Marko
pre 4 godine
Iz ličnog iskustva: Izbegavajte Bridgestone Blizzard zimske. Imao ih u dimenziji 215 55 16 i odrale su se za 2 zime skroz, nekih 15 hiljada km.
Sreda, 16.10.2019.
09:00
Izvor: B92
pre 4 godine
Iz ličnog iskustva: Izbegavajte Bridgestone Blizzard zimske. Imao ih u dimenziji 215 55 16 i odrale su se za 2 zime skroz, nekih 15 hiljada km.
pre 4 godine
Kupio sam 2x Wintera 205/55-16. Uporedjivao sa Savom pre kupovine(iste ocene za potrosnju i prijanjanje,Sava ima manju buku za 2db)razlika u ceni 800 din nebitna,ali nema razloga da se izbegava Wintera. korisnici kazu skroz ok guma za prosecnog korisnika pa i vise od toga.
pre 4 godine
Oko Save: Sava je deo Good Year vise od 10g,
Sava eskimo S3 je jedna od top guma u skandinaviji mozete slobodno da proverite,
Eskimo S3 je prilicno dobra zimska guma ali NIKAKO nije za leto onaj ko vozi eskimo leti unistava obliku profia i drugu zimu nema veze dubina sare moze da se baci.
All seasons guma (to NISU S+M gume) su idealne za one koje voze po gradu i okolini ako su proizvod poznatog proizvodaca!
Recimo Michelin,Good year,Vredestain,Fulda,Hankook,moze i Sava
pre 4 godine
@Nikola
Potpisujem sve što ste napisali, još da srbinu neko objasni da sava nije član tog društva!
pre 4 godine
Zimske gume nisam nikada koristio posto zivim u Torontu i tu vecinom i vozim barem zimi. Sneg se veoma dobro i brzo ocisti osim ponekad kada stvarno puno napada, mada i tada nije lose.
Medjutim kada smo kupili vikendicu koje je oko 150 Km severno odavde odlucio sam da kupim Pireli Carving Edge zimske gume. Tada sam imao Mazdu CX-7 sa prednjom vucom. Najbolja stvar koju sam ikada uradio, nisam mogao da verujem kolika je razlika u stabilnosti auta, kocenju, jednostavno se odmah oseti dodatna sigurnost pri upravljanju. Od tada sva auta u porodici imaju set zimskih guma. U Ontariju zimske gume nisu obavezne, ali osiguranje vam daje oko 5% popusta na svaki auto pod uslovom da ih imate od novembra do marta.
Osim tih Pireli, probao sam dva seta Miselin X-Ice i Bridgestone Blizak, sve su se pokazale neverovatno dobro, prosto se lepe na klizavoj podlozi. Naravno treba voziti prilagodjeno uslovima i ne zaletati se jer vam u tom slucaju nista nece pomoci.
Jos jedna prednost zimskih guma je to da koristeci njih produzavate zivotni vek all season (letnjim) gumama.
Pozdrav iz Toronta.
pre 4 godine
Iznenadjujuće malo trolova i glupih komentara, sa većinom se slažem, a znam par stvari o gumama jer ih uvozim na veliko u Rusiju vec 12 godina. Goodyear Ultra Performance + je zaista vrhunska guma i nije nezasluzeno na vrhu, ali je prilično skupa te joj drustvo na prvom mestu spokojno mogu praviti Goodrich g force winter 2, Yokohama Ice guard ili moj favorit Bridgestone Blizzak (bilo koji ali za srpske uslove sasvim dovoljan je i VRX). To ako vam se bacaju pare, jer realno Tigar nudi sasvim solidnu gumu za nase uslove uz osetno nizu cenu. Od guma koje treba izbegavati tu je Pireli i svi kinezi sem Gislaved-a. Pireli nije losa guma ali posle prve sezone znacajno gubi svojstva.
pre 4 godine
Sve do pocetka globalnog otopljavanja i prestanka pada snega zimi, u Srbiji se nije pricalo o zimskim gumama, ali zato sada....
pre 4 godine
Goodyear vector 4 all season, gen1.
40kkm, vreme za zamenu, ostalo je 5mm šare. 3 godine, svi uslovi za vožnju +offroad na jeep-u Renegade-u. Ozbiljne zime i sneg na Alpima, ni jedan problem. Lanci su nepotrebni. Mada su u gepeku za (€400).
pre 4 godine
Ima jedna vrlo razumna računica, set Tigra izađe 20.000 rsd, set GY izađe 40.000 rsd.
Znači, uzmeš tigra i voziš 2 god, a onda kupiš opet Tigra i voziš 2 god...i za iste pare ti si 4 god na "NOVIM" gumama....kakve god da su, nove su, a sigurno su bolje od 3-4 god stare gume GY. Niko me ne može ubediti drugačije. Najbolja je "nova" guma!
pre 4 godine
@ (ret, 16. oktobar 2019 22:43)
Sve zavisi koliko voziš gde voziš brzina stil vožnje težina auta. Nor taj Blue responce je samo jednom liku odgovarao koji je smireno radio Nis i Šumadiju dok smo mi na relaciji Beč Beograd Zagreb i malo Bosne pogulili Blue responce za pola sezone, godišnje predjemo 35000 otprilike. Znam da nam je ranije Pirelli postajao dovoljno mekan tek leti na brzinama preko 160 tako da je bas tvrd a i nema više tih brzina.
Sto se tuce All season samo da kažem ljudima da je sve super dok se vozi samo Beograd i jednom godišnje more i u Selo na Slavu ali oprezno i pažljivo.
pre 4 godine
Najbolja zimska koju sa do sad vozio je bila Goodyear UG 7+. Mislio sam da može da se popne uz masnu banderu. Fantastična, ulica mi strma i nikad se ne čisti, izlazio sam i uz poptuno zaledjenu uglacanu ulicu. Posle toga sam imao Nokian (mislio ako neko zna da napravi zimsku gumu to su Finci) i razočarao se. Nisam imao nekih opasnih situacija, ali dosta slajfovanja i borbe u snegu sa njom, gde mi UG bez ikakvih problema izlazio, sa Nokian borba. sad uzeo Conti, pa da vidimo.
Suština je ako neko želi najkvalitetnije, onda samo sveto trojstvo zimskih guma: Miselin, Goodyear, Continental.
pre 4 godine
@g3
Imam iskustva samo drugu zimu. Gume su bile Starfire ( bivsi Trayal, sve 4 all season, sa onom pahuljom ). Uzeo sam ih na leto, isao za Grcku, Hrvatsku, lokal.
Onda zima, lokal i Srbija.
Sledece leto, opet Grcka, Hrvatska, Srbija.
I druga zima lokal i Srbija. Nisu nesto posebno izgubile performanse, jedva primetno. Brat mi je tad vozio Saab aero, neku azdaju automatik i nije mogao da se pomeri normalno kad je zavejalo pa je uzeo auto od mene. Izlazio je gde 95% nije moglo. Slatko sam se navozao sa tim gumama.
Posle sam prodao auto tako da nemam iskustva 3 zimu ali odnos cene jednog seta Starfire i ostatak ponude je debelo u korist ovog jednog seta.
Pozdrav
pre 4 godine
Zadnjih 15 godina otkako radim za stalno kupujem i letnje i zimske gume.
Probao sve premium brandove i moj zaključak je...ako ne rizikujete život obesnom vožnjom nećete primetiti nikkavu razliku između tih guma. Rezultati testova su u par postotaka.
S druge strane, na kiši je golema razlika jeftinih kineskih guma i premiuma, posebno nakon 10 ili više hiljada kilometara kad guma počne da gubi kvalitet.
pre 4 godine
Generalno za naše puteve je najvažnije da profil nije ispod /55-60 jer plitka guma nikako ne trpi naše kratere. Jedan udar i najboljoj novoj gumi pravi "balon", a u zimskim uslovima su rupe sakrivene vodom i snegom pa je svaka vožnja kao šetnja po minskom polju.
pre 4 godine
bukvalno ne pise u tekstu tacno kako su se kotirale gume? zasto ne pisete lepo mesto br.1, goodyear, toliko i toliko poena?!
inace, nisam bas siguran koliko je r17 225/45 reprezentativan izbor za zimsku gumu al ajde...
pre 4 godine
Ja vec dvije godine vozim zimi Sava gume upravo ove dimenzije - 225 45 17. Nisu bile skupe - 55 evra, i ja sam prezadovoljan. Nigdje nikakva nezgodna situacija, a mnogo vozim i po autoputu i okukama. Inace, u Sarajevu svi voze Sava zimske. I svi tvrde da su najbolje u odnosu na cijenu. Ali je neko opste misljenje da savine ljetne nisu dovoljno kvalitetne. Takav je generalni stav, a ko zna sta je vise tacno.
pre 4 godine
@Aleksandar
Vexano za Bridgestone gume - zavisi koji model vozis / si vozio. Ja sam imao Turanza ER300 2007-2011 i to mi je jedna od najboljih letnjih guma koje sam vozio. Posle njih su izasle T001 i T005, ali kazu da nisu prici ER300.
Ako si dobio (a verovatno jesi) B250 gumu, to ti je guma za desetak hiljada km i zamena sledi.
Na svakoj gumi bi trebalo da postoji oznaka tipa TREADWEAR koja "definise" vek gume. Cifra ide od 100 do ¬600. ER300 je imala Treadwear 300 i trajala mi je nekih ~30.000 bez ikakvih gubljenja performansi. Posle sam prodao auto.
Dunlop Bluresponse (skoro isto sto i GY EfficientGrip Performance) sam vozio na sledecem autu. Imale su TREADWEAR 340 i do nekih 35.000-40.000km su bile super, a izdrzale su preko 55.000km, kada sam ih zamenio (klot - sara ~2mm, i performanse narocito po kisi losije).
Uz treadwear ide ruku pod ruku i kolicina plastike u gumi, pa sto vise plastike, to trajnija guma. Ali i losije performanse gume (kliza vise).
Ja za sebe racunam da za svakih 100 treadwear-a sigurno mogu skrpiti po 10.000km bezbednih km.
Pozdrav.
pre 4 godine
I ja sam zainteresovan za All season gume jer ova prica sa dva seta guma i mojim prelaskom oko 12.000 fodisnje dosao sam u situaciju da imam dobre sare na gumama a one su stare u proseku oko 8 godina. Sigurno nemaju vise performanse kao sto bi trebalo da imaju. Zato sam za varijantu da uzmem all season i da ih menjam na 3-4-5 godina. Verujem da bi bio sigirniji na putu sa takvim gumama.
pre 4 godine
Najbolja je nova zimska guma!
pre 4 godine
Za snijeg i zimu samo Protekt gume sa sarom od centimetra ne upada nigdje cak sta vise daju garanciju do 3 godine na gumu,samo nije za divljaka vec smirena lika do 170 na sat.
pre 4 godine
Imam hankook 15ice zimske, i ako su one najlosije po snegu, a meni se pokazale kao odlicne, ne mogu da zamislim koliko su tel dobre ove ostale onda.
(Hehe, 16. oktobar 2019 18:21)
nisu bolje nista, sve zavisi od vozackog iskustva, ispravnosti auta i nacina voznje
pre 4 godine
Od ovih sa liste nijedna nije loša, tj. sve su dobre ili odlične. Njihova cena i (ne)pristupačnost prosečnom srpskom vozaču je sasvim druga tema.
pre 4 godine
Meni je najveća enigma kako se ponašaju AllSeason gume zimi, ali ne kad ih novinari uzmu nove pa testiraju, nego kad npr pregaze jedno ili dva ljeta, a onda dođu na snijeg. Jasna je računica oko zamjena ljeto/zima, posedovanje jednog seta za sve prilike, ali... Uvijek ima neko ali. Naravno da nije problem koristiti takve gume tamo gdje i nema prave zime, snijega i leda. Šta se dešava kada dođete na teren gdje toga ima? Da li možete da vozite relativno opušteno kao na zimskim, ili "kao po jajima" kada biste bili na ljetnim ili lošim zimskim gumama? Ima li neko iskustva?
(g3, 16. oktobar 2019 18:31)
Ja evo vec 4-tu godinu vozim allseason i nisam imao neki problem. Prve 3 godine sam vozio Fuldu Multicontrol i sve preporuke za tu gumu. Ja kada sam kupio nov auto dobio sam fabricki Michelin Primacy, za zimu kupio Sava Eskimo hp. Posle 5 godina, kada sam morao oba seta da menjam predjem na tu Fuldu, gde sam zimi prosao sa tom Savom prosao sam i sa tom Fuldom, kako sam leti vozio taj Michelin vozio sam i tu Fuldu, sve tri godine. Posle kupim drugi auto ali polovan, gume za zamenu, drugi set nemaju i ja opet uzmem allseason ali zbog dimenzije Lassu Multiways, prve zime top, kao sa zimskom, preko leta...sa Fuldom nije bilo razlike a ovde se oseti malo da je meksa, cesce se mora pritisak proveravati i sve drzati pod konac da ne bi primetio razliku, evo sada ide druga zima, posle leta, pa cemo videti. Al ako hoces Fuldu ona je proverena.
pre 4 godine
Imao sam Barum i Mišelin Alpina čini mi se da se tako kaže. Barum je smeće Mišelin full ali pošto sam prodao kola sa zimskim gumama i letnjim i kupio druga ove godine uzimam Savu Eskimo kažu da je dobra pa vam javim kakva je.
(1986, 16. oktobar 2019 17:05)
Dobra je Sava, ali samo da je Slovenačka...ako je Poljska onda ništa ne valja. Ja sam sa njom izlazio gde sam hteo...na pasatu 6 godina. Samo je isto mekana, tako da menjaj sa prvim suncem.
pre 4 godine
vozim tigar 16ke zimske vec treca sezona kod mene
predobra guma nikad nikakvih problema
pre 4 godine
(Mico, 16. oktobar 2019 12:29)
Slažem se apsolutno. imao sam pre Continental TS 860 Michelin Alpin A5 i moram priznati da se TS 860 daleko bolje pokazao u uslovima snega na putu. Što se tiče letnje gume moje preporuke za Michelin Pilot Super Sport. Vrhunska guma sa vrhunskim performansama za sve one koji vole da idu do limita.
pre 4 godine
Meni je najveća enigma kako se ponašaju AllSeason gume zimi, ali ne kad ih novinari uzmu nove pa testiraju, nego kad npr pregaze jedno ili dva ljeta, a onda dođu na snijeg. Jasna je računica oko zamjena ljeto/zima, posedovanje jednog seta za sve prilike, ali... Uvijek ima neko ali. Naravno da nije problem koristiti takve gume tamo gdje i nema prave zime, snijega i leda. Šta se dešava kada dođete na teren gdje toga ima? Da li možete da vozite relativno opušteno kao na zimskim, ili "kao po jajima" kada biste bili na ljetnim ili lošim zimskim gumama? Ima li neko iskustva?
pre 4 godine
Imam hankook 15ice zimske, i ako su one najlosije po snegu, a meni se pokazale kao odlicne, ne mogu da zamislim koliko su tel dobre ove ostale onda.
pre 4 godine
Imao sam Barum i Mišelin Alpina čini mi se da se tako kaže. Barum je smeće Mišelin full ali pošto sam prodao kola sa zimskim gumama i letnjim i kupio druga ove godine uzimam Savu Eskimo kažu da je dobra pa vam javim kakva je.
pre 4 godine
Za istu cenu ljudi kupuju gumu Cordiant koja je neuporedivo bolja. Naravno takvu gumu ako budete vozili leti potrosicete je za par meseci jer je mekana i dobro prijanja ali se na vrucini mnogo trosi. To znaci da za bolje gume morate imati set zimskih i set letnjih tockova. Ako nemate onda svaku jesen kod vulkanizera i dve vintere, plus montaza plus balansiranje.
(Slavisa, 16. oktobar 2019 11:17)
Kupio sam prosle sezone Cordiant, isavsi logikom ako ce neko da napravi dobru gumu za zimu, onda su to Rusi. jeste,jako je mekana i odlicna,i cak ima nesto vise gume nego ostale upravo zbog te mekoce. Sa druge strane, mislim da je overkill za Beograd koji se non stop cisti,a i vreme je ludo i zna da bude toplo pa se postavlja pitanje isplativosti. Ono kad je sneg bas i led, zaista ne mogu da imam primebde idem gde god mi padne na pamet.
pre 4 godine
Hankok...za letnju gumu dokazano najbolji odnos cena kvalitet. Kvalitet kao premijum proizvodjaci cena 20% niza. Verujem da je i sa zimskim gumama slicna situacija . Ultra grip..."kako li gazi nova kad polovna ovako" (komentar mog komsije inace ucitelja skijanja koji je 6meseci po planinama) .Kaze za tolike godine svakakve gume je vozio po snegu ali Goodyear Ultragrip definitivno najbolja!
pre 4 godine
"Ponašanje guma na snegu i ledu je testirano na stazi "Beli pakao" u Ivalu (Finska) koja je u vlasništvu kompanije Nokian."
Mogu misliti koliko su bili nepristrasni s'obzirom gde su testirali.
Imao njihove gume pre desetak god, posle dve sezone se pokrivile i morao da ih bacim.
Sava je zakon.
pre 4 godine
@Slavisa
Mislim da nisi u pravu...
Prosle godine kupio sve cetiri nove tigrove gume sa ovom novom sarom i prezadovoljan sam. Auto ni jednom nije proklizao, svaki put sam uspeo da se popnem uz svoju strmu ulicu pod snegom bez problema, a izlazio sam i uz zaledjene ulice. Komsija je npr uvek parkirao na glavnom putu jer nije mogao da izadje kolima uz ulicu (nzm cije je gume imao)
A takodje pre par zima sam imao pirelijeve zimske gume (takodje nove, kostale tada Boga oca) i naravno posto je bilo vrlo malo snega, od novembra do februara gume su skoro pa postale slikare (prednje totalno izlizane, a zadnje samo toliko da se sara nazire)
Auto vozio i po selima na Zlatiboru i nikada mi nisu trebali lanci (205-55-16). A cena mi nikako ne igra bitnu ulogu jer mogu sebi da priustim i gume nazovi "premijum kvaliteta"
pre 4 godine
Kako nasi putari čiste ulice ni lanci ne pomazu, po jakom snegu i ledu pomaze samo oprez.
pre 4 godine
GoodYear Ultra Grip ili UG5 pa 6,7,8 sada + sve su top topova gume za normalne pare tj 100€ za 18’’.
pre 4 godine
@ Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
(saki6, 16. oktobar 2019 10:45)
Samo Conti i Michelin od letnjih i GoodYear zimska to je ono sto pase mom stilu vožnje bez obzira na auto. Sada imam Bridgestone jeste bas dobra ali je gotova posle 35000 km a Michelin može duplo skoro.
Dunlop je kao premium brend ali traje mi do 10000 onda gubi performanse i otvrdne.
pre 4 godine
Sava bolja Wintere jer tako kazu oznake? Jel tebi dobro dete?I prosto nije tacno da je Sava bolja od Wintere, ne siri dezinformacije.
pre 4 godine
@miki A vidis ja sam kupio Sava UHP 215/45/R17 i izdržale su jednu sezonu i čitavih 15k km da bi se na autoputu pri brzini od 120kmh jedna guma skroz rascvetala. Običan krš od gume. Možda za neka mala gradska vozila do 15 inča felne. Sve preko Sava bi trebala da prestane da proizvodi.
pre 4 godine
Zimske još malo teram drugu godinu za redom Sava eskimo dok su mi letnje Lassa,obe su bile oko 40 tak evra.Kakva cena takvo i ponasanje auta i zaustavni trag,doduse ja retko predjem i stotku pa mi obe rade posao.
Ko ima para on kupi Mišlin,Pireli,Bridzston,ko bas i nema previse kupi Nokian,Kontinental,Hankuk a ko je ko ja nadje alibi za besparicu u Savi,Tigru,Lassi i sličnim nn.
Najbitnije u celoj priči je kupiti novu gumu u prodavnici i u zavisnosti od km voziti se snjom max 5-6 godina i naravno imati dva seta guma.
pre 4 godine
Ja teram na Nokian WR D4. Nemam zamerki ni po snegu ni po kisi. Nisam uporedno probao razlicite gume pa da tvrdim da je najbolja, ali odlicna definitivno jeste.
pre 4 godine
Samo Continental!
pre 4 godine
Vezano za posedovanje samo jednog seta guma ili duplog seta (letnjeg i zimskog), sve zavisi koliko ko vozi, kako vozi, koji auto vozi, po kakvim terenima vozi i sl. Prvo, nije isto da li neko prelazi 10,30 ili 50.000 km godišnje. Drugo, nije isto da li je neko oštar ili agresivan vozač i neko ko vozi većim brzinama ili se radi o nekom uravnoteženom vozaču. Treće, nije isto da li neko vozi auto od 900 kg ili 2 tone. Četvrto, nije isto da li neko vozi uglavnom po gradu koji se uglavnom čisti od snega ili vozi po nekim bespućima, često zimi ide na planinu i sl. Isto tako bitan činilac je da li neko ima naviku leti da putuje na more autom tj. da generalno pravi velike letnje kilometraže ili ne ide sopstvenom vozilom na more, već autobusom ili avionom. Suština je u tome da u određenim slučajevima posedovanje jednog seta guma, naročito ako se radi o kvalitetnijim univerzalnim gumama, može biti veoma dobar izbor. Čak i zimski set može završavati posao tokom cele godine, ali se u tom slučaju gume moraju češće menjati tj. kupovati nove. Posedovanje dva seta je takođe racionalno za određene grupe vozača, naročito one koji voze dosta zimi po težim terenima ili voze dosta leti na dužim relacijama, koji agresivno voze i sl. Za takve vozače je važan i kavalitet gume, a ne samo to da je letnja, odnosno zimska. Za nekoga ko vozi manji tj. lakši automobil, vozi uravnoteženo, ne prelazi velike kilometraže i vozi uglavnom po lokalu, naročito zimi, posedovanje dva seta je uglavnom nepotrebno.
pre 4 godine
Samo polovne gume.
pre 4 godine
sava eskimo s3 nije mnogo skuplja a možda za hiljadu i neki dinar od tigar wintera ali je bolja dosta po svim parametrima prijanjanju na molrom, snegu, potrošnji goriva a i buka je manja. Tako kažu oznake kada sam ih upoređivao. Letnje sava intesa uhp su extra njih vozim već drugi set..
pre 4 godine
Najbolja zimska guma je Durex Sensitive.
pre 4 godine
@(Milan, 16. oktobar 2019 11:21)
Preporuka za letnje nikako Bridgestone Turanza. Moje iskustvo skroz suprotno. Dobio sam ih nove na autu kad sam ga kupio i jedva sam cekao da ih se otarasim. Po suvom su ok, cim padne kisa, katastrofa. Uz to, pogledati i oznake guma. Bridgestone jedino po buci koju prave pariraju drugim premium proizvodjacima. Ponasanje po kisi i potrosnja - katastrofa. Ja sam ih zamenio za Dunlop i prezadovoljan. Dunlop cak i malo jeftinije...
pre 4 godine
Nikada mi neće biti jasno koja je promaja u glavi tih zgubidana iz Auto Express-a da se bave ovakvim glupostima koje uz to još nazivaju i "test"-om, kad svako na planeti zna da su najbolje gume sa šlepera iz Nemačke, tamo gume i ne dodiruju asfalt, jer imaju na putevima lebdeće slojeve, to kad kupiš, miran si brat bratu 10 godina. Eventualno dolaze u obzir one koje komšija kad kupi novi auto odmah skine i proda ti upola cene, jer mu se ne sviđa šara. A može i ta Wintera, ali samo da se ne skida ni leti, jer ono što mnogi ne znaju, odnosno znaju samo oni koji je kupe, Wintera ima posebno osmišljenu tehnologiju kojom se šare tokom leta samoobnavljaju, te ona može bez problema da izdrši i više decenja, a često i nadživi automobil na čijim se točkovima ponosno vrti..
Ne znam da li je neko ko je malo putovao napolje primetio kako su sada već drastično ljudi van ove zemlje sve gluplji i gluplji, ali na našu korist, jer im tradicionalno naši ljudi isisavaju svu pamet koju imaju, pa otuda svake godine pred sezonu poplave ovakvih najgenijalnijih komentara ikad.. Brate mili, opasno je frustrirajuće čitati više neke komentare, skoro pa toksično. Najbolje što su ljudi regularno potpuno ubeđeni da su u pravu. Sirotinjo, i bogu si teška. Potpuno ja kapiram da nemamo pare, ali da nam to toliko izobliči svest i percepciju, to teško da mogu da razumem. I ova dimenzija je bar za ovo podneblje prilično irelevantna, često isti proizvođač u različitim dimenzijama ima vrlo različite ocene.
pre 4 godine
Continental WinterContact TS 860 Najbolja preporuka.
pre 4 godine
Digne mi se kosa na glavi kada vidim da auto nema četiri istih guma, nego dve letnje ili dve zimske.
Neka ima dve različite marke od zimskih ili letnjih guma (naravno istih dimenzija), ali kombinacija dve zimske i dve letnje gume, to je strašno.
Zimi sigurno bi ih sve kaznio po zakonu.
Leti može da ima jedan par zimskih i jedan par letnjih ako već vozi zimske gume leti pa ih potroši do zime ako je već tako pametan, ali zimi ta kombinacija kod saobraćajca sigurno trebalo da izdejstvuje kaznu, jer kada je na kolovozu sneg, led i poledica moraš po zakonu imati zimske gume.
Sada dolazimo do guma za sva četiri godišnja doba.
O tim gumama u zakonu nema, dakle svi koji imaju All Season gume, bi trebalo biti kažnjeni zimi.
Sve sam lepo napisao i u pravu sam.
Pozdrav svima.
pre 4 godine
@saki6
Fulda Sport Control 2
pre 4 godine
Najbolje gume najviše i koštaju. Nijanse su u pitanju.
pre 4 godine
Zivim u Svajcarskoj tako da znam puno o zimskim gumama. I nije mi problem cena gume. Ali, iz mog licnog iskustva, najbolja zimska guma je Sava. Cena smesna a guma je vrh. A letnja Pireli. Zvuci ludo, ali probajte sigurno se necete pokajati
pre 4 godine
Zadovoljan sam gumama imam sve četiri tj. pet guma različite al' drže auto po putu. Malo se rvem sa volanom k'o da bika držim za rogove al' ide.
pre 4 godine
Ovi sto hvale vinteru su sirotinja koja vozi samo po gradu ili selu. Malo imucnija sirotinja kupuje svake godine par guma koje stavi napred a one stare sto su bile napred prebaci na zadnju osovinu. Onaj ko nema novca to radi svake druge ili trece godine. Vintera je veoma losa guma. Tvrda i zato je mogu voziti i leti. Na ledu je to katastrofa. Za istu cenu ljudi kupuju gumu Cordiant koja je neuporedivo bolja. Naravno takvu gumu ako budete vozili leti potrosicete je za par meseci jer je mekana i dobro prijanja ali se na vrucini mnogo trosi. To znaci da za bolje gume morate imati set zimskih i set letnjih tockova. Ako nemate onda svaku jesen kod vulkanizera i dve vintere, plus montaza plus balansiranje.
pre 4 godine
Ma samo nova odnos zarada kvaliteta puteva svake godine pred zimu kupim dve nove posto od prosle zime ostale samo dve dobre za u prolece isto tigar me je iznenadio novim dezenom nije losa
pre 4 godine
Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
Bridgestone Turanza. Imam ih već par godina i odlične su.
pre 4 godine
Super za test.
Staza "beli pakao" u vlasništvu "Nokian"...ako biram, biram Nokian. Ako ne biram, može i Lassa, ne vozim trke.
pre 4 godine
Nije radjen test Tigrove wintere?
Test nije radjen za naš region.
pre 4 godine
Wintera! Odnos cene i kvaliteta... Ne može bolje. Lanci nikada nisu potrebni, gde ne može bez lanaca ne može ni sa lancima. Bravo za Tigar!
pre 4 godine
Kupljene 2 Wintere za 4500 po komadu. Prosle su mi trajale 9 sezona, ali zimi generalno predjem izmedju 2-3 hiljade km. Tako da mi vrv i zato dugo traju a i nisu me izneverile ni jedan jedini put, za tu kilometrazu mi wintera najbolji izbor.
pre 4 godine
Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
pre 4 godine
Nova.
pre 4 godine
A (uskoro) naše Šangdong Linlong All Seazon gume za 1000din po komadu?
pre 4 godine
U onoj prethodnoj vesti o gumama jedan komentar je rekao sve.
Najbolje gume su i Najskuplje, a lošije gume imaju na primer 10% lošije rezultate. 10% je mnogo, ali pri max brizini. Doboljno vam je da pažljivije vozite i da smanjite brzinu, time će te bitno smanjiti mogućnost greške. Ni Srbija nema neku baš Zimsku klimu, tako da je možda 20 dana tokom zime koji su baš snežni. Trebaju vam dobre zimske gume u tim snežnim danima, ali vam je najviše potrebna pažnja i strpljenje u vožnji. Brzoj i agresivnoj vožnji, ni najbolja guma neće pomoći.
Domaća Wintera završava posao, a ko ima neka kupi ove što su NAJBOLJE....
pre 4 godine
Nova, sveža zimska guma je najbolja.
pre 4 godine
Jako koristan članak za nas vozače, hvala vam na ovome!
pre 4 godine
Najbolja je ona za koju imam para da je kupim.
(Igor Milosavljević, 16. oktobar 2019 09:47)
Ha, ha, ha, bravo!:)...
Ispravno zboriš:)
pre 4 godine
3 godine već Michelin CrossClimate u gradu (Beograd) i odlično se pokazala.
Gledam da izguram još jednu sezonu možda i 2 ako uspem pa opet iste da uzmem.
Za nekih 40tak hiljada koliko sam platio sve 4 do sada su se otplatile same
pre 4 godine
Michelin CrossClimate za grad, snega ima 2 dana godišnje. Nemam trošak menjanja, tako da gume za 4 godine same sebe isplate, naročito sa cenama vulkanizera u BG. I imam vrhunske gume na autu, što je jako bitno. A za planinu, lanci i zdravo.
pre 4 godine
Za nas malo pliceg dzepa i Wintera zavrsava posao.Do sada sa nojm nikakvih problema po snegu nisam imao.
pre 4 godine
Tigar!
pre 4 godine
Ovi testovi guma su odlicna reklama za proizvodjace, pa ko plati bolje bice i bolje kotiran. Valjda to svi znaju. Cuveni miselin je uvek dobro kotiran i u samome vrhu, ja ih vise nikada necu kupiti jer sa fuldom prolazim tamo gde sa miselinom sam parkirao i isao peske, konkretno na vikendicu mislim i dubok sneg.
Hocemo tekst o novom yarisu
pre 4 godine
Manite se ovih serviranih brendova nego kupite Tigar Winteru i zavrsili ste posao. Vozim je i leti i zimi, nakon 5-6 godina promenim i to je to.
Pozdrav
pre 4 godine
Nova!
pre 4 godine
Najbolja je ona, čiji proizvođač potroši najviše na reklamu...
pre 4 godine
a nigdje Bridgestone:). kako ja sad da znam da li mi je guma dobra :)?
??
pre 4 godine
Pirelli je bez premca!
pre 4 godine
ona, za koju imam pare da je kupim novu?
pre 4 godine
Zašto nije preneta kompletna vest? Na testu je, osim 10 zimskih, učestvolala i jedna all season ( Continental ) i jedna letnja.
U konačnom plasmanu, posle svih disciplina, taj all season Continental je imao 98,5 bodova i bio je ukupno treći, u odnosu na sve testirane gume.
U nekim disciplinama je bio bolji i od bilo koje zimske ( "Dry handling", "Wet braking" ), "Snow traction" je imao bolji od nekih zimskih ( Falken i Toyo ), bolji "Snow braking" ( od Pirelli i Toyo ) i itd.
pre 4 godine
Najbolja je ona za koju imam para da je kupim.
pre 4 godine
U onoj prethodnoj vesti o gumama jedan komentar je rekao sve.
Najbolje gume su i Najskuplje, a lošije gume imaju na primer 10% lošije rezultate. 10% je mnogo, ali pri max brizini. Doboljno vam je da pažljivije vozite i da smanjite brzinu, time će te bitno smanjiti mogućnost greške. Ni Srbija nema neku baš Zimsku klimu, tako da je možda 20 dana tokom zime koji su baš snežni. Trebaju vam dobre zimske gume u tim snežnim danima, ali vam je najviše potrebna pažnja i strpljenje u vožnji. Brzoj i agresivnoj vožnji, ni najbolja guma neće pomoći.
Domaća Wintera završava posao, a ko ima neka kupi ove što su NAJBOLJE....
pre 4 godine
Wintera! Odnos cene i kvaliteta... Ne može bolje. Lanci nikada nisu potrebni, gde ne može bez lanaca ne može ni sa lancima. Bravo za Tigar!
pre 4 godine
Najbolja je ona za koju imam para da je kupim.
(Igor Milosavljević, 16. oktobar 2019 09:47)
Ha, ha, ha, bravo!:)...
Ispravno zboriš:)
pre 4 godine
Za nas malo pliceg dzepa i Wintera zavrsava posao.Do sada sa nojm nikakvih problema po snegu nisam imao.
pre 4 godine
Najbolja zimska guma je Durex Sensitive.
pre 4 godine
Zašto nije preneta kompletna vest? Na testu je, osim 10 zimskih, učestvolala i jedna all season ( Continental ) i jedna letnja.
U konačnom plasmanu, posle svih disciplina, taj all season Continental je imao 98,5 bodova i bio je ukupno treći, u odnosu na sve testirane gume.
U nekim disciplinama je bio bolji i od bilo koje zimske ( "Dry handling", "Wet braking" ), "Snow traction" je imao bolji od nekih zimskih ( Falken i Toyo ), bolji "Snow braking" ( od Pirelli i Toyo ) i itd.
pre 4 godine
Nova, sveža zimska guma je najbolja.
pre 4 godine
Nikada mi neće biti jasno koja je promaja u glavi tih zgubidana iz Auto Express-a da se bave ovakvim glupostima koje uz to još nazivaju i "test"-om, kad svako na planeti zna da su najbolje gume sa šlepera iz Nemačke, tamo gume i ne dodiruju asfalt, jer imaju na putevima lebdeće slojeve, to kad kupiš, miran si brat bratu 10 godina. Eventualno dolaze u obzir one koje komšija kad kupi novi auto odmah skine i proda ti upola cene, jer mu se ne sviđa šara. A može i ta Wintera, ali samo da se ne skida ni leti, jer ono što mnogi ne znaju, odnosno znaju samo oni koji je kupe, Wintera ima posebno osmišljenu tehnologiju kojom se šare tokom leta samoobnavljaju, te ona može bez problema da izdrši i više decenja, a često i nadživi automobil na čijim se točkovima ponosno vrti..
Ne znam da li je neko ko je malo putovao napolje primetio kako su sada već drastično ljudi van ove zemlje sve gluplji i gluplji, ali na našu korist, jer im tradicionalno naši ljudi isisavaju svu pamet koju imaju, pa otuda svake godine pred sezonu poplave ovakvih najgenijalnijih komentara ikad.. Brate mili, opasno je frustrirajuće čitati više neke komentare, skoro pa toksično. Najbolje što su ljudi regularno potpuno ubeđeni da su u pravu. Sirotinjo, i bogu si teška. Potpuno ja kapiram da nemamo pare, ali da nam to toliko izobliči svest i percepciju, to teško da mogu da razumem. I ova dimenzija je bar za ovo podneblje prilično irelevantna, često isti proizvođač u različitim dimenzijama ima vrlo različite ocene.
pre 4 godine
Najbolja je ona za koju imam para da je kupim.
pre 4 godine
Nije radjen test Tigrove wintere?
Test nije radjen za naš region.
pre 4 godine
A (uskoro) naše Šangdong Linlong All Seazon gume za 1000din po komadu?
pre 4 godine
Kupljene 2 Wintere za 4500 po komadu. Prosle su mi trajale 9 sezona, ali zimi generalno predjem izmedju 2-3 hiljade km. Tako da mi vrv i zato dugo traju a i nisu me izneverile ni jedan jedini put, za tu kilometrazu mi wintera najbolji izbor.
pre 4 godine
Nova.
pre 4 godine
Vezano za posedovanje samo jednog seta guma ili duplog seta (letnjeg i zimskog), sve zavisi koliko ko vozi, kako vozi, koji auto vozi, po kakvim terenima vozi i sl. Prvo, nije isto da li neko prelazi 10,30 ili 50.000 km godišnje. Drugo, nije isto da li je neko oštar ili agresivan vozač i neko ko vozi većim brzinama ili se radi o nekom uravnoteženom vozaču. Treće, nije isto da li neko vozi auto od 900 kg ili 2 tone. Četvrto, nije isto da li neko vozi uglavnom po gradu koji se uglavnom čisti od snega ili vozi po nekim bespućima, često zimi ide na planinu i sl. Isto tako bitan činilac je da li neko ima naviku leti da putuje na more autom tj. da generalno pravi velike letnje kilometraže ili ne ide sopstvenom vozilom na more, već autobusom ili avionom. Suština je u tome da u određenim slučajevima posedovanje jednog seta guma, naročito ako se radi o kvalitetnijim univerzalnim gumama, može biti veoma dobar izbor. Čak i zimski set može završavati posao tokom cele godine, ali se u tom slučaju gume moraju češće menjati tj. kupovati nove. Posedovanje dva seta je takođe racionalno za određene grupe vozača, naročito one koji voze dosta zimi po težim terenima ili voze dosta leti na dužim relacijama, koji agresivno voze i sl. Za takve vozače je važan i kavalitet gume, a ne samo to da je letnja, odnosno zimska. Za nekoga ko vozi manji tj. lakši automobil, vozi uravnoteženo, ne prelazi velike kilometraže i vozi uglavnom po lokalu, naročito zimi, posedovanje dva seta je uglavnom nepotrebno.
pre 4 godine
Ima jedna vrlo razumna računica, set Tigra izađe 20.000 rsd, set GY izađe 40.000 rsd.
Znači, uzmeš tigra i voziš 2 god, a onda kupiš opet Tigra i voziš 2 god...i za iste pare ti si 4 god na "NOVIM" gumama....kakve god da su, nove su, a sigurno su bolje od 3-4 god stare gume GY. Niko me ne može ubediti drugačije. Najbolja je "nova" guma!
pre 4 godine
Tigar!
pre 4 godine
Zadovoljan sam gumama imam sve četiri tj. pet guma različite al' drže auto po putu. Malo se rvem sa volanom k'o da bika držim za rogove al' ide.
pre 4 godine
Michelin CrossClimate za grad, snega ima 2 dana godišnje. Nemam trošak menjanja, tako da gume za 4 godine same sebe isplate, naročito sa cenama vulkanizera u BG. I imam vrhunske gume na autu, što je jako bitno. A za planinu, lanci i zdravo.
pre 4 godine
a nigdje Bridgestone:). kako ja sad da znam da li mi je guma dobra :)?
??
pre 4 godine
Najbolja je ona, čiji proizvođač potroši najviše na reklamu...
pre 4 godine
Manite se ovih serviranih brendova nego kupite Tigar Winteru i zavrsili ste posao. Vozim je i leti i zimi, nakon 5-6 godina promenim i to je to.
Pozdrav
pre 4 godine
Zimske još malo teram drugu godinu za redom Sava eskimo dok su mi letnje Lassa,obe su bile oko 40 tak evra.Kakva cena takvo i ponasanje auta i zaustavni trag,doduse ja retko predjem i stotku pa mi obe rade posao.
Ko ima para on kupi Mišlin,Pireli,Bridzston,ko bas i nema previse kupi Nokian,Kontinental,Hankuk a ko je ko ja nadje alibi za besparicu u Savi,Tigru,Lassi i sličnim nn.
Najbitnije u celoj priči je kupiti novu gumu u prodavnici i u zavisnosti od km voziti se snjom max 5-6 godina i naravno imati dva seta guma.
pre 4 godine
Nova!
pre 4 godine
I ja sam zainteresovan za All season gume jer ova prica sa dva seta guma i mojim prelaskom oko 12.000 fodisnje dosao sam u situaciju da imam dobre sare na gumama a one su stare u proseku oko 8 godina. Sigurno nemaju vise performanse kao sto bi trebalo da imaju. Zato sam za varijantu da uzmem all season i da ih menjam na 3-4-5 godina. Verujem da bi bio sigirniji na putu sa takvim gumama.
pre 4 godine
Super za test.
Staza "beli pakao" u vlasništvu "Nokian"...ako biram, biram Nokian. Ako ne biram, može i Lassa, ne vozim trke.
pre 4 godine
ona, za koju imam pare da je kupim novu?
pre 4 godine
Zivim u Svajcarskoj tako da znam puno o zimskim gumama. I nije mi problem cena gume. Ali, iz mog licnog iskustva, najbolja zimska guma je Sava. Cena smesna a guma je vrh. A letnja Pireli. Zvuci ludo, ali probajte sigurno se necete pokajati
pre 4 godine
3 godine već Michelin CrossClimate u gradu (Beograd) i odlično se pokazala.
Gledam da izguram još jednu sezonu možda i 2 ako uspem pa opet iste da uzmem.
Za nekih 40tak hiljada koliko sam platio sve 4 do sada su se otplatile same
pre 4 godine
Od ovih sa liste nijedna nije loša, tj. sve su dobre ili odlične. Njihova cena i (ne)pristupačnost prosečnom srpskom vozaču je sasvim druga tema.
pre 4 godine
Najbolja je nova zimska guma!
pre 4 godine
Ovi testovi guma su odlicna reklama za proizvodjace, pa ko plati bolje bice i bolje kotiran. Valjda to svi znaju. Cuveni miselin je uvek dobro kotiran i u samome vrhu, ja ih vise nikada necu kupiti jer sa fuldom prolazim tamo gde sa miselinom sam parkirao i isao peske, konkretno na vikendicu mislim i dubok sneg.
Hocemo tekst o novom yarisu
pre 4 godine
sava eskimo s3 nije mnogo skuplja a možda za hiljadu i neki dinar od tigar wintera ali je bolja dosta po svim parametrima prijanjanju na molrom, snegu, potrošnji goriva a i buka je manja. Tako kažu oznake kada sam ih upoređivao. Letnje sava intesa uhp su extra njih vozim već drugi set..
pre 4 godine
Generalno za naše puteve je najvažnije da profil nije ispod /55-60 jer plitka guma nikako ne trpi naše kratere. Jedan udar i najboljoj novoj gumi pravi "balon", a u zimskim uslovima su rupe sakrivene vodom i snegom pa je svaka vožnja kao šetnja po minskom polju.
pre 4 godine
Zadnjih 15 godina otkako radim za stalno kupujem i letnje i zimske gume.
Probao sve premium brandove i moj zaključak je...ako ne rizikujete život obesnom vožnjom nećete primetiti nikkavu razliku između tih guma. Rezultati testova su u par postotaka.
S druge strane, na kiši je golema razlika jeftinih kineskih guma i premiuma, posebno nakon 10 ili više hiljada kilometara kad guma počne da gubi kvalitet.
pre 4 godine
Najbolje gume najviše i koštaju. Nijanse su u pitanju.
pre 4 godine
Jako koristan članak za nas vozače, hvala vam na ovome!
pre 4 godine
Imam hankook 15ice zimske, i ako su one najlosije po snegu, a meni se pokazale kao odlicne, ne mogu da zamislim koliko su tel dobre ove ostale onda.
(Hehe, 16. oktobar 2019 18:21)
nisu bolje nista, sve zavisi od vozackog iskustva, ispravnosti auta i nacina voznje
pre 4 godine
Ja teram na Nokian WR D4. Nemam zamerki ni po snegu ni po kisi. Nisam uporedno probao razlicite gume pa da tvrdim da je najbolja, ali odlicna definitivno jeste.
pre 4 godine
Najbolja zimska koju sa do sad vozio je bila Goodyear UG 7+. Mislio sam da može da se popne uz masnu banderu. Fantastična, ulica mi strma i nikad se ne čisti, izlazio sam i uz poptuno zaledjenu uglacanu ulicu. Posle toga sam imao Nokian (mislio ako neko zna da napravi zimsku gumu to su Finci) i razočarao se. Nisam imao nekih opasnih situacija, ali dosta slajfovanja i borbe u snegu sa njom, gde mi UG bez ikakvih problema izlazio, sa Nokian borba. sad uzeo Conti, pa da vidimo.
Suština je ako neko želi najkvalitetnije, onda samo sveto trojstvo zimskih guma: Miselin, Goodyear, Continental.
pre 4 godine
Meni je najveća enigma kako se ponašaju AllSeason gume zimi, ali ne kad ih novinari uzmu nove pa testiraju, nego kad npr pregaze jedno ili dva ljeta, a onda dođu na snijeg. Jasna je računica oko zamjena ljeto/zima, posedovanje jednog seta za sve prilike, ali... Uvijek ima neko ali. Naravno da nije problem koristiti takve gume tamo gdje i nema prave zime, snijega i leda. Šta se dešava kada dođete na teren gdje toga ima? Da li možete da vozite relativno opušteno kao na zimskim, ili "kao po jajima" kada biste bili na ljetnim ili lošim zimskim gumama? Ima li neko iskustva?
pre 4 godine
Za istu cenu ljudi kupuju gumu Cordiant koja je neuporedivo bolja. Naravno takvu gumu ako budete vozili leti potrosicete je za par meseci jer je mekana i dobro prijanja ali se na vrucini mnogo trosi. To znaci da za bolje gume morate imati set zimskih i set letnjih tockova. Ako nemate onda svaku jesen kod vulkanizera i dve vintere, plus montaza plus balansiranje.
(Slavisa, 16. oktobar 2019 11:17)
Kupio sam prosle sezone Cordiant, isavsi logikom ako ce neko da napravi dobru gumu za zimu, onda su to Rusi. jeste,jako je mekana i odlicna,i cak ima nesto vise gume nego ostale upravo zbog te mekoce. Sa druge strane, mislim da je overkill za Beograd koji se non stop cisti,a i vreme je ludo i zna da bude toplo pa se postavlja pitanje isplativosti. Ono kad je sneg bas i led, zaista ne mogu da imam primebde idem gde god mi padne na pamet.
pre 4 godine
Zimske gume nisam nikada koristio posto zivim u Torontu i tu vecinom i vozim barem zimi. Sneg se veoma dobro i brzo ocisti osim ponekad kada stvarno puno napada, mada i tada nije lose.
Medjutim kada smo kupili vikendicu koje je oko 150 Km severno odavde odlucio sam da kupim Pireli Carving Edge zimske gume. Tada sam imao Mazdu CX-7 sa prednjom vucom. Najbolja stvar koju sam ikada uradio, nisam mogao da verujem kolika je razlika u stabilnosti auta, kocenju, jednostavno se odmah oseti dodatna sigurnost pri upravljanju. Od tada sva auta u porodici imaju set zimskih guma. U Ontariju zimske gume nisu obavezne, ali osiguranje vam daje oko 5% popusta na svaki auto pod uslovom da ih imate od novembra do marta.
Osim tih Pireli, probao sam dva seta Miselin X-Ice i Bridgestone Blizak, sve su se pokazale neverovatno dobro, prosto se lepe na klizavoj podlozi. Naravno treba voziti prilagodjeno uslovima i ne zaletati se jer vam u tom slucaju nista nece pomoci.
Jos jedna prednost zimskih guma je to da koristeci njih produzavate zivotni vek all season (letnjim) gumama.
Pozdrav iz Toronta.
pre 4 godine
bukvalno ne pise u tekstu tacno kako su se kotirale gume? zasto ne pisete lepo mesto br.1, goodyear, toliko i toliko poena?!
inace, nisam bas siguran koliko je r17 225/45 reprezentativan izbor za zimsku gumu al ajde...
pre 4 godine
Meni je najveća enigma kako se ponašaju AllSeason gume zimi, ali ne kad ih novinari uzmu nove pa testiraju, nego kad npr pregaze jedno ili dva ljeta, a onda dođu na snijeg. Jasna je računica oko zamjena ljeto/zima, posedovanje jednog seta za sve prilike, ali... Uvijek ima neko ali. Naravno da nije problem koristiti takve gume tamo gdje i nema prave zime, snijega i leda. Šta se dešava kada dođete na teren gdje toga ima? Da li možete da vozite relativno opušteno kao na zimskim, ili "kao po jajima" kada biste bili na ljetnim ili lošim zimskim gumama? Ima li neko iskustva?
(g3, 16. oktobar 2019 18:31)
Ja evo vec 4-tu godinu vozim allseason i nisam imao neki problem. Prve 3 godine sam vozio Fuldu Multicontrol i sve preporuke za tu gumu. Ja kada sam kupio nov auto dobio sam fabricki Michelin Primacy, za zimu kupio Sava Eskimo hp. Posle 5 godina, kada sam morao oba seta da menjam predjem na tu Fuldu, gde sam zimi prosao sa tom Savom prosao sam i sa tom Fuldom, kako sam leti vozio taj Michelin vozio sam i tu Fuldu, sve tri godine. Posle kupim drugi auto ali polovan, gume za zamenu, drugi set nemaju i ja opet uzmem allseason ali zbog dimenzije Lassu Multiways, prve zime top, kao sa zimskom, preko leta...sa Fuldom nije bilo razlike a ovde se oseti malo da je meksa, cesce se mora pritisak proveravati i sve drzati pod konac da ne bi primetio razliku, evo sada ide druga zima, posle leta, pa cemo videti. Al ako hoces Fuldu ona je proverena.
pre 4 godine
@(Milan, 16. oktobar 2019 11:21)
Preporuka za letnje nikako Bridgestone Turanza. Moje iskustvo skroz suprotno. Dobio sam ih nove na autu kad sam ga kupio i jedva sam cekao da ih se otarasim. Po suvom su ok, cim padne kisa, katastrofa. Uz to, pogledati i oznake guma. Bridgestone jedino po buci koju prave pariraju drugim premium proizvodjacima. Ponasanje po kisi i potrosnja - katastrofa. Ja sam ih zamenio za Dunlop i prezadovoljan. Dunlop cak i malo jeftinije...
pre 4 godine
Continental WinterContact TS 860 Najbolja preporuka.
pre 4 godine
@Slavisa
Mislim da nisi u pravu...
Prosle godine kupio sve cetiri nove tigrove gume sa ovom novom sarom i prezadovoljan sam. Auto ni jednom nije proklizao, svaki put sam uspeo da se popnem uz svoju strmu ulicu pod snegom bez problema, a izlazio sam i uz zaledjene ulice. Komsija je npr uvek parkirao na glavnom putu jer nije mogao da izadje kolima uz ulicu (nzm cije je gume imao)
A takodje pre par zima sam imao pirelijeve zimske gume (takodje nove, kostale tada Boga oca) i naravno posto je bilo vrlo malo snega, od novembra do februara gume su skoro pa postale slikare (prednje totalno izlizane, a zadnje samo toliko da se sara nazire)
Auto vozio i po selima na Zlatiboru i nikada mi nisu trebali lanci (205-55-16). A cena mi nikako ne igra bitnu ulogu jer mogu sebi da priustim i gume nazovi "premijum kvaliteta"
pre 4 godine
Kako nasi putari čiste ulice ni lanci ne pomazu, po jakom snegu i ledu pomaze samo oprez.
pre 4 godine
Imam hankook 15ice zimske, i ako su one najlosije po snegu, a meni se pokazale kao odlicne, ne mogu da zamislim koliko su tel dobre ove ostale onda.
pre 4 godine
Iznenadjujuće malo trolova i glupih komentara, sa većinom se slažem, a znam par stvari o gumama jer ih uvozim na veliko u Rusiju vec 12 godina. Goodyear Ultra Performance + je zaista vrhunska guma i nije nezasluzeno na vrhu, ali je prilično skupa te joj drustvo na prvom mestu spokojno mogu praviti Goodrich g force winter 2, Yokohama Ice guard ili moj favorit Bridgestone Blizzak (bilo koji ali za srpske uslove sasvim dovoljan je i VRX). To ako vam se bacaju pare, jer realno Tigar nudi sasvim solidnu gumu za nase uslove uz osetno nizu cenu. Od guma koje treba izbegavati tu je Pireli i svi kinezi sem Gislaved-a. Pireli nije losa guma ali posle prve sezone znacajno gubi svojstva.
pre 4 godine
Digne mi se kosa na glavi kada vidim da auto nema četiri istih guma, nego dve letnje ili dve zimske.
Neka ima dve različite marke od zimskih ili letnjih guma (naravno istih dimenzija), ali kombinacija dve zimske i dve letnje gume, to je strašno.
Zimi sigurno bi ih sve kaznio po zakonu.
Leti može da ima jedan par zimskih i jedan par letnjih ako već vozi zimske gume leti pa ih potroši do zime ako je već tako pametan, ali zimi ta kombinacija kod saobraćajca sigurno trebalo da izdejstvuje kaznu, jer kada je na kolovozu sneg, led i poledica moraš po zakonu imati zimske gume.
Sada dolazimo do guma za sva četiri godišnja doba.
O tim gumama u zakonu nema, dakle svi koji imaju All Season gume, bi trebalo biti kažnjeni zimi.
Sve sam lepo napisao i u pravu sam.
Pozdrav svima.
pre 4 godine
Ovi sto hvale vinteru su sirotinja koja vozi samo po gradu ili selu. Malo imucnija sirotinja kupuje svake godine par guma koje stavi napred a one stare sto su bile napred prebaci na zadnju osovinu. Onaj ko nema novca to radi svake druge ili trece godine. Vintera je veoma losa guma. Tvrda i zato je mogu voziti i leti. Na ledu je to katastrofa. Za istu cenu ljudi kupuju gumu Cordiant koja je neuporedivo bolja. Naravno takvu gumu ako budete vozili leti potrosicete je za par meseci jer je mekana i dobro prijanja ali se na vrucini mnogo trosi. To znaci da za bolje gume morate imati set zimskih i set letnjih tockova. Ako nemate onda svaku jesen kod vulkanizera i dve vintere, plus montaza plus balansiranje.
pre 4 godine
Ma samo nova odnos zarada kvaliteta puteva svake godine pred zimu kupim dve nove posto od prosle zime ostale samo dve dobre za u prolece isto tigar me je iznenadio novim dezenom nije losa
pre 4 godine
vozim tigar 16ke zimske vec treca sezona kod mene
predobra guma nikad nikakvih problema
pre 4 godine
Imao sam Barum i Mišelin Alpina čini mi se da se tako kaže. Barum je smeće Mišelin full ali pošto sam prodao kola sa zimskim gumama i letnjim i kupio druga ove godine uzimam Savu Eskimo kažu da je dobra pa vam javim kakva je.
(1986, 16. oktobar 2019 17:05)
Dobra je Sava, ali samo da je Slovenačka...ako je Poljska onda ništa ne valja. Ja sam sa njom izlazio gde sam hteo...na pasatu 6 godina. Samo je isto mekana, tako da menjaj sa prvim suncem.
pre 4 godine
Oko Save: Sava je deo Good Year vise od 10g,
Sava eskimo S3 je jedna od top guma u skandinaviji mozete slobodno da proverite,
Eskimo S3 je prilicno dobra zimska guma ali NIKAKO nije za leto onaj ko vozi eskimo leti unistava obliku profia i drugu zimu nema veze dubina sare moze da se baci.
All seasons guma (to NISU S+M gume) su idealne za one koje voze po gradu i okolini ako su proizvod poznatog proizvodaca!
Recimo Michelin,Good year,Vredestain,Fulda,Hankook,moze i Sava
pre 4 godine
Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
Bridgestone Turanza. Imam ih već par godina i odlične su.
pre 4 godine
Sve do pocetka globalnog otopljavanja i prestanka pada snega zimi, u Srbiji se nije pricalo o zimskim gumama, ali zato sada....
pre 4 godine
@saki6
Fulda Sport Control 2
pre 4 godine
@ (ret, 16. oktobar 2019 22:43)
Sve zavisi koliko voziš gde voziš brzina stil vožnje težina auta. Nor taj Blue responce je samo jednom liku odgovarao koji je smireno radio Nis i Šumadiju dok smo mi na relaciji Beč Beograd Zagreb i malo Bosne pogulili Blue responce za pola sezone, godišnje predjemo 35000 otprilike. Znam da nam je ranije Pirelli postajao dovoljno mekan tek leti na brzinama preko 160 tako da je bas tvrd a i nema više tih brzina.
Sto se tuce All season samo da kažem ljudima da je sve super dok se vozi samo Beograd i jednom godišnje more i u Selo na Slavu ali oprezno i pažljivo.
pre 4 godine
@Nikola
Potpisujem sve što ste napisali, još da srbinu neko objasni da sava nije član tog društva!
pre 4 godine
Samo Continental!
pre 4 godine
Hankok...za letnju gumu dokazano najbolji odnos cena kvalitet. Kvalitet kao premijum proizvodjaci cena 20% niza. Verujem da je i sa zimskim gumama slicna situacija . Ultra grip..."kako li gazi nova kad polovna ovako" (komentar mog komsije inace ucitelja skijanja koji je 6meseci po planinama) .Kaze za tolike godine svakakve gume je vozio po snegu ali Goodyear Ultragrip definitivno najbolja!
pre 4 godine
Ja vec dvije godine vozim zimi Sava gume upravo ove dimenzije - 225 45 17. Nisu bile skupe - 55 evra, i ja sam prezadovoljan. Nigdje nikakva nezgodna situacija, a mnogo vozim i po autoputu i okukama. Inace, u Sarajevu svi voze Sava zimske. I svi tvrde da su najbolje u odnosu na cijenu. Ali je neko opste misljenje da savine ljetne nisu dovoljno kvalitetne. Takav je generalni stav, a ko zna sta je vise tacno.
pre 4 godine
Sava bolja Wintere jer tako kazu oznake? Jel tebi dobro dete?I prosto nije tacno da je Sava bolja od Wintere, ne siri dezinformacije.
pre 4 godine
@Aleksandar
Vexano za Bridgestone gume - zavisi koji model vozis / si vozio. Ja sam imao Turanza ER300 2007-2011 i to mi je jedna od najboljih letnjih guma koje sam vozio. Posle njih su izasle T001 i T005, ali kazu da nisu prici ER300.
Ako si dobio (a verovatno jesi) B250 gumu, to ti je guma za desetak hiljada km i zamena sledi.
Na svakoj gumi bi trebalo da postoji oznaka tipa TREADWEAR koja "definise" vek gume. Cifra ide od 100 do ¬600. ER300 je imala Treadwear 300 i trajala mi je nekih ~30.000 bez ikakvih gubljenja performansi. Posle sam prodao auto.
Dunlop Bluresponse (skoro isto sto i GY EfficientGrip Performance) sam vozio na sledecem autu. Imale su TREADWEAR 340 i do nekih 35.000-40.000km su bile super, a izdrzale su preko 55.000km, kada sam ih zamenio (klot - sara ~2mm, i performanse narocito po kisi losije).
Uz treadwear ide ruku pod ruku i kolicina plastike u gumi, pa sto vise plastike, to trajnija guma. Ali i losije performanse gume (kliza vise).
Ja za sebe racunam da za svakih 100 treadwear-a sigurno mogu skrpiti po 10.000km bezbednih km.
Pozdrav.
pre 4 godine
Goodyear vector 4 all season, gen1.
40kkm, vreme za zamenu, ostalo je 5mm šare. 3 godine, svi uslovi za vožnju +offroad na jeep-u Renegade-u. Ozbiljne zime i sneg na Alpima, ni jedan problem. Lanci su nepotrebni. Mada su u gepeku za (€400).
pre 4 godine
Kupio sam 2x Wintera 205/55-16. Uporedjivao sa Savom pre kupovine(iste ocene za potrosnju i prijanjanje,Sava ima manju buku za 2db)razlika u ceni 800 din nebitna,ali nema razloga da se izbegava Wintera. korisnici kazu skroz ok guma za prosecnog korisnika pa i vise od toga.
pre 4 godine
@miki A vidis ja sam kupio Sava UHP 215/45/R17 i izdržale su jednu sezonu i čitavih 15k km da bi se na autoputu pri brzini od 120kmh jedna guma skroz rascvetala. Običan krš od gume. Možda za neka mala gradska vozila do 15 inča felne. Sve preko Sava bi trebala da prestane da proizvodi.
pre 4 godine
@g3
Imam iskustva samo drugu zimu. Gume su bile Starfire ( bivsi Trayal, sve 4 all season, sa onom pahuljom ). Uzeo sam ih na leto, isao za Grcku, Hrvatsku, lokal.
Onda zima, lokal i Srbija.
Sledece leto, opet Grcka, Hrvatska, Srbija.
I druga zima lokal i Srbija. Nisu nesto posebno izgubile performanse, jedva primetno. Brat mi je tad vozio Saab aero, neku azdaju automatik i nije mogao da se pomeri normalno kad je zavejalo pa je uzeo auto od mene. Izlazio je gde 95% nije moglo. Slatko sam se navozao sa tim gumama.
Posle sam prodao auto tako da nemam iskustva 3 zimu ali odnos cene jednog seta Starfire i ostatak ponude je debelo u korist ovog jednog seta.
Pozdrav
pre 4 godine
Samo polovne gume.
pre 4 godine
(Mico, 16. oktobar 2019 12:29)
Slažem se apsolutno. imao sam pre Continental TS 860 Michelin Alpin A5 i moram priznati da se TS 860 daleko bolje pokazao u uslovima snega na putu. Što se tiče letnje gume moje preporuke za Michelin Pilot Super Sport. Vrhunska guma sa vrhunskim performansama za sve one koji vole da idu do limita.
pre 4 godine
"Ponašanje guma na snegu i ledu je testirano na stazi "Beli pakao" u Ivalu (Finska) koja je u vlasništvu kompanije Nokian."
Mogu misliti koliko su bili nepristrasni s'obzirom gde su testirali.
Imao njihove gume pre desetak god, posle dve sezone se pokrivile i morao da ih bacim.
Sava je zakon.
pre 4 godine
Za snijeg i zimu samo Protekt gume sa sarom od centimetra ne upada nigdje cak sta vise daju garanciju do 3 godine na gumu,samo nije za divljaka vec smirena lika do 170 na sat.
pre 4 godine
Imao sam Barum i Mišelin Alpina čini mi se da se tako kaže. Barum je smeće Mišelin full ali pošto sam prodao kola sa zimskim gumama i letnjim i kupio druga ove godine uzimam Savu Eskimo kažu da je dobra pa vam javim kakva je.
pre 4 godine
GoodYear Ultra Grip ili UG5 pa 6,7,8 sada + sve su top topova gume za normalne pare tj 100€ za 18’’.
pre 4 godine
Iz ličnog iskustva: Izbegavajte Bridgestone Blizzard zimske. Imao ih u dimenziji 215 55 16 i odrale su se za 2 zime skroz, nekih 15 hiljada km.
pre 4 godine
Pirelli je bez premca!
pre 4 godine
Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
pre 4 godine
@ Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
(saki6, 16. oktobar 2019 10:45)
Samo Conti i Michelin od letnjih i GoodYear zimska to je ono sto pase mom stilu vožnje bez obzira na auto. Sada imam Bridgestone jeste bas dobra ali je gotova posle 35000 km a Michelin može duplo skoro.
Dunlop je kao premium brend ali traje mi do 10000 onda gubi performanse i otvrdne.
pre 4 godine
Manite se ovih serviranih brendova nego kupite Tigar Winteru i zavrsili ste posao. Vozim je i leti i zimi, nakon 5-6 godina promenim i to je to.
Pozdrav
pre 4 godine
Digne mi se kosa na glavi kada vidim da auto nema četiri istih guma, nego dve letnje ili dve zimske.
Neka ima dve različite marke od zimskih ili letnjih guma (naravno istih dimenzija), ali kombinacija dve zimske i dve letnje gume, to je strašno.
Zimi sigurno bi ih sve kaznio po zakonu.
Leti može da ima jedan par zimskih i jedan par letnjih ako već vozi zimske gume leti pa ih potroši do zime ako je već tako pametan, ali zimi ta kombinacija kod saobraćajca sigurno trebalo da izdejstvuje kaznu, jer kada je na kolovozu sneg, led i poledica moraš po zakonu imati zimske gume.
Sada dolazimo do guma za sva četiri godišnja doba.
O tim gumama u zakonu nema, dakle svi koji imaju All Season gume, bi trebalo biti kažnjeni zimi.
Sve sam lepo napisao i u pravu sam.
Pozdrav svima.
pre 4 godine
Samo polovne gume.
pre 4 godine
Ovi sto hvale vinteru su sirotinja koja vozi samo po gradu ili selu. Malo imucnija sirotinja kupuje svake godine par guma koje stavi napred a one stare sto su bile napred prebaci na zadnju osovinu. Onaj ko nema novca to radi svake druge ili trece godine. Vintera je veoma losa guma. Tvrda i zato je mogu voziti i leti. Na ledu je to katastrofa. Za istu cenu ljudi kupuju gumu Cordiant koja je neuporedivo bolja. Naravno takvu gumu ako budete vozili leti potrosicete je za par meseci jer je mekana i dobro prijanja ali se na vrucini mnogo trosi. To znaci da za bolje gume morate imati set zimskih i set letnjih tockova. Ako nemate onda svaku jesen kod vulkanizera i dve vintere, plus montaza plus balansiranje.
pre 4 godine
Za snijeg i zimu samo Protekt gume sa sarom od centimetra ne upada nigdje cak sta vise daju garanciju do 3 godine na gumu,samo nije za divljaka vec smirena lika do 170 na sat.
pre 4 godine
Pirelli je bez premca!
pre 4 godine
Ima jedna vrlo razumna računica, set Tigra izađe 20.000 rsd, set GY izađe 40.000 rsd.
Znači, uzmeš tigra i voziš 2 god, a onda kupiš opet Tigra i voziš 2 god...i za iste pare ti si 4 god na "NOVIM" gumama....kakve god da su, nove su, a sigurno su bolje od 3-4 god stare gume GY. Niko me ne može ubediti drugačije. Najbolja je "nova" guma!
pre 4 godine
Ovi testovi guma su odlicna reklama za proizvodjace, pa ko plati bolje bice i bolje kotiran. Valjda to svi znaju. Cuveni miselin je uvek dobro kotiran i u samome vrhu, ja ih vise nikada necu kupiti jer sa fuldom prolazim tamo gde sa miselinom sam parkirao i isao peske, konkretno na vikendicu mislim i dubok sneg.
Hocemo tekst o novom yarisu
pre 4 godine
Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
pre 4 godine
Zivim u Svajcarskoj tako da znam puno o zimskim gumama. I nije mi problem cena gume. Ali, iz mog licnog iskustva, najbolja zimska guma je Sava. Cena smesna a guma je vrh. A letnja Pireli. Zvuci ludo, ali probajte sigurno se necete pokajati
pre 4 godine
Wintera! Odnos cene i kvaliteta... Ne može bolje. Lanci nikada nisu potrebni, gde ne može bez lanaca ne može ni sa lancima. Bravo za Tigar!
pre 4 godine
Nikada mi neće biti jasno koja je promaja u glavi tih zgubidana iz Auto Express-a da se bave ovakvim glupostima koje uz to još nazivaju i "test"-om, kad svako na planeti zna da su najbolje gume sa šlepera iz Nemačke, tamo gume i ne dodiruju asfalt, jer imaju na putevima lebdeće slojeve, to kad kupiš, miran si brat bratu 10 godina. Eventualno dolaze u obzir one koje komšija kad kupi novi auto odmah skine i proda ti upola cene, jer mu se ne sviđa šara. A može i ta Wintera, ali samo da se ne skida ni leti, jer ono što mnogi ne znaju, odnosno znaju samo oni koji je kupe, Wintera ima posebno osmišljenu tehnologiju kojom se šare tokom leta samoobnavljaju, te ona može bez problema da izdrši i više decenja, a često i nadživi automobil na čijim se točkovima ponosno vrti..
Ne znam da li je neko ko je malo putovao napolje primetio kako su sada već drastično ljudi van ove zemlje sve gluplji i gluplji, ali na našu korist, jer im tradicionalno naši ljudi isisavaju svu pamet koju imaju, pa otuda svake godine pred sezonu poplave ovakvih najgenijalnijih komentara ikad.. Brate mili, opasno je frustrirajuće čitati više neke komentare, skoro pa toksično. Najbolje što su ljudi regularno potpuno ubeđeni da su u pravu. Sirotinjo, i bogu si teška. Potpuno ja kapiram da nemamo pare, ali da nam to toliko izobliči svest i percepciju, to teško da mogu da razumem. I ova dimenzija je bar za ovo podneblje prilično irelevantna, često isti proizvođač u različitim dimenzijama ima vrlo različite ocene.
pre 4 godine
sava eskimo s3 nije mnogo skuplja a možda za hiljadu i neki dinar od tigar wintera ali je bolja dosta po svim parametrima prijanjanju na molrom, snegu, potrošnji goriva a i buka je manja. Tako kažu oznake kada sam ih upoređivao. Letnje sava intesa uhp su extra njih vozim već drugi set..
pre 4 godine
Sava bolja Wintere jer tako kazu oznake? Jel tebi dobro dete?I prosto nije tacno da je Sava bolja od Wintere, ne siri dezinformacije.
pre 4 godine
Najbolja je ona, čiji proizvođač potroši najviše na reklamu...
pre 4 godine
Michelin CrossClimate za grad, snega ima 2 dana godišnje. Nemam trošak menjanja, tako da gume za 4 godine same sebe isplate, naročito sa cenama vulkanizera u BG. I imam vrhunske gume na autu, što je jako bitno. A za planinu, lanci i zdravo.
pre 4 godine
Zadovoljan sam gumama imam sve četiri tj. pet guma različite al' drže auto po putu. Malo se rvem sa volanom k'o da bika držim za rogove al' ide.
pre 4 godine
Samo Continental!
pre 4 godine
Kupljene 2 Wintere za 4500 po komadu. Prosle su mi trajale 9 sezona, ali zimi generalno predjem izmedju 2-3 hiljade km. Tako da mi vrv i zato dugo traju a i nisu me izneverile ni jedan jedini put, za tu kilometrazu mi wintera najbolji izbor.
pre 4 godine
Tigar!
pre 4 godine
U onoj prethodnoj vesti o gumama jedan komentar je rekao sve.
Najbolje gume su i Najskuplje, a lošije gume imaju na primer 10% lošije rezultate. 10% je mnogo, ali pri max brizini. Doboljno vam je da pažljivije vozite i da smanjite brzinu, time će te bitno smanjiti mogućnost greške. Ni Srbija nema neku baš Zimsku klimu, tako da je možda 20 dana tokom zime koji su baš snežni. Trebaju vam dobre zimske gume u tim snežnim danima, ali vam je najviše potrebna pažnja i strpljenje u vožnji. Brzoj i agresivnoj vožnji, ni najbolja guma neće pomoći.
Domaća Wintera završava posao, a ko ima neka kupi ove što su NAJBOLJE....
pre 4 godine
Super za test.
Staza "beli pakao" u vlasništvu "Nokian"...ako biram, biram Nokian. Ako ne biram, može i Lassa, ne vozim trke.
pre 4 godine
Za nas malo pliceg dzepa i Wintera zavrsava posao.Do sada sa nojm nikakvih problema po snegu nisam imao.
pre 4 godine
Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
Bridgestone Turanza. Imam ih već par godina i odlične su.
pre 4 godine
Kupio sam 2x Wintera 205/55-16. Uporedjivao sa Savom pre kupovine(iste ocene za potrosnju i prijanjanje,Sava ima manju buku za 2db)razlika u ceni 800 din nebitna,ali nema razloga da se izbegava Wintera. korisnici kazu skroz ok guma za prosecnog korisnika pa i vise od toga.
pre 4 godine
Zašto nije preneta kompletna vest? Na testu je, osim 10 zimskih, učestvolala i jedna all season ( Continental ) i jedna letnja.
U konačnom plasmanu, posle svih disciplina, taj all season Continental je imao 98,5 bodova i bio je ukupno treći, u odnosu na sve testirane gume.
U nekim disciplinama je bio bolji i od bilo koje zimske ( "Dry handling", "Wet braking" ), "Snow traction" je imao bolji od nekih zimskih ( Falken i Toyo ), bolji "Snow braking" ( od Pirelli i Toyo ) i itd.
pre 4 godine
I ja sam zainteresovan za All season gume jer ova prica sa dva seta guma i mojim prelaskom oko 12.000 fodisnje dosao sam u situaciju da imam dobre sare na gumama a one su stare u proseku oko 8 godina. Sigurno nemaju vise performanse kao sto bi trebalo da imaju. Zato sam za varijantu da uzmem all season i da ih menjam na 3-4-5 godina. Verujem da bi bio sigirniji na putu sa takvim gumama.
pre 4 godine
Goodyear vector 4 all season, gen1.
40kkm, vreme za zamenu, ostalo je 5mm šare. 3 godine, svi uslovi za vožnju +offroad na jeep-u Renegade-u. Ozbiljne zime i sneg na Alpima, ni jedan problem. Lanci su nepotrebni. Mada su u gepeku za (€400).
pre 4 godine
Sve do pocetka globalnog otopljavanja i prestanka pada snega zimi, u Srbiji se nije pricalo o zimskim gumama, ali zato sada....
pre 4 godine
Jako koristan članak za nas vozače, hvala vam na ovome!
pre 4 godine
"Ponašanje guma na snegu i ledu je testirano na stazi "Beli pakao" u Ivalu (Finska) koja je u vlasništvu kompanije Nokian."
Mogu misliti koliko su bili nepristrasni s'obzirom gde su testirali.
Imao njihove gume pre desetak god, posle dve sezone se pokrivile i morao da ih bacim.
Sava je zakon.
pre 4 godine
Continental WinterContact TS 860 Najbolja preporuka.
pre 4 godine
Vezano za posedovanje samo jednog seta guma ili duplog seta (letnjeg i zimskog), sve zavisi koliko ko vozi, kako vozi, koji auto vozi, po kakvim terenima vozi i sl. Prvo, nije isto da li neko prelazi 10,30 ili 50.000 km godišnje. Drugo, nije isto da li je neko oštar ili agresivan vozač i neko ko vozi većim brzinama ili se radi o nekom uravnoteženom vozaču. Treće, nije isto da li neko vozi auto od 900 kg ili 2 tone. Četvrto, nije isto da li neko vozi uglavnom po gradu koji se uglavnom čisti od snega ili vozi po nekim bespućima, često zimi ide na planinu i sl. Isto tako bitan činilac je da li neko ima naviku leti da putuje na more autom tj. da generalno pravi velike letnje kilometraže ili ne ide sopstvenom vozilom na more, već autobusom ili avionom. Suština je u tome da u određenim slučajevima posedovanje jednog seta guma, naročito ako se radi o kvalitetnijim univerzalnim gumama, može biti veoma dobar izbor. Čak i zimski set može završavati posao tokom cele godine, ali se u tom slučaju gume moraju češće menjati tj. kupovati nove. Posedovanje dva seta je takođe racionalno za određene grupe vozača, naročito one koji voze dosta zimi po težim terenima ili voze dosta leti na dužim relacijama, koji agresivno voze i sl. Za takve vozače je važan i kavalitet gume, a ne samo to da je letnja, odnosno zimska. Za nekoga ko vozi manji tj. lakši automobil, vozi uravnoteženo, ne prelazi velike kilometraže i vozi uglavnom po lokalu, naročito zimi, posedovanje dva seta je uglavnom nepotrebno.
pre 4 godine
Iznenadjujuće malo trolova i glupih komentara, sa većinom se slažem, a znam par stvari o gumama jer ih uvozim na veliko u Rusiju vec 12 godina. Goodyear Ultra Performance + je zaista vrhunska guma i nije nezasluzeno na vrhu, ali je prilično skupa te joj drustvo na prvom mestu spokojno mogu praviti Goodrich g force winter 2, Yokohama Ice guard ili moj favorit Bridgestone Blizzak (bilo koji ali za srpske uslove sasvim dovoljan je i VRX). To ako vam se bacaju pare, jer realno Tigar nudi sasvim solidnu gumu za nase uslove uz osetno nizu cenu. Od guma koje treba izbegavati tu je Pireli i svi kinezi sem Gislaved-a. Pireli nije losa guma ali posle prve sezone znacajno gubi svojstva.
pre 4 godine
Zimske gume nisam nikada koristio posto zivim u Torontu i tu vecinom i vozim barem zimi. Sneg se veoma dobro i brzo ocisti osim ponekad kada stvarno puno napada, mada i tada nije lose.
Medjutim kada smo kupili vikendicu koje je oko 150 Km severno odavde odlucio sam da kupim Pireli Carving Edge zimske gume. Tada sam imao Mazdu CX-7 sa prednjom vucom. Najbolja stvar koju sam ikada uradio, nisam mogao da verujem kolika je razlika u stabilnosti auta, kocenju, jednostavno se odmah oseti dodatna sigurnost pri upravljanju. Od tada sva auta u porodici imaju set zimskih guma. U Ontariju zimske gume nisu obavezne, ali osiguranje vam daje oko 5% popusta na svaki auto pod uslovom da ih imate od novembra do marta.
Osim tih Pireli, probao sam dva seta Miselin X-Ice i Bridgestone Blizak, sve su se pokazale neverovatno dobro, prosto se lepe na klizavoj podlozi. Naravno treba voziti prilagodjeno uslovima i ne zaletati se jer vam u tom slucaju nista nece pomoci.
Jos jedna prednost zimskih guma je to da koristeci njih produzavate zivotni vek all season (letnjim) gumama.
Pozdrav iz Toronta.
pre 4 godine
Ma samo nova odnos zarada kvaliteta puteva svake godine pred zimu kupim dve nove posto od prosle zime ostale samo dve dobre za u prolece isto tigar me je iznenadio novim dezenom nije losa
pre 4 godine
Zimske još malo teram drugu godinu za redom Sava eskimo dok su mi letnje Lassa,obe su bile oko 40 tak evra.Kakva cena takvo i ponasanje auta i zaustavni trag,doduse ja retko predjem i stotku pa mi obe rade posao.
Ko ima para on kupi Mišlin,Pireli,Bridzston,ko bas i nema previse kupi Nokian,Kontinental,Hankuk a ko je ko ja nadje alibi za besparicu u Savi,Tigru,Lassi i sličnim nn.
Najbitnije u celoj priči je kupiti novu gumu u prodavnici i u zavisnosti od km voziti se snjom max 5-6 godina i naravno imati dva seta guma.
pre 4 godine
Ja teram na Nokian WR D4. Nemam zamerki ni po snegu ni po kisi. Nisam uporedno probao razlicite gume pa da tvrdim da je najbolja, ali odlicna definitivno jeste.
pre 4 godine
@ Meni treba neka preporuka za letnju dobru, 225/50/17 do 16k po komadu.
(saki6, 16. oktobar 2019 10:45)
Samo Conti i Michelin od letnjih i GoodYear zimska to je ono sto pase mom stilu vožnje bez obzira na auto. Sada imam Bridgestone jeste bas dobra ali je gotova posle 35000 km a Michelin može duplo skoro.
Dunlop je kao premium brend ali traje mi do 10000 onda gubi performanse i otvrdne.
pre 4 godine
Imao sam Barum i Mišelin Alpina čini mi se da se tako kaže. Barum je smeće Mišelin full ali pošto sam prodao kola sa zimskim gumama i letnjim i kupio druga ove godine uzimam Savu Eskimo kažu da je dobra pa vam javim kakva je.
pre 4 godine
Oko Save: Sava je deo Good Year vise od 10g,
Sava eskimo S3 je jedna od top guma u skandinaviji mozete slobodno da proverite,
Eskimo S3 je prilicno dobra zimska guma ali NIKAKO nije za leto onaj ko vozi eskimo leti unistava obliku profia i drugu zimu nema veze dubina sare moze da se baci.
All seasons guma (to NISU S+M gume) su idealne za one koje voze po gradu i okolini ako su proizvod poznatog proizvodaca!
Recimo Michelin,Good year,Vredestain,Fulda,Hankook,moze i Sava
pre 4 godine
Najbolja je ona za koju imam para da je kupim.
pre 4 godine
Nije radjen test Tigrove wintere?
Test nije radjen za naš region.
pre 4 godine
3 godine već Michelin CrossClimate u gradu (Beograd) i odlično se pokazala.
Gledam da izguram još jednu sezonu možda i 2 ako uspem pa opet iste da uzmem.
Za nekih 40tak hiljada koliko sam platio sve 4 do sada su se otplatile same
pre 4 godine
A (uskoro) naše Šangdong Linlong All Seazon gume za 1000din po komadu?
pre 4 godine
@saki6
Fulda Sport Control 2
pre 4 godine
Hankok...za letnju gumu dokazano najbolji odnos cena kvalitet. Kvalitet kao premijum proizvodjaci cena 20% niza. Verujem da je i sa zimskim gumama slicna situacija . Ultra grip..."kako li gazi nova kad polovna ovako" (komentar mog komsije inace ucitelja skijanja koji je 6meseci po planinama) .Kaze za tolike godine svakakve gume je vozio po snegu ali Goodyear Ultragrip definitivno najbolja!
pre 4 godine
(Mico, 16. oktobar 2019 12:29)
Slažem se apsolutno. imao sam pre Continental TS 860 Michelin Alpin A5 i moram priznati da se TS 860 daleko bolje pokazao u uslovima snega na putu. Što se tiče letnje gume moje preporuke za Michelin Pilot Super Sport. Vrhunska guma sa vrhunskim performansama za sve one koji vole da idu do limita.
pre 4 godine
vozim tigar 16ke zimske vec treca sezona kod mene
predobra guma nikad nikakvih problema
pre 4 godine
Najbolja je nova zimska guma!
pre 4 godine
@Aleksandar
Vexano za Bridgestone gume - zavisi koji model vozis / si vozio. Ja sam imao Turanza ER300 2007-2011 i to mi je jedna od najboljih letnjih guma koje sam vozio. Posle njih su izasle T001 i T005, ali kazu da nisu prici ER300.
Ako si dobio (a verovatno jesi) B250 gumu, to ti je guma za desetak hiljada km i zamena sledi.
Na svakoj gumi bi trebalo da postoji oznaka tipa TREADWEAR koja "definise" vek gume. Cifra ide od 100 do ¬600. ER300 je imala Treadwear 300 i trajala mi je nekih ~30.000 bez ikakvih gubljenja performansi. Posle sam prodao auto.
Dunlop Bluresponse (skoro isto sto i GY EfficientGrip Performance) sam vozio na sledecem autu. Imale su TREADWEAR 340 i do nekih 35.000-40.000km su bile super, a izdrzale su preko 55.000km, kada sam ih zamenio (klot - sara ~2mm, i performanse narocito po kisi losije).
Uz treadwear ide ruku pod ruku i kolicina plastike u gumi, pa sto vise plastike, to trajnija guma. Ali i losije performanse gume (kliza vise).
Ja za sebe racunam da za svakih 100 treadwear-a sigurno mogu skrpiti po 10.000km bezbednih km.
Pozdrav.
pre 4 godine
@Nikola
Potpisujem sve što ste napisali, još da srbinu neko objasni da sava nije član tog društva!
pre 4 godine
Iz ličnog iskustva: Izbegavajte Bridgestone Blizzard zimske. Imao ih u dimenziji 215 55 16 i odrale su se za 2 zime skroz, nekih 15 hiljada km.
pre 4 godine
Nova!
pre 4 godine
Nova, sveža zimska guma je najbolja.
pre 4 godine
Najbolja je ona za koju imam para da je kupim.
(Igor Milosavljević, 16. oktobar 2019 09:47)
Ha, ha, ha, bravo!:)...
Ispravno zboriš:)
pre 4 godine
Najbolja zimska guma je Durex Sensitive.
pre 4 godine
@miki A vidis ja sam kupio Sava UHP 215/45/R17 i izdržale su jednu sezonu i čitavih 15k km da bi se na autoputu pri brzini od 120kmh jedna guma skroz rascvetala. Običan krš od gume. Možda za neka mala gradska vozila do 15 inča felne. Sve preko Sava bi trebala da prestane da proizvodi.
pre 4 godine
GoodYear Ultra Grip ili UG5 pa 6,7,8 sada + sve su top topova gume za normalne pare tj 100€ za 18’’.
pre 4 godine
Meni je najveća enigma kako se ponašaju AllSeason gume zimi, ali ne kad ih novinari uzmu nove pa testiraju, nego kad npr pregaze jedno ili dva ljeta, a onda dođu na snijeg. Jasna je računica oko zamjena ljeto/zima, posedovanje jednog seta za sve prilike, ali... Uvijek ima neko ali. Naravno da nije problem koristiti takve gume tamo gdje i nema prave zime, snijega i leda. Šta se dešava kada dođete na teren gdje toga ima? Da li možete da vozite relativno opušteno kao na zimskim, ili "kao po jajima" kada biste bili na ljetnim ili lošim zimskim gumama? Ima li neko iskustva?
(g3, 16. oktobar 2019 18:31)
Ja evo vec 4-tu godinu vozim allseason i nisam imao neki problem. Prve 3 godine sam vozio Fuldu Multicontrol i sve preporuke za tu gumu. Ja kada sam kupio nov auto dobio sam fabricki Michelin Primacy, za zimu kupio Sava Eskimo hp. Posle 5 godina, kada sam morao oba seta da menjam predjem na tu Fuldu, gde sam zimi prosao sa tom Savom prosao sam i sa tom Fuldom, kako sam leti vozio taj Michelin vozio sam i tu Fuldu, sve tri godine. Posle kupim drugi auto ali polovan, gume za zamenu, drugi set nemaju i ja opet uzmem allseason ali zbog dimenzije Lassu Multiways, prve zime top, kao sa zimskom, preko leta...sa Fuldom nije bilo razlike a ovde se oseti malo da je meksa, cesce se mora pritisak proveravati i sve drzati pod konac da ne bi primetio razliku, evo sada ide druga zima, posle leta, pa cemo videti. Al ako hoces Fuldu ona je proverena.
pre 4 godine
Od ovih sa liste nijedna nije loša, tj. sve su dobre ili odlične. Njihova cena i (ne)pristupačnost prosečnom srpskom vozaču je sasvim druga tema.
pre 4 godine
@g3
Imam iskustva samo drugu zimu. Gume su bile Starfire ( bivsi Trayal, sve 4 all season, sa onom pahuljom ). Uzeo sam ih na leto, isao za Grcku, Hrvatsku, lokal.
Onda zima, lokal i Srbija.
Sledece leto, opet Grcka, Hrvatska, Srbija.
I druga zima lokal i Srbija. Nisu nesto posebno izgubile performanse, jedva primetno. Brat mi je tad vozio Saab aero, neku azdaju automatik i nije mogao da se pomeri normalno kad je zavejalo pa je uzeo auto od mene. Izlazio je gde 95% nije moglo. Slatko sam se navozao sa tim gumama.
Posle sam prodao auto tako da nemam iskustva 3 zimu ali odnos cene jednog seta Starfire i ostatak ponude je debelo u korist ovog jednog seta.
Pozdrav
pre 4 godine
Najbolja zimska koju sa do sad vozio je bila Goodyear UG 7+. Mislio sam da može da se popne uz masnu banderu. Fantastična, ulica mi strma i nikad se ne čisti, izlazio sam i uz poptuno zaledjenu uglacanu ulicu. Posle toga sam imao Nokian (mislio ako neko zna da napravi zimsku gumu to su Finci) i razočarao se. Nisam imao nekih opasnih situacija, ali dosta slajfovanja i borbe u snegu sa njom, gde mi UG bez ikakvih problema izlazio, sa Nokian borba. sad uzeo Conti, pa da vidimo.
Suština je ako neko želi najkvalitetnije, onda samo sveto trojstvo zimskih guma: Miselin, Goodyear, Continental.
pre 4 godine
@ (ret, 16. oktobar 2019 22:43)
Sve zavisi koliko voziš gde voziš brzina stil vožnje težina auta. Nor taj Blue responce je samo jednom liku odgovarao koji je smireno radio Nis i Šumadiju dok smo mi na relaciji Beč Beograd Zagreb i malo Bosne pogulili Blue responce za pola sezone, godišnje predjemo 35000 otprilike. Znam da nam je ranije Pirelli postajao dovoljno mekan tek leti na brzinama preko 160 tako da je bas tvrd a i nema više tih brzina.
Sto se tuce All season samo da kažem ljudima da je sve super dok se vozi samo Beograd i jednom godišnje more i u Selo na Slavu ali oprezno i pažljivo.
pre 4 godine
a nigdje Bridgestone:). kako ja sad da znam da li mi je guma dobra :)?
??
pre 4 godine
Nova.
pre 4 godine
Najbolje gume najviše i koštaju. Nijanse su u pitanju.
pre 4 godine
@(Milan, 16. oktobar 2019 11:21)
Preporuka za letnje nikako Bridgestone Turanza. Moje iskustvo skroz suprotno. Dobio sam ih nove na autu kad sam ga kupio i jedva sam cekao da ih se otarasim. Po suvom su ok, cim padne kisa, katastrofa. Uz to, pogledati i oznake guma. Bridgestone jedino po buci koju prave pariraju drugim premium proizvodjacima. Ponasanje po kisi i potrosnja - katastrofa. Ja sam ih zamenio za Dunlop i prezadovoljan. Dunlop cak i malo jeftinije...
pre 4 godine
Imam hankook 15ice zimske, i ako su one najlosije po snegu, a meni se pokazale kao odlicne, ne mogu da zamislim koliko su tel dobre ove ostale onda.
pre 4 godine
Imam hankook 15ice zimske, i ako su one najlosije po snegu, a meni se pokazale kao odlicne, ne mogu da zamislim koliko su tel dobre ove ostale onda.
(Hehe, 16. oktobar 2019 18:21)
nisu bolje nista, sve zavisi od vozackog iskustva, ispravnosti auta i nacina voznje
pre 4 godine
bukvalno ne pise u tekstu tacno kako su se kotirale gume? zasto ne pisete lepo mesto br.1, goodyear, toliko i toliko poena?!
inace, nisam bas siguran koliko je r17 225/45 reprezentativan izbor za zimsku gumu al ajde...
pre 4 godine
ona, za koju imam pare da je kupim novu?
pre 4 godine
@Slavisa
Mislim da nisi u pravu...
Prosle godine kupio sve cetiri nove tigrove gume sa ovom novom sarom i prezadovoljan sam. Auto ni jednom nije proklizao, svaki put sam uspeo da se popnem uz svoju strmu ulicu pod snegom bez problema, a izlazio sam i uz zaledjene ulice. Komsija je npr uvek parkirao na glavnom putu jer nije mogao da izadje kolima uz ulicu (nzm cije je gume imao)
A takodje pre par zima sam imao pirelijeve zimske gume (takodje nove, kostale tada Boga oca) i naravno posto je bilo vrlo malo snega, od novembra do februara gume su skoro pa postale slikare (prednje totalno izlizane, a zadnje samo toliko da se sara nazire)
Auto vozio i po selima na Zlatiboru i nikada mi nisu trebali lanci (205-55-16). A cena mi nikako ne igra bitnu ulogu jer mogu sebi da priustim i gume nazovi "premijum kvaliteta"
pre 4 godine
Za istu cenu ljudi kupuju gumu Cordiant koja je neuporedivo bolja. Naravno takvu gumu ako budete vozili leti potrosicete je za par meseci jer je mekana i dobro prijanja ali se na vrucini mnogo trosi. To znaci da za bolje gume morate imati set zimskih i set letnjih tockova. Ako nemate onda svaku jesen kod vulkanizera i dve vintere, plus montaza plus balansiranje.
(Slavisa, 16. oktobar 2019 11:17)
Kupio sam prosle sezone Cordiant, isavsi logikom ako ce neko da napravi dobru gumu za zimu, onda su to Rusi. jeste,jako je mekana i odlicna,i cak ima nesto vise gume nego ostale upravo zbog te mekoce. Sa druge strane, mislim da je overkill za Beograd koji se non stop cisti,a i vreme je ludo i zna da bude toplo pa se postavlja pitanje isplativosti. Ono kad je sneg bas i led, zaista ne mogu da imam primebde idem gde god mi padne na pamet.
pre 4 godine
Imao sam Barum i Mišelin Alpina čini mi se da se tako kaže. Barum je smeće Mišelin full ali pošto sam prodao kola sa zimskim gumama i letnjim i kupio druga ove godine uzimam Savu Eskimo kažu da je dobra pa vam javim kakva je.
(1986, 16. oktobar 2019 17:05)
Dobra je Sava, ali samo da je Slovenačka...ako je Poljska onda ništa ne valja. Ja sam sa njom izlazio gde sam hteo...na pasatu 6 godina. Samo je isto mekana, tako da menjaj sa prvim suncem.
pre 4 godine
Meni je najveća enigma kako se ponašaju AllSeason gume zimi, ali ne kad ih novinari uzmu nove pa testiraju, nego kad npr pregaze jedno ili dva ljeta, a onda dođu na snijeg. Jasna je računica oko zamjena ljeto/zima, posedovanje jednog seta za sve prilike, ali... Uvijek ima neko ali. Naravno da nije problem koristiti takve gume tamo gdje i nema prave zime, snijega i leda. Šta se dešava kada dođete na teren gdje toga ima? Da li možete da vozite relativno opušteno kao na zimskim, ili "kao po jajima" kada biste bili na ljetnim ili lošim zimskim gumama? Ima li neko iskustva?
pre 4 godine
Ja vec dvije godine vozim zimi Sava gume upravo ove dimenzije - 225 45 17. Nisu bile skupe - 55 evra, i ja sam prezadovoljan. Nigdje nikakva nezgodna situacija, a mnogo vozim i po autoputu i okukama. Inace, u Sarajevu svi voze Sava zimske. I svi tvrde da su najbolje u odnosu na cijenu. Ali je neko opste misljenje da savine ljetne nisu dovoljno kvalitetne. Takav je generalni stav, a ko zna sta je vise tacno.
pre 4 godine
Zadnjih 15 godina otkako radim za stalno kupujem i letnje i zimske gume.
Probao sve premium brandove i moj zaključak je...ako ne rizikujete život obesnom vožnjom nećete primetiti nikkavu razliku između tih guma. Rezultati testova su u par postotaka.
S druge strane, na kiši je golema razlika jeftinih kineskih guma i premiuma, posebno nakon 10 ili više hiljada kilometara kad guma počne da gubi kvalitet.
pre 4 godine
Generalno za naše puteve je najvažnije da profil nije ispod /55-60 jer plitka guma nikako ne trpi naše kratere. Jedan udar i najboljoj novoj gumi pravi "balon", a u zimskim uslovima su rupe sakrivene vodom i snegom pa je svaka vožnja kao šetnja po minskom polju.
pre 4 godine
Kako nasi putari čiste ulice ni lanci ne pomazu, po jakom snegu i ledu pomaze samo oprez.
80 Komentari
Sortiraj po: