Proka
pre 4 godine
@jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
A zašto jedva čekaš?
Utorak, 11.02.2020.
10:45
Izvor: B92
pre 4 godine
@jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
A zašto jedva čekaš?
pre 4 godine
Brzih punjača nema jer koštaju po 100.000 evra, a možda i više. Treba li Srbija da uloži 100 miliona evra u punjače!? Koliko vremena treba da se isplate!? EPS jako loše stoji! Uostalom, koliko bolnica može da se sredi za te pare!? Koliko ljudi, dece može da se izleči!?
pre 4 godine
Podrška CarGo u borbi za čistiji vazduh, a protiv taxista koji nam mamo malo pa blokiraju grad!!!
pre 4 godine
@CATAPA Slabo barataš informacijama. Ali voliš da analiziraš. OMV ima 61 pumpu u Srbiji. Ukupna procena je da Srbija ima nešto ispod 1500 stanica.
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
(zak bg, 11. februar 2020 22:37)
Baterije se ne bacaju vec recikliraju. A Srbija jos uvek nije interesna grupa za elektricne automobile, tako da sipaj za hiljadarku i ne beri brigu za punjace.
pre 4 godine
@zoki Kucaj na vrata pokrainske vlade, zasto se ovde zalis. Prodje vam stotine hiljada turista kroz NS za Exit, a samo jedan punjac...
pre 4 godine
cargo je poskupeo za 50% u poslednjih mesec dana. probajte i uverite se, postao je skuplji od taxija (regularna cargo tarifa u odnosu na prvu tarifu u taxiju)
pre 4 godine
Samo Beograd, sve u Beograd. Čist primer koliko je zemlja kriminalozovana i siromašna, dok je nekolicina ultra bogata.
(Šumadinka, 11. februar 2020 17:26)... rekao je prvo Beograd, a ne SAMO Beograd! Takodje imas mnogo mnogo ociglednijih primera kakva nam je zemlja od toga da sve prvo ide u Beograd koji je, mozda ces se iznenaditi, glavni grad Srbije!
pre 4 godine
Ja sam naivni taksista, samo me zanima zašto ta firma u svakoj čorbi mora da bude mirođija??? Jesu udruženje građana, jesu it firma??? Šta je delatnost te firme? Ko štiti tu firmu ili udruženje građana?
(Taksista, 11. februar 2020 12:29)... pa imas one dve! Jedna je vasa a ova druga je njihova!
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
(zak bg, 11. februar 2020 22:37)... gde sad bacas bateriju, t.j akumulator!?
pre 4 godine
@Brzi punjači oko magistrala i autoputeva su potrebni i ta struja i treba da se naplaćuje. To treba maksimalno pojednostaviti, tako da investitor može da ili kupuje struju od distributera na veliko ili sam instalira vetrenjače, solarne panele ili neki treći vid nabavljanja struje i tu struju prodaje po ceni po kojoj izabere. Tržište će se pobrinuti za realnu cenu kWh. Tržni centri, restorani i slični objekti će postavljati spore punjače na svojim parkinzima i ta struja će često biti besplatna. Ako negde provedete 2-3 sata, potrošite za to vreme par hiljada dinara ili više, nije problem da na poklon dobijete 10-ak kWh vrednosti par desetina dinara. Svima dobro, a nije skupo. Još jedna bitna informacija: na osnovu statistike 26 miliona punjenja EV (ima na nekom sajtu) oko 88% punjenja vlasnici obavljaju na sporim punjačima - kao na malopre spomenutim lokacijama ili kod svojih kuća. Sećate se doba pre pametnih telefona, kad su najskuplji mobilni bili minijaturni, a baterija im je trajala danima? A sad ih punite svako veče. Tako je i sa EV, samo se promene navike, benefiti ipak daleko nadmašuju nelagodnosti.
(Gradimir, 11. februar 2020 22:33)
Jedini benefit koji je bitan jeste najkraće moguće vreme zadržavanja na punjenju. To, kako stvari stoje nikada, ponavljam nikada neće dostići sadašnju situaciju sa našim motorima. Ako meni treba, a trebaće da provedem 2-3-4 sata duže na putu po stajalištima i još da me deru na espresu,onda ništa, hvala. Tačka.
pre 4 godine
Placen clanak koji iznosi lazi. Elektro automobile i pored ogromne propagande niko u svetu ne kupuje osim sacice bogatasa koja to radi posto nezna sta ce sa parama i ljudi u par zemalja gde se drzava odrice naplate poreza za kypovinu ovakvih kola. U svim ostalim zemljama je rec o par procenata kupljenih EV u odnosu na klasicne. Ko je lud da kupi EV, da ga skupo plati i ima stalnu brigu sa punjenjem baterije ( gde i koliko dugo) ogranicenim dometom kretanja u zavisnosti od spoljne temperarure i nacinom voznje, (bez)vrednosti vozila kada mu propadne baterija, itd itd....a novi dizeli su sa sve cistijim izduvnim gasovima (novi vw golf na primer) ...
pre 4 godine
Sto bi rekli , "ne laje pas sela radi vec sebe radi". Na ovaj nacin prave sebi privatne parkinge po celom gradu, a na stetu nas koji parking trazimo po pola sata. Realno gledano , el. vozila vise zagadjuju od motora EU6 jer se struja u Srbistanu 70% dobija iz termoelektrane.
Ovo je jos jedan perfidan nacin kako ova kompanija preuzima trziste.
pre 4 godine
drma se presto Irineju licno sa aktivnostima CarGo-a....nabavice punjace, instalirati ih i moci ce besplatno da se pune automobili, uz sve dozvole sredjene.....
ne verujem u ove bajke, barem ne u deo da ce CarGo da svojim novcem bilo sta uradi i ne verujem da ce punjaci bilo sta doprineti osim vecim racunima za struju
dajte bre imenujte premijerku vec jednom i vrlog joj brata....pa samo predskolci veruju u utopijske price koje pokusavaju da plasiraju
pre 4 godine
Važno da naplaćuju registraciju električni skutera koji ne mogu da predju 25kmh a nigde u evropi se ne placa
pre 4 godine
porez na luksuz za sve pa tako i za el.vozila samo uveca za jos jedno 100.000din..
Nije luksuz kad vozis el vozilo od 50.000e i tipa 350ks ali je luksus kad vozis auto od 25.000e sa 2.500kubika i 250ks
pre 4 godine
Nema sta da se ceka. U Britaniji su 3% pa se na vecini mesta naplacuje. Pogledaj Ionity Network pa vidi cene za punje je svuda u Evropi ovog momenta. Nema tu nista dzabe osim u hotelima, trznim centrima i po koja pumpa.
pre 4 godine
Za one koje čudi "otkud Rumunija". Rumunija je svoju nacionalnu (nacionalizovanu) kompaniju Petrom prodala OMV u paketu 51-49%, dakle sve vrlo slično kako je Srbija prodala NIS, ali Gazpromu. Rumunija ima i mnogo više sopstvene nafte, ali OMV ne može da spreči razvoj elektrifikacije voznog parka kako Gazprom to čini u Srbiji.
Elektrifikacija u Srbiji se radi praktično u poluilegali i skoro da je bilo očekivano da se u to ubaci CarGo čije se celo poslovanje odvija u toj sferi.
Nije problem što Srbija ne stimuliše ili fiktivno stimuliše elektrifikaciju drumskog saobraćaja, nego što taj neizbežan proces aktivno guši pre svega rigoroznim restrikcijama adaptacije vozila. A pritom se to nimalo ne odnosi na "adaptacije" izduvnih sistema benzinskih i pogotovo dizel automobila. za Gazprom nimalo nije smetnja uvoz električnih automobila dokle god im je cena nepristupačna za većinu srpskih vozača, ali adaptacija postojećih vozila na električni pogon predstavlja značajnu pretnju čak i kao ideja. Gle čuda (nikakvo čudo zapravo) tu su delovali vrlo preventivno unapred.
Pomenuti OMV (kao primer) ima 2000 benzinskih stanica u Srbiji. Kako je moguće da do sada nisu podigli rafineriju makar samo za njih? Ne mogu. I dalje ima monopol NIS, samo što je sada taj monopol ilegalan i niko ga više i ne spominje. Kada je NIS prodavan, ukidanje monopola je navođeno kao primarni razlog prodaje tog javnog preduzeća. Više se ne spominju ni krajnji rokovi za ukidanje monopola, ništa, apsolutni tajac.
pre 4 godine
Норвешка је цела у том фазону, био неко време. Ок је прича, али није ништа мање штетно за околину.
pre 4 godine
imas love da kupis el automobil e pa plati brale i punjenje..ko placa ugradnju i odrzavanje,struju potrosenu za punjenje pa naravno mi poreski obveznici dok se gospoda vozika za dz..vecina gradjana ne moze ni lek da dobije za dz ali bitno je da se stipse/burzuji vozikaju za dz inace mozda i vlasnici nekih firmi gde nas primoravaju da radimo za 300e jer za vece plate para nema(cvrsto nas uveravaju) posto mora da se kupi elektricni automobil za njih i njihove porodice..
Ne treba im nikakva olaksica pri kupovini vozila,treba ih jos oporezovati dovoljno im je sto se vozikaju..
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
pre 4 godine
Brzi punjači oko magistrala i autoputeva su potrebni i ta struja i treba da se naplaćuje. To treba maksimalno pojednostaviti, tako da investitor može da ili kupuje struju od distributera na veliko ili sam instalira vetrenjače, solarne panele ili neki treći vid nabavljanja struje i tu struju prodaje po ceni po kojoj izabere. Tržište će se pobrinuti za realnu cenu kWh. Tržni centri, restorani i slični objekti će postavljati spore punjače na svojim parkinzima i ta struja će često biti besplatna. Ako negde provedete 2-3 sata, potrošite za to vreme par hiljada dinara ili više, nije problem da na poklon dobijete 10-ak kWh vrednosti par desetina dinara. Svima dobro, a nije skupo. Još jedna bitna informacija: na osnovu statistike 26 miliona punjenja EV (ima na nekom sajtu) oko 88% punjenja vlasnici obavljaju na sporim punjačima - kao na malopre spomenutim lokacijama ili kod svojih kuća. Sećate se doba pre pametnih telefona, kad su najskuplji mobilni bili minijaturni, a baterija im je trajala danima? A sad ih punite svako veče. Tako je i sa EV, samo se promene navike, benefiti ipak daleko nadmašuju nelagodnosti.
pre 4 godine
Znaci pocelo je. Hvala Bogu! Kipio Sam Skodu citigo ev u Holandiji. Stize do juna. Elektricna revolucija rastura. Ovde Tesli, Nisana, renoa, hiundaia na struju na sve strane.
pre 4 godine
Samo Beograd, sve u Beograd. Čist primer koliko je zemlja kriminalozovana i siromašna, dok je nekolicina ultra bogata.
pre 4 godine
Sto je cudno da je rumunska? Pa rumunska reklamerska firma pravila kampanje za ove snsovce sto su onomad dosli na vlast ...
pre 4 godine
25kw po punjaču, bogami mora ce se orati!
pre 4 godine
@@Miljan Mitrovic
Vreme utroseno na kucanje komentara na mediju interneta si mogao utrositi na pretragu principa po kom super/fast chargeri rade, pa bi (mozda) uvideo da gresis a da sam ja u pravu ;)
Drugo, "ukupna kolicina energije proizvedena svaki dan na jedan ili drugi nacin mora da bude ista ili veca od energije koju..."...svi super/fast chargeri napune. Ako punis EV na kucnoj prikljucnici, isti ce da povuce onoliko struje za koliko je prikljucnica predvidjena (ili ce ti izbiti osigurac). Ne postoji kategorija "koristi prilkljucnicu ako bas moras". Niti ti instalacija "zna" da li je koristis za punjenje EVa ili TA peci. Koliko je u poslednjih 20ak godina novih zgrada izgradjeno, koliko je to bojlera, klima i ostalih uredjaja vise, pa se el. mrezi nista nije desilo?!? Da ne govorimo o stvarima kao sto su novoizgradjeni trzni centri...
"Trece, i najvaznije..." jeste najvaznije da se zagadjenje izmesti iz gradova jer dve trecine populacije zivi u istima. Na dimnjake elektrana se mogu montirati filteri, jedina opcija za gradove je proterivanje SUS motora.
Cetvrto, koje nisi naveo, a podjednako je bitno - fast/super chargeri se mogu dopunjavati i sa lokalnim nezavisnim izvorima struje - solarnim, vetro i td. Uz inicijalno ulaganje, ono sto bi na taj nacin ostalo "vlasniku pumpe" je cista zarada ;)
pre 4 godine
Ovo je nelegalna taksi kompanija koja uz pomoć vlasti prevarom zaobilazi zakon, i izrabljivanjem građana koji su na to prinuđeni bedom, zgrće ogroman novac i sve više jača.
Ljudi ovde dokazano obožavaju prodavce magle i prevarante, a pravnu državu žele isključivo u oblastima gde njima odgovara.
Adekvatno svojoj mudrosti, hrabrosti, i poštenju provodi život u državi kakvu je i zaslužio, srećan jer konačno može da se vozi na pijacu u Jaguaru.
pre 4 godine
pa Aleksandar Vucic je vlasnik :)
pre 4 godine
Ljudi pričaju o ugradnji punjača za električne automobile na parkingu... a ova dvojica dole o menjanju stana sa četvrtog na drugi, spuštanju produžnog kabla kroz terasu ili seljenju u malu Moštanicu...strašno zaista, pa vi za bolje i niste!
pre 4 godine
jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...Zar neko stvarno misli da ce se drzave odreci ogromnih prihoda zarad ekologije..izgradnja punjaca i odrzavanje istih kosta,zasto bi neko to readio ako nema profita,samo se ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Ovo su orivatni ounjaci. Drzava moze samo da ubira porez od zaradr carGo. Ako pocnu da naplacuju. Ali svakako drzava ne moze naerfjivati provatnoj kompaniji sta da radi
pre 4 godine
Dosta vise reklamiranja ove firme.I dalje se ne zna odakle sav taj kapital.Zar u Srbiji nema it firmi koje mogu da naprave punjace,nego mora da bude Rumunska.Sta je sa zakonom o prevozu,car go i dalje radi samo sto sad niko(vlast) ne reaguje. Svi su humanitarni ali za svoj dzep.
(Pop, 11. februar 2020 11:17)
Ti nisu pop nego komunidta. Cargo jenprovatna kompanija i ilerise i u evropi. Imaju pribode
I ulazu tamo gde
Vide povrat i mogucnost zs business. Drzava im ne moze naresjivsto sa kim da partnerisu.
pre 4 godine
nece biti dzabe ali cena struje nije mala ako se uzme da je neki prosek oko 35 kw po punjenju jer tu nece biti visa niza itd tarifa
(mits, 11. februar 2020 15:32)
90% srba vozi do 10k km godišnje.
takvi će biti u zelenoj zoni uvek.
pre 4 godine
Komentaise se uvek isto i ipak nedostaje informacija. Ovako stoje stvari...u prvo vreme...20-30 godina dovoljno je da 30% vozila bude ekoloskih. Kao i vreme uvođenja auta pocetkom 20og veka. Niko i ne pomislja da SVA vozila budu na baterije.Bice tu i vozova na vodonik, brodova na struju, aviona na struju, pogoni na gorive ćelije..svasta nesto iskombinovano. Prolazi vreme "klipa" mada nece izumreti. Vec sada imamo 30% struje od vode i uskoro 500MW iz vetra, a solar jos nemamo, bice i to. Razvoj baterija napreduje ka grafenskoj tehnologiji i silikonima. Ceka nas i izmena nacina razmisljanja u pravcu ktretanja... metroom,biciklom,dronom,zeleznicom, svime u kombinaciji sa sto manjom upotrebom auta.Nacin planiranja zivota u gradovima moramomenjati..ili necemo opstati!! Misli se da nema para, ali para ima samo ih treba mudro upotrebiti. CarGo vlasnik je mladi i pametan covek koji radi i van Srbije jos poslova tako da se ne sekiramo oko toga odakle pare. Veliki je svet za nas i drugacije razmislja. Ako moze u Cirihu...Becu, onda ne moze u Beogradu. Beograd je ipak moderniji, cisci i napredniji od tih metropola. Energijom se razbacujemo, a svet pametno smanjio potrosnju pa se naslo i viska. Brzim punjacima se upravlja tako da se niko ne brine oko opterecenja mreze. Vec sada imamo kapacitet da punimo do 10 000 EV...i ne puni se EV svaki dan.
pre 4 godine
@jaretina
to onaj kabl za koji si dobio sve dozvole od opštine i prošao tehnički prijem za elektro-instalacije?
pre 4 godine
nece biti dzabe ali cena struje nije mala ako se uzme da je neki prosek oko 35 kw po punjenju jer tu nece biti visa niza itd tarifa
pre 4 godine
Vecina komentara veze nema sa zivotom. Citajte ljudi????
pre 4 godine
Ovo je dobra vest, mada prava vest za grad bi bila da se na svaki nacin stavi inicijativa na prevoz koji nije automobilski (javni prevoz, bicikli itd) jer je to jedino dugorocno odrzivo u svetu koji bi trebalo da sto pre prestane sa upotrebom fosilnih goriva.
pre 4 godine
@Miljan Mitrovic
Nisi u pravu! To da elektro isto ili više zagađuju (samo sa izmeštanjem mesta zagađenja) je za najveći broj zemalja poznati mit, pa čak i za Srbiju.
Čak i pri ovakvom dobijanju struje u Srbiji električni automobili manje zagađuju. Ako se na to doda da veliki deo klasičnih automobila zagađuje mnogo više nego što je to nominalno, da se električnim automobilima izbegava lokalno zagađenje u gradovima gde i živi najviše ljudi kao i da se iz godine u godinu sve više povećava udeo bioobnovljivih izvora energije koji ne zagađuju (ili barem mnogo manje od termoelektrana), sve ide u prilog da i Srbija treba odvažnije da krene u elektrifikacju voznog parka a to naravno ne ide bez javnih punjača i inicijalno nekih povlastica od strane države.
Pogledaj ovaj prilog, sve je lepo objašnjeno...
https://www.youtube.com/watch?v=GyjhhXS2I0g
pre 4 godine
Sto bi se od para koje ja dajem kroz porez pravili punjaci za strance a i za nase koji pune auto za dz??? Ne kapiram. Aj skupite pare pa dajte da ja otvorim benzisku pumpu a drzava nek mi daje za dzabe benzin i dizel koji cu ja besplatno da delim!
pre 4 godine
A u NS postoji samo jedan punjač!!
pre 4 godine
@ Dejan
Ne sputavaju ih, jer neko iz drzavnog vrha ima dobar deo kolača od Cargo-a.
Ne nudi naivan...
pre 4 godine
@Nemanja, zakon o odrzanju energije te opovrgava. Lokalni bateirjski sistem moze da spreci lokalne pikove, ali po cenu nedostupnosti punjaca tokom perioda regeneracije. Drugo, ukupna kolicina energije proizvedena svaki dan na jedan ili drugi nacin mora da bude ista ili veca od energije koju sva elektro vozila napune tako da komentar na kapacitet elektro sistema itekako stoji. Trece, i najvaznije, Srbija proizvodi gro svoje struje na ugalj, pri cemu je efikasnost energije iz uglja oko 30%. Tako da elektro auta u Srbiji nece smanjiti zagadjenje, povecace ga, samo ce ga izmesiti obrenovcanima. Ali ono, daleko od oka, daleko od uma?
pre 4 godine
ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Pa puni ga na kućni priključak srbine, zezni državu.
(aca, 11. februar 2020 11:58)
Čim rešim problem produženog kabla koji će moći da se razvuce sa osmog sprata pa do 2-3 ulice udaljenog parking mesta ako imam sreće da ga tu nadjem. Ili kad se preselim iz centra Beograda u Malu Mostanicu da bih mogao da punim električni auto.
pre 4 godine
Čekam samo dan kad će početi da ih kradu....
pre 4 godine
Koja smo mi zemlja,CarGo uvodi sistem,Rumuni ga grade,jos samo fali da Kolumbija finansira.
pre 4 godine
A, šta je delatnost te firme? Ko JESTVARNI VLASNIK?
pre 4 godine
On objašnjava da je, primera radi, Rumunija zabeležila najveći rast u segmentu električnih automobila među EU članicama.
"Tome su doprinele i ovakve inicijative, ali i njihovo ministarstvo ekologije koje podržava postavljanje 20 hiljada stanica za električno punjenje."
Nije,nego Rumunija daje subvencije od 10 000 evra za kupovinu elektricnih vozila!!!Sto je problem da se to objavi?
pre 4 godine
Bravo za cargo, ua za taxi botove!
Pocasni aplauz za ove sto misle da ce super punjaci da obore energetski sistem u zemlji. Nekad smo spaljivali vestice, danas ismevamo one koji ne spaljuju gorivo! Bra'o za najpametniji narod na svetu.
pre 4 godine
Znaci ,neko ce da kupi gomile punjaca,da se sve to instalira,izgradi sta treba,prikljuci struje i svi ce puniti elktro auto,besplatno???
Neverovatno.
pre 4 godine
Pa kroz celu Djerdapsku klisuru u dužini od 120 km imate samo jednu benzinsku pumpu u Donjem Milanovcu, a i ona noću ne radi. A HE Djerdap je najveća hidroelektrana u Evropi....
pre 4 godine
@Miloš
Odgovor na tvoje pitanje: "neko neka odgovori u komentarima; da li naš elektronergetski sistem može sebi da "priušti"punjače, koji bi za neku "komericijalnu" upotrebu trebali da vuku i po 150 KW. Da li naše instalacije mogu to da podnesu bez nekih havarija? ta bi sedesilo kada bi se istaliralo nekih 200 punjačau nas, i svi se realno koriste u istom treutku?"
Moze se instalirati i 2000 i 20000 brzih punjaca. Odgovor se nalazi u tome kako punjaci rade - to nije "zica direkt na banderu" pristup, svaki fast/super charger ima svoju bateriju koju prvo puni strujom normalnog i odrzivog intenziteta, pa tek onda tako "napunjen" tu struju predaje EVu velikim intenzitetom. Drugacije bi bilo nemoguce - svaki supercharger bi pored sebe morao da ima omanju elektranu, sto naravno nije slucaj.
To je i jedan od razloga zasto se fast/super punjaci postavljaju po nekoliko na istom mestu - par njih je u svakom trenutku "offline", tj, pune svoje baterije i nedostupni su za koriscenje.
Obicna 220/380V prikljucnica NIJE "punjac" za EV, iako se isti moze puniti strujom niskog intenziteta za koju su takvi prikljuci projektovani. U tom slucaju, EV ce povuci onoliko struje koliko takav prikljucak moze bezbedno da isporuci.
Nadam se da sam odgovorio na tvoje pitanje.
Pozz!
pre 4 godine
Zašto to udruženje građana izrabljuje zaposlene?
pre 4 godine
A, šta oni voze, kakav poso obavljaju????
pre 4 godine
Ja sam naivni taksista, samo me zanima zašto ta firma u svakoj čorbi mora da bude mirođija??? Jesu udruženje građana, jesu it firma??? Šta je delatnost te firme? Ko štiti tu firmu ili udruženje građana?
pre 4 godine
Čime se bavi to udruženje građana? Ne, ne oni su....
pre 4 godine
Treba konacno objaviti ko stoji iza kompanije Car Go.
pre 4 godine
Ljudi shvatite Rumunija nije iz doba socijalizma , prosečna plata im je veća od Hrvatske , Internet medju najbržim na svetu ( optika do seoskih kuća) IT industrija bez poreza bar dvadeset puta jača od naše a tek automobilska...
pre 4 godine
Da, apslutno su neophodna infrastruktura. Interesuje me jedna stvar, neko neka odgovori u komentarima; da li naš elektronergetski sistem može sebi da "priušti"punjače, koji bi za neku "komericijalnu" upotrebu trebali da vuku i po 150 KW. Da li naše instalacije mogu to da podnesu bez nekih havarija? ta bi sedesilo kada bi se istaliralo nekih 200 punjačau nas, i svi se realno koriste u istom treutku? Pozdrav!
pre 4 godine
Bravo CarGo! Eto kako tržište može da procveta samo kad se puste privatne kompanije da slobodno ulažu novac. Ne trebaju nikakve subvencije, samo da se ne sputavaju birokratijom.
pre 4 godine
jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
Zar neko stvarno misli da ce se drzave odreci ogromnih prihoda zarad ekologije..izgradnja punjaca i odrzavanje istih kosta,zasto bi neko to readio ako nema profita,samo se ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
pre 4 godine
Onomad postavim komentar kako će vozač EV da dopuni bateriju ako se nađe u nekoj vukojebini po Srbiji, a ono nam i sam glavni grad Beograd u suštini vukojebina po tem pitanju. I dobih sijaset minusa (dokaz da je komentar dobar), a samo sam hteo da ukažem da bez prenosivog punjača baterije i kanistera od 5 lit. goriva po Srbiji nema šanse da se vozi "Đerdap" autom. Kad ono ispade ni u krugu dvojke. I to sav svet zna sem srbadije koja misli da nešto zna.
pre 4 godine
Rumunska softverska kompanija radi na elektricnim punjacima za automobile. o.O Ko je ovde lud
pre 4 godine
CarGo realno sposobniji od ministarstva saobracaja.
pre 4 godine
Dosta vise reklamiranja ove firme.I dalje se ne zna odakle sav taj kapital.Zar u Srbiji nema it firmi koje mogu da naprave punjace,nego mora da bude Rumunska.Sta je sa zakonom o prevozu,car go i dalje radi samo sto sad niko(vlast) ne reaguje. Svi su humanitarni ali za svoj dzep.
pre 4 godine
toooo Vučeee!
pre 4 godine
svetogrđe
pre 4 godine
ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Pa puni ga na kućni priključak srbine, zezni državu.
pre 4 godine
Naš elektroenergetski sistem nas truje kancerogenim materijama jer nadležni neće da kupe filtere za dimnjake. Rak pravdaju Nato bombama. Vozačima je naisplativiji dizel bez dpf. Rak pravdaju Nato bombama. Električni automobili su preskupi za naš džep. Doneli bi osveženje gradovima. Elektroenergetski sistem je stabilan, cena struje bi porasla i to da bi "država" grabila više za sebe.
Takođe bi doneli promenu metro, vozovi, GSP, trake za bicikliste. Na tome retko ko radi. Rak pravdamo Nato bombama.
pre 4 godine
divlji punjac za divlji taksi
pre 4 godine
CarGo realno sposobniji od ministarstva saobracaja.
pre 4 godine
Ljudi shvatite Rumunija nije iz doba socijalizma , prosečna plata im je veća od Hrvatske , Internet medju najbržim na svetu ( optika do seoskih kuća) IT industrija bez poreza bar dvadeset puta jača od naše a tek automobilska...
pre 4 godine
jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
Zar neko stvarno misli da ce se drzave odreci ogromnih prihoda zarad ekologije..izgradnja punjaca i odrzavanje istih kosta,zasto bi neko to readio ako nema profita,samo se ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
pre 4 godine
Naš elektroenergetski sistem nas truje kancerogenim materijama jer nadležni neće da kupe filtere za dimnjake. Rak pravdaju Nato bombama. Vozačima je naisplativiji dizel bez dpf. Rak pravdaju Nato bombama. Električni automobili su preskupi za naš džep. Doneli bi osveženje gradovima. Elektroenergetski sistem je stabilan, cena struje bi porasla i to da bi "država" grabila više za sebe.
Takođe bi doneli promenu metro, vozovi, GSP, trake za bicikliste. Na tome retko ko radi. Rak pravdamo Nato bombama.
pre 4 godine
On objašnjava da je, primera radi, Rumunija zabeležila najveći rast u segmentu električnih automobila među EU članicama.
"Tome su doprinele i ovakve inicijative, ali i njihovo ministarstvo ekologije koje podržava postavljanje 20 hiljada stanica za električno punjenje."
Nije,nego Rumunija daje subvencije od 10 000 evra za kupovinu elektricnih vozila!!!Sto je problem da se to objavi?
pre 4 godine
Onomad postavim komentar kako će vozač EV da dopuni bateriju ako se nađe u nekoj vukojebini po Srbiji, a ono nam i sam glavni grad Beograd u suštini vukojebina po tem pitanju. I dobih sijaset minusa (dokaz da je komentar dobar), a samo sam hteo da ukažem da bez prenosivog punjača baterije i kanistera od 5 lit. goriva po Srbiji nema šanse da se vozi "Đerdap" autom. Kad ono ispade ni u krugu dvojke. I to sav svet zna sem srbadije koja misli da nešto zna.
pre 4 godine
@Miloš
Odgovor na tvoje pitanje: "neko neka odgovori u komentarima; da li naš elektronergetski sistem može sebi da "priušti"punjače, koji bi za neku "komericijalnu" upotrebu trebali da vuku i po 150 KW. Da li naše instalacije mogu to da podnesu bez nekih havarija? ta bi sedesilo kada bi se istaliralo nekih 200 punjačau nas, i svi se realno koriste u istom treutku?"
Moze se instalirati i 2000 i 20000 brzih punjaca. Odgovor se nalazi u tome kako punjaci rade - to nije "zica direkt na banderu" pristup, svaki fast/super charger ima svoju bateriju koju prvo puni strujom normalnog i odrzivog intenziteta, pa tek onda tako "napunjen" tu struju predaje EVu velikim intenzitetom. Drugacije bi bilo nemoguce - svaki supercharger bi pored sebe morao da ima omanju elektranu, sto naravno nije slucaj.
To je i jedan od razloga zasto se fast/super punjaci postavljaju po nekoliko na istom mestu - par njih je u svakom trenutku "offline", tj, pune svoje baterije i nedostupni su za koriscenje.
Obicna 220/380V prikljucnica NIJE "punjac" za EV, iako se isti moze puniti strujom niskog intenziteta za koju su takvi prikljuci projektovani. U tom slucaju, EV ce povuci onoliko struje koliko takav prikljucak moze bezbedno da isporuci.
Nadam se da sam odgovorio na tvoje pitanje.
Pozz!
pre 4 godine
Bravo za cargo, ua za taxi botove!
Pocasni aplauz za ove sto misle da ce super punjaci da obore energetski sistem u zemlji. Nekad smo spaljivali vestice, danas ismevamo one koji ne spaljuju gorivo! Bra'o za najpametniji narod na svetu.
pre 4 godine
Bravo CarGo! Eto kako tržište može da procveta samo kad se puste privatne kompanije da slobodno ulažu novac. Ne trebaju nikakve subvencije, samo da se ne sputavaju birokratijom.
pre 4 godine
Koja smo mi zemlja,CarGo uvodi sistem,Rumuni ga grade,jos samo fali da Kolumbija finansira.
pre 4 godine
@ Dejan
Ne sputavaju ih, jer neko iz drzavnog vrha ima dobar deo kolača od Cargo-a.
Ne nudi naivan...
pre 4 godine
Pa kroz celu Djerdapsku klisuru u dužini od 120 km imate samo jednu benzinsku pumpu u Donjem Milanovcu, a i ona noću ne radi. A HE Djerdap je najveća hidroelektrana u Evropi....
pre 4 godine
ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Pa puni ga na kućni priključak srbine, zezni državu.
(aca, 11. februar 2020 11:58)
Čim rešim problem produženog kabla koji će moći da se razvuce sa osmog sprata pa do 2-3 ulice udaljenog parking mesta ako imam sreće da ga tu nadjem. Ili kad se preselim iz centra Beograda u Malu Mostanicu da bih mogao da punim električni auto.
pre 4 godine
Sto bi se od para koje ja dajem kroz porez pravili punjaci za strance a i za nase koji pune auto za dz??? Ne kapiram. Aj skupite pare pa dajte da ja otvorim benzisku pumpu a drzava nek mi daje za dzabe benzin i dizel koji cu ja besplatno da delim!
pre 4 godine
Da, apslutno su neophodna infrastruktura. Interesuje me jedna stvar, neko neka odgovori u komentarima; da li naš elektronergetski sistem može sebi da "priušti"punjače, koji bi za neku "komericijalnu" upotrebu trebali da vuku i po 150 KW. Da li naše instalacije mogu to da podnesu bez nekih havarija? ta bi sedesilo kada bi se istaliralo nekih 200 punjačau nas, i svi se realno koriste u istom treutku? Pozdrav!
pre 4 godine
ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Pa puni ga na kućni priključak srbine, zezni državu.
pre 4 godine
@Nemanja, zakon o odrzanju energije te opovrgava. Lokalni bateirjski sistem moze da spreci lokalne pikove, ali po cenu nedostupnosti punjaca tokom perioda regeneracije. Drugo, ukupna kolicina energije proizvedena svaki dan na jedan ili drugi nacin mora da bude ista ili veca od energije koju sva elektro vozila napune tako da komentar na kapacitet elektro sistema itekako stoji. Trece, i najvaznije, Srbija proizvodi gro svoje struje na ugalj, pri cemu je efikasnost energije iz uglja oko 30%. Tako da elektro auta u Srbiji nece smanjiti zagadjenje, povecace ga, samo ce ga izmesiti obrenovcanima. Ali ono, daleko od oka, daleko od uma?
pre 4 godine
Dosta vise reklamiranja ove firme.I dalje se ne zna odakle sav taj kapital.Zar u Srbiji nema it firmi koje mogu da naprave punjace,nego mora da bude Rumunska.Sta je sa zakonom o prevozu,car go i dalje radi samo sto sad niko(vlast) ne reaguje. Svi su humanitarni ali za svoj dzep.
pre 4 godine
Rumunska softverska kompanija radi na elektricnim punjacima za automobile. o.O Ko je ovde lud
pre 4 godine
Komentaise se uvek isto i ipak nedostaje informacija. Ovako stoje stvari...u prvo vreme...20-30 godina dovoljno je da 30% vozila bude ekoloskih. Kao i vreme uvođenja auta pocetkom 20og veka. Niko i ne pomislja da SVA vozila budu na baterije.Bice tu i vozova na vodonik, brodova na struju, aviona na struju, pogoni na gorive ćelije..svasta nesto iskombinovano. Prolazi vreme "klipa" mada nece izumreti. Vec sada imamo 30% struje od vode i uskoro 500MW iz vetra, a solar jos nemamo, bice i to. Razvoj baterija napreduje ka grafenskoj tehnologiji i silikonima. Ceka nas i izmena nacina razmisljanja u pravcu ktretanja... metroom,biciklom,dronom,zeleznicom, svime u kombinaciji sa sto manjom upotrebom auta.Nacin planiranja zivota u gradovima moramomenjati..ili necemo opstati!! Misli se da nema para, ali para ima samo ih treba mudro upotrebiti. CarGo vlasnik je mladi i pametan covek koji radi i van Srbije jos poslova tako da se ne sekiramo oko toga odakle pare. Veliki je svet za nas i drugacije razmislja. Ako moze u Cirihu...Becu, onda ne moze u Beogradu. Beograd je ipak moderniji, cisci i napredniji od tih metropola. Energijom se razbacujemo, a svet pametno smanjio potrosnju pa se naslo i viska. Brzim punjacima se upravlja tako da se niko ne brine oko opterecenja mreze. Vec sada imamo kapacitet da punimo do 10 000 EV...i ne puni se EV svaki dan.
pre 4 godine
Znaci pocelo je. Hvala Bogu! Kipio Sam Skodu citigo ev u Holandiji. Stize do juna. Elektricna revolucija rastura. Ovde Tesli, Nisana, renoa, hiundaia na struju na sve strane.
pre 4 godine
toooo Vučeee!
pre 4 godine
pa Aleksandar Vucic je vlasnik :)
pre 4 godine
Za one koje čudi "otkud Rumunija". Rumunija je svoju nacionalnu (nacionalizovanu) kompaniju Petrom prodala OMV u paketu 51-49%, dakle sve vrlo slično kako je Srbija prodala NIS, ali Gazpromu. Rumunija ima i mnogo više sopstvene nafte, ali OMV ne može da spreči razvoj elektrifikacije voznog parka kako Gazprom to čini u Srbiji.
Elektrifikacija u Srbiji se radi praktično u poluilegali i skoro da je bilo očekivano da se u to ubaci CarGo čije se celo poslovanje odvija u toj sferi.
Nije problem što Srbija ne stimuliše ili fiktivno stimuliše elektrifikaciju drumskog saobraćaja, nego što taj neizbežan proces aktivno guši pre svega rigoroznim restrikcijama adaptacije vozila. A pritom se to nimalo ne odnosi na "adaptacije" izduvnih sistema benzinskih i pogotovo dizel automobila. za Gazprom nimalo nije smetnja uvoz električnih automobila dokle god im je cena nepristupačna za većinu srpskih vozača, ali adaptacija postojećih vozila na električni pogon predstavlja značajnu pretnju čak i kao ideja. Gle čuda (nikakvo čudo zapravo) tu su delovali vrlo preventivno unapred.
Pomenuti OMV (kao primer) ima 2000 benzinskih stanica u Srbiji. Kako je moguće da do sada nisu podigli rafineriju makar samo za njih? Ne mogu. I dalje ima monopol NIS, samo što je sada taj monopol ilegalan i niko ga više i ne spominje. Kada je NIS prodavan, ukidanje monopola je navođeno kao primarni razlog prodaje tog javnog preduzeća. Više se ne spominju ni krajnji rokovi za ukidanje monopola, ništa, apsolutni tajac.
pre 4 godine
A, šta je delatnost te firme? Ko JESTVARNI VLASNIK?
pre 4 godine
@@Miljan Mitrovic
Vreme utroseno na kucanje komentara na mediju interneta si mogao utrositi na pretragu principa po kom super/fast chargeri rade, pa bi (mozda) uvideo da gresis a da sam ja u pravu ;)
Drugo, "ukupna kolicina energije proizvedena svaki dan na jedan ili drugi nacin mora da bude ista ili veca od energije koju..."...svi super/fast chargeri napune. Ako punis EV na kucnoj prikljucnici, isti ce da povuce onoliko struje za koliko je prikljucnica predvidjena (ili ce ti izbiti osigurac). Ne postoji kategorija "koristi prilkljucnicu ako bas moras". Niti ti instalacija "zna" da li je koristis za punjenje EVa ili TA peci. Koliko je u poslednjih 20ak godina novih zgrada izgradjeno, koliko je to bojlera, klima i ostalih uredjaja vise, pa se el. mrezi nista nije desilo?!? Da ne govorimo o stvarima kao sto su novoizgradjeni trzni centri...
"Trece, i najvaznije..." jeste najvaznije da se zagadjenje izmesti iz gradova jer dve trecine populacije zivi u istima. Na dimnjake elektrana se mogu montirati filteri, jedina opcija za gradove je proterivanje SUS motora.
Cetvrto, koje nisi naveo, a podjednako je bitno - fast/super chargeri se mogu dopunjavati i sa lokalnim nezavisnim izvorima struje - solarnim, vetro i td. Uz inicijalno ulaganje, ono sto bi na taj nacin ostalo "vlasniku pumpe" je cista zarada ;)
pre 4 godine
Samo Beograd, sve u Beograd. Čist primer koliko je zemlja kriminalozovana i siromašna, dok je nekolicina ultra bogata.
pre 4 godine
Ja sam naivni taksista, samo me zanima zašto ta firma u svakoj čorbi mora da bude mirođija??? Jesu udruženje građana, jesu it firma??? Šta je delatnost te firme? Ko štiti tu firmu ili udruženje građana?
pre 4 godine
@Miljan Mitrovic
Nisi u pravu! To da elektro isto ili više zagađuju (samo sa izmeštanjem mesta zagađenja) je za najveći broj zemalja poznati mit, pa čak i za Srbiju.
Čak i pri ovakvom dobijanju struje u Srbiji električni automobili manje zagađuju. Ako se na to doda da veliki deo klasičnih automobila zagađuje mnogo više nego što je to nominalno, da se električnim automobilima izbegava lokalno zagađenje u gradovima gde i živi najviše ljudi kao i da se iz godine u godinu sve više povećava udeo bioobnovljivih izvora energije koji ne zagađuju (ili barem mnogo manje od termoelektrana), sve ide u prilog da i Srbija treba odvažnije da krene u elektrifikacju voznog parka a to naravno ne ide bez javnih punjača i inicijalno nekih povlastica od strane države.
Pogledaj ovaj prilog, sve je lepo objašnjeno...
https://www.youtube.com/watch?v=GyjhhXS2I0g
pre 4 godine
Vecina komentara veze nema sa zivotom. Citajte ljudi????
pre 4 godine
divlji punjac za divlji taksi
pre 4 godine
Čime se bavi to udruženje građana? Ne, ne oni su....
pre 4 godine
Treba konacno objaviti ko stoji iza kompanije Car Go.
pre 4 godine
A u NS postoji samo jedan punjač!!
pre 4 godine
Sto je cudno da je rumunska? Pa rumunska reklamerska firma pravila kampanje za ove snsovce sto su onomad dosli na vlast ...
pre 4 godine
Zašto to udruženje građana izrabljuje zaposlene?
pre 4 godine
Brzi punjači oko magistrala i autoputeva su potrebni i ta struja i treba da se naplaćuje. To treba maksimalno pojednostaviti, tako da investitor može da ili kupuje struju od distributera na veliko ili sam instalira vetrenjače, solarne panele ili neki treći vid nabavljanja struje i tu struju prodaje po ceni po kojoj izabere. Tržište će se pobrinuti za realnu cenu kWh. Tržni centri, restorani i slični objekti će postavljati spore punjače na svojim parkinzima i ta struja će često biti besplatna. Ako negde provedete 2-3 sata, potrošite za to vreme par hiljada dinara ili više, nije problem da na poklon dobijete 10-ak kWh vrednosti par desetina dinara. Svima dobro, a nije skupo. Još jedna bitna informacija: na osnovu statistike 26 miliona punjenja EV (ima na nekom sajtu) oko 88% punjenja vlasnici obavljaju na sporim punjačima - kao na malopre spomenutim lokacijama ili kod svojih kuća. Sećate se doba pre pametnih telefona, kad su najskuplji mobilni bili minijaturni, a baterija im je trajala danima? A sad ih punite svako veče. Tako je i sa EV, samo se promene navike, benefiti ipak daleko nadmašuju nelagodnosti.
pre 4 godine
Ovo je nelegalna taksi kompanija koja uz pomoć vlasti prevarom zaobilazi zakon, i izrabljivanjem građana koji su na to prinuđeni bedom, zgrće ogroman novac i sve više jača.
Ljudi ovde dokazano obožavaju prodavce magle i prevarante, a pravnu državu žele isključivo u oblastima gde njima odgovara.
Adekvatno svojoj mudrosti, hrabrosti, i poštenju provodi život u državi kakvu je i zaslužio, srećan jer konačno može da se vozi na pijacu u Jaguaru.
pre 4 godine
Ljudi pričaju o ugradnji punjača za električne automobile na parkingu... a ova dvojica dole o menjanju stana sa četvrtog na drugi, spuštanju produžnog kabla kroz terasu ili seljenju u malu Moštanicu...strašno zaista, pa vi za bolje i niste!
pre 4 godine
imas love da kupis el automobil e pa plati brale i punjenje..ko placa ugradnju i odrzavanje,struju potrosenu za punjenje pa naravno mi poreski obveznici dok se gospoda vozika za dz..vecina gradjana ne moze ni lek da dobije za dz ali bitno je da se stipse/burzuji vozikaju za dz inace mozda i vlasnici nekih firmi gde nas primoravaju da radimo za 300e jer za vece plate para nema(cvrsto nas uveravaju) posto mora da se kupi elektricni automobil za njih i njihove porodice..
Ne treba im nikakva olaksica pri kupovini vozila,treba ih jos oporezovati dovoljno im je sto se vozikaju..
pre 4 godine
Znaci ,neko ce da kupi gomile punjaca,da se sve to instalira,izgradi sta treba,prikljuci struje i svi ce puniti elktro auto,besplatno???
Neverovatno.
pre 4 godine
A, šta oni voze, kakav poso obavljaju????
pre 4 godine
Nema sta da se ceka. U Britaniji su 3% pa se na vecini mesta naplacuje. Pogledaj Ionity Network pa vidi cene za punje je svuda u Evropi ovog momenta. Nema tu nista dzabe osim u hotelima, trznim centrima i po koja pumpa.
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
pre 4 godine
nece biti dzabe ali cena struje nije mala ako se uzme da je neki prosek oko 35 kw po punjenju jer tu nece biti visa niza itd tarifa
(mits, 11. februar 2020 15:32)
90% srba vozi do 10k km godišnje.
takvi će biti u zelenoj zoni uvek.
pre 4 godine
Ovo je dobra vest, mada prava vest za grad bi bila da se na svaki nacin stavi inicijativa na prevoz koji nije automobilski (javni prevoz, bicikli itd) jer je to jedino dugorocno odrzivo u svetu koji bi trebalo da sto pre prestane sa upotrebom fosilnih goriva.
pre 4 godine
Čekam samo dan kad će početi da ih kradu....
pre 4 godine
@jaretina
to onaj kabl za koji si dobio sve dozvole od opštine i prošao tehnički prijem za elektro-instalacije?
pre 4 godine
jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...Zar neko stvarno misli da ce se drzave odreci ogromnih prihoda zarad ekologije..izgradnja punjaca i odrzavanje istih kosta,zasto bi neko to readio ako nema profita,samo se ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Ovo su orivatni ounjaci. Drzava moze samo da ubira porez od zaradr carGo. Ako pocnu da naplacuju. Ali svakako drzava ne moze naerfjivati provatnoj kompaniji sta da radi
pre 4 godine
25kw po punjaču, bogami mora ce se orati!
pre 4 godine
Норвешка је цела у том фазону, био неко време. Ок је прича, али није ништа мање штетно за околину.
pre 4 godine
Podrška CarGo u borbi za čistiji vazduh, a protiv taxista koji nam mamo malo pa blokiraju grad!!!
pre 4 godine
svetogrđe
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
(zak bg, 11. februar 2020 22:37)
Baterije se ne bacaju vec recikliraju. A Srbija jos uvek nije interesna grupa za elektricne automobile, tako da sipaj za hiljadarku i ne beri brigu za punjace.
pre 4 godine
Važno da naplaćuju registraciju električni skutera koji ne mogu da predju 25kmh a nigde u evropi se ne placa
pre 4 godine
nece biti dzabe ali cena struje nije mala ako se uzme da je neki prosek oko 35 kw po punjenju jer tu nece biti visa niza itd tarifa
pre 4 godine
Ja sam naivni taksista, samo me zanima zašto ta firma u svakoj čorbi mora da bude mirođija??? Jesu udruženje građana, jesu it firma??? Šta je delatnost te firme? Ko štiti tu firmu ili udruženje građana?
(Taksista, 11. februar 2020 12:29)... pa imas one dve! Jedna je vasa a ova druga je njihova!
pre 4 godine
Dosta vise reklamiranja ove firme.I dalje se ne zna odakle sav taj kapital.Zar u Srbiji nema it firmi koje mogu da naprave punjace,nego mora da bude Rumunska.Sta je sa zakonom o prevozu,car go i dalje radi samo sto sad niko(vlast) ne reaguje. Svi su humanitarni ali za svoj dzep.
(Pop, 11. februar 2020 11:17)
Ti nisu pop nego komunidta. Cargo jenprovatna kompanija i ilerise i u evropi. Imaju pribode
I ulazu tamo gde
Vide povrat i mogucnost zs business. Drzava im ne moze naresjivsto sa kim da partnerisu.
pre 4 godine
Sto bi rekli , "ne laje pas sela radi vec sebe radi". Na ovaj nacin prave sebi privatne parkinge po celom gradu, a na stetu nas koji parking trazimo po pola sata. Realno gledano , el. vozila vise zagadjuju od motora EU6 jer se struja u Srbistanu 70% dobija iz termoelektrane.
Ovo je jos jedan perfidan nacin kako ova kompanija preuzima trziste.
pre 4 godine
porez na luksuz za sve pa tako i za el.vozila samo uveca za jos jedno 100.000din..
Nije luksuz kad vozis el vozilo od 50.000e i tipa 350ks ali je luksus kad vozis auto od 25.000e sa 2.500kubika i 250ks
pre 4 godine
drma se presto Irineju licno sa aktivnostima CarGo-a....nabavice punjace, instalirati ih i moci ce besplatno da se pune automobili, uz sve dozvole sredjene.....
ne verujem u ove bajke, barem ne u deo da ce CarGo da svojim novcem bilo sta uradi i ne verujem da ce punjaci bilo sta doprineti osim vecim racunima za struju
dajte bre imenujte premijerku vec jednom i vrlog joj brata....pa samo predskolci veruju u utopijske price koje pokusavaju da plasiraju
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
(zak bg, 11. februar 2020 22:37)... gde sad bacas bateriju, t.j akumulator!?
pre 4 godine
@jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
A zašto jedva čekaš?
pre 4 godine
@Brzi punjači oko magistrala i autoputeva su potrebni i ta struja i treba da se naplaćuje. To treba maksimalno pojednostaviti, tako da investitor može da ili kupuje struju od distributera na veliko ili sam instalira vetrenjače, solarne panele ili neki treći vid nabavljanja struje i tu struju prodaje po ceni po kojoj izabere. Tržište će se pobrinuti za realnu cenu kWh. Tržni centri, restorani i slični objekti će postavljati spore punjače na svojim parkinzima i ta struja će često biti besplatna. Ako negde provedete 2-3 sata, potrošite za to vreme par hiljada dinara ili više, nije problem da na poklon dobijete 10-ak kWh vrednosti par desetina dinara. Svima dobro, a nije skupo. Još jedna bitna informacija: na osnovu statistike 26 miliona punjenja EV (ima na nekom sajtu) oko 88% punjenja vlasnici obavljaju na sporim punjačima - kao na malopre spomenutim lokacijama ili kod svojih kuća. Sećate se doba pre pametnih telefona, kad su najskuplji mobilni bili minijaturni, a baterija im je trajala danima? A sad ih punite svako veče. Tako je i sa EV, samo se promene navike, benefiti ipak daleko nadmašuju nelagodnosti.
(Gradimir, 11. februar 2020 22:33)
Jedini benefit koji je bitan jeste najkraće moguće vreme zadržavanja na punjenju. To, kako stvari stoje nikada, ponavljam nikada neće dostići sadašnju situaciju sa našim motorima. Ako meni treba, a trebaće da provedem 2-3-4 sata duže na putu po stajalištima i još da me deru na espresu,onda ništa, hvala. Tačka.
pre 4 godine
Samo Beograd, sve u Beograd. Čist primer koliko je zemlja kriminalozovana i siromašna, dok je nekolicina ultra bogata.
(Šumadinka, 11. februar 2020 17:26)... rekao je prvo Beograd, a ne SAMO Beograd! Takodje imas mnogo mnogo ociglednijih primera kakva nam je zemlja od toga da sve prvo ide u Beograd koji je, mozda ces se iznenaditi, glavni grad Srbije!
pre 4 godine
@zoki Kucaj na vrata pokrainske vlade, zasto se ovde zalis. Prodje vam stotine hiljada turista kroz NS za Exit, a samo jedan punjac...
pre 4 godine
Brzih punjača nema jer koštaju po 100.000 evra, a možda i više. Treba li Srbija da uloži 100 miliona evra u punjače!? Koliko vremena treba da se isplate!? EPS jako loše stoji! Uostalom, koliko bolnica može da se sredi za te pare!? Koliko ljudi, dece može da se izleči!?
pre 4 godine
Placen clanak koji iznosi lazi. Elektro automobile i pored ogromne propagande niko u svetu ne kupuje osim sacice bogatasa koja to radi posto nezna sta ce sa parama i ljudi u par zemalja gde se drzava odrice naplate poreza za kypovinu ovakvih kola. U svim ostalim zemljama je rec o par procenata kupljenih EV u odnosu na klasicne. Ko je lud da kupi EV, da ga skupo plati i ima stalnu brigu sa punjenjem baterije ( gde i koliko dugo) ogranicenim dometom kretanja u zavisnosti od spoljne temperarure i nacinom voznje, (bez)vrednosti vozila kada mu propadne baterija, itd itd....a novi dizeli su sa sve cistijim izduvnim gasovima (novi vw golf na primer) ...
pre 4 godine
cargo je poskupeo za 50% u poslednjih mesec dana. probajte i uverite se, postao je skuplji od taxija (regularna cargo tarifa u odnosu na prvu tarifu u taxiju)
pre 4 godine
@CATAPA Slabo barataš informacijama. Ali voliš da analiziraš. OMV ima 61 pumpu u Srbiji. Ukupna procena je da Srbija ima nešto ispod 1500 stanica.
pre 4 godine
Ja sam naivni taksista, samo me zanima zašto ta firma u svakoj čorbi mora da bude mirođija??? Jesu udruženje građana, jesu it firma??? Šta je delatnost te firme? Ko štiti tu firmu ili udruženje građana?
pre 4 godine
Dosta vise reklamiranja ove firme.I dalje se ne zna odakle sav taj kapital.Zar u Srbiji nema it firmi koje mogu da naprave punjace,nego mora da bude Rumunska.Sta je sa zakonom o prevozu,car go i dalje radi samo sto sad niko(vlast) ne reaguje. Svi su humanitarni ali za svoj dzep.
pre 4 godine
Rumunska softverska kompanija radi na elektricnim punjacima za automobile. o.O Ko je ovde lud
pre 4 godine
A, šta je delatnost te firme? Ko JESTVARNI VLASNIK?
pre 4 godine
divlji punjac za divlji taksi
pre 4 godine
Čime se bavi to udruženje građana? Ne, ne oni su....
pre 4 godine
Zašto to udruženje građana izrabljuje zaposlene?
pre 4 godine
Sto bi se od para koje ja dajem kroz porez pravili punjaci za strance a i za nase koji pune auto za dz??? Ne kapiram. Aj skupite pare pa dajte da ja otvorim benzisku pumpu a drzava nek mi daje za dzabe benzin i dizel koji cu ja besplatno da delim!
pre 4 godine
A, šta oni voze, kakav poso obavljaju????
pre 4 godine
Treba konacno objaviti ko stoji iza kompanije Car Go.
pre 4 godine
svetogrđe
pre 4 godine
Ovo je nelegalna taksi kompanija koja uz pomoć vlasti prevarom zaobilazi zakon, i izrabljivanjem građana koji su na to prinuđeni bedom, zgrće ogroman novac i sve više jača.
Ljudi ovde dokazano obožavaju prodavce magle i prevarante, a pravnu državu žele isključivo u oblastima gde njima odgovara.
Adekvatno svojoj mudrosti, hrabrosti, i poštenju provodi život u državi kakvu je i zaslužio, srećan jer konačno može da se vozi na pijacu u Jaguaru.
pre 4 godine
Bravo CarGo! Eto kako tržište može da procveta samo kad se puste privatne kompanije da slobodno ulažu novac. Ne trebaju nikakve subvencije, samo da se ne sputavaju birokratijom.
pre 4 godine
jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
Zar neko stvarno misli da ce se drzave odreci ogromnih prihoda zarad ekologije..izgradnja punjaca i odrzavanje istih kosta,zasto bi neko to readio ako nema profita,samo se ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
pre 4 godine
Onomad postavim komentar kako će vozač EV da dopuni bateriju ako se nađe u nekoj vukojebini po Srbiji, a ono nam i sam glavni grad Beograd u suštini vukojebina po tem pitanju. I dobih sijaset minusa (dokaz da je komentar dobar), a samo sam hteo da ukažem da bez prenosivog punjača baterije i kanistera od 5 lit. goriva po Srbiji nema šanse da se vozi "Đerdap" autom. Kad ono ispade ni u krugu dvojke. I to sav svet zna sem srbadije koja misli da nešto zna.
pre 4 godine
imas love da kupis el automobil e pa plati brale i punjenje..ko placa ugradnju i odrzavanje,struju potrosenu za punjenje pa naravno mi poreski obveznici dok se gospoda vozika za dz..vecina gradjana ne moze ni lek da dobije za dz ali bitno je da se stipse/burzuji vozikaju za dz inace mozda i vlasnici nekih firmi gde nas primoravaju da radimo za 300e jer za vece plate para nema(cvrsto nas uveravaju) posto mora da se kupi elektricni automobil za njih i njihove porodice..
Ne treba im nikakva olaksica pri kupovini vozila,treba ih jos oporezovati dovoljno im je sto se vozikaju..
pre 4 godine
Da, apslutno su neophodna infrastruktura. Interesuje me jedna stvar, neko neka odgovori u komentarima; da li naš elektronergetski sistem može sebi da "priušti"punjače, koji bi za neku "komericijalnu" upotrebu trebali da vuku i po 150 KW. Da li naše instalacije mogu to da podnesu bez nekih havarija? ta bi sedesilo kada bi se istaliralo nekih 200 punjačau nas, i svi se realno koriste u istom treutku? Pozdrav!
pre 4 godine
Znaci ,neko ce da kupi gomile punjaca,da se sve to instalira,izgradi sta treba,prikljuci struje i svi ce puniti elktro auto,besplatno???
Neverovatno.
pre 4 godine
Dosta vise reklamiranja ove firme.I dalje se ne zna odakle sav taj kapital.Zar u Srbiji nema it firmi koje mogu da naprave punjace,nego mora da bude Rumunska.Sta je sa zakonom o prevozu,car go i dalje radi samo sto sad niko(vlast) ne reaguje. Svi su humanitarni ali za svoj dzep.
(Pop, 11. februar 2020 11:17)
Ti nisu pop nego komunidta. Cargo jenprovatna kompanija i ilerise i u evropi. Imaju pribode
I ulazu tamo gde
Vide povrat i mogucnost zs business. Drzava im ne moze naresjivsto sa kim da partnerisu.
pre 4 godine
Bravo za cargo, ua za taxi botove!
Pocasni aplauz za ove sto misle da ce super punjaci da obore energetski sistem u zemlji. Nekad smo spaljivali vestice, danas ismevamo one koji ne spaljuju gorivo! Bra'o za najpametniji narod na svetu.
pre 4 godine
Naš elektroenergetski sistem nas truje kancerogenim materijama jer nadležni neće da kupe filtere za dimnjake. Rak pravdaju Nato bombama. Vozačima je naisplativiji dizel bez dpf. Rak pravdaju Nato bombama. Električni automobili su preskupi za naš džep. Doneli bi osveženje gradovima. Elektroenergetski sistem je stabilan, cena struje bi porasla i to da bi "država" grabila više za sebe.
Takođe bi doneli promenu metro, vozovi, GSP, trake za bicikliste. Na tome retko ko radi. Rak pravdamo Nato bombama.
pre 4 godine
Komentaise se uvek isto i ipak nedostaje informacija. Ovako stoje stvari...u prvo vreme...20-30 godina dovoljno je da 30% vozila bude ekoloskih. Kao i vreme uvođenja auta pocetkom 20og veka. Niko i ne pomislja da SVA vozila budu na baterije.Bice tu i vozova na vodonik, brodova na struju, aviona na struju, pogoni na gorive ćelije..svasta nesto iskombinovano. Prolazi vreme "klipa" mada nece izumreti. Vec sada imamo 30% struje od vode i uskoro 500MW iz vetra, a solar jos nemamo, bice i to. Razvoj baterija napreduje ka grafenskoj tehnologiji i silikonima. Ceka nas i izmena nacina razmisljanja u pravcu ktretanja... metroom,biciklom,dronom,zeleznicom, svime u kombinaciji sa sto manjom upotrebom auta.Nacin planiranja zivota u gradovima moramomenjati..ili necemo opstati!! Misli se da nema para, ali para ima samo ih treba mudro upotrebiti. CarGo vlasnik je mladi i pametan covek koji radi i van Srbije jos poslova tako da se ne sekiramo oko toga odakle pare. Veliki je svet za nas i drugacije razmislja. Ako moze u Cirihu...Becu, onda ne moze u Beogradu. Beograd je ipak moderniji, cisci i napredniji od tih metropola. Energijom se razbacujemo, a svet pametno smanjio potrosnju pa se naslo i viska. Brzim punjacima se upravlja tako da se niko ne brine oko opterecenja mreze. Vec sada imamo kapacitet da punimo do 10 000 EV...i ne puni se EV svaki dan.
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
pre 4 godine
ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Pa puni ga na kućni priključak srbine, zezni državu.
pre 4 godine
@Nemanja, zakon o odrzanju energije te opovrgava. Lokalni bateirjski sistem moze da spreci lokalne pikove, ali po cenu nedostupnosti punjaca tokom perioda regeneracije. Drugo, ukupna kolicina energije proizvedena svaki dan na jedan ili drugi nacin mora da bude ista ili veca od energije koju sva elektro vozila napune tako da komentar na kapacitet elektro sistema itekako stoji. Trece, i najvaznije, Srbija proizvodi gro svoje struje na ugalj, pri cemu je efikasnost energije iz uglja oko 30%. Tako da elektro auta u Srbiji nece smanjiti zagadjenje, povecace ga, samo ce ga izmesiti obrenovcanima. Ali ono, daleko od oka, daleko od uma?
pre 4 godine
Znaci pocelo je. Hvala Bogu! Kipio Sam Skodu citigo ev u Holandiji. Stize do juna. Elektricna revolucija rastura. Ovde Tesli, Nisana, renoa, hiundaia na struju na sve strane.
pre 4 godine
ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Pa puni ga na kućni priključak srbine, zezni državu.
(aca, 11. februar 2020 11:58)
Čim rešim problem produženog kabla koji će moći da se razvuce sa osmog sprata pa do 2-3 ulice udaljenog parking mesta ako imam sreće da ga tu nadjem. Ili kad se preselim iz centra Beograda u Malu Mostanicu da bih mogao da punim električni auto.
pre 4 godine
Samo Beograd, sve u Beograd. Čist primer koliko je zemlja kriminalozovana i siromašna, dok je nekolicina ultra bogata.
pre 4 godine
CarGo realno sposobniji od ministarstva saobracaja.
pre 4 godine
Норвешка је цела у том фазону, био неко време. Ок је прича, али није ништа мање штетно за околину.
pre 4 godine
toooo Vučeee!
pre 4 godine
Koja smo mi zemlja,CarGo uvodi sistem,Rumuni ga grade,jos samo fali da Kolumbija finansira.
pre 4 godine
nece biti dzabe ali cena struje nije mala ako se uzme da je neki prosek oko 35 kw po punjenju jer tu nece biti visa niza itd tarifa
pre 4 godine
@Miloš
Odgovor na tvoje pitanje: "neko neka odgovori u komentarima; da li naš elektronergetski sistem može sebi da "priušti"punjače, koji bi za neku "komericijalnu" upotrebu trebali da vuku i po 150 KW. Da li naše instalacije mogu to da podnesu bez nekih havarija? ta bi sedesilo kada bi se istaliralo nekih 200 punjačau nas, i svi se realno koriste u istom treutku?"
Moze se instalirati i 2000 i 20000 brzih punjaca. Odgovor se nalazi u tome kako punjaci rade - to nije "zica direkt na banderu" pristup, svaki fast/super charger ima svoju bateriju koju prvo puni strujom normalnog i odrzivog intenziteta, pa tek onda tako "napunjen" tu struju predaje EVu velikim intenzitetom. Drugacije bi bilo nemoguce - svaki supercharger bi pored sebe morao da ima omanju elektranu, sto naravno nije slucaj.
To je i jedan od razloga zasto se fast/super punjaci postavljaju po nekoliko na istom mestu - par njih je u svakom trenutku "offline", tj, pune svoje baterije i nedostupni su za koriscenje.
Obicna 220/380V prikljucnica NIJE "punjac" za EV, iako se isti moze puniti strujom niskog intenziteta za koju su takvi prikljuci projektovani. U tom slucaju, EV ce povuci onoliko struje koliko takav prikljucak moze bezbedno da isporuci.
Nadam se da sam odgovorio na tvoje pitanje.
Pozz!
pre 4 godine
Placen clanak koji iznosi lazi. Elektro automobile i pored ogromne propagande niko u svetu ne kupuje osim sacice bogatasa koja to radi posto nezna sta ce sa parama i ljudi u par zemalja gde se drzava odrice naplate poreza za kypovinu ovakvih kola. U svim ostalim zemljama je rec o par procenata kupljenih EV u odnosu na klasicne. Ko je lud da kupi EV, da ga skupo plati i ima stalnu brigu sa punjenjem baterije ( gde i koliko dugo) ogranicenim dometom kretanja u zavisnosti od spoljne temperarure i nacinom voznje, (bez)vrednosti vozila kada mu propadne baterija, itd itd....a novi dizeli su sa sve cistijim izduvnim gasovima (novi vw golf na primer) ...
pre 4 godine
@ Dejan
Ne sputavaju ih, jer neko iz drzavnog vrha ima dobar deo kolača od Cargo-a.
Ne nudi naivan...
pre 4 godine
cargo je poskupeo za 50% u poslednjih mesec dana. probajte i uverite se, postao je skuplji od taxija (regularna cargo tarifa u odnosu na prvu tarifu u taxiju)
pre 4 godine
Čekam samo dan kad će početi da ih kradu....
pre 4 godine
jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...Zar neko stvarno misli da ce se drzave odreci ogromnih prihoda zarad ekologije..izgradnja punjaca i odrzavanje istih kosta,zasto bi neko to readio ako nema profita,samo se ceka da elektro automobili prevladaju sa preko 60-70% trzista pa ce da rebnu cenu da se pusimo...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
Ovo su orivatni ounjaci. Drzava moze samo da ubira porez od zaradr carGo. Ako pocnu da naplacuju. Ali svakako drzava ne moze naerfjivati provatnoj kompaniji sta da radi
pre 4 godine
Vecina komentara veze nema sa zivotom. Citajte ljudi????
pre 4 godine
Za one koje čudi "otkud Rumunija". Rumunija je svoju nacionalnu (nacionalizovanu) kompaniju Petrom prodala OMV u paketu 51-49%, dakle sve vrlo slično kako je Srbija prodala NIS, ali Gazpromu. Rumunija ima i mnogo više sopstvene nafte, ali OMV ne može da spreči razvoj elektrifikacije voznog parka kako Gazprom to čini u Srbiji.
Elektrifikacija u Srbiji se radi praktično u poluilegali i skoro da je bilo očekivano da se u to ubaci CarGo čije se celo poslovanje odvija u toj sferi.
Nije problem što Srbija ne stimuliše ili fiktivno stimuliše elektrifikaciju drumskog saobraćaja, nego što taj neizbežan proces aktivno guši pre svega rigoroznim restrikcijama adaptacije vozila. A pritom se to nimalo ne odnosi na "adaptacije" izduvnih sistema benzinskih i pogotovo dizel automobila. za Gazprom nimalo nije smetnja uvoz električnih automobila dokle god im je cena nepristupačna za većinu srpskih vozača, ali adaptacija postojećih vozila na električni pogon predstavlja značajnu pretnju čak i kao ideja. Gle čuda (nikakvo čudo zapravo) tu su delovali vrlo preventivno unapred.
Pomenuti OMV (kao primer) ima 2000 benzinskih stanica u Srbiji. Kako je moguće da do sada nisu podigli rafineriju makar samo za njih? Ne mogu. I dalje ima monopol NIS, samo što je sada taj monopol ilegalan i niko ga više i ne spominje. Kada je NIS prodavan, ukidanje monopola je navođeno kao primarni razlog prodaje tog javnog preduzeća. Više se ne spominju ni krajnji rokovi za ukidanje monopola, ništa, apsolutni tajac.
pre 4 godine
Ljudi shvatite Rumunija nije iz doba socijalizma , prosečna plata im je veća od Hrvatske , Internet medju najbržim na svetu ( optika do seoskih kuća) IT industrija bez poreza bar dvadeset puta jača od naše a tek automobilska...
pre 4 godine
@Miljan Mitrovic
Nisi u pravu! To da elektro isto ili više zagađuju (samo sa izmeštanjem mesta zagađenja) je za najveći broj zemalja poznati mit, pa čak i za Srbiju.
Čak i pri ovakvom dobijanju struje u Srbiji električni automobili manje zagađuju. Ako se na to doda da veliki deo klasičnih automobila zagađuje mnogo više nego što je to nominalno, da se električnim automobilima izbegava lokalno zagađenje u gradovima gde i živi najviše ljudi kao i da se iz godine u godinu sve više povećava udeo bioobnovljivih izvora energije koji ne zagađuju (ili barem mnogo manje od termoelektrana), sve ide u prilog da i Srbija treba odvažnije da krene u elektrifikacju voznog parka a to naravno ne ide bez javnih punjača i inicijalno nekih povlastica od strane države.
Pogledaj ovaj prilog, sve je lepo objašnjeno...
https://www.youtube.com/watch?v=GyjhhXS2I0g
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
(zak bg, 11. februar 2020 22:37)... gde sad bacas bateriju, t.j akumulator!?
pre 4 godine
nece biti dzabe ali cena struje nije mala ako se uzme da je neki prosek oko 35 kw po punjenju jer tu nece biti visa niza itd tarifa
(mits, 11. februar 2020 15:32)
90% srba vozi do 10k km godišnje.
takvi će biti u zelenoj zoni uvek.
pre 4 godine
Ljudi pričaju o ugradnji punjača za električne automobile na parkingu... a ova dvojica dole o menjanju stana sa četvrtog na drugi, spuštanju produžnog kabla kroz terasu ili seljenju u malu Moštanicu...strašno zaista, pa vi za bolje i niste!
pre 4 godine
@@Miljan Mitrovic
Vreme utroseno na kucanje komentara na mediju interneta si mogao utrositi na pretragu principa po kom super/fast chargeri rade, pa bi (mozda) uvideo da gresis a da sam ja u pravu ;)
Drugo, "ukupna kolicina energije proizvedena svaki dan na jedan ili drugi nacin mora da bude ista ili veca od energije koju..."...svi super/fast chargeri napune. Ako punis EV na kucnoj prikljucnici, isti ce da povuce onoliko struje za koliko je prikljucnica predvidjena (ili ce ti izbiti osigurac). Ne postoji kategorija "koristi prilkljucnicu ako bas moras". Niti ti instalacija "zna" da li je koristis za punjenje EVa ili TA peci. Koliko je u poslednjih 20ak godina novih zgrada izgradjeno, koliko je to bojlera, klima i ostalih uredjaja vise, pa se el. mrezi nista nije desilo?!? Da ne govorimo o stvarima kao sto su novoizgradjeni trzni centri...
"Trece, i najvaznije..." jeste najvaznije da se zagadjenje izmesti iz gradova jer dve trecine populacije zivi u istima. Na dimnjake elektrana se mogu montirati filteri, jedina opcija za gradove je proterivanje SUS motora.
Cetvrto, koje nisi naveo, a podjednako je bitno - fast/super chargeri se mogu dopunjavati i sa lokalnim nezavisnim izvorima struje - solarnim, vetro i td. Uz inicijalno ulaganje, ono sto bi na taj nacin ostalo "vlasniku pumpe" je cista zarada ;)
pre 4 godine
Sto bi rekli , "ne laje pas sela radi vec sebe radi". Na ovaj nacin prave sebi privatne parkinge po celom gradu, a na stetu nas koji parking trazimo po pola sata. Realno gledano , el. vozila vise zagadjuju od motora EU6 jer se struja u Srbistanu 70% dobija iz termoelektrane.
Ovo je jos jedan perfidan nacin kako ova kompanija preuzima trziste.
pre 4 godine
Gde ce te da bacate baterije kada riknu, one su mnogo pogubne po prirodu a da ne pricamo sto ce vise struje trebati koja se kod nas proizvodi sagorevanjem uglja.
(zak bg, 11. februar 2020 22:37)
Baterije se ne bacaju vec recikliraju. A Srbija jos uvek nije interesna grupa za elektricne automobile, tako da sipaj za hiljadarku i ne beri brigu za punjace.
pre 4 godine
Ovo je dobra vest, mada prava vest za grad bi bila da se na svaki nacin stavi inicijativa na prevoz koji nije automobilski (javni prevoz, bicikli itd) jer je to jedino dugorocno odrzivo u svetu koji bi trebalo da sto pre prestane sa upotrebom fosilnih goriva.
pre 4 godine
pa Aleksandar Vucic je vlasnik :)
pre 4 godine
@Brzi punjači oko magistrala i autoputeva su potrebni i ta struja i treba da se naplaćuje. To treba maksimalno pojednostaviti, tako da investitor može da ili kupuje struju od distributera na veliko ili sam instalira vetrenjače, solarne panele ili neki treći vid nabavljanja struje i tu struju prodaje po ceni po kojoj izabere. Tržište će se pobrinuti za realnu cenu kWh. Tržni centri, restorani i slični objekti će postavljati spore punjače na svojim parkinzima i ta struja će često biti besplatna. Ako negde provedete 2-3 sata, potrošite za to vreme par hiljada dinara ili više, nije problem da na poklon dobijete 10-ak kWh vrednosti par desetina dinara. Svima dobro, a nije skupo. Još jedna bitna informacija: na osnovu statistike 26 miliona punjenja EV (ima na nekom sajtu) oko 88% punjenja vlasnici obavljaju na sporim punjačima - kao na malopre spomenutim lokacijama ili kod svojih kuća. Sećate se doba pre pametnih telefona, kad su najskuplji mobilni bili minijaturni, a baterija im je trajala danima? A sad ih punite svako veče. Tako je i sa EV, samo se promene navike, benefiti ipak daleko nadmašuju nelagodnosti.
(Gradimir, 11. februar 2020 22:33)
Jedini benefit koji je bitan jeste najkraće moguće vreme zadržavanja na punjenju. To, kako stvari stoje nikada, ponavljam nikada neće dostići sadašnju situaciju sa našim motorima. Ako meni treba, a trebaće da provedem 2-3-4 sata duže na putu po stajalištima i još da me deru na espresu,onda ništa, hvala. Tačka.
pre 4 godine
Samo Beograd, sve u Beograd. Čist primer koliko je zemlja kriminalozovana i siromašna, dok je nekolicina ultra bogata.
(Šumadinka, 11. februar 2020 17:26)... rekao je prvo Beograd, a ne SAMO Beograd! Takodje imas mnogo mnogo ociglednijih primera kakva nam je zemlja od toga da sve prvo ide u Beograd koji je, mozda ces se iznenaditi, glavni grad Srbije!
pre 4 godine
Pa kroz celu Djerdapsku klisuru u dužini od 120 km imate samo jednu benzinsku pumpu u Donjem Milanovcu, a i ona noću ne radi. A HE Djerdap je najveća hidroelektrana u Evropi....
pre 4 godine
On objašnjava da je, primera radi, Rumunija zabeležila najveći rast u segmentu električnih automobila među EU članicama.
"Tome su doprinele i ovakve inicijative, ali i njihovo ministarstvo ekologije koje podržava postavljanje 20 hiljada stanica za električno punjenje."
Nije,nego Rumunija daje subvencije od 10 000 evra za kupovinu elektricnih vozila!!!Sto je problem da se to objavi?
pre 4 godine
A u NS postoji samo jedan punjač!!
pre 4 godine
Sto je cudno da je rumunska? Pa rumunska reklamerska firma pravila kampanje za ove snsovce sto su onomad dosli na vlast ...
pre 4 godine
Brzih punjača nema jer koštaju po 100.000 evra, a možda i više. Treba li Srbija da uloži 100 miliona evra u punjače!? Koliko vremena treba da se isplate!? EPS jako loše stoji! Uostalom, koliko bolnica može da se sredi za te pare!? Koliko ljudi, dece može da se izleči!?
pre 4 godine
Podrška CarGo u borbi za čistiji vazduh, a protiv taxista koji nam mamo malo pa blokiraju grad!!!
pre 4 godine
@jedva cekam da pocne da se naplacuje punjenje...
(spaki, 11. februar 2020 11:10)
A zašto jedva čekaš?
pre 4 godine
25kw po punjaču, bogami mora ce se orati!
pre 4 godine
drma se presto Irineju licno sa aktivnostima CarGo-a....nabavice punjace, instalirati ih i moci ce besplatno da se pune automobili, uz sve dozvole sredjene.....
ne verujem u ove bajke, barem ne u deo da ce CarGo da svojim novcem bilo sta uradi i ne verujem da ce punjaci bilo sta doprineti osim vecim racunima za struju
dajte bre imenujte premijerku vec jednom i vrlog joj brata....pa samo predskolci veruju u utopijske price koje pokusavaju da plasiraju
pre 4 godine
Ja sam naivni taksista, samo me zanima zašto ta firma u svakoj čorbi mora da bude mirođija??? Jesu udruženje građana, jesu it firma??? Šta je delatnost te firme? Ko štiti tu firmu ili udruženje građana?
(Taksista, 11. februar 2020 12:29)... pa imas one dve! Jedna je vasa a ova druga je njihova!
pre 4 godine
@jaretina
to onaj kabl za koji si dobio sve dozvole od opštine i prošao tehnički prijem za elektro-instalacije?
pre 4 godine
Brzi punjači oko magistrala i autoputeva su potrebni i ta struja i treba da se naplaćuje. To treba maksimalno pojednostaviti, tako da investitor može da ili kupuje struju od distributera na veliko ili sam instalira vetrenjače, solarne panele ili neki treći vid nabavljanja struje i tu struju prodaje po ceni po kojoj izabere. Tržište će se pobrinuti za realnu cenu kWh. Tržni centri, restorani i slični objekti će postavljati spore punjače na svojim parkinzima i ta struja će često biti besplatna. Ako negde provedete 2-3 sata, potrošite za to vreme par hiljada dinara ili više, nije problem da na poklon dobijete 10-ak kWh vrednosti par desetina dinara. Svima dobro, a nije skupo. Još jedna bitna informacija: na osnovu statistike 26 miliona punjenja EV (ima na nekom sajtu) oko 88% punjenja vlasnici obavljaju na sporim punjačima - kao na malopre spomenutim lokacijama ili kod svojih kuća. Sećate se doba pre pametnih telefona, kad su najskuplji mobilni bili minijaturni, a baterija im je trajala danima? A sad ih punite svako veče. Tako je i sa EV, samo se promene navike, benefiti ipak daleko nadmašuju nelagodnosti.
pre 4 godine
porez na luksuz za sve pa tako i za el.vozila samo uveca za jos jedno 100.000din..
Nije luksuz kad vozis el vozilo od 50.000e i tipa 350ks ali je luksus kad vozis auto od 25.000e sa 2.500kubika i 250ks
pre 4 godine
Važno da naplaćuju registraciju električni skutera koji ne mogu da predju 25kmh a nigde u evropi se ne placa
pre 4 godine
Nema sta da se ceka. U Britaniji su 3% pa se na vecini mesta naplacuje. Pogledaj Ionity Network pa vidi cene za punje je svuda u Evropi ovog momenta. Nema tu nista dzabe osim u hotelima, trznim centrima i po koja pumpa.
pre 4 godine
@zoki Kucaj na vrata pokrainske vlade, zasto se ovde zalis. Prodje vam stotine hiljada turista kroz NS za Exit, a samo jedan punjac...
pre 4 godine
@CATAPA Slabo barataš informacijama. Ali voliš da analiziraš. OMV ima 61 pumpu u Srbiji. Ukupna procena je da Srbija ima nešto ispod 1500 stanica.
70 Komentari
Sortiraj po: