Utorak, 08.10.2019.

09:30

Da li pritiskate kvačilo kad startujete motor?

Izvor: B92

Da li pritiskate kvaèilo kad startujete motor? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

Kursula

pre 3 godine

Rucna se vuce samo na vecoj padini, dovoljno je ubaciti u prvu. Na ravnom apsolutno nikada ne vucem rucnu kocnicu. Rucna uz auto van brzine je kao da si pod tocak postavio kamen, na strmini obavezno i rucna i u brzinu. Samo rucna nikada bez obzira na nagib.
(Makarije, 8. oktobar 2019 13:30)
Pao, sledeci...!
Propisano pravilima (zakon o bezbednosti saobracaja): Menjac u brzinu, parkirna kocnica (rucna, pedala, ili elektronska), tockovi upereni ili prema ivicnjaku ili prema sredini ulice u zavisnosti od toga da li je vozilo parkirano uzbrdo ili nizbrdo.

Kursula

pre 3 godine

Evo ja sam izgleda jedan od retkih koji tvrde da se automatik moze bez kocnice startovati
A6 2.7 tdi
Samo okrenes kljuc kad je u P
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zoran, 9. oktobar 2019 01:23)

Moje iskustvo za ML350 je isto. Kjuc moze da se okrene i motor startuje dok je u 'P' bez pritiska na kocnicu.
Kjuc ne moze da is izvadi iz brave sve dok menjac nije u 'P'.
Modeli koji imaju dugme za startovanje uglavnom zahtevaju da se pritisne pedala kocnice.

Smuleco

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Pa može noga da te zaboli ;)
(VR6, 08. oktobar 2019 12:59)

A i novčanik:)

Slaki

pre 4 godine

Prvo se pritisne nožna kocnica,pa kvačilo pa se onda startuje motor.kod zaustavljanja ,, parkiranja" pritisnuta pedala kočnice i kvačila,ubacivanje u prvu ili rikverc zavisno od nagiba terena,povlačenje Rucne do kraja,gasenje motora,otpuštanje kvacila i na kraju lagano otpustiti kocnica.Kocnica je prva i zadnja operacija u upravljanju automobilom

cosmo

pre 4 godine

Zema, drug, svaki manuelac se moze saltati bez kvacila. Nezgodno je u prvu jako, ostale samo uskladiti obrtaje. Ja sam to radio od ocevog Golfa 2 do Megane 3 dCi... jedino kod Yuga nikad nisam znao, ali kod Yuga je i sa kvacilom skoro nemoguce, tako da mislim da je ipak do Yuga ne do mene :)

KliftonToni

pre 4 godine

Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...
(Iggy, 08. oktobar 2019 13:29)

Зато што је чин притискања квачила док је возило заустављено и у леру на неким аутомобилима сувишно. Свака сувишна радња је непотребна и једино рационално је не радити је.

Aleksa

pre 4 godine

Zema Hoćeš da kažeš da je nemoguće mijenjati brzine bez kvačila? I ti, a i većina što ti je dala plus? Da li ste vi ljudi ikada vozili automobil?
(Re, 8. oktobar 2019 23:55)

Могуће је и глупо. Још ако знаш међугас да даш скоро да се не осети....али бих рекао да је Зема мислио без знања и без оштећивања мењача....

Mile

pre 4 godine

Ja sam polagala davno na jugu 45. U auto skoli smo morali pored kvacila i nogu na kocnicu da drzimo. To sam vremenom prestao da radim, ali obaveno prebacim u ler i proverim rucnu, jer parkiram se u prvoj i s rucnom.

zoran

pre 4 godine

Evo ja sam izgleda jedan od retkih koji tvrde da se automatik moze bez kocnice startovati
A6 2.7 tdi
Samo okrenes kljuc kad je u P

CBCBoost

pre 4 godine

Produžava se životni vek plivajućem zamajcu

"Nemoguće je proceniti koliko će se produžiti životni vek plivajućem zamajcu ako auto palite i gasite sa pritisnutim kvačilom, ali sigurno je da mu vibracije prilikom ova dva "događaja" nimalo ne prijaju."

Ovo šala? Postoje stotine neugodnijih scenarija za plivajući zamajac od opisanih kojima tretirate isti svakodnevno.

O akomilatoru i anlaseru ne treba razmišljati, to je potrošna roba.
Od ulja u menjaču će zavisiti koliki otpor prave kao hladna.

E, sad, segment koji ne pominje niko sem na konstruktivnom odeljenju motora:

Pritiskanjem kvačila se kolenasto vratili (radilica) potisne aksijalno u krajnju ivicu ležeći na aksijalnim ležajevima. Dok su novi tu nema problema ali kad dobiju malo lufta, iako klipnjača klici na lebdećim ležajevima i u maloj i velikoj pesnici za sigurno dolazi do zabacivanja i promene geometrije te i do kontakta po obodu sa letećim ležajevima.

Ceo sklop ležajeva je zadnja rupa na svirali te samim tim praznih kanala prilikom starta. Za smanjiti sve neugodnosti "hladnog starta" gde jedno paljenje potroši motorne komponente koliko i oko 30 km vožnje, bez obzira da li me razumete ili ne: ne koristite pedalu kvačila prvih 30-ak sekundi posle starta.
Vreme je da krenete. :)

Re

pre 4 godine

@Zema Hoćeš da kažeš da je nemoguće mijenjati brzine bez kvačila? I ti, a i većina što ti je dala plus? Da li ste vi ljudi ikada vozili automobil?

rog

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Zbog onih opruga u korpi lamele koje vracaju kvacilo nazad, brze zveknu ako jases kvacilo na semaforu.

Zumzar

pre 4 godine

Kod svih novijih modela sa rucnim menjacem auto ne pali ako se ne pritisne kvacilo. Kod automatika se mora pritisnuti kocnica da bi auto upalio.

Milosav

pre 4 godine

Zato je automatik bozji dar, nema sta da mislis stiskati ili ne. Okrenes kljuc, pritisnes kocnicu, menjac iz P (Park) u D (Drive) poziciju i vozi Misko!
Inace kada dodjem u Srbiju i vozim majcinog Punta navika mi je da pritisnem kvacilo kad palim auto, menjac uvek ostavljam u prvoj brzini.
Inace neverovatno je koliko se covek brzo privikne, recimo kada se god vratim u Kanadu prva dva dana leva noga automatski trazi kvacilo, a njega nema.

Zema

pre 4 godine

Jedna od starih urbanih legendi: Škodini menjači su toliko dobri da se mogu brzine menjati bez kvačila.
Kad sam čuo pre par godina, umalo se nisam ugušio od smeha...

paja

pre 4 godine

izbaciš iz brzine, pritisneš kvačilo, pošalješ decu da stave ciglu pod točak a ženu da osmatra ulicu, podigneš ručnu da ne pregaziš decu i ženu, pogledaš napred-nazad pa onda okreneš ključ da startuješ motor..stvarno, velika mudrost !!

mire

pre 4 godine

Razumem poentu teksta al ne razumem da ima ljudi koji ne pritiskaju kvacilo prilikom paljenja automobila! To sad za mojih skoro 50 godina zivota i 30-ak godina voznje prvi put cujem! Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...
(Iggy, 08. oktobar 2019 13:29)

Postajemo sve gluplji i gluplji...
Za 10 god ce nam objasnjavati kako pustiti slavinu a da ne ispeces ruku.

kvazi englez na srpskom

pre 4 godine

Poenta je u tome sto je prisutna glupa navika da ostavljate parkirano vozilo sa menjacem u brzini.
Kod novijih vozila se ne moze startovati motor vozila ako se prethodno ne stisne kvacilo.

Rambo Amadeus

pre 4 godine

pritisnem kuplung, ubacim u 4tu, dam gas do kraja povucem rucnu i pustam kvacilo. nafta ne moze da sagoreva pod velikim opterecenjem i izbija na auspuh i kupa one manekenke, i nemojte se cuditi sto je preko njih sloj nafte i gov... jer tu je prosla fap masina :D

sreten

pre 4 godine

Kad smo vec kod kvacila, pritisnem kvacilo svaki put kad prelazim preko lezeceg, da predje "na inerciju", ne prenose se sile na ceo pogonski sklop. Udobnije u kabini, a i ozbiljno cuva neke delove koji na nasim putevima stradaju. A lezeci k`o stepenice, vecinom...

Sale

pre 4 godine

Na žalost, oni koji imaju automatike, definitivno nisu najbolji vozači, no to im ne smeta da ostavljaju besmislene komentare ovde.
Članak je namenjen onima koji voze automobile sa ručnim menjačima, dakle iskusnim vozačima. Ne odnosi se na priučene vozače koji su mahom opasnost na putu oslanjajući se na "automatik", ori čemu nisu ni svesni da nemaju potpunu kontrolu nad vozilom u toku vožnje.

Ursa Minor

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 8. oktobar 2019 11:06)

Za čije zdravlje pitaš?

Ne znam kako utiče na zdravlje vozača (ponekad hoće da uhvati grč u nozi od stiskanja), ali na zdravlje kvačila znam kako: predugim držanjem stisnutog kvačila samo nepotrebno habaš tzv. "druk lager" i skraćuješ mu životni vek.

Mada, ipak, ništa strašno, to je izdržljiv deo.

Seljak veseljak

pre 4 godine

Tekst za ove što kupuju nov nov nov ko čaša star 15 godina auto, obavezno njemačko sa kuplungom i ručnim menjačem jer se automatik kvari i nisi Srbin ako voziš automatik. Domaćin to radi ovako: sedne u auto, veže pojas, okrene ključ (ne pali auto, nije piroman), startuje motor, pritisne kočnicu, prebaci ručicu iz P u D, pusti kočnicu, auto lagano krene, doda gas i vozi ko pravi domaćin, na benzin.
(Domaćin, 08. oktobar 2019 11:49)
Hm.Znaci tvoj automatik moze da upali pre nego sto stisnes noznu kocnicu????
Zanimljivo

ja

pre 4 godine

@ (T, 08. oktobar 2019 12:48)

Ručnu dižem samo kad parkiram pod jačim nagibom. Na ravnom terenu ili blagom nagibu dovoljno je samo da ubaciš u prvu (ili u rikverc, u zavisnosti od toga na koju stranu nagiba si parkirao) - za ručnom em nema potrebe, em može da bude jako štetno - kad je minus, hoće da umrzne, pa će posle da ti bude jasno (na teži način) zašto tako ne treba...

Владимир

pre 4 godine

Дакле, сва нова возила не могу се стартовати без прво притиснутог квачила.

ja

pre 4 godine

Držim kvačilo i nožnu kočnicu, a, po inerciji, "repetiram" menjač, jer vozim BMW-a, a kod njega teško možete da razlikujete da li je menjač ubačen u prvu ili u rikverc, pa, ako ne pazite, možete da završite u zidu garaže, umesto da iz nje izađete...

Savetčić

pre 4 godine

Ni ja nikada nisam dizao rucnu sve dok me policija nije zastavila i odvela na vanredni tehnicki pregled gde su konstatovali da mi je rucna skoro zapekla sto me je lepo kostalo. Od tada kada god mi padne na pamet ja je podignem iako zivim ravnici.

Iggy

pre 4 godine

Razumem poentu teksta al ne razumem da ima ljudi koji ne pritiskaju kvacilo prilikom paljenja automobila! To sad za mojih skoro 50 godina zivota i 30-ak godina voznje prvi put cujem! Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...

Ремикс

pre 4 godine

Nego mene više zabrinjava što imam ''lenju'' nogu i često je u toku vožnje držim na kvačilu. A na nizbrdici recimo mi je prirodno da izbacim iz brzine, osim kada je kiša, sneg ili otežani uslovi.
(Moje iskustvo, 08. oktobar 2019 10:33)
Теби треба пар часова вожње код доброг инструктора да те научи да се низбрдо не вози у леру и да се не јаше квачило.

Makarije

pre 4 godine

Mene su ucili u auto-skoli da se auto parkira tako sto se menjac prebaci u prvi ili rikverc i povuce se rucna. Ne ostavlja se u leru. Da ima sta da ga drzi ako otkaze rucna.
(T, 8. oktobar 2019 12:48)
---
Rucna se vuce samo na vecoj padini, dovoljno je ubaciti u prvu. Na ravnom apsolutno nikada ne vucem rucnu kocnicu. Rucna uz auto van brzine je kao da si pod tocak postavio kamen, na strmini obavezno i rucna i u brzinu. Samo rucna nikada bez obzira na nagib.

xo

pre 4 godine

Ko je Ina Volkswagen nova auta Ne mogu ni upaliti ako mi se kvačilo ne pritisne
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (week, 8. oktobar 2019 12:11)

ni google translate ne pomaže da razumem sta si hteo reći

Ремикс

pre 4 godine

Стиснем квачило и радну кочницу, избацим у неутралну, избациим из паркирне кочнице, убацим у прву или рикверц и крећем у испаркиравање.

Lelemood

pre 4 godine

Auto kada ostavljam parkiranog, obavezno je u brzini, a rucna preko toga kako kad, zavisi gde ostavljam auto. Zimi (kad je minus) gledam da ga ne ostavljam nigde gde moram da podignem rucnu - ako bas ne moram - jer ume da napravi problem, boljka mondea te generacije. Sto se tice startovanja, uvek ga startujem sa kvacilom, ucili su me (i polagao sam) na Jugicu pa je to postalo stvar navike, tj ne znam drugacije. Nekad u Brzini, nekad ne. Tj uglavnom ga palim u "neutralnoj" ako sam parkirao auto u rikverc *sto najcesce radim* i ostavio ga tako. Pa kad dam kontakt, iz rikverca prebacim u neutralnu (dok sacekam da se pogase lampice, a zimi i grejaci da 'zacute') da ne sljasti rikverc svetlo bez potrebe. Zimi ga palim gotovo iskljucivo u neutralnoj jer udjem u auto koliko da ga kresnem i pustim da odmrzne stakla i retrovizori, pa izadjem napolje da lopatam sneg, sredim brisace, chekiram gume itd itd.

yuslaven

pre 4 godine

Kočnica pa kvačilo. Tako sam naučio na Kecu i reflex je ostao. Inače, kad hoću da stanem izbacim auto iz brzine i kad se parkiram ubacim u prvu. Ručnu nisam dizao nikad. Tako je bilo dok jednom nisam zaboravio da ubacim u prvu pa mi krenuo i srećom udario u znak. Sad zapnem ručnu kao friški vozač tek izašao iz škole.

T

pre 4 godine

"Ali ja nikad ne držim menjač u brzini, nego samo povučem ručnu!"

Mene su ucili u auto-skoli da se auto parkira tako sto se menjac prebaci u prvi ili rikverc i povuce se rucna. Ne ostavlja se u leru. Da ima sta da ga drzi ako otkaze rucna.

VR6

pre 4 godine

E da ste vozili jugića davno bi ste stekli naviku pritiskanja kvačila! :) Ni pod tačkom razno da zavergla zimi ako ga ne pritisnete... ako zaboravite slučajno, onda ste već izgubili onaj "voljni" moment kod akumulatora i prelazite na drugi režim,guranje!
(Kavric, 08. oktobar 2019 11:12)

Voljni moment akomulatora, hahahaha, bravo brate, nasmeja me slatko.

nowave7

pre 4 godine

Ovaj tekst podrazumeva da su svi automobili apsolutno isti, i ovi sa manualnim menjacem i ovi sa automatikom, i ovi sa start/stop sistemom, i ovi bez njega, i sve moguce kombinacije...

VR6

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Pa može noga da te zaboli ;)

B

pre 4 godine

Auto parkiran, uvek u prvoj (još kao početniku jednom nije "uhvatila" ručna, verovatno nisam povukao do zadnjeg zuba pa se kola lagano spustila metar na parkingu, nagiba jedva, od onda ne rizikujm), ručna povučena gde god mi se čini ima imalo nagiba (nagib za odlivanje vode, ivica travnjaka, parking...).
Stisnem kvačilo i držim kočnicu, izbacim u ler (mrdnem menjač levo-desno tj "promešam"), upalim kola. Spuštam ručnu. Kočnica još uvek drži. Biram brzinu (prva ili rikverc) tek sad spuštam kvačilo i krećem.
Procedura ušla u naviku, nema greške. Nebitno čija i koja kola.
Ako se nekom čini da je to mnogo, u svojim kolima još istovremeno vezujem pojas i puštam muziku.
Sve ide tečno kao "jedan pokret" i gotovo za par sekundi. Isto kod zaustavljanja, samo unazad. I bačen pogled na ručicu menjača i ručnu kad zatvorim vrata/zaključam.

SG

pre 4 godine

Prvo, desna noga na kocnicu, zatim pritisnem kvacilo lijevom, izbacujem iz brzine i palim. Svaka druga procedura je rizik po bezbjednost! Desavalo mi se u zurbi da ostane u brxini a ne stisnem kvacilo, tada kocnica dolazi do izrazaja.

nikola78

pre 4 godine

Peugeot 308, kupljen nov u junu...motor se može startovati i u leru, bez stiskanja kvačila...za one koji su se pitali da li postoji noviji auto na kome je to moguće, eto osmog svetskog čuda...

pop

pre 4 godine

s obzirom da auto palim na dugme pritiskanje kvacila je obavezno.
kad vozim neko bezvezno auto bez tog dugmeta onda u zavisnosti od toga da li je povučena ručna i izbačen iz brzine onda palim bez pritiskanja kvačila.

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

Postoji li uopšte automobil, ne stariji od 5 godina, koji dozvoljava da ga upalite bez pritisnutog kvačila (ili kočnice)?
(Goran, 8. oktobar 2019 10:32)

Imam jedan takav. Mladji od 5 godina, a pali i bez kvačila i bez kočnice.

Kavric

pre 4 godine

E da ste vozili jugića davno bi ste stekli naviku pritiskanja kvačila! :) Ni pod tačkom razno da zavergla zimi ako ga ne pritisnete... ako zaboravite slučajno, onda ste već izgubili onaj "voljni" moment kod akumulatora i prelazite na drugi režim,guranje!

Pera

pre 4 godine

s obzirom da auto palim na dugme pritiskanje kvacila je obavezno.
kad vozim neko bezvezno auto bez tog dugmeta onda u zavisnosti od toga da li je povučena ručna i izbačen iz brzine onda palim bez pritiskanja kvačila.
(pop, 08. oktobar 2019 11:29)

Dzaba vam pokretanje motora na dugme kada jos nista savladali gramatiku!

Aca

pre 4 godine

Hyundai Accent 1996,ne mote da se startuje bez pritisnutog kvacila,jer ima prekidac na kraj papucice i mora do kraja da se pretisne,nisu dzaba stavili tako da nije dobro?.Najace mi kad odem na tehnicki ili dam nekom drugu da ga upali a oni neznaju da ga startuju jer mora skroz do dole pa i malo nize ?.

Domaćin

pre 4 godine

Tekst za ove što kupuju nov nov nov ko čaša star 15 godina auto, obavezno njemačko sa kuplungom i ručnim menjačem jer se automatik kvari i nisi Srbin ako voziš automatik. Domaćin to radi ovako: sedne u auto, veže pojas, okrene ključ (ne pali auto, nije piroman), startuje motor, pritisne kočnicu, prebaci ručicu iz P u D, pusti kočnicu, auto lagano krene, doda gas i vozi ko pravi domaćin, na benzin.

blabojzna

pre 4 godine

Startujem motor sa pritisnutom pedalom zbog lakseg starta. Prekidam rad motora sa pritisnutom pedalom zbog zamajca. Do sada nisam imao nikakvih problema ni sa jednim sklopom na kolima. Koliko tačno pomaže ne znam ali ne odmaže sigurno.

Moje iskustvo

pre 4 godine

Kada startujem uvek držim na kvačilu a često i na kočnici. Nekad palim pod ručnom a nekad ne. Ručnu dižem uvek kad se uparkiram. Kad parkiram to uvek činim sa menjačem u prvoj, bez obzira jel na ravnom ili ne (dešavalo se mom ćaletu da je naizgled na ravnom a auto počne da mili jer nije podesio menjač i digao ručnu). Inače menjač nemam naviku da držim u rikvercu a neki drže zavisno od nagiba terena.
Nego mene više zabrinjava što imam ''lenju'' nogu i često je u toku vožnje držim na kvačilu. A na nizbrdici recimo mi je prirodno da izbacim iz brzine, osim kada je kiša, sneg ili otežani uslovi.

Over And Out

pre 4 godine

Da. Očeva škola. Ključ u bravu, noga na kuplung, rukom "promešam" menjač da se uverim da je u leru i tek onda startujem motor. Onda još jednom "promešam" menjač da se još jednom uverim da je auto u leru i tek tada puštam kuplung. Jbga, pokreti k'o Nadal, ali sam tako naučen. Zatim, opet pritiskam kuplung i krećem. Ne grejem auto u mestu, već na manjim obrtajima (do 1.500 RPM) vozim prvih par minuta. Ali, to je već druga tema.

XIX

pre 4 godine

Na modernim automobilima nema drugog izbora - mora, inace ne pali. To sto vi jos uvek imate vozila na ugalj i loz ulje ne opravdava ovaj praistorijski tekst

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

Vozim kola relativno dugo ( više od polovine svog života ), ali sve do pre oko dve godine nisam znao da postoje vozila koja uopšte i ne mogu da "upale" bez da im je kvačilo "stisnusto" ( dok nisam probao na tim kolima da upalim motor spolja, "kroz prozor" i video da neće, pa se zabrinuh ). S tim da sam od tada uočio da po ovom pitanju ima veoma "rigidnih" vozila, koja "traže" da je kvačilo pritisnuto "do daske" ( pa i "ispod toga" ), ali i veoma fleksibilnih, gde baš i ne mora do kraja. Ova druga su mi nekako "normalnija", a prva "imbecilna". A "najnormalnija" ona gde uopšte ne mora ( mada ću i pored toga uvek da stiskam kvačilo pri paljenju ), jer će mi nekada zatrebati i da ih upalim "kroz prozor" ili sa mesta suvozača.

krle

pre 4 godine

ako ne pritisnete kvacilo a auto je u brzini on poskoči bar par stotina metara dok ne udari pesaka ili drugo vozilo i pocrka sve na kolima i anlaser, akumulator, plivajuci, menjac....

Pedja

pre 4 godine

DA.
Zato sto ako ga ne pritisnem, nece auto da mi dozvoli da ga upalim. jos mi nacrta in instrument klasteru nogu i papucicu kvacila
(Rhunchynoi, 8. oktobar 2019 09:57)

Da. Isti slucaj, automobil star 2 godine koji je sa beskontaktnim kljucem. Mora da se pritisne kvacilo da bi se motor startovao. Ako se pritisne dugme bez stisnutog kvacila to je kao kad na klasicnom date samo "kontakt". Cak i kad sam vozio auto sa klasicnim kljucem uvek sam stiskao kvacilo.

Over And Out

pre 4 godine

Da. Očeva škola. Ključ u bravu, noga na kuplung, rukom "promešam" menjač da se uverim da je u leru i tek onda startujem motor. Onda još jednom "promešam" menjač da se još jednom uverim da je auto u leru i tek tada puštam kuplung. Jbga, pokreti k'o Nadal, ali sam tako naučen. Zatim, opet pritiskam kuplung i krećem. Ne grejem auto u mestu, već na manjim obrtajima (do 1.500 RPM) vozim prvih par minuta. Ali, to je već druga tema.

VR6

pre 4 godine

E da ste vozili jugića davno bi ste stekli naviku pritiskanja kvačila! :) Ni pod tačkom razno da zavergla zimi ako ga ne pritisnete... ako zaboravite slučajno, onda ste već izgubili onaj "voljni" moment kod akumulatora i prelazite na drugi režim,guranje!
(Kavric, 08. oktobar 2019 11:12)

Voljni moment akomulatora, hahahaha, bravo brate, nasmeja me slatko.

Kavric

pre 4 godine

E da ste vozili jugića davno bi ste stekli naviku pritiskanja kvačila! :) Ni pod tačkom razno da zavergla zimi ako ga ne pritisnete... ako zaboravite slučajno, onda ste već izgubili onaj "voljni" moment kod akumulatora i prelazite na drugi režim,guranje!

VR6

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Pa može noga da te zaboli ;)

Ремикс

pre 4 godine

Nego mene više zabrinjava što imam ''lenju'' nogu i često je u toku vožnje držim na kvačilu. A na nizbrdici recimo mi je prirodno da izbacim iz brzine, osim kada je kiša, sneg ili otežani uslovi.
(Moje iskustvo, 08. oktobar 2019 10:33)
Теби треба пар часова вожње код доброг инструктора да те научи да се низбрдо не вози у леру и да се не јаше квачило.

blabojzna

pre 4 godine

Startujem motor sa pritisnutom pedalom zbog lakseg starta. Prekidam rad motora sa pritisnutom pedalom zbog zamajca. Do sada nisam imao nikakvih problema ni sa jednim sklopom na kolima. Koliko tačno pomaže ne znam ali ne odmaže sigurno.

XIX

pre 4 godine

Na modernim automobilima nema drugog izbora - mora, inace ne pali. To sto vi jos uvek imate vozila na ugalj i loz ulje ne opravdava ovaj praistorijski tekst

xo

pre 4 godine

Ko je Ina Volkswagen nova auta Ne mogu ni upaliti ako mi se kvačilo ne pritisne
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (week, 8. oktobar 2019 12:11)

ni google translate ne pomaže da razumem sta si hteo reći

T

pre 4 godine

"Ali ja nikad ne držim menjač u brzini, nego samo povučem ručnu!"

Mene su ucili u auto-skoli da se auto parkira tako sto se menjac prebaci u prvi ili rikverc i povuce se rucna. Ne ostavlja se u leru. Da ima sta da ga drzi ako otkaze rucna.

B

pre 4 godine

Auto parkiran, uvek u prvoj (još kao početniku jednom nije "uhvatila" ručna, verovatno nisam povukao do zadnjeg zuba pa se kola lagano spustila metar na parkingu, nagiba jedva, od onda ne rizikujm), ručna povučena gde god mi se čini ima imalo nagiba (nagib za odlivanje vode, ivica travnjaka, parking...).
Stisnem kvačilo i držim kočnicu, izbacim u ler (mrdnem menjač levo-desno tj "promešam"), upalim kola. Spuštam ručnu. Kočnica još uvek drži. Biram brzinu (prva ili rikverc) tek sad spuštam kvačilo i krećem.
Procedura ušla u naviku, nema greške. Nebitno čija i koja kola.
Ako se nekom čini da je to mnogo, u svojim kolima još istovremeno vezujem pojas i puštam muziku.
Sve ide tečno kao "jedan pokret" i gotovo za par sekundi. Isto kod zaustavljanja, samo unazad. I bačen pogled na ručicu menjača i ručnu kad zatvorim vrata/zaključam.

nikola78

pre 4 godine

Peugeot 308, kupljen nov u junu...motor se može startovati i u leru, bez stiskanja kvačila...za one koji su se pitali da li postoji noviji auto na kome je to moguće, eto osmog svetskog čuda...

Iggy

pre 4 godine

Razumem poentu teksta al ne razumem da ima ljudi koji ne pritiskaju kvacilo prilikom paljenja automobila! To sad za mojih skoro 50 godina zivota i 30-ak godina voznje prvi put cujem! Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...

mire

pre 4 godine

Razumem poentu teksta al ne razumem da ima ljudi koji ne pritiskaju kvacilo prilikom paljenja automobila! To sad za mojih skoro 50 godina zivota i 30-ak godina voznje prvi put cujem! Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...
(Iggy, 08. oktobar 2019 13:29)

Postajemo sve gluplji i gluplji...
Za 10 god ce nam objasnjavati kako pustiti slavinu a da ne ispeces ruku.

SG

pre 4 godine

Prvo, desna noga na kocnicu, zatim pritisnem kvacilo lijevom, izbacujem iz brzine i palim. Svaka druga procedura je rizik po bezbjednost! Desavalo mi se u zurbi da ostane u brxini a ne stisnem kvacilo, tada kocnica dolazi do izrazaja.

sreten

pre 4 godine

Kad smo vec kod kvacila, pritisnem kvacilo svaki put kad prelazim preko lezeceg, da predje "na inerciju", ne prenose se sile na ceo pogonski sklop. Udobnije u kabini, a i ozbiljno cuva neke delove koji na nasim putevima stradaju. A lezeci k`o stepenice, vecinom...

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

Postoji li uopšte automobil, ne stariji od 5 godina, koji dozvoljava da ga upalite bez pritisnutog kvačila (ili kočnice)?
(Goran, 8. oktobar 2019 10:32)

Imam jedan takav. Mladji od 5 godina, a pali i bez kvačila i bez kočnice.

Pedja

pre 4 godine

DA.
Zato sto ako ga ne pritisnem, nece auto da mi dozvoli da ga upalim. jos mi nacrta in instrument klasteru nogu i papucicu kvacila
(Rhunchynoi, 8. oktobar 2019 09:57)

Da. Isti slucaj, automobil star 2 godine koji je sa beskontaktnim kljucem. Mora da se pritisne kvacilo da bi se motor startovao. Ako se pritisne dugme bez stisnutog kvacila to je kao kad na klasicnom date samo "kontakt". Cak i kad sam vozio auto sa klasicnim kljucem uvek sam stiskao kvacilo.

paja

pre 4 godine

izbaciš iz brzine, pritisneš kvačilo, pošalješ decu da stave ciglu pod točak a ženu da osmatra ulicu, podigneš ručnu da ne pregaziš decu i ženu, pogledaš napred-nazad pa onda okreneš ključ da startuješ motor..stvarno, velika mudrost !!

Rambo Amadeus

pre 4 godine

pritisnem kuplung, ubacim u 4tu, dam gas do kraja povucem rucnu i pustam kvacilo. nafta ne moze da sagoreva pod velikim opterecenjem i izbija na auspuh i kupa one manekenke, i nemojte se cuditi sto je preko njih sloj nafte i gov... jer tu je prosla fap masina :D

Seljak veseljak

pre 4 godine

Tekst za ove što kupuju nov nov nov ko čaša star 15 godina auto, obavezno njemačko sa kuplungom i ručnim menjačem jer se automatik kvari i nisi Srbin ako voziš automatik. Domaćin to radi ovako: sedne u auto, veže pojas, okrene ključ (ne pali auto, nije piroman), startuje motor, pritisne kočnicu, prebaci ručicu iz P u D, pusti kočnicu, auto lagano krene, doda gas i vozi ko pravi domaćin, na benzin.
(Domaćin, 08. oktobar 2019 11:49)
Hm.Znaci tvoj automatik moze da upali pre nego sto stisnes noznu kocnicu????
Zanimljivo

Pera

pre 4 godine

s obzirom da auto palim na dugme pritiskanje kvacila je obavezno.
kad vozim neko bezvezno auto bez tog dugmeta onda u zavisnosti od toga da li je povučena ručna i izbačen iz brzine onda palim bez pritiskanja kvačila.
(pop, 08. oktobar 2019 11:29)

Dzaba vam pokretanje motora na dugme kada jos nista savladali gramatiku!

Aca

pre 4 godine

Hyundai Accent 1996,ne mote da se startuje bez pritisnutog kvacila,jer ima prekidac na kraj papucice i mora do kraja da se pretisne,nisu dzaba stavili tako da nije dobro?.Najace mi kad odem na tehnicki ili dam nekom drugu da ga upali a oni neznaju da ga startuju jer mora skroz do dole pa i malo nize ?.

Milosav

pre 4 godine

Zato je automatik bozji dar, nema sta da mislis stiskati ili ne. Okrenes kljuc, pritisnes kocnicu, menjac iz P (Park) u D (Drive) poziciju i vozi Misko!
Inace kada dodjem u Srbiju i vozim majcinog Punta navika mi je da pritisnem kvacilo kad palim auto, menjac uvek ostavljam u prvoj brzini.
Inace neverovatno je koliko se covek brzo privikne, recimo kada se god vratim u Kanadu prva dva dana leva noga automatski trazi kvacilo, a njega nema.

Lelemood

pre 4 godine

Auto kada ostavljam parkiranog, obavezno je u brzini, a rucna preko toga kako kad, zavisi gde ostavljam auto. Zimi (kad je minus) gledam da ga ne ostavljam nigde gde moram da podignem rucnu - ako bas ne moram - jer ume da napravi problem, boljka mondea te generacije. Sto se tice startovanja, uvek ga startujem sa kvacilom, ucili su me (i polagao sam) na Jugicu pa je to postalo stvar navike, tj ne znam drugacije. Nekad u Brzini, nekad ne. Tj uglavnom ga palim u "neutralnoj" ako sam parkirao auto u rikverc *sto najcesce radim* i ostavio ga tako. Pa kad dam kontakt, iz rikverca prebacim u neutralnu (dok sacekam da se pogase lampice, a zimi i grejaci da 'zacute') da ne sljasti rikverc svetlo bez potrebe. Zimi ga palim gotovo iskljucivo u neutralnoj jer udjem u auto koliko da ga kresnem i pustim da odmrzne stakla i retrovizori, pa izadjem napolje da lopatam sneg, sredim brisace, chekiram gume itd itd.

Re

pre 4 godine

@Zema Hoćeš da kažeš da je nemoguće mijenjati brzine bez kvačila? I ti, a i većina što ti je dala plus? Da li ste vi ljudi ikada vozili automobil?

Zumzar

pre 4 godine

Kod svih novijih modela sa rucnim menjacem auto ne pali ako se ne pritisne kvacilo. Kod automatika se mora pritisnuti kocnica da bi auto upalio.

krle

pre 4 godine

ako ne pritisnete kvacilo a auto je u brzini on poskoči bar par stotina metara dok ne udari pesaka ili drugo vozilo i pocrka sve na kolima i anlaser, akumulator, plivajuci, menjac....

yuslaven

pre 4 godine

Kočnica pa kvačilo. Tako sam naučio na Kecu i reflex je ostao. Inače, kad hoću da stanem izbacim auto iz brzine i kad se parkiram ubacim u prvu. Ručnu nisam dizao nikad. Tako je bilo dok jednom nisam zaboravio da ubacim u prvu pa mi krenuo i srećom udario u znak. Sad zapnem ručnu kao friški vozač tek izašao iz škole.

Ursa Minor

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 8. oktobar 2019 11:06)

Za čije zdravlje pitaš?

Ne znam kako utiče na zdravlje vozača (ponekad hoće da uhvati grč u nozi od stiskanja), ali na zdravlje kvačila znam kako: predugim držanjem stisnutog kvačila samo nepotrebno habaš tzv. "druk lager" i skraćuješ mu životni vek.

Mada, ipak, ništa strašno, to je izdržljiv deo.

Makarije

pre 4 godine

Mene su ucili u auto-skoli da se auto parkira tako sto se menjac prebaci u prvi ili rikverc i povuce se rucna. Ne ostavlja se u leru. Da ima sta da ga drzi ako otkaze rucna.
(T, 8. oktobar 2019 12:48)
---
Rucna se vuce samo na vecoj padini, dovoljno je ubaciti u prvu. Na ravnom apsolutno nikada ne vucem rucnu kocnicu. Rucna uz auto van brzine je kao da si pod tocak postavio kamen, na strmini obavezno i rucna i u brzinu. Samo rucna nikada bez obzira na nagib.

Sale

pre 4 godine

Na žalost, oni koji imaju automatike, definitivno nisu najbolji vozači, no to im ne smeta da ostavljaju besmislene komentare ovde.
Članak je namenjen onima koji voze automobile sa ručnim menjačima, dakle iskusnim vozačima. Ne odnosi se na priučene vozače koji su mahom opasnost na putu oslanjajući se na "automatik", ori čemu nisu ni svesni da nemaju potpunu kontrolu nad vozilom u toku vožnje.

rog

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Zbog onih opruga u korpi lamele koje vracaju kvacilo nazad, brze zveknu ako jases kvacilo na semaforu.

Moje iskustvo

pre 4 godine

Kada startujem uvek držim na kvačilu a često i na kočnici. Nekad palim pod ručnom a nekad ne. Ručnu dižem uvek kad se uparkiram. Kad parkiram to uvek činim sa menjačem u prvoj, bez obzira jel na ravnom ili ne (dešavalo se mom ćaletu da je naizgled na ravnom a auto počne da mili jer nije podesio menjač i digao ručnu). Inače menjač nemam naviku da držim u rikvercu a neki drže zavisno od nagiba terena.
Nego mene više zabrinjava što imam ''lenju'' nogu i često je u toku vožnje držim na kvačilu. A na nizbrdici recimo mi je prirodno da izbacim iz brzine, osim kada je kiša, sneg ili otežani uslovi.

Ремикс

pre 4 godine

Стиснем квачило и радну кочницу, избацим у неутралну, избациим из паркирне кочнице, убацим у прву или рикверц и крећем у испаркиравање.

Domaćin

pre 4 godine

Tekst za ove što kupuju nov nov nov ko čaša star 15 godina auto, obavezno njemačko sa kuplungom i ručnim menjačem jer se automatik kvari i nisi Srbin ako voziš automatik. Domaćin to radi ovako: sedne u auto, veže pojas, okrene ključ (ne pali auto, nije piroman), startuje motor, pritisne kočnicu, prebaci ručicu iz P u D, pusti kočnicu, auto lagano krene, doda gas i vozi ko pravi domaćin, na benzin.

ja

pre 4 godine

Držim kvačilo i nožnu kočnicu, a, po inerciji, "repetiram" menjač, jer vozim BMW-a, a kod njega teško možete da razlikujete da li je menjač ubačen u prvu ili u rikverc, pa, ako ne pazite, možete da završite u zidu garaže, umesto da iz nje izađete...

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

Vozim kola relativno dugo ( više od polovine svog života ), ali sve do pre oko dve godine nisam znao da postoje vozila koja uopšte i ne mogu da "upale" bez da im je kvačilo "stisnusto" ( dok nisam probao na tim kolima da upalim motor spolja, "kroz prozor" i video da neće, pa se zabrinuh ). S tim da sam od tada uočio da po ovom pitanju ima veoma "rigidnih" vozila, koja "traže" da je kvačilo pritisnuto "do daske" ( pa i "ispod toga" ), ali i veoma fleksibilnih, gde baš i ne mora do kraja. Ova druga su mi nekako "normalnija", a prva "imbecilna". A "najnormalnija" ona gde uopšte ne mora ( mada ću i pored toga uvek da stiskam kvačilo pri paljenju ), jer će mi nekada zatrebati i da ih upalim "kroz prozor" ili sa mesta suvozača.

Zema

pre 4 godine

Jedna od starih urbanih legendi: Škodini menjači su toliko dobri da se mogu brzine menjati bez kvačila.
Kad sam čuo pre par godina, umalo se nisam ugušio od smeha...

Savetčić

pre 4 godine

Ni ja nikada nisam dizao rucnu sve dok me policija nije zastavila i odvela na vanredni tehnicki pregled gde su konstatovali da mi je rucna skoro zapekla sto me je lepo kostalo. Od tada kada god mi padne na pamet ja je podignem iako zivim ravnici.

Smuleco

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Pa može noga da te zaboli ;)
(VR6, 08. oktobar 2019 12:59)

A i novčanik:)

nowave7

pre 4 godine

Ovaj tekst podrazumeva da su svi automobili apsolutno isti, i ovi sa manualnim menjacem i ovi sa automatikom, i ovi sa start/stop sistemom, i ovi bez njega, i sve moguce kombinacije...

ja

pre 4 godine

@ (T, 08. oktobar 2019 12:48)

Ručnu dižem samo kad parkiram pod jačim nagibom. Na ravnom terenu ili blagom nagibu dovoljno je samo da ubaciš u prvu (ili u rikverc, u zavisnosti od toga na koju stranu nagiba si parkirao) - za ručnom em nema potrebe, em može da bude jako štetno - kad je minus, hoće da umrzne, pa će posle da ti bude jasno (na teži način) zašto tako ne treba...

Владимир

pre 4 godine

Дакле, сва нова возила не могу се стартовати без прво притиснутог квачила.

Slaki

pre 4 godine

Prvo se pritisne nožna kocnica,pa kvačilo pa se onda startuje motor.kod zaustavljanja ,, parkiranja" pritisnuta pedala kočnice i kvačila,ubacivanje u prvu ili rikverc zavisno od nagiba terena,povlačenje Rucne do kraja,gasenje motora,otpuštanje kvacila i na kraju lagano otpustiti kocnica.Kocnica je prva i zadnja operacija u upravljanju automobilom

Mile

pre 4 godine

Ja sam polagala davno na jugu 45. U auto skoli smo morali pored kvacila i nogu na kocnicu da drzimo. To sam vremenom prestao da radim, ali obaveno prebacim u ler i proverim rucnu, jer parkiram se u prvoj i s rucnom.

Aleksa

pre 4 godine

Zema Hoćeš da kažeš da je nemoguće mijenjati brzine bez kvačila? I ti, a i većina što ti je dala plus? Da li ste vi ljudi ikada vozili automobil?
(Re, 8. oktobar 2019 23:55)

Могуће је и глупо. Још ако знаш међугас да даш скоро да се не осети....али бих рекао да је Зема мислио без знања и без оштећивања мењача....

pop

pre 4 godine

s obzirom da auto palim na dugme pritiskanje kvacila je obavezno.
kad vozim neko bezvezno auto bez tog dugmeta onda u zavisnosti od toga da li je povučena ručna i izbačen iz brzine onda palim bez pritiskanja kvačila.

CBCBoost

pre 4 godine

Produžava se životni vek plivajućem zamajcu

"Nemoguće je proceniti koliko će se produžiti životni vek plivajućem zamajcu ako auto palite i gasite sa pritisnutim kvačilom, ali sigurno je da mu vibracije prilikom ova dva "događaja" nimalo ne prijaju."

Ovo šala? Postoje stotine neugodnijih scenarija za plivajući zamajac od opisanih kojima tretirate isti svakodnevno.

O akomilatoru i anlaseru ne treba razmišljati, to je potrošna roba.
Od ulja u menjaču će zavisiti koliki otpor prave kao hladna.

E, sad, segment koji ne pominje niko sem na konstruktivnom odeljenju motora:

Pritiskanjem kvačila se kolenasto vratili (radilica) potisne aksijalno u krajnju ivicu ležeći na aksijalnim ležajevima. Dok su novi tu nema problema ali kad dobiju malo lufta, iako klipnjača klici na lebdećim ležajevima i u maloj i velikoj pesnici za sigurno dolazi do zabacivanja i promene geometrije te i do kontakta po obodu sa letećim ležajevima.

Ceo sklop ležajeva je zadnja rupa na svirali te samim tim praznih kanala prilikom starta. Za smanjiti sve neugodnosti "hladnog starta" gde jedno paljenje potroši motorne komponente koliko i oko 30 km vožnje, bez obzira da li me razumete ili ne: ne koristite pedalu kvačila prvih 30-ak sekundi posle starta.
Vreme je da krenete. :)

kvazi englez na srpskom

pre 4 godine

Poenta je u tome sto je prisutna glupa navika da ostavljate parkirano vozilo sa menjacem u brzini.
Kod novijih vozila se ne moze startovati motor vozila ako se prethodno ne stisne kvacilo.

KliftonToni

pre 4 godine

Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...
(Iggy, 08. oktobar 2019 13:29)

Зато што је чин притискања квачила док је возило заустављено и у леру на неким аутомобилима сувишно. Свака сувишна радња је непотребна и једино рационално је не радити је.

cosmo

pre 4 godine

Zema, drug, svaki manuelac se moze saltati bez kvacila. Nezgodno je u prvu jako, ostale samo uskladiti obrtaje. Ja sam to radio od ocevog Golfa 2 do Megane 3 dCi... jedino kod Yuga nikad nisam znao, ali kod Yuga je i sa kvacilom skoro nemoguce, tako da mislim da je ipak do Yuga ne do mene :)

zoran

pre 4 godine

Evo ja sam izgleda jedan od retkih koji tvrde da se automatik moze bez kocnice startovati
A6 2.7 tdi
Samo okrenes kljuc kad je u P

Kursula

pre 3 godine

Evo ja sam izgleda jedan od retkih koji tvrde da se automatik moze bez kocnice startovati
A6 2.7 tdi
Samo okrenes kljuc kad je u P
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zoran, 9. oktobar 2019 01:23)

Moje iskustvo za ML350 je isto. Kjuc moze da se okrene i motor startuje dok je u 'P' bez pritiska na kocnicu.
Kjuc ne moze da is izvadi iz brave sve dok menjac nije u 'P'.
Modeli koji imaju dugme za startovanje uglavnom zahtevaju da se pritisne pedala kocnice.

Kursula

pre 3 godine

Rucna se vuce samo na vecoj padini, dovoljno je ubaciti u prvu. Na ravnom apsolutno nikada ne vucem rucnu kocnicu. Rucna uz auto van brzine je kao da si pod tocak postavio kamen, na strmini obavezno i rucna i u brzinu. Samo rucna nikada bez obzira na nagib.
(Makarije, 8. oktobar 2019 13:30)
Pao, sledeci...!
Propisano pravilima (zakon o bezbednosti saobracaja): Menjac u brzinu, parkirna kocnica (rucna, pedala, ili elektronska), tockovi upereni ili prema ivicnjaku ili prema sredini ulice u zavisnosti od toga da li je vozilo parkirano uzbrdo ili nizbrdo.

XIX

pre 4 godine

Na modernim automobilima nema drugog izbora - mora, inace ne pali. To sto vi jos uvek imate vozila na ugalj i loz ulje ne opravdava ovaj praistorijski tekst

pop

pre 4 godine

s obzirom da auto palim na dugme pritiskanje kvacila je obavezno.
kad vozim neko bezvezno auto bez tog dugmeta onda u zavisnosti od toga da li je povučena ručna i izbačen iz brzine onda palim bez pritiskanja kvačila.

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

Vozim kola relativno dugo ( više od polovine svog života ), ali sve do pre oko dve godine nisam znao da postoje vozila koja uopšte i ne mogu da "upale" bez da im je kvačilo "stisnusto" ( dok nisam probao na tim kolima da upalim motor spolja, "kroz prozor" i video da neće, pa se zabrinuh ). S tim da sam od tada uočio da po ovom pitanju ima veoma "rigidnih" vozila, koja "traže" da je kvačilo pritisnuto "do daske" ( pa i "ispod toga" ), ali i veoma fleksibilnih, gde baš i ne mora do kraja. Ova druga su mi nekako "normalnija", a prva "imbecilna". A "najnormalnija" ona gde uopšte ne mora ( mada ću i pored toga uvek da stiskam kvačilo pri paljenju ), jer će mi nekada zatrebati i da ih upalim "kroz prozor" ili sa mesta suvozača.

Moje iskustvo

pre 4 godine

Kada startujem uvek držim na kvačilu a često i na kočnici. Nekad palim pod ručnom a nekad ne. Ručnu dižem uvek kad se uparkiram. Kad parkiram to uvek činim sa menjačem u prvoj, bez obzira jel na ravnom ili ne (dešavalo se mom ćaletu da je naizgled na ravnom a auto počne da mili jer nije podesio menjač i digao ručnu). Inače menjač nemam naviku da držim u rikvercu a neki drže zavisno od nagiba terena.
Nego mene više zabrinjava što imam ''lenju'' nogu i često je u toku vožnje držim na kvačilu. A na nizbrdici recimo mi je prirodno da izbacim iz brzine, osim kada je kiša, sneg ili otežani uslovi.

krle

pre 4 godine

ako ne pritisnete kvacilo a auto je u brzini on poskoči bar par stotina metara dok ne udari pesaka ili drugo vozilo i pocrka sve na kolima i anlaser, akumulator, plivajuci, menjac....

kvazi englez na srpskom

pre 4 godine

Poenta je u tome sto je prisutna glupa navika da ostavljate parkirano vozilo sa menjacem u brzini.
Kod novijih vozila se ne moze startovati motor vozila ako se prethodno ne stisne kvacilo.

Makarije

pre 4 godine

Mene su ucili u auto-skoli da se auto parkira tako sto se menjac prebaci u prvi ili rikverc i povuce se rucna. Ne ostavlja se u leru. Da ima sta da ga drzi ako otkaze rucna.
(T, 8. oktobar 2019 12:48)
---
Rucna se vuce samo na vecoj padini, dovoljno je ubaciti u prvu. Na ravnom apsolutno nikada ne vucem rucnu kocnicu. Rucna uz auto van brzine je kao da si pod tocak postavio kamen, na strmini obavezno i rucna i u brzinu. Samo rucna nikada bez obzira na nagib.

Zema

pre 4 godine

Jedna od starih urbanih legendi: Škodini menjači su toliko dobri da se mogu brzine menjati bez kvačila.
Kad sam čuo pre par godina, umalo se nisam ugušio od smeha...

ja

pre 4 godine

@ (T, 08. oktobar 2019 12:48)

Ručnu dižem samo kad parkiram pod jačim nagibom. Na ravnom terenu ili blagom nagibu dovoljno je samo da ubaciš u prvu (ili u rikverc, u zavisnosti od toga na koju stranu nagiba si parkirao) - za ručnom em nema potrebe, em može da bude jako štetno - kad je minus, hoće da umrzne, pa će posle da ti bude jasno (na teži način) zašto tako ne treba...

Domaćin

pre 4 godine

Tekst za ove što kupuju nov nov nov ko čaša star 15 godina auto, obavezno njemačko sa kuplungom i ručnim menjačem jer se automatik kvari i nisi Srbin ako voziš automatik. Domaćin to radi ovako: sedne u auto, veže pojas, okrene ključ (ne pali auto, nije piroman), startuje motor, pritisne kočnicu, prebaci ručicu iz P u D, pusti kočnicu, auto lagano krene, doda gas i vozi ko pravi domaćin, na benzin.

nowave7

pre 4 godine

Ovaj tekst podrazumeva da su svi automobili apsolutno isti, i ovi sa manualnim menjacem i ovi sa automatikom, i ovi sa start/stop sistemom, i ovi bez njega, i sve moguce kombinacije...

KliftonToni

pre 4 godine

Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...
(Iggy, 08. oktobar 2019 13:29)

Зато што је чин притискања квачила док је возило заустављено и у леру на неким аутомобилима сувишно. Свака сувишна радња је непотребна и једино рационално је не радити је.

Sale

pre 4 godine

Na žalost, oni koji imaju automatike, definitivno nisu najbolji vozači, no to im ne smeta da ostavljaju besmislene komentare ovde.
Članak je namenjen onima koji voze automobile sa ručnim menjačima, dakle iskusnim vozačima. Ne odnosi se na priučene vozače koji su mahom opasnost na putu oslanjajući se na "automatik", ori čemu nisu ni svesni da nemaju potpunu kontrolu nad vozilom u toku vožnje.

nikola78

pre 4 godine

Peugeot 308, kupljen nov u junu...motor se može startovati i u leru, bez stiskanja kvačila...za one koji su se pitali da li postoji noviji auto na kome je to moguće, eto osmog svetskog čuda...

Ремикс

pre 4 godine

Стиснем квачило и радну кочницу, избацим у неутралну, избациим из паркирне кочнице, убацим у прву или рикверц и крећем у испаркиравање.

cosmo

pre 4 godine

Zema, drug, svaki manuelac se moze saltati bez kvacila. Nezgodno je u prvu jako, ostale samo uskladiti obrtaje. Ja sam to radio od ocevog Golfa 2 do Megane 3 dCi... jedino kod Yuga nikad nisam znao, ali kod Yuga je i sa kvacilom skoro nemoguce, tako da mislim da je ipak do Yuga ne do mene :)

SG

pre 4 godine

Prvo, desna noga na kocnicu, zatim pritisnem kvacilo lijevom, izbacujem iz brzine i palim. Svaka druga procedura je rizik po bezbjednost! Desavalo mi se u zurbi da ostane u brxini a ne stisnem kvacilo, tada kocnica dolazi do izrazaja.

Milosav

pre 4 godine

Zato je automatik bozji dar, nema sta da mislis stiskati ili ne. Okrenes kljuc, pritisnes kocnicu, menjac iz P (Park) u D (Drive) poziciju i vozi Misko!
Inace kada dodjem u Srbiju i vozim majcinog Punta navika mi je da pritisnem kvacilo kad palim auto, menjac uvek ostavljam u prvoj brzini.
Inace neverovatno je koliko se covek brzo privikne, recimo kada se god vratim u Kanadu prva dva dana leva noga automatski trazi kvacilo, a njega nema.

Over And Out

pre 4 godine

Da. Očeva škola. Ključ u bravu, noga na kuplung, rukom "promešam" menjač da se uverim da je u leru i tek onda startujem motor. Onda još jednom "promešam" menjač da se još jednom uverim da je auto u leru i tek tada puštam kuplung. Jbga, pokreti k'o Nadal, ali sam tako naučen. Zatim, opet pritiskam kuplung i krećem. Ne grejem auto u mestu, već na manjim obrtajima (do 1.500 RPM) vozim prvih par minuta. Ali, to je već druga tema.

Iggy

pre 4 godine

Razumem poentu teksta al ne razumem da ima ljudi koji ne pritiskaju kvacilo prilikom paljenja automobila! To sad za mojih skoro 50 godina zivota i 30-ak godina voznje prvi put cujem! Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...

xo

pre 4 godine

Ko je Ina Volkswagen nova auta Ne mogu ni upaliti ako mi se kvačilo ne pritisne
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (week, 8. oktobar 2019 12:11)

ni google translate ne pomaže da razumem sta si hteo reći

Rambo Amadeus

pre 4 godine

pritisnem kuplung, ubacim u 4tu, dam gas do kraja povucem rucnu i pustam kvacilo. nafta ne moze da sagoreva pod velikim opterecenjem i izbija na auspuh i kupa one manekenke, i nemojte se cuditi sto je preko njih sloj nafte i gov... jer tu je prosla fap masina :D

Savetčić

pre 4 godine

Ni ja nikada nisam dizao rucnu sve dok me policija nije zastavila i odvela na vanredni tehnicki pregled gde su konstatovali da mi je rucna skoro zapekla sto me je lepo kostalo. Od tada kada god mi padne na pamet ja je podignem iako zivim ravnici.

zoran

pre 4 godine

Evo ja sam izgleda jedan od retkih koji tvrde da se automatik moze bez kocnice startovati
A6 2.7 tdi
Samo okrenes kljuc kad je u P

blabojzna

pre 4 godine

Startujem motor sa pritisnutom pedalom zbog lakseg starta. Prekidam rad motora sa pritisnutom pedalom zbog zamajca. Do sada nisam imao nikakvih problema ni sa jednim sklopom na kolima. Koliko tačno pomaže ne znam ali ne odmaže sigurno.

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

Postoji li uopšte automobil, ne stariji od 5 godina, koji dozvoljava da ga upalite bez pritisnutog kvačila (ili kočnice)?
(Goran, 8. oktobar 2019 10:32)

Imam jedan takav. Mladji od 5 godina, a pali i bez kvačila i bez kočnice.

Ремикс

pre 4 godine

Nego mene više zabrinjava što imam ''lenju'' nogu i često je u toku vožnje držim na kvačilu. A na nizbrdici recimo mi je prirodno da izbacim iz brzine, osim kada je kiša, sneg ili otežani uslovi.
(Moje iskustvo, 08. oktobar 2019 10:33)
Теби треба пар часова вожње код доброг инструктора да те научи да се низбрдо не вози у леру и да се не јаше квачило.

paja

pre 4 godine

izbaciš iz brzine, pritisneš kvačilo, pošalješ decu da stave ciglu pod točak a ženu da osmatra ulicu, podigneš ručnu da ne pregaziš decu i ženu, pogledaš napred-nazad pa onda okreneš ključ da startuješ motor..stvarno, velika mudrost !!

yuslaven

pre 4 godine

Kočnica pa kvačilo. Tako sam naučio na Kecu i reflex je ostao. Inače, kad hoću da stanem izbacim auto iz brzine i kad se parkiram ubacim u prvu. Ručnu nisam dizao nikad. Tako je bilo dok jednom nisam zaboravio da ubacim u prvu pa mi krenuo i srećom udario u znak. Sad zapnem ručnu kao friški vozač tek izašao iz škole.

B

pre 4 godine

Auto parkiran, uvek u prvoj (još kao početniku jednom nije "uhvatila" ručna, verovatno nisam povukao do zadnjeg zuba pa se kola lagano spustila metar na parkingu, nagiba jedva, od onda ne rizikujm), ručna povučena gde god mi se čini ima imalo nagiba (nagib za odlivanje vode, ivica travnjaka, parking...).
Stisnem kvačilo i držim kočnicu, izbacim u ler (mrdnem menjač levo-desno tj "promešam"), upalim kola. Spuštam ručnu. Kočnica još uvek drži. Biram brzinu (prva ili rikverc) tek sad spuštam kvačilo i krećem.
Procedura ušla u naviku, nema greške. Nebitno čija i koja kola.
Ako se nekom čini da je to mnogo, u svojim kolima još istovremeno vezujem pojas i puštam muziku.
Sve ide tečno kao "jedan pokret" i gotovo za par sekundi. Isto kod zaustavljanja, samo unazad. I bačen pogled na ručicu menjača i ručnu kad zatvorim vrata/zaključam.

Aca

pre 4 godine

Hyundai Accent 1996,ne mote da se startuje bez pritisnutog kvacila,jer ima prekidac na kraj papucice i mora do kraja da se pretisne,nisu dzaba stavili tako da nije dobro?.Najace mi kad odem na tehnicki ili dam nekom drugu da ga upali a oni neznaju da ga startuju jer mora skroz do dole pa i malo nize ?.

Kavric

pre 4 godine

E da ste vozili jugića davno bi ste stekli naviku pritiskanja kvačila! :) Ni pod tačkom razno da zavergla zimi ako ga ne pritisnete... ako zaboravite slučajno, onda ste već izgubili onaj "voljni" moment kod akumulatora i prelazite na drugi režim,guranje!

Pera

pre 4 godine

s obzirom da auto palim na dugme pritiskanje kvacila je obavezno.
kad vozim neko bezvezno auto bez tog dugmeta onda u zavisnosti od toga da li je povučena ručna i izbačen iz brzine onda palim bez pritiskanja kvačila.
(pop, 08. oktobar 2019 11:29)

Dzaba vam pokretanje motora na dugme kada jos nista savladali gramatiku!

rog

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Zbog onih opruga u korpi lamele koje vracaju kvacilo nazad, brze zveknu ako jases kvacilo na semaforu.

CBCBoost

pre 4 godine

Produžava se životni vek plivajućem zamajcu

"Nemoguće je proceniti koliko će se produžiti životni vek plivajućem zamajcu ako auto palite i gasite sa pritisnutim kvačilom, ali sigurno je da mu vibracije prilikom ova dva "događaja" nimalo ne prijaju."

Ovo šala? Postoje stotine neugodnijih scenarija za plivajući zamajac od opisanih kojima tretirate isti svakodnevno.

O akomilatoru i anlaseru ne treba razmišljati, to je potrošna roba.
Od ulja u menjaču će zavisiti koliki otpor prave kao hladna.

E, sad, segment koji ne pominje niko sem na konstruktivnom odeljenju motora:

Pritiskanjem kvačila se kolenasto vratili (radilica) potisne aksijalno u krajnju ivicu ležeći na aksijalnim ležajevima. Dok su novi tu nema problema ali kad dobiju malo lufta, iako klipnjača klici na lebdećim ležajevima i u maloj i velikoj pesnici za sigurno dolazi do zabacivanja i promene geometrije te i do kontakta po obodu sa letećim ležajevima.

Ceo sklop ležajeva je zadnja rupa na svirali te samim tim praznih kanala prilikom starta. Za smanjiti sve neugodnosti "hladnog starta" gde jedno paljenje potroši motorne komponente koliko i oko 30 km vožnje, bez obzira da li me razumete ili ne: ne koristite pedalu kvačila prvih 30-ak sekundi posle starta.
Vreme je da krenete. :)

Mile

pre 4 godine

Ja sam polagala davno na jugu 45. U auto skoli smo morali pored kvacila i nogu na kocnicu da drzimo. To sam vremenom prestao da radim, ali obaveno prebacim u ler i proverim rucnu, jer parkiram se u prvoj i s rucnom.

Lelemood

pre 4 godine

Auto kada ostavljam parkiranog, obavezno je u brzini, a rucna preko toga kako kad, zavisi gde ostavljam auto. Zimi (kad je minus) gledam da ga ne ostavljam nigde gde moram da podignem rucnu - ako bas ne moram - jer ume da napravi problem, boljka mondea te generacije. Sto se tice startovanja, uvek ga startujem sa kvacilom, ucili su me (i polagao sam) na Jugicu pa je to postalo stvar navike, tj ne znam drugacije. Nekad u Brzini, nekad ne. Tj uglavnom ga palim u "neutralnoj" ako sam parkirao auto u rikverc *sto najcesce radim* i ostavio ga tako. Pa kad dam kontakt, iz rikverca prebacim u neutralnu (dok sacekam da se pogase lampice, a zimi i grejaci da 'zacute') da ne sljasti rikverc svetlo bez potrebe. Zimi ga palim gotovo iskljucivo u neutralnoj jer udjem u auto koliko da ga kresnem i pustim da odmrzne stakla i retrovizori, pa izadjem napolje da lopatam sneg, sredim brisace, chekiram gume itd itd.

T

pre 4 godine

"Ali ja nikad ne držim menjač u brzini, nego samo povučem ručnu!"

Mene su ucili u auto-skoli da se auto parkira tako sto se menjac prebaci u prvi ili rikverc i povuce se rucna. Ne ostavlja se u leru. Da ima sta da ga drzi ako otkaze rucna.

VR6

pre 4 godine

E da ste vozili jugića davno bi ste stekli naviku pritiskanja kvačila! :) Ni pod tačkom razno da zavergla zimi ako ga ne pritisnete... ako zaboravite slučajno, onda ste već izgubili onaj "voljni" moment kod akumulatora i prelazite na drugi režim,guranje!
(Kavric, 08. oktobar 2019 11:12)

Voljni moment akomulatora, hahahaha, bravo brate, nasmeja me slatko.

VR6

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Pa može noga da te zaboli ;)

ja

pre 4 godine

Držim kvačilo i nožnu kočnicu, a, po inerciji, "repetiram" menjač, jer vozim BMW-a, a kod njega teško možete da razlikujete da li je menjač ubačen u prvu ili u rikverc, pa, ako ne pazite, možete da završite u zidu garaže, umesto da iz nje izađete...

Zumzar

pre 4 godine

Kod svih novijih modela sa rucnim menjacem auto ne pali ako se ne pritisne kvacilo. Kod automatika se mora pritisnuti kocnica da bi auto upalio.

Re

pre 4 godine

@Zema Hoćeš da kažeš da je nemoguće mijenjati brzine bez kvačila? I ti, a i većina što ti je dala plus? Da li ste vi ljudi ikada vozili automobil?

Slaki

pre 4 godine

Prvo se pritisne nožna kocnica,pa kvačilo pa se onda startuje motor.kod zaustavljanja ,, parkiranja" pritisnuta pedala kočnice i kvačila,ubacivanje u prvu ili rikverc zavisno od nagiba terena,povlačenje Rucne do kraja,gasenje motora,otpuštanje kvacila i na kraju lagano otpustiti kocnica.Kocnica je prva i zadnja operacija u upravljanju automobilom

Владимир

pre 4 godine

Дакле, сва нова возила не могу се стартовати без прво притиснутог квачила.

mire

pre 4 godine

Razumem poentu teksta al ne razumem da ima ljudi koji ne pritiskaju kvacilo prilikom paljenja automobila! To sad za mojih skoro 50 godina zivota i 30-ak godina voznje prvi put cujem! Jel tesko pritisnuti pedalu kvacila jos jednom kad cete ioanko da je pritisnete stotinak puta u toku jedne prosecne voznje? Voleo bih da mi neko da bar jedan RACIONALAN razlog, ali da bide stvarno racionalan...
(Iggy, 08. oktobar 2019 13:29)

Postajemo sve gluplji i gluplji...
Za 10 god ce nam objasnjavati kako pustiti slavinu a da ne ispeces ruku.

Smuleco

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 08. oktobar 2019 11:06)

Pa može noga da te zaboli ;)
(VR6, 08. oktobar 2019 12:59)

A i novčanik:)

Pedja

pre 4 godine

DA.
Zato sto ako ga ne pritisnem, nece auto da mi dozvoli da ga upalim. jos mi nacrta in instrument klasteru nogu i papucicu kvacila
(Rhunchynoi, 8. oktobar 2019 09:57)

Da. Isti slucaj, automobil star 2 godine koji je sa beskontaktnim kljucem. Mora da se pritisne kvacilo da bi se motor startovao. Ako se pritisne dugme bez stisnutog kvacila to je kao kad na klasicnom date samo "kontakt". Cak i kad sam vozio auto sa klasicnim kljucem uvek sam stiskao kvacilo.

Ursa Minor

pre 4 godine

Ne razumem, zašto "nije zdravo držati kvačilo dugo pritisnuto"? Kako to utiče na zdravlje?
(Mina, 8. oktobar 2019 11:06)

Za čije zdravlje pitaš?

Ne znam kako utiče na zdravlje vozača (ponekad hoće da uhvati grč u nozi od stiskanja), ali na zdravlje kvačila znam kako: predugim držanjem stisnutog kvačila samo nepotrebno habaš tzv. "druk lager" i skraćuješ mu životni vek.

Mada, ipak, ništa strašno, to je izdržljiv deo.

sreten

pre 4 godine

Kad smo vec kod kvacila, pritisnem kvacilo svaki put kad prelazim preko lezeceg, da predje "na inerciju", ne prenose se sile na ceo pogonski sklop. Udobnije u kabini, a i ozbiljno cuva neke delove koji na nasim putevima stradaju. A lezeci k`o stepenice, vecinom...

Seljak veseljak

pre 4 godine

Tekst za ove što kupuju nov nov nov ko čaša star 15 godina auto, obavezno njemačko sa kuplungom i ručnim menjačem jer se automatik kvari i nisi Srbin ako voziš automatik. Domaćin to radi ovako: sedne u auto, veže pojas, okrene ključ (ne pali auto, nije piroman), startuje motor, pritisne kočnicu, prebaci ručicu iz P u D, pusti kočnicu, auto lagano krene, doda gas i vozi ko pravi domaćin, na benzin.
(Domaćin, 08. oktobar 2019 11:49)
Hm.Znaci tvoj automatik moze da upali pre nego sto stisnes noznu kocnicu????
Zanimljivo

Aleksa

pre 4 godine

Zema Hoćeš da kažeš da je nemoguće mijenjati brzine bez kvačila? I ti, a i većina što ti je dala plus? Da li ste vi ljudi ikada vozili automobil?
(Re, 8. oktobar 2019 23:55)

Могуће је и глупо. Још ако знаш међугас да даш скоро да се не осети....али бих рекао да је Зема мислио без знања и без оштећивања мењача....

Kursula

pre 3 godine

Rucna se vuce samo na vecoj padini, dovoljno je ubaciti u prvu. Na ravnom apsolutno nikada ne vucem rucnu kocnicu. Rucna uz auto van brzine je kao da si pod tocak postavio kamen, na strmini obavezno i rucna i u brzinu. Samo rucna nikada bez obzira na nagib.
(Makarije, 8. oktobar 2019 13:30)
Pao, sledeci...!
Propisano pravilima (zakon o bezbednosti saobracaja): Menjac u brzinu, parkirna kocnica (rucna, pedala, ili elektronska), tockovi upereni ili prema ivicnjaku ili prema sredini ulice u zavisnosti od toga da li je vozilo parkirano uzbrdo ili nizbrdo.

Kursula

pre 3 godine

Evo ja sam izgleda jedan od retkih koji tvrde da se automatik moze bez kocnice startovati
A6 2.7 tdi
Samo okrenes kljuc kad je u P
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zoran, 9. oktobar 2019 01:23)

Moje iskustvo za ML350 je isto. Kjuc moze da se okrene i motor startuje dok je u 'P' bez pritiska na kocnicu.
Kjuc ne moze da is izvadi iz brave sve dok menjac nije u 'P'.
Modeli koji imaju dugme za startovanje uglavnom zahtevaju da se pritisne pedala kocnice.