Ponedeljak, 15.04.2019.

19:00

Povećanje dozvoljene brzine uzrokovalo pogibiju 37.000 ljudi

Izvor: B92

Poveæanje dozvoljene brzine uzrokovalo pogibiju 37.000 ljudi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

GuA

pre 4 godine

A sta je konkretno problem sa necijom skolom ?
Kakve stvarno veze ima dal je ogranicenje 130 ili 200 ako umoran vozac zaspi za volanom i izazove udes na autoputu pru 130 ili mu je tempomat na 160,180?
Objasni ti lepo u kakvoj je vezi brzina od 130 sa uzrokom udesa i to u odnosu na brzinu od 160?
Razlika u kocenju?!
Na 130 i na 160 spasava te razlika u kocenju ?
To je tvoja teza?
(1 0 0, 18. april 2019 06:47)

Znaci svaki umoran vozac zaspi ?? Izvlaciti zakljucke samo iz pogresne teze da je sve jedno kojom brzinom ide onaj koji spava je manipulacija (populisticka?). Samo manji broj zaspi ali je svima koji su umorni produzeno vreme reagovanja.

Razlika u zaustanom tragu je pri reakcji od 0.6s je vise od 50 metara (UK highway code): 180km/h - 220m; 160km/h - 177m; 130km/h - 121m; 100km/h - 75m;

Cak I da do nesrece dodje prilikom smanjenja brzine vozilo koje pocene da koci pri brzini od 130 posle 100m ce ici brzinom oko 70km/h a sa 160 posle 100m je na 115km/h

Sile udaraca mozes sam da izracunas - fizika za osnovce

Sto se Nemackih autoputeva tice nisam puno vozio tamo a ono malo iskustva sto imam je ogranucenje od 130 na deonicama sa 4 trake kao i na raskrsnicama. Malo teze bi to islo sa Srpskimm mentalitetom.

GuA

pre 4 godine

@GuA pa izgleda da nemas ti, ustvari ne bi me čudilo da si doktor nauka. Nasi doktori nauka uglavnom imaju iq12
(Gross, 18. april 2019 01:30)

Ako doktori nauka u Srbiji imaju iq12 tvoj je dobrano zakucan na 1 (jedinici)

Papageno

pre 4 godine

ili u prevodu - ako postoji maksimalna,mora da postoji i minimalna dozvoljena brzina

Sećate li se sa testova -plavi znak sa belim brojevima? Kad ste ga poslednji put videli?
(Dejan, 17. april 2019 11:44)

Apsolutno! Mora da ppostiji i minimalna brzina i to stvarno fali u Beogradu, recimo na pravcima kao što je od Geneksa prema Gazeli i dalje.

Ako je prosek brzine svih učesnika 80 km/h, onaj ko vozi samo 50 k/h predstavlja neočekivanu prepreku, u koju se neko može zabiti brzinom od 30 km/h. Sve one što misle da 30 km/h nije mnogo, pitao bih samo da li bi pristali da se dobrovoljno zabiju u zid brzinom od 30 km/h? Ja ne bih, uprkos svim airbagovima i NCAP zvezdicama...

A taj znak za minimalnu brzinu, stvarno se ne sećam kad sam ga video u Srbiji. Poslednji put u životu sam to video u Sloveniji, na nekim usponima sa dve trake. Time obavezuju sporija vozila (kamione, a u sezoni i one što vuku prikolice prema moru) da voze desnom trakom.

anti populista

pre 4 godine

@ anti populista

Ne znam sta vam Eu Citizen misli al' ja nemam sta da ponudim, niti fali reda niti rada, pravde ni postenja a o moralu i razumu da i ne govorimo?
(propast ziva, 18. april 2019 10:01)

Znaci jos jedan iz plejade kriticara ...

Milanus - muzicki urednik fontane

pre 4 godine

Samo neiskusni (ili bas mladi) vozaci tvrde da je podjednako opasno/sigurno voziti brzinom 130km/h i brzinom 160km/h.
Promenicete misljenje za par godina.

propast ziva

pre 4 godine

@ anti populista

Ne znam sta vam Eu Citizen misli al' ja nemam sta da ponudim, niti fali reda niti rada, pravde ni postenja a o moralu i razumu da i ne govorimo?

1 0 0 0

pre 4 godine

(Stop bahatima., 17. april 2019 21:15)

Veca je verovatnoca udesa na autoputu pri 160 nego pri 130?!
Pa ako je tako onda je najmanja "verovatnoca"udesa ako ostanes kuci ili ako je brzina 30 ?
"Ogromne su razlike u posledicama" pri 160 u odnosu na 130?!
A komentarisemo autoput..?
Samo da ti pojasnim, pri 130 ako imas udes to je kao da si pao npr sa 15.sprata, a pri 160 kao da si pao sa 16..
I u jednoj i u drugoj situaciji iste su posledice po pravilu fatalne..
Doduse neko ima fatalne posledice i pri padu sa bicikle pri 15 km/h ali to nije tema,samo se pokazuje koliko ste vi neki ostrasceni i koliko zapravo slabo ili nikako poznajete problematiku!
Vas jedini argument je pljuvanje. Msm svaka cast..
Ko je u Srbiji ikada radio istrazivanje povodom brzine na autoputu?
Ali u DE jeste radjeno takvo istrazivanje vise puta koje je pokazalo da ogranicenje brzine na autoputu ne bi dovelo do smanjenja udesa!

1 0 0

pre 4 godine

(GuA, 17. april 2019 21:45)

A sta je konkretno problem sa necijom skolom ?
Kakve stvarno veze ima dal je ogranicenje 130 ili 200 ako umoran vozac zaspi za volanom i izazove udes na autoputu pru 130 ili mu je tempomat na 160,180?
Objasni ti lepo u kakvoj je vezi brzina od 130 sa uzrokom udesa i to u odnosu na brzinu od 160?
Razlika u kocenju?!
Na 130 i na 160 spasava te razlika u kocenju ?
To je tvoja teza?

1 0 0 0

pre 4 godine

GuA, 17. april 2019 19:26)
Sta je konkretno neistina u tome da je i pri 130 i 160 posledica ista?
Preziveces udes na 130 pre nego na 160?

anti populista

pre 4 godine

@ cile mile
sacuvaj me boze toga besplatnoga.

(propast ziva, 17. april 2019 17:45)

Kako god, bolje je nego sto je bilo ili od onoga sto ti i EU citizen nudite

Stop bahatima.

pre 4 godine

Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Primetno je da vi u svakom svom komentaru iznesete bar jednu neistinu. Pa tako i ovog puta. Ogromna je razlika izmedju 130 i 160. I to ne samo u posledicama pri nesreci nego je i verovatnoca da do nesrece dodje znacajno veca pri brzini od 160.

GuA

pre 4 godine

To su utvrdili nemacki strucnjaci odavno. Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
Ali na autoputu do udesa moze doci zbog magle,snega ili ako zaspi vozac.
Magla i smeg su okolnosti kad treba da vazi strogo ogranicenje ali za sve ostale uzroke,umor ili nepaznja,ogranicenje nema nikakvu ulogu u prevenciji udesa..
Zato ja glasam da se i na nasim autoputevima, bar negde na nekim deonicama, ukine ogranicenje.
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Covece da li ti imas bar osnovnu skolu ? Ili namerno plasiras gluposti ?

duki

pre 4 godine

Ovo je tacno najbezbednije je kretati se sihronizovanom brzinom sa ostalim vozilima! Mozemo svi ici 130km/h, a onaj koji tad vozi 60km/h je ubica. To pokusavam da objasnim devojci na autoputu, doduse ona vozi 90km/h ali je dalje kriticna jer je i kamioni obilaze..

jaretina

pre 4 godine

Саобраћај тј. управљање моторним возилима је озбиљна ствар да би се поверила људима и надам се да ће то ускоро стварно преузети ВИ (Вештачка Интелигенција). Превише смо неодговорни у сваком погледу.
(Огњен, 17. april 2019 13:21)
evo, boing je to pokušao, pa vidiš kako se to završilo. ne daj bože ikada ikome.
AI je dobar da ti upali svetlo kad uđeš u kuću, ali ako mu poveriš život, biće mrtvih više nego u WW2.

GuA

pre 4 godine

Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Primetio sam da u svakom vasem komentaru ima bar po jedna neistina. Pa tako i u ovom ...

Vesa

pre 4 godine

Mozda je uzrok tome sve bogatiji infotejment preko polovine kokpita i digitalni displeji koje stalno mozete da menjate kontrolisuci bezbroj elektronskih pomagala u danasnjim automobilima. Mnogo igra pred ocima i odvlaci paznju.

C i n i k

pre 4 godine

Nzn,u DE nema ogranicenja na 2/3 autoputa pa opet imaju neuporedivo manje udesa od Usa..
Brzina nema veze sa udesima na autoputevima.
To su utvrdili nemacki strucnjaci odavno. Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
Ali na autoputu do udesa moze doci zbog magle,snega ili ako zaspi vozac.
Magla i smeg su okolnosti kad treba da vazi strogo ogranicenje ali za sve ostale uzroke,umor ili nepaznja,ogranicenje nema nikakvu ulogu u prevenciji udesa..
Zato ja glasam da se i na nasim autoputevima, bar negde na nekim deonicama, ukine ogranicenje.

B.E.

pre 4 godine

@ciga S postovanjem ne bih se potpuno slozio sa tvojim komentarom, kroz jacu selekciju u autoskoli ovde bi bar 20% ljudi bilo bez dozvole, naravno da ima veze sa kulturom, ali ovde vlada bezumlje, ponavljam u nekim drzavama je bolje obrazovanje i kultura u voznji u nekim je nepodnosljivo.

cile mile

pre 4 godine

... ako neko misli da nije tako neka navede samo jedan jedini ozbiljan primer sta su oni to razumno i u korist malog coveka il' drustva ucinili u poslednjih nekoliko koliko god hocete godina?
(propast ziva, 17. april 2019 10:01)

zdravstvo, skolstvo, sigurnost (policija, sudstvo) ... nista od toga do pre 100-inak godina nije bilo besplatno. Doduse neke zemlje jos uvek kaskaju, na pr. US.

Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.
(spinks, 17. april 2019 10:45)

Izvor? Glupo je napisati ovako nesto bez, bar pokusaja, da se ne navede izvor!

ciga

pre 4 godine

@B.E
Sve to što si nabrojao nema nikakve veze sa načinom dobijanja dozvole, nego sveopštom kulturom društva. Neće tebe nijedan instruktor učiti da kuckaš poruku i voziš. Evo kod nas je polaganje dovedeno na nivo doktorata što sa cenom što sa bespotrebnim stvarima, a idiotizam na putevima nikad veći.

Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. april 2019 09:10)

A za povećanje bezbednosti bi sigurno pomoglo i to "da pobijemo" sve proklete bicikliste, zar ne :)))
(mozak jedne kokoške ..., 17. april 2019 09:45)

Za svaki slucaj dodaj na spisak i sve komuniste (iako ih nije pomenuo), mada mi ni ovi "zuti", "crni" ili "plavi" nisu nesto simpaticni! Ma pobiti sve koji ne misle kao on i onih 1% slicnih njemu! Valjda ce posle konacno i on da bude srecan...

ZipLiner

pre 4 godine

@Ljudi gusteri
Svaka ti čast na komentaru. Potpisujem svaku reč. Taj nazovi EU Citizen odavno mi ide na bubrege, a i administratori koji zaljubljeno puštaju hrpu njegovih nebuloznih komentara.

Hehe

pre 4 godine

@(Slovenac, 17. april 2019 10:13)

U nekim drzavama je dozvoljeno preticanje i sa leve i sa desne strane, pa se vozi u svim trakama, u nekim nije i policija ce bez problema zaustaviti one koji koce i guse saobracaj u levoj traci na autoputu recimo, isto kao i one koji idu preko ogranicenja. Zavisi od drzave do drzave u SAD. Tamo sa policijom nema zezanja, svi su "serifi". Zato nasi krimosi tamo ne uspevaju i ponasaju se kao male mace kad odu turisticki.

obi van

pre 4 godine

ko je vozio tamo zna da tamo niko nikoga ne gleda i ne pušta ispred. Ulazak na autoput je ravan lutriji.
Uz to, smije se preticati sa desna što je opasno
Da ne govorim o rupama, smeću na autoputevima, starim gumama koje niko ne sklanja...

Огњен

pre 4 godine

Саобраћај тј. управљање моторним возилима је озбиљна ствар да би се поверила људима и надам се да ће то ускоро стварно преузети ВИ (Вештачка Интелигенција). Превише смо неодговорни у сваком погледу.

A???!!!

pre 4 godine

"Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi."
(Dragan, 17. april 2019 09:29)

Ja sam GODINAMA vozio preko Nemacke dolazeci na godisnji odmor u nekad SFRJ, SRJ i na kraju do pre cetiri godine u Srbiju. I primetio sam da na nemackim putevima itekako postoje ogranicenja. A u to sam se cak i uverio kad mi je policija 1974 naplatila u ondasnje vreme 100DM!!! Naravno, ima deonica gde mozes da "produvas" auspuh, ali sticem utisak da nisu bas toliko brojne (deonice), bar na marsruti kojom sam vozio: Pariz-Beograd. Danas mi to vise nije problem, dolazim avionom.

Dja

pre 4 godine

Pa ne znam onda...hajde da ogranicimo na 39 km/h po autoputu i siguran sam da ce se drasticno smanjiti broj nastradalih. Nema veze sto cemo zivot svakako ostaviti na putu i u guzvama, ali eto nece niko doziveti nesrecu.

pera

pre 4 godine

ma najbolje ograniciti brzinu na autoputevima na 60kmh a pored skola izaci iz auta i gurati ga. Sve te nakaradne zakone donose birokrate i politicari a ne strucni ljudi

the truh is?

pre 4 godine

Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi.
(Dragan, 17. april 2019 09:29)

Ima ograničenja brzine u Nemačkoj, jedino nema na autobanu.

Dejan

pre 4 godine

Međutim, nisu svi ubeđeni da veća brzina znači i više smrtnih slučajeva. Stručnjak za bezbednost Tom Sohrvajd smatra da je za saobraćaj važnije da se kreće konstantnom brzinom, i da je prava opasnost razlika između najsporijih i najbržih vozila.

On veruje da bi maksimalna brzina trebalo da iznosi onoliko kolika je prosečna brzina 85% vozila u saobraćaju koji se kreće.

ili u prevodu - ako postoji maksimalna,mora da postoji i minimalna dozvoljena brzina

Sećate li se sa testova -plavi znak sa belim brojevima? Kad ste ga poslednji put videli?

brm

pre 4 godine

Porast saobraćajnih nesreća je i do sve većih gužvi zbog porasta broja automobila i do kulture vozača. Beograd je tipičan primer kako ne treba da se vozi. Kao da sam u Kairu i Istanbulu, vozi se ne braniku, blica se, ne staje se pešacima, žmigavac se ne koristi ili se uključi da se ispoštuje forma kad je neko već počeo da skreće. Da ne pominjem da se u drugu traku ne prestrojava sa zmigavcem, već se uleće svaki put kad neko pokuša da napravi odstojanje,... Užas. Evo danas, od Geneksa do autokomande sam prošao pored 4 udesa.

abc

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.
(spinks, 17. april 2019 10:45)

ajde ne lupaj gluposti! postavi neki link na kom moze da se nadje studija koja potvrdjuje to sto si napisao.

spinks

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.

Ljudi gusteri

pre 4 godine

G-din EU citizen, care, kapiramo da si najveći zaljubljenik u kapitalizam i apsolutno slobodno tržište, što je ok, jer ćeš umreti pre nego što osetiš prave posledice uništavanja životne sredine, tj onoga protiv čega se ti "ekoteroristi" i levičari bore. Al samo za trenutak pomisli na svoju decu, unuke, tako to, i u kakvom će svetu oni živeti. Mada sa takvim načinom razmišljanja bolje da se ne razmnožavaš.

Dragan

pre 4 godine

S obzirom da su od 1999 do 2017 imali 40% povecanje broja samoubistava (u stalnom porastu od 16 do 23 hiljade slucajeva godisnje), rekao bih da imaju veci problem od povecanja brzine za 8%

smuki

pre 4 godine

@n.n

Na autoputu gro njih vozi 140-180 dok 2÷3% vozi do 130. Po Vasoj teoriji oni su ti koji su opasnost po bezbednost ovih brzih i mnogobrojnijih jer se drza pravila.

Dve nedelje od obale do obale

pre 4 godine

Koja brzina je bezbedna ? 100km/h ? Nece biti. 80 km/h ? Takodje, i sa 80 se gine. Mozda 40 km/h ?
Ili drugo pitanje, koliko poginulih je prihvatljivo ? 100, 1000 ili 10.000 ?

Emigrant

pre 4 godine

@Dragan

To nije bas najtacnija izjava. Nemacka je na evropskom proseku, tacnije, ima malo vise nesreca po vozacu od evropskog proseka. Isto je tacno da njhove analize pokazuju da su glavni problem putevi van naseljenog mesta, gde je ogranicenje 100, pa je zakljucak da uvodjenje ogranicenja ne bi znacajno popravilo sigurnosnu situaciju.

Strawdog

pre 4 godine

Enormno Povećanje broja automobila u zadnjeih 30 godina, kao i projektovano smanjenje inteligencije svetske populacije neminovno dovodi do porasta broja saobraćajnih nesreća. Brzina je tu samo faktor kojim se objašnjava porast poginulih u nesrećama.

garant

pre 4 godine

@ Nemanja

ne samo to, npr. davnih godina se moglo procitati u jednom strucnom casopisu da je svaki cetvrti evropljanin psihicki nacet, u zadnje vreme nema vise informacija o tome, ne znam, mora da se situacija poboljsala;)

propast ziva

pre 4 godine

@ EU Citizen

bez obzira da li se sezas ili mislis ozbiljno komentar je u potpunosti korektan i nije to samo po ovom pitanju tako, ta bratija vec odavno ne radi nista drugo osim sto uvek istu prodaje maglu i trazi novi nacin kako da zavuce ruku sto dublje u tudji dzep, ako neko misli da nije tako neka navede samo jedan jedini ozbiljan primer sta su oni to razumno i u korist malog coveka il' drustva ucinili u poslednjih nekoliko koliko god hocete godina?

Slovenac

pre 4 godine

Toje tako, jer u USA ne umeju da voze, niti imaju obuku vozaca za polaganje izpita (izpit se dobije u istom danu za 2 sata bez prakticne voznje u saobracaju). Plus, najveci problem: nepostojanje preticajnih i vozecih traka na autocestama. Svi voze gde god jim se vozi. Jer da je tako svugde, kako kazuju rezultati ove statistike, Nemci bi vec polako izumirali kao narod, jer nemaju ogranicenje na vecini autocesti. A ealno samo treba uvesti red.

B.E.

pre 4 godine

Realno ovde, mislim na SAD, uslov za dobijanje vozacke dozvole je da osoba zna da okrece volan, mnogo retarda, kamiona koji idu po 80mph, leva linija je SUV-Crossover linija za gledanje u telefon i kruz na 65mph. Ne mogu da vam docaram recima koliko je lose, pogotovo u nekim drzavama, iskreno ne znam da li moze gore od toga.

Nemanja

pre 4 godine

Statistika - otkriva puno a ne pokazuje nista. Na nastanak neke nezgode utice niz faktora. Da li znate koliko je vise vozila u odnosu na 1993. godinu, sto dominantno utice na broj sudara? Da li ste uzeli u obzir pojavu i zastupljenost smart telefona i ostalih uredjaja za zabavu koje brojni vozaci koriste u toku voznje? Kakvo je stanje tih puteva danas u odnosu na 1993 (mozda se pogorsalo, otvorile neke rupe itd.)? Da li ste uzeli u obzir kvalitet obuke ili starost vozaca? Da li je kaznena politika efikasna u sprecavanju divljanja (takvim vozacima ogranicenje nije bitno)? I brojne ostale faktore.
Ogranicenje brzine je samo jedan od uticajnih faktora i potpuno je smesno smanjivati ga danas kada su vozila drasticno napredovala u elementima pasivne i aktivne bezbednosti.

EU Citizen

pre 4 godine

Prvo što treba uraditi kada se vlast na Zapadu promeni, jeste očistiti sve državne institucije od infiltriranih levičarsko-ekotrrorističke aktivista koji se lažno predstavljaju kao "stručnjaci", a ustvari, već decenijama vode pollitičku kampanju protiv vozača i automobila, odnosno, protiv drumskog i motornog transporta kao takvog. Naravno, ne rade to oni tek tako, to je politička narudžbina državnih levičarskih demagoga koji im daju zadatke i plaćaju ih našim otetim parama.

T

pre 4 godine

@decko iz Bga A sta mislis, ako je tebi to palo na pamet, da li je mozda to palo na pamet i ljudima koji su pisali studiju? Ja bih rekao da jeste i da je to ubaceno u proracun. Ti ljudi su strucnjaci za svoju oblast.

Milojko bre!

pre 4 godine

@EU Citizen: dobro je ohladi malo, ubi boga sa tvojom teorijom zavere “konunističko-levičarske” tajne organizacije što svuda vuče konce po “nečijem nalogu”. Svaki drugi komentar ti je takav, a zapravo osim konstantne kritike ništa drugo konstruktivno ne navodiš. Apsolutne kapitalističke slobode za koje se zalažeš u komentarima su nas i dovele ovde gde smo, a zapravo sve ono na šta najviše imaš zamerke „komunističko-levičarska-kvazieko doktrina“ je orkestrirana upravo od najvećih korporacija koje lobiranjem žele sebi da stvore povoljnu klimu. Protiv zagadjenja - lobi proizvodjača tehnologije za “obnovljivu energiju” i osiguravajući lobi, veća ograničenja u saobraćaju - osiguravajući lobi, niže norme zagadjenja - naftni i (tradicionalno-)energetski lobi, smanjenje regulative u prehrambenoj industriji - hemijski i farmaceutski lobi, sankcije prema trećim zemljama - lobi proizvodjaca oruzja... i realno se sve manje vise vrti oko toga, nekada prevladaju jedni, a nekada drugi. Previše su veliki i jaki da mogu sebi da dozvole da države kroje politiku prema “volji naroda” i da partije pišu svoje “nezavisne” političke programe.

Dragan

pre 4 godine

Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi.

decko iz Bga

pre 4 godine

Ovo nema veze sa mozgom. Kako neko moze da poredi ovako nesto kada je u danasnje vreme ko zna koliko puta vise automobila na ulicama?!

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. april 2019 09:10)

A za povećanje bezbednosti bi sigurno pomoglo i to "da pobijemo" sve proklete bicikliste, zar ne :)))

Silver Sterstalone

pre 4 godine

U Nemačkoj na mnogim deonicama nema ograničenja, trake su široke, putevi pravi, ljudi voze rasterećeni da će ih neko uslikati, voze brzo, prave velika međusobna odstojanja. U Austriji trake su uske i krivudave, ljudi se lepe jedni drugima u guzicu, blicaju da prođu, i tamo stalno gledam na brzinomer pošto su radari svuda. Sad ti proceni šta je bezbednije.

decko iz Bga

pre 4 godine

Ovo nema veze sa mozgom. Kako neko moze da poredi ovako nesto kada je u danasnje vreme ko zna koliko puta vise automobila na ulicama?!

spinks

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.

Nemanja

pre 4 godine

Statistika - otkriva puno a ne pokazuje nista. Na nastanak neke nezgode utice niz faktora. Da li znate koliko je vise vozila u odnosu na 1993. godinu, sto dominantno utice na broj sudara? Da li ste uzeli u obzir pojavu i zastupljenost smart telefona i ostalih uredjaja za zabavu koje brojni vozaci koriste u toku voznje? Kakvo je stanje tih puteva danas u odnosu na 1993 (mozda se pogorsalo, otvorile neke rupe itd.)? Da li ste uzeli u obzir kvalitet obuke ili starost vozaca? Da li je kaznena politika efikasna u sprecavanju divljanja (takvim vozacima ogranicenje nije bitno)? I brojne ostale faktore.
Ogranicenje brzine je samo jedan od uticajnih faktora i potpuno je smesno smanjivati ga danas kada su vozila drasticno napredovala u elementima pasivne i aktivne bezbednosti.

Slovenac

pre 4 godine

Toje tako, jer u USA ne umeju da voze, niti imaju obuku vozaca za polaganje izpita (izpit se dobije u istom danu za 2 sata bez prakticne voznje u saobracaju). Plus, najveci problem: nepostojanje preticajnih i vozecih traka na autocestama. Svi voze gde god jim se vozi. Jer da je tako svugde, kako kazuju rezultati ove statistike, Nemci bi vec polako izumirali kao narod, jer nemaju ogranicenje na vecini autocesti. A ealno samo treba uvesti red.

Dragan

pre 4 godine

Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi.

B.E.

pre 4 godine

Realno ovde, mislim na SAD, uslov za dobijanje vozacke dozvole je da osoba zna da okrece volan, mnogo retarda, kamiona koji idu po 80mph, leva linija je SUV-Crossover linija za gledanje u telefon i kruz na 65mph. Ne mogu da vam docaram recima koliko je lose, pogotovo u nekim drzavama, iskreno ne znam da li moze gore od toga.

Silver Sterstalone

pre 4 godine

U Nemačkoj na mnogim deonicama nema ograničenja, trake su široke, putevi pravi, ljudi voze rasterećeni da će ih neko uslikati, voze brzo, prave velika međusobna odstojanja. U Austriji trake su uske i krivudave, ljudi se lepe jedni drugima u guzicu, blicaju da prođu, i tamo stalno gledam na brzinomer pošto su radari svuda. Sad ti proceni šta je bezbednije.

Ljudi gusteri

pre 4 godine

G-din EU citizen, care, kapiramo da si najveći zaljubljenik u kapitalizam i apsolutno slobodno tržište, što je ok, jer ćeš umreti pre nego što osetiš prave posledice uništavanja životne sredine, tj onoga protiv čega se ti "ekoteroristi" i levičari bore. Al samo za trenutak pomisli na svoju decu, unuke, tako to, i u kakvom će svetu oni živeti. Mada sa takvim načinom razmišljanja bolje da se ne razmnožavaš.

Dragan

pre 4 godine

S obzirom da su od 1999 do 2017 imali 40% povecanje broja samoubistava (u stalnom porastu od 16 do 23 hiljade slucajeva godisnje), rekao bih da imaju veci problem od povecanja brzine za 8%

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. april 2019 09:10)

A za povećanje bezbednosti bi sigurno pomoglo i to "da pobijemo" sve proklete bicikliste, zar ne :)))

Strawdog

pre 4 godine

Enormno Povećanje broja automobila u zadnjeih 30 godina, kao i projektovano smanjenje inteligencije svetske populacije neminovno dovodi do porasta broja saobraćajnih nesreća. Brzina je tu samo faktor kojim se objašnjava porast poginulih u nesrećama.

Milojko bre!

pre 4 godine

@EU Citizen: dobro je ohladi malo, ubi boga sa tvojom teorijom zavere “konunističko-levičarske” tajne organizacije što svuda vuče konce po “nečijem nalogu”. Svaki drugi komentar ti je takav, a zapravo osim konstantne kritike ništa drugo konstruktivno ne navodiš. Apsolutne kapitalističke slobode za koje se zalažeš u komentarima su nas i dovele ovde gde smo, a zapravo sve ono na šta najviše imaš zamerke „komunističko-levičarska-kvazieko doktrina“ je orkestrirana upravo od najvećih korporacija koje lobiranjem žele sebi da stvore povoljnu klimu. Protiv zagadjenja - lobi proizvodjača tehnologije za “obnovljivu energiju” i osiguravajući lobi, veća ograničenja u saobraćaju - osiguravajući lobi, niže norme zagadjenja - naftni i (tradicionalno-)energetski lobi, smanjenje regulative u prehrambenoj industriji - hemijski i farmaceutski lobi, sankcije prema trećim zemljama - lobi proizvodjaca oruzja... i realno se sve manje vise vrti oko toga, nekada prevladaju jedni, a nekada drugi. Previše su veliki i jaki da mogu sebi da dozvole da države kroje politiku prema “volji naroda” i da partije pišu svoje “nezavisne” političke programe.

Emigrant

pre 4 godine

@Dragan

To nije bas najtacnija izjava. Nemacka je na evropskom proseku, tacnije, ima malo vise nesreca po vozacu od evropskog proseka. Isto je tacno da njhove analize pokazuju da su glavni problem putevi van naseljenog mesta, gde je ogranicenje 100, pa je zakljucak da uvodjenje ogranicenja ne bi znacajno popravilo sigurnosnu situaciju.

Dve nedelje od obale do obale

pre 4 godine

Koja brzina je bezbedna ? 100km/h ? Nece biti. 80 km/h ? Takodje, i sa 80 se gine. Mozda 40 km/h ?
Ili drugo pitanje, koliko poginulih je prihvatljivo ? 100, 1000 ili 10.000 ?

EU Citizen

pre 4 godine

Prvo što treba uraditi kada se vlast na Zapadu promeni, jeste očistiti sve državne institucije od infiltriranih levičarsko-ekotrrorističke aktivista koji se lažno predstavljaju kao "stručnjaci", a ustvari, već decenijama vode pollitičku kampanju protiv vozača i automobila, odnosno, protiv drumskog i motornog transporta kao takvog. Naravno, ne rade to oni tek tako, to je politička narudžbina državnih levičarskih demagoga koji im daju zadatke i plaćaju ih našim otetim parama.

garant

pre 4 godine

@ Nemanja

ne samo to, npr. davnih godina se moglo procitati u jednom strucnom casopisu da je svaki cetvrti evropljanin psihicki nacet, u zadnje vreme nema vise informacija o tome, ne znam, mora da se situacija poboljsala;)

ciga

pre 4 godine

@B.E
Sve to što si nabrojao nema nikakve veze sa načinom dobijanja dozvole, nego sveopštom kulturom društva. Neće tebe nijedan instruktor učiti da kuckaš poruku i voziš. Evo kod nas je polaganje dovedeno na nivo doktorata što sa cenom što sa bespotrebnim stvarima, a idiotizam na putevima nikad veći.

propast ziva

pre 4 godine

@ EU Citizen

bez obzira da li se sezas ili mislis ozbiljno komentar je u potpunosti korektan i nije to samo po ovom pitanju tako, ta bratija vec odavno ne radi nista drugo osim sto uvek istu prodaje maglu i trazi novi nacin kako da zavuce ruku sto dublje u tudji dzep, ako neko misli da nije tako neka navede samo jedan jedini ozbiljan primer sta su oni to razumno i u korist malog coveka il' drustva ucinili u poslednjih nekoliko koliko god hocete godina?

Dejan

pre 4 godine

Međutim, nisu svi ubeđeni da veća brzina znači i više smrtnih slučajeva. Stručnjak za bezbednost Tom Sohrvajd smatra da je za saobraćaj važnije da se kreće konstantnom brzinom, i da je prava opasnost razlika između najsporijih i najbržih vozila.

On veruje da bi maksimalna brzina trebalo da iznosi onoliko kolika je prosečna brzina 85% vozila u saobraćaju koji se kreće.

ili u prevodu - ako postoji maksimalna,mora da postoji i minimalna dozvoljena brzina

Sećate li se sa testova -plavi znak sa belim brojevima? Kad ste ga poslednji put videli?

T

pre 4 godine

@decko iz Bga A sta mislis, ako je tebi to palo na pamet, da li je mozda to palo na pamet i ljudima koji su pisali studiju? Ja bih rekao da jeste i da je to ubaceno u proracun. Ti ljudi su strucnjaci za svoju oblast.

A???!!!

pre 4 godine

"Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi."
(Dragan, 17. april 2019 09:29)

Ja sam GODINAMA vozio preko Nemacke dolazeci na godisnji odmor u nekad SFRJ, SRJ i na kraju do pre cetiri godine u Srbiju. I primetio sam da na nemackim putevima itekako postoje ogranicenja. A u to sam se cak i uverio kad mi je policija 1974 naplatila u ondasnje vreme 100DM!!! Naravno, ima deonica gde mozes da "produvas" auspuh, ali sticem utisak da nisu bas toliko brojne (deonice), bar na marsruti kojom sam vozio: Pariz-Beograd. Danas mi to vise nije problem, dolazim avionom.

duki

pre 4 godine

Ovo je tacno najbezbednije je kretati se sihronizovanom brzinom sa ostalim vozilima! Mozemo svi ici 130km/h, a onaj koji tad vozi 60km/h je ubica. To pokusavam da objasnim devojci na autoputu, doduse ona vozi 90km/h ali je dalje kriticna jer je i kamioni obilaze..

Hehe

pre 4 godine

@(Slovenac, 17. april 2019 10:13)

U nekim drzavama je dozvoljeno preticanje i sa leve i sa desne strane, pa se vozi u svim trakama, u nekim nije i policija ce bez problema zaustaviti one koji koce i guse saobracaj u levoj traci na autoputu recimo, isto kao i one koji idu preko ogranicenja. Zavisi od drzave do drzave u SAD. Tamo sa policijom nema zezanja, svi su "serifi". Zato nasi krimosi tamo ne uspevaju i ponasaju se kao male mace kad odu turisticki.

ZipLiner

pre 4 godine

@Ljudi gusteri
Svaka ti čast na komentaru. Potpisujem svaku reč. Taj nazovi EU Citizen odavno mi ide na bubrege, a i administratori koji zaljubljeno puštaju hrpu njegovih nebuloznih komentara.

brm

pre 4 godine

Porast saobraćajnih nesreća je i do sve većih gužvi zbog porasta broja automobila i do kulture vozača. Beograd je tipičan primer kako ne treba da se vozi. Kao da sam u Kairu i Istanbulu, vozi se ne braniku, blica se, ne staje se pešacima, žmigavac se ne koristi ili se uključi da se ispoštuje forma kad je neko već počeo da skreće. Da ne pominjem da se u drugu traku ne prestrojava sa zmigavcem, već se uleće svaki put kad neko pokuša da napravi odstojanje,... Užas. Evo danas, od Geneksa do autokomande sam prošao pored 4 udesa.

pera

pre 4 godine

ma najbolje ograniciti brzinu na autoputevima na 60kmh a pored skola izaci iz auta i gurati ga. Sve te nakaradne zakone donose birokrate i politicari a ne strucni ljudi

Dja

pre 4 godine

Pa ne znam onda...hajde da ogranicimo na 39 km/h po autoputu i siguran sam da ce se drasticno smanjiti broj nastradalih. Nema veze sto cemo zivot svakako ostaviti na putu i u guzvama, ali eto nece niko doziveti nesrecu.

Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. april 2019 09:10)

A za povećanje bezbednosti bi sigurno pomoglo i to "da pobijemo" sve proklete bicikliste, zar ne :)))
(mozak jedne kokoške ..., 17. april 2019 09:45)

Za svaki slucaj dodaj na spisak i sve komuniste (iako ih nije pomenuo), mada mi ni ovi "zuti", "crni" ili "plavi" nisu nesto simpaticni! Ma pobiti sve koji ne misle kao on i onih 1% slicnih njemu! Valjda ce posle konacno i on da bude srecan...

smuki

pre 4 godine

@n.n

Na autoputu gro njih vozi 140-180 dok 2÷3% vozi do 130. Po Vasoj teoriji oni su ti koji su opasnost po bezbednost ovih brzih i mnogobrojnijih jer se drza pravila.

the truh is?

pre 4 godine

Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi.
(Dragan, 17. april 2019 09:29)

Ima ograničenja brzine u Nemačkoj, jedino nema na autobanu.

obi van

pre 4 godine

ko je vozio tamo zna da tamo niko nikoga ne gleda i ne pušta ispred. Ulazak na autoput je ravan lutriji.
Uz to, smije se preticati sa desna što je opasno
Da ne govorim o rupama, smeću na autoputevima, starim gumama koje niko ne sklanja...

C i n i k

pre 4 godine

Nzn,u DE nema ogranicenja na 2/3 autoputa pa opet imaju neuporedivo manje udesa od Usa..
Brzina nema veze sa udesima na autoputevima.
To su utvrdili nemacki strucnjaci odavno. Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
Ali na autoputu do udesa moze doci zbog magle,snega ili ako zaspi vozac.
Magla i smeg su okolnosti kad treba da vazi strogo ogranicenje ali za sve ostale uzroke,umor ili nepaznja,ogranicenje nema nikakvu ulogu u prevenciji udesa..
Zato ja glasam da se i na nasim autoputevima, bar negde na nekim deonicama, ukine ogranicenje.

GuA

pre 4 godine

To su utvrdili nemacki strucnjaci odavno. Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
Ali na autoputu do udesa moze doci zbog magle,snega ili ako zaspi vozac.
Magla i smeg su okolnosti kad treba da vazi strogo ogranicenje ali za sve ostale uzroke,umor ili nepaznja,ogranicenje nema nikakvu ulogu u prevenciji udesa..
Zato ja glasam da se i na nasim autoputevima, bar negde na nekim deonicama, ukine ogranicenje.
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Covece da li ti imas bar osnovnu skolu ? Ili namerno plasiras gluposti ?

Огњен

pre 4 godine

Саобраћај тј. управљање моторним возилима је озбиљна ствар да би се поверила људима и надам се да ће то ускоро стварно преузети ВИ (Вештачка Интелигенција). Превише смо неодговорни у сваком погледу.

Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.
(spinks, 17. april 2019 10:45)

Izvor? Glupo je napisati ovako nesto bez, bar pokusaja, da se ne navede izvor!

Stop bahatima.

pre 4 godine

Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Primetno je da vi u svakom svom komentaru iznesete bar jednu neistinu. Pa tako i ovog puta. Ogromna je razlika izmedju 130 i 160. I to ne samo u posledicama pri nesreci nego je i verovatnoca da do nesrece dodje znacajno veca pri brzini od 160.

cile mile

pre 4 godine

... ako neko misli da nije tako neka navede samo jedan jedini ozbiljan primer sta su oni to razumno i u korist malog coveka il' drustva ucinili u poslednjih nekoliko koliko god hocete godina?
(propast ziva, 17. april 2019 10:01)

zdravstvo, skolstvo, sigurnost (policija, sudstvo) ... nista od toga do pre 100-inak godina nije bilo besplatno. Doduse neke zemlje jos uvek kaskaju, na pr. US.

jaretina

pre 4 godine

Саобраћај тј. управљање моторним возилима је озбиљна ствар да би се поверила људима и надам се да ће то ускоро стварно преузети ВИ (Вештачка Интелигенција). Превише смо неодговорни у сваком погледу.
(Огњен, 17. april 2019 13:21)
evo, boing je to pokušao, pa vidiš kako se to završilo. ne daj bože ikada ikome.
AI je dobar da ti upali svetlo kad uđeš u kuću, ali ako mu poveriš život, biće mrtvih više nego u WW2.

B.E.

pre 4 godine

@ciga S postovanjem ne bih se potpuno slozio sa tvojim komentarom, kroz jacu selekciju u autoskoli ovde bi bar 20% ljudi bilo bez dozvole, naravno da ima veze sa kulturom, ali ovde vlada bezumlje, ponavljam u nekim drzavama je bolje obrazovanje i kultura u voznji u nekim je nepodnosljivo.

Vesa

pre 4 godine

Mozda je uzrok tome sve bogatiji infotejment preko polovine kokpita i digitalni displeji koje stalno mozete da menjate kontrolisuci bezbroj elektronskih pomagala u danasnjim automobilima. Mnogo igra pred ocima i odvlaci paznju.

GuA

pre 4 godine

Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Primetio sam da u svakom vasem komentaru ima bar po jedna neistina. Pa tako i u ovom ...

1 0 0 0

pre 4 godine

GuA, 17. april 2019 19:26)
Sta je konkretno neistina u tome da je i pri 130 i 160 posledica ista?
Preziveces udes na 130 pre nego na 160?

abc

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.
(spinks, 17. april 2019 10:45)

ajde ne lupaj gluposti! postavi neki link na kom moze da se nadje studija koja potvrdjuje to sto si napisao.

1 0 0 0

pre 4 godine

(Stop bahatima., 17. april 2019 21:15)

Veca je verovatnoca udesa na autoputu pri 160 nego pri 130?!
Pa ako je tako onda je najmanja "verovatnoca"udesa ako ostanes kuci ili ako je brzina 30 ?
"Ogromne su razlike u posledicama" pri 160 u odnosu na 130?!
A komentarisemo autoput..?
Samo da ti pojasnim, pri 130 ako imas udes to je kao da si pao npr sa 15.sprata, a pri 160 kao da si pao sa 16..
I u jednoj i u drugoj situaciji iste su posledice po pravilu fatalne..
Doduse neko ima fatalne posledice i pri padu sa bicikle pri 15 km/h ali to nije tema,samo se pokazuje koliko ste vi neki ostrasceni i koliko zapravo slabo ili nikako poznajete problematiku!
Vas jedini argument je pljuvanje. Msm svaka cast..
Ko je u Srbiji ikada radio istrazivanje povodom brzine na autoputu?
Ali u DE jeste radjeno takvo istrazivanje vise puta koje je pokazalo da ogranicenje brzine na autoputu ne bi dovelo do smanjenja udesa!

Milanus - muzicki urednik fontane

pre 4 godine

Samo neiskusni (ili bas mladi) vozaci tvrde da je podjednako opasno/sigurno voziti brzinom 130km/h i brzinom 160km/h.
Promenicete misljenje za par godina.

1 0 0

pre 4 godine

(GuA, 17. april 2019 21:45)

A sta je konkretno problem sa necijom skolom ?
Kakve stvarno veze ima dal je ogranicenje 130 ili 200 ako umoran vozac zaspi za volanom i izazove udes na autoputu pru 130 ili mu je tempomat na 160,180?
Objasni ti lepo u kakvoj je vezi brzina od 130 sa uzrokom udesa i to u odnosu na brzinu od 160?
Razlika u kocenju?!
Na 130 i na 160 spasava te razlika u kocenju ?
To je tvoja teza?

propast ziva

pre 4 godine

@ anti populista

Ne znam sta vam Eu Citizen misli al' ja nemam sta da ponudim, niti fali reda niti rada, pravde ni postenja a o moralu i razumu da i ne govorimo?

Papageno

pre 4 godine

ili u prevodu - ako postoji maksimalna,mora da postoji i minimalna dozvoljena brzina

Sećate li se sa testova -plavi znak sa belim brojevima? Kad ste ga poslednji put videli?
(Dejan, 17. april 2019 11:44)

Apsolutno! Mora da ppostiji i minimalna brzina i to stvarno fali u Beogradu, recimo na pravcima kao što je od Geneksa prema Gazeli i dalje.

Ako je prosek brzine svih učesnika 80 km/h, onaj ko vozi samo 50 k/h predstavlja neočekivanu prepreku, u koju se neko može zabiti brzinom od 30 km/h. Sve one što misle da 30 km/h nije mnogo, pitao bih samo da li bi pristali da se dobrovoljno zabiju u zid brzinom od 30 km/h? Ja ne bih, uprkos svim airbagovima i NCAP zvezdicama...

A taj znak za minimalnu brzinu, stvarno se ne sećam kad sam ga video u Srbiji. Poslednji put u životu sam to video u Sloveniji, na nekim usponima sa dve trake. Time obavezuju sporija vozila (kamione, a u sezoni i one što vuku prikolice prema moru) da voze desnom trakom.

anti populista

pre 4 godine

@ cile mile
sacuvaj me boze toga besplatnoga.

(propast ziva, 17. april 2019 17:45)

Kako god, bolje je nego sto je bilo ili od onoga sto ti i EU citizen nudite

GuA

pre 4 godine

@GuA pa izgleda da nemas ti, ustvari ne bi me čudilo da si doktor nauka. Nasi doktori nauka uglavnom imaju iq12
(Gross, 18. april 2019 01:30)

Ako doktori nauka u Srbiji imaju iq12 tvoj je dobrano zakucan na 1 (jedinici)

GuA

pre 4 godine

A sta je konkretno problem sa necijom skolom ?
Kakve stvarno veze ima dal je ogranicenje 130 ili 200 ako umoran vozac zaspi za volanom i izazove udes na autoputu pru 130 ili mu je tempomat na 160,180?
Objasni ti lepo u kakvoj je vezi brzina od 130 sa uzrokom udesa i to u odnosu na brzinu od 160?
Razlika u kocenju?!
Na 130 i na 160 spasava te razlika u kocenju ?
To je tvoja teza?
(1 0 0, 18. april 2019 06:47)

Znaci svaki umoran vozac zaspi ?? Izvlaciti zakljucke samo iz pogresne teze da je sve jedno kojom brzinom ide onaj koji spava je manipulacija (populisticka?). Samo manji broj zaspi ali je svima koji su umorni produzeno vreme reagovanja.

Razlika u zaustanom tragu je pri reakcji od 0.6s je vise od 50 metara (UK highway code): 180km/h - 220m; 160km/h - 177m; 130km/h - 121m; 100km/h - 75m;

Cak I da do nesrece dodje prilikom smanjenja brzine vozilo koje pocene da koci pri brzini od 130 posle 100m ce ici brzinom oko 70km/h a sa 160 posle 100m je na 115km/h

Sile udaraca mozes sam da izracunas - fizika za osnovce

Sto se Nemackih autoputeva tice nisam puno vozio tamo a ono malo iskustva sto imam je ogranucenje od 130 na deonicama sa 4 trake kao i na raskrsnicama. Malo teze bi to islo sa Srpskimm mentalitetom.

anti populista

pre 4 godine

@ anti populista

Ne znam sta vam Eu Citizen misli al' ja nemam sta da ponudim, niti fali reda niti rada, pravde ni postenja a o moralu i razumu da i ne govorimo?
(propast ziva, 18. april 2019 10:01)

Znaci jos jedan iz plejade kriticara ...

EU Citizen

pre 4 godine

Prvo što treba uraditi kada se vlast na Zapadu promeni, jeste očistiti sve državne institucije od infiltriranih levičarsko-ekotrrorističke aktivista koji se lažno predstavljaju kao "stručnjaci", a ustvari, već decenijama vode pollitičku kampanju protiv vozača i automobila, odnosno, protiv drumskog i motornog transporta kao takvog. Naravno, ne rade to oni tek tako, to je politička narudžbina državnih levičarskih demagoga koji im daju zadatke i plaćaju ih našim otetim parama.

smuki

pre 4 godine

@n.n

Na autoputu gro njih vozi 140-180 dok 2÷3% vozi do 130. Po Vasoj teoriji oni su ti koji su opasnost po bezbednost ovih brzih i mnogobrojnijih jer se drza pravila.

Dragan

pre 4 godine

Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi.

T

pre 4 godine

@decko iz Bga A sta mislis, ako je tebi to palo na pamet, da li je mozda to palo na pamet i ljudima koji su pisali studiju? Ja bih rekao da jeste i da je to ubaceno u proracun. Ti ljudi su strucnjaci za svoju oblast.

decko iz Bga

pre 4 godine

Ovo nema veze sa mozgom. Kako neko moze da poredi ovako nesto kada je u danasnje vreme ko zna koliko puta vise automobila na ulicama?!

propast ziva

pre 4 godine

@ EU Citizen

bez obzira da li se sezas ili mislis ozbiljno komentar je u potpunosti korektan i nije to samo po ovom pitanju tako, ta bratija vec odavno ne radi nista drugo osim sto uvek istu prodaje maglu i trazi novi nacin kako da zavuce ruku sto dublje u tudji dzep, ako neko misli da nije tako neka navede samo jedan jedini ozbiljan primer sta su oni to razumno i u korist malog coveka il' drustva ucinili u poslednjih nekoliko koliko god hocete godina?

C i n i k

pre 4 godine

Nzn,u DE nema ogranicenja na 2/3 autoputa pa opet imaju neuporedivo manje udesa od Usa..
Brzina nema veze sa udesima na autoputevima.
To su utvrdili nemacki strucnjaci odavno. Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
Ali na autoputu do udesa moze doci zbog magle,snega ili ako zaspi vozac.
Magla i smeg su okolnosti kad treba da vazi strogo ogranicenje ali za sve ostale uzroke,umor ili nepaznja,ogranicenje nema nikakvu ulogu u prevenciji udesa..
Zato ja glasam da se i na nasim autoputevima, bar negde na nekim deonicama, ukine ogranicenje.

abc

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.
(spinks, 17. april 2019 10:45)

ajde ne lupaj gluposti! postavi neki link na kom moze da se nadje studija koja potvrdjuje to sto si napisao.

Slovenac

pre 4 godine

Toje tako, jer u USA ne umeju da voze, niti imaju obuku vozaca za polaganje izpita (izpit se dobije u istom danu za 2 sata bez prakticne voznje u saobracaju). Plus, najveci problem: nepostojanje preticajnih i vozecih traka na autocestama. Svi voze gde god jim se vozi. Jer da je tako svugde, kako kazuju rezultati ove statistike, Nemci bi vec polako izumirali kao narod, jer nemaju ogranicenje na vecini autocesti. A ealno samo treba uvesti red.

Nemanja

pre 4 godine

Statistika - otkriva puno a ne pokazuje nista. Na nastanak neke nezgode utice niz faktora. Da li znate koliko je vise vozila u odnosu na 1993. godinu, sto dominantno utice na broj sudara? Da li ste uzeli u obzir pojavu i zastupljenost smart telefona i ostalih uredjaja za zabavu koje brojni vozaci koriste u toku voznje? Kakvo je stanje tih puteva danas u odnosu na 1993 (mozda se pogorsalo, otvorile neke rupe itd.)? Da li ste uzeli u obzir kvalitet obuke ili starost vozaca? Da li je kaznena politika efikasna u sprecavanju divljanja (takvim vozacima ogranicenje nije bitno)? I brojne ostale faktore.
Ogranicenje brzine je samo jedan od uticajnih faktora i potpuno je smesno smanjivati ga danas kada su vozila drasticno napredovala u elementima pasivne i aktivne bezbednosti.

mozak jedne kokoške ...

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. april 2019 09:10)

A za povećanje bezbednosti bi sigurno pomoglo i to "da pobijemo" sve proklete bicikliste, zar ne :)))

spinks

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.

Ljudi gusteri

pre 4 godine

G-din EU citizen, care, kapiramo da si najveći zaljubljenik u kapitalizam i apsolutno slobodno tržište, što je ok, jer ćeš umreti pre nego što osetiš prave posledice uništavanja životne sredine, tj onoga protiv čega se ti "ekoteroristi" i levičari bore. Al samo za trenutak pomisli na svoju decu, unuke, tako to, i u kakvom će svetu oni živeti. Mada sa takvim načinom razmišljanja bolje da se ne razmnožavaš.

Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje

pre 4 godine

U Slovačkoj je s povećanjem dozvoljene brzine opao broj saobraćajnih nesreća i broj poginulih za 30%. Dakle nije do brzine, do ljudi je.
(spinks, 17. april 2019 10:45)

Izvor? Glupo je napisati ovako nesto bez, bar pokusaja, da se ne navede izvor!

Огњен

pre 4 godine

Саобраћај тј. управљање моторним возилима је озбиљна ствар да би се поверила људима и надам се да ће то ускоро стварно преузети ВИ (Вештачка Интелигенција). Превише смо неодговорни у сваком погледу.

Silver Sterstalone

pre 4 godine

U Nemačkoj na mnogim deonicama nema ograničenja, trake su široke, putevi pravi, ljudi voze rasterećeni da će ih neko uslikati, voze brzo, prave velika međusobna odstojanja. U Austriji trake su uske i krivudave, ljudi se lepe jedni drugima u guzicu, blicaju da prođu, i tamo stalno gledam na brzinomer pošto su radari svuda. Sad ti proceni šta je bezbednije.

Strawdog

pre 4 godine

Enormno Povećanje broja automobila u zadnjeih 30 godina, kao i projektovano smanjenje inteligencije svetske populacije neminovno dovodi do porasta broja saobraćajnih nesreća. Brzina je tu samo faktor kojim se objašnjava porast poginulih u nesrećama.

B.E.

pre 4 godine

Realno ovde, mislim na SAD, uslov za dobijanje vozacke dozvole je da osoba zna da okrece volan, mnogo retarda, kamiona koji idu po 80mph, leva linija je SUV-Crossover linija za gledanje u telefon i kruz na 65mph. Ne mogu da vam docaram recima koliko je lose, pogotovo u nekim drzavama, iskreno ne znam da li moze gore od toga.

Dve nedelje od obale do obale

pre 4 godine

Koja brzina je bezbedna ? 100km/h ? Nece biti. 80 km/h ? Takodje, i sa 80 se gine. Mozda 40 km/h ?
Ili drugo pitanje, koliko poginulih je prihvatljivo ? 100, 1000 ili 10.000 ?

pera

pre 4 godine

ma najbolje ograniciti brzinu na autoputevima na 60kmh a pored skola izaci iz auta i gurati ga. Sve te nakaradne zakone donose birokrate i politicari a ne strucni ljudi

GuA

pre 4 godine

To su utvrdili nemacki strucnjaci odavno. Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
Ali na autoputu do udesa moze doci zbog magle,snega ili ako zaspi vozac.
Magla i smeg su okolnosti kad treba da vazi strogo ogranicenje ali za sve ostale uzroke,umor ili nepaznja,ogranicenje nema nikakvu ulogu u prevenciji udesa..
Zato ja glasam da se i na nasim autoputevima, bar negde na nekim deonicama, ukine ogranicenje.
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Covece da li ti imas bar osnovnu skolu ? Ili namerno plasiras gluposti ?

Milojko bre!

pre 4 godine

@EU Citizen: dobro je ohladi malo, ubi boga sa tvojom teorijom zavere “konunističko-levičarske” tajne organizacije što svuda vuče konce po “nečijem nalogu”. Svaki drugi komentar ti je takav, a zapravo osim konstantne kritike ništa drugo konstruktivno ne navodiš. Apsolutne kapitalističke slobode za koje se zalažeš u komentarima su nas i dovele ovde gde smo, a zapravo sve ono na šta najviše imaš zamerke „komunističko-levičarska-kvazieko doktrina“ je orkestrirana upravo od najvećih korporacija koje lobiranjem žele sebi da stvore povoljnu klimu. Protiv zagadjenja - lobi proizvodjača tehnologije za “obnovljivu energiju” i osiguravajući lobi, veća ograničenja u saobraćaju - osiguravajući lobi, niže norme zagadjenja - naftni i (tradicionalno-)energetski lobi, smanjenje regulative u prehrambenoj industriji - hemijski i farmaceutski lobi, sankcije prema trećim zemljama - lobi proizvodjaca oruzja... i realno se sve manje vise vrti oko toga, nekada prevladaju jedni, a nekada drugi. Previše su veliki i jaki da mogu sebi da dozvole da države kroje politiku prema “volji naroda” i da partije pišu svoje “nezavisne” političke programe.

garant

pre 4 godine

@ Nemanja

ne samo to, npr. davnih godina se moglo procitati u jednom strucnom casopisu da je svaki cetvrti evropljanin psihicki nacet, u zadnje vreme nema vise informacija o tome, ne znam, mora da se situacija poboljsala;)

ZipLiner

pre 4 godine

@Ljudi gusteri
Svaka ti čast na komentaru. Potpisujem svaku reč. Taj nazovi EU Citizen odavno mi ide na bubrege, a i administratori koji zaljubljeno puštaju hrpu njegovih nebuloznih komentara.

Rumunija '89 je ono sto nam nedostaje

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. april 2019 09:10)

A za povećanje bezbednosti bi sigurno pomoglo i to "da pobijemo" sve proklete bicikliste, zar ne :)))
(mozak jedne kokoške ..., 17. april 2019 09:45)

Za svaki slucaj dodaj na spisak i sve komuniste (iako ih nije pomenuo), mada mi ni ovi "zuti", "crni" ili "plavi" nisu nesto simpaticni! Ma pobiti sve koji ne misle kao on i onih 1% slicnih njemu! Valjda ce posle konacno i on da bude srecan...

Dragan

pre 4 godine

S obzirom da su od 1999 do 2017 imali 40% povecanje broja samoubistava (u stalnom porastu od 16 do 23 hiljade slucajeva godisnje), rekao bih da imaju veci problem od povecanja brzine za 8%

A???!!!

pre 4 godine

"Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi."
(Dragan, 17. april 2019 09:29)

Ja sam GODINAMA vozio preko Nemacke dolazeci na godisnji odmor u nekad SFRJ, SRJ i na kraju do pre cetiri godine u Srbiju. I primetio sam da na nemackim putevima itekako postoje ogranicenja. A u to sam se cak i uverio kad mi je policija 1974 naplatila u ondasnje vreme 100DM!!! Naravno, ima deonica gde mozes da "produvas" auspuh, ali sticem utisak da nisu bas toliko brojne (deonice), bar na marsruti kojom sam vozio: Pariz-Beograd. Danas mi to vise nije problem, dolazim avionom.

Stop bahatima.

pre 4 godine

Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Primetno je da vi u svakom svom komentaru iznesete bar jednu neistinu. Pa tako i ovog puta. Ogromna je razlika izmedju 130 i 160. I to ne samo u posledicama pri nesreci nego je i verovatnoca da do nesrece dodje znacajno veca pri brzini od 160.

1 0 0 0

pre 4 godine

(Stop bahatima., 17. april 2019 21:15)

Veca je verovatnoca udesa na autoputu pri 160 nego pri 130?!
Pa ako je tako onda je najmanja "verovatnoca"udesa ako ostanes kuci ili ako je brzina 30 ?
"Ogromne su razlike u posledicama" pri 160 u odnosu na 130?!
A komentarisemo autoput..?
Samo da ti pojasnim, pri 130 ako imas udes to je kao da si pao npr sa 15.sprata, a pri 160 kao da si pao sa 16..
I u jednoj i u drugoj situaciji iste su posledice po pravilu fatalne..
Doduse neko ima fatalne posledice i pri padu sa bicikle pri 15 km/h ali to nije tema,samo se pokazuje koliko ste vi neki ostrasceni i koliko zapravo slabo ili nikako poznajete problematiku!
Vas jedini argument je pljuvanje. Msm svaka cast..
Ko je u Srbiji ikada radio istrazivanje povodom brzine na autoputu?
Ali u DE jeste radjeno takvo istrazivanje vise puta koje je pokazalo da ogranicenje brzine na autoputu ne bi dovelo do smanjenja udesa!

the truh is?

pre 4 godine

Koja glupost. U Nemačkoj nema ogranicenja i po broju poginulih u sabraćajnim nesrećama na autoputu nemacka ima naj manji broj u celoj Evropi.
(Dragan, 17. april 2019 09:29)

Ima ograničenja brzine u Nemačkoj, jedino nema na autobanu.

Dja

pre 4 godine

Pa ne znam onda...hajde da ogranicimo na 39 km/h po autoputu i siguran sam da ce se drasticno smanjiti broj nastradalih. Nema veze sto cemo zivot svakako ostaviti na putu i u guzvama, ali eto nece niko doziveti nesrecu.

1 0 0 0

pre 4 godine

GuA, 17. april 2019 19:26)
Sta je konkretno neistina u tome da je i pri 130 i 160 posledica ista?
Preziveces udes na 130 pre nego na 160?

Emigrant

pre 4 godine

@Dragan

To nije bas najtacnija izjava. Nemacka je na evropskom proseku, tacnije, ima malo vise nesreca po vozacu od evropskog proseka. Isto je tacno da njhove analize pokazuju da su glavni problem putevi van naseljenog mesta, gde je ogranicenje 100, pa je zakljucak da uvodjenje ogranicenja ne bi znacajno popravilo sigurnosnu situaciju.

obi van

pre 4 godine

ko je vozio tamo zna da tamo niko nikoga ne gleda i ne pušta ispred. Ulazak na autoput je ravan lutriji.
Uz to, smije se preticati sa desna što je opasno
Da ne govorim o rupama, smeću na autoputevima, starim gumama koje niko ne sklanja...

GuA

pre 4 godine

Narocito nema nikakve veze da li imas udes pri 130 ili pri 160 u pogledu sanse za prezivljavanje. Iste su posledice...
(C i n i k, 17. april 2019 15:17)

Primetio sam da u svakom vasem komentaru ima bar po jedna neistina. Pa tako i u ovom ...

propast ziva

pre 4 godine

@ anti populista

Ne znam sta vam Eu Citizen misli al' ja nemam sta da ponudim, niti fali reda niti rada, pravde ni postenja a o moralu i razumu da i ne govorimo?

Milanus - muzicki urednik fontane

pre 4 godine

Samo neiskusni (ili bas mladi) vozaci tvrde da je podjednako opasno/sigurno voziti brzinom 130km/h i brzinom 160km/h.
Promenicete misljenje za par godina.

cile mile

pre 4 godine

... ako neko misli da nije tako neka navede samo jedan jedini ozbiljan primer sta su oni to razumno i u korist malog coveka il' drustva ucinili u poslednjih nekoliko koliko god hocete godina?
(propast ziva, 17. april 2019 10:01)

zdravstvo, skolstvo, sigurnost (policija, sudstvo) ... nista od toga do pre 100-inak godina nije bilo besplatno. Doduse neke zemlje jos uvek kaskaju, na pr. US.

B.E.

pre 4 godine

@ciga S postovanjem ne bih se potpuno slozio sa tvojim komentarom, kroz jacu selekciju u autoskoli ovde bi bar 20% ljudi bilo bez dozvole, naravno da ima veze sa kulturom, ali ovde vlada bezumlje, ponavljam u nekim drzavama je bolje obrazovanje i kultura u voznji u nekim je nepodnosljivo.

jaretina

pre 4 godine

Саобраћај тј. управљање моторним возилима је озбиљна ствар да би се поверила људима и надам се да ће то ускоро стварно преузети ВИ (Вештачка Интелигенција). Превише смо неодговорни у сваком погледу.
(Огњен, 17. april 2019 13:21)
evo, boing je to pokušao, pa vidiš kako se to završilo. ne daj bože ikada ikome.
AI je dobar da ti upali svetlo kad uđeš u kuću, ali ako mu poveriš život, biće mrtvih više nego u WW2.

1 0 0

pre 4 godine

(GuA, 17. april 2019 21:45)

A sta je konkretno problem sa necijom skolom ?
Kakve stvarno veze ima dal je ogranicenje 130 ili 200 ako umoran vozac zaspi za volanom i izazove udes na autoputu pru 130 ili mu je tempomat na 160,180?
Objasni ti lepo u kakvoj je vezi brzina od 130 sa uzrokom udesa i to u odnosu na brzinu od 160?
Razlika u kocenju?!
Na 130 i na 160 spasava te razlika u kocenju ?
To je tvoja teza?

anti populista

pre 4 godine

@ anti populista

Ne znam sta vam Eu Citizen misli al' ja nemam sta da ponudim, niti fali reda niti rada, pravde ni postenja a o moralu i razumu da i ne govorimo?
(propast ziva, 18. april 2019 10:01)

Znaci jos jedan iz plejade kriticara ...

Papageno

pre 4 godine

ili u prevodu - ako postoji maksimalna,mora da postoji i minimalna dozvoljena brzina

Sećate li se sa testova -plavi znak sa belim brojevima? Kad ste ga poslednji put videli?
(Dejan, 17. april 2019 11:44)

Apsolutno! Mora da ppostiji i minimalna brzina i to stvarno fali u Beogradu, recimo na pravcima kao što je od Geneksa prema Gazeli i dalje.

Ako je prosek brzine svih učesnika 80 km/h, onaj ko vozi samo 50 k/h predstavlja neočekivanu prepreku, u koju se neko može zabiti brzinom od 30 km/h. Sve one što misle da 30 km/h nije mnogo, pitao bih samo da li bi pristali da se dobrovoljno zabiju u zid brzinom od 30 km/h? Ja ne bih, uprkos svim airbagovima i NCAP zvezdicama...

A taj znak za minimalnu brzinu, stvarno se ne sećam kad sam ga video u Srbiji. Poslednji put u životu sam to video u Sloveniji, na nekim usponima sa dve trake. Time obavezuju sporija vozila (kamione, a u sezoni i one što vuku prikolice prema moru) da voze desnom trakom.

Vesa

pre 4 godine

Mozda je uzrok tome sve bogatiji infotejment preko polovine kokpita i digitalni displeji koje stalno mozete da menjate kontrolisuci bezbroj elektronskih pomagala u danasnjim automobilima. Mnogo igra pred ocima i odvlaci paznju.

duki

pre 4 godine

Ovo je tacno najbezbednije je kretati se sihronizovanom brzinom sa ostalim vozilima! Mozemo svi ici 130km/h, a onaj koji tad vozi 60km/h je ubica. To pokusavam da objasnim devojci na autoputu, doduse ona vozi 90km/h ali je dalje kriticna jer je i kamioni obilaze..

GuA

pre 4 godine

@GuA pa izgleda da nemas ti, ustvari ne bi me čudilo da si doktor nauka. Nasi doktori nauka uglavnom imaju iq12
(Gross, 18. april 2019 01:30)

Ako doktori nauka u Srbiji imaju iq12 tvoj je dobrano zakucan na 1 (jedinici)

Dejan

pre 4 godine

Međutim, nisu svi ubeđeni da veća brzina znači i više smrtnih slučajeva. Stručnjak za bezbednost Tom Sohrvajd smatra da je za saobraćaj važnije da se kreće konstantnom brzinom, i da je prava opasnost razlika između najsporijih i najbržih vozila.

On veruje da bi maksimalna brzina trebalo da iznosi onoliko kolika je prosečna brzina 85% vozila u saobraćaju koji se kreće.

ili u prevodu - ako postoji maksimalna,mora da postoji i minimalna dozvoljena brzina

Sećate li se sa testova -plavi znak sa belim brojevima? Kad ste ga poslednji put videli?

brm

pre 4 godine

Porast saobraćajnih nesreća je i do sve većih gužvi zbog porasta broja automobila i do kulture vozača. Beograd je tipičan primer kako ne treba da se vozi. Kao da sam u Kairu i Istanbulu, vozi se ne braniku, blica se, ne staje se pešacima, žmigavac se ne koristi ili se uključi da se ispoštuje forma kad je neko već počeo da skreće. Da ne pominjem da se u drugu traku ne prestrojava sa zmigavcem, već se uleće svaki put kad neko pokuša da napravi odstojanje,... Užas. Evo danas, od Geneksa do autokomande sam prošao pored 4 udesa.

Hehe

pre 4 godine

@(Slovenac, 17. april 2019 10:13)

U nekim drzavama je dozvoljeno preticanje i sa leve i sa desne strane, pa se vozi u svim trakama, u nekim nije i policija ce bez problema zaustaviti one koji koce i guse saobracaj u levoj traci na autoputu recimo, isto kao i one koji idu preko ogranicenja. Zavisi od drzave do drzave u SAD. Tamo sa policijom nema zezanja, svi su "serifi". Zato nasi krimosi tamo ne uspevaju i ponasaju se kao male mace kad odu turisticki.

ciga

pre 4 godine

@B.E
Sve to što si nabrojao nema nikakve veze sa načinom dobijanja dozvole, nego sveopštom kulturom društva. Neće tebe nijedan instruktor učiti da kuckaš poruku i voziš. Evo kod nas je polaganje dovedeno na nivo doktorata što sa cenom što sa bespotrebnim stvarima, a idiotizam na putevima nikad veći.

anti populista

pre 4 godine

@ cile mile
sacuvaj me boze toga besplatnoga.

(propast ziva, 17. april 2019 17:45)

Kako god, bolje je nego sto je bilo ili od onoga sto ti i EU citizen nudite

GuA

pre 4 godine

A sta je konkretno problem sa necijom skolom ?
Kakve stvarno veze ima dal je ogranicenje 130 ili 200 ako umoran vozac zaspi za volanom i izazove udes na autoputu pru 130 ili mu je tempomat na 160,180?
Objasni ti lepo u kakvoj je vezi brzina od 130 sa uzrokom udesa i to u odnosu na brzinu od 160?
Razlika u kocenju?!
Na 130 i na 160 spasava te razlika u kocenju ?
To je tvoja teza?
(1 0 0, 18. april 2019 06:47)

Znaci svaki umoran vozac zaspi ?? Izvlaciti zakljucke samo iz pogresne teze da je sve jedno kojom brzinom ide onaj koji spava je manipulacija (populisticka?). Samo manji broj zaspi ali je svima koji su umorni produzeno vreme reagovanja.

Razlika u zaustanom tragu je pri reakcji od 0.6s je vise od 50 metara (UK highway code): 180km/h - 220m; 160km/h - 177m; 130km/h - 121m; 100km/h - 75m;

Cak I da do nesrece dodje prilikom smanjenja brzine vozilo koje pocene da koci pri brzini od 130 posle 100m ce ici brzinom oko 70km/h a sa 160 posle 100m je na 115km/h

Sile udaraca mozes sam da izracunas - fizika za osnovce

Sto se Nemackih autoputeva tice nisam puno vozio tamo a ono malo iskustva sto imam je ogranucenje od 130 na deonicama sa 4 trake kao i na raskrsnicama. Malo teze bi to islo sa Srpskimm mentalitetom.