Utorak, 26.01.2021.

12:20

Šta vozači treba da provere na sistemu izduvnih gasova da bi prošli tehnički pregled od 5. jula

Izvor: Izvor: B92, Novosti.rs

Šta vozaèi treba da provere na sistemu izduvnih gasova da bi prošli tehnièki pregled od 5. jula IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Majstor kvariš

pre 3 godine

@majstor kvaris
Izvini leba ti, ali kako to ERG smanjuje temperaturu sagorevanja ako deo vrelih gasova vraca na ponovno sagorevanje. Ako u usisni sistem kroz ERG posaljes deo vrelih gasova koji su vec prosli kroz sistem za sagorevanje, valjda ce temperatura da se poveca, a ne smanji. Od kada sam blokirao ERG (moj auto ne zahteva podesavanje ECU)auto mi se sporije zagreva i leti i zimi, sto potvrdjuje moju teoriju. Inace, od tada auto ide bolje i sto je najvaznije, nema onog oblaka dima koji ostane iza mene kad naglo ubrzam posle par dana mirne voznje u niskim obrtajima.
(milovan, 26. januar 2021 21:17)

Smanjuje vršne temperature pri paljenju goriva u cilindru tako što se dodatkom gasova iz izduva (gasovi bez slobodnog kiseonika jer se oksidacija/sagorevanje već obavila) smanjuje koncentracija kiseonika u smeši. Kao što sam i napisao, potreba da se ovaj ventil blokira je posledica drugih, moguće ozbiljnijih, problema sa motorom. Crni dim pri naglom ubrzanju ti je indikator lošeg sagorevanja goriva, odnosno da je smeša siromašna kiseonikom pa gorivo ne sagori u potpunosti. Mogu biti razni uzroci, najčešće su loše dizne, loša pumpa visokog pritiska i/ili loš turbo punjač. Ponekad je uzrok i zaprljan EGR ventil, kada se leptir zaglavi pa izduv osiromašuje smešu kad ne treba. Po mom iskustvu sa polovnjacima iz uvoza, nikada nije samo jedan od ovih uzroka, već kombinacija. Svi ti motori fenomenalnih kilometraža su svi zreli za jedan genaralni servis ali to i nije tako isplativo našem čoveku, zar ne. Mnogo mu i da odradi dekarbonizaciju motora za 30€. Lakše je da nešto ne znaš i da potvrdjuješ svoje logike bez ikakvog znanja.

XXL

pre 3 godine

A kako će vojska Srbije da registruje one silne tenkove što truju ne samo posadu i svoje već i neprijatelja kad ga pokrenu. Da li je neko video kako to izgleda kad se tenk startuje?

ZMN

pre 3 godine

Nije u redu, ali država treba da krene od svog primera i prvo reši problem velikih zagađivača. Ovako, problemi se obično rešavaju udaranjem po džepu građana. A još je besmislenije, jer je ABS još od izmišljanja one takse dozvoljavala uvoz automobila koji ne zadovoljavaju bilo kakve eko zahteve.
(maxy, 27. januar 2021 07:11)

Drzava je onakva kakvi smo i mi. Pocisti prvo svoje dvoriste, pa ulicu, pa grad....

ZMN

pre 3 godine

@ZMN
Bespredmetno je diskutovati sa militantim ekolozima kao sto si ti koji su u fazonu samo da meni bude dobro a ostale ko sljivi. Naravno da svaki problem zagadjenja treba resiti ali ovo sto nasi (a i EU) rade je kao kad bi ti se Dunav izlivao u kucu a ti stao na vrata da zaustavis vodu.
(Chiki, 27. januar 2021 09:29)

I koja je razlika izmedju onih koji izlivaju u Dunav i tebe. Svi zagadjujete i sebe i druge samo su oni mnogo veci. Kad bi dosao u njihovu poziciju izlivao bi i ti u Dunav

b1321

pre 3 godine

Prvo zamenite neispravne sijalice na autima i kod Kineza za 'iljadarku kupite neki FM transmiter sa blututom, a ovi koji imaju fabričke da počnu da ih koriste i ostave telefone u toku vožnje, pa ćemo onda lako za zagađivanje!

ekspert

pre 3 godine

. Moje pitanje je: ako taj filter to sagori i izbaci u atmosferu za tih 15 minuta.....zašto je onda "sakupljao" ??
Zar nije logičnije da "izbacuje pomalo" nego sve odjednom????

nisam ni glup ni naivan,pitanje je sarkastično ali pošto ovde ima raznih stručnjaka molim ih za odgovor.
i,da dodam-- i ja vozim dizelaša....a nema ništa od tih dodataja sa tri slova...nije nikada ni imao,a nije golf 2...
(polovnj--ak---ača, 26. januar 2021 21:18)

Evo da ti ja to na brzinu;
Ništa se tu ne izbacuje u atmosferu. Ta nakupljena čađ se razgradi u vodu, između ostalog i elektokucijom. I to je ono kad Mercedes u reklami prikazuje auto koji mnogo puši beli dim. U aktivnoj regeneraciji je auspuh mnogo vruć, pa eto izbacuje paru, a inače kod pasivne regeneracije može i čisto voda da pliva iz auspuha.
Misli, ajde jednom više da svi saznate koliko je DPF koristan!

cobe

pre 3 godine

Na Novom Beogradu organizovano kradu katalizatore, desilo se i meni pre par godina. Auto je novije proizvodnje prvi vlasnik. Dodju i iseku stari sa brusilicom za par minuta i paljba.

Srećko

pre 3 godine

Pitanje za komentatore:
Da li je zdrava logika
1. Ako mi moramo da ispoštujemo mere o manjem zagađenju vazduha, onda ćemo zahtevati da i država reguliše isto sa termoelektranama i ostalm zagađivačima.

2. Ako termoelektrane i ostali zagađivači i dalje zagađuju vazduh, onda ćemo i mi vozači, jer manje zagađujemo.

Mislim da je pod 1 logičnije.

ankh

pre 3 godine

pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.
(ankh, 26. januar 2021 14:15)

Deo naroda koji baca zvake i opuske i jedva ceka kineze i vozi neispravne automobile. Moj auto je ispravan a svoje smece bacam u kantu. Ne poistovecuj me sa sobom i svojom klasom.
(ZMN, 26. januar 2021 16:29

A ti si mene ubacio u neku klasu? Pa dobro, sa zadovoljstvom ću da te trujem. I tebe i tvoju klasu.

Chiki

pre 3 godine

@A sta ja znam

U USA mozes da registrujes auto bez problema nezavisno od njegovih izduvnih gasovam, uostalom proveri prosecnu starost automobila u USA, iznenadices se. O troskovima registracije tamo da ne pricamo. Sto se EU tice oni ocigledno ne znaju gde biju u vezi bilo cega trenutno pa ih ne bi uzimao za ozbiljno.

@ZMN
Bespredmetno je diskutovati sa militantim ekolozima kao sto si ti koji su u fazonu samo da meni bude dobro a ostale ko sljivi. Naravno da svaki problem zagadjenja treba resiti ali ovo sto nasi (a i EU) rade je kao kad bi ti se Dunav izlivao u kucu a ti stao na vrata da zaustavis vodu.

ankh

pre 3 godine

Medjutim, broj vozila je u poslednjih 15-20 godina učetvorostručen. Sada je u špicu ceo grad blokiran. To nikada nije bilo. Grad nije projektovan za tolikopi broj vozila, a većina su kršine. Svaka zelena površina je izgažena i pretvorena u kaljugu. Pojedinim danima, ne samo zimi, jednostavno ne može da se diše od smrada auspuha, a taj smrad se ne može zameniti za neki drugi.
(Pančevac, 26. januar 2021 18:05

Ko je spomenuo Azotaru? Nikada nije bilo ovako jer niko normalan više neće u autobus zbog nebuloznih mera. Svestan si toga da su sve linije ka prigradskim mestima redukovane? Naravno da će svi da sednu u auto. Ne tupi veze i bez šireg sagledavanja problema. Koja zelena površina? To pričaj nekome ko nije bio u Pa. Te kao zelene površine travu nemaju od kad ja znam za sebe. Kakav smrad auspuha, da li lažeš sebe ili druge? Je l smrad auspuha bio i prošlog marta i aprila? Ali da su većina vozila krševi koje treba zabraniti (ali ne zbog dpf-a), jesu. Ovde ljudi treba da nauče da ne smeju da stavljaju farove koji zaslepljuju, da moraju da imaju ispravnu svetlosnu signalizaciju, da ne pale maglenke kad magle nema, da mehaničke kvarove popravljaju original a ne kinskim delovima itd.

kales

pre 3 godine

@ ZMN
U najgorem slucaju ako moj auto ne bude mogao da se registruje samo zbog toga sto je uvezen 2015 godine, kupicu Golf 2 dizel koji zadovoljava standarde ovog nakaradnog zakona pa cu onda u skladu sa tim nastaviti da te trujem samo ovoga puta jos vise. Riba ne smrdi od repa, nego od glave...

Rade

pre 3 godine

@polovnj--ak---ača
Tvoje pitanje se odnosi na aktivnu i pasivnu regeneraciju DPF filtera,kada on obavlja samočišćenje (sagoreva nakupljene čestice). Kod većine dizel automobila, pasivna regeneracija se obavlja u uslovima kada je brzina veća od 60 km/h i broj obrtaja motora veći od 2500, i onda se vozi 15tak i više minuta. Ideja je da su ovo uslovi na otvorenom putu pa da je bezbednije da se čestice izbace van gradskih sredina. O aktivnoj pasivnoj regeneraciji ima dosta na netu, pa koga zanima neka pročita.

maxy

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.
(Chiki, 26. januar 2021 19:03)

Ne razumem argument da je uredu zagadjivati automobilima jer postoje stvari koje zagadjuju vise. Besmisleno je raspravljati se sa takvim ljudima.
(ZMN, 26. januar 2021 23:08)

Nije u redu, ali država treba da krene od svog primera i prvo reši problem velikih zagađivača. Ovako, problemi se obično rešavaju udaranjem po džepu građana. A još je besmislenije, jer je ABS još od izmišljanja one takse dozvoljavala uvoz automobila koji ne zadovoljavaju bilo kakve eko zahteve.

Aksal

pre 3 godine

Juče bio na tehničkom, proslšao ladno. Peugeot 407, 2005god sa DPF-om koji nije skinut! Izduvni gasovi ispod granice koja je sad po novom pravilu propisana.

Zacvo

pre 3 godine

Samo malo pojašnjenje za sve koji se čude (s pravom) kako to da stariji automobili koji nemaju katalizator ili dpf mogu da prođu tehnički a noviji kojima je to izvađeno ne mogu.
Odgovor je, kao i na mnogo stvari u našoj zemlji, to što smo pravila prepisali sa zapada ali samo delimično.
U zapadnoj Evropi možete da registrujete i 20+ godina star auto koji je euro 2 ili 3 ali ćete za to da platite više nego što auto vredi. Za novije ćete da platite razumnu cenu ali moraju da ispunjavaju fabričke karakteristike. Znači svako može da registruje auto koji je legalno kupio nebitno kad, samo ako vozite krša od 20 godina platićete npr. 3000 evra registraciju.
Kod nas su prepisali samo taj deo da auto mora da ispunjava fabričke karakteristike ali nisu i cenu registracije. Tako da ispada da se više isplati voziti staru kršinu nego noviji auto

Radovan I

pre 3 godine

DPF ako je izvadjeno sve iznutra , i lepo zavareno sa unutrasnje strane nemogu da provale nikako , jer se na izduvnim gasovima to nevidi , u engleskoj to nemogu da vide , a nasi ce moci , nemojte da me zasmejavate ! EGR pomaze izduvnim gasovima samo kad je auto hladan , na radnoj temperaturi egr je zatvoren , i nicemu nesluzi , znaci zagrejte motor na radnu temperaturu pre tehnickog ! I jako vazno , sipajte gorivo u madjarskoj , republici srpskoj ili gde ste sigurni da je kvalitetno i sipajte ono kvalitetnije i skuplje , a pre tehnickog vozite auto na 3500-4000 obrtaja(dizel) nekih 20-30 minuta , dal na auto putu u petoj , ili na lokalnom drumu u trecoj brzini , svejedno , samo nemojte prekoraciti dozvoljenu brzinu na putu , da sagorite garez u katalizatoru , ako ga imate ! Sretno svima !

Aca

pre 3 godine

A gde mogu da proverim jer sve u redu a da ne platim punu cenu tehnickog pregleda? Obzirom da su svi tehnicki pregledi limitirani brojem pregledanih vozila na dan niko ne radi kontrolni tehnicki pregled.

rebro

pre 3 godine

@Darko, ja razumem da je u Srbiji kriza i da ljudi nemaju para, ali ako nemaš onda kupiš manji, a noviji auto, a ne 20 godina star, ali da je Audi.
Kako misliš da se rade tehnički pregledi u EU recimo? Da li oni gledaju kolika ti je plata pa na osnovu toga puštaju vozila na tehničkim ili su drugi kriterijumi u pitanju?
Ja poslednjih 15 godina živim u Češkoj i tek ovde sam čuo za termine "veliki i mali servis", "DPF", "EGR" i slično. Ja kupujem šta mogu, ali nov auto isključivo. U Srbiji je to jeres. Kažu da je bolji polovan nego nov. Iz tog razloga svi kupuju polovne telefone, a nikako nove.
Da skratim, od auto ti zavisi život. Tebe, tvoje porodice i drugih učesnika u saobraćaju. Održavaš ga kao sebe. Ne izmišljaj toplu vodu.

ZMN

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.
(Chiki, 26. januar 2021 19:03)

Ne razumem argument da je uredu zagadjivati automobilima jer postoje stvari koje zagadjuju vise. Besmisleno je raspravljati se sa takvim ljudima.

ZMN

pre 3 godine

Za vreme policijskog časa smo konačno videli koliko automobili u stvari malo zagađuju, jer su fabrike i grejanje glavni krivci u stvari. Tako da, svima je jasno da je ovo najobičnija otimačina para i ternanje na kupovinu novijeg automobila, ništa drugo. A dokle će to da trpimo je drugo pitanje...
(Darko, 26. januar 2021 19:19)

Tako mozes da kazes i da si video komsiju da istovara kamion djubreta u Dunav pa onda mozes i ti da bacis jednu malu kesicu. Ili kazes npr. policajcu da te ne smara sto si ukrao 100 evra iz prodavnice kada ima ljudi koji obijaju banke i dizu milione.

Ucha

pre 3 godine

Plasite mecku sa reseto! Prosle nedelje, kao i zadnjih desetak godina, registrovao sam auto sa plinom bez atesta. Vodi se na benzin. Jednom sam se opeko, atestirao zenin auto na plin, pa kad plin poskupe ono mnogo, izvadim i stavim u moj novi, pa morao na zenin da radim atest na benzin. Aaa, vise jok, od mene ni dinar. Dva auta imam, oba na plin, oba bez atesta, vode se benzin. Nikakvih problema nemam.

matori

pre 3 godine

kupih auto prošle godine 2013. godište, dizel, u dobrom stanju. odmah na tehničkom za registraciju ja kažem da mi izmere izduvne gasove. pita majstor što, kada još nije potrebno. rekoh, meri, kad već imaš pola sata fore, i ovako ne znaš šta drugo da radiš... izmeri majstor i kaže da je u " fabričkom stanju".
hvala, doviđenja.

A šta ja znam?

pre 3 godine

@Chiki,

A ček znači u EU i SAD su ludi što imaju strože kriterijume i regulacije po tom pitanju, iako zatvaraju elektrane postavljaju još strože kriterijume za izduvne gasove. Da treba zatvoriti termoelektrane dugoročno, ali isto tako treba smanjiti broj automobila koji ispunjavaju standarde emisija od pre 25 godina.

milovan

pre 3 godine

@majstor kvaris
Izvini leba ti, ali kako to ERG smanjuje temperaturu sagorevanja ako deo vrelih gasova vraca na ponovno sagorevanje. Ako u usisni sistem kroz ERG posaljes deo vrelih gasova koji su vec prosli kroz sistem za sagorevanje, valjda ce temperatura da se poveca, a ne smanji. Od kada sam blokirao ERG (moj auto ne zahteva podesavanje ECU)auto mi se sporije zagreva i leti i zimi, sto potvrdjuje moju teoriju. Inace, od tada auto ide bolje i sto je najvaznije, nema onog oblaka dima koji ostane iza mene kad naglo ubrzam posle par dana mirne voznje u niskim obrtajima.

Power Player

pre 3 godine

Najveći problem kod skinutog DPF-a, je što ga niko nije poneo kući, nego ostavio majstoru koji ga je uvalio za 200-300e. Počnite da tražite po rezervnim delovima, pa makar i prljave jer se mogu očistiti. Potražite na FB i instagramu servise za čišćenje, jer nemaju svi ni website. Ovo jeste malo veći trošak, ali ako ste već uložili neke pare u polovni auto koji je sad pristojan, bolje ga zadržati nego kupiti drugi kojem ko zna šta fali. I krenite sad u potragu, a ne kad dodje do toga da ne možete registrovati auto.

polovnj--ak---ača

pre 3 godine

Evo da pitam,čisto laički: moj molega vozi dizelaša. U nekom momentu mu se na instrument tabli upali žita lampica. Tada on treba da ga vozi minimum 15 minuta po mogućstvu na preko 2500 obrtaja. Lampica se upali kad se "filter zaguši" i tada je potrebno da obrtaji motora budu malo viši da bi se taj filter "samoočistio" tako što se u njemu podigne temperatura i naprosto sve što je nakupio sagori. Moje pitanje je: ako taj filter to sagori i izbaci u atmosferu za tih 15 minuta.....zašto je onda "sakupljao" ??
Zar nije logičnije da "izbacuje pomalo" nego sve odjednom????

nisam ni glup ni naivan,pitanje je sarkastično ali pošto ovde ima raznih stručnjaka molim ih za odgovor.
i,da dodam-- i ja vozim dizelaša....a nema ništa od tih dodataja sa tri slova...nije nikada ni imao,a nije golf 2...

Prike

pre 3 godine

U Pančevu se smrad još uvek uveliko i vidi i oseća. Možda Pančevci ne vide i ne osećaju jer su navikli na mnogo gori iz vremena kad je Južna zona radila u punom kapacitetu pa su se zatvarali po kućama kako se ne bi otrovali. Mi koji smo samo u prolazu, pre svega u ranim prepodnevnim časovima, jasno uočimo i verujte, štipa za oči. Beograd je samo malo bolji po tom pitanju, da se razumemo. A za ove propise oko količine izduvnih gasova, nemam nikakvu dilemu da će to biti odloženo na bar još godinu dana.

Luka Đorđević

pre 3 godine

Nikako da stave taj univerzalni katalizator.Upravo sam ja to uradio pre dva-tri meseca i imao problem.Ili zamenski ili polovan,ako mogu i nov ali košta mnogo,neisplativo je,univerzalan nikako.On je keramički,počeo je da pravi problem par dana posle ugradnje,dok nije počeo da se zapušava sve više o više.Na tehničkom pregledu koji je bio ubrzo po ugradnji hteo sam da prođem po propisu.Ali već tada je bio 9 puta pojačan tj van granica dozvoljenih izduvnih gasova.Onda sam imao problem počeo je da trokira auto,pojavio se beli dim,pa naknadno crni,a dijagnostika nije prijavljivala ni jednu grešku.Promenio sam tri majstora dok se treći nije zainatio da pronađe vudu kvar,pregledao ponovo sve ispočetka i isekao zadnji lonac,pa srednji i na kraju otkrio da se zapošio nov univerzalni katalizator,nije mogao da se vidi drugi kraj kamoli svetlo kroz njega.Ne znam kako radi na benzincu vozim dizela,imam ispravan motor jer sam to saznao po pregledu dizni,EGR ventila kompresije i ostalih dodatnih pregleda.I koštalo me je dosta,jer sam uz to odradio i veliki sevis jer mu je bilo skoro vreme za rad.Isplatio sam majstora i auspuh servis za usluge.Sada radi kao normalno što je i radio.Jedva čekam da odem i uradim kontrolni pregled gasova.Stavio sam taj zamenski katalizator,naravno iz dobre namere ne znajući ništa o tome,i samo želim da podelim svoje loše iskustvo sa drugima,da ne prođu kao ja.
Voleo bi da objavite moj komentar jer smatram da je moje iskustvo značajno za druge vozače.

maxy

pre 3 godine

Zanima me dal ce biti problema na trhnickom ako je ukinut egr ventil? Dal mozda neko zna, hvala...
(Marko, 26. januar 2021 13:56)

Naravno. Exhaust gas recirculation (EGR), kako i samo ime kaže, služi za recirkulaciju izduvnih gasova, tj. jednu količinu izduvnih gasova ponovo šalje u usis, mešajući ih sa vazduhom u cilju smanjenja temperature sagorevanja i time smanjenju stvaranja opasnih azotnih oksida. EGR je u stvari običan leptir, poput onog za vazduh. Vrlo se jednostavno čisti. Medjutim, potreba za njegovim blokiranjem, tj, zatvaranjem, kako bi motor "prodisao" je često posledica nekog ozbiljnijeg, "skupljeg" problema sa motorom. Najčešće su to dizne, turbina i/ili opšta istrošenost motora. Znači, blokiranje EGR ventila će sigurno uticati na vrednosti azotnih oksida koje ne zadovoljavaju standarde.
(Majstor kvariš, 26. januar 2021 17:40)

Međutim, azotni oksidi se ne mere na tehničkom.

Darko

pre 3 godine

Za vreme policijskog časa smo konačno videli koliko automobili u stvari malo zagađuju, jer su fabrike i grejanje glavni krivci u stvari. Tako da, svima je jasno da je ovo najobičnija otimačina para i ternanje na kupovinu novijeg automobila, ništa drugo. A dokle će to da trpimo je drugo pitanje...

kole

pre 3 godine

Dokle vise terorisanje i pljackanje vozaca. Neka se drzava prvo pozabavi velikim zagadjivacima koji unistavaju zemljiste, vodne tokove i vazduh (o medijskom prostoru drugi put). Plate kao u Kambodzi, a zahtevi vozacima kao u Svajcarskoj. Drzava dozvoljava tim istim Svajcarvcima da prave cement u fabrici u Novom Popovcu tako sto spaljuju auto gume, sto im niko na svetu nebi dozvolio, pa je njima lako da se igraju ekoloski ciste drzave. Svojim usima sam cuo predsednika kad je rekao da ce pitati njegove zapadne prijatelje da mu dozvole da podigne euro normu pri uvozu polovnjaka sa euro 3 na euro 4. Znaci, oni nas ucenjuju da uvozimo njihov otpad da bi dobro zaradili na necemu sto bi inace morali da uklanjaju reciklazom, a nasa drzava sad zahteva da taj otpad ima fabricke karakteristike. Pritom su nam plate takve da je tih 3 do 5000 evra max. sto moze da plati najveci deo gradjana. Moj auto ce proi tehnicki jer je sve ispravno (nedavno sam proverio kod prijatelja koji drzi tehnicki), ali ako se narod odluci za proteste, eto me na ulici.

Chiki

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.

Srećko

pre 3 godine

Opustite se, ljudi! Uredba ce, sigurno, biti odlozena, barem na godinu dana. Idu izbori na svim nivoima, ne treba ljutiti siroke narodne mase, a oni i voze automobile bez DPF!
(gagi4, 26. januar 2021 17:31) 

Ne razumem kakvu korist imaš od toga ako se odloži godinu dana.
Verovatno ćeš dobiti sedmicu na lotou 17. januara 2022 pa ćeš kupiti novi auto.
To je samo prolongiranje agonije. Lakše i zdravije je da se odmah reši problem ako može, a ako ne može pravo na reciklažu.

Vlada

pre 3 godine

Svi ovde hoce da opravdaju svoje postupke. E pa ko je lud da kupi benzinca atmosferca od 90ks kad zna kako vuce dizel od 130ks sa turbinom, to bre ima bar 150 njutnmetara vecu obrtnu silu "lepi za sedista". Koga briga sto ima tu neke delove ekstra, funkcionise to i bez njih. Kao namestaj iz Ikee sklopis ostanu ti 3 daske i 24 strafova visak ali bitno je da sluzi. A tek sto bih voleo traktoriste da nagaze kazne od 50000 kad iznesu kubik blata na put do 200000 kad ih uhvate bez svetala na vozilu. Cirkus drzava a i kakva drugacija moze da bude kad samo klovnovi u njoj zive?

Pančevac

pre 3 godine

Najjači su mi ovi "moji" iz Pančeva koji 40 godina dišu sve i svašta ali se nakože kad vide auto bez dpf-a. Smejurijo od naroda i bogu si teška...
(ankh, 26. januar 2021 13:55)

Mi "tvoji" iz Pančeva, koji smo rodjeni ovde i proveli ceo život, po smradu znamo koja fabrika u južnoj zoni "pušta". Kapacitet južne zone je više puta smanjen. Azotara, jedan od glavnih zagadjivača, je u stečaju od 2018. Medjutim, broj vozila je u poslednjih 15-20 godina učetvorostručen. Sada je u špicu ceo grad blokiran. To nikada nije bilo. Grad nije projektovan za tolikopi broj vozila, a većina su kršine. Svaka zelena površina je izgažena i pretvorena u kaljugu. Pojedinim danima, ne samo zimi, jednostavno ne može da se diše od smrada auspuha, a taj smrad se ne može zameniti za neki drugi.

gagi4

pre 3 godine

Opustite se, ljudi! Uredba ce, sigurno, biti odlozena, barem na godinu dana. Idu izbori na svim nivoima, ne treba ljutiti siroke narodne mase, a oni i voze automobile bez DPF!

Majstor kvariš

pre 3 godine

Zanima me dal ce biti problema na trhnickom ako je ukinut egr ventil? Dal mozda neko zna, hvala...
(Marko, 26. januar 2021 13:56)

Naravno. Exhaust gas recirculation (EGR), kako i samo ime kaže, služi za recirkulaciju izduvnih gasova, tj. jednu količinu izduvnih gasova ponovo šalje u usis, mešajući ih sa vazduhom u cilju smanjenja temperature sagorevanja i time smanjenju stvaranja opasnih azotnih oksida. EGR je u stvari običan leptir, poput onog za vazduh. Vrlo se jednostavno čisti. Medjutim, potreba za njegovim blokiranjem, tj, zatvaranjem, kako bi motor "prodisao" je često posledica nekog ozbiljnijeg, "skupljeg" problema sa motorom. Najčešće su to dizne, turbina i/ili opšta istrošenost motora. Znači, blokiranje EGR ventila će sigurno uticati na vrednosti azotnih oksida koje ne zadovoljavaju standarde.

ZMN

pre 3 godine

Iskreno moj auto ako ne budem mogao da registrujem mogu samo da ga zapalim. Drugi sa tim svim delovima nemam pare da kupim i to bi mu bilo to. Samo mislim da nisam jedinstven slucaj, mislim da ima jos mnogo smrtnika kao ja..
(kales, 26. januar 2021 12:55)

Iskreno zao mi je. Ipak nije moj problem sto neko nema novca. Ne zelim da me bilo ko truje.

Vot iss yo nem

pre 3 godine

Ja mislim da naši gradjani ne treba da brinu u vezi potencijalnih problema na koje se ukazuje u tekstu, jer nosilac izborne liste "Aleksandar Vučić - Za našu decu" u godini pred nove izbore neće ljutiti i svoje biračko telo takvim banalnostima kao što je ekologija ...
(priprema za radio®, 26. januar 2021 14:02)

Do ovoga trenutka, a sada je po mojoj Doxa iz 1966 godine tačno 16.05, jedini pravi komentar.

ZMN

pre 3 godine

Narod koji još uvek nije naučio da opuške i žvake na baca na trotoar, na površinu gde se igraju deca, ispred sopstvenog ulaza... Hoće da reguliše kvalitet vazduha tako što pozove kineze da prave prljave fabrike a sebi zabrani vožnju automobila. Dobro, vlast, a ne narod, ali vidimo da je isti taj narod jedva dočekao tako nešto. Jer najveći problem u npr Pančevu su dpf filteri, Petrohemija je remontovana pa sad izbacuje samo čist kiseonik, ono đubre što se pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.
(ankh, 26. januar 2021 14:15)

Deo naroda koji baca zvake i opuske i jedva ceka kineze i vozi neispravne automobile. Moj auto je ispravan a svoje smece bacam u kantu. Ne poistovecuj me sa sobom i svojom klasom.

da

pre 3 godine

Iskreno radujem se da se sklone oni trovaci iza kojih kada vozis dobijas direktan rak pluca. To je neodgovornosti level max da vozis takav auto i trujes ljude i da te boli ona stvar. Samo ovo pravilo mora apsolutno isto da vazi za kamione i autobuse, pogotovu gradske.

ankh

pre 3 godine

Narod koji još uvek nije naučio da opuške i žvake na baca na trotoar, na površinu gde se igraju deca, ispred sopstvenog ulaza... Hoće da reguliše kvalitet vazduha tako što pozove kineze da prave prljave fabrike a sebi zabrani vožnju automobila. Dobro, vlast, a ne narod, ali vidimo da je isti taj narod jedva dočekao tako nešto. Jer najveći problem u npr Pančevu su dpf filteri, Petrohemija je remontovana pa sad izbacuje samo čist kiseonik, ono đubre što se pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.

профа

pre 3 godine

@Мирабо
подржавам контролу издувних гасова која ће важити за све,без обзира кад је ауто увежен...проблем је што је држава дозволила да улази све што је могло и да нико то није контролисао...наравно као и за све,сад би да грађани плаћају и трпе њихово незнање,лоповлук и нерад.
свака част за део око електрана и филтера,то је много озбиљнији и већи проблем,камо среће да су нам возила једина и највећа мука...

Saša

pre 3 godine

Takav je zakon da je ekološki ispravnije auto staro 30 godina od auta starog 3 godine. Takvom autu je vrlo lako da ispuni ono što se traži od njega, za njega su propisi laki.
"Tehnički pregled je utvrđivanje minimalnih voznih i ekoloških karakteristika neophodnih za učestvovanje vozila u saobraćaju", objašnjava Marinković.
Iz ovoga sledi da ove karakteristike mnogo lakše ispunjava veoma star auto, koji jako puno zagadjuje sve oko sebe.
Suprotan stav onome koji se forsira u Evropi.

priprema za radio®

pre 3 godine

Ja mislim da naši gradjani ne treba da brinu u vezi potencijalnih problema na koje se ukazuje u tekstu, jer nosilac izborne liste "Aleksandar Vučić - Za našu decu" u godini pred nove izbore neće ljutiti i svoje biračko telo takvim banalnostima kao što je ekologija ...

ankh

pre 3 godine

Ajde i to da vidimo, nista gore nego biti iza raspalog dizela, a vozim dete u autu. Ne pomaze ni filter sa aktivnim ugljem...
(Bracalic, 26. januar 2021 13:18

Jer inače benzinci ništa ne zagađuju, verovatno preporučuješ detetu da diše ispod auspuha? Presmešan narod, juče čuo za ekologiju, danas ispravlja sve krive drine od početka industrijske revolucije. Dpf izbacuje sitnije čestice koje su još opasnije, ali koga to briga kad je važna forma a ne suština. Bitno da ti vidiš dim iz auspuha, jer samo ono što vidiš može da te ubije. Srbi, komedija kakve na planeti nema. Nametnuće vam uskoro carbon tax a vi ćete kao ovčice da se radujete tome što spašavate planetu koju je npr vulkan na Islandu 2011. zagadio više nego sve fabrike sveta u istoriji. Ali vi ćete je spasiti dpf filterima. Najjači su mi ovi "moji" iz Pančeva koji 40 godina dišu sve i svašta ali se nakože kad vide auto bez dpf-a. Smejurijo od naroda i bogu si teška...

ls

pre 3 godine

Vi sada hoćete od dizelaša da napravite električni automobil. Pola automobila po Srbiji neće proći tehnički, a ovi što se nasladjuju tome će kroz par meseci videti zašto to nije dobro po nas sve.

3210

pre 3 godine

Ako vam je auto u Srbiju uvežen pre
2014 godine ne morate da brinete jer u tom slučaju parametri će za vas biti 10 PUTA veći nego što to euro norma zahteva.
Vi slobodno možete da pogasite EGR ventike ,slobodno da povadite DP Filtere i počupate lambda sonde.....

Recimo od Golfa 7 koji je uvežen prošle zahtevaće se zacrnjenje od 0,3 nečega dok će za isti auto uvežen 2013 godine ti parametri biti podignuti na 3,5 nečega.

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj na tehničke karakteristike vozila presudno utiče datum uvoza a ne euro norma.

kales

pre 3 godine

Iskreno moj auto ako ne budem mogao da registrujem mogu samo da ga zapalim. Drugi sa tim svim delovima nemam pare da kupim i to bi mu bilo to. Samo mislim da nisam jedinstven slucaj, mislim da ima jos mnogo smrtnika kao ja..

Dežurni kritičar

pre 3 godine

Više vredi novi DPF filter nego celo vozilo sa kojeg je DPF skinut. Najbolje rešenje za vlasnike takvih vozila je reciklažni centar, gde takva vozila i pripadaju.

3210

pre 3 godine

Ako vam je auto u Srbiju uvežen pre
2014 godine ne morate da brinete jer u tom slučaju parametri će za vas biti 10 PUTA veći nego što to euro norma zahteva.
Vi slobodno možete da pogasite EGR ventike ,slobodno da povadite DP Filtere i počupate lambda sonde.....

Recimo od Golfa 7 koji je uvežen prošle zahtevaće se zacrnjenje od 0,3 nečega dok će za isti auto uvežen 2013 godine ti parametri biti podignuti na 3,5 nečega.

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj na tehničke karakteristike vozila presudno utiče datum uvoza a ne euro norma.

ankh

pre 3 godine

Narod koji još uvek nije naučio da opuške i žvake na baca na trotoar, na površinu gde se igraju deca, ispred sopstvenog ulaza... Hoće da reguliše kvalitet vazduha tako što pozove kineze da prave prljave fabrike a sebi zabrani vožnju automobila. Dobro, vlast, a ne narod, ali vidimo da je isti taj narod jedva dočekao tako nešto. Jer najveći problem u npr Pančevu su dpf filteri, Petrohemija je remontovana pa sad izbacuje samo čist kiseonik, ono đubre što se pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.

priprema za radio®

pre 3 godine

Ja mislim da naši gradjani ne treba da brinu u vezi potencijalnih problema na koje se ukazuje u tekstu, jer nosilac izborne liste "Aleksandar Vučić - Za našu decu" u godini pred nove izbore neće ljutiti i svoje biračko telo takvim banalnostima kao što je ekologija ...

kales

pre 3 godine

Iskreno moj auto ako ne budem mogao da registrujem mogu samo da ga zapalim. Drugi sa tim svim delovima nemam pare da kupim i to bi mu bilo to. Samo mislim da nisam jedinstven slucaj, mislim da ima jos mnogo smrtnika kao ja..

ankh

pre 3 godine

Ajde i to da vidimo, nista gore nego biti iza raspalog dizela, a vozim dete u autu. Ne pomaze ni filter sa aktivnim ugljem...
(Bracalic, 26. januar 2021 13:18

Jer inače benzinci ništa ne zagađuju, verovatno preporučuješ detetu da diše ispod auspuha? Presmešan narod, juče čuo za ekologiju, danas ispravlja sve krive drine od početka industrijske revolucije. Dpf izbacuje sitnije čestice koje su još opasnije, ali koga to briga kad je važna forma a ne suština. Bitno da ti vidiš dim iz auspuha, jer samo ono što vidiš može da te ubije. Srbi, komedija kakve na planeti nema. Nametnuće vam uskoro carbon tax a vi ćete kao ovčice da se radujete tome što spašavate planetu koju je npr vulkan na Islandu 2011. zagadio više nego sve fabrike sveta u istoriji. Ali vi ćete je spasiti dpf filterima. Najjači su mi ovi "moji" iz Pančeva koji 40 godina dišu sve i svašta ali se nakože kad vide auto bez dpf-a. Smejurijo od naroda i bogu si teška...

Vlada

pre 3 godine

Svi ovde hoce da opravdaju svoje postupke. E pa ko je lud da kupi benzinca atmosferca od 90ks kad zna kako vuce dizel od 130ks sa turbinom, to bre ima bar 150 njutnmetara vecu obrtnu silu "lepi za sedista". Koga briga sto ima tu neke delove ekstra, funkcionise to i bez njih. Kao namestaj iz Ikee sklopis ostanu ti 3 daske i 24 strafova visak ali bitno je da sluzi. A tek sto bih voleo traktoriste da nagaze kazne od 50000 kad iznesu kubik blata na put do 200000 kad ih uhvate bez svetala na vozilu. Cirkus drzava a i kakva drugacija moze da bude kad samo klovnovi u njoj zive?

профа

pre 3 godine

@Мирабо
подржавам контролу издувних гасова која ће важити за све,без обзира кад је ауто увежен...проблем је што је држава дозволила да улази све што је могло и да нико то није контролисао...наравно као и за све,сад би да грађани плаћају и трпе њихово незнање,лоповлук и нерад.
свака част за део око електрана и филтера,то је много озбиљнији и већи проблем,камо среће да су нам возила једина и највећа мука...

ZMN

pre 3 godine

Narod koji još uvek nije naučio da opuške i žvake na baca na trotoar, na površinu gde se igraju deca, ispred sopstvenog ulaza... Hoće da reguliše kvalitet vazduha tako što pozove kineze da prave prljave fabrike a sebi zabrani vožnju automobila. Dobro, vlast, a ne narod, ali vidimo da je isti taj narod jedva dočekao tako nešto. Jer najveći problem u npr Pančevu su dpf filteri, Petrohemija je remontovana pa sad izbacuje samo čist kiseonik, ono đubre što se pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.
(ankh, 26. januar 2021 14:15)

Deo naroda koji baca zvake i opuske i jedva ceka kineze i vozi neispravne automobile. Moj auto je ispravan a svoje smece bacam u kantu. Ne poistovecuj me sa sobom i svojom klasom.

ls

pre 3 godine

Vi sada hoćete od dizelaša da napravite električni automobil. Pola automobila po Srbiji neće proći tehnički, a ovi što se nasladjuju tome će kroz par meseci videti zašto to nije dobro po nas sve.

Dežurni kritičar

pre 3 godine

Više vredi novi DPF filter nego celo vozilo sa kojeg je DPF skinut. Najbolje rešenje za vlasnike takvih vozila je reciklažni centar, gde takva vozila i pripadaju.

Saša

pre 3 godine

Takav je zakon da je ekološki ispravnije auto staro 30 godina od auta starog 3 godine. Takvom autu je vrlo lako da ispuni ono što se traži od njega, za njega su propisi laki.
"Tehnički pregled je utvrđivanje minimalnih voznih i ekoloških karakteristika neophodnih za učestvovanje vozila u saobraćaju", objašnjava Marinković.
Iz ovoga sledi da ove karakteristike mnogo lakše ispunjava veoma star auto, koji jako puno zagadjuje sve oko sebe.
Suprotan stav onome koji se forsira u Evropi.

Luka Đorđević

pre 3 godine

Nikako da stave taj univerzalni katalizator.Upravo sam ja to uradio pre dva-tri meseca i imao problem.Ili zamenski ili polovan,ako mogu i nov ali košta mnogo,neisplativo je,univerzalan nikako.On je keramički,počeo je da pravi problem par dana posle ugradnje,dok nije počeo da se zapušava sve više o više.Na tehničkom pregledu koji je bio ubrzo po ugradnji hteo sam da prođem po propisu.Ali već tada je bio 9 puta pojačan tj van granica dozvoljenih izduvnih gasova.Onda sam imao problem počeo je da trokira auto,pojavio se beli dim,pa naknadno crni,a dijagnostika nije prijavljivala ni jednu grešku.Promenio sam tri majstora dok se treći nije zainatio da pronađe vudu kvar,pregledao ponovo sve ispočetka i isekao zadnji lonac,pa srednji i na kraju otkrio da se zapošio nov univerzalni katalizator,nije mogao da se vidi drugi kraj kamoli svetlo kroz njega.Ne znam kako radi na benzincu vozim dizela,imam ispravan motor jer sam to saznao po pregledu dizni,EGR ventila kompresije i ostalih dodatnih pregleda.I koštalo me je dosta,jer sam uz to odradio i veliki sevis jer mu je bilo skoro vreme za rad.Isplatio sam majstora i auspuh servis za usluge.Sada radi kao normalno što je i radio.Jedva čekam da odem i uradim kontrolni pregled gasova.Stavio sam taj zamenski katalizator,naravno iz dobre namere ne znajući ništa o tome,i samo želim da podelim svoje loše iskustvo sa drugima,da ne prođu kao ja.
Voleo bi da objavite moj komentar jer smatram da je moje iskustvo značajno za druge vozače.

gagi4

pre 3 godine

Opustite se, ljudi! Uredba ce, sigurno, biti odlozena, barem na godinu dana. Idu izbori na svim nivoima, ne treba ljutiti siroke narodne mase, a oni i voze automobile bez DPF!

Darko

pre 3 godine

Za vreme policijskog časa smo konačno videli koliko automobili u stvari malo zagađuju, jer su fabrike i grejanje glavni krivci u stvari. Tako da, svima je jasno da je ovo najobičnija otimačina para i ternanje na kupovinu novijeg automobila, ništa drugo. A dokle će to da trpimo je drugo pitanje...

kole

pre 3 godine

Dokle vise terorisanje i pljackanje vozaca. Neka se drzava prvo pozabavi velikim zagadjivacima koji unistavaju zemljiste, vodne tokove i vazduh (o medijskom prostoru drugi put). Plate kao u Kambodzi, a zahtevi vozacima kao u Svajcarskoj. Drzava dozvoljava tim istim Svajcarvcima da prave cement u fabrici u Novom Popovcu tako sto spaljuju auto gume, sto im niko na svetu nebi dozvolio, pa je njima lako da se igraju ekoloski ciste drzave. Svojim usima sam cuo predsednika kad je rekao da ce pitati njegove zapadne prijatelje da mu dozvole da podigne euro normu pri uvozu polovnjaka sa euro 3 na euro 4. Znaci, oni nas ucenjuju da uvozimo njihov otpad da bi dobro zaradili na necemu sto bi inace morali da uklanjaju reciklazom, a nasa drzava sad zahteva da taj otpad ima fabricke karakteristike. Pritom su nam plate takve da je tih 3 do 5000 evra max. sto moze da plati najveci deo gradjana. Moj auto ce proi tehnicki jer je sve ispravno (nedavno sam proverio kod prijatelja koji drzi tehnicki), ali ako se narod odluci za proteste, eto me na ulici.

ZMN

pre 3 godine

Iskreno moj auto ako ne budem mogao da registrujem mogu samo da ga zapalim. Drugi sa tim svim delovima nemam pare da kupim i to bi mu bilo to. Samo mislim da nisam jedinstven slucaj, mislim da ima jos mnogo smrtnika kao ja..
(kales, 26. januar 2021 12:55)

Iskreno zao mi je. Ipak nije moj problem sto neko nema novca. Ne zelim da me bilo ko truje.

Majstor kvariš

pre 3 godine

Zanima me dal ce biti problema na trhnickom ako je ukinut egr ventil? Dal mozda neko zna, hvala...
(Marko, 26. januar 2021 13:56)

Naravno. Exhaust gas recirculation (EGR), kako i samo ime kaže, služi za recirkulaciju izduvnih gasova, tj. jednu količinu izduvnih gasova ponovo šalje u usis, mešajući ih sa vazduhom u cilju smanjenja temperature sagorevanja i time smanjenju stvaranja opasnih azotnih oksida. EGR je u stvari običan leptir, poput onog za vazduh. Vrlo se jednostavno čisti. Medjutim, potreba za njegovim blokiranjem, tj, zatvaranjem, kako bi motor "prodisao" je često posledica nekog ozbiljnijeg, "skupljeg" problema sa motorom. Najčešće su to dizne, turbina i/ili opšta istrošenost motora. Znači, blokiranje EGR ventila će sigurno uticati na vrednosti azotnih oksida koje ne zadovoljavaju standarde.

Chiki

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.

da

pre 3 godine

Iskreno radujem se da se sklone oni trovaci iza kojih kada vozis dobijas direktan rak pluca. To je neodgovornosti level max da vozis takav auto i trujes ljude i da te boli ona stvar. Samo ovo pravilo mora apsolutno isto da vazi za kamione i autobuse, pogotovu gradske.

Vot iss yo nem

pre 3 godine

Ja mislim da naši gradjani ne treba da brinu u vezi potencijalnih problema na koje se ukazuje u tekstu, jer nosilac izborne liste "Aleksandar Vučić - Za našu decu" u godini pred nove izbore neće ljutiti i svoje biračko telo takvim banalnostima kao što je ekologija ...
(priprema za radio®, 26. januar 2021 14:02)

Do ovoga trenutka, a sada je po mojoj Doxa iz 1966 godine tačno 16.05, jedini pravi komentar.

Pančevac

pre 3 godine

Najjači su mi ovi "moji" iz Pančeva koji 40 godina dišu sve i svašta ali se nakože kad vide auto bez dpf-a. Smejurijo od naroda i bogu si teška...
(ankh, 26. januar 2021 13:55)

Mi "tvoji" iz Pančeva, koji smo rodjeni ovde i proveli ceo život, po smradu znamo koja fabrika u južnoj zoni "pušta". Kapacitet južne zone je više puta smanjen. Azotara, jedan od glavnih zagadjivača, je u stečaju od 2018. Medjutim, broj vozila je u poslednjih 15-20 godina učetvorostručen. Sada je u špicu ceo grad blokiran. To nikada nije bilo. Grad nije projektovan za tolikopi broj vozila, a većina su kršine. Svaka zelena površina je izgažena i pretvorena u kaljugu. Pojedinim danima, ne samo zimi, jednostavno ne može da se diše od smrada auspuha, a taj smrad se ne može zameniti za neki drugi.

maxy

pre 3 godine

Zanima me dal ce biti problema na trhnickom ako je ukinut egr ventil? Dal mozda neko zna, hvala...
(Marko, 26. januar 2021 13:56)

Naravno. Exhaust gas recirculation (EGR), kako i samo ime kaže, služi za recirkulaciju izduvnih gasova, tj. jednu količinu izduvnih gasova ponovo šalje u usis, mešajući ih sa vazduhom u cilju smanjenja temperature sagorevanja i time smanjenju stvaranja opasnih azotnih oksida. EGR je u stvari običan leptir, poput onog za vazduh. Vrlo se jednostavno čisti. Medjutim, potreba za njegovim blokiranjem, tj, zatvaranjem, kako bi motor "prodisao" je često posledica nekog ozbiljnijeg, "skupljeg" problema sa motorom. Najčešće su to dizne, turbina i/ili opšta istrošenost motora. Znači, blokiranje EGR ventila će sigurno uticati na vrednosti azotnih oksida koje ne zadovoljavaju standarde.
(Majstor kvariš, 26. januar 2021 17:40)

Međutim, azotni oksidi se ne mere na tehničkom.

ZMN

pre 3 godine

Za vreme policijskog časa smo konačno videli koliko automobili u stvari malo zagađuju, jer su fabrike i grejanje glavni krivci u stvari. Tako da, svima je jasno da je ovo najobičnija otimačina para i ternanje na kupovinu novijeg automobila, ništa drugo. A dokle će to da trpimo je drugo pitanje...
(Darko, 26. januar 2021 19:19)

Tako mozes da kazes i da si video komsiju da istovara kamion djubreta u Dunav pa onda mozes i ti da bacis jednu malu kesicu. Ili kazes npr. policajcu da te ne smara sto si ukrao 100 evra iz prodavnice kada ima ljudi koji obijaju banke i dizu milione.

ZMN

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.
(Chiki, 26. januar 2021 19:03)

Ne razumem argument da je uredu zagadjivati automobilima jer postoje stvari koje zagadjuju vise. Besmisleno je raspravljati se sa takvim ljudima.

Srećko

pre 3 godine

Opustite se, ljudi! Uredba ce, sigurno, biti odlozena, barem na godinu dana. Idu izbori na svim nivoima, ne treba ljutiti siroke narodne mase, a oni i voze automobile bez DPF!
(gagi4, 26. januar 2021 17:31) 

Ne razumem kakvu korist imaš od toga ako se odloži godinu dana.
Verovatno ćeš dobiti sedmicu na lotou 17. januara 2022 pa ćeš kupiti novi auto.
To je samo prolongiranje agonije. Lakše i zdravije je da se odmah reši problem ako može, a ako ne može pravo na reciklažu.

Power Player

pre 3 godine

Najveći problem kod skinutog DPF-a, je što ga niko nije poneo kući, nego ostavio majstoru koji ga je uvalio za 200-300e. Počnite da tražite po rezervnim delovima, pa makar i prljave jer se mogu očistiti. Potražite na FB i instagramu servise za čišćenje, jer nemaju svi ni website. Ovo jeste malo veći trošak, ali ako ste već uložili neke pare u polovni auto koji je sad pristojan, bolje ga zadržati nego kupiti drugi kojem ko zna šta fali. I krenite sad u potragu, a ne kad dodje do toga da ne možete registrovati auto.

matori

pre 3 godine

kupih auto prošle godine 2013. godište, dizel, u dobrom stanju. odmah na tehničkom za registraciju ja kažem da mi izmere izduvne gasove. pita majstor što, kada još nije potrebno. rekoh, meri, kad već imaš pola sata fore, i ovako ne znaš šta drugo da radiš... izmeri majstor i kaže da je u " fabričkom stanju".
hvala, doviđenja.

Radovan I

pre 3 godine

DPF ako je izvadjeno sve iznutra , i lepo zavareno sa unutrasnje strane nemogu da provale nikako , jer se na izduvnim gasovima to nevidi , u engleskoj to nemogu da vide , a nasi ce moci , nemojte da me zasmejavate ! EGR pomaze izduvnim gasovima samo kad je auto hladan , na radnoj temperaturi egr je zatvoren , i nicemu nesluzi , znaci zagrejte motor na radnu temperaturu pre tehnickog ! I jako vazno , sipajte gorivo u madjarskoj , republici srpskoj ili gde ste sigurni da je kvalitetno i sipajte ono kvalitetnije i skuplje , a pre tehnickog vozite auto na 3500-4000 obrtaja(dizel) nekih 20-30 minuta , dal na auto putu u petoj , ili na lokalnom drumu u trecoj brzini , svejedno , samo nemojte prekoraciti dozvoljenu brzinu na putu , da sagorite garez u katalizatoru , ako ga imate ! Sretno svima !

kales

pre 3 godine

@ ZMN
U najgorem slucaju ako moj auto ne bude mogao da se registruje samo zbog toga sto je uvezen 2015 godine, kupicu Golf 2 dizel koji zadovoljava standarde ovog nakaradnog zakona pa cu onda u skladu sa tim nastaviti da te trujem samo ovoga puta jos vise. Riba ne smrdi od repa, nego od glave...

Ucha

pre 3 godine

Plasite mecku sa reseto! Prosle nedelje, kao i zadnjih desetak godina, registrovao sam auto sa plinom bez atesta. Vodi se na benzin. Jednom sam se opeko, atestirao zenin auto na plin, pa kad plin poskupe ono mnogo, izvadim i stavim u moj novi, pa morao na zenin da radim atest na benzin. Aaa, vise jok, od mene ni dinar. Dva auta imam, oba na plin, oba bez atesta, vode se benzin. Nikakvih problema nemam.

polovnj--ak---ača

pre 3 godine

Evo da pitam,čisto laički: moj molega vozi dizelaša. U nekom momentu mu se na instrument tabli upali žita lampica. Tada on treba da ga vozi minimum 15 minuta po mogućstvu na preko 2500 obrtaja. Lampica se upali kad se "filter zaguši" i tada je potrebno da obrtaji motora budu malo viši da bi se taj filter "samoočistio" tako što se u njemu podigne temperatura i naprosto sve što je nakupio sagori. Moje pitanje je: ako taj filter to sagori i izbaci u atmosferu za tih 15 minuta.....zašto je onda "sakupljao" ??
Zar nije logičnije da "izbacuje pomalo" nego sve odjednom????

nisam ni glup ni naivan,pitanje je sarkastično ali pošto ovde ima raznih stručnjaka molim ih za odgovor.
i,da dodam-- i ja vozim dizelaša....a nema ništa od tih dodataja sa tri slova...nije nikada ni imao,a nije golf 2...

maxy

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.
(Chiki, 26. januar 2021 19:03)

Ne razumem argument da je uredu zagadjivati automobilima jer postoje stvari koje zagadjuju vise. Besmisleno je raspravljati se sa takvim ljudima.
(ZMN, 26. januar 2021 23:08)

Nije u redu, ali država treba da krene od svog primera i prvo reši problem velikih zagađivača. Ovako, problemi se obično rešavaju udaranjem po džepu građana. A još je besmislenije, jer je ABS još od izmišljanja one takse dozvoljavala uvoz automobila koji ne zadovoljavaju bilo kakve eko zahteve.

rebro

pre 3 godine

@Darko, ja razumem da je u Srbiji kriza i da ljudi nemaju para, ali ako nemaš onda kupiš manji, a noviji auto, a ne 20 godina star, ali da je Audi.
Kako misliš da se rade tehnički pregledi u EU recimo? Da li oni gledaju kolika ti je plata pa na osnovu toga puštaju vozila na tehničkim ili su drugi kriterijumi u pitanju?
Ja poslednjih 15 godina živim u Češkoj i tek ovde sam čuo za termine "veliki i mali servis", "DPF", "EGR" i slično. Ja kupujem šta mogu, ali nov auto isključivo. U Srbiji je to jeres. Kažu da je bolji polovan nego nov. Iz tog razloga svi kupuju polovne telefone, a nikako nove.
Da skratim, od auto ti zavisi život. Tebe, tvoje porodice i drugih učesnika u saobraćaju. Održavaš ga kao sebe. Ne izmišljaj toplu vodu.

A šta ja znam?

pre 3 godine

@Chiki,

A ček znači u EU i SAD su ludi što imaju strože kriterijume i regulacije po tom pitanju, iako zatvaraju elektrane postavljaju još strože kriterijume za izduvne gasove. Da treba zatvoriti termoelektrane dugoročno, ali isto tako treba smanjiti broj automobila koji ispunjavaju standarde emisija od pre 25 godina.

Zacvo

pre 3 godine

Samo malo pojašnjenje za sve koji se čude (s pravom) kako to da stariji automobili koji nemaju katalizator ili dpf mogu da prođu tehnički a noviji kojima je to izvađeno ne mogu.
Odgovor je, kao i na mnogo stvari u našoj zemlji, to što smo pravila prepisali sa zapada ali samo delimično.
U zapadnoj Evropi možete da registrujete i 20+ godina star auto koji je euro 2 ili 3 ali ćete za to da platite više nego što auto vredi. Za novije ćete da platite razumnu cenu ali moraju da ispunjavaju fabričke karakteristike. Znači svako može da registruje auto koji je legalno kupio nebitno kad, samo ako vozite krša od 20 godina platićete npr. 3000 evra registraciju.
Kod nas su prepisali samo taj deo da auto mora da ispunjava fabričke karakteristike ali nisu i cenu registracije. Tako da ispada da se više isplati voziti staru kršinu nego noviji auto

b1321

pre 3 godine

Prvo zamenite neispravne sijalice na autima i kod Kineza za 'iljadarku kupite neki FM transmiter sa blututom, a ovi koji imaju fabričke da počnu da ih koriste i ostave telefone u toku vožnje, pa ćemo onda lako za zagađivanje!

Srećko

pre 3 godine

Pitanje za komentatore:
Da li je zdrava logika
1. Ako mi moramo da ispoštujemo mere o manjem zagađenju vazduha, onda ćemo zahtevati da i država reguliše isto sa termoelektranama i ostalm zagađivačima.

2. Ako termoelektrane i ostali zagađivači i dalje zagađuju vazduh, onda ćemo i mi vozači, jer manje zagađujemo.

Mislim da je pod 1 logičnije.

XXL

pre 3 godine

A kako će vojska Srbije da registruje one silne tenkove što truju ne samo posadu i svoje već i neprijatelja kad ga pokrenu. Da li je neko video kako to izgleda kad se tenk startuje?

Aksal

pre 3 godine

Juče bio na tehničkom, proslšao ladno. Peugeot 407, 2005god sa DPF-om koji nije skinut! Izduvni gasovi ispod granice koja je sad po novom pravilu propisana.

Majstor kvariš

pre 3 godine

@majstor kvaris
Izvini leba ti, ali kako to ERG smanjuje temperaturu sagorevanja ako deo vrelih gasova vraca na ponovno sagorevanje. Ako u usisni sistem kroz ERG posaljes deo vrelih gasova koji su vec prosli kroz sistem za sagorevanje, valjda ce temperatura da se poveca, a ne smanji. Od kada sam blokirao ERG (moj auto ne zahteva podesavanje ECU)auto mi se sporije zagreva i leti i zimi, sto potvrdjuje moju teoriju. Inace, od tada auto ide bolje i sto je najvaznije, nema onog oblaka dima koji ostane iza mene kad naglo ubrzam posle par dana mirne voznje u niskim obrtajima.
(milovan, 26. januar 2021 21:17)

Smanjuje vršne temperature pri paljenju goriva u cilindru tako što se dodatkom gasova iz izduva (gasovi bez slobodnog kiseonika jer se oksidacija/sagorevanje već obavila) smanjuje koncentracija kiseonika u smeši. Kao što sam i napisao, potreba da se ovaj ventil blokira je posledica drugih, moguće ozbiljnijih, problema sa motorom. Crni dim pri naglom ubrzanju ti je indikator lošeg sagorevanja goriva, odnosno da je smeša siromašna kiseonikom pa gorivo ne sagori u potpunosti. Mogu biti razni uzroci, najčešće su loše dizne, loša pumpa visokog pritiska i/ili loš turbo punjač. Ponekad je uzrok i zaprljan EGR ventil, kada se leptir zaglavi pa izduv osiromašuje smešu kad ne treba. Po mom iskustvu sa polovnjacima iz uvoza, nikada nije samo jedan od ovih uzroka, već kombinacija. Svi ti motori fenomenalnih kilometraža su svi zreli za jedan genaralni servis ali to i nije tako isplativo našem čoveku, zar ne. Mnogo mu i da odradi dekarbonizaciju motora za 30€. Lakše je da nešto ne znaš i da potvrdjuješ svoje logike bez ikakvog znanja.

Prike

pre 3 godine

U Pančevu se smrad još uvek uveliko i vidi i oseća. Možda Pančevci ne vide i ne osećaju jer su navikli na mnogo gori iz vremena kad je Južna zona radila u punom kapacitetu pa su se zatvarali po kućama kako se ne bi otrovali. Mi koji smo samo u prolazu, pre svega u ranim prepodnevnim časovima, jasno uočimo i verujte, štipa za oči. Beograd je samo malo bolji po tom pitanju, da se razumemo. A za ove propise oko količine izduvnih gasova, nemam nikakvu dilemu da će to biti odloženo na bar još godinu dana.

ZMN

pre 3 godine

Nije u redu, ali država treba da krene od svog primera i prvo reši problem velikih zagađivača. Ovako, problemi se obično rešavaju udaranjem po džepu građana. A još je besmislenije, jer je ABS još od izmišljanja one takse dozvoljavala uvoz automobila koji ne zadovoljavaju bilo kakve eko zahteve.
(maxy, 27. januar 2021 07:11)

Drzava je onakva kakvi smo i mi. Pocisti prvo svoje dvoriste, pa ulicu, pa grad....

milovan

pre 3 godine

@majstor kvaris
Izvini leba ti, ali kako to ERG smanjuje temperaturu sagorevanja ako deo vrelih gasova vraca na ponovno sagorevanje. Ako u usisni sistem kroz ERG posaljes deo vrelih gasova koji su vec prosli kroz sistem za sagorevanje, valjda ce temperatura da se poveca, a ne smanji. Od kada sam blokirao ERG (moj auto ne zahteva podesavanje ECU)auto mi se sporije zagreva i leti i zimi, sto potvrdjuje moju teoriju. Inace, od tada auto ide bolje i sto je najvaznije, nema onog oblaka dima koji ostane iza mene kad naglo ubrzam posle par dana mirne voznje u niskim obrtajima.

cobe

pre 3 godine

Na Novom Beogradu organizovano kradu katalizatore, desilo se i meni pre par godina. Auto je novije proizvodnje prvi vlasnik. Dodju i iseku stari sa brusilicom za par minuta i paljba.

Rade

pre 3 godine

@polovnj--ak---ača
Tvoje pitanje se odnosi na aktivnu i pasivnu regeneraciju DPF filtera,kada on obavlja samočišćenje (sagoreva nakupljene čestice). Kod većine dizel automobila, pasivna regeneracija se obavlja u uslovima kada je brzina veća od 60 km/h i broj obrtaja motora veći od 2500, i onda se vozi 15tak i više minuta. Ideja je da su ovo uslovi na otvorenom putu pa da je bezbednije da se čestice izbace van gradskih sredina. O aktivnoj pasivnoj regeneraciji ima dosta na netu, pa koga zanima neka pročita.

ankh

pre 3 godine

pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.
(ankh, 26. januar 2021 14:15)

Deo naroda koji baca zvake i opuske i jedva ceka kineze i vozi neispravne automobile. Moj auto je ispravan a svoje smece bacam u kantu. Ne poistovecuj me sa sobom i svojom klasom.
(ZMN, 26. januar 2021 16:29

A ti si mene ubacio u neku klasu? Pa dobro, sa zadovoljstvom ću da te trujem. I tebe i tvoju klasu.

ankh

pre 3 godine

Medjutim, broj vozila je u poslednjih 15-20 godina učetvorostručen. Sada je u špicu ceo grad blokiran. To nikada nije bilo. Grad nije projektovan za tolikopi broj vozila, a većina su kršine. Svaka zelena površina je izgažena i pretvorena u kaljugu. Pojedinim danima, ne samo zimi, jednostavno ne može da se diše od smrada auspuha, a taj smrad se ne može zameniti za neki drugi.
(Pančevac, 26. januar 2021 18:05

Ko je spomenuo Azotaru? Nikada nije bilo ovako jer niko normalan više neće u autobus zbog nebuloznih mera. Svestan si toga da su sve linije ka prigradskim mestima redukovane? Naravno da će svi da sednu u auto. Ne tupi veze i bez šireg sagledavanja problema. Koja zelena površina? To pričaj nekome ko nije bio u Pa. Te kao zelene površine travu nemaju od kad ja znam za sebe. Kakav smrad auspuha, da li lažeš sebe ili druge? Je l smrad auspuha bio i prošlog marta i aprila? Ali da su većina vozila krševi koje treba zabraniti (ali ne zbog dpf-a), jesu. Ovde ljudi treba da nauče da ne smeju da stavljaju farove koji zaslepljuju, da moraju da imaju ispravnu svetlosnu signalizaciju, da ne pale maglenke kad magle nema, da mehaničke kvarove popravljaju original a ne kinskim delovima itd.

Chiki

pre 3 godine

@A sta ja znam

U USA mozes da registrujes auto bez problema nezavisno od njegovih izduvnih gasovam, uostalom proveri prosecnu starost automobila u USA, iznenadices se. O troskovima registracije tamo da ne pricamo. Sto se EU tice oni ocigledno ne znaju gde biju u vezi bilo cega trenutno pa ih ne bi uzimao za ozbiljno.

@ZMN
Bespredmetno je diskutovati sa militantim ekolozima kao sto si ti koji su u fazonu samo da meni bude dobro a ostale ko sljivi. Naravno da svaki problem zagadjenja treba resiti ali ovo sto nasi (a i EU) rade je kao kad bi ti se Dunav izlivao u kucu a ti stao na vrata da zaustavis vodu.

Aca

pre 3 godine

A gde mogu da proverim jer sve u redu a da ne platim punu cenu tehnickog pregleda? Obzirom da su svi tehnicki pregledi limitirani brojem pregledanih vozila na dan niko ne radi kontrolni tehnicki pregled.

ekspert

pre 3 godine

. Moje pitanje je: ako taj filter to sagori i izbaci u atmosferu za tih 15 minuta.....zašto je onda "sakupljao" ??
Zar nije logičnije da "izbacuje pomalo" nego sve odjednom????

nisam ni glup ni naivan,pitanje je sarkastično ali pošto ovde ima raznih stručnjaka molim ih za odgovor.
i,da dodam-- i ja vozim dizelaša....a nema ništa od tih dodataja sa tri slova...nije nikada ni imao,a nije golf 2...
(polovnj--ak---ača, 26. januar 2021 21:18)

Evo da ti ja to na brzinu;
Ništa se tu ne izbacuje u atmosferu. Ta nakupljena čađ se razgradi u vodu, između ostalog i elektokucijom. I to je ono kad Mercedes u reklami prikazuje auto koji mnogo puši beli dim. U aktivnoj regeneraciji je auspuh mnogo vruć, pa eto izbacuje paru, a inače kod pasivne regeneracije može i čisto voda da pliva iz auspuha.
Misli, ajde jednom više da svi saznate koliko je DPF koristan!

ZMN

pre 3 godine

@ZMN
Bespredmetno je diskutovati sa militantim ekolozima kao sto si ti koji su u fazonu samo da meni bude dobro a ostale ko sljivi. Naravno da svaki problem zagadjenja treba resiti ali ovo sto nasi (a i EU) rade je kao kad bi ti se Dunav izlivao u kucu a ti stao na vrata da zaustavis vodu.
(Chiki, 27. januar 2021 09:29)

I koja je razlika izmedju onih koji izlivaju u Dunav i tebe. Svi zagadjujete i sebe i druge samo su oni mnogo veci. Kad bi dosao u njihovu poziciju izlivao bi i ti u Dunav

ZMN

pre 3 godine

Iskreno moj auto ako ne budem mogao da registrujem mogu samo da ga zapalim. Drugi sa tim svim delovima nemam pare da kupim i to bi mu bilo to. Samo mislim da nisam jedinstven slucaj, mislim da ima jos mnogo smrtnika kao ja..
(kales, 26. januar 2021 12:55)

Iskreno zao mi je. Ipak nije moj problem sto neko nema novca. Ne zelim da me bilo ko truje.

ankh

pre 3 godine

Ajde i to da vidimo, nista gore nego biti iza raspalog dizela, a vozim dete u autu. Ne pomaze ni filter sa aktivnim ugljem...
(Bracalic, 26. januar 2021 13:18

Jer inače benzinci ništa ne zagađuju, verovatno preporučuješ detetu da diše ispod auspuha? Presmešan narod, juče čuo za ekologiju, danas ispravlja sve krive drine od početka industrijske revolucije. Dpf izbacuje sitnije čestice koje su još opasnije, ali koga to briga kad je važna forma a ne suština. Bitno da ti vidiš dim iz auspuha, jer samo ono što vidiš može da te ubije. Srbi, komedija kakve na planeti nema. Nametnuće vam uskoro carbon tax a vi ćete kao ovčice da se radujete tome što spašavate planetu koju je npr vulkan na Islandu 2011. zagadio više nego sve fabrike sveta u istoriji. Ali vi ćete je spasiti dpf filterima. Najjači su mi ovi "moji" iz Pančeva koji 40 godina dišu sve i svašta ali se nakože kad vide auto bez dpf-a. Smejurijo od naroda i bogu si teška...

Dežurni kritičar

pre 3 godine

Više vredi novi DPF filter nego celo vozilo sa kojeg je DPF skinut. Najbolje rešenje za vlasnike takvih vozila je reciklažni centar, gde takva vozila i pripadaju.

ZMN

pre 3 godine

Za vreme policijskog časa smo konačno videli koliko automobili u stvari malo zagađuju, jer su fabrike i grejanje glavni krivci u stvari. Tako da, svima je jasno da je ovo najobičnija otimačina para i ternanje na kupovinu novijeg automobila, ništa drugo. A dokle će to da trpimo je drugo pitanje...
(Darko, 26. januar 2021 19:19)

Tako mozes da kazes i da si video komsiju da istovara kamion djubreta u Dunav pa onda mozes i ti da bacis jednu malu kesicu. Ili kazes npr. policajcu da te ne smara sto si ukrao 100 evra iz prodavnice kada ima ljudi koji obijaju banke i dizu milione.

Srećko

pre 3 godine

Opustite se, ljudi! Uredba ce, sigurno, biti odlozena, barem na godinu dana. Idu izbori na svim nivoima, ne treba ljutiti siroke narodne mase, a oni i voze automobile bez DPF!
(gagi4, 26. januar 2021 17:31) 

Ne razumem kakvu korist imaš od toga ako se odloži godinu dana.
Verovatno ćeš dobiti sedmicu na lotou 17. januara 2022 pa ćeš kupiti novi auto.
To je samo prolongiranje agonije. Lakše i zdravije je da se odmah reši problem ako može, a ako ne može pravo na reciklažu.

ZMN

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.
(Chiki, 26. januar 2021 19:03)

Ne razumem argument da je uredu zagadjivati automobilima jer postoje stvari koje zagadjuju vise. Besmisleno je raspravljati se sa takvim ljudima.

ZMN

pre 3 godine

Narod koji još uvek nije naučio da opuške i žvake na baca na trotoar, na površinu gde se igraju deca, ispred sopstvenog ulaza... Hoće da reguliše kvalitet vazduha tako što pozove kineze da prave prljave fabrike a sebi zabrani vožnju automobila. Dobro, vlast, a ne narod, ali vidimo da je isti taj narod jedva dočekao tako nešto. Jer najveći problem u npr Pančevu su dpf filteri, Petrohemija je remontovana pa sad izbacuje samo čist kiseonik, ono đubre što se pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.
(ankh, 26. januar 2021 14:15)

Deo naroda koji baca zvake i opuske i jedva ceka kineze i vozi neispravne automobile. Moj auto je ispravan a svoje smece bacam u kantu. Ne poistovecuj me sa sobom i svojom klasom.

gagi4

pre 3 godine

Opustite se, ljudi! Uredba ce, sigurno, biti odlozena, barem na godinu dana. Idu izbori na svim nivoima, ne treba ljutiti siroke narodne mase, a oni i voze automobile bez DPF!

Ucha

pre 3 godine

Plasite mecku sa reseto! Prosle nedelje, kao i zadnjih desetak godina, registrovao sam auto sa plinom bez atesta. Vodi se na benzin. Jednom sam se opeko, atestirao zenin auto na plin, pa kad plin poskupe ono mnogo, izvadim i stavim u moj novi, pa morao na zenin da radim atest na benzin. Aaa, vise jok, od mene ni dinar. Dva auta imam, oba na plin, oba bez atesta, vode se benzin. Nikakvih problema nemam.

ls

pre 3 godine

Vi sada hoćete od dizelaša da napravite električni automobil. Pola automobila po Srbiji neće proći tehnički, a ovi što se nasladjuju tome će kroz par meseci videti zašto to nije dobro po nas sve.

ankh

pre 3 godine

Narod koji još uvek nije naučio da opuške i žvake na baca na trotoar, na površinu gde se igraju deca, ispred sopstvenog ulaza... Hoće da reguliše kvalitet vazduha tako što pozove kineze da prave prljave fabrike a sebi zabrani vožnju automobila. Dobro, vlast, a ne narod, ali vidimo da je isti taj narod jedva dočekao tako nešto. Jer najveći problem u npr Pančevu su dpf filteri, Petrohemija je remontovana pa sad izbacuje samo čist kiseonik, ono đubre što se pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.

Saša

pre 3 godine

Takav je zakon da je ekološki ispravnije auto staro 30 godina od auta starog 3 godine. Takvom autu je vrlo lako da ispuni ono što se traži od njega, za njega su propisi laki.
"Tehnički pregled je utvrđivanje minimalnih voznih i ekoloških karakteristika neophodnih za učestvovanje vozila u saobraćaju", objašnjava Marinković.
Iz ovoga sledi da ove karakteristike mnogo lakše ispunjava veoma star auto, koji jako puno zagadjuje sve oko sebe.
Suprotan stav onome koji se forsira u Evropi.

rebro

pre 3 godine

@Darko, ja razumem da je u Srbiji kriza i da ljudi nemaju para, ali ako nemaš onda kupiš manji, a noviji auto, a ne 20 godina star, ali da je Audi.
Kako misliš da se rade tehnički pregledi u EU recimo? Da li oni gledaju kolika ti je plata pa na osnovu toga puštaju vozila na tehničkim ili su drugi kriterijumi u pitanju?
Ja poslednjih 15 godina živim u Češkoj i tek ovde sam čuo za termine "veliki i mali servis", "DPF", "EGR" i slično. Ja kupujem šta mogu, ali nov auto isključivo. U Srbiji je to jeres. Kažu da je bolji polovan nego nov. Iz tog razloga svi kupuju polovne telefone, a nikako nove.
Da skratim, od auto ti zavisi život. Tebe, tvoje porodice i drugih učesnika u saobraćaju. Održavaš ga kao sebe. Ne izmišljaj toplu vodu.

Pančevac

pre 3 godine

Najjači su mi ovi "moji" iz Pančeva koji 40 godina dišu sve i svašta ali se nakože kad vide auto bez dpf-a. Smejurijo od naroda i bogu si teška...
(ankh, 26. januar 2021 13:55)

Mi "tvoji" iz Pančeva, koji smo rodjeni ovde i proveli ceo život, po smradu znamo koja fabrika u južnoj zoni "pušta". Kapacitet južne zone je više puta smanjen. Azotara, jedan od glavnih zagadjivača, je u stečaju od 2018. Medjutim, broj vozila je u poslednjih 15-20 godina učetvorostručen. Sada je u špicu ceo grad blokiran. To nikada nije bilo. Grad nije projektovan za tolikopi broj vozila, a većina su kršine. Svaka zelena površina je izgažena i pretvorena u kaljugu. Pojedinim danima, ne samo zimi, jednostavno ne može da se diše od smrada auspuha, a taj smrad se ne može zameniti za neki drugi.

milovan

pre 3 godine

@majstor kvaris
Izvini leba ti, ali kako to ERG smanjuje temperaturu sagorevanja ako deo vrelih gasova vraca na ponovno sagorevanje. Ako u usisni sistem kroz ERG posaljes deo vrelih gasova koji su vec prosli kroz sistem za sagorevanje, valjda ce temperatura da se poveca, a ne smanji. Od kada sam blokirao ERG (moj auto ne zahteva podesavanje ECU)auto mi se sporije zagreva i leti i zimi, sto potvrdjuje moju teoriju. Inace, od tada auto ide bolje i sto je najvaznije, nema onog oblaka dima koji ostane iza mene kad naglo ubrzam posle par dana mirne voznje u niskim obrtajima.

A šta ja znam?

pre 3 godine

@Chiki,

A ček znači u EU i SAD su ludi što imaju strože kriterijume i regulacije po tom pitanju, iako zatvaraju elektrane postavljaju još strože kriterijume za izduvne gasove. Da treba zatvoriti termoelektrane dugoročno, ali isto tako treba smanjiti broj automobila koji ispunjavaju standarde emisija od pre 25 godina.

Chiki

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.

3210

pre 3 godine

Ako vam je auto u Srbiju uvežen pre
2014 godine ne morate da brinete jer u tom slučaju parametri će za vas biti 10 PUTA veći nego što to euro norma zahteva.
Vi slobodno možete da pogasite EGR ventike ,slobodno da povadite DP Filtere i počupate lambda sonde.....

Recimo od Golfa 7 koji je uvežen prošle zahtevaće se zacrnjenje od 0,3 nečega dok će za isti auto uvežen 2013 godine ti parametri biti podignuti na 3,5 nečega.

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj na tehničke karakteristike vozila presudno utiče datum uvoza a ne euro norma.

kales

pre 3 godine

@ ZMN
U najgorem slucaju ako moj auto ne bude mogao da se registruje samo zbog toga sto je uvezen 2015 godine, kupicu Golf 2 dizel koji zadovoljava standarde ovog nakaradnog zakona pa cu onda u skladu sa tim nastaviti da te trujem samo ovoga puta jos vise. Riba ne smrdi od repa, nego od glave...

ZMN

pre 3 godine

Nije u redu, ali država treba da krene od svog primera i prvo reši problem velikih zagađivača. Ovako, problemi se obično rešavaju udaranjem po džepu građana. A još je besmislenije, jer je ABS još od izmišljanja one takse dozvoljavala uvoz automobila koji ne zadovoljavaju bilo kakve eko zahteve.
(maxy, 27. januar 2021 07:11)

Drzava je onakva kakvi smo i mi. Pocisti prvo svoje dvoriste, pa ulicu, pa grad....

polovnj--ak---ača

pre 3 godine

Evo da pitam,čisto laički: moj molega vozi dizelaša. U nekom momentu mu se na instrument tabli upali žita lampica. Tada on treba da ga vozi minimum 15 minuta po mogućstvu na preko 2500 obrtaja. Lampica se upali kad se "filter zaguši" i tada je potrebno da obrtaji motora budu malo viši da bi se taj filter "samoočistio" tako što se u njemu podigne temperatura i naprosto sve što je nakupio sagori. Moje pitanje je: ako taj filter to sagori i izbaci u atmosferu za tih 15 minuta.....zašto je onda "sakupljao" ??
Zar nije logičnije da "izbacuje pomalo" nego sve odjednom????

nisam ni glup ni naivan,pitanje je sarkastično ali pošto ovde ima raznih stručnjaka molim ih za odgovor.
i,da dodam-- i ja vozim dizelaša....a nema ništa od tih dodataja sa tri slova...nije nikada ni imao,a nije golf 2...

ankh

pre 3 godine

pali na deponiji svake druge nedelje je ustvari aromatični dodatak tom kiseoniku, a svim silama treba da se borimo protiv automobila sa euro 5 motorom bez dpf filtera, dok vozimo euro 1 2 3 krševe bez ispravih farova, kočnica, na letnjim gumama zimi itd. Narod kakvog na svetu nema.
(ankh, 26. januar 2021 14:15)

Deo naroda koji baca zvake i opuske i jedva ceka kineze i vozi neispravne automobile. Moj auto je ispravan a svoje smece bacam u kantu. Ne poistovecuj me sa sobom i svojom klasom.
(ZMN, 26. januar 2021 16:29

A ti si mene ubacio u neku klasu? Pa dobro, sa zadovoljstvom ću da te trujem. I tebe i tvoju klasu.

ekspert

pre 3 godine

. Moje pitanje je: ako taj filter to sagori i izbaci u atmosferu za tih 15 minuta.....zašto je onda "sakupljao" ??
Zar nije logičnije da "izbacuje pomalo" nego sve odjednom????

nisam ni glup ni naivan,pitanje je sarkastično ali pošto ovde ima raznih stručnjaka molim ih za odgovor.
i,da dodam-- i ja vozim dizelaša....a nema ništa od tih dodataja sa tri slova...nije nikada ni imao,a nije golf 2...
(polovnj--ak---ača, 26. januar 2021 21:18)

Evo da ti ja to na brzinu;
Ništa se tu ne izbacuje u atmosferu. Ta nakupljena čađ se razgradi u vodu, između ostalog i elektokucijom. I to je ono kad Mercedes u reklami prikazuje auto koji mnogo puši beli dim. U aktivnoj regeneraciji je auspuh mnogo vruć, pa eto izbacuje paru, a inače kod pasivne regeneracije može i čisto voda da pliva iz auspuha.
Misli, ajde jednom više da svi saznate koliko je DPF koristan!

da

pre 3 godine

Iskreno radujem se da se sklone oni trovaci iza kojih kada vozis dobijas direktan rak pluca. To je neodgovornosti level max da vozis takav auto i trujes ljude i da te boli ona stvar. Samo ovo pravilo mora apsolutno isto da vazi za kamione i autobuse, pogotovu gradske.

Darko

pre 3 godine

Za vreme policijskog časa smo konačno videli koliko automobili u stvari malo zagađuju, jer su fabrike i grejanje glavni krivci u stvari. Tako da, svima je jasno da je ovo najobičnija otimačina para i ternanje na kupovinu novijeg automobila, ništa drugo. A dokle će to da trpimo je drugo pitanje...

XXL

pre 3 godine

A kako će vojska Srbije da registruje one silne tenkove što truju ne samo posadu i svoje već i neprijatelja kad ga pokrenu. Da li je neko video kako to izgleda kad se tenk startuje?

kole

pre 3 godine

Dokle vise terorisanje i pljackanje vozaca. Neka se drzava prvo pozabavi velikim zagadjivacima koji unistavaju zemljiste, vodne tokove i vazduh (o medijskom prostoru drugi put). Plate kao u Kambodzi, a zahtevi vozacima kao u Svajcarskoj. Drzava dozvoljava tim istim Svajcarvcima da prave cement u fabrici u Novom Popovcu tako sto spaljuju auto gume, sto im niko na svetu nebi dozvolio, pa je njima lako da se igraju ekoloski ciste drzave. Svojim usima sam cuo predsednika kad je rekao da ce pitati njegove zapadne prijatelje da mu dozvole da podigne euro normu pri uvozu polovnjaka sa euro 3 na euro 4. Znaci, oni nas ucenjuju da uvozimo njihov otpad da bi dobro zaradili na necemu sto bi inace morali da uklanjaju reciklazom, a nasa drzava sad zahteva da taj otpad ima fabricke karakteristike. Pritom su nam plate takve da je tih 3 do 5000 evra max. sto moze da plati najveci deo gradjana. Moj auto ce proi tehnicki jer je sve ispravno (nedavno sam proverio kod prijatelja koji drzi tehnicki), ali ako se narod odluci za proteste, eto me na ulici.

kales

pre 3 godine

Iskreno moj auto ako ne budem mogao da registrujem mogu samo da ga zapalim. Drugi sa tim svim delovima nemam pare da kupim i to bi mu bilo to. Samo mislim da nisam jedinstven slucaj, mislim da ima jos mnogo smrtnika kao ja..

maxy

pre 3 godine

Zanima me dal ce biti problema na trhnickom ako je ukinut egr ventil? Dal mozda neko zna, hvala...
(Marko, 26. januar 2021 13:56)

Naravno. Exhaust gas recirculation (EGR), kako i samo ime kaže, služi za recirkulaciju izduvnih gasova, tj. jednu količinu izduvnih gasova ponovo šalje u usis, mešajući ih sa vazduhom u cilju smanjenja temperature sagorevanja i time smanjenju stvaranja opasnih azotnih oksida. EGR je u stvari običan leptir, poput onog za vazduh. Vrlo se jednostavno čisti. Medjutim, potreba za njegovim blokiranjem, tj, zatvaranjem, kako bi motor "prodisao" je često posledica nekog ozbiljnijeg, "skupljeg" problema sa motorom. Najčešće su to dizne, turbina i/ili opšta istrošenost motora. Znači, blokiranje EGR ventila će sigurno uticati na vrednosti azotnih oksida koje ne zadovoljavaju standarde.
(Majstor kvariš, 26. januar 2021 17:40)

Međutim, azotni oksidi se ne mere na tehničkom.

Zacvo

pre 3 godine

Samo malo pojašnjenje za sve koji se čude (s pravom) kako to da stariji automobili koji nemaju katalizator ili dpf mogu da prođu tehnički a noviji kojima je to izvađeno ne mogu.
Odgovor je, kao i na mnogo stvari u našoj zemlji, to što smo pravila prepisali sa zapada ali samo delimično.
U zapadnoj Evropi možete da registrujete i 20+ godina star auto koji je euro 2 ili 3 ali ćete za to da platite više nego što auto vredi. Za novije ćete da platite razumnu cenu ali moraju da ispunjavaju fabričke karakteristike. Znači svako može da registruje auto koji je legalno kupio nebitno kad, samo ako vozite krša od 20 godina platićete npr. 3000 evra registraciju.
Kod nas su prepisali samo taj deo da auto mora da ispunjava fabričke karakteristike ali nisu i cenu registracije. Tako da ispada da se više isplati voziti staru kršinu nego noviji auto

профа

pre 3 godine

@Мирабо
подржавам контролу издувних гасова која ће важити за све,без обзира кад је ауто увежен...проблем је што је држава дозволила да улази све што је могло и да нико то није контролисао...наравно као и за све,сад би да грађани плаћају и трпе њихово незнање,лоповлук и нерад.
свака част за део око електрана и филтера,то је много озбиљнији и већи проблем,камо среће да су нам возила једина и највећа мука...

Vlada

pre 3 godine

Svi ovde hoce da opravdaju svoje postupke. E pa ko je lud da kupi benzinca atmosferca od 90ks kad zna kako vuce dizel od 130ks sa turbinom, to bre ima bar 150 njutnmetara vecu obrtnu silu "lepi za sedista". Koga briga sto ima tu neke delove ekstra, funkcionise to i bez njih. Kao namestaj iz Ikee sklopis ostanu ti 3 daske i 24 strafova visak ali bitno je da sluzi. A tek sto bih voleo traktoriste da nagaze kazne od 50000 kad iznesu kubik blata na put do 200000 kad ih uhvate bez svetala na vozilu. Cirkus drzava a i kakva drugacija moze da bude kad samo klovnovi u njoj zive?

matori

pre 3 godine

kupih auto prošle godine 2013. godište, dizel, u dobrom stanju. odmah na tehničkom za registraciju ja kažem da mi izmere izduvne gasove. pita majstor što, kada još nije potrebno. rekoh, meri, kad već imaš pola sata fore, i ovako ne znaš šta drugo da radiš... izmeri majstor i kaže da je u " fabričkom stanju".
hvala, doviđenja.

ZMN

pre 3 godine

@ZMN
Bespredmetno je diskutovati sa militantim ekolozima kao sto si ti koji su u fazonu samo da meni bude dobro a ostale ko sljivi. Naravno da svaki problem zagadjenja treba resiti ali ovo sto nasi (a i EU) rade je kao kad bi ti se Dunav izlivao u kucu a ti stao na vrata da zaustavis vodu.
(Chiki, 27. januar 2021 09:29)

I koja je razlika izmedju onih koji izlivaju u Dunav i tebe. Svi zagadjujete i sebe i druge samo su oni mnogo veci. Kad bi dosao u njihovu poziciju izlivao bi i ti u Dunav

priprema za radio®

pre 3 godine

Ja mislim da naši gradjani ne treba da brinu u vezi potencijalnih problema na koje se ukazuje u tekstu, jer nosilac izborne liste "Aleksandar Vučić - Za našu decu" u godini pred nove izbore neće ljutiti i svoje biračko telo takvim banalnostima kao što je ekologija ...

Majstor kvariš

pre 3 godine

Zanima me dal ce biti problema na trhnickom ako je ukinut egr ventil? Dal mozda neko zna, hvala...
(Marko, 26. januar 2021 13:56)

Naravno. Exhaust gas recirculation (EGR), kako i samo ime kaže, služi za recirkulaciju izduvnih gasova, tj. jednu količinu izduvnih gasova ponovo šalje u usis, mešajući ih sa vazduhom u cilju smanjenja temperature sagorevanja i time smanjenju stvaranja opasnih azotnih oksida. EGR je u stvari običan leptir, poput onog za vazduh. Vrlo se jednostavno čisti. Medjutim, potreba za njegovim blokiranjem, tj, zatvaranjem, kako bi motor "prodisao" je često posledica nekog ozbiljnijeg, "skupljeg" problema sa motorom. Najčešće su to dizne, turbina i/ili opšta istrošenost motora. Znači, blokiranje EGR ventila će sigurno uticati na vrednosti azotnih oksida koje ne zadovoljavaju standarde.

Prike

pre 3 godine

U Pančevu se smrad još uvek uveliko i vidi i oseća. Možda Pančevci ne vide i ne osećaju jer su navikli na mnogo gori iz vremena kad je Južna zona radila u punom kapacitetu pa su se zatvarali po kućama kako se ne bi otrovali. Mi koji smo samo u prolazu, pre svega u ranim prepodnevnim časovima, jasno uočimo i verujte, štipa za oči. Beograd je samo malo bolji po tom pitanju, da se razumemo. A za ove propise oko količine izduvnih gasova, nemam nikakvu dilemu da će to biti odloženo na bar još godinu dana.

Radovan I

pre 3 godine

DPF ako je izvadjeno sve iznutra , i lepo zavareno sa unutrasnje strane nemogu da provale nikako , jer se na izduvnim gasovima to nevidi , u engleskoj to nemogu da vide , a nasi ce moci , nemojte da me zasmejavate ! EGR pomaze izduvnim gasovima samo kad je auto hladan , na radnoj temperaturi egr je zatvoren , i nicemu nesluzi , znaci zagrejte motor na radnu temperaturu pre tehnickog ! I jako vazno , sipajte gorivo u madjarskoj , republici srpskoj ili gde ste sigurni da je kvalitetno i sipajte ono kvalitetnije i skuplje , a pre tehnickog vozite auto na 3500-4000 obrtaja(dizel) nekih 20-30 minuta , dal na auto putu u petoj , ili na lokalnom drumu u trecoj brzini , svejedno , samo nemojte prekoraciti dozvoljenu brzinu na putu , da sagorite garez u katalizatoru , ako ga imate ! Sretno svima !

Chiki

pre 3 godine

@A sta ja znam

U USA mozes da registrujes auto bez problema nezavisno od njegovih izduvnih gasovam, uostalom proveri prosecnu starost automobila u USA, iznenadices se. O troskovima registracije tamo da ne pricamo. Sto se EU tice oni ocigledno ne znaju gde biju u vezi bilo cega trenutno pa ih ne bi uzimao za ozbiljno.

@ZMN
Bespredmetno je diskutovati sa militantim ekolozima kao sto si ti koji su u fazonu samo da meni bude dobro a ostale ko sljivi. Naravno da svaki problem zagadjenja treba resiti ali ovo sto nasi (a i EU) rade je kao kad bi ti se Dunav izlivao u kucu a ti stao na vrata da zaustavis vodu.

Vot iss yo nem

pre 3 godine

Ja mislim da naši gradjani ne treba da brinu u vezi potencijalnih problema na koje se ukazuje u tekstu, jer nosilac izborne liste "Aleksandar Vučić - Za našu decu" u godini pred nove izbore neće ljutiti i svoje biračko telo takvim banalnostima kao što je ekologija ...
(priprema za radio®, 26. januar 2021 14:02)

Do ovoga trenutka, a sada je po mojoj Doxa iz 1966 godine tačno 16.05, jedini pravi komentar.

Aksal

pre 3 godine

Juče bio na tehničkom, proslšao ladno. Peugeot 407, 2005god sa DPF-om koji nije skinut! Izduvni gasovi ispod granice koja je sad po novom pravilu propisana.

Srećko

pre 3 godine

Pitanje za komentatore:
Da li je zdrava logika
1. Ako mi moramo da ispoštujemo mere o manjem zagađenju vazduha, onda ćemo zahtevati da i država reguliše isto sa termoelektranama i ostalm zagađivačima.

2. Ako termoelektrane i ostali zagađivači i dalje zagađuju vazduh, onda ćemo i mi vozači, jer manje zagađujemo.

Mislim da je pod 1 logičnije.

Power Player

pre 3 godine

Najveći problem kod skinutog DPF-a, je što ga niko nije poneo kući, nego ostavio majstoru koji ga je uvalio za 200-300e. Počnite da tražite po rezervnim delovima, pa makar i prljave jer se mogu očistiti. Potražite na FB i instagramu servise za čišćenje, jer nemaju svi ni website. Ovo jeste malo veći trošak, ali ako ste već uložili neke pare u polovni auto koji je sad pristojan, bolje ga zadržati nego kupiti drugi kojem ko zna šta fali. I krenite sad u potragu, a ne kad dodje do toga da ne možete registrovati auto.

maxy

pre 3 godine

@ZMN

Ne brini, tu su termoelektrane i individualna lozista (u kojim ljudi loze sta stignu) da se pobrinu da ti vazduh ne bude bolji. Putnicki saobracaj kod nas utice jako malo na zagadjenje, tipa manje od 10% ali ti nastavi da se nadas da ce ovo da (primetno) da pomogne.
(Chiki, 26. januar 2021 19:03)

Ne razumem argument da je uredu zagadjivati automobilima jer postoje stvari koje zagadjuju vise. Besmisleno je raspravljati se sa takvim ljudima.
(ZMN, 26. januar 2021 23:08)

Nije u redu, ali država treba da krene od svog primera i prvo reši problem velikih zagađivača. Ovako, problemi se obično rešavaju udaranjem po džepu građana. A još je besmislenije, jer je ABS još od izmišljanja one takse dozvoljavala uvoz automobila koji ne zadovoljavaju bilo kakve eko zahteve.

Rade

pre 3 godine

@polovnj--ak---ača
Tvoje pitanje se odnosi na aktivnu i pasivnu regeneraciju DPF filtera,kada on obavlja samočišćenje (sagoreva nakupljene čestice). Kod većine dizel automobila, pasivna regeneracija se obavlja u uslovima kada je brzina veća od 60 km/h i broj obrtaja motora veći od 2500, i onda se vozi 15tak i više minuta. Ideja je da su ovo uslovi na otvorenom putu pa da je bezbednije da se čestice izbace van gradskih sredina. O aktivnoj pasivnoj regeneraciji ima dosta na netu, pa koga zanima neka pročita.

b1321

pre 3 godine

Prvo zamenite neispravne sijalice na autima i kod Kineza za 'iljadarku kupite neki FM transmiter sa blututom, a ovi koji imaju fabričke da počnu da ih koriste i ostave telefone u toku vožnje, pa ćemo onda lako za zagađivanje!

Luka Đorđević

pre 3 godine

Nikako da stave taj univerzalni katalizator.Upravo sam ja to uradio pre dva-tri meseca i imao problem.Ili zamenski ili polovan,ako mogu i nov ali košta mnogo,neisplativo je,univerzalan nikako.On je keramički,počeo je da pravi problem par dana posle ugradnje,dok nije počeo da se zapušava sve više o više.Na tehničkom pregledu koji je bio ubrzo po ugradnji hteo sam da prođem po propisu.Ali već tada je bio 9 puta pojačan tj van granica dozvoljenih izduvnih gasova.Onda sam imao problem počeo je da trokira auto,pojavio se beli dim,pa naknadno crni,a dijagnostika nije prijavljivala ni jednu grešku.Promenio sam tri majstora dok se treći nije zainatio da pronađe vudu kvar,pregledao ponovo sve ispočetka i isekao zadnji lonac,pa srednji i na kraju otkrio da se zapošio nov univerzalni katalizator,nije mogao da se vidi drugi kraj kamoli svetlo kroz njega.Ne znam kako radi na benzincu vozim dizela,imam ispravan motor jer sam to saznao po pregledu dizni,EGR ventila kompresije i ostalih dodatnih pregleda.I koštalo me je dosta,jer sam uz to odradio i veliki sevis jer mu je bilo skoro vreme za rad.Isplatio sam majstora i auspuh servis za usluge.Sada radi kao normalno što je i radio.Jedva čekam da odem i uradim kontrolni pregled gasova.Stavio sam taj zamenski katalizator,naravno iz dobre namere ne znajući ništa o tome,i samo želim da podelim svoje loše iskustvo sa drugima,da ne prođu kao ja.
Voleo bi da objavite moj komentar jer smatram da je moje iskustvo značajno za druge vozače.

ankh

pre 3 godine

Medjutim, broj vozila je u poslednjih 15-20 godina učetvorostručen. Sada je u špicu ceo grad blokiran. To nikada nije bilo. Grad nije projektovan za tolikopi broj vozila, a većina su kršine. Svaka zelena površina je izgažena i pretvorena u kaljugu. Pojedinim danima, ne samo zimi, jednostavno ne može da se diše od smrada auspuha, a taj smrad se ne može zameniti za neki drugi.
(Pančevac, 26. januar 2021 18:05

Ko je spomenuo Azotaru? Nikada nije bilo ovako jer niko normalan više neće u autobus zbog nebuloznih mera. Svestan si toga da su sve linije ka prigradskim mestima redukovane? Naravno da će svi da sednu u auto. Ne tupi veze i bez šireg sagledavanja problema. Koja zelena površina? To pričaj nekome ko nije bio u Pa. Te kao zelene površine travu nemaju od kad ja znam za sebe. Kakav smrad auspuha, da li lažeš sebe ili druge? Je l smrad auspuha bio i prošlog marta i aprila? Ali da su većina vozila krševi koje treba zabraniti (ali ne zbog dpf-a), jesu. Ovde ljudi treba da nauče da ne smeju da stavljaju farove koji zaslepljuju, da moraju da imaju ispravnu svetlosnu signalizaciju, da ne pale maglenke kad magle nema, da mehaničke kvarove popravljaju original a ne kinskim delovima itd.

Aca

pre 3 godine

A gde mogu da proverim jer sve u redu a da ne platim punu cenu tehnickog pregleda? Obzirom da su svi tehnicki pregledi limitirani brojem pregledanih vozila na dan niko ne radi kontrolni tehnicki pregled.

Majstor kvariš

pre 3 godine

@majstor kvaris
Izvini leba ti, ali kako to ERG smanjuje temperaturu sagorevanja ako deo vrelih gasova vraca na ponovno sagorevanje. Ako u usisni sistem kroz ERG posaljes deo vrelih gasova koji su vec prosli kroz sistem za sagorevanje, valjda ce temperatura da se poveca, a ne smanji. Od kada sam blokirao ERG (moj auto ne zahteva podesavanje ECU)auto mi se sporije zagreva i leti i zimi, sto potvrdjuje moju teoriju. Inace, od tada auto ide bolje i sto je najvaznije, nema onog oblaka dima koji ostane iza mene kad naglo ubrzam posle par dana mirne voznje u niskim obrtajima.
(milovan, 26. januar 2021 21:17)

Smanjuje vršne temperature pri paljenju goriva u cilindru tako što se dodatkom gasova iz izduva (gasovi bez slobodnog kiseonika jer se oksidacija/sagorevanje već obavila) smanjuje koncentracija kiseonika u smeši. Kao što sam i napisao, potreba da se ovaj ventil blokira je posledica drugih, moguće ozbiljnijih, problema sa motorom. Crni dim pri naglom ubrzanju ti je indikator lošeg sagorevanja goriva, odnosno da je smeša siromašna kiseonikom pa gorivo ne sagori u potpunosti. Mogu biti razni uzroci, najčešće su loše dizne, loša pumpa visokog pritiska i/ili loš turbo punjač. Ponekad je uzrok i zaprljan EGR ventil, kada se leptir zaglavi pa izduv osiromašuje smešu kad ne treba. Po mom iskustvu sa polovnjacima iz uvoza, nikada nije samo jedan od ovih uzroka, već kombinacija. Svi ti motori fenomenalnih kilometraža su svi zreli za jedan genaralni servis ali to i nije tako isplativo našem čoveku, zar ne. Mnogo mu i da odradi dekarbonizaciju motora za 30€. Lakše je da nešto ne znaš i da potvrdjuješ svoje logike bez ikakvog znanja.

cobe

pre 3 godine

Na Novom Beogradu organizovano kradu katalizatore, desilo se i meni pre par godina. Auto je novije proizvodnje prvi vlasnik. Dodju i iseku stari sa brusilicom za par minuta i paljba.