Ponedeljak, 23.03.2020.

11:30

Test: Škoda Kodiaq 4x4 – XL krstarica

Izvor: B92

Test: Škoda Kodiaq 4x4 – XL krstarica IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Kursula

pre 3 godine

Vecina vlasnika provede vecinu vremena u gradskom saobracaju u kreni-stani situaciji. DSG menjaci, nezavisno od proizvodjaca, nisu najbolje resenje za taj scenario jer su mehanicki (lamela) i mnogo se brze habaju i time zahtevaju ne bas jefine servise. Nije mi bas potpuno jasno zasto zbog cega proizvodjaci namecu takva resenja. Sto se brzine saltanja tice moderni konvencionalni (torque converter) automatici su vise nego dobri (ZF8AT na primer - mozda cak i najbolji automatski menjac na trzistu).

Ivan ZG

pre 4 godine

Evo mog rezimea nakon pročitanih komentara.

Tuscon je za jedan broj manji auto i zato nije za usporedbu. Kome ne treba tako veliki auto dobar mu je i onaj broj manji (Tuscon, Sportage, Karoq...). KIA/Hyundai ne koriste CVT mjenjač i nikada nisu ni imali u ponudi. Njihovi hibridi koriste njihov mjenjač sa dvije spojke i sa njim nikada nije bilo problema.
Motor je dobar kao i ponuda prostora. To je za 5.
Auto nije više tako štedljiv od kada moraju voditi računa o ekologiji. Normalna potrošnja u gradu nikada ispod 8 litara, a može i 11.
Auto NAMJERNO dizajneski ne izgleda dovršeno. Ove izlomljene crte nisu neka sreća, a i brzo će zastarjeti. To rade sa cijelom paletom Škoda automobila da im ne bi konkurirali VW i Audi automobilima.
Naročito me zasmetala zastarjela komandna ploča kao da je iz 15 godina starog VW-a. Zato je Škoda auto pun suprotnosti koje su namjerno izazvane.
Nisam siguran da će im se takva politika isplatiti.

Ivan ZG

pre 4 godine

Evo mog rezimea nakon pročitanih komentara.

Tuscon je za jedan broj manji auto i zato nije za usporedbu. Kome ne treba tako veliki auto dobar mu je i onaj broj manji (Tuscon, Sportage, Karoq...). KIA/Hyundai ne koriste CVT mjenjač i nikada nisu ni imali u ponudi. Njihovi hibridi koriste njihov mjenjač sa dvije spojke i sa njim nikada nije bilo problema.
Motor je dobar kao i ponuda prostora. To je za 5.
Auto nije više tako štedljiv od kada moraju voditi računa o ekologiji. Normalna potrošnja u gradu nikada ispod 8 litara, a može i 11.
Auto NAMJERNO dizajneski ne izgleda dovršeno. Ove izlomljene crte nisu neka sreća, a i brzo će zastarjeti. To rade sa cijelom paletom Škoda automobila da im ne bi konkurirali VW i Audi automobilima.
Naročito me zasmetala zastarjela komandna ploča kao da je iz 15 godina starog VW-a. Zato je Škoda auto pun suprotnosti koje su namjerno izazvane.
Nisam siguran da će im se takva politika isplatiti.

Marko

pre 4 godine

Vec sam u prethodnim komentarima naveo da vozim Kodiaqa sa ovim motorom i moj je u Ambition plus opremi. Dodao bih samo da mi je opcija bio Pezo 5008,Nissan Xtrail,S max,Reno Espace i Koleos. Nissan je zastareo sa manje prostora za noge pozadi ali je odlicna opcija kome je prioritet 4x4. Ima kao i Koleos CVT automatik sto licno ne podnosim. Pezo ima veci klirens od Kodiaqa sto smatram nepotrebnim pogotovo sto nema 4x4. Vizuelno je dopadljiv ali licno ne volim taj trend da se sve stavlja na displej (Pezo i Reno). Velika prednost Pezoa je ravan pod pozadi i tri odvojena sedista koja su nesto uza nego kod Kodiaqa. Najveca mana 5008 je dostupnost 2.0Dizela koji ide samo uz najveci paket opreme a to je ultra skupo i vecini nepotrebno.1.5HDI 8AT sam vozio nedavno u 508 i jako lepo ide i malo trosi.Medjutim mislim da je preslab za 5008 kad se auto natovari. Espace je preskup kao nov a licno ne volim to sto guraju te ogromne displeje. S max mi je bio veliki favorit ali nazalost uvoznik nema auto za test voznju. Kada sam pitao za cenovnik(na sajtu je iz 2017-te) kazu da trenutno nemaju i da ce mi poslati. Jos ga cekam a to je bilo u Oktobru 2019. Ford je imao velikih problema sa svojim Power Shift menjacima pa je presao na klasican 8AT. Pitao sam da li imaju bilo koje test vozilo u gami sa tim menjacem odgovor je bio da nemaju. Jednostavno odnos prema kupcu je takav da ne zasluzuju da se sa njima saradjuje. Mislim da je Smax odlican auto ali nazalost MPV klasa izumire i to je evidentn

Ex Style

pre 4 godine

@moron aka exstyle

svašta smo mogli od tebe da čujemo ovde, ali da je s-max titanium teška klotara?! sad već počinješ da prevazilaziš samog sebe.

p.s. vidim da se sad i stari nadimci vade iz naftalina
(zombi apokalipsa, 25. mart 2020 13:15)

Zombi, samo Ti idi na sajt Ford.rs, i dobro pogledaj cenovnik Smaksa, serijsku opremu, i opcionale. Naravno, i cenu opcionala.
Ja sam ga i ne tako davno ponovo dobro analizirao, "u najboljoj veri" (i nameri), zbog sebe, jer mi se načelno uklapao cenom. I smatram da aktuelni Titanium Smaks, sa svojom serijskom opremom, zaista jeste "klotara" za ovo vreme danas. Aktivna bezbednosna oprema u serijskom izdanju mu je "duplo golo". U rangu serijski opremljene srpske fabije. Na žalost. A sve to kao opcije kod njega je izuzetno skupo.
Nije isključeno da će njegova aktivna serijska bezbednosna oprema da se vremenom popravi za Srbiju. Ali, trenutno je takva-kakva je. Tužna.

Ex Style

pre 4 godine

Ex Style koji SUV si kupio.
(Aleks, 25. mart 2020 11:03)
Nije važno koji SUV jesam kupio, već zašto "danas" nisam kupio MPV, koji sam oduvek želeo, ali, dok je došlo vreme da kupim nova kola, MPV, kakav sam ja godinama želeo (kao npr. 5008 mk1, Grand Scenic prethodne generacije ili sl. ) je "izumro", a ono malo što je od njih ostalo (S-maks, Citroen Grand Tourer ...) je za današnje prilike serijski toliko jadno opremljeno, da je to tuga. Eto, taj S-maks koga čovek pomenu, ako je top verzija, halogeni Titanium, njemu samo za LED farove, navigaciju i ACC treba oko 3.300 evra (1.140+800+1.330), a da ne pominjem ostale elemente opreme koje neka SUV vozila slične cene i motorizacije nude serijski, pa taj S-maks (sa opcijama) ispadne mnogo skuplji (mada u oba, ako bi čovek hteo,može da se stavi i 3 red sedišta, pominjem samo kao odnos veličine tih vozila).
Ista priča ti je i za Citroen Grand Tourer. Scenic da ne pominjem, suviše mali unutra pozadi, sem za decu osnovce, a Grand se ne uvozi.
Na žalost, klasičan MPV je uglavnom mrtav. Nikada više neće biti MPV sa npr. 452 cm, a da je sedmosed. Ili karavan C segmenta sa oko 450 cm, a da je sedmosed (a da u treći red sedne osoba od 170 cm). Danas mnogi karavani C segmenta imaju skoro 470 cm (dosta ih prebacuje 465), tj, duži su od većine SUV vozila, a nude unutra daleko manje mesta.

zombi apokalipsa

pre 4 godine

@moron aka exstyle

svašta smo mogli od tebe da čujemo ovde, ali da je s-max titanium teška klotara?! sad već počinješ da prevazilaziš samog sebe.

p.s. vidim da se sad i stari nadimci vade iz naftalina

Ex Style

pre 4 godine

@Ibrahim Ba
Tačno, ali i to važi veoma ograničeno. Moj MPV nudi još lakši ulazak, jer je visina sedišta podesiva tako da može biti i u nivou jedne Vitare i u nivou jedne G klase, a pritom mi ne trebaju merdevine da nagazim na prag ili na patosnicu. Rezultat - u MPV se ulazi još lakše... veličinu otvora vrata da i ne pominjem. Neuporedivo u korist MPV. Ali nije dovoljno kul, očigledno.
Svi pominju SUV kao "porodično" rešenje, a kad im navedeš "porodičnost" jednog MPV-a, onda krenu da vrdaju, što me navodi na misao da nikad to i nije bio pravi razlog, nego žele da izgledaju kao mangupi, što je meni potpuno neverovatan argument u smislu izbora automobila.
(sync, 24. mart 2020 17:23)

MPV lagano odumire, ponuda preostalh u Srbij je odavno očajna. Ja sam zato, mada nisam "mangup", uzeo sada za porodicu SUV (kao zamenu za karavan). Ne košta ništa više nego npr. Ford Smaks Titanium 1,5 Ecoboost, koji je realno (bez opcionala) teška klotara (ima halogenke, neka navigaciju ... ), i nema bilo kakvu aktivnu bezbednosnu opremu (nema AEBS, ACC ... ništa ).
I zašto onda da uzmem Smaks, ako mogu za iste pare za porodicu novije vozilo, bolje aktivne i pasivne bezbednosti?

batica

pre 4 godine

@sync
U pravu si što se veličine MPVa tiče jedino što si malo preterao sa poređenjem ulaska sa G klasom.Ima samo jedan mali problem,proizvođače trenutno uopšte ne zanimaju MPV vozila i ovo što se viđa na ulicama su uglavnom stari modeli.Ovo sa SUV vozilima je stvar mode ali ako sam ja u Srbiji mogao da kupim novog karavana pre 10 godina onda ne vidim šta te sprečava da i dalje voziš nekog Espace (Paris Initialle :) ili tako nešto.Nigde ne piše da svi moramo da vozimo i volimo iste automobile,opusti se i potroši svoj novac na ono čime ćeš ti biti zadovoljan.

sync

pre 4 godine

@Ibrahim Ba
Tačno, ali i to važi veoma ograničeno. Moj MPV nudi još lakši ulazak, jer je visina sedišta podesiva tako da može biti i u nivou jedne Vitare i u nivou jedne G klase, a pritom mi ne trebaju merdevine da nagazim na prag ili na patosnicu. Rezultat - u MPV se ulazi još lakše... veličinu otvora vrata da i ne pominjem. Neuporedivo u korist MPV. Ali nije dovoljno kul, očigledno.

Svi pominju SUV kao "porodično" rešenje, a kad im navedeš "porodičnost" jednog MPV-a, onda krenu da vrdaju, što me navodi na misao da nikad to i nije bio pravi razlog, nego žele da izgledaju kao mangupi, što je meni potpuno neverovatan argument u smislu izbora automobila.

Ivan NG

pre 4 godine

Aman vise Cinik i ostali, zar vam je toliko tesko da upotrebite internet, za sta vam sluzi, daj se informisite malo pre nego se prolupavate polu informacijama i nekim sopstvenim zakljuccima. ZF menjac koristi Audi u rs6, SQ7 itd, Toyota supra koristi ZF menjac jaguar volvo... Dajte vise ne lupajte, gde pise po vama da audi, toyota i ostali ne smeju da koriste zf, osim bmw. ZF je posebna kompanija, nezavisna od bmw-a.

Ibrahim Ba

pre 4 godine

@sync

Jedina prednost SUV vozila i argument koji je nemoguće pobiti je da se ulazi lakše, što je korisno za starije i one koji imaju problem sa leđima. Sve, ali apsolutno sve ostalo je na strani "običnih" automobila.

Laki

pre 4 godine

@Običan, kupuju, kupuju u CH Škodu, ne zato što su ludi za njom već što je jeftinija nego Audi ili MB, BMW. Kada bi mogli da biraju za istu lovu, Škodu ne bi uzeli sigurno pre Audija

sync

pre 4 godine

@minnesota
Kao i za većinu stvari - sve se svelo na marketing. Pazi sad ovo - Kodiak (SUV) visok 1.65, a minivan poput S-Max-a, Zafire i sličnih ~1.70. Znači, MPV ima viši krov. E sad, ako obratimo pažnju da taj SUV ima viši klirens, dolazimo do zaključka da je ukupna visina kabine drastično manja u tom SUV-u... jer osim što je niži u apsolutnim okvirima, još je i odignut od tla, tako da je kabina "spljoštena", što u konačici ima daleko manji prostor za putnike. A svi se zanose sa nekom pričom o više komfora.

Skoro sam u svom MPV-u provozao vlasnika jednog od većih SUV-ova i čovek je bukvalno ostao zbunjen koliko prostora imam unutra. U neverici se osvrtao i bukvalno zanemeo. A zamisli tek kad uporediš zapreminu gepeka u S-Max (ili nedaj bože Galaxy) sa ovim Kodiaq-om... gepek je više od celog kubika, a u trećem redu može i da se sedi, za razliku od Kodiaq-a. Neko je pomenuo Pežo 5008... njegov treći red je samo za decu do 7 godina max. U Zafiri može da se vozi osoba do 170cm, a oba se vode kao vozila sa tri reda sedišta. Kako da ne. Tako mogu da naređaju i 5 redova sedišta... ako uguraju stoličice iz vrtića.

nikolica

pre 4 godine

Iskreno Škodini SUV-ovi su mi baš ružni. Trebalo je da nastave sa dizajnom sličnijem Yetiju koji je sjajan auto. Žao mi je što ih više nema.

Sasha

pre 4 godine

(Milan, 24. mart 2020 08:33)
Covek je lepo rekao, terensko vozilo. Pezo 3008 i 5008 nemaju pogon na svim tockovima i nema te elektronike koja tu moze pomoci. Naravno, nemaju ni sve verzije Kodiaqa, ali ga bar mozes dobiti.

Boris

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.I ubedljivo najbolja kupovina.Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.(Ex Style, 23. mart 2020 23:59) Mozda je tebi najlepsi, eto meni nije i uvek bi pre uzeo novi Peugeot 3008 ili ako mi treba vise prostora i treci red sedista 5008.Samo onaj ko se vozio u 3008 ili 5008 kao sto sam i ja, zna o cemu pricam. Odlicni motori, prelep dizajn, sta treba vise.Ovu dosadu u fazonu 1000 puta vec vidjeno kod Folcike i Skode, postaju bezobrazni.
(Milan, 24. mart 2020 08:33)
@Milan
Covek je bio sarkastican....

minnesota

pre 4 godine

dimenzije skode kodiaq 4.697/1.882/1.655 osovine 2.791 tezina 1723kg
dimenzije ford s max 4.768/1.884/1.658 osovine 2.849 tezina 1724kg

sad vi meni recite na osnovu ovih brojki,sta je SUV a sta MINIVAN.
jednostavno SUV su u velikoj modi i izbacuju minivan vec godinama, ali od 100 novih modela,1-2 modela su pravi sustinski SPORT UTILITY VEHICLE,akcenat na utility
zamisli SUV sa visinom od 1.65m, o pobogu,a vodi se kao NAJVECI SUV u porodici skoda.

Milan

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.
I ubedljivo najbolja kupovina.
Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.
(Ex Style, 23. mart 2020 23:59)

Mozda je tebi najlepsi, eto meni nije i uvek bi pre uzeo novi Peugeot 3008 ili ako mi treba vise prostora i treci red sedista 5008.
Samo onaj ko se vozio u 3008 ili 5008 kao sto sam i ja, zna o cemu pricam. Odlicni motori, prelep dizajn, sta treba vise.
Ovu dosadu u fazonu 1000 puta vec vidjeno kod Folcike i Skode, postaju bezobrazni.

tt

pre 4 godine

@obican

Toliki broj prodatih skoda vise govori o padu standarda nego o skodinoj genijalnosti. VW pravi Skodu za ljude koji ne mogu da plate VW ili Audi! Jednostavno nisu ni u Svici vise svi bogati. Bio, video.

9 0 0

pre 4 godine

svijet kontas da je proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..
(Ivan NG, 23. mart 2020 22:06)

Audi nosi VW menjac, kao i Skoda i Seat.
MB samo u kamionima ima Zf menjac a u limuzinama ne.
Toyota NIKAD nije kupovala Zf menjace ali je kupila od Bmw komplet Z4 za svoju Supru a tada su kupili i 8.st.menjac Zf iz Bmw/a ali samo za Supru.

C i n i k

pre 4 godine

proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..
(Ivan NG, 23. mart 2020 22:06)

Od kad to Zf ima menjace u Audi/ju?
I kako to misis da je VW platio tudjoj firmi menjac a ima svoj koji ugradjuje naravno i u Audi/Skoda/u,Seat/a ?
Tema je stvarno presiroka ali ajde samo jos 1, kako mozes da napises i da MB ugradjuje Zf menjace kad je to neistina ?

Škodilak

pre 4 godine

"...najjeftinija verzija sa 1.5 TSI motorom sa 150 KS u "aktiv" paketu opreme, koja može da se nabavi za 24.000 evra."

Sada na popustu malo ispod 20 hiljada.

Ex Style

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.
I ubedljivo najbolja kupovina.
Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.

Ivan NG

pre 4 godine

@Bolji svijet kontas da je proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..

Фрфљави

pre 4 godine

Шкода јесте добра, као и Ваген али су прескупи. Конкуренција је ипак јача и боља. Мазда ЦХ-5 кошта 25к! Дакле 4к јефтинија. Хомда ЦР-В и Шкода...тешко у истом лонцу. Нисам Икс Трејл и Шкода...тешко! Тојота РАВ 4 и Шкода, никако! Пежо 5007 и Кодиак...у свим сегментима је Кодиак бољи али и 5-6к скупљи!!!! Тако да никада не бих купио Вагена или Шкоду

Obican

pre 4 godine

Hahaha, dizajneraki nedovrsen? Slab motor? Los menjac? Rece Srbin i sede u svoju Korolu iz '96. Redovno ulazim na vesti iz auto sveta i redovno je spektakl citati kojekakve komentare. Gospodo, zivim u CH, radim u AMAG-u, Skoda jednostavno rastura sa prodajom. Svajcarci su ludi za Skodom, preko 20 000 skoda se proda godisnje u CH. Al Srbin, cija je prosecna starost vozila 17 godina ipak zna najbolje...

uk

pre 4 godine

Svi Skodini SUV su meni izrazito ruzni ali bas ruzni.... Jesu ukusi razliciti ali Skodin dizajn smatram trenutno najgorim na trzistu SUV vozila.

bolji svijet

pre 4 godine

Кад смо код незнања, Тусон има аутоматски 8-брзински мењач, колико ја знам. СVT је у моделима Тојота, Хонда, Субару..
Поздрав!
(неко из масе, 23. mart 2020 15:20)


jest CVT u tim autima,samo zato sto ne smiju koristiti DSG ili bolje nemaju...
jedini pravi po tom pitanju i bolji od DSGa je iz BMWa ZFov mjenjac....

Dušan

pre 4 godine

@miša
Tucson u najjačem paketu opreme ima motor od 185 ks i nema cvt, već automatski menjač sa 8 brzina. I motor i menjač su daleko pouzdaniji od vw sklopova, dsg je iako dobar u vožnji, prilično kvarljiv i skup za održavanje.

Aleksandar

pre 4 godine

Verujem da je dobar i kvalitetan automobil, ali sto se dizajna tice meni izgleda na kutiju sa tockovima. Totalno nemastovito. Sebe nikako ne bih mogao da zamislim u njemu.

brana

pre 4 godine

Za te pare ovo bi trebalo da izgleda mnoooogo kvalitetnije.Kad vidim ovu zavrsnu obradu enterijera,izgled grafike na displeju,plastika...odmah se setim da je to ipak samo Škoda...

Marko

pre 4 godine

Prvi deo. Od nedavno posedujem Kodiaq sa ovim motorom i menjacem pa mogu iz prve ruke da prenesem svoje utiske. Automobil je zaista prostran i ono sto je meni najbitnije prostora za noge ima i na zadnjim sedistima sto je prava retkost kod vecine automobila danas. Funkcionalnosti doprinosi mogucnost podesavanja nagiba naslona zadnjih sedista a i celokupna zadnja klupa se moze pomerati napred nazad. Obaranje naslona zadnjih sedista je pomocu plasticnih poluga koje su u gepeku i iz nekog razloga je potrebna enormna sila da bi se to uradilo i vec vidim da ce te poluge pucati sa sve sajlom. Gepek deluje veliki ali je na Superbu mnogo veci. Superb je pored toga za nijansu luksuzniji u istom paketu opreme. Kodiaq je ipak funkcionalniji u gradskim uslovima voznje jer je pregledniji i kraci pa se lakse parkira. Pored toga veci klirens zaista puno znaci jer znamo vec svi u kakvom okruzenju zivimo i koliko smo prinudjeni da se pentramo automobilom po svemu i svacemu. S' druge strane Superb je prijatniji za voznju na autoputu i manje se naginje u krivinama pa ko uglavnom vozi van grada mislim da je bolji izbor Superb.Sto se tice motora ima dovoljno snage mada se primeti da je auto tezak i ponekad deluje da je ispod haube manje konja nego sto pise na papiru. Delom je to i zbog menjaca za koji sam ocekivao da inteligentnije menja brzine. Cesto isuvise kasno prebacuje u visi stepen i nepotrebno drzi motor na visokim obrtajima (sto dize potrosnju). Ovo vazi za mod "Normal".

Marko

pre 4 godine

Drugi deo. Deluje kao da je menjac podesen za benzinski motor. Sto se tice vozaceve pozicije ona je meni licno idealna. Naslon za ruku je fantastican i podesava se po dubini i visini. Komande su odlicno rasporedjene i sto je najbitnije one najbitnije nisu iskljucivo na touch panelu. Veliku zamerku imam za navigaciju (Amundsen u mom slucaju). Jezik infotainment sistema je moguce podesiti na srpski ali je glasovna najava u navigaciji iskljucivo na engleskom. Najgore je sto to nije reseno tako da ista govori "Skreni levo/desno" nego izgovara naziv ulice na engleskom sto krajnje glupo zvuci i u krajnju ruku neupotrebljivo pa ja koristim Garmin navigaciju koju postavim u vidno polje pa mi je i po tom pitanju bolja opcija. Sledeca zamerka se odnosi na visok centralni tunel koji onemogucava udobnu voznji putnika na zadnjem sedistu u sredini. Peugeot 5008 nema taj problem a ni Rav4 koji isto ima 4x4 ali je tunel prilicno nizak. Uvoznik Skode cenovnom politikom forsira model sa 190KS i 4x4 pogonom iako vecini odgovara opcija dizel sa 150KS bez 4x4 jer manje trosi.Tako je recimo ovaj sa 190KS 4x4 DSG skuplji 500 eura od varijante 150KS DSG bez 4x4. Sto se tice potrosnje za toliki auto ona i nije nesto velika i zaista jako zavisi od stila voznje. Na istoj deonici sam uspevao da prodjem sa 5.5l a sa malo tezom nogom na gasu ide i na 10l. Licno mislim da bi najbolja opcija bio 2.0TSI bez 4x4 sa pogonom na CNG. Medjutim VW menadzeri taj motor nude u premium klasi tj. Audiju.

неко из масе

pre 4 godine

@mišа
Кад смо код незнања, Тусон има аутоматски 8-брзински мењач, колико ја знам. СVT је у моделима Тојота, Хонда, Субару..
Поздрав!

pipi,pik,karo

pre 4 godine

Vozio Skodu doduse fabiju sa 3 cilindra posle kupio Sportage . Neuporedivo iako nije ista klasa. Vidim ovde napadose coveka zato sto tvrdi da je Tucson bolji auto od Skode. u svakom slucaju ako uzmes odnos cena kvalitet sve je na strani Hyndaia. Ko nije vozio Hyndai ili Kia nebi trebao uopste da komentarise te automobile . Da ste rekli BMW ili Audi ili Mercedes pa i da razumem.

El Doctore

pre 4 godine

Kao dizajneru, ovaj model mi spolja izgleda prosecno i nedovrseno, iznutra dosadno i staromodno. Kada sam ulazio u ove nove Skodine suv modele jako mi je smetao kvalitet plastike, ponekih koznih delova i jos stosta. Ali kad pogledamo cene, za ovaj novac u ovoj klasi automobila i opreme nista bolje ne moze da se nadje

Znalac

pre 4 godine

motor je ok, kao i paketi. Ali je ruzan za medalju. Niti u jednom momentu me taj osecaj ruznoce ne moze napustiti, kada je u pitanju ovaj automobil

Mile

pre 4 godine

Da li ima nekoga (osim dizajnera i ljudi iz uprave Škode) kojima se ovaj auto vizuelno sviđa.

Osim toga dati onakve podatke o prosečnoj potrošnji je u krajnju ruku neozbiljno (osim ako nisu uzeli mernu jedinicu lit/50km).

Vozim auto sa automatskim menjačem i mogao bih da se kladim u sve novce ovoga sveta da je realna potrošnja barem 50% veća...

Boris

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
(Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)
@
Tesko, mozda karoqa ali kodiak ipak tesko. Ozbiljniji je ovo auto od Sportage ili Tucsona.

miša

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)

A tek kako ga razbija Fiat Panda...

Tuson je 22,5 cm kraći auto, dakle manji za celu klasu. Isto tako BMW 3 razbija BMW 5, a Corsa ubija Insigniju. Veze s mozgom nema.

A drugo, uporediti Hyundai (bilo koji) motor sa TDI-em od 190 konja... I njihov CVT sa DSG-om...To već nije neznanje, to je za brigu.

Kerberos

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)

Tuson se valjda (po cenama, dimenzijama) poredi sa Karoq-om, ne sa Kodiaq-om?

Džej

pre 4 godine

Možda je trebalo sačekati još malo vremena pa da se pojavi restilizovani Kodiaq i tek onda praviti test, je će verujem onda imati još toga da se kaže. Ipak je ovakav primerak relativno dugo na tržištu.

Kerberos

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)

Tuson se valjda (po cenama, dimenzijama) poredi sa Karoq-om, ne sa Kodiaq-om?

miša

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)

A tek kako ga razbija Fiat Panda...

Tuson je 22,5 cm kraći auto, dakle manji za celu klasu. Isto tako BMW 3 razbija BMW 5, a Corsa ubija Insigniju. Veze s mozgom nema.

A drugo, uporediti Hyundai (bilo koji) motor sa TDI-em od 190 konja... I njihov CVT sa DSG-om...To već nije neznanje, to je za brigu.

Boris

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
(Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)
@
Tesko, mozda karoqa ali kodiak ipak tesko. Ozbiljniji je ovo auto od Sportage ili Tucsona.

Znalac

pre 4 godine

motor je ok, kao i paketi. Ali je ruzan za medalju. Niti u jednom momentu me taj osecaj ruznoce ne moze napustiti, kada je u pitanju ovaj automobil

El Doctore

pre 4 godine

Kao dizajneru, ovaj model mi spolja izgleda prosecno i nedovrseno, iznutra dosadno i staromodno. Kada sam ulazio u ove nove Skodine suv modele jako mi je smetao kvalitet plastike, ponekih koznih delova i jos stosta. Ali kad pogledamo cene, za ovaj novac u ovoj klasi automobila i opreme nista bolje ne moze da se nadje

Obican

pre 4 godine

Hahaha, dizajneraki nedovrsen? Slab motor? Los menjac? Rece Srbin i sede u svoju Korolu iz '96. Redovno ulazim na vesti iz auto sveta i redovno je spektakl citati kojekakve komentare. Gospodo, zivim u CH, radim u AMAG-u, Skoda jednostavno rastura sa prodajom. Svajcarci su ludi za Skodom, preko 20 000 skoda se proda godisnje u CH. Al Srbin, cija je prosecna starost vozila 17 godina ipak zna najbolje...

неко из масе

pre 4 godine

@mišа
Кад смо код незнања, Тусон има аутоматски 8-брзински мењач, колико ја знам. СVT је у моделима Тојота, Хонда, Субару..
Поздрав!

Mile

pre 4 godine

Da li ima nekoga (osim dizajnera i ljudi iz uprave Škode) kojima se ovaj auto vizuelno sviđa.

Osim toga dati onakve podatke o prosečnoj potrošnji je u krajnju ruku neozbiljno (osim ako nisu uzeli mernu jedinicu lit/50km).

Vozim auto sa automatskim menjačem i mogao bih da se kladim u sve novce ovoga sveta da je realna potrošnja barem 50% veća...

pipi,pik,karo

pre 4 godine

Vozio Skodu doduse fabiju sa 3 cilindra posle kupio Sportage . Neuporedivo iako nije ista klasa. Vidim ovde napadose coveka zato sto tvrdi da je Tucson bolji auto od Skode. u svakom slucaju ako uzmes odnos cena kvalitet sve je na strani Hyndaia. Ko nije vozio Hyndai ili Kia nebi trebao uopste da komentarise te automobile . Da ste rekli BMW ili Audi ili Mercedes pa i da razumem.

Dušan

pre 4 godine

@miša
Tucson u najjačem paketu opreme ima motor od 185 ks i nema cvt, već automatski menjač sa 8 brzina. I motor i menjač su daleko pouzdaniji od vw sklopova, dsg je iako dobar u vožnji, prilično kvarljiv i skup za održavanje.

Marko

pre 4 godine

Prvi deo. Od nedavno posedujem Kodiaq sa ovim motorom i menjacem pa mogu iz prve ruke da prenesem svoje utiske. Automobil je zaista prostran i ono sto je meni najbitnije prostora za noge ima i na zadnjim sedistima sto je prava retkost kod vecine automobila danas. Funkcionalnosti doprinosi mogucnost podesavanja nagiba naslona zadnjih sedista a i celokupna zadnja klupa se moze pomerati napred nazad. Obaranje naslona zadnjih sedista je pomocu plasticnih poluga koje su u gepeku i iz nekog razloga je potrebna enormna sila da bi se to uradilo i vec vidim da ce te poluge pucati sa sve sajlom. Gepek deluje veliki ali je na Superbu mnogo veci. Superb je pored toga za nijansu luksuzniji u istom paketu opreme. Kodiaq je ipak funkcionalniji u gradskim uslovima voznje jer je pregledniji i kraci pa se lakse parkira. Pored toga veci klirens zaista puno znaci jer znamo vec svi u kakvom okruzenju zivimo i koliko smo prinudjeni da se pentramo automobilom po svemu i svacemu. S' druge strane Superb je prijatniji za voznju na autoputu i manje se naginje u krivinama pa ko uglavnom vozi van grada mislim da je bolji izbor Superb.Sto se tice motora ima dovoljno snage mada se primeti da je auto tezak i ponekad deluje da je ispod haube manje konja nego sto pise na papiru. Delom je to i zbog menjaca za koji sam ocekivao da inteligentnije menja brzine. Cesto isuvise kasno prebacuje u visi stepen i nepotrebno drzi motor na visokim obrtajima (sto dize potrosnju). Ovo vazi za mod "Normal".

uk

pre 4 godine

Svi Skodini SUV su meni izrazito ruzni ali bas ruzni.... Jesu ukusi razliciti ali Skodin dizajn smatram trenutno najgorim na trzistu SUV vozila.

Aleksandar

pre 4 godine

Verujem da je dobar i kvalitetan automobil, ali sto se dizajna tice meni izgleda na kutiju sa tockovima. Totalno nemastovito. Sebe nikako ne bih mogao da zamislim u njemu.

Džej

pre 4 godine

Možda je trebalo sačekati još malo vremena pa da se pojavi restilizovani Kodiaq i tek onda praviti test, je će verujem onda imati još toga da se kaže. Ipak je ovakav primerak relativno dugo na tržištu.

Marko

pre 4 godine

Drugi deo. Deluje kao da je menjac podesen za benzinski motor. Sto se tice vozaceve pozicije ona je meni licno idealna. Naslon za ruku je fantastican i podesava se po dubini i visini. Komande su odlicno rasporedjene i sto je najbitnije one najbitnije nisu iskljucivo na touch panelu. Veliku zamerku imam za navigaciju (Amundsen u mom slucaju). Jezik infotainment sistema je moguce podesiti na srpski ali je glasovna najava u navigaciji iskljucivo na engleskom. Najgore je sto to nije reseno tako da ista govori "Skreni levo/desno" nego izgovara naziv ulice na engleskom sto krajnje glupo zvuci i u krajnju ruku neupotrebljivo pa ja koristim Garmin navigaciju koju postavim u vidno polje pa mi je i po tom pitanju bolja opcija. Sledeca zamerka se odnosi na visok centralni tunel koji onemogucava udobnu voznji putnika na zadnjem sedistu u sredini. Peugeot 5008 nema taj problem a ni Rav4 koji isto ima 4x4 ali je tunel prilicno nizak. Uvoznik Skode cenovnom politikom forsira model sa 190KS i 4x4 pogonom iako vecini odgovara opcija dizel sa 150KS bez 4x4 jer manje trosi.Tako je recimo ovaj sa 190KS 4x4 DSG skuplji 500 eura od varijante 150KS DSG bez 4x4. Sto se tice potrosnje za toliki auto ona i nije nesto velika i zaista jako zavisi od stila voznje. Na istoj deonici sam uspevao da prodjem sa 5.5l a sa malo tezom nogom na gasu ide i na 10l. Licno mislim da bi najbolja opcija bio 2.0TSI bez 4x4 sa pogonom na CNG. Medjutim VW menadzeri taj motor nude u premium klasi tj. Audiju.

Ivan NG

pre 4 godine

Aman vise Cinik i ostali, zar vam je toliko tesko da upotrebite internet, za sta vam sluzi, daj se informisite malo pre nego se prolupavate polu informacijama i nekim sopstvenim zakljuccima. ZF menjac koristi Audi u rs6, SQ7 itd, Toyota supra koristi ZF menjac jaguar volvo... Dajte vise ne lupajte, gde pise po vama da audi, toyota i ostali ne smeju da koriste zf, osim bmw. ZF je posebna kompanija, nezavisna od bmw-a.

Marko

pre 4 godine

Vec sam u prethodnim komentarima naveo da vozim Kodiaqa sa ovim motorom i moj je u Ambition plus opremi. Dodao bih samo da mi je opcija bio Pezo 5008,Nissan Xtrail,S max,Reno Espace i Koleos. Nissan je zastareo sa manje prostora za noge pozadi ali je odlicna opcija kome je prioritet 4x4. Ima kao i Koleos CVT automatik sto licno ne podnosim. Pezo ima veci klirens od Kodiaqa sto smatram nepotrebnim pogotovo sto nema 4x4. Vizuelno je dopadljiv ali licno ne volim taj trend da se sve stavlja na displej (Pezo i Reno). Velika prednost Pezoa je ravan pod pozadi i tri odvojena sedista koja su nesto uza nego kod Kodiaqa. Najveca mana 5008 je dostupnost 2.0Dizela koji ide samo uz najveci paket opreme a to je ultra skupo i vecini nepotrebno.1.5HDI 8AT sam vozio nedavno u 508 i jako lepo ide i malo trosi.Medjutim mislim da je preslab za 5008 kad se auto natovari. Espace je preskup kao nov a licno ne volim to sto guraju te ogromne displeje. S max mi je bio veliki favorit ali nazalost uvoznik nema auto za test voznju. Kada sam pitao za cenovnik(na sajtu je iz 2017-te) kazu da trenutno nemaju i da ce mi poslati. Jos ga cekam a to je bilo u Oktobru 2019. Ford je imao velikih problema sa svojim Power Shift menjacima pa je presao na klasican 8AT. Pitao sam da li imaju bilo koje test vozilo u gami sa tim menjacem odgovor je bio da nemaju. Jednostavno odnos prema kupcu je takav da ne zasluzuju da se sa njima saradjuje. Mislim da je Smax odlican auto ali nazalost MPV klasa izumire i to je evidentn

Boris

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.I ubedljivo najbolja kupovina.Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.(Ex Style, 23. mart 2020 23:59) Mozda je tebi najlepsi, eto meni nije i uvek bi pre uzeo novi Peugeot 3008 ili ako mi treba vise prostora i treci red sedista 5008.Samo onaj ko se vozio u 3008 ili 5008 kao sto sam i ja, zna o cemu pricam. Odlicni motori, prelep dizajn, sta treba vise.Ovu dosadu u fazonu 1000 puta vec vidjeno kod Folcike i Skode, postaju bezobrazni.
(Milan, 24. mart 2020 08:33)
@Milan
Covek je bio sarkastican....

Sasha

pre 4 godine

(Milan, 24. mart 2020 08:33)
Covek je lepo rekao, terensko vozilo. Pezo 3008 i 5008 nemaju pogon na svim tockovima i nema te elektronike koja tu moze pomoci. Naravno, nemaju ni sve verzije Kodiaqa, ali ga bar mozes dobiti.

sync

pre 4 godine

@minnesota
Kao i za većinu stvari - sve se svelo na marketing. Pazi sad ovo - Kodiak (SUV) visok 1.65, a minivan poput S-Max-a, Zafire i sličnih ~1.70. Znači, MPV ima viši krov. E sad, ako obratimo pažnju da taj SUV ima viši klirens, dolazimo do zaključka da je ukupna visina kabine drastično manja u tom SUV-u... jer osim što je niži u apsolutnim okvirima, još je i odignut od tla, tako da je kabina "spljoštena", što u konačici ima daleko manji prostor za putnike. A svi se zanose sa nekom pričom o više komfora.

Skoro sam u svom MPV-u provozao vlasnika jednog od većih SUV-ova i čovek je bukvalno ostao zbunjen koliko prostora imam unutra. U neverici se osvrtao i bukvalno zanemeo. A zamisli tek kad uporediš zapreminu gepeka u S-Max (ili nedaj bože Galaxy) sa ovim Kodiaq-om... gepek je više od celog kubika, a u trećem redu može i da se sedi, za razliku od Kodiaq-a. Neko je pomenuo Pežo 5008... njegov treći red je samo za decu do 7 godina max. U Zafiri može da se vozi osoba do 170cm, a oba se vode kao vozila sa tri reda sedišta. Kako da ne. Tako mogu da naređaju i 5 redova sedišta... ako uguraju stoličice iz vrtića.

tt

pre 4 godine

@obican

Toliki broj prodatih skoda vise govori o padu standarda nego o skodinoj genijalnosti. VW pravi Skodu za ljude koji ne mogu da plate VW ili Audi! Jednostavno nisu ni u Svici vise svi bogati. Bio, video.

Фрфљави

pre 4 godine

Шкода јесте добра, као и Ваген али су прескупи. Конкуренција је ипак јача и боља. Мазда ЦХ-5 кошта 25к! Дакле 4к јефтинија. Хомда ЦР-В и Шкода...тешко у истом лонцу. Нисам Икс Трејл и Шкода...тешко! Тојота РАВ 4 и Шкода, никако! Пежо 5007 и Кодиак...у свим сегментима је Кодиак бољи али и 5-6к скупљи!!!! Тако да никада не бих купио Вагена или Шкоду

Ibrahim Ba

pre 4 godine

@sync

Jedina prednost SUV vozila i argument koji je nemoguće pobiti je da se ulazi lakše, što je korisno za starije i one koji imaju problem sa leđima. Sve, ali apsolutno sve ostalo je na strani "običnih" automobila.

Ivan NG

pre 4 godine

@Bolji svijet kontas da je proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..

brana

pre 4 godine

Za te pare ovo bi trebalo da izgleda mnoooogo kvalitetnije.Kad vidim ovu zavrsnu obradu enterijera,izgled grafike na displeju,plastika...odmah se setim da je to ipak samo Škoda...

Ex Style

pre 4 godine

@Ibrahim Ba
Tačno, ali i to važi veoma ograničeno. Moj MPV nudi još lakši ulazak, jer je visina sedišta podesiva tako da može biti i u nivou jedne Vitare i u nivou jedne G klase, a pritom mi ne trebaju merdevine da nagazim na prag ili na patosnicu. Rezultat - u MPV se ulazi još lakše... veličinu otvora vrata da i ne pominjem. Neuporedivo u korist MPV. Ali nije dovoljno kul, očigledno.
Svi pominju SUV kao "porodično" rešenje, a kad im navedeš "porodičnost" jednog MPV-a, onda krenu da vrdaju, što me navodi na misao da nikad to i nije bio pravi razlog, nego žele da izgledaju kao mangupi, što je meni potpuno neverovatan argument u smislu izbora automobila.
(sync, 24. mart 2020 17:23)

MPV lagano odumire, ponuda preostalh u Srbij je odavno očajna. Ja sam zato, mada nisam "mangup", uzeo sada za porodicu SUV (kao zamenu za karavan). Ne košta ništa više nego npr. Ford Smaks Titanium 1,5 Ecoboost, koji je realno (bez opcionala) teška klotara (ima halogenke, neka navigaciju ... ), i nema bilo kakvu aktivnu bezbednosnu opremu (nema AEBS, ACC ... ništa ).
I zašto onda da uzmem Smaks, ako mogu za iste pare za porodicu novije vozilo, bolje aktivne i pasivne bezbednosti?

nikolica

pre 4 godine

Iskreno Škodini SUV-ovi su mi baš ružni. Trebalo je da nastave sa dizajnom sličnijem Yetiju koji je sjajan auto. Žao mi je što ih više nema.

Škodilak

pre 4 godine

"...najjeftinija verzija sa 1.5 TSI motorom sa 150 KS u "aktiv" paketu opreme, koja može da se nabavi za 24.000 evra."

Sada na popustu malo ispod 20 hiljada.

Milan

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.
I ubedljivo najbolja kupovina.
Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.
(Ex Style, 23. mart 2020 23:59)

Mozda je tebi najlepsi, eto meni nije i uvek bi pre uzeo novi Peugeot 3008 ili ako mi treba vise prostora i treci red sedista 5008.
Samo onaj ko se vozio u 3008 ili 5008 kao sto sam i ja, zna o cemu pricam. Odlicni motori, prelep dizajn, sta treba vise.
Ovu dosadu u fazonu 1000 puta vec vidjeno kod Folcike i Skode, postaju bezobrazni.

Ex Style

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.
I ubedljivo najbolja kupovina.
Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.

Ivan ZG

pre 4 godine

Evo mog rezimea nakon pročitanih komentara.

Tuscon je za jedan broj manji auto i zato nije za usporedbu. Kome ne treba tako veliki auto dobar mu je i onaj broj manji (Tuscon, Sportage, Karoq...). KIA/Hyundai ne koriste CVT mjenjač i nikada nisu ni imali u ponudi. Njihovi hibridi koriste njihov mjenjač sa dvije spojke i sa njim nikada nije bilo problema.
Motor je dobar kao i ponuda prostora. To je za 5.
Auto nije više tako štedljiv od kada moraju voditi računa o ekologiji. Normalna potrošnja u gradu nikada ispod 8 litara, a može i 11.
Auto NAMJERNO dizajneski ne izgleda dovršeno. Ove izlomljene crte nisu neka sreća, a i brzo će zastarjeti. To rade sa cijelom paletom Škoda automobila da im ne bi konkurirali VW i Audi automobilima.
Naročito me zasmetala zastarjela komandna ploča kao da je iz 15 godina starog VW-a. Zato je Škoda auto pun suprotnosti koje su namjerno izazvane.
Nisam siguran da će im se takva politika isplatiti.

Laki

pre 4 godine

@Običan, kupuju, kupuju u CH Škodu, ne zato što su ludi za njom već što je jeftinija nego Audi ili MB, BMW. Kada bi mogli da biraju za istu lovu, Škodu ne bi uzeli sigurno pre Audija

bolji svijet

pre 4 godine

Кад смо код незнања, Тусон има аутоматски 8-брзински мењач, колико ја знам. СVT је у моделима Тојота, Хонда, Субару..
Поздрав!
(неко из масе, 23. mart 2020 15:20)


jest CVT u tim autima,samo zato sto ne smiju koristiti DSG ili bolje nemaju...
jedini pravi po tom pitanju i bolji od DSGa je iz BMWa ZFov mjenjac....

Ex Style

pre 4 godine

@moron aka exstyle

svašta smo mogli od tebe da čujemo ovde, ali da je s-max titanium teška klotara?! sad već počinješ da prevazilaziš samog sebe.

p.s. vidim da se sad i stari nadimci vade iz naftalina
(zombi apokalipsa, 25. mart 2020 13:15)

Zombi, samo Ti idi na sajt Ford.rs, i dobro pogledaj cenovnik Smaksa, serijsku opremu, i opcionale. Naravno, i cenu opcionala.
Ja sam ga i ne tako davno ponovo dobro analizirao, "u najboljoj veri" (i nameri), zbog sebe, jer mi se načelno uklapao cenom. I smatram da aktuelni Titanium Smaks, sa svojom serijskom opremom, zaista jeste "klotara" za ovo vreme danas. Aktivna bezbednosna oprema u serijskom izdanju mu je "duplo golo". U rangu serijski opremljene srpske fabije. Na žalost. A sve to kao opcije kod njega je izuzetno skupo.
Nije isključeno da će njegova aktivna serijska bezbednosna oprema da se vremenom popravi za Srbiju. Ali, trenutno je takva-kakva je. Tužna.

minnesota

pre 4 godine

dimenzije skode kodiaq 4.697/1.882/1.655 osovine 2.791 tezina 1723kg
dimenzije ford s max 4.768/1.884/1.658 osovine 2.849 tezina 1724kg

sad vi meni recite na osnovu ovih brojki,sta je SUV a sta MINIVAN.
jednostavno SUV su u velikoj modi i izbacuju minivan vec godinama, ali od 100 novih modela,1-2 modela su pravi sustinski SPORT UTILITY VEHICLE,akcenat na utility
zamisli SUV sa visinom od 1.65m, o pobogu,a vodi se kao NAJVECI SUV u porodici skoda.

C i n i k

pre 4 godine

proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..
(Ivan NG, 23. mart 2020 22:06)

Od kad to Zf ima menjace u Audi/ju?
I kako to misis da je VW platio tudjoj firmi menjac a ima svoj koji ugradjuje naravno i u Audi/Skoda/u,Seat/a ?
Tema je stvarno presiroka ali ajde samo jos 1, kako mozes da napises i da MB ugradjuje Zf menjace kad je to neistina ?

sync

pre 4 godine

@Ibrahim Ba
Tačno, ali i to važi veoma ograničeno. Moj MPV nudi još lakši ulazak, jer je visina sedišta podesiva tako da može biti i u nivou jedne Vitare i u nivou jedne G klase, a pritom mi ne trebaju merdevine da nagazim na prag ili na patosnicu. Rezultat - u MPV se ulazi još lakše... veličinu otvora vrata da i ne pominjem. Neuporedivo u korist MPV. Ali nije dovoljno kul, očigledno.

Svi pominju SUV kao "porodično" rešenje, a kad im navedeš "porodičnost" jednog MPV-a, onda krenu da vrdaju, što me navodi na misao da nikad to i nije bio pravi razlog, nego žele da izgledaju kao mangupi, što je meni potpuno neverovatan argument u smislu izbora automobila.

batica

pre 4 godine

@sync
U pravu si što se veličine MPVa tiče jedino što si malo preterao sa poređenjem ulaska sa G klasom.Ima samo jedan mali problem,proizvođače trenutno uopšte ne zanimaju MPV vozila i ovo što se viđa na ulicama su uglavnom stari modeli.Ovo sa SUV vozilima je stvar mode ali ako sam ja u Srbiji mogao da kupim novog karavana pre 10 godina onda ne vidim šta te sprečava da i dalje voziš nekog Espace (Paris Initialle :) ili tako nešto.Nigde ne piše da svi moramo da vozimo i volimo iste automobile,opusti se i potroši svoj novac na ono čime ćeš ti biti zadovoljan.

Ex Style

pre 4 godine

Ex Style koji SUV si kupio.
(Aleks, 25. mart 2020 11:03)
Nije važno koji SUV jesam kupio, već zašto "danas" nisam kupio MPV, koji sam oduvek želeo, ali, dok je došlo vreme da kupim nova kola, MPV, kakav sam ja godinama želeo (kao npr. 5008 mk1, Grand Scenic prethodne generacije ili sl. ) je "izumro", a ono malo što je od njih ostalo (S-maks, Citroen Grand Tourer ...) je za današnje prilike serijski toliko jadno opremljeno, da je to tuga. Eto, taj S-maks koga čovek pomenu, ako je top verzija, halogeni Titanium, njemu samo za LED farove, navigaciju i ACC treba oko 3.300 evra (1.140+800+1.330), a da ne pominjem ostale elemente opreme koje neka SUV vozila slične cene i motorizacije nude serijski, pa taj S-maks (sa opcijama) ispadne mnogo skuplji (mada u oba, ako bi čovek hteo,može da se stavi i 3 red sedišta, pominjem samo kao odnos veličine tih vozila).
Ista priča ti je i za Citroen Grand Tourer. Scenic da ne pominjem, suviše mali unutra pozadi, sem za decu osnovce, a Grand se ne uvozi.
Na žalost, klasičan MPV je uglavnom mrtav. Nikada više neće biti MPV sa npr. 452 cm, a da je sedmosed. Ili karavan C segmenta sa oko 450 cm, a da je sedmosed (a da u treći red sedne osoba od 170 cm). Danas mnogi karavani C segmenta imaju skoro 470 cm (dosta ih prebacuje 465), tj, duži su od većine SUV vozila, a nude unutra daleko manje mesta.

9 0 0

pre 4 godine

svijet kontas da je proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..
(Ivan NG, 23. mart 2020 22:06)

Audi nosi VW menjac, kao i Skoda i Seat.
MB samo u kamionima ima Zf menjac a u limuzinama ne.
Toyota NIKAD nije kupovala Zf menjace ali je kupila od Bmw komplet Z4 za svoju Supru a tada su kupili i 8.st.menjac Zf iz Bmw/a ali samo za Supru.

Ivan ZG

pre 4 godine

Evo mog rezimea nakon pročitanih komentara.

Tuscon je za jedan broj manji auto i zato nije za usporedbu. Kome ne treba tako veliki auto dobar mu je i onaj broj manji (Tuscon, Sportage, Karoq...). KIA/Hyundai ne koriste CVT mjenjač i nikada nisu ni imali u ponudi. Njihovi hibridi koriste njihov mjenjač sa dvije spojke i sa njim nikada nije bilo problema.
Motor je dobar kao i ponuda prostora. To je za 5.
Auto nije više tako štedljiv od kada moraju voditi računa o ekologiji. Normalna potrošnja u gradu nikada ispod 8 litara, a može i 11.
Auto NAMJERNO dizajneski ne izgleda dovršeno. Ove izlomljene crte nisu neka sreća, a i brzo će zastarjeti. To rade sa cijelom paletom Škoda automobila da im ne bi konkurirali VW i Audi automobilima.
Naročito me zasmetala zastarjela komandna ploča kao da je iz 15 godina starog VW-a. Zato je Škoda auto pun suprotnosti koje su namjerno izazvane.
Nisam siguran da će im se takva politika isplatiti.

zombi apokalipsa

pre 4 godine

@moron aka exstyle

svašta smo mogli od tebe da čujemo ovde, ali da je s-max titanium teška klotara?! sad već počinješ da prevazilaziš samog sebe.

p.s. vidim da se sad i stari nadimci vade iz naftalina

Kursula

pre 3 godine

Vecina vlasnika provede vecinu vremena u gradskom saobracaju u kreni-stani situaciji. DSG menjaci, nezavisno od proizvodjaca, nisu najbolje resenje za taj scenario jer su mehanicki (lamela) i mnogo se brze habaju i time zahtevaju ne bas jefine servise. Nije mi bas potpuno jasno zasto zbog cega proizvodjaci namecu takva resenja. Sto se brzine saltanja tice moderni konvencionalni (torque converter) automatici su vise nego dobri (ZF8AT na primer - mozda cak i najbolji automatski menjac na trzistu).

miša

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)

A tek kako ga razbija Fiat Panda...

Tuson je 22,5 cm kraći auto, dakle manji za celu klasu. Isto tako BMW 3 razbija BMW 5, a Corsa ubija Insigniju. Veze s mozgom nema.

A drugo, uporediti Hyundai (bilo koji) motor sa TDI-em od 190 konja... I njihov CVT sa DSG-om...To već nije neznanje, to je za brigu.

Obican

pre 4 godine

Hahaha, dizajneraki nedovrsen? Slab motor? Los menjac? Rece Srbin i sede u svoju Korolu iz '96. Redovno ulazim na vesti iz auto sveta i redovno je spektakl citati kojekakve komentare. Gospodo, zivim u CH, radim u AMAG-u, Skoda jednostavno rastura sa prodajom. Svajcarci su ludi za Skodom, preko 20 000 skoda se proda godisnje u CH. Al Srbin, cija je prosecna starost vozila 17 godina ipak zna najbolje...

Ex Style

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.
I ubedljivo najbolja kupovina.
Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.

pipi,pik,karo

pre 4 godine

Vozio Skodu doduse fabiju sa 3 cilindra posle kupio Sportage . Neuporedivo iako nije ista klasa. Vidim ovde napadose coveka zato sto tvrdi da je Tucson bolji auto od Skode. u svakom slucaju ako uzmes odnos cena kvalitet sve je na strani Hyndaia. Ko nije vozio Hyndai ili Kia nebi trebao uopste da komentarise te automobile . Da ste rekli BMW ili Audi ili Mercedes pa i da razumem.

Фрфљави

pre 4 godine

Шкода јесте добра, као и Ваген али су прескупи. Конкуренција је ипак јача и боља. Мазда ЦХ-5 кошта 25к! Дакле 4к јефтинија. Хомда ЦР-В и Шкода...тешко у истом лонцу. Нисам Икс Трејл и Шкода...тешко! Тојота РАВ 4 и Шкода, никако! Пежо 5007 и Кодиак...у свим сегментима је Кодиак бољи али и 5-6к скупљи!!!! Тако да никада не бих купио Вагена или Шкоду

Znalac

pre 4 godine

motor je ok, kao i paketi. Ali je ruzan za medalju. Niti u jednom momentu me taj osecaj ruznoce ne moze napustiti, kada je u pitanju ovaj automobil

Dušan

pre 4 godine

@miša
Tucson u najjačem paketu opreme ima motor od 185 ks i nema cvt, već automatski menjač sa 8 brzina. I motor i menjač su daleko pouzdaniji od vw sklopova, dsg je iako dobar u vožnji, prilično kvarljiv i skup za održavanje.

bolji svijet

pre 4 godine

Кад смо код незнања, Тусон има аутоматски 8-брзински мењач, колико ја знам. СVT је у моделима Тојота, Хонда, Субару..
Поздрав!
(неко из масе, 23. mart 2020 15:20)


jest CVT u tim autima,samo zato sto ne smiju koristiti DSG ili bolje nemaju...
jedini pravi po tom pitanju i bolji od DSGa je iz BMWa ZFov mjenjac....

uk

pre 4 godine

Svi Skodini SUV su meni izrazito ruzni ali bas ruzni.... Jesu ukusi razliciti ali Skodin dizajn smatram trenutno najgorim na trzistu SUV vozila.

Milan

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.
I ubedljivo najbolja kupovina.
Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.
(Ex Style, 23. mart 2020 23:59)

Mozda je tebi najlepsi, eto meni nije i uvek bi pre uzeo novi Peugeot 3008 ili ako mi treba vise prostora i treci red sedista 5008.
Samo onaj ko se vozio u 3008 ili 5008 kao sto sam i ja, zna o cemu pricam. Odlicni motori, prelep dizajn, sta treba vise.
Ovu dosadu u fazonu 1000 puta vec vidjeno kod Folcike i Skode, postaju bezobrazni.

Boris

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
(Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)
@
Tesko, mozda karoqa ali kodiak ipak tesko. Ozbiljniji je ovo auto od Sportage ili Tucsona.

tt

pre 4 godine

@obican

Toliki broj prodatih skoda vise govori o padu standarda nego o skodinoj genijalnosti. VW pravi Skodu za ljude koji ne mogu da plate VW ili Audi! Jednostavno nisu ni u Svici vise svi bogati. Bio, video.

неко из масе

pre 4 godine

@mišа
Кад смо код незнања, Тусон има аутоматски 8-брзински мењач, колико ја знам. СVT је у моделима Тојота, Хонда, Субару..
Поздрав!

El Doctore

pre 4 godine

Kao dizajneru, ovaj model mi spolja izgleda prosecno i nedovrseno, iznutra dosadno i staromodno. Kada sam ulazio u ove nove Skodine suv modele jako mi je smetao kvalitet plastike, ponekih koznih delova i jos stosta. Ali kad pogledamo cene, za ovaj novac u ovoj klasi automobila i opreme nista bolje ne moze da se nadje

Mile

pre 4 godine

Da li ima nekoga (osim dizajnera i ljudi iz uprave Škode) kojima se ovaj auto vizuelno sviđa.

Osim toga dati onakve podatke o prosečnoj potrošnji je u krajnju ruku neozbiljno (osim ako nisu uzeli mernu jedinicu lit/50km).

Vozim auto sa automatskim menjačem i mogao bih da se kladim u sve novce ovoga sveta da je realna potrošnja barem 50% veća...

Kerberos

pre 4 godine

Realno, tuson u najačem paketu opreme, ga razbija u svakom pogledu, i cenovno i opremno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jarić T Živadin, 23. mart 2020 12:22)

Tuson se valjda (po cenama, dimenzijama) poredi sa Karoq-om, ne sa Kodiaq-om?

Aleksandar

pre 4 godine

Verujem da je dobar i kvalitetan automobil, ali sto se dizajna tice meni izgleda na kutiju sa tockovima. Totalno nemastovito. Sebe nikako ne bih mogao da zamislim u njemu.

9 0 0

pre 4 godine

svijet kontas da je proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..
(Ivan NG, 23. mart 2020 22:06)

Audi nosi VW menjac, kao i Skoda i Seat.
MB samo u kamionima ima Zf menjac a u limuzinama ne.
Toyota NIKAD nije kupovala Zf menjace ali je kupila od Bmw komplet Z4 za svoju Supru a tada su kupili i 8.st.menjac Zf iz Bmw/a ali samo za Supru.

nikolica

pre 4 godine

Iskreno Škodini SUV-ovi su mi baš ružni. Trebalo je da nastave sa dizajnom sličnijem Yetiju koji je sjajan auto. Žao mi je što ih više nema.

brana

pre 4 godine

Za te pare ovo bi trebalo da izgleda mnoooogo kvalitetnije.Kad vidim ovu zavrsnu obradu enterijera,izgled grafike na displeju,plastika...odmah se setim da je to ipak samo Škoda...

C i n i k

pre 4 godine

proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..
(Ivan NG, 23. mart 2020 22:06)

Od kad to Zf ima menjace u Audi/ju?
I kako to misis da je VW platio tudjoj firmi menjac a ima svoj koji ugradjuje naravno i u Audi/Skoda/u,Seat/a ?
Tema je stvarno presiroka ali ajde samo jos 1, kako mozes da napises i da MB ugradjuje Zf menjace kad je to neistina ?

Ivan NG

pre 4 godine

@Bolji svijet kontas da je proizvodjac menjaca ZF kompanija nezavisna od BMW-a? Te se isti ugradjuju i u Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Toyota itd..

sync

pre 4 godine

@minnesota
Kao i za većinu stvari - sve se svelo na marketing. Pazi sad ovo - Kodiak (SUV) visok 1.65, a minivan poput S-Max-a, Zafire i sličnih ~1.70. Znači, MPV ima viši krov. E sad, ako obratimo pažnju da taj SUV ima viši klirens, dolazimo do zaključka da je ukupna visina kabine drastično manja u tom SUV-u... jer osim što je niži u apsolutnim okvirima, još je i odignut od tla, tako da je kabina "spljoštena", što u konačici ima daleko manji prostor za putnike. A svi se zanose sa nekom pričom o više komfora.

Skoro sam u svom MPV-u provozao vlasnika jednog od većih SUV-ova i čovek je bukvalno ostao zbunjen koliko prostora imam unutra. U neverici se osvrtao i bukvalno zanemeo. A zamisli tek kad uporediš zapreminu gepeka u S-Max (ili nedaj bože Galaxy) sa ovim Kodiaq-om... gepek je više od celog kubika, a u trećem redu može i da se sedi, za razliku od Kodiaq-a. Neko je pomenuo Pežo 5008... njegov treći red je samo za decu do 7 godina max. U Zafiri može da se vozi osoba do 170cm, a oba se vode kao vozila sa tri reda sedišta. Kako da ne. Tako mogu da naređaju i 5 redova sedišta... ako uguraju stoličice iz vrtića.

Marko

pre 4 godine

Drugi deo. Deluje kao da je menjac podesen za benzinski motor. Sto se tice vozaceve pozicije ona je meni licno idealna. Naslon za ruku je fantastican i podesava se po dubini i visini. Komande su odlicno rasporedjene i sto je najbitnije one najbitnije nisu iskljucivo na touch panelu. Veliku zamerku imam za navigaciju (Amundsen u mom slucaju). Jezik infotainment sistema je moguce podesiti na srpski ali je glasovna najava u navigaciji iskljucivo na engleskom. Najgore je sto to nije reseno tako da ista govori "Skreni levo/desno" nego izgovara naziv ulice na engleskom sto krajnje glupo zvuci i u krajnju ruku neupotrebljivo pa ja koristim Garmin navigaciju koju postavim u vidno polje pa mi je i po tom pitanju bolja opcija. Sledeca zamerka se odnosi na visok centralni tunel koji onemogucava udobnu voznji putnika na zadnjem sedistu u sredini. Peugeot 5008 nema taj problem a ni Rav4 koji isto ima 4x4 ali je tunel prilicno nizak. Uvoznik Skode cenovnom politikom forsira model sa 190KS i 4x4 pogonom iako vecini odgovara opcija dizel sa 150KS bez 4x4 jer manje trosi.Tako je recimo ovaj sa 190KS 4x4 DSG skuplji 500 eura od varijante 150KS DSG bez 4x4. Sto se tice potrosnje za toliki auto ona i nije nesto velika i zaista jako zavisi od stila voznje. Na istoj deonici sam uspevao da prodjem sa 5.5l a sa malo tezom nogom na gasu ide i na 10l. Licno mislim da bi najbolja opcija bio 2.0TSI bez 4x4 sa pogonom na CNG. Medjutim VW menadzeri taj motor nude u premium klasi tj. Audiju.

Ibrahim Ba

pre 4 godine

@sync

Jedina prednost SUV vozila i argument koji je nemoguće pobiti je da se ulazi lakše, što je korisno za starije i one koji imaju problem sa leđima. Sve, ali apsolutno sve ostalo je na strani "običnih" automobila.

Džej

pre 4 godine

Možda je trebalo sačekati još malo vremena pa da se pojavi restilizovani Kodiaq i tek onda praviti test, je će verujem onda imati još toga da se kaže. Ipak je ovakav primerak relativno dugo na tržištu.

sync

pre 4 godine

@Ibrahim Ba
Tačno, ali i to važi veoma ograničeno. Moj MPV nudi još lakši ulazak, jer je visina sedišta podesiva tako da može biti i u nivou jedne Vitare i u nivou jedne G klase, a pritom mi ne trebaju merdevine da nagazim na prag ili na patosnicu. Rezultat - u MPV se ulazi još lakše... veličinu otvora vrata da i ne pominjem. Neuporedivo u korist MPV. Ali nije dovoljno kul, očigledno.

Svi pominju SUV kao "porodično" rešenje, a kad im navedeš "porodičnost" jednog MPV-a, onda krenu da vrdaju, što me navodi na misao da nikad to i nije bio pravi razlog, nego žele da izgledaju kao mangupi, što je meni potpuno neverovatan argument u smislu izbora automobila.

Ex Style

pre 4 godine

@Ibrahim Ba
Tačno, ali i to važi veoma ograničeno. Moj MPV nudi još lakši ulazak, jer je visina sedišta podesiva tako da može biti i u nivou jedne Vitare i u nivou jedne G klase, a pritom mi ne trebaju merdevine da nagazim na prag ili na patosnicu. Rezultat - u MPV se ulazi još lakše... veličinu otvora vrata da i ne pominjem. Neuporedivo u korist MPV. Ali nije dovoljno kul, očigledno.
Svi pominju SUV kao "porodično" rešenje, a kad im navedeš "porodičnost" jednog MPV-a, onda krenu da vrdaju, što me navodi na misao da nikad to i nije bio pravi razlog, nego žele da izgledaju kao mangupi, što je meni potpuno neverovatan argument u smislu izbora automobila.
(sync, 24. mart 2020 17:23)

MPV lagano odumire, ponuda preostalh u Srbij je odavno očajna. Ja sam zato, mada nisam "mangup", uzeo sada za porodicu SUV (kao zamenu za karavan). Ne košta ništa više nego npr. Ford Smaks Titanium 1,5 Ecoboost, koji je realno (bez opcionala) teška klotara (ima halogenke, neka navigaciju ... ), i nema bilo kakvu aktivnu bezbednosnu opremu (nema AEBS, ACC ... ništa ).
I zašto onda da uzmem Smaks, ako mogu za iste pare za porodicu novije vozilo, bolje aktivne i pasivne bezbednosti?

zombi apokalipsa

pre 4 godine

@moron aka exstyle

svašta smo mogli od tebe da čujemo ovde, ali da je s-max titanium teška klotara?! sad već počinješ da prevazilaziš samog sebe.

p.s. vidim da se sad i stari nadimci vade iz naftalina

minnesota

pre 4 godine

dimenzije skode kodiaq 4.697/1.882/1.655 osovine 2.791 tezina 1723kg
dimenzije ford s max 4.768/1.884/1.658 osovine 2.849 tezina 1724kg

sad vi meni recite na osnovu ovih brojki,sta je SUV a sta MINIVAN.
jednostavno SUV su u velikoj modi i izbacuju minivan vec godinama, ali od 100 novih modela,1-2 modela su pravi sustinski SPORT UTILITY VEHICLE,akcenat na utility
zamisli SUV sa visinom od 1.65m, o pobogu,a vodi se kao NAJVECI SUV u porodici skoda.

Boris

pre 4 godine

Najljepše terensko vozilo u klasi preko tri i po metra dužine.I ubedljivo najbolja kupovina.Proveren kvalitet. I prestiž, koji je ulaznica u klasu partijskih i budžetskih korisnika.(Ex Style, 23. mart 2020 23:59) Mozda je tebi najlepsi, eto meni nije i uvek bi pre uzeo novi Peugeot 3008 ili ako mi treba vise prostora i treci red sedista 5008.Samo onaj ko se vozio u 3008 ili 5008 kao sto sam i ja, zna o cemu pricam. Odlicni motori, prelep dizajn, sta treba vise.Ovu dosadu u fazonu 1000 puta vec vidjeno kod Folcike i Skode, postaju bezobrazni.
(Milan, 24. mart 2020 08:33)
@Milan
Covek je bio sarkastican....

Laki

pre 4 godine

@Običan, kupuju, kupuju u CH Škodu, ne zato što su ludi za njom već što je jeftinija nego Audi ili MB, BMW. Kada bi mogli da biraju za istu lovu, Škodu ne bi uzeli sigurno pre Audija

Marko

pre 4 godine

Vec sam u prethodnim komentarima naveo da vozim Kodiaqa sa ovim motorom i moj je u Ambition plus opremi. Dodao bih samo da mi je opcija bio Pezo 5008,Nissan Xtrail,S max,Reno Espace i Koleos. Nissan je zastareo sa manje prostora za noge pozadi ali je odlicna opcija kome je prioritet 4x4. Ima kao i Koleos CVT automatik sto licno ne podnosim. Pezo ima veci klirens od Kodiaqa sto smatram nepotrebnim pogotovo sto nema 4x4. Vizuelno je dopadljiv ali licno ne volim taj trend da se sve stavlja na displej (Pezo i Reno). Velika prednost Pezoa je ravan pod pozadi i tri odvojena sedista koja su nesto uza nego kod Kodiaqa. Najveca mana 5008 je dostupnost 2.0Dizela koji ide samo uz najveci paket opreme a to je ultra skupo i vecini nepotrebno.1.5HDI 8AT sam vozio nedavno u 508 i jako lepo ide i malo trosi.Medjutim mislim da je preslab za 5008 kad se auto natovari. Espace je preskup kao nov a licno ne volim to sto guraju te ogromne displeje. S max mi je bio veliki favorit ali nazalost uvoznik nema auto za test voznju. Kada sam pitao za cenovnik(na sajtu je iz 2017-te) kazu da trenutno nemaju i da ce mi poslati. Jos ga cekam a to je bilo u Oktobru 2019. Ford je imao velikih problema sa svojim Power Shift menjacima pa je presao na klasican 8AT. Pitao sam da li imaju bilo koje test vozilo u gami sa tim menjacem odgovor je bio da nemaju. Jednostavno odnos prema kupcu je takav da ne zasluzuju da se sa njima saradjuje. Mislim da je Smax odlican auto ali nazalost MPV klasa izumire i to je evidentn

Ex Style

pre 4 godine

Ex Style koji SUV si kupio.
(Aleks, 25. mart 2020 11:03)
Nije važno koji SUV jesam kupio, već zašto "danas" nisam kupio MPV, koji sam oduvek želeo, ali, dok je došlo vreme da kupim nova kola, MPV, kakav sam ja godinama želeo (kao npr. 5008 mk1, Grand Scenic prethodne generacije ili sl. ) je "izumro", a ono malo što je od njih ostalo (S-maks, Citroen Grand Tourer ...) je za današnje prilike serijski toliko jadno opremljeno, da je to tuga. Eto, taj S-maks koga čovek pomenu, ako je top verzija, halogeni Titanium, njemu samo za LED farove, navigaciju i ACC treba oko 3.300 evra (1.140+800+1.330), a da ne pominjem ostale elemente opreme koje neka SUV vozila slične cene i motorizacije nude serijski, pa taj S-maks (sa opcijama) ispadne mnogo skuplji (mada u oba, ako bi čovek hteo,može da se stavi i 3 red sedišta, pominjem samo kao odnos veličine tih vozila).
Ista priča ti je i za Citroen Grand Tourer. Scenic da ne pominjem, suviše mali unutra pozadi, sem za decu osnovce, a Grand se ne uvozi.
Na žalost, klasičan MPV je uglavnom mrtav. Nikada više neće biti MPV sa npr. 452 cm, a da je sedmosed. Ili karavan C segmenta sa oko 450 cm, a da je sedmosed (a da u treći red sedne osoba od 170 cm). Danas mnogi karavani C segmenta imaju skoro 470 cm (dosta ih prebacuje 465), tj, duži su od većine SUV vozila, a nude unutra daleko manje mesta.

Ex Style

pre 4 godine

@moron aka exstyle

svašta smo mogli od tebe da čujemo ovde, ali da je s-max titanium teška klotara?! sad već počinješ da prevazilaziš samog sebe.

p.s. vidim da se sad i stari nadimci vade iz naftalina
(zombi apokalipsa, 25. mart 2020 13:15)

Zombi, samo Ti idi na sajt Ford.rs, i dobro pogledaj cenovnik Smaksa, serijsku opremu, i opcionale. Naravno, i cenu opcionala.
Ja sam ga i ne tako davno ponovo dobro analizirao, "u najboljoj veri" (i nameri), zbog sebe, jer mi se načelno uklapao cenom. I smatram da aktuelni Titanium Smaks, sa svojom serijskom opremom, zaista jeste "klotara" za ovo vreme danas. Aktivna bezbednosna oprema u serijskom izdanju mu je "duplo golo". U rangu serijski opremljene srpske fabije. Na žalost. A sve to kao opcije kod njega je izuzetno skupo.
Nije isključeno da će njegova aktivna serijska bezbednosna oprema da se vremenom popravi za Srbiju. Ali, trenutno je takva-kakva je. Tužna.

Marko

pre 4 godine

Prvi deo. Od nedavno posedujem Kodiaq sa ovim motorom i menjacem pa mogu iz prve ruke da prenesem svoje utiske. Automobil je zaista prostran i ono sto je meni najbitnije prostora za noge ima i na zadnjim sedistima sto je prava retkost kod vecine automobila danas. Funkcionalnosti doprinosi mogucnost podesavanja nagiba naslona zadnjih sedista a i celokupna zadnja klupa se moze pomerati napred nazad. Obaranje naslona zadnjih sedista je pomocu plasticnih poluga koje su u gepeku i iz nekog razloga je potrebna enormna sila da bi se to uradilo i vec vidim da ce te poluge pucati sa sve sajlom. Gepek deluje veliki ali je na Superbu mnogo veci. Superb je pored toga za nijansu luksuzniji u istom paketu opreme. Kodiaq je ipak funkcionalniji u gradskim uslovima voznje jer je pregledniji i kraci pa se lakse parkira. Pored toga veci klirens zaista puno znaci jer znamo vec svi u kakvom okruzenju zivimo i koliko smo prinudjeni da se pentramo automobilom po svemu i svacemu. S' druge strane Superb je prijatniji za voznju na autoputu i manje se naginje u krivinama pa ko uglavnom vozi van grada mislim da je bolji izbor Superb.Sto se tice motora ima dovoljno snage mada se primeti da je auto tezak i ponekad deluje da je ispod haube manje konja nego sto pise na papiru. Delom je to i zbog menjaca za koji sam ocekivao da inteligentnije menja brzine. Cesto isuvise kasno prebacuje u visi stepen i nepotrebno drzi motor na visokim obrtajima (sto dize potrosnju). Ovo vazi za mod "Normal".

Sasha

pre 4 godine

(Milan, 24. mart 2020 08:33)
Covek je lepo rekao, terensko vozilo. Pezo 3008 i 5008 nemaju pogon na svim tockovima i nema te elektronike koja tu moze pomoci. Naravno, nemaju ni sve verzije Kodiaqa, ali ga bar mozes dobiti.

Škodilak

pre 4 godine

"...najjeftinija verzija sa 1.5 TSI motorom sa 150 KS u "aktiv" paketu opreme, koja može da se nabavi za 24.000 evra."

Sada na popustu malo ispod 20 hiljada.

Ivan NG

pre 4 godine

Aman vise Cinik i ostali, zar vam je toliko tesko da upotrebite internet, za sta vam sluzi, daj se informisite malo pre nego se prolupavate polu informacijama i nekim sopstvenim zakljuccima. ZF menjac koristi Audi u rs6, SQ7 itd, Toyota supra koristi ZF menjac jaguar volvo... Dajte vise ne lupajte, gde pise po vama da audi, toyota i ostali ne smeju da koriste zf, osim bmw. ZF je posebna kompanija, nezavisna od bmw-a.

batica

pre 4 godine

@sync
U pravu si što se veličine MPVa tiče jedino što si malo preterao sa poređenjem ulaska sa G klasom.Ima samo jedan mali problem,proizvođače trenutno uopšte ne zanimaju MPV vozila i ovo što se viđa na ulicama su uglavnom stari modeli.Ovo sa SUV vozilima je stvar mode ali ako sam ja u Srbiji mogao da kupim novog karavana pre 10 godina onda ne vidim šta te sprečava da i dalje voziš nekog Espace (Paris Initialle :) ili tako nešto.Nigde ne piše da svi moramo da vozimo i volimo iste automobile,opusti se i potroši svoj novac na ono čime ćeš ti biti zadovoljan.

Ivan ZG

pre 4 godine

Evo mog rezimea nakon pročitanih komentara.

Tuscon je za jedan broj manji auto i zato nije za usporedbu. Kome ne treba tako veliki auto dobar mu je i onaj broj manji (Tuscon, Sportage, Karoq...). KIA/Hyundai ne koriste CVT mjenjač i nikada nisu ni imali u ponudi. Njihovi hibridi koriste njihov mjenjač sa dvije spojke i sa njim nikada nije bilo problema.
Motor je dobar kao i ponuda prostora. To je za 5.
Auto nije više tako štedljiv od kada moraju voditi računa o ekologiji. Normalna potrošnja u gradu nikada ispod 8 litara, a može i 11.
Auto NAMJERNO dizajneski ne izgleda dovršeno. Ove izlomljene crte nisu neka sreća, a i brzo će zastarjeti. To rade sa cijelom paletom Škoda automobila da im ne bi konkurirali VW i Audi automobilima.
Naročito me zasmetala zastarjela komandna ploča kao da je iz 15 godina starog VW-a. Zato je Škoda auto pun suprotnosti koje su namjerno izazvane.
Nisam siguran da će im se takva politika isplatiti.

Ivan ZG

pre 4 godine

Evo mog rezimea nakon pročitanih komentara.

Tuscon je za jedan broj manji auto i zato nije za usporedbu. Kome ne treba tako veliki auto dobar mu je i onaj broj manji (Tuscon, Sportage, Karoq...). KIA/Hyundai ne koriste CVT mjenjač i nikada nisu ni imali u ponudi. Njihovi hibridi koriste njihov mjenjač sa dvije spojke i sa njim nikada nije bilo problema.
Motor je dobar kao i ponuda prostora. To je za 5.
Auto nije više tako štedljiv od kada moraju voditi računa o ekologiji. Normalna potrošnja u gradu nikada ispod 8 litara, a može i 11.
Auto NAMJERNO dizajneski ne izgleda dovršeno. Ove izlomljene crte nisu neka sreća, a i brzo će zastarjeti. To rade sa cijelom paletom Škoda automobila da im ne bi konkurirali VW i Audi automobilima.
Naročito me zasmetala zastarjela komandna ploča kao da je iz 15 godina starog VW-a. Zato je Škoda auto pun suprotnosti koje su namjerno izazvane.
Nisam siguran da će im se takva politika isplatiti.

Kursula

pre 3 godine

Vecina vlasnika provede vecinu vremena u gradskom saobracaju u kreni-stani situaciji. DSG menjaci, nezavisno od proizvodjaca, nisu najbolje resenje za taj scenario jer su mehanicki (lamela) i mnogo se brze habaju i time zahtevaju ne bas jefine servise. Nije mi bas potpuno jasno zasto zbog cega proizvodjaci namecu takva resenja. Sto se brzine saltanja tice moderni konvencionalni (torque converter) automatici su vise nego dobri (ZF8AT na primer - mozda cak i najbolji automatski menjac na trzistu).