Sajber Q
pre 3 godine
- Ummm, talk dirty to me...
- Volkswagen diesel
Utorak, 29.09.2020.
09:26
Izvor: B92
pre 3 godine
- Ummm, talk dirty to me...
- Volkswagen diesel
pre 3 godine
Čišćenje DPF ili zamena je uzaludan posao ako neke druge komponente nisu ispravne kao što su dizne i egr jer ga oni prljaju. Dakle sve ostalo ispravno i dpf će trajati.
pre 3 godine
Osim stalnog trolovanja na svaki automobilski članak, bilo bi dobro da se neki i pročita pre komentarisanja. Evo citat iz članka:
"Praktično smo došli do toga da su benzinci (sa direktnim ubrizgavanjem) bez GPF-a znatno opasniji po naše zdravlje od dizelaša sa ispravnim DPF-om."
(Maltezer, 30. septembar 2020 16:45)
pa kako je onda rak pluća prisutniji u zemljama koje imaju dominantno dizlo motore srbine?
i zašto dizlo štipa za pluća a bezolovni ne?
na ova pitanja čak i takvi kao ti znaju odgovor.
pre 3 godine
dizlo ubija koliko zagađuje
bezolovni mnogo manje
(jarac, 30. septembar 2020 10:48)
Osim stalnog trolovanja na svaki automobilski članak, bilo bi dobro da se neki i pročita pre komentarisanja. Evo citat iz članka:
"Praktično smo došli do toga da su benzinci (sa direktnim ubrizgavanjem) bez GPF-a znatno opasniji po naše zdravlje od dizelaša sa ispravnim DPF-om."
pre 3 godine
Jedan dan zagadjuju dizeli, drugi bencinci, treci EV...
(Biseri pred svinje, 30. septembar 2020 09:37)
hajde da ti pomognem da naučiš:
dizlo ubija koliko zagađuje
bezolovni mnogo manje
tng samo indirektno preko ulja
EV ne zagađuje
vrlo je prosto, i više niko od sada ne može da te sludi.
pre 3 godine
Jedan dan zagadjuju dizeli, drugi bencinci, treci EV...
pre 3 godine
Ljudi su kao i ovce,veruju u ono sto im se servira..kakva zagadjenja i ostali bakraci vec je stvar u profitu...
Brodovi,kamiono,avioni,poljoprivredne i ostale masine niko ne spominje..isto kao i zracenje mob.tel.
(sale, 29. septembar 2020 18:52)
Avioni ne koriste dizel, bar toliko bi trebao da znas ... Kamioni, zavisno od godista, imaju DPF.
Veca si ovca od onih koje prozivas.
pre 3 godine
Zavirio sam ispod svoje nove Toyote 1.2 turbo.Pa ovako posle turbine ide katalizatot pa onda još jedan pa onda još jedan to znači tri ili je jedan od njih taj filter.I na kraju poveći izduvni lonac s e zajedno divno izgleda vidi se neki dobar materijal.Prosečna potrošnja sa vožnjom do 100km/h.iznosi 5.6 l benzina na 100km i mislim da je to odličan rezultat za vozilo od 1450 kg.Pa sad dal je onaj prvi lonac taj filter a ne ovaj treći je sigurno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alex, 29. septembar 2020 22:18)
Druže, mnogo ti troši taj auto. Uz Bubanj potok 120 km/h, klima uključena i nas petoro u autu, troši mi oko 1.4 l. Proveri da ti se nije zapušio GPF.
pre 3 godine
Nemoj da se sekirate/sikirate. Uskoro nece biti ni dizela ni benzinaca.
(EZeljko, 29. septembar 2020 23:01)
To malo teže. Imam EV ali sam pre par dana kupio benzinca, Volvo P1800 iz '69. Kakav auto. Ljubav na prvi pogled. :)))))))
pre 3 godine
treba naravno jer će "stručnjaci" kao i do sada da ih čupaju i nastave voziti bez njih.
najčešće VW grupacija ostavlja oblake dima iza sebe.
(boki, 29. septembar 2020 10:20) Iskreno, Renault je vodeći sto se tice dima i skinutih filtera (skoro svaka Laguna dCi), posle idu Fiat i VW.
pre 3 godine
Nemoj da se sekirate/sikirate. Uskoro nece biti ni dizela ni benzinaca.
pre 3 godine
@magla
Kod mene je problem bio EGR ventil. Kad god bi se zabusio, a u nekom trenutku se to veoma cesto desavalo, prikazivao je na dijagnostici DPF filter da je zapusen. Pokusali su u servisu par puta da ociste EGR ali se problem vracao. Zamenjen EGR za novi i od tada nikakav problem.
Posle ugradnje novog EGRa u servisu su odmah uradili i “prislino” ciscenje DPFa preko dijagnostike i vise nikda nisam imao problem. Auto ima pravih nesto preko 200000km.
pre 3 godine
Zavirio sam ispod svoje nove Toyote 1.2 turbo.Pa ovako posle turbine ide katalizatot pa onda još jedan pa onda još jedan to znači tri ili je jedan od njih taj filter.I na kraju poveći izduvni lonac s e zajedno divno izgleda vidi se neki dobar materijal.Prosečna potrošnja sa vožnjom do 100km/h.iznosi 5.6 l benzina na 100km i mislim da je to odličan rezultat za vozilo od 1450 kg.Pa sad dal je onaj prvi lonac taj filter a ne ovaj treći je sigurno.
pre 3 godine
@Aca
Super i trosi ti 12 litara,dok dizelas 2.0 em bolje ide em trosi 7 litara....
pre 3 godine
Samo atmo benzinac,a posle prelazim na elektricni,i atmosferac od 110 do 150ks vuce ko sumanut a i sta ce mi jace,pa necu da letim majkumu ?
(Aca, 29. septembar 2020 15:09)
I atmosferski benzinci imaju direktno ubrizgavanje.
pre 3 godine
Ljudi su kao i ovce,veruju u ono sto im se servira..kakva zagadjenja i ostali bakraci vec je stvar u profitu...
Brodovi,kamiono,avioni,poljoprivredne i ostale masine niko ne spominje..isto kao i zracenje mob.tel.
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
(3210, 29. septembar 2020 15:17)
A pre kineza nisu imali?
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
(3210, 29. septembar 2020 15:17)
A pre kineza nisu imali?
(grubijan, 29. septembar 2020 17:02)
Ne .
U Boru je na delu ekološka katastrofa.
Prvi put u istoriji Srbije dešava se ekološka migracija stanovništva odnosno ljudi koji imaju mogućnosti se trajno iseljavaju iz Bora zbog zagađenosti.
Ljudi u Boru zbog zagađenja svakodnevno održavaju proteste ali mediji o tome ne pišu.
Neki dan je izmerena tolika zagađenost vazduha da je bio 20 puta zagađeniji nego vazduh najzagađenijeg dana zimus u Beogradu.
Zamisli ničeg toga nije bilo pre Kineza pa tako pre Kineza ni u Smederevu nije bilo ni Crne prašine koja je bukvalno prekrila grad.
pre 3 godine
A niko ne vodi računa koliko se vazduh zagađuje tokom procesa regeneracije?
pre 3 godine
Pokušavaju da produže život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem jer po emisiji štetnih gasova ni jedan ne može da se poredi sa el. vozilima. Za 10-20 godina neće ni biti bino, većina vozila će biti na baterije.
pre 3 godine
Ne treba da se zabrinemo. Ako je 80% gradske voznje,onda valja izaci min 1-2x mesecno na autoput i proterati par km posteno u visim obrtajima i na 130kmh i to ne samo zbog Dpf/Gpf,vec i zbog ventila i opste termodinamike motora. Jednostavno,auto nije pravljen za 2km voznje da se skokne do pekare. S druge strane,veoma je vazan odabir motornog ulja, da bude u odgovarajucoj ACEA kategoriji,npr Acea C3 ili Acea C5,tj.zavisno od proizvodjaca vozila,ima u uputstvu,i da je ulje mid-Saps ili low-Saps, sa manjim sadrzajem sulfatnog pepela,to mnoga modernija ulja,tipa 0w20,5w20 ispunjavaju,ali gledati ovo prilikom izbora za 0w30,5w30 i 5w40. Mnogo je vazno. (I, nije lose 1x na 6 meseci,za dizel,usuti neki dobar Dpf Cleaner aditiv u gorivo). Ok je imati modernu masinu,ali treba i povesti racuna o svoj toj tehnici.
pre 3 godine
Najveći problem automobila sa dpf-om je vožnja po gradu. Naši ljudi kupuju kola sa dizel motorom a da ne vide vangradsku vožnju. Kupio sam nova kola 2016. godine. Prešao 200 hiljada. Samo jednom mi se upalila lampica za regeneraciju dpf-a i to jer sam bio na odmoru pa sam se vozikao po lokalu. Od tada za lokal koristim ženin Punto benzinac.
pre 3 godine
Samo atmo benzinac,a posle prelazim na elektricni,i atmosferac od 110 do 150ks vuce ko sumanut a i sta ce mi jace,pa necu da letim majkumu ?
pre 3 godine
Coveku bi automobil trebalo da sluzi, da ga koristi, uptrebljava, kao i svaku drugu stvar, sporet, frizider, usisivac, a ispade, da smo mi, ustvari, verne sluge toj gomili gvozdja?! Citajuci komentare, sticem utisak da smo zivote posvetili automobilima! Necu, bre, da se vozim bespotrebno, auto putem pola sata na 3 hiljade obrtaja, da bi mom autu bilo dobro! Necu da dizem kredit da bi mu zamenio DPF, zamajac sto pliva, turbinu itd! Ne budite sluge tim kantama, trosite taj novac na decu, na kafanu, camac, pecanje, vikendicu, kakav DPF, GPF, dizne....
pre 3 godine
DPF je standard kao i katalizator i o tome ne treba raspravljati. Plivajući zamajac smanjuje vibracije i produžava radni vek motora i menjača. Jbg, mehanika! Problem je kad kupiš deset godina star auto sa pređenih 390.000 km, a na placu te ubedili da je nov nov.
pre 3 godine
Vozis lepo atmosferskog benzinca i uzivas, nemas filter, plivajuci i turbinu u prevodu voznja bez stresa!!!
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
pre 3 godine
Odgovor na naslov..NE, nismo zabrinuti zbog DPF filtera i tehnickih pregleda za nase sitne potrosace..izvuci cemo se nekako. Zabrinuti smo kad nas "autobus" GSP-a zaspe crnom dimnom zavesom. A jos vise nas brine sto ista ta vozila prolaze tehnicki iako su olupine a za nase automobile sledi BAN. Sramota. Uvek se motka lomi o ledja malog coveka.
pre 3 godine
APSOLUTNO podržavam svođenje izduvnih gasova automobila na nivo EU
ALI...
- Čim prvo nateramo Kineze u Boru i Smederevu da zagađuju koliko i slična postrojenja u EU.
- Čim Beograd prekine svoje fekalije i otpadne vode da sasipa u Dunav i preradu otpadnih voda dovede na nivo glavnih gradova na Dunavu iz EU.
A samo Beograd godišnje u Dunav izruči
60 000 olimpijskih bazena fekalija.
- Čim EPS prekine da nas truje sagorevanjem uglja ili barem to trovanje sopstvenog stanovništva dovede na nivo drugih Elektrodistribucija iz EU.
- Čim Kineske Fabrike Automobilskih Guma u plodnoj Vojvođanskoj ravnici budu zagađivale na nivou sličnih u EU.
Ne tražimo da zarađujemo kao u EU ili vozimo kola kakva se voze u EU.
Prvo nas rešite ovih daleko većih zagađivača pa tek onda tražite DPF i izduvne gasove na nivou EU,tek onda izbijajte pare iz džepova sopstvenih građana.
pre 3 godine
temperatura u benzincu.
(mail, 29. septembar 2020 13:16)
Čovek je upravu, samo što to važi za bmw vozila.
pre 3 godine
Moj crkao na 150.000, 4 godine star, a zamena u ovlascenom servisu je kostala 500e. Kaze majstor da to nije nista cudno, kao da molim Boga da mi ne crkne ad blue jer je to navodno oko 1000e. Kada sam ga kupovao bio sam svestan svih mogucih problema tako da cutim, popravljam i vozim.
pre 3 godine
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Zavisi gde voziš. Ako je vožnja uglavnom po gradu onda je vek trajanja kraći. BTW, ne zavisi od godišta automobila nego od toga koliko je prešao.
pre 3 godine
(Vlada, 29. septembar 2020 11:59)
Kako si na komplikovan način napisao, da ne znaš ništa oko auta.
pre 3 godine
plivajuci je najvece zlo srpskog vozaca. skoda bajo, i udri.
pre 3 godine
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Koja je poenta voziti 4 godine star X5 ako nemas novca da zamenis DPF
pre 3 godine
Evo kao vozač, i meni je ovo samo još jedna od hiljadu stvari o kojima treba da vodim računa.
Ali da vam kažem, neka. Nema ničega vrednijeg od zdravlja naše dece. Neka uvedu i megadpf filtere, podržavam. Pare se potroše, a zdravlje je jedno.
Ko misli da preterujem, nek pogleda izveštaje o zagađenju u Srbiji.
pre 3 godine
Treba da vozi nekada auto na većim obrtajima od 1.1-1.2, na koliko narod voli da tera dizelaše, zbog 2dl manje potrošnje. Ako se sa vremena na vreme auto vozi samo kroz par minuta u kontinuitetu na višim obrtajima, podiže se temperatura unutar DPF filtera, i tu sakupljene čestice se sagorevaju, i ispadaju dole na asfalt. Tako DPF filter čisti samog sebe, tj to je pravilna funkcija DPF filtera. Na novijim automobilima se kada se pojavi lampica za DPF, to upravo znači da mora da se tera auto neko vreme u kontinuitetu na 3000 ili više obrtaja, kako bi se podigla temperatura unutar DPF. Ja poštovao tu proceduru, vozio audi a4, tdi 2.0 motor, od 156000km na satu, sa koliko sam ga dovezao lično iz nemačke, do nekih skoro 300.000km, kroz 5 godina, i nikada nisam imao problem sa DPF
(aalborg, 29. septembar 2020 11:50)
@aalborg
To je stara generacija filtera, ovi posle imaju automatsku regeneraciju/čišćenje, nakon predjenih 400nak km gradske i polugradske voznje on ukljuci regeneraciju, ubrizga gorivo u filter/auspuh i spali sve čađi i prljavštinu unutar filtera. Traje oko 15 tak minuta, auto kad to radi cak ni ne daje signal da je u tom procesu, ja to osetim jer digne obrtake i auto radi kao npr kad je opterecenjji, pod klimom . Naravno to digne temperaturu i motora i sam auspuh se maltene usija, nije pametno posle parkirati na neku poljanu da se ne zapali. Znaci kod ovog nacina nijenpotrebno da se auto “izduvava” na autoputu vec se to sve automatski uradi, mada ivek je dobro da se voznjom ne gusi motor. Mene jedino smara to sto pokusavam da ne gasim kola kad krene regeneraciju i dok ne zavrsi nekad se vozim 10 minuta ili ga ostavim da radi ispred kuce, u vecini slucajeva dok dodjem od A do tacke B on je vec zavrsio.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020 10:13)
Ovim redom, dizne, neki pametnjaković je "čipovao" ECU pa gura previše goriva, bregaste osovine u raspadu, ventili i sl. Pa neka krene redom ili neka kupi neki automobil sa servisnom istorijom za kog ima majstora.
pre 3 godine
a ne shvataju da je posedovanje automobila luksuz a ne osnovno ljudsko pravo.
(Vlada, 29. septembar 2020 11:59) # Link komentara
21. vek je Vlado, automobil je sada medju osnovnim ljudskim potrebama.
pre 3 godine
Skoro devet godina vozim benzince sa direktnim ubrizgavanjem i priznajem da nisam znao da imaju GPF. Nikada se nisu palile nikakve lampice niti upozorenja, nadam se da ce tako i ostati.
pre 3 godine
...150000km do 200000km maksimalno može da izdrži, posle toga mora nov.
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Čoveče al si lupio. Nemoj prenositi nešto što si negde pročitao, a ne znaš iz prakse. Dabome da će autoindustrija forsirati takve podatke. Oni bi bili najsrećniji da svakih 5000 km izmenjaš vitalne i skupe delove. Auto ti je star 4 godine i već ima probleme sa DPF. Ili si kupio polovnog (ne verujem) pa si "popušio" ili već 4 godine se vozikaš po gradu sa dizelom 3.0, 4.0 ili kojim već, ako nije nijedno od toga onda ti je "uvaljen" i nov BMW i to si trebao rešavati ranije. To je jednostavno tako, teorija, zna se kako funkcioniše DPF. Ali to i dalje nije razlog da tvrdiš da je to normalno. Moja žena vozi Megana 2007. sa DPF-om, prešao 340 hiljada km. Kupljen od banke kao službeno vozilo kada je imao 70 hiljada, tada mu istekla garancija od 3 godine i banka nova auta uzimala. Da kažeš da je sve izmenjano na 70 hiljada (a nije sigurno, inače ga ne bi prodavali), to je opet 270 hiljada predjenih. Ne da nema problem sa DPF-om, nego još uvek nema ni sa kvačilom/zamajcem. Malo troši ulje, znači pre će stradati motor nego DPF. :) Za dizela je uvek važilo da ga ne kupuješ ako ne prelaziš dnevno barem 70-80 km otvorenim putem. Benzinci su za grada, a vidi sad ovo i kod njih uvalili isto. Mada, ima smisla da će manje problema biti, zbog temperatura u benzincu.
pre 3 godine
Treba da se zabrinemo kad kupujemo auto od 170-180.000km uvežen iz Nemačke koji na oglasima tamo košta više nego kod nas. Pa zatim očekujemo da će plivajući zamajac, DPF i ostala čuda da traju večito.
pre 3 godine
Posto je to relativno nova stvar. pocnite da se brinete za jedno 10 godina kad raja pocne da kupuje vozila sa 500k km pa vracena na 156k km i izvezena za Srbiju. e onda se zabrinite.
pre 3 godine
normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 29. septembar 2020 10:26)
Ovo nije tačno.
DPF može da počne da pravi problem i na autu starom samo godinu ili dve i ispod
50 000 km.
Samo par puta da se prekine proces regeneracije i DPF ima da zapekne.
9 godina sam radio u Nemačkoj kao auto mehaničar i znao o čemu pričam.
Nagledao sam se tako zapušenih filtera da nikakvo čišćenje nije bilo moguće a da se fizički ne ošteti saće filtera.
Zamisli nemca ili nemicu kada ujutru krenu na posao ili da voze dete u vrtić i započne mu regeneracija DPF -a.
Misliš da će napustiti obaveze prema poslu ili detetu i ići da istera kola na auto put te vozi 20 - 30 minuta u preko 3000 obrtaja .
Ne pada im na pamet.
Par takvih gašenja i eto problema.
Ja sam u Nemačkoj skidao DPF -ove sa kola starih samo par godina a naskidao sam ih se preko stotinu.
Nikada ni jedan nije pao na merenju izduvnih gasova, nikada ni jedan nije vraćen sa tehničkog.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020
Čišćenje dpfa je laž. Ne može da se očisti, može da se sredi privremeno i onda opet problem, pa opet pa opet. Samo je pitanje vremena. Eko fašisti su ga napravili tako i tu nema sta da se polemiše. Isključi se softverski i vozi se dalje bezbrižno.
pre 3 godine
@ekolog Zaboravio si Ameriku,6000 kubika vozi svaki srednjoškolac,bitno da si Rusiju spomenuo.
(Pilot na mlaznjak, 29. septembar 2020 11:05)
A ti ne znaš da Amerika ima još neke nazive i oznake? Zapravo, Amerika i nije baš tačan naziv.
pre 3 godine
Ne brinem se uopšte...nemam para za te moderne. Voziće se atmosferac na plin jos dugo.
pre 3 godine
ekolog@ zato je evrope od svih nabrojanih najljepši kontinent za život.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020
Kazi drugaru da vozi malo po autoputu, ne samo po gradu. Britanci su odavno rekli da onaj ko ne pravi barem 100 milja nedeljno na autoputu, nema sta da trazi u dizel vozilu.
pre 3 godine
U USA, u celoj Aziji, J. Americi, Rusiji, Australiji, i na kraju i Africi, bole ih uši za ekologiju izduvne gasove iz motornih vozila, vozi ko sta stigne i trosi gorivo koje stigne a u Evropi se uhvatili za te izduvne gasove ko da Sunce ne moze da se vidi od dima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ekolog, 29. septembar 2020 10:39)
У Европи је и најгушћи саобраћај и смета.
pre 3 godine
Ако се бојите кварова лепо купите бицикл и нема проблема. Ко нема новца за одржавање аутомобила тај нека га прода. Аутомобил захтева улагање и одржавање, па и поправке са времена на време како би имали безбедно и исправно возило. Свако ко то запоставља је ризик по себе и по друге учеснике у саобраћају.
pre 3 godine
Preko 15 godina vozim dizele sa DPF-om i nikada nisam imao problem sa DPF-om. Nikada. Ni najmanji. Jedno to vozilo sam prodao i DPF ne pravi problem ni sadašnjem vlasniku.
Sada vozim benzinca, ima GPF/PPF i to me ne brine ni najmanje. Taman koliko i onaj DPF.
Tako da nema potrebe strašiti narod sa babarogama.
Naravno, ako čovek kupuje polovno vozilo, trebalo bi da vodi računa šta kupuje polovno. Da li neki "grob" ili ne. Ne možete kupiti baš "za male pare", a da je "odličan polovnjak". Tj, možete za male pare da kupite polovna kola bez problema, izbor polovnjaka je nikada veći, mnoga su "na oko" kao "ispod čekića", "utegnuta na trapovima", "od prvog vlasnika" i sl, ali, nemojte posle da se čudite što to za male pare posle ima dosta problema i ulaganja. Pa i ako zeza DPF ili GPF.
pre 3 godine
Kako su krenuli ići će ka tome da svaki automobil može da bude korišćen i kao respirator. Naravno budalaština.
pre 3 godine
normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 29. septembar 2020 10:26)
Nije tačno da DPF traje pola miliona km, vozim četiri godine star BMW X5, počeo je da se pali znak da je zaprljan, malo ga sagorim, ali opet pali, otvarao sam ga i čistio kiselinom, ali i to je privremeno. 150000km do 200000km maksimalno može da izdrži, posle toga mora nov.
Naši ljudi ga generalno kod majstora skinu i prespoje izduvnu granu, ali novi tehnički se neće tako proći. Auto će da ide odlično.
Nov je skup, od 500 do 1500 evra u zavisnosti od automobila, mada mogu da se kupe i polovni i to dosta povoljnije.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020 10:13)
Očigledno da onda nije rešio uzrok problema, kvar na dpf-u je samo posledica. Previše čađi ulazi u dpf i on ne može da ga eliminiše i zapušava se. Problem je negde pre dpf-a.
pre 3 godine
zapravo tekst i nije tačan u potpunosti
pre 3 godine
@ekolog Zaboravio si Ameriku,6000 kubika vozi svaki srednjoškolac,bitno da si Rusiju spomenuo.
pre 3 godine
Srbi i nisu za posedovanje automobila ako cemo iskreno. Ko nema novca za neki eventualni kvar da pokrije od 500-1000 evra, nego cupa delove iz automobila busi i vari iskreno i ne treba da poseduje automobil. Kada se najavi poostravanje mera ljudi se bune, a ne shvataju da je posedovanje automobila luksuz a ne osnovno ljudsko pravo. Kada dignu kazne umesto da postuju propise pljuju i psuju jer "drzava krade" od jadnog naroda, a svaki dan imamo mrtve na putevima kao da smo Banglades. Svaka druga dozvola izdata 90ih je kupljena i to za male pare.
pre 3 godine
@boki
Srećom te JTD grupacija iza sebe ostavlja čist ozon !
pre 3 godine
Na kraju ce obicnog cpveka da primoraju da se okrene zapregi. Kako ce onda da vode racuna o ekologiji? To sto gore deponije i pozari u raznim hemijskim postrojenjima nije nista. Sto se beca sve i svasta pored puta, u reke, gradjevinski otad, ali ovo odlazis sam mecki na rupu.
pre 3 godine
Treba da vozi nekada auto na većim obrtajima od 1.1-1.2, na koliko narod voli da tera dizelaše, zbog 2dl manje potrošnje. Ako se sa vremena na vreme auto vozi samo kroz par minuta u kontinuitetu na višim obrtajima, podiže se temperatura unutar DPF filtera, i tu sakupljene čestice se sagorevaju, i ispadaju dole na asfalt. Tako DPF filter čisti samog sebe, tj to je pravilna funkcija DPF filtera. Na novijim automobilima se kada se pojavi lampica za DPF, to upravo znači da mora da se tera auto neko vreme u kontinuitetu na 3000 ili više obrtaja, kako bi se podigla temperatura unutar DPF. Ja poštovao tu proceduru, vozio audi a4, tdi 2.0 motor, od 156000km na satu, sa koliko sam ga dovezao lično iz nemačke, do nekih skoro 300.000km, kroz 5 godina, i nikada nisam imao problem sa DPF
pre 3 godine
Samo klasican benzinac sa lancem, bez turbo kompresora. Sto jednostavnije, to bolje i manja glavobolja. Mislim da Kia Ceed 1.4 od 13000eur lepo odradjuje sve porodicne zadatke obicnog coveka. Nema jurnjave, ali zato miran san...
pre 3 godine
U USA, u celoj Aziji, J. Americi, Rusiji, Australiji, i na kraju i Africi, bole ih uši za ekologiju izduvne gasove iz motornih vozila, vozi ko sta stigne i trosi gorivo koje stigne a u Evropi se uhvatili za te izduvne gasove ko da Sunce ne moze da se vidi od dima.
pre 3 godine
treba naravno jer će "stručnjaci" kao i do sada da ih čupaju i nastave voziti bez njih.
najčešće VW grupacija ostavlja oblake dima iza sebe.
pre 3 godine
Koliki skup uopštenih informacija bez konkretnog navođenja modela.
pre 3 godine
Ma sve je to deo svetske zavere protiv srba!!!!
pre 3 godine
u normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
pre 3 godine
атмосфера од + 130кс и нема зиме...бар за мене ;-)
наравно подржавам све Ваше одлуке и мишљења...
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
pre 3 godine
u normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020 10:13)
Očigledno da onda nije rešio uzrok problema, kvar na dpf-u je samo posledica. Previše čađi ulazi u dpf i on ne može da ga eliminiše i zapušava se. Problem je negde pre dpf-a.
pre 3 godine
Preko 15 godina vozim dizele sa DPF-om i nikada nisam imao problem sa DPF-om. Nikada. Ni najmanji. Jedno to vozilo sam prodao i DPF ne pravi problem ni sadašnjem vlasniku.
Sada vozim benzinca, ima GPF/PPF i to me ne brine ni najmanje. Taman koliko i onaj DPF.
Tako da nema potrebe strašiti narod sa babarogama.
Naravno, ako čovek kupuje polovno vozilo, trebalo bi da vodi računa šta kupuje polovno. Da li neki "grob" ili ne. Ne možete kupiti baš "za male pare", a da je "odličan polovnjak". Tj, možete za male pare da kupite polovna kola bez problema, izbor polovnjaka je nikada veći, mnoga su "na oko" kao "ispod čekića", "utegnuta na trapovima", "od prvog vlasnika" i sl, ali, nemojte posle da se čudite što to za male pare posle ima dosta problema i ulaganja. Pa i ako zeza DPF ili GPF.
pre 3 godine
U USA, u celoj Aziji, J. Americi, Rusiji, Australiji, i na kraju i Africi, bole ih uši za ekologiju izduvne gasove iz motornih vozila, vozi ko sta stigne i trosi gorivo koje stigne a u Evropi se uhvatili za te izduvne gasove ko da Sunce ne moze da se vidi od dima.
pre 3 godine
Samo klasican benzinac sa lancem, bez turbo kompresora. Sto jednostavnije, to bolje i manja glavobolja. Mislim da Kia Ceed 1.4 od 13000eur lepo odradjuje sve porodicne zadatke obicnog coveka. Nema jurnjave, ali zato miran san...
pre 3 godine
атмосфера од + 130кс и нема зиме...бар за мене ;-)
наравно подржавам све Ваше одлуке и мишљења...
pre 3 godine
Ma sve je to deo svetske zavere protiv srba!!!!
pre 3 godine
Coveku bi automobil trebalo da sluzi, da ga koristi, uptrebljava, kao i svaku drugu stvar, sporet, frizider, usisivac, a ispade, da smo mi, ustvari, verne sluge toj gomili gvozdja?! Citajuci komentare, sticem utisak da smo zivote posvetili automobilima! Necu, bre, da se vozim bespotrebno, auto putem pola sata na 3 hiljade obrtaja, da bi mom autu bilo dobro! Necu da dizem kredit da bi mu zamenio DPF, zamajac sto pliva, turbinu itd! Ne budite sluge tim kantama, trosite taj novac na decu, na kafanu, camac, pecanje, vikendicu, kakav DPF, GPF, dizne....
pre 3 godine
Treba da vozi nekada auto na većim obrtajima od 1.1-1.2, na koliko narod voli da tera dizelaše, zbog 2dl manje potrošnje. Ako se sa vremena na vreme auto vozi samo kroz par minuta u kontinuitetu na višim obrtajima, podiže se temperatura unutar DPF filtera, i tu sakupljene čestice se sagorevaju, i ispadaju dole na asfalt. Tako DPF filter čisti samog sebe, tj to je pravilna funkcija DPF filtera. Na novijim automobilima se kada se pojavi lampica za DPF, to upravo znači da mora da se tera auto neko vreme u kontinuitetu na 3000 ili više obrtaja, kako bi se podigla temperatura unutar DPF. Ja poštovao tu proceduru, vozio audi a4, tdi 2.0 motor, od 156000km na satu, sa koliko sam ga dovezao lično iz nemačke, do nekih skoro 300.000km, kroz 5 godina, i nikada nisam imao problem sa DPF
pre 3 godine
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Koja je poenta voziti 4 godine star X5 ako nemas novca da zamenis DPF
pre 3 godine
Srbi i nisu za posedovanje automobila ako cemo iskreno. Ko nema novca za neki eventualni kvar da pokrije od 500-1000 evra, nego cupa delove iz automobila busi i vari iskreno i ne treba da poseduje automobil. Kada se najavi poostravanje mera ljudi se bune, a ne shvataju da je posedovanje automobila luksuz a ne osnovno ljudsko pravo. Kada dignu kazne umesto da postuju propise pljuju i psuju jer "drzava krade" od jadnog naroda, a svaki dan imamo mrtve na putevima kao da smo Banglades. Svaka druga dozvola izdata 90ih je kupljena i to za male pare.
pre 3 godine
treba naravno jer će "stručnjaci" kao i do sada da ih čupaju i nastave voziti bez njih.
najčešće VW grupacija ostavlja oblake dima iza sebe.
pre 3 godine
@boki
Srećom te JTD grupacija iza sebe ostavlja čist ozon !
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
(3210, 29. septembar 2020 15:17)
A pre kineza nisu imali?
(grubijan, 29. septembar 2020 17:02)
Ne .
U Boru je na delu ekološka katastrofa.
Prvi put u istoriji Srbije dešava se ekološka migracija stanovništva odnosno ljudi koji imaju mogućnosti se trajno iseljavaju iz Bora zbog zagađenosti.
Ljudi u Boru zbog zagađenja svakodnevno održavaju proteste ali mediji o tome ne pišu.
Neki dan je izmerena tolika zagađenost vazduha da je bio 20 puta zagađeniji nego vazduh najzagađenijeg dana zimus u Beogradu.
Zamisli ničeg toga nije bilo pre Kineza pa tako pre Kineza ni u Smederevu nije bilo ni Crne prašine koja je bukvalno prekrila grad.
pre 3 godine
a ne shvataju da je posedovanje automobila luksuz a ne osnovno ljudsko pravo.
(Vlada, 29. septembar 2020 11:59) # Link komentara
21. vek je Vlado, automobil je sada medju osnovnim ljudskim potrebama.
pre 3 godine
APSOLUTNO podržavam svođenje izduvnih gasova automobila na nivo EU
ALI...
- Čim prvo nateramo Kineze u Boru i Smederevu da zagađuju koliko i slična postrojenja u EU.
- Čim Beograd prekine svoje fekalije i otpadne vode da sasipa u Dunav i preradu otpadnih voda dovede na nivo glavnih gradova na Dunavu iz EU.
A samo Beograd godišnje u Dunav izruči
60 000 olimpijskih bazena fekalija.
- Čim EPS prekine da nas truje sagorevanjem uglja ili barem to trovanje sopstvenog stanovništva dovede na nivo drugih Elektrodistribucija iz EU.
- Čim Kineske Fabrike Automobilskih Guma u plodnoj Vojvođanskoj ravnici budu zagađivale na nivou sličnih u EU.
Ne tražimo da zarađujemo kao u EU ili vozimo kola kakva se voze u EU.
Prvo nas rešite ovih daleko većih zagađivača pa tek onda tražite DPF i izduvne gasove na nivou EU,tek onda izbijajte pare iz džepova sopstvenih građana.
pre 3 godine
@ekolog Zaboravio si Ameriku,6000 kubika vozi svaki srednjoškolac,bitno da si Rusiju spomenuo.
pre 3 godine
Odgovor na naslov..NE, nismo zabrinuti zbog DPF filtera i tehnickih pregleda za nase sitne potrosace..izvuci cemo se nekako. Zabrinuti smo kad nas "autobus" GSP-a zaspe crnom dimnom zavesom. A jos vise nas brine sto ista ta vozila prolaze tehnicki iako su olupine a za nase automobile sledi BAN. Sramota. Uvek se motka lomi o ledja malog coveka.
pre 3 godine
Koliki skup uopštenih informacija bez konkretnog navođenja modela.
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
pre 3 godine
DPF je standard kao i katalizator i o tome ne treba raspravljati. Plivajući zamajac smanjuje vibracije i produžava radni vek motora i menjača. Jbg, mehanika! Problem je kad kupiš deset godina star auto sa pređenih 390.000 km, a na placu te ubedili da je nov nov.
pre 3 godine
Kako su krenuli ići će ka tome da svaki automobil može da bude korišćen i kao respirator. Naravno budalaština.
pre 3 godine
Evo kao vozač, i meni je ovo samo još jedna od hiljadu stvari o kojima treba da vodim računa.
Ali da vam kažem, neka. Nema ničega vrednijeg od zdravlja naše dece. Neka uvedu i megadpf filtere, podržavam. Pare se potroše, a zdravlje je jedno.
Ko misli da preterujem, nek pogleda izveštaje o zagađenju u Srbiji.
pre 3 godine
Na kraju ce obicnog cpveka da primoraju da se okrene zapregi. Kako ce onda da vode racuna o ekologiji? To sto gore deponije i pozari u raznim hemijskim postrojenjima nije nista. Sto se beca sve i svasta pored puta, u reke, gradjevinski otad, ali ovo odlazis sam mecki na rupu.
pre 3 godine
normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 29. septembar 2020 10:26)
Nije tačno da DPF traje pola miliona km, vozim četiri godine star BMW X5, počeo je da se pali znak da je zaprljan, malo ga sagorim, ali opet pali, otvarao sam ga i čistio kiselinom, ali i to je privremeno. 150000km do 200000km maksimalno može da izdrži, posle toga mora nov.
Naši ljudi ga generalno kod majstora skinu i prespoje izduvnu granu, ali novi tehnički se neće tako proći. Auto će da ide odlično.
Nov je skup, od 500 do 1500 evra u zavisnosti od automobila, mada mogu da se kupe i polovni i to dosta povoljnije.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020 10:13)
Ovim redom, dizne, neki pametnjaković je "čipovao" ECU pa gura previše goriva, bregaste osovine u raspadu, ventili i sl. Pa neka krene redom ili neka kupi neki automobil sa servisnom istorijom za kog ima majstora.
pre 3 godine
normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 29. septembar 2020 10:26)
Ovo nije tačno.
DPF može da počne da pravi problem i na autu starom samo godinu ili dve i ispod
50 000 km.
Samo par puta da se prekine proces regeneracije i DPF ima da zapekne.
9 godina sam radio u Nemačkoj kao auto mehaničar i znao o čemu pričam.
Nagledao sam se tako zapušenih filtera da nikakvo čišćenje nije bilo moguće a da se fizički ne ošteti saće filtera.
Zamisli nemca ili nemicu kada ujutru krenu na posao ili da voze dete u vrtić i započne mu regeneracija DPF -a.
Misliš da će napustiti obaveze prema poslu ili detetu i ići da istera kola na auto put te vozi 20 - 30 minuta u preko 3000 obrtaja .
Ne pada im na pamet.
Par takvih gašenja i eto problema.
Ja sam u Nemačkoj skidao DPF -ove sa kola starih samo par godina a naskidao sam ih se preko stotinu.
Nikada ni jedan nije pao na merenju izduvnih gasova, nikada ni jedan nije vraćen sa tehničkog.
pre 3 godine
Vozis lepo atmosferskog benzinca i uzivas, nemas filter, plivajuci i turbinu u prevodu voznja bez stresa!!!
pre 3 godine
Najveći problem automobila sa dpf-om je vožnja po gradu. Naši ljudi kupuju kola sa dizel motorom a da ne vide vangradsku vožnju. Kupio sam nova kola 2016. godine. Prešao 200 hiljada. Samo jednom mi se upalila lampica za regeneraciju dpf-a i to jer sam bio na odmoru pa sam se vozikao po lokalu. Od tada za lokal koristim ženin Punto benzinac.
pre 3 godine
Ne treba da se zabrinemo. Ako je 80% gradske voznje,onda valja izaci min 1-2x mesecno na autoput i proterati par km posteno u visim obrtajima i na 130kmh i to ne samo zbog Dpf/Gpf,vec i zbog ventila i opste termodinamike motora. Jednostavno,auto nije pravljen za 2km voznje da se skokne do pekare. S druge strane,veoma je vazan odabir motornog ulja, da bude u odgovarajucoj ACEA kategoriji,npr Acea C3 ili Acea C5,tj.zavisno od proizvodjaca vozila,ima u uputstvu,i da je ulje mid-Saps ili low-Saps, sa manjim sadrzajem sulfatnog pepela,to mnoga modernija ulja,tipa 0w20,5w20 ispunjavaju,ali gledati ovo prilikom izbora za 0w30,5w30 i 5w40. Mnogo je vazno. (I, nije lose 1x na 6 meseci,za dizel,usuti neki dobar Dpf Cleaner aditiv u gorivo). Ok je imati modernu masinu,ali treba i povesti racuna o svoj toj tehnici.
pre 3 godine
Moj crkao na 150.000, 4 godine star, a zamena u ovlascenom servisu je kostala 500e. Kaze majstor da to nije nista cudno, kao da molim Boga da mi ne crkne ad blue jer je to navodno oko 1000e. Kada sam ga kupovao bio sam svestan svih mogucih problema tako da cutim, popravljam i vozim.
pre 3 godine
Treba da se zabrinemo kad kupujemo auto od 170-180.000km uvežen iz Nemačke koji na oglasima tamo košta više nego kod nas. Pa zatim očekujemo da će plivajući zamajac, DPF i ostala čuda da traju večito.
pre 3 godine
zapravo tekst i nije tačan u potpunosti
pre 3 godine
Ne brinem se uopšte...nemam para za te moderne. Voziće se atmosferac na plin jos dugo.
pre 3 godine
Ljudi su kao i ovce,veruju u ono sto im se servira..kakva zagadjenja i ostali bakraci vec je stvar u profitu...
Brodovi,kamiono,avioni,poljoprivredne i ostale masine niko ne spominje..isto kao i zracenje mob.tel.
pre 3 godine
Treba da vozi nekada auto na većim obrtajima od 1.1-1.2, na koliko narod voli da tera dizelaše, zbog 2dl manje potrošnje. Ako se sa vremena na vreme auto vozi samo kroz par minuta u kontinuitetu na višim obrtajima, podiže se temperatura unutar DPF filtera, i tu sakupljene čestice se sagorevaju, i ispadaju dole na asfalt. Tako DPF filter čisti samog sebe, tj to je pravilna funkcija DPF filtera. Na novijim automobilima se kada se pojavi lampica za DPF, to upravo znači da mora da se tera auto neko vreme u kontinuitetu na 3000 ili više obrtaja, kako bi se podigla temperatura unutar DPF. Ja poštovao tu proceduru, vozio audi a4, tdi 2.0 motor, od 156000km na satu, sa koliko sam ga dovezao lično iz nemačke, do nekih skoro 300.000km, kroz 5 godina, i nikada nisam imao problem sa DPF
(aalborg, 29. septembar 2020 11:50)
@aalborg
To je stara generacija filtera, ovi posle imaju automatsku regeneraciju/čišćenje, nakon predjenih 400nak km gradske i polugradske voznje on ukljuci regeneraciju, ubrizga gorivo u filter/auspuh i spali sve čađi i prljavštinu unutar filtera. Traje oko 15 tak minuta, auto kad to radi cak ni ne daje signal da je u tom procesu, ja to osetim jer digne obrtake i auto radi kao npr kad je opterecenjji, pod klimom . Naravno to digne temperaturu i motora i sam auspuh se maltene usija, nije pametno posle parkirati na neku poljanu da se ne zapali. Znaci kod ovog nacina nijenpotrebno da se auto “izduvava” na autoputu vec se to sve automatski uradi, mada ivek je dobro da se voznjom ne gusi motor. Mene jedino smara to sto pokusavam da ne gasim kola kad krene regeneraciju i dok ne zavrsi nekad se vozim 10 minuta ili ga ostavim da radi ispred kuce, u vecini slucajeva dok dodjem od A do tacke B on je vec zavrsio.
pre 3 godine
Ако се бојите кварова лепо купите бицикл и нема проблема. Ко нема новца за одржавање аутомобила тај нека га прода. Аутомобил захтева улагање и одржавање, па и поправке са времена на време како би имали безбедно и исправно возило. Свако ко то запоставља је ризик по себе и по друге учеснике у саобраћају.
pre 3 godine
Samo atmo benzinac,a posle prelazim na elektricni,i atmosferac od 110 do 150ks vuce ko sumanut a i sta ce mi jace,pa necu da letim majkumu ?
(Aca, 29. septembar 2020 15:09)
I atmosferski benzinci imaju direktno ubrizgavanje.
pre 3 godine
Posto je to relativno nova stvar. pocnite da se brinete za jedno 10 godina kad raja pocne da kupuje vozila sa 500k km pa vracena na 156k km i izvezena za Srbiju. e onda se zabrinite.
pre 3 godine
Samo atmo benzinac,a posle prelazim na elektricni,i atmosferac od 110 do 150ks vuce ko sumanut a i sta ce mi jace,pa necu da letim majkumu ?
pre 3 godine
Skoro devet godina vozim benzince sa direktnim ubrizgavanjem i priznajem da nisam znao da imaju GPF. Nikada se nisu palile nikakve lampice niti upozorenja, nadam se da ce tako i ostati.
pre 3 godine
...150000km do 200000km maksimalno može da izdrži, posle toga mora nov.
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Čoveče al si lupio. Nemoj prenositi nešto što si negde pročitao, a ne znaš iz prakse. Dabome da će autoindustrija forsirati takve podatke. Oni bi bili najsrećniji da svakih 5000 km izmenjaš vitalne i skupe delove. Auto ti je star 4 godine i već ima probleme sa DPF. Ili si kupio polovnog (ne verujem) pa si "popušio" ili već 4 godine se vozikaš po gradu sa dizelom 3.0, 4.0 ili kojim već, ako nije nijedno od toga onda ti je "uvaljen" i nov BMW i to si trebao rešavati ranije. To je jednostavno tako, teorija, zna se kako funkcioniše DPF. Ali to i dalje nije razlog da tvrdiš da je to normalno. Moja žena vozi Megana 2007. sa DPF-om, prešao 340 hiljada km. Kupljen od banke kao službeno vozilo kada je imao 70 hiljada, tada mu istekla garancija od 3 godine i banka nova auta uzimala. Da kažeš da je sve izmenjano na 70 hiljada (a nije sigurno, inače ga ne bi prodavali), to je opet 270 hiljada predjenih. Ne da nema problem sa DPF-om, nego još uvek nema ni sa kvačilom/zamajcem. Malo troši ulje, znači pre će stradati motor nego DPF. :) Za dizela je uvek važilo da ga ne kupuješ ako ne prelaziš dnevno barem 70-80 km otvorenim putem. Benzinci su za grada, a vidi sad ovo i kod njih uvalili isto. Mada, ima smisla da će manje problema biti, zbog temperatura u benzincu.
pre 3 godine
A niko ne vodi računa koliko se vazduh zagađuje tokom procesa regeneracije?
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020
Kazi drugaru da vozi malo po autoputu, ne samo po gradu. Britanci su odavno rekli da onaj ko ne pravi barem 100 milja nedeljno na autoputu, nema sta da trazi u dizel vozilu.
pre 3 godine
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Zavisi gde voziš. Ako je vožnja uglavnom po gradu onda je vek trajanja kraći. BTW, ne zavisi od godišta automobila nego od toga koliko je prešao.
pre 3 godine
Nemoj da se sekirate/sikirate. Uskoro nece biti ni dizela ni benzinaca.
(EZeljko, 29. septembar 2020 23:01)
To malo teže. Imam EV ali sam pre par dana kupio benzinca, Volvo P1800 iz '69. Kakav auto. Ljubav na prvi pogled. :)))))))
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
pre 3 godine
Pokušavaju da produže život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem jer po emisiji štetnih gasova ni jedan ne može da se poredi sa el. vozilima. Za 10-20 godina neće ni biti bino, većina vozila će biti na baterije.
pre 3 godine
Jedan dan zagadjuju dizeli, drugi bencinci, treci EV...
pre 3 godine
ekolog@ zato je evrope od svih nabrojanih najljepši kontinent za život.
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
(3210, 29. septembar 2020 15:17)
A pre kineza nisu imali?
pre 3 godine
Zavirio sam ispod svoje nove Toyote 1.2 turbo.Pa ovako posle turbine ide katalizatot pa onda još jedan pa onda još jedan to znači tri ili je jedan od njih taj filter.I na kraju poveći izduvni lonac s e zajedno divno izgleda vidi se neki dobar materijal.Prosečna potrošnja sa vožnjom do 100km/h.iznosi 5.6 l benzina na 100km i mislim da je to odličan rezultat za vozilo od 1450 kg.Pa sad dal je onaj prvi lonac taj filter a ne ovaj treći je sigurno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alex, 29. septembar 2020 22:18)
Druže, mnogo ti troši taj auto. Uz Bubanj potok 120 km/h, klima uključena i nas petoro u autu, troši mi oko 1.4 l. Proveri da ti se nije zapušio GPF.
pre 3 godine
@ekolog Zaboravio si Ameriku,6000 kubika vozi svaki srednjoškolac,bitno da si Rusiju spomenuo.
(Pilot na mlaznjak, 29. septembar 2020 11:05)
A ti ne znaš da Amerika ima još neke nazive i oznake? Zapravo, Amerika i nije baš tačan naziv.
pre 3 godine
@magla
Kod mene je problem bio EGR ventil. Kad god bi se zabusio, a u nekom trenutku se to veoma cesto desavalo, prikazivao je na dijagnostici DPF filter da je zapusen. Pokusali su u servisu par puta da ociste EGR ali se problem vracao. Zamenjen EGR za novi i od tada nikakav problem.
Posle ugradnje novog EGRa u servisu su odmah uradili i “prislino” ciscenje DPFa preko dijagnostike i vise nikda nisam imao problem. Auto ima pravih nesto preko 200000km.
pre 3 godine
Nemoj da se sekirate/sikirate. Uskoro nece biti ni dizela ni benzinaca.
pre 3 godine
treba naravno jer će "stručnjaci" kao i do sada da ih čupaju i nastave voziti bez njih.
najčešće VW grupacija ostavlja oblake dima iza sebe.
(boki, 29. septembar 2020 10:20) Iskreno, Renault je vodeći sto se tice dima i skinutih filtera (skoro svaka Laguna dCi), posle idu Fiat i VW.
pre 3 godine
U USA, u celoj Aziji, J. Americi, Rusiji, Australiji, i na kraju i Africi, bole ih uši za ekologiju izduvne gasove iz motornih vozila, vozi ko sta stigne i trosi gorivo koje stigne a u Evropi se uhvatili za te izduvne gasove ko da Sunce ne moze da se vidi od dima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ekolog, 29. septembar 2020 10:39)
У Европи је и најгушћи саобраћај и смета.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020
Čišćenje dpfa je laž. Ne može da se očisti, može da se sredi privremeno i onda opet problem, pa opet pa opet. Samo je pitanje vremena. Eko fašisti su ga napravili tako i tu nema sta da se polemiše. Isključi se softverski i vozi se dalje bezbrižno.
pre 3 godine
@Aca
Super i trosi ti 12 litara,dok dizelas 2.0 em bolje ide em trosi 7 litara....
pre 3 godine
plivajuci je najvece zlo srpskog vozaca. skoda bajo, i udri.
pre 3 godine
Ljudi su kao i ovce,veruju u ono sto im se servira..kakva zagadjenja i ostali bakraci vec je stvar u profitu...
Brodovi,kamiono,avioni,poljoprivredne i ostale masine niko ne spominje..isto kao i zracenje mob.tel.
(sale, 29. septembar 2020 18:52)
Avioni ne koriste dizel, bar toliko bi trebao da znas ... Kamioni, zavisno od godista, imaju DPF.
Veca si ovca od onih koje prozivas.
pre 3 godine
Osim stalnog trolovanja na svaki automobilski članak, bilo bi dobro da se neki i pročita pre komentarisanja. Evo citat iz članka:
"Praktično smo došli do toga da su benzinci (sa direktnim ubrizgavanjem) bez GPF-a znatno opasniji po naše zdravlje od dizelaša sa ispravnim DPF-om."
(Maltezer, 30. septembar 2020 16:45)
pa kako je onda rak pluća prisutniji u zemljama koje imaju dominantno dizlo motore srbine?
i zašto dizlo štipa za pluća a bezolovni ne?
na ova pitanja čak i takvi kao ti znaju odgovor.
pre 3 godine
Čišćenje DPF ili zamena je uzaludan posao ako neke druge komponente nisu ispravne kao što su dizne i egr jer ga oni prljaju. Dakle sve ostalo ispravno i dpf će trajati.
pre 3 godine
Jedan dan zagadjuju dizeli, drugi bencinci, treci EV...
(Biseri pred svinje, 30. septembar 2020 09:37)
hajde da ti pomognem da naučiš:
dizlo ubija koliko zagađuje
bezolovni mnogo manje
tng samo indirektno preko ulja
EV ne zagađuje
vrlo je prosto, i više niko od sada ne može da te sludi.
pre 3 godine
(Vlada, 29. septembar 2020 11:59)
Kako si na komplikovan način napisao, da ne znaš ništa oko auta.
pre 3 godine
dizlo ubija koliko zagađuje
bezolovni mnogo manje
(jarac, 30. septembar 2020 10:48)
Osim stalnog trolovanja na svaki automobilski članak, bilo bi dobro da se neki i pročita pre komentarisanja. Evo citat iz članka:
"Praktično smo došli do toga da su benzinci (sa direktnim ubrizgavanjem) bez GPF-a znatno opasniji po naše zdravlje od dizelaša sa ispravnim DPF-om."
pre 3 godine
temperatura u benzincu.
(mail, 29. septembar 2020 13:16)
Čovek je upravu, samo što to važi za bmw vozila.
pre 3 godine
Zavirio sam ispod svoje nove Toyote 1.2 turbo.Pa ovako posle turbine ide katalizatot pa onda još jedan pa onda još jedan to znači tri ili je jedan od njih taj filter.I na kraju poveći izduvni lonac s e zajedno divno izgleda vidi se neki dobar materijal.Prosečna potrošnja sa vožnjom do 100km/h.iznosi 5.6 l benzina na 100km i mislim da je to odličan rezultat za vozilo od 1450 kg.Pa sad dal je onaj prvi lonac taj filter a ne ovaj treći je sigurno.
pre 3 godine
- Ummm, talk dirty to me...
- Volkswagen diesel
pre 3 godine
U USA, u celoj Aziji, J. Americi, Rusiji, Australiji, i na kraju i Africi, bole ih uši za ekologiju izduvne gasove iz motornih vozila, vozi ko sta stigne i trosi gorivo koje stigne a u Evropi se uhvatili za te izduvne gasove ko da Sunce ne moze da se vidi od dima.
pre 3 godine
Srbi i nisu za posedovanje automobila ako cemo iskreno. Ko nema novca za neki eventualni kvar da pokrije od 500-1000 evra, nego cupa delove iz automobila busi i vari iskreno i ne treba da poseduje automobil. Kada se najavi poostravanje mera ljudi se bune, a ne shvataju da je posedovanje automobila luksuz a ne osnovno ljudsko pravo. Kada dignu kazne umesto da postuju propise pljuju i psuju jer "drzava krade" od jadnog naroda, a svaki dan imamo mrtve na putevima kao da smo Banglades. Svaka druga dozvola izdata 90ih je kupljena i to za male pare.
pre 3 godine
Samo klasican benzinac sa lancem, bez turbo kompresora. Sto jednostavnije, to bolje i manja glavobolja. Mislim da Kia Ceed 1.4 od 13000eur lepo odradjuje sve porodicne zadatke obicnog coveka. Nema jurnjave, ali zato miran san...
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
(3210, 29. septembar 2020 15:17)
A pre kineza nisu imali?
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
pre 3 godine
normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 29. septembar 2020 10:26)
Nije tačno da DPF traje pola miliona km, vozim četiri godine star BMW X5, počeo je da se pali znak da je zaprljan, malo ga sagorim, ali opet pali, otvarao sam ga i čistio kiselinom, ali i to je privremeno. 150000km do 200000km maksimalno može da izdrži, posle toga mora nov.
Naši ljudi ga generalno kod majstora skinu i prespoje izduvnu granu, ali novi tehnički se neće tako proći. Auto će da ide odlično.
Nov je skup, od 500 do 1500 evra u zavisnosti od automobila, mada mogu da se kupe i polovni i to dosta povoljnije.
pre 3 godine
@ekolog Zaboravio si Ameriku,6000 kubika vozi svaki srednjoškolac,bitno da si Rusiju spomenuo.
pre 3 godine
Koliki skup uopštenih informacija bez konkretnog navođenja modela.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020
Čišćenje dpfa je laž. Ne može da se očisti, može da se sredi privremeno i onda opet problem, pa opet pa opet. Samo je pitanje vremena. Eko fašisti su ga napravili tako i tu nema sta da se polemiše. Isključi se softverski i vozi se dalje bezbrižno.
pre 3 godine
@Aca
Super i trosi ti 12 litara,dok dizelas 2.0 em bolje ide em trosi 7 litara....
pre 3 godine
Jedan dan zagadjuju dizeli, drugi bencinci, treci EV...
(Biseri pred svinje, 30. septembar 2020 09:37)
hajde da ti pomognem da naučiš:
dizlo ubija koliko zagađuje
bezolovni mnogo manje
tng samo indirektno preko ulja
EV ne zagađuje
vrlo je prosto, i više niko od sada ne može da te sludi.
pre 3 godine
plivajuci je najvece zlo srpskog vozaca. skoda bajo, i udri.
pre 3 godine
treba naravno jer će "stručnjaci" kao i do sada da ih čupaju i nastave voziti bez njih.
najčešće VW grupacija ostavlja oblake dima iza sebe.
pre 3 godine
Pokušavaju da produže život motorima sa unutrašnjim sagorevanjem jer po emisiji štetnih gasova ni jedan ne može da se poredi sa el. vozilima. Za 10-20 godina neće ni biti bino, većina vozila će biti na baterije.
pre 3 godine
Ljudi su kao i ovce,veruju u ono sto im se servira..kakva zagadjenja i ostali bakraci vec je stvar u profitu...
Brodovi,kamiono,avioni,poljoprivredne i ostale masine niko ne spominje..isto kao i zracenje mob.tel.
(sale, 29. septembar 2020 18:52)
Avioni ne koriste dizel, bar toliko bi trebao da znas ... Kamioni, zavisno od godista, imaju DPF.
Veca si ovca od onih koje prozivas.
pre 3 godine
Ma sve je to deo svetske zavere protiv srba!!!!
pre 3 godine
Kako su krenuli ići će ka tome da svaki automobil može da bude korišćen i kao respirator. Naravno budalaština.
pre 3 godine
атмосфера од + 130кс и нема зиме...бар за мене ;-)
наравно подржавам све Ваше одлуке и мишљења...
pre 3 godine
U USA, u celoj Aziji, J. Americi, Rusiji, Australiji, i na kraju i Africi, bole ih uši za ekologiju izduvne gasove iz motornih vozila, vozi ko sta stigne i trosi gorivo koje stigne a u Evropi se uhvatili za te izduvne gasove ko da Sunce ne moze da se vidi od dima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ekolog, 29. septembar 2020 10:39)
У Европи је и најгушћи саобраћај и смета.
pre 3 godine
Ljudi su kao i ovce,veruju u ono sto im se servira..kakva zagadjenja i ostali bakraci vec je stvar u profitu...
Brodovi,kamiono,avioni,poljoprivredne i ostale masine niko ne spominje..isto kao i zracenje mob.tel.
pre 3 godine
Nemoj da se sekirate/sikirate. Uskoro nece biti ni dizela ni benzinaca.
pre 3 godine
u normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
pre 3 godine
@ekolog Zaboravio si Ameriku,6000 kubika vozi svaki srednjoškolac,bitno da si Rusiju spomenuo.
(Pilot na mlaznjak, 29. septembar 2020 11:05)
A ti ne znaš da Amerika ima još neke nazive i oznake? Zapravo, Amerika i nije baš tačan naziv.
pre 3 godine
a ne shvataju da je posedovanje automobila luksuz a ne osnovno ljudsko pravo.
(Vlada, 29. septembar 2020 11:59) # Link komentara
21. vek je Vlado, automobil je sada medju osnovnim ljudskim potrebama.
pre 3 godine
@boki
Srećom te JTD grupacija iza sebe ostavlja čist ozon !
pre 3 godine
Evo kao vozač, i meni je ovo samo još jedna od hiljadu stvari o kojima treba da vodim računa.
Ali da vam kažem, neka. Nema ničega vrednijeg od zdravlja naše dece. Neka uvedu i megadpf filtere, podržavam. Pare se potroše, a zdravlje je jedno.
Ko misli da preterujem, nek pogleda izveštaje o zagađenju u Srbiji.
pre 3 godine
Zavirio sam ispod svoje nove Toyote 1.2 turbo.Pa ovako posle turbine ide katalizatot pa onda još jedan pa onda još jedan to znači tri ili je jedan od njih taj filter.I na kraju poveći izduvni lonac s e zajedno divno izgleda vidi se neki dobar materijal.Prosečna potrošnja sa vožnjom do 100km/h.iznosi 5.6 l benzina na 100km i mislim da je to odličan rezultat za vozilo od 1450 kg.Pa sad dal je onaj prvi lonac taj filter a ne ovaj treći je sigurno.
pre 3 godine
Preko 15 godina vozim dizele sa DPF-om i nikada nisam imao problem sa DPF-om. Nikada. Ni najmanji. Jedno to vozilo sam prodao i DPF ne pravi problem ni sadašnjem vlasniku.
Sada vozim benzinca, ima GPF/PPF i to me ne brine ni najmanje. Taman koliko i onaj DPF.
Tako da nema potrebe strašiti narod sa babarogama.
Naravno, ako čovek kupuje polovno vozilo, trebalo bi da vodi računa šta kupuje polovno. Da li neki "grob" ili ne. Ne možete kupiti baš "za male pare", a da je "odličan polovnjak". Tj, možete za male pare da kupite polovna kola bez problema, izbor polovnjaka je nikada veći, mnoga su "na oko" kao "ispod čekića", "utegnuta na trapovima", "od prvog vlasnika" i sl, ali, nemojte posle da se čudite što to za male pare posle ima dosta problema i ulaganja. Pa i ako zeza DPF ili GPF.
pre 3 godine
Samo atmo benzinac,a posle prelazim na elektricni,i atmosferac od 110 do 150ks vuce ko sumanut a i sta ce mi jace,pa necu da letim majkumu ?
pre 3 godine
Na kraju ce obicnog cpveka da primoraju da se okrene zapregi. Kako ce onda da vode racuna o ekologiji? To sto gore deponije i pozari u raznim hemijskim postrojenjima nije nista. Sto se beca sve i svasta pored puta, u reke, gradjevinski otad, ali ovo odlazis sam mecki na rupu.
pre 3 godine
Zavirio sam ispod svoje nove Toyote 1.2 turbo.Pa ovako posle turbine ide katalizatot pa onda još jedan pa onda još jedan to znači tri ili je jedan od njih taj filter.I na kraju poveći izduvni lonac s e zajedno divno izgleda vidi se neki dobar materijal.Prosečna potrošnja sa vožnjom do 100km/h.iznosi 5.6 l benzina na 100km i mislim da je to odličan rezultat za vozilo od 1450 kg.Pa sad dal je onaj prvi lonac taj filter a ne ovaj treći je sigurno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alex, 29. septembar 2020 22:18)
Druže, mnogo ti troši taj auto. Uz Bubanj potok 120 km/h, klima uključena i nas petoro u autu, troši mi oko 1.4 l. Proveri da ti se nije zapušio GPF.
pre 3 godine
Coveku bi automobil trebalo da sluzi, da ga koristi, uptrebljava, kao i svaku drugu stvar, sporet, frizider, usisivac, a ispade, da smo mi, ustvari, verne sluge toj gomili gvozdja?! Citajuci komentare, sticem utisak da smo zivote posvetili automobilima! Necu, bre, da se vozim bespotrebno, auto putem pola sata na 3 hiljade obrtaja, da bi mom autu bilo dobro! Necu da dizem kredit da bi mu zamenio DPF, zamajac sto pliva, turbinu itd! Ne budite sluge tim kantama, trosite taj novac na decu, na kafanu, camac, pecanje, vikendicu, kakav DPF, GPF, dizne....
pre 3 godine
Osim stalnog trolovanja na svaki automobilski članak, bilo bi dobro da se neki i pročita pre komentarisanja. Evo citat iz članka:
"Praktično smo došli do toga da su benzinci (sa direktnim ubrizgavanjem) bez GPF-a znatno opasniji po naše zdravlje od dizelaša sa ispravnim DPF-om."
(Maltezer, 30. septembar 2020 16:45)
pa kako je onda rak pluća prisutniji u zemljama koje imaju dominantno dizlo motore srbine?
i zašto dizlo štipa za pluća a bezolovni ne?
na ova pitanja čak i takvi kao ti znaju odgovor.
pre 3 godine
normalnim uovima explotacije vozila dpf filter nece biti zapusen 500.000km. plivajuci zamajac je rezervni deo kao sto su i kocione plocice, trosi se i menja. to sto srbin hoce da kupi kvalitetan auto za malo para je srpski problem a ne problem auto industrije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 29. septembar 2020 10:26)
Ovo nije tačno.
DPF može da počne da pravi problem i na autu starom samo godinu ili dve i ispod
50 000 km.
Samo par puta da se prekine proces regeneracije i DPF ima da zapekne.
9 godina sam radio u Nemačkoj kao auto mehaničar i znao o čemu pričam.
Nagledao sam se tako zapušenih filtera da nikakvo čišćenje nije bilo moguće a da se fizički ne ošteti saće filtera.
Zamisli nemca ili nemicu kada ujutru krenu na posao ili da voze dete u vrtić i započne mu regeneracija DPF -a.
Misliš da će napustiti obaveze prema poslu ili detetu i ići da istera kola na auto put te vozi 20 - 30 minuta u preko 3000 obrtaja .
Ne pada im na pamet.
Par takvih gašenja i eto problema.
Ja sam u Nemačkoj skidao DPF -ove sa kola starih samo par godina a naskidao sam ih se preko stotinu.
Nikada ni jedan nije pao na merenju izduvnih gasova, nikada ni jedan nije vraćen sa tehničkog.
pre 3 godine
APSOLUTNO podržavam svođenje izduvnih gasova automobila na nivo EU
ALI...
- Čim prvo nateramo Kineze u Boru i Smederevu da zagađuju koliko i slična postrojenja u EU.
- Čim Beograd prekine svoje fekalije i otpadne vode da sasipa u Dunav i preradu otpadnih voda dovede na nivo glavnih gradova na Dunavu iz EU.
A samo Beograd godišnje u Dunav izruči
60 000 olimpijskih bazena fekalija.
- Čim EPS prekine da nas truje sagorevanjem uglja ili barem to trovanje sopstvenog stanovništva dovede na nivo drugih Elektrodistribucija iz EU.
- Čim Kineske Fabrike Automobilskih Guma u plodnoj Vojvođanskoj ravnici budu zagađivale na nivou sličnih u EU.
Ne tražimo da zarađujemo kao u EU ili vozimo kola kakva se voze u EU.
Prvo nas rešite ovih daleko većih zagađivača pa tek onda tražite DPF i izduvne gasove na nivou EU,tek onda izbijajte pare iz džepova sopstvenih građana.
pre 3 godine
zapravo tekst i nije tačan u potpunosti
pre 3 godine
Vozis lepo atmosferskog benzinca i uzivas, nemas filter, plivajuci i turbinu u prevodu voznja bez stresa!!!
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
(3210, 29. septembar 2020 15:17)
A pre kineza nisu imali?
(grubijan, 29. septembar 2020 17:02)
Ne .
U Boru je na delu ekološka katastrofa.
Prvi put u istoriji Srbije dešava se ekološka migracija stanovništva odnosno ljudi koji imaju mogućnosti se trajno iseljavaju iz Bora zbog zagađenosti.
Ljudi u Boru zbog zagađenja svakodnevno održavaju proteste ali mediji o tome ne pišu.
Neki dan je izmerena tolika zagađenost vazduha da je bio 20 puta zagađeniji nego vazduh najzagađenijeg dana zimus u Beogradu.
Zamisli ničeg toga nije bilo pre Kineza pa tako pre Kineza ni u Smederevu nije bilo ni Crne prašine koja je bukvalno prekrila grad.
pre 3 godine
Samo atmo benzinac,a posle prelazim na elektricni,i atmosferac od 110 do 150ks vuce ko sumanut a i sta ce mi jace,pa necu da letim majkumu ?
(Aca, 29. septembar 2020 15:09)
I atmosferski benzinci imaju direktno ubrizgavanje.
pre 3 godine
Treba da vozi nekada auto na većim obrtajima od 1.1-1.2, na koliko narod voli da tera dizelaše, zbog 2dl manje potrošnje. Ako se sa vremena na vreme auto vozi samo kroz par minuta u kontinuitetu na višim obrtajima, podiže se temperatura unutar DPF filtera, i tu sakupljene čestice se sagorevaju, i ispadaju dole na asfalt. Tako DPF filter čisti samog sebe, tj to je pravilna funkcija DPF filtera. Na novijim automobilima se kada se pojavi lampica za DPF, to upravo znači da mora da se tera auto neko vreme u kontinuitetu na 3000 ili više obrtaja, kako bi se podigla temperatura unutar DPF. Ja poštovao tu proceduru, vozio audi a4, tdi 2.0 motor, od 156000km na satu, sa koliko sam ga dovezao lično iz nemačke, do nekih skoro 300.000km, kroz 5 godina, i nikada nisam imao problem sa DPF
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020 10:13)
Očigledno da onda nije rešio uzrok problema, kvar na dpf-u je samo posledica. Previše čađi ulazi u dpf i on ne može da ga eliminiše i zapušava se. Problem je negde pre dpf-a.
pre 3 godine
Ако се бојите кварова лепо купите бицикл и нема проблема. Ко нема новца за одржавање аутомобила тај нека га прода. Аутомобил захтева улагање и одржавање, па и поправке са времена на време како би имали безбедно и исправно возило. Свако ко то запоставља је ризик по себе и по друге учеснике у саобраћају.
pre 3 godine
...150000km do 200000km maksimalno može da izdrži, posle toga mora nov.
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Čoveče al si lupio. Nemoj prenositi nešto što si negde pročitao, a ne znaš iz prakse. Dabome da će autoindustrija forsirati takve podatke. Oni bi bili najsrećniji da svakih 5000 km izmenjaš vitalne i skupe delove. Auto ti je star 4 godine i već ima probleme sa DPF. Ili si kupio polovnog (ne verujem) pa si "popušio" ili već 4 godine se vozikaš po gradu sa dizelom 3.0, 4.0 ili kojim već, ako nije nijedno od toga onda ti je "uvaljen" i nov BMW i to si trebao rešavati ranije. To je jednostavno tako, teorija, zna se kako funkcioniše DPF. Ali to i dalje nije razlog da tvrdiš da je to normalno. Moja žena vozi Megana 2007. sa DPF-om, prešao 340 hiljada km. Kupljen od banke kao službeno vozilo kada je imao 70 hiljada, tada mu istekla garancija od 3 godine i banka nova auta uzimala. Da kažeš da je sve izmenjano na 70 hiljada (a nije sigurno, inače ga ne bi prodavali), to je opet 270 hiljada predjenih. Ne da nema problem sa DPF-om, nego još uvek nema ni sa kvačilom/zamajcem. Malo troši ulje, znači pre će stradati motor nego DPF. :) Za dizela je uvek važilo da ga ne kupuješ ako ne prelaziš dnevno barem 70-80 km otvorenim putem. Benzinci su za grada, a vidi sad ovo i kod njih uvalili isto. Mada, ima smisla da će manje problema biti, zbog temperatura u benzincu.
pre 3 godine
ekolog@ zato je evrope od svih nabrojanih najljepši kontinent za život.
pre 3 godine
Ne treba da se zabrinemo. Ako je 80% gradske voznje,onda valja izaci min 1-2x mesecno na autoput i proterati par km posteno u visim obrtajima i na 130kmh i to ne samo zbog Dpf/Gpf,vec i zbog ventila i opste termodinamike motora. Jednostavno,auto nije pravljen za 2km voznje da se skokne do pekare. S druge strane,veoma je vazan odabir motornog ulja, da bude u odgovarajucoj ACEA kategoriji,npr Acea C3 ili Acea C5,tj.zavisno od proizvodjaca vozila,ima u uputstvu,i da je ulje mid-Saps ili low-Saps, sa manjim sadrzajem sulfatnog pepela,to mnoga modernija ulja,tipa 0w20,5w20 ispunjavaju,ali gledati ovo prilikom izbora za 0w30,5w30 i 5w40. Mnogo je vazno. (I, nije lose 1x na 6 meseci,za dizel,usuti neki dobar Dpf Cleaner aditiv u gorivo). Ok je imati modernu masinu,ali treba i povesti racuna o svoj toj tehnici.
pre 3 godine
A niko ne vodi računa koliko se vazduh zagađuje tokom procesa regeneracije?
pre 3 godine
dizlo ubija koliko zagađuje
bezolovni mnogo manje
(jarac, 30. septembar 2020 10:48)
Osim stalnog trolovanja na svaki automobilski članak, bilo bi dobro da se neki i pročita pre komentarisanja. Evo citat iz članka:
"Praktično smo došli do toga da su benzinci (sa direktnim ubrizgavanjem) bez GPF-a znatno opasniji po naše zdravlje od dizelaša sa ispravnim DPF-om."
pre 3 godine
Treba da vozi nekada auto na većim obrtajima od 1.1-1.2, na koliko narod voli da tera dizelaše, zbog 2dl manje potrošnje. Ako se sa vremena na vreme auto vozi samo kroz par minuta u kontinuitetu na višim obrtajima, podiže se temperatura unutar DPF filtera, i tu sakupljene čestice se sagorevaju, i ispadaju dole na asfalt. Tako DPF filter čisti samog sebe, tj to je pravilna funkcija DPF filtera. Na novijim automobilima se kada se pojavi lampica za DPF, to upravo znači da mora da se tera auto neko vreme u kontinuitetu na 3000 ili više obrtaja, kako bi se podigla temperatura unutar DPF. Ja poštovao tu proceduru, vozio audi a4, tdi 2.0 motor, od 156000km na satu, sa koliko sam ga dovezao lično iz nemačke, do nekih skoro 300.000km, kroz 5 godina, i nikada nisam imao problem sa DPF
(aalborg, 29. septembar 2020 11:50)
@aalborg
To je stara generacija filtera, ovi posle imaju automatsku regeneraciju/čišćenje, nakon predjenih 400nak km gradske i polugradske voznje on ukljuci regeneraciju, ubrizga gorivo u filter/auspuh i spali sve čađi i prljavštinu unutar filtera. Traje oko 15 tak minuta, auto kad to radi cak ni ne daje signal da je u tom procesu, ja to osetim jer digne obrtake i auto radi kao npr kad je opterecenjji, pod klimom . Naravno to digne temperaturu i motora i sam auspuh se maltene usija, nije pametno posle parkirati na neku poljanu da se ne zapali. Znaci kod ovog nacina nijenpotrebno da se auto “izduvava” na autoputu vec se to sve automatski uradi, mada ivek je dobro da se voznjom ne gusi motor. Mene jedino smara to sto pokusavam da ne gasim kola kad krene regeneraciju i dok ne zavrsi nekad se vozim 10 minuta ili ga ostavim da radi ispred kuce, u vecini slucajeva dok dodjem od A do tacke B on je vec zavrsio.
pre 3 godine
Stanovnici Bora imaju 200 PUTA veću količinu olova u krvi od dozvoljene.
hvala braći kinezima.
pre 3 godine
@magla
Kod mene je problem bio EGR ventil. Kad god bi se zabusio, a u nekom trenutku se to veoma cesto desavalo, prikazivao je na dijagnostici DPF filter da je zapusen. Pokusali su u servisu par puta da ociste EGR ali se problem vracao. Zamenjen EGR za novi i od tada nikakav problem.
Posle ugradnje novog EGRa u servisu su odmah uradili i “prislino” ciscenje DPFa preko dijagnostike i vise nikda nisam imao problem. Auto ima pravih nesto preko 200000km.
pre 3 godine
Jedan dan zagadjuju dizeli, drugi bencinci, treci EV...
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020
Kazi drugaru da vozi malo po autoputu, ne samo po gradu. Britanci su odavno rekli da onaj ko ne pravi barem 100 milja nedeljno na autoputu, nema sta da trazi u dizel vozilu.
pre 3 godine
DPF je standard kao i katalizator i o tome ne treba raspravljati. Plivajući zamajac smanjuje vibracije i produžava radni vek motora i menjača. Jbg, mehanika! Problem je kad kupiš deset godina star auto sa pređenih 390.000 km, a na placu te ubedili da je nov nov.
pre 3 godine
Ne brinem se uopšte...nemam para za te moderne. Voziće se atmosferac na plin jos dugo.
pre 3 godine
Skoro devet godina vozim benzince sa direktnim ubrizgavanjem i priznajem da nisam znao da imaju GPF. Nikada se nisu palile nikakve lampice niti upozorenja, nadam se da ce tako i ostati.
pre 3 godine
Posto je to relativno nova stvar. pocnite da se brinete za jedno 10 godina kad raja pocne da kupuje vozila sa 500k km pa vracena na 156k km i izvezena za Srbiju. e onda se zabrinite.
pre 3 godine
Treba da se zabrinemo kad kupujemo auto od 170-180.000km uvežen iz Nemačke koji na oglasima tamo košta više nego kod nas. Pa zatim očekujemo da će plivajući zamajac, DPF i ostala čuda da traju večito.
pre 3 godine
Najveći problem automobila sa dpf-om je vožnja po gradu. Naši ljudi kupuju kola sa dizel motorom a da ne vide vangradsku vožnju. Kupio sam nova kola 2016. godine. Prešao 200 hiljada. Samo jednom mi se upalila lampica za regeneraciju dpf-a i to jer sam bio na odmoru pa sam se vozikao po lokalu. Od tada za lokal koristim ženin Punto benzinac.
pre 3 godine
Čišćenje DPF ili zamena je uzaludan posao ako neke druge komponente nisu ispravne kao što su dizne i egr jer ga oni prljaju. Dakle sve ostalo ispravno i dpf će trajati.
pre 3 godine
Problem kod Dpf-a je neresiv u nekim slucajevima!! jel koze neko da objasni? znam momka koji ga je dva puta vadio, cistio profesionalno, na kraju zamenio I stavio Nov i opet nije resio problem, tj, problem se samo na kratko resi i opet se vrati?
(magla svuda oko nas, 29. septembar 2020 10:13)
Ovim redom, dizne, neki pametnjaković je "čipovao" ECU pa gura previše goriva, bregaste osovine u raspadu, ventili i sl. Pa neka krene redom ili neka kupi neki automobil sa servisnom istorijom za kog ima majstora.
pre 3 godine
(Vlada, 29. septembar 2020 11:59)
Kako si na komplikovan način napisao, da ne znaš ništa oko auta.
pre 3 godine
Moj crkao na 150.000, 4 godine star, a zamena u ovlascenom servisu je kostala 500e. Kaze majstor da to nije nista cudno, kao da molim Boga da mi ne crkne ad blue jer je to navodno oko 1000e. Kada sam ga kupovao bio sam svestan svih mogucih problema tako da cutim, popravljam i vozim.
pre 3 godine
treba naravno jer će "stručnjaci" kao i do sada da ih čupaju i nastave voziti bez njih.
najčešće VW grupacija ostavlja oblake dima iza sebe.
(boki, 29. septembar 2020 10:20) Iskreno, Renault je vodeći sto se tice dima i skinutih filtera (skoro svaka Laguna dCi), posle idu Fiat i VW.
pre 3 godine
Nemoj da se sekirate/sikirate. Uskoro nece biti ni dizela ni benzinaca.
(EZeljko, 29. septembar 2020 23:01)
To malo teže. Imam EV ali sam pre par dana kupio benzinca, Volvo P1800 iz '69. Kakav auto. Ljubav na prvi pogled. :)))))))
pre 3 godine
- Ummm, talk dirty to me...
- Volkswagen diesel
pre 3 godine
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Koja je poenta voziti 4 godine star X5 ako nemas novca da zamenis DPF
pre 3 godine
(X5, 29. septembar 2020 12:04)
Zavisi gde voziš. Ako je vožnja uglavnom po gradu onda je vek trajanja kraći. BTW, ne zavisi od godišta automobila nego od toga koliko je prešao.
pre 3 godine
temperatura u benzincu.
(mail, 29. septembar 2020 13:16)
Čovek je upravu, samo što to važi za bmw vozila.
pre 3 godine
Odgovor na naslov..NE, nismo zabrinuti zbog DPF filtera i tehnickih pregleda za nase sitne potrosace..izvuci cemo se nekako. Zabrinuti smo kad nas "autobus" GSP-a zaspe crnom dimnom zavesom. A jos vise nas brine sto ista ta vozila prolaze tehnicki iako su olupine a za nase automobile sledi BAN. Sramota. Uvek se motka lomi o ledja malog coveka.
69 Komentari
Sortiraj po: