Ponedeljak, 14.09.2020.

15:30

Pazi, trotinet na auto-putu! Šta kaže zakon? VIDEO

Izvor: B92

Pazi, trotinet na auto-putu! Šta kaže zakon? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 3 godine

Sve što ne može da se kreće barem 70-80 kilometara na sat, dakle, bicikle, mopede i razne elektrocikle, segwaye i trotinete sa kojima hipsteri smaraju i izazivaju opasnost u poslednje vreme, trebalo bi skloniti ne samo sa autoputa, već i sa svih komunikacija kojima se kreću normalna motorna vozila, jer ih usporavaju, a vreme je novac.

Milanče

pre 3 godine

Što vole da komplikuju, a stvar jednostavna! Naš zakon prepoznaje električna vozila, i bicikle i mopede i motocikle. Za svaku kategoriju su definisane karakteristike pogona i opreme. Po tome, ovi do 25km/h su bicikli, do 45km/h mopedi, a preko toga su motocikli (ima tu još klasifikacija, da ne komplikuje). Treba samo primeniti zakon i naterati vlasnike jačih trotineta da registruju svoje vozilo i da nose kacigu. Toliko je jednostavno. Ali ne! Naši "stručnjaci" sada izmišljaju NLO.

Da se prekrstim...

pre 3 godine

I tako vec 3-4 godine se ceka da neko pogine sa trotinetom, ne bi li ga javno spalili, kao i vozace trotineta. To sto na dnevnom nivou gine bar dvoje troje ljudi, da ne pricamo o tesko povredjenima zbog bahatosti, nekulture i neznanja vozaca automobila, to nema veze, to necemo da diramo. Navikli smo, to je prihvatljivo, ali zato cekamo taj jedan sto ce da pogine od trotineta ne bi li istresli sav svoj bes. Nema veze, cekacemo ako treba jos 3-4 godine.
(Jovan, 15. septembar 2020 12:27

Jovane pogrešno si me shvatio, ja se plašim za zivot tih (trotinet-autoput) budala ali još više za život ljudi koje oni ugrožavaju.
Takodje se brinem što su ljudi slični tebi spremni da rizikuju svoj i tudji život braneći nešto protivzakonito u radeći protivzakonito. Kao da nam nije dovoljno kršenja zakona u Srbiji, još ste nam samo vi falili.

Marko

pre 3 godine

Da je normalno, za sve na tockovima sto se vozi po kolovozu, trebalo bi da se ima polozeno poznavanje propisa, i morala bi da postoji signalizacija, registracija, i osiguranje. Bez toga (pogotovo ovog zadnjeg, osiguranja), sva prica je bez ikakve svrhe, a na drumu je haos.

Ostin A

pre 3 godine

Prvo to nije običan trotinet, niti je Bulevar Arsenija Čarnojevića auto put. Ovaj "trotinet", je kategorija skutera i može da ide 80km/h. Ima žmigavce, jaka svetla, abs, amortizere, tempomat... Pored Dualtrona imamo tu još Mantisa, Currus NF i još nekoliko sličnih skutera koji mogu da idu 70 km/h bez problema. U kategoriji su skutera po zakonima u svetu i mora da se nosi zaštitna oprema. Takođe treba vozačka dozvola. I oni nemaju veze sa ovim Xiaomi, Segway i njima sličnim modelima što idu po ulicama do 20, 25km/h.

Jovan

pre 3 godine

@Dok neka budala ne pogine ostale neće razumeti. Čak ni skuteri do 50 kubika ne smeju da voze autoputem, to su vozila koja su registrovana a mangupi misle da je zakon na njihovoj strani kada voze trotinet?
(Da se prekrstim..., 14. septembar 2020 21:49)

I tako vec 3-4 godine se ceka da neko pogine sa trotinetom, ne bi li ga javno spalili, kao i vozace trotineta. To sto na dnevnom nivou gine bar dvoje troje ljudi, da ne pricamo o tesko povredjenima zbog bahatosti, nekulture i neznanja vozaca automobila, to nema veze, to necemo da diramo. Navikli smo, to je prihvatljivo, ali zato cekamo taj jedan sto ce da pogine od trotineta ne bi li istresli sav svoj bes. Nema veze, cekacemo ako treba jos 3-4 godine.

biciklista

pre 3 godine

treba to nekako zakonski regulisati. ali prvo sto treba je zabraniti biciklistima i ovima sa trotinetima slusalice u usima. odvrne muziku, nista zivo ne cuje, niti sta gleda. i kad ga neko pokupi, kuku lele
(zeljo bl, 15. septembar 2020 10:19)

Slažem se da zakon treba da važi i za njih. Ali, treba da važi za sve. Pa i za vozače automobila. Jer ja, kada se vraćam bajsom sa posla, svaki dan gledam sporu kolonu vozila na Brankovom mostu, u smeru ka centru grada. A svaki drugi vozač u toj koloni ima mobilni telefon u rukama. Naravno, nije to slučaj samo tu. Gde god da se okreneš na gradskim ulicama, bilo kog grada Srbije u kom sam bio, uvek neki vozač automobila ima mobilni u rukama dok vozi. Pravo je čudo da nema i veći broj saobraćajnih nezgoda.

mozaks

pre 3 godine

mi kao.drustvo generalno nismo sazreli,i kao krajnja mera bude da samo neselektivno kaznjavanje novcano bude delotvorno.
ako se okrenemo oko sebe,videt cemo,da svi pocev od mene,neke.pravila.i propise krsimo,ne postujemo,izbegavamo,gledmao da zaobidjemo.
treba poci od najbanalnije sitnice.kaznite rodjaka ili komsiju ako je prekrsio zakon.
razgovarao preko mobilnog dok prelazi pesacki.policajca opomenite da veze pojas,komsiju prijavite da baca smece ili opusak cigarete na ulici.ne pusite u sluzbenom.vozilu..i jos x takvih slucajeva,i naravno da cete se zameriti tim.ljudima.a to isto smo spremni uciniti nepoznatom negde.a u vecini zapadnih zemalja to je normalno.da vas opomene,prijavi policiji redovnoj.ili komunalnoj,bez straha,ustezanja.
tako.i u saobracaju.prisustvujemo svakodnevno raznim krsenjima saobracajnih propisa,i naravno,negde dodje do fatalnih iahoda,i tada smo spremni da krivca lincujemo,posaljemo i zatvor dozivotne robije,a i sami krsimo propise u pojedinim situacijama.
dakle ,problem je generalno i nama samima,kao drustvu,iako smo do pre samo koju deceniju bili daleko pazljiviji kulturniji,mirniji.jer se isti zakon koji je tada poatojao primenjivao.
sve to bi trebalo sudstvo,policija,da dovede u red,ali moraju prvo sam vrh drzavnog aparata da pocne da cisti svoje redove,da drakonski kaznjava nosioce vlasti i one koji ga sprovode,da bi se svest naroda promenila.u svim.oblastima zivota..
do tad..bice svega pa i ovih trotineta,i ljudskih izgubljenih zivota u brojkama koje su za uzbunu..!

Vts

pre 3 godine

Kome smetaju trotinet? A ne smeta vam kada iz auspuha svakog drugog auta kulja crna dimcina? Ne smeta vam kada svaki dizel nema dpf filter?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (uzimam.kokice, 14. septembar 2020 17:32)


Tako je, hajde sad da uvedemo još veći haos po principu kad može ovaj nešto što ne bih i ja!

zeljo bl

pre 3 godine

treba to nekako zakonski regulisati. ali prvo sto treba je zabraniti biciklistima i ovima sa trotinetima slusalice u usima. odvrne muziku, nista zivo ne cuje, niti sta gleda. i kad ga neko pokupi, kuku lele

Totalnodrukcijioddrugih

pre 3 godine

Vidim da je ovde napad i na bicikliste. Evo odmah da razjasnimo da sam rekreativni biciklista, vozim po gradu ali i po lokalu. Ove godine korona je ucinila sve ono sto gradski oci nisu. Na najbolji nacin promovisala biciklizam kao zdravo prevozno sredstvo, ekonomski najisplativije. Najveca prodaja bicikala ikada kod nas ali i u svetu. I ovako se vozaci nisu naucili da su biciklisti ravnopravni ucesnici u saobracaju a sad se jos i povecao broj istih. Normalno je da svi koji su do juce vozili automobil sad ne umeju da se ponasaju sa biciklom. Cist primer zmigavac, u kolima se pritiska rucica ( kod nas vozaci automobila pojma nema sta je to i cemu sluzi) a na biciklu je nema... Kocnica ne signalizira pozadi kad se pritisne ista kao kod kola. Svetla treptuca se ne pale obavezno kao kod kola dnevna. Naravno da pesacki prelaze kako stignu jer sad ne moraju da stanu na crveno pod obavezno bilo pesaka ili ne. Naravno da idu u kontra smeru jer razmislja uzak sam moze da prodje pored mene. Naravno sta ce mi kaciga kad zakonski nije obavezna. Sto je najgore mnogi su zaboravili ZOBS. Opet sa druge strane mnogi bi vozaci taxi-a, GSP, kamiona i automobila da zadrze monopol nad kolovozom.

Neko

pre 3 godine

Idem kolima 30 lik mi ablenduje svira dere se.... Pretekne me ide 300 metara i stane na crveno.... Bitno mu je da se gasira a ne gleda ispred sebe... Moja majka inače baba ide pešačkom stazom sa 4 unuka. Neki mangup izlazi iza kola i napada majku l, hoce da se tuce. Samo pričam o vozačima.... Ako ćemo realno vozači su idijoti.... Meni ne smetaju trotinet i ni motori... Samo biciklisti koji se zalete na pešački.....

Xiaomi M365 Pro

pre 3 godine

Ljudi u kom veku vi živite, naravno da će da se voze električni trotineti, možda ne na ovaj način auto putem ali svakako po gradu.
Od prenatrpanosti gradova automobilima i totalnom zagušenju saobraćaja za koju godinu i vi ćete poželeti jedan.
Razmišljajte malo ekološki ako želite da vam deca sutradan udišu čist vazduh.
Naravno tij istoj deci ne treba davati da voze električne trotinete, tek kad polože saobraćajni za dozvolu tad mogu da voze.
Zbog ovih što iznajmljuju klincima zbog njih je nastao problem, trotineta.
Ja iskreno imam trotinet i nijedan zakon me neće sprečiti da ga vozim a verujem da neće ni ostale koji poseduju el.trotinet takodje...
Zato vi svi koji osudjujete vožnju istih bolje bi bilo da smanjite gas i pogledate i levo i desno oko sebe i razmislite ko pravi crnu hroniku na putevima... Sigurno ne trotineti.
LJUDI ĆE ZA KOJU GODINU DA LETE PO PUTEVIMA A VI HOĆETE DA UKIDATE ELEKTRIČNE TROTINETE, NEMOJ DA STE SMEŠNI.

Moje lično pravo je da biram koje ću prevozno sredtstvo da koristim u saobraćaju, da li će to biti: autobus, trolebus, tramvaj, automobil, motorcikl, bicikl ili

ELEKTRIČNI TROTINET 🛴

goxy

pre 3 godine

Ја сам одавно ставио камеру у кола, па нек излећу под точкове како им воља. Ја возим по пропису.

realno

pre 3 godine

najgore je sto su necujni dovoljno je da naglo skrenem desno ili levo na trotoaru i eto belaja jer nemam oci na ledjima a vecina njih nema nikakvu zvucnu signalizaciju a ovog na auto putu necu ni da komentarisem sam je kovac svoje srece

Суперхик

pre 3 godine

Возач тротинета је учесник у саобраћају који великом брзином и непрепознатим возилом од стране Закона о саобраћају јури кроз његове рупе !

Kamiondzija

pre 3 godine

Eh kad proleti slepa od 40t brzinom 90km/h, zaljulja se autobus, ovaj slepac bi leteo.
Elem, za njih koji su 'zero' emisn, ali u glavi su zero pameti obavezno uvesti neko polaganje. Cast izuzecima :)

Kamiondzija

pre 3 godine

Eh kad proleti slepa od 40t brzinom 90km/h, zaljulja se autobus, ovaj slepac bi leteo.
Elem, za njih koji su 'zero' emisn, ali u glavi su zero pameti obavezno uvesti neko polaganje. Cast izuzecima :)

Jedan od tih biciklista

pre 3 godine

Vozeci kamion izmedju Panceva i Krnjace uocio sam ekipu biciklista koji po onakvom putu voze zutom trakom i to bar 45 na sat . Njih 5 - 6 naprave spalir i jure kao da su na biciklistickoj trci - opasni su i za sebe i za ostale jer takav put ne trpi biciklove - suvise puno sansi za los ishod.
(Stanko- pisite Propalo ( slabo plivam a i bojim se ), 14. septembar 2020 21:40)

"Put ne trpi biciklove"? Mislis ne trpiš ih ti? Momci su napravili prekršaj jer su napravili špalir ali su potpuno legalno na tom putu. Pritom pretpostavljam da ti i tebi slični vozite žutom trakom pa vam zato smetaju? I u kojoj Beogradskoj ulici su biciklisti bezbedniji nego tu?

Cinique

pre 3 godine

Mora da ima paket za prvu pomoć, rezervne sijalice, rezervni točak i dizalicu, trougao i sve što je obavezno za sva vozila na putu. Zašto bi paket prve pomoći bio obavezan za vozače automobila, a ne za dvotoćkaše? Šta, oni nisu dužni da pruže prvu pomoć?

Priča kao i za sve drugo u Srbiji: za nekoga zakon važi, za nekoga ne važi. I onda se toliko raširi da se nepoštovanje zakona smatra za normalno, a potom i zakon promene da legalizuju napravljen haos.

dugoprsti

pre 3 godine

Ovih dana se s razlogom dosta pažnje poklanja vožnji el. trotineta, ali moram napomenuti da bi trebalo pokrenuti kampanju i o pravilnoj upotrebi bicikala. Zastrašujuće je koliko malo biciklista poznaje propise koji uređuju sabraćaj ili jednostavno misle da ne moraju da ih poštuju jer ih retko kažnjavaju. Izletanje sa pešačkih prelaza, skretanje u levo bez prethodnog prestrojavanja samo su neke od sitacija koje svakodnevno možemo da vidimo.

Da se prekrstim...

pre 3 godine

Dok neka budala ne pogine ostale neće razumeti. Čak ni skuteri do 50 kubika ne smeju da voze autoputem, to su vozila koja su registrovana a mangupi misle da je zakon na njihovoj strani kada voze trotinet?

Simke

pre 3 godine

U tri dana stadalo je 14 ljudi (dva mladica 16 i 17 god na motoru,troje 21,22,20 god sleteli sa puta........) a mi diskutujemo o trotinetima.

E tako je to ovde od drveta ne vidimo sumu.

Stanko- pisite Propalo ( slabo plivam a i bojim se )

pre 3 godine

Vozeci kamion izmedju Panceva i Krnjace uocio sam ekipu biciklista koji po onakvom putu voze zutom trakom i to bar 45 na sat . Njih 5 - 6 naprave spalir i jure kao da su na biciklistickoj trci - opasni su i za sebe i za ostale jer takav put ne trpi biciklove - suvise puno sansi za los ishod. Trotinetisti su psihicki definisani vozaci - kada vidis nekoga na trotinetu da vozi putem gde idu i kamioni onda je jasno kakva je to glava !

Totalnodrukcijioddrugih

pre 3 godine

@Jamie Vardi Postovani biciklista koji vozi 30km/h i preko je svestan svoje brzine, dovoljno je odrastao da vozi u saobracaju i minimum poznaje ZOBS. Trotinet je daleko opasniji od bicikla. Jedino sto cu reci za obe vrste prevoza vozaci automobila ih ne prepoznaju kao sebi jednake. Trotinetu trebaju ista pravila kao i biciklu, prednje i zadnje svetlo plus da se rukom ili drugim uredjajem pokaze signal za skretanje ili ono sto vozaci automobila zovu zmigavac, u vecini slucaja ga ne koriste.

Pogan

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
(Jamie Vardy legenda i analitičar, 14. septembar 2020 16:19)

Osim ako taj u autu od dve tone da ne bi ubio ovu budalu naglo zakoci ili skrene instiktivno, napravi lancani sudar gde pogine x ljudi i bude povredjeno jos y. Recimo da si veoma "kratkovid".

robertnbg

pre 3 godine

imam auto ali vozim i trotinet kao sto je vec napisano vozi 25kmh taj sa autoputa kosta 1500 eura pa navise to su nestandardni trotineti i taj koji to vozi je lud po mom misljenju

uzimam.kokice

pre 3 godine

Kome smetaju trotinet? A ne smeta vam kada iz auspuha svakog drugog auta kulja crna dimcina? Ne smeta vam kada svaki dizel nema dpf filter?

Desmosedici

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
namestite staze
a ovaj vozi nadogradjeni trotinet to je unikat
maximalna brzina normalnog trotineta na struju je 25 a biciklista može da vozi preko 30 tako da je biciklista opasniji od trotinetiste
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jamie Vardy legenda i analitičar, 14. septembar 2020 16:19) # Link komentara

Ne, ovo nije nadogradjeni trotinet, odavno postoje (vec par godina) elektricni skuteri (kod nas elektricni trotineti) koji mogu da razvijaju bez problema i preko 100Km/h, tako da je ovaj model na snimku zapravo fabricki model. Takvi modeli kostaju po par hiljada evra i moguce ih kupiti, naravno ko ima potrebe za takvim vrstom prevoza. Ta vrsta 'trotineta' nije ista kao i elektricni trotinet zamisljen za 'siroke narodne mase' (oni koji idu do 25-30 Km/h) i svakako ih ne treba svrstavati u ovu grupu.

Grada

pre 3 godine

Nije mi jasno pored toliko sigurnosnih kamera jedan mamlaz vozi trotinet na autoputu, za mene je ovo igračka a kod nas postalo prevozno sredstvo ?

Jamie Vardy legenda i analitičar

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
namestite staze
a ovaj vozi nadogradjeni trotinet to je unikat
maximalna brzina normalnog trotineta na struju je 25 a biciklista može da vozi preko 30 tako da je biciklista opasniji od trotinetiste

cici

pre 3 godine

Elrktricne bicikle, trotinete i motore uglavnom voze deca i stariji koji su velika opasnost po ostale ucesnike u saobracaju, posebno iz razloga sto za ta prevozna sredstva nije potrebna dozvola.
Mislim da drzava treba da uvede obavezno polaganje vozackog ispita za sva pomenuta vozila.

Mediocritical

pre 3 godine

Koliko je donja zapremina pogonskog agregata u cm kubnim, sa kojim se može uključiti na autoput? Za polaganje teorijskog ispita za bilo koju kategoriju vozila, ovo je osnovno pitanje.
Ali pošto je ovo el. dvotočkaš, pitanje je kolika je minimalna pogonska snaga koja je neophodna za uključivanje na autoput. Kao i obavezna vozačka kategorija A1 za ovo vozilo, koja dalje obavezuje vozača motocikla podrazumevanim znanjem. Očigledno da ovde nema ni vozačke A1 kategorije.
Drugo... Konstrukcijski trotinet nije bezbedno rešen, jer nema sedište, pa bi zakon morao da se redefiniše i uokviri sve nedoumice.

Pogan

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
(Jamie Vardy legenda i analitičar, 14. septembar 2020 16:19)

Osim ako taj u autu od dve tone da ne bi ubio ovu budalu naglo zakoci ili skrene instiktivno, napravi lancani sudar gde pogine x ljudi i bude povredjeno jos y. Recimo da si veoma "kratkovid".

robertnbg

pre 3 godine

imam auto ali vozim i trotinet kao sto je vec napisano vozi 25kmh taj sa autoputa kosta 1500 eura pa navise to su nestandardni trotineti i taj koji to vozi je lud po mom misljenju

dugoprsti

pre 3 godine

Ovih dana se s razlogom dosta pažnje poklanja vožnji el. trotineta, ali moram napomenuti da bi trebalo pokrenuti kampanju i o pravilnoj upotrebi bicikala. Zastrašujuće je koliko malo biciklista poznaje propise koji uređuju sabraćaj ili jednostavno misle da ne moraju da ih poštuju jer ih retko kažnjavaju. Izletanje sa pešačkih prelaza, skretanje u levo bez prethodnog prestrojavanja samo su neke od sitacija koje svakodnevno možemo da vidimo.

uzimam.kokice

pre 3 godine

Kome smetaju trotinet? A ne smeta vam kada iz auspuha svakog drugog auta kulja crna dimcina? Ne smeta vam kada svaki dizel nema dpf filter?

Cinique

pre 3 godine

Mora da ima paket za prvu pomoć, rezervne sijalice, rezervni točak i dizalicu, trougao i sve što je obavezno za sva vozila na putu. Zašto bi paket prve pomoći bio obavezan za vozače automobila, a ne za dvotoćkaše? Šta, oni nisu dužni da pruže prvu pomoć?

Priča kao i za sve drugo u Srbiji: za nekoga zakon važi, za nekoga ne važi. I onda se toliko raširi da se nepoštovanje zakona smatra za normalno, a potom i zakon promene da legalizuju napravljen haos.

Mediocritical

pre 3 godine

Koliko je donja zapremina pogonskog agregata u cm kubnim, sa kojim se može uključiti na autoput? Za polaganje teorijskog ispita za bilo koju kategoriju vozila, ovo je osnovno pitanje.
Ali pošto je ovo el. dvotočkaš, pitanje je kolika je minimalna pogonska snaga koja je neophodna za uključivanje na autoput. Kao i obavezna vozačka kategorija A1 za ovo vozilo, koja dalje obavezuje vozača motocikla podrazumevanim znanjem. Očigledno da ovde nema ni vozačke A1 kategorije.
Drugo... Konstrukcijski trotinet nije bezbedno rešen, jer nema sedište, pa bi zakon morao da se redefiniše i uokviri sve nedoumice.

Da se prekrstim...

pre 3 godine

Dok neka budala ne pogine ostale neće razumeti. Čak ni skuteri do 50 kubika ne smeju da voze autoputem, to su vozila koja su registrovana a mangupi misle da je zakon na njihovoj strani kada voze trotinet?

Desmosedici

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
namestite staze
a ovaj vozi nadogradjeni trotinet to je unikat
maximalna brzina normalnog trotineta na struju je 25 a biciklista može da vozi preko 30 tako da je biciklista opasniji od trotinetiste
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jamie Vardy legenda i analitičar, 14. septembar 2020 16:19) # Link komentara

Ne, ovo nije nadogradjeni trotinet, odavno postoje (vec par godina) elektricni skuteri (kod nas elektricni trotineti) koji mogu da razvijaju bez problema i preko 100Km/h, tako da je ovaj model na snimku zapravo fabricki model. Takvi modeli kostaju po par hiljada evra i moguce ih kupiti, naravno ko ima potrebe za takvim vrstom prevoza. Ta vrsta 'trotineta' nije ista kao i elektricni trotinet zamisljen za 'siroke narodne mase' (oni koji idu do 25-30 Km/h) i svakako ih ne treba svrstavati u ovu grupu.

Grada

pre 3 godine

Nije mi jasno pored toliko sigurnosnih kamera jedan mamlaz vozi trotinet na autoputu, za mene je ovo igračka a kod nas postalo prevozno sredstvo ?

Stanko- pisite Propalo ( slabo plivam a i bojim se )

pre 3 godine

Vozeci kamion izmedju Panceva i Krnjace uocio sam ekipu biciklista koji po onakvom putu voze zutom trakom i to bar 45 na sat . Njih 5 - 6 naprave spalir i jure kao da su na biciklistickoj trci - opasni su i za sebe i za ostale jer takav put ne trpi biciklove - suvise puno sansi za los ishod. Trotinetisti su psihicki definisani vozaci - kada vidis nekoga na trotinetu da vozi putem gde idu i kamioni onda je jasno kakva je to glava !

Totalnodrukcijioddrugih

pre 3 godine

@Jamie Vardi Postovani biciklista koji vozi 30km/h i preko je svestan svoje brzine, dovoljno je odrastao da vozi u saobracaju i minimum poznaje ZOBS. Trotinet je daleko opasniji od bicikla. Jedino sto cu reci za obe vrste prevoza vozaci automobila ih ne prepoznaju kao sebi jednake. Trotinetu trebaju ista pravila kao i biciklu, prednje i zadnje svetlo plus da se rukom ili drugim uredjajem pokaze signal za skretanje ili ono sto vozaci automobila zovu zmigavac, u vecini slucaja ga ne koriste.

Simke

pre 3 godine

U tri dana stadalo je 14 ljudi (dva mladica 16 i 17 god na motoru,troje 21,22,20 god sleteli sa puta........) a mi diskutujemo o trotinetima.

E tako je to ovde od drveta ne vidimo sumu.

cici

pre 3 godine

Elrktricne bicikle, trotinete i motore uglavnom voze deca i stariji koji su velika opasnost po ostale ucesnike u saobracaju, posebno iz razloga sto za ta prevozna sredstva nije potrebna dozvola.
Mislim da drzava treba da uvede obavezno polaganje vozackog ispita za sva pomenuta vozila.

Kamiondzija

pre 3 godine

Eh kad proleti slepa od 40t brzinom 90km/h, zaljulja se autobus, ovaj slepac bi leteo.
Elem, za njih koji su 'zero' emisn, ali u glavi su zero pameti obavezno uvesti neko polaganje. Cast izuzecima :)

Kamiondzija

pre 3 godine

Eh kad proleti slepa od 40t brzinom 90km/h, zaljulja se autobus, ovaj slepac bi leteo.
Elem, za njih koji su 'zero' emisn, ali u glavi su zero pameti obavezno uvesti neko polaganje. Cast izuzecima :)

Jedan od tih biciklista

pre 3 godine

Vozeci kamion izmedju Panceva i Krnjace uocio sam ekipu biciklista koji po onakvom putu voze zutom trakom i to bar 45 na sat . Njih 5 - 6 naprave spalir i jure kao da su na biciklistickoj trci - opasni su i za sebe i za ostale jer takav put ne trpi biciklove - suvise puno sansi za los ishod.
(Stanko- pisite Propalo ( slabo plivam a i bojim se ), 14. septembar 2020 21:40)

"Put ne trpi biciklove"? Mislis ne trpiš ih ti? Momci su napravili prekršaj jer su napravili špalir ali su potpuno legalno na tom putu. Pritom pretpostavljam da ti i tebi slični vozite žutom trakom pa vam zato smetaju? I u kojoj Beogradskoj ulici su biciklisti bezbedniji nego tu?

biciklista

pre 3 godine

treba to nekako zakonski regulisati. ali prvo sto treba je zabraniti biciklistima i ovima sa trotinetima slusalice u usima. odvrne muziku, nista zivo ne cuje, niti sta gleda. i kad ga neko pokupi, kuku lele
(zeljo bl, 15. septembar 2020 10:19)

Slažem se da zakon treba da važi i za njih. Ali, treba da važi za sve. Pa i za vozače automobila. Jer ja, kada se vraćam bajsom sa posla, svaki dan gledam sporu kolonu vozila na Brankovom mostu, u smeru ka centru grada. A svaki drugi vozač u toj koloni ima mobilni telefon u rukama. Naravno, nije to slučaj samo tu. Gde god da se okreneš na gradskim ulicama, bilo kog grada Srbije u kom sam bio, uvek neki vozač automobila ima mobilni u rukama dok vozi. Pravo je čudo da nema i veći broj saobraćajnih nezgoda.

Ostin A

pre 3 godine

Prvo to nije običan trotinet, niti je Bulevar Arsenija Čarnojevića auto put. Ovaj "trotinet", je kategorija skutera i može da ide 80km/h. Ima žmigavce, jaka svetla, abs, amortizere, tempomat... Pored Dualtrona imamo tu još Mantisa, Currus NF i još nekoliko sličnih skutera koji mogu da idu 70 km/h bez problema. U kategoriji su skutera po zakonima u svetu i mora da se nosi zaštitna oprema. Takođe treba vozačka dozvola. I oni nemaju veze sa ovim Xiaomi, Segway i njima sličnim modelima što idu po ulicama do 20, 25km/h.

Vts

pre 3 godine

Kome smetaju trotinet? A ne smeta vam kada iz auspuha svakog drugog auta kulja crna dimcina? Ne smeta vam kada svaki dizel nema dpf filter?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (uzimam.kokice, 14. septembar 2020 17:32)


Tako je, hajde sad da uvedemo još veći haos po principu kad može ovaj nešto što ne bih i ja!

Jamie Vardy legenda i analitičar

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
namestite staze
a ovaj vozi nadogradjeni trotinet to je unikat
maximalna brzina normalnog trotineta na struju je 25 a biciklista može da vozi preko 30 tako da je biciklista opasniji od trotinetiste

Marko

pre 3 godine

Da je normalno, za sve na tockovima sto se vozi po kolovozu, trebalo bi da se ima polozeno poznavanje propisa, i morala bi da postoji signalizacija, registracija, i osiguranje. Bez toga (pogotovo ovog zadnjeg, osiguranja), sva prica je bez ikakve svrhe, a na drumu je haos.

realno

pre 3 godine

najgore je sto su necujni dovoljno je da naglo skrenem desno ili levo na trotoaru i eto belaja jer nemam oci na ledjima a vecina njih nema nikakvu zvucnu signalizaciju a ovog na auto putu necu ni da komentarisem sam je kovac svoje srece

Da se prekrstim...

pre 3 godine

I tako vec 3-4 godine se ceka da neko pogine sa trotinetom, ne bi li ga javno spalili, kao i vozace trotineta. To sto na dnevnom nivou gine bar dvoje troje ljudi, da ne pricamo o tesko povredjenima zbog bahatosti, nekulture i neznanja vozaca automobila, to nema veze, to necemo da diramo. Navikli smo, to je prihvatljivo, ali zato cekamo taj jedan sto ce da pogine od trotineta ne bi li istresli sav svoj bes. Nema veze, cekacemo ako treba jos 3-4 godine.
(Jovan, 15. septembar 2020 12:27

Jovane pogrešno si me shvatio, ja se plašim za zivot tih (trotinet-autoput) budala ali još više za život ljudi koje oni ugrožavaju.
Takodje se brinem što su ljudi slični tebi spremni da rizikuju svoj i tudji život braneći nešto protivzakonito u radeći protivzakonito. Kao da nam nije dovoljno kršenja zakona u Srbiji, još ste nam samo vi falili.

mozaks

pre 3 godine

mi kao.drustvo generalno nismo sazreli,i kao krajnja mera bude da samo neselektivno kaznjavanje novcano bude delotvorno.
ako se okrenemo oko sebe,videt cemo,da svi pocev od mene,neke.pravila.i propise krsimo,ne postujemo,izbegavamo,gledmao da zaobidjemo.
treba poci od najbanalnije sitnice.kaznite rodjaka ili komsiju ako je prekrsio zakon.
razgovarao preko mobilnog dok prelazi pesacki.policajca opomenite da veze pojas,komsiju prijavite da baca smece ili opusak cigarete na ulici.ne pusite u sluzbenom.vozilu..i jos x takvih slucajeva,i naravno da cete se zameriti tim.ljudima.a to isto smo spremni uciniti nepoznatom negde.a u vecini zapadnih zemalja to je normalno.da vas opomene,prijavi policiji redovnoj.ili komunalnoj,bez straha,ustezanja.
tako.i u saobracaju.prisustvujemo svakodnevno raznim krsenjima saobracajnih propisa,i naravno,negde dodje do fatalnih iahoda,i tada smo spremni da krivca lincujemo,posaljemo i zatvor dozivotne robije,a i sami krsimo propise u pojedinim situacijama.
dakle ,problem je generalno i nama samima,kao drustvu,iako smo do pre samo koju deceniju bili daleko pazljiviji kulturniji,mirniji.jer se isti zakon koji je tada poatojao primenjivao.
sve to bi trebalo sudstvo,policija,da dovede u red,ali moraju prvo sam vrh drzavnog aparata da pocne da cisti svoje redove,da drakonski kaznjava nosioce vlasti i one koji ga sprovode,da bi se svest naroda promenila.u svim.oblastima zivota..
do tad..bice svega pa i ovih trotineta,i ljudskih izgubljenih zivota u brojkama koje su za uzbunu..!

Jovan

pre 3 godine

@Dok neka budala ne pogine ostale neće razumeti. Čak ni skuteri do 50 kubika ne smeju da voze autoputem, to su vozila koja su registrovana a mangupi misle da je zakon na njihovoj strani kada voze trotinet?
(Da se prekrstim..., 14. septembar 2020 21:49)

I tako vec 3-4 godine se ceka da neko pogine sa trotinetom, ne bi li ga javno spalili, kao i vozace trotineta. To sto na dnevnom nivou gine bar dvoje troje ljudi, da ne pricamo o tesko povredjenima zbog bahatosti, nekulture i neznanja vozaca automobila, to nema veze, to necemo da diramo. Navikli smo, to je prihvatljivo, ali zato cekamo taj jedan sto ce da pogine od trotineta ne bi li istresli sav svoj bes. Nema veze, cekacemo ako treba jos 3-4 godine.

Xiaomi M365 Pro

pre 3 godine

Ljudi u kom veku vi živite, naravno da će da se voze električni trotineti, možda ne na ovaj način auto putem ali svakako po gradu.
Od prenatrpanosti gradova automobilima i totalnom zagušenju saobraćaja za koju godinu i vi ćete poželeti jedan.
Razmišljajte malo ekološki ako želite da vam deca sutradan udišu čist vazduh.
Naravno tij istoj deci ne treba davati da voze električne trotinete, tek kad polože saobraćajni za dozvolu tad mogu da voze.
Zbog ovih što iznajmljuju klincima zbog njih je nastao problem, trotineta.
Ja iskreno imam trotinet i nijedan zakon me neće sprečiti da ga vozim a verujem da neće ni ostale koji poseduju el.trotinet takodje...
Zato vi svi koji osudjujete vožnju istih bolje bi bilo da smanjite gas i pogledate i levo i desno oko sebe i razmislite ko pravi crnu hroniku na putevima... Sigurno ne trotineti.
LJUDI ĆE ZA KOJU GODINU DA LETE PO PUTEVIMA A VI HOĆETE DA UKIDATE ELEKTRIČNE TROTINETE, NEMOJ DA STE SMEŠNI.

Moje lično pravo je da biram koje ću prevozno sredtstvo da koristim u saobraćaju, da li će to biti: autobus, trolebus, tramvaj, automobil, motorcikl, bicikl ili

ELEKTRIČNI TROTINET 🛴

Суперхик

pre 3 godine

Возач тротинета је учесник у саобраћају који великом брзином и непрепознатим возилом од стране Закона о саобраћају јури кроз његове рупе !

Totalnodrukcijioddrugih

pre 3 godine

Vidim da je ovde napad i na bicikliste. Evo odmah da razjasnimo da sam rekreativni biciklista, vozim po gradu ali i po lokalu. Ove godine korona je ucinila sve ono sto gradski oci nisu. Na najbolji nacin promovisala biciklizam kao zdravo prevozno sredstvo, ekonomski najisplativije. Najveca prodaja bicikala ikada kod nas ali i u svetu. I ovako se vozaci nisu naucili da su biciklisti ravnopravni ucesnici u saobracaju a sad se jos i povecao broj istih. Normalno je da svi koji su do juce vozili automobil sad ne umeju da se ponasaju sa biciklom. Cist primer zmigavac, u kolima se pritiska rucica ( kod nas vozaci automobila pojma nema sta je to i cemu sluzi) a na biciklu je nema... Kocnica ne signalizira pozadi kad se pritisne ista kao kod kola. Svetla treptuca se ne pale obavezno kao kod kola dnevna. Naravno da pesacki prelaze kako stignu jer sad ne moraju da stanu na crveno pod obavezno bilo pesaka ili ne. Naravno da idu u kontra smeru jer razmislja uzak sam moze da prodje pored mene. Naravno sta ce mi kaciga kad zakonski nije obavezna. Sto je najgore mnogi su zaboravili ZOBS. Opet sa druge strane mnogi bi vozaci taxi-a, GSP, kamiona i automobila da zadrze monopol nad kolovozom.

goxy

pre 3 godine

Ја сам одавно ставио камеру у кола, па нек излећу под точкове како им воља. Ја возим по пропису.

zeljo bl

pre 3 godine

treba to nekako zakonski regulisati. ali prvo sto treba je zabraniti biciklistima i ovima sa trotinetima slusalice u usima. odvrne muziku, nista zivo ne cuje, niti sta gleda. i kad ga neko pokupi, kuku lele

Neko

pre 3 godine

Idem kolima 30 lik mi ablenduje svira dere se.... Pretekne me ide 300 metara i stane na crveno.... Bitno mu je da se gasira a ne gleda ispred sebe... Moja majka inače baba ide pešačkom stazom sa 4 unuka. Neki mangup izlazi iza kola i napada majku l, hoce da se tuce. Samo pričam o vozačima.... Ako ćemo realno vozači su idijoti.... Meni ne smetaju trotinet i ni motori... Samo biciklisti koji se zalete na pešački.....

Milanče

pre 3 godine

Što vole da komplikuju, a stvar jednostavna! Naš zakon prepoznaje električna vozila, i bicikle i mopede i motocikle. Za svaku kategoriju su definisane karakteristike pogona i opreme. Po tome, ovi do 25km/h su bicikli, do 45km/h mopedi, a preko toga su motocikli (ima tu još klasifikacija, da ne komplikuje). Treba samo primeniti zakon i naterati vlasnike jačih trotineta da registruju svoje vozilo i da nose kacigu. Toliko je jednostavno. Ali ne! Naši "stručnjaci" sada izmišljaju NLO.

EU Citizen

pre 3 godine

Sve što ne može da se kreće barem 70-80 kilometara na sat, dakle, bicikle, mopede i razne elektrocikle, segwaye i trotinete sa kojima hipsteri smaraju i izazivaju opasnost u poslednje vreme, trebalo bi skloniti ne samo sa autoputa, već i sa svih komunikacija kojima se kreću normalna motorna vozila, jer ih usporavaju, a vreme je novac.

uzimam.kokice

pre 3 godine

Kome smetaju trotinet? A ne smeta vam kada iz auspuha svakog drugog auta kulja crna dimcina? Ne smeta vam kada svaki dizel nema dpf filter?

Jamie Vardy legenda i analitičar

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
namestite staze
a ovaj vozi nadogradjeni trotinet to je unikat
maximalna brzina normalnog trotineta na struju je 25 a biciklista može da vozi preko 30 tako da je biciklista opasniji od trotinetiste

cici

pre 3 godine

Elrktricne bicikle, trotinete i motore uglavnom voze deca i stariji koji su velika opasnost po ostale ucesnike u saobracaju, posebno iz razloga sto za ta prevozna sredstva nije potrebna dozvola.
Mislim da drzava treba da uvede obavezno polaganje vozackog ispita za sva pomenuta vozila.

Simke

pre 3 godine

U tri dana stadalo je 14 ljudi (dva mladica 16 i 17 god na motoru,troje 21,22,20 god sleteli sa puta........) a mi diskutujemo o trotinetima.

E tako je to ovde od drveta ne vidimo sumu.

Jedan od tih biciklista

pre 3 godine

Vozeci kamion izmedju Panceva i Krnjace uocio sam ekipu biciklista koji po onakvom putu voze zutom trakom i to bar 45 na sat . Njih 5 - 6 naprave spalir i jure kao da su na biciklistickoj trci - opasni su i za sebe i za ostale jer takav put ne trpi biciklove - suvise puno sansi za los ishod.
(Stanko- pisite Propalo ( slabo plivam a i bojim se ), 14. septembar 2020 21:40)

"Put ne trpi biciklove"? Mislis ne trpiš ih ti? Momci su napravili prekršaj jer su napravili špalir ali su potpuno legalno na tom putu. Pritom pretpostavljam da ti i tebi slični vozite žutom trakom pa vam zato smetaju? I u kojoj Beogradskoj ulici su biciklisti bezbedniji nego tu?

Xiaomi M365 Pro

pre 3 godine

Ljudi u kom veku vi živite, naravno da će da se voze električni trotineti, možda ne na ovaj način auto putem ali svakako po gradu.
Od prenatrpanosti gradova automobilima i totalnom zagušenju saobraćaja za koju godinu i vi ćete poželeti jedan.
Razmišljajte malo ekološki ako želite da vam deca sutradan udišu čist vazduh.
Naravno tij istoj deci ne treba davati da voze električne trotinete, tek kad polože saobraćajni za dozvolu tad mogu da voze.
Zbog ovih što iznajmljuju klincima zbog njih je nastao problem, trotineta.
Ja iskreno imam trotinet i nijedan zakon me neće sprečiti da ga vozim a verujem da neće ni ostale koji poseduju el.trotinet takodje...
Zato vi svi koji osudjujete vožnju istih bolje bi bilo da smanjite gas i pogledate i levo i desno oko sebe i razmislite ko pravi crnu hroniku na putevima... Sigurno ne trotineti.
LJUDI ĆE ZA KOJU GODINU DA LETE PO PUTEVIMA A VI HOĆETE DA UKIDATE ELEKTRIČNE TROTINETE, NEMOJ DA STE SMEŠNI.

Moje lično pravo je da biram koje ću prevozno sredtstvo da koristim u saobraćaju, da li će to biti: autobus, trolebus, tramvaj, automobil, motorcikl, bicikl ili

ELEKTRIČNI TROTINET 🛴

Mediocritical

pre 3 godine

Koliko je donja zapremina pogonskog agregata u cm kubnim, sa kojim se može uključiti na autoput? Za polaganje teorijskog ispita za bilo koju kategoriju vozila, ovo je osnovno pitanje.
Ali pošto je ovo el. dvotočkaš, pitanje je kolika je minimalna pogonska snaga koja je neophodna za uključivanje na autoput. Kao i obavezna vozačka kategorija A1 za ovo vozilo, koja dalje obavezuje vozača motocikla podrazumevanim znanjem. Očigledno da ovde nema ni vozačke A1 kategorije.
Drugo... Konstrukcijski trotinet nije bezbedno rešen, jer nema sedište, pa bi zakon morao da se redefiniše i uokviri sve nedoumice.

Stanko- pisite Propalo ( slabo plivam a i bojim se )

pre 3 godine

Vozeci kamion izmedju Panceva i Krnjace uocio sam ekipu biciklista koji po onakvom putu voze zutom trakom i to bar 45 na sat . Njih 5 - 6 naprave spalir i jure kao da su na biciklistickoj trci - opasni su i za sebe i za ostale jer takav put ne trpi biciklove - suvise puno sansi za los ishod. Trotinetisti su psihicki definisani vozaci - kada vidis nekoga na trotinetu da vozi putem gde idu i kamioni onda je jasno kakva je to glava !

Grada

pre 3 godine

Nije mi jasno pored toliko sigurnosnih kamera jedan mamlaz vozi trotinet na autoputu, za mene je ovo igračka a kod nas postalo prevozno sredstvo ?

Cinique

pre 3 godine

Mora da ima paket za prvu pomoć, rezervne sijalice, rezervni točak i dizalicu, trougao i sve što je obavezno za sva vozila na putu. Zašto bi paket prve pomoći bio obavezan za vozače automobila, a ne za dvotoćkaše? Šta, oni nisu dužni da pruže prvu pomoć?

Priča kao i za sve drugo u Srbiji: za nekoga zakon važi, za nekoga ne važi. I onda se toliko raširi da se nepoštovanje zakona smatra za normalno, a potom i zakon promene da legalizuju napravljen haos.

Da se prekrstim...

pre 3 godine

I tako vec 3-4 godine se ceka da neko pogine sa trotinetom, ne bi li ga javno spalili, kao i vozace trotineta. To sto na dnevnom nivou gine bar dvoje troje ljudi, da ne pricamo o tesko povredjenima zbog bahatosti, nekulture i neznanja vozaca automobila, to nema veze, to necemo da diramo. Navikli smo, to je prihvatljivo, ali zato cekamo taj jedan sto ce da pogine od trotineta ne bi li istresli sav svoj bes. Nema veze, cekacemo ako treba jos 3-4 godine.
(Jovan, 15. septembar 2020 12:27

Jovane pogrešno si me shvatio, ja se plašim za zivot tih (trotinet-autoput) budala ali još više za život ljudi koje oni ugrožavaju.
Takodje se brinem što su ljudi slični tebi spremni da rizikuju svoj i tudji život braneći nešto protivzakonito u radeći protivzakonito. Kao da nam nije dovoljno kršenja zakona u Srbiji, još ste nam samo vi falili.

Desmosedici

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
namestite staze
a ovaj vozi nadogradjeni trotinet to je unikat
maximalna brzina normalnog trotineta na struju je 25 a biciklista može da vozi preko 30 tako da je biciklista opasniji od trotinetiste
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jamie Vardy legenda i analitičar, 14. septembar 2020 16:19) # Link komentara

Ne, ovo nije nadogradjeni trotinet, odavno postoje (vec par godina) elektricni skuteri (kod nas elektricni trotineti) koji mogu da razvijaju bez problema i preko 100Km/h, tako da je ovaj model na snimku zapravo fabricki model. Takvi modeli kostaju po par hiljada evra i moguce ih kupiti, naravno ko ima potrebe za takvim vrstom prevoza. Ta vrsta 'trotineta' nije ista kao i elektricni trotinet zamisljen za 'siroke narodne mase' (oni koji idu do 25-30 Km/h) i svakako ih ne treba svrstavati u ovu grupu.

Vts

pre 3 godine

Kome smetaju trotinet? A ne smeta vam kada iz auspuha svakog drugog auta kulja crna dimcina? Ne smeta vam kada svaki dizel nema dpf filter?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (uzimam.kokice, 14. septembar 2020 17:32)


Tako je, hajde sad da uvedemo još veći haos po principu kad može ovaj nešto što ne bih i ja!

Totalnodrukcijioddrugih

pre 3 godine

@Jamie Vardi Postovani biciklista koji vozi 30km/h i preko je svestan svoje brzine, dovoljno je odrastao da vozi u saobracaju i minimum poznaje ZOBS. Trotinet je daleko opasniji od bicikla. Jedino sto cu reci za obe vrste prevoza vozaci automobila ih ne prepoznaju kao sebi jednake. Trotinetu trebaju ista pravila kao i biciklu, prednje i zadnje svetlo plus da se rukom ili drugim uredjajem pokaze signal za skretanje ili ono sto vozaci automobila zovu zmigavac, u vecini slucaja ga ne koriste.

Da se prekrstim...

pre 3 godine

Dok neka budala ne pogine ostale neće razumeti. Čak ni skuteri do 50 kubika ne smeju da voze autoputem, to su vozila koja su registrovana a mangupi misle da je zakon na njihovoj strani kada voze trotinet?

dugoprsti

pre 3 godine

Ovih dana se s razlogom dosta pažnje poklanja vožnji el. trotineta, ali moram napomenuti da bi trebalo pokrenuti kampanju i o pravilnoj upotrebi bicikala. Zastrašujuće je koliko malo biciklista poznaje propise koji uređuju sabraćaj ili jednostavno misle da ne moraju da ih poštuju jer ih retko kažnjavaju. Izletanje sa pešačkih prelaza, skretanje u levo bez prethodnog prestrojavanja samo su neke od sitacija koje svakodnevno možemo da vidimo.

Pogan

pre 3 godine

on rizikuje za sebe ne za ovog sto sedi u autu od dve tone
(Jamie Vardy legenda i analitičar, 14. septembar 2020 16:19)

Osim ako taj u autu od dve tone da ne bi ubio ovu budalu naglo zakoci ili skrene instiktivno, napravi lancani sudar gde pogine x ljudi i bude povredjeno jos y. Recimo da si veoma "kratkovid".

Neko

pre 3 godine

Idem kolima 30 lik mi ablenduje svira dere se.... Pretekne me ide 300 metara i stane na crveno.... Bitno mu je da se gasira a ne gleda ispred sebe... Moja majka inače baba ide pešačkom stazom sa 4 unuka. Neki mangup izlazi iza kola i napada majku l, hoce da se tuce. Samo pričam o vozačima.... Ako ćemo realno vozači su idijoti.... Meni ne smetaju trotinet i ni motori... Samo biciklisti koji se zalete na pešački.....

robertnbg

pre 3 godine

imam auto ali vozim i trotinet kao sto je vec napisano vozi 25kmh taj sa autoputa kosta 1500 eura pa navise to su nestandardni trotineti i taj koji to vozi je lud po mom misljenju

biciklista

pre 3 godine

treba to nekako zakonski regulisati. ali prvo sto treba je zabraniti biciklistima i ovima sa trotinetima slusalice u usima. odvrne muziku, nista zivo ne cuje, niti sta gleda. i kad ga neko pokupi, kuku lele
(zeljo bl, 15. septembar 2020 10:19)

Slažem se da zakon treba da važi i za njih. Ali, treba da važi za sve. Pa i za vozače automobila. Jer ja, kada se vraćam bajsom sa posla, svaki dan gledam sporu kolonu vozila na Brankovom mostu, u smeru ka centru grada. A svaki drugi vozač u toj koloni ima mobilni telefon u rukama. Naravno, nije to slučaj samo tu. Gde god da se okreneš na gradskim ulicama, bilo kog grada Srbije u kom sam bio, uvek neki vozač automobila ima mobilni u rukama dok vozi. Pravo je čudo da nema i veći broj saobraćajnih nezgoda.

Kamiondzija

pre 3 godine

Eh kad proleti slepa od 40t brzinom 90km/h, zaljulja se autobus, ovaj slepac bi leteo.
Elem, za njih koji su 'zero' emisn, ali u glavi su zero pameti obavezno uvesti neko polaganje. Cast izuzecima :)

Kamiondzija

pre 3 godine

Eh kad proleti slepa od 40t brzinom 90km/h, zaljulja se autobus, ovaj slepac bi leteo.
Elem, za njih koji su 'zero' emisn, ali u glavi su zero pameti obavezno uvesti neko polaganje. Cast izuzecima :)

Totalnodrukcijioddrugih

pre 3 godine

Vidim da je ovde napad i na bicikliste. Evo odmah da razjasnimo da sam rekreativni biciklista, vozim po gradu ali i po lokalu. Ove godine korona je ucinila sve ono sto gradski oci nisu. Na najbolji nacin promovisala biciklizam kao zdravo prevozno sredstvo, ekonomski najisplativije. Najveca prodaja bicikala ikada kod nas ali i u svetu. I ovako se vozaci nisu naucili da su biciklisti ravnopravni ucesnici u saobracaju a sad se jos i povecao broj istih. Normalno je da svi koji su do juce vozili automobil sad ne umeju da se ponasaju sa biciklom. Cist primer zmigavac, u kolima se pritiska rucica ( kod nas vozaci automobila pojma nema sta je to i cemu sluzi) a na biciklu je nema... Kocnica ne signalizira pozadi kad se pritisne ista kao kod kola. Svetla treptuca se ne pale obavezno kao kod kola dnevna. Naravno da pesacki prelaze kako stignu jer sad ne moraju da stanu na crveno pod obavezno bilo pesaka ili ne. Naravno da idu u kontra smeru jer razmislja uzak sam moze da prodje pored mene. Naravno sta ce mi kaciga kad zakonski nije obavezna. Sto je najgore mnogi su zaboravili ZOBS. Opet sa druge strane mnogi bi vozaci taxi-a, GSP, kamiona i automobila da zadrze monopol nad kolovozom.

zeljo bl

pre 3 godine

treba to nekako zakonski regulisati. ali prvo sto treba je zabraniti biciklistima i ovima sa trotinetima slusalice u usima. odvrne muziku, nista zivo ne cuje, niti sta gleda. i kad ga neko pokupi, kuku lele

goxy

pre 3 godine

Ја сам одавно ставио камеру у кола, па нек излећу под точкове како им воља. Ја возим по пропису.

Jovan

pre 3 godine

@Dok neka budala ne pogine ostale neće razumeti. Čak ni skuteri do 50 kubika ne smeju da voze autoputem, to su vozila koja su registrovana a mangupi misle da je zakon na njihovoj strani kada voze trotinet?
(Da se prekrstim..., 14. septembar 2020 21:49)

I tako vec 3-4 godine se ceka da neko pogine sa trotinetom, ne bi li ga javno spalili, kao i vozace trotineta. To sto na dnevnom nivou gine bar dvoje troje ljudi, da ne pricamo o tesko povredjenima zbog bahatosti, nekulture i neznanja vozaca automobila, to nema veze, to necemo da diramo. Navikli smo, to je prihvatljivo, ali zato cekamo taj jedan sto ce da pogine od trotineta ne bi li istresli sav svoj bes. Nema veze, cekacemo ako treba jos 3-4 godine.

Суперхик

pre 3 godine

Возач тротинета је учесник у саобраћају који великом брзином и непрепознатим возилом од стране Закона о саобраћају јури кроз његове рупе !

realno

pre 3 godine

najgore je sto su necujni dovoljno je da naglo skrenem desno ili levo na trotoaru i eto belaja jer nemam oci na ledjima a vecina njih nema nikakvu zvucnu signalizaciju a ovog na auto putu necu ni da komentarisem sam je kovac svoje srece

mozaks

pre 3 godine

mi kao.drustvo generalno nismo sazreli,i kao krajnja mera bude da samo neselektivno kaznjavanje novcano bude delotvorno.
ako se okrenemo oko sebe,videt cemo,da svi pocev od mene,neke.pravila.i propise krsimo,ne postujemo,izbegavamo,gledmao da zaobidjemo.
treba poci od najbanalnije sitnice.kaznite rodjaka ili komsiju ako je prekrsio zakon.
razgovarao preko mobilnog dok prelazi pesacki.policajca opomenite da veze pojas,komsiju prijavite da baca smece ili opusak cigarete na ulici.ne pusite u sluzbenom.vozilu..i jos x takvih slucajeva,i naravno da cete se zameriti tim.ljudima.a to isto smo spremni uciniti nepoznatom negde.a u vecini zapadnih zemalja to je normalno.da vas opomene,prijavi policiji redovnoj.ili komunalnoj,bez straha,ustezanja.
tako.i u saobracaju.prisustvujemo svakodnevno raznim krsenjima saobracajnih propisa,i naravno,negde dodje do fatalnih iahoda,i tada smo spremni da krivca lincujemo,posaljemo i zatvor dozivotne robije,a i sami krsimo propise u pojedinim situacijama.
dakle ,problem je generalno i nama samima,kao drustvu,iako smo do pre samo koju deceniju bili daleko pazljiviji kulturniji,mirniji.jer se isti zakon koji je tada poatojao primenjivao.
sve to bi trebalo sudstvo,policija,da dovede u red,ali moraju prvo sam vrh drzavnog aparata da pocne da cisti svoje redove,da drakonski kaznjava nosioce vlasti i one koji ga sprovode,da bi se svest naroda promenila.u svim.oblastima zivota..
do tad..bice svega pa i ovih trotineta,i ljudskih izgubljenih zivota u brojkama koje su za uzbunu..!

Marko

pre 3 godine

Da je normalno, za sve na tockovima sto se vozi po kolovozu, trebalo bi da se ima polozeno poznavanje propisa, i morala bi da postoji signalizacija, registracija, i osiguranje. Bez toga (pogotovo ovog zadnjeg, osiguranja), sva prica je bez ikakve svrhe, a na drumu je haos.

Milanče

pre 3 godine

Što vole da komplikuju, a stvar jednostavna! Naš zakon prepoznaje električna vozila, i bicikle i mopede i motocikle. Za svaku kategoriju su definisane karakteristike pogona i opreme. Po tome, ovi do 25km/h su bicikli, do 45km/h mopedi, a preko toga su motocikli (ima tu još klasifikacija, da ne komplikuje). Treba samo primeniti zakon i naterati vlasnike jačih trotineta da registruju svoje vozilo i da nose kacigu. Toliko je jednostavno. Ali ne! Naši "stručnjaci" sada izmišljaju NLO.

EU Citizen

pre 3 godine

Sve što ne može da se kreće barem 70-80 kilometara na sat, dakle, bicikle, mopede i razne elektrocikle, segwaye i trotinete sa kojima hipsteri smaraju i izazivaju opasnost u poslednje vreme, trebalo bi skloniti ne samo sa autoputa, već i sa svih komunikacija kojima se kreću normalna motorna vozila, jer ih usporavaju, a vreme je novac.

Ostin A

pre 3 godine

Prvo to nije običan trotinet, niti je Bulevar Arsenija Čarnojevića auto put. Ovaj "trotinet", je kategorija skutera i može da ide 80km/h. Ima žmigavce, jaka svetla, abs, amortizere, tempomat... Pored Dualtrona imamo tu još Mantisa, Currus NF i još nekoliko sličnih skutera koji mogu da idu 70 km/h bez problema. U kategoriji su skutera po zakonima u svetu i mora da se nosi zaštitna oprema. Takođe treba vozačka dozvola. I oni nemaju veze sa ovim Xiaomi, Segway i njima sličnim modelima što idu po ulicama do 20, 25km/h.