Nedelja, 09.06.2019.

11:15

Volkswagenova električna ofanziva - 36.000 punjača širom Evrope do 2025.

Izvor: B92

Volkswagenova elektrièna ofanziva - 36.000 punjaèa širom Evrope do 2025. IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Ivan

pre 4 godine

Radim kao vatrogasac i mogu vam reci da u deceniji radnog iskustva najvise pozara sam gasio po kucama i stanovima a gorele su najcesce masine za ves i sudove (vise od 70% svih pozara u domacinstvima). Jel treba da ih se odreknemo? Ne nikako ali treba da zatvaramo vrata od kuhinje i kupatila jer na taj nacin pozar ce biti ogranicen i sirice se tek za 30 minuta a ne odmah. Ne panicite necete svi izgoreti od EV kao sto nisu svi izgoreli od masina za ves i sudove.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 11. jun 2019 13:51)

Cela EV prica se vrti oko zdravstvenog stanja populacije u velikim gradovima i kako vi kazete “majstor Pere”.

Sa jedne strane zdravstveno stanje stanovnistva drzavi dolazi na naplatu kroz bolinicke racune i lekove i drzava ima puno pravo da pokusa da to smanji. Svidjalo se to nama ili ne, ili nam pak menjalo navike. Koliko god da je mala emisija izduvnih gasova po Euro 6 standardu kada pomnozis to sa par miliona automobila koji u visemilionskim gradovima svake sekunde ispustaju iste to je jos uvek veliko zagadjenje skoncentrisano na malom prostoru.

Sa druge strane “majstor Pera” ce za 5-10 godina iz tvog auta “mrtav hladan” izvaditi DPF, EGR pa i Cat usput. To drzava (bilo koja) tesko moze da kontrolise ali filter u np. Obrenovcu moze.

Moralna pitanja su cudna stvar pa ostavljam vama da razmisljate …

Kratak spoj na istalaciji ce verovatno izazvati pozar u bilo kom automobilu pa je po meni to vise zamena teza. Mnogo je verovatnije da do pozara dodje u udesu nego pri punjenju a ja cu vam javiti ako se moj zapali a eto ustekan je svake noci vec godinu dana. A ima i 20ak sto EV sto plug-in hibrida u komsiluku, niti jedan nije goreo do sada.

Radovan

pre 4 godine

"Kada jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila odluči da se preorijentiše na izradu električnih vozila, iza toga stoji ozbiljna strategija i planiranje".

Ha, ha , kakve gluposti se pišu. Pa jel čitate svetske biznis vesti.
Nemačka nije htela da pređe na elektrifikaciju tržišta i EV, pa je dobila dizel aferu. Sada nemački direktori pričaju da se elektrifikacija MORA završiti do 2025.
Svaka država koja ne prihvati elektrifikaciju vozila, biće naterana. Dobiće planove,nacrte,tehnologiju,i sve ostalo, samo da uradi elektrifikaciju.
Kao za 6 godina će svi oni odjednom da razviju EV? Pa ne radi se to tako kratko. Ima već sve razrađeno i dobiće od TESLA. Kao što je i sve ostalo EU dobila od drugih.

Naftaška država Norveška je prva uradila elektrifikaciju SVOJIM parama.
Zašto? Hajde stručnjaci za plastiku i dizel. Povežite činjenice iz nedavnog vremena.

TNT

pre 4 godine

@GuA - redom:

- Gde se to serijski proizveden EV zapalio tokom punjenja? - Na više lokacija, Google je naš prijatelj. Najveći problem koji bi nastao omasovljenjem upotrebe električnih automobila, posebno u Srbiji i zemljama sličnog imovnog stanja, koje primenjuju propise tako kako ih primenjuju, kada bi svaki "majstor Pera" razvlačio kablove za pojačanu struju potrebnu za punjenje elektroautomobila sa kablovima i utičnicama sa buvljaka, jer je tako jeftinije - i šta misliš da bi se dogodilo? Problema će biti i na strani automobila - ako se to dešava Tesli, šta misliš kako će prolaziti jeftiniji proizvodi, gde je ušteda prioritet? Mali kratak spoj i...

- Da li sva elektricna energia dolazi iz termoelektrana na ugalj? Ne, ali u mnogim zemljama (na žalost) većinski da.

- Kolika je procenat iskoristivosti SUS motora a koliki elektrana? - Mnogo bolji kod elektrana, koje naravno imaju i mnogo bolju kontrolu ispuštanja štetnih gasova.

- Koliki je broj ljudi (i dece) ugrozenih od izduvnih gasova u Beogradu a koliki u Obrenovcu? - Koliko zagađenje jedne termocentrale ZAISTA ugrožava prirodu i okolinu? Koliko poljoprovrednih proizvoda kupiš na pijaci iz istog tog Obrenovca? Da ne pišem i o moralnom problemu - oni treba da pomru da bismo mi bili zdraviji? Nisi dobro postavio pitanje.

Da li je nešto što sam ja izneo vezano za emisiju dizela netačno? Da li si proverio rezultate merenja koje sam naveo? Da li i ti, kada prođeš iza dizela, 10 dana ne možeš da opereš šoferku?

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 11. jun 2019 08:47)

- Gde se to serijski proizveden EV zapalio tokom punjenja ?
- Da li sva elektricna energia dolazi iz termoelektrana na ugalj ?
- Kolika je procenat iskoristivosti SUS motora a koliki elektrana ?
- Koliki je broj ljudi (i dece) ugrozenih od izduvnih gasova u Beogradu a koliki u Obrenovcu ?
Moj patetican komentar je uzrokovan vasom agresinoscu i optuzbama o podpadanju pod uticaj jednog lobija a pritom vi branite drugi lobi.

TNT

pre 4 godine

I da podelim sa vama jedan lični događaj. Sedim sa nekim društvom u baštici pre neko veče i slušam kako jedan mladi gospodin sa velikim žarom priča o onome što kaže i @jaretina - dizele treba proterati potpuno iz gradova. Nekoliko puta je spomenuo da ga svi mi koji vozimo dizel trujemo i kako će zbog nas dobiti kancer pluća. Nakon dva sata, pogledam u pepeljaru isped njega. U istoj, njegovih 8 opušaka. Za dva sata. A ubiće ga dizeli.

Kod mene u komšiluku ima par romskih kućica, čiji stanari u nedostatku sredstava zimi lože ono što nađu. Svačega tu bude. Nesnosan smrad se uvlači svima u stanove i kroz zatvorene prozore, vrlo zdrav za udisanje. I to nije zdravstveni problem, ali jesu dizel automobili.

Ljudi bacaju tone plastičnih boca koje završe u našim rekama - ko malo ide po Srbiji zna o čemu pričam. Ali, ni to nije problem, a dizeli jesu.

Ako već želite ekološki da se osvestite, uzmite bicikle u ruke pa se tako transportujte, nemojte spominjati električne automobile.

TNT

pre 4 godine

@GuA - da na patetiku odgovorim patetikom. Da li se deca dovode u opasnost kada se električni automobili u velikom broju uvedu u centre gradova? Požar na jednom od njih se teško gasi - šta sa punim parkingom električnih automobila, kada jedan od njih počne da gori prilikom noćnog punjenja, ne daj BoŸe ispod stambene zgrade? A možda nečija deca žive i blizu termoelektrana na ugalj, ili blizu postrojenja za proizvodnju i reciklažu baterija? Nije sve to jednostavno, to jest onako kako ga električni lobi servira.

GuA

pre 4 godine

Dosta ljudi pogresno povezuju automobil sa mirisom beznina. A onda im se kugla okrene naopako kada to moraju da promene. 20% elektricnih automobila je, u stvari, veci procenat u velikim gradovima sto znaci cistiji vazduh za one koji zive u njemu (ukljucujuci decu).

TNT

pre 4 godine

@GuA, @mvp - Netačno i ne mora da znači. Pogledajte javno dostupne ADAC testove sa kraja februara ove godine, tu ima mnogo iznenađujućih rezultata. Postoje dizeli sa zanemarljivo malom količinom emisije NOx, mereni od istih onih laboratorija koje su prethodno, na starijim generacijama, dobijali višestruko veća zagađenja od dozvoljenih. Dozvoljeni limit emisije za dizele je veći u odnosu na benzince, ali rezultati u praksi nisu uvek takvi. Ima i potpuno obrnutih slučajeva, za koje je naravno zaslužan SCR. Da se podsetimo, čak i pri čuvenom testu tri studenta koji je stvorio dieselgate, BMW X5 3.0 d opremljen SCR je bio u tada važećim granicama, a Džeta i Pasat su znatno probili limite, što je proizvelo aferu. Današnji dizeli JESU vrlo čisti, a to nekako vama promiče. Mnogo toga se promenilo od dieselgate afere. Samo nemojte sada da selektivno ne verujemo u ove rezultate testiranja kada vam ne idu u prilog, a da verujemo onda kada potvrđuju vaše mišljenje. Dakle, nećete baš tako lako da dobijete kancer od modernog dizela. Oni stariji, sa skinutim katalizatorima, jesu ekološke bombe, ali to je neka sasvim druga tema.

TNT

pre 4 godine

A sad malo o planovima. Eto VW pompezno najavljuje da će proizvesti čak 20 miliona električnih automobila u narednih 10 godina. To će u najboljem slučaju biti 20% od ukupne proizvodnje VW grupe. Tojota planira da će imati učešće od cca 12-15% ukupno proizvedenih vozila 2050-te godine. I to su sadašnji planovi, koji bi trebalo da nas impresioniraju, za koje je veliko pitanje da li će se realizovati.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 10. jun 2019 16:50)

Cini se da si ti kao konzument "popio" poodavno, i jos te drzi.

To sto ti vozis dizel auto koji ima emisiju izduvnih gasova po Euro 6(d) standardu ne znaci da je on najmanji zagadjivac. Benziski motori Euro 6(d) standarda imaju manju emisiju NOx. A opet elektricni nemanju uopste.

Mvp

pre 4 godine

@TNT
Vas komentar i vasa svest je upravo ono sto je potrebno da se promeni. Sama cinjenica da ste poverovali u euro6 normu govori koliko ste "popili" sve ono sto servira naftni i automobilski lobi.
Euro6 dizel zagadjuje visestruko vise od euro6 benzina... Problem je sto dizel nije samo co2 ili nox vec i teski metali, sumpor itd... Samo jedna cinjenica da emisija Nox kod euro6 dizela je vise od 4x veca od norme u realnim uslovima( dokazano na vise od 400k automobila). I to dok je auto maltene nov!
Da li vam je lakse da lazete sebe ili niste dovoljno obavesteni to je vec neko drugo pitanje...

jaretina

pre 4 godine

Evro 6d norma.
(TNT, 10. jun 2019 16:50)
voziš dizlo mobilni generator karcinoma pluća i još se hvališ kako "malo zagađuješ".
ko zna, možda i osetiš svoju medicinu, lično. onda ćeš razmišljati.

Mvp

pre 4 godine

Evo jedan primer:
Na jednoj pumpi napunite rezervoar za 50eur i 5min!
Na drugoj za 10eur ali 25min!

Sta bi ste izabrali? :) I tu se prica zavrsava...

TNT

pre 4 godine

@jaretina - vidi, ja vozim automobil star ispod godinu dana, koji sam platio 3,5 × više od tvog, premijum marke, Evro 6d norma. Trenutno ne može manje od toga da se zagađuje, pa ne vidim potrebu da nekom bilo šta trljam na nos i pravim se pametan kao ti, niti da nipodaštavam svoje sunarodnike kad god i gde god stignem, kao što ti činiš. Nisi uhvatio "boga za bradu" Hjundaijem, niti manje zagađuješ od drugih, niti si ekološki osvećeniji. A o tome što si kao pravi konzument "popio" sve što je električni lobi servirao o tome kako su električni automobili najbolji, neću da trošim reči.

Mvp

pre 4 godine

@zvezdarac
Nije tacno da je to nemoguce! Sve je moguce pa i punjenje do 100% za 15min... Ali to nije ni toliko bitno...Kao sto ste i rekli baterije ce se puniti do 80% i bice moguce za nekoliko minuta! Vec sada Model 3 na v3 superpunjacu ima brzinu punjenja od 120km za 5min...U teoriji i vise (1600km/sat)- nekih 400km za 15min.
Za 5god. to ce se sve ubrazati jos 2-3x...

Za ostale proizvodjace je to deceniju daleko...

@obi van
Bezveze sirite dezinformacije i pesimizam...
Vek baterija je trenutno 20+god i ne kostaju 5.000$(tu ste optimista) vec nekoliko puta vise( za kapacitete vece od 40kwh).
Sledece godine Tesla izbacuje bateriju koja ima vek trajanja od 1+ milion km...
Ako ne verujete lako je izracunati. Prosecna Li-ion baterija moze da traje oko 1.000 ciklusa punjenja/praznjenja. Cak i na telefonu izdrzava preko 300 ciklusa! Ako prosecno EV prelazi 500km(tesla s 600km+) to je nekih 500.000km+... ne vidim sta je tu problem! Sledeca generacija ce lako podnositi 2.000 ciklusa

jaretina

pre 4 godine

@jaretina - a ti, pretpostavljam, voziš Teslu ili barem Leaf, imaš sopstveni punjač na solarnu energiju odnosno vetar? Takođe, recikliraš svoj otpad, koristiš isključivo reciklirani papir i kupuješ odeću od bio pamuka? Ako to sve nije tako, ne pravi se pametan.
(TNT, 9. jun 2019 20:03)
ne, još je to skupo.
ja kupujem nova kola do 20k €, tako će biti i sa EV.
ali do tada, za razliku od vas koji bacate crni dim iza kog se ništa ne vidi, a šoferku ne mogu da operem 10 dana, vozim 3 meseca "staru" elantru na TNG. siguran sam da sam u 1% kola u srbistanu koja najmanje zagađuju.
od mene, više nego dovoljno za čistu srbiju.
kamo sreće da su svi ko ja, raka ne bi bilo.

zvezdarac

pre 4 godine

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 10. jun 2019 10:27)

Tehnologija za punjenje baterije do 100% za 15 minuta neće biti raspoloživa NIKAD. Prosto, fizika koja stoji iza funkcionisanja punjivih baterija je takva da je to nemoguće (uz održanje ispravnosti baterije).

Ono što je moguće je punjenje do oko 80% kapaciteta baterija za 30-40 minuta i to već postoji na Tesla SuperCharger stanicama.

obi van

pre 4 godine

EV će ostati marginalan ako se uskoro ne izmisli novi tip baterije koji se brže puni, nije na bazi litijuma, duže traje i ne "crkne" preko noći nakon 5 godina. Inače nova baterija košta oko 5000 dolara i obično ja garancija tako koncipirana da to ne pokriva. Ovako EV je prihvatljiv samo kao drugi auto i to samo ako imate svoju garažu sa punjačem.
Trenutno svi prave te EV bez pravog istraživanja tržišta jer su pod političkim pritiskom ali teško da će moći kompenzirati te gubitke.
Uz to, tehnologija eksploatacije litijuma je užasno prljava, tako da baš i nisam siguran ni u ekološki potencijal.
Trenutno su gas i vodonik najbolje opcije ali nema političara koji to razumiju i hoće da poguraju.

Perica

pre 4 godine

VW pokusava da se istrgne iz skandala sa dizel motorima, u tome im pomaze drzava sa svojim zakonima. Zagadjenje je isto sa elektricnim i sa SUS motorima, jer ta energija mora nekako da se proizvede, da li ce to biti prekrajanjem reka, menjanjem ruza vetrova ili izbacivanjem dima u vazduh, to su sve nijanse, jos na sve to imamo problem skladistenja LIYO baterija, koje kontaminiraju zemlju.
Sto se mene tice, dok ne naprave elektricni auto koji ima min autonomiju od 400km i puni se za 15-20 minuta, meni je to neupotrebljivo, ne zelim nigde da cekam par sati da mi se auto napuni, niti da trazim punjace koji su slobodni.

EU Citizen

pre 4 godine

36000 punjača je smešno na kontinentu na kome živi preko pola milijarde ljudi i vozi se nekoliko stotina miliona automobila. Ja planiram fa barem do 2030. vozim, kao i do sada, automobile sa unutrašnjim sagorevanjem i minimalno dva i po do tri litra zapremine, i da umirem od smeha gledajući hipstere i virtue signallere koji džedže na punjačima :)) Dotle se nadam da će se i tehnologija baterija i tehnologija punjenja usavršiti dotle da jedno punjenje od 0-100% traje maksimalno 10-15 minuta, i da sa njim može da se pređe, po svim temperaturama i sa svim stilovima vožnje, minimalno 600-700 kilometara, jer su to moji uslovi da dam pare,. odnosno, barem sličan nivo udobnosti i gubljenja vremena kao sa SUS motorima. Zdravo i doviđenja :))

Ivan

pre 4 godine

Jos malo samo da jos 2 ili 3 velika igraca udju u EV kolo i eto nama standardizacije punjaca i baterijskih celija pa cemo na miru konacno uzivati u punjenju svojih vozila gde god pozelimo. Za najdalje 20 godina svako javno parking mesto u razvijenom svetu doci ce jedan punjac za EV a u samo mali broj javnih faraza cete moci uci sa automobilom sa SUS motorom. Buducnost stize nezaustavljivo i veoma mi je drago bez obzira sto nemam EV trenutno.

karburator

pre 4 godine

Li jon baterije boljeg su "zdravlja" i dužeg veka ukoliko se dopunjavaju češće. Npr. 2x duže traju ako se dopunjavaju čim se isprazne ispod 60%, nego ako se isrpljuju do 10% svog kapaciteta pa tek onda dopunjavaju. Tako da je dobra ova praksa "svako malo" dopunjavanja gde god se zatekne vremena i zgode.

TNT

pre 4 godine

@jaretina - a ti, pretpostavljam, voziš Teslu ili barem Leaf, imaš sopstveni punjač na solarnu energiju odnosno vetar? Takođe, recikliraš svoj otpad, koristiš isključivo reciklirani papir i kupuješ odeću od bio pamuka? Ako to sve nije tako, ne pravi se pametan.

miki

pre 4 godine

Meni je drago,valjda ima nade.Zivim u manjem gradu i ne mozes biciklom na posao koliko smrde izduvni gasovi od vozila koja prolaze kraj mene.Pa onda i ja autom sta cu

Zeljko

pre 4 godine

To sto ce oni mozda da naprave Tesla vec sad ima a kad oni postave svoje Tesla ce imati bar 3X toliko. Ne u Nemackoj jer im je tamo zabranjeno. Toliko o Nemcima

jaretina

pre 4 godine

kakvo je ovo kolektivno ludilo braćo srbi! neka struja, brzi punjači... dokle to ide!!! kako voziti nešto što ne baca crni dim pozadi, i sa smeškom konstatovati: neka dobije rak pluća onaj iza...

Marko

pre 4 godine

Valjda ce ovaj put praviti i prave papire uz auta. A ne kao u USA sto su slucajno prodali 300 000 auta sa laznim papirima. Nemacki kvalitet

jaretina

pre 4 godine

kakvo je ovo kolektivno ludilo braćo srbi! neka struja, brzi punjači... dokle to ide!!! kako voziti nešto što ne baca crni dim pozadi, i sa smeškom konstatovati: neka dobije rak pluća onaj iza...

Ivan

pre 4 godine

Jos malo samo da jos 2 ili 3 velika igraca udju u EV kolo i eto nama standardizacije punjaca i baterijskih celija pa cemo na miru konacno uzivati u punjenju svojih vozila gde god pozelimo. Za najdalje 20 godina svako javno parking mesto u razvijenom svetu doci ce jedan punjac za EV a u samo mali broj javnih faraza cete moci uci sa automobilom sa SUS motorom. Buducnost stize nezaustavljivo i veoma mi je drago bez obzira sto nemam EV trenutno.

miki

pre 4 godine

Meni je drago,valjda ima nade.Zivim u manjem gradu i ne mozes biciklom na posao koliko smrde izduvni gasovi od vozila koja prolaze kraj mene.Pa onda i ja autom sta cu

Zeljko

pre 4 godine

To sto ce oni mozda da naprave Tesla vec sad ima a kad oni postave svoje Tesla ce imati bar 3X toliko. Ne u Nemackoj jer im je tamo zabranjeno. Toliko o Nemcima

karburator

pre 4 godine

Li jon baterije boljeg su "zdravlja" i dužeg veka ukoliko se dopunjavaju češće. Npr. 2x duže traju ako se dopunjavaju čim se isprazne ispod 60%, nego ako se isrpljuju do 10% svog kapaciteta pa tek onda dopunjavaju. Tako da je dobra ova praksa "svako malo" dopunjavanja gde god se zatekne vremena i zgode.

TNT

pre 4 godine

@jaretina - a ti, pretpostavljam, voziš Teslu ili barem Leaf, imaš sopstveni punjač na solarnu energiju odnosno vetar? Takođe, recikliraš svoj otpad, koristiš isključivo reciklirani papir i kupuješ odeću od bio pamuka? Ako to sve nije tako, ne pravi se pametan.

Marko

pre 4 godine

Valjda ce ovaj put praviti i prave papire uz auta. A ne kao u USA sto su slucajno prodali 300 000 auta sa laznim papirima. Nemacki kvalitet

EU Citizen

pre 4 godine

36000 punjača je smešno na kontinentu na kome živi preko pola milijarde ljudi i vozi se nekoliko stotina miliona automobila. Ja planiram fa barem do 2030. vozim, kao i do sada, automobile sa unutrašnjim sagorevanjem i minimalno dva i po do tri litra zapremine, i da umirem od smeha gledajući hipstere i virtue signallere koji džedže na punjačima :)) Dotle se nadam da će se i tehnologija baterija i tehnologija punjenja usavršiti dotle da jedno punjenje od 0-100% traje maksimalno 10-15 minuta, i da sa njim može da se pređe, po svim temperaturama i sa svim stilovima vožnje, minimalno 600-700 kilometara, jer su to moji uslovi da dam pare,. odnosno, barem sličan nivo udobnosti i gubljenja vremena kao sa SUS motorima. Zdravo i doviđenja :))

Perica

pre 4 godine

VW pokusava da se istrgne iz skandala sa dizel motorima, u tome im pomaze drzava sa svojim zakonima. Zagadjenje je isto sa elektricnim i sa SUS motorima, jer ta energija mora nekako da se proizvede, da li ce to biti prekrajanjem reka, menjanjem ruza vetrova ili izbacivanjem dima u vazduh, to su sve nijanse, jos na sve to imamo problem skladistenja LIYO baterija, koje kontaminiraju zemlju.
Sto se mene tice, dok ne naprave elektricni auto koji ima min autonomiju od 400km i puni se za 15-20 minuta, meni je to neupotrebljivo, ne zelim nigde da cekam par sati da mi se auto napuni, niti da trazim punjace koji su slobodni.

Mvp

pre 4 godine

Evo jedan primer:
Na jednoj pumpi napunite rezervoar za 50eur i 5min!
Na drugoj za 10eur ali 25min!

Sta bi ste izabrali? :) I tu se prica zavrsava...

jaretina

pre 4 godine

Evro 6d norma.
(TNT, 10. jun 2019 16:50)
voziš dizlo mobilni generator karcinoma pluća i još se hvališ kako "malo zagađuješ".
ko zna, možda i osetiš svoju medicinu, lično. onda ćeš razmišljati.

zvezdarac

pre 4 godine

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 10. jun 2019 10:27)

Tehnologija za punjenje baterije do 100% za 15 minuta neće biti raspoloživa NIKAD. Prosto, fizika koja stoji iza funkcionisanja punjivih baterija je takva da je to nemoguće (uz održanje ispravnosti baterije).

Ono što je moguće je punjenje do oko 80% kapaciteta baterija za 30-40 minuta i to već postoji na Tesla SuperCharger stanicama.

Mvp

pre 4 godine

@zvezdarac
Nije tacno da je to nemoguce! Sve je moguce pa i punjenje do 100% za 15min... Ali to nije ni toliko bitno...Kao sto ste i rekli baterije ce se puniti do 80% i bice moguce za nekoliko minuta! Vec sada Model 3 na v3 superpunjacu ima brzinu punjenja od 120km za 5min...U teoriji i vise (1600km/sat)- nekih 400km za 15min.
Za 5god. to ce se sve ubrazati jos 2-3x...

Za ostale proizvodjace je to deceniju daleko...

@obi van
Bezveze sirite dezinformacije i pesimizam...
Vek baterija je trenutno 20+god i ne kostaju 5.000$(tu ste optimista) vec nekoliko puta vise( za kapacitete vece od 40kwh).
Sledece godine Tesla izbacuje bateriju koja ima vek trajanja od 1+ milion km...
Ako ne verujete lako je izracunati. Prosecna Li-ion baterija moze da traje oko 1.000 ciklusa punjenja/praznjenja. Cak i na telefonu izdrzava preko 300 ciklusa! Ako prosecno EV prelazi 500km(tesla s 600km+) to je nekih 500.000km+... ne vidim sta je tu problem! Sledeca generacija ce lako podnositi 2.000 ciklusa

Mvp

pre 4 godine

@TNT
Vas komentar i vasa svest je upravo ono sto je potrebno da se promeni. Sama cinjenica da ste poverovali u euro6 normu govori koliko ste "popili" sve ono sto servira naftni i automobilski lobi.
Euro6 dizel zagadjuje visestruko vise od euro6 benzina... Problem je sto dizel nije samo co2 ili nox vec i teski metali, sumpor itd... Samo jedna cinjenica da emisija Nox kod euro6 dizela je vise od 4x veca od norme u realnim uslovima( dokazano na vise od 400k automobila). I to dok je auto maltene nov!
Da li vam je lakse da lazete sebe ili niste dovoljno obavesteni to je vec neko drugo pitanje...

GuA

pre 4 godine

Dosta ljudi pogresno povezuju automobil sa mirisom beznina. A onda im se kugla okrene naopako kada to moraju da promene. 20% elektricnih automobila je, u stvari, veci procenat u velikim gradovima sto znaci cistiji vazduh za one koji zive u njemu (ukljucujuci decu).

TNT

pre 4 godine

@jaretina - vidi, ja vozim automobil star ispod godinu dana, koji sam platio 3,5 × više od tvog, premijum marke, Evro 6d norma. Trenutno ne može manje od toga da se zagađuje, pa ne vidim potrebu da nekom bilo šta trljam na nos i pravim se pametan kao ti, niti da nipodaštavam svoje sunarodnike kad god i gde god stignem, kao što ti činiš. Nisi uhvatio "boga za bradu" Hjundaijem, niti manje zagađuješ od drugih, niti si ekološki osvećeniji. A o tome što si kao pravi konzument "popio" sve što je električni lobi servirao o tome kako su električni automobili najbolji, neću da trošim reči.

TNT

pre 4 godine

@GuA, @mvp - Netačno i ne mora da znači. Pogledajte javno dostupne ADAC testove sa kraja februara ove godine, tu ima mnogo iznenađujućih rezultata. Postoje dizeli sa zanemarljivo malom količinom emisije NOx, mereni od istih onih laboratorija koje su prethodno, na starijim generacijama, dobijali višestruko veća zagađenja od dozvoljenih. Dozvoljeni limit emisije za dizele je veći u odnosu na benzince, ali rezultati u praksi nisu uvek takvi. Ima i potpuno obrnutih slučajeva, za koje je naravno zaslužan SCR. Da se podsetimo, čak i pri čuvenom testu tri studenta koji je stvorio dieselgate, BMW X5 3.0 d opremljen SCR je bio u tada važećim granicama, a Džeta i Pasat su znatno probili limite, što je proizvelo aferu. Današnji dizeli JESU vrlo čisti, a to nekako vama promiče. Mnogo toga se promenilo od dieselgate afere. Samo nemojte sada da selektivno ne verujemo u ove rezultate testiranja kada vam ne idu u prilog, a da verujemo onda kada potvrđuju vaše mišljenje. Dakle, nećete baš tako lako da dobijete kancer od modernog dizela. Oni stariji, sa skinutim katalizatorima, jesu ekološke bombe, ali to je neka sasvim druga tema.

jaretina

pre 4 godine

@jaretina - a ti, pretpostavljam, voziš Teslu ili barem Leaf, imaš sopstveni punjač na solarnu energiju odnosno vetar? Takođe, recikliraš svoj otpad, koristiš isključivo reciklirani papir i kupuješ odeću od bio pamuka? Ako to sve nije tako, ne pravi se pametan.
(TNT, 9. jun 2019 20:03)
ne, još je to skupo.
ja kupujem nova kola do 20k €, tako će biti i sa EV.
ali do tada, za razliku od vas koji bacate crni dim iza kog se ništa ne vidi, a šoferku ne mogu da operem 10 dana, vozim 3 meseca "staru" elantru na TNG. siguran sam da sam u 1% kola u srbistanu koja najmanje zagađuju.
od mene, više nego dovoljno za čistu srbiju.
kamo sreće da su svi ko ja, raka ne bi bilo.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 10. jun 2019 16:50)

Cini se da si ti kao konzument "popio" poodavno, i jos te drzi.

To sto ti vozis dizel auto koji ima emisiju izduvnih gasova po Euro 6(d) standardu ne znaci da je on najmanji zagadjivac. Benziski motori Euro 6(d) standarda imaju manju emisiju NOx. A opet elektricni nemanju uopste.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 11. jun 2019 13:51)

Cela EV prica se vrti oko zdravstvenog stanja populacije u velikim gradovima i kako vi kazete “majstor Pere”.

Sa jedne strane zdravstveno stanje stanovnistva drzavi dolazi na naplatu kroz bolinicke racune i lekove i drzava ima puno pravo da pokusa da to smanji. Svidjalo se to nama ili ne, ili nam pak menjalo navike. Koliko god da je mala emisija izduvnih gasova po Euro 6 standardu kada pomnozis to sa par miliona automobila koji u visemilionskim gradovima svake sekunde ispustaju iste to je jos uvek veliko zagadjenje skoncentrisano na malom prostoru.

Sa druge strane “majstor Pera” ce za 5-10 godina iz tvog auta “mrtav hladan” izvaditi DPF, EGR pa i Cat usput. To drzava (bilo koja) tesko moze da kontrolise ali filter u np. Obrenovcu moze.

Moralna pitanja su cudna stvar pa ostavljam vama da razmisljate …

Kratak spoj na istalaciji ce verovatno izazvati pozar u bilo kom automobilu pa je po meni to vise zamena teza. Mnogo je verovatnije da do pozara dodje u udesu nego pri punjenju a ja cu vam javiti ako se moj zapali a eto ustekan je svake noci vec godinu dana. A ima i 20ak sto EV sto plug-in hibrida u komsiluku, niti jedan nije goreo do sada.

obi van

pre 4 godine

EV će ostati marginalan ako se uskoro ne izmisli novi tip baterije koji se brže puni, nije na bazi litijuma, duže traje i ne "crkne" preko noći nakon 5 godina. Inače nova baterija košta oko 5000 dolara i obično ja garancija tako koncipirana da to ne pokriva. Ovako EV je prihvatljiv samo kao drugi auto i to samo ako imate svoju garažu sa punjačem.
Trenutno svi prave te EV bez pravog istraživanja tržišta jer su pod političkim pritiskom ali teško da će moći kompenzirati te gubitke.
Uz to, tehnologija eksploatacije litijuma je užasno prljava, tako da baš i nisam siguran ni u ekološki potencijal.
Trenutno su gas i vodonik najbolje opcije ali nema političara koji to razumiju i hoće da poguraju.

TNT

pre 4 godine

@GuA - da na patetiku odgovorim patetikom. Da li se deca dovode u opasnost kada se električni automobili u velikom broju uvedu u centre gradova? Požar na jednom od njih se teško gasi - šta sa punim parkingom električnih automobila, kada jedan od njih počne da gori prilikom noćnog punjenja, ne daj BoŸe ispod stambene zgrade? A možda nečija deca žive i blizu termoelektrana na ugalj, ili blizu postrojenja za proizvodnju i reciklažu baterija? Nije sve to jednostavno, to jest onako kako ga električni lobi servira.

TNT

pre 4 godine

A sad malo o planovima. Eto VW pompezno najavljuje da će proizvesti čak 20 miliona električnih automobila u narednih 10 godina. To će u najboljem slučaju biti 20% od ukupne proizvodnje VW grupe. Tojota planira da će imati učešće od cca 12-15% ukupno proizvedenih vozila 2050-te godine. I to su sadašnji planovi, koji bi trebalo da nas impresioniraju, za koje je veliko pitanje da li će se realizovati.

TNT

pre 4 godine

I da podelim sa vama jedan lični događaj. Sedim sa nekim društvom u baštici pre neko veče i slušam kako jedan mladi gospodin sa velikim žarom priča o onome što kaže i @jaretina - dizele treba proterati potpuno iz gradova. Nekoliko puta je spomenuo da ga svi mi koji vozimo dizel trujemo i kako će zbog nas dobiti kancer pluća. Nakon dva sata, pogledam u pepeljaru isped njega. U istoj, njegovih 8 opušaka. Za dva sata. A ubiće ga dizeli.

Kod mene u komšiluku ima par romskih kućica, čiji stanari u nedostatku sredstava zimi lože ono što nađu. Svačega tu bude. Nesnosan smrad se uvlači svima u stanove i kroz zatvorene prozore, vrlo zdrav za udisanje. I to nije zdravstveni problem, ali jesu dizel automobili.

Ljudi bacaju tone plastičnih boca koje završe u našim rekama - ko malo ide po Srbiji zna o čemu pričam. Ali, ni to nije problem, a dizeli jesu.

Ako već želite ekološki da se osvestite, uzmite bicikle u ruke pa se tako transportujte, nemojte spominjati električne automobile.

TNT

pre 4 godine

@GuA - redom:

- Gde se to serijski proizveden EV zapalio tokom punjenja? - Na više lokacija, Google je naš prijatelj. Najveći problem koji bi nastao omasovljenjem upotrebe električnih automobila, posebno u Srbiji i zemljama sličnog imovnog stanja, koje primenjuju propise tako kako ih primenjuju, kada bi svaki "majstor Pera" razvlačio kablove za pojačanu struju potrebnu za punjenje elektroautomobila sa kablovima i utičnicama sa buvljaka, jer je tako jeftinije - i šta misliš da bi se dogodilo? Problema će biti i na strani automobila - ako se to dešava Tesli, šta misliš kako će prolaziti jeftiniji proizvodi, gde je ušteda prioritet? Mali kratak spoj i...

- Da li sva elektricna energia dolazi iz termoelektrana na ugalj? Ne, ali u mnogim zemljama (na žalost) većinski da.

- Kolika je procenat iskoristivosti SUS motora a koliki elektrana? - Mnogo bolji kod elektrana, koje naravno imaju i mnogo bolju kontrolu ispuštanja štetnih gasova.

- Koliki je broj ljudi (i dece) ugrozenih od izduvnih gasova u Beogradu a koliki u Obrenovcu? - Koliko zagađenje jedne termocentrale ZAISTA ugrožava prirodu i okolinu? Koliko poljoprovrednih proizvoda kupiš na pijaci iz istog tog Obrenovca? Da ne pišem i o moralnom problemu - oni treba da pomru da bismo mi bili zdraviji? Nisi dobro postavio pitanje.

Da li je nešto što sam ja izneo vezano za emisiju dizela netačno? Da li si proverio rezultate merenja koje sam naveo? Da li i ti, kada prođeš iza dizela, 10 dana ne možeš da opereš šoferku?

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 11. jun 2019 08:47)

- Gde se to serijski proizveden EV zapalio tokom punjenja ?
- Da li sva elektricna energia dolazi iz termoelektrana na ugalj ?
- Kolika je procenat iskoristivosti SUS motora a koliki elektrana ?
- Koliki je broj ljudi (i dece) ugrozenih od izduvnih gasova u Beogradu a koliki u Obrenovcu ?
Moj patetican komentar je uzrokovan vasom agresinoscu i optuzbama o podpadanju pod uticaj jednog lobija a pritom vi branite drugi lobi.

Ivan

pre 4 godine

Radim kao vatrogasac i mogu vam reci da u deceniji radnog iskustva najvise pozara sam gasio po kucama i stanovima a gorele su najcesce masine za ves i sudove (vise od 70% svih pozara u domacinstvima). Jel treba da ih se odreknemo? Ne nikako ali treba da zatvaramo vrata od kuhinje i kupatila jer na taj nacin pozar ce biti ogranicen i sirice se tek za 30 minuta a ne odmah. Ne panicite necete svi izgoreti od EV kao sto nisu svi izgoreli od masina za ves i sudove.

Radovan

pre 4 godine

"Kada jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila odluči da se preorijentiše na izradu električnih vozila, iza toga stoji ozbiljna strategija i planiranje".

Ha, ha , kakve gluposti se pišu. Pa jel čitate svetske biznis vesti.
Nemačka nije htela da pređe na elektrifikaciju tržišta i EV, pa je dobila dizel aferu. Sada nemački direktori pričaju da se elektrifikacija MORA završiti do 2025.
Svaka država koja ne prihvati elektrifikaciju vozila, biće naterana. Dobiće planove,nacrte,tehnologiju,i sve ostalo, samo da uradi elektrifikaciju.
Kao za 6 godina će svi oni odjednom da razviju EV? Pa ne radi se to tako kratko. Ima već sve razrađeno i dobiće od TESLA. Kao što je i sve ostalo EU dobila od drugih.

Naftaška država Norveška je prva uradila elektrifikaciju SVOJIM parama.
Zašto? Hajde stručnjaci za plastiku i dizel. Povežite činjenice iz nedavnog vremena.

EU Citizen

pre 4 godine

36000 punjača je smešno na kontinentu na kome živi preko pola milijarde ljudi i vozi se nekoliko stotina miliona automobila. Ja planiram fa barem do 2030. vozim, kao i do sada, automobile sa unutrašnjim sagorevanjem i minimalno dva i po do tri litra zapremine, i da umirem od smeha gledajući hipstere i virtue signallere koji džedže na punjačima :)) Dotle se nadam da će se i tehnologija baterija i tehnologija punjenja usavršiti dotle da jedno punjenje od 0-100% traje maksimalno 10-15 minuta, i da sa njim može da se pređe, po svim temperaturama i sa svim stilovima vožnje, minimalno 600-700 kilometara, jer su to moji uslovi da dam pare,. odnosno, barem sličan nivo udobnosti i gubljenja vremena kao sa SUS motorima. Zdravo i doviđenja :))

Marko

pre 4 godine

Valjda ce ovaj put praviti i prave papire uz auta. A ne kao u USA sto su slucajno prodali 300 000 auta sa laznim papirima. Nemacki kvalitet

Perica

pre 4 godine

VW pokusava da se istrgne iz skandala sa dizel motorima, u tome im pomaze drzava sa svojim zakonima. Zagadjenje je isto sa elektricnim i sa SUS motorima, jer ta energija mora nekako da se proizvede, da li ce to biti prekrajanjem reka, menjanjem ruza vetrova ili izbacivanjem dima u vazduh, to su sve nijanse, jos na sve to imamo problem skladistenja LIYO baterija, koje kontaminiraju zemlju.
Sto se mene tice, dok ne naprave elektricni auto koji ima min autonomiju od 400km i puni se za 15-20 minuta, meni je to neupotrebljivo, ne zelim nigde da cekam par sati da mi se auto napuni, niti da trazim punjace koji su slobodni.

TNT

pre 4 godine

@jaretina - a ti, pretpostavljam, voziš Teslu ili barem Leaf, imaš sopstveni punjač na solarnu energiju odnosno vetar? Takođe, recikliraš svoj otpad, koristiš isključivo reciklirani papir i kupuješ odeću od bio pamuka? Ako to sve nije tako, ne pravi se pametan.

Zeljko

pre 4 godine

To sto ce oni mozda da naprave Tesla vec sad ima a kad oni postave svoje Tesla ce imati bar 3X toliko. Ne u Nemackoj jer im je tamo zabranjeno. Toliko o Nemcima

jaretina

pre 4 godine

kakvo je ovo kolektivno ludilo braćo srbi! neka struja, brzi punjači... dokle to ide!!! kako voziti nešto što ne baca crni dim pozadi, i sa smeškom konstatovati: neka dobije rak pluća onaj iza...

TNT

pre 4 godine

@jaretina - vidi, ja vozim automobil star ispod godinu dana, koji sam platio 3,5 × više od tvog, premijum marke, Evro 6d norma. Trenutno ne može manje od toga da se zagađuje, pa ne vidim potrebu da nekom bilo šta trljam na nos i pravim se pametan kao ti, niti da nipodaštavam svoje sunarodnike kad god i gde god stignem, kao što ti činiš. Nisi uhvatio "boga za bradu" Hjundaijem, niti manje zagađuješ od drugih, niti si ekološki osvećeniji. A o tome što si kao pravi konzument "popio" sve što je električni lobi servirao o tome kako su električni automobili najbolji, neću da trošim reči.

obi van

pre 4 godine

EV će ostati marginalan ako se uskoro ne izmisli novi tip baterije koji se brže puni, nije na bazi litijuma, duže traje i ne "crkne" preko noći nakon 5 godina. Inače nova baterija košta oko 5000 dolara i obično ja garancija tako koncipirana da to ne pokriva. Ovako EV je prihvatljiv samo kao drugi auto i to samo ako imate svoju garažu sa punjačem.
Trenutno svi prave te EV bez pravog istraživanja tržišta jer su pod političkim pritiskom ali teško da će moći kompenzirati te gubitke.
Uz to, tehnologija eksploatacije litijuma je užasno prljava, tako da baš i nisam siguran ni u ekološki potencijal.
Trenutno su gas i vodonik najbolje opcije ali nema političara koji to razumiju i hoće da poguraju.

jaretina

pre 4 godine

@jaretina - a ti, pretpostavljam, voziš Teslu ili barem Leaf, imaš sopstveni punjač na solarnu energiju odnosno vetar? Takođe, recikliraš svoj otpad, koristiš isključivo reciklirani papir i kupuješ odeću od bio pamuka? Ako to sve nije tako, ne pravi se pametan.
(TNT, 9. jun 2019 20:03)
ne, još je to skupo.
ja kupujem nova kola do 20k €, tako će biti i sa EV.
ali do tada, za razliku od vas koji bacate crni dim iza kog se ništa ne vidi, a šoferku ne mogu da operem 10 dana, vozim 3 meseca "staru" elantru na TNG. siguran sam da sam u 1% kola u srbistanu koja najmanje zagađuju.
od mene, više nego dovoljno za čistu srbiju.
kamo sreće da su svi ko ja, raka ne bi bilo.

zvezdarac

pre 4 godine

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 10. jun 2019 10:27)

Tehnologija za punjenje baterije do 100% za 15 minuta neće biti raspoloživa NIKAD. Prosto, fizika koja stoji iza funkcionisanja punjivih baterija je takva da je to nemoguće (uz održanje ispravnosti baterije).

Ono što je moguće je punjenje do oko 80% kapaciteta baterija za 30-40 minuta i to već postoji na Tesla SuperCharger stanicama.

Mvp

pre 4 godine

@zvezdarac
Nije tacno da je to nemoguce! Sve je moguce pa i punjenje do 100% za 15min... Ali to nije ni toliko bitno...Kao sto ste i rekli baterije ce se puniti do 80% i bice moguce za nekoliko minuta! Vec sada Model 3 na v3 superpunjacu ima brzinu punjenja od 120km za 5min...U teoriji i vise (1600km/sat)- nekih 400km za 15min.
Za 5god. to ce se sve ubrazati jos 2-3x...

Za ostale proizvodjace je to deceniju daleko...

@obi van
Bezveze sirite dezinformacije i pesimizam...
Vek baterija je trenutno 20+god i ne kostaju 5.000$(tu ste optimista) vec nekoliko puta vise( za kapacitete vece od 40kwh).
Sledece godine Tesla izbacuje bateriju koja ima vek trajanja od 1+ milion km...
Ako ne verujete lako je izracunati. Prosecna Li-ion baterija moze da traje oko 1.000 ciklusa punjenja/praznjenja. Cak i na telefonu izdrzava preko 300 ciklusa! Ako prosecno EV prelazi 500km(tesla s 600km+) to je nekih 500.000km+... ne vidim sta je tu problem! Sledeca generacija ce lako podnositi 2.000 ciklusa

Mvp

pre 4 godine

@TNT
Vas komentar i vasa svest je upravo ono sto je potrebno da se promeni. Sama cinjenica da ste poverovali u euro6 normu govori koliko ste "popili" sve ono sto servira naftni i automobilski lobi.
Euro6 dizel zagadjuje visestruko vise od euro6 benzina... Problem je sto dizel nije samo co2 ili nox vec i teski metali, sumpor itd... Samo jedna cinjenica da emisija Nox kod euro6 dizela je vise od 4x veca od norme u realnim uslovima( dokazano na vise od 400k automobila). I to dok je auto maltene nov!
Da li vam je lakse da lazete sebe ili niste dovoljno obavesteni to je vec neko drugo pitanje...

jaretina

pre 4 godine

Evro 6d norma.
(TNT, 10. jun 2019 16:50)
voziš dizlo mobilni generator karcinoma pluća i još se hvališ kako "malo zagađuješ".
ko zna, možda i osetiš svoju medicinu, lično. onda ćeš razmišljati.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 11. jun 2019 08:47)

- Gde se to serijski proizveden EV zapalio tokom punjenja ?
- Da li sva elektricna energia dolazi iz termoelektrana na ugalj ?
- Kolika je procenat iskoristivosti SUS motora a koliki elektrana ?
- Koliki je broj ljudi (i dece) ugrozenih od izduvnih gasova u Beogradu a koliki u Obrenovcu ?
Moj patetican komentar je uzrokovan vasom agresinoscu i optuzbama o podpadanju pod uticaj jednog lobija a pritom vi branite drugi lobi.

Ivan

pre 4 godine

Jos malo samo da jos 2 ili 3 velika igraca udju u EV kolo i eto nama standardizacije punjaca i baterijskih celija pa cemo na miru konacno uzivati u punjenju svojih vozila gde god pozelimo. Za najdalje 20 godina svako javno parking mesto u razvijenom svetu doci ce jedan punjac za EV a u samo mali broj javnih faraza cete moci uci sa automobilom sa SUS motorom. Buducnost stize nezaustavljivo i veoma mi je drago bez obzira sto nemam EV trenutno.

TNT

pre 4 godine

@GuA - da na patetiku odgovorim patetikom. Da li se deca dovode u opasnost kada se električni automobili u velikom broju uvedu u centre gradova? Požar na jednom od njih se teško gasi - šta sa punim parkingom električnih automobila, kada jedan od njih počne da gori prilikom noćnog punjenja, ne daj BoŸe ispod stambene zgrade? A možda nečija deca žive i blizu termoelektrana na ugalj, ili blizu postrojenja za proizvodnju i reciklažu baterija? Nije sve to jednostavno, to jest onako kako ga električni lobi servira.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 10. jun 2019 16:50)

Cini se da si ti kao konzument "popio" poodavno, i jos te drzi.

To sto ti vozis dizel auto koji ima emisiju izduvnih gasova po Euro 6(d) standardu ne znaci da je on najmanji zagadjivac. Benziski motori Euro 6(d) standarda imaju manju emisiju NOx. A opet elektricni nemanju uopste.

TNT

pre 4 godine

@GuA, @mvp - Netačno i ne mora da znači. Pogledajte javno dostupne ADAC testove sa kraja februara ove godine, tu ima mnogo iznenađujućih rezultata. Postoje dizeli sa zanemarljivo malom količinom emisije NOx, mereni od istih onih laboratorija koje su prethodno, na starijim generacijama, dobijali višestruko veća zagađenja od dozvoljenih. Dozvoljeni limit emisije za dizele je veći u odnosu na benzince, ali rezultati u praksi nisu uvek takvi. Ima i potpuno obrnutih slučajeva, za koje je naravno zaslužan SCR. Da se podsetimo, čak i pri čuvenom testu tri studenta koji je stvorio dieselgate, BMW X5 3.0 d opremljen SCR je bio u tada važećim granicama, a Džeta i Pasat su znatno probili limite, što je proizvelo aferu. Današnji dizeli JESU vrlo čisti, a to nekako vama promiče. Mnogo toga se promenilo od dieselgate afere. Samo nemojte sada da selektivno ne verujemo u ove rezultate testiranja kada vam ne idu u prilog, a da verujemo onda kada potvrđuju vaše mišljenje. Dakle, nećete baš tako lako da dobijete kancer od modernog dizela. Oni stariji, sa skinutim katalizatorima, jesu ekološke bombe, ali to je neka sasvim druga tema.

Radovan

pre 4 godine

"Kada jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila odluči da se preorijentiše na izradu električnih vozila, iza toga stoji ozbiljna strategija i planiranje".

Ha, ha , kakve gluposti se pišu. Pa jel čitate svetske biznis vesti.
Nemačka nije htela da pređe na elektrifikaciju tržišta i EV, pa je dobila dizel aferu. Sada nemački direktori pričaju da se elektrifikacija MORA završiti do 2025.
Svaka država koja ne prihvati elektrifikaciju vozila, biće naterana. Dobiće planove,nacrte,tehnologiju,i sve ostalo, samo da uradi elektrifikaciju.
Kao za 6 godina će svi oni odjednom da razviju EV? Pa ne radi se to tako kratko. Ima već sve razrađeno i dobiće od TESLA. Kao što je i sve ostalo EU dobila od drugih.

Naftaška država Norveška je prva uradila elektrifikaciju SVOJIM parama.
Zašto? Hajde stručnjaci za plastiku i dizel. Povežite činjenice iz nedavnog vremena.

miki

pre 4 godine

Meni je drago,valjda ima nade.Zivim u manjem gradu i ne mozes biciklom na posao koliko smrde izduvni gasovi od vozila koja prolaze kraj mene.Pa onda i ja autom sta cu

karburator

pre 4 godine

Li jon baterije boljeg su "zdravlja" i dužeg veka ukoliko se dopunjavaju češće. Npr. 2x duže traju ako se dopunjavaju čim se isprazne ispod 60%, nego ako se isrpljuju do 10% svog kapaciteta pa tek onda dopunjavaju. Tako da je dobra ova praksa "svako malo" dopunjavanja gde god se zatekne vremena i zgode.

Mvp

pre 4 godine

Evo jedan primer:
Na jednoj pumpi napunite rezervoar za 50eur i 5min!
Na drugoj za 10eur ali 25min!

Sta bi ste izabrali? :) I tu se prica zavrsava...

TNT

pre 4 godine

A sad malo o planovima. Eto VW pompezno najavljuje da će proizvesti čak 20 miliona električnih automobila u narednih 10 godina. To će u najboljem slučaju biti 20% od ukupne proizvodnje VW grupe. Tojota planira da će imati učešće od cca 12-15% ukupno proizvedenih vozila 2050-te godine. I to su sadašnji planovi, koji bi trebalo da nas impresioniraju, za koje je veliko pitanje da li će se realizovati.

TNT

pre 4 godine

@GuA - redom:

- Gde se to serijski proizveden EV zapalio tokom punjenja? - Na više lokacija, Google je naš prijatelj. Najveći problem koji bi nastao omasovljenjem upotrebe električnih automobila, posebno u Srbiji i zemljama sličnog imovnog stanja, koje primenjuju propise tako kako ih primenjuju, kada bi svaki "majstor Pera" razvlačio kablove za pojačanu struju potrebnu za punjenje elektroautomobila sa kablovima i utičnicama sa buvljaka, jer je tako jeftinije - i šta misliš da bi se dogodilo? Problema će biti i na strani automobila - ako se to dešava Tesli, šta misliš kako će prolaziti jeftiniji proizvodi, gde je ušteda prioritet? Mali kratak spoj i...

- Da li sva elektricna energia dolazi iz termoelektrana na ugalj? Ne, ali u mnogim zemljama (na žalost) većinski da.

- Kolika je procenat iskoristivosti SUS motora a koliki elektrana? - Mnogo bolji kod elektrana, koje naravno imaju i mnogo bolju kontrolu ispuštanja štetnih gasova.

- Koliki je broj ljudi (i dece) ugrozenih od izduvnih gasova u Beogradu a koliki u Obrenovcu? - Koliko zagađenje jedne termocentrale ZAISTA ugrožava prirodu i okolinu? Koliko poljoprovrednih proizvoda kupiš na pijaci iz istog tog Obrenovca? Da ne pišem i o moralnom problemu - oni treba da pomru da bismo mi bili zdraviji? Nisi dobro postavio pitanje.

Da li je nešto što sam ja izneo vezano za emisiju dizela netačno? Da li si proverio rezultate merenja koje sam naveo? Da li i ti, kada prođeš iza dizela, 10 dana ne možeš da opereš šoferku?

TNT

pre 4 godine

I da podelim sa vama jedan lični događaj. Sedim sa nekim društvom u baštici pre neko veče i slušam kako jedan mladi gospodin sa velikim žarom priča o onome što kaže i @jaretina - dizele treba proterati potpuno iz gradova. Nekoliko puta je spomenuo da ga svi mi koji vozimo dizel trujemo i kako će zbog nas dobiti kancer pluća. Nakon dva sata, pogledam u pepeljaru isped njega. U istoj, njegovih 8 opušaka. Za dva sata. A ubiće ga dizeli.

Kod mene u komšiluku ima par romskih kućica, čiji stanari u nedostatku sredstava zimi lože ono što nađu. Svačega tu bude. Nesnosan smrad se uvlači svima u stanove i kroz zatvorene prozore, vrlo zdrav za udisanje. I to nije zdravstveni problem, ali jesu dizel automobili.

Ljudi bacaju tone plastičnih boca koje završe u našim rekama - ko malo ide po Srbiji zna o čemu pričam. Ali, ni to nije problem, a dizeli jesu.

Ako već želite ekološki da se osvestite, uzmite bicikle u ruke pa se tako transportujte, nemojte spominjati električne automobile.

GuA

pre 4 godine

@ (TNT, 11. jun 2019 13:51)

Cela EV prica se vrti oko zdravstvenog stanja populacije u velikim gradovima i kako vi kazete “majstor Pere”.

Sa jedne strane zdravstveno stanje stanovnistva drzavi dolazi na naplatu kroz bolinicke racune i lekove i drzava ima puno pravo da pokusa da to smanji. Svidjalo se to nama ili ne, ili nam pak menjalo navike. Koliko god da je mala emisija izduvnih gasova po Euro 6 standardu kada pomnozis to sa par miliona automobila koji u visemilionskim gradovima svake sekunde ispustaju iste to je jos uvek veliko zagadjenje skoncentrisano na malom prostoru.

Sa druge strane “majstor Pera” ce za 5-10 godina iz tvog auta “mrtav hladan” izvaditi DPF, EGR pa i Cat usput. To drzava (bilo koja) tesko moze da kontrolise ali filter u np. Obrenovcu moze.

Moralna pitanja su cudna stvar pa ostavljam vama da razmisljate …

Kratak spoj na istalaciji ce verovatno izazvati pozar u bilo kom automobilu pa je po meni to vise zamena teza. Mnogo je verovatnije da do pozara dodje u udesu nego pri punjenju a ja cu vam javiti ako se moj zapali a eto ustekan je svake noci vec godinu dana. A ima i 20ak sto EV sto plug-in hibrida u komsiluku, niti jedan nije goreo do sada.

GuA

pre 4 godine

Dosta ljudi pogresno povezuju automobil sa mirisom beznina. A onda im se kugla okrene naopako kada to moraju da promene. 20% elektricnih automobila je, u stvari, veci procenat u velikim gradovima sto znaci cistiji vazduh za one koji zive u njemu (ukljucujuci decu).

Ivan

pre 4 godine

Radim kao vatrogasac i mogu vam reci da u deceniji radnog iskustva najvise pozara sam gasio po kucama i stanovima a gorele su najcesce masine za ves i sudove (vise od 70% svih pozara u domacinstvima). Jel treba da ih se odreknemo? Ne nikako ali treba da zatvaramo vrata od kuhinje i kupatila jer na taj nacin pozar ce biti ogranicen i sirice se tek za 30 minuta a ne odmah. Ne panicite necete svi izgoreti od EV kao sto nisu svi izgoreli od masina za ves i sudove.