Petak, 19.06.2020.

14:30

Često vozite na rezervi? A da li znate koliko još možete da pređete kad se upali lampica?

Izvor: Izvor: B92, revijahak.hr

Èesto vozite na rezervi? A da li znate koliko još možete da preðete kad se upali lampica? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Oliver

pre 3 godine

@ Alex,
Prijatelju, ja i nisam rekao da je pravilo ili da redovno vidjam kao sto napisa onaj iz Minhena. Pise lepo povremeno vidjam.
Inace, zivim vec 13 godina preko, i svasta sam video i cuo za to vreme. Ovde je bio govor o tankanju, pa sam o tome i pisao. Ako zelis jos par ekstremnih primera... Sestric od kolege kupio e klasu, kabrio ili kupe, nisam siguran, za 50000e. Nije nov, junge sterne. Zimus ga nije vozio, nije imao za zimske gume. Od bivse koleginice rodjak, kupio A8 za 10000e. Krene za Srbiju i ispadne mu far usput. Ocigledno neki lupan i sklepan primerak. Tako je kad covek hoce mocan auto za malo para. Turcin ulazi u radnju posle mene, vozi A6, na pitanje prodavca koje letnje gume zeli, kaze najjeftinije. Ajd ne mora premijum, ali makar srednju klasu. Posle ginu Turci po putevima. Naravno kad vozi 200 sa jeftinim gumama.
PS, ako si cuo za " Fantasticnu cetvorku", znaces sta je Mfg, a to sam i onom iz Minhena napisao ;).

Alex

pre 3 godine

Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...
(Oliver, 20. jun 2020 18:46)

Zivim nekoliko godina na Zapadu ali nisam video da nasi ili bilo ko sipa u skupa auta gorivo za 10 evra.Tacno da se mnogi koji nemaju dovoljna primanja uvaljuju u kredite, to stoji ali svi imaju bar za pola rezervoara. Pojedinacni slucajevi ipak nisu pravilo.

Igor Gavran

pre 3 godine

@"Fan a ne fen": Pun rezervoar goriva je manje opasan od polu praznog ili praznog iz razloga što se u većini slučajeva pale gasovi a ne tečnost.

Svasta. Netaknut rezervoar se nikad nece zapaliti sam od sebe, koliko god da je vazduha u njemu. Pola drzave vozi sa polupraznim rezervoarom i na rezervi i koliko si eksplozija video? Kod udesa, kad se rezervoar probusi gorivo iscuri i dodje u kontakt sa kiseonikom, e tad vec nije svejedno koliko je goriva u njemu. Ako je pola litra bice vatrica, ako je 60 litara to je vec bure benzina i opasnost od ozbiljne eksplozije.

Slajmara

pre 3 godine

gorivo naspem za 3-4000 dinara a posto vozim na plin njega uvek sipam pun rezervoar, gorivo mi traje po 3 meseca, a koliko sam cuo grande punto na metan fabricki, on se odma pali na metan i vozi se na metan tako da gorivo dodje samo kao rezerva ako nestane metana tako da 2-3000 dinara traje i po godinu dana

Straight Outta München

pre 3 godine

(g. Ralf iz Luksemburga, 21. jun 2020 01:42

Druze ja samo prepoznam one koji nisu u zivotu presli granicu, a ostavljaju kometare kako nasi ljudi sipaju za 10e gorivo u automobile od 30 hiljada evra. Kao ovaj Oliver. Radim kao inzenjer i imam uvid u to kako se ponasaju radnici sa Balkana. Niko od njih ne vozi auto od 30 hiljada. Cak sam siguran da ne voze od 20. Jednostavno ko zivi i radi u Nemackoj zna da je to tako. Ko ne zivi pise kao Oliver nebuloze. Dakle ja koji radim sa stotinama nasih ljudi ne znam za takav slucaj, dok on redovno srece nase ljude na pumpama koji voze auto od 40 hiljada i sipaju za 10e. Ti sam proceni ko govori istinu.

Chiko

pre 3 godine

Jedino znam da kad god punim u Makedoniji, bio dizel ili benzin, motor štuca. Nedavno mi se desilo da iz nekih spleta okolnosti ostanem na lampici, inače čim dodje do četvrtine punim do vrha. U ovim uslovima sam putovao do posla kolima da bih izbegao gradski prevoz. Uveče krenem da napunim, sve pumpe u okruženju zatvorene i krenem na autoput kad i tamo zatvoreno skretanje ka jednoj pumpi, pocinje pljusak ne vide se trake od vode, šleperi djuskaju levo-desno, promasim izlaz zbog jednog od njih, već drugi put signal opominje da je gorivo pri kraju. GPS i tražiš bilo koju pumpu u okruženju. Stižem na pumpu, samo sto sam krenuo da punim dim na sve strane, beo dim, ne vidim ništa. U sekundi shvatim da je lik pored upalio staru 507-cu, kasljuci gledam okolo, svi u panici dok ovaj nije otisao. Punim do vrha, 54l a kapacitet 56. Naravoučenije, puni čim možeš ali ne bilo gde ni bilo po kojoj ceni

g. Ralf iz Luksemburga

pre 3 godine

(Straight Outta München, 20. jun 2020 20:21)

Pogodio te komentar vidim. Itekako ima balkanaca i turaka koji se precene pa kupuju iznad svojih mogucnisti i onda zakidaju posle na svemu. Ima i onih koji rentiraju skupe automobile bez oznaka rent a car firmi kad dolaze u Srbiju da se pokazuju. Bolje da se ne javljas, jer ovakvim komentarima ce ljudi pomisliti da si jedan od ovih zeljnih da se pokazu da su neko i nesto.

Oliver

pre 3 godine

@ pravo iz Minhena,
Ono sto sam napisao, video sam svojim ocima. Lepo pise, sipali pored mene. Inace, ne zivim u Srbiji, ne vozim Logana ( a ne smatram ni da je sramota voziti Logana, voze ga i svabe. Cak sam jednom video Sandero sa svajcarskim tablicama na auto putu.), a za hiljadarku nisam sipao ni dok sam ziveo u Srbiji. Punio sam rezervoar od Samare, dok je lokalni mangup sipao za 500 din ( tada oko 7-8l benzina ako se dobro secam) u A4, 2.8 V6 quatro. Samara je bila uvek fahrbereit, prelazio sam i preko 900km za 2 noci skitnje.
Mfg.

Straight Outta München

pre 3 godine

Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...
(Oliver, 20. jun 2020 18:46

Druze, ja pored privatnog imam i sluzbeni auto koji koristim za put od kuce do posla. Dakle za 30-35 evra ja mogu da predjem preko 600km. Racunica je jasna, mesecno ako ne idem do Srbije, sipam uglavnom 2 puta. Ovde nije dogadjaj odlazak na pumpu, uglavnom u Minhenu svi svracaju na pumpu da kupe kafu. Ostavi se te price da neko ko vozi auto od 30 hiljada evra sipa za 10 e gorivo. To mogu da ti poveruju samo ljudi koji nisu krocili u Nemacku. Urbana legenda da neko ko ne zaradjuje dobro vozi auto od 30 hiljada. A sipanje goriva za 60e ili za 30e ne pravi nikakvu razliku, veruj mi. Zbog toga sigurno neko nije seljak ili sta vec. Glavni problem je sto ljudi u Srbiji gledaju na nas koji smo uspeli u inostranstvu sa nekim prezirom. Ako kupis dobar i novviji auto, kaze se da je to na kredit. Ako dodjes u starom, kaze se “vidi ga, nema leba da jede tamo”. Sustina je ta da cu ja da nastavim da sipam u Bmw x5 2017 35l, a ti u daciju logana za hiljadarku. Zbog toga sam ja seljak, a ti si gospodin. Nema veze sto radim kao inzenjer u Minhenu i govorim perfektno nemacki i engleski. Ja sam seljak jer sipam gorivo za 35e :)

kole

pre 3 godine

Pumpe za gorivo se nalaze na dnu rezervoara i dosta se greju dok elektro motor radi. Jedino sto hladi pumpu je gorivo u koje je kuciste pumpe potopljeno. Ako je rezervoar cesto na rezervi pumpa ostaje vecim delom na suvom pa se pregreje, a posto je od plastike cesto se desava da se ta plastika deformise, pa pumpa prestaje da radi. Zamena pumpe nije jednostavan zahvat, a i same pumpe su dosta skupe. Ne mora da se puni do vrha, ali pola rezervoara je sasvim dovoljno. Kad se kazaljka priblizi rezervi, sipa se opet do pola i mirni ste. Cicijasluk se nekad nije isplatio i uvek je zasluzeno znao da kazni skrtice.

Oliver

pre 3 godine

@ jaretina na minimalcu,
Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...

Mila

pre 3 godine

Jednom sam sipala 37,5 l u rezervoar od 35 l. Nisam htela da sipam u Madjarskoj, a ni na prvoj pumpi u RS, vec na sledecoj, da skupim bodove! Valjda sam do nje stigla na isparenjima.

Alex

pre 3 godine

Još nešto - pritisak u napajanju gorivom kod novijih benzinaca je 3-4 bara, pumpa se greje prilikom stvaranja ovog pritiska. Kod dizela je ovaj pritisak daleko veći. Ako bes ne volite svoju pumpu onda je uvek držite rezervoar uvek skoro prazan. Pumpa se inače hladi gorivo (sto je veća kolicima goriva u rezervoaru, pumpa dobija bolje hladjenje).

analiticar amater

pre 3 godine

@AkrononiM
Dekarbonizacija jenbacanje para.
Zdrava logika kaze da to sto oni tvrde ne moze biti istina.
Cak i da jeste, dali zelis da sva ta garez prodje kroz turbinu i katalizator?

Probaj da sipas preminum gorivo, moze da utice da se manje naslaga talozi.

Alex

pre 3 godine

Kada dođje do 1/4 ponovo napunim. Ne znam da li lampica i radi, nikad se nije upalila. Potpuno je finansijski svejedno kada i koliko punim, volim da ne razmišljam da čim upalim auto tražim pumpu.

Straight Outta München

pre 3 godine

Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.
(Straight Outta München, 19. jun 2020 21:31)

iz sela se može pobeći, ali selo iz tebe nikada.
(jaretina na minimalcu, 20. jun 2020 00:19

Al si mi rekao....Svak cast :) Moje selo je Srpska Atina.

Pegone

pre 3 godine

@Ova legenda sa talogom na dnu rezervoara će živeti koliko i motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Juho, 19. jun 2020 16:19)

Znam da su IX 35 i Kia Sportage iz 2014-2015 imali problema sa prljavim dizelom i da su se gasili u toku voznje.
Btw sipam uvek pun rezervoar ali izbegavajte da ide skroz do vrha benzin moze da unisti izolaciju oko zatvaraca.
Sa novim autom biljezim svaki pun i kilometrazu na spritmonitoru da vidim srednju potrosjnu.

Rani

pre 3 godine

E, kada bi ste o deci i porodici brinuli, kao sto brinete o pumpi u rezervoaru, pa mi ne bi imali narkomane, narko dilere, kriminalce itd!

Harry

pre 3 godine

Fiesta na rezervi ima preko 10 l. U to sam se uverio kad sam menjao pumpu. A od taloga nema ni t.Dzaba sam prao rezervoar.
(ucha, 20. jun 2020 09:07)

Rezervoare peru samo u Srbiji.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Aman ljudi već pet mojih poslednjih auta je imalo informaciju još koliko km do kraja. Biard computer računa sve.
(Sendvicar, 19. jun 2020 16:14)

Kad se kod moje Mazde 6 (Dizel) upali lampica za rezervu bord kompjuter mi pokaze da imam goriva jos za 76 km. Jedanput sam vozio do nule na bord kompjuteru, a do pumpe sam imao jos ca. 2-3 kilometara. Stigao sam srecno i kad sam napunio rezervoar zapremine od 65 l (cekajuci da se pena sleze) stalo je unutra 63 l. Tad sam dobro prosao i nikad vise nesto slicno nisam uradio. Sada idem odmah na pumpu cim se lampica upali. Mazda upozorava izricito da se informacija sa bord kompjutera o preostalom gorivu i distanci koja sa njim moze da se preveze ne uzima zdravo za gotovo jer nije pouzdana i zavisi od mnogo faktora tipa nacina voznje, puta, pritiska u gumama, pravovremenom saltanju u visu brzinu, konstantnog drzanja broja obrtaja motora izmedju 1500-2000 k/min...

комша

pre 3 godine

Увек кад дођем до 15 литара идем да сипам. То ми је увек неки минимум испод којег ретко кад идем.

Dr.Bre

pre 3 godine

Jednom sam sa Zastavom 10 krenuo na put u Nemačku i u vožnji slikao instrument tablu. Posle sam kolegi pokazao sliku i on kaže: Ih, vozio si 120 km/h. Ja mu kažem da sam slikao da se vidi da mi je pun rezervoar.

koma

pre 3 godine

@ laborant,
svrha odlaska u dilerstvo je da se kupi vozilo (prevozno sredstvo) ako se ima za kupiti novo vozilo ( prevozno sredstvo) a nema za gorivo da bi kupljeno imalo svrhu, onda nesto nije u redu. informacija o rezervi se ni u jednom uputstvu za upotrebu ne navodi niti se kao kategorija posebno tretira jer zdravorazumski je apsurdno dovesti sebe u situaciju da se ostane bez goriva ( gubljenje vremena i novca). ta lampa je samo podsetnik da se to nije trebalo dogoditi.

Fan a ne fen

pre 3 godine

Izbegavam da vozim sa 100% punim rezervoarom. Prvo, auto je tezi za 20-30 ili cak 50 kg, odnosno 2-3%, pa samim tim mora vise i da trosi. To se lako izvodi iz drugog Njutnovog zakona kretanja. Na 100.000km razlika bude oko 500 eur. Drugo, da ne cuje zlo, pun rezervoar je velika opasnost u slucaju nezgode. Moj auto trosi oko 5l na 100km i na rezervi mogu pola drzave da prodjem. Za put uvek sipam puta dva. U Republici Srpskoj napunim do cepa.
(Igor Gavran, 19. jun 2020 21:29)

Pun rezervoar goriva je manje opasan od polu praznog ili praznog iz razloga što se u većini slučajeva pale gasovi a ne tečnost.

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.
(Straight Outta München, 19. jun 2020 21:31)

iz sela se može pobeći, ali selo iz tebe nikada.

Kimi

pre 3 godine

Kad sam kao klinac vozio Yuga redovno sam sipao za 300din :) jer sam vozio po lokalu uglavnom. Barem 5 puta ostajao sam bez goriva. Jednom sam u kafani upoznao neke devojke koje sam trebao da razvezem kućama. Znao sam da ću ostati bez čorbe (a keš potrošen u kafani) pa sam samo molio boga da imam dovoljno njih da razvezem i da se ne izblamiram. I razvezem ih i posle par min na par km od kuće samo trok trok...i stade! Hehe uvek se smejem kad se setim tih vremena

Alamunja

pre 3 godine

Vecini automobila je rezerva za oko 100km. Od 2000 godine nepostoje vozila koja na rezervi prelaze samo 40 ili 50km.
Gorivo u rezervoaru ujedno hladi potapajucu pumpu. Preporuka vozacima je da kada se upali lampica odmah sipaju gorivo, onoliko koliko mogu, pa makar to cinili i svakog dana, i nece imati nikakvih posledica.
Sto se tice taloga u rezervoaru, to se odnosi na vozila iz 90' ih, jer se tada korivo supalo na ulici, dok je na pumpama bio los kvalitet.
Danas su price o losem kvalitetu gowiva glupost. To kao zipo je u Madjarskoj i auto leti, ili u Hrvatskoj su smesne
Probaj te g drive gorivo i uverite se sami.

Straight Outta München

pre 3 godine

Intersantna stvar koji vucem iz Srbije kada nisam skoro nikada sipao pun rezervoar. Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.

Igor Gavran

pre 3 godine

Izbegavam da vozim sa 100% punim rezervoarom. Prvo, auto je tezi za 20-30 ili cak 50 kg, odnosno 2-3%, pa samim tim mora vise i da trosi. To se lako izvodi iz drugog Njutnovog zakona kretanja. Na 100.000km razlika bude oko 500 eur. Drugo, da ne cuje zlo, pun rezervoar je velika opasnost u slucaju nezgode. Moj auto trosi oko 5l na 100km i na rezervi mogu pola drzave da prodjem. Za put uvek sipam puta dva. U Republici Srpskoj napunim do cepa.

gojko 12

pre 3 godine

Kada ti se skupi 1cm taloga i pumpa to povuce, zbogom dizne.
E sad, jedino ako tvrdis da u sipanju za 1000 din ima taloga a u sipanju za 7000 din nema taloga, i tu moram da te razocaram. Nisi u pravu :)

Ja vozim pola rezervoara-cep, ali jednom u 5-10000 km namerno pustim u rezervu i da mi bord kompjuter pokaze 0km. Tada mogu da predjem minimum jos 50km na otvorenom a u gradu mogu do prve pumpe sigurno.
(Mickey, 19. jun 2020 17:13)

Kakav crni talog pa zamisli 30 litara goriva u rezervoaru u vožnji pa to leti i mućka se non stop.

To ljudina ostala paranoja od pre 30 u više godina kad su rezervoari bili limeni pa rđali i ljuštili se.

Multi

pre 3 godine

Zlatno je pravilo da se rezeroar puni kad je na pola. Razlog je taj sto nikada ne znas kad ce proraditi obliznji vulkan da moras da se evakuises.

Turbo Benzina

pre 3 godine

U mojoj Giulietti čim skala padne na pola, a u ekstremnim i retkim situacijama na oko trećine rezervoara (20 litara) smatra se da je rezervoar potpuno prazan i sledeća stanica je pumpa bez odlaganja, odnosno točenje benzina do vrha.

T

pre 3 godine

"Biard computer računa sve"

Meni na oba automobila koje sam posedovao a da su imala board computer, kada udjem u rezervu vrlo brzo prestane da se prikazuje preostala kilometraza. Ili je to mozda neka specificna Renoova fora.

davor

pre 3 godine

Takvo merenje nije pokazatelj kolicine goriva koja ostaje u rezervoaru. Ako je po fabrickim merenjima 55L rezervoar, a Vi ste usuli do prvog klika 49L ne mora znaciti da ste imali u rezervoaru 6L jer pri sipanju te kolicine goriva stvorice se pena koja moze da zameni i par litara.

AkrononiM

pre 3 godine

Znam da nije tema bas na ovu temu ali na neki indirektan nacin mi je nekako povezano. Naime, zelim da uradim dekarbonizaciju na kolima sa 100k predjenih km. Jer rezerva goriva, talog me je asociralo na to. Da li neko ima iskustva sa tim procesom ciscenja? Hvala.

Bruder

pre 3 godine

svakih 100 km ,sipam do cepa ,i ne razmisljam ,inace rezervoar je 19 lit. Nisam nikada dosao do rezerve ,jer nema smisla da idem do rezerve . I trosi 6-7 lit gradske voznje
Smart

miki

pre 3 godine

Kada dodje blizu rezerve, sipam za 2-3 hiljade i napuni se 3/4 rezervoara. punim do vrha samo kada idem na put. Razlog sto ne punim do cepa je sto moj auto cesto voze i drugi clanovi porodice, koji ako vide da ima puno goriva zaborave da sami dospu ono sto su potrosili, a ja ne bih da sipam za sve njih.

Aca

pre 3 godine

Najveca zabluda je da ce auto povuci talog sa dna ukoliko se vozi na rezervi. Ovo su klasicne majstorske price. Pupmpa za gorivo nalazi se u svome kucistu i koliko god da vam je pun rezervoar ona povlaci sa dna gorivo. Ujedno ona je uvek potopljena gorivom pa je potpuno isto vozili na rezervi ili bio pun do vrha. Ono sto vam majstori ne govore je da pumpa goriva ima svoj vek trajanja. Neke traju manje neke vise, ali neki prosecan vek benzinske pumpe je izmedju 150-200k km, a preciznije bi se moglo reci prema broju radnih sati nego prema kilometrazi. Pumpa goriva kada otkaze to nije zbog loseg goriva ili kako majstori kazu i voznje na rezervi, nego sto je dobila luft u biksnama pa zaglavila od nekoliko hiljada radnih sati.

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Posle koliko se preporučuje ispiranje rezervoara?
(Džej, 19. jun 2020 17:42)

Posle 4 puna do čepa.
što znači da je 95% srba sigurno.

kolee

pre 3 godine

@ajme jesi li nekad pogledao kako izgleda rezervoar al unutra? Covjece pumma za gorivo se nalazi na najnizpj tacki, uglavnom na sredini rezervoara, po tebi sve iapod polovine rezervoara ne bi ni moglo da se vozi.

BOSS

pre 3 godine

Po ovim komentarima najbolja je opcija uvjek imat minimum 10 litara goriva a kad vam dolazi servis,za promjenu filtera pustit da padne 2-3 litre da pokupi sve sto ima jer ga i tako mijenjas svakako.
P.S.I nema bojeg filtera od poluprljavog :))))

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Ova legenda sa talogom na dnu rezervoara će živeti koliko i motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
(Juho, 19. jun 2020 16:19)

čak će se i posle pričati kako je mulj i šljunak bio u rezervoaru.

Mickey

pre 3 godine

nema taloga niti prljavstine ako se auto vozi cep-cep. samo auti koji se stalno voze sa punjenjen za 1000din imaju taj problem.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 19. jun 2020 14:56)
Potpuno netacno, tj. sasvim suprotno tome.
Ako sipas 50l goriva i dopinjavas do cepa kada padne na pola, onda se pumpa ne spusta do kraja i nikada ne skuplja talog sa dna.
Kada se sipaju male kolicine, ili se rezervoar ponekad prazni do rezerve, pumpa pokupi malo sitnog taloga, koji bude bezopasan po dizne, jer sitan i moze da prodje.
Kada ti se skupi 1cm taloga i pumpa to povuce, zbogom dizne.
E sad, jedino ako tvrdis da u sipanju za 1000 din ima taloga a u sipanju za 7000 din nema taloga, i tu moram da te razocaram. Nisi u pravu :)

Ja vozim pola rezervoara-cep, ali jednom u 5-10000 km namerno pustim u rezervu i da mi bord kompjuter pokaze 0km. Tada mogu da predjem minimum jos 50km na otvorenom a u gradu mogu do prve pumpe sigurno.

Eugen

pre 3 godine

"Sa druge strane, treba biti iskren i reći da ne živimo u ekonomskom blagostanju pa mnogi od nas već godinama nisu napunili rezervoar do vrha. Zato je važno znati koliko automobil može da pređe na rezervi."

Kako bre? Svaki dan slusam kako Srbi ne zive u blagostanju, nemaju za 'leba, a kamoli da napune rezervoar sa gorivom kad ono, onomad, zakrcili Srbi bugarsko-grcku granici kao da sutra ne postoji. Nema se za 'leba i gorivo, al' za more "mora" da se ima.

Ajme

pre 3 godine

Gorivo nije blato razmuceno u vodi pa da se talozi posle nekog vremena. Da li je iko od vas vozio flasu vode na podu automobila u horizontalnom polozaju? Da li ste obratili paznju na mehaniku fluida u flasi? To bre samo leti po zidovima flase. Isto tako se desava u rezervoaru. Odavno su ljudi u Srbiji izgubili mogucnost didaktickog razmisljanja i uzimaju stvari za gotovo tipa rekla kazala.
Jel postoji filter za gorivo da spreci sve necistoce da udju u motor? O cemo pricamo?
Da postoji verovatnoca da se problem sa talogom desi, inzenjeri koji proizvode SUS automobile bi za 150 godina napravili ogranicenje da u rezervoaru uvek mora ostati deo goriva koji bi se na nekim redovnim servisima istakao.

A.P.

pre 3 godine

Moram da pohvalim redakciju ,,Automobili".
Milina je citati vase tekstove bez obzira sto bi vecina vozaca trebalo to vec da zna. Ali kako svakoga dana imamo nove vozace na putevima, nije na odmet.
Priznajem da i ja sa vec 30 godina vozackog staza ponekad saznam nesto novo.
Hvala vam i samo napred.

Kladovo

pre 3 godine

Šta lupetate!
Kolika god da je cena goriva kroz Beograd se mili.
Redovi u policiji da se registruje NOV auto.
Zašto lažete?
Nema se para za pun rezervoar?!
Ma nije valjda!

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Mogu da pređem još stotinak kilometara, ali to ne praktikujem. Ne ulazim u to zašto nije dobro da se vozi "na rezervi", jer se ne razumem puno u automobile, ali sam to čuo od više ljudi koji se u iste zaista razumeju i meni je to dovoljno...
(ja, 19. jun 2020 14:48)

Bravo, mogu iz iskustva da potvrdim. Na rezervi predjes "hladno" 100 km ako pravovremeno saltas da obrtaji motora ne predju 2000 r/min. Ipak, ne preporucujem da to svako proba, jer nije to za svakoga.

Brada

pre 3 godine

Sipam uvek za 2 crvene, vozim dok ne vidim da ce da zapisti, nekad sipam i pre ako je u blizini pumpa. Uglavnom cim zapisti gledam da natocim gorivo. Svaki servis menjam i filter goriva koji je 12e presao 7000km ili 10 000km, sve menjam i nemam problema iako se cesto pali lampica za gorivo.

Mladen

pre 3 godine

Meni auto na plin pređe 100km po skali i 200km na 'rezervi'. Imam BRC, skala ispala iz kalibracije.
Sa pretpostavljenom potršnjom od 10l/100km, uvek sipam posle 300 pređenik km i bude između 24-27l. Boca 35l.

Jelena

pre 3 godine

Cuj da li znam? Znam...skoro jos dodatnih 100 km. Mozda ne znam koliko migu da predjem sa punim, ali koliko sa upaljenom rezervom...pa naravno. Samo tako sam i vozila. Sipam 5 litara, cekam da se upali lampica, pa onda opet na pumpu.

Vojvoda Vojin

pre 3 godine

Meni je rezerva na polovini, ka stigne do pola sipam za 3000 din i uvek sam miran. Isto mi se hvata samo je bolje za auto da ima goriva u rezervoaru..

strucnost ispred politike

pre 3 godine

nema taloga niti prljavstine ako se auto vozi cep-cep. samo auti koji se stalno voze sa punjenjen za 1000din imaju taj problem.

laborant

pre 3 godine

Koliko litara je ostalo u rezervoaru kada se upali lampica - podatak koji zdravorazumski treba da piše u tehničkim podacima i niko ga ne upisuje. Pitao prodavce i servisere za svaki novi auto (Mazda, Hyundai, Toyota, Nissan) i niko od njih nije znao da mi odgovori. Što bi se cimao da trčim do pumpe i sam računam kada je to svakako isprogramirano. Samo treba da upišu u knjigu...

Radijator

pre 3 godine

Bas me briga...vozim na plin, kad pocne da blinka poslednja tacka...moze jos oko 40km, a benzina uvek imam za jos toliko...tako da ne razmisljam...ako sam u zurbi samo prebacim na benzin i zavrsim sta imam pa posle odem na pumpu.

ja

pre 3 godine

Mogu da pređem još stotinak kilometara, ali to ne praktikujem. Ne ulazim u to zašto nije dobro da se vozi "na rezervi", jer se ne razumem puno u automobile, ali sam to čuo od više ljudi koji se u iste zaista razumeju i meni je to dovoljno...

Ajme

pre 3 godine

Gorivo nije blato razmuceno u vodi pa da se talozi posle nekog vremena. Da li je iko od vas vozio flasu vode na podu automobila u horizontalnom polozaju? Da li ste obratili paznju na mehaniku fluida u flasi? To bre samo leti po zidovima flase. Isto tako se desava u rezervoaru. Odavno su ljudi u Srbiji izgubili mogucnost didaktickog razmisljanja i uzimaju stvari za gotovo tipa rekla kazala.
Jel postoji filter za gorivo da spreci sve necistoce da udju u motor? O cemo pricamo?
Da postoji verovatnoca da se problem sa talogom desi, inzenjeri koji proizvode SUS automobile bi za 150 godina napravili ogranicenje da u rezervoaru uvek mora ostati deo goriva koji bi se na nekim redovnim servisima istakao.

laborant

pre 3 godine

Koliko litara je ostalo u rezervoaru kada se upali lampica - podatak koji zdravorazumski treba da piše u tehničkim podacima i niko ga ne upisuje. Pitao prodavce i servisere za svaki novi auto (Mazda, Hyundai, Toyota, Nissan) i niko od njih nije znao da mi odgovori. Što bi se cimao da trčim do pumpe i sam računam kada je to svakako isprogramirano. Samo treba da upišu u knjigu...

ja

pre 3 godine

Mogu da pređem još stotinak kilometara, ali to ne praktikujem. Ne ulazim u to zašto nije dobro da se vozi "na rezervi", jer se ne razumem puno u automobile, ali sam to čuo od više ljudi koji se u iste zaista razumeju i meni je to dovoljno...

Kimi

pre 3 godine

Kad sam kao klinac vozio Yuga redovno sam sipao za 300din :) jer sam vozio po lokalu uglavnom. Barem 5 puta ostajao sam bez goriva. Jednom sam u kafani upoznao neke devojke koje sam trebao da razvezem kućama. Znao sam da ću ostati bez čorbe (a keš potrošen u kafani) pa sam samo molio boga da imam dovoljno njih da razvezem i da se ne izblamiram. I razvezem ih i posle par min na par km od kuće samo trok trok...i stade! Hehe uvek se smejem kad se setim tih vremena

strucnost ispred politike

pre 3 godine

nema taloga niti prljavstine ako se auto vozi cep-cep. samo auti koji se stalno voze sa punjenjen za 1000din imaju taj problem.

Vojvoda Vojin

pre 3 godine

Meni je rezerva na polovini, ka stigne do pola sipam za 3000 din i uvek sam miran. Isto mi se hvata samo je bolje za auto da ima goriva u rezervoaru..

Multi

pre 3 godine

Zlatno je pravilo da se rezeroar puni kad je na pola. Razlog je taj sto nikada ne znas kad ce proraditi obliznji vulkan da moras da se evakuises.

A.P.

pre 3 godine

Moram da pohvalim redakciju ,,Automobili".
Milina je citati vase tekstove bez obzira sto bi vecina vozaca trebalo to vec da zna. Ali kako svakoga dana imamo nove vozace na putevima, nije na odmet.
Priznajem da i ja sa vec 30 godina vozackog staza ponekad saznam nesto novo.
Hvala vam i samo napred.

Kladovo

pre 3 godine

Šta lupetate!
Kolika god da je cena goriva kroz Beograd se mili.
Redovi u policiji da se registruje NOV auto.
Zašto lažete?
Nema se para za pun rezervoar?!
Ma nije valjda!

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Ova legenda sa talogom na dnu rezervoara će živeti koliko i motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
(Juho, 19. jun 2020 16:19)

čak će se i posle pričati kako je mulj i šljunak bio u rezervoaru.

Fan a ne fen

pre 3 godine

Izbegavam da vozim sa 100% punim rezervoarom. Prvo, auto je tezi za 20-30 ili cak 50 kg, odnosno 2-3%, pa samim tim mora vise i da trosi. To se lako izvodi iz drugog Njutnovog zakona kretanja. Na 100.000km razlika bude oko 500 eur. Drugo, da ne cuje zlo, pun rezervoar je velika opasnost u slucaju nezgode. Moj auto trosi oko 5l na 100km i na rezervi mogu pola drzave da prodjem. Za put uvek sipam puta dva. U Republici Srpskoj napunim do cepa.
(Igor Gavran, 19. jun 2020 21:29)

Pun rezervoar goriva je manje opasan od polu praznog ili praznog iz razloga što se u većini slučajeva pale gasovi a ne tečnost.

gojko 12

pre 3 godine

Kada ti se skupi 1cm taloga i pumpa to povuce, zbogom dizne.
E sad, jedino ako tvrdis da u sipanju za 1000 din ima taloga a u sipanju za 7000 din nema taloga, i tu moram da te razocaram. Nisi u pravu :)

Ja vozim pola rezervoara-cep, ali jednom u 5-10000 km namerno pustim u rezervu i da mi bord kompjuter pokaze 0km. Tada mogu da predjem minimum jos 50km na otvorenom a u gradu mogu do prve pumpe sigurno.
(Mickey, 19. jun 2020 17:13)

Kakav crni talog pa zamisli 30 litara goriva u rezervoaru u vožnji pa to leti i mućka se non stop.

To ljudina ostala paranoja od pre 30 u više godina kad su rezervoari bili limeni pa rđali i ljuštili se.

Eugen

pre 3 godine

"Sa druge strane, treba biti iskren i reći da ne živimo u ekonomskom blagostanju pa mnogi od nas već godinama nisu napunili rezervoar do vrha. Zato je važno znati koliko automobil može da pređe na rezervi."

Kako bre? Svaki dan slusam kako Srbi ne zive u blagostanju, nemaju za 'leba, a kamoli da napune rezervoar sa gorivom kad ono, onomad, zakrcili Srbi bugarsko-grcku granici kao da sutra ne postoji. Nema se za 'leba i gorivo, al' za more "mora" da se ima.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Mogu da pređem još stotinak kilometara, ali to ne praktikujem. Ne ulazim u to zašto nije dobro da se vozi "na rezervi", jer se ne razumem puno u automobile, ali sam to čuo od više ljudi koji se u iste zaista razumeju i meni je to dovoljno...
(ja, 19. jun 2020 14:48)

Bravo, mogu iz iskustva da potvrdim. Na rezervi predjes "hladno" 100 km ako pravovremeno saltas da obrtaji motora ne predju 2000 r/min. Ipak, ne preporucujem da to svako proba, jer nije to za svakoga.

miki

pre 3 godine

Kada dodje blizu rezerve, sipam za 2-3 hiljade i napuni se 3/4 rezervoara. punim do vrha samo kada idem na put. Razlog sto ne punim do cepa je sto moj auto cesto voze i drugi clanovi porodice, koji ako vide da ima puno goriva zaborave da sami dospu ono sto su potrosili, a ja ne bih da sipam za sve njih.

Dr.Bre

pre 3 godine

Jednom sam sa Zastavom 10 krenuo na put u Nemačku i u vožnji slikao instrument tablu. Posle sam kolegi pokazao sliku i on kaže: Ih, vozio si 120 km/h. Ja mu kažem da sam slikao da se vidi da mi je pun rezervoar.

Rani

pre 3 godine

E, kada bi ste o deci i porodici brinuli, kao sto brinete o pumpi u rezervoaru, pa mi ne bi imali narkomane, narko dilere, kriminalce itd!

Aca

pre 3 godine

Najveca zabluda je da ce auto povuci talog sa dna ukoliko se vozi na rezervi. Ovo su klasicne majstorske price. Pupmpa za gorivo nalazi se u svome kucistu i koliko god da vam je pun rezervoar ona povlaci sa dna gorivo. Ujedno ona je uvek potopljena gorivom pa je potpuno isto vozili na rezervi ili bio pun do vrha. Ono sto vam majstori ne govore je da pumpa goriva ima svoj vek trajanja. Neke traju manje neke vise, ali neki prosecan vek benzinske pumpe je izmedju 150-200k km, a preciznije bi se moglo reci prema broju radnih sati nego prema kilometrazi. Pumpa goriva kada otkaze to nije zbog loseg goriva ili kako majstori kazu i voznje na rezervi, nego sto je dobila luft u biksnama pa zaglavila od nekoliko hiljada radnih sati.

Radijator

pre 3 godine

Bas me briga...vozim na plin, kad pocne da blinka poslednja tacka...moze jos oko 40km, a benzina uvek imam za jos toliko...tako da ne razmisljam...ako sam u zurbi samo prebacim na benzin i zavrsim sta imam pa posle odem na pumpu.

Alamunja

pre 3 godine

Vecini automobila je rezerva za oko 100km. Od 2000 godine nepostoje vozila koja na rezervi prelaze samo 40 ili 50km.
Gorivo u rezervoaru ujedno hladi potapajucu pumpu. Preporuka vozacima je da kada se upali lampica odmah sipaju gorivo, onoliko koliko mogu, pa makar to cinili i svakog dana, i nece imati nikakvih posledica.
Sto se tice taloga u rezervoaru, to se odnosi na vozila iz 90' ih, jer se tada korivo supalo na ulici, dok je na pumpama bio los kvalitet.
Danas su price o losem kvalitetu gowiva glupost. To kao zipo je u Madjarskoj i auto leti, ili u Hrvatskoj su smesne
Probaj te g drive gorivo i uverite se sami.

Brada

pre 3 godine

Sipam uvek za 2 crvene, vozim dok ne vidim da ce da zapisti, nekad sipam i pre ako je u blizini pumpa. Uglavnom cim zapisti gledam da natocim gorivo. Svaki servis menjam i filter goriva koji je 12e presao 7000km ili 10 000km, sve menjam i nemam problema iako se cesto pali lampica za gorivo.

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Posle koliko se preporučuje ispiranje rezervoara?
(Džej, 19. jun 2020 17:42)

Posle 4 puna do čepa.
što znači da je 95% srba sigurno.

kolee

pre 3 godine

@ajme jesi li nekad pogledao kako izgleda rezervoar al unutra? Covjece pumma za gorivo se nalazi na najnizpj tacki, uglavnom na sredini rezervoara, po tebi sve iapod polovine rezervoara ne bi ni moglo da se vozi.

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.
(Straight Outta München, 19. jun 2020 21:31)

iz sela se može pobeći, ali selo iz tebe nikada.

koma

pre 3 godine

@ laborant,
svrha odlaska u dilerstvo je da se kupi vozilo (prevozno sredstvo) ako se ima za kupiti novo vozilo ( prevozno sredstvo) a nema za gorivo da bi kupljeno imalo svrhu, onda nesto nije u redu. informacija o rezervi se ni u jednom uputstvu za upotrebu ne navodi niti se kao kategorija posebno tretira jer zdravorazumski je apsurdno dovesti sebe u situaciju da se ostane bez goriva ( gubljenje vremena i novca). ta lampa je samo podsetnik da se to nije trebalo dogoditi.

Harry

pre 3 godine

Fiesta na rezervi ima preko 10 l. U to sam se uverio kad sam menjao pumpu. A od taloga nema ni t.Dzaba sam prao rezervoar.
(ucha, 20. jun 2020 09:07)

Rezervoare peru samo u Srbiji.

kole

pre 3 godine

Pumpe za gorivo se nalaze na dnu rezervoara i dosta se greju dok elektro motor radi. Jedino sto hladi pumpu je gorivo u koje je kuciste pumpe potopljeno. Ako je rezervoar cesto na rezervi pumpa ostaje vecim delom na suvom pa se pregreje, a posto je od plastike cesto se desava da se ta plastika deformise, pa pumpa prestaje da radi. Zamena pumpe nije jednostavan zahvat, a i same pumpe su dosta skupe. Ne mora da se puni do vrha, ali pola rezervoara je sasvim dovoljno. Kad se kazaljka priblizi rezervi, sipa se opet do pola i mirni ste. Cicijasluk se nekad nije isplatio i uvek je zasluzeno znao da kazni skrtice.

Straight Outta München

pre 3 godine

Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.
(Straight Outta München, 19. jun 2020 21:31)

iz sela se može pobeći, ali selo iz tebe nikada.
(jaretina na minimalcu, 20. jun 2020 00:19

Al si mi rekao....Svak cast :) Moje selo je Srpska Atina.

T

pre 3 godine

"Biard computer računa sve"

Meni na oba automobila koje sam posedovao a da su imala board computer, kada udjem u rezervu vrlo brzo prestane da se prikazuje preostala kilometraza. Ili je to mozda neka specificna Renoova fora.

комша

pre 3 godine

Увек кад дођем до 15 литара идем да сипам. То ми је увек неки минимум испод којег ретко кад идем.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Aman ljudi već pet mojih poslednjih auta je imalo informaciju još koliko km do kraja. Biard computer računa sve.
(Sendvicar, 19. jun 2020 16:14)

Kad se kod moje Mazde 6 (Dizel) upali lampica za rezervu bord kompjuter mi pokaze da imam goriva jos za 76 km. Jedanput sam vozio do nule na bord kompjuteru, a do pumpe sam imao jos ca. 2-3 kilometara. Stigao sam srecno i kad sam napunio rezervoar zapremine od 65 l (cekajuci da se pena sleze) stalo je unutra 63 l. Tad sam dobro prosao i nikad vise nesto slicno nisam uradio. Sada idem odmah na pumpu cim se lampica upali. Mazda upozorava izricito da se informacija sa bord kompjutera o preostalom gorivu i distanci koja sa njim moze da se preveze ne uzima zdravo za gotovo jer nije pouzdana i zavisi od mnogo faktora tipa nacina voznje, puta, pritiska u gumama, pravovremenom saltanju u visu brzinu, konstantnog drzanja broja obrtaja motora izmedju 1500-2000 k/min...

Jelena

pre 3 godine

Cuj da li znam? Znam...skoro jos dodatnih 100 km. Mozda ne znam koliko migu da predjem sa punim, ali koliko sa upaljenom rezervom...pa naravno. Samo tako sam i vozila. Sipam 5 litara, cekam da se upali lampica, pa onda opet na pumpu.

Turbo Benzina

pre 3 godine

U mojoj Giulietti čim skala padne na pola, a u ekstremnim i retkim situacijama na oko trećine rezervoara (20 litara) smatra se da je rezervoar potpuno prazan i sledeća stanica je pumpa bez odlaganja, odnosno točenje benzina do vrha.

Straight Outta München

pre 3 godine

Intersantna stvar koji vucem iz Srbije kada nisam skoro nikada sipao pun rezervoar. Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.

Mladen

pre 3 godine

Meni auto na plin pređe 100km po skali i 200km na 'rezervi'. Imam BRC, skala ispala iz kalibracije.
Sa pretpostavljenom potršnjom od 10l/100km, uvek sipam posle 300 pređenik km i bude između 24-27l. Boca 35l.

Igor Gavran

pre 3 godine

Izbegavam da vozim sa 100% punim rezervoarom. Prvo, auto je tezi za 20-30 ili cak 50 kg, odnosno 2-3%, pa samim tim mora vise i da trosi. To se lako izvodi iz drugog Njutnovog zakona kretanja. Na 100.000km razlika bude oko 500 eur. Drugo, da ne cuje zlo, pun rezervoar je velika opasnost u slucaju nezgode. Moj auto trosi oko 5l na 100km i na rezervi mogu pola drzave da prodjem. Za put uvek sipam puta dva. U Republici Srpskoj napunim do cepa.

Alex

pre 3 godine

Kada dođje do 1/4 ponovo napunim. Ne znam da li lampica i radi, nikad se nije upalila. Potpuno je finansijski svejedno kada i koliko punim, volim da ne razmišljam da čim upalim auto tražim pumpu.

Straight Outta München

pre 3 godine

Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...
(Oliver, 20. jun 2020 18:46

Druze, ja pored privatnog imam i sluzbeni auto koji koristim za put od kuce do posla. Dakle za 30-35 evra ja mogu da predjem preko 600km. Racunica je jasna, mesecno ako ne idem do Srbije, sipam uglavnom 2 puta. Ovde nije dogadjaj odlazak na pumpu, uglavnom u Minhenu svi svracaju na pumpu da kupe kafu. Ostavi se te price da neko ko vozi auto od 30 hiljada evra sipa za 10 e gorivo. To mogu da ti poveruju samo ljudi koji nisu krocili u Nemacku. Urbana legenda da neko ko ne zaradjuje dobro vozi auto od 30 hiljada. A sipanje goriva za 60e ili za 30e ne pravi nikakvu razliku, veruj mi. Zbog toga sigurno neko nije seljak ili sta vec. Glavni problem je sto ljudi u Srbiji gledaju na nas koji smo uspeli u inostranstvu sa nekim prezirom. Ako kupis dobar i novviji auto, kaze se da je to na kredit. Ako dodjes u starom, kaze se “vidi ga, nema leba da jede tamo”. Sustina je ta da cu ja da nastavim da sipam u Bmw x5 2017 35l, a ti u daciju logana za hiljadarku. Zbog toga sam ja seljak, a ti si gospodin. Nema veze sto radim kao inzenjer u Minhenu i govorim perfektno nemacki i engleski. Ja sam seljak jer sipam gorivo za 35e :)

Pegone

pre 3 godine

@Ova legenda sa talogom na dnu rezervoara će živeti koliko i motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Juho, 19. jun 2020 16:19)

Znam da su IX 35 i Kia Sportage iz 2014-2015 imali problema sa prljavim dizelom i da su se gasili u toku voznje.
Btw sipam uvek pun rezervoar ali izbegavajte da ide skroz do vrha benzin moze da unisti izolaciju oko zatvaraca.
Sa novim autom biljezim svaki pun i kilometrazu na spritmonitoru da vidim srednju potrosjnu.

Oliver

pre 3 godine

@ jaretina na minimalcu,
Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...

g. Ralf iz Luksemburga

pre 3 godine

(Straight Outta München, 20. jun 2020 20:21)

Pogodio te komentar vidim. Itekako ima balkanaca i turaka koji se precene pa kupuju iznad svojih mogucnisti i onda zakidaju posle na svemu. Ima i onih koji rentiraju skupe automobile bez oznaka rent a car firmi kad dolaze u Srbiju da se pokazuju. Bolje da se ne javljas, jer ovakvim komentarima ce ljudi pomisliti da si jedan od ovih zeljnih da se pokazu da su neko i nesto.

Chiko

pre 3 godine

Jedino znam da kad god punim u Makedoniji, bio dizel ili benzin, motor štuca. Nedavno mi se desilo da iz nekih spleta okolnosti ostanem na lampici, inače čim dodje do četvrtine punim do vrha. U ovim uslovima sam putovao do posla kolima da bih izbegao gradski prevoz. Uveče krenem da napunim, sve pumpe u okruženju zatvorene i krenem na autoput kad i tamo zatvoreno skretanje ka jednoj pumpi, pocinje pljusak ne vide se trake od vode, šleperi djuskaju levo-desno, promasim izlaz zbog jednog od njih, već drugi put signal opominje da je gorivo pri kraju. GPS i tražiš bilo koju pumpu u okruženju. Stižem na pumpu, samo sto sam krenuo da punim dim na sve strane, beo dim, ne vidim ništa. U sekundi shvatim da je lik pored upalio staru 507-cu, kasljuci gledam okolo, svi u panici dok ovaj nije otisao. Punim do vrha, 54l a kapacitet 56. Naravoučenije, puni čim možeš ali ne bilo gde ni bilo po kojoj ceni

Straight Outta München

pre 3 godine

(g. Ralf iz Luksemburga, 21. jun 2020 01:42

Druze ja samo prepoznam one koji nisu u zivotu presli granicu, a ostavljaju kometare kako nasi ljudi sipaju za 10e gorivo u automobile od 30 hiljada evra. Kao ovaj Oliver. Radim kao inzenjer i imam uvid u to kako se ponasaju radnici sa Balkana. Niko od njih ne vozi auto od 30 hiljada. Cak sam siguran da ne voze od 20. Jednostavno ko zivi i radi u Nemackoj zna da je to tako. Ko ne zivi pise kao Oliver nebuloze. Dakle ja koji radim sa stotinama nasih ljudi ne znam za takav slucaj, dok on redovno srece nase ljude na pumpama koji voze auto od 40 hiljada i sipaju za 10e. Ti sam proceni ko govori istinu.

analiticar amater

pre 3 godine

@AkrononiM
Dekarbonizacija jenbacanje para.
Zdrava logika kaze da to sto oni tvrde ne moze biti istina.
Cak i da jeste, dali zelis da sva ta garez prodje kroz turbinu i katalizator?

Probaj da sipas preminum gorivo, moze da utice da se manje naslaga talozi.

Mila

pre 3 godine

Jednom sam sipala 37,5 l u rezervoar od 35 l. Nisam htela da sipam u Madjarskoj, a ni na prvoj pumpi u RS, vec na sledecoj, da skupim bodove! Valjda sam do nje stigla na isparenjima.

BOSS

pre 3 godine

Po ovim komentarima najbolja je opcija uvjek imat minimum 10 litara goriva a kad vam dolazi servis,za promjenu filtera pustit da padne 2-3 litre da pokupi sve sto ima jer ga i tako mijenjas svakako.
P.S.I nema bojeg filtera od poluprljavog :))))

Alex

pre 3 godine

Još nešto - pritisak u napajanju gorivom kod novijih benzinaca je 3-4 bara, pumpa se greje prilikom stvaranja ovog pritiska. Kod dizela je ovaj pritisak daleko veći. Ako bes ne volite svoju pumpu onda je uvek držite rezervoar uvek skoro prazan. Pumpa se inače hladi gorivo (sto je veća kolicima goriva u rezervoaru, pumpa dobija bolje hladjenje).

Slajmara

pre 3 godine

gorivo naspem za 3-4000 dinara a posto vozim na plin njega uvek sipam pun rezervoar, gorivo mi traje po 3 meseca, a koliko sam cuo grande punto na metan fabricki, on se odma pali na metan i vozi se na metan tako da gorivo dodje samo kao rezerva ako nestane metana tako da 2-3000 dinara traje i po godinu dana

Bruder

pre 3 godine

svakih 100 km ,sipam do cepa ,i ne razmisljam ,inace rezervoar je 19 lit. Nisam nikada dosao do rezerve ,jer nema smisla da idem do rezerve . I trosi 6-7 lit gradske voznje
Smart

Igor Gavran

pre 3 godine

@"Fan a ne fen": Pun rezervoar goriva je manje opasan od polu praznog ili praznog iz razloga što se u većini slučajeva pale gasovi a ne tečnost.

Svasta. Netaknut rezervoar se nikad nece zapaliti sam od sebe, koliko god da je vazduha u njemu. Pola drzave vozi sa polupraznim rezervoarom i na rezervi i koliko si eksplozija video? Kod udesa, kad se rezervoar probusi gorivo iscuri i dodje u kontakt sa kiseonikom, e tad vec nije svejedno koliko je goriva u njemu. Ako je pola litra bice vatrica, ako je 60 litara to je vec bure benzina i opasnost od ozbiljne eksplozije.

Mickey

pre 3 godine

nema taloga niti prljavstine ako se auto vozi cep-cep. samo auti koji se stalno voze sa punjenjen za 1000din imaju taj problem.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 19. jun 2020 14:56)
Potpuno netacno, tj. sasvim suprotno tome.
Ako sipas 50l goriva i dopinjavas do cepa kada padne na pola, onda se pumpa ne spusta do kraja i nikada ne skuplja talog sa dna.
Kada se sipaju male kolicine, ili se rezervoar ponekad prazni do rezerve, pumpa pokupi malo sitnog taloga, koji bude bezopasan po dizne, jer sitan i moze da prodje.
Kada ti se skupi 1cm taloga i pumpa to povuce, zbogom dizne.
E sad, jedino ako tvrdis da u sipanju za 1000 din ima taloga a u sipanju za 7000 din nema taloga, i tu moram da te razocaram. Nisi u pravu :)

Ja vozim pola rezervoara-cep, ali jednom u 5-10000 km namerno pustim u rezervu i da mi bord kompjuter pokaze 0km. Tada mogu da predjem minimum jos 50km na otvorenom a u gradu mogu do prve pumpe sigurno.

davor

pre 3 godine

Takvo merenje nije pokazatelj kolicine goriva koja ostaje u rezervoaru. Ako je po fabrickim merenjima 55L rezervoar, a Vi ste usuli do prvog klika 49L ne mora znaciti da ste imali u rezervoaru 6L jer pri sipanju te kolicine goriva stvorice se pena koja moze da zameni i par litara.

AkrononiM

pre 3 godine

Znam da nije tema bas na ovu temu ali na neki indirektan nacin mi je nekako povezano. Naime, zelim da uradim dekarbonizaciju na kolima sa 100k predjenih km. Jer rezerva goriva, talog me je asociralo na to. Da li neko ima iskustva sa tim procesom ciscenja? Hvala.

Alex

pre 3 godine

Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...
(Oliver, 20. jun 2020 18:46)

Zivim nekoliko godina na Zapadu ali nisam video da nasi ili bilo ko sipa u skupa auta gorivo za 10 evra.Tacno da se mnogi koji nemaju dovoljna primanja uvaljuju u kredite, to stoji ali svi imaju bar za pola rezervoara. Pojedinacni slucajevi ipak nisu pravilo.

Oliver

pre 3 godine

@ pravo iz Minhena,
Ono sto sam napisao, video sam svojim ocima. Lepo pise, sipali pored mene. Inace, ne zivim u Srbiji, ne vozim Logana ( a ne smatram ni da je sramota voziti Logana, voze ga i svabe. Cak sam jednom video Sandero sa svajcarskim tablicama na auto putu.), a za hiljadarku nisam sipao ni dok sam ziveo u Srbiji. Punio sam rezervoar od Samare, dok je lokalni mangup sipao za 500 din ( tada oko 7-8l benzina ako se dobro secam) u A4, 2.8 V6 quatro. Samara je bila uvek fahrbereit, prelazio sam i preko 900km za 2 noci skitnje.
Mfg.

Oliver

pre 3 godine

@ Alex,
Prijatelju, ja i nisam rekao da je pravilo ili da redovno vidjam kao sto napisa onaj iz Minhena. Pise lepo povremeno vidjam.
Inace, zivim vec 13 godina preko, i svasta sam video i cuo za to vreme. Ovde je bio govor o tankanju, pa sam o tome i pisao. Ako zelis jos par ekstremnih primera... Sestric od kolege kupio e klasu, kabrio ili kupe, nisam siguran, za 50000e. Nije nov, junge sterne. Zimus ga nije vozio, nije imao za zimske gume. Od bivse koleginice rodjak, kupio A8 za 10000e. Krene za Srbiju i ispadne mu far usput. Ocigledno neki lupan i sklepan primerak. Tako je kad covek hoce mocan auto za malo para. Turcin ulazi u radnju posle mene, vozi A6, na pitanje prodavca koje letnje gume zeli, kaze najjeftinije. Ajd ne mora premijum, ali makar srednju klasu. Posle ginu Turci po putevima. Naravno kad vozi 200 sa jeftinim gumama.
PS, ako si cuo za " Fantasticnu cetvorku", znaces sta je Mfg, a to sam i onom iz Minhena napisao ;).

Igor Gavran

pre 3 godine

Izbegavam da vozim sa 100% punim rezervoarom. Prvo, auto je tezi za 20-30 ili cak 50 kg, odnosno 2-3%, pa samim tim mora vise i da trosi. To se lako izvodi iz drugog Njutnovog zakona kretanja. Na 100.000km razlika bude oko 500 eur. Drugo, da ne cuje zlo, pun rezervoar je velika opasnost u slucaju nezgode. Moj auto trosi oko 5l na 100km i na rezervi mogu pola drzave da prodjem. Za put uvek sipam puta dva. U Republici Srpskoj napunim do cepa.

Mickey

pre 3 godine

nema taloga niti prljavstine ako se auto vozi cep-cep. samo auti koji se stalno voze sa punjenjen za 1000din imaju taj problem.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (strucnost ispred politike, 19. jun 2020 14:56)
Potpuno netacno, tj. sasvim suprotno tome.
Ako sipas 50l goriva i dopinjavas do cepa kada padne na pola, onda se pumpa ne spusta do kraja i nikada ne skuplja talog sa dna.
Kada se sipaju male kolicine, ili se rezervoar ponekad prazni do rezerve, pumpa pokupi malo sitnog taloga, koji bude bezopasan po dizne, jer sitan i moze da prodje.
Kada ti se skupi 1cm taloga i pumpa to povuce, zbogom dizne.
E sad, jedino ako tvrdis da u sipanju za 1000 din ima taloga a u sipanju za 7000 din nema taloga, i tu moram da te razocaram. Nisi u pravu :)

Ja vozim pola rezervoara-cep, ali jednom u 5-10000 km namerno pustim u rezervu i da mi bord kompjuter pokaze 0km. Tada mogu da predjem minimum jos 50km na otvorenom a u gradu mogu do prve pumpe sigurno.

strucnost ispred politike

pre 3 godine

nema taloga niti prljavstine ako se auto vozi cep-cep. samo auti koji se stalno voze sa punjenjen za 1000din imaju taj problem.

Jelena

pre 3 godine

Cuj da li znam? Znam...skoro jos dodatnih 100 km. Mozda ne znam koliko migu da predjem sa punim, ali koliko sa upaljenom rezervom...pa naravno. Samo tako sam i vozila. Sipam 5 litara, cekam da se upali lampica, pa onda opet na pumpu.

Straight Outta München

pre 3 godine

Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...
(Oliver, 20. jun 2020 18:46

Druze, ja pored privatnog imam i sluzbeni auto koji koristim za put od kuce do posla. Dakle za 30-35 evra ja mogu da predjem preko 600km. Racunica je jasna, mesecno ako ne idem do Srbije, sipam uglavnom 2 puta. Ovde nije dogadjaj odlazak na pumpu, uglavnom u Minhenu svi svracaju na pumpu da kupe kafu. Ostavi se te price da neko ko vozi auto od 30 hiljada evra sipa za 10 e gorivo. To mogu da ti poveruju samo ljudi koji nisu krocili u Nemacku. Urbana legenda da neko ko ne zaradjuje dobro vozi auto od 30 hiljada. A sipanje goriva za 60e ili za 30e ne pravi nikakvu razliku, veruj mi. Zbog toga sigurno neko nije seljak ili sta vec. Glavni problem je sto ljudi u Srbiji gledaju na nas koji smo uspeli u inostranstvu sa nekim prezirom. Ako kupis dobar i novviji auto, kaze se da je to na kredit. Ako dodjes u starom, kaze se “vidi ga, nema leba da jede tamo”. Sustina je ta da cu ja da nastavim da sipam u Bmw x5 2017 35l, a ti u daciju logana za hiljadarku. Zbog toga sam ja seljak, a ti si gospodin. Nema veze sto radim kao inzenjer u Minhenu i govorim perfektno nemacki i engleski. Ja sam seljak jer sipam gorivo za 35e :)

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.
(Straight Outta München, 19. jun 2020 21:31)

iz sela se može pobeći, ali selo iz tebe nikada.

Straight Outta München

pre 3 godine

Intersantna stvar koji vucem iz Srbije kada nisam skoro nikada sipao pun rezervoar. Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Posle koliko se preporučuje ispiranje rezervoara?
(Džej, 19. jun 2020 17:42)

Posle 4 puna do čepa.
što znači da je 95% srba sigurno.

davor

pre 3 godine

Takvo merenje nije pokazatelj kolicine goriva koja ostaje u rezervoaru. Ako je po fabrickim merenjima 55L rezervoar, a Vi ste usuli do prvog klika 49L ne mora znaciti da ste imali u rezervoaru 6L jer pri sipanju te kolicine goriva stvorice se pena koja moze da zameni i par litara.

Ajme

pre 3 godine

Gorivo nije blato razmuceno u vodi pa da se talozi posle nekog vremena. Da li je iko od vas vozio flasu vode na podu automobila u horizontalnom polozaju? Da li ste obratili paznju na mehaniku fluida u flasi? To bre samo leti po zidovima flase. Isto tako se desava u rezervoaru. Odavno su ljudi u Srbiji izgubili mogucnost didaktickog razmisljanja i uzimaju stvari za gotovo tipa rekla kazala.
Jel postoji filter za gorivo da spreci sve necistoce da udju u motor? O cemo pricamo?
Da postoji verovatnoca da se problem sa talogom desi, inzenjeri koji proizvode SUS automobile bi za 150 godina napravili ogranicenje da u rezervoaru uvek mora ostati deo goriva koji bi se na nekim redovnim servisima istakao.

AkrononiM

pre 3 godine

Znam da nije tema bas na ovu temu ali na neki indirektan nacin mi je nekako povezano. Naime, zelim da uradim dekarbonizaciju na kolima sa 100k predjenih km. Jer rezerva goriva, talog me je asociralo na to. Da li neko ima iskustva sa tim procesom ciscenja? Hvala.

Straight Outta München

pre 3 godine

Evo ni sad u Nemackoj ne sipaM nikada pun. Uvek za 30e... To je oko 30 litara . Protiv uroka.
(Straight Outta München, 19. jun 2020 21:31)

iz sela se može pobeći, ali selo iz tebe nikada.
(jaretina na minimalcu, 20. jun 2020 00:19

Al si mi rekao....Svak cast :) Moje selo je Srpska Atina.

BOSS

pre 3 godine

Po ovim komentarima najbolja je opcija uvjek imat minimum 10 litara goriva a kad vam dolazi servis,za promjenu filtera pustit da padne 2-3 litre da pokupi sve sto ima jer ga i tako mijenjas svakako.
P.S.I nema bojeg filtera od poluprljavog :))))

Eugen

pre 3 godine

"Sa druge strane, treba biti iskren i reći da ne živimo u ekonomskom blagostanju pa mnogi od nas već godinama nisu napunili rezervoar do vrha. Zato je važno znati koliko automobil može da pređe na rezervi."

Kako bre? Svaki dan slusam kako Srbi ne zive u blagostanju, nemaju za 'leba, a kamoli da napune rezervoar sa gorivom kad ono, onomad, zakrcili Srbi bugarsko-grcku granici kao da sutra ne postoji. Nema se za 'leba i gorivo, al' za more "mora" da se ima.

Straight Outta München

pre 3 godine

(g. Ralf iz Luksemburga, 21. jun 2020 01:42

Druze ja samo prepoznam one koji nisu u zivotu presli granicu, a ostavljaju kometare kako nasi ljudi sipaju za 10e gorivo u automobile od 30 hiljada evra. Kao ovaj Oliver. Radim kao inzenjer i imam uvid u to kako se ponasaju radnici sa Balkana. Niko od njih ne vozi auto od 30 hiljada. Cak sam siguran da ne voze od 20. Jednostavno ko zivi i radi u Nemackoj zna da je to tako. Ko ne zivi pise kao Oliver nebuloze. Dakle ja koji radim sa stotinama nasih ljudi ne znam za takav slucaj, dok on redovno srece nase ljude na pumpama koji voze auto od 40 hiljada i sipaju za 10e. Ti sam proceni ko govori istinu.

Kladovo

pre 3 godine

Šta lupetate!
Kolika god da je cena goriva kroz Beograd se mili.
Redovi u policiji da se registruje NOV auto.
Zašto lažete?
Nema se para za pun rezervoar?!
Ma nije valjda!

jaretina na minimalcu

pre 3 godine

Ova legenda sa talogom na dnu rezervoara će živeti koliko i motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
(Juho, 19. jun 2020 16:19)

čak će se i posle pričati kako je mulj i šljunak bio u rezervoaru.

Alamunja

pre 3 godine

Vecini automobila je rezerva za oko 100km. Od 2000 godine nepostoje vozila koja na rezervi prelaze samo 40 ili 50km.
Gorivo u rezervoaru ujedno hladi potapajucu pumpu. Preporuka vozacima je da kada se upali lampica odmah sipaju gorivo, onoliko koliko mogu, pa makar to cinili i svakog dana, i nece imati nikakvih posledica.
Sto se tice taloga u rezervoaru, to se odnosi na vozila iz 90' ih, jer se tada korivo supalo na ulici, dok je na pumpama bio los kvalitet.
Danas su price o losem kvalitetu gowiva glupost. To kao zipo je u Madjarskoj i auto leti, ili u Hrvatskoj su smesne
Probaj te g drive gorivo i uverite se sami.

Kimi

pre 3 godine

Kad sam kao klinac vozio Yuga redovno sam sipao za 300din :) jer sam vozio po lokalu uglavnom. Barem 5 puta ostajao sam bez goriva. Jednom sam u kafani upoznao neke devojke koje sam trebao da razvezem kućama. Znao sam da ću ostati bez čorbe (a keš potrošen u kafani) pa sam samo molio boga da imam dovoljno njih da razvezem i da se ne izblamiram. I razvezem ih i posle par min na par km od kuće samo trok trok...i stade! Hehe uvek se smejem kad se setim tih vremena

Radijator

pre 3 godine

Bas me briga...vozim na plin, kad pocne da blinka poslednja tacka...moze jos oko 40km, a benzina uvek imam za jos toliko...tako da ne razmisljam...ako sam u zurbi samo prebacim na benzin i zavrsim sta imam pa posle odem na pumpu.

Mladen

pre 3 godine

Meni auto na plin pređe 100km po skali i 200km na 'rezervi'. Imam BRC, skala ispala iz kalibracije.
Sa pretpostavljenom potršnjom od 10l/100km, uvek sipam posle 300 pređenik km i bude između 24-27l. Boca 35l.

Bruder

pre 3 godine

svakih 100 km ,sipam do cepa ,i ne razmisljam ,inace rezervoar je 19 lit. Nisam nikada dosao do rezerve ,jer nema smisla da idem do rezerve . I trosi 6-7 lit gradske voznje
Smart

Turbo Benzina

pre 3 godine

U mojoj Giulietti čim skala padne na pola, a u ekstremnim i retkim situacijama na oko trećine rezervoara (20 litara) smatra se da je rezervoar potpuno prazan i sledeća stanica je pumpa bez odlaganja, odnosno točenje benzina do vrha.

Oliver

pre 3 godine

@ pravo iz Minhena,
Ono sto sam napisao, video sam svojim ocima. Lepo pise, sipali pored mene. Inace, ne zivim u Srbiji, ne vozim Logana ( a ne smatram ni da je sramota voziti Logana, voze ga i svabe. Cak sam jednom video Sandero sa svajcarskim tablicama na auto putu.), a za hiljadarku nisam sipao ni dok sam ziveo u Srbiji. Punio sam rezervoar od Samare, dok je lokalni mangup sipao za 500 din ( tada oko 7-8l benzina ako se dobro secam) u A4, 2.8 V6 quatro. Samara je bila uvek fahrbereit, prelazio sam i preko 900km za 2 noci skitnje.
Mfg.

A.P.

pre 3 godine

Moram da pohvalim redakciju ,,Automobili".
Milina je citati vase tekstove bez obzira sto bi vecina vozaca trebalo to vec da zna. Ali kako svakoga dana imamo nove vozace na putevima, nije na odmet.
Priznajem da i ja sa vec 30 godina vozackog staza ponekad saznam nesto novo.
Hvala vam i samo napred.

Vojvoda Vojin

pre 3 godine

Meni je rezerva na polovini, ka stigne do pola sipam za 3000 din i uvek sam miran. Isto mi se hvata samo je bolje za auto da ima goriva u rezervoaru..

kolee

pre 3 godine

@ajme jesi li nekad pogledao kako izgleda rezervoar al unutra? Covjece pumma za gorivo se nalazi na najnizpj tacki, uglavnom na sredini rezervoara, po tebi sve iapod polovine rezervoara ne bi ni moglo da se vozi.

Fan a ne fen

pre 3 godine

Izbegavam da vozim sa 100% punim rezervoarom. Prvo, auto je tezi za 20-30 ili cak 50 kg, odnosno 2-3%, pa samim tim mora vise i da trosi. To se lako izvodi iz drugog Njutnovog zakona kretanja. Na 100.000km razlika bude oko 500 eur. Drugo, da ne cuje zlo, pun rezervoar je velika opasnost u slucaju nezgode. Moj auto trosi oko 5l na 100km i na rezervi mogu pola drzave da prodjem. Za put uvek sipam puta dva. U Republici Srpskoj napunim do cepa.
(Igor Gavran, 19. jun 2020 21:29)

Pun rezervoar goriva je manje opasan od polu praznog ili praznog iz razloga što se u većini slučajeva pale gasovi a ne tečnost.

Pegone

pre 3 godine

@Ova legenda sa talogom na dnu rezervoara će živeti koliko i motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Juho, 19. jun 2020 16:19)

Znam da su IX 35 i Kia Sportage iz 2014-2015 imali problema sa prljavim dizelom i da su se gasili u toku voznje.
Btw sipam uvek pun rezervoar ali izbegavajte da ide skroz do vrha benzin moze da unisti izolaciju oko zatvaraca.
Sa novim autom biljezim svaki pun i kilometrazu na spritmonitoru da vidim srednju potrosjnu.

ja

pre 3 godine

Mogu da pređem još stotinak kilometara, ali to ne praktikujem. Ne ulazim u to zašto nije dobro da se vozi "na rezervi", jer se ne razumem puno u automobile, ali sam to čuo od više ljudi koji se u iste zaista razumeju i meni je to dovoljno...

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Mogu da pređem još stotinak kilometara, ali to ne praktikujem. Ne ulazim u to zašto nije dobro da se vozi "na rezervi", jer se ne razumem puno u automobile, ali sam to čuo od više ljudi koji se u iste zaista razumeju i meni je to dovoljno...
(ja, 19. jun 2020 14:48)

Bravo, mogu iz iskustva da potvrdim. Na rezervi predjes "hladno" 100 km ako pravovremeno saltas da obrtaji motora ne predju 2000 r/min. Ipak, ne preporucujem da to svako proba, jer nije to za svakoga.

Multi

pre 3 godine

Zlatno je pravilo da se rezeroar puni kad je na pola. Razlog je taj sto nikada ne znas kad ce proraditi obliznji vulkan da moras da se evakuises.

laborant

pre 3 godine

Koliko litara je ostalo u rezervoaru kada se upali lampica - podatak koji zdravorazumski treba da piše u tehničkim podacima i niko ga ne upisuje. Pitao prodavce i servisere za svaki novi auto (Mazda, Hyundai, Toyota, Nissan) i niko od njih nije znao da mi odgovori. Što bi se cimao da trčim do pumpe i sam računam kada je to svakako isprogramirano. Samo treba da upišu u knjigu...

Brada

pre 3 godine

Sipam uvek za 2 crvene, vozim dok ne vidim da ce da zapisti, nekad sipam i pre ako je u blizini pumpa. Uglavnom cim zapisti gledam da natocim gorivo. Svaki servis menjam i filter goriva koji je 12e presao 7000km ili 10 000km, sve menjam i nemam problema iako se cesto pali lampica za gorivo.

Aca

pre 3 godine

Najveca zabluda je da ce auto povuci talog sa dna ukoliko se vozi na rezervi. Ovo su klasicne majstorske price. Pupmpa za gorivo nalazi se u svome kucistu i koliko god da vam je pun rezervoar ona povlaci sa dna gorivo. Ujedno ona je uvek potopljena gorivom pa je potpuno isto vozili na rezervi ili bio pun do vrha. Ono sto vam majstori ne govore je da pumpa goriva ima svoj vek trajanja. Neke traju manje neke vise, ali neki prosecan vek benzinske pumpe je izmedju 150-200k km, a preciznije bi se moglo reci prema broju radnih sati nego prema kilometrazi. Pumpa goriva kada otkaze to nije zbog loseg goriva ili kako majstori kazu i voznje na rezervi, nego sto je dobila luft u biksnama pa zaglavila od nekoliko hiljada radnih sati.

miki

pre 3 godine

Kada dodje blizu rezerve, sipam za 2-3 hiljade i napuni se 3/4 rezervoara. punim do vrha samo kada idem na put. Razlog sto ne punim do cepa je sto moj auto cesto voze i drugi clanovi porodice, koji ako vide da ima puno goriva zaborave da sami dospu ono sto su potrosili, a ja ne bih da sipam za sve njih.

Oliver

pre 3 godine

@ jaretina na minimalcu,
Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...

g. Ralf iz Luksemburga

pre 3 godine

(Straight Outta München, 20. jun 2020 20:21)

Pogodio te komentar vidim. Itekako ima balkanaca i turaka koji se precene pa kupuju iznad svojih mogucnisti i onda zakidaju posle na svemu. Ima i onih koji rentiraju skupe automobile bez oznaka rent a car firmi kad dolaze u Srbiju da se pokazuju. Bolje da se ne javljas, jer ovakvim komentarima ce ljudi pomisliti da si jedan od ovih zeljnih da se pokazu da su neko i nesto.

Igor Gavran

pre 3 godine

@"Fan a ne fen": Pun rezervoar goriva je manje opasan od polu praznog ili praznog iz razloga što se u većini slučajeva pale gasovi a ne tečnost.

Svasta. Netaknut rezervoar se nikad nece zapaliti sam od sebe, koliko god da je vazduha u njemu. Pola drzave vozi sa polupraznim rezervoarom i na rezervi i koliko si eksplozija video? Kod udesa, kad se rezervoar probusi gorivo iscuri i dodje u kontakt sa kiseonikom, e tad vec nije svejedno koliko je goriva u njemu. Ako je pola litra bice vatrica, ako je 60 litara to je vec bure benzina i opasnost od ozbiljne eksplozije.

Rani

pre 3 godine

E, kada bi ste o deci i porodici brinuli, kao sto brinete o pumpi u rezervoaru, pa mi ne bi imali narkomane, narko dilere, kriminalce itd!

Alex

pre 3 godine

Nije on jedini sto doliva po malo. Ulete ljudi u kredit ili lizing, pa im posle mnogo da daju 100e da napune rezervoar. Uglavnom nasi i Turci na zapadu. Vidim povremeno kad neko sipa pored mene. Neki od ekstremnih primera... BMW X6 M50d, tada najjeftiniji u oglasima 20000e,sipa dizel za 10e. Jos bolji, BMW 640d, x drive Grand Coupe, najjeftiniji u oglasima 35000e, isto za 10e. Obojica nasi ljudi. A pitanje svih pitanja je kako li ti ljudi tek odrzavaju kola kad sipaju za 10e? Gume kineske, uglavnom. Ulje i filteri, ne smem da zamislim. Ali ko to vidi kad se okaci slika na fb...
(Oliver, 20. jun 2020 18:46)

Zivim nekoliko godina na Zapadu ali nisam video da nasi ili bilo ko sipa u skupa auta gorivo za 10 evra.Tacno da se mnogi koji nemaju dovoljna primanja uvaljuju u kredite, to stoji ali svi imaju bar za pola rezervoara. Pojedinacni slucajevi ipak nisu pravilo.

T

pre 3 godine

"Biard computer računa sve"

Meni na oba automobila koje sam posedovao a da su imala board computer, kada udjem u rezervu vrlo brzo prestane da se prikazuje preostala kilometraza. Ili je to mozda neka specificna Renoova fora.

koma

pre 3 godine

@ laborant,
svrha odlaska u dilerstvo je da se kupi vozilo (prevozno sredstvo) ako se ima za kupiti novo vozilo ( prevozno sredstvo) a nema za gorivo da bi kupljeno imalo svrhu, onda nesto nije u redu. informacija o rezervi se ni u jednom uputstvu za upotrebu ne navodi niti se kao kategorija posebno tretira jer zdravorazumski je apsurdno dovesti sebe u situaciju da se ostane bez goriva ( gubljenje vremena i novca). ta lampa je samo podsetnik da se to nije trebalo dogoditi.

Dr.Bre

pre 3 godine

Jednom sam sa Zastavom 10 krenuo na put u Nemačku i u vožnji slikao instrument tablu. Posle sam kolegi pokazao sliku i on kaže: Ih, vozio si 120 km/h. Ja mu kažem da sam slikao da se vidi da mi je pun rezervoar.

Harry

pre 3 godine

Fiesta na rezervi ima preko 10 l. U to sam se uverio kad sam menjao pumpu. A od taloga nema ni t.Dzaba sam prao rezervoar.
(ucha, 20. jun 2020 09:07)

Rezervoare peru samo u Srbiji.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Aman ljudi već pet mojih poslednjih auta je imalo informaciju još koliko km do kraja. Biard computer računa sve.
(Sendvicar, 19. jun 2020 16:14)

Kad se kod moje Mazde 6 (Dizel) upali lampica za rezervu bord kompjuter mi pokaze da imam goriva jos za 76 km. Jedanput sam vozio do nule na bord kompjuteru, a do pumpe sam imao jos ca. 2-3 kilometara. Stigao sam srecno i kad sam napunio rezervoar zapremine od 65 l (cekajuci da se pena sleze) stalo je unutra 63 l. Tad sam dobro prosao i nikad vise nesto slicno nisam uradio. Sada idem odmah na pumpu cim se lampica upali. Mazda upozorava izricito da se informacija sa bord kompjutera o preostalom gorivu i distanci koja sa njim moze da se preveze ne uzima zdravo za gotovo jer nije pouzdana i zavisi od mnogo faktora tipa nacina voznje, puta, pritiska u gumama, pravovremenom saltanju u visu brzinu, konstantnog drzanja broja obrtaja motora izmedju 1500-2000 k/min...

Chiko

pre 3 godine

Jedino znam da kad god punim u Makedoniji, bio dizel ili benzin, motor štuca. Nedavno mi se desilo da iz nekih spleta okolnosti ostanem na lampici, inače čim dodje do četvrtine punim do vrha. U ovim uslovima sam putovao do posla kolima da bih izbegao gradski prevoz. Uveče krenem da napunim, sve pumpe u okruženju zatvorene i krenem na autoput kad i tamo zatvoreno skretanje ka jednoj pumpi, pocinje pljusak ne vide se trake od vode, šleperi djuskaju levo-desno, promasim izlaz zbog jednog od njih, već drugi put signal opominje da je gorivo pri kraju. GPS i tražiš bilo koju pumpu u okruženju. Stižem na pumpu, samo sto sam krenuo da punim dim na sve strane, beo dim, ne vidim ništa. U sekundi shvatim da je lik pored upalio staru 507-cu, kasljuci gledam okolo, svi u panici dok ovaj nije otisao. Punim do vrha, 54l a kapacitet 56. Naravoučenije, puni čim možeš ali ne bilo gde ni bilo po kojoj ceni

gojko 12

pre 3 godine

Kada ti se skupi 1cm taloga i pumpa to povuce, zbogom dizne.
E sad, jedino ako tvrdis da u sipanju za 1000 din ima taloga a u sipanju za 7000 din nema taloga, i tu moram da te razocaram. Nisi u pravu :)

Ja vozim pola rezervoara-cep, ali jednom u 5-10000 km namerno pustim u rezervu i da mi bord kompjuter pokaze 0km. Tada mogu da predjem minimum jos 50km na otvorenom a u gradu mogu do prve pumpe sigurno.
(Mickey, 19. jun 2020 17:13)

Kakav crni talog pa zamisli 30 litara goriva u rezervoaru u vožnji pa to leti i mućka se non stop.

To ljudina ostala paranoja od pre 30 u više godina kad su rezervoari bili limeni pa rđali i ljuštili se.

комша

pre 3 godine

Увек кад дођем до 15 литара идем да сипам. То ми је увек неки минимум испод којег ретко кад идем.

Alex

pre 3 godine

Kada dođje do 1/4 ponovo napunim. Ne znam da li lampica i radi, nikad se nije upalila. Potpuno je finansijski svejedno kada i koliko punim, volim da ne razmišljam da čim upalim auto tražim pumpu.

Alex

pre 3 godine

Još nešto - pritisak u napajanju gorivom kod novijih benzinaca je 3-4 bara, pumpa se greje prilikom stvaranja ovog pritiska. Kod dizela je ovaj pritisak daleko veći. Ako bes ne volite svoju pumpu onda je uvek držite rezervoar uvek skoro prazan. Pumpa se inače hladi gorivo (sto je veća kolicima goriva u rezervoaru, pumpa dobija bolje hladjenje).

analiticar amater

pre 3 godine

@AkrononiM
Dekarbonizacija jenbacanje para.
Zdrava logika kaze da to sto oni tvrde ne moze biti istina.
Cak i da jeste, dali zelis da sva ta garez prodje kroz turbinu i katalizator?

Probaj da sipas preminum gorivo, moze da utice da se manje naslaga talozi.

Mila

pre 3 godine

Jednom sam sipala 37,5 l u rezervoar od 35 l. Nisam htela da sipam u Madjarskoj, a ni na prvoj pumpi u RS, vec na sledecoj, da skupim bodove! Valjda sam do nje stigla na isparenjima.

kole

pre 3 godine

Pumpe za gorivo se nalaze na dnu rezervoara i dosta se greju dok elektro motor radi. Jedino sto hladi pumpu je gorivo u koje je kuciste pumpe potopljeno. Ako je rezervoar cesto na rezervi pumpa ostaje vecim delom na suvom pa se pregreje, a posto je od plastike cesto se desava da se ta plastika deformise, pa pumpa prestaje da radi. Zamena pumpe nije jednostavan zahvat, a i same pumpe su dosta skupe. Ne mora da se puni do vrha, ali pola rezervoara je sasvim dovoljno. Kad se kazaljka priblizi rezervi, sipa se opet do pola i mirni ste. Cicijasluk se nekad nije isplatio i uvek je zasluzeno znao da kazni skrtice.

Slajmara

pre 3 godine

gorivo naspem za 3-4000 dinara a posto vozim na plin njega uvek sipam pun rezervoar, gorivo mi traje po 3 meseca, a koliko sam cuo grande punto na metan fabricki, on se odma pali na metan i vozi se na metan tako da gorivo dodje samo kao rezerva ako nestane metana tako da 2-3000 dinara traje i po godinu dana

Oliver

pre 3 godine

@ Alex,
Prijatelju, ja i nisam rekao da je pravilo ili da redovno vidjam kao sto napisa onaj iz Minhena. Pise lepo povremeno vidjam.
Inace, zivim vec 13 godina preko, i svasta sam video i cuo za to vreme. Ovde je bio govor o tankanju, pa sam o tome i pisao. Ako zelis jos par ekstremnih primera... Sestric od kolege kupio e klasu, kabrio ili kupe, nisam siguran, za 50000e. Nije nov, junge sterne. Zimus ga nije vozio, nije imao za zimske gume. Od bivse koleginice rodjak, kupio A8 za 10000e. Krene za Srbiju i ispadne mu far usput. Ocigledno neki lupan i sklepan primerak. Tako je kad covek hoce mocan auto za malo para. Turcin ulazi u radnju posle mene, vozi A6, na pitanje prodavca koje letnje gume zeli, kaze najjeftinije. Ajd ne mora premijum, ali makar srednju klasu. Posle ginu Turci po putevima. Naravno kad vozi 200 sa jeftinim gumama.
PS, ako si cuo za " Fantasticnu cetvorku", znaces sta je Mfg, a to sam i onom iz Minhena napisao ;).