1. Dugme radi 100 godina, ako treba. A to im nije cilj.
    (ret, 19. decembar 2019 19:06)

    # Link komentara

  2. Jedini pravi razlog za to je sto su dugmici skupi u proizvodnji. Za bezbednost ih naravno nije briga.
    (Dejan, 18. decembar 2019 01:04)

    # Link komentara

  3. Jezivo i nebezbedno, koliko toga danas čovek može da. odradi. ma dodir, s jedne strane, digli su hakku na mobilne telefone, što su prilično u pravu, mada, naravno, kao i uvek preteruju sa kaznama, a s druge, orave od automobila jedan veliki mobilni telefon koji odvlači pažnju vozača na sve strane, a to hoće da rešavaju suludom automatizacijom vožnje, odnosno, otimankem. komtrole, slobode i zadovoljstva vozačima. Ako sve što kažu da EU priprema u sledećih nekoliko godina prođe, ja se selim u Ameriku ili u Aziju, jer ne želim ni tako da živim ni tako da vozim, mada pre mislim da će ta neokomunističko-ekofašistička tamnica naroda da se raspadne do deset godina maksimalno :))
     (EU Citizen, 17. decembar 2019 19:09)

    # Link komentara

  4. Dugme daje povratnu informaciju koja prija prstima. Iz istog razloga su uveli vibriranje tastature pri otkucanom slovu na "pametnim" telefonima. Ko koristi mehaničke tastature zna o čemu pričam.
     (Miloš, 17. decembar 2019 00:20)

    # Link komentara

  5. Ja se nadam da Dacia neche ichi istim putem kao ostali auto proizvodjachi...Da nam ispred volana stoji kompjuter i to je to...Za nas starije generacije...Volimo te dugmiche i taj zvuk...Klik...
    (Mustafa Aga, 16. decembar 2019 22:14)

    # Link komentara

  6. Tako je, sve na touch. Znaci, umesto da gledam na put, ja cu da buljim u ekran dok ne ukljucim muziku, klimu, telefon...
    (Klm, 16. decembar 2019 19:09)

    # Link komentara

  7. Genijalan i smesan video bas o ovome
    [link]
    (Jovan, 16. decembar 2019 14:53)

    # Link komentara

  8. Hoću dugmiće.
    (Kole, 16. decembar 2019 13:34)

    # Link komentara

  9. Interesantno je kako su ta "4 migavca" od jedne potpuno nevažne stvari koja nije imala nikakvu podršku u zakonu, naprasno postalo nešto važno. A opet i sada je po važećem zakonu obavezno uključiti sva 4 migavca prilikom kretanja unazad, što niko ne čini.
    Ali zato je idotskom formulacijom stava 6, člana 61 zakona
    "6) ако се заустави на коловозу, осим приликом паркирања на обележеном паркингу, односно због поступања по саобраћајном знаку или правилу саобраћаја." ispalo dozvoljeno zaustavljanje bilo gde na kolovozu, neograničeno dugo i "bezbednije" nego da se ne plati parking mesto. Bezbednije za takvog vozača jer ne rizikuje praktično nikakvu kaznu, što ako ne plati parking već i nije tako sigurno.

    Najnebuloznija je i sama formulacija člana 61 po kojoj "Возач возила је дужан да на јавном путу укључи све показиваче правца на возилу, уколико је прописана обавеза постојања таквог уређаја за то возило:"
    Pa da li je za putničke automobile uopšte nečim propisana ta obaveza? Ovim zakonom nije. Na tehničkom pregledu to je maltene prvo što se kontroliše, ali to i dalje ne znači da to nije opet samo njihovo tumačenje nebuloznog zakona. Gde i kojim propisom je upotreba 4 migavca proglašena obaveznim uređajem automobila?
    (Cinique, 16. decembar 2019 12:37)

    # Link komentara

  10. @Xobotnica sa novim ograničenjima brzine i milijardu kamera mocices i igricu da odgras dok vozis, veruj mi. A do Budimpeste ce se putovati ceo dan kao kocijama pre 150 godina.
    (Coyote, 16. decembar 2019 12:36)

    # Link komentara

  11. da je dobro bez dugmica avioni bi ih odavno zamenili
     (panke, 16. decembar 2019 12:12)

    # Link komentara

  12. Ko smanjuje CO2, kada je CO2 iz gudene u godinu sve veći?
    (hm, 16. decembar 2019 09:56)

    nemam pojma kakve veze imaju brisači u automodu sa CO2, ali svakako, ne brini se, uskoro neće biti full fosila na prodaju, u EU, naravno.
    eto rešenja za CO2.
     (jaretina, 16. decembar 2019 11:56)

    # Link komentara

  13. Tako im je jeftinije za proizvodnju.
    (kapitalistička pro.eravanja, 16. decembar 2019 08:03)

    Tačno tako. To je jedini razlog uvođenja ekrana osetljivih na dodir, a ne nekakav "napredak", "boljitak", ili "obogaćivanje iskustva" vozača.

    Sa ekranom se sve svodi na softver. Za svaki novi model koristi se već postojeća elektronika i softver, sve odavno isprobano i isplaćeno, naravno. Samo se ugradi novi skin, što proizvođača ne košta praktično ništa, a uvek može da to uvali kao nešto "novo", "inovativno" i slične budalaštine.

    Ako odeljenje za marketing uradi svoj posao kako treba, ovčice će pohrliti da kupuju "novost", "inovaciju" i "tehnološki skok napred".

    Dobar primer koliko se štedi na elektromehaničkim delovima su razni pretvarači sa naizmeničnog napona 220V na neki niži jednosmerni. Toga svi imamo sve više po kući, od punjača za mobini, do napajanja za laptop i druge uređaje. Danas su sve to potpuno zapečaćena kućišta, na kojima vrlo retko postoji onaj sasvim običan prekidač uključeno/isključeno, nego treba čupati iz utičnice kad isključuješ. Sve ređa je čak i ona LED diodica koja je pokazivala da je uređaj pod naponom.

    U ukupnoj ceni tog napajanja, cena elektronike je opadala daleko brže od cene prekidača i njegov udeo u ukupnoj ceni uređaja je postao toliko veliki da su ga potpuno izbacili.

    Zbog "iskustva" kupca? Ne, nego samo zbog profita proizvođača! Potpuno ista priča je i sa ovim ekranima.
    (Papageno, 16. decembar 2019 11:55)

    # Link komentara

  14. jaretina@ auto mod je ok. Samo često zabaguje, mnogo ljudi se žali na to, nije savršen.
     (billy_the_cat, 16. decembar 2019 11:52)

    # Link komentara

  15. Ima smisla u potpuno automatizovanoj vožnji. Sa trenutnim stanjem, baš Mikše ne dopada.
     (Majkl Džondar, 16. decembar 2019 11:08)

    # Link komentara

  16. Da se razumemo i sam vise volim dugmice na kontrolnoj tabli ali ovde se polazi od premise da prvo postavis sve parametre za voznju i onda tek vozis. Ovako je ideja bezbednija, podesis klimu, navigaciju i muziku u pozadini preko ekrana i onda kreces da vozis i uzivas u putu. Niko nije jos uvek sklonio sve dugmice. Ostace oni na volanu ili bar neka precica na tabli.
    (Totalnodrukcijioddrugih, 16. decembar 2019 10:55)

    # Link komentara

  17. Svi problemi koji su "lakse" resivi fizckim dugmicuma, su kod modernih automobila sa ekranima reseni automatikom, dakle bez ikakve reakcije vozaca, npr brisaci, sva 4 migavca pri naglom kocenju... Kada je u pitanju kontrola dugmica bez gledanja, ja licno jedino centralno postavljeni skroller mogu da dosegnem bez skretanja pogleda, sve ostalo moram da pogledam. Primer klime, moram da vidim koju temperaturu podesavam itd Uostalom, kao kod bilo cega novog, potrebno je navikavanje.
     (nn, 16. decembar 2019 10:53)

    # Link komentara

  18. O nebulozama sa svim komandama na dodir je sve već rečeno, pa ne bih da ponavljam, kad su drugi uglavnom sve već rekli.

    Ali moram da primetim da ja skoro nisam video ružniji i odbojniji enterijer nekog automobila, nezavisno od klase. Ako je ovo Audi-jevo dostignuće za 21. vek, onda stvarno nema dalje. Preoštre linije na konzoli, potpuno ravna plastičetina celom širinom i kombinacija boja koja ukazuje na promašeni dizajn inspirisan kineskim kopijama Star Wars igračaka. Sve uglačano ko pasja m***, bez ikakvog šmeka, a kamoli osećaja luksuza. Strahota koliko ovo bedno izgleda. Gde su one fine, svedene linije, kojima nas je Audi nekad čašćavao u A8 i A6? Šta se ovo dešava sa dizajnerima? Gledaju Matrix po celi dan?
    (f, 16. decembar 2019 10:48)

    # Link komentara

  19. To mi je tako pežoovski.
    (Bole, 16. decembar 2019 10:41)

    # Link komentara

  20. Izgleda opasno, ali ipak dugmici imaju neku svoju draz... A i sa strane bezbednosti u voznji, bolji su dugmici nego juriti ikonice po touch screen-u.
     (ms, 16. decembar 2019 10:16)

    # Link komentara

  21. @jaretina

    Ko smanjuje CO2, kada je CO2 iz gudene u godinu sve veći? Samo se foliraju da opravdaju ogromne dnevnice, to je suština njihovih svakodnevnih izmišljanja.
    (hm, 16. decembar 2019 09:56)

    # Link komentara

  22. Secate se kako smo svi komentarisali pojavu ekrana osetljivih na dodir na mobilnim telefonima ? Jedan od argumnenata je bio "mogu da ne gledam i da kuckam poruke" To je bilo pre samo par godina .... i evo nas danas ! Da li neko koristi telefon sa tipkicama ? Da li ih uopste ima u prodaji ? (ima par komada koji jako dobro idu u gerontoloskim centrima)
    Nazalost ili na srecu sto se pre priviknemo lakse ce nam biti.
    Tesko da cemo moci da izbegnemo; atonomnu voznju, ekrane, kamere, radare, GPS-ove, Mercedese sa Renault motorima ...
    Aj uzdravlje :)
    (nik, 16. decembar 2019 09:04)

    # Link komentara

  23. Ako želiš da stisneš vitruelno dugme prekidača na ekranu, moraš da skreneš pogled, osim ako nemaš talenat Stevie Wondera za klavijaturama.
    Kod klasičnih dugmića imaš taktilni osećaj pod prstom i ne moraš skretati pogled sa puta.Pri brzini kretanja od 80km/h vozilo za 1 sekundu pređe 22,22 metra. Zamisli da se baviš gledanjem u ekran u potrazi za izborom virtuelnog dugmeta 2 sekunde. Za te male 2 sekunde i 44 pređena metra svašta može da se dogodi.
    Hioćeš da voziš auto? Vozi ga. Hoćeš digitalno LCD touch screen surround hi-tech okruženje u kabini kola? Idi do Sineplexa.
    (Casio vs Doxa, 16. decembar 2019 08:44)

    # Link komentara

  24. Tako im je jeftinije za proizvodnju.
    (kapitalistička pro.eravanja, 16. decembar 2019 08:03)

    # Link komentara

  25. Strah od svega što je novo je ponekad vrlo zanimljiv, pogotovo kada nešto nikada niste probali ali ste protiv toga.
    Sednes u kola upališ i voziš, svetlo na automatik, klima na automatik, brisači isto tako. Sta to toliko treba da se pritiska sve vreme i da odvraća pažnju? U ostalom postoji i komanda sa govorom, samo kažeš šta želiš i to funkcioniše već sada vrlo dobro. Gde je problem?
     (VonoBox, 16. decembar 2019 08:03)

    # Link komentara

  26. Trenutno stanje kod Audi-ja 78 dugmića - računajući I one na vratima, nebu itd. Često stojim u gužvi na auto-putu, pa sam imao vremena da ih izbrojim.
    Manje dugmića bi bilo dobro, skroz bez dugmića je katastrofa.
    (A6, 16. decembar 2019 07:29)

    # Link komentara

  27. @ (XXL, 15. decembar 2019 23:19)

    Povodom tog aviona i sofvtvera, u pravu si. Zaista je neverovatno kako su uspeli da 737 pretvore u nebezbedan avion. Trump je lepo rekao: ne zelim da me vozi IT doktor nauka nego pilot.
    Slazem se sa komentarima da je potopuna digitalizacija glupost i da to nije bezbedno. Neke komande, koje vec danas polako "prelaze na ekran" (4 migavca, osnove komande klime, star stop itd.) moraju ostati mehanicke. Lepa stvar su glasovne komande ali nije uvek prakticno. Dok ti kazes hej Mercedes/BMW itd. dok hoces 4 migavca, vec ce te neko udariti zbog iznenadnog zaustavljanja... Takodje, sve je to lepo dok vam u salonu ne kazu da u Srbiji to nije bas tako funkcionalno. Onda se zapitate kako ce to tek u Africi ili nekim manje razvijenim zemljama tek da funkcionise.
     (Nemanja, 16. decembar 2019 07:10)

    # Link komentara

  28. Digitalni ekrani na dodir su fenseraj za budale. Mehanicki prekidaci su KEVA, skapiracete to kada dodje vreme.
    (TasteR, 16. decembar 2019 07:06)

    # Link komentara

  29. XXL, 15. decembar 2019 23:19)
    A kako bi bilo umesto tvog nesmislenong primera o brisacima i menijima da kazemo “hey siri (or Alex) set wipers to medium.”
    Ili jos bolje kao u Tesli gde
    Neuralna mreza sama odlucuje u delicu sekunde da li wipers trebaju da se ukljuce ili ne.
    (achitwn, 16. decembar 2019 06:59)

    # Link komentara

  30. Potpuna digitalizacija je pre svega ušteda u materijalu. Posebno "dugme" za najbitnije komande, je daleko bolje rešenje jer je lakše za korišćenje i pouzdanije.
     (Miloš Radunović, 16. decembar 2019 06:27)

    # Link komentara

  31. Sve su gori gori, mislim da ce i Mercedes da krene ovim putem. Ali onaj pobednik sto je smislio da se preko ekrana na dodir otvara pregrada za rukavice i onoj gluposti od vozila...
     (saki6, 16. decembar 2019 01:44)

    # Link komentara

  32. (XXL, 15. decembar 2019 23:19)

    Tacno se vidi da ti i tebi slicni u zivotu niste seli u iole skuplji automobil..
    Prvo, i u najnovijem A6 rucica za paljenje prisaca nije izbacena i ako ima 3 ekrana.. Drugo, svaki normalan i bezbedan auto danas ima senzore za kisu, i u slucaju kako si ti naveo, brisaci se pale automatski. Trece, za klimu postoji zaseban displej i nema nikakvog ulaska u menije da bi promeli zonu, pojacali ili smanjili grejanje/duvanje...
    Pobogu ljudi, zivite evo u 2020 godini, zar toliko tesko informisati se u doba kada su vam sve informacije dostupne iz "dzepa"?
    Takodje, svaki normalniji auto danas ima "voice control" i glasom mozete promeniti pesmu, podesiti navigaciju, upaliti grejanje, pozvati telefonom...
    To takodje govori da su isti komentatori vozaci automobila u rasponu od 2000 do 4000 eur i nema potrebe da se brinete, sa tom vasom logikom svakako nikad necete ima novca za auto sa 3 ekrana..
     (ARGENTTO, 16. decembar 2019 00:29)

    # Link komentara

  33. Uzmimo prost primer: pada kiša i bljuzgavo je, a levo od Vas iz suprotnog smera u susret ide šleper i use*e Vam šoferku. Ništa se ne vidi, a vozač automobila klizi prstima i traži pogledom 'aplikaciju' za brisače. I gle čuda na ravnom displeju nađe i pritisne, a ona mu izbaci opcije za brzinu želi li brzo, sporo ili kako god. Zatim vozač odabere opciju kojom brzinom želi da mu brisači rade i pritisne OK. Komandna tabla mu izbaci upozorenje da prvo treba da pritisne 'pranje šoferke' tj. poprska je vodom jer senzori registruju blato na njoj što vozač NE vidi jer je blato na njoj tj. sebe jer je gl*.. ups ovaj tamo neki IT stručnjak leči neke frustracije svoje malenkosti. Kao i za onaj avion pa avion pade jer se neko zaneo softverom.
    (XXL, 15. decembar 2019 23:19)

    ne fantaziraj, biće ti brisači u auto modu, istog sekunda će se uključiti.
    isto kao što i meni sada stoje brisači u auto modu, desna ručka jedan položaj gore.
    nikad ih ne palim.
    (jaretina, 16. decembar 2019 00:06)

    # Link komentara

  34. Uzmimo prost primer: pada kiša i bljuzgavo je, a levo od Vas iz suprotnog smera u susret ide šleper i use*e Vam šoferku. Ništa se ne vidi, a vozač automobila klizi prstima i traži pogledom 'aplikaciju' za brisače. I gle čuda na ravnom displeju nađe i pritisne, a ona mu izbaci opcije za brzinu želi li brzo, sporo ili kako god. Zatim vozač odabere opciju kojom brzinom želi da mu brisači rade i pritisne OK. Komandna tabla mu izbaci upozorenje da prvo treba da pritisne 'pranje šoferke' tj. poprska je vodom jer senzori registruju blato na njoj što vozač NE vidi jer je blato na njoj tj. sebe jer je gl*.. ups ovaj tamo neki IT stručnjak leči neke frustracije svoje malenkosti. Kao i za onaj avion pa avion pade jer se neko zaneo softverom.
     (XXL, 15. decembar 2019 23:19)

    # Link komentara

  35. Kuvanje žabe u praksi. Posle ,,sve na dodir faze" dolazi ,,dodir i gledanje odvlsči pažnju, aj' svi na automatsku vožnju". Drago mi je da sam bar neko vreme uživao u vožnji.
    (Vozač, 15. decembar 2019 23:12)

    # Link komentara

  36. Pravda za DUGMIĆE !!!
     (Tale'S, 15. decembar 2019 23:09)

    # Link komentara

  37. Uvek sam poklonik novih tehnologija mada ovi ekrani odvlace paznju i podizu cenu automobila...
    (Drnch, 15. decembar 2019 18:27

    Upravo je u ovom suština, prodaju nam displeje po skupljoj ceni a zapravo komandovanje preko istog zapravo pojeftinjuje proizvodnju. Manje košta jedan ekran, nego jedan ekran+20 prekidača. Novac je jedini motiv, jedino treba navići ljude da tu prevaru prihvate.
    (timer, 15. decembar 2019 23:08)

    # Link komentara

  38. Ma vazi, u sred voznje hocu da smanjim klimu, moram u sred voznje da prodjem kroz 3 menija, da bi "kliknuo" da mi se smanji klima. Malo kome su poznate studije o stetnosti koriscenja mobilnog telefona u toku voznje, a vidim svi ih koriste, GSP Beograd, da ne pominjem, e sad cekam dan kad ce doci neko pametan i reci ovo ometa vozaca, prekomplikovano je. Mladja populacija ce relativno brzo da se snadje, ali stariji vozaci.... Vec zamisljam strica koji trazi neku prostu komandu na tabletu, epilog naslucujem,
    (Luka Laban, 15. decembar 2019 23:05)

    # Link komentara

  39. Дугме могу да притиснем и без гледања у њега у току вожње, а дисплеј не. Толико о томе!
    (Xobotnica, 15. decembar 2019 22:47)

    # Link komentara

  40. Ja bih da se potpuno otarasim vakuuma u mom novcaniku...
    (čestitam, 15. decembar 2019 22:19)

    # Link komentara

  41. extra, toliko me nervira prljavština i prašina koja se zavuče oko dugmića.
    ovako uzmeš krpu i ajax, i za 10 sekundi ko novo iz fabrike, sve čisto.
    jedva čekam to plus voice control, najsigurnije, ništa ne pipkaš / dirkaš, em higijenski, uvek čisto ...

    inače, ovo je crna nedelja za srbe, em smanjuju CO2, em izbacuju dugmiće. biće ovde srčanih udara.
     (jaretina, 15. decembar 2019 21:59)

    # Link komentara

  42. OD_VRA_TNO,
    veliki sam poštovalac Audia, pogodićete šta vozim ;))
    možda sam malo mator i zastarevam, ali ... sem što mi je
    izuzetno ružno, zaista mislim da je ovo preterivanje i da će biti
    kontraprouktivno, tačnije opasno.
    (El Chupacabra, 15. decembar 2019 21:45)

    # Link komentara

  43. Jos malo, pa kao Kamasonik hi-fi iz 1982.
     (Jarić T Živadin, 15. decembar 2019 21:21)

    # Link komentara

  44. Bice tesko uvesti sve to. Prvo: neprakticno. Drugo, nije auto IT office, ne vozis ga samo na suncanoj Floridi, ima tu 1000 razloga...lakse ce da se kvari, vuse ce da kosta, aj’ udji sa snegom zavejanih bg ulica u rukavicama, pa ih skini , pa ukljuci klimubda sd zagrejes, pa tacuj po displeju, pa ce kad tad da zabaguje...a dugmici : klik i gotovo!
    (soko, 15. decembar 2019 20:12)

    # Link komentara

  45. Neee! Pa to je baš nešto što krasi audi...
    (Sivi soko, 15. decembar 2019 19:32)

    # Link komentara

  46. Jbš displeje, "voice control" je zakon!
     (Smuleco, 15. decembar 2019 19:20)

    # Link komentara

  47. Sad kad krenu da negoduju ljubitelji mehanickih prekidaca jer unutrasnjost nece izgledati kao u njihovom traktoru, kombajnu...
    (esi mi dobar !, 15. decembar 2019 19:15)

    # Link komentara

  48. Pa to su Francuzi već uradili 2013. sa Peugeotom 308.
     (Pera realno, 15. decembar 2019 19:01)

    # Link komentara

  49. Land rover već ima tri.
    (Džej, 15. decembar 2019 18:48)

    # Link komentara

  50. Veliki brendovi imaju veliku odgovornost sto se tice buducnosti auto industrije, manji ih kopiraju i mi na kraju dobijemo od razlicitih proizvodjaca manje vise iste ideje. Ako su ideje ovako lose kao ova Audijeva, to znaci da cemo mi ni krivi ni duzni biti prinudjeni da kupujemo takve automobile u buducnosti. Smatram da bi kupci morali vise da se pitaju o buducnosti auto industrije. Verujem da ovo ni jednom jedinom vozacu ne odgovara.
    (na, 15. decembar 2019 18:33)

    # Link komentara

  51. Uvek sam poklonik novih tehnologija mada ovi ekrani odvlace paznju i podizu cenu automobila. Ekrani, bezbednosni sistemi, upozorenja u kabini. U jednom momentu ce voznja postati “dosadna” pa ce prelazak na automatskog pilota biti prirodan nastavak ove teznje.
    (Drnch, 15. decembar 2019 18:27)

    # Link komentara

  52. Pa svejedno moram nesto da stisnem!Da li dugme ili ekran isto mu dodje!Ložači...
    (CHE, 15. decembar 2019 18:14)

    # Link komentara