Utorak, 13.07.2021.

12:15

EU donosi definitivnu odluku: Od 2035. bez novih dizelaša i benzinaca

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

EU donosi definitivnu odluku: Od 2035. bez novih dizelaša i benzinaca IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Mika

pre 2 godine

Ha ha ha, poskupece polovni benzinci i dizelasi zbog ogromne potraznje koja ce tada nastati. Narod ni na silu nece hteti masovno da kupuje EV- prazne kante za velike pare !

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Ne znam ali izgledaa kao da je većini promakla vest da je usred ovih vrućina pored požara najveću štetu pretrpela elektrodistributivna mreža usled preopterećenja i u EU a i šire zbog činjenice da su ljudi hteli kako tako da se rashlade. E sad zamislite da svaki dom za 14 godina na sve treba da puni još jedan do dva auta, ko naravno može da ih priušti sve sa kućnim punjačima, mislim da bi se EU našla u mraku jako brzo i da bi imali restrikcije po grupama. Drugim rečima sve je to lepo zamišljeno u glavama nekih pravnih ćata u Briselu koji veze nemaju o tehnici a prilično su se i odaljili od normaln9g sveta pa im lupanja gluposti ne manjka...
(ZYX, 15. jul 2021 08:26) taman da vide kako je nama bilo kad su bile restrikcije devedesetih

ZYX

pre 2 godine

Ne znam ali izgledaa kao da je većini promakla vest da je usred ovih vrućina pored požara najveću štetu pretrpela elektrodistributivna mreža usled preopterećenja i u EU a i šire zbog činjenice da su ljudi hteli kako tako da se rashlade. E sad zamislite da svaki dom za 14 godina na sve treba da puni još jedan do dva auta, ko naravno može da ih priušti sve sa kućnim punjačima, mislim da bi se EU našla u mraku jako brzo i da bi imali restrikcije po grupama. Drugim rečima sve je to lepo zamišljeno u glavama nekih pravnih ćata u Briselu koji veze nemaju o tehnici a prilično su se i odaljili od normaln9g sveta pa im lupanja gluposti ne manjka...

kW

pre 2 godine

Ako se uzme u obzir energetska potreba za izradu celokupne infrastrukture potrebne za proizvodnju i dostavu elektricne energije i na to doda engergetska potreba za proizvodnju auto baterija (ceo ciklus od rude to isporuke) energetska efikasnost struje kao auto goriva je ispod 10%.
(H2, 14. jul 2021 23:22)

Električna infrastruktura je već tu, svuda! Sve naopako, pa upravo je infrastruktura najveća prednost električne energije, jer je već izgrađena odavno i završena. Proizvodnja se takođe već radi, ne treba da se započinje nikakva nova proizvodnja.

A što se tiče prenosa električne energije, to je najefikasniji mogući način prenosa energije, jer ide kroz žice i time se ne zagađuje okolina, a i veoma je brzo. Uporedi to sa kamionima koji moraju da prevoze vodonik hiljadama kilometara svaki dan do pumpi...

H2

pre 2 godine

Da, ali niste rekli i da na Toyoti (prvi mirai) fuel cells teže 56 kg, a prazan tank za vodonik teži oko 88 kg. Ceo auto je 1850 kg, a ovaj nov mirai je 2 tone, što je isto kai EV. Osim toga, takodje ima manju Li-ion bateriju koja napaja pogonski el. motor i ostale potrošače, a pune je fuel cells. Fuel cells u elektro-hemijskoj reakciji od vodonika i kiseonika se dobija voda, el. energija i toplota. Efikasnost konverzije energije iz natankanog vodonika je nešto manje od 40%. Puno se gubi na toplotu. Ako se uračunaju gubici u proizvodnji vodonika, transportu i skladištenju, efikasnost pada na 17 do 22%. Na stranu što se 95% vodonika dobija procesom koji oslobadja velike količine CO2. Korišćenje vodonika u saobrćaju je prljavija tehnologija od trenutne benzin/dizel. Svidjalo se to nekom ili ne EV su najefikasnija.
(Toronto, 13. jul 2021 20:31)

Baterija nije Li-ion nego NiMH, ista kao na Camry, i sluzi samo za rekkuperaciju kineticke energije pri kocenju.
Mirai V2 dostize efikasnost od 50%.
Vodonik se proizvodi skupim i prljavim tehnologijama, ali napredak u proizvodnji ekoloski cistog vodonika je neverovatan. Ja pisem software za jedan takav projekat i veoma dobro sam upucen u te stvari.

Ako se uzme u obzir energetska potreba za izradu celokupne infrastrukture potrebne za proizvodnju i dostavu elektricne energije i na to doda engergetska potreba za proizvodnju auto baterija (ceo ciklus od rude to isporuke) energetska efikasnost struje kao auto goriva je ispod 10%.

Vlada

pre 2 godine

ja bih ipak da mi bude toplo kao danas kada sam u toplom moru čuo i video iznad sebe 2 pravoslavna F16 u nato državi. to su oni koji skidaju ruske kante kako požele.
(souvlaki & tzatziki, 14. jul 2021 07:21)

Jednomotorno smece po koji je ptica veca od galeba fatalna. Moze da srusi nase kante iz 84e, rusku modernizovanu tesko. A i nebitno, spamujes temu necim sto ne ide na struju (sem prvih 100m katapulta).

joe

pre 2 godine

a struju će prave iz solarnig panela u decdmbru sa slojem od pola metra snega....e eko debili, zbig vas će nikne još sto nuklearki...

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Зло ми је од овог дебилисања. Аутомобили су све виши и масивнији са силуетом која прави повећани отпор ваздуха, тако да троше више горива, па самим тим више и загађују. Контра тежа тој превари са форсирањем "градских теренаца" за педерисање, су електро аутомобили за "еколошки просвећене", другим речима далабе са парама који би да се играју са аутима на струју, иако већина њих не зна да вози ни ово што вози. И на крају, да би се обезбедила струја за све те силне аутомобиле, треба у Европи изградити још 130 никлеарних реактора, што кошта зилуон евра, уз све друге штетне последице. Индија ће да исто одустане од СУС мотора, а Кинези се враћају рикшама!?

Obrad

pre 2 godine

@toronto

Oooo, milanče, dugo te nije bilo među nama primitivnim i zaostalim, da nas "prosvetliš" "svojim" "znanjem"... Novi nick ali stari nadobudni umišljeni BSN rukopis... Pa kako je u tom "torontu" (Kotež, prim. prev.), pošto je kavurma, jel' jevtina onako kako ni voliš?

souvlaki & tzatziki

pre 2 godine

Kod Putina, brate Srbine! Smrdi, ali je toplo bar oko srca.
(2021., 13. jul 2021 20:05)

kako nije, toplo ti kad slušaš kako pobeđuju nato i eu svaki dan. evo toplo i kad popiju produžetak EU sankcija, da osete kako je nama bilo kada su nam oni uvodili sankcije 91. toplo oko srca kad popijes i vodku, kako ne. a najtoplije kada vidiš onu ladu, pa to su kola, a ne ovo germansko đubre kod nas, svaki srbin bi morao samo ladu da vozi!!!

ja bih ipak da mi bude toplo kao danas kada sam u toplom moru čuo i video iznad sebe 2 pravoslavna F16 u nato državi. to su oni koji skidaju ruske kante kako požele. blago grcima braćo srbi, kako to da su isto ko i mi ortodoksni, ali pametni, u EU i NATO. što mi uvek moramo biti glupi?

Dragan EV

pre 2 godine

Pomirite se sa tim da će električni automobili zameniti klasične automobile u narednih desetak godina.

Da, struja na javnim punjačima će biti skuplja, ali neće biti lokalnog zagađenja u gradovima od kojeg ljudi dobijaju razne bolesti.

Ko ne bude želeo da plaća veću cenu punjenja, staviće na kuću solarne panele i voziće se za džabe.

Zato, opustite se i prepustite se talasu progresa nove industrijske revolucije.

Alex

pre 2 godine

(XXL, 13. jul 2021 23:00)

Ljudi lepo kažu da se odnosi na automobile. Poljoprivredne mašine i industrijska vozila, brodovi itd, ostaju do daljeg na pogon SUS.

XXL

pre 2 godine

Zamislite tenkove na struju. Isprazni se baterija u sred bitke, a onda pauza pola dana da se borbena vozila napune strujom. Svašta al' i oni zagađuju jer koriste najgore vrste goriva, a to nije ekološki.

Vlada

pre 2 godine

Dobra stvar u EV je sto na daljinac ohladis/ugrejes/otopis; sto mu kocnice traju 200000km i sto imas dva gepeka, jer nema motora da zauzima mesto; menjac u klasicnom smislu nema; upravljivost moze biti sjajna jer je teziste nisko i auto moze da odglumi LSD (diferencijal, ne drogu).

Autonomija losa, cak i long range modeli, pogotovo u kombinaciji sa klimom ili grejanjem domet drasticno opada.
Punjenje za sad diskutabilno, nema svuda, predugo traje; brzo punjenje i dalje nije dovoljno brzo, a kosta solidno. Cak i za kucno, najekonomicnije punjenje moras da pojacavas elektro instalaciju, odnosno dodatni razvod do garaze.

Besplatna era punjenja na zapadu se zavrsila, pogledajte cene punjenja, nije vise toliko primamljivo. A drzave ce zavlaciti u dzep sve vise sto se vise bude prelazilo na EV.

Dao sam primer gde za 5e/100km vise (ili 5000e na 100000km) stedite svaki put po 3 sata vremena. Na brzim punjacima (za koje nemam cene) je vremenska razlika nesto manja (45 vs 5min), ali je i razlika u ceni drasticno manja, jer je punjenje dosta skuplje (bar 3x), a i dalje je velika razlika u vremenu.

Jeste, postoji redovno odrzavanje SUS motora svake godine, ali postoji i zamena baterija na EV; negde na oko 150kkm pojede skoro jednog entry benzinca (vest skoro za Hyundai da je paket baterija 12000EUR, nije cak ni LR model).

EV trenutno samo za po i oko grada (radijus 100-150km od kuce), za dalje nesto drugo...

Toronto

pre 2 godine

@(Skrob, 13. jul 2021 18:11)

Da, ali niste rekli i da na Toyoti (prvi mirai) fuel cells teže 56 kg, a prazan tank za vodonik teži oko 88 kg. Ceo auto je 1850 kg, a ovaj nov mirai je 2 tone, što je isto kai EV. Osim toga, takodje ima manju Li-ion bateriju koja napaja pogonski el. motor i ostale potrošače, a pune je fuel cells. Fuel cells u elektro-hemijskoj reakciji od vodonika i kiseonika se dobija voda, el. energija i toplota. Efikasnost konverzije energije iz natankanog vodonika je nešto manje od 40%. Puno se gubi na toplotu. Ako se uračunaju gubici u proizvodnji vodonika, transportu i skladištenju, efikasnost pada na 17 do 22%. Na stranu što se 95% vodonika dobija procesom koji oslobadja velike količine CO2. Korišćenje vodonika u saobrćaju je prljavija tehnologija od trenutne benzin/dizel. Svidjalo se to nekom ili ne EV su najefikasnija.

Урке

pre 2 godine

Ceo svet tehnoloski napreduje, samo automobilska industrija nazaduje.
(Milan, 13. jul 2021 15:04)
А како то, електро мотори су исто стара технологија... СУС мотори су унапређени до перфекције, само кажем.

666

pre 2 godine

Država nije protiv zagađenja, jer ja umesto da dobijam jeftinu struju za grejanje, ložim drva, jer ako struju više trošim upadam u neke crvene zone sive zone...tako da kada bih hteo kući da punim vozilo, opet bi bio kažnjen zbog visoke potrošnje....a i sada imam automobil na plin pa sam kažnjen, umesto da imam besplatan bar tehnički pregled ja moram i atest...briga državu za ekologiju, u pitanju je samo da se uzmu novci. Sada polovnjaka ima toliko da sledećih 30 godina ni jedno vozilo ne bi trebalo da se napravi samo da se održava, nego ajmo za 4 elektromotora neka basnoslovna cifra za vozilo, koje konstrukcijski u motoru ima delova kolko dinamo na renou 4...a cijena sitnica....

2021.

pre 2 godine

i gde ćemo braćo srbi, u EU ili kod putina?
(souvlaki & tzatziki, 13. jul 2021 12:45)

Kod Putina, brate Srbine! Smrdi, ali je toplo bar oko srca.

T

pre 2 godine

"Tako da će zagadjivati samo kamioni, brodovi, avioni, vozovi na dizel...
Odlično."
Najefikasniji prevoz robe trenutno je brod. Ubedljivo najmanje zagadjenja po kilometru i kilogramu prevezene robe. Voz na dizel takodje prenese mnogo vise robe od kamiona; a vozovi u EU vrlo retko rade na dizel, vec rade na struju. A u pitanju je 2035 godina. Ako baterije nastave sa upola postojeceg progresa da se poboljsavaju do tada, bice potpuno besmisleno voziti SUS automobile i kamione bilo gde. Jedino je pitanje da li ce avijacija ikada preci na baterije.

Djole

pre 2 godine

A na konto toga ce svaka drzavica morati da ima po jednu nuklearnu elektranu, koju ce jelte neko sa licencom da gradi, da bi se proizvela potrebna struju za ove nove elektricne tostere. Struju ne mozes da poneses u kanizteru i produziz putovanje u nedodjiji.
Ma daj bre. Svodi se na to da se ide na smanjenje broja vozaca i ucesnika u saobracaju koliko ja vidim, vise nece moci bilo ko ni da vozi i kupuje ove konzerve.

Mirko

pre 2 godine

Elektro ce svakako biti default u buducnosti.
Lagano se uvodi.
Ceka sa na smanjenje populacije dzangrizavih dinosaurusa, koji nemaju
ni za redovno servisiranje polovnjaka.

Skrob

pre 2 godine

Vozila na vodonik su takođe električna vozila koja za pogon koriste elektro motor. Jedina razlika sa klasičnim EV je način skladištenja energije. Jedni to rade uz pomoć litiumskih baterija, a drugi skladište vodonik u tankovima. U klasičnim baterijama dolazi do fizičko-hemijskog procesa koji oslobađa jednosmernu struju, a isti slučaj je kod gorivnih vodoničnih ćelija, gde se koriste drugi hemijski elementi u fizičko- hemijskom procesu. Za jedne je potrebno punjenje električnom energijom koje može trajati i po nekoliko sati, a sama baterija može težiti i po nekoliko stotina kilograma, primer Tesla 85kwh oko 540kg. Sa druge strane napunjen tank sa vodonikom može težiti do 20kg i vremenom punjenja 3 do 7 minuta.

Rodion Gataulin

pre 2 godine

Mora da " 'oće" da "donesu" "definitivnu" "odluku", berze su onda glupe kao noć, naročito Wall Street:

https://www.wsj.com/market-data/quotes/futures/CRUDE%20OIL%20-%20ELECTRONIC/advanced-chart

Pošto berze inače nemaju pojma ni o čemu i samo debili tipa iq

Lancia Delta

pre 2 godine

@jare, necemo nigde. Hocemo da budemo svoji na svome, da sami uredimo svoju drzavu. Ta EU da valja, ne bi podrzavala vlast u Srbiji poslednjih 30 godina, koja od nase zemlje pravi deponiju prljavih tehnologija i jeftine radne snage, koju ce da koristi kada i koliko joj treba. Ne bi podrzavala Rio Tinto bez filtera i ostale nemacke motace kablova. Da se razumemo, ni Kina nam ne treba sa svojim strokavim tehnologijama. Sa Rusima mozemo da se druzimo ovako, i to je to. Svoj na svome, to je sve sto posten covek zeli od zivota

samo kažem

pre 2 godine

I mene najviše brine gde će država da uzima pare koje sada uzima od benzina i dizela. Ne mogu da oporezuju kućnu struju toliko. Dakle sleduju nam novi porezi prilikom registracije ili tako nešto.
Možda bi bilo najbolje da se to reši po pređenom kilometru po satu vozila tj. razlika između dva registrovanja? Time bi vraćanje kilometraže bilo krivično delo pošto bi direktno uticalo na budžet države, slično kao utaja poreza. Dakle, vrati kilometražu => zatvor.
Nije fer i dalje, ali je manja nepravda nego da bude po snazi, ceni vozila ili nečemu drugom. Možda formula koja uključuje težinu vozila (laki električni manje oštećuju puteve od teških)?
Znam da ću dobiti gomilu minusa što predlažem načine oporezivanja, ali kad je neko alav i hoće da uzme deo svog kolača, neće tek tako od toga odustati samo zato što tehnologija napreduje. Bolje da se dobro osmisli sada nego kad se dosete da im treba para da sve završi na grbači sirotinje kao po običaju.

Vlada

pre 2 godine

Kolega pomenu Sloveniju. Nisam nasao cenovnik za Petrol, al jesam za "Gremo na elektriko". 0.2EUR/kWh za 22kWh punjac.

Znaci da napunis Nissan Leaf plus (62kWh) ti treba 3 sata, 14.2EUR (1EUR je samo da se zakacis) i miran si 350km regionalnog puta (80kmh).
Ako sipas plin za te pare (0.75EUR), imas za 19l, zavrsavas za 5 min sa sve placanjem i miran si oko 240km.
Ko nema sta drugo da radi u zivotu sem da sedi na pumpi: ziveli EV.
Svi ostali: u prolazu se smeju EV vozacu koji bleji pored punjaca.

Avaya

pre 2 godine

@paja У ЕУ се одавно плаћа СО2 које произвођач избаци у ваздух током рада - то је разлог скорог затварања многих елктрана које користе угаљ као и предузећа која користе фосилна горива у свом процесу производње. Такође постоје планови о додатном опорзивању фосилних горива код увоза (нафта, гас, угаљ), нека врста таксе за загађење које ће изазвати - цена бензина у Холандији је већ на скоро 2 евра за литар

Kosta

pre 2 godine

Nedavno je Renault objavio kako do kraja godine pušta tri modela LDV (lako dostavno vozilo)sa pogonom na vodonik uz dodatak baterija autonomije do 50 km. Hibrid E-H. Mislim da se proizvođači sve više okreću realnosti i da snovi o čisto E vozilima polako blede...

souvlaki & tzatziki

pre 2 godine

Ja ću tada imati skoro 75 i baš se evo ubi od sesekiracije.
(Licemer za sve pare, 13. jul 2021 12:41)

a što bi se sekirao srbo, biće ti čist vazduh u penziji, šetaš se pored ulice a ništa ne smrdi, skoro ko vazduh sa zlatibora.

a ne ko sada, iza tebe smrad 10 metara.

Avaya

pre 2 godine

Цена на пуњачима Петрол у Словенији је тренутно преко 70 дин по KW (од 0,6€), погађајте где ће држава да гледа паре у буџету које је до сада добијала од акциза за бензин и нафту, од пореза за употребу моторних возила и накнада за коришћене јавних путева (зависи од државе до државе)? Најјефтинија варијанта допуне је или код куће или у фирми ако иста има пуњач (постоје две тарифе за варијанту кућног пуњења код продаваца струје - C27d за мање фирме и D27d за физичка лица, сличне су као код оних који се греју на струју). За сада струје има за све, како ће бити у будућности, то ће да се види, ако се зна да нова електрана док се направи треба да прође 10-15 година...

Paja

pre 2 godine

Ne citate vest do kraja zadnja recenica oporezivace se roba po posebnoj stopi ko proizvodi robu bez obnovljive energije izaslo ovo i na drugim sajtovima a nasi najveci izvoznici su u najvecem problemu, Tigar - Pirot, Zelezara Smedrevo i Borski rudnik pocinjne zurka.

Licemer za sve pare

pre 2 godine

Ja ću tada imati skoro 75 i baš se evo ubi od sesekiracije. A nama će da izgrade termo elektrane ili nuklearke da bi imali da pune svoje šklopocije

Avaya

pre 2 godine

Цена на пуњачима Петрол у Словенији је тренутно преко 70 дин по KW (од 0,6€), погађајте где ће држава да гледа паре у буџету које је до сада добијала од акциза за бензин и нафту, од пореза за употребу моторних возила и накнада за коришћене јавних путева (зависи од државе до државе)? Најјефтинија варијанта допуне је или код куће или у фирми ако иста има пуњач (постоје две тарифе за варијанту кућног пуњења код продаваца струје - C27d за мање фирме и D27d за физичка лица, сличне су као код оних који се греју на струју). За сада струје има за све, како ће бити у будућности, то ће да се види, ако се зна да нова електрана док се направи треба да прође 10-15 година...

Vlada

pre 2 godine

Kolega pomenu Sloveniju. Nisam nasao cenovnik za Petrol, al jesam za "Gremo na elektriko". 0.2EUR/kWh za 22kWh punjac.

Znaci da napunis Nissan Leaf plus (62kWh) ti treba 3 sata, 14.2EUR (1EUR je samo da se zakacis) i miran si 350km regionalnog puta (80kmh).
Ako sipas plin za te pare (0.75EUR), imas za 19l, zavrsavas za 5 min sa sve placanjem i miran si oko 240km.
Ko nema sta drugo da radi u zivotu sem da sedi na pumpi: ziveli EV.
Svi ostali: u prolazu se smeju EV vozacu koji bleji pored punjaca.

Paja

pre 2 godine

Ne citate vest do kraja zadnja recenica oporezivace se roba po posebnoj stopi ko proizvodi robu bez obnovljive energije izaslo ovo i na drugim sajtovima a nasi najveci izvoznici su u najvecem problemu, Tigar - Pirot, Zelezara Smedrevo i Borski rudnik pocinjne zurka.

Lancia Delta

pre 2 godine

@jare, necemo nigde. Hocemo da budemo svoji na svome, da sami uredimo svoju drzavu. Ta EU da valja, ne bi podrzavala vlast u Srbiji poslednjih 30 godina, koja od nase zemlje pravi deponiju prljavih tehnologija i jeftine radne snage, koju ce da koristi kada i koliko joj treba. Ne bi podrzavala Rio Tinto bez filtera i ostale nemacke motace kablova. Da se razumemo, ni Kina nam ne treba sa svojim strokavim tehnologijama. Sa Rusima mozemo da se druzimo ovako, i to je to. Svoj na svome, to je sve sto posten covek zeli od zivota

Obrad

pre 2 godine

@toronto

Oooo, milanče, dugo te nije bilo među nama primitivnim i zaostalim, da nas "prosvetliš" "svojim" "znanjem"... Novi nick ali stari nadobudni umišljeni BSN rukopis... Pa kako je u tom "torontu" (Kotež, prim. prev.), pošto je kavurma, jel' jevtina onako kako ni voliš?

666

pre 2 godine

Država nije protiv zagađenja, jer ja umesto da dobijam jeftinu struju za grejanje, ložim drva, jer ako struju više trošim upadam u neke crvene zone sive zone...tako da kada bih hteo kući da punim vozilo, opet bi bio kažnjen zbog visoke potrošnje....a i sada imam automobil na plin pa sam kažnjen, umesto da imam besplatan bar tehnički pregled ja moram i atest...briga državu za ekologiju, u pitanju je samo da se uzmu novci. Sada polovnjaka ima toliko da sledećih 30 godina ni jedno vozilo ne bi trebalo da se napravi samo da se održava, nego ajmo za 4 elektromotora neka basnoslovna cifra za vozilo, koje konstrukcijski u motoru ima delova kolko dinamo na renou 4...a cijena sitnica....

souvlaki & tzatziki

pre 2 godine

Ja ću tada imati skoro 75 i baš se evo ubi od sesekiracije.
(Licemer za sve pare, 13. jul 2021 12:41)

a što bi se sekirao srbo, biće ti čist vazduh u penziji, šetaš se pored ulice a ništa ne smrdi, skoro ko vazduh sa zlatibora.

a ne ko sada, iza tebe smrad 10 metara.

Kosta

pre 2 godine

Nedavno je Renault objavio kako do kraja godine pušta tri modela LDV (lako dostavno vozilo)sa pogonom na vodonik uz dodatak baterija autonomije do 50 km. Hibrid E-H. Mislim da se proizvođači sve više okreću realnosti i da snovi o čisto E vozilima polako blede...

Skrob

pre 2 godine

Vozila na vodonik su takođe električna vozila koja za pogon koriste elektro motor. Jedina razlika sa klasičnim EV je način skladištenja energije. Jedni to rade uz pomoć litiumskih baterija, a drugi skladište vodonik u tankovima. U klasičnim baterijama dolazi do fizičko-hemijskog procesa koji oslobađa jednosmernu struju, a isti slučaj je kod gorivnih vodoničnih ćelija, gde se koriste drugi hemijski elementi u fizičko- hemijskom procesu. Za jedne je potrebno punjenje električnom energijom koje može trajati i po nekoliko sati, a sama baterija može težiti i po nekoliko stotina kilograma, primer Tesla 85kwh oko 540kg. Sa druge strane napunjen tank sa vodonikom može težiti do 20kg i vremenom punjenja 3 do 7 minuta.

Djole

pre 2 godine

A na konto toga ce svaka drzavica morati da ima po jednu nuklearnu elektranu, koju ce jelte neko sa licencom da gradi, da bi se proizvela potrebna struju za ove nove elektricne tostere. Struju ne mozes da poneses u kanizteru i produziz putovanje u nedodjiji.
Ma daj bre. Svodi se na to da se ide na smanjenje broja vozaca i ucesnika u saobracaju koliko ja vidim, vise nece moci bilo ko ni da vozi i kupuje ove konzerve.

2021.

pre 2 godine

i gde ćemo braćo srbi, u EU ili kod putina?
(souvlaki & tzatziki, 13. jul 2021 12:45)

Kod Putina, brate Srbine! Smrdi, ali je toplo bar oko srca.

Dragan EV

pre 2 godine

Pomirite se sa tim da će električni automobili zameniti klasične automobile u narednih desetak godina.

Da, struja na javnim punjačima će biti skuplja, ali neće biti lokalnog zagađenja u gradovima od kojeg ljudi dobijaju razne bolesti.

Ko ne bude želeo da plaća veću cenu punjenja, staviće na kuću solarne panele i voziće se za džabe.

Zato, opustite se i prepustite se talasu progresa nove industrijske revolucije.

Vlada

pre 2 godine

Dobra stvar u EV je sto na daljinac ohladis/ugrejes/otopis; sto mu kocnice traju 200000km i sto imas dva gepeka, jer nema motora da zauzima mesto; menjac u klasicnom smislu nema; upravljivost moze biti sjajna jer je teziste nisko i auto moze da odglumi LSD (diferencijal, ne drogu).

Autonomija losa, cak i long range modeli, pogotovo u kombinaciji sa klimom ili grejanjem domet drasticno opada.
Punjenje za sad diskutabilno, nema svuda, predugo traje; brzo punjenje i dalje nije dovoljno brzo, a kosta solidno. Cak i za kucno, najekonomicnije punjenje moras da pojacavas elektro instalaciju, odnosno dodatni razvod do garaze.

Besplatna era punjenja na zapadu se zavrsila, pogledajte cene punjenja, nije vise toliko primamljivo. A drzave ce zavlaciti u dzep sve vise sto se vise bude prelazilo na EV.

Dao sam primer gde za 5e/100km vise (ili 5000e na 100000km) stedite svaki put po 3 sata vremena. Na brzim punjacima (za koje nemam cene) je vremenska razlika nesto manja (45 vs 5min), ali je i razlika u ceni drasticno manja, jer je punjenje dosta skuplje (bar 3x), a i dalje je velika razlika u vremenu.

Jeste, postoji redovno odrzavanje SUS motora svake godine, ali postoji i zamena baterija na EV; negde na oko 150kkm pojede skoro jednog entry benzinca (vest skoro za Hyundai da je paket baterija 12000EUR, nije cak ni LR model).

EV trenutno samo za po i oko grada (radijus 100-150km od kuce), za dalje nesto drugo...

XXL

pre 2 godine

Zamislite tenkove na struju. Isprazni se baterija u sred bitke, a onda pauza pola dana da se borbena vozila napune strujom. Svašta al' i oni zagađuju jer koriste najgore vrste goriva, a to nije ekološki.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Зло ми је од овог дебилисања. Аутомобили су све виши и масивнији са силуетом која прави повећани отпор ваздуха, тако да троше више горива, па самим тим више и загађују. Контра тежа тој превари са форсирањем "градских теренаца" за педерисање, су електро аутомобили за "еколошки просвећене", другим речима далабе са парама који би да се играју са аутима на струју, иако већина њих не зна да вози ни ово што вози. И на крају, да би се обезбедила струја за све те силне аутомобиле, треба у Европи изградити још 130 никлеарних реактора, што кошта зилуон евра, уз све друге штетне последице. Индија ће да исто одустане од СУС мотора, а Кинези се враћају рикшама!?

Mirko

pre 2 godine

Elektro ce svakako biti default u buducnosti.
Lagano se uvodi.
Ceka sa na smanjenje populacije dzangrizavih dinosaurusa, koji nemaju
ni za redovno servisiranje polovnjaka.

samo kažem

pre 2 godine

I mene najviše brine gde će država da uzima pare koje sada uzima od benzina i dizela. Ne mogu da oporezuju kućnu struju toliko. Dakle sleduju nam novi porezi prilikom registracije ili tako nešto.
Možda bi bilo najbolje da se to reši po pređenom kilometru po satu vozila tj. razlika između dva registrovanja? Time bi vraćanje kilometraže bilo krivično delo pošto bi direktno uticalo na budžet države, slično kao utaja poreza. Dakle, vrati kilometražu => zatvor.
Nije fer i dalje, ali je manja nepravda nego da bude po snazi, ceni vozila ili nečemu drugom. Možda formula koja uključuje težinu vozila (laki električni manje oštećuju puteve od teških)?
Znam da ću dobiti gomilu minusa što predlažem načine oporezivanja, ali kad je neko alav i hoće da uzme deo svog kolača, neće tek tako od toga odustati samo zato što tehnologija napreduje. Bolje da se dobro osmisli sada nego kad se dosete da im treba para da sve završi na grbači sirotinje kao po običaju.

Avaya

pre 2 godine

@paja У ЕУ се одавно плаћа СО2 које произвођач избаци у ваздух током рада - то је разлог скорог затварања многих елктрана које користе угаљ као и предузећа која користе фосилна горива у свом процесу производње. Такође постоје планови о додатном опорзивању фосилних горива код увоза (нафта, гас, угаљ), нека врста таксе за загађење које ће изазвати - цена бензина у Холандији је већ на скоро 2 евра за литар

Licemer za sve pare

pre 2 godine

Ja ću tada imati skoro 75 i baš se evo ubi od sesekiracije. A nama će da izgrade termo elektrane ili nuklearke da bi imali da pune svoje šklopocije

Урке

pre 2 godine

Ceo svet tehnoloski napreduje, samo automobilska industrija nazaduje.
(Milan, 13. jul 2021 15:04)
А како то, електро мотори су исто стара технологија... СУС мотори су унапређени до перфекције, само кажем.

Toronto

pre 2 godine

@(Skrob, 13. jul 2021 18:11)

Da, ali niste rekli i da na Toyoti (prvi mirai) fuel cells teže 56 kg, a prazan tank za vodonik teži oko 88 kg. Ceo auto je 1850 kg, a ovaj nov mirai je 2 tone, što je isto kai EV. Osim toga, takodje ima manju Li-ion bateriju koja napaja pogonski el. motor i ostale potrošače, a pune je fuel cells. Fuel cells u elektro-hemijskoj reakciji od vodonika i kiseonika se dobija voda, el. energija i toplota. Efikasnost konverzije energije iz natankanog vodonika je nešto manje od 40%. Puno se gubi na toplotu. Ako se uračunaju gubici u proizvodnji vodonika, transportu i skladištenju, efikasnost pada na 17 do 22%. Na stranu što se 95% vodonika dobija procesom koji oslobadja velike količine CO2. Korišćenje vodonika u saobrćaju je prljavija tehnologija od trenutne benzin/dizel. Svidjalo se to nekom ili ne EV su najefikasnija.

souvlaki & tzatziki

pre 2 godine

Kod Putina, brate Srbine! Smrdi, ali je toplo bar oko srca.
(2021., 13. jul 2021 20:05)

kako nije, toplo ti kad slušaš kako pobeđuju nato i eu svaki dan. evo toplo i kad popiju produžetak EU sankcija, da osete kako je nama bilo kada su nam oni uvodili sankcije 91. toplo oko srca kad popijes i vodku, kako ne. a najtoplije kada vidiš onu ladu, pa to su kola, a ne ovo germansko đubre kod nas, svaki srbin bi morao samo ladu da vozi!!!

ja bih ipak da mi bude toplo kao danas kada sam u toplom moru čuo i video iznad sebe 2 pravoslavna F16 u nato državi. to su oni koji skidaju ruske kante kako požele. blago grcima braćo srbi, kako to da su isto ko i mi ortodoksni, ali pametni, u EU i NATO. što mi uvek moramo biti glupi?

joe

pre 2 godine

a struju će prave iz solarnig panela u decdmbru sa slojem od pola metra snega....e eko debili, zbig vas će nikne još sto nuklearki...

T

pre 2 godine

"Tako da će zagadjivati samo kamioni, brodovi, avioni, vozovi na dizel...
Odlično."
Najefikasniji prevoz robe trenutno je brod. Ubedljivo najmanje zagadjenja po kilometru i kilogramu prevezene robe. Voz na dizel takodje prenese mnogo vise robe od kamiona; a vozovi u EU vrlo retko rade na dizel, vec rade na struju. A u pitanju je 2035 godina. Ako baterije nastave sa upola postojeceg progresa da se poboljsavaju do tada, bice potpuno besmisleno voziti SUS automobile i kamione bilo gde. Jedino je pitanje da li ce avijacija ikada preci na baterije.

Vlada

pre 2 godine

ja bih ipak da mi bude toplo kao danas kada sam u toplom moru čuo i video iznad sebe 2 pravoslavna F16 u nato državi. to su oni koji skidaju ruske kante kako požele.
(souvlaki & tzatziki, 14. jul 2021 07:21)

Jednomotorno smece po koji je ptica veca od galeba fatalna. Moze da srusi nase kante iz 84e, rusku modernizovanu tesko. A i nebitno, spamujes temu necim sto ne ide na struju (sem prvih 100m katapulta).

H2

pre 2 godine

Da, ali niste rekli i da na Toyoti (prvi mirai) fuel cells teže 56 kg, a prazan tank za vodonik teži oko 88 kg. Ceo auto je 1850 kg, a ovaj nov mirai je 2 tone, što je isto kai EV. Osim toga, takodje ima manju Li-ion bateriju koja napaja pogonski el. motor i ostale potrošače, a pune je fuel cells. Fuel cells u elektro-hemijskoj reakciji od vodonika i kiseonika se dobija voda, el. energija i toplota. Efikasnost konverzije energije iz natankanog vodonika je nešto manje od 40%. Puno se gubi na toplotu. Ako se uračunaju gubici u proizvodnji vodonika, transportu i skladištenju, efikasnost pada na 17 do 22%. Na stranu što se 95% vodonika dobija procesom koji oslobadja velike količine CO2. Korišćenje vodonika u saobrćaju je prljavija tehnologija od trenutne benzin/dizel. Svidjalo se to nekom ili ne EV su najefikasnija.
(Toronto, 13. jul 2021 20:31)

Baterija nije Li-ion nego NiMH, ista kao na Camry, i sluzi samo za rekkuperaciju kineticke energije pri kocenju.
Mirai V2 dostize efikasnost od 50%.
Vodonik se proizvodi skupim i prljavim tehnologijama, ali napredak u proizvodnji ekoloski cistog vodonika je neverovatan. Ja pisem software za jedan takav projekat i veoma dobro sam upucen u te stvari.

Ako se uzme u obzir energetska potreba za izradu celokupne infrastrukture potrebne za proizvodnju i dostavu elektricne energije i na to doda engergetska potreba za proizvodnju auto baterija (ceo ciklus od rude to isporuke) energetska efikasnost struje kao auto goriva je ispod 10%.

ZYX

pre 2 godine

Ne znam ali izgledaa kao da je većini promakla vest da je usred ovih vrućina pored požara najveću štetu pretrpela elektrodistributivna mreža usled preopterećenja i u EU a i šire zbog činjenice da su ljudi hteli kako tako da se rashlade. E sad zamislite da svaki dom za 14 godina na sve treba da puni još jedan do dva auta, ko naravno može da ih priušti sve sa kućnim punjačima, mislim da bi se EU našla u mraku jako brzo i da bi imali restrikcije po grupama. Drugim rečima sve je to lepo zamišljeno u glavama nekih pravnih ćata u Briselu koji veze nemaju o tehnici a prilično su se i odaljili od normaln9g sveta pa im lupanja gluposti ne manjka...

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Ne znam ali izgledaa kao da je većini promakla vest da je usred ovih vrućina pored požara najveću štetu pretrpela elektrodistributivna mreža usled preopterećenja i u EU a i šire zbog činjenice da su ljudi hteli kako tako da se rashlade. E sad zamislite da svaki dom za 14 godina na sve treba da puni još jedan do dva auta, ko naravno može da ih priušti sve sa kućnim punjačima, mislim da bi se EU našla u mraku jako brzo i da bi imali restrikcije po grupama. Drugim rečima sve je to lepo zamišljeno u glavama nekih pravnih ćata u Briselu koji veze nemaju o tehnici a prilično su se i odaljili od normaln9g sveta pa im lupanja gluposti ne manjka...
(ZYX, 15. jul 2021 08:26) taman da vide kako je nama bilo kad su bile restrikcije devedesetih

Alex

pre 2 godine

(XXL, 13. jul 2021 23:00)

Ljudi lepo kažu da se odnosi na automobile. Poljoprivredne mašine i industrijska vozila, brodovi itd, ostaju do daljeg na pogon SUS.

Rodion Gataulin

pre 2 godine

Mora da " 'oće" da "donesu" "definitivnu" "odluku", berze su onda glupe kao noć, naročito Wall Street:

https://www.wsj.com/market-data/quotes/futures/CRUDE%20OIL%20-%20ELECTRONIC/advanced-chart

Pošto berze inače nemaju pojma ni o čemu i samo debili tipa iq

kW

pre 2 godine

Ako se uzme u obzir energetska potreba za izradu celokupne infrastrukture potrebne za proizvodnju i dostavu elektricne energije i na to doda engergetska potreba za proizvodnju auto baterija (ceo ciklus od rude to isporuke) energetska efikasnost struje kao auto goriva je ispod 10%.
(H2, 14. jul 2021 23:22)

Električna infrastruktura je već tu, svuda! Sve naopako, pa upravo je infrastruktura najveća prednost električne energije, jer je već izgrađena odavno i završena. Proizvodnja se takođe već radi, ne treba da se započinje nikakva nova proizvodnja.

A što se tiče prenosa električne energije, to je najefikasniji mogući način prenosa energije, jer ide kroz žice i time se ne zagađuje okolina, a i veoma je brzo. Uporedi to sa kamionima koji moraju da prevoze vodonik hiljadama kilometara svaki dan do pumpi...

Mika

pre 2 godine

Ha ha ha, poskupece polovni benzinci i dizelasi zbog ogromne potraznje koja ce tada nastati. Narod ni na silu nece hteti masovno da kupuje EV- prazne kante za velike pare !

souvlaki & tzatziki

pre 2 godine

Ja ću tada imati skoro 75 i baš se evo ubi od sesekiracije.
(Licemer za sve pare, 13. jul 2021 12:41)

a što bi se sekirao srbo, biće ti čist vazduh u penziji, šetaš se pored ulice a ništa ne smrdi, skoro ko vazduh sa zlatibora.

a ne ko sada, iza tebe smrad 10 metara.

Licemer za sve pare

pre 2 godine

Ja ću tada imati skoro 75 i baš se evo ubi od sesekiracije. A nama će da izgrade termo elektrane ili nuklearke da bi imali da pune svoje šklopocije

Vlada

pre 2 godine

Kolega pomenu Sloveniju. Nisam nasao cenovnik za Petrol, al jesam za "Gremo na elektriko". 0.2EUR/kWh za 22kWh punjac.

Znaci da napunis Nissan Leaf plus (62kWh) ti treba 3 sata, 14.2EUR (1EUR je samo da se zakacis) i miran si 350km regionalnog puta (80kmh).
Ako sipas plin za te pare (0.75EUR), imas za 19l, zavrsavas za 5 min sa sve placanjem i miran si oko 240km.
Ko nema sta drugo da radi u zivotu sem da sedi na pumpi: ziveli EV.
Svi ostali: u prolazu se smeju EV vozacu koji bleji pored punjaca.

Mirko

pre 2 godine

Elektro ce svakako biti default u buducnosti.
Lagano se uvodi.
Ceka sa na smanjenje populacije dzangrizavih dinosaurusa, koji nemaju
ni za redovno servisiranje polovnjaka.

Dragan EV

pre 2 godine

Pomirite se sa tim da će električni automobili zameniti klasične automobile u narednih desetak godina.

Da, struja na javnim punjačima će biti skuplja, ali neće biti lokalnog zagađenja u gradovima od kojeg ljudi dobijaju razne bolesti.

Ko ne bude želeo da plaća veću cenu punjenja, staviće na kuću solarne panele i voziće se za džabe.

Zato, opustite se i prepustite se talasu progresa nove industrijske revolucije.

T

pre 2 godine

"Tako da će zagadjivati samo kamioni, brodovi, avioni, vozovi na dizel...
Odlično."
Najefikasniji prevoz robe trenutno je brod. Ubedljivo najmanje zagadjenja po kilometru i kilogramu prevezene robe. Voz na dizel takodje prenese mnogo vise robe od kamiona; a vozovi u EU vrlo retko rade na dizel, vec rade na struju. A u pitanju je 2035 godina. Ako baterije nastave sa upola postojeceg progresa da se poboljsavaju do tada, bice potpuno besmisleno voziti SUS automobile i kamione bilo gde. Jedino je pitanje da li ce avijacija ikada preci na baterije.

souvlaki & tzatziki

pre 2 godine

Kod Putina, brate Srbine! Smrdi, ali je toplo bar oko srca.
(2021., 13. jul 2021 20:05)

kako nije, toplo ti kad slušaš kako pobeđuju nato i eu svaki dan. evo toplo i kad popiju produžetak EU sankcija, da osete kako je nama bilo kada su nam oni uvodili sankcije 91. toplo oko srca kad popijes i vodku, kako ne. a najtoplije kada vidiš onu ladu, pa to su kola, a ne ovo germansko đubre kod nas, svaki srbin bi morao samo ladu da vozi!!!

ja bih ipak da mi bude toplo kao danas kada sam u toplom moru čuo i video iznad sebe 2 pravoslavna F16 u nato državi. to su oni koji skidaju ruske kante kako požele. blago grcima braćo srbi, kako to da su isto ko i mi ortodoksni, ali pametni, u EU i NATO. što mi uvek moramo biti glupi?

2021.

pre 2 godine

i gde ćemo braćo srbi, u EU ili kod putina?
(souvlaki & tzatziki, 13. jul 2021 12:45)

Kod Putina, brate Srbine! Smrdi, ali je toplo bar oko srca.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Зло ми је од овог дебилисања. Аутомобили су све виши и масивнији са силуетом која прави повећани отпор ваздуха, тако да троше више горива, па самим тим више и загађују. Контра тежа тој превари са форсирањем "градских теренаца" за педерисање, су електро аутомобили за "еколошки просвећене", другим речима далабе са парама који би да се играју са аутима на струју, иако већина њих не зна да вози ни ово што вози. И на крају, да би се обезбедила струја за све те силне аутомобиле, треба у Европи изградити још 130 никлеарних реактора, што кошта зилуон евра, уз све друге штетне последице. Индија ће да исто одустане од СУС мотора, а Кинези се враћају рикшама!?

Avaya

pre 2 godine

Цена на пуњачима Петрол у Словенији је тренутно преко 70 дин по KW (од 0,6€), погађајте где ће држава да гледа паре у буџету које је до сада добијала од акциза за бензин и нафту, од пореза за употребу моторних возила и накнада за коришћене јавних путева (зависи од државе до државе)? Најјефтинија варијанта допуне је или код куће или у фирми ако иста има пуњач (постоје две тарифе за варијанту кућног пуњења код продаваца струје - C27d за мање фирме и D27d за физичка лица, сличне су као код оних који се греју на струју). За сада струје има за све, како ће бити у будућности, то ће да се види, ако се зна да нова електрана док се направи треба да прође 10-15 година...

Djole

pre 2 godine

A na konto toga ce svaka drzavica morati da ima po jednu nuklearnu elektranu, koju ce jelte neko sa licencom da gradi, da bi se proizvela potrebna struju za ove nove elektricne tostere. Struju ne mozes da poneses u kanizteru i produziz putovanje u nedodjiji.
Ma daj bre. Svodi se na to da se ide na smanjenje broja vozaca i ucesnika u saobracaju koliko ja vidim, vise nece moci bilo ko ni da vozi i kupuje ove konzerve.

Toronto

pre 2 godine

@(Skrob, 13. jul 2021 18:11)

Da, ali niste rekli i da na Toyoti (prvi mirai) fuel cells teže 56 kg, a prazan tank za vodonik teži oko 88 kg. Ceo auto je 1850 kg, a ovaj nov mirai je 2 tone, što je isto kai EV. Osim toga, takodje ima manju Li-ion bateriju koja napaja pogonski el. motor i ostale potrošače, a pune je fuel cells. Fuel cells u elektro-hemijskoj reakciji od vodonika i kiseonika se dobija voda, el. energija i toplota. Efikasnost konverzije energije iz natankanog vodonika je nešto manje od 40%. Puno se gubi na toplotu. Ako se uračunaju gubici u proizvodnji vodonika, transportu i skladištenju, efikasnost pada na 17 do 22%. Na stranu što se 95% vodonika dobija procesom koji oslobadja velike količine CO2. Korišćenje vodonika u saobrćaju je prljavija tehnologija od trenutne benzin/dizel. Svidjalo se to nekom ili ne EV su najefikasnija.

Kosta

pre 2 godine

Nedavno je Renault objavio kako do kraja godine pušta tri modela LDV (lako dostavno vozilo)sa pogonom na vodonik uz dodatak baterija autonomije do 50 km. Hibrid E-H. Mislim da se proizvođači sve više okreću realnosti i da snovi o čisto E vozilima polako blede...

666

pre 2 godine

Država nije protiv zagađenja, jer ja umesto da dobijam jeftinu struju za grejanje, ložim drva, jer ako struju više trošim upadam u neke crvene zone sive zone...tako da kada bih hteo kući da punim vozilo, opet bi bio kažnjen zbog visoke potrošnje....a i sada imam automobil na plin pa sam kažnjen, umesto da imam besplatan bar tehnički pregled ja moram i atest...briga državu za ekologiju, u pitanju je samo da se uzmu novci. Sada polovnjaka ima toliko da sledećih 30 godina ni jedno vozilo ne bi trebalo da se napravi samo da se održava, nego ajmo za 4 elektromotora neka basnoslovna cifra za vozilo, koje konstrukcijski u motoru ima delova kolko dinamo na renou 4...a cijena sitnica....

Lancia Delta

pre 2 godine

@jare, necemo nigde. Hocemo da budemo svoji na svome, da sami uredimo svoju drzavu. Ta EU da valja, ne bi podrzavala vlast u Srbiji poslednjih 30 godina, koja od nase zemlje pravi deponiju prljavih tehnologija i jeftine radne snage, koju ce da koristi kada i koliko joj treba. Ne bi podrzavala Rio Tinto bez filtera i ostale nemacke motace kablova. Da se razumemo, ni Kina nam ne treba sa svojim strokavim tehnologijama. Sa Rusima mozemo da se druzimo ovako, i to je to. Svoj na svome, to je sve sto posten covek zeli od zivota

Vlada

pre 2 godine

Dobra stvar u EV je sto na daljinac ohladis/ugrejes/otopis; sto mu kocnice traju 200000km i sto imas dva gepeka, jer nema motora da zauzima mesto; menjac u klasicnom smislu nema; upravljivost moze biti sjajna jer je teziste nisko i auto moze da odglumi LSD (diferencijal, ne drogu).

Autonomija losa, cak i long range modeli, pogotovo u kombinaciji sa klimom ili grejanjem domet drasticno opada.
Punjenje za sad diskutabilno, nema svuda, predugo traje; brzo punjenje i dalje nije dovoljno brzo, a kosta solidno. Cak i za kucno, najekonomicnije punjenje moras da pojacavas elektro instalaciju, odnosno dodatni razvod do garaze.

Besplatna era punjenja na zapadu se zavrsila, pogledajte cene punjenja, nije vise toliko primamljivo. A drzave ce zavlaciti u dzep sve vise sto se vise bude prelazilo na EV.

Dao sam primer gde za 5e/100km vise (ili 5000e na 100000km) stedite svaki put po 3 sata vremena. Na brzim punjacima (za koje nemam cene) je vremenska razlika nesto manja (45 vs 5min), ali je i razlika u ceni drasticno manja, jer je punjenje dosta skuplje (bar 3x), a i dalje je velika razlika u vremenu.

Jeste, postoji redovno odrzavanje SUS motora svake godine, ali postoji i zamena baterija na EV; negde na oko 150kkm pojede skoro jednog entry benzinca (vest skoro za Hyundai da je paket baterija 12000EUR, nije cak ni LR model).

EV trenutno samo za po i oko grada (radijus 100-150km od kuce), za dalje nesto drugo...

XXL

pre 2 godine

Zamislite tenkove na struju. Isprazni se baterija u sred bitke, a onda pauza pola dana da se borbena vozila napune strujom. Svašta al' i oni zagađuju jer koriste najgore vrste goriva, a to nije ekološki.

Skrob

pre 2 godine

Vozila na vodonik su takođe električna vozila koja za pogon koriste elektro motor. Jedina razlika sa klasičnim EV je način skladištenja energije. Jedni to rade uz pomoć litiumskih baterija, a drugi skladište vodonik u tankovima. U klasičnim baterijama dolazi do fizičko-hemijskog procesa koji oslobađa jednosmernu struju, a isti slučaj je kod gorivnih vodoničnih ćelija, gde se koriste drugi hemijski elementi u fizičko- hemijskom procesu. Za jedne je potrebno punjenje električnom energijom koje može trajati i po nekoliko sati, a sama baterija može težiti i po nekoliko stotina kilograma, primer Tesla 85kwh oko 540kg. Sa druge strane napunjen tank sa vodonikom može težiti do 20kg i vremenom punjenja 3 do 7 minuta.

Obrad

pre 2 godine

@toronto

Oooo, milanče, dugo te nije bilo među nama primitivnim i zaostalim, da nas "prosvetliš" "svojim" "znanjem"... Novi nick ali stari nadobudni umišljeni BSN rukopis... Pa kako je u tom "torontu" (Kotež, prim. prev.), pošto je kavurma, jel' jevtina onako kako ni voliš?

samo kažem

pre 2 godine

I mene najviše brine gde će država da uzima pare koje sada uzima od benzina i dizela. Ne mogu da oporezuju kućnu struju toliko. Dakle sleduju nam novi porezi prilikom registracije ili tako nešto.
Možda bi bilo najbolje da se to reši po pređenom kilometru po satu vozila tj. razlika između dva registrovanja? Time bi vraćanje kilometraže bilo krivično delo pošto bi direktno uticalo na budžet države, slično kao utaja poreza. Dakle, vrati kilometražu => zatvor.
Nije fer i dalje, ali je manja nepravda nego da bude po snazi, ceni vozila ili nečemu drugom. Možda formula koja uključuje težinu vozila (laki električni manje oštećuju puteve od teških)?
Znam da ću dobiti gomilu minusa što predlažem načine oporezivanja, ali kad je neko alav i hoće da uzme deo svog kolača, neće tek tako od toga odustati samo zato što tehnologija napreduje. Bolje da se dobro osmisli sada nego kad se dosete da im treba para da sve završi na grbači sirotinje kao po običaju.

Rodion Gataulin

pre 2 godine

Mora da " 'oće" da "donesu" "definitivnu" "odluku", berze su onda glupe kao noć, naročito Wall Street:

https://www.wsj.com/market-data/quotes/futures/CRUDE%20OIL%20-%20ELECTRONIC/advanced-chart

Pošto berze inače nemaju pojma ni o čemu i samo debili tipa iq

Урке

pre 2 godine

Ceo svet tehnoloski napreduje, samo automobilska industrija nazaduje.
(Milan, 13. jul 2021 15:04)
А како то, електро мотори су исто стара технологија... СУС мотори су унапређени до перфекције, само кажем.

joe

pre 2 godine

a struju će prave iz solarnig panela u decdmbru sa slojem od pola metra snega....e eko debili, zbig vas će nikne još sto nuklearki...

kW

pre 2 godine

Ako se uzme u obzir energetska potreba za izradu celokupne infrastrukture potrebne za proizvodnju i dostavu elektricne energije i na to doda engergetska potreba za proizvodnju auto baterija (ceo ciklus od rude to isporuke) energetska efikasnost struje kao auto goriva je ispod 10%.
(H2, 14. jul 2021 23:22)

Električna infrastruktura je već tu, svuda! Sve naopako, pa upravo je infrastruktura najveća prednost električne energije, jer je već izgrađena odavno i završena. Proizvodnja se takođe već radi, ne treba da se započinje nikakva nova proizvodnja.

A što se tiče prenosa električne energije, to je najefikasniji mogući način prenosa energije, jer ide kroz žice i time se ne zagađuje okolina, a i veoma je brzo. Uporedi to sa kamionima koji moraju da prevoze vodonik hiljadama kilometara svaki dan do pumpi...

Vlada

pre 2 godine

ja bih ipak da mi bude toplo kao danas kada sam u toplom moru čuo i video iznad sebe 2 pravoslavna F16 u nato državi. to su oni koji skidaju ruske kante kako požele.
(souvlaki & tzatziki, 14. jul 2021 07:21)

Jednomotorno smece po koji je ptica veca od galeba fatalna. Moze da srusi nase kante iz 84e, rusku modernizovanu tesko. A i nebitno, spamujes temu necim sto ne ide na struju (sem prvih 100m katapulta).

H2

pre 2 godine

Da, ali niste rekli i da na Toyoti (prvi mirai) fuel cells teže 56 kg, a prazan tank za vodonik teži oko 88 kg. Ceo auto je 1850 kg, a ovaj nov mirai je 2 tone, što je isto kai EV. Osim toga, takodje ima manju Li-ion bateriju koja napaja pogonski el. motor i ostale potrošače, a pune je fuel cells. Fuel cells u elektro-hemijskoj reakciji od vodonika i kiseonika se dobija voda, el. energija i toplota. Efikasnost konverzije energije iz natankanog vodonika je nešto manje od 40%. Puno se gubi na toplotu. Ako se uračunaju gubici u proizvodnji vodonika, transportu i skladištenju, efikasnost pada na 17 do 22%. Na stranu što se 95% vodonika dobija procesom koji oslobadja velike količine CO2. Korišćenje vodonika u saobrćaju je prljavija tehnologija od trenutne benzin/dizel. Svidjalo se to nekom ili ne EV su najefikasnija.
(Toronto, 13. jul 2021 20:31)

Baterija nije Li-ion nego NiMH, ista kao na Camry, i sluzi samo za rekkuperaciju kineticke energije pri kocenju.
Mirai V2 dostize efikasnost od 50%.
Vodonik se proizvodi skupim i prljavim tehnologijama, ali napredak u proizvodnji ekoloski cistog vodonika je neverovatan. Ja pisem software za jedan takav projekat i veoma dobro sam upucen u te stvari.

Ako se uzme u obzir energetska potreba za izradu celokupne infrastrukture potrebne za proizvodnju i dostavu elektricne energije i na to doda engergetska potreba za proizvodnju auto baterija (ceo ciklus od rude to isporuke) energetska efikasnost struje kao auto goriva je ispod 10%.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Ne znam ali izgledaa kao da je većini promakla vest da je usred ovih vrućina pored požara najveću štetu pretrpela elektrodistributivna mreža usled preopterećenja i u EU a i šire zbog činjenice da su ljudi hteli kako tako da se rashlade. E sad zamislite da svaki dom za 14 godina na sve treba da puni još jedan do dva auta, ko naravno može da ih priušti sve sa kućnim punjačima, mislim da bi se EU našla u mraku jako brzo i da bi imali restrikcije po grupama. Drugim rečima sve je to lepo zamišljeno u glavama nekih pravnih ćata u Briselu koji veze nemaju o tehnici a prilično su se i odaljili od normaln9g sveta pa im lupanja gluposti ne manjka...
(ZYX, 15. jul 2021 08:26) taman da vide kako je nama bilo kad su bile restrikcije devedesetih

ZYX

pre 2 godine

Ne znam ali izgledaa kao da je većini promakla vest da je usred ovih vrućina pored požara najveću štetu pretrpela elektrodistributivna mreža usled preopterećenja i u EU a i šire zbog činjenice da su ljudi hteli kako tako da se rashlade. E sad zamislite da svaki dom za 14 godina na sve treba da puni još jedan do dva auta, ko naravno može da ih priušti sve sa kućnim punjačima, mislim da bi se EU našla u mraku jako brzo i da bi imali restrikcije po grupama. Drugim rečima sve je to lepo zamišljeno u glavama nekih pravnih ćata u Briselu koji veze nemaju o tehnici a prilično su se i odaljili od normaln9g sveta pa im lupanja gluposti ne manjka...

Paja

pre 2 godine

Ne citate vest do kraja zadnja recenica oporezivace se roba po posebnoj stopi ko proizvodi robu bez obnovljive energije izaslo ovo i na drugim sajtovima a nasi najveci izvoznici su u najvecem problemu, Tigar - Pirot, Zelezara Smedrevo i Borski rudnik pocinjne zurka.

Avaya

pre 2 godine

@paja У ЕУ се одавно плаћа СО2 које произвођач избаци у ваздух током рада - то је разлог скорог затварања многих елктрана које користе угаљ као и предузећа која користе фосилна горива у свом процесу производње. Такође постоје планови о додатном опорзивању фосилних горива код увоза (нафта, гас, угаљ), нека врста таксе за загађење које ће изазвати - цена бензина у Холандији је већ на скоро 2 евра за литар

Alex

pre 2 godine

(XXL, 13. jul 2021 23:00)

Ljudi lepo kažu da se odnosi na automobile. Poljoprivredne mašine i industrijska vozila, brodovi itd, ostaju do daljeg na pogon SUS.

Mika

pre 2 godine

Ha ha ha, poskupece polovni benzinci i dizelasi zbog ogromne potraznje koja ce tada nastati. Narod ni na silu nece hteti masovno da kupuje EV- prazne kante za velike pare !