1. Dobra knjiga nema cenu.
    (Niko i neko, 22. maj 2019 05:36)

    # Link komentara

  2. Kako da je, puno ili malo, bacanje para ili ne, znam da je dobra investicija. Vredi sad ko jedan prosečni stan u nemačkoj. Za 10 godina će za knjigu da se dobije luksuzan stan. E sad gde ziveti tih 10 godina? I naravno stanovi idu na kredu a knjiga, bogani samo za gotovinu
    (ko ima para imaće još više, 18. maj 2019 15:14)

    # Link komentara

  3. Capitalism, go home. You're drunk.

    :D
    (HS, 18. maj 2019 10:21)

    # Link komentara

  4. Ponašanje koje si ti opisao ima veze sa kapitalizmom samo utoliko što je omogućio da se veći procenat ljudi "bahati" - prvo su to bili samo vladari, potom se uključilo i sveštenstvo sa aristokratijom, a sad i malo niže klase mogu da se "bahate". Inače, šta misliš kako su nastala gomila predivnih artefakta kulture iz prošlosti, bilo to monumentalne građevine, slike, skulpture, nakit... Biraj. Pa nastali su baš tako što je neko hteo drugima da pokaže koliko je on (a ponekad i ona) moćan i bogat.

    Uvek bilo, uvek će i biti.
    (dule, 17. maj 2019 10:53)


    Jeste, ali, eto, po SAD imaš veći broj univerziteta, od kojih su mnogi među najboljima u svetu, a Harvard je godinama broj 1 po mnogim parametrima, a osnovali su ih ljudi koji su imali novca i hteli da tim novcem učine nešto dobro za svoju zemlju i svoj narod.

    A šta rade današnji ljudi koji imaju novac? Samo troše na ono što mogu da pokažu drugima, bitno je da kuća bude za metar viša od komšijine, da ima auto koji je bar za godinu noviji ili za koju desetinu hiljada evra skuplji od komšijinog.

    Pre 300 godina je mogao da baci novac na nekog preskupog konja, ali taj konj je mogao da donese dobru zaradu kroz ukrštanje i kasniju prodaju ždrebadi, a šta može da donese auto od milion dolara?

    Gde bi bio svet da milioneri razmišljaju o drugima umesto samo o sebi. Ali, onda ne bi ni bili milioneri, jer oni koji misle prvo o drugima pa onda o sebi uglavnom ispadnu budale, posebno u Srbiji.
    (Veliki brat, 17. maj 2019 18:49)

    # Link komentara

  5. Na kickstarteru pokrećem kampanju za prikljupljanje para za spaljivanje ove knjige.
    (Ostin A, 17. maj 2019 17:00)

    # Link komentara

  6. @ dule: pričamo o knjizi o istoriji fabrike koja proizvodi automobile i koja će na svojim stranicama imati odštampanu sliku vlasnika sa svojim automobilom. Da knjigu dizajnira i ručno pravi neko od modernih umetnika (ili poznatijih dizajnera) pa ajde i nekako (i to svakako bez fotografije vlasnika), ali se ovde radi o običnoj štampanoj hartiji (doduše visokog kvaliteta), tako da stvarno ne razumem poredjenje sa nekom skuplturom, slikom ili sličnim umetničkim ili arhitektonskim delom. Čisto raspiništvo rasipništva radi, vrede možda samo ti dijamanti i slični plemeniti metali u najskupljoj verziji i to je sve. I slažem se da ovo služi za čisto lečenje ega...
    (Milojko bre!, 17. maj 2019 13:57)


    Navođenje umetničkih dela, monumentalnih građevina i slično nije bilo poređenje nego navođenje primera kako su ljudi tokom cele istorije trošili ogromne sume novca na nešto što na prvi pogleda uopšte "nije funkcionalno", već služi isključivo za pokazivanje bogatstva, moći, prestiža i sl. A obzirom da to i dan danas rade najmoćniji ljudi na ovoj planeti, nisam siguran ni da to nije funkcionalno. Jedini problem je što mi obični ljudi ne možemo ni da emocionalno da pojmimo o kolikim bogatstvima je tu reč i koliko je lako tim ljudima da ih ovako troše, tj. "investiraju".

    P.S. Mene lično fasciniraju graditeljska dostignuća ljudi iz naše istorije, kao i muzika koju su stvarali. A recimo nakit i slike su mi apsolutno nevažne. Nekom drugom je skroz drugačije. Šta je zaista umetnost?
    (dule, 17. maj 2019 16:44)

    # Link komentara

  7. Ja bi' kupio, al' samo ako ima manje od 6.97% kopiranog štiva!
    Neću dajem tolike pare na plagijat...
    (losmi, 17. maj 2019 15:23)

    # Link komentara

  8. @ dule: pričamo o knjizi o istoriji fabrike koja proizvodi automobile i koja će na svojim stranicama imati odštampanu sliku vlasnika sa svojim automobilom. Da knjigu dizajnira i ručno pravi neko od modernih umetnika (ili poznatijih dizajnera) pa ajde i nekako (i to svakako bez fotografije vlasnika), ali se ovde radi o običnoj štampanoj hartiji (doduše visokog kvaliteta), tako da stvarno ne razumem poredjenje sa nekom skuplturom, slikom ili sličnim umetničkim ili arhitektonskim delom. Čisto raspiništvo rasipništva radi, vrede možda samo ti dijamanti i slični plemeniti metali u najskupljoj verziji i to je sve. I slažem se da ovo služi za čisto lečenje ega...
    (Milojko bre!, 17. maj 2019 13:57)

    # Link komentara

  9. Šta, mislite da je mnogo 260.000 dolara za knjigu? Ne, sve je relativno.

    Pre neki dam sam naišao na model sata Patek Philippe koji se prodaje za 4,5 miliona dolara. Mnogo? Zavisi s čim se poredi.

    Ovih dana je na ovom sajtu bila vest da je neka slika (ili beše skulptura?) prodata na aukciji za preko 90 miliona dolara. Mnogo? Opet zavisi s čim se poredi.

    Jedan strateški nuklerani bombarder kalibra B-2 košta više milijardi dolara. E, TO je mnogo! A meni je vajda od nuklearnog strateškog bomardera približno ista, ili čak manja od luksuznog Patek Philippe-a...

    Sve su to varijante večitog filozofsko-finansijskog pitanja da li nešto zaista vredi onoliko koliko za to prodavac traži. Moj odgovor je i da i ne, kako kome.

    Ja lično ne bih platio za knjigu (bar ne za takvu knjigu) 260.000 dolara, ali ako neko hoće i može da plati toliko, onda da, to tačno toliko i vredi.

    Sve dok plaća svojim pošteno zarađenim novcem, ja nemam nikakav problem s time na šta ga on troši (ili razbacuje), da li na knjigu optočenu brilijantima, ili ga deli sirotinji.
    (Papageno, 17. maj 2019 12:56)

    # Link komentara

  10. Niste napisali cene ovih “redovnih” knjiga. U svakom slucaju , nije namenjeno za ove sto se zgrazavaju na komentarima. Realno , stvar prestiza i laze ko kaze da ne bi to kupovao da je u mogucnosti
    (Svaka im cast, 17. maj 2019 12:09)

    # Link komentara

  11. Bolest! Svako ko kupi knjigu isto toliko da donira za bolesnu i gladnu decu!
    (D.R, 17. maj 2019 11:59)

    # Link komentara

  12. Pa nisam budala da kupim. Uzecu Bentli, a u biblioteku po knjigu :) Nije Miki veverica :D
     (Milan, 17. maj 2019 11:49)

    # Link komentara

  13. Nije to ništa.
    (Ozren, 17. maj 2019 11:39)

    # Link komentara

  14. ma bice to u kopirnici kod faksa siguran sam, oni nema sta nemaju :D
     (?, 17. maj 2019 11:39)

    # Link komentara

  15. Ko vozi Bentlija, ovo mu je nezaobilazno štivo! I naravno, knjiga i jeste namenjena vlasnicima njihovih automobila, a ne vozačima Tojote, pa u tom smislu ciljano predstavlja "money no object" predmete kupovine!
     (Smuleco, 17. maj 2019 10:59)

    # Link komentara

  16. Ode svet dodjavola! Mada je uvek bilo iživljavanja bogatih i moćnih i rasipanja na raznorazne budalaštine iz čiste obesti... sam automobil koji toliko košta je vrlo upitan, ali bar ima upotrebnu vrednost jer može da preveze ljude i stvari (iako će se retko koristiti svakako), ali knjiga koja je “presonalizovana” za vlasnika auta i toliko puno košta je čisto kapitalističko iživljavanje. Upotreba vrednost takve knjige je mizerna (istorija kompanije koja proizvodi luksuzna auta nije baš izvor mudrosti), kolekcionarska vrednost je isto uputna (da li je “kolekcionarski primerak” i “unokat” knjiga sa bogatim Rusom, Arapinom, Kinezom, Amerom ili nekim drugim “mićom” koji je tu samo zato što ima para i nipočemu drugom nije bitan ni važan za ovaj svet?)
    (Milojko bre!, 17. maj 2019 09:22)



    Ponašanje koje si ti opisao ima veze sa kapitalizmom samo utoliko što je omogućio da se veći procenat ljudi "bahati" - prvo su to bili samo vladari, potom se uključilo i sveštenstvo sa aristokratijom, a sad i malo niže klase mogu da se "bahate". Inače, šta misliš kako su nastala gomila predivnih artefakta kulture iz prošlosti, bilo to monumentalne građevine, slike, skulpture, nakit... Biraj. Pa nastali su baš tako što je neko hteo drugima da pokaže koliko je on (a ponekad i ona) moćan i bogat.

    Uvek bilo, uvek će i biti.
    (dule, 17. maj 2019 10:53)

    # Link komentara

  17. Kuda ide ovaj svet?
     (Nešto sam hteo, 17. maj 2019 10:45)

    # Link komentara

  18. Stvaraju se brendovi, koga zabole i jevtinije stvari fukcionisu uz redovno odrzavanje, videla koza da se konj potkiva pa digla nogu i ona...
     (aca, 17. maj 2019 10:32)

    # Link komentara

  19. A štamparske greške ako ih bude, ulaze u cenu ili?
     (spin, 17. maj 2019 10:14)

    # Link komentara

  20. Braćo Srbi, drž'mo se priča o vaseljeni...
     (Mediocritical, 17. maj 2019 10:00)

    # Link komentara

  21. Kakav lopovluk
    (Max DeVaya, 17. maj 2019 09:49)

    # Link komentara

  22. Samo da se uzmu pare.
    (Beli, 17. maj 2019 09:24)

    # Link komentara

  23. Ode svet dodjavola! Mada je uvek bilo iživljavanja bogatih i moćnih i rasipanja na raznorazne budalaštine iz čiste obesti... sam automobil koji toliko košta je vrlo upitan, ali bar ima upotrebnu vrednost jer može da preveze ljude i stvari (iako će se retko koristiti svakako), ali knjiga koja je “presonalizovana” za vlasnika auta i toliko puno košta je čisto kapitalističko iživljavanje. Upotreba vrednost takve knjige je mizerna (istorija kompanije koja proizvodi luksuzna auta nije baš izvor mudrosti), kolekcionarska vrednost je isto uputna (da li je “kolekcionarski primerak” i “unokat” knjiga sa bogatim Rusom, Arapinom, Kinezom, Amerom ili nekim drugim “mićom” koji je tu samo zato što ima para i nipočemu drugom nije bitan ni važan za ovaj svet?)
    (Milojko bre!, 17. maj 2019 09:22)

    # Link komentara

  24. porucujem u predpremijeri,komada 2
     (Zoran, 17. maj 2019 09:20)

    # Link komentara