Nedelja, 22.11.2020.

15:00

Kraj za SUS motore

Izvor: SN

Kraj za SUS motore IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

Aspera

pre 3 godine

čak ne umeš ni da preneseš ono zbog čega su neki ljudi fasovali ćorku a neki izgubili reputaciju do trećeg kolena u nemačkoj.

samo si trebao približno da preneseš najveći nemački blam, ali ni to nisi uspeo.
(jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video., 23. novembar 2020 20:40)

Proverio sam i jedina mi je greska sto nije univerzitet vec IFO institut iz Minhena i niko nije fasovao corku. I jos nesto, kada zelis da repliciras nekome kopiraj kompletan tekst, ne izvlaci delove.

Paradox

pre 3 godine

@Hmmmm
Iliti Jaretino sa drugim nickom.
Ništa ne skidam sa auta, vozim nove. Vozio sam na sve pogone i sve vrste goriva koje su nam dostupne, ali najviše na dizel. Prosto se tako potrefilo. Nije mi bitno koji je pogon, gorivo ili koja je kubikaža. Kupujem ono što mi se ćefne. I ne mrzim ni one što voze starudije, ni benzince, ni plinjare, ni premijum, ni kopije, ni dizelaše, ni "elektraše". Smetaju mi samo oni koji me direktno ugrožavaju u saobraćaju, ali ako podignu ruku u znak izvinjenja odljutim se odmah. Nemam ništa protiv Elantre,samo te peckam jer imaš potrebu da se rugaš ljudima koji drugačije misle. A svi, valjda, imamo pravo na svoje mišljenje. A ovi što konstantno troluju na sve imaju problem sa... Ali ne bi ti to shvatio. Pozdrav svim dobrim ljudima.

mikki

pre 3 godine

Uporno pisem da je najveci svetski problem u zagadjivanju industrija.Automobili zagadjuju,ali ni priblizno koliko se politizovala prica.Sve je interes.

Toronto

pre 3 godine

Svaka sasija za auto ima preko 400 delova koji zahtevaju mnogo varova da se spoje.
Tesla u novim pogonima pravi sasiju od samo tri dela - zadnji, srednji (sa vec ugradjenom osnovom za strukturnu bateriju) i prednji deo.
Znaci sa 400 smo smanjili na 3.
(Za ahtung, 23. novembar 2020 19:36)

Tesla nema šasiju, ima unibody, tj. školjku, kao i svi moderni putnički automobili, koja nosi sve delove. Šasija je odavno napuštena, osim kod pravih terenaca, većine pick up-ova, kamiona, buseva i sl. Koliko je meni poznato, od modernih putničkih automobila jedini koji imaju šasiju su BMW i3 i i8. Tesla ima nešto što oni nazivaju skateboard platform, ali to je u stvari pod vozila, u kome je i baterija, i samo je deo školjke (unibody) koja cela daje strukturalni integritet vozilu. Kod vozila sa šasijom, to radi samo šasija. Tesla planira u budućnosti da samo telo baterije (battery pack) bude pod automobila, odnosno deo poda kao modul, umesto da se, kao do sada, ugradjuje u pod. Što znači da bi sama ta baterija imala i strukturalnu ulogu poda, a štedi se na materijalu, težini itd. Verovatno bi taj casing baterije bio liven, sudeći po Muskovoj priči. Pretpostavljam neka legura aluminijuma koja se koristi u avio industriji ili neki sličan lagan i čvrst materijal. Ono o 300 i kusur manje delova je većim delom samo dobra žvaka.

Gradimir

pre 3 godine

Solarni paneli! Struja iz panela na veliko je pala ispod 2 centa. Dakle, da smo pametni, pa da država stane iza investicije, i da dozvoli svakom građaninu da učestvuje u njoj, pa da instaliramo panele na svakoj pogodnoj površini po gradovima, dakle tamo gde se najviše i troši. Mogli bi da sami sebi proizvedemo dovoljno struje za kompletan saobraćaj, da ukinemo zavisnost od uvozne nafte i gasa i, usput, imamo mnogo čistije okruženje. Da, verujem u Deda Mraza, više nego u Babarogu.

Jovan

pre 3 godine

Jos jedan podatak za Britaniju, nece prodavati vozila na prirodni gas, ali im je skoro 50% proizvodnje struje iz prirodnog gasa.

In 2019 the electricity sector's grid supply for the United Kingdom came from 43% fossil fuelled power (almost all from natural gas), 48.5% zero-carbon power (including 16.8% nuclear power and 26.5% from wind, solar and hydroelectricity), and 8% imports

Jovan

pre 3 godine

@'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.
(Traktor, 23. novembar 2020 14:52)

Nisi rekao odakle si ti, ali ovo su podaci za Nemacku

In 2019, Germany generated electricity from the following sources: 29% coal, 25% wind, 14% nuclear, 10% natural gas, 9.1% solar, 8.7% biomass, 3.7% hydroelectricity.[

Peugeot

pre 3 godine

@alpa
To nema nikakve veze sa pismenoscu, "pismeni". Naveo sam to vise metaforicki, u smislu da su izduvni gasovi u granicama normale, kada bas moram sve da objasnim.



@peugeot
Bas su pismeni ti ljudi na tehnickom koji su ti to preporucili a i ti nisi puno bolji ukoliko verujes u to.
(alpa, 23. novembar 2020 11:35)

jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video.

pre 3 godine

Neki nemacki univerzitet je odradio studiju i zakljucili su da se vise zagadi vazduh dok se proizvede struje koliko treba autu da predje 1000km nego sto zagadi vazduh benzinski motor.
(Aspera, 23. novembar 2020 18:13)

čak ne umeš ni da preneseš ono zbog čega su neki ljudi fasovali ćorku a neki izgubili reputaciju do trećeg kolena u nemačkoj.

samo si trebao približno da preneseš najveći nemački blam, ali ni to nisi uspeo.

Za ahtung

pre 3 godine

@ahtung-nije glupost to sa "izlivanjem" kucista vec se lik nije najstrucnije izrazio, mada ni ja nisam neki strucnjak ali prica ide ovako -
Svaka sasija za auto ima preko 400 delova koji zahtevaju mnogo varova da se spoje.
Tesla u novim pogonima pravi sasiju od samo tri dela - zadnji, srednji (sa vec ugradjenom osnovom za strukturnu bateriju) i prednji deo.
Znaci sa 400 smo smanjili na 3.

realno

pre 3 godine

Ok.
Hajmo malo matematike.
Uzmimo za primer profesora srednje skole u Nemackoj. Bruto plata 5600 evra.
Rata recimo 1000 evra. Puta 12 meseci, to je 12k evra. Znaci za 3 godine to je recimo tesla 3.
Za 3 godine sa cetvrtinom plate.
Sada razmotrimo nas slucaj. Neka je cetvrtina plate 150 evra (ovo je verovatno vise nego sto jeste - ne znam tacan podatak). Za godinu to je 1800 evra. Znaci treba 20 godina.
Poenta - za njih je to ok. Za nas - izaberite termin koji ce opisati razmere komedije.

Ovde je bre san bilo kakav nov auto. Osim za one lopine koje su u "kombinaciji".

napredni svet

pre 3 godine

Svatite jednom, sve dok nebude doslo do revolucijskog iskoraka u pronalazenju novog ekoloskog izvora energije npr. hladna fuzija, ili baterije enornog kapaciteta, ili ne daj boze Teslinog bezicnog prenosa E.E. Nista od ocuvanja zivotne okoline, to neka vam je stalno na pameti i vama i svima.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (miljojko, 23. novembar 2020 11:47)

Pozdrav od realiste. Samo najveći zanesenjaci mogu tvrditi da će se preko noći nešto promeniti ili da će buduće tehnologije postati omasovljene dokle god berze i cele države profitiraju od fosilnih goriva ALI postoji mogućnost da se lokalno zagađenje smanji počevši od vas "zagađivača" kao i od primenjivanja zakona u državi.
Apsolutnom zabranom svih motora koji ne ispunjavaju ekološke standarde i momentalnim isključivanjem iz saobraćaja do otklanjanja nedostataka (povađeni ili neispravni svi sistemi za filtriranje gasova) bi se smanjio broj otrovnih čestica koji sve žitelje države truje, ali bi to izazvalo zdravstvene probleme njihovim bahatim vlasnicima. Drugi korak jeste instaliranje novih filtera na sve elektrane, fabrike i ostale industrijske zagađivače. Treći korak bi bio uvođenje zabrane na određene materije kojima se ljudi greju. Četvrti korak bi bio uvođenje alternativnih načina proizvodnje struje vetrom, suncem ili hidroelektranom. Nije jednostavno ali jeste izvodljivo.

Aspera

pre 3 godine

'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.
(Traktor, 23. novembar 2020 14:52)

Neki nemacki univerzitet je odradio studiju i zakljucili su da se vise zagadi vazduh dok se proizvede struje koliko treba autu da predje 1000km nego sto zagadi vazduh benzinski motor. Proracun su odradili na osnovu toga koliko se struje iz kog izvora proizvodi u Nemackoj. Takodje, mislim da su Madjari, odradili studiju o tome da su vetrenjace isplative samo u priobalju i na morima gde ima jakih vetrova dok su dublje na kopnu cisto pranje para. O tome koliko su MHE dobre i neefikasne necu ni da pocinjem. Dok su nuklearne ciste samo za visokorazvijene zemlje jer otpad odlazu u zemljama poput Srbije, Bosne, Albanije i slicnim jer bi nakon unistavanja ili pravilnog odlaganja nuklearnog otpada, koje kosta dosta, bilo poprilicno neprofitabilno proizvoditi struju na taj nacin.

Dejan

pre 3 godine

Do tada ionako neće biti dozvoljen saobraćaj vozilima koja nisu opremljena za automatizaciju saobraćaja i vožnje. Benzinski i dizel automobili će moći da se voze samo po selima i njivama, tamo gde su i sada konji dozvoljeni.

Hmmm

pre 3 godine

@(Paradox, 22. novembar 2020 22:06)

Smesan si. Nema razlog da nekog nervira dizel, vec crni oblak koji ostavljate iza sebe kada poskidate sve sto neki normalni ljudi stavili, pa se jos i hvalite kako auto ide bolje. Za vas je idealna kazna da udisete malo taj clean diesel kako rece jedan proizvodjac, zatvore vas u malu prostoriju i onda auspuh u istu da uzivate u dizelu. Drugo i toyota je isto kopija nekih drugih starijih brendova isto koliko je i hyundai kopija toyote. Trece svi znamo da se jaretina ne lozi na benzin vec na elektro, a do sad nije imao veliki izbor, moglo je samo ili benzin ili dizel, a znamo da dizel ne voli.

jaretina, zimi se manje zarađuje na žalost

pre 3 godine

људи дај да зарадимо паре да сви возимо на струју. Наша деца ће живети здравије.
(јоој, 23. novembar 2020 12:42)

naravno.
živeće duže jer će jesti: plodove mora, egzotično južno voće, organsku mangulicu, voziti se u EV ...

samo taj detalj vas malo zeza, to da se zarade pare, jedno 10 godina-

Traktor

pre 3 godine

'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.

af

pre 3 godine

Ауто ће да иде на струју која се иначе добија сагоревањем, најчешће угља. Мотор са удаљеним сагоревањем...
(Опруга, 22. novembar 2020 20:14)

Tako je. Umesto da sagorava u naseljenim mestima pored ljudi, sagorevanje je izmesteno iz naseljenih sredina i, u razvijenim drzavama, ublazeno filterima.

Cinique

pre 3 godine

Nama je svejedno. I kada ne bude automobila na naftu, Rusima ćemo morati da poklonimo EPS i monopol na proizvodnju i distribuciju električne energije. Kao što je urađeno sa NIS-om.

A Srbi će i onda da se pitaju dokle će da voze polovnjake u kojima je Švaba prdeo? Pa, zauvek. Zato "braća Rusi" voze nove automobile, a Srbima puno srce od sreće.

јоој

pre 3 godine

@dragan

свака ти је ко у Његоша.

људи дај да зарадимо паре да сви возимо на струју. Наша деца ће живети здравије.

Paradox

pre 3 godine

@Lalo iz Banata
Nisam internet ratnik. Auto kupujem svake 2 (dvije,dve,две,two) godine. I njemačka i francuska i rumunska i japanska, pa čak i jedno naše. Kupujem šta mi odgovara. Ako neko pristaje da ga jašu za 200€ i da vozi auto zbog komšiluka, i da živi ne kako može već kako drugi žele- onda je to njegov problem. I tvoj, očigledno. Zarađujem dosta, nisam miljenik nijedne vlasti i o kriminalu znam što čujem iz vijesti. Imam i auto (2019.god)i motor(2020.god.) sa punim rezervoarima,ali najčešće koristim bicikl i idem pješke. Merak mi. Ne bahatim se. Iako mi može biti. A ti manje interneta i više njive. Možda i zaradiš nešto. Pozdrav svim dobrim ljudima.

Paradox

pre 3 godine

@Lala iz Banata

Pošto često putujem i u Banat odem relativno često, uvijek sam raspoložen da ti platim ručak, uvjerim te u ono što o sebi tvrdim i dam ti usmjerenje za vlastiti biznis. Ne moraš biti krpa za gaženje ili bot vlasti čitavog života.

miljojko

pre 3 godine

Pozdrav zelenasima, ne postoji razlika izmedju mene zagadjivaca i vas prirodnjaka. U smislu da sam se ja davno pomirio sa tim da nemogu nista da ucinim povodom zagadjenja zivotne okoline i necinim nista povodom toga naprotiv. I vas zelenasa od kojih 98% kuckaju samo po tastaturi i kunu se u majku zemlju i njenu zastitu. Svatite jednom, sve dok nebude doslo do revolucijskog iskoraka u pronalazenju novog ekoloskog izvora energije npr. hladna fuzija, ili baterije enornog kapaciteta, ili ne daj boze Teslinog bezicnog prenosa E.E. Nista od ocuvanja zivotne okoline, to neka vam je stalno na pameti i vama i svima.

jaretina, zimi logika baš i ne radi na ovim prostorima

pre 3 godine

Elekticni automobili su ekoloski samo onoliko koliko je ekoloski nacin na koji je dobijena ta struja koja je napunila baterije.
(Ono sto se desava na ovom svetu nije istina, 23. novembar 2020 07:15)

znači, traktorsko dizlo je onoliko kancerogeno koliko mu sipaš traktorskog dizla u rezervoar?

Dragan

pre 3 godine

Onima koji se "brinu" šta će biti sa kombijima i kamionima kada se pređe na električni pogon da ukratko objasnim: Što je vozilo veće, ima mesta za veću bateriju i veći domet. Za kamion koji ima nosivost od 20 tona, svejedno je da li će imati jednu tonu veću bateriju.

Litijumske baterije se nigde ne bacaju, već se recikliraju i to preko 90%.

Svi polako gase termoelektrane, tako da će ih za desetak godina biti vrlo malo.

Električni automobili ne zagađuju vazduh tamo gde ljudi žive.

Azotnih oksida (NOx), koji su veoma kancerogeni, nema u prirodi. Stvaraju se pod visokom temperaturom i pritiskom u dizel motorima.

Nego, bolje je da se brinemo oko toga da nam privreda i zarade što više rastu da možemo svi kupimo električne automobile.

Blago slepima i gluvima

pre 3 godine

@prelepe vesti za sve istinske ljubitelje zdrave prirode, da je srece pa da se i kod nas zabrane
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ne ide gas, 22. novembar 2020 16:22)


Bahahahaha
Pa da, inace struja za domacinstva i automobile se pravi od vazduha i sunca i uopste se ne zagadjuje priroda prilikom tog procesa. Bahaha

Neko spomenu F1 na struju. Postoji i katastrofa je za gledati(slusati), isto kao i MotoGP na struju. Kao trka trolejbusa sto rece jedan nas komentator:)

Samo ložika

pre 3 godine

@пера belosvetska zavera da Srbin više ne može ići na dizlo. Gde baš u najbolniju tačku da nas dirnu. Kako ćemo onda dobijati rak pluća kad nam pokvareni kapitalisti plasiraju priču o "prljavom" dizelu?

Ono sto se desava na ovom svetu nije istina

pre 3 godine

(Crni Pas, 22. novembar 2020 20:48)

Apsolutno tacna konstatacija. Elekticni automobili su ekoloski samo onoliko koliko je ekoloski nacin na koji je dobijena ta struja koja je napunila baterije. Ako je dobijena iz vetrogeneratora, solarnih celija ili hidrocentrala, to ima smisla. Ako je dobijena sagorevanjem nekog energenta, onda apsolutno nista nije uradjeno u cilju smanjenja zagadjenja. Naprotiv, dodat je jos jedan korak u vidu samih elektricnih vozila koja trebaju da se recikliraju kada te baterije propadnu. Da ne pricam o riziku gasenja pozara izazvanih baterijama...

Dante

pre 3 godine

Ovi Maskovci sto tvrde da nuklearna elektrana nezagadjuje. Jeste dok se nedesi neki novi Chernobyl. A onda batice ima dvoglav da vozas EV jedno bar 1.000.000 godina.

Saki

pre 3 godine

Ovo ispiranje mozga idalje traje: elektricna vozila su sve samo ne "zelena". A sta ce sa tolikim baterijama i kako ce ih reciklirati, to niko nema pojma.

IG

pre 3 godine

@drnch
"...Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a..."

Kaliforniju uvozi struju naveliko iz British columbia, Canada.

Solarni paneli imaju životni vek do 10 godina. Zamena nije jeftina. Da li će vlasnici kuća biti u obavezi da ih zamene ili održavaju? Probably not.

Ja sam vise puta probao da nađem računicu u instalaciji solarnih panela. Nisam je našao. Cena jeste pala ali nedovoljno da bi bilo isplativo. Isto tako ne mogu da je nađem u kupovini ev.

zvoki

pre 3 godine

Gluposti nevidjene..Tesla je do sada prodao 300 k automobila a Tojota za isti vremenski period 10 miliona a to je samo jedan proizvodjac prvo i prvo na Planeti nema dovoljno kobalta da bi postojece Baterije naomestile broj potrebnih automobila sto se tice zamene..ova vest je glupost i samo propaganda...

Lala iz Banata

pre 3 godine

(Paradox, 22. novembar 2020 22:06)

Evo klasičnog internet ratnika koji kupuje auto svake dve godine. Budući da sam se rodio u ovoj državi i veći deo života sam proveo u istoj, pomalo poznajem domaće prilike i neprilike, dvoumim se samo da li je ovaj zaboravio da doda nulu na 2 ili stvarno kupuje svake dve godine auto za 200 evra, pa taman kada se prethodni totalno raspadne kupuje drugi. Hamletovska dilema.

Gradimir

pre 3 godine

Za "1000 km" argument. Bjorn Nyland ima kanal na YT gde ima i test na 1000 km za EV. Najbrži je Teslin Model 3 Performance - ispod 10 sati sa sve punjenjem. 3 su razloga: efikasnost, brzina punjenja, gustina mreže punjača. Na tih 1000 km, ako krene sa punom baterijom, stao bi 4 puta po 15-ak minuta. Pričam iz sećanja, može se proveriti, a ima i link ka tabeli na Google doc gde su složeni podaci za sva testirana vozila.

Besan zbog raznih GTR-ovaca

pre 3 godine

@GTR
"Joj da mi je da vozam neki V8 benzinac pa da grmi iza, osmeh mi ne bi silazio sa lica."
(GTR, 22. novembar 2020 18:12)

Joj da mi je da skinem osmeh sa lica raznim GTR-ovcima što bi da grme u mom kraju da čovek ne može normalno da živi.
Da li bi voleli da to neko radi pred njihovom kućom?
Dođu iz neke svoje nedođije da se iživljavaju nad drugima ne bi li oni uživali u tome kako njihovo čedo od auta pravi veliku buku i njima nabacuje osmeh na lice.
Tako bih žestoko kažnjavao svakoga ko pravi buku da mu stvarno ne bi bilo do osmeha.
U ovom pogledu e-automobili su pravo olakšanje.

123

pre 3 godine

Struja će morati da poskupi, a ovo znači da će gradnja nuklearki da se vrati, u suprotnom el.energija ide gore. Izgleda da je genracija 5 spremna, a možda čak i modularne nuklearne elektrane.

Peugeot

pre 3 godine

Imam 40 godina, zivim u Srbiji, za sada. Ako pozivim jos 30 godina, znaci da cu voziti dizela do kraja. Ovo kazem ne iz inata, vec iz realno sagledane buducnosti. Uz to nameravam da pravilno odrzavam auto, ne skidam DPF filter i postujem sve odredbe. Na zadnjem tehnickom su mi rekli da svoj auto mogu da stavim slobodno u spavacu sobu i da spavam mirno, sto se tice izduvnih gasova. Sportski pozdrav za sve ljubitelje dizel motora, a i za mrzitelje...

Svasta!

pre 3 godine

"zamislite formule na struju?al ce to biti zanimljivo za gledanje(bez prepoznatljivog zvuka formule)kao pecanje u bunaru!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (panke, 22. novembar 2020 20:51)"

A zasto da zamisljam kada to vec postoji? I imaju prenosi trka E formule za svetski sampionat na Sport kanalu.

rale lav galamdzija

pre 3 godine

@Andrija

E sad jos samo proveri da li im je dovoljno to sto proizvedu.
Drug, nemaju el. en. ni za sebe po postojecoj potrosnji, pa uveliko uvoze. Potrosnja svakom godinom raste, a resursi u EU sve tanji, videcemo, kako ce se uklopiti el. vozila u celu pricu.
Ima i lep dokumentarac na temu obnovljivih izvora el. en. Planet of the humans.

Paradox

pre 3 godine

@Jaretino
Ne znam da li ćeš povjerovati ali:
1. Ima nas koji zarađujemo mnogo više od 300€ i to ograničenim srpskim mozgom,a ne kriminalom.
2. Ima nas čak i koji kupujemo kola koja želimo svake 2 godine i ne gledamo na cijenu istih,niti nas mnogo tangira koliko je registracija,potrošnja i održavanje,da li je nov, polovan i na koje gorivo ide.
3. Postoje neki od nas koji voze dizele čisto da nerviraju vas koji se ložite na benzin.
4. Ima nas koji smo Srbi,a ne mrzimo druge koji to nisu i ne idemo po njihovim portalima da ih pljuvamo. Pojedine žalimo jer njihova mržnja je odraz njihovog malog... A ne bi ti to shvatio.
5. Ima nas i koji preziremo jeftine kopije Toyota-e, kao što je npr. Elantra.
Pozdrav svim dobrim ljudima.

Papillon

pre 3 godine

Zašto stalno pominjete ugalj kad se u EU ugalj ne koristi više za proizvodnju el. eng.
Jednostavno nuklearna energija je budućnost, primarna energija kosmosa.

CLS

pre 3 godine

Tesla je najavio do 2023 godine model koji ce cenovno biti oko $25K ili ispod. To ce biti kraj SUS motora. U mega fabrici u Berlinu proizvodice se Tesle na novo platformi gde je donje kuciste automobila izliveno iz jednog komada sa prostorom za baterije. Masine i proces su nova tehnologija. Takodje, u Berlinu ce po prvi put biti ugradjivane nove, 4860 baterije. Bice to veliki izazov nemackim proizvodjacima. Sa mega fabrikama u Nevadi, Teksasu, Njujorku, Kini i Berlinu, Tesla ce imati ogromne proizvodne kapacitete. Radi se uveliko i na reciklazi starih baterija. Ne treba zaboraviti kineski Nio, americki Lucid, Rivian idr. Za par godina bice neisplativo kupovati auto sa SUS motorom jer nece biti preprodajnog trzista. U Kaliforniji su u nekim oblastima obavezni solarni kolektori na kucama od 2022 godine sa 100% subvencijom drzave za pocetak. Novogradnja u celoj Kaliforniji vec sada ima obavezu da plan kuce bude dizajniran i pozicioniran da prihvati solarne panele. Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a nove mere ce omoguciti i izvoz iste bez obzira na porast EV automobila. Srbija bi trebalo da krene sa strateskim pripremama i planovima za nadolazece promene u auto industriji. Ako se ne prilagodimo, kukacemo za 10 godina kako svet vozi elektricne aute a mi izrabljene benzince koje necemo imati kome da prodamo. ali kao i sve do sada, prvo dobro podcenimo promene, onda sve koji te promene prihvate nazovemo ovcama, pa se ubedimo da smo pametniji od pametnog sveta i na kraju dolazi realnost koju zdusno odbijemo da prihvatimo.
(Drnch, 22. novembar 2020 18:32)


Elone ti si ?

C i n i k

pre 3 godine

@Vozač

Koja EU? Ovde je reč o Velikoj Britaniji, koja već neko vreme nije u EU.(nowave7, 22. novembar 2020 18:58)
Naravno da formalno nije, ali primenjeje sve propise i načela usvojena dok je bila.
(Vozač, 22. novembar 2020 19:24


Ahmmm...pa Eng je upravo da nbi ni primenjivala nsta od EU direktiva, i otisla..
ENG je stara demokratija i kolevka vladavine prava, ntrba njima Brisel da bi funkcionisali..

tesla

pre 3 godine

Preko 2000km od mog mesta boravka do Srbije i rodnog grada. Dva dana u jednom pravcu, 1000km prespavamo u hotelu i ostalih 1000 i.. Km. na prvom mestu bezbednost i ugodnost putovanja. Neko ce reci sto ne putujes avionom, imam svoje razloge. Sada, nasta bi licilo i koliko bi trajalo moje putovanje sa elektricnim automobilom? Sto se mene tice elektricni nikad, ostali kako hoce

gagi

pre 3 godine

Hronican problem gomile ljudi, narocito vas mladjih, je da ne citate pazljivo i do kraja! Lepo pise, u Engleskoj, prestaje prodaja NOVIH automobila od 2030! Dakle, onaj ko kupi nov automobil 2029, mocice najnormalnije da ga vozi i dalje! Takodje, mocice da se kupe polovni. Ne prestaju da postoje SUS motori od tog datuma, narocito ne kod nas! Jos jako dugo cemo se vozati sa ovim trovacima, nazalost, jer cemo poslednji imati mrezu punjaca i para za kupovinu EV!

Опруга

pre 3 godine

Ауто ће да иде на струју која се иначе добија сагоревањем, најчешће угља. Мотор са удаљеним сагоревањем...

jaretina, zimi manje u crkve

pre 3 godine

Мотор са удаљеним сагоревањем...
(Опруга, 22. novembar 2020 20:14)

tako i treba da bude.
a ne kao sada, sagorevanje i dim pravo u pluća onom 3 metra iza.
vidiš kako je sve lepo osmišljeno za tvoje dobro, da ne dobiješ rak pluća?
zahvali se džonsonu što ćeš verovatno videti svoje unučiće.
engleska je to, najpametnija uvek bila, a pogotovo ih krenulo od kako su popalili sve one crkve za sedam dana.

Crni Pas

pre 3 godine

Elektromotor ima daleko veću iskoristivost od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Uostalom čak i dizel lokomotive ne pokreće dizel motor nego isti služi samo kao generator električne energije. I upravo je tu i najveća mana elekrtričnog pokretanja vozila. Električna energija se mora dobiti pretvaranjem iz drugih oblika energije. Ovo što se danas nudi kao nekakva "zelena" zamena automobila i što alavi "progresivci" guraju na sva zvona zakonskim odredbama, su samo predimenzionisane igračke na baterije (koje su sve samo ne ekološke).
Dakle sve dok se ne pronađe način da se el. energija za pkretanje elektromotora ne stvara u samom vozilu, sve ovo je samo jedna najobičnija prevara.

Ps. Da su umesto u istraživanja N polova i rodova, manipulaciju svesti putem medija i kontra znanja, progresivisti ulagali u prava naučna istraživanja, možda bi smo sada pune dve decenije nakon 2000 imali prava električna vozila, nezavisna od baterija, pokretana reaktorima. Ali, preče je bilo mlatiti praznu slamu i zavoditi fensere nego li stvarno razvijati nauku.

Vozač

pre 3 godine

@Vozač

Koja EU? Ovde je reč o Velikoj Britaniji, koja već neko vreme nije u EU.(nowave7, 22. novembar 2020 18:58)
Naravno da formalno nije, ali primenjeje sve propise i načela usvojena dok je bila.

jaretina, zima sve do 2030

pre 3 godine

braćo srbi,
što se vi nešto sekirate i uzbuđujete. čitajući ovu kuknjavu čovek može da dobije utisak:
1. da imate milijarde u akcijama fosilnih kompanija
2. da vozite v12 bentlije pa kukate što ih više neće moći kupiti?!?

za vas nema nikakvih promena. 2020, 2030, 2040te vi ćete i dalje zarađivati 300€, vozićete krševe do 3000€. kakve veze ima da li je fosil ili ev? šta će se razlikovati tada i sada za vas, vaša budućnost je sigurna.

ustvari pogrešio sam, 2 stvari će se razlikovati. iako ćete i dalje puniti za jednu crvenu, EV za jednu crvenu ide do grčke. iako će biti leš EV, neće vući 5 metara crnog dima, nećete umirati od raka pluća.

pa što se onda uzbuđujete? biće vam bolje. ima ko razmišlja za vas i vaše dobro, braćo srbi.

ZMN

pre 3 godine

Ne znam kako je tamo ali znam da kod nas takav potez ne bi imao smisla, na stranu sto nemamo ni novac.
Da bi EV bilo ekolosko potrebno je prvo obezbediti 100% struje iz obnovljivih izvora i obezbediti reciklazu baterija, i na kraju iskopavati na ekoloski nacin sve ono od cega se prave baterije.

Andrija

pre 3 godine

@Смрда
Skoro nista od toga sto si naveo nije tacno. U UK su pogasili sve na ugalj, poslednje u EU se gase. proizvodnja iz obnovljivih nekad dostize i do 40% i dalje ce se povecavati. Ostatak ide iz gasa i nuklearnih koji prakticno ne zagadjuju. Posle 2030 bice i do 70% iz obnovljivih.
Inace meni se vise hidrogen dopada al baterije idu pa idu tu nema zaustavljanja.

Опруга

pre 3 godine

Za prethodnih 5 godina sam 10ak puta seo u kola, jer jednostavno me mrzi da vozim, nikad nisam ni voleo i imam položeno zbog roditelja koji su insistirali na tome. Ali otkako sam otkrio ovu sekciju volim da čitam komentare i sladim svoju dušu nad raspravama kako će dizeli isčeznuti, kako su EV propast dugoročno i slično.
(Samo vas posmatram, 22. novembar 2020 17:09)

Ja lično, za razliku od tebe, baš volim da imam auto, da ga registrujem svake godine, sipam gorivo, popravljam ga, servisiram redovno. I da svaki dan pet puta mislim gde da ga parkiram. Ne znaš šta propuštaš...

EU Citizen

pre 3 godine

Ovo se zove, kratko i jasno, autodestruktivnost, sami sebi prave ogromne troškove, koji će im potkopati i rast i kompetitivnost, bez ikakvih pojmljivih razloga, jer klimatsko alarmistočka lupetanja svakako nisu razlog, a zagađenje iz savremenih SUS mitora je zanemarljivo. Džonson se pokazao kao oportunista i beskičmenjak prvog reda i verovatno najveće političko razočaranje decenije. Još ako pristane na ucenjivanja briselskih i berlinskih komunjara oko Brexita, slika prodane, demagoške, lažno desničarske kreature biće kompletna.

пера

pre 3 godine

Како нас капиталистичке битанге полако уводе у нову индустријску револуцију. То је њихово ново нормално које западна медијска машинерија сервира народу. Ковид им је послужио само да народу мало скрену пажњу људима док не поставе ствари. Забраниће кеш и аутомобиле са унутрашњим сагоревањем. У причу о климатским променама и корони више нико неверује. Једине промене су те да се сиротињи одузме све.

Brdjanin

pre 3 godine

@ Džej

Ti imaš ozbiljan problem sa razumevanjem onoga što pročitaš, ako uopšte čitaš ceo tekst.

Niko ne spominje da će industrija stati ili svet prestati da se okreće, samo da se neće kod njih (Engleskoj) prodavati novi automobili sa SUS motorima.
Industrija će nastaviti da proizvodi kola, samo će se prebaciti na elektro pogon.

Drnch

pre 3 godine

Tesla je najavio do 2023 godine model koji ce cenovno biti oko $25K ili ispod. To ce biti kraj SUS motora. U mega fabrici u Berlinu proizvodice se Tesle na novo platformi gde je donje kuciste automobila izliveno iz jednog komada sa prostorom za baterije. Masine i proces su nova tehnologija. Takodje, u Berlinu ce po prvi put biti ugradjivane nove, 4860 baterije. Bice to veliki izazov nemackim proizvodjacima. Sa mega fabrikama u Nevadi, Teksasu, Njujorku, Kini i Berlinu, Tesla ce imati ogromne proizvodne kapacitete. Radi se uveliko i na reciklazi starih baterija. Ne treba zaboraviti kineski Nio, americki Lucid, Rivian idr. Za par godina bice neisplativo kupovati auto sa SUS motorom jer nece biti preprodajnog trzista. U Kaliforniji su u nekim oblastima obavezni solarni kolektori na kucama od 2022 godine sa 100% subvencijom drzave za pocetak. Novogradnja u celoj Kaliforniji vec sada ima obavezu da plan kuce bude dizajniran i pozicioniran da prihvati solarne panele. Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a nove mere ce omoguciti i izvoz iste bez obzira na porast EV automobila. Srbija bi trebalo da krene sa strateskim pripremama i planovima za nadolazece promene u auto industriji. Ako se ne prilagodimo, kukacemo za 10 godina kako svet vozi elektricne aute a mi izrabljene benzince koje necemo imati kome da prodamo. ali kao i sve do sada, prvo dobro podcenimo promene, onda sve koji te promene prihvate nazovemo ovcama, pa se ubedimo da smo pametniji od pametnog sveta i na kraju dolazi realnost koju zdusno odbijemo da prihvatimo.

Смрда

pre 3 godine

Па сутра могу да помере на 2050-у. Глупости! Електрични аутомобили раде на струју која се у свету 65% добија сагоревањем, углавном угља, а губици од уноса до потрошача су преко 60%. То је као да иду на угаљ, и при том ложите дупло више него што ауту треба.

S TRONE

pre 3 godine

Super još samo da ukinu novac, granice, političare, gmo, sejanje oblaka, nuklearnu energiju, atomske bombe, Ruse, Kineze, koronu, sidu, mobilne telefone, 5-6G,i sve rešeno....

Samo vas posmatram

pre 3 godine

Za prethodnih 5 godina sam 10ak puta seo u kola, jer jednostavno me mrzi da vozim, nikad nisam ni voleo i imam položeno zbog roditelja koji su insistirali na tome. Ali otkako sam otkrio ovu sekciju volim da čitam komentare i sladim svoju dušu nad raspravama kako će dizeli isčeznuti, kako su EV propast dugoročno i slično.

hemodroid

pre 3 godine

To jos nije sigurno posto je istrazivanje pokazalo da samo jedna trecina engleza moze da priusti da kupi nov, cak i najjeftiniji, elektricni automobil.

Kobaja Grande

pre 3 godine

Diskutabilno. Najavljeni Euro7 od 2025. je dovoljno cist da se plugin hibridi ostave u proizvodnji i prometu. 30g CO2/km nije mnogo. Toliko indirektno zagadjuju i cisto elektricni automobili.

jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video.

pre 3 godine

super vest.
sad će sve što su planirali za njih preusmeriti kod nas pa će da pojeftine.

Vozač

pre 3 godine

Pre će hleb biti tri dinara u Srbiji, nego ovo. Mere su jednostavno nerealne. Eu birokratija koja ne izlazi iz službenih limuzina i aviona misli da je popila svu pamet sveta. Zajedno sa ovim hipsterom koji glumi eko biciklistu.

пера

pre 3 godine

Како нас капиталистичке битанге полако уводе у нову индустријску револуцију. То је њихово ново нормално које западна медијска машинерија сервира народу. Ковид им је послужио само да народу мало скрену пажњу људима док не поставе ствари. Забраниће кеш и аутомобиле са унутрашњим сагоревањем. У причу о климатским променама и корони више нико неверује. Једине промене су те да се сиротињи одузме све.

Vozač

pre 3 godine

Pre će hleb biti tri dinara u Srbiji, nego ovo. Mere su jednostavno nerealne. Eu birokratija koja ne izlazi iz službenih limuzina i aviona misli da je popila svu pamet sveta. Zajedno sa ovim hipsterom koji glumi eko biciklistu.

Drnch

pre 3 godine

Tesla je najavio do 2023 godine model koji ce cenovno biti oko $25K ili ispod. To ce biti kraj SUS motora. U mega fabrici u Berlinu proizvodice se Tesle na novo platformi gde je donje kuciste automobila izliveno iz jednog komada sa prostorom za baterije. Masine i proces su nova tehnologija. Takodje, u Berlinu ce po prvi put biti ugradjivane nove, 4860 baterije. Bice to veliki izazov nemackim proizvodjacima. Sa mega fabrikama u Nevadi, Teksasu, Njujorku, Kini i Berlinu, Tesla ce imati ogromne proizvodne kapacitete. Radi se uveliko i na reciklazi starih baterija. Ne treba zaboraviti kineski Nio, americki Lucid, Rivian idr. Za par godina bice neisplativo kupovati auto sa SUS motorom jer nece biti preprodajnog trzista. U Kaliforniji su u nekim oblastima obavezni solarni kolektori na kucama od 2022 godine sa 100% subvencijom drzave za pocetak. Novogradnja u celoj Kaliforniji vec sada ima obavezu da plan kuce bude dizajniran i pozicioniran da prihvati solarne panele. Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a nove mere ce omoguciti i izvoz iste bez obzira na porast EV automobila. Srbija bi trebalo da krene sa strateskim pripremama i planovima za nadolazece promene u auto industriji. Ako se ne prilagodimo, kukacemo za 10 godina kako svet vozi elektricne aute a mi izrabljene benzince koje necemo imati kome da prodamo. ali kao i sve do sada, prvo dobro podcenimo promene, onda sve koji te promene prihvate nazovemo ovcama, pa se ubedimo da smo pametniji od pametnog sveta i na kraju dolazi realnost koju zdusno odbijemo da prihvatimo.

gagi

pre 3 godine

Hronican problem gomile ljudi, narocito vas mladjih, je da ne citate pazljivo i do kraja! Lepo pise, u Engleskoj, prestaje prodaja NOVIH automobila od 2030! Dakle, onaj ko kupi nov automobil 2029, mocice najnormalnije da ga vozi i dalje! Takodje, mocice da se kupe polovni. Ne prestaju da postoje SUS motori od tog datuma, narocito ne kod nas! Jos jako dugo cemo se vozati sa ovim trovacima, nazalost, jer cemo poslednji imati mrezu punjaca i para za kupovinu EV!

Kobaja Grande

pre 3 godine

Diskutabilno. Najavljeni Euro7 od 2025. je dovoljno cist da se plugin hibridi ostave u proizvodnji i prometu. 30g CO2/km nije mnogo. Toliko indirektno zagadjuju i cisto elektricni automobili.

Опруга

pre 3 godine

Za prethodnih 5 godina sam 10ak puta seo u kola, jer jednostavno me mrzi da vozim, nikad nisam ni voleo i imam položeno zbog roditelja koji su insistirali na tome. Ali otkako sam otkrio ovu sekciju volim da čitam komentare i sladim svoju dušu nad raspravama kako će dizeli isčeznuti, kako su EV propast dugoročno i slično.
(Samo vas posmatram, 22. novembar 2020 17:09)

Ja lično, za razliku od tebe, baš volim da imam auto, da ga registrujem svake godine, sipam gorivo, popravljam ga, servisiram redovno. I da svaki dan pet puta mislim gde da ga parkiram. Ne znaš šta propuštaš...

Опруга

pre 3 godine

Ауто ће да иде на струју која се иначе добија сагоревањем, најчешће угља. Мотор са удаљеним сагоревањем...

Peugeot

pre 3 godine

Imam 40 godina, zivim u Srbiji, za sada. Ako pozivim jos 30 godina, znaci da cu voziti dizela do kraja. Ovo kazem ne iz inata, vec iz realno sagledane buducnosti. Uz to nameravam da pravilno odrzavam auto, ne skidam DPF filter i postujem sve odredbe. Na zadnjem tehnickom su mi rekli da svoj auto mogu da stavim slobodno u spavacu sobu i da spavam mirno, sto se tice izduvnih gasova. Sportski pozdrav za sve ljubitelje dizel motora, a i za mrzitelje...

jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video.

pre 3 godine

super vest.
sad će sve što su planirali za njih preusmeriti kod nas pa će da pojeftine.

EU Citizen

pre 3 godine

Ovo se zove, kratko i jasno, autodestruktivnost, sami sebi prave ogromne troškove, koji će im potkopati i rast i kompetitivnost, bez ikakvih pojmljivih razloga, jer klimatsko alarmistočka lupetanja svakako nisu razlog, a zagađenje iz savremenih SUS mitora je zanemarljivo. Džonson se pokazao kao oportunista i beskičmenjak prvog reda i verovatno najveće političko razočaranje decenije. Još ako pristane na ucenjivanja briselskih i berlinskih komunjara oko Brexita, slika prodane, demagoške, lažno desničarske kreature biće kompletna.

Svasta!

pre 3 godine

"zamislite formule na struju?al ce to biti zanimljivo za gledanje(bez prepoznatljivog zvuka formule)kao pecanje u bunaru!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (panke, 22. novembar 2020 20:51)"

A zasto da zamisljam kada to vec postoji? I imaju prenosi trka E formule za svetski sampionat na Sport kanalu.

Paradox

pre 3 godine

@Jaretino
Ne znam da li ćeš povjerovati ali:
1. Ima nas koji zarađujemo mnogo više od 300€ i to ograničenim srpskim mozgom,a ne kriminalom.
2. Ima nas čak i koji kupujemo kola koja želimo svake 2 godine i ne gledamo na cijenu istih,niti nas mnogo tangira koliko je registracija,potrošnja i održavanje,da li je nov, polovan i na koje gorivo ide.
3. Postoje neki od nas koji voze dizele čisto da nerviraju vas koji se ložite na benzin.
4. Ima nas koji smo Srbi,a ne mrzimo druge koji to nisu i ne idemo po njihovim portalima da ih pljuvamo. Pojedine žalimo jer njihova mržnja je odraz njihovog malog... A ne bi ti to shvatio.
5. Ima nas i koji preziremo jeftine kopije Toyota-e, kao što je npr. Elantra.
Pozdrav svim dobrim ljudima.

jaretina, zima sve do 2030

pre 3 godine

braćo srbi,
što se vi nešto sekirate i uzbuđujete. čitajući ovu kuknjavu čovek može da dobije utisak:
1. da imate milijarde u akcijama fosilnih kompanija
2. da vozite v12 bentlije pa kukate što ih više neće moći kupiti?!?

za vas nema nikakvih promena. 2020, 2030, 2040te vi ćete i dalje zarađivati 300€, vozićete krševe do 3000€. kakve veze ima da li je fosil ili ev? šta će se razlikovati tada i sada za vas, vaša budućnost je sigurna.

ustvari pogrešio sam, 2 stvari će se razlikovati. iako ćete i dalje puniti za jednu crvenu, EV za jednu crvenu ide do grčke. iako će biti leš EV, neće vući 5 metara crnog dima, nećete umirati od raka pluća.

pa što se onda uzbuđujete? biće vam bolje. ima ko razmišlja za vas i vaše dobro, braćo srbi.

Смрда

pre 3 godine

Па сутра могу да помере на 2050-у. Глупости! Електрични аутомобили раде на струју која се у свету 65% добија сагоревањем, углавном угља, а губици од уноса до потрошача су преко 60%. То је као да иду на угаљ, и при том ложите дупло више него што ауту треба.

hemodroid

pre 3 godine

To jos nije sigurno posto je istrazivanje pokazalo da samo jedna trecina engleza moze da priusti da kupi nov, cak i najjeftiniji, elektricni automobil.

CLS

pre 3 godine

Tesla je najavio do 2023 godine model koji ce cenovno biti oko $25K ili ispod. To ce biti kraj SUS motora. U mega fabrici u Berlinu proizvodice se Tesle na novo platformi gde je donje kuciste automobila izliveno iz jednog komada sa prostorom za baterije. Masine i proces su nova tehnologija. Takodje, u Berlinu ce po prvi put biti ugradjivane nove, 4860 baterije. Bice to veliki izazov nemackim proizvodjacima. Sa mega fabrikama u Nevadi, Teksasu, Njujorku, Kini i Berlinu, Tesla ce imati ogromne proizvodne kapacitete. Radi se uveliko i na reciklazi starih baterija. Ne treba zaboraviti kineski Nio, americki Lucid, Rivian idr. Za par godina bice neisplativo kupovati auto sa SUS motorom jer nece biti preprodajnog trzista. U Kaliforniji su u nekim oblastima obavezni solarni kolektori na kucama od 2022 godine sa 100% subvencijom drzave za pocetak. Novogradnja u celoj Kaliforniji vec sada ima obavezu da plan kuce bude dizajniran i pozicioniran da prihvati solarne panele. Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a nove mere ce omoguciti i izvoz iste bez obzira na porast EV automobila. Srbija bi trebalo da krene sa strateskim pripremama i planovima za nadolazece promene u auto industriji. Ako se ne prilagodimo, kukacemo za 10 godina kako svet vozi elektricne aute a mi izrabljene benzince koje necemo imati kome da prodamo. ali kao i sve do sada, prvo dobro podcenimo promene, onda sve koji te promene prihvate nazovemo ovcama, pa se ubedimo da smo pametniji od pametnog sveta i na kraju dolazi realnost koju zdusno odbijemo da prihvatimo.
(Drnch, 22. novembar 2020 18:32)


Elone ti si ?

S TRONE

pre 3 godine

Super još samo da ukinu novac, granice, političare, gmo, sejanje oblaka, nuklearnu energiju, atomske bombe, Ruse, Kineze, koronu, sidu, mobilne telefone, 5-6G,i sve rešeno....

Andrija

pre 3 godine

@Смрда
Skoro nista od toga sto si naveo nije tacno. U UK su pogasili sve na ugalj, poslednje u EU se gase. proizvodnja iz obnovljivih nekad dostize i do 40% i dalje ce se povecavati. Ostatak ide iz gasa i nuklearnih koji prakticno ne zagadjuju. Posle 2030 bice i do 70% iz obnovljivih.
Inace meni se vise hidrogen dopada al baterije idu pa idu tu nema zaustavljanja.

Dragan

pre 3 godine

Onima koji se "brinu" šta će biti sa kombijima i kamionima kada se pređe na električni pogon da ukratko objasnim: Što je vozilo veće, ima mesta za veću bateriju i veći domet. Za kamion koji ima nosivost od 20 tona, svejedno je da li će imati jednu tonu veću bateriju.

Litijumske baterije se nigde ne bacaju, već se recikliraju i to preko 90%.

Svi polako gase termoelektrane, tako da će ih za desetak godina biti vrlo malo.

Električni automobili ne zagađuju vazduh tamo gde ljudi žive.

Azotnih oksida (NOx), koji su veoma kancerogeni, nema u prirodi. Stvaraju se pod visokom temperaturom i pritiskom u dizel motorima.

Nego, bolje je da se brinemo oko toga da nam privreda i zarade što više rastu da možemo svi kupimo električne automobile.

Samo vas posmatram

pre 3 godine

Za prethodnih 5 godina sam 10ak puta seo u kola, jer jednostavno me mrzi da vozim, nikad nisam ni voleo i imam položeno zbog roditelja koji su insistirali na tome. Ali otkako sam otkrio ovu sekciju volim da čitam komentare i sladim svoju dušu nad raspravama kako će dizeli isčeznuti, kako su EV propast dugoročno i slično.

Brdjanin

pre 3 godine

@ Džej

Ti imaš ozbiljan problem sa razumevanjem onoga što pročitaš, ako uopšte čitaš ceo tekst.

Niko ne spominje da će industrija stati ili svet prestati da se okreće, samo da se neće kod njih (Engleskoj) prodavati novi automobili sa SUS motorima.
Industrija će nastaviti da proizvodi kola, samo će se prebaciti na elektro pogon.

tesla

pre 3 godine

Preko 2000km od mog mesta boravka do Srbije i rodnog grada. Dva dana u jednom pravcu, 1000km prespavamo u hotelu i ostalih 1000 i.. Km. na prvom mestu bezbednost i ugodnost putovanja. Neko ce reci sto ne putujes avionom, imam svoje razloge. Sada, nasta bi licilo i koliko bi trajalo moje putovanje sa elektricnim automobilom? Sto se mene tice elektricni nikad, ostali kako hoce

Crni Pas

pre 3 godine

Elektromotor ima daleko veću iskoristivost od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Uostalom čak i dizel lokomotive ne pokreće dizel motor nego isti služi samo kao generator električne energije. I upravo je tu i najveća mana elekrtričnog pokretanja vozila. Električna energija se mora dobiti pretvaranjem iz drugih oblika energije. Ovo što se danas nudi kao nekakva "zelena" zamena automobila i što alavi "progresivci" guraju na sva zvona zakonskim odredbama, su samo predimenzionisane igračke na baterije (koje su sve samo ne ekološke).
Dakle sve dok se ne pronađe način da se el. energija za pkretanje elektromotora ne stvara u samom vozilu, sve ovo je samo jedna najobičnija prevara.

Ps. Da su umesto u istraživanja N polova i rodova, manipulaciju svesti putem medija i kontra znanja, progresivisti ulagali u prava naučna istraživanja, možda bi smo sada pune dve decenije nakon 2000 imali prava električna vozila, nezavisna od baterija, pokretana reaktorima. Ali, preče je bilo mlatiti praznu slamu i zavoditi fensere nego li stvarno razvijati nauku.

Papillon

pre 3 godine

Zašto stalno pominjete ugalj kad se u EU ugalj ne koristi više za proizvodnju el. eng.
Jednostavno nuklearna energija je budućnost, primarna energija kosmosa.

realno

pre 3 godine

Ok.
Hajmo malo matematike.
Uzmimo za primer profesora srednje skole u Nemackoj. Bruto plata 5600 evra.
Rata recimo 1000 evra. Puta 12 meseci, to je 12k evra. Znaci za 3 godine to je recimo tesla 3.
Za 3 godine sa cetvrtinom plate.
Sada razmotrimo nas slucaj. Neka je cetvrtina plate 150 evra (ovo je verovatno vise nego sto jeste - ne znam tacan podatak). Za godinu to je 1800 evra. Znaci treba 20 godina.
Poenta - za njih je to ok. Za nas - izaberite termin koji ce opisati razmere komedije.

Ovde je bre san bilo kakav nov auto. Osim za one lopine koje su u "kombinaciji".

IG

pre 3 godine

@drnch
"...Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a..."

Kaliforniju uvozi struju naveliko iz British columbia, Canada.

Solarni paneli imaju životni vek do 10 godina. Zamena nije jeftina. Da li će vlasnici kuća biti u obavezi da ih zamene ili održavaju? Probably not.

Ja sam vise puta probao da nađem računicu u instalaciji solarnih panela. Nisam je našao. Cena jeste pala ali nedovoljno da bi bilo isplativo. Isto tako ne mogu da je nađem u kupovini ev.

Dante

pre 3 godine

Ovi Maskovci sto tvrde da nuklearna elektrana nezagadjuje. Jeste dok se nedesi neki novi Chernobyl. A onda batice ima dvoglav da vozas EV jedno bar 1.000.000 godina.

jaretina, zimi manje u crkve

pre 3 godine

Мотор са удаљеним сагоревањем...
(Опруга, 22. novembar 2020 20:14)

tako i treba da bude.
a ne kao sada, sagorevanje i dim pravo u pluća onom 3 metra iza.
vidiš kako je sve lepo osmišljeno za tvoje dobro, da ne dobiješ rak pluća?
zahvali se džonsonu što ćeš verovatno videti svoje unučiće.
engleska je to, najpametnija uvek bila, a pogotovo ih krenulo od kako su popalili sve one crkve za sedam dana.

Vozač

pre 3 godine

@Vozač

Koja EU? Ovde je reč o Velikoj Britaniji, koja već neko vreme nije u EU.(nowave7, 22. novembar 2020 18:58)
Naravno da formalno nije, ali primenjeje sve propise i načela usvojena dok je bila.

Lala iz Banata

pre 3 godine

(Paradox, 22. novembar 2020 22:06)

Evo klasičnog internet ratnika koji kupuje auto svake dve godine. Budući da sam se rodio u ovoj državi i veći deo života sam proveo u istoj, pomalo poznajem domaće prilike i neprilike, dvoumim se samo da li je ovaj zaboravio da doda nulu na 2 ili stvarno kupuje svake dve godine auto za 200 evra, pa taman kada se prethodni totalno raspadne kupuje drugi. Hamletovska dilema.

ZMN

pre 3 godine

Ne znam kako je tamo ali znam da kod nas takav potez ne bi imao smisla, na stranu sto nemamo ni novac.
Da bi EV bilo ekolosko potrebno je prvo obezbediti 100% struje iz obnovljivih izvora i obezbediti reciklazu baterija, i na kraju iskopavati na ekoloski nacin sve ono od cega se prave baterije.

Gradimir

pre 3 godine

Solarni paneli! Struja iz panela na veliko je pala ispod 2 centa. Dakle, da smo pametni, pa da država stane iza investicije, i da dozvoli svakom građaninu da učestvuje u njoj, pa da instaliramo panele na svakoj pogodnoj površini po gradovima, dakle tamo gde se najviše i troši. Mogli bi da sami sebi proizvedemo dovoljno struje za kompletan saobraćaj, da ukinemo zavisnost od uvozne nafte i gasa i, usput, imamo mnogo čistije okruženje. Da, verujem u Deda Mraza, više nego u Babarogu.

Cinique

pre 3 godine

Nama je svejedno. I kada ne bude automobila na naftu, Rusima ćemo morati da poklonimo EPS i monopol na proizvodnju i distribuciju električne energije. Kao što je urađeno sa NIS-om.

A Srbi će i onda da se pitaju dokle će da voze polovnjake u kojima je Švaba prdeo? Pa, zauvek. Zato "braća Rusi" voze nove automobile, a Srbima puno srce od sreće.

zvoki

pre 3 godine

Gluposti nevidjene..Tesla je do sada prodao 300 k automobila a Tojota za isti vremenski period 10 miliona a to je samo jedan proizvodjac prvo i prvo na Planeti nema dovoljno kobalta da bi postojece Baterije naomestile broj potrebnih automobila sto se tice zamene..ova vest je glupost i samo propaganda...

rale lav galamdzija

pre 3 godine

@Andrija

E sad jos samo proveri da li im je dovoljno to sto proizvedu.
Drug, nemaju el. en. ni za sebe po postojecoj potrosnji, pa uveliko uvoze. Potrosnja svakom godinom raste, a resursi u EU sve tanji, videcemo, kako ce se uklopiti el. vozila u celu pricu.
Ima i lep dokumentarac na temu obnovljivih izvora el. en. Planet of the humans.

Samo ložika

pre 3 godine

@пера belosvetska zavera da Srbin više ne može ići na dizlo. Gde baš u najbolniju tačku da nas dirnu. Kako ćemo onda dobijati rak pluća kad nam pokvareni kapitalisti plasiraju priču o "prljavom" dizelu?

C i n i k

pre 3 godine

@Vozač

Koja EU? Ovde je reč o Velikoj Britaniji, koja već neko vreme nije u EU.(nowave7, 22. novembar 2020 18:58)
Naravno da formalno nije, ali primenjeje sve propise i načela usvojena dok je bila.
(Vozač, 22. novembar 2020 19:24


Ahmmm...pa Eng je upravo da nbi ni primenjivala nsta od EU direktiva, i otisla..
ENG je stara demokratija i kolevka vladavine prava, ntrba njima Brisel da bi funkcionisali..

miljojko

pre 3 godine

Pozdrav zelenasima, ne postoji razlika izmedju mene zagadjivaca i vas prirodnjaka. U smislu da sam se ja davno pomirio sa tim da nemogu nista da ucinim povodom zagadjenja zivotne okoline i necinim nista povodom toga naprotiv. I vas zelenasa od kojih 98% kuckaju samo po tastaturi i kunu se u majku zemlju i njenu zastitu. Svatite jednom, sve dok nebude doslo do revolucijskog iskoraka u pronalazenju novog ekoloskog izvora energije npr. hladna fuzija, ili baterije enornog kapaciteta, ili ne daj boze Teslinog bezicnog prenosa E.E. Nista od ocuvanja zivotne okoline, to neka vam je stalno na pameti i vama i svima.

Paradox

pre 3 godine

@Hmmmm
Iliti Jaretino sa drugim nickom.
Ništa ne skidam sa auta, vozim nove. Vozio sam na sve pogone i sve vrste goriva koje su nam dostupne, ali najviše na dizel. Prosto se tako potrefilo. Nije mi bitno koji je pogon, gorivo ili koja je kubikaža. Kupujem ono što mi se ćefne. I ne mrzim ni one što voze starudije, ni benzince, ni plinjare, ni premijum, ni kopije, ni dizelaše, ni "elektraše". Smetaju mi samo oni koji me direktno ugrožavaju u saobraćaju, ali ako podignu ruku u znak izvinjenja odljutim se odmah. Nemam ništa protiv Elantre,samo te peckam jer imaš potrebu da se rugaš ljudima koji drugačije misle. A svi, valjda, imamo pravo na svoje mišljenje. A ovi što konstantno troluju na sve imaju problem sa... Ali ne bi ti to shvatio. Pozdrav svim dobrim ljudima.

Blago slepima i gluvima

pre 3 godine

@prelepe vesti za sve istinske ljubitelje zdrave prirode, da je srece pa da se i kod nas zabrane
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ne ide gas, 22. novembar 2020 16:22)


Bahahahaha
Pa da, inace struja za domacinstva i automobile se pravi od vazduha i sunca i uopste se ne zagadjuje priroda prilikom tog procesa. Bahaha

Neko spomenu F1 na struju. Postoji i katastrofa je za gledati(slusati), isto kao i MotoGP na struju. Kao trka trolejbusa sto rece jedan nas komentator:)

Besan zbog raznih GTR-ovaca

pre 3 godine

@GTR
"Joj da mi je da vozam neki V8 benzinac pa da grmi iza, osmeh mi ne bi silazio sa lica."
(GTR, 22. novembar 2020 18:12)

Joj da mi je da skinem osmeh sa lica raznim GTR-ovcima što bi da grme u mom kraju da čovek ne može normalno da živi.
Da li bi voleli da to neko radi pred njihovom kućom?
Dođu iz neke svoje nedođije da se iživljavaju nad drugima ne bi li oni uživali u tome kako njihovo čedo od auta pravi veliku buku i njima nabacuje osmeh na lice.
Tako bih žestoko kažnjavao svakoga ko pravi buku da mu stvarno ne bi bilo do osmeha.
U ovom pogledu e-automobili su pravo olakšanje.

Saki

pre 3 godine

Ovo ispiranje mozga idalje traje: elektricna vozila su sve samo ne "zelena". A sta ce sa tolikim baterijama i kako ce ih reciklirati, to niko nema pojma.

Paradox

pre 3 godine

@Lalo iz Banata
Nisam internet ratnik. Auto kupujem svake 2 (dvije,dve,две,two) godine. I njemačka i francuska i rumunska i japanska, pa čak i jedno naše. Kupujem šta mi odgovara. Ako neko pristaje da ga jašu za 200€ i da vozi auto zbog komšiluka, i da živi ne kako može već kako drugi žele- onda je to njegov problem. I tvoj, očigledno. Zarađujem dosta, nisam miljenik nijedne vlasti i o kriminalu znam što čujem iz vijesti. Imam i auto (2019.god)i motor(2020.god.) sa punim rezervoarima,ali najčešće koristim bicikl i idem pješke. Merak mi. Ne bahatim se. Iako mi može biti. A ti manje interneta i više njive. Možda i zaradiš nešto. Pozdrav svim dobrim ljudima.

af

pre 3 godine

Ауто ће да иде на струју која се иначе добија сагоревањем, најчешће угља. Мотор са удаљеним сагоревањем...
(Опруга, 22. novembar 2020 20:14)

Tako je. Umesto da sagorava u naseljenim mestima pored ljudi, sagorevanje je izmesteno iz naseljenih sredina i, u razvijenim drzavama, ublazeno filterima.

jaretina, zimi se manje zarađuje na žalost

pre 3 godine

људи дај да зарадимо паре да сви возимо на струју. Наша деца ће живети здравије.
(јоој, 23. novembar 2020 12:42)

naravno.
živeće duže jer će jesti: plodove mora, egzotično južno voće, organsku mangulicu, voziti se u EV ...

samo taj detalj vas malo zeza, to da se zarade pare, jedno 10 godina-

Hmmm

pre 3 godine

@(Paradox, 22. novembar 2020 22:06)

Smesan si. Nema razlog da nekog nervira dizel, vec crni oblak koji ostavljate iza sebe kada poskidate sve sto neki normalni ljudi stavili, pa se jos i hvalite kako auto ide bolje. Za vas je idealna kazna da udisete malo taj clean diesel kako rece jedan proizvodjac, zatvore vas u malu prostoriju i onda auspuh u istu da uzivate u dizelu. Drugo i toyota je isto kopija nekih drugih starijih brendova isto koliko je i hyundai kopija toyote. Trece svi znamo da se jaretina ne lozi na benzin vec na elektro, a do sad nije imao veliki izbor, moglo je samo ili benzin ili dizel, a znamo da dizel ne voli.

Jovan

pre 3 godine

@'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.
(Traktor, 23. novembar 2020 14:52)

Nisi rekao odakle si ti, ali ovo su podaci za Nemacku

In 2019, Germany generated electricity from the following sources: 29% coal, 25% wind, 14% nuclear, 10% natural gas, 9.1% solar, 8.7% biomass, 3.7% hydroelectricity.[

Jovan

pre 3 godine

Jos jedan podatak za Britaniju, nece prodavati vozila na prirodni gas, ali im je skoro 50% proizvodnje struje iz prirodnog gasa.

In 2019 the electricity sector's grid supply for the United Kingdom came from 43% fossil fuelled power (almost all from natural gas), 48.5% zero-carbon power (including 16.8% nuclear power and 26.5% from wind, solar and hydroelectricity), and 8% imports

mikki

pre 3 godine

Uporno pisem da je najveci svetski problem u zagadjivanju industrija.Automobili zagadjuju,ali ni priblizno koliko se politizovala prica.Sve je interes.

Gradimir

pre 3 godine

Za "1000 km" argument. Bjorn Nyland ima kanal na YT gde ima i test na 1000 km za EV. Najbrži je Teslin Model 3 Performance - ispod 10 sati sa sve punjenjem. 3 su razloga: efikasnost, brzina punjenja, gustina mreže punjača. Na tih 1000 km, ako krene sa punom baterijom, stao bi 4 puta po 15-ak minuta. Pričam iz sećanja, može se proveriti, a ima i link ka tabeli na Google doc gde su složeni podaci za sva testirana vozila.

Paradox

pre 3 godine

@Lala iz Banata

Pošto često putujem i u Banat odem relativno često, uvijek sam raspoložen da ti platim ručak, uvjerim te u ono što o sebi tvrdim i dam ti usmjerenje za vlastiti biznis. Ne moraš biti krpa za gaženje ili bot vlasti čitavog života.

Traktor

pre 3 godine

'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.

Ono sto se desava na ovom svetu nije istina

pre 3 godine

(Crni Pas, 22. novembar 2020 20:48)

Apsolutno tacna konstatacija. Elekticni automobili su ekoloski samo onoliko koliko je ekoloski nacin na koji je dobijena ta struja koja je napunila baterije. Ako je dobijena iz vetrogeneratora, solarnih celija ili hidrocentrala, to ima smisla. Ako je dobijena sagorevanjem nekog energenta, onda apsolutno nista nije uradjeno u cilju smanjenja zagadjenja. Naprotiv, dodat je jos jedan korak u vidu samih elektricnih vozila koja trebaju da se recikliraju kada te baterije propadnu. Da ne pricam o riziku gasenja pozara izazvanih baterijama...

Aspera

pre 3 godine

'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.
(Traktor, 23. novembar 2020 14:52)

Neki nemacki univerzitet je odradio studiju i zakljucili su da se vise zagadi vazduh dok se proizvede struje koliko treba autu da predje 1000km nego sto zagadi vazduh benzinski motor. Proracun su odradili na osnovu toga koliko se struje iz kog izvora proizvodi u Nemackoj. Takodje, mislim da su Madjari, odradili studiju o tome da su vetrenjace isplative samo u priobalju i na morima gde ima jakih vetrova dok su dublje na kopnu cisto pranje para. O tome koliko su MHE dobre i neefikasne necu ni da pocinjem. Dok su nuklearne ciste samo za visokorazvijene zemlje jer otpad odlazu u zemljama poput Srbije, Bosne, Albanije i slicnim jer bi nakon unistavanja ili pravilnog odlaganja nuklearnog otpada, koje kosta dosta, bilo poprilicno neprofitabilno proizvoditi struju na taj nacin.

napredni svet

pre 3 godine

Svatite jednom, sve dok nebude doslo do revolucijskog iskoraka u pronalazenju novog ekoloskog izvora energije npr. hladna fuzija, ili baterije enornog kapaciteta, ili ne daj boze Teslinog bezicnog prenosa E.E. Nista od ocuvanja zivotne okoline, to neka vam je stalno na pameti i vama i svima.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (miljojko, 23. novembar 2020 11:47)

Pozdrav od realiste. Samo najveći zanesenjaci mogu tvrditi da će se preko noći nešto promeniti ili da će buduće tehnologije postati omasovljene dokle god berze i cele države profitiraju od fosilnih goriva ALI postoji mogućnost da se lokalno zagađenje smanji počevši od vas "zagađivača" kao i od primenjivanja zakona u državi.
Apsolutnom zabranom svih motora koji ne ispunjavaju ekološke standarde i momentalnim isključivanjem iz saobraćaja do otklanjanja nedostataka (povađeni ili neispravni svi sistemi za filtriranje gasova) bi se smanjio broj otrovnih čestica koji sve žitelje države truje, ali bi to izazvalo zdravstvene probleme njihovim bahatim vlasnicima. Drugi korak jeste instaliranje novih filtera na sve elektrane, fabrike i ostale industrijske zagađivače. Treći korak bi bio uvođenje zabrane na određene materije kojima se ljudi greju. Četvrti korak bi bio uvođenje alternativnih načina proizvodnje struje vetrom, suncem ili hidroelektranom. Nije jednostavno ali jeste izvodljivo.

jaretina, zimi logika baš i ne radi na ovim prostorima

pre 3 godine

Elekticni automobili su ekoloski samo onoliko koliko je ekoloski nacin na koji je dobijena ta struja koja je napunila baterije.
(Ono sto se desava na ovom svetu nije istina, 23. novembar 2020 07:15)

znači, traktorsko dizlo je onoliko kancerogeno koliko mu sipaš traktorskog dizla u rezervoar?

Dejan

pre 3 godine

Do tada ionako neće biti dozvoljen saobraćaj vozilima koja nisu opremljena za automatizaciju saobraćaja i vožnje. Benzinski i dizel automobili će moći da se voze samo po selima i njivama, tamo gde su i sada konji dozvoljeni.

jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video.

pre 3 godine

Neki nemacki univerzitet je odradio studiju i zakljucili su da se vise zagadi vazduh dok se proizvede struje koliko treba autu da predje 1000km nego sto zagadi vazduh benzinski motor.
(Aspera, 23. novembar 2020 18:13)

čak ne umeš ni da preneseš ono zbog čega su neki ljudi fasovali ćorku a neki izgubili reputaciju do trećeg kolena u nemačkoj.

samo si trebao približno da preneseš najveći nemački blam, ali ni to nisi uspeo.

Za ahtung

pre 3 godine

@ahtung-nije glupost to sa "izlivanjem" kucista vec se lik nije najstrucnije izrazio, mada ni ja nisam neki strucnjak ali prica ide ovako -
Svaka sasija za auto ima preko 400 delova koji zahtevaju mnogo varova da se spoje.
Tesla u novim pogonima pravi sasiju od samo tri dela - zadnji, srednji (sa vec ugradjenom osnovom za strukturnu bateriju) i prednji deo.
Znaci sa 400 smo smanjili na 3.

јоој

pre 3 godine

@dragan

свака ти је ко у Његоша.

људи дај да зарадимо паре да сви возимо на струју. Наша деца ће живети здравије.

123

pre 3 godine

Struja će morati da poskupi, a ovo znači da će gradnja nuklearki da se vrati, u suprotnom el.energija ide gore. Izgleda da je genracija 5 spremna, a možda čak i modularne nuklearne elektrane.

Peugeot

pre 3 godine

@alpa
To nema nikakve veze sa pismenoscu, "pismeni". Naveo sam to vise metaforicki, u smislu da su izduvni gasovi u granicama normale, kada bas moram sve da objasnim.



@peugeot
Bas su pismeni ti ljudi na tehnickom koji su ti to preporucili a i ti nisi puno bolji ukoliko verujes u to.
(alpa, 23. novembar 2020 11:35)

Toronto

pre 3 godine

Svaka sasija za auto ima preko 400 delova koji zahtevaju mnogo varova da se spoje.
Tesla u novim pogonima pravi sasiju od samo tri dela - zadnji, srednji (sa vec ugradjenom osnovom za strukturnu bateriju) i prednji deo.
Znaci sa 400 smo smanjili na 3.
(Za ahtung, 23. novembar 2020 19:36)

Tesla nema šasiju, ima unibody, tj. školjku, kao i svi moderni putnički automobili, koja nosi sve delove. Šasija je odavno napuštena, osim kod pravih terenaca, većine pick up-ova, kamiona, buseva i sl. Koliko je meni poznato, od modernih putničkih automobila jedini koji imaju šasiju su BMW i3 i i8. Tesla ima nešto što oni nazivaju skateboard platform, ali to je u stvari pod vozila, u kome je i baterija, i samo je deo školjke (unibody) koja cela daje strukturalni integritet vozilu. Kod vozila sa šasijom, to radi samo šasija. Tesla planira u budućnosti da samo telo baterije (battery pack) bude pod automobila, odnosno deo poda kao modul, umesto da se, kao do sada, ugradjuje u pod. Što znači da bi sama ta baterija imala i strukturalnu ulogu poda, a štedi se na materijalu, težini itd. Verovatno bi taj casing baterije bio liven, sudeći po Muskovoj priči. Pretpostavljam neka legura aluminijuma koja se koristi u avio industriji ili neki sličan lagan i čvrst materijal. Ono o 300 i kusur manje delova je većim delom samo dobra žvaka.

Aspera

pre 3 godine

čak ne umeš ni da preneseš ono zbog čega su neki ljudi fasovali ćorku a neki izgubili reputaciju do trećeg kolena u nemačkoj.

samo si trebao približno da preneseš najveći nemački blam, ali ni to nisi uspeo.
(jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video., 23. novembar 2020 20:40)

Proverio sam i jedina mi je greska sto nije univerzitet vec IFO institut iz Minhena i niko nije fasovao corku. I jos nesto, kada zelis da repliciras nekome kopiraj kompletan tekst, ne izvlaci delove.

пера

pre 3 godine

Како нас капиталистичке битанге полако уводе у нову индустријску револуцију. То је њихово ново нормално које западна медијска машинерија сервира народу. Ковид им је послужио само да народу мало скрену пажњу људима док не поставе ствари. Забраниће кеш и аутомобиле са унутрашњим сагоревањем. У причу о климатским променама и корони више нико неверује. Једине промене су те да се сиротињи одузме све.

Samo vas posmatram

pre 3 godine

Za prethodnih 5 godina sam 10ak puta seo u kola, jer jednostavno me mrzi da vozim, nikad nisam ni voleo i imam položeno zbog roditelja koji su insistirali na tome. Ali otkako sam otkrio ovu sekciju volim da čitam komentare i sladim svoju dušu nad raspravama kako će dizeli isčeznuti, kako su EV propast dugoročno i slično.

jaretina, zima sve do 2030

pre 3 godine

braćo srbi,
što se vi nešto sekirate i uzbuđujete. čitajući ovu kuknjavu čovek može da dobije utisak:
1. da imate milijarde u akcijama fosilnih kompanija
2. da vozite v12 bentlije pa kukate što ih više neće moći kupiti?!?

za vas nema nikakvih promena. 2020, 2030, 2040te vi ćete i dalje zarađivati 300€, vozićete krševe do 3000€. kakve veze ima da li je fosil ili ev? šta će se razlikovati tada i sada za vas, vaša budućnost je sigurna.

ustvari pogrešio sam, 2 stvari će se razlikovati. iako ćete i dalje puniti za jednu crvenu, EV za jednu crvenu ide do grčke. iako će biti leš EV, neće vući 5 metara crnog dima, nećete umirati od raka pluća.

pa što se onda uzbuđujete? biće vam bolje. ima ko razmišlja za vas i vaše dobro, braćo srbi.

jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video.

pre 3 godine

super vest.
sad će sve što su planirali za njih preusmeriti kod nas pa će da pojeftine.

Paradox

pre 3 godine

@Jaretino
Ne znam da li ćeš povjerovati ali:
1. Ima nas koji zarađujemo mnogo više od 300€ i to ograničenim srpskim mozgom,a ne kriminalom.
2. Ima nas čak i koji kupujemo kola koja želimo svake 2 godine i ne gledamo na cijenu istih,niti nas mnogo tangira koliko je registracija,potrošnja i održavanje,da li je nov, polovan i na koje gorivo ide.
3. Postoje neki od nas koji voze dizele čisto da nerviraju vas koji se ložite na benzin.
4. Ima nas koji smo Srbi,a ne mrzimo druge koji to nisu i ne idemo po njihovim portalima da ih pljuvamo. Pojedine žalimo jer njihova mržnja je odraz njihovog malog... A ne bi ti to shvatio.
5. Ima nas i koji preziremo jeftine kopije Toyota-e, kao što je npr. Elantra.
Pozdrav svim dobrim ljudima.

Опруга

pre 3 godine

Ауто ће да иде на струју која се иначе добија сагоревањем, најчешће угља. Мотор са удаљеним сагоревањем...

EU Citizen

pre 3 godine

Ovo se zove, kratko i jasno, autodestruktivnost, sami sebi prave ogromne troškove, koji će im potkopati i rast i kompetitivnost, bez ikakvih pojmljivih razloga, jer klimatsko alarmistočka lupetanja svakako nisu razlog, a zagađenje iz savremenih SUS mitora je zanemarljivo. Džonson se pokazao kao oportunista i beskičmenjak prvog reda i verovatno najveće političko razočaranje decenije. Još ako pristane na ucenjivanja briselskih i berlinskih komunjara oko Brexita, slika prodane, demagoške, lažno desničarske kreature biće kompletna.

Смрда

pre 3 godine

Па сутра могу да помере на 2050-у. Глупости! Електрични аутомобили раде на струју која се у свету 65% добија сагоревањем, углавном угља, а губици од уноса до потрошача су преко 60%. То је као да иду на угаљ, и при том ложите дупло више него што ауту треба.

Drnch

pre 3 godine

Tesla je najavio do 2023 godine model koji ce cenovno biti oko $25K ili ispod. To ce biti kraj SUS motora. U mega fabrici u Berlinu proizvodice se Tesle na novo platformi gde je donje kuciste automobila izliveno iz jednog komada sa prostorom za baterije. Masine i proces su nova tehnologija. Takodje, u Berlinu ce po prvi put biti ugradjivane nove, 4860 baterije. Bice to veliki izazov nemackim proizvodjacima. Sa mega fabrikama u Nevadi, Teksasu, Njujorku, Kini i Berlinu, Tesla ce imati ogromne proizvodne kapacitete. Radi se uveliko i na reciklazi starih baterija. Ne treba zaboraviti kineski Nio, americki Lucid, Rivian idr. Za par godina bice neisplativo kupovati auto sa SUS motorom jer nece biti preprodajnog trzista. U Kaliforniji su u nekim oblastima obavezni solarni kolektori na kucama od 2022 godine sa 100% subvencijom drzave za pocetak. Novogradnja u celoj Kaliforniji vec sada ima obavezu da plan kuce bude dizajniran i pozicioniran da prihvati solarne panele. Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a nove mere ce omoguciti i izvoz iste bez obzira na porast EV automobila. Srbija bi trebalo da krene sa strateskim pripremama i planovima za nadolazece promene u auto industriji. Ako se ne prilagodimo, kukacemo za 10 godina kako svet vozi elektricne aute a mi izrabljene benzince koje necemo imati kome da prodamo. ali kao i sve do sada, prvo dobro podcenimo promene, onda sve koji te promene prihvate nazovemo ovcama, pa se ubedimo da smo pametniji od pametnog sveta i na kraju dolazi realnost koju zdusno odbijemo da prihvatimo.

Vozač

pre 3 godine

Pre će hleb biti tri dinara u Srbiji, nego ovo. Mere su jednostavno nerealne. Eu birokratija koja ne izlazi iz službenih limuzina i aviona misli da je popila svu pamet sveta. Zajedno sa ovim hipsterom koji glumi eko biciklistu.

tesla

pre 3 godine

Preko 2000km od mog mesta boravka do Srbije i rodnog grada. Dva dana u jednom pravcu, 1000km prespavamo u hotelu i ostalih 1000 i.. Km. na prvom mestu bezbednost i ugodnost putovanja. Neko ce reci sto ne putujes avionom, imam svoje razloge. Sada, nasta bi licilo i koliko bi trajalo moje putovanje sa elektricnim automobilom? Sto se mene tice elektricni nikad, ostali kako hoce

jaretina, zimi manje u crkve

pre 3 godine

Мотор са удаљеним сагоревањем...
(Опруга, 22. novembar 2020 20:14)

tako i treba da bude.
a ne kao sada, sagorevanje i dim pravo u pluća onom 3 metra iza.
vidiš kako je sve lepo osmišljeno za tvoje dobro, da ne dobiješ rak pluća?
zahvali se džonsonu što ćeš verovatno videti svoje unučiće.
engleska je to, najpametnija uvek bila, a pogotovo ih krenulo od kako su popalili sve one crkve za sedam dana.

Kobaja Grande

pre 3 godine

Diskutabilno. Najavljeni Euro7 od 2025. je dovoljno cist da se plugin hibridi ostave u proizvodnji i prometu. 30g CO2/km nije mnogo. Toliko indirektno zagadjuju i cisto elektricni automobili.

Peugeot

pre 3 godine

Imam 40 godina, zivim u Srbiji, za sada. Ako pozivim jos 30 godina, znaci da cu voziti dizela do kraja. Ovo kazem ne iz inata, vec iz realno sagledane buducnosti. Uz to nameravam da pravilno odrzavam auto, ne skidam DPF filter i postujem sve odredbe. Na zadnjem tehnickom su mi rekli da svoj auto mogu da stavim slobodno u spavacu sobu i da spavam mirno, sto se tice izduvnih gasova. Sportski pozdrav za sve ljubitelje dizel motora, a i za mrzitelje...

Samo ložika

pre 3 godine

@пера belosvetska zavera da Srbin više ne može ići na dizlo. Gde baš u najbolniju tačku da nas dirnu. Kako ćemo onda dobijati rak pluća kad nam pokvareni kapitalisti plasiraju priču o "prljavom" dizelu?

jaretina, zimi logika baš i ne radi na ovim prostorima

pre 3 godine

Elekticni automobili su ekoloski samo onoliko koliko je ekoloski nacin na koji je dobijena ta struja koja je napunila baterije.
(Ono sto se desava na ovom svetu nije istina, 23. novembar 2020 07:15)

znači, traktorsko dizlo je onoliko kancerogeno koliko mu sipaš traktorskog dizla u rezervoar?

Papillon

pre 3 godine

Zašto stalno pominjete ugalj kad se u EU ugalj ne koristi više za proizvodnju el. eng.
Jednostavno nuklearna energija je budućnost, primarna energija kosmosa.

CLS

pre 3 godine

Tesla je najavio do 2023 godine model koji ce cenovno biti oko $25K ili ispod. To ce biti kraj SUS motora. U mega fabrici u Berlinu proizvodice se Tesle na novo platformi gde je donje kuciste automobila izliveno iz jednog komada sa prostorom za baterije. Masine i proces su nova tehnologija. Takodje, u Berlinu ce po prvi put biti ugradjivane nove, 4860 baterije. Bice to veliki izazov nemackim proizvodjacima. Sa mega fabrikama u Nevadi, Teksasu, Njujorku, Kini i Berlinu, Tesla ce imati ogromne proizvodne kapacitete. Radi se uveliko i na reciklazi starih baterija. Ne treba zaboraviti kineski Nio, americki Lucid, Rivian idr. Za par godina bice neisplativo kupovati auto sa SUS motorom jer nece biti preprodajnog trzista. U Kaliforniji su u nekim oblastima obavezni solarni kolektori na kucama od 2022 godine sa 100% subvencijom drzave za pocetak. Novogradnja u celoj Kaliforniji vec sada ima obavezu da plan kuce bude dizajniran i pozicioniran da prihvati solarne panele. Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a nove mere ce omoguciti i izvoz iste bez obzira na porast EV automobila. Srbija bi trebalo da krene sa strateskim pripremama i planovima za nadolazece promene u auto industriji. Ako se ne prilagodimo, kukacemo za 10 godina kako svet vozi elektricne aute a mi izrabljene benzince koje necemo imati kome da prodamo. ali kao i sve do sada, prvo dobro podcenimo promene, onda sve koji te promene prihvate nazovemo ovcama, pa se ubedimo da smo pametniji od pametnog sveta i na kraju dolazi realnost koju zdusno odbijemo da prihvatimo.
(Drnch, 22. novembar 2020 18:32)


Elone ti si ?

S TRONE

pre 3 godine

Super još samo da ukinu novac, granice, političare, gmo, sejanje oblaka, nuklearnu energiju, atomske bombe, Ruse, Kineze, koronu, sidu, mobilne telefone, 5-6G,i sve rešeno....

Andrija

pre 3 godine

@Смрда
Skoro nista od toga sto si naveo nije tacno. U UK su pogasili sve na ugalj, poslednje u EU se gase. proizvodnja iz obnovljivih nekad dostize i do 40% i dalje ce se povecavati. Ostatak ide iz gasa i nuklearnih koji prakticno ne zagadjuju. Posle 2030 bice i do 70% iz obnovljivih.
Inace meni se vise hidrogen dopada al baterije idu pa idu tu nema zaustavljanja.

Dragan

pre 3 godine

Onima koji se "brinu" šta će biti sa kombijima i kamionima kada se pređe na električni pogon da ukratko objasnim: Što je vozilo veće, ima mesta za veću bateriju i veći domet. Za kamion koji ima nosivost od 20 tona, svejedno je da li će imati jednu tonu veću bateriju.

Litijumske baterije se nigde ne bacaju, već se recikliraju i to preko 90%.

Svi polako gase termoelektrane, tako da će ih za desetak godina biti vrlo malo.

Električni automobili ne zagađuju vazduh tamo gde ljudi žive.

Azotnih oksida (NOx), koji su veoma kancerogeni, nema u prirodi. Stvaraju se pod visokom temperaturom i pritiskom u dizel motorima.

Nego, bolje je da se brinemo oko toga da nam privreda i zarade što više rastu da možemo svi kupimo električne automobile.

hemodroid

pre 3 godine

To jos nije sigurno posto je istrazivanje pokazalo da samo jedna trecina engleza moze da priusti da kupi nov, cak i najjeftiniji, elektricni automobil.

gagi

pre 3 godine

Hronican problem gomile ljudi, narocito vas mladjih, je da ne citate pazljivo i do kraja! Lepo pise, u Engleskoj, prestaje prodaja NOVIH automobila od 2030! Dakle, onaj ko kupi nov automobil 2029, mocice najnormalnije da ga vozi i dalje! Takodje, mocice da se kupe polovni. Ne prestaju da postoje SUS motori od tog datuma, narocito ne kod nas! Jos jako dugo cemo se vozati sa ovim trovacima, nazalost, jer cemo poslednji imati mrezu punjaca i para za kupovinu EV!

Crni Pas

pre 3 godine

Elektromotor ima daleko veću iskoristivost od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Uostalom čak i dizel lokomotive ne pokreće dizel motor nego isti služi samo kao generator električne energije. I upravo je tu i najveća mana elekrtričnog pokretanja vozila. Električna energija se mora dobiti pretvaranjem iz drugih oblika energije. Ovo što se danas nudi kao nekakva "zelena" zamena automobila i što alavi "progresivci" guraju na sva zvona zakonskim odredbama, su samo predimenzionisane igračke na baterije (koje su sve samo ne ekološke).
Dakle sve dok se ne pronađe način da se el. energija za pkretanje elektromotora ne stvara u samom vozilu, sve ovo je samo jedna najobičnija prevara.

Ps. Da su umesto u istraživanja N polova i rodova, manipulaciju svesti putem medija i kontra znanja, progresivisti ulagali u prava naučna istraživanja, možda bi smo sada pune dve decenije nakon 2000 imali prava električna vozila, nezavisna od baterija, pokretana reaktorima. Ali, preče je bilo mlatiti praznu slamu i zavoditi fensere nego li stvarno razvijati nauku.

Besan zbog raznih GTR-ovaca

pre 3 godine

@GTR
"Joj da mi je da vozam neki V8 benzinac pa da grmi iza, osmeh mi ne bi silazio sa lica."
(GTR, 22. novembar 2020 18:12)

Joj da mi je da skinem osmeh sa lica raznim GTR-ovcima što bi da grme u mom kraju da čovek ne može normalno da živi.
Da li bi voleli da to neko radi pred njihovom kućom?
Dođu iz neke svoje nedođije da se iživljavaju nad drugima ne bi li oni uživali u tome kako njihovo čedo od auta pravi veliku buku i njima nabacuje osmeh na lice.
Tako bih žestoko kažnjavao svakoga ko pravi buku da mu stvarno ne bi bilo do osmeha.
U ovom pogledu e-automobili su pravo olakšanje.

Saki

pre 3 godine

Ovo ispiranje mozga idalje traje: elektricna vozila su sve samo ne "zelena". A sta ce sa tolikim baterijama i kako ce ih reciklirati, to niko nema pojma.

jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video.

pre 3 godine

Neki nemacki univerzitet je odradio studiju i zakljucili su da se vise zagadi vazduh dok se proizvede struje koliko treba autu da predje 1000km nego sto zagadi vazduh benzinski motor.
(Aspera, 23. novembar 2020 18:13)

čak ne umeš ni da preneseš ono zbog čega su neki ljudi fasovali ćorku a neki izgubili reputaciju do trećeg kolena u nemačkoj.

samo si trebao približno da preneseš najveći nemački blam, ali ni to nisi uspeo.

ZMN

pre 3 godine

Ne znam kako je tamo ali znam da kod nas takav potez ne bi imao smisla, na stranu sto nemamo ni novac.
Da bi EV bilo ekolosko potrebno je prvo obezbediti 100% struje iz obnovljivih izvora i obezbediti reciklazu baterija, i na kraju iskopavati na ekoloski nacin sve ono od cega se prave baterije.

C i n i k

pre 3 godine

@Vozač

Koja EU? Ovde je reč o Velikoj Britaniji, koja već neko vreme nije u EU.(nowave7, 22. novembar 2020 18:58)
Naravno da formalno nije, ali primenjeje sve propise i načela usvojena dok je bila.
(Vozač, 22. novembar 2020 19:24


Ahmmm...pa Eng je upravo da nbi ni primenjivala nsta od EU direktiva, i otisla..
ENG je stara demokratija i kolevka vladavine prava, ntrba njima Brisel da bi funkcionisali..

Brdjanin

pre 3 godine

@ Džej

Ti imaš ozbiljan problem sa razumevanjem onoga što pročitaš, ako uopšte čitaš ceo tekst.

Niko ne spominje da će industrija stati ili svet prestati da se okreće, samo da se neće kod njih (Engleskoj) prodavati novi automobili sa SUS motorima.
Industrija će nastaviti da proizvodi kola, samo će se prebaciti na elektro pogon.

Опруга

pre 3 godine

Za prethodnih 5 godina sam 10ak puta seo u kola, jer jednostavno me mrzi da vozim, nikad nisam ni voleo i imam položeno zbog roditelja koji su insistirali na tome. Ali otkako sam otkrio ovu sekciju volim da čitam komentare i sladim svoju dušu nad raspravama kako će dizeli isčeznuti, kako su EV propast dugoročno i slično.
(Samo vas posmatram, 22. novembar 2020 17:09)

Ja lično, za razliku od tebe, baš volim da imam auto, da ga registrujem svake godine, sipam gorivo, popravljam ga, servisiram redovno. I da svaki dan pet puta mislim gde da ga parkiram. Ne znaš šta propuštaš...

zvoki

pre 3 godine

Gluposti nevidjene..Tesla je do sada prodao 300 k automobila a Tojota za isti vremenski period 10 miliona a to je samo jedan proizvodjac prvo i prvo na Planeti nema dovoljno kobalta da bi postojece Baterije naomestile broj potrebnih automobila sto se tice zamene..ova vest je glupost i samo propaganda...

Dante

pre 3 godine

Ovi Maskovci sto tvrde da nuklearna elektrana nezagadjuje. Jeste dok se nedesi neki novi Chernobyl. A onda batice ima dvoglav da vozas EV jedno bar 1.000.000 godina.

Ono sto se desava na ovom svetu nije istina

pre 3 godine

(Crni Pas, 22. novembar 2020 20:48)

Apsolutno tacna konstatacija. Elekticni automobili su ekoloski samo onoliko koliko je ekoloski nacin na koji je dobijena ta struja koja je napunila baterije. Ako je dobijena iz vetrogeneratora, solarnih celija ili hidrocentrala, to ima smisla. Ako je dobijena sagorevanjem nekog energenta, onda apsolutno nista nije uradjeno u cilju smanjenja zagadjenja. Naprotiv, dodat je jos jedan korak u vidu samih elektricnih vozila koja trebaju da se recikliraju kada te baterije propadnu. Da ne pricam o riziku gasenja pozara izazvanih baterijama...

Traktor

pre 3 godine

'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.

jaretina, zimi se manje zarađuje na žalost

pre 3 godine

људи дај да зарадимо паре да сви возимо на струју. Наша деца ће живети здравије.
(јоој, 23. novembar 2020 12:42)

naravno.
živeće duže jer će jesti: plodove mora, egzotično južno voće, organsku mangulicu, voziti se u EV ...

samo taj detalj vas malo zeza, to da se zarade pare, jedno 10 godina-

rale lav galamdzija

pre 3 godine

@Andrija

E sad jos samo proveri da li im je dovoljno to sto proizvedu.
Drug, nemaju el. en. ni za sebe po postojecoj potrosnji, pa uveliko uvoze. Potrosnja svakom godinom raste, a resursi u EU sve tanji, videcemo, kako ce se uklopiti el. vozila u celu pricu.
Ima i lep dokumentarac na temu obnovljivih izvora el. en. Planet of the humans.

miljojko

pre 3 godine

Pozdrav zelenasima, ne postoji razlika izmedju mene zagadjivaca i vas prirodnjaka. U smislu da sam se ja davno pomirio sa tim da nemogu nista da ucinim povodom zagadjenja zivotne okoline i necinim nista povodom toga naprotiv. I vas zelenasa od kojih 98% kuckaju samo po tastaturi i kunu se u majku zemlju i njenu zastitu. Svatite jednom, sve dok nebude doslo do revolucijskog iskoraka u pronalazenju novog ekoloskog izvora energije npr. hladna fuzija, ili baterije enornog kapaciteta, ili ne daj boze Teslinog bezicnog prenosa E.E. Nista od ocuvanja zivotne okoline, to neka vam je stalno na pameti i vama i svima.

IG

pre 3 godine

@drnch
"...Vec sada Kalifornija ima visak elektricne energije a..."

Kaliforniju uvozi struju naveliko iz British columbia, Canada.

Solarni paneli imaju životni vek do 10 godina. Zamena nije jeftina. Da li će vlasnici kuća biti u obavezi da ih zamene ili održavaju? Probably not.

Ja sam vise puta probao da nađem računicu u instalaciji solarnih panela. Nisam je našao. Cena jeste pala ali nedovoljno da bi bilo isplativo. Isto tako ne mogu da je nađem u kupovini ev.

Blago slepima i gluvima

pre 3 godine

@prelepe vesti za sve istinske ljubitelje zdrave prirode, da je srece pa da se i kod nas zabrane
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ne ide gas, 22. novembar 2020 16:22)


Bahahahaha
Pa da, inace struja za domacinstva i automobile se pravi od vazduha i sunca i uopste se ne zagadjuje priroda prilikom tog procesa. Bahaha

Neko spomenu F1 na struju. Postoji i katastrofa je za gledati(slusati), isto kao i MotoGP na struju. Kao trka trolejbusa sto rece jedan nas komentator:)

Hmmm

pre 3 godine

@(Paradox, 22. novembar 2020 22:06)

Smesan si. Nema razlog da nekog nervira dizel, vec crni oblak koji ostavljate iza sebe kada poskidate sve sto neki normalni ljudi stavili, pa se jos i hvalite kako auto ide bolje. Za vas je idealna kazna da udisete malo taj clean diesel kako rece jedan proizvodjac, zatvore vas u malu prostoriju i onda auspuh u istu da uzivate u dizelu. Drugo i toyota je isto kopija nekih drugih starijih brendova isto koliko je i hyundai kopija toyote. Trece svi znamo da se jaretina ne lozi na benzin vec na elektro, a do sad nije imao veliki izbor, moglo je samo ili benzin ili dizel, a znamo da dizel ne voli.

af

pre 3 godine

Ауто ће да иде на струју која се иначе добија сагоревањем, најчешће угља. Мотор са удаљеним сагоревањем...
(Опруга, 22. novembar 2020 20:14)

Tako je. Umesto da sagorava u naseljenim mestima pored ljudi, sagorevanje je izmesteno iz naseljenih sredina i, u razvijenim drzavama, ublazeno filterima.

Dejan

pre 3 godine

Do tada ionako neće biti dozvoljen saobraćaj vozilima koja nisu opremljena za automatizaciju saobraćaja i vožnje. Benzinski i dizel automobili će moći da se voze samo po selima i njivama, tamo gde su i sada konji dozvoljeni.

napredni svet

pre 3 godine

Svatite jednom, sve dok nebude doslo do revolucijskog iskoraka u pronalazenju novog ekoloskog izvora energije npr. hladna fuzija, ili baterije enornog kapaciteta, ili ne daj boze Teslinog bezicnog prenosa E.E. Nista od ocuvanja zivotne okoline, to neka vam je stalno na pameti i vama i svima.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (miljojko, 23. novembar 2020 11:47)

Pozdrav od realiste. Samo najveći zanesenjaci mogu tvrditi da će se preko noći nešto promeniti ili da će buduće tehnologije postati omasovljene dokle god berze i cele države profitiraju od fosilnih goriva ALI postoji mogućnost da se lokalno zagađenje smanji počevši od vas "zagađivača" kao i od primenjivanja zakona u državi.
Apsolutnom zabranom svih motora koji ne ispunjavaju ekološke standarde i momentalnim isključivanjem iz saobraćaja do otklanjanja nedostataka (povađeni ili neispravni svi sistemi za filtriranje gasova) bi se smanjio broj otrovnih čestica koji sve žitelje države truje, ali bi to izazvalo zdravstvene probleme njihovim bahatim vlasnicima. Drugi korak jeste instaliranje novih filtera na sve elektrane, fabrike i ostale industrijske zagađivače. Treći korak bi bio uvođenje zabrane na određene materije kojima se ljudi greju. Četvrti korak bi bio uvođenje alternativnih načina proizvodnje struje vetrom, suncem ili hidroelektranom. Nije jednostavno ali jeste izvodljivo.

Vozač

pre 3 godine

@Vozač

Koja EU? Ovde je reč o Velikoj Britaniji, koja već neko vreme nije u EU.(nowave7, 22. novembar 2020 18:58)
Naravno da formalno nije, ali primenjeje sve propise i načela usvojena dok je bila.

Aspera

pre 3 godine

'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.
(Traktor, 23. novembar 2020 14:52)

Neki nemacki univerzitet je odradio studiju i zakljucili su da se vise zagadi vazduh dok se proizvede struje koliko treba autu da predje 1000km nego sto zagadi vazduh benzinski motor. Proracun su odradili na osnovu toga koliko se struje iz kog izvora proizvodi u Nemackoj. Takodje, mislim da su Madjari, odradili studiju o tome da su vetrenjace isplative samo u priobalju i na morima gde ima jakih vetrova dok su dublje na kopnu cisto pranje para. O tome koliko su MHE dobre i neefikasne necu ni da pocinjem. Dok su nuklearne ciste samo za visokorazvijene zemlje jer otpad odlazu u zemljama poput Srbije, Bosne, Albanije i slicnim jer bi nakon unistavanja ili pravilnog odlaganja nuklearnog otpada, koje kosta dosta, bilo poprilicno neprofitabilno proizvoditi struju na taj nacin.

Gradimir

pre 3 godine

Solarni paneli! Struja iz panela na veliko je pala ispod 2 centa. Dakle, da smo pametni, pa da država stane iza investicije, i da dozvoli svakom građaninu da učestvuje u njoj, pa da instaliramo panele na svakoj pogodnoj površini po gradovima, dakle tamo gde se najviše i troši. Mogli bi da sami sebi proizvedemo dovoljno struje za kompletan saobraćaj, da ukinemo zavisnost od uvozne nafte i gasa i, usput, imamo mnogo čistije okruženje. Da, verujem u Deda Mraza, više nego u Babarogu.

Gradimir

pre 3 godine

Za "1000 km" argument. Bjorn Nyland ima kanal na YT gde ima i test na 1000 km za EV. Najbrži je Teslin Model 3 Performance - ispod 10 sati sa sve punjenjem. 3 su razloga: efikasnost, brzina punjenja, gustina mreže punjača. Na tih 1000 km, ako krene sa punom baterijom, stao bi 4 puta po 15-ak minuta. Pričam iz sećanja, može se proveriti, a ima i link ka tabeli na Google doc gde su složeni podaci za sva testirana vozila.

Lala iz Banata

pre 3 godine

(Paradox, 22. novembar 2020 22:06)

Evo klasičnog internet ratnika koji kupuje auto svake dve godine. Budući da sam se rodio u ovoj državi i veći deo života sam proveo u istoj, pomalo poznajem domaće prilike i neprilike, dvoumim se samo da li je ovaj zaboravio da doda nulu na 2 ili stvarno kupuje svake dve godine auto za 200 evra, pa taman kada se prethodni totalno raspadne kupuje drugi. Hamletovska dilema.

Paradox

pre 3 godine

@Lalo iz Banata
Nisam internet ratnik. Auto kupujem svake 2 (dvije,dve,две,two) godine. I njemačka i francuska i rumunska i japanska, pa čak i jedno naše. Kupujem šta mi odgovara. Ako neko pristaje da ga jašu za 200€ i da vozi auto zbog komšiluka, i da živi ne kako može već kako drugi žele- onda je to njegov problem. I tvoj, očigledno. Zarađujem dosta, nisam miljenik nijedne vlasti i o kriminalu znam što čujem iz vijesti. Imam i auto (2019.god)i motor(2020.god.) sa punim rezervoarima,ali najčešće koristim bicikl i idem pješke. Merak mi. Ne bahatim se. Iako mi može biti. A ti manje interneta i više njive. Možda i zaradiš nešto. Pozdrav svim dobrim ljudima.

Za ahtung

pre 3 godine

@ahtung-nije glupost to sa "izlivanjem" kucista vec se lik nije najstrucnije izrazio, mada ni ja nisam neki strucnjak ali prica ide ovako -
Svaka sasija za auto ima preko 400 delova koji zahtevaju mnogo varova da se spoje.
Tesla u novim pogonima pravi sasiju od samo tri dela - zadnji, srednji (sa vec ugradjenom osnovom za strukturnu bateriju) i prednji deo.
Znaci sa 400 smo smanjili na 3.

123

pre 3 godine

Struja će morati da poskupi, a ovo znači da će gradnja nuklearki da se vrati, u suprotnom el.energija ide gore. Izgleda da je genracija 5 spremna, a možda čak i modularne nuklearne elektrane.

јоој

pre 3 godine

@dragan

свака ти је ко у Његоша.

људи дај да зарадимо паре да сви возимо на струју. Наша деца ће живети здравије.

Cinique

pre 3 godine

Nama je svejedno. I kada ne bude automobila na naftu, Rusima ćemo morati da poklonimo EPS i monopol na proizvodnju i distribuciju električne energije. Kao što je urađeno sa NIS-om.

A Srbi će i onda da se pitaju dokle će da voze polovnjake u kojima je Švaba prdeo? Pa, zauvek. Zato "braća Rusi" voze nove automobile, a Srbima puno srce od sreće.

Svasta!

pre 3 godine

"zamislite formule na struju?al ce to biti zanimljivo za gledanje(bez prepoznatljivog zvuka formule)kao pecanje u bunaru!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (panke, 22. novembar 2020 20:51)"

A zasto da zamisljam kada to vec postoji? I imaju prenosi trka E formule za svetski sampionat na Sport kanalu.

Toronto

pre 3 godine

Svaka sasija za auto ima preko 400 delova koji zahtevaju mnogo varova da se spoje.
Tesla u novim pogonima pravi sasiju od samo tri dela - zadnji, srednji (sa vec ugradjenom osnovom za strukturnu bateriju) i prednji deo.
Znaci sa 400 smo smanjili na 3.
(Za ahtung, 23. novembar 2020 19:36)

Tesla nema šasiju, ima unibody, tj. školjku, kao i svi moderni putnički automobili, koja nosi sve delove. Šasija je odavno napuštena, osim kod pravih terenaca, većine pick up-ova, kamiona, buseva i sl. Koliko je meni poznato, od modernih putničkih automobila jedini koji imaju šasiju su BMW i3 i i8. Tesla ima nešto što oni nazivaju skateboard platform, ali to je u stvari pod vozila, u kome je i baterija, i samo je deo školjke (unibody) koja cela daje strukturalni integritet vozilu. Kod vozila sa šasijom, to radi samo šasija. Tesla planira u budućnosti da samo telo baterije (battery pack) bude pod automobila, odnosno deo poda kao modul, umesto da se, kao do sada, ugradjuje u pod. Što znači da bi sama ta baterija imala i strukturalnu ulogu poda, a štedi se na materijalu, težini itd. Verovatno bi taj casing baterije bio liven, sudeći po Muskovoj priči. Pretpostavljam neka legura aluminijuma koja se koristi u avio industriji ili neki sličan lagan i čvrst materijal. Ono o 300 i kusur manje delova je većim delom samo dobra žvaka.

realno

pre 3 godine

Ok.
Hajmo malo matematike.
Uzmimo za primer profesora srednje skole u Nemackoj. Bruto plata 5600 evra.
Rata recimo 1000 evra. Puta 12 meseci, to je 12k evra. Znaci za 3 godine to je recimo tesla 3.
Za 3 godine sa cetvrtinom plate.
Sada razmotrimo nas slucaj. Neka je cetvrtina plate 150 evra (ovo je verovatno vise nego sto jeste - ne znam tacan podatak). Za godinu to je 1800 evra. Znaci treba 20 godina.
Poenta - za njih je to ok. Za nas - izaberite termin koji ce opisati razmere komedije.

Ovde je bre san bilo kakav nov auto. Osim za one lopine koje su u "kombinaciji".

Paradox

pre 3 godine

@Lala iz Banata

Pošto često putujem i u Banat odem relativno često, uvijek sam raspoložen da ti platim ručak, uvjerim te u ono što o sebi tvrdim i dam ti usmjerenje za vlastiti biznis. Ne moraš biti krpa za gaženje ili bot vlasti čitavog života.

Jovan

pre 3 godine

@'struja se dobija sagorevanjem uglja'

To mozda vazi u zaostalim drzavama. Ovde gde ja zivim ne postoji ni jedna termoelektrana na ugalj. Nuklearne elektrane, hidroelektrane, vetar i solarna energija. Nema dima, a ima struje na pretek.
(Traktor, 23. novembar 2020 14:52)

Nisi rekao odakle si ti, ali ovo su podaci za Nemacku

In 2019, Germany generated electricity from the following sources: 29% coal, 25% wind, 14% nuclear, 10% natural gas, 9.1% solar, 8.7% biomass, 3.7% hydroelectricity.[

Jovan

pre 3 godine

Jos jedan podatak za Britaniju, nece prodavati vozila na prirodni gas, ali im je skoro 50% proizvodnje struje iz prirodnog gasa.

In 2019 the electricity sector's grid supply for the United Kingdom came from 43% fossil fuelled power (almost all from natural gas), 48.5% zero-carbon power (including 16.8% nuclear power and 26.5% from wind, solar and hydroelectricity), and 8% imports

Paradox

pre 3 godine

@Hmmmm
Iliti Jaretino sa drugim nickom.
Ništa ne skidam sa auta, vozim nove. Vozio sam na sve pogone i sve vrste goriva koje su nam dostupne, ali najviše na dizel. Prosto se tako potrefilo. Nije mi bitno koji je pogon, gorivo ili koja je kubikaža. Kupujem ono što mi se ćefne. I ne mrzim ni one što voze starudije, ni benzince, ni plinjare, ni premijum, ni kopije, ni dizelaše, ni "elektraše". Smetaju mi samo oni koji me direktno ugrožavaju u saobraćaju, ali ako podignu ruku u znak izvinjenja odljutim se odmah. Nemam ništa protiv Elantre,samo te peckam jer imaš potrebu da se rugaš ljudima koji drugačije misle. A svi, valjda, imamo pravo na svoje mišljenje. A ovi što konstantno troluju na sve imaju problem sa... Ali ne bi ti to shvatio. Pozdrav svim dobrim ljudima.

Peugeot

pre 3 godine

@alpa
To nema nikakve veze sa pismenoscu, "pismeni". Naveo sam to vise metaforicki, u smislu da su izduvni gasovi u granicama normale, kada bas moram sve da objasnim.



@peugeot
Bas su pismeni ti ljudi na tehnickom koji su ti to preporucili a i ti nisi puno bolji ukoliko verujes u to.
(alpa, 23. novembar 2020 11:35)

mikki

pre 3 godine

Uporno pisem da je najveci svetski problem u zagadjivanju industrija.Automobili zagadjuju,ali ni priblizno koliko se politizovala prica.Sve je interes.

Aspera

pre 3 godine

čak ne umeš ni da preneseš ono zbog čega su neki ljudi fasovali ćorku a neki izgubili reputaciju do trećeg kolena u nemačkoj.

samo si trebao približno da preneseš najveći nemački blam, ali ni to nisi uspeo.
(jaretina, jutros sam panično skinuo par listova sa farbe. pritisak mi skočio kad sam video., 23. novembar 2020 20:40)

Proverio sam i jedina mi je greska sto nije univerzitet vec IFO institut iz Minhena i niko nije fasovao corku. I jos nesto, kada zelis da repliciras nekome kopiraj kompletan tekst, ne izvlaci delove.