Nedelja, 25.10.2020.

14:00

Da li ste već stavili zimske gume? VIDEO

Izvor: SN

Da li ste veæ stavili zimske gume? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Neko Pb

pre 3 godine

Ahtung, 25. oktobar 2020 15:39

Naravno, pa ne mislite valjda da to treba naglašavati... Za Vašu informaciju, posedujem auto kupljen nov (u salonu) u julu 2019 godine, prešao do sada tek 9000 (čitaj - d e v e t h i lj a d a) km. Automobil kupljen sa fabričkim aluminijumskim felnama i Goodyear letnjim gumama, a prošle jeseni sam kupio još nove originalne čelične felne i zimske gume za 500 evra, naravno pre montaže balansirane. Vozim pažljivo i čuvam i auto i točkove, ali ako treba radi Vas, opet da balansiram na ovu kilometražu sa dva seta točkova, uradiću ponovo, da ne brinete. :)

T2

pre 3 godine

@pčelica Pavo Nadjes nekog rodjaka ili prijatelja koji zivi u provinciji i ima kucu. Platis mu da drzis gume kod njega u podrumu, a zamenu uradis kod lokalnog vulkanizera.

T

pre 3 godine

Da ne bude zabune, ja sam za koriscenje zimskih guma, i sam ih naravno koristim. Ali me nervira uvodjenje mera bez ikakve analize. Sada smo svakog vozaca naterali da kupi jos jedan set guma. Da li je taj novac mogao da bude bolje upotrebljen za nesto drugo? Da li je i jedna jedina uvedena mera (dnevna svetla, skracenje trajanja atesta za TNG, prva pomoc, zimske gume, povecanje kazni, smanjenje brzine u gradu...) kasnije analizirana i da li je ikada provereno kakve je rezultate dala? Mnoge od tih mera deluju korisno, ali ako dozvolimo da nam uvode raznne mere a da kasnije ne daju jasne podatke o rezultatima tih mera, onda je ocigledno da nas samo šišaju i otimaju nam pare.

pčelica Pavo

pre 3 godine

Kad uzmem u obzir koliko "Beoguma" i slični poznati naplaćuju za zamenu seta od 14" (3.400 sa zamenom ventila, a oni to uvek sami zamene), a što treba platiti dva puta godišnje, pa kada na to dodam i cenu hotela za gume za godinu dana, ispada da je najmanje dva puta je jeftinije da kupim i neke najskuplje all season gume svake druge godine i posle samo 30-40 kkm (mada sve te gume do 4 mm mogu da predju i 70-80 kkm). Gume me maltene dodju džabe.
Ili to, ili da vulkanizerske usluge koristim negde van Beograda, gde su dva puta jeftnije.

Igor

pre 3 godine

Šta je po zobs-u zimska guma? Da li neko zna tačnu definiciju?
(Igor, 26. oktobar 2020 01:56)

Sto narode lupate minuse, ovo je normalno pitanje. Da li M+S (All Season) gume zadovoljavaju zakonske odredbe ili mora da ima pahuljicu?

Mnogo je za jedno fotografisanje

pre 3 godine

Obavezne samo u slučaju snega i leda u periodu 01-nov-01.april. Znači obavezne SAMO ako voziš u vremenskim uslovima kad su neophodne.
A vidim u BG zasadili palme, šta će nama zimske gume?

Ursa Minor

pre 3 godine

Da li je uvođenje zimskih guma dovelo do manjeg broja saobraćajnih nesreća u toku zime? Postoji li statistika koja to potvrđuje?
(T, 26. oktobar 2020 08:53)

Ne postoji i neće ni postojati jer to niko ne evidentira.

Kao što ni pre uvođenja zimskih guma niko nije evidentirao i nije postojala statistika koji procenat teških nesreća je bio izazvan zbog vožnje s letnjim gumama u zimskim uslovima. Bilo ih svakako, ali niko ne može da kaže da li ih je bilo 0,3%, 3% ili 33%, što nije sasvim nebitno!

Razuman čovek, ako nema potrebnu opremu za tekuće uslove, nabaviće opremu, ili neće ni voziti. Vrlo jednostavno. Nema nikakvog pametnog razloga da mu država propisuje kog datuma koje će gume da montira.

Kao i oni idiotski kompleti za prvu pomoć (koje, srećom, niko više ni ne pominje, ali i dalje ostaju kao mogućnost da te pandur kazni ako ga nemaš), uvođenje obaveznih zimskih guma je tipična mera u stilu "aj' da probamo, ko zna, možda ispadne čak i nešto dobro iz toga". Nas ništa ne košta, a usput će se i neki naši ovajditi...

Djuro

pre 3 godine

Napolju dvadeset stepeni, pa ko je lud da stavlja zimske gume.
(Darko, 25. oktobar 2020 16:25)

Da...ali je zato nekoliko jutara bilo 3C.

Fascinantno je koliko je ljudima nebitan svoj zivot!!!???

jaretina, priprema se zimski menu

pre 3 godine

Dosta je jak ovaj vulkanizerski lobi na B92 ...
(pčelica Pavo, 25. oktobar 2020 22:13)

nedovoljno jak da pobedi upotrebu istrošenih kondoma, na žalost. zlatno doba je najjače.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

Imam poseban set sa zimskim gumama ali ne pada mi na pamet da ih stavljam dok je napolju 20 stepeni kao što je najavljeno za naredne dve nedelje. Ko je nedovoljno pismen da razume jasnu i nedvosmislenu rečenicu iz Zakona neka čeka u redu kod vulkanizera 31. oktobra, ja idem sredinom novembra kad se raziđe gužva i vremenske prilike budu adekvatne za zimske gume.
(samo kažem, 26. oktobar 2020 08:31)

Od 1 novembra ako slucajno napravis udes na letnjim gumama bices u ozbiljnom problemu bez obzira koliko je napolju stepeni i kakvi su vremenski uslovi

samo kažem

pre 3 godine

Imam poseban set sa zimskim gumama ali ne pada mi na pamet da ih stavljam dok je napolju 20 stepeni kao što je najavljeno za naredne dve nedelje. Ko je nedovoljno pismen da razume jasnu i nedvosmislenu rečenicu iz Zakona neka čeka u redu kod vulkanizera 31. oktobra, ja idem sredinom novembra kad se raziđe gužva i vremenske prilike budu adekvatne za zimske gume.

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Ja ne kontam kako ljudi nemaju para da kupe 4 zimske gume, pa sta vi radite???
@car

Pa ja na jednom SUV 4h4 automobilu imam svesezonske a za drugi imam dva kompleta guma pa nikada ne bi u zemlji Srbiji postavio nekom takvo pitanje.
Ja u zemlji prosecne plate od 400e trosim za najnuznije stvari za cetvoroclanu porodicu oko 1300e ali bez trunke luksuza samo racuni, hrana i pomalo najeftinije garderobe.

Pozelim li ili iskrsne li nesto vise onda ide rastezanje kartica, cekova, itd.

Ako se pitate odakle drugi automobil to je ocev mali gradski auto koji vise zbog godina ne vozi a njegova penzija krpi registraciju a koji mi znaci po gradu a ne bi dobio vise od jednomesecne potrosnje za njega.

Neko ko se vozi zimi samo po gradu i kome nije problem da mesec dana kada je sneg i led ide busom zasto bi imao zimske gume?
Inace pola zime su temperatire od 10-15 stepeni Celzijusovih pa se zimska guma bez veze greje i gubi svoja svojstva.

Nije blato sve što sija

pre 3 godine

Pitam se u kakav bi okršaj i tužbu uleteo sa osiguranjem ako nemam zimske a imam sudar na suvih 15°C ?
U Republici Srpskoj, u takvim uslovima na putu, iskaču iz žbuna i veselo skakuću oko auta sigurni da će nešto već naći. Nakon razočaranja što je lampicom lako utvrđeno da su zimske nove, pitalo se za sve što je moglo da padne na pamet...odgovorio sam, "naravno, imam sve !". Nakon gepek provere saobraćajac pita gde su lanci i zašto sam rekao da ih imam, odgovorio sam - a zašto ste me pitali ?
Svađa i nekom vređanje a meni istina ("najgori ste saobraćajci u regionu i šire"), vratio mi je dokumenta i tek tada primetio naprslu šoferku te zakukala...e pa kasno si se setio šefe, brmbrm i odoh

CJC

pre 3 godine

zar nije obavezno samo kad je sneg i led na cesti
(genijalac, 25. oktobar 2020 14:32)

Da, i onda se jedno jutro probudiš, napada par cm snega i stvori se led i šta onda? Onda ćeš na svojim istrošenim letnjim gumama da voziš do vulkanizera?

palmina majorka

pre 3 godine

Nisam planirao put u Severnu Svedsku jer su male sanse da ce i tamo biti snega.

Ostatak Evrope hahaha.

Ako se pak i dogodi sneg,pa se zaglavim, u kolima uvek imam nun cake sa lancima .Pet minuta posla za pravog nindzu.

Vozač

pre 3 godine

Kad će psihopate da shvate da ako se prelazi godišnje barem 15000 km da je jeftinije koristiti zimi zimske gume, a leti - letnje?
(Juho, 25. oktobar 2020 15:40)
Kako je zamena poskupljivala, konačno prošle godine pređoh na univerzalne. Menjam posle 3 godine, umesto na 5 na koliko sam menjao sa dva kompleta.

C i n i k

pre 3 godine

U pravu su svi koji kažu da su potrebne samo u slučaju snega i leda na putu i to isključivo u gradu. S druge strane u slučaju saobraćajne nezgode ako nemate zimske gume imaćete problem što sa policijom što sa osiguranjem.
(abc, 25. oktobar 2020 15:53


U slucaju nezgode ako nms zimske a napolju je sneg, tacno,osiguranje nece aktivirati polisu, ali ako je napolju, u decembru bez snega i leda, onda to sto nms zimske, nma znacaja i osuguranje mora da pokrije stetu, verovao ti ili ne..

jaretina, priprema se zimski menu

pre 3 godine

valjda je obavezna ukoliko ima snežnih padavina
(Markoni, 25. oktobar 2020 14:37)

nemojte lagati i sebe i druge.
dobijate obostranu krivicu u slučaja saobraćajke.
ne zezajte se, ili kupite 4season ili 2 seta guma.

1234

pre 3 godine

M+S znači mokro+suvo, dakle uvek.

I ne smarajte, vozite pažljivo, nemojte piti i pazite na brzinu.
(1234, 25. oktobar 2020 17:15)

Mozga bez ...
(3210, 25. oktobar 2020 20:19)

Zezam se...

City Slicker

pre 3 godine

@Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50) Jesi čuo za "hotel za gume", servis za uslužno skladištenje vansezonskih guma?

Ko sve danas poseduje i vozi automobil...

3210

pre 3 godine

M+S znači mokro+suvo, dakle uvek.

I ne smarajte, vozite pažljivo, nemojte piti i pazite na brzinu.
(1234, 25. oktobar 2020 17:15)

Mozga bez ...

profesor Dušan

pre 3 godine

jesmo stavili smo ih jos pre 3g i ne skidamo ih pa ko ovaj stres da podnese svake godine jeste li stavili niste li stavili skidaj, stavljaj opet , ma uzas

Bane

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50)

Zbog ovakvih ljudi, mislim pre svega nedovoljno informisanih, i ovoga puta apelujem na urednistvo da vise pisu tekstove o all season gumama. Ima jako velikih razlika izmedju tzv. univerzalnih guma i all season guma (90% nasih vozaca to poistovecuje), sta znaci oznaka M+S, sta 3PMSF oznaka i sl.

Ja sam od 2015-te na all season gumama, i to je neuporedivo bolje resenje za ljude koji voze samo na zimskim jer nece/ne mogu/nemaju uslova za 2 seta.

Istina je da all season na testovima u odredjenom procentu zaostaje za zimskom i letnjom, ali isto tako morate da znate da su te referentne zimske i letnje gume sa testova uglavnom neke od premijum letnjih i zimskih guma. Znaci recimo Fulda Multicontrol mozda nije bolja od Michelin Pilota ili Continental WinterContacta, ali je sigurno bolja guma zimi od Wintere ili leti od Dayton letnjih guma koje se kod nas najvise voze. A jedan set Fulde Multicontrol kosta manje nego ta dva low budget seta i jednako traje. Znam jer vozim a prethodno sam vozio sezonske cak bolje od pomenutih.

Stingray

pre 3 godine

Svake godine ista priča i 90% slični komentari....Ljudi, Zakon kaže (ne ulazeći u to da li je dobar, ili ne) da se zimske gume stavljaju 01. novembra na automobile. Ako nemaš zimske gume, u slučaju udesa, ta činjenica implicira mnoge druge neprijatne stvari (osiguranje, sudovi, privatne tužbe...) po vozača kola koja nisu propisno opremljena. Izgovor: "Nemam pare za dva seta guma i da ih dva puta godišnje menjam kod vulkanizera..." nije opravdanje za to što se ne poštuje Zakon (ne ulazeći u to da li je dobar, ili ne), već lična crta neodgovornosti i bahatosti prema sebi samom i prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Ako nemaš pare za gume - nemoj da voziš auto! Ako nemaš pare da održavaš sopstvena kola, nemoj ni da ih poseduješ.

E-75

pre 3 godine

Uskoro cu da stavim zimske gume, imam dva kompleta sa felnama, letnje Hankook i zimske naravno Wintera. Razlog: auto vozim svaki dan, idem na posao, 25 km. Imam dete od 4 godine i koje stalno vozim tamo-vamo. Vikend obavezno selo ili neka setnja. Ne bih da rizikujem zbog 250 evra zivot moje porodice i auto od 5000 evra. Toliko.

clockwork orange

pre 3 godine

Zavisi od automobila
4x4 bi morao da ima sve 4 iste gume od istog proizvodjaca

Pogon na zadnje moze da ima razlicite gume na prednjoj ili zadnjoj osovini ali moraju da budu za istu sezonu

Pogon na prednje je pozeljno da ima sve 4 zimske ili letnje mada zbog ustede para i prostora mogu zadnje da budu all season a prednje sezonske tako se cuvaju samo dve gume jedna moze u gepeku kao rezervna a za drugu ce valjda biti mesta negde

kakav brat

pre 3 godine

svake sezone ustedim 80 evra, a za 4 godine jedan set dobrih novih guma. Stare 4 gume prodam za 80-100 evra i onda me nove gume izadju ono sto bi vulkanizeru dao za tri godine.
(Aca, 25. oktobar 2020 15:51)

Pa šta radiš sa tolikim parama čoveče??!

Reziel

pre 3 godine

Aj da se opet ako možemo lepo isvadjamo i udarimo jedno 150 komentara.
Ja bih samo postavio pitanje redakciji da li više ljudi u Srbiji strada zbog zimskih guma ili alkohola? Ne vidim da nešto pišete o tome i podsećate ljude, a ide vreme slava i slavlja. Sad po BGu imate i ove različite Safe driver-e, pa možda po neki trik kako da se ipak ne ubijete od pića "ko majka" itd. Ima o čemu da se piše, ali vi ni crticu. Zato ste na gume navalili kao da ste glasilo nekog dilera pneumatika.

XXL

pre 3 godine

Na točkovima mog automobila 'turčina' imam i letnje i zimske gume (pa k'o razumeo razumeo, a ko ne njemu će naš prijatelj komentator @jaretina ... da objasni o toj teoriji).

dzox

pre 3 godine

Pošto dosta ljudi kaže da ima M+S gume za sve sezone, neka provere da li pored ima znak planinski vrh. Ako ima, onda je zimska, ne letnja niti all seasons.

Junior

pre 3 godine

Za pravna lica je obavezno od 1/11/2020, nema veze da li ima ili nema snega.

Za fizička lica važi da imaju zimske gume ukoliko padne sneg ili ako ima leda.

maxy

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50)

mozda kod vulkanizera koji nudi uslugu cuvanja guma?

abc

pre 3 godine

U pravu su svi koji kažu da su potrebne samo u slučaju snega i leda na putu i to isključivo u gradu. S druge strane u slučaju saobraćajne nezgode ako nemate zimske gume imaćete problem što sa policijom što sa osiguranjem.

Dusan

pre 3 godine

M+S ne znaci da je guma "all season". Ista oznaka postoji i na zimskim gumama i znaci mud + snow ili ti blato i sneg. Dakle i zimaska i univerzalna imaju ovu oznaku

Aca

pre 3 godine

Nisam ih ni stavljao i nemam nameru, jer jednostavno nema snega. Ako kojim slucajem sneg padne za vikend (kao prosle godine) istopice se za dan i moze normanlo da se vozi. Drugo nemam nameru da cistim sneg sa vozila kada je zima nego idem gradskim prevozom. Trece zamena guma sa balansiranjem kosta 20 evra za moj auto. Cuvanje guma sest meseci isto 20 evra. Znaci samo 80 evra godisnje za rotaciju i cuvanje guma. Za mene je to ludost, jer svake sezone ustedim 80 evra, a za 4 godine jedan set dobrih novih guma. Stare 4 gume prodam za 80-100 evra i onda me nove gume izadju ono sto bi vulkanizeru dao za tri godine.

nekotamo

pre 3 godine

Oznaka M+S znaci mud+snow sto znaci blato+sneg. To nikako ne znaci da su za sva godisnja doba, mada gume za sva godisnja doba imaju tu oznaku, kao sto ih i cisto zimske gume imaju.
Najbolje je imati dva seta na felnama jer nemate izdatke dva puta godisnje za promenu guma i balansiranje. Gume mogu izdrzati svih sest godina koliko je i preporucljivo da se voze gume.
Zimske gume nisu bezbedne za voznju leti i mnogo se trose. Posle jedne sezone leti one vise nisu ni za zimu. Letnje isto tako nisu bezbedne za voznju zimi. Univerzalne nisu dobre kao letnje leti, a ni kao zimske zimi. To je neki kompromis koji ne znam kome je potreban.
Guma vam je jedini kontakt sa podlogom pri voznji. Bitne su isto koliko i kocnice. Ne igrajte se svojim zivotima

iluminat

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.

veljko

pre 3 godine

Mora da se puni državna kasa! Ljude hvataju na pešačkim prelazima hvataju ih ispred marketa ko nema masku a na gumama će tek da profitiraju!

Bracalic

pre 3 godine

Neistina. Obavezne su samo ako pada sneg. Mada na temperaturama ispod 8 stepeni je bolje imati zimske, bolje koce i hvataju u krivinama. Letnje su tad tvrde i ne daj boze da padne sneg.

Vozač

pre 3 godine

Prošle godine stavio univerzalne. Samo ih doduvam kad zahladi, pošto se vazduh skupi i pritisak padne.Koštale su kao zimske, a nema redova i zamene.Za godinu dana opet isto, traju četrdesetak kkm.

Bracalic

pre 3 godine

Neistina. Obavezne su samo ako pada sneg. Mada na temperaturama ispod 8 stepeni je bolje imati zimske, bolje koce i hvataju u krivinama. Letnje su tad tvrde i ne daj boze da padne sneg.

kakav brat

pre 3 godine

svake sezone ustedim 80 evra, a za 4 godine jedan set dobrih novih guma. Stare 4 gume prodam za 80-100 evra i onda me nove gume izadju ono sto bi vulkanizeru dao za tri godine.
(Aca, 25. oktobar 2020 15:51)

Pa šta radiš sa tolikim parama čoveče??!

Vozač

pre 3 godine

Prošle godine stavio univerzalne. Samo ih doduvam kad zahladi, pošto se vazduh skupi i pritisak padne.Koštale su kao zimske, a nema redova i zamene.Za godinu dana opet isto, traju četrdesetak kkm.

veljko

pre 3 godine

Mora da se puni državna kasa! Ljude hvataju na pešačkim prelazima hvataju ih ispred marketa ko nema masku a na gumama će tek da profitiraju!

Reziel

pre 3 godine

Aj da se opet ako možemo lepo isvadjamo i udarimo jedno 150 komentara.
Ja bih samo postavio pitanje redakciji da li više ljudi u Srbiji strada zbog zimskih guma ili alkohola? Ne vidim da nešto pišete o tome i podsećate ljude, a ide vreme slava i slavlja. Sad po BGu imate i ove različite Safe driver-e, pa možda po neki trik kako da se ipak ne ubijete od pića "ko majka" itd. Ima o čemu da se piše, ali vi ni crticu. Zato ste na gume navalili kao da ste glasilo nekog dilera pneumatika.

E-75

pre 3 godine

Uskoro cu da stavim zimske gume, imam dva kompleta sa felnama, letnje Hankook i zimske naravno Wintera. Razlog: auto vozim svaki dan, idem na posao, 25 km. Imam dete od 4 godine i koje stalno vozim tamo-vamo. Vikend obavezno selo ili neka setnja. Ne bih da rizikujem zbog 250 evra zivot moje porodice i auto od 5000 evra. Toliko.

nekotamo

pre 3 godine

Oznaka M+S znaci mud+snow sto znaci blato+sneg. To nikako ne znaci da su za sva godisnja doba, mada gume za sva godisnja doba imaju tu oznaku, kao sto ih i cisto zimske gume imaju.
Najbolje je imati dva seta na felnama jer nemate izdatke dva puta godisnje za promenu guma i balansiranje. Gume mogu izdrzati svih sest godina koliko je i preporucljivo da se voze gume.
Zimske gume nisu bezbedne za voznju leti i mnogo se trose. Posle jedne sezone leti one vise nisu ni za zimu. Letnje isto tako nisu bezbedne za voznju zimi. Univerzalne nisu dobre kao letnje leti, a ni kao zimske zimi. To je neki kompromis koji ne znam kome je potreban.
Guma vam je jedini kontakt sa podlogom pri voznji. Bitne su isto koliko i kocnice. Ne igrajte se svojim zivotima

abc

pre 3 godine

U pravu su svi koji kažu da su potrebne samo u slučaju snega i leda na putu i to isključivo u gradu. S druge strane u slučaju saobraćajne nezgode ako nemate zimske gume imaćete problem što sa policijom što sa osiguranjem.

maxy

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50)

mozda kod vulkanizera koji nudi uslugu cuvanja guma?

Dusan

pre 3 godine

M+S ne znaci da je guma "all season". Ista oznaka postoji i na zimskim gumama i znaci mud + snow ili ti blato i sneg. Dakle i zimaska i univerzalna imaju ovu oznaku

Stingray

pre 3 godine

Svake godine ista priča i 90% slični komentari....Ljudi, Zakon kaže (ne ulazeći u to da li je dobar, ili ne) da se zimske gume stavljaju 01. novembra na automobile. Ako nemaš zimske gume, u slučaju udesa, ta činjenica implicira mnoge druge neprijatne stvari (osiguranje, sudovi, privatne tužbe...) po vozača kola koja nisu propisno opremljena. Izgovor: "Nemam pare za dva seta guma i da ih dva puta godišnje menjam kod vulkanizera..." nije opravdanje za to što se ne poštuje Zakon (ne ulazeći u to da li je dobar, ili ne), već lična crta neodgovornosti i bahatosti prema sebi samom i prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Ako nemaš pare za gume - nemoj da voziš auto! Ako nemaš pare da održavaš sopstvena kola, nemoj ni da ih poseduješ.

Junior

pre 3 godine

Za pravna lica je obavezno od 1/11/2020, nema veze da li ima ili nema snega.

Za fizička lica važi da imaju zimske gume ukoliko padne sneg ili ako ima leda.

dzox

pre 3 godine

Pošto dosta ljudi kaže da ima M+S gume za sve sezone, neka provere da li pored ima znak planinski vrh. Ako ima, onda je zimska, ne letnja niti all seasons.

iluminat

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.

Bane

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50)

Zbog ovakvih ljudi, mislim pre svega nedovoljno informisanih, i ovoga puta apelujem na urednistvo da vise pisu tekstove o all season gumama. Ima jako velikih razlika izmedju tzv. univerzalnih guma i all season guma (90% nasih vozaca to poistovecuje), sta znaci oznaka M+S, sta 3PMSF oznaka i sl.

Ja sam od 2015-te na all season gumama, i to je neuporedivo bolje resenje za ljude koji voze samo na zimskim jer nece/ne mogu/nemaju uslova za 2 seta.

Istina je da all season na testovima u odredjenom procentu zaostaje za zimskom i letnjom, ali isto tako morate da znate da su te referentne zimske i letnje gume sa testova uglavnom neke od premijum letnjih i zimskih guma. Znaci recimo Fulda Multicontrol mozda nije bolja od Michelin Pilota ili Continental WinterContacta, ali je sigurno bolja guma zimi od Wintere ili leti od Dayton letnjih guma koje se kod nas najvise voze. A jedan set Fulde Multicontrol kosta manje nego ta dva low budget seta i jednako traje. Znam jer vozim a prethodno sam vozio sezonske cak bolje od pomenutih.

Aca

pre 3 godine

Nisam ih ni stavljao i nemam nameru, jer jednostavno nema snega. Ako kojim slucajem sneg padne za vikend (kao prosle godine) istopice se za dan i moze normanlo da se vozi. Drugo nemam nameru da cistim sneg sa vozila kada je zima nego idem gradskim prevozom. Trece zamena guma sa balansiranjem kosta 20 evra za moj auto. Cuvanje guma sest meseci isto 20 evra. Znaci samo 80 evra godisnje za rotaciju i cuvanje guma. Za mene je to ludost, jer svake sezone ustedim 80 evra, a za 4 godine jedan set dobrih novih guma. Stare 4 gume prodam za 80-100 evra i onda me nove gume izadju ono sto bi vulkanizeru dao za tri godine.

Mnogo je za jedno fotografisanje

pre 3 godine

Obavezne samo u slučaju snega i leda u periodu 01-nov-01.april. Znači obavezne SAMO ako voziš u vremenskim uslovima kad su neophodne.
A vidim u BG zasadili palme, šta će nama zimske gume?

C i n i k

pre 3 godine

U pravu su svi koji kažu da su potrebne samo u slučaju snega i leda na putu i to isključivo u gradu. S druge strane u slučaju saobraćajne nezgode ako nemate zimske gume imaćete problem što sa policijom što sa osiguranjem.
(abc, 25. oktobar 2020 15:53


U slucaju nezgode ako nms zimske a napolju je sneg, tacno,osiguranje nece aktivirati polisu, ali ako je napolju, u decembru bez snega i leda, onda to sto nms zimske, nma znacaja i osuguranje mora da pokrije stetu, verovao ti ili ne..

palmina majorka

pre 3 godine

Nisam planirao put u Severnu Svedsku jer su male sanse da ce i tamo biti snega.

Ostatak Evrope hahaha.

Ako se pak i dogodi sneg,pa se zaglavim, u kolima uvek imam nun cake sa lancima .Pet minuta posla za pravog nindzu.

Vozač

pre 3 godine

Kad će psihopate da shvate da ako se prelazi godišnje barem 15000 km da je jeftinije koristiti zimi zimske gume, a leti - letnje?
(Juho, 25. oktobar 2020 15:40)
Kako je zamena poskupljivala, konačno prošle godine pređoh na univerzalne. Menjam posle 3 godine, umesto na 5 na koliko sam menjao sa dva kompleta.

3210

pre 3 godine

M+S znači mokro+suvo, dakle uvek.

I ne smarajte, vozite pažljivo, nemojte piti i pazite na brzinu.
(1234, 25. oktobar 2020 17:15)

Mozga bez ...

City Slicker

pre 3 godine

@Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50) Jesi čuo za "hotel za gume", servis za uslužno skladištenje vansezonskih guma?

Ko sve danas poseduje i vozi automobil...

profesor Dušan

pre 3 godine

jesmo stavili smo ih jos pre 3g i ne skidamo ih pa ko ovaj stres da podnese svake godine jeste li stavili niste li stavili skidaj, stavljaj opet , ma uzas

1234

pre 3 godine

M+S znači mokro+suvo, dakle uvek.

I ne smarajte, vozite pažljivo, nemojte piti i pazite na brzinu.
(1234, 25. oktobar 2020 17:15)

Mozga bez ...
(3210, 25. oktobar 2020 20:19)

Zezam se...

jaretina, priprema se zimski menu

pre 3 godine

Dosta je jak ovaj vulkanizerski lobi na B92 ...
(pčelica Pavo, 25. oktobar 2020 22:13)

nedovoljno jak da pobedi upotrebu istrošenih kondoma, na žalost. zlatno doba je najjače.

XXL

pre 3 godine

Na točkovima mog automobila 'turčina' imam i letnje i zimske gume (pa k'o razumeo razumeo, a ko ne njemu će naš prijatelj komentator @jaretina ... da objasni o toj teoriji).

jaretina, priprema se zimski menu

pre 3 godine

valjda je obavezna ukoliko ima snežnih padavina
(Markoni, 25. oktobar 2020 14:37)

nemojte lagati i sebe i druge.
dobijate obostranu krivicu u slučaja saobraćajke.
ne zezajte se, ili kupite 4season ili 2 seta guma.

pčelica Pavo

pre 3 godine

Kad uzmem u obzir koliko "Beoguma" i slični poznati naplaćuju za zamenu seta od 14" (3.400 sa zamenom ventila, a oni to uvek sami zamene), a što treba platiti dva puta godišnje, pa kada na to dodam i cenu hotela za gume za godinu dana, ispada da je najmanje dva puta je jeftinije da kupim i neke najskuplje all season gume svake druge godine i posle samo 30-40 kkm (mada sve te gume do 4 mm mogu da predju i 70-80 kkm). Gume me maltene dodju džabe.
Ili to, ili da vulkanizerske usluge koristim negde van Beograda, gde su dva puta jeftnije.

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Ja ne kontam kako ljudi nemaju para da kupe 4 zimske gume, pa sta vi radite???
@car

Pa ja na jednom SUV 4h4 automobilu imam svesezonske a za drugi imam dva kompleta guma pa nikada ne bi u zemlji Srbiji postavio nekom takvo pitanje.
Ja u zemlji prosecne plate od 400e trosim za najnuznije stvari za cetvoroclanu porodicu oko 1300e ali bez trunke luksuza samo racuni, hrana i pomalo najeftinije garderobe.

Pozelim li ili iskrsne li nesto vise onda ide rastezanje kartica, cekova, itd.

Ako se pitate odakle drugi automobil to je ocev mali gradski auto koji vise zbog godina ne vozi a njegova penzija krpi registraciju a koji mi znaci po gradu a ne bi dobio vise od jednomesecne potrosnje za njega.

Neko ko se vozi zimi samo po gradu i kome nije problem da mesec dana kada je sneg i led ide busom zasto bi imao zimske gume?
Inace pola zime su temperatire od 10-15 stepeni Celzijusovih pa se zimska guma bez veze greje i gubi svoja svojstva.

Djuro

pre 3 godine

Napolju dvadeset stepeni, pa ko je lud da stavlja zimske gume.
(Darko, 25. oktobar 2020 16:25)

Da...ali je zato nekoliko jutara bilo 3C.

Fascinantno je koliko je ljudima nebitan svoj zivot!!!???

T

pre 3 godine

Da ne bude zabune, ja sam za koriscenje zimskih guma, i sam ih naravno koristim. Ali me nervira uvodjenje mera bez ikakve analize. Sada smo svakog vozaca naterali da kupi jos jedan set guma. Da li je taj novac mogao da bude bolje upotrebljen za nesto drugo? Da li je i jedna jedina uvedena mera (dnevna svetla, skracenje trajanja atesta za TNG, prva pomoc, zimske gume, povecanje kazni, smanjenje brzine u gradu...) kasnije analizirana i da li je ikada provereno kakve je rezultate dala? Mnoge od tih mera deluju korisno, ali ako dozvolimo da nam uvode raznne mere a da kasnije ne daju jasne podatke o rezultatima tih mera, onda je ocigledno da nas samo šišaju i otimaju nam pare.

Ursa Minor

pre 3 godine

Da li je uvođenje zimskih guma dovelo do manjeg broja saobraćajnih nesreća u toku zime? Postoji li statistika koja to potvrđuje?
(T, 26. oktobar 2020 08:53)

Ne postoji i neće ni postojati jer to niko ne evidentira.

Kao što ni pre uvođenja zimskih guma niko nije evidentirao i nije postojala statistika koji procenat teških nesreća je bio izazvan zbog vožnje s letnjim gumama u zimskim uslovima. Bilo ih svakako, ali niko ne može da kaže da li ih je bilo 0,3%, 3% ili 33%, što nije sasvim nebitno!

Razuman čovek, ako nema potrebnu opremu za tekuće uslove, nabaviće opremu, ili neće ni voziti. Vrlo jednostavno. Nema nikakvog pametnog razloga da mu država propisuje kog datuma koje će gume da montira.

Kao i oni idiotski kompleti za prvu pomoć (koje, srećom, niko više ni ne pominje, ali i dalje ostaju kao mogućnost da te pandur kazni ako ga nemaš), uvođenje obaveznih zimskih guma je tipična mera u stilu "aj' da probamo, ko zna, možda ispadne čak i nešto dobro iz toga". Nas ništa ne košta, a usput će se i neki naši ovajditi...

Nije blato sve što sija

pre 3 godine

Pitam se u kakav bi okršaj i tužbu uleteo sa osiguranjem ako nemam zimske a imam sudar na suvih 15°C ?
U Republici Srpskoj, u takvim uslovima na putu, iskaču iz žbuna i veselo skakuću oko auta sigurni da će nešto već naći. Nakon razočaranja što je lampicom lako utvrđeno da su zimske nove, pitalo se za sve što je moglo da padne na pamet...odgovorio sam, "naravno, imam sve !". Nakon gepek provere saobraćajac pita gde su lanci i zašto sam rekao da ih imam, odgovorio sam - a zašto ste me pitali ?
Svađa i nekom vređanje a meni istina ("najgori ste saobraćajci u regionu i šire"), vratio mi je dokumenta i tek tada primetio naprslu šoferku te zakukala...e pa kasno si se setio šefe, brmbrm i odoh

clockwork orange

pre 3 godine

Zavisi od automobila
4x4 bi morao da ima sve 4 iste gume od istog proizvodjaca

Pogon na zadnje moze da ima razlicite gume na prednjoj ili zadnjoj osovini ali moraju da budu za istu sezonu

Pogon na prednje je pozeljno da ima sve 4 zimske ili letnje mada zbog ustede para i prostora mogu zadnje da budu all season a prednje sezonske tako se cuvaju samo dve gume jedna moze u gepeku kao rezervna a za drugu ce valjda biti mesta negde

CJC

pre 3 godine

zar nije obavezno samo kad je sneg i led na cesti
(genijalac, 25. oktobar 2020 14:32)

Da, i onda se jedno jutro probudiš, napada par cm snega i stvori se led i šta onda? Onda ćeš na svojim istrošenim letnjim gumama da voziš do vulkanizera?

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

Imam poseban set sa zimskim gumama ali ne pada mi na pamet da ih stavljam dok je napolju 20 stepeni kao što je najavljeno za naredne dve nedelje. Ko je nedovoljno pismen da razume jasnu i nedvosmislenu rečenicu iz Zakona neka čeka u redu kod vulkanizera 31. oktobra, ja idem sredinom novembra kad se raziđe gužva i vremenske prilike budu adekvatne za zimske gume.
(samo kažem, 26. oktobar 2020 08:31)

Od 1 novembra ako slucajno napravis udes na letnjim gumama bices u ozbiljnom problemu bez obzira koliko je napolju stepeni i kakvi su vremenski uslovi

Igor

pre 3 godine

Šta je po zobs-u zimska guma? Da li neko zna tačnu definiciju?
(Igor, 26. oktobar 2020 01:56)

Sto narode lupate minuse, ovo je normalno pitanje. Da li M+S (All Season) gume zadovoljavaju zakonske odredbe ili mora da ima pahuljicu?

samo kažem

pre 3 godine

Imam poseban set sa zimskim gumama ali ne pada mi na pamet da ih stavljam dok je napolju 20 stepeni kao što je najavljeno za naredne dve nedelje. Ko je nedovoljno pismen da razume jasnu i nedvosmislenu rečenicu iz Zakona neka čeka u redu kod vulkanizera 31. oktobra, ja idem sredinom novembra kad se raziđe gužva i vremenske prilike budu adekvatne za zimske gume.

T2

pre 3 godine

@pčelica Pavo Nadjes nekog rodjaka ili prijatelja koji zivi u provinciji i ima kucu. Platis mu da drzis gume kod njega u podrumu, a zamenu uradis kod lokalnog vulkanizera.

Neko Pb

pre 3 godine

Ahtung, 25. oktobar 2020 15:39

Naravno, pa ne mislite valjda da to treba naglašavati... Za Vašu informaciju, posedujem auto kupljen nov (u salonu) u julu 2019 godine, prešao do sada tek 9000 (čitaj - d e v e t h i lj a d a) km. Automobil kupljen sa fabričkim aluminijumskim felnama i Goodyear letnjim gumama, a prošle jeseni sam kupio još nove originalne čelične felne i zimske gume za 500 evra, naravno pre montaže balansirane. Vozim pažljivo i čuvam i auto i točkove, ali ako treba radi Vas, opet da balansiram na ovu kilometražu sa dva seta točkova, uradiću ponovo, da ne brinete. :)

iluminat

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.

Aca

pre 3 godine

Nisam ih ni stavljao i nemam nameru, jer jednostavno nema snega. Ako kojim slucajem sneg padne za vikend (kao prosle godine) istopice se za dan i moze normanlo da se vozi. Drugo nemam nameru da cistim sneg sa vozila kada je zima nego idem gradskim prevozom. Trece zamena guma sa balansiranjem kosta 20 evra za moj auto. Cuvanje guma sest meseci isto 20 evra. Znaci samo 80 evra godisnje za rotaciju i cuvanje guma. Za mene je to ludost, jer svake sezone ustedim 80 evra, a za 4 godine jedan set dobrih novih guma. Stare 4 gume prodam za 80-100 evra i onda me nove gume izadju ono sto bi vulkanizeru dao za tri godine.

Stingray

pre 3 godine

Svake godine ista priča i 90% slični komentari....Ljudi, Zakon kaže (ne ulazeći u to da li je dobar, ili ne) da se zimske gume stavljaju 01. novembra na automobile. Ako nemaš zimske gume, u slučaju udesa, ta činjenica implicira mnoge druge neprijatne stvari (osiguranje, sudovi, privatne tužbe...) po vozača kola koja nisu propisno opremljena. Izgovor: "Nemam pare za dva seta guma i da ih dva puta godišnje menjam kod vulkanizera..." nije opravdanje za to što se ne poštuje Zakon (ne ulazeći u to da li je dobar, ili ne), već lična crta neodgovornosti i bahatosti prema sebi samom i prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Ako nemaš pare za gume - nemoj da voziš auto! Ako nemaš pare da održavaš sopstvena kola, nemoj ni da ih poseduješ.

clockwork orange

pre 3 godine

Zavisi od automobila
4x4 bi morao da ima sve 4 iste gume od istog proizvodjaca

Pogon na zadnje moze da ima razlicite gume na prednjoj ili zadnjoj osovini ali moraju da budu za istu sezonu

Pogon na prednje je pozeljno da ima sve 4 zimske ili letnje mada zbog ustede para i prostora mogu zadnje da budu all season a prednje sezonske tako se cuvaju samo dve gume jedna moze u gepeku kao rezervna a za drugu ce valjda biti mesta negde

jaretina, priprema se zimski menu

pre 3 godine

valjda je obavezna ukoliko ima snežnih padavina
(Markoni, 25. oktobar 2020 14:37)

nemojte lagati i sebe i druge.
dobijate obostranu krivicu u slučaja saobraćajke.
ne zezajte se, ili kupite 4season ili 2 seta guma.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

Imam poseban set sa zimskim gumama ali ne pada mi na pamet da ih stavljam dok je napolju 20 stepeni kao što je najavljeno za naredne dve nedelje. Ko je nedovoljno pismen da razume jasnu i nedvosmislenu rečenicu iz Zakona neka čeka u redu kod vulkanizera 31. oktobra, ja idem sredinom novembra kad se raziđe gužva i vremenske prilike budu adekvatne za zimske gume.
(samo kažem, 26. oktobar 2020 08:31)

Od 1 novembra ako slucajno napravis udes na letnjim gumama bices u ozbiljnom problemu bez obzira koliko je napolju stepeni i kakvi su vremenski uslovi

Vozač

pre 3 godine

Prošle godine stavio univerzalne. Samo ih doduvam kad zahladi, pošto se vazduh skupi i pritisak padne.Koštale su kao zimske, a nema redova i zamene.Za godinu dana opet isto, traju četrdesetak kkm.

Djuro

pre 3 godine

Napolju dvadeset stepeni, pa ko je lud da stavlja zimske gume.
(Darko, 25. oktobar 2020 16:25)

Da...ali je zato nekoliko jutara bilo 3C.

Fascinantno je koliko je ljudima nebitan svoj zivot!!!???

E-75

pre 3 godine

Uskoro cu da stavim zimske gume, imam dva kompleta sa felnama, letnje Hankook i zimske naravno Wintera. Razlog: auto vozim svaki dan, idem na posao, 25 km. Imam dete od 4 godine i koje stalno vozim tamo-vamo. Vikend obavezno selo ili neka setnja. Ne bih da rizikujem zbog 250 evra zivot moje porodice i auto od 5000 evra. Toliko.

profesor Dušan

pre 3 godine

jesmo stavili smo ih jos pre 3g i ne skidamo ih pa ko ovaj stres da podnese svake godine jeste li stavili niste li stavili skidaj, stavljaj opet , ma uzas

C i n i k

pre 3 godine

U pravu su svi koji kažu da su potrebne samo u slučaju snega i leda na putu i to isključivo u gradu. S druge strane u slučaju saobraćajne nezgode ako nemate zimske gume imaćete problem što sa policijom što sa osiguranjem.
(abc, 25. oktobar 2020 15:53


U slucaju nezgode ako nms zimske a napolju je sneg, tacno,osiguranje nece aktivirati polisu, ali ako je napolju, u decembru bez snega i leda, onda to sto nms zimske, nma znacaja i osuguranje mora da pokrije stetu, verovao ti ili ne..

veljko

pre 3 godine

Mora da se puni državna kasa! Ljude hvataju na pešačkim prelazima hvataju ih ispred marketa ko nema masku a na gumama će tek da profitiraju!

XXL

pre 3 godine

Na točkovima mog automobila 'turčina' imam i letnje i zimske gume (pa k'o razumeo razumeo, a ko ne njemu će naš prijatelj komentator @jaretina ... da objasni o toj teoriji).

Reziel

pre 3 godine

Aj da se opet ako možemo lepo isvadjamo i udarimo jedno 150 komentara.
Ja bih samo postavio pitanje redakciji da li više ljudi u Srbiji strada zbog zimskih guma ili alkohola? Ne vidim da nešto pišete o tome i podsećate ljude, a ide vreme slava i slavlja. Sad po BGu imate i ove različite Safe driver-e, pa možda po neki trik kako da se ipak ne ubijete od pića "ko majka" itd. Ima o čemu da se piše, ali vi ni crticu. Zato ste na gume navalili kao da ste glasilo nekog dilera pneumatika.

nekotamo

pre 3 godine

Oznaka M+S znaci mud+snow sto znaci blato+sneg. To nikako ne znaci da su za sva godisnja doba, mada gume za sva godisnja doba imaju tu oznaku, kao sto ih i cisto zimske gume imaju.
Najbolje je imati dva seta na felnama jer nemate izdatke dva puta godisnje za promenu guma i balansiranje. Gume mogu izdrzati svih sest godina koliko je i preporucljivo da se voze gume.
Zimske gume nisu bezbedne za voznju leti i mnogo se trose. Posle jedne sezone leti one vise nisu ni za zimu. Letnje isto tako nisu bezbedne za voznju zimi. Univerzalne nisu dobre kao letnje leti, a ni kao zimske zimi. To je neki kompromis koji ne znam kome je potreban.
Guma vam je jedini kontakt sa podlogom pri voznji. Bitne su isto koliko i kocnice. Ne igrajte se svojim zivotima

maxy

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50)

mozda kod vulkanizera koji nudi uslugu cuvanja guma?

abc

pre 3 godine

U pravu su svi koji kažu da su potrebne samo u slučaju snega i leda na putu i to isključivo u gradu. S druge strane u slučaju saobraćajne nezgode ako nemate zimske gume imaćete problem što sa policijom što sa osiguranjem.

Bracalic

pre 3 godine

Neistina. Obavezne su samo ako pada sneg. Mada na temperaturama ispod 8 stepeni je bolje imati zimske, bolje koce i hvataju u krivinama. Letnje su tad tvrde i ne daj boze da padne sneg.

3210

pre 3 godine

M+S znači mokro+suvo, dakle uvek.

I ne smarajte, vozite pažljivo, nemojte piti i pazite na brzinu.
(1234, 25. oktobar 2020 17:15)

Mozga bez ...

Vozač

pre 3 godine

Kad će psihopate da shvate da ako se prelazi godišnje barem 15000 km da je jeftinije koristiti zimi zimske gume, a leti - letnje?
(Juho, 25. oktobar 2020 15:40)
Kako je zamena poskupljivala, konačno prošle godine pređoh na univerzalne. Menjam posle 3 godine, umesto na 5 na koliko sam menjao sa dva kompleta.

CJC

pre 3 godine

zar nije obavezno samo kad je sneg i led na cesti
(genijalac, 25. oktobar 2020 14:32)

Da, i onda se jedno jutro probudiš, napada par cm snega i stvori se led i šta onda? Onda ćeš na svojim istrošenim letnjim gumama da voziš do vulkanizera?

Dusan

pre 3 godine

M+S ne znaci da je guma "all season". Ista oznaka postoji i na zimskim gumama i znaci mud + snow ili ti blato i sneg. Dakle i zimaska i univerzalna imaju ovu oznaku

dzox

pre 3 godine

Pošto dosta ljudi kaže da ima M+S gume za sve sezone, neka provere da li pored ima znak planinski vrh. Ako ima, onda je zimska, ne letnja niti all seasons.

kakav brat

pre 3 godine

svake sezone ustedim 80 evra, a za 4 godine jedan set dobrih novih guma. Stare 4 gume prodam za 80-100 evra i onda me nove gume izadju ono sto bi vulkanizeru dao za tri godine.
(Aca, 25. oktobar 2020 15:51)

Pa šta radiš sa tolikim parama čoveče??!

Bane

pre 3 godine

Recimo da svi nekim čudom i imaju novac za četiri nove gume gde će ogromna većina ljudi u gradovima da stave te letnje gume preko zime. Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50)

Zbog ovakvih ljudi, mislim pre svega nedovoljno informisanih, i ovoga puta apelujem na urednistvo da vise pisu tekstove o all season gumama. Ima jako velikih razlika izmedju tzv. univerzalnih guma i all season guma (90% nasih vozaca to poistovecuje), sta znaci oznaka M+S, sta 3PMSF oznaka i sl.

Ja sam od 2015-te na all season gumama, i to je neuporedivo bolje resenje za ljude koji voze samo na zimskim jer nece/ne mogu/nemaju uslova za 2 seta.

Istina je da all season na testovima u odredjenom procentu zaostaje za zimskom i letnjom, ali isto tako morate da znate da su te referentne zimske i letnje gume sa testova uglavnom neke od premijum letnjih i zimskih guma. Znaci recimo Fulda Multicontrol mozda nije bolja od Michelin Pilota ili Continental WinterContacta, ali je sigurno bolja guma zimi od Wintere ili leti od Dayton letnjih guma koje se kod nas najvise voze. A jedan set Fulde Multicontrol kosta manje nego ta dva low budget seta i jednako traje. Znam jer vozim a prethodno sam vozio sezonske cak bolje od pomenutih.

City Slicker

pre 3 godine

@Nemaju svi podrumske prostorije. Jedino rešenje će biti voziti zimske gume i leti i zimi.
(iluminat, 25. oktobar 2020 14:50) Jesi čuo za "hotel za gume", servis za uslužno skladištenje vansezonskih guma?

Ko sve danas poseduje i vozi automobil...

palmina majorka

pre 3 godine

Nisam planirao put u Severnu Svedsku jer su male sanse da ce i tamo biti snega.

Ostatak Evrope hahaha.

Ako se pak i dogodi sneg,pa se zaglavim, u kolima uvek imam nun cake sa lancima .Pet minuta posla za pravog nindzu.

jaretina, priprema se zimski menu

pre 3 godine

Dosta je jak ovaj vulkanizerski lobi na B92 ...
(pčelica Pavo, 25. oktobar 2020 22:13)

nedovoljno jak da pobedi upotrebu istrošenih kondoma, na žalost. zlatno doba je najjače.

Junior

pre 3 godine

Za pravna lica je obavezno od 1/11/2020, nema veze da li ima ili nema snega.

Za fizička lica važi da imaju zimske gume ukoliko padne sneg ili ako ima leda.

1234

pre 3 godine

M+S znači mokro+suvo, dakle uvek.

I ne smarajte, vozite pažljivo, nemojte piti i pazite na brzinu.
(1234, 25. oktobar 2020 17:15)

Mozga bez ...
(3210, 25. oktobar 2020 20:19)

Zezam se...

Ursa Minor

pre 3 godine

Da li je uvođenje zimskih guma dovelo do manjeg broja saobraćajnih nesreća u toku zime? Postoji li statistika koja to potvrđuje?
(T, 26. oktobar 2020 08:53)

Ne postoji i neće ni postojati jer to niko ne evidentira.

Kao što ni pre uvođenja zimskih guma niko nije evidentirao i nije postojala statistika koji procenat teških nesreća je bio izazvan zbog vožnje s letnjim gumama u zimskim uslovima. Bilo ih svakako, ali niko ne može da kaže da li ih je bilo 0,3%, 3% ili 33%, što nije sasvim nebitno!

Razuman čovek, ako nema potrebnu opremu za tekuće uslove, nabaviće opremu, ili neće ni voziti. Vrlo jednostavno. Nema nikakvog pametnog razloga da mu država propisuje kog datuma koje će gume da montira.

Kao i oni idiotski kompleti za prvu pomoć (koje, srećom, niko više ni ne pominje, ali i dalje ostaju kao mogućnost da te pandur kazni ako ga nemaš), uvođenje obaveznih zimskih guma je tipična mera u stilu "aj' da probamo, ko zna, možda ispadne čak i nešto dobro iz toga". Nas ništa ne košta, a usput će se i neki naši ovajditi...

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Ja ne kontam kako ljudi nemaju para da kupe 4 zimske gume, pa sta vi radite???
@car

Pa ja na jednom SUV 4h4 automobilu imam svesezonske a za drugi imam dva kompleta guma pa nikada ne bi u zemlji Srbiji postavio nekom takvo pitanje.
Ja u zemlji prosecne plate od 400e trosim za najnuznije stvari za cetvoroclanu porodicu oko 1300e ali bez trunke luksuza samo racuni, hrana i pomalo najeftinije garderobe.

Pozelim li ili iskrsne li nesto vise onda ide rastezanje kartica, cekova, itd.

Ako se pitate odakle drugi automobil to je ocev mali gradski auto koji vise zbog godina ne vozi a njegova penzija krpi registraciju a koji mi znaci po gradu a ne bi dobio vise od jednomesecne potrosnje za njega.

Neko ko se vozi zimi samo po gradu i kome nije problem da mesec dana kada je sneg i led ide busom zasto bi imao zimske gume?
Inace pola zime su temperatire od 10-15 stepeni Celzijusovih pa se zimska guma bez veze greje i gubi svoja svojstva.

samo kažem

pre 3 godine

Imam poseban set sa zimskim gumama ali ne pada mi na pamet da ih stavljam dok je napolju 20 stepeni kao što je najavljeno za naredne dve nedelje. Ko je nedovoljno pismen da razume jasnu i nedvosmislenu rečenicu iz Zakona neka čeka u redu kod vulkanizera 31. oktobra, ja idem sredinom novembra kad se raziđe gužva i vremenske prilike budu adekvatne za zimske gume.

Igor

pre 3 godine

Šta je po zobs-u zimska guma? Da li neko zna tačnu definiciju?
(Igor, 26. oktobar 2020 01:56)

Sto narode lupate minuse, ovo je normalno pitanje. Da li M+S (All Season) gume zadovoljavaju zakonske odredbe ili mora da ima pahuljicu?

pčelica Pavo

pre 3 godine

Kad uzmem u obzir koliko "Beoguma" i slični poznati naplaćuju za zamenu seta od 14" (3.400 sa zamenom ventila, a oni to uvek sami zamene), a što treba platiti dva puta godišnje, pa kada na to dodam i cenu hotela za gume za godinu dana, ispada da je najmanje dva puta je jeftinije da kupim i neke najskuplje all season gume svake druge godine i posle samo 30-40 kkm (mada sve te gume do 4 mm mogu da predju i 70-80 kkm). Gume me maltene dodju džabe.
Ili to, ili da vulkanizerske usluge koristim negde van Beograda, gde su dva puta jeftnije.

Nije blato sve što sija

pre 3 godine

Pitam se u kakav bi okršaj i tužbu uleteo sa osiguranjem ako nemam zimske a imam sudar na suvih 15°C ?
U Republici Srpskoj, u takvim uslovima na putu, iskaču iz žbuna i veselo skakuću oko auta sigurni da će nešto već naći. Nakon razočaranja što je lampicom lako utvrđeno da su zimske nove, pitalo se za sve što je moglo da padne na pamet...odgovorio sam, "naravno, imam sve !". Nakon gepek provere saobraćajac pita gde su lanci i zašto sam rekao da ih imam, odgovorio sam - a zašto ste me pitali ?
Svađa i nekom vređanje a meni istina ("najgori ste saobraćajci u regionu i šire"), vratio mi je dokumenta i tek tada primetio naprslu šoferku te zakukala...e pa kasno si se setio šefe, brmbrm i odoh

T

pre 3 godine

Da ne bude zabune, ja sam za koriscenje zimskih guma, i sam ih naravno koristim. Ali me nervira uvodjenje mera bez ikakve analize. Sada smo svakog vozaca naterali da kupi jos jedan set guma. Da li je taj novac mogao da bude bolje upotrebljen za nesto drugo? Da li je i jedna jedina uvedena mera (dnevna svetla, skracenje trajanja atesta za TNG, prva pomoc, zimske gume, povecanje kazni, smanjenje brzine u gradu...) kasnije analizirana i da li je ikada provereno kakve je rezultate dala? Mnoge od tih mera deluju korisno, ali ako dozvolimo da nam uvode raznne mere a da kasnije ne daju jasne podatke o rezultatima tih mera, onda je ocigledno da nas samo šišaju i otimaju nam pare.

T2

pre 3 godine

@pčelica Pavo Nadjes nekog rodjaka ili prijatelja koji zivi u provinciji i ima kucu. Platis mu da drzis gume kod njega u podrumu, a zamenu uradis kod lokalnog vulkanizera.

Mnogo je za jedno fotografisanje

pre 3 godine

Obavezne samo u slučaju snega i leda u periodu 01-nov-01.april. Znači obavezne SAMO ako voziš u vremenskim uslovima kad su neophodne.
A vidim u BG zasadili palme, šta će nama zimske gume?

Neko Pb

pre 3 godine

Ahtung, 25. oktobar 2020 15:39

Naravno, pa ne mislite valjda da to treba naglašavati... Za Vašu informaciju, posedujem auto kupljen nov (u salonu) u julu 2019 godine, prešao do sada tek 9000 (čitaj - d e v e t h i lj a d a) km. Automobil kupljen sa fabričkim aluminijumskim felnama i Goodyear letnjim gumama, a prošle jeseni sam kupio još nove originalne čelične felne i zimske gume za 500 evra, naravno pre montaže balansirane. Vozim pažljivo i čuvam i auto i točkove, ali ako treba radi Vas, opet da balansiram na ovu kilometražu sa dva seta točkova, uradiću ponovo, da ne brinete. :)