Subota, 27.02.2021.

16:30

Hit – električni automobil koji košta 4.500 dolara

Izvor: B92

Hit – elektrièni automobil koji košta 4.500 dolara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Филипинац

pre 3 godine

Овде има људи који мисле да произвођачи требају само да задовоље њихове личне потребе!? И то сви произвођачи, изгледа тако....

Papageno

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati. Uvek je bilo tako i isto je kao i svuda u svetu. Pa i svaki proizvodjač automobila za svaki model mora da vrši homologaciju. Al' naviko Srbin, tokom svog nacionalnog preporoda, da ne plaća nikome ništa, samo pandurima 20€ kad ga navataju sa 2 promila.
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)

Baš si razvalio otvorena vrata. Naravno da može da se registruje posle homologacije. Ali da ti očigledno ne znaš koliko traje i pre svega koliko košta postupak homologacije.

Reći ću ti samo toliko da traje i košta toliko, da se za uvoženje jednog modela vozila, koje god da je, apsolutno i nikako NE isplati!

Komentator pre je naveo primer kuke za vuču. Kad je tolika petljavina za kuku za vuču, šta misliš koliko je tek petljanje za ceo auto?!!

Ja sam se jedno vreme bavio idejom da uvezem neki kit car ili kit trike i napravim nešto iz meraka i za svoju dušu. Ali kad sam saznao koja je procedura atestiranja i homolagacije, odustao sam vrišteći!

S jedne strane, mislim da je i možda dobro što je postupak malo preteran. Jer znajući našu sklonost ka aljkavom i ko ga j***e kvalitetu posla, kad bi propisi bili liberalniji, dobili bismo gomilu loše skrpljenih (i opasnih) skarabudževina na putevima.

Majstor kvariš

pre 3 godine

@(Aga, 01. mart 2021 05:10)

Šta mi tu aloćeš pavijanu, Tata ti nepismen, kad te napravi tako nevaspitanog.
Muflonu, svaka modifikacija vozila se mora uskladiti sa važećim propisima. Tako je svuda u svetu i naši propisi se u tom smislu ne razkikuju mnogo. Raznorazne budžotine se ne mogu homologirati jer nisu u skladu sa propisima. Jače motore možeš ubaciti u bilo koje vozilo. Problem je što neznalice kao ti ne znaju da mora da se prerade kočnice, vešanje, u većini slučajeva i ojaćanje karoserije, kako bi vozilo bilo bezbedno i kako bi prošlo homologaciju. A šta misliš pametnjaooviću, zašto ti jugići preradjeni na el. pogon nisu prošli homologaciju? Misliš li da je bezbedno izvaditi zadnje sedište u autu i na patos poredjati gomilu akumulatora? I to po tebi treba da se registeuje?

nikola

pre 3 godine

Za ove koji se pitaju cemu ovakvi mali automobilcici, to je za 80% vozaca po BG sasvim dovoljno.
Pogledajte automobile, jedan ili dva coveka maksimalno. 90% auta je takvih.
Naravno, za van grada nije mnogo upotrebljiv, pa bi se podrazumevalo kao u svetu da imas dva auta(sto mnogi sad i imaju), pa je onda problem parking...
A i parking ne bi bio problem kad bi se podiglo u svakom naselju na 4-5 nivoa parkinzi. Ne razumem zasto to niko ne uradi, nije skupo, pa cak i da naplacuju karte(mesecne, dnevne...) isplatilo bi se brzo.
Medakovic ima dve garaze parking servisa i obe su pune. I pored toga je haos.
Na konjarniku nema parking mesta uvece, jerkovic isto, dusanovac katastrofa...
Par montaznih garaza bi umnogome olaksalo ovaj problem, a nije da nema gde da se postave...

Aga

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati.
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)
Alo, nepismeni, jel ti vidiš navodnike? Ono "ne možeš da registruješ" sam citirao onog Majkića, eto odakle. Jasno je da teoretski može ukoliko obaviš sve potrebne ateste. U praksi znam dosta njih koji su u Trabanta ubacili motore kultivatora (Lombardini) i tako ih vozili. Za registraciju ubace originalni Trabantov motor ili (uglavnom) nisu ni išli na tehnički pregled.
Ili treća varijanta: preregistruju auto kao dostavno vozilo (sanduk 100kg) jer odnos snage i težine za putničko vozilo sa tim motorom ne mogu da ispune.

Sva ta rešenja su polulegalna ili potpuno nelegalna jer se kompletno atestiranje ne isplati ili nije moguće. Isto je i sa prerađivanjem na električni motor, teoretski moguće, praktično neizvodljivo ili neisplativo. U svakom slučaju, ne važi samo za električnu modifikaciju kako je Majkić to predstavio, nego i za svaki drugi automobil i motor koji nije u fabričkom stanju. Znam i čoveka koji je ubacio elektromotor u Juga i nikada ga nije registrovao upravo zbog odnosa težine automobila i snage motora.

Veliki brat

pre 3 godine

Nakon toga se baterija mora zameniti a ona predstavlja 1/3 cene automobila.
(BG, 28. februar 2021 09:17)

Dobro, kod Tesle bateriju puniš 2-3 puta ređe, ali kad ti se potroši, košta isto 1/3 auta? Ili je manje, koliko - 10k evra? A ovde košta 1500$, i to je sad mnogo skuplje?


Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)

Druže, ja se do posla vozim 10-15 minuta autom, prevozom bi mi trebalo sat vremena, jer mi je autobusko stajalište na 800 metara, a posao isto tako od najbližeg stajališta za autobuse.

Zimi ne može motor da mi se ugreje za tih 10-15 minuta da bih ugrejao auto. Sa ovim "čudom" bar bih se malo ugrejao, a mogao bih kao i do sada, da se ne grejem.
Uglavnom, za 7-8 kilometara do posla i nazad, značilo bi da ga punim dvaput mesečno, pa neka bude i 3 puta, svakako je mnogo jeftinije nego benzin ili čak plin, da ne pričam o servisima i da većina nas vozi automobile koji su stari po 10-15 pa i 20 godina, i da nema godine da se ne ulaže u neke popravke, makar to bile sitnice.
A tek kad se kupi "nemac, k'o čaša", a onda ga vozite svaki dan po gradu nadajući se da najslabije karike (crevo, kablić, bilo šta na trapu, kvačilo, dizna...) otkažu pre nego što krenete na neki dalji put, da ne plaćate previše šlepanje ili popravku kod nekog majstora koga ne poznajete.

Veliki brat

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički".
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)

Zadnji put kad sam se raspitivao pre nekoliko godina, za izmene koje nisu predviđene fabrički (npr. ugradnja motora koji ne postoji kod tog modela) bilo je potrebno tražiti dozvolu proizvođača automobila - što nikada ne možete dobiti.

O kakvim izmenama mi pričamo, kad ne smete kuku za prikolicu da ugradite nigde van ovlašćenog servisa, i dolaze u obzir samo kuke "sa pločicom", tj. sa homologacijom.

Dakle, ako ja sam kupim kinesku kuku (koja nije od stiropora, nego od gvožđa) i ugradim je kod svog majstora, to ne valja, iako je do pre par godina valjalo i nikome se nije otkačila prikolica na putu zbog toga, a sada ovlašćen servis može da uveze kinesku kuku, nalepi joj pločicu i sve to prođe bez problema "homologaciju" i to je onda bezbedno?

Setimo se onih Zastava Inpro autoprikolica (inače, privatna firma), našli neku grešku u papirima, i odjednom vlasnici prikolica, koji su ih registrovali 2 godine, 3. godinu ne mogu da registruju. A firma u međuvremenu sredila tu grešku u papirologiji (neki atest ili šta već) i nastavila da pravi prikolicu identičnu po svemu kao i ove, samo što na njih idu pločice sa tim novim brojem atesta, i sve je u redu.

Dakle, identične prikolice, jedne ne mogu da se registruju, druge mogu, samo zbog nekog broja u potvrdi/rešenju o atestu ili šta već, dakle važan je samo papir!

Milan

pre 3 godine

.@Stampar
Nije onaj isti lik, Milan je često ime. BTW 9/10 testova na YT je namešteno, to je najmoderniji vid reklame. Voze autoputem, praznim, 90km/h i postignu 400km. Podatak o dometu modela 3 od 243km je od revije SAT plus i odnosi se na zakonom dozvoljenu brzinu 130km/h.

Karakondžula

pre 3 godine

... 4500 nečega... za dva sedišta, za nemanje servisne podrške, delova i bilo kakve sigurnosti da će ovo moći da se eksploatiše u ispravnom stanju bar 5 godina... sa ovim ni decu do škole ne mogu da odvezem jer ima samo prwdnja sedišta... potpuno neupotrebljivo vozilo za bilo kakvu iole ozbiljniju namenu...

Majstor kvariš

pre 3 godine

Kakve to veze ima sa električnim? Jednako "ne možeš da registruješ" ni sa drugim motorom koji nije fabrički za taj model, a još teže (praktično nemoguće) ako to zahteva izmene na šasiji.
(Aga, 28. februar 2021 14:37)

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati. Uvek je bilo tako i isto je kao i svuda u svetu. Pa i svaki proizvodjač automobila za svaki model mora da vrši homologaciju. Al' naviko Srbin, tokom svog nacionalnog preporoda, da ne plaća nikome ništa, samo pandurima 20€ kad ga navataju sa 2 promila.

pa da

pre 3 godine

Hoces mi objasniti kako se to k....i sa autom starim 10 god???? Druze ja kada vidim RR Sport iz 2010 kazem da je krs, jer realno jeste...isto tako i za BMW X5 iz 2010....Tako da objasni mi kako se k...i sa autom od 10 god????
(Straight Outta München, 28. februar 2021 17:18)

Evo da ti ja objasnim. Isto onako kao ti kada dolaziš u svoje selo pa u rentacar iznajmiš neki premijum na 2 nedelje, pa se kurciš kako si ga tek kupio novog pre dva meseca, pa odeš u prvi Dis pa kupiš pola kolica mesa da vide komšije ko je bre gazda. Bre! Eto tako, ali ti to već znaš.

Straight Outta München

pre 3 godine

Za 60 posto ljudi u ovoj drzavi ovo bi bilo dovoljno...Drzava daje 5000 svakom ko kupuje skupe Tesle,Etrone itd........Brate daj tih 5000 bankama nek iskreditiraju ljude ,uvezi kao vakcine na veliko dobicemo bolju cenu ,ovo trosi ko usisivac dnevno...i ljudi ce resiti i mesta na parkinzima i zagadjenje i nece voziti skupe dizele da bi danas otisli do prodavnice ,posla skole itd.
(keza, 27. februar 2021 17:36)

Hoces mi objasniti kako se to k....i sa autom starim 10 god???? Druze ja kada vidim RR Sport iz 2010 kazem da je krs, jer realno jeste...isto tako i za BMW X5 iz 2010....Tako da objasni mi kako se k...i sa autom od 10 god????

Karakondžula

pre 3 godine

... svi koji misle da kvalitet vazduha u Srbiji diktira automobilsko zagađenje, nek pročitaju podatke o izvorima aero zagađenja...

Stampar

pre 3 godine

"Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)"

Za grad i dalje dovoljno.
(Maltezer, 28. februar 2021 10:31)

Ovo je isti onaj lik sto je napisao da tesla predje 240 km na autoputu, iako je YT prepun testova gde tesla predje na autoputu 400-420 km bez problema i na brzom punjacu je za 45 minuta spreman da ide dalje, ali znas kako on u svog ljubimca 2000 godista naspe pun jednom godisnje do Grcke i spuca to bez stajanja i odmora, jeste da pred polazak ljubi ikonu na retrovizoru da auto zgura toliki put a da se uspit ne pokvari jer nema za majstora

Aga

pre 3 godine

Možete sami da preradite automobil u električni, ali u Srbiji i dalje kao pre 30 i više godina ne možete da ga registrujete.
(Majkić, 28. februar 2021 11:24)
Kakve to veze ima sa električnim? Jednako "ne možeš da registruješ" ni sa drugim motorom koji nije fabrički za taj model, a još teže (praktično nemoguće) ako to zahteva izmene na šasiji.

Shkot

pre 3 godine

Sve je to u redu ali da li mora da bude ovoliko ružan?
(Goran, 27. februar 2021 20:38)

Da, rezultat ne može biti drugačiji, pošto auto je kinesko-američka koprodukcija.

Steva

pre 3 godine

Ja sam čak i kupio jedva nešto veći Opel Agilu za po gradu. Ispalo je da praktično vozim samo njega, a za onaj "glavni" samo bez veze plaćam duplo skuplju registraciju.

Ovoga bih uzeo prvom prilikom, samo kad bi se prodavao ovde i po toj ceni. E, u tom grmu i jeste onaj "zec".

Rade

pre 3 godine

I sad bi to recimo moglo da se uvozi npr. u Srbiju da bismo popravili kvalitet vazduha. Ali jok, to se nikada neće desiti. Razlog je što tu neko onda gubi profit. Dakle profit iznad zdravlja građana uvek.

Света

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?
(irelandcalling, 27. februar 2021 20:30)

Само шта ћеш са њим? Без хомологације и атестирања не можеш да га региструјеш.

Biće bolje

pre 3 godine

Polako vreme ovakvih automobila tek dolazi, treba videti šta je sa Dačiom u ev izdanju, a gde su polo clio i ostali u električnom izdanju. Mislim da će im kroz koju godinu cena pasti koliko sada koštaju standardni modeli, inače plaćati duplo skuplje vozilo samo zato što ima električni pogon nema opravdanja ni u ekološkom smislu.

Maltezer

pre 3 godine

"Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)"

Za grad i dalje dovoljno.

BG

pre 3 godine

Treba sagledati i druge aspekte ovog malisana. Domet od 160km je izuzetno mali sto znaci da ce se cesce puniti. Kao sto znate svaka baterija ima broj punujenja i posle toga mora da se zameni. Dolazimo do zakljucka da je eksploatacija njegove baterije mozda 3-4 godine. Nakon toga se baterija mora zameniti a ona predstavlja 1/3 cene automobila.

samo da kazem

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?
(irelandcalling, 27. februar 2021 20:30)

Pazi sad,zivim na Vozdovcu,kod NIS pumpe,ulazi se u Beransku,tu nice neki veci kompleks zgrada.Preko puta se zavrsavaju,gde god da se okrenes samo se zidaju neke zgrade.Za nekih tri godine,kada se sve zavrsi,moje misljenje je da nece vise biti moguce otici autom bilo gde.Vecina ima bar jedan auto,a dosta ima po dva,kod mene u ulici ima nekoliko porodica koja ima i tri auta.Jos kada se ove nezavrsene zgrade,zavrse,pa kada se naseli na stotine ljudi,nema parkinga,ne mogu ni da zamislim koja ce ludnica tek da bude.Polako se priblizava vreme kada ce ljudi zbog prenaseljenosti i guzvi,lagano da pocnu da beze iz Grada...
Imas na alibaba sajtu na hiljade ovih elektro auta,cene pocinju od 1500e,mozes tamo da narucis....

Ja

pre 3 godine

U Srbiji ovo niko ne bi vozio po gradu jer za po gradu I'm je auto da se kur.. I da vide ljudi sta voze.. Kupe neki audiji star 10 godina i misle da su sad glavni..sto je zalosno to rade I mladji I stariji.

Toronto

pre 3 godine

Kineska autoindustrija je u jakom padu. Najveći kineski proizvodjač Geely u 2019 je imao pad od 12% u odnosu na prethodnu godinu. Kod manjih proizvodjača taj pad ide i preko 25%, a kod nekih i preko 30%. Inače je prodaja novih automobila u Kini u padu od 2017 godine. Osim pandemije, trgovinski rat sa USA veoma skupo košta Kinu. Prodaja je u 2020 20% manja u odnosu na 2017 god. sa tendencijom dugoročnog pada.
Koga zanima može ovde da pogleda prodaju po brendovima:
https://carsalesbase.com/china-car-sales-analysis-2019-brands/

jo

pre 3 godine

Ovog i treba da se drzi EV, mobilost u gradskoj sredini, kinezi dobro rade sto se ovoga tice i kroz par godina imacemo modele koje cemo moci da kupimo za neki razuman novac a koji ce biti i vise nego upotrebljivi- bajke koje neki drugi prodaju o EV kao drumskim krstaricama sa 1000km dometa i punjenjem dok popijes kafu na pumpi su upravo to- samo bajke...

XXL

pre 3 godine

Lepo piše da je automobil za velike i prenatrpane kineske gradove, a ne da se razgleda panorama Srbije po vukojebinama i što je najbitnije još nisu objavili da povlače masovno automobile zbog neke greške u softveru ili bateriji kao što su to uradili neki.

irelandcalling

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Normalno je valjda da se više proda "ovoga" od 4500$ bez klime nego "onoga" (čitaj: "Tesle") čija cena počinje od 40000$. Za razliku od nas Kina jeste "ekonomski tigar",ali imaju Kinezi i mnogo stotina miliona ljudi sa malim bud¿etom.
Što se tiče ove smejurije od "ovoga" ima jedan auto koji mu parira po smehotresnosti,a to je "Aston Martin Cygnet",a cena polovnog iz 2012 god.kreće od 38K eura!

Karakondžula

pre 3 godine

... ni grejanja, ni hlađenja... ni bezbednosti, ni voznosti.... Ako zatreba da izađeš van grada, moš ići ozbiljni automobilom, jer ovo ide kao motokultivator...

jaretina, ne brinite braćo, svaki EV postaće punoletan, kriterijum za kupovinu biće zadovoljen!

pre 3 godine

čemu 480km ako na autoputu to bude 240km ( kao tesla model 3)
(Milan, 27. februar 2021 16:55)

eto vidite kako srbi znaju.
plata od 318 € proširuje vidike, znanje i svestranost.
zato i imamo najveći provredni rast u svetu, zbog opakih radnika.

Auto.BOY

pre 3 godine

Fantastican gradski auto. To je to. Jeftin, lep, ekloski, jefitn za voznju i odrzavanje, lako se parkira i odlican domet za po gradu i okolini. To je to! Ali srbendama ovo izaziva jezu, jer se sa ovim osecaju ogoljeno i ugrozeno. Treba im bar 4,5m nemackog lima i dizel motor da bi kompenzovali komplekse i frustracije. Onda u kafanama glume muskarcine uz pivo ili rakiju. Za to vreme ih kuci vesla zena, na poslu sef i vlasnik firme, a sa tv politicari. Umesto da se saberu i dodju do bar osnovnog nivoa svesti. Ali shvatiti da je ovo savrsen gradski automobil, to je za njih nedostizno.

keza

pre 3 godine

Za 60 posto ljudi u ovoj drzavi ovo bi bilo dovoljno...Drzava daje 5000 svakom ko kupuje skupe Tesle,Etrone itd........Brate daj tih 5000 bankama nek iskreditiraju ljude ,uvezi kao vakcine na veliko dobicemo bolju cenu ,ovo trosi ko usisivac dnevno...i ljudi ce resiti i mesta na parkinzima i zagadjenje i nece voziti skupe dizele da bi danas otisli do prodavnice ,posla skole itd.

Milan

pre 3 godine

Ima smisla, ako već auto služi samo za grad ( a svaki EV samo to i može), onda i treba da bude pristupačan. Pravih 160km je dovoljno za grad, čemu 480km ako na autoputu to bude 240km ( kao tesla model 3)

Milan

pre 3 godine

Ima smisla, ako već auto služi samo za grad ( a svaki EV samo to i može), onda i treba da bude pristupačan. Pravih 160km je dovoljno za grad, čemu 480km ako na autoputu to bude 240km ( kao tesla model 3)

Auto.BOY

pre 3 godine

Fantastican gradski auto. To je to. Jeftin, lep, ekloski, jefitn za voznju i odrzavanje, lako se parkira i odlican domet za po gradu i okolini. To je to! Ali srbendama ovo izaziva jezu, jer se sa ovim osecaju ogoljeno i ugrozeno. Treba im bar 4,5m nemackog lima i dizel motor da bi kompenzovali komplekse i frustracije. Onda u kafanama glume muskarcine uz pivo ili rakiju. Za to vreme ih kuci vesla zena, na poslu sef i vlasnik firme, a sa tv politicari. Umesto da se saberu i dodju do bar osnovnog nivoa svesti. Ali shvatiti da je ovo savrsen gradski automobil, to je za njih nedostizno.

keza

pre 3 godine

Za 60 posto ljudi u ovoj drzavi ovo bi bilo dovoljno...Drzava daje 5000 svakom ko kupuje skupe Tesle,Etrone itd........Brate daj tih 5000 bankama nek iskreditiraju ljude ,uvezi kao vakcine na veliko dobicemo bolju cenu ,ovo trosi ko usisivac dnevno...i ljudi ce resiti i mesta na parkinzima i zagadjenje i nece voziti skupe dizele da bi danas otisli do prodavnice ,posla skole itd.

Ja

pre 3 godine

U Srbiji ovo niko ne bi vozio po gradu jer za po gradu I'm je auto da se kur.. I da vide ljudi sta voze.. Kupe neki audiji star 10 godina i misle da su sad glavni..sto je zalosno to rade I mladji I stariji.

XXL

pre 3 godine

Lepo piše da je automobil za velike i prenatrpane kineske gradove, a ne da se razgleda panorama Srbije po vukojebinama i što je najbitnije još nisu objavili da povlače masovno automobile zbog neke greške u softveru ili bateriji kao što su to uradili neki.

irelandcalling

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?

jaretina, ne brinite braćo, svaki EV postaće punoletan, kriterijum za kupovinu biće zadovoljen!

pre 3 godine

čemu 480km ako na autoputu to bude 240km ( kao tesla model 3)
(Milan, 27. februar 2021 16:55)

eto vidite kako srbi znaju.
plata od 318 € proširuje vidike, znanje i svestranost.
zato i imamo najveći provredni rast u svetu, zbog opakih radnika.

Biće bolje

pre 3 godine

Polako vreme ovakvih automobila tek dolazi, treba videti šta je sa Dačiom u ev izdanju, a gde su polo clio i ostali u električnom izdanju. Mislim da će im kroz koju godinu cena pasti koliko sada koštaju standardni modeli, inače plaćati duplo skuplje vozilo samo zato što ima električni pogon nema opravdanja ni u ekološkom smislu.

samo da kazem

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?
(irelandcalling, 27. februar 2021 20:30)

Pazi sad,zivim na Vozdovcu,kod NIS pumpe,ulazi se u Beransku,tu nice neki veci kompleks zgrada.Preko puta se zavrsavaju,gde god da se okrenes samo se zidaju neke zgrade.Za nekih tri godine,kada se sve zavrsi,moje misljenje je da nece vise biti moguce otici autom bilo gde.Vecina ima bar jedan auto,a dosta ima po dva,kod mene u ulici ima nekoliko porodica koja ima i tri auta.Jos kada se ove nezavrsene zgrade,zavrse,pa kada se naseli na stotine ljudi,nema parkinga,ne mogu ni da zamislim koja ce ludnica tek da bude.Polako se priblizava vreme kada ce ljudi zbog prenaseljenosti i guzvi,lagano da pocnu da beze iz Grada...
Imas na alibaba sajtu na hiljade ovih elektro auta,cene pocinju od 1500e,mozes tamo da narucis....

Steva

pre 3 godine

Ja sam čak i kupio jedva nešto veći Opel Agilu za po gradu. Ispalo je da praktično vozim samo njega, a za onaj "glavni" samo bez veze plaćam duplo skuplju registraciju.

Ovoga bih uzeo prvom prilikom, samo kad bi se prodavao ovde i po toj ceni. E, u tom grmu i jeste onaj "zec".

jo

pre 3 godine

Ovog i treba da se drzi EV, mobilost u gradskoj sredini, kinezi dobro rade sto se ovoga tice i kroz par godina imacemo modele koje cemo moci da kupimo za neki razuman novac a koji ce biti i vise nego upotrebljivi- bajke koje neki drugi prodaju o EV kao drumskim krstaricama sa 1000km dometa i punjenjem dok popijes kafu na pumpi su upravo to- samo bajke...

Света

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?
(irelandcalling, 27. februar 2021 20:30)

Само шта ћеш са њим? Без хомологације и атестирања не можеш да га региструјеш.

Maltezer

pre 3 godine

"Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)"

Za grad i dalje dovoljno.

Karakondžula

pre 3 godine

... svi koji misle da kvalitet vazduha u Srbiji diktira automobilsko zagađenje, nek pročitaju podatke o izvorima aero zagađenja...

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Normalno je valjda da se više proda "ovoga" od 4500$ bez klime nego "onoga" (čitaj: "Tesle") čija cena počinje od 40000$. Za razliku od nas Kina jeste "ekonomski tigar",ali imaju Kinezi i mnogo stotina miliona ljudi sa malim bud¿etom.
Što se tiče ove smejurije od "ovoga" ima jedan auto koji mu parira po smehotresnosti,a to je "Aston Martin Cygnet",a cena polovnog iz 2012 god.kreće od 38K eura!

Rade

pre 3 godine

I sad bi to recimo moglo da se uvozi npr. u Srbiju da bismo popravili kvalitet vazduha. Ali jok, to se nikada neće desiti. Razlog je što tu neko onda gubi profit. Dakle profit iznad zdravlja građana uvek.

Stampar

pre 3 godine

"Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)"

Za grad i dalje dovoljno.
(Maltezer, 28. februar 2021 10:31)

Ovo je isti onaj lik sto je napisao da tesla predje 240 km na autoputu, iako je YT prepun testova gde tesla predje na autoputu 400-420 km bez problema i na brzom punjacu je za 45 minuta spreman da ide dalje, ali znas kako on u svog ljubimca 2000 godista naspe pun jednom godisnje do Grcke i spuca to bez stajanja i odmora, jeste da pred polazak ljubi ikonu na retrovizoru da auto zgura toliki put a da se uspit ne pokvari jer nema za majstora

Toronto

pre 3 godine

Kineska autoindustrija je u jakom padu. Najveći kineski proizvodjač Geely u 2019 je imao pad od 12% u odnosu na prethodnu godinu. Kod manjih proizvodjača taj pad ide i preko 25%, a kod nekih i preko 30%. Inače je prodaja novih automobila u Kini u padu od 2017 godine. Osim pandemije, trgovinski rat sa USA veoma skupo košta Kinu. Prodaja je u 2020 20% manja u odnosu na 2017 god. sa tendencijom dugoročnog pada.
Koga zanima može ovde da pogleda prodaju po brendovima:
https://carsalesbase.com/china-car-sales-analysis-2019-brands/

pa da

pre 3 godine

Hoces mi objasniti kako se to k....i sa autom starim 10 god???? Druze ja kada vidim RR Sport iz 2010 kazem da je krs, jer realno jeste...isto tako i za BMW X5 iz 2010....Tako da objasni mi kako se k...i sa autom od 10 god????
(Straight Outta München, 28. februar 2021 17:18)

Evo da ti ja objasnim. Isto onako kao ti kada dolaziš u svoje selo pa u rentacar iznajmiš neki premijum na 2 nedelje, pa se kurciš kako si ga tek kupio novog pre dva meseca, pa odeš u prvi Dis pa kupiš pola kolica mesa da vide komšije ko je bre gazda. Bre! Eto tako, ali ti to već znaš.

Karakondžula

pre 3 godine

... ni grejanja, ni hlađenja... ni bezbednosti, ni voznosti.... Ako zatreba da izađeš van grada, moš ići ozbiljni automobilom, jer ovo ide kao motokultivator...

BG

pre 3 godine

Treba sagledati i druge aspekte ovog malisana. Domet od 160km je izuzetno mali sto znaci da ce se cesce puniti. Kao sto znate svaka baterija ima broj punujenja i posle toga mora da se zameni. Dolazimo do zakljucka da je eksploatacija njegove baterije mozda 3-4 godine. Nakon toga se baterija mora zameniti a ona predstavlja 1/3 cene automobila.

Aga

pre 3 godine

Možete sami da preradite automobil u električni, ali u Srbiji i dalje kao pre 30 i više godina ne možete da ga registrujete.
(Majkić, 28. februar 2021 11:24)
Kakve to veze ima sa električnim? Jednako "ne možeš da registruješ" ni sa drugim motorom koji nije fabrički za taj model, a još teže (praktično nemoguće) ako to zahteva izmene na šasiji.

Shkot

pre 3 godine

Sve je to u redu ali da li mora da bude ovoliko ružan?
(Goran, 27. februar 2021 20:38)

Da, rezultat ne može biti drugačiji, pošto auto je kinesko-američka koprodukcija.

Majstor kvariš

pre 3 godine

Kakve to veze ima sa električnim? Jednako "ne možeš da registruješ" ni sa drugim motorom koji nije fabrički za taj model, a još teže (praktično nemoguće) ako to zahteva izmene na šasiji.
(Aga, 28. februar 2021 14:37)

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati. Uvek je bilo tako i isto je kao i svuda u svetu. Pa i svaki proizvodjač automobila za svaki model mora da vrši homologaciju. Al' naviko Srbin, tokom svog nacionalnog preporoda, da ne plaća nikome ništa, samo pandurima 20€ kad ga navataju sa 2 promila.

Milan

pre 3 godine

.@Stampar
Nije onaj isti lik, Milan je često ime. BTW 9/10 testova na YT je namešteno, to je najmoderniji vid reklame. Voze autoputem, praznim, 90km/h i postignu 400km. Podatak o dometu modela 3 od 243km je od revije SAT plus i odnosi se na zakonom dozvoljenu brzinu 130km/h.

Veliki brat

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički".
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)

Zadnji put kad sam se raspitivao pre nekoliko godina, za izmene koje nisu predviđene fabrički (npr. ugradnja motora koji ne postoji kod tog modela) bilo je potrebno tražiti dozvolu proizvođača automobila - što nikada ne možete dobiti.

O kakvim izmenama mi pričamo, kad ne smete kuku za prikolicu da ugradite nigde van ovlašćenog servisa, i dolaze u obzir samo kuke "sa pločicom", tj. sa homologacijom.

Dakle, ako ja sam kupim kinesku kuku (koja nije od stiropora, nego od gvožđa) i ugradim je kod svog majstora, to ne valja, iako je do pre par godina valjalo i nikome se nije otkačila prikolica na putu zbog toga, a sada ovlašćen servis može da uveze kinesku kuku, nalepi joj pločicu i sve to prođe bez problema "homologaciju" i to je onda bezbedno?

Setimo se onih Zastava Inpro autoprikolica (inače, privatna firma), našli neku grešku u papirima, i odjednom vlasnici prikolica, koji su ih registrovali 2 godine, 3. godinu ne mogu da registruju. A firma u međuvremenu sredila tu grešku u papirologiji (neki atest ili šta već) i nastavila da pravi prikolicu identičnu po svemu kao i ove, samo što na njih idu pločice sa tim novim brojem atesta, i sve je u redu.

Dakle, identične prikolice, jedne ne mogu da se registruju, druge mogu, samo zbog nekog broja u potvrdi/rešenju o atestu ili šta već, dakle važan je samo papir!

Majstor kvariš

pre 3 godine

@(Aga, 01. mart 2021 05:10)

Šta mi tu aloćeš pavijanu, Tata ti nepismen, kad te napravi tako nevaspitanog.
Muflonu, svaka modifikacija vozila se mora uskladiti sa važećim propisima. Tako je svuda u svetu i naši propisi se u tom smislu ne razkikuju mnogo. Raznorazne budžotine se ne mogu homologirati jer nisu u skladu sa propisima. Jače motore možeš ubaciti u bilo koje vozilo. Problem je što neznalice kao ti ne znaju da mora da se prerade kočnice, vešanje, u većini slučajeva i ojaćanje karoserije, kako bi vozilo bilo bezbedno i kako bi prošlo homologaciju. A šta misliš pametnjaooviću, zašto ti jugići preradjeni na el. pogon nisu prošli homologaciju? Misliš li da je bezbedno izvaditi zadnje sedište u autu i na patos poredjati gomilu akumulatora? I to po tebi treba da se registeuje?

Straight Outta München

pre 3 godine

Za 60 posto ljudi u ovoj drzavi ovo bi bilo dovoljno...Drzava daje 5000 svakom ko kupuje skupe Tesle,Etrone itd........Brate daj tih 5000 bankama nek iskreditiraju ljude ,uvezi kao vakcine na veliko dobicemo bolju cenu ,ovo trosi ko usisivac dnevno...i ljudi ce resiti i mesta na parkinzima i zagadjenje i nece voziti skupe dizele da bi danas otisli do prodavnice ,posla skole itd.
(keza, 27. februar 2021 17:36)

Hoces mi objasniti kako se to k....i sa autom starim 10 god???? Druze ja kada vidim RR Sport iz 2010 kazem da je krs, jer realno jeste...isto tako i za BMW X5 iz 2010....Tako da objasni mi kako se k...i sa autom od 10 god????

Aga

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati.
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)
Alo, nepismeni, jel ti vidiš navodnike? Ono "ne možeš da registruješ" sam citirao onog Majkića, eto odakle. Jasno je da teoretski može ukoliko obaviš sve potrebne ateste. U praksi znam dosta njih koji su u Trabanta ubacili motore kultivatora (Lombardini) i tako ih vozili. Za registraciju ubace originalni Trabantov motor ili (uglavnom) nisu ni išli na tehnički pregled.
Ili treća varijanta: preregistruju auto kao dostavno vozilo (sanduk 100kg) jer odnos snage i težine za putničko vozilo sa tim motorom ne mogu da ispune.

Sva ta rešenja su polulegalna ili potpuno nelegalna jer se kompletno atestiranje ne isplati ili nije moguće. Isto je i sa prerađivanjem na električni motor, teoretski moguće, praktično neizvodljivo ili neisplativo. U svakom slučaju, ne važi samo za električnu modifikaciju kako je Majkić to predstavio, nego i za svaki drugi automobil i motor koji nije u fabričkom stanju. Znam i čoveka koji je ubacio elektromotor u Juga i nikada ga nije registrovao upravo zbog odnosa težine automobila i snage motora.

nikola

pre 3 godine

Za ove koji se pitaju cemu ovakvi mali automobilcici, to je za 80% vozaca po BG sasvim dovoljno.
Pogledajte automobile, jedan ili dva coveka maksimalno. 90% auta je takvih.
Naravno, za van grada nije mnogo upotrebljiv, pa bi se podrazumevalo kao u svetu da imas dva auta(sto mnogi sad i imaju), pa je onda problem parking...
A i parking ne bi bio problem kad bi se podiglo u svakom naselju na 4-5 nivoa parkinzi. Ne razumem zasto to niko ne uradi, nije skupo, pa cak i da naplacuju karte(mesecne, dnevne...) isplatilo bi se brzo.
Medakovic ima dve garaze parking servisa i obe su pune. I pored toga je haos.
Na konjarniku nema parking mesta uvece, jerkovic isto, dusanovac katastrofa...
Par montaznih garaza bi umnogome olaksalo ovaj problem, a nije da nema gde da se postave...

Papageno

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati. Uvek je bilo tako i isto je kao i svuda u svetu. Pa i svaki proizvodjač automobila za svaki model mora da vrši homologaciju. Al' naviko Srbin, tokom svog nacionalnog preporoda, da ne plaća nikome ništa, samo pandurima 20€ kad ga navataju sa 2 promila.
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)

Baš si razvalio otvorena vrata. Naravno da može da se registruje posle homologacije. Ali da ti očigledno ne znaš koliko traje i pre svega koliko košta postupak homologacije.

Reći ću ti samo toliko da traje i košta toliko, da se za uvoženje jednog modela vozila, koje god da je, apsolutno i nikako NE isplati!

Komentator pre je naveo primer kuke za vuču. Kad je tolika petljavina za kuku za vuču, šta misliš koliko je tek petljanje za ceo auto?!!

Ja sam se jedno vreme bavio idejom da uvezem neki kit car ili kit trike i napravim nešto iz meraka i za svoju dušu. Ali kad sam saznao koja je procedura atestiranja i homolagacije, odustao sam vrišteći!

S jedne strane, mislim da je i možda dobro što je postupak malo preteran. Jer znajući našu sklonost ka aljkavom i ko ga j***e kvalitetu posla, kad bi propisi bili liberalniji, dobili bismo gomilu loše skrpljenih (i opasnih) skarabudževina na putevima.

Karakondžula

pre 3 godine

... 4500 nečega... za dva sedišta, za nemanje servisne podrške, delova i bilo kakve sigurnosti da će ovo moći da se eksploatiše u ispravnom stanju bar 5 godina... sa ovim ni decu do škole ne mogu da odvezem jer ima samo prwdnja sedišta... potpuno neupotrebljivo vozilo za bilo kakvu iole ozbiljniju namenu...

Veliki brat

pre 3 godine

Nakon toga se baterija mora zameniti a ona predstavlja 1/3 cene automobila.
(BG, 28. februar 2021 09:17)

Dobro, kod Tesle bateriju puniš 2-3 puta ređe, ali kad ti se potroši, košta isto 1/3 auta? Ili je manje, koliko - 10k evra? A ovde košta 1500$, i to je sad mnogo skuplje?


Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)

Druže, ja se do posla vozim 10-15 minuta autom, prevozom bi mi trebalo sat vremena, jer mi je autobusko stajalište na 800 metara, a posao isto tako od najbližeg stajališta za autobuse.

Zimi ne može motor da mi se ugreje za tih 10-15 minuta da bih ugrejao auto. Sa ovim "čudom" bar bih se malo ugrejao, a mogao bih kao i do sada, da se ne grejem.
Uglavnom, za 7-8 kilometara do posla i nazad, značilo bi da ga punim dvaput mesečno, pa neka bude i 3 puta, svakako je mnogo jeftinije nego benzin ili čak plin, da ne pričam o servisima i da većina nas vozi automobile koji su stari po 10-15 pa i 20 godina, i da nema godine da se ne ulaže u neke popravke, makar to bile sitnice.
A tek kad se kupi "nemac, k'o čaša", a onda ga vozite svaki dan po gradu nadajući se da najslabije karike (crevo, kablić, bilo šta na trapu, kvačilo, dizna...) otkažu pre nego što krenete na neki dalji put, da ne plaćate previše šlepanje ili popravku kod nekog majstora koga ne poznajete.

Филипинац

pre 3 godine

Овде има људи који мисле да произвођачи требају само да задовоље њихове личне потребе!? И то сви произвођачи, изгледа тако....

Karakondžula

pre 3 godine

... ni grejanja, ni hlađenja... ni bezbednosti, ni voznosti.... Ako zatreba da izađeš van grada, moš ići ozbiljni automobilom, jer ovo ide kao motokultivator...

BG

pre 3 godine

Treba sagledati i druge aspekte ovog malisana. Domet od 160km je izuzetno mali sto znaci da ce se cesce puniti. Kao sto znate svaka baterija ima broj punujenja i posle toga mora da se zameni. Dolazimo do zakljucka da je eksploatacija njegove baterije mozda 3-4 godine. Nakon toga se baterija mora zameniti a ona predstavlja 1/3 cene automobila.

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Normalno je valjda da se više proda "ovoga" od 4500$ bez klime nego "onoga" (čitaj: "Tesle") čija cena počinje od 40000$. Za razliku od nas Kina jeste "ekonomski tigar",ali imaju Kinezi i mnogo stotina miliona ljudi sa malim bud¿etom.
Što se tiče ove smejurije od "ovoga" ima jedan auto koji mu parira po smehotresnosti,a to je "Aston Martin Cygnet",a cena polovnog iz 2012 god.kreće od 38K eura!

jaretina, ne brinite braćo, svaki EV postaće punoletan, kriterijum za kupovinu biće zadovoljen!

pre 3 godine

čemu 480km ako na autoputu to bude 240km ( kao tesla model 3)
(Milan, 27. februar 2021 16:55)

eto vidite kako srbi znaju.
plata od 318 € proširuje vidike, znanje i svestranost.
zato i imamo najveći provredni rast u svetu, zbog opakih radnika.

Toronto

pre 3 godine

Kineska autoindustrija je u jakom padu. Najveći kineski proizvodjač Geely u 2019 je imao pad od 12% u odnosu na prethodnu godinu. Kod manjih proizvodjača taj pad ide i preko 25%, a kod nekih i preko 30%. Inače je prodaja novih automobila u Kini u padu od 2017 godine. Osim pandemije, trgovinski rat sa USA veoma skupo košta Kinu. Prodaja je u 2020 20% manja u odnosu na 2017 god. sa tendencijom dugoročnog pada.
Koga zanima može ovde da pogleda prodaju po brendovima:
https://carsalesbase.com/china-car-sales-analysis-2019-brands/

Milan

pre 3 godine

Ima smisla, ako već auto služi samo za grad ( a svaki EV samo to i može), onda i treba da bude pristupačan. Pravih 160km je dovoljno za grad, čemu 480km ako na autoputu to bude 240km ( kao tesla model 3)

Auto.BOY

pre 3 godine

Fantastican gradski auto. To je to. Jeftin, lep, ekloski, jefitn za voznju i odrzavanje, lako se parkira i odlican domet za po gradu i okolini. To je to! Ali srbendama ovo izaziva jezu, jer se sa ovim osecaju ogoljeno i ugrozeno. Treba im bar 4,5m nemackog lima i dizel motor da bi kompenzovali komplekse i frustracije. Onda u kafanama glume muskarcine uz pivo ili rakiju. Za to vreme ih kuci vesla zena, na poslu sef i vlasnik firme, a sa tv politicari. Umesto da se saberu i dodju do bar osnovnog nivoa svesti. Ali shvatiti da je ovo savrsen gradski automobil, to je za njih nedostizno.

Straight Outta München

pre 3 godine

Za 60 posto ljudi u ovoj drzavi ovo bi bilo dovoljno...Drzava daje 5000 svakom ko kupuje skupe Tesle,Etrone itd........Brate daj tih 5000 bankama nek iskreditiraju ljude ,uvezi kao vakcine na veliko dobicemo bolju cenu ,ovo trosi ko usisivac dnevno...i ljudi ce resiti i mesta na parkinzima i zagadjenje i nece voziti skupe dizele da bi danas otisli do prodavnice ,posla skole itd.
(keza, 27. februar 2021 17:36)

Hoces mi objasniti kako se to k....i sa autom starim 10 god???? Druze ja kada vidim RR Sport iz 2010 kazem da je krs, jer realno jeste...isto tako i za BMW X5 iz 2010....Tako da objasni mi kako se k...i sa autom od 10 god????

Karakondžula

pre 3 godine

... 4500 nečega... za dva sedišta, za nemanje servisne podrške, delova i bilo kakve sigurnosti da će ovo moći da se eksploatiše u ispravnom stanju bar 5 godina... sa ovim ni decu do škole ne mogu da odvezem jer ima samo prwdnja sedišta... potpuno neupotrebljivo vozilo za bilo kakvu iole ozbiljniju namenu...

jo

pre 3 godine

Ovog i treba da se drzi EV, mobilost u gradskoj sredini, kinezi dobro rade sto se ovoga tice i kroz par godina imacemo modele koje cemo moci da kupimo za neki razuman novac a koji ce biti i vise nego upotrebljivi- bajke koje neki drugi prodaju o EV kao drumskim krstaricama sa 1000km dometa i punjenjem dok popijes kafu na pumpi su upravo to- samo bajke...

irelandcalling

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?

XXL

pre 3 godine

Lepo piše da je automobil za velike i prenatrpane kineske gradove, a ne da se razgleda panorama Srbije po vukojebinama i što je najbitnije još nisu objavili da povlače masovno automobile zbog neke greške u softveru ili bateriji kao što su to uradili neki.

Ja

pre 3 godine

U Srbiji ovo niko ne bi vozio po gradu jer za po gradu I'm je auto da se kur.. I da vide ljudi sta voze.. Kupe neki audiji star 10 godina i misle da su sad glavni..sto je zalosno to rade I mladji I stariji.

keza

pre 3 godine

Za 60 posto ljudi u ovoj drzavi ovo bi bilo dovoljno...Drzava daje 5000 svakom ko kupuje skupe Tesle,Etrone itd........Brate daj tih 5000 bankama nek iskreditiraju ljude ,uvezi kao vakcine na veliko dobicemo bolju cenu ,ovo trosi ko usisivac dnevno...i ljudi ce resiti i mesta na parkinzima i zagadjenje i nece voziti skupe dizele da bi danas otisli do prodavnice ,posla skole itd.

Света

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?
(irelandcalling, 27. februar 2021 20:30)

Само шта ћеш са њим? Без хомологације и атестирања не можеш да га региструјеш.

Majstor kvariš

pre 3 godine

Kakve to veze ima sa električnim? Jednako "ne možeš da registruješ" ni sa drugim motorom koji nije fabrički za taj model, a još teže (praktično nemoguće) ako to zahteva izmene na šasiji.
(Aga, 28. februar 2021 14:37)

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati. Uvek je bilo tako i isto je kao i svuda u svetu. Pa i svaki proizvodjač automobila za svaki model mora da vrši homologaciju. Al' naviko Srbin, tokom svog nacionalnog preporoda, da ne plaća nikome ništa, samo pandurima 20€ kad ga navataju sa 2 promila.

Shkot

pre 3 godine

Sve je to u redu ali da li mora da bude ovoliko ružan?
(Goran, 27. februar 2021 20:38)

Da, rezultat ne može biti drugačiji, pošto auto je kinesko-američka koprodukcija.

samo da kazem

pre 3 godine

Ovo za imati kao drugi auto, tj za "po gradu" je saaaasvim OK..
Kupio bi ga!
Zna li ko kako se može, ako se može, npr naručiti, kontaktirati prozvođač....?
(irelandcalling, 27. februar 2021 20:30)

Pazi sad,zivim na Vozdovcu,kod NIS pumpe,ulazi se u Beransku,tu nice neki veci kompleks zgrada.Preko puta se zavrsavaju,gde god da se okrenes samo se zidaju neke zgrade.Za nekih tri godine,kada se sve zavrsi,moje misljenje je da nece vise biti moguce otici autom bilo gde.Vecina ima bar jedan auto,a dosta ima po dva,kod mene u ulici ima nekoliko porodica koja ima i tri auta.Jos kada se ove nezavrsene zgrade,zavrse,pa kada se naseli na stotine ljudi,nema parkinga,ne mogu ni da zamislim koja ce ludnica tek da bude.Polako se priblizava vreme kada ce ljudi zbog prenaseljenosti i guzvi,lagano da pocnu da beze iz Grada...
Imas na alibaba sajtu na hiljade ovih elektro auta,cene pocinju od 1500e,mozes tamo da narucis....

Rade

pre 3 godine

I sad bi to recimo moglo da se uvozi npr. u Srbiju da bismo popravili kvalitet vazduha. Ali jok, to se nikada neće desiti. Razlog je što tu neko onda gubi profit. Dakle profit iznad zdravlja građana uvek.

Stampar

pre 3 godine

"Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)"

Za grad i dalje dovoljno.
(Maltezer, 28. februar 2021 10:31)

Ovo je isti onaj lik sto je napisao da tesla predje 240 km na autoputu, iako je YT prepun testova gde tesla predje na autoputu 400-420 km bez problema i na brzom punjacu je za 45 minuta spreman da ide dalje, ali znas kako on u svog ljubimca 2000 godista naspe pun jednom godisnje do Grcke i spuca to bez stajanja i odmora, jeste da pred polazak ljubi ikonu na retrovizoru da auto zgura toliki put a da se uspit ne pokvari jer nema za majstora

pa da

pre 3 godine

Hoces mi objasniti kako se to k....i sa autom starim 10 god???? Druze ja kada vidim RR Sport iz 2010 kazem da je krs, jer realno jeste...isto tako i za BMW X5 iz 2010....Tako da objasni mi kako se k...i sa autom od 10 god????
(Straight Outta München, 28. februar 2021 17:18)

Evo da ti ja objasnim. Isto onako kao ti kada dolaziš u svoje selo pa u rentacar iznajmiš neki premijum na 2 nedelje, pa se kurciš kako si ga tek kupio novog pre dva meseca, pa odeš u prvi Dis pa kupiš pola kolica mesa da vide komšije ko je bre gazda. Bre! Eto tako, ali ti to već znaš.

Majstor kvariš

pre 3 godine

@(Aga, 01. mart 2021 05:10)

Šta mi tu aloćeš pavijanu, Tata ti nepismen, kad te napravi tako nevaspitanog.
Muflonu, svaka modifikacija vozila se mora uskladiti sa važećim propisima. Tako je svuda u svetu i naši propisi se u tom smislu ne razkikuju mnogo. Raznorazne budžotine se ne mogu homologirati jer nisu u skladu sa propisima. Jače motore možeš ubaciti u bilo koje vozilo. Problem je što neznalice kao ti ne znaju da mora da se prerade kočnice, vešanje, u većini slučajeva i ojaćanje karoserije, kako bi vozilo bilo bezbedno i kako bi prošlo homologaciju. A šta misliš pametnjaooviću, zašto ti jugići preradjeni na el. pogon nisu prošli homologaciju? Misliš li da je bezbedno izvaditi zadnje sedište u autu i na patos poredjati gomilu akumulatora? I to po tebi treba da se registeuje?

Biće bolje

pre 3 godine

Polako vreme ovakvih automobila tek dolazi, treba videti šta je sa Dačiom u ev izdanju, a gde su polo clio i ostali u električnom izdanju. Mislim da će im kroz koju godinu cena pasti koliko sada koštaju standardni modeli, inače plaćati duplo skuplje vozilo samo zato što ima električni pogon nema opravdanja ni u ekološkom smislu.

Maltezer

pre 3 godine

"Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)"

Za grad i dalje dovoljno.

Aga

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati.
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)
Alo, nepismeni, jel ti vidiš navodnike? Ono "ne možeš da registruješ" sam citirao onog Majkića, eto odakle. Jasno je da teoretski može ukoliko obaviš sve potrebne ateste. U praksi znam dosta njih koji su u Trabanta ubacili motore kultivatora (Lombardini) i tako ih vozili. Za registraciju ubace originalni Trabantov motor ili (uglavnom) nisu ni išli na tehnički pregled.
Ili treća varijanta: preregistruju auto kao dostavno vozilo (sanduk 100kg) jer odnos snage i težine za putničko vozilo sa tim motorom ne mogu da ispune.

Sva ta rešenja su polulegalna ili potpuno nelegalna jer se kompletno atestiranje ne isplati ili nije moguće. Isto je i sa prerađivanjem na električni motor, teoretski moguće, praktično neizvodljivo ili neisplativo. U svakom slučaju, ne važi samo za električnu modifikaciju kako je Majkić to predstavio, nego i za svaki drugi automobil i motor koji nije u fabričkom stanju. Znam i čoveka koji je ubacio elektromotor u Juga i nikada ga nije registrovao upravo zbog odnosa težine automobila i snage motora.

Aga

pre 3 godine

Možete sami da preradite automobil u električni, ali u Srbiji i dalje kao pre 30 i više godina ne možete da ga registrujete.
(Majkić, 28. februar 2021 11:24)
Kakve to veze ima sa električnim? Jednako "ne možeš da registruješ" ni sa drugim motorom koji nije fabrički za taj model, a još teže (praktično nemoguće) ako to zahteva izmene na šasiji.

Karakondžula

pre 3 godine

... svi koji misle da kvalitet vazduha u Srbiji diktira automobilsko zagađenje, nek pročitaju podatke o izvorima aero zagađenja...

Milan

pre 3 godine

.@Stampar
Nije onaj isti lik, Milan je često ime. BTW 9/10 testova na YT je namešteno, to je najmoderniji vid reklame. Voze autoputem, praznim, 90km/h i postignu 400km. Podatak o dometu modela 3 od 243km je od revije SAT plus i odnosi se na zakonom dozvoljenu brzinu 130km/h.

nikola

pre 3 godine

Za ove koji se pitaju cemu ovakvi mali automobilcici, to je za 80% vozaca po BG sasvim dovoljno.
Pogledajte automobile, jedan ili dva coveka maksimalno. 90% auta je takvih.
Naravno, za van grada nije mnogo upotrebljiv, pa bi se podrazumevalo kao u svetu da imas dva auta(sto mnogi sad i imaju), pa je onda problem parking...
A i parking ne bi bio problem kad bi se podiglo u svakom naselju na 4-5 nivoa parkinzi. Ne razumem zasto to niko ne uradi, nije skupo, pa cak i da naplacuju karte(mesecne, dnevne...) isplatilo bi se brzo.
Medakovic ima dve garaze parking servisa i obe su pune. I pored toga je haos.
Na konjarniku nema parking mesta uvece, jerkovic isto, dusanovac katastrofa...
Par montaznih garaza bi umnogome olaksalo ovaj problem, a nije da nema gde da se postave...

Papageno

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički". Odakle ti uopšte ta glupost. Naravno da može, ali mora da se izvrši homologacija i ako je u skladu sa važećim propisima može se registrovati. Uvek je bilo tako i isto je kao i svuda u svetu. Pa i svaki proizvodjač automobila za svaki model mora da vrši homologaciju. Al' naviko Srbin, tokom svog nacionalnog preporoda, da ne plaća nikome ništa, samo pandurima 20€ kad ga navataju sa 2 promila.
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)

Baš si razvalio otvorena vrata. Naravno da može da se registruje posle homologacije. Ali da ti očigledno ne znaš koliko traje i pre svega koliko košta postupak homologacije.

Reći ću ti samo toliko da traje i košta toliko, da se za uvoženje jednog modela vozila, koje god da je, apsolutno i nikako NE isplati!

Komentator pre je naveo primer kuke za vuču. Kad je tolika petljavina za kuku za vuču, šta misliš koliko je tek petljanje za ceo auto?!!

Ja sam se jedno vreme bavio idejom da uvezem neki kit car ili kit trike i napravim nešto iz meraka i za svoju dušu. Ali kad sam saznao koja je procedura atestiranja i homolagacije, odustao sam vrišteći!

S jedne strane, mislim da je i možda dobro što je postupak malo preteran. Jer znajući našu sklonost ka aljkavom i ko ga j***e kvalitetu posla, kad bi propisi bili liberalniji, dobili bismo gomilu loše skrpljenih (i opasnih) skarabudževina na putevima.

Steva

pre 3 godine

Ja sam čak i kupio jedva nešto veći Opel Agilu za po gradu. Ispalo je da praktično vozim samo njega, a za onaj "glavni" samo bez veze plaćam duplo skuplju registraciju.

Ovoga bih uzeo prvom prilikom, samo kad bi se prodavao ovde i po toj ceni. E, u tom grmu i jeste onaj "zec".

Veliki brat

pre 3 godine

Nakon toga se baterija mora zameniti a ona predstavlja 1/3 cene automobila.
(BG, 28. februar 2021 09:17)

Dobro, kod Tesle bateriju puniš 2-3 puta ređe, ali kad ti se potroši, košta isto 1/3 auta? Ili je manje, koliko - 10k evra? A ovde košta 1500$, i to je sad mnogo skuplje?


Kad mu zimi pustiš grejanje, ona može da pređe 60Km sa jednim punjenjem.
(Milan, 27. februar 2021 19:26)

Druže, ja se do posla vozim 10-15 minuta autom, prevozom bi mi trebalo sat vremena, jer mi je autobusko stajalište na 800 metara, a posao isto tako od najbližeg stajališta za autobuse.

Zimi ne može motor da mi se ugreje za tih 10-15 minuta da bih ugrejao auto. Sa ovim "čudom" bar bih se malo ugrejao, a mogao bih kao i do sada, da se ne grejem.
Uglavnom, za 7-8 kilometara do posla i nazad, značilo bi da ga punim dvaput mesečno, pa neka bude i 3 puta, svakako je mnogo jeftinije nego benzin ili čak plin, da ne pričam o servisima i da većina nas vozi automobile koji su stari po 10-15 pa i 20 godina, i da nema godine da se ne ulaže u neke popravke, makar to bile sitnice.
A tek kad se kupi "nemac, k'o čaša", a onda ga vozite svaki dan po gradu nadajući se da najslabije karike (crevo, kablić, bilo šta na trapu, kvačilo, dizna...) otkažu pre nego što krenete na neki dalji put, da ne plaćate previše šlepanje ili popravku kod nekog majstora koga ne poznajete.

Veliki brat

pre 3 godine

To je potpuna izmišljotina da ne može da se registruje nešto što nije "fabrički".
(Majstor kvariš, 28. februar 2021 19:24)

Zadnji put kad sam se raspitivao pre nekoliko godina, za izmene koje nisu predviđene fabrički (npr. ugradnja motora koji ne postoji kod tog modela) bilo je potrebno tražiti dozvolu proizvođača automobila - što nikada ne možete dobiti.

O kakvim izmenama mi pričamo, kad ne smete kuku za prikolicu da ugradite nigde van ovlašćenog servisa, i dolaze u obzir samo kuke "sa pločicom", tj. sa homologacijom.

Dakle, ako ja sam kupim kinesku kuku (koja nije od stiropora, nego od gvožđa) i ugradim je kod svog majstora, to ne valja, iako je do pre par godina valjalo i nikome se nije otkačila prikolica na putu zbog toga, a sada ovlašćen servis može da uveze kinesku kuku, nalepi joj pločicu i sve to prođe bez problema "homologaciju" i to je onda bezbedno?

Setimo se onih Zastava Inpro autoprikolica (inače, privatna firma), našli neku grešku u papirima, i odjednom vlasnici prikolica, koji su ih registrovali 2 godine, 3. godinu ne mogu da registruju. A firma u međuvremenu sredila tu grešku u papirologiji (neki atest ili šta već) i nastavila da pravi prikolicu identičnu po svemu kao i ove, samo što na njih idu pločice sa tim novim brojem atesta, i sve je u redu.

Dakle, identične prikolice, jedne ne mogu da se registruju, druge mogu, samo zbog nekog broja u potvrdi/rešenju o atestu ili šta već, dakle važan je samo papir!

Филипинац

pre 3 godine

Овде има људи који мисле да произвођачи требају само да задовоље њихове личне потребе!? И то сви произвођачи, изгледа тако....