Petak, 13.03.2020.

09:30

Napravljene da traju: Stare Lade i dalje dominiraju ruskim putevima

Izvor: B92

Napravljene da traju: Stare Lade i dalje dominiraju ruskim putevima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Dobros-AV

pre 4 godine

Bogami, tacno kaze onaj Vlada iz Vostoka, kod njega u Vladivostoku se ipak vozi kao kod nas: DESNOM stranom. Evo, ima i video sa dash-cama, gledajte od 5:30 (pre toga je vozio jednosmernim ulicama):

https://www.youtube.com/watch?v=VzBczLYnWUQ

Vlada iz Vostoka

pre 4 godine

U vladivostoku se kao u japanu vozi levom trakom. Nisam verovao dok nisam video. Posao me naneo na tu stranu sveta....(Naftna Busotina, 14. mart 2020 21:43)

Ček, da proverim!
Pogledah kroz prozor...i šta vidim?
Vozi se desnom stranom, ali skoro sva kola imaju volan, na kontra strani (desnoj), kao u Japanu, odakle je 90% kola iz Vladivostoka i istočnog Sibira i uvezeno.
Dakle, Bušotino, možda si bio malo pod gasom dok si nam bio u poseti.

Los Angeles

pre 4 godine

@super brka: Brko, razumem ja da ti imas verovatno dobre namere i zelju, sve to kapiram. Ne poznajem te da bi znao kakav si, a i ne interesuje me. Sustina je da se naucite pod broj jedan da prihvatate tudja misljenja bez licne uvrede. Nije strasno ako postoje oni koji su videli mnogo vise i znaju vise, to ne umanjuje niciju vrednost, i nema potrebe sad za pravdanjem. Samo te molim, da se ne brecas i ne nervoziras sada na svoju decu i porodicu, kao posledicu (ako do sada vec nisi) citanja ovih komentara. I nemoj da vozis tu ladu po “lokalu” kako sam kazes, makar neka prodje taj tehnicki. Ali onaj pravi, ne onaj kod Pere iz istog sokaka gde vec zivite.

Los Angeles

pre 4 godine

@ Toronto: Lako je iz Toronta misliti da Srbija nije tako losa. Za sve vas koji ste tamo decenijama u nekom Etobico-u, ili jos gore u Mississaugi, naravno da nemate sta da zamerite Srbiji kad realno zivite u jos goroj nedodjiji. A da ne govorim o manjku slobode govora tamo, ne dao vam Bog da izrazite svoje slobodno misljenje o gay pride-u ili o imigraciji iz Pakistana i Afganistana (jer su retki drugi koji tamo hoce). A ne dao Bog da uopste pitas javno zasto nema imigracije iz npr nordijskih zemalja ili Nemacke. U skolama vam dozvoljavaju samo halal hranu, da se imigrantska deca slucajno ne “kontaminiraju” sunkom ili bacon-om. Druze, pa nije ni cudo sto ne zamerate domovini nista, i smatrate da je super i nista ne moze biti bolje, i ja bi odande. Ali to vas svejedno ne pravi relevantnim. Idite do Singapura, do Kalifornije, do Stockholma, Londona, Madrida, shvatite malo kako neke stvari tamo dobro funkcionisu pa ce vam biti jasno. A ne da se svake godine gusite i zalite, jer razvijeni Brka i Radovan loze ugalj i drva u 2020oj da bi se grejali, pola Srbije samu sebe udavi. Toliko vetra, nijedan vetrogenerator, sav biznis je ti meni ja tebi ispod tezge. I jos ljutite kad vam neko kaze, ej koja je to nadmenost? Pa dobro ako vam je toliko super, eto izvinite i srecan vam srednji vek.

Milance

pre 4 godine

Jos davnih 80tih godina, moj nastavnik istorije je vozio ladu ziguli. To je bilo u nju dzersiju. On je prosto obozavao taj auto I niko mu se nije smejao.

super brka

pre 4 godine

Toronto.

U pravu ste. Ali vidite da čovjek ne odustaje. Sad treba da mu se nešto pravdam. Na žalost, ima stvari za koje je u pravu, za ovaj dio oko sive ekonomije.
Činjenica je da nas to i korupcija jede, ali nije baš ni tako crno. Zavodi se red polako. Naplata je bila najveći problem jer se puno radilo na "dođem ti", ali u posljednjih godinu i po dana se stvar dosta popravila. Svi koji me znaju, znaju da je kod mene uvijek bilo čist račun - duga ljubav. Vjerujem u Božiju pravdu i smatram da će mi sve sve loše učinjeno na neki način vratiti, ako ne meni, onda mojoj djeci, a ja djecu obožavam i zato samo iskreno i pošteno nastupam. Za sad je porodična firma ali ne bježim od širenja. Trenutno se trudim da pomognem zajednici koliko mogu, kroz rad na terenu, donacijama kad ima novca, idejama za nove radove, smatrajući da će i drugi polako krenuti mojim stopama i da nam to postane reper za budućnost i da ćemo takvim djelovanjem i uticajem otjerati sve ono loše što nam je kao karcinom izjedalo društvo i uništavalo živote. Vidim kod komšluka optimizam i promjenu u razmišljanju da nije sve crno i da se dosta može promijeniti ličnim uticajem i zalaganjem.
Ovak čovjek misli da to što dođe jednom u par godina i potroši 1000-2000 dolara, pri čemu se folira kako je pun novca, da nam čini uslugu, navodno, ostavljajući novce kod nas. Možda šalje svojima neku pomoć ali to je na nivou statističke greške. Pomoći će ulaganjem ovdje i otvaranjem radnih mjesta, ali mali je za takve aktivnosti.
Kažem čovjeku da vozim auto po placu i navedem razloge zašto, ali se on oglušuje na navedeno i priča ono što je on zamislio u svojoj glavi. Vozilo nije ni vidio ali,za njega, je to krš, bez obzira što to vozilo izgleda bolje nego neka 3 puta mlađa, ali nije perfektno i zato sam ga sklonio sa ulice i odjavio registaciju dok ga ne sredim da se ljudi okreću za njim kada prođe. Skoro sam vidio jednu staru škodu, mislim da je 1000 kupe model sa početka 80-tih, sređenu do bola, na putu, i oduševio se. Svirnuo sam vozaču u znak pozdrava i prstom gestikulirao čovjeku svoje oduševljenje, ali je to za gospodina LA bezvrijedno auto, jer je škoda iz vremena socijalizma.
Ma bezrezervno je dalje trošiti riječi na tog umišljenka, samo neka više ode u tu Ameriku i ostavi nas da živimo i radimo, kako mislimo da je, najbolje za nas i našu djecu.

Toronto

pre 4 godine

@(super brka, 14. mart 2020 19:00)

Brko, nema potrebe raspravljati se sa tim smešnim likom. Živim napolju veoma dugo i redovno srećem slične njemu. Ista priča kao kada gologuzan ode iz sela u grad, vidi malo sveta a pola toga što je video ne razume, pa dodje seljacima da soli pamet kako da žive. Neostvareni ljudi, i poslovno i emotivno, u biti neintegrisani u novoj sredini i društvu, pa nalaze jedinu satisfakciju u pljuvanju po svojoj prošlosti i poreklu.

Los Angeles

pre 4 godine

@ Radovan, @ Brka: Bio i video te domace firme. Zali boze nasih ljudi koji moraju da rade za takve izrabljivace. Onaj Brka kao ima firmu, sav je zlatan, a ovamo se hvali kako vozi neregistrovanu krntiju po gradu. Ne bi me cudilo da i sekretaricu stipka u sklopu posla, to je taj sklop. Odgovorno tvrdim da vise ja upumpam para u budzet domovine, sto slanjem novca, sto kad dodjem. To je novac direktno upumpan sa strane, ne presipan iz poreza u platu, pa u sivo trziste, pa kod brke u dzep. Ljudi, iskreno mi vas je zao sa takvim razmisljanjem. Samo, nece vas emigranti ostaviti na miru da uzivate u blatu koje pravite svojim mentalitetom. Nasa duznost je da vam ukazujemo, da vas usmeravamo, da vas ostro upozoravamo i prekorevamo za svaku glupost koji radite ili izgovarate. Prevaspitavanje, civilizovanje, silom ako treba, ostro i cak i bezobrazno, nego sta. Jer nema veceg poklona domovini nego ostri, iskreni samar istine. To vam nijedan stranac nece reci, dok bude brojao vas novac. To mogu samo emigranti koji zele da vide kako i domovina gura civilizacijski napred.

Radovan

pre 4 godine

Los Angeles

U prošlosti, da se tvoj otac nije trudio i radio kao što je radio Super Brka, tebe danas ne bi bilo.

U sadašnjosti, sve si rekao o sebi.

U budućnosti, tvoj sin će isto tako misliti o tebi, kao što ti misliš o drugima.

Lako je raditi u tuđim firmama stvorene na ko zna kakav način. Stvori svoju firmu u svojoj domovini i zaposli naše ljude. I dobro je što ste otišli. Nikakva korist od vas tamo.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

U vrijeme kada su živjeli pobrojani velikani na "seljačkom Balkanu" nije bilo visokoobrazovnih ustanova. Danas je situacija, ipak, mnogo drugačija pa imamo nekoliko jakih univeziteta. Takođe, imamo i dosta stručnjaka koji rade na tim univezitetima, i žive na "seljačkom Balkanu", a priznati su u svetu kao stručnjaci u svojoj oblasti. Toliko o prstu na čelu. Vjerujem u ove ljude ovdje.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Zbog takvih, koje si naveo i pobrojao, upoređujući ih sa Čopićevim Nikoletinom, da dobiju stan u BG i sl gluposti, sam napustio javno preduzeće i prešao u privatnike. Samo što nisam htio otići u inostranstvo nego sam ostao u toj "seljačkoj Srbiji" ili ti "seljačkom Balkanu". Za razliku od vas koji ste otišli, prevashodno zbog ličnog interesa, i sada nam prosipate pamet, ja ovoj državi uredno plaćam porez i svojim radom i znanjem doprinosim ovom društvu, a moj novac ostaje ovdje u ovoj državi. Volio bih da sam kao Tesla, pa da mogu, kao on, ostaviti amanet, u vidu silnih patenata, od kojih bi moja država imala koristi, ali nisam, pošto ne radim u istraživanju nego u realizaciji. Ali zato mogu kroz porez, ideje, ulaganja i izgradnju unaprijediti mjesto i državu gdje sam, a tebe tu nešto ne vidim. I nemoj svojim glupostima huliti na naše velikane, jer svi oni su vratili ovoj državi amanet koji su stekli, a po tvom govoru vidim da od tebe to se ne može očekivati. Nisi ti njihovog kova. I opredijeli se više čovječe. Ako si otišao, stani iza te svoje odluke i ispoštuj prvo sebe i budi gdje si, a nemoj jednom nogom biti u SAD a drugom ovdje na Balkanu, i onda preko te druge noge nama "soliti pamet". Asimiliraj se u društvo u koje si došao i poštuj njihov zakon i vrijednosti a nas ostavi na miru, kad si već otišao, i pusti nas da živimo kako mi želimo, jer zato smo ostali ovdje. Ne želimo svi da se dočepamo "zlatnog Zapada".
I opet se vraćam na automobile. Poštujem ljude na ovom prostoru koji žele da očuvaju svoje stare automobile u životu, što duže, cijeneći ono što imaju i ne gledajući koliko vrijedi. Jer za njih taj auto nema cijenu. Ko može neka vozi novo, a ko može neka uživa što duže u svom "old timeru". Sve je to slobodna volja.

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Bravo majstore. Zbog te izjave o “pokondirenim tikvama” tebe i slicnih u grobu vam se okrecu i Tesla, i Dositej, i Vuk KaradIc, i Milankovic, i Mihajlo Pupin - sve ljudi koji su se obrazovali ili radili u inostranstvu, a ondu tu pamet sirili blatnjavom Srbijom. Sve samouobrazene individue po tebi, jer se usudise da srpskom seljaku kazu sta ne valja i kako treba bolje. Ja mislim da ste vi uobrazene tikvice, jer ste svesni svojih gluposti, a opet iz cistog besa sto ne mozete bolje, i iz cistog egoizma, ne date boljima od sebe da vas vode i da vam sredjuju drustvo. Brko, to vreme kada Nikoletina sa mitraljezom sidje sa kamena, vikne ja sam “posten covijek i domacin” pa dobije odmah dobru poziciju da vodi ozbiljna drzavna posla, i trgovacki stan u centru Beograda otet od potomaka gore navedenih, SU PROSLA. Nije vise dovoljno da se bude “domacin” i da se galami i pljuje po svemu malo stranom, jer smo videli dokle nas je to dovelo. Pozdrav i prst na celo, ako si ista shvatio od napisanog.

Mikica

pre 4 godine

Lada je kopija FIAT-a 125. Te prve Lade su još i nečemu valjale. Posle su Rusi zabrljali sve izmenama restilizacijama i pojeftinjenjima. Kao i sva ruska vozila i Lada troši besmisleno puno benzina.

Boris

pre 4 godine

Vozio dva dana Ladu Nivu i to je bila stara godinu dve sa 30 000km. Bože kakvo je ono smece od auta, Jugo 45 je super auto za tu kantu. Totalno neuslovno, nebezbedno, tehnicki neispravno vozilo, uzas.

Ibrahim Ba

pre 4 godine

Napravljeno da traje je jedan od najrasprostranjenijih mitova kod nas. I sam volim starije automobile, ali malo realnosti nije naodmet. Koji je to stari automobil opstao do danas, a da nije u rukama nekih entuzijasta? Najstariji Pežo koji može da se vidi kod običnih vozača je možda 306, nema 205, 305, 405, 605... Reno možda prva Laguna. Gde su 19 i 21? Da nw pominjem Alfe 33 i 75, pa čak ni 145. Od starijih su najbolji Nemci (Audi 80 B3, B4, 100 C5, Passat B3, B4, Golf 2), ali je retko videti nekog baš sređenog. Tako da razumem nostalgiju, ali nijedan neće da traje ako se u njega ne ulaže, a naši nisu baš poznati kao pedantni vozači i vlasnici.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Biće registracija i za Ladu kada je sredim. Voziću je i na skupove. Zaslužila je. Neka vozila imaju sentimentalnu vrijednost ali ti to, očigledno, ne razumiješ, jer, izgleda, sve gledaš kroz novac. Vozam je po dvorištu da ne bi motor od stajanja zaribao, i ostala mehanika, kad je već preživjelo sve ove godine. I samo zato što je Rusko vozilo, znači da je bezvrijedno i da ga ne treba spašavati i restaurirati??? Ne mislim je prodavati, a hljeba mi ne jede ako stoji u garaži.
Znaš, imam diplomu mstera (elektrotehnika - energetika) i jako lijepo naplaćujem projekte koje radim, za firmu sa zapada i odrađujem preko neta, iz kuće na Balkanu (moj izbor i uslov toj firmi da radim za njih). Drugari kamionđije, to je njihov izbor, jer su dvojica od njih takođe sa diplomom, mašinske i saobraćajne struke, ali očigledno nedovoljno za Američki san. Ili smo glupi Balkanci, možda?
Mjesto življenja je stvar izbora kao i ljudi oko tebe. Vjeruj mi, više poštujem ljude bez diplome nego uobražene sa diplomom, jer ti bez diplome više cijene to šta imaju i čuvaju to, jer su svjesni koliko su teško stekli to nešto. A ovi sa diplomom, koji se još i "opare", postanu prave pokondirene tikve. Ali ima i za njih dobra narodna:" možda si otišao sa sela, ali selo nije otišlo iz tebe". I džaba ti sve diplome ovog svijeta. Uživaj u LA ali Balkan, ipak, ostavi nama koji smo ostali ovdje da živimo i njegujemo naše Lade, Yuge i ostale, za tebe, bezvrijedne automobile, kao što i Poljaci Peglice i Sirene sređuju, itd...Šta znamo, mi, Balkanci ili sa istoka Eveope.

Los Angeles

pre 4 godine

@Cinik: O cemu pricas covece, pola saveznickih sila je svojom vojskom ratovalo protiv Lenjina u ruskom gradjanskom ratu, na strani menjsevika. Zato sto je Rusija kapitulirala i pridruzila se industrijskim resursima da pomogne nemacku i austrougarsku. U Brestu potpisali sramnu kapitulaciju na insisitiranje Lenjina. Centralne sile onda slale svoju vojsku, ukljucujuci i te engleze da se bore na teritoriji Rusije za bele menjsevike protiv crvenih da bi prelomili rat na zapadnom frontu. Da ne bi USA koja se tada pridruzila ratu da se prevagne pitanje sta bi bilo. Tu su i poceci hladnog rata, izdaja i kapitulacija komunista-boljsevika i sklapanje dogovora sa nemackom i austrougarskom carevinom da im prepuste industrijske resurse. To polupoznavanje, parcijalno znanje istorije je vas na balkanu bukvalno POKOPALO. Inace bi se otkacili od tih rusa odavno.

Vettel

pre 4 godine

Uzas koliko ima ljubitelja krsa i poluproizvoda zvanog Lada. Ej, Ladom se odusevljavaju?!? Sta bi tek bilo da su ikada seli u neki obican Ford ili Citroen?

Robi

pre 4 godine

Dominiraju...od muke im dominiraju. Bogatasi imaju masne plate i kapital koji vrte,a Lajku vozi ko mora,sirotinja i boranija. Inace,korektna jeste. Tamo potrosnja nebitna,jedino to...a za nas je gutacica goriva...

C i n i k

pre 4 godine

(Rus, 13. mart 2020 21:08)

Kakve sankcije ti je RU imala do 2014?
Sami su krivi jer su dozvolili da ih grupa eng provokatora, Lenjin i ta morbidna ekipa komunjara zavedu i nateraju da pobiju Romanove i uniste citavu RU.
Lenjin je bio eng spijun poslat da unakazi RU.
Eng je to isto probala i u DE pre 1933 ali su zauzvrat dobili nacionalsocijalisticku partiju..
El, bilo bolje RU posle seljacke revolucije?
Naravno da nije i nkd i nece.
Danas 650$ prosek plate u RU a imaju najbogatije resurse svega i svacega na svetu?
Valjda je dovoljno za zakljucak?

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Druze, u pogresnom si drustvu, cim su ti jedini "jarani" koje znas u USA te kamiondzije, vidi se ista matrica, samo jedan otisao a drugi ostao. Ima nas i inzinjera, lekara ovde, Google, Microsoft, ovde. Ima nas i profesora po univerzitetima (za razliku od one naci Deutschland). I drugo, ako vec imas toliko novca za silne automobile, de ne sramoti se pa plati tu mizernu registraciju i za tu ladu. Nemoj da se brukas jednostavno. A to za oldtajmere, molim te procitaj sta je koncept oldtajmera, jos malo ce neko jos da tvrdi i da je vartburg i jugo vredan oldtajmer. Velika je razlika izmedju trabanta iz 1980te i kolekcionarskih automobila. Tesko da nesrecni izbeglica iz bosne ili hrvatske ili neko slican sa svojim raspalim jugom spada u grupu kolekcionara vintage automobila. Bez ljutnje, nista licno.

C i n i k

pre 4 godine

RU je siromasna zemlja kad je standard ljudi u pitanju,oni jesu bogati resursima ali je prosek plate zbog korupcije i sve prisutnog kriminala jedva 650$.
Zato i voze nevidjene krseve.

Ekspo

pre 4 godine

(Beko, 13. mart 2020 12:05)
Ovo sa Trabantima te odalo da nikad nisi video Rusiju. Jer, u Rusiji Trabanti se nikad nisu prodavali, kao ni druga istočnoevropska socijalistička vozila. U SSSR-u nije bilo uvoza stranih automobila iz bilo koje zemlje, čak ni iz savezničkih zemalja istočnog bloka.

Rus

pre 4 godine

Rusija je pod sankcijama Zapada od Oktobarske Revolucije 1917. godine pa sve do sada.Koja bi zemlja izdržala 100 godina pod sankcijama?Zapad bi da se dokopa ogromnih prorodnih bogatstava Rusije.Dodajte tome I neverovatne gubitke u Drugom svetskom ratu.Kada se sve to uzme u obzir,Rusija je respektabilna sila.Ne može im niko ništa.1550 nuklearnih glava dežura non stop,plus Mrtva ruka za svaki slučaj.Rusija se čuva od lešinarskog halapljivog Zapada a mi ovde raspravljamo šta Rusi voze.Šta god da voze,Rusi su veliki I ponosan narod koji ne trpi ničije ropstvo.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Jarane uhvatio si se preko velike bare i kao svi gastabajteri popio svu pamet svijeta.Baš zbog takvih sam ostao i dokazao da i na Balkanu možes lijepo živjeti od svog rada.Imam dovoljno veliko imanje da mogu voziti kola po njemu bez registracije, zaradih ga svojim sivim ćelijama. Pored old tajmera imam još 3 vozila (god 2009, 2012, 2015) i upravo planiramo da 2009 god. prodamo i kupino novo. Samo je sada "rat" u kući jer supruga hoće limuzinu a ja SUV-a ili Pick Up-a. I opet sve zaradih svojim sivim ćelijima, jer internet daje bezgranične mogućnostu. Tamo kod Vas u SAD sređuju stara vozila i to je ok, ali kad to radi čovjek na Balkanu i to još sa starim Ruskim vozilom onda je ili lud ili idiot ili...Kad ste već otišli onda idite i sa ovih strana a ne da nam ovde lažete bajke kako živite američki san, a ujutru žicate za doručak od kolega na poslu ili voziš Mack-a po SAD i sanjaš slobodan dan da bi ovdje bajke pisao, kako si pun novca. Imam takvih par u SAD, ali su ok i priznaju da im i nije baš upalio Američki san.
Za prijatelja koji plaća izgradnju kuće, to sad radim i ja, dogovorim sa majstorom "ključ u ruke", ali moji, kao i svi koji su živjeli u to vrijeme, su za dopremanje materijala koristili kola.Valjda je to bila stvar folklora.Bitno je bilo da se gradi a kako, manje važno.

Stara skola

pre 4 godine

Hvala mom tati sto nikada nismo imali ladu. Cale je u godinama i nije produzio dozvolu ali jos uvek voli da se provoza u dobrom automobilu. Stari me je nepogresivo naucio koja vozila da izbegavam. Lada je jedno od njih.

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Uzivaj u ocevoj Ladi, i u ispunjenju sopstvenih zivotnih ciljeva. Vecina ljudi tamo na Balkanu (iako su Srbi) ipak ima malo vece ciljeve u zivotu nego da voze raspale lade nasledjene od oca, i hvale se pred dragstorom uz pivo koliko cigala im je ista povukla. Stavise, normalan covek sa normalnim ciljevima i shvatanjem sveta, ne bi se time nikad ni hvalio, jednostavno nije bas reprezentativan primer licnog uspeha. A sto se tice tvoje Lade, i corava koka ubode neko zrno. Takodje mislim da je sramota da ugrozavas saobracaj u zemlji voznjom tako starog automobila, a jos se i hvalis kako je neregistrovan. Nadam se da ti je sad makar malo jasnije koliko ima nenormalnih stvari u tvom komentaru.

moja kuća veća od komšiju

pre 4 godine

@(super brka, 13. mart 2020 17:13)

Nikada mi nećete biti jasni vi koji "gradite" kuće putničkim automobilima. Mislim, šta to teglite tim autima? Ja kada sam gradio kuću u selu, naručio materijal, donesoše sve kamionima, prevoz uračunat u cenu. Kada su betonirali, mikser doneo beton, prevoz uračunat u cenu. Ne znam da li sam svojim autom preneo killo' eksera, možda.
Što se tiče lade, ova 2107 i stariji modeli su bili ok automobili sedamdesetih-osamdesetih. Pregazilo ih je vreme i to poodavno. Doduše, zimi bez dŸaka od 50kg u gepeku nema vožnje. Niva je bila dobar auto, šteta što je ostala zaglavljena u osamdesetim. Svi ostali modeli lade od "samare" pa nadalje su najobičnije kante. Inače lada 2107 (i svi prethodni modeli) su licenca Fiata124. Sam AutoVAZ je nastao saradnjom Fijata i Sovjetske vlade i 1970 su izbacili VAZ2101, u SSSR-u poznat kao Žiguli, a vani kao Lada.

Vozač

pre 4 godine

Alekom s Ladinim motorom se sit navozah tokom devedesetih, od juga Francuske do grčkih ostrva, nikada se nakašljao nije. Motor ispred prednje poluosovine omogućavao mu je neverovatnu prohodnost po snegu.

super brka

pre 4 godine

@sirotinjo i bogu si teška.


Eto vidiš, kod mene je obrnut slučaj. Lada nas nikada nije izdala. Vukla kao mazga. Dvije kuće sagradila, dovlačeći materijal na gradilište. Pokojni tata je samo vodio računa da joj na vrijeme zamijeni ulje i filtere. Evo je još uvijek parkirana u dvorištu moje kuće i pali na pola ključa iako je ne vozim baš često. Nije registrovana pa samo malo u lokalu. Za 42 godine je prešla 300942 km bez generalke. Pokojni tata je zapisivao u jedan rokovnik sve šta je uradio ili zamijenio na Žuji, kako je volio da je zove, ali se sve uglavnom svodi na male servise, koje je radio na oko 4000km. Jedina veća zamjena je bila lamela i korpa kvačila, 2 puta, na 120000km i ponovo na 210000km. Na žalost ubrzo nakoj toga je preminuo. Zato je i čuvam kao old tajmera. Pojavilo se malo korozije ali ću to srediti tokom ljeta. Najveći mi je problem naći žabice koje drže lajsne jer su fabričke od starosti počele da pucaju. Zamijenih joj lanac i lančanik sa španerima, prije dvije godine kada je na satu pokazala 297335km. Do tada bez prekorna. Motor tih i upregnut i miran u radu. Komšija mi kaže, kad me vidi da je vozim da ne može da vjeruje da Lada može da radi tako kao moja. A sve je, sem lančanika, kako je pokojni tata ostavio prije 10 godina. Znači, kao i sva druga vozila Lada je zahtjevala redovno održavanje i na vrijeme zamjene ulja i filtera, a tu naši ljudi najviše padaju, jer su nemarni i neodgovorni, očekujući da se auto samoodržava. Jer neki prosto kupe vozilo nemajući novca za njegovo održavanje i voze dok ne učestaju kvarovi a onda hitna prodaja, pa jadnik koji od njih kupi to vozilo krv propiša. I to nema veze sa Ladama nego sa svim modelima.

Mile

pre 4 godine

@ Beko,
u pravu ste. Nikada nisam posetio nijedan grad u Rusiji, pogotovo ne manja mesta, a verovatno se to nece ni dogodit,mozda u nekom drugom zivotu. Ipak, Vas komentar mi se dopada ( zvuci realno ) i nadam se da ce ga procitati sto veci broj Rusofila. Pozdrav

Ilija Cvorovic

pre 4 godine

Jos su bolji Americki automobili iz pedesetih, vidi na Kubi kako dobro rade.
(Logika teksta, 13. mart 2020 13:09)

Rade, rade, samo 90% od njih ima neki drugi motor, ponekad cak i Ruski. Proverite na internetu.

Neko

pre 4 godine

Za polovinu rusa najblizi servis pa čak i prodavnica delova za ozbiljnije modele zapadnih automobila je ...pa nekih 1000km daleko. I oni koji imaju pare u unutrasnjosti Rusije primorani su da voze ovakva auta koje komsija Mile moze da odrzava za sitne novce. Mislite i o tome.

Мали Вожд

pre 4 godine

Математика каже: 5 милиона старих Лада у Русији односно 12% - толики проценат је кршева и у САД (small town America)... Само нису Ладе :)

Beko

pre 4 godine

Mozda su napravljene da traju i dominiraju, ali ako izadjemo na Google Maps i spustimo se u bilo koji kraj Rusije ( snimljen sa street view ) videcemo da se najvise voze nemacki, pomalo japanski, a ponegde americki automobili i poneka stara Lada ili Volga. Pozdrav
(Mile, 13. mart 2020 10:29)

Ma kako da ne....

To kada gledaš street view Moskve, Sankt Peterburga ili još par velikih gradova.

Nisi ti bio u Rusiji u gradovima do recimo 100 000 stanovnika ili manjim da vidiš šta je beda i sirotinja.
Srećan je taj koji ima i ovakvu Ladu jer se mnogi voze i konjskim zapregama,Volgama, Zaporožcima, Trabantima....

XXL

pre 4 godine

Ne zaboravimo da je Lada izvedena od FIAT-a 124. Dakle nije ni zapadna Evropa bila izuzeta od modela koji je davno prestao da se proizvodi i vozi, a danas ovi kompjuterski dizajnirani budu prevaziđeni još u samom projektu. Tako da ... to je to ...

Parekosam

pre 4 godine

Znaju rusi šta valja. Nekako mi se cini da sve što se proizvelo u zlatnim osamdesetim da je imalo veliki kvalitet,za razliku od sada gde uređaji (uključujući i automobile) rade do garancije.

Srbin iz Srbije

pre 4 godine

Pa moraju da "traju" kad im narod živi u krajnjoj bedi, rusi nemaju ni za 'leba nego će da kupuju nove automobile, osim naravno šačice gangstera oko doživotnog diktatora putina, koji su se napljačkali za 30 života... I to još nije dno, rusiji tek sledi potpuni bankrot sa ovim cenama nafte, još par nedelja i gotovo.

Ilija Cvorovic

pre 4 godine

Mislim da je kvalitet Lada generalno uzevsi bio najbolji u pocetku, dok su se proizvodile sedamdesetih i osamdesetih, kada je Fiat 124 jos uvek bio osnova. Odlicni motori 1.3 i 1.6 na bazi Fiat-a, solidan menjac i vesanje, jaka karoserija. Nije bilo nista od eletronike, pa nije nista moglo ni da se pokvari. Cim su skrenuli sa tog puta, pocevsi sa Nivom, a o modernijim Ladama posle 1990-ih da i ne govorimo, nastali su problemi. Rusi ih kupuju zato sto su jeftine, ali kvalitet je stvarno dramatican. Bio sam u Rusiji vise puta poslednjih desetak godina, ali po gradovima ima vise zapadnjih polovnjaka nego starih lada. Naravno, Rusija nije samo Moskva, po selima i u provinciji se vise vidjaju stare lade nego noviji zapadnjaci. Cak i Moskvici i Zaporosci, necete verovati. I poneka Volga isto tako. S obzirom kakvi su im putevi, jedino ove 'mazge' mogu to da izdrze i ostanu u jednom komadu tolike godine. Zapadnjaci se raspadnu vrlo brzo u tim uslovima voznje, i sa tim odrzavanjem. Cena benzina nikada nije bila problem, sto je isto tako vazan podatak.

Мирабо

pre 4 godine

У време злог комунизма се куповала кола.
У ово златно доба капитализма мало теже то иде.

Sirotinjo i Bogu si teska

pre 4 godine

Jadan narod koji vozi ova kola. Ja se secam kao klinac moj cale je imao standard i specijal Ladu a komsija je imao Nivu. Moj otac je non stop lezao na parkingu ispred zgrade popravljajuci ove krseve. Komsija ga je molio barem jedno mesecno da mu pomogne jer mu je stao auto. Secam se otac mi je govorio kako su lose napravljene te Lade i kako su delovi djubre. A kada krenemo na more nosio je citav asortiman kljuceva jer svaki put ali svaki put se pokvari ni do mora nismo stigli.
Jadna je ta sirotinja koja mora da vozi te Lade koje "traju".

Mile

pre 4 godine

Mozda su napravljene da traju i dominiraju, ali ako izadjemo na Google Maps i spustimo se u bilo koji kraj Rusije ( snimljen sa street view ) videcemo da se najvise voze nemacki, pomalo japanski, a ponegde americki automobili i poneka stara Lada ili Volga. Pozdrav

Sirotinjo i Bogu si teska

pre 4 godine

Jadan narod koji vozi ova kola. Ja se secam kao klinac moj cale je imao standard i specijal Ladu a komsija je imao Nivu. Moj otac je non stop lezao na parkingu ispred zgrade popravljajuci ove krseve. Komsija ga je molio barem jedno mesecno da mu pomogne jer mu je stao auto. Secam se otac mi je govorio kako su lose napravljene te Lade i kako su delovi djubre. A kada krenemo na more nosio je citav asortiman kljuceva jer svaki put ali svaki put se pokvari ni do mora nismo stigli.
Jadna je ta sirotinja koja mora da vozi te Lade koje "traju".

Ilija Cvorovic

pre 4 godine

Mislim da je kvalitet Lada generalno uzevsi bio najbolji u pocetku, dok su se proizvodile sedamdesetih i osamdesetih, kada je Fiat 124 jos uvek bio osnova. Odlicni motori 1.3 i 1.6 na bazi Fiat-a, solidan menjac i vesanje, jaka karoserija. Nije bilo nista od eletronike, pa nije nista moglo ni da se pokvari. Cim su skrenuli sa tog puta, pocevsi sa Nivom, a o modernijim Ladama posle 1990-ih da i ne govorimo, nastali su problemi. Rusi ih kupuju zato sto su jeftine, ali kvalitet je stvarno dramatican. Bio sam u Rusiji vise puta poslednjih desetak godina, ali po gradovima ima vise zapadnjih polovnjaka nego starih lada. Naravno, Rusija nije samo Moskva, po selima i u provinciji se vise vidjaju stare lade nego noviji zapadnjaci. Cak i Moskvici i Zaporosci, necete verovati. I poneka Volga isto tako. S obzirom kakvi su im putevi, jedino ove 'mazge' mogu to da izdrze i ostanu u jednom komadu tolike godine. Zapadnjaci se raspadnu vrlo brzo u tim uslovima voznje, i sa tim odrzavanjem. Cena benzina nikada nije bila problem, sto je isto tako vazan podatak.

Beko

pre 4 godine

Mozda su napravljene da traju i dominiraju, ali ako izadjemo na Google Maps i spustimo se u bilo koji kraj Rusije ( snimljen sa street view ) videcemo da se najvise voze nemacki, pomalo japanski, a ponegde americki automobili i poneka stara Lada ili Volga. Pozdrav
(Mile, 13. mart 2020 10:29)

Ma kako da ne....

To kada gledaš street view Moskve, Sankt Peterburga ili još par velikih gradova.

Nisi ti bio u Rusiji u gradovima do recimo 100 000 stanovnika ili manjim da vidiš šta je beda i sirotinja.
Srećan je taj koji ima i ovakvu Ladu jer se mnogi voze i konjskim zapregama,Volgama, Zaporožcima, Trabantima....

Neko

pre 4 godine

Za polovinu rusa najblizi servis pa čak i prodavnica delova za ozbiljnije modele zapadnih automobila je ...pa nekih 1000km daleko. I oni koji imaju pare u unutrasnjosti Rusije primorani su da voze ovakva auta koje komsija Mile moze da odrzava za sitne novce. Mislite i o tome.

Srbin iz Srbije

pre 4 godine

Pa moraju da "traju" kad im narod živi u krajnjoj bedi, rusi nemaju ni za 'leba nego će da kupuju nove automobile, osim naravno šačice gangstera oko doživotnog diktatora putina, koji su se napljačkali za 30 života... I to još nije dno, rusiji tek sledi potpuni bankrot sa ovim cenama nafte, još par nedelja i gotovo.

Мали Вожд

pre 4 godine

Математика каже: 5 милиона старих Лада у Русији односно 12% - толики проценат је кршева и у САД (small town America)... Само нису Ладе :)

super brka

pre 4 godine

@sirotinjo i bogu si teška.


Eto vidiš, kod mene je obrnut slučaj. Lada nas nikada nije izdala. Vukla kao mazga. Dvije kuće sagradila, dovlačeći materijal na gradilište. Pokojni tata je samo vodio računa da joj na vrijeme zamijeni ulje i filtere. Evo je još uvijek parkirana u dvorištu moje kuće i pali na pola ključa iako je ne vozim baš često. Nije registrovana pa samo malo u lokalu. Za 42 godine je prešla 300942 km bez generalke. Pokojni tata je zapisivao u jedan rokovnik sve šta je uradio ili zamijenio na Žuji, kako je volio da je zove, ali se sve uglavnom svodi na male servise, koje je radio na oko 4000km. Jedina veća zamjena je bila lamela i korpa kvačila, 2 puta, na 120000km i ponovo na 210000km. Na žalost ubrzo nakoj toga je preminuo. Zato je i čuvam kao old tajmera. Pojavilo se malo korozije ali ću to srediti tokom ljeta. Najveći mi je problem naći žabice koje drže lajsne jer su fabričke od starosti počele da pucaju. Zamijenih joj lanac i lančanik sa španerima, prije dvije godine kada je na satu pokazala 297335km. Do tada bez prekorna. Motor tih i upregnut i miran u radu. Komšija mi kaže, kad me vidi da je vozim da ne može da vjeruje da Lada može da radi tako kao moja. A sve je, sem lančanika, kako je pokojni tata ostavio prije 10 godina. Znači, kao i sva druga vozila Lada je zahtjevala redovno održavanje i na vrijeme zamjene ulja i filtera, a tu naši ljudi najviše padaju, jer su nemarni i neodgovorni, očekujući da se auto samoodržava. Jer neki prosto kupe vozilo nemajući novca za njegovo održavanje i voze dok ne učestaju kvarovi a onda hitna prodaja, pa jadnik koji od njih kupi to vozilo krv propiša. I to nema veze sa Ladama nego sa svim modelima.

Мирабо

pre 4 godine

У време злог комунизма се куповала кола.
У ово златно доба капитализма мало теже то иде.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Biće registracija i za Ladu kada je sredim. Voziću je i na skupove. Zaslužila je. Neka vozila imaju sentimentalnu vrijednost ali ti to, očigledno, ne razumiješ, jer, izgleda, sve gledaš kroz novac. Vozam je po dvorištu da ne bi motor od stajanja zaribao, i ostala mehanika, kad je već preživjelo sve ove godine. I samo zato što je Rusko vozilo, znači da je bezvrijedno i da ga ne treba spašavati i restaurirati??? Ne mislim je prodavati, a hljeba mi ne jede ako stoji u garaži.
Znaš, imam diplomu mstera (elektrotehnika - energetika) i jako lijepo naplaćujem projekte koje radim, za firmu sa zapada i odrađujem preko neta, iz kuće na Balkanu (moj izbor i uslov toj firmi da radim za njih). Drugari kamionđije, to je njihov izbor, jer su dvojica od njih takođe sa diplomom, mašinske i saobraćajne struke, ali očigledno nedovoljno za Američki san. Ili smo glupi Balkanci, možda?
Mjesto življenja je stvar izbora kao i ljudi oko tebe. Vjeruj mi, više poštujem ljude bez diplome nego uobražene sa diplomom, jer ti bez diplome više cijene to šta imaju i čuvaju to, jer su svjesni koliko su teško stekli to nešto. A ovi sa diplomom, koji se još i "opare", postanu prave pokondirene tikve. Ali ima i za njih dobra narodna:" možda si otišao sa sela, ali selo nije otišlo iz tebe". I džaba ti sve diplome ovog svijeta. Uživaj u LA ali Balkan, ipak, ostavi nama koji smo ostali ovdje da živimo i njegujemo naše Lade, Yuge i ostale, za tebe, bezvrijedne automobile, kao što i Poljaci Peglice i Sirene sređuju, itd...Šta znamo, mi, Balkanci ili sa istoka Eveope.

Parekosam

pre 4 godine

Znaju rusi šta valja. Nekako mi se cini da sve što se proizvelo u zlatnim osamdesetim da je imalo veliki kvalitet,za razliku od sada gde uređaji (uključujući i automobile) rade do garancije.

Rus

pre 4 godine

Rusija je pod sankcijama Zapada od Oktobarske Revolucije 1917. godine pa sve do sada.Koja bi zemlja izdržala 100 godina pod sankcijama?Zapad bi da se dokopa ogromnih prorodnih bogatstava Rusije.Dodajte tome I neverovatne gubitke u Drugom svetskom ratu.Kada se sve to uzme u obzir,Rusija je respektabilna sila.Ne može im niko ništa.1550 nuklearnih glava dežura non stop,plus Mrtva ruka za svaki slučaj.Rusija se čuva od lešinarskog halapljivog Zapada a mi ovde raspravljamo šta Rusi voze.Šta god da voze,Rusi su veliki I ponosan narod koji ne trpi ničije ropstvo.

Ilija Cvorovic

pre 4 godine

Jos su bolji Americki automobili iz pedesetih, vidi na Kubi kako dobro rade.
(Logika teksta, 13. mart 2020 13:09)

Rade, rade, samo 90% od njih ima neki drugi motor, ponekad cak i Ruski. Proverite na internetu.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Jarane uhvatio si se preko velike bare i kao svi gastabajteri popio svu pamet svijeta.Baš zbog takvih sam ostao i dokazao da i na Balkanu možes lijepo živjeti od svog rada.Imam dovoljno veliko imanje da mogu voziti kola po njemu bez registracije, zaradih ga svojim sivim ćelijama. Pored old tajmera imam još 3 vozila (god 2009, 2012, 2015) i upravo planiramo da 2009 god. prodamo i kupino novo. Samo je sada "rat" u kući jer supruga hoće limuzinu a ja SUV-a ili Pick Up-a. I opet sve zaradih svojim sivim ćelijima, jer internet daje bezgranične mogućnostu. Tamo kod Vas u SAD sređuju stara vozila i to je ok, ali kad to radi čovjek na Balkanu i to još sa starim Ruskim vozilom onda je ili lud ili idiot ili...Kad ste već otišli onda idite i sa ovih strana a ne da nam ovde lažete bajke kako živite američki san, a ujutru žicate za doručak od kolega na poslu ili voziš Mack-a po SAD i sanjaš slobodan dan da bi ovdje bajke pisao, kako si pun novca. Imam takvih par u SAD, ali su ok i priznaju da im i nije baš upalio Američki san.
Za prijatelja koji plaća izgradnju kuće, to sad radim i ja, dogovorim sa majstorom "ključ u ruke", ali moji, kao i svi koji su živjeli u to vrijeme, su za dopremanje materijala koristili kola.Valjda je to bila stvar folklora.Bitno je bilo da se gradi a kako, manje važno.

Mile

pre 4 godine

Mozda su napravljene da traju i dominiraju, ali ako izadjemo na Google Maps i spustimo se u bilo koji kraj Rusije ( snimljen sa street view ) videcemo da se najvise voze nemacki, pomalo japanski, a ponegde americki automobili i poneka stara Lada ili Volga. Pozdrav

moja kuća veća od komšiju

pre 4 godine

@(super brka, 13. mart 2020 17:13)

Nikada mi nećete biti jasni vi koji "gradite" kuće putničkim automobilima. Mislim, šta to teglite tim autima? Ja kada sam gradio kuću u selu, naručio materijal, donesoše sve kamionima, prevoz uračunat u cenu. Kada su betonirali, mikser doneo beton, prevoz uračunat u cenu. Ne znam da li sam svojim autom preneo killo' eksera, možda.
Što se tiče lade, ova 2107 i stariji modeli su bili ok automobili sedamdesetih-osamdesetih. Pregazilo ih je vreme i to poodavno. Doduše, zimi bez dŸaka od 50kg u gepeku nema vožnje. Niva je bila dobar auto, šteta što je ostala zaglavljena u osamdesetim. Svi ostali modeli lade od "samare" pa nadalje su najobičnije kante. Inače lada 2107 (i svi prethodni modeli) su licenca Fiata124. Sam AutoVAZ je nastao saradnjom Fijata i Sovjetske vlade i 1970 su izbacili VAZ2101, u SSSR-u poznat kao Žiguli, a vani kao Lada.

XXL

pre 4 godine

Ne zaboravimo da je Lada izvedena od FIAT-a 124. Dakle nije ni zapadna Evropa bila izuzeta od modela koji je davno prestao da se proizvodi i vozi, a danas ovi kompjuterski dizajnirani budu prevaziđeni još u samom projektu. Tako da ... to je to ...

Vozač

pre 4 godine

Alekom s Ladinim motorom se sit navozah tokom devedesetih, od juga Francuske do grčkih ostrva, nikada se nakašljao nije. Motor ispred prednje poluosovine omogućavao mu je neverovatnu prohodnost po snegu.

Ekspo

pre 4 godine

(Beko, 13. mart 2020 12:05)
Ovo sa Trabantima te odalo da nikad nisi video Rusiju. Jer, u Rusiji Trabanti se nikad nisu prodavali, kao ni druga istočnoevropska socijalistička vozila. U SSSR-u nije bilo uvoza stranih automobila iz bilo koje zemlje, čak ni iz savezničkih zemalja istočnog bloka.

C i n i k

pre 4 godine

RU je siromasna zemlja kad je standard ljudi u pitanju,oni jesu bogati resursima ali je prosek plate zbog korupcije i sve prisutnog kriminala jedva 650$.
Zato i voze nevidjene krseve.

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Uzivaj u ocevoj Ladi, i u ispunjenju sopstvenih zivotnih ciljeva. Vecina ljudi tamo na Balkanu (iako su Srbi) ipak ima malo vece ciljeve u zivotu nego da voze raspale lade nasledjene od oca, i hvale se pred dragstorom uz pivo koliko cigala im je ista povukla. Stavise, normalan covek sa normalnim ciljevima i shvatanjem sveta, ne bi se time nikad ni hvalio, jednostavno nije bas reprezentativan primer licnog uspeha. A sto se tice tvoje Lade, i corava koka ubode neko zrno. Takodje mislim da je sramota da ugrozavas saobracaj u zemlji voznjom tako starog automobila, a jos se i hvalis kako je neregistrovan. Nadam se da ti je sad makar malo jasnije koliko ima nenormalnih stvari u tvom komentaru.

Robi

pre 4 godine

Dominiraju...od muke im dominiraju. Bogatasi imaju masne plate i kapital koji vrte,a Lajku vozi ko mora,sirotinja i boranija. Inace,korektna jeste. Tamo potrosnja nebitna,jedino to...a za nas je gutacica goriva...

Ibrahim Ba

pre 4 godine

Napravljeno da traje je jedan od najrasprostranjenijih mitova kod nas. I sam volim starije automobile, ali malo realnosti nije naodmet. Koji je to stari automobil opstao do danas, a da nije u rukama nekih entuzijasta? Najstariji Pežo koji može da se vidi kod običnih vozača je možda 306, nema 205, 305, 405, 605... Reno možda prva Laguna. Gde su 19 i 21? Da nw pominjem Alfe 33 i 75, pa čak ni 145. Od starijih su najbolji Nemci (Audi 80 B3, B4, 100 C5, Passat B3, B4, Golf 2), ali je retko videti nekog baš sređenog. Tako da razumem nostalgiju, ali nijedan neće da traje ako se u njega ne ulaže, a naši nisu baš poznati kao pedantni vozači i vlasnici.

Vettel

pre 4 godine

Uzas koliko ima ljubitelja krsa i poluproizvoda zvanog Lada. Ej, Ladom se odusevljavaju?!? Sta bi tek bilo da su ikada seli u neki obican Ford ili Citroen?

Stara skola

pre 4 godine

Hvala mom tati sto nikada nismo imali ladu. Cale je u godinama i nije produzio dozvolu ali jos uvek voli da se provoza u dobrom automobilu. Stari me je nepogresivo naucio koja vozila da izbegavam. Lada je jedno od njih.

Boris

pre 4 godine

Vozio dva dana Ladu Nivu i to je bila stara godinu dve sa 30 000km. Bože kakvo je ono smece od auta, Jugo 45 je super auto za tu kantu. Totalno neuslovno, nebezbedno, tehnicki neispravno vozilo, uzas.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Zbog takvih, koje si naveo i pobrojao, upoređujući ih sa Čopićevim Nikoletinom, da dobiju stan u BG i sl gluposti, sam napustio javno preduzeće i prešao u privatnike. Samo što nisam htio otići u inostranstvo nego sam ostao u toj "seljačkoj Srbiji" ili ti "seljačkom Balkanu". Za razliku od vas koji ste otišli, prevashodno zbog ličnog interesa, i sada nam prosipate pamet, ja ovoj državi uredno plaćam porez i svojim radom i znanjem doprinosim ovom društvu, a moj novac ostaje ovdje u ovoj državi. Volio bih da sam kao Tesla, pa da mogu, kao on, ostaviti amanet, u vidu silnih patenata, od kojih bi moja država imala koristi, ali nisam, pošto ne radim u istraživanju nego u realizaciji. Ali zato mogu kroz porez, ideje, ulaganja i izgradnju unaprijediti mjesto i državu gdje sam, a tebe tu nešto ne vidim. I nemoj svojim glupostima huliti na naše velikane, jer svi oni su vratili ovoj državi amanet koji su stekli, a po tvom govoru vidim da od tebe to se ne može očekivati. Nisi ti njihovog kova. I opredijeli se više čovječe. Ako si otišao, stani iza te svoje odluke i ispoštuj prvo sebe i budi gdje si, a nemoj jednom nogom biti u SAD a drugom ovdje na Balkanu, i onda preko te druge noge nama "soliti pamet". Asimiliraj se u društvo u koje si došao i poštuj njihov zakon i vrijednosti a nas ostavi na miru, kad si već otišao, i pusti nas da živimo kako mi želimo, jer zato smo ostali ovdje. Ne želimo svi da se dočepamo "zlatnog Zapada".
I opet se vraćam na automobile. Poštujem ljude na ovom prostoru koji žele da očuvaju svoje stare automobile u životu, što duže, cijeneći ono što imaju i ne gledajući koliko vrijedi. Jer za njih taj auto nema cijenu. Ko može neka vozi novo, a ko može neka uživa što duže u svom "old timeru". Sve je to slobodna volja.

C i n i k

pre 4 godine

(Rus, 13. mart 2020 21:08)

Kakve sankcije ti je RU imala do 2014?
Sami su krivi jer su dozvolili da ih grupa eng provokatora, Lenjin i ta morbidna ekipa komunjara zavedu i nateraju da pobiju Romanove i uniste citavu RU.
Lenjin je bio eng spijun poslat da unakazi RU.
Eng je to isto probala i u DE pre 1933 ali su zauzvrat dobili nacionalsocijalisticku partiju..
El, bilo bolje RU posle seljacke revolucije?
Naravno da nije i nkd i nece.
Danas 650$ prosek plate u RU a imaju najbogatije resurse svega i svacega na svetu?
Valjda je dovoljno za zakljucak?

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Druze, u pogresnom si drustvu, cim su ti jedini "jarani" koje znas u USA te kamiondzije, vidi se ista matrica, samo jedan otisao a drugi ostao. Ima nas i inzinjera, lekara ovde, Google, Microsoft, ovde. Ima nas i profesora po univerzitetima (za razliku od one naci Deutschland). I drugo, ako vec imas toliko novca za silne automobile, de ne sramoti se pa plati tu mizernu registraciju i za tu ladu. Nemoj da se brukas jednostavno. A to za oldtajmere, molim te procitaj sta je koncept oldtajmera, jos malo ce neko jos da tvrdi i da je vartburg i jugo vredan oldtajmer. Velika je razlika izmedju trabanta iz 1980te i kolekcionarskih automobila. Tesko da nesrecni izbeglica iz bosne ili hrvatske ili neko slican sa svojim raspalim jugom spada u grupu kolekcionara vintage automobila. Bez ljutnje, nista licno.

Vlada iz Vostoka

pre 4 godine

U vladivostoku se kao u japanu vozi levom trakom. Nisam verovao dok nisam video. Posao me naneo na tu stranu sveta....(Naftna Busotina, 14. mart 2020 21:43)

Ček, da proverim!
Pogledah kroz prozor...i šta vidim?
Vozi se desnom stranom, ali skoro sva kola imaju volan, na kontra strani (desnoj), kao u Japanu, odakle je 90% kola iz Vladivostoka i istočnog Sibira i uvezeno.
Dakle, Bušotino, možda si bio malo pod gasom dok si nam bio u poseti.

Mile

pre 4 godine

@ Beko,
u pravu ste. Nikada nisam posetio nijedan grad u Rusiji, pogotovo ne manja mesta, a verovatno se to nece ni dogodit,mozda u nekom drugom zivotu. Ipak, Vas komentar mi se dopada ( zvuci realno ) i nadam se da ce ga procitati sto veci broj Rusofila. Pozdrav

Los Angeles

pre 4 godine

@Cinik: O cemu pricas covece, pola saveznickih sila je svojom vojskom ratovalo protiv Lenjina u ruskom gradjanskom ratu, na strani menjsevika. Zato sto je Rusija kapitulirala i pridruzila se industrijskim resursima da pomogne nemacku i austrougarsku. U Brestu potpisali sramnu kapitulaciju na insisitiranje Lenjina. Centralne sile onda slale svoju vojsku, ukljucujuci i te engleze da se bore na teritoriji Rusije za bele menjsevike protiv crvenih da bi prelomili rat na zapadnom frontu. Da ne bi USA koja se tada pridruzila ratu da se prevagne pitanje sta bi bilo. Tu su i poceci hladnog rata, izdaja i kapitulacija komunista-boljsevika i sklapanje dogovora sa nemackom i austrougarskom carevinom da im prepuste industrijske resurse. To polupoznavanje, parcijalno znanje istorije je vas na balkanu bukvalno POKOPALO. Inace bi se otkacili od tih rusa odavno.

Radovan

pre 4 godine

Los Angeles

U prošlosti, da se tvoj otac nije trudio i radio kao što je radio Super Brka, tebe danas ne bi bilo.

U sadašnjosti, sve si rekao o sebi.

U budućnosti, tvoj sin će isto tako misliti o tebi, kao što ti misliš o drugima.

Lako je raditi u tuđim firmama stvorene na ko zna kakav način. Stvori svoju firmu u svojoj domovini i zaposli naše ljude. I dobro je što ste otišli. Nikakva korist od vas tamo.

Toronto

pre 4 godine

@(super brka, 14. mart 2020 19:00)

Brko, nema potrebe raspravljati se sa tim smešnim likom. Živim napolju veoma dugo i redovno srećem slične njemu. Ista priča kao kada gologuzan ode iz sela u grad, vidi malo sveta a pola toga što je video ne razume, pa dodje seljacima da soli pamet kako da žive. Neostvareni ljudi, i poslovno i emotivno, u biti neintegrisani u novoj sredini i društvu, pa nalaze jedinu satisfakciju u pljuvanju po svojoj prošlosti i poreklu.

Mikica

pre 4 godine

Lada je kopija FIAT-a 125. Te prve Lade su još i nečemu valjale. Posle su Rusi zabrljali sve izmenama restilizacijama i pojeftinjenjima. Kao i sva ruska vozila i Lada troši besmisleno puno benzina.

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Bravo majstore. Zbog te izjave o “pokondirenim tikvama” tebe i slicnih u grobu vam se okrecu i Tesla, i Dositej, i Vuk KaradIc, i Milankovic, i Mihajlo Pupin - sve ljudi koji su se obrazovali ili radili u inostranstvu, a ondu tu pamet sirili blatnjavom Srbijom. Sve samouobrazene individue po tebi, jer se usudise da srpskom seljaku kazu sta ne valja i kako treba bolje. Ja mislim da ste vi uobrazene tikvice, jer ste svesni svojih gluposti, a opet iz cistog besa sto ne mozete bolje, i iz cistog egoizma, ne date boljima od sebe da vas vode i da vam sredjuju drustvo. Brko, to vreme kada Nikoletina sa mitraljezom sidje sa kamena, vikne ja sam “posten covijek i domacin” pa dobije odmah dobru poziciju da vodi ozbiljna drzavna posla, i trgovacki stan u centru Beograda otet od potomaka gore navedenih, SU PROSLA. Nije vise dovoljno da se bude “domacin” i da se galami i pljuje po svemu malo stranom, jer smo videli dokle nas je to dovelo. Pozdrav i prst na celo, ako si ista shvatio od napisanog.

super brka

pre 4 godine

Toronto.

U pravu ste. Ali vidite da čovjek ne odustaje. Sad treba da mu se nešto pravdam. Na žalost, ima stvari za koje je u pravu, za ovaj dio oko sive ekonomije.
Činjenica je da nas to i korupcija jede, ali nije baš ni tako crno. Zavodi se red polako. Naplata je bila najveći problem jer se puno radilo na "dođem ti", ali u posljednjih godinu i po dana se stvar dosta popravila. Svi koji me znaju, znaju da je kod mene uvijek bilo čist račun - duga ljubav. Vjerujem u Božiju pravdu i smatram da će mi sve sve loše učinjeno na neki način vratiti, ako ne meni, onda mojoj djeci, a ja djecu obožavam i zato samo iskreno i pošteno nastupam. Za sad je porodična firma ali ne bježim od širenja. Trenutno se trudim da pomognem zajednici koliko mogu, kroz rad na terenu, donacijama kad ima novca, idejama za nove radove, smatrajući da će i drugi polako krenuti mojim stopama i da nam to postane reper za budućnost i da ćemo takvim djelovanjem i uticajem otjerati sve ono loše što nam je kao karcinom izjedalo društvo i uništavalo živote. Vidim kod komšluka optimizam i promjenu u razmišljanju da nije sve crno i da se dosta može promijeniti ličnim uticajem i zalaganjem.
Ovak čovjek misli da to što dođe jednom u par godina i potroši 1000-2000 dolara, pri čemu se folira kako je pun novca, da nam čini uslugu, navodno, ostavljajući novce kod nas. Možda šalje svojima neku pomoć ali to je na nivou statističke greške. Pomoći će ulaganjem ovdje i otvaranjem radnih mjesta, ali mali je za takve aktivnosti.
Kažem čovjeku da vozim auto po placu i navedem razloge zašto, ali se on oglušuje na navedeno i priča ono što je on zamislio u svojoj glavi. Vozilo nije ni vidio ali,za njega, je to krš, bez obzira što to vozilo izgleda bolje nego neka 3 puta mlađa, ali nije perfektno i zato sam ga sklonio sa ulice i odjavio registaciju dok ga ne sredim da se ljudi okreću za njim kada prođe. Skoro sam vidio jednu staru škodu, mislim da je 1000 kupe model sa početka 80-tih, sređenu do bola, na putu, i oduševio se. Svirnuo sam vozaču u znak pozdrava i prstom gestikulirao čovjeku svoje oduševljenje, ali je to za gospodina LA bezvrijedno auto, jer je škoda iz vremena socijalizma.
Ma bezrezervno je dalje trošiti riječi na tog umišljenka, samo neka više ode u tu Ameriku i ostavi nas da živimo i radimo, kako mislimo da je, najbolje za nas i našu djecu.

Los Angeles

pre 4 godine

@ Radovan, @ Brka: Bio i video te domace firme. Zali boze nasih ljudi koji moraju da rade za takve izrabljivace. Onaj Brka kao ima firmu, sav je zlatan, a ovamo se hvali kako vozi neregistrovanu krntiju po gradu. Ne bi me cudilo da i sekretaricu stipka u sklopu posla, to je taj sklop. Odgovorno tvrdim da vise ja upumpam para u budzet domovine, sto slanjem novca, sto kad dodjem. To je novac direktno upumpan sa strane, ne presipan iz poreza u platu, pa u sivo trziste, pa kod brke u dzep. Ljudi, iskreno mi vas je zao sa takvim razmisljanjem. Samo, nece vas emigranti ostaviti na miru da uzivate u blatu koje pravite svojim mentalitetom. Nasa duznost je da vam ukazujemo, da vas usmeravamo, da vas ostro upozoravamo i prekorevamo za svaku glupost koji radite ili izgovarate. Prevaspitavanje, civilizovanje, silom ako treba, ostro i cak i bezobrazno, nego sta. Jer nema veceg poklona domovini nego ostri, iskreni samar istine. To vam nijedan stranac nece reci, dok bude brojao vas novac. To mogu samo emigranti koji zele da vide kako i domovina gura civilizacijski napred.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

U vrijeme kada su živjeli pobrojani velikani na "seljačkom Balkanu" nije bilo visokoobrazovnih ustanova. Danas je situacija, ipak, mnogo drugačija pa imamo nekoliko jakih univeziteta. Takođe, imamo i dosta stručnjaka koji rade na tim univezitetima, i žive na "seljačkom Balkanu", a priznati su u svetu kao stručnjaci u svojoj oblasti. Toliko o prstu na čelu. Vjerujem u ove ljude ovdje.

Milance

pre 4 godine

Jos davnih 80tih godina, moj nastavnik istorije je vozio ladu ziguli. To je bilo u nju dzersiju. On je prosto obozavao taj auto I niko mu se nije smejao.

Los Angeles

pre 4 godine

@ Toronto: Lako je iz Toronta misliti da Srbija nije tako losa. Za sve vas koji ste tamo decenijama u nekom Etobico-u, ili jos gore u Mississaugi, naravno da nemate sta da zamerite Srbiji kad realno zivite u jos goroj nedodjiji. A da ne govorim o manjku slobode govora tamo, ne dao vam Bog da izrazite svoje slobodno misljenje o gay pride-u ili o imigraciji iz Pakistana i Afganistana (jer su retki drugi koji tamo hoce). A ne dao Bog da uopste pitas javno zasto nema imigracije iz npr nordijskih zemalja ili Nemacke. U skolama vam dozvoljavaju samo halal hranu, da se imigrantska deca slucajno ne “kontaminiraju” sunkom ili bacon-om. Druze, pa nije ni cudo sto ne zamerate domovini nista, i smatrate da je super i nista ne moze biti bolje, i ja bi odande. Ali to vas svejedno ne pravi relevantnim. Idite do Singapura, do Kalifornije, do Stockholma, Londona, Madrida, shvatite malo kako neke stvari tamo dobro funkcionisu pa ce vam biti jasno. A ne da se svake godine gusite i zalite, jer razvijeni Brka i Radovan loze ugalj i drva u 2020oj da bi se grejali, pola Srbije samu sebe udavi. Toliko vetra, nijedan vetrogenerator, sav biznis je ti meni ja tebi ispod tezge. I jos ljutite kad vam neko kaze, ej koja je to nadmenost? Pa dobro ako vam je toliko super, eto izvinite i srecan vam srednji vek.

Los Angeles

pre 4 godine

@super brka: Brko, razumem ja da ti imas verovatno dobre namere i zelju, sve to kapiram. Ne poznajem te da bi znao kakav si, a i ne interesuje me. Sustina je da se naucite pod broj jedan da prihvatate tudja misljenja bez licne uvrede. Nije strasno ako postoje oni koji su videli mnogo vise i znaju vise, to ne umanjuje niciju vrednost, i nema potrebe sad za pravdanjem. Samo te molim, da se ne brecas i ne nervoziras sada na svoju decu i porodicu, kao posledicu (ako do sada vec nisi) citanja ovih komentara. I nemoj da vozis tu ladu po “lokalu” kako sam kazes, makar neka prodje taj tehnicki. Ali onaj pravi, ne onaj kod Pere iz istog sokaka gde vec zivite.

Dobros-AV

pre 4 godine

Bogami, tacno kaze onaj Vlada iz Vostoka, kod njega u Vladivostoku se ipak vozi kao kod nas: DESNOM stranom. Evo, ima i video sa dash-cama, gledajte od 5:30 (pre toga je vozio jednosmernim ulicama):

https://www.youtube.com/watch?v=VzBczLYnWUQ

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Uzivaj u ocevoj Ladi, i u ispunjenju sopstvenih zivotnih ciljeva. Vecina ljudi tamo na Balkanu (iako su Srbi) ipak ima malo vece ciljeve u zivotu nego da voze raspale lade nasledjene od oca, i hvale se pred dragstorom uz pivo koliko cigala im je ista povukla. Stavise, normalan covek sa normalnim ciljevima i shvatanjem sveta, ne bi se time nikad ni hvalio, jednostavno nije bas reprezentativan primer licnog uspeha. A sto se tice tvoje Lade, i corava koka ubode neko zrno. Takodje mislim da je sramota da ugrozavas saobracaj u zemlji voznjom tako starog automobila, a jos se i hvalis kako je neregistrovan. Nadam se da ti je sad makar malo jasnije koliko ima nenormalnih stvari u tvom komentaru.

Srbin iz Srbije

pre 4 godine

Pa moraju da "traju" kad im narod živi u krajnjoj bedi, rusi nemaju ni za 'leba nego će da kupuju nove automobile, osim naravno šačice gangstera oko doživotnog diktatora putina, koji su se napljačkali za 30 života... I to još nije dno, rusiji tek sledi potpuni bankrot sa ovim cenama nafte, još par nedelja i gotovo.

Vettel

pre 4 godine

Uzas koliko ima ljubitelja krsa i poluproizvoda zvanog Lada. Ej, Ladom se odusevljavaju?!? Sta bi tek bilo da su ikada seli u neki obican Ford ili Citroen?

Sirotinjo i Bogu si teska

pre 4 godine

Jadan narod koji vozi ova kola. Ja se secam kao klinac moj cale je imao standard i specijal Ladu a komsija je imao Nivu. Moj otac je non stop lezao na parkingu ispred zgrade popravljajuci ove krseve. Komsija ga je molio barem jedno mesecno da mu pomogne jer mu je stao auto. Secam se otac mi je govorio kako su lose napravljene te Lade i kako su delovi djubre. A kada krenemo na more nosio je citav asortiman kljuceva jer svaki put ali svaki put se pokvari ni do mora nismo stigli.
Jadna je ta sirotinja koja mora da vozi te Lade koje "traju".

Parekosam

pre 4 godine

Znaju rusi šta valja. Nekako mi se cini da sve što se proizvelo u zlatnim osamdesetim da je imalo veliki kvalitet,za razliku od sada gde uređaji (uključujući i automobile) rade do garancije.

Stara skola

pre 4 godine

Hvala mom tati sto nikada nismo imali ladu. Cale je u godinama i nije produzio dozvolu ali jos uvek voli da se provoza u dobrom automobilu. Stari me je nepogresivo naucio koja vozila da izbegavam. Lada je jedno od njih.

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Druze, u pogresnom si drustvu, cim su ti jedini "jarani" koje znas u USA te kamiondzije, vidi se ista matrica, samo jedan otisao a drugi ostao. Ima nas i inzinjera, lekara ovde, Google, Microsoft, ovde. Ima nas i profesora po univerzitetima (za razliku od one naci Deutschland). I drugo, ako vec imas toliko novca za silne automobile, de ne sramoti se pa plati tu mizernu registraciju i za tu ladu. Nemoj da se brukas jednostavno. A to za oldtajmere, molim te procitaj sta je koncept oldtajmera, jos malo ce neko jos da tvrdi i da je vartburg i jugo vredan oldtajmer. Velika je razlika izmedju trabanta iz 1980te i kolekcionarskih automobila. Tesko da nesrecni izbeglica iz bosne ili hrvatske ili neko slican sa svojim raspalim jugom spada u grupu kolekcionara vintage automobila. Bez ljutnje, nista licno.

Mile

pre 4 godine

Mozda su napravljene da traju i dominiraju, ali ako izadjemo na Google Maps i spustimo se u bilo koji kraj Rusije ( snimljen sa street view ) videcemo da se najvise voze nemacki, pomalo japanski, a ponegde americki automobili i poneka stara Lada ili Volga. Pozdrav

Los Angeles

pre 4 godine

@Cinik: O cemu pricas covece, pola saveznickih sila je svojom vojskom ratovalo protiv Lenjina u ruskom gradjanskom ratu, na strani menjsevika. Zato sto je Rusija kapitulirala i pridruzila se industrijskim resursima da pomogne nemacku i austrougarsku. U Brestu potpisali sramnu kapitulaciju na insisitiranje Lenjina. Centralne sile onda slale svoju vojsku, ukljucujuci i te engleze da se bore na teritoriji Rusije za bele menjsevike protiv crvenih da bi prelomili rat na zapadnom frontu. Da ne bi USA koja se tada pridruzila ratu da se prevagne pitanje sta bi bilo. Tu su i poceci hladnog rata, izdaja i kapitulacija komunista-boljsevika i sklapanje dogovora sa nemackom i austrougarskom carevinom da im prepuste industrijske resurse. To polupoznavanje, parcijalno znanje istorije je vas na balkanu bukvalno POKOPALO. Inace bi se otkacili od tih rusa odavno.

Мирабо

pre 4 godine

У време злог комунизма се куповала кола.
У ово златно доба капитализма мало теже то иде.

Rus

pre 4 godine

Rusija je pod sankcijama Zapada od Oktobarske Revolucije 1917. godine pa sve do sada.Koja bi zemlja izdržala 100 godina pod sankcijama?Zapad bi da se dokopa ogromnih prorodnih bogatstava Rusije.Dodajte tome I neverovatne gubitke u Drugom svetskom ratu.Kada se sve to uzme u obzir,Rusija je respektabilna sila.Ne može im niko ništa.1550 nuklearnih glava dežura non stop,plus Mrtva ruka za svaki slučaj.Rusija se čuva od lešinarskog halapljivog Zapada a mi ovde raspravljamo šta Rusi voze.Šta god da voze,Rusi su veliki I ponosan narod koji ne trpi ničije ropstvo.

C i n i k

pre 4 godine

(Rus, 13. mart 2020 21:08)

Kakve sankcije ti je RU imala do 2014?
Sami su krivi jer su dozvolili da ih grupa eng provokatora, Lenjin i ta morbidna ekipa komunjara zavedu i nateraju da pobiju Romanove i uniste citavu RU.
Lenjin je bio eng spijun poslat da unakazi RU.
Eng je to isto probala i u DE pre 1933 ali su zauzvrat dobili nacionalsocijalisticku partiju..
El, bilo bolje RU posle seljacke revolucije?
Naravno da nije i nkd i nece.
Danas 650$ prosek plate u RU a imaju najbogatije resurse svega i svacega na svetu?
Valjda je dovoljno za zakljucak?

Los Angeles

pre 4 godine

@ super brka: Bravo majstore. Zbog te izjave o “pokondirenim tikvama” tebe i slicnih u grobu vam se okrecu i Tesla, i Dositej, i Vuk KaradIc, i Milankovic, i Mihajlo Pupin - sve ljudi koji su se obrazovali ili radili u inostranstvu, a ondu tu pamet sirili blatnjavom Srbijom. Sve samouobrazene individue po tebi, jer se usudise da srpskom seljaku kazu sta ne valja i kako treba bolje. Ja mislim da ste vi uobrazene tikvice, jer ste svesni svojih gluposti, a opet iz cistog besa sto ne mozete bolje, i iz cistog egoizma, ne date boljima od sebe da vas vode i da vam sredjuju drustvo. Brko, to vreme kada Nikoletina sa mitraljezom sidje sa kamena, vikne ja sam “posten covijek i domacin” pa dobije odmah dobru poziciju da vodi ozbiljna drzavna posla, i trgovacki stan u centru Beograda otet od potomaka gore navedenih, SU PROSLA. Nije vise dovoljno da se bude “domacin” i da se galami i pljuje po svemu malo stranom, jer smo videli dokle nas je to dovelo. Pozdrav i prst na celo, ako si ista shvatio od napisanog.

super brka

pre 4 godine

@sirotinjo i bogu si teška.


Eto vidiš, kod mene je obrnut slučaj. Lada nas nikada nije izdala. Vukla kao mazga. Dvije kuće sagradila, dovlačeći materijal na gradilište. Pokojni tata je samo vodio računa da joj na vrijeme zamijeni ulje i filtere. Evo je još uvijek parkirana u dvorištu moje kuće i pali na pola ključa iako je ne vozim baš često. Nije registrovana pa samo malo u lokalu. Za 42 godine je prešla 300942 km bez generalke. Pokojni tata je zapisivao u jedan rokovnik sve šta je uradio ili zamijenio na Žuji, kako je volio da je zove, ali se sve uglavnom svodi na male servise, koje je radio na oko 4000km. Jedina veća zamjena je bila lamela i korpa kvačila, 2 puta, na 120000km i ponovo na 210000km. Na žalost ubrzo nakoj toga je preminuo. Zato je i čuvam kao old tajmera. Pojavilo se malo korozije ali ću to srediti tokom ljeta. Najveći mi je problem naći žabice koje drže lajsne jer su fabričke od starosti počele da pucaju. Zamijenih joj lanac i lančanik sa španerima, prije dvije godine kada je na satu pokazala 297335km. Do tada bez prekorna. Motor tih i upregnut i miran u radu. Komšija mi kaže, kad me vidi da je vozim da ne može da vjeruje da Lada može da radi tako kao moja. A sve je, sem lančanika, kako je pokojni tata ostavio prije 10 godina. Znači, kao i sva druga vozila Lada je zahtjevala redovno održavanje i na vrijeme zamjene ulja i filtera, a tu naši ljudi najviše padaju, jer su nemarni i neodgovorni, očekujući da se auto samoodržava. Jer neki prosto kupe vozilo nemajući novca za njegovo održavanje i voze dok ne učestaju kvarovi a onda hitna prodaja, pa jadnik koji od njih kupi to vozilo krv propiša. I to nema veze sa Ladama nego sa svim modelima.

moja kuća veća od komšiju

pre 4 godine

@(super brka, 13. mart 2020 17:13)

Nikada mi nećete biti jasni vi koji "gradite" kuće putničkim automobilima. Mislim, šta to teglite tim autima? Ja kada sam gradio kuću u selu, naručio materijal, donesoše sve kamionima, prevoz uračunat u cenu. Kada su betonirali, mikser doneo beton, prevoz uračunat u cenu. Ne znam da li sam svojim autom preneo killo' eksera, možda.
Što se tiče lade, ova 2107 i stariji modeli su bili ok automobili sedamdesetih-osamdesetih. Pregazilo ih je vreme i to poodavno. Doduše, zimi bez dŸaka od 50kg u gepeku nema vožnje. Niva je bila dobar auto, šteta što je ostala zaglavljena u osamdesetim. Svi ostali modeli lade od "samare" pa nadalje su najobičnije kante. Inače lada 2107 (i svi prethodni modeli) su licenca Fiata124. Sam AutoVAZ je nastao saradnjom Fijata i Sovjetske vlade i 1970 su izbacili VAZ2101, u SSSR-u poznat kao Žiguli, a vani kao Lada.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Jarane uhvatio si se preko velike bare i kao svi gastabajteri popio svu pamet svijeta.Baš zbog takvih sam ostao i dokazao da i na Balkanu možes lijepo živjeti od svog rada.Imam dovoljno veliko imanje da mogu voziti kola po njemu bez registracije, zaradih ga svojim sivim ćelijama. Pored old tajmera imam još 3 vozila (god 2009, 2012, 2015) i upravo planiramo da 2009 god. prodamo i kupino novo. Samo je sada "rat" u kući jer supruga hoće limuzinu a ja SUV-a ili Pick Up-a. I opet sve zaradih svojim sivim ćelijima, jer internet daje bezgranične mogućnostu. Tamo kod Vas u SAD sređuju stara vozila i to je ok, ali kad to radi čovjek na Balkanu i to još sa starim Ruskim vozilom onda je ili lud ili idiot ili...Kad ste već otišli onda idite i sa ovih strana a ne da nam ovde lažete bajke kako živite američki san, a ujutru žicate za doručak od kolega na poslu ili voziš Mack-a po SAD i sanjaš slobodan dan da bi ovdje bajke pisao, kako si pun novca. Imam takvih par u SAD, ali su ok i priznaju da im i nije baš upalio Američki san.
Za prijatelja koji plaća izgradnju kuće, to sad radim i ja, dogovorim sa majstorom "ključ u ruke", ali moji, kao i svi koji su živjeli u to vrijeme, su za dopremanje materijala koristili kola.Valjda je to bila stvar folklora.Bitno je bilo da se gradi a kako, manje važno.

Beko

pre 4 godine

Mozda su napravljene da traju i dominiraju, ali ako izadjemo na Google Maps i spustimo se u bilo koji kraj Rusije ( snimljen sa street view ) videcemo da se najvise voze nemacki, pomalo japanski, a ponegde americki automobili i poneka stara Lada ili Volga. Pozdrav
(Mile, 13. mart 2020 10:29)

Ma kako da ne....

To kada gledaš street view Moskve, Sankt Peterburga ili još par velikih gradova.

Nisi ti bio u Rusiji u gradovima do recimo 100 000 stanovnika ili manjim da vidiš šta je beda i sirotinja.
Srećan je taj koji ima i ovakvu Ladu jer se mnogi voze i konjskim zapregama,Volgama, Zaporožcima, Trabantima....

Mile

pre 4 godine

@ Beko,
u pravu ste. Nikada nisam posetio nijedan grad u Rusiji, pogotovo ne manja mesta, a verovatno se to nece ni dogodit,mozda u nekom drugom zivotu. Ipak, Vas komentar mi se dopada ( zvuci realno ) i nadam se da ce ga procitati sto veci broj Rusofila. Pozdrav

XXL

pre 4 godine

Ne zaboravimo da je Lada izvedena od FIAT-a 124. Dakle nije ni zapadna Evropa bila izuzeta od modela koji je davno prestao da se proizvodi i vozi, a danas ovi kompjuterski dizajnirani budu prevaziđeni još u samom projektu. Tako da ... to je to ...

Ilija Cvorovic

pre 4 godine

Jos su bolji Americki automobili iz pedesetih, vidi na Kubi kako dobro rade.
(Logika teksta, 13. mart 2020 13:09)

Rade, rade, samo 90% od njih ima neki drugi motor, ponekad cak i Ruski. Proverite na internetu.

Los Angeles

pre 4 godine

@ Radovan, @ Brka: Bio i video te domace firme. Zali boze nasih ljudi koji moraju da rade za takve izrabljivace. Onaj Brka kao ima firmu, sav je zlatan, a ovamo se hvali kako vozi neregistrovanu krntiju po gradu. Ne bi me cudilo da i sekretaricu stipka u sklopu posla, to je taj sklop. Odgovorno tvrdim da vise ja upumpam para u budzet domovine, sto slanjem novca, sto kad dodjem. To je novac direktno upumpan sa strane, ne presipan iz poreza u platu, pa u sivo trziste, pa kod brke u dzep. Ljudi, iskreno mi vas je zao sa takvim razmisljanjem. Samo, nece vas emigranti ostaviti na miru da uzivate u blatu koje pravite svojim mentalitetom. Nasa duznost je da vam ukazujemo, da vas usmeravamo, da vas ostro upozoravamo i prekorevamo za svaku glupost koji radite ili izgovarate. Prevaspitavanje, civilizovanje, silom ako treba, ostro i cak i bezobrazno, nego sta. Jer nema veceg poklona domovini nego ostri, iskreni samar istine. To vam nijedan stranac nece reci, dok bude brojao vas novac. To mogu samo emigranti koji zele da vide kako i domovina gura civilizacijski napred.

Neko

pre 4 godine

Za polovinu rusa najblizi servis pa čak i prodavnica delova za ozbiljnije modele zapadnih automobila je ...pa nekih 1000km daleko. I oni koji imaju pare u unutrasnjosti Rusije primorani su da voze ovakva auta koje komsija Mile moze da odrzava za sitne novce. Mislite i o tome.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Biće registracija i za Ladu kada je sredim. Voziću je i na skupove. Zaslužila je. Neka vozila imaju sentimentalnu vrijednost ali ti to, očigledno, ne razumiješ, jer, izgleda, sve gledaš kroz novac. Vozam je po dvorištu da ne bi motor od stajanja zaribao, i ostala mehanika, kad je već preživjelo sve ove godine. I samo zato što je Rusko vozilo, znači da je bezvrijedno i da ga ne treba spašavati i restaurirati??? Ne mislim je prodavati, a hljeba mi ne jede ako stoji u garaži.
Znaš, imam diplomu mstera (elektrotehnika - energetika) i jako lijepo naplaćujem projekte koje radim, za firmu sa zapada i odrađujem preko neta, iz kuće na Balkanu (moj izbor i uslov toj firmi da radim za njih). Drugari kamionđije, to je njihov izbor, jer su dvojica od njih takođe sa diplomom, mašinske i saobraćajne struke, ali očigledno nedovoljno za Američki san. Ili smo glupi Balkanci, možda?
Mjesto življenja je stvar izbora kao i ljudi oko tebe. Vjeruj mi, više poštujem ljude bez diplome nego uobražene sa diplomom, jer ti bez diplome više cijene to šta imaju i čuvaju to, jer su svjesni koliko su teško stekli to nešto. A ovi sa diplomom, koji se još i "opare", postanu prave pokondirene tikve. Ali ima i za njih dobra narodna:" možda si otišao sa sela, ali selo nije otišlo iz tebe". I džaba ti sve diplome ovog svijeta. Uživaj u LA ali Balkan, ipak, ostavi nama koji smo ostali ovdje da živimo i njegujemo naše Lade, Yuge i ostale, za tebe, bezvrijedne automobile, kao što i Poljaci Peglice i Sirene sređuju, itd...Šta znamo, mi, Balkanci ili sa istoka Eveope.

Boris

pre 4 godine

Vozio dva dana Ladu Nivu i to je bila stara godinu dve sa 30 000km. Bože kakvo je ono smece od auta, Jugo 45 je super auto za tu kantu. Totalno neuslovno, nebezbedno, tehnicki neispravno vozilo, uzas.

Мали Вожд

pre 4 godine

Математика каже: 5 милиона старих Лада у Русији односно 12% - толики проценат је кршева и у САД (small town America)... Само нису Ладе :)

C i n i k

pre 4 godine

RU je siromasna zemlja kad je standard ljudi u pitanju,oni jesu bogati resursima ali je prosek plate zbog korupcije i sve prisutnog kriminala jedva 650$.
Zato i voze nevidjene krseve.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

U vrijeme kada su živjeli pobrojani velikani na "seljačkom Balkanu" nije bilo visokoobrazovnih ustanova. Danas je situacija, ipak, mnogo drugačija pa imamo nekoliko jakih univeziteta. Takođe, imamo i dosta stručnjaka koji rade na tim univezitetima, i žive na "seljačkom Balkanu", a priznati su u svetu kao stručnjaci u svojoj oblasti. Toliko o prstu na čelu. Vjerujem u ove ljude ovdje.

super brka

pre 4 godine

Toronto.

U pravu ste. Ali vidite da čovjek ne odustaje. Sad treba da mu se nešto pravdam. Na žalost, ima stvari za koje je u pravu, za ovaj dio oko sive ekonomije.
Činjenica je da nas to i korupcija jede, ali nije baš ni tako crno. Zavodi se red polako. Naplata je bila najveći problem jer se puno radilo na "dođem ti", ali u posljednjih godinu i po dana se stvar dosta popravila. Svi koji me znaju, znaju da je kod mene uvijek bilo čist račun - duga ljubav. Vjerujem u Božiju pravdu i smatram da će mi sve sve loše učinjeno na neki način vratiti, ako ne meni, onda mojoj djeci, a ja djecu obožavam i zato samo iskreno i pošteno nastupam. Za sad je porodična firma ali ne bježim od širenja. Trenutno se trudim da pomognem zajednici koliko mogu, kroz rad na terenu, donacijama kad ima novca, idejama za nove radove, smatrajući da će i drugi polako krenuti mojim stopama i da nam to postane reper za budućnost i da ćemo takvim djelovanjem i uticajem otjerati sve ono loše što nam je kao karcinom izjedalo društvo i uništavalo živote. Vidim kod komšluka optimizam i promjenu u razmišljanju da nije sve crno i da se dosta može promijeniti ličnim uticajem i zalaganjem.
Ovak čovjek misli da to što dođe jednom u par godina i potroši 1000-2000 dolara, pri čemu se folira kako je pun novca, da nam čini uslugu, navodno, ostavljajući novce kod nas. Možda šalje svojima neku pomoć ali to je na nivou statističke greške. Pomoći će ulaganjem ovdje i otvaranjem radnih mjesta, ali mali je za takve aktivnosti.
Kažem čovjeku da vozim auto po placu i navedem razloge zašto, ali se on oglušuje na navedeno i priča ono što je on zamislio u svojoj glavi. Vozilo nije ni vidio ali,za njega, je to krš, bez obzira što to vozilo izgleda bolje nego neka 3 puta mlađa, ali nije perfektno i zato sam ga sklonio sa ulice i odjavio registaciju dok ga ne sredim da se ljudi okreću za njim kada prođe. Skoro sam vidio jednu staru škodu, mislim da je 1000 kupe model sa početka 80-tih, sređenu do bola, na putu, i oduševio se. Svirnuo sam vozaču u znak pozdrava i prstom gestikulirao čovjeku svoje oduševljenje, ali je to za gospodina LA bezvrijedno auto, jer je škoda iz vremena socijalizma.
Ma bezrezervno je dalje trošiti riječi na tog umišljenka, samo neka više ode u tu Ameriku i ostavi nas da živimo i radimo, kako mislimo da je, najbolje za nas i našu djecu.

Radovan

pre 4 godine

Los Angeles

U prošlosti, da se tvoj otac nije trudio i radio kao što je radio Super Brka, tebe danas ne bi bilo.

U sadašnjosti, sve si rekao o sebi.

U budućnosti, tvoj sin će isto tako misliti o tebi, kao što ti misliš o drugima.

Lako je raditi u tuđim firmama stvorene na ko zna kakav način. Stvori svoju firmu u svojoj domovini i zaposli naše ljude. I dobro je što ste otišli. Nikakva korist od vas tamo.

Los Angeles

pre 4 godine

@ Toronto: Lako je iz Toronta misliti da Srbija nije tako losa. Za sve vas koji ste tamo decenijama u nekom Etobico-u, ili jos gore u Mississaugi, naravno da nemate sta da zamerite Srbiji kad realno zivite u jos goroj nedodjiji. A da ne govorim o manjku slobode govora tamo, ne dao vam Bog da izrazite svoje slobodno misljenje o gay pride-u ili o imigraciji iz Pakistana i Afganistana (jer su retki drugi koji tamo hoce). A ne dao Bog da uopste pitas javno zasto nema imigracije iz npr nordijskih zemalja ili Nemacke. U skolama vam dozvoljavaju samo halal hranu, da se imigrantska deca slucajno ne “kontaminiraju” sunkom ili bacon-om. Druze, pa nije ni cudo sto ne zamerate domovini nista, i smatrate da je super i nista ne moze biti bolje, i ja bi odande. Ali to vas svejedno ne pravi relevantnim. Idite do Singapura, do Kalifornije, do Stockholma, Londona, Madrida, shvatite malo kako neke stvari tamo dobro funkcionisu pa ce vam biti jasno. A ne da se svake godine gusite i zalite, jer razvijeni Brka i Radovan loze ugalj i drva u 2020oj da bi se grejali, pola Srbije samu sebe udavi. Toliko vetra, nijedan vetrogenerator, sav biznis je ti meni ja tebi ispod tezge. I jos ljutite kad vam neko kaze, ej koja je to nadmenost? Pa dobro ako vam je toliko super, eto izvinite i srecan vam srednji vek.

Vozač

pre 4 godine

Alekom s Ladinim motorom se sit navozah tokom devedesetih, od juga Francuske do grčkih ostrva, nikada se nakašljao nije. Motor ispred prednje poluosovine omogućavao mu je neverovatnu prohodnost po snegu.

super brka

pre 4 godine

Los Anđeles

Zbog takvih, koje si naveo i pobrojao, upoređujući ih sa Čopićevim Nikoletinom, da dobiju stan u BG i sl gluposti, sam napustio javno preduzeće i prešao u privatnike. Samo što nisam htio otići u inostranstvo nego sam ostao u toj "seljačkoj Srbiji" ili ti "seljačkom Balkanu". Za razliku od vas koji ste otišli, prevashodno zbog ličnog interesa, i sada nam prosipate pamet, ja ovoj državi uredno plaćam porez i svojim radom i znanjem doprinosim ovom društvu, a moj novac ostaje ovdje u ovoj državi. Volio bih da sam kao Tesla, pa da mogu, kao on, ostaviti amanet, u vidu silnih patenata, od kojih bi moja država imala koristi, ali nisam, pošto ne radim u istraživanju nego u realizaciji. Ali zato mogu kroz porez, ideje, ulaganja i izgradnju unaprijediti mjesto i državu gdje sam, a tebe tu nešto ne vidim. I nemoj svojim glupostima huliti na naše velikane, jer svi oni su vratili ovoj državi amanet koji su stekli, a po tvom govoru vidim da od tebe to se ne može očekivati. Nisi ti njihovog kova. I opredijeli se više čovječe. Ako si otišao, stani iza te svoje odluke i ispoštuj prvo sebe i budi gdje si, a nemoj jednom nogom biti u SAD a drugom ovdje na Balkanu, i onda preko te druge noge nama "soliti pamet". Asimiliraj se u društvo u koje si došao i poštuj njihov zakon i vrijednosti a nas ostavi na miru, kad si već otišao, i pusti nas da živimo kako mi želimo, jer zato smo ostali ovdje. Ne želimo svi da se dočepamo "zlatnog Zapada".
I opet se vraćam na automobile. Poštujem ljude na ovom prostoru koji žele da očuvaju svoje stare automobile u životu, što duže, cijeneći ono što imaju i ne gledajući koliko vrijedi. Jer za njih taj auto nema cijenu. Ko može neka vozi novo, a ko može neka uživa što duže u svom "old timeru". Sve je to slobodna volja.

Toronto

pre 4 godine

@(super brka, 14. mart 2020 19:00)

Brko, nema potrebe raspravljati se sa tim smešnim likom. Živim napolju veoma dugo i redovno srećem slične njemu. Ista priča kao kada gologuzan ode iz sela u grad, vidi malo sveta a pola toga što je video ne razume, pa dodje seljacima da soli pamet kako da žive. Neostvareni ljudi, i poslovno i emotivno, u biti neintegrisani u novoj sredini i društvu, pa nalaze jedinu satisfakciju u pljuvanju po svojoj prošlosti i poreklu.

Mikica

pre 4 godine

Lada je kopija FIAT-a 125. Te prve Lade su još i nečemu valjale. Posle su Rusi zabrljali sve izmenama restilizacijama i pojeftinjenjima. Kao i sva ruska vozila i Lada troši besmisleno puno benzina.

Ekspo

pre 4 godine

(Beko, 13. mart 2020 12:05)
Ovo sa Trabantima te odalo da nikad nisi video Rusiju. Jer, u Rusiji Trabanti se nikad nisu prodavali, kao ni druga istočnoevropska socijalistička vozila. U SSSR-u nije bilo uvoza stranih automobila iz bilo koje zemlje, čak ni iz savezničkih zemalja istočnog bloka.

Los Angeles

pre 4 godine

@super brka: Brko, razumem ja da ti imas verovatno dobre namere i zelju, sve to kapiram. Ne poznajem te da bi znao kakav si, a i ne interesuje me. Sustina je da se naucite pod broj jedan da prihvatate tudja misljenja bez licne uvrede. Nije strasno ako postoje oni koji su videli mnogo vise i znaju vise, to ne umanjuje niciju vrednost, i nema potrebe sad za pravdanjem. Samo te molim, da se ne brecas i ne nervoziras sada na svoju decu i porodicu, kao posledicu (ako do sada vec nisi) citanja ovih komentara. I nemoj da vozis tu ladu po “lokalu” kako sam kazes, makar neka prodje taj tehnicki. Ali onaj pravi, ne onaj kod Pere iz istog sokaka gde vec zivite.

Ilija Cvorovic

pre 4 godine

Mislim da je kvalitet Lada generalno uzevsi bio najbolji u pocetku, dok su se proizvodile sedamdesetih i osamdesetih, kada je Fiat 124 jos uvek bio osnova. Odlicni motori 1.3 i 1.6 na bazi Fiat-a, solidan menjac i vesanje, jaka karoserija. Nije bilo nista od eletronike, pa nije nista moglo ni da se pokvari. Cim su skrenuli sa tog puta, pocevsi sa Nivom, a o modernijim Ladama posle 1990-ih da i ne govorimo, nastali su problemi. Rusi ih kupuju zato sto su jeftine, ali kvalitet je stvarno dramatican. Bio sam u Rusiji vise puta poslednjih desetak godina, ali po gradovima ima vise zapadnjih polovnjaka nego starih lada. Naravno, Rusija nije samo Moskva, po selima i u provinciji se vise vidjaju stare lade nego noviji zapadnjaci. Cak i Moskvici i Zaporosci, necete verovati. I poneka Volga isto tako. S obzirom kakvi su im putevi, jedino ove 'mazge' mogu to da izdrze i ostanu u jednom komadu tolike godine. Zapadnjaci se raspadnu vrlo brzo u tim uslovima voznje, i sa tim odrzavanjem. Cena benzina nikada nije bila problem, sto je isto tako vazan podatak.

Robi

pre 4 godine

Dominiraju...od muke im dominiraju. Bogatasi imaju masne plate i kapital koji vrte,a Lajku vozi ko mora,sirotinja i boranija. Inace,korektna jeste. Tamo potrosnja nebitna,jedino to...a za nas je gutacica goriva...

Milance

pre 4 godine

Jos davnih 80tih godina, moj nastavnik istorije je vozio ladu ziguli. To je bilo u nju dzersiju. On je prosto obozavao taj auto I niko mu se nije smejao.

Ibrahim Ba

pre 4 godine

Napravljeno da traje je jedan od najrasprostranjenijih mitova kod nas. I sam volim starije automobile, ali malo realnosti nije naodmet. Koji je to stari automobil opstao do danas, a da nije u rukama nekih entuzijasta? Najstariji Pežo koji može da se vidi kod običnih vozača je možda 306, nema 205, 305, 405, 605... Reno možda prva Laguna. Gde su 19 i 21? Da nw pominjem Alfe 33 i 75, pa čak ni 145. Od starijih su najbolji Nemci (Audi 80 B3, B4, 100 C5, Passat B3, B4, Golf 2), ali je retko videti nekog baš sređenog. Tako da razumem nostalgiju, ali nijedan neće da traje ako se u njega ne ulaže, a naši nisu baš poznati kao pedantni vozači i vlasnici.

Vlada iz Vostoka

pre 4 godine

U vladivostoku se kao u japanu vozi levom trakom. Nisam verovao dok nisam video. Posao me naneo na tu stranu sveta....(Naftna Busotina, 14. mart 2020 21:43)

Ček, da proverim!
Pogledah kroz prozor...i šta vidim?
Vozi se desnom stranom, ali skoro sva kola imaju volan, na kontra strani (desnoj), kao u Japanu, odakle je 90% kola iz Vladivostoka i istočnog Sibira i uvezeno.
Dakle, Bušotino, možda si bio malo pod gasom dok si nam bio u poseti.

Dobros-AV

pre 4 godine

Bogami, tacno kaze onaj Vlada iz Vostoka, kod njega u Vladivostoku se ipak vozi kao kod nas: DESNOM stranom. Evo, ima i video sa dash-cama, gledajte od 5:30 (pre toga je vozio jednosmernim ulicama):

https://www.youtube.com/watch?v=VzBczLYnWUQ