1. Rešenje je skroz jednostavno, a to je da se softverski isključi ekran, dok se vozilo ne zaustavi i motor radi u leru. Treba praviti kompromise, jer ugrađen tablet može biti jako korisna alatka u automobilu, što se tiče dijagnostike i raznih podešavanja motora, svetala, vešanja, rada klime...
    (MZ, 2. maj 2019 20:09)

    # Link komentara

  2. Konačno neko da kaže da je car go. Sramota šta nameću.
     (Knjigoslav, 2. maj 2019 09:51)

    # Link komentara

  3. @Napredak
    Razlika je što se dugme može napipati bez skretanja pogleda a na ekranu ne. Razlog ugradnje ekrana nikako nije tehnologija nego cena.
    U svakom slučaju treba smanjiti sve uticaje na vozače koji odvlače pažnju od puta
     (Milan, 30. april 2019 00:09)

    # Link komentara

  4. Pa nije ni Britancima mesto medju dizajnerima pa eto tu si gde si...
     (marko, 29. april 2019 22:59)

    # Link komentara

  5. Slažem se.
     (Majkl Džondar, 29. april 2019 22:26)

    # Link komentara

  6. Ne razumem tu logiku. S jedne strane zabranjuju pametne telefone u voznji, jer screens odvlace paznju. A s druge strane ti ugradjuju jos vece ekrane u vozila. Industrija u ovom slucaju debelo brlja, i to cesto na stetu vozaca i ostalih ucesnika u saobracaju. I sta cemo kad ti recimo crkne ekran, pa ne mozes par dana ili nedelja dana da kontrolises klimu ili grejanje u kolima? Totalna glupost.
    (Jaksa, 29. april 2019 22:18)

    # Link komentara

  7. @1979 Bio si 10 godina mlađi ?
    (boris, 29. april 2019 14:50)

    Jesam.
     (1979, 29. april 2019 22:11)

    # Link komentara

  8. Svaka cast na komentaru zao mi sto ne mogu da ti dam 500 pluseva
    (ne znam, 29. april 2019 15:11)

    Kome bre "svaka čast"?
     (Smuleco, 29. april 2019 22:09)

    # Link komentara

  9. Pa ne mora da koristi vozac tokom voznje. Sve se moze podesiti i pogledati pre voznje ili pri stajanju ili neka podesava i gleda suvozac. Verovatno je vozacu postavljeno par prostih vaznih funkcija iza volana kao sto je i bilo npr za pojacanje i smanjenje muzike i pomeranje radio stanica.
     (max, 29. april 2019 17:11)

    # Link komentara

  10. Godinama se pitam kako ta nagla epidemija bljestavih ekrana pomaze voznji ako je vozac primoran da skloni oci s voznje da bi ih koristio. Meni to ima smisla koliko i mikrotalasna rerna pored volana. U redu, u nekim situacijama moze da bude korisno, ali mnogo vise odmaze. Raste i mogucnost neispravnog softvera. Videli ste kako padaju Boeing 737 max kao kruske zbog forsiranja tehnologije gde joj nije mesto. Ako nam ista dodje glave u buducnosti to ce biti prekomerno uzdanje u gadgets i globalno zatupljivanje covecanstva koji ce se sve vise oslanjati na tehnologiju, a sve manje na svoje mentalne sposobnosti. Da li jurimo u susret vremenu gde ce covek biti potpuno izgubljen i nesposoban bez kompjutera i ekrana? Naucnici i strucnjaci treba da stave profit sa strane i da se malo zapitaju kuda sve to vodi. Je li u pitanju uobicajena evolucija, ili srljamo u propast civilizacije udubljeni svako u svoj ekran?
    (Vasko, 29. april 2019 16:57)

    # Link komentara

  11. Kao sto je koriscenje mobilnog zabranjeno u voznji, tako bi morali i ovi televizori. Ista su ako ne i veca opasnost. Ne moraju da ih bukvalno izbace iz auta, ali bi ekrani morali automatski da se iskljucuju kada se automobil krece. Ovo sad je trenutna moda gde se proizvodjaci utrkuju ko ce uglaviti veci tablet u auto, ali sam prilicno siguran da ce u dogledno vreme zakonodavstva poceti da se time bave.
    (miki, 29. april 2019 16:55)

    # Link komentara

  12. idi lezi deda posle rucka i odmori.
     (hladnjacar, 29. april 2019 16:38)

    # Link komentara

  13. Čitajući ove komentare zaključujem da je nevjerovatno koliko se ljudi patološki boje promjena. Pritiskanje onih silnih prekidača na instrument tabli, jednako je ometajuće za vozača kao i tipkanje na tabletu. Ali, ljudi su jednom naučili nešto i grčevito se bore da se to ne mijenja. I ovaj stari fosil kaže da dok je on to što jeste, da se neće ugraditi tablet. Ako tako nastaviš razmišljati, nećeš više biti to što jesi. Druga predrasuda kod ljudi je priča o iskustvu. Kakvom iskustvu? Od prije 30 godina? Kome treba nečije iskustvo od prije 30 godina. Problemi koji su postojali prije 30 godina, danas zahtijevaju drugačija rješenja. To tvoje "iskustvo" samo predstavlja opterećenje. Budućnost zahtijeva drugačija rješenja, od onih koje ti imaš u svom "iskustvu".
    (Napredak, 29. april 2019 16:31)

    # Link komentara

  14. Pa mnogo stvari se i ne moze podržavati tokom voznje.
    Sat,promena boje ektana,sedišta i mnoge ostale stvari mogu da se podržavaju samo kad je auto parkiran.
     (Miki, 29. april 2019 16:30)

    # Link komentara

  15. Ja za ove nove tehnologije ne moram da brinem jos 10tak godina :) na sajmu automobila 2019 gledam auto koje cu da kupim 2029 odprilike...
    (Xyz, 29. april 2019 13:00)

    Auto koji 2029 vise i nece biti u prodaji...Ili planiras vec sada polovnjaka da kupis?
     (Sofronije, 29. april 2019 15:57)

    # Link komentara

  16. To više nema veze sa automobilima. To je diktat trendsetera. Prave diskoteke od auta. Još samo lasere i stroboskope da ugrade. Zakidaju na kvalitetnim materijalima i funkcionalnom u korist beskorisno i napornih stvari. Upaljač i cd se naplaćuju kao dodatna oprema?
    Živela mehanika i tri dugmeta iznad menjača. Zadnja prava auta su napravljena zaključno sa 1998. Ovo su skupe gluposti.
    (Gazoo, 29. april 2019 15:42)

    # Link komentara

  17. @XXL U sta ce pilot vojnog aviona da udari na 10k metara? Opasno si lupio.
     (kro-manjon, 29. april 2019 15:23)

    # Link komentara

  18. Svaka cast na komentaru zao mi sto ne mogu da ti dam 500 pluseva
     (ne znam, 29. april 2019 15:11)

    # Link komentara

  19. Ja obozavam ekrane u kolima, izgleda mnogo lepse... Kad kazem ekrane, ne mislim na tablet koji je nataknut, vec ekran koji je integrisan u kuciste kao sto je na ovoj slici.
     (Cika Kure, 29. april 2019 15:08)

    # Link komentara

  20. Ovde se ugalvnom aludira na Teslu koji je uveo gomilu glupih trendova u autoindustriju i sada ih svi kopiraju. Po mom misljenju sledeci nivo je voice control, ali ko je probao da prica sa googlom ili aleksom zna da to ponekad zna da bude frustrirajuce. Ipak treba jos da uznapreduje da bi bilo OK za automobil
     (Mr M, 29. april 2019 15:08)

    # Link komentara

  21. @XXL
    Ne znam za borbene avione, ali u civilnoj avijaciji isto postoji nekoliko ekrana ali se sva, ali sva podesvanja vrse tasterima i prekidacima. Ni jedan ekran nije 'na razmazivanje' ekrani ti samo pokazuju parametrenrada aviona, navigaciju i ostalo sto je bitno.
     (Mr M, 29. april 2019 15:06)

    # Link komentara

  22. Glupost, ekrani su tu s razlogom. Da nove generacije mogu da igraju igrice dok ih neko šlepuje do automehaničara.
    (Voja Smederevac, 29. april 2019 15:02)

    # Link komentara

  23. bravo...ili vozis ili iggras tablet
     (alx, 29. april 2019 14:56)

    # Link komentara

  24. KONACNO neko da saopsti OCIGLEDNO!!! ko hoce da se samara sa ekranima nek sedi kuci na tabletu ... aj kapiram veci ekran, ali praviti i ubacivati touchscreen u aute je bas bas nebezbedno...

    naravno ako modifikuju i zele da gledaju film na velikom ekranu, vlasnici to mogu da urade... ali je na njima onda ako se nesto dogodi u saobracaju
     (Sale, 29. april 2019 14:52)

    # Link komentara

  25. @1979 Bio si 10 godina mlađi ?
     (boris, 29. april 2019 14:50)

    # Link komentara

  26. Slazem se...bar ne na komandnoj tabli...
     (irelandcalling, 29. april 2019 14:45)

    # Link komentara

  27. privatno vozim qaskai 2015 ima tach skren koji retko koristim u voznji uglavnom na semaforu za neka sitnija podesavanja, na poslu imamo novu tojotu korolu koja ima slican fazon ali je skrin nesto vise podesen i po meni bolje pozicioniran. oba automobila ostale komande imaju klasicne, klima grejanje i slicno i mislim da je to granica koja ne bi trebalo preci. nemam nista protiv drugih marki automobila ali gledao pre neki dan novi audi a8 sve je u ekranima i po meni ne bas prijatno za upotrebu. a tendencija je bas u tom smeru u narednim godinama
     (buster, 29. april 2019 14:38)

    # Link komentara

  28. A kad tutneš trimer između sedišta udara pravo u tablet. Ako se vodi računa neće, ali se dešava. Gurne trimer komšija, drugar, prijatelj, šta onda? Kao nije video i tako to...
     (todos, 29. april 2019 14:32)

    # Link komentara

  29. Ja vozim punoletan automobil, i imam kompjuter zvani "zena" ona menja stanice, regulise temperaturu vozila, prica mi da ne zaspim, hrani me...I za sad sam zadovoljan!
    (Qwale, 29. april 2019 11:54)

    I zadrzi je! Mozda mozes za neku godinu da probas neki noviji model... mislim na auto!
     (Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje, 29. april 2019 14:27)

    # Link komentara

  30. Pa svaki test u poslednjih 15 godina se završavao sa...šuma dugmadi na centralnoj konzoli... A dugme je uvek na istom mestu, i posle nekog vremena vozač zapamti gde je. Ovako agresivna IT industrija svuda gura čipove i ekrane, dok jednog dana ne bude...previše je informacija, kola trebaju da voze sama, a vi dotle gledajte reklame...
    (Vozač, 29. april 2019 14:25)

    # Link komentara

  31. # Link komentara
    Piloti ne lete pored skole, ne staju na semafor i ne mimoilaze se 20-ak drugih ucesnika u saobracaju svakog minuta.
    (Cica maca, 29. april 2019 14:22)

    # Link komentara

  32. Old skul tip,meni licno smetaju ali verovatno mladji vozaci se ne bi slozili samnom.
     (kralj, 29. april 2019 14:21)

    # Link komentara

  33. Ma dajte molim Vas, juce u Juznoj Koreji (mesto Busan) ulazimo u taksi, a njemu zakacen na instrument tablu ogroman tablet pokrio mu pola soferke :) Sa njega vam sofer pusta spotove koje hocete da gledate :) znaci ludnica :)
    I pitam ja njega da li mu smeta a on kaze ni malo, navikne se covek.
    A to je ekran na SRED soferke, znaci ne diskretno uvucen na instrument tablu
    (Ma dajte, 29. april 2019 14:11)

    # Link komentara

  34. Potpuno je covek u pravu.
     (Dr. Beli, 29. april 2019 13:33)

    # Link komentara

  35. Ovo je prelazni period koliko automobila, tako i displeja. Verovatno će razvojem autopilota i savitljivih ekrana to sve izgledati prihvatljivije i estetski i ergonomski.
    U ovom trenutku, čovek je u pravu. Ali svet nikada nisu menjali oni koji su bili u pravu u tom trenutku, nego u budućem. Mnogi još nisu u stanju da se oslobode navike buke i dima automobila, kamoli prekidača, poluga, mehaničkih brzinomera i ostalog.
    (Joca, 29. april 2019 13:28)

    # Link komentara

  36. A šta da kažu piloti borbenih aviona sa po par displeja ispred sebe?
     (XXL, 29. april 2019 11:24) 

    Pa nisam ih video da voze po Ibarskoj magistrali, oni obicno lete jako visoko, inače mislim da bi svašta bilo...😐
    (Milos Marković, 29. april 2019 13:27)

    # Link komentara

  37. Ja za ove nove tehnologije ne moram da brinem jos 10tak godina :) na sajmu automobila 2019 gledam auto koje cu da kupim 2029 odprilike...
    (Xyz, 29. april 2019 13:00)

    # Link komentara

  38. Na autu ima previše stvari da se podešava da bi imalo smisla da za sve postoje dugmići. Ali zato 99% stvari ni ne mora niti treba da se podešava u vožnji. Za ono što čoveku treba u vožnji, za to treba da postoje fizički tasteri. Za ostalo može i ekran na dodir. Npr. podešavao sam na malom ekranu jeftinog radija odnos zvuka prednji/zadnji zvučnici. Jedva nađoh gde se to podešava. Veći ekran bi tu bio od velike pomoći. Ali sigurno ne bih hteo da jurim na tačskrinu gde je "mute" tokom vožnje. I još jedna stvar je problem sa ekranom - mesto gde je po pravilu postavljen kada je na centralnoj konzoli je vrlo nepraktično za navigaciju. Ispadne da je telefon zakačen za šoferšajbnu na prirodnijem mestu.
    (T, 29. april 2019 12:59)

    # Link komentara

  39. Ko god je vozio novo auto sa "tabletom", ili " touch screen-om" zna da se tu NE NALAZE PODESAVANJA NEOPHODNA ZA VOZNJU! Svako to vozilo ima komande na, ili iza volana kojima vozac upravlja NEOPHODNIM stvarima u toku voznje i te opcije se prikazuju iza volana izmedju brzinomera i obrtomera. Na taj nacin je upravljanje veoma bezbedno. A na tabletima se nalaze sva ostala podesavanja koja se trebaju uraditi pre voznje, a ako je neko vanredno obavestenje koje zahteva kontrolu ili dodatni pregled, auto se zaustavi. Dakle, sve je to bezbedno dok se ispravno koristi, jer ne postoji preka potreba da se nesto "klikce" u toku voznje. Onaj koji je sklon tome uzece telefon u ruke i ako nema tableta, tako da se isto hvata.
     (kcn, 29. april 2019 12:08)

    # Link komentara

  40. Kako sad to?! Pa car:go ne može bez tableta. Pa šta sad sa njihovom inovativnošću? Aj što ne znaju da voze, nego neće znati ni gde voze. Opet je taxi mafija umešala prste, hoće sad i tablete da izbace iz kola. Pravda za jogi letače.
     (dzee, 29. april 2019 12:08)

    # Link komentara

  41. Ja vozim punoletan automobil, i imam kompjuter zvani "zena" ona menja stanice, regulise temperaturu vozila, prica mi da ne zaspim, hrani me...I za sad sam zadovoljan!
     (Qwale, 29. april 2019 11:54)

    # Link komentara

  42. Vozim vrlo često najnovije automobile i uopšte me ne zanimaju ekrani i multimedija, samo ono ispred, volan, menjač, brzina, i lampice... Te gluposti prepuštam automobilskim novinarima, koji danas više znaju o multimediji i displejima, tzv. tač skrinovima, nego o motorima i vožnji!
     (Bender, 29. april 2019 11:38)

    # Link komentara

  43. Samo ubačeno u kokpit.
    Ovako 'nalepljeno' je nakazano,abnormalno i dokaz da masi spin majstori mogu sve da uvale bez otpora. Isto kao u filmovima žene heroje u sf i 'specijalce' viteseskinje itd itd
    (masa ne talasa, 29. april 2019 11:34)

    # Link komentara

  44. A šta da kažu piloti borbenih aviona sa po par displeja ispred sebe?
     (XXL, 29. april 2019 11:24)

    # Link komentara

  45. Čovek je 1000% u pravu. Testirao sam novi Volvo džip, sva podešavanja idu preko ekrana. Neverovatno koliko odvlači pažnju od vožnje. Jedan od najbitnijih razloga da ga ne uzmem, a kažu da im je prioritet sigurnost putnika...
     (Piksi, 29. april 2019 11:19)

    # Link komentara

  46. Genije!!
    Bravo!:))
     (Smuleco, 29. april 2019 11:10)

    # Link komentara

  47. Zabrana korišćenja telefona u vožnji svakako je opravdana, ali ona postaje urnebebesno smešna, kada imate po tri velika displeja ispred sebe, i volan prepun dugmića i tastera...
     (+MAKSIM, 29. april 2019 11:00)

    # Link komentara

  48. Meni se takodje ne svidja volan pretrpan dugmicima.Ruckice ispod volana su savrseno poklopile 80%tih stvari.
     (South Park, 29. april 2019 10:40)

    # Link komentara

  49. Apsolutno u pravu. Dok zakon restriktivno kažnjava upotrebu mobitele ( što nesumnjivo uredu i u potpunosti podržavam) dotle se dozvolilo proizvodjačima da stavljaju "kino ekrane" ispred vozača koji vozaču oduzimaju pažnju i samo komplikuju upravljanje vozilom. Funkcije koje stalno trebaju vozaču moraju biti lako dostupne tj.na dugme (klima,ventilacija,sjedišta,radio pa i navigacija) da vozač lako promijeni željeno a ne da svaku tu radnju traži po ekranu- po meni ekvivalent pisanju poruke na mobitelu
     (mentalist, 29. april 2019 10:35)

    # Link komentara

  50. Ni meni nije bas jasno kako je dozvoljeno da postoji toliki ekran na dodir u kokpitu automobila, a za gledanje u mobilni nam se pišu kazne.
     (Stanoje, 29. april 2019 10:35)

    # Link komentara

  51. Podržavam! U pravu je!
    I analogne instrument table su mi lepše od digitalnih. Ali ovo važi za automobile kojima vozač upravlja.
    Kod Tesle vozač moze minimalno da učestvuje u vožnji pa može i igricu da igra za vreme vožnje. Ne treba porediti babe i žabe.
     (nfs, 29. april 2019 10:29)

    # Link komentara

  52. Kod nas je tabletomanija zakomom kažnjiva.
     (Mediocritical, 29. april 2019 10:23)

    # Link komentara

  53. Jednom pisao već da je Mazda tu našlao ok rešenje na CX-5. Dok auto miruje čačkaj po ekranu koliko hoćeš a kad se auto kreće moraš preko mehaničkog točkića. Ne znam zašto su odustali od toga na novim modelima.
     (Jare u mleku, 29. april 2019 10:19)

    # Link komentara

  54. Zato je u mnogim zemljama to zakonom onemoguceno. Cim auto krene, nema video, nema slika, nema pisanja poruka ili bilo kakvog tipkanja. neke zemlje su toliko restriktivne da cak ni unos nove destinacije za navigaciju ne mozete da uradite bez da zaustavite vozilo ili da idete do 5km/h
    (Rhunchynoi, 29. april 2019 10:19)

    # Link komentara

  55. Tesla auto je samo skupa kanta. Loša verzija američkih automobila, koji su po stoprocentnom pravilu već kante za sebe. Samo pogledati statistiku kvarova i felera u proizvodnji.
     (jojo, 29. april 2019 10:17)

    # Link komentara

  56. Konacno neko normalan.
    (q, 29. april 2019 10:13)

    # Link komentara

  57. Osim ako vozilom ne upravlja autopilot. Sve ide ka tome da ekran zameni volan.
     (mojih 2 dinara, 29. april 2019 10:12)

    # Link komentara

  58. Teoretski, onda sve komande mogu da budu na touch-screen-u, i upravljanje i kocenje i zmigavci... zamislite na cega bi licila voznja, a da ne govorim sta bi se desilo sa bezbednoscu iste!
    (Blek, 29. april 2019 10:10)

    # Link komentara

  59. pre 10 god jednom rukom kucam poruku ni ne gledam u telefon dok ne iskucam, danas sa obe ruke kucam poruku i pritom moram gledati sta kucam.
     (1979, 29. april 2019 10:06)

    # Link komentara

  60. Hvala bogu da neko konačno to jasno i glasno kaže. Ništa protiv tableta za multimedijalne sadržaje i navigaciju (pod uslovom da fizičko ovladavanje za osnovne operacije poput jačine zvuka i slično postoje na volanu ili odmah pored), mada i to odvlači pažnju, ali stavljati funkcije bitne u vožnji i za komfor na tablet je čisto ludilo.
     (EU Citizen, 29. april 2019 09:54)

    # Link komentara

  61. Kolko bzvz izgleda tesla sa onim ekranom,uzas
     (karlito, 29. april 2019 09:52)

    # Link komentara

  62. Totalno je upravu. Pomodarstvo i opasnost.
     (izhlapjeli starac, 29. april 2019 09:33)

    # Link komentara

  63. Ne mora sve na dodir da se podešava. Tako npr, neke komande mogu i okretanjem prsta u zoni nedaleko od ekrana (pojačavanje, utišavanje radija) ili pak glasovne komande...
    (Džej, 29. april 2019 09:23)

    # Link komentara