Petak, 19.07.2019.

10:07

Tema: Šta ako vam na tehničkom pregledu kažu da morate da ukucavate novi broj motora?

Izvor: B92

Tema: Šta ako vam na tehnièkom pregledu kažu da morate da ukucavate novi broj motora? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

SrBIJe svoje stanovnike

pre 4 godine

U svetu broj motora nije nikakav faktor pri registraciji vozila. U kora od banana republikama je stvar malo drugačija! Rasprodata privreda ništa se ne proizvodi i jedino na čemu se radi je osmišljavanje punjenja rupa u budžetu novim nametima običnih građana (oni drugi imaju probleme druge vrste, da li će nositi nanogice tri ili šest meseci). Ako mi prvi neko kaže da broj nije čitljiv, zbog čega ja ako želim novi broj i ukucavanje istog, želim da platim, država mi to odmah ne obezbedi!? Pa jednostavno mora da se na maglu uzme 20-25000 din. da bi neki službenik imao posla... ili još gore radi to kao dodatnu neplaćenu obavezu dok pare isključivo idu glavešinma! Dno dna dnanastijeg mogućeg!!! I nek nam samo objasne kako broj narušava bezbednost u saobraćaju zbog čega se inače i radi tehnički pregled.

Thor

pre 4 godine

"Ne,ti najbolje da pises pisma fabrikama u svetu da je smesno sto ukucavaju br motora jer sve to ima u br sasije?
U br sasije ima tip i broj motora?
Svasta sam procitao do sada al ovo je ipak najgluplja stvar do sada koju sam procitao.
Neverovatno."

U vecini elektronskih kataloga rezervnih delova i opreme, kao i programima koje koriste servisi, mozes po broju sasije da izvuces gotovo sve podatke o vozilu. Ukljucujuci i tip/oznaku motora. Prilikom eventualne zamene agregata istim tipom, broj motora ugraviran na bloku u vecini zemalja nije relevantan odnosno neces imati probleme prilikom tehnickog pregleda. Recimo, u Hrvatskoj kontrolise se samo broj sasije ugraviran na plocici. Broj motora niko ne gleda. S obzirom da je na mnogim starijim vozilima, broj motora jednostavno ne citljiv usled korozije i slicnih faktora, smatras li onda da se vozaci starijih vozila kaznjavaju ovim zakonom ? Upucivanjem na ukucavanje PUS oznake cija je cena ovim novim izmenama ipak preskupa za prosecan dzep. I to pored cinjenice da je ostatak auta u potpunosti regularan sto se ispravnosti tice.

C i n i k

pre 4 godine

Pokušao sam da joj objasnim, samo je rekla da je u katalogu 2.8 motor i da mogu da ga registrujem kao takvog. 
Nije joj palo na pamet da ide da traži broj motora da vidi šta je unutra.
(Pedu, 20. jul 2019 08:12)

Ne,ti najbolje da pises pisma fabrikama u svetu da je smesno sto ukucavaju br motora jer sve to ima u br sasije?
U br sasije ima tip i broj motora?
Svasta sam procitao do sada al ovo je ipak najgluplja stvar do sada koju sam procitao.
Neverovatno.

Pedu

pre 4 godine

@Cinik
Razumeš se koliko i Danica u Vinču

Sve se vidi iz broja šasije. Birokrate u EU ne interesuje broj motora.
Pogledaju broj šasije, nađe ga u katalogu i po tome rade, dalje ih ništa ne interesuje.

Pokušao da uvezem moj auto iz Srbije u jednu od članica EU, motor bio menjan za manju kubikažu pre nego sam ga ja kupio u Srbiji.
Žena pogledala broj šasije, gleda u prevod naših papira i nije joj jasno.
Pokušao sam da joj objasnim, samo je rekla da je u katalogu 2.8 motor i da mogu da ga registrujem kao takvog.
Nije joj palo na pamet da ide da traži broj motora da vidi šta je unutra.

Manner

pre 4 godine

@sve se svodi na otimanje para... plati takse za ovo, plati naknade za ono...
(dragance, 19. jul 2019 14:36)

U Kanadi se letovanje na Kubi (koje kosta 800-900$ po osobi) oporezuje sa dodatnih 400-500$ (po osobi). Moj drugar vozi auto star 4 godine, rata za lizing je 400$ mesecno a osiguranje 300$ mesecno. Ima i motor koji vredi oko 12.000$ a mesecno placa osiguranje 400$, odnosno skoro 5.000$ godisnje. Naveo sam samo osnovne troskove, a u dodatne ne bih ulazio zato sto bi ti se digla kosa na glavi.

rebro

pre 4 godine

@kunta bez kinte, u Evropi se tehnički pregled za novi auto radi tek nakon 4 godine, a potom na svake dve, a registracija jednom za svaki automobil, i nikad više.

Bojan ns

pre 4 godine

meni stvarno,ali stvarno nije jasno kako oni(on) planiraju da zadrže ovaj narod u srbiji....svaki dan,ali svaki dan imaš razlog više da zbrišes odavde...budi bog sa nama....

nebitan srbin

pre 4 godine

ako vam se desi da broj motora nije citak slobodno promenite drzavu jer je mnogo lakse a kasnije i bolje jer tek kada promenite drzavu shvatite u kakvoj rupi smo ziveli.sada za mnogo manju lovu vozim mnogo bolji i mladji auto ne sekiram se koliko ce mi klinci voziti sa probnom dozvolom.( strane vozacke dozvole moraju biti priznate od nase drzave) nemojte slucajno da placate harac za to.neki dan se vozam iz grada za svoje selo oko pola cetiri kolona ogromna racunam sigurno neki traktor kad ono devojka sa probnom dozvolom uredno nalepljen znak vozi po zakonu a narod ko narod neko joj svira neko mlati rukama neko odma vidi ko je pa se suzdrzava.jedna traka je za sve nas nije dete krivo.obidjoh je i ja pa se setih kad sam ja polozio za b vozio Sam odmah to vece i posle jos mesec Dana sa potvrdom triput za noc su me zaustavljali milicajci ali prolazilo se na foru.nemoj ciko imam goriva jos do kuce a para nemam a za red znam al nemammmm.moji klinci se danas tome smeju. njih u sugavoj tudjini niko nikada nije zaustavio verujem da ni ne znaju kako izgleda saobracajni policajac al zato su ih se u nasoj otadzbini nagledali a vec sam ih naucio da blicaju kad idu u susret drugim kolima da upozore ostale vozace.

Cvrle

pre 4 godine

Kad su vec toliko bezobrazni - znam coveka, za 100e ukuca sta hoces i ne moze da se provali. Welcome to Srbija.
(Dejan

Svaki broj ili slovo ostavlja svoj otisak u metalu, i ako nije vidljiv
na masinskom moze da se pod rendgenom procita pa makar onaj dio gdje je
broj izbrusio na 0.5 cm od cijelih 2cm. Svaki broj ili slovo ostavlja
svoj trag pa ako prekucas na rendgenu (masinski fax) dobijes mutnu sliku
a nikako sliku broja koji pise na povrsini.Prekucavanje brojeva moze da
prodje pod uslovom da nisi sumnjiv. Ali ako posumnjaju ostajes bez auta .

nick_quick

pre 4 godine

U celom svetu motor vazi kao rezervni deo i niko ga nema u saobracajnoj. Samo ovi i dalje guraju tu pricu sa motorom pa sad i brojevima tugo moja!!! Umesto da izvadis stari i bacis ga na odpad i ugradis novi mladji ispravniji koji manje zagadjuje, troši, moras da mu radis generalme do iznemoglosti ... loše obavljeno, los posao.

nikola

pre 4 godine

A niko da napise da su nam saobraćajne "moderne" sa čipom ali bilo šta da promene.. Jedno slovo..ne menja podatke u tom čipu već moraš da Vadis novu saobraćajnu a često i novu registraciju!!
Kompjuteri su mnogo uznapredovali od kad sam prvi put kupio auto pre 33 godine ali je papirologija postala 50 puta Gora!!!

pex

pre 4 godine

Narode...dokle ćeš da trpiš?!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mrsoje, 19. jul 2019 11:41)

Pitas narod koji je genetski predodredjen da sluzi? Turcima, kralju, komunistima...? nemaju jednostavno gradjansku svest, nisu mentalno slobodni to je to.

insajder

pre 4 godine

A ko ce meni da plati ispravljanje felni na svakih 3 meseca,ko ce meni da plati izbusene gume,amortizere,silen blokove,kugle,stabilizatore,polu-osovine i sve ostale delove trapa koji u ovoj nasoj rupi od drzave stradaju duplo brze nego u nekoj normalnoj zemlji.Zasto ja placam raznorazne poreze tokom registracije kad su nam putevi u katastrofalnom stanju?!Jel ce da traze prekucavanje motora i za konjske zaprege i ostale sklopocije koje nam prijatelji romi voze,ili za njih ovaj zakon ne vazi?Prvo dovedite evropski standard u Srbiju,a onda uvodite i evropske zakone.Mnogo ste poceli da se zaj****te,ne znam koliko cemo jos moci da trpimo sve ovo.

milan d

pre 4 godine

Samo u nenormalnim zemljama se trazi broj motora. U normalnim je motor obican rezervni deo, medjutim ova vlast pa i predhodne bi da deru narodu kozu.

coki

pre 4 godine

Kupim jednu Ladu Nivu i odem u neku sumu da zivim, da zlotvori vise ne mogu da me kinje, cede, dave, da mi zivot zagorcavaju! Ispade, lakse zavrsiti fakultet i doktorirati, nego proci smrdljivi tehnicki pregled vozila!

Aleks

pre 4 godine

nekih 7.000 dinara košta ova zajebancija ako vam se desi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dušan NS, 19. jul 2019 11:22)

Nije, mene je koštalo oko 13000, a još i nije bio nečitak broj već neispravan za jednu cifru: umesto slova Q u saobraćajnu je upisana 0.
Otišao na registraciju, kažu moraš na komisiju (forenzički pregled). 3500 tehnički, pa idem u SUP, još se desilo zadnji dan pred Uskršnje praznike pa mi istekne registracija jer su svi spojili sve praznike. U SUPu mi zakažu forenzički pregled za posle praznika, pa sam šlepao auto prikolicom na pregled (ne sme da se vuče neregistrovan a kamoli vozi), 3000 din šlep. Tamo platio 1600 dve uplatnice, pandur mi se smejao za šta sam došao, ali propisi su propisi (!!! još ti se smeju na muku e). Dobineš izveštaj sa forenzičkog pregleda, pa ideš u SUP da predaš i čekaš 3 radna dana da ti izdaju potvrdu o urađenom forenzičkom pregledu i zaključak. Sa tim ideš na tehnički opet (šlepao 1500 din), pa tehnički opet 3500 (prošlo 20 dana a ne sme više od 3), dodatnih 1200 din jer se izdaje nova saobraćajna, i onda dobiješ registracionu nalepnicu.
KATASTROFA
Ajde što sam pljunuo 100 evra, živaca za ovu zajebanciju ne znam cenu.

Radivoje

pre 4 godine

mozes promeniti komplet delove motora samo da ne diras blik koji kosta 7 do deset procenata cene motora .Ne vidim svruhu broja motora.

Smuleco

pre 4 godine

"1)broj motora je obično ukucan na veoma nepristupačnom mestu, pa čak i kada ga nađete morate poprilično da se namučite da biste uspeli da ga pročitate"...

Zašto je broj motora, najčešće ukucan na veoma nepristupačnom mestu? Zašto se to tako radi? Ako je namera, da se spreči muljanje sa brojem motora, onda se time ništa ne postiže, jer muljanja ima uprkos tome, koliko voliš!

Motorhead

pre 4 godine

Broj motora, ntotalno nebitna stvar potrošnog dela automobila. Dovoljna je samo tipska oznaka motora i to je sve. U protivnom bi se trebao evidentirati i serijski broj menjača...ne vidim razlog zbiog čega ne. U današnjim automobilima je menjač veoma skupa komponenta, u mnogim slučajevima gotovo identična kao motor. Žašto ne bi i to evidentirali....? Ima dovoljno ovaca za šišanje. Svuda u modernom svetu je dovoljan broj šasije i tehnički pregled kojim se potvržuje da je vozilo dovoljno dobro da se naže u saobraćaju. Ostatak preuzomaju osiguravajuće kuće....
Srbija - Etalon za budalaštinje..bila i ostala!

ja

pre 4 godine

Meni je na pezou skroz dole ispod I svaki put kad hoce da ga vide nesto mi zeznu na autu jer bukvalno ima par cm prostora a mora dole jedno 40 cm da bi se videlo. . Prosle godine su mi pokidali crevo za hidraulicnu tecnost.. Naravno ja placam popravke.. A na oba Renault a sto Sam imao Sam posle 2-3 godine voznje morao da se zezam oko ulica a ja novih jer kod renaulta od toplote brzo se brisu sami.
Tako da mi svaki odlazak za registraciju trema do neba ne jer mi auto ispravan vec dal se neko slovo na broj motora izbrisalo u medju vremenu.

Abe

pre 4 godine

Ukoliko se forenzičkim pregledom utvrdi da je broj vidljiv, da li će servis za tehniki pregled vozila biti dužan da vlasniku vozila nadoknadi troškove forenzičkog pregleda, jer, ukoliko za takve greške ne postoje sankcije za servis i odgovorno lice, stvara se pogodno tlo za zloupotrebe i malverzacije? To je veoma bitno.

kunta bez kinte

pre 4 godine

Nekako srediti prebivalište u R.Srpskoj ili ko kako može, Federacija, Hrvatska, CG, Mađarska, Rumunija...pa tamo registrovati ili kupiti, i vozi na te tablice. Jednom godišnje otići na tehnički u izlet, kupovinu....i to je to.

C i n i k

pre 4 godine

Nzn odakle nekim komentatorima ideja da u EU nema br motora?
Nema ga ni kod nas na saobracajnoj,nmz da se vidi ako se ne ocita saobracajna.
U mnogim zemljama porezi upravo zavise od snage i tipa motora a po br motora se utvrdjuje tip i snaga motora.
Isto je i u DE, kad se ocita saobracajna naravno da je upisan br motora.
Mozda to sto br motora nije odmah vidljiv i na samoj saobracajnoj stvara zabunu kod ljudi pa misle da br motora vazi samo za SRB i za fabriku koja ga ukucava?
Svuda u EU je br motora identifikacioni dokument, nije tacno da mozes da stavis 2.motor umesto fabrickog bez ikakvih papira i procedure.
I kad uvozis auto iz Eu kroz papire svuda je naveden br motora.
Kao i br sasije i br motora je bitan deo za registraciju u svakoj zemlji Eu.
Nista nismo mi izmislili nego je upravo samo prepisana praxa iz Eu.
Nzn za Usa to moze da se proveri na netu ali za Eu znam da ako ti je br motora razlicit od fabrickig nema registracije.I naravno da se odmah zove policija.
Oko ukucavanja br po PUS/u valjda nijes sporno koliko je tu malverzacija bilo tako da nvdm razlog da se ta oblast ne uredi dodatno.

ciga

pre 4 godine

@Stevan
Nije to Stevo komplikacija, nego jednostavno još jedan od perfidnih načina da se udari po džepu ovaj i ovako osiromašeni narod!

NekoIzMase

pre 4 godine

Da opišem kako je to u Pančevu, tj moj "problem" sa počekta meseca Maj :)
Tehnički pregled (petak), - ustanovili da se ne vidi broj motora i da mora dalje u SUP...(nisam morao da platim tehnički :) )
SUP - Pančevo utvrđivanje broja motora i/ili šasije tj nepostojanje samo utorkom od 08:00 (plaćene takse za tu avanturu)
SUP Pančevo - izdato rešenje o kucanju PUS-a - Sreda ...
zakazivanje kucanja u ATP-u (jedino su oni ovlašćeni za kucanje u Pančevu i okolini)
kucanje brojeva isključivo Četvrtak ili Petak posle 15:00
nakon toga odlazak ponovo na tehnički pregled (naravno ponovo zakazao tehnički...) sve u svemu odrađeno u četvrtak,
NA tehničkom sve prošlo kako treba - odlazak u SUP i predaja svih papira da bi izdali novu saobraćajnu dozvolu - 10 dana čekanje, e sad nema veze što Saobraćajna ima čip... on služi samo za ukras jer eto lakše je i skuplje da se izradi nova, ali barem su reg. nalepnicu dali ..., nakon 10 dana podignuta nova ...

period između dva tehnička je bio 6 dana u mom slučaju, brže nije moglo nikako.

takse su u SUP-u oko 2000 rsd tj po cenovniku države
kucanje PUS-a je 2500 rsd
izdavanje nove saobraćajne ... ma po cenovniku države

koliko će sad biti ko zna

inače kucanje broja je ... 2 majstora sa čekićem i brojevima i udri ... posle siđeš i pogledaš da li je dobro ... a ako nije e onda jedino na sred čela da ti ukucaju novi broj

mile

pre 4 godine

mene vise zanima sta ako se uveze polovnjak i prilikom carinjenja i amss pregleda se utvrdi da nema broja. Kako tehnicki pregled moze da posalje auto na pusovanje koji nije ni registrovan jos

Стеван

pre 4 godine

Док у Европи и не уписују број мотора, овде код нас само компликују и узимају новац од грађана

NekoIzMase

pre 4 godine

Da opišem kako je to u Pančevu, tj moj "problem" sa počekta meseca Maj :)
Tehnički pregled (petak), - ustanovili da se ne vidi broj motora i da mora dalje u SUP...(nisam morao da platim tehnički :) )
SUP - Pančevo utvrđivanje broja motora i/ili šasije tj nepostojanje samo utorkom od 08:00 (plaćene takse za tu avanturu)
SUP Pančevo - izdato rešenje o kucanju PUS-a - Sreda ...
zakazivanje kucanja u ATP-u (jedino su oni ovlašćeni za kucanje u Pančevu i okolini)
kucanje brojeva isključivo Četvrtak ili Petak posle 15:00
nakon toga odlazak ponovo na tehnički pregled (naravno ponovo zakazao tehnički...) sve u svemu odrađeno u četvrtak,
NA tehničkom sve prošlo kako treba - odlazak u SUP i predaja svih papira da bi izdali novu saobraćajnu dozvolu - 10 dana čekanje, e sad nema veze što Saobraćajna ima čip... on služi samo za ukras jer eto lakše je i skuplje da se izradi nova, ali barem su reg. nalepnicu dali ..., nakon 10 dana podignuta nova ...

period između dva tehnička je bio 6 dana u mom slučaju, brže nije moglo nikako.

takse su u SUP-u oko 2000 rsd tj po cenovniku države
kucanje PUS-a je 2500 rsd
izdavanje nove saobraćajne ... ma po cenovniku države

koliko će sad biti ko zna

inače kucanje broja je ... 2 majstora sa čekićem i brojevima i udri ... posle siđeš i pogledaš da li je dobro ... a ako nije e onda jedino na sred čela da ti ukucaju novi broj

Motorhead

pre 4 godine

Broj motora, ntotalno nebitna stvar potrošnog dela automobila. Dovoljna je samo tipska oznaka motora i to je sve. U protivnom bi se trebao evidentirati i serijski broj menjača...ne vidim razlog zbiog čega ne. U današnjim automobilima je menjač veoma skupa komponenta, u mnogim slučajevima gotovo identična kao motor. Žašto ne bi i to evidentirali....? Ima dovoljno ovaca za šišanje. Svuda u modernom svetu je dovoljan broj šasije i tehnički pregled kojim se potvržuje da je vozilo dovoljno dobro da se naže u saobraćaju. Ostatak preuzomaju osiguravajuće kuće....
Srbija - Etalon za budalaštinje..bila i ostala!

insajder

pre 4 godine

A ko ce meni da plati ispravljanje felni na svakih 3 meseca,ko ce meni da plati izbusene gume,amortizere,silen blokove,kugle,stabilizatore,polu-osovine i sve ostale delove trapa koji u ovoj nasoj rupi od drzave stradaju duplo brze nego u nekoj normalnoj zemlji.Zasto ja placam raznorazne poreze tokom registracije kad su nam putevi u katastrofalnom stanju?!Jel ce da traze prekucavanje motora i za konjske zaprege i ostale sklopocije koje nam prijatelji romi voze,ili za njih ovaj zakon ne vazi?Prvo dovedite evropski standard u Srbiju,a onda uvodite i evropske zakone.Mnogo ste poceli da se zaj****te,ne znam koliko cemo jos moci da trpimo sve ovo.

Стеван

pre 4 godine

Док у Европи и не уписују број мотора, овде код нас само компликују и узимају новац од грађана

pex

pre 4 godine

Narode...dokle ćeš da trpiš?!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mrsoje, 19. jul 2019 11:41)

Pitas narod koji je genetski predodredjen da sluzi? Turcima, kralju, komunistima...? nemaju jednostavno gradjansku svest, nisu mentalno slobodni to je to.

Abe

pre 4 godine

Ukoliko se forenzičkim pregledom utvrdi da je broj vidljiv, da li će servis za tehniki pregled vozila biti dužan da vlasniku vozila nadoknadi troškove forenzičkog pregleda, jer, ukoliko za takve greške ne postoje sankcije za servis i odgovorno lice, stvara se pogodno tlo za zloupotrebe i malverzacije? To je veoma bitno.

kunta bez kinte

pre 4 godine

Nekako srediti prebivalište u R.Srpskoj ili ko kako može, Federacija, Hrvatska, CG, Mađarska, Rumunija...pa tamo registrovati ili kupiti, i vozi na te tablice. Jednom godišnje otići na tehnički u izlet, kupovinu....i to je to.

ciga

pre 4 godine

@Stevan
Nije to Stevo komplikacija, nego jednostavno još jedan od perfidnih načina da se udari po džepu ovaj i ovako osiromašeni narod!

Aleks

pre 4 godine

nekih 7.000 dinara košta ova zajebancija ako vam se desi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dušan NS, 19. jul 2019 11:22)

Nije, mene je koštalo oko 13000, a još i nije bio nečitak broj već neispravan za jednu cifru: umesto slova Q u saobraćajnu je upisana 0.
Otišao na registraciju, kažu moraš na komisiju (forenzički pregled). 3500 tehnički, pa idem u SUP, još se desilo zadnji dan pred Uskršnje praznike pa mi istekne registracija jer su svi spojili sve praznike. U SUPu mi zakažu forenzički pregled za posle praznika, pa sam šlepao auto prikolicom na pregled (ne sme da se vuče neregistrovan a kamoli vozi), 3000 din šlep. Tamo platio 1600 dve uplatnice, pandur mi se smejao za šta sam došao, ali propisi su propisi (!!! još ti se smeju na muku e). Dobineš izveštaj sa forenzičkog pregleda, pa ideš u SUP da predaš i čekaš 3 radna dana da ti izdaju potvrdu o urađenom forenzičkom pregledu i zaključak. Sa tim ideš na tehnički opet (šlepao 1500 din), pa tehnički opet 3500 (prošlo 20 dana a ne sme više od 3), dodatnih 1200 din jer se izdaje nova saobraćajna, i onda dobiješ registracionu nalepnicu.
KATASTROFA
Ajde što sam pljunuo 100 evra, živaca za ovu zajebanciju ne znam cenu.

milan d

pre 4 godine

Samo u nenormalnim zemljama se trazi broj motora. U normalnim je motor obican rezervni deo, medjutim ova vlast pa i predhodne bi da deru narodu kozu.

coki

pre 4 godine

Kupim jednu Ladu Nivu i odem u neku sumu da zivim, da zlotvori vise ne mogu da me kinje, cede, dave, da mi zivot zagorcavaju! Ispade, lakse zavrsiti fakultet i doktorirati, nego proci smrdljivi tehnicki pregled vozila!

Radivoje

pre 4 godine

mozes promeniti komplet delove motora samo da ne diras blik koji kosta 7 do deset procenata cene motora .Ne vidim svruhu broja motora.

ja

pre 4 godine

Meni je na pezou skroz dole ispod I svaki put kad hoce da ga vide nesto mi zeznu na autu jer bukvalno ima par cm prostora a mora dole jedno 40 cm da bi se videlo. . Prosle godine su mi pokidali crevo za hidraulicnu tecnost.. Naravno ja placam popravke.. A na oba Renault a sto Sam imao Sam posle 2-3 godine voznje morao da se zezam oko ulica a ja novih jer kod renaulta od toplote brzo se brisu sami.
Tako da mi svaki odlazak za registraciju trema do neba ne jer mi auto ispravan vec dal se neko slovo na broj motora izbrisalo u medju vremenu.

Bojan ns

pre 4 godine

meni stvarno,ali stvarno nije jasno kako oni(on) planiraju da zadrže ovaj narod u srbiji....svaki dan,ali svaki dan imaš razlog više da zbrišes odavde...budi bog sa nama....

mile

pre 4 godine

mene vise zanima sta ako se uveze polovnjak i prilikom carinjenja i amss pregleda se utvrdi da nema broja. Kako tehnicki pregled moze da posalje auto na pusovanje koji nije ni registrovan jos

nick_quick

pre 4 godine

U celom svetu motor vazi kao rezervni deo i niko ga nema u saobracajnoj. Samo ovi i dalje guraju tu pricu sa motorom pa sad i brojevima tugo moja!!! Umesto da izvadis stari i bacis ga na odpad i ugradis novi mladji ispravniji koji manje zagadjuje, troši, moras da mu radis generalme do iznemoglosti ... loše obavljeno, los posao.

nikola

pre 4 godine

A niko da napise da su nam saobraćajne "moderne" sa čipom ali bilo šta da promene.. Jedno slovo..ne menja podatke u tom čipu već moraš da Vadis novu saobraćajnu a često i novu registraciju!!
Kompjuteri su mnogo uznapredovali od kad sam prvi put kupio auto pre 33 godine ali je papirologija postala 50 puta Gora!!!

Smuleco

pre 4 godine

"1)broj motora je obično ukucan na veoma nepristupačnom mestu, pa čak i kada ga nađete morate poprilično da se namučite da biste uspeli da ga pročitate"...

Zašto je broj motora, najčešće ukucan na veoma nepristupačnom mestu? Zašto se to tako radi? Ako je namera, da se spreči muljanje sa brojem motora, onda se time ništa ne postiže, jer muljanja ima uprkos tome, koliko voliš!

rebro

pre 4 godine

@kunta bez kinte, u Evropi se tehnički pregled za novi auto radi tek nakon 4 godine, a potom na svake dve, a registracija jednom za svaki automobil, i nikad više.

nebitan srbin

pre 4 godine

ako vam se desi da broj motora nije citak slobodno promenite drzavu jer je mnogo lakse a kasnije i bolje jer tek kada promenite drzavu shvatite u kakvoj rupi smo ziveli.sada za mnogo manju lovu vozim mnogo bolji i mladji auto ne sekiram se koliko ce mi klinci voziti sa probnom dozvolom.( strane vozacke dozvole moraju biti priznate od nase drzave) nemojte slucajno da placate harac za to.neki dan se vozam iz grada za svoje selo oko pola cetiri kolona ogromna racunam sigurno neki traktor kad ono devojka sa probnom dozvolom uredno nalepljen znak vozi po zakonu a narod ko narod neko joj svira neko mlati rukama neko odma vidi ko je pa se suzdrzava.jedna traka je za sve nas nije dete krivo.obidjoh je i ja pa se setih kad sam ja polozio za b vozio Sam odmah to vece i posle jos mesec Dana sa potvrdom triput za noc su me zaustavljali milicajci ali prolazilo se na foru.nemoj ciko imam goriva jos do kuce a para nemam a za red znam al nemammmm.moji klinci se danas tome smeju. njih u sugavoj tudjini niko nikada nije zaustavio verujem da ni ne znaju kako izgleda saobracajni policajac al zato su ih se u nasoj otadzbini nagledali a vec sam ih naucio da blicaju kad idu u susret drugim kolima da upozore ostale vozace.

Manner

pre 4 godine

@sve se svodi na otimanje para... plati takse za ovo, plati naknade za ono...
(dragance, 19. jul 2019 14:36)

U Kanadi se letovanje na Kubi (koje kosta 800-900$ po osobi) oporezuje sa dodatnih 400-500$ (po osobi). Moj drugar vozi auto star 4 godine, rata za lizing je 400$ mesecno a osiguranje 300$ mesecno. Ima i motor koji vredi oko 12.000$ a mesecno placa osiguranje 400$, odnosno skoro 5.000$ godisnje. Naveo sam samo osnovne troskove, a u dodatne ne bih ulazio zato sto bi ti se digla kosa na glavi.

Cvrle

pre 4 godine

Kad su vec toliko bezobrazni - znam coveka, za 100e ukuca sta hoces i ne moze da se provali. Welcome to Srbija.
(Dejan

Svaki broj ili slovo ostavlja svoj otisak u metalu, i ako nije vidljiv
na masinskom moze da se pod rendgenom procita pa makar onaj dio gdje je
broj izbrusio na 0.5 cm od cijelih 2cm. Svaki broj ili slovo ostavlja
svoj trag pa ako prekucas na rendgenu (masinski fax) dobijes mutnu sliku
a nikako sliku broja koji pise na povrsini.Prekucavanje brojeva moze da
prodje pod uslovom da nisi sumnjiv. Ali ako posumnjaju ostajes bez auta .

SrBIJe svoje stanovnike

pre 4 godine

U svetu broj motora nije nikakav faktor pri registraciji vozila. U kora od banana republikama je stvar malo drugačija! Rasprodata privreda ništa se ne proizvodi i jedino na čemu se radi je osmišljavanje punjenja rupa u budžetu novim nametima običnih građana (oni drugi imaju probleme druge vrste, da li će nositi nanogice tri ili šest meseci). Ako mi prvi neko kaže da broj nije čitljiv, zbog čega ja ako želim novi broj i ukucavanje istog, želim da platim, država mi to odmah ne obezbedi!? Pa jednostavno mora da se na maglu uzme 20-25000 din. da bi neki službenik imao posla... ili još gore radi to kao dodatnu neplaćenu obavezu dok pare isključivo idu glavešinma! Dno dna dnanastijeg mogućeg!!! I nek nam samo objasne kako broj narušava bezbednost u saobraćaju zbog čega se inače i radi tehnički pregled.

Thor

pre 4 godine

"Ne,ti najbolje da pises pisma fabrikama u svetu da je smesno sto ukucavaju br motora jer sve to ima u br sasije?
U br sasije ima tip i broj motora?
Svasta sam procitao do sada al ovo je ipak najgluplja stvar do sada koju sam procitao.
Neverovatno."

U vecini elektronskih kataloga rezervnih delova i opreme, kao i programima koje koriste servisi, mozes po broju sasije da izvuces gotovo sve podatke o vozilu. Ukljucujuci i tip/oznaku motora. Prilikom eventualne zamene agregata istim tipom, broj motora ugraviran na bloku u vecini zemalja nije relevantan odnosno neces imati probleme prilikom tehnickog pregleda. Recimo, u Hrvatskoj kontrolise se samo broj sasije ugraviran na plocici. Broj motora niko ne gleda. S obzirom da je na mnogim starijim vozilima, broj motora jednostavno ne citljiv usled korozije i slicnih faktora, smatras li onda da se vozaci starijih vozila kaznjavaju ovim zakonom ? Upucivanjem na ukucavanje PUS oznake cija je cena ovim novim izmenama ipak preskupa za prosecan dzep. I to pored cinjenice da je ostatak auta u potpunosti regularan sto se ispravnosti tice.

C i n i k

pre 4 godine

Nzn odakle nekim komentatorima ideja da u EU nema br motora?
Nema ga ni kod nas na saobracajnoj,nmz da se vidi ako se ne ocita saobracajna.
U mnogim zemljama porezi upravo zavise od snage i tipa motora a po br motora se utvrdjuje tip i snaga motora.
Isto je i u DE, kad se ocita saobracajna naravno da je upisan br motora.
Mozda to sto br motora nije odmah vidljiv i na samoj saobracajnoj stvara zabunu kod ljudi pa misle da br motora vazi samo za SRB i za fabriku koja ga ukucava?
Svuda u EU je br motora identifikacioni dokument, nije tacno da mozes da stavis 2.motor umesto fabrickog bez ikakvih papira i procedure.
I kad uvozis auto iz Eu kroz papire svuda je naveden br motora.
Kao i br sasije i br motora je bitan deo za registraciju u svakoj zemlji Eu.
Nista nismo mi izmislili nego je upravo samo prepisana praxa iz Eu.
Nzn za Usa to moze da se proveri na netu ali za Eu znam da ako ti je br motora razlicit od fabrickig nema registracije.I naravno da se odmah zove policija.
Oko ukucavanja br po PUS/u valjda nijes sporno koliko je tu malverzacija bilo tako da nvdm razlog da se ta oblast ne uredi dodatno.

Pedu

pre 4 godine

@Cinik
Razumeš se koliko i Danica u Vinču

Sve se vidi iz broja šasije. Birokrate u EU ne interesuje broj motora.
Pogledaju broj šasije, nađe ga u katalogu i po tome rade, dalje ih ništa ne interesuje.

Pokušao da uvezem moj auto iz Srbije u jednu od članica EU, motor bio menjan za manju kubikažu pre nego sam ga ja kupio u Srbiji.
Žena pogledala broj šasije, gleda u prevod naših papira i nije joj jasno.
Pokušao sam da joj objasnim, samo je rekla da je u katalogu 2.8 motor i da mogu da ga registrujem kao takvog.
Nije joj palo na pamet da ide da traži broj motora da vidi šta je unutra.

C i n i k

pre 4 godine

Pokušao sam da joj objasnim, samo je rekla da je u katalogu 2.8 motor i da mogu da ga registrujem kao takvog. 
Nije joj palo na pamet da ide da traži broj motora da vidi šta je unutra.
(Pedu, 20. jul 2019 08:12)

Ne,ti najbolje da pises pisma fabrikama u svetu da je smesno sto ukucavaju br motora jer sve to ima u br sasije?
U br sasije ima tip i broj motora?
Svasta sam procitao do sada al ovo je ipak najgluplja stvar do sada koju sam procitao.
Neverovatno.

C i n i k

pre 4 godine

Nzn odakle nekim komentatorima ideja da u EU nema br motora?
Nema ga ni kod nas na saobracajnoj,nmz da se vidi ako se ne ocita saobracajna.
U mnogim zemljama porezi upravo zavise od snage i tipa motora a po br motora se utvrdjuje tip i snaga motora.
Isto je i u DE, kad se ocita saobracajna naravno da je upisan br motora.
Mozda to sto br motora nije odmah vidljiv i na samoj saobracajnoj stvara zabunu kod ljudi pa misle da br motora vazi samo za SRB i za fabriku koja ga ukucava?
Svuda u EU je br motora identifikacioni dokument, nije tacno da mozes da stavis 2.motor umesto fabrickog bez ikakvih papira i procedure.
I kad uvozis auto iz Eu kroz papire svuda je naveden br motora.
Kao i br sasije i br motora je bitan deo za registraciju u svakoj zemlji Eu.
Nista nismo mi izmislili nego je upravo samo prepisana praxa iz Eu.
Nzn za Usa to moze da se proveri na netu ali za Eu znam da ako ti je br motora razlicit od fabrickig nema registracije.I naravno da se odmah zove policija.
Oko ukucavanja br po PUS/u valjda nijes sporno koliko je tu malverzacija bilo tako da nvdm razlog da se ta oblast ne uredi dodatno.

Manner

pre 4 godine

@sve se svodi na otimanje para... plati takse za ovo, plati naknade za ono...
(dragance, 19. jul 2019 14:36)

U Kanadi se letovanje na Kubi (koje kosta 800-900$ po osobi) oporezuje sa dodatnih 400-500$ (po osobi). Moj drugar vozi auto star 4 godine, rata za lizing je 400$ mesecno a osiguranje 300$ mesecno. Ima i motor koji vredi oko 12.000$ a mesecno placa osiguranje 400$, odnosno skoro 5.000$ godisnje. Naveo sam samo osnovne troskove, a u dodatne ne bih ulazio zato sto bi ti se digla kosa na glavi.

C i n i k

pre 4 godine

Pokušao sam da joj objasnim, samo je rekla da je u katalogu 2.8 motor i da mogu da ga registrujem kao takvog. 
Nije joj palo na pamet da ide da traži broj motora da vidi šta je unutra.
(Pedu, 20. jul 2019 08:12)

Ne,ti najbolje da pises pisma fabrikama u svetu da je smesno sto ukucavaju br motora jer sve to ima u br sasije?
U br sasije ima tip i broj motora?
Svasta sam procitao do sada al ovo je ipak najgluplja stvar do sada koju sam procitao.
Neverovatno.

pex

pre 4 godine

Narode...dokle ćeš da trpiš?!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mrsoje, 19. jul 2019 11:41)

Pitas narod koji je genetski predodredjen da sluzi? Turcima, kralju, komunistima...? nemaju jednostavno gradjansku svest, nisu mentalno slobodni to je to.

Cvrle

pre 4 godine

Kad su vec toliko bezobrazni - znam coveka, za 100e ukuca sta hoces i ne moze da se provali. Welcome to Srbija.
(Dejan

Svaki broj ili slovo ostavlja svoj otisak u metalu, i ako nije vidljiv
na masinskom moze da se pod rendgenom procita pa makar onaj dio gdje je
broj izbrusio na 0.5 cm od cijelih 2cm. Svaki broj ili slovo ostavlja
svoj trag pa ako prekucas na rendgenu (masinski fax) dobijes mutnu sliku
a nikako sliku broja koji pise na povrsini.Prekucavanje brojeva moze da
prodje pod uslovom da nisi sumnjiv. Ali ako posumnjaju ostajes bez auta .

nebitan srbin

pre 4 godine

ako vam se desi da broj motora nije citak slobodno promenite drzavu jer je mnogo lakse a kasnije i bolje jer tek kada promenite drzavu shvatite u kakvoj rupi smo ziveli.sada za mnogo manju lovu vozim mnogo bolji i mladji auto ne sekiram se koliko ce mi klinci voziti sa probnom dozvolom.( strane vozacke dozvole moraju biti priznate od nase drzave) nemojte slucajno da placate harac za to.neki dan se vozam iz grada za svoje selo oko pola cetiri kolona ogromna racunam sigurno neki traktor kad ono devojka sa probnom dozvolom uredno nalepljen znak vozi po zakonu a narod ko narod neko joj svira neko mlati rukama neko odma vidi ko je pa se suzdrzava.jedna traka je za sve nas nije dete krivo.obidjoh je i ja pa se setih kad sam ja polozio za b vozio Sam odmah to vece i posle jos mesec Dana sa potvrdom triput za noc su me zaustavljali milicajci ali prolazilo se na foru.nemoj ciko imam goriva jos do kuce a para nemam a za red znam al nemammmm.moji klinci se danas tome smeju. njih u sugavoj tudjini niko nikada nije zaustavio verujem da ni ne znaju kako izgleda saobracajni policajac al zato su ih se u nasoj otadzbini nagledali a vec sam ih naucio da blicaju kad idu u susret drugim kolima da upozore ostale vozace.

Стеван

pre 4 godine

Док у Европи и не уписују број мотора, овде код нас само компликују и узимају новац од грађана

ja

pre 4 godine

Meni je na pezou skroz dole ispod I svaki put kad hoce da ga vide nesto mi zeznu na autu jer bukvalno ima par cm prostora a mora dole jedno 40 cm da bi se videlo. . Prosle godine su mi pokidali crevo za hidraulicnu tecnost.. Naravno ja placam popravke.. A na oba Renault a sto Sam imao Sam posle 2-3 godine voznje morao da se zezam oko ulica a ja novih jer kod renaulta od toplote brzo se brisu sami.
Tako da mi svaki odlazak za registraciju trema do neba ne jer mi auto ispravan vec dal se neko slovo na broj motora izbrisalo u medju vremenu.

coki

pre 4 godine

Kupim jednu Ladu Nivu i odem u neku sumu da zivim, da zlotvori vise ne mogu da me kinje, cede, dave, da mi zivot zagorcavaju! Ispade, lakse zavrsiti fakultet i doktorirati, nego proci smrdljivi tehnicki pregled vozila!

insajder

pre 4 godine

A ko ce meni da plati ispravljanje felni na svakih 3 meseca,ko ce meni da plati izbusene gume,amortizere,silen blokove,kugle,stabilizatore,polu-osovine i sve ostale delove trapa koji u ovoj nasoj rupi od drzave stradaju duplo brze nego u nekoj normalnoj zemlji.Zasto ja placam raznorazne poreze tokom registracije kad su nam putevi u katastrofalnom stanju?!Jel ce da traze prekucavanje motora i za konjske zaprege i ostale sklopocije koje nam prijatelji romi voze,ili za njih ovaj zakon ne vazi?Prvo dovedite evropski standard u Srbiju,a onda uvodite i evropske zakone.Mnogo ste poceli da se zaj****te,ne znam koliko cemo jos moci da trpimo sve ovo.

milan d

pre 4 godine

Samo u nenormalnim zemljama se trazi broj motora. U normalnim je motor obican rezervni deo, medjutim ova vlast pa i predhodne bi da deru narodu kozu.

nick_quick

pre 4 godine

U celom svetu motor vazi kao rezervni deo i niko ga nema u saobracajnoj. Samo ovi i dalje guraju tu pricu sa motorom pa sad i brojevima tugo moja!!! Umesto da izvadis stari i bacis ga na odpad i ugradis novi mladji ispravniji koji manje zagadjuje, troši, moras da mu radis generalme do iznemoglosti ... loše obavljeno, los posao.

rebro

pre 4 godine

@kunta bez kinte, u Evropi se tehnički pregled za novi auto radi tek nakon 4 godine, a potom na svake dve, a registracija jednom za svaki automobil, i nikad više.

mile

pre 4 godine

mene vise zanima sta ako se uveze polovnjak i prilikom carinjenja i amss pregleda se utvrdi da nema broja. Kako tehnicki pregled moze da posalje auto na pusovanje koji nije ni registrovan jos

Aleks

pre 4 godine

nekih 7.000 dinara košta ova zajebancija ako vam se desi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dušan NS, 19. jul 2019 11:22)

Nije, mene je koštalo oko 13000, a još i nije bio nečitak broj već neispravan za jednu cifru: umesto slova Q u saobraćajnu je upisana 0.
Otišao na registraciju, kažu moraš na komisiju (forenzički pregled). 3500 tehnički, pa idem u SUP, još se desilo zadnji dan pred Uskršnje praznike pa mi istekne registracija jer su svi spojili sve praznike. U SUPu mi zakažu forenzički pregled za posle praznika, pa sam šlepao auto prikolicom na pregled (ne sme da se vuče neregistrovan a kamoli vozi), 3000 din šlep. Tamo platio 1600 dve uplatnice, pandur mi se smejao za šta sam došao, ali propisi su propisi (!!! još ti se smeju na muku e). Dobineš izveštaj sa forenzičkog pregleda, pa ideš u SUP da predaš i čekaš 3 radna dana da ti izdaju potvrdu o urađenom forenzičkom pregledu i zaključak. Sa tim ideš na tehnički opet (šlepao 1500 din), pa tehnički opet 3500 (prošlo 20 dana a ne sme više od 3), dodatnih 1200 din jer se izdaje nova saobraćajna, i onda dobiješ registracionu nalepnicu.
KATASTROFA
Ajde što sam pljunuo 100 evra, živaca za ovu zajebanciju ne znam cenu.

Smuleco

pre 4 godine

"1)broj motora je obično ukucan na veoma nepristupačnom mestu, pa čak i kada ga nađete morate poprilično da se namučite da biste uspeli da ga pročitate"...

Zašto je broj motora, najčešće ukucan na veoma nepristupačnom mestu? Zašto se to tako radi? Ako je namera, da se spreči muljanje sa brojem motora, onda se time ništa ne postiže, jer muljanja ima uprkos tome, koliko voliš!

Bojan ns

pre 4 godine

meni stvarno,ali stvarno nije jasno kako oni(on) planiraju da zadrže ovaj narod u srbiji....svaki dan,ali svaki dan imaš razlog više da zbrišes odavde...budi bog sa nama....

Abe

pre 4 godine

Ukoliko se forenzičkim pregledom utvrdi da je broj vidljiv, da li će servis za tehniki pregled vozila biti dužan da vlasniku vozila nadoknadi troškove forenzičkog pregleda, jer, ukoliko za takve greške ne postoje sankcije za servis i odgovorno lice, stvara se pogodno tlo za zloupotrebe i malverzacije? To je veoma bitno.

ciga

pre 4 godine

@Stevan
Nije to Stevo komplikacija, nego jednostavno još jedan od perfidnih načina da se udari po džepu ovaj i ovako osiromašeni narod!

Pedu

pre 4 godine

@Cinik
Razumeš se koliko i Danica u Vinču

Sve se vidi iz broja šasije. Birokrate u EU ne interesuje broj motora.
Pogledaju broj šasije, nađe ga u katalogu i po tome rade, dalje ih ništa ne interesuje.

Pokušao da uvezem moj auto iz Srbije u jednu od članica EU, motor bio menjan za manju kubikažu pre nego sam ga ja kupio u Srbiji.
Žena pogledala broj šasije, gleda u prevod naših papira i nije joj jasno.
Pokušao sam da joj objasnim, samo je rekla da je u katalogu 2.8 motor i da mogu da ga registrujem kao takvog.
Nije joj palo na pamet da ide da traži broj motora da vidi šta je unutra.

kunta bez kinte

pre 4 godine

Nekako srediti prebivalište u R.Srpskoj ili ko kako može, Federacija, Hrvatska, CG, Mađarska, Rumunija...pa tamo registrovati ili kupiti, i vozi na te tablice. Jednom godišnje otići na tehnički u izlet, kupovinu....i to je to.

NekoIzMase

pre 4 godine

Da opišem kako je to u Pančevu, tj moj "problem" sa počekta meseca Maj :)
Tehnički pregled (petak), - ustanovili da se ne vidi broj motora i da mora dalje u SUP...(nisam morao da platim tehnički :) )
SUP - Pančevo utvrđivanje broja motora i/ili šasije tj nepostojanje samo utorkom od 08:00 (plaćene takse za tu avanturu)
SUP Pančevo - izdato rešenje o kucanju PUS-a - Sreda ...
zakazivanje kucanja u ATP-u (jedino su oni ovlašćeni za kucanje u Pančevu i okolini)
kucanje brojeva isključivo Četvrtak ili Petak posle 15:00
nakon toga odlazak ponovo na tehnički pregled (naravno ponovo zakazao tehnički...) sve u svemu odrađeno u četvrtak,
NA tehničkom sve prošlo kako treba - odlazak u SUP i predaja svih papira da bi izdali novu saobraćajnu dozvolu - 10 dana čekanje, e sad nema veze što Saobraćajna ima čip... on služi samo za ukras jer eto lakše je i skuplje da se izradi nova, ali barem su reg. nalepnicu dali ..., nakon 10 dana podignuta nova ...

period između dva tehnička je bio 6 dana u mom slučaju, brže nije moglo nikako.

takse su u SUP-u oko 2000 rsd tj po cenovniku države
kucanje PUS-a je 2500 rsd
izdavanje nove saobraćajne ... ma po cenovniku države

koliko će sad biti ko zna

inače kucanje broja je ... 2 majstora sa čekićem i brojevima i udri ... posle siđeš i pogledaš da li je dobro ... a ako nije e onda jedino na sred čela da ti ukucaju novi broj

Motorhead

pre 4 godine

Broj motora, ntotalno nebitna stvar potrošnog dela automobila. Dovoljna je samo tipska oznaka motora i to je sve. U protivnom bi se trebao evidentirati i serijski broj menjača...ne vidim razlog zbiog čega ne. U današnjim automobilima je menjač veoma skupa komponenta, u mnogim slučajevima gotovo identična kao motor. Žašto ne bi i to evidentirali....? Ima dovoljno ovaca za šišanje. Svuda u modernom svetu je dovoljan broj šasije i tehnički pregled kojim se potvržuje da je vozilo dovoljno dobro da se naže u saobraćaju. Ostatak preuzomaju osiguravajuće kuće....
Srbija - Etalon za budalaštinje..bila i ostala!

Radivoje

pre 4 godine

mozes promeniti komplet delove motora samo da ne diras blik koji kosta 7 do deset procenata cene motora .Ne vidim svruhu broja motora.

nikola

pre 4 godine

A niko da napise da su nam saobraćajne "moderne" sa čipom ali bilo šta da promene.. Jedno slovo..ne menja podatke u tom čipu već moraš da Vadis novu saobraćajnu a često i novu registraciju!!
Kompjuteri su mnogo uznapredovali od kad sam prvi put kupio auto pre 33 godine ali je papirologija postala 50 puta Gora!!!

Thor

pre 4 godine

"Ne,ti najbolje da pises pisma fabrikama u svetu da je smesno sto ukucavaju br motora jer sve to ima u br sasije?
U br sasije ima tip i broj motora?
Svasta sam procitao do sada al ovo je ipak najgluplja stvar do sada koju sam procitao.
Neverovatno."

U vecini elektronskih kataloga rezervnih delova i opreme, kao i programima koje koriste servisi, mozes po broju sasije da izvuces gotovo sve podatke o vozilu. Ukljucujuci i tip/oznaku motora. Prilikom eventualne zamene agregata istim tipom, broj motora ugraviran na bloku u vecini zemalja nije relevantan odnosno neces imati probleme prilikom tehnickog pregleda. Recimo, u Hrvatskoj kontrolise se samo broj sasije ugraviran na plocici. Broj motora niko ne gleda. S obzirom da je na mnogim starijim vozilima, broj motora jednostavno ne citljiv usled korozije i slicnih faktora, smatras li onda da se vozaci starijih vozila kaznjavaju ovim zakonom ? Upucivanjem na ukucavanje PUS oznake cija je cena ovim novim izmenama ipak preskupa za prosecan dzep. I to pored cinjenice da je ostatak auta u potpunosti regularan sto se ispravnosti tice.

SrBIJe svoje stanovnike

pre 4 godine

U svetu broj motora nije nikakav faktor pri registraciji vozila. U kora od banana republikama je stvar malo drugačija! Rasprodata privreda ništa se ne proizvodi i jedino na čemu se radi je osmišljavanje punjenja rupa u budžetu novim nametima običnih građana (oni drugi imaju probleme druge vrste, da li će nositi nanogice tri ili šest meseci). Ako mi prvi neko kaže da broj nije čitljiv, zbog čega ja ako želim novi broj i ukucavanje istog, želim da platim, država mi to odmah ne obezbedi!? Pa jednostavno mora da se na maglu uzme 20-25000 din. da bi neki službenik imao posla... ili još gore radi to kao dodatnu neplaćenu obavezu dok pare isključivo idu glavešinma! Dno dna dnanastijeg mogućeg!!! I nek nam samo objasne kako broj narušava bezbednost u saobraćaju zbog čega se inače i radi tehnički pregled.