Četvrtak, 06.06.2019.

Da li biste umesto automobila koristili bicikl kao prevozno sredstvo u gradu?

Da li biste umesto automobila koristili bicikl kao prevozno sredstvo u gradu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 4 godine

Rado, ali uslovi su jako loši. Zagađenost, nekultura vozača, manjak biciklističkih staza, nerazumevanje u poslovnom svetu (u Berlinu npr. niko neće pitati za blatnjave pantalone, čak će se naći mesto za presvlačenje i tuširanje). U Srbiji je i čist klozet premija.

To što je BG brdovit i što pada sneg, kiša, to su samo izgovori. Za led ok, ali tada ni auto nije od pomoći...

@(rog, 8. jun 2019 10:35)

Ako mozes da share-ujes linkove od nekih alarma ili barem nazive nekih da pogledam, kolege nisu bas presrecne kad uteram bajs u kancelariju :)

pre 4 godine

Da li ste normalni pa nije ovo Holandija već sve sama brda i planine. U NS i ajde ali od BG nadole... Baš bi voleo da vidite tog što bi znojav na posao svaki dan
(Bob, 06. jun 2019 20:07)

Evo ja idem 12km u jednom pravcu. Dodjem na posao, istusiram se i presvucem. Bicikl vezem ispred zgrade jer na njemu imam alarm a prozor od kancelarije mi gleda na parking.

pre 4 godine

Nije problem brdovit Beograd, ja po njemu vozim svaki dan i godinama na posao 4km u pocetku sam isao peske, a sad cesto biciklom, a posle posla vozim jos 30-50 km. U kupovinu (sem kad kupujem nesto veliko i tesko) idem biciklom. Pre 10 dana smo kupili cipele za spurpugu i kutiju zalepili na korpu... Idem i na preglede kod doktora itd. Prosle godine sam isao na pregled u 2 popodne po temperaturi 39 stepeni. Poneo sam peskiric i brisao znoj. Nije sramota biti znojav. Nekad me u soping centrima gledaju cudno u sportskom odelu, sa kacigom u ruci, torbom itd. ali nek se naviknu. Do posla pri kraju imam jedan uspon, ali idem oko 8 ujutru i nije velika vrucina, a noge su mi toliko jake, da taj uspon i ne osetim. Kad stignem u firmu, presvucem se i udjem u klimatizovanu kancelariju i nemam problem. Drugim recima, nije tezak uspon, nije sramota biti znojav, nije sramota ici necim drugim sem auta. Ja imam nov auto, ali nisam gospodin, nego sportista.
Ono sto je problem je sto automobili seku bicikliste, ne primecuju ih, a i ako primete, ignorisu, jer misle da biciklisti ne smeju na ulicu, kao i pesaci. Voze se razni krsevi. Malopre me je obisla Lada sigurno preko 35 god. stara. Zamislite kada udisem kao usisivac, koliko otrova udahnem. Staze nacrtane na kolovozu su neupotrebljive i samo sluze za parkiranje kola i otezavanje biciklistima, stavljajuci ih u prekrsaj ako obidju parkiran auto...

@moron aka pčelica Pavo aka 1,5 D4D

ja bih rekao da je u Vašoj glavi sve veća gužva, s obzirom na potrebu da se na neku vest ostavi po 2-3 komentara pod različitim nadimcima.

p.s. da ne spominjemo stanje svesti gde mora da se potkači tojota (škoda, hjundai, popuniti po želji), čak i na ovim potpuno nepovezanim vestima.

pre 4 godine

"Ne bi mi palo na pamet, ne živim u Beogradu, ali svuda u Evropi je slično, čak i tamo gde grad nije brdovit, previše hladna i kišovita ili previše topla klima sprečava ozbiljno korišćenje bicikla za dve osim za zaluđenike. Da i ne govorim o tome koliko je doći na posao ili na sastanak znojav, pokisao ili prašnjav suludo i neozbiljno. Ja takve likove niti bih zapošljavao, niti od njih išta kupio, niti sa njima radio.
(EU Citizen, 7. jun 2019 10:44)

Idem bajsom na posao u BG, svaki dan. Oko 5 km. Do posla se „penjem“, nazad se „spuštam“. Na poslu držim odelo, kravatu, mantil/kaput, fancy cipele. Na posao dolazim u „casual style“ (dok u toku dana ne dodje vreme fancy sastanaka, nekada tako i ostane. U rancu ( zavisno od prognoze) imam i gornji i donji šuškavac. „Poslovna kola“ mi stoje u garaži „u centru“, na oko 6-7 minuta od kancelarije. Svaki dan Boga molim da ne moram nigde da idem poslom kolima (ili, posle posla kolima kući), jer je to tuga od sporosti i frustracija. Često imam utisak da bih brže peške nego kolima (neki dan mi je bord pokazao prosek 2 km/h na oko 1-2 km udaljenosti i zamalo se nisam „upišao“). Brže stignem npr. iz Valjeva do „Mostara“, nego li od „Mostara“ do centra. Još kada na treba da sednem u kola koja su stajala na suncu, pa u njima 60 stepeni.
Bajs je za to bajka. I kada god mogu, ja i preko dana posao obavljam bajsom. A, kada krenem po podne bajsom kući, gledam patkice u Savi. I ljude u kolima, zaglavljene na B. Mostu ...

pre 4 godine

Živim u NS, bicikl koristim samo rekreativno. Ono što me sprečava da ga koristim za posao je, kao i nedostaci u NS za ozbiljniji biciklizam:

1) Ujutro, koliko god sporo išao i koliko god bila kratka relacija (a meni bi bilo manje od 10 minuta) ja se oznojim, i onda mi uopšte nije prijatno da posle toga sedim u kancu
2) Dobar deo biciklističkih staza je uništen korenjem drveća. Ne treba naravno seći drveće, ali treba te staze popraviti
3) Dobar deo grada uopšte nije pokriven biciklističkim stazama
4) I tamo gde ima staza, dešava se da su staze suviše uske i prilično neadekvatne
5) Nema dovoljno češljeva za vezivanje biciklova, a često i nisu adekvatno orjentisani (poenta je da bicikli u susednim žljebovima stoje sa suprotnim stranama češlja)
6) Dobar deo zgrada nema biciklane, ili neko operiše po biciklanama. Tamo gde nema biciklane često ni lift nije dovoljne veličine
7) Mali, ali ipak nezanemarljiv broj ljudi kao da nije svestan čemu služi biciklistička staza i koja su prava i obaveze prilikom vožnje bicikla. Tu uključujem i pešake, i vozače ali i same bicikliste (uvati me jeza kad vidim biciklistu kako vozi stazom i kucka po mobilnom)

Da se ne lažemo, prvi razlog, koji je isključivo do mene, je sasvim dovoljan da na posao ne idem biciklom. Ali i pored toga često koristim bicikl i drago mi je zbog toga. Na 2, 3, 4, 5 bi gradska vlast mogla da poradi, a 6 i 7 su do kulture stanovništva.

pre 4 godine

Ako baš hoćete, lako je smisliti milion razloga zbog kojih je bajs navodno „loše“ prevozno sredstvo za grad, odnosno, zbog čega je automobil navodno „bolje“ prevozno sredstvo za grad. Sve zavisi od stanja svesti u Vašoj glavi.

pera

za to sto se ti raspadas a samo zato sto si lenj i ni po hleb verovatno ne mozes bez dragocenog auta s jastucetom po d... nisu krivi bicikli i biciklisti

pre 4 godine

Bicikl mi je iz 1948 godine ( dobro ste pročitali), sve je originalno na njemu, osim guma. Dobro smo se upoznali ko zna koliko kilometara prešli. Nebih ga dao za najnoviji sa kojekakvim menjačima. Bicikl je uživanje.

Biciklista sam, komjutiram, ali vozim i malko ozbiljnije sporta radi...
Već 5-6-7-... godina to radim (leti, zimi, preskočim možda 2-3 dana godišnje - na poslu sam "atrakcija")
Evo šta su po mom mišljenj glavni problemi:
1. Bruka je što nije regulisano da bicikisti dobiju novac za sopstveni prevoz (treba uneti kalorija, treba održavati bicikl i dodatnu opremu,...) već im novci završe bačeni Bus-plusu!!!
2. Mnogo više ljudi bi se makar leti provozalo laganica do posla (i nazad), medutim gde tamo da parkiraju/ostave svoj bicikl?
3. Bicikističke staze, ali prave! Nekim ljudima to nije problem (verovatno mi je zato ovo tek stavka 3.), ali nemaju svi 9 života!
4. Stimulisati ljude, slabo da će se mnogo njih na to odlučiti iz ekoloških, pa čak i zdravstvenih razloga, mora tu da postoji makar kakav finansijski benefit, a ne samo još jedan dodatni trošak.
Zašto ovo pišem?! Evo sad će zaživeti bicikliranje po Beogradu, a nije to za svakog, pa ću samo imati smetnju, ha,ha,ha,ha...

pre 4 godine

Po gradovima koji su manje-više ravni i bez mnogo gustog saobraćaja, bicikl je možda dobro rešenje za odlazak i povratak sa posla i sl. U Beogradu bicikl nikako nije dobro rešenje iz više razloga. Prvo, ceo Beograd osim Novog Beograda je na brdima i vožnja više predstavlja napor nego zadovoljstvo. Drugo, Beograd je veoma zagađen grad i vožnjom bicikla kroz taj smog se toliko nadišete istog da je efekat neke rekreacije i zdravog života poptuno poništen, jer se bukvalno trujete ugljen monoksidom. Treće, našu klimu odlikuje izrazita neuravnoteženost i veliki temperaturni pikovi, tako da se bicikl normalno može voziti 2-3 meseca godišnje. Zimi je suviše hladno ili ima snega i leda, a leti po prejakom suncu je tek posebna priča. Nije tu problem vrućina, već to što vam koža gori, a to je daleko od dobrog. Kada nije suviše hladno ili suviše toplo, onda su uglavnom kiše. Četvrto, saobraćajna kultura kod nas je nula. Peto, jedino Novi Beograd ima koliko toliko uređene biciklističke staze. U starom Beogradu mesta nema ni za pešake ni za bicikliste, jer je i to malo trotoara prebukirano parkiranim automobilima. Šesto, malo koja stambena zgrada ili poslovni prostori imaju lepo organizovane i uređene prostore za držanje bicikala, tako da se i tu suočavamo sa rizikom krađe ili bicikl moramo vući liftom, što je opet nezgodno.

goca

Vozim bajs od Altine do centra Zemuna ujutru nema gužve na ulicama a u povratku istim putem ali po trotoaru i baš je odmor za telo ali pre svega za mozak, šteta što nema više staza.

saki6

Ne, od sedista mozes da se dobije perianalni absces, da se iskomplikuje infekcija i da se umre. U automobilu jednostavno moze da se koristi anatomsko jastuce i nema takvih problema.

pre 4 godine

U Beogradu? Ne. Opasno, prljavo; bicikli se masovno kradu. Vremenske prilike, klima u Beogradu ne pogoduju biciklu - 10 meseci godišnje ili je previše hladno, ili je pretoplo, ili pada kiša.

pre 4 godine

Naravno, i vozim bicikl cesto ali skoro iskljucivo rekreativno, staze pored reka i Nlvi Beograd. Pomisao da pedalam uzbrdo Takovskom ili Kneza Milosa ili Tadeusa Koscuska medju svim onim autima sto ispustaju zlo je potpuni horor.

pčelica Pavo

Često sretnem jedan lepi novi crni RAV hybrid. Na sličnim mestima ( on ujutro ide preko B. mosta u smeru N. BG, a po podne preko mosta ka Centru ).

pre 4 godine

Samo jos pitajte grad da nas prizna, pored onih sto idu automobilima na posao i gradskim prevozom, i tako steknemo pravo na 2990 dinara, kako bi odžavali svoje ljubimce od voznje po stazama sa rupama, oštrim pregibima, prelascima na trotoare, ... jer nas na ulici GSP i taxi-isti progone.
Vozim svaki dan do posla 11km i nazad preko tramvajskog mosta, od FON.a do Green Heart.a na NBG.