio ostaje platforma Giorgio. Da se na njoj do poslednjeg prave Giulia i Stelvio.
STLA može da bude Giugaro, a i ne mora. To je već scifi u glavi temperamentnog komentatora

Ali nije strašno

pre 2 godine

@Svaka roba pronađe svog kupca
Neka ponekad, a neka nikad.
(kimi R, 23. oktobar 2021 11:54)

Ako ste razumeli komentar onda je pošalica malo

Radovan I

pre 2 godine

Za mene , Alfa je vrh , hoce da trosi malo vise , al lezanje, kocenje i upravljivost je za svaku pohvalu ! Za ljubitelje nemackih auta imam poruku : da nemci znaju nesto da naprave , nebi izgubili 2 (dva) rata . Sve receno ! Lep pozdrav i dobro zdravlje svima !

rihthofen

pre 2 godine

@Radovan
Da ti išta znaš, znao bi da nisu rat izgubili zbog toga šta su pravili nego drugih faktora. A kad već prosipaš umotvorine ima i ona"da su valjali ne bi propali"alfa.

Da

pre 2 godine

@(Alex, 23. oktobar 2021 09:09)

Fiat ne moze kako ti kazes da prefarbas i prodajes kao Alfu / Lanciju, ali zato VW mozes da zamazes i prodajes kao Audi/Seat/Skodu?
Svasta.

Fiat se pogubio i za sebe 90ih, a kamoli za Alfu i Lanciu.
Sa Lanciom je napravio gresku 92god kada su odlucivali u kom pravcu ce ici brendovi jer nisu mogli da imaju pod istom kapom dva sportska brenda (citaj: trosak uvek veci od prihoda). U tom periodu Alfa je dominirala na DTMu sa 155, a Delta u Reliju, ali prodaja je opet bila losa, a takmicenje u tim sportovima izuzetno skupo. Cak i fabrike u mnogo boljoj finansijskoj situaciji se nisu "igrale" toliko u tim sportovima.
Pala je odluka da Alfa ostaje sportak, a Lancia ide u premium jer im je falio premium brend da popuni cenovnu rupu izmedju Fiata i Maseratija.
Ostalo je istorija.

Alex

pre 2 godine

Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru
(Lancia Delta, 22. oktobar 2021 13:37)

u pravu si, fiat ih nije upropastio. propast je počela ranije.

ali kako su 1986 proizvodili 10 (slovima: deset) puta više nego danas, mogu slobodno da kažem da ih je fiat: DOKUSURIO.
(samo jaretina, 22. oktobar 2021 15:32)

Mislim da gubis vreme pokušavajući da ovde dokazes nekom objektivne činjenice. Posle Alfasud-a, 33-ke i 75-ice, za mene je stalo sa alfom kod 155-ice. Jednostavno to više nije bilo to. Ne možeš fijata (Tipo) da malo prefarbas i prodaješ kao Alfu. Trebalo im je 20 godina da to shvate i tek zadnja dva modela su uopšte vredna pažnje da čovek stane i razmisli. Suviše malo, suviše kasno. Ja zaista ne vidim šta mi Alfa danas može ponuditi a sto recimo BMW/ Audi / Mercedes ne mogu. Mozda i samo možda bih ponovo razmislio o Alfi samo pod jednim uslovom - da nema apsolutno nikakve veze sa Fijatom.

Sibirac

pre 2 godine

Koliko god mi se Alfa Romeo kao marka i Stelvio kao model sviđali, zar je normalno za model koji se pet godina proizvodi da ima samo 7 primeraka u oglasima, od čega 4 nova?

Alex

pre 2 godine

@alex, taj neko sam ja, i upravo sam napisao objektivne cinjenice, za koje se pravite slepi. Prodaja Alfi nije stala sa preuzimanjem od strane Fiata (da, verovali ili ne, i dalje bez j). Lancia je proizvela najbolje reli automobile upravo pod Fiatom. Alfa nikada nije bila 'prefarbani Fiat'. Uvek je imala svoje motore, drugacije upravljanje sa agresivnijom geometrijom, i drugacije vesanje, mnogo sofisticiranije i podeseno za bolje lezanje na putu. To su sistemi koji cine sustinu jednog automobila, i koji prave znacajnu razliku u ponasanju u voznji u odnosu na Fiate. Alfa nudi ono sto je uvek nudila: stabilane, upravljive automobile, zanimljive za voznju i lepe na oko. To sto se tebi vise dopada neki drugi brend je tvoje pravo, i niko te nece zbog toga napadati. Uzivaj u svom BMW/Audi/Mercedesu, nema potrebe da pljujes druge brendove
(Lancia Delta, 23. oktobar 2021 12:54)

Ne lupaj! Već na 155 delove na prednjem vešanju si mogao da menjaš izmedju 155 i Tipo-a. Od twin spark tehnike je ostala samo glava motora, aluminijumski blok iz 75-a više nije bio ugrađivan u njih. 156 je bio mix svega i svačega. 159 - katastrofa, GM platforma razvijana za Saab 9-5 i Alfu 166. Blok benzinskih motora - Holden. Zbog prevelike platforme i sama 159 je bila preteska za bilo kakvu sportsku vožnju. BMW i poneki mercedes su bili pojam sportskog vozila za 159. Čak i Giulia nije dobila alfa / Giugaro platformu (koja je bila predvidjena) već STLA platformu. Namam ja ništa protiv univerzalnih platformi, danas su neophodne da bi preživeo, jer su troškovi razvoja ogromni, ali nemoj da me mazes da je to nešto specijalno.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Pa naravno da je limitirana serija, jer samo toliko i mogu da isporuce...AlfaRomeo skriva informaciju da je proizvodnja modela Giulia vec 2 meseca prekinuta.

Brigate Rosse

pre 2 godine

Лепо, али не може се живети од успомена или продатих 1000 комада.
Треба снимити филм о томе како је Фијат успео да упропасти Алфу и Ланчиу. На крају и себе самог.

Alex

pre 2 godine

Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru
(Lancia Delta, 22. oktobar 2021 13:37)

u pravu si, fiat ih nije upropastio. propast je počela ranije.

ali kako su 1986 proizvodili 10 (slovima: deset) puta više nego danas, mogu slobodno da kažem da ih je fiat: DOKUSURIO.
(samo jaretina, 22. oktobar 2021 15:32)

Mislim da gubis vreme pokušavajući da ovde dokazes nekom objektivne činjenice. Posle Alfasud-a, 33-ke i 75-ice, za mene je stalo sa alfom kod 155-ice. Jednostavno to više nije bilo to. Ne možeš fijata (Tipo) da malo prefarbas i prodaješ kao Alfu. Trebalo im je 20 godina da to shvate i tek zadnja dva modela su uopšte vredna pažnje da čovek stane i razmisli. Suviše malo, suviše kasno. Ja zaista ne vidim šta mi Alfa danas može ponuditi a sto recimo BMW/ Audi / Mercedes ne mogu. Mozda i samo možda bih ponovo razmislio o Alfi samo pod jednim uslovom - da nema apsolutno nikakve veze sa Fijatom.

Alex

pre 2 godine

@alex, taj neko sam ja, i upravo sam napisao objektivne cinjenice, za koje se pravite slepi. Prodaja Alfi nije stala sa preuzimanjem od strane Fiata (da, verovali ili ne, i dalje bez j). Lancia je proizvela najbolje reli automobile upravo pod Fiatom. Alfa nikada nije bila 'prefarbani Fiat'. Uvek je imala svoje motore, drugacije upravljanje sa agresivnijom geometrijom, i drugacije vesanje, mnogo sofisticiranije i podeseno za bolje lezanje na putu. To su sistemi koji cine sustinu jednog automobila, i koji prave znacajnu razliku u ponasanju u voznji u odnosu na Fiate. Alfa nudi ono sto je uvek nudila: stabilane, upravljive automobile, zanimljive za voznju i lepe na oko. To sto se tebi vise dopada neki drugi brend je tvoje pravo, i niko te nece zbog toga napadati. Uzivaj u svom BMW/Audi/Mercedesu, nema potrebe da pljujes druge brendove
(Lancia Delta, 23. oktobar 2021 12:54)

Ne lupaj! Već na 155 delove na prednjem vešanju si mogao da menjaš izmedju 155 i Tipo-a. Od twin spark tehnike je ostala samo glava motora, aluminijumski blok iz 75-a više nije bio ugrađivan u njih. 156 je bio mix svega i svačega. 159 - katastrofa, GM platforma razvijana za Saab 9-5 i Alfu 166. Blok benzinskih motora - Holden. Zbog prevelike platforme i sama 159 je bila preteska za bilo kakvu sportsku vožnju. BMW i poneki mercedes su bili pojam sportskog vozila za 159. Čak i Giulia nije dobila alfa / Giugaro platformu (koja je bila predvidjena) već STLA platformu. Namam ja ništa protiv univerzalnih platformi, danas su neophodne da bi preživeo, jer su troškovi razvoja ogromni, ali nemoj da me mazes da je to nešto specijalno.

samo jaretina

pre 2 godine

Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru
(Lancia Delta, 22. oktobar 2021 13:37)

u pravu si, fiat ih nije upropastio. propast je počela ranije.

ali kako su 1986 proizvodili 10 (slovima: deset) puta više nego danas, mogu slobodno da kažem da ih je fiat: DOKUSURIO.

Kuliša

pre 2 godine

Alfe zaista prelepa auta...
Dugo sam se razmišljao dal da uzmem Stelvio Veloce ili Lexus ES, na kraju sam uzeo Lexusa, al meni lično Alfa pravi najlepša auta...

Sibirac

pre 2 godine

Koliko god mi se Alfa Romeo kao marka i Stelvio kao model sviđali, zar je normalno za model koji se pet godina proizvodi da ima samo 7 primeraka u oglasima, od čega 4 nova?

Preddy Baer

pre 2 godine

Ja bih na mestu AR-a ipak izbegao da stavljam u isti kadar GT Junior i nekakav SUV, a oni kako hoce. to ide nekako jedno sa drugim ko piletu sise.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

Alfe zaista prelepa auta...
Dugo sam se razmišljao dal da uzmem Stelvio Veloce ili Lexus ES, na kraju sam uzeo Lexusa, al meni lično Alfa pravi najlepša auta...
(Kuliša, 22. oktobar 2021 14:42)

Puno sreće s Lexusom ali "grešku u koracima" si napravio baš zato što si dugo razmišljao jer Alfa se ne kupuje razumom nego srcem, odma i na prvu, bez razmišljanja, ljubav na prvi pogled, to je to, kapiraš.

Svaka roba pronađe svog kupca

pre 2 godine

Pa naravno da je limitirana serija, jer samo toliko i mogu da isporuce...AlfaRomeo skriva informaciju da je proizvodnja modela Giulia vec 2 meseca prekinuta.
(Kobaja Grande, 22. oktobar 2021 11:38)

Giulia u srži stoji superiorno u odnosu na BMW i slabo se prodaje. Greška nije u proizvodu. Greška je kod vas, kupaca.

Subotom pre podne Italijom šetaju savršeno doterani muškarci, svi moderni a dobar deo i sa stilom. Merkaju se međusobno dok njihove zarozane žene jure decu, osmehuju se jedna drugoj i ponašaju prirodno.

U Italiji se vrhom ponude smatraju nemački automobili. Kupuju ih muškarci koji se međusobno odmeravaju.

Malo ste redom postali ženskobanjasti i nesigurni

blake

pre 2 godine

Boze koliko smaraju ovi lokalni pljuvaci Italijana.
Gori od sendvicara. Ovi bar rade za pare, ovi samo ispoljavaju svoje zivotne frustracije. I u ovoj vesti oni su nasli nesto ruzno i negativno. Bravo, al mi vas je zao.

Lancia Delta

pre 2 godine

@brigate, da li mozemo da saznamo od jednog eksperta poput tebe u kakvom su to tacno stanju bile kompanije Alfa Romeo i Lancia (izgovara se Lanča, bez i) u trenutku preuzimanja? Prodaja cvetala? Profit na sve strane? I onda dodje zli Fiat (bez j) i upropasti ih? Nego kako je Fiat (da, i dalje bez j) uspeo da kupi tako uspesne kompanije? Zasto nisu ostale samostalne, kada su bile tako uspesne, pa ih niko ne bi 'upropastio'? Hvala na odogovoru

Radovan I

pre 2 godine

Za mene , Alfa je vrh , hoce da trosi malo vise , al lezanje, kocenje i upravljivost je za svaku pohvalu ! Za ljubitelje nemackih auta imam poruku : da nemci znaju nesto da naprave , nebi izgubili 2 (dva) rata . Sve receno ! Lep pozdrav i dobro zdravlje svima !

Svaka roba pronađe svog kupca

pre 2 godine

Mislim da gubis vreme pokušavajući da ovde dokazes nekom objektivne činjenice. Posle Alfasud-a, 33-ke i 75-ice, za mene je stalo sa alfom kod 155-ice. Jednostavno to više nije bilo to. Ne možeš fijata (Tipo) da malo prefarbas i prodaješ kao Alfu. Trebalo im je 20 godina da to shvate i tek zadnja dva modela su uopšte vredna pažnje da čovek stane i razmisli. Suviše malo, suviše kasno. Ja zaista ne vidim šta mi Alfa danas može ponuditi a sto recimo BMW/ Audi / Mercedes ne mogu. Mozda i samo možda bih ponovo razmislio o Alfi samo pod jednim uslovom - da nema apsolutno nikakve veze sa Fijatom.
(Alex, 23. oktobar 2021 09:09)

Trttrtrtrtrt

Mnogo priče napamet i premalo prave vožnje.

Audi i Alfa...pa makar i prerađeni FIAT, AUDI je dve klase dizajnom i upravljivošću ispod.
Osim ako su jedinstveni doživljaj finiture i kič displejada ono što vozaču imponuje

Lancia Delta

pre 2 godine

@jare, Lancia je dominirala relijem 70ih i 80ih pod Fiatom (preuzeta 1969), kada su projektovani pravi biseri autoindustrije. Od najprodavanijih Alfi u istoriji, prve dve su se proizvodile delom nakon preuzimanja od Fiata 1986: Alfasud (1971-1989) i njena naslednica 33 (1983-1995); dok su druge dve kompletno projektovane pod Fiatom: 156 i 147. Ne tvrdim da Fiat nije mogao bolje, ne tvrdim ni da su se Alfa i Lancia raspadale pre preuzimanja, ali ajde da budemo realni. Ovo pljuvanje i sirenje dezinformacije jeste hronicno kada su ovi brendovi u pitanju, ali svakako nije pozeljno.
@Giulietta, pokupio sam svasta tokom rada u autoindustriji, uglavnom tehnicke prirode, ali pomalo i istorije... Ostavio sam meil redakciji

La la iz Banata

pre 2 godine

Izvinuće me ljubitelji alfi, ali na slikama je ipak najlepša Duomo di Milano. Koga put nanese u Milano, pod obavezno je videti katedralu.

Kad on duvne i Giugaro sune

pre 2 godine

Čak i Giulia nije dobila alfa / Giugaro platformu (koja je bila predvidjena) već STLA platformu. Namam ja ništa protiv univerzalnih platformi, danas su neophodne da bi preživeo, jer su troškovi razvoja ogromni, ali nemoj da me mazes da je to nešto specijalno.
(Alex, 24. oktobar 2021 00:52)

Vatra samo pršti po komentaru. Ali platforma Giorgio ostaje platforma Giorgio. Da se na njoj do poslednjeg prave Giulia i Stelvio.
STLA može da bude Giugaro, a i ne mora. To je već scifi u glavi temperamentnog komentatora

Sasa

pre 2 godine

Alfa je lepsa od para a inace 80ih sam vozio gt junior 1600ccm fenomebalan auto ali trosi ko moskvic ali brate i ide a sad za dusu jedna 164td i uzivancija poz svima

Lancia Delta

pre 2 godine

@alex, taj neko sam ja, i upravo sam napisao objektivne cinjenice, za koje se pravite slepi. Prodaja Alfi nije stala sa preuzimanjem od strane Fiata (da, verovali ili ne, i dalje bez j). Lancia je proizvela najbolje reli automobile upravo pod Fiatom. Alfa nikada nije bila 'prefarbani Fiat'. Uvek je imala svoje motore, drugacije upravljanje sa agresivnijom geometrijom, i drugacije vesanje, mnogo sofisticiranije i podeseno za bolje lezanje na putu. To su sistemi koji cine sustinu jednog automobila, i koji prave znacajnu razliku u ponasanju u voznji u odnosu na Fiate. Alfa nudi ono sto je uvek nudila: stabilane, upravljive automobile, zanimljive za voznju i lepe na oko. To sto se tebi vise dopada neki drugi brend je tvoje pravo, i niko te nece zbog toga napadati. Uzivaj u svom BMW/Audi/Mercedesu, nema potrebe da pljujes druge brendove

Lancia Delta

pre 2 godine

@alex, takav recnik je uvek posledica odsustva argumenata i mozes da ga zaboravis. Alfa 155 uopste ne deli platformu sa Fiat Tipom, nego sa Temprom i Lanciom Deltom Integrale. Da tom Deltom Integrale. Alfa i Lancia nose duple viljuske napred, dok Tempra ima MacPherson. Isti slucaj sa 156, Mareom i Lybrom. Sve 3 imaju drugacije vesanje, 156 naravno duple viljuske, mnogo agresivniji steering ratio od druge dve. 159 je na sopstvenoj platformi, koja od GM ima samo ime. Taj Saab koji spominjes je na Epsylon platformi koju deli sa Cromom, Vectrom i kasnije Insigniom. Razlika u odnosu na 159 je oped prednje MacPherson oslanjanje u odnosu na duple viljuske, i zadnji multilink sa 2 spone, dok 159 ima 3. Naravno 159 ima preciznije upravljanje. O njenoj upravljivosti u odnosu na BMW i Mercedes svedoci i ovaj test: https://youtu.be/o5zzwuiJLD0 . Masa 159 nije bila nista veca od konkurencije, ali je zato imala najvecu krutost sasije u segmentu, isto kao 156 pre nje, i Giulia posle. 166 je na sopstvenoj Type E platformi. Twin spark je tehnologija razvijena u AR odeljenju, isto kao i Busso V6. Zamena JTS motorima nije bila najsrecnija, ali 3.2 iako nema tu dusu kao Busso, snazniji je i nista manje pouzdan. Alfa je razvila i 1.75 TBi motor, ugradjivan u 159, Giuliettu i 4C. Platforma na kojoj su Giulia i Stelvio se zove Giorgio, razvijena je specijalno za ova dva modela, i trenutno je najbolja platforma C segmenta u industriji. Ta Stellantis platforma koju spominjes jos uvek ne postoji, ali ce biti izvedena iz Giorgio, odnosno prilagodjena automobilima na baterije. Ne znam odakle ti podaci koje si naveo, ali svi do jednog su netacni. Imas potpuno pogresnu percepciju o tehnickim karakteristikama Alfi u poslednjih 20ak godina, a dozvoljavas sebi da tako nastupas. Tuzno...

rihthofen

pre 2 godine

@Radovan
Da ti išta znaš, znao bi da nisu rat izgubili zbog toga šta su pravili nego drugih faktora. A kad već prosipaš umotvorine ima i ona"da su valjali ne bi propali"alfa.

Ali nije strašno

pre 2 godine

@Svaka roba pronađe svog kupca
Neka ponekad, a neka nikad.
(kimi R, 23. oktobar 2021 11:54)

Ako ste razumeli komentar onda je pošalica malo

Hercegovac

pre 2 godine

Vozio sam francuze, njemce, italijane i japance. Svako ima neki svoj adut, ali najzabavniji voznju sam dozivljavao za volanom Alfa Romeo. Stelvio i Djulija su dizajnerski i mehanicki biseri u svojim klasama i prava je steta sto to ljudi ne shvataju. Da je cijena malo pristpacnija Stelvio bi bio u najuzem izboru za sljedecu kupovinu, a opet i ne moze biti jeftiniji kada se vidi kako je mehanika rijesena, kako se vozi i kako plijeni svojom pojavom. Respect!

Da

pre 2 godine

@(Alex, 23. oktobar 2021 09:09)

Fiat ne moze kako ti kazes da prefarbas i prodajes kao Alfu / Lanciju, ali zato VW mozes da zamazes i prodajes kao Audi/Seat/Skodu?
Svasta.

Fiat se pogubio i za sebe 90ih, a kamoli za Alfu i Lanciu.
Sa Lanciom je napravio gresku 92god kada su odlucivali u kom pravcu ce ici brendovi jer nisu mogli da imaju pod istom kapom dva sportska brenda (citaj: trosak uvek veci od prihoda). U tom periodu Alfa je dominirala na DTMu sa 155, a Delta u Reliju, ali prodaja je opet bila losa, a takmicenje u tim sportovima izuzetno skupo. Cak i fabrike u mnogo boljoj finansijskoj situaciji se nisu "igrale" toliko u tim sportovima.
Pala je odluka da Alfa ostaje sportak, a Lancia ide u premium jer im je falio premium brend da popuni cenovnu rupu izmedju Fiata i Maseratija.
Ostalo je istorija.