Sreda, 21.08.2019.

18:55

Nekoliko trikova kako da smanjite potrošnju

Izvor: B92

Nekoliko trikova kako da smanjite potrošnju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

1,5 D-4D

pre 4 godine

(Papageno, 22. avgust 2019 18:15)
Ako si nekada pažljvo pogledao Most na Adi, sve bi ti bilo jasno i ne bi postavljao ta pitanja.
Probaj, krećući se iz smera Sajma, da se popneš na Most u smeru ka N.BG. Probaj da to uradiš krećući se biciklističkom stazom. Nećeš moći, jer su po sred veoma uske biciklističko pečaške staze na nekoliko mesta postavljeni stubovi za saobraćajne znakove. Tuda ne može uopšte da se prodje ni da guraš bajs peške. Greška u projektu.
Ili, ako ideš iz smera N.BG, prema Mostu, onim novim bulevarom. Ti ideš biciklističkom stazom i ona odjednom "prestane" ispred samog Mosta i ti nemaš kuda da nastaviš nego desnom saobraćajnom trakom. Greška u projektu.
Ili, ako ideš preko Mosta pravo, u smeru ka Miloševom konaku. Mora ulicom.
Biciklista je nesporno dužan da se kreće biciklističkom stazom tamo gde ima staza. A ne sme da se kreće putem tamo gde ima saobraćajni znak "zabrana za bicikliste", pri čemu takav znak ne postoji na Mostu (kao što ne sme ni auto putem ili putem rezervisanim za saobraćaj motornih vozila, pa tako nema ni biciklista na Gazeli, ja ih barem ne videh od NATO bombardovanja).
Kada to sagledaš, ako si saobraćajno pismen (a verujem da smo i ti i ja jednako saobraćajno pismeni), shvatićeš/shvatićemo da biciklista nije uvek u prekršaju kada ga vidiš "na ulici". Što ne znači da često ne postoje biciklisti u prekršaju. Ili vozači automobila. Ili da nismo frustrirani kada se neko u saobraćajnoj gužvi kreće brže od nas. Pa nekada i peške ...

Papageno

pre 4 godine

Vozite bicikl i uštedećete 100% goriva.
(Ne razumem, 21. avgust 2019 21:56)

A ako se krećete isključivo pešice, uštedećete i bicikl!

Ovi s biciklima ponekad se ponašaju kao da su pali s Marsa. Juče prelazim ulicu kao pešak u Zemunu, meni zeleno, automobili normalno staju, biciklista nesmanjenom brzinom piči na crveno i maši me za jedva nekih 15-cm. Da ga nisam na vreme primetio i shvatio da NEMA nameru da se zaustavi na crveno, sigurno bi naleteo na mene i oborio, s ko zna kakvim posledicama!

Par sati kasnije, u špicu, vozim od Požeškom, od ukrštanja sa kneza Višeslava, prema Trgovačkoj. Kolona jedva mili, presporo čak i za špic. Šta se dešava? Lik na biciklu, mrtav ladan, prebacio na najviši stepen prenosa zbog uzbrdice, okreće pedale kao nezdrav, ali "napreduje" 0,3 km na sat. Brže bi išao da je gurao bicikl trotoarom uzbrdo! Napravio je užasnu kolonu, a verujem da ga u životu nikad nije psovalo toliko ljudi u isto vreme. Šta je izigravao, da mu nije vrućina udarila u glavu?

Često vozim preko mosta na Adi i nikako mi nisu jasni biciklisti koji baš moraju da voze gde i automobili, iako most ima, koliko mogu da vidim, sasvim pristojnu pešačko-biciklističku stazu? U čemu je njihov problem? Glupost? Bezobrazluk? Samoubilačke sklonosti? Sve pomalo?

mile

pre 4 godine

Voziti pri obrtajima kako je proizvođač deklarisao kada motor ima maksimalnu snagu obično 5000o/min, i nikako kotistiti 4, 5 i 6 brzinu, trećom može da se razvije 130km/h koliko je i maksimalno dozvoljeno kld nas u SR. POTROŠNJ NEĆE DA PREĐE PREKO 20L/100KM.

Dacia Logan 1.2 16v

pre 4 godine

Imam indikator promene brzine čije preporuke strogo poštujem.U gradi mi auto troši 6,5-7 l a van grada oko 5.5 l.Logan 1.2 16v.

miša

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.
(kartmen, 21. avgust 2019 21:21)

Da da, čim sipaš gorivo u Srbi, motor eksplodira. A onda moraš da napustiš vozilo i odmah umreš od otrovnog vazduha. Sve u Srbiji je užasno.
Mnogo finog sveta sa zapada je skončalo tako.

Razlika u gorivo praktično NE POSTOJI, sa izuzetkom 100-oktanskih benzina koji se razlikuju po prirodi stvari. Pa i to vrlo, vrlo malo, a dosta su skuplji.
Prošao sam kolima pola Evrope, i tvrdim da je tako.
Drugo je ako je zapadno bolje zato što je to stav.

miša

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aca, 21. avgust 2019 21:50)

A da ne spominjem što ćemo moći da idemo ulicom a da SM, SD, PO itd itd tablice ne budu parkirana po pešačkim i žutim linijama, jer zonu neće da plate dnevno, a ne mogu da kupe mesečnu. Bogu gospodu hvala što je Komunalna počela da im kači kazne.

Umpahpah

pre 4 godine

Kako uštedeti....Iz toga se moze doneti zakljucak da smo....beda,zemlja polusveta ili ti oni koji se uvek saginju.Sve sam više ubedjen da nas tako "drže" jer je manipulacija nacijom na taj nacin najucinkovitija.Tamo gde je uslovno receno standard bolji ove baljezgarije ne prolaze,jednostavno ovakvim savetima se vredja inteligencija ma kolika ona bila.Lajt motiv je budala na biciklu.....tzv.biciklista koji svoja kvazi ubedjenja i zivotne navike iznosi u raspravi koja nema veze sa onim šta on propagira.Pun mi je kufer indukovanja tog tipa...Mi jednostavno tako zivimo bar vecina.

kiza

pre 4 godine

Benzinski motor 1.2 16 ventila,menjac 6 brzina.
Po gradu potrosnja 8.3 litara.
Na auto put, brzina 90km/h,sestom brzinom,trenutna potrosnja 3 l.
Na 130-140km/h pokazuje 4.5-5l,na 150 vozio vrlo kratko 6.5l.
Ja sam zadovoljan autom iako je 2002,predhodni prvi vlasnik ga je 2012 uvezao iz Italije i vise cuvao u garazi,prelazio 2000km godisnje.Ima sve moguce papire,servisne knjizice,2x godisnje menjao ulje,filtere,6x menjao ulje u menjacu.Stilo 5V,sto kazu ovi prodavci nov.Zanimljivo po oglasima auto 14-20 god kada vicu nov.

1,5 D-4D

pre 4 godine

"Da li bajsom ideš na posao cele godine, bez obzira na vreme? Kako je voziti po snažnom hladnom vetru, snegu, ledu i jakoj kiši? Da li imaš neku posebnu garderobu za takve prilike? Kako rešavaš problem znojenja preko leta?"
(Nišlija, 22. avgust 2019 08:40)

Da, cele godine, bez obzira na vreme. Dakle, -10, jaku košavu, pljusak ili slično ne smatram problemom - jer, sve je to problem samo u našoj glavi.
Na -15 ti već treba neka bolja maska ili sično, zbog sinusa (a već i na +5 ti nekada treba nešto oko vrata, ima dobrih laganih "bandana").
Za celogodišnju vožnju ti, naravno, treba garderoba "prilagodjena temperaturi" i "željenom ritmu". Imaš odavno veliki izbor veoma tankih i kvalitetnih sintetičkih materijala, koje možeš preko "uobičajene garderobe" (npr. pamučnih pantalona i košulje), da "nabaciš" i voziš na -10 bez problema. I da ti je prijatno.
Što se tiče znojenja, karikiram, ali lakše ćeš se oznojiti i na -5 ako voziš po (poluugaženom) snegu, a po ravnom, nego nekada na +30.
Tako da se znojenje i leti (i zimi) izbegava - ritmom. I naravno da ću na putu ka poslu uzbrdicu (ako je osunčana) proći brzinom pešaka.
Na poslu držim "poslovnu garderobu", koju tamo obučem "ako moram". A imam tamo i "kulturniju obuću".
Tek, sve je (često) samo u "dobroj volji". Neko će reći i "u mazohizmu". Meni svejedno kako to drugi vide. Ja se "nisam rodio u kolima" (iako ima dosta prilika kada baš uživam vozeći ih). Na žalost, nekada po gradu moram i kolima.

Petar

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.
(kartmen, 21. avgust 2019 21:21)

Ne pričaj bajke.

www

pre 4 godine

centar@ Filozofe, a koje su to druge rafinerije osim Pančeva? Rafinerija Novi Sad više ne prerađuje gorivo, već služi kao veliko skladište goriva, a pokušaj Victorija grupe sa proizvodnjom bio dizela se neslavno završio.
MileNS@ A tek ti si se na filozofirao za dizele... ko sve ovde neće ostavljati komentare i još dobijati plusiće!

Ogorčeni

pre 4 godine

Tekst je nedorečen. U manjim brzinama se postiže manji broj obrtaja?! Što sporije voziš, mabje trošiš? Ovo su zablude.

Optimalna brzina automobila je oko 80- 90km/h u 5. ili 6. brzini. Tada otpor vazduha nije toliko jak da utiče na potrošnju i potrošnja je niska. Fluidna vožnja, bez mnogo kočenja i ubrzavanja štedi gorivo.

Ja sam uspevao sa Renault Megane 1.5 dci da spustim potrošnju na 4.5 l u kombinovanoj vožnji, ali danas tako ne bih vozio.

Nišlija

pre 4 godine

@diskutant moron

Da li bajsom ideš na posao cele godine, bez obzira na vreme? Kako je voziti po snažnom hladnom vetru, snegu, ledu i jakoj kiši? Da li imaš neku posebnu garderobu za takve prilike? Kako rešavaš problem znojenja preko leta?

epox76

pre 4 godine

VW Polo, 1.4 TDI, 80 PS, 2009 god. zaboravis kada si sipao gorivo, provereno sa jednim rezervoarom min. 1000 km mesane voznje... Prosle godine sa gorivom sipano u Makedoniji na 1350km se upalila lampica...
(Marko, 21. avgust 2019 21:49)

Jedino ako ti je rezervoar 80 litara ali nije ni pola od toga,vozim isti auto i domet je 700 km normalne voznje na auto putu.

Anonymous

pre 4 godine

@ Dejan, 21. avgust 2019 23:44

nisam rekao da je bezbedno, ekomomično jeste. Zapravo sam napisao 'anticipira i rola' čime sam hteo reći najbolje je ne gubiti puno brzine, jer moraš je opet nadomestiti (a to je suština ekonomične vožnje - što ujednačenija brzina i što manje ubrzanja). 'Rolanjem' se dalje stigne nego kočenjem motorom koje znam da baca potrošnju na nulu.

Metaloglodac

pre 4 godine

Istoče iz cisterne koja prevozi dizel gorivo za neku pumpu 400 litara eurodizela i naliju 400 litara zejtina,to je na 10 tona neprimetno,onda se cudimo što više troši ili sto crkavaju dizne,ako objavite o.k,ako ne objavite onda ništa.

NR

pre 4 godine

Ukinite par klipova. Samo kljestima stegnite dovod goriva na npr 2 klipa. Ima da trosi manje! Koga briga usteda. Ako nemam za gorivo, idem autobusom.

123

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.
(Aca, 21. avgust 2019 21:50)

U koje se mesto ti vracas Aco?

123

pre 4 godine

@žiks da ti ja nešto kažem iz iskustva.. mol iz mađarske koje se uveze je daleko kvalitetnije od bilo kog iz bilo koje domaće rafinerije gde ima dosta vode, ali ima još jedan problemčić, dosta se dodaje voda u rezervoare, prijatelj mi jedan drži pumpu, i pričao mi je da kada ne naruči ovaj mol iz mađarske kupci mu se dosta bune na loše gorivo koje mu stiže iz rafinerije iz Pančeva i drugih rafinerija iz Srbije.. za mene su mol i Lukoil najkvalitetniji, zatim slede OMV i nis po redosledu..
(centar, 21. avgust 2019 23:48)

Ja sam cuo pricu da zapravo svi moraju da kupuju od NIS-a gorivo i da onda svaki brend dodaje aditive kako bi poboljsao gorivo. Ne znam koliko je to tacno, ali cini mi se da jeste. Iz uredbe o uvozu i preradi nafte. "Druga pravna lica i preduzetnici iz stava 1. ovog člana mogu da uvoze naftu ako imaju zaključen ugovor o preradi nafte sa NIS-om i ako imaju licencu za obavljanje delatnosti trgovine naftom i derivatima nafte."

MMMarko

pre 4 godine

Ljudi, godinama sam sipao na NIS pumpama, a nedavno sam otkrio da je Shell došao u Srbiju, oni nabavljaju gorivo iz Grčke i otkad kod njih sipam auto mi troši čak 0.5-1 litar manje! Imaju čak akciju utorkom 7 din jeftinije gorivo po litru. Nije plaćena reklama za Shell nego savet da nas ne dere NIS više.

genijalac

pre 4 godine

naidjem svako malo na smaraca koji stedi gorivo i nije ga briga sto se iza njega stvorila kolona, bitno da on gleda svoj dzep drugi niko nije bitan.

R10

pre 4 godine

Kod nas u N.Pazaru je haos. Ja mislim da smo jedini grad kojem je max ogranicenje 50km da moze da se vozi. Znaci nema deonice preko 50km,a sve sokaci. pa ide prva,druga stani i sve u krug. Auto potrosi 15litara gradske voznje ka iz sale

Marko

pre 4 godine

Ja kad vozim 40km/h meni auto savetuje da prevacim u 6tu. Potrosnja bude oko 2,8-3.4L. Naravno, ako hocu da ubrzam vratim ga u trecu eventualno drugu.
Inace opusteno svakodnevno zavrtim i do 6,5k obrtaja. Nadam se da to ne utice lose na motor.
Motor: Mazda2 Skyaktiv (2017), atmosferac, 1.5, 115HP

KingSRB

pre 4 godine

Jos davno(2003g) je to klakson objasnio na audiju w12 dizel a 8 (cinimi se nisam siguran) koji je presao sa pumim rezervarom 2000km uz vradzbine i kojesta al tako je čik benzinac to da uspe....nikad

jaretina; profil SR vozača 3/4, serbian stealth car, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese se ne vide tablice

pre 4 godine

Umesto pustiš gas, auto u nižu brzinu, potrošnja nula litara u tim trenucima-ekonomično, motor koči-bezbedno!
(Dejan, 21. avgust 2019 23:44)

nema, kad srbin stručnjak objasni, sve je jasno i logično.
Nije ni čudo što ginemo ko muve
.

betmen

pre 4 godine

Sipam na Lukoilu ili Nisu, uvek onaj "kvalitetniji" dizel. U BiH i MK sipam na naizgled sigurnijim pumpama :) Madjarska, Ceska, Nemacka, Austrija itd. Uglavnom, nigde nisam primetio nikakve probleme u radu niti razlike u potrosnji.

Mislim da ako se malo pazi, uvek se moze sipati dovoljno kvalitetno gorivo.

Kibo

pre 4 godine

1

Slabo ko od naših vozača anticipira i rola (tzv. coasting). Možda rolaju neke vesele cigare, ali čak ni taksisti ne razumeju da pre crvenog svetla i na 200m mogu izbaciti u ler i ćao. Štede se i pločice i gorivo.
(Anonymous, 21. avgust 2019 23:09)

Ne, pločice se tad zapravo više troše jer nema kočenja motorom. Alo pločice su mnogo jeftinije od lamele i seta kvačila plus to gorivo, uvek kočenje u leru. osim na nizbrdici! Tada diskovi mogu da se usijaju i uništavaju se ako se kočnicom duže koči nizbrdo.

TNT

pre 4 godine

@Anonymous - ima nas ovde što smo razumeli šta si napisao. ZF je kao revoluciju u uštedi predstavio coasting mod na svojim automatskim menjačima. Mnoge firme usavršavaju start-stop sistem tako da pri malim brzinama, neposredno pre zaustavljanja gase motor, ali naši “stručnjaci za bezbednost” ti daju minuse jer nemaju pojma o onome što si napisao, a usput zabadaju gas pa kočnicu od semafora do semafora...

Hum

pre 4 godine

Motor ima najveću snagu oko blokade ili malo ranije nekih 500-700 obrtaja max, tako da ovi što savetuju da se motor vrti na najvećoj snazi ne znaju šta pričaju.

Da pojednostavim kada dostignete brzinu koju želite optimalan je onaj stepen prenosa na kojem najmanje uziskujete papučicu gasa održavajući konstantnu brzinu.

Primetićete da ako recimo prerano ubacite u 5. Morate da date veći gas nego prethodno u 4 da bi išli isto brzo.

Drugi način da znate da li je prava brzina je to što motor bez ikakvih problema diže obrtaje i ubrzava.

I konačno zvuk motora mora biti uobičajen, ako radi potmulo ili čak malo trese sigurno je brzina prenosa premala.

U praxi turbo motor krstari bez problema već sa 1200-1300 obrtaja, atmosferac zavisno od kubikaže traži oko 1800-2000.

Dejan

pre 4 godine

@Anonymous, 21. avgust 2019 23:09)
Ubaciš u ler i ćao!?
I to je tvoj savet za ekonomičnu i bezbednu vožnju?
Umesto pustiš gas, auto u nižu brzinu, potrošnja nula litara u tim trenucima-ekonomično, motor koči-bezbedno!

milan

pre 4 godine

Opet ja u vezi malih obrtaja.
Za vreme studija masinstva sam imao priliku da prisustvujem vezbi i testiranju motora. Potrosnja goriva kod dizel motora direktno zavisi od polozaja papucice za gas, dakle sto veci gas to vise trosi. Kod benzinca je stvar drugacija i tesko je to odrediti. Zapravo tacka najmanje potrosnje je negde pod velikim opterecenjem, malim brojem obrtaja i punim gasom. To bi odgovaralo penjanju uz rudnik najvecim stepenom prenosa, punim gasom i brzinom oko 60 km/h. Tako da sta god radili, tesko cete benzincu spusiti potrosnju, jedino sto bitno povecava potrosnju su nagla ubrzanja.

Anonymous

pre 4 godine

Slabo ko od naših vozača anticipira i rola (tzv. coasting). Možda rolaju neke vesele cigare, ali čak ni taksisti ne razumeju da pre crvenog svetla i na 200m mogu izbaciti u ler i ćao. Štede se i pločice i gorivo.

Vozač

pre 4 godine

Kakve bajke u komentarima o SMK i BIH gorivu, pa u Bosni na svakoj pumpi piše da je to gorivo u skladu sa bosanskim standardom za gorivo.A u SMK ne sipam od 2000te, od kad mi je dve godine star auto stao od njihove bajne čorbe.

centar

pre 4 godine

@žiks da ti ja nešto kažem iz iskustva.. mol iz mađarske koje se uveze je daleko kvalitetnije od bilo kog iz bilo koje domaće rafinerije gde ima dosta vode, ali ima još jedan problemčić, dosta se dodaje voda u rezervoare, prijatelj mi jedan drži pumpu, i pričao mi je da kada ne naruči ovaj mol iz mađarske kupci mu se dosta bune na loše gorivo koje mu stiže iz rafinerije iz Pančeva i drugih rafinerija iz Srbije.. za mene su mol i Lukoil najkvalitetniji, zatim slede OMV i nis po redosledu..

1,5 D-4D

pre 4 godine

Već sestu godinu na posao idem bajsom. Prethodnih 20-ak kolima. Razlika je ogromna. Najvise u spašenim zivcima. Onda, do posla i nazad, bez gubitka slobodnog vremena, bajsom odradim i rekreaciju.
Naravno, ima tu i neke uštede, u novcu. Možda ne toliko u gorivu sto umesto kolima bajsom predjem 5-7 hiljada godišnje po gradu, već u ceni parkinga. Taman toliko košta da porodično negde napolje odem sedam dana na skijanje.
A, rekao bih da i kolima godi. Sada ih "vangradski" upalim "par puta" godisnje i sa zagrejanim motorom tako predjem samo 18-20 kkm...
Vozite bajs. Probajte. Necete umreti... Zbog bajsa... Verovatno..

Pragmatic

pre 4 godine

Pre 4 god. krenuo na letovanje i na izlazu iz Makedonije stao i napunio rezervoar. Usao na pumpu i trazio neku ledenu kafu (kapucino) i porazgovarao sa prodavcem o guzvi i vremenu, dao mu karticu on provukao ja izasao. U Grckoj zena pogledals racun i ne veruje da je pun rezervoar kostao 2 eura. Mucenik mi naplatio kafu zaboravio benzin. Vecu ustedu nisam nikad napravio. Ali i bilo mi krivo sto je neki mucenik morao od svoje plate da nadoknadi.

robert

pre 4 godine

da,ali voziti visom brzinom na malo obrtaja veoma lako moze doci do zacepljivanja pdf filtera,koji je skup ,I nije uvek.resiv problem.. 1800-2500 obrtaja,na manje nevozite,imacete problem.. filter cestica upozorenje,posle pdf filter.

žiks

pre 4 godine

Ove priče sipajte u okolnim zemljama, vama koji u to verujete ne pije vodu. SAT emisija je radila istraživanje i utvrdili da razlike skoro da nema. Te priče kako je auto prodisao, performanse kao kad je ima 0km na satu su smešne. Nece vam auto prodisati to sto ste u Makedoniji sipali gorivo od jednog rezervoara. Na NISu pise lik sipaju vodu, e pa ne bi se složio. Kum mi sipa na nisu stalno kad promeni pumpu javlja se greška. Drugar radi u nisu kao inženjer i kaže da svi u Srbiji kupuju od nisa gorivo e sada sta posle rade ne zna ali tvrdi da je najkvalitetnije gorivo na nisu i molu. Tako da pusti te te price da je u okolnim državama bolje, nije dobro kod nas ali nije ni kod njih. U Danskoj, Francuskoj, Nemačkoj jeste.

Bgd

pre 4 godine

Tekst nebitan za nas pošto kod nas svi voze 2.0 motore od pre 15-20god (koji više troše nego ovi moderniji) i gde svi jurcaju 200km/h a gde su pri tom cene goriva veće nego u većini zemalja

milan

pre 4 godine

"Manji obrtaji

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu."

- Ако возите дизелаша овај "савет" послушајте само ако вам је стварно стало да истом скратите живот рапидно..
(МилеНС, 21. avgust 2019 20:34
Manji obrtaji ne stete motoru, naprotiv veliki mu skracuju vek.

jaretina; profil SR vozača 3/4, serbian stealth car, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese se ne vide tablice

pre 4 godine

e.trotinet. nema druge. u aprilu kupio nova kola, u julu e.trotinet kugoo s1.
prešao 400 km na njemu, otprilike 200 puta nisam kresnuo kola na kratkim razdaljinama.
oseti se ušteda samo tako, pogotovo kada vežem 5 dana posao sa njim.
ne samo ušteda u gorivu, nego i manje akaš kola.
kupite e.trotinet, isplati se samo tako.

neopterecen

pre 4 godine

Ovo sa manjim obrtajima je potpuno netačno. Vozi auto 40 na čas u šestoj brzini pa če potrošnja biti veća nego ako voziš u trećoj. Bitno je da voziš u brzini u kojoj postižeš obrtaje u kojima motor ima najveći obrtaj i snagu. Tome i služi menjać.

Marko

pre 4 godine

VW Polo, 1.4 TDI, 80 PS, 2009 god. zaboravis kada si sipao gorivo, provereno sa jednim rezervoarom min. 1000 km mesane voznje... Prosle godine sa gorivom sipano u Makedoniji na 1350km se upalila lampica...

Aca

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.

Gorski

pre 4 godine

Vozim dizel 2.0 kubika na otvorenom putu peta brzina 80 km/h troši 3,2 litre na sto Km ,ali povremeno ga ipak taj način vožnje guši pa moram manjom brzinom ,a većim obrtaima da sagori nakupčjene čestice čadji u auspuhu i katalizatoru !!!

Gagi

pre 4 godine

Jako je bitno da držite veće odstojanje ako je ispred vas neki dizelaš, oni zagađuju,dime, čade... vaš auto neće imati dovoljno čistog vazduha za sagoevanje smeše u motoru, a i vozaču i putnicima će biti prijatnije da ne udišu čađ.

kartmen

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.

DC

pre 4 godine

Zejtin, čak i već korišćen, primera radi iz friteze, samo pročišćen kroz gazu, ite kako može da se koristi u starijim dizelima proizvedenim sve negde do oko 2000 godine. Nešto ga ne bih sipao u savremeni common rail sa piezo brizgaljkama.

Komšija Rade

pre 4 godine

Šta god da radite ne sipajte na NIS-ovim pumpama. Od kada sam prestao da sipam tu vodu u svoj auto prestala je da mi se pali lampica check engine i potrošnja je pala. Em što nas deru em nas sipaju najgore gorivo koje postoji...

Bojan

pre 4 godine

"Ili jednostavnije sipajte gorivo u Bosni (oni kojima granica nije daleko)
40-45 dinara jeftinije po litru.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (3210, 21. avgust 2019 19:50"
Ili Makedoniji. Benzin jeftiniji 20, dizel 50 dinara...

inkasator

pre 4 godine

predjite na elektricni trotinet :)
(coa, 21. avgust 2019 20:21)

To nije opcija jer ljudi žive u strahu da im ne dođe račun za struju i za trotinet.

МилеНС

pre 4 godine

"Manji obrtaji

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu."

- Ако возите дизелаша овај "савет" послушајте само ако вам је стварно стало да истом скратите живот рапидно..

pp

pre 4 godine

@krik. U pravu ste. Nedavno sam video lika , na parking mestu rezervisanom za invalide ( a to nije) ispred Tempa na Adi, kako u svoju besnu limuzinu sipa tek kupljeno jestivo ulje a prazne flase nonsalatno baca pored I ispod auta.

Bravo

pre 4 godine

Krenuli za Grčku 27.07 u Skolju sipao 53l dizela, otišli za Neos bili tamo 10dana vozili se po okolnim plažama, vratili se u Skoplje.
Zezanje dva 4dana po SK.
Ponovo sipao 53 litra dizela, vratili se 11.08 sa odmora, ja počeo da radim 14.08
Do posla imam svaki dan 40km napred nazad + vožnja sa porodicom i danas je 21.08 i ja imam u rez još 15+ litara.
Na satu mi stoji 2180km / bord resetovan na 0 lad smo krenuli na more /

E to je dobro gorivo a ne ovo naše. ovde!!!

Volina

pre 4 godine

Sve ovo sam probao, ali nikako ne mogu da spustim potrosnju ispod 10 litara po gradu. Ne znam sta je, razlog moze biti i to sto mi auto ima 4.200 kubika.

Hum

pre 4 godine

Jedino bitno je imate što tečniju vožnju, dakle anticipacija, ne juriti na crveno pa naglo kočiti, ubrzavati sa oko 2/3 ili više gasa, što pre dostići ciljnu brzinu i onda najveći stepen prenosa koju auto podnosi napr. 3 ili 4 u gradu, 5 ili 6. Otvoren put.

Na nizbrdici kočite motorom, poželjno i na ravnom naravno.

Krik

pre 4 godine

Nalijte u rezervoar (za dizelaše) umesto dizela zejtin i eto uštede. Nije prevara video kako vlasnik jednog velikog auta sipa 20 litara zejtina u rezervoar.

BV

pre 4 godine

Odlican tekst.
U vezi naglog ubrzanja i kocenja - gledam neke likove, sto startuju kao na trkama onda se zalete, pa onda koce na crveno, a ja svaki put takoreci prodjem pored njih u trecoj, konstantnom brzinom jer sam uhvatio "zeleni talas". Posle kazu "mnogo mi trosi po gradu!" - pa kako nece?

BV

pre 4 godine

Odlican tekst.
U vezi naglog ubrzanja i kocenja - gledam neke likove, sto startuju kao na trkama onda se zalete, pa onda koce na crveno, a ja svaki put takoreci prodjem pored njih u trecoj, konstantnom brzinom jer sam uhvatio "zeleni talas". Posle kazu "mnogo mi trosi po gradu!" - pa kako nece?

Komšija Rade

pre 4 godine

Šta god da radite ne sipajte na NIS-ovim pumpama. Od kada sam prestao da sipam tu vodu u svoj auto prestala je da mi se pali lampica check engine i potrošnja je pala. Em što nas deru em nas sipaju najgore gorivo koje postoji...

Volina

pre 4 godine

Sve ovo sam probao, ali nikako ne mogu da spustim potrosnju ispod 10 litara po gradu. Ne znam sta je, razlog moze biti i to sto mi auto ima 4.200 kubika.

Bravo

pre 4 godine

Krenuli za Grčku 27.07 u Skolju sipao 53l dizela, otišli za Neos bili tamo 10dana vozili se po okolnim plažama, vratili se u Skoplje.
Zezanje dva 4dana po SK.
Ponovo sipao 53 litra dizela, vratili se 11.08 sa odmora, ja počeo da radim 14.08
Do posla imam svaki dan 40km napred nazad + vožnja sa porodicom i danas je 21.08 i ja imam u rez još 15+ litara.
Na satu mi stoji 2180km / bord resetovan na 0 lad smo krenuli na more /

E to je dobro gorivo a ne ovo naše. ovde!!!

Hum

pre 4 godine

Jedino bitno je imate što tečniju vožnju, dakle anticipacija, ne juriti na crveno pa naglo kočiti, ubrzavati sa oko 2/3 ili više gasa, što pre dostići ciljnu brzinu i onda najveći stepen prenosa koju auto podnosi napr. 3 ili 4 u gradu, 5 ili 6. Otvoren put.

Na nizbrdici kočite motorom, poželjno i na ravnom naravno.

Bojan

pre 4 godine

"Ili jednostavnije sipajte gorivo u Bosni (oni kojima granica nije daleko)
40-45 dinara jeftinije po litru.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (3210, 21. avgust 2019 19:50"
Ili Makedoniji. Benzin jeftiniji 20, dizel 50 dinara...

inkasator

pre 4 godine

predjite na elektricni trotinet :)
(coa, 21. avgust 2019 20:21)

To nije opcija jer ljudi žive u strahu da im ne dođe račun za struju i za trotinet.

Pragmatic

pre 4 godine

Pre 4 god. krenuo na letovanje i na izlazu iz Makedonije stao i napunio rezervoar. Usao na pumpu i trazio neku ledenu kafu (kapucino) i porazgovarao sa prodavcem o guzvi i vremenu, dao mu karticu on provukao ja izasao. U Grckoj zena pogledals racun i ne veruje da je pun rezervoar kostao 2 eura. Mucenik mi naplatio kafu zaboravio benzin. Vecu ustedu nisam nikad napravio. Ali i bilo mi krivo sto je neki mucenik morao od svoje plate da nadoknadi.

МилеНС

pre 4 godine

"Manji obrtaji

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu."

- Ако возите дизелаша овај "савет" послушајте само ако вам је стварно стало да истом скратите живот рапидно..

pp

pre 4 godine

@krik. U pravu ste. Nedavno sam video lika , na parking mestu rezervisanom za invalide ( a to nije) ispred Tempa na Adi, kako u svoju besnu limuzinu sipa tek kupljeno jestivo ulje a prazne flase nonsalatno baca pored I ispod auta.

neopterecen

pre 4 godine

Ovo sa manjim obrtajima je potpuno netačno. Vozi auto 40 na čas u šestoj brzini pa če potrošnja biti veća nego ako voziš u trećoj. Bitno je da voziš u brzini u kojoj postižeš obrtaje u kojima motor ima najveći obrtaj i snagu. Tome i služi menjać.

kartmen

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.

Gorski

pre 4 godine

Vozim dizel 2.0 kubika na otvorenom putu peta brzina 80 km/h troši 3,2 litre na sto Km ,ali povremeno ga ipak taj način vožnje guši pa moram manjom brzinom ,a većim obrtaima da sagori nakupčjene čestice čadji u auspuhu i katalizatoru !!!

1,5 D-4D

pre 4 godine

Već sestu godinu na posao idem bajsom. Prethodnih 20-ak kolima. Razlika je ogromna. Najvise u spašenim zivcima. Onda, do posla i nazad, bez gubitka slobodnog vremena, bajsom odradim i rekreaciju.
Naravno, ima tu i neke uštede, u novcu. Možda ne toliko u gorivu sto umesto kolima bajsom predjem 5-7 hiljada godišnje po gradu, već u ceni parkinga. Taman toliko košta da porodično negde napolje odem sedam dana na skijanje.
A, rekao bih da i kolima godi. Sada ih "vangradski" upalim "par puta" godisnje i sa zagrejanim motorom tako predjem samo 18-20 kkm...
Vozite bajs. Probajte. Necete umreti... Zbog bajsa... Verovatno..

Aca

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.

DC

pre 4 godine

Zejtin, čak i već korišćen, primera radi iz friteze, samo pročišćen kroz gazu, ite kako može da se koristi u starijim dizelima proizvedenim sve negde do oko 2000 godine. Nešto ga ne bih sipao u savremeni common rail sa piezo brizgaljkama.

Krik

pre 4 godine

Nalijte u rezervoar (za dizelaše) umesto dizela zejtin i eto uštede. Nije prevara video kako vlasnik jednog velikog auta sipa 20 litara zejtina u rezervoar.

Bgd

pre 4 godine

Tekst nebitan za nas pošto kod nas svi voze 2.0 motore od pre 15-20god (koji više troše nego ovi moderniji) i gde svi jurcaju 200km/h a gde su pri tom cene goriva veće nego u većini zemalja

epox76

pre 4 godine

VW Polo, 1.4 TDI, 80 PS, 2009 god. zaboravis kada si sipao gorivo, provereno sa jednim rezervoarom min. 1000 km mesane voznje... Prosle godine sa gorivom sipano u Makedoniji na 1350km se upalila lampica...
(Marko, 21. avgust 2019 21:49)

Jedino ako ti je rezervoar 80 litara ali nije ni pola od toga,vozim isti auto i domet je 700 km normalne voznje na auto putu.

žiks

pre 4 godine

Ove priče sipajte u okolnim zemljama, vama koji u to verujete ne pije vodu. SAT emisija je radila istraživanje i utvrdili da razlike skoro da nema. Te priče kako je auto prodisao, performanse kao kad je ima 0km na satu su smešne. Nece vam auto prodisati to sto ste u Makedoniji sipali gorivo od jednog rezervoara. Na NISu pise lik sipaju vodu, e pa ne bi se složio. Kum mi sipa na nisu stalno kad promeni pumpu javlja se greška. Drugar radi u nisu kao inženjer i kaže da svi u Srbiji kupuju od nisa gorivo e sada sta posle rade ne zna ali tvrdi da je najkvalitetnije gorivo na nisu i molu. Tako da pusti te te price da je u okolnim državama bolje, nije dobro kod nas ali nije ni kod njih. U Danskoj, Francuskoj, Nemačkoj jeste.

Gagi

pre 4 godine

Jako je bitno da držite veće odstojanje ako je ispred vas neki dizelaš, oni zagađuju,dime, čade... vaš auto neće imati dovoljno čistog vazduha za sagoevanje smeše u motoru, a i vozaču i putnicima će biti prijatnije da ne udišu čađ.

milan

pre 4 godine

Opet ja u vezi malih obrtaja.
Za vreme studija masinstva sam imao priliku da prisustvujem vezbi i testiranju motora. Potrosnja goriva kod dizel motora direktno zavisi od polozaja papucice za gas, dakle sto veci gas to vise trosi. Kod benzinca je stvar drugacija i tesko je to odrediti. Zapravo tacka najmanje potrosnje je negde pod velikim opterecenjem, malim brojem obrtaja i punim gasom. To bi odgovaralo penjanju uz rudnik najvecim stepenom prenosa, punim gasom i brzinom oko 60 km/h. Tako da sta god radili, tesko cete benzincu spusiti potrosnju, jedino sto bitno povecava potrosnju su nagla ubrzanja.

Dejan

pre 4 godine

@Anonymous, 21. avgust 2019 23:09)
Ubaciš u ler i ćao!?
I to je tvoj savet za ekonomičnu i bezbednu vožnju?
Umesto pustiš gas, auto u nižu brzinu, potrošnja nula litara u tim trenucima-ekonomično, motor koči-bezbedno!

robert

pre 4 godine

da,ali voziti visom brzinom na malo obrtaja veoma lako moze doci do zacepljivanja pdf filtera,koji je skup ,I nije uvek.resiv problem.. 1800-2500 obrtaja,na manje nevozite,imacete problem.. filter cestica upozorenje,posle pdf filter.

123

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.
(Aca, 21. avgust 2019 21:50)

U koje se mesto ti vracas Aco?

Hum

pre 4 godine

Motor ima najveću snagu oko blokade ili malo ranije nekih 500-700 obrtaja max, tako da ovi što savetuju da se motor vrti na najvećoj snazi ne znaju šta pričaju.

Da pojednostavim kada dostignete brzinu koju želite optimalan je onaj stepen prenosa na kojem najmanje uziskujete papučicu gasa održavajući konstantnu brzinu.

Primetićete da ako recimo prerano ubacite u 5. Morate da date veći gas nego prethodno u 4 da bi išli isto brzo.

Drugi način da znate da li je prava brzina je to što motor bez ikakvih problema diže obrtaje i ubrzava.

I konačno zvuk motora mora biti uobičajen, ako radi potmulo ili čak malo trese sigurno je brzina prenosa premala.

U praxi turbo motor krstari bez problema već sa 1200-1300 obrtaja, atmosferac zavisno od kubikaže traži oko 1800-2000.

Anonymous

pre 4 godine

Slabo ko od naših vozača anticipira i rola (tzv. coasting). Možda rolaju neke vesele cigare, ali čak ni taksisti ne razumeju da pre crvenog svetla i na 200m mogu izbaciti u ler i ćao. Štede se i pločice i gorivo.

jaretina; profil SR vozača 3/4, serbian stealth car, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese se ne vide tablice

pre 4 godine

e.trotinet. nema druge. u aprilu kupio nova kola, u julu e.trotinet kugoo s1.
prešao 400 km na njemu, otprilike 200 puta nisam kresnuo kola na kratkim razdaljinama.
oseti se ušteda samo tako, pogotovo kada vežem 5 dana posao sa njim.
ne samo ušteda u gorivu, nego i manje akaš kola.
kupite e.trotinet, isplati se samo tako.

Petar

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.
(kartmen, 21. avgust 2019 21:21)

Ne pričaj bajke.

MMMarko

pre 4 godine

Ljudi, godinama sam sipao na NIS pumpama, a nedavno sam otkrio da je Shell došao u Srbiju, oni nabavljaju gorivo iz Grčke i otkad kod njih sipam auto mi troši čak 0.5-1 litar manje! Imaju čak akciju utorkom 7 din jeftinije gorivo po litru. Nije plaćena reklama za Shell nego savet da nas ne dere NIS više.

R10

pre 4 godine

Kod nas u N.Pazaru je haos. Ja mislim da smo jedini grad kojem je max ogranicenje 50km da moze da se vozi. Znaci nema deonice preko 50km,a sve sokaci. pa ide prva,druga stani i sve u krug. Auto potrosi 15litara gradske voznje ka iz sale

genijalac

pre 4 godine

naidjem svako malo na smaraca koji stedi gorivo i nije ga briga sto se iza njega stvorila kolona, bitno da on gleda svoj dzep drugi niko nije bitan.

Metaloglodac

pre 4 godine

Istoče iz cisterne koja prevozi dizel gorivo za neku pumpu 400 litara eurodizela i naliju 400 litara zejtina,to je na 10 tona neprimetno,onda se cudimo što više troši ili sto crkavaju dizne,ako objavite o.k,ako ne objavite onda ništa.

Vozač

pre 4 godine

Kakve bajke u komentarima o SMK i BIH gorivu, pa u Bosni na svakoj pumpi piše da je to gorivo u skladu sa bosanskim standardom za gorivo.A u SMK ne sipam od 2000te, od kad mi je dve godine star auto stao od njihove bajne čorbe.

Ogorčeni

pre 4 godine

Tekst je nedorečen. U manjim brzinama se postiže manji broj obrtaja?! Što sporije voziš, mabje trošiš? Ovo su zablude.

Optimalna brzina automobila je oko 80- 90km/h u 5. ili 6. brzini. Tada otpor vazduha nije toliko jak da utiče na potrošnju i potrošnja je niska. Fluidna vožnja, bez mnogo kočenja i ubrzavanja štedi gorivo.

Ja sam uspevao sa Renault Megane 1.5 dci da spustim potrošnju na 4.5 l u kombinovanoj vožnji, ali danas tako ne bih vozio.

Marko

pre 4 godine

VW Polo, 1.4 TDI, 80 PS, 2009 god. zaboravis kada si sipao gorivo, provereno sa jednim rezervoarom min. 1000 km mesane voznje... Prosle godine sa gorivom sipano u Makedoniji na 1350km se upalila lampica...

Nišlija

pre 4 godine

@diskutant moron

Da li bajsom ideš na posao cele godine, bez obzira na vreme? Kako je voziti po snažnom hladnom vetru, snegu, ledu i jakoj kiši? Da li imaš neku posebnu garderobu za takve prilike? Kako rešavaš problem znojenja preko leta?

milan

pre 4 godine

"Manji obrtaji

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu."

- Ако возите дизелаша овај "савет" послушајте само ако вам је стварно стало да истом скратите живот рапидно..
(МилеНС, 21. avgust 2019 20:34
Manji obrtaji ne stete motoru, naprotiv veliki mu skracuju vek.

123

pre 4 godine

@žiks da ti ja nešto kažem iz iskustva.. mol iz mađarske koje se uveze je daleko kvalitetnije od bilo kog iz bilo koje domaće rafinerije gde ima dosta vode, ali ima još jedan problemčić, dosta se dodaje voda u rezervoare, prijatelj mi jedan drži pumpu, i pričao mi je da kada ne naruči ovaj mol iz mađarske kupci mu se dosta bune na loše gorivo koje mu stiže iz rafinerije iz Pančeva i drugih rafinerija iz Srbije.. za mene su mol i Lukoil najkvalitetniji, zatim slede OMV i nis po redosledu..
(centar, 21. avgust 2019 23:48)

Ja sam cuo pricu da zapravo svi moraju da kupuju od NIS-a gorivo i da onda svaki brend dodaje aditive kako bi poboljsao gorivo. Ne znam koliko je to tacno, ali cini mi se da jeste. Iz uredbe o uvozu i preradi nafte. "Druga pravna lica i preduzetnici iz stava 1. ovog člana mogu da uvoze naftu ako imaju zaključen ugovor o preradi nafte sa NIS-om i ako imaju licencu za obavljanje delatnosti trgovine naftom i derivatima nafte."

NR

pre 4 godine

Ukinite par klipova. Samo kljestima stegnite dovod goriva na npr 2 klipa. Ima da trosi manje! Koga briga usteda. Ako nemam za gorivo, idem autobusom.

Kibo

pre 4 godine

1

Slabo ko od naših vozača anticipira i rola (tzv. coasting). Možda rolaju neke vesele cigare, ali čak ni taksisti ne razumeju da pre crvenog svetla i na 200m mogu izbaciti u ler i ćao. Štede se i pločice i gorivo.
(Anonymous, 21. avgust 2019 23:09)

Ne, pločice se tad zapravo više troše jer nema kočenja motorom. Alo pločice su mnogo jeftinije od lamele i seta kvačila plus to gorivo, uvek kočenje u leru. osim na nizbrdici! Tada diskovi mogu da se usijaju i uništavaju se ako se kočnicom duže koči nizbrdo.

1,5 D-4D

pre 4 godine

"Da li bajsom ideš na posao cele godine, bez obzira na vreme? Kako je voziti po snažnom hladnom vetru, snegu, ledu i jakoj kiši? Da li imaš neku posebnu garderobu za takve prilike? Kako rešavaš problem znojenja preko leta?"
(Nišlija, 22. avgust 2019 08:40)

Da, cele godine, bez obzira na vreme. Dakle, -10, jaku košavu, pljusak ili slično ne smatram problemom - jer, sve je to problem samo u našoj glavi.
Na -15 ti već treba neka bolja maska ili sično, zbog sinusa (a već i na +5 ti nekada treba nešto oko vrata, ima dobrih laganih "bandana").
Za celogodišnju vožnju ti, naravno, treba garderoba "prilagodjena temperaturi" i "željenom ritmu". Imaš odavno veliki izbor veoma tankih i kvalitetnih sintetičkih materijala, koje možeš preko "uobičajene garderobe" (npr. pamučnih pantalona i košulje), da "nabaciš" i voziš na -10 bez problema. I da ti je prijatno.
Što se tiče znojenja, karikiram, ali lakše ćeš se oznojiti i na -5 ako voziš po (poluugaženom) snegu, a po ravnom, nego nekada na +30.
Tako da se znojenje i leti (i zimi) izbegava - ritmom. I naravno da ću na putu ka poslu uzbrdicu (ako je osunčana) proći brzinom pešaka.
Na poslu držim "poslovnu garderobu", koju tamo obučem "ako moram". A imam tamo i "kulturniju obuću".
Tek, sve je (često) samo u "dobroj volji". Neko će reći i "u mazohizmu". Meni svejedno kako to drugi vide. Ja se "nisam rodio u kolima" (iako ima dosta prilika kada baš uživam vozeći ih). Na žalost, nekada po gradu moram i kolima.

centar

pre 4 godine

@žiks da ti ja nešto kažem iz iskustva.. mol iz mađarske koje se uveze je daleko kvalitetnije od bilo kog iz bilo koje domaće rafinerije gde ima dosta vode, ali ima još jedan problemčić, dosta se dodaje voda u rezervoare, prijatelj mi jedan drži pumpu, i pričao mi je da kada ne naruči ovaj mol iz mađarske kupci mu se dosta bune na loše gorivo koje mu stiže iz rafinerije iz Pančeva i drugih rafinerija iz Srbije.. za mene su mol i Lukoil najkvalitetniji, zatim slede OMV i nis po redosledu..

Anonymous

pre 4 godine

@ Dejan, 21. avgust 2019 23:44

nisam rekao da je bezbedno, ekomomično jeste. Zapravo sam napisao 'anticipira i rola' čime sam hteo reći najbolje je ne gubiti puno brzine, jer moraš je opet nadomestiti (a to je suština ekonomične vožnje - što ujednačenija brzina i što manje ubrzanja). 'Rolanjem' se dalje stigne nego kočenjem motorom koje znam da baca potrošnju na nulu.

miša

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.
(kartmen, 21. avgust 2019 21:21)

Da da, čim sipaš gorivo u Srbi, motor eksplodira. A onda moraš da napustiš vozilo i odmah umreš od otrovnog vazduha. Sve u Srbiji je užasno.
Mnogo finog sveta sa zapada je skončalo tako.

Razlika u gorivo praktično NE POSTOJI, sa izuzetkom 100-oktanskih benzina koji se razlikuju po prirodi stvari. Pa i to vrlo, vrlo malo, a dosta su skuplji.
Prošao sam kolima pola Evrope, i tvrdim da je tako.
Drugo je ako je zapadno bolje zato što je to stav.

Umpahpah

pre 4 godine

Kako uštedeti....Iz toga se moze doneti zakljucak da smo....beda,zemlja polusveta ili ti oni koji se uvek saginju.Sve sam više ubedjen da nas tako "drže" jer je manipulacija nacijom na taj nacin najucinkovitija.Tamo gde je uslovno receno standard bolji ove baljezgarije ne prolaze,jednostavno ovakvim savetima se vredja inteligencija ma kolika ona bila.Lajt motiv je budala na biciklu.....tzv.biciklista koji svoja kvazi ubedjenja i zivotne navike iznosi u raspravi koja nema veze sa onim šta on propagira.Pun mi je kufer indukovanja tog tipa...Mi jednostavno tako zivimo bar vecina.

betmen

pre 4 godine

Sipam na Lukoilu ili Nisu, uvek onaj "kvalitetniji" dizel. U BiH i MK sipam na naizgled sigurnijim pumpama :) Madjarska, Ceska, Nemacka, Austrija itd. Uglavnom, nigde nisam primetio nikakve probleme u radu niti razlike u potrosnji.

Mislim da ako se malo pazi, uvek se moze sipati dovoljno kvalitetno gorivo.

jaretina; profil SR vozača 3/4, serbian stealth car, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese se ne vide tablice

pre 4 godine

Umesto pustiš gas, auto u nižu brzinu, potrošnja nula litara u tim trenucima-ekonomično, motor koči-bezbedno!
(Dejan, 21. avgust 2019 23:44)

nema, kad srbin stručnjak objasni, sve je jasno i logično.
Nije ni čudo što ginemo ko muve
.

TNT

pre 4 godine

@Anonymous - ima nas ovde što smo razumeli šta si napisao. ZF je kao revoluciju u uštedi predstavio coasting mod na svojim automatskim menjačima. Mnoge firme usavršavaju start-stop sistem tako da pri malim brzinama, neposredno pre zaustavljanja gase motor, ali naši “stručnjaci za bezbednost” ti daju minuse jer nemaju pojma o onome što si napisao, a usput zabadaju gas pa kočnicu od semafora do semafora...

Dacia Logan 1.2 16v

pre 4 godine

Imam indikator promene brzine čije preporuke strogo poštujem.U gradi mi auto troši 6,5-7 l a van grada oko 5.5 l.Logan 1.2 16v.

www

pre 4 godine

centar@ Filozofe, a koje su to druge rafinerije osim Pančeva? Rafinerija Novi Sad više ne prerađuje gorivo, već služi kao veliko skladište goriva, a pokušaj Victorija grupe sa proizvodnjom bio dizela se neslavno završio.
MileNS@ A tek ti si se na filozofirao za dizele... ko sve ovde neće ostavljati komentare i još dobijati plusiće!

1,5 D-4D

pre 4 godine

(Papageno, 22. avgust 2019 18:15)
Ako si nekada pažljvo pogledao Most na Adi, sve bi ti bilo jasno i ne bi postavljao ta pitanja.
Probaj, krećući se iz smera Sajma, da se popneš na Most u smeru ka N.BG. Probaj da to uradiš krećući se biciklističkom stazom. Nećeš moći, jer su po sred veoma uske biciklističko pečaške staze na nekoliko mesta postavljeni stubovi za saobraćajne znakove. Tuda ne može uopšte da se prodje ni da guraš bajs peške. Greška u projektu.
Ili, ako ideš iz smera N.BG, prema Mostu, onim novim bulevarom. Ti ideš biciklističkom stazom i ona odjednom "prestane" ispred samog Mosta i ti nemaš kuda da nastaviš nego desnom saobraćajnom trakom. Greška u projektu.
Ili, ako ideš preko Mosta pravo, u smeru ka Miloševom konaku. Mora ulicom.
Biciklista je nesporno dužan da se kreće biciklističkom stazom tamo gde ima staza. A ne sme da se kreće putem tamo gde ima saobraćajni znak "zabrana za bicikliste", pri čemu takav znak ne postoji na Mostu (kao što ne sme ni auto putem ili putem rezervisanim za saobraćaj motornih vozila, pa tako nema ni biciklista na Gazeli, ja ih barem ne videh od NATO bombardovanja).
Kada to sagledaš, ako si saobraćajno pismen (a verujem da smo i ti i ja jednako saobraćajno pismeni), shvatićeš/shvatićemo da biciklista nije uvek u prekršaju kada ga vidiš "na ulici". Što ne znači da često ne postoje biciklisti u prekršaju. Ili vozači automobila. Ili da nismo frustrirani kada se neko u saobraćajnoj gužvi kreće brže od nas. Pa nekada i peške ...

Marko

pre 4 godine

Ja kad vozim 40km/h meni auto savetuje da prevacim u 6tu. Potrosnja bude oko 2,8-3.4L. Naravno, ako hocu da ubrzam vratim ga u trecu eventualno drugu.
Inace opusteno svakodnevno zavrtim i do 6,5k obrtaja. Nadam se da to ne utice lose na motor.
Motor: Mazda2 Skyaktiv (2017), atmosferac, 1.5, 115HP

miša

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aca, 21. avgust 2019 21:50)

A da ne spominjem što ćemo moći da idemo ulicom a da SM, SD, PO itd itd tablice ne budu parkirana po pešačkim i žutim linijama, jer zonu neće da plate dnevno, a ne mogu da kupe mesečnu. Bogu gospodu hvala što je Komunalna počela da im kači kazne.

mile

pre 4 godine

Voziti pri obrtajima kako je proizvođač deklarisao kada motor ima maksimalnu snagu obično 5000o/min, i nikako kotistiti 4, 5 i 6 brzinu, trećom može da se razvije 130km/h koliko je i maksimalno dozvoljeno kld nas u SR. POTROŠNJ NEĆE DA PREĐE PREKO 20L/100KM.

KingSRB

pre 4 godine

Jos davno(2003g) je to klakson objasnio na audiju w12 dizel a 8 (cinimi se nisam siguran) koji je presao sa pumim rezervarom 2000km uz vradzbine i kojesta al tako je čik benzinac to da uspe....nikad

kiza

pre 4 godine

Benzinski motor 1.2 16 ventila,menjac 6 brzina.
Po gradu potrosnja 8.3 litara.
Na auto put, brzina 90km/h,sestom brzinom,trenutna potrosnja 3 l.
Na 130-140km/h pokazuje 4.5-5l,na 150 vozio vrlo kratko 6.5l.
Ja sam zadovoljan autom iako je 2002,predhodni prvi vlasnik ga je 2012 uvezao iz Italije i vise cuvao u garazi,prelazio 2000km godisnje.Ima sve moguce papire,servisne knjizice,2x godisnje menjao ulje,filtere,6x menjao ulje u menjacu.Stilo 5V,sto kazu ovi prodavci nov.Zanimljivo po oglasima auto 14-20 god kada vicu nov.

Papageno

pre 4 godine

Vozite bicikl i uštedećete 100% goriva.
(Ne razumem, 21. avgust 2019 21:56)

A ako se krećete isključivo pešice, uštedećete i bicikl!

Ovi s biciklima ponekad se ponašaju kao da su pali s Marsa. Juče prelazim ulicu kao pešak u Zemunu, meni zeleno, automobili normalno staju, biciklista nesmanjenom brzinom piči na crveno i maši me za jedva nekih 15-cm. Da ga nisam na vreme primetio i shvatio da NEMA nameru da se zaustavi na crveno, sigurno bi naleteo na mene i oborio, s ko zna kakvim posledicama!

Par sati kasnije, u špicu, vozim od Požeškom, od ukrštanja sa kneza Višeslava, prema Trgovačkoj. Kolona jedva mili, presporo čak i za špic. Šta se dešava? Lik na biciklu, mrtav ladan, prebacio na najviši stepen prenosa zbog uzbrdice, okreće pedale kao nezdrav, ali "napreduje" 0,3 km na sat. Brže bi išao da je gurao bicikl trotoarom uzbrdo! Napravio je užasnu kolonu, a verujem da ga u životu nikad nije psovalo toliko ljudi u isto vreme. Šta je izigravao, da mu nije vrućina udarila u glavu?

Često vozim preko mosta na Adi i nikako mi nisu jasni biciklisti koji baš moraju da voze gde i automobili, iako most ima, koliko mogu da vidim, sasvim pristojnu pešačko-biciklističku stazu? U čemu je njihov problem? Glupost? Bezobrazluk? Samoubilačke sklonosti? Sve pomalo?

Krik

pre 4 godine

Nalijte u rezervoar (za dizelaše) umesto dizela zejtin i eto uštede. Nije prevara video kako vlasnik jednog velikog auta sipa 20 litara zejtina u rezervoar.

Aca

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.

Volina

pre 4 godine

Sve ovo sam probao, ali nikako ne mogu da spustim potrosnju ispod 10 litara po gradu. Ne znam sta je, razlog moze biti i to sto mi auto ima 4.200 kubika.

Komšija Rade

pre 4 godine

Šta god da radite ne sipajte na NIS-ovim pumpama. Od kada sam prestao da sipam tu vodu u svoj auto prestala je da mi se pali lampica check engine i potrošnja je pala. Em što nas deru em nas sipaju najgore gorivo koje postoji...

Marko

pre 4 godine

VW Polo, 1.4 TDI, 80 PS, 2009 god. zaboravis kada si sipao gorivo, provereno sa jednim rezervoarom min. 1000 km mesane voznje... Prosle godine sa gorivom sipano u Makedoniji na 1350km se upalila lampica...

milan

pre 4 godine

"Manji obrtaji

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu."

- Ако возите дизелаша овај "савет" послушајте само ако вам је стварно стало да истом скратите живот рапидно..
(МилеНС, 21. avgust 2019 20:34
Manji obrtaji ne stete motoru, naprotiv veliki mu skracuju vek.

kartmen

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.

Pragmatic

pre 4 godine

Pre 4 god. krenuo na letovanje i na izlazu iz Makedonije stao i napunio rezervoar. Usao na pumpu i trazio neku ledenu kafu (kapucino) i porazgovarao sa prodavcem o guzvi i vremenu, dao mu karticu on provukao ja izasao. U Grckoj zena pogledals racun i ne veruje da je pun rezervoar kostao 2 eura. Mucenik mi naplatio kafu zaboravio benzin. Vecu ustedu nisam nikad napravio. Ali i bilo mi krivo sto je neki mucenik morao od svoje plate da nadoknadi.

Bravo

pre 4 godine

Krenuli za Grčku 27.07 u Skolju sipao 53l dizela, otišli za Neos bili tamo 10dana vozili se po okolnim plažama, vratili se u Skoplje.
Zezanje dva 4dana po SK.
Ponovo sipao 53 litra dizela, vratili se 11.08 sa odmora, ja počeo da radim 14.08
Do posla imam svaki dan 40km napred nazad + vožnja sa porodicom i danas je 21.08 i ja imam u rez još 15+ litara.
Na satu mi stoji 2180km / bord resetovan na 0 lad smo krenuli na more /

E to je dobro gorivo a ne ovo naše. ovde!!!

žiks

pre 4 godine

Ove priče sipajte u okolnim zemljama, vama koji u to verujete ne pije vodu. SAT emisija je radila istraživanje i utvrdili da razlike skoro da nema. Te priče kako je auto prodisao, performanse kao kad je ima 0km na satu su smešne. Nece vam auto prodisati to sto ste u Makedoniji sipali gorivo od jednog rezervoara. Na NISu pise lik sipaju vodu, e pa ne bi se složio. Kum mi sipa na nisu stalno kad promeni pumpu javlja se greška. Drugar radi u nisu kao inženjer i kaže da svi u Srbiji kupuju od nisa gorivo e sada sta posle rade ne zna ali tvrdi da je najkvalitetnije gorivo na nisu i molu. Tako da pusti te te price da je u okolnim državama bolje, nije dobro kod nas ali nije ni kod njih. U Danskoj, Francuskoj, Nemačkoj jeste.

centar

pre 4 godine

@žiks da ti ja nešto kažem iz iskustva.. mol iz mađarske koje se uveze je daleko kvalitetnije od bilo kog iz bilo koje domaće rafinerije gde ima dosta vode, ali ima još jedan problemčić, dosta se dodaje voda u rezervoare, prijatelj mi jedan drži pumpu, i pričao mi je da kada ne naruči ovaj mol iz mađarske kupci mu se dosta bune na loše gorivo koje mu stiže iz rafinerije iz Pančeva i drugih rafinerija iz Srbije.. za mene su mol i Lukoil najkvalitetniji, zatim slede OMV i nis po redosledu..

Anonymous

pre 4 godine

Slabo ko od naših vozača anticipira i rola (tzv. coasting). Možda rolaju neke vesele cigare, ali čak ni taksisti ne razumeju da pre crvenog svetla i na 200m mogu izbaciti u ler i ćao. Štede se i pločice i gorivo.

1,5 D-4D

pre 4 godine

"Da li bajsom ideš na posao cele godine, bez obzira na vreme? Kako je voziti po snažnom hladnom vetru, snegu, ledu i jakoj kiši? Da li imaš neku posebnu garderobu za takve prilike? Kako rešavaš problem znojenja preko leta?"
(Nišlija, 22. avgust 2019 08:40)

Da, cele godine, bez obzira na vreme. Dakle, -10, jaku košavu, pljusak ili slično ne smatram problemom - jer, sve je to problem samo u našoj glavi.
Na -15 ti već treba neka bolja maska ili sično, zbog sinusa (a već i na +5 ti nekada treba nešto oko vrata, ima dobrih laganih "bandana").
Za celogodišnju vožnju ti, naravno, treba garderoba "prilagodjena temperaturi" i "željenom ritmu". Imaš odavno veliki izbor veoma tankih i kvalitetnih sintetičkih materijala, koje možeš preko "uobičajene garderobe" (npr. pamučnih pantalona i košulje), da "nabaciš" i voziš na -10 bez problema. I da ti je prijatno.
Što se tiče znojenja, karikiram, ali lakše ćeš se oznojiti i na -5 ako voziš po (poluugaženom) snegu, a po ravnom, nego nekada na +30.
Tako da se znojenje i leti (i zimi) izbegava - ritmom. I naravno da ću na putu ka poslu uzbrdicu (ako je osunčana) proći brzinom pešaka.
Na poslu držim "poslovnu garderobu", koju tamo obučem "ako moram". A imam tamo i "kulturniju obuću".
Tek, sve je (često) samo u "dobroj volji". Neko će reći i "u mazohizmu". Meni svejedno kako to drugi vide. Ja se "nisam rodio u kolima" (iako ima dosta prilika kada baš uživam vozeći ih). Na žalost, nekada po gradu moram i kolima.

KingSRB

pre 4 godine

Jos davno(2003g) je to klakson objasnio na audiju w12 dizel a 8 (cinimi se nisam siguran) koji je presao sa pumim rezervarom 2000km uz vradzbine i kojesta al tako je čik benzinac to da uspe....nikad

Gorski

pre 4 godine

Vozim dizel 2.0 kubika na otvorenom putu peta brzina 80 km/h troši 3,2 litre na sto Km ,ali povremeno ga ipak taj način vožnje guši pa moram manjom brzinom ,a većim obrtaima da sagori nakupčjene čestice čadji u auspuhu i katalizatoru !!!

Gagi

pre 4 godine

Jako je bitno da držite veće odstojanje ako je ispred vas neki dizelaš, oni zagađuju,dime, čade... vaš auto neće imati dovoljno čistog vazduha za sagoevanje smeše u motoru, a i vozaču i putnicima će biti prijatnije da ne udišu čađ.

kiza

pre 4 godine

Benzinski motor 1.2 16 ventila,menjac 6 brzina.
Po gradu potrosnja 8.3 litara.
Na auto put, brzina 90km/h,sestom brzinom,trenutna potrosnja 3 l.
Na 130-140km/h pokazuje 4.5-5l,na 150 vozio vrlo kratko 6.5l.
Ja sam zadovoljan autom iako je 2002,predhodni prvi vlasnik ga je 2012 uvezao iz Italije i vise cuvao u garazi,prelazio 2000km godisnje.Ima sve moguce papire,servisne knjizice,2x godisnje menjao ulje,filtere,6x menjao ulje u menjacu.Stilo 5V,sto kazu ovi prodavci nov.Zanimljivo po oglasima auto 14-20 god kada vicu nov.

МилеНС

pre 4 godine

"Manji obrtaji

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu."

- Ако возите дизелаша овај "савет" послушајте само ако вам је стварно стало да истом скратите живот рапидно..

1,5 D-4D

pre 4 godine

Već sestu godinu na posao idem bajsom. Prethodnih 20-ak kolima. Razlika je ogromna. Najvise u spašenim zivcima. Onda, do posla i nazad, bez gubitka slobodnog vremena, bajsom odradim i rekreaciju.
Naravno, ima tu i neke uštede, u novcu. Možda ne toliko u gorivu sto umesto kolima bajsom predjem 5-7 hiljada godišnje po gradu, već u ceni parkinga. Taman toliko košta da porodično negde napolje odem sedam dana na skijanje.
A, rekao bih da i kolima godi. Sada ih "vangradski" upalim "par puta" godisnje i sa zagrejanim motorom tako predjem samo 18-20 kkm...
Vozite bajs. Probajte. Necete umreti... Zbog bajsa... Verovatno..

BV

pre 4 godine

Odlican tekst.
U vezi naglog ubrzanja i kocenja - gledam neke likove, sto startuju kao na trkama onda se zalete, pa onda koce na crveno, a ja svaki put takoreci prodjem pored njih u trecoj, konstantnom brzinom jer sam uhvatio "zeleni talas". Posle kazu "mnogo mi trosi po gradu!" - pa kako nece?

jaretina; profil SR vozača 3/4, serbian stealth car, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese se ne vide tablice

pre 4 godine

e.trotinet. nema druge. u aprilu kupio nova kola, u julu e.trotinet kugoo s1.
prešao 400 km na njemu, otprilike 200 puta nisam kresnuo kola na kratkim razdaljinama.
oseti se ušteda samo tako, pogotovo kada vežem 5 dana posao sa njim.
ne samo ušteda u gorivu, nego i manje akaš kola.
kupite e.trotinet, isplati se samo tako.

Marko

pre 4 godine

Ja kad vozim 40km/h meni auto savetuje da prevacim u 6tu. Potrosnja bude oko 2,8-3.4L. Naravno, ako hocu da ubrzam vratim ga u trecu eventualno drugu.
Inace opusteno svakodnevno zavrtim i do 6,5k obrtaja. Nadam se da to ne utice lose na motor.
Motor: Mazda2 Skyaktiv (2017), atmosferac, 1.5, 115HP

Petar

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.
(kartmen, 21. avgust 2019 21:21)

Ne pričaj bajke.

DC

pre 4 godine

Zejtin, čak i već korišćen, primera radi iz friteze, samo pročišćen kroz gazu, ite kako može da se koristi u starijim dizelima proizvedenim sve negde do oko 2000 godine. Nešto ga ne bih sipao u savremeni common rail sa piezo brizgaljkama.

Vozač

pre 4 godine

Kakve bajke u komentarima o SMK i BIH gorivu, pa u Bosni na svakoj pumpi piše da je to gorivo u skladu sa bosanskim standardom za gorivo.A u SMK ne sipam od 2000te, od kad mi je dve godine star auto stao od njihove bajne čorbe.

123

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.
(Aca, 21. avgust 2019 21:50)

U koje se mesto ti vracas Aco?

inkasator

pre 4 godine

predjite na elektricni trotinet :)
(coa, 21. avgust 2019 20:21)

To nije opcija jer ljudi žive u strahu da im ne dođe račun za struju i za trotinet.

neopterecen

pre 4 godine

Ovo sa manjim obrtajima je potpuno netačno. Vozi auto 40 na čas u šestoj brzini pa če potrošnja biti veća nego ako voziš u trećoj. Bitno je da voziš u brzini u kojoj postižeš obrtaje u kojima motor ima najveći obrtaj i snagu. Tome i služi menjać.

pp

pre 4 godine

@krik. U pravu ste. Nedavno sam video lika , na parking mestu rezervisanom za invalide ( a to nije) ispred Tempa na Adi, kako u svoju besnu limuzinu sipa tek kupljeno jestivo ulje a prazne flase nonsalatno baca pored I ispod auta.

milan

pre 4 godine

Opet ja u vezi malih obrtaja.
Za vreme studija masinstva sam imao priliku da prisustvujem vezbi i testiranju motora. Potrosnja goriva kod dizel motora direktno zavisi od polozaja papucice za gas, dakle sto veci gas to vise trosi. Kod benzinca je stvar drugacija i tesko je to odrediti. Zapravo tacka najmanje potrosnje je negde pod velikim opterecenjem, malim brojem obrtaja i punim gasom. To bi odgovaralo penjanju uz rudnik najvecim stepenom prenosa, punim gasom i brzinom oko 60 km/h. Tako da sta god radili, tesko cete benzincu spusiti potrosnju, jedino sto bitno povecava potrosnju su nagla ubrzanja.

miša

pre 4 godine

Benzin kupujte u zapadnim zemljama i ima da uštedite 20% na potrošnji.
Vozio ja tako neko vreme na strani benzin, dok se nisam vratio u Srbiju. Sipam ovde, kresnem, ugasi mi se motor. U ovom mazutu što se ovde toči nema ni B od benzina.
(kartmen, 21. avgust 2019 21:21)

Da da, čim sipaš gorivo u Srbi, motor eksplodira. A onda moraš da napustiš vozilo i odmah umreš od otrovnog vazduha. Sve u Srbiji je užasno.
Mnogo finog sveta sa zapada je skončalo tako.

Razlika u gorivo praktično NE POSTOJI, sa izuzetkom 100-oktanskih benzina koji se razlikuju po prirodi stvari. Pa i to vrlo, vrlo malo, a dosta su skuplji.
Prošao sam kolima pola Evrope, i tvrdim da je tako.
Drugo je ako je zapadno bolje zato što je to stav.

robert

pre 4 godine

da,ali voziti visom brzinom na malo obrtaja veoma lako moze doci do zacepljivanja pdf filtera,koji je skup ,I nije uvek.resiv problem.. 1800-2500 obrtaja,na manje nevozite,imacete problem.. filter cestica upozorenje,posle pdf filter.

Metaloglodac

pre 4 godine

Istoče iz cisterne koja prevozi dizel gorivo za neku pumpu 400 litara eurodizela i naliju 400 litara zejtina,to je na 10 tona neprimetno,onda se cudimo što više troši ili sto crkavaju dizne,ako objavite o.k,ako ne objavite onda ništa.

Umpahpah

pre 4 godine

Kako uštedeti....Iz toga se moze doneti zakljucak da smo....beda,zemlja polusveta ili ti oni koji se uvek saginju.Sve sam više ubedjen da nas tako "drže" jer je manipulacija nacijom na taj nacin najucinkovitija.Tamo gde je uslovno receno standard bolji ove baljezgarije ne prolaze,jednostavno ovakvim savetima se vredja inteligencija ma kolika ona bila.Lajt motiv je budala na biciklu.....tzv.biciklista koji svoja kvazi ubedjenja i zivotne navike iznosi u raspravi koja nema veze sa onim šta on propagira.Pun mi je kufer indukovanja tog tipa...Mi jednostavno tako zivimo bar vecina.

Hum

pre 4 godine

Motor ima najveću snagu oko blokade ili malo ranije nekih 500-700 obrtaja max, tako da ovi što savetuju da se motor vrti na najvećoj snazi ne znaju šta pričaju.

Da pojednostavim kada dostignete brzinu koju želite optimalan je onaj stepen prenosa na kojem najmanje uziskujete papučicu gasa održavajući konstantnu brzinu.

Primetićete da ako recimo prerano ubacite u 5. Morate da date veći gas nego prethodno u 4 da bi išli isto brzo.

Drugi način da znate da li je prava brzina je to što motor bez ikakvih problema diže obrtaje i ubrzava.

I konačno zvuk motora mora biti uobičajen, ako radi potmulo ili čak malo trese sigurno je brzina prenosa premala.

U praxi turbo motor krstari bez problema već sa 1200-1300 obrtaja, atmosferac zavisno od kubikaže traži oko 1800-2000.

genijalac

pre 4 godine

naidjem svako malo na smaraca koji stedi gorivo i nije ga briga sto se iza njega stvorila kolona, bitno da on gleda svoj dzep drugi niko nije bitan.

Dacia Logan 1.2 16v

pre 4 godine

Imam indikator promene brzine čije preporuke strogo poštujem.U gradi mi auto troši 6,5-7 l a van grada oko 5.5 l.Logan 1.2 16v.

Bgd

pre 4 godine

Tekst nebitan za nas pošto kod nas svi voze 2.0 motore od pre 15-20god (koji više troše nego ovi moderniji) i gde svi jurcaju 200km/h a gde su pri tom cene goriva veće nego u većini zemalja

Dejan

pre 4 godine

@Anonymous, 21. avgust 2019 23:09)
Ubaciš u ler i ćao!?
I to je tvoj savet za ekonomičnu i bezbednu vožnju?
Umesto pustiš gas, auto u nižu brzinu, potrošnja nula litara u tim trenucima-ekonomično, motor koči-bezbedno!

Hum

pre 4 godine

Jedino bitno je imate što tečniju vožnju, dakle anticipacija, ne juriti na crveno pa naglo kočiti, ubrzavati sa oko 2/3 ili više gasa, što pre dostići ciljnu brzinu i onda najveći stepen prenosa koju auto podnosi napr. 3 ili 4 u gradu, 5 ili 6. Otvoren put.

Na nizbrdici kočite motorom, poželjno i na ravnom naravno.

miša

pre 4 godine

Najveca usteda u potrosnji goriva ostvarice se ako se vratite se u gradove odakle ste dosli, kao i ostala mesta sa po dva tri semafora i svi dobijamo manju potrosnju bar za litar.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aca, 21. avgust 2019 21:50)

A da ne spominjem što ćemo moći da idemo ulicom a da SM, SD, PO itd itd tablice ne budu parkirana po pešačkim i žutim linijama, jer zonu neće da plate dnevno, a ne mogu da kupe mesečnu. Bogu gospodu hvala što je Komunalna počela da im kači kazne.

Bojan

pre 4 godine

"Ili jednostavnije sipajte gorivo u Bosni (oni kojima granica nije daleko)
40-45 dinara jeftinije po litru.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (3210, 21. avgust 2019 19:50"
Ili Makedoniji. Benzin jeftiniji 20, dizel 50 dinara...

jaretina; profil SR vozača 3/4, serbian stealth car, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese se ne vide tablice

pre 4 godine

Umesto pustiš gas, auto u nižu brzinu, potrošnja nula litara u tim trenucima-ekonomično, motor koči-bezbedno!
(Dejan, 21. avgust 2019 23:44)

nema, kad srbin stručnjak objasni, sve je jasno i logično.
Nije ni čudo što ginemo ko muve
.

Kibo

pre 4 godine

1

Slabo ko od naših vozača anticipira i rola (tzv. coasting). Možda rolaju neke vesele cigare, ali čak ni taksisti ne razumeju da pre crvenog svetla i na 200m mogu izbaciti u ler i ćao. Štede se i pločice i gorivo.
(Anonymous, 21. avgust 2019 23:09)

Ne, pločice se tad zapravo više troše jer nema kočenja motorom. Alo pločice su mnogo jeftinije od lamele i seta kvačila plus to gorivo, uvek kočenje u leru. osim na nizbrdici! Tada diskovi mogu da se usijaju i uništavaju se ako se kočnicom duže koči nizbrdo.

MMMarko

pre 4 godine

Ljudi, godinama sam sipao na NIS pumpama, a nedavno sam otkrio da je Shell došao u Srbiju, oni nabavljaju gorivo iz Grčke i otkad kod njih sipam auto mi troši čak 0.5-1 litar manje! Imaju čak akciju utorkom 7 din jeftinije gorivo po litru. Nije plaćena reklama za Shell nego savet da nas ne dere NIS više.

NR

pre 4 godine

Ukinite par klipova. Samo kljestima stegnite dovod goriva na npr 2 klipa. Ima da trosi manje! Koga briga usteda. Ako nemam za gorivo, idem autobusom.

Nišlija

pre 4 godine

@diskutant moron

Da li bajsom ideš na posao cele godine, bez obzira na vreme? Kako je voziti po snažnom hladnom vetru, snegu, ledu i jakoj kiši? Da li imaš neku posebnu garderobu za takve prilike? Kako rešavaš problem znojenja preko leta?

123

pre 4 godine

@žiks da ti ja nešto kažem iz iskustva.. mol iz mađarske koje se uveze je daleko kvalitetnije od bilo kog iz bilo koje domaće rafinerije gde ima dosta vode, ali ima još jedan problemčić, dosta se dodaje voda u rezervoare, prijatelj mi jedan drži pumpu, i pričao mi je da kada ne naruči ovaj mol iz mađarske kupci mu se dosta bune na loše gorivo koje mu stiže iz rafinerije iz Pančeva i drugih rafinerija iz Srbije.. za mene su mol i Lukoil najkvalitetniji, zatim slede OMV i nis po redosledu..
(centar, 21. avgust 2019 23:48)

Ja sam cuo pricu da zapravo svi moraju da kupuju od NIS-a gorivo i da onda svaki brend dodaje aditive kako bi poboljsao gorivo. Ne znam koliko je to tacno, ali cini mi se da jeste. Iz uredbe o uvozu i preradi nafte. "Druga pravna lica i preduzetnici iz stava 1. ovog člana mogu da uvoze naftu ako imaju zaključen ugovor o preradi nafte sa NIS-om i ako imaju licencu za obavljanje delatnosti trgovine naftom i derivatima nafte."

TNT

pre 4 godine

@Anonymous - ima nas ovde što smo razumeli šta si napisao. ZF je kao revoluciju u uštedi predstavio coasting mod na svojim automatskim menjačima. Mnoge firme usavršavaju start-stop sistem tako da pri malim brzinama, neposredno pre zaustavljanja gase motor, ali naši “stručnjaci za bezbednost” ti daju minuse jer nemaju pojma o onome što si napisao, a usput zabadaju gas pa kočnicu od semafora do semafora...

R10

pre 4 godine

Kod nas u N.Pazaru je haos. Ja mislim da smo jedini grad kojem je max ogranicenje 50km da moze da se vozi. Znaci nema deonice preko 50km,a sve sokaci. pa ide prva,druga stani i sve u krug. Auto potrosi 15litara gradske voznje ka iz sale

Papageno

pre 4 godine

Vozite bicikl i uštedećete 100% goriva.
(Ne razumem, 21. avgust 2019 21:56)

A ako se krećete isključivo pešice, uštedećete i bicikl!

Ovi s biciklima ponekad se ponašaju kao da su pali s Marsa. Juče prelazim ulicu kao pešak u Zemunu, meni zeleno, automobili normalno staju, biciklista nesmanjenom brzinom piči na crveno i maši me za jedva nekih 15-cm. Da ga nisam na vreme primetio i shvatio da NEMA nameru da se zaustavi na crveno, sigurno bi naleteo na mene i oborio, s ko zna kakvim posledicama!

Par sati kasnije, u špicu, vozim od Požeškom, od ukrštanja sa kneza Višeslava, prema Trgovačkoj. Kolona jedva mili, presporo čak i za špic. Šta se dešava? Lik na biciklu, mrtav ladan, prebacio na najviši stepen prenosa zbog uzbrdice, okreće pedale kao nezdrav, ali "napreduje" 0,3 km na sat. Brže bi išao da je gurao bicikl trotoarom uzbrdo! Napravio je užasnu kolonu, a verujem da ga u životu nikad nije psovalo toliko ljudi u isto vreme. Šta je izigravao, da mu nije vrućina udarila u glavu?

Često vozim preko mosta na Adi i nikako mi nisu jasni biciklisti koji baš moraju da voze gde i automobili, iako most ima, koliko mogu da vidim, sasvim pristojnu pešačko-biciklističku stazu? U čemu je njihov problem? Glupost? Bezobrazluk? Samoubilačke sklonosti? Sve pomalo?

betmen

pre 4 godine

Sipam na Lukoilu ili Nisu, uvek onaj "kvalitetniji" dizel. U BiH i MK sipam na naizgled sigurnijim pumpama :) Madjarska, Ceska, Nemacka, Austrija itd. Uglavnom, nigde nisam primetio nikakve probleme u radu niti razlike u potrosnji.

Mislim da ako se malo pazi, uvek se moze sipati dovoljno kvalitetno gorivo.

Anonymous

pre 4 godine

@ Dejan, 21. avgust 2019 23:44

nisam rekao da je bezbedno, ekomomično jeste. Zapravo sam napisao 'anticipira i rola' čime sam hteo reći najbolje je ne gubiti puno brzine, jer moraš je opet nadomestiti (a to je suština ekonomične vožnje - što ujednačenija brzina i što manje ubrzanja). 'Rolanjem' se dalje stigne nego kočenjem motorom koje znam da baca potrošnju na nulu.

epox76

pre 4 godine

VW Polo, 1.4 TDI, 80 PS, 2009 god. zaboravis kada si sipao gorivo, provereno sa jednim rezervoarom min. 1000 km mesane voznje... Prosle godine sa gorivom sipano u Makedoniji na 1350km se upalila lampica...
(Marko, 21. avgust 2019 21:49)

Jedino ako ti je rezervoar 80 litara ali nije ni pola od toga,vozim isti auto i domet je 700 km normalne voznje na auto putu.

www

pre 4 godine

centar@ Filozofe, a koje su to druge rafinerije osim Pančeva? Rafinerija Novi Sad više ne prerađuje gorivo, već služi kao veliko skladište goriva, a pokušaj Victorija grupe sa proizvodnjom bio dizela se neslavno završio.
MileNS@ A tek ti si se na filozofirao za dizele... ko sve ovde neće ostavljati komentare i još dobijati plusiće!

Ogorčeni

pre 4 godine

Tekst je nedorečen. U manjim brzinama se postiže manji broj obrtaja?! Što sporije voziš, mabje trošiš? Ovo su zablude.

Optimalna brzina automobila je oko 80- 90km/h u 5. ili 6. brzini. Tada otpor vazduha nije toliko jak da utiče na potrošnju i potrošnja je niska. Fluidna vožnja, bez mnogo kočenja i ubrzavanja štedi gorivo.

Ja sam uspevao sa Renault Megane 1.5 dci da spustim potrošnju na 4.5 l u kombinovanoj vožnji, ali danas tako ne bih vozio.

mile

pre 4 godine

Voziti pri obrtajima kako je proizvođač deklarisao kada motor ima maksimalnu snagu obično 5000o/min, i nikako kotistiti 4, 5 i 6 brzinu, trećom može da se razvije 130km/h koliko je i maksimalno dozvoljeno kld nas u SR. POTROŠNJ NEĆE DA PREĐE PREKO 20L/100KM.

1,5 D-4D

pre 4 godine

(Papageno, 22. avgust 2019 18:15)
Ako si nekada pažljvo pogledao Most na Adi, sve bi ti bilo jasno i ne bi postavljao ta pitanja.
Probaj, krećući se iz smera Sajma, da se popneš na Most u smeru ka N.BG. Probaj da to uradiš krećući se biciklističkom stazom. Nećeš moći, jer su po sred veoma uske biciklističko pečaške staze na nekoliko mesta postavljeni stubovi za saobraćajne znakove. Tuda ne može uopšte da se prodje ni da guraš bajs peške. Greška u projektu.
Ili, ako ideš iz smera N.BG, prema Mostu, onim novim bulevarom. Ti ideš biciklističkom stazom i ona odjednom "prestane" ispred samog Mosta i ti nemaš kuda da nastaviš nego desnom saobraćajnom trakom. Greška u projektu.
Ili, ako ideš preko Mosta pravo, u smeru ka Miloševom konaku. Mora ulicom.
Biciklista je nesporno dužan da se kreće biciklističkom stazom tamo gde ima staza. A ne sme da se kreće putem tamo gde ima saobraćajni znak "zabrana za bicikliste", pri čemu takav znak ne postoji na Mostu (kao što ne sme ni auto putem ili putem rezervisanim za saobraćaj motornih vozila, pa tako nema ni biciklista na Gazeli, ja ih barem ne videh od NATO bombardovanja).
Kada to sagledaš, ako si saobraćajno pismen (a verujem da smo i ti i ja jednako saobraćajno pismeni), shvatićeš/shvatićemo da biciklista nije uvek u prekršaju kada ga vidiš "na ulici". Što ne znači da često ne postoje biciklisti u prekršaju. Ili vozači automobila. Ili da nismo frustrirani kada se neko u saobraćajnoj gužvi kreće brže od nas. Pa nekada i peške ...