Petak, 27.08.2021.

13:14

GM pita: Da li ste vakcinisani?

Izvor: B92

GM pita: Da li ste vakcinisani? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

Lancia Delta

pre 2 godine

@Djorke, znaci nije tako kako ja kazem, ali neces ponuditi drugi izvor, niti ces objasniti mehanizam. Zanimljivo. Asimptomatski znaci, kao sto sama rec kaze, da nema simptome bolesti. Simptomi ove bolesti su, kao i kod svakog drugog respiratornog virusa, jasni. To sto u radu taj izraz mora i nekako da se kvantifikuje, ne znaci da je dobio drugo znacenje. Samo disanje nije dovoljno da se virus prenese, jer bismo onda non stop zarazavali jedni druge raznim bakterijama i virusima koje nosimo u ustima i gornjem respiratornom traktu. Sa svakim izdisajem izbacujes aerosol pun virusa i bakterija, medju kojima moze da se nadje i jedan od raznih korona virusa. Ako je taj virus neaktivan, i ako je u maloj koncentraciji, sto se desava kada nemas simptome, onda ne mozes nikoga da zarazis. Kada kazes 'u nekim situacijama', to ne znaci nista, jer je potreban barem neki okvirni procenat koliko 'situacija'
@mislim dakle postojim, tako nekako. Smatrati sve ljude oko sebe bioteroristima i nekim rasadnicima smrtonosne zaraze je besmisleno, a pre svega naucno neutemeljeno. Slazem se i sa poslednjom recenicom, neka svako radi sta smatra da je najbolje, ali ova propaganda i histerija koje se sire skoro 2 godine, moraju da stanu

mislim, dakle postojim

pre 2 godine

@Lancia Delta

Druže, džabe ti priča. Većini populacije je usadjeno mišljenje da ako nisi uboden iglom ti predstavljaš opasnot po okolinu iako si zdrav. U stvari (po njihovoj logici) ti si bolestan samo to i ne znaš (svi su asimptimatski slučaj) i kao takav širiš zarazu dok su oni bezopasni iako su "njihovi" stručnjaci potvrdili da i oni mogu da se razbole i šire zarazu (njima ta informacija još uvek nije došla do sivih ćelija). Onda dolazimo do ljudi koji su "preležali" virus i imaju izgradjen imunitet (i anitela) a i na njih se gleda kao na društvenu opasnost i forsira priča da treba da se bodu jer će biti sigurniji (!?).
Većini mozak (na žalost) kao ni informacije (stručnih osoba a ne Pere i Mike sa fejsbuka) dostupne savremenim tehnologijama ne koriste nego slepo prate razne političke stručnjake sa ružičaste televizije.
Lično, nemam problem da svako radi šta misli da treba ali imam kad mi "neko" (preko poslušničkih medija u kojima ne možeš čuti druge stručnjake) ispira mozak 24/7 poluistinama i upitnom statistikom tretirajući me kao maloumno govedo.

Djorke

pre 2 godine

@Lancia Delta, 28. avgust 2021 17:55
1.daleko je od biologije osnovne skole
2.mozes sam naci clanke, ukoliko zelis da ih nadjes. Ukoliko si pronasao jedan koji se uklapa u tvoju vec "spremnu" interpretaciju, pa ne citas/izbegavas druge, onda "nema pomoci" i dzabe sprocitavas drugima da se edukuju
3.za takav zakljucak koji su izveli, potrebno je kvalitativno istrazivanje, a ne kvantitativno
4.pogresno interpretiras rezultate jer nisi shvatio ni osnovni pojam "asimptomatski", odnosno na koji tip asimptomatskog se odnosi clanak, pa si otisao jos dalje od istine sa zakljuckom.
...
(n+1). Kljucno kod istrazivanja nekih zaraznih bolesti su uslovi testa i socijalni kontekst, pored naravno bioloske komponente. Ne pricam napamet, bio sam u svetu istrazivanja vezanih za zarazne bolesti do pre 10 godina, doduse ne korona, nego tuberkuloza (npr uslovi i kontekst vazni jako) i HiV (ne toliko vazni). Kod korone je jako, jako, jako vazno. Inace, Viral load koji spominjes (a koji jeste kljucan u ovoj prici), uopste ne funkcionise tako kako si opisao u komentaru ... u slucaju COV-19, narocito nekih novijih sojeva, ne radi se "izrazitim simptomima kijanja i kasljanja" da bi se preneo, vise o "simptomu" disanja koji svi praktikujemo. Jednostavno, radi se o tome da je Viral load u nekim situacijama toliki, cak i kod asimptomatskih (ne asimptomatskih onako kako ti shvatas taj pojam, nego u pravom smislu te reci), da je dovoljno da prezasiti odbranu. Itd, itd, itd

Lancia Delta

pre 2 godine

@BS, mehanizam prenosenja respiratornih virusa je poznat odavno. Clanak koji sam ti preporucio potvrdjuje isti mehanizam i za ovu, kako kazu, novu varijantu korina virusa. Nauka ne priznaje anegdotalne dokaze. Svaki od ukucana iz tvog primera je mogao da bude izlozen virusu, te da donese virus u kucu. Mogao je i svako ponaosob da se zarazi nezavisno. Taj sa skijanja je mogao ranije da bude izlozen manjoj koncsnteaciji virusa, koju je njegov imuni sistem ispesno neutralisao. Ili mu je imunutet generalno bolji od ostalih ukucana, pa je adekvatno odgovorio na napad virusa. Okruzeni smo patogenima svakodnevno, prakticno svaki kontakt koji imamo sa drugim bicem implicira razmenu virusa i bakterija. Bez adekvatne metodologije, nemoguce je utvrditi kada tacno i od koga smo dobili bas tu dovoljnu infektivnu dozu virusa, na koju nas imuni sistem nije dovoljno dobro odreagovao, pa se infekcija prosirila na nas organizam. To sto neko nesto sumnja, pretpostavlja i sta ja znam, na tako beznacajnom uzorku, jednostavno nije dovoljno dobar dokaz za zakljucak koji si izveo

Lancia Delta

pre 2 godine

@Djorke, zakljucci su u skladu sa biologijom koja se uci u osnovnoj skoli, i tu nema niceg kontraverznog. Prenosenje virusa cine ljudi sa izrazitim simptomima kasljanja i kijanja, gde je sekret u ustima pun virusa od koga je covek oboleo. Takav covek vrlo cesto seje aerosol sa visokom koncentracijom aktivnog virusa, te je masina za raznosenje istog. Onaj ko nema simptome jeste zdrav. To sto ces naci neki od virusa u njemu, ne znaci da je taj virus aktivan i da izaziva infekciju, vec da je deo standardne kolonizacine ljudskog organizma, zajedno sa ostalim hiljadama vrsta virusa i bakterija. To znaci i da je imuni sistem vec imao pozitivnu reakciju na patogen i uspesno ga neutralisao, odnosno uravnotezio broj antitela i neaktivnih jedinica virusa. Takva osoba ima jako malu koncentraciju virusa u ustima, pritom je taj virus neaktivan jer infekcije nema. Prakticno je nemoguce da takva osoba bilo koga zarazi. Daj neki od tih 'dosta' clanaka koji tvrde suprotno. Inace, ljudska vrsta zivi sa korona virusima jako dugo, i vecina ljudi koji nikada nisu dosli u kontakt sa ovom, kako kazu, novom varijantom, vec ima formiranu pozitivnu reakciju imnug sistema na njega. Evo rada i na tu temu: https://insight.jci.org/articles/view/146316 . Niceg kontraverznog ni ovde.
@Shok, ne sirim lazi, nego radove iz renomiranih casopisa. To se zove nauka, mogao bi da probas nekada. Mnogo zanimljivije od propagande i panike

BS

pre 2 godine

(Lancia Delta, 28. avgust 2021 14:13)

Znaš kako, čitam od kada je počelo na tri jezika o svemu vezano za kovid, više puta je bilo da ne prenose, pa da ipak ptenose, a da se sada sa tobom ubeđujem nema svrhe. Primeri su iz okruženja, ljudi koje znam i ako sami kažu da im je sin bio na skijanju sa drugarima u februaru, svi se razboleli nakon povratka, samo on nije, i pet dana nakon njegovog povratka ćerka prva pa majka iza nje dobiju prve simptome onda oni imaju osnova da zaključe da im je sin doneo virus u kuću a da pritom nije imao ništa što bi ga klasifikovalo kao obolelog. Tinejdžeri i mladi su inače označeni kao asimptomatski još od prošle godine.

BL

pre 2 godine

@zzz

Ja sam prelezao kovid sa jako blagim simptomima u oktobru. Imam jos uvijek jako mnogo antitijela. Trenutno moj ljekar mi kaze da trebam sacekati dok ne izgubim antitijela, pa se tek onda vakcinisati. Politicari mi u EU-zemlji u kojoj zivim kazu da se trebam vakcinisati iz solidarnosti i zbog birokratije da bih se mogao kretati (nevakcinisani i ozdravljeni su im btw. ista kategorija). Vrlo pausalno stavljaju sve u isti kos, nebitno da li si zdrav ili sa hronicnim bolestima, 25 ili 85 godina itd. Ljekar me za razliku od politicara individualno savjetuje i kaze da su reakcije na vakcinu kod ljudi sa puno antitijela dosta jace, izmedju ostalog i zbog tog da sacekam, te da ce kasnije doci i bolje vakcine (nije protiv vakcinacije inace ljekar, preporucuje ju nevakcinisanima generalno). Sad ja trebam slusati neozbiljnog sumnjivog politicara i vakcinisati se iz solidarnosti, da ne ugrozim drugog, a pri tom cu ugroziti sebe? Zasto mladi ne zeli da se vakcinisu? Nece da ugroze svoje zdravlje, cak i da su promili u pitanju zbog nedovoljno ispitanih vakcina, da bi spasili nekog od 90 godina. To nikad nije moglo, sorry. Rizicne grupe nek se vakcinisu i cao. Mislis da ovi silni lockdowni, skupi testovi, inflacija nece jednog dana doci na naplatu? Tek ce onda da bude siromasnih i bolesnih (ne daj Boze). Malo mjere treba u svemu ovome, nije Korona nazalost jedni problem sa kojim se covjecanstvo bori, samo je medijski prenaduvan i politicari su izgubili mjeru. Imamo mi preca posla (nuklearni arsenal dovoljan da 20x zbrise planetu, klimatske promjene, glad u Africi ukljucujuci i djecu, povecavanje nesrazmjerno bogatih od 0,1% koji se izivljavaju u odnosu na 99,9% siromasnih, rak ...).

Djorke

pre 2 godine

@Lancia Delta

To je bio impresivan skrining, ali su im zakljuci kontraverzni jer se ne izvlace zakljucci na pojedinacnom nivou iz masovnog skrininģa, a sam skrining se fokusirao na samo jednu vrstu asimptomatskih iz jako specificnog socijalnog konteksta (posle lockdown u Kini koji nije vidjen nigde drugde u svetu. Ljudi su imali bukvalno 3-4 kontakta mesecno (umesto nekoliko desetina puta vise) van svoje kuce mesec dana unazad, plus je vecina epidemioloskih mera, osim policijskog casa, i dalje bila na snazi). Dakle scenario skrininga je bio nerealan da bi se primenio na situaciju koja lici na danasnju.

Asimptomatski ne znaci "zdrav" kako ti kazes. Pritom ima dosta dokaza i objavljenih clanaka koji su uradjeni metodoloski ispravnije za tu svrhu da asimptomatski prenose.

par reci

pre 2 godine

Koja visoko zarazna bolest je harala planetom pre kovida?
Ti pokusavas da mi kazes da se svaki bolestan izoluje i da ne siri dalje zarazu? I da to kod nas super funkcionise? Pa druze odakle onda 3 HILJADE zarazenih DNEVNO??? Kako smo prosle zime imali po 10k zarazenih??? Odakle kada je sve super i kada niko nikoga ne zarazi?
(zzz, 28. avgust 2021 14:05)
Za sve si u pravu,jedino da skrenem paznju da iako imas visoko zaraznu bolest,ne znas da je imas i tako se setkas,prodavnica,posao,itd...
Bas cudno?
Eto,neko ubrzo nastrada,a neko ozdravi.Neko je prelezi na nogama.Ja sam prvog maja otisao na tri dana sa suprugom do Soko banje.Nesto me cudno taj dan po dolasku,boleli misici.U toku noci isto ili malo gore nego grip-groznica..Ujutru sve nestalo.Jos jedan dan neka lagana malaksalost.Tih tri dana smo prepesacili po banji jedno 15 km,po sumama i okolini.Prelezao sam na nogama a da nisam ni znao da je imam.Kad se vratili kuci,do lekara.Kaze kovid.Bio kuci 15 dana i sve proslo bez posledica i bilo cega.Od cega to zavisi ne znam da li iko ziv zna?

Lancia Delta

pre 2 godine

@BS, da se ne bismo bavili anegdotalnim dokazima, koji nemaju nikakvu tezinu, uzmi i procitaj clanak pod nazivim 'Post-lockdown SARS-CoV-2 nucleic acid screening in nearly ten million people in Wuhan, China u najpoznatijem medicinskom casopisu Nature. Onda procitaj zakljucak u kome pise da asimptomatski slucajevi ne mogu da prenose virus. Dakle skoro 10 miliona ljudi, vise od cele Srbije. Daleko ozbiljniji uzorak od tvog 'ja znam dve porodice'. Otkud znas da ovi koji su se razboleli nisu zarazili tog sto se nije razboleo, samo on ima jaci imuni sistem? Odatle i antitela. Inace, do pre dve godine, asimptomatski slucajevi su u narodu bili poznati kao zdravi ljudi. Svakodnevno smo okruzeni hiljadama virusa, u svakom trenutku na svom telu imamo vise bakterija i virusa nego sopstvenih celija. Od patogena se ne moze pobeci, pitanje je sposobnosti imunog sistema da li ce se adekvatno odbraniti. Smanjite paniku i pausalne poluinformacije

zzz

pre 2 godine

Kako ces zaraziti nekog ako si zdrav? Ako si bolestan, ostanes kuci. Sasvim je dobro sve funkcionisalo dosad. Medjutim mediji su isprali nekim ljudima mozak, pa sad misle da zdravi ljudi mogu zaraziti druge ljude. Taj mali dio ljudi sto ce zaraziti nekog, dok jos nema simptome, to je zanemarivo. Zar zbog tih zanemarivih slucajeva sve zatvarati? Onda smo i prije Kovida mogli sve zatvarati zbog svih ostalih bolesti.
(BL, 28. avgust 2021 12:40)

Koja visoko zarazna bolest je harala planetom pre kovida?
Ti pokusavas da mi kazes da se svaki bolestan izoluje i da ne siri dalje zarazu? I da to kod nas super funkcionise? Pa druze odakle onda 3 HILJADE zarazenih DNEVNO??? Kako smo prosle zime imali po 10k zarazenih??? Odakle kada je sve super i kada niko nikoga ne zarazi?

stb

pre 2 godine

@(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Samo kod nas je smrtnost 1%, nebeski narod, u ostatku sveta 2-3%. Jedino severna koreja ima nebeskiji narod od srbije.

zzz

pre 2 godine

I jos nesto, vi koji ste vakcinisani optuzujete nas koji nismo, da mi sirimo bolest? To nije tacno. I vi vakcinisani je sirite i daleko ste opasniji od nas zbog toga sto mozda ni nemate simptome a sirite bolest, dok mi cim imamo simptome idemo u izolaciju. Treca stvar... Virus je zivi organizam i on takodje nastoji da prezivi. Vi vakcinisani zapravo pomazete virusu da mutira jer se isti bori da opstane. Tako da vi vakseri itekako pogorsavate situaciju jer je prvobitan virus zarazavao do dvoje ljudi, a sada delta zarazava osam ljudi koji se nadju u blizini zarazenog.
(nisam antivakser ali nisam ni vakser!, 28. avgust 2021 12:40)

Klasican stav zagrizenog antivaxera. Prva stvar ne razume evoluciju i mutacije i uopste mu nije jasno kako to funkcionise. Druga stvar ne shvata ni kako vakcina funkcionise i sta to znaci da i vaxinisani mogu da prenesu bolest. Vakcinisan zarazi 0.5 ljudi, nevakcinusan 7-8. I to je tebi isto? Poziva se na delta soj i da su za njega krivi vakcinisani, a delta se razvila u zemlji gde nije bilo vakcinisanih. Delta se razvila u Indiji, gde je u ton trenutku bilo jedva par posto vakcinisanih. Daklene u Nemackoj, Americi, Austriji, Izraelu, vec tamo gde su bili nevakcinisani.
Najgore od svega je sto znamo da vi ne idete u izolaciju. Vas bas briga za druge ljude. Vi nemate empatije niti saosecanja. Za vas je normalno da zarazite celu okolinu i da vas za posledice po te ljude nije briga. To je upravo ono sto vi uporno propagirate.

zzz

pre 2 godine

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.
(uncle tom, 27. avgust 2021 21:02)

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.
(Gile, 28. avgust 2021 00:38)

Jel tebi nije jasno da ces se ili vakcinisati ili zaraziti? Pa nema druge opcije!

BS

pre 2 godine

Vakcinisani mogu da se zaraze i da prenose virus dalje. Kako kazu, vakcina stiti samo od tezeg oblika bolesti. Tako da dosta komentara ovde pada u vodu. Takodje, tzv. asimptomatski slucajevi, ne mogu da prenose virus, to je odavno naucno dokazano. Ako vec zelite da uvodite 'mere', radite to u skladu sa cinjenicama, a ne po sopstvenom nahodjenju. Jer batina uvek ima dva kraja, a vecina ljudi ne zeli da se povinuje besmislenim merama
(Lancia Delta, 28. avgust 2021

Ja znam za dve porodice gde su asimptomatski tinejdžeri, u oba slučaja dečaci, zarazili celu porodicu. Kod jednog je samo otac bio vakcinisan (blagi simptomi), majka sa jednom dozom, sestra mlađa (14). Ona i majka su preležale sa svim poznazim tegobama. Svi su sad dobro, ali je poenta da je on asimptomatski njih sve zarazio. Kad su potom svi radili antitela on je imao više od sestre koja je imala tri dana temperaturu 39.
Nema pravila kod ovog virusa.

zzz

pre 2 godine

Dresura potrosne radne snage. Bez slobode zivot ne vredi nista.
(Gogi, 28. avgust 2021 11:32)

Zavisi sta je za tebe sloboda. Za naciste je sloboda znacila smrt desetine miliona drugih nacija. Za tebe je sloboda da mozes svesno da ubijes koga hoces i nikom nista? Sloboda postoji samo u onoj meri u kojoj ne ugrozavas druge. Kada to pocnes tu se tvoja sloboda zavrsava.

zzz

pre 2 godine

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Koje ljude da zarazi? Vakcinisane? Majko mila.
(sexisto, 28. avgust 2021 04:48)

Na primer kolegu pored njega koji zbog drugih zdravstvenih problema ne sme da se vakcinise? Ili cemo njemu odmah da presudimo na mestu jer taj ne zasluzuje da zivi? Antivaxeri su gori od nacista. Samo obratite paznju na njihov narativ. Njima je svaka zrtva prihvatljiva. Nebitan je broj, samo je bitno da isteraju svoje. Pa makar pola planete pomrlo, to je za njih skroz normalno.

BL

pre 2 godine

@A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Kako ces zaraziti nekog ako si zdrav? Ako si bolestan, ostanes kuci. Sasvim je dobro sve funkcionisalo dosad. Medjutim mediji su isprali nekim ljudima mozak, pa sad misle da zdravi ljudi mogu zaraziti druge ljude. Taj mali dio ljudi sto ce zaraziti nekog, dok jos nema simptome, to je zanemarivo. Zar zbog tih zanemarivih slucajeva sve zatvarati? Onda smo i prije Kovida mogli sve zatvarati zbog svih ostalih bolesti.

uncle tom

pre 2 godine

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.
(Gile, 28. avgust 2021 00:38)

Naravno da se misli na procenat umrlih u odnosu na broj zarazenih, oni sto nisu zarazeni tesko mogu da umru od korone. 1% je poprilicno. A i nije uniformno rasporedjeno po starosnim grupama. Kod mladih je to mozda 1 promil, ali kod starijih to ide i do 2-3%, sto je katastrofa. I onda umesto da smanjujemo tu verovatnocu vakcinacijom, maskama, distancom... mi se kao i uvek pravimo pametni, iako to ocigledno nismo.

nisam antivakser ali nisam ni vakser!

pre 2 godine

Najapsurdnije od svega je sto oni uporno vakcinisu ljude bez da ih prethodno testiraju da li ti ljudi imaju ili nemaju antitela. Sto je jos gore, ni nakon vakcinisanja oni ne testiraju ljude na antitela. Vazno je samo da se ljudi vakcinisu??? Neverovatno.

Da li se vi koji ste vakseri pitate uopste da li vas imuni sistem mozda funkcionise i bez vakcine? Mladi i zdravi ljudi lako prebole ovaj virus. Ok, nek se stariji ljudi sa zdravstvenim problemima ili dugogodisnji pusaci, kao i alkoholicari vakcinisu ALI zasto da se inzistira na vakcinisanju zdravih ljudi ispod 50 godina??? Ko hoce nek se vakcinise, ali ko nece ne sme i nece moci da bude prisiljen. Sa kojim pravom neko misli da meni moze ubrizgati nesto u moje telo protivno mojoj volji???

I jos nesto, vi koji ste vakcinisani optuzujete nas koji nismo, da mi sirimo bolest? To nije tacno. I vi vakcinisani je sirite i daleko ste opasniji od nas zbog toga sto mozda ni nemate simptome a sirite bolest, dok mi cim imamo simptome idemo u izolaciju. Treca stvar... Virus je zivi organizam i on takodje nastoji da prezivi. Vi vakcinisani zapravo pomazete virusu da mutira jer se isti bori da opstane. Tako da vi vakseri itekako pogorsavate situaciju jer je prvobitan virus zarazavao do dvoje ljudi, a sada delta zarazava osam ljudi koji se nadju u blizini zarazenog.

E

pre 2 godine

Pričaju ljudi koji tamo žive da se malo ko vakciniše.
(amrel, 27. avgust 2021 19:31)

Jašta, a vakcinisali of kada su izdali dozvolu (jun) 50 % uzrasta od 12 do 17.

Lancia Delta

pre 2 godine

Vakcinisani mogu da se zaraze i da prenose virus dalje. Kako kazu, vakcina stiti samo od tezeg oblika bolesti. Tako da dosta komentara ovde pada u vodu. Takodje, tzv. asimptomatski slucajevi, ne mogu da prenose virus, to je odavno naucno dokazano. Ako vec zelite da uvodite 'mere', radite to u skladu sa cinjenicama, a ne po sopstvenom nahodjenju. Jer batina uvek ima dva kraja, a vecina ljudi ne zeli da se povinuje besmislenim merama

lara

pre 2 godine

pa sta onda, hoce da znaju da li ce im pola ljudi biti na bolovanju i nece imati ko da radi ili su se ljudi vakcinisali, u cemu je to problem

sexisto

pre 2 godine

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Koje ljude da zarazi? Vakcinisane? Majko mila.

Gile

pre 2 godine

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.
(uncle tom, 27. avgust 2021 21:02)

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.

rebro

pre 2 godine

@BL, nije iato u EU. U Češkoj poslodavac nema pravo da zna zdravstveni stav zaposlenih.Niko me ne testira. Postoji obaveza nošenja maski u svim zatvorenim prostorijama na nivou cele države. I to je sve.

Jadranko

pre 2 godine

Lično iskustvo, radim u jednoj od najvećih naftnih kompanija na svetu. Pre par meseci smo obavešteni da svoj vakcinalni status možemo prijaviti na dati broj telefona, uz napomenu da je to 100% na dobrovoljnoj osnovi, jer oni kao kompanija to ne mogu da zahtevaju. Razlog, kao i gore pomenuti, da bi se procenio rizik od transmisije virusa. Bulo je tu i obećanje da ako 70% budu vakcinisani, ukinuće obavezno nošenje maski u zatvorenom prostoru. Kako pomenutu broj telefona skoro niko nije zvao, rešili su da nam podele formulare sa identičnim pitanjima, takođe uz napomenu da je sve na dobrovoljnoj osnovi i da se formular ne mora upšte popuniti. Voleo bih da postoji opcija da uploadujem pomenuti formular. Pošto je jedan od kolega bio jako nestepljiv da se rešimo maski, rešio je da proveri trenutni status prijavljenih i vakcinisanih (prošla sedmica). Bio je jako razočaran kada je saznao da smo tek na 20%. Drugim rečima, da je odnos obrnut i da smo ostali na 20% ne vakcinisanih, kompanija bi bez ustručavanja uvela obaveznu vakcinaciju za sve zaposlene, jer slično se već događa u pojedinim kompanijama. Ovako neće protiv sebe i svog interesa, profita. Samo naša grupa broji skoro 5.000 zaposlenih u koje su godinama ulagali u obuku i školovanje.

Dobrivoje

pre 2 godine

Satro da samo procene a ne da vrse pritisak!? Zasto nisu uradili samo test na antitela pa da imaju tacan presek, kako stoje stvari, dovoljno za nadalje.

uncle tom

pre 2 godine

...
Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.

zzz

pre 2 godine

Isto i u Evropi. Iz iskustva. Ako nisi prelezao ili nisi vakcinisan, moras svaka 2 dana raditi test. Ako se neces testirati, nosis FFP2 masku, sto je uzasno jer si obiljezen.
(BL, 27. avgust 2021 19:58)

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.

zzz

pre 2 godine

Predviđam sad već polako neku "žutu traku" za nevakcinisane od sledeće godine. Ne mislim bukvalno (ko ne zna šta je to neka gugla), ali svaki vid diskriminacije, obeležavanja i šikaniranja očekujem. Otvoreno i ucenjivačko teranje se već polako dešava.

I da, niste svi vi vakseri jako pametni niti su svi antivakseri debili. Tako isto i drugi tabor razmišlja za suprotnu grupu.

Ja samo ne verujem nikom. Antivakseri se upetljavaju u poluistine i laži, a sistemu pogotovo ne verujem, računajući i lekare i farmaceute.

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Kako da kazes ja sam antivaxer, a da to ne kazes.
Kazes da je smrtnost od 1% mala i beznacajna? Ova bolest je extremno zarazna, da poput kuge. 1% na stanovnistvo srbije je 60 do 70 HILJADA mrtvih! Da li je tebi to malo? Da od bolesti za koju postoji prevencija umre 70 hiljada ljudi? Ali to je samo smrtnost i samo ako se svi zaraze samo jednom. A sta se desava ako neko jednu zarazu prezivi, a onu posle godinu dana ne prezivi? A gde su oni trajno osteceni? Zamaranje? Infarkti? Embolije pluca? Srcani i kardiovaskularni problemi svih vrsta. To ti ne pada na pamet. Preziveo si, e sada to sto vise nikada neces moci da se popnes uz stepenice, to nema veze?
I onda se cudis zasto antivaxere smatram neinteligentnim?

sb

pre 2 godine

Pričaju ljudi koji tamo žive da se malo ko vakciniše.
(amrel, 27. avgust 2021 19:31)

Lazu te ti ljudi, ja zivim tamo i 90 % ljudi koje znam su vakcinisani. Cak i ovi nasi seljaci sto kazu malo jaci grip vide da ako odes u bolnicu da je zeznuto. Firme mora da rade i mora da motivisu ljude ili kazne otkazima ili stalnim testiranjima. Neki ce da naplacuju $200 mesecno od nevakcinisanih za troskove.

BL

pre 2 godine

Isto i u Evropi. Iz iskustva. Ako nisi prelezao ili nisi vakcinisan, moras svaka 2 dana raditi test. Ako se neces testirati, nosis FFP2 masku, sto je uzasno jer si obiljezen.

Helios

pre 2 godine

Ova vest kao i ova susedna https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1913041 samo potvrđuju moju tezu da je automobilska industrija postala potpuna gadost. Ovo ne ide ka antiUtopiji - ovo jeste već antiUtopija. A glavni razlog čak i nije toliko aktuelna odvratnost. Koja je samo ogromna. Ne, mnogo je gora reakcija. Uglavnom je nema, i kod onih kojima nije drago, ali je i veliki broj onih "neka, i treba" idiota.

bts

pre 2 godine

Predviđam sad već polako neku "žutu traku" za nevakcinisane od sledeće godine. Ne mislim bukvalno (ko ne zna šta je to neka gugla), ali svaki vid diskriminacije, obeležavanja i šikaniranja očekujem. Otvoreno i ucenjivačko teranje se već polako dešava.

I da, niste svi vi vakseri jako pametni niti su svi antivakseri debili. Tako isto i drugi tabor razmišlja za suprotnu grupu.

Ja samo ne verujem nikom. Antivakseri se upetljavaju u poluistine i laži, a sistemu pogotovo ne verujem, računajući i lekare i farmaceute.

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.

bts

pre 2 godine

Predviđam sad već polako neku "žutu traku" za nevakcinisane od sledeće godine. Ne mislim bukvalno (ko ne zna šta je to neka gugla), ali svaki vid diskriminacije, obeležavanja i šikaniranja očekujem. Otvoreno i ucenjivačko teranje se već polako dešava.

I da, niste svi vi vakseri jako pametni niti su svi antivakseri debili. Tako isto i drugi tabor razmišlja za suprotnu grupu.

Ja samo ne verujem nikom. Antivakseri se upetljavaju u poluistine i laži, a sistemu pogotovo ne verujem, računajući i lekare i farmaceute.

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.

BL

pre 2 godine

Isto i u Evropi. Iz iskustva. Ako nisi prelezao ili nisi vakcinisan, moras svaka 2 dana raditi test. Ako se neces testirati, nosis FFP2 masku, sto je uzasno jer si obiljezen.

Gile

pre 2 godine

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.
(uncle tom, 27. avgust 2021 21:02)

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.

Lancia Delta

pre 2 godine

Vakcinisani mogu da se zaraze i da prenose virus dalje. Kako kazu, vakcina stiti samo od tezeg oblika bolesti. Tako da dosta komentara ovde pada u vodu. Takodje, tzv. asimptomatski slucajevi, ne mogu da prenose virus, to je odavno naucno dokazano. Ako vec zelite da uvodite 'mere', radite to u skladu sa cinjenicama, a ne po sopstvenom nahodjenju. Jer batina uvek ima dva kraja, a vecina ljudi ne zeli da se povinuje besmislenim merama

Jadranko

pre 2 godine

Lično iskustvo, radim u jednoj od najvećih naftnih kompanija na svetu. Pre par meseci smo obavešteni da svoj vakcinalni status možemo prijaviti na dati broj telefona, uz napomenu da je to 100% na dobrovoljnoj osnovi, jer oni kao kompanija to ne mogu da zahtevaju. Razlog, kao i gore pomenuti, da bi se procenio rizik od transmisije virusa. Bulo je tu i obećanje da ako 70% budu vakcinisani, ukinuće obavezno nošenje maski u zatvorenom prostoru. Kako pomenutu broj telefona skoro niko nije zvao, rešili su da nam podele formulare sa identičnim pitanjima, takođe uz napomenu da je sve na dobrovoljnoj osnovi i da se formular ne mora upšte popuniti. Voleo bih da postoji opcija da uploadujem pomenuti formular. Pošto je jedan od kolega bio jako nestepljiv da se rešimo maski, rešio je da proveri trenutni status prijavljenih i vakcinisanih (prošla sedmica). Bio je jako razočaran kada je saznao da smo tek na 20%. Drugim rečima, da je odnos obrnut i da smo ostali na 20% ne vakcinisanih, kompanija bi bez ustručavanja uvela obaveznu vakcinaciju za sve zaposlene, jer slično se već događa u pojedinim kompanijama. Ovako neće protiv sebe i svog interesa, profita. Samo naša grupa broji skoro 5.000 zaposlenih u koje su godinama ulagali u obuku i školovanje.

zzz

pre 2 godine

Predviđam sad već polako neku "žutu traku" za nevakcinisane od sledeće godine. Ne mislim bukvalno (ko ne zna šta je to neka gugla), ali svaki vid diskriminacije, obeležavanja i šikaniranja očekujem. Otvoreno i ucenjivačko teranje se već polako dešava.

I da, niste svi vi vakseri jako pametni niti su svi antivakseri debili. Tako isto i drugi tabor razmišlja za suprotnu grupu.

Ja samo ne verujem nikom. Antivakseri se upetljavaju u poluistine i laži, a sistemu pogotovo ne verujem, računajući i lekare i farmaceute.

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Kako da kazes ja sam antivaxer, a da to ne kazes.
Kazes da je smrtnost od 1% mala i beznacajna? Ova bolest je extremno zarazna, da poput kuge. 1% na stanovnistvo srbije je 60 do 70 HILJADA mrtvih! Da li je tebi to malo? Da od bolesti za koju postoji prevencija umre 70 hiljada ljudi? Ali to je samo smrtnost i samo ako se svi zaraze samo jednom. A sta se desava ako neko jednu zarazu prezivi, a onu posle godinu dana ne prezivi? A gde su oni trajno osteceni? Zamaranje? Infarkti? Embolije pluca? Srcani i kardiovaskularni problemi svih vrsta. To ti ne pada na pamet. Preziveo si, e sada to sto vise nikada neces moci da se popnes uz stepenice, to nema veze?
I onda se cudis zasto antivaxere smatram neinteligentnim?

sexisto

pre 2 godine

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Koje ljude da zarazi? Vakcinisane? Majko mila.

rebro

pre 2 godine

@BL, nije iato u EU. U Češkoj poslodavac nema pravo da zna zdravstveni stav zaposlenih.Niko me ne testira. Postoji obaveza nošenja maski u svim zatvorenim prostorijama na nivou cele države. I to je sve.

Dobrivoje

pre 2 godine

Satro da samo procene a ne da vrse pritisak!? Zasto nisu uradili samo test na antitela pa da imaju tacan presek, kako stoje stvari, dovoljno za nadalje.

Helios

pre 2 godine

Ova vest kao i ova susedna https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1913041 samo potvrđuju moju tezu da je automobilska industrija postala potpuna gadost. Ovo ne ide ka antiUtopiji - ovo jeste već antiUtopija. A glavni razlog čak i nije toliko aktuelna odvratnost. Koja je samo ogromna. Ne, mnogo je gora reakcija. Uglavnom je nema, i kod onih kojima nije drago, ali je i veliki broj onih "neka, i treba" idiota.

zzz

pre 2 godine

Isto i u Evropi. Iz iskustva. Ako nisi prelezao ili nisi vakcinisan, moras svaka 2 dana raditi test. Ako se neces testirati, nosis FFP2 masku, sto je uzasno jer si obiljezen.
(BL, 27. avgust 2021 19:58)

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.

uncle tom

pre 2 godine

...
Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.

sb

pre 2 godine

Pričaju ljudi koji tamo žive da se malo ko vakciniše.
(amrel, 27. avgust 2021 19:31)

Lazu te ti ljudi, ja zivim tamo i 90 % ljudi koje znam su vakcinisani. Cak i ovi nasi seljaci sto kazu malo jaci grip vide da ako odes u bolnicu da je zeznuto. Firme mora da rade i mora da motivisu ljude ili kazne otkazima ili stalnim testiranjima. Neki ce da naplacuju $200 mesecno od nevakcinisanih za troskove.

lara

pre 2 godine

pa sta onda, hoce da znaju da li ce im pola ljudi biti na bolovanju i nece imati ko da radi ili su se ljudi vakcinisali, u cemu je to problem

Lancia Delta

pre 2 godine

@Djorke, zakljucci su u skladu sa biologijom koja se uci u osnovnoj skoli, i tu nema niceg kontraverznog. Prenosenje virusa cine ljudi sa izrazitim simptomima kasljanja i kijanja, gde je sekret u ustima pun virusa od koga je covek oboleo. Takav covek vrlo cesto seje aerosol sa visokom koncentracijom aktivnog virusa, te je masina za raznosenje istog. Onaj ko nema simptome jeste zdrav. To sto ces naci neki od virusa u njemu, ne znaci da je taj virus aktivan i da izaziva infekciju, vec da je deo standardne kolonizacine ljudskog organizma, zajedno sa ostalim hiljadama vrsta virusa i bakterija. To znaci i da je imuni sistem vec imao pozitivnu reakciju na patogen i uspesno ga neutralisao, odnosno uravnotezio broj antitela i neaktivnih jedinica virusa. Takva osoba ima jako malu koncentraciju virusa u ustima, pritom je taj virus neaktivan jer infekcije nema. Prakticno je nemoguce da takva osoba bilo koga zarazi. Daj neki od tih 'dosta' clanaka koji tvrde suprotno. Inace, ljudska vrsta zivi sa korona virusima jako dugo, i vecina ljudi koji nikada nisu dosli u kontakt sa ovom, kako kazu, novom varijantom, vec ima formiranu pozitivnu reakciju imnug sistema na njega. Evo rada i na tu temu: https://insight.jci.org/articles/view/146316 . Niceg kontraverznog ni ovde.
@Shok, ne sirim lazi, nego radove iz renomiranih casopisa. To se zove nauka, mogao bi da probas nekada. Mnogo zanimljivije od propagande i panike

nisam antivakser ali nisam ni vakser!

pre 2 godine

Najapsurdnije od svega je sto oni uporno vakcinisu ljude bez da ih prethodno testiraju da li ti ljudi imaju ili nemaju antitela. Sto je jos gore, ni nakon vakcinisanja oni ne testiraju ljude na antitela. Vazno je samo da se ljudi vakcinisu??? Neverovatno.

Da li se vi koji ste vakseri pitate uopste da li vas imuni sistem mozda funkcionise i bez vakcine? Mladi i zdravi ljudi lako prebole ovaj virus. Ok, nek se stariji ljudi sa zdravstvenim problemima ili dugogodisnji pusaci, kao i alkoholicari vakcinisu ALI zasto da se inzistira na vakcinisanju zdravih ljudi ispod 50 godina??? Ko hoce nek se vakcinise, ali ko nece ne sme i nece moci da bude prisiljen. Sa kojim pravom neko misli da meni moze ubrizgati nesto u moje telo protivno mojoj volji???

I jos nesto, vi koji ste vakcinisani optuzujete nas koji nismo, da mi sirimo bolest? To nije tacno. I vi vakcinisani je sirite i daleko ste opasniji od nas zbog toga sto mozda ni nemate simptome a sirite bolest, dok mi cim imamo simptome idemo u izolaciju. Treca stvar... Virus je zivi organizam i on takodje nastoji da prezivi. Vi vakcinisani zapravo pomazete virusu da mutira jer se isti bori da opstane. Tako da vi vakseri itekako pogorsavate situaciju jer je prvobitan virus zarazavao do dvoje ljudi, a sada delta zarazava osam ljudi koji se nadju u blizini zarazenog.

Lancia Delta

pre 2 godine

@BS, da se ne bismo bavili anegdotalnim dokazima, koji nemaju nikakvu tezinu, uzmi i procitaj clanak pod nazivim 'Post-lockdown SARS-CoV-2 nucleic acid screening in nearly ten million people in Wuhan, China u najpoznatijem medicinskom casopisu Nature. Onda procitaj zakljucak u kome pise da asimptomatski slucajevi ne mogu da prenose virus. Dakle skoro 10 miliona ljudi, vise od cele Srbije. Daleko ozbiljniji uzorak od tvog 'ja znam dve porodice'. Otkud znas da ovi koji su se razboleli nisu zarazili tog sto se nije razboleo, samo on ima jaci imuni sistem? Odatle i antitela. Inace, do pre dve godine, asimptomatski slucajevi su u narodu bili poznati kao zdravi ljudi. Svakodnevno smo okruzeni hiljadama virusa, u svakom trenutku na svom telu imamo vise bakterija i virusa nego sopstvenih celija. Od patogena se ne moze pobeci, pitanje je sposobnosti imunog sistema da li ce se adekvatno odbraniti. Smanjite paniku i pausalne poluinformacije

BL

pre 2 godine

@A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Kako ces zaraziti nekog ako si zdrav? Ako si bolestan, ostanes kuci. Sasvim je dobro sve funkcionisalo dosad. Medjutim mediji su isprali nekim ljudima mozak, pa sad misle da zdravi ljudi mogu zaraziti druge ljude. Taj mali dio ljudi sto ce zaraziti nekog, dok jos nema simptome, to je zanemarivo. Zar zbog tih zanemarivih slucajeva sve zatvarati? Onda smo i prije Kovida mogli sve zatvarati zbog svih ostalih bolesti.

BL

pre 2 godine

@zzz

Ja sam prelezao kovid sa jako blagim simptomima u oktobru. Imam jos uvijek jako mnogo antitijela. Trenutno moj ljekar mi kaze da trebam sacekati dok ne izgubim antitijela, pa se tek onda vakcinisati. Politicari mi u EU-zemlji u kojoj zivim kazu da se trebam vakcinisati iz solidarnosti i zbog birokratije da bih se mogao kretati (nevakcinisani i ozdravljeni su im btw. ista kategorija). Vrlo pausalno stavljaju sve u isti kos, nebitno da li si zdrav ili sa hronicnim bolestima, 25 ili 85 godina itd. Ljekar me za razliku od politicara individualno savjetuje i kaze da su reakcije na vakcinu kod ljudi sa puno antitijela dosta jace, izmedju ostalog i zbog tog da sacekam, te da ce kasnije doci i bolje vakcine (nije protiv vakcinacije inace ljekar, preporucuje ju nevakcinisanima generalno). Sad ja trebam slusati neozbiljnog sumnjivog politicara i vakcinisati se iz solidarnosti, da ne ugrozim drugog, a pri tom cu ugroziti sebe? Zasto mladi ne zeli da se vakcinisu? Nece da ugroze svoje zdravlje, cak i da su promili u pitanju zbog nedovoljno ispitanih vakcina, da bi spasili nekog od 90 godina. To nikad nije moglo, sorry. Rizicne grupe nek se vakcinisu i cao. Mislis da ovi silni lockdowni, skupi testovi, inflacija nece jednog dana doci na naplatu? Tek ce onda da bude siromasnih i bolesnih (ne daj Boze). Malo mjere treba u svemu ovome, nije Korona nazalost jedni problem sa kojim se covjecanstvo bori, samo je medijski prenaduvan i politicari su izgubili mjeru. Imamo mi preca posla (nuklearni arsenal dovoljan da 20x zbrise planetu, klimatske promjene, glad u Africi ukljucujuci i djecu, povecavanje nesrazmjerno bogatih od 0,1% koji se izivljavaju u odnosu na 99,9% siromasnih, rak ...).

uncle tom

pre 2 godine

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.
(Gile, 28. avgust 2021 00:38)

Naravno da se misli na procenat umrlih u odnosu na broj zarazenih, oni sto nisu zarazeni tesko mogu da umru od korone. 1% je poprilicno. A i nije uniformno rasporedjeno po starosnim grupama. Kod mladih je to mozda 1 promil, ali kod starijih to ide i do 2-3%, sto je katastrofa. I onda umesto da smanjujemo tu verovatnocu vakcinacijom, maskama, distancom... mi se kao i uvek pravimo pametni, iako to ocigledno nismo.

Djorke

pre 2 godine

@Lancia Delta, 28. avgust 2021 17:55
1.daleko je od biologije osnovne skole
2.mozes sam naci clanke, ukoliko zelis da ih nadjes. Ukoliko si pronasao jedan koji se uklapa u tvoju vec "spremnu" interpretaciju, pa ne citas/izbegavas druge, onda "nema pomoci" i dzabe sprocitavas drugima da se edukuju
3.za takav zakljucak koji su izveli, potrebno je kvalitativno istrazivanje, a ne kvantitativno
4.pogresno interpretiras rezultate jer nisi shvatio ni osnovni pojam "asimptomatski", odnosno na koji tip asimptomatskog se odnosi clanak, pa si otisao jos dalje od istine sa zakljuckom.
...
(n+1). Kljucno kod istrazivanja nekih zaraznih bolesti su uslovi testa i socijalni kontekst, pored naravno bioloske komponente. Ne pricam napamet, bio sam u svetu istrazivanja vezanih za zarazne bolesti do pre 10 godina, doduse ne korona, nego tuberkuloza (npr uslovi i kontekst vazni jako) i HiV (ne toliko vazni). Kod korone je jako, jako, jako vazno. Inace, Viral load koji spominjes (a koji jeste kljucan u ovoj prici), uopste ne funkcionise tako kako si opisao u komentaru ... u slucaju COV-19, narocito nekih novijih sojeva, ne radi se "izrazitim simptomima kijanja i kasljanja" da bi se preneo, vise o "simptomu" disanja koji svi praktikujemo. Jednostavno, radi se o tome da je Viral load u nekim situacijama toliki, cak i kod asimptomatskih (ne asimptomatskih onako kako ti shvatas taj pojam, nego u pravom smislu te reci), da je dovoljno da prezasiti odbranu. Itd, itd, itd

mislim, dakle postojim

pre 2 godine

@Lancia Delta

Druže, džabe ti priča. Većini populacije je usadjeno mišljenje da ako nisi uboden iglom ti predstavljaš opasnot po okolinu iako si zdrav. U stvari (po njihovoj logici) ti si bolestan samo to i ne znaš (svi su asimptimatski slučaj) i kao takav širiš zarazu dok su oni bezopasni iako su "njihovi" stručnjaci potvrdili da i oni mogu da se razbole i šire zarazu (njima ta informacija još uvek nije došla do sivih ćelija). Onda dolazimo do ljudi koji su "preležali" virus i imaju izgradjen imunitet (i anitela) a i na njih se gleda kao na društvenu opasnost i forsira priča da treba da se bodu jer će biti sigurniji (!?).
Većini mozak (na žalost) kao ni informacije (stručnih osoba a ne Pere i Mike sa fejsbuka) dostupne savremenim tehnologijama ne koriste nego slepo prate razne političke stručnjake sa ružičaste televizije.
Lično, nemam problem da svako radi šta misli da treba ali imam kad mi "neko" (preko poslušničkih medija u kojima ne možeš čuti druge stručnjake) ispira mozak 24/7 poluistinama i upitnom statistikom tretirajući me kao maloumno govedo.

zzz

pre 2 godine

I jos nesto, vi koji ste vakcinisani optuzujete nas koji nismo, da mi sirimo bolest? To nije tacno. I vi vakcinisani je sirite i daleko ste opasniji od nas zbog toga sto mozda ni nemate simptome a sirite bolest, dok mi cim imamo simptome idemo u izolaciju. Treca stvar... Virus je zivi organizam i on takodje nastoji da prezivi. Vi vakcinisani zapravo pomazete virusu da mutira jer se isti bori da opstane. Tako da vi vakseri itekako pogorsavate situaciju jer je prvobitan virus zarazavao do dvoje ljudi, a sada delta zarazava osam ljudi koji se nadju u blizini zarazenog.
(nisam antivakser ali nisam ni vakser!, 28. avgust 2021 12:40)

Klasican stav zagrizenog antivaxera. Prva stvar ne razume evoluciju i mutacije i uopste mu nije jasno kako to funkcionise. Druga stvar ne shvata ni kako vakcina funkcionise i sta to znaci da i vaxinisani mogu da prenesu bolest. Vakcinisan zarazi 0.5 ljudi, nevakcinusan 7-8. I to je tebi isto? Poziva se na delta soj i da su za njega krivi vakcinisani, a delta se razvila u zemlji gde nije bilo vakcinisanih. Delta se razvila u Indiji, gde je u ton trenutku bilo jedva par posto vakcinisanih. Daklene u Nemackoj, Americi, Austriji, Izraelu, vec tamo gde su bili nevakcinisani.
Najgore od svega je sto znamo da vi ne idete u izolaciju. Vas bas briga za druge ljude. Vi nemate empatije niti saosecanja. Za vas je normalno da zarazite celu okolinu i da vas za posledice po te ljude nije briga. To je upravo ono sto vi uporno propagirate.

zzz

pre 2 godine

Kako ces zaraziti nekog ako si zdrav? Ako si bolestan, ostanes kuci. Sasvim je dobro sve funkcionisalo dosad. Medjutim mediji su isprali nekim ljudima mozak, pa sad misle da zdravi ljudi mogu zaraziti druge ljude. Taj mali dio ljudi sto ce zaraziti nekog, dok jos nema simptome, to je zanemarivo. Zar zbog tih zanemarivih slucajeva sve zatvarati? Onda smo i prije Kovida mogli sve zatvarati zbog svih ostalih bolesti.
(BL, 28. avgust 2021 12:40)

Koja visoko zarazna bolest je harala planetom pre kovida?
Ti pokusavas da mi kazes da se svaki bolestan izoluje i da ne siri dalje zarazu? I da to kod nas super funkcionise? Pa druze odakle onda 3 HILJADE zarazenih DNEVNO??? Kako smo prosle zime imali po 10k zarazenih??? Odakle kada je sve super i kada niko nikoga ne zarazi?

zzz

pre 2 godine

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Koje ljude da zarazi? Vakcinisane? Majko mila.
(sexisto, 28. avgust 2021 04:48)

Na primer kolegu pored njega koji zbog drugih zdravstvenih problema ne sme da se vakcinise? Ili cemo njemu odmah da presudimo na mestu jer taj ne zasluzuje da zivi? Antivaxeri su gori od nacista. Samo obratite paznju na njihov narativ. Njima je svaka zrtva prihvatljiva. Nebitan je broj, samo je bitno da isteraju svoje. Pa makar pola planete pomrlo, to je za njih skroz normalno.

zzz

pre 2 godine

Dresura potrosne radne snage. Bez slobode zivot ne vredi nista.
(Gogi, 28. avgust 2021 11:32)

Zavisi sta je za tebe sloboda. Za naciste je sloboda znacila smrt desetine miliona drugih nacija. Za tebe je sloboda da mozes svesno da ubijes koga hoces i nikom nista? Sloboda postoji samo u onoj meri u kojoj ne ugrozavas druge. Kada to pocnes tu se tvoja sloboda zavrsava.

BS

pre 2 godine

Vakcinisani mogu da se zaraze i da prenose virus dalje. Kako kazu, vakcina stiti samo od tezeg oblika bolesti. Tako da dosta komentara ovde pada u vodu. Takodje, tzv. asimptomatski slucajevi, ne mogu da prenose virus, to je odavno naucno dokazano. Ako vec zelite da uvodite 'mere', radite to u skladu sa cinjenicama, a ne po sopstvenom nahodjenju. Jer batina uvek ima dva kraja, a vecina ljudi ne zeli da se povinuje besmislenim merama
(Lancia Delta, 28. avgust 2021

Ja znam za dve porodice gde su asimptomatski tinejdžeri, u oba slučaja dečaci, zarazili celu porodicu. Kod jednog je samo otac bio vakcinisan (blagi simptomi), majka sa jednom dozom, sestra mlađa (14). Ona i majka su preležale sa svim poznazim tegobama. Svi su sad dobro, ali je poenta da je on asimptomatski njih sve zarazio. Kad su potom svi radili antitela on je imao više od sestre koja je imala tri dana temperaturu 39.
Nema pravila kod ovog virusa.

Djorke

pre 2 godine

@Lancia Delta

To je bio impresivan skrining, ali su im zakljuci kontraverzni jer se ne izvlace zakljucci na pojedinacnom nivou iz masovnog skrininģa, a sam skrining se fokusirao na samo jednu vrstu asimptomatskih iz jako specificnog socijalnog konteksta (posle lockdown u Kini koji nije vidjen nigde drugde u svetu. Ljudi su imali bukvalno 3-4 kontakta mesecno (umesto nekoliko desetina puta vise) van svoje kuce mesec dana unazad, plus je vecina epidemioloskih mera, osim policijskog casa, i dalje bila na snazi). Dakle scenario skrininga je bio nerealan da bi se primenio na situaciju koja lici na danasnju.

Asimptomatski ne znaci "zdrav" kako ti kazes. Pritom ima dosta dokaza i objavljenih clanaka koji su uradjeni metodoloski ispravnije za tu svrhu da asimptomatski prenose.

par reci

pre 2 godine

Koja visoko zarazna bolest je harala planetom pre kovida?
Ti pokusavas da mi kazes da se svaki bolestan izoluje i da ne siri dalje zarazu? I da to kod nas super funkcionise? Pa druze odakle onda 3 HILJADE zarazenih DNEVNO??? Kako smo prosle zime imali po 10k zarazenih??? Odakle kada je sve super i kada niko nikoga ne zarazi?
(zzz, 28. avgust 2021 14:05)
Za sve si u pravu,jedino da skrenem paznju da iako imas visoko zaraznu bolest,ne znas da je imas i tako se setkas,prodavnica,posao,itd...
Bas cudno?
Eto,neko ubrzo nastrada,a neko ozdravi.Neko je prelezi na nogama.Ja sam prvog maja otisao na tri dana sa suprugom do Soko banje.Nesto me cudno taj dan po dolasku,boleli misici.U toku noci isto ili malo gore nego grip-groznica..Ujutru sve nestalo.Jos jedan dan neka lagana malaksalost.Tih tri dana smo prepesacili po banji jedno 15 km,po sumama i okolini.Prelezao sam na nogama a da nisam ni znao da je imam.Kad se vratili kuci,do lekara.Kaze kovid.Bio kuci 15 dana i sve proslo bez posledica i bilo cega.Od cega to zavisi ne znam da li iko ziv zna?

BS

pre 2 godine

(Lancia Delta, 28. avgust 2021 14:13)

Znaš kako, čitam od kada je počelo na tri jezika o svemu vezano za kovid, više puta je bilo da ne prenose, pa da ipak ptenose, a da se sada sa tobom ubeđujem nema svrhe. Primeri su iz okruženja, ljudi koje znam i ako sami kažu da im je sin bio na skijanju sa drugarima u februaru, svi se razboleli nakon povratka, samo on nije, i pet dana nakon njegovog povratka ćerka prva pa majka iza nje dobiju prve simptome onda oni imaju osnova da zaključe da im je sin doneo virus u kuću a da pritom nije imao ništa što bi ga klasifikovalo kao obolelog. Tinejdžeri i mladi su inače označeni kao asimptomatski još od prošle godine.

Lancia Delta

pre 2 godine

@BS, mehanizam prenosenja respiratornih virusa je poznat odavno. Clanak koji sam ti preporucio potvrdjuje isti mehanizam i za ovu, kako kazu, novu varijantu korina virusa. Nauka ne priznaje anegdotalne dokaze. Svaki od ukucana iz tvog primera je mogao da bude izlozen virusu, te da donese virus u kucu. Mogao je i svako ponaosob da se zarazi nezavisno. Taj sa skijanja je mogao ranije da bude izlozen manjoj koncsnteaciji virusa, koju je njegov imuni sistem ispesno neutralisao. Ili mu je imunutet generalno bolji od ostalih ukucana, pa je adekvatno odgovorio na napad virusa. Okruzeni smo patogenima svakodnevno, prakticno svaki kontakt koji imamo sa drugim bicem implicira razmenu virusa i bakterija. Bez adekvatne metodologije, nemoguce je utvrditi kada tacno i od koga smo dobili bas tu dovoljnu infektivnu dozu virusa, na koju nas imuni sistem nije dovoljno dobro odreagovao, pa se infekcija prosirila na nas organizam. To sto neko nesto sumnja, pretpostavlja i sta ja znam, na tako beznacajnom uzorku, jednostavno nije dovoljno dobar dokaz za zakljucak koji si izveo

E

pre 2 godine

Pričaju ljudi koji tamo žive da se malo ko vakciniše.
(amrel, 27. avgust 2021 19:31)

Jašta, a vakcinisali of kada su izdali dozvolu (jun) 50 % uzrasta od 12 do 17.

zzz

pre 2 godine

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.
(uncle tom, 27. avgust 2021 21:02)

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.
(Gile, 28. avgust 2021 00:38)

Jel tebi nije jasno da ces se ili vakcinisati ili zaraziti? Pa nema druge opcije!

stb

pre 2 godine

@(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Samo kod nas je smrtnost 1%, nebeski narod, u ostatku sveta 2-3%. Jedino severna koreja ima nebeskiji narod od srbije.

Lancia Delta

pre 2 godine

@Djorke, znaci nije tako kako ja kazem, ali neces ponuditi drugi izvor, niti ces objasniti mehanizam. Zanimljivo. Asimptomatski znaci, kao sto sama rec kaze, da nema simptome bolesti. Simptomi ove bolesti su, kao i kod svakog drugog respiratornog virusa, jasni. To sto u radu taj izraz mora i nekako da se kvantifikuje, ne znaci da je dobio drugo znacenje. Samo disanje nije dovoljno da se virus prenese, jer bismo onda non stop zarazavali jedni druge raznim bakterijama i virusima koje nosimo u ustima i gornjem respiratornom traktu. Sa svakim izdisajem izbacujes aerosol pun virusa i bakterija, medju kojima moze da se nadje i jedan od raznih korona virusa. Ako je taj virus neaktivan, i ako je u maloj koncentraciji, sto se desava kada nemas simptome, onda ne mozes nikoga da zarazis. Kada kazes 'u nekim situacijama', to ne znaci nista, jer je potreban barem neki okvirni procenat koliko 'situacija'
@mislim dakle postojim, tako nekako. Smatrati sve ljude oko sebe bioteroristima i nekim rasadnicima smrtonosne zaraze je besmisleno, a pre svega naucno neutemeljeno. Slazem se i sa poslednjom recenicom, neka svako radi sta smatra da je najbolje, ali ova propaganda i histerija koje se sire skoro 2 godine, moraju da stanu

zzz

pre 2 godine

Predviđam sad već polako neku "žutu traku" za nevakcinisane od sledeće godine. Ne mislim bukvalno (ko ne zna šta je to neka gugla), ali svaki vid diskriminacije, obeležavanja i šikaniranja očekujem. Otvoreno i ucenjivačko teranje se već polako dešava.

I da, niste svi vi vakseri jako pametni niti su svi antivakseri debili. Tako isto i drugi tabor razmišlja za suprotnu grupu.

Ja samo ne verujem nikom. Antivakseri se upetljavaju u poluistine i laži, a sistemu pogotovo ne verujem, računajući i lekare i farmaceute.

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Kako da kazes ja sam antivaxer, a da to ne kazes.
Kazes da je smrtnost od 1% mala i beznacajna? Ova bolest je extremno zarazna, da poput kuge. 1% na stanovnistvo srbije je 60 do 70 HILJADA mrtvih! Da li je tebi to malo? Da od bolesti za koju postoji prevencija umre 70 hiljada ljudi? Ali to je samo smrtnost i samo ako se svi zaraze samo jednom. A sta se desava ako neko jednu zarazu prezivi, a onu posle godinu dana ne prezivi? A gde su oni trajno osteceni? Zamaranje? Infarkti? Embolije pluca? Srcani i kardiovaskularni problemi svih vrsta. To ti ne pada na pamet. Preziveo si, e sada to sto vise nikada neces moci da se popnes uz stepenice, to nema veze?
I onda se cudis zasto antivaxere smatram neinteligentnim?

zzz

pre 2 godine

Isto i u Evropi. Iz iskustva. Ako nisi prelezao ili nisi vakcinisan, moras svaka 2 dana raditi test. Ako se neces testirati, nosis FFP2 masku, sto je uzasno jer si obiljezen.
(BL, 27. avgust 2021 19:58)

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.

uncle tom

pre 2 godine

...
Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.

bts

pre 2 godine

Predviđam sad već polako neku "žutu traku" za nevakcinisane od sledeće godine. Ne mislim bukvalno (ko ne zna šta je to neka gugla), ali svaki vid diskriminacije, obeležavanja i šikaniranja očekujem. Otvoreno i ucenjivačko teranje se već polako dešava.

I da, niste svi vi vakseri jako pametni niti su svi antivakseri debili. Tako isto i drugi tabor razmišlja za suprotnu grupu.

Ja samo ne verujem nikom. Antivakseri se upetljavaju u poluistine i laži, a sistemu pogotovo ne verujem, računajući i lekare i farmaceute.

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.

sb

pre 2 godine

Pričaju ljudi koji tamo žive da se malo ko vakciniše.
(amrel, 27. avgust 2021 19:31)

Lazu te ti ljudi, ja zivim tamo i 90 % ljudi koje znam su vakcinisani. Cak i ovi nasi seljaci sto kazu malo jaci grip vide da ako odes u bolnicu da je zeznuto. Firme mora da rade i mora da motivisu ljude ili kazne otkazima ili stalnim testiranjima. Neki ce da naplacuju $200 mesecno od nevakcinisanih za troskove.

BL

pre 2 godine

Isto i u Evropi. Iz iskustva. Ako nisi prelezao ili nisi vakcinisan, moras svaka 2 dana raditi test. Ako se neces testirati, nosis FFP2 masku, sto je uzasno jer si obiljezen.

Helios

pre 2 godine

Ova vest kao i ova susedna https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1913041 samo potvrđuju moju tezu da je automobilska industrija postala potpuna gadost. Ovo ne ide ka antiUtopiji - ovo jeste već antiUtopija. A glavni razlog čak i nije toliko aktuelna odvratnost. Koja je samo ogromna. Ne, mnogo je gora reakcija. Uglavnom je nema, i kod onih kojima nije drago, ali je i veliki broj onih "neka, i treba" idiota.

sexisto

pre 2 godine

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Koje ljude da zarazi? Vakcinisane? Majko mila.

lara

pre 2 godine

pa sta onda, hoce da znaju da li ce im pola ljudi biti na bolovanju i nece imati ko da radi ili su se ljudi vakcinisali, u cemu je to problem

Lancia Delta

pre 2 godine

Vakcinisani mogu da se zaraze i da prenose virus dalje. Kako kazu, vakcina stiti samo od tezeg oblika bolesti. Tako da dosta komentara ovde pada u vodu. Takodje, tzv. asimptomatski slucajevi, ne mogu da prenose virus, to je odavno naucno dokazano. Ako vec zelite da uvodite 'mere', radite to u skladu sa cinjenicama, a ne po sopstvenom nahodjenju. Jer batina uvek ima dva kraja, a vecina ljudi ne zeli da se povinuje besmislenim merama

BS

pre 2 godine

Vakcinisani mogu da se zaraze i da prenose virus dalje. Kako kazu, vakcina stiti samo od tezeg oblika bolesti. Tako da dosta komentara ovde pada u vodu. Takodje, tzv. asimptomatski slucajevi, ne mogu da prenose virus, to je odavno naucno dokazano. Ako vec zelite da uvodite 'mere', radite to u skladu sa cinjenicama, a ne po sopstvenom nahodjenju. Jer batina uvek ima dva kraja, a vecina ljudi ne zeli da se povinuje besmislenim merama
(Lancia Delta, 28. avgust 2021

Ja znam za dve porodice gde su asimptomatski tinejdžeri, u oba slučaja dečaci, zarazili celu porodicu. Kod jednog je samo otac bio vakcinisan (blagi simptomi), majka sa jednom dozom, sestra mlađa (14). Ona i majka su preležale sa svim poznazim tegobama. Svi su sad dobro, ali je poenta da je on asimptomatski njih sve zarazio. Kad su potom svi radili antitela on je imao više od sestre koja je imala tri dana temperaturu 39.
Nema pravila kod ovog virusa.

zzz

pre 2 godine

I jos nesto, vi koji ste vakcinisani optuzujete nas koji nismo, da mi sirimo bolest? To nije tacno. I vi vakcinisani je sirite i daleko ste opasniji od nas zbog toga sto mozda ni nemate simptome a sirite bolest, dok mi cim imamo simptome idemo u izolaciju. Treca stvar... Virus je zivi organizam i on takodje nastoji da prezivi. Vi vakcinisani zapravo pomazete virusu da mutira jer se isti bori da opstane. Tako da vi vakseri itekako pogorsavate situaciju jer je prvobitan virus zarazavao do dvoje ljudi, a sada delta zarazava osam ljudi koji se nadju u blizini zarazenog.
(nisam antivakser ali nisam ni vakser!, 28. avgust 2021 12:40)

Klasican stav zagrizenog antivaxera. Prva stvar ne razume evoluciju i mutacije i uopste mu nije jasno kako to funkcionise. Druga stvar ne shvata ni kako vakcina funkcionise i sta to znaci da i vaxinisani mogu da prenesu bolest. Vakcinisan zarazi 0.5 ljudi, nevakcinusan 7-8. I to je tebi isto? Poziva se na delta soj i da su za njega krivi vakcinisani, a delta se razvila u zemlji gde nije bilo vakcinisanih. Delta se razvila u Indiji, gde je u ton trenutku bilo jedva par posto vakcinisanih. Daklene u Nemackoj, Americi, Austriji, Izraelu, vec tamo gde su bili nevakcinisani.
Najgore od svega je sto znamo da vi ne idete u izolaciju. Vas bas briga za druge ljude. Vi nemate empatije niti saosecanja. Za vas je normalno da zarazite celu okolinu i da vas za posledice po te ljude nije briga. To je upravo ono sto vi uporno propagirate.

Gile

pre 2 godine

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.
(uncle tom, 27. avgust 2021 21:02)

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.

zzz

pre 2 godine

Dresura potrosne radne snage. Bez slobode zivot ne vredi nista.
(Gogi, 28. avgust 2021 11:32)

Zavisi sta je za tebe sloboda. Za naciste je sloboda znacila smrt desetine miliona drugih nacija. Za tebe je sloboda da mozes svesno da ubijes koga hoces i nikom nista? Sloboda postoji samo u onoj meri u kojoj ne ugrozavas druge. Kada to pocnes tu se tvoja sloboda zavrsava.

Jadranko

pre 2 godine

Lično iskustvo, radim u jednoj od najvećih naftnih kompanija na svetu. Pre par meseci smo obavešteni da svoj vakcinalni status možemo prijaviti na dati broj telefona, uz napomenu da je to 100% na dobrovoljnoj osnovi, jer oni kao kompanija to ne mogu da zahtevaju. Razlog, kao i gore pomenuti, da bi se procenio rizik od transmisije virusa. Bulo je tu i obećanje da ako 70% budu vakcinisani, ukinuće obavezno nošenje maski u zatvorenom prostoru. Kako pomenutu broj telefona skoro niko nije zvao, rešili su da nam podele formulare sa identičnim pitanjima, takođe uz napomenu da je sve na dobrovoljnoj osnovi i da se formular ne mora upšte popuniti. Voleo bih da postoji opcija da uploadujem pomenuti formular. Pošto je jedan od kolega bio jako nestepljiv da se rešimo maski, rešio je da proveri trenutni status prijavljenih i vakcinisanih (prošla sedmica). Bio je jako razočaran kada je saznao da smo tek na 20%. Drugim rečima, da je odnos obrnut i da smo ostali na 20% ne vakcinisanih, kompanija bi bez ustručavanja uvela obaveznu vakcinaciju za sve zaposlene, jer slično se već događa u pojedinim kompanijama. Ovako neće protiv sebe i svog interesa, profita. Samo naša grupa broji skoro 5.000 zaposlenih u koje su godinama ulagali u obuku i školovanje.

Dobrivoje

pre 2 godine

Satro da samo procene a ne da vrse pritisak!? Zasto nisu uradili samo test na antitela pa da imaju tacan presek, kako stoje stvari, dovoljno za nadalje.

zzz

pre 2 godine

Od Kovida19 je smrtnost manja od 1%, a ima marketing kuge. Razmislite o tome.
(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Da li je tebi 1% malo?!? Covece pa to je svaki 100-ti.
(uncle tom, 27. avgust 2021 21:02)

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.
(Gile, 28. avgust 2021 00:38)

Jel tebi nije jasno da ces se ili vakcinisati ili zaraziti? Pa nema druge opcije!

zzz

pre 2 godine

A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Koje ljude da zarazi? Vakcinisane? Majko mila.
(sexisto, 28. avgust 2021 04:48)

Na primer kolegu pored njega koji zbog drugih zdravstvenih problema ne sme da se vakcinise? Ili cemo njemu odmah da presudimo na mestu jer taj ne zasluzuje da zivi? Antivaxeri su gori od nacista. Samo obratite paznju na njihov narativ. Njima je svaka zrtva prihvatljiva. Nebitan je broj, samo je bitno da isteraju svoje. Pa makar pola planete pomrlo, to je za njih skroz normalno.

zzz

pre 2 godine

Kako ces zaraziti nekog ako si zdrav? Ako si bolestan, ostanes kuci. Sasvim je dobro sve funkcionisalo dosad. Medjutim mediji su isprali nekim ljudima mozak, pa sad misle da zdravi ljudi mogu zaraziti druge ljude. Taj mali dio ljudi sto ce zaraziti nekog, dok jos nema simptome, to je zanemarivo. Zar zbog tih zanemarivih slucajeva sve zatvarati? Onda smo i prije Kovida mogli sve zatvarati zbog svih ostalih bolesti.
(BL, 28. avgust 2021 12:40)

Koja visoko zarazna bolest je harala planetom pre kovida?
Ti pokusavas da mi kazes da se svaki bolestan izoluje i da ne siri dalje zarazu? I da to kod nas super funkcionise? Pa druze odakle onda 3 HILJADE zarazenih DNEVNO??? Kako smo prosle zime imali po 10k zarazenih??? Odakle kada je sve super i kada niko nikoga ne zarazi?

uncle tom

pre 2 godine

Kad kaže da je smrtnost 1% ne misli se na ukupan broj stanovnika nego na procenat umrlih od zaraženih.
(Gile, 28. avgust 2021 00:38)

Naravno da se misli na procenat umrlih u odnosu na broj zarazenih, oni sto nisu zarazeni tesko mogu da umru od korone. 1% je poprilicno. A i nije uniformno rasporedjeno po starosnim grupama. Kod mladih je to mozda 1 promil, ali kod starijih to ide i do 2-3%, sto je katastrofa. I onda umesto da smanjujemo tu verovatnocu vakcinacijom, maskama, distancom... mi se kao i uvek pravimo pametni, iako to ocigledno nismo.

nisam antivakser ali nisam ni vakser!

pre 2 godine

Najapsurdnije od svega je sto oni uporno vakcinisu ljude bez da ih prethodno testiraju da li ti ljudi imaju ili nemaju antitela. Sto je jos gore, ni nakon vakcinisanja oni ne testiraju ljude na antitela. Vazno je samo da se ljudi vakcinisu??? Neverovatno.

Da li se vi koji ste vakseri pitate uopste da li vas imuni sistem mozda funkcionise i bez vakcine? Mladi i zdravi ljudi lako prebole ovaj virus. Ok, nek se stariji ljudi sa zdravstvenim problemima ili dugogodisnji pusaci, kao i alkoholicari vakcinisu ALI zasto da se inzistira na vakcinisanju zdravih ljudi ispod 50 godina??? Ko hoce nek se vakcinise, ali ko nece ne sme i nece moci da bude prisiljen. Sa kojim pravom neko misli da meni moze ubrizgati nesto u moje telo protivno mojoj volji???

I jos nesto, vi koji ste vakcinisani optuzujete nas koji nismo, da mi sirimo bolest? To nije tacno. I vi vakcinisani je sirite i daleko ste opasniji od nas zbog toga sto mozda ni nemate simptome a sirite bolest, dok mi cim imamo simptome idemo u izolaciju. Treca stvar... Virus je zivi organizam i on takodje nastoji da prezivi. Vi vakcinisani zapravo pomazete virusu da mutira jer se isti bori da opstane. Tako da vi vakseri itekako pogorsavate situaciju jer je prvobitan virus zarazavao do dvoje ljudi, a sada delta zarazava osam ljudi koji se nadju u blizini zarazenog.

BS

pre 2 godine

(Lancia Delta, 28. avgust 2021 14:13)

Znaš kako, čitam od kada je počelo na tri jezika o svemu vezano za kovid, više puta je bilo da ne prenose, pa da ipak ptenose, a da se sada sa tobom ubeđujem nema svrhe. Primeri su iz okruženja, ljudi koje znam i ako sami kažu da im je sin bio na skijanju sa drugarima u februaru, svi se razboleli nakon povratka, samo on nije, i pet dana nakon njegovog povratka ćerka prva pa majka iza nje dobiju prve simptome onda oni imaju osnova da zaključe da im je sin doneo virus u kuću a da pritom nije imao ništa što bi ga klasifikovalo kao obolelog. Tinejdžeri i mladi su inače označeni kao asimptomatski još od prošle godine.

stb

pre 2 godine

@(bts, 27. avgust 2021 17:44)

Samo kod nas je smrtnost 1%, nebeski narod, u ostatku sveta 2-3%. Jedino severna koreja ima nebeskiji narod od srbije.

BL

pre 2 godine

@A sta je tu konkretno uzasno? Ako hoces u kolektiv onda moras da se ponasas u skladu sa nekim normama. Ok ne zelis vakcinu, ali to znaci test na svaka sva dana, a ti neces ni test, pa onda lepo nosis masku da ne zarazis ljude oko sebe. Nema tu nicega uzasnog, osim toga kako su antivaxeri umislili da mogu da kaze ljude po pesackim i da ne odgovaraju, jer sloboda kretanja i nece nemu neko da kaze da stane ma crveno.
(zzz, 27. avgust 2021 21:28)

Kako ces zaraziti nekog ako si zdrav? Ako si bolestan, ostanes kuci. Sasvim je dobro sve funkcionisalo dosad. Medjutim mediji su isprali nekim ljudima mozak, pa sad misle da zdravi ljudi mogu zaraziti druge ljude. Taj mali dio ljudi sto ce zaraziti nekog, dok jos nema simptome, to je zanemarivo. Zar zbog tih zanemarivih slucajeva sve zatvarati? Onda smo i prije Kovida mogli sve zatvarati zbog svih ostalih bolesti.

E

pre 2 godine

Pričaju ljudi koji tamo žive da se malo ko vakciniše.
(amrel, 27. avgust 2021 19:31)

Jašta, a vakcinisali of kada su izdali dozvolu (jun) 50 % uzrasta od 12 do 17.

rebro

pre 2 godine

@BL, nije iato u EU. U Češkoj poslodavac nema pravo da zna zdravstveni stav zaposlenih.Niko me ne testira. Postoji obaveza nošenja maski u svim zatvorenim prostorijama na nivou cele države. I to je sve.

Lancia Delta

pre 2 godine

@BS, mehanizam prenosenja respiratornih virusa je poznat odavno. Clanak koji sam ti preporucio potvrdjuje isti mehanizam i za ovu, kako kazu, novu varijantu korina virusa. Nauka ne priznaje anegdotalne dokaze. Svaki od ukucana iz tvog primera je mogao da bude izlozen virusu, te da donese virus u kucu. Mogao je i svako ponaosob da se zarazi nezavisno. Taj sa skijanja je mogao ranije da bude izlozen manjoj koncsnteaciji virusa, koju je njegov imuni sistem ispesno neutralisao. Ili mu je imunutet generalno bolji od ostalih ukucana, pa je adekvatno odgovorio na napad virusa. Okruzeni smo patogenima svakodnevno, prakticno svaki kontakt koji imamo sa drugim bicem implicira razmenu virusa i bakterija. Bez adekvatne metodologije, nemoguce je utvrditi kada tacno i od koga smo dobili bas tu dovoljnu infektivnu dozu virusa, na koju nas imuni sistem nije dovoljno dobro odreagovao, pa se infekcija prosirila na nas organizam. To sto neko nesto sumnja, pretpostavlja i sta ja znam, na tako beznacajnom uzorku, jednostavno nije dovoljno dobar dokaz za zakljucak koji si izveo

Djorke

pre 2 godine

@Lancia Delta, 28. avgust 2021 17:55
1.daleko je od biologije osnovne skole
2.mozes sam naci clanke, ukoliko zelis da ih nadjes. Ukoliko si pronasao jedan koji se uklapa u tvoju vec "spremnu" interpretaciju, pa ne citas/izbegavas druge, onda "nema pomoci" i dzabe sprocitavas drugima da se edukuju
3.za takav zakljucak koji su izveli, potrebno je kvalitativno istrazivanje, a ne kvantitativno
4.pogresno interpretiras rezultate jer nisi shvatio ni osnovni pojam "asimptomatski", odnosno na koji tip asimptomatskog se odnosi clanak, pa si otisao jos dalje od istine sa zakljuckom.
...
(n+1). Kljucno kod istrazivanja nekih zaraznih bolesti su uslovi testa i socijalni kontekst, pored naravno bioloske komponente. Ne pricam napamet, bio sam u svetu istrazivanja vezanih za zarazne bolesti do pre 10 godina, doduse ne korona, nego tuberkuloza (npr uslovi i kontekst vazni jako) i HiV (ne toliko vazni). Kod korone je jako, jako, jako vazno. Inace, Viral load koji spominjes (a koji jeste kljucan u ovoj prici), uopste ne funkcionise tako kako si opisao u komentaru ... u slucaju COV-19, narocito nekih novijih sojeva, ne radi se "izrazitim simptomima kijanja i kasljanja" da bi se preneo, vise o "simptomu" disanja koji svi praktikujemo. Jednostavno, radi se o tome da je Viral load u nekim situacijama toliki, cak i kod asimptomatskih (ne asimptomatskih onako kako ti shvatas taj pojam, nego u pravom smislu te reci), da je dovoljno da prezasiti odbranu. Itd, itd, itd

Lancia Delta

pre 2 godine

@Djorke, zakljucci su u skladu sa biologijom koja se uci u osnovnoj skoli, i tu nema niceg kontraverznog. Prenosenje virusa cine ljudi sa izrazitim simptomima kasljanja i kijanja, gde je sekret u ustima pun virusa od koga je covek oboleo. Takav covek vrlo cesto seje aerosol sa visokom koncentracijom aktivnog virusa, te je masina za raznosenje istog. Onaj ko nema simptome jeste zdrav. To sto ces naci neki od virusa u njemu, ne znaci da je taj virus aktivan i da izaziva infekciju, vec da je deo standardne kolonizacine ljudskog organizma, zajedno sa ostalim hiljadama vrsta virusa i bakterija. To znaci i da je imuni sistem vec imao pozitivnu reakciju na patogen i uspesno ga neutralisao, odnosno uravnotezio broj antitela i neaktivnih jedinica virusa. Takva osoba ima jako malu koncentraciju virusa u ustima, pritom je taj virus neaktivan jer infekcije nema. Prakticno je nemoguce da takva osoba bilo koga zarazi. Daj neki od tih 'dosta' clanaka koji tvrde suprotno. Inace, ljudska vrsta zivi sa korona virusima jako dugo, i vecina ljudi koji nikada nisu dosli u kontakt sa ovom, kako kazu, novom varijantom, vec ima formiranu pozitivnu reakciju imnug sistema na njega. Evo rada i na tu temu: https://insight.jci.org/articles/view/146316 . Niceg kontraverznog ni ovde.
@Shok, ne sirim lazi, nego radove iz renomiranih casopisa. To se zove nauka, mogao bi da probas nekada. Mnogo zanimljivije od propagande i panike

Lancia Delta

pre 2 godine

@BS, da se ne bismo bavili anegdotalnim dokazima, koji nemaju nikakvu tezinu, uzmi i procitaj clanak pod nazivim 'Post-lockdown SARS-CoV-2 nucleic acid screening in nearly ten million people in Wuhan, China u najpoznatijem medicinskom casopisu Nature. Onda procitaj zakljucak u kome pise da asimptomatski slucajevi ne mogu da prenose virus. Dakle skoro 10 miliona ljudi, vise od cele Srbije. Daleko ozbiljniji uzorak od tvog 'ja znam dve porodice'. Otkud znas da ovi koji su se razboleli nisu zarazili tog sto se nije razboleo, samo on ima jaci imuni sistem? Odatle i antitela. Inace, do pre dve godine, asimptomatski slucajevi su u narodu bili poznati kao zdravi ljudi. Svakodnevno smo okruzeni hiljadama virusa, u svakom trenutku na svom telu imamo vise bakterija i virusa nego sopstvenih celija. Od patogena se ne moze pobeci, pitanje je sposobnosti imunog sistema da li ce se adekvatno odbraniti. Smanjite paniku i pausalne poluinformacije

Djorke

pre 2 godine

@Lancia Delta

To je bio impresivan skrining, ali su im zakljuci kontraverzni jer se ne izvlace zakljucci na pojedinacnom nivou iz masovnog skrininģa, a sam skrining se fokusirao na samo jednu vrstu asimptomatskih iz jako specificnog socijalnog konteksta (posle lockdown u Kini koji nije vidjen nigde drugde u svetu. Ljudi su imali bukvalno 3-4 kontakta mesecno (umesto nekoliko desetina puta vise) van svoje kuce mesec dana unazad, plus je vecina epidemioloskih mera, osim policijskog casa, i dalje bila na snazi). Dakle scenario skrininga je bio nerealan da bi se primenio na situaciju koja lici na danasnju.

Asimptomatski ne znaci "zdrav" kako ti kazes. Pritom ima dosta dokaza i objavljenih clanaka koji su uradjeni metodoloski ispravnije za tu svrhu da asimptomatski prenose.

mislim, dakle postojim

pre 2 godine

@Lancia Delta

Druže, džabe ti priča. Većini populacije je usadjeno mišljenje da ako nisi uboden iglom ti predstavljaš opasnot po okolinu iako si zdrav. U stvari (po njihovoj logici) ti si bolestan samo to i ne znaš (svi su asimptimatski slučaj) i kao takav širiš zarazu dok su oni bezopasni iako su "njihovi" stručnjaci potvrdili da i oni mogu da se razbole i šire zarazu (njima ta informacija još uvek nije došla do sivih ćelija). Onda dolazimo do ljudi koji su "preležali" virus i imaju izgradjen imunitet (i anitela) a i na njih se gleda kao na društvenu opasnost i forsira priča da treba da se bodu jer će biti sigurniji (!?).
Većini mozak (na žalost) kao ni informacije (stručnih osoba a ne Pere i Mike sa fejsbuka) dostupne savremenim tehnologijama ne koriste nego slepo prate razne političke stručnjake sa ružičaste televizije.
Lično, nemam problem da svako radi šta misli da treba ali imam kad mi "neko" (preko poslušničkih medija u kojima ne možeš čuti druge stručnjake) ispira mozak 24/7 poluistinama i upitnom statistikom tretirajući me kao maloumno govedo.

par reci

pre 2 godine

Koja visoko zarazna bolest je harala planetom pre kovida?
Ti pokusavas da mi kazes da se svaki bolestan izoluje i da ne siri dalje zarazu? I da to kod nas super funkcionise? Pa druze odakle onda 3 HILJADE zarazenih DNEVNO??? Kako smo prosle zime imali po 10k zarazenih??? Odakle kada je sve super i kada niko nikoga ne zarazi?
(zzz, 28. avgust 2021 14:05)
Za sve si u pravu,jedino da skrenem paznju da iako imas visoko zaraznu bolest,ne znas da je imas i tako se setkas,prodavnica,posao,itd...
Bas cudno?
Eto,neko ubrzo nastrada,a neko ozdravi.Neko je prelezi na nogama.Ja sam prvog maja otisao na tri dana sa suprugom do Soko banje.Nesto me cudno taj dan po dolasku,boleli misici.U toku noci isto ili malo gore nego grip-groznica..Ujutru sve nestalo.Jos jedan dan neka lagana malaksalost.Tih tri dana smo prepesacili po banji jedno 15 km,po sumama i okolini.Prelezao sam na nogama a da nisam ni znao da je imam.Kad se vratili kuci,do lekara.Kaze kovid.Bio kuci 15 dana i sve proslo bez posledica i bilo cega.Od cega to zavisi ne znam da li iko ziv zna?

BL

pre 2 godine

@zzz

Ja sam prelezao kovid sa jako blagim simptomima u oktobru. Imam jos uvijek jako mnogo antitijela. Trenutno moj ljekar mi kaze da trebam sacekati dok ne izgubim antitijela, pa se tek onda vakcinisati. Politicari mi u EU-zemlji u kojoj zivim kazu da se trebam vakcinisati iz solidarnosti i zbog birokratije da bih se mogao kretati (nevakcinisani i ozdravljeni su im btw. ista kategorija). Vrlo pausalno stavljaju sve u isti kos, nebitno da li si zdrav ili sa hronicnim bolestima, 25 ili 85 godina itd. Ljekar me za razliku od politicara individualno savjetuje i kaze da su reakcije na vakcinu kod ljudi sa puno antitijela dosta jace, izmedju ostalog i zbog tog da sacekam, te da ce kasnije doci i bolje vakcine (nije protiv vakcinacije inace ljekar, preporucuje ju nevakcinisanima generalno). Sad ja trebam slusati neozbiljnog sumnjivog politicara i vakcinisati se iz solidarnosti, da ne ugrozim drugog, a pri tom cu ugroziti sebe? Zasto mladi ne zeli da se vakcinisu? Nece da ugroze svoje zdravlje, cak i da su promili u pitanju zbog nedovoljno ispitanih vakcina, da bi spasili nekog od 90 godina. To nikad nije moglo, sorry. Rizicne grupe nek se vakcinisu i cao. Mislis da ovi silni lockdowni, skupi testovi, inflacija nece jednog dana doci na naplatu? Tek ce onda da bude siromasnih i bolesnih (ne daj Boze). Malo mjere treba u svemu ovome, nije Korona nazalost jedni problem sa kojim se covjecanstvo bori, samo je medijski prenaduvan i politicari su izgubili mjeru. Imamo mi preca posla (nuklearni arsenal dovoljan da 20x zbrise planetu, klimatske promjene, glad u Africi ukljucujuci i djecu, povecavanje nesrazmjerno bogatih od 0,1% koji se izivljavaju u odnosu na 99,9% siromasnih, rak ...).

Lancia Delta

pre 2 godine

@Djorke, znaci nije tako kako ja kazem, ali neces ponuditi drugi izvor, niti ces objasniti mehanizam. Zanimljivo. Asimptomatski znaci, kao sto sama rec kaze, da nema simptome bolesti. Simptomi ove bolesti su, kao i kod svakog drugog respiratornog virusa, jasni. To sto u radu taj izraz mora i nekako da se kvantifikuje, ne znaci da je dobio drugo znacenje. Samo disanje nije dovoljno da se virus prenese, jer bismo onda non stop zarazavali jedni druge raznim bakterijama i virusima koje nosimo u ustima i gornjem respiratornom traktu. Sa svakim izdisajem izbacujes aerosol pun virusa i bakterija, medju kojima moze da se nadje i jedan od raznih korona virusa. Ako je taj virus neaktivan, i ako je u maloj koncentraciji, sto se desava kada nemas simptome, onda ne mozes nikoga da zarazis. Kada kazes 'u nekim situacijama', to ne znaci nista, jer je potreban barem neki okvirni procenat koliko 'situacija'
@mislim dakle postojim, tako nekako. Smatrati sve ljude oko sebe bioteroristima i nekim rasadnicima smrtonosne zaraze je besmisleno, a pre svega naucno neutemeljeno. Slazem se i sa poslednjom recenicom, neka svako radi sta smatra da je najbolje, ali ova propaganda i histerija koje se sire skoro 2 godine, moraju da stanu