Subota, 05.06.2021.

09:00

Bliži se početak primene novog pravilnika – koji automobili neće moći da prođu tehnički

Izvor: Izvor: RTS

Bliži se poèetak primene novog pravilnika – koji automobili neæe moæi da proðu tehnièki IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Neznan Poznanovic

pre 2 godine

Novinar RTS-a Dragan Milutinović, koji prati automobilizam i saobraćaj....

Covek koji u jednom intervju,uporno pricao PDF umesto DPF..toliko o strucnosti doticnog "novinara".

Blagi uzas i utihnula jeza od strucnosti ljudi sa doticne televizije.

Hej vozaci, vi cutite i dalje,oni samo lapaju i dalje.

Srećko

pre 2 godine

ima jedna fora, nigde ne pise da mora da se turira prilikom testiranja... U prevodu, svaki auto sa iole zdravim motorom ce proci.
(objavite pls, 6. jun 2021 00:23) 

Nije baš tako. Prvo se meri na leru pa onda na 2000 obrtaja. Upisuju se oba merenja.

ретроактивно

pre 2 godine

Nece niko na tehnickom da ti gleda gde ti je katalizator i DPF, vec ce da gurne sondu u auspuh i ako nema potrebne mere za to godiste, nema prolaza! Znaci, moze da se desi da padnes i ako ima katalizator, a nije ispravan! Mozemo mi sad tu da se cudimo i kukamo, ali to je tako svuda u Evropi, okruzenju, a merili su se gasovi i kod nas ranije. Dakle, auto mora da bude ispravan ili GSP, nema tu mnogo mudrosti! Resenje je da za 3-4 hiljade evra kupis polovnu Daciju, ispravnu i noviju, umesto raspalog Golfa 5, sa izvadjenim filterom! Noge ti se pruzaju onoliko koliki ti je jorgan!
(rani, 05. jun 2021 14:16)
Возим бензинца старог 5 година са 120.000км. Имам катализатор и мотор је као нов. Занима ме како то да на дизелима те сонде не открију да нема катализатора и ДПФ филтера у једној Британији? Исправан мотор без проблема може да прође тест издувних гасова. Али лошем мотору не помаже ни пет катализатора и ДПФ филтера.

rani

pre 2 godine

Ja se jako dobro secam vremena kada se kod nas na tehnickim pregledima merili izduvni gasovi, kako se to vremenom izgubilo, ne znam, ali mi je jos cudnije da se sad o tome prica kao o necem potpuno novom?! Problem je u rasponu zelje i mogucnosti, koji postoji kod vecine ljudi! Ta zelja da se zivi luksuznije od mogucnosti, dovodi nas do toga, da posedujemo automobile koji su lazno dobri, ispravni, kvalitetni, a ustvari, su potrosene kante, sa znackama BMW, VW, Audi itd! Pravi primer je moj komsija, koji je nedavno pazario polovan Audi a4, sa 180 hilj. na satu. Pokvari mu se ubrzo akomulator i kad ga je skidao, nadje ispod njega izgubljenu karticu sa nekog servisa, uradjen pre par godina na 290 hilj! Znaci, sada auto oko 400!
Otkrije ubrzo i da nema DPF, i sta sad? A mogao je za te pare, daleko noviji Hyundai benzinac, KIA, Daciju, Fiat, ali, ispod casti, sta ce reci komsije itd. I gde je problem? U tehnickom ili nama?

pero

pre 2 godine

Kod majstora da smanji kompresiju softverski eto izduvni gasovi ce da bud ok ako je i delimicno pokvaren vec se nudi tao da psi propalo

IG

pre 2 godine

Pitanje je zašto se ovo testiranje i radi? Pojedine zemlje koje su daleko naprednije su odavno ukinule testiranja izduvnih gasova. Ako mislite da ne znam o čemu govorim potražite vancouver ili BC Air care regulations na internetu.

DC

pre 2 godine

@Goran: S vremena na vreme dodjem iz CH sa autom. Dok je do pre desetak godina bila ocigledna razlika u ponasanju motora pri koriscenju srpskog goriva, vec neko vreme se ne oseca nikakva promena.

objavite pls

pre 2 godine

ima jedna fora, nigde ne pise da mora da se turira prilikom testiranja... U prevodu, svaki auto sa iole zdravim motorom ce proci.

miki

pre 2 godine

Prvo najveci krivac je tu drzava ! Sto se uopste dozvoljava uvoz takvih krseva,bez dpf-a i katalizatora! Do ovakvih situacija ne bi ni dolazilo da se o tome viodilo vracuna pri uvozu automobila!!!

Goran

pre 2 godine

Niko ne spominje ulogu države i poboljšanja kvaliteta goriva. Kakve norme o izduvni glasovima dok sipamo gorivo koje se nigde ne izvozi i niko ga neće a sami ga plaćamo preskupo. Dajte nam normalno gorivo pa tražite norme o izduvni glasovima. Voleo bih da neko napravi test sa našim vs stranim gorivom ali gle čuda niko da proba.

petrolhead

pre 2 godine

Da sumiram tekst i utisak. Dakle vozilo proizvedeno 98.godine, nema katalizator i kao takav prolazi tehnicki dok vozilo iz 2012. godine (iako manje zagadjuje)fabricki ima katalizator ali neispravan ne prolazi tehnicki?
(stefan beograd, 05. jun 2021 12:04)

Ne, jer svi automobili iz 1998. fabrički imaju katalizator. Možda yugo nema, doduše.

Bla Truc

pre 2 godine

Koliko % u ukupnom zagadjenju ucestvuje saobracaj u Srbiji, 10-15% ?

(Goran, 5. jun 2021 11:17)

10-15% je zimi dok radi grejanje. Zato je zagađenje bilo vidljivo za vreme policijskog sata 2020. Međutim leti dominantan zagađivač se isključi i stoga udeo u ukupnom zagađenju od automobila, autobusa i kamiona skoči 2-3 puta.

Djoka

pre 2 godine

To za gasove je kriva sama država. Kada kupiš nov afto oni ti u moje vreme odvale 20% na pdv a kada kupiš polovnjaka oni ti drmnu 5% poreza umesto da je obrnuto da se ljudi stimulišu da kupuju nove aftomobile pa čak i ove na struju. Banana država.

Balansera

pre 2 godine

Od kako je sveta i veka ljudi su stimulisani na neki rad ili promenu metodama stapa ili sargarepe tj. kazne ili nagrade za ucinjeni napor i rad. U praksi se uvek pokazalo da primena stapa jeste efektivnija kratkotrajno jer ce posao biti zavrsen ali steti dugorocno jer je pitanje trenutka kada ce ljudima puci film da budu tako stimulisani. U zbiru znaci drzava mora dati alternativu ljudima uz represivne mere tako ih usmeravajuci na ,,bolji,, izbor. Zabrana registracije neispravnih vozila ali neka se subvencionise kupovina novih pa makar i jeftinijih vozila Fiat, Dacia itd. Nisu performanti ali su novi i ispravni. Onda svako ko je iole u mogucnosti se ne bi zezao vise sa krsem.
P.S. nova klot Lada u rusiji je 6000€ kod nas ne moze da se nadje ispod 10k. Zasto?!

građanin

pre 2 godine

Znači nađosmo i kod električnih automobila neispravnost... "ovalnost diskova".
A ovalnost diskova se najčešće dešava kad sa vrelim diskovima uletite u neku dublju vodu, jezerce. A dublja voda NE BI trebalo da se nalazi na normalnom drumu koji ima nagib i odvod i kanale pored puta. A to kod nas uglavnom NEMA.
Dakle, "ovalnost diskova" čak i na potpuno novom automobilu može da nastane od tehnički NEISPRAVNOG druma.
A jel postoji tehnički za drumove? I da li ih prolaze?

DrKadzija

pre 2 godine

kakva je Srbija banana od drzave, od nakaradnih propisa koji pocninju kod uvoza, pa do ovih produzenja registracija. Dokazali su da su nazadno nesposobni, pa neka usvoje propise recimo Holandije, i sve bi bilo u redu.

Srećko

pre 2 godine

Како ће да знају да нема катализатор ако се он налази у сред моторног простора? Да неће можда да скидају све са издувне гране?
(ретроактивно, 5. jun 2021 13:36) 

Staviće sondu u auspuh. To nisi nikad video?

rani

pre 2 godine

ретроактивно, 05. jun 2021

Nece niko na tehnickom da ti gleda gde ti je katalizator i DPF, vec ce da gurne sondu u auspuh i ako nema potrebne mere za to godiste, nema prolaza! Znaci, moze da se desi da padnes i ako ima katalizator, a nije ispravan! Mozemo mi sad tu da se cudimo i kukamo, ali to je tako svuda u Evropi, okruzenju, a merili su se gasovi i kod nas ranije. Dakle, auto mora da bude ispravan ili GSP, nema tu mnogo mudrosti! Resenje je da za 3-4 hiljade evra kupis polovnu Daciju, ispravnu i noviju, umesto raspalog Golfa 5, sa izvadjenim filterom! Noge ti se pruzaju onoliko koliki ti je jorgan!

Blok, gradjevinski

pre 2 godine

Ako nemas ispravan auto, svetla, kocnice (ukljucujuci i izduv) onda nemoj da vozis kola...
(Block, 5. jun 2021 11:30)



I onda promenis propis, i ispravan auto vise nije, i ne moze da bude, ispravan... Jel iko od vas uopste cita tekst, ili samo komentarisete na osnovu naslova?

ретроактивно

pre 2 godine

Како ће да знају да нема катализатор ако се он налази у сред моторног простора? Да неће можда да скидају све са издувне гране?

rtg tehničar

pre 2 godine

za ovog što ima pravu diplomu
Dođi pričaj sa pacijentima koji boluju od raka pluća, vidi koliko njih nisu cigaru zapalili u životu. Ti nastavi da voziš tvoj Černobilj na točkovima i smej se meni i ostalima, ako ne pušiš miran si.

ls

pre 2 godine

Cinjenica je da kod nas ima vise krseva nego novijih automobila, uklanjanje tih krseva bi znacilo ogroman gubitak novca drzavi i toga su svesni, zato i prepravljaju zakon. Nismo mi nacija koja je sita i koja je dosegla taj neki nivo da bi cuvali zivotnu sredinu i svoje zdravlje. Ovde imate vozace kamiona od 80 godina, alkoholicare i narkomane od 18 pa na vise, pusaca koliko hoces, i svima je zajednicko da se sa vozila skidaju filteri koji zagusuju vozilo, jer glupo je da vozis a da to ne prdi iza tebe kao da besni zmaj prolece. A ove busace u grudi koji bi preko noci od ove septicke da naprave Svajcarsku bih zeleo da pitam, da li su za to da se svi krsevi uklone sa puteva, a drzava onda na njima da krpi tu veliku rupu koja ostaje iza vozaca krseva? Da vam podignu cenu goriva, tehnicki da bude barem 3 puta skuplji, registracija sa 25 na 75 hiljada da ode, putarine barem 5 puta skuplje, da li ste za to? Slobodno se izjasnite, jer pretpostavljamo da vam je stalo do zivotne sredine i da je ovo mala cena obzirom sta dobijate za uzvrat, ili samo zelite da se vi vozite a drugi da idu peske?

stefan beograd

pre 2 godine

Da sumiram tekst i utisak. Dakle vozilo proizvedeno 98.godine, nema katalizator i kao takav prolazi tehnicki dok vozilo iz 2012. godine (iako manje zagadjuje)fabricki ima katalizator ali neispravan ne prolazi tehnicki? Da li se uopste onda ovom iz 98. meri gustina dima/cestica ili ne? Nasi zakoni su toliko smesni i jadni, da postaju potpuno beskorisni u samom startu, svodi se na birokratiju i jos jedan papir/atest koji platis a sve ostaje isto u sustini, izbije koju hiljadu iz dzepa i to je to... Recimo kazne za parking, ako imas para platis i parkiras opet gde god ti volja samo platis kaznu, nekome je to sitnica i briga ga, po mom misljenju to nije nikakva kazna, ako si bogat naravno...

nidža

pre 2 godine

Pa zar su ikad mogli bez katalizatora proći tehnički a da je auto posedao pri proizvodnji. Prava banana država. Ko dotera takav auto na tehnički bez katalizatora, odmah zapleniti auto. Gore nego u Africi.

kupljena diploma i posao preko veze

pre 2 godine

Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.
(rtg tehničar, 05. jun 2021 09:52)

Trebao si da ostaviš puno ime i prezime i gde radiš. Čisto da ljudi ne dolaze kod tebe jer si neznalica. U 90% slučajeva karcinom pluća je posledica pušenja a ne zagađenja od vozila. Ti kao medicinski radnik to ne znaš jer glupo bi bilo da znaš, zar ne? Kao kad bi čovek očekivao da ministar prosvete bude pismen.

Block

pre 2 godine

Sve je, gospodo iz vlasti, u standardu, a ne u represiji.
(Over And Out, 5. jun 2021 09:22)

A s(a)vest nista???

Ako nemas ispravan auto, svetla, kocnice (ukljucujuci i izduv) onda nemoj da vozis kola. Vazda bilo. Cemu onda bilo kakav propis ako ce uvek biti neki siromasni koji bi da se vozi ali nema para. Moze onda i bez farova, migavaca, kocnica, pojaseva... Stavise ako vozis bez svetala ugrozavas sebe i jos nekog. Ako vozis krntiju iz koje kulja crni dim, onda siris kancer stotinama ljudi.

Bzw nema veze sto udisemo najzagadjeniji vazduh na svetu, jer svi znamo da je visok procenat obolelih od kancera posledica bombardovanja od pre 20 godina na 300km odavde, a ne ovog trovanja iz raspalih kola i lozista tu ispod mog prozora.

sejn

pre 2 godine

A kontrola buke? Zar i to nije zagađenje. Posebno kod motora i ovih debila koji glume Markeza od semafora do semafora i cepaju nam uši samo da bi ukrali pogled neke curice

Goran

pre 2 godine

Znači, trovanje se nastavlja! Socijalni mir nemarnih vozača se stavlja ispred zdravlja svih nas! Nećeš da platiš popravku i čišćenje egr ventila, dpf filtera i katalizatora, nećeš da ti to "guši" auto i iza tebe tada ostaje oblak plavog ili crnog dima, naravno, država te potpuno razume i podržava u tome, jer ako te propisom izbaci iz saobraćaja nećeš kupiti preskupo gorivo a tada je još veća rupa u budžetu. Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.
(rtg tehničar, 5. jun 2021 09:52)

Koliko % u ukupnom zagadjenju ucestvuje saobracaj u Srbiji, 10-15% ?

Da je sve ostalo sredjeno u drzavi, da filteri postoje na toplanama, u industrijskim zonama, na elektranama, da ne koristimo najprljaviji ugalj, pa onda da kazes, e aj sad, red je da udarimo i na gradjane jer nam je sve ostalo tip top, al ovako...ja tebe i slicne zaista ne razumem.

Ti bi i ovako napaceni narod koji jedva krpi sa kraj sa krajem da dodatno unakazis...ne ide brate tim redosledom.

P.S. za one sa cadjavim dimom iza sebe se slazem, to mora odma da se zastavlja i iskljucuje iz saobracaja, to nema veze sa ovom temom, nego im je auto ocigledno neispravan, a ako je neispravan, mora da se iskljuci iz saobracaja.

Radnik

pre 2 godine

Tehnički pregled neće proći samo automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju. Ovo bi trebalo da bude nova izmena Pravilnika koja bi, prema nekim najavama, počela da se primenjuje od 5. jula.

E pa ne može tako. Ja i kolege smo se dogovorili sa nikog ne puštamo ispod 3000 mita kom su trule sajtne, mastan odozdo, vlaži ulje na dihtungu. Ovo ovako ne može mi se moramo držati evropskih standarda.

Over And Out

pre 2 godine

Tresla se gora, rodii se miš. Zakon ide na čekanje, jer idu izbori, a vlasnici vozila su biračko telo Druga stvar: iako Zakon počne da se primenjuje, da li iko normalan veruje da će u malim sredinama gde je svako sa svakim u rodbinskim i prijateljskim odnosima da, na tehničkom pregledu, traži katalizator, dpr filter...i ostale trice i kučine na kolima? N.....li su samo vozači u velikim gradovima i nije isključeno da će se na tehnički pregled ići u zavičaj kod nekog rodje, ili šuraka. Sve je, gospodo iz vlasti, u standardu, a ne u represiji.

rtg tehničar

pre 2 godine

Znači, trovanje se nastavlja! Socijalni mir nemarnih vozača se stavlja ispred zdravlja svih nas! Nećeš da platiš popravku i čišćenje egr ventila, dpf filtera i katalizatora, nećeš da ti to "guši" auto i iza tebe tada ostaje oblak plavog ili crnog dima, naravno, država te potpuno razume i podržava u tome, jer ako te propisom izbaci iz saobraćaja nećeš kupiti preskupo gorivo a tada je još veća rupa u budžetu. Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.

Boki

pre 2 godine

Bravo za tekst. Mnogo jasnije nego do sada. Jedino bih dodao da automobili koji su fabrički imali DPF moraće da ga imaju i na tehničkom.

Over And Out

pre 2 godine

Tresla se gora, rodii se miš. Zakon ide na čekanje, jer idu izbori, a vlasnici vozila su biračko telo Druga stvar: iako Zakon počne da se primenjuje, da li iko normalan veruje da će u malim sredinama gde je svako sa svakim u rodbinskim i prijateljskim odnosima da, na tehničkom pregledu, traži katalizator, dpr filter...i ostale trice i kučine na kolima? N.....li su samo vozači u velikim gradovima i nije isključeno da će se na tehnički pregled ići u zavičaj kod nekog rodje, ili šuraka. Sve je, gospodo iz vlasti, u standardu, a ne u represiji.

Radnik

pre 2 godine

Tehnički pregled neće proći samo automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju. Ovo bi trebalo da bude nova izmena Pravilnika koja bi, prema nekim najavama, počela da se primenjuje od 5. jula.

E pa ne može tako. Ja i kolege smo se dogovorili sa nikog ne puštamo ispod 3000 mita kom su trule sajtne, mastan odozdo, vlaži ulje na dihtungu. Ovo ovako ne može mi se moramo držati evropskih standarda.

rtg tehničar

pre 2 godine

Znači, trovanje se nastavlja! Socijalni mir nemarnih vozača se stavlja ispred zdravlja svih nas! Nećeš da platiš popravku i čišćenje egr ventila, dpf filtera i katalizatora, nećeš da ti to "guši" auto i iza tebe tada ostaje oblak plavog ili crnog dima, naravno, država te potpuno razume i podržava u tome, jer ako te propisom izbaci iz saobraćaja nećeš kupiti preskupo gorivo a tada je još veća rupa u budžetu. Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.

Boki

pre 2 godine

Bravo za tekst. Mnogo jasnije nego do sada. Jedino bih dodao da automobili koji su fabrički imali DPF moraće da ga imaju i na tehničkom.

kupljena diploma i posao preko veze

pre 2 godine

Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.
(rtg tehničar, 05. jun 2021 09:52)

Trebao si da ostaviš puno ime i prezime i gde radiš. Čisto da ljudi ne dolaze kod tebe jer si neznalica. U 90% slučajeva karcinom pluća je posledica pušenja a ne zagađenja od vozila. Ti kao medicinski radnik to ne znaš jer glupo bi bilo da znaš, zar ne? Kao kad bi čovek očekivao da ministar prosvete bude pismen.

građanin

pre 2 godine

Znači nađosmo i kod električnih automobila neispravnost... "ovalnost diskova".
A ovalnost diskova se najčešće dešava kad sa vrelim diskovima uletite u neku dublju vodu, jezerce. A dublja voda NE BI trebalo da se nalazi na normalnom drumu koji ima nagib i odvod i kanale pored puta. A to kod nas uglavnom NEMA.
Dakle, "ovalnost diskova" čak i na potpuno novom automobilu može da nastane od tehnički NEISPRAVNOG druma.
A jel postoji tehnički za drumove? I da li ih prolaze?

rtg tehničar

pre 2 godine

za ovog što ima pravu diplomu
Dođi pričaj sa pacijentima koji boluju od raka pluća, vidi koliko njih nisu cigaru zapalili u životu. Ti nastavi da voziš tvoj Černobilj na točkovima i smej se meni i ostalima, ako ne pušiš miran si.

sejn

pre 2 godine

A kontrola buke? Zar i to nije zagađenje. Posebno kod motora i ovih debila koji glume Markeza od semafora do semafora i cepaju nam uši samo da bi ukrali pogled neke curice

Goran

pre 2 godine

Niko ne spominje ulogu države i poboljšanja kvaliteta goriva. Kakve norme o izduvni glasovima dok sipamo gorivo koje se nigde ne izvozi i niko ga neće a sami ga plaćamo preskupo. Dajte nam normalno gorivo pa tražite norme o izduvni glasovima. Voleo bih da neko napravi test sa našim vs stranim gorivom ali gle čuda niko da proba.

Goran

pre 2 godine

Znači, trovanje se nastavlja! Socijalni mir nemarnih vozača se stavlja ispred zdravlja svih nas! Nećeš da platiš popravku i čišćenje egr ventila, dpf filtera i katalizatora, nećeš da ti to "guši" auto i iza tebe tada ostaje oblak plavog ili crnog dima, naravno, država te potpuno razume i podržava u tome, jer ako te propisom izbaci iz saobraćaja nećeš kupiti preskupo gorivo a tada je još veća rupa u budžetu. Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.
(rtg tehničar, 5. jun 2021 09:52)

Koliko % u ukupnom zagadjenju ucestvuje saobracaj u Srbiji, 10-15% ?

Da je sve ostalo sredjeno u drzavi, da filteri postoje na toplanama, u industrijskim zonama, na elektranama, da ne koristimo najprljaviji ugalj, pa onda da kazes, e aj sad, red je da udarimo i na gradjane jer nam je sve ostalo tip top, al ovako...ja tebe i slicne zaista ne razumem.

Ti bi i ovako napaceni narod koji jedva krpi sa kraj sa krajem da dodatno unakazis...ne ide brate tim redosledom.

P.S. za one sa cadjavim dimom iza sebe se slazem, to mora odma da se zastavlja i iskljucuje iz saobracaja, to nema veze sa ovom temom, nego im je auto ocigledno neispravan, a ako je neispravan, mora da se iskljuci iz saobracaja.

rani

pre 2 godine

ретроактивно, 05. jun 2021

Nece niko na tehnickom da ti gleda gde ti je katalizator i DPF, vec ce da gurne sondu u auspuh i ako nema potrebne mere za to godiste, nema prolaza! Znaci, moze da se desi da padnes i ako ima katalizator, a nije ispravan! Mozemo mi sad tu da se cudimo i kukamo, ali to je tako svuda u Evropi, okruzenju, a merili su se gasovi i kod nas ranije. Dakle, auto mora da bude ispravan ili GSP, nema tu mnogo mudrosti! Resenje je da za 3-4 hiljade evra kupis polovnu Daciju, ispravnu i noviju, umesto raspalog Golfa 5, sa izvadjenim filterom! Noge ti se pruzaju onoliko koliki ti je jorgan!

nidža

pre 2 godine

Pa zar su ikad mogli bez katalizatora proći tehnički a da je auto posedao pri proizvodnji. Prava banana država. Ko dotera takav auto na tehnički bez katalizatora, odmah zapleniti auto. Gore nego u Africi.

Djoka

pre 2 godine

To za gasove je kriva sama država. Kada kupiš nov afto oni ti u moje vreme odvale 20% na pdv a kada kupiš polovnjaka oni ti drmnu 5% poreza umesto da je obrnuto da se ljudi stimulišu da kupuju nove aftomobile pa čak i ove na struju. Banana država.

stefan beograd

pre 2 godine

Da sumiram tekst i utisak. Dakle vozilo proizvedeno 98.godine, nema katalizator i kao takav prolazi tehnicki dok vozilo iz 2012. godine (iako manje zagadjuje)fabricki ima katalizator ali neispravan ne prolazi tehnicki? Da li se uopste onda ovom iz 98. meri gustina dima/cestica ili ne? Nasi zakoni su toliko smesni i jadni, da postaju potpuno beskorisni u samom startu, svodi se na birokratiju i jos jedan papir/atest koji platis a sve ostaje isto u sustini, izbije koju hiljadu iz dzepa i to je to... Recimo kazne za parking, ako imas para platis i parkiras opet gde god ti volja samo platis kaznu, nekome je to sitnica i briga ga, po mom misljenju to nije nikakva kazna, ako si bogat naravno...

Srećko

pre 2 godine

Како ће да знају да нема катализатор ако се он налази у сред моторног простора? Да неће можда да скидају све са издувне гране?
(ретроактивно, 5. jun 2021 13:36) 

Staviće sondu u auspuh. To nisi nikad video?

Block

pre 2 godine

Sve je, gospodo iz vlasti, u standardu, a ne u represiji.
(Over And Out, 5. jun 2021 09:22)

A s(a)vest nista???

Ako nemas ispravan auto, svetla, kocnice (ukljucujuci i izduv) onda nemoj da vozis kola. Vazda bilo. Cemu onda bilo kakav propis ako ce uvek biti neki siromasni koji bi da se vozi ali nema para. Moze onda i bez farova, migavaca, kocnica, pojaseva... Stavise ako vozis bez svetala ugrozavas sebe i jos nekog. Ako vozis krntiju iz koje kulja crni dim, onda siris kancer stotinama ljudi.

Bzw nema veze sto udisemo najzagadjeniji vazduh na svetu, jer svi znamo da je visok procenat obolelih od kancera posledica bombardovanja od pre 20 godina na 300km odavde, a ne ovog trovanja iz raspalih kola i lozista tu ispod mog prozora.

ls

pre 2 godine

Cinjenica je da kod nas ima vise krseva nego novijih automobila, uklanjanje tih krseva bi znacilo ogroman gubitak novca drzavi i toga su svesni, zato i prepravljaju zakon. Nismo mi nacija koja je sita i koja je dosegla taj neki nivo da bi cuvali zivotnu sredinu i svoje zdravlje. Ovde imate vozace kamiona od 80 godina, alkoholicare i narkomane od 18 pa na vise, pusaca koliko hoces, i svima je zajednicko da se sa vozila skidaju filteri koji zagusuju vozilo, jer glupo je da vozis a da to ne prdi iza tebe kao da besni zmaj prolece. A ove busace u grudi koji bi preko noci od ove septicke da naprave Svajcarsku bih zeleo da pitam, da li su za to da se svi krsevi uklone sa puteva, a drzava onda na njima da krpi tu veliku rupu koja ostaje iza vozaca krseva? Da vam podignu cenu goriva, tehnicki da bude barem 3 puta skuplji, registracija sa 25 na 75 hiljada da ode, putarine barem 5 puta skuplje, da li ste za to? Slobodno se izjasnite, jer pretpostavljamo da vam je stalo do zivotne sredine i da je ovo mala cena obzirom sta dobijate za uzvrat, ili samo zelite da se vi vozite a drugi da idu peske?

Balansera

pre 2 godine

Od kako je sveta i veka ljudi su stimulisani na neki rad ili promenu metodama stapa ili sargarepe tj. kazne ili nagrade za ucinjeni napor i rad. U praksi se uvek pokazalo da primena stapa jeste efektivnija kratkotrajno jer ce posao biti zavrsen ali steti dugorocno jer je pitanje trenutka kada ce ljudima puci film da budu tako stimulisani. U zbiru znaci drzava mora dati alternativu ljudima uz represivne mere tako ih usmeravajuci na ,,bolji,, izbor. Zabrana registracije neispravnih vozila ali neka se subvencionise kupovina novih pa makar i jeftinijih vozila Fiat, Dacia itd. Nisu performanti ali su novi i ispravni. Onda svako ko je iole u mogucnosti se ne bi zezao vise sa krsem.
P.S. nova klot Lada u rusiji je 6000€ kod nas ne moze da se nadje ispod 10k. Zasto?!

miki

pre 2 godine

Prvo najveci krivac je tu drzava ! Sto se uopste dozvoljava uvoz takvih krseva,bez dpf-a i katalizatora! Do ovakvih situacija ne bi ni dolazilo da se o tome viodilo vracuna pri uvozu automobila!!!

petrolhead

pre 2 godine

Da sumiram tekst i utisak. Dakle vozilo proizvedeno 98.godine, nema katalizator i kao takav prolazi tehnicki dok vozilo iz 2012. godine (iako manje zagadjuje)fabricki ima katalizator ali neispravan ne prolazi tehnicki?
(stefan beograd, 05. jun 2021 12:04)

Ne, jer svi automobili iz 1998. fabrički imaju katalizator. Možda yugo nema, doduše.

Blok, gradjevinski

pre 2 godine

Ako nemas ispravan auto, svetla, kocnice (ukljucujuci i izduv) onda nemoj da vozis kola...
(Block, 5. jun 2021 11:30)



I onda promenis propis, i ispravan auto vise nije, i ne moze da bude, ispravan... Jel iko od vas uopste cita tekst, ili samo komentarisete na osnovu naslova?

DrKadzija

pre 2 godine

kakva je Srbija banana od drzave, od nakaradnih propisa koji pocninju kod uvoza, pa do ovih produzenja registracija. Dokazali su da su nazadno nesposobni, pa neka usvoje propise recimo Holandije, i sve bi bilo u redu.

Bla Truc

pre 2 godine

Koliko % u ukupnom zagadjenju ucestvuje saobracaj u Srbiji, 10-15% ?

(Goran, 5. jun 2021 11:17)

10-15% je zimi dok radi grejanje. Zato je zagađenje bilo vidljivo za vreme policijskog sata 2020. Međutim leti dominantan zagađivač se isključi i stoga udeo u ukupnom zagađenju od automobila, autobusa i kamiona skoči 2-3 puta.

rani

pre 2 godine

Ja se jako dobro secam vremena kada se kod nas na tehnickim pregledima merili izduvni gasovi, kako se to vremenom izgubilo, ne znam, ali mi je jos cudnije da se sad o tome prica kao o necem potpuno novom?! Problem je u rasponu zelje i mogucnosti, koji postoji kod vecine ljudi! Ta zelja da se zivi luksuznije od mogucnosti, dovodi nas do toga, da posedujemo automobile koji su lazno dobri, ispravni, kvalitetni, a ustvari, su potrosene kante, sa znackama BMW, VW, Audi itd! Pravi primer je moj komsija, koji je nedavno pazario polovan Audi a4, sa 180 hilj. na satu. Pokvari mu se ubrzo akomulator i kad ga je skidao, nadje ispod njega izgubljenu karticu sa nekog servisa, uradjen pre par godina na 290 hilj! Znaci, sada auto oko 400!
Otkrije ubrzo i da nema DPF, i sta sad? A mogao je za te pare, daleko noviji Hyundai benzinac, KIA, Daciju, Fiat, ali, ispod casti, sta ce reci komsije itd. I gde je problem? U tehnickom ili nama?

DC

pre 2 godine

@Goran: S vremena na vreme dodjem iz CH sa autom. Dok je do pre desetak godina bila ocigledna razlika u ponasanju motora pri koriscenju srpskog goriva, vec neko vreme se ne oseca nikakva promena.

ретроактивно

pre 2 godine

Како ће да знају да нема катализатор ако се он налази у сред моторног простора? Да неће можда да скидају све са издувне гране?

Srećko

pre 2 godine

ima jedna fora, nigde ne pise da mora da se turira prilikom testiranja... U prevodu, svaki auto sa iole zdravim motorom ce proci.
(objavite pls, 6. jun 2021 00:23) 

Nije baš tako. Prvo se meri na leru pa onda na 2000 obrtaja. Upisuju se oba merenja.

Neznan Poznanovic

pre 2 godine

Novinar RTS-a Dragan Milutinović, koji prati automobilizam i saobraćaj....

Covek koji u jednom intervju,uporno pricao PDF umesto DPF..toliko o strucnosti doticnog "novinara".

Blagi uzas i utihnula jeza od strucnosti ljudi sa doticne televizije.

Hej vozaci, vi cutite i dalje,oni samo lapaju i dalje.

ретроактивно

pre 2 godine

Nece niko na tehnickom da ti gleda gde ti je katalizator i DPF, vec ce da gurne sondu u auspuh i ako nema potrebne mere za to godiste, nema prolaza! Znaci, moze da se desi da padnes i ako ima katalizator, a nije ispravan! Mozemo mi sad tu da se cudimo i kukamo, ali to je tako svuda u Evropi, okruzenju, a merili su se gasovi i kod nas ranije. Dakle, auto mora da bude ispravan ili GSP, nema tu mnogo mudrosti! Resenje je da za 3-4 hiljade evra kupis polovnu Daciju, ispravnu i noviju, umesto raspalog Golfa 5, sa izvadjenim filterom! Noge ti se pruzaju onoliko koliki ti je jorgan!
(rani, 05. jun 2021 14:16)
Возим бензинца старог 5 година са 120.000км. Имам катализатор и мотор је као нов. Занима ме како то да на дизелима те сонде не открију да нема катализатора и ДПФ филтера у једној Британији? Исправан мотор без проблема може да прође тест издувних гасова. Али лошем мотору не помаже ни пет катализатора и ДПФ филтера.

objavite pls

pre 2 godine

ima jedna fora, nigde ne pise da mora da se turira prilikom testiranja... U prevodu, svaki auto sa iole zdravim motorom ce proci.

IG

pre 2 godine

Pitanje je zašto se ovo testiranje i radi? Pojedine zemlje koje su daleko naprednije su odavno ukinule testiranja izduvnih gasova. Ako mislite da ne znam o čemu govorim potražite vancouver ili BC Air care regulations na internetu.

pero

pre 2 godine

Kod majstora da smanji kompresiju softverski eto izduvni gasovi ce da bud ok ako je i delimicno pokvaren vec se nudi tao da psi propalo

rtg tehničar

pre 2 godine

Znači, trovanje se nastavlja! Socijalni mir nemarnih vozača se stavlja ispred zdravlja svih nas! Nećeš da platiš popravku i čišćenje egr ventila, dpf filtera i katalizatora, nećeš da ti to "guši" auto i iza tebe tada ostaje oblak plavog ili crnog dima, naravno, država te potpuno razume i podržava u tome, jer ako te propisom izbaci iz saobraćaja nećeš kupiti preskupo gorivo a tada je još veća rupa u budžetu. Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.

kupljena diploma i posao preko veze

pre 2 godine

Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.
(rtg tehničar, 05. jun 2021 09:52)

Trebao si da ostaviš puno ime i prezime i gde radiš. Čisto da ljudi ne dolaze kod tebe jer si neznalica. U 90% slučajeva karcinom pluća je posledica pušenja a ne zagađenja od vozila. Ti kao medicinski radnik to ne znaš jer glupo bi bilo da znaš, zar ne? Kao kad bi čovek očekivao da ministar prosvete bude pismen.

ретроактивно

pre 2 godine

Како ће да знају да нема катализатор ако се он налази у сред моторног простора? Да неће можда да скидају све са издувне гране?

ls

pre 2 godine

Cinjenica je da kod nas ima vise krseva nego novijih automobila, uklanjanje tih krseva bi znacilo ogroman gubitak novca drzavi i toga su svesni, zato i prepravljaju zakon. Nismo mi nacija koja je sita i koja je dosegla taj neki nivo da bi cuvali zivotnu sredinu i svoje zdravlje. Ovde imate vozace kamiona od 80 godina, alkoholicare i narkomane od 18 pa na vise, pusaca koliko hoces, i svima je zajednicko da se sa vozila skidaju filteri koji zagusuju vozilo, jer glupo je da vozis a da to ne prdi iza tebe kao da besni zmaj prolece. A ove busace u grudi koji bi preko noci od ove septicke da naprave Svajcarsku bih zeleo da pitam, da li su za to da se svi krsevi uklone sa puteva, a drzava onda na njima da krpi tu veliku rupu koja ostaje iza vozaca krseva? Da vam podignu cenu goriva, tehnicki da bude barem 3 puta skuplji, registracija sa 25 na 75 hiljada da ode, putarine barem 5 puta skuplje, da li ste za to? Slobodno se izjasnite, jer pretpostavljamo da vam je stalo do zivotne sredine i da je ovo mala cena obzirom sta dobijate za uzvrat, ili samo zelite da se vi vozite a drugi da idu peske?

rtg tehničar

pre 2 godine

za ovog što ima pravu diplomu
Dođi pričaj sa pacijentima koji boluju od raka pluća, vidi koliko njih nisu cigaru zapalili u životu. Ti nastavi da voziš tvoj Černobilj na točkovima i smej se meni i ostalima, ako ne pušiš miran si.

Radnik

pre 2 godine

Tehnički pregled neće proći samo automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju. Ovo bi trebalo da bude nova izmena Pravilnika koja bi, prema nekim najavama, počela da se primenjuje od 5. jula.

E pa ne može tako. Ja i kolege smo se dogovorili sa nikog ne puštamo ispod 3000 mita kom su trule sajtne, mastan odozdo, vlaži ulje na dihtungu. Ovo ovako ne može mi se moramo držati evropskih standarda.

Over And Out

pre 2 godine

Tresla se gora, rodii se miš. Zakon ide na čekanje, jer idu izbori, a vlasnici vozila su biračko telo Druga stvar: iako Zakon počne da se primenjuje, da li iko normalan veruje da će u malim sredinama gde je svako sa svakim u rodbinskim i prijateljskim odnosima da, na tehničkom pregledu, traži katalizator, dpr filter...i ostale trice i kučine na kolima? N.....li su samo vozači u velikim gradovima i nije isključeno da će se na tehnički pregled ići u zavičaj kod nekog rodje, ili šuraka. Sve je, gospodo iz vlasti, u standardu, a ne u represiji.

Blok, gradjevinski

pre 2 godine

Ako nemas ispravan auto, svetla, kocnice (ukljucujuci i izduv) onda nemoj da vozis kola...
(Block, 5. jun 2021 11:30)



I onda promenis propis, i ispravan auto vise nije, i ne moze da bude, ispravan... Jel iko od vas uopste cita tekst, ili samo komentarisete na osnovu naslova?

Goran

pre 2 godine

Znači, trovanje se nastavlja! Socijalni mir nemarnih vozača se stavlja ispred zdravlja svih nas! Nećeš da platiš popravku i čišćenje egr ventila, dpf filtera i katalizatora, nećeš da ti to "guši" auto i iza tebe tada ostaje oblak plavog ili crnog dima, naravno, država te potpuno razume i podržava u tome, jer ako te propisom izbaci iz saobraćaja nećeš kupiti preskupo gorivo a tada je još veća rupa u budžetu. Nema veze što je karcinom pluća vodeći karcinom kod nas, bitno je da su vozači krntija uštedeli novac na račun svog zdravlja a političari pokazali pun budžet i svoju "sposobnost" da isti napune...Svi zajedno ćete kod mene na rentgen, posla sve više imam.
(rtg tehničar, 5. jun 2021 09:52)

Koliko % u ukupnom zagadjenju ucestvuje saobracaj u Srbiji, 10-15% ?

Da je sve ostalo sredjeno u drzavi, da filteri postoje na toplanama, u industrijskim zonama, na elektranama, da ne koristimo najprljaviji ugalj, pa onda da kazes, e aj sad, red je da udarimo i na gradjane jer nam je sve ostalo tip top, al ovako...ja tebe i slicne zaista ne razumem.

Ti bi i ovako napaceni narod koji jedva krpi sa kraj sa krajem da dodatno unakazis...ne ide brate tim redosledom.

P.S. za one sa cadjavim dimom iza sebe se slazem, to mora odma da se zastavlja i iskljucuje iz saobracaja, to nema veze sa ovom temom, nego im je auto ocigledno neispravan, a ako je neispravan, mora da se iskljuci iz saobracaja.

Block

pre 2 godine

Sve je, gospodo iz vlasti, u standardu, a ne u represiji.
(Over And Out, 5. jun 2021 09:22)

A s(a)vest nista???

Ako nemas ispravan auto, svetla, kocnice (ukljucujuci i izduv) onda nemoj da vozis kola. Vazda bilo. Cemu onda bilo kakav propis ako ce uvek biti neki siromasni koji bi da se vozi ali nema para. Moze onda i bez farova, migavaca, kocnica, pojaseva... Stavise ako vozis bez svetala ugrozavas sebe i jos nekog. Ako vozis krntiju iz koje kulja crni dim, onda siris kancer stotinama ljudi.

Bzw nema veze sto udisemo najzagadjeniji vazduh na svetu, jer svi znamo da je visok procenat obolelih od kancera posledica bombardovanja od pre 20 godina na 300km odavde, a ne ovog trovanja iz raspalih kola i lozista tu ispod mog prozora.

stefan beograd

pre 2 godine

Da sumiram tekst i utisak. Dakle vozilo proizvedeno 98.godine, nema katalizator i kao takav prolazi tehnicki dok vozilo iz 2012. godine (iako manje zagadjuje)fabricki ima katalizator ali neispravan ne prolazi tehnicki? Da li se uopste onda ovom iz 98. meri gustina dima/cestica ili ne? Nasi zakoni su toliko smesni i jadni, da postaju potpuno beskorisni u samom startu, svodi se na birokratiju i jos jedan papir/atest koji platis a sve ostaje isto u sustini, izbije koju hiljadu iz dzepa i to je to... Recimo kazne za parking, ako imas para platis i parkiras opet gde god ti volja samo platis kaznu, nekome je to sitnica i briga ga, po mom misljenju to nije nikakva kazna, ako si bogat naravno...

nidža

pre 2 godine

Pa zar su ikad mogli bez katalizatora proći tehnički a da je auto posedao pri proizvodnji. Prava banana država. Ko dotera takav auto na tehnički bez katalizatora, odmah zapleniti auto. Gore nego u Africi.

Djoka

pre 2 godine

To za gasove je kriva sama država. Kada kupiš nov afto oni ti u moje vreme odvale 20% na pdv a kada kupiš polovnjaka oni ti drmnu 5% poreza umesto da je obrnuto da se ljudi stimulišu da kupuju nove aftomobile pa čak i ove na struju. Banana država.

Goran

pre 2 godine

Niko ne spominje ulogu države i poboljšanja kvaliteta goriva. Kakve norme o izduvni glasovima dok sipamo gorivo koje se nigde ne izvozi i niko ga neće a sami ga plaćamo preskupo. Dajte nam normalno gorivo pa tražite norme o izduvni glasovima. Voleo bih da neko napravi test sa našim vs stranim gorivom ali gle čuda niko da proba.

Bla Truc

pre 2 godine

Koliko % u ukupnom zagadjenju ucestvuje saobracaj u Srbiji, 10-15% ?

(Goran, 5. jun 2021 11:17)

10-15% je zimi dok radi grejanje. Zato je zagađenje bilo vidljivo za vreme policijskog sata 2020. Međutim leti dominantan zagađivač se isključi i stoga udeo u ukupnom zagađenju od automobila, autobusa i kamiona skoči 2-3 puta.

IG

pre 2 godine

Pitanje je zašto se ovo testiranje i radi? Pojedine zemlje koje su daleko naprednije su odavno ukinule testiranja izduvnih gasova. Ako mislite da ne znam o čemu govorim potražite vancouver ili BC Air care regulations na internetu.

rani

pre 2 godine

ретроактивно, 05. jun 2021

Nece niko na tehnickom da ti gleda gde ti je katalizator i DPF, vec ce da gurne sondu u auspuh i ako nema potrebne mere za to godiste, nema prolaza! Znaci, moze da se desi da padnes i ako ima katalizator, a nije ispravan! Mozemo mi sad tu da se cudimo i kukamo, ali to je tako svuda u Evropi, okruzenju, a merili su se gasovi i kod nas ranije. Dakle, auto mora da bude ispravan ili GSP, nema tu mnogo mudrosti! Resenje je da za 3-4 hiljade evra kupis polovnu Daciju, ispravnu i noviju, umesto raspalog Golfa 5, sa izvadjenim filterom! Noge ti se pruzaju onoliko koliki ti je jorgan!

pero

pre 2 godine

Kod majstora da smanji kompresiju softverski eto izduvni gasovi ce da bud ok ako je i delimicno pokvaren vec se nudi tao da psi propalo

DrKadzija

pre 2 godine

kakva je Srbija banana od drzave, od nakaradnih propisa koji pocninju kod uvoza, pa do ovih produzenja registracija. Dokazali su da su nazadno nesposobni, pa neka usvoje propise recimo Holandije, i sve bi bilo u redu.

Boki

pre 2 godine

Bravo za tekst. Mnogo jasnije nego do sada. Jedino bih dodao da automobili koji su fabrički imali DPF moraće da ga imaju i na tehničkom.

sejn

pre 2 godine

A kontrola buke? Zar i to nije zagađenje. Posebno kod motora i ovih debila koji glume Markeza od semafora do semafora i cepaju nam uši samo da bi ukrali pogled neke curice

Balansera

pre 2 godine

Od kako je sveta i veka ljudi su stimulisani na neki rad ili promenu metodama stapa ili sargarepe tj. kazne ili nagrade za ucinjeni napor i rad. U praksi se uvek pokazalo da primena stapa jeste efektivnija kratkotrajno jer ce posao biti zavrsen ali steti dugorocno jer je pitanje trenutka kada ce ljudima puci film da budu tako stimulisani. U zbiru znaci drzava mora dati alternativu ljudima uz represivne mere tako ih usmeravajuci na ,,bolji,, izbor. Zabrana registracije neispravnih vozila ali neka se subvencionise kupovina novih pa makar i jeftinijih vozila Fiat, Dacia itd. Nisu performanti ali su novi i ispravni. Onda svako ko je iole u mogucnosti se ne bi zezao vise sa krsem.
P.S. nova klot Lada u rusiji je 6000€ kod nas ne moze da se nadje ispod 10k. Zasto?!

petrolhead

pre 2 godine

Da sumiram tekst i utisak. Dakle vozilo proizvedeno 98.godine, nema katalizator i kao takav prolazi tehnicki dok vozilo iz 2012. godine (iako manje zagadjuje)fabricki ima katalizator ali neispravan ne prolazi tehnicki?
(stefan beograd, 05. jun 2021 12:04)

Ne, jer svi automobili iz 1998. fabrički imaju katalizator. Možda yugo nema, doduše.

objavite pls

pre 2 godine

ima jedna fora, nigde ne pise da mora da se turira prilikom testiranja... U prevodu, svaki auto sa iole zdravim motorom ce proci.

Srećko

pre 2 godine

Како ће да знају да нема катализатор ако се он налази у сред моторног простора? Да неће можда да скидају све са издувне гране?
(ретроактивно, 5. jun 2021 13:36) 

Staviće sondu u auspuh. To nisi nikad video?

građanin

pre 2 godine

Znači nađosmo i kod električnih automobila neispravnost... "ovalnost diskova".
A ovalnost diskova se najčešće dešava kad sa vrelim diskovima uletite u neku dublju vodu, jezerce. A dublja voda NE BI trebalo da se nalazi na normalnom drumu koji ima nagib i odvod i kanale pored puta. A to kod nas uglavnom NEMA.
Dakle, "ovalnost diskova" čak i na potpuno novom automobilu može da nastane od tehnički NEISPRAVNOG druma.
A jel postoji tehnički za drumove? I da li ih prolaze?

miki

pre 2 godine

Prvo najveci krivac je tu drzava ! Sto se uopste dozvoljava uvoz takvih krseva,bez dpf-a i katalizatora! Do ovakvih situacija ne bi ni dolazilo da se o tome viodilo vracuna pri uvozu automobila!!!

DC

pre 2 godine

@Goran: S vremena na vreme dodjem iz CH sa autom. Dok je do pre desetak godina bila ocigledna razlika u ponasanju motora pri koriscenju srpskog goriva, vec neko vreme se ne oseca nikakva promena.

ретроактивно

pre 2 godine

Nece niko na tehnickom da ti gleda gde ti je katalizator i DPF, vec ce da gurne sondu u auspuh i ako nema potrebne mere za to godiste, nema prolaza! Znaci, moze da se desi da padnes i ako ima katalizator, a nije ispravan! Mozemo mi sad tu da se cudimo i kukamo, ali to je tako svuda u Evropi, okruzenju, a merili su se gasovi i kod nas ranije. Dakle, auto mora da bude ispravan ili GSP, nema tu mnogo mudrosti! Resenje je da za 3-4 hiljade evra kupis polovnu Daciju, ispravnu i noviju, umesto raspalog Golfa 5, sa izvadjenim filterom! Noge ti se pruzaju onoliko koliki ti je jorgan!
(rani, 05. jun 2021 14:16)
Возим бензинца старог 5 година са 120.000км. Имам катализатор и мотор је као нов. Занима ме како то да на дизелима те сонде не открију да нема катализатора и ДПФ филтера у једној Британији? Исправан мотор без проблема може да прође тест издувних гасова. Али лошем мотору не помаже ни пет катализатора и ДПФ филтера.

rani

pre 2 godine

Ja se jako dobro secam vremena kada se kod nas na tehnickim pregledima merili izduvni gasovi, kako se to vremenom izgubilo, ne znam, ali mi je jos cudnije da se sad o tome prica kao o necem potpuno novom?! Problem je u rasponu zelje i mogucnosti, koji postoji kod vecine ljudi! Ta zelja da se zivi luksuznije od mogucnosti, dovodi nas do toga, da posedujemo automobile koji su lazno dobri, ispravni, kvalitetni, a ustvari, su potrosene kante, sa znackama BMW, VW, Audi itd! Pravi primer je moj komsija, koji je nedavno pazario polovan Audi a4, sa 180 hilj. na satu. Pokvari mu se ubrzo akomulator i kad ga je skidao, nadje ispod njega izgubljenu karticu sa nekog servisa, uradjen pre par godina na 290 hilj! Znaci, sada auto oko 400!
Otkrije ubrzo i da nema DPF, i sta sad? A mogao je za te pare, daleko noviji Hyundai benzinac, KIA, Daciju, Fiat, ali, ispod casti, sta ce reci komsije itd. I gde je problem? U tehnickom ili nama?

Srećko

pre 2 godine

ima jedna fora, nigde ne pise da mora da se turira prilikom testiranja... U prevodu, svaki auto sa iole zdravim motorom ce proci.
(objavite pls, 6. jun 2021 00:23) 

Nije baš tako. Prvo se meri na leru pa onda na 2000 obrtaja. Upisuju se oba merenja.

Neznan Poznanovic

pre 2 godine

Novinar RTS-a Dragan Milutinović, koji prati automobilizam i saobraćaj....

Covek koji u jednom intervju,uporno pricao PDF umesto DPF..toliko o strucnosti doticnog "novinara".

Blagi uzas i utihnula jeza od strucnosti ljudi sa doticne televizije.

Hej vozaci, vi cutite i dalje,oni samo lapaju i dalje.