Kako podstaći kupovinu električnih automobila u Srbiji?

Ekološka vozila na alternativna pogonska goriva više nisu budućnost, već sadašnjost. Gotovi svi proizvođači ih sada imaju u ponudi, ali ne može se tek tako preći sa klasičnih motora na električne, pre svega jer je potrebno obezbediti izvore energije iz obnovljivih izvora.

Izvor: B92, RTS
Pošaljite komentar
  1. EV su u nasem interesu, isto kao i vakcine. Zato i gotovo niko nece da ih kupuje.
    (Sos, 21. septembar 2021 16:45)

    # Link komentara

  2. Ne kako, već zaštopodsticati takvu neokomunističku besmislicu. To su, bez jačih i jeftinijih baterija i drastično bržeg punjenja nekonkurentni poluproizvodi i krševi koji se naturaju suludim nirmama za SUS vozila, lopovskim dotacijama i nepravednim deformacijama tržiera, to jest, neomarksističkim i ekofaeističkim državnim kriminalom.
    (EU Citizen, 20. septembar 2021 22:42)

    # Link komentara

  3. Joco, malo Vam teorija nije primenjljiva za Srbiju. Pa investiror vetro-parka Plandište je baš kompanija NIS (Gasprom). Njima odgovara da se pojavi više el vozila. Taman će država morati da otkupljuje od njih el energiju po subvencionisanim cenama kao zelenu energiju.
    (Mika, 20. septembar 2021 06:38)
    Oni imaju interes da ulažu u obnovljive izvore, pogotovo da bi ostvarili monopol kakav imaju na naftu, tojest da bi kontrolisali i taj energetski segment, ali, i ponovo, kakve veze ima podizanje vetroparkova i ostalih obnovljivih izvora sa električnim automobilima? Odakle si izvukao zaključak da im (njima ili bilo kojoj drugoj naftnoj kompaniji na svetu) odgovara da bude više električnih vozila? Primer: klima uređaji. I njihov broj će još više da raste, pa niko nije i neće izvući zaključak da se vetrogeneratori grade zbog klima uređaja. Btw, oni su veći potrošač električne energije od električnih automobila.
    Svakakve nebulozne "argumente" sam već čuo, prvi put sam sad čuo da naftne kompanije propagiraju električne automobile i da vide interes u tome da se nafta manje uvozi. Moguće. Dosadilo im da se basnoslovno bogate, da korumpiraju političare i medije, da truju nedužan narod (i sebe same). Moguće da je i Zemlja ravna ploča, da je sve obrnuto od onog kako jeste.
    (Joca, 20. septembar 2021 12:41)

    # Link komentara

  4. ako je EV u interesu svih nas a predstavlja se da jeste onda treba uraditi vise na drugoj strani podsticaj samo za jeftina EV ne za tesle i skupe eksluzivne modele, drzavne firme prelaz na EV gde je moguce, punjaci svuda brzi i obicni, ne treba dozvoliti profit nikome na ovome.
    kada se ovi automobili namnoze cena struje ide gore, a subvencija skoro nece biti kao i u norveskoj koju pominjete cesto. na kraju ce se sve svesti na istu kolicinu para a nejverovatnije i jos vecu, jer jos neko mora da se ugradi nije dovoljno.
    ekologija je tu samo usputna lepa rec i veliko razocarenje kada se povuce crta na kraju, nazalost.
    (aca, 20. septembar 2021 12:10)

    # Link komentara

  5. Tako sto treba zabraniti uvoznicima,da dizu cene posle subvencija i da varaju narod.
    (dezon, 19. septembar 2021 11:26)

    Pa javna je tajna da je sve to bio samo dil nekih predstavnika vlasti i uvoznika
    (iz branše, 20. septembar 2021 12:09)

    # Link komentara

  6. A struja dolazi iz uglja.
    (djura, 19. septembar 2021 21:42)

    Ugalj kao izvor struje je zabranjen u EU. Gde vi ljudi zivite, u pecini?
    (Sima B., 20. septembar 2021 09:34)

    Bolje u pećini, nego kao ti pored interneta i ne znati ga koristiti.
    29% električne energije proizvedene u EU dolazi od uglja.
    Ono u čemu se oni razlikuju od nas jesu filteri ugrađeni na termoelektranama. 18 termoelektrana na Balkanu zagađuju više nego sve ove iz EU. EU je u više navrata donirala nama velike pare za kupovinu i instalacije tih filtera, ali su pare svaki put odlazile na drugu stranu. To traje već 20 godine i ne dešava se samo u Srbiji, već i u okolnim kvazi-državama...
    (Milan_PT, 20. septembar 2021 11:24)

    # Link komentara

  7. Vidim da je najveća briga ovih što voze auto od 2.000 eura sa neispravnim radom pumpe visokog pritiska i sa izvađenim katalizatorom - ekologija. Kada doda gas 3 auta iza njega ništa ne vide od dima (ekološkog).
    On je čuo da dim nije štetan i da čisti pluća.
    Naročito ih brine šta će biti sa baterijama po isteku trajanja. Istovremeno staro motorno ulje izliju u kanalizaciju, a kućne baterije bace u obično smeće. Kada otvaraju kutiju cigareta otvore prozor i bace ambalažu, a kada je kutija prazna onda sve skupa sa opušcima bace pokraj puta.
    Pa neće valjda njima smrditi opušci u autu?
    Ali kada je riječ o električnim autima onda je silno zabrinut za ekologiju.
    Osim toga ako se ne pruža otpor napretku čemu onda inat služi kao jedna od najvećih tradicija ponosnog srpskog naroda.
    Osim toga za el. aute nema dosta struje. Čuo sam da u Norveškoj svako malo preko radija mole vlasnike auta da se isključe iz punjača da žene imaju struju za skuhati ručak. ujedno i u tvornici stane proizvodna linija jer nema struje za sve. Sada imaju struju na bonove. Svakome jedan bon od 100 kWh mjesečno. Ostalo kupiš po paprenoj cijeni na crnom tržištu od bakica koje ne voze.
    Zato da se izbjegne takav kaos u Srbiji (i nagovaranje bakica da prodaju svoje bonove za struju) treba zabraniti el. aute.
    I zbog ekologije.
    I dok ne bude domet sa punom baterijom barem 5.000 km i da se napuni od 0 do 100 za jednu minutu (ili manje). I jedino ako to punjenje košta manje od 2 eura.
    (Ivan ZG, 20. septembar 2021 10:51)

    # Link komentara

  8. Kao prvo mi nemamo te pare da bi kupili el vozila jedva odrzavamo nasa stara od 15-20 god a drugo nemamo ni jednog krstenog majstora koji bi odrzavao takva vozila
    (niko, 20. septembar 2021 09:04)

    Delimicno tacno.
    Ovu vrstu vozila kupuju oni koji bolje zaradjuju a odrzavaju se u ovlascenom servisu( kladican tehnicki pregled jer drugo i ne treba posto nije sus motor sa milion delova i tecnosti).
    Shvatam da u Srbiji nema puno dobrostojecih ljudi ali opet polako ljudi pocinju sa kupovinom.
    U Evropi je to vec uzelo zamah( cak sam i ja bio kupio Zoe ali da preprodam) i sve vise ljudi kupuju EV.
    Da je domet veci ( oko 800 km) i malo vise punjaca to bi bio pun pogodak.
    Nema majstora,lanaca,zupcanika,kaisa,bombina,zamajaca,pdf,katalizatora i curenja ulja iz motora i kroz auspuh.
    (Elektricar, 20. septembar 2021 10:43)

    # Link komentara

  9. Kakav električni auto pa mi smo na golfu dvojci, polako ide trojka, četvorka...
    (Zastava101Specijal, 20. septembar 2021 10:42)

    # Link komentara

  10. date nam 2-3 soma platu i eto ga resenje
    (Ickoslav, 20. septembar 2021 10:28)

    # Link komentara

  11. većim platama i otvaranjem novih radnih mesta
    (TGza, 20. septembar 2021 10:26)

    # Link komentara

  12. Napravis golfa 2 na struju.
    (Mix, 20. septembar 2021 10:19)

    # Link komentara

  13. Za početak ako pričate o zagađenju, smanjite akcize na plin pa onda pričajte o vozilima na baterije. Ljidi su siromašni ako niste primetili, među najsiromašnijima smo u okruženju.
    (Miloš, 20. septembar 2021 10:15)

    # Link komentara

  14. А да пробате прво народ саобраћајно да образујете. Мигавац за скретање, поштовање саобраћајне сигнализације такве каква је (да се мења у складу са потребама и напредком технологије), не возити на бранику онога испред као и по површинама које нису за то предвиђене (тротоари и слично) - односи се и на билмезе на моторима, бициклима и тротинетима, полиција такође да поштује прописе и да ради свој посао. Е кад те ситне недостатке исправите онда ћемо лако да возимо аутомобиле на струју
    (Ђура, 20. septembar 2021 10:03)

    # Link komentara

  15. Nasa država nije u stanju da,popularizuje i ono sto je dostupno sada za sve, a kamoli el vozila. Ovim tempom moci cu da kupim el vozilo 2065... kad mi istekne vozacka dozvola...
    (Deyan X, 20. septembar 2021 09:46)

    # Link komentara

  16. За почетак да се среде филтери и катализатори како на електранама тако и дизелима наших суграђана, знам да је криза и да се нема пара за одржавање аутомобила али мало се смањи вожња мало се оставе цигаре заобиђу се кафићи и то је покрило скоро већину проблематичних случајева. А што се теме тиче, са производњом струје из ТЕ, недостатком јавних пуњача немамо ми шта да причамо о ЕЛ возилима. За почетак хибриди па макар половни, Приус се показао као најквалитетнији ауто новог доба, лак је за поправку и репарацију батерија тако да је за нас добро решење као половњак...
    (Филипинац, 20. septembar 2021 09:45)

    # Link komentara

  17. A struja dolazi iz uglja.
    (djura, 19. septembar 2021 21:42)

    Ugalj kao izvor struje je zabranjen u EU. Gde vi ljudi zivite, u pecini?
    (Sima B., 20. septembar 2021 09:34)

    # Link komentara

  18. @bunjevac, zanimljivo da nauka kaže da je korišćenje gasa za grejanje zagađivanje jer vraćaš CO2 u atmosferu iz zarobljenog stanja u kom je bio milionima godina. Grejanje na drvo, ma koliko nepraktično, pravi mnogo manje štete jer je taj CO2 izvučen iz atmosfere pre samo par godina koliko je drvetu trebalo da izraste.
    (Mirko, 20. septembar 2021 09:25)

    # Link komentara

  19. Da sacekamo trotinet registrovan za cetvoro. Nije skupo.
    (igor, 20. septembar 2021 09:21)

    # Link komentara

  20. Profit, profit!
    Platis dosta, a on se samozapali ! Baterije...
    Al' si "in" !
    (Desa, 20. septembar 2021 09:20)

    # Link komentara

  21. Ajde prvo da očistimo naciju od glupih i nepismenih ljudi, onih koji veruju u ravnu ploču i teorije zavere. Pola nacije nam je takvo. Mislim da će onda da se očisti i očuva i priroda, šume, reke, voziće se ekološka vozila.
    (NikolaBg, 20. septembar 2021 09:17)

    # Link komentara

  22. Kao prvo mi nemamo te pare da bi kupili el vozila jedva odrzavamo nasa stara od 15-20 god a drugo nemamo ni jednog krstenog majstora koji bi odrzavao takva vozila
    (niko, 20. septembar 2021 09:04)

    # Link komentara

  23. U Amsterdamu sam trenutno i prosto ne mogu da verujem koliko je Tesla automobila po ulicama. Imam utisak - svaki drugi auto…. Ne znam je li njihova vlada analizirala uticaj na potrosnju energije, da li je njhova energija cista (mislim da jeste), da li su oni koji kupuju napravili kalkulacije (a verujem da jesu, Holandjani su poznati po tome da se ne razbacuju), ali odavde izgleda da je klasicnim automobilima odzvonilo…
    (Little Radoyica, 19. septembar 2021 22:35)

    Ajde ne lupetaj, kakvi elektricni auti samo dizel i da ore po putu, holandjani mi se razumeju a aute hahaha neka prave one svoje klompice to je njihov nivo a mi ima da rokamo na loz ulje kao sto su i nasi dedovi
    (Radoj'ca, 20. septembar 2021 08:21)

    # Link komentara

  24. 1. Električni auto nije ekološki
    2. Auto sa pogonom na vodonik je auto koji troši ekološko gorivo.
    3. Da bi bilo šta podstakli, minimalna zarada treba da bude 2000 eura.
    (Milan, 20. septembar 2021 08:09)

    # Link komentara

  25. a za ove sto pisu da plin bude jeftiniji tesko, nasa drzava je nazalost takva da jako zavisi od akciza na gorivo, i samim tim dizanjem plina prebacuju ljude na dizel i benzin jer bolje uzeti akcizu koja je pola cene benzina ili dizela nego akcizu od plina . Plin ce se toliko pribliziti gorivu da se nece isplatiti ugradjivati za tako malu razliku u ceni, ostace samo oni koji prelaze bar 25000 km godisnje, i ja sam godinama vozio na plin i znam o cemu pricam. Gledajte polovne el aute, manite se prica o dugotrajnosti baterije i da rapidno opada, kupio sam renault zoe star 5 godina baterija je izgubila mozda 10% ako je i toliko i za onog ko ne prelazi vise od 150 km dnevno a ima obezbedjenu kucnu uticnicu preko noci auta su savrsena, ja vozim dnevno 50 km punim vikendom i to je to milina jedna.
    (hajvan, 20. septembar 2021 08:06)

    # Link komentara

  26. @šetač
    Upravo tako. Prošle god. samo najniži paket opreme kod Camry-ja, a zbog 17" felni samo kod tog paketa, što rezultuje emisijom od 98g CO2, je ispunjavao uslove za subvenciju. To su npr. sva ona crna vozila po Beogradu u vlasništvu CarGo. Za ovu god. granica je sa 100g, podignuta na 140. Ali su i cene vozila porasle.
    (hm, 19. septembar 2021 19:02)‚

    Uz tako bezobrazno postupanje uvoznika Toyote, država treba pod hitno potpuno da ukine subvencije, jer su uvoznici tako naduvali cene kada je bilo jasno da su subvencije odobrene, da sada za kupca sa subvencijom nije ništa jeftinije, već samo skuplje. Pa faktički država debelo subvenconiše uvoznika Toyote, a ne kupce hibridnih vozila brenda Toyota. Nemoguće je da "organi" u to nisu upućeni, nisu slepi, što samo budi sumnju šta iza svega stoji i ko je sve tu "dobar" u celoj priči. Kupci jedini nisu, a sve to je kao zbog njih i za ekološki boljitak.
    (šetač, 19. septembar 2021 20:23)

    Sve potpisujem
    (čisti bezobrazluk, 20. septembar 2021 08:01)

    # Link komentara

  27. Isto kao što se podstiče vožnja na ekološka goriva TNG,CNG.Kad je cena plina skočila na 91,4 din lepo prodao auto na plin i kupio dizelaša, kad državu ne interesuje ekologija što bi mene interesovala.
    (Debeli Sava, 19. septembar 2021 12:13)

    Problem je u tome sto mi sve cekamo drzavu da nesto uradi, tako smo nauceni jos od Tita, zavrsio skolu dajte mi posao i dobru platu. Slazem se da drzava mora vise da uradi, ali jedna Norveska ne moze silnim stimulacijama da prebaci aute na elektricne vec samo stanovnici te zemlje. Jednog dana kad ti ili neko blizak oboli znaces da ima i tvog udela u tome i stotinama hiljada poput tebe koje briga za ekologiju ako drzavu nije briga i vozice dizela a moze na plin, tako isto i EL auto, skupi su uzasno ali makar ko moze i ima novca zasto da ne, ja sam kupio polovan prezadovoljan sam, kostao me kao neki malo bolji na beznin, kad mi krenemo sami nece nam trebati drzava
    (hajvan, 20. septembar 2021 07:57)

    # Link komentara

  28. A da vi lepo ljudima omogućite da sami prepravljaju vozila u električna?

    Ekološki je najčistije održati stari auto na putu, nego baciti stari, pustiti da truli i ulja da mu cure u zemlju, a trošiti resurse za novi.

    U Hrvatskoj mnoge Bube, Fiće i Peglice se voze na struju po selima.

    Porebni nebulozni uslovi kod nas:

    -Dozvola proizvođača (šta ga briga šta ću ja da radim, u slučaju Zastave, Trabanta, SAAB i Varburga kog proizvođača)
    -Potvrda iz Vinče o zračenju motora (a motor iz viljuškara u autu magično zrači)
    -Proračun mašinskog inžinjera za svaki šraf (a na Zastavama su svi šrafovi bili stegnutu po sistemu 'držaće do kapije')
    -Zahtev za šta mi treba
    (Mladen, 20. septembar 2021 07:13)

    # Link komentara

  29. u Užicu su ljudi ozbiljno shvatili zagadjenje, tako da se motorke i cirkulari ove jeseni mnogo manje čuju, uvodi se gas masovno. o e autima ne bi, težak fejk
    (bunjevac, 20. septembar 2021 07:06)

    # Link komentara

  30. prosecna plata 300 evra, kakvi elektricni automobili, potrosacka korpa nam je prazna....
    (al samo jedna je shvacas...., 20. septembar 2021 07:05)

    # Link komentara

  31. Električni autobomili nemaju svrhu u delovima sveta gde postoje vrlo topla leta. Možda su korisni u Kaliforniji i Norveškoj, kod nas sigurno nisu. Ko zna išta o potrošnji klima uređaja zna o čemu pričam.
    (Rade, 20. septembar 2021 07:04)

    # Link komentara

  32. Rumunija subvencioniše kupovinu e-auta sa 10.000 eura plus 1000e ukoliko date u zameni stari auto.
    (Milidragovic, 20. septembar 2021 07:04)

    # Link komentara

  33. Ja sam kupio auto na plin pre 8 godina. Tada je bila ipak isplatljivo. Servis za plin, reatest, pa menjanje boce na 10 god, sve sam prošao. Sa sadašnjom cenom plina, apsolutno se ne isplati imati takvo vozilo. Nije cena ista kao i da imaš dizel, već je i skuplje. To je odgovor države na automobile koji malo zagađuju.
    (neshKO, 20. septembar 2021 06:45)

    # Link komentara

  34. @Joca
    Joco, malo Vam teorija nije primenjljiva za Srbiju. Pa investiror vetro-parka Plandište je baš kompanija NIS (Gasprom). Njima odgovara da se pojavi više el vozila. Taman će država morati da otkupljuje od njih el energiju po subvencionisanim cenama kao zelenu energiju.
    (Mika, 20. septembar 2021 06:38)

    # Link komentara

  35. Dajte ih za džabe?
    (sone, 20. septembar 2021 06:22)

    # Link komentara

  36. @Asnaliticar iz butika

    Odlično rešenje. Superhik metoda. Ionako bogate koji mogu da priušte električni automobil osloboditi svih davanja državi i sve prebaciti na teret siromašnih koji ne mogu.
    (biciklista, 20. septembar 2021 06:07)

    # Link komentara

  37. Da napravimo tri ili vise nuklearki i onda da zakeramo drugima zbog prljave el. energije.
    (Mlutin, 20. septembar 2021 05:55)

    # Link komentara

  38. Nikako....
    (KingSRB, 20. septembar 2021 05:23)

    # Link komentara

  39. Kad budu išli na dizel.

    Šalu na stranu, sem u periodu kada je postojao Guzonja sa svojim legendarnim neuništivim 1.6D motorom, nikada mi nije bila jasna primitivna fascinacija Sorablja-nebeskih dizel motorima. Za možda 100-200-300 godišnje uštede (ako je i toliko), ljudi su spremni da uzmu bizarne primerke francuske ili italijanske auto-industrije koji su prešli 400,000km i nepogrešivo srljaju u Propast odabirajući gotovo uvek dizel motore.
    (Golf 2, 20. septembar 2021 04:34)

    # Link komentara

  40. Klepa drzava na gasu ( kada bi mu cenu izjednacili sa benzinom, sreci ne bi bilo kraja) a da nece i na el. vozilima!!!
    (Dovla, 20. septembar 2021 03:16)

    # Link komentara

  41. Nemoguce je da drzava kaznjava upotrebu elektricne energije ako je cena elektricne energije ispod trzisne, i to vec decenijama. Ono sto je drzava uradila sa uvodjenje zona je pokusaj smanjenja bahatog trosenja struje u Srbiji, po cemu smo inace na prvom mestu u Evropi (najneefikasniji smo potrosaci struje).

    Grejanje na struju je u energetskom smislu jeres, nesto poput pranja ulica kiselom vodom.
    (Ivan, 19. septembar 2021 23:38)

    To stoji, ali nam zato ne smeta da čistu izvorsku vodu ubacimo u vodovod i 99% nje koristimo za sve ono za šta bi mogla da se koristi i voda iz bunara koja je daleko lošijeg kvaliteta.

    Pametna država bi, kad se već kopaju kanali za vodovodne cevi, uradila dupli vodovodni sistem, tako da se jednim domaćinstva i firme snadbevaju vodom kojom se može zalivati trava i cveće, bašte, prati auto, koristiti u vodokotliću, itd., a iz drugog bi bila za spremanje hrane i piće.
    Jedino ostaje nedoumica da li za tuširanje mora da bude ta voda koja je kvalitetna kao za piće ili može i ona lošijeg kvaliteta.

    Ovako, nama 90% planinskih voda koje se ubacuju u vodovode manjih gradova i varošica, na kraju završi u kanalizaciji ili za zalivanje travnjaka.
    Kud ćeš veću jeres od toga?

    A za električnu energiju - lako je napraviti socijalne kategorije (šta bi sa onim socijalnim kartama?), pa oni sa malim prihodima neka plaćaju povlašćenu cenu struje, zašto bi milione imao isu tu nisku cenu?
    I kako vlasnik vile može da duguje 1.2 miliona za struju?
    (Veliki brat, 20. septembar 2021 01:19)

    # Link komentara

  42. Država radi ono što je u interesu svih nas, zdravija populacija. Poreski obveznici za ovaj novac dat kroz subvencije dobijaju duži, kvalitetniji život, samim tim manji im je trošak i za lečenje.
    (šira slika, 19. septembar 2021 18:44

    A struja dolazi iz uglja.
    (djura, 19. septembar 2021 21:42)

    Struja dolazi iz sunca, ugalj je samo (loš) posrednik kojeg polako odbacujemo kao i ove SUS šklopocije

    P.S.

    Na početku 20. veka bilo je više automobila na struju, a onda se naftni lobi umešao..
    (informišite se, 20. septembar 2021 00:27)

    # Link komentara

  43. Grejanje na struju je u energetskom smislu jeres, nesto poput pranja ulica kiselom vodom.
    (Ivan, 19. septembar 2021 23:38)

    Ne, grejanje na TA peći, kalorifere i one štapne grejalice je jeres. Grejanje sa modernim toplotnim pumpama (na struju) je svakako najefikasniji, a ako je energy mix na strani obnovljivih izvora, van svake sumnje i najzeleniji način grejanja. Pa čak i ako nije, kao što u Srbiji i nije baš, i dalje je mnogo bolje nego mnoge alternative.

    A odgovor na pitanje iz naslova: ukidanje PDV-a i carine na električne automobile, i da novca za subvencije ne ponestane u julu. To je dovoljno. A ako biste baš da zasladite, može i žuta traka, pogodnosti u zonskom parkiranju (npr. bez vremenskog ograničenja, niža cena), i takve stvari. Ove druge mere imaju smisla samo u početku, dok tih automobila ne bude mnogo.

    Kada ih bude više, mere mogu ići u drugom smeru - više komunalnih stanica za besplatno punjenje u zonama i slično. Sada, kao, u Beogradu nema dovoljno stanica za punjenje, ali ja nikada nisam video da je neka popunjena - i sve su besplatne. Ko ima EV - to je raj. Svaki veći TC ima punjač, svaka veća javna garaža, plus supercharger ako baš mora. Sve džabe.

    Inače Norveška, osim subvencija, ima zanimljiv propis - bilo koja naplata u zemlji za automobile (šta god ona bila, npr. za parkiranje), za električna vozila mora biti najmanje 50% jeftinija.
    (Miloš, 20. septembar 2021 00:23)

    # Link komentara

  44. Pridruziti Srbiju Norveskoj a nase politicare poslati u Belorusiju da tamo sire blagostanje.
    (Jednostavno resenje, 19. septembar 2021 17:53)

    У Аустралију те политичаре послати. Ни под разно немојте да трују Белорусију.
    (Аналитичар, 20. septembar 2021 00:01)

    # Link komentara

  45. Koji besplatni punjaci? Pa ja gde sam god video punjac, on nije bio besplatan, pricam za Srbiju. Postoji tabla, kao sto je u trznom centru u KG, gde ti lepo pise da otvoria negde nalog, registrujes se, uzmes neku karticu, na njoj moras da imas love, i koliko potrosis, skinu ti sa te kartice.
    (Tor, 19. septembar 2021 23:49)

    # Link komentara

  46. Država kažnjava upotrebu električne energije decenijama, uvođenjem plavih, sivih, crvenih, šarenih zona za domaćinstva. Npr. Imam e-vozilo, i upadam u skupu zonu...vozila na plin se ne subvencionišu niti ima nikakvih olakšica što manje zagađuju. Trenutno su zakoni u Srbiji u suprotnosti sa zdravim razumom, i odgovaraju samo onima koji ova vozila mogu da priušte.
    (666, 19. septembar 2021 20:15)

    Nemoguce je da drzava kaznjava upotrebu elektricne energije ako je cena elektricne energije ispod trzisne, i to vec decenijama. Ono sto je drzava uradila sa uvodjenje zona je pokusaj smanjenja bahatog trosenja struje u Srbiji, po cemu smo inace na prvom mestu u Evropi (najneefikasniji smo potrosaci struje).

    Grejanje na struju je u energetskom smislu jeres, nesto poput pranja ulica kiselom vodom.

    Zagadjenje nam je takvo kakvo je prvenstveno zbog ocajnog uglja koji se prodaje u poslednjih 5 godina. Taj ugalj po klasfikaciji i nije ugalj, jer sadrzi preveliki procenat gline (20-30%). Zato je u poslednjih 5 godina skocilo zagadjenje po gradovima.
    (Ivan, 19. septembar 2021 23:38)

    # Link komentara

  47. U Srbiji? Nikako.
    (Dušožder, 19. septembar 2021 23:32)

    # Link komentara

  48. Tako sto ces za sada potpuno ukinuti poreze za takva vozila i uvesti brojne olaksice. Naravno pre svega se mora napraviti infrastruktura za takva vozila.
    (realno, 19. septembar 2021 23:31)

    # Link komentara

  49. Kada mu srbi pocnemo da pametujemo...
    Zasto bi posticali?
    1. Proizvodnja elektricnog auta ostavlja veci CO2 otisak nego proizvodnja auta sa unutrasnjim sagorevanjem
    2. Odlaganje starih baterija nije reseno
    i 3. Najvaznije...koja je vajda od elektricnog auta kada struju za taj isti auto proizvodimo spaljujuci ugalj...sto je 100x gore od voznje dizelasa.
    P.S. sta se desilo sa istrazivackim novinarstvom...zasto niko ne ispita koliko je elektricni automobil "cistiji"...a ne da se palamudi sa podsticajima!
    (rade kornjaca, 19. septembar 2021 23:29)

    # Link komentara

  50. -besplatna godisnja putarina na svim autoputevima u zemlji
    -besplatna registracija
    -besplatno parkiranje na javnim parkinzima
    -besplatno punjenje struje na svim elektro punjacima javnog snabdevaca
    -besplatni prevoz vozila vozom na delu zeleznicke mreze u zemlji
    -besplatno koriscenje interneta duz svih autoputeva, kao i servisa App-ova za pozive za slepanje, za lokaciju, ....

    -obaveza vecih firmi koje zaposljavaju na jednom mestu vise od 200 ljudi da imaju obaveznu punionicu za baterije elektromobila i to
    1 punionicko mestaza 200-300 ljudi
    2 punionicka mesta 300-500 ljudi
    3 punionicka mesta 500-1000 ljudi.
    (Analiticar iz butika, 19. septembar 2021 23:25)

    # Link komentara

  51. Када начин и време пуњења електричних аутомобила буду у равни са СУС моторима ова прича има смисла. Евидентно је да је аутономија ЕВ ниска и, надасве, неочекивана, да је електромрежа свих држава на свету неприпремљена за овакав "удар" пуњења електро возила колико год била еколошка што је, и даље, дискутабилно уколико се та електрична енергија добија из било каквог процеса сагоревања било чега или из процеса радиоактивног распада. Ту је свакој еколошкој мобилности крај. Колико као, како ја сматрам као бивши инжењер, од "Perpetuum mobile" нема ништа иако бих то желео. Имајте само на уму да је степен загађења животне средине већи од наших насушних потреба за хамбургерима у односу на загађење моторима СУС (погледајте само емисију метана од говеда). Поздрав од давно заборављеног професора.
    (Експерт :), 19. septembar 2021 11:04)

    Ovi podaci o zagađenju usled veće proizvodnje struje su totalno nelegitimni. Svi koji propagiraju te podatke uzimaju u obzir činjenicu, šta kada bismo zamenili sve SUS automobile (1.3 milijarde) električnom SADA OVOG MOMENTA . Pa normalno da bi mnogo veći uticaj i štetnost bila u tom slučaju, ali to se neće desiti narednih 50-100 godina. Porast električnih automobila kroz vreme će pratiti i naša nova saznanja o dobijanju čiste električne energije.
    Za 50 godina kada pola automobila bude električno na primer, nece sigurno postojati termoelektrane na ugalj u Nemačkoj. Broj nuklearnih, hidro, vetro, solarnih elektrana će se povećati eksponencijalno. Na naš način dobijanja električne energije SADA, logično je da bi zamena svih automobila bila pogubna za životnu sredinu. Zato i ne raste njihov broj eksponencijalno, već prati proizvodnju električne energije na čist način.
    (goran, 19. septembar 2021 23:19)

    # Link komentara

  52. VRLO JEDNOSTAVNO: PODICI STANDARD I DOSTICI PLATE KAO NORVEZANI. VRLO KRATKO I JEDNOSTAVNO RESENIE,DRUGOG ZABILAZNOG PUTA NEEEEEMA!!POZ IZ NS!
    (Milan, 19. septembar 2021 23:17)

    # Link komentara

  53. Kako - pa vrlo lako :

    Povećati prosečnu platu na preko 1000 eura i kupovaće se.

    A to je izvodljivo u roku 6 meseci kada bi se manje pljačkalo i kada bi se rešili partokratije i Partijsko-Parazitskom sistema.
    Kada bi na rukovodeće pozicije došli najbolji za razliku od ove negativne selekcije u kojoj prosperiraju samo oni skloni ulizivanju i poltronskoj poniznosti.
    Kada bi zavladala vladavina prava i kada bi institucije radile svoj posao.
    (3210, 19. septembar 2021 23:06)

    # Link komentara

  54. Uz jedno 20000 eura, povećan broj punjača na struju van Beograda? Živim u stanu u Smederevu. šta je zgodnije, da vozim do ikee i nazad 70km da bih ga napunio ili da puštam produženi od XY metara sa terase do auta?
    (goran, 19. septembar 2021 23:03)

    # Link komentara

  55. Zabrana vožnje centralnim ulicama Beograda,Niša,Novog Sada, Subotice, Pančeva, Novog Pazara, vozilima sa motorima sa unutrašnje sagorevanje.
    (Mitar uvek ima za litar, 19. septembar 2021 17:52)
    I,u toku noci,ne baj Boze,nekome od ukucana,prvi komsija,dete,supruga,bilo ko,nesto se dogodi,a moras hitno do bolnice(sve su u centru) da bi nekome spasio zivot.Sta onda?Zamisli se malo pre nego sto napises nesto tako.
    Sta fali autu na plin,osim sto je neisplativo zbog svi znamo cega?
    Ima za tvoj predlog mnogo toga da se kaze,ali ne bih.
    (pitam, 19. septembar 2021 22:59)

    # Link komentara

  56. Npr. ukinuti kupcu TV pretplatu na računu za struju.
    (XXL, 19. septembar 2021 22:47)

    # Link komentara

  57. kakve elektricni automobili kada se struja pravi u TENTu od uglja...a placa se prikljucak za gas...
    (bice leba i parizera, 19. septembar 2021 22:35)

    # Link komentara

  58. U Amsterdamu sam trenutno i prosto ne mogu da verujem koliko je Tesla automobila po ulicama. Imam utisak - svaki drugi auto…. Ne znam je li njihova vlada analizirala uticaj na potrosnju energije, da li je njhova energija cista (mislim da jeste), da li su oni koji kupuju napravili kalkulacije (a verujem da jesu, Holandjani su poznati po tome da se ne razbacuju), ali odavde izgleda da je klasicnim automobilima odzvonilo…
    (Little Radoyica, 19. septembar 2021 22:35)

    # Link komentara

  59. Kako podstaći kupovinu električnih automobila u Srbiji?

    Povecati plate, recimo godisnji minimalac na 30000 eur umesto sadasnjih 5000eur pa ce ljudi da skrpe za novi auto lagano.
    (Goran, 19. septembar 2021 22:31)

    # Link komentara

  60. Neka da država subvencije za nove automobile...i da se plaćaju rate bez kamate...60% vozača bi zamenili auto.. Rešen problem
    (darko, 19. septembar 2021 22:26)

    # Link komentara

  61. "ali ne može se tek tako preći sa klasičnih motora na električne, pre svega jer je potrebno obezbediti izvore energije iz obnovljivih izvora."

    Nebuloza. Kakve to veze ima jedno s drugim? Zašto bi to važilo za električne automobile, a ne za sve ostale električne potrošače? Kao da električni automobili mogu da rade samo na obnovljive izvore energije, pa je "pre svega potrebno obezbediti izvore energije iz obnovljivih izvora."
    Nije uopšte, a kamoli "pre svega". A što je najsmešnije i apsurdnije, u Srbiji već ima oko 400MW instalisane snage samo od vetrogeneratora, što prevazilazi potrebe svih elektromobila u Srbiji. Hidroelektrane neću ni da pomenem.
    Dakle, broj elektromobila NEMA NIKAKVE VEZE sa kapacitetima obnovljivih izvora. Najobičnija laž koja se potura od naftnih lobija, kod nas od Gasproma i medija koje Gasprom sponzoriše, uključujući i ovaj.
    Zašto država treba da subvencionira kupovinu električnih automobila? Pa upravo zato što jedino tako može da se poveća i broj javnih punjača. Nikome ne može da se isplati postavljanje punjača za ovako mali broj električnih automobila koji je. Da ih je više, bilo bi više i onih koji bi im prodavali struju za punjenje. Koliko bi benzinskih pumpi bilo da u Srbiji ima 500 benzinskih automobila? Ne bi bilo nijedne, eto koliko! Kao što i nije bilo kada je automobila bilo toliko, a benzin se točio iz bureta u retkim prodavnicama koje su benzin nabavljale. I ne u svakom gradu.
    (Joca, 19. septembar 2021 22:14)

    # Link komentara

  62. Automobili na struju su sadašnjost ali dizel i benzin nisu problem ove zemlje. Problem ove zemlje je (energent iz prošlosti) što ne može ili neće da prostimuliše gradjane da počnu da se greju na gas koji postoji već 25-30 godina u ovoj zemlji.
    Za dva meseca počinje puna grejna sezona i još jedna godina gušenja svih nas u otrovima od lošeg lož ulja, još gorih drva i najgoreg mogućeg niskokaloričnog uglja. O termocentralama na ugalj ne vredi trošiti reči, 23 puta više štetnih gasova izbacuju nego najgore toplane u Evropi. Još jedna godina zatvaranja očiju pred pravim zagadjivačima i bacanjem krivice na vozila. Licemerje bez granica, van grejne sezone nema smrtonosnih otrovnih oblaka a kola se isto čak i više voze nego zimi.
    (Vladimir, 19. septembar 2021 21:57)

    # Link komentara

  63. Kad bi dileri nudili električni automobil uz iznajmljivanje nekog benzinca na 10ak dana za neke smesne pare kao u Nemačkoj, prvi bih kupio elektricni auto
    (QwertyDGB, 19. septembar 2021 21:57)

    # Link komentara

  64. Gas je zakon, ali ga Rusi imaju najviše pa se ne pominje. Ovi automobili na ugalj su shittina.
    (Milena, 19. septembar 2021 21:56)

    # Link komentara

  65. Da se ne lazemo: treba stimulisati i subvencionisati tecni naftni gas (LPG). Ugradnja uredjaja je oko 500eur. Umesto sto drzava daje 5000eur subvencije za 1 (jedan) elektricni auto, bolje je da daje 250eur subvencije za ugradnju LPG-a, tj. za 20 (dvadeset!) automobila.
    Druga stvar je smanjenje akciza na LPG gorivo, jer akcize su nam najvece u Evropi.
    Treca stvar: ako je ikome do elektricnog automobila i subvencije, drzava mora uvesti pravilo da nema subvencije za modele skuplje od 25.000eur. Za te pare ima odlicnih modela, poput XPENG P5 (klasa VW Pasat!), a bice uskoro i Dacia Spring, VW ID.2, Renault 5 Electric. Pa nek'se voze po gradu.
    (Mehanika, 19. septembar 2021 21:49)

    # Link komentara

  66. Država radi ono što je u interesu svih nas, zdravija populacija. Poreski obveznici za ovaj novac dat kroz subvencije dobijaju duži, kvalitetniji život, samim tim manji im je trošak i za lečenje.
    (šira slika, 19. septembar 2021 18:44

    A struja dolazi iz uglja.
    (djura, 19. septembar 2021 21:42)

    # Link komentara

  67. Da nekog u ovoj zemlji iskreno brine cist vazduh, oni bi smanjili akcize na TNG, pa bi litar kostao 60 din, a ne 91,40! Tada bi ljudi ponovo poceli da voze na to gorivo, koje je ekoloski daleko cistije od dizela i benzina, a ovako, koga subvencionisu? Bogate ljude koje bas briga da voze EV i da se pate sa produznim kablovima i punjacima.
    (peca, 19. septembar 2021 21:36)

    # Link komentara

  68. ma bre i u nemackoj ljudi nemaju za elektro auta a ne u srbiji...
    (Mirko, 19. septembar 2021 21:36)

    # Link komentara

  69. To kad škoda napravi električnu oktaviju pa naša murija poruči nova vozila i eto pospešivanja...
    (Garga, 19. septembar 2021 21:35)

    # Link komentara

  70. Sve je to smesno kako se Srbija greje u 21 veku..zivim 2 minuta peske od centra grada Kragujevca.. Evo ovih Dana kamioni samo donese drva I ugalj u moju ulicu .. Rade motore testere..bukvalno od Cele ulice samo moja kuca I jos mozda 2 na gas.. Svi ostali loze pa 6 meseci u godinu bukvalno osecam u Zubima vazduh u ulici.. Uvek je zagadjenje 200 unutra kad otvorim prozor.. Mogu da zamislim koliko je tek na sred ulice.. Do pre mozda 15 godina svi oni se grejali ja struju.. Sad svi loze.. I ko ne dobije rak Taj je super men
    (Nikola, 19. septembar 2021 21:06)

    # Link komentara

  71. Država kažnjava upotrebu električne energije decenijama, uvođenjem plavih, sivih, crvenih, šarenih zona za domaćinstva. Npr. Imam e-vozilo, i upadam u skupu zonu...vozila na plin se ne subvencionišu niti ima nikakvih olakšica što manje zagađuju. Trenutno su zakoni u Srbiji u suprotnosti sa zdravim razumom, i odgovaraju samo onima koji ova vozila mogu da priušte.
    (666, 19. septembar 2021 20:15)

    Браво, и само да додам да се код нас ел.енергија прави махом од угља.
    Да се не лажемо, ово ће бити још један суперхик кономски подухват, узми од сиротиње дај богатима. Наша држава да је држава својих грађана, требала би да уведе нека ограничење, и да даје олакшице за возила на гас. Возила на струју су у суштини прескупа, и богати ако желе слободно нека купују, пошто наша држава каже да је струја код нас јефтина, онда је то довољна субвенција за новокомпоноване екологе.
    (mr, 19. septembar 2021 21:04)

    # Link komentara

  72. Lako se to resava, drzava plati 70% cene ja platim jedno 6-7000e i kupim auto. Za 20000+ evra samo budzovani mogu kupiti, 90% ostalog naroda ne moze
    (trisa, 19. septembar 2021 20:37)

    # Link komentara

  73. @šetač
    Upravo tako. Prošle god. samo najniži paket opreme kod Camry-ja, a zbog 17" felni samo kod tog paketa, što rezultuje emisijom od 98g CO2, je ispunjavao uslove za subvenciju. To su npr. sva ona crna vozila po Beogradu u vlasništvu CarGo. Za ovu god. granica je sa 100g, podignuta na 140. Ali su i cene vozila porasle.
    (hm, 19. septembar 2021 19:02)‚

    Uz tako bezobrazno postupanje uvoznika Toyote, država treba pod hitno potpuno da ukine subvencije, jer su uvoznici tako naduvali cene kada je bilo jasno da su subvencije odobrene, da sada za kupca sa subvencijom nije ništa jeftinije, već samo skuplje. Pa faktički država debelo subvenconiše uvoznika Toyote, a ne kupce hibridnih vozila brenda Toyota. Nemoguće je da "organi" u to nisu upućeni, nisu slepi, što samo budi sumnju šta iza svega stoji i ko je sve tu "dobar" u celoj priči. Kupci jedini nisu, a sve to je kao zbog njih i za ekološki boljitak.
    (šetač, 19. septembar 2021 20:23)

    # Link komentara

  74. Država kažnjava upotrebu električne energije decenijama, uvođenjem plavih, sivih, crvenih, šarenih zona za domaćinstva. Npr. Imam e-vozilo, i upadam u skupu zonu...vozila na plin se ne subvencionišu niti ima nikakvih olakšica što manje zagađuju. Trenutno su zakoni u Srbiji u suprotnosti sa zdravim razumom, i odgovaraju samo onima koji ova vozila mogu da priušte.
    (666, 19. septembar 2021 20:15)

    # Link komentara

  75. Pa oni hoce konobarima da uzmu porez na baksis, a ovde kao da nam pomognu.
    Cena gasa pokazuje svu njihovu svest i pomoc
    (iks, 19. septembar 2021 20:08)

    # Link komentara

  76. Ako nemate kuću gde možete da dodate brzi punjač onda vam električni auto nema nikakvog smisla.
    Ja u Pragu živim i ovde ih ima na prste da izbrojite. Iako živim u kući ne pad ami na pamet da kupujem auto od minimum 60000 evra (Škoda Enjak) kada za te pare mogu da kupim Superb. Za ekologiju me baš mnogo zabole jer ako se najveće države na svetu ne brinu zašto bi to mene potreslo.
    (rebro, 19. septembar 2021 20:07)

    # Link komentara

  77. Nemamo infrastrukturu, ni puteve, a ne punjače. A struju ćemo da dobijamo za automobile iz TE N. Tesla?
    (Dejan, 19. septembar 2021 19:55)

    # Link komentara

  78. Ali u Norveskoj nema subvencija za EV! Davnih dana su ukinute!
    Ono sto u Norveskoj (danas) ima je da su SUS nenormalno oporezovani a EV su oporezovani "po starom" pa jedan ID3 izadje jeftinije od Golfa 8.

    A sta bi trebalo u Srbiji? Jako jednostavno - stavljajte punjace 22 KW u svaku ulicu po jedan, stavljajte 7 KW punjace (to su obicne trofazne uticnice kao za TA pecku) na sve parkinge od supermarketa/skola/bolnica, da ne bude jurnjave za punjacima i naterajte da svaka pumpa na autoputu ima barem dva 50KW punjaca.
    I to je to.
    EV ce sami doci. Isto kao i auta na TNG. Dok nije bilo pumpi niko nije ugradjivao TNG. Cim su TNG tocionice pocele da se otvaraju u svakom naselju svaki treci benzinac ima TNG danas.
    Samo infrastruktura...a ostatak prepustiti trzistu.
    Ako ljudi vide da su EV dobri, uzece ih. Ako nisu, nece. Ali ja da uzimam subvenciju da bi uzeo ID4 od 55000 evra pa ne ide.
    (Zasto Norveska?, 19. septembar 2021 19:52)

    # Link komentara

  79. ahahaha koja recenica, "zahvaljujuci subvencijama drzave kupljeno preko 100 automobila" ali zahvaljujuci ?. da bi dobili maksimalnu subvenciju od 5000 evra moramo da kupimo auto od preko 60000 evra,sve dok subvencija nije 50% vrednosti auta mislim da nema svrhe
    (iwan, 19. septembar 2021 19:40)

    # Link komentara

  80. Vozite sta hocete, ja cu sacekati jos 5g pa cemo vidjeti. Ili kupujem EV ili
    prolongiram kupovinu za jos 5g a do tada cu da trujem planetu.
    (gas gas, u gasu je spas, 19. septembar 2021 19:38)

    # Link komentara

  81. Subvencija za auto na ugalj?????
    (V for Vendeta, 19. septembar 2021 19:37)

    # Link komentara

  82. velika prevara
    (bunjevac, 19. septembar 2021 19:23)

    # Link komentara

  83. Najveci problem je cena vozila infrstruktura bi dosla sa povecanom prodajom
    (trt, 19. septembar 2021 19:20)

    # Link komentara

  84. Jaooooo breeee pa nemojte bar da nas nervirate...ma mi smo zli Srbi bre,volimo da trujemo planetu i svoju decu,majke...ne mogu bre bicikl da kupim nov,a ne auto...i to jos elektricni...
    (Avatar, 19. septembar 2021 19:05)

    # Link komentara

  85. @šetač
    Upravo tako. Prošle god. samo najniži paket opreme kod Camry-ja, a zbog 17" felni samo kod tog paketa, što rezultuje emisijom od 98g CO2, je ispunjavao uslove za subvenciju. To su npr. sva ona crna vozila po Beogradu u vlasništvu CarGo. Za ovu god. granica je sa 100g, podignuta na 140. Ali su i cene vozila porasle.
    (hm, 19. septembar 2021 19:02)

    # Link komentara

  86. Kragujevac treba da ih proizvodi.
    (Nebojsa, 19. septembar 2021 18:59)

    # Link komentara

  87. @statuskan
    Glupog li komentara!
    (hm, 19. septembar 2021 18:54)

    # Link komentara

  88. Protivnik sam subvencija, to je kupovina automobila jednom poreskom obvezniku na račun drugih.
    (Milan, 19. septembar 2021 11:20)

    Država radi ono što je u interesu svih nas, zdravija populacija. Poreski obveznici za ovaj novac dat kroz subvencije dobijaju duži, kvalitetniji život, samim tim manji im je trošak i za lečenje.
    (šira slika, 19. septembar 2021 18:44)

    # Link komentara

  89. Recenica "jer je potrebno obezbediti izvore energije iz obnovljivih izvora" govori sve. Samopostavljene zelene birokrate treba naterati da sami rese ovaj problem, a ne da bez trenutno moguceg resenja uslovljavaju. E, to je za njih malo veci mentalni napor od neprestanog zvocanja, jer cak i da se postavi nekoliko elektricnih punjaca koj za pet minuta obezbede sledecih pet stotina kilometara, onda bi neka manja mesta ostala tih pet minuta bez struje.
    (Raja, 19. septembar 2021 17:58)

    # Link komentara

  90. evo norvezani vec krenuli po otpadima da traze one dizelase sto pobacase u naletu ekoloske svesti i povoljnosti. Jer vidi vraga, ode cena struje u nebesa, problemi sa mrezom, problemi sa konektorima, nedovoljno punjaca, dugo se puni malo predje, a ako zelis da ga se resis izvadis jos 5000e da ga otpad uzme, jako je to lepo kad se svi ugrade, a sve u interesu naroda.....
    (saletoxic, 19. septembar 2021 17:55)

    # Link komentara

  91. Pridruziti Srbiju Norveskoj a nase politicare poslati u Belorusiju da tamo sire blagostanje.
    (Jednostavno resenje, 19. septembar 2021 17:53)

    # Link komentara

  92. Zabrana vožnje centralnim ulicama Beograda,Niša,Novog Sada, Subotice, Pančeva, Novog Pazara, vozilima sa motorima sa unutrašnje sagorevanje.
    (Mitar uvek ima za litar, 19. septembar 2021 17:52)

    # Link komentara

  93. Vecom platom?
    (Nemanja, 19. septembar 2021 17:49)

    # Link komentara

  94. Glupog li pitanja, pa povećajte plate građanima pa će kupovati između ostalog i EV.
    (statuskan, 19. septembar 2021 17:45)

    # Link komentara

  95. Vrlo prosto. Uvoziti ih iz Kine, ponuditi auto za 4-6000 EUR sa svim porezima i carinama i eto nama podsticaja da ga kupimo. Naravno, pored toga, država mora da se obaveže da će registracija i tehnički pregled za električne automobile biti 70% jeftiniji od regularne cene.
    (Velimir, 19. septembar 2021 17:29)

    # Link komentara

  96. Treba podstaci kupovinu el. bicikala sto ce uveliko uticati na resavanje nekoliko problema... Zdravlje, parking... Bilo bi dobro da su sklopivi i jeftini ondnosno da imaju subvencije
    (Srdjan, 19. septembar 2021 17:27)

    # Link komentara

  97. U Kvebeku, subvencije za EV su 13000 CAD, 8000 od vlade Kvebeka I 5000 od vlade Kanade. To vazi za full EV. Za plug in hybrid-e subvencije su 4000.
    (Goran, 19. septembar 2021 17:26)

    # Link komentara

  98. uvesti jeftine Kineske električne od 3000,00 evra do 8000,00 evra i prodavati ih bez carine i poreza ...
    (mika, 19. septembar 2021 17:18)

    # Link komentara

  99. Haha Srbija I elektricni auti.. Tzv Subvencije su milion eura godisnje tj za 200 auta za celu godinu za celu drzavu.. . To je tipa jedna jaca firma
    (Nikola, 19. septembar 2021 17:17)

    # Link komentara

  100. Električna vozila, navodno ekološka i efikasna. Dobijanje litijuma iz rude je za sada jako prljava tehnologija. Takva vozila su oko petsto kilograma teža od klasičnih pa treba više energije za njihovo kretanje u odnosu na sus vozila. Ukoliko električnu energiju dobijamo iz lignita to je takođe "prljava struja". Ukoliko želimo E-vozila u Srbiji zbog trenda onda neka daju te subvencije. Ukoliko želimo čistiji vazduh onda podsticati ugradnju plina. Valjda smo se priključili na taj Turski tok pa taj plin može biti jeftiniji. Pa akcize, ugradnja plina i cena atesta. U tom slučaju udaramo na sam temelj Srpstva, državnu kasu. Sa tolikim akcizama, porezima, registracijama, raznim taksama i carinama država bi konačno mogla više da se potrudi i izađe u susret svojim građanima. Bio bi red. I filteri za dizelaše treba da budu dostupniji i jeftiniji. Mi smo još uvek jako daleko od toga da nam E-vozila budu zaista dostupna a pogotovu ekološka pored naših elektrana na lignit koje su za sada neminovnost.
    (Mirko, 19. septembar 2021 17:08)

    # Link komentara

  101. У Србији се ел. енергија добија из лигнита ( око 65%) па су због тога електрични аутомобили "најпрљавији" !
    (Драган КНН, 19. septembar 2021 17:04)

    # Link komentara

  102. nikako
    (zikapn, 19. septembar 2021 17:01)

    # Link komentara

  103. Ne mora država da daje iz svog džepa direktno (subvencije) ali neka ukine carine i dadžbine i tako će pojednostavljeno el. automobili da pojeftine bez prevelike papirologije.
    (PatriJota za tastaturom, 19. septembar 2021 16:37)

    # Link komentara

  104. Lako,UniRent,Menadzer rent a car,Autorent,MMS rent a car i taksistima dati subvencije da kupuju elektricna vozila.
    (Pera Detlic, 19. septembar 2021 16:15)

    # Link komentara

  105. @glista
    Upravo zbog požara prelazi se sa litijum jonskih na litijumoksid baterije koje nisu zapaljive. Nađite na YT klipove o novim BYD baterijama.
    Bezbednost baterija neće biti problem nego činjenica da već 10 godina nema proboja u kapacitetu i gustini energije. Tesla S P100 iz 2015 je još daleko iznad prosečne baterije EV iz 2021.
    (Milan, 19. septembar 2021 15:53)

    # Link komentara

  106. Ima i naše poslovične neodgovornosti. Npr. u garaži Ada Mola ima 15-tak punjača koji su svi isti i sa istim neadekvatnim konektorima preko kojih ne mogu priključiti svoj PHEV.
    Tako da ništa.
    (na ovo mi sve ovo liči, 19. septembar 2021 15:40)

    # Link komentara

  107. Tako sto treba zabraniti uvoznicima,da dizu cene posle subvencija i da varaju narod.
    (dezon, 19. septembar 2021 11:26)

    Na žalost, u pravu si, osim što oni podignu cene pred samo uvođenje subvencije, što je bilo najočitije na primeru uvoznika Toyote krajem 2019. Na taj način, umesto da ekonomske efekte subvencije oseti kupac, osetio ih je samo uvoznik, jer su subvencije završile u njegovom džepu.
    A posto im se u subvencije prvobitno nije uklapao Camry (osim u baznom paketu opreme),a ni RAV4, kasnije je povećana granica CO2 da bi se i za njih digla cena i "mahnula" subvencija.
    (šetač, 19. septembar 2021 15:40)

    # Link komentara

  108. Cemu pa sluzi elektricni automobil ako oko njega svi voze neispravne dizele i benzince i zagadjuju vazduh- kao na primer u Brogradu !
    (Srecko, 19. septembar 2021 15:18)

    # Link komentara

  109. Podići standard građana na nivo skandinavskih zemalja je jedino rešenje.
    (ROCKI, 19. septembar 2021 13:51). … I tamo ( kao i u Norveskoj) niko ne bi kupio EV da im drzava ne daje ogromne subvencije…
    (Mika, 19. septembar 2021 15:16)

    # Link komentara

  110. Uvek sam voleo elektro vozila, evo sada cu da udjem u tramvaj…
    (Mika, 19. septembar 2021 15:14)

    # Link komentara

  111. Mnogo bi bilo korisnije da se umesto toga podstaknu svi koji voze stara i neispravna vozila i ispustaju otrovni dim iz auspuha, da ih oprave. Takodje bi trebalo podstaci da sav javni prevoz predje na gas, ukljucujuci i taksiste. Subvencionisanje kupovine EV je potpuno besmisleno, posto je na taj segment orijentisan samo mali broj najbogatijeg stanovnistva. Nihova EV ne znace nista ako paralelno sa njima vozi autobus GSP- a i ispusta crni dim iz auspuha….
    (Nauta, 19. septembar 2021 15:13)

    # Link komentara

  112. Ako sagledamo ponašanje i akciznu politiku poslednje dekade po pitanju korištenja gasa u vozilima, jasno je kako će to izgledati i sa električnima.
    Prijatelji letos u Albaniji, cena benzina ista kao kod nas, a gas je preračunato oko 52-54 din!
    (wronghouse, 19. septembar 2021 15:05)

    # Link komentara

  113. "Sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije"

    Lako je državnim parama mahati, zaradi druže sekretaru.

    Kada bi imali pametne i sposobne ljude u vlasti, onda bi takvi ljudi, uvođenje električnih vozila u promet, prepustili privatnom sektoru, i sa državnih jasli i grbače, skinuli mnoge parazite.

    Država da ne daje ništa, samo da propiše mere bezbednosti kod proizvodnje, upotrebe, infrastrukture, punjenja i reciklaže. Neka se privatni sektor bavi poslovima proizvodnje vozila i komponenti, infrastrukture punjenja i održavanja, kao i reciklaže.

    Hajde privatnici, da vas vidim sada, a ne kada je teško, dođi državo da nas pomažeš i spašavaš. Gde ste kada treba uvoditi novitete i napredne stvari? Jedino znate oko nafte,duvana,alkohola i ostalog šverca.
    (Radovan, 19. septembar 2021 14:45)

    # Link komentara

  114. Podići standard građana na nivo skandinavskih zemalja je jedino rešenje.
    (ROCKI, 19. septembar 2021 13:51)

    # Link komentara

  115. Ja lično ne volim električne automobile jer uvek sam voleo zvuk motora. Druga stvar su stanice za punjenje. Ćale i keva imaju za po gradu Smart-a iz 2017 na el pogon ali max fomet je 170km i on i jeste samo to, gradski auto. Mercedes EQC ima bateriju za nekih 500km ali uz punjače ispod 20lW mogu da se slikam. Trenutno vozim svoj omiljeni auto, jede gorivo ali kada ga potrošim sipam ceo rezervoar za 5min. Bitno mi je vreme...
    (Stef, 19. septembar 2021 13:34)

    # Link komentara

  116. Neka subvencije budu veće...
    (globalmedium, 19. septembar 2021 13:01)

    # Link komentara

  117. Infantilno je verovati da industrija vozila na sagorevanje nema "keca u rukavu" i da ce elektric a vozila tek tako da preuzmu puteve. Jeste li culi za eGorivo (eFuel)? mislim da je to mnogo optimalnije resenje za ekologiju a i za dzepove potrosaca. Trenutna cena proizvodnje tog goriva je visoka, ali ce da se smanji u narednim godinama. Isto kao sto ce litijum jonakim baterijama uskoro da prodje vreme i njihovo mesto ce da zauzmu solid state baterije.
    (sasa, 19. septembar 2021 12:51)

    # Link komentara

  118. Прво укинути субвенције увозницима чија се цена без субвенције разликује од оне са запада како се не би уграђивали у субвенцију.

    Друго, за кола до око 22.000 евра да буде субвенција бар 5000, једино тако може већи ефекат да се оствари.
    Јефтинија возила морају имати већи износ субвенције.
    (Није то толико тешко, 19. septembar 2021 12:46)

    # Link komentara

  119. Како подстаћи куповину каталозатора и поштовање прописа о количини издувних гасова!?
    (Фактор мира и стабилности, 19. septembar 2021 12:46)

    # Link komentara

  120. A zar nije jednostavnije ukinuti sve akcize na gas i smanjiti pdv, smanjti troskove registracije i atesta i da se resi problem zagadjenja barem dok cena elektricnih automobila padne na nivo na kome gradjani zaista mogu da priuste takva vozila i dok se ne izgradi mreza punjaca i obezbedi zelena el energija?
    (kok, 19. septembar 2021 12:30)

    # Link komentara

  121. Samo im dati ono što zakon predviđa.
    A ne sve da ostane na pustom obećanju.
    Ja se tužim sa državom već godinu dana mi nije isplaćena suvencija.
    (komšija, 19. septembar 2021 12:19)

    # Link komentara

  122. Isto kao što se podstiče vožnja na ekološka goriva TNG,CNG.Kad je cena plina skočila na 91,4 din lepo prodao auto na plin i kupio dizelaša, kad državu ne interesuje ekologija što bi mene interesovala.
    (Debeli Sava, 19. septembar 2021 12:13)

    # Link komentara

  123. Povecanjem plata, da imamo para svi bi ih kupili.
    Ili vozili novije automobile.
    (borovac, 19. septembar 2021 12:12)

    # Link komentara

  124. Isplativo je samo onome ko ima sopstveni izvor struje, svima ostalima nije. Drugo, zašto bi iko u zemlji kao što je Srbija subvencionisao one koji imaju para za EV? Istu tu ekipu već uveliko subvencionišemo pošto su to kontraverzni biznismeni = kriminalci=političari.
    (ciga, 19. septembar 2021 12:11)

    # Link komentara

  125. Nikako! Ja ću npr. da kupim tu električnu skalameriju, tek kada budem morao, odnosno kada ne budem imao izbora.
    (Smuleco, 19. septembar 2021 12:09)

    # Link komentara

  126. ispravka oko 130 eur mesecno
    (Milos, 19. septembar 2021 12:01)

    # Link komentara

  127. za pocetak stimulacija, pomoc drzave, koja je ove godine iscrpljena vec u junu, da nema tu granicu od trenutno milion eur. Za kredite i struju ce se snadjemo. Dacia Spring bi onda bila oko 10 000eur ali eto nema velikog i malog servisa itd.Mozete izracunati kolika bi vam bila rata na 6 godina ne zaboravite i da je registracija oko 100 eur dakle u proseku duplo manja ne znam za tehnicki to je isto valjda....Meni ispada da bi mi mesecni trosak sa sve uracunatim manjim troskovima(najveca stanka benzin)bio ok 100 eur.Nov auto.
    (Milos, 19. septembar 2021 11:55)

    # Link komentara

  128. ... sačekati da se pojave polovni, jeftini... sa izmrcvarenim akumulatorima, pa ih povaditi, prepakovati i obavezno ugraditi LPG... i eto rešenja za Srbiju... nema nama spasa...
    (Šafran, 19. septembar 2021 11:51)

    # Link komentara

  129. Tako sto treba zabraniti uvoznicima,da dizu cene posle subvencija i da varaju narod.
    (dezon, 19. septembar 2021 11:26)

    # Link komentara

  130. A kako se registruje elektricni automobil jer smo ga mi fiksirali na zapreminu motora
    (bambus, 19. septembar 2021 11:26)

    # Link komentara

  131. a da skresete sve silne troskove za plin na primer, to nikome nije palo na pamet, zar to neb' pomoglo smanjenju zagadjenja na primer, realno samo bas bogati mogu da kupe el. auto pa sad ajde da pomognemo malom broju bogatuna umesto vecini..ok vazi, ponasate se kao superhik..
    (deda, 19. septembar 2021 11:24)

    # Link komentara

  132. Moze puno toga da se uradi, samo nam treba drzava... I tako, cekamo, jedno 40 godina vec...
    (evfreak, 19. septembar 2021 11:20)

    # Link komentara

  133. Protivnik sam subvencija, to je kupovina automobila jednom poreskom obvezniku na račun drugih. Ulaganje u infrastrukturu je najbolji način, gradnja priključaka za brze punjače. Punjače kupuju preduzetnici koji će ih otplaćivati kroz prodatu energiju za punjenje a država stvara uslove.
    (Milan, 19. septembar 2021 11:20)

    # Link komentara

  134. Država treba hitno da krene u promociju e -vozila, pravnim licima, u vidu lakih dostavnih vozila, kurirskim službama,kargo centrima,voznim parkovima.
    Samo ovakva pravna lica, imaju igru velikih brojeva, koja je potrebna u kalkulaciji, nabavke, otplate, i automatskog smanjenja zagadjenja.
    Promocija moze biti, u vidu poreskog stimulativnog umanjenja dobiti, odbitku PDV-a, na sve troskove u celom eksplatacinom ciklusu,
    i za putničko e-vozilo,kao i uvodjenje obaveze da se na svakih na primer 10 vozila, mora imati jedno e-vozilo.
    Takodje stimulacija,za svako dizel vozilo, koje se rashoduje i i preda otpadu.
    (Jarić T Živadin®, 19. septembar 2021 11:07)

    # Link komentara

  135. Када начин и време пуњења електричних аутомобила буду у равни са СУС моторима ова прича има смисла. Евидентно је да је аутономија ЕВ ниска и, надасве, неочекивана, да је електромрежа свих држава на свету неприпремљена за овакав "удар" пуњења електро возила колико год била еколошка што је, и даље, дискутабилно уколико се та електрична енергија добија из било каквог процеса сагоревања било чега или из процеса радиоактивног распада. Ту је свакој еколошкој мобилности крај. Колико као, како ја сматрам као бивши инжењер, од "Perpetuum mobile" нема ништа иако бих то желео. Имајте само на уму да је степен загађења животне средине већи од наших насушних потреба за хамбургерима у односу на загађење моторима СУС (погледајте само емисију метана од говеда). Поздрав од давно заборављеног професора.
    (Експерт :), 19. septembar 2021 11:04)

    # Link komentara

  136. Nema dve krštene utičnice u celoj zemlji a neko bi da prodaje EV. Ali stvarno....

    Nego, mala šala, a jel ćemo dobiti i vatrogasca za dž uz auto, da se nađe...
    (glista, 19. septembar 2021 11:01)

    # Link komentara

  137. U tekstu se uglavnom navodi da je to povećan broj punjača, ali i subvencije su to što takođe treba, a njih nešto ima pa nema?
    (Sun ce, 19. septembar 2021 10:52)

    # Link komentara