Ponedeljak, 19.04.2021.

11:30

"Kec" slavi jubilej: 50 godina zastave 101

Izvor: B92

"Kec" slavi jubilej: 50 godina zastave 101 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 3 godine

Šta tu ima da se slavi? Što smo bili diktatura, pravili ovakve zastarele krševe, šatro po licenci, a ustvari drastično gore i od totalno zastarelog originala, i što su komunistički razbojnici, da bi štitili nezarađene plate neradnika koji su te krševe pravili, onome ko je imao novca i hteo da vozi nešto normalno, zacepljivali carine i poreza otprilike u vrednosti još jednog auta? Umesto nostalgije za mentalnom, moralnom i aktuelnom bedom te države i tog doba na osnovć debelo retuširanih sećanja. ili, pak, nepostojećih kriterijuma samoupravne svetine, normalni ljudi koji su to doba doživeli i neće da lažu sebe trebalo bi da plaču u čemu su straćili deo života, dok je neko vozio Mercedese i Maseratije. To što se, da izvinete, nekom tada još dizao, i što se sa setom seća kako je neku brkatu snajku pričepio na zadnjem sedištu, ne znači da to zadnje sedište nije pripadalo sramnom kršu od automobila koji je mogao da nastane i da se vozi samo u jednoj sramnoj, nemoralnoj i maloumnoj državi :))

nemanja.s

pre 3 godine

U evropi je golf 2 80ih kostao 13,14,15 hiljada maraka, kakvih 25 hiljada, a bio je naravno avion za sve zastave, koji su 70ih bile konkurentne i inovativne, ali vec u 80im dinosaurusi.
(grobar, 20. april 2021 12:12) # Link komentara

Можда у Европи. У СФРЈ је имао царину од 20 -30 посто, јер је склапан у Сарајеву, од махом, увозних делова. Без царине је била Застава, као 100 посто домаћи ауто. Рено, Опел и Фолксваген и возила из социјалистичког блока су имали повлашћену царину од 20-30 посто, јер смо извозили делове за те моделе. Тада се чувало тржиште и упошљавала домаћа индустрија. Југославија је радила делове за све светске марке аутомобила.

Ivan ZG

pre 3 godine

Sjećam se da je imao ultra čudan raspored brzina. Prva je bila jako velika i auto je išao do 50 km/h. Zato je kretanje iziskivalo jaki gas (Yugo 45) i lagano puštanje kvačila. Druga je išla i malo preko 100 ako ju se maksimalno razvuče. 3 do 125-130 i četvrta 140. Rezultat je da je taj auto bilo naporno voziti u gradu jer nije bio elastičan pa se moralo stalno raditi sa mjenjačem. Tako mu ni potrošnja nije mogla biti mala. Da bi povukao morao si ga zavrtiti barem do (po uhu) 3.000 okretaja. Grijanje je tako slabo radilo da si to mogao osjetiti samo po ljeti, a ne po zimi. Ali si zato po zimi osjetio sve greške iskrivljenih vrata jer je kroz spojeve ulazio hladan zrak.
Sjećam se kod preuzimanja auta mi dođemo na parking. Sestra hoće bijeli auto. Jednom ispuštene 1-2 gume. Drugi nema retrovizor. Treći zadnji brisač. Četvrti neće upaliti na parkingu. Slab akumulator. Peti nema antifriz. Iscurio. Katastrofa. Jedva smo našli neki koji ima sve dijelove ali se ispostavilo da je akumulator bio brzo za zamjenu. Sa parkinga ga odvezli direktno majstoru da sve provjeri i podesi kako treba.
Čudno da je propala Zastava. Od silne brige za kupca.

Milivoje

pre 3 godine

prva 60, druga 100 na sat, treća 130, četvrta 140 i tu je kraj....četvrtom ideš 80, pun medju gas, treća i evo stotka čas posla, četvrta i "overdrive", koji naravno, nema, ali tako dobro ide....confort 81 god. prvi vlasnik, trulio kao perda, mnogo dobro služio i išao ko blesav....sjajan automobil u to vreme zaista !!!

Филипинац

pre 3 godine

(Acko, 20. april 2021 17:21) Ако можете да нам објасните везу између живота и смрти друга тита са радом инжењера на развоју у Застави, организацију производње као и контролу квалитета исте. Ево и пример, слаби фарови на кецу су решавани тако што су људи стављали дебље каблове и мењали позицију релеја. Како су живот и смрт или било које стање друга тита утицали на то да више деценија сама фабрика није могла уради исто или да инжењери нађу друго решење за проблем?

jo

pre 3 godine

Kec je rodonacelnik hecbek klase u evropi, svidjalo se to nekom ili ne... Auto koji je bio vrh u klasi kada se pojavio, nista vise ili manje pouzdan od drugih takmaca iz nemacke italije ili francuske...tek kada je vreme pregazilo njegovu tehnologiju- pocetkom 90ih, Golfovi, Kadeti, Tipo i ostali sa direktnim ubrizgavanjem goriva postali su pouzdaniji od njega...da je rukovodstvo Zastave uspelo da modernizuje mehaniku, motore kao i proces proizvodnje i kontrolu kvaliteta danas bi imale naseg takmaca Daciji ali... sta bi bilo kad bi bilo...

Acko

pre 3 godine

O kakvom unapredjivanju govorite jer posle smrti Tita prioriteti su bili nesto drugo i tako poceli ratovi i od 80-ih pa do cak j sad se osecaju te posledice,gde ce se unapredjujemo a kad bokje razmislim to je i bio cilj nekih velikih evripskih sila,da nas uniste na svakim nivou da stanemo sa svime da bi oni bili jaki,al dobro...ojacacemo,polako samo.Inace Zastava je u to vreme bila mocan automobil,pa sta je jedan VW imao da ponudi tad kad je predstavljen Stojadin,Golfa nije bilo ni od korova.A i taj Golf kad je izaso pa sta je on imao bolje od Stojadina...cak je bio i gori.

Filip

pre 3 godine

Moja ćaća prvog kupio 1972, sa talijanskim motorom. Mene sad toliko ni svemirski brod ne bi oduševio.
Kasnije kupili 101 specijal, opet talijanska mašina od 1300 kubika. Oba perfektno služila. U vezi cene, oba kupljena na kredit, bez da je porodica osetila neki nedostatak. Kasnije sam i ja kupio 128-icu. Tad je već stigla kriza pa je bila polovna. Delovala onako malo kao krš. Ali s njom smo ipak stigli od jadrana pa do severnog mora... a nikad nismo ostali na putu. Posle smo prešli na polovne strance. Ipak je to automobil iz davno prošle ere i nije više bezbedan.

Пилипенда

pre 3 godine

За време када је изашао био је добар ауто, као рецимо Дачија Логан прве генерације, е сад Логан је са годинама напредовао, а Стојадин није и то је оно што га је убило. Да је напредовала Застава све би било другачије, можда би чак неко и хтео да је купи, неко озбиљан.

aleks

pre 3 godine

Sad da spreme 5 vozila za put kg-kiliman. neverujem da bi i najbolji wrc timovi stigli na odrediste.... ne zato sto je kec bolji auto nego zato sto je svet iz vremena keca i sada potpuno drugačiji... A i da uzmu direktno sa trake novih pet vozila u klasi tog keca sad nebi ni jedan dosao do kiliman....

Ivan Polić Zoki

pre 3 godine

IvanZG@
jugo45 je 1990. sam platio 10500 maraka, naravno u dinarima, tako da bi te zamolio da ne izmišljaš, početkom '91e su hrvati ukinuli savezni porez ili carinu, zaboravih šta je bilo u pitanju, i tada se za iste te pare mogla pazariti škoda favorit, kudikamo bolji automobil, koji je tada postao i najprodavanije vozilo u Hrvatskoj.

T

pre 3 godine

Auto je bio dobar za svoje vreme, nastao je na modelu koji je bio auto godine 1971. u Evropi. Ali Zastava se ni najmanje nije trudila da ga vremenom poboljša. Znam priču od čoveka koji je radio u ovlašćenom servisu, čovek je inženjer. Stalno je bio isti kvar na nekom relativno jeftinom ali bitnom delu. Trebalo je redizajnirati deo. Oni su bezbroj puta ukazivali fabrici na problem, Zastavu nije bilo briga.

Ivan ZG

pre 3 godine

1990. moja sestra uplatila Yugo 45. Trebao je koštati 5.500 maraka, ali dok ga je čekala pola godine cijena pala na 4.500 maraka. Njena plaća je bila 1.000 maraka kao diplomiranoj arhitektici sa 2-3 godine staža.
Vozila ga 7-8 godina i prešla 120.000 km. Auto je vidio i Rim i Milano i Barcelonu i Madrid i Porto i Lisabon i Helsinki i Varšavu i Budimpeštu i Beč. Sve odradio bez kvarova (ne u istom putu) uz jednom zamijenjene platine
koje ste uvijek morali imati uz sebe.
Majstor poštela ventile i motor radi jako tiho. Za 10 dana dođe sestra i motor radi kao traktor. Pitam majstora šta mu je, a on kaže: "To ti je Yugo. Ima samoraštelajuće ventile."
Za novce koliko je plaćen odličan auto. Jedino ga je vrijeme pregazilo već 5-6 godina nakon što je izašao. Tehnika Stojadina sa kraja 60-tih u drugoj karoseriji. Da ne govorim da je tada izašao Tipo sa puno boljim i štedljivijim motorima i aerodinamikom.
Debljina lima na Yugu za 1-2 mm premala. Antikorozivna zaštita duplo preslaba (nanos cinka na limu).

popadic

pre 3 godine

imali smo 2 nova,prvi sa italijanskim motorom a drugi sa onim iz Rakovice.Prvi presao 200.000 bez intervencija a drugi isao na generalku posle 35.000.U Kragujevcu mogu samo kafu da kupim u kaficu i to italijansku,zao mi je ali je tako.Daleko vam lepa kuca i vama i komunistima

c i t i z e n

pre 3 godine

Возио сам многа кола различитих класа, од фиће до BMW-а. Кец ми је био први ауто у власништву и тешко сам се одвојио од њега. Зависи шта очекујете од аута - да се покажете другима, да се превезете, да пренесете или нешто друго. Ја сам кеца имао са наменом да се брзо и безбедно превезем до жељене тачке и сигурно транспортујем товар. Ту намену је поштено извршио и никада није разочарао. Жао ми је било што сам морао да га пензионишем после 18 година вожње.

grobar

pre 3 godine

U evropi je golf 2 80ih kostao 13,14,15 hiljada maraka, kakvih 25 hiljada, a bio je naravno avion za sve zastave, koji su 70ih bile konkurentne i inovativne, ali vec u 80im dinosaurusi.

Aleksa78

pre 3 godine

još da dodam...moj prvi automobil je bio upravo stojadin, posle par meseci zamenio za opel kadet 1.3. Razlika kao da sam seo u F1,pa onda treba bit lud i pričati sa poštovanjem o tim krsinama. ok, razumem nostalgiju, ali treba biti realan.

Asigard

pre 3 godine

Slavimo ga pa nema. Gde nam je fabrika Zastava? Pogledajte na kom su nivou Skoda i Dacia danas a gde su bili u poredjenju sa nama 1990? Treba da obelezavamo ovakve datume ali kao dane zalosti kako smo propali.

Nada

pre 3 godine

Taj auto me je ostavljao gde god da krenem po gradu. Malo jače dodam gas da ubrzam a nisam prebacio u nižu brzinu on presisa i onda čekam sat vremena da izvetri sa otvorenim poklopcem za filter vazduha. A o limariji da ne pričam.
(idiocrasy, 20. april 2021 10:09)


Ala ti pričaš gluposti.

peter

pre 3 godine

Da li bi mogao neko da mi kaze, koliko je kostao ovaj auto?
(aKronononiM, 19. april 2021 18:28)

Cale mi pricao da su ga kupili tako sto su stavili 3 plate na gomilu i ostatak na otplatu koja je bila tako mala da nije znao ni da je auto otplacen, slucjano video. Inace, problem sa kvalitetom je nastao zbog nacina razmisljanja ljudi u socijalizmu koji nisu morali da se bore sa konkurencijom. To sto su trulili je banalna stvar, nije ih bilo briga, limove su drzali nezasticene napolju. Posao je cvetao,cekalo se na red, sve se prodavalo, novca je bilo,a li je i svest bila plitka.

Aleksa78

pre 3 godine

Neću da pričam sa setom o zastavinim vozilima( iako je šteta što i dalje nema te fabrike) pre svega jer je sve kopija Fiata, pogotovo nema mesta za " ficu " koju svet zna kao Fiat 500. Stojadin, 128 i drugi nisu naši. Yugo i florida možda da. Imao sam stojadina i ja, otac jedno vreme ficu, kad ne znaš za bolje ok je, ali u principu sve je to krsina bila kad malo prođeš i vidiš.

Pera

pre 3 godine

Srbija, vesele devedesete, toplo letnje popodne. Dolazi nam rodjak da pozajmi mesalicu za beton, svojim stojadinom specijal sa alu felnama i obrtomerom. Ja ga pitam: Pa gde ti je prikolica, kako ces poneti mesalicu? On nista, otvori gepek, podignemo mesalicu i popreko je stavimo, i zatvorimo gepek. Auto za sva namene ;)

TedThüringen

pre 3 godine

Imao sam.svijeltlo plavi mediteran i bio glavna faca u gradu hahaha.
Divna vremena kad je kako znamo reći i Bog hodao po zemlji.
Kako smo.se samo ovako srozali svi skupa.
Pozdrav od jednog Zagrepčanina daleko od svog grada.

Avaya

pre 3 godine

Мотори са ходом цилиндра од само 55мм, што је омогућавало спортски звук и реакцију на педалу гаса. јефтин за одржавање (говорим о периоду после 2000 из личног искуства): сет квачила са рукама око 80-90 евра, оба предња фара са носачем на бувљаку ново за неких 25 евра мах, за санке се не сећам тачно цене, али ни оне нису биле скупе, кочиони цилиндар или чељуст, ни то није било скупо нешто, што се говорило, делови у свакој трафици, сваки мајстој је могао да га поправи. Е сад, безбедност, са тим Фиат/Застава никада нису могли да се похвале, само погледајте краш тестове Лада на задњи погон (2101-2107 модели), све ће вам бити јасно. Флорида која је требала бити наследник, никада се није успела да се производи у великим серијама иако је представљала нашу верзију Фиат Типа произведено само око 28 000 примерака и исто је боловала од корозије. Кец је остао као лепо сећање на један период док се учило да се вози, многима су Заставина возила била прва...

Drajver

pre 3 godine

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1845080#k35965074

Slicna prica i sa mojim matorim! Odlicno se secam, bio sam dete, druga polovina 80-tih.

U zastavi su nas tretirali kao stoku, bukvalno smo morali da idemo za njima i da moljakamo da uopste narucimo auto. Uz silnu muku je narucena zastava 128, crvena trula visnja boja uz doplatu, spojler na gepeku, radio i novi retrovizori (aerodinamicniji i kvalitetniji).

Kada sam otisao sa ocem da preuzme auto sa auta koji je placen je skinut retrovizor i nisu dozvolili preuzimanje nekompletnog automobila ali su mu ponudili da uzme zastavu 128 obicne crvene boje, sa manjim spojlerom, bez radija iako je platio boju i radio. I uzeo je, muka mu je bila. Posle smo saznali da je isti dan tu doplacenu 128 preuzeo radnik zastave za sebe a platio je ovu obicnu i dobio popust kao zaposleni zastave.

Ne ponovilo se! Muzli nas tada neradnici a muzu nas i danas!

Inace auto je u sledecih deceniju i po presao preko 200.000km, limarija je otisla dodjavola iako je garaziran, tri puta radjena generalka, nekoliko karburatora promenjeno iako je stavljen filter goriva naknadno i menjan redovno tokom malih servisa. Radio nije bilo svrhe instalirati jer je zvucna izolacija tuga. Grejanje iz kabine nije moguce bilo ukljuciti od prvog dana, sediste vozaca vareno nekoliko puta dok sam ja dosao na red da ucim da vozim itd itd.

idiocrasy

pre 3 godine

Taj auto me je ostavljao gde god da krenem po gradu. Malo jače dodam gas da ubrzam a nisam prebacio u nižu brzinu on presisa i onda čekam sat vremena da izvetri sa otvorenim poklopcem za filter vazduha. A o limariji da ne pričam.

Dzoni

pre 3 godine

Tatin prvi auto stojadin, beli, i to sa fiatovim motorom, jos ga spominje. Posle uzeo opet stojadina, stalno pricao kako stari fiatov motor "bolje vuce". Ja ucio na njemu, vozio ga, i dan danas mislim na njega... da imam para uzmem neki, da se dotera u fulu... ih. Imao i saobracajku, ne mojom krivicom, na raskrsnici odvalio golfa, posle mi vlasnik golfa kukao da sam mu pomerio motor (on je bio kriv) :) Mom stojadinu nista, pajserom ispravio blatobran jer je kacio gumu i to je to. Kakvo je samo gorivo progutao bez problema za vreme sankcija, sta smo sve sipali u njega iz tih flasa... Za to vreme odlican auto.. sta su moji preneli sa njim to je strasno, sa prvim stojadinom vikendicu izgradili..koliko je cementa preneo i gradje.. i jos onaj krovni nosac na njemu... Bilo nekad.

Komša

pre 3 godine

Da vam bude lakše da shavtite, objasniću u tadašnjim nemačkim markama (sredina 80. tih.)
Peglica 3500 maraka, fića oko 4000 maraka, Škoda 5000, Moskvič 5500, Jugo 7-8000, Renault 4 8000, Stojadin 8000, Lada 9000, ondašnjih maraka. E sad za one što Stojadin porede sa Golf-om (25.000 DM), Kadetom (22 000) ili Renaultom 5 (17000 DM)...
Stojadin je bio daleko dostupniji običnom čoveku, ali i njega je retko ko mogao da kupi novog. Plata je bila, kako gde,a ali u proseku 500-700 maraka. Tek kratko vreme, 1990. godine su plate napumpane na oko 1000 maraka, ali veštački i 91. je sve puklo. Auto je u SFRJ bio daleko veći luksuz nego danas. Nije bilo uvoza polovnih vozila, a krediti su 80. tih godina bili već ređi...
(nemanja.s, 20. april 2021 09:24) 
Mislim da je uvoz polovnjaka bio dozvoljen ali su carine bile stravične.
Bukvalno si morao da pored svojih kola kupis drzavi još jedna.
Sto se Keca tiče ,svi su hvalili onog sa italijanskim motorom.
Iskreno,meni je lepši nego Jugo (koji je bio moj prvi auto)...
Matori posle uzeo Reno 4,nov - bolji auto ali nikada ga nisam voleo - kao Smederevac na točkovima.I onaj kišobran ,fuj.

Srđan BL

pre 3 godine

Djetinjstvo proveo u njima. Otac od 1978. do 1991.god. promjenio 5 sluzbenih (cetvrtog otkupio, a petog zadnjeg Skala 55 on kupio 1991.godine, jer im je pred rat bilo dozvoljeno da rade na svojim vozilima uz priznate troskove amortizacije)... Ovom zadnjem motor imao probleme od pocetka, odusak morao van nakon godinu dana, prodan 1994.god.

nemanja.s

pre 3 godine

Da li bi mogao neko da mi kaze, koliko je kostao ovaj auto?
(aKronononiM, 19. april 2021 18:28) # Link komentara

Da vam bude lakše da shavtite, objasniću u tadašnjim nemačkim markama (sredina 80. tih.)
Peglica 3500 maraka, fića oko 4000 maraka, Škoda 5000, Moskvič 5500, Jugo 7-8000, Renault 4 8000, Stojadin 8000, Lada 9000, ondašnjih maraka. E sad za one što Stojadin porede sa Golf-om (25.000 DM), Kadetom (22 000) ili Renaultom 5 (17000 DM)...
Stojadin je bio daleko dostupniji običnom čoveku, ali i njega je retko ko mogao da kupi novog. Plata je bila, kako gde,a ali u proseku 500-700 maraka. Tek kratko vreme, 1990. godine su plate napumpane na oko 1000 maraka, ali veštački i 91. je sve puklo. Auto je u SFRJ bio daleko veći luksuz nego danas. Nije bilo uvoza polovnih vozila, a krediti su 80. tih godina bili već ređi...

fizika

pre 3 godine

Kec, duzina 3.84m 
Suzuki Swift je 3.86m 
Kako? 
I vozila se cela porodica u kecu, danas kazu za 4.03m Grande Punto mali auto, nema mesta. Fiat 500L 4.15m mali???
(Pravedni, 20. april 2021 06:05)
-----------------
zbog bezbednosti i zvucne izolacije su automobili mnogo deblji. pri direktnom sudaru 5 osoba u puntu bi prevozila hitna pomoc. au u kecu bi ih prevozio onaj crni karavan posle.

atomci

pre 3 godine

Koliko li je kostao tada nov da se kupi ?
(Marenda, 19. april 2021 17:26) # Link komentara

Zastava 126pgl - 19 prosecnih plata.
Zastava 101 skala - 38
Zastava florida 1.4 - 75
Mercedes Benz 560 SEC - 1231 prosecnih plata

Oko 1977. godine.

Ako vas interesuje zanimljiv tekst procitajte: Како се у Југославији куповао аутомобил - Фадила Хаџић СТАРТ 1977

Totalnonebitan

pre 3 godine

@ Pravedni Postovani kola se sad prave sa daleko vise materijala zbog povecane bezbednosti, vece brzine... Cist primer koji ste dali kec ako dobaci do 140km/h a suzuki bez problema, da se desi sudar pre bih bio u suzukiju. Da me pogresno ne shvatite moj prvi auto je bio zastava 128 iz ‘88 sa fiatovim motorom, usli smo svuda i bili sretni, sad ti isti ljudi sede u opel astri h, samo idu brze i konfornije. Tu je klima, bolji muzicki sistem ali i veca brzina i bolja bezbednost.

Carrera

pre 3 godine

Kupio ga 1974 gog. vozio do 290 hiljada km i radio generalnu sa original italijsnskim delovima. Prodao ga rodjaku koji je dogitao do 360 hiljada i nije vise imao volje da menja pragove i blatobrana.

Pop Cira

pre 3 godine

Moj cale je imao jedan boje trule visnje - nije mogao bas da bira boju. Italijasnki motor. Posle 7-8 godina limarija u raspadu, ali motor radio besprekorno.
Uplatio 80-tih Confort, ali je prestao da se pravi i uvalise posel 9-10 meseci cekanja GT ili GTL. Nikad nije bilo isto, motor problematican od pocetka

ZnaOnKoSam

pre 3 godine

Kako je moguće da neko uradi promo foto katalog za novo vozilo koje treba da plasira a da pritom ne montira brisače? Da li je ovo realno?

igor

pre 3 godine

obozavao sam ga. prešao u njemu 450 000 i vozio najbolje devojke svog života. Ako udje u keca znaci da je normalna. na zlost istrulio je skroz i ode za 200 evra a sad razmišljam da kupim jednog da me seća na mladost.

Pravedni

pre 3 godine

Kec, duzina 3.84m
Suzuki Swift je 3.86m
Kako?
I vozila se cela porodica u kecu, danas kazu za 4.03m Grande Punto mali auto, nema mesta. Fiat 500L 4.15m mali???

Radovan

pre 3 godine

"Postoji vic na tu temu. Grupa majstora i inzenjera na pocetku je bila na specijalizaciji u Italiji. Italijan objasnjava kako ispituju da li auto dobro zaptiva. Ostave macku zstvorenu u autu kad podju kucama a sutradan kad se vrate ako je macka ziva auto ne dihta, negde ulazi vazduh. Kada je kod nas pocela proizvodnja, a zbog slabog poznavanja italijanskog jezika, nasi zatvore macku pa ako do sutra ne izadje auto dobro dihta."

Mi smo uvek bili humaniji i čovečniji. Ali sadašnje generacije nemaju snage i morala da budu humani. Jel treba čovek da se uguši u kolima ili da mu magle prozori? Auto treba da ima odušak u gornjem delu vozila.

Kod mene u nekadašnjoj fabrici, kada se dobije plata, stolar (sporedna delatnost u fabrici) plati sve troškove stanovanja i života, sednu u ZASTAVA 101 on,žena i dvoje dece, odu na more i budu 15 dana. Vrate se i ostane im još para za pristojan život do sledeće plate.
Onda se kredit uzimao za kupovinu stana i auta.

Spiclov

pre 3 godine

Ko je u ono vreme (kraj 70’ pocetak 80’ godina proslog veka) imao ovaj automobil taj je bio baja. I to bas baja. Imao je specifican miris unutra. Drugaciji od fice. Prefinjeniji. Pa ko je imao naslone za glavu....Ja sam samo mogao da gledam. Moji su bili materijalna sirotinja ali vredni i posteni do bola. Mislili su da je to u Srbiji dovoljno i da cemo ga sigurno jednog dana imati. Stojadin ili ti Zastava 101 Confort, ostao je nedosanjan san.

irelandcalling

pre 3 godine

Imao belog Mediterana, mislim da se tako zvao. 1977-mo godište...već oldtajmer kad sam ga kupio. A ja 1974-to...
Neka priča ko šta hoće, bio ke to saaaaasvim OK autić.

XXX

pre 3 godine

Imali ga mi, bio za izvoz (sa onim žutim “navlakama” na sijalicama farova), dvogrli “Weber” karburator, 1300 cc i ,mislim 72 hp. Samo mi je žao sto “ćale” nije tada uzeo Toyota Corolla, jer je to bila dilema u istoj cenovnom rangu u to vreme (ili skoro ista cena). Bio je to “zvrk” od auta, ali je motor bio italijanski, a ne zastavin. Vozio sam ga i ja kasnije.

Andorra

pre 3 godine

Jel znate da je ovaj auto mogao tada da se kupi direktno iz fabrike .Kupio ga je moj otac davne 1977 godine nasha se verzija zvala LUX 😀.Imao je druga koji je radio u fabrici pa je kao pratio auto u proizvodnji .Podelio je mnoga pakla Kent cigareta kupljena u Grckoj kolegama na liniji.Kao rezultat toga ugradjen je "Egipatski"menjac na koji je tata bio ponosan jer ima menjac koji eto ide za egipatski pazar.Najlepshe detinjstvo smo proveli ovim autom a bio je kod nas sve do samog kraja zivota moga oca.

Гвозден

pre 3 godine

Мој матори је '83 купио специјала тегет боје од 1300 кубика у Словенији од неког нашег (Југословена) који је радио у Италији. Пионир музика са еквилајзерима дуж неба у њему је вредела више од самог аутомобила а и сам аутомобил је папрено плаћен. Због јаког мотора имао је две попречне споне (коске) и санке приде. Нажалост, током санкција морали смо да га продамо како би преживели али је и тад, иако већ стар, имао лепу цену..

kaokakao

pre 3 godine

San svih nas koji smo vozili Ficu, ali samo sedamdesetih i pocetkom osamdesetih. Vec od polovine osamdesetih je bio prevazidjen. Bili su tu vec Kadet suza, Eskort kockica i Golf kao nedosanjani uzori.
(Izotop, 19. april 2021 19:53)

Da, ali koja je bila razlika u cijeni?

Jovan

pre 3 godine

Moj cale je kupio 1980. polovnog keca 1974. godiste (sa italijanskim motorom) u oker boji gradjevisnkih masina. Elem vozio ga on, ja naucio da vozim na njemu, cale nastavio da vozi, prestao da vozi, ostavio ga da trune, nije upalio od 1991 do 1993. Istrulio na sajtnama i po krilima, tip doneo akumulator te 1993. da proba da ga upali, kec upali iz prve. Ode nas kec za 250 maraka.

MisterNo

pre 3 godine

Ja sam automobilski fan i posedujem 7 vozila. Pri čemu to ne kažem u smislu da se time hvalim, čisto da predupredim ove dežurne pljuvace. Vecina je nova i sve su to vozila više ili visoke klase, pretežno sa punom opremom za taj model. I sve je to super, lepo oni izgledaju, dobro se voze, sve je to puno nekakvih dugmića, navigacija, kože, ovo-ono ali na kraju je to samo čista konfekcija. Medjutim pošto sam takodje i vlasnik jednog od retkih preživelih speciala - i to orginal sa fiatovim motorom od 73 ks :) mogu samo da kažem da se više radujem kad sednem u njega nego u bilo koji drugi auto. Kad vozim keca imam osmeh od uva do uva, sve ostalo je samo lepo upakovana gomila gvozdja. I odmah da kazem, vozim ga svaki dan, vozio sam ga i danas a ako da Bog vozicu ga čak i kad Arapi budu prestali da pumpaju naftu jer su svi ostali prešli da voze ove elektricne veš mašine na 4 točka. Dakle srećan rodjendan našem stojadinu i hvala Zastavi na specialu - najboljem autu koji je ikada sišao sa trake u KG!!!

Milan

pre 3 godine

Eh, moj prvi nikad ne popravljen auto. Kako su dosadni ovi današnji automobili, samo redovan servis, čak više i ne poznajem majstora koji ga održava!

Ivan

pre 3 godine

Za breme u kojem se pojavio TOP model,posle je vec bio prevazidjen,komforan i visok i na krjau pouzdan,pa nije ni recimo Opel nista pouzdaniji bio tada,za kasnije je vec izgubio trku,do 90te je mogao da prodje posle je vec bio za gašenje ili neki redizajn,ali desio se rat...

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Koliko li je kostao tada nov da se kupi ?
(Marenda, 19. april 2021 17:26)

Moj kum je 1984. kupio novog keca (nije išao na more) i potrošio manje para od nas četvorice koji smo bili u Dubrovniku 17. dana. E, sada, da li je "Kec" bio jeftin, ili smo nas četvorica potrošili puno para, pitanje je za razmišljanje....

Martin taxista

pre 3 godine

(@Miki, 19. april 2021 18:23)
Miki druže potpuno te razumem!
Vozio sam Yugo,ovu spodobu nisam nikada voleo da vozim. A onu još goru spodobu 128 nikada nisam voleo ni da vidim!

Milos

pre 3 godine

Imali su moji i keca i juga, kao drugi auto, juga posle keca i mogu odgovorno reci da je kec za dve klase auto bolji od juga...što se komfora tiče, neprikosnoven je!

SASA

pre 3 godine

Pistoji vic na tu temu. Grupa majstora i inzenjera na pocetku je bila na specijalizaciji u Italiji. Italijan objasnjava kako ispituju da li auto dobro zaptiva. Ostave macku zstvorenu u autu kad podju kucama a sutradan kad se vrate ako je macka ziva auto ne dihta, negde ulazi vazduh. Kada je kod nas pocela proizvodnja, a zbog slabog poznavanja italijanskog jezika, nasi zatvore macku pa ako do sutra ne izadje auto dobro dihta.

Olivera

pre 3 godine

Moj prvi auto, slatko sam ga vozila godinama. Koliko sam se puta s njim selila iz stana u stan, selila i neke prijatelje. Zbog hedžbeka, mogla sam u njega da smestim pola kuće! Jednom prilikom, u njega su stale 2 fotelje, set klub stočića, neke sitnice i nas dvoje napred. Čudo je bio kec. Falio mi je kad sam se selila u inostranstvo, ali tada sam već morala da angažujem pro move međunarodne selidbe. Ali keca ništa nije moglo da zameni.
Gde sam sve putovala s njim, i na more, i na planine, i na razne festivale... Lepo vreme beše, a onjemu uvek razmišljam s nostalgijom. Srećan mu rođendan :)

cvrko

pre 3 godine

aKronononiM@
Stojadin je koštao 4000 ND odprilike 40 mesecnih plata,kod mene ga vozio samo pop i ucitelj,ucitelj je još imao peh jer se razvuklo sa isporukom i još morao "doplatiti" :(

Кен Ли

pre 3 godine

Сећам се како су у емисији Бранка "Коцкице" дизајнери из Заставе у простор између задњих седишта и стакла петих врата "кеца" сместили санке, "легле" само тако! :)

Izotop

pre 3 godine

San svih nas koji smo vozili Ficu, ali samo sedamdesetih i pocetkom osamdesetih. Vec od polovine osamdesetih je bio prevazidjen. Bili su tu vec Kadet suza, Eskort kockica i Golf kao nedosanjani uzori.

SASA

pre 3 godine

Dva puta sam kao posetilac obisao fabriku. Prese za limariju vidi se na njima da su donete iz Italije. Prve serije su radjene kod nas sto se lima tice a motori i ostali sklopovi iz Italije, kasnije DMB. Samo toliko dug period nikakvih promena nije bilo osim lajsni, branika, maske i jos nekih sitnica. Sta vise kvalitet na kraju je bio gori nego na pocetku proizvodnje. Drzava je stitila fabriku inace bi ili propala odavno ili bi se radilo na nekom pobolsanju.

sportski duh

pre 3 godine

Bilo jednom, jedan put , u nekoj dalekoj zemlji...
Sve se promenilo. I zemlja i ljudi i potrebe i tehnologija i karakteri i statusni simboli.
Lepo da se sećamo i onako , čisto da se kaže...
Mi danas nemamo ljude da poprave kola , a ne da ih naprave....

Miki

pre 3 godine

Najruzniji domaci auto posle svog rodjaka zastave 128.
Kao da su ga ovi nasi dizajnirali a ne Italijani.
1300 / Tristac je bio za 2 klase bolji automobil.

Miloš_NS

pre 3 godine

Želim srećan 50. rođendan legendarnoj Zastavi 101.
"Kec" je bio i ostao simbol jednog mnogo lepšeg vremena, kojeg se ponosno - istina sada već kroz maglu - sećam, ali i u kojem sam imao čast da živim prvih 8 godina svog života.

Moca

pre 3 godine

Sasvim korektan auto za vreme u kom se pojavio i prilično nakon toga. Moji su imali ovu prvu verziju a nešto kasnije i Comforta, što je u suštini bio malo ozbiljniji redizajn. Opšte je mišljenje, s pravom, da je opadanje u kvalitetu počelo uvođenje GT/GTL modela sredinom 80-ih a tada je već bio zastareo i kao model. Od Skale na ovamo je to već drastično lošiji auto a do 2008. se proizvodnja, da se ne lažemo, održavala veštački.

Djorke

pre 3 godine

Prvi auto koji sam vozio u grad - caletov 101 Confort, 82 godiste, zuti.

Uvek mi je toplo oko srca kada vidim kec-a na ulici, ali nedosanjani san mi je "Specijal" verzija. Nije ih mnogo prezivelo, 70 i kusur konja, pa je lomio traverznu, koseve i jos ponesto verovatno ... ali magnezijumske felne, dvogrli veber i obrtomer, sta ti vise treba :))

sportski duh

pre 3 godine

Bilo jednom, jedan put , u nekoj dalekoj zemlji...
Sve se promenilo. I zemlja i ljudi i potrebe i tehnologija i karakteri i statusni simboli.
Lepo da se sećamo i onako , čisto da se kaže...
Mi danas nemamo ljude da poprave kola , a ne da ih naprave....

Olivera

pre 3 godine

Moj prvi auto, slatko sam ga vozila godinama. Koliko sam se puta s njim selila iz stana u stan, selila i neke prijatelje. Zbog hedžbeka, mogla sam u njega da smestim pola kuće! Jednom prilikom, u njega su stale 2 fotelje, set klub stočića, neke sitnice i nas dvoje napred. Čudo je bio kec. Falio mi je kad sam se selila u inostranstvo, ali tada sam već morala da angažujem pro move međunarodne selidbe. Ali keca ništa nije moglo da zameni.
Gde sam sve putovala s njim, i na more, i na planine, i na razne festivale... Lepo vreme beše, a onjemu uvek razmišljam s nostalgijom. Srećan mu rođendan :)

Djorke

pre 3 godine

Prvi auto koji sam vozio u grad - caletov 101 Confort, 82 godiste, zuti.

Uvek mi je toplo oko srca kada vidim kec-a na ulici, ali nedosanjani san mi je "Specijal" verzija. Nije ih mnogo prezivelo, 70 i kusur konja, pa je lomio traverznu, koseve i jos ponesto verovatno ... ali magnezijumske felne, dvogrli veber i obrtomer, sta ti vise treba :))

MisterNo

pre 3 godine

Ja sam automobilski fan i posedujem 7 vozila. Pri čemu to ne kažem u smislu da se time hvalim, čisto da predupredim ove dežurne pljuvace. Vecina je nova i sve su to vozila više ili visoke klase, pretežno sa punom opremom za taj model. I sve je to super, lepo oni izgledaju, dobro se voze, sve je to puno nekakvih dugmića, navigacija, kože, ovo-ono ali na kraju je to samo čista konfekcija. Medjutim pošto sam takodje i vlasnik jednog od retkih preživelih speciala - i to orginal sa fiatovim motorom od 73 ks :) mogu samo da kažem da se više radujem kad sednem u njega nego u bilo koji drugi auto. Kad vozim keca imam osmeh od uva do uva, sve ostalo je samo lepo upakovana gomila gvozdja. I odmah da kazem, vozim ga svaki dan, vozio sam ga i danas a ako da Bog vozicu ga čak i kad Arapi budu prestali da pumpaju naftu jer su svi ostali prešli da voze ove elektricne veš mašine na 4 točka. Dakle srećan rodjendan našem stojadinu i hvala Zastavi na specialu - najboljem autu koji je ikada sišao sa trake u KG!!!

Moca

pre 3 godine

Sasvim korektan auto za vreme u kom se pojavio i prilično nakon toga. Moji su imali ovu prvu verziju a nešto kasnije i Comforta, što je u suštini bio malo ozbiljniji redizajn. Opšte je mišljenje, s pravom, da je opadanje u kvalitetu počelo uvođenje GT/GTL modela sredinom 80-ih a tada je već bio zastareo i kao model. Od Skale na ovamo je to već drastično lošiji auto a do 2008. se proizvodnja, da se ne lažemo, održavala veštački.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Koliko li je kostao tada nov da se kupi ?
(Marenda, 19. april 2021 17:26)

Moj kum je 1984. kupio novog keca (nije išao na more) i potrošio manje para od nas četvorice koji smo bili u Dubrovniku 17. dana. E, sada, da li je "Kec" bio jeftin, ili smo nas četvorica potrošili puno para, pitanje je za razmišljanje....

Andorra

pre 3 godine

Jel znate da je ovaj auto mogao tada da se kupi direktno iz fabrike .Kupio ga je moj otac davne 1977 godine nasha se verzija zvala LUX 😀.Imao je druga koji je radio u fabrici pa je kao pratio auto u proizvodnji .Podelio je mnoga pakla Kent cigareta kupljena u Grckoj kolegama na liniji.Kao rezultat toga ugradjen je "Egipatski"menjac na koji je tata bio ponosan jer ima menjac koji eto ide za egipatski pazar.Najlepshe detinjstvo smo proveli ovim autom a bio je kod nas sve do samog kraja zivota moga oca.

Milos

pre 3 godine

Imali su moji i keca i juga, kao drugi auto, juga posle keca i mogu odgovorno reci da je kec za dve klase auto bolji od juga...što se komfora tiče, neprikosnoven je!

Miloš_NS

pre 3 godine

Želim srećan 50. rođendan legendarnoj Zastavi 101.
"Kec" je bio i ostao simbol jednog mnogo lepšeg vremena, kojeg se ponosno - istina sada već kroz maglu - sećam, ali i u kojem sam imao čast da živim prvih 8 godina svog života.

Jovan

pre 3 godine

Moj cale je kupio 1980. polovnog keca 1974. godiste (sa italijanskim motorom) u oker boji gradjevisnkih masina. Elem vozio ga on, ja naucio da vozim na njemu, cale nastavio da vozi, prestao da vozi, ostavio ga da trune, nije upalio od 1991 do 1993. Istrulio na sajtnama i po krilima, tip doneo akumulator te 1993. da proba da ga upali, kec upali iz prve. Ode nas kec za 250 maraka.

Spiclov

pre 3 godine

Ko je u ono vreme (kraj 70’ pocetak 80’ godina proslog veka) imao ovaj automobil taj je bio baja. I to bas baja. Imao je specifican miris unutra. Drugaciji od fice. Prefinjeniji. Pa ko je imao naslone za glavu....Ja sam samo mogao da gledam. Moji su bili materijalna sirotinja ali vredni i posteni do bola. Mislili su da je to u Srbiji dovoljno i da cemo ga sigurno jednog dana imati. Stojadin ili ti Zastava 101 Confort, ostao je nedosanjan san.

SASA

pre 3 godine

Dva puta sam kao posetilac obisao fabriku. Prese za limariju vidi se na njima da su donete iz Italije. Prve serije su radjene kod nas sto se lima tice a motori i ostali sklopovi iz Italije, kasnije DMB. Samo toliko dug period nikakvih promena nije bilo osim lajsni, branika, maske i jos nekih sitnica. Sta vise kvalitet na kraju je bio gori nego na pocetku proizvodnje. Drzava je stitila fabriku inace bi ili propala odavno ili bi se radilo na nekom pobolsanju.

Pravedni

pre 3 godine

Kec, duzina 3.84m
Suzuki Swift je 3.86m
Kako?
I vozila se cela porodica u kecu, danas kazu za 4.03m Grande Punto mali auto, nema mesta. Fiat 500L 4.15m mali???

Гвозден

pre 3 godine

Мој матори је '83 купио специјала тегет боје од 1300 кубика у Словенији од неког нашег (Југословена) који је радио у Италији. Пионир музика са еквилајзерима дуж неба у њему је вредела више од самог аутомобила а и сам аутомобил је папрено плаћен. Због јаког мотора имао је две попречне споне (коске) и санке приде. Нажалост, током санкција морали смо да га продамо како би преживели али је и тад, иако већ стар, имао лепу цену..

Izotop

pre 3 godine

San svih nas koji smo vozili Ficu, ali samo sedamdesetih i pocetkom osamdesetih. Vec od polovine osamdesetih je bio prevazidjen. Bili su tu vec Kadet suza, Eskort kockica i Golf kao nedosanjani uzori.

igor

pre 3 godine

obozavao sam ga. prešao u njemu 450 000 i vozio najbolje devojke svog života. Ako udje u keca znaci da je normalna. na zlost istrulio je skroz i ode za 200 evra a sad razmišljam da kupim jednog da me seća na mladost.

Radovan

pre 3 godine

"Postoji vic na tu temu. Grupa majstora i inzenjera na pocetku je bila na specijalizaciji u Italiji. Italijan objasnjava kako ispituju da li auto dobro zaptiva. Ostave macku zstvorenu u autu kad podju kucama a sutradan kad se vrate ako je macka ziva auto ne dihta, negde ulazi vazduh. Kada je kod nas pocela proizvodnja, a zbog slabog poznavanja italijanskog jezika, nasi zatvore macku pa ako do sutra ne izadje auto dobro dihta."

Mi smo uvek bili humaniji i čovečniji. Ali sadašnje generacije nemaju snage i morala da budu humani. Jel treba čovek da se uguši u kolima ili da mu magle prozori? Auto treba da ima odušak u gornjem delu vozila.

Kod mene u nekadašnjoj fabrici, kada se dobije plata, stolar (sporedna delatnost u fabrici) plati sve troškove stanovanja i života, sednu u ZASTAVA 101 on,žena i dvoje dece, odu na more i budu 15 dana. Vrate se i ostane im još para za pristojan život do sledeće plate.
Onda se kredit uzimao za kupovinu stana i auta.

cvrko

pre 3 godine

aKronononiM@
Stojadin je koštao 4000 ND odprilike 40 mesecnih plata,kod mene ga vozio samo pop i ucitelj,ucitelj je još imao peh jer se razvuklo sa isporukom i još morao "doplatiti" :(

XXX

pre 3 godine

Imali ga mi, bio za izvoz (sa onim žutim “navlakama” na sijalicama farova), dvogrli “Weber” karburator, 1300 cc i ,mislim 72 hp. Samo mi je žao sto “ćale” nije tada uzeo Toyota Corolla, jer je to bila dilema u istoj cenovnom rangu u to vreme (ili skoro ista cena). Bio je to “zvrk” od auta, ali je motor bio italijanski, a ne zastavin. Vozio sam ga i ja kasnije.

SASA

pre 3 godine

Pistoji vic na tu temu. Grupa majstora i inzenjera na pocetku je bila na specijalizaciji u Italiji. Italijan objasnjava kako ispituju da li auto dobro zaptiva. Ostave macku zstvorenu u autu kad podju kucama a sutradan kad se vrate ako je macka ziva auto ne dihta, negde ulazi vazduh. Kada je kod nas pocela proizvodnja, a zbog slabog poznavanja italijanskog jezika, nasi zatvore macku pa ako do sutra ne izadje auto dobro dihta.

Кен Ли

pre 3 godine

Сећам се како су у емисији Бранка "Коцкице" дизајнери из Заставе у простор између задњих седишта и стакла петих врата "кеца" сместили санке, "легле" само тако! :)

TedThüringen

pre 3 godine

Imao sam.svijeltlo plavi mediteran i bio glavna faca u gradu hahaha.
Divna vremena kad je kako znamo reći i Bog hodao po zemlji.
Kako smo.se samo ovako srozali svi skupa.
Pozdrav od jednog Zagrepčanina daleko od svog grada.

irelandcalling

pre 3 godine

Imao belog Mediterana, mislim da se tako zvao. 1977-mo godište...već oldtajmer kad sam ga kupio. A ja 1974-to...
Neka priča ko šta hoće, bio ke to saaaaasvim OK autić.

Nada

pre 3 godine

Taj auto me je ostavljao gde god da krenem po gradu. Malo jače dodam gas da ubrzam a nisam prebacio u nižu brzinu on presisa i onda čekam sat vremena da izvetri sa otvorenim poklopcem za filter vazduha. A o limariji da ne pričam.
(idiocrasy, 20. april 2021 10:09)


Ala ti pričaš gluposti.

kaokakao

pre 3 godine

San svih nas koji smo vozili Ficu, ali samo sedamdesetih i pocetkom osamdesetih. Vec od polovine osamdesetih je bio prevazidjen. Bili su tu vec Kadet suza, Eskort kockica i Golf kao nedosanjani uzori.
(Izotop, 19. april 2021 19:53)

Da, ali koja je bila razlika u cijeni?

Drajver

pre 3 godine

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1845080#k35965074

Slicna prica i sa mojim matorim! Odlicno se secam, bio sam dete, druga polovina 80-tih.

U zastavi su nas tretirali kao stoku, bukvalno smo morali da idemo za njima i da moljakamo da uopste narucimo auto. Uz silnu muku je narucena zastava 128, crvena trula visnja boja uz doplatu, spojler na gepeku, radio i novi retrovizori (aerodinamicniji i kvalitetniji).

Kada sam otisao sa ocem da preuzme auto sa auta koji je placen je skinut retrovizor i nisu dozvolili preuzimanje nekompletnog automobila ali su mu ponudili da uzme zastavu 128 obicne crvene boje, sa manjim spojlerom, bez radija iako je platio boju i radio. I uzeo je, muka mu je bila. Posle smo saznali da je isti dan tu doplacenu 128 preuzeo radnik zastave za sebe a platio je ovu obicnu i dobio popust kao zaposleni zastave.

Ne ponovilo se! Muzli nas tada neradnici a muzu nas i danas!

Inace auto je u sledecih deceniju i po presao preko 200.000km, limarija je otisla dodjavola iako je garaziran, tri puta radjena generalka, nekoliko karburatora promenjeno iako je stavljen filter goriva naknadno i menjan redovno tokom malih servisa. Radio nije bilo svrhe instalirati jer je zvucna izolacija tuga. Grejanje iz kabine nije moguce bilo ukljuciti od prvog dana, sediste vozaca vareno nekoliko puta dok sam ja dosao na red da ucim da vozim itd itd.

peter

pre 3 godine

Da li bi mogao neko da mi kaze, koliko je kostao ovaj auto?
(aKronononiM, 19. april 2021 18:28)

Cale mi pricao da su ga kupili tako sto su stavili 3 plate na gomilu i ostatak na otplatu koja je bila tako mala da nije znao ni da je auto otplacen, slucjano video. Inace, problem sa kvalitetom je nastao zbog nacina razmisljanja ljudi u socijalizmu koji nisu morali da se bore sa konkurencijom. To sto su trulili je banalna stvar, nije ih bilo briga, limove su drzali nezasticene napolju. Posao je cvetao,cekalo se na red, sve se prodavalo, novca je bilo,a li je i svest bila plitka.

Ivan

pre 3 godine

Za breme u kojem se pojavio TOP model,posle je vec bio prevazidjen,komforan i visok i na krjau pouzdan,pa nije ni recimo Opel nista pouzdaniji bio tada,za kasnije je vec izgubio trku,do 90te je mogao da prodje posle je vec bio za gašenje ili neki redizajn,ali desio se rat...

Milan

pre 3 godine

Eh, moj prvi nikad ne popravljen auto. Kako su dosadni ovi današnji automobili, samo redovan servis, čak više i ne poznajem majstora koji ga održava!

Filip

pre 3 godine

Moja ćaća prvog kupio 1972, sa talijanskim motorom. Mene sad toliko ni svemirski brod ne bi oduševio.
Kasnije kupili 101 specijal, opet talijanska mašina od 1300 kubika. Oba perfektno služila. U vezi cene, oba kupljena na kredit, bez da je porodica osetila neki nedostatak. Kasnije sam i ja kupio 128-icu. Tad je već stigla kriza pa je bila polovna. Delovala onako malo kao krš. Ali s njom smo ipak stigli od jadrana pa do severnog mora... a nikad nismo ostali na putu. Posle smo prešli na polovne strance. Ipak je to automobil iz davno prošle ere i nije više bezbedan.

Pera

pre 3 godine

Srbija, vesele devedesete, toplo letnje popodne. Dolazi nam rodjak da pozajmi mesalicu za beton, svojim stojadinom specijal sa alu felnama i obrtomerom. Ja ga pitam: Pa gde ti je prikolica, kako ces poneti mesalicu? On nista, otvori gepek, podignemo mesalicu i popreko je stavimo, i zatvorimo gepek. Auto za sva namene ;)

Ivan ZG

pre 3 godine

1990. moja sestra uplatila Yugo 45. Trebao je koštati 5.500 maraka, ali dok ga je čekala pola godine cijena pala na 4.500 maraka. Njena plaća je bila 1.000 maraka kao diplomiranoj arhitektici sa 2-3 godine staža.
Vozila ga 7-8 godina i prešla 120.000 km. Auto je vidio i Rim i Milano i Barcelonu i Madrid i Porto i Lisabon i Helsinki i Varšavu i Budimpeštu i Beč. Sve odradio bez kvarova (ne u istom putu) uz jednom zamijenjene platine
koje ste uvijek morali imati uz sebe.
Majstor poštela ventile i motor radi jako tiho. Za 10 dana dođe sestra i motor radi kao traktor. Pitam majstora šta mu je, a on kaže: "To ti je Yugo. Ima samoraštelajuće ventile."
Za novce koliko je plaćen odličan auto. Jedino ga je vrijeme pregazilo već 5-6 godina nakon što je izašao. Tehnika Stojadina sa kraja 60-tih u drugoj karoseriji. Da ne govorim da je tada izašao Tipo sa puno boljim i štedljivijim motorima i aerodinamikom.
Debljina lima na Yugu za 1-2 mm premala. Antikorozivna zaštita duplo preslaba (nanos cinka na limu).

Asigard

pre 3 godine

Slavimo ga pa nema. Gde nam je fabrika Zastava? Pogledajte na kom su nivou Skoda i Dacia danas a gde su bili u poredjenju sa nama 1990? Treba da obelezavamo ovakve datume ali kao dane zalosti kako smo propali.

popadic

pre 3 godine

imali smo 2 nova,prvi sa italijanskim motorom a drugi sa onim iz Rakovice.Prvi presao 200.000 bez intervencija a drugi isao na generalku posle 35.000.U Kragujevcu mogu samo kafu da kupim u kaficu i to italijansku,zao mi je ali je tako.Daleko vam lepa kuca i vama i komunistima

T

pre 3 godine

Auto je bio dobar za svoje vreme, nastao je na modelu koji je bio auto godine 1971. u Evropi. Ali Zastava se ni najmanje nije trudila da ga vremenom poboljša. Znam priču od čoveka koji je radio u ovlašćenom servisu, čovek je inženjer. Stalno je bio isti kvar na nekom relativno jeftinom ali bitnom delu. Trebalo je redizajnirati deo. Oni su bezbroj puta ukazivali fabrici na problem, Zastavu nije bilo briga.

fizika

pre 3 godine

Kec, duzina 3.84m 
Suzuki Swift je 3.86m 
Kako? 
I vozila se cela porodica u kecu, danas kazu za 4.03m Grande Punto mali auto, nema mesta. Fiat 500L 4.15m mali???
(Pravedni, 20. april 2021 06:05)
-----------------
zbog bezbednosti i zvucne izolacije su automobili mnogo deblji. pri direktnom sudaru 5 osoba u puntu bi prevozila hitna pomoc. au u kecu bi ih prevozio onaj crni karavan posle.

Carrera

pre 3 godine

Kupio ga 1974 gog. vozio do 290 hiljada km i radio generalnu sa original italijsnskim delovima. Prodao ga rodjaku koji je dogitao do 360 hiljada i nije vise imao volje da menja pragove i blatobrana.

Dzoni

pre 3 godine

Tatin prvi auto stojadin, beli, i to sa fiatovim motorom, jos ga spominje. Posle uzeo opet stojadina, stalno pricao kako stari fiatov motor "bolje vuce". Ja ucio na njemu, vozio ga, i dan danas mislim na njega... da imam para uzmem neki, da se dotera u fulu... ih. Imao i saobracajku, ne mojom krivicom, na raskrsnici odvalio golfa, posle mi vlasnik golfa kukao da sam mu pomerio motor (on je bio kriv) :) Mom stojadinu nista, pajserom ispravio blatobran jer je kacio gumu i to je to. Kakvo je samo gorivo progutao bez problema za vreme sankcija, sta smo sve sipali u njega iz tih flasa... Za to vreme odlican auto.. sta su moji preneli sa njim to je strasno, sa prvim stojadinom vikendicu izgradili..koliko je cementa preneo i gradje.. i jos onaj krovni nosac na njemu... Bilo nekad.

nemanja.s

pre 3 godine

Da li bi mogao neko da mi kaze, koliko je kostao ovaj auto?
(aKronononiM, 19. april 2021 18:28) # Link komentara

Da vam bude lakše da shavtite, objasniću u tadašnjim nemačkim markama (sredina 80. tih.)
Peglica 3500 maraka, fića oko 4000 maraka, Škoda 5000, Moskvič 5500, Jugo 7-8000, Renault 4 8000, Stojadin 8000, Lada 9000, ondašnjih maraka. E sad za one što Stojadin porede sa Golf-om (25.000 DM), Kadetom (22 000) ili Renaultom 5 (17000 DM)...
Stojadin je bio daleko dostupniji običnom čoveku, ali i njega je retko ko mogao da kupi novog. Plata je bila, kako gde,a ali u proseku 500-700 maraka. Tek kratko vreme, 1990. godine su plate napumpane na oko 1000 maraka, ali veštački i 91. je sve puklo. Auto je u SFRJ bio daleko veći luksuz nego danas. Nije bilo uvoza polovnih vozila, a krediti su 80. tih godina bili već ređi...

Pop Cira

pre 3 godine

Moj cale je imao jedan boje trule visnje - nije mogao bas da bira boju. Italijasnki motor. Posle 7-8 godina limarija u raspadu, ali motor radio besprekorno.
Uplatio 80-tih Confort, ali je prestao da se pravi i uvalise posel 9-10 meseci cekanja GT ili GTL. Nikad nije bilo isto, motor problematican od pocetka

c i t i z e n

pre 3 godine

Возио сам многа кола различитих класа, од фиће до BMW-а. Кец ми је био први ауто у власништву и тешко сам се одвојио од њега. Зависи шта очекујете од аута - да се покажете другима, да се превезете, да пренесете или нешто друго. Ја сам кеца имао са наменом да се брзо и безбедно превезем до жељене тачке и сигурно транспортујем товар. Ту намену је поштено извршио и никада није разочарао. Жао ми је било што сам морао да га пензионишем после 18 година вожње.

Miki

pre 3 godine

Najruzniji domaci auto posle svog rodjaka zastave 128.
Kao da su ga ovi nasi dizajnirali a ne Italijani.
1300 / Tristac je bio za 2 klase bolji automobil.

Avaya

pre 3 godine

Мотори са ходом цилиндра од само 55мм, што је омогућавало спортски звук и реакцију на педалу гаса. јефтин за одржавање (говорим о периоду после 2000 из личног искуства): сет квачила са рукама око 80-90 евра, оба предња фара са носачем на бувљаку ново за неких 25 евра мах, за санке се не сећам тачно цене, али ни оне нису биле скупе, кочиони цилиндар или чељуст, ни то није било скупо нешто, што се говорило, делови у свакој трафици, сваки мајстој је могао да га поправи. Е сад, безбедност, са тим Фиат/Застава никада нису могли да се похвале, само погледајте краш тестове Лада на задњи погон (2101-2107 модели), све ће вам бити јасно. Флорида која је требала бити наследник, никада се није успела да се производи у великим серијама иако је представљала нашу верзију Фиат Типа произведено само око 28 000 примерака и исто је боловала од корозије. Кец је остао као лепо сећање на један период док се учило да се вози, многима су Заставина возила била прва...

jo

pre 3 godine

Kec je rodonacelnik hecbek klase u evropi, svidjalo se to nekom ili ne... Auto koji je bio vrh u klasi kada se pojavio, nista vise ili manje pouzdan od drugih takmaca iz nemacke italije ili francuske...tek kada je vreme pregazilo njegovu tehnologiju- pocetkom 90ih, Golfovi, Kadeti, Tipo i ostali sa direktnim ubrizgavanjem goriva postali su pouzdaniji od njega...da je rukovodstvo Zastave uspelo da modernizuje mehaniku, motore kao i proces proizvodnje i kontrolu kvaliteta danas bi imale naseg takmaca Daciji ali... sta bi bilo kad bi bilo...

Totalnonebitan

pre 3 godine

@ Pravedni Postovani kola se sad prave sa daleko vise materijala zbog povecane bezbednosti, vece brzine... Cist primer koji ste dali kec ako dobaci do 140km/h a suzuki bez problema, da se desi sudar pre bih bio u suzukiju. Da me pogresno ne shvatite moj prvi auto je bio zastava 128 iz ‘88 sa fiatovim motorom, usli smo svuda i bili sretni, sad ti isti ljudi sede u opel astri h, samo idu brze i konfornije. Tu je klima, bolji muzicki sistem ali i veca brzina i bolja bezbednost.

grobar

pre 3 godine

U evropi je golf 2 80ih kostao 13,14,15 hiljada maraka, kakvih 25 hiljada, a bio je naravno avion za sve zastave, koji su 70ih bile konkurentne i inovativne, ali vec u 80im dinosaurusi.

atomci

pre 3 godine

Koliko li je kostao tada nov da se kupi ?
(Marenda, 19. april 2021 17:26) # Link komentara

Zastava 126pgl - 19 prosecnih plata.
Zastava 101 skala - 38
Zastava florida 1.4 - 75
Mercedes Benz 560 SEC - 1231 prosecnih plata

Oko 1977. godine.

Ako vas interesuje zanimljiv tekst procitajte: Како се у Југославији куповао аутомобил - Фадила Хаџић СТАРТ 1977

Milivoje

pre 3 godine

prva 60, druga 100 na sat, treća 130, četvrta 140 i tu je kraj....četvrtom ideš 80, pun medju gas, treća i evo stotka čas posla, četvrta i "overdrive", koji naravno, nema, ali tako dobro ide....confort 81 god. prvi vlasnik, trulio kao perda, mnogo dobro služio i išao ko blesav....sjajan automobil u to vreme zaista !!!

Пилипенда

pre 3 godine

За време када је изашао био је добар ауто, као рецимо Дачија Логан прве генерације, е сад Логан је са годинама напредовао, а Стојадин није и то је оно што га је убило. Да је напредовала Застава све би било другачије, можда би чак неко и хтео да је купи, неко озбиљан.

Komša

pre 3 godine

Da vam bude lakše da shavtite, objasniću u tadašnjim nemačkim markama (sredina 80. tih.)
Peglica 3500 maraka, fića oko 4000 maraka, Škoda 5000, Moskvič 5500, Jugo 7-8000, Renault 4 8000, Stojadin 8000, Lada 9000, ondašnjih maraka. E sad za one što Stojadin porede sa Golf-om (25.000 DM), Kadetom (22 000) ili Renaultom 5 (17000 DM)...
Stojadin je bio daleko dostupniji običnom čoveku, ali i njega je retko ko mogao da kupi novog. Plata je bila, kako gde,a ali u proseku 500-700 maraka. Tek kratko vreme, 1990. godine su plate napumpane na oko 1000 maraka, ali veštački i 91. je sve puklo. Auto je u SFRJ bio daleko veći luksuz nego danas. Nije bilo uvoza polovnih vozila, a krediti su 80. tih godina bili već ređi...
(nemanja.s, 20. april 2021 09:24) 
Mislim da je uvoz polovnjaka bio dozvoljen ali su carine bile stravične.
Bukvalno si morao da pored svojih kola kupis drzavi još jedna.
Sto se Keca tiče ,svi su hvalili onog sa italijanskim motorom.
Iskreno,meni je lepši nego Jugo (koji je bio moj prvi auto)...
Matori posle uzeo Reno 4,nov - bolji auto ali nikada ga nisam voleo - kao Smederevac na točkovima.I onaj kišobran ,fuj.

Aleksa78

pre 3 godine

još da dodam...moj prvi automobil je bio upravo stojadin, posle par meseci zamenio za opel kadet 1.3. Razlika kao da sam seo u F1,pa onda treba bit lud i pričati sa poštovanjem o tim krsinama. ok, razumem nostalgiju, ali treba biti realan.

ZnaOnKoSam

pre 3 godine

Kako je moguće da neko uradi promo foto katalog za novo vozilo koje treba da plasira a da pritom ne montira brisače? Da li je ovo realno?

Ivan Polić Zoki

pre 3 godine

IvanZG@
jugo45 je 1990. sam platio 10500 maraka, naravno u dinarima, tako da bi te zamolio da ne izmišljaš, početkom '91e su hrvati ukinuli savezni porez ili carinu, zaboravih šta je bilo u pitanju, i tada se za iste te pare mogla pazariti škoda favorit, kudikamo bolji automobil, koji je tada postao i najprodavanije vozilo u Hrvatskoj.

aleks

pre 3 godine

Sad da spreme 5 vozila za put kg-kiliman. neverujem da bi i najbolji wrc timovi stigli na odrediste.... ne zato sto je kec bolji auto nego zato sto je svet iz vremena keca i sada potpuno drugačiji... A i da uzmu direktno sa trake novih pet vozila u klasi tog keca sad nebi ni jedan dosao do kiliman....

nemanja.s

pre 3 godine

U evropi je golf 2 80ih kostao 13,14,15 hiljada maraka, kakvih 25 hiljada, a bio je naravno avion za sve zastave, koji su 70ih bile konkurentne i inovativne, ali vec u 80im dinosaurusi.
(grobar, 20. april 2021 12:12) # Link komentara

Можда у Европи. У СФРЈ је имао царину од 20 -30 посто, јер је склапан у Сарајеву, од махом, увозних делова. Без царине је била Застава, као 100 посто домаћи ауто. Рено, Опел и Фолксваген и возила из социјалистичког блока су имали повлашћену царину од 20-30 посто, јер смо извозили делове за те моделе. Тада се чувало тржиште и упошљавала домаћа индустрија. Југославија је радила делове за све светске марке аутомобила.

Ivan ZG

pre 3 godine

Sjećam se da je imao ultra čudan raspored brzina. Prva je bila jako velika i auto je išao do 50 km/h. Zato je kretanje iziskivalo jaki gas (Yugo 45) i lagano puštanje kvačila. Druga je išla i malo preko 100 ako ju se maksimalno razvuče. 3 do 125-130 i četvrta 140. Rezultat je da je taj auto bilo naporno voziti u gradu jer nije bio elastičan pa se moralo stalno raditi sa mjenjačem. Tako mu ni potrošnja nije mogla biti mala. Da bi povukao morao si ga zavrtiti barem do (po uhu) 3.000 okretaja. Grijanje je tako slabo radilo da si to mogao osjetiti samo po ljeti, a ne po zimi. Ali si zato po zimi osjetio sve greške iskrivljenih vrata jer je kroz spojeve ulazio hladan zrak.
Sjećam se kod preuzimanja auta mi dođemo na parking. Sestra hoće bijeli auto. Jednom ispuštene 1-2 gume. Drugi nema retrovizor. Treći zadnji brisač. Četvrti neće upaliti na parkingu. Slab akumulator. Peti nema antifriz. Iscurio. Katastrofa. Jedva smo našli neki koji ima sve dijelove ali se ispostavilo da je akumulator bio brzo za zamjenu. Sa parkinga ga odvezli direktno majstoru da sve provjeri i podesi kako treba.
Čudno da je propala Zastava. Od silne brige za kupca.

Srđan BL

pre 3 godine

Djetinjstvo proveo u njima. Otac od 1978. do 1991.god. promjenio 5 sluzbenih (cetvrtog otkupio, a petog zadnjeg Skala 55 on kupio 1991.godine, jer im je pred rat bilo dozvoljeno da rade na svojim vozilima uz priznate troskove amortizacije)... Ovom zadnjem motor imao probleme od pocetka, odusak morao van nakon godinu dana, prodan 1994.god.

Филипинац

pre 3 godine

(Acko, 20. april 2021 17:21) Ако можете да нам објасните везу између живота и смрти друга тита са радом инжењера на развоју у Застави, организацију производње као и контролу квалитета исте. Ево и пример, слаби фарови на кецу су решавани тако што су људи стављали дебље каблове и мењали позицију релеја. Како су живот и смрт или било које стање друга тита утицали на то да више деценија сама фабрика није могла уради исто или да инжењери нађу друго решење за проблем?

EU Citizen

pre 3 godine

Šta tu ima da se slavi? Što smo bili diktatura, pravili ovakve zastarele krševe, šatro po licenci, a ustvari drastično gore i od totalno zastarelog originala, i što su komunistički razbojnici, da bi štitili nezarađene plate neradnika koji su te krševe pravili, onome ko je imao novca i hteo da vozi nešto normalno, zacepljivali carine i poreza otprilike u vrednosti još jednog auta? Umesto nostalgije za mentalnom, moralnom i aktuelnom bedom te države i tog doba na osnovć debelo retuširanih sećanja. ili, pak, nepostojećih kriterijuma samoupravne svetine, normalni ljudi koji su to doba doživeli i neće da lažu sebe trebalo bi da plaču u čemu su straćili deo života, dok je neko vozio Mercedese i Maseratije. To što se, da izvinete, nekom tada još dizao, i što se sa setom seća kako je neku brkatu snajku pričepio na zadnjem sedištu, ne znači da to zadnje sedište nije pripadalo sramnom kršu od automobila koji je mogao da nastane i da se vozi samo u jednoj sramnoj, nemoralnoj i maloumnoj državi :))

idiocrasy

pre 3 godine

Taj auto me je ostavljao gde god da krenem po gradu. Malo jače dodam gas da ubrzam a nisam prebacio u nižu brzinu on presisa i onda čekam sat vremena da izvetri sa otvorenim poklopcem za filter vazduha. A o limariji da ne pričam.

Aleksa78

pre 3 godine

Neću da pričam sa setom o zastavinim vozilima( iako je šteta što i dalje nema te fabrike) pre svega jer je sve kopija Fiata, pogotovo nema mesta za " ficu " koju svet zna kao Fiat 500. Stojadin, 128 i drugi nisu naši. Yugo i florida možda da. Imao sam stojadina i ja, otac jedno vreme ficu, kad ne znaš za bolje ok je, ali u principu sve je to krsina bila kad malo prođeš i vidiš.

Martin taxista

pre 3 godine

(@Miki, 19. april 2021 18:23)
Miki druže potpuno te razumem!
Vozio sam Yugo,ovu spodobu nisam nikada voleo da vozim. A onu još goru spodobu 128 nikada nisam voleo ni da vidim!

Acko

pre 3 godine

O kakvom unapredjivanju govorite jer posle smrti Tita prioriteti su bili nesto drugo i tako poceli ratovi i od 80-ih pa do cak j sad se osecaju te posledice,gde ce se unapredjujemo a kad bokje razmislim to je i bio cilj nekih velikih evripskih sila,da nas uniste na svakim nivou da stanemo sa svime da bi oni bili jaki,al dobro...ojacacemo,polako samo.Inace Zastava je u to vreme bila mocan automobil,pa sta je jedan VW imao da ponudi tad kad je predstavljen Stojadin,Golfa nije bilo ni od korova.A i taj Golf kad je izaso pa sta je on imao bolje od Stojadina...cak je bio i gori.

Miki

pre 3 godine

Najruzniji domaci auto posle svog rodjaka zastave 128.
Kao da su ga ovi nasi dizajnirali a ne Italijani.
1300 / Tristac je bio za 2 klase bolji automobil.

Martin taxista

pre 3 godine

(@Miki, 19. april 2021 18:23)
Miki druže potpuno te razumem!
Vozio sam Yugo,ovu spodobu nisam nikada voleo da vozim. A onu još goru spodobu 128 nikada nisam voleo ni da vidim!

EU Citizen

pre 3 godine

Šta tu ima da se slavi? Što smo bili diktatura, pravili ovakve zastarele krševe, šatro po licenci, a ustvari drastično gore i od totalno zastarelog originala, i što su komunistički razbojnici, da bi štitili nezarađene plate neradnika koji su te krševe pravili, onome ko je imao novca i hteo da vozi nešto normalno, zacepljivali carine i poreza otprilike u vrednosti još jednog auta? Umesto nostalgije za mentalnom, moralnom i aktuelnom bedom te države i tog doba na osnovć debelo retuširanih sećanja. ili, pak, nepostojećih kriterijuma samoupravne svetine, normalni ljudi koji su to doba doživeli i neće da lažu sebe trebalo bi da plaču u čemu su straćili deo života, dok je neko vozio Mercedese i Maseratije. To što se, da izvinete, nekom tada još dizao, i što se sa setom seća kako je neku brkatu snajku pričepio na zadnjem sedištu, ne znači da to zadnje sedište nije pripadalo sramnom kršu od automobila koji je mogao da nastane i da se vozi samo u jednoj sramnoj, nemoralnoj i maloumnoj državi :))

SASA

pre 3 godine

Pistoji vic na tu temu. Grupa majstora i inzenjera na pocetku je bila na specijalizaciji u Italiji. Italijan objasnjava kako ispituju da li auto dobro zaptiva. Ostave macku zstvorenu u autu kad podju kucama a sutradan kad se vrate ako je macka ziva auto ne dihta, negde ulazi vazduh. Kada je kod nas pocela proizvodnja, a zbog slabog poznavanja italijanskog jezika, nasi zatvore macku pa ako do sutra ne izadje auto dobro dihta.

idiocrasy

pre 3 godine

Taj auto me je ostavljao gde god da krenem po gradu. Malo jače dodam gas da ubrzam a nisam prebacio u nižu brzinu on presisa i onda čekam sat vremena da izvetri sa otvorenim poklopcem za filter vazduha. A o limariji da ne pričam.

Acko

pre 3 godine

O kakvom unapredjivanju govorite jer posle smrti Tita prioriteti su bili nesto drugo i tako poceli ratovi i od 80-ih pa do cak j sad se osecaju te posledice,gde ce se unapredjujemo a kad bokje razmislim to je i bio cilj nekih velikih evripskih sila,da nas uniste na svakim nivou da stanemo sa svime da bi oni bili jaki,al dobro...ojacacemo,polako samo.Inace Zastava je u to vreme bila mocan automobil,pa sta je jedan VW imao da ponudi tad kad je predstavljen Stojadin,Golfa nije bilo ni od korova.A i taj Golf kad je izaso pa sta je on imao bolje od Stojadina...cak je bio i gori.

Aleksa78

pre 3 godine

još da dodam...moj prvi automobil je bio upravo stojadin, posle par meseci zamenio za opel kadet 1.3. Razlika kao da sam seo u F1,pa onda treba bit lud i pričati sa poštovanjem o tim krsinama. ok, razumem nostalgiju, ali treba biti realan.

Aleksa78

pre 3 godine

Neću da pričam sa setom o zastavinim vozilima( iako je šteta što i dalje nema te fabrike) pre svega jer je sve kopija Fiata, pogotovo nema mesta za " ficu " koju svet zna kao Fiat 500. Stojadin, 128 i drugi nisu naši. Yugo i florida možda da. Imao sam stojadina i ja, otac jedno vreme ficu, kad ne znaš za bolje ok je, ali u principu sve je to krsina bila kad malo prođeš i vidiš.

MisterNo

pre 3 godine

Ja sam automobilski fan i posedujem 7 vozila. Pri čemu to ne kažem u smislu da se time hvalim, čisto da predupredim ove dežurne pljuvace. Vecina je nova i sve su to vozila više ili visoke klase, pretežno sa punom opremom za taj model. I sve je to super, lepo oni izgledaju, dobro se voze, sve je to puno nekakvih dugmića, navigacija, kože, ovo-ono ali na kraju je to samo čista konfekcija. Medjutim pošto sam takodje i vlasnik jednog od retkih preživelih speciala - i to orginal sa fiatovim motorom od 73 ks :) mogu samo da kažem da se više radujem kad sednem u njega nego u bilo koji drugi auto. Kad vozim keca imam osmeh od uva do uva, sve ostalo je samo lepo upakovana gomila gvozdja. I odmah da kazem, vozim ga svaki dan, vozio sam ga i danas a ako da Bog vozicu ga čak i kad Arapi budu prestali da pumpaju naftu jer su svi ostali prešli da voze ove elektricne veš mašine na 4 točka. Dakle srećan rodjendan našem stojadinu i hvala Zastavi na specialu - najboljem autu koji je ikada sišao sa trake u KG!!!

sportski duh

pre 3 godine

Bilo jednom, jedan put , u nekoj dalekoj zemlji...
Sve se promenilo. I zemlja i ljudi i potrebe i tehnologija i karakteri i statusni simboli.
Lepo da se sećamo i onako , čisto da se kaže...
Mi danas nemamo ljude da poprave kola , a ne da ih naprave....

Radovan

pre 3 godine

"Postoji vic na tu temu. Grupa majstora i inzenjera na pocetku je bila na specijalizaciji u Italiji. Italijan objasnjava kako ispituju da li auto dobro zaptiva. Ostave macku zstvorenu u autu kad podju kucama a sutradan kad se vrate ako je macka ziva auto ne dihta, negde ulazi vazduh. Kada je kod nas pocela proizvodnja, a zbog slabog poznavanja italijanskog jezika, nasi zatvore macku pa ako do sutra ne izadje auto dobro dihta."

Mi smo uvek bili humaniji i čovečniji. Ali sadašnje generacije nemaju snage i morala da budu humani. Jel treba čovek da se uguši u kolima ili da mu magle prozori? Auto treba da ima odušak u gornjem delu vozila.

Kod mene u nekadašnjoj fabrici, kada se dobije plata, stolar (sporedna delatnost u fabrici) plati sve troškove stanovanja i života, sednu u ZASTAVA 101 on,žena i dvoje dece, odu na more i budu 15 dana. Vrate se i ostane im još para za pristojan život do sledeće plate.
Onda se kredit uzimao za kupovinu stana i auta.

Miloš_NS

pre 3 godine

Želim srećan 50. rođendan legendarnoj Zastavi 101.
"Kec" je bio i ostao simbol jednog mnogo lepšeg vremena, kojeg se ponosno - istina sada već kroz maglu - sećam, ali i u kojem sam imao čast da živim prvih 8 godina svog života.

Pravedni

pre 3 godine

Kec, duzina 3.84m
Suzuki Swift je 3.86m
Kako?
I vozila se cela porodica u kecu, danas kazu za 4.03m Grande Punto mali auto, nema mesta. Fiat 500L 4.15m mali???

popadic

pre 3 godine

imali smo 2 nova,prvi sa italijanskim motorom a drugi sa onim iz Rakovice.Prvi presao 200.000 bez intervencija a drugi isao na generalku posle 35.000.U Kragujevcu mogu samo kafu da kupim u kaficu i to italijansku,zao mi je ali je tako.Daleko vam lepa kuca i vama i komunistima

Ivan ZG

pre 3 godine

Sjećam se da je imao ultra čudan raspored brzina. Prva je bila jako velika i auto je išao do 50 km/h. Zato je kretanje iziskivalo jaki gas (Yugo 45) i lagano puštanje kvačila. Druga je išla i malo preko 100 ako ju se maksimalno razvuče. 3 do 125-130 i četvrta 140. Rezultat je da je taj auto bilo naporno voziti u gradu jer nije bio elastičan pa se moralo stalno raditi sa mjenjačem. Tako mu ni potrošnja nije mogla biti mala. Da bi povukao morao si ga zavrtiti barem do (po uhu) 3.000 okretaja. Grijanje je tako slabo radilo da si to mogao osjetiti samo po ljeti, a ne po zimi. Ali si zato po zimi osjetio sve greške iskrivljenih vrata jer je kroz spojeve ulazio hladan zrak.
Sjećam se kod preuzimanja auta mi dođemo na parking. Sestra hoće bijeli auto. Jednom ispuštene 1-2 gume. Drugi nema retrovizor. Treći zadnji brisač. Četvrti neće upaliti na parkingu. Slab akumulator. Peti nema antifriz. Iscurio. Katastrofa. Jedva smo našli neki koji ima sve dijelove ali se ispostavilo da je akumulator bio brzo za zamjenu. Sa parkinga ga odvezli direktno majstoru da sve provjeri i podesi kako treba.
Čudno da je propala Zastava. Od silne brige za kupca.

aleks

pre 3 godine

Sad da spreme 5 vozila za put kg-kiliman. neverujem da bi i najbolji wrc timovi stigli na odrediste.... ne zato sto je kec bolji auto nego zato sto je svet iz vremena keca i sada potpuno drugačiji... A i da uzmu direktno sa trake novih pet vozila u klasi tog keca sad nebi ni jedan dosao do kiliman....

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Koliko li je kostao tada nov da se kupi ?
(Marenda, 19. april 2021 17:26)

Moj kum je 1984. kupio novog keca (nije išao na more) i potrošio manje para od nas četvorice koji smo bili u Dubrovniku 17. dana. E, sada, da li je "Kec" bio jeftin, ili smo nas četvorica potrošili puno para, pitanje je za razmišljanje....

Drajver

pre 3 godine

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1845080#k35965074

Slicna prica i sa mojim matorim! Odlicno se secam, bio sam dete, druga polovina 80-tih.

U zastavi su nas tretirali kao stoku, bukvalno smo morali da idemo za njima i da moljakamo da uopste narucimo auto. Uz silnu muku je narucena zastava 128, crvena trula visnja boja uz doplatu, spojler na gepeku, radio i novi retrovizori (aerodinamicniji i kvalitetniji).

Kada sam otisao sa ocem da preuzme auto sa auta koji je placen je skinut retrovizor i nisu dozvolili preuzimanje nekompletnog automobila ali su mu ponudili da uzme zastavu 128 obicne crvene boje, sa manjim spojlerom, bez radija iako je platio boju i radio. I uzeo je, muka mu je bila. Posle smo saznali da je isti dan tu doplacenu 128 preuzeo radnik zastave za sebe a platio je ovu obicnu i dobio popust kao zaposleni zastave.

Ne ponovilo se! Muzli nas tada neradnici a muzu nas i danas!

Inace auto je u sledecih deceniju i po presao preko 200.000km, limarija je otisla dodjavola iako je garaziran, tri puta radjena generalka, nekoliko karburatora promenjeno iako je stavljen filter goriva naknadno i menjan redovno tokom malih servisa. Radio nije bilo svrhe instalirati jer je zvucna izolacija tuga. Grejanje iz kabine nije moguce bilo ukljuciti od prvog dana, sediste vozaca vareno nekoliko puta dok sam ja dosao na red da ucim da vozim itd itd.

SASA

pre 3 godine

Dva puta sam kao posetilac obisao fabriku. Prese za limariju vidi se na njima da su donete iz Italije. Prve serije su radjene kod nas sto se lima tice a motori i ostali sklopovi iz Italije, kasnije DMB. Samo toliko dug period nikakvih promena nije bilo osim lajsni, branika, maske i jos nekih sitnica. Sta vise kvalitet na kraju je bio gori nego na pocetku proizvodnje. Drzava je stitila fabriku inace bi ili propala odavno ili bi se radilo na nekom pobolsanju.

cvrko

pre 3 godine

aKronononiM@
Stojadin je koštao 4000 ND odprilike 40 mesecnih plata,kod mene ga vozio samo pop i ucitelj,ucitelj je još imao peh jer se razvuklo sa isporukom i još morao "doplatiti" :(

Ivan

pre 3 godine

Za breme u kojem se pojavio TOP model,posle je vec bio prevazidjen,komforan i visok i na krjau pouzdan,pa nije ni recimo Opel nista pouzdaniji bio tada,za kasnije je vec izgubio trku,do 90te je mogao da prodje posle je vec bio za gašenje ili neki redizajn,ali desio se rat...

igor

pre 3 godine

obozavao sam ga. prešao u njemu 450 000 i vozio najbolje devojke svog života. Ako udje u keca znaci da je normalna. na zlost istrulio je skroz i ode za 200 evra a sad razmišljam da kupim jednog da me seća na mladost.

Nada

pre 3 godine

Taj auto me je ostavljao gde god da krenem po gradu. Malo jače dodam gas da ubrzam a nisam prebacio u nižu brzinu on presisa i onda čekam sat vremena da izvetri sa otvorenim poklopcem za filter vazduha. A o limariji da ne pričam.
(idiocrasy, 20. april 2021 10:09)


Ala ti pričaš gluposti.

Кен Ли

pre 3 godine

Сећам се како су у емисији Бранка "Коцкице" дизајнери из Заставе у простор између задњих седишта и стакла петих врата "кеца" сместили санке, "легле" само тако! :)

Izotop

pre 3 godine

San svih nas koji smo vozili Ficu, ali samo sedamdesetih i pocetkom osamdesetih. Vec od polovine osamdesetih je bio prevazidjen. Bili su tu vec Kadet suza, Eskort kockica i Golf kao nedosanjani uzori.

kaokakao

pre 3 godine

San svih nas koji smo vozili Ficu, ali samo sedamdesetih i pocetkom osamdesetih. Vec od polovine osamdesetih je bio prevazidjen. Bili su tu vec Kadet suza, Eskort kockica i Golf kao nedosanjani uzori.
(Izotop, 19. april 2021 19:53)

Da, ali koja je bila razlika u cijeni?

Andorra

pre 3 godine

Jel znate da je ovaj auto mogao tada da se kupi direktno iz fabrike .Kupio ga je moj otac davne 1977 godine nasha se verzija zvala LUX 😀.Imao je druga koji je radio u fabrici pa je kao pratio auto u proizvodnji .Podelio je mnoga pakla Kent cigareta kupljena u Grckoj kolegama na liniji.Kao rezultat toga ugradjen je "Egipatski"menjac na koji je tata bio ponosan jer ima menjac koji eto ide za egipatski pazar.Najlepshe detinjstvo smo proveli ovim autom a bio je kod nas sve do samog kraja zivota moga oca.

fizika

pre 3 godine

Kec, duzina 3.84m 
Suzuki Swift je 3.86m 
Kako? 
I vozila se cela porodica u kecu, danas kazu za 4.03m Grande Punto mali auto, nema mesta. Fiat 500L 4.15m mali???
(Pravedni, 20. april 2021 06:05)
-----------------
zbog bezbednosti i zvucne izolacije su automobili mnogo deblji. pri direktnom sudaru 5 osoba u puntu bi prevozila hitna pomoc. au u kecu bi ih prevozio onaj crni karavan posle.

grobar

pre 3 godine

U evropi je golf 2 80ih kostao 13,14,15 hiljada maraka, kakvih 25 hiljada, a bio je naravno avion za sve zastave, koji su 70ih bile konkurentne i inovativne, ali vec u 80im dinosaurusi.

Филипинац

pre 3 godine

(Acko, 20. april 2021 17:21) Ако можете да нам објасните везу између живота и смрти друга тита са радом инжењера на развоју у Застави, организацију производње као и контролу квалитета исте. Ево и пример, слаби фарови на кецу су решавани тако што су људи стављали дебље каблове и мењали позицију релеја. Како су живот и смрт или било које стање друга тита утицали на то да више деценија сама фабрика није могла уради исто или да инжењери нађу друго решење за проблем?

Milos

pre 3 godine

Imali su moji i keca i juga, kao drugi auto, juga posle keca i mogu odgovorno reci da je kec za dve klase auto bolji od juga...što se komfora tiče, neprikosnoven je!

Milan

pre 3 godine

Eh, moj prvi nikad ne popravljen auto. Kako su dosadni ovi današnji automobili, samo redovan servis, čak više i ne poznajem majstora koji ga održava!

XXX

pre 3 godine

Imali ga mi, bio za izvoz (sa onim žutim “navlakama” na sijalicama farova), dvogrli “Weber” karburator, 1300 cc i ,mislim 72 hp. Samo mi je žao sto “ćale” nije tada uzeo Toyota Corolla, jer je to bila dilema u istoj cenovnom rangu u to vreme (ili skoro ista cena). Bio je to “zvrk” od auta, ali je motor bio italijanski, a ne zastavin. Vozio sam ga i ja kasnije.

atomci

pre 3 godine

Koliko li je kostao tada nov da se kupi ?
(Marenda, 19. april 2021 17:26) # Link komentara

Zastava 126pgl - 19 prosecnih plata.
Zastava 101 skala - 38
Zastava florida 1.4 - 75
Mercedes Benz 560 SEC - 1231 prosecnih plata

Oko 1977. godine.

Ako vas interesuje zanimljiv tekst procitajte: Како се у Југославији куповао аутомобил - Фадила Хаџић СТАРТ 1977

Komša

pre 3 godine

Da vam bude lakše da shavtite, objasniću u tadašnjim nemačkim markama (sredina 80. tih.)
Peglica 3500 maraka, fića oko 4000 maraka, Škoda 5000, Moskvič 5500, Jugo 7-8000, Renault 4 8000, Stojadin 8000, Lada 9000, ondašnjih maraka. E sad za one što Stojadin porede sa Golf-om (25.000 DM), Kadetom (22 000) ili Renaultom 5 (17000 DM)...
Stojadin je bio daleko dostupniji običnom čoveku, ali i njega je retko ko mogao da kupi novog. Plata je bila, kako gde,a ali u proseku 500-700 maraka. Tek kratko vreme, 1990. godine su plate napumpane na oko 1000 maraka, ali veštački i 91. je sve puklo. Auto je u SFRJ bio daleko veći luksuz nego danas. Nije bilo uvoza polovnih vozila, a krediti su 80. tih godina bili već ređi...
(nemanja.s, 20. april 2021 09:24) 
Mislim da je uvoz polovnjaka bio dozvoljen ali su carine bile stravične.
Bukvalno si morao da pored svojih kola kupis drzavi još jedna.
Sto se Keca tiče ,svi su hvalili onog sa italijanskim motorom.
Iskreno,meni je lepši nego Jugo (koji je bio moj prvi auto)...
Matori posle uzeo Reno 4,nov - bolji auto ali nikada ga nisam voleo - kao Smederevac na točkovima.I onaj kišobran ,fuj.

Asigard

pre 3 godine

Slavimo ga pa nema. Gde nam je fabrika Zastava? Pogledajte na kom su nivou Skoda i Dacia danas a gde su bili u poredjenju sa nama 1990? Treba da obelezavamo ovakve datume ali kao dane zalosti kako smo propali.

Pera

pre 3 godine

Srbija, vesele devedesete, toplo letnje popodne. Dolazi nam rodjak da pozajmi mesalicu za beton, svojim stojadinom specijal sa alu felnama i obrtomerom. Ja ga pitam: Pa gde ti je prikolica, kako ces poneti mesalicu? On nista, otvori gepek, podignemo mesalicu i popreko je stavimo, i zatvorimo gepek. Auto za sva namene ;)

Moca

pre 3 godine

Sasvim korektan auto za vreme u kom se pojavio i prilično nakon toga. Moji su imali ovu prvu verziju a nešto kasnije i Comforta, što je u suštini bio malo ozbiljniji redizajn. Opšte je mišljenje, s pravom, da je opadanje u kvalitetu počelo uvođenje GT/GTL modela sredinom 80-ih a tada je već bio zastareo i kao model. Od Skale na ovamo je to već drastično lošiji auto a do 2008. se proizvodnja, da se ne lažemo, održavala veštački.

Olivera

pre 3 godine

Moj prvi auto, slatko sam ga vozila godinama. Koliko sam se puta s njim selila iz stana u stan, selila i neke prijatelje. Zbog hedžbeka, mogla sam u njega da smestim pola kuće! Jednom prilikom, u njega su stale 2 fotelje, set klub stočića, neke sitnice i nas dvoje napred. Čudo je bio kec. Falio mi je kad sam se selila u inostranstvo, ali tada sam već morala da angažujem pro move međunarodne selidbe. Ali keca ništa nije moglo da zameni.
Gde sam sve putovala s njim, i na more, i na planine, i na razne festivale... Lepo vreme beše, a onjemu uvek razmišljam s nostalgijom. Srećan mu rođendan :)

irelandcalling

pre 3 godine

Imao belog Mediterana, mislim da se tako zvao. 1977-mo godište...već oldtajmer kad sam ga kupio. A ja 1974-to...
Neka priča ko šta hoće, bio ke to saaaaasvim OK autić.

Dzoni

pre 3 godine

Tatin prvi auto stojadin, beli, i to sa fiatovim motorom, jos ga spominje. Posle uzeo opet stojadina, stalno pricao kako stari fiatov motor "bolje vuce". Ja ucio na njemu, vozio ga, i dan danas mislim na njega... da imam para uzmem neki, da se dotera u fulu... ih. Imao i saobracajku, ne mojom krivicom, na raskrsnici odvalio golfa, posle mi vlasnik golfa kukao da sam mu pomerio motor (on je bio kriv) :) Mom stojadinu nista, pajserom ispravio blatobran jer je kacio gumu i to je to. Kakvo je samo gorivo progutao bez problema za vreme sankcija, sta smo sve sipali u njega iz tih flasa... Za to vreme odlican auto.. sta su moji preneli sa njim to je strasno, sa prvim stojadinom vikendicu izgradili..koliko je cementa preneo i gradje.. i jos onaj krovni nosac na njemu... Bilo nekad.

Ivan ZG

pre 3 godine

1990. moja sestra uplatila Yugo 45. Trebao je koštati 5.500 maraka, ali dok ga je čekala pola godine cijena pala na 4.500 maraka. Njena plaća je bila 1.000 maraka kao diplomiranoj arhitektici sa 2-3 godine staža.
Vozila ga 7-8 godina i prešla 120.000 km. Auto je vidio i Rim i Milano i Barcelonu i Madrid i Porto i Lisabon i Helsinki i Varšavu i Budimpeštu i Beč. Sve odradio bez kvarova (ne u istom putu) uz jednom zamijenjene platine
koje ste uvijek morali imati uz sebe.
Majstor poštela ventile i motor radi jako tiho. Za 10 dana dođe sestra i motor radi kao traktor. Pitam majstora šta mu je, a on kaže: "To ti je Yugo. Ima samoraštelajuće ventile."
Za novce koliko je plaćen odličan auto. Jedino ga je vrijeme pregazilo već 5-6 godina nakon što je izašao. Tehnika Stojadina sa kraja 60-tih u drugoj karoseriji. Da ne govorim da je tada izašao Tipo sa puno boljim i štedljivijim motorima i aerodinamikom.
Debljina lima na Yugu za 1-2 mm premala. Antikorozivna zaštita duplo preslaba (nanos cinka na limu).

Ivan Polić Zoki

pre 3 godine

IvanZG@
jugo45 je 1990. sam platio 10500 maraka, naravno u dinarima, tako da bi te zamolio da ne izmišljaš, početkom '91e su hrvati ukinuli savezni porez ili carinu, zaboravih šta je bilo u pitanju, i tada se za iste te pare mogla pazariti škoda favorit, kudikamo bolji automobil, koji je tada postao i najprodavanije vozilo u Hrvatskoj.

Milivoje

pre 3 godine

prva 60, druga 100 na sat, treća 130, četvrta 140 i tu je kraj....četvrtom ideš 80, pun medju gas, treća i evo stotka čas posla, četvrta i "overdrive", koji naravno, nema, ali tako dobro ide....confort 81 god. prvi vlasnik, trulio kao perda, mnogo dobro služio i išao ko blesav....sjajan automobil u to vreme zaista !!!

Djorke

pre 3 godine

Prvi auto koji sam vozio u grad - caletov 101 Confort, 82 godiste, zuti.

Uvek mi je toplo oko srca kada vidim kec-a na ulici, ali nedosanjani san mi je "Specijal" verzija. Nije ih mnogo prezivelo, 70 i kusur konja, pa je lomio traverznu, koseve i jos ponesto verovatno ... ali magnezijumske felne, dvogrli veber i obrtomer, sta ti vise treba :))

ZnaOnKoSam

pre 3 godine

Kako je moguće da neko uradi promo foto katalog za novo vozilo koje treba da plasira a da pritom ne montira brisače? Da li je ovo realno?

nemanja.s

pre 3 godine

Da li bi mogao neko da mi kaze, koliko je kostao ovaj auto?
(aKronononiM, 19. april 2021 18:28) # Link komentara

Da vam bude lakše da shavtite, objasniću u tadašnjim nemačkim markama (sredina 80. tih.)
Peglica 3500 maraka, fića oko 4000 maraka, Škoda 5000, Moskvič 5500, Jugo 7-8000, Renault 4 8000, Stojadin 8000, Lada 9000, ondašnjih maraka. E sad za one što Stojadin porede sa Golf-om (25.000 DM), Kadetom (22 000) ili Renaultom 5 (17000 DM)...
Stojadin je bio daleko dostupniji običnom čoveku, ali i njega je retko ko mogao da kupi novog. Plata je bila, kako gde,a ali u proseku 500-700 maraka. Tek kratko vreme, 1990. godine su plate napumpane na oko 1000 maraka, ali veštački i 91. je sve puklo. Auto je u SFRJ bio daleko veći luksuz nego danas. Nije bilo uvoza polovnih vozila, a krediti su 80. tih godina bili već ređi...

Srđan BL

pre 3 godine

Djetinjstvo proveo u njima. Otac od 1978. do 1991.god. promjenio 5 sluzbenih (cetvrtog otkupio, a petog zadnjeg Skala 55 on kupio 1991.godine, jer im je pred rat bilo dozvoljeno da rade na svojim vozilima uz priznate troskove amortizacije)... Ovom zadnjem motor imao probleme od pocetka, odusak morao van nakon godinu dana, prodan 1994.god.

c i t i z e n

pre 3 godine

Возио сам многа кола различитих класа, од фиће до BMW-а. Кец ми је био први ауто у власништву и тешко сам се одвојио од њега. Зависи шта очекујете од аута - да се покажете другима, да се превезете, да пренесете или нешто друго. Ја сам кеца имао са наменом да се брзо и безбедно превезем до жељене тачке и сигурно транспортујем товар. Ту намену је поштено извршио и никада није разочарао. Жао ми је било што сам морао да га пензионишем после 18 година вожње.

jo

pre 3 godine

Kec je rodonacelnik hecbek klase u evropi, svidjalo se to nekom ili ne... Auto koji je bio vrh u klasi kada se pojavio, nista vise ili manje pouzdan od drugih takmaca iz nemacke italije ili francuske...tek kada je vreme pregazilo njegovu tehnologiju- pocetkom 90ih, Golfovi, Kadeti, Tipo i ostali sa direktnim ubrizgavanjem goriva postali su pouzdaniji od njega...da je rukovodstvo Zastave uspelo da modernizuje mehaniku, motore kao i proces proizvodnje i kontrolu kvaliteta danas bi imale naseg takmaca Daciji ali... sta bi bilo kad bi bilo...

Гвозден

pre 3 godine

Мој матори је '83 купио специјала тегет боје од 1300 кубика у Словенији од неког нашег (Југословена) који је радио у Италији. Пионир музика са еквилајзерима дуж неба у њему је вредела више од самог аутомобила а и сам аутомобил је папрено плаћен. Због јаког мотора имао је две попречне споне (коске) и санке приде. Нажалост, током санкција морали смо да га продамо како би преживели али је и тад, иако већ стар, имао лепу цену..

Spiclov

pre 3 godine

Ko je u ono vreme (kraj 70’ pocetak 80’ godina proslog veka) imao ovaj automobil taj je bio baja. I to bas baja. Imao je specifican miris unutra. Drugaciji od fice. Prefinjeniji. Pa ko je imao naslone za glavu....Ja sam samo mogao da gledam. Moji su bili materijalna sirotinja ali vredni i posteni do bola. Mislili su da je to u Srbiji dovoljno i da cemo ga sigurno jednog dana imati. Stojadin ili ti Zastava 101 Confort, ostao je nedosanjan san.

Totalnonebitan

pre 3 godine

@ Pravedni Postovani kola se sad prave sa daleko vise materijala zbog povecane bezbednosti, vece brzine... Cist primer koji ste dali kec ako dobaci do 140km/h a suzuki bez problema, da se desi sudar pre bih bio u suzukiju. Da me pogresno ne shvatite moj prvi auto je bio zastava 128 iz ‘88 sa fiatovim motorom, usli smo svuda i bili sretni, sad ti isti ljudi sede u opel astri h, samo idu brze i konfornije. Tu je klima, bolji muzicki sistem ali i veca brzina i bolja bezbednost.

Pop Cira

pre 3 godine

Moj cale je imao jedan boje trule visnje - nije mogao bas da bira boju. Italijasnki motor. Posle 7-8 godina limarija u raspadu, ali motor radio besprekorno.
Uplatio 80-tih Confort, ali je prestao da se pravi i uvalise posel 9-10 meseci cekanja GT ili GTL. Nikad nije bilo isto, motor problematican od pocetka

TedThüringen

pre 3 godine

Imao sam.svijeltlo plavi mediteran i bio glavna faca u gradu hahaha.
Divna vremena kad je kako znamo reći i Bog hodao po zemlji.
Kako smo.se samo ovako srozali svi skupa.
Pozdrav od jednog Zagrepčanina daleko od svog grada.

Пилипенда

pre 3 godine

За време када је изашао био је добар ауто, као рецимо Дачија Логан прве генерације, е сад Логан је са годинама напредовао, а Стојадин није и то је оно што га је убило. Да је напредовала Застава све би било другачије, можда би чак неко и хтео да је купи, неко озбиљан.

T

pre 3 godine

Auto je bio dobar za svoje vreme, nastao je na modelu koji je bio auto godine 1971. u Evropi. Ali Zastava se ni najmanje nije trudila da ga vremenom poboljša. Znam priču od čoveka koji je radio u ovlašćenom servisu, čovek je inženjer. Stalno je bio isti kvar na nekom relativno jeftinom ali bitnom delu. Trebalo je redizajnirati deo. Oni su bezbroj puta ukazivali fabrici na problem, Zastavu nije bilo briga.

Filip

pre 3 godine

Moja ćaća prvog kupio 1972, sa talijanskim motorom. Mene sad toliko ni svemirski brod ne bi oduševio.
Kasnije kupili 101 specijal, opet talijanska mašina od 1300 kubika. Oba perfektno služila. U vezi cene, oba kupljena na kredit, bez da je porodica osetila neki nedostatak. Kasnije sam i ja kupio 128-icu. Tad je već stigla kriza pa je bila polovna. Delovala onako malo kao krš. Ali s njom smo ipak stigli od jadrana pa do severnog mora... a nikad nismo ostali na putu. Posle smo prešli na polovne strance. Ipak je to automobil iz davno prošle ere i nije više bezbedan.

Jovan

pre 3 godine

Moj cale je kupio 1980. polovnog keca 1974. godiste (sa italijanskim motorom) u oker boji gradjevisnkih masina. Elem vozio ga on, ja naucio da vozim na njemu, cale nastavio da vozi, prestao da vozi, ostavio ga da trune, nije upalio od 1991 do 1993. Istrulio na sajtnama i po krilima, tip doneo akumulator te 1993. da proba da ga upali, kec upali iz prve. Ode nas kec za 250 maraka.

Carrera

pre 3 godine

Kupio ga 1974 gog. vozio do 290 hiljada km i radio generalnu sa original italijsnskim delovima. Prodao ga rodjaku koji je dogitao do 360 hiljada i nije vise imao volje da menja pragove i blatobrana.

Avaya

pre 3 godine

Мотори са ходом цилиндра од само 55мм, што је омогућавало спортски звук и реакцију на педалу гаса. јефтин за одржавање (говорим о периоду после 2000 из личног искуства): сет квачила са рукама око 80-90 евра, оба предња фара са носачем на бувљаку ново за неких 25 евра мах, за санке се не сећам тачно цене, али ни оне нису биле скупе, кочиони цилиндар или чељуст, ни то није било скупо нешто, што се говорило, делови у свакој трафици, сваки мајстој је могао да га поправи. Е сад, безбедност, са тим Фиат/Застава никада нису могли да се похвале, само погледајте краш тестове Лада на задњи погон (2101-2107 модели), све ће вам бити јасно. Флорида која је требала бити наследник, никада се није успела да се производи у великим серијама иако је представљала нашу верзију Фиат Типа произведено само око 28 000 примерака и исто је боловала од корозије. Кец је остао као лепо сећање на један период док се учило да се вози, многима су Заставина возила била прва...

peter

pre 3 godine

Da li bi mogao neko da mi kaze, koliko je kostao ovaj auto?
(aKronononiM, 19. april 2021 18:28)

Cale mi pricao da su ga kupili tako sto su stavili 3 plate na gomilu i ostatak na otplatu koja je bila tako mala da nije znao ni da je auto otplacen, slucjano video. Inace, problem sa kvalitetom je nastao zbog nacina razmisljanja ljudi u socijalizmu koji nisu morali da se bore sa konkurencijom. To sto su trulili je banalna stvar, nije ih bilo briga, limove su drzali nezasticene napolju. Posao je cvetao,cekalo se na red, sve se prodavalo, novca je bilo,a li je i svest bila plitka.

nemanja.s

pre 3 godine

U evropi je golf 2 80ih kostao 13,14,15 hiljada maraka, kakvih 25 hiljada, a bio je naravno avion za sve zastave, koji su 70ih bile konkurentne i inovativne, ali vec u 80im dinosaurusi.
(grobar, 20. april 2021 12:12) # Link komentara

Можда у Европи. У СФРЈ је имао царину од 20 -30 посто, јер је склапан у Сарајеву, од махом, увозних делова. Без царине је била Застава, као 100 посто домаћи ауто. Рено, Опел и Фолксваген и возила из социјалистичког блока су имали повлашћену царину од 20-30 посто, јер смо извозили делове за те моделе. Тада се чувало тржиште и упошљавала домаћа индустрија. Југославија је радила делове за све светске марке аутомобила.