Ponedeljak, 10.05.2021.

14:30

Carine podigle cene polovnjaka, raste interesovanje za kupovinu jeftinijih novih automobila

Izvor: Izvor: RTS

Carine podigle cene polovnjaka, raste interesovanje za kupovinu jeftinijih novih automobila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

nobody

pre 2 godine

Vlasnik sam firme koje se bavi uvozom vozila. Ne kupujem ni jedan auto preko oglasa već isključivo preko licitacija i za svako svoje vozilo dajem garanciju na kilometražu, legalost kao i da vozila nisu havarisana. Prodajne cene vozila su mi od 6000-17000e. Država je povećala troškove( sa razlogom, prosto je mnogo kola uveženo na ‘lažne’ fakture) i to se znatno održava na posao i na cenu koštanja vozila koje prodajem. Daću vam konkretan primer: vozilo kupim po ceni od 6500e(od lizing kuće)u inostranstvu, moj PDV bi trebao da bude na to 1300e(20% na osnovicu)+ eko taksa, amss itd, ali po novom katalogu se inostrana faktura od 6500e koliko sam ja zaista platio auto(može da se proveri preko izvoda iz banke) ne računa, već ja plaćam dažbine na 8000e(gubim 300e bez ikakvog razloga) koliko on košta po novom katalogu. Molim Vas objavite komentar i neka se neko zaista pozabavi ovom temom.

Harambe

pre 2 godine

@(Reziel, 11. maj 2021 08:43)

Slazem se sa tobom, osim da su carinici prestali da kradu. Tesko da ce to da se desi. Mozda sad ne "kradu" na ovim automobilima kao ranije sto su, ali sigurno imaju neku varijantu za svoje "usluge".

Haha

pre 2 godine

@(ZnaOnKoSam, 10. maj 2021 16:39)

Bio svojevremeno Leon Style na oglasima, tako nesto oko 2god. star, za nekih 16 hiljada. Vlasnik se pravio pametan, uzeo auto na akciji za nekih 14.5 hiljada, a onda posle dve godine resio da ga proda za 16 hiljada, posto je cena van akcije bila nesto ispod 20 hiljada.

Mita

pre 2 godine

Kako god okrenes,bolje je Golf,Astra ili Fokus stari 2 ili 3 godine,nego nova Dacija koja ima 2 zvezdice na testu bezbednosti,a ovi pet.Bar su bezbedniji i bolji su u svemu.

Duk

pre 2 godine

I jos nesto za pametne...kupci u srbiji i ovako zele samo jeftin auto sto manje para...e promenom dobice jos vece krseve jel sad tek napolju nemozes platiti auto ...sad ce ko hoce da veze uvoziti ove po milion i po km pa vam eto jeftino

Duk

pre 2 godine

Agde su to poskupeli automobili bas necidim na oglasu...a da su davanja otisla otisla su ..sto da poskupi kad u srbiji ima masa vozila koja nemogu da se prodaju ..dok se to neproda doce opet neki novi zakon

Duk

pre 2 godine

I jos nesto..ma kakvi pojedinci kakva subotica ... tolerancija je priznavana svima u svim mestima i svi su carinili vozila isto ..ala pa nije niko lud...pojedinci..kakva glupost

Reziel

pre 2 godine

Ko pročita ceo tekst, shvatiće da više ne može da se "mulja" sa uvoznim cenama polovnjaka. Dakle, nema kupiš Korsu u Nemačkoj za 7.000 eura, falsifikuješ fakturu na 3.000 i na to platiš PDV (600, umesto 1400eur), a prodaješ za 8.500.

Samo treba napomenuti da ovo nije ništa palo s neba, već jednostavno da su carinici prestali da kradu. Kad carini vozilo, službenik ima pred sobom katalog AMSS-a. Cena može da varira naravno, ali ne i da je niža preko 70%. A oni svesno dozvole uvozniku da smanji osnovicu za carinjenje, uzmu deo uštede sebi u džep i samo teraj. Zakidana je država, a ne kupci. Jedino što u ovom tekstu bukvalno niko ne pita, a šta ćemo sa ovima što su do sad to radili i zašto više ne to ne rade.

Искуство

pre 2 godine

Требало је градити бициклистичке стазе упоредо са ауто-путевима и магистралама, једно поред другог. Не знам колико би то скупо било, али цела нација би била срећна. Замислите да бициклом обилазите целу Србију? И на сваких 50 до 100 км правити пансионе за бициклисте где може јефтино да се одспава и нешто поједе (плус бајк сервис). Па то би било лудило. Туризам би скочио за 1000%. Ово ми је пало на памет кад сам сад ишао колима до Дрине, 170км у једном правцу, кроз предивне пределе. Али осим пута за аутомобиле ништа више. На многим деоницама чак и пешаци иду поред пута ризикујући живот јер немају куд другде. Зашто смо ми тако проклето глупа нација?
(само бицикл србина спашава, 10. maj 2021 22:35)
Све тачно. Ево још једног примера: од Сремских Карловаца до Стражилова (4.5 км) не да нема бициклистиче стазе, него нема ни тротоара! Па ко преживи сеоски уски асфалтни путељак, нека прича. Нема ни табли, ни ознака куда да се иде, као да је средњи век. И онда као туризам, ово, оно...ништа од тога.

mile

pre 2 godine

Imam jedno pitanje: Da li se plaća carina na polovno vozilo uvezeno iz Nemačke, 2010 godište proizvedeno u Velikoj Britaniji. Te 2010 godine V.Britanija je bila članica EU. I vozilo je po tome proizvedeno u EU.
Odnedavno V.Britanija više nije članica Unije. Kako se to danas tretira?
(Stole, 10. maj 2021 22:54)
od januara se placa carina na takva vozila ali sporazum je potpisan s UK,strpi se do kraja maja i ukinuce carinu

r53

pre 2 godine

Jesenas kupljen polovan auto 2017 godiste, sam nasao preko mobile.de i platio uvoz, sve ukupno izaslo 26.000. Pre neki dan gledam kod nas isti takav model ide preko 30k. Definitivno poskupelo sve. Samo sto mi u principu to i ne igra neku ulogu jer verovatno nece biti na prodaju bar jos 5 godina.

Čiča Miloje

pre 2 godine

Auto moto revija AMSS je sve objasnila , odnosno direkcija Carine...
Muljali su pojedinci... Primer: mečka S klasa skoro nova, a faktura na 25. 000 evra...!
Sada počeli da primenjuju cene iz AMS, Švake i sa specijalizovanih sajtova... I nema odstupanja... Dakle nije zastoj , već pojačana kontrola...

x2

pre 2 godine

Taj izraz CARINJENJE najviše zbunjuje... nema carine na vozila iz EU, 0%.. osim ako ima mnogo recimo japanskih delova ali toga praktično i nema. PDV je bio i ostao 20% i to je najveći deo troškova i nije se menjao. Sada se vrv PDV računa kataloški a ne po višestruko umanjenim računima.

Stole

pre 2 godine

Imam jedno pitanje: Da li se plaća carina na polovno vozilo uvezeno iz Nemačke, 2010 godište proizvedeno u Velikoj Britaniji. Te 2010 godine V.Britanija je bila članica EU. I vozilo je po tome proizvedeno u EU.
Odnedavno V.Britanija više nije članica Unije. Kako se to danas tretira?

само бицикл србина спашава

pre 2 godine

Требало је градити бициклистичке стазе упоредо са ауто-путевима и магистралама, једно поред другог. Не знам колико би то скупо било, али цела нација би била срећна. Замислите да бициклом обилазите целу Србију? И на сваких 50 до 100 км правити пансионе за бициклисте где може јефтино да се одспава и нешто поједе (плус бајк сервис). Па то би било лудило. Туризам би скочио за 1000%. Ово ми је пало на памет кад сам сад ишао колима до Дрине, 170км у једном правцу, кроз предивне пределе. Али осим пута за аутомобиле ништа више. На многим деоницама чак и пешаци иду поред пута ризикујући живот јер немају куд другде. Зашто смо ми тако проклето глупа нација?

nes

pre 2 godine

Pišete takve gluposti da je to neverovatno!! Carina se nije povećala , carina je 12.5% na uvoz polovnih automobila i pdv 20%. Carine su oslobodjeni automobili proizvedeni u EU sa prilozenim EUR1 dokumentom prilikom uvoza. To sto se do sada radilo u Subotici je sledeće: carinili se po trećini cene iz kataloga zbog kao nekog ugovora! Prevara koja je državi odnela milione evra i stavila ih u džepove uvoznika carinika i speditera u subotici. U toj razmeri to je bilo dozvoljeno samo u Subotici i pare su uzimali tačno odredjeno ljudi . I preko svega priznavala se a i danas se priznaje izjava na fakturi koja menja eur1 dokument , a koja nije prošla izvozno carinjenje ,odnosno nije overena od strane carine zemlje izvoza. Opet se država krade za čist prihod, jer je carina čist prihod za razliku od pdv- a.

Valdens

pre 2 godine

Carina za Made in EU vozila je 0%, može da se poveća 30, 98, ili 1000% - i dalje je nula.
(dzigi, 10. maj 2021 16:06)

Nije u pitanju carina koja koliko mislim iznosi 1%, već troškovi carinjenja, što nije isto. Takođe se plaća i PDV. Tako da eto to treba uzeti u obzir. Tako da mislim da se je zapravo sve vrti oko tog PDV-a koji ti propiše carina.

dzordz

pre 2 godine

kapiram, da ILI onomad nije radjeno po zakonu, ili sada se ne radi po zakonu!!!! jer zakon je isti sada i pre 4 meseci, znaci neko radi ili je radio protivzakonito.da li ce neko od uvoznika sa laznim firmama i carinika na njihovoj plati da zavrsi u zatvoru ili?lazne firme ne samo da snizavanju uplate u budzet srbije pri placanju pdv pri uvozu , vec i smanjuju poreze na dobit krajnjih firmi koja prodaju vozila(one fakturisu zaradu 50 eura i placaju 10eura dobit na autu od 20000eura, a razliak u ceni im je i po 5000 eura) razlika dobiti se pretapa u nove automobile u onoj prvoj firmi pri uvozu u srbiju ,dobit niko ne placa, pdv na nova auta se racuna kao na polovna!! ta nova prikazana u nemackoj kao polovna takodje opmogucavaju snizenje cene ispod dilerskih itd...,ali kog briga?

Za neupucene

pre 2 godine

Poskupeli su carinski troskovi u koje ulazi i pdv i to preko 100 %, vozilo za koje su carinski troskovi do pre mesec dana bili napr. 1.000 €, sada iznose 2.000 - 2.300 € za isto to vozilo ! Eto sta i koliko je poskupelo !

mile

pre 2 godine

Carina nije skocila, nego je samo obustavljena sema vecine "prepostenih" prodavaca polovnjaka koji su carinili automobile na stelovane fakture sa drasticno nizim iznosom iz inostranstva i tako korist pribavljali sebi. Npr automobil koji vredi 10 000 EUR u inostranstvu, laznim fakturama su stelovali da automobil vredi 2000 ili 3000 i tako je osnovica za pdv drasticno umanjena i samim tim umesto da pdv bude 20% od 10 000 (2000) on je 20% od 2000 (400). Naravno da su razliku ostavljali sebi i izdavali fakture i fiskalne racune na trecinu cene automobila. Ostecena drzava, osteceni kupci zarad licnih interesa pojedinih prodavaca polovnjaka. Cast izuzecima, postoje naravno i firme koje su posteno radile i kod njih cena ostaje apsolutno ista.
(Aleksandar Aca, 10. maj 2021 19:48)
istina,mada novinari ne zele da pisu o tome. Ali ako cemo realno,kako je kupac ostecen ako je platio dazbine 400e umesto da plati 2000? Evo npr ja sam planirao da uvezem neki noviji auto ali umesto toga i dalje cu voziti auto star 15 god. Nije bas ni to resenje,treba podmladjivati vozni park

C i n i k

pre 2 godine

Ako je državi stvarno stalo do smanjenja zagadjenja i zaštite životne sredine, zašto onda ne ukine carine i ne smanji poreze umesto što ih podiže sto posto?!?!?!
(Gagi Zlatibor, 10. maj 2021 14:42)

Nzn mozda bi mogao nki text na site da izadje o tim carinama, kolko ja znam nema carina za uvoz iz EU, nkapiram sad o cemu se radi i sta je to poskupelo a svi pominju poskupela "carina"?
Ja znm da su polovni automobili poskupeli u DE ali nkpiram sad to oko "poskupljenja carine"?

Boris

pre 2 godine

U novembru prosle godine carina za golf 7 1.6 TDI bila 1.100 eura, sada za isti takav auto iznosi 2.300 eura ! Takvi potezi drzave prema gradjanima su u najmanju ruku idiotski
(Niko vise ne uvozi, 10. maj 2021 15:40)
@
Mislis porez a ne carina

Aleksandar Aca

pre 2 godine

Carina nije skocila, nego je samo obustavljena sema vecine "prepostenih" prodavaca polovnjaka koji su carinili automobile na stelovane fakture sa drasticno nizim iznosom iz inostranstva i tako korist pribavljali sebi. Npr automobil koji vredi 10 000 EUR u inostranstvu, laznim fakturama su stelovali da automobil vredi 2000 ili 3000 i tako je osnovica za pdv drasticno umanjena i samim tim umesto da pdv bude 20% od 10 000 (2000) on je 20% od 2000 (400). Naravno da su razliku ostavljali sebi i izdavali fakture i fiskalne racune na trecinu cene automobila. Ostecena drzava, osteceni kupci zarad licnih interesa pojedinih prodavaca polovnjaka. Cast izuzecima, postoje naravno i firme koje su posteno radile i kod njih cena ostaje apsolutno ista.

C i n i k

pre 2 godine

Svako malo tekst o poskupljenju polovnjaka, kad da neko naručuje tekstove, a isti automobili se vrte na oglasima non stop. Džaba ponavljate, narod neće da kupi te krševe ni za ove sad cene, a kamoli ako poskupe, bolje napravite akciju i spustite cene da se auto proda umesto što vam stoji na placu godinu i više dana i samo jede novac.
(ronin, 10. maj 2021 18:47)


Nsm shvatio text kao propagandu.
Upravo se i naglasava da ljudi planiraju kupovinu 2014 i mladje jer su sigurniji, a ne krseve 2001 ili 2002, sto jeste bolje sa stanovista kupca..

C i n i k

pre 2 godine

Polovan auto od 2014 i mladji su jos uvek odlicni automobili i na zapadu..
A ako je nko ubedjen da se u DE vozi samo 2020 i 2021 taj je bas naivan...

tsts

pre 2 godine

Carina se uopšte nije povećala, samo nema više carinjenja vozila po fakturi koja iznosi 1.000e a vozilo vredi 10.000e.
Kukali ste što je tako bilo i što su tako oštetili državu, sad kukate što više ne mogu da kradu??? Odlično istraživačko novinarstvo-pitati prodavca na pijaci

Moca

pre 2 godine

@Kobaja grande Već ste nedavno imali sličan komentar ovde, evo i ovde da dobijete odgovor - nov auto nije realna opcija za 90% ljudi u Srbiji. Da, 12k evra jeste superpovoljno za mini-van uz karakteristike koje ste naveli, a to čak nije ni jedina dobra ponuda. Tu je i redizajnirani Tipo, pa novi Sandero/Stepway i još par modela ali ne vredi, u zemlji u kojoj je medijanska plata 400-450e, nov auto pa čak i na kredit je većini nedostižan cilj.

ronin

pre 2 godine

Svako malo tekst o poskupljenju polovnjaka, kad da neko naručuje tekstove, a isti automobili se vrte na oglasima non stop. Džaba ponavljate, narod neće da kupi te krševe ni za ove sad cene, a kamoli ako poskupe, bolje napravite akciju i spustite cene da se auto proda umesto što vam stoji na placu godinu i više dana i samo jede novac.

Shkot

pre 2 godine

Nejasna je situacija i sa uvođenjem merenja izduvnih gasova na tehničkom, pa se umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine) koji su na zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila, od 2014. godišta.

To je samo mit, jer prema najnovijoj statistici udruženja evropskih proizvođača automobila srednja starost automobila u EU je skoro 12

https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age

peca

pre 2 godine

Zvanicno carina nije poskupela 98%, prosto, to se nije dogodilo! O cemu vi to pisete, o cemu prica taj preprodavac?!? Verujem da nisam jedini kome nista sa ovim nije jasno!

mile

pre 2 godine

Carina za Made in EU vozila je 0%, može da se poveća 30, 98, ili 1000% - i dalje je nula.

jeste ako ispostavi eu1 papir a koji ti treba ako kupujes novije vozilo a na fakturi ti je preko 6000e a eu1 npr Nemci jako tesko izdaju jer smo mi Srbi i sa tim muvali. Tako da malo se raspitaj

Kobaja Grande

pre 2 godine

Vidim ja da ce Fiat 500L ponovo biti hit.
Za 11.990eur kupis klasicni benzinac bez turba i raznoraznih filtera, sa 6-brzinskim menjacem, klimom i alu-felnama.
Novo, garancija, jeftin za odrzavanje, mirno spavas.

koronarius

pre 2 godine

U kom to univerzumu su vozila 2010. godiste za reciklazu??? Vi ocigledno niste nigde mrdnuli i nemate pojma koja je prosecna starost vozila u EU.

koronarius

pre 2 godine

Toyota rav 4 i Honda Crv, benzinci 2008. godiste. Prosle godine u ovo vreme za 7500 si mogao da biras na mobile de. Sada ta ista vozila krecu od 7600. Vidim ja, motace se bajs ovog leta.

XXL

pre 2 godine

Cccc šta učini korona ljudima, a Zapad se iz petnih žila trudio da obuzda svetsku ekonomiju, da bi prodavali second hand car po višoj ceni.

Gagi

pre 2 godine

Jel ima neko iz struke da objasni, jel ima ili nema carina na polovnjake iz EU?
Šta se to plaća prikikom uvoza?
Pre dve god sam našao auto u Švici i odustao ood uvoza zbog komplijovane procedure...

Niko vise ne uvozi

pre 2 godine

U novembru prosle godine carina za golf 7 1.6 TDI bila 1.100 eura, sada za isti takav auto iznosi 2.300 eura ! Takvi potezi drzave prema gradjanima su u najmanju ruku idiotski

zasticeni svedok

pre 2 godine

Prvo sefpvro informišite pre nego krenete da lupetate i prepisujete tekstove. Nista drzava nije uradila, promenila... Samo je počelo da se primenjuje pravilo i zakon. Ne loze vise da se auto kupi u Italiji, doveze do Subotice samo sa saobraćajnom i kao ajde ocarinite auto. Stavu u džep 50e cariniku i rešeno sve. Druže gde je faktura, ugovor, neki racun...sada se sve gleda i carini se legalno po katalogu. Tako da cene polovnjaka nece ici gore, onaj ko je radio sve na belo i dalje ce imati istu cenu automobila na placevima, a ovaj indijanski nacin nec emoci vise...da ne pricamo o udarnim vozilima i kakva su dolazila gore u Suboticu...

Cene u nebo

pre 2 godine

Poskupeli su polovnjaci i na zapadu u proseku za 20 % tako uz povecanje carinskih troskova od 100 %, cene dobrih polovnjaka ce nenormalno poskupeti

Neisplativ uvoz

pre 2 godine

Sada se samo po neki krs uveze, dobre polovnjake vec mesec dana niko ne uvozi jer su troskovi carinjena otisli preko 100 % i ni jedan uvoznik vise nema racuna da uvozi takve automobile, preko 3.000 € u proseku su otisla mladja i bolja vozila

Spediter

pre 2 godine

Troskovi carinjenja su neverovatno poskupeli od 70 % za starija vozila do cak 120 % za novija vozila starosti do 6 godina, tako su cene svih polovnjaka otisle navise u proseku
1. 000 - 3.000 € zavisno od starosti i marke automobila !

Vlada

pre 2 godine

A i cene jeftinih ili najjeftinijih novih automobila su porasle za toliko. Primer Dačije. Hečbek su izbacili iz ponude, samo sedan i Stepway. Najeftiniji model Dačije u odnosu na najjeftiniji model od pre koji mesec je preko dve hiljade evra. Oko trideset odsto skuplje. Osnovna cena je bila za Sandero hečbek oko 8250 evra a sada je Sandero sedan i to za 10400 evra.

Gagi Zlatibor

pre 2 godine

Ako je državi stvarno stalo do smanjenja zagadjenja i zaštite životne sredine, zašto onda ne ukine carine i ne smanji poreze umesto što ih podiže sto posto?!?!?!

zasticeni svedok

pre 2 godine

Prvo sefpvro informišite pre nego krenete da lupetate i prepisujete tekstove. Nista drzava nije uradila, promenila... Samo je počelo da se primenjuje pravilo i zakon. Ne loze vise da se auto kupi u Italiji, doveze do Subotice samo sa saobraćajnom i kao ajde ocarinite auto. Stavu u džep 50e cariniku i rešeno sve. Druže gde je faktura, ugovor, neki racun...sada se sve gleda i carini se legalno po katalogu. Tako da cene polovnjaka nece ici gore, onaj ko je radio sve na belo i dalje ce imati istu cenu automobila na placevima, a ovaj indijanski nacin nec emoci vise...da ne pricamo o udarnim vozilima i kakva su dolazila gore u Suboticu...

tsts

pre 2 godine

Carina se uopšte nije povećala, samo nema više carinjenja vozila po fakturi koja iznosi 1.000e a vozilo vredi 10.000e.
Kukali ste što je tako bilo i što su tako oštetili državu, sad kukate što više ne mogu da kradu??? Odlično istraživačko novinarstvo-pitati prodavca na pijaci

koronarius

pre 2 godine

U kom to univerzumu su vozila 2010. godiste za reciklazu??? Vi ocigledno niste nigde mrdnuli i nemate pojma koja je prosecna starost vozila u EU.

Gagi Zlatibor

pre 2 godine

Ako je državi stvarno stalo do smanjenja zagadjenja i zaštite životne sredine, zašto onda ne ukine carine i ne smanji poreze umesto što ih podiže sto posto?!?!?!

Vlada

pre 2 godine

A i cene jeftinih ili najjeftinijih novih automobila su porasle za toliko. Primer Dačije. Hečbek su izbacili iz ponude, samo sedan i Stepway. Najeftiniji model Dačije u odnosu na najjeftiniji model od pre koji mesec je preko dve hiljade evra. Oko trideset odsto skuplje. Osnovna cena je bila za Sandero hečbek oko 8250 evra a sada je Sandero sedan i to za 10400 evra.

Aleksandar Aca

pre 2 godine

Carina nije skocila, nego je samo obustavljena sema vecine "prepostenih" prodavaca polovnjaka koji su carinili automobile na stelovane fakture sa drasticno nizim iznosom iz inostranstva i tako korist pribavljali sebi. Npr automobil koji vredi 10 000 EUR u inostranstvu, laznim fakturama su stelovali da automobil vredi 2000 ili 3000 i tako je osnovica za pdv drasticno umanjena i samim tim umesto da pdv bude 20% od 10 000 (2000) on je 20% od 2000 (400). Naravno da su razliku ostavljali sebi i izdavali fakture i fiskalne racune na trecinu cene automobila. Ostecena drzava, osteceni kupci zarad licnih interesa pojedinih prodavaca polovnjaka. Cast izuzecima, postoje naravno i firme koje su posteno radile i kod njih cena ostaje apsolutno ista.

peca

pre 2 godine

Zvanicno carina nije poskupela 98%, prosto, to se nije dogodilo! O cemu vi to pisete, o cemu prica taj preprodavac?!? Verujem da nisam jedini kome nista sa ovim nije jasno!

Moca

pre 2 godine

@Kobaja grande Već ste nedavno imali sličan komentar ovde, evo i ovde da dobijete odgovor - nov auto nije realna opcija za 90% ljudi u Srbiji. Da, 12k evra jeste superpovoljno za mini-van uz karakteristike koje ste naveli, a to čak nije ni jedina dobra ponuda. Tu je i redizajnirani Tipo, pa novi Sandero/Stepway i još par modela ali ne vredi, u zemlji u kojoj je medijanska plata 400-450e, nov auto pa čak i na kredit je većini nedostižan cilj.

nes

pre 2 godine

Pišete takve gluposti da je to neverovatno!! Carina se nije povećala , carina je 12.5% na uvoz polovnih automobila i pdv 20%. Carine su oslobodjeni automobili proizvedeni u EU sa prilozenim EUR1 dokumentom prilikom uvoza. To sto se do sada radilo u Subotici je sledeće: carinili se po trećini cene iz kataloga zbog kao nekog ugovora! Prevara koja je državi odnela milione evra i stavila ih u džepove uvoznika carinika i speditera u subotici. U toj razmeri to je bilo dozvoljeno samo u Subotici i pare su uzimali tačno odredjeno ljudi . I preko svega priznavala se a i danas se priznaje izjava na fakturi koja menja eur1 dokument , a koja nije prošla izvozno carinjenje ,odnosno nije overena od strane carine zemlje izvoza. Opet se država krade za čist prihod, jer je carina čist prihod za razliku od pdv- a.

ronin

pre 2 godine

Svako malo tekst o poskupljenju polovnjaka, kad da neko naručuje tekstove, a isti automobili se vrte na oglasima non stop. Džaba ponavljate, narod neće da kupi te krševe ni za ove sad cene, a kamoli ako poskupe, bolje napravite akciju i spustite cene da se auto proda umesto što vam stoji na placu godinu i više dana i samo jede novac.

само бицикл србина спашава

pre 2 godine

Требало је градити бициклистичке стазе упоредо са ауто-путевима и магистралама, једно поред другог. Не знам колико би то скупо било, али цела нација би била срећна. Замислите да бициклом обилазите целу Србију? И на сваких 50 до 100 км правити пансионе за бициклисте где може јефтино да се одспава и нешто поједе (плус бајк сервис). Па то би било лудило. Туризам би скочио за 1000%. Ово ми је пало на памет кад сам сад ишао колима до Дрине, 170км у једном правцу, кроз предивне пределе. Али осим пута за аутомобиле ништа више. На многим деоницама чак и пешаци иду поред пута ризикујући живот јер немају куд другде. Зашто смо ми тако проклето глупа нација?

C i n i k

pre 2 godine

Polovan auto od 2014 i mladji su jos uvek odlicni automobili i na zapadu..
A ako je nko ubedjen da se u DE vozi samo 2020 i 2021 taj je bas naivan...

Niko vise ne uvozi

pre 2 godine

U novembru prosle godine carina za golf 7 1.6 TDI bila 1.100 eura, sada za isti takav auto iznosi 2.300 eura ! Takvi potezi drzave prema gradjanima su u najmanju ruku idiotski

Kobaja Grande

pre 2 godine

Vidim ja da ce Fiat 500L ponovo biti hit.
Za 11.990eur kupis klasicni benzinac bez turba i raznoraznih filtera, sa 6-brzinskim menjacem, klimom i alu-felnama.
Novo, garancija, jeftin za odrzavanje, mirno spavas.

mile

pre 2 godine

Carina nije skocila, nego je samo obustavljena sema vecine "prepostenih" prodavaca polovnjaka koji su carinili automobile na stelovane fakture sa drasticno nizim iznosom iz inostranstva i tako korist pribavljali sebi. Npr automobil koji vredi 10 000 EUR u inostranstvu, laznim fakturama su stelovali da automobil vredi 2000 ili 3000 i tako je osnovica za pdv drasticno umanjena i samim tim umesto da pdv bude 20% od 10 000 (2000) on je 20% od 2000 (400). Naravno da su razliku ostavljali sebi i izdavali fakture i fiskalne racune na trecinu cene automobila. Ostecena drzava, osteceni kupci zarad licnih interesa pojedinih prodavaca polovnjaka. Cast izuzecima, postoje naravno i firme koje su posteno radile i kod njih cena ostaje apsolutno ista.
(Aleksandar Aca, 10. maj 2021 19:48)
istina,mada novinari ne zele da pisu o tome. Ali ako cemo realno,kako je kupac ostecen ako je platio dazbine 400e umesto da plati 2000? Evo npr ja sam planirao da uvezem neki noviji auto ali umesto toga i dalje cu voziti auto star 15 god. Nije bas ni to resenje,treba podmladjivati vozni park

Shkot

pre 2 godine

Nejasna je situacija i sa uvođenjem merenja izduvnih gasova na tehničkom, pa se umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine) koji su na zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila, od 2014. godišta.

To je samo mit, jer prema najnovijoj statistici udruženja evropskih proizvođača automobila srednja starost automobila u EU je skoro 12

https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age

Gagi

pre 2 godine

Jel ima neko iz struke da objasni, jel ima ili nema carina na polovnjake iz EU?
Šta se to plaća prikikom uvoza?
Pre dve god sam našao auto u Švici i odustao ood uvoza zbog komplijovane procedure...

x2

pre 2 godine

Taj izraz CARINJENJE najviše zbunjuje... nema carine na vozila iz EU, 0%.. osim ako ima mnogo recimo japanskih delova ali toga praktično i nema. PDV je bio i ostao 20% i to je najveći deo troškova i nije se menjao. Sada se vrv PDV računa kataloški a ne po višestruko umanjenim računima.

mile

pre 2 godine

Carina za Made in EU vozila je 0%, može da se poveća 30, 98, ili 1000% - i dalje je nula.

jeste ako ispostavi eu1 papir a koji ti treba ako kupujes novije vozilo a na fakturi ti je preko 6000e a eu1 npr Nemci jako tesko izdaju jer smo mi Srbi i sa tim muvali. Tako da malo se raspitaj

Boris

pre 2 godine

U novembru prosle godine carina za golf 7 1.6 TDI bila 1.100 eura, sada za isti takav auto iznosi 2.300 eura ! Takvi potezi drzave prema gradjanima su u najmanju ruku idiotski
(Niko vise ne uvozi, 10. maj 2021 15:40)
@
Mislis porez a ne carina

Искуство

pre 2 godine

Требало је градити бициклистичке стазе упоредо са ауто-путевима и магистралама, једно поред другог. Не знам колико би то скупо било, али цела нација би била срећна. Замислите да бициклом обилазите целу Србију? И на сваких 50 до 100 км правити пансионе за бициклисте где може јефтино да се одспава и нешто поједе (плус бајк сервис). Па то би било лудило. Туризам би скочио за 1000%. Ово ми је пало на памет кад сам сад ишао колима до Дрине, 170км у једном правцу, кроз предивне пределе. Али осим пута за аутомобиле ништа више. На многим деоницама чак и пешаци иду поред пута ризикујући живот јер немају куд другде. Зашто смо ми тако проклето глупа нација?
(само бицикл србина спашава, 10. maj 2021 22:35)
Све тачно. Ево још једног примера: од Сремских Карловаца до Стражилова (4.5 км) не да нема бициклистиче стазе, него нема ни тротоара! Па ко преживи сеоски уски асфалтни путељак, нека прича. Нема ни табли, ни ознака куда да се иде, као да је средњи век. И онда као туризам, ово, оно...ништа од тога.

koronarius

pre 2 godine

Toyota rav 4 i Honda Crv, benzinci 2008. godiste. Prosle godine u ovo vreme za 7500 si mogao da biras na mobile de. Sada ta ista vozila krecu od 7600. Vidim ja, motace se bajs ovog leta.

XXL

pre 2 godine

Cccc šta učini korona ljudima, a Zapad se iz petnih žila trudio da obuzda svetsku ekonomiju, da bi prodavali second hand car po višoj ceni.

dzordz

pre 2 godine

kapiram, da ILI onomad nije radjeno po zakonu, ili sada se ne radi po zakonu!!!! jer zakon je isti sada i pre 4 meseci, znaci neko radi ili je radio protivzakonito.da li ce neko od uvoznika sa laznim firmama i carinika na njihovoj plati da zavrsi u zatvoru ili?lazne firme ne samo da snizavanju uplate u budzet srbije pri placanju pdv pri uvozu , vec i smanjuju poreze na dobit krajnjih firmi koja prodaju vozila(one fakturisu zaradu 50 eura i placaju 10eura dobit na autu od 20000eura, a razliak u ceni im je i po 5000 eura) razlika dobiti se pretapa u nove automobile u onoj prvoj firmi pri uvozu u srbiju ,dobit niko ne placa, pdv na nova auta se racuna kao na polovna!! ta nova prikazana u nemackoj kao polovna takodje opmogucavaju snizenje cene ispod dilerskih itd...,ali kog briga?

C i n i k

pre 2 godine

Ako je državi stvarno stalo do smanjenja zagadjenja i zaštite životne sredine, zašto onda ne ukine carine i ne smanji poreze umesto što ih podiže sto posto?!?!?!
(Gagi Zlatibor, 10. maj 2021 14:42)

Nzn mozda bi mogao nki text na site da izadje o tim carinama, kolko ja znam nema carina za uvoz iz EU, nkapiram sad o cemu se radi i sta je to poskupelo a svi pominju poskupela "carina"?
Ja znm da su polovni automobili poskupeli u DE ali nkpiram sad to oko "poskupljenja carine"?

Reziel

pre 2 godine

Ko pročita ceo tekst, shvatiće da više ne može da se "mulja" sa uvoznim cenama polovnjaka. Dakle, nema kupiš Korsu u Nemačkoj za 7.000 eura, falsifikuješ fakturu na 3.000 i na to platiš PDV (600, umesto 1400eur), a prodaješ za 8.500.

Samo treba napomenuti da ovo nije ništa palo s neba, već jednostavno da su carinici prestali da kradu. Kad carini vozilo, službenik ima pred sobom katalog AMSS-a. Cena može da varira naravno, ali ne i da je niža preko 70%. A oni svesno dozvole uvozniku da smanji osnovicu za carinjenje, uzmu deo uštede sebi u džep i samo teraj. Zakidana je država, a ne kupci. Jedino što u ovom tekstu bukvalno niko ne pita, a šta ćemo sa ovima što su do sad to radili i zašto više ne to ne rade.

Neisplativ uvoz

pre 2 godine

Sada se samo po neki krs uveze, dobre polovnjake vec mesec dana niko ne uvozi jer su troskovi carinjena otisli preko 100 % i ni jedan uvoznik vise nema racuna da uvozi takve automobile, preko 3.000 € u proseku su otisla mladja i bolja vozila

Čiča Miloje

pre 2 godine

Auto moto revija AMSS je sve objasnila , odnosno direkcija Carine...
Muljali su pojedinci... Primer: mečka S klasa skoro nova, a faktura na 25. 000 evra...!
Sada počeli da primenjuju cene iz AMS, Švake i sa specijalizovanih sajtova... I nema odstupanja... Dakle nije zastoj , već pojačana kontrola...

Cene u nebo

pre 2 godine

Poskupeli su polovnjaci i na zapadu u proseku za 20 % tako uz povecanje carinskih troskova od 100 %, cene dobrih polovnjaka ce nenormalno poskupeti

nobody

pre 2 godine

Vlasnik sam firme koje se bavi uvozom vozila. Ne kupujem ni jedan auto preko oglasa već isključivo preko licitacija i za svako svoje vozilo dajem garanciju na kilometražu, legalost kao i da vozila nisu havarisana. Prodajne cene vozila su mi od 6000-17000e. Država je povećala troškove( sa razlogom, prosto je mnogo kola uveženo na ‘lažne’ fakture) i to se znatno održava na posao i na cenu koštanja vozila koje prodajem. Daću vam konkretan primer: vozilo kupim po ceni od 6500e(od lizing kuće)u inostranstvu, moj PDV bi trebao da bude na to 1300e(20% na osnovicu)+ eko taksa, amss itd, ali po novom katalogu se inostrana faktura od 6500e koliko sam ja zaista platio auto(može da se proveri preko izvoda iz banke) ne računa, već ja plaćam dažbine na 8000e(gubim 300e bez ikakvog razloga) koliko on košta po novom katalogu. Molim Vas objavite komentar i neka se neko zaista pozabavi ovom temom.

Valdens

pre 2 godine

Carina za Made in EU vozila je 0%, može da se poveća 30, 98, ili 1000% - i dalje je nula.
(dzigi, 10. maj 2021 16:06)

Nije u pitanju carina koja koliko mislim iznosi 1%, već troškovi carinjenja, što nije isto. Takođe se plaća i PDV. Tako da eto to treba uzeti u obzir. Tako da mislim da se je zapravo sve vrti oko tog PDV-a koji ti propiše carina.

mile

pre 2 godine

Imam jedno pitanje: Da li se plaća carina na polovno vozilo uvezeno iz Nemačke, 2010 godište proizvedeno u Velikoj Britaniji. Te 2010 godine V.Britanija je bila članica EU. I vozilo je po tome proizvedeno u EU.
Odnedavno V.Britanija više nije članica Unije. Kako se to danas tretira?
(Stole, 10. maj 2021 22:54)
od januara se placa carina na takva vozila ali sporazum je potpisan s UK,strpi se do kraja maja i ukinuce carinu

Za neupucene

pre 2 godine

Poskupeli su carinski troskovi u koje ulazi i pdv i to preko 100 %, vozilo za koje su carinski troskovi do pre mesec dana bili napr. 1.000 €, sada iznose 2.000 - 2.300 € za isto to vozilo ! Eto sta i koliko je poskupelo !

Stole

pre 2 godine

Imam jedno pitanje: Da li se plaća carina na polovno vozilo uvezeno iz Nemačke, 2010 godište proizvedeno u Velikoj Britaniji. Te 2010 godine V.Britanija je bila članica EU. I vozilo je po tome proizvedeno u EU.
Odnedavno V.Britanija više nije članica Unije. Kako se to danas tretira?

Mita

pre 2 godine

Kako god okrenes,bolje je Golf,Astra ili Fokus stari 2 ili 3 godine,nego nova Dacija koja ima 2 zvezdice na testu bezbednosti,a ovi pet.Bar su bezbedniji i bolji su u svemu.

r53

pre 2 godine

Jesenas kupljen polovan auto 2017 godiste, sam nasao preko mobile.de i platio uvoz, sve ukupno izaslo 26.000. Pre neki dan gledam kod nas isti takav model ide preko 30k. Definitivno poskupelo sve. Samo sto mi u principu to i ne igra neku ulogu jer verovatno nece biti na prodaju bar jos 5 godina.

Spediter

pre 2 godine

Troskovi carinjenja su neverovatno poskupeli od 70 % za starija vozila do cak 120 % za novija vozila starosti do 6 godina, tako su cene svih polovnjaka otisle navise u proseku
1. 000 - 3.000 € zavisno od starosti i marke automobila !

Duk

pre 2 godine

I jos nesto..ma kakvi pojedinci kakva subotica ... tolerancija je priznavana svima u svim mestima i svi su carinili vozila isto ..ala pa nije niko lud...pojedinci..kakva glupost

C i n i k

pre 2 godine

Svako malo tekst o poskupljenju polovnjaka, kad da neko naručuje tekstove, a isti automobili se vrte na oglasima non stop. Džaba ponavljate, narod neće da kupi te krševe ni za ove sad cene, a kamoli ako poskupe, bolje napravite akciju i spustite cene da se auto proda umesto što vam stoji na placu godinu i više dana i samo jede novac.
(ronin, 10. maj 2021 18:47)


Nsm shvatio text kao propagandu.
Upravo se i naglasava da ljudi planiraju kupovinu 2014 i mladje jer su sigurniji, a ne krseve 2001 ili 2002, sto jeste bolje sa stanovista kupca..

Duk

pre 2 godine

I jos nesto za pametne...kupci u srbiji i ovako zele samo jeftin auto sto manje para...e promenom dobice jos vece krseve jel sad tek napolju nemozes platiti auto ...sad ce ko hoce da veze uvoziti ove po milion i po km pa vam eto jeftino

Duk

pre 2 godine

Agde su to poskupeli automobili bas necidim na oglasu...a da su davanja otisla otisla su ..sto da poskupi kad u srbiji ima masa vozila koja nemogu da se prodaju ..dok se to neproda doce opet neki novi zakon

Harambe

pre 2 godine

@(Reziel, 11. maj 2021 08:43)

Slazem se sa tobom, osim da su carinici prestali da kradu. Tesko da ce to da se desi. Mozda sad ne "kradu" na ovim automobilima kao ranije sto su, ali sigurno imaju neku varijantu za svoje "usluge".

Haha

pre 2 godine

@(ZnaOnKoSam, 10. maj 2021 16:39)

Bio svojevremeno Leon Style na oglasima, tako nesto oko 2god. star, za nekih 16 hiljada. Vlasnik se pravio pametan, uzeo auto na akciji za nekih 14.5 hiljada, a onda posle dve godine resio da ga proda za 16 hiljada, posto je cena van akcije bila nesto ispod 20 hiljada.

Niko vise ne uvozi

pre 2 godine

U novembru prosle godine carina za golf 7 1.6 TDI bila 1.100 eura, sada za isti takav auto iznosi 2.300 eura ! Takvi potezi drzave prema gradjanima su u najmanju ruku idiotski

Spediter

pre 2 godine

Troskovi carinjenja su neverovatno poskupeli od 70 % za starija vozila do cak 120 % za novija vozila starosti do 6 godina, tako su cene svih polovnjaka otisle navise u proseku
1. 000 - 3.000 € zavisno od starosti i marke automobila !

Neisplativ uvoz

pre 2 godine

Sada se samo po neki krs uveze, dobre polovnjake vec mesec dana niko ne uvozi jer su troskovi carinjena otisli preko 100 % i ni jedan uvoznik vise nema racuna da uvozi takve automobile, preko 3.000 € u proseku su otisla mladja i bolja vozila

Za neupucene

pre 2 godine

Poskupeli su carinski troskovi u koje ulazi i pdv i to preko 100 %, vozilo za koje su carinski troskovi do pre mesec dana bili napr. 1.000 €, sada iznose 2.000 - 2.300 € za isto to vozilo ! Eto sta i koliko je poskupelo !

Kobaja Grande

pre 2 godine

Vidim ja da ce Fiat 500L ponovo biti hit.
Za 11.990eur kupis klasicni benzinac bez turba i raznoraznih filtera, sa 6-brzinskim menjacem, klimom i alu-felnama.
Novo, garancija, jeftin za odrzavanje, mirno spavas.

Cene u nebo

pre 2 godine

Poskupeli su polovnjaci i na zapadu u proseku za 20 % tako uz povecanje carinskih troskova od 100 %, cene dobrih polovnjaka ce nenormalno poskupeti

Mita

pre 2 godine

Kako god okrenes,bolje je Golf,Astra ili Fokus stari 2 ili 3 godine,nego nova Dacija koja ima 2 zvezdice na testu bezbednosti,a ovi pet.Bar su bezbedniji i bolji su u svemu.

C i n i k

pre 2 godine

Svako malo tekst o poskupljenju polovnjaka, kad da neko naručuje tekstove, a isti automobili se vrte na oglasima non stop. Džaba ponavljate, narod neće da kupi te krševe ni za ove sad cene, a kamoli ako poskupe, bolje napravite akciju i spustite cene da se auto proda umesto što vam stoji na placu godinu i više dana i samo jede novac.
(ronin, 10. maj 2021 18:47)


Nsm shvatio text kao propagandu.
Upravo se i naglasava da ljudi planiraju kupovinu 2014 i mladje jer su sigurniji, a ne krseve 2001 ili 2002, sto jeste bolje sa stanovista kupca..

Valdens

pre 2 godine

Carina za Made in EU vozila je 0%, može da se poveća 30, 98, ili 1000% - i dalje je nula.
(dzigi, 10. maj 2021 16:06)

Nije u pitanju carina koja koliko mislim iznosi 1%, već troškovi carinjenja, što nije isto. Takođe se plaća i PDV. Tako da eto to treba uzeti u obzir. Tako da mislim da se je zapravo sve vrti oko tog PDV-a koji ti propiše carina.

само бицикл србина спашава

pre 2 godine

Требало је градити бициклистичке стазе упоредо са ауто-путевима и магистралама, једно поред другог. Не знам колико би то скупо било, али цела нација би била срећна. Замислите да бициклом обилазите целу Србију? И на сваких 50 до 100 км правити пансионе за бициклисте где може јефтино да се одспава и нешто поједе (плус бајк сервис). Па то би било лудило. Туризам би скочио за 1000%. Ово ми је пало на памет кад сам сад ишао колима до Дрине, 170км у једном правцу, кроз предивне пределе. Али осим пута за аутомобиле ништа више. На многим деоницама чак и пешаци иду поред пута ризикујући живот јер немају куд другде. Зашто смо ми тако проклето глупа нација?

Gagi Zlatibor

pre 2 godine

Ako je državi stvarno stalo do smanjenja zagadjenja i zaštite životne sredine, zašto onda ne ukine carine i ne smanji poreze umesto što ih podiže sto posto?!?!?!

Čiča Miloje

pre 2 godine

Auto moto revija AMSS je sve objasnila , odnosno direkcija Carine...
Muljali su pojedinci... Primer: mečka S klasa skoro nova, a faktura na 25. 000 evra...!
Sada počeli da primenjuju cene iz AMS, Švake i sa specijalizovanih sajtova... I nema odstupanja... Dakle nije zastoj , već pojačana kontrola...

Reziel

pre 2 godine

Ko pročita ceo tekst, shvatiće da više ne može da se "mulja" sa uvoznim cenama polovnjaka. Dakle, nema kupiš Korsu u Nemačkoj za 7.000 eura, falsifikuješ fakturu na 3.000 i na to platiš PDV (600, umesto 1400eur), a prodaješ za 8.500.

Samo treba napomenuti da ovo nije ništa palo s neba, već jednostavno da su carinici prestali da kradu. Kad carini vozilo, službenik ima pred sobom katalog AMSS-a. Cena može da varira naravno, ali ne i da je niža preko 70%. A oni svesno dozvole uvozniku da smanji osnovicu za carinjenje, uzmu deo uštede sebi u džep i samo teraj. Zakidana je država, a ne kupci. Jedino što u ovom tekstu bukvalno niko ne pita, a šta ćemo sa ovima što su do sad to radili i zašto više ne to ne rade.

zasticeni svedok

pre 2 godine

Prvo sefpvro informišite pre nego krenete da lupetate i prepisujete tekstove. Nista drzava nije uradila, promenila... Samo je počelo da se primenjuje pravilo i zakon. Ne loze vise da se auto kupi u Italiji, doveze do Subotice samo sa saobraćajnom i kao ajde ocarinite auto. Stavu u džep 50e cariniku i rešeno sve. Druže gde je faktura, ugovor, neki racun...sada se sve gleda i carini se legalno po katalogu. Tako da cene polovnjaka nece ici gore, onaj ko je radio sve na belo i dalje ce imati istu cenu automobila na placevima, a ovaj indijanski nacin nec emoci vise...da ne pricamo o udarnim vozilima i kakva su dolazila gore u Suboticu...

C i n i k

pre 2 godine

Ako je državi stvarno stalo do smanjenja zagadjenja i zaštite životne sredine, zašto onda ne ukine carine i ne smanji poreze umesto što ih podiže sto posto?!?!?!
(Gagi Zlatibor, 10. maj 2021 14:42)

Nzn mozda bi mogao nki text na site da izadje o tim carinama, kolko ja znam nema carina za uvoz iz EU, nkapiram sad o cemu se radi i sta je to poskupelo a svi pominju poskupela "carina"?
Ja znm da su polovni automobili poskupeli u DE ali nkpiram sad to oko "poskupljenja carine"?

mile

pre 2 godine

Carina za Made in EU vozila je 0%, može da se poveća 30, 98, ili 1000% - i dalje je nula.

jeste ako ispostavi eu1 papir a koji ti treba ako kupujes novije vozilo a na fakturi ti je preko 6000e a eu1 npr Nemci jako tesko izdaju jer smo mi Srbi i sa tim muvali. Tako da malo se raspitaj

tsts

pre 2 godine

Carina se uopšte nije povećala, samo nema više carinjenja vozila po fakturi koja iznosi 1.000e a vozilo vredi 10.000e.
Kukali ste što je tako bilo i što su tako oštetili državu, sad kukate što više ne mogu da kradu??? Odlično istraživačko novinarstvo-pitati prodavca na pijaci

C i n i k

pre 2 godine

Polovan auto od 2014 i mladji su jos uvek odlicni automobili i na zapadu..
A ako je nko ubedjen da se u DE vozi samo 2020 i 2021 taj je bas naivan...

Aleksandar Aca

pre 2 godine

Carina nije skocila, nego je samo obustavljena sema vecine "prepostenih" prodavaca polovnjaka koji su carinili automobile na stelovane fakture sa drasticno nizim iznosom iz inostranstva i tako korist pribavljali sebi. Npr automobil koji vredi 10 000 EUR u inostranstvu, laznim fakturama su stelovali da automobil vredi 2000 ili 3000 i tako je osnovica za pdv drasticno umanjena i samim tim umesto da pdv bude 20% od 10 000 (2000) on je 20% od 2000 (400). Naravno da su razliku ostavljali sebi i izdavali fakture i fiskalne racune na trecinu cene automobila. Ostecena drzava, osteceni kupci zarad licnih interesa pojedinih prodavaca polovnjaka. Cast izuzecima, postoje naravno i firme koje su posteno radile i kod njih cena ostaje apsolutno ista.

koronarius

pre 2 godine

Toyota rav 4 i Honda Crv, benzinci 2008. godiste. Prosle godine u ovo vreme za 7500 si mogao da biras na mobile de. Sada ta ista vozila krecu od 7600. Vidim ja, motace se bajs ovog leta.

ronin

pre 2 godine

Svako malo tekst o poskupljenju polovnjaka, kad da neko naručuje tekstove, a isti automobili se vrte na oglasima non stop. Džaba ponavljate, narod neće da kupi te krševe ni za ove sad cene, a kamoli ako poskupe, bolje napravite akciju i spustite cene da se auto proda umesto što vam stoji na placu godinu i više dana i samo jede novac.

mile

pre 2 godine

Carina nije skocila, nego je samo obustavljena sema vecine "prepostenih" prodavaca polovnjaka koji su carinili automobile na stelovane fakture sa drasticno nizim iznosom iz inostranstva i tako korist pribavljali sebi. Npr automobil koji vredi 10 000 EUR u inostranstvu, laznim fakturama su stelovali da automobil vredi 2000 ili 3000 i tako je osnovica za pdv drasticno umanjena i samim tim umesto da pdv bude 20% od 10 000 (2000) on je 20% od 2000 (400). Naravno da su razliku ostavljali sebi i izdavali fakture i fiskalne racune na trecinu cene automobila. Ostecena drzava, osteceni kupci zarad licnih interesa pojedinih prodavaca polovnjaka. Cast izuzecima, postoje naravno i firme koje su posteno radile i kod njih cena ostaje apsolutno ista.
(Aleksandar Aca, 10. maj 2021 19:48)
istina,mada novinari ne zele da pisu o tome. Ali ako cemo realno,kako je kupac ostecen ako je platio dazbine 400e umesto da plati 2000? Evo npr ja sam planirao da uvezem neki noviji auto ali umesto toga i dalje cu voziti auto star 15 god. Nije bas ni to resenje,treba podmladjivati vozni park

r53

pre 2 godine

Jesenas kupljen polovan auto 2017 godiste, sam nasao preko mobile.de i platio uvoz, sve ukupno izaslo 26.000. Pre neki dan gledam kod nas isti takav model ide preko 30k. Definitivno poskupelo sve. Samo sto mi u principu to i ne igra neku ulogu jer verovatno nece biti na prodaju bar jos 5 godina.

Duk

pre 2 godine

Agde su to poskupeli automobili bas necidim na oglasu...a da su davanja otisla otisla su ..sto da poskupi kad u srbiji ima masa vozila koja nemogu da se prodaju ..dok se to neproda doce opet neki novi zakon

Vlada

pre 2 godine

A i cene jeftinih ili najjeftinijih novih automobila su porasle za toliko. Primer Dačije. Hečbek su izbacili iz ponude, samo sedan i Stepway. Najeftiniji model Dačije u odnosu na najjeftiniji model od pre koji mesec je preko dve hiljade evra. Oko trideset odsto skuplje. Osnovna cena je bila za Sandero hečbek oko 8250 evra a sada je Sandero sedan i to za 10400 evra.

koronarius

pre 2 godine

U kom to univerzumu su vozila 2010. godiste za reciklazu??? Vi ocigledno niste nigde mrdnuli i nemate pojma koja je prosecna starost vozila u EU.

peca

pre 2 godine

Zvanicno carina nije poskupela 98%, prosto, to se nije dogodilo! O cemu vi to pisete, o cemu prica taj preprodavac?!? Verujem da nisam jedini kome nista sa ovim nije jasno!

XXL

pre 2 godine

Cccc šta učini korona ljudima, a Zapad se iz petnih žila trudio da obuzda svetsku ekonomiju, da bi prodavali second hand car po višoj ceni.

Moca

pre 2 godine

@Kobaja grande Već ste nedavno imali sličan komentar ovde, evo i ovde da dobijete odgovor - nov auto nije realna opcija za 90% ljudi u Srbiji. Da, 12k evra jeste superpovoljno za mini-van uz karakteristike koje ste naveli, a to čak nije ni jedina dobra ponuda. Tu je i redizajnirani Tipo, pa novi Sandero/Stepway i još par modela ali ne vredi, u zemlji u kojoj je medijanska plata 400-450e, nov auto pa čak i na kredit je većini nedostižan cilj.

nes

pre 2 godine

Pišete takve gluposti da je to neverovatno!! Carina se nije povećala , carina je 12.5% na uvoz polovnih automobila i pdv 20%. Carine su oslobodjeni automobili proizvedeni u EU sa prilozenim EUR1 dokumentom prilikom uvoza. To sto se do sada radilo u Subotici je sledeće: carinili se po trećini cene iz kataloga zbog kao nekog ugovora! Prevara koja je državi odnela milione evra i stavila ih u džepove uvoznika carinika i speditera u subotici. U toj razmeri to je bilo dozvoljeno samo u Subotici i pare su uzimali tačno odredjeno ljudi . I preko svega priznavala se a i danas se priznaje izjava na fakturi koja menja eur1 dokument , a koja nije prošla izvozno carinjenje ,odnosno nije overena od strane carine zemlje izvoza. Opet se država krade za čist prihod, jer je carina čist prihod za razliku od pdv- a.

Искуство

pre 2 godine

Требало је градити бициклистичке стазе упоредо са ауто-путевима и магистралама, једно поред другог. Не знам колико би то скупо било, али цела нација би била срећна. Замислите да бициклом обилазите целу Србију? И на сваких 50 до 100 км правити пансионе за бициклисте где може јефтино да се одспава и нешто поједе (плус бајк сервис). Па то би било лудило. Туризам би скочио за 1000%. Ово ми је пало на памет кад сам сад ишао колима до Дрине, 170км у једном правцу, кроз предивне пределе. Али осим пута за аутомобиле ништа више. На многим деоницама чак и пешаци иду поред пута ризикујући живот јер немају куд другде. Зашто смо ми тако проклето глупа нација?
(само бицикл србина спашава, 10. maj 2021 22:35)
Све тачно. Ево још једног примера: од Сремских Карловаца до Стражилова (4.5 км) не да нема бициклистиче стазе, него нема ни тротоара! Па ко преживи сеоски уски асфалтни путељак, нека прича. Нема ни табли, ни ознака куда да се иде, као да је средњи век. И онда као туризам, ово, оно...ништа од тога.

Duk

pre 2 godine

I jos nesto..ma kakvi pojedinci kakva subotica ... tolerancija je priznavana svima u svim mestima i svi su carinili vozila isto ..ala pa nije niko lud...pojedinci..kakva glupost

dzordz

pre 2 godine

kapiram, da ILI onomad nije radjeno po zakonu, ili sada se ne radi po zakonu!!!! jer zakon je isti sada i pre 4 meseci, znaci neko radi ili je radio protivzakonito.da li ce neko od uvoznika sa laznim firmama i carinika na njihovoj plati da zavrsi u zatvoru ili?lazne firme ne samo da snizavanju uplate u budzet srbije pri placanju pdv pri uvozu , vec i smanjuju poreze na dobit krajnjih firmi koja prodaju vozila(one fakturisu zaradu 50 eura i placaju 10eura dobit na autu od 20000eura, a razliak u ceni im je i po 5000 eura) razlika dobiti se pretapa u nove automobile u onoj prvoj firmi pri uvozu u srbiju ,dobit niko ne placa, pdv na nova auta se racuna kao na polovna!! ta nova prikazana u nemackoj kao polovna takodje opmogucavaju snizenje cene ispod dilerskih itd...,ali kog briga?

Shkot

pre 2 godine

Nejasna je situacija i sa uvođenjem merenja izduvnih gasova na tehničkom, pa se umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine) koji su na zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila, od 2014. godišta.

To je samo mit, jer prema najnovijoj statistici udruženja evropskih proizvođača automobila srednja starost automobila u EU je skoro 12

https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age

Boris

pre 2 godine

U novembru prosle godine carina za golf 7 1.6 TDI bila 1.100 eura, sada za isti takav auto iznosi 2.300 eura ! Takvi potezi drzave prema gradjanima su u najmanju ruku idiotski
(Niko vise ne uvozi, 10. maj 2021 15:40)
@
Mislis porez a ne carina

x2

pre 2 godine

Taj izraz CARINJENJE najviše zbunjuje... nema carine na vozila iz EU, 0%.. osim ako ima mnogo recimo japanskih delova ali toga praktično i nema. PDV je bio i ostao 20% i to je najveći deo troškova i nije se menjao. Sada se vrv PDV računa kataloški a ne po višestruko umanjenim računima.

Harambe

pre 2 godine

@(Reziel, 11. maj 2021 08:43)

Slazem se sa tobom, osim da su carinici prestali da kradu. Tesko da ce to da se desi. Mozda sad ne "kradu" na ovim automobilima kao ranije sto su, ali sigurno imaju neku varijantu za svoje "usluge".

nobody

pre 2 godine

Vlasnik sam firme koje se bavi uvozom vozila. Ne kupujem ni jedan auto preko oglasa već isključivo preko licitacija i za svako svoje vozilo dajem garanciju na kilometražu, legalost kao i da vozila nisu havarisana. Prodajne cene vozila su mi od 6000-17000e. Država je povećala troškove( sa razlogom, prosto je mnogo kola uveženo na ‘lažne’ fakture) i to se znatno održava na posao i na cenu koštanja vozila koje prodajem. Daću vam konkretan primer: vozilo kupim po ceni od 6500e(od lizing kuće)u inostranstvu, moj PDV bi trebao da bude na to 1300e(20% na osnovicu)+ eko taksa, amss itd, ali po novom katalogu se inostrana faktura od 6500e koliko sam ja zaista platio auto(može da se proveri preko izvoda iz banke) ne računa, već ja plaćam dažbine na 8000e(gubim 300e bez ikakvog razloga) koliko on košta po novom katalogu. Molim Vas objavite komentar i neka se neko zaista pozabavi ovom temom.

Gagi

pre 2 godine

Jel ima neko iz struke da objasni, jel ima ili nema carina na polovnjake iz EU?
Šta se to plaća prikikom uvoza?
Pre dve god sam našao auto u Švici i odustao ood uvoza zbog komplijovane procedure...

Stole

pre 2 godine

Imam jedno pitanje: Da li se plaća carina na polovno vozilo uvezeno iz Nemačke, 2010 godište proizvedeno u Velikoj Britaniji. Te 2010 godine V.Britanija je bila članica EU. I vozilo je po tome proizvedeno u EU.
Odnedavno V.Britanija više nije članica Unije. Kako se to danas tretira?

mile

pre 2 godine

Imam jedno pitanje: Da li se plaća carina na polovno vozilo uvezeno iz Nemačke, 2010 godište proizvedeno u Velikoj Britaniji. Te 2010 godine V.Britanija je bila članica EU. I vozilo je po tome proizvedeno u EU.
Odnedavno V.Britanija više nije članica Unije. Kako se to danas tretira?
(Stole, 10. maj 2021 22:54)
od januara se placa carina na takva vozila ali sporazum je potpisan s UK,strpi se do kraja maja i ukinuce carinu

Duk

pre 2 godine

I jos nesto za pametne...kupci u srbiji i ovako zele samo jeftin auto sto manje para...e promenom dobice jos vece krseve jel sad tek napolju nemozes platiti auto ...sad ce ko hoce da veze uvoziti ove po milion i po km pa vam eto jeftino

Haha

pre 2 godine

@(ZnaOnKoSam, 10. maj 2021 16:39)

Bio svojevremeno Leon Style na oglasima, tako nesto oko 2god. star, za nekih 16 hiljada. Vlasnik se pravio pametan, uzeo auto na akciji za nekih 14.5 hiljada, a onda posle dve godine resio da ga proda za 16 hiljada, posto je cena van akcije bila nesto ispod 20 hiljada.