Petak, 16.04.2021.

08:58

Kako je izgledao video za obuku prodavaca "Juga" u Americi VIDEO

Izvor: Izvor: B92, Index.hr

Kako je izgledao video za obuku prodavaca "Juga" u Americi VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Laza

pre 2 godine

Ispričaše da na kraju pomislih da je vozilo visoke luksuzne klase i da je bolji od svih nemaca i japanaca , i da sam idiot što sam ga prodao još 91 sa Uzvikom marš u 3 lepe p.m . Nikad više i kupio toyotu .!,

The Unforgiven

pre 2 godine

Jugo ni za americko tržište nije imao automatski menjac. Razmatrala se kupovina licence (ili možda gotovih menjaca) od Renoa iz petice, ali nije se stiglo. Americki uvoznik je vršio pritisak, pošto je automatik tamo apsolutno ust have, ali ništa...
(Sike, 20. april 2021 12:25)
----------------------

To nije istina jer je pred kraj karijere u Americi postojao automatik na Yugu GVX.

Brzi

pre 2 godine

Yuga su reklamirali tako sto je dobio "glavnu ulogu" u filmu ko je ubio Monu.
(Sitna Slova, 16. april 2021 17:08)

Mislim da ga je, ipak, najbolje reklamirao Brus Vilis u filmu "Umri muski". :-)

Sike

pre 2 godine

Svašta se ovde lupa. Evo par nevezanih cinjenica:
Jugo ni za americko tržište nije imao automatski menjac. Razmatrala se kupovina licence (ili možda gotovih menjaca) od Renoa iz petice, ali nije se stiglo. Americki uvoznik je vršio pritisak, pošto je automatik tamo apsolutno ust have, ali ništa... Secam se price kad stigne brod iz Bara sa više hiljada jugica u Ameriku (dal' beše Baltimor) i krenu da ih isteruju sa broda, a na sve strane krce menjaci, jer ni ovi profesionalni vozaci ne znaju da menjaju brzine.
Jugo od pocetka nije plod nikakvog razvoja u Zastavi, nego otkupljena licenca jedne razvojne (a napuštene) faze Fiat Uno-a. Motor 903cc iz Fiat-a 127, 1116cc iz keca, odnosno izvorno Fiat-a 128.
I sama zastava 101 sa cuvenim semyback oblikom je napušten razvojni projekat Fiat-a
Motori za Zastavina vozila su se proizvodili u DMB-u u Rakovici, dakle nisu bili iz uvoza, kao danas za Fiat 500l

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

@Mickey. Sinko,video sam dokumentarac i bio šokiran.Sramota je da ga je uradio američki student umesto nekog od naših vrlih reditelja i "filmskih moćnika".Sada znamo da su bili zauzeti.A znamo i čime.
Džej Bi Ti (Josip Broz Tito) se samo u tome zeznuo.Potcenio je američku ljubav prema novcu i pokušao da ih šarmantno opljačka...
Što se tiče "Yuga" citiraću US top listu najgorih stranih auta ikad :" Ovaj smešno mali auto koji se često kvari ima jedno odlično rešenje a to je grejač zadnjeg stakla.Tako barem neće da Vam zebu ruke zimi kada ga gurate da upali.."
Ukoliko se dobro sećam prvi na toj listi najgorih auta ikada u SAD-u je "Reno Florida"...

aaa

pre 2 godine

Pre pljuvanja i ismevanja razmislite, , ko je u to vreme iz Evrope zadovoljavao izuzetno stroge američke norme bezbednosti, da bi uopšte mogao da prodaje automobile na teritoriji SAD? Pored Yuga, to su bili jedino Mercedes i BMW! Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!
(Smuleco, 16. april 2021 09:40)

Ne samo u to vreme, nego puno prije (ako uzmemo u obzir samo vreme posle drugog svetskog rata), to su bili automobili Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Voljswagen, Volvo, Rolls-Royce, Bentley, Porsche, Lamborghini, Peugeot i sigurno još drugi. U to vreme se zastava (yugo) florida vozila bolje od hyundai ponyja. A kde je danas Hyundai, kde Zastava? Svakako net trba pluvati i ismejavati, nego plakati. Ne samo na sudbinu automobila u Kragujevcu nego na stručno znanje onoga, koji dobija najviše pluseva. A tek onih koji dele pluseve...

Sale

pre 2 godine

Čitam utiske vlasnika koji su bili sposobni da voze ovaj automobil i one koji nisu (a ne verujem ni da su sada sa novijim automobilima). To je stvar kulture življenja. Neko ne ume ni baru da preskoči kad hoda pa su mu cipele krive. Dakle sve je do čoveka. Meni je recimo taj Yugo iz 89-te potrajao 12 godina uz 140000 bez ikakvih većih problema i baš sam uživao u tinejdžerskim danima vozeći ga.

hm?

pre 2 godine

Auto u kojem sam naucio da vozim i polozio vozacki ispit. Isao na ispite na fax... Posle sam vozio francuske i nemacke automobile, ali je “jugic” ostao u najlepsem secanju...

QurIber

pre 2 godine

Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te. Yugo je mrtvorođen, zastareo iste sekunde kad se pojavio, to je FIAT 127 koji je dizajniran 9 (devet) godina pre pojave Yugo-a, italijanski otpad koga su sklapali nemotivisani priučeni "radnici", bez ikakve kontrole kvaliteta. U oštroj i ogromnoj konkurenciji ljudi, pojava i događaja, jedna od najvećih sramota za našu zemlju i naciju.
(Rodion Gataulin, 16. april 2021 22:01)

Covek objasnio. Knjige u ruke braco Srbi. Manite se nostalgije i proslosti. Gledajte kako da unapredite sadasnjost i predvidite buducnost.

Dejan

pre 2 godine

Retko sta komentarisem,ovoga puta ne temu vec neke pojedince ovde i ovu osobu sto ima 52 god i sl...sto misle za ovog da je trol:))Da si ti meni ziv i zdrav...ali gde ste vi bili vitav zivot?:)Cuj lupetanje o svemirskom programu,tehnologiji itd itd...Tito prodao i pricu i tehnologiju ,koja je bila napredna u to vreme...Yugo je napravljen iskljucivo iz politickih razloga,a kada je otisao u US,tada je drzava,otisla unazad dosta,jer nas je zaduzio boga oca...Copavi je zeznuo stvar i sve kasnije sto se desavalo je pocelo iskljucivo od njega i prevare veka(Yugo).A druga tema je da li je neko gotivio Yuga,vozio itd.

Toronto

pre 2 godine

Vidim da mnogi, naročito mladji, ne shvataju da je yugo mali, jeftin gradski automobil s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih. Auto je u potpunosti u skladu sa tadašnjom tehnologijom. Uostalom, dizajniran je u italiji po 127-ci. Problem je što je proizvodnja neizmenjenog modela nastavljena sledećih 30 godina. Uostalom, to nije samo naš kuriozitet, dešavaoo se to isto sa čitavom autoindustrijom komunističkog sveta. To je samo posledica nesposobne dirigovane eoonomije centralnog komiteta. Da je proizvodnja stala krajem osamdesetih ili da je kompletno redizajniran, bila bi sasvim drugaćija stvar. Ali kao što znamo, iz dobro poznatih razloga, ništa od toga nije bilo moguće. Ovako je debelo nadživeo svoje vreme i postao sprdnja, na žalost.

DaniloBluka

pre 2 godine

@@@Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te.
(Rodion Gataulin, 16. april 2021

Ono kad ne znas da je osma decenija od 71 do 80 .. 1,2,.6.10, 71,72.. 80
osma decenija plus lik kaze kraj 70ih!? Pa sta je 80a nego kraj 70ih !!!

Mickey

pre 2 godine

Vidim da velika vecina vas zivi u zabludi. Da bi ste razumeli kompletan projekat Yugo Amerika, pogledajte dokumentarni film “Hjuston, imamo problem”. Sve je dokumentovano. Film je iz pocetka zabavan ali pred kraj bice vam jasnije mnoge stvari, ne samo vezane za Yuga. On je nasa najmanja bruka i najmanji problem.

Veliki brat

pre 2 godine

Neka priča ko šta hoće ali poduhvat "Yugo Amerika" je u to vreme bio itekako ozbiljan i smeo iz više aspekata.
(Buca Krtalic, 16. april 2021 13:06)

Pa jeste, i to tako što smo doplaćivali za svaki izvezen Yugo u SAD još po 1000DEM na njegovu prodajnu cenu, odnosno ceo posao je bio neisplativ, mi smo kao država pokrivali te gubitke (iako smo i sami bili u dugovima i gubicima) nadajući se nekom uspehu, ali su samo neki pojedinci u tom poslu napunili džepove.
Tada se kralo tako, a danas preko tendera.



Da je Tito jos zive ili da gospoda politicari nisu pokrali sve sto je steceno i unistilo pokrenuto, danas bi Zastava bila u rangu Mercedesa!
(Miki, 16. april 2021 14:45)

Ih, Mercedesa, da si rekao da bi Zastava bila kao Kia ili Hyundai, pa i nekako... Zamisli srpski Sportage/Tucson kao jedan od naslednika Zastave 850/900 AK :)



Ja sam jugom obišao pola evrope u periodu 2007-2012 recimo. Nikad nije zakazao nigde. I svuda gde se pojavite ste hit, ljudi vam mašu na autobanu, okreću se svi za vama, hoće da se slikaju, pitaju vas da se provozate krug.
(Eto, 16. april 2021 14:58)

Mislili ljudi da si ga sam napravio, limariju sam oblikovao ručno čekićem...



Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.
(Strokavi mozak, 16. april 2021 15:07)

Pa jeste, zato je Hyundai propao, a Zastava pretekla Tojotu.
I tada se već pravio Golf 2, a ne 1, 1 je bio još u vreme Fiće.

Rodion Gataulin

pre 2 godine

@Yugo nije bio tako los krajem 70-ih i pocetkom 80-ih godina prosloga veka. Problem jes to ga je vreme pregazilo negde 1985 godine a proizvodio se do 2008 bez ikakvih izmena. Naprotiv 90-ih im je kvalitet jos znacajno opao u odnosu na prvu deceniju proizvodnje.
(Koral, 16. april 2021 14:05)

Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te. Yugo je mrtvorođen, zastareo iste sekunde kad se pojavio, to je FIAT 127 koji je dizajniran 9 (devet) godina pre pojave Yugo-a, italijanski otpad koga su sklapali nemotivisani priučeni "radnici", bez ikakve kontrole kvaliteta. U oštroj i ogromnoj konkurenciji ljudi, pojava i događaja, jedna od najvećih sramota za našu zemlju i naciju.

Bravo

pre 2 godine

Sticajem okolnosti dosao sam u posed Koral In sa predjenih 15.000 u fenomenalnom stanju. Ne bih sad seo u polovnog Nemca koji je presao 400.000 (dok se gazda tesi da je 130.000 sa sata tacno.) nizasta na svetu.
(Klasika, 16. april 2021 19:54)

Imam ja jedan drveni plug, rucni, u fenomenalnom stanju. Mogu ti ga prodam jeftino, posto vidim da si covek od kulture.

72

pre 2 godine

Posedovao tri juga. Odnos je bio sado mazo. Naravno ja mazohista.sprijateljio se s majstorom ,zenu i dete retko vidjao. Za zenu nije problem tu mi je jugo pomogao. Inace posto sam razvio stokholmski sindrom rado bih ga posedovao punto je dosadan.

Buca Krtalic

pre 2 godine

Yugo imao klimu?
(Vlada,, 16. april 2021 15:53)

Imao je klimu kao dodatnu opremu koja je kažu ljudi veoma lepo hladila. Konzola sa otvorima za hlađenje se nalazila na mestu police za kasetofon. Do nedavno se po našim oglasima mogao kupiti potpuno novi originalni set klima uređaja (konzola,instalacija,kompresor) za juga kao i pregršt delova i opreme koje su kontigentom vraćene iz USA. Tom prilikom sam kupio fabričke zvucnike elipse koji se montiraju u zadnjim policama i nove prelepe tepih patosnice sa izvezenim YUGO logoom, na fabrickoj kutiji pisalo MADE IN USA. Koga interesuje, automatski menjač koji je išao u juga je bio renoov trobrzinac.

Klasika

pre 2 godine

Sticajem okolnosti dosao sam u posed Koral In sa predjenih 15.000 u fenomenalnom stanju. Ne bih sad seo u polovnog Nemca koji je presao 400.000 (dok se gazda tesi da je 130.000 sa sata tacno.) nizasta na svetu.

mostarac

pre 2 godine

mostarac

Ti mora da si juce otkrio Internet. Nikad cuo za trolove ?
(trol, 16. april 2021 14:20)

Naravno da znam za trolove ali oni su obično tako očigledni da nekome sa dva grama mozga odmah bude sve jasno. Za komentar na kojeg sam reagovao ne vjerujem da je troll. Siguran sam da lik zaista vjeruje da smo mi imali neki svemirski program. Uostalom, sa svoje 52 godine, teško da sam baš juče otkrio Internet. Pozdrav za Volinu, mog najdraže g trolla

B. Smederevac

pre 2 godine

Ja sam 1987. kada sam ziveo u Njujorku kupio polovan Yugo GV za 2000 USD i naredne godine ga uvezao u Jugoslaviju. Auto je bio verzija za SAD sa katalizatorom i drugom opremom po standardima SAD, dupli karburator sa automatskim cokom, bezolovni benzin i naravno trosio je vise goriva nego nase verzije. Kad sam dosao u Beograd, stavio sam mu normalni karburator jer nisam zeleo da mi u gradu trosi 12 L. Yugo se na kraju nije dobro polazao, delom i zbog toga sto Amerikanci nisu znali da voze auto sa normalnim menjacem, a i zbog toga sto neki inace jeftini delovi nisu dugo trajali, kao naprimer termostat koji ukljucuje ventilator za hladjenje koji mi je pregorevao 3 puta. A kad pregori, zna se, auto prokuva i motor moze da se osteti, sto tamosnji vozaci nisu pazili. Inace, novi Yugo GV bazicna verzija 1100ccm kao nov kostao je 4000 USD. Tada je Hyundai poceo da se probija na americko trziste i najjeftiniji model Pony kostao je oko 600 USD vise od Yuga. Hyundai se medjutim bolje pokazao i ostao na tamosnjem trzistu, a Yugo ie posle nekoliko godina propao, pojavio se 1986 i trajao do 1990.

Komša

pre 2 godine

Uz kupljen auto imaš gratis auto mehaničarski kurs.Jedini auto koji je u svojoe vreme u svojoj kladi mogao da pridje savremenim automobilima a proizveden je u SFRJ je Fikus.
I to je sve.
Bolje da smo razvijali proizvodnju traktora - mozda bismo i uradili nešto ...

The Unforgiven

pre 2 godine

Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.E sad sto su oni napredovali a mi ratovima pocepani i unazadjeni i za male pare prodani i razjedninjeni to je vec druga prica.
(Strokavi mozak, 16. april 2021 15:07)
---------------------

Hyundai Pony se nikada nije prodavao u SAD jer nije mogao da prodje testove izduvnih gasova. Prvi Hyundai u Americi je bio Excel i prodavao se izuzetno dobro - prodato ih je vise u prvoj godini nego Yugica u SAD u 7 godina.
Drugo, ratovi su se desili vise nego deceniju nakon sto je Yugo debitovao ... sta je Zastava uradila u tih 10+ godina da unapredi Yugo?

specnaz

pre 2 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...
(Milos, 16. april 2021 10:42)

Jesi ti prespavao od 1991.-1995.godine ili si kasnije rodjen, ali i da jesi, nisi rastao u saksiji čuo li si za građanski rat u SFRJ?

Raspad

pre 2 godine

Muka mi bre ove jugonostalgije.
Da je ista u toj drzavi vredelo, ne bi propala i ne bi se krvavo raspala. Ne znam za ove 2000+ godiste, ali ja 1980+ kod Švaba i pored sve diskriminacije nacionaliteta sam itekako bio sposoban da opstanem i nikad nisam ocekivao da mi partija da posao posle diplome i cekao svaki mesec platu dok sam ispijao kafu.
Juga se jos osamdesetih secam kao nestabilne krsine u kome su se caletovi drugari prevrtali na najbanalnije nacine. Sramota od automobila.

Luka Laban

pre 2 godine

"Zuti" su mi uzeli mladost i Juga, ja to ne prastam!
Briljantan video, mozda nikad nece biti najbolji auto, ali za mene ce Jugo zauvek biti najdrazi auto.

Анти бот

pre 2 godine

Vidim, standardna opsta pljuvacina po sebi, a ja se pitam, sto vi, mladi, sada ne napravite nesto bolje, pametnije, naprednije, kad vec nasa generacija nije umela? Svi znate da po citav dan na internetu, pljujete sve zivo, pametujete kako smo najgori u svemu, kako nista ne valja i kako nista nemamo, a sta preduzimate da to stanje promenite! Nista! Ali, veliko nista! Niste u stanju da ucinite nikakvu promenu, samo kukanje i mastanje o odlasku u Nemacku, a vecina ni to ne ume da uradi!
(rani, 16. april 2021 14:21)

Браво! Припадам млађој генерацији,али потпуно подржавам сваку реч. Срећом, ја сам успео да одем баш у ту Немачку и добро се снашао,али ко би ишао да се код нас може поштено радити и живети од тог рада!? Оно што су генерације мојих родитеља и њихових родитеља створили,ми нисмо у стању да окречимо.

Shkot

pre 2 godine

Ako me sjećanje ne prevari, direktor Zastave u nekom intervjuu o tržišnom potencijalu Yuga u SAD-ama, rekao da direktni konkurent Yuga je jedan mali automobil iz jedne male Južnokorejske firme Hyundai.

Naravno

pre 2 godine

YUGO je i danas cenjen u USA kao svojevrsna avangarda i raritet, auto umesto kusura u prodavnici. Auto koji kupite kao 3. auto i ne osetite kupovinu. Pogledajte samo ovaj video, Tavrish je uradio restauraciju jednog primerka bogate istorije: https://www.youtube.com/watch?v=ysB2j4_J3Uc

The Unforgiven

pre 2 godine

Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!
(Smuleco, 16. april 2021 09:40)
-------------------------

O cemu ti covece? Prvi Volkswagen je stigao u Ameriku jos 1949. godine. Golf/Rabbit je debitovao u Americi 1976. Opel je stigao krajem 1950-ih. Tokom 1980-ih godina pored ovih velikih evropskih firmi (Mercedes, BMW, Porsche, Volkswagen-Audi, itd.) i onih ultra premijum (Bentley-Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini, itd.), u Americi su se takodje prodavali i Fiat, Alfa, Peugeot, Renault, Rover, Morris, Sterling, itd., a u Kanadi si mogao kupiti i Ladu.

ciko

pre 2 godine

Hyundai se probio na americko trziste 1986 sa automobilom Hyundai Excel,sa cenom od $4,995 koji je bio istog ako ne i goreg kvaliteta .

Interesantan clanak na tu temu

https://www.thetruthaboutcars.com/2012/09/junkyard-find-1986-hyundai-excel/

1985-89 Excel selling in tremendous quantities in the United States. You saw these things everywhere on the street until about 1992, at which point the import sections of American junkyards became choked with low-mile Excels that crapped out in not-worth-fixing fashion. I believe the first-gen Excel was the worst motor vehicle you could buy new in the United States in the 1980s, and maybe for the entire fourth quarter of the 20th Century. Yes, even worse than the Yugo.

Jo

pre 2 godine

Prvi nas model sa franucskim motorom je bila Florida, a ona zbog rata nije pokazala svoj pun potencijal. Da nije bilo tog rata danas bi verovatno bila rame uz rame ako ne i ispred Sandera i Fabije, naravno tu treba uzeti u obzir da ni FIAT nije ono sto je bio.
(QwertyDGB, 16. april 2021 13:21)

Florida je izasla 1987, ratovi su poceli 1991. Za cetiri godine promeni se generacija automobila u proizvodnji a Florida je ostala isti krs. Florida kao auto je imao strasno lep dizajn za svoje vreme, ali je bio sklepan navrat-nanos. Prekidaci su mu uzeti iz prve generacije Fiata Tipo, koje je sam Fiat u svojim automobilima ubrzo zamenio. Kvalitet materijala i kontrola kvaliteta su ubile Floridu.

Strokavi mozak

pre 2 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...
Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.E sad sto su oni napredovali a mi ratovima pocepani i unazadjeni i za male pare prodani i razjedninjeni to je vec druga prica.

Koral

pre 3 godine

Yugo nije bio tako los krajem 70-ih i pocetkom 80-ih godina prosloga veka. Problem jes to ga je vreme pregazilo negde 1985 godine a proizvodio se do 2008 bez ikakvih izmena. Naprotiv 90-ih im je kvalitet jos znacajno opao u odnosu na prvu deceniju proizvodnje.

Miki

pre 3 godine

Nemojte pricati svasta negativno kada niste u pravu. Pogledajte kada je krenula ta proizvodnja i koja je to godina. To su vam prvi modeli automobila koji su proizvedeni. Svaki proizvodjac mora da krene sa necim i to kasnije da usavrsava. Da je Tito jos zive ili da gospoda politicari nisu pokrali sve sto je steceno i unistilo pokrenuto, danas bi Zastava bila u rangu Mercedesa! Tito je uradio pravu stvar i svaka mu cast za sve.

rani

pre 3 godine

Vidim, standardna opsta pljuvacina po sebi, a ja se pitam, sto vi, mladi, sada ne napravite nesto bolje, pametnije, naprednije, kad vec nasa generacija nije umela? Svi znate da po citav dan na internetu, pljujete sve zivo, pametujete kako smo najgori u svemu, kako nista ne valja i kako nista nemamo, a sta preduzimate da to stanje promenite! Nista! Ali, veliko nista! Niste u stanju da ucinite nikakvu promenu, samo kukanje i mastanje o odlasku u Nemacku, a vecina ni to ne ume da uradi!

Eto

pre 3 godine

Ja sam jugom obišao pola evrope u periodu 2007-2012 recimo. Nikad nije zakazao nigde. I svuda gde se pojavite ste hit, ljudi vam mašu na autobanu, okreću se svi za vama, hoće da se slikaju, pitaju vas da se provozate krug.

Prodao sam ga na 130.000km, motor je bio kao nov, nije trošio ulje, na 80 u 5oj je trošio 5l. Malo je počela farba da bubri, doduše.

XXL

pre 3 godine

"YOU GO" (ju go) čuvena krilatica dilera automobilima u američkoj seriji 'Bandi'... (scena kada Bandijeva sestra želi da kupi automobil, a diler joj nudi YUGO) ...

mostarac

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42)

Baš me zanima koliko godina imaš pa vjeruješ u tu priču o svemirskom programu. Mi nismo bili sposobni da napravimo mlazni motor nego smo ih kupovali od Rolls Royce i ugrađivali u G2, G4 i Orao a ne da razvijamo svemirski program. PVO rakete su nam bile iz SSSR jer ni njih nismo mogli da smislimo i napravimo. Uz to je i režiser filma rekao da je to izmišljena priča.

QwertyDGB

pre 3 godine

Kakva zemlja takav automobil.Yugo je ogledalo stanovnistva bivse i sadasnje drzave.Mada nije lepo pljuvati ga posto sadasnja drzava ne moze da napravi ni skejbord ni motor a kamoli nesto priblizno automobilu.Za bogate drzave pokazatelj stanja privrede je lansiranje raketa i istrazivanje svemira, a za siromasne drzave pokazatelj stanja privrede je proizvodnja automobila.A mi trenutno ne proizvodimo automobile.
(LuKa, 16. april 2021 11:24)


Kako ne proizvodimo kad iz iste fabrike skoro pa u istoj kolicini izlazi FIAT 500L?
Takodje, ni tad nismo proizvodili motore nego smo na isti nacin kao sto to Dacia radi sa Renoovim motorima tj. Skoda sa VW motorima sklapali i Jugo i Stojadina ali i Ficu i Tristaca. Mi smo proizvodili doduse vise delova nego danas (jer bila je i veca drzava), ali opet to su i tad bili manje zahtevni delovi.
Prvi nas model sa franucskim motorom je bila Florida, a ona zbog rata nije pokazala svoj pun potencijal. Da nije bilo tog rata danas bi verovatno bila rame uz rame ako ne i ispred Sandera i Fabije, naravno tu treba uzeti u obzir da ni FIAT nije ono sto je bio.

Andrej

pre 3 godine

Auuuu al ga nahvalise! A tačno je da su ti jugici bili pojam kvaliteta za ove naše. Ljudi koji su kupili one koji nisu otišli u ameriku su se slatko navozali. Al ipak je jugo jugo....a za te pare sasvim zadovoljavao onim što nudi.

KoRn

pre 3 godine

Tito je bio car on je ubedio Jugoslovene da su Jugo i Kec najbolji automobili na svetu.Kao i mnogo toga što ih je ubedio.Ubedio ih je da je letovanje 7 dana u Hrvatskoj nešto što je smisao života.Ubedio ih je da u Jugoslaviji ne postoji kriminal,ubistva,pljacki,silovanja tako što je zabranio da se to objavljuje.A najviše od svega zasto je on svetski mega car je da je on Jugoslovene ubedio da su oni svi braća.Isprao im je mozak sa bratstvom i jedinstvom.I danas kod mene u mom malom mestu matorci se kunu u to bratstvo i jedinstvo a znate šta je najveci fazon što niko od njih nije mrdnuo dalje od Panceva,posto živim u jednom banatskom selu pored Panceva.I znate sta je još najveci fazon što iz mog mesta jedno 95 posto ljudi nikada nije srelo niti upoznalo nekog Hrvata,Slovenca,Bosanca, jer nisu imali gde da ih sretnu.Ali bitno da selu vene na bratstvo i jedinstvo.Živeo Jugo najbolji automobil svih vremena.Eh u moje vreme ja u Juga i za Italiju.

x

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42)

Taj dokumentarac je bio sarkazam i fora, nadam se da ga nisi ozbiljno shvatio...

Buca Krtalic

pre 3 godine

Neka priča ko šta hoće ali poduhvat "Yugo Amerika" je u to vreme bio itekako ozbiljan i smeo iz više aspekata. Yugo je u to vreme (1980.-1985.) bio relativno moderan auto u skladu sa aktuelnim tehničkim rešenjima ali kasnijih godina mu je nedostajao ono što je uvek bilo nedostatak naših firmi - inventivnost i razvoj. Pobogu, pa ficu smo proizvodili 30 godina u gotovo izvornom stanju. Nakon Yuga je usledila Yugo Florida koja je bila odličan auto kada je izašla. Ali rat i sve ostalo.... Elem, jugici za USA su bili kvalitetniji (daleko stroziji QA su morali da prodju), bolje optimizovani i sa daleko boljom opremom. Samo cu napomenuti da je USA jugo imao od opreme: automatski menjač, air condition sistem, kvalitetnija sedišta sa obaranjem naslona, zadnji pojasevi i nasloni za glavu, veći farovi, zvucni signal nevezivanja pojaseva itd. Nekom ovo sve sigurno zvuči smešno ali 1986. ni svaki bmw model nije imao klimu u ponudi.

neko tamo

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42).

Svemirski program u Jugoslaviji? Dobar vic...

stef

pre 3 godine

Glavni problem je to sto mi nismo bili u stanju da unapredimo u nesto bolje, modernije. Model je ostao gotovo isti decenijama kasnije.
Preduzetnicki duh nam manjka i sada. Mi smo vise za radnu snagu a ne da sami nesto proizvodimo

True

pre 3 godine

Krs od pre nastanka do danas. Izvoz u USA je bio cista politika. Veze nema sa ekonomijom a o kvalitetu prouzvoda sve znamo. Ovde se vozio jer nije bilo mogucnosti za neki bolji a pogotovo uvizni auto.

Peđa

pre 3 godine

Odličan je to auto bio, kad je koncipiran, 1975 i proizveden 1980.

Jedini problem sa njim je što je takav isti (i još lošiji) bio u prozvodnji 28 godina. A realno, posle 5 godina je trebalo ugasiti proizvodnju, i uvesti novi i bolji model.

LuKa

pre 3 godine

Kakva zemlja takav automobil.Yugo je ogledalo stanovnistva bivse i sadasnje drzave.Mada nije lepo pljuvati ga posto sadasnja drzava ne moze da napravi ni skejbord ni motor a kamoli nesto priblizno automobilu.Za bogate drzave pokazatelj stanja privrede je lansiranje raketa i istrazivanje svemira, a za siromasne drzave pokazatelj stanja privrede je proizvodnja automobila.A mi trenutno ne proizvodimo automobile.

Bljuzgo Drpović

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.

Milos

pre 3 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...

Smuleco

pre 3 godine

Pre pljuvanja i ismevanja razmislite, , ko je u to vreme iz Evrope zadovoljavao izuzetno stroge američke norme bezbednosti, da bi uopšte mogao da prodaje automobile na teritoriji SAD? Pored Yuga, to su bili jedino Mercedes i BMW! Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!

Smuleco

pre 3 godine

Pre pljuvanja i ismevanja razmislite, , ko je u to vreme iz Evrope zadovoljavao izuzetno stroge američke norme bezbednosti, da bi uopšte mogao da prodaje automobile na teritoriji SAD? Pored Yuga, to su bili jedino Mercedes i BMW! Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!

Peđa

pre 3 godine

Odličan je to auto bio, kad je koncipiran, 1975 i proizveden 1980.

Jedini problem sa njim je što je takav isti (i još lošiji) bio u prozvodnji 28 godina. A realno, posle 5 godina je trebalo ugasiti proizvodnju, i uvesti novi i bolji model.

Milos

pre 3 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...

LuKa

pre 3 godine

Kakva zemlja takav automobil.Yugo je ogledalo stanovnistva bivse i sadasnje drzave.Mada nije lepo pljuvati ga posto sadasnja drzava ne moze da napravi ni skejbord ni motor a kamoli nesto priblizno automobilu.Za bogate drzave pokazatelj stanja privrede je lansiranje raketa i istrazivanje svemira, a za siromasne drzave pokazatelj stanja privrede je proizvodnja automobila.A mi trenutno ne proizvodimo automobile.

mostarac

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42)

Baš me zanima koliko godina imaš pa vjeruješ u tu priču o svemirskom programu. Mi nismo bili sposobni da napravimo mlazni motor nego smo ih kupovali od Rolls Royce i ugrađivali u G2, G4 i Orao a ne da razvijamo svemirski program. PVO rakete su nam bile iz SSSR jer ni njih nismo mogli da smislimo i napravimo. Uz to je i režiser filma rekao da je to izmišljena priča.

Buca Krtalic

pre 3 godine

Neka priča ko šta hoće ali poduhvat "Yugo Amerika" je u to vreme bio itekako ozbiljan i smeo iz više aspekata. Yugo je u to vreme (1980.-1985.) bio relativno moderan auto u skladu sa aktuelnim tehničkim rešenjima ali kasnijih godina mu je nedostajao ono što je uvek bilo nedostatak naših firmi - inventivnost i razvoj. Pobogu, pa ficu smo proizvodili 30 godina u gotovo izvornom stanju. Nakon Yuga je usledila Yugo Florida koja je bila odličan auto kada je izašla. Ali rat i sve ostalo.... Elem, jugici za USA su bili kvalitetniji (daleko stroziji QA su morali da prodju), bolje optimizovani i sa daleko boljom opremom. Samo cu napomenuti da je USA jugo imao od opreme: automatski menjač, air condition sistem, kvalitetnija sedišta sa obaranjem naslona, zadnji pojasevi i nasloni za glavu, veći farovi, zvucni signal nevezivanja pojaseva itd. Nekom ovo sve sigurno zvuči smešno ali 1986. ni svaki bmw model nije imao klimu u ponudi.

rani

pre 3 godine

Vidim, standardna opsta pljuvacina po sebi, a ja se pitam, sto vi, mladi, sada ne napravite nesto bolje, pametnije, naprednije, kad vec nasa generacija nije umela? Svi znate da po citav dan na internetu, pljujete sve zivo, pametujete kako smo najgori u svemu, kako nista ne valja i kako nista nemamo, a sta preduzimate da to stanje promenite! Nista! Ali, veliko nista! Niste u stanju da ucinite nikakvu promenu, samo kukanje i mastanje o odlasku u Nemacku, a vecina ni to ne ume da uradi!

x

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42)

Taj dokumentarac je bio sarkazam i fora, nadam se da ga nisi ozbiljno shvatio...

Анти бот

pre 2 godine

Vidim, standardna opsta pljuvacina po sebi, a ja se pitam, sto vi, mladi, sada ne napravite nesto bolje, pametnije, naprednije, kad vec nasa generacija nije umela? Svi znate da po citav dan na internetu, pljujete sve zivo, pametujete kako smo najgori u svemu, kako nista ne valja i kako nista nemamo, a sta preduzimate da to stanje promenite! Nista! Ali, veliko nista! Niste u stanju da ucinite nikakvu promenu, samo kukanje i mastanje o odlasku u Nemacku, a vecina ni to ne ume da uradi!
(rani, 16. april 2021 14:21)

Браво! Припадам млађој генерацији,али потпуно подржавам сваку реч. Срећом, ја сам успео да одем баш у ту Немачку и добро се снашао,али ко би ишао да се код нас може поштено радити и живети од тог рада!? Оно што су генерације мојих родитеља и њихових родитеља створили,ми нисмо у стању да окречимо.

Buca Krtalic

pre 2 godine

Yugo imao klimu?
(Vlada,, 16. april 2021 15:53)

Imao je klimu kao dodatnu opremu koja je kažu ljudi veoma lepo hladila. Konzola sa otvorima za hlađenje se nalazila na mestu police za kasetofon. Do nedavno se po našim oglasima mogao kupiti potpuno novi originalni set klima uređaja (konzola,instalacija,kompresor) za juga kao i pregršt delova i opreme koje su kontigentom vraćene iz USA. Tom prilikom sam kupio fabričke zvucnike elipse koji se montiraju u zadnjim policama i nove prelepe tepih patosnice sa izvezenim YUGO logoom, na fabrickoj kutiji pisalo MADE IN USA. Koga interesuje, automatski menjač koji je išao u juga je bio renoov trobrzinac.

Koral

pre 3 godine

Yugo nije bio tako los krajem 70-ih i pocetkom 80-ih godina prosloga veka. Problem jes to ga je vreme pregazilo negde 1985 godine a proizvodio se do 2008 bez ikakvih izmena. Naprotiv 90-ih im je kvalitet jos znacajno opao u odnosu na prvu deceniju proizvodnje.

neko tamo

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42).

Svemirski program u Jugoslaviji? Dobar vic...

B. Smederevac

pre 2 godine

Ja sam 1987. kada sam ziveo u Njujorku kupio polovan Yugo GV za 2000 USD i naredne godine ga uvezao u Jugoslaviju. Auto je bio verzija za SAD sa katalizatorom i drugom opremom po standardima SAD, dupli karburator sa automatskim cokom, bezolovni benzin i naravno trosio je vise goriva nego nase verzije. Kad sam dosao u Beograd, stavio sam mu normalni karburator jer nisam zeleo da mi u gradu trosi 12 L. Yugo se na kraju nije dobro polazao, delom i zbog toga sto Amerikanci nisu znali da voze auto sa normalnim menjacem, a i zbog toga sto neki inace jeftini delovi nisu dugo trajali, kao naprimer termostat koji ukljucuje ventilator za hladjenje koji mi je pregorevao 3 puta. A kad pregori, zna se, auto prokuva i motor moze da se osteti, sto tamosnji vozaci nisu pazili. Inace, novi Yugo GV bazicna verzija 1100ccm kao nov kostao je 4000 USD. Tada je Hyundai poceo da se probija na americko trziste i najjeftiniji model Pony kostao je oko 600 USD vise od Yuga. Hyundai se medjutim bolje pokazao i ostao na tamosnjem trzistu, a Yugo ie posle nekoliko godina propao, pojavio se 1986 i trajao do 1990.

Raspad

pre 2 godine

Muka mi bre ove jugonostalgije.
Da je ista u toj drzavi vredelo, ne bi propala i ne bi se krvavo raspala. Ne znam za ove 2000+ godiste, ali ja 1980+ kod Švaba i pored sve diskriminacije nacionaliteta sam itekako bio sposoban da opstanem i nikad nisam ocekivao da mi partija da posao posle diplome i cekao svaki mesec platu dok sam ispijao kafu.
Juga se jos osamdesetih secam kao nestabilne krsine u kome su se caletovi drugari prevrtali na najbanalnije nacine. Sramota od automobila.

Jo

pre 2 godine

Prvi nas model sa franucskim motorom je bila Florida, a ona zbog rata nije pokazala svoj pun potencijal. Da nije bilo tog rata danas bi verovatno bila rame uz rame ako ne i ispred Sandera i Fabije, naravno tu treba uzeti u obzir da ni FIAT nije ono sto je bio.
(QwertyDGB, 16. april 2021 13:21)

Florida je izasla 1987, ratovi su poceli 1991. Za cetiri godine promeni se generacija automobila u proizvodnji a Florida je ostala isti krs. Florida kao auto je imao strasno lep dizajn za svoje vreme, ali je bio sklepan navrat-nanos. Prekidaci su mu uzeti iz prve generacije Fiata Tipo, koje je sam Fiat u svojim automobilima ubrzo zamenio. Kvalitet materijala i kontrola kvaliteta su ubile Floridu.

stef

pre 3 godine

Glavni problem je to sto mi nismo bili u stanju da unapredimo u nesto bolje, modernije. Model je ostao gotovo isti decenijama kasnije.
Preduzetnicki duh nam manjka i sada. Mi smo vise za radnu snagu a ne da sami nesto proizvodimo

KoRn

pre 3 godine

Tito je bio car on je ubedio Jugoslovene da su Jugo i Kec najbolji automobili na svetu.Kao i mnogo toga što ih je ubedio.Ubedio ih je da je letovanje 7 dana u Hrvatskoj nešto što je smisao života.Ubedio ih je da u Jugoslaviji ne postoji kriminal,ubistva,pljacki,silovanja tako što je zabranio da se to objavljuje.A najviše od svega zasto je on svetski mega car je da je on Jugoslovene ubedio da su oni svi braća.Isprao im je mozak sa bratstvom i jedinstvom.I danas kod mene u mom malom mestu matorci se kunu u to bratstvo i jedinstvo a znate šta je najveci fazon što niko od njih nije mrdnuo dalje od Panceva,posto živim u jednom banatskom selu pored Panceva.I znate sta je još najveci fazon što iz mog mesta jedno 95 posto ljudi nikada nije srelo niti upoznalo nekog Hrvata,Slovenca,Bosanca, jer nisu imali gde da ih sretnu.Ali bitno da selu vene na bratstvo i jedinstvo.Živeo Jugo najbolji automobil svih vremena.Eh u moje vreme ja u Juga i za Italiju.

The Unforgiven

pre 2 godine

Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!
(Smuleco, 16. april 2021 09:40)
-------------------------

O cemu ti covece? Prvi Volkswagen je stigao u Ameriku jos 1949. godine. Golf/Rabbit je debitovao u Americi 1976. Opel je stigao krajem 1950-ih. Tokom 1980-ih godina pored ovih velikih evropskih firmi (Mercedes, BMW, Porsche, Volkswagen-Audi, itd.) i onih ultra premijum (Bentley-Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini, itd.), u Americi su se takodje prodavali i Fiat, Alfa, Peugeot, Renault, Rover, Morris, Sterling, itd., a u Kanadi si mogao kupiti i Ladu.

Miki

pre 3 godine

Nemojte pricati svasta negativno kada niste u pravu. Pogledajte kada je krenula ta proizvodnja i koja je to godina. To su vam prvi modeli automobila koji su proizvedeni. Svaki proizvodjac mora da krene sa necim i to kasnije da usavrsava. Da je Tito jos zive ili da gospoda politicari nisu pokrali sve sto je steceno i unistilo pokrenuto, danas bi Zastava bila u rangu Mercedesa! Tito je uradio pravu stvar i svaka mu cast za sve.

specnaz

pre 2 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...
(Milos, 16. april 2021 10:42)

Jesi ti prespavao od 1991.-1995.godine ili si kasnije rodjen, ali i da jesi, nisi rastao u saksiji čuo li si za građanski rat u SFRJ?

The Unforgiven

pre 2 godine

Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.E sad sto su oni napredovali a mi ratovima pocepani i unazadjeni i za male pare prodani i razjedninjeni to je vec druga prica.
(Strokavi mozak, 16. april 2021 15:07)
---------------------

Hyundai Pony se nikada nije prodavao u SAD jer nije mogao da prodje testove izduvnih gasova. Prvi Hyundai u Americi je bio Excel i prodavao se izuzetno dobro - prodato ih je vise u prvoj godini nego Yugica u SAD u 7 godina.
Drugo, ratovi su se desili vise nego deceniju nakon sto je Yugo debitovao ... sta je Zastava uradila u tih 10+ godina da unapredi Yugo?

Bravo

pre 2 godine

Sticajem okolnosti dosao sam u posed Koral In sa predjenih 15.000 u fenomenalnom stanju. Ne bih sad seo u polovnog Nemca koji je presao 400.000 (dok se gazda tesi da je 130.000 sa sata tacno.) nizasta na svetu.
(Klasika, 16. april 2021 19:54)

Imam ja jedan drveni plug, rucni, u fenomenalnom stanju. Mogu ti ga prodam jeftino, posto vidim da si covek od kulture.

Rodion Gataulin

pre 2 godine

@Yugo nije bio tako los krajem 70-ih i pocetkom 80-ih godina prosloga veka. Problem jes to ga je vreme pregazilo negde 1985 godine a proizvodio se do 2008 bez ikakvih izmena. Naprotiv 90-ih im je kvalitet jos znacajno opao u odnosu na prvu deceniju proizvodnje.
(Koral, 16. april 2021 14:05)

Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te. Yugo je mrtvorođen, zastareo iste sekunde kad se pojavio, to je FIAT 127 koji je dizajniran 9 (devet) godina pre pojave Yugo-a, italijanski otpad koga su sklapali nemotivisani priučeni "radnici", bez ikakve kontrole kvaliteta. U oštroj i ogromnoj konkurenciji ljudi, pojava i događaja, jedna od najvećih sramota za našu zemlju i naciju.

Shkot

pre 2 godine

Ako me sjećanje ne prevari, direktor Zastave u nekom intervjuu o tržišnom potencijalu Yuga u SAD-ama, rekao da direktni konkurent Yuga je jedan mali automobil iz jedne male Južnokorejske firme Hyundai.

72

pre 2 godine

Posedovao tri juga. Odnos je bio sado mazo. Naravno ja mazohista.sprijateljio se s majstorom ,zenu i dete retko vidjao. Za zenu nije problem tu mi je jugo pomogao. Inace posto sam razvio stokholmski sindrom rado bih ga posedovao punto je dosadan.

Andrej

pre 3 godine

Auuuu al ga nahvalise! A tačno je da su ti jugici bili pojam kvaliteta za ove naše. Ljudi koji su kupili one koji nisu otišli u ameriku su se slatko navozali. Al ipak je jugo jugo....a za te pare sasvim zadovoljavao onim što nudi.

True

pre 3 godine

Krs od pre nastanka do danas. Izvoz u USA je bio cista politika. Veze nema sa ekonomijom a o kvalitetu prouzvoda sve znamo. Ovde se vozio jer nije bilo mogucnosti za neki bolji a pogotovo uvizni auto.

Veliki brat

pre 2 godine

Neka priča ko šta hoće ali poduhvat "Yugo Amerika" je u to vreme bio itekako ozbiljan i smeo iz više aspekata.
(Buca Krtalic, 16. april 2021 13:06)

Pa jeste, i to tako što smo doplaćivali za svaki izvezen Yugo u SAD još po 1000DEM na njegovu prodajnu cenu, odnosno ceo posao je bio neisplativ, mi smo kao država pokrivali te gubitke (iako smo i sami bili u dugovima i gubicima) nadajući se nekom uspehu, ali su samo neki pojedinci u tom poslu napunili džepove.
Tada se kralo tako, a danas preko tendera.



Da je Tito jos zive ili da gospoda politicari nisu pokrali sve sto je steceno i unistilo pokrenuto, danas bi Zastava bila u rangu Mercedesa!
(Miki, 16. april 2021 14:45)

Ih, Mercedesa, da si rekao da bi Zastava bila kao Kia ili Hyundai, pa i nekako... Zamisli srpski Sportage/Tucson kao jedan od naslednika Zastave 850/900 AK :)



Ja sam jugom obišao pola evrope u periodu 2007-2012 recimo. Nikad nije zakazao nigde. I svuda gde se pojavite ste hit, ljudi vam mašu na autobanu, okreću se svi za vama, hoće da se slikaju, pitaju vas da se provozate krug.
(Eto, 16. april 2021 14:58)

Mislili ljudi da si ga sam napravio, limariju sam oblikovao ručno čekićem...



Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.
(Strokavi mozak, 16. april 2021 15:07)

Pa jeste, zato je Hyundai propao, a Zastava pretekla Tojotu.
I tada se već pravio Golf 2, a ne 1, 1 je bio još u vreme Fiće.

Eto

pre 3 godine

Ja sam jugom obišao pola evrope u periodu 2007-2012 recimo. Nikad nije zakazao nigde. I svuda gde se pojavite ste hit, ljudi vam mašu na autobanu, okreću se svi za vama, hoće da se slikaju, pitaju vas da se provozate krug.

Prodao sam ga na 130.000km, motor je bio kao nov, nije trošio ulje, na 80 u 5oj je trošio 5l. Malo je počela farba da bubri, doduše.

Bljuzgo Drpović

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.

Komša

pre 2 godine

Uz kupljen auto imaš gratis auto mehaničarski kurs.Jedini auto koji je u svojoe vreme u svojoj kladi mogao da pridje savremenim automobilima a proizveden je u SFRJ je Fikus.
I to je sve.
Bolje da smo razvijali proizvodnju traktora - mozda bismo i uradili nešto ...

mostarac

pre 2 godine

mostarac

Ti mora da si juce otkrio Internet. Nikad cuo za trolove ?
(trol, 16. april 2021 14:20)

Naravno da znam za trolove ali oni su obično tako očigledni da nekome sa dva grama mozga odmah bude sve jasno. Za komentar na kojeg sam reagovao ne vjerujem da je troll. Siguran sam da lik zaista vjeruje da smo mi imali neki svemirski program. Uostalom, sa svoje 52 godine, teško da sam baš juče otkrio Internet. Pozdrav za Volinu, mog najdraže g trolla

Klasika

pre 2 godine

Sticajem okolnosti dosao sam u posed Koral In sa predjenih 15.000 u fenomenalnom stanju. Ne bih sad seo u polovnog Nemca koji je presao 400.000 (dok se gazda tesi da je 130.000 sa sata tacno.) nizasta na svetu.

XXL

pre 3 godine

"YOU GO" (ju go) čuvena krilatica dilera automobilima u američkoj seriji 'Bandi'... (scena kada Bandijeva sestra želi da kupi automobil, a diler joj nudi YUGO) ...

Luka Laban

pre 2 godine

"Zuti" su mi uzeli mladost i Juga, ja to ne prastam!
Briljantan video, mozda nikad nece biti najbolji auto, ali za mene ce Jugo zauvek biti najdrazi auto.

QurIber

pre 2 godine

Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te. Yugo je mrtvorođen, zastareo iste sekunde kad se pojavio, to je FIAT 127 koji je dizajniran 9 (devet) godina pre pojave Yugo-a, italijanski otpad koga su sklapali nemotivisani priučeni "radnici", bez ikakve kontrole kvaliteta. U oštroj i ogromnoj konkurenciji ljudi, pojava i događaja, jedna od najvećih sramota za našu zemlju i naciju.
(Rodion Gataulin, 16. april 2021 22:01)

Covek objasnio. Knjige u ruke braco Srbi. Manite se nostalgije i proslosti. Gledajte kako da unapredite sadasnjost i predvidite buducnost.

QwertyDGB

pre 3 godine

Kakva zemlja takav automobil.Yugo je ogledalo stanovnistva bivse i sadasnje drzave.Mada nije lepo pljuvati ga posto sadasnja drzava ne moze da napravi ni skejbord ni motor a kamoli nesto priblizno automobilu.Za bogate drzave pokazatelj stanja privrede je lansiranje raketa i istrazivanje svemira, a za siromasne drzave pokazatelj stanja privrede je proizvodnja automobila.A mi trenutno ne proizvodimo automobile.
(LuKa, 16. april 2021 11:24)


Kako ne proizvodimo kad iz iste fabrike skoro pa u istoj kolicini izlazi FIAT 500L?
Takodje, ni tad nismo proizvodili motore nego smo na isti nacin kao sto to Dacia radi sa Renoovim motorima tj. Skoda sa VW motorima sklapali i Jugo i Stojadina ali i Ficu i Tristaca. Mi smo proizvodili doduse vise delova nego danas (jer bila je i veca drzava), ali opet to su i tad bili manje zahtevni delovi.
Prvi nas model sa franucskim motorom je bila Florida, a ona zbog rata nije pokazala svoj pun potencijal. Da nije bilo tog rata danas bi verovatno bila rame uz rame ako ne i ispred Sandera i Fabije, naravno tu treba uzeti u obzir da ni FIAT nije ono sto je bio.

Mickey

pre 2 godine

Vidim da velika vecina vas zivi u zabludi. Da bi ste razumeli kompletan projekat Yugo Amerika, pogledajte dokumentarni film “Hjuston, imamo problem”. Sve je dokumentovano. Film je iz pocetka zabavan ali pred kraj bice vam jasnije mnoge stvari, ne samo vezane za Yuga. On je nasa najmanja bruka i najmanji problem.

Toronto

pre 2 godine

Vidim da mnogi, naročito mladji, ne shvataju da je yugo mali, jeftin gradski automobil s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih. Auto je u potpunosti u skladu sa tadašnjom tehnologijom. Uostalom, dizajniran je u italiji po 127-ci. Problem je što je proizvodnja neizmenjenog modela nastavljena sledećih 30 godina. Uostalom, to nije samo naš kuriozitet, dešavaoo se to isto sa čitavom autoindustrijom komunističkog sveta. To je samo posledica nesposobne dirigovane eoonomije centralnog komiteta. Da je proizvodnja stala krajem osamdesetih ili da je kompletno redizajniran, bila bi sasvim drugaćija stvar. Ali kao što znamo, iz dobro poznatih razloga, ništa od toga nije bilo moguće. Ovako je debelo nadživeo svoje vreme i postao sprdnja, na žalost.

Sale

pre 2 godine

Čitam utiske vlasnika koji su bili sposobni da voze ovaj automobil i one koji nisu (a ne verujem ni da su sada sa novijim automobilima). To je stvar kulture življenja. Neko ne ume ni baru da preskoči kad hoda pa su mu cipele krive. Dakle sve je do čoveka. Meni je recimo taj Yugo iz 89-te potrajao 12 godina uz 140000 bez ikakvih većih problema i baš sam uživao u tinejdžerskim danima vozeći ga.

ciko

pre 2 godine

Hyundai se probio na americko trziste 1986 sa automobilom Hyundai Excel,sa cenom od $4,995 koji je bio istog ako ne i goreg kvaliteta .

Interesantan clanak na tu temu

https://www.thetruthaboutcars.com/2012/09/junkyard-find-1986-hyundai-excel/

1985-89 Excel selling in tremendous quantities in the United States. You saw these things everywhere on the street until about 1992, at which point the import sections of American junkyards became choked with low-mile Excels that crapped out in not-worth-fixing fashion. I believe the first-gen Excel was the worst motor vehicle you could buy new in the United States in the 1980s, and maybe for the entire fourth quarter of the 20th Century. Yes, even worse than the Yugo.

Naravno

pre 2 godine

YUGO je i danas cenjen u USA kao svojevrsna avangarda i raritet, auto umesto kusura u prodavnici. Auto koji kupite kao 3. auto i ne osetite kupovinu. Pogledajte samo ovaj video, Tavrish je uradio restauraciju jednog primerka bogate istorije: https://www.youtube.com/watch?v=ysB2j4_J3Uc

hm?

pre 2 godine

Auto u kojem sam naucio da vozim i polozio vozacki ispit. Isao na ispite na fax... Posle sam vozio francuske i nemacke automobile, ali je “jugic” ostao u najlepsem secanju...

aaa

pre 2 godine

Pre pljuvanja i ismevanja razmislite, , ko je u to vreme iz Evrope zadovoljavao izuzetno stroge američke norme bezbednosti, da bi uopšte mogao da prodaje automobile na teritoriji SAD? Pored Yuga, to su bili jedino Mercedes i BMW! Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!
(Smuleco, 16. april 2021 09:40)

Ne samo u to vreme, nego puno prije (ako uzmemo u obzir samo vreme posle drugog svetskog rata), to su bili automobili Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Voljswagen, Volvo, Rolls-Royce, Bentley, Porsche, Lamborghini, Peugeot i sigurno još drugi. U to vreme se zastava (yugo) florida vozila bolje od hyundai ponyja. A kde je danas Hyundai, kde Zastava? Svakako net trba pluvati i ismejavati, nego plakati. Ne samo na sudbinu automobila u Kragujevcu nego na stručno znanje onoga, koji dobija najviše pluseva. A tek onih koji dele pluseve...

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

@Mickey. Sinko,video sam dokumentarac i bio šokiran.Sramota je da ga je uradio američki student umesto nekog od naših vrlih reditelja i "filmskih moćnika".Sada znamo da su bili zauzeti.A znamo i čime.
Džej Bi Ti (Josip Broz Tito) se samo u tome zeznuo.Potcenio je američku ljubav prema novcu i pokušao da ih šarmantno opljačka...
Što se tiče "Yuga" citiraću US top listu najgorih stranih auta ikad :" Ovaj smešno mali auto koji se često kvari ima jedno odlično rešenje a to je grejač zadnjeg stakla.Tako barem neće da Vam zebu ruke zimi kada ga gurate da upali.."
Ukoliko se dobro sećam prvi na toj listi najgorih auta ikada u SAD-u je "Reno Florida"...

DaniloBluka

pre 2 godine

@@@Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te.
(Rodion Gataulin, 16. april 2021

Ono kad ne znas da je osma decenija od 71 do 80 .. 1,2,.6.10, 71,72.. 80
osma decenija plus lik kaze kraj 70ih!? Pa sta je 80a nego kraj 70ih !!!

Strokavi mozak

pre 2 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...
Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.E sad sto su oni napredovali a mi ratovima pocepani i unazadjeni i za male pare prodani i razjedninjeni to je vec druga prica.

Dejan

pre 2 godine

Retko sta komentarisem,ovoga puta ne temu vec neke pojedince ovde i ovu osobu sto ima 52 god i sl...sto misle za ovog da je trol:))Da si ti meni ziv i zdrav...ali gde ste vi bili vitav zivot?:)Cuj lupetanje o svemirskom programu,tehnologiji itd itd...Tito prodao i pricu i tehnologiju ,koja je bila napredna u to vreme...Yugo je napravljen iskljucivo iz politickih razloga,a kada je otisao u US,tada je drzava,otisla unazad dosta,jer nas je zaduzio boga oca...Copavi je zeznuo stvar i sve kasnije sto se desavalo je pocelo iskljucivo od njega i prevare veka(Yugo).A druga tema je da li je neko gotivio Yuga,vozio itd.

Laza

pre 2 godine

Ispričaše da na kraju pomislih da je vozilo visoke luksuzne klase i da je bolji od svih nemaca i japanaca , i da sam idiot što sam ga prodao još 91 sa Uzvikom marš u 3 lepe p.m . Nikad više i kupio toyotu .!,

Sike

pre 2 godine

Svašta se ovde lupa. Evo par nevezanih cinjenica:
Jugo ni za americko tržište nije imao automatski menjac. Razmatrala se kupovina licence (ili možda gotovih menjaca) od Renoa iz petice, ali nije se stiglo. Americki uvoznik je vršio pritisak, pošto je automatik tamo apsolutno ust have, ali ništa... Secam se price kad stigne brod iz Bara sa više hiljada jugica u Ameriku (dal' beše Baltimor) i krenu da ih isteruju sa broda, a na sve strane krce menjaci, jer ni ovi profesionalni vozaci ne znaju da menjaju brzine.
Jugo od pocetka nije plod nikakvog razvoja u Zastavi, nego otkupljena licenca jedne razvojne (a napuštene) faze Fiat Uno-a. Motor 903cc iz Fiat-a 127, 1116cc iz keca, odnosno izvorno Fiat-a 128.
I sama zastava 101 sa cuvenim semyback oblikom je napušten razvojni projekat Fiat-a
Motori za Zastavina vozila su se proizvodili u DMB-u u Rakovici, dakle nisu bili iz uvoza, kao danas za Fiat 500l

Brzi

pre 2 godine

Yuga su reklamirali tako sto je dobio "glavnu ulogu" u filmu ko je ubio Monu.
(Sitna Slova, 16. april 2021 17:08)

Mislim da ga je, ipak, najbolje reklamirao Brus Vilis u filmu "Umri muski". :-)

The Unforgiven

pre 2 godine

Jugo ni za americko tržište nije imao automatski menjac. Razmatrala se kupovina licence (ili možda gotovih menjaca) od Renoa iz petice, ali nije se stiglo. Americki uvoznik je vršio pritisak, pošto je automatik tamo apsolutno ust have, ali ništa...
(Sike, 20. april 2021 12:25)
----------------------

To nije istina jer je pred kraj karijere u Americi postojao automatik na Yugu GVX.

Bljuzgo Drpović

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.

Smuleco

pre 3 godine

Pre pljuvanja i ismevanja razmislite, , ko je u to vreme iz Evrope zadovoljavao izuzetno stroge američke norme bezbednosti, da bi uopšte mogao da prodaje automobile na teritoriji SAD? Pored Yuga, to su bili jedino Mercedes i BMW! Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!

KoRn

pre 3 godine

Tito je bio car on je ubedio Jugoslovene da su Jugo i Kec najbolji automobili na svetu.Kao i mnogo toga što ih je ubedio.Ubedio ih je da je letovanje 7 dana u Hrvatskoj nešto što je smisao života.Ubedio ih je da u Jugoslaviji ne postoji kriminal,ubistva,pljacki,silovanja tako što je zabranio da se to objavljuje.A najviše od svega zasto je on svetski mega car je da je on Jugoslovene ubedio da su oni svi braća.Isprao im je mozak sa bratstvom i jedinstvom.I danas kod mene u mom malom mestu matorci se kunu u to bratstvo i jedinstvo a znate šta je najveci fazon što niko od njih nije mrdnuo dalje od Panceva,posto živim u jednom banatskom selu pored Panceva.I znate sta je još najveci fazon što iz mog mesta jedno 95 posto ljudi nikada nije srelo niti upoznalo nekog Hrvata,Slovenca,Bosanca, jer nisu imali gde da ih sretnu.Ali bitno da selu vene na bratstvo i jedinstvo.Živeo Jugo najbolji automobil svih vremena.Eh u moje vreme ja u Juga i za Italiju.

Raspad

pre 2 godine

Muka mi bre ove jugonostalgije.
Da je ista u toj drzavi vredelo, ne bi propala i ne bi se krvavo raspala. Ne znam za ove 2000+ godiste, ali ja 1980+ kod Švaba i pored sve diskriminacije nacionaliteta sam itekako bio sposoban da opstanem i nikad nisam ocekivao da mi partija da posao posle diplome i cekao svaki mesec platu dok sam ispijao kafu.
Juga se jos osamdesetih secam kao nestabilne krsine u kome su se caletovi drugari prevrtali na najbanalnije nacine. Sramota od automobila.

Miki

pre 3 godine

Nemojte pricati svasta negativno kada niste u pravu. Pogledajte kada je krenula ta proizvodnja i koja je to godina. To su vam prvi modeli automobila koji su proizvedeni. Svaki proizvodjac mora da krene sa necim i to kasnije da usavrsava. Da je Tito jos zive ili da gospoda politicari nisu pokrali sve sto je steceno i unistilo pokrenuto, danas bi Zastava bila u rangu Mercedesa! Tito je uradio pravu stvar i svaka mu cast za sve.

Luka Laban

pre 2 godine

"Zuti" su mi uzeli mladost i Juga, ja to ne prastam!
Briljantan video, mozda nikad nece biti najbolji auto, ali za mene ce Jugo zauvek biti najdrazi auto.

True

pre 3 godine

Krs od pre nastanka do danas. Izvoz u USA je bio cista politika. Veze nema sa ekonomijom a o kvalitetu prouzvoda sve znamo. Ovde se vozio jer nije bilo mogucnosti za neki bolji a pogotovo uvizni auto.

QwertyDGB

pre 3 godine

Kakva zemlja takav automobil.Yugo je ogledalo stanovnistva bivse i sadasnje drzave.Mada nije lepo pljuvati ga posto sadasnja drzava ne moze da napravi ni skejbord ni motor a kamoli nesto priblizno automobilu.Za bogate drzave pokazatelj stanja privrede je lansiranje raketa i istrazivanje svemira, a za siromasne drzave pokazatelj stanja privrede je proizvodnja automobila.A mi trenutno ne proizvodimo automobile.
(LuKa, 16. april 2021 11:24)


Kako ne proizvodimo kad iz iste fabrike skoro pa u istoj kolicini izlazi FIAT 500L?
Takodje, ni tad nismo proizvodili motore nego smo na isti nacin kao sto to Dacia radi sa Renoovim motorima tj. Skoda sa VW motorima sklapali i Jugo i Stojadina ali i Ficu i Tristaca. Mi smo proizvodili doduse vise delova nego danas (jer bila je i veca drzava), ali opet to su i tad bili manje zahtevni delovi.
Prvi nas model sa franucskim motorom je bila Florida, a ona zbog rata nije pokazala svoj pun potencijal. Da nije bilo tog rata danas bi verovatno bila rame uz rame ako ne i ispred Sandera i Fabije, naravno tu treba uzeti u obzir da ni FIAT nije ono sto je bio.

Klasika

pre 2 godine

Sticajem okolnosti dosao sam u posed Koral In sa predjenih 15.000 u fenomenalnom stanju. Ne bih sad seo u polovnog Nemca koji je presao 400.000 (dok se gazda tesi da je 130.000 sa sata tacno.) nizasta na svetu.

rani

pre 3 godine

Vidim, standardna opsta pljuvacina po sebi, a ja se pitam, sto vi, mladi, sada ne napravite nesto bolje, pametnije, naprednije, kad vec nasa generacija nije umela? Svi znate da po citav dan na internetu, pljujete sve zivo, pametujete kako smo najgori u svemu, kako nista ne valja i kako nista nemamo, a sta preduzimate da to stanje promenite! Nista! Ali, veliko nista! Niste u stanju da ucinite nikakvu promenu, samo kukanje i mastanje o odlasku u Nemacku, a vecina ni to ne ume da uradi!

specnaz

pre 2 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...
(Milos, 16. april 2021 10:42)

Jesi ti prespavao od 1991.-1995.godine ili si kasnije rodjen, ali i da jesi, nisi rastao u saksiji čuo li si za građanski rat u SFRJ?

LuKa

pre 3 godine

Kakva zemlja takav automobil.Yugo je ogledalo stanovnistva bivse i sadasnje drzave.Mada nije lepo pljuvati ga posto sadasnja drzava ne moze da napravi ni skejbord ni motor a kamoli nesto priblizno automobilu.Za bogate drzave pokazatelj stanja privrede je lansiranje raketa i istrazivanje svemira, a za siromasne drzave pokazatelj stanja privrede je proizvodnja automobila.A mi trenutno ne proizvodimo automobile.

Komša

pre 2 godine

Uz kupljen auto imaš gratis auto mehaničarski kurs.Jedini auto koji je u svojoe vreme u svojoj kladi mogao da pridje savremenim automobilima a proizveden je u SFRJ je Fikus.
I to je sve.
Bolje da smo razvijali proizvodnju traktora - mozda bismo i uradili nešto ...

Rodion Gataulin

pre 2 godine

@Yugo nije bio tako los krajem 70-ih i pocetkom 80-ih godina prosloga veka. Problem jes to ga je vreme pregazilo negde 1985 godine a proizvodio se do 2008 bez ikakvih izmena. Naprotiv 90-ih im je kvalitet jos znacajno opao u odnosu na prvu deceniju proizvodnje.
(Koral, 16. april 2021 14:05)

Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te. Yugo je mrtvorođen, zastareo iste sekunde kad se pojavio, to je FIAT 127 koji je dizajniran 9 (devet) godina pre pojave Yugo-a, italijanski otpad koga su sklapali nemotivisani priučeni "radnici", bez ikakve kontrole kvaliteta. U oštroj i ogromnoj konkurenciji ljudi, pojava i događaja, jedna od najvećih sramota za našu zemlju i naciju.

Анти бот

pre 2 godine

Vidim, standardna opsta pljuvacina po sebi, a ja se pitam, sto vi, mladi, sada ne napravite nesto bolje, pametnije, naprednije, kad vec nasa generacija nije umela? Svi znate da po citav dan na internetu, pljujete sve zivo, pametujete kako smo najgori u svemu, kako nista ne valja i kako nista nemamo, a sta preduzimate da to stanje promenite! Nista! Ali, veliko nista! Niste u stanju da ucinite nikakvu promenu, samo kukanje i mastanje o odlasku u Nemacku, a vecina ni to ne ume da uradi!
(rani, 16. april 2021 14:21)

Браво! Припадам млађој генерацији,али потпуно подржавам сваку реч. Срећом, ја сам успео да одем баш у ту Немачку и добро се снашао,али ко би ишао да се код нас може поштено радити и живети од тог рада!? Оно што су генерације мојих родитеља и њихових родитеља створили,ми нисмо у стању да окречимо.

mostarac

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42)

Baš me zanima koliko godina imaš pa vjeruješ u tu priču o svemirskom programu. Mi nismo bili sposobni da napravimo mlazni motor nego smo ih kupovali od Rolls Royce i ugrađivali u G2, G4 i Orao a ne da razvijamo svemirski program. PVO rakete su nam bile iz SSSR jer ni njih nismo mogli da smislimo i napravimo. Uz to je i režiser filma rekao da je to izmišljena priča.

Strokavi mozak

pre 2 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...
Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.E sad sto su oni napredovali a mi ratovima pocepani i unazadjeni i za male pare prodani i razjedninjeni to je vec druga prica.

neko tamo

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42).

Svemirski program u Jugoslaviji? Dobar vic...

Bravo

pre 2 godine

Sticajem okolnosti dosao sam u posed Koral In sa predjenih 15.000 u fenomenalnom stanju. Ne bih sad seo u polovnog Nemca koji je presao 400.000 (dok se gazda tesi da je 130.000 sa sata tacno.) nizasta na svetu.
(Klasika, 16. april 2021 19:54)

Imam ja jedan drveni plug, rucni, u fenomenalnom stanju. Mogu ti ga prodam jeftino, posto vidim da si covek od kulture.

Naravno

pre 2 godine

YUGO je i danas cenjen u USA kao svojevrsna avangarda i raritet, auto umesto kusura u prodavnici. Auto koji kupite kao 3. auto i ne osetite kupovinu. Pogledajte samo ovaj video, Tavrish je uradio restauraciju jednog primerka bogate istorije: https://www.youtube.com/watch?v=ysB2j4_J3Uc

Buca Krtalic

pre 3 godine

Neka priča ko šta hoće ali poduhvat "Yugo Amerika" je u to vreme bio itekako ozbiljan i smeo iz više aspekata. Yugo je u to vreme (1980.-1985.) bio relativno moderan auto u skladu sa aktuelnim tehničkim rešenjima ali kasnijih godina mu je nedostajao ono što je uvek bilo nedostatak naših firmi - inventivnost i razvoj. Pobogu, pa ficu smo proizvodili 30 godina u gotovo izvornom stanju. Nakon Yuga je usledila Yugo Florida koja je bila odličan auto kada je izašla. Ali rat i sve ostalo.... Elem, jugici za USA su bili kvalitetniji (daleko stroziji QA su morali da prodju), bolje optimizovani i sa daleko boljom opremom. Samo cu napomenuti da je USA jugo imao od opreme: automatski menjač, air condition sistem, kvalitetnija sedišta sa obaranjem naslona, zadnji pojasevi i nasloni za glavu, veći farovi, zvucni signal nevezivanja pojaseva itd. Nekom ovo sve sigurno zvuči smešno ali 1986. ni svaki bmw model nije imao klimu u ponudi.

Eto

pre 3 godine

Ja sam jugom obišao pola evrope u periodu 2007-2012 recimo. Nikad nije zakazao nigde. I svuda gde se pojavite ste hit, ljudi vam mašu na autobanu, okreću se svi za vama, hoće da se slikaju, pitaju vas da se provozate krug.

Prodao sam ga na 130.000km, motor je bio kao nov, nije trošio ulje, na 80 u 5oj je trošio 5l. Malo je počela farba da bubri, doduše.

Milos

pre 3 godine

Neka me neko ispravi ako sam pogrešio brend (mrzi me sad baš da guglam), ali u isto vreme kada i jugo, na USA tržištu su se pojavili i KIA i Hjundai...pogledajte gde su oni sada na istom tom i svim ostalim tržištima...

Andrej

pre 3 godine

Auuuu al ga nahvalise! A tačno je da su ti jugici bili pojam kvaliteta za ove naše. Ljudi koji su kupili one koji nisu otišli u ameriku su se slatko navozali. Al ipak je jugo jugo....a za te pare sasvim zadovoljavao onim što nudi.

ciko

pre 2 godine

Hyundai se probio na americko trziste 1986 sa automobilom Hyundai Excel,sa cenom od $4,995 koji je bio istog ako ne i goreg kvaliteta .

Interesantan clanak na tu temu

https://www.thetruthaboutcars.com/2012/09/junkyard-find-1986-hyundai-excel/

1985-89 Excel selling in tremendous quantities in the United States. You saw these things everywhere on the street until about 1992, at which point the import sections of American junkyards became choked with low-mile Excels that crapped out in not-worth-fixing fashion. I believe the first-gen Excel was the worst motor vehicle you could buy new in the United States in the 1980s, and maybe for the entire fourth quarter of the 20th Century. Yes, even worse than the Yugo.

Mickey

pre 2 godine

Vidim da velika vecina vas zivi u zabludi. Da bi ste razumeli kompletan projekat Yugo Amerika, pogledajte dokumentarni film “Hjuston, imamo problem”. Sve je dokumentovano. Film je iz pocetka zabavan ali pred kraj bice vam jasnije mnoge stvari, ne samo vezane za Yuga. On je nasa najmanja bruka i najmanji problem.

72

pre 2 godine

Posedovao tri juga. Odnos je bio sado mazo. Naravno ja mazohista.sprijateljio se s majstorom ,zenu i dete retko vidjao. Za zenu nije problem tu mi je jugo pomogao. Inace posto sam razvio stokholmski sindrom rado bih ga posedovao punto je dosadan.

DaniloBluka

pre 2 godine

@@@Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te.
(Rodion Gataulin, 16. april 2021

Ono kad ne znas da je osma decenija od 71 do 80 .. 1,2,.6.10, 71,72.. 80
osma decenija plus lik kaze kraj 70ih!? Pa sta je 80a nego kraj 70ih !!!

Peđa

pre 3 godine

Odličan je to auto bio, kad je koncipiran, 1975 i proizveden 1980.

Jedini problem sa njim je što je takav isti (i još lošiji) bio u prozvodnji 28 godina. A realno, posle 5 godina je trebalo ugasiti proizvodnju, i uvesti novi i bolji model.

B. Smederevac

pre 2 godine

Ja sam 1987. kada sam ziveo u Njujorku kupio polovan Yugo GV za 2000 USD i naredne godine ga uvezao u Jugoslaviju. Auto je bio verzija za SAD sa katalizatorom i drugom opremom po standardima SAD, dupli karburator sa automatskim cokom, bezolovni benzin i naravno trosio je vise goriva nego nase verzije. Kad sam dosao u Beograd, stavio sam mu normalni karburator jer nisam zeleo da mi u gradu trosi 12 L. Yugo se na kraju nije dobro polazao, delom i zbog toga sto Amerikanci nisu znali da voze auto sa normalnim menjacem, a i zbog toga sto neki inace jeftini delovi nisu dugo trajali, kao naprimer termostat koji ukljucuje ventilator za hladjenje koji mi je pregorevao 3 puta. A kad pregori, zna se, auto prokuva i motor moze da se osteti, sto tamosnji vozaci nisu pazili. Inace, novi Yugo GV bazicna verzija 1100ccm kao nov kostao je 4000 USD. Tada je Hyundai poceo da se probija na americko trziste i najjeftiniji model Pony kostao je oko 600 USD vise od Yuga. Hyundai se medjutim bolje pokazao i ostao na tamosnjem trzistu, a Yugo ie posle nekoliko godina propao, pojavio se 1986 i trajao do 1990.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

@Mickey. Sinko,video sam dokumentarac i bio šokiran.Sramota je da ga je uradio američki student umesto nekog od naših vrlih reditelja i "filmskih moćnika".Sada znamo da su bili zauzeti.A znamo i čime.
Džej Bi Ti (Josip Broz Tito) se samo u tome zeznuo.Potcenio je američku ljubav prema novcu i pokušao da ih šarmantno opljačka...
Što se tiče "Yuga" citiraću US top listu najgorih stranih auta ikad :" Ovaj smešno mali auto koji se često kvari ima jedno odlično rešenje a to je grejač zadnjeg stakla.Tako barem neće da Vam zebu ruke zimi kada ga gurate da upali.."
Ukoliko se dobro sećam prvi na toj listi najgorih auta ikada u SAD-u je "Reno Florida"...

Sale

pre 2 godine

Čitam utiske vlasnika koji su bili sposobni da voze ovaj automobil i one koji nisu (a ne verujem ni da su sada sa novijim automobilima). To je stvar kulture življenja. Neko ne ume ni baru da preskoči kad hoda pa su mu cipele krive. Dakle sve je do čoveka. Meni je recimo taj Yugo iz 89-te potrajao 12 godina uz 140000 bez ikakvih većih problema i baš sam uživao u tinejdžerskim danima vozeći ga.

The Unforgiven

pre 2 godine

Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.E sad sto su oni napredovali a mi ratovima pocepani i unazadjeni i za male pare prodani i razjedninjeni to je vec druga prica.
(Strokavi mozak, 16. april 2021 15:07)
---------------------

Hyundai Pony se nikada nije prodavao u SAD jer nije mogao da prodje testove izduvnih gasova. Prvi Hyundai u Americi je bio Excel i prodavao se izuzetno dobro - prodato ih je vise u prvoj godini nego Yugica u SAD u 7 godina.
Drugo, ratovi su se desili vise nego deceniju nakon sto je Yugo debitovao ... sta je Zastava uradila u tih 10+ godina da unapredi Yugo?

mostarac

pre 2 godine

mostarac

Ti mora da si juce otkrio Internet. Nikad cuo za trolove ?
(trol, 16. april 2021 14:20)

Naravno da znam za trolove ali oni su obično tako očigledni da nekome sa dva grama mozga odmah bude sve jasno. Za komentar na kojeg sam reagovao ne vjerujem da je troll. Siguran sam da lik zaista vjeruje da smo mi imali neki svemirski program. Uostalom, sa svoje 52 godine, teško da sam baš juče otkrio Internet. Pozdrav za Volinu, mog najdraže g trolla

QurIber

pre 2 godine

Kakav "kraj 70-ih", serijska proizvodnja ovog izmeta na točkovima je počela 28-og novembra 1980-te. Yugo je mrtvorođen, zastareo iste sekunde kad se pojavio, to je FIAT 127 koji je dizajniran 9 (devet) godina pre pojave Yugo-a, italijanski otpad koga su sklapali nemotivisani priučeni "radnici", bez ikakve kontrole kvaliteta. U oštroj i ogromnoj konkurenciji ljudi, pojava i događaja, jedna od najvećih sramota za našu zemlju i naciju.
(Rodion Gataulin, 16. april 2021 22:01)

Covek objasnio. Knjige u ruke braco Srbi. Manite se nostalgije i proslosti. Gledajte kako da unapredite sadasnjost i predvidite buducnost.

Veliki brat

pre 2 godine

Neka priča ko šta hoće ali poduhvat "Yugo Amerika" je u to vreme bio itekako ozbiljan i smeo iz više aspekata.
(Buca Krtalic, 16. april 2021 13:06)

Pa jeste, i to tako što smo doplaćivali za svaki izvezen Yugo u SAD još po 1000DEM na njegovu prodajnu cenu, odnosno ceo posao je bio neisplativ, mi smo kao država pokrivali te gubitke (iako smo i sami bili u dugovima i gubicima) nadajući se nekom uspehu, ali su samo neki pojedinci u tom poslu napunili džepove.
Tada se kralo tako, a danas preko tendera.



Da je Tito jos zive ili da gospoda politicari nisu pokrali sve sto je steceno i unistilo pokrenuto, danas bi Zastava bila u rangu Mercedesa!
(Miki, 16. april 2021 14:45)

Ih, Mercedesa, da si rekao da bi Zastava bila kao Kia ili Hyundai, pa i nekako... Zamisli srpski Sportage/Tucson kao jedan od naslednika Zastave 850/900 AK :)



Ja sam jugom obišao pola evrope u periodu 2007-2012 recimo. Nikad nije zakazao nigde. I svuda gde se pojavite ste hit, ljudi vam mašu na autobanu, okreću se svi za vama, hoće da se slikaju, pitaju vas da se provozate krug.
(Eto, 16. april 2021 14:58)

Mislili ljudi da si ga sam napravio, limariju sam oblikovao ručno čekićem...



Pojavio se hjunadi poni koji je bio krsina u odnosu na juga.Jugo kad se pojavio je bio u klasi sa golfom 1.
(Strokavi mozak, 16. april 2021 15:07)

Pa jeste, zato je Hyundai propao, a Zastava pretekla Tojotu.
I tada se već pravio Golf 2, a ne 1, 1 je bio još u vreme Fiće.

Dejan

pre 2 godine

Retko sta komentarisem,ovoga puta ne temu vec neke pojedince ovde i ovu osobu sto ima 52 god i sl...sto misle za ovog da je trol:))Da si ti meni ziv i zdrav...ali gde ste vi bili vitav zivot?:)Cuj lupetanje o svemirskom programu,tehnologiji itd itd...Tito prodao i pricu i tehnologiju ,koja je bila napredna u to vreme...Yugo je napravljen iskljucivo iz politickih razloga,a kada je otisao u US,tada je drzava,otisla unazad dosta,jer nas je zaduzio boga oca...Copavi je zeznuo stvar i sve kasnije sto se desavalo je pocelo iskljucivo od njega i prevare veka(Yugo).A druga tema je da li je neko gotivio Yuga,vozio itd.

hm?

pre 2 godine

Auto u kojem sam naucio da vozim i polozio vozacki ispit. Isao na ispite na fax... Posle sam vozio francuske i nemacke automobile, ali je “jugic” ostao u najlepsem secanju...

Jo

pre 2 godine

Prvi nas model sa franucskim motorom je bila Florida, a ona zbog rata nije pokazala svoj pun potencijal. Da nije bilo tog rata danas bi verovatno bila rame uz rame ako ne i ispred Sandera i Fabije, naravno tu treba uzeti u obzir da ni FIAT nije ono sto je bio.
(QwertyDGB, 16. april 2021 13:21)

Florida je izasla 1987, ratovi su poceli 1991. Za cetiri godine promeni se generacija automobila u proizvodnji a Florida je ostala isti krs. Florida kao auto je imao strasno lep dizajn za svoje vreme, ali je bio sklepan navrat-nanos. Prekidaci su mu uzeti iz prve generacije Fiata Tipo, koje je sam Fiat u svojim automobilima ubrzo zamenio. Kvalitet materijala i kontrola kvaliteta su ubile Floridu.

Koral

pre 3 godine

Yugo nije bio tako los krajem 70-ih i pocetkom 80-ih godina prosloga veka. Problem jes to ga je vreme pregazilo negde 1985 godine a proizvodio se do 2008 bez ikakvih izmena. Naprotiv 90-ih im je kvalitet jos znacajno opao u odnosu na prvu deceniju proizvodnje.

stef

pre 3 godine

Glavni problem je to sto mi nismo bili u stanju da unapredimo u nesto bolje, modernije. Model je ostao gotovo isti decenijama kasnije.
Preduzetnicki duh nam manjka i sada. Mi smo vise za radnu snagu a ne da sami nesto proizvodimo

x

pre 3 godine

Yugo je usao u Ameriku iz politickih a ne ekonomskih razloga,naime da bi se vratio dug kojim je Tito prevario Kenedija za svemirski program koji mu je uvaljao a nije bilo veza sa vezom.Jos kad im je nakon toga uvalio i drugi put a to je bio jugo a oni su ocekivali nesto bolje tada su se zakleli da ce Jugoslaviju da uniste i to su i uradili.Za sve nase nesrece i bombardovanje kriv je Yugo.
(Bljuzgo Drpović, 16. april 2021 10:42)

Taj dokumentarac je bio sarkazam i fora, nadam se da ga nisi ozbiljno shvatio...

XXL

pre 3 godine

"YOU GO" (ju go) čuvena krilatica dilera automobilima u američkoj seriji 'Bandi'... (scena kada Bandijeva sestra želi da kupi automobil, a diler joj nudi YUGO) ...

The Unforgiven

pre 2 godine

Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!
(Smuleco, 16. april 2021 09:40)
-------------------------

O cemu ti covece? Prvi Volkswagen je stigao u Ameriku jos 1949. godine. Golf/Rabbit je debitovao u Americi 1976. Opel je stigao krajem 1950-ih. Tokom 1980-ih godina pored ovih velikih evropskih firmi (Mercedes, BMW, Porsche, Volkswagen-Audi, itd.) i onih ultra premijum (Bentley-Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini, itd.), u Americi su se takodje prodavali i Fiat, Alfa, Peugeot, Renault, Rover, Morris, Sterling, itd., a u Kanadi si mogao kupiti i Ladu.

aaa

pre 2 godine

Pre pljuvanja i ismevanja razmislite, , ko je u to vreme iz Evrope zadovoljavao izuzetno stroge američke norme bezbednosti, da bi uopšte mogao da prodaje automobile na teritoriji SAD? Pored Yuga, to su bili jedino Mercedes i BMW! Golf kao Rabbit, i ostala VW bratija sa Audijem, stigli su tek posle Yuga!
(Smuleco, 16. april 2021 09:40)

Ne samo u to vreme, nego puno prije (ako uzmemo u obzir samo vreme posle drugog svetskog rata), to su bili automobili Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Voljswagen, Volvo, Rolls-Royce, Bentley, Porsche, Lamborghini, Peugeot i sigurno još drugi. U to vreme se zastava (yugo) florida vozila bolje od hyundai ponyja. A kde je danas Hyundai, kde Zastava? Svakako net trba pluvati i ismejavati, nego plakati. Ne samo na sudbinu automobila u Kragujevcu nego na stručno znanje onoga, koji dobija najviše pluseva. A tek onih koji dele pluseve...

Shkot

pre 2 godine

Ako me sjećanje ne prevari, direktor Zastave u nekom intervjuu o tržišnom potencijalu Yuga u SAD-ama, rekao da direktni konkurent Yuga je jedan mali automobil iz jedne male Južnokorejske firme Hyundai.

Buca Krtalic

pre 2 godine

Yugo imao klimu?
(Vlada,, 16. april 2021 15:53)

Imao je klimu kao dodatnu opremu koja je kažu ljudi veoma lepo hladila. Konzola sa otvorima za hlađenje se nalazila na mestu police za kasetofon. Do nedavno se po našim oglasima mogao kupiti potpuno novi originalni set klima uređaja (konzola,instalacija,kompresor) za juga kao i pregršt delova i opreme koje su kontigentom vraćene iz USA. Tom prilikom sam kupio fabričke zvucnike elipse koji se montiraju u zadnjim policama i nove prelepe tepih patosnice sa izvezenim YUGO logoom, na fabrickoj kutiji pisalo MADE IN USA. Koga interesuje, automatski menjač koji je išao u juga je bio renoov trobrzinac.

Toronto

pre 2 godine

Vidim da mnogi, naročito mladji, ne shvataju da je yugo mali, jeftin gradski automobil s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih. Auto je u potpunosti u skladu sa tadašnjom tehnologijom. Uostalom, dizajniran je u italiji po 127-ci. Problem je što je proizvodnja neizmenjenog modela nastavljena sledećih 30 godina. Uostalom, to nije samo naš kuriozitet, dešavaoo se to isto sa čitavom autoindustrijom komunističkog sveta. To je samo posledica nesposobne dirigovane eoonomije centralnog komiteta. Da je proizvodnja stala krajem osamdesetih ili da je kompletno redizajniran, bila bi sasvim drugaćija stvar. Ali kao što znamo, iz dobro poznatih razloga, ništa od toga nije bilo moguće. Ovako je debelo nadživeo svoje vreme i postao sprdnja, na žalost.

Sike

pre 2 godine

Svašta se ovde lupa. Evo par nevezanih cinjenica:
Jugo ni za americko tržište nije imao automatski menjac. Razmatrala se kupovina licence (ili možda gotovih menjaca) od Renoa iz petice, ali nije se stiglo. Americki uvoznik je vršio pritisak, pošto je automatik tamo apsolutno ust have, ali ništa... Secam se price kad stigne brod iz Bara sa više hiljada jugica u Ameriku (dal' beše Baltimor) i krenu da ih isteruju sa broda, a na sve strane krce menjaci, jer ni ovi profesionalni vozaci ne znaju da menjaju brzine.
Jugo od pocetka nije plod nikakvog razvoja u Zastavi, nego otkupljena licenca jedne razvojne (a napuštene) faze Fiat Uno-a. Motor 903cc iz Fiat-a 127, 1116cc iz keca, odnosno izvorno Fiat-a 128.
I sama zastava 101 sa cuvenim semyback oblikom je napušten razvojni projekat Fiat-a
Motori za Zastavina vozila su se proizvodili u DMB-u u Rakovici, dakle nisu bili iz uvoza, kao danas za Fiat 500l

Brzi

pre 2 godine

Yuga su reklamirali tako sto je dobio "glavnu ulogu" u filmu ko je ubio Monu.
(Sitna Slova, 16. april 2021 17:08)

Mislim da ga je, ipak, najbolje reklamirao Brus Vilis u filmu "Umri muski". :-)

The Unforgiven

pre 2 godine

Jugo ni za americko tržište nije imao automatski menjac. Razmatrala se kupovina licence (ili možda gotovih menjaca) od Renoa iz petice, ali nije se stiglo. Americki uvoznik je vršio pritisak, pošto je automatik tamo apsolutno ust have, ali ništa...
(Sike, 20. april 2021 12:25)
----------------------

To nije istina jer je pred kraj karijere u Americi postojao automatik na Yugu GVX.

Laza

pre 2 godine

Ispričaše da na kraju pomislih da je vozilo visoke luksuzne klase i da je bolji od svih nemaca i japanaca , i da sam idiot što sam ga prodao još 91 sa Uzvikom marš u 3 lepe p.m . Nikad više i kupio toyotu .!,