Petak, 24.05.2019.

20:15

"Matori" Golf i dalje nedodirljiv, Rumuni vladaju SUV segmentom

Izvor: B92

"Matori" Golf i dalje nedodirljiv, Rumuni vladaju SUV segmentom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

ciga

pre 4 godine

@Miriljub
Tačnije prva Honda je na 90 tom mestu. Šta se desilo, pa ništa nemožeš ove nakaze od kola prodavati Evropljani, Amerika i Azija da ali ovde ne.

Pop

pre 4 godine

Опасније је возити крнтију бмв или мерцедес па још и фолцваген него дачију новијег датума. Атуо је измишљен за индивидуални или ти сопствени превоз из тачке А у тачку Б, све остале опције су ментално неусклађене са реалношћу.
Ја имам рено супер 5,добио га џабе, '86 годиште рестауриран и слатко се возим паркирам га на местима где већина неможе са овим новим моделима и не размишљам да ће неко да га украде. Осигурање багатела, бензинац је и не терам га на технички.

Miroljub

pre 4 godine

Predlog za clanak: Sta se desilo sa Hondom u Evropi?
Nije ni u prvih 25. Nekad su se Honde dobro prodavale, a sada ih nema nigde.

Silvester

pre 4 godine

Bože, koliko smo i iskompleksiran narod. Aj da ne živim ovde pa da ne znam, ali pola vas se do juče držalo za šljivu u nekoj selendri dok je vršilo nuždu. Ili u najboljem slučaju iza štale. Pola komentatora ovde, tuče se u Lidlu za usmrdele piliće. A sad ste postali gadljivi na jednu Dačiju, Kiju ili Hjundaji. Hvala ti Bože što me nisi kaznio njihovim ludilom.

Don Giovanni

pre 4 godine

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..
(jojo, 25. maj 2019 17:09)

Ako je tebi stvarno važno šta o tvom autu misli "ona što sedi ceo dan i pije djus u kafiću ili onaj što ispija kafu po 3 sata jer mu je budžet mali" (ili drugi slični likovi), onda ti imaš vrlo ozbiljan problem!

Ursa Mino

pre 4 godine

(Stingray, 25. maj 2019 13:26)

Zaključak o Solenzi vam je skroz pogrešan.

Tačno je da se Solenza nije prodavala u Zapadnoj Evropi, ali ne zato što su u to vreme Evropljani bili prebogati, pa ne bi ni kupovali Solenzu, nego zato što je u to vreme Dačija bila samo tehnički partner Renoa i sve što se tiče prodaje i distribucije svojih vozila u Evropi bi morali da organizuju sami, na svoj trošak. I (ne)znanje.

Verovatno su procenili da za to nisu sposobni, što je bilo sasvim tačna procena jer bi prošli kao ondašnja Jugslavija sa Yugom Amerika.

Međutim, 2007. godine Rumunija je ušla u EU, a malo posle toga Reno je postao većinski vlasnik Dačije, što je priču drastično okrenulo!

U početku, Reno je planirao da proizvodnja u Rumuniji bude isključivo za Rumuniju i ne-evropska tržišta. Ali neko u Renou se zapitao "pošto je Rumunija sada deo EU, šta sprečava nekog Francuza, Nemca ili Engleza da ode u Rumuniju, natovari nekoliko šlepera Dačija i prodaje ih po po Evropi za svoj račun? A što ne bismo mi to uradili?"

Tako je krenulo. Dačija je dobila na raspolaganje kompletnu Renoovu prodajno-servisnu mrežu i uspeh nije izostao!

Mi u Srbiji još uvek gledamo na Rumune s dubokim potcenjivanjem i nismo svesni da današnja Rumunija odavno više nije ona beda i propast kakva je bila za vreme ludog Čaušeskua, kada smo mi za njih bili Kalifornija!

Vremena su se od tada drastično promenila i uloge su se zamenile, sada oni za nas sve više postaju nedostižna Kalifornija!

Ostao ovde

pre 4 godine

budes veci smeker ako kupis novu daciju nego za te pare polovnog audija,bmw-a li mecku staru 5-8 god.hahahaaaa 

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..
(jojo, 25. maj 2019 17:09)
Kakav si ti kralj kompleksa.Pa ne vozis valjda auto da bi ti se neki prolaznik divio ili svoje misljenje o tebi zasnovao na tome. Takvi se u mom selu ,koje se zove Beograd ,ne zove smeker nego SABAN.Ziv ti meni bio,verovatno si mnooogo uspesan u zivotu sa takvom percepcijom.

Radovan

pre 4 godine

Sve si nam Radovane lepo ispričao o tvom bivšem automobilu, koliko si ga platio, za koliko prodao komšiji itd. Jedino nam nisi rekao da li i sada voziš Dačiju jer si je mnogo nahvalio ili si prešao na drugi brend automobila?

Ako zanemarimo da je ista grupacija, prešao sam na novi brend, Reno. Sada vozim senik sa sedam sedišta, kojeg sam takođe kupio novog. Logan nisam menjao što je propao ili bio loš, već što mi se tada povećala familija, a te godine mi je moja mala porodična firma dobro radila, pa mi je knjigovođa savetovala da smanjim dobit. Tako sam u decembru iskoristio neki popust i eto novog automobila.
Ali, ako si pažljivo pročitao što sam napisao, sigurno si primetio da sam rekao da niko nije lud da tvrdi da je automobil od 10 hilj bolji od onog od 20 hilj. Ali, ako imaš tih 10 hilj, bolji je nov automobil te vrednosti nego polovnjak sa ko zna koliko pređenih km za iste pare. Jer, kad kupiš zvučni brend i model koji kako nov košta 30 hilj, a ti ga plkatiš npr 8, onda nisi kupio Audi npr, već si kupio polovno vozilo koje vredi upravo toliko. Jer, da je taj polovnjak od 8000 bolji od nove dacie od 10 hilj, bilo bi obrnuto sa cenom, a verovatno se dacia ne bi ni proizvodila. Kome, niko nije lud.
Dakle, moja tvrdnja nije da je dacia vrhunski automobil, iako je to u suštini reno prethodnoih generacija, već da je za iste novce bolje nov u garanciji nego zvučni, a polovni. Ponavljam, polovnjaka je najlakše kupiti, problemi kreću sa održavanjem, pa cena raste.

jelena

pre 4 godine

Suzuki IGNIS je avion za Sandero, o kvalitetu da ne pričam. Samo je 10% skuplji, a bolji za 3 klase. Unutra ima više mesta, a samo malo manji gepek.

Kiklop

pre 4 godine

Nije mi jasno kako to da Golf bude nedodirljiv,a kada se izbaci bilo koja vest o njemu onda je 80% komentara botova mrzitelja vw-a pljuvanje po njemu..
Nedodirljiv ce biti jos puno godina..

Radovan

pre 4 godine

Kada imaš para, onda hvališ ono što si skupo platio.
Kada nemaš para, onda hvališ ono što si jeftino platio.

Pare ti služe da drugog pojedinca ponižavaš i poklapaš, jer ti one daju moć i snagu, koju kao čovek/čovečuljak nemaš.

boki

pre 4 godine

bane BGD@

nemamo svi kao ti kompleks nize vrednosti pa daj nov jer ako imas nov onda si smeker a i budes na visini...ne radi se ovde u kom autu si smeker ili ti baja,faca i slicno vec o tome koji auto je kvalitetniji i ti poredis evropu i srbiji pa srbija nema standard ko evropa,nema plate,socijalnu i zdravstvenu zastitu pa ne mora ni automobile na putevima..tipicno razmisljanje ne razvijenog mozga zatucanog balkanca,moram biti smeker i ja i samo ja...skroz pogresan sistem vrednosti..

jojo

pre 4 godine

budes veci smeker ako kupis novu daciju nego za te pare polovnog audija,bmw-a li mecku staru 5-8 god.hahahaaaa

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..

BaneBGD

pre 4 godine

Komentari tipicni za iskomplexiranu sirotinju. Moj BMW,Audi itd ce da sahrani Daciu.....Pa normalan coveu Evropi ne sahranjuje kola on to vozi dok su pod garancijom i u vecini slucajeva onda prodaje i kupuje novi. Za razliku od iskomplexiranih balkanaca ljudi u zapadnoj Evropi a i u dobrom delu srednje Evrope su pre svega racionalni i tamo nisi veci smeker ako vozis polovni BMW ili Audi vec ako kupis nov auto. Ali to zatucani Srbi nikad nece shvatiti a i zemlja im je takva napredna bas zbog toga

Z.Dj.

pre 4 godine

(Radovan, 25. maj 2019 08:54)

Sve si nam Radovane lepo ispričao o tvom bivšem automobilu, koliko si ga platio, za koliko prodao komšiji itd. Jedino nam nisi rekao da li i sada voziš Dačiju jer si je mnogo nahvalio ili si prešao na drugi brend automobila?

Stingray

pre 4 godine

@Ursa Minor, 25. maj 2019 12:09
Sećate li se Dacia Solenze? Proizvodila se izmdju 2002 i 2006 godine. Cena joj je bila (u Srbiji) ispod 6.000 evra za benzinski motor. Motori si bili iz Renault Clia 1.4 benzin i 1.9 disel. To je bila prva saradnja izmedju Dacie i Renaulta. Ovo sve pišem, jer mi je odličan drug kupio novu Solenzu i vozio je do 2016. godine, više od 10. godina bez nekih većih kvarova. Zašto ovo pišem. Solenza je 2004 godine za manje od 6.000 evra bila racionalna kupovina novog automobila. Koliko je Solenzi prodato u Evropi, koliko u Srbiji? Broj se meri u promilima. Zašto? Nije bila kriza. Kriza je nastupila 2008 i onda je Dacia povećala prodaju, jer su gradjani Evrope osiromašili i nisu više hteli da daju 25.000 evra za nov automobil, kada su mogli da ga kupe za 8.500, jer su bili uplašeni (i još su) za budućnost koja je pred njima. To jeste racionalno razmišljanje koje je iznudjeno krizom i neizvesnom sutrašnjicom.

Ursa Minor

pre 4 godine

Ovako visoko kotiranje Dacie na listi prodaje novih automobila u Evropi, za mene je pokazatelj osiromašenja gradjana Evrope. Da se razumemo: niko novu Daciu ne kupuje zbog estetike i performansi, već zato što nema više novca za bolji auto.
(Stingray, 25. maj 2019 06:35)

A ovo što si napisao je pokazatelj da nemaš pojma kako razmišlja prosečan čovek na Zapadu. Koliko god da prosečnom Srbinu izgledalo čudno, auto je tamo pre svega upotrebna stvar, nikako stvar prestiža i dokazivanja nečega.

Ima i tamo sirotinjskih kompleksaša kao i u Srbiji (mada neuporedivo manje) ali većini ljudi je auto samo prevozno sredstvo za koje NEĆE (ne da ne mogu, nego namerno NEĆE) da plate više od onog što oni smatraju da je RAZUMNO. Dačija se savršeno uklopila u taj način razmišljanja i zato se tako dobro prodaje.

(Razumno?! Da li se mi u Srbiji još sećamo šta znači ta reč? Mislim da ne...)

Na primer, "razmišljanja" tipa "sramota me od komšija da vozim Dačiju" teško ćeš naći. A ovde je to prosek! Nije da svi bukvalno tako misle, mnogi to uvijaju u prenemaganja tipa "neću da kupim Dačiju jer nema 25 airbagova", "nema 155 zvezdica na NCAP testu", "tvrda plastika", "nije podesiv volan" ili "ima doboš kočnice pozadi".

Ali suština je ista, sirotinja neće da kupi auto koji je svojom cenom podseća na to da je sirotinja, nego će radije kupiti preskup i nepotreban auto koji joj pruža lažnu sliku da NIJE sirotinja!

Papageno

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
(Alex M, 24. maj 2019 22:20)

Ako stvarno ovako misliš, onda tu ima više stvari:

1. Imaš strašan kompleks.

2. Ne procenjuju komšije toliko tvoj auto, koliko ti zagledaš i procenjuješ njihove. I naravno, pojedeš se kao mesečina kad naiđeš ne neki bolji i skuplji od tvog!

3. Ako ti čoveka ceniš i poštuješ srazmerno ceni njegovog auta, onda si u oziljnom problemu!

Kako onda ti kupuješ auto? Zaređaš po komšiluku i u svaki sandučič ubaciš listić s pitanjem "šta VI mislite šta bi JA trebalo da kupim?"

Nego, bolje se ti opusti, za***i komšije i vozi ono što TI i samo TI smatraš da je najbolje. Pa čak i ako negde duboko u sebi dođeš na jeretičku misao da bi to mogla da bude čak i Dačija. Barem pokušaj da budeš svoj. Neće boleti!

Veruj mi, 99,9% ljudi u tvom komšiluku uopšte nije briga šta ti voziš! A onih 0,01% kokpleksaša slobodno zanemari!

jaretina

pre 4 godine

svi znamo da ce taj bmw da sarani svakog sandera,logana i dustera..zivi bili pa videli..
(oooo, 25. maj 2019 01:21)
Hoće.
moraće da proda ispravnog sandera da bi popravljao konstantno pokvaren bmw.

Aca

pre 4 godine

eeeeee da umam 13000e kupio bih novi auto i to Hyundai i30 i boli me uvo narednih 7 god,jedna stavka manje za brigu sto se tice kvarova mogu da idem gde ocu sa novin autom i do Sibira ako hocu.A sa BMW ili bilo kojim drugim starim 5 god. ne bi se usudio jer ko zna sta moze da otkaze i sta da radim posle.A i nije samo to...auto se kupuje od od budzeta koji treba izdvojiti za odrzavanje a ne koju marku vozite.Meni je blesavo kipiti BMW ili Mercedesa a radis za 30 do 40000din.nek bude i star 15god.ipak je to Premijum segment i odrzavanje je skupo.Pa posle kuknjava.

spaki

pre 4 godine

racionalan si ako kupis bojler za 13.000e i za 5godina ga prodas za 8.0000e to je racionalnost..vi pojma nemate,pa u naprednim zemljama se kupuju novi automobili samo zbog serviza jer kod polovnjaka dobar dan i dovidjenja je 200e pa se ne isplati..npr veliki servis kod nas 300-350e tamo oko 1000 mali je kod nas u ovlascenim oko 150e tamo 350e pa ti vidi jos koliko ces da das za predjenih 80.000 za 5 god..racionalno je kupiti bicikli sad nov 500e i za 5 god prodas ga za 300e ili elektricni motoric a kola su luksuz,a da ides taksijem svaki put kad trebas negde brzinski neces izgubiti ni upola za 5 god koliko izgubis na autu..svaki dan da se vozis za 500din izgubices 8000e ali uracunaj jos za servis ces dati jos 1000e i benzin za tipa 80.000km 7000e i to da ne prelazi 6l dizela prosek pa ti vidi...na auti izgubis 14.000e za 5 god i to je minimum ili ti godisnje skoro 3000e...i to je racionalnost..nemojte pricati o tome..sad ce te reci pa da pednost ova ili ona,ne kisnes itd uvek se nadje opravdanje i to je ok,ako cu da vozim auto i da gubim onda cu da vozim sa stilom,izgubio 14.000 ili ti 18.000 zabole me kad gubim i sigurno u taj stil ne ulazi jedna dacija,fijar,ford,skoda isl...
trenutno teram polovnjaka starog 8god skupljeg sad polovan nego nova dacija..

je-bote

pre 4 godine

Kad ljudi ne bi imali toliko razlicitih pogleda na automobile i kad bi finansijske mogucnosti bile slicnije, manje bi se razglabalo o vozilima.
Voznja sama po sebi i dugotrajno sedenje uzrokuju mnoge moderne bolesti. Nezdravo pa makar bio i na letecem cilimu.
Bezbednost je danas vise nametnuta tema i neki predodredjeni gabariti vozila.
Drakonska kaznena politika bi sve to dovela u red.
Nisu dzabe u Turskoj ivicnjaci po pola metra (eto neobicnog primera).

alae

pre 4 godine

ne verujem koliko se hvali dacia,ovde ste svi fanovi ovih trotineta,moze biti nov koliko hoce ali svaki mercedes,audi i bmw iz 2005god ce ga sahraniti,opremu su pomenuti automobili jos pre 14godina imali bolju nego sto sad ima dacija,svaki oriozvod nadje svog kupca sto je normalno ali preteraste i iskreno da mi dzabe daju da ga vozim znaci dzabe a da ne mogu da ga prodam radije cu uzeti neki polovan od gore pomenutih marki za kes do 15.000e,ljudi koji nisu vozili bolje automobile ne znaju za bolje a koji kazu da jesu lazu brale samo tako,naj vaznije je da je nov..ograniceni kao balkon..vozite vi vaze trotinete a ja cu mog po vama raspalog polovnjaka pa za 5 godina da vidimo ko je raspadnutiji..

Drug Ostoja

pre 4 godine

Alex M, 24. maj 2019 22:20

Čist primjer snobizma. Što siromašnija zemlja ljudi pate za veličinom. Ne daj bože na biciklu do posla kao u Holandiji to je tek sramota. Tačno mi drago što mi nisi ti komšija.

toma

pre 4 godine

@neshKO
kada cete shvatiti da je fiatu do naseg bednog trzista kao do lanjskog snega .
prodaja u srbiji cine 0,001% prodaje 500 l -a . sve ide za izvoz a ovde su zbog subvencija i etiopske radne snage

Reziel

pre 4 godine

Ne slazem se. Ti koji imaju fokisirani su na oravljenje novca a auto im je potrosni materijal. Sto manje brige to bolje. Nekad 70tih i 80tih kola su bila statusni simbol, ali taj komcept izumire. Milenials na zapadu cak nece ni da budu vlasnici, car on demand za njih je thumbs up.
(achitwn, 25. maj 2019 07:23)

Kako da ne, šta je danas onda statusni simbol, iPhone? Da ako imaš platu 500eur. Ako si zaradio puno novca, i ne planiraš da investiraš sve, velike su šanse da ćeš kupiti neki dobar automobil. Što zbog prestiža, što zbog ličnog zadovoljstva (ako si zaljubljenik), ili jednostavno želiš da se ti i tvoja porodica vozite komforno i bezbedno, i spreman si da za to platiš i više od realne cene.

Zicco

pre 4 godine

Mentalitet je čudo. U Srbiji bi ljudi, pre uzeli Skodu u osnovnom paketu opreme, gde je sigurnost na nuli, od napucane Dacije sa svom mogućom bezbednosnom opremom. A u zapadnoj Evropi Skoda i Dacia imaju isti status, istočnoevropski auto. A u Srbiji, Skoda botovi od osrednjeg brenda napravili premijum.

b1321

pre 4 godine

@NeshKo
Fiat 500l i Sandero su dve različite klase, pa su im i cene različite (to bi bilo kao kada bismo se pitali što Duster nije u cenovnom rangu Sandera!).
Nažalost L-ova MPV klasa izumire, jer ljudi 'oće da voze SUV-ove (ili kako ovde kažu djipove - namerno DJ), tako da i L neće još dugo. N1 verzija postoji - bila je izložena na Sajmu, mislim da je bila oko 10000!

Los Angeles

pre 4 godine

@Ostao ovde: Naravno da je sramota voziti Daciju i slicne žlj brendove. Jedan zivot imas, tezi u njemu da imas najbolje za sebe, bmw, mercedes itd. Ko je tebe naucio da ne moze i veliki auto i jak brend? Ako nema para nauci kako da ih steknes, a ne da pricas o komunistickim snovima tipa “I bogati placu”, ili “bolje biti srecan nego bogat”, kao da ne moze i jedno i drugo.

GuA

pre 4 godine

Kako da ne, šta je danas onda statusni simbol, iPhone? Da ako imaš platu 500eur. Ako si zaradio puno novca, i ne planiraš da investiraš sve, velike su šanse da ćeš kupiti neki dobar automobil. Što zbog prestiža, što zbog ličnog zadovoljstva (ako si zaljubljenik), ili jednostavno želiš da se ti i tvoja porodica vozite komforno i bezbedno, i spreman si da za to platiš i više od realne cene.
(Reziel, 25. maj 2019 09:18)

99% novih automobila u Engleskoj su prodati na lizing. Voze 3 godine pa uzmu novi. Na lizing se uzimaju i polovni.

Ostao ovde

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
(Alex M, 24. maj 2019 22:20)
Problem je onda u komsijama ali i u tvojoj glavi.Pitaj njih koji auto da kupis.Mozda da ih pitas i za zenu,jel ok ili nije da ozenis.
Najgore je sto 80% ovako razmislja.
Mogu da razumem ako neko ima sredstava i moze da kupi duplo skuplje vozilo a da kvalitet zivota ostane isti.Ako ne moze,bolje kupiti Dustera za cetvoroclanu porodicu nego auto B segmenta pa gde kod krenes spakuju se ko sardine.

Radovan

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alex M, 24. maj 2019 22:20)

Sramota te da si imao novca da kupiš nov automobil?
Zašto, ukrao si nekom nešto? Ili si skorojević?
Onda za te novce vozi krntiju VW ili sl koja je prešla 300.000 i raspada se.
Ovo je dokaz da su najsiromašniji narodi ujedno i najgluplji. Uostalom, da nisu glupi, ne bi bili ni siromašni. Zato Švajcarci dokazuju da nisu glupi.

Bio sam jedan od prvih 1.000 kupaca Logana kad se pojavio u Srbiji. Top oprema, mislim da se zvala "laureat", sve što je u ono vreme bilo standard za automobil niže klase. Plaćen 9.440 eur i navozao sam se za svaki evro. Prodat nakon četri godine za 5.000 eura i komšiju još služi.
Niko nije glup, naravno da je nov automobil od 15 ili 20 hilj bolji, ali kad imaš 10, bolji novi logan od raspadnutog polovnjaka za te novce jer je najlakše kupiti vozilo. Kvaka je u kasnijem održavanju. Kod novog troškovi održavanja nula din, a kod polovnjaka kji je prešao ko zna koliko i odrje ko zna koliko. Pa kad saberete sve, ispada da onaj polovnjak i niste kupili za 10.000, zar ne?

achitwn

pre 4 godine

DC baš tako, ali ko ima natproseča primanja i nije mu cilj da se prveze samo od tačke A do tačke B već da ima i zadovoljstvo u tome kupiće nesto drugo. Mene lično auto ne zanima i potecijalan sam kupac sličnog ali u HIFi sam ulozio više nego u stan
(šuplja glava, 24. maj 2019 21:00)
Ne slazem se. Ti koji imaju fokisirani su na oravljenje novca a auto im je potrosni materijal. Sto manje brige to bolje. Nekad 70tih i 80tih kola su bila statusni simbol, ali taj komcept izumire. Milenials na zapadu cak nece ni da budu vlasnici, car on demand za njih je thumbs up.

NeshKO?

pre 4 godine

Gde Fiat 500L ? Pa zasto FAS ne prodaje 500L po ceni Dacia Sandera? 8500 eur - osnovna verzija i naprave N1 verziju za firme. Svako će se odlučiti ( pa i firme - koje najvise kupuju dacie ) pre za 500L nego Sandero za iste pare. Zar nije bolja i manja zarada ali da stalni prodajes, nego veca, ali prodaja stoji, a radnici 95 dana na odmoru.

Stingray

pre 4 godine

Ovako visoko kotiranje Dacie na listi prodaje novih automobila u Evropi, za mene je pokazatelj osiromašenja gradjana Evrope. Da se razumemo: niko novu Daciu ne kupuje zbog estetike i performansi, već zato što nema više novca za bolji auto.

Ivan ZG

pre 4 godine

Iz ove liste se vidi kolika su "gospoda" neki Srbi koje je sram voziti Dacije.
Vozim službenu Daciju Logan karavan već 3 mjeseca svakodnevno. Auto sa malim 0,9 turbo benzincem ide kao blesav. Nemam većih zamjerki na auto, ali ga zbog jedne ne bi nikada kupio. Naime, zvučna izolacija ovjesa je nepostojeća. Lupa na svim grabama i to mi ide na živce. Ostalo je sve manje više OK. Dobro i zvuk radija iz zvučnika je na nivou iz 90-tih, ali ga ionako često nadglasa lupanje ovjesa. Da su barem taj ovjes dotjerali.
Vozio sam i Daciju Super Novu 2004-te koja je bila kopija Peugeota 309 i ovjes se jedva čuo, a gutao je sve rupe kao od šale. Bolje da na ovjesu nisu ništa dirali.
U njemačkoj Dustera ima na svakom koraku. Jeftin auto koji većini starijih služi za vožnju od kuće do trgovine, prijatelja... Za one koji rijetko voze više od 50 km idealan auto. Nakon 5 godina ga prodaju i kupe novi. Racionalni ljudi.

banjac

pre 4 godine

Ako je najprodavanija nije i najbolja! Ima lose kraš testove, interijer je uzasan, i za malu razliku u novcu kupis puno bolji suzuki sfift recimo! Kupuje se u Rumuniji ,Bugarskoj, Slovackoj i slicnim zemljama. Na zapadu kupuje sirotinja. Jesam za to da je novi auto najbolji auto ali dacia nije ni blizu. Kada se obracuna oprema koje nema i ulozeno dobijeno ona je loš odabir.

oooo

pre 4 godine

ne verujem sta se naziva autom..bolje g...o danasnje nago pasulj od prekljuce tako ovo bolja nova dacia nego tamo neki bmw iz 2003god a svi znamo da ce taj bmw da sarani svakog sandera,logana i dustera..zivi bili pa videli..

pčelica Pavo

pre 4 godine

Ako zanemrimo QQ i Yaris, nema bilo kog drugog Japanca u TOP25?

Jedno pitanje za yarisa, ako neko zna. Da li bord kompjuter yarisa ima mogućnost da u bilo kojoj varijnati meri i predjeni put/distancu?

Ako sam dobro video, možete, recimo, "na jednom merenju" ( "od resetovanja" ) videti prosečnu potrošnju i ukupno vreme putovanja, ali ne i kolika vam je ( "od resetovanja") bila prosečna brzina i koliki put ste prešli?

Ili, "na drugom merenju" vidite prosečnu brzinu "od startovanja" i prosečnu potrošnju, ali opet nemate podatak o predjenom putu ("od startovanja")?

Na trećem, "od punjenja goriva", vidite prosečnu potrošnju i preostale kilometre sa dostupnim gorivom, ali, opet nema predjenog puta ("od punjenja goriva")?

Koji debil je ono osmislio?

Žiks

pre 4 godine

Bolje kupiti nov auto Dačiju nego BMW3 2003 sa '' pravih '' 220000km, Alfe, Stilo itd sa ko zna koliko pređenih km. Vozio sam Dačiju Logan, prešao sa njom 200000km na plin bez ikakvog kvara, nikada izdao nije. Jeste tvrda, jeftina plastika, siromašno izunutra ali je služio i to dobro.
Imao je servo, klimu, podizače...dovoljno.

daki

pre 4 godine

Ja sam bio iznenadjen koliko sam Dacia video na zapadu. Logicno ,za 3-4 plate tamo covek moze da kupi nov auto , modernog izgleda sa svom opremom koja je potrebna, bez bojazni da krene negde i da mu se pokvari (tamo su servisi i popravke paprene). Kod nas je Dacia i dalje nekom za podsmeh a auto sa 200.000km nov. Tamo je nov auto "svetinja"...

šuplja glava

pre 4 godine

DC baš tako, ali ko ima natproseča primanja i nije mu cilj da se prveze samo od tačke A do tačke B već da ima i zadovoljstvo u tome kupiće nesto drugo. Mene lično auto ne zanima i potecijalan sam kupac sličnog ali u HIFi sam ulozio više nego u stan

didul.e

pre 4 godine

Dobar auto za taj novac. Moj komšija ga ima već oko 6 - 7 godina i dobro ga služi. Jeste enterijer od jeftine plastike i jevtinih tapacirunga, ali sve u svemu ipak korektno za toliko novca.

DC

pre 4 godine

Sandero je zadnjih godinu dve treći najprodavaniji u svojoj klasi u Švajcarskoj, posle Pola I Fabie. Ko ima iole nadprosečna primanja može da ga kupi od jedne mesečne plate. Voziš i ne misliš. Zašto da ne?

DC

pre 4 godine

Sandero je zadnjih godinu dve treći najprodavaniji u svojoj klasi u Švajcarskoj, posle Pola I Fabie. Ko ima iole nadprosečna primanja može da ga kupi od jedne mesečne plate. Voziš i ne misliš. Zašto da ne?

daki

pre 4 godine

Ja sam bio iznenadjen koliko sam Dacia video na zapadu. Logicno ,za 3-4 plate tamo covek moze da kupi nov auto , modernog izgleda sa svom opremom koja je potrebna, bez bojazni da krene negde i da mu se pokvari (tamo su servisi i popravke paprene). Kod nas je Dacia i dalje nekom za podsmeh a auto sa 200.000km nov. Tamo je nov auto "svetinja"...

Žiks

pre 4 godine

Bolje kupiti nov auto Dačiju nego BMW3 2003 sa '' pravih '' 220000km, Alfe, Stilo itd sa ko zna koliko pređenih km. Vozio sam Dačiju Logan, prešao sa njom 200000km na plin bez ikakvog kvara, nikada izdao nije. Jeste tvrda, jeftina plastika, siromašno izunutra ali je služio i to dobro.
Imao je servo, klimu, podizače...dovoljno.

didul.e

pre 4 godine

Dobar auto za taj novac. Moj komšija ga ima već oko 6 - 7 godina i dobro ga služi. Jeste enterijer od jeftine plastike i jevtinih tapacirunga, ali sve u svemu ipak korektno za toliko novca.

Ostao ovde

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
(Alex M, 24. maj 2019 22:20)
Problem je onda u komsijama ali i u tvojoj glavi.Pitaj njih koji auto da kupis.Mozda da ih pitas i za zenu,jel ok ili nije da ozenis.
Najgore je sto 80% ovako razmislja.
Mogu da razumem ako neko ima sredstava i moze da kupi duplo skuplje vozilo a da kvalitet zivota ostane isti.Ako ne moze,bolje kupiti Dustera za cetvoroclanu porodicu nego auto B segmenta pa gde kod krenes spakuju se ko sardine.

šuplja glava

pre 4 godine

DC baš tako, ali ko ima natproseča primanja i nije mu cilj da se prveze samo od tačke A do tačke B već da ima i zadovoljstvo u tome kupiće nesto drugo. Mene lično auto ne zanima i potecijalan sam kupac sličnog ali u HIFi sam ulozio više nego u stan

Ivan ZG

pre 4 godine

Iz ove liste se vidi kolika su "gospoda" neki Srbi koje je sram voziti Dacije.
Vozim službenu Daciju Logan karavan već 3 mjeseca svakodnevno. Auto sa malim 0,9 turbo benzincem ide kao blesav. Nemam većih zamjerki na auto, ali ga zbog jedne ne bi nikada kupio. Naime, zvučna izolacija ovjesa je nepostojeća. Lupa na svim grabama i to mi ide na živce. Ostalo je sve manje više OK. Dobro i zvuk radija iz zvučnika je na nivou iz 90-tih, ali ga ionako često nadglasa lupanje ovjesa. Da su barem taj ovjes dotjerali.
Vozio sam i Daciju Super Novu 2004-te koja je bila kopija Peugeota 309 i ovjes se jedva čuo, a gutao je sve rupe kao od šale. Bolje da na ovjesu nisu ništa dirali.
U njemačkoj Dustera ima na svakom koraku. Jeftin auto koji većini starijih služi za vožnju od kuće do trgovine, prijatelja... Za one koji rijetko voze više od 50 km idealan auto. Nakon 5 godina ga prodaju i kupe novi. Racionalni ljudi.

Stingray

pre 4 godine

Ovako visoko kotiranje Dacie na listi prodaje novih automobila u Evropi, za mene je pokazatelj osiromašenja gradjana Evrope. Da se razumemo: niko novu Daciu ne kupuje zbog estetike i performansi, već zato što nema više novca za bolji auto.

Radovan

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alex M, 24. maj 2019 22:20)

Sramota te da si imao novca da kupiš nov automobil?
Zašto, ukrao si nekom nešto? Ili si skorojević?
Onda za te novce vozi krntiju VW ili sl koja je prešla 300.000 i raspada se.
Ovo je dokaz da su najsiromašniji narodi ujedno i najgluplji. Uostalom, da nisu glupi, ne bi bili ni siromašni. Zato Švajcarci dokazuju da nisu glupi.

Bio sam jedan od prvih 1.000 kupaca Logana kad se pojavio u Srbiji. Top oprema, mislim da se zvala "laureat", sve što je u ono vreme bilo standard za automobil niže klase. Plaćen 9.440 eur i navozao sam se za svaki evro. Prodat nakon četri godine za 5.000 eura i komšiju još služi.
Niko nije glup, naravno da je nov automobil od 15 ili 20 hilj bolji, ali kad imaš 10, bolji novi logan od raspadnutog polovnjaka za te novce jer je najlakše kupiti vozilo. Kvaka je u kasnijem održavanju. Kod novog troškovi održavanja nula din, a kod polovnjaka kji je prešao ko zna koliko i odrje ko zna koliko. Pa kad saberete sve, ispada da onaj polovnjak i niste kupili za 10.000, zar ne?

Aca

pre 4 godine

eeeeee da umam 13000e kupio bih novi auto i to Hyundai i30 i boli me uvo narednih 7 god,jedna stavka manje za brigu sto se tice kvarova mogu da idem gde ocu sa novin autom i do Sibira ako hocu.A sa BMW ili bilo kojim drugim starim 5 god. ne bi se usudio jer ko zna sta moze da otkaze i sta da radim posle.A i nije samo to...auto se kupuje od od budzeta koji treba izdvojiti za odrzavanje a ne koju marku vozite.Meni je blesavo kipiti BMW ili Mercedesa a radis za 30 do 40000din.nek bude i star 15god.ipak je to Premijum segment i odrzavanje je skupo.Pa posle kuknjava.

Papageno

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
(Alex M, 24. maj 2019 22:20)

Ako stvarno ovako misliš, onda tu ima više stvari:

1. Imaš strašan kompleks.

2. Ne procenjuju komšije toliko tvoj auto, koliko ti zagledaš i procenjuješ njihove. I naravno, pojedeš se kao mesečina kad naiđeš ne neki bolji i skuplji od tvog!

3. Ako ti čoveka ceniš i poštuješ srazmerno ceni njegovog auta, onda si u oziljnom problemu!

Kako onda ti kupuješ auto? Zaređaš po komšiluku i u svaki sandučič ubaciš listić s pitanjem "šta VI mislite šta bi JA trebalo da kupim?"

Nego, bolje se ti opusti, za***i komšije i vozi ono što TI i samo TI smatraš da je najbolje. Pa čak i ako negde duboko u sebi dođeš na jeretičku misao da bi to mogla da bude čak i Dačija. Barem pokušaj da budeš svoj. Neće boleti!

Veruj mi, 99,9% ljudi u tvom komšiluku uopšte nije briga šta ti voziš! A onih 0,01% kokpleksaša slobodno zanemari!

Zicco

pre 4 godine

Mentalitet je čudo. U Srbiji bi ljudi, pre uzeli Skodu u osnovnom paketu opreme, gde je sigurnost na nuli, od napucane Dacije sa svom mogućom bezbednosnom opremom. A u zapadnoj Evropi Skoda i Dacia imaju isti status, istočnoevropski auto. A u Srbiji, Skoda botovi od osrednjeg brenda napravili premijum.

Ursa Minor

pre 4 godine

Ovako visoko kotiranje Dacie na listi prodaje novih automobila u Evropi, za mene je pokazatelj osiromašenja gradjana Evrope. Da se razumemo: niko novu Daciu ne kupuje zbog estetike i performansi, već zato što nema više novca za bolji auto.
(Stingray, 25. maj 2019 06:35)

A ovo što si napisao je pokazatelj da nemaš pojma kako razmišlja prosečan čovek na Zapadu. Koliko god da prosečnom Srbinu izgledalo čudno, auto je tamo pre svega upotrebna stvar, nikako stvar prestiža i dokazivanja nečega.

Ima i tamo sirotinjskih kompleksaša kao i u Srbiji (mada neuporedivo manje) ali većini ljudi je auto samo prevozno sredstvo za koje NEĆE (ne da ne mogu, nego namerno NEĆE) da plate više od onog što oni smatraju da je RAZUMNO. Dačija se savršeno uklopila u taj način razmišljanja i zato se tako dobro prodaje.

(Razumno?! Da li se mi u Srbiji još sećamo šta znači ta reč? Mislim da ne...)

Na primer, "razmišljanja" tipa "sramota me od komšija da vozim Dačiju" teško ćeš naći. A ovde je to prosek! Nije da svi bukvalno tako misle, mnogi to uvijaju u prenemaganja tipa "neću da kupim Dačiju jer nema 25 airbagova", "nema 155 zvezdica na NCAP testu", "tvrda plastika", "nije podesiv volan" ili "ima doboš kočnice pozadi".

Ali suština je ista, sirotinja neće da kupi auto koji je svojom cenom podseća na to da je sirotinja, nego će radije kupiti preskup i nepotreban auto koji joj pruža lažnu sliku da NIJE sirotinja!

Drug Ostoja

pre 4 godine

Alex M, 24. maj 2019 22:20

Čist primjer snobizma. Što siromašnija zemlja ljudi pate za veličinom. Ne daj bože na biciklu do posla kao u Holandiji to je tek sramota. Tačno mi drago što mi nisi ti komšija.

toma

pre 4 godine

@neshKO
kada cete shvatiti da je fiatu do naseg bednog trzista kao do lanjskog snega .
prodaja u srbiji cine 0,001% prodaje 500 l -a . sve ide za izvoz a ovde su zbog subvencija i etiopske radne snage

jaretina

pre 4 godine

svi znamo da ce taj bmw da sarani svakog sandera,logana i dustera..zivi bili pa videli..
(oooo, 25. maj 2019 01:21)
Hoće.
moraće da proda ispravnog sandera da bi popravljao konstantno pokvaren bmw.

BaneBGD

pre 4 godine

Komentari tipicni za iskomplexiranu sirotinju. Moj BMW,Audi itd ce da sahrani Daciu.....Pa normalan coveu Evropi ne sahranjuje kola on to vozi dok su pod garancijom i u vecini slucajeva onda prodaje i kupuje novi. Za razliku od iskomplexiranih balkanaca ljudi u zapadnoj Evropi a i u dobrom delu srednje Evrope su pre svega racionalni i tamo nisi veci smeker ako vozis polovni BMW ili Audi vec ako kupis nov auto. Ali to zatucani Srbi nikad nece shvatiti a i zemlja im je takva napredna bas zbog toga

NeshKO?

pre 4 godine

Gde Fiat 500L ? Pa zasto FAS ne prodaje 500L po ceni Dacia Sandera? 8500 eur - osnovna verzija i naprave N1 verziju za firme. Svako će se odlučiti ( pa i firme - koje najvise kupuju dacie ) pre za 500L nego Sandero za iste pare. Zar nije bolja i manja zarada ali da stalni prodajes, nego veca, ali prodaja stoji, a radnici 95 dana na odmoru.

Stingray

pre 4 godine

@Ursa Minor, 25. maj 2019 12:09
Sećate li se Dacia Solenze? Proizvodila se izmdju 2002 i 2006 godine. Cena joj je bila (u Srbiji) ispod 6.000 evra za benzinski motor. Motori si bili iz Renault Clia 1.4 benzin i 1.9 disel. To je bila prva saradnja izmedju Dacie i Renaulta. Ovo sve pišem, jer mi je odličan drug kupio novu Solenzu i vozio je do 2016. godine, više od 10. godina bez nekih većih kvarova. Zašto ovo pišem. Solenza je 2004 godine za manje od 6.000 evra bila racionalna kupovina novog automobila. Koliko je Solenzi prodato u Evropi, koliko u Srbiji? Broj se meri u promilima. Zašto? Nije bila kriza. Kriza je nastupila 2008 i onda je Dacia povećala prodaju, jer su gradjani Evrope osiromašili i nisu više hteli da daju 25.000 evra za nov automobil, kada su mogli da ga kupe za 8.500, jer su bili uplašeni (i još su) za budućnost koja je pred njima. To jeste racionalno razmišljanje koje je iznudjeno krizom i neizvesnom sutrašnjicom.

Radovan

pre 4 godine

Sve si nam Radovane lepo ispričao o tvom bivšem automobilu, koliko si ga platio, za koliko prodao komšiji itd. Jedino nam nisi rekao da li i sada voziš Dačiju jer si je mnogo nahvalio ili si prešao na drugi brend automobila?

Ako zanemarimo da je ista grupacija, prešao sam na novi brend, Reno. Sada vozim senik sa sedam sedišta, kojeg sam takođe kupio novog. Logan nisam menjao što je propao ili bio loš, već što mi se tada povećala familija, a te godine mi je moja mala porodična firma dobro radila, pa mi je knjigovođa savetovala da smanjim dobit. Tako sam u decembru iskoristio neki popust i eto novog automobila.
Ali, ako si pažljivo pročitao što sam napisao, sigurno si primetio da sam rekao da niko nije lud da tvrdi da je automobil od 10 hilj bolji od onog od 20 hilj. Ali, ako imaš tih 10 hilj, bolji je nov automobil te vrednosti nego polovnjak sa ko zna koliko pređenih km za iste pare. Jer, kad kupiš zvučni brend i model koji kako nov košta 30 hilj, a ti ga plkatiš npr 8, onda nisi kupio Audi npr, već si kupio polovno vozilo koje vredi upravo toliko. Jer, da je taj polovnjak od 8000 bolji od nove dacie od 10 hilj, bilo bi obrnuto sa cenom, a verovatno se dacia ne bi ni proizvodila. Kome, niko nije lud.
Dakle, moja tvrdnja nije da je dacia vrhunski automobil, iako je to u suštini reno prethodnoih generacija, već da je za iste novce bolje nov u garanciji nego zvučni, a polovni. Ponavljam, polovnjaka je najlakše kupiti, problemi kreću sa održavanjem, pa cena raste.

GuA

pre 4 godine

Kako da ne, šta je danas onda statusni simbol, iPhone? Da ako imaš platu 500eur. Ako si zaradio puno novca, i ne planiraš da investiraš sve, velike su šanse da ćeš kupiti neki dobar automobil. Što zbog prestiža, što zbog ličnog zadovoljstva (ako si zaljubljenik), ili jednostavno želiš da se ti i tvoja porodica vozite komforno i bezbedno, i spreman si da za to platiš i više od realne cene.
(Reziel, 25. maj 2019 09:18)

99% novih automobila u Engleskoj su prodati na lizing. Voze 3 godine pa uzmu novi. Na lizing se uzimaju i polovni.

achitwn

pre 4 godine

DC baš tako, ali ko ima natproseča primanja i nije mu cilj da se prveze samo od tačke A do tačke B već da ima i zadovoljstvo u tome kupiće nesto drugo. Mene lično auto ne zanima i potecijalan sam kupac sličnog ali u HIFi sam ulozio više nego u stan
(šuplja glava, 24. maj 2019 21:00)
Ne slazem se. Ti koji imaju fokisirani su na oravljenje novca a auto im je potrosni materijal. Sto manje brige to bolje. Nekad 70tih i 80tih kola su bila statusni simbol, ali taj komcept izumire. Milenials na zapadu cak nece ni da budu vlasnici, car on demand za njih je thumbs up.

Ostao ovde

pre 4 godine

budes veci smeker ako kupis novu daciju nego za te pare polovnog audija,bmw-a li mecku staru 5-8 god.hahahaaaa 

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..
(jojo, 25. maj 2019 17:09)
Kakav si ti kralj kompleksa.Pa ne vozis valjda auto da bi ti se neki prolaznik divio ili svoje misljenje o tebi zasnovao na tome. Takvi se u mom selu ,koje se zove Beograd ,ne zove smeker nego SABAN.Ziv ti meni bio,verovatno si mnooogo uspesan u zivotu sa takvom percepcijom.

Los Angeles

pre 4 godine

@Ostao ovde: Naravno da je sramota voziti Daciju i slicne žlj brendove. Jedan zivot imas, tezi u njemu da imas najbolje za sebe, bmw, mercedes itd. Ko je tebe naucio da ne moze i veliki auto i jak brend? Ako nema para nauci kako da ih steknes, a ne da pricas o komunistickim snovima tipa “I bogati placu”, ili “bolje biti srecan nego bogat”, kao da ne moze i jedno i drugo.

b1321

pre 4 godine

@NeshKo
Fiat 500l i Sandero su dve različite klase, pa su im i cene različite (to bi bilo kao kada bismo se pitali što Duster nije u cenovnom rangu Sandera!).
Nažalost L-ova MPV klasa izumire, jer ljudi 'oće da voze SUV-ove (ili kako ovde kažu djipove - namerno DJ), tako da i L neće još dugo. N1 verzija postoji - bila je izložena na Sajmu, mislim da je bila oko 10000!

Radovan

pre 4 godine

Kada imaš para, onda hvališ ono što si skupo platio.
Kada nemaš para, onda hvališ ono što si jeftino platio.

Pare ti služe da drugog pojedinca ponižavaš i poklapaš, jer ti one daju moć i snagu, koju kao čovek/čovečuljak nemaš.

Silvester

pre 4 godine

Bože, koliko smo i iskompleksiran narod. Aj da ne živim ovde pa da ne znam, ali pola vas se do juče držalo za šljivu u nekoj selendri dok je vršilo nuždu. Ili u najboljem slučaju iza štale. Pola komentatora ovde, tuče se u Lidlu za usmrdele piliće. A sad ste postali gadljivi na jednu Dačiju, Kiju ili Hjundaji. Hvala ti Bože što me nisi kaznio njihovim ludilom.

pčelica Pavo

pre 4 godine

Ako zanemrimo QQ i Yaris, nema bilo kog drugog Japanca u TOP25?

Jedno pitanje za yarisa, ako neko zna. Da li bord kompjuter yarisa ima mogućnost da u bilo kojoj varijnati meri i predjeni put/distancu?

Ako sam dobro video, možete, recimo, "na jednom merenju" ( "od resetovanja" ) videti prosečnu potrošnju i ukupno vreme putovanja, ali ne i kolika vam je ( "od resetovanja") bila prosečna brzina i koliki put ste prešli?

Ili, "na drugom merenju" vidite prosečnu brzinu "od startovanja" i prosečnu potrošnju, ali opet nemate podatak o predjenom putu ("od startovanja")?

Na trećem, "od punjenja goriva", vidite prosečnu potrošnju i preostale kilometre sa dostupnim gorivom, ali, opet nema predjenog puta ("od punjenja goriva")?

Koji debil je ono osmislio?

spaki

pre 4 godine

racionalan si ako kupis bojler za 13.000e i za 5godina ga prodas za 8.0000e to je racionalnost..vi pojma nemate,pa u naprednim zemljama se kupuju novi automobili samo zbog serviza jer kod polovnjaka dobar dan i dovidjenja je 200e pa se ne isplati..npr veliki servis kod nas 300-350e tamo oko 1000 mali je kod nas u ovlascenim oko 150e tamo 350e pa ti vidi jos koliko ces da das za predjenih 80.000 za 5 god..racionalno je kupiti bicikli sad nov 500e i za 5 god prodas ga za 300e ili elektricni motoric a kola su luksuz,a da ides taksijem svaki put kad trebas negde brzinski neces izgubiti ni upola za 5 god koliko izgubis na autu..svaki dan da se vozis za 500din izgubices 8000e ali uracunaj jos za servis ces dati jos 1000e i benzin za tipa 80.000km 7000e i to da ne prelazi 6l dizela prosek pa ti vidi...na auti izgubis 14.000e za 5 god i to je minimum ili ti godisnje skoro 3000e...i to je racionalnost..nemojte pricati o tome..sad ce te reci pa da pednost ova ili ona,ne kisnes itd uvek se nadje opravdanje i to je ok,ako cu da vozim auto i da gubim onda cu da vozim sa stilom,izgubio 14.000 ili ti 18.000 zabole me kad gubim i sigurno u taj stil ne ulazi jedna dacija,fijar,ford,skoda isl...
trenutno teram polovnjaka starog 8god skupljeg sad polovan nego nova dacija..

Ursa Mino

pre 4 godine

(Stingray, 25. maj 2019 13:26)

Zaključak o Solenzi vam je skroz pogrešan.

Tačno je da se Solenza nije prodavala u Zapadnoj Evropi, ali ne zato što su u to vreme Evropljani bili prebogati, pa ne bi ni kupovali Solenzu, nego zato što je u to vreme Dačija bila samo tehnički partner Renoa i sve što se tiče prodaje i distribucije svojih vozila u Evropi bi morali da organizuju sami, na svoj trošak. I (ne)znanje.

Verovatno su procenili da za to nisu sposobni, što je bilo sasvim tačna procena jer bi prošli kao ondašnja Jugslavija sa Yugom Amerika.

Međutim, 2007. godine Rumunija je ušla u EU, a malo posle toga Reno je postao većinski vlasnik Dačije, što je priču drastično okrenulo!

U početku, Reno je planirao da proizvodnja u Rumuniji bude isključivo za Rumuniju i ne-evropska tržišta. Ali neko u Renou se zapitao "pošto je Rumunija sada deo EU, šta sprečava nekog Francuza, Nemca ili Engleza da ode u Rumuniju, natovari nekoliko šlepera Dačija i prodaje ih po po Evropi za svoj račun? A što ne bismo mi to uradili?"

Tako je krenulo. Dačija je dobila na raspolaganje kompletnu Renoovu prodajno-servisnu mrežu i uspeh nije izostao!

Mi u Srbiji još uvek gledamo na Rumune s dubokim potcenjivanjem i nismo svesni da današnja Rumunija odavno više nije ona beda i propast kakva je bila za vreme ludog Čaušeskua, kada smo mi za njih bili Kalifornija!

Vremena su se od tada drastično promenila i uloge su se zamenile, sada oni za nas sve više postaju nedostižna Kalifornija!

banjac

pre 4 godine

Ako je najprodavanija nije i najbolja! Ima lose kraš testove, interijer je uzasan, i za malu razliku u novcu kupis puno bolji suzuki sfift recimo! Kupuje se u Rumuniji ,Bugarskoj, Slovackoj i slicnim zemljama. Na zapadu kupuje sirotinja. Jesam za to da je novi auto najbolji auto ali dacia nije ni blizu. Kada se obracuna oprema koje nema i ulozeno dobijeno ona je loš odabir.

Reziel

pre 4 godine

Ne slazem se. Ti koji imaju fokisirani su na oravljenje novca a auto im je potrosni materijal. Sto manje brige to bolje. Nekad 70tih i 80tih kola su bila statusni simbol, ali taj komcept izumire. Milenials na zapadu cak nece ni da budu vlasnici, car on demand za njih je thumbs up.
(achitwn, 25. maj 2019 07:23)

Kako da ne, šta je danas onda statusni simbol, iPhone? Da ako imaš platu 500eur. Ako si zaradio puno novca, i ne planiraš da investiraš sve, velike su šanse da ćeš kupiti neki dobar automobil. Što zbog prestiža, što zbog ličnog zadovoljstva (ako si zaljubljenik), ili jednostavno želiš da se ti i tvoja porodica vozite komforno i bezbedno, i spreman si da za to platiš i više od realne cene.

Don Giovanni

pre 4 godine

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..
(jojo, 25. maj 2019 17:09)

Ako je tebi stvarno važno šta o tvom autu misli "ona što sedi ceo dan i pije djus u kafiću ili onaj što ispija kafu po 3 sata jer mu je budžet mali" (ili drugi slični likovi), onda ti imaš vrlo ozbiljan problem!

jelena

pre 4 godine

Suzuki IGNIS je avion za Sandero, o kvalitetu da ne pričam. Samo je 10% skuplji, a bolji za 3 klase. Unutra ima više mesta, a samo malo manji gepek.

oooo

pre 4 godine

ne verujem sta se naziva autom..bolje g...o danasnje nago pasulj od prekljuce tako ovo bolja nova dacia nego tamo neki bmw iz 2003god a svi znamo da ce taj bmw da sarani svakog sandera,logana i dustera..zivi bili pa videli..

Kiklop

pre 4 godine

Nije mi jasno kako to da Golf bude nedodirljiv,a kada se izbaci bilo koja vest o njemu onda je 80% komentara botova mrzitelja vw-a pljuvanje po njemu..
Nedodirljiv ce biti jos puno godina..

je-bote

pre 4 godine

Kad ljudi ne bi imali toliko razlicitih pogleda na automobile i kad bi finansijske mogucnosti bile slicnije, manje bi se razglabalo o vozilima.
Voznja sama po sebi i dugotrajno sedenje uzrokuju mnoge moderne bolesti. Nezdravo pa makar bio i na letecem cilimu.
Bezbednost je danas vise nametnuta tema i neki predodredjeni gabariti vozila.
Drakonska kaznena politika bi sve to dovela u red.
Nisu dzabe u Turskoj ivicnjaci po pola metra (eto neobicnog primera).

alae

pre 4 godine

ne verujem koliko se hvali dacia,ovde ste svi fanovi ovih trotineta,moze biti nov koliko hoce ali svaki mercedes,audi i bmw iz 2005god ce ga sahraniti,opremu su pomenuti automobili jos pre 14godina imali bolju nego sto sad ima dacija,svaki oriozvod nadje svog kupca sto je normalno ali preteraste i iskreno da mi dzabe daju da ga vozim znaci dzabe a da ne mogu da ga prodam radije cu uzeti neki polovan od gore pomenutih marki za kes do 15.000e,ljudi koji nisu vozili bolje automobile ne znaju za bolje a koji kazu da jesu lazu brale samo tako,naj vaznije je da je nov..ograniceni kao balkon..vozite vi vaze trotinete a ja cu mog po vama raspalog polovnjaka pa za 5 godina da vidimo ko je raspadnutiji..

Z.Dj.

pre 4 godine

(Radovan, 25. maj 2019 08:54)

Sve si nam Radovane lepo ispričao o tvom bivšem automobilu, koliko si ga platio, za koliko prodao komšiji itd. Jedino nam nisi rekao da li i sada voziš Dačiju jer si je mnogo nahvalio ili si prešao na drugi brend automobila?

jojo

pre 4 godine

budes veci smeker ako kupis novu daciju nego za te pare polovnog audija,bmw-a li mecku staru 5-8 god.hahahaaaa

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..

Miroljub

pre 4 godine

Predlog za clanak: Sta se desilo sa Hondom u Evropi?
Nije ni u prvih 25. Nekad su se Honde dobro prodavale, a sada ih nema nigde.

Pop

pre 4 godine

Опасније је возити крнтију бмв или мерцедес па још и фолцваген него дачију новијег датума. Атуо је измишљен за индивидуални или ти сопствени превоз из тачке А у тачку Б, све остале опције су ментално неусклађене са реалношћу.
Ја имам рено супер 5,добио га џабе, '86 годиште рестауриран и слатко се возим паркирам га на местима где већина неможе са овим новим моделима и не размишљам да ће неко да га украде. Осигурање багатела, бензинац је и не терам га на технички.

ciga

pre 4 godine

@Miriljub
Tačnije prva Honda je na 90 tom mestu. Šta se desilo, pa ništa nemožeš ove nakaze od kola prodavati Evropljani, Amerika i Azija da ali ovde ne.

boki

pre 4 godine

bane BGD@

nemamo svi kao ti kompleks nize vrednosti pa daj nov jer ako imas nov onda si smeker a i budes na visini...ne radi se ovde u kom autu si smeker ili ti baja,faca i slicno vec o tome koji auto je kvalitetniji i ti poredis evropu i srbiji pa srbija nema standard ko evropa,nema plate,socijalnu i zdravstvenu zastitu pa ne mora ni automobile na putevima..tipicno razmisljanje ne razvijenog mozga zatucanog balkanca,moram biti smeker i ja i samo ja...skroz pogresan sistem vrednosti..

oooo

pre 4 godine

ne verujem sta se naziva autom..bolje g...o danasnje nago pasulj od prekljuce tako ovo bolja nova dacia nego tamo neki bmw iz 2003god a svi znamo da ce taj bmw da sarani svakog sandera,logana i dustera..zivi bili pa videli..

alae

pre 4 godine

ne verujem koliko se hvali dacia,ovde ste svi fanovi ovih trotineta,moze biti nov koliko hoce ali svaki mercedes,audi i bmw iz 2005god ce ga sahraniti,opremu su pomenuti automobili jos pre 14godina imali bolju nego sto sad ima dacija,svaki oriozvod nadje svog kupca sto je normalno ali preteraste i iskreno da mi dzabe daju da ga vozim znaci dzabe a da ne mogu da ga prodam radije cu uzeti neki polovan od gore pomenutih marki za kes do 15.000e,ljudi koji nisu vozili bolje automobile ne znaju za bolje a koji kazu da jesu lazu brale samo tako,naj vaznije je da je nov..ograniceni kao balkon..vozite vi vaze trotinete a ja cu mog po vama raspalog polovnjaka pa za 5 godina da vidimo ko je raspadnutiji..

Los Angeles

pre 4 godine

@Ostao ovde: Naravno da je sramota voziti Daciju i slicne žlj brendove. Jedan zivot imas, tezi u njemu da imas najbolje za sebe, bmw, mercedes itd. Ko je tebe naucio da ne moze i veliki auto i jak brend? Ako nema para nauci kako da ih steknes, a ne da pricas o komunistickim snovima tipa “I bogati placu”, ili “bolje biti srecan nego bogat”, kao da ne moze i jedno i drugo.

banjac

pre 4 godine

Ako je najprodavanija nije i najbolja! Ima lose kraš testove, interijer je uzasan, i za malu razliku u novcu kupis puno bolji suzuki sfift recimo! Kupuje se u Rumuniji ,Bugarskoj, Slovackoj i slicnim zemljama. Na zapadu kupuje sirotinja. Jesam za to da je novi auto najbolji auto ali dacia nije ni blizu. Kada se obracuna oprema koje nema i ulozeno dobijeno ona je loš odabir.

Stingray

pre 4 godine

Ovako visoko kotiranje Dacie na listi prodaje novih automobila u Evropi, za mene je pokazatelj osiromašenja gradjana Evrope. Da se razumemo: niko novu Daciu ne kupuje zbog estetike i performansi, već zato što nema više novca za bolji auto.

jojo

pre 4 godine

budes veci smeker ako kupis novu daciju nego za te pare polovnog audija,bmw-a li mecku staru 5-8 god.hahahaaaa

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..

spaki

pre 4 godine

racionalan si ako kupis bojler za 13.000e i za 5godina ga prodas za 8.0000e to je racionalnost..vi pojma nemate,pa u naprednim zemljama se kupuju novi automobili samo zbog serviza jer kod polovnjaka dobar dan i dovidjenja je 200e pa se ne isplati..npr veliki servis kod nas 300-350e tamo oko 1000 mali je kod nas u ovlascenim oko 150e tamo 350e pa ti vidi jos koliko ces da das za predjenih 80.000 za 5 god..racionalno je kupiti bicikli sad nov 500e i za 5 god prodas ga za 300e ili elektricni motoric a kola su luksuz,a da ides taksijem svaki put kad trebas negde brzinski neces izgubiti ni upola za 5 god koliko izgubis na autu..svaki dan da se vozis za 500din izgubices 8000e ali uracunaj jos za servis ces dati jos 1000e i benzin za tipa 80.000km 7000e i to da ne prelazi 6l dizela prosek pa ti vidi...na auti izgubis 14.000e za 5 god i to je minimum ili ti godisnje skoro 3000e...i to je racionalnost..nemojte pricati o tome..sad ce te reci pa da pednost ova ili ona,ne kisnes itd uvek se nadje opravdanje i to je ok,ako cu da vozim auto i da gubim onda cu da vozim sa stilom,izgubio 14.000 ili ti 18.000 zabole me kad gubim i sigurno u taj stil ne ulazi jedna dacija,fijar,ford,skoda isl...
trenutno teram polovnjaka starog 8god skupljeg sad polovan nego nova dacija..

Kiklop

pre 4 godine

Nije mi jasno kako to da Golf bude nedodirljiv,a kada se izbaci bilo koja vest o njemu onda je 80% komentara botova mrzitelja vw-a pljuvanje po njemu..
Nedodirljiv ce biti jos puno godina..

achitwn

pre 4 godine

DC baš tako, ali ko ima natproseča primanja i nije mu cilj da se prveze samo od tačke A do tačke B već da ima i zadovoljstvo u tome kupiće nesto drugo. Mene lično auto ne zanima i potecijalan sam kupac sličnog ali u HIFi sam ulozio više nego u stan
(šuplja glava, 24. maj 2019 21:00)
Ne slazem se. Ti koji imaju fokisirani su na oravljenje novca a auto im je potrosni materijal. Sto manje brige to bolje. Nekad 70tih i 80tih kola su bila statusni simbol, ali taj komcept izumire. Milenials na zapadu cak nece ni da budu vlasnici, car on demand za njih je thumbs up.

šuplja glava

pre 4 godine

DC baš tako, ali ko ima natproseča primanja i nije mu cilj da se prveze samo od tačke A do tačke B već da ima i zadovoljstvo u tome kupiće nesto drugo. Mene lično auto ne zanima i potecijalan sam kupac sličnog ali u HIFi sam ulozio više nego u stan

Žiks

pre 4 godine

Bolje kupiti nov auto Dačiju nego BMW3 2003 sa '' pravih '' 220000km, Alfe, Stilo itd sa ko zna koliko pređenih km. Vozio sam Dačiju Logan, prešao sa njom 200000km na plin bez ikakvog kvara, nikada izdao nije. Jeste tvrda, jeftina plastika, siromašno izunutra ali je služio i to dobro.
Imao je servo, klimu, podizače...dovoljno.

daki

pre 4 godine

Ja sam bio iznenadjen koliko sam Dacia video na zapadu. Logicno ,za 3-4 plate tamo covek moze da kupi nov auto , modernog izgleda sa svom opremom koja je potrebna, bez bojazni da krene negde i da mu se pokvari (tamo su servisi i popravke paprene). Kod nas je Dacia i dalje nekom za podsmeh a auto sa 200.000km nov. Tamo je nov auto "svetinja"...

Zicco

pre 4 godine

Mentalitet je čudo. U Srbiji bi ljudi, pre uzeli Skodu u osnovnom paketu opreme, gde je sigurnost na nuli, od napucane Dacije sa svom mogućom bezbednosnom opremom. A u zapadnoj Evropi Skoda i Dacia imaju isti status, istočnoevropski auto. A u Srbiji, Skoda botovi od osrednjeg brenda napravili premijum.

jelena

pre 4 godine

Suzuki IGNIS je avion za Sandero, o kvalitetu da ne pričam. Samo je 10% skuplji, a bolji za 3 klase. Unutra ima više mesta, a samo malo manji gepek.

Reziel

pre 4 godine

Ne slazem se. Ti koji imaju fokisirani su na oravljenje novca a auto im je potrosni materijal. Sto manje brige to bolje. Nekad 70tih i 80tih kola su bila statusni simbol, ali taj komcept izumire. Milenials na zapadu cak nece ni da budu vlasnici, car on demand za njih je thumbs up.
(achitwn, 25. maj 2019 07:23)

Kako da ne, šta je danas onda statusni simbol, iPhone? Da ako imaš platu 500eur. Ako si zaradio puno novca, i ne planiraš da investiraš sve, velike su šanse da ćeš kupiti neki dobar automobil. Što zbog prestiža, što zbog ličnog zadovoljstva (ako si zaljubljenik), ili jednostavno želiš da se ti i tvoja porodica vozite komforno i bezbedno, i spreman si da za to platiš i više od realne cene.

Stingray

pre 4 godine

@Ursa Minor, 25. maj 2019 12:09
Sećate li se Dacia Solenze? Proizvodila se izmdju 2002 i 2006 godine. Cena joj je bila (u Srbiji) ispod 6.000 evra za benzinski motor. Motori si bili iz Renault Clia 1.4 benzin i 1.9 disel. To je bila prva saradnja izmedju Dacie i Renaulta. Ovo sve pišem, jer mi je odličan drug kupio novu Solenzu i vozio je do 2016. godine, više od 10. godina bez nekih većih kvarova. Zašto ovo pišem. Solenza je 2004 godine za manje od 6.000 evra bila racionalna kupovina novog automobila. Koliko je Solenzi prodato u Evropi, koliko u Srbiji? Broj se meri u promilima. Zašto? Nije bila kriza. Kriza je nastupila 2008 i onda je Dacia povećala prodaju, jer su gradjani Evrope osiromašili i nisu više hteli da daju 25.000 evra za nov automobil, kada su mogli da ga kupe za 8.500, jer su bili uplašeni (i još su) za budućnost koja je pred njima. To jeste racionalno razmišljanje koje je iznudjeno krizom i neizvesnom sutrašnjicom.

DC

pre 4 godine

Sandero je zadnjih godinu dve treći najprodavaniji u svojoj klasi u Švajcarskoj, posle Pola I Fabie. Ko ima iole nadprosečna primanja može da ga kupi od jedne mesečne plate. Voziš i ne misliš. Zašto da ne?

NeshKO?

pre 4 godine

Gde Fiat 500L ? Pa zasto FAS ne prodaje 500L po ceni Dacia Sandera? 8500 eur - osnovna verzija i naprave N1 verziju za firme. Svako će se odlučiti ( pa i firme - koje najvise kupuju dacie ) pre za 500L nego Sandero za iste pare. Zar nije bolja i manja zarada ali da stalni prodajes, nego veca, ali prodaja stoji, a radnici 95 dana na odmoru.

Papageno

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
(Alex M, 24. maj 2019 22:20)

Ako stvarno ovako misliš, onda tu ima više stvari:

1. Imaš strašan kompleks.

2. Ne procenjuju komšije toliko tvoj auto, koliko ti zagledaš i procenjuješ njihove. I naravno, pojedeš se kao mesečina kad naiđeš ne neki bolji i skuplji od tvog!

3. Ako ti čoveka ceniš i poštuješ srazmerno ceni njegovog auta, onda si u oziljnom problemu!

Kako onda ti kupuješ auto? Zaređaš po komšiluku i u svaki sandučič ubaciš listić s pitanjem "šta VI mislite šta bi JA trebalo da kupim?"

Nego, bolje se ti opusti, za***i komšije i vozi ono što TI i samo TI smatraš da je najbolje. Pa čak i ako negde duboko u sebi dođeš na jeretičku misao da bi to mogla da bude čak i Dačija. Barem pokušaj da budeš svoj. Neće boleti!

Veruj mi, 99,9% ljudi u tvom komšiluku uopšte nije briga šta ti voziš! A onih 0,01% kokpleksaša slobodno zanemari!

Radovan

pre 4 godine

Kada imaš para, onda hvališ ono što si skupo platio.
Kada nemaš para, onda hvališ ono što si jeftino platio.

Pare ti služe da drugog pojedinca ponižavaš i poklapaš, jer ti one daju moć i snagu, koju kao čovek/čovečuljak nemaš.

BaneBGD

pre 4 godine

Komentari tipicni za iskomplexiranu sirotinju. Moj BMW,Audi itd ce da sahrani Daciu.....Pa normalan coveu Evropi ne sahranjuje kola on to vozi dok su pod garancijom i u vecini slucajeva onda prodaje i kupuje novi. Za razliku od iskomplexiranih balkanaca ljudi u zapadnoj Evropi a i u dobrom delu srednje Evrope su pre svega racionalni i tamo nisi veci smeker ako vozis polovni BMW ili Audi vec ako kupis nov auto. Ali to zatucani Srbi nikad nece shvatiti a i zemlja im je takva napredna bas zbog toga

didul.e

pre 4 godine

Dobar auto za taj novac. Moj komšija ga ima već oko 6 - 7 godina i dobro ga služi. Jeste enterijer od jeftine plastike i jevtinih tapacirunga, ali sve u svemu ipak korektno za toliko novca.

Ivan ZG

pre 4 godine

Iz ove liste se vidi kolika su "gospoda" neki Srbi koje je sram voziti Dacije.
Vozim službenu Daciju Logan karavan već 3 mjeseca svakodnevno. Auto sa malim 0,9 turbo benzincem ide kao blesav. Nemam većih zamjerki na auto, ali ga zbog jedne ne bi nikada kupio. Naime, zvučna izolacija ovjesa je nepostojeća. Lupa na svim grabama i to mi ide na živce. Ostalo je sve manje više OK. Dobro i zvuk radija iz zvučnika je na nivou iz 90-tih, ali ga ionako često nadglasa lupanje ovjesa. Da su barem taj ovjes dotjerali.
Vozio sam i Daciju Super Novu 2004-te koja je bila kopija Peugeota 309 i ovjes se jedva čuo, a gutao je sve rupe kao od šale. Bolje da na ovjesu nisu ništa dirali.
U njemačkoj Dustera ima na svakom koraku. Jeftin auto koji većini starijih služi za vožnju od kuće do trgovine, prijatelja... Za one koji rijetko voze više od 50 km idealan auto. Nakon 5 godina ga prodaju i kupe novi. Racionalni ljudi.

Ostao ovde

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
(Alex M, 24. maj 2019 22:20)
Problem je onda u komsijama ali i u tvojoj glavi.Pitaj njih koji auto da kupis.Mozda da ih pitas i za zenu,jel ok ili nije da ozenis.
Najgore je sto 80% ovako razmislja.
Mogu da razumem ako neko ima sredstava i moze da kupi duplo skuplje vozilo a da kvalitet zivota ostane isti.Ako ne moze,bolje kupiti Dustera za cetvoroclanu porodicu nego auto B segmenta pa gde kod krenes spakuju se ko sardine.

b1321

pre 4 godine

@NeshKo
Fiat 500l i Sandero su dve različite klase, pa su im i cene različite (to bi bilo kao kada bismo se pitali što Duster nije u cenovnom rangu Sandera!).
Nažalost L-ova MPV klasa izumire, jer ljudi 'oće da voze SUV-ove (ili kako ovde kažu djipove - namerno DJ), tako da i L neće još dugo. N1 verzija postoji - bila je izložena na Sajmu, mislim da je bila oko 10000!

Aca

pre 4 godine

eeeeee da umam 13000e kupio bih novi auto i to Hyundai i30 i boli me uvo narednih 7 god,jedna stavka manje za brigu sto se tice kvarova mogu da idem gde ocu sa novin autom i do Sibira ako hocu.A sa BMW ili bilo kojim drugim starim 5 god. ne bi se usudio jer ko zna sta moze da otkaze i sta da radim posle.A i nije samo to...auto se kupuje od od budzeta koji treba izdvojiti za odrzavanje a ne koju marku vozite.Meni je blesavo kipiti BMW ili Mercedesa a radis za 30 do 40000din.nek bude i star 15god.ipak je to Premijum segment i odrzavanje je skupo.Pa posle kuknjava.

jaretina

pre 4 godine

svi znamo da ce taj bmw da sarani svakog sandera,logana i dustera..zivi bili pa videli..
(oooo, 25. maj 2019 01:21)
Hoće.
moraće da proda ispravnog sandera da bi popravljao konstantno pokvaren bmw.

pčelica Pavo

pre 4 godine

Ako zanemrimo QQ i Yaris, nema bilo kog drugog Japanca u TOP25?

Jedno pitanje za yarisa, ako neko zna. Da li bord kompjuter yarisa ima mogućnost da u bilo kojoj varijnati meri i predjeni put/distancu?

Ako sam dobro video, možete, recimo, "na jednom merenju" ( "od resetovanja" ) videti prosečnu potrošnju i ukupno vreme putovanja, ali ne i kolika vam je ( "od resetovanja") bila prosečna brzina i koliki put ste prešli?

Ili, "na drugom merenju" vidite prosečnu brzinu "od startovanja" i prosečnu potrošnju, ali opet nemate podatak o predjenom putu ("od startovanja")?

Na trećem, "od punjenja goriva", vidite prosečnu potrošnju i preostale kilometre sa dostupnim gorivom, ali, opet nema predjenog puta ("od punjenja goriva")?

Koji debil je ono osmislio?

Drug Ostoja

pre 4 godine

Alex M, 24. maj 2019 22:20

Čist primjer snobizma. Što siromašnija zemlja ljudi pate za veličinom. Ne daj bože na biciklu do posla kao u Holandiji to je tek sramota. Tačno mi drago što mi nisi ti komšija.

Radovan

pre 4 godine

Dzaba brate , kupim novu Daciu i sramota me da ga parkiram ispred kuce, da me nevide komsije
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alex M, 24. maj 2019 22:20)

Sramota te da si imao novca da kupiš nov automobil?
Zašto, ukrao si nekom nešto? Ili si skorojević?
Onda za te novce vozi krntiju VW ili sl koja je prešla 300.000 i raspada se.
Ovo je dokaz da su najsiromašniji narodi ujedno i najgluplji. Uostalom, da nisu glupi, ne bi bili ni siromašni. Zato Švajcarci dokazuju da nisu glupi.

Bio sam jedan od prvih 1.000 kupaca Logana kad se pojavio u Srbiji. Top oprema, mislim da se zvala "laureat", sve što je u ono vreme bilo standard za automobil niže klase. Plaćen 9.440 eur i navozao sam se za svaki evro. Prodat nakon četri godine za 5.000 eura i komšiju još služi.
Niko nije glup, naravno da je nov automobil od 15 ili 20 hilj bolji, ali kad imaš 10, bolji novi logan od raspadnutog polovnjaka za te novce jer je najlakše kupiti vozilo. Kvaka je u kasnijem održavanju. Kod novog troškovi održavanja nula din, a kod polovnjaka kji je prešao ko zna koliko i odrje ko zna koliko. Pa kad saberete sve, ispada da onaj polovnjak i niste kupili za 10.000, zar ne?

GuA

pre 4 godine

Kako da ne, šta je danas onda statusni simbol, iPhone? Da ako imaš platu 500eur. Ako si zaradio puno novca, i ne planiraš da investiraš sve, velike su šanse da ćeš kupiti neki dobar automobil. Što zbog prestiža, što zbog ličnog zadovoljstva (ako si zaljubljenik), ili jednostavno želiš da se ti i tvoja porodica vozite komforno i bezbedno, i spreman si da za to platiš i više od realne cene.
(Reziel, 25. maj 2019 09:18)

99% novih automobila u Engleskoj su prodati na lizing. Voze 3 godine pa uzmu novi. Na lizing se uzimaju i polovni.

boki

pre 4 godine

bane BGD@

nemamo svi kao ti kompleks nize vrednosti pa daj nov jer ako imas nov onda si smeker a i budes na visini...ne radi se ovde u kom autu si smeker ili ti baja,faca i slicno vec o tome koji auto je kvalitetniji i ti poredis evropu i srbiji pa srbija nema standard ko evropa,nema plate,socijalnu i zdravstvenu zastitu pa ne mora ni automobile na putevima..tipicno razmisljanje ne razvijenog mozga zatucanog balkanca,moram biti smeker i ja i samo ja...skroz pogresan sistem vrednosti..

Radovan

pre 4 godine

Sve si nam Radovane lepo ispričao o tvom bivšem automobilu, koliko si ga platio, za koliko prodao komšiji itd. Jedino nam nisi rekao da li i sada voziš Dačiju jer si je mnogo nahvalio ili si prešao na drugi brend automobila?

Ako zanemarimo da je ista grupacija, prešao sam na novi brend, Reno. Sada vozim senik sa sedam sedišta, kojeg sam takođe kupio novog. Logan nisam menjao što je propao ili bio loš, već što mi se tada povećala familija, a te godine mi je moja mala porodična firma dobro radila, pa mi je knjigovođa savetovala da smanjim dobit. Tako sam u decembru iskoristio neki popust i eto novog automobila.
Ali, ako si pažljivo pročitao što sam napisao, sigurno si primetio da sam rekao da niko nije lud da tvrdi da je automobil od 10 hilj bolji od onog od 20 hilj. Ali, ako imaš tih 10 hilj, bolji je nov automobil te vrednosti nego polovnjak sa ko zna koliko pređenih km za iste pare. Jer, kad kupiš zvučni brend i model koji kako nov košta 30 hilj, a ti ga plkatiš npr 8, onda nisi kupio Audi npr, već si kupio polovno vozilo koje vredi upravo toliko. Jer, da je taj polovnjak od 8000 bolji od nove dacie od 10 hilj, bilo bi obrnuto sa cenom, a verovatno se dacia ne bi ni proizvodila. Kome, niko nije lud.
Dakle, moja tvrdnja nije da je dacia vrhunski automobil, iako je to u suštini reno prethodnoih generacija, već da je za iste novce bolje nov u garanciji nego zvučni, a polovni. Ponavljam, polovnjaka je najlakše kupiti, problemi kreću sa održavanjem, pa cena raste.

Ostao ovde

pre 4 godine

budes veci smeker ako kupis novu daciju nego za te pare polovnog audija,bmw-a li mecku staru 5-8 god.hahahaaaa 

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..
(jojo, 25. maj 2019 17:09)
Kakav si ti kralj kompleksa.Pa ne vozis valjda auto da bi ti se neki prolaznik divio ili svoje misljenje o tebi zasnovao na tome. Takvi se u mom selu ,koje se zove Beograd ,ne zove smeker nego SABAN.Ziv ti meni bio,verovatno si mnooogo uspesan u zivotu sa takvom percepcijom.

Pop

pre 4 godine

Опасније је возити крнтију бмв или мерцедес па још и фолцваген него дачију новијег датума. Атуо је измишљен за индивидуални или ти сопствени превоз из тачке А у тачку Б, све остале опције су ментално неусклађене са реалношћу.
Ја имам рено супер 5,добио га џабе, '86 годиште рестауриран и слатко се возим паркирам га на местима где већина неможе са овим новим моделима и не размишљам да ће неко да га украде. Осигурање багатела, бензинац је и не терам га на технички.

toma

pre 4 godine

@neshKO
kada cete shvatiti da je fiatu do naseg bednog trzista kao do lanjskog snega .
prodaja u srbiji cine 0,001% prodaje 500 l -a . sve ide za izvoz a ovde su zbog subvencija i etiopske radne snage

Ursa Minor

pre 4 godine

Ovako visoko kotiranje Dacie na listi prodaje novih automobila u Evropi, za mene je pokazatelj osiromašenja gradjana Evrope. Da se razumemo: niko novu Daciu ne kupuje zbog estetike i performansi, već zato što nema više novca za bolji auto.
(Stingray, 25. maj 2019 06:35)

A ovo što si napisao je pokazatelj da nemaš pojma kako razmišlja prosečan čovek na Zapadu. Koliko god da prosečnom Srbinu izgledalo čudno, auto je tamo pre svega upotrebna stvar, nikako stvar prestiža i dokazivanja nečega.

Ima i tamo sirotinjskih kompleksaša kao i u Srbiji (mada neuporedivo manje) ali većini ljudi je auto samo prevozno sredstvo za koje NEĆE (ne da ne mogu, nego namerno NEĆE) da plate više od onog što oni smatraju da je RAZUMNO. Dačija se savršeno uklopila u taj način razmišljanja i zato se tako dobro prodaje.

(Razumno?! Da li se mi u Srbiji još sećamo šta znači ta reč? Mislim da ne...)

Na primer, "razmišljanja" tipa "sramota me od komšija da vozim Dačiju" teško ćeš naći. A ovde je to prosek! Nije da svi bukvalno tako misle, mnogi to uvijaju u prenemaganja tipa "neću da kupim Dačiju jer nema 25 airbagova", "nema 155 zvezdica na NCAP testu", "tvrda plastika", "nije podesiv volan" ili "ima doboš kočnice pozadi".

Ali suština je ista, sirotinja neće da kupi auto koji je svojom cenom podseća na to da je sirotinja, nego će radije kupiti preskup i nepotreban auto koji joj pruža lažnu sliku da NIJE sirotinja!

ciga

pre 4 godine

@Miriljub
Tačnije prva Honda je na 90 tom mestu. Šta se desilo, pa ništa nemožeš ove nakaze od kola prodavati Evropljani, Amerika i Azija da ali ovde ne.

je-bote

pre 4 godine

Kad ljudi ne bi imali toliko razlicitih pogleda na automobile i kad bi finansijske mogucnosti bile slicnije, manje bi se razglabalo o vozilima.
Voznja sama po sebi i dugotrajno sedenje uzrokuju mnoge moderne bolesti. Nezdravo pa makar bio i na letecem cilimu.
Bezbednost je danas vise nametnuta tema i neki predodredjeni gabariti vozila.
Drakonska kaznena politika bi sve to dovela u red.
Nisu dzabe u Turskoj ivicnjaci po pola metra (eto neobicnog primera).

Z.Dj.

pre 4 godine

(Radovan, 25. maj 2019 08:54)

Sve si nam Radovane lepo ispričao o tvom bivšem automobilu, koliko si ga platio, za koliko prodao komšiji itd. Jedino nam nisi rekao da li i sada voziš Dačiju jer si je mnogo nahvalio ili si prešao na drugi brend automobila?

Don Giovanni

pre 4 godine

problem je sto kad stanem sa tim polovnjakom ona sto sedi ceo dan i pije djus u kafici ili onaj sto ispija kafu po 3 sata jer mu je budzet mali ne zna dali si ga kupijo juce za 15000e ili pre 5-7god za 50.000e a obicno misle na ovo drugo tako da ti vidi ko je smeker..
(jojo, 25. maj 2019 17:09)

Ako je tebi stvarno važno šta o tvom autu misli "ona što sedi ceo dan i pije djus u kafiću ili onaj što ispija kafu po 3 sata jer mu je budžet mali" (ili drugi slični likovi), onda ti imaš vrlo ozbiljan problem!

Silvester

pre 4 godine

Bože, koliko smo i iskompleksiran narod. Aj da ne živim ovde pa da ne znam, ali pola vas se do juče držalo za šljivu u nekoj selendri dok je vršilo nuždu. Ili u najboljem slučaju iza štale. Pola komentatora ovde, tuče se u Lidlu za usmrdele piliće. A sad ste postali gadljivi na jednu Dačiju, Kiju ili Hjundaji. Hvala ti Bože što me nisi kaznio njihovim ludilom.

Miroljub

pre 4 godine

Predlog za clanak: Sta se desilo sa Hondom u Evropi?
Nije ni u prvih 25. Nekad su se Honde dobro prodavale, a sada ih nema nigde.

Ursa Mino

pre 4 godine

(Stingray, 25. maj 2019 13:26)

Zaključak o Solenzi vam je skroz pogrešan.

Tačno je da se Solenza nije prodavala u Zapadnoj Evropi, ali ne zato što su u to vreme Evropljani bili prebogati, pa ne bi ni kupovali Solenzu, nego zato što je u to vreme Dačija bila samo tehnički partner Renoa i sve što se tiče prodaje i distribucije svojih vozila u Evropi bi morali da organizuju sami, na svoj trošak. I (ne)znanje.

Verovatno su procenili da za to nisu sposobni, što je bilo sasvim tačna procena jer bi prošli kao ondašnja Jugslavija sa Yugom Amerika.

Međutim, 2007. godine Rumunija je ušla u EU, a malo posle toga Reno je postao većinski vlasnik Dačije, što je priču drastično okrenulo!

U početku, Reno je planirao da proizvodnja u Rumuniji bude isključivo za Rumuniju i ne-evropska tržišta. Ali neko u Renou se zapitao "pošto je Rumunija sada deo EU, šta sprečava nekog Francuza, Nemca ili Engleza da ode u Rumuniju, natovari nekoliko šlepera Dačija i prodaje ih po po Evropi za svoj račun? A što ne bismo mi to uradili?"

Tako je krenulo. Dačija je dobila na raspolaganje kompletnu Renoovu prodajno-servisnu mrežu i uspeh nije izostao!

Mi u Srbiji još uvek gledamo na Rumune s dubokim potcenjivanjem i nismo svesni da današnja Rumunija odavno više nije ona beda i propast kakva je bila za vreme ludog Čaušeskua, kada smo mi za njih bili Kalifornija!

Vremena su se od tada drastično promenila i uloge su se zamenile, sada oni za nas sve više postaju nedostižna Kalifornija!