Iv
pre 6 meseci
A gde odlazi voda i hemikalije sa kojima se cisti dpf?U Srbiji pricate o ekologiji?Ajde.
Ponedeljak, 10.02.2020.
12:30
Izvor: B92
pre 6 meseci
A gde odlazi voda i hemikalije sa kojima se cisti dpf?U Srbiji pricate o ekologiji?Ajde.
pre 1 godinu
Проблем загађења решава се пошумљавањем.Један прекоокеански танкер загади околину као једна омања држава .Авиони ,радне машине ,теретни саобраћај,тако да овај се проблем не решава селективно типа само су аутомобили проблем.Зелена агенда ми тј. та прича ми делује бушно и то мнооого.
pre 3 godine
Ajde neka mi pridje neko dijagnostikom kolima a da to nije moj servis gde odrzavam kola. Odma ali odma bi mu dao papir da potpise da sve naredne kvarove koji se dese da su odgovorni ljudi na tehnickom posto su mi ulazili u komp i prckali dojagnoatikom po kolima. Merenjem gasova ne moze da se utvrdi jel skinut ako je recimo i lonac ostao. Samo dijagnoatika ali to mozes da ne dozvolis, kazes evo platite dijagnostiku u ovlascenom i proverite.
pre 4 godine
Velika je glupost drzati DPF filter na autu, prvo auto kada mu skines DPF i EGR prodiše. Ja kada sam ugasio DPF i EGR i fizicki i pogasio greske na ecu. Auto kao da je dobilo 50 konja.i mnooogo manje.trosi goriva. Znaci kad mu das gas kao da se smeje od radosti auto leti. Jer ga ova dva filtera guse. Drugo. Velika je zabluda da bilo sta zaustavljaju filteri to je laz za malu decu. Benzinac vise ispusti nezdravog dima nego dizel samom tim sto dizel manje trosi i manje ispusta dima. Ja da se pitam sve bih makao redom. A to.da ce da dodje uakon to je samo šuplja priča isto tako za.malu decu. Jer da hoce da ga donesu doneli bi ga odmah.zasto za dve godine. Drugo treba da se uzimaju neke masine koje ce da provere da li ga ima ili ne. Kod mene niko je koze.da vidi da li je skinut nikad ni preko dijagnostike. I.ako ga donesu 80 % ljudi nece moci da registruje. Nemiri na ulicama.
pre 4 godine
"Novi DPF filteri koštaju od 50.000 dinara pa naviše. "
Eto razloga za naduvavanje problema zagadjenosti vazduha i nevidjenog odijuma protiv automobila. Jedan DPF filter duplo skuplji od godisnje registracije automobila, ali se pri tom ne kaznjavaju uvoznici koji ga skidaju! Hoce drzava jos da zaradi na vozacima.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Vise nemam komentar na tvoje gluposti. Ne znam gde živiš, cime se bavis, ali tebi prijatelju definitivno nesto fali. Ne znam odakle pravo i sajtu da objavljuje ovakve komentare, a milion puta sam napisao sasvim normalan komentar, bez uvreda i bilo kakvih gluposti, niste objavili.
pre 4 godine
U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.(Silvester, 11. februar 2020 03:14)taj čovek i njegova kola, a očigledno i tvoja čim se saosećaš sa njim, je ubio nekolicinu srba od onih 6.000 godišnje. zašto on ne bi doživeo ono što je drugima uradio? to bi bila pravda.
(jaretina, 11. februar 2020 09:09)... sine pa i ti si, garantujem, bacio plasticnu flasu u kontejner koja je otisla na deponiju sa organskim djubretom ili ubacio u pec za lozenje ivericu ili nisi cistio odzak decenijama i sta sve ne sto itekako steti! Slazem se da treba podici svest o zagadjenju, ali ne selektivno!
pre 4 godine
@C i n i k
Porediš turbodizel sa 1.6 atmosfercem i kažeš da bolje povlači i manje troši dizelaš. Pa sedi u 2.0 TFSI i uporedi ga sa 2.0 TDI i garantujem ti da se u životu nećeš vratiti u dizelaša.
pre 4 godine
@(acv, 11. februar 2020 12:04)
Golf2 je postao oldtimer. Znaci moze da purnja koliko ti volja.
pre 4 godine
Visokotemperaturno crevo sa senzorima ispred DPF-a na Renou 28.000 dinara (original). Dijagnostika pokazala problem na servisu, srećom filter nije bio zapušen, jer vozim, bar, 80% kilometraže van grada. Kad su ga skinuli, ono stvarno, unutrašnja obloga počela da se kruni... Pitam u servisu, jel se to često kvari, a oni kažu jok, desilo ti se, takav ti horoskop. Mislim se nešto, šta da ti crkne na nekom malenom gradskom autiću, da se ubiješ ili da platiš pola vrednosti auta. Ovo moje bar je limuzina. Velika je to zajebancija taj DPF, ali sve za ljubav Greti Tundberg!
pre 4 godine
@Bobb:
Moj auto je Evro 4, 2009. i ima DPF. U taj model se ugrađivao, od 2007. kada je i počela puna proizvodnja za sva tržišta.
pre 4 godine
DP FILTER, diesel particulate filter, naucite pa pisite.
pre 4 godine
@(benzinjara je za devojcice i one koji se tako osecaju, 11. februar 2020 09:04)
Pa sad. Ako uzmemo u obzir da zene vise prefeririju dizelase, a "petrolheads" benzinjare, nije tesko izvesti zakljucak sta je za koga.
pre 4 godine
Zakonom zabraniti. Ko ga skine, na robiju. Nije mi čudo što nas rak kosi.
pre 4 godine
Šta ćemo onda sa ,recimo golf dvojkama i sličnim modelima koji su proizvedeni prije nego sto se dpf uopšte počeo ugrađivati?! Hoće li oni morati da prepravljaju motor ili će im biti zabranjeno da voze ili možda oni imaju ekskluzivno pravo da zagađuju, pošto tada to nije ni postojalo!?
pre 4 godine
Auuu kakva debata o necemu, sto bi moralo biti nepostojece skoro. I koliko ljudi daje "savete" svakakve. I da, u BG mi je bila muka, kad sam vozio par puta. Smrad nevidjen. Ali vi ste izgelda otupeli, pa ne osecatw vise nista. Od smradova svakakvih, i u ljudskim oblicima.
pre 4 godine
@DP Filter
DPF filter
(xo, 10. februar 2020 13:45)
Bravo, upravo tako, ljudi obratite malo pažnju, šta i kako pišete i izgovarate.
pre 4 godine
Resenje naravno postoji i prosto je. subvencionisati nezagadjivace ma koji to oni bili. znaci el. cng .tng.ili novi dizeli. smanjiti akcize na iste i smanjiti troskove registracije manjih zagadjivaca a povecati za vece zagadjivace. kao u Evropi .ne treba nista izmisljati neko je vec smislio sistem. ali nasi vlastodrsci se vode drugom matematikom a to je novac a ekologijom se bavimo 5 dana u januaru kad od magle ne moze da se dise. a posle koga briga .
pre 4 godine
Citam komentare i sve mi se cini kako ljudi ne znaju sta izlazi iz DPFa tokom regeneracije. Sam izraz "regeneracija" ne zvuci tako strasno, a rezultate testova imate po internetu.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Na koju foru si uspeo da pobegnes sa psihijatrije?
pre 4 godine
U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.
(Silvester, 11. februar 2020 03:14)
taj čovek i njegova kola, a očigledno i tvoja čim se saosećaš sa njim, je ubio nekolicinu srba od onih 6.000 godišnje. zašto on ne bi doživeo ono što je drugima uradio? to bi bila pravda.
pre 4 godine
Dobro ovo je komercijalni tekst . ali ciscenje je najbolja varijanta. medjutim da bi partikularni filter ili ti fap .dpf .. radio kako treba svaka komponenta na motoru mora biti ispravna. Francuzi su se pokazali najbolje posto koriste aditive za snizavanje temp. sagorevanja cestica.
a sto se provere tice samo vizuelni pregled je validan a to zahteva demontazu odredjenih delova tipa sonda .ili komplet dpf a . na mnogim vozilima je to jako nepristupacno (kaskai1.6) tako da ce to biti povuci potegni. Neko rece davati gas pa ce da dimi . ok . ali negde se parcijalno izvadi dpf a ostavi katalizator i opet ce zadovoljiti emisiju izd gasova kao motor bez dpfa . tipa psa 1.6 hdi sa i bez dpf a oba imaju katalizator. Da rezimiram . filter sluzi samo za partikule ili garez da je sakupi i spali a co2 i nox koji se mere su nesto drugo. tako da ce bito raznih slucajeva i komplikacija
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Ti čoveče moraš da se lečiš. Nije bolest sve što boli. U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.
Nadam se da će komentar biti objavljen. Kad ste objavili ovakav njegov komentar, stvarno ne vidim razlog da ne objavite i moj. Hvala
pre 4 godine
@kole
nek si ti nama ziv i zdrav -:)
pre 4 godine
Mnogo živite u oblacima, ovo je Srbija i ništa se promeniti neće... Ne sme ovo, ne sme ono a svi registrovani i voze. Ovde bre i bez točkova možeš proći tehnički koliki je javašluk...
pre 4 godine
@rani
Ma druze bitno je da si se ti spasio kupovinom novog benzinca, da si ti miran sledecih 10 godina, da si ti usao u autobus i vices, vozi majstore, iako iza tebe ostaje napolju jos 20 ljudi, da si ti ovo, da si ti ono. U skladu sa nasim sebicnim, palanackim mentalitetom
Lepo sam napisao da mi nije namera da se hvalim kupovinom novog auta, iz tog razloga nisam ni napisao kojeg! Moja namera je da ukazem da treba da se vratimo na kupovinu benzinaca i naveo sam da se u globalu, to vise isplati! Ja sa kolima radim, prelazim oko 40 hiljada godisnje, promenio sam ih dosad gomila, dizele, benzince, na plin, na metan, znam tacno sta pricam, jer sam sve osetio na svojoj kozi, i kako ide dizel, i kako vuce, i kako trosi, i koliko sve to kosta, i zato savetujem benzin! Nemam ja nikakav palanacki mentalitet, kroz moje ruke su prosli nevidjeni krsevi, s hodno mojim godinama i dugogodisnjem radu, red je bio da imam i nov auto, ali nije bitno, shvati me kako god hoces!
pre 4 godine
Ljudi, pred registraciju nadjite 10 litara kerozina i u prazan rezervoar sipajte, pa na tehnicki. Gasovi kao kod Tesle. Kerozin je obican dizel, ali prilagodjen mlaznim motorima. Znam ljude koji su prelazili sa dizelima po 100.000 km na kerozin i nije bilo stete po motor. Ja sam imao japansku kerozinsku pec koja je radila u zatvoreneoj sobi i nista se nije osecalo. Prostorija je morala da se izluftira na dva sata jer je sagorevala kiseonik.
pre 4 godine
Ljudi idu na Mesec a cime se mi bavimo!!!
pre 4 godine
@Srpska posla, Bosanac da nauči da je reč AUTO muškog roda, a ne srednjeg.
pre 4 godine
@rani: ne vredi da im objasnjavas. Ovo je balkan, a ovde vaze specijalna pravila tuge. Jedno od njih je da kad se sj3.e$, moras i druge ubediti da se sj3.u. E ZATO su na balkanu popularni dizelasi. Ja kad slusam balkance na bilo koju temu, obavezno sve proverim i u 95% slucajeva je suprotno od onoga kako te balkanci savetuju (ubedjuju) sta je dobro. I ja isto vozim benzinca, i stalno se smejem ljudima sa dizelasima. Tu smo jedni pored drugih, ali kao da postoji mali dimenzionalni pomak, gde je ta njihova dimenzija nemerljivo crnja i zovu je ZLATNO DOBA hahaha
pre 4 godine
Stvarno, ne shvatam, cemu vise potreba da se kupuje dizelas? Da ne ispadne sad da se hvalim i sl. kupio sam nov automobil sa benzinskim 1.6 MPI motorom i imam potrosnju benzina izmedju 8 i 8,5 litara po gradu! Benzin je 12 dinara jeftiniji od dizela, auto je neverovatno tih i prijatan za voznju, ide odlicno, a odrzavanje je neuporedivo jeftinije od svakog dizelasa! Narednih 10 i vise godina sam bezbrizan sto se tice tih normi za tehnicki pregled, nema sve te gluposti koje mogu da ti zagorcaju zivot, kao sto su DPF, plivajuci zamajac, turbina i sve redom! Dizel polako ali sigurno, potpuno gubi smisao, jer sve sto se kao ustedi u potrosnji goriva, izgubi se kasnije u odrzavanju!
(rani, 10. februar 2020 19:03)
Ok, ako si ti zadovoljan,super.
Ja imam diesel od 105 KW, 2015, nikakva ulaganja nsm imao sem ulja i filtera.
Potrosnja u gradu 7 L..
Povlaci strahovito,narocito u sport mod/u.
Mnogo bolje je voziti diesel ngo benzin,bar po meni.
Imao sam i benzinca nekad, isto 1.6 i nkd ispod 10 a neretko 12 L nije trosio po gradu.
Mozda sad malo manje trose benzinci zbog start/stop sistema ali neka hvala,samo diesel,nkd ne bih vise kupio benzinca,to npr. kako se benzinac ponasa na autoputu i diesel, je sve neuporedivo na strani diesela.
Sem toga,ko ti je rekao da se benzincima ne mere norme gasova na auspuhu?
Ima tu i te kako problema u najavi sa benzincem..
pre 4 godine
Ovo, oko tog DPF filtera, mi liči na priču kada gladnom, koji nije jeo 5-6 dana, govorite da mu je teško zato što nije uzimao užinu posle ručka, a i doručak nije imao na vreme. Pričaju o zagađenju vazduha u Bgd-u, a sve se svodi na to da se naše termoelektrane zatvore i da moramo da uvozimo struju i budemo energetski zavisni. Tako da... nemojmo mi da spasavamo planetu, a stomaci nam zvone na uzbunu. Kojekakvi birokratčići iz agencija za prodaju magle nam uvode takse, a mi blejimo i ćutimo. Dokle?
pre 4 godine
kako ce na tehnickom da provere ..moj auto moze na dijagnoatiku samo u ovlascenom servisu?
(Alx, 10. februar 2020 18:42)
Pa nece niko na tehnickom da proverava da li auto ima DPF ili nema, vec ce da gurne sondu u auspuh i izmeri dozvoljenu kolicinu izduvnih gasova i ako ne premasuje normu za tu vrstu vozila, prolazi, bez obzira da li ima ili nema DPF ili katalizator! Tako je svuda u drugim zemljama.
pre 4 godine
DP filter, a ne "DPF filter". "F" je filter u akronimu.
pre 4 godine
Živim u malom gradu, relacije su kratke i jednom u dve nedelje moram izaći na otvoreni put i voziti 30-ak kilometara da bi se regeneracija izvršila. Ako to zanemarim, auto ide u safe mode i ne gine mi odlazak u servis.
Uglavnom, to je prilično zamorno (ono kad umoran uveče moraš voziti), ceo sistem je teško sraXXe i razumem zašto neko bude toliko frustriran da DPF izvadi.
(BDj, 10. februar 2020 16:34)
A zamisli Nemca kad krene na posao i upali mu se regeneracija DPF-a.
Misliš da će umesto u firmu otići na auto put da ga vozi 30 km u obrtajima?
Ako ga ugasi par puta sa započetom regeneracijom više mu nema spasa ne pomaže nikakvo čišćenje.
Pa nije švaba lud da mu to đubre izbije 1500 e iz d¿epa.
Čupaju oni to napolje više nego mi ovde i to sa daleko novijih kola samo se o tome javno ne priča niti je iko lud da se pohvali s tim niti da to reklamira.
pre 4 godine
Vozim 1,6 tdi I jednom na tehnickom gurne lik sondu u auspuh I pokaze 120 'necega'.Dodje na red neki stariji Ford I uredjaj pokaze oko 850 nekih mernih jedinica.Rekao bih da je ovo moje bolje a i nikad na svom autu nisam video crni dim a ima vec 190k.
pre 4 godine
Meni stvarno nije jasno zbog cega ljudi ne idu kod majstora koji imaju masine za ciscenje filtera. Za 120 - 150e, filter se ocisti do 99% i prakticno je kao nov. Cena vise zavisi od toga koliko je filter tesko skinuti sa auta. Nije bas jeftino, ali je povoljnije od novog filtera ili skidati i stavljati zaprljani filter i programirati Ecu jednom godisnje.
pre 4 godine
Sto znaci vadi sve iz auspuha sto ga gusi, a to sto cu se ja koji put zakasljati zbog “zagadjenja” to mi ne smeta
(Slobodan Zika Jalovina, 10. februar 2020 12:35)
jednom ćeš se zakašljati, ali kašalj prestajati neće. na kraju ćeš i pluća iskašljavati.
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
pre 4 godine
@rani
Ma druze bitno je da si se ti spasio kupovinom novog benzinca, da si ti miran sledecih 10 godina, da si ti usao u autobus i vices, vozi majstore, iako iza tebe ostaje napolju jos 20 ljudi, da si ti ovo, da si ti ono. U skladu sa nasim sebicnim, palanackim mentalitetom. Ovde se govori o stotinama hiljada ljudi kojima je drzava dozvolila i to masno naplatila da uvezu takve automobile, a podsetio bih te da je za svaki uvezeni auto neko platio 100 evra AMSS ciji "eksperti" su utvrdili da je auto potpuno ispravan i da zadovoljava sve zakonom propisane standarde. Ne moze sad odjednom da se donese zakon po kome ce trecina voznog parka da se iskljuci iz saobracaja. Mi se prilagodjavamo EU standardima, a 40% zaposlenih ima 300 evra platu. Javni prevoz je srusen i u Bgd, a u ostatku Srbije ga vise i nema. Bez auta si u nekom selu mrtav covek ako ti pozli. Hitna pomoc tamo ne pomaze.
pre 4 godine
ukucajte u googlu DPF pollution...i shvaticete koliko nas on spasava..
pre 4 godine
Stvarno, ne shvatam, cemu vise potreba da se kupuje dizelas? Da ne ispadne sad da se hvalim i sl. kupio sam nov automobil sa benzinskim 1.6 MPI motorom i imam potrosnju benzina izmedju 8 i 8,5 litara po gradu! Benzin je 12 dinara jeftiniji od dizela, auto je neverovatno tih i prijatan za voznju, ide odlicno, a odrzavanje je neuporedivo jeftinije od svakog dizelasa! Narednih 10 i vise godina sam bezbrizan sto se tice tih normi za tehnicki pregled, nema sve te gluposti koje mogu da ti zagorcaju zivot, kao sto su DPF, plivajuci zamajac, turbina i sve redom! Dizel polako ali sigurno, potpuno gubi smisao, jer sve sto se kao ustedi u potrosnji goriva, izgubi se kasnije u odrzavanju!
pre 4 godine
@rani, 10. februar 2020 19:03
Ostala navika sa sela. Nekada je diesel gorivo bilo subvencionisano za poljoprivredne proizvodjače. Pa, umesto da se subvencionisano gorivo sipa 100% u traktor, deo diesela se sipao u kola. Da neko ne misli da se podsmevam ikome, ili da želim ikoga da uvredim, ovo je istina zašto je u Srbiji ekspanzija vozila sa diesel motorima u zadnjih 35, 40 godina.
pre 4 godine
Pricajte sta hocete, filter ili ne ali ja kada vidim krs ispred sebe koji pravi oblak crnog dima, dodje mi da ga zaustavim i uzmem mu kljuceve od auta... Vi sto vadite filtere- stavite svoju decu da udisu iz auspuha ako je to sve ok
pre 4 godine
Taj DPF je klasicna prodaja magle
...skuplja cestice...ali kad se ulkjuci regeneracija on sve to izbaci napolje...postoje istrazivanja da je to sto DPF u regeneraciji izbaci mnogo otrovnije...
pre 4 godine
kako ce na tehnickom da provere ..moj auto moze na dijagnoatiku samo u ovlascenom servisu?
pre 4 godine
Ako je auto proslo registraciju,filter cist i ispravan,lepo ga skines i namontiras iduce godine pre registracije.
pre 4 godine
Eeee koliko sam ih do sada izvadio,samo prošle godine sigurno 30 - 40 komada sve sa kola mlađih od 5 godina.
Nikada ni jedan nije vraćen sa tehničkog.
Pozdrav iz Ciriha.
pre 4 godine
Staviti prst u auspuh, ako je na autu DPF filter prst ce ostati vrlo malo crn, ako nema filtera prst ce biti crn da ga morate u tri vode oprati.
pre 4 godine
novi biznis. iznajmljum dpf za tehnicki. moja ugradnja .30e ...
pre 4 godine
Prosto - nov dizelaš ili polovan benzinac. Ne kupujem vozila kojima ne mogu da priuštim održavanje i gorivo.
Nikad nisam vozio za 1.000 dinara i vadio "višak delova" iz automobila. A vi traktoristi udrite minuse do mile volje.
pre 4 godine
Ja radim sa kolima i svakom skidam dpf, nema razloga da me neko cima posle kako mu izbacio gresku. A i svaki auto bolje vuce i bolje radi.
pre 4 godine
Imam automobil sa DPF filterom, na žalost sistem je bez AdBlue rastvora.
Živim u malom gradu, relacije su kratke i jednom u dve nedelje moram izaći na otvoreni put i voziti 30-ak kilometara da bi se regeneracija izvršila. Ako to zanemarim, auto ide u safe mode i ne gine mi odlazak u servis.
Uglavnom, to je prilično zamorno (ono kad umoran uveče moraš voziti), ceo sistem je teško sraXXe i razumem zašto neko bude toliko frustriran da DPF izvadi.
Lično, nikada to neću uraditi i to je zločin za zatvor, ali da je naporno - naporno je. Za sledeći automobil ću se prvo dobro raspitati šta da odaberem.
Međutim, za sve vas što u nebo kujete hibride, EV i pogotovu benzince (bože sačuvaj), zar zaista mislite da oni NI MALO ne zagadjuju planetu?
pre 4 godine
Cepam benzinca.
Ne brinem, ni najmanje.
pre 4 godine
(mazohista, 10. februar 2020 12:43)
Proveri ti ipak dal stvarno ims DPF...
pre 4 godine
Ja stvarno me razumem. Ljudi, auto nije potreba vec luksuz. Ako nemate para za pravilno odrzavanje, idite gradskim prevozom, kraj price. 30 godina sam svuda isao busom dok nisam skupio pare za auto. Ali je sad cist, proveren, odrzavan bolje nego ja sam. Ako nemate pare, pomirite se sa tim i kraj.
pre 4 godine
@Bobb Imam i ja Hondu civic 2.2 iz te godine ali s DPF-om za njemačko tržište. Volio bi da je bez ali dobro. Vozim po autocesti 1-2 puta mjesečno pa se regeneracija izvrši sama.
pre 4 godine
Zar posao ABS nije upravo da utvrdi da li fizičko stanje vozila odgovara onome što je proizvođač propisao, tj. da li predmetno vozilo poseduje sve ono što je proizvođač ugradio u njega???
pre 4 godine
Kakav dpf i senzori, kakve greške i kompjuteri... Alo, golf 2. I cepaj. Generalku možeš na sred puta odradit ako treba....!
pre 4 godine
Iako je najsigurnije i najbolje preko auto-dijagnostike i bez alata moguće je relativno pouzdano utvrditi da li je DPF skinut odnosno da li je saće iščupano iz kućišta.
1. Kod starijih automobila EU4 i neki EU% DPF se nalazi ispod vozila. Vizuelno može da se vidi da li je kućište sečeno pa ponovo zavareno. Ako je sečeno već postoji bojazan da je sadržina (katalizator + DPF) izvađen.
2. Kada se sadržina najčešće istog lonca (katalizator + DPF) izvadi od turbine do kraja auspuha nema prigušivača. Na samom leru zvuk iz auspuha je drugačiji (šušti), a na naglo oduzimanje gasa jasno bi trebalo da se čuje zviždanje turbine.
3. Neprijatnimi mirisi sagorelog dizela bez DPFa su neizbežni. Ne treba biti mnogo obučen da se ovidi razlika.
4. Sa ugrađenim DPFom na naglo dodavanje gasa kada je auto ugrejan ne sme da se pojavi nikakav dim, dok kod automobila bez DPFa ovo ne može da se izbegne.
pre 4 godine
@a gde je gradski prevoz, imam para za benzin i takav automobil i vozim (bez ugrađenog plina) kome ne treba to gov... ups ovaj od filtera govorim da je skup jer ste svi vi te neispravne povadili i izigravate lovarne likove, a vozila koja se često uvezu nemaju ni poda kamo li filter (limar koji mi je pokazao 'astru' i 'punta' iz Nemačke vozio Fred Kremenko i Barni Kamenko) i treba da ih 'sredi' za tržište, a oni lepi ko na pa slike ... treba li da nastavim 'pasat' usukan na oko vidljivo i premešten volan sa desna na levo itd., itd. i sve to kupuju oni koji ne znaju za gradski prevoz već Google i Buban potok ... 'aj pa pozz vozaču autobusa na dizlo što bi rek'o jedan naš prijatelj komentator ...
pre 4 godine
Teram ja na auto-put i samo izbaci neku strašnu grešku, stanem ja ono vatra ispod mene, ne znam gde sam, ljudi mi blicaju, ugasim ja nekako i pozovem šlep službu sa osiguranja, kažu da vade DPF i pošto je noćna smena moram da platim, dobro, 12000din dam za vadjenje i šlep. Smeta mi greska sada pa ubija, kazu idi da ti nasteluju softver za 200e, meni sumnjivo pa odem u Sabac za 100e uzmem polovan DPF sa sve senzorima, odnesem kuci i namestim sam, nema greske, sve normalno evo 6 godina. Jedino što mi dimi i sa DPF, ali to je tehnologija, prodaju nam cist vazuh iz auspuha...
pre 4 godine
Da li znate sta su hteli reci? Moze da prodje i bez dp filtera. E sad, naci ce se i neki nesrecnik koga ce vratiti sa tehnickog, jer se na nekom moze i siljiti... Neko ce negde zapaliti svoj auto, kao sto je vec bilo par slucajeba prethodnih godina i nikom nista. Ovi sto pricaju o gradskom prevozu, moraju da shvate da ne zivimo svi u Bg, i da cela Srbija nije Bg. Shvatite to vec jednom. Zivim u gradu koji nije tako mali, ali za gradski ti treba da gatas u pasulj da bi znao kad ce naici.
pre 4 godine
Sagovornik vam nije kompetentan jer je u sukobu interesa i izrekao je budalastine . Ne vidim zasto bi problem bio DP Filter a ne DPF filter kako ga strucnjak zove , vec bi problem mogao da bude samo u kvalitetu izduvnih gasova .Ako ja imam nacin da bez DPF smanjim emisiju stetnih gasova zasto na bih presao tehnicki ? Recimo koriscenjem BIO dizela .
pre 4 godine
plasenje naroda sa kontrolom izduvnih gasova i obaveznim dpf...fap...filterima ne stoji,jer cak ni dosta rigoroznije zemlje imaju problem sa utvrdjivanjem kontrole izduvnih gasova kao i postojanjem tih filtera. jedini pouzdan nacin je otvaranje i vizuelni pregled dpf filtera. sve ostalo je nagadjanje. tako da jedino se mozemo nadati u savest nasih vozaca da imaju makar malo ekoloske svesti,jer drzava nema strategiju kao i volju za borbu protiv zagadjenja. tehnicki pregledi nisu opremljeni toliko sofisticiranom tehnologijom da na pravi nacin utvrde stvarno zagadjenje koje vozilo izbacuje,jer tako nesto je vroma skupo cak i za tehnicke preglede na zapadu
pre 4 godine
A sta da vam kazem dragi ljubitelji dizelasa. Hteli ste dizel haha. Ja sam gospodin covek i vozim benzinca. Nemacki krsevi i dizel mi ni u snove ne dolaze :)
pre 4 godine
@PunoImeIPrezime tako sto ce dobiti uredjaje za merenje izduvnih gasova. Auto kome je skinut DPF ima izduv kao kotlarnica.
pre 4 godine
Samo vi pumpajte masu. Imam Punta 10 godina starog i "ponosan prvi vlasnik". Samo čekam da ga nadjem bez katalizatora na parkingu. Nov prava sitnica. Moraće isnovati posebnu jedinicu MUP-a samo za kradju čistača izduva. Dokle god je plata u drzavi daleko manja od cene tih delova, mi sa ispravnim kolima smo nagrabusili.
pre 4 godine
Izvadio dpf zato što je konstantno bio zapušen, i tražio prisilnu regeneraciju.
Izvađen dpf, softverski ugašen. O tome koliko auto koji je inače dobro išao, bolje ide, neću ni da pričam. Otišao sam na tehnički i rekao da mi izmeri izduvne gasove. Merenje je pokazalo malo više od polovine od dozvoljene vrednosti. Iz tog primera naslućujem da nije samo Dpf zaslužan, jer bih bez problema prošao tehnički.
pre 4 godine
Srbi ce se vec snaci, prosecnom vlasniku vozila sa skinutim filterom ce biti lakse da svake godine casti servis, nego da vraca filter.
Nije sve u zakonu, ima nesto i u primeni, i kaznjavanju odgovornih lica.
Auto sa filterom, nesme ni najmanje da dimi, apsolutno nista. Dodajte naglo gas do kraja (kad je motor dobro ugrejan) pa vidite da li nesto izlazi na auspuh.
Ako auto koristi Adblue, i ako vam redovno trazi da ga dopunjujete, onda je filter tu i radi kako treba. Ako nikad niste dosuli AdBlue, filtera nema.
pre 4 godine
DP Filter
DPF filter
pre 4 godine
@Alexa
Hajde ne pričaj koješta. Ja imam Hondinog dizelaša iz 2009 bez DPF-a, jer je obavezna ugradnja počela tek od 2010. Niti smrdi niti dimi, a emisije daleko ispod maksimalnih.
Zato svima preporučujem, ako već moraju da kupuju dizelaše, Euro 4 do '09 i da provere da li je originalno bez DPF-a, jer su u neke ugrađivali, zavisno od tržišta za koje su pravljeni.
pre 4 godine
"Da kucnem u drvo", DPF mi do sada (predjenih 185 kkm) nije pravio ni najmanji problem i ni jednom nisam imao potrebu za prinudnom regeneracijom.
Šta više, nikada mi se nije upalila ni kontrolna sijalica koja bi ukazivala na to da zbog eventualnog stepena zasićenosti DPF-a ne bi trebalo da prekidam vožnju i ugasim motor. Tako to izgleda kada proizvodjač osmisli dosta dobar sistem za regeneraciju. Sa aditivom. Koji omogućava brze, lake i uspešne regeneracije. Bez bilo kakvih rizika za motor i/ili DPF.
Ne mogu da razumem ljude koji "čupaju" DPF i podržavam da se na tehničkom što pre (a ne tek od jula 2021.) počne sprovoditi i kontrola izduvnih gasova.
pre 4 godine
Cekaj, ako je takav problem utvrditi da li je DPF uklonjen ili u losem stanj, kako ce to raditi genijalci na tehnickom? Ko je ovde lud?
pre 4 godine
Ukratko državi kroz uplatnice 50€ i tehničkom 50€...
I ima da bude ko bombona.
pre 4 godine
Meni je uvek bio drazi moj auto od mene samog, tako da j auvek gledam da moj auto nesmetano dise. Sto znaci vadi sve iz auspuha sto ga gusi, a to sto cu se ja koji put zakasljati zbog “zagadjenja” to mi ne smeta
pre 4 godine
Sledi otvaranje servisa za pozajmljivanje i privremeno nameštanje filtera pred registraciju a onda opet skidanje i vraćanje.
pre 4 godine
Apelujemo na vozace da ne budu klasicni Srbi i da kupe auto koji mogu da odrzavaju.
pre 4 godine
@XXL
Ako nemate para za DPF,onda idite peske.
pre 4 godine
Cena? "Prava sitnica" citat sir Olivera kada ugovara posao iz legendarnog stripa "Alan Ford" ..., a prosečan srbadin treba da radi za njega puna dva meseca ...
pre 4 godine
Ma da nije DPF kriv sto nam je vazduh u Beogradu takav kakav je,a ne termoelektrane ili fabrike bez filtera ili grejanje na mazut?
pre 4 godine
Auto bez DPF filtera dimi iz auspuha i smrdi kao Golf 2,prosta stvar. Apsolutno ne moze da prodje proveru izduvnih gasova na Tehnickom pregledu.
pre 4 godine
Sta je srbendi skinuti Dpf, taj zatrpa 600 buradi teskog otrova u zemlju i zagadi pola Srbije a ne ce se sekira za jedan Dpf filtercic “sitno” trovanje. Juce bio na Divcibarama, nove zgrade ko u Mirjevu (rugobe nedostojno toga ambijenta) iz kojih direktno kanalizacionu cev gurnuli u prelep potocic kojih je Divcibare prebogato. Zgrade na putu prema odmaralistu “Stevan Filipovic” sa leve strane puta.
pre 4 godine
Opet nas zaluđujete. Znamo da će uskoro Sajam automobila u Beogradu i da je lobi uvoznika novih automobila izdejstvovao reakciju države. Samo nije problem u zakonima, već u poštovanju istih. Korupcija, lopovluk,...
pre 4 godine
Sta je srbendi skinuti Dpf, taj zatrpa 600 buradi teskog otrova u zemlju i zagadi pola Srbije a ne ce se sekira za jedan Dpf filtercic “sitno” trovanje. Juce bio na Divcibarama, nove zgrade ko u Mirjevu (rugobe nedostojno toga ambijenta) iz kojih direktno kanalizacionu cev gurnuli u prelep potocic kojih je Divcibare prebogato. Zgrade na putu prema odmaralistu “Stevan Filipovic” sa leve strane puta.
pre 4 godine
Sledi otvaranje servisa za pozajmljivanje i privremeno nameštanje filtera pred registraciju a onda opet skidanje i vraćanje.
pre 4 godine
Apelujemo na vozace da ne budu klasicni Srbi i da kupe auto koji mogu da odrzavaju.
pre 4 godine
Cekaj, ako je takav problem utvrditi da li je DPF uklonjen ili u losem stanj, kako ce to raditi genijalci na tehnickom? Ko je ovde lud?
pre 4 godine
Auto bez DPF filtera dimi iz auspuha i smrdi kao Golf 2,prosta stvar. Apsolutno ne moze da prodje proveru izduvnih gasova na Tehnickom pregledu.
pre 4 godine
Samo vi pumpajte masu. Imam Punta 10 godina starog i "ponosan prvi vlasnik". Samo čekam da ga nadjem bez katalizatora na parkingu. Nov prava sitnica. Moraće isnovati posebnu jedinicu MUP-a samo za kradju čistača izduva. Dokle god je plata u drzavi daleko manja od cene tih delova, mi sa ispravnim kolima smo nagrabusili.
pre 4 godine
Ukratko državi kroz uplatnice 50€ i tehničkom 50€...
I ima da bude ko bombona.
pre 4 godine
Da li znate sta su hteli reci? Moze da prodje i bez dp filtera. E sad, naci ce se i neki nesrecnik koga ce vratiti sa tehnickog, jer se na nekom moze i siljiti... Neko ce negde zapaliti svoj auto, kao sto je vec bilo par slucajeba prethodnih godina i nikom nista. Ovi sto pricaju o gradskom prevozu, moraju da shvate da ne zivimo svi u Bg, i da cela Srbija nije Bg. Shvatite to vec jednom. Zivim u gradu koji nije tako mali, ali za gradski ti treba da gatas u pasulj da bi znao kad ce naici.
pre 4 godine
"Da kucnem u drvo", DPF mi do sada (predjenih 185 kkm) nije pravio ni najmanji problem i ni jednom nisam imao potrebu za prinudnom regeneracijom.
Šta više, nikada mi se nije upalila ni kontrolna sijalica koja bi ukazivala na to da zbog eventualnog stepena zasićenosti DPF-a ne bi trebalo da prekidam vožnju i ugasim motor. Tako to izgleda kada proizvodjač osmisli dosta dobar sistem za regeneraciju. Sa aditivom. Koji omogućava brze, lake i uspešne regeneracije. Bez bilo kakvih rizika za motor i/ili DPF.
Ne mogu da razumem ljude koji "čupaju" DPF i podržavam da se na tehničkom što pre (a ne tek od jula 2021.) počne sprovoditi i kontrola izduvnih gasova.
pre 4 godine
Ma da nije DPF kriv sto nam je vazduh u Beogradu takav kakav je,a ne termoelektrane ili fabrike bez filtera ili grejanje na mazut?
pre 4 godine
Pricajte sta hocete, filter ili ne ali ja kada vidim krs ispred sebe koji pravi oblak crnog dima, dodje mi da ga zaustavim i uzmem mu kljuceve od auta... Vi sto vadite filtere- stavite svoju decu da udisu iz auspuha ako je to sve ok
pre 4 godine
Stvarno, ne shvatam, cemu vise potreba da se kupuje dizelas? Da ne ispadne sad da se hvalim i sl. kupio sam nov automobil sa benzinskim 1.6 MPI motorom i imam potrosnju benzina izmedju 8 i 8,5 litara po gradu! Benzin je 12 dinara jeftiniji od dizela, auto je neverovatno tih i prijatan za voznju, ide odlicno, a odrzavanje je neuporedivo jeftinije od svakog dizelasa! Narednih 10 i vise godina sam bezbrizan sto se tice tih normi za tehnicki pregled, nema sve te gluposti koje mogu da ti zagorcaju zivot, kao sto su DPF, plivajuci zamajac, turbina i sve redom! Dizel polako ali sigurno, potpuno gubi smisao, jer sve sto se kao ustedi u potrosnji goriva, izgubi se kasnije u odrzavanju!
pre 4 godine
@XXL
Ako nemate para za DPF,onda idite peske.
pre 4 godine
Opet nas zaluđujete. Znamo da će uskoro Sajam automobila u Beogradu i da je lobi uvoznika novih automobila izdejstvovao reakciju države. Samo nije problem u zakonima, već u poštovanju istih. Korupcija, lopovluk,...
pre 4 godine
A sta da vam kazem dragi ljubitelji dizelasa. Hteli ste dizel haha. Ja sam gospodin covek i vozim benzinca. Nemacki krsevi i dizel mi ni u snove ne dolaze :)
pre 4 godine
Prosto - nov dizelaš ili polovan benzinac. Ne kupujem vozila kojima ne mogu da priuštim održavanje i gorivo.
Nikad nisam vozio za 1.000 dinara i vadio "višak delova" iz automobila. A vi traktoristi udrite minuse do mile volje.
pre 4 godine
DP filter, a ne "DPF filter". "F" je filter u akronimu.
pre 4 godine
novi biznis. iznajmljum dpf za tehnicki. moja ugradnja .30e ...
pre 4 godine
Srbi ce se vec snaci, prosecnom vlasniku vozila sa skinutim filterom ce biti lakse da svake godine casti servis, nego da vraca filter.
Nije sve u zakonu, ima nesto i u primeni, i kaznjavanju odgovornih lica.
Auto sa filterom, nesme ni najmanje da dimi, apsolutno nista. Dodajte naglo gas do kraja (kad je motor dobro ugrejan) pa vidite da li nesto izlazi na auspuh.
Ako auto koristi Adblue, i ako vam redovno trazi da ga dopunjujete, onda je filter tu i radi kako treba. Ako nikad niste dosuli AdBlue, filtera nema.
pre 4 godine
@rani
Ma druze bitno je da si se ti spasio kupovinom novog benzinca, da si ti miran sledecih 10 godina, da si ti usao u autobus i vices, vozi majstore, iako iza tebe ostaje napolju jos 20 ljudi, da si ti ovo, da si ti ono. U skladu sa nasim sebicnim, palanackim mentalitetom
Lepo sam napisao da mi nije namera da se hvalim kupovinom novog auta, iz tog razloga nisam ni napisao kojeg! Moja namera je da ukazem da treba da se vratimo na kupovinu benzinaca i naveo sam da se u globalu, to vise isplati! Ja sa kolima radim, prelazim oko 40 hiljada godisnje, promenio sam ih dosad gomila, dizele, benzince, na plin, na metan, znam tacno sta pricam, jer sam sve osetio na svojoj kozi, i kako ide dizel, i kako vuce, i kako trosi, i koliko sve to kosta, i zato savetujem benzin! Nemam ja nikakav palanacki mentalitet, kroz moje ruke su prosli nevidjeni krsevi, s hodno mojim godinama i dugogodisnjem radu, red je bio da imam i nov auto, ali nije bitno, shvati me kako god hoces!
pre 4 godine
kako ce na tehnickom da provere ..moj auto moze na dijagnoatiku samo u ovlascenom servisu?
(Alx, 10. februar 2020 18:42)
Pa nece niko na tehnickom da proverava da li auto ima DPF ili nema, vec ce da gurne sondu u auspuh i izmeri dozvoljenu kolicinu izduvnih gasova i ako ne premasuje normu za tu vrstu vozila, prolazi, bez obzira da li ima ili nema DPF ili katalizator! Tako je svuda u drugim zemljama.
pre 4 godine
Iako je najsigurnije i najbolje preko auto-dijagnostike i bez alata moguće je relativno pouzdano utvrditi da li je DPF skinut odnosno da li je saće iščupano iz kućišta.
1. Kod starijih automobila EU4 i neki EU% DPF se nalazi ispod vozila. Vizuelno može da se vidi da li je kućište sečeno pa ponovo zavareno. Ako je sečeno već postoji bojazan da je sadržina (katalizator + DPF) izvađen.
2. Kada se sadržina najčešće istog lonca (katalizator + DPF) izvadi od turbine do kraja auspuha nema prigušivača. Na samom leru zvuk iz auspuha je drugačiji (šušti), a na naglo oduzimanje gasa jasno bi trebalo da se čuje zviždanje turbine.
3. Neprijatnimi mirisi sagorelog dizela bez DPFa su neizbežni. Ne treba biti mnogo obučen da se ovidi razlika.
4. Sa ugrađenim DPFom na naglo dodavanje gasa kada je auto ugrejan ne sme da se pojavi nikakav dim, dok kod automobila bez DPFa ovo ne može da se izbegne.
pre 4 godine
@rani
Ma druze bitno je da si se ti spasio kupovinom novog benzinca, da si ti miran sledecih 10 godina, da si ti usao u autobus i vices, vozi majstore, iako iza tebe ostaje napolju jos 20 ljudi, da si ti ovo, da si ti ono. U skladu sa nasim sebicnim, palanackim mentalitetom. Ovde se govori o stotinama hiljada ljudi kojima je drzava dozvolila i to masno naplatila da uvezu takve automobile, a podsetio bih te da je za svaki uvezeni auto neko platio 100 evra AMSS ciji "eksperti" su utvrdili da je auto potpuno ispravan i da zadovoljava sve zakonom propisane standarde. Ne moze sad odjednom da se donese zakon po kome ce trecina voznog parka da se iskljuci iz saobracaja. Mi se prilagodjavamo EU standardima, a 40% zaposlenih ima 300 evra platu. Javni prevoz je srusen i u Bgd, a u ostatku Srbije ga vise i nema. Bez auta si u nekom selu mrtav covek ako ti pozli. Hitna pomoc tamo ne pomaze.
pre 4 godine
Ovo, oko tog DPF filtera, mi liči na priču kada gladnom, koji nije jeo 5-6 dana, govorite da mu je teško zato što nije uzimao užinu posle ručka, a i doručak nije imao na vreme. Pričaju o zagađenju vazduha u Bgd-u, a sve se svodi na to da se naše termoelektrane zatvore i da moramo da uvozimo struju i budemo energetski zavisni. Tako da... nemojmo mi da spasavamo planetu, a stomaci nam zvone na uzbunu. Kojekakvi birokratčići iz agencija za prodaju magle nam uvode takse, a mi blejimo i ćutimo. Dokle?
pre 4 godine
Eeee koliko sam ih do sada izvadio,samo prošle godine sigurno 30 - 40 komada sve sa kola mlađih od 5 godina.
Nikada ni jedan nije vraćen sa tehničkog.
Pozdrav iz Ciriha.
pre 4 godine
Taj DPF je klasicna prodaja magle
...skuplja cestice...ali kad se ulkjuci regeneracija on sve to izbaci napolje...postoje istrazivanja da je to sto DPF u regeneraciji izbaci mnogo otrovnije...
pre 4 godine
Cena? "Prava sitnica" citat sir Olivera kada ugovara posao iz legendarnog stripa "Alan Ford" ..., a prosečan srbadin treba da radi za njega puna dva meseca ...
pre 4 godine
Živim u malom gradu, relacije su kratke i jednom u dve nedelje moram izaći na otvoreni put i voziti 30-ak kilometara da bi se regeneracija izvršila. Ako to zanemarim, auto ide u safe mode i ne gine mi odlazak u servis.
Uglavnom, to je prilično zamorno (ono kad umoran uveče moraš voziti), ceo sistem je teško sraXXe i razumem zašto neko bude toliko frustriran da DPF izvadi.
(BDj, 10. februar 2020 16:34)
A zamisli Nemca kad krene na posao i upali mu se regeneracija DPF-a.
Misliš da će umesto u firmu otići na auto put da ga vozi 30 km u obrtajima?
Ako ga ugasi par puta sa započetom regeneracijom više mu nema spasa ne pomaže nikakvo čišćenje.
Pa nije švaba lud da mu to đubre izbije 1500 e iz d¿epa.
Čupaju oni to napolje više nego mi ovde i to sa daleko novijih kola samo se o tome javno ne priča niti je iko lud da se pohvali s tim niti da to reklamira.
pre 4 godine
plasenje naroda sa kontrolom izduvnih gasova i obaveznim dpf...fap...filterima ne stoji,jer cak ni dosta rigoroznije zemlje imaju problem sa utvrdjivanjem kontrole izduvnih gasova kao i postojanjem tih filtera. jedini pouzdan nacin je otvaranje i vizuelni pregled dpf filtera. sve ostalo je nagadjanje. tako da jedino se mozemo nadati u savest nasih vozaca da imaju makar malo ekoloske svesti,jer drzava nema strategiju kao i volju za borbu protiv zagadjenja. tehnicki pregledi nisu opremljeni toliko sofisticiranom tehnologijom da na pravi nacin utvrde stvarno zagadjenje koje vozilo izbacuje,jer tako nesto je vroma skupo cak i za tehnicke preglede na zapadu
pre 4 godine
Cepam benzinca.
Ne brinem, ni najmanje.
pre 4 godine
@PunoImeIPrezime tako sto ce dobiti uredjaje za merenje izduvnih gasova. Auto kome je skinut DPF ima izduv kao kotlarnica.
pre 4 godine
Izvadio dpf zato što je konstantno bio zapušen, i tražio prisilnu regeneraciju.
Izvađen dpf, softverski ugašen. O tome koliko auto koji je inače dobro išao, bolje ide, neću ni da pričam. Otišao sam na tehnički i rekao da mi izmeri izduvne gasove. Merenje je pokazalo malo više od polovine od dozvoljene vrednosti. Iz tog primera naslućujem da nije samo Dpf zaslužan, jer bih bez problema prošao tehnički.
pre 4 godine
Ljudi idu na Mesec a cime se mi bavimo!!!
pre 4 godine
@rani: ne vredi da im objasnjavas. Ovo je balkan, a ovde vaze specijalna pravila tuge. Jedno od njih je da kad se sj3.e$, moras i druge ubediti da se sj3.u. E ZATO su na balkanu popularni dizelasi. Ja kad slusam balkance na bilo koju temu, obavezno sve proverim i u 95% slucajeva je suprotno od onoga kako te balkanci savetuju (ubedjuju) sta je dobro. I ja isto vozim benzinca, i stalno se smejem ljudima sa dizelasima. Tu smo jedni pored drugih, ali kao da postoji mali dimenzionalni pomak, gde je ta njihova dimenzija nemerljivo crnja i zovu je ZLATNO DOBA hahaha
pre 4 godine
@Alexa
Hajde ne pričaj koješta. Ja imam Hondinog dizelaša iz 2009 bez DPF-a, jer je obavezna ugradnja počela tek od 2010. Niti smrdi niti dimi, a emisije daleko ispod maksimalnih.
Zato svima preporučujem, ako već moraju da kupuju dizelaše, Euro 4 do '09 i da provere da li je originalno bez DPF-a, jer su u neke ugrađivali, zavisno od tržišta za koje su pravljeni.
pre 4 godine
@Srpska posla, Bosanac da nauči da je reč AUTO muškog roda, a ne srednjeg.
pre 4 godine
Meni je uvek bio drazi moj auto od mene samog, tako da j auvek gledam da moj auto nesmetano dise. Sto znaci vadi sve iz auspuha sto ga gusi, a to sto cu se ja koji put zakasljati zbog “zagadjenja” to mi ne smeta
pre 4 godine
Imam automobil sa DPF filterom, na žalost sistem je bez AdBlue rastvora.
Živim u malom gradu, relacije su kratke i jednom u dve nedelje moram izaći na otvoreni put i voziti 30-ak kilometara da bi se regeneracija izvršila. Ako to zanemarim, auto ide u safe mode i ne gine mi odlazak u servis.
Uglavnom, to je prilično zamorno (ono kad umoran uveče moraš voziti), ceo sistem je teško sraXXe i razumem zašto neko bude toliko frustriran da DPF izvadi.
Lično, nikada to neću uraditi i to je zločin za zatvor, ali da je naporno - naporno je. Za sledeći automobil ću se prvo dobro raspitati šta da odaberem.
Međutim, za sve vas što u nebo kujete hibride, EV i pogotovu benzince (bože sačuvaj), zar zaista mislite da oni NI MALO ne zagadjuju planetu?
pre 4 godine
@Bobb Imam i ja Hondu civic 2.2 iz te godine ali s DPF-om za njemačko tržište. Volio bi da je bez ali dobro. Vozim po autocesti 1-2 puta mjesečno pa se regeneracija izvrši sama.
pre 4 godine
Dobro ovo je komercijalni tekst . ali ciscenje je najbolja varijanta. medjutim da bi partikularni filter ili ti fap .dpf .. radio kako treba svaka komponenta na motoru mora biti ispravna. Francuzi su se pokazali najbolje posto koriste aditive za snizavanje temp. sagorevanja cestica.
a sto se provere tice samo vizuelni pregled je validan a to zahteva demontazu odredjenih delova tipa sonda .ili komplet dpf a . na mnogim vozilima je to jako nepristupacno (kaskai1.6) tako da ce to biti povuci potegni. Neko rece davati gas pa ce da dimi . ok . ali negde se parcijalno izvadi dpf a ostavi katalizator i opet ce zadovoljiti emisiju izd gasova kao motor bez dpfa . tipa psa 1.6 hdi sa i bez dpf a oba imaju katalizator. Da rezimiram . filter sluzi samo za partikule ili garez da je sakupi i spali a co2 i nox koji se mere su nesto drugo. tako da ce bito raznih slucajeva i komplikacija
pre 4 godine
DP Filter
DPF filter
pre 4 godine
Meni stvarno nije jasno zbog cega ljudi ne idu kod majstora koji imaju masine za ciscenje filtera. Za 120 - 150e, filter se ocisti do 99% i prakticno je kao nov. Cena vise zavisi od toga koliko je filter tesko skinuti sa auta. Nije bas jeftino, ali je povoljnije od novog filtera ili skidati i stavljati zaprljani filter i programirati Ecu jednom godisnje.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Ti čoveče moraš da se lečiš. Nije bolest sve što boli. U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.
Nadam se da će komentar biti objavljen. Kad ste objavili ovakav njegov komentar, stvarno ne vidim razlog da ne objavite i moj. Hvala
pre 4 godine
Šta ćemo onda sa ,recimo golf dvojkama i sličnim modelima koji su proizvedeni prije nego sto se dpf uopšte počeo ugrađivati?! Hoće li oni morati da prepravljaju motor ili će im biti zabranjeno da voze ili možda oni imaju ekskluzivno pravo da zagađuju, pošto tada to nije ni postojalo!?
pre 4 godine
Mnogo živite u oblacima, ovo je Srbija i ništa se promeniti neće... Ne sme ovo, ne sme ono a svi registrovani i voze. Ovde bre i bez točkova možeš proći tehnički koliki je javašluk...
pre 4 godine
"Novi DPF filteri koštaju od 50.000 dinara pa naviše. "
Eto razloga za naduvavanje problema zagadjenosti vazduha i nevidjenog odijuma protiv automobila. Jedan DPF filter duplo skuplji od godisnje registracije automobila, ali se pri tom ne kaznjavaju uvoznici koji ga skidaju! Hoce drzava jos da zaradi na vozacima.
pre 4 godine
Sagovornik vam nije kompetentan jer je u sukobu interesa i izrekao je budalastine . Ne vidim zasto bi problem bio DP Filter a ne DPF filter kako ga strucnjak zove , vec bi problem mogao da bude samo u kvalitetu izduvnih gasova .Ako ja imam nacin da bez DPF smanjim emisiju stetnih gasova zasto na bih presao tehnicki ? Recimo koriscenjem BIO dizela .
pre 4 godine
Zar posao ABS nije upravo da utvrdi da li fizičko stanje vozila odgovara onome što je proizvođač propisao, tj. da li predmetno vozilo poseduje sve ono što je proizvođač ugradio u njega???
pre 4 godine
Ja stvarno me razumem. Ljudi, auto nije potreba vec luksuz. Ako nemate para za pravilno odrzavanje, idite gradskim prevozom, kraj price. 30 godina sam svuda isao busom dok nisam skupio pare za auto. Ali je sad cist, proveren, odrzavan bolje nego ja sam. Ako nemate pare, pomirite se sa tim i kraj.
pre 4 godine
Ako je auto proslo registraciju,filter cist i ispravan,lepo ga skines i namontiras iduce godine pre registracije.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Na koju foru si uspeo da pobegnes sa psihijatrije?
pre 4 godine
Auuu kakva debata o necemu, sto bi moralo biti nepostojece skoro. I koliko ljudi daje "savete" svakakve. I da, u BG mi je bila muka, kad sam vozio par puta. Smrad nevidjen. Ali vi ste izgelda otupeli, pa ne osecatw vise nista. Od smradova svakakvih, i u ljudskim oblicima.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Vise nemam komentar na tvoje gluposti. Ne znam gde živiš, cime se bavis, ali tebi prijatelju definitivno nesto fali. Ne znam odakle pravo i sajtu da objavljuje ovakve komentare, a milion puta sam napisao sasvim normalan komentar, bez uvreda i bilo kakvih gluposti, niste objavili.
pre 4 godine
Velika je glupost drzati DPF filter na autu, prvo auto kada mu skines DPF i EGR prodiše. Ja kada sam ugasio DPF i EGR i fizicki i pogasio greske na ecu. Auto kao da je dobilo 50 konja.i mnooogo manje.trosi goriva. Znaci kad mu das gas kao da se smeje od radosti auto leti. Jer ga ova dva filtera guse. Drugo. Velika je zabluda da bilo sta zaustavljaju filteri to je laz za malu decu. Benzinac vise ispusti nezdravog dima nego dizel samom tim sto dizel manje trosi i manje ispusta dima. Ja da se pitam sve bih makao redom. A to.da ce da dodje uakon to je samo šuplja priča isto tako za.malu decu. Jer da hoce da ga donesu doneli bi ga odmah.zasto za dve godine. Drugo treba da se uzimaju neke masine koje ce da provere da li ga ima ili ne. Kod mene niko je koze.da vidi da li je skinut nikad ni preko dijagnostike. I.ako ga donesu 80 % ljudi nece moci da registruje. Nemiri na ulicama.
pre 4 godine
Vozim 1,6 tdi I jednom na tehnickom gurne lik sondu u auspuh I pokaze 120 'necega'.Dodje na red neki stariji Ford I uredjaj pokaze oko 850 nekih mernih jedinica.Rekao bih da je ovo moje bolje a i nikad na svom autu nisam video crni dim a ima vec 190k.
pre 4 godine
Visokotemperaturno crevo sa senzorima ispred DPF-a na Renou 28.000 dinara (original). Dijagnostika pokazala problem na servisu, srećom filter nije bio zapušen, jer vozim, bar, 80% kilometraže van grada. Kad su ga skinuli, ono stvarno, unutrašnja obloga počela da se kruni... Pitam u servisu, jel se to često kvari, a oni kažu jok, desilo ti se, takav ti horoskop. Mislim se nešto, šta da ti crkne na nekom malenom gradskom autiću, da se ubiješ ili da platiš pola vrednosti auta. Ovo moje bar je limuzina. Velika je to zajebancija taj DPF, ali sve za ljubav Greti Tundberg!
pre 4 godine
Ja radim sa kolima i svakom skidam dpf, nema razloga da me neko cima posle kako mu izbacio gresku. A i svaki auto bolje vuce i bolje radi.
pre 4 godine
@rani, 10. februar 2020 19:03
Ostala navika sa sela. Nekada je diesel gorivo bilo subvencionisano za poljoprivredne proizvodjače. Pa, umesto da se subvencionisano gorivo sipa 100% u traktor, deo diesela se sipao u kola. Da neko ne misli da se podsmevam ikome, ili da želim ikoga da uvredim, ovo je istina zašto je u Srbiji ekspanzija vozila sa diesel motorima u zadnjih 35, 40 godina.
pre 4 godine
@(acv, 11. februar 2020 12:04)
Golf2 je postao oldtimer. Znaci moze da purnja koliko ti volja.
pre 4 godine
@a gde je gradski prevoz, imam para za benzin i takav automobil i vozim (bez ugrađenog plina) kome ne treba to gov... ups ovaj od filtera govorim da je skup jer ste svi vi te neispravne povadili i izigravate lovarne likove, a vozila koja se često uvezu nemaju ni poda kamo li filter (limar koji mi je pokazao 'astru' i 'punta' iz Nemačke vozio Fred Kremenko i Barni Kamenko) i treba da ih 'sredi' za tržište, a oni lepi ko na pa slike ... treba li da nastavim 'pasat' usukan na oko vidljivo i premešten volan sa desna na levo itd., itd. i sve to kupuju oni koji ne znaju za gradski prevoz već Google i Buban potok ... 'aj pa pozz vozaču autobusa na dizlo što bi rek'o jedan naš prijatelj komentator ...
pre 4 godine
Stvarno, ne shvatam, cemu vise potreba da se kupuje dizelas? Da ne ispadne sad da se hvalim i sl. kupio sam nov automobil sa benzinskim 1.6 MPI motorom i imam potrosnju benzina izmedju 8 i 8,5 litara po gradu! Benzin je 12 dinara jeftiniji od dizela, auto je neverovatno tih i prijatan za voznju, ide odlicno, a odrzavanje je neuporedivo jeftinije od svakog dizelasa! Narednih 10 i vise godina sam bezbrizan sto se tice tih normi za tehnicki pregled, nema sve te gluposti koje mogu da ti zagorcaju zivot, kao sto su DPF, plivajuci zamajac, turbina i sve redom! Dizel polako ali sigurno, potpuno gubi smisao, jer sve sto se kao ustedi u potrosnji goriva, izgubi se kasnije u odrzavanju!
(rani, 10. februar 2020 19:03)
Ok, ako si ti zadovoljan,super.
Ja imam diesel od 105 KW, 2015, nikakva ulaganja nsm imao sem ulja i filtera.
Potrosnja u gradu 7 L..
Povlaci strahovito,narocito u sport mod/u.
Mnogo bolje je voziti diesel ngo benzin,bar po meni.
Imao sam i benzinca nekad, isto 1.6 i nkd ispod 10 a neretko 12 L nije trosio po gradu.
Mozda sad malo manje trose benzinci zbog start/stop sistema ali neka hvala,samo diesel,nkd ne bih vise kupio benzinca,to npr. kako se benzinac ponasa na autoputu i diesel, je sve neuporedivo na strani diesela.
Sem toga,ko ti je rekao da se benzincima ne mere norme gasova na auspuhu?
Ima tu i te kako problema u najavi sa benzincem..
pre 4 godine
Resenje naravno postoji i prosto je. subvencionisati nezagadjivace ma koji to oni bili. znaci el. cng .tng.ili novi dizeli. smanjiti akcize na iste i smanjiti troskove registracije manjih zagadjivaca a povecati za vece zagadjivace. kao u Evropi .ne treba nista izmisljati neko je vec smislio sistem. ali nasi vlastodrsci se vode drugom matematikom a to je novac a ekologijom se bavimo 5 dana u januaru kad od magle ne moze da se dise. a posle koga briga .
pre 4 godine
Kakav dpf i senzori, kakve greške i kompjuteri... Alo, golf 2. I cepaj. Generalku možeš na sred puta odradit ako treba....!
pre 4 godine
ukucajte u googlu DPF pollution...i shvaticete koliko nas on spasava..
pre 4 godine
Citam komentare i sve mi se cini kako ljudi ne znaju sta izlazi iz DPFa tokom regeneracije. Sam izraz "regeneracija" ne zvuci tako strasno, a rezultate testova imate po internetu.
pre 4 godine
@C i n i k
Porediš turbodizel sa 1.6 atmosfercem i kažeš da bolje povlači i manje troši dizelaš. Pa sedi u 2.0 TFSI i uporedi ga sa 2.0 TDI i garantujem ti da se u životu nećeš vratiti u dizelaša.
pre 4 godine
U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.
(Silvester, 11. februar 2020 03:14)
taj čovek i njegova kola, a očigledno i tvoja čim se saosećaš sa njim, je ubio nekolicinu srba od onih 6.000 godišnje. zašto on ne bi doživeo ono što je drugima uradio? to bi bila pravda.
pre 4 godine
DP FILTER, diesel particulate filter, naucite pa pisite.
pre 4 godine
U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.(Silvester, 11. februar 2020 03:14)taj čovek i njegova kola, a očigledno i tvoja čim se saosećaš sa njim, je ubio nekolicinu srba od onih 6.000 godišnje. zašto on ne bi doživeo ono što je drugima uradio? to bi bila pravda.
(jaretina, 11. februar 2020 09:09)... sine pa i ti si, garantujem, bacio plasticnu flasu u kontejner koja je otisla na deponiju sa organskim djubretom ili ubacio u pec za lozenje ivericu ili nisi cistio odzak decenijama i sta sve ne sto itekako steti! Slazem se da treba podici svest o zagadjenju, ali ne selektivno!
pre 4 godine
Teram ja na auto-put i samo izbaci neku strašnu grešku, stanem ja ono vatra ispod mene, ne znam gde sam, ljudi mi blicaju, ugasim ja nekako i pozovem šlep službu sa osiguranja, kažu da vade DPF i pošto je noćna smena moram da platim, dobro, 12000din dam za vadjenje i šlep. Smeta mi greska sada pa ubija, kazu idi da ti nasteluju softver za 200e, meni sumnjivo pa odem u Sabac za 100e uzmem polovan DPF sa sve senzorima, odnesem kuci i namestim sam, nema greske, sve normalno evo 6 godina. Jedino što mi dimi i sa DPF, ali to je tehnologija, prodaju nam cist vazuh iz auspuha...
pre 4 godine
@DP Filter
DPF filter
(xo, 10. februar 2020 13:45)
Bravo, upravo tako, ljudi obratite malo pažnju, šta i kako pišete i izgovarate.
pre 4 godine
@(benzinjara je za devojcice i one koji se tako osecaju, 11. februar 2020 09:04)
Pa sad. Ako uzmemo u obzir da zene vise prefeririju dizelase, a "petrolheads" benzinjare, nije tesko izvesti zakljucak sta je za koga.
pre 4 godine
Sto znaci vadi sve iz auspuha sto ga gusi, a to sto cu se ja koji put zakasljati zbog “zagadjenja” to mi ne smeta
(Slobodan Zika Jalovina, 10. februar 2020 12:35)
jednom ćeš se zakašljati, ali kašalj prestajati neće. na kraju ćeš i pluća iskašljavati.
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
pre 4 godine
Zakonom zabraniti. Ko ga skine, na robiju. Nije mi čudo što nas rak kosi.
pre 4 godine
Ljudi, pred registraciju nadjite 10 litara kerozina i u prazan rezervoar sipajte, pa na tehnicki. Gasovi kao kod Tesle. Kerozin je obican dizel, ali prilagodjen mlaznim motorima. Znam ljude koji su prelazili sa dizelima po 100.000 km na kerozin i nije bilo stete po motor. Ja sam imao japansku kerozinsku pec koja je radila u zatvoreneoj sobi i nista se nije osecalo. Prostorija je morala da se izluftira na dva sata jer je sagorevala kiseonik.
pre 4 godine
Staviti prst u auspuh, ako je na autu DPF filter prst ce ostati vrlo malo crn, ako nema filtera prst ce biti crn da ga morate u tri vode oprati.
pre 4 godine
kako ce na tehnickom da provere ..moj auto moze na dijagnoatiku samo u ovlascenom servisu?
pre 3 godine
Ajde neka mi pridje neko dijagnostikom kolima a da to nije moj servis gde odrzavam kola. Odma ali odma bi mu dao papir da potpise da sve naredne kvarove koji se dese da su odgovorni ljudi na tehnickom posto su mi ulazili u komp i prckali dojagnoatikom po kolima. Merenjem gasova ne moze da se utvrdi jel skinut ako je recimo i lonac ostao. Samo dijagnoatika ali to mozes da ne dozvolis, kazes evo platite dijagnostiku u ovlascenom i proverite.
pre 4 godine
(mazohista, 10. februar 2020 12:43)
Proveri ti ipak dal stvarno ims DPF...
pre 4 godine
@Bobb:
Moj auto je Evro 4, 2009. i ima DPF. U taj model se ugrađivao, od 2007. kada je i počela puna proizvodnja za sva tržišta.
pre 4 godine
@kole
nek si ti nama ziv i zdrav -:)
pre 1 godinu
Проблем загађења решава се пошумљавањем.Један прекоокеански танкер загади околину као једна омања држава .Авиони ,радне машине ,теретни саобраћај,тако да овај се проблем не решава селективно типа само су аутомобили проблем.Зелена агенда ми тј. та прича ми делује бушно и то мнооого.
pre 6 meseci
A gde odlazi voda i hemikalije sa kojima se cisti dpf?U Srbiji pricate o ekologiji?Ajde.
pre 4 godine
A sta da vam kazem dragi ljubitelji dizelasa. Hteli ste dizel haha. Ja sam gospodin covek i vozim benzinca. Nemacki krsevi i dizel mi ni u snove ne dolaze :)
pre 4 godine
Meni je uvek bio drazi moj auto od mene samog, tako da j auvek gledam da moj auto nesmetano dise. Sto znaci vadi sve iz auspuha sto ga gusi, a to sto cu se ja koji put zakasljati zbog “zagadjenja” to mi ne smeta
pre 4 godine
Izvadio dpf zato što je konstantno bio zapušen, i tražio prisilnu regeneraciju.
Izvađen dpf, softverski ugašen. O tome koliko auto koji je inače dobro išao, bolje ide, neću ni da pričam. Otišao sam na tehnički i rekao da mi izmeri izduvne gasove. Merenje je pokazalo malo više od polovine od dozvoljene vrednosti. Iz tog primera naslućujem da nije samo Dpf zaslužan, jer bih bez problema prošao tehnički.
pre 4 godine
Ja radim sa kolima i svakom skidam dpf, nema razloga da me neko cima posle kako mu izbacio gresku. A i svaki auto bolje vuce i bolje radi.
pre 4 godine
Stvarno, ne shvatam, cemu vise potreba da se kupuje dizelas? Da ne ispadne sad da se hvalim i sl. kupio sam nov automobil sa benzinskim 1.6 MPI motorom i imam potrosnju benzina izmedju 8 i 8,5 litara po gradu! Benzin je 12 dinara jeftiniji od dizela, auto je neverovatno tih i prijatan za voznju, ide odlicno, a odrzavanje je neuporedivo jeftinije od svakog dizelasa! Narednih 10 i vise godina sam bezbrizan sto se tice tih normi za tehnicki pregled, nema sve te gluposti koje mogu da ti zagorcaju zivot, kao sto su DPF, plivajuci zamajac, turbina i sve redom! Dizel polako ali sigurno, potpuno gubi smisao, jer sve sto se kao ustedi u potrosnji goriva, izgubi se kasnije u odrzavanju!
(rani, 10. februar 2020 19:03)
Ok, ako si ti zadovoljan,super.
Ja imam diesel od 105 KW, 2015, nikakva ulaganja nsm imao sem ulja i filtera.
Potrosnja u gradu 7 L..
Povlaci strahovito,narocito u sport mod/u.
Mnogo bolje je voziti diesel ngo benzin,bar po meni.
Imao sam i benzinca nekad, isto 1.6 i nkd ispod 10 a neretko 12 L nije trosio po gradu.
Mozda sad malo manje trose benzinci zbog start/stop sistema ali neka hvala,samo diesel,nkd ne bih vise kupio benzinca,to npr. kako se benzinac ponasa na autoputu i diesel, je sve neuporedivo na strani diesela.
Sem toga,ko ti je rekao da se benzincima ne mere norme gasova na auspuhu?
Ima tu i te kako problema u najavi sa benzincem..
pre 4 godine
Ja stvarno me razumem. Ljudi, auto nije potreba vec luksuz. Ako nemate para za pravilno odrzavanje, idite gradskim prevozom, kraj price. 30 godina sam svuda isao busom dok nisam skupio pare za auto. Ali je sad cist, proveren, odrzavan bolje nego ja sam. Ako nemate pare, pomirite se sa tim i kraj.
pre 4 godine
Ljudi, pred registraciju nadjite 10 litara kerozina i u prazan rezervoar sipajte, pa na tehnicki. Gasovi kao kod Tesle. Kerozin je obican dizel, ali prilagodjen mlaznim motorima. Znam ljude koji su prelazili sa dizelima po 100.000 km na kerozin i nije bilo stete po motor. Ja sam imao japansku kerozinsku pec koja je radila u zatvoreneoj sobi i nista se nije osecalo. Prostorija je morala da se izluftira na dva sata jer je sagorevala kiseonik.
pre 4 godine
Auto bez DPF filtera dimi iz auspuha i smrdi kao Golf 2,prosta stvar. Apsolutno ne moze da prodje proveru izduvnih gasova na Tehnickom pregledu.
pre 4 godine
Eeee koliko sam ih do sada izvadio,samo prošle godine sigurno 30 - 40 komada sve sa kola mlađih od 5 godina.
Nikada ni jedan nije vraćen sa tehničkog.
Pozdrav iz Ciriha.
pre 4 godine
Sto znaci vadi sve iz auspuha sto ga gusi, a to sto cu se ja koji put zakasljati zbog “zagadjenja” to mi ne smeta
(Slobodan Zika Jalovina, 10. februar 2020 12:35)
jednom ćeš se zakašljati, ali kašalj prestajati neće. na kraju ćeš i pluća iskašljavati.
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
pre 4 godine
@XXL
Ako nemate para za DPF,onda idite peske.
pre 4 godine
Teram ja na auto-put i samo izbaci neku strašnu grešku, stanem ja ono vatra ispod mene, ne znam gde sam, ljudi mi blicaju, ugasim ja nekako i pozovem šlep službu sa osiguranja, kažu da vade DPF i pošto je noćna smena moram da platim, dobro, 12000din dam za vadjenje i šlep. Smeta mi greska sada pa ubija, kazu idi da ti nasteluju softver za 200e, meni sumnjivo pa odem u Sabac za 100e uzmem polovan DPF sa sve senzorima, odnesem kuci i namestim sam, nema greske, sve normalno evo 6 godina. Jedino što mi dimi i sa DPF, ali to je tehnologija, prodaju nam cist vazuh iz auspuha...
pre 4 godine
Opet nas zaluđujete. Znamo da će uskoro Sajam automobila u Beogradu i da je lobi uvoznika novih automobila izdejstvovao reakciju države. Samo nije problem u zakonima, već u poštovanju istih. Korupcija, lopovluk,...
pre 4 godine
Kakav dpf i senzori, kakve greške i kompjuteri... Alo, golf 2. I cepaj. Generalku možeš na sred puta odradit ako treba....!
pre 4 godine
@Alexa
Hajde ne pričaj koješta. Ja imam Hondinog dizelaša iz 2009 bez DPF-a, jer je obavezna ugradnja počela tek od 2010. Niti smrdi niti dimi, a emisije daleko ispod maksimalnih.
Zato svima preporučujem, ako već moraju da kupuju dizelaše, Euro 4 do '09 i da provere da li je originalno bez DPF-a, jer su u neke ugrađivali, zavisno od tržišta za koje su pravljeni.
pre 4 godine
Sagovornik vam nije kompetentan jer je u sukobu interesa i izrekao je budalastine . Ne vidim zasto bi problem bio DP Filter a ne DPF filter kako ga strucnjak zove , vec bi problem mogao da bude samo u kvalitetu izduvnih gasova .Ako ja imam nacin da bez DPF smanjim emisiju stetnih gasova zasto na bih presao tehnicki ? Recimo koriscenjem BIO dizela .
pre 4 godine
Imam automobil sa DPF filterom, na žalost sistem je bez AdBlue rastvora.
Živim u malom gradu, relacije su kratke i jednom u dve nedelje moram izaći na otvoreni put i voziti 30-ak kilometara da bi se regeneracija izvršila. Ako to zanemarim, auto ide u safe mode i ne gine mi odlazak u servis.
Uglavnom, to je prilično zamorno (ono kad umoran uveče moraš voziti), ceo sistem je teško sraXXe i razumem zašto neko bude toliko frustriran da DPF izvadi.
Lično, nikada to neću uraditi i to je zločin za zatvor, ali da je naporno - naporno je. Za sledeći automobil ću se prvo dobro raspitati šta da odaberem.
Međutim, za sve vas što u nebo kujete hibride, EV i pogotovu benzince (bože sačuvaj), zar zaista mislite da oni NI MALO ne zagadjuju planetu?
pre 4 godine
Taj DPF je klasicna prodaja magle
...skuplja cestice...ali kad se ulkjuci regeneracija on sve to izbaci napolje...postoje istrazivanja da je to sto DPF u regeneraciji izbaci mnogo otrovnije...
pre 4 godine
Stvarno, ne shvatam, cemu vise potreba da se kupuje dizelas? Da ne ispadne sad da se hvalim i sl. kupio sam nov automobil sa benzinskim 1.6 MPI motorom i imam potrosnju benzina izmedju 8 i 8,5 litara po gradu! Benzin je 12 dinara jeftiniji od dizela, auto je neverovatno tih i prijatan za voznju, ide odlicno, a odrzavanje je neuporedivo jeftinije od svakog dizelasa! Narednih 10 i vise godina sam bezbrizan sto se tice tih normi za tehnicki pregled, nema sve te gluposti koje mogu da ti zagorcaju zivot, kao sto su DPF, plivajuci zamajac, turbina i sve redom! Dizel polako ali sigurno, potpuno gubi smisao, jer sve sto se kao ustedi u potrosnji goriva, izgubi se kasnije u odrzavanju!
pre 4 godine
Zakonom zabraniti. Ko ga skine, na robiju. Nije mi čudo što nas rak kosi.
pre 4 godine
"Da kucnem u drvo", DPF mi do sada (predjenih 185 kkm) nije pravio ni najmanji problem i ni jednom nisam imao potrebu za prinudnom regeneracijom.
Šta više, nikada mi se nije upalila ni kontrolna sijalica koja bi ukazivala na to da zbog eventualnog stepena zasićenosti DPF-a ne bi trebalo da prekidam vožnju i ugasim motor. Tako to izgleda kada proizvodjač osmisli dosta dobar sistem za regeneraciju. Sa aditivom. Koji omogućava brze, lake i uspešne regeneracije. Bez bilo kakvih rizika za motor i/ili DPF.
Ne mogu da razumem ljude koji "čupaju" DPF i podržavam da se na tehničkom što pre (a ne tek od jula 2021.) počne sprovoditi i kontrola izduvnih gasova.
pre 4 godine
U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.
(Silvester, 11. februar 2020 03:14)
taj čovek i njegova kola, a očigledno i tvoja čim se saosećaš sa njim, je ubio nekolicinu srba od onih 6.000 godišnje. zašto on ne bi doživeo ono što je drugima uradio? to bi bila pravda.
pre 4 godine
Prosto - nov dizelaš ili polovan benzinac. Ne kupujem vozila kojima ne mogu da priuštim održavanje i gorivo.
Nikad nisam vozio za 1.000 dinara i vadio "višak delova" iz automobila. A vi traktoristi udrite minuse do mile volje.
pre 4 godine
Ma da nije DPF kriv sto nam je vazduh u Beogradu takav kakav je,a ne termoelektrane ili fabrike bez filtera ili grejanje na mazut?
pre 4 godine
Ako je auto proslo registraciju,filter cist i ispravan,lepo ga skines i namontiras iduce godine pre registracije.
pre 4 godine
kako ce na tehnickom da provere ..moj auto moze na dijagnoatiku samo u ovlascenom servisu?
pre 4 godine
@a gde je gradski prevoz, imam para za benzin i takav automobil i vozim (bez ugrađenog plina) kome ne treba to gov... ups ovaj od filtera govorim da je skup jer ste svi vi te neispravne povadili i izigravate lovarne likove, a vozila koja se često uvezu nemaju ni poda kamo li filter (limar koji mi je pokazao 'astru' i 'punta' iz Nemačke vozio Fred Kremenko i Barni Kamenko) i treba da ih 'sredi' za tržište, a oni lepi ko na pa slike ... treba li da nastavim 'pasat' usukan na oko vidljivo i premešten volan sa desna na levo itd., itd. i sve to kupuju oni koji ne znaju za gradski prevoz već Google i Buban potok ... 'aj pa pozz vozaču autobusa na dizlo što bi rek'o jedan naš prijatelj komentator ...
pre 4 godine
Pricajte sta hocete, filter ili ne ali ja kada vidim krs ispred sebe koji pravi oblak crnog dima, dodje mi da ga zaustavim i uzmem mu kljuceve od auta... Vi sto vadite filtere- stavite svoju decu da udisu iz auspuha ako je to sve ok
pre 4 godine
@PunoImeIPrezime tako sto ce dobiti uredjaje za merenje izduvnih gasova. Auto kome je skinut DPF ima izduv kao kotlarnica.
pre 4 godine
Staviti prst u auspuh, ako je na autu DPF filter prst ce ostati vrlo malo crn, ako nema filtera prst ce biti crn da ga morate u tri vode oprati.
pre 4 godine
@rani, 10. februar 2020 19:03
Ostala navika sa sela. Nekada je diesel gorivo bilo subvencionisano za poljoprivredne proizvodjače. Pa, umesto da se subvencionisano gorivo sipa 100% u traktor, deo diesela se sipao u kola. Da neko ne misli da se podsmevam ikome, ili da želim ikoga da uvredim, ovo je istina zašto je u Srbiji ekspanzija vozila sa diesel motorima u zadnjih 35, 40 godina.
pre 4 godine
Živim u malom gradu, relacije su kratke i jednom u dve nedelje moram izaći na otvoreni put i voziti 30-ak kilometara da bi se regeneracija izvršila. Ako to zanemarim, auto ide u safe mode i ne gine mi odlazak u servis.
Uglavnom, to je prilično zamorno (ono kad umoran uveče moraš voziti), ceo sistem je teško sraXXe i razumem zašto neko bude toliko frustriran da DPF izvadi.
(BDj, 10. februar 2020 16:34)
A zamisli Nemca kad krene na posao i upali mu se regeneracija DPF-a.
Misliš da će umesto u firmu otići na auto put da ga vozi 30 km u obrtajima?
Ako ga ugasi par puta sa započetom regeneracijom više mu nema spasa ne pomaže nikakvo čišćenje.
Pa nije švaba lud da mu to đubre izbije 1500 e iz d¿epa.
Čupaju oni to napolje više nego mi ovde i to sa daleko novijih kola samo se o tome javno ne priča niti je iko lud da se pohvali s tim niti da to reklamira.
pre 4 godine
Velika je glupost drzati DPF filter na autu, prvo auto kada mu skines DPF i EGR prodiše. Ja kada sam ugasio DPF i EGR i fizicki i pogasio greske na ecu. Auto kao da je dobilo 50 konja.i mnooogo manje.trosi goriva. Znaci kad mu das gas kao da se smeje od radosti auto leti. Jer ga ova dva filtera guse. Drugo. Velika je zabluda da bilo sta zaustavljaju filteri to je laz za malu decu. Benzinac vise ispusti nezdravog dima nego dizel samom tim sto dizel manje trosi i manje ispusta dima. Ja da se pitam sve bih makao redom. A to.da ce da dodje uakon to je samo šuplja priča isto tako za.malu decu. Jer da hoce da ga donesu doneli bi ga odmah.zasto za dve godine. Drugo treba da se uzimaju neke masine koje ce da provere da li ga ima ili ne. Kod mene niko je koze.da vidi da li je skinut nikad ni preko dijagnostike. I.ako ga donesu 80 % ljudi nece moci da registruje. Nemiri na ulicama.
pre 4 godine
Ovo, oko tog DPF filtera, mi liči na priču kada gladnom, koji nije jeo 5-6 dana, govorite da mu je teško zato što nije uzimao užinu posle ručka, a i doručak nije imao na vreme. Pričaju o zagađenju vazduha u Bgd-u, a sve se svodi na to da se naše termoelektrane zatvore i da moramo da uvozimo struju i budemo energetski zavisni. Tako da... nemojmo mi da spasavamo planetu, a stomaci nam zvone na uzbunu. Kojekakvi birokratčići iz agencija za prodaju magle nam uvode takse, a mi blejimo i ćutimo. Dokle?
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Na koju foru si uspeo da pobegnes sa psihijatrije?
pre 4 godine
@rani: ne vredi da im objasnjavas. Ovo je balkan, a ovde vaze specijalna pravila tuge. Jedno od njih je da kad se sj3.e$, moras i druge ubediti da se sj3.u. E ZATO su na balkanu popularni dizelasi. Ja kad slusam balkance na bilo koju temu, obavezno sve proverim i u 95% slucajeva je suprotno od onoga kako te balkanci savetuju (ubedjuju) sta je dobro. I ja isto vozim benzinca, i stalno se smejem ljudima sa dizelasima. Tu smo jedni pored drugih, ali kao da postoji mali dimenzionalni pomak, gde je ta njihova dimenzija nemerljivo crnja i zovu je ZLATNO DOBA hahaha
pre 4 godine
Ukratko državi kroz uplatnice 50€ i tehničkom 50€...
I ima da bude ko bombona.
pre 4 godine
Sta je srbendi skinuti Dpf, taj zatrpa 600 buradi teskog otrova u zemlju i zagadi pola Srbije a ne ce se sekira za jedan Dpf filtercic “sitno” trovanje. Juce bio na Divcibarama, nove zgrade ko u Mirjevu (rugobe nedostojno toga ambijenta) iz kojih direktno kanalizacionu cev gurnuli u prelep potocic kojih je Divcibare prebogato. Zgrade na putu prema odmaralistu “Stevan Filipovic” sa leve strane puta.
pre 4 godine
Apelujemo na vozace da ne budu klasicni Srbi i da kupe auto koji mogu da odrzavaju.
pre 4 godine
Cepam benzinca.
Ne brinem, ni najmanje.
pre 4 godine
Cena? "Prava sitnica" citat sir Olivera kada ugovara posao iz legendarnog stripa "Alan Ford" ..., a prosečan srbadin treba da radi za njega puna dva meseca ...
pre 4 godine
Šta ćemo onda sa ,recimo golf dvojkama i sličnim modelima koji su proizvedeni prije nego sto se dpf uopšte počeo ugrađivati?! Hoće li oni morati da prepravljaju motor ili će im biti zabranjeno da voze ili možda oni imaju ekskluzivno pravo da zagađuju, pošto tada to nije ni postojalo!?
pre 4 godine
Cekaj, ako je takav problem utvrditi da li je DPF uklonjen ili u losem stanj, kako ce to raditi genijalci na tehnickom? Ko je ovde lud?
pre 4 godine
@C i n i k
Porediš turbodizel sa 1.6 atmosfercem i kažeš da bolje povlači i manje troši dizelaš. Pa sedi u 2.0 TFSI i uporedi ga sa 2.0 TDI i garantujem ti da se u životu nećeš vratiti u dizelaša.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Ti čoveče moraš da se lečiš. Nije bolest sve što boli. U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.
Nadam se da će komentar biti objavljen. Kad ste objavili ovakav njegov komentar, stvarno ne vidim razlog da ne objavite i moj. Hvala
pre 4 godine
Sledi otvaranje servisa za pozajmljivanje i privremeno nameštanje filtera pred registraciju a onda opet skidanje i vraćanje.
pre 4 godine
plasenje naroda sa kontrolom izduvnih gasova i obaveznim dpf...fap...filterima ne stoji,jer cak ni dosta rigoroznije zemlje imaju problem sa utvrdjivanjem kontrole izduvnih gasova kao i postojanjem tih filtera. jedini pouzdan nacin je otvaranje i vizuelni pregled dpf filtera. sve ostalo je nagadjanje. tako da jedino se mozemo nadati u savest nasih vozaca da imaju makar malo ekoloske svesti,jer drzava nema strategiju kao i volju za borbu protiv zagadjenja. tehnicki pregledi nisu opremljeni toliko sofisticiranom tehnologijom da na pravi nacin utvrde stvarno zagadjenje koje vozilo izbacuje,jer tako nesto je vroma skupo cak i za tehnicke preglede na zapadu
pre 4 godine
ukucajte u googlu DPF pollution...i shvaticete koliko nas on spasava..
pre 4 godine
@rani
Ma druze bitno je da si se ti spasio kupovinom novog benzinca, da si ti miran sledecih 10 godina, da si ti usao u autobus i vices, vozi majstore, iako iza tebe ostaje napolju jos 20 ljudi, da si ti ovo, da si ti ono. U skladu sa nasim sebicnim, palanackim mentalitetom. Ovde se govori o stotinama hiljada ljudi kojima je drzava dozvolila i to masno naplatila da uvezu takve automobile, a podsetio bih te da je za svaki uvezeni auto neko platio 100 evra AMSS ciji "eksperti" su utvrdili da je auto potpuno ispravan i da zadovoljava sve zakonom propisane standarde. Ne moze sad odjednom da se donese zakon po kome ce trecina voznog parka da se iskljuci iz saobracaja. Mi se prilagodjavamo EU standardima, a 40% zaposlenih ima 300 evra platu. Javni prevoz je srusen i u Bgd, a u ostatku Srbije ga vise i nema. Bez auta si u nekom selu mrtav covek ako ti pozli. Hitna pomoc tamo ne pomaze.
pre 4 godine
Srbi ce se vec snaci, prosecnom vlasniku vozila sa skinutim filterom ce biti lakse da svake godine casti servis, nego da vraca filter.
Nije sve u zakonu, ima nesto i u primeni, i kaznjavanju odgovornih lica.
Auto sa filterom, nesme ni najmanje da dimi, apsolutno nista. Dodajte naglo gas do kraja (kad je motor dobro ugrejan) pa vidite da li nesto izlazi na auspuh.
Ako auto koristi Adblue, i ako vam redovno trazi da ga dopunjujete, onda je filter tu i radi kako treba. Ako nikad niste dosuli AdBlue, filtera nema.
pre 4 godine
Samo vi pumpajte masu. Imam Punta 10 godina starog i "ponosan prvi vlasnik". Samo čekam da ga nadjem bez katalizatora na parkingu. Nov prava sitnica. Moraće isnovati posebnu jedinicu MUP-a samo za kradju čistača izduva. Dokle god je plata u drzavi daleko manja od cene tih delova, mi sa ispravnim kolima smo nagrabusili.
pre 4 godine
@Srpska posla, Bosanac da nauči da je reč AUTO muškog roda, a ne srednjeg.
pre 4 godine
@rani
Ma druze bitno je da si se ti spasio kupovinom novog benzinca, da si ti miran sledecih 10 godina, da si ti usao u autobus i vices, vozi majstore, iako iza tebe ostaje napolju jos 20 ljudi, da si ti ovo, da si ti ono. U skladu sa nasim sebicnim, palanackim mentalitetom
Lepo sam napisao da mi nije namera da se hvalim kupovinom novog auta, iz tog razloga nisam ni napisao kojeg! Moja namera je da ukazem da treba da se vratimo na kupovinu benzinaca i naveo sam da se u globalu, to vise isplati! Ja sa kolima radim, prelazim oko 40 hiljada godisnje, promenio sam ih dosad gomila, dizele, benzince, na plin, na metan, znam tacno sta pricam, jer sam sve osetio na svojoj kozi, i kako ide dizel, i kako vuce, i kako trosi, i koliko sve to kosta, i zato savetujem benzin! Nemam ja nikakav palanacki mentalitet, kroz moje ruke su prosli nevidjeni krsevi, s hodno mojim godinama i dugogodisnjem radu, red je bio da imam i nov auto, ali nije bitno, shvati me kako god hoces!
pre 4 godine
DP Filter
DPF filter
pre 4 godine
Iako je najsigurnije i najbolje preko auto-dijagnostike i bez alata moguće je relativno pouzdano utvrditi da li je DPF skinut odnosno da li je saće iščupano iz kućišta.
1. Kod starijih automobila EU4 i neki EU% DPF se nalazi ispod vozila. Vizuelno može da se vidi da li je kućište sečeno pa ponovo zavareno. Ako je sečeno već postoji bojazan da je sadržina (katalizator + DPF) izvađen.
2. Kada se sadržina najčešće istog lonca (katalizator + DPF) izvadi od turbine do kraja auspuha nema prigušivača. Na samom leru zvuk iz auspuha je drugačiji (šušti), a na naglo oduzimanje gasa jasno bi trebalo da se čuje zviždanje turbine.
3. Neprijatnimi mirisi sagorelog dizela bez DPFa su neizbežni. Ne treba biti mnogo obučen da se ovidi razlika.
4. Sa ugrađenim DPFom na naglo dodavanje gasa kada je auto ugrejan ne sme da se pojavi nikakav dim, dok kod automobila bez DPFa ovo ne može da se izbegne.
pre 4 godine
Auuu kakva debata o necemu, sto bi moralo biti nepostojece skoro. I koliko ljudi daje "savete" svakakve. I da, u BG mi je bila muka, kad sam vozio par puta. Smrad nevidjen. Ali vi ste izgelda otupeli, pa ne osecatw vise nista. Od smradova svakakvih, i u ljudskim oblicima.
pre 4 godine
@DP Filter
DPF filter
(xo, 10. februar 2020 13:45)
Bravo, upravo tako, ljudi obratite malo pažnju, šta i kako pišete i izgovarate.
pre 4 godine
ali nadam se da će tebe to zaobići, već da, uz malo sreće, pogodi tvoju decu.
ipak treba da gledaš rezultate svog rada.
(jaretina, 10. februar 2020 20:00)
Vise nemam komentar na tvoje gluposti. Ne znam gde živiš, cime se bavis, ali tebi prijatelju definitivno nesto fali. Ne znam odakle pravo i sajtu da objavljuje ovakve komentare, a milion puta sam napisao sasvim normalan komentar, bez uvreda i bilo kakvih gluposti, niste objavili.
pre 4 godine
@Bobb Imam i ja Hondu civic 2.2 iz te godine ali s DPF-om za njemačko tržište. Volio bi da je bez ali dobro. Vozim po autocesti 1-2 puta mjesečno pa se regeneracija izvrši sama.
pre 4 godine
(mazohista, 10. februar 2020 12:43)
Proveri ti ipak dal stvarno ims DPF...
pre 4 godine
DP filter, a ne "DPF filter". "F" je filter u akronimu.
pre 4 godine
Ljudi idu na Mesec a cime se mi bavimo!!!
pre 4 godine
Citam komentare i sve mi se cini kako ljudi ne znaju sta izlazi iz DPFa tokom regeneracije. Sam izraz "regeneracija" ne zvuci tako strasno, a rezultate testova imate po internetu.
pre 4 godine
U ovakvom kontekstu pominjati nečiju decu, stvarno je bolesno i jadno.(Silvester, 11. februar 2020 03:14)taj čovek i njegova kola, a očigledno i tvoja čim se saosećaš sa njim, je ubio nekolicinu srba od onih 6.000 godišnje. zašto on ne bi doživeo ono što je drugima uradio? to bi bila pravda.
(jaretina, 11. februar 2020 09:09)... sine pa i ti si, garantujem, bacio plasticnu flasu u kontejner koja je otisla na deponiju sa organskim djubretom ili ubacio u pec za lozenje ivericu ili nisi cistio odzak decenijama i sta sve ne sto itekako steti! Slazem se da treba podici svest o zagadjenju, ali ne selektivno!
pre 3 godine
Ajde neka mi pridje neko dijagnostikom kolima a da to nije moj servis gde odrzavam kola. Odma ali odma bi mu dao papir da potpise da sve naredne kvarove koji se dese da su odgovorni ljudi na tehnickom posto su mi ulazili u komp i prckali dojagnoatikom po kolima. Merenjem gasova ne moze da se utvrdi jel skinut ako je recimo i lonac ostao. Samo dijagnoatika ali to mozes da ne dozvolis, kazes evo platite dijagnostiku u ovlascenom i proverite.
pre 4 godine
novi biznis. iznajmljum dpf za tehnicki. moja ugradnja .30e ...
pre 4 godine
Vozim 1,6 tdi I jednom na tehnickom gurne lik sondu u auspuh I pokaze 120 'necega'.Dodje na red neki stariji Ford I uredjaj pokaze oko 850 nekih mernih jedinica.Rekao bih da je ovo moje bolje a i nikad na svom autu nisam video crni dim a ima vec 190k.
pre 4 godine
kako ce na tehnickom da provere ..moj auto moze na dijagnoatiku samo u ovlascenom servisu?
(Alx, 10. februar 2020 18:42)
Pa nece niko na tehnickom da proverava da li auto ima DPF ili nema, vec ce da gurne sondu u auspuh i izmeri dozvoljenu kolicinu izduvnih gasova i ako ne premasuje normu za tu vrstu vozila, prolazi, bez obzira da li ima ili nema DPF ili katalizator! Tako je svuda u drugim zemljama.
pre 4 godine
Visokotemperaturno crevo sa senzorima ispred DPF-a na Renou 28.000 dinara (original). Dijagnostika pokazala problem na servisu, srećom filter nije bio zapušen, jer vozim, bar, 80% kilometraže van grada. Kad su ga skinuli, ono stvarno, unutrašnja obloga počela da se kruni... Pitam u servisu, jel se to često kvari, a oni kažu jok, desilo ti se, takav ti horoskop. Mislim se nešto, šta da ti crkne na nekom malenom gradskom autiću, da se ubiješ ili da platiš pola vrednosti auta. Ovo moje bar je limuzina. Velika je to zajebancija taj DPF, ali sve za ljubav Greti Tundberg!
pre 4 godine
"Novi DPF filteri koštaju od 50.000 dinara pa naviše. "
Eto razloga za naduvavanje problema zagadjenosti vazduha i nevidjenog odijuma protiv automobila. Jedan DPF filter duplo skuplji od godisnje registracije automobila, ali se pri tom ne kaznjavaju uvoznici koji ga skidaju! Hoce drzava jos da zaradi na vozacima.
pre 4 godine
Da li znate sta su hteli reci? Moze da prodje i bez dp filtera. E sad, naci ce se i neki nesrecnik koga ce vratiti sa tehnickog, jer se na nekom moze i siljiti... Neko ce negde zapaliti svoj auto, kao sto je vec bilo par slucajeba prethodnih godina i nikom nista. Ovi sto pricaju o gradskom prevozu, moraju da shvate da ne zivimo svi u Bg, i da cela Srbija nije Bg. Shvatite to vec jednom. Zivim u gradu koji nije tako mali, ali za gradski ti treba da gatas u pasulj da bi znao kad ce naici.
pre 4 godine
Meni stvarno nije jasno zbog cega ljudi ne idu kod majstora koji imaju masine za ciscenje filtera. Za 120 - 150e, filter se ocisti do 99% i prakticno je kao nov. Cena vise zavisi od toga koliko je filter tesko skinuti sa auta. Nije bas jeftino, ali je povoljnije od novog filtera ili skidati i stavljati zaprljani filter i programirati Ecu jednom godisnje.
pre 4 godine
@kole
nek si ti nama ziv i zdrav -:)
pre 4 godine
DP FILTER, diesel particulate filter, naucite pa pisite.
pre 4 godine
Zar posao ABS nije upravo da utvrdi da li fizičko stanje vozila odgovara onome što je proizvođač propisao, tj. da li predmetno vozilo poseduje sve ono što je proizvođač ugradio u njega???
pre 4 godine
Mnogo živite u oblacima, ovo je Srbija i ništa se promeniti neće... Ne sme ovo, ne sme ono a svi registrovani i voze. Ovde bre i bez točkova možeš proći tehnički koliki je javašluk...
pre 4 godine
Dobro ovo je komercijalni tekst . ali ciscenje je najbolja varijanta. medjutim da bi partikularni filter ili ti fap .dpf .. radio kako treba svaka komponenta na motoru mora biti ispravna. Francuzi su se pokazali najbolje posto koriste aditive za snizavanje temp. sagorevanja cestica.
a sto se provere tice samo vizuelni pregled je validan a to zahteva demontazu odredjenih delova tipa sonda .ili komplet dpf a . na mnogim vozilima je to jako nepristupacno (kaskai1.6) tako da ce to biti povuci potegni. Neko rece davati gas pa ce da dimi . ok . ali negde se parcijalno izvadi dpf a ostavi katalizator i opet ce zadovoljiti emisiju izd gasova kao motor bez dpfa . tipa psa 1.6 hdi sa i bez dpf a oba imaju katalizator. Da rezimiram . filter sluzi samo za partikule ili garez da je sakupi i spali a co2 i nox koji se mere su nesto drugo. tako da ce bito raznih slucajeva i komplikacija
pre 4 godine
Resenje naravno postoji i prosto je. subvencionisati nezagadjivace ma koji to oni bili. znaci el. cng .tng.ili novi dizeli. smanjiti akcize na iste i smanjiti troskove registracije manjih zagadjivaca a povecati za vece zagadjivace. kao u Evropi .ne treba nista izmisljati neko je vec smislio sistem. ali nasi vlastodrsci se vode drugom matematikom a to je novac a ekologijom se bavimo 5 dana u januaru kad od magle ne moze da se dise. a posle koga briga .
pre 4 godine
@(benzinjara je za devojcice i one koji se tako osecaju, 11. februar 2020 09:04)
Pa sad. Ako uzmemo u obzir da zene vise prefeririju dizelase, a "petrolheads" benzinjare, nije tesko izvesti zakljucak sta je za koga.
pre 4 godine
@(acv, 11. februar 2020 12:04)
Golf2 je postao oldtimer. Znaci moze da purnja koliko ti volja.
pre 4 godine
@Bobb:
Moj auto je Evro 4, 2009. i ima DPF. U taj model se ugrađivao, od 2007. kada je i počela puna proizvodnja za sva tržišta.
pre 1 godinu
Проблем загађења решава се пошумљавањем.Један прекоокеански танкер загади околину као једна омања држава .Авиони ,радне машине ,теретни саобраћај,тако да овај се проблем не решава селективно типа само су аутомобили проблем.Зелена агенда ми тј. та прича ми делује бушно и то мнооого.
pre 6 meseci
A gde odlazi voda i hemikalije sa kojima se cisti dpf?U Srbiji pricate o ekologiji?Ajde.
83 Komentari
Sortiraj po: