Utorak, 01.10.2019.

10:25

Test polovnjaka: FIAT Punto – najbolji auto za početnike?

Izvor: B92

Test polovnjaka: FIAT Punto – najbolji auto za poèetnike? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

Mix

pre 4 godine

vozim ga, 1.2. benzin. ima svojih mana, ali nekako mi je drag. kvaroci se pojave ali su jeftini, delova ima svuda i svi znaju da ga poprave. kada budem imao vise para,uzecu nesto novije naravno, ali punto je sjajan za svoju cenu i cenu svog odrzavanja.

ret

pre 4 godine

Vozah nekoliko automobila i vec nekoliko godina teram puntica 2000. po gradu.

Da se kvari sa vremena na vreme - kvari se. Uglavnom gluposti koje ne kostaju puno. Ali je zahvalan. Sa njim i do Italije bez problema isli jednom. Dosta ima i do majstora i do kvaliteta delova koje ubacujete (ili koje nam uvaljuju)

Posle skoro 300.000km sipam sintetiku 5w40 i ne trosi je. Svakako za pohvalu, cime retko koja marka moze za pohvali - sa ovim malim motorima.

Na originalnim 165/70R14 gumama jeste malo lelujav, ali letnje stavite 185/60R14, pa da vidite kako ide kao munja kroz krivine. (uz naravno dobre amortizere - sto je kod mene slucaj)

Sto se pocetnika tice, smatram da nije losa varijanta jer pocetnicima i treba neki jeftin auto da ga 'satru' dok ne nauce, a posle ce 'pametnije'.
Meni smeta sto slabo vuce kad sednes posle auta sa 150KS, pa ga stiskam do patosa, ne bi li isao. Ali pocetnici taj problem nece imati.


Onaj ko se zalece iz drveta u drvo, iz bandere u banderu ili iz FAPa u FAP, nece ni volvo pomoci. Pitanje je samo vremena kada ce da nastrada. A ovaj auto nije brz da bi se sa njim ludovalo, tako da prava mera pre prelaska na vecu kubikazu/konjazu.

b.

pre 4 godine

@Toronto

Drugar je upravo kupio polovnu Insigniju koja je još uvek u garanciji od prvog vlasnika ovde u Srbiji, tako da ti mogu reci iz prve ruke da se to dešava. Čovek se izvozao za tri godine sad bi da kupi novi model. A to sto je izgubio novac... Pa ima određeni sloj ljudi koji ne pazi na svaki dinar i mogu sebi da priušte novi auto na svakih nekoliko godina...

Sve je dobro kad je novo.

pre 4 godine

Opet iste priče i prepucavanja a istina je sledeća-Postoje samo dve vrste automobila-novi i polovni.Kakav god auto da kupite nov,bio to Fiat,Reno,Dačija,Mercedes,VW,služiće vas dobro najmanje 5-6 godina,a koji god polovan auto da kupite,počeće posle nekoliko meseci nešto da zeza,da se kvari.Ko prodaje dobar auto?Kako može da bude dobar auto koji je prešao 250 hiljada km?Zašto skoro nijedan proizvođač ne daje garanciju preko 100 hiljada km?

Dark

pre 4 godine

Za normalnog početnika da, ali kod nas početnici kupuju BMW 5,star dvije decenije, sipa 700 dinara, nosi bodi majcu sa buvljaka na kojoj piše neka poznata italijanska marka, puši skupe cigare, jede svaki drugi dan, krov mu prokišnjava...

Khrlo e Romengo

pre 4 godine

Kupili ga 2008 star 4 godine, 1.9 JTD. Iz Juga kao u avion da sam seo. Posle par meseci stekao sam poverenje u motor i do Marsa da odem. Što se ne odnosi na elektroniku, stalno je nešto sitno crkavalo, ali se na te gremline kod FIAT-a jednostavno naviknete. Sećam se jednom je trebalo da odem službeno (iz BG) do Niša, i uzmem službeni Polo sa 3 cilindra. Aj što je tri cilindra, nego vozačka pozicija, sedište, ergonomija.. sve je bilo za klasu lošije nego kod Punta. Što ne znači da je (nekom) Punto bolji u konačnici, ali meni je Polo bio horor. I Puntom bez problema i do Grčke, i gde sam god drugde pomislio. Kao mala radna mašina. Samo 2 airbag-a. Tad nisam razmišljao ni bio razmažen kao sad. Sad ni ne uzimam u obzir automobil bez AEB, LCW, TSS i ostalih p...arija za koje su nam rekli da ćemo odmah da umremo i da pobijemo ceo Tur D Frans i razred dece ako uđemo u kola bez njih, i mi ih poslušali. Menja se vreme. A što se Punta za početnike tiče, sasvim ne vidim nikakav problem.

Mika

pre 4 godine

Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.
(Toronto, 02. oktobar 2019 00:20)

To najviše zavisi od toga koliko košta tvoje vreme. Ako u tih 5-10K uračunaš par popravki i izgubljeno vreme jureći se sa majstorima može da bude i povoljnije. Zamenski automobil je obaveza, ne znam kako je to i Kanadi.

Pozdrav.

Vladimir

pre 4 godine

Automobil sa snimka, tj. predstavljeni automobil je fiat punto 3 generacije, a ne 2.
(davor, 02. oktobar 2019 06:50)

Grešiš, to je mk2 restajling. :)

Toronto

pre 4 godine

@(Ex Style, 02. oktobar 2019 10:28)

Pa upravo to sam i napisao. Automobil kupljen nov, a da nije lizing, vozi se u proseku oko 10 godina pre nego što promeni vlasnika. U stvari, ljudi voze dok ne počnu prvi problemi, a to je uglavnom desetak godina ili nešto duže. Niko, ali niko ne prodaje auto koji je u garanciji.Osim, naravno, ovih u komentarima što žive u imaginarijumu i vole da mažu masno.

Srdjan

pre 4 godine

Vozio ga 7 godina, kupio novog 2019. Redovni mali servisi+1 veliki. Održavan u ovlašćenim servisima. 2 meseca pre prodaje zamenjeni zadnji amortizeri. Od ostalih stvari 1-2x menjanje prednje pločice, metlice brisača i 2xsijalice u farovima. Prešao 93000 km, 15ak zemalja u Evropi... Nikad ni najmanji problem.

pera

pre 4 godine

ja imam 307 2006-o. Ispravan i mogu da racunam na njega. Samo da ga posedujem, kosta me 500e godisnje. 200e je registracija, plus svake godine sta treba - jedne je veliki servis, jedne je mali, jedne su to gume, jedne je to nesto vanredno. U proseku, registracija plus amortizacija je 500e godisnje, plus sto sipam gorivo u njega.

Za punta je to 250e jer je registracija i svaki servis manji, mali je 3000din, veliki je 12-13000, delovi su jeftiniji, pa cak i gume su jeftinije.

Ex Style

pre 4 godine

"Privatna lica koja kupuju nove automobile ih uglavnom menjaju na desetak godina, kredit isplaćen a auto još uvek u dobrom stanju i održavanje minimalno. Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.
(Toronto, 2. oktobar 2019 00:20)
Vidiš, ja imam jedan koji sam kupio nov, a sad ima 10 godina i 3 meseca. Još uvek radi kao sat. Bez ikakve greške. Ali, razmišljam da ga uskoro zamenim, jer ima skoro 200 kkm na satu. I hoću da ga zamenim. Samo još nikako da nadjem nešto što me baš oduševljava (kao što me ovaj sadašnji bio oduševio praktičnošću, čime me i danas veseli) i u čemu novom bih mogao sebe da vidim i narednih najmanje 10-12 godina. Jer, ono što opet kupim kao novo, sigurno ne planiram kraće da držim. Verovatno ću da sečakam da svi (koji mi po drugim parametrima dolaze u obzir) "ubace" u ponudu motore saglasne sa Euro 6d, pa ću da biram. Ne odbacujem unapred ni dizel, ni benzin, ni hibrid, ni Plug-In. Sve potencijalno može. Ako odgovaraju i druge osobine.

ns ja

pre 4 godine

Nisu samo Srbi siromašni, taj niži srednji sloj je većina u svim evropskim državama! Dalje, nisu svi tako mentalno bolesni (+i siromašni); normalni ljudi kojima treba odličan gradski automobil bira punta (ili slične automobile drugih proizvođača). Najviše ih ima u Italiji, pored još manjih pandi - od kojih su upotrebljiviji.

Gomili seljobera koji ovde komentarišu punta, putovanje avionom na neku egzotičnu destinaciju, nije čak ni na potencijalnoj listi makar jedanput u životu, kao ni obrazovanje, nekretnine, niti bilo koje drugo odličje visoke klase - ali imaju bmw, audi.. raspali krš koji doduše ne mogu da voze ali to ok izgleda na parkingu!?

Za šta normalan čovek koristi auto ako ne za svakodnevni prevoz u gradu pri obavljanju milion poslova i aktivnosti? Pri tome da bude besprekorno ispravan, a vozač uvek čist i namirisan (a ne prljav i masan od virenja pod haubu ili gmizanja ispod auta da vidi sponu, zglob silen blok, nosač motora i ko zna šta još - na svom "premijum" autu)

Punto je ukratko: odličan, pouzdan, ekonomičan, upravljiv, okretan auto ako ste vlasnik od početka ili ste ga kupili od normalnog vlasnika. Krševi sa autoplaceva su krševi bilo da su "premijum" ili obični..

Mi smo siromašna ali i izuzetno primitivna i iskompleksirana nacija, nama je autobus najrealnija opcija "dok je audi kod majstora"

Utokar Kešovani

pre 4 godine

Kupio sam Zastavu10 2012.godine, proizvedenu 2006. sa 32.000km. Prešao sam do sad 60.000km. Bio sam sa njim na moru u Grčkoj i Bugarskoj i do Minhena.
Od kvarova: remont alternatora 8.000 din, izlaz u kompjuteru za bobinu 8.000 din i trap, više delova 15.000 din. Zamenio sam akumulator i delove auspuha.

Ok

pre 4 godine

@OK

Gospodine, uz dužno poštovanje, ali vi vaš auto skoro pa i ne vozite, čim ne stignete da pređete ni servisni interval za godinu dana. Tako da je sasvim normalno da se slabo šta i pokvari kada se toliko koristi, a kupljen je nov. Sami ste to i potvrdili. Cijenim da auto ima cca 70.000 a neki to pređu za godinu-dvije. Tek tada se vidi koji automobil je koliko izdržljiv.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (g3, 1. oktobar 2019 20:55)

Vozim koliko mi treba. Za to vreme pet puta na more, cetiri putnika i pun prtljaznik, pet puta duzi put magistralom po zemlji a ostalo grad i krace ture, kako sam i napisao. A mislite da ce prosecni pocetnik da prelazi 70.000 godisnje? Ja sam iskreno napisao sta se kvari za deset godina voznje (zaboravio sam metlice brisaca), a sad koliko miliona kilometara treba da se predje da bi se steklo pravo da se oceni pouzdanost vozila, to je relativna stvar.

Mirko

pre 4 godine

Volim automobile, isprobao sve i svasta, volim da zalegnem ispod, itd. Punto 2 je u svoje vreme imao 4 zvezdice na Crash testu, sto uopste nije los rezultat, buduci da su Laguna 2, Espace 4 i Megane 2 prva tri automobila koaj su osvojila 5 zvezdica, a pojavili su se nekolliko godina kasnije od Punta 2. Kod Punta 2 je problem sto je mali auto i sto limarija posle 20 godina nije sjajna, ima i trulih primeraka. Dakle, ko kupuje Punto star 20 godina, obavezno dobra provera limarije. Sto se tice bezbednosti, BMW 3, e36 ima 1,5 zvezdica na tom istom testu, guzva se kao papir, AUdi A4 b5 2.5 zvezdice, Passat b5 3 zvezdice, tako da Punto uopste nije lso po tom pitanju, jedino sto ga je za danasnje standarde pregazilo vreme. Kvari se ponesto, ali je generalno izdrzljiv i jeftin za odrzavanje.

Srdjan

pre 4 godine

Zasto auto za pocetnike, zar ti osti pocetnici nisu naucili da voze u auto skoli? Toliki testovi, poligoni, casovi voznje, strucni timovi instruktora, drzavne komisije sastavljene od vrhunskih strucnjaka na polaganju...
Zar pocetnici nisu diplomirali voznju prilikom polaganja vozackog ispita?
Inace kada vidim nekoga da vozi auto u kategoriji punta, siguran sam da nije uspeo u zivotu - iskljucujem invalide i bolesne, oni nisu u mogucnosti ni da prezive u ovoj zemlji.

Toni

pre 4 godine

Vozio sam Punta iz 2002 par godina. Troškovi minimalni, ono što se dobije je sasvim solidno za cijenu. Sjajan gradski servo volan (uključuje se po potrebi), vrlo izdržljiv motor i za tu klasu solidna udobnost. Vjerovatno iza malog Renoa ili Pežoa, ali mnogo ispred VW Polo za isti novac.

Silvester

pre 4 godine

Detetu da dam punta da vozi?
(Domaćin, 01. oktobar 2019 13:03)

E jak si mi ti domaćin.
Vidiš, ja mom detetu nisam dao ništa kad je položilo. Samo je zaradilo i kupilo sebi kola - Yuga 20 godina starog. Nije ga bilo sramota da do fakulteta vozi Yugića. Sada vozi auto iz 2017, koji sam mu ja uzeo, zaslužio ga je. Od dece pravite idiote nesposobne za život. Zato propadamo kao nacija.

Dragan

pre 4 godine

Imao sam Fiat Punto Classic proizvedenog u Kragujevcu, 2010 godište, 1.2 benzin, 60ks. Uzet nov. Slušajući komentare tada, očekivao sam, u najmanju ruku, da će točkovi da mi otpadnu u voznji i kako sam se prevario.
I sve je bilo suprotno-auto me služio 130.000 km bez ikakvih problema, po kiši, snegu, ledu, suncu... Svaki dan sam njim putovao 120 km na posao i nazad, 4 godine. Imao sam često kritične situacije, oštro kočenje, manevrisanje i slično. Uvek se odlično ponašao. Kad se setim samo kako se probijao kroz snežne nanose one 2014-te kad je onako zavejalo. Nikad me nije ostavio na putu, i samo je redovno servisiran. Uz to neverovatno tih, na semaforu ne znaš da li se ugasio (nije naravno) ... Sećam se jednom reči kolege kog sam vozio - "ovo nije auto, ovo je topao krevet"!
Sve u svemu odličan auto za svakog.

Danas vozim novi Tipo, isto tako dobar auto, ali žalim što nisam zadržao i Punta.

Toronto

pre 4 godine

Pa ljudima je plata 32000 ovde i skroz je OK da voze punta a be da ih burazeri sa placa ubeđuju kako su pežoi u stvari super. Inače ne mogu da govorim iz ličnog iskustva jer kupujem nova vozila i menjam u garanciji, ali mogu da ti kažem kako je to izgledalo pre 15 godina kada nije bilo dovoljno novca ili kako izgleda u mom bliskom okruženju.
(Mika, 01. oktobar 2019 23:22)

Što volim ove što kupe nov automobil i prodaju ga još u garanciji a kredit još uvek otplaćuju, haha. Ili možda keširaju auto, a onda ga posle 3 godine prodaju jer je istekla garancija, za pola para koje su dali, pa onda keširaju drug, loli. Čuli ljudi da napolju menjaju auta svake tri godine, ali im niko nije objasnio da je to lizing i da nakon 3 godine morate da vratite auto ili da ga otkupite. To koriste isključivo firme jer tako štede na održavanju i imaju uvek nov vozni park. Za privatna lica je to preskupo. Privatna lica koja kupuju nove automobile ih uglavnom menjaju na desetak godina, kredit isplaćen a auto još uvek u dobrom stanju i održavanje minimalno. Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.

Mika

pre 4 godine

@mika
J vas plivajući zamajac kao da to košta 5000e. Brat na placu ne može da proda Pežoa zato što ima plivajući zamajac, svi beže od njega zato što im je neko pametan rekao da se to kvari i da je jako skupo. 32.000 dinara košta, zameniš ga i traje ti par desetina hiljada km. Dok je auto kod tebe možda ćeš ga jednom zameniti i više nećeš. Šta se plašite toga kao da je ukleto. To je kao što većina ljudi ovde misli da se automatik stalno kvari... Sve sam stručnjak, "iz ličnog iskustva". Kukaju zato što će jednom u 5 godina morati da ga promene, to su oni isti ljudi što kupuju polovne gume za 20e zato što su oni pametni a svako ko uredno održava svoj auto je budala. Takvi ne treba da voze auto, nek idu busom. Naravno da je plivajući zamajac bolji al ovi kojima je skup će te ubeđivati da je loš zato što oni nemaju para da ga kupe. Ti bi da voziš auto al da te ne košta ništa e pa ne može. I dosta više sa tim "dizlo" ismevate ljude koji napišu Škoda super be a vamo "dizlo" šta ste vi bolji od njih.
(Bole, 01. oktobar 2019 22:07)

Pa ljudima je plata 32000 ovde i skroz je OK da voze punta a be da ih burazeri sa placa ubeđuju kako su pežoi u stvari super. Inače ne mogu da govorim iz ličnog iskustva jer kupujem nova vozila i menjam u garanciji, ali mogu da ti kažem kako je to izgledalo pre 15 godina kada nije bilo dovoljno novca ili kako izgleda u mom bliskom okruženju.

ucha

pre 4 godine

Odlican auto. Jeftino odrzavanje, dobri motori, pocinkovana limarija. Zadnja klupa nesto najneudobnije sto postoji i ceo deluje nekako ko Yugo. Uz sandero, najbolji izbor za one bez para. Za one sa malo vise odlican je 500l. Malo su im jace cene,. ali su zato kilometraze male. Premijume, sto vozila baba do pijace, duplo starije, a za iste pare, ostavite strucnjacima. Premijumi samo za one sto daju 10, 15 i vise hiljadarki za auto. Kakav je premijum Audi A4 iz 2007, preso pola milion? A za iste pare imas duplo mladji 500l sa manje od sto hiljada predjenih. Samo klasicno lecenje kompleksa. Inace, moj i zenin auto zajedno kostaju kao zbir nasih mesecnih primanja. A komsija tepa 30 iljardke, al bendza ispred kucu. Doduse iz 2001., al bmw.

Realno

pre 4 godine

Fiat Puntob1.2 2001 godiste 5 godina u vlasnistvu,osim redovnog servisa menjanje samo plocice.Malo je reci da sam prezadovoljan auto.Slazem se sa komentarom Jugo 21 veka.Pozz

Bole

pre 4 godine

@mika
J vas plivajući zamajac kao da to košta 5000e. Brat na placu ne može da proda Pežoa zato što ima plivajući zamajac, svi beže od njega zato što im je neko pametan rekao da se to kvari i da je jako skupo. 32.000 dinara košta, zameniš ga i traje ti par desetina hiljada km. Dok je auto kod tebe možda ćeš ga jednom zameniti i više nećeš. Šta se plašite toga kao da je ukleto. To je kao što većina ljudi ovde misli da se automatik stalno kvari... Sve sam stručnjak, "iz ličnog iskustva". Kukaju zato što će jednom u 5 godina morati da ga promene, to su oni isti ljudi što kupuju polovne gume za 20e zato što su oni pametni a svako ko uredno održava svoj auto je budala. Takvi ne treba da voze auto, nek idu busom. Naravno da je plivajući zamajac bolji al ovi kojima je skup će te ubeđivati da je loš zato što oni nemaju para da ga kupe. Ti bi da voziš auto al da te ne košta ništa e pa ne može. I dosta više sa tim "dizlo" ismevate ljude koji napišu Škoda super be a vamo "dizlo" šta ste vi bolji od njih.

Mirko

pre 4 godine

@sandu
Jeste super kad ne moraš da razmišljaš da li ćeš ga ogrebati al meni je opet žao svakog auta. To što je jeftin ne znači da treba da se tako nezahvalno ophodim prema njemu. A i da imate malo više para ne biste kupili Punta nego nešto bolje, osim ako niste škrtice kojima je žao potrošiti novac na auto. Ja to razumem, ne interesuje vas auto, hoćete da košta što manje, sve to uredu, al nemojte me ubeđivati da je dobar, jednostavno nije. Auto je samo jeftin i to je njegova prednost i jedini razlog zašto ga vozimo hteli vi to da priznate ili ne al prodaje se samo zato što je jeftin. Ovde kad čitam komentare Punto ispadne super kvalitetan auto a na vest o nekom Volvou,Audiju,Leksusu komentari tipa ovo je precenjeno, krš od auta... Aj malo realnosti. Mrzite mnogo kvalitetnije aute od ovog a Punto vam je super, lažete sami sebe. Dobar je samo zato što je jeftin, a što se tiče kvaliteta samo vozač Punta će me ubeđivati da je to super (zato što ga on lično vozi pa neće da prizna da je loš) a svako drugi će reći da nije nikakav. Loš je auto al kad je Džabe i sirće je slatko.

g3

pre 4 godine

@OK

Gospodine, uz dužno poštovanje, ali vi vaš auto skoro pa i ne vozite, čim ne stignete da pređete ni servisni interval za godinu dana. Tako da je sasvim normalno da se slabo šta i pokvari kada se toliko koristi, a kupljen je nov. Sami ste to i potvrdili. Cijenim da auto ima cca 70.000 a neki to pređu za godinu-dvije. Tek tada se vidi koji automobil je koliko izdržljiv.

Mika

pre 4 godine

Za srbiju bolje nije. Minimum elektronike, mali servis 25e, veliki stotinjak i kusur, registracija 15.000 ili tako nesto. Za ovog prosecnog srbina kome zena ne radi ili radi neprijavljena za 23000, a on radi za 35.000,to je top topova.
(Pera, 01. oktobar 2019 14:11)

Apsolutno, nama su prosečni mesečni prihodi bar pola cene ovog punta kada je bio nov, ali i dalje nam ne pada na pamet da zamenu lanca na platimo npr. 800EUR ili zamenu remenice PK kaiša 470EUR. Kapiram da polovina vlasnika uzima kredit za zamenu plivajućeg zamajca ali i dalje se kune u dizlo TDI. Izgleda da je to zato što je automobil ovde još uvek statusni simbol a ne prevozno sredstvo.

BDj

pre 4 godine

@Hehe
Zapravo, na restilizovanom Puntu II generacije farovi su najbolji deo (Zastava 10 i onaj kasnije sklapan kod nas), samo što retko ko ima svest da su previsoko podešeni u poziciji 0, a fabrika propisuje da tako bude kada si sam ili sa suvozačem. A ljudi ne uključuju mozak... i onda smetaju svima.
Ja sam moj uvek držao na 3 u gradu i na 2 ili 1 van grada i bilo je skroz ok.
Imao je Punto i dobrih i loših strana, ali mi je najviše smetao osećaj da vozim grisinu koja može svakog trenutka da krcne i prelomi se. A tim kolima smo svaki dan vozili žena i ja našu decu i uvek je bio prisutan taj nelagodan osećaj nebezbednosti.
Iskreno, čim smo skupili novac, kupili smo nešto bezbednije.

Know1

pre 4 godine

Ja vozim, evo 28 godina i jedini auto koji ne volim da vozim je Punto. Vozio sam sve od ruskih krseva do BMW, ali Punto me izludjuje sa onom izbocinom kod menjaca da mi desna noga uvek bude blago zakosena. Mozda je to zato sto sam visok 195cm, a taj auto je predvidjen za prosecnog Italijana od 175cm. Probao sam 2 Punta i na oba kvacilo se nije bilo dobro. Ja sam se navikao na VW gde jos nisam nasao auto sa losim kvacilom.

matori

pre 4 godine

@Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Momir, 1. oktobar 2019 11:12)

kupio sam pre dve i po godine Punta 2005. godište, 1,2 benzin. do sada kod mene je prešao 40000. ne znam koliko je pre toga imao, ali računam oko 200000.
za sada samo mali servis na svakih 10000 i ništa više. jednom su menjane pakne, a ne dosipa se ništa između servisa... taj auto se ne kvari... nije nešto udoban, ali za jednog ili dvoje do 50 km unaokolo je super.

eeee nisam glup...

pre 4 godine

Auto ko auto za toliko novca i nije los, ali za pocetnike nije nikako zato sto nije dovoljno stabilan, zbog svog povisenog zadnjeg dela i lagane karoserije, malo jaci ulaz u krivinu prevrtanje ili okretanje obavezno a pocetnici najjvise grese tu...
Tako da za pocetnike najjvise preporucujem ford fokusa, fiestu, mozda golf 3,4, citroen c 3,4...manje automobile tipa polo, punto, korsa i slicno nikako..

Komša

pre 4 godine

Ja mislim da svaki pocetnik, mora da u pocetku vozi neki "krsic", neki stariji auto, prvo zato jer ako ga cukne (a cuknuce ga) nije nikakva steta, drugo sto mora da "oseti" auto, da zna kako se menja guma, da zna sta je akumulator, zasto i gde se sipa ulje a gde voda... Pa tek kad nauci da bojle vozi i kad nauci kako auto funkcionise, tek tad da uzme neki noviji kvalitetniji auto.
(Dejan, 1. oktobar 2019 15:47)
Dobro voditi računa da odrzavanje nije skupo.Set kvačila unapred računati kao trosak .
Ja vozio Juga kada sam polozio - posle godinu i po mogao sam da se zaposlim kod automehaničara nekog ladno.
Ali kad pogledam sta je mučeni Jugic preziveo...slično bi prosao i neki noviji i skuplji auto ali bi me kostalo koliko hoceš.
Vec kod sledeceg auta druga pesma.p

Ok

pre 4 godine

Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Momir, 1. oktobar 2019 11:12)

Moj ima 10 godina (prvi sam vlasnik), nista od svega sto si naveo nisam radio, redovan godisnji mali i jedan veliki, takodje redovni servis uradjeni. I to zbog vremenskog intervala, ne sto je bilo moranje. Dakle, nikad ni kap tecnosti u hladnjak za 10 god. ni kap ulja doliveno van servisa, paknovi fabricki, jedino grana i lonac zamenjeni plus dve sijalice fara i to je to. Doduse ne vozim velike kilometraze, ali uglavnom grad, 95%. Neko kaze limarija, ni traga rdji, pocinkovan lim. Neko kaze zguzvao ga dzip od 2.5 tona, pa i treba, bolje nego da ostane ceo a unutra svi mrtvi, ne pisite ako niste vozili. Nije nikakvo savrsenstvo ali bez neistima, molim vas.

Vozač

pre 4 godine

Za početak,dajte deci svoja kola, a ne još jednog krša u familiju koji ne možete da održavate, al važno da dete ima auto. Nije dosta što ne znaju da voze, nego još i gužvu prave i truju.

only fools and horses

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Isto bi prošao bilo koji auto, ali bilo koji, ako ga udari džip bočno u vrata. Možda bi neki koji ima bočne zavese prošao za nijansu bolje, ali sve zavisi od snage udarca.
Tako da moram da kažem da lupate teške gluposti. I vi i svi koji pljuju bezbednost i karakteristike ovog automobila. Ako ga upoređujete, uporeite ga sa automobilima iste klase i istih godišta.

Dejan

pre 4 godine

Ja mislim da svaki pocetnik, mora da u pocetku vozi neki "krsic", neki stariji auto, prvo zato jer ako ga cukne (a cuknuce ga) nije nikakva steta, drugo sto mora da "oseti" auto, da zna kako se menja guma, da zna sta je akumulator, zasto i gde se sipa ulje a gde voda... Pa tek kad nauci da bojle vozi i kad nauci kako auto funkcionise, tek tad da uzme neki noviji kvalitetniji auto.

sladjan

pre 4 godine

Pa ljudi šta je onda dobro za početnika?
Ja otvorio text mislio to je to posto razmisljam da uzmem prvi auto da se malo obucim nisam vozio od kad sam dobio dozvolu ima godina i godina

Neša iz Beograda

pre 4 godine

citat: " Ono sto je za mog caleta bio Yugo to je za mene bio Punto."

Ako to iznosiš kao fakat, ok. Ali ako to iznosiš da se kao "pohvališ", onda ne znam čime se "hvališ"? Za to što živiš u zemlji trećeg sveta gde skoro da nema ljudskih prava i što nemaš za bolje? Baš je za pohvalu...

Mislim

pre 4 godine

Vozio sam punta par godina, punto 2 1.9 dizel, mislim kad sam ga uzeo 2 godine star. Bio je odlican auto za svoje pare, radio posao, mali gradski zvrk. Jos ga se sa osmehom setim.
Imam dobrog prijatelja, skromnija primanja, kupio onomad novu zastavu 10 na kredit, ubacio plin, vozi se vec 7 godina bez vecih kvarova. I kad se nesto desi u pitanju je par hiljada dinara.
Racionalan izbor za nase gradove, nije bas za duzi put ali moze i do mora da stigne ako mora. U svakom slucaju mnogo manje glavobolje od nekog premijum polovnjaka spremnog za presu.

sef strucnog staba

pre 4 godine

Za pocetnika je najbolji nov auto ili sto noviji, tipa polo ili golf, mazda, astra, neki pezo, mozda audi a3 ko moze da priusti. Da se pored svih muka koje ima kao nov vozac ne misli da l’ mu je auto tehnicki ispravan jer bice vremena i za to. Punto je ok sa strane potrosnje, jeftinih delova, ne mozes da ides 200 i da hoces itd...Ali realno totalno su nebezbedni, nagledao sam ih se smrvljenih dok drugi ucesnik u udesu ima tek nesto vece ulubljenje.

dzigi

pre 4 godine

"Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni!"
Vozio sam Fiću i Juga - i nisam bio ni srećan ni zadovoljan. Jer sam znao i za bolje.
I šta sad, treba da budemo zadovoljni i starim Puntom? Besmisleno. Ko nema para svakako će ga kupiti ali to ne znači da je srećan i zadovoljan.

Radijator

pre 4 godine

Vozim ga 7 godina...za ljude koji zaradjuju manje od 500e mesecno, a vole da imaju auto na raspolaganju je sasvim ok resenje.
Moj ima klimu i BRC plin. Sluzi to ok...zavrsava posao...ima mana, uski farovi nista ne svetle, a po novom zakonu ne mogu da ugradim ksenone po nekoj razumnoj ceni, makazice brisaca treba odmah srediti...ne cekati da ispadne onaj pipak i tako neke sitnice.

Mozda je bolje resenje suzuki swift...doduse malo vise i kosta...pa eto..zavisi ko koliko ima novca.
Mali servis je 3000 din sa rukama.

Pera

pre 4 godine

Za srbiju bolje nije. Minimum elektronike, mali servis 25e, veliki stotinjak i kusur, registracija 15.000 ili tako nesto. Za ovog prosecnog srbina kome zena ne radi ili radi neprijavljena za 23000, a on radi za 35.000,to je top topova.

jojuff

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Prije ce napraviti početničku gresku u jakom dzipu nego u puntacu. Sa puntacem otvors cetri oka, kada ides 80kmh imas osjecaj kao da letis.. U dzipu ili jakom i velikom autu 100kmh ne osjetis, pogotovo ako si pocetnik. A sada..na druge ucesnike u saobracaju ne mozes uticati. Mozes se samo nadati da te neka budaletina ne pokupi.

Rasa

pre 4 godine

Jaretina.. Meni je bitnije moje dete, ako vec kupujem auto i ako bi nesto moralo da se desi neka makar moje dete izvuce deblji kraj. Kakav crni punto

Domaćin

pre 4 godine

Da li ste vi pri zdravoj pameti? Punto za početnike? Detetu da dam punta da vozi? Pa biciklista ako se zakuca u vozačka vrata, ubiće vozača, a kamoli neka ozbiljnija saobraćajka da se desi. Ovaj što testira kola privatno vozi Navaru a savetuje nam da svoju decu stavimo u punta. Tom logikom Yugo je još bolji za početnike, naučiće i osnove automehanike. Ako prežive...

cx

pre 4 godine

Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni! sada, kao da smo postali najbogatija nacija na svetu, pa nam je ispod casti da sednemo u Punta, a realno, vecina ni za to nema novaca! Stvarno smo za posmatranje!
(rani, 01. oktobar 2019 12:49)

Jel ti znas za onu izreku "ne zna za bolje".

CJC

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Ma nemoguće da auto od 5 tona uništi auto od 500 kila.
Super što si nas obavestio, odustajemo od punta i idemo svi kupiti Hamera. Neverovatno.

Vozim jednog jadnika, 1.2 benzin, stvarno je potrošnja mala ali mesec sastaviti da se nešto ne pokvari, to je nemoguća misija. Srećom pa delovi uglavnom nisu skupi inače bi odavno na doboš otišao.

даре

pre 4 godine

neprevazidjeni auto za pocetnike je jugo,to kad naucis da vozis,svaki sledeci auto sam ide.ima ih jos u dobrom stanju,mada vecinu klinaca je danas sramota da sedne u juga a kamoli da ga vozi

misko

pre 4 godine

9 godina ga vozim sa fabrički ugrađenim plinskim uređajem.Prešao sam 100000km bez ikakvih posebnih troškova osim redovnih malih i jednog velikog servisa.
Vozim se za 6 din po kilometru uglavnom grad,more itd itd.Nema jeftinije voziti se brzinom do 110 km/h.

jaretina; profil SR vozača 4/4, alkos; veseo čovek, ne odbija čašicu, kad popije vozi "sigurno" bolje nego trezan, taxi je bacanje para, obavezno da poveze još nekoga, na kraju ubija

pre 4 godine

Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 1. oktobar 2019 11:38)

tako je.
kupite deci nešto jače, 2 tone idealno.
pa kad ubiju nekoga, da ubiju ko ljudi, a ne da se pešaci muče u bolnici, pa još i bolnički smeštaj da im plaćate.

rani

pre 4 godine

Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni! sada, kao da smo postali najbogatija nacija na svetu, pa nam je ispod casti da sednemo u Punta, a realno, vecina ni za to nema novaca! Stvarno smo za posmatranje!

Stojko

pre 4 godine

odlican je za pocetnike jer ga nikad nece voziti.Bilo koji dobronamerni iomsija sa srafcigerom moze da otvorinrezerviar i izvuce enzin. O kvalitetu limarije bez komentara.

Mare

pre 4 godine

Imam ga 1.2 8v 2001god 5v extra auto najbitnije sve mu je jeftino i delovi i servisi. Vozi se svakim danom i jos plus se ide na more,potrosnja solidna

Momir

pre 4 godine

Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!

Rasa

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!

Fed club

pre 4 godine

Fiat Punto je veoma zahvalan auto za cenu do 3.000 evra, ali bolje je doplatiti još 500 evra za Grande Punto. Ako kupujete Punto sa troje vrata, prekontrolišite da nije bio verzija VAN pa je naknadno prepravljen u putničku verziju.

C i n i k

pre 4 godine

Dobar gradski auto.Nista mu ne fali.Motor 1.2 cmm odlican i jeftin za odrzavanje.Doduse Punto je danas ipak stariji model ali svejedno.

T67

pre 4 godine

Imao sam putića, odličan autić sa fiatovim manama. Ne bi se složio da je dobra bilo koji puntić jeć oni mjađi od 7godina. Objašnjenje je sledeće: mislim da početnici trebaju da voze auta u besprekornom stanju da im koje kakve greškice na autu ne odvlače pažnju. Dakle može puntić mlađi od 2012.g. ;)

rani

pre 4 godine

Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni! sada, kao da smo postali najbogatija nacija na svetu, pa nam je ispod casti da sednemo u Punta, a realno, vecina ni za to nema novaca! Stvarno smo za posmatranje!

jaretina; profil SR vozača 4/4, alkos; veseo čovek, ne odbija čašicu, kad popije vozi "sigurno" bolje nego trezan, taxi je bacanje para, obavezno da poveze još nekoga, na kraju ubija

pre 4 godine

Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 1. oktobar 2019 11:38)

tako je.
kupite deci nešto jače, 2 tone idealno.
pa kad ubiju nekoga, da ubiju ko ljudi, a ne da se pešaci muče u bolnici, pa još i bolnički smeštaj da im plaćate.

Mare

pre 4 godine

Imam ga 1.2 8v 2001god 5v extra auto najbitnije sve mu je jeftino i delovi i servisi. Vozi se svakim danom i jos plus se ide na more,potrosnja solidna

C i n i k

pre 4 godine

Dobar gradski auto.Nista mu ne fali.Motor 1.2 cmm odlican i jeftin za odrzavanje.Doduse Punto je danas ipak stariji model ali svejedno.

Ok

pre 4 godine

Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Momir, 1. oktobar 2019 11:12)

Moj ima 10 godina (prvi sam vlasnik), nista od svega sto si naveo nisam radio, redovan godisnji mali i jedan veliki, takodje redovni servis uradjeni. I to zbog vremenskog intervala, ne sto je bilo moranje. Dakle, nikad ni kap tecnosti u hladnjak za 10 god. ni kap ulja doliveno van servisa, paknovi fabricki, jedino grana i lonac zamenjeni plus dve sijalice fara i to je to. Doduse ne vozim velike kilometraze, ali uglavnom grad, 95%. Neko kaze limarija, ni traga rdji, pocinkovan lim. Neko kaze zguzvao ga dzip od 2.5 tona, pa i treba, bolje nego da ostane ceo a unutra svi mrtvi, ne pisite ako niste vozili. Nije nikakvo savrsenstvo ali bez neistima, molim vas.

Fed club

pre 4 godine

Fiat Punto je veoma zahvalan auto za cenu do 3.000 evra, ali bolje je doplatiti još 500 evra za Grande Punto. Ako kupujete Punto sa troje vrata, prekontrolišite da nije bio verzija VAN pa je naknadno prepravljen u putničku verziju.

Pera

pre 4 godine

Za srbiju bolje nije. Minimum elektronike, mali servis 25e, veliki stotinjak i kusur, registracija 15.000 ili tako nesto. Za ovog prosecnog srbina kome zena ne radi ili radi neprijavljena za 23000, a on radi za 35.000,to je top topova.

only fools and horses

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Isto bi prošao bilo koji auto, ali bilo koji, ako ga udari džip bočno u vrata. Možda bi neki koji ima bočne zavese prošao za nijansu bolje, ali sve zavisi od snage udarca.
Tako da moram da kažem da lupate teške gluposti. I vi i svi koji pljuju bezbednost i karakteristike ovog automobila. Ako ga upoređujete, uporeite ga sa automobilima iste klase i istih godišta.

Mislim

pre 4 godine

Vozio sam punta par godina, punto 2 1.9 dizel, mislim kad sam ga uzeo 2 godine star. Bio je odlican auto za svoje pare, radio posao, mali gradski zvrk. Jos ga se sa osmehom setim.
Imam dobrog prijatelja, skromnija primanja, kupio onomad novu zastavu 10 na kredit, ubacio plin, vozi se vec 7 godina bez vecih kvarova. I kad se nesto desi u pitanju je par hiljada dinara.
Racionalan izbor za nase gradove, nije bas za duzi put ali moze i do mora da stigne ako mora. U svakom slucaju mnogo manje glavobolje od nekog premijum polovnjaka spremnog za presu.

jojuff

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Prije ce napraviti početničku gresku u jakom dzipu nego u puntacu. Sa puntacem otvors cetri oka, kada ides 80kmh imas osjecaj kao da letis.. U dzipu ili jakom i velikom autu 100kmh ne osjetis, pogotovo ako si pocetnik. A sada..na druge ucesnike u saobracaju ne mozes uticati. Mozes se samo nadati da te neka budaletina ne pokupi.

Dejan

pre 4 godine

Ja mislim da svaki pocetnik, mora da u pocetku vozi neki "krsic", neki stariji auto, prvo zato jer ako ga cukne (a cuknuce ga) nije nikakva steta, drugo sto mora da "oseti" auto, da zna kako se menja guma, da zna sta je akumulator, zasto i gde se sipa ulje a gde voda... Pa tek kad nauci da bojle vozi i kad nauci kako auto funkcionise, tek tad da uzme neki noviji kvalitetniji auto.

matori

pre 4 godine

@Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Momir, 1. oktobar 2019 11:12)

kupio sam pre dve i po godine Punta 2005. godište, 1,2 benzin. do sada kod mene je prešao 40000. ne znam koliko je pre toga imao, ali računam oko 200000.
za sada samo mali servis na svakih 10000 i ništa više. jednom su menjane pakne, a ne dosipa se ništa između servisa... taj auto se ne kvari... nije nešto udoban, ali za jednog ili dvoje do 50 km unaokolo je super.

Mika

pre 4 godine

Za srbiju bolje nije. Minimum elektronike, mali servis 25e, veliki stotinjak i kusur, registracija 15.000 ili tako nesto. Za ovog prosecnog srbina kome zena ne radi ili radi neprijavljena za 23000, a on radi za 35.000,to je top topova.
(Pera, 01. oktobar 2019 14:11)

Apsolutno, nama su prosečni mesečni prihodi bar pola cene ovog punta kada je bio nov, ali i dalje nam ne pada na pamet da zamenu lanca na platimo npr. 800EUR ili zamenu remenice PK kaiša 470EUR. Kapiram da polovina vlasnika uzima kredit za zamenu plivajućeg zamajca ali i dalje se kune u dizlo TDI. Izgleda da je to zato što je automobil ovde još uvek statusni simbol a ne prevozno sredstvo.

ns ja

pre 4 godine

Nisu samo Srbi siromašni, taj niži srednji sloj je većina u svim evropskim državama! Dalje, nisu svi tako mentalno bolesni (+i siromašni); normalni ljudi kojima treba odličan gradski automobil bira punta (ili slične automobile drugih proizvođača). Najviše ih ima u Italiji, pored još manjih pandi - od kojih su upotrebljiviji.

Gomili seljobera koji ovde komentarišu punta, putovanje avionom na neku egzotičnu destinaciju, nije čak ni na potencijalnoj listi makar jedanput u životu, kao ni obrazovanje, nekretnine, niti bilo koje drugo odličje visoke klase - ali imaju bmw, audi.. raspali krš koji doduše ne mogu da voze ali to ok izgleda na parkingu!?

Za šta normalan čovek koristi auto ako ne za svakodnevni prevoz u gradu pri obavljanju milion poslova i aktivnosti? Pri tome da bude besprekorno ispravan, a vozač uvek čist i namirisan (a ne prljav i masan od virenja pod haubu ili gmizanja ispod auta da vidi sponu, zglob silen blok, nosač motora i ko zna šta još - na svom "premijum" autu)

Punto je ukratko: odličan, pouzdan, ekonomičan, upravljiv, okretan auto ako ste vlasnik od početka ili ste ga kupili od normalnog vlasnika. Krševi sa autoplaceva su krševi bilo da su "premijum" ili obični..

Mi smo siromašna ali i izuzetno primitivna i iskompleksirana nacija, nama je autobus najrealnija opcija "dok je audi kod majstora"

misko

pre 4 godine

9 godina ga vozim sa fabrički ugrađenim plinskim uređajem.Prešao sam 100000km bez ikakvih posebnih troškova osim redovnih malih i jednog velikog servisa.
Vozim se za 6 din po kilometru uglavnom grad,more itd itd.Nema jeftinije voziti se brzinom do 110 km/h.

Radijator

pre 4 godine

Vozim ga 7 godina...za ljude koji zaradjuju manje od 500e mesecno, a vole da imaju auto na raspolaganju je sasvim ok resenje.
Moj ima klimu i BRC plin. Sluzi to ok...zavrsava posao...ima mana, uski farovi nista ne svetle, a po novom zakonu ne mogu da ugradim ksenone po nekoj razumnoj ceni, makazice brisaca treba odmah srediti...ne cekati da ispadne onaj pipak i tako neke sitnice.

Mozda je bolje resenje suzuki swift...doduse malo vise i kosta...pa eto..zavisi ko koliko ima novca.
Mali servis je 3000 din sa rukama.

Momir

pre 4 godine

Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!

ucha

pre 4 godine

Odlican auto. Jeftino odrzavanje, dobri motori, pocinkovana limarija. Zadnja klupa nesto najneudobnije sto postoji i ceo deluje nekako ko Yugo. Uz sandero, najbolji izbor za one bez para. Za one sa malo vise odlican je 500l. Malo su im jace cene,. ali su zato kilometraze male. Premijume, sto vozila baba do pijace, duplo starije, a za iste pare, ostavite strucnjacima. Premijumi samo za one sto daju 10, 15 i vise hiljadarki za auto. Kakav je premijum Audi A4 iz 2007, preso pola milion? A za iste pare imas duplo mladji 500l sa manje od sto hiljada predjenih. Samo klasicno lecenje kompleksa. Inace, moj i zenin auto zajedno kostaju kao zbir nasih mesecnih primanja. A komsija tepa 30 iljardke, al bendza ispred kucu. Doduse iz 2001., al bmw.

T67

pre 4 godine

Imao sam putića, odličan autić sa fiatovim manama. Ne bi se složio da je dobra bilo koji puntić jeć oni mjađi od 7godina. Objašnjenje je sledeće: mislim da početnici trebaju da voze auta u besprekornom stanju da im koje kakve greškice na autu ne odvlače pažnju. Dakle može puntić mlađi od 2012.g. ;)

даре

pre 4 godine

neprevazidjeni auto za pocetnike je jugo,to kad naucis da vozis,svaki sledeci auto sam ide.ima ih jos u dobrom stanju,mada vecinu klinaca je danas sramota da sedne u juga a kamoli da ga vozi

Rasa

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!

Vozač

pre 4 godine

Za početak,dajte deci svoja kola, a ne još jednog krša u familiju koji ne možete da održavate, al važno da dete ima auto. Nije dosta što ne znaju da voze, nego još i gužvu prave i truju.

Komša

pre 4 godine

Ja mislim da svaki pocetnik, mora da u pocetku vozi neki "krsic", neki stariji auto, prvo zato jer ako ga cukne (a cuknuce ga) nije nikakva steta, drugo sto mora da "oseti" auto, da zna kako se menja guma, da zna sta je akumulator, zasto i gde se sipa ulje a gde voda... Pa tek kad nauci da bojle vozi i kad nauci kako auto funkcionise, tek tad da uzme neki noviji kvalitetniji auto.
(Dejan, 1. oktobar 2019 15:47)
Dobro voditi računa da odrzavanje nije skupo.Set kvačila unapred računati kao trosak .
Ja vozio Juga kada sam polozio - posle godinu i po mogao sam da se zaposlim kod automehaničara nekog ladno.
Ali kad pogledam sta je mučeni Jugic preziveo...slično bi prosao i neki noviji i skuplji auto ali bi me kostalo koliko hoceš.
Vec kod sledeceg auta druga pesma.p

Realno

pre 4 godine

Fiat Puntob1.2 2001 godiste 5 godina u vlasnistvu,osim redovnog servisa menjanje samo plocice.Malo je reci da sam prezadovoljan auto.Slazem se sa komentarom Jugo 21 veka.Pozz

dzigi

pre 4 godine

"Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni!"
Vozio sam Fiću i Juga - i nisam bio ni srećan ni zadovoljan. Jer sam znao i za bolje.
I šta sad, treba da budemo zadovoljni i starim Puntom? Besmisleno. Ko nema para svakako će ga kupiti ali to ne znači da je srećan i zadovoljan.

Bole

pre 4 godine

@mika
J vas plivajući zamajac kao da to košta 5000e. Brat na placu ne može da proda Pežoa zato što ima plivajući zamajac, svi beže od njega zato što im je neko pametan rekao da se to kvari i da je jako skupo. 32.000 dinara košta, zameniš ga i traje ti par desetina hiljada km. Dok je auto kod tebe možda ćeš ga jednom zameniti i više nećeš. Šta se plašite toga kao da je ukleto. To je kao što većina ljudi ovde misli da se automatik stalno kvari... Sve sam stručnjak, "iz ličnog iskustva". Kukaju zato što će jednom u 5 godina morati da ga promene, to su oni isti ljudi što kupuju polovne gume za 20e zato što su oni pametni a svako ko uredno održava svoj auto je budala. Takvi ne treba da voze auto, nek idu busom. Naravno da je plivajući zamajac bolji al ovi kojima je skup će te ubeđivati da je loš zato što oni nemaju para da ga kupe. Ti bi da voziš auto al da te ne košta ništa e pa ne može. I dosta više sa tim "dizlo" ismevate ljude koji napišu Škoda super be a vamo "dizlo" šta ste vi bolji od njih.

CJC

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Ma nemoguće da auto od 5 tona uništi auto od 500 kila.
Super što si nas obavestio, odustajemo od punta i idemo svi kupiti Hamera. Neverovatno.

Vozim jednog jadnika, 1.2 benzin, stvarno je potrošnja mala ali mesec sastaviti da se nešto ne pokvari, to je nemoguća misija. Srećom pa delovi uglavnom nisu skupi inače bi odavno na doboš otišao.

Mika

pre 4 godine

@mika
J vas plivajući zamajac kao da to košta 5000e. Brat na placu ne može da proda Pežoa zato što ima plivajući zamajac, svi beže od njega zato što im je neko pametan rekao da se to kvari i da je jako skupo. 32.000 dinara košta, zameniš ga i traje ti par desetina hiljada km. Dok je auto kod tebe možda ćeš ga jednom zameniti i više nećeš. Šta se plašite toga kao da je ukleto. To je kao što većina ljudi ovde misli da se automatik stalno kvari... Sve sam stručnjak, "iz ličnog iskustva". Kukaju zato što će jednom u 5 godina morati da ga promene, to su oni isti ljudi što kupuju polovne gume za 20e zato što su oni pametni a svako ko uredno održava svoj auto je budala. Takvi ne treba da voze auto, nek idu busom. Naravno da je plivajući zamajac bolji al ovi kojima je skup će te ubeđivati da je loš zato što oni nemaju para da ga kupe. Ti bi da voziš auto al da te ne košta ništa e pa ne može. I dosta više sa tim "dizlo" ismevate ljude koji napišu Škoda super be a vamo "dizlo" šta ste vi bolji od njih.
(Bole, 01. oktobar 2019 22:07)

Pa ljudima je plata 32000 ovde i skroz je OK da voze punta a be da ih burazeri sa placa ubeđuju kako su pežoi u stvari super. Inače ne mogu da govorim iz ličnog iskustva jer kupujem nova vozila i menjam u garanciji, ali mogu da ti kažem kako je to izgledalo pre 15 godina kada nije bilo dovoljno novca ili kako izgleda u mom bliskom okruženju.

Mirko

pre 4 godine

Volim automobile, isprobao sve i svasta, volim da zalegnem ispod, itd. Punto 2 je u svoje vreme imao 4 zvezdice na Crash testu, sto uopste nije los rezultat, buduci da su Laguna 2, Espace 4 i Megane 2 prva tri automobila koaj su osvojila 5 zvezdica, a pojavili su se nekolliko godina kasnije od Punta 2. Kod Punta 2 je problem sto je mali auto i sto limarija posle 20 godina nije sjajna, ima i trulih primeraka. Dakle, ko kupuje Punto star 20 godina, obavezno dobra provera limarije. Sto se tice bezbednosti, BMW 3, e36 ima 1,5 zvezdica na tom istom testu, guzva se kao papir, AUdi A4 b5 2.5 zvezdice, Passat b5 3 zvezdice, tako da Punto uopste nije lso po tom pitanju, jedino sto ga je za danasnje standarde pregazilo vreme. Kvari se ponesto, ali je generalno izdrzljiv i jeftin za odrzavanje.

BDj

pre 4 godine

@Hehe
Zapravo, na restilizovanom Puntu II generacije farovi su najbolji deo (Zastava 10 i onaj kasnije sklapan kod nas), samo što retko ko ima svest da su previsoko podešeni u poziciji 0, a fabrika propisuje da tako bude kada si sam ili sa suvozačem. A ljudi ne uključuju mozak... i onda smetaju svima.
Ja sam moj uvek držao na 3 u gradu i na 2 ili 1 van grada i bilo je skroz ok.
Imao je Punto i dobrih i loših strana, ali mi je najviše smetao osećaj da vozim grisinu koja može svakog trenutka da krcne i prelomi se. A tim kolima smo svaki dan vozili žena i ja našu decu i uvek je bio prisutan taj nelagodan osećaj nebezbednosti.
Iskreno, čim smo skupili novac, kupili smo nešto bezbednije.

Silvester

pre 4 godine

Detetu da dam punta da vozi?
(Domaćin, 01. oktobar 2019 13:03)

E jak si mi ti domaćin.
Vidiš, ja mom detetu nisam dao ništa kad je položilo. Samo je zaradilo i kupilo sebi kola - Yuga 20 godina starog. Nije ga bilo sramota da do fakulteta vozi Yugića. Sada vozi auto iz 2017, koji sam mu ja uzeo, zaslužio ga je. Od dece pravite idiote nesposobne za život. Zato propadamo kao nacija.

Dark

pre 4 godine

Za normalnog početnika da, ali kod nas početnici kupuju BMW 5,star dvije decenije, sipa 700 dinara, nosi bodi majcu sa buvljaka na kojoj piše neka poznata italijanska marka, puši skupe cigare, jede svaki drugi dan, krov mu prokišnjava...

g3

pre 4 godine

@OK

Gospodine, uz dužno poštovanje, ali vi vaš auto skoro pa i ne vozite, čim ne stignete da pređete ni servisni interval za godinu dana. Tako da je sasvim normalno da se slabo šta i pokvari kada se toliko koristi, a kupljen je nov. Sami ste to i potvrdili. Cijenim da auto ima cca 70.000 a neki to pređu za godinu-dvije. Tek tada se vidi koji automobil je koliko izdržljiv.

sladjan

pre 4 godine

Pa ljudi šta je onda dobro za početnika?
Ja otvorio text mislio to je to posto razmisljam da uzmem prvi auto da se malo obucim nisam vozio od kad sam dobio dozvolu ima godina i godina

pera

pre 4 godine

ja imam 307 2006-o. Ispravan i mogu da racunam na njega. Samo da ga posedujem, kosta me 500e godisnje. 200e je registracija, plus svake godine sta treba - jedne je veliki servis, jedne je mali, jedne su to gume, jedne je to nesto vanredno. U proseku, registracija plus amortizacija je 500e godisnje, plus sto sipam gorivo u njega.

Za punta je to 250e jer je registracija i svaki servis manji, mali je 3000din, veliki je 12-13000, delovi su jeftiniji, pa cak i gume su jeftinije.

Dragan

pre 4 godine

Imao sam Fiat Punto Classic proizvedenog u Kragujevcu, 2010 godište, 1.2 benzin, 60ks. Uzet nov. Slušajući komentare tada, očekivao sam, u najmanju ruku, da će točkovi da mi otpadnu u voznji i kako sam se prevario.
I sve je bilo suprotno-auto me služio 130.000 km bez ikakvih problema, po kiši, snegu, ledu, suncu... Svaki dan sam njim putovao 120 km na posao i nazad, 4 godine. Imao sam često kritične situacije, oštro kočenje, manevrisanje i slično. Uvek se odlično ponašao. Kad se setim samo kako se probijao kroz snežne nanose one 2014-te kad je onako zavejalo. Nikad me nije ostavio na putu, i samo je redovno servisiran. Uz to neverovatno tih, na semaforu ne znaš da li se ugasio (nije naravno) ... Sećam se jednom reči kolege kog sam vozio - "ovo nije auto, ovo je topao krevet"!
Sve u svemu odličan auto za svakog.

Danas vozim novi Tipo, isto tako dobar auto, ali žalim što nisam zadržao i Punta.

ret

pre 4 godine

Vozah nekoliko automobila i vec nekoliko godina teram puntica 2000. po gradu.

Da se kvari sa vremena na vreme - kvari se. Uglavnom gluposti koje ne kostaju puno. Ali je zahvalan. Sa njim i do Italije bez problema isli jednom. Dosta ima i do majstora i do kvaliteta delova koje ubacujete (ili koje nam uvaljuju)

Posle skoro 300.000km sipam sintetiku 5w40 i ne trosi je. Svakako za pohvalu, cime retko koja marka moze za pohvali - sa ovim malim motorima.

Na originalnim 165/70R14 gumama jeste malo lelujav, ali letnje stavite 185/60R14, pa da vidite kako ide kao munja kroz krivine. (uz naravno dobre amortizere - sto je kod mene slucaj)

Sto se pocetnika tice, smatram da nije losa varijanta jer pocetnicima i treba neki jeftin auto da ga 'satru' dok ne nauce, a posle ce 'pametnije'.
Meni smeta sto slabo vuce kad sednes posle auta sa 150KS, pa ga stiskam do patosa, ne bi li isao. Ali pocetnici taj problem nece imati.


Onaj ko se zalece iz drveta u drvo, iz bandere u banderu ili iz FAPa u FAP, nece ni volvo pomoci. Pitanje je samo vremena kada ce da nastrada. A ovaj auto nije brz da bi se sa njim ludovalo, tako da prava mera pre prelaska na vecu kubikazu/konjazu.

Khrlo e Romengo

pre 4 godine

Kupili ga 2008 star 4 godine, 1.9 JTD. Iz Juga kao u avion da sam seo. Posle par meseci stekao sam poverenje u motor i do Marsa da odem. Što se ne odnosi na elektroniku, stalno je nešto sitno crkavalo, ali se na te gremline kod FIAT-a jednostavno naviknete. Sećam se jednom je trebalo da odem službeno (iz BG) do Niša, i uzmem službeni Polo sa 3 cilindra. Aj što je tri cilindra, nego vozačka pozicija, sedište, ergonomija.. sve je bilo za klasu lošije nego kod Punta. Što ne znači da je (nekom) Punto bolji u konačnici, ali meni je Polo bio horor. I Puntom bez problema i do Grčke, i gde sam god drugde pomislio. Kao mala radna mašina. Samo 2 airbag-a. Tad nisam razmišljao ni bio razmažen kao sad. Sad ni ne uzimam u obzir automobil bez AEB, LCW, TSS i ostalih p...arija za koje su nam rekli da ćemo odmah da umremo i da pobijemo ceo Tur D Frans i razred dece ako uđemo u kola bez njih, i mi ih poslušali. Menja se vreme. A što se Punta za početnike tiče, sasvim ne vidim nikakav problem.

Srdjan

pre 4 godine

Vozio ga 7 godina, kupio novog 2019. Redovni mali servisi+1 veliki. Održavan u ovlašćenim servisima. 2 meseca pre prodaje zamenjeni zadnji amortizeri. Od ostalih stvari 1-2x menjanje prednje pločice, metlice brisača i 2xsijalice u farovima. Prešao 93000 km, 15ak zemalja u Evropi... Nikad ni najmanji problem.

Ok

pre 4 godine

@OK

Gospodine, uz dužno poštovanje, ali vi vaš auto skoro pa i ne vozite, čim ne stignete da pređete ni servisni interval za godinu dana. Tako da je sasvim normalno da se slabo šta i pokvari kada se toliko koristi, a kupljen je nov. Sami ste to i potvrdili. Cijenim da auto ima cca 70.000 a neki to pređu za godinu-dvije. Tek tada se vidi koji automobil je koliko izdržljiv.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (g3, 1. oktobar 2019 20:55)

Vozim koliko mi treba. Za to vreme pet puta na more, cetiri putnika i pun prtljaznik, pet puta duzi put magistralom po zemlji a ostalo grad i krace ture, kako sam i napisao. A mislite da ce prosecni pocetnik da prelazi 70.000 godisnje? Ja sam iskreno napisao sta se kvari za deset godina voznje (zaboravio sam metlice brisaca), a sad koliko miliona kilometara treba da se predje da bi se steklo pravo da se oceni pouzdanost vozila, to je relativna stvar.

Neša iz Beograda

pre 4 godine

citat: " Ono sto je za mog caleta bio Yugo to je za mene bio Punto."

Ako to iznosiš kao fakat, ok. Ali ako to iznosiš da se kao "pohvališ", onda ne znam čime se "hvališ"? Za to što živiš u zemlji trećeg sveta gde skoro da nema ljudskih prava i što nemaš za bolje? Baš je za pohvalu...

Know1

pre 4 godine

Ja vozim, evo 28 godina i jedini auto koji ne volim da vozim je Punto. Vozio sam sve od ruskih krseva do BMW, ali Punto me izludjuje sa onom izbocinom kod menjaca da mi desna noga uvek bude blago zakosena. Mozda je to zato sto sam visok 195cm, a taj auto je predvidjen za prosecnog Italijana od 175cm. Probao sam 2 Punta i na oba kvacilo se nije bilo dobro. Ja sam se navikao na VW gde jos nisam nasao auto sa losim kvacilom.

Mix

pre 4 godine

vozim ga, 1.2. benzin. ima svojih mana, ali nekako mi je drag. kvaroci se pojave ali su jeftini, delova ima svuda i svi znaju da ga poprave. kada budem imao vise para,uzecu nesto novije naravno, ali punto je sjajan za svoju cenu i cenu svog odrzavanja.

Stojko

pre 4 godine

odlican je za pocetnike jer ga nikad nece voziti.Bilo koji dobronamerni iomsija sa srafcigerom moze da otvorinrezerviar i izvuce enzin. O kvalitetu limarije bez komentara.

cx

pre 4 godine

Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni! sada, kao da smo postali najbogatija nacija na svetu, pa nam je ispod casti da sednemo u Punta, a realno, vecina ni za to nema novaca! Stvarno smo za posmatranje!
(rani, 01. oktobar 2019 12:49)

Jel ti znas za onu izreku "ne zna za bolje".

Sve je dobro kad je novo.

pre 4 godine

Opet iste priče i prepucavanja a istina je sledeća-Postoje samo dve vrste automobila-novi i polovni.Kakav god auto da kupite nov,bio to Fiat,Reno,Dačija,Mercedes,VW,služiće vas dobro najmanje 5-6 godina,a koji god polovan auto da kupite,počeće posle nekoliko meseci nešto da zeza,da se kvari.Ko prodaje dobar auto?Kako može da bude dobar auto koji je prešao 250 hiljada km?Zašto skoro nijedan proizvođač ne daje garanciju preko 100 hiljada km?

Toronto

pre 4 godine

@(Ex Style, 02. oktobar 2019 10:28)

Pa upravo to sam i napisao. Automobil kupljen nov, a da nije lizing, vozi se u proseku oko 10 godina pre nego što promeni vlasnika. U stvari, ljudi voze dok ne počnu prvi problemi, a to je uglavnom desetak godina ili nešto duže. Niko, ali niko ne prodaje auto koji je u garanciji.Osim, naravno, ovih u komentarima što žive u imaginarijumu i vole da mažu masno.

Ex Style

pre 4 godine

"Privatna lica koja kupuju nove automobile ih uglavnom menjaju na desetak godina, kredit isplaćen a auto još uvek u dobrom stanju i održavanje minimalno. Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.
(Toronto, 2. oktobar 2019 00:20)
Vidiš, ja imam jedan koji sam kupio nov, a sad ima 10 godina i 3 meseca. Još uvek radi kao sat. Bez ikakve greške. Ali, razmišljam da ga uskoro zamenim, jer ima skoro 200 kkm na satu. I hoću da ga zamenim. Samo još nikako da nadjem nešto što me baš oduševljava (kao što me ovaj sadašnji bio oduševio praktičnošću, čime me i danas veseli) i u čemu novom bih mogao sebe da vidim i narednih najmanje 10-12 godina. Jer, ono što opet kupim kao novo, sigurno ne planiram kraće da držim. Verovatno ću da sečakam da svi (koji mi po drugim parametrima dolaze u obzir) "ubace" u ponudu motore saglasne sa Euro 6d, pa ću da biram. Ne odbacujem unapred ni dizel, ni benzin, ni hibrid, ni Plug-In. Sve potencijalno može. Ako odgovaraju i druge osobine.

Utokar Kešovani

pre 4 godine

Kupio sam Zastavu10 2012.godine, proizvedenu 2006. sa 32.000km. Prešao sam do sad 60.000km. Bio sam sa njim na moru u Grčkoj i Bugarskoj i do Minhena.
Od kvarova: remont alternatora 8.000 din, izlaz u kompjuteru za bobinu 8.000 din i trap, više delova 15.000 din. Zamenio sam akumulator i delove auspuha.

Toni

pre 4 godine

Vozio sam Punta iz 2002 par godina. Troškovi minimalni, ono što se dobije je sasvim solidno za cijenu. Sjajan gradski servo volan (uključuje se po potrebi), vrlo izdržljiv motor i za tu klasu solidna udobnost. Vjerovatno iza malog Renoa ili Pežoa, ali mnogo ispred VW Polo za isti novac.

Domaćin

pre 4 godine

Da li ste vi pri zdravoj pameti? Punto za početnike? Detetu da dam punta da vozi? Pa biciklista ako se zakuca u vozačka vrata, ubiće vozača, a kamoli neka ozbiljnija saobraćajka da se desi. Ovaj što testira kola privatno vozi Navaru a savetuje nam da svoju decu stavimo u punta. Tom logikom Yugo je još bolji za početnike, naučiće i osnove automehanike. Ako prežive...

sef strucnog staba

pre 4 godine

Za pocetnika je najbolji nov auto ili sto noviji, tipa polo ili golf, mazda, astra, neki pezo, mozda audi a3 ko moze da priusti. Da se pored svih muka koje ima kao nov vozac ne misli da l’ mu je auto tehnicki ispravan jer bice vremena i za to. Punto je ok sa strane potrosnje, jeftinih delova, ne mozes da ides 200 i da hoces itd...Ali realno totalno su nebezbedni, nagledao sam ih se smrvljenih dok drugi ucesnik u udesu ima tek nesto vece ulubljenje.

eeee nisam glup...

pre 4 godine

Auto ko auto za toliko novca i nije los, ali za pocetnike nije nikako zato sto nije dovoljno stabilan, zbog svog povisenog zadnjeg dela i lagane karoserije, malo jaci ulaz u krivinu prevrtanje ili okretanje obavezno a pocetnici najjvise grese tu...
Tako da za pocetnike najjvise preporucujem ford fokusa, fiestu, mozda golf 3,4, citroen c 3,4...manje automobile tipa polo, punto, korsa i slicno nikako..

Vladimir

pre 4 godine

Automobil sa snimka, tj. predstavljeni automobil je fiat punto 3 generacije, a ne 2.
(davor, 02. oktobar 2019 06:50)

Grešiš, to je mk2 restajling. :)

Toronto

pre 4 godine

Pa ljudima je plata 32000 ovde i skroz je OK da voze punta a be da ih burazeri sa placa ubeđuju kako su pežoi u stvari super. Inače ne mogu da govorim iz ličnog iskustva jer kupujem nova vozila i menjam u garanciji, ali mogu da ti kažem kako je to izgledalo pre 15 godina kada nije bilo dovoljno novca ili kako izgleda u mom bliskom okruženju.
(Mika, 01. oktobar 2019 23:22)

Što volim ove što kupe nov automobil i prodaju ga još u garanciji a kredit još uvek otplaćuju, haha. Ili možda keširaju auto, a onda ga posle 3 godine prodaju jer je istekla garancija, za pola para koje su dali, pa onda keširaju drug, loli. Čuli ljudi da napolju menjaju auta svake tri godine, ali im niko nije objasnio da je to lizing i da nakon 3 godine morate da vratite auto ili da ga otkupite. To koriste isključivo firme jer tako štede na održavanju i imaju uvek nov vozni park. Za privatna lica je to preskupo. Privatna lica koja kupuju nove automobile ih uglavnom menjaju na desetak godina, kredit isplaćen a auto još uvek u dobrom stanju i održavanje minimalno. Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.

b.

pre 4 godine

@Toronto

Drugar je upravo kupio polovnu Insigniju koja je još uvek u garanciji od prvog vlasnika ovde u Srbiji, tako da ti mogu reci iz prve ruke da se to dešava. Čovek se izvozao za tri godine sad bi da kupi novi model. A to sto je izgubio novac... Pa ima određeni sloj ljudi koji ne pazi na svaki dinar i mogu sebi da priušte novi auto na svakih nekoliko godina...

Rasa

pre 4 godine

Jaretina.. Meni je bitnije moje dete, ako vec kupujem auto i ako bi nesto moralo da se desi neka makar moje dete izvuce deblji kraj. Kakav crni punto

Mika

pre 4 godine

Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.
(Toronto, 02. oktobar 2019 00:20)

To najviše zavisi od toga koliko košta tvoje vreme. Ako u tih 5-10K uračunaš par popravki i izgubljeno vreme jureći se sa majstorima može da bude i povoljnije. Zamenski automobil je obaveza, ne znam kako je to i Kanadi.

Pozdrav.

Mirko

pre 4 godine

@sandu
Jeste super kad ne moraš da razmišljaš da li ćeš ga ogrebati al meni je opet žao svakog auta. To što je jeftin ne znači da treba da se tako nezahvalno ophodim prema njemu. A i da imate malo više para ne biste kupili Punta nego nešto bolje, osim ako niste škrtice kojima je žao potrošiti novac na auto. Ja to razumem, ne interesuje vas auto, hoćete da košta što manje, sve to uredu, al nemojte me ubeđivati da je dobar, jednostavno nije. Auto je samo jeftin i to je njegova prednost i jedini razlog zašto ga vozimo hteli vi to da priznate ili ne al prodaje se samo zato što je jeftin. Ovde kad čitam komentare Punto ispadne super kvalitetan auto a na vest o nekom Volvou,Audiju,Leksusu komentari tipa ovo je precenjeno, krš od auta... Aj malo realnosti. Mrzite mnogo kvalitetnije aute od ovog a Punto vam je super, lažete sami sebe. Dobar je samo zato što je jeftin, a što se tiče kvaliteta samo vozač Punta će me ubeđivati da je to super (zato što ga on lično vozi pa neće da prizna da je loš) a svako drugi će reći da nije nikakav. Loš je auto al kad je Džabe i sirće je slatko.

Srdjan

pre 4 godine

Zasto auto za pocetnike, zar ti osti pocetnici nisu naucili da voze u auto skoli? Toliki testovi, poligoni, casovi voznje, strucni timovi instruktora, drzavne komisije sastavljene od vrhunskih strucnjaka na polaganju...
Zar pocetnici nisu diplomirali voznju prilikom polaganja vozackog ispita?
Inace kada vidim nekoga da vozi auto u kategoriji punta, siguran sam da nije uspeo u zivotu - iskljucujem invalide i bolesne, oni nisu u mogucnosti ni da prezive u ovoj zemlji.

Rasa

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!

Stojko

pre 4 godine

odlican je za pocetnike jer ga nikad nece voziti.Bilo koji dobronamerni iomsija sa srafcigerom moze da otvorinrezerviar i izvuce enzin. O kvalitetu limarije bez komentara.

Momir

pre 4 godine

Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!

Domaćin

pre 4 godine

Da li ste vi pri zdravoj pameti? Punto za početnike? Detetu da dam punta da vozi? Pa biciklista ako se zakuca u vozačka vrata, ubiće vozača, a kamoli neka ozbiljnija saobraćajka da se desi. Ovaj što testira kola privatno vozi Navaru a savetuje nam da svoju decu stavimo u punta. Tom logikom Yugo je još bolji za početnike, naučiće i osnove automehanike. Ako prežive...

Rasa

pre 4 godine

Jaretina.. Meni je bitnije moje dete, ako vec kupujem auto i ako bi nesto moralo da se desi neka makar moje dete izvuce deblji kraj. Kakav crni punto

eeee nisam glup...

pre 4 godine

Auto ko auto za toliko novca i nije los, ali za pocetnike nije nikako zato sto nije dovoljno stabilan, zbog svog povisenog zadnjeg dela i lagane karoserije, malo jaci ulaz u krivinu prevrtanje ili okretanje obavezno a pocetnici najjvise grese tu...
Tako da za pocetnike najjvise preporucujem ford fokusa, fiestu, mozda golf 3,4, citroen c 3,4...manje automobile tipa polo, punto, korsa i slicno nikako..

sef strucnog staba

pre 4 godine

Za pocetnika je najbolji nov auto ili sto noviji, tipa polo ili golf, mazda, astra, neki pezo, mozda audi a3 ko moze da priusti. Da se pored svih muka koje ima kao nov vozac ne misli da l’ mu je auto tehnicki ispravan jer bice vremena i za to. Punto je ok sa strane potrosnje, jeftinih delova, ne mozes da ides 200 i da hoces itd...Ali realno totalno su nebezbedni, nagledao sam ih se smrvljenih dok drugi ucesnik u udesu ima tek nesto vece ulubljenje.

Neša iz Beograda

pre 4 godine

citat: " Ono sto je za mog caleta bio Yugo to je za mene bio Punto."

Ako to iznosiš kao fakat, ok. Ali ako to iznosiš da se kao "pohvališ", onda ne znam čime se "hvališ"? Za to što živiš u zemlji trećeg sveta gde skoro da nema ljudskih prava i što nemaš za bolje? Baš je za pohvalu...

Srdjan

pre 4 godine

Zasto auto za pocetnike, zar ti osti pocetnici nisu naucili da voze u auto skoli? Toliki testovi, poligoni, casovi voznje, strucni timovi instruktora, drzavne komisije sastavljene od vrhunskih strucnjaka na polaganju...
Zar pocetnici nisu diplomirali voznju prilikom polaganja vozackog ispita?
Inace kada vidim nekoga da vozi auto u kategoriji punta, siguran sam da nije uspeo u zivotu - iskljucujem invalide i bolesne, oni nisu u mogucnosti ni da prezive u ovoj zemlji.

Know1

pre 4 godine

Ja vozim, evo 28 godina i jedini auto koji ne volim da vozim je Punto. Vozio sam sve od ruskih krseva do BMW, ali Punto me izludjuje sa onom izbocinom kod menjaca da mi desna noga uvek bude blago zakosena. Mozda je to zato sto sam visok 195cm, a taj auto je predvidjen za prosecnog Italijana od 175cm. Probao sam 2 Punta i na oba kvacilo se nije bilo dobro. Ja sam se navikao na VW gde jos nisam nasao auto sa losim kvacilom.

jaretina; profil SR vozača 4/4, alkos; veseo čovek, ne odbija čašicu, kad popije vozi "sigurno" bolje nego trezan, taxi je bacanje para, obavezno da poveze još nekoga, na kraju ubija

pre 4 godine

Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 1. oktobar 2019 11:38)

tako je.
kupite deci nešto jače, 2 tone idealno.
pa kad ubiju nekoga, da ubiju ko ljudi, a ne da se pešaci muče u bolnici, pa još i bolnički smeštaj da im plaćate.

Bole

pre 4 godine

@mika
J vas plivajući zamajac kao da to košta 5000e. Brat na placu ne može da proda Pežoa zato što ima plivajući zamajac, svi beže od njega zato što im je neko pametan rekao da se to kvari i da je jako skupo. 32.000 dinara košta, zameniš ga i traje ti par desetina hiljada km. Dok je auto kod tebe možda ćeš ga jednom zameniti i više nećeš. Šta se plašite toga kao da je ukleto. To je kao što većina ljudi ovde misli da se automatik stalno kvari... Sve sam stručnjak, "iz ličnog iskustva". Kukaju zato što će jednom u 5 godina morati da ga promene, to su oni isti ljudi što kupuju polovne gume za 20e zato što su oni pametni a svako ko uredno održava svoj auto je budala. Takvi ne treba da voze auto, nek idu busom. Naravno da je plivajući zamajac bolji al ovi kojima je skup će te ubeđivati da je loš zato što oni nemaju para da ga kupe. Ti bi da voziš auto al da te ne košta ništa e pa ne može. I dosta više sa tim "dizlo" ismevate ljude koji napišu Škoda super be a vamo "dizlo" šta ste vi bolji od njih.

dzigi

pre 4 godine

"Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni!"
Vozio sam Fiću i Juga - i nisam bio ni srećan ni zadovoljan. Jer sam znao i za bolje.
I šta sad, treba da budemo zadovoljni i starim Puntom? Besmisleno. Ko nema para svakako će ga kupiti ali to ne znači da je srećan i zadovoljan.

BDj

pre 4 godine

@Hehe
Zapravo, na restilizovanom Puntu II generacije farovi su najbolji deo (Zastava 10 i onaj kasnije sklapan kod nas), samo što retko ko ima svest da su previsoko podešeni u poziciji 0, a fabrika propisuje da tako bude kada si sam ili sa suvozačem. A ljudi ne uključuju mozak... i onda smetaju svima.
Ja sam moj uvek držao na 3 u gradu i na 2 ili 1 van grada i bilo je skroz ok.
Imao je Punto i dobrih i loših strana, ali mi je najviše smetao osećaj da vozim grisinu koja može svakog trenutka da krcne i prelomi se. A tim kolima smo svaki dan vozili žena i ja našu decu i uvek je bio prisutan taj nelagodan osećaj nebezbednosti.
Iskreno, čim smo skupili novac, kupili smo nešto bezbednije.

Mika

pre 4 godine

Za srbiju bolje nije. Minimum elektronike, mali servis 25e, veliki stotinjak i kusur, registracija 15.000 ili tako nesto. Za ovog prosecnog srbina kome zena ne radi ili radi neprijavljena za 23000, a on radi za 35.000,to je top topova.
(Pera, 01. oktobar 2019 14:11)

Apsolutno, nama su prosečni mesečni prihodi bar pola cene ovog punta kada je bio nov, ali i dalje nam ne pada na pamet da zamenu lanca na platimo npr. 800EUR ili zamenu remenice PK kaiša 470EUR. Kapiram da polovina vlasnika uzima kredit za zamenu plivajućeg zamajca ali i dalje se kune u dizlo TDI. Izgleda da je to zato što je automobil ovde još uvek statusni simbol a ne prevozno sredstvo.

Vozač

pre 4 godine

Za početak,dajte deci svoja kola, a ne još jednog krša u familiju koji ne možete da održavate, al važno da dete ima auto. Nije dosta što ne znaju da voze, nego još i gužvu prave i truju.

T67

pre 4 godine

Imao sam putića, odličan autić sa fiatovim manama. Ne bi se složio da je dobra bilo koji puntić jeć oni mjađi od 7godina. Objašnjenje je sledeće: mislim da početnici trebaju da voze auta u besprekornom stanju da im koje kakve greškice na autu ne odvlače pažnju. Dakle može puntić mlađi od 2012.g. ;)

Mare

pre 4 godine

Imam ga 1.2 8v 2001god 5v extra auto najbitnije sve mu je jeftino i delovi i servisi. Vozi se svakim danom i jos plus se ide na more,potrosnja solidna

cx

pre 4 godine

Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni! sada, kao da smo postali najbogatija nacija na svetu, pa nam je ispod casti da sednemo u Punta, a realno, vecina ni za to nema novaca! Stvarno smo za posmatranje!
(rani, 01. oktobar 2019 12:49)

Jel ti znas za onu izreku "ne zna za bolje".

rani

pre 4 godine

Nekada smo svi vozili Fice, Stojadine, Jugice i bili srecni i zadovoljni! sada, kao da smo postali najbogatija nacija na svetu, pa nam je ispod casti da sednemo u Punta, a realno, vecina ni za to nema novaca! Stvarno smo za posmatranje!

Ok

pre 4 godine

Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Momir, 1. oktobar 2019 11:12)

Moj ima 10 godina (prvi sam vlasnik), nista od svega sto si naveo nisam radio, redovan godisnji mali i jedan veliki, takodje redovni servis uradjeni. I to zbog vremenskog intervala, ne sto je bilo moranje. Dakle, nikad ni kap tecnosti u hladnjak za 10 god. ni kap ulja doliveno van servisa, paknovi fabricki, jedino grana i lonac zamenjeni plus dve sijalice fara i to je to. Doduse ne vozim velike kilometraze, ali uglavnom grad, 95%. Neko kaze limarija, ni traga rdji, pocinkovan lim. Neko kaze zguzvao ga dzip od 2.5 tona, pa i treba, bolje nego da ostane ceo a unutra svi mrtvi, ne pisite ako niste vozili. Nije nikakvo savrsenstvo ali bez neistima, molim vas.

Mirko

pre 4 godine

@sandu
Jeste super kad ne moraš da razmišljaš da li ćeš ga ogrebati al meni je opet žao svakog auta. To što je jeftin ne znači da treba da se tako nezahvalno ophodim prema njemu. A i da imate malo više para ne biste kupili Punta nego nešto bolje, osim ako niste škrtice kojima je žao potrošiti novac na auto. Ja to razumem, ne interesuje vas auto, hoćete da košta što manje, sve to uredu, al nemojte me ubeđivati da je dobar, jednostavno nije. Auto je samo jeftin i to je njegova prednost i jedini razlog zašto ga vozimo hteli vi to da priznate ili ne al prodaje se samo zato što je jeftin. Ovde kad čitam komentare Punto ispadne super kvalitetan auto a na vest o nekom Volvou,Audiju,Leksusu komentari tipa ovo je precenjeno, krš od auta... Aj malo realnosti. Mrzite mnogo kvalitetnije aute od ovog a Punto vam je super, lažete sami sebe. Dobar je samo zato što je jeftin, a što se tiče kvaliteta samo vozač Punta će me ubeđivati da je to super (zato što ga on lično vozi pa neće da prizna da je loš) a svako drugi će reći da nije nikakav. Loš je auto al kad je Džabe i sirće je slatko.

only fools and horses

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Isto bi prošao bilo koji auto, ali bilo koji, ako ga udari džip bočno u vrata. Možda bi neki koji ima bočne zavese prošao za nijansu bolje, ali sve zavisi od snage udarca.
Tako da moram da kažem da lupate teške gluposti. I vi i svi koji pljuju bezbednost i karakteristike ovog automobila. Ako ga upoređujete, uporeite ga sa automobilima iste klase i istih godišta.

g3

pre 4 godine

@OK

Gospodine, uz dužno poštovanje, ali vi vaš auto skoro pa i ne vozite, čim ne stignete da pređete ni servisni interval za godinu dana. Tako da je sasvim normalno da se slabo šta i pokvari kada se toliko koristi, a kupljen je nov. Sami ste to i potvrdili. Cijenim da auto ima cca 70.000 a neki to pređu za godinu-dvije. Tek tada se vidi koji automobil je koliko izdržljiv.

Mika

pre 4 godine

@mika
J vas plivajući zamajac kao da to košta 5000e. Brat na placu ne može da proda Pežoa zato što ima plivajući zamajac, svi beže od njega zato što im je neko pametan rekao da se to kvari i da je jako skupo. 32.000 dinara košta, zameniš ga i traje ti par desetina hiljada km. Dok je auto kod tebe možda ćeš ga jednom zameniti i više nećeš. Šta se plašite toga kao da je ukleto. To je kao što većina ljudi ovde misli da se automatik stalno kvari... Sve sam stručnjak, "iz ličnog iskustva". Kukaju zato što će jednom u 5 godina morati da ga promene, to su oni isti ljudi što kupuju polovne gume za 20e zato što su oni pametni a svako ko uredno održava svoj auto je budala. Takvi ne treba da voze auto, nek idu busom. Naravno da je plivajući zamajac bolji al ovi kojima je skup će te ubeđivati da je loš zato što oni nemaju para da ga kupe. Ti bi da voziš auto al da te ne košta ništa e pa ne može. I dosta više sa tim "dizlo" ismevate ljude koji napišu Škoda super be a vamo "dizlo" šta ste vi bolji od njih.
(Bole, 01. oktobar 2019 22:07)

Pa ljudima je plata 32000 ovde i skroz je OK da voze punta a be da ih burazeri sa placa ubeđuju kako su pežoi u stvari super. Inače ne mogu da govorim iz ličnog iskustva jer kupujem nova vozila i menjam u garanciji, ali mogu da ti kažem kako je to izgledalo pre 15 godina kada nije bilo dovoljno novca ili kako izgleda u mom bliskom okruženju.

Silvester

pre 4 godine

Detetu da dam punta da vozi?
(Domaćin, 01. oktobar 2019 13:03)

E jak si mi ti domaćin.
Vidiš, ja mom detetu nisam dao ništa kad je položilo. Samo je zaradilo i kupilo sebi kola - Yuga 20 godina starog. Nije ga bilo sramota da do fakulteta vozi Yugića. Sada vozi auto iz 2017, koji sam mu ja uzeo, zaslužio ga je. Od dece pravite idiote nesposobne za život. Zato propadamo kao nacija.

Sve je dobro kad je novo.

pre 4 godine

Opet iste priče i prepucavanja a istina je sledeća-Postoje samo dve vrste automobila-novi i polovni.Kakav god auto da kupite nov,bio to Fiat,Reno,Dačija,Mercedes,VW,služiće vas dobro najmanje 5-6 godina,a koji god polovan auto da kupite,počeće posle nekoliko meseci nešto da zeza,da se kvari.Ko prodaje dobar auto?Kako može da bude dobar auto koji je prešao 250 hiljada km?Zašto skoro nijedan proizvođač ne daje garanciju preko 100 hiljada km?

matori

pre 4 godine

@Jeste najbolji! Zato sto ce uz njega svaki polaznik kod majstora nauciti sta su pakne, lezajevi, spojnice, seleni, zasto se voda dosipa u hladnjak prije svakog puta i jos milion popravki koje ce vas za dvije godine voznje ovog auta nauciti da cijenite novac i da pazite kako vozite!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Momir, 1. oktobar 2019 11:12)

kupio sam pre dve i po godine Punta 2005. godište, 1,2 benzin. do sada kod mene je prešao 40000. ne znam koliko je pre toga imao, ali računam oko 200000.
za sada samo mali servis na svakih 10000 i ništa više. jednom su menjane pakne, a ne dosipa se ništa između servisa... taj auto se ne kvari... nije nešto udoban, ali za jednog ili dvoje do 50 km unaokolo je super.

C i n i k

pre 4 godine

Dobar gradski auto.Nista mu ne fali.Motor 1.2 cmm odlican i jeftin za odrzavanje.Doduse Punto je danas ipak stariji model ali svejedno.

Fed club

pre 4 godine

Fiat Punto je veoma zahvalan auto za cenu do 3.000 evra, ali bolje je doplatiti još 500 evra za Grande Punto. Ako kupujete Punto sa troje vrata, prekontrolišite da nije bio verzija VAN pa je naknadno prepravljen u putničku verziju.

CJC

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Ma nemoguće da auto od 5 tona uništi auto od 500 kila.
Super što si nas obavestio, odustajemo od punta i idemo svi kupiti Hamera. Neverovatno.

Vozim jednog jadnika, 1.2 benzin, stvarno je potrošnja mala ali mesec sastaviti da se nešto ne pokvari, to je nemoguća misija. Srećom pa delovi uglavnom nisu skupi inače bi odavno na doboš otišao.

Dejan

pre 4 godine

Ja mislim da svaki pocetnik, mora da u pocetku vozi neki "krsic", neki stariji auto, prvo zato jer ako ga cukne (a cuknuce ga) nije nikakva steta, drugo sto mora da "oseti" auto, da zna kako se menja guma, da zna sta je akumulator, zasto i gde se sipa ulje a gde voda... Pa tek kad nauci da bojle vozi i kad nauci kako auto funkcionise, tek tad da uzme neki noviji kvalitetniji auto.

Mislim

pre 4 godine

Vozio sam punta par godina, punto 2 1.9 dizel, mislim kad sam ga uzeo 2 godine star. Bio je odlican auto za svoje pare, radio posao, mali gradski zvrk. Jos ga se sa osmehom setim.
Imam dobrog prijatelja, skromnija primanja, kupio onomad novu zastavu 10 na kredit, ubacio plin, vozi se vec 7 godina bez vecih kvarova. I kad se nesto desi u pitanju je par hiljada dinara.
Racionalan izbor za nase gradove, nije bas za duzi put ali moze i do mora da stigne ako mora. U svakom slucaju mnogo manje glavobolje od nekog premijum polovnjaka spremnog za presu.

Toronto

pre 4 godine

Pa ljudima je plata 32000 ovde i skroz je OK da voze punta a be da ih burazeri sa placa ubeđuju kako su pežoi u stvari super. Inače ne mogu da govorim iz ličnog iskustva jer kupujem nova vozila i menjam u garanciji, ali mogu da ti kažem kako je to izgledalo pre 15 godina kada nije bilo dovoljno novca ili kako izgleda u mom bliskom okruženju.
(Mika, 01. oktobar 2019 23:22)

Što volim ove što kupe nov automobil i prodaju ga još u garanciji a kredit još uvek otplaćuju, haha. Ili možda keširaju auto, a onda ga posle 3 godine prodaju jer je istekla garancija, za pola para koje su dali, pa onda keširaju drug, loli. Čuli ljudi da napolju menjaju auta svake tri godine, ali im niko nije objasnio da je to lizing i da nakon 3 godine morate da vratite auto ili da ga otkupite. To koriste isključivo firme jer tako štede na održavanju i imaju uvek nov vozni park. Za privatna lica je to preskupo. Privatna lica koja kupuju nove automobile ih uglavnom menjaju na desetak godina, kredit isplaćen a auto još uvek u dobrom stanju i održavanje minimalno. Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.

Toronto

pre 4 godine

@(Ex Style, 02. oktobar 2019 10:28)

Pa upravo to sam i napisao. Automobil kupljen nov, a da nije lizing, vozi se u proseku oko 10 godina pre nego što promeni vlasnika. U stvari, ljudi voze dok ne počnu prvi problemi, a to je uglavnom desetak godina ili nešto duže. Niko, ali niko ne prodaje auto koji je u garanciji.Osim, naravno, ovih u komentarima što žive u imaginarijumu i vole da mažu masno.

Pera

pre 4 godine

Za srbiju bolje nije. Minimum elektronike, mali servis 25e, veliki stotinjak i kusur, registracija 15.000 ili tako nesto. Za ovog prosecnog srbina kome zena ne radi ili radi neprijavljena za 23000, a on radi za 35.000,to je top topova.

jojuff

pre 4 godine

Odlican za pocetnike-sigurno.. Kada napravi neku pocetnicku gresku vrlo moguce je da mu bude poslednja... O kojoj bezbednosti punta pricate. Prisustvovao sam bocnom sudaru nekog dzipa i punta. Od punta nista nije ostalo, sreca pa je bila udarena suvozaceva strana gde niko nije bio, ulubio se do vozacevog sedista. Bezite od punta i kupujte deci nesto jace!
(Rasa, 01. oktobar 2019 11:38)

Prije ce napraviti početničku gresku u jakom dzipu nego u puntacu. Sa puntacem otvors cetri oka, kada ides 80kmh imas osjecaj kao da letis.. U dzipu ili jakom i velikom autu 100kmh ne osjetis, pogotovo ako si pocetnik. A sada..na druge ucesnike u saobracaju ne mozes uticati. Mozes se samo nadati da te neka budaletina ne pokupi.

Ok

pre 4 godine

@OK

Gospodine, uz dužno poštovanje, ali vi vaš auto skoro pa i ne vozite, čim ne stignete da pređete ni servisni interval za godinu dana. Tako da je sasvim normalno da se slabo šta i pokvari kada se toliko koristi, a kupljen je nov. Sami ste to i potvrdili. Cijenim da auto ima cca 70.000 a neki to pređu za godinu-dvije. Tek tada se vidi koji automobil je koliko izdržljiv.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (g3, 1. oktobar 2019 20:55)

Vozim koliko mi treba. Za to vreme pet puta na more, cetiri putnika i pun prtljaznik, pet puta duzi put magistralom po zemlji a ostalo grad i krace ture, kako sam i napisao. A mislite da ce prosecni pocetnik da prelazi 70.000 godisnje? Ja sam iskreno napisao sta se kvari za deset godina voznje (zaboravio sam metlice brisaca), a sad koliko miliona kilometara treba da se predje da bi se steklo pravo da se oceni pouzdanost vozila, to je relativna stvar.

Dark

pre 4 godine

Za normalnog početnika da, ali kod nas početnici kupuju BMW 5,star dvije decenije, sipa 700 dinara, nosi bodi majcu sa buvljaka na kojoj piše neka poznata italijanska marka, puši skupe cigare, jede svaki drugi dan, krov mu prokišnjava...

даре

pre 4 godine

neprevazidjeni auto za pocetnike je jugo,to kad naucis da vozis,svaki sledeci auto sam ide.ima ih jos u dobrom stanju,mada vecinu klinaca je danas sramota da sedne u juga a kamoli da ga vozi

ucha

pre 4 godine

Odlican auto. Jeftino odrzavanje, dobri motori, pocinkovana limarija. Zadnja klupa nesto najneudobnije sto postoji i ceo deluje nekako ko Yugo. Uz sandero, najbolji izbor za one bez para. Za one sa malo vise odlican je 500l. Malo su im jace cene,. ali su zato kilometraze male. Premijume, sto vozila baba do pijace, duplo starije, a za iste pare, ostavite strucnjacima. Premijumi samo za one sto daju 10, 15 i vise hiljadarki za auto. Kakav je premijum Audi A4 iz 2007, preso pola milion? A za iste pare imas duplo mladji 500l sa manje od sto hiljada predjenih. Samo klasicno lecenje kompleksa. Inace, moj i zenin auto zajedno kostaju kao zbir nasih mesecnih primanja. A komsija tepa 30 iljardke, al bendza ispred kucu. Doduse iz 2001., al bmw.

Srdjan

pre 4 godine

Vozio ga 7 godina, kupio novog 2019. Redovni mali servisi+1 veliki. Održavan u ovlašćenim servisima. 2 meseca pre prodaje zamenjeni zadnji amortizeri. Od ostalih stvari 1-2x menjanje prednje pločice, metlice brisača i 2xsijalice u farovima. Prešao 93000 km, 15ak zemalja u Evropi... Nikad ni najmanji problem.

misko

pre 4 godine

9 godina ga vozim sa fabrički ugrađenim plinskim uređajem.Prešao sam 100000km bez ikakvih posebnih troškova osim redovnih malih i jednog velikog servisa.
Vozim se za 6 din po kilometru uglavnom grad,more itd itd.Nema jeftinije voziti se brzinom do 110 km/h.

Radijator

pre 4 godine

Vozim ga 7 godina...za ljude koji zaradjuju manje od 500e mesecno, a vole da imaju auto na raspolaganju je sasvim ok resenje.
Moj ima klimu i BRC plin. Sluzi to ok...zavrsava posao...ima mana, uski farovi nista ne svetle, a po novom zakonu ne mogu da ugradim ksenone po nekoj razumnoj ceni, makazice brisaca treba odmah srediti...ne cekati da ispadne onaj pipak i tako neke sitnice.

Mozda je bolje resenje suzuki swift...doduse malo vise i kosta...pa eto..zavisi ko koliko ima novca.
Mali servis je 3000 din sa rukama.

Komša

pre 4 godine

Ja mislim da svaki pocetnik, mora da u pocetku vozi neki "krsic", neki stariji auto, prvo zato jer ako ga cukne (a cuknuce ga) nije nikakva steta, drugo sto mora da "oseti" auto, da zna kako se menja guma, da zna sta je akumulator, zasto i gde se sipa ulje a gde voda... Pa tek kad nauci da bojle vozi i kad nauci kako auto funkcionise, tek tad da uzme neki noviji kvalitetniji auto.
(Dejan, 1. oktobar 2019 15:47)
Dobro voditi računa da odrzavanje nije skupo.Set kvačila unapred računati kao trosak .
Ja vozio Juga kada sam polozio - posle godinu i po mogao sam da se zaposlim kod automehaničara nekog ladno.
Ali kad pogledam sta je mučeni Jugic preziveo...slično bi prosao i neki noviji i skuplji auto ali bi me kostalo koliko hoceš.
Vec kod sledeceg auta druga pesma.p

Utokar Kešovani

pre 4 godine

Kupio sam Zastavu10 2012.godine, proizvedenu 2006. sa 32.000km. Prešao sam do sad 60.000km. Bio sam sa njim na moru u Grčkoj i Bugarskoj i do Minhena.
Od kvarova: remont alternatora 8.000 din, izlaz u kompjuteru za bobinu 8.000 din i trap, više delova 15.000 din. Zamenio sam akumulator i delove auspuha.

pera

pre 4 godine

ja imam 307 2006-o. Ispravan i mogu da racunam na njega. Samo da ga posedujem, kosta me 500e godisnje. 200e je registracija, plus svake godine sta treba - jedne je veliki servis, jedne je mali, jedne su to gume, jedne je to nesto vanredno. U proseku, registracija plus amortizacija je 500e godisnje, plus sto sipam gorivo u njega.

Za punta je to 250e jer je registracija i svaki servis manji, mali je 3000din, veliki je 12-13000, delovi su jeftiniji, pa cak i gume su jeftinije.

ns ja

pre 4 godine

Nisu samo Srbi siromašni, taj niži srednji sloj je većina u svim evropskim državama! Dalje, nisu svi tako mentalno bolesni (+i siromašni); normalni ljudi kojima treba odličan gradski automobil bira punta (ili slične automobile drugih proizvođača). Najviše ih ima u Italiji, pored još manjih pandi - od kojih su upotrebljiviji.

Gomili seljobera koji ovde komentarišu punta, putovanje avionom na neku egzotičnu destinaciju, nije čak ni na potencijalnoj listi makar jedanput u životu, kao ni obrazovanje, nekretnine, niti bilo koje drugo odličje visoke klase - ali imaju bmw, audi.. raspali krš koji doduše ne mogu da voze ali to ok izgleda na parkingu!?

Za šta normalan čovek koristi auto ako ne za svakodnevni prevoz u gradu pri obavljanju milion poslova i aktivnosti? Pri tome da bude besprekorno ispravan, a vozač uvek čist i namirisan (a ne prljav i masan od virenja pod haubu ili gmizanja ispod auta da vidi sponu, zglob silen blok, nosač motora i ko zna šta još - na svom "premijum" autu)

Punto je ukratko: odličan, pouzdan, ekonomičan, upravljiv, okretan auto ako ste vlasnik od početka ili ste ga kupili od normalnog vlasnika. Krševi sa autoplaceva su krševi bilo da su "premijum" ili obični..

Mi smo siromašna ali i izuzetno primitivna i iskompleksirana nacija, nama je autobus najrealnija opcija "dok je audi kod majstora"

b.

pre 4 godine

@Toronto

Drugar je upravo kupio polovnu Insigniju koja je još uvek u garanciji od prvog vlasnika ovde u Srbiji, tako da ti mogu reci iz prve ruke da se to dešava. Čovek se izvozao za tri godine sad bi da kupi novi model. A to sto je izgubio novac... Pa ima određeni sloj ljudi koji ne pazi na svaki dinar i mogu sebi da priušte novi auto na svakih nekoliko godina...

Mix

pre 4 godine

vozim ga, 1.2. benzin. ima svojih mana, ali nekako mi je drag. kvaroci se pojave ali su jeftini, delova ima svuda i svi znaju da ga poprave. kada budem imao vise para,uzecu nesto novije naravno, ali punto je sjajan za svoju cenu i cenu svog odrzavanja.

ret

pre 4 godine

Vozah nekoliko automobila i vec nekoliko godina teram puntica 2000. po gradu.

Da se kvari sa vremena na vreme - kvari se. Uglavnom gluposti koje ne kostaju puno. Ali je zahvalan. Sa njim i do Italije bez problema isli jednom. Dosta ima i do majstora i do kvaliteta delova koje ubacujete (ili koje nam uvaljuju)

Posle skoro 300.000km sipam sintetiku 5w40 i ne trosi je. Svakako za pohvalu, cime retko koja marka moze za pohvali - sa ovim malim motorima.

Na originalnim 165/70R14 gumama jeste malo lelujav, ali letnje stavite 185/60R14, pa da vidite kako ide kao munja kroz krivine. (uz naravno dobre amortizere - sto je kod mene slucaj)

Sto se pocetnika tice, smatram da nije losa varijanta jer pocetnicima i treba neki jeftin auto da ga 'satru' dok ne nauce, a posle ce 'pametnije'.
Meni smeta sto slabo vuce kad sednes posle auta sa 150KS, pa ga stiskam do patosa, ne bi li isao. Ali pocetnici taj problem nece imati.


Onaj ko se zalece iz drveta u drvo, iz bandere u banderu ili iz FAPa u FAP, nece ni volvo pomoci. Pitanje je samo vremena kada ce da nastrada. A ovaj auto nije brz da bi se sa njim ludovalo, tako da prava mera pre prelaska na vecu kubikazu/konjazu.

sladjan

pre 4 godine

Pa ljudi šta je onda dobro za početnika?
Ja otvorio text mislio to je to posto razmisljam da uzmem prvi auto da se malo obucim nisam vozio od kad sam dobio dozvolu ima godina i godina

Realno

pre 4 godine

Fiat Puntob1.2 2001 godiste 5 godina u vlasnistvu,osim redovnog servisa menjanje samo plocice.Malo je reci da sam prezadovoljan auto.Slazem se sa komentarom Jugo 21 veka.Pozz

Dragan

pre 4 godine

Imao sam Fiat Punto Classic proizvedenog u Kragujevcu, 2010 godište, 1.2 benzin, 60ks. Uzet nov. Slušajući komentare tada, očekivao sam, u najmanju ruku, da će točkovi da mi otpadnu u voznji i kako sam se prevario.
I sve je bilo suprotno-auto me služio 130.000 km bez ikakvih problema, po kiši, snegu, ledu, suncu... Svaki dan sam njim putovao 120 km na posao i nazad, 4 godine. Imao sam često kritične situacije, oštro kočenje, manevrisanje i slično. Uvek se odlično ponašao. Kad se setim samo kako se probijao kroz snežne nanose one 2014-te kad je onako zavejalo. Nikad me nije ostavio na putu, i samo je redovno servisiran. Uz to neverovatno tih, na semaforu ne znaš da li se ugasio (nije naravno) ... Sećam se jednom reči kolege kog sam vozio - "ovo nije auto, ovo je topao krevet"!
Sve u svemu odličan auto za svakog.

Danas vozim novi Tipo, isto tako dobar auto, ali žalim što nisam zadržao i Punta.

Toni

pre 4 godine

Vozio sam Punta iz 2002 par godina. Troškovi minimalni, ono što se dobije je sasvim solidno za cijenu. Sjajan gradski servo volan (uključuje se po potrebi), vrlo izdržljiv motor i za tu klasu solidna udobnost. Vjerovatno iza malog Renoa ili Pežoa, ali mnogo ispred VW Polo za isti novac.

Mirko

pre 4 godine

Volim automobile, isprobao sve i svasta, volim da zalegnem ispod, itd. Punto 2 je u svoje vreme imao 4 zvezdice na Crash testu, sto uopste nije los rezultat, buduci da su Laguna 2, Espace 4 i Megane 2 prva tri automobila koaj su osvojila 5 zvezdica, a pojavili su se nekolliko godina kasnije od Punta 2. Kod Punta 2 je problem sto je mali auto i sto limarija posle 20 godina nije sjajna, ima i trulih primeraka. Dakle, ko kupuje Punto star 20 godina, obavezno dobra provera limarije. Sto se tice bezbednosti, BMW 3, e36 ima 1,5 zvezdica na tom istom testu, guzva se kao papir, AUdi A4 b5 2.5 zvezdice, Passat b5 3 zvezdice, tako da Punto uopste nije lso po tom pitanju, jedino sto ga je za danasnje standarde pregazilo vreme. Kvari se ponesto, ali je generalno izdrzljiv i jeftin za odrzavanje.

Khrlo e Romengo

pre 4 godine

Kupili ga 2008 star 4 godine, 1.9 JTD. Iz Juga kao u avion da sam seo. Posle par meseci stekao sam poverenje u motor i do Marsa da odem. Što se ne odnosi na elektroniku, stalno je nešto sitno crkavalo, ali se na te gremline kod FIAT-a jednostavno naviknete. Sećam se jednom je trebalo da odem službeno (iz BG) do Niša, i uzmem službeni Polo sa 3 cilindra. Aj što je tri cilindra, nego vozačka pozicija, sedište, ergonomija.. sve je bilo za klasu lošije nego kod Punta. Što ne znači da je (nekom) Punto bolji u konačnici, ali meni je Polo bio horor. I Puntom bez problema i do Grčke, i gde sam god drugde pomislio. Kao mala radna mašina. Samo 2 airbag-a. Tad nisam razmišljao ni bio razmažen kao sad. Sad ni ne uzimam u obzir automobil bez AEB, LCW, TSS i ostalih p...arija za koje su nam rekli da ćemo odmah da umremo i da pobijemo ceo Tur D Frans i razred dece ako uđemo u kola bez njih, i mi ih poslušali. Menja se vreme. A što se Punta za početnike tiče, sasvim ne vidim nikakav problem.

Mika

pre 4 godine

Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.
(Toronto, 02. oktobar 2019 00:20)

To najviše zavisi od toga koliko košta tvoje vreme. Ako u tih 5-10K uračunaš par popravki i izgubljeno vreme jureći se sa majstorima može da bude i povoljnije. Zamenski automobil je obaveza, ne znam kako je to i Kanadi.

Pozdrav.

Ex Style

pre 4 godine

"Privatna lica koja kupuju nove automobile ih uglavnom menjaju na desetak godina, kredit isplaćen a auto još uvek u dobrom stanju i održavanje minimalno. Tako to rade ovde, ali šta ja znam, možda u Srbiji vole da bace 5-10k evra svake 3 godine, mada, po onome što sam video letos na ulicama ne bih rekao.
(Toronto, 2. oktobar 2019 00:20)
Vidiš, ja imam jedan koji sam kupio nov, a sad ima 10 godina i 3 meseca. Još uvek radi kao sat. Bez ikakve greške. Ali, razmišljam da ga uskoro zamenim, jer ima skoro 200 kkm na satu. I hoću da ga zamenim. Samo još nikako da nadjem nešto što me baš oduševljava (kao što me ovaj sadašnji bio oduševio praktičnošću, čime me i danas veseli) i u čemu novom bih mogao sebe da vidim i narednih najmanje 10-12 godina. Jer, ono što opet kupim kao novo, sigurno ne planiram kraće da držim. Verovatno ću da sečakam da svi (koji mi po drugim parametrima dolaze u obzir) "ubace" u ponudu motore saglasne sa Euro 6d, pa ću da biram. Ne odbacujem unapred ni dizel, ni benzin, ni hibrid, ni Plug-In. Sve potencijalno može. Ako odgovaraju i druge osobine.

Vladimir

pre 4 godine

Automobil sa snimka, tj. predstavljeni automobil je fiat punto 3 generacije, a ne 2.
(davor, 02. oktobar 2019 06:50)

Grešiš, to je mk2 restajling. :)