Subota, 25.09.2021.

13:57

Norveško zbogom benzincima i dizelašima: Od 2022. kupovaće se samo električni automobili?

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Norveško zbogom benzincima i dizelašima: Od 2022. kupovaæe se samo elektrièni automobili? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

Vlada

pre 2 godine

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra. 
Pretpostavljam da si na to mislio?
(jaka struja, 26. septembar 2021 08:51)

Niste u pravu kolega. Zasto mikrotalasna ima metalnu mrezicu na staklu? Da spreci EM zracenje da izlazi napolje.

Nebitno za EV pricu, ali da se utvrdi gradivo.

norveška računica

pre 2 godine

Osobni Auto sa baterijom 50kWh prelazi oko 300 kilometara. Mjesečno meni na struju odlazi preko 350 kWh u domaćinstvu. Pa da prelaziš 21000 godišnje to je kao 10 računa. 500 Eura godišnje za benzin? Nije loše za takvu kilometražu.

Kikilišur

pre 2 godine

Norveška...najgluplja,najdosadnija i najskuplja zemlja u kojoj sam bio,a bio sam u dosta. Sledi Danska,a iza nje po depresiji čuvena Švedska. Skandinavija je za izbegavanje.
Svetski proizvodjač nafte drži moralnu pridiku o automobilima na struju?!?!
Pa ko koga ovde zaje...va?!
Licemeri.

Milan

pre 2 godine

@zonbi
@maxy
Za razliku od vas ja sam bio u norveškoj, bar znam o čemu pišem. Ništa nemam protiv norvežana, uredili su sebi državu po svom nahođenju. Jedini problem koji vi ne vidite je da su je uredili zato što su imali uslove. Kao što i Katar ima uslove ali me ne možete ubediti da su pametni.
Vama je, verovatno, normalno da čovek koji je ubio 77-oro dece živi u priličnom luksuzu do kraja života? Meni nije.

Radijator

pre 2 godine

Shvataš li sad? Ne mogu, nemoguće je objasniti jednostavnijim primerom. Iole inteligentnom može se objasniti primerima. Pametnima nisu ni potrebni primeri; oni postanu primer. Kao Norvežani i Norveška u ovom slučaju.
(Joca, 27. septembar 2021 13:32)

Dzabe se trudiš.
Svako ko pominje Norvešku i naftu nema kapacitet da shvati da je to roba kojim oni trguju. I da bas zato sto je prodaju, a ne koriste u svojoj zemlji nisu licemerni.
Ne vredi. Daleko je srpska svest od tog koncepta.

rebro

pre 2 godine

A gde će da nađu struju za sve te silne električne automobile? Češka ima dve nuklearne elektrane i ako bi sledila politiku EU da od 2035.g pređe na električna vozila danas bi moralo da se počne sa izgradnjom još najmanje 5 nuklearnih elektrana da bi imali struju za sve te automobile.
Realnost je takva da Češka neće graditi nijednu nuklearku, a neće ni preći an električna vozila 2035. godine.

Joca

pre 2 godine

Одвратни лицемери, ко зна колико милијарди на нафти... , а ви што паметујете, знају они добро зашто је ми купујемо. Уосталом видећу када ухвате дилера дроге сутра да ли ћете исто рећи.
(Филипинац, 25. septembar 2021 23:58)
Ne razumem šta si hteo metaforom o dileru droge? Pa nafta je najmoćnija droga na koju su dileri navukli celo čovečanstvo.
Ako ti je teško da razumeš, probaj sa lešnicima. Mislim, ne da postaneš inteligentniji jedući lešnike, nego primer sa lešnicima. Ja tebi prodajem lešnike. Možda ćeš ti da ih koristiš za kolače, možda kao pelet. I ako znam da ne praviš eurokrem, šta mene to zanima dokle god lešnike kupuješ i plaćaš? Da li bi me poslušao da ti kažem "Što bre budalo pališ te lešnike?". Kako su Norvežani licemeri? Oni ni sada ne spaljuju naftu radi energije, a uskoro neće ni u automobilima.

Spaljivati naftu ovako kako budale misle da je pametno je još mnogo gore i gluplje nego ložiti lešnike kao pelet; sagorela nafta je neuporedivo štetnija, otrovnija, pa čak i kancerogena. Normalno, ložićeš bilo šta ako moraš, da se ne smrzneš. Ali ako ne moraš, ili ne moraš više, to ćeš da radiš samo ako si budala, lenj (to je isto) ili zato što si već kupio peć za loženje lešnika i nemaš više para za novu jer si ih potrošio kupujući brda lešnika.

Shvataš li sad? Ne mogu, nemoguće je objasniti jednostavnijim primerom. Iole inteligentnom može se objasniti primerima. Pametnima nisu ni potrebni primeri; oni postanu primer. Kao Norvežani i Norveška u ovom slučaju.

Valjevac

pre 2 godine

Za jedan set barterija, u atmosferu se izbaci toliko štetnih gasova koliko i auto euro 3 za 30 godina. Tamo gde kopate litijum, imate efekat spaljene zemlje. Vekovima je kontaminirana. 80% svetske električne energije se dobija iz fosilnih goriva i atomske energije. Toliko o ekologiji E. Vozila.

Joca

pre 2 godine

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra.
Pretpostavljam da si na to mislio?
(jaka struja, 26. septembar 2021 08:51)
Ne znam šta je on mislio, ali ne razumem ni šta si ti ovim hteo da kažeš. Faradejev kavez je kavez. Štiti i od ulaska mace u kavez sa kanarincem, a jednako tako ni da kanarinac ne može da pobegne. Mikrotalasna rerna je recimo kavez sa tom svrhom da "kanarinac" nipošto ne pobegne.
Zašto bi elektromagnetno zračenje bilo jače u električnom nego u benzinskom automobilu, nemam pojma. Napon na sekundaru bobine, VN kablovima, razvodniku i svećicama je viši nego bilo gde u električnom vozilu. Pritom je promenljive frekvencije i varniči (kod starih benzinaca i u potpuno neoklopljenom razvodniku paljenja). Niko nikada nije toliko "strahovao" kao od baterija i pogonskog elektromotora koji su oklopljeni i pogotovo nikada ništa nigde ne varniči. Ne zbog toga, ali više se u pogonsku svrhu ne koriste ni elektromotori sa četkicama.
Ali eto, niko nije tako "brinuo" koliko zrače komponente i agregati benzinskog motora kao što su se sada "zabrinuli". Vrhunac brige im je bio da im burna EM emisija od motora ne ometa radio prijem i slušanje radio emisije.

Naprotiv, iako ni EM zračenje benzinaca nije preterano značajno, daleko je veće nego što ikako može da bude sa električnim pogonom. WiFi, GSM, satelitske navigacije i ostalo je i nešto drugo.

maxy

pre 2 godine

Kakve komentar ima veze sa temom? Početkom 20 veka norvežani su se masovno iseljavali u SAD zbog gladi, toliko o njihovoj "nadmoći". Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast. A da bi se uspešan srbin preselio u norvešku klimu, to jako teško. Ima u životu nešto i osim novca.
(Milan, 26. septembar 2021 18:25)

Pa zar nisu pametni? Da u Srbiji ima nafte ti bi sad bio jeftina radna snaga, na nivou Afričke kolonije.

toota boogarin

pre 2 godine

Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi
(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Komentari na B92 automobili nikad ne iznevere. Znaš da ćeš uvek naići na pravi biser.

Radovan

pre 2 godine

Znači, tamna pozadina iza svega je ogromna količina novca. Šta je novac? Običan papir, malo kvalitetniji sa odštampanim dizajnom i simbolima. Ili je plastična kartica sa čipom. Ili je samo informacija u kompjuteru banke.
A koja je tamna pozadina novca?
(Neplivač, 26. septembar 2021 05:34)

Norveška država odbila je državno uvođenje e-aute i kompletne logistike.
I svaka normalna država će odbiti jer to košta jako mnogo, a nema nikakav efekat na ekologiju i sopstvenu industriju proizvodnje e-auta i električne energije, jer su države dužne da i to uvoze. Ima struje, ima e-auta, ima e-punjača, samo države treba sve to da plate.

U Norveškoj su, država,vlada i vlast skoncetrisani u Ministarstvu nafte, jer cela Norveška živi od toga. Rudno-minralna bogatstva su zdravi temelji za ekonomski uspon svake države, a ne dugovi kao što ih imaju mnoge države koje teže za tuđim resursima:rude(KosMet),voda(Plitvička jezera),plodno zemljište(Vojvodina), kao jedine resurse koje je imala bivša Jugoslavija.

A onda je Brejvik ubedio Norvešku državu u promenu načina razmišljanja, i oni su za 1. godinu napravili kompletnu e-logistiku.

Autonomna vozila nisu u vašem posedu, već u posedu onoga koji će putem satelita da upotrebi vozilo kao novi vid oružja/napada-bio intervju sa čovekom iz CIA.

Tamna pozadina je navedena u svetskim medijima, treba ih čitati.
Čitajte narode svetske vesti, a manje cinizma i "pametnih" komentara.

zonbi

pre 2 godine

Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast.
(Milan, 26. septembar 2021 18:25)

Samo toliko? Nisu problem Norvezani. Problem su takvi kao ti i njihove infatilne predstave o svetu koji ih okruzuje. E moji Srbi.

Milan

pre 2 godine

@Miloš
Kakve komentar ima veze sa temom? Početkom 20 veka norvežani su se masovno iseljavali u SAD zbog gladi, toliko o njihovoj "nadmoći". Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast. A da bi se uspešan srbin preselio u norvešku klimu, to jako teško. Ima u životu nešto i osim novca.

I kad

pre 2 godine

Norveska je 3ci najveci proizvodjac prirodnog gasa na svetu i tek 14ti nafte.

Tako da nije tako crno.
Zaboravili ste otrovne losose da navedete.

kole

pre 2 godine

7 od 8 su polovni i to u zemlji gde je plata ucitelja 5000 evra. A ovde imamo pametnjakovice koji urlaju kako treba kupovati samo nova kola i to u zemlji sa 400 evra plate.

Dragan

pre 2 godine

Norvežani prodaju naftu, ali najveći deo tih para ne troše, možda i ništa. Sve se ulaže u državni fond koji je jedan od najvećih globalnih investitora. Tako da za Norvežane ne brinem. Kada nafte nestane ili više ne bude potrebna njima se neće nešto mnogo promeniti u životima. Gledam njih i vidim budućnost.

Ovol'ke ribe sam 'vatao

pre 2 godine

@(Valerij, 26. septembar 2021 11:42)

Potpuno si pogresno razumeo moj komentar. Ti ako vozis 1200km u cugu si velika opasnost na putu, a potrosnja od 6l sa teranjem do 200kmh su bajke za malu decu. Ja nigde ne pominjem teslu i autonomiju, samo da je ludost toliko voziti. Osim Nemacke, ogranicenja su manje vise svuda oko 130kmh.

Hmmm

pre 2 godine

@"Naime, sedam od osam kupljenih automobila u Norveškoj su polovni automobili. Od 357.176 promena vlasništva u prvih osam meseci ove godine, samo dvanaest odsto činili su električni automobili."

Ne cveta cvetje ni u vase preduzetje.

Srećko

pre 2 godine

Čitajući komentare stiče se utisak da većina vozača ide u Paraliju dva puta nedeljno pa im ev nije praktičan.
A naročito svi voze 200 na sat.

kimi R

pre 2 godine

@Dik
Kod nas na 20 prodatih kola ide 18 benzinaca i dva dizela, ako pričamo o novim ali sam nekako ubeđen da tvoj komentar nema veze sa pameću. No nemoj da te je sramota, ovde je većina takvih.

RCZ

pre 2 godine

Meni sve ovo lici na prevaru planetarnih razmera. Kakvu autonomiju imaju el automobili ? Nikakvu za duzi put. Gledam Tesla aute po svedskoj na autoputu svaki dan voze jedva nesto brze od kamiona. Da ne potrose bateriju . Pomodarstvo cisto , nametnuto polumozgovima.

Valerij

pre 2 godine

@Ovol'ke ribe sam 'vatao
Uporedio sam domet Tesle sa dometom Mondea. Ako Teslu voziš 200 km/h, nećeš preći 400 km nego 150 max, a i to je diskutabilno, pa ćeš za 2000 km stati 20 puta na punjenje, što znači da će ti za taj put biti potrebno 20 sati samo za punjenje i još 10 sati za vožnju.
Ja ako vozim auto kombinovano, uzmeđu 130 i 200, kako gde, moj auto neće trošiti više od 6 litara.
Da do dodam, vozim bez problema 10-12 sati bez stajanja u nekom jačem ritmu. Ne bih toliko izdržao ako vozim 130 km/h, zaspao bih, ali ako kombinujem ritam, usporavam namerno, pa dodajem gas, onda vozim 1000 km bez problema.
Inače Ford Mondeo je nepravedno potcenjen auto, pogotovo kod nas, to je mrcina, velika i udobna, sitni kvarovi kao i na svakom drugom, ako se redovno održava, prelazi 500.000 bez problema. Baš bih voleo da mi nađeš neku Teslu koja će da pređe toliko.

surovo realan

pre 2 godine

Mnogi se pitaju kako ce da putuju na duzi put pa Norvezani ne putuju bas kolima kao Turci viss vole avion sto zbog geografskog polozaja a i nemaju neki kompleks da ih vidi selo u beloj mecki! Naravno kad budu hteli da putuju autom uzece renta car kao sto i rimljani voze fica i smarta a putuju renta carom... e saa kod e vozila mene interesuje jedno kako ce da rase struju ako svi predju posto jedna Tesla model S pd potrosi struje za jedno punjenje koliko i cetvroclana porodica u nemackoj za 7 dana?

neutralan1

pre 2 godine

ovi zeleni stručnjaci ne kapiraju da na globalnom nivou ništa nece biti promenjeno, tankeri, avioni i vozovi sagorevaju goriva kao države kompletno. Sulude kampanje za elektricna vozila koje u drzavama bez obnovljivih izvora kao sto je naša samo štete jer moramo za tu struju lignit da gorimo. I pored svega domet od 200 -300 km brane samo likovi koji koriste pretezno biciklu za zivot. Normalno koriscenje kola nije cekanje po redovima svaki drugi dan po sat vremena da se pune kola. To nema smisla i utiče na kvalitet života

Mirke

pre 2 godine

LOL kada Srbin koji je apsolutni kralj i car licemerstva prema samom sebi kaze za Norvezane da su licemenri. Neverovatno sta ovde neces procitati. A ovom sto vozi u cugu 1200km mislim da je avionska karta mnogo isplativija i efikasnija opcija nego Mondeo i naravno hiljadu puta bezbednija.

Pulsar

pre 2 godine

Koliko zlobnih komentara. :D

Uporedite Norvešku sa ostalim naftnim izvoznicima pa onda pogledajte ko pametnije radi.

Oni crpe naftu, pa ulažu u obnovljive izvore i čistije načine prevoza, a mi kopamo ugalj i planiramo budućnost na TE.

Ulaganjem i podsticajem novih tehnologija kao što Norveška radi zapravo i utiče na smanjenje cena tih istih proizvoda, pa onda to i završi kod nas.

Možemo mi da zavidimo Norveškoj, ali vazduh im je čistiji.

Djorke

pre 2 godine

Srbija je, ako izuzmemo standard i to kakav smo ekonomski tigar, idealna za zemlja EV. Mala smo zemlja i maltene s' kraja na kraj mozes sa jednim punjenjem; ljudi voze mahom kratke relacije, a i kada idu na odmor mahom je to Gr i slicno, pa je opet relativno lako izvodljivo; zimu maltene nemamo, pa mraz ne bi ubijao domet bezveze ... Ako bi standard postao normalan i ako bi proizvodili cistu struju - ne verujem da bi se vozili dizeli kao danas. Ok, naravno da postoje izuzeci i da neki imaju drugacije potrebe (biznisi i sl), ali obucni ljudi mahom idu posao-kuca, poneki vikend i na more.
Sada postoji otpor jer niko sebe ne vidi u novom EV od 30-50.000 evra, nego u isluzenom, uvezenom, starim 10+ godina i baterijom na izdisaju i naravno da ljudi to nece.

Dejan

pre 2 godine

Kolega iz Norveske mi bas pre mesec dana kupio nov iz salona Peugeot 5008 2.0 dizel ! Norvezani nista ne rade da prevare domace stanovnistvo kao kod nas. Ova vest je prepisana i lose prevedena a verovatno i ne tacna. Odete sad ovog momenta u salone mercedesa,bmw,audi,renault i kupicete aute sa dizel agregatima ! Kisele kise nastaju od benzinaca,na to ste veoma brzo zaboravili ! Ovde je bitno imati umesto glave televizor i to sto reprodukuje yutjub i razni clanci,to se upija i prihvata !!!

jaka struja

pre 2 godine

@Valerij, 25. septembar 2021 23:40
Znači, voziš 1200km bez stajanja, staneš 10 minuta da naspeš dizel i nastaviš još 1200km? Reklo bi se da voziš 24 sata sa 10 minuta pauze.

jaka struja

pre 2 godine

A jedan prekooceanski brod Norveški zagadi vise nego ceo Oslo da vozi dizele i to euro 3….
(delija, 25. septembar 2021 19:17)

Mora da od tog broda dobro zarade. Inače ne bi ni pristajao.

jaka struja

pre 2 godine

@iks, 25. septembar 2021 22:26

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra.
Pretpostavljam da si na to mislio?

Dik

pre 2 godine

... kod nas: od prodatih 25 automobila 20 su dizel stari 10-15 godina 4 stara 15-20 godina i jedan bezinac star 15 godina i svi su dobro očuvanu skoro fabrički jer baka je to redovno održavala!

Ovol'ke ribe sam 'vatao

pre 2 godine

@(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Svaka cast kad vozis 1200km, napravis pauzu 10min i nastavis i to u Mondeu. Mislim, nista umor i tako to, cepas, pozavideli bi ti i profesionalni soferi. Cenim da ti je i prosecna brzina oko 200kmh, a da ti auto trosi oko 4 litra prosecno.

Neplivač

pre 2 godine

Ja ne znam da li ti ljudi koji kupuju eletrične automobile uključe ikad mozak. Kad se nešto toliko forsira kao sada ova elektrifikacija, kada postoji neviđena medijska kampanja, raznorazni podsticaji, uvak postoji neka tamna pozadina.
U današnje vreme ta pozadina je uvek novac.
Ogromna količina novca.
Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi, ali je potrebno ubediti ljude da to kupe. Otud svaki dan ovakvi tekstovi.
(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Znači, tamna pozadina iza svega je ogromna količina novca. Šta je novac? Običan papir, malo kvalitetniji sa odštampanim dizajnom i simbolima. Ili je plastična kartica sa čipom. Ili je samo informacija u kompjuteru banke.
A koja je tamna pozadina novca?

Licemeri na kvadrat

pre 2 godine

@100% potrosnje struje u Norveskoj dolazi iz obnovljivih izvora. 100% i jos izvoze velike kolicine. 0 termoelektrana, 0 nuklearki.
(Dong, 25. septembar 2021 22:29)

A koliko proizvedu nafte, koja sagori negde drugde?
Brinu o zagadjenju, tako sto ga izvozom nafte izvezu 5000km dalje i tamo zagade okolinu. Pravi zeleni licemeri i demagozi.

Kramp, ašov i lopata ekonomija

pre 2 godine

100% potrosnje struje u Norveskoj dolazi iz obnovljivih izvora. 100% i jos izvoze velike kolicine. 0 termoelektrana, 0 nuklearki.
(Dong, 25. septembar 2021 22:29)

Ne valja to nikako. Gde im žene rade ako nisu rudarke kao kod nas koje obilazi predsednik? Nezaposlenost hara?

Red

pre 2 godine

Dokle su oni dogurali brate slatki, drugi svet. Ali citajuci ovde komentare nemaju oni pojma, znamo mi da ne mogu baterije na hladno, da to jos vise zagadjuje, da je dizlo bolji od ev, ma znamo mi sve, nemaju oni pojma.

obi van

pre 2 godine

skoro sam pročitao članak o stvarnom dometu električnih vozila. Svi lažu i ni jedan auto nije napravio više od 280km na testu.
Na tome se ne može bazirati nikakav brz prelaz na e mobility.
Domet mora biti minimalno 800km i da punjenje ne traje duže od 20 minuta. Takođe i da nema čekanja na pumpama. Za to sve treba još 30 godina.
Takođe nije mi jasno zašto su se političari okomili na automobile kad je trećini poljoprivreda i stočarstvo daleko veći problem. Ne zbog CO2 već drugih gradova (metan, azot dioksid) koji imaju jači efekat na zagrejavanje atmosfere.

Valerij

pre 2 godine

@ za 111
Kažeš stane na svakih 400 km da napuni bateriju i zadrži se 60 min po punjenju?
Ja sa mojim Fordom Mondeom, pređem sa jednim rezervoarom na auto putu 1200 km bez razmišljanja gde je pumpa, stanem 10 min, napunim ga i nastavim.
Ja ne znam da li ti ljudi koji kupuju eletrične automobile uključe ikad mozak. Kad se nešto toliko forsira kao sada ova elektrifikacija, kada postoji neviđena medijska kampanja, raznorazni podsticaji, uvak postoji neka tamna pozadina.
U današnje vreme ta pozadina je uvek novac.
Ogromna količina novca.
Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi, ali je potrebno ubediti ljude da to kupe. Otud svaki dan ovakvi tekstovi.

Филипинац

pre 2 godine

Одвратни лицемери, ко зна колико милијарди на нафти... , а ви што паметујете, знају они добро зашто је ми купујемо. Уосталом видећу када ухвате дилера дроге сутра да ли ћете исто рећи.

Gradimir

pre 2 godine

Neko priča: ne može to, nikad neće zaživeti, kako da pređeš 1000 km, gde da ga punim, a neko malo istraži realno stanje, baci troškove na papir, uporedi i kupi. Tako su i Tesline EV konkurenti karakterisali kao nemoguće, neisplative, niko to neće... Neko priča da ne može, a neko traži način da može. Koga više ceniti?

Milan

pre 2 godine

@za111
Domer tesle na autoputu je 243km. Tako da su malo više potrošili na punjenje. Ja sam juče stao na lukoil na izlazu iz Bg pa sam čekao da neko naspe ispred mene. Mislite li da punjača ima toliko da su sve vreme slobodni i samo vas čekaju da dođete. Imate na YT kako put od 8h klasičnim automobilom u francuskoj traje 16.

466453

pre 2 godine

Pa kako ce sad gastarbajteri kuci jbg?
(111, 25. septembar 2021 17:52)

Tako kako su i došli ovamo?
Nas iseljenike ne interesuje mentalitet palanke.

peca

pre 2 godine

A naftu što vade u Severnom moru će da uvale drugima...
(Klingon pride, 25. septembar 2021 16:47)

A sto "uvaljuju"? Sami je kupujemo, zato sto nam treba, zato sto nam je neophodna, ne mozemo bez nje. Zasto svi pisete da su licemeri? Oni imaju naftu, koja svima drugima treba, a za svoj novac, mogu da kupuju sta im je volja, i naravno da ce za sebe da rade ono sto je najbolje. Pa, mi prodajemo oruzje, nase firme i nasi radnici od toga zive i kupuju namestaj, gorivo, hranu, letuju, zive zivot, dok neko od tog oruzja, negde strada, sta s tim?

Joca

pre 2 godine

Za pametnog čoveka, nafta je dragocena sirovina. Za budalu energent. Norveška zaista prodaje naftu, ali ne može da spreči budale da je spaljuju. Nisu oni licemeri, nego ste vi takvi budale.

Ne očekujem da budale išta shvate. Još je Nikola Tesla isto ovo pokušavao da objasni, ali budale su od tad postale i veće i brojnije. Vole smrad i buku više nego svoju decu. A najviše vole da im deca ne budu ništa pametnija od njih. Za to se ne brinite, ovde neće biti. Oni koji budu pametniji, neće biti ovde.

Tesla Oslo

pre 2 godine

Jel vidite sta se desi kada narod nije glup i nema zlatnu vlast? Pu pu daleko bilo.

PS: kako oni voze Tesle na -30 ?
(Gogi, 25. septembar 2021 17:10)

Udjem u Teslu, ubacim u brzinu i vozim!

Nata

pre 2 godine

Bez drzavnih podsticaja niko u Norveskoj ne bi kupovao ova vozila. Kada su za prodaju bilo kog proizvoda potrebni drzavni podsticaji, to jasno govori o tome da je to los proizvod.

466453

pre 2 godine

Odakle im pare za e-automobile?
Od prodaje nafte!
(Pepe, 25. septembar 2021 18:24)

Naravno, norveško licimerje se igra sa gluposti zapada. I ide im dobro. Naravno da je od nafte, zar si mislio da bi narko diler zaradio nešto da i sam konzumira narkotike? To je roba za prodaju.
Potpuno implementarno!

Vlada

pre 2 godine

Price za malu decu. Ne moze funkcionisati u stvarnosti jer nece biti subvencije visoke kao do sada niti ce vozaci moci da imaju povlastice kao do jos uvek manjina u elektricnim vozilima. Ne kupuju norvezani el vozila zato sto su toboze toliko svesni o zastiti okoline vec zato sto je cena osnovnog golfa je otisla na 30000 evra recimo zbog nameta za vozila sa sus motorima. A Tesla 3 recimo kosta 400000 kruna, odnosno 40000 evra. Vec su najavili ukidanje povlastica za vlasnike el vozila poput voznje taxi trakom, ne placanja putarine, besplatnog parkinga itd.

Za 111

pre 2 godine

@111-evo druze ne znam, pitaj ova cetiri vozaca Tesli koje sam prosli vikend video u Backoj Topoli. Dva sa nemackim i dva sa svedskim tablicama.
Verovatno su ih doslepali, ako tebe pitam.
Covece pa nisu to auta sa 100 km dometa, ako je put 2000 km stanu 4 puta (na 400, 800, 1200 i 1600 km) i kad dodju u Topolu tu se utaknu na kucnu uticnicu.
Ne znam sta mislite, da ne moze da se dodje sa Teslom?
Pa poslednji Supercharger pred ulazak u Srbiju je kod Segedina.
A dopuniti 400 km na Superchargeru traje oko 45 minuta. To je 180 minuta punjenja za 2000 km put. To vam je puno???

Bla bla

pre 2 godine

Kakvi ljudi ovde komentarišu? Jedan brine o zagađenju do litijuma, (hoće kod sebe da skladište? Pa neće. Drugi o tome što izvoze naftu (a jel neko na silu kupuje) ONI rade sve u korist svog naroda. Za to vreme kod nas vazduh čist kao u Trondhajmu, plate kao u Cirihu...

PM 10 i PM 5 čestice

pre 2 godine

Ljudi kako do posla ili papira neke od skandinavskih zemalja plus Danska recimo? Nije više stvar para. Treba obezbediti deci mentalno zdravu sredinu u gradu i čist vazduh i prirodu.

Gogi

pre 2 godine

jedva cekam 2025. da uzmem povoljno neki dobar dizel polovnjak iz Norveske...
(dS>0, 25. septembar 2021 17:19)

Ne voze oni dizlo ne pali na -30. Kocka crnog leda u rezervoaru. Bolje merkaj neki iz Bosne.

hajvan

pre 2 godine

kako su glupi ovi Norvezani, kad im nestane struje napunice auto ali malo sutra, nije ni cudo sto im je prosek plate 300€, sto pola nacije bolesno fizicki a druga polovina psihicki, sto im celom zemljom upravlja jedan covek, sto zive zivote kao zadnji slepci od plate do plate. Samo me zanima kako misle u Paraliju sa tim sporetom stici...

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

A u medjuvremu valjaju naftu celom svetu…. Klosari…. Prestanite sa oroizvodnjim nafte u spasicete planetu, ali vam se ne isplati to….

Nebojša

pre 2 godine

Cilj Norveške je da se zabrani prodaja novih benzinskih i dizel automobila od 2025. nadalje.

Zemlja koja daleko najveći profit ostvaruje prodajom fosilnih goriva i tim sredstvima u najvećem delu finansira gorenavedeni plan.

Michael Clayton

pre 2 godine

Ali kad vam ode baterija da je odlazete u lepoj vasoj Norveskoj a ne da saljete u zemlje treceg sveta. Pa da vidimo onda ekologiju na delu.

Michael Clayton

pre 2 godine

Ali kad vam ode baterija da je odlazete u lepoj vasoj Norveskoj a ne da saljete u zemlje treceg sveta. Pa da vidimo onda ekologiju na delu.

hajvan

pre 2 godine

kako su glupi ovi Norvezani, kad im nestane struje napunice auto ali malo sutra, nije ni cudo sto im je prosek plate 300€, sto pola nacije bolesno fizicki a druga polovina psihicki, sto im celom zemljom upravlja jedan covek, sto zive zivote kao zadnji slepci od plate do plate. Samo me zanima kako misle u Paraliju sa tim sporetom stici...

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

A u medjuvremu valjaju naftu celom svetu…. Klosari…. Prestanite sa oroizvodnjim nafte u spasicete planetu, ali vam se ne isplati to….

Nebojša

pre 2 godine

Cilj Norveške je da se zabrani prodaja novih benzinskih i dizel automobila od 2025. nadalje.

Zemlja koja daleko najveći profit ostvaruje prodajom fosilnih goriva i tim sredstvima u najvećem delu finansira gorenavedeni plan.

PM 10 i PM 5 čestice

pre 2 godine

Ljudi kako do posla ili papira neke od skandinavskih zemalja plus Danska recimo? Nije više stvar para. Treba obezbediti deci mentalno zdravu sredinu u gradu i čist vazduh i prirodu.

peca

pre 2 godine

A naftu što vade u Severnom moru će da uvale drugima...
(Klingon pride, 25. septembar 2021 16:47)

A sto "uvaljuju"? Sami je kupujemo, zato sto nam treba, zato sto nam je neophodna, ne mozemo bez nje. Zasto svi pisete da su licemeri? Oni imaju naftu, koja svima drugima treba, a za svoj novac, mogu da kupuju sta im je volja, i naravno da ce za sebe da rade ono sto je najbolje. Pa, mi prodajemo oruzje, nase firme i nasi radnici od toga zive i kupuju namestaj, gorivo, hranu, letuju, zive zivot, dok neko od tog oruzja, negde strada, sta s tim?

Joca

pre 2 godine

Za pametnog čoveka, nafta je dragocena sirovina. Za budalu energent. Norveška zaista prodaje naftu, ali ne može da spreči budale da je spaljuju. Nisu oni licemeri, nego ste vi takvi budale.

Ne očekujem da budale išta shvate. Još je Nikola Tesla isto ovo pokušavao da objasni, ali budale su od tad postale i veće i brojnije. Vole smrad i buku više nego svoju decu. A najviše vole da im deca ne budu ništa pametnija od njih. Za to se ne brinite, ovde neće biti. Oni koji budu pametniji, neće biti ovde.

Bla bla

pre 2 godine

Kakvi ljudi ovde komentarišu? Jedan brine o zagađenju do litijuma, (hoće kod sebe da skladište? Pa neće. Drugi o tome što izvoze naftu (a jel neko na silu kupuje) ONI rade sve u korist svog naroda. Za to vreme kod nas vazduh čist kao u Trondhajmu, plate kao u Cirihu...

466453

pre 2 godine

Odakle im pare za e-automobile?
Od prodaje nafte!
(Pepe, 25. septembar 2021 18:24)

Naravno, norveško licimerje se igra sa gluposti zapada. I ide im dobro. Naravno da je od nafte, zar si mislio da bi narko diler zaradio nešto da i sam konzumira narkotike? To je roba za prodaju.
Potpuno implementarno!

Valerij

pre 2 godine

@ za 111
Kažeš stane na svakih 400 km da napuni bateriju i zadrži se 60 min po punjenju?
Ja sa mojim Fordom Mondeom, pređem sa jednim rezervoarom na auto putu 1200 km bez razmišljanja gde je pumpa, stanem 10 min, napunim ga i nastavim.
Ja ne znam da li ti ljudi koji kupuju eletrične automobile uključe ikad mozak. Kad se nešto toliko forsira kao sada ova elektrifikacija, kada postoji neviđena medijska kampanja, raznorazni podsticaji, uvak postoji neka tamna pozadina.
U današnje vreme ta pozadina je uvek novac.
Ogromna količina novca.
Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi, ali je potrebno ubediti ljude da to kupe. Otud svaki dan ovakvi tekstovi.

Tesla Oslo

pre 2 godine

Jel vidite sta se desi kada narod nije glup i nema zlatnu vlast? Pu pu daleko bilo.

PS: kako oni voze Tesle na -30 ?
(Gogi, 25. septembar 2021 17:10)

Udjem u Teslu, ubacim u brzinu i vozim!

Nata

pre 2 godine

Bez drzavnih podsticaja niko u Norveskoj ne bi kupovao ova vozila. Kada su za prodaju bilo kog proizvoda potrebni drzavni podsticaji, to jasno govori o tome da je to los proizvod.

Za 111

pre 2 godine

@111-evo druze ne znam, pitaj ova cetiri vozaca Tesli koje sam prosli vikend video u Backoj Topoli. Dva sa nemackim i dva sa svedskim tablicama.
Verovatno su ih doslepali, ako tebe pitam.
Covece pa nisu to auta sa 100 km dometa, ako je put 2000 km stanu 4 puta (na 400, 800, 1200 i 1600 km) i kad dodju u Topolu tu se utaknu na kucnu uticnicu.
Ne znam sta mislite, da ne moze da se dodje sa Teslom?
Pa poslednji Supercharger pred ulazak u Srbiju je kod Segedina.
A dopuniti 400 km na Superchargeru traje oko 45 minuta. To je 180 minuta punjenja za 2000 km put. To vam je puno???

Ovol'ke ribe sam 'vatao

pre 2 godine

@(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Svaka cast kad vozis 1200km, napravis pauzu 10min i nastavis i to u Mondeu. Mislim, nista umor i tako to, cepas, pozavideli bi ti i profesionalni soferi. Cenim da ti je i prosecna brzina oko 200kmh, a da ti auto trosi oko 4 litra prosecno.

Vlada

pre 2 godine

Price za malu decu. Ne moze funkcionisati u stvarnosti jer nece biti subvencije visoke kao do sada niti ce vozaci moci da imaju povlastice kao do jos uvek manjina u elektricnim vozilima. Ne kupuju norvezani el vozila zato sto su toboze toliko svesni o zastiti okoline vec zato sto je cena osnovnog golfa je otisla na 30000 evra recimo zbog nameta za vozila sa sus motorima. A Tesla 3 recimo kosta 400000 kruna, odnosno 40000 evra. Vec su najavili ukidanje povlastica za vlasnike el vozila poput voznje taxi trakom, ne placanja putarine, besplatnog parkinga itd.

466453

pre 2 godine

Pa kako ce sad gastarbajteri kuci jbg?
(111, 25. septembar 2021 17:52)

Tako kako su i došli ovamo?
Nas iseljenike ne interesuje mentalitet palanke.

Srećko

pre 2 godine

Čitajući komentare stiče se utisak da većina vozača ide u Paraliju dva puta nedeljno pa im ev nije praktičan.
A naročito svi voze 200 na sat.

Licemeri na kvadrat

pre 2 godine

@100% potrosnje struje u Norveskoj dolazi iz obnovljivih izvora. 100% i jos izvoze velike kolicine. 0 termoelektrana, 0 nuklearki.
(Dong, 25. septembar 2021 22:29)

A koliko proizvedu nafte, koja sagori negde drugde?
Brinu o zagadjenju, tako sto ga izvozom nafte izvezu 5000km dalje i tamo zagade okolinu. Pravi zeleni licemeri i demagozi.

Mirke

pre 2 godine

LOL kada Srbin koji je apsolutni kralj i car licemerstva prema samom sebi kaze za Norvezane da su licemenri. Neverovatno sta ovde neces procitati. A ovom sto vozi u cugu 1200km mislim da je avionska karta mnogo isplativija i efikasnija opcija nego Mondeo i naravno hiljadu puta bezbednija.

Gogi

pre 2 godine

jedva cekam 2025. da uzmem povoljno neki dobar dizel polovnjak iz Norveske...
(dS>0, 25. septembar 2021 17:19)

Ne voze oni dizlo ne pali na -30. Kocka crnog leda u rezervoaru. Bolje merkaj neki iz Bosne.

Milan

pre 2 godine

@za111
Domer tesle na autoputu je 243km. Tako da su malo više potrošili na punjenje. Ja sam juče stao na lukoil na izlazu iz Bg pa sam čekao da neko naspe ispred mene. Mislite li da punjača ima toliko da su sve vreme slobodni i samo vas čekaju da dođete. Imate na YT kako put od 8h klasičnim automobilom u francuskoj traje 16.

Dik

pre 2 godine

... kod nas: od prodatih 25 automobila 20 su dizel stari 10-15 godina 4 stara 15-20 godina i jedan bezinac star 15 godina i svi su dobro očuvanu skoro fabrički jer baka je to redovno održavala!

RCZ

pre 2 godine

Meni sve ovo lici na prevaru planetarnih razmera. Kakvu autonomiju imaju el automobili ? Nikakvu za duzi put. Gledam Tesla aute po svedskoj na autoputu svaki dan voze jedva nesto brze od kamiona. Da ne potrose bateriju . Pomodarstvo cisto , nametnuto polumozgovima.

Pulsar

pre 2 godine

Koliko zlobnih komentara. :D

Uporedite Norvešku sa ostalim naftnim izvoznicima pa onda pogledajte ko pametnije radi.

Oni crpe naftu, pa ulažu u obnovljive izvore i čistije načine prevoza, a mi kopamo ugalj i planiramo budućnost na TE.

Ulaganjem i podsticajem novih tehnologija kao što Norveška radi zapravo i utiče na smanjenje cena tih istih proizvoda, pa onda to i završi kod nas.

Možemo mi da zavidimo Norveškoj, ali vazduh im je čistiji.

neutralan1

pre 2 godine

ovi zeleni stručnjaci ne kapiraju da na globalnom nivou ništa nece biti promenjeno, tankeri, avioni i vozovi sagorevaju goriva kao države kompletno. Sulude kampanje za elektricna vozila koje u drzavama bez obnovljivih izvora kao sto je naša samo štete jer moramo za tu struju lignit da gorimo. I pored svega domet od 200 -300 km brane samo likovi koji koriste pretezno biciklu za zivot. Normalno koriscenje kola nije cekanje po redovima svaki drugi dan po sat vremena da se pune kola. To nema smisla i utiče na kvalitet života

Ovol'ke ribe sam 'vatao

pre 2 godine

@(Valerij, 26. septembar 2021 11:42)

Potpuno si pogresno razumeo moj komentar. Ti ako vozis 1200km u cugu si velika opasnost na putu, a potrosnja od 6l sa teranjem do 200kmh su bajke za malu decu. Ja nigde ne pominjem teslu i autonomiju, samo da je ludost toliko voziti. Osim Nemacke, ogranicenja su manje vise svuda oko 130kmh.

Dragan

pre 2 godine

Norvežani prodaju naftu, ali najveći deo tih para ne troše, možda i ništa. Sve se ulaže u državni fond koji je jedan od najvećih globalnih investitora. Tako da za Norvežane ne brinem. Kada nafte nestane ili više ne bude potrebna njima se neće nešto mnogo promeniti u životima. Gledam njih i vidim budućnost.

kole

pre 2 godine

7 od 8 su polovni i to u zemlji gde je plata ucitelja 5000 evra. A ovde imamo pametnjakovice koji urlaju kako treba kupovati samo nova kola i to u zemlji sa 400 evra plate.

Филипинац

pre 2 godine

Одвратни лицемери, ко зна колико милијарди на нафти... , а ви што паметујете, знају они добро зашто је ми купујемо. Уосталом видећу када ухвате дилера дроге сутра да ли ћете исто рећи.

Red

pre 2 godine

Dokle su oni dogurali brate slatki, drugi svet. Ali citajuci ovde komentare nemaju oni pojma, znamo mi da ne mogu baterije na hladno, da to jos vise zagadjuje, da je dizlo bolji od ev, ma znamo mi sve, nemaju oni pojma.

surovo realan

pre 2 godine

Mnogi se pitaju kako ce da putuju na duzi put pa Norvezani ne putuju bas kolima kao Turci viss vole avion sto zbog geografskog polozaja a i nemaju neki kompleks da ih vidi selo u beloj mecki! Naravno kad budu hteli da putuju autom uzece renta car kao sto i rimljani voze fica i smarta a putuju renta carom... e saa kod e vozila mene interesuje jedno kako ce da rase struju ako svi predju posto jedna Tesla model S pd potrosi struje za jedno punjenje koliko i cetvroclana porodica u nemackoj za 7 dana?

Djorke

pre 2 godine

Srbija je, ako izuzmemo standard i to kakav smo ekonomski tigar, idealna za zemlja EV. Mala smo zemlja i maltene s' kraja na kraj mozes sa jednim punjenjem; ljudi voze mahom kratke relacije, a i kada idu na odmor mahom je to Gr i slicno, pa je opet relativno lako izvodljivo; zimu maltene nemamo, pa mraz ne bi ubijao domet bezveze ... Ako bi standard postao normalan i ako bi proizvodili cistu struju - ne verujem da bi se vozili dizeli kao danas. Ok, naravno da postoje izuzeci i da neki imaju drugacije potrebe (biznisi i sl), ali obucni ljudi mahom idu posao-kuca, poneki vikend i na more.
Sada postoji otpor jer niko sebe ne vidi u novom EV od 30-50.000 evra, nego u isluzenom, uvezenom, starim 10+ godina i baterijom na izdisaju i naravno da ljudi to nece.

jaka struja

pre 2 godine

@Valerij, 25. septembar 2021 23:40
Znači, voziš 1200km bez stajanja, staneš 10 minuta da naspeš dizel i nastaviš još 1200km? Reklo bi se da voziš 24 sata sa 10 minuta pauze.

Dejan

pre 2 godine

Kolega iz Norveske mi bas pre mesec dana kupio nov iz salona Peugeot 5008 2.0 dizel ! Norvezani nista ne rade da prevare domace stanovnistvo kao kod nas. Ova vest je prepisana i lose prevedena a verovatno i ne tacna. Odete sad ovog momenta u salone mercedesa,bmw,audi,renault i kupicete aute sa dizel agregatima ! Kisele kise nastaju od benzinaca,na to ste veoma brzo zaboravili ! Ovde je bitno imati umesto glave televizor i to sto reprodukuje yutjub i razni clanci,to se upija i prihvata !!!

Milan

pre 2 godine

@Miloš
Kakve komentar ima veze sa temom? Početkom 20 veka norvežani su se masovno iseljavali u SAD zbog gladi, toliko o njihovoj "nadmoći". Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast. A da bi se uspešan srbin preselio u norvešku klimu, to jako teško. Ima u životu nešto i osim novca.

Gradimir

pre 2 godine

Neko priča: ne može to, nikad neće zaživeti, kako da pređeš 1000 km, gde da ga punim, a neko malo istraži realno stanje, baci troškove na papir, uporedi i kupi. Tako su i Tesline EV konkurenti karakterisali kao nemoguće, neisplative, niko to neće... Neko priča da ne može, a neko traži način da može. Koga više ceniti?

jaka struja

pre 2 godine

A jedan prekooceanski brod Norveški zagadi vise nego ceo Oslo da vozi dizele i to euro 3….
(delija, 25. septembar 2021 19:17)

Mora da od tog broda dobro zarade. Inače ne bi ni pristajao.

Valerij

pre 2 godine

@Ovol'ke ribe sam 'vatao
Uporedio sam domet Tesle sa dometom Mondea. Ako Teslu voziš 200 km/h, nećeš preći 400 km nego 150 max, a i to je diskutabilno, pa ćeš za 2000 km stati 20 puta na punjenje, što znači da će ti za taj put biti potrebno 20 sati samo za punjenje i još 10 sati za vožnju.
Ja ako vozim auto kombinovano, uzmeđu 130 i 200, kako gde, moj auto neće trošiti više od 6 litara.
Da do dodam, vozim bez problema 10-12 sati bez stajanja u nekom jačem ritmu. Ne bih toliko izdržao ako vozim 130 km/h, zaspao bih, ali ako kombinujem ritam, usporavam namerno, pa dodajem gas, onda vozim 1000 km bez problema.
Inače Ford Mondeo je nepravedno potcenjen auto, pogotovo kod nas, to je mrcina, velika i udobna, sitni kvarovi kao i na svakom drugom, ako se redovno održava, prelazi 500.000 bez problema. Baš bih voleo da mi nađeš neku Teslu koja će da pređe toliko.

Hmmm

pre 2 godine

@"Naime, sedam od osam kupljenih automobila u Norveškoj su polovni automobili. Od 357.176 promena vlasništva u prvih osam meseci ove godine, samo dvanaest odsto činili su električni automobili."

Ne cveta cvetje ni u vase preduzetje.

jaka struja

pre 2 godine

@iks, 25. septembar 2021 22:26

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra.
Pretpostavljam da si na to mislio?

maxy

pre 2 godine

Kakve komentar ima veze sa temom? Početkom 20 veka norvežani su se masovno iseljavali u SAD zbog gladi, toliko o njihovoj "nadmoći". Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast. A da bi se uspešan srbin preselio u norvešku klimu, to jako teško. Ima u životu nešto i osim novca.
(Milan, 26. septembar 2021 18:25)

Pa zar nisu pametni? Da u Srbiji ima nafte ti bi sad bio jeftina radna snaga, na nivou Afričke kolonije.

Kramp, ašov i lopata ekonomija

pre 2 godine

100% potrosnje struje u Norveskoj dolazi iz obnovljivih izvora. 100% i jos izvoze velike kolicine. 0 termoelektrana, 0 nuklearki.
(Dong, 25. septembar 2021 22:29)

Ne valja to nikako. Gde im žene rade ako nisu rudarke kao kod nas koje obilazi predsednik? Nezaposlenost hara?

Neplivač

pre 2 godine

Ja ne znam da li ti ljudi koji kupuju eletrične automobile uključe ikad mozak. Kad se nešto toliko forsira kao sada ova elektrifikacija, kada postoji neviđena medijska kampanja, raznorazni podsticaji, uvak postoji neka tamna pozadina.
U današnje vreme ta pozadina je uvek novac.
Ogromna količina novca.
Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi, ali je potrebno ubediti ljude da to kupe. Otud svaki dan ovakvi tekstovi.
(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Znači, tamna pozadina iza svega je ogromna količina novca. Šta je novac? Običan papir, malo kvalitetniji sa odštampanim dizajnom i simbolima. Ili je plastična kartica sa čipom. Ili je samo informacija u kompjuteru banke.
A koja je tamna pozadina novca?

I kad

pre 2 godine

Norveska je 3ci najveci proizvodjac prirodnog gasa na svetu i tek 14ti nafte.

Tako da nije tako crno.
Zaboravili ste otrovne losose da navedete.

obi van

pre 2 godine

skoro sam pročitao članak o stvarnom dometu električnih vozila. Svi lažu i ni jedan auto nije napravio više od 280km na testu.
Na tome se ne može bazirati nikakav brz prelaz na e mobility.
Domet mora biti minimalno 800km i da punjenje ne traje duže od 20 minuta. Takođe i da nema čekanja na pumpama. Za to sve treba još 30 godina.
Takođe nije mi jasno zašto su se političari okomili na automobile kad je trećini poljoprivreda i stočarstvo daleko veći problem. Ne zbog CO2 već drugih gradova (metan, azot dioksid) koji imaju jači efekat na zagrejavanje atmosfere.

kimi R

pre 2 godine

@Dik
Kod nas na 20 prodatih kola ide 18 benzinaca i dva dizela, ako pričamo o novim ali sam nekako ubeđen da tvoj komentar nema veze sa pameću. No nemoj da te je sramota, ovde je većina takvih.

toota boogarin

pre 2 godine

Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi
(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Komentari na B92 automobili nikad ne iznevere. Znaš da ćeš uvek naići na pravi biser.

zonbi

pre 2 godine

Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast.
(Milan, 26. septembar 2021 18:25)

Samo toliko? Nisu problem Norvezani. Problem su takvi kao ti i njihove infatilne predstave o svetu koji ih okruzuje. E moji Srbi.

Joca

pre 2 godine

Одвратни лицемери, ко зна колико милијарди на нафти... , а ви што паметујете, знају они добро зашто је ми купујемо. Уосталом видећу када ухвате дилера дроге сутра да ли ћете исто рећи.
(Филипинац, 25. septembar 2021 23:58)
Ne razumem šta si hteo metaforom o dileru droge? Pa nafta je najmoćnija droga na koju su dileri navukli celo čovečanstvo.
Ako ti je teško da razumeš, probaj sa lešnicima. Mislim, ne da postaneš inteligentniji jedući lešnike, nego primer sa lešnicima. Ja tebi prodajem lešnike. Možda ćeš ti da ih koristiš za kolače, možda kao pelet. I ako znam da ne praviš eurokrem, šta mene to zanima dokle god lešnike kupuješ i plaćaš? Da li bi me poslušao da ti kažem "Što bre budalo pališ te lešnike?". Kako su Norvežani licemeri? Oni ni sada ne spaljuju naftu radi energije, a uskoro neće ni u automobilima.

Spaljivati naftu ovako kako budale misle da je pametno je još mnogo gore i gluplje nego ložiti lešnike kao pelet; sagorela nafta je neuporedivo štetnija, otrovnija, pa čak i kancerogena. Normalno, ložićeš bilo šta ako moraš, da se ne smrzneš. Ali ako ne moraš, ili ne moraš više, to ćeš da radiš samo ako si budala, lenj (to je isto) ili zato što si već kupio peć za loženje lešnika i nemaš više para za novu jer si ih potrošio kupujući brda lešnika.

Shvataš li sad? Ne mogu, nemoguće je objasniti jednostavnijim primerom. Iole inteligentnom može se objasniti primerima. Pametnima nisu ni potrebni primeri; oni postanu primer. Kao Norvežani i Norveška u ovom slučaju.

Radovan

pre 2 godine

Znači, tamna pozadina iza svega je ogromna količina novca. Šta je novac? Običan papir, malo kvalitetniji sa odštampanim dizajnom i simbolima. Ili je plastična kartica sa čipom. Ili je samo informacija u kompjuteru banke.
A koja je tamna pozadina novca?
(Neplivač, 26. septembar 2021 05:34)

Norveška država odbila je državno uvođenje e-aute i kompletne logistike.
I svaka normalna država će odbiti jer to košta jako mnogo, a nema nikakav efekat na ekologiju i sopstvenu industriju proizvodnje e-auta i električne energije, jer su države dužne da i to uvoze. Ima struje, ima e-auta, ima e-punjača, samo države treba sve to da plate.

U Norveškoj su, država,vlada i vlast skoncetrisani u Ministarstvu nafte, jer cela Norveška živi od toga. Rudno-minralna bogatstva su zdravi temelji za ekonomski uspon svake države, a ne dugovi kao što ih imaju mnoge države koje teže za tuđim resursima:rude(KosMet),voda(Plitvička jezera),plodno zemljište(Vojvodina), kao jedine resurse koje je imala bivša Jugoslavija.

A onda je Brejvik ubedio Norvešku državu u promenu načina razmišljanja, i oni su za 1. godinu napravili kompletnu e-logistiku.

Autonomna vozila nisu u vašem posedu, već u posedu onoga koji će putem satelita da upotrebi vozilo kao novi vid oružja/napada-bio intervju sa čovekom iz CIA.

Tamna pozadina je navedena u svetskim medijima, treba ih čitati.
Čitajte narode svetske vesti, a manje cinizma i "pametnih" komentara.

Valjevac

pre 2 godine

Za jedan set barterija, u atmosferu se izbaci toliko štetnih gasova koliko i auto euro 3 za 30 godina. Tamo gde kopate litijum, imate efekat spaljene zemlje. Vekovima je kontaminirana. 80% svetske električne energije se dobija iz fosilnih goriva i atomske energije. Toliko o ekologiji E. Vozila.

Milan

pre 2 godine

@zonbi
@maxy
Za razliku od vas ja sam bio u norveškoj, bar znam o čemu pišem. Ništa nemam protiv norvežana, uredili su sebi državu po svom nahođenju. Jedini problem koji vi ne vidite je da su je uredili zato što su imali uslove. Kao što i Katar ima uslove ali me ne možete ubediti da su pametni.
Vama je, verovatno, normalno da čovek koji je ubio 77-oro dece živi u priličnom luksuzu do kraja života? Meni nije.

rebro

pre 2 godine

A gde će da nađu struju za sve te silne električne automobile? Češka ima dve nuklearne elektrane i ako bi sledila politiku EU da od 2035.g pređe na električna vozila danas bi moralo da se počne sa izgradnjom još najmanje 5 nuklearnih elektrana da bi imali struju za sve te automobile.
Realnost je takva da Češka neće graditi nijednu nuklearku, a neće ni preći an električna vozila 2035. godine.

Joca

pre 2 godine

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra.
Pretpostavljam da si na to mislio?
(jaka struja, 26. septembar 2021 08:51)
Ne znam šta je on mislio, ali ne razumem ni šta si ti ovim hteo da kažeš. Faradejev kavez je kavez. Štiti i od ulaska mace u kavez sa kanarincem, a jednako tako ni da kanarinac ne može da pobegne. Mikrotalasna rerna je recimo kavez sa tom svrhom da "kanarinac" nipošto ne pobegne.
Zašto bi elektromagnetno zračenje bilo jače u električnom nego u benzinskom automobilu, nemam pojma. Napon na sekundaru bobine, VN kablovima, razvodniku i svećicama je viši nego bilo gde u električnom vozilu. Pritom je promenljive frekvencije i varniči (kod starih benzinaca i u potpuno neoklopljenom razvodniku paljenja). Niko nikada nije toliko "strahovao" kao od baterija i pogonskog elektromotora koji su oklopljeni i pogotovo nikada ništa nigde ne varniči. Ne zbog toga, ali više se u pogonsku svrhu ne koriste ni elektromotori sa četkicama.
Ali eto, niko nije tako "brinuo" koliko zrače komponente i agregati benzinskog motora kao što su se sada "zabrinuli". Vrhunac brige im je bio da im burna EM emisija od motora ne ometa radio prijem i slušanje radio emisije.

Naprotiv, iako ni EM zračenje benzinaca nije preterano značajno, daleko je veće nego što ikako može da bude sa električnim pogonom. WiFi, GSM, satelitske navigacije i ostalo je i nešto drugo.

Kikilišur

pre 2 godine

Norveška...najgluplja,najdosadnija i najskuplja zemlja u kojoj sam bio,a bio sam u dosta. Sledi Danska,a iza nje po depresiji čuvena Švedska. Skandinavija je za izbegavanje.
Svetski proizvodjač nafte drži moralnu pridiku o automobilima na struju?!?!
Pa ko koga ovde zaje...va?!
Licemeri.

Radijator

pre 2 godine

Shvataš li sad? Ne mogu, nemoguće je objasniti jednostavnijim primerom. Iole inteligentnom može se objasniti primerima. Pametnima nisu ni potrebni primeri; oni postanu primer. Kao Norvežani i Norveška u ovom slučaju.
(Joca, 27. septembar 2021 13:32)

Dzabe se trudiš.
Svako ko pominje Norvešku i naftu nema kapacitet da shvati da je to roba kojim oni trguju. I da bas zato sto je prodaju, a ne koriste u svojoj zemlji nisu licemerni.
Ne vredi. Daleko je srpska svest od tog koncepta.

norveška računica

pre 2 godine

Osobni Auto sa baterijom 50kWh prelazi oko 300 kilometara. Mjesečno meni na struju odlazi preko 350 kWh u domaćinstvu. Pa da prelaziš 21000 godišnje to je kao 10 računa. 500 Eura godišnje za benzin? Nije loše za takvu kilometražu.

Vlada

pre 2 godine

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra. 
Pretpostavljam da si na to mislio?
(jaka struja, 26. septembar 2021 08:51)

Niste u pravu kolega. Zasto mikrotalasna ima metalnu mrezicu na staklu? Da spreci EM zracenje da izlazi napolje.

Nebitno za EV pricu, ali da se utvrdi gradivo.

hajvan

pre 2 godine

kako su glupi ovi Norvezani, kad im nestane struje napunice auto ali malo sutra, nije ni cudo sto im je prosek plate 300€, sto pola nacije bolesno fizicki a druga polovina psihicki, sto im celom zemljom upravlja jedan covek, sto zive zivote kao zadnji slepci od plate do plate. Samo me zanima kako misle u Paraliju sa tim sporetom stici...

Joca

pre 2 godine

Za pametnog čoveka, nafta je dragocena sirovina. Za budalu energent. Norveška zaista prodaje naftu, ali ne može da spreči budale da je spaljuju. Nisu oni licemeri, nego ste vi takvi budale.

Ne očekujem da budale išta shvate. Još je Nikola Tesla isto ovo pokušavao da objasni, ali budale su od tad postale i veće i brojnije. Vole smrad i buku više nego svoju decu. A najviše vole da im deca ne budu ništa pametnija od njih. Za to se ne brinite, ovde neće biti. Oni koji budu pametniji, neće biti ovde.

Za 111

pre 2 godine

@111-evo druze ne znam, pitaj ova cetiri vozaca Tesli koje sam prosli vikend video u Backoj Topoli. Dva sa nemackim i dva sa svedskim tablicama.
Verovatno su ih doslepali, ako tebe pitam.
Covece pa nisu to auta sa 100 km dometa, ako je put 2000 km stanu 4 puta (na 400, 800, 1200 i 1600 km) i kad dodju u Topolu tu se utaknu na kucnu uticnicu.
Ne znam sta mislite, da ne moze da se dodje sa Teslom?
Pa poslednji Supercharger pred ulazak u Srbiju je kod Segedina.
A dopuniti 400 km na Superchargeru traje oko 45 minuta. To je 180 minuta punjenja za 2000 km put. To vam je puno???

Valerij

pre 2 godine

@ za 111
Kažeš stane na svakih 400 km da napuni bateriju i zadrži se 60 min po punjenju?
Ja sa mojim Fordom Mondeom, pređem sa jednim rezervoarom na auto putu 1200 km bez razmišljanja gde je pumpa, stanem 10 min, napunim ga i nastavim.
Ja ne znam da li ti ljudi koji kupuju eletrične automobile uključe ikad mozak. Kad se nešto toliko forsira kao sada ova elektrifikacija, kada postoji neviđena medijska kampanja, raznorazni podsticaji, uvak postoji neka tamna pozadina.
U današnje vreme ta pozadina je uvek novac.
Ogromna količina novca.
Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi, ali je potrebno ubediti ljude da to kupe. Otud svaki dan ovakvi tekstovi.

Michael Clayton

pre 2 godine

Ali kad vam ode baterija da je odlazete u lepoj vasoj Norveskoj a ne da saljete u zemlje treceg sveta. Pa da vidimo onda ekologiju na delu.

Valerij

pre 2 godine

@Ovol'ke ribe sam 'vatao
Uporedio sam domet Tesle sa dometom Mondea. Ako Teslu voziš 200 km/h, nećeš preći 400 km nego 150 max, a i to je diskutabilno, pa ćeš za 2000 km stati 20 puta na punjenje, što znači da će ti za taj put biti potrebno 20 sati samo za punjenje i još 10 sati za vožnju.
Ja ako vozim auto kombinovano, uzmeđu 130 i 200, kako gde, moj auto neće trošiti više od 6 litara.
Da do dodam, vozim bez problema 10-12 sati bez stajanja u nekom jačem ritmu. Ne bih toliko izdržao ako vozim 130 km/h, zaspao bih, ali ako kombinujem ritam, usporavam namerno, pa dodajem gas, onda vozim 1000 km bez problema.
Inače Ford Mondeo je nepravedno potcenjen auto, pogotovo kod nas, to je mrcina, velika i udobna, sitni kvarovi kao i na svakom drugom, ako se redovno održava, prelazi 500.000 bez problema. Baš bih voleo da mi nađeš neku Teslu koja će da pređe toliko.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

A u medjuvremu valjaju naftu celom svetu…. Klosari…. Prestanite sa oroizvodnjim nafte u spasicete planetu, ali vam se ne isplati to….

PM 10 i PM 5 čestice

pre 2 godine

Ljudi kako do posla ili papira neke od skandinavskih zemalja plus Danska recimo? Nije više stvar para. Treba obezbediti deci mentalno zdravu sredinu u gradu i čist vazduh i prirodu.

Филипинац

pre 2 godine

Одвратни лицемери, ко зна колико милијарди на нафти... , а ви што паметујете, знају они добро зашто је ми купујемо. Уосталом видећу када ухвате дилера дроге сутра да ли ћете исто рећи.

Nata

pre 2 godine

Bez drzavnih podsticaja niko u Norveskoj ne bi kupovao ova vozila. Kada su za prodaju bilo kog proizvoda potrebni drzavni podsticaji, to jasno govori o tome da je to los proizvod.

Tesla Oslo

pre 2 godine

Jel vidite sta se desi kada narod nije glup i nema zlatnu vlast? Pu pu daleko bilo.

PS: kako oni voze Tesle na -30 ?
(Gogi, 25. septembar 2021 17:10)

Udjem u Teslu, ubacim u brzinu i vozim!

Mirke

pre 2 godine

LOL kada Srbin koji je apsolutni kralj i car licemerstva prema samom sebi kaze za Norvezane da su licemenri. Neverovatno sta ovde neces procitati. A ovom sto vozi u cugu 1200km mislim da je avionska karta mnogo isplativija i efikasnija opcija nego Mondeo i naravno hiljadu puta bezbednija.

obi van

pre 2 godine

skoro sam pročitao članak o stvarnom dometu električnih vozila. Svi lažu i ni jedan auto nije napravio više od 280km na testu.
Na tome se ne može bazirati nikakav brz prelaz na e mobility.
Domet mora biti minimalno 800km i da punjenje ne traje duže od 20 minuta. Takođe i da nema čekanja na pumpama. Za to sve treba još 30 godina.
Takođe nije mi jasno zašto su se političari okomili na automobile kad je trećini poljoprivreda i stočarstvo daleko veći problem. Ne zbog CO2 već drugih gradova (metan, azot dioksid) koji imaju jači efekat na zagrejavanje atmosfere.

RCZ

pre 2 godine

Meni sve ovo lici na prevaru planetarnih razmera. Kakvu autonomiju imaju el automobili ? Nikakvu za duzi put. Gledam Tesla aute po svedskoj na autoputu svaki dan voze jedva nesto brze od kamiona. Da ne potrose bateriju . Pomodarstvo cisto , nametnuto polumozgovima.

Nebojša

pre 2 godine

Cilj Norveške je da se zabrani prodaja novih benzinskih i dizel automobila od 2025. nadalje.

Zemlja koja daleko najveći profit ostvaruje prodajom fosilnih goriva i tim sredstvima u najvećem delu finansira gorenavedeni plan.

Red

pre 2 godine

Dokle su oni dogurali brate slatki, drugi svet. Ali citajuci ovde komentare nemaju oni pojma, znamo mi da ne mogu baterije na hladno, da to jos vise zagadjuje, da je dizlo bolji od ev, ma znamo mi sve, nemaju oni pojma.

Dejan

pre 2 godine

Kolega iz Norveske mi bas pre mesec dana kupio nov iz salona Peugeot 5008 2.0 dizel ! Norvezani nista ne rade da prevare domace stanovnistvo kao kod nas. Ova vest je prepisana i lose prevedena a verovatno i ne tacna. Odete sad ovog momenta u salone mercedesa,bmw,audi,renault i kupicete aute sa dizel agregatima ! Kisele kise nastaju od benzinaca,na to ste veoma brzo zaboravili ! Ovde je bitno imati umesto glave televizor i to sto reprodukuje yutjub i razni clanci,to se upija i prihvata !!!

Licemeri na kvadrat

pre 2 godine

@100% potrosnje struje u Norveskoj dolazi iz obnovljivih izvora. 100% i jos izvoze velike kolicine. 0 termoelektrana, 0 nuklearki.
(Dong, 25. septembar 2021 22:29)

A koliko proizvedu nafte, koja sagori negde drugde?
Brinu o zagadjenju, tako sto ga izvozom nafte izvezu 5000km dalje i tamo zagade okolinu. Pravi zeleni licemeri i demagozi.

Bla bla

pre 2 godine

Kakvi ljudi ovde komentarišu? Jedan brine o zagađenju do litijuma, (hoće kod sebe da skladište? Pa neće. Drugi o tome što izvoze naftu (a jel neko na silu kupuje) ONI rade sve u korist svog naroda. Za to vreme kod nas vazduh čist kao u Trondhajmu, plate kao u Cirihu...

466453

pre 2 godine

Pa kako ce sad gastarbajteri kuci jbg?
(111, 25. septembar 2021 17:52)

Tako kako su i došli ovamo?
Nas iseljenike ne interesuje mentalitet palanke.

Hmmm

pre 2 godine

@"Naime, sedam od osam kupljenih automobila u Norveškoj su polovni automobili. Od 357.176 promena vlasništva u prvih osam meseci ove godine, samo dvanaest odsto činili su električni automobili."

Ne cveta cvetje ni u vase preduzetje.

Gradimir

pre 2 godine

Neko priča: ne može to, nikad neće zaživeti, kako da pređeš 1000 km, gde da ga punim, a neko malo istraži realno stanje, baci troškove na papir, uporedi i kupi. Tako su i Tesline EV konkurenti karakterisali kao nemoguće, neisplative, niko to neće... Neko priča da ne može, a neko traži način da može. Koga više ceniti?

Milan

pre 2 godine

@za111
Domer tesle na autoputu je 243km. Tako da su malo više potrošili na punjenje. Ja sam juče stao na lukoil na izlazu iz Bg pa sam čekao da neko naspe ispred mene. Mislite li da punjača ima toliko da su sve vreme slobodni i samo vas čekaju da dođete. Imate na YT kako put od 8h klasičnim automobilom u francuskoj traje 16.

Vlada

pre 2 godine

Price za malu decu. Ne moze funkcionisati u stvarnosti jer nece biti subvencije visoke kao do sada niti ce vozaci moci da imaju povlastice kao do jos uvek manjina u elektricnim vozilima. Ne kupuju norvezani el vozila zato sto su toboze toliko svesni o zastiti okoline vec zato sto je cena osnovnog golfa je otisla na 30000 evra recimo zbog nameta za vozila sa sus motorima. A Tesla 3 recimo kosta 400000 kruna, odnosno 40000 evra. Vec su najavili ukidanje povlastica za vlasnike el vozila poput voznje taxi trakom, ne placanja putarine, besplatnog parkinga itd.

466453

pre 2 godine

Odakle im pare za e-automobile?
Od prodaje nafte!
(Pepe, 25. septembar 2021 18:24)

Naravno, norveško licimerje se igra sa gluposti zapada. I ide im dobro. Naravno da je od nafte, zar si mislio da bi narko diler zaradio nešto da i sam konzumira narkotike? To je roba za prodaju.
Potpuno implementarno!

peca

pre 2 godine

A naftu što vade u Severnom moru će da uvale drugima...
(Klingon pride, 25. septembar 2021 16:47)

A sto "uvaljuju"? Sami je kupujemo, zato sto nam treba, zato sto nam je neophodna, ne mozemo bez nje. Zasto svi pisete da su licemeri? Oni imaju naftu, koja svima drugima treba, a za svoj novac, mogu da kupuju sta im je volja, i naravno da ce za sebe da rade ono sto je najbolje. Pa, mi prodajemo oruzje, nase firme i nasi radnici od toga zive i kupuju namestaj, gorivo, hranu, letuju, zive zivot, dok neko od tog oruzja, negde strada, sta s tim?

neutralan1

pre 2 godine

ovi zeleni stručnjaci ne kapiraju da na globalnom nivou ništa nece biti promenjeno, tankeri, avioni i vozovi sagorevaju goriva kao države kompletno. Sulude kampanje za elektricna vozila koje u drzavama bez obnovljivih izvora kao sto je naša samo štete jer moramo za tu struju lignit da gorimo. I pored svega domet od 200 -300 km brane samo likovi koji koriste pretezno biciklu za zivot. Normalno koriscenje kola nije cekanje po redovima svaki drugi dan po sat vremena da se pune kola. To nema smisla i utiče na kvalitet života

Milan

pre 2 godine

@Miloš
Kakve komentar ima veze sa temom? Početkom 20 veka norvežani su se masovno iseljavali u SAD zbog gladi, toliko o njihovoj "nadmoći". Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast. A da bi se uspešan srbin preselio u norvešku klimu, to jako teško. Ima u životu nešto i osim novca.

kole

pre 2 godine

7 od 8 su polovni i to u zemlji gde je plata ucitelja 5000 evra. A ovde imamo pametnjakovice koji urlaju kako treba kupovati samo nova kola i to u zemlji sa 400 evra plate.

Radovan

pre 2 godine

Znači, tamna pozadina iza svega je ogromna količina novca. Šta je novac? Običan papir, malo kvalitetniji sa odštampanim dizajnom i simbolima. Ili je plastična kartica sa čipom. Ili je samo informacija u kompjuteru banke.
A koja je tamna pozadina novca?
(Neplivač, 26. septembar 2021 05:34)

Norveška država odbila je državno uvođenje e-aute i kompletne logistike.
I svaka normalna država će odbiti jer to košta jako mnogo, a nema nikakav efekat na ekologiju i sopstvenu industriju proizvodnje e-auta i električne energije, jer su države dužne da i to uvoze. Ima struje, ima e-auta, ima e-punjača, samo države treba sve to da plate.

U Norveškoj su, država,vlada i vlast skoncetrisani u Ministarstvu nafte, jer cela Norveška živi od toga. Rudno-minralna bogatstva su zdravi temelji za ekonomski uspon svake države, a ne dugovi kao što ih imaju mnoge države koje teže za tuđim resursima:rude(KosMet),voda(Plitvička jezera),plodno zemljište(Vojvodina), kao jedine resurse koje je imala bivša Jugoslavija.

A onda je Brejvik ubedio Norvešku državu u promenu načina razmišljanja, i oni su za 1. godinu napravili kompletnu e-logistiku.

Autonomna vozila nisu u vašem posedu, već u posedu onoga koji će putem satelita da upotrebi vozilo kao novi vid oružja/napada-bio intervju sa čovekom iz CIA.

Tamna pozadina je navedena u svetskim medijima, treba ih čitati.
Čitajte narode svetske vesti, a manje cinizma i "pametnih" komentara.

Ovol'ke ribe sam 'vatao

pre 2 godine

@(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Svaka cast kad vozis 1200km, napravis pauzu 10min i nastavis i to u Mondeu. Mislim, nista umor i tako to, cepas, pozavideli bi ti i profesionalni soferi. Cenim da ti je i prosecna brzina oko 200kmh, a da ti auto trosi oko 4 litra prosecno.

Srećko

pre 2 godine

Čitajući komentare stiče se utisak da većina vozača ide u Paraliju dva puta nedeljno pa im ev nije praktičan.
A naročito svi voze 200 na sat.

Gogi

pre 2 godine

jedva cekam 2025. da uzmem povoljno neki dobar dizel polovnjak iz Norveske...
(dS>0, 25. septembar 2021 17:19)

Ne voze oni dizlo ne pali na -30. Kocka crnog leda u rezervoaru. Bolje merkaj neki iz Bosne.

Pulsar

pre 2 godine

Koliko zlobnih komentara. :D

Uporedite Norvešku sa ostalim naftnim izvoznicima pa onda pogledajte ko pametnije radi.

Oni crpe naftu, pa ulažu u obnovljive izvore i čistije načine prevoza, a mi kopamo ugalj i planiramo budućnost na TE.

Ulaganjem i podsticajem novih tehnologija kao što Norveška radi zapravo i utiče na smanjenje cena tih istih proizvoda, pa onda to i završi kod nas.

Možemo mi da zavidimo Norveškoj, ali vazduh im je čistiji.

Neplivač

pre 2 godine

Ja ne znam da li ti ljudi koji kupuju eletrične automobile uključe ikad mozak. Kad se nešto toliko forsira kao sada ova elektrifikacija, kada postoji neviđena medijska kampanja, raznorazni podsticaji, uvak postoji neka tamna pozadina.
U današnje vreme ta pozadina je uvek novac.
Ogromna količina novca.
Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi, ali je potrebno ubediti ljude da to kupe. Otud svaki dan ovakvi tekstovi.
(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Znači, tamna pozadina iza svega je ogromna količina novca. Šta je novac? Običan papir, malo kvalitetniji sa odštampanim dizajnom i simbolima. Ili je plastična kartica sa čipom. Ili je samo informacija u kompjuteru banke.
A koja je tamna pozadina novca?

jaka struja

pre 2 godine

@Valerij, 25. septembar 2021 23:40
Znači, voziš 1200km bez stajanja, staneš 10 minuta da naspeš dizel i nastaviš još 1200km? Reklo bi se da voziš 24 sata sa 10 minuta pauze.

Valjevac

pre 2 godine

Za jedan set barterija, u atmosferu se izbaci toliko štetnih gasova koliko i auto euro 3 za 30 godina. Tamo gde kopate litijum, imate efekat spaljene zemlje. Vekovima je kontaminirana. 80% svetske električne energije se dobija iz fosilnih goriva i atomske energije. Toliko o ekologiji E. Vozila.

Dik

pre 2 godine

... kod nas: od prodatih 25 automobila 20 su dizel stari 10-15 godina 4 stara 15-20 godina i jedan bezinac star 15 godina i svi su dobro očuvanu skoro fabrički jer baka je to redovno održavala!

Djorke

pre 2 godine

Srbija je, ako izuzmemo standard i to kakav smo ekonomski tigar, idealna za zemlja EV. Mala smo zemlja i maltene s' kraja na kraj mozes sa jednim punjenjem; ljudi voze mahom kratke relacije, a i kada idu na odmor mahom je to Gr i slicno, pa je opet relativno lako izvodljivo; zimu maltene nemamo, pa mraz ne bi ubijao domet bezveze ... Ako bi standard postao normalan i ako bi proizvodili cistu struju - ne verujem da bi se vozili dizeli kao danas. Ok, naravno da postoje izuzeci i da neki imaju drugacije potrebe (biznisi i sl), ali obucni ljudi mahom idu posao-kuca, poneki vikend i na more.
Sada postoji otpor jer niko sebe ne vidi u novom EV od 30-50.000 evra, nego u isluzenom, uvezenom, starim 10+ godina i baterijom na izdisaju i naravno da ljudi to nece.

Joca

pre 2 godine

Одвратни лицемери, ко зна колико милијарди на нафти... , а ви што паметујете, знају они добро зашто је ми купујемо. Уосталом видећу када ухвате дилера дроге сутра да ли ћете исто рећи.
(Филипинац, 25. septembar 2021 23:58)
Ne razumem šta si hteo metaforom o dileru droge? Pa nafta je najmoćnija droga na koju su dileri navukli celo čovečanstvo.
Ako ti je teško da razumeš, probaj sa lešnicima. Mislim, ne da postaneš inteligentniji jedući lešnike, nego primer sa lešnicima. Ja tebi prodajem lešnike. Možda ćeš ti da ih koristiš za kolače, možda kao pelet. I ako znam da ne praviš eurokrem, šta mene to zanima dokle god lešnike kupuješ i plaćaš? Da li bi me poslušao da ti kažem "Što bre budalo pališ te lešnike?". Kako su Norvežani licemeri? Oni ni sada ne spaljuju naftu radi energije, a uskoro neće ni u automobilima.

Spaljivati naftu ovako kako budale misle da je pametno je još mnogo gore i gluplje nego ložiti lešnike kao pelet; sagorela nafta je neuporedivo štetnija, otrovnija, pa čak i kancerogena. Normalno, ložićeš bilo šta ako moraš, da se ne smrzneš. Ali ako ne moraš, ili ne moraš više, to ćeš da radiš samo ako si budala, lenj (to je isto) ili zato što si već kupio peć za loženje lešnika i nemaš više para za novu jer si ih potrošio kupujući brda lešnika.

Shvataš li sad? Ne mogu, nemoguće je objasniti jednostavnijim primerom. Iole inteligentnom može se objasniti primerima. Pametnima nisu ni potrebni primeri; oni postanu primer. Kao Norvežani i Norveška u ovom slučaju.

Radijator

pre 2 godine

Shvataš li sad? Ne mogu, nemoguće je objasniti jednostavnijim primerom. Iole inteligentnom može se objasniti primerima. Pametnima nisu ni potrebni primeri; oni postanu primer. Kao Norvežani i Norveška u ovom slučaju.
(Joca, 27. septembar 2021 13:32)

Dzabe se trudiš.
Svako ko pominje Norvešku i naftu nema kapacitet da shvati da je to roba kojim oni trguju. I da bas zato sto je prodaju, a ne koriste u svojoj zemlji nisu licemerni.
Ne vredi. Daleko je srpska svest od tog koncepta.

kimi R

pre 2 godine

@Dik
Kod nas na 20 prodatih kola ide 18 benzinaca i dva dizela, ako pričamo o novim ali sam nekako ubeđen da tvoj komentar nema veze sa pameću. No nemoj da te je sramota, ovde je većina takvih.

Dragan

pre 2 godine

Norvežani prodaju naftu, ali najveći deo tih para ne troše, možda i ništa. Sve se ulaže u državni fond koji je jedan od najvećih globalnih investitora. Tako da za Norvežane ne brinem. Kada nafte nestane ili više ne bude potrebna njima se neće nešto mnogo promeniti u životima. Gledam njih i vidim budućnost.

zonbi

pre 2 godine

Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast.
(Milan, 26. septembar 2021 18:25)

Samo toliko? Nisu problem Norvezani. Problem su takvi kao ti i njihove infatilne predstave o svetu koji ih okruzuje. E moji Srbi.

maxy

pre 2 godine

Kakve komentar ima veze sa temom? Početkom 20 veka norvežani su se masovno iseljavali u SAD zbog gladi, toliko o njihovoj "nadmoći". Onda su pronašli naftu i sad su kao pametni?
Jedini njihov veliki uspeh je što su naftu iskoristili za dobrobit celog društva, ne samo pojedinaca i na tome im svaka čast. A da bi se uspešan srbin preselio u norvešku klimu, to jako teško. Ima u životu nešto i osim novca.
(Milan, 26. septembar 2021 18:25)

Pa zar nisu pametni? Da u Srbiji ima nafte ti bi sad bio jeftina radna snaga, na nivou Afričke kolonije.

surovo realan

pre 2 godine

Mnogi se pitaju kako ce da putuju na duzi put pa Norvezani ne putuju bas kolima kao Turci viss vole avion sto zbog geografskog polozaja a i nemaju neki kompleks da ih vidi selo u beloj mecki! Naravno kad budu hteli da putuju autom uzece renta car kao sto i rimljani voze fica i smarta a putuju renta carom... e saa kod e vozila mene interesuje jedno kako ce da rase struju ako svi predju posto jedna Tesla model S pd potrosi struje za jedno punjenje koliko i cetvroclana porodica u nemackoj za 7 dana?

toota boogarin

pre 2 godine

Šta je bilo koji električni automobil, malo lima, mnogo plastike, gomila čipova i softver.
Nema tu nikakve velike nauke da se to napravi
(Valerij, 25. septembar 2021 23:40)

Komentari na B92 automobili nikad ne iznevere. Znaš da ćeš uvek naići na pravi biser.

Kramp, ašov i lopata ekonomija

pre 2 godine

100% potrosnje struje u Norveskoj dolazi iz obnovljivih izvora. 100% i jos izvoze velike kolicine. 0 termoelektrana, 0 nuklearki.
(Dong, 25. septembar 2021 22:29)

Ne valja to nikako. Gde im žene rade ako nisu rudarke kao kod nas koje obilazi predsednik? Nezaposlenost hara?

jaka struja

pre 2 godine

@iks, 25. septembar 2021 22:26

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra.
Pretpostavljam da si na to mislio?

jaka struja

pre 2 godine

A jedan prekooceanski brod Norveški zagadi vise nego ceo Oslo da vozi dizele i to euro 3….
(delija, 25. septembar 2021 19:17)

Mora da od tog broda dobro zarade. Inače ne bi ni pristajao.

Ovol'ke ribe sam 'vatao

pre 2 godine

@(Valerij, 26. septembar 2021 11:42)

Potpuno si pogresno razumeo moj komentar. Ti ako vozis 1200km u cugu si velika opasnost na putu, a potrosnja od 6l sa teranjem do 200kmh su bajke za malu decu. Ja nigde ne pominjem teslu i autonomiju, samo da je ludost toliko voziti. Osim Nemacke, ogranicenja su manje vise svuda oko 130kmh.

I kad

pre 2 godine

Norveska je 3ci najveci proizvodjac prirodnog gasa na svetu i tek 14ti nafte.

Tako da nije tako crno.
Zaboravili ste otrovne losose da navedete.

Joca

pre 2 godine

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra.
Pretpostavljam da si na to mislio?
(jaka struja, 26. septembar 2021 08:51)
Ne znam šta je on mislio, ali ne razumem ni šta si ti ovim hteo da kažeš. Faradejev kavez je kavez. Štiti i od ulaska mace u kavez sa kanarincem, a jednako tako ni da kanarinac ne može da pobegne. Mikrotalasna rerna je recimo kavez sa tom svrhom da "kanarinac" nipošto ne pobegne.
Zašto bi elektromagnetno zračenje bilo jače u električnom nego u benzinskom automobilu, nemam pojma. Napon na sekundaru bobine, VN kablovima, razvodniku i svećicama je viši nego bilo gde u električnom vozilu. Pritom je promenljive frekvencije i varniči (kod starih benzinaca i u potpuno neoklopljenom razvodniku paljenja). Niko nikada nije toliko "strahovao" kao od baterija i pogonskog elektromotora koji su oklopljeni i pogotovo nikada ništa nigde ne varniči. Ne zbog toga, ali više se u pogonsku svrhu ne koriste ni elektromotori sa četkicama.
Ali eto, niko nije tako "brinuo" koliko zrače komponente i agregati benzinskog motora kao što su se sada "zabrinuli". Vrhunac brige im je bio da im burna EM emisija od motora ne ometa radio prijem i slušanje radio emisije.

Naprotiv, iako ni EM zračenje benzinaca nije preterano značajno, daleko je veće nego što ikako može da bude sa električnim pogonom. WiFi, GSM, satelitske navigacije i ostalo je i nešto drugo.

rebro

pre 2 godine

A gde će da nađu struju za sve te silne električne automobile? Češka ima dve nuklearne elektrane i ako bi sledila politiku EU da od 2035.g pređe na električna vozila danas bi moralo da se počne sa izgradnjom još najmanje 5 nuklearnih elektrana da bi imali struju za sve te automobile.
Realnost je takva da Češka neće graditi nijednu nuklearku, a neće ni preći an električna vozila 2035. godine.

Kikilišur

pre 2 godine

Norveška...najgluplja,najdosadnija i najskuplja zemlja u kojoj sam bio,a bio sam u dosta. Sledi Danska,a iza nje po depresiji čuvena Švedska. Skandinavija je za izbegavanje.
Svetski proizvodjač nafte drži moralnu pridiku o automobilima na struju?!?!
Pa ko koga ovde zaje...va?!
Licemeri.

Milan

pre 2 godine

@zonbi
@maxy
Za razliku od vas ja sam bio u norveškoj, bar znam o čemu pišem. Ništa nemam protiv norvežana, uredili su sebi državu po svom nahođenju. Jedini problem koji vi ne vidite je da su je uredili zato što su imali uslove. Kao što i Katar ima uslove ali me ne možete ubediti da su pametni.
Vama je, verovatno, normalno da čovek koji je ubio 77-oro dece živi u priličnom luksuzu do kraja života? Meni nije.

norveška računica

pre 2 godine

Osobni Auto sa baterijom 50kWh prelazi oko 300 kilometara. Mjesečno meni na struju odlazi preko 350 kWh u domaćinstvu. Pa da prelaziš 21000 godišnje to je kao 10 računa. 500 Eura godišnje za benzin? Nije loše za takvu kilometražu.

Vlada

pre 2 godine

Faradejev kavez štiti od prodora EM polja u kavez, ne van njega. Znači, lim tvog automobila štiti te od udara groma spolja, a ne ugrožava te zadržavajući EM polje unutra. 
Pretpostavljam da si na to mislio?
(jaka struja, 26. septembar 2021 08:51)

Niste u pravu kolega. Zasto mikrotalasna ima metalnu mrezicu na staklu? Da spreci EM zracenje da izlazi napolje.

Nebitno za EV pricu, ali da se utvrdi gradivo.