Jovan
pre 4 godine
@Галатасарајево: gospodine, da li vi imate blagog pojma sta je u stvari DOHC?
Petak, 24.01.2020.
17:00
Izvor: B92
pre 4 godine
@Галатасарајево: gospodine, da li vi imate blagog pojma sta je u stvari DOHC?
pre 4 godine
Sta uvodi? Mazda nudi 2.0 L benzinski motor od 2011 godine. 155KS @ 6000 obrtaja u minutu, 200 NM obrtni moment @ 4600 obrtaja u minutu.
pre 4 godine
@simpo, @kuste: nije svaki turbo veliki uzitak.
pre 4 godine
Turbo benzinac je najbolji mogući motor ne skidaš osmeh sa lica dok voziš. Mazda tu solidno zaostaje propasce kao Nokia.
pre 4 godine
@ (Nemanja, 26. januar 2020 12:12)
Dzabe se trudis. Dizel cupa asfalt, trosi 2l u gradu, ne kvari se, iz auspuha miris rosnog cveca. Atmo benzinci u gradu 20l, smrde, lenji i nece da idu, samo za penzionere. I tako ja godinama objasnjavao i dokazivao u praksi, al ne veruju ljudi svojim ocima, cak su me ubedjivali da mi auto ne trosi 9l na minusu zimi, nego 12l itd. Mrzi me vise bilo kome sta da dokazujem, samo me nervira kad ujutru u 5 komsija upali dizela, cela zgrada vibrira, iako su spoljasnji zidovi skoro pola metra.
pre 4 godine
Bmw x5 3.0 benzin, brdoviti deo bg-a 18L potrosnja, zimi. Bmw x5 3.0 dizel isti uslovi kao sa benzincem, shell vpower diesel - 16.5L potrosnja na 100km. Jedino na autoputu vidim 2-3 litte manju potrosnju na dizelu. Na magistrali, dizel 7 benzin 8.
pre 4 godine
@Nemanja Navozio sam se ja atmo benzinaca i odlicno znam kako se voze. Zato ovo i pisem. To saltanje na 4.500 obrtaja je znalo da mi gura potrosnju na preko 12l na benzincu od 116, na otvorenom. Da ne pricamo koliko je to neprijatno za putnike i bucno (narocito ako treba da se pretekne neko na uzbrdici, pa se salta u brznu nize). Dakle, sto se mene tice, atmo benzinac ima 0 prednosti u odnosu na bilo koji drugi tip motora, osim cijene izrade, sto ne znaci da neko moze da uziva vise u niskoj cijeni i nizim troskovima odrzavanja u odnosu na performanse, potrosnju, elasticnost... Ali, nemoj da se lazemo da su jednaki, i tu je problem sa Mazdom, jer njeni modeli sa atmo motorima nisu jeftiniji...
pre 4 godine
https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1646240#k32168177
Sta naprica covece, kako mislis DOHC motor u odnosu na atmo i turbo?!
Sto se tice teme, svako ima razlicite potrebe i uslove i tudje odluke ne treba komentarisati u negativnom kontekstu jer nam ne godi svima isto i to je apsolutno normalno. Ne postoji univerzalno dobro, kao 3 tipa dozvoljenih frizura u Severnoj Koreji. Nekako vozi ko sta zeli i moze. Isto tako svaki pogonski sklop ima svoje prednosti i mane i na osnovu svih parametara od potreba, preko finansija i specifikacija vozila pojedinac nalazi pogodan auto za sebe. Ne godi nam svima isto.
Ja licno nemam problem ni sa jednim ni sa drugim. Privatno imam atmo, poslovno dizel. Dizel je laksi za voznju zbog obrtnog momenta, atmo bolji za otvoreni put i pruza vise uzivanja zbog linearnog odziva. Meni bar to vise godi.
pre 4 godine
Sve je to slabo.. Ulazni model bi trebao imati 180 ks.. Zapeli su na atmosfercima i brale ne odustaju.. Atmosferski motori su prevazidjeni! To su automobili za bezkonacna saltanja jer obrtni momenat ja ocajan!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kuste, 24. januar 2020 18:35)
Locno sam vozio Mazdu 6 za 2019 godinu sa 2.5/194ks automatom, pa to je san snova, kako taj motor ima lep dubok zvuk, menjac odlicno salta sam, i ako nema turbo to se uopste ne oseca, motor spremno kida u svim rezimima rada, prosek potrosnje oko 9-10 litara pri jako zustroj voznji. Kada bi ga uporedio sa recimo 1.6 turbacima od oko 200 konja uvek bi pre uzeo ovaj veliki 2.5 Mazdin atmo sa 194 konja.
pre 4 godine
@(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
Ne pljuju 'Srbende' po atmosfercima, nego jednostavno ne vole ljudi da ih lazu i varaju.
MAZDA je u fazonu sve najnovije tehnologije motora' a ovamo za velike pare uvaljuju tehnologuju 80-tih i 90-tih proslog veka :) zato sto je pouzdana. Pa da se vratimo na karburatore onda u kolima od preko 30000 evra?
(SAmoKAzem, 25. januar 2020 21:37)
Ali se zato kunu u VW dizele iz 80-ih i 90-ih koje im i dalje uvaljuju u novim automobilima. Uzmi dizela i benzica, oba atmosferca pa uporedi performanse.
pre 4 godine
@ Transformer, 26. januar 2020 09:42
I da dodam za turbo benzinske motore. Oni su svakako bolji od uporednih atmosferskih. Medjutim, uvek bih pre birao 2.0+ atmosferski od 1.0 ili 1.2 turbaka. Taj motor ce raditi uvek pod opterecenjem, narocito pri visim brzinama. Za grad su svakako odlicni, za put ne. Pri 140 km/h je potrebna vecnost da ubrzate... Natovarite ga i krenite leti na sa klimom uz neko brdo. Zbog toga su i nepouzdaniji i tezi. Naravno, 2.0 i vise sa turbo punjacem ili kompresorom je odlicna prica. Njihova mana je veca potrosnja u odnosu na atmo. motor iste zapremine. Ima i Mazda takav 2.5 turbo motor sa 250 ks i 440 Nm ali ne u Evropi...
pre 4 godine
@ Transformer, 26. januar 2020 09:42
A da li znate da vozite atmosferski motor? Dakle, ako ocekujete da menjate brzine na 3500 obrtaja i onda kazete da su sporiji, u pravu ste. Ali to je kao da kazete da najnoviji Samsung S10 ne moze da slika jer ne znate da upalite kameru... Atmosferac se u slucajevima zelje za ubrzanjem tera na 5, 6 hiljada obrtaja. Kod Honde se recimo tek tada ukljucuje V-tec. Da, atmosferac nema obrtni moment (nema tog osecaja odnosno sile pri ubrzanju) ali ne znaci da je sporiji. Snaga (u kw) se racuna kao obrtni moment x brzina "okretanja" motora.
Da li nekome vise prija dizel? Moguce. On ima svojih prednosti: manja potrosnja, veci obrtni moment pri manjim obrtajima itd. Ali i svojih mana: elasticnost (resava se vecim brojem turbo punjaca), vibracije, zagadjenje itd. Svako bira ono sto mu vise odgovara ali reci da su atmosferski motori uvek sporiji i losiji od dizela je smesno. Neko ce samo zbog ugladjenosti, nize buke i visestruko manje vibracija izabrati benzinca.
pre 4 godine
duke@ Ne znam šta si ti vozio ali po mom iskustvu dizel auto troši preko 3 litre manje od benzinca po gradu na kratkim relacijama, a na otvorenom 2 litre. Ono što sam ja imao je atmo benzinac 1,6 lit 105 ks spram sadašnjeg 1,5 lit 110 ks dizela stim što je sadašnji sutomobil teži za 170 kg. Oba automobila kupovana nova. A što se tiče ubrzanja i tu moje iskustvo govori drugačije od tvog. Jedino sa čine se slažem je sporo postizanje radne temperature spram benzinca koji je u tom pogledu bio "munja" spram dizela.
pre 4 godine
У богте, колко овди машинских инжилира!
pre 4 godine
Boris@ Vole ljudi da lažu koliko im troše benzinci. Čovek je bio samo realan.
pre 4 godine
(SAmoKAzem, 25. januar 2020 21:37)
Баш је обрнуто. Новији мотори су обмане. Карбуратор је наравно превазиђен, али не можеш да ми кажеш како је DOHC мотор лош, у односу квалитет-снага-поузданост у ондосу на атмосферца или турбаша. Е сад што се не производе више, разлог је - финансијски. Крај приче. Остаје нам да видимо како ће се показати нови атмосферци(бар мени) на дуже стазе.. јер дизела нећу да возим. И нећу да будем један од произвођача ваздуха какав је тренутно на Балкану. А ви после немојте кукати, јој загађење.. Почупали филтере дизелашима, па онда како сам добио рак? Како? Запитај се двапут..
pre 4 godine
Kvartararo
Pa tvoja potrošnja CX30 122 konja pokazuje da se i ne ostvaruje neka ušteda.Meni u Kugi 1.5 ecobust 150 konja po gradu dnevno 20-30 km predjenih ista pumpa isti pištolj punjenje do prvog klika, mani bord,kad sam ga kupio i bakćao sa potrošnjom 9.5-11 litara,auto put 7.5-11,magistrala 7-9.U pitanju je auto preko 15 cm viši i duži i oko 250 kg teži koji ostvaruje bolja ubrzanja a ecobust važi za ne baš ekonomičnog turbobenzinca.
pre 4 godine
@hulk
Potpuno si pogodio,i meni je CX5 bio među favoritima pre 2 godine kada sam kupovao auto ali posle 4,5 probnih vožnji sam odustao.Mazda,makar kod nas,ima par problema.Paketi opreme su "zakucani",ne postoji mogućnost bilo kakvog kombinovanja opreme što nije tako kod bilo kog evropskog proizvođača.Ako poželiš nešto što tek treba da se napravi u Japanu onda se čeka 6 meseci.Ukupno postoji 5 servisa u Srbiji a lageri delova su ekstremno tanki,tj sve što nije redovan servis je problem u najavi sem ako nemate sreće.
Ovo potenciranje "Srbendi","Dizla","Golfa 2" u komentarima postaje toliko naporno da dotičnima iskreno želim da isključivo voze samo to gore navedeno.
pre 4 godine
@Ivan Moguce da je tako. Ja stvarno ne znam o mexanici puno. Ali ja ne govorim o tome sta bi moglo biti, vec o onome sto jeste, a to je da su mazdini motori sporiji, prije svega manje elasticni, a istovremeno vise trose. Razlika je veoma osjetljiva. Svako ko prica drugacije ili nece da prizna sebi ili je presao na Mazdu sa nekog 1.4 atmosferca i gleda ubrzanja od 0-100 na papiru, a da nista drugo nije probao. Dakle, ja ne govorim o teoriji, ved da sam se u praksi uvjerio da mazdini benzinci zaostaju za svim turbo benzincima koje sam probao. Za mene je po performansama i potrosnji dizel i dalje prvi, ali zbog eko situcije, moguce da cu preci na hibridno vozilo. Najvise bih volio el. vozilo, ali za to kod nas jos uvijek nema uslova.
pre 4 godine
Prijateljski savet. Ako vam je obrtni moment najbitniji u vožnji, počnite da se vozite taksijem, jer predstavljate opasnost na putu.
pre 4 godine
smešne mi priče naših ljudi kako slabo vuku atmosferci.. vozio sam pre 1.6turbo dizel 115ks, sada 1.6l atmo benz 132ks toyota corolla.. ne zaluđujte se pricama da idete brže i da dosta manje trošite.. ni zskakve pare se ne bi vratio na bučni dizel koji je od 0-100 sporiji, a da ne pričam kolko manje čovek u njima uživa u toku vožnje..
u gradu octavia 1.6l troši 10l na kreni stani, benz 12l.. dakle uvek u gradu razlika 2l benz dizrl, van grada 1.5l.. sa trenutnim cenama, ne bi u životu više vozio dizrla koji je sporiji, više zagađuje životnu sredinu, i mnooooogoooo mu duže treba da se zagreje zimi od benza..
atmo benz rules!! turbo je za komplexaše koji ne znaju da voze atmo :)
pre 4 godine
Dodam malo jaci gas na CX3 i board pise 24 litra potrosnja. Zasto ne govorite istinu i gde vozite, zauvek ce mi ostati nepoznato.Nastavite da uzivate u imisljenim potrosnjama, pozdrav.
pre 4 godine
Mazda?
OMG
pre 4 godine
Vozim cx30 plus 2.0 122ks i meni je lepo. Na autoputu 7,1l/100km a u gradu 9,6 kada je kreni stani a inače ne više od 8,5. Vozi se drugačije od dizela kojeg sam imao nedavno, iz nižih obrtaja slabije povuče ali posle toga na 130km/h na oko 2500 obrtaja za razliku od 1,6hdi koji se na toj brzini vrteo na 3000 o/min. 150ks je pun pogodak i bolje će ići ali za razumnu vožnju i ovo je dovoljno.
(Kvartararo, 24. januar 2020 21:33)
@Kvartararo
9.6litara u gradu je puno za taj relativno mali automobil, cela prica Skayactive, ovo ono i u gradu 10litara???
pre 4 godine
@(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
Ne pljuju 'Srbende' po atmosfercima, nego jednostavno ne vole ljudi da ih lazu i varaju.
MAZDA je u fazonu sve najnovije tehnologije motora' a ovamo za velike pare uvaljuju tehnologuju 80-tih i 90-tih proslog veka :) zato sto je pouzdana. Pa da se vratimo na karburatore onda u kolima od preko 30000 evra?
pre 4 godine
I njima je jasno da su pogresili, ali ako uskoro ne prihvate gresku i promene nesto, tesko da ce izdrzati trku. Igrom slucaja 4-5 ljudi iz mog okruzenja je u zadnjih godinu dana kupovalo SUV od oko 30k i svima im je CX-5 bila medju prve dve opcije, ali nakon testnih voznji svi su bili razocarani i kupili su druga vozila. Realno, SUV te tezine bez 180KS i dobrog obrtnog momenta, tj turbo benzinca ili dizela, je totalni promasaj.
(hulk, 25. januar 2020 11:55)
Mazda CX-5, 2.5 sa 194KS.
Kida...presao u nju iz Passata, neuporedivi.
pre 4 godine
@transformer ... svaki benzinac sa 120ks je brzi od dizelasa iste snage i to je jednostavno nesto sto ne moze da se promeni zbog zakona fizike tacnije termodinamike, prenosnih odnosa i odrzanja energije. Dizel jeste efikasniji ali danas ima benzinaca, pogotovo mazda i toyota koji imaju efikasnost 40% isto kao i dizeli sa kompresijom od 14:1 sto je za benzince na samoj granici samozapaljenja. Takvi se benzinci u glavnom koriste u hibridnim vozilima i izuzetno su dobri u potrosnji i na otvorenom putu. Jedina mana je mali obrtni momenat ali se nadoknadjuje elektro motorom. Inace dizel i benzinac npr od 140ks mogu u danasnje vreme na otvorenom putu trositi isto goriva dok u gradu dizel pobedjuje ako benzinac nema pomoc elektromotora. Iz svih ovih razloga vecina proizvodjaca prelazi na hibridne sklopove jer je cena razvoja i proizvodnje manja a takodje i servis je jeftiniji od dizela pa se sve vise korisnika okrece ovlascenim servisima sto u sustini vraca vise novca proizvodjacima. Pozadina cele price je uvek bio profit samo sto sada sa vecim proftom ide i bolja ekoloska situacija.
pre 4 godine
Ја скоро купио CX5 из 2016. са 2.0 и 165 коња. Потрошња 6.8
(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
mnogo kume 6.8l, evo moj benzinac troši 5.1.
pre 4 godine
Probao iz radoznalosti Mazdu 6 2.0 atmo benzin, 165 konja, mlako, neubedljivo. Nema poređenja s 1.4 TSI 150 iz moje Oktavije. Drug kupio kao demo vozilo s malom km, ja uzeo nov auto, ne zanima nas šta će biti posle 200.000 km, ali su performanse debelo na strani turbo benzinca od 600 kubika manje.
pre 4 godine
@cinoeye Pa niko ne kuka, nego ljudima nije logično što sa 0,9l iz turbo motora nisu izvukli 20% manju potrošnju i, istovremeno, 20% bolje performanse... Meni, npr, je logično... izabrali su da uloze manje u dizajn i marketing, umjedto više u razvoj motora i mehanike, pa da malko unaprijede staru tehnologiju, daju joj zvucno ime i prodaju kao zadnju riječ nauke...
pre 4 godine
Ја не знам зашто Србенде пљују по атмосферцима кад су поузданији од турбина? Сви као негдје журе, набијају гас, хоће да имају стартност.. а минимум пола овдје не зна ни како се понаша према мотору са турбином, и сутра куку леле, цркла турбина.. комшија има Форда са 1.0 и око 120 коња.. каже троши 7л. Ја скоро купио CX5 из 2016. са 2.0 и 165 коња. Потрошња 6.8 за сад, па ћемо временом да видимо како ће се показати. Слабије вуче наравно, али гдје се журим?? Набићу га на аутобану 200 како год, а опет ми и не треба више од 160-170.. а на тим брзинама је савршено стабилан и управљив за такав ауто. Тако да, не може се имати поузданост, квалитет, стартност и мала потрошња са једним аутом! Такав НЕ ПОСТОЈИ! Схватите Србенде!
pre 4 godine
@Transformer
Renault-ov 1.5 dci sa 6-brzinskim mjenjačem je nešto preko 3000 rpm na 130 kmh. Vozio se u starijem Scenicu i u novijem Dusteru, ista situacija. A recimo imaš dosta starijih 1.9 dizel motora sa 5 brzina i na 3000 rpm su na 140 kmh. A gledao sam i ove novije TSI 1.4 koji u 6. stepenu na 140 idu ispod 2500 rpm. Tako da ima svega, a dosta zavisi od vrste vozila, namjene itd.
Honda civic 1.6 dizel u 6.brzini ide okruglo 170km/h pri 3000o/min. Meni deluje mnogo za dizel da u 6. vrti preko 3000 obrtaja pri 130km/h kao taj renoov 1.5dci.
pre 4 godine
Шта кукате, имао сам мазду 3 speed/mps 2008 годиште са 2.3сс са 260 коња. Они могу давизвуку више али овај нови моторнје skyactive за економичмост, а не трке.
pre 4 godine
@ 2.0 120 ks?!! Pa to je bilo pre 20 godina
(zimbabwe, 25. januar 2020 13:34) jok ce da ima ko ostali 200 ks iz 2.0 . 120 ks benzina je sasvim dovoljno za penzionere.
pre 4 godine
@Transformer
Renault-ov 1.5 dci sa 6-brzinskim mjenjačem je nešto preko 3000 rpm na 130 kmh. Vozio se u starijem Scenicu i u novijem Dusteru, ista situacija. A recimo imaš dosta starijih 1.9 dizel motora sa 5 brzina i na 3000 rpm su na 140 kmh. A gledao sam i ove novije TSI 1.4 koji u 6. stepenu na 140 idu ispod 2500 rpm. Tako da ima svega, a dosta zavisi od vrste vozila, namjene itd.
pre 4 godine
2.0 120 ks?!! Pa to je bilo pre 20 godina
pre 4 godine
kuste" ,sedni u V8 Mustang ili Corvette I pricaj kako je atmosfercima slab obrtni moment.Da objasnim.Lepi u sediste kad se doda gas,na 120 /h.
(A.I., 24. januar 2020 23:06)
Kako li se samo proizvođači porodičnih i gradskih automobila nisu setili da stave motore od 5, 6, 8 hiljada kubika pa da im auto ima jak obrtni momenat....
Plus, imali bi prihvatljivu potrošnju....
Da objasnim: mlazni avioni imaju još bolju vuču, ali nisu u klasi 10 - 20 'iljada evra.
PS. Ti si sedeo u Corvette i zalepilo te na 120/h?
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
(evgenije, 24. januar 2020 23:53)
Koliko znam to je ovaj Skyactiv X model. U stvari on kombinuje kompresiju dizela i svjećicu benzinca. Možda ne mislimo na isto.
pre 4 godine
I njima je jasno da su pogresili, ali ako uskoro ne prihvate gresku i promene nesto, tesko da ce izdrzati trku. Igrom slucaja 4-5 ljudi iz mog okruzenja je u zadnjih godinu dana kupovalo SUV od oko 30k i svima im je CX-5 bila medju prve dve opcije, ali nakon testnih voznji svi su bili razocarani i kupili su druga vozila. Realno, SUV te tezine bez 180KS i dobrog obrtnog momenta, tj turbo benzinca ili dizela, je totalni promasaj.
pre 4 godine
@evgenije
Tu je i Skyactiv-X 2.0 180 M Hybrid, kao najsnažniji benzinac u gami sa 180 KS i 224 Nm...
pre 4 godine
pitam se, sta ce u automobilima kao sto su mazda 3 vise od 1.5 motora sa plafon 90 ks?
pre 4 godine
kad je turbo motor onda ne valja, kvari se, malo ce da predje. kad je atmosferac opet ne valja, slab, zastareo itd.... ovom narodu nista ne valja osim golfa, zato i jesmo tu gde jesmo
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
(evgenije, 24. januar 2020 23:53)
Sta bi bilo? Vozi se, kupuje se, proizvodi se..
pre 4 godine
Ko zeli benzinac koji fantasticno ide u svim rezimima voznje a da pritom trosi kao prosecan turbo dizel sa slicnom snagom neka gleda hibride. Nema tog benzinca koji ce se pribliziti dizelu po potrosnji osim ovih kombinovanih sa strujom. Ja sam dugo bio u dilemi ali posto mi je 80% voznje po teskom gradskom centru, odlucio sam se za hibrid i nisam se pokajao. Ranije sam vozio dizela i stalno sam imao problema sa dpf filterom zbog gradske voznje gde su relacije izuzetno kratke od po 2-3km izmedju gasenja i paljenja auta. Takodje potrosnja je bila daleko iznad deklarisane cak nekada i po 12-13 litara dizela. Sada sa hibridom u istom rezimu potrosnja je od 5-7.5 nekada, narocito zimi i 8 litara benzina a vecinom je izmedju 5-6 litara.
pre 4 godine
Sjajno, jedva čekam!
pre 4 godine
Ti njeni 2.0 atmosferci su vrhunski i dobro ih razvijaju ali sa druge strane ne prate performanse turbo benzinaca i dizela,mora da se šalta manuelni,automatski ne daje ubrzanja koja prate turbo motori.Taj njihov od 120-122 konja vetovatno će preći zilion km i daje nešto manju potrošnju ali utromi trojku a tek CX30.Sa druge strane mnoge turbo benzince u razvoju su pratili mnogi problemi ali i nije svuda takav slučaj npr 1.5 ecobust četiri cilindra posle više od pet godina bez kvarova,bez trošenja ulja,velike kilometraže,1.4 TSI od unapređenja i prelaska na kaiš isto dobar,za manje segmente čuveni trocilindraš 1.0 ecobust itd itd.
pre 4 godine
Ka 20 godisnji vozac mazdi kupovao uvek nove mogu samo da kazem da su automobili kvalitetni i pouzdani.Benzince vozio isljucivo dosta mojih prijatelja vozi tu marku. Zamolio bi ljude sto voze poolovne automobile raznih drugih marki ne pisu svasta jel im je dosadno.Mazde su kvalitetne masine ti iznosim iz licnog iskustva.Kome se svidjaju nek ih kupi bice prezadovoljan. Trenutno vozim novi auris 1.6 benzin presao 20000 prezadovoljan. Kupujte ljudi sta vam se svidja ali nemojte svasta pisati za japance ako ih vozili niste. Pozdrav svim citaocima i ljubiteljima automobila.
pre 4 godine
Automobili napravljeni da traju u svetu konzumerizma nemaju šta da traže. Nova Mazda 3 je tržišni promašaj, prodaja je mizerna na globalnom nivou. Insistiraju na atmosfercima, ali vrlo malo ljudi to zna da ceni.
I zaista, kada sedneš u neki, makar i načelno slabiji konkurentski automobil, koji ima motor sa turbinom ti imaš utisak da voziš značajno brži automobil. Mazda insistira na tome kako je Skyactiv tehnologija revolucionarna, ali kada to prebaciš u praksu... Ništa tu ne fascinira vozača i osećaj u vožnji je zaista trom.
pre 4 godine
@dejan
Ali koga briga da li ce auto preci 500.000? Neko ovde planira da kupi nov auto i da ga vozi 20 godina?
Mene nije briga u kakvom ce stanju biti motor dok dodje do petog vlasnika.
(betmen, 24. januar 2020 23:28)
Kapiras da postoje ljudi koji predju 500k za manje od 10 godina? Nije to pravljeno za Srbiju gde se prelazi 15k godisnje.. kakav peti vlasnik... to prelazi prvi koji uzme ovu Mazdu.
pre 4 godine
vozim mazdu cx3 sa 120 ks već 3 godine i nisam sekunde zažalio. auto fantastično izgleda, sjajno se vozi i sa 50000km nije ni sijalicu pokvario. jedino po gradu troši oko 8.5 litara ali to me ne brine. nisam kupio auto da vozim trke nego da uživam u njemu
pre 4 godine
Neko napisa da je zagovoljan sa 9,6 po gradu iz atmosferca koji je sporiji od dizela, ali je super sto se na 130 vrti na manje obrtaja nego hdi. Prosto nevjerovatno kako ljudi sebe i druge pokusavaju da nabijede u price za djecu. Taj motor od 120ks ke toliko sporiji i od 1.6tdi i od 1.5 dci i od 1.6 hdi da je neuporedivo. Pri tom, trosi 40% vise goriva u gradu, a nije tacno da se dizeli sa 6-brzinskim mjenjacem vrte na 3000 pri 130km/h. Isto tako, koga briga moze li auto da predje 500.000km. Svaki ce da predje 250.000 bez problema. U tih 250.000 ova mazda ce jos jednom da proguta svoju cijenu u potrosnji goriva i ocaju vlasnika sto vozi mrcinu. Nesto ne vidim da ih kupuju kao flotna vozila nigdje u svijetu. Dakle, marketinski trik. Malo ulaganja u skupe stvari (motor, mjenjač, bezbjednost, nove tehnologije), a malo vise ulaganja u dizajn i mnogo ulaganja u marketing, pa ko se primi, primio se...
pre 4 godine
ja sam samo rekao o izdržljivosti motora a i popravke ne toliko skupe kod atmosverca.za razliku od turbo
pre 4 godine
tuareg dizel je majka
(prle, 24. januar 2020 21:19
Za vas mentalno zaostale. Svapsko smece za ljudsko smece.
pre 4 godine
Dizajn je ok ali moraju da porade na motorizaciji. Slabo je to...
pre 4 godine
@dejan
Slazem se. Ali onaj ko planira da auto vozi 10 godina x 30k km izdrzace. Pri cemu ce turbo benzinac od 1.0 ili 1.2, od 110 do 120ks i 200Nm obezbediti lepsi uzitak u voznji i bolje performanse.
Pord toga Mazda 3 je skucena na zadnjim sedistima, gledao sam je, jer kupujem nov auto. A Mazada 3, a i ostale su predivne, ali nije sve u lepoti.
pre 4 godine
@dejan
Ali koga briga da li ce auto preci 500.000? Neko ovde planira da kupi nov auto i da ga vozi 20 godina?
Mene nije briga u kakvom ce stanju biti motor dok dodje do petog vlasnika.
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
pre 4 godine
Lepi su automobili, ali poslednjih godina izostaju performantne verzije. Ranije su imali Mazda MPS program (ili kako već), više ne
pre 4 godine
"kuste" ,sedni u V8 Mustang ili Corvette I pricaj kako je atmosfercima slab obrtni moment.Da objasnim.Lepi u sediste kad se doda gas,na 120 /h.
pre 4 godine
Napravljeno za ljude koji prelaze velike kilometraze, a ne zele da voze dizela.
Naravno da ce svaki turbo benzinac da ga odere po performansama...al samo u prvih 200 000...posle toga mora da se menja auto ili cena odrzavanja postaje veoma visoka.
Kod ovog atmosferca ni posle 400 000km nece biti nikakvih problema.
pre 4 godine
ti atmosferski motori prelaze preko 500 000 .a dali turbo motori mogu toliko.nije bitno moda vec kvakitet to je politika japanca a ne ti tsi motori kojima puca lanac na 100 000. i pitanje koliko motori su izdrzljivi i koliko su zedni ulja?
pozdrav
(dejan, 24. januar 2020 21:12)
Evo svi se zalecu da kupe motor koji moze da predje 500.000km a koje nikad nece preci da bi prodali nekom na Balkanu kad je 10 godina star da moze da uziva.
pre 4 godine
tuareg dizel je majka
pre 4 godine
Vozim cx30 plus 2.0 122ks i meni je lepo. Na autoputu 7,1l/100km a u gradu 9,6 kada je kreni stani a inače ne više od 8,5. Vozi se drugačije od dizela kojeg sam imao nedavno, iz nižih obrtaja slabije povuče ali posle toga na 130km/h na oko 2500 obrtaja za razliku od 1,6hdi koji se na toj brzini vrteo na 3000 o/min. 150ks je pun pogodak i bolje će ići ali za razumnu vožnju i ovo je dovoljno.
pre 4 godine
ti atmosferski motori prelaze preko 500 000 .a dali turbo motori mogu toliko.nije bitno moda vec kvakitet to je politika japanca a ne ti tsi motori kojima puca lanac na 100 000. i pitanje koliko motori su izdrzljivi i koliko su zedni ulja?
pozdrav
pre 4 godine
@kuste
Komentar 100% na mestu.
Prosto je neverovatno koliko na ovom portalu bilo koji komentar protiv Mazdinog motora i Mazde generalno bude negativno ocenjen. Imam utisak da su protiv benzinskih turbo motora isti oni koji voze turbo dizel motore. Da li biste vi menjali svoj TDI, HDI, JTD ili sta vec za obicnog dizela, bez turbine? Da li ste svi vi vozili tu Mazdu sa 2.0 i 120 ks? Ja jesam jer mi je auto prelep i spolja i unutra, sve je savrseno i upravljac i menjac. Hteo sam da kupim Mazdu 3, ali nakon tri testne voznje i davanja ponovne sanse odustao. Taj motor ne moze da se meri sa turbo motorima od 1.0 i oko 100KS, a kamoli sa prosekom klase od oko 140-150.
pre 4 godine
Vozio sličan 2,2 150 ks u mazdi 6 ide ko mrtvo puvalo.
pre 4 godine
Sve je to slabo.. Ulazni model bi trebao imati 180 ks.. Zapeli su na atmosfercima i brale ne odustaju.. Atmosferski motori su prevazidjeni! To su automobili za bezkonacna saltanja jer obrtni momenat ja ocajan!
pre 4 godine
Budućnost je u benzincima sa turbinom ipak, zbog manje potrošnje a jače snage. Naravno, ne računam trocilindraše od 1000 kubika i cca 115-120 konja, već mislim dosta jače motore poput 1.5 tsi od 150 konja iz Golfa ili motore sličnih kubikaža i snage drugih proizvođača, koji kombinuju ekonomičnost sa tišinom rada i dobrim snagama i ubrzanjima naravno u zavisnosti od menjača.
pre 4 godine
kad je turbo motor onda ne valja, kvari se, malo ce da predje. kad je atmosferac opet ne valja, slab, zastareo itd.... ovom narodu nista ne valja osim golfa, zato i jesmo tu gde jesmo
pre 4 godine
@dejan
Ali koga briga da li ce auto preci 500.000? Neko ovde planira da kupi nov auto i da ga vozi 20 godina?
Mene nije briga u kakvom ce stanju biti motor dok dodje do petog vlasnika.
pre 4 godine
@kuste
Komentar 100% na mestu.
Prosto je neverovatno koliko na ovom portalu bilo koji komentar protiv Mazdinog motora i Mazde generalno bude negativno ocenjen. Imam utisak da su protiv benzinskih turbo motora isti oni koji voze turbo dizel motore. Da li biste vi menjali svoj TDI, HDI, JTD ili sta vec za obicnog dizela, bez turbine? Da li ste svi vi vozili tu Mazdu sa 2.0 i 120 ks? Ja jesam jer mi je auto prelep i spolja i unutra, sve je savrseno i upravljac i menjac. Hteo sam da kupim Mazdu 3, ali nakon tri testne voznje i davanja ponovne sanse odustao. Taj motor ne moze da se meri sa turbo motorima od 1.0 i oko 100KS, a kamoli sa prosekom klase od oko 140-150.
pre 4 godine
ti atmosferski motori prelaze preko 500 000 .a dali turbo motori mogu toliko.nije bitno moda vec kvakitet to je politika japanca a ne ti tsi motori kojima puca lanac na 100 000. i pitanje koliko motori su izdrzljivi i koliko su zedni ulja?
pozdrav
(dejan, 24. januar 2020 21:12)
Evo svi se zalecu da kupe motor koji moze da predje 500.000km a koje nikad nece preci da bi prodali nekom na Balkanu kad je 10 godina star da moze da uziva.
pre 4 godine
Napravljeno za ljude koji prelaze velike kilometraze, a ne zele da voze dizela.
Naravno da ce svaki turbo benzinac da ga odere po performansama...al samo u prvih 200 000...posle toga mora da se menja auto ili cena odrzavanja postaje veoma visoka.
Kod ovog atmosferca ni posle 400 000km nece biti nikakvih problema.
pre 4 godine
ti atmosferski motori prelaze preko 500 000 .a dali turbo motori mogu toliko.nije bitno moda vec kvakitet to je politika japanca a ne ti tsi motori kojima puca lanac na 100 000. i pitanje koliko motori su izdrzljivi i koliko su zedni ulja?
pozdrav
pre 4 godine
Vozim cx30 plus 2.0 122ks i meni je lepo. Na autoputu 7,1l/100km a u gradu 9,6 kada je kreni stani a inače ne više od 8,5. Vozi se drugačije od dizela kojeg sam imao nedavno, iz nižih obrtaja slabije povuče ali posle toga na 130km/h na oko 2500 obrtaja za razliku od 1,6hdi koji se na toj brzini vrteo na 3000 o/min. 150ks je pun pogodak i bolje će ići ali za razumnu vožnju i ovo je dovoljno.
pre 4 godine
Ka 20 godisnji vozac mazdi kupovao uvek nove mogu samo da kazem da su automobili kvalitetni i pouzdani.Benzince vozio isljucivo dosta mojih prijatelja vozi tu marku. Zamolio bi ljude sto voze poolovne automobile raznih drugih marki ne pisu svasta jel im je dosadno.Mazde su kvalitetne masine ti iznosim iz licnog iskustva.Kome se svidjaju nek ih kupi bice prezadovoljan. Trenutno vozim novi auris 1.6 benzin presao 20000 prezadovoljan. Kupujte ljudi sta vam se svidja ali nemojte svasta pisati za japance ako ih vozili niste. Pozdrav svim citaocima i ljubiteljima automobila.
pre 4 godine
"kuste" ,sedni u V8 Mustang ili Corvette I pricaj kako je atmosfercima slab obrtni moment.Da objasnim.Lepi u sediste kad se doda gas,na 120 /h.
pre 4 godine
Ko zeli benzinac koji fantasticno ide u svim rezimima voznje a da pritom trosi kao prosecan turbo dizel sa slicnom snagom neka gleda hibride. Nema tog benzinca koji ce se pribliziti dizelu po potrosnji osim ovih kombinovanih sa strujom. Ja sam dugo bio u dilemi ali posto mi je 80% voznje po teskom gradskom centru, odlucio sam se za hibrid i nisam se pokajao. Ranije sam vozio dizela i stalno sam imao problema sa dpf filterom zbog gradske voznje gde su relacije izuzetno kratke od po 2-3km izmedju gasenja i paljenja auta. Takodje potrosnja je bila daleko iznad deklarisane cak nekada i po 12-13 litara dizela. Sada sa hibridom u istom rezimu potrosnja je od 5-7.5 nekada, narocito zimi i 8 litara benzina a vecinom je izmedju 5-6 litara.
pre 4 godine
Budućnost je u benzincima sa turbinom ipak, zbog manje potrošnje a jače snage. Naravno, ne računam trocilindraše od 1000 kubika i cca 115-120 konja, već mislim dosta jače motore poput 1.5 tsi od 150 konja iz Golfa ili motore sličnih kubikaža i snage drugih proizvođača, koji kombinuju ekonomičnost sa tišinom rada i dobrim snagama i ubrzanjima naravno u zavisnosti od menjača.
pre 4 godine
Vozio sličan 2,2 150 ks u mazdi 6 ide ko mrtvo puvalo.
pre 4 godine
Sve je to slabo.. Ulazni model bi trebao imati 180 ks.. Zapeli su na atmosfercima i brale ne odustaju.. Atmosferski motori su prevazidjeni! To su automobili za bezkonacna saltanja jer obrtni momenat ja ocajan!
pre 4 godine
@dejan
Slazem se. Ali onaj ko planira da auto vozi 10 godina x 30k km izdrzace. Pri cemu ce turbo benzinac od 1.0 ili 1.2, od 110 do 120ks i 200Nm obezbediti lepsi uzitak u voznji i bolje performanse.
Pord toga Mazda 3 je skucena na zadnjim sedistima, gledao sam je, jer kupujem nov auto. A Mazada 3, a i ostale su predivne, ali nije sve u lepoti.
pre 4 godine
Lepi su automobili, ali poslednjih godina izostaju performantne verzije. Ranije su imali Mazda MPS program (ili kako već), više ne
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
pre 4 godine
kuste" ,sedni u V8 Mustang ili Corvette I pricaj kako je atmosfercima slab obrtni moment.Da objasnim.Lepi u sediste kad se doda gas,na 120 /h.
(A.I., 24. januar 2020 23:06)
Kako li se samo proizvođači porodičnih i gradskih automobila nisu setili da stave motore od 5, 6, 8 hiljada kubika pa da im auto ima jak obrtni momenat....
Plus, imali bi prihvatljivu potrošnju....
Da objasnim: mlazni avioni imaju još bolju vuču, ali nisu u klasi 10 - 20 'iljada evra.
PS. Ti si sedeo u Corvette i zalepilo te na 120/h?
pre 4 godine
Ја не знам зашто Србенде пљују по атмосферцима кад су поузданији од турбина? Сви као негдје журе, набијају гас, хоће да имају стартност.. а минимум пола овдје не зна ни како се понаша према мотору са турбином, и сутра куку леле, цркла турбина.. комшија има Форда са 1.0 и око 120 коња.. каже троши 7л. Ја скоро купио CX5 из 2016. са 2.0 и 165 коња. Потрошња 6.8 за сад, па ћемо временом да видимо како ће се показати. Слабије вуче наравно, али гдје се журим?? Набићу га на аутобану 200 како год, а опет ми и не треба више од 160-170.. а на тим брзинама је савршено стабилан и управљив за такав ауто. Тако да, не може се имати поузданост, квалитет, стартност и мала потрошња са једним аутом! Такав НЕ ПОСТОЈИ! Схватите Србенде!
pre 4 godine
tuareg dizel je majka
(prle, 24. januar 2020 21:19
Za vas mentalno zaostale. Svapsko smece za ljudsko smece.
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
(evgenije, 24. januar 2020 23:53)
Koliko znam to je ovaj Skyactiv X model. U stvari on kombinuje kompresiju dizela i svjećicu benzinca. Možda ne mislimo na isto.
pre 4 godine
smešne mi priče naših ljudi kako slabo vuku atmosferci.. vozio sam pre 1.6turbo dizel 115ks, sada 1.6l atmo benz 132ks toyota corolla.. ne zaluđujte se pricama da idete brže i da dosta manje trošite.. ni zskakve pare se ne bi vratio na bučni dizel koji je od 0-100 sporiji, a da ne pričam kolko manje čovek u njima uživa u toku vožnje..
u gradu octavia 1.6l troši 10l na kreni stani, benz 12l.. dakle uvek u gradu razlika 2l benz dizrl, van grada 1.5l.. sa trenutnim cenama, ne bi u životu više vozio dizrla koji je sporiji, više zagađuje životnu sredinu, i mnooooogoooo mu duže treba da se zagreje zimi od benza..
atmo benz rules!! turbo je za komplexaše koji ne znaju da voze atmo :)
pre 4 godine
@ Transformer, 26. januar 2020 09:42
A da li znate da vozite atmosferski motor? Dakle, ako ocekujete da menjate brzine na 3500 obrtaja i onda kazete da su sporiji, u pravu ste. Ali to je kao da kazete da najnoviji Samsung S10 ne moze da slika jer ne znate da upalite kameru... Atmosferac se u slucajevima zelje za ubrzanjem tera na 5, 6 hiljada obrtaja. Kod Honde se recimo tek tada ukljucuje V-tec. Da, atmosferac nema obrtni moment (nema tog osecaja odnosno sile pri ubrzanju) ali ne znaci da je sporiji. Snaga (u kw) se racuna kao obrtni moment x brzina "okretanja" motora.
Da li nekome vise prija dizel? Moguce. On ima svojih prednosti: manja potrosnja, veci obrtni moment pri manjim obrtajima itd. Ali i svojih mana: elasticnost (resava se vecim brojem turbo punjaca), vibracije, zagadjenje itd. Svako bira ono sto mu vise odgovara ali reci da su atmosferski motori uvek sporiji i losiji od dizela je smesno. Neko ce samo zbog ugladjenosti, nize buke i visestruko manje vibracija izabrati benzinca.
pre 4 godine
@transformer ... svaki benzinac sa 120ks je brzi od dizelasa iste snage i to je jednostavno nesto sto ne moze da se promeni zbog zakona fizike tacnije termodinamike, prenosnih odnosa i odrzanja energije. Dizel jeste efikasniji ali danas ima benzinaca, pogotovo mazda i toyota koji imaju efikasnost 40% isto kao i dizeli sa kompresijom od 14:1 sto je za benzince na samoj granici samozapaljenja. Takvi se benzinci u glavnom koriste u hibridnim vozilima i izuzetno su dobri u potrosnji i na otvorenom putu. Jedina mana je mali obrtni momenat ali se nadoknadjuje elektro motorom. Inace dizel i benzinac npr od 140ks mogu u danasnje vreme na otvorenom putu trositi isto goriva dok u gradu dizel pobedjuje ako benzinac nema pomoc elektromotora. Iz svih ovih razloga vecina proizvodjaca prelazi na hibridne sklopove jer je cena razvoja i proizvodnje manja a takodje i servis je jeftiniji od dizela pa se sve vise korisnika okrece ovlascenim servisima sto u sustini vraca vise novca proizvodjacima. Pozadina cele price je uvek bio profit samo sto sada sa vecim proftom ide i bolja ekoloska situacija.
pre 4 godine
I njima je jasno da su pogresili, ali ako uskoro ne prihvate gresku i promene nesto, tesko da ce izdrzati trku. Igrom slucaja 4-5 ljudi iz mog okruzenja je u zadnjih godinu dana kupovalo SUV od oko 30k i svima im je CX-5 bila medju prve dve opcije, ali nakon testnih voznji svi su bili razocarani i kupili su druga vozila. Realno, SUV te tezine bez 180KS i dobrog obrtnog momenta, tj turbo benzinca ili dizela, je totalni promasaj.
pre 4 godine
@hulk
Potpuno si pogodio,i meni je CX5 bio među favoritima pre 2 godine kada sam kupovao auto ali posle 4,5 probnih vožnji sam odustao.Mazda,makar kod nas,ima par problema.Paketi opreme su "zakucani",ne postoji mogućnost bilo kakvog kombinovanja opreme što nije tako kod bilo kog evropskog proizvođača.Ako poželiš nešto što tek treba da se napravi u Japanu onda se čeka 6 meseci.Ukupno postoji 5 servisa u Srbiji a lageri delova su ekstremno tanki,tj sve što nije redovan servis je problem u najavi sem ako nemate sreće.
Ovo potenciranje "Srbendi","Dizla","Golfa 2" u komentarima postaje toliko naporno da dotičnima iskreno želim da isključivo voze samo to gore navedeno.
pre 4 godine
@dejan
Ali koga briga da li ce auto preci 500.000? Neko ovde planira da kupi nov auto i da ga vozi 20 godina?
Mene nije briga u kakvom ce stanju biti motor dok dodje do petog vlasnika.
(betmen, 24. januar 2020 23:28)
Kapiras da postoje ljudi koji predju 500k za manje od 10 godina? Nije to pravljeno za Srbiju gde se prelazi 15k godisnje.. kakav peti vlasnik... to prelazi prvi koji uzme ovu Mazdu.
pre 4 godine
vozim mazdu cx3 sa 120 ks već 3 godine i nisam sekunde zažalio. auto fantastično izgleda, sjajno se vozi i sa 50000km nije ni sijalicu pokvario. jedino po gradu troši oko 8.5 litara ali to me ne brine. nisam kupio auto da vozim trke nego da uživam u njemu
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
(evgenije, 24. januar 2020 23:53)
Sta bi bilo? Vozi se, kupuje se, proizvodi se..
pre 4 godine
Neko napisa da je zagovoljan sa 9,6 po gradu iz atmosferca koji je sporiji od dizela, ali je super sto se na 130 vrti na manje obrtaja nego hdi. Prosto nevjerovatno kako ljudi sebe i druge pokusavaju da nabijede u price za djecu. Taj motor od 120ks ke toliko sporiji i od 1.6tdi i od 1.5 dci i od 1.6 hdi da je neuporedivo. Pri tom, trosi 40% vise goriva u gradu, a nije tacno da se dizeli sa 6-brzinskim mjenjacem vrte na 3000 pri 130km/h. Isto tako, koga briga moze li auto da predje 500.000km. Svaki ce da predje 250.000 bez problema. U tih 250.000 ova mazda ce jos jednom da proguta svoju cijenu u potrosnji goriva i ocaju vlasnika sto vozi mrcinu. Nesto ne vidim da ih kupuju kao flotna vozila nigdje u svijetu. Dakle, marketinski trik. Malo ulaganja u skupe stvari (motor, mjenjač, bezbjednost, nove tehnologije), a malo vise ulaganja u dizajn i mnogo ulaganja u marketing, pa ko se primi, primio se...
pre 4 godine
Sve je to slabo.. Ulazni model bi trebao imati 180 ks.. Zapeli su na atmosfercima i brale ne odustaju.. Atmosferski motori su prevazidjeni! To su automobili za bezkonacna saltanja jer obrtni momenat ja ocajan!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kuste, 24. januar 2020 18:35)
Locno sam vozio Mazdu 6 za 2019 godinu sa 2.5/194ks automatom, pa to je san snova, kako taj motor ima lep dubok zvuk, menjac odlicno salta sam, i ako nema turbo to se uopste ne oseca, motor spremno kida u svim rezimima rada, prosek potrosnje oko 9-10 litara pri jako zustroj voznji. Kada bi ga uporedio sa recimo 1.6 turbacima od oko 200 konja uvek bi pre uzeo ovaj veliki 2.5 Mazdin atmo sa 194 konja.
pre 4 godine
Probao iz radoznalosti Mazdu 6 2.0 atmo benzin, 165 konja, mlako, neubedljivo. Nema poređenja s 1.4 TSI 150 iz moje Oktavije. Drug kupio kao demo vozilo s malom km, ja uzeo nov auto, ne zanima nas šta će biti posle 200.000 km, ali su performanse debelo na strani turbo benzinca od 600 kubika manje.
pre 4 godine
Prijateljski savet. Ako vam je obrtni moment najbitniji u vožnji, počnite da se vozite taksijem, jer predstavljate opasnost na putu.
pre 4 godine
Bmw x5 3.0 benzin, brdoviti deo bg-a 18L potrosnja, zimi. Bmw x5 3.0 dizel isti uslovi kao sa benzincem, shell vpower diesel - 16.5L potrosnja na 100km. Jedino na autoputu vidim 2-3 litte manju potrosnju na dizelu. Na magistrali, dizel 7 benzin 8.
pre 4 godine
@ (Nemanja, 26. januar 2020 12:12)
Dzabe se trudis. Dizel cupa asfalt, trosi 2l u gradu, ne kvari se, iz auspuha miris rosnog cveca. Atmo benzinci u gradu 20l, smrde, lenji i nece da idu, samo za penzionere. I tako ja godinama objasnjavao i dokazivao u praksi, al ne veruju ljudi svojim ocima, cak su me ubedjivali da mi auto ne trosi 9l na minusu zimi, nego 12l itd. Mrzi me vise bilo kome sta da dokazujem, samo me nervira kad ujutru u 5 komsija upali dizela, cela zgrada vibrira, iako su spoljasnji zidovi skoro pola metra.
pre 4 godine
2.0 120 ks?!! Pa to je bilo pre 20 godina
pre 4 godine
Ti njeni 2.0 atmosferci su vrhunski i dobro ih razvijaju ali sa druge strane ne prate performanse turbo benzinaca i dizela,mora da se šalta manuelni,automatski ne daje ubrzanja koja prate turbo motori.Taj njihov od 120-122 konja vetovatno će preći zilion km i daje nešto manju potrošnju ali utromi trojku a tek CX30.Sa druge strane mnoge turbo benzince u razvoju su pratili mnogi problemi ali i nije svuda takav slučaj npr 1.5 ecobust četiri cilindra posle više od pet godina bez kvarova,bez trošenja ulja,velike kilometraže,1.4 TSI od unapređenja i prelaska na kaiš isto dobar,za manje segmente čuveni trocilindraš 1.0 ecobust itd itd.
pre 4 godine
@Transformer
Renault-ov 1.5 dci sa 6-brzinskim mjenjačem je nešto preko 3000 rpm na 130 kmh. Vozio se u starijem Scenicu i u novijem Dusteru, ista situacija. A recimo imaš dosta starijih 1.9 dizel motora sa 5 brzina i na 3000 rpm su na 140 kmh. A gledao sam i ove novije TSI 1.4 koji u 6. stepenu na 140 idu ispod 2500 rpm. Tako da ima svega, a dosta zavisi od vrste vozila, namjene itd.
Honda civic 1.6 dizel u 6.brzini ide okruglo 170km/h pri 3000o/min. Meni deluje mnogo za dizel da u 6. vrti preko 3000 obrtaja pri 130km/h kao taj renoov 1.5dci.
pre 4 godine
@(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
Ne pljuju 'Srbende' po atmosfercima, nego jednostavno ne vole ljudi da ih lazu i varaju.
MAZDA je u fazonu sve najnovije tehnologije motora' a ovamo za velike pare uvaljuju tehnologuju 80-tih i 90-tih proslog veka :) zato sto je pouzdana. Pa da se vratimo na karburatore onda u kolima od preko 30000 evra?
pre 4 godine
Dodam malo jaci gas na CX3 i board pise 24 litra potrosnja. Zasto ne govorite istinu i gde vozite, zauvek ce mi ostati nepoznato.Nastavite da uzivate u imisljenim potrosnjama, pozdrav.
pre 4 godine
@Transformer
Renault-ov 1.5 dci sa 6-brzinskim mjenjačem je nešto preko 3000 rpm na 130 kmh. Vozio se u starijem Scenicu i u novijem Dusteru, ista situacija. A recimo imaš dosta starijih 1.9 dizel motora sa 5 brzina i na 3000 rpm su na 140 kmh. A gledao sam i ove novije TSI 1.4 koji u 6. stepenu na 140 idu ispod 2500 rpm. Tako da ima svega, a dosta zavisi od vrste vozila, namjene itd.
pre 4 godine
Vozim cx30 plus 2.0 122ks i meni je lepo. Na autoputu 7,1l/100km a u gradu 9,6 kada je kreni stani a inače ne više od 8,5. Vozi se drugačije od dizela kojeg sam imao nedavno, iz nižih obrtaja slabije povuče ali posle toga na 130km/h na oko 2500 obrtaja za razliku od 1,6hdi koji se na toj brzini vrteo na 3000 o/min. 150ks je pun pogodak i bolje će ići ali za razumnu vožnju i ovo je dovoljno.
(Kvartararo, 24. januar 2020 21:33)
@Kvartararo
9.6litara u gradu je puno za taj relativno mali automobil, cela prica Skayactive, ovo ono i u gradu 10litara???
pre 4 godine
Automobili napravljeni da traju u svetu konzumerizma nemaju šta da traže. Nova Mazda 3 je tržišni promašaj, prodaja je mizerna na globalnom nivou. Insistiraju na atmosfercima, ali vrlo malo ljudi to zna da ceni.
I zaista, kada sedneš u neki, makar i načelno slabiji konkurentski automobil, koji ima motor sa turbinom ti imaš utisak da voziš značajno brži automobil. Mazda insistira na tome kako je Skyactiv tehnologija revolucionarna, ali kada to prebaciš u praksu... Ništa tu ne fascinira vozača i osećaj u vožnji je zaista trom.
pre 4 godine
Шта кукате, имао сам мазду 3 speed/mps 2008 годиште са 2.3сс са 260 коња. Они могу давизвуку више али овај нови моторнје skyactive за економичмост, а не трке.
pre 4 godine
I njima je jasno da su pogresili, ali ako uskoro ne prihvate gresku i promene nesto, tesko da ce izdrzati trku. Igrom slucaja 4-5 ljudi iz mog okruzenja je u zadnjih godinu dana kupovalo SUV od oko 30k i svima im je CX-5 bila medju prve dve opcije, ali nakon testnih voznji svi su bili razocarani i kupili su druga vozila. Realno, SUV te tezine bez 180KS i dobrog obrtnog momenta, tj turbo benzinca ili dizela, je totalni promasaj.
(hulk, 25. januar 2020 11:55)
Mazda CX-5, 2.5 sa 194KS.
Kida...presao u nju iz Passata, neuporedivi.
pre 4 godine
@(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
Ne pljuju 'Srbende' po atmosfercima, nego jednostavno ne vole ljudi da ih lazu i varaju.
MAZDA je u fazonu sve najnovije tehnologije motora' a ovamo za velike pare uvaljuju tehnologuju 80-tih i 90-tih proslog veka :) zato sto je pouzdana. Pa da se vratimo na karburatore onda u kolima od preko 30000 evra?
(SAmoKAzem, 25. januar 2020 21:37)
Ali se zato kunu u VW dizele iz 80-ih i 90-ih koje im i dalje uvaljuju u novim automobilima. Uzmi dizela i benzica, oba atmosferca pa uporedi performanse.
pre 4 godine
@Ivan Moguce da je tako. Ja stvarno ne znam o mexanici puno. Ali ja ne govorim o tome sta bi moglo biti, vec o onome sto jeste, a to je da su mazdini motori sporiji, prije svega manje elasticni, a istovremeno vise trose. Razlika je veoma osjetljiva. Svako ko prica drugacije ili nece da prizna sebi ili je presao na Mazdu sa nekog 1.4 atmosferca i gleda ubrzanja od 0-100 na papiru, a da nista drugo nije probao. Dakle, ja ne govorim o teoriji, ved da sam se u praksi uvjerio da mazdini benzinci zaostaju za svim turbo benzincima koje sam probao. Za mene je po performansama i potrosnji dizel i dalje prvi, ali zbog eko situcije, moguce da cu preci na hibridno vozilo. Najvise bih volio el. vozilo, ali za to kod nas jos uvijek nema uslova.
pre 4 godine
У богте, колко овди машинских инжилира!
pre 4 godine
@ Transformer, 26. januar 2020 09:42
I da dodam za turbo benzinske motore. Oni su svakako bolji od uporednih atmosferskih. Medjutim, uvek bih pre birao 2.0+ atmosferski od 1.0 ili 1.2 turbaka. Taj motor ce raditi uvek pod opterecenjem, narocito pri visim brzinama. Za grad su svakako odlicni, za put ne. Pri 140 km/h je potrebna vecnost da ubrzate... Natovarite ga i krenite leti na sa klimom uz neko brdo. Zbog toga su i nepouzdaniji i tezi. Naravno, 2.0 i vise sa turbo punjacem ili kompresorom je odlicna prica. Njihova mana je veca potrosnja u odnosu na atmo. motor iste zapremine. Ima i Mazda takav 2.5 turbo motor sa 250 ks i 440 Nm ali ne u Evropi...
pre 4 godine
Ја скоро купио CX5 из 2016. са 2.0 и 165 коња. Потрошња 6.8
(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
mnogo kume 6.8l, evo moj benzinac troši 5.1.
pre 4 godine
duke@ Ne znam šta si ti vozio ali po mom iskustvu dizel auto troši preko 3 litre manje od benzinca po gradu na kratkim relacijama, a na otvorenom 2 litre. Ono što sam ja imao je atmo benzinac 1,6 lit 105 ks spram sadašnjeg 1,5 lit 110 ks dizela stim što je sadašnji sutomobil teži za 170 kg. Oba automobila kupovana nova. A što se tiče ubrzanja i tu moje iskustvo govori drugačije od tvog. Jedino sa čine se slažem je sporo postizanje radne temperature spram benzinca koji je u tom pogledu bio "munja" spram dizela.
pre 4 godine
@Nemanja Navozio sam se ja atmo benzinaca i odlicno znam kako se voze. Zato ovo i pisem. To saltanje na 4.500 obrtaja je znalo da mi gura potrosnju na preko 12l na benzincu od 116, na otvorenom. Da ne pricamo koliko je to neprijatno za putnike i bucno (narocito ako treba da se pretekne neko na uzbrdici, pa se salta u brznu nize). Dakle, sto se mene tice, atmo benzinac ima 0 prednosti u odnosu na bilo koji drugi tip motora, osim cijene izrade, sto ne znaci da neko moze da uziva vise u niskoj cijeni i nizim troskovima odrzavanja u odnosu na performanse, potrosnju, elasticnost... Ali, nemoj da se lazemo da su jednaki, i tu je problem sa Mazdom, jer njeni modeli sa atmo motorima nisu jeftiniji...
pre 4 godine
tuareg dizel je majka
pre 4 godine
pitam se, sta ce u automobilima kao sto su mazda 3 vise od 1.5 motora sa plafon 90 ks?
pre 4 godine
@evgenije
Tu je i Skyactiv-X 2.0 180 M Hybrid, kao najsnažniji benzinac u gami sa 180 KS i 224 Nm...
pre 4 godine
(SAmoKAzem, 25. januar 2020 21:37)
Баш је обрнуто. Новији мотори су обмане. Карбуратор је наравно превазиђен, али не можеш да ми кажеш како је DOHC мотор лош, у односу квалитет-снага-поузданост у ондосу на атмосферца или турбаша. Е сад што се не производе више, разлог је - финансијски. Крај приче. Остаје нам да видимо како ће се показати нови атмосферци(бар мени) на дуже стазе.. јер дизела нећу да возим. И нећу да будем један од произвођача ваздуха какав је тренутно на Балкану. А ви после немојте кукати, јој загађење.. Почупали филтере дизелашима, па онда како сам добио рак? Како? Запитај се двапут..
pre 4 godine
https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1646240#k32168177
Sta naprica covece, kako mislis DOHC motor u odnosu na atmo i turbo?!
Sto se tice teme, svako ima razlicite potrebe i uslove i tudje odluke ne treba komentarisati u negativnom kontekstu jer nam ne godi svima isto i to je apsolutno normalno. Ne postoji univerzalno dobro, kao 3 tipa dozvoljenih frizura u Severnoj Koreji. Nekako vozi ko sta zeli i moze. Isto tako svaki pogonski sklop ima svoje prednosti i mane i na osnovu svih parametara od potreba, preko finansija i specifikacija vozila pojedinac nalazi pogodan auto za sebe. Ne godi nam svima isto.
Ja licno nemam problem ni sa jednim ni sa drugim. Privatno imam atmo, poslovno dizel. Dizel je laksi za voznju zbog obrtnog momenta, atmo bolji za otvoreni put i pruza vise uzivanja zbog linearnog odziva. Meni bar to vise godi.
pre 4 godine
ja sam samo rekao o izdržljivosti motora a i popravke ne toliko skupe kod atmosverca.za razliku od turbo
pre 4 godine
@ 2.0 120 ks?!! Pa to je bilo pre 20 godina
(zimbabwe, 25. januar 2020 13:34) jok ce da ima ko ostali 200 ks iz 2.0 . 120 ks benzina je sasvim dovoljno za penzionere.
pre 4 godine
Boris@ Vole ljudi da lažu koliko im troše benzinci. Čovek je bio samo realan.
pre 4 godine
Dizajn je ok ali moraju da porade na motorizaciji. Slabo je to...
pre 4 godine
Kvartararo
Pa tvoja potrošnja CX30 122 konja pokazuje da se i ne ostvaruje neka ušteda.Meni u Kugi 1.5 ecobust 150 konja po gradu dnevno 20-30 km predjenih ista pumpa isti pištolj punjenje do prvog klika, mani bord,kad sam ga kupio i bakćao sa potrošnjom 9.5-11 litara,auto put 7.5-11,magistrala 7-9.U pitanju je auto preko 15 cm viši i duži i oko 250 kg teži koji ostvaruje bolja ubrzanja a ecobust važi za ne baš ekonomičnog turbobenzinca.
pre 4 godine
Mazda?
OMG
pre 4 godine
Sjajno, jedva čekam!
pre 4 godine
@cinoeye Pa niko ne kuka, nego ljudima nije logično što sa 0,9l iz turbo motora nisu izvukli 20% manju potrošnju i, istovremeno, 20% bolje performanse... Meni, npr, je logično... izabrali su da uloze manje u dizajn i marketing, umjedto više u razvoj motora i mehanike, pa da malko unaprijede staru tehnologiju, daju joj zvucno ime i prodaju kao zadnju riječ nauke...
pre 4 godine
Turbo benzinac je najbolji mogući motor ne skidaš osmeh sa lica dok voziš. Mazda tu solidno zaostaje propasce kao Nokia.
pre 4 godine
Sta uvodi? Mazda nudi 2.0 L benzinski motor od 2011 godine. 155KS @ 6000 obrtaja u minutu, 200 NM obrtni moment @ 4600 obrtaja u minutu.
pre 4 godine
@simpo, @kuste: nije svaki turbo veliki uzitak.
pre 4 godine
@Галатасарајево: gospodine, da li vi imate blagog pojma sta je u stvari DOHC?
pre 4 godine
Sve je to slabo.. Ulazni model bi trebao imati 180 ks.. Zapeli su na atmosfercima i brale ne odustaju.. Atmosferski motori su prevazidjeni! To su automobili za bezkonacna saltanja jer obrtni momenat ja ocajan!
pre 4 godine
tuareg dizel je majka
pre 4 godine
Budućnost je u benzincima sa turbinom ipak, zbog manje potrošnje a jače snage. Naravno, ne računam trocilindraše od 1000 kubika i cca 115-120 konja, već mislim dosta jače motore poput 1.5 tsi od 150 konja iz Golfa ili motore sličnih kubikaža i snage drugih proizvođača, koji kombinuju ekonomičnost sa tišinom rada i dobrim snagama i ubrzanjima naravno u zavisnosti od menjača.
pre 4 godine
Vozio sličan 2,2 150 ks u mazdi 6 ide ko mrtvo puvalo.
pre 4 godine
@kuste
Komentar 100% na mestu.
Prosto je neverovatno koliko na ovom portalu bilo koji komentar protiv Mazdinog motora i Mazde generalno bude negativno ocenjen. Imam utisak da su protiv benzinskih turbo motora isti oni koji voze turbo dizel motore. Da li biste vi menjali svoj TDI, HDI, JTD ili sta vec za obicnog dizela, bez turbine? Da li ste svi vi vozili tu Mazdu sa 2.0 i 120 ks? Ja jesam jer mi je auto prelep i spolja i unutra, sve je savrseno i upravljac i menjac. Hteo sam da kupim Mazdu 3, ali nakon tri testne voznje i davanja ponovne sanse odustao. Taj motor ne moze da se meri sa turbo motorima od 1.0 i oko 100KS, a kamoli sa prosekom klase od oko 140-150.
pre 4 godine
ti atmosferski motori prelaze preko 500 000 .a dali turbo motori mogu toliko.nije bitno moda vec kvakitet to je politika japanca a ne ti tsi motori kojima puca lanac na 100 000. i pitanje koliko motori su izdrzljivi i koliko su zedni ulja?
pozdrav
pre 4 godine
smešne mi priče naših ljudi kako slabo vuku atmosferci.. vozio sam pre 1.6turbo dizel 115ks, sada 1.6l atmo benz 132ks toyota corolla.. ne zaluđujte se pricama da idete brže i da dosta manje trošite.. ni zskakve pare se ne bi vratio na bučni dizel koji je od 0-100 sporiji, a da ne pričam kolko manje čovek u njima uživa u toku vožnje..
u gradu octavia 1.6l troši 10l na kreni stani, benz 12l.. dakle uvek u gradu razlika 2l benz dizrl, van grada 1.5l.. sa trenutnim cenama, ne bi u životu više vozio dizrla koji je sporiji, više zagađuje životnu sredinu, i mnooooogoooo mu duže treba da se zagreje zimi od benza..
atmo benz rules!! turbo je za komplexaše koji ne znaju da voze atmo :)
pre 4 godine
Neko napisa da je zagovoljan sa 9,6 po gradu iz atmosferca koji je sporiji od dizela, ali je super sto se na 130 vrti na manje obrtaja nego hdi. Prosto nevjerovatno kako ljudi sebe i druge pokusavaju da nabijede u price za djecu. Taj motor od 120ks ke toliko sporiji i od 1.6tdi i od 1.5 dci i od 1.6 hdi da je neuporedivo. Pri tom, trosi 40% vise goriva u gradu, a nije tacno da se dizeli sa 6-brzinskim mjenjacem vrte na 3000 pri 130km/h. Isto tako, koga briga moze li auto da predje 500.000km. Svaki ce da predje 250.000 bez problema. U tih 250.000 ova mazda ce jos jednom da proguta svoju cijenu u potrosnji goriva i ocaju vlasnika sto vozi mrcinu. Nesto ne vidim da ih kupuju kao flotna vozila nigdje u svijetu. Dakle, marketinski trik. Malo ulaganja u skupe stvari (motor, mjenjač, bezbjednost, nove tehnologije), a malo vise ulaganja u dizajn i mnogo ulaganja u marketing, pa ko se primi, primio se...
pre 4 godine
2.0 120 ks?!! Pa to je bilo pre 20 godina
pre 4 godine
@(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
Ne pljuju 'Srbende' po atmosfercima, nego jednostavno ne vole ljudi da ih lazu i varaju.
MAZDA je u fazonu sve najnovije tehnologije motora' a ovamo za velike pare uvaljuju tehnologuju 80-tih i 90-tih proslog veka :) zato sto je pouzdana. Pa da se vratimo na karburatore onda u kolima od preko 30000 evra?
pre 4 godine
pitam se, sta ce u automobilima kao sto su mazda 3 vise od 1.5 motora sa plafon 90 ks?
pre 4 godine
Ја не знам зашто Србенде пљују по атмосферцима кад су поузданији од турбина? Сви као негдје журе, набијају гас, хоће да имају стартност.. а минимум пола овдје не зна ни како се понаша према мотору са турбином, и сутра куку леле, цркла турбина.. комшија има Форда са 1.0 и око 120 коња.. каже троши 7л. Ја скоро купио CX5 из 2016. са 2.0 и 165 коња. Потрошња 6.8 за сад, па ћемо временом да видимо како ће се показати. Слабије вуче наравно, али гдје се журим?? Набићу га на аутобану 200 како год, а опет ми и не треба више од 160-170.. а на тим брзинама је савршено стабилан и управљив за такав ауто. Тако да, не може се имати поузданост, квалитет, стартност и мала потрошња са једним аутом! Такав НЕ ПОСТОЈИ! Схватите Србенде!
pre 4 godine
@Nemanja Navozio sam se ja atmo benzinaca i odlicno znam kako se voze. Zato ovo i pisem. To saltanje na 4.500 obrtaja je znalo da mi gura potrosnju na preko 12l na benzincu od 116, na otvorenom. Da ne pricamo koliko je to neprijatno za putnike i bucno (narocito ako treba da se pretekne neko na uzbrdici, pa se salta u brznu nize). Dakle, sto se mene tice, atmo benzinac ima 0 prednosti u odnosu na bilo koji drugi tip motora, osim cijene izrade, sto ne znaci da neko moze da uziva vise u niskoj cijeni i nizim troskovima odrzavanja u odnosu na performanse, potrosnju, elasticnost... Ali, nemoj da se lazemo da su jednaki, i tu je problem sa Mazdom, jer njeni modeli sa atmo motorima nisu jeftiniji...
pre 4 godine
"kuste" ,sedni u V8 Mustang ili Corvette I pricaj kako je atmosfercima slab obrtni moment.Da objasnim.Lepi u sediste kad se doda gas,na 120 /h.
pre 4 godine
tuareg dizel je majka
(prle, 24. januar 2020 21:19
Za vas mentalno zaostale. Svapsko smece za ljudsko smece.
pre 4 godine
@ 2.0 120 ks?!! Pa to je bilo pre 20 godina
(zimbabwe, 25. januar 2020 13:34) jok ce da ima ko ostali 200 ks iz 2.0 . 120 ks benzina je sasvim dovoljno za penzionere.
pre 4 godine
Prijateljski savet. Ako vam je obrtni moment najbitniji u vožnji, počnite da se vozite taksijem, jer predstavljate opasnost na putu.
pre 4 godine
Dodam malo jaci gas na CX3 i board pise 24 litra potrosnja. Zasto ne govorite istinu i gde vozite, zauvek ce mi ostati nepoznato.Nastavite da uzivate u imisljenim potrosnjama, pozdrav.
pre 4 godine
@dejan
Ali koga briga da li ce auto preci 500.000? Neko ovde planira da kupi nov auto i da ga vozi 20 godina?
Mene nije briga u kakvom ce stanju biti motor dok dodje do petog vlasnika.
pre 4 godine
I njima je jasno da su pogresili, ali ako uskoro ne prihvate gresku i promene nesto, tesko da ce izdrzati trku. Igrom slucaja 4-5 ljudi iz mog okruzenja je u zadnjih godinu dana kupovalo SUV od oko 30k i svima im je CX-5 bila medju prve dve opcije, ali nakon testnih voznji svi su bili razocarani i kupili su druga vozila. Realno, SUV te tezine bez 180KS i dobrog obrtnog momenta, tj turbo benzinca ili dizela, je totalni promasaj.
pre 4 godine
Probao iz radoznalosti Mazdu 6 2.0 atmo benzin, 165 konja, mlako, neubedljivo. Nema poređenja s 1.4 TSI 150 iz moje Oktavije. Drug kupio kao demo vozilo s malom km, ja uzeo nov auto, ne zanima nas šta će biti posle 200.000 km, ali su performanse debelo na strani turbo benzinca od 600 kubika manje.
pre 4 godine
Vozim cx30 plus 2.0 122ks i meni je lepo. Na autoputu 7,1l/100km a u gradu 9,6 kada je kreni stani a inače ne više od 8,5. Vozi se drugačije od dizela kojeg sam imao nedavno, iz nižih obrtaja slabije povuče ali posle toga na 130km/h na oko 2500 obrtaja za razliku od 1,6hdi koji se na toj brzini vrteo na 3000 o/min. 150ks je pun pogodak i bolje će ići ali za razumnu vožnju i ovo je dovoljno.
pre 4 godine
Napravljeno za ljude koji prelaze velike kilometraze, a ne zele da voze dizela.
Naravno da ce svaki turbo benzinac da ga odere po performansama...al samo u prvih 200 000...posle toga mora da se menja auto ili cena odrzavanja postaje veoma visoka.
Kod ovog atmosferca ni posle 400 000km nece biti nikakvih problema.
pre 4 godine
Ја скоро купио CX5 из 2016. са 2.0 и 165 коња. Потрошња 6.8
(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
mnogo kume 6.8l, evo moj benzinac troši 5.1.
pre 4 godine
Vozim cx30 plus 2.0 122ks i meni je lepo. Na autoputu 7,1l/100km a u gradu 9,6 kada je kreni stani a inače ne više od 8,5. Vozi se drugačije od dizela kojeg sam imao nedavno, iz nižih obrtaja slabije povuče ali posle toga na 130km/h na oko 2500 obrtaja za razliku od 1,6hdi koji se na toj brzini vrteo na 3000 o/min. 150ks je pun pogodak i bolje će ići ali za razumnu vožnju i ovo je dovoljno.
(Kvartararo, 24. januar 2020 21:33)
@Kvartararo
9.6litara u gradu je puno za taj relativno mali automobil, cela prica Skayactive, ovo ono i u gradu 10litara???
pre 4 godine
@dejan
Slazem se. Ali onaj ko planira da auto vozi 10 godina x 30k km izdrzace. Pri cemu ce turbo benzinac od 1.0 ili 1.2, od 110 do 120ks i 200Nm obezbediti lepsi uzitak u voznji i bolje performanse.
Pord toga Mazda 3 je skucena na zadnjim sedistima, gledao sam je, jer kupujem nov auto. A Mazada 3, a i ostale su predivne, ali nije sve u lepoti.
pre 4 godine
ti atmosferski motori prelaze preko 500 000 .a dali turbo motori mogu toliko.nije bitno moda vec kvakitet to je politika japanca a ne ti tsi motori kojima puca lanac na 100 000. i pitanje koliko motori su izdrzljivi i koliko su zedni ulja?
pozdrav
(dejan, 24. januar 2020 21:12)
Evo svi se zalecu da kupe motor koji moze da predje 500.000km a koje nikad nece preci da bi prodali nekom na Balkanu kad je 10 godina star da moze da uziva.
pre 4 godine
Mazda?
OMG
pre 4 godine
Dizajn je ok ali moraju da porade na motorizaciji. Slabo je to...
pre 4 godine
Automobili napravljeni da traju u svetu konzumerizma nemaju šta da traže. Nova Mazda 3 je tržišni promašaj, prodaja je mizerna na globalnom nivou. Insistiraju na atmosfercima, ali vrlo malo ljudi to zna da ceni.
I zaista, kada sedneš u neki, makar i načelno slabiji konkurentski automobil, koji ima motor sa turbinom ti imaš utisak da voziš značajno brži automobil. Mazda insistira na tome kako je Skyactiv tehnologija revolucionarna, ali kada to prebaciš u praksu... Ništa tu ne fascinira vozača i osećaj u vožnji je zaista trom.
pre 4 godine
Ka 20 godisnji vozac mazdi kupovao uvek nove mogu samo da kazem da su automobili kvalitetni i pouzdani.Benzince vozio isljucivo dosta mojih prijatelja vozi tu marku. Zamolio bi ljude sto voze poolovne automobile raznih drugih marki ne pisu svasta jel im je dosadno.Mazde su kvalitetne masine ti iznosim iz licnog iskustva.Kome se svidjaju nek ih kupi bice prezadovoljan. Trenutno vozim novi auris 1.6 benzin presao 20000 prezadovoljan. Kupujte ljudi sta vam se svidja ali nemojte svasta pisati za japance ako ih vozili niste. Pozdrav svim citaocima i ljubiteljima automobila.
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
pre 4 godine
I njima je jasno da su pogresili, ali ako uskoro ne prihvate gresku i promene nesto, tesko da ce izdrzati trku. Igrom slucaja 4-5 ljudi iz mog okruzenja je u zadnjih godinu dana kupovalo SUV od oko 30k i svima im je CX-5 bila medju prve dve opcije, ali nakon testnih voznji svi su bili razocarani i kupili su druga vozila. Realno, SUV te tezine bez 180KS i dobrog obrtnog momenta, tj turbo benzinca ili dizela, je totalni promasaj.
(hulk, 25. januar 2020 11:55)
Mazda CX-5, 2.5 sa 194KS.
Kida...presao u nju iz Passata, neuporedivi.
pre 4 godine
Turbo benzinac je najbolji mogući motor ne skidaš osmeh sa lica dok voziš. Mazda tu solidno zaostaje propasce kao Nokia.
pre 4 godine
@dejan
Ali koga briga da li ce auto preci 500.000? Neko ovde planira da kupi nov auto i da ga vozi 20 godina?
Mene nije briga u kakvom ce stanju biti motor dok dodje do petog vlasnika.
(betmen, 24. januar 2020 23:28)
Kapiras da postoje ljudi koji predju 500k za manje od 10 godina? Nije to pravljeno za Srbiju gde se prelazi 15k godisnje.. kakav peti vlasnik... to prelazi prvi koji uzme ovu Mazdu.
pre 4 godine
Sjajno, jedva čekam!
pre 4 godine
Ti njeni 2.0 atmosferci su vrhunski i dobro ih razvijaju ali sa druge strane ne prate performanse turbo benzinaca i dizela,mora da se šalta manuelni,automatski ne daje ubrzanja koja prate turbo motori.Taj njihov od 120-122 konja vetovatno će preći zilion km i daje nešto manju potrošnju ali utromi trojku a tek CX30.Sa druge strane mnoge turbo benzince u razvoju su pratili mnogi problemi ali i nije svuda takav slučaj npr 1.5 ecobust četiri cilindra posle više od pet godina bez kvarova,bez trošenja ulja,velike kilometraže,1.4 TSI od unapređenja i prelaska na kaiš isto dobar,za manje segmente čuveni trocilindraš 1.0 ecobust itd itd.
pre 4 godine
@ (Nemanja, 26. januar 2020 12:12)
Dzabe se trudis. Dizel cupa asfalt, trosi 2l u gradu, ne kvari se, iz auspuha miris rosnog cveca. Atmo benzinci u gradu 20l, smrde, lenji i nece da idu, samo za penzionere. I tako ja godinama objasnjavao i dokazivao u praksi, al ne veruju ljudi svojim ocima, cak su me ubedjivali da mi auto ne trosi 9l na minusu zimi, nego 12l itd. Mrzi me vise bilo kome sta da dokazujem, samo me nervira kad ujutru u 5 komsija upali dizela, cela zgrada vibrira, iako su spoljasnji zidovi skoro pola metra.
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
(evgenije, 24. januar 2020 23:53)
Sta bi bilo? Vozi se, kupuje se, proizvodi se..
pre 4 godine
kuste" ,sedni u V8 Mustang ili Corvette I pricaj kako je atmosfercima slab obrtni moment.Da objasnim.Lepi u sediste kad se doda gas,na 120 /h.
(A.I., 24. januar 2020 23:06)
Kako li se samo proizvođači porodičnih i gradskih automobila nisu setili da stave motore od 5, 6, 8 hiljada kubika pa da im auto ima jak obrtni momenat....
Plus, imali bi prihvatljivu potrošnju....
Da objasnim: mlazni avioni imaju još bolju vuču, ali nisu u klasi 10 - 20 'iljada evra.
PS. Ti si sedeo u Corvette i zalepilo te na 120/h?
pre 4 godine
(SAmoKAzem, 25. januar 2020 21:37)
Баш је обрнуто. Новији мотори су обмане. Карбуратор је наравно превазиђен, али не можеш да ми кажеш како је DOHC мотор лош, у односу квалитет-снага-поузданост у ондосу на атмосферца или турбаша. Е сад што се не производе више, разлог је - финансијски. Крај приче. Остаје нам да видимо како ће се показати нови атмосферци(бар мени) на дуже стазе.. јер дизела нећу да возим. И нећу да будем један од произвођача ваздуха какав је тренутно на Балкану. А ви после немојте кукати, јој загађење.. Почупали филтере дизелашима, па онда како сам добио рак? Како? Запитај се двапут..
pre 4 godine
Шта кукате, имао сам мазду 3 speed/mps 2008 годиште са 2.3сс са 260 коња. Они могу давизвуку више али овај нови моторнје skyactive за економичмост, а не трке.
pre 4 godine
@Transformer
Renault-ov 1.5 dci sa 6-brzinskim mjenjačem je nešto preko 3000 rpm na 130 kmh. Vozio se u starijem Scenicu i u novijem Dusteru, ista situacija. A recimo imaš dosta starijih 1.9 dizel motora sa 5 brzina i na 3000 rpm su na 140 kmh. A gledao sam i ove novije TSI 1.4 koji u 6. stepenu na 140 idu ispod 2500 rpm. Tako da ima svega, a dosta zavisi od vrste vozila, namjene itd.
Honda civic 1.6 dizel u 6.brzini ide okruglo 170km/h pri 3000o/min. Meni deluje mnogo za dizel da u 6. vrti preko 3000 obrtaja pri 130km/h kao taj renoov 1.5dci.
pre 4 godine
@transformer ... svaki benzinac sa 120ks je brzi od dizelasa iste snage i to je jednostavno nesto sto ne moze da se promeni zbog zakona fizike tacnije termodinamike, prenosnih odnosa i odrzanja energije. Dizel jeste efikasniji ali danas ima benzinaca, pogotovo mazda i toyota koji imaju efikasnost 40% isto kao i dizeli sa kompresijom od 14:1 sto je za benzince na samoj granici samozapaljenja. Takvi se benzinci u glavnom koriste u hibridnim vozilima i izuzetno su dobri u potrosnji i na otvorenom putu. Jedina mana je mali obrtni momenat ali se nadoknadjuje elektro motorom. Inace dizel i benzinac npr od 140ks mogu u danasnje vreme na otvorenom putu trositi isto goriva dok u gradu dizel pobedjuje ako benzinac nema pomoc elektromotora. Iz svih ovih razloga vecina proizvodjaca prelazi na hibridne sklopove jer je cena razvoja i proizvodnje manja a takodje i servis je jeftiniji od dizela pa se sve vise korisnika okrece ovlascenim servisima sto u sustini vraca vise novca proizvodjacima. Pozadina cele price je uvek bio profit samo sto sada sa vecim proftom ide i bolja ekoloska situacija.
pre 4 godine
@ Transformer, 26. januar 2020 09:42
A da li znate da vozite atmosferski motor? Dakle, ako ocekujete da menjate brzine na 3500 obrtaja i onda kazete da su sporiji, u pravu ste. Ali to je kao da kazete da najnoviji Samsung S10 ne moze da slika jer ne znate da upalite kameru... Atmosferac se u slucajevima zelje za ubrzanjem tera na 5, 6 hiljada obrtaja. Kod Honde se recimo tek tada ukljucuje V-tec. Da, atmosferac nema obrtni moment (nema tog osecaja odnosno sile pri ubrzanju) ali ne znaci da je sporiji. Snaga (u kw) se racuna kao obrtni moment x brzina "okretanja" motora.
Da li nekome vise prija dizel? Moguce. On ima svojih prednosti: manja potrosnja, veci obrtni moment pri manjim obrtajima itd. Ali i svojih mana: elasticnost (resava se vecim brojem turbo punjaca), vibracije, zagadjenje itd. Svako bira ono sto mu vise odgovara ali reci da su atmosferski motori uvek sporiji i losiji od dizela je smesno. Neko ce samo zbog ugladjenosti, nize buke i visestruko manje vibracija izabrati benzinca.
pre 4 godine
Sve je to slabo.. Ulazni model bi trebao imati 180 ks.. Zapeli su na atmosfercima i brale ne odustaju.. Atmosferski motori su prevazidjeni! To su automobili za bezkonacna saltanja jer obrtni momenat ja ocajan!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kuste, 24. januar 2020 18:35)
Locno sam vozio Mazdu 6 za 2019 godinu sa 2.5/194ks automatom, pa to je san snova, kako taj motor ima lep dubok zvuk, menjac odlicno salta sam, i ako nema turbo to se uopste ne oseca, motor spremno kida u svim rezimima rada, prosek potrosnje oko 9-10 litara pri jako zustroj voznji. Kada bi ga uporedio sa recimo 1.6 turbacima od oko 200 konja uvek bi pre uzeo ovaj veliki 2.5 Mazdin atmo sa 194 konja.
pre 4 godine
vozim mazdu cx3 sa 120 ks već 3 godine i nisam sekunde zažalio. auto fantastično izgleda, sjajno se vozi i sa 50000km nije ni sijalicu pokvario. jedino po gradu troši oko 8.5 litara ali to me ne brine. nisam kupio auto da vozim trke nego da uživam u njemu
pre 4 godine
kad je turbo motor onda ne valja, kvari se, malo ce da predje. kad je atmosferac opet ne valja, slab, zastareo itd.... ovom narodu nista ne valja osim golfa, zato i jesmo tu gde jesmo
pre 4 godine
@Transformer
Renault-ov 1.5 dci sa 6-brzinskim mjenjačem je nešto preko 3000 rpm na 130 kmh. Vozio se u starijem Scenicu i u novijem Dusteru, ista situacija. A recimo imaš dosta starijih 1.9 dizel motora sa 5 brzina i na 3000 rpm su na 140 kmh. A gledao sam i ove novije TSI 1.4 koji u 6. stepenu na 140 idu ispod 2500 rpm. Tako da ima svega, a dosta zavisi od vrste vozila, namjene itd.
pre 4 godine
@Ivan Moguce da je tako. Ja stvarno ne znam o mexanici puno. Ali ja ne govorim o tome sta bi moglo biti, vec o onome sto jeste, a to je da su mazdini motori sporiji, prije svega manje elasticni, a istovremeno vise trose. Razlika je veoma osjetljiva. Svako ko prica drugacije ili nece da prizna sebi ili je presao na Mazdu sa nekog 1.4 atmosferca i gleda ubrzanja od 0-100 na papiru, a da nista drugo nije probao. Dakle, ja ne govorim o teoriji, ved da sam se u praksi uvjerio da mazdini benzinci zaostaju za svim turbo benzincima koje sam probao. Za mene je po performansama i potrosnji dizel i dalje prvi, ali zbog eko situcije, moguce da cu preci na hibridno vozilo. Najvise bih volio el. vozilo, ali za to kod nas jos uvijek nema uslova.
pre 4 godine
@(Галатасарајево, 25. januar 2020 18:02)
Ne pljuju 'Srbende' po atmosfercima, nego jednostavno ne vole ljudi da ih lazu i varaju.
MAZDA je u fazonu sve najnovije tehnologije motora' a ovamo za velike pare uvaljuju tehnologuju 80-tih i 90-tih proslog veka :) zato sto je pouzdana. Pa da se vratimo na karburatore onda u kolima od preko 30000 evra?
(SAmoKAzem, 25. januar 2020 21:37)
Ali se zato kunu u VW dizele iz 80-ih i 90-ih koje im i dalje uvaljuju u novim automobilima. Uzmi dizela i benzica, oba atmosferca pa uporedi performanse.
pre 4 godine
Lepi su automobili, ali poslednjih godina izostaju performantne verzije. Ranije su imali Mazda MPS program (ili kako već), više ne
pre 4 godine
ja sam samo rekao o izdržljivosti motora a i popravke ne toliko skupe kod atmosverca.za razliku od turbo
pre 4 godine
Ko zeli benzinac koji fantasticno ide u svim rezimima voznje a da pritom trosi kao prosecan turbo dizel sa slicnom snagom neka gleda hibride. Nema tog benzinca koji ce se pribliziti dizelu po potrosnji osim ovih kombinovanih sa strujom. Ja sam dugo bio u dilemi ali posto mi je 80% voznje po teskom gradskom centru, odlucio sam se za hibrid i nisam se pokajao. Ranije sam vozio dizela i stalno sam imao problema sa dpf filterom zbog gradske voznje gde su relacije izuzetno kratke od po 2-3km izmedju gasenja i paljenja auta. Takodje potrosnja je bila daleko iznad deklarisane cak nekada i po 12-13 litara dizela. Sada sa hibridom u istom rezimu potrosnja je od 5-7.5 nekada, narocito zimi i 8 litara benzina a vecinom je izmedju 5-6 litara.
pre 4 godine
@cinoeye Pa niko ne kuka, nego ljudima nije logično što sa 0,9l iz turbo motora nisu izvukli 20% manju potrošnju i, istovremeno, 20% bolje performanse... Meni, npr, je logično... izabrali su da uloze manje u dizajn i marketing, umjedto više u razvoj motora i mehanike, pa da malko unaprijede staru tehnologiju, daju joj zvucno ime i prodaju kao zadnju riječ nauke...
pre 4 godine
@hulk
Potpuno si pogodio,i meni je CX5 bio među favoritima pre 2 godine kada sam kupovao auto ali posle 4,5 probnih vožnji sam odustao.Mazda,makar kod nas,ima par problema.Paketi opreme su "zakucani",ne postoji mogućnost bilo kakvog kombinovanja opreme što nije tako kod bilo kog evropskog proizvođača.Ako poželiš nešto što tek treba da se napravi u Japanu onda se čeka 6 meseci.Ukupno postoji 5 servisa u Srbiji a lageri delova su ekstremno tanki,tj sve što nije redovan servis je problem u najavi sem ako nemate sreće.
Ovo potenciranje "Srbendi","Dizla","Golfa 2" u komentarima postaje toliko naporno da dotičnima iskreno želim da isključivo voze samo to gore navedeno.
pre 4 godine
@evgenije
Tu je i Skyactiv-X 2.0 180 M Hybrid, kao najsnažniji benzinac u gami sa 180 KS i 224 Nm...
pre 4 godine
a šta je bilo sa onim benzincem što radi bez svećica i troši kao dizel?
(evgenije, 24. januar 2020 23:53)
Koliko znam to je ovaj Skyactiv X model. U stvari on kombinuje kompresiju dizela i svjećicu benzinca. Možda ne mislimo na isto.
pre 4 godine
Kvartararo
Pa tvoja potrošnja CX30 122 konja pokazuje da se i ne ostvaruje neka ušteda.Meni u Kugi 1.5 ecobust 150 konja po gradu dnevno 20-30 km predjenih ista pumpa isti pištolj punjenje do prvog klika, mani bord,kad sam ga kupio i bakćao sa potrošnjom 9.5-11 litara,auto put 7.5-11,magistrala 7-9.U pitanju je auto preko 15 cm viši i duži i oko 250 kg teži koji ostvaruje bolja ubrzanja a ecobust važi za ne baš ekonomičnog turbobenzinca.
pre 4 godine
duke@ Ne znam šta si ti vozio ali po mom iskustvu dizel auto troši preko 3 litre manje od benzinca po gradu na kratkim relacijama, a na otvorenom 2 litre. Ono što sam ja imao je atmo benzinac 1,6 lit 105 ks spram sadašnjeg 1,5 lit 110 ks dizela stim što je sadašnji sutomobil teži za 170 kg. Oba automobila kupovana nova. A što se tiče ubrzanja i tu moje iskustvo govori drugačije od tvog. Jedino sa čine se slažem je sporo postizanje radne temperature spram benzinca koji je u tom pogledu bio "munja" spram dizela.
pre 4 godine
У богте, колко овди машинских инжилира!
pre 4 godine
Boris@ Vole ljudi da lažu koliko im troše benzinci. Čovek je bio samo realan.
pre 4 godine
@ Transformer, 26. januar 2020 09:42
I da dodam za turbo benzinske motore. Oni su svakako bolji od uporednih atmosferskih. Medjutim, uvek bih pre birao 2.0+ atmosferski od 1.0 ili 1.2 turbaka. Taj motor ce raditi uvek pod opterecenjem, narocito pri visim brzinama. Za grad su svakako odlicni, za put ne. Pri 140 km/h je potrebna vecnost da ubrzate... Natovarite ga i krenite leti na sa klimom uz neko brdo. Zbog toga su i nepouzdaniji i tezi. Naravno, 2.0 i vise sa turbo punjacem ili kompresorom je odlicna prica. Njihova mana je veca potrosnja u odnosu na atmo. motor iste zapremine. Ima i Mazda takav 2.5 turbo motor sa 250 ks i 440 Nm ali ne u Evropi...
pre 4 godine
https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1646240#k32168177
Sta naprica covece, kako mislis DOHC motor u odnosu na atmo i turbo?!
Sto se tice teme, svako ima razlicite potrebe i uslove i tudje odluke ne treba komentarisati u negativnom kontekstu jer nam ne godi svima isto i to je apsolutno normalno. Ne postoji univerzalno dobro, kao 3 tipa dozvoljenih frizura u Severnoj Koreji. Nekako vozi ko sta zeli i moze. Isto tako svaki pogonski sklop ima svoje prednosti i mane i na osnovu svih parametara od potreba, preko finansija i specifikacija vozila pojedinac nalazi pogodan auto za sebe. Ne godi nam svima isto.
Ja licno nemam problem ni sa jednim ni sa drugim. Privatno imam atmo, poslovno dizel. Dizel je laksi za voznju zbog obrtnog momenta, atmo bolji za otvoreni put i pruza vise uzivanja zbog linearnog odziva. Meni bar to vise godi.
pre 4 godine
Bmw x5 3.0 benzin, brdoviti deo bg-a 18L potrosnja, zimi. Bmw x5 3.0 dizel isti uslovi kao sa benzincem, shell vpower diesel - 16.5L potrosnja na 100km. Jedino na autoputu vidim 2-3 litte manju potrosnju na dizelu. Na magistrali, dizel 7 benzin 8.
pre 4 godine
Sta uvodi? Mazda nudi 2.0 L benzinski motor od 2011 godine. 155KS @ 6000 obrtaja u minutu, 200 NM obrtni moment @ 4600 obrtaja u minutu.
pre 4 godine
@simpo, @kuste: nije svaki turbo veliki uzitak.
pre 4 godine
@Галатасарајево: gospodine, da li vi imate blagog pojma sta je u stvari DOHC?
68 Komentari
Sortiraj po: