Sreda, 15.07.2020.

16:00

Kako Tesla vara mušterije?

Izvor: SN

Kako Tesla vara mušterije? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

stefan

pre 3 godine

Odvragan covek.. Ovakve azdaje prozdiru prosperitet i blagostanje u nasem svetu vise od politicara koje kupuju.. Nezasiti monstrumi... Ziveo kapitalizam i robovlasnicko drustvo..

Gradimir

pre 3 godine

Tesla ima preko milion automobila na ulicama koji u njegove kompjutere šalju podatke o milionima pređenih km sa autopilotom i bez njega. Waymo, Google i drugi imaju po nekoliko test vozila koja koriste za razvoj autonomne vožnje. Ne da je Tesla svima odmakao, nego je pitanje da li će ga stići za par decenija. To je tolika količina podataka, da nije pitanje da li autopilot može da se nađe u novoj situaciji, već je pitanje tumačenja podataka koji već postoje i primena u praksi. Tu će velikog ubrzavanje doneti AI koji se već koriste. Mislim da u Tesli trenutno pišu autopilot softver od nule, baš zahvaljujući tim analizama. Što se tiče konkurencije i Volvo je pre neki dan uvezao Model Y u Švedsku, pa znamo da sledi reversni inženjering. Mercedesovi inženjeri su pre dve godine iznajmili Model X negde u Beneluksu i za vreme koje je bio kod njih ga rastavili. Kad su ga vratili, nije bio baš najbolje sklopljen. Nemačka preciznost :).

Vuk

pre 3 godine

Musk je ovde po definiciji u pravu. Njihov autopilot u tesli radi manje vise isto sto i autopilot u avionu. Ipak, okolnosti pod kojima se koristi su do dosta razlicite. Neki od problema:
1. U avionu, autopilot i trajektorija leta su najcesce nadgledane od strane dve osobe - u tesli samo od jedne.
2. Piloti u avionu prate striktne procedure koriscenja autopilota, u automobilu svaki vozac ga koristi kako misli da treba
3. Piloti se pre leta detaljno upoznaju sa rutom dok vozac automobila samo ukuca destinaciju u navigacioni kompjuter i iskljuci mozak.
4. Svi vazdusni putevi u vazduhoplovstvu su standardizovani i projektovani s namerom da se lete pomocu autopilota. Puteve za automobile pravi kako ko hoce.
5. I u avionu se desava da se autopilot iskljuci ili da degradira u nizi mod rada cesto i bez vidljivog razloga, ali to skoro nikad ne zahteva trenutnu reakciju jer su avioni razmaknuti bar 5km horizontalno i 300 metara vertikalno, dok se od teslinog autopilota ocekuje da funkcionise u gustom saobracaju gde su automobili razmaknuti manje od deset metara. Iskljucenje skoro uvek zahteva trenutnu reakciju.

Ocigledno su ta dva okruzenja vrlo razlicita i pitanje je da li autopilot u automobilu koji radi po uzoru na avionski treba da postoji.

boki

pre 3 godine

pa dobro, slagao je i VW cijeli svijet od izduvnim gasovima
vjerovatno i dalje lažu i truju a ne vidim neku kampanju da se ne kupuju prevaranti i zagađivači.
to posebno dolazi do izražaja kada kod nas dođu polovnjaci VW, iz svakog crni dimovi se motaju a nama tehnički pregledi služe samo da se ubaci novac državi i ovim osiguranjima.
zdravlje ljudi i očuvanje priode i okoline je izgleda tercijarno.

nenad

pre 3 godine

Između ostalog evo zašo se brani korišćenja imena "autopilot": Wettbewerbszentrale su naveli da Tesla reklamira svoja vozila da će imati mogućnost automatske vožnje u gradskim uslovima. U Nemačkoj po zakonu nije dozvoljeno korišćenja ovakvih asistencija u vožnji u gradu. Dakle naveli su da je njihovim automobilom postići nešto što u Nemačkoj ne sme da se koristi.
Ovde se u potpunosti slažem sa Muskom. Nemački proizvođači navode da automobil može da ide 250, a u gradu to nije dozvoljeno. Zašto im to dozvoljavaju?
Malo je nategnuto, ali principu je ista priča.

Django

pre 3 godine

Mukica. Zna da laze i obecava po reklamama a posle kao nismo mi to rekli.


Imam Forda sa odrzavanjem u traci, odrzavanjem rastojanja, prepoznavanjem znakova i head-up ekranom da bi uocljivije mogao da pratim sta se desava. Navukao sam se, cesto to koristim ali, ali, ali. To tako zamara. Sve vreme sam napet u smislu toga da li ce da u narednih 20 sekundi nesto da poiskljucuje od prepoznavanja, da li je trenutno sve dobro prepoznato itd. Tako da se na kraju isto umorim kao da sam ja kontrolisao brzinu i rastojnje sve vreme.

Nemanja

pre 3 godine

@Miljanov, 15. jul 2020 22:53

Da, kako da ne. Radi dok se ne zakuca u neki kamion ili drugu stacionarnu prepreku, sto smo imali prilike da vidimo ko zna koliko puta do sada. Neko je vec govorio o problemu koji ima njihov sistem, a to je nedostatak Lidara, koji sluzi bas za takve situacije.

sheky

pre 3 godine

@Rani

Kupi Golfa dvojku -mnogi ga i danas vole jer kažu da ga možeš rastaviti i sastaviti za pola sata na sred ulice, i bićeš srećan sa svim svojim željama.
Ja kola kupujem da me odvezu od tačke A do tačke B.
Ostalo radi majstor

pozz

Warhammer

pre 3 godine

Takvih vozaca imamo po ulicama,ciso sumnjam da bi pomoglo i celog sumahera da ugrade u svaki auto.Slepac slepca vodi.Najkrace receno po ovom pitanju.

Rani

pre 3 godine

Gde nestade ona zelja i strast za voznjom? Da sam upravljas, mehanicki, da osetis krivinu, brzinu, volan, gas? Ja ne zelim da me auto vozi, da se sam parkira, da me obavestava da sam izasao iz trake, da sam koci, da me obavestava i pisti za sve i svasta, hocu sam da osetim kad mi se guma izbusi, hocu sam da razmisljam kada treba da kocim, ne znam, sve mi se cini da ljudi pored svih tih sistema postaju nesposobniji i gluplji!

Miljanov

pre 3 godine

Немци ко Немци. Тесла је избацила потпуно аутономан систем који је радио као змај. Па су им то забранили, на то су они избацили мање аутономан систем и сад их туже зато што није више аутономан. Уз онај први који је био у моделу С могао си да спаваш сад мораш да држиш руке на волану и да си будан. Углавном чист притисак да се направи места за своје..

B. Z.

pre 3 godine

Ljudi upravu ste. Nemci su oduvek bili poznati kao nacija koja tehnoloski zaostaje za ostatkom sveta, a narocito kada je auto industrija u pitanju. O superiornosti tesle necu da diskutujem, svi odavno znamo da se radi o tehnologiji 10-ak godina ispred letecih tanjira.

Ceki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Priča se da je "Audi" uzeo jednu "Teslu", rastavio je,analizirao i shvatio da su 7-8 godina u zaostatku. A da nesreća ne ide sama, shvatili su kada su uvideli da je "Toyota" pre 15-tak godina već otkupila po Africi skoro sav litijum za 30 godina unapred... No litijum,no party...

Zoki

pre 3 godine

Hoće li neko od ovih koji mi nalupaše minuse argumentovati zašto su to uradili, osim ako nije u pitanju to što ne razumeju engleski? Autopilot nije zamena za vozača, baš kao što u avionu nije zamena za pilota. Kada su električni automobili u pitanju, Nemci zaostaju ne samo za Amerikancima, nego i za Kinezima.

EZeljko

pre 3 godine

Potpuno su u pravu. Ja bih rado kupio Teslu 3 ali NE sa funkcijom "Auto Pilot" posto to ona nije a skupa je. Kad jednom razviju mozda za sada je to samo asistencija pri voznji koja je mnogo napornija nego da sam vozim.

kxk

pre 3 godine

Sava- Gledao sam par recenzija teslinog autopilota na yt. Momak koji je išao na road trip sa drugarima, uglavnom što se autopilota tiče nije imao zamerke, rekao je da olakšava vožnju ali da svakako moraš da pratiš put i da reaguješ ako zatreba (ne možeš se osloniti na tehnologiju 100%), takođe ima sistem prema da mora na svakih 30 sekundi da oseti ruke na volanu. Znači ne možeš da se prepustiš, jedeš pljeskavicu, piješ, spavaš, i sve ono što nama kao ljudima padne na pamet kada se pomene autopilot. Zbog svega toga mislim da je pravedna ova reakcija Nemačke, ipak ta tehnologija nije još dovoljno razvijena da smeš da je reklamiraš tako jako, za nekih 10 godina verujem da će biti. Sa druge strane momak koji je testirao najviše je zamerio autonomiju baterije, na 2000 kilometara ako se ne varam morao je da staje preko 10 puta i da traži punjač i naravno da sačeka sat-dva dok se ne napuni. A i ima generalno jednostavnih stvari koje su nepotrebno zakomplikovali. Tipa ona kaseta ispred suvozača, koju možeš da otvoriš jedino preko onog televizora u sredini jer na samoj kaseti ne postoji nikakva ručka, dugme ili bilo šta.

Toronto

pre 3 godine

Haha, kakvi su ovi Nemci. Musk pravi fabriku u njiovom dvorištu pa giganti malo prebledeli.Lol, kao varao ljude da auto ide sam. Gledam pre neki dan na, mislim, Discovery kanalu neku nemačku auto emisiju, nešto slično Fifth Gear. Uvek testiraju po tri modela i uvek neki nemački medju njima. Ljudi moji ono je ljugavo koliko providno protežiraju svoje.Ne,ci zostaju jedno 10 godina za Teslom u razvoju EV i autonomne vožnje. Jedina kompanija koja bi mogla da se donekle takmiči sa Teslom je Nisan. Oni imaju dosta iskustva sa EV.

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

najveća prevara u istoriji automobilizma je - dizlo. još kada ga stave pored slike zelenog lista, full ludilo. i samo je VW odgovarao.

Zoki

pre 3 godine

Ma ovo je samo nemačka smicalica i ne bih se čudio da iza nje stoje nemački proizvođači automobila. Termin autopilot je preuzet iz vazduhoplovne terminologije, evo kako Vikipedija definiše "Autopilot": "An autopilot is a system used to control the trajectory of an aircraft, marine craft or spacecraft without requiring constant manual control by a human operator. Autopilot does not replace human operators. Instead, autopilot assists the operator's control of the vehicle, allowing the operator to focus on broader aspects of operations." To je definicija preuzeta od FAA. Nije u pitanju nikakva prevara.

Pedu

pre 3 godine

Dobro im je Ilon odgovorio.
Slažem se da je u neku ruku "prevara" u pitanju, ali kad su toliko "zabrinuti" za potrošače, onda ganjaj sve redom, a ne samo nekoga.

Ili Ilon jednostavno da stavi "*" pored "autopilot" i doda sitna slova da se pokrije, kao što svi rade?

Sava

pre 3 godine

To je onaj autopilot u Tesli sto se skoro zakucao u prevrnut sleper. Sleper kao kuca a on ga nije ni detektovao. I ovaj Mask stvarno pise da to nije autonoman sistem nego da je neka vrsta asistencije koja treba da bude nadgledana tokom vozne. To je zamorno i izuzetno opasno! Kakvi prevaranti, ne mogu da verujem, najgore sto su ovde u pitanju ljudski zivoti!

Sava

pre 3 godine

To je onaj autopilot u Tesli sto se skoro zakucao u prevrnut sleper. Sleper kao kuca a on ga nije ni detektovao. I ovaj Mask stvarno pise da to nije autonoman sistem nego da je neka vrsta asistencije koja treba da bude nadgledana tokom vozne. To je zamorno i izuzetno opasno! Kakvi prevaranti, ne mogu da verujem, najgore sto su ovde u pitanju ljudski zivoti!

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

najveća prevara u istoriji automobilizma je - dizlo. još kada ga stave pored slike zelenog lista, full ludilo. i samo je VW odgovarao.

Toronto

pre 3 godine

Haha, kakvi su ovi Nemci. Musk pravi fabriku u njiovom dvorištu pa giganti malo prebledeli.Lol, kao varao ljude da auto ide sam. Gledam pre neki dan na, mislim, Discovery kanalu neku nemačku auto emisiju, nešto slično Fifth Gear. Uvek testiraju po tri modela i uvek neki nemački medju njima. Ljudi moji ono je ljugavo koliko providno protežiraju svoje.Ne,ci zostaju jedno 10 godina za Teslom u razvoju EV i autonomne vožnje. Jedina kompanija koja bi mogla da se donekle takmiči sa Teslom je Nisan. Oni imaju dosta iskustva sa EV.

Zoki

pre 3 godine

Ma ovo je samo nemačka smicalica i ne bih se čudio da iza nje stoje nemački proizvođači automobila. Termin autopilot je preuzet iz vazduhoplovne terminologije, evo kako Vikipedija definiše "Autopilot": "An autopilot is a system used to control the trajectory of an aircraft, marine craft or spacecraft without requiring constant manual control by a human operator. Autopilot does not replace human operators. Instead, autopilot assists the operator's control of the vehicle, allowing the operator to focus on broader aspects of operations." To je definicija preuzeta od FAA. Nije u pitanju nikakva prevara.

Zoki

pre 3 godine

Hoće li neko od ovih koji mi nalupaše minuse argumentovati zašto su to uradili, osim ako nije u pitanju to što ne razumeju engleski? Autopilot nije zamena za vozača, baš kao što u avionu nije zamena za pilota. Kada su električni automobili u pitanju, Nemci zaostaju ne samo za Amerikancima, nego i za Kinezima.

B. Z.

pre 3 godine

Ljudi upravu ste. Nemci su oduvek bili poznati kao nacija koja tehnoloski zaostaje za ostatkom sveta, a narocito kada je auto industrija u pitanju. O superiornosti tesle necu da diskutujem, svi odavno znamo da se radi o tehnologiji 10-ak godina ispred letecih tanjira.

Rani

pre 3 godine

Gde nestade ona zelja i strast za voznjom? Da sam upravljas, mehanicki, da osetis krivinu, brzinu, volan, gas? Ja ne zelim da me auto vozi, da se sam parkira, da me obavestava da sam izasao iz trake, da sam koci, da me obavestava i pisti za sve i svasta, hocu sam da osetim kad mi se guma izbusi, hocu sam da razmisljam kada treba da kocim, ne znam, sve mi se cini da ljudi pored svih tih sistema postaju nesposobniji i gluplji!

Miljanov

pre 3 godine

Немци ко Немци. Тесла је избацила потпуно аутономан систем који је радио као змај. Па су им то забранили, на то су они избацили мање аутономан систем и сад их туже зато што није више аутономан. Уз онај први који је био у моделу С могао си да спаваш сад мораш да држиш руке на волану и да си будан. Углавном чист притисак да се направи места за своје..

Ceki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Priča se da je "Audi" uzeo jednu "Teslu", rastavio je,analizirao i shvatio da su 7-8 godina u zaostatku. A da nesreća ne ide sama, shvatili su kada su uvideli da je "Toyota" pre 15-tak godina već otkupila po Africi skoro sav litijum za 30 godina unapred... No litijum,no party...

Pedu

pre 3 godine

Dobro im je Ilon odgovorio.
Slažem se da je u neku ruku "prevara" u pitanju, ali kad su toliko "zabrinuti" za potrošače, onda ganjaj sve redom, a ne samo nekoga.

Ili Ilon jednostavno da stavi "*" pored "autopilot" i doda sitna slova da se pokrije, kao što svi rade?

kxk

pre 3 godine

Sava- Gledao sam par recenzija teslinog autopilota na yt. Momak koji je išao na road trip sa drugarima, uglavnom što se autopilota tiče nije imao zamerke, rekao je da olakšava vožnju ali da svakako moraš da pratiš put i da reaguješ ako zatreba (ne možeš se osloniti na tehnologiju 100%), takođe ima sistem prema da mora na svakih 30 sekundi da oseti ruke na volanu. Znači ne možeš da se prepustiš, jedeš pljeskavicu, piješ, spavaš, i sve ono što nama kao ljudima padne na pamet kada se pomene autopilot. Zbog svega toga mislim da je pravedna ova reakcija Nemačke, ipak ta tehnologija nije još dovoljno razvijena da smeš da je reklamiraš tako jako, za nekih 10 godina verujem da će biti. Sa druge strane momak koji je testirao najviše je zamerio autonomiju baterije, na 2000 kilometara ako se ne varam morao je da staje preko 10 puta i da traži punjač i naravno da sačeka sat-dva dok se ne napuni. A i ima generalno jednostavnih stvari koje su nepotrebno zakomplikovali. Tipa ona kaseta ispred suvozača, koju možeš da otvoriš jedino preko onog televizora u sredini jer na samoj kaseti ne postoji nikakva ručka, dugme ili bilo šta.

Django

pre 3 godine

Mukica. Zna da laze i obecava po reklamama a posle kao nismo mi to rekli.


Imam Forda sa odrzavanjem u traci, odrzavanjem rastojanja, prepoznavanjem znakova i head-up ekranom da bi uocljivije mogao da pratim sta se desava. Navukao sam se, cesto to koristim ali, ali, ali. To tako zamara. Sve vreme sam napet u smislu toga da li ce da u narednih 20 sekundi nesto da poiskljucuje od prepoznavanja, da li je trenutno sve dobro prepoznato itd. Tako da se na kraju isto umorim kao da sam ja kontrolisao brzinu i rastojnje sve vreme.

EZeljko

pre 3 godine

Potpuno su u pravu. Ja bih rado kupio Teslu 3 ali NE sa funkcijom "Auto Pilot" posto to ona nije a skupa je. Kad jednom razviju mozda za sada je to samo asistencija pri voznji koja je mnogo napornija nego da sam vozim.

Gradimir

pre 3 godine

Tesla ima preko milion automobila na ulicama koji u njegove kompjutere šalju podatke o milionima pređenih km sa autopilotom i bez njega. Waymo, Google i drugi imaju po nekoliko test vozila koja koriste za razvoj autonomne vožnje. Ne da je Tesla svima odmakao, nego je pitanje da li će ga stići za par decenija. To je tolika količina podataka, da nije pitanje da li autopilot može da se nađe u novoj situaciji, već je pitanje tumačenja podataka koji već postoje i primena u praksi. Tu će velikog ubrzavanje doneti AI koji se već koriste. Mislim da u Tesli trenutno pišu autopilot softver od nule, baš zahvaljujući tim analizama. Što se tiče konkurencije i Volvo je pre neki dan uvezao Model Y u Švedsku, pa znamo da sledi reversni inženjering. Mercedesovi inženjeri su pre dve godine iznajmili Model X negde u Beneluksu i za vreme koje je bio kod njih ga rastavili. Kad su ga vratili, nije bio baš najbolje sklopljen. Nemačka preciznost :).

sheky

pre 3 godine

@Rani

Kupi Golfa dvojku -mnogi ga i danas vole jer kažu da ga možeš rastaviti i sastaviti za pola sata na sred ulice, i bićeš srećan sa svim svojim željama.
Ja kola kupujem da me odvezu od tačke A do tačke B.
Ostalo radi majstor

pozz

Warhammer

pre 3 godine

Takvih vozaca imamo po ulicama,ciso sumnjam da bi pomoglo i celog sumahera da ugrade u svaki auto.Slepac slepca vodi.Najkrace receno po ovom pitanju.

Vuk

pre 3 godine

Musk je ovde po definiciji u pravu. Njihov autopilot u tesli radi manje vise isto sto i autopilot u avionu. Ipak, okolnosti pod kojima se koristi su do dosta razlicite. Neki od problema:
1. U avionu, autopilot i trajektorija leta su najcesce nadgledane od strane dve osobe - u tesli samo od jedne.
2. Piloti u avionu prate striktne procedure koriscenja autopilota, u automobilu svaki vozac ga koristi kako misli da treba
3. Piloti se pre leta detaljno upoznaju sa rutom dok vozac automobila samo ukuca destinaciju u navigacioni kompjuter i iskljuci mozak.
4. Svi vazdusni putevi u vazduhoplovstvu su standardizovani i projektovani s namerom da se lete pomocu autopilota. Puteve za automobile pravi kako ko hoce.
5. I u avionu se desava da se autopilot iskljuci ili da degradira u nizi mod rada cesto i bez vidljivog razloga, ali to skoro nikad ne zahteva trenutnu reakciju jer su avioni razmaknuti bar 5km horizontalno i 300 metara vertikalno, dok se od teslinog autopilota ocekuje da funkcionise u gustom saobracaju gde su automobili razmaknuti manje od deset metara. Iskljucenje skoro uvek zahteva trenutnu reakciju.

Ocigledno su ta dva okruzenja vrlo razlicita i pitanje je da li autopilot u automobilu koji radi po uzoru na avionski treba da postoji.

Nemanja

pre 3 godine

@Miljanov, 15. jul 2020 22:53

Da, kako da ne. Radi dok se ne zakuca u neki kamion ili drugu stacionarnu prepreku, sto smo imali prilike da vidimo ko zna koliko puta do sada. Neko je vec govorio o problemu koji ima njihov sistem, a to je nedostatak Lidara, koji sluzi bas za takve situacije.

nenad

pre 3 godine

Između ostalog evo zašo se brani korišćenja imena "autopilot": Wettbewerbszentrale su naveli da Tesla reklamira svoja vozila da će imati mogućnost automatske vožnje u gradskim uslovima. U Nemačkoj po zakonu nije dozvoljeno korišćenja ovakvih asistencija u vožnji u gradu. Dakle naveli su da je njihovim automobilom postići nešto što u Nemačkoj ne sme da se koristi.
Ovde se u potpunosti slažem sa Muskom. Nemački proizvođači navode da automobil može da ide 250, a u gradu to nije dozvoljeno. Zašto im to dozvoljavaju?
Malo je nategnuto, ali principu je ista priča.

boki

pre 3 godine

pa dobro, slagao je i VW cijeli svijet od izduvnim gasovima
vjerovatno i dalje lažu i truju a ne vidim neku kampanju da se ne kupuju prevaranti i zagađivači.
to posebno dolazi do izražaja kada kod nas dođu polovnjaci VW, iz svakog crni dimovi se motaju a nama tehnički pregledi služe samo da se ubaci novac državi i ovim osiguranjima.
zdravlje ljudi i očuvanje priode i okoline je izgleda tercijarno.

stefan

pre 3 godine

Odvragan covek.. Ovakve azdaje prozdiru prosperitet i blagostanje u nasem svetu vise od politicara koje kupuju.. Nezasiti monstrumi... Ziveo kapitalizam i robovlasnicko drustvo..

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

najveća prevara u istoriji automobilizma je - dizlo. još kada ga stave pored slike zelenog lista, full ludilo. i samo je VW odgovarao.

Sava

pre 3 godine

To je onaj autopilot u Tesli sto se skoro zakucao u prevrnut sleper. Sleper kao kuca a on ga nije ni detektovao. I ovaj Mask stvarno pise da to nije autonoman sistem nego da je neka vrsta asistencije koja treba da bude nadgledana tokom vozne. To je zamorno i izuzetno opasno! Kakvi prevaranti, ne mogu da verujem, najgore sto su ovde u pitanju ljudski zivoti!

Toronto

pre 3 godine

Haha, kakvi su ovi Nemci. Musk pravi fabriku u njiovom dvorištu pa giganti malo prebledeli.Lol, kao varao ljude da auto ide sam. Gledam pre neki dan na, mislim, Discovery kanalu neku nemačku auto emisiju, nešto slično Fifth Gear. Uvek testiraju po tri modela i uvek neki nemački medju njima. Ljudi moji ono je ljugavo koliko providno protežiraju svoje.Ne,ci zostaju jedno 10 godina za Teslom u razvoju EV i autonomne vožnje. Jedina kompanija koja bi mogla da se donekle takmiči sa Teslom je Nisan. Oni imaju dosta iskustva sa EV.

Zoki

pre 3 godine

Ma ovo je samo nemačka smicalica i ne bih se čudio da iza nje stoje nemački proizvođači automobila. Termin autopilot je preuzet iz vazduhoplovne terminologije, evo kako Vikipedija definiše "Autopilot": "An autopilot is a system used to control the trajectory of an aircraft, marine craft or spacecraft without requiring constant manual control by a human operator. Autopilot does not replace human operators. Instead, autopilot assists the operator's control of the vehicle, allowing the operator to focus on broader aspects of operations." To je definicija preuzeta od FAA. Nije u pitanju nikakva prevara.

Miljanov

pre 3 godine

Немци ко Немци. Тесла је избацила потпуно аутономан систем који је радио као змај. Па су им то забранили, на то су они избацили мање аутономан систем и сад их туже зато што није више аутономан. Уз онај први који је био у моделу С могао си да спаваш сад мораш да држиш руке на волану и да си будан. Углавном чист притисак да се направи места за своје..

Ceki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Priča se da je "Audi" uzeo jednu "Teslu", rastavio je,analizirao i shvatio da su 7-8 godina u zaostatku. A da nesreća ne ide sama, shvatili su kada su uvideli da je "Toyota" pre 15-tak godina već otkupila po Africi skoro sav litijum za 30 godina unapred... No litijum,no party...

Zoki

pre 3 godine

Hoće li neko od ovih koji mi nalupaše minuse argumentovati zašto su to uradili, osim ako nije u pitanju to što ne razumeju engleski? Autopilot nije zamena za vozača, baš kao što u avionu nije zamena za pilota. Kada su električni automobili u pitanju, Nemci zaostaju ne samo za Amerikancima, nego i za Kinezima.

Rani

pre 3 godine

Gde nestade ona zelja i strast za voznjom? Da sam upravljas, mehanicki, da osetis krivinu, brzinu, volan, gas? Ja ne zelim da me auto vozi, da se sam parkira, da me obavestava da sam izasao iz trake, da sam koci, da me obavestava i pisti za sve i svasta, hocu sam da osetim kad mi se guma izbusi, hocu sam da razmisljam kada treba da kocim, ne znam, sve mi se cini da ljudi pored svih tih sistema postaju nesposobniji i gluplji!

B. Z.

pre 3 godine

Ljudi upravu ste. Nemci su oduvek bili poznati kao nacija koja tehnoloski zaostaje za ostatkom sveta, a narocito kada je auto industrija u pitanju. O superiornosti tesle necu da diskutujem, svi odavno znamo da se radi o tehnologiji 10-ak godina ispred letecih tanjira.

Pedu

pre 3 godine

Dobro im je Ilon odgovorio.
Slažem se da je u neku ruku "prevara" u pitanju, ali kad su toliko "zabrinuti" za potrošače, onda ganjaj sve redom, a ne samo nekoga.

Ili Ilon jednostavno da stavi "*" pored "autopilot" i doda sitna slova da se pokrije, kao što svi rade?

Gradimir

pre 3 godine

Tesla ima preko milion automobila na ulicama koji u njegove kompjutere šalju podatke o milionima pređenih km sa autopilotom i bez njega. Waymo, Google i drugi imaju po nekoliko test vozila koja koriste za razvoj autonomne vožnje. Ne da je Tesla svima odmakao, nego je pitanje da li će ga stići za par decenija. To je tolika količina podataka, da nije pitanje da li autopilot može da se nađe u novoj situaciji, već je pitanje tumačenja podataka koji već postoje i primena u praksi. Tu će velikog ubrzavanje doneti AI koji se već koriste. Mislim da u Tesli trenutno pišu autopilot softver od nule, baš zahvaljujući tim analizama. Što se tiče konkurencije i Volvo je pre neki dan uvezao Model Y u Švedsku, pa znamo da sledi reversni inženjering. Mercedesovi inženjeri su pre dve godine iznajmili Model X negde u Beneluksu i za vreme koje je bio kod njih ga rastavili. Kad su ga vratili, nije bio baš najbolje sklopljen. Nemačka preciznost :).

nenad

pre 3 godine

Između ostalog evo zašo se brani korišćenja imena "autopilot": Wettbewerbszentrale su naveli da Tesla reklamira svoja vozila da će imati mogućnost automatske vožnje u gradskim uslovima. U Nemačkoj po zakonu nije dozvoljeno korišćenja ovakvih asistencija u vožnji u gradu. Dakle naveli su da je njihovim automobilom postići nešto što u Nemačkoj ne sme da se koristi.
Ovde se u potpunosti slažem sa Muskom. Nemački proizvođači navode da automobil može da ide 250, a u gradu to nije dozvoljeno. Zašto im to dozvoljavaju?
Malo je nategnuto, ali principu je ista priča.

sheky

pre 3 godine

@Rani

Kupi Golfa dvojku -mnogi ga i danas vole jer kažu da ga možeš rastaviti i sastaviti za pola sata na sred ulice, i bićeš srećan sa svim svojim željama.
Ja kola kupujem da me odvezu od tačke A do tačke B.
Ostalo radi majstor

pozz

EZeljko

pre 3 godine

Potpuno su u pravu. Ja bih rado kupio Teslu 3 ali NE sa funkcijom "Auto Pilot" posto to ona nije a skupa je. Kad jednom razviju mozda za sada je to samo asistencija pri voznji koja je mnogo napornija nego da sam vozim.

Nemanja

pre 3 godine

@Miljanov, 15. jul 2020 22:53

Da, kako da ne. Radi dok se ne zakuca u neki kamion ili drugu stacionarnu prepreku, sto smo imali prilike da vidimo ko zna koliko puta do sada. Neko je vec govorio o problemu koji ima njihov sistem, a to je nedostatak Lidara, koji sluzi bas za takve situacije.

stefan

pre 3 godine

Odvragan covek.. Ovakve azdaje prozdiru prosperitet i blagostanje u nasem svetu vise od politicara koje kupuju.. Nezasiti monstrumi... Ziveo kapitalizam i robovlasnicko drustvo..

kxk

pre 3 godine

Sava- Gledao sam par recenzija teslinog autopilota na yt. Momak koji je išao na road trip sa drugarima, uglavnom što se autopilota tiče nije imao zamerke, rekao je da olakšava vožnju ali da svakako moraš da pratiš put i da reaguješ ako zatreba (ne možeš se osloniti na tehnologiju 100%), takođe ima sistem prema da mora na svakih 30 sekundi da oseti ruke na volanu. Znači ne možeš da se prepustiš, jedeš pljeskavicu, piješ, spavaš, i sve ono što nama kao ljudima padne na pamet kada se pomene autopilot. Zbog svega toga mislim da je pravedna ova reakcija Nemačke, ipak ta tehnologija nije još dovoljno razvijena da smeš da je reklamiraš tako jako, za nekih 10 godina verujem da će biti. Sa druge strane momak koji je testirao najviše je zamerio autonomiju baterije, na 2000 kilometara ako se ne varam morao je da staje preko 10 puta i da traži punjač i naravno da sačeka sat-dva dok se ne napuni. A i ima generalno jednostavnih stvari koje su nepotrebno zakomplikovali. Tipa ona kaseta ispred suvozača, koju možeš da otvoriš jedino preko onog televizora u sredini jer na samoj kaseti ne postoji nikakva ručka, dugme ili bilo šta.

boki

pre 3 godine

pa dobro, slagao je i VW cijeli svijet od izduvnim gasovima
vjerovatno i dalje lažu i truju a ne vidim neku kampanju da se ne kupuju prevaranti i zagađivači.
to posebno dolazi do izražaja kada kod nas dođu polovnjaci VW, iz svakog crni dimovi se motaju a nama tehnički pregledi služe samo da se ubaci novac državi i ovim osiguranjima.
zdravlje ljudi i očuvanje priode i okoline je izgleda tercijarno.

Django

pre 3 godine

Mukica. Zna da laze i obecava po reklamama a posle kao nismo mi to rekli.


Imam Forda sa odrzavanjem u traci, odrzavanjem rastojanja, prepoznavanjem znakova i head-up ekranom da bi uocljivije mogao da pratim sta se desava. Navukao sam se, cesto to koristim ali, ali, ali. To tako zamara. Sve vreme sam napet u smislu toga da li ce da u narednih 20 sekundi nesto da poiskljucuje od prepoznavanja, da li je trenutno sve dobro prepoznato itd. Tako da se na kraju isto umorim kao da sam ja kontrolisao brzinu i rastojnje sve vreme.

Vuk

pre 3 godine

Musk je ovde po definiciji u pravu. Njihov autopilot u tesli radi manje vise isto sto i autopilot u avionu. Ipak, okolnosti pod kojima se koristi su do dosta razlicite. Neki od problema:
1. U avionu, autopilot i trajektorija leta su najcesce nadgledane od strane dve osobe - u tesli samo od jedne.
2. Piloti u avionu prate striktne procedure koriscenja autopilota, u automobilu svaki vozac ga koristi kako misli da treba
3. Piloti se pre leta detaljno upoznaju sa rutom dok vozac automobila samo ukuca destinaciju u navigacioni kompjuter i iskljuci mozak.
4. Svi vazdusni putevi u vazduhoplovstvu su standardizovani i projektovani s namerom da se lete pomocu autopilota. Puteve za automobile pravi kako ko hoce.
5. I u avionu se desava da se autopilot iskljuci ili da degradira u nizi mod rada cesto i bez vidljivog razloga, ali to skoro nikad ne zahteva trenutnu reakciju jer su avioni razmaknuti bar 5km horizontalno i 300 metara vertikalno, dok se od teslinog autopilota ocekuje da funkcionise u gustom saobracaju gde su automobili razmaknuti manje od deset metara. Iskljucenje skoro uvek zahteva trenutnu reakciju.

Ocigledno su ta dva okruzenja vrlo razlicita i pitanje je da li autopilot u automobilu koji radi po uzoru na avionski treba da postoji.

Warhammer

pre 3 godine

Takvih vozaca imamo po ulicama,ciso sumnjam da bi pomoglo i celog sumahera da ugrade u svaki auto.Slepac slepca vodi.Najkrace receno po ovom pitanju.